Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
StarkaUlf
2016-02-16, 11:19
Måste nog säga att den bästa pizzan i Piteå är en restaurang som inriktar sig mest på a la carte och kinesisk mat. Dom har fina och lite annorlunda smaker från dom vanliga pizzeriorna, samt att man faktiskt verkar få oxfilé på pizzan om man nu köper en sådan :D nackdelen är att det ofta är folk som är där och äter på kvällarna/helgerna, så det tar oftast lång tid om man beställer pizza.
shadowfire
2016-02-16, 11:31
dat feel med kyl/frys nyskurad med diskmedel + köksrengöringsmedel, alla lådor och backar urskurade och sedan allt glansputsat med fönsterputs. *cupid*
Hehe okej, ni missar inget iallafall (som jag skrev i min edit ovanför) : ) Ooh, sådana pizzarullar lät spännande! Finns det någon bild? : D
Haha okej. Menyn lät fräsig, tråkigt om dom inte kan leverera smakerna :(
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1375834_10153908883956095_10221498945050376_n.jpg? oh=2eb8fe046747dd85cac4df746467ef9f&oe=572E1879
Något liknande dessa, fast bilden är inte ifrån det stället :P
Du måste vara felskruvad ;) Blev nästan alltid pizza därifrån när vi pluggade, om man hade råd, annars fulpizza på ålidhem.
Du skojar? En ojämn botten som är ojämnt gräddad, liten till storleken och burkchampinjoner. Till det priset. Nej fy!
Måste nog säga att den bästa pizzan i Piteå är en restaurang som inriktar sig mest på a la carte och kinesisk mat. Dom har fina och lite annorlunda smaker från dom vanliga pizzeriorna, samt att man faktiskt verkar få oxfilé på pizzan om man nu köper en sådan :D nackdelen är att det ofta är folk som är där och äter på kvällarna/helgerna, så det tar oftast lång tid om man beställer pizza.
Det är kul när sådana pizzerior överraskar. Jag saknar möjligheten till pizza med oxfilé och en riktigt god bea. Det verkar typ inte finnas här? *screwy*
PureWhey
2016-02-16, 11:35
I Piteå får man alltid rykande heta pizzor när man beställer på onlinepizza. Dom kör med sån där värmeväska. Jag tror att det är ett måste för onlinepizza.
Är väl det första man bör köpa om man skall köra ut pizzor tycker jag.
Nattljus
2016-02-16, 11:42
Baka själv?
Går inte att fritera i mitt kök :(
StarkaUlf
2016-02-16, 11:57
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/1375834_10153908883956095_10221498945050376_n.jpg? oh=2eb8fe046747dd85cac4df746467ef9f&oe=572E1879
Något liknande dessa, fast bilden är inte ifrån det stället :P
Det är kul när sådana pizzerior överraskar. Jag saknar möjligheten till pizza med oxfilé och en riktigt god bea. Det verkar typ inte finnas här? *screwy*
Haha, fräsiga. Vill ha! \o/
Jo precis. Whaat. Är dom helt knasiga ellur?? :smash:
Är väl det första man bör köpa om man skall köra ut pizzor tycker jag.
Man kan tycka det iallafall.
Nattljus
2016-02-16, 12:03
http://www.saugeentimes.com/492%20Liz/Helgas%20cats%20oct%2020,%202010/337%20Folder/cat-rosie.jpg
StarkaUlf
2016-02-16, 12:08
http://www.saugeentimes.com/492%20Liz/Helgas%20cats%20oct%2020,%202010/337%20Folder/cat-rosie.jpg
Mjau *cupid*
Bästa vädret på hela året just nu. Molnfritt, typ ingen blåst som det verkar, jättesoligt, -4 grader. Ska nog passa på att jogga strax istället för ikväll \o/
Nattljus
2016-02-16, 12:11
Nu blev jag tvungen att titta efter. Det är soligt bakom gardinerna \o/
Bäst jag låter dem vara fördragna så jag slipper skärmblänk cofffee
StarkaUlf
2016-02-16, 12:14
Nu blev jag tvungen att titta efter. Det är soligt bakom gardinerna \o/
Bäst jag låter dem vara fördragna så jag slipper skärmblänk cofffee
Vampyr *hug*
Nattljus
2016-02-16, 12:17
Jag har aldrig bitit någon *mini
Anatis87
2016-02-16, 12:18
Hello. Vad händer? :)
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
StarkaUlf
2016-02-16, 12:19
Jag har aldrig bitit någon *mini
Du är säkert bitit en pizza. Pizzor har en själ :)
Hellu. Fötter!
Haj kaj! Allt bra? Flytt till Mexico än?
Anatis87
2016-02-16, 12:25
Haj kaj! Allt bra? Flytt till Mexico än?
Nä, köpte bostad i Sverige och insåg att det skulle vara svårt att lära mig spanska. Men läser på universitetet och har bytt heltidsjobb. Då lite exotiskt är det ^^
Vad händer för dig numera?
Du är säkert bitit en pizza. Pizzor har en själ :)
Hellu. Fötter!
Vad hittar herrn på?
StarkaUlf
2016-02-16, 12:26
Vad hittar herrn på?
Var du på väg till Mehiko??
Jag ska jogga lite strax, annars händer det väldigt lite just nu :D själv?
Nä, köpte bostad i Sverige och insåg att det skulle vara svårt att lära mig spanska. Men läser på universitetet och har bytt heltidsjobb. Då lite exotiskt är det ^^
Vad händer för dig numera?
Oj, vad pluggas? Inte väktare längre?
Här är det fulle rulle, flyttat till södermalm, bytt jobb, byter jobb nu i mars. Hmm, sambo numera. Ja. Så är det :)
Haha, fräsiga. Vill ha! \o/
Jo precis. Whaat. Är dom helt knasiga ellur?? :smash:
Vi ska äta buffén där nån gång. Kan återkomma med recension!
I know! Gorgonzola pizza med oxfilé verkar inte heller finnas *screwy* Jag saknar I <3 Pizza i Göteborg *cry*
Jag lagar middag. Och lunch. Potatisen var färdigkokt typ 10min innan laxen ens funderat på att bli klar :D fail1
StarkaUlf
2016-02-16, 12:42
I know! Gorgonzola pizza med oxfilé verkar inte heller finnas *screwy* Jag saknar I <3 Pizza i Göteborg *cry*
Ja, gör det!
*drool*
Ska nog aldrig flytta till Umeå, hör jag :D
Anatis87
2016-02-16, 12:48
Jag lagar middag. Och lunch. Potatisen var färdigkokt typ 10min innan laxen ens funderat på att bli klar : D fail 1
Det kallar jag fail. Jag har det enkelt, värma mat blir det ^^
Var du på väg till Mehiko??
Jag ska jogga lite strax, annars händer det väldigt lite just nu : D själv?
Var gött sugen, go kultur, mat och fantastisk natur på östra sidan. Men är inte ekonomiskt oberoende så hade inte klarat mig länge. Jogga... det är för avacerat för mig. Jag har tränat bålen här hemma, funderar på promenad, vädret är väldigt inbjudande :D
Oj, vad pluggas? Inte väktare längre?
Här är det fulle rulle, flyttat till södermalm, bytt jobb, byter jobb nu i mars. Hmm, sambo numera. Ja. Så är det : )
Ohh söder, saknar söder.... Vart bor du nu? det händer mycket för dig, det gör mig glad :D när kommer bebis? ;) vad för jobb blir det nu?
läser en kurs bara, jobbar med knasungar på heltid nu.
Milan på Robertos "tomat, ost, skivade tomater, oxfilé, ädelost"
Och Toscana "tomat, ost, oxfilé, kapris, bearnaisesås" Där kan du välja bort kaprisen då ;)
Min favorit på Robertos var Baresi "tomat, ost, oxfilé, skogschampinjoner, västerbottensost"
Massor av ost, Lite tjockare surdegsbotten, generöst med pålägg. Mums!
Ja, gör det!
*dro ol*
Ska nog aldrig flytta till Umeå, hör jag :D
Haha ne, inte för pizzan iaf. :D
Det kallar jag fail. Jag har det enkelt, värma mat blir det ^^
Hade ingen värmemat förutom pizza och var sugen på lax :(
Milan på Robertos "tomat, ost, skivade tomater, oxfilé, ädelost"
Och Toscana "tomat, ost, oxfilé, kapris, bearnaisesås" Där kan du välja bort kaprisen då ;)
Min favorit på Robertos var Baresi "tomat, ost, oxfilé, skogschampinjoner, västerbottensost"
Massor av ost, Lite tjockare surdegsbotten, generöst med pålägg. Mums!
Men det är ju från en skräppizzeria, då kan det likaväl vara! ;)
Anatis87
2016-02-16, 13:05
Hade ingen värmemat förutom pizza och var sugen på lax :(
)
Kom hit så kan du få lax och couscous ;)
Kom hit så kan du få lax och couscous ;)
Fick ordning på min lax till slut så nu sitter jag med kaffe och minibullar! *cupid*
Ohh söder, saknar söder.... Vart bor du nu? det händer mycket för dig, det gör mig glad :D när kommer bebis? ;) vad för jobb blir det nu?
läser en kurs bara, jobbar med knasungar på heltid nu.
Bor vid götgatan, på toppen av den. Rätt kul med söder men kan tyvärr inte säga att jag brinner för "the city life". Men en kul upplevelse såhär mitt i livet. Bebisen kommer när den kommer, bebisskapandeprocessen börjar nog iallafall typ inom 24 månader ;) Samma jobb som alltid, fast ny plats. Lite finare namn än att köra på kommuner, alltid kul. :)
Kul med kurs, bara för skojjs skull eller siktar du på något?
Anatis87
2016-02-16, 13:25
Bor vid götgatan, på toppen av den. Rätt kul med söder men kan tyvärr inte säga att jag brinner för "the city life". Men en kul upplevelse såhär mitt i livet. Bebisen kommer när den kommer, bebisskapandeprocessen börjar nog iallafall typ inom 24 månader ;) Samma jobb som alltid, fast ny plats. Lite finare namn än att köra på kommuner, alltid kul. :)
Kul med kurs, bara för skojjs skull eller siktar du på något?
Oj... cityboy ;) är det hennes bostad eller något ni fann ihop?
Jag måste ha högskolepoäng innan jag är 30 har jag bestämt mig för :$
Anatis87
2016-02-16, 14:01
Fick ordning på min lax till slut så nu sitter jag med kaffe och minibullar! *cupid*
Minibullar?
Minibullar?
Ja, vi fick en påse med minibullar ifrån kulturbageriet i helgen. Det är typ bullar som består utav bara den där krämiga mittendelen på en kanelbulle! *drool*
Anatis87
2016-02-16, 14:25
Ja, vi fick en påse med minibullar ifrån kulturbageriet i helgen. Det är typ bullar som består utav bara den där krämiga mittendelen på en kanelbulle! *drool*
VA???? det låter helt fantastiskt!!!
Jag ska tydligen på fotografering imorgon. Bilder för utredningsmaterial. Dags att tvätta...
VA???? det låter helt fantastiskt!!!
Jag ska tydligen på fotografering imorgon. Bilder för utredningsmaterial. Dags att tvätta...
I know, right! Det är någon som har tänkt till ordentligt! *drool*
Jag måste börja träna, igen. Men f*n, jag får inte gå, helt öht om både läkare och fysioteraput ska vara nöjda. Jag får inte belasta höften alls och jag får inte få upp pulsen. Dessutom kan jag inte sitta mer än typ 5 minuter åt gången.
Jag funderar på vattengympa, kanske seniorgympa om jag får vara med där. D:
shadowfire
2016-02-16, 14:50
haha, övriga delen på kanelbullen är ju bara en transportsträcka för att komma åt kletet :P
Anatis87
2016-02-16, 14:51
Jag måste börja träna, igen. Men f*n, jag får inte gå, helt öht om både läkare och fysioteraput ska vara nöjda. Jag får inte belasta höften alls och jag får inte få upp pulsen. Dessutom kan jag inte sitta mer än typ 5 minuter åt gången.
Jag vill smaka!
Hmm foglossningar delux redan eller vad är det stora problemet?
haha, övriga delen på kanelbullen är ju bara en transportsträcka för att komma åt kletet :P
Precis!
Jag vill smaka!
Hmm foglossningar delux redan eller vad är det stora problemet?
Du är välkommen! ;D
Yes, och prematura sammandragningar som håller sig i schack om jag ligger still.
Anatis87
2016-02-16, 15:10
Precis!
Du är välkommen! ;D
Yes, och prematura sammandragningar som håller sig i schack om jag ligger still.
Satan va besvärligt. DU får då aldrig ha det enkelt. Höggravid när det är som varmast eller foglossningar och sammandragningar... hmmpf, meeeen du har det godaste i kanelbullarna hos dig;)
shadowfire
2016-02-16, 15:34
Svårt o tro att sexkilosaset som ligger i mitt knä och knölsover medan jag sitter i telefonmöte, är samma krabat som såg ut så här första dagen som familjemedlem.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145563318521898500_resized.jpg
Satan va besvärligt. DU får då aldrig ha det enkelt. Höggravid när det är som varmast eller foglossningar och sammandragningar... hmmpf, meeeen du har det godaste i kanelbullarna hos dig;)
Varför ska det vara lätt för? :D Förra grav var iofs relativt komplikationsfri, nu har jag åkt på allt känns det som. Började med att kräkas i 15 veckor. Wiho! *gah!*
Anatis87
2016-02-16, 16:16
Varför ska det vara lätt för? :D Förra grav var iofs relativt komplikationsfri, nu har jag åkt på allt känns det som. Började med att kräkas i 15 veckor. Wiho! *gah!*
Där har vi svaret på varför jag är graviditets och förlossningsfobiker. Haha.
Är glad för er skull att A ska få ett syskon, dock inte glad för alla komplikationer =(
Där har vi svaret på varför jag är graviditets och förlossningsfobiker. Haha.
Är glad för er skull att A ska få ett syskon, dock inte glad för alla komplikationer =(
Haha. Jag är bara livrädd för att vi inte får barnvakt till A så att jag måste genomgå förlossningen själv. Ibland suger det att ha familjen långt borta.
Tack! :) Det ska bli jättemysigt med en liten till och A fullkomligt älskar bebisar så det kommer nog bli super :)
Tapatalk på språng
Äsch man kan alltid träna något.
http://www.pro-xsports.com/get/image/productmedia/50d06d7939b3f_Captain_Of_Crush_3_Set.gif
Ta inte i ohemult bara.
StarkaUlf
2016-02-16, 16:54
Haha. Jag är bara livrädd för att vi inte får barnvakt till A så att jag måste genomgå förlossningen själv. Ibland suger det att ha familjen långt borta.
Jag får komma till undsättning om allt annat skiter sig! \o/ *flex*
Anatis87
2016-02-16, 16:55
Tack! :) Det ska bli jättemysigt med en liten till och A fullkomligt älskar bebisar så det kommer nog bli super :)
Tapatalk på språng
Har du ingen vän där omkring eller så? Hade jag bott närmre skulle jag hjälpt dig med en gång...
Hon är bra charmig, gillar uppdateringarna du gör =D
shadowfire
2016-02-16, 17:11
ah dags för kvällsransonen mögel... kofot och skyddsmask på!
StarkaUlf
2016-02-16, 17:12
Jättekul! *rolleyes*
Anatis87
2016-02-16, 17:14
Håller du på med huset ännu?
King Grub
2016-02-16, 17:20
En kille på gymmet frågade just om jag använder några tillskott och gick vidare med att upplysa mig om att whey var värdelöst då det inte innehåller några bcaa. "Jag vet vsd jag pratar om" hävdade han bestämt.
Jag får komma till undsättning om allt annat skiter sig! \o/ *flex*
Haha tack!
"Hejja Mela! Hejja Mela!" ?
Har du ingen vän där omkring eller så? Hade jag bott närmre skulle jag hjälpt dig med en gång...
Hon är bra charmig, gillar uppdateringarna du gör =D
Har några med bf typ samtidigt.[emoji14]
Tack! *cupid*
En kille på gymmet frågade just om jag använder några tillskott och gick vidare med att upplysa mig om att whey var värdelöst då det inte innehåller några bcaa. "Jag vet vsd jag pratar om" hävdade han bestämt.
Sa du till honom att King Grub har sagt att han har fel? Eller vad bcaa är. Och whey är.
Tapatalk på språng
Ido Portal Hang Challenge? :)
Ido Portal Hang Challenge? :)
Det hade ju kunnat funka ;D
Ska på vattengympa nästa vecka iaf och om det funkar även seniorgympa :D Tjejen i kassan på gymmet skrattade lite åt mig när jag frågade om jag fick vara med där o.O
Tapatalk på språng
Seg idag. Väljer Zlatan före träning och kolo framför att diska.
StarkaUlf
2016-02-16, 18:08
:laugh: Du skulle ha frågat om EAA är dåligt också.
Haha tack!
"Hejja Mela! Hejja Mela!" ?
Haha, visst. Jag är superbra på att hejja! :D
Seg idag. Väljer Zlatan före träning och kolo framför att diska.
Zlatan som väljer dig!
Hur ska du få in osten i munnen om du har skyddsmask? :smash:
Nattljus
2016-02-16, 18:36
Enligt min mamma har jag inte pratat med henne på två månader. Det kan inte stämma *jorgen* Hon måste ha glömt att jag ringt :smash:
Oavsett vilket tänker hon komma hit på fika imorgon. Nu måste jag slösa massor med tid på att flytta undan sånt som inte borde ligga framme. Pff cofffee
StarkaUlf
2016-02-16, 18:54
Enligt min mamma har jag inte pratat med henne på två månader. Det kan inte stämma *jorgen* Hon måste ha glömt att jag ringt :smash:
Oavsett vilket tänker hon komma hit på fika imorgon. Nu måste jag slösa massor med tid på att flytta undan sånt som inte borde ligga framme. Pff cofffee
Jag hoppas att hon köper med sig fika då! \o/
Nu skulle jag ju ha bott i Umeå! *gah!* Dom har tagit in en ny smak av Ben & Jerrys på Hemmakväll!!
Nattljus
2016-02-16, 18:57
https://i.chzbgr.com/full/8393176832/h52614514/
Jag hoppas att hon köper med sig fika då! \o/
Nu skulle jag ju ha bott i Umeå! *gah!* Dom har tagit in en ny smak av Ben & Jerrys på Hemmakväll!!
Vad för smak?
Jag är inget fan av B&J och alldeles för snål. Orkar inte ta mig till stan heller :D Jag har big pack vanilj?
StarkaUlf
2016-02-16, 19:50
Vad för smak?
Jag är inget fan av B&J och alldeles för snål. Orkar inte ta mig till stan heller :D Jag har big pack vanilj?
En ny variant på Cookie Dough, typ. "Cookie Dough S'wich up"
https://foodloaf.files.wordpress.com/2016/01/mediabase_06318_media_src_106.jpg
Ah, de verkar ha nån sandwichgrejs också? Var tvungen att kolla deras FB ;D
shadowfire
2016-02-16, 20:39
Hur ska du få in osten i munnen om du har skyddsmask? :smash:
Bara å slicka golvet mellan varven!
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145565150870320600_resized.jpg
shadowfire
2016-02-16, 20:40
Du svarade såklart "källa på det?" :D
Minikubik
2016-02-16, 21:04
Bara å slicka golvet mellan varven!
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145565150870320600_resized.jpg
Just den där biten ser inte så möglig ut, ser mest ut som limrester med fuktskador i fogen?
Vet du när mattan är lagd förresten?
shadowfire
2016-02-16, 23:18
Just den där biten ser inte så möglig ut, ser mest ut som limrester med fuktskador i fogen?
Vet du när mattan är lagd förresten?
Korrekt, det är inte mögel, utan något suspekt lim. Jag gissar på 70-talet, även om förra ägaren sa att det var nyrenoverat och hävdade 2000-tal. Jag har två lukter just nu i badrummet under rivningen och limmet från mattan stinker aber, likaså verkar väggskivorna luktsmittade av mögel eller mer troligt av tryckimpregnerat trä.
Jag tänker snarare att det här är King Grub när han får råd angående träning och kost.
(På ett positivt sätt)
Hzx8KHjQD6c
Hm glass eller tårta, vad borde jag äta? *jorgen*
Minikubik
2016-02-17, 06:26
Korrekt, det är inte mögel, utan något suspekt lim. Jag gissar på 70-talet, även om förra ägaren sa att det var nyrenoverat och hävdade 2000-tal. Jag har två lukter just nu i badrummet under rivningen och limmet från mattan stinker aber, likaså verkar väggskivorna luktsmittade av mögel eller mer troligt av tryckimpregnerat trä.
Spontant skulle jag säga 70 tal då det är äckligt likt svartlim på bilden, svartlim innehåller asbest. Vad har du för mask? Är det som han sa från 00 tal är det ingen Fara. Lukten du beskriver skulle jag tippa på är från dålig luktcikulation i vägg, det i samband med fukt är precis is vad som get mögel men oftast kommer lukten långt innan synliga porer
Minikubik
2016-02-17, 06:27
Glasstårta
Nattljus
2016-02-17, 07:36
Marängsuisse \o/
Själv är jag löjligt sugen på varm choklad med grädde, men jag orkar inte gå ut och köpa grädde :/
StarkaUlf
2016-02-17, 08:23
Smörgåstårta med glass till efterrätt! \o/
Glasstårta
Har inte det hemma men det kan ju vara riktigt gott. :)
Marängsuisse \o/
Själv är jag löjligt sugen på varm choklad med grädde, men jag orkar inte gå ut och köpa grädde :/
Ohh borde jag äta..fel sorts glass för det bara.
Jag har grädde hemma.
Smörgåstårta med glass till efterrätt! \o/
Äter inte smörgåstårta.
För övrigt så däckade jag innan jag kunde bestämma mig, vaknade helt förvirrad med lampan tänd.
Jag tror någon kan ha knackat på min ytterdörr vid 8 för mina hundar gick helt banans men jag var för trött för att kolla om det var så. :MrT:
Nattljus
2016-02-17, 09:06
Jag har inget gott hemma. Antingen går jag till ICA eller så måste jag äta riktig mat till frukost igen *jorgen*
Nattljus
2016-02-17, 09:21
https://i.chzbgr.com/full/6591467264/h2D4A2A7A/
StarkaUlf
2016-02-17, 09:48
Smakade kaninen bra? *popcorn*
shadowfire
2016-02-17, 10:09
Spontant skulle jag säga 70 tal då det är äckligt likt svartlim på bilden, svartlim innehåller asbest. Vad har du för mask? Är det som han sa från 00 tal är det ingen Fara. Lukten du beskriver skulle jag tippa på är från dålig luktcikulation i vägg, det i samband med fukt är precis is vad som get mögel men oftast kommer lukten långt innan synliga porer
Det är troligtvis svartlim ja. Jag kommer vara klädd i hel skyddsdräkt med handskar + halvmask när jag river resten, bara utifall att.
Har eliminerat mängder med luktkällor redan i kåken, men herrn som byggde huset hade förkärlek för tryckimpregnerat virke här och var (bland annat hela ytterpanelen var tryckt) och det luktar som mögel när blir utsatt för instängd fukt över en lång tid.
Nattljus
2016-02-17, 10:34
Smakade kaninen bra? *popcorn*
I hårigaste laget. De ska nog inte ätas råa och oskalade *jorgen*
StarkaUlf
2016-02-17, 10:52
I hårigaste laget. De ska nog inte ätas råa och oskalade *jorgen*
Låter inte jättegott men...
Hur kan jag ha undgått denna fantastiska lightsaft med smak av iste/persika? *drool*
Vad är det för märke på saften Uffe?
Jag måste planera vad vi ska äta till middag idag. Det ska helst gå snabbt att laga och inte ge för mycket disk.
shadowfire
2016-02-17, 11:06
Jag knarkar så pass mkt funlight att ska man tro alla domedagsprofeter om deras teorier runt aspartam, så är jag inom kort självlysande.
Jag knarkar så pass mkt funlight att ska man tro alla domedagsprofeter om deras teorier runt aspartam, så är jag inom kort självlysande.
Jag ligger på ca 1 liter lightsaft i veckan :D Sedan har jag sukketter i kaffet, och dricker kanske 1 flaska pepsi max per helg. Har sötströ i gröten också.
StarkaUlf
2016-02-17, 11:15
Vad är det för märke på saften Uffe?
Jag måste planera vad vi ska äta till middag idag. Det ska helst gå snabbt att laga och inte ge för mycket disk.
Det är ICAs egna märke :) riktigt god är den!
Stuvade makaroner och korv/köttbullar:)
Det är ICAs egna märke :) riktigt god är den!
Stuvade makaroner och korv/köttbullar:)
Den har jag testat tror jag, var inte särskilt impad. Deras fläder däremot *drool*
Stuvade makaroner? *spy*
När ska någon fixa nån resegrej med kompletta resor? Flyg plus tåg osv. Så att man slipper sitta på norweigan och sedan sj eftr för att hitta vettiga tåg.
StarkaUlf
2016-02-17, 11:37
Den har jag testat tror jag, var inte särskilt impad. Deras fläder däremot *drool*
Stuvade makaroner? *spy*
När ska någon fixa nån resegrej med kompletta resor? Flyg plus tåg osv. Så att man slipper sitta på norweigan och sedan sj eftr för att hitta vettiga tåg.
Jag hade tänkt köpa den, men den var slut :(
Va?!?!?! Snackar du skit om mjölkstuvade makaroner?!?! *grr27*
Blir jag rik om jag gör det?
Edit: Boom! Mailade och frågade om Hemmakväll i Piteå ska ta hem den nya BJ. Dom ska kolla upp det :cool:
Jag hade tänkt köpa den, men den var slut :(
Va?!?!?! Snackar du skit om mjölkstuvade makaroner?!?! *grr27*
Blir jag rik om jag gör det?
Edit: Boom! Mailade och frågade om Hemmakväll i Piteå ska ta hem den nya BJ. Dom ska kolla upp det *cool*
Det är det absolut bästa light saften. Även Eldorado (Willys) variant av Päron&Kaktus. Den verkar dock utgå?
Haha eeh ja?
SJ tar alla pengar. Det vet du väl?
StarkaUlf
2016-02-17, 11:42
Det är det absolut bästa light saften. Även Eldorado (Willys) variant av Päron&Kaktus. Den verkar dock utgå?
Haha eeh ja?
SJ tar alla pengar. Det vet du väl?
Oh, den är riktigt god. Även deras smultronsaft är fin!
Ska aldrig mer lyssna på något matråd från dig :banned Jag ska göra allting tvärtom :D
Meh. Då orkar jag inte göra det :/
Oh, den är riktigt god. Även deras smultronsaft är fin!
Ska aldrig mer lyssna på något matråd från dig :banned Jag ska göra allting tvärtom :D
Meh. Då orkar jag inte göra det :/
Ja, smultronen är fin! Lite småsyrlig sådär.
Haha, sambon gräddstuvar allt han kommer över. Ungen älskar det. Jag får vara snabb med att ta min mat innan han förstör den.
Det förstår jag! :D
StarkaUlf
2016-02-17, 11:53
Ja, smultronen är fin! Lite småsyrlig sådär.
Haha, sambon gräddstuvar allt han kommer över. Ungen älskar det. Jag får vara snabb med att ta min mat innan han förstör den.
Älskat smultron sedan barnsben, då hade vi plantering på baksidan. Tyvärr sparkade vi sönder den när vi blev äldre då vi spelade fotboll på baksidan :D
För en gångs skull så har ju din sambo rätt :D
Älskat smultron sedan barnsben, då hade vi plantering på baksidan. Tyvärr sparkade vi sönder den när vi blev äldre då vi spelade fotboll på baksidan :D
För en gångs skull så har ju din sambo rätt :D
Har nästan aldrig plockat smultron, sprang runt i den bohuslänska skärgården och plockade vildhallon däremot :D
Pfft. Oh nej.
StarkaUlf
2016-02-17, 11:59
Har nästan aldrig plockat smultron, sprang runt i den bohuslänska skärgården och plockade vildhallon däremot :D
Pfft. Oh nej.
Ååh, det är också gott *drool*
Måste säga att jag har haft sjukt tur under min uppväxt. Vi har haft tillgång att plocka rabarber, smultron, jordgubbar, hallon, vinbär, krusbär, blåbär/lingon (i skogen ofc), morötter, äpplen (jaja, äpplen pallade man från någon :D) osv.
Tror väldigt få ungdomar idag kan göra det.
Tsss *hug*
shadowfire
2016-02-17, 12:04
ICA's fläder har jag för mig att den var god, men om jag inte minns fel var de inte sockerfria, utan hade bara mindre socker? Kändes som onödiga kalorier för min del som enbart dricker lightdrycker (istället för rent vatten) även om det inte var en större mängd energi..
StarkaUlf
2016-02-17, 12:10
ICA's fläder har jag för mig att den var god, men om jag inte minns fel var de inte sockerfria, utan hade bara mindre socker? Kändes som onödiga kalorier för min del som enbart dricker lightdrycker (istället för rent vatten) även om det inte var en större mängd energi..
Just ICAs fläder har 5.5 kcal/100 ml, enligt dom. Den innehåller lite socker. Men dom andra har 0-1 kcal. T.ex denna iste/persika så är det "99.9% mindre socker" enligt förpackningen :D
Sen har dom även varianter som är något mittemellan om jag inte minns fel.
PureWhey
2016-02-17, 12:15
Måste säga att jag har haft sjukt tur under min uppväxt. Vi har haft tillgång att plocka rabarber, smultron, jordgubbar, hallon, vinbär, krusbär, blåbär/lingon (i skogen ofc), morötter, äpplen (jaja, äpplen pallade man från någon :D) osv.
Tsss *hug*
Samma, hade rabarber+smultron+hallon+krusbär+blåbär+körsbär på tomten... Mumsigt på sommrarna.
StarkaUlf
2016-02-17, 12:16
Samma, hade rabarber+smultron+hallon+krusbär+blåbär+körsbär på tomten... Mumsigt på sommrarna.
Massor mumsigt :) Favoriten var nog ändå rabarber som man bara skalade och sedan skopade upp en hög strösocker med i varje tugga *popcorn*
Nattljus
2016-02-17, 12:23
Massor mumsigt :) Favoriten var nog ändå rabarber som man bara skalade och sedan skopade upp en hög strösocker med i varje tugga *popcorn*
Rabarber med socker *cupid*
Tsss *hug*
Vi hade bara krusbär, rabarber och svarta vinbär. Men var ju aldrig hemma på somrarna, var ut med båten eller i sjöboden. Så farmor tog hand om allt sådant.
Iofs pallade vi både äpplen, päron och morötter :Virro
De använder lite socker för att utvinna smaken ur fläderblomman. Det är liksom en saft med faktiskt fläder i och inte bara aromämnen :D
ni tjafsar om lightläsk medan jag sitter här med min sockriga fanta.
Finns det något liknande denna i Sverige? alltså sockerfri passionsfruktsläsk?
http://www.klikk.no/multimedia/archive/00369/Petbe_20100527_0911_369720b.jpg
Minikubik
2016-02-17, 13:11
Det är troligtvis svartlim ja. Jag kommer vara klädd i hel skyddsdräkt med handskar + halvmask när jag river resten, bara utifall att.
Har eliminerat mängder med luktkällor redan i kåken, men herrn som byggde huset hade förkärlek för tryckimpregnerat virke här och var (bland annat hela ytterpanelen var tryckt) och det luktar som mögel när blir utsatt för instängd fukt över en lång tid.
Äh enligt regelboken är asbest inte farligt om man är privatperson(är alltså inte olagligt att riva privat) se till att masken du väljer är tättslutande och har ett godkänt asbest filter så är det troligtvis lugnt om det inte är stora ytor. Ett tips är att skära mattan i lagom bitar innan du river av den, då sparar du både tid och damm.
Trycktvirke är bra, på sin plats ;) han gick det väl billigt någonstans :p
Nattljus
2016-02-17, 13:18
ICA har ju extrapris på kaffe denna vecka \o/
PureWhey
2016-02-17, 13:27
Jaappp, och alla olika pajer *popcorn**popcorn*
Å hej och hå. Just nu äter jag tårta och dricker kaffe. Fjärde gången idag. Tacka tusan för att det är löpning i typ tre dagar nu...
Och det har bara varit princesstårtor.
StarkaUlf
2016-02-17, 16:38
Och det har bara varit princesstårtor.
*spy*
Har sett dom mest sämst utförda övningarna någonsin och hört så mycket bajssnack idag på gymmet. Måtte jag aldrig tajma in dom här personerna igen *gah!*
Å hej och hå. Just nu äter jag tårta och dricker kaffe. Fjärde gången idag. Tacka tusan för att det är löpning i typ tre dagar nu...
Åh! Inte för att princesstårta är så mycket att hurra för så är det ändå tårta! Marsipan är ju gudomligt iaf *cupid*
*spy*
Har sett dom mest sämst utförda övningarna någonsin och hört så mycket bajssnack idag på gymmet. Måtte jag aldrig tajma in dom här personerna igen *gah!*
Sa du till dem att whey är dåligt för att det inte innehåller bcaa? :D Sätt dem på plats!
Willys har förövrigt slutat med eldoradosaft. Måste till Maxi och köpa fläder, den fanns inte på "vår" supermarket.
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-17, 17:56
Äh enligt regelboken är asbest inte farligt om man är privatperson(är alltså inte olagligt att riva privat) se till att masken du väljer är tättslutande och har ett godkänt asbest filter så är det troligtvis lugnt om det inte är stora ytor. Ett tips är att skära mattan i lagom bitar innan du river av den, då sparar du både tid och damm.
Trycktvirke är bra, på sin plats ;) han gick det väl billigt någonstans :p
Asbesten kan vara farligt, eller så är det inte. Det är lite som att ta på sig en ögonbindel och köra bil långsamt. Det kan ju gå bra, eller så smäller det direkt vid brevlådan. Det är ju trots allt ett cancerframkallande ämne och jag vet hur mina lungor mår efter att jag rivit gammal isolering utan andningsskydd. Hostar som om jag hade haft kol i 24 timmar typ. Sedan tror jag också att det är de som frekvent utsätts för det som har högst risk att få cancer om man inte har skydd.
Grejjen är att ingen av de två närliggande återvinningscentralerna tar emot asbest, utan jag måste åka till ett helt annat ställe.
Är det nu asbest så kommer jag att riva det som ett proffs, dvs skapa undertryck, sanera kläder, våttorka osv. Varför chansa liksom, det finns bilmekaniker som blivit sjuka av att ha blåst bromsar med tryckluft...
shadowfire
2016-02-17, 17:58
ni tjafsar om lightläsk medan jag sitter här med min sockriga fanta.
Tänkte precis fråga; vem köper vanlig sockrad läsk nuförtiden, typ vanlig coca cola, men nu vet jag ;) :thefinger
Nattljus
2016-02-17, 18:04
Jag gissar att minst dubbelt så många köper sockerläsk jämfört med lightläsk. Jag baserar gissningen på att stapeln med vanlig cola är dubbelt så stor som stapeln med cola zero på min ICA Maxi *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-17, 18:06
Aspartam är ju inte naturligt, klart det är farligare än socker :smash:
Nattljus
2016-02-17, 18:10
Träd är helt naturliga. Men jag är ganska säker på att det är onyttigt att få ett i huvudet *jorgen*
StarkaUlf
2016-02-17, 18:12
Träd är helt naturliga. Men jag är ganska säker på att det är onyttigt att få ett i huvudet *jorgen*
Då blir man en träskalle \o/
Tänkte precis fråga; vem köper vanlig sockrad läsk nuförtiden, typ vanlig coca cola, men nu vet jag ;) :thefinger
Folk vars högsta önskan inte är att vara spetor?
träd är helt naturliga. Men jag är ganska säker på att det är onyttigt att få ett i huvudet *jorgen*
:d
Vem lagar bäst mat på kolo?
.. kuggfråga! för det är jag som lagar bäst mat på kolo
Kan inte nån komma hem till mig och laga mat åt mig. Jag sitter så bra i soffan nu.
Vad blir det för specialare på casa del Fuark?
Jag kan duplicera min middag och ge dig spoon. 600g kall frödinge ostkaka och ~500g naturgodis. Tar cirka 0min att tillaga ;).
Jag kan duplicera min middag och ge dig spoon. 600g kall frödinge ostkaka och ~500g naturgodis. Tar cirka 0min att tillaga ;).
Kan du skicka över en sån till mig genom messenger? Dom säljer inte Frödinge här *gah!*
Vad blir det för specialare på casa del Fuark?
Pannkakor stekta lite lätt i smör, härligt bleka och toppat med en liten klick vispad grädde. Grädden kombineras med ett par skedar blåbärssylt och bildar tillsammans en välkomponerad symfoni av smak.
Dryck serveras i form av blåbärssopa vilket arbetar i synergi med sylten.
shadowfire
2016-02-17, 18:33
Bästa på hela dagen är powernappen efter jobbet medan kaffet bryggs.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145573038207604500_resized.jpg
Har en i föräldragruppen, en sådandär osmal typ med glitterneonnaglar i olika färger som predikar om att "det är helt ok att leva på halvfabrikat!!!" Hon dricker sockrad coca cola.
Pft. Du har inte ätit min mat!
Eller skuggans grillning. Jag drömmer fortfarande drömmar om när skuggan hade kologrillning. Så mycket kött! Så mycket bea! *cupid*
Tapatalk på språng
Hej babbla!
Har satt nytt personbästa i kroppsvikt är mycket nöjd.
82.7
Minikubik
2016-02-17, 19:27
Asbesten kan vara farligt, eller så är det inte. Det är lite som att ta på sig en ögonbindel och köra bil långsamt. Det kan ju gå bra, eller så smäller det direkt vid brevlådan. Det är ju trots allt ett cancerframkallande ämne och jag vet hur mina lungor mår efter att jag rivit gammal isolering utan andningsskydd. Hostar som om jag hade haft kol i 24 timmar typ. Sedan tror jag också att det är de som frekvent utsätts för det som har högst risk att få cancer om man inte har skydd.
Grejjen är att ingen av de två närliggande återvinningscentralerna tar emot asbest, utan jag måste åka till ett helt annat ställe.
Är det nu asbest så kommer jag att riva det som ett proffs, dvs skapa undertryck, sanera kläder, våttorka osv. Varför chansa liksom, det finns bilmekaniker som blivit sjuka av att ha blåst bromsar med tryckluft...
Visst är det så, gjorde lungröntgen nu efter att ha pysslat med asbest, kvarts, stendamm och annat kul i 20 år, dom var felfria men som sagt inte värt att chansa. Speciellt om du får såna problem bara av isolering
Nattljus
2016-02-17, 19:39
Torrsprickor på tårna *mini
Nattljus
2016-02-17, 19:44
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145573038207604500_resized.jpg
Låter kaffebryggaren ännu mysigare när katten spinner samtidigt? *cupid*
Mysigt! *cupid*
Anatis87
2016-02-17, 21:49
Fasiken, nu är jag hungrig.
Hej babbla!
82.7
Jag också :D
Jag också :D
Jag ska försöka att inte sätta PB i kroppsvikt :D snart går jag dock om micke... o.O
Tapatalk på språng
Kanongott mat jag älskar :D...
vad hade du för naturgodis då? =) och vilken ostkaka var det (frödinge har flera) :D...
StarkaUlf
2016-02-17, 22:41
Hej babbla!
82.7
Well done! :)
Själv står det ganska stilla, snarare uppåt nästan. Trots att jag bara ligger 180 kcal över mitt BMR och tränar 6-7 ggr/vecka :D då blir man lagom deprimerad :D man får hoppas på att det är ett tecken på att någon muskel lyckas byggas samtidigt, då jag verkar ha blivit starkare i en del övningar. Blir en vecka på balans nästa vecka, så får vi se hur det ter sig.
Jag ska försöka att inte sätta PB i kroppsvikt :D snart går jag dock om micke... o.O
Tapatalk på språng
Det har jag redan gjort, men jag är ju lite längre än dig :D Och har två tjocka små sälar att göda!
Började nog jobba för tidigt efter sjukdom. Har inte kunnat sova i natt.
Det har jag redan gjort, men jag är ju lite längre än dig :D Och har två tjocka små sälar att göda!
Jag är bara några hekto ifrån, tror jag. Så det beror nog på vilken tid på dygnet jag väger mig. :D Jag har en stabil kroppsvikt trots mina fjuttiga centimetrar...
Hur stor är en normal viktuppgång med tvillingar? Jag fattar ju att det iaf är minst 3kg typ för själva bebben, men den har väl en egen moderkaka och allt sånt bös också? Mer vätska? Får du mer blod med tvillingar eller nöjer du dig med ca 2 liter som oss andra dödliga? :D
Började nog jobba för tidigt efter sjukdom. Har inte kunnat sova i natt.
*hug*
Nattljus
2016-02-18, 06:37
Jag hatar att prata med folk som inte förstår vad jag säger *gah!*
Nattljus
2016-02-18, 07:19
Jag gjorde kanelscones till frukost. Nu är jag mätt och nöjd :sleep:
Jag är bara några hekto ifrån, tror jag. Så det beror nog på vilken tid på dygnet jag väger mig. :D Jag har en stabil kroppsvikt trots mina fjuttiga centimetrar...
Hur stor är en normal viktuppgång med tvillingar? Jag fattar ju att det iaf är minst 3kg typ för själva bebben, men den har väl en egen moderkaka och allt sånt bös också? Mer vätska? Får du mer blod med tvillingar eller nöjer du dig med ca 2 liter som oss andra dödliga? :D
20-30 är det normala! Iaf när man har två normalstora bebisar med varsin simbassäng och moderkaka. Mina har föredömligt med vatten och växer ju som ett ensamt barn så jag har nog några kilo kvar att se fram emot :D
Nattljus
2016-02-18, 07:41
20-30 är det normala! Iaf när man har två normalstora bebisar med varsin simbassäng och moderkaka. Mina har föredömligt med vatten och växer ju som ett ensamt barn så jag har nog några kilo kvar att se fram emot :D
Grattis *hug*
Åh herregud! 30kg är en saftig viktökning på typ 8 månader. Lol. Snabb viktnedgång på förlossningen sedan också :D
Åh herregud! 30kg är en saftig viktökning på typ 8 månader. Lol. Snabb viktnedgång på förlossningen sedan också :D
Vi har så att säga redan börjat med tjockisskämten. :D
Nattljus
2016-02-18, 08:53
Jag har kommit åt det där förbaskade reglaget i kylskåpet igen. Allt på nedersta två hyllorna har frusit :smash:
Undrar om värden blir sur om jag superlimmar den där ratten? Den sitter på ett dumt ställe och vrider sig jättelätt *mini
Nattljus
2016-02-18, 09:05
Jag nöjde mig med tejp. Det har jag provat förr, men den här gången kanske det funkar *rolleyes*
Jag har kommit åt det där förbaskade reglaget i kylskåpet igen. Allt på nedersta två hyllorna har frusit :smash:
Undrar om värden blir sur om jag superlimmar den där ratten? Den sitter på ett dumt ställe och vrider sig jättelätt *mini
Jag pillade bort min sedan jag ställt in den, kan pillas tillbaka vid behov.
Nattljus
2016-02-18, 09:22
Nu blev jag tvungen att prova att dra lite i den. Den verkar sitta väl fast :( Annars var det ju smart att ta bort den *jorgen*
Nattljus
2016-02-18, 09:32
https://i.chzbgr.com/full/7004358400/h67B5167C/
Vi har så att säga redan börjat med tjockisskämten. :D
Jag testade ett nytt mousse (volym) och en ny fönmetod. Volym är ju helt klart en underdrift :laugh: MVH, Afro-Mela
Nattljus
2016-02-18, 09:55
Jag testade ett nytt mousse (volym) och en ny fönmetod. Volym är ju helt klart en underdrift :laugh: MVH, Afro-Mela
Har du tillräckligt med brun-utan-sol för att ta looken hela vägen? *popcorn*
Grattis *hug*
Tack! *cupid*
Jag var ju i underkant på bmi när jag blev gravid eftersom jag tränade för Lidingöloppet, så jag räknar med ett högt antal kilo plus när det här väl är klart :Virro
Har du tillräckligt med brun-utan-sol för att ta looken hela vägen? *popcorn*
Nej *cry* Albinoafro?
Jag var ju i underkant på bmi när jag blev gravid eftersom jag tränade för Lidingöloppet, så jag räknar med ett högt antal kilo plus när det här väl är klart :Virro
Låg på 24 i BMI jag :D Men en bra vikt för mig, även om jag inte tränat så mycket på senaste så harjag ändå en hel del ben och ryggmuskler som säkert väger lite. Iaf. Hoppas jag.
BMI 28 nu :hbang:
Nattljus
2016-02-18, 10:27
Nej *cry* Albinoafro?
Hrm, har du röda linser liggande? Annars måste du skaffa det *jorgen*
StarkaUlf
2016-02-18, 10:44
http://i.imgur.com/FNrBPbF.jpg
Nattljus
2016-02-18, 11:10
Jag har redan flera spel jag inte har haft tid att spela ännu. Varför lurar steam mig att köpa ännu fler? Det måste vara trolldom inblandat *jorgen*
Aja, så länge jag inte börjar gå utomhus eller roar mig med något utanför datorn så ska jag nog hitta tid *popcorn*
Hrm, har du röda linser liggande? Annars måste du skaffa det *jorgen*
Jag är väl ingen råtta heller? :smash:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/10/cc/95/10cc95fd1aafbe10f4151d63beec4a62.jpg
Nattljus
2016-02-18, 11:18
Inte? :confused:
Jag tycker om dig i alla fall *hug*
http://37.media.tumblr.com/tumblr_m7u28zKwV71r4o8reo1_400.jpg
StarkaUlf
2016-02-18, 11:20
[/IMG]
Oh, rats!
shadowfire
2016-02-18, 11:22
Min tur att sitta på möte med två dygnförkylda på varsin sida om mig.... tackarrrr... "host, snörvel, host, harkel, snörvel".
Min tur att sitta på möte med två dygnförkylda på varsin sida om mig.... tackarrrr... "host, snörvel, host, harkel, snörvel".
På med mask och dra en hoodie över dig.
Nattljus
2016-02-18, 11:24
Oh, rats!
Var?!
Jag hoppas du bad om ursäkt för att du var frisk och lovade att åtgärda *rolleyes*
StarkaUlf
2016-02-18, 11:26
Var?!
I Kånterstrajk på banan de_rats!
Inte? :confused:
Jag tycker om dig i alla fall *hug*
Om jag är en råtta äter ju kissarna upp mig! *cry*
Kill em!
Jag fick bra rabatt på blöjor igår, 23kr istället för 108kr! Jag borde vara med i ett sånt där kupongprogram som de gör i USA.
StarkaUlf
2016-02-18, 11:34
Jag fick bra rabatt på blöjor igår, 23kr istället för 108kr! Jag borde vara med i ett sånt där kupongprogram som de gör i USA.
Jag ska börja kalla dig Blöjtnant Mela.
Nattljus
2016-02-18, 11:36
Om jag är en råtta äter ju kissarna upp mig! *cry*
Nejdå, katter vill bara kramas *hug*
https://i.chzbgr.com/full/6446569472/hC775566E/
Nattljus
2016-02-18, 11:54
Jösses, jag har råkat köpa lättglass istället för vanlig. Hur ska det här gå? :(
StarkaUlf
2016-02-18, 12:17
Jösses, jag har råkat köpa lättglass istället för vanlig. Hur ska det här gå? :(
Du får äta det dubbla, eller ta dubbelt upp av tillbehören. *popcorn*
Jag ska börja kalla dig Blöjtnant Mela.
LOL!
Läste blöjtant först.
Jag med. Faktiskt. Kände mig träffad.
Nejdå, katter vill bara kramas *hug*
https://i.chzbgr.com/full/6446569472/hC775566E/
Säkert det? De har klor och väldigt vassa tänder...
Gör milkshake med vispgrädde! *cupid*
StarkaUlf
2016-02-18, 13:16
Kan man ha rödvinssås till köttfärslimpa och potatismos? :D i 99.9% av fallen så använder jag brunsås/gräddsås och lingonsylt, men man kanske ska testa något nytt? :D
missmuskels
2016-02-18, 13:38
Kan man ha rödvinssås till köttfärslimpa och potatismos? :D i 99.9% av fallen så använder jag brunsås/gräddsås och lingonsylt, men man kanske ska testa något nytt? :D
"Take a walk on the wild side.." :D *popcorn*
missmuskels
2016-02-18, 13:46
okej, lite korkad fråga kanske. Men frågar man inte får man ju inga svar... Om man behöver låna pengar till en mindre grej, var är det bäst att göra det..? Jag är kund i handelsbanken idag men har aldrig riktigt fått rätt feeling från dem. Bor i hyresrätt och har inga lån och sånt, men är det bästa att kolla med dom direkt? Vad finns det för lån hos en bank att välja på? Jag behöver inte låna pengarna i typ tio år, det är bara för några månader egentligen. Sms-lån, vet någon hur det funkar? Det enda jag sett om sånt är från lyxfällan och det verkar ju inte direkt så bra, men sen är kanske inte deltagarna där de mest ansvarsfulla heller...? Jag sökte på google och hittade en massa sidor om lån, bl.a. den här sidan (http://www.alltomlankrediter.se/) (fanns hur många olika som helst), men det gör mig nästan bara mer förvirrad. Det verkar finnas tusen olika företag som lånar ut pengar, kan någon hjälpa mig med nåt tips? Jag har inga skulder hos kronofogden och inga betalningsanmärkningar och sånt...
Nattljus
2016-02-18, 13:49
Säkert det? De har klor och väldigt vassa tänder...
Äsch, det är inget att oroa sig för *popcorn*
Holmeros
2016-02-18, 14:16
okej, lite korkad fråga kanske. Men frågar man inte får man ju inga svar... Om man behöver låna pengar till en mindre grej, var är det bäst att göra det..? Jag är kund i handelsbanken idag men har aldrig riktigt fått rätt feeling från dem. Bor i hyresrätt och har inga lån och sånt, men är det bästa att kolla med dom direkt? Vad finns det för lån hos en bank att välja på? Jag behöver inte låna pengarna i typ tio år, det är bara för några månader egentligen. Sms-lån, vet någon hur det funkar? Det enda jag sett om sånt är från lyxfällan och det verkar ju inte direkt så bra, men sen är kanske inte deltagarna där de mest ansvarsfulla heller...? Jag sökte på google och hittade en massa sidor om lån, bl.a. den här sidan (http://www.alltomlankrediter.se/) (fanns hur många olika som helst), men det gör mig nästan bara mer förvirrad. Det verkar finnas tusen olika företag som lånar ut pengar, kan någon hjälpa mig med nåt tips? Jag har inga skulder hos kronofogden och inga betalningsanmärkningar och sånt...
Vad ska du låna pengarna till? Något med någon form av säkerhet?
Är det lån utan säkerhet är det blanco-lån. Du får höra med olika banker vad dem ger dig för villkor och ränta, och välja det bästa helt enkelt.
Har du stabil inkomst och det inte är någon jättestor summa så är det nog inga konstigheter.
Är det under 20k kan du nästan skaffa dig ett kreditkort, många har 60 dagar räntefritt.
Googla och läs på.
Mitt avslutande tips är att skita i lån och spara ihop pengarna du behöver istället, om det är möjligt dvs.
StarkaUlf
2016-02-18, 14:48
Yes, Hemmakväll har tagit in den nya B&J'n efter mitt mail \o/
Nattljus
2016-02-18, 14:53
Yes, Hemmakväll har tagit in den nya B&J'n efter mitt mail \o/
Vill du att Yes ska bli informerad bör du nog skicka ett PM. Han verkar inte följa babbla så värst noga :rolleyes:
StarkaUlf
2016-02-18, 14:57
Vill du att Yes ska bli informerad bör du nog skicka ett PM. Han verkar inte följa babbla så värst noga :rolleyes:
Jag tänkte att han blev taggad som dom gör på Facebook och Instagram.
Får väl försöka så här annars, så att han ser det: @Yes
Nattljus
2016-02-18, 16:48
I-landsproblem. Jag vill äta mer, men är helt mätt. Äter jag mer så blir jag bara illamående :(
StarkaUlf
2016-02-18, 16:50
Inte om du äter efterrätt. Man blir aldrig illamående av det *popcorn*
Nattljus
2016-02-18, 16:52
Jag åt marängsuisse till middag idag *rolleyes*
StarkaUlf
2016-02-18, 16:55
Men ingen efterrätt på det? :confused:
Nattljus
2016-02-18, 17:00
Jag åt två skålar. Så den andra skålen var ju efterrätt till efterrätten, då jag hade efterrätt som huvudrätt. Borde jag haft förrätt först, kanske? *jorgen*
Jag har aldrig gillat förrätter. De är bara pyttesmå och frustrerande *mini
StarkaUlf
2016-02-18, 17:05
Hm. I USA så brukar dom ha stora förrätter på en del ställen. Du kanske borde göra en sådan förrätt nästa gång? :)
Nattljus
2016-02-18, 17:07
Nä, jag tänker fortsätta definiera trerätters middag som efterrätt-efterrätt-fika *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-18, 17:09
Jag gillar den idén *cupid*
StarkaUlf
2016-02-18, 19:52
Köttfärslimpapuck på en ö av potatismos i en ocean av sås *popcorn*
Nattljus
2016-02-18, 19:54
Oj, potatismos. Det var länge sedan. Tror jag planerar in det till middag imorgon *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-18, 19:57
Rödvinssås? :D
Javisst, blandade ner lite honung och kanel också, enligt förpackningen. Det var faktiskt bra :) men brunsås är kungen till det!
Oj, potatismos. Det var länge sedan. Tror jag planerar in det till middag imorgon *popcorn*
Mmmmmmmmmmm.
Jag ska äta den nya B&J imorgon *popcorn*
Javisst, blandade ner lite honung och kanel också, enligt förpackningen. Det var faktiskt bra :) men brunsås är kungen till det!
Förpackningen? Vänta. Pulversås? :D
StarkaUlf
2016-02-18, 20:02
Förpackningen? Vänta. Pulversås? :D
Självklart. Inte tusan orkar jag stå och göra en egen rödvinssås till köttfärslimpa på en torsdag *gah!*
Den är faktiskt bättre än en del färdiga rödvinssåser som man bara ska värma.
Nattljus
2016-02-18, 20:03
Går det att göra vin till pulver? :confused:
StarkaUlf
2016-02-18, 20:05
Går det att göra vin till pulver? :confused:
Jag tror att allt går att göra till pulver. Man kan säkert göra pulver till mer pulver *jorgen*
Självklart. Inte tusan orkar jag stå och göra en egen rödvinssås till köttfärslimpa på en torsdag *gah!*
Den är faktiskt bättre än en del färdiga rödvinssåser som man bara ska värma.
Rödvinssås som är så lätt :D Fast jag förstår dig, du måste ju dricka upp flaskan och bli full på en torsdag är dumt :D
shadowfire
2016-02-18, 20:23
SMS-lån har inte helt sällan helt galet hög ränta, så det skulle jag inte rekommendera. Dra hellre iväg en förfrågan via Lendo t.ex. Du ansöker på nätet och den tjänsten skickar vidare din förfrågan till flera olika banker/institut och du får olika förslag, men du binder dig inte till något utan får förslag tillbaka och kan begrunda. Titta på uppläggningsavgift och ränta och jämför. En del kan ha lägre ränta men en duktigt fet uppläggningsavgift och ska du bara låna en mindre summa t.ex. så kan det bli ofördelaktigt då.
Jag köpte 2,8 kg nötfärs idag, sitter och funderar på vad jag ska göra för mat på det.
Hade tänkt göra lite köttfärssås men vad det blir av resten..*jorgen*
Tacopaj?
Köttbullar?
Platta till hamburgare och frys in i stycken, så är de lätta att ta fram!
Köttfärslimpa?
Piroger?
Jag köpte 2,8 kg nötfärs idag, sitter och funderar på vad jag ska göra för mat på det.
Baconlindad köttfärslimpa, biff ala Lindström och Tacos.
Köttfärspaj med rödlök och keso är riktigt gott.
Anatis87
2016-02-18, 20:51
Soppa på köttfärs
shadowfire
2016-02-18, 20:59
10 matlådor chiliconcarne. Oslagbart. Givetvis utan ris osv, enbart bönor och färs.
StarkaUlf
2016-02-18, 21:01
Rödvinssås som är så lätt :D Fast jag förstår dig, du måste ju dricka upp flaskan och bli full på en torsdag är dumt :D
Plus att det är vidrigt att dricka *spy*
Minikubik
2016-02-18, 21:10
Resten? Det blir ju bara tre portioner köttfärssås??? *popcorn*
Plus att det är vidrigt att dricka *spy*
Nej då. Inte om drycken är god :)
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-18, 21:31
Nej då. Inte om drycken är god :)
Tapatalk på språng
Dricka som i att dricka alkohol är det inget fel på. Men att dricka rödvin är blä.
ska äta chicken kebab och tzatziki.
Dricka som i att dricka alkohol är det inget fel på. Men att dricka rödvin är blä.
Rödvin *cupid* En god, sval, Merlot! Aaaaaah.
Tapatalk på språng
2 snus efter varandra är för mycket för min kropp.
2 snus efter varandra är för mycket för min kropp.
Klenis! :D
Jag trodde att du var en man!?
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-18, 21:47
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/10550122_751482394983042_6833461071181868090_o.jpg
Jag är känslig :(
Naaaaw! *hug*
Jag har varit jättesugen på snus ett tag. Alltså riktiga cravings. Lite småjobbigt.
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-18, 21:57
Rödvin *cupid* En god, sval, Merlot! Aaaaaah.
Tapatalk på språng
*spy*
En single malt däremot :cheers:
Naaaaw! *hug*
Jag har varit jättesugen på snus ett tag. Alltså riktiga cravings. Lite småjobbigt.
Tapatalk på språng
Ska jag skicka en stock ettan till dig? ;)
Nordenator
2016-02-18, 22:06
Jag petade precis in en snus och tänkte ta mig en liten wirre medan jag börjar preppa matbackar. Feel good.
Jag petade precis in en snus och tänkte ta mig en liten wirre medan jag börjar preppa matbackar. Feel good.Lagom avis. Hade kunnat tänka mig att laga matlådor för ett år framåt för att få mig en snus och en whiskey just nu.
Tapatalk.
Nordenator
2016-02-19, 01:49
Lagom avis. Hade kunnat tänka mig att laga matlådor för ett år framåt för att få mig en snus och en whiskey just nu.
Tapatalk.
När ska du tillbaka till Svea för att fylla reserverna då?
Nattljus
2016-02-19, 06:24
Kaffe *cupid*
shadowfire
2016-02-19, 07:54
Kaffe *cupid*
Vad blir det för efterrätt idag? cofffee
Minikubik
2016-02-19, 08:02
07 skadetekniker kommer hit
09 utvecklingssamtal på dagis
10 målare kommer för att måla brunn
12 möte med chefen
14 hämta saker till hjullastaren
15 veckohandla
17 hämta barn i skolan
... Vart tog min lediga fredag vägen?
*spy*
En single malt däremot :cheers:
Det har vi väl en 10-12 olika att välja mellan också[emoji14]Ska jag skicka en stock ettan till dig? ;)
Hade jag fått en dosa general white så hade jag varit happy *cupid* Men det känns så onödigt att börja igen när jah väl får.
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-19, 08:16
Kaffe *cupid*
Tack för tipset om kaffe på extrapris för övrigt, fick ju tre paket Arvid Nordquist med mig hem igår. Helgen är safe. :thumbup:
StarkaUlf
2016-02-19, 08:33
Tack för tipset om kaffe på extrapris för övrigt, fick ju tre paket Arvid Nordquist med mig hem igår. Helgen är safe. :thumbup:
R.I.P. Arvid :(
Nattljus
2016-02-19, 09:10
Vad blir det för efterrätt idag? cof ffee
Persikor i sockerlag och vispad grädde, tror jag. Potatismos och något till huvudrätt *popcorn*
07 skadetekniker kommer hit
09 utvecklingssamtal på dagis
10 målare kommer för att måla brunn
12 möte med chefen
14 hämta saker till hjullastaren
15 veckohandla
17 hämta barn i skolan
... Vart tog min lediga fredag vägen?
Har du kollat i kalendern ifrån innan du skaffade barn? Jag tror det fanns en del ledig tid där *rolleyes*
Tack för tipset om kaffe på extrapris för övrigt, fick ju tre paket Arvid Nordquist med mig hem igår. Helgen är safe. :thumb up:
R.I.P. Arvid :(
Jag vill med bestämdhet påpeka att jag inte har uppmanat skuggan att slå ihjäl någon *gah!*
Finns det inte Skånerost i götet? :confused:
StarkaUlf
2016-02-19, 09:39
Jag vill med bestämdhet påpeka att jag inte har uppmanat skuggan att slå ihjäl någon *gah!*
Är du säker? Ni har båda ganska mörka namn, så ni jobbar kanske i maskopi? *jorgen*
Nattljus
2016-02-19, 10:21
Så våldsamt mörk är jag inte :(
http://homelygarden.com/img/flower_evening_primrose_492_2086.jpg
StarkaUlf
2016-02-19, 10:37
Så våldsamt mörk är jag inte :(
http://homelygarden.com/img/flower_evening_primrose_492_2086.jpg
Dom där är säkert köttätande :(
Jag vill se en bild på en söt katt eller hund om jag ska tro på dig..
Någon som är sugen på lite sommar och kajak? Sitter här på jobbet och drömmer mig bort ...
http://i.imgur.com/QdFNjjT.jpg
StarkaUlf
2016-02-19, 10:44
Någon som är sugen på lite sommar och kajak? Sitter här på jobbet och drömmer mig bort ...
http://i.imgur.com/QdFNjjT.jpg
Om jag slipper hamna upp och ner i vattnet *mini skulle aldrig klara av att vända mig som proffsen.
Om jag slipper hamna upp och ner i vattnet *mini skulle aldrig klara av att vända mig som proffsen.
Äsch, vem behöver det. Den gången jag åkt runt så gjorde jag det bästa av situationen, rörde mig som en graciöst balettvalross, flaxande med armarna och spottade ut vatten ur alla kroppsöppningar. Jag överlevde. :thumbup:
StarkaUlf
2016-02-19, 10:49
Äsch, vem behöver det. Den gången jag åkt runt så gjorde jag det bästa av situationen, rörde mig som en graciöst balettvalross, flaxande med armarna och spottade ut vatten ur alla kroppsöppningar. Jag överlevde. :thumbup:
Fy fan va läskigt. Är det något jag har respekt för så är det vatten i sådana situationer :D Fara ut i en vanlig båt och fiska är supermysigt, men när det finns en risk att hamna under vattnet så där, då avstår jag :D
Minikubik
2016-02-19, 10:54
Har du kollat i kalendern ifrån innan du skaffade barn? Jag tror det fanns en del ledig tid där *rolleyes*
Nä, har bara kvar kalendrar i 10 år, men jag tror dom såg ut ungefär såhär jobba, träna, festa, jobba träna, jobba, festa, festa, jobba, träna, träna, jobba, jobba. Typ
Nu är jag redo för helg! :D
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160219/2ae478ba1d79ae8c9fdfc11ba6204fd1.jpg
Tapatalk på språng
När ska du tillbaka till Svea för att fylla reserverna då?Sambon fantiserar om en vit jul men jag tvivlar pa att vi har rad med det. Egentligen overhuvudtaget sa lange vi pluggar sa... sommaren 2021 lar vi vara pa svenska mark igen.
Men min kara svarmoder ar lite hispig sa jag gissar pa att hon snart kommer erbjuda sig att betala flyget tur och retur. Bara att vara kylig och vanta. :D
StarkaUlf
2016-02-19, 11:10
Tapatalk på språng
Flädersaft ovanför pepsi maxen? *drool*
Flädersaft ovanför pepsi maxen? *drool*
Flädersaft och Pärondryck Light (icas) *drool* *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-19, 11:12
Flädersaft och Pärondryck Light (icas) *drool* *popcorn*
*hug*
huuuuuuuuungrig. Men mina kollegor segar. *gah!*
*hug*
Jag har fyllt frysen med kött och kylen med ost också! Detta var en bra handlingstur, kom hem med 5 proppfulla påsar och skulle bara "småhandla" lite. :confused:
Jag har fyllt frysen med kött och kylen med ost också! Detta var en bra handlingstur, kom hem med 5 proppfulla påsar och skulle bara "småhandla" lite.Den viktiga fragan har ar: bar du, eller din karl, alla pasar i en vanda eller fick du/han ga tillbaka?
Alla passar maste ALLTID baras av en person och samtidigt. Inget fuskande.
StarkaUlf
2016-02-19, 11:19
Jag har fyllt frysen med kött och kylen med ost också! Detta var en bra handlingstur, kom hem med 5 proppfulla påsar och skulle bara "småhandla" lite. :confused:
Kan bli en bra helg!
Och +1 på J.V, hade tänkt fråga det också :D
Den viktiga fragan har ar: bar du, eller din karl, alla pasar i en vanda eller fick du/han ga tillbaka?
Alla passar maste ALLTID baras av en person och samtidigt. Inget fuskande.
Karln är i skolan, så jag körde in bilen på gården och gick 3 vändor till bilen (hade blöjor också). Kan jag skylla på att jag inte får gå eller lyfta tungt? Annars brukar jag ta allt i en vända.
Karln är i skolan, så jag körde in bilen på gården och gick 3 vändor till bilen (hade blöjor också). Kan jag skylla på att jag inte får gå eller lyfta tungt? Annars brukar jag ta allt i en vända.Nej.
Diskvalificerad.
Nej.
Diskvalificerad.
*cry*
Vill inte ploppa ut bebis redan, hon är för liten.
Annars är det lite min grej att leka packåsna. Jag sliter hellre sönder mig totalt än går två gånger :D
Nattljus
2016-02-19, 11:38
Annars är det lite min grej att leka packåsna. Jag sliter hellre sönder mig totalt än går två gånger :D
Jag gör tvärtom. Jag hatar att bära tungt, men gillar att promenera *rolleyes*
Jag hatar att lyfta och bära över huvud taget, faktiskt *jorgen*
Man ska flanera genom livet utan packning. Det är så mycket lättare då :Virro
Du får skaffa en sådan dramaten när du handlar, helst en rödrutig!
http://www.heinex.se/upload/product/original/classic-shoppingvagn-1280-3928.jpg
Nattljus
2016-02-19, 11:49
Nej *mini
Jag är på din sida. Folk envisas alltid om att jag ska bära mycket för att jag är "stark" hmpf jag går gärna många gånger istället för att bära ihjäl mig.
Jag är på din sida. Folk envisas alltid om att jag ska bära mycket för att jag är "stark" hmpf jag går gärna många gånger istället för att bära ihjäl mig.
När jag flyttade från Fossveien (bakom Ryesplass ner mot Grünerhagen) till allra längst ner på Thorvald Meyers Gate så tog jag allt mitt pick och pack i en vända. Hade två gigantiska trunks med kläder, 2 pappåsar med skafferivaror, 5 plastpåsar med diverse crap. Jag höll på att svimma efter halva Markveien :D
Tapatalk på språng
Hur mycket pepsi max häller du i dig per dag?:)
Funderar starkt på att köpa en dramatenvagn men det känns ju lite pinsamt att glida runt med en sån på något sätt.
Hur mycket pepsi max häller du i dig per dag?:)
Funderar starkt på att köpa en dramatenvagn men det känns ju lite pinsamt att glida runt med en sån på något sätt.
Dricker faktiskt inte så mycket, jag och sambon delar på 1-2 flaskor per helg. Inte mer än så. Men vi bunkrar när det är extrapris på ÖoB ;)
Hade en granne i ett studenthus som hade en dramaten. Hon hade också en beige byxdress, sandaler med strumpor i och fick Ove Sundberg i Solsidan att framstå som färgglad :D
Nattljus
2016-02-19, 14:41
*hug*
Ingen har någonsin anklagat mig för att vara stark, men jag föreställer mig att det kan vara jobbigt *rolleyes*
Nattljus
2016-02-19, 14:44
https://i.chzbgr.com/full/6563129344/hB4D9688D/
Nattljus
2016-02-19, 14:53
https://i.chzbgr.com/full/8305408256/hF8F905B7/
Nattljus
2016-02-19, 14:57
https://i.chzbgr.com/full/5912115200/h40A709A4/
StarkaUlf
2016-02-19, 15:05
Nu tror jag på att du inte är mörk och ond *hug*
Nya Ben & Jerryn inköpt \o/ Nu ska det bara springas lite ikväll innan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.