Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
God morgon Poxe!
Jag undrar även stilla exakt hur ledsna mina sommardäck är eftersom det är frosthalka. Blir pensionärskörande idag.
:)
Jag lastade in vinterdäcken i bagaget imorse, körde VÄÄÄLDIGT lugnt till jobbet.
Ska försöka låna vagnhallen vid lunch och byta hjulen då.
Nattljus
2010-10-25, 06:09
glömde att gå och lägga mig igår. måste ändå gå till skolan idag. äsch.
extra kaffe, ja tack *rolleyes*
men vafaaaan det är ju minusgrader ute
men vafaaaan det är ju minusgrader ute
Och nästan omöjligt att få bort isen från rutorna på bilen, höll på att bli skogstokig när jag skulle till jobbet. Som vanligt var jag dessutom sen.. :cool:
Lycka till på Tentan Madame, Fill it with awesomeness;)
Vakande till väckarklockan och ett trevligt SMS. dagen har börjat bra*cupid*
Och nästan omöjligt att få bort isen från rutorna på bilen, höll på att bli skogstokig när jag skulle till jobbet. Som vanligt var jag dessutom sen.. :cool:
Jag fuskade... startade bilen och maxxade fläkten medan jag lastade vinterdäcken. Då var rutorna tinade lagom tills det var dags att hoppa in.
Knakade gott i listerna när jag öppnade dörrarna dock...
Vakande till väckarklockan och ett trevligt SMS. dagen har börjat bra*cupid*
Låter härligt!
Är ni "på" igen?
Låter härligt!
Är ni "på" igen?
Jao. Överreagerade en hel del i Fredags. Men nu är det all good och nu beter jag mig skitfånigt mest hela tiden igen:em:
Roger Federer världens största idrottare flera år i rad, rätt?
Jao. Överreagerade en hel del i Fredags. Men nu är det all good och nu beter jag mig skitfånigt mest hela tiden igen:em:
Fan va härligt! Vet precis hur gott det känns och är lätt avis!
Dilemma:
Ska bjuda en gammal kompis på middag ikväll. Hon är utbildad kock och har drivit egen restaurang. Hur fasen ska jag kunna laga någon mat utan att skämmas? :em:
Dilemma:
Ska bjuda en gammal kompis på middag ikväll. Hon är utbildad kock och har drivit egen restaurang. Hur fasen ska jag kunna laga någon mat utan att skämmas? :em:
Tack poxebro:)
Ja du, det där är fan inte lätt. Be henne komma över tidigare och så lagar ni mat tsm:D
Tack poxebro:)
Ja du, det där är fan inte lätt. Be henne komma över tidigare och så lagar ni mat tsm:D
Det blir nog så, men det är ju ändå jag som måste komma på menyn och fixa fina råvaror...
Hoppas på pluspoäng tack vare egenplockade blåbär och kantareller från frysen iaf!
Det blir nog så, men det är ju ändå jag som måste komma på menyn och fixa fina råvaror...
Hoppas på pluspoäng tack vare egenplockade blåbär och kantareller från frysen iaf!
Åt lax igår. Grillad lax är jävla gott, så har du en grill? Ställ dig och grilla:D
Ibland gör man viktiga saker.
Satte just upp "Fruktlistan" i fikarummet där vi ska ha koll på vem som köper frukt och knäckebröd till kontoret. Att det ska vara så svårt för fyra vuxna karlar att turas om...
Första tentan om 4h...*gah!*
Dilemma:
Klä av dig (halv)naken så att hon har annat än mat i tankarna :thumbup:
Sluta prata om snusk. Jag har svårt att koncentrera mig som det är:furious:
Borde stänga av SMS funktionen på jobbet.
Dilemma:
Laga inget jättefancy bara. Laga något som du kan som blir gott. Hon är nog nöjd bara hon slipper stå i köket.
Sluta prata om snusk. Jag har svårt att koncentrera mig som det är:furious:
Okej, ska försöka. Men kan inte lova.. *rolleyes*:D
grondahl
2010-10-25, 10:18
Kanske lite sent nu, men rediga långkok (kalops, boef borginon, riktig chili) är relativt lättlagade och alltid gott. Men de tar ju tid.
Dilemma:
tntballe
2010-10-25, 10:20
Dilemma:
Just do it! Inte ska man skämmas över att göra något sämre än någon med mer erfarenhet.
Mårån kålå.
Hej Nodan! :D
Lellan, var är du?!
*Epic roar on the knees with the cries in my eyes!*
Första tentan om 4h...*gah!*
Lycka till!
Klä av dig (halv)naken så att hon har annat än mat i tankarna :thumbup:
:naughty:
Laga inget jättefancy bara. Laga något som du kan som blir gott. Hon är nog nöjd bara hon slipper stå i köket.
Kanske lite sent nu, men rediga långkok (kalops, boef borginon, riktig chili) är relativt lättlagade och alltid gott. Men de tar ju tid.
Just do it! Inte ska man skämmas över att göra något sämre än någon med mer erfarenhet.
Det är mest uppslaget som är svårt, hon har redan lovat att hjälpa till i köket. Vill ju leverera förstklassiga råvaror!
Mårån kålå.
Hej Nodan! :D
Hej Vunnis, hure läget?
POXE:
Tat lugnt, gör nåt som du tycker är gott bara. Och för guds skull, ursäkta dig INTE inför henne över råvarors vara eller icke vara och att det kanske inte är tillräckligt bra för hon är ju kock osv.
Jag har jobbat som massör och när folk får veta det vågar de knappt ta i en för att "det blir ju fel", skitstörigt när man beklagar sig över stelhet och ber nån bara klämma lite på nacken eller nåt och får till svar "nä det vågar jag inte du kommer bara döma ut mig"
JAHA??! NÄ, det kommer jag inte? jäkla trams!
Så, tjejen blir säkert jätteglad att nån annan tänker ut maten för en gångs skull och att hon blir bjuden, kan inte tänka mig att du skulle behöva skämmas för att du inte gör lika tjusigt käk som det hon har som yrke att göra.
Hoppas ni får trevligt! :)
POXE:
Tat lugnt, gör nåt som du tycker är gott bara. Och för guds skull, ursäkta dig INTE inför henne över råvarors vara eller icke vara och att det kanske inte är tillräckligt bra för hon är ju kock osv.
Jag har jobbat som massör och när folk får veta det vågar de knappt ta i en för att "det blir ju fel", skitstörigt när man beklagar sig över stelhet och ber nån bara klämma lite på nacken eller nåt och får till svar "nä det vågar jag inte du kommer bara döma ut mig"
JAHA??! NÄ, det kommer jag inte? jäkla trams!
Så, tjejen blir säkert jätteglad att nån annan tänker ut maten för en gångs skull och att hon blir bjuden, kan inte tänka mig att du skulle behöva skämmas för att du inte gör lika tjusigt käk som det hon har som yrke att göra.
Hoppas ni får trevligt! :)
Tack för tipsen!
Det kanske inte framgick helt, hon har alltså varit kock. Numera är hon byggingenjör :thumbup:
Hej plaplapla! Hur gåre?
(Vinkar till Nodan, madame och kramar vunnis)
Hej plaplapla! Hur gåre?
Det går åt he-vete. Jävla skitdag!!! *mini
Så nu har jag gnällt klart om det.
*Vinkar tillbaka till roozen* :)
Hej plaplapla! Hur gåre?
Aha, vunnis som är kille får en kram, oss damer vinkar du bara till?
bromance!!?! :naughty:
Men gumman. ladda om, kör hårt imorron!
bromance!!?! :naughty:
Jag har en flicka, därav.
Men jag kladdar gärna på dig om jag får, plox
Så det blev något? Kul!
Ska försöka, men ryggen lär ta 6-12månader på sig att läka så dröjer innan jag kan köra hårt.. Men kan ju köra lite..eh.. mjukhårt tills dess *flex*
Oh love! Det borde vara mer ännu mer kärlek i babbla, på kolo... i heeeela världen *love* *cupid*
Hej Vunnis, hure läget?
Läget e fint! Jag tror jag behöver mat strax och sitter och funderar på om det är jobbigt att göra pyttipanna.
Hej plaplapla! Hur gåre?
Vi plapplar lite lite. annars går det bra tror jag. Lellan är borta :(
*flex*!
bromance!!?!
Men jag kladdar gärna på dig om jag får, plox
Uh, uh, uh. Can't.... be... worse! *Tar Madame*
EDIT: Oh! Finns nudlar! Sånna man åt när man var 5 typ :D Mysmat! BRB.
Det har inte blivit något så officiellt så att det blev en Facebook uppdatering, men fan alltså. Jag sitter och ler, sjunger med i låtar och mår så jävla toppen. Skrattar mer, ler mest hela tiden och mår helt enkelt grymt bra.
Jag känner att det är dags för som kolol-kärlek.
Jag älskar er alla. Om ni visste vad ni betydde, alla gånger ni ställt upp eller bara funnits där och stöttat. Jag är skyldig några av er mer än andra, men är det något. I'll see what i can do for you !
Hai kids! Nu har jag fixat billigare mobilsurf så jag inte blir ruinerad av att flytta över Spotify-spellistor till mobilen. :em: Hittade även att jag har en radiofunktion i mobilen. Smartigt att komma på det efter ett år... :smash:
Rooz: jag är glad för din skull,och samtidigt tacksam att jag inte är nitton längre, det verkar verkligen asjöbbigt. ;)
Hai kids! Nu har jag fixat billigare mobilsurf så jag inte blir ruinerad av att flytta över Spotify-spellistor till mobilen. :em: Hittade även att jag har en radiofunktion i mobilen. Smartigt att komma på det efter ett år... :smash:
Praaa! Själv sänkte jag ju månadskostnaden för mitt gymkort med 151 spänn i månaden. Smartigt att komma på det efter mer än 3 år :smash:
Rooz: jag är glad för din skull,och samtidigt tacksam att jag inte är nitton längre, det verkar verkligen asjöbbigt. ;)
plusett!
Ja, jag är lika emotionellt förstörd som en fjortis. Men, varför vara som alla andra?
Ja, jag är lika emotionellt förstörd som en fjortis. Men, varför vara som alla andra?
Du är nöjd och glad nu i alla fall! Jag är för det mesta bara bitter, skulle ha blivit född gammal och grå, då hade det gått ihop rätt bra. *screwy*
So big and far out that i´m the 10´th planet!
Wzup? 1,2,3 fanta och Oxé.
Ääääär häääär! Heeej allahopppaaaa! *vinkar*
Jag är emo och har ont i magen. *grr* Just saying. Orkar inte möe då inte.
Du är nöjd och glad nu i alla fall! Jag är för det mesta bara bitter, skulle ha blivit född gammal och grå, då hade det gått ihop rätt bra. *screwy*
Åh, jag var världens gladaste bebis, världens allvarligaste unge. Djup och bekymrad mellan typ.. 5-12 års ålder. Sen var jag den där glada tjockisen. Sen blev jag blyg. Sen blev jag änslig. Sen blev jag deppig. Sen jävlaranamma sket jag i allt och blev glad när jag är glad, sur när sur etc.. Men mest glad. :thumbup:
Nu:känslomässigt instabil en månad, bleh. Jaja. Skiiiit i ideeee!
Har en platta kvarg hemma nu iaf. Frågor på de? *flex*
So big and far out that i´m the 10´th planet!
Wzup? 1,2,3 fanta och Oxé.
*KRAAAAAAAAM*
Jag ger den, för behöver det. Den stora fina gåbortskramen, thnx! :)
Ääääär häääär! Heeej allahopppaaaa! *vinkar*
Jag är emo och har ont i magen. Just saying. Orkar inte möe då inte.
Åh, jag var världens gladaste bebis, världens allvarligaste unge. Djup och bekymrad mellan typ.. 5-12 års ålder. Sen var jag den där glada tjockisen. Sen blev jag blyg. Sen blev jag änslig. Sen blev jag deppig. Sen jävlaranamma sket jag i allt och blev glad när jag är glad, sur när sur etc.. Men mest glad. :thumbup:
Nu:känslomässigt instabil en månad, bleh. Jaja. Skiiiit i ideeee!
Har en platta kvarg hemma nu iaf. Frågor på de? *flex*
Det gör inget att jag skrattar högt åt ditt inlägg va? =D
Jag var nog nöjd och glad rätt länge, det var det jag var bäst på i grundskolan tror jag och det var det lärarna påpekade på alla utvecklingssamtal också "han är nog inge vidare i några ämnen sådär... men han är jädrans glad hela tiden". Tur att man kunde nånting? :D
Inga frågor på kvargen. Mata magen med den utblandat med nånting festligt, så blir magen glad och flickan stark! *flex*
*KRAAAAAAAAM*
Jag ger den, för behöver det. Den stora fina gåbortskramen, thnx! :)
Koalakram! När du var gravid var den 10:e planeten mahgaadd!Det var rätt coolt.
Nu är du typ lång och slank som Norge. :)
Skickar lite löööve till Lellan:
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-hug001.gif
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-hug008.gif
*cupid*
Ang. kvargen: Pr0-BB style! veva ner några tuggor, träna biceps och lägg upp en armposebild i journalen.
Lellan kommer drunkna i all kolokärlek snart Oo
1,2,3 fanta och Oxé.
:laugh:
Ang. kvargen: Pr0-BB style! veva ner några tuggor, träna biceps och lägg upp en armposebild i journalen.
+1. We löööv Lellish armar :naughty:
1,2,3 fanta och Oxé.
FÖR BÖVELn!!!!!!!!1111111111:laugh::laugh::laugh::laug h:
1,2,3 fanta och Oxé.
Roligaste på länge!!
Jag har en känsla av att oxé kommer att bli legendariskt... :D
Jag är så tröt, jelp? *cry* Nu ska jag scanna saker och dricka kaffe.
Jag är så tröt, jelp? *cry* Nu ska jag scanna saker och dricka kaffe.
Powernappa har vi väl sagt innan? En liten 10minutare på lunchen. Nu är det för sent :D
Dilemma:
Dagens lärdom:
"Don´t panic"
Hon messade just och ställde in hela skiten pga dubbelbokning. Surt helt klart, gillar inte att bli nobbad.
Imorse så var vi tvungna att möblera om lite bland datorerna i receptionen så att jag kan använda ett höj/sänkbart bord. Min kollega kröp in under alla bord för att reda ut sladdar. Efter en stund så blev det väldigt tyst och jag frågar vad han gör, svaret blev:
"Ehm.. jag bara vilar lite det var så tyst och lugnt här"
Så jag tycker att Waowsan ska göra som min kollega och vila lite under skrivbordet :D
Julen börjar närma sig...
Jag satte just en sats "GPs Dunderglögg" och ser fram emot att avnjuta den första koppen runt lucia ungefär.
Då var det dags igen!
Recept finns här: (http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.469209-dags-for-dunderglogg)
Fler än jag som gör egen glögg?
Dagens lärdom:
"Don´t panic"
Hon messade just och ställde in hela skiten pga dubbelbokning. Surt helt klart, gillar inte att bli nobbad.
Naj vad tråkigt :( Men ni kan väl boka om till ett annat tillfälle?
Koalakram! När du var gravid var den 10:e planeten mahgaadd!Det var rätt coolt.
Nu är du typ lång och slank som Norge. :)
Are u talking to me..`?
(varning, BIG belly!) http://sv.tinypic.com/?t=postupload
(och norge, tack tack, men närejuinte riiiktigt så, men vi säger så! :P)
*lööööööööööööööööööööööööööööööööööövoverload*
Ja kommer dö löövrdrunkningsdöden. Härligt, billigt, my kind of död! :thumbup:
Jag har en känsla av att oxé kommer att bli legendariskt... :D
Alltså, vet inte om jag blir bannad nu, men vad är detta interna jag missat..? :em: Menar ni medlemmen, djuret, el något annat spännande?
Imorse så var vi tvungna att möblera om lite bland datorerna i receptionen så att jag kan använda ett höj/sänkbart bord. Min kollega kröp in under alla bord för att reda ut sladdar. Efter en stund så blev det väldigt tyst och jag frågar vad han gör, svaret blev:
"Ehm.. jag bara vilar lite det var så tyst och lugnt här"
Så jag tycker att Waowsan ska göra som min kollega och vila lite under skrivbordet :D
:D
Naj vad tråkigt :( Men ni kan väl boka om till ett annat tillfälle?
Vi ska försöka. Men hon kan bara varannan vecka pga delad vårdnad och jag är ganska uppbokad resten av denna. Surt.
Alltså, vet inte om jag blir bannad nu, men vad är detta interna jag missat..? :em: Menar ni medlemmen, djuret, el något annat spännande?
Psst. Kolla träningsforumet... :D
Vi ska försöka. Men hon kan bara varannan vecka pga delad vårdnad och jag är ganska uppbokad resten av denna. Surt.
Men det kommer ju fler veckor :) *tänker positivt*
Psst. Kolla träningsforumet... :D
Kolozzeum? :confused: I don't get it. :em:
Trist med dejten Poxe, men det kommer fler tillfällen! :)
Jag är stark som en oxé
och lika manlig.
Men det kommer ju fler veckor :) *tänker positivt*
:thumbup:
Kolozzeum? I don't get it. :em:
Trist med dejten Poxe, men det kommer fler tillfällen! :)
Ökar som en Oxé (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=155514)
Det var ingen dejt! Det var en kompis som skulle komma över. Hade det varit en dejt så hade min ångest varit bra mycket större :em:
Kolozzeum? :confused: I don't get it. :em:
Du har missat något sjukt roligt juh :smash:
Nu har du ju tid att lära dig laga femstjärnig mat, Poxé!
Det var ingen dejt! Det var en kompis som skulle komma över. Hade det varit en dejt så hade min ångest varit bra mycket större :em:
Aww, poor ickle boy!
Aha, jag trodde det var dejten som du courage wolfade dig fram till. Tråkigt när man måste ställa in, men ibland är det svårt att få ihop alla tåtar samtidigt.
Carbonara med falukorv *flex*
Nu har du ju tid att lära dig laga femstjärnig mat, Poxé!
Jepps!
Jag övar ikväll om någon vill komma hit!
Edit:
I see what you did there...
Du har missat något sjukt roligt juh :smash:
Jag har läst och blev mer *rolleyes*.
Nattljus
2010-10-25, 14:24
grym huvudvärk. känns som om jag fått en slägga i skallen. har jag blivit gammal? gamla människor mår dåligt av för lite sömn har jag hört :/
Jepps!
Jag övar ikväll om någon vill komma hit!
Om du flyttar lite närmare först så kan jag hälsa på :D
Om du flyttar lite närmare först så kan jag hälsa på :D
Inga dåliga krav du har... *slap*
Jag har läst och blev mer *rolleyes*.
Jag tyckte inte heller det var helt jättefantastiskt roligt. Känns det bättre nu? =d
grym huvudvärk. känns som om jag fått en slägga i skallen. har jag blivit gammal? gamla människor mår dåligt av för lite sömn har jag hört :/
Nejdå. Inte bara gamla människor som behöver sova länge! Har du sovit mindre än 10 timmar inatt så är det inte konstigt att du har ont i huvudet, solve it with the sömnstund nu! :D
Inga dåliga krav du har... *slap*
Varför tror du att jag är singel liksom *rolleyes* :D
Are u talking to me..`?
(varning, BIG belly!) http://sv.tinypic.com/?t=postupload
Ser inte bilden, men vet att du var BIG and far out in space like a 10:th planet sucking things into your orbit making them crash into an inevitable koalahug stronger than any blackholes unavoidable gravity!
Hörni, orkar jag träna idag efter jag har varit i stallet? Egentligen?
Hörni, orkar jag träna idag efter jag har varit i stallet? Egentligen?
Men... hade inte du kvällen? Då hinner du ju inte träna efter utan bara innan? Eller är det insläppet du har? Men det har väl Hanna idag? *förvirrad och borde inte lägga sig i*
Men... hade inte du kvällen? Då hinner du ju inte träna efter utan bara innan? Eller är det insläppet du har? Men det har väl Hanna idag? *förvirrad och borde inte lägga sig i*
Ja alltså, jag har inte skrivit att jag har någotdera i kalendern så jag är helt förvirrad. Ska ringa Hanna och fråga helt enkelt.:smash:
Ja alltså, jag har inte skrivit att jag har någotdera i kalendern så jag är helt förvirrad. Ska ringa Hanna och fråga helt enkelt.:smash:
Jaha! Men då kan du ju åka ut när du vill :D
Jaha! Men då kan du ju åka ut när du vill :D
Ja, och då är det ju trevligare att det iaf är lite ljust = åka med en gång. Jag trodde jag hade insläpp, men så var det inte. Fjortis har insläpp och A har kväll, så jag är clear just idag. Onsdag har jag däremot insläpp enligt mina anteckningar i kalendern.
Och då är då 10000-kronorsfrågan om jag orkar åka till gymet efter jag varit i stallet.
Lelle Pelle
2010-10-25, 15:00
Jag är så jefla lat. Jag orkar inte raka mig. Är det OK att ha skägg?
Beror på vem man frågar!
Nattljus: There is no other way.
Nodan: IIK, det killas!
Vunnis: Skägg ska det vara! *drar stolt i sina fjun* :D
Är det ok att inte ha skägg?
Är det ok att sträva efter att vara ok?
Är det ok att sträva efter att vara ok?
3 * Ja!
Jelp, ovanligt stort endorfinrus efter ett styrkepass. Såhär brukar det bara kännas efter cardio. What's up with that? Men jag gnäller inte. :)
3 * Ja!
Är det okej att sträva efter att inte vara okej också?
Det är okej så länge man inte ska vara i närkamp med mig :D
Det är okej så länge man inte ska vara i närkamp med mig :D
Urrrk..Män!
Lelle Pelle
2010-10-25, 15:53
Bra. Då fortsätter jag "prokrastinera" rakningen! :)
Btw Krampan, jag är skyldig dig en bild. En bild på en bild på en vägg. Du ska få den, en vacker dag. Dock inte idag. Men någon dag.
Bra. Då fortsätter jag "prokrastinera" rakningen! :)
Btw Krampan, jag är skyldig dig en bild. En bild på en bild på en vägg. Du ska få den, en vacker dag. Dock inte idag. Men någon dag.
Jag känner igen det här lite.. Vad var det nu detta handlade om?
Lelle Pelle
2010-10-25, 16:07
Jag känner igen det här lite.. Vad var det nu detta handlade om?
En gång för lääänge sedan köpte jag en tavla av dig, som jag lovade att skicka en bild på! Dock har den aldrig kommit upp på en värdig plats pga att jag flyttat runt en del, men nu är det snart flytt igen till ett permanent boende och då skall den få maximal exponering!
En gång för lääänge sedan köpte jag en tavla av dig, som jag lovade att skicka en bild på! Dock har den aldrig kommit upp på en värdig plats pga att jag flyttat runt en del, men nu är det snart flytt igen till ett permanent boende och då skall den få maximal exponering!
Ha! Sweet! :D Vilken var det?
Lelle Pelle
2010-10-25, 16:31
Ha! Sweet! :D Vilken var det?
Vredens Lamm, i svart och vit!
Jag tycker att du antagligen kommer att ha träningsvärk i stussen imorgon.
känner en del i låren, bara en aning i stussen. Men så har jag stark rumpa men svaga lår.
Kört bänk nu...
Jag har också lekt bänk! För första gången på typ en månad. Kändes konstigt... och är trött som tusan i bröstryggen. Oo
Jag har också lekt bänk!
Jag vill oxå! Orättvist! :(
Nattljus
2010-10-25, 18:21
nej, alla män med ordentlig skäggväxt har skyldighet att odla ett pampigt skägg *rolleyes*
eller, tja. vissa kvinnor uppskattar det iaf. exempelvis undertecknad, om det nu har undgått någon :D
Jag vill oxå! Orättvist! :(
Det var festligt! :D Trevligt folk var det där också!
nej, alla män med ordentlig skäggväxt har skyldighet att odla ett pampigt skägg *rolleyes*
eller, tja. vissa kvinnor uppskattar det iaf. exempelvis undertecknad, om det nu har undgått någon :D
Har man missat det så har man babblat för lite och är därmed underkänd.
Det är jättehalt ute, går knappt att gå *screwy*
Jag har lånat ut bilen till O_Wao, hoppas dom håller sig på vägen och inte glider iväg åt fel håll.
Det var festligt! :D Trevligt folk var det där också!
Vunnis mobbas :(
Jag har skägg!
Fast ganska glest :<
Jag har skägg!
Fast ganska glest :<
Varför har du skägg?
Varför har du skägg?
Jag tycker att det mejslar ut mina vackra ansiktsdrag. Ger mig lite karaktär så att säga. Plus att alternativet är renrakad, och det är sjukt drygt att hålla efter det dagligen.
Jag tycker att det mejslar ut mina vackra ansiktsdrag. Ger mig lite karaktär så att säga. Plus att alternativet är renrakad, och det är sjukt drygt att hålla efter det dagligen.
Bra anledningar :thumbup:
Poxé!
:laugh: :laugh: :laugh:
Hai ppl, I'm hoooooome!
Vad ska jag äta till middag? Tentan gick nog inte helt bra så jag tänker mig en straffmiddag. Pasta blanche med vatten kanske?
Hai ppl, I'm hoooooome!
Vad ska jag äta till middag? Tentan gick nog inte helt bra så jag tänker mig en straffmiddag. Pasta blanche med vatten kanske?
Är inte det lite väl lyxigt? Tycker nog att det räcker med ett halvt glas vatten och tre djupa andetag!
Eller nä, Madame förtjänar alltid en brakmiddag med extra allt serverat av en hawtie-man med välutvecklad röfv =)
åååh vad skönt med lite vila från träningen nu :d Hoppas på superkompensation! Böjt varje dag nu lääännngggeee
Bra anledningar :thumbup:
*cupid* Spanx for teh support!
Är inte det lite väl lyxigt? Tycker nog att det räcker med ett halvt glas vatten och tre djupa andetag!
meh, skit ner dig!!! DU kan få vatten till middag!
Eller nä, Madame förtjänar alltid en brakmiddag med extra allt serverat av en hawtie-man med välutvecklad röfv =)
jaha, du menade så. Ok :P
mmmm... ska man köra pizza & cåla?
jag har suttit 5 timmar och Tänkt och Räknat, i en tentasal med kallras fifan! Jag OrkAr inte göra mat!
Fyfan vilken jobbig tenta, det var nånstans där vid 3,5 timmar strax efter att jag interpolerat nån jävla konstant som min hjärna dog lite eventuellt.
Roflar järnet åt att jag troligtvis får skriva om tentjäveln om ett par veckor.
En tröst är iaf att det inte hade gjort varken till eller från om jag pluggat några timmar extra ist för att träna i helgen tex. Failade på helt (eller nåja, halvt) otippade grejjer. Bwaaaah!
Huha, låter inte som en rolig tenta. Jag hade troligen dött... eller somnat.
Klart du är värd pitsa och kåla. Vilken pitsa är favvon?
Huha, låter inte som en rolig tenta. Jag hade troligen dött... eller somnat.
Klart du är värd pitsa och kåla. Vilken pitsa är favvon?
vegetariana plus skinka (för jag vill inte ha vegatarisk pittsa :D KÖTT FIFAN!!!1)
Vad handlade tentan om? Är nyfiken på vilket ämne som kan göra en så förbannad :)
Vunnis mobbas :(
Njaa... Lite bara! Du får ju vila, finns dom som tycker om det också! :D
Jättestor orange måne ute... promenad? =o
Nån som tycker jag är awesome?
Nån som tycker jag är awesome?
Du är awesome som fan gubben! <3
Vad handlade tentan om? Är nyfiken på vilket ämne som kan göra en så förbannad :)
konstrution och maskinelement. Ämnet gör mig inte förbannad, däremot rätt trött i hjärnan. Läraren dock gör mig smått förbannad. Kombinationen av läraren och ämnet är episk.
Du är awesome som fan gubben! <3
fyfan vad du är uttråkad :D :thumbup:
Om ingen vill ge mig uppmärksamhet får jag ju göra det själv! :)
Hej! Nu har jag kört räsergulan, det var jeteskoj! :D
Om ingen vill ge mig uppmärksamhet får jag ju göra det själv! :)
Du fick panik efter en minut alltså? :D
Hej! Nu har jag kört räsergulan, det var jeteskoj! :D
sköj!
förresten vaffan, är inte pittsa rätt... inte så gott liksom? man tror det ska vara gott, men det smakar typ skit..?! isåfall måste jag laga mat ändå. hmmz. går till affären. brb.
det är panik man får om man inte får uppmärksamhet! antingen eller!
sköj!
förresten vaffan, är inte pittsa rätt... inte så gott liksom? man tror det ska vara gott, men det smakar typ skit..?! isåfall måste jag laga mat ändå. hmmz. går till affären. brb.
Jag gillar sällan pizzan jag köper, gör jag egen är det gott.
Jag gillar sällan pizzan jag köper, gör jag egen är det gott.
Ja precis. Egen känns dock överkurs just nu.
30 sekunder :) Kunde ej posta tidigare än det!
Request!
Finns det någon bra tv-serie som är intelligent och spännande? Gärna lite mystery och övernaturligt med en bra och sammanhängande story.
Är så sjukt uttråkad.
Request!
Finns det någon bra tv-serie som är intelligent och spännande? Gärna lite mystery och övernaturligt med en bra och sammanhängande story.
Är så sjukt uttråkad.
förhäxad
Det är så svårt att löneförhandla. Jag är vek.
Andy.da.wohoo
2010-10-25, 20:33
OMFGPL0X
Någon ge mig exempel på najs musikartister/låtar. Helst INGET mainstream man hör på radion, gärna lite rockigare.
Musiktorka å de grövsta!
OMFGPL0X
Någon ge mig exempel på najs musikartister/låtar. Helst INGET mainstream man hör på radion, gärna lite rockigare.
Musiktorka å de grövsta!
mikaelj
gFtDNUsImYY
Brukar inte höra den på radion iaf ;)
Andy.da.wohoo
2010-10-25, 20:38
MJ är mainstream.
MJ är mainstream.
http://open.spotify.com/track/5vrMgnyrAxJ88q3E43bKvQ
http://open.spotify.com/track/10KfbjVOtfXnQKLS1B8B08
http://open.spotify.com/track/7r1JNbsgXCr1MCaHnO2bmf
http://open.spotify.com/track/2NmtXNvqoBZQS33eGuPPeJ
Nåt som faller dig i smaken?
lite 80s rock?
P5sBuHIL1tk
Andy.da.wohoo
2010-10-25, 20:49
http://open.spotify.com/track/5vrMgnyrAxJ88q3E43bKvQ
http://open.spotify.com/track/10KfbjVOtfXnQKLS1B8B08
http://open.spotify.com/track/7r1JNbsgXCr1MCaHnO2bmf
http://open.spotify.com/track/2NmtXNvqoBZQS33eGuPPeJ
Nåt som faller dig i smaken?
Absolut! Låt 1 o 4 var superb!
lite 80s rock?
P5sBuHIL1tk
Loffe.
ncOTaYAOQpU
Tack grabbar! *cupid*
mikaelj är bra musik!
l74Y_p6or00
Andy.da.wohoo
2010-10-25, 20:53
Absolut! Jag har tyvärr lyssnat sönder på honom :(
OMFGPL0X
Musiktorka å de grövsta!
LN2hFDkh1zU
Det är så svårt att löneförhandla. Jag är vek.
Bättre än att va för hård, jag försöker njuta av min permitering.. ;)
Jag har varit törstig hela dagen. *gah!* Make it stooooop!
DRICK KVINNA!!!!!!
Jag får i mig dryga 4-5L om dagen. Utan att träna.
Btw, SCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO RE*flex*
Skönt att vara ledig imorrn. :)
Okej, det där lät idiotiskt. Jag har varit törstig hela dagen trots att jag druckit en massa massa vatten.
Andy.da.wohoo
2010-10-25, 21:02
LN2hFDkh1zU
Tack *cupid*
Jag är jättetrött men inte trött. :smash: Stupid body!
Btw, SCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO RE*flex*
haha, good for u ;)
Tack :)
:) varsågod
Nu har jag tråkigt igen. Datorspel på internet är nog inte min grej... Jag är sämst >.<
Undra vad lilla Lellan gör... Jag lovade att jag skulle leka med henne idag fast det blev inte så mycket av det :(
Nån får underhålla mig nu tror jag. GO!
Nähä. Vi skiter i alltihopa då och går och lägger oss istället då. Allihop! Kollektiv bestraffning! Babblar ingen så får alla gå och lägga sig. Gonatt!
Erkänn hur läskigt mycket du kände igen dig nu.
http://www.wulffmorgenthaler.com/striphandler.ashx?stripid=50306318-023e-4fdc-bc18-8cb6632484c9
Den som vill kan få leka lite med mig medan jag försöker komma på någon film att se.
haha, nja inte riktigt agazza :)
hallonglass <3
Någon som vill hyra en lägenhet i gbg?
Alltså nu får någon förklara den här oxé grejen.
Alltså nu får någon förklara den här oxé grejen.
Poxé postade ju länken tidigaré :D
¡Olé Kolo!
det gäller att smida medan järnet är varmt, snart är det där skämtet - passé! :D
det gäller att smida medan järnet är varmt, snart är det där skämtet - passé!
Dåligt, dåligt :D
In other news!
Jag kollade igenom gamla böcker från yngre dagar, och såg Belgarath Besvärjaren, första boken... Och... Bricks were definitely shat.
Del av the cover:
http://ofearna.us/books/eddings/belgarath.jpg
http://geekpadshow.com/files/2009/08/courage_wolf_by_sagatarius677.jpg
:hbang::laugh:
Dåligt, dåligt :D
Dåligt är det nya bra ;)
In other news!
Jag kollade igenom gamla böcker från yngre dagar, och såg Belgarath Besvärjaren, första boken... Och... Bricks were definitely shat.
Del av the cover:
http://ofearna.us/books/eddings/belgarath.jpg
http://geekpadshow.com/files/2009/08/courage_wolf_by_sagatarius677.jpg
:hbang::laugh :
ah, underbart!
min nya favorit-CV är denna:
http://thumb.bestmemes.com/pix/thumbs/tn87876459.jpg
Wiee! Imorgon ska jag (finska flygmekaniker till trots) förhoppningsvis ta mig till Rovaniemi och ägna veckan åt att dricka öl, festa med vänner, bada bastu och charma finskor. Den här veckan kommer bli bra.*cupid*
Wiee! Imorgon ska jag (finska flygmekaniker till trots) förhoppningsvis ta mig till Rovaniemi och ägna veckan åt att dricka öl, festa med vänner, bada bastu och charma finskor. Den här veckan kommer bli bra.*cupid*
har du fått hem mankinin?
har du fått hem mankinin?
Nej.:( Meningen var ju att jag skulle hämta ut den på förmiddagen imorgon då den kommer men jag blev ombokad till ett morgonflyg så det hinns inte med. Det enda flyget som går till Finland från Arlanda imorgon f.ö. då alla andra är inställda. Förhoppningsvis håller strejken inte på mer än fem dagar, annars kommer jag inte hem...
aj fan :(
vad ska du då ge för spexig present?
tntballe
2010-10-26, 02:35
http://27.media.tumblr.com/tumblr_latnplAERF1qzpwi0o1_500.gif
Nattljus
2010-10-26, 05:43
kaffe <3
Gomorron!
Sjukt snyggt Stoltz!
Fin Courage wolf från Madame också!
Helloooooooo! :)
Nattljus
2010-10-26, 06:14
Helloooooooo! :)
godmorgon. vaknade du på gott humör idag? :)
godmorgon. vaknade du på gott humör idag? :)
Sådär, men folk med affirmativ skägginställning förgyller hela vardagen kan jag känna.
To the airport. Nu får det bära eller brista både bokstavligt och litterärt då planhelvetet som kommer ta mig till Rovaniemi antagligen inte kommer ha fått någon service.
Morron kolo! Har vi sovit bra?
Sådär, men folk med affirmativ skägginställning förgyller hela vardagen kan jag känna.
Woho! Jag har lärt mig ett nytt ord :D
God morgon! Jag har haft sovmorgon, ända till kvart över sjuuuu! :D
Woho! Jag har lärt mig ett nytt ord :D
Jag tyckte att det var ett adekvat ord att använda i skäggsammanhang. :)
To the airport. Nu får det bära eller brista både bokstavligt och litterärt då planhelvetet som kommer ta mig till Rovaniemi antagligen inte kommer ha fått någon service.
Gör inget som andra Babblers inte hade gjort...
Jag tyckte att det var ett adekvat ord att använda i skäggsammanhang. :)
How come? Varför känns det ordet bättre än andra? *popcorn*
Scratch89
2010-10-26, 08:18
Men varför går Facebook så seeeeegt för?!
How come? Varför känns det ordet bättre än andra? *popcorn*
Gillrar du någonsorts fälla här....?
OMFGPL0X
Musiktorka å de grövsta!
Sepultura
Leukemia
K`s choice
Scratch89
2010-10-26, 08:26
Sepultura är så jävla najs.
Gillrar du någonsorts fälla här....?
Nej, det var faktiskt en fråga utan baktanke :)
Sepultura
Leukemia
K`s choice
Jag känner inte till Leukemia, men de två andra var bra förslag i en kombo faktiskt.
Nej, det var faktiskt en fråga utan baktanke :)
Jag är full av bak-tankar jag själv.. Affirmativt inställd till bakar, bakverk m.m.
Jag känner inte till Leukemia, men de två andra var bra förslag i en kombo faktiskt.
Leukemia är något vansinnigt dödsaktigt med satansinslag och jag tvivlar på att det finns att få tag på några skivor då bandet är nedlagt för länge sedan = ej mainstream
Jag är full av bak-tankar jag själv.. Affirmativt inställd till bakar, bakverk m.m.
Ska vi bilda klubb? :thumbup:
Hai babblers, nu har jag fått jetemassage på mina ajjiga axlar. :D
Tappade en vikt på handen igår. Nu ska jag ut o mecka bilen!!!
Hai babblers, nu har jag fått jetemassage på mina ajjiga axlar. :D
Lyx! Jag vill oxå. Men vet om det är lämpligt just nu, måste nog kolla upp det.
Ska vi bilda klubb? :thumbup:
Ja.
Låter som om man skulle kunna hålla en ABF-kurs. "Ta bakvägen in". Fördjupningubildning i Brasilien. Dyka ner i djupet lixom.. Årsmöte i babblatråden.
Ja.
Låter som om man skulle kunna hålla en ABF-kurs. "Ta bakvägen in". Fördjupningubildning i Brasilien. Dyka ner i djupet lixom.. Årsmöte i babblatråden.
"Ta bakvägen in" passar nog bättre med bak-värk än bakverk.
"Ta bakvägen in" passar nog bättre med bak-värk än bakverk.
Ass-å det är ju relativt..
Ass-å det är ju relativt..
Är inte allt relativt?
Är inte allt relativt?
Ass-å...
Inge Enveten
2010-10-26, 09:43
deffa...... bulka..... balans......... beslutsångest
Ass-å...
Tusen tack för det uttömmande svaret! :)
Tusen tack för det uttömmande svaret! :)
Blev det ingen klubb nu..? :(
Blev det ingen klubb nu..? :(
Jag vet inte riktigt, tänker du vara snäll under klubbmötena?
Ass-å...
Godmorgon nodan å c:o ;)
Dåligt drag härinne idag!
Sitter själv på kontoret, ganska skönt men tråkigt. Lyssnar på gårdagens tankesmedja för att få skratta lite.
Jag vet inte riktigt, tänker du vara snäll under klubbmötena?
Oh jaa-a!
Hej.
Vilken är Kwons favoritkaka?
Baklawa.
Dåligt drag härinne idag!
Sitter själv på kontoret, ganska skönt men tråkigt. Lyssnar på gårdagens tankesmedja för att få skratta lite.
Fc-7FXzbeA0
Countryaktig myslåt på franska: http://open.spotify.com/track/1EuelKlkjxEe6lEZTRci37 (Romane Serda - Nuit Blanche)
Vilken är Kwons favoritkaka?
Baklawa.
Tillsammans med vem/vilka vill han helst äta sin baklawa?
Med alibaba och de 40 rövarna
Poxe (eftersom du ändå hänger här i Babbla): hur verkar det på lördag med träning? Hört nå't från solstrålen?
Morrn morrn!
"Nodan å c:o" låter fint. Är det ett företag, förening, klubb, sekt eller?
Tillsammans med vem/vilka vill han helst äta sin baklawa?
Med alibaba och de 40 rövarna
:D LOL
Lite dåligt, men jag skrattade ändå.
Morrn morrn!
"Nodan å c:o" låter fint. Är det ett företag, förening, klubb, sekt eller?
Det är ett livsstilskoncept
:D LOL
Lite dåligt, men jag skrattade ändå.
Fan vad dålig du är Madame... Men jag lolade i butiken :D
"Dåligt" är mitt signum! Tur att det är bra :P
Dåligt är det nya bra ;)
Jahapp, då ska man skriva tenta kl 14. Dags för lite kaffe kanske?
Det är ett livsstilskoncept
Aha!
"Dåligt" är mitt signum! Tur att det är bra :P
Det är ju för att DU är bra som det är bra :thumbup:
Det är ju för att DU är bra som det är bra :thumbup:
nåååwh! *kissass*
nåååwh! *kissass*
Det kanske lät lite smörigt... men jag menade det faktiskt!
Usch och fy babblers, en kollega till mig kraschade upp på ett mitträcke imorse i 100 km/h, hon hade änglavakt och har "bara" ont i nacken/yr/mår illa, men jag får lite ont i magen. :s Är ännu mer tacksam att Bengt står på däckfirman och ska få vinterskor. Extra tack till Noddish som lånade ut Räsergulan med vintersulan igår. *kissass*
Det kanske lät lite smörigt... men jag menade det faktiskt!
As-bra.
Var tog alla intressant samtalsämnen vägen?
Owao: tråkigt att höra, men bra att hon klarade sig.
Usch och fy babblers, en kollega till mig kraschade upp på ett mitträcke imorse i 100 km/h, hon hade änglavakt och har "bara" ont i nacken/yr/mår illa, men jag får lite ont i magen. :s Är ännu mer tacksam att Bengt står på däckfirman och ska få vinterskor. Extra tack till Noddish som lånade ut Räsergulan med vintersulan igår. *kissass*
Hua, skönt att det inte gick värre. Men "bara ont i nacken" är inte alltid så bara..
As-bra.
Var tog alla intressant samtalsämnen vägen?
Vad tycker Krampus är intressanta samtalsämnen?
Owao: tråkigt att höra, men bra att hon klarade sig.
Ja, fy. :( Leskigt.
Jag har inget roligt ämne att bidra med tyvärr, jag summerar tentor.
Vad tycker Krampus är intressanta samtalsämnen?
Sprit. Dödn....
Jag har inget roligt ämne att bidra med tyvärr, jag summerar tentor.
Blev jag inte godkänd? :(
Jag vill äta kaka fast då måste man baka kaka först. Krampus tycker säkert också om kaka. Vad ska man baka för kaka som är god fast som inte är så jobbig att baka? =o
Sprit. Dödn....
Tillsammans eller var för sig?
Blev jag inte godkänd? :(
Jag vet inte raring, jag har nog andra tentor. ;) Du har inte tentat i Idisslarmedicin va?
Jag vet inte raring, jag har nog andra tentor. ;) Du har inte tentat i Idisslarmedicin va?
jaha, nä det var inte idisslarmedicin :P
Jelp, jag kollar lyxfällan, tjejen med guldkortet. Är det ett hittepåavsnitt? Finns hon på riktigt? *gah!*
jaha, nä det var inte idisslarmedicin :P
Jelp, jag kollar lyxfällan, tjejen med guldkortet. Är det ett hittepåavsnitt? Finns hon på riktigt? *gah!*
Hon finns på riktigt. Hon har en blogg också, såklart.:smash:
Hon är ju även med i en dokusåpa på 3:an, typ nå bartendertjaffs.
Har läst att hon sagt att hon gör allt för att bli känd så skulle inte förvåna mig om hon överdriver en del i Lyxfällan + att tv3 säkert inte har något emot att en av deras dokusåpadeltagare blir väldigt omtalad..
Så visst finns hon på riktigt men jag tror att det är väldigt mycket skådespel.
gulligt
I can promis you one thing……………….. THERE IS NOTING YOU CAN BE AS SHORE OF AS………………………VANITA WILL BE BACK………………..and I will go to hollywood nomatter wath it takes.
Ursprungligen postat av vanita
I can promis you one thing……………….. THERE IS NOTING YOU CAN BE AS SHORE OF AS………………………VANITA WILL BE BACK………………..and I will go to hollywood nomatter wath it takes.
Ja då får Vantia nog träna sin engelska.
Så visst finns hon på riktigt men jag tror att det är väldigt mycket skådespel.
Jag hoppas det, det kan inte sunt annars.
Förra veckan skickade jag ett mail till tio personer. En av instruktionerna i mailet var "svara inte till denna adress, svara till XX@xx.se". Sju av tio har svarat på mitt mail. :smash:
Poxe (eftersom du ändå hänger här i Babbla): hur verkar det på lördag med träning? Hört nå't från solstrålen?
Tog lite babbelpaus, spenderade lunchrasten med att byta till vinterdäck på grå faran.
Har ingen koll, skrev i gbg-tråden med klent gensvar.
Simma torsdag kanske?
Skönt att det gick bra ändå! Läskiga grejjer.
Ja då får Vantia nog träna sin engelska.
Det är jag på bilden.
<------
Det är jag på bilden.
<------
Växer din näsa nu?
Nu höll jag på att spinna vidare på det där med att kroppsdelar växer men kom på att det kommer ju bara tolkas snuskigt, trots att det inte var det som var meningen, så istället är jag tyst om det och äter en kaka.
Växer din näsa nu?
Nu höll jag på att spinna vidare på det där med att kroppsdelar växer men kom på att det kommer ju bara tolkas snuskigt, trots att det inte var det som var meningen, så istället är jag tyst om det och äter en kaka.
Inte skulle väl vi?
Åååjo, vi vet att du alltid har snuskiga bak-tankar :P
Växer din näsa nu?
Ja du verkar ha räknat ut hur jag skulle svara..
Inte skulle väl vi?
Inte alls va. Samma skrot och korn hela högen!
Därmed inte sagt att skrotet och kornet är dåligt.
Åååjo, vi vet att du alltid har snuskiga bak-tankar :P
Faktiskt inte riktigt alltid, det händer att jag tänker andra tankar. Ibland.
Ja du verkar ha räknat ut hur jag skulle svara..
Aha så det är så du fungerar!
Aha så det är så du fungerar!
Det fyller ett visst utrymme i min tillvaro.
Inte alls va. Samma skrot och korn hela högen!
Därmed inte sagt att skrotet och kornet är dåligt.
Det är inget fel på varken skrotet eller kornet!
Faktiskt inte riktigt alltid, det händer att jag tänker andra tankar. Ibland.
Ibland i alla fall. :D
Det fyller ett visst utrymme i min tillvaro.
Kan du utveckla det där?
Ja jag har hysteriskt tråååkigt...
tommie-92
2010-10-26, 14:26
Tror jag skippar min cardio idag. Mina ben är alldeles för ofräscha för sånt, ligger ändå på kcal- satt.
Har förövrigt precis dragit iväg 2st praktik ansökningar till 2olika företag jag är intresserad av att göra min praktik på. Måste nog hitta några till företag tror jag :D
Kan du utveckla det där?
Ja jag har hysteriskt tråååkigt...
Vissa moderatorer han ban-siktet riktat i pannan på mig så det är nog bäst att jag låter bli.. Men jag kan ta det ì PM? :D
Vissa moderatorer han ban-siktet riktat i pannan på mig så det är nog bäst att jag låter bli.. Men jag kan ta det ì PM? :D
Jag är som sagt uttråkad till tusen så PM:a på du :D
Jaahapp, då är man ledig till måndag då. Berättigar det karatefylla ikväll? *drool*
Tror jag skippar min cardio idag. Mina ben är alldeles för ofräscha för sånt, ligger ändå på kcal- satt.
Har förövrigt precis dragit iväg 2st praktik ansökningar till 2olika företag jag är intresserad av att göra min praktik på. Måste nog hitta några till företag tror jag :D
Konditionsträning är alltid bra, skit i vad benen säger :whipped::D
Vad är det för praktik?
Jaahapp, då är man ledig till måndag då. Berättigar det karatefylla ikväll? *drool*
Var det inte du som var fattig? Och deffar? Låt bli priten du, unge man. :cool:
Larmet tjuter högt: Taaaaantvaaaaarniiiiiing!!!! *kissass*
Ja, och nej. Meh, jag är sugen på priiit. :(
Larmet tjuter högt: Taaaaantvaaaaarniiiiiing!!!! *kissass*
Jag får inte dricka sprit, jag får inte gå på middag imorgon, jag partypoopar out of vindictiveness. Får inte jag får ingen annan heller! *grr*
Ja, och nej. Meh, jag är sugen på priiit. :(
Drick mer, bli full.
Drick mer, bli full.
Så det är grönt? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.