Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Holmeros
2014-08-17, 13:00
Vemfan har dubblat vikten på vikterna i gymmet idag? puh..
Nattljus
2014-08-17, 13:46
26 minuter choklad är alldeles för lite choklad!
Du har helt rätt. Dessutom glömde jag köpa kakao så jag var ändå tvungen att gå tillbaka *facepalm*
Det blev en dubbeldaim extra *popcorn*
Vemfan har dubblat vikten på vikterna i gymmet idag? puh..
Dubbla kakor är ju bra grejor :D
Nordenator
2014-08-17, 13:48
http://instagram.com/p/rcv8miALx5/
gah. vill trycka X
Jag trodde du menade en annan typ av X och att det skulle vara en video från typ tomorrowland. Not what I expected.
Nattljus
2014-08-17, 14:02
Nu är chokladen slut igen *mini
Jag lyckades låsa ut mig idag, vid klockan 06.00 på morgonen närmare bestämt.
Tydligen så är det inte en kotte där jag bor som får för sig att gå upp och gå ut vid den tiden på en söndag så där stod jag i förhoppningen om det i typ 20 min medan jag frös arslet av mig innan jag helt enkelt blev tvungen att väcka en granne.
Note to self: Ska härmed alltid låsa ytterdörren och inte tänka "äsch jag ska ju max vara ute 1-2 minuter, jag behöver inte låsa dörren" och dessutom inbilla mig att påsen med hundgodis i fickan är nycklar.:smash::laugh:
Nordenator
2014-08-17, 17:45
Mmmm.. senap. Nu måste jag bara fixa något till senapen också :D
http://i.imgur.com/RsCyUVb.jpg
Åt fyra kanelbullar pre-oven (bulldeg). Rapat koldioxid i 5 timmar och spytt 2 gånger, men gott var det :thumbup:
Åt fyra kanelbullar pre-oven (bulldeg). Rapat koldioxid i 5 timmar och spytt 2 gånger, men gott var det :thumbup:
Sitter här med 1060g marängsvissglass och fnissar åt dig =).
Nattljus
2014-08-17, 18:58
Bulldeg är gott men inte värt det cofffee
StarkaUlf
2014-08-17, 19:06
Bulldeg är alltid värt det :)
Jag fick precis Fizzy Bubble-Mjukglass *popcorn*
mmm, klassiker, love that shit!
R Scarpa27
2014-08-17, 20:00
bakade bullar idag =) men åt 2 färdiga istället. =)
kollegan åt 2 prebaked.. men de gör han alltid haha.
degar, smeter och allt hans moster.
http://ladda-upp.se/files/2014/b113714.jpg
Nordenator
2014-08-17, 22:09
Helt sjukt. Jag köpte några par cheap monday då jag skulle gå ned i vikt som temporära jeans. Storlek 33" i midjan med slim fit satt helt OK (snudd på lite väl slappa) kring 90-94 kilo. På 84 är fortfarande 32" hur tighta som helst. En storlek gör rätt stor skillnad ^^
Det regnar ute, och det som faller nu låter som att det faller rakt ner i typ havet. Det är som att det inte rinner undan i samma takt som det faller. Nästan. *jorgen*
Helt sjukt. Jag köpte några par cheap monday då jag skulle gå ned i vikt som temporära jeans. Storlek 33" i midjan med slim fit satt helt OK (snudd på lite väl slappa) kring 90-94 kilo. På 84 är fortfarande 32" hur tighta som helst. En storlek gör rätt stor skillnad ^^Skärp dig.
Å herre gud. Min morsa var och hälsade på nyss och hade med sig en family size matlåda proppfull med hemmagjorda köttbullar *drool*. Tack för det kilot fett mamma :eating:
Å herre gud. Min morsa var och hälsade på nyss och hade med sig en family size matlåda proppfull med hemmagjorda köttbullar *drool*. Tack för det kilo fett mamma :eating:
Jag gillar din mamma, hon verkar vettig. :thumbup:
Å herre gud. Min morsa var och hälsade på nyss och hade med sig en family size matlåda proppfull med hemmagjorda köttbullar *drool*. Tack för det kilot fett mamma :eating:
Se det som att du börjar se mager ut ;)
Min existentiella kris har varit lite värre än vanligt den senaste veckan.
Jag vet inte vad orden betyder men ... *hug*
Holmeros
2014-08-18, 11:34
cofffee
Så jävla gutt att vara ledig. Går runt i kalsonger, strumpor och med en svart filt som cape hela dagarna.
Holmeros
2014-08-18, 11:50
Så jävla gutt att vara ledig. Går runt i kalsonger, strumpor och med en svart filt som cape hela dagarna.
Gris! Jag vill också vara ledig :(
41 dagar kvar, varav 29 arbetsdagar, innan avresa till Spanien. I sju ynka dagar :(
Jag vet inte vad orden betyder men ... *hug*
Tack. *hug* Det enkla svaret är att jag brottas med frågan "Varför?"
Tack. *hug* Det enkla svaret är att jag brottas med frågan "Varför?"
Jag har lärt mig att oftast är det bättre att strunta i frågan och bara köra järnet. *popcorn*
Om du vill ha ett mål i livet så är du välkommen att spring Tjurruset 2014 dag 2, sista guppen om du vill ha något att arbeta mot *hug*
Fördelen med en kaffemaskin: Det finns alltid kaffe.
Nackdelen med en kaffemaskin: Det finns alltid kaffe.
Vaken sen 11, redan 5 koppar. WOPWOP!
Nattljus
2014-08-18, 12:02
Min dagliga ångest har varit lite värre än vanligt, den med. Det kanske är vädret? *jorgen*
Fördelen med en kaffemaskin: Det finns alltid kaffe.
Nackdelen med en kaffemaskin: Det finns alltid kaffe.
Vaken sen 11, redan 5 koppar. WOPWOP!
Rätta takterna *popcorn*
Nattljus
2014-08-18, 13:11
Jag tänkte göra kladdkaka. Med nötter, mandel- eller toscatoppning? *jorgen*
toscatoppning är gudagott.
Nattljus
2014-08-18, 13:40
Jag gjorde kladdkaka med mandel. Gott ihop med vaniljglass *popcorn*
Jag gillar din mamma, hon verkar vettig. :thumbup:
;)
Se det som att du börjar se mager ut ;)
Haha ja det brukar vara när man är extra smal hon magiskt börjar ge ut mat =).
Nu uppstår dock ett dilemma. Köttbullar med stuvade makaroner eller potatismos *jorgen*.
Nu uppstår dock ett dilemma. Köttbullar med stuvade makaroner eller potatismos *jorgen*.
Det var den dummaste frågan jag någonsin hört.
;)
Haha ja det brukar vara när man är extra smal hon magiskt börjar ge ut mat =).
Kokt potatis, rårörda lingon, brunsås och pressgurka.
WHITEFOLKS
2014-08-18, 14:36
Oops I did it again )
en stor stark
2014-08-18, 14:40
Oops I did it again )
Vad?
Jag gjorde kladdkaka med mandel. Gott ihop med vaniljglass *popcorn*
Ingen Tosca? *cry*
Nordenator
2014-08-18, 14:46
Jag skulle inte säga att det är så illa för mig, men jag fick inte en tjänst jag sökt... Vilket gör att jag nu måste göra världens tråkigaste sak: söka jobb.
Det var den dummaste frågan jag någonsin hört.
? :(
Kokt potatis, rårörda lingon, brunsås och pressgurka.
my godz det var i stort sätt exakt så det blev fast jag hade ingen pressgurka =(.
Nattljus
2014-08-18, 15:11
Oops I did it again )
Sluta med det cofffee
Ingen Tosca? *cry*
Nä, jag hade visst inte tillräckligt grädde. Och tosca på mjölk är inte alls samma sak *jorgen*
Vilket gör att jag nu måste göra världens tråkigaste sak: söka jobb.
Kan du hitta ett till mig med? Någonstans där det ingår en billig lägenhet nära till sagda jobb. Jag vill flytta *mini
Sluta med det cofffee
Nä, jag hade visst inte tillräckligt grädde. Och tosca på mjölk är inte alls samma sak *jorgen*
Kan du hitta ett till mig med? Någonstans där det ingår en billig lägenhet nära till sagda jobb. Jag vill flytta *mini
Du kan få flytta in hos mig, jag behöver en hemmafru som gillar att baka! ;)
Lönen är kass dock :(
? :(
Köttbullar äts med kokt potatis eller potatismos. Inget annat.
Nattljus
2014-08-18, 15:23
Du kan få flytta in hos mig, jag behöver en hemmafru som gillar att baka! ;)
Javisst, det låter jättebra. Men jag tar bara hand om bakandet. Du får ta hand om disk, tvätt, dammsugning, matlagning, fönsterputs, förvärvsarbete, rensa kattlådan, piska mattor, köpa mat, vara trevlig mot grannarna, vattna blommorna, rengöra ugnen, åka till återvinningen, damma av datorn, sköta trädgården samt hundpromenader.
Lönen är kass dock :(
Det är lugnt, jag nöjer mig med ett guldsmycke till de stora högtiderna. Jul, födelsedag, bröllopsdag, namnsdagar, tisdagar samt fredagar udda veckor.
Så när ska vi gifta oss? Titeln hemmafru kräver pappersarbete cofffee
Javisst, det låter jättebra. Men jag tar bara hand om bakandet. Du får ta hand om disk, tvätt, dammsugning, matlagning, fönsterputs, förvärvsarbete, rensa kattlådan, piska mattor, köpa mat, vara trevlig mot grannarna, vattna blommorna, rengöra ugnen, åka till återvinningen, damma av datorn, sköta trädgården samt hundpromenader.
Det är lugnt, jag nöjer mig med ett guldsmycke till de stora högtiderna. Jul, födelsedag, bröllopsdag, namnsdagar, tisdagar samt fredagar udda veckor.
Så när ska vi gifta oss? Titeln hemmafru kräver pappersarbete cofffee
Jupp börja fylla i http://www.skatteverket.se/download/18.71004e4c133e23bf6db800069523/1334236310664/788003.pdf Så kompleterar jag sedan!
*kissass*
Nordenator
2014-08-18, 16:20
Bytte just ut 3 st halogenlampor som var i läggan då jag flyttade in mot LED. Sparar 120 watt på det. Rätt mycket.
Nordenator
2014-08-18, 16:22
Eller ja.. bytte fem lampor, men två var redan energisparlampor. De var billiga i drift men sjukt långsamma och ljussvaga.
Köpte precis vitvaror till köket, kommer också spara massa el.... :D
Jag skulle inte säga att det är så illa för mig, men jag fick inte en tjänst jag sökt... Vilket gör att jag nu måste göra världens tråkigaste sak: söka jobb.
Samma här, kan vara det som triggade svackan. Vad är inte mer passande att känna sig extra oduglig och värdelös när man verkligen måste slå sig för bröstet? Bah.
R Scarpa27
2014-08-18, 18:37
idol kl 20 idag =) taggad med lite godsaker, första avsnitten är ju awsum..... haha.
Nattljus
2014-08-18, 18:38
Samma här, kan vara det som triggade svackan. Vad är inte mer passande att känna sig extra oduglig och värdelös när man verkligen måste slå sig för bröstet? Bah.
Jag sökte jobb på McDonalds en gång och fick det inte. Den sortens värdelöshetskänsla du upplever? *popcorn*
Jag föreställer mig att det känns mindre illa om man misslyckas med att få ett kvalificerat jobb, men jag har ingenting att jämföra med där *jorgen*
Köpte precis vitvaror till köket, kommer också spara massa el.... :D
Jag äger bara en lampa! #sparar
Nattljus
2014-08-18, 19:14
Jag äger bara en lampa! #sparar
Låter som lite torftig köksutrustning. Komplettera med en mikrovågsugn, kanske? *jorgen*
Nordenator
2014-08-18, 19:21
Börjar snacka fjällvandring med en polare. Vecka 36. Var bara lite dyrt. Då kan man lika gärna spendera pengarna på att åka söderut. Typ vecka 40 till Amsterdam och hem måndagen efter från Bryssel. Det är väl bara att boka.
Jag lägger på skype-samtalet och en annan polare ringer på telefonen. Flygbiljetterna till Tokyo är idag runt 2000-2500 kr billigare tur och retur än sist vi kikade. Sen var det bokat också.
Känns som att min smådeppiga dag över missat arbete är.. lite roligare helt plötsligt.
Varför måste min kiropraktor ha semester nu för?*cry*
Jag sökte jobb på McDonalds en gång och fick det inte. Den sortens värdelöshetskänsla du upplever? *popcorn*
Jag föreställer mig att det känns mindre illa om man misslyckas med att få ett kvalificerat jobb, men jag har ingenting att jämföra med där *jorgen*
Nja.. Vet inte, har aldrig sökt jobb på donken. Har inte kommit så långt, men det är liksom hela grejen med att försöka framstå som ganska ordentligt superduper-awesome utan att man för en sekund tror på det själv. Det är mer typ, "Ptja, det finns många som är mycket duktigare än mig, men jag är ganska bra på en del saker och har *de här klyschiga, positiva, egenskaperna*. Anställ mig"
Och, inte att förglömmas. Positiva egenskaper.. Negativa då? Jelp :(
Låter som lite torftig köksutrustning. Komplettera med en mikrovågsugn, kanske? *jorgen*
Det finns någon annan som äger en som jag kan använda. *flex*
Varför måste min kiropraktor ha semester nu för?*cry*
Varför måste man gå till en sån för? :confused:
Varför måste man gå till en sån för? :confused:
Ïnget måste såvida man inte har en kropp som mig som gillar att bli sned.
Sedan använder han nålar också, skööööönt ju.*cupid*
Eller menar herr Vunnis att han är bättre? (vill minnas att du sysslade med att plåga människor med smärtor?!?!).
http://i.imgur.com/yJejRTj.gif
Eller menar herr Vunnis att han är bättre? (vill minnas att du sysslade med att plåga människor med smärtor?!?!).
Once you go Vunnis you never go ... kiro .. prak .. tor? *jorgen*
Nej, med detta konstaterar vi att det är dags för sängen. http://autopoiesis.foi.hr/images/smiles/3zzz.gif
Vunnits plågade mig senast igår, jag grät lite till och med!
Sned är ju ganska dåligt. Nästan jämt. :D
Generellt går det väl att infoga ganska stadiga mängder smärta med sånna där nålar? #villocksådryneedlafolknärjagblirstor
Mnjaa. Det hoppas jag väl inte för hans skull om han är kiropraktor. Jag är ju bara massör, om än lite mer fancy än många andra.
Once you go Vunnis you never go ... kiro .. prak .. tor? *jo gen*
Nej, med detta konstaterar vi att det är dags för sängen. [IM G]http://autopoiesis.foi.hr/images/smiles/3zzz.gif[/IMG]
Humorn i botten. Är det något slags tecken? :D
Vunnits plågade mig senast igår, jag grät lite till och med!
Jag vill hävda att det var en glädjetår.
Humorn i botten. Är det något slags tecken? :D
Starkt tecken på att nästa anhalt för mig är sängen. :thumbup:
Jag vill hävda att det var en glädjetår.
Det var det inte :D
Nattljus
2014-08-18, 21:39
Och, inte att förglömmas. Positiva egenskaper.. Negativa då? Jelp :(
Saknar du negativa egenskaper? :confused:
Starkt tecken på att nästa anhalt för mig är sängen. :thu mbup:
Dåså. Sättigång!
Det var det inte :D
Ååh. :<
En del har det bra!
Jag vill nog anställa karln om han helt saknar negativa kunskaper. *jorgen*
DU är roligare än Snubben! :D *hug*
Sned är ju ganska dåligt. Nästan jämt. :D
Generellt går det väl att infoga ganska stadiga mängder smärta med sånna där nålar? #villocksådryneedlafolknärjagblirstor
Mnjaa. Det hoppas jag väl inte för hans skull om han är kiropraktor. Jag är ju bara massör, om än lite mer fancy än många andra.
Sned när kroppen i vanliga fall, eller åtminstone under bättre perioder inte är så sned..det gör ont helt enkelt.
Jag tycker nålar är skönt, en enda gång har han lyckats göra så att en nål skapade på gränsen till mer obehaglig än behaglig känsla (den gången använde han väl närmare 10 nålar allt som allt, det enda som är bättre är iofs el-akupunktur vilket jag hoppas på att han ska börja med).
Så vad exakt innebär "mer fancy"? *screwy*
DU är roligare än Snubben! :D *hug*
*slap*
Sängen vägrar sova, ocoolt. Youtube it is.
:D
Holmeros
2014-08-19, 07:07
Morn!
awesomooo
2014-08-19, 07:26
Fick precis den vidrigaste jävla sendraget i västra bröstet när jag skulle böja mig ner och tvätta ansiktet. Känner mig fortfarande helt stelopererad, känns även som jag tappade känseln lite i vänster arm.
Mindre outbildad? ;)
Fick precis den vidrigaste jävla sendraget i västra bröstet när jag skulle böja mig ner och tvätta ansiktet. Känner mig fortfarande helt stelopererad, känns även som jag tappade känseln lite i vänster arm.
Hjärtinfarkt, spring mot kullarna!
Jag tror Nattljus bor såhär; https://www.flickr.com/photos/publik-oberberg/4564331050/in/photostream/
Eller? Känns väldigt.. Nattljus *jorgen*
Anatis87
2014-08-19, 08:41
Det finns få grejer som är bra med att vara sjuk, men att ta sovmorgon och äta glass eller och gifflar till frukost utan dåligt samvete är nice!
Om man hostar upp slämklumpar och hostar varannan minut eller så, är det ok att träna då? *jorgen*
Mindre outbildad? ;)
Typ så. ;)
Det finns få grejer som är bra med att vara sjuk, men att ta sovmorgon och äta glass eller och gifflar till frukost utan dåligt samvete är nice!
Om man hostar upp slämklumpar och hostar varannan minut eller så, är det ok att träna då? *jorg en*
How bout förslagsvis inte? :D
Anatis87
2014-08-19, 08:52
How bout förslagsvis inte? :D
Attans :( jag får bli fet istället då.
Tips på hur jag blir "frisk"?
Mer gifflar!
WHITEFOLKS
2014-08-19, 09:15
Lägg till tid.
Anatis87
2014-08-19, 09:19
Whisky är inte gött ju snubben :(
Timoat, gifflarna är slut! *cry*
WF, tid? Har har inte tid! Ska ju dyka idag :/
WHITEFOLKS
2014-08-19, 09:25
Whisky är inte gött ju snubben :(
Timoat, gifflarna är slut! *cry*
WF, tid? Har har inte tid! Ska ju dyka idag :/
Dyka som i med syrgas? dont.
Dyka som i med syrgas? dont.
+ jättemycket på det.
Du kommer få problem med att tryckutjämna, det kan resultera i sprängda trumhinnor eller bihålor som blir kaputt. I värsta fall kan de bli så pass att du får ett "stopp". Det vill säga - du kan inte andas. Eller så hostar du in slem i mackapären i munnen så att den stänger sig allt står helt öppen. Det suger, rätt rejält. Särskilt om du är ovan dykare.
Dykning är inget man ska se som en skön slapp stund i vattnet. Dykning är avsevärt mer påfrestande på kroppen än man tror, för sin egen säkerhet så bör du ställa det i nivå med ett gympass eller löppass, där brukar man veta rätt omgående om man ska genomföra passet eller inte. Applicera det här.
Anatis87
2014-08-19, 09:34
+ jättemycket på det.
Du kommer få problem med att tryckutjämna, det kan resultera i sprängda trumhinnor eller bihålor som blir kaputt. I värsta fall kan de bli så pass att du får ett "stopp". Det vill säga - du kan inte andas. Eller så hostar du in slem i mackapären i munnen så att den stänger sig allt står helt öppen. Det suger, rätt rejält. Särskilt om du är ovan dykare.
Dykning är inget man ska se som en skön slapp stund i vattnet. Dykning är avsevärt mer påfrestande på kroppen än man tror, för sin egen säkerhet så bör du ställa det i nivå med ett gympass eller löppass, där brukar man veta rätt omgående om man ska genomföra passet eller inte. Applicera det här.
Det är pooldyk idag, går utbildningen. Har flyttat fram utedyken. Jääävla rethosta
Du skulle kunna trycka i dig mediciner som får det att släppas samt öppnar de olika andningsvägarna för pooldyken men ta inte utedyken om du inte är frisk. Gör det i Sverige isf (om det är PADI eller liknande).
Om man hostar upp slämklumpar och hostar varannan minut eller så, är det ok att träna då? *jorgen*
Man kan alltid promenera :-)
Anatis87
2014-08-19, 10:00
Du skulle kunna trycka i dig mediciner som får det att släppas samt öppnar de olika andningsvägarna för pooldyken men ta inte utedyken om du inte är frisk. Gör det i Sverige isf (om det är PADI eller liknande).
Det är padi och tar ow & torrdräkt nu i Sverige, kommer ev ta avancerad i sverige med. Pooldyken blit bog första helgen i september, så jag hinner bli frisk :D
Tänkte dricka massa honungsvatten nu innan.
en stor stark
2014-08-19, 11:06
Jag är rädd :S
Red Apple
2014-08-19, 11:17
?Qué pasa starkis?
Edit, såg nu. Jag är också lite rädd.
Nattljus
2014-08-19, 11:21
Sådär smärtsamt torr i ögonen igen *jorgen*
Mental har ju högst (?) anmälningar av inlägg skrivna av andra medlemmar, samt att han är gammal mod.
Moderera är dock fett otacksamt.
Mental har ju högst (?) anmälningar av inlägg skrivna av andra medlemmar, samt att han är gammal mod.
Moderera är dock fett otacksamt.
Vad har jag missat?
Nattljus
2014-08-19, 11:38
Vad har jag missat?
Jag undrade just samma sak *jorgen*
WHITEFOLKS
2014-08-19, 11:43
Bra då kan han nita hurril nu då.
Mohahaha!
http://jacksmasterblog.files.wordpress.com/2010/11/fearbeard.jpg
Sådär smärtsamt torr i ögonen igen *jorgen*Hylogel kan rekommenderas. Eller något billigare.
Nordenator
2014-08-19, 12:23
Mohahaha!
First order of business: öltråden som sticky :D
First order of business: öltråden som sticky :D
Nä, då kommer den bli nedtrampad av lagerdrickare ;)
Nordenator
2014-08-19, 12:29
Taylors & Jones Welsch Dragon + hemmagjord senap. Let's go lunch :D
Nattljus
2014-08-19, 12:40
Kaffe *cupid*
Fniss. Mental har blivit viktigpetter!
Blivit? Det har jag alltid vart!
Nattljus
2014-08-19, 12:52
Jag försökte få ihop en ordvits på "se rött" men lyckades inte. Det känns hopplöst ibland cofffee
Jag försökte få ihop en ordvits på "se rött" men lyckades inte. Det känns hopplöst ibland cofffee
Se rött.. gud va .. blött.
Nä, de där gick juh inte så bra. *jorgen*
En gång i månaden.
Nattljus
2014-08-19, 12:55
Se rött.. gud va .. blött.
Nä, de där gick juh inte så bra. *jorgen*
Vi behöver fler göteborgare i babbla *jorgen*
En gång i månaden.
...nu blev jag sugen på choklad *jorgen*
WHITEFOLKS
2014-08-19, 13:00
Rött nick är väl när man är nästan bannad?
Rött nick är väl när man är nästan bannad?
Nästan.
Men du kan nog se det som att när du "ser rött" är du nästan bannad... ;)
WHITEFOLKS
2014-08-19, 13:06
Nästan.
alla moderatorer är högst kompetenta och väldigt trevliga personer, jag tycker de borde få höjt arvode och livstidspension.
Trevligt Mental, du kommer nog göra ett prima jobb! :thumbup:
Vi behöver fler göteborgare i babbla *jorgen*
Vet du vad kannibalen sa till göteborgaren?
e du go eller?
Vet du vilket djur som är störst i göteborg?
Eeeeen-orm!
Vet du vad som händer om du äter en linjal?
Du blir mätt!
Hur många människor bor det i Tyskland?
Göörmäny
Hur många göteborgare bor det i Kanada?
Otta-va?
Vilket land har de sämsta hotellen?
Filippinerna! Där ligger man-illa
Vad säger en göteborgare till ett Star Wars-fan?
Gee daaaj!
http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2014/08/ashton-kutcher-laughing-top-10-vine-videos.gif
Nattljus
2014-08-19, 13:20
Jag tar tillbaka *gah!*
Nattljus
2014-08-19, 13:22
*hug*
O, kramas *cupid*
*hug*
Jävlar vad snabba mods är på att rensa betygtråden. Är det Mental som tar för sig?
Jävlar vad snabba mods är på att rensa betygtråden. Är det Mental som tar för sig?
Mm, kliar lite i banhammaren.
http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2012/104/1/a/rainbow_banhammer_by_kayniner-d4w49rp.png
Holmeros
2014-08-19, 15:31
Solitaire PB! 52 sekunder.
Fan, ut och kuta en 12k i 10 sekundmeters blåst.... ska bli intressant!
Nästan.
Grattis eller nått :), men...
http://s2.quickmeme.com/img/a3/a38825eaa9c35afcd59db89410847f32e35ff36712c5a05abd 649e3dd8673b78.jpg
Red Apple
2014-08-19, 15:47
Inte lika imponerande som Holmeros inlägg, men lycka till!
:thumbup:
Blir nog 5km här, blåser rätt rejält.
Inte lika imponerande som Holmeros inlägg, men lycka till!
Höga krav du ställer då :laugh:
WHITEFOLKS
2014-08-19, 15:53
Jag körde 5km och styrka.
Red Apple
2014-08-19, 15:53
Höga krav du ställer då :laugh:
Missförstå mig rätt, jag kan inte ens springa 7k under optimala förhållanden så jag är ruskigt imponerad av Timoat. Men solitaire på 52sek... damn!
Jag körde 5km och styrka.
*flex*
WHITEFOLKS
2014-08-19, 15:58
*flex*
Katten höll inte tyst så gick inte atr gejma :(
Hehe, slutade med att det blev 18k. Gött tryck i benen och tog det lugnt så det var bara att puttra på!
Hehe, slutade med att det blev 18k. Gött tryck i benen och tog det lugnt så det var bara att puttra på!
Bra jobbat!
Annan fråga, din länk till dina tavlor, säljer du något genom t.ex. etsy.com eller liknande? Väldigt vackra målningar iallafall! :thumbup:
Bra jobbat!
Annan fråga, din länk till dina tavlor, säljer du något genom t.ex. etsy.com eller liknande? Väldigt vackra målningar iallafall! :thumbup:
Hehe tackar! Och tack för de snälla orden om tavlorna! Inget på Etsy so far, allt du ser på hemsidan är sålt eller beställningar. Men det kommer nog den här hösten, jag går in i en ny spännande fas, I have many plans! :hbang:
Hehe tackar! Och tack för de snälla orden om tavlorna! Inget på Etsy so far, allt du ser på hemsidan är sålt eller beställningar. Men det kommer nog den här hösten, jag går in i en ny spännande fas, I have many plans! :hbang:
Du får gärna pipa till om det kommer ut så att vi vanliga människor kan köpa något. Den stilen hade passat väldigt bra hemma hos mig alt. hos föräldrarna alt. i sommarstugan. Sedan är det alltid roligare att köpa något som inte printas på gallerix i 26829372529 kopior :)
Du får gärna pipa till om det kommer ut så att vi vanliga människor kan köpa något. Den stilen hade passat väldigt bra hemma hos mig alt. hos föräldrarna alt. i sommarstugan. Sedan är det alltid roligare att köpa något som inte printas på gallerix i 26829372529 kopior :)
Fo sho! Jag får se till at hålla liv i kolo-konstnärstråden!
R Scarpa27
2014-08-19, 18:47
idol dax kl 20 nu =) hoppas på mkt smisk från jury haha.
Nattljus
2014-08-19, 19:14
Hur går musklerna i händerna egentligen? Det känns som om jag har fått kramp i en knoge. Är det möjligt? :confused:
Hur går musklerna i händerna egentligen? Det känns som om jag har fått kramp i en knoge. Är det möjligt? :confused:
Det är en djungel
Nattljus
2014-08-19, 19:27
3.14 hg lösgodis :cool:
Låter trevligt *popcorn*
Det är en djungel
Så jag borde äta Djungelvrål? *jorgen*
Så jag borde äta Djungelvrål? *jorgen*
Ooh nej! lakrits är aldrig svaret
Ooh ja! lakrits är alltid svaret
Fix'd!
Nattljus
2014-08-19, 20:53
Jag självmedicinerade med mikrad kladdkaka från igår. Nu känns det lite bättre. Knogen känns förstås likadan, men jag tycker mig hantera obehaget bättre *popcorn*
Nattljus
2014-08-19, 20:59
Näe, glassen tog slut igår och jag har inte handlat ännu, så jag har fortfarande ingen grädde :em:
Well, varken glass eller grädde är ju (slå mig inte) superduperviktigt så att du har skjutit på handlandet är förståeligt.
Nattljus
2014-08-19, 21:02
*hug*
Nattljus
2014-08-20, 06:43
Jag har druckit en liter kaffe men är fortfarande sömnig. Frukosttupplur, kanske? *jorgen*
Ja, det låter som en bra idé :sleep:
Holmeros
2014-08-20, 07:01
cofffee
Kaffe säger ni? Jo, jag tackar!
Jag vill också somna om, det låter skönt!
Holmeros
2014-08-20, 08:02
Kaffe säger ni? Jo, jag tackar!
TACKTACK!
Mjök med oboy. *flex*
Gott, men koffeinfritt. Gör om gör rätt.
Jag vill också somna om, det låter skönt!
Ja tänk om man kunde gjort det imorse. Sovit till 13 eller något...
Nattljus
2014-08-20, 08:03
Morrn cofffee
Var har jag lagt min kortlek? Den ska vara någonstans på skrivbordet, om jag inte missminner mig *jorgen*
Morrn cofffee
Var har jag lagt min kortlek? Den ska vara någonstans på skrivbordet, om jag inte missminner mig *jorgen*
Har du kollat på skrivbordet?
Nattljus
2014-08-20, 08:05
Inte hela. Jag vet inte vem som lägger saker i drivor över det. Jättejobbigt att rota igenom allt *gah!*
Mitt kaffe smakar lite vitpeppar... ?
Nattljus
2014-08-20, 08:15
Det är mycket godare att smaksätta med kanel cofffee
Det är mycket godare att smaksätta med kanel cofffee
Jag föredrar kardemumma om jag ska krydda.
Eller svart kaffe med en yttepyttegnutta salt i.
Jag föredrar kardemumma om jag ska krydda.
Eller svart kaffe med en yttepyttegnutta salt i.
Salt? Vad händer med smaken då?
Salt? Vad händer med smaken då?
Det rundar av beskan en smula. Kaffet känns mindre spetsigt.
Det rundar av beskan en smula. Kaffet känns mindre spetsigt.
Hmm, där ser man. Kanske man ska pröva.
Så jävla tröttsamt att arbeeeteeee idag. Man ska väl inte klaga men ibland alltså, urk.
Nattljus
2014-08-20, 11:32
Kaffet känns mindre spetsigt.
Fan, jag försökte verkligen få ihop ett "koka soppa på spik"-skämt här men det vill sig inte *gah!*
Göteborgshumor är snubbens bord. ;-)
StarkaUlf
2014-08-20, 15:54
Hej :) Tränat *flex* Blivit stark!
Sökt jobb i Norge.
Nattljus
2014-08-20, 16:17
Klämde en finne så illa att den blev ett blödande sår. Fasen.
Nordenator
2014-08-20, 16:19
Nävafan.. Ledig imorgon. Dags att mala lite högrev och ta sig en öl tror jag!
Nordenator
2014-08-20, 16:28
Och för att satsa på pluspoäng hos den nya moderatorn är det en Struise Pannepot och en Old Stock är i kylen :D
Agitator
2014-08-20, 17:24
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19394608.ab
Lol.... vilken farsa.
Nattljus
2014-08-20, 17:47
Jag tänkte byta avatar till en kattunge, men jag kan inte bestämma mig. Det finns för många kattbilder på internet *gah!*
Agitator
2014-08-20, 17:52
Beskär denna, så har du något sött.
http://i.imgur.com/ZXUki7O.jpg
Usch vad det är tråkig att vara ensam ibland :(
Du hade väl damsällskap för inte så längesedan?
Du hade väl damsällskap för inte så längesedan?
Japp, men vatten rinner under broarna (om man inte är ärlig från början så tackar jag för mig). :(
Japp, men vatten rinner under broarna (om man inte är ärlig från början så tackar jag för mig). :(
Trist *hug*
R Scarpa27
2014-08-20, 18:40
idol tajm... 20m
Och för att satsa på pluspoäng hos den nya moderatorn är det en Struise Pannepot och en Old Stock är i kylen :D
:thumbup:
Det gillar vi!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10632865_10152696654608343_7211533102741058993_n.j pg
Testade denna nu, riktigt god, mer lambic än saison. Och på tok för dyr med sina 139kr. Men i grunden en riktigt vass öl!
Nordenator
2014-08-20, 19:30
Hopp. Mögelskador på saker i förrådet. Poseidon vet om det men har inte sagt något. Gjort en skadeanmälen till försäkringsbolaget nu i alla fall, så bollen är i rullning.
Nordenator
2014-08-20, 19:38
Samt mailat Poseidon då. Shit needs to be in writing. Det har jag lärt mig i mitt vuxna liv ^^
Samt mailat Poseidon då. Shit needs to be in writing. Det har jag lärt mig i mitt vuxna liv ^^
That's fo sho! :thumbup:
Nordenator
2014-08-20, 19:43
...sedan kanske hittat mig en Old Stock Ale.
http://i.imgur.com/oo9S5PE.jpg
Nattljus
2014-08-20, 19:49
Min blåa nagel börjar kännas lös. Är det dåligt? *jorgen*
Paket från Webhallen, spelbutiken och Media Markt på samma dag *drool*
får troligtvis paket från Cdon imorgon och hittade mitt Gamecube och chippade xbox i en låda.
Laddar inför höstterminen
Men Fuark.. Det ända du behöver för att överleva hästterminen är Dying light, Dead Island 2 och Mirrors Edge 2. Varken mer eller mindre. :thumbup:
Nordenator
2014-08-20, 21:08
Mmmm.. Mirrors edge. Det kommer i höst alltså? Jag har varit dålig på att hålla koll på spel på senaste tiden, men det är givet day 1 och troligtvis genomspelning samma dag om jag är ledig!
Men Fuark.. Det ända du behöver för att överleva hästterminen är Dying light, Dead Island 2 och Mirrors Edge 2. Varken mer eller mindre. :thumbup:
Snubben.. snubben... snubben.... det där räcker inte på långa vägar ;)
Sju arbetsdagar kvar nu. Nio om man räknar med helgen.
Nattljus
2014-08-21, 06:14
Väl ingångna skor, hela strumpor, inte blötväder. Hur fasen lyckades jag få en blåsa? Lilltån är nästan dubbelt så stor som den brukar vara *gah!*
Dock har jag kanelkaffe och det gör morgonen mycket trevlig. Skål, babbla :cheers:
Är det verkligen "ok" att ställa sig och hamra i en lägenhet innan halv 8 på morgonen på en vardag?
Jag börjar inte förrän 9.30 och har redan huvudvärk och ville försöka sova till minst 8.:smash:*gah!*
Nattljus
2014-08-21, 06:58
Om det är en betald hantverkare så ja. Om det är innehavaren som väsnas så nej cofffee
Tycker jag.
Är det verkligen "ok" att ställa sig och hamra i en lägenhet innan halv 8 på morgonen på en vardag?
Jag börjar inte förrän 9.30 och har redan huvudvärk och ville försöka sova till minst 8.:smash:*gah!*
Från 7 på morgonen tycker jag det är ok, tidigare än det skulle jag klaga.
Men att det är "ok" betyder inte att jag tänker gilla det ett dugg om det drabbar mig. *grr*
WHITEFOLKS
2014-08-21, 07:19
Men att det är "ok" betyder inte att jag tänker gilla det ett dugg om det drabbar mig. *grr*
Ganska precis så, cyka blyat.
Här är det tillåtet att föra oväsen efter kl 7 på vardagar, så jag hade inte kunnat klaga. Det behöver ju inte betyda att man blir glad som sagt.
Här är det tillåtet att föra oväsen efter kl 7 på vardagar, så jag hade inte kunnat klaga. Det behöver ju inte betyda att man blir glad som sagt.
Om man inte har små barn, då får man föra hur mycket oväsen man vill, dygnet runt.
Källa: Mistluren som drar igång på 200db runt 3:30 varje morgon.
Om man inte har små barn, då får man föra hur mycket oväsen man vill, dygnet runt.
Källa: Mistluren som drar igång på 200db runt 3:30 varje morgon.
Vi har tack och lov inte så lyhört mellan lägenheterna, grannens minsta har en jäkla pipa :D
De håller på och bygger om hela vår innergård, började i februari, och det kommer ta ett år till. De börjar kl 7 varje morgon, slagborr, elsåg, metalkapning, ja allt hela tiden. Jag har fönster som vätter mot innergården...
Haha, hos oss river dom / bygger husgrund för att bygga nya hyreshus! Krossar sten med grävmaskin, spränger, sågar. Allt ifrån 04.00 till .. 22.00! Precis utanför där vi bor, festen är total.
Man vänjer sig!
lcUeothSPyc
Åh wow, vilken röst! *cupid*
Deras plattor är kanonbra, finns två eller tre på spotify! :thumbup:
lcUeothSPyc
Deras plattor är kanonbra, finns två eller tre på spotify! :thumbup:
Awesome, tack för tipset!
Nattljus
2014-08-21, 14:13
Jösses, tvärsomnade och vaknade med ont i nacken. Får skaffa ett mjukare tangentbord som funkar bättre som kudde :smash:
Nattljus
2014-08-21, 14:52
Kaffe och choklad *cupid*
Okej, dags att möta dagen :cool:
Red Apple
2014-08-21, 17:15
Idag har jag klarat en tenta som jag behövde klara för att få skriva C-uppsats i höst, och fått reda på att jag ska få jobba fem dagar nästa vecka med 154kr/h. Har även bokat upp min helg med sociala aktiviteter. Mycket bra utveckling på dagen!
Det låter mycket bra Red Apple! :thumbup:
Dagens höjdpunkt för mig är att sambon kommer hem och att vi ska äta våfflor till middag. Idag har jag inte höga krav. :D
Idag har jag klarat en tenta som jag behövde klara för att få skriva C-uppsats i höst, och fått reda på att jag ska få jobba fem dagar nästa vecka med 154kr/h. Har även bokat upp min helg med sociala aktiviteter. Mycket bra utveckling på dagen!
sounds good dawg
Sovit till 17:00 idag. Väldigt välbehövligt kände jag :) Efter den obligatoriska morgonsurfen så ska jag duscha och käka lite middag snart.
Nordenator
2014-08-21, 17:39
Idag blev det visst lite fusk med deffen, men vad gör det då amerikanska pannkakor är så goda?
StarkaUlf
2014-08-21, 17:51
Det låter mycket bra Red Apple! :thumbup:
Dagens höjdpunkt för mig är att sambon kommer hem och att vi ska äta våfflor till middag. Idag har jag inte höga krav. :D
Våfflor är ju skyhöga krav :) jobbigt att göra och tillaga!
Har fått tårta idag och kommit på en smart men simpel beräkningsteknisk grej. Rapportskrivandet har dock inte gått med blixtens fart.
Om det är en betald hantverkare så ja. Om det är innehavaren som väsnas så nej cofffee
Tycker jag.
Jag har ju varit med om betydligt värre ljud än så..men var irriterande att dom tyckte det var en bra idé.*slap*
Grannarna som renoverade hemma i några veckor på den tiden då jag var sjukskriven och var hemma dygnet runt ville jag dock mörda, var tvungen att gå hem till päronen och åka bort till folk för det gick inte att vara hemma.
Nattljus
2014-08-21, 19:12
Pannkakor med blåbärsglass till middag *popcorn*
Pannkakor med blåbärsglass till middag *popcorn*
Våfflor med gräddglass och drottningsylt! Eller ja, jag fick kvarg istället för glass då, men min karl åt glass. :P
Nattljus
2014-08-21, 19:18
Våfflor med gräddglass och drottningsylt!
Rätta takterna *hug*
StarkaUlf
2014-08-21, 19:20
Våfflor med gräddglass och drottningsylt! Eller ja, jag fick kvarg istället för glass då, men min karl åt glass. :P
Kvarg eller glass, same shit, märker folk ens skillnad på dom? *rolleyes*
Kvarg eller glass, same shit, märker folk ens skillnad på dom? *rolleyes*
Jag tycker kvarg till våfflor är godare än gräddglass. No joke, det blir för sött till våfflorna och sylten.
StarkaUlf
2014-08-21, 19:57
Jag tycker kvarg till våfflor är godare än gräddglass. No joke, det blir för sött till våfflorna och sylten.
Meh :( Då borde väl grädde vara det optimala, istället för kvarg? :)
Red Apple
2014-08-21, 21:43
The Knife lägger ner och de släpper biljetterna till sin sista sthlmskonsert på måndag. Meanwhile så har jag inga pengar förrän den sista den här månaden :(
WHITEFOLKS
2014-08-21, 21:54
The Knife lägger ner och de släpper biljetterna till sin sista sthlmskonsert på måndag. Meanwhile så har jag inga pengar förrän den sista den här månaden :(
Låna av någon vänlig själ?
Red Apple
2014-08-21, 21:57
Låna av någon vänlig själ?
Är redan skyldig en fruktansvärd massa så jag lånar inte till nöjen alls för att det inte ska växa.
Köp när du fått pengar då.
WHITEFOLKS
2014-08-21, 22:06
Är redan skyldig en fruktansvärd massa så jag lånar inte till nöjen alls för att det inte ska växa.
Då är det väl inte så relevant när du får pengar xD
Red Apple
2014-08-21, 22:13
Köp när du fått pengar då.
"Det här är vår sista turné" brukar få biljetter sålda rätt snabbt dock. :/
Då är det väl inte så relevant när du får pengar xD
Mannin, avbetalningsplan!
WHITEFOLKS
2014-08-21, 22:14
Som du ändå inte kunnat köpa biljett för om du nu är skyldig massa..
Hur stora är The Knife i Sverige?
Sen finns det alltid på Blocket. Har du lite is i magen så brukar biljettförsäljare rea ut biljetterna ju närmre spelningen det är.
Red Apple
2014-08-21, 22:15
Avbetalningsplan på skulderna :P
4623, true.
WHITEFOLKS
2014-08-21, 22:17
Men då kan du ju lika gärna låna till biljetter, betala tillbaka det och sen avbetala enligt plan.
Inga fler lån äpplet! köp saker när du har råd istället. Det är i stort sett alltid en ekonomisk förlust att låna.
Handlar väl mer om principen. Jag är helt och hållet på Red Apples linje.
Red Apple
2014-08-21, 22:20
Tack för stödet, wf höll på att övertala mig :(
Inga fler lån äpplet! köp saker när du har råd istället. Det är i stort sett alltid en ekonomisk förlust att låna.
Lyssna på denna vise man.
WHITEFOLKS
2014-08-21, 22:21
Vilken princip han har ju redan lånat och han framhåller det faktum att han inte får pengar förräns senare som anledning till varför han inte kan köpa biljett.
Lyssna på denna vise man.
Tack för back-up :thumbup:
Red Apple
2014-08-21, 22:24
Vilken princip han har ju redan lånat och han framhåller det faktum att han inte får pengar förräns senare som anledning till varför han inte kan köpa biljett.
Principen är att inte låna till nöjen. Mina skulder har gått till hyror, mat etc. när det har varit lite kärvt. Nöjen har man alltid råd att skippa och jag försöker undvika att bilda vanan av att ha roligt för lånade pengar (sen lever jag på CSN, men whatever, det hör ju till).
Men nog om min ekonomi i babbla nu :D
Men nog om min ekonomi i babbla nu :D
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/423/untitle.JPG
Vi vet inte vad han har lånat till. Att han inte vill låna till nöjen tycker jag är klokt. Varför skuldsätta sig mer när det inte är nödvändigt. Om än i tio dagar.
WHITEFOLKS
2014-08-21, 22:31
Men wtf. Hade du köpt om du haft pengarna?
Det är väl inget konstigt med det om du har en avbetalningsplan? Bara för att man har lån ska man ändå kunna unna sig. Förutsatt att du inte har någon sjuk ränta. Då hade jag velat bli av med skiten så fort som möjligt.
Att köpa och minska sitt befintliga belopp och att utöka ett lån är inte samma sak. Speciellt inte om det finns ränta med i bilden. Men jag gillar din arguments-kämparglöd
Red Apple
2014-08-21, 22:43
Ingen ränta, men jag vill undvika att nöjeslån blir en vana igen helt enkelt. Jag prövade på det i våras och det är en minst sagt hal backe. Inte svårare än så, case closed :)
case closed :)
jahopp! vad ska vi nu diskutera då?
Red Apple
2014-08-21, 22:49
Det börjar bli kallt igen. Jag gillar't.
Det börjar bli kallt igen. Jag gillar't.
Du har rätt, det börjar faktiskt bli kallt. Jag gillar det också, vi har mycket gemensamt #nohomo
Nattljus
2014-08-21, 22:51
vad ska vi nu diskutera då?
Huruvida pannkakor alltid är bättre än våfflor eller om det finns tillfällen när våfflor är överlägsna? *popcorn*
Huruvida pannkakor alltid är bättre än våfflor eller om det finns tillfällen när våfflor är överlägsna? *popcorn*
Pågrund av flexibiliteten hos pannkakor så röstar jag för dom generellt. Våfflor kan man äta max två gånger per år, men då är dom överlägsna.
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10514719_10152627785778343_4626746107591760024_n.j pg
Plättar > våfflor/pannkaka.
Nattljus
2014-08-21, 22:59
Men plättar är ju minipannkakor, du kan inte klumpa ihop begreppen sådär *gah!*
Jag undrar hur många som är typ deprimerade men som inte riktigt går under definitionen deprimerad som inte syns i statistiken eller liknande.
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10514719_10152627785778343_4626746107591760024_n.j pg
Dessutom är pannkakor plättar på finlandssvenska. Fan vad svårt! *gah!*
Jag undrar hur många som är typ deprimerade men som inte riktigt går under definitionen deprimerad som inte syns i statistiken eller liknande.
Man kan gå under definitionen utan att synas i statistik och journaler. Det går bra!
y7lU98NMMPA
"Lite sylt och en plätt är en furstlig rätt man vill aldrig mer ha fläskkotlett"
Plättar rullar i små cirklar kring pannkaka.
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10418334_10152629966623343_4513868602752232822_n.j pg?oh=4cf2cf0fdccc240cdb4b2604b6f9afd4&oe=547E4649
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10458553_10152628362738343_8786453556430648272_n.j pg
WHITEFOLKS
2014-08-21, 23:03
Vardör pluggade jag ekonomi eller öht. Bättre att bara köra på husmorstips.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.