Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2015-08-04, 21:19
Det åskar *cupid*
Det slutade igen nästan direkt *mini
Varför blir det aldrig någon rejäl åskstorm? :(
Nattljus
2015-08-04, 21:36
Tappad en sked chokladglass på tangentbordet. Fanken :smash:
Ceejays adept
2015-08-04, 21:39
pics or didnt happen
Hand som preferens
http://i.imgur.com/0OPdu96.jpg
Red Apple
2015-08-04, 21:57
Jag har spenderat sex timmar på att fixa min pappas gamla stereosystem och det visade sig vara tre små fel varav ett som var orsakat av mig. Nu snurrar det galant. Kan inte låta bli att känna mig händig, men barnsligt dålig på det här med analogt.
Hand som preferens
http://i.imgur.com/0OPdu96.jpg
Riktigt läcker hand och sengångare 👍
Ceejays adept
2015-08-04, 22:06
Riktigt läcker hand och sengångare 👍
Den handen har gjort mycket i sina dar
Nattljus
2015-08-05, 06:29
Ytterligare en dag cofffee
Regn! Kyla! Aaah! Så skööönt!
Den handen har gjort mycket i sina dar
:naughty:
StarkaUlf
2015-08-05, 15:32
Det har ju varit kallt hela året :)
7 dagar kvar på jobbet. *jorgen*
Det har ju varit kallt hela året :)
7 dagar kvar på jobbet. *jorgen*
Tokvarmt juööh :(
StarkaUlf
2015-08-05, 15:42
Sluta nu :)
Nattljus
2015-08-05, 15:49
Jag har 26 grader i lägenheten. Min dator låter plågad cofffee
Nattljus
2015-08-05, 16:20
https://i.chzbgr.com/maxW500/8490569216/h28816EE7/
Red Apple
2015-08-05, 18:14
Spontan 4h promenad med hunden var mysigt, borde bara ha tagit med mig vattenflaska. Vovven är iaf helt slutkörd och ligger utslagen i soffan, skön omväxling från den konstanta leklusten. Det är i stunder som dessa som han är finast *cupid*
StarkaUlf
2015-08-05, 18:46
Ooh, vad har du för hund? :)
Nattljus
2015-08-05, 20:37
Jag vill typ slå ihjäl någon (kvittar vem). Är jag arg på riktigt eller är det PMS? *jorgen*
StarkaUlf
2015-08-05, 20:48
Skjut någon i ett dataspel istället *popcorn*
Nattljus
2015-08-05, 21:48
Jag åt tre snickers och blev glad igen *popcorn*
Nattljus
2015-08-05, 23:04
Har alla somnat? :sleep:
MangeByggarn
2015-08-06, 00:08
Hur förklarar man vad Anime är på bästa sätt till en trångsynt människa? :confused:
TranceII
2015-08-06, 02:26
Hur förklarar man vad Anime är på bästa sätt till en trångsynt människa? :confused:
Japansk tecknad film där de tenderar att stöna och gnälla mycket.
Nattljus
2015-08-06, 15:54
Bebisar *cupid*
StarkaUlf
2015-08-06, 16:06
Dom är ju jobbiga *gah!*
Nattljus
2015-08-06, 16:29
Men söta! *popcorn*
StarkaUlf
2015-08-06, 16:54
Det vettetusan alltså... :D
Katter är bättre *popcorn*
StarkaUlf
2015-08-06, 16:58
Japp! Och valpar. \o/
\o/
Det verkar inte som jag kommer gå/cykla till glasbanken, så då skulle man kanske passa på att träningscykla sig lite istället...*jorgen*
Red Apple
2015-08-06, 17:31
Jag behöver laga mat, slänga massa grovsopor och gå upp med grejer på vinden, samt hämta ner grejer från vinden. Känner en total avsaknad av motivation. Beror nog på Häxaren.
Nattljus
2015-08-06, 18:21
Jag har snickersglass! \o/
Nattljus
2015-08-06, 19:04
Glassen tog slut och nu känns mitt liv meningslöst *cry*
StarkaUlf
2015-08-06, 20:01
*hug*
Nu har det mening igen.
Snickersglass skulle inte sitta fel, inte nånstans
Nattljus
2015-08-06, 20:07
*hug*
Nu har det mening igen.
*cupid*
*hug*
StarkaUlf
2015-08-06, 20:08
Agreed.
Agitator
2015-08-06, 20:17
PB i bröst idag! Ingen som tränar i babbla? =)
PB i bröst idag! Ingen som tränar i babbla? =)
Jo, men vi skriver om våra PB i PB-tråden.
Red Apple
2015-08-06, 20:19
Buuuuuurn
Ceejays adept
2015-08-06, 20:37
Asså, Bloodborne är ju fan bland det svåraste spelen jag spelat, kommer ALDRIG fram till checkpoint 2, och då vet jag inte ens vart den ligger. Dör hela jävla tiden
Eller så äre bara jag som är dålig
Agitator
2015-08-06, 20:40
Jo, men vi skriver om våra PB i PB-tråden.
Det är för mycket attentionw.... i mina ögon :) Roligare att slänga in det i en babblatråd där man flyger lite under radarn :)
Det är för mycket attentionw.... i mina ögon :) Roligare att slänga in det i en babblatråd där man flyger lite under radarn :)
Det är nog bara du som tycker det är roligt.
Det är nog bara du som tycker det är roligt.
Vilket råkar vara precis så roligt som det måste vara.
Agitator
2015-08-06, 20:48
Vilket råkar vara precis så roligt som det måste vara.
*hug* *kissass*
Håller det här forumet på att dö ut lite eller, känns som att det är tunt med profiler kvar? Vill minnas att de va lite mer liv för ett par år sen.
Håller det här forumet på att dö ut lite eller, känns som att det är tunt med profiler kvar? Vill minnas att de va lite mer liv för ett par år sen.
Tror det. *popcorn*
Nattljus
2015-08-06, 22:07
Det är kronisk pandabrist *gah!*
Och utanför babbla pinsamt få kramar. Inte konstigt att folk flyr cofffee
Nattljus
2015-08-06, 22:10
5A-EkV3pGJ8
Nattljus
2015-08-06, 22:48
Qq4j1LtCdww
Den sista funkar :thumbup:
Det är kronisk pandabrist *gah!*
Och utanför babbla pinsamt få kramar. Inte konstigt att folk flyr cofffee
Äh. Jag har ju sagt till dig att du är högst önskvärd även om jag inte finns här. Du motarbetar lite för ordentligt bara. *hug* :smash:
Nattljus
2015-08-06, 23:02
Den sista funkar :thumbup:
50% success rate är ju helt okej *hug*
Äh. Jag har ju sagt till dig att du är högst önskvärd även om jag inte finns här. Du motarbetar lite för ordentligt bara. *hug*
Åh *jorgen*
*hug*
Nattljus
2015-08-07, 00:25
Jösses, är klockan så mycket? *jorgen*
Varför är det ingen som påminner mig om att titta på klockan ibland?! *mini
Agitator
2015-08-07, 00:40
Ignorera klockan, there is no spoon.
Bara nöjen och sömnbrist!
Red Apple
2015-08-07, 00:47
Asså, Bloodborne är ju fan bland det svåraste spelen jag spelat, kommer ALDRIG fram till checkpoint 2, och då vet jag inte ens vart den ligger. Dör hela jävla tiden
Eller så äre bara jag som är dålig
Huruvida du är dålig eller inte beror helt och hållet på hur länge du spelat. Det tog mig en timme att komma upp på bron där bossen för nästa checkpoint ligger. Det tog mig 10 timmar att klara bossen för att låsa upp checkpointen.
Nattljus
2015-08-07, 06:30
Jag försöker samla ihop mig och gå till ICA. Det går sådär cofffee
Vem har spritt ut dig? Gör det ont?
Nattljus
2015-08-07, 08:03
Jag mår jättebra och har inte ont *hug*
Jag har fått chokladmunkar till frukost *cupid*
(Jag skulle egentligen köpa något annat, men äh, frukost som frukost *popcorn*)
Ceejays adept
2015-08-07, 08:36
Huruvida du är dålig eller inte beror helt och hållet på hur länge du spelat. Det tog mig en timme att komma upp på bron där bossen för nästa checkpoint ligger. Det tog mig 10 timmar att klara bossen för att låsa upp checkpointen.
Spelade för första gången igår hos polaren, kom till bossen efter kanske 45. Men tänkte inte så långt att det var en checkpoint så gick runt och utforska andra ställen i typ 2 timmar.
Prova bossen typ 4 ggr, inte ens nära på att döda honom
Red Apple
2015-08-07, 09:56
Jag är så hungrig att jag skulle kunna äta en hel elefant, om den var väldigt väldigt liten.
Spelade för första gången igår hos polaren, kom till bossen efter kanske 45. Men tänkte inte så långt att det var en checkpoint så gick runt och utforska andra ställen i typ 2 timmar.
Prova bossen typ 4 ggr, inte ens nära på att döda honom
Ah, okej. Inte så illa då :) När du möter bossar (och egentligen alla andra fiender också) så är det viktigt att du inte bara går på känsla, instinkt och reflexer. Ta dig tid att observera, tänk efter och försök hitta svagheter i dess rörelsemönster. Angrip bara när de svagheterna ger dig öppningar eller när du lyckas skapa en öppning själv. Svårt som fan, men det är också poängen :)
Folk verkar bli så otroligt chockade varje gång man nämner att man har hamstrar. Vad är detta, hamstrar äger
Folk verkar bli så otroligt chockade varje gång man nämner att man har hamstrar. Vad är detta, hamstrar äger
De är totalt underlägsna marsvinen. Det är så chokerande att folk väljer att ha hamster i stället.
De är totalt underlägsna marsvinen. Det är så chokerande att folk väljer att ha hamster i stället.
Haha Marsvin är väldigt schysta men det är bättre tryck i hamstrar. Väldigt aktiva små krigare
Är det skillnad på en hamster och marsvin?!
Trodde det var typ samma sak som när ett fyllo säger "bääääääärs" en södermalmare säger "fin humledryck med lagrad humle från de finaste ängarna i Skåne, förvarade i rökodlade ektorpstunnor från smögen"..?
Trodde det var typ samma sak som när ett fyllo säger "bääääääärs" en södermalmare säger "fin humledryck med lagrad humle från de finaste ängarna i Skåne, förvarade i rökodlade ektorpstunnor från smögen"..?
Du är en tvättäkta n00b på gnagare
Du är en tvättäkta n00b på gnagare
Tyst på'rej jäfla n00btuber. *grr*
Tyst på'rej jäfla n00btuber. *grr*
Spelar du CoD? Sånt här måste du berätta för mig!
Nordenator
2015-08-07, 13:11
Humle från Skåne är inte speciellt lämpligt att göra öl på. Gör om gör rätt!
EDIT: Fan.. Glömde bort Svalöf Mauritz. Finns en humlesort från Skåne man kan brygga öl på, men den är ändå inte speciellt lämplig :D
An Iron Soul
2015-08-07, 15:17
Märkte idag att Anders Borg tränar på samma gym som mig. Han är hardcore och stark i latsdrag. 💪
Nordenator
2015-08-07, 15:47
Borg?
http://i.imgur.com/Udf30Fo.jpg
Nattljus
2015-08-07, 16:43
Så länge det finns snickers så finns det hopp *popcorn*
Åhh, dat feel när man har skjutit upp att skriva tal till ett bröllop i 3 veckor. Haft ångest över det varje jävla dag också men inte tagit tag i det. Nu är bröllopet imorgon. FML, känns precis som när man hade deadlines i skolan och givetvis sparade allt till kvällen innan.
StarkaUlf
2015-08-07, 17:53
Valpar och kattungar i samma video! \o/
StarkaUlf
2015-08-07, 19:29
Har man ingenting att göra så får man väl gå och äta igen då. *popcorn*
Har man ingenting att göra så får man väl gå och äta igen då. *popcorn*
Ska snart äta middag *längtar*
StarkaUlf
2015-08-07, 19:45
Vad blir det för smarrigt?
Hm, det är frågan det. Äta och dricka eller bara dricka. Är lite sugen på ostbågar och skulle behöva lite frisk luft. Å andra sidan så borde jag inte äta snask.
Vad blir det för smarrigt?
Spaghetti & köttfärssås som alla andra dagar. *popcorn*
Ceejays adept
2015-08-07, 19:49
Ah, okej. Inte så illa då :) När du möter bossar (och egentligen alla andra fiender också) så är det viktigt att du inte bara går på känsla, instinkt och reflexer. Ta dig tid att observera, tänk efter och försök hitta svagheter i dess rörelsemönster. Angrip bara när de svagheterna ger dig öppningar eller när du lyckas skapa en öppning själv. Svårt som fan, men det är också poängen :)
Nä, märkte av det efter en stund.Provade att bara mosa fram till en början men det var helt meningslöst :)
Jag gillar när spel är svåra och man måste tänka till lite, som bloodborne, och inte bara klarar spelet av att enkelt slå sig fram hela tiden:thumbup:
StarkaUlf
2015-08-07, 20:06
Hm, det är frågan det. Äta och dricka eller bara dricka. Är lite sugen på ostbågar och skulle behöva lite frisk luft. Å andra sidan så borde jag inte äta snask.
Jag gillar förslag nummer ett bättre :)
Not bad cofffee
Bra, god och billig mat! always works.
Heinzar du massa med eller? ett måste ju! :D
Bra, god och billig mat! always works.
Heinzar du massa med eller? ett måste ju! :D
Nä där är 500g krossade tomater, chillisås och tomatpuré i. Så ketchup behövs inte.
Nä där är 500g krossade tomater, chillisås och tomatpuré i. Så ketchup behövs inte.
Tar alltid det endå =) ett gott tips är kebabsås på spaghetti yippikajey!
Lyckades hälla kokande vatten på benet :s
StarkaUlf
2015-08-07, 20:25
Kokar ilskan?
Nattljus
2015-08-07, 21:12
Mina ögon är sjukt torra *jorgen*
StarkaUlf
2015-08-07, 21:19
Konstigt.. det brukar inte vara ett öga torrt när jag drar mina vitsar *jorgen*
Nattljus
2015-08-07, 23:18
Ah, jag visste att jag hade en flaska ögondroppar stående någonstans :hbang:
Tog en liten stund att hitta den bara cofffee
caturday
http://i.imgur.com/Ah1rDhf.gif
StarkaUlf
2015-08-08, 09:28
Myshög!!! *cupid*
Bleh, kopplade in ett par externa hårddiskar internt och nu dyker dom upp som oallokerade i diskhanteraren...
StarkaUlf
2015-08-08, 14:53
Yeeey. Vinst med 4-1, fick hänga ett mål igen (borde fan ha gjort 2 mål till, men målvakten gjorde några jävla fantomräddningar). Och United vann premiären med 1-0.
Bra start på dagen \o/
Nattljus
2015-08-08, 16:59
I förmiddags vaknade jag med ont i ryggen. Jag gick och lade mig igen för att försöka igen. Vaknade med mer ont i ryggen *gah!*
Nu har jag dessutom huvudvärk av att ha sovit för mycket. Meh cofffee
Äsch *hug*
Det är egentligen för varmt för :coffee: men det struntar jag i!
Nattljus
2015-08-08, 17:35
*hug*
HA! Nu var du rolig. Är ju knappast tomaterna man är ute efter i ketchupen ;).
Nattljus
2015-08-08, 19:29
Vad är grejen med folk som förlovar sig utan en tanke på att faktiskt gifta sig? *screwy*
Är det bara kul med förlovningsfest? :confused:
Nattljus
2015-08-08, 21:19
I förmiddags vaknade jag med ont i ryggen. Jag gick och lade mig igen för att försöka igen. Vaknade med mer ont i ryggen *gah!*
Nu har jag dessutom huvudvärk av att ha sovit för mycket. Meh cofffee
Huvudvärk går att bota med kaffe, ryggont med stretching :hbang:
Synd att solen har gått ned, nu när jag äntligen känner mig redo att möta dagen *jorgen*
Nattljus
2015-08-08, 21:45
Hittade glass i frysen *popcorn*
"Hittade" antyder att du inte visste om att den fanns där. Stämmer det? Isf. får du underkänt *popcorn*
Nattljus
2015-08-08, 22:25
Nja, jag visste ju att jag köpte glass igår. Men det var en överraskning att jag inte åt upp alltihop samma dag jag köpte den *popcorn*
Nattljus
2015-08-09, 04:53
Urk, fyllon överallt inatt *gah!*
Nattljus
2015-08-09, 06:22
Nu när klockan är ICA-har-öppnat så känner jag inte för att gå dit längre. Men jag behöver ju fortfarande choklad *jorgen*
http://i.imgur.com/Fku4oTL.gif
Nattljus
2015-08-09, 07:10
Liten katt *cupid*
StarkaUlf
2015-08-09, 08:09
http://i.imgur.com/Fku4oTL.gif
:laugh: *cupid*
Hm, jag bör egentligen inte vara vaken nu och inte vara så här pigg. Gick och la mig 03.15 efter en del sprit. Men jag testade köra varannan vatten igår, är det verkligen receptet på att inte vara bakis? *jorgen*
Samt lite mackor och resorb hemma. Nu kan jag ju gå och träna idag \o/
:laugh: *cupid*
Hm, jag bör egentligen inte vara vaken nu och inte vara så här pigg. Gick och la mig 03.15 efter en del sprit. Men jag testade köra varannan vatten igår, är det verkligen receptet på att inte vara bakis? *jorgen*
Samt lite mackor och resorb hemma. Nu kan jag ju gå och träna idag \o/
Du är ju fortfarande full din tok, baksmällan kommer ;).
Holmeros
2015-08-09, 09:50
Avresa till Spanien om 5 timmar. Sovit 3 timmar inatt, vore väl fan om jag inte kan somna på flyget sen..
Nu har jag tränat. Känns bra.
Avresa till Spanien om 5 timmar. Sovit 3 timmar inatt, vore väl fan om jag inte kan somna på flyget sen..
När får babbla komma och hälsa på?
StarkaUlf
2015-08-09, 13:08
Du är ju fortfarande full din tok, baksmällan kommer ;).
Nej då, det vet jag hur det känns, har hänt några gånger :D
Nu har jag tränat. Känns bra.
Me too! \o/ *hug*
Hm att gå 6km som uppvärmning för att springa 2,5 eller 5km och därefter en promenad på 6km hem igen,är detta bara stolligt eller finns det någon form av rimlighet i detta?
Spring hela vägen? Eller gå när du inte orkar längre
Det beror väl på hur van du är vid att både gå och springa - och vad syftet med turen ut är.
Springa 17 kilometer när man inte brukar springa kan ju om inte annat vara... spännande. Överväg en stor dos smärtstillande och amfetamin innan. :thumbup:
Nordenator
2015-08-09, 13:49
Med ett par bra skor är inte det några större problem. Tänk bara på att det tar tid att gå. Ett vanligt promenadtempo ger ändå två timmar per mil ungefär, men det är inte speciellt ansträngande.
Är runt 6km till Ursvik och tänkte springa ett varv i något av spåren där,är en ganska kass löpare och försöker undvika att springa mer än nödvändigt på asfalt och det är nära nog bara asfalt på vägen till och från Ursvik.
17Km vore fullständigt självmordsbenäget att försöka springa i ett svep. är lycklig över att för några dagar sedan ha klarat 4.5km utan att börja gå som vila,dock på väldigt platt mark,nu skall jag till Ursvik för att få kämpa med lite backar:)
Gå är jag iaf rätt bra på:D
Nordenator
2015-08-09, 14:17
Go for it! I värsta fall får du gå mer. Gå är najs. Jag har tagit några spontanturer på någon mil häromkring. Alltid gött att röra på sig.
Samiul Alam
2015-08-09, 14:39
Ska sätta nytt 5RM i böjen strax men ser ingen jag riktigt litar på som passare... Vad gör man?
StarkaUlf
2015-08-09, 14:48
Ska sätta nytt 5RM i böjen strax men ser ingen jag riktigt litar på som passare... Vad gör man?
Du lyfter skiten utan passare.
Dumpar vid fail eller har ett powerrack.
Samiul Alam
2015-08-09, 15:37
Du lyfter skiten utan passare.
Jag gillar dig! Gick bra, fick upp 5 utan problem.
StarkaUlf
2015-08-09, 15:40
Jag gillar dig! Gick bra, fick upp 5 utan problem.
Well done! :D
Jag vill nog ha pizza till middag :bumbi
StarkaUlf
2015-08-09, 15:55
Jag har äntligen hittat en marklyftsteknik som fungerar för mina ljumskar och min fot \o/ Nu kanske man kan börja lyfta lite tyngre innan året är slut, men det blir att skynda långsamt.
Nordenator
2015-08-09, 16:03
Jag kommer nog få bättre mark framöver också! Upptäckt att löpningen mjukar upp min brutna fot massvis. Med lite extra flexibilitet i den busen kommer böj och mark bli lättare.
Nattljus
2015-08-09, 16:19
Det är varmt! *gah!*
Jag gillar inte det *cry*
StarkaUlf
2015-08-09, 16:46
Jag kommer nog få bättre mark framöver också! Upptäckt att löpningen mjukar upp min brutna fot massvis. Med lite extra flexibilitet i den busen kommer böj och mark bli lättare.
Wiee \o/
Varmt? *jorgen* 17 grader..
Nordenator
2015-08-09, 16:59
19 grader här enligt telefonen. Det var varmt i solen tidigare i alla fall. Det blev ett svettigt löppass. Visserligen är allt som involverar rörelse och mig svettigt, så det kanske inte säger så mycket egentligen.
Har fått lock för högra örat efter en högljudd natt där folk nästan fick skrika mig i örat för att jag skulle höra. Gör lite ont, hör betydligt sämre på det örat. Är det någon fara eller går det över? Inte fått såhär illa lock för örat förut så man blir ju lite orolig :D Skulle säga att hörseln är nedsatt 50%.
Sådärja det gick ju bra det där. Gick till löpspåret,joggade 5km utan vila på 34.30 och gick hem igen,känns förbannat bra och lyckades även få gumman att orka hela vägen utan stopp:D
Nu är 34.30 på 5km inget att skryta om men det är helt klart mycket bättre än jag kunde ha gissat och med mycket energi kvar till en spurt:D
Min klocka med inbyggd termometer hävdade 32grader i solen det kanske kan förklara en del av motigheten där spåret lämnade skogens sköna skugga,även om den där klockan kanske inte är ett under av precision
Nattljus
2015-08-09, 19:10
Det har svalnat till cirka tjugo grader nu. Då kanske det går att gå till ICA utan att glassen är helsmält när jag kommer hem? *jorgen*
StarkaUlf
2015-08-09, 19:11
Köp en sån där glass/fryspåse från ICA *popcorn* fungerar kanon.
Nattljus
2015-08-09, 20:13
Jag har köpt glass! :hbang:
Samt mjölk, pizzabyggsats, läsk och godis. Nu behöver jag inte handla på en vecka *popcorn*
Jag har köpt glass! :hbang:
Samt mjölk, pizzabyggsats, läsk och godis. Nu behöver jag inte handla på en vecka *popcorn*
Hmm inga ko eller grisdelar inhandlade? dessa brukar vara viktiga komponenter i ett lyckligt hem*drool*
Nattljus
2015-08-09, 20:35
Har redan sånt i frysen. Ett par stekar, några kotletter, några kilo färs och lite korv och kycklingdelar *popcorn*
Nu när jag tänker på saken saknar jag faktiskt grytbitar *jorgen*
Jösses, det var inte dåligt det.
Nattljus
2015-08-09, 20:49
När köttet är billigt köper man mycket och lägger i frysen *popcorn*
Sen tar det sådär ett halvår att äta upp det cofffee
An Iron Soul
2015-08-09, 20:53
https://youtu.be/3yvQk0WF6eM?t=2m21s
Håller på att kissa på mig av glädje. En riktig broder. *hug*
Nattljus
2015-08-10, 00:14
Det kan inte vara normalt att ha så här mycket ångest när det är dags att gå till jobbet. Hoppas sommaren är över snart. När det är kallt håller sig fyllona hemma cofffee
Det kan inte vara normalt att ha så här mycket ångest när det är dags att gå till jobbet. Hoppas sommaren är över snart. När det är kallt håller sig fyllona hemma cofffee
Det kommer gå bra. *hug*
Jag hoppar i säng så länge. Pussosvejs. <3
Nattljus
2015-08-10, 00:33
Vad bra *hug*
Sov sött :sleep:
Nattljus
2015-08-10, 04:33
Goda nyheter; jag överlevde *popcorn*
Nattljus
2015-08-10, 05:09
Jag får pizza till frukost idag. Den står i ugnen och luktar gott *cupid*
Nattljus
2015-08-10, 07:48
Jahopp, då var det dags att lämna datorn och möta dagen cofffee
StarkaUlf
2015-08-10, 08:56
Det kan nog vara dags för en liten lättare träningsvecka, kroppen/huvudet är väldigt slitet just nu, känner jag cofffee
Nattljus
2015-08-10, 09:10
Du ska inte slita huvudet från kroppen :smash:
Goda nyheter; jag överlevde *popcorn*
Jag sa ju att det skulle gå bra! \o/
Det kan nog vara dags för en liten lättare träningsvecka, kroppen/huvudet är väldigt slitet just nu, känner jag cofffee
Du ska inte slita huvudet från kroppen :smash:
Fan va ni håller på. :rolleyes:
Nattljus
2015-08-10, 09:21
Jag sa ju att det skulle gå bra! \o/
Hur visste du det? :MrT:
Spår du i kaffesump? *popcorn*
StarkaUlf
2015-08-10, 09:29
Tokfransar *slap*
Hur visste du det? :MrT:
Spår du i kaffesump? *popcorn*
Mnjaaa, kaffe jobbar ju inte jag med - men man har väl koll.
mvh PandanILampan
Tokfransar *slap*
Vi är vadå sa vi? :D
Nattljus
2015-08-10, 09:55
Helt normala. Alltid *popcorn*
https://i.chzbgr.com/maxW500/8547234816/h30CECAA8/
StarkaUlf
2015-08-10, 10:06
Okej, ni är inte så tokiga ändå *hug*
Tror att jag har råkat ut för en plantar fasciit *cry* Ska det aldrig bli slut på helvetet?
Nattljus
2015-08-10, 10:07
Jodå, en dag är du död och då är allt över *hug*
Tills dess får du stå ut. Prova äta choklad när det känns jobbigt *popcorn*
Fulsöt! :D
Jodå, en dag är du död och då är allt över *hug*
Tills dess får du stå ut. Prova äta choklad när det känns jobbigt *popco rn*
Ååh, så bekvämt det låter. *cupid*
Idag har jag sprungit, kom bara bort två gånger på 13 km, inte så pjåkigt när man är i en helt annan skog vid en helt annan sjö. :D
filmjölk
2015-08-10, 11:23
Har de gett katten kokain?
Idag har jag sprungit, kom bara bort två gånger på 13 km, inte så pjåkigt när man är i en helt annan skog vid en helt annan sjö. :D
Och då är ändå lokalsinne inte det första jag tänker på när jag tänker på dig! Duktig! ;D
Har de gett katten kokain?
Bara en helt vanlig morgondos?
Nordenator
2015-08-10, 11:59
Testade sådanadäringa VR-glasögon av kartong med telefonen. Fungerade förvånansvärt bra. Nu har jag en gammal telefon med lite låg upplösning på skärmen (S3:a), men det var ändå häftigt att testa.
3 timmar lunch idag, så drygt. Hinner liksom se hela första Sagan om Ringen om jag vill
Sandra81
2015-08-10, 12:37
Logga in senast på kolozzeum för lite över ett år sedan.. å samma människor är kvar..:confused:
StarkaUlf
2015-08-10, 12:42
Logga in senast på kolozzeum för lite över ett år sedan.. å samma människor är kvar..:confused:
Alla dom bästa är kvar i babbla :)
Är det någon här inne som är lite kunnig om plantar fasciit? *jorgen*
Alla dom bästa är kvar i babbla :)
Är det någon här inne som är lite kunnig om plantar fasciit? *jorgen*
All info finns på internet om du fått diagnosen fastställd. Annars är jag semi-kunnig inom sjukgymnastik beroende på vad du behöver veta
All info finns på internet om du fått diagnosen fastställd. Annars är jag semi-kunnig inom sjukgymnastik beroende på vad du behöver veta
Redogör. *popcorn*
En snabb googling ger vid handen att Homeopati tycks vara effektivt
http://dagenshomeopati.se/2013/05/15/vi-alskar-homeopati/
"Hälsporre
Först berättar Mia Pantzar från Rönninge, varför hon valde att studera till homeopat:
-Jag har alltid varit intresserad av alternativmedicin, speciellt homeopati. Och det bästa jag har gjort är att börja studera homeopati. Efter jag studerat en tid hos Viveka, förstod jag att hon kunde sina saker och nu går jag och hela min familj på konsultation hos henne. Jag hade hälsporre och två veckor efter första besöket var den borta och dessutom har jag blivit ”lugnare”, säger mina kurskamrater. Och det bästa av allt att först var mina barn emot att jag började studera homeopati, men nu har de märkt att homeopati fungerar och har ändrat sig."
Homeopati hjälpte mot min förkylning, tog bara en vecka att bli av med den med rätt medicinering.
Någon moderator är på hugget idag.
Inlägg som försvinner inom några minuter.
Halloj babbla! Nu är man tillbaka i soffan igen efter semestern. Ingen träning idag för jag är alldeles för trött.
Har babblarna haft en bra sommar?
StarkaUlf
2015-08-10, 16:36
Halloj babbla! Nu är man tillbaka i soffan igen efter semestern. Ingen träning idag för jag är alldeles för trött.
Welcome back!
Det har väl varit en av dom sämre. Taskigt väder och jobb hela sommaren. Fotbollen har däremot gått bra för oss, så det är ju kul.
Fy tusan vad trött jag är i kroppen. Skulle börja värma upp på 40 kg i bänken men kände direkt att det går fan inte att träna, alla muskler och leder säger emot. Känns som att jag skulle kunna sova i fyra dygn. Nu blir det vila i 3 dagar, kan nog behövas.
mangemani
2015-08-10, 16:38
en bekant är en sån som bara måste berätta allt han gör på FB. tex går han ut genom dörren så ska han stanna till, ta en bild på dörren och posta " nu går jag ut", sekunderna senare så postar han en ny bild på bilen "nu sätter jag mig i bilen och åker" och han har sådana där tags som berättar vart han befinner sig och han har de på alla ställen överallt verkar det som.
inget ont om honom, trevlig kille i övrigt, men det känns tjatigt.
går det att blockera dessa bilder och tags enbart och att man bara ser vad han skriver i statusen? vill helst inte ta bort honom.
Det går att välja vilka personer som man vill få uppdateringar från.
Håll musen över namnet på den du tänker på. Sen klickar du bort bocken där det står "följer"
Welcome back!
Det har väl varit en av dom sämre. Taskigt väder och jobb hela sommaren. Fotbollen har däremot gått bra för oss, så det är ju kul.
Fy tusan vad trött jag är i kroppen. Skulle börja värma upp på 40 kg i bänken men kände direkt att det går fan inte att träna, alla muskler och leder säger emot. Känns som att jag skulle kunna sova i fyra dygn. Nu blir det vila i 3 dagar, kan nog behövas.
Spank you!
Fotboll är kul. Så man får kanske fokusera på det. Det var som en dröm att komma hem från semester resan och inse att det var PL premiär. Soffa och fotboll är bland det bästa jag vet. (Spela slutade jag med för 20 år sedan :em: )
StarkaUlf
2015-08-10, 17:27
Spank you!
Fotboll är kul. Så man får kanske fokusera på det. Det var som en dröm att komma hem från semester resan och inse att det var PL premiär. Soffa och fotboll är bland det bästa jag vet. (Spela slutade jag med för 20 år sedan :em: )
Ja, det var underbart med premiären! :) Äntligen är säsongen igång, som man har längtat.
Går även bra för vårat lag, vi ligger etta med 7 matcher kvar av säsongen. På lördag möter vi dom som ligger tvåa, så det blir en viktig match. Hade varit kul att få vinna en serie någon gång :D
mangemani
2015-08-10, 18:12
Det går att välja vilka personer som man vill få uppdateringar från.
Håll musen över namnet på den du tänker på. Sen klickar du bort bocken där det står "följer"
hur blir det med hans vanliga skrivande om jag gör så? det är mest bilderna och tagsen jag stör mig på. ser jag ingenting utav det han skriver om jag tar bort "följer"?
3 timmar lunch idag, så drygt. Hinner liksom se hela första Sagan om Ringen om jag vill
Gott jag brukar ha 10 min haha. *grr*
Welcome back!
Kul!
Själv köpte jag fotbollsskor i våras och har inte använt dom än :D
Får bli dekoration på skohyllan istället och skryta över att man är ''Fotbollsspelare''
Matkoma plus The Trötthet har nästan lyckats slå ut mig helt. Ja, jag tittar på dig, du förföriska säng. Värmen ökar nog på dåsigheten också..
hur blir det med hans vanliga skrivande om jag gör så? det är mest bilderna och tagsen jag stör mig på. ser jag ingenting utav det han skriver om jag tar bort "följer"?
Testa. Går ju fint att börja följa igen om du vill det.
Ja, det var underbart med premiären! :) Äntligen är säsongen igång, som man har längtat.
Går även bra för vårat lag, vi ligger etta med 7 matcher kvar av säsongen. På lördag möter vi dom som ligger tvåa, så det blir en viktig match. Hade varit kul att få vinna en serie någon gång :D
Vilken serie spelar ni i? Hade onekligen varit fränt att få vinna en serie :)
Nattljus
2015-08-10, 19:39
Huvudvärk *cry*
Har redan sånt i frysen. Ett par stekar, några kotletter, några kilo färs och lite korv och kycklingdelar *popcorn*
Nu när jag tänker på saken saknar jag faktiskt grytbitar *jorgen*
Sedära en välutrustad kvinna:) Grytbitar klara man sig utan ett tag utan att lida iaf.
Har haft en fin sommar,har Skeden haft en god sommar?
Huvudvärk *cry*
Kaffe,glass eller chokladbrist?
4,5km löpning i fredags.
Lååååång promenad i lördags.
6km promenad till löparspår följt av 5km löpning och 6km promenad hem efteråt
Dryga timmen benpass idag,ser framemot att öva lite benktpressar eller motsvarande imorgon men oroar mig lite för hur jag skall stå ut med vilodag på onsdag.
Nattljus
2015-08-10, 20:47
Jag har ätit glass. Det är bra nu *popcorn*
Nattljus
2015-08-10, 22:04
Visst, ja. Man måste skruva ned volymen när man spelar musik sent på kvällen *facepalm*
Nattljus
2015-08-11, 05:00
Jag överlevde igen :hbang:
Pizza nu :bumbi
StarkaUlf
2015-08-11, 07:16
Kul!
Själv köpte jag fotbollsskor i våras och har inte använt dom än :-D
Får bli dekoration på skohyllan istället och skryta över att man är ''Fotbollsspelare''
Haha. Dom ser ju fina ut på en hylla, om det är klassiska svart/vita :)
Vilken serie spelar ni i? Hade onekligen varit fränt att få vinna en serie :)
Hehe, bara division 4. Men laget har aldrig någonsin varit i division 3, så det hade ju onekligen varit kul! Har även gjort näst mest mål i laget, trots att jag har spelat mer än hälften av matcherna som mittback pga spelarbrist på den positionen :D
Pizza nu :bumbi
Livin' the dream! *popcorn*
Nattljus
2015-08-11, 07:26
Livin' the dream! *popcorn*
Nej, inte alls. Det är därför jag tröstäter *hug*
Undrar om det ska vara regnigt hela dagen? Det är mysigt *cupid*
Nattljus
2015-08-11, 07:39
Enligt väderleksrapporten ska det åska och ösregna. Det bara duggar och är helt tyst *mini
Men det kanske tar sig *popcorn*
Nej, inte alls. Det är därför jag tröstäter *hug*
Undrar om det ska vara regnigt hela dagen? Det är mysigt *cupid*
Hur ska du bo istället? :<
Vi har mulenhet bara. Det är som både det ena och andra. *popcorn*
På allmän begäran återinför vi lunchbuffén!
Vällagad husman kombinerat med asiatiska rätter.
https://pbs.twimg.com/media/BgneDgECMAAVvQ8.jpg
StarkaUlf
2015-08-11, 14:13
Snart full dag och ännu en vilodag \o/ slut godis på jobbet... :(
Ringde precis nån Birger ~80 år till mig som undrade om jag kunde hämta hans telefon som han tappat på norra öland och lämna den hos han. Sen sitter han och småpratar om hur Postbilen åkte på 70-talet och att dom körde mjölk (?) åt bönder.
Va?
Nattljus
2015-08-11, 16:48
Sol och varmt *gah!*
StarkaUlf
2015-08-11, 17:00
Om 20 år så kommer det aldrig att berättas liknande historier, Fuark. Så det är bäst att du lyssnar och njuter! :)
Sol och varmt är bra!
Jag har ätit makaroner till matlåda 51 av 52 dagar. Jag gillar hålspaghetti *popcorn*
Nattljus
2015-08-11, 17:23
Spaghetti är mycket längre än så! Du bara ljuger *mini
StarkaUlf
2015-08-11, 18:10
*cry*
StarkaUlf
2015-08-11, 18:50
http://media.giphy.com/media/11kMeR2r9dLzPy/giphy.gif
Red Apple
2015-08-11, 18:59
Du borde kolla in bucatini Uffe. Finns på alla stora mataffärer.
StarkaUlf
2015-08-11, 19:02
Du borde kolla in bucatini Uffe. Finns på alla stora mataffärer.
Oooh, det såg ju himla intressant ut *popcorn* tack för tipset! :)
Jag vill skriva nåt deppigt utan att säga något egentligen, men vet inte riktigt hur. Tips?
StarkaUlf
2015-08-11, 19:04
Gör en ledsen smiley. Eller flera stycken! \o/
Eller så gör du som alla tjejer; "Livet suger så jävla hårt nu.." "Det är bara jävla problem hela tiden." osv. Och sen när någon frågar vad det är, så svarar du bara; "Vill inte berätta." "Vill inte prata om det."
Red Apple
2015-08-11, 19:07
Oooh, det såg ju himla intressant ut *popcorn* tack för tipset! :)
Hahah np m8
Jag vill skriva nåt deppigt utan att säga något egentligen, men vet inte riktigt hur. Tips?
Skulle säga att du lyckades rätt bra. Annars kan du citera typ Poe eller Plath om du vill vara lite pretentiös.
*popcorn*
Det här med att besöka en hjärnskrynklare känns bara mer och mer oundvikligt, undrar bara hur jag ska kunna lösa det rent praktiskt.
StarkaUlf
2015-08-11, 19:14
Här har du:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8a/0f/50/8a0f50123eecad3a77d14ef230ead7a5.jpg
Du får iallafall en cyberkram av mig, det kanske hjälper lite *hug*
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ae/27/64/ae27643b0b11ca7e7ec535ea56de20d4.jpg
Nattljus
2015-08-11, 20:03
*hug*
*hug*
Svaret brukar väl bli som vid all ohälsa. "Kontakta din vårdcentral", så får du prata med läkare och så är det inte orimligt att man kan få terapi därigenom. Att pynta för den privat brukar springa iväg fort. Då är tusenlappen per besök inte orimligt.
Vill man skriva deppiga saker utan att skriva dom kan man länka sånger också!
lnMvZDSOMIk
0rX6_Te5dis
EluzTj88tWU
Nattljus
2015-08-11, 20:50
oOCe2Y7iVF8
Nordenator
2015-08-11, 20:55
Här har du:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8a/0f/50/8a0f50123eecad3a77d14ef230ead7a5.jpg
Hur kan man få till ett "I'm" men inte andra? :S
Eller ja nästan. Skillnad på apostrof och accent.
Olegh förtjänar en *hug*.
Bara för att.
Nattljus
2015-08-12, 05:42
De har grävt upp stora delar av trottoarerna. Enligt anslag i trappuppgångarna på grund av en akut vattenläcka. Fick ta löjligt långa omvägar för att kunna dela ut mina tidningar cofffee
Livet är lättare med ordentliga vägar *jorgen*
Nattljus
2015-08-12, 06:25
Och bara för att bråka lite extra har banken uppdaterat sin hemsida så den inte funkar *facepalm*
Nattljus
2015-08-12, 08:15
Kladdkaka *cupid*
StarkaUlf
2015-08-12, 09:48
Det är gott *popcorn*
Själv får jag snart makaroner till lunch \o/
Hm.. ett lätt träningspass bestående av clean pulls, lätta hantelpressar och chins, eller vila idag också? *jorgen* Känner mig betydligt piggare.
StarkaUlf
2015-08-12, 12:20
Lite pinsamt när man misstar en kund för en annan :D dom är så sjukt lika varandra. "Tjenare, visst var det xxx?" - "Nej, det är xxxx." - "Åh fan." :D
Lite pinsamt när man misstar en kund för en annan :D dom är så sjukt lika varandra. "Tjenare, visst var det xxx?" - "Nej, det är xxxx." - "Åh fan." :D
Pojkar heter Arne, flickor heter Kajsa. Bra minnesregel. :rolleyes:
Vad jobbar Ulf med nu egentligen?
StarkaUlf
2015-08-12, 12:42
Pojkar heter Arne, flickor heter Kajsa. Bra minnesregel. :rolleyes:
Vad jobbar Ulf med nu egentligen?
Ah! Smart! :D
Jobbar som butiksbiträde + sköta lager i en elektronikbutik för företagskunder. Fast bara den här veckan ut, då är sommarjobbet slut. Blev 11 veckor här. Enda sköna är att jag slipper pendla 10 mil varje dag efter fredag :D
StarkaUlf
2015-08-12, 13:18
Oooh, onsdagskram *hug*
StarkaUlf
2015-08-12, 14:11
Hur går träningen Uffe?
Jo fan, det går väl an. Lite problem med pulsen/återhämtningen när det kommer till konditionsträning, så jag ska nog fara och kolla upp det. Ska först testa att utesluta koffeintabletterna som jag har tagit 3 gånger i veckan, för jag tror att det började i samband med att jag fick det nya märket (inte säker, men det började därikring).
Men styrketräningen går bra :) bänken, militären och chinsen går sakta framåt och jag har äntligen hittat en teknik i marklyft som fungerar för fot/ljumske \o/
Hur går det själv? :)
Jo fan, det går väl an. Lite problem med pulsen/återhämtningen när det kommer till konditionsträning, så jag ska nog fara och kolla upp det. Ska först testa att utesluta koffeintabletterna som jag har tagit 3 gånger i veckan, för jag tror att det började i samband med att jag fick det nya märket (inte säker, men det började därikring).
Men styrketräningen går bra :) bänken, militären och chinsen går sakta framåt och jag har äntligen hittat en teknik i marklyft som fungerar för fot/ljumske \o/
Hur går det själv? :)
Härligt att höra! Har du några roliga mål framöver?
Har varit lite uppehåll här, har flyttat, tappade suget ett tag och bara pausade allt. Har börjat med lite kajak, vandring och sådant nu, rätt roligt. Börjar bli bekväm och hitta det jag vill göra nu så är nog på rätt spår för att komma back on track. Löpning, rodd och lite vikter är det som är roligast, just nu. :)
Red Apple
2015-08-12, 15:12
Blä, sjukt svettigt idag.
Ingen träning idag. Sitter på balkongen och dricker saft istället. Bra så :-)
Tapatalk
Blä, sjukt svettigt idag.
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/173/576/Wat8.jpg
Tapatalk
Fick mig att tänka på den här av någon anledning
tkfbjhxO5pQ
Ha! Det var längesedan.
Kört mycket hoj i sommar?
Tapatalk
StarkaUlf
2015-08-12, 15:30
Härligt att höra! Har du några roliga mål framöver?
Har varit lite uppehåll här, har flyttat, tappade suget ett tag och bara pausade allt. Har börjat med lite kajak, vandring och sådant nu, rätt roligt. Börjar bli bekväm och hitta det jag vill göra nu så är nog på rätt spår för att komma back on track. Löpning, rodd och lite vikter är det som är roligast, just nu. :)
Hm, eventuellt ett mål. Men det håller jag hemligt tills det är bestämt att det blir :)
Ah, men det låter ju inte så dumt! Låter ju himla kul, vandring faller mig i smaken. Man ska ju faktiskt göra det man tycker är roligt :)
Har du själv några mål?
Ha! Det var längesedan.
Kört mycket hoj i sommar?
Tapatalk
Väldigt lite och nu är den såld. Får se vad det blir nästas säsong. :)
Agitator
2015-08-12, 19:51
http://tranastyrka.se/tomma-hot-om-stamning-fran-martin-lowgren/
*popcorn*
Tapatalk
Blev det någon god saft?
StarkaUlf
2015-08-12, 20:11
http://tranastyrka.se/tomma-hot-om-stamning-fran-martin-lowgren/
*popcorn*
:laugh:
Nattljus
2015-08-12, 20:20
Vad är det för fel på platsbanken? De har inga lediga jobb som passar mig *mini
Meh cofffee
StarkaUlf
2015-08-12, 20:28
Vad är det för fel på platsbanken? De har inga lediga jobb som passar mig *mini
Meh cofffee
Glasbanken är bättre :) arbetsförmedlingen är ett skämt.
Nattljus
2015-08-12, 21:08
Ett riktigt dåligt skämt *grr*
Men jobb måste man ha. Var ska man annars leta? *jorgen*
Bemanningsföretag är en variant. Vad är det för jobb du ska ha? Ensamt, nattetid och utan personkontakt(notera att jag försökte få med det två gånger!)
Nattljus
2015-08-12, 21:27
Bemanningsföretag är en variant.
Nej, för fan! *gah!*
I övrigt... så tja, ensamarbete. Utan kundkontakt är nog viktigast. Kollegor kan jag stå ut med så länge de håller tyst *jorgen*
Brorsan skulle höra med lageransvarige på företaget där han jobbar. Får se om det blir något med det. Jag har ju truckkort cofffee
Nej, för fan! *gah!*
I övrigt... så tja, ensamarbete. Utan kundkontakt är nog viktigast. Kollegor kan jag stå ut med så länge de håller tyst *jor gen*
Brorsan skulle höra med lageransvarige på företaget där han jobbar. Får se om det blir något med det. Jag har ju truckkort c offfee
Nä... hä? Ska man anställas direkt av ett företag så får man ju vända sig direkt till dom då. Då gäller det bara att hitta dom också. Annonser på något vis - eller utan annonser. Man kan höra av sig till företag utan att dom annonserar... har jag hört. Men jag tänker inte påstå att jag har fått jobb så själv någon gång. Sen kan man ju bli egen om man är nämnvärt företagsam. Men vilket jävla straff det är. :rolleyes:
Shusha dom!
Heja! Nattljus nätverkar!
Nattljus
2015-08-12, 22:08
Egenföretagande är ju massor med kundkontakt :smash:
Nätverk? Ska man ha sånt? :confused:
Egenföretagande är ju massor med kundkontakt :smash:
Nätverk? Ska man ha sånt? :confused:
Outsourca. *popcorn*
Urm. Du hade ett! Eller så var det mer som en endaste ensam spindeltråd från dig som spindel till brorn som får räknas som nätverk. Urm. Typ?
https://www.carstickers.com/prodimages/7062_spider_sticker_decal.gif
Glasbanken är bättre :) arbetsförmedlingen är ett skämt.
Hittat alla mina dietistjobb via platsbanken so far! Me likey!
Kontakter och personliga möten har jag nog fått ut mest av... Så jag var kanske fel person att fråga. Det förvånade mig lite nu när det slog mig, men det var ju en ganska kul grej att komma fram till. :D
Nattljus
2015-08-12, 23:09
Jag har gjort vaniljscones. Det var länge sedan jag tog midnattsfika *cupid*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.