Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
StarkaUlf
2016-01-14, 18:31
http://www.kjell.com/se/sortiment/hus-halsa-fritid/varmare/rubicson-uppladdningsbara-varmesulor-p48080
Nåt sånt kanske?
Jo något liknande :)
Nattljus
2016-01-14, 18:32
Jag försöker så gott det går, men det verkar krävas mer och större rörelser. Sen medger jag gladeligen att tålamodet inte är på topp. Efter ~5 minuters frenetiskt tåvickande utan resultat brukar jag ge upp.
Är det bara motivationen som tryter så föreslår jag att du ställer dig upp och kör line dance tills du har full värme i fossingarna. Det är skojigare än stillsamt tåvift *popcorn*
Sitter med en burk nutella och en matsked och funderar på om jag kan efterkonstruera dagens dietprogram.
Var det inte du som gaggade om att sätta babbla på ignore till avslutat diet? Jag är i så fall glad att du har slutat yra och återgått till den härliga, godisfyllda delen av verkligheten *hug*
Var det någon annan får du en kram i alla fall. Jag blandar ihop folk för jämnan och du har säkert förtjänat en vid tillfälle *popcorn*
shadowfire
2016-01-14, 18:46
Var det någon annan får du en kram i alla fall. Jag blandar ihop folk för jämnan och du har säkert förtjänat en vid tillfälle *popcorn*
It was me :D
Har tävling i helgen, så kanske kan skylla på det. Känner iaf gemenskapen här om jag sitter med en burk nutella. Mer välkommen i gänget liksom *cupid*
Ja precis, man fyller ju ändå 29 i år. Så man vill ju vara helt säker på vad man vill göra innan man drar igång nått. Man blir ju inte yngre med åren tyvärr.
Jobbar inom försvarsmakten.
Då är vi lika gamla. Men jag tänker att det ändå är minst 40 år till att jobba.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-14, 20:09
Jag övervägde att starta en tråd om ett kontroversiellt ämne. Sen funderade jag över hur det brukar sluta och så struntade jag i det cofffee
Nu funderar jag över om jag ska göra ett nytt sovförsök eller bara strunta i sömn det här dygnet *jorgen*
Jag övervägde att starta en tråd om ett kontroversiellt ämne. Sen funderade jag över hur det brukar sluta och så struntade jag i det cofffee
Nu funderar jag över om jag ska göra ett nytt sovförsök eller bara strunta i sömn det här dygnet *jorgen*
Bra, nog om invandring/flyktingar/muslimer. Vi löser ingenting vid våra tangentbord. *popcorn*
Det tycker jag. Marsch i säng!
Blivit förkyld, så jag har inte gjort så mkt, illröd i ögonen och kunde inte andas när jag steg upp idag.
Tjock i halsen med men men..... wtf.... jag har ju jordnötssmör, kolo & cola.
Nattljus
2016-01-14, 20:56
Bra, nog om invandring/flyktingar/muslimer. Vi löser ingenting vid våra tangentbord. *popcorn*
Det var faktiskt ett annat ämne, som förmodligen hade spårat ur i misogyni och bitterhet a la relationstråden *rolleyes*
Jag ville inte somna, så jag spelar nog datorspel istället. Det var längesen jag besökte ett medeltida slagfält *popcorn*
Tack 4523 för tipset om Better off Ted. Nu har vi sett 8 avsnitt :D Älskar stördheten!
Tack 4523 för tipset om Better off Ted. Nu har vi sett 8 avsnitt :D Älskar stördheten!
Hey!
Lugnt, påminner en del om AD. :)
Ja, humorn är densamma. Ibland känns den bara.. bleh. Men däremellan lyckas de rejält.
Har lite svårt för hon Linda bara, efter hela Joey-seriegrejen, men man kan inte få allt!
Tänkte fel med namnet men missade tangenten :D sorry!
Luca Brasi
2016-01-14, 21:08
Finns fler kontroversiella ämnen.
Latsdrag bakom nacken och soja till exempel.
StarkaUlf
2016-01-14, 21:15
Blivit förkyld, så jag har inte gjort så mkt, illröd i ögonen och kunde inte andas när jag steg upp idag.
Tjock i halsen med men men..... wtf.... jag har ju jordnötssmör, kolo & cola.
Jokocola!
Jag fick fläskpannkaka med sylt och mjölk *popcorn*
Jokocola!
Jag fick fläskpannkaka med sylt och mjölk *popcorn*
Nu har jag tömt inkorgen om du hade något på hjärtat :em:
StarkaUlf
2016-01-14, 21:36
Nu har jag tömt inkorgen om du hade något på hjärtat :em:
Jaaa *hug*
Jävlar vad min fot kändes bra nu när jag gjorde tåhävningsövningen!! *flex* igår kunde jag knappt göra den, gjorde så jävla ont. Nu kändes det typ ingenting. Hoppas att det inte bara är tillfälligt :D
mangemani
2016-01-14, 22:05
https://www.facebook.com/Devil.vs.Me/videos/1005431869523625/ *cupid*
R.I.P Alan Rickman...
http://seveninchesofyourtime.com/wp-content/uploads/2014/03/rickman5.jpg
Nattljus
2016-01-15, 07:04
Jag är så trött att jag ser i syne. Borde man sova då? *jorgen*
Ja, sov! NU!
Jag orkar inte gå till kaffemaskinen *cry* Har pälsat på mig ordentligt under en massa filtar. Kaaaaaaaaallt!
Holmeros
2016-01-15, 07:12
Fredag!
Vi har passat två nästan-på identiska sjuåringar över natten, så tjejen tvingades gå upp med mig kl 6 idag.
Det innebar att hon vinkade mig hejdå i dörren och gav mig en stor termosmugg med kaffe. Att få börja arbetsdagen med riktigt kaffe är guld värt *cupid*
Edit: På tal om guld, så är kaffet filtrerat i guld! Det ni!
Yay pizza-day! Best day! Och På Spåret! Fredagar är awesome.
Låter som att kvinnan är piggare? :) Vad skönt!
2 sjuåringar låter dock inte skönt, alls! :D
Håller med om kaffet. Vi (jag) har bara en termos som är bra, nu ska vi båda plugga och behöver varsinn. Jag anar slagsmål.
Holmeros
2016-01-15, 07:31
Yay pizza-day! Best day! Och På Spåret! Fredagar är awesome.
Låter som att kvinnan är piggare? :) Vad skönt!
2 sjuåringar låter dock inte skönt, alls! :D
Håller med om kaffet. Vi (jag) har bara en termos som är bra, nu ska vi båda plugga och behöver varsinn. Jag anar slagsmål.
Ja lite piggare är hon. Långsamt långsamt! Men hon ska ju börja jobba om ett par veckor! :)
Sjuåringarna är asballa. De avgudar oss, så de ställer inte till med något trubbel alls :)
Ehm. Köp en termos till?
Ja lite piggare är hon. Långsamt långsamt! Men hon ska ju börja jobba om ett par veckor! :)
Sjuåringarna är asballa. De avgudar oss, så de ställer inte till med något trubbel alls :)
Ehm. Köp en termos till?
Gud så skönt. Hellre långsamt åt rätt håll än åt fel håll. Eller inte alls för den delen.
Sedärja! Har förstått att barn i den åldern härjar mer mot sina föräldrar än andra. Sådan är ju redan min unge, testar sina gränser (och sin mors tålamod) rejält. Men är en ängel typ på förskolan.
Får bli så när CSN kommer. Men det är ju en vecka i skolan tills dess :P
Holmeros
2016-01-15, 07:50
Gud så skönt. Hellre långsamt åt rätt håll än åt fel håll. Eller inte alls för den delen.
Sedärja! Har förstått att barn i den åldern härjar mer mot sina föräldrar än andra. Sådan är ju redan min unge, testar sina gränser (och sin mors tålamod) rejält. Men är en ängel typ på förskolan.
Får bli så när CSN kommer. Men det är ju en vecka i skolan tills dess :P
Ja de har inte riktigt samma attityd mot sin morsa som de har mot oss. Deras morsa har det rätt jobbigt emellanåt, speciellt med den ena.
Hittar de på skit och jag blir förbannad och skäller på dem så blir de rätt rädda för mig. Så de vågar väl helt enkelt inte hitta på massa skit :D
Alla ungar testar väl gränser. Dessa två testar ibland hur långt de kan pusha mig i form av att jag ofta är väldigt snäll emot dem, mån om att de ska ha det bra och roligt när de är hos oss. De försöker utnyttja det ibland, så det får jag se upp för :D
Holmeros
2016-01-15, 07:55
Har Babbla några låssmeder, eller bara någon som har koll?
Mitt garage bråkar med mig som fan. När jag ska låsa upp så kan jag snurra varv efter varv efter varv. Jag har ännu inte hittat exakt vad jag behöver göra för att det ska klicka till och bli upplåst, men jag har åtminstone lyckats. Det verkar dock bli värre och värre, så snart lyckas jag väl låsa in bilen i garaget och kan inte få ut den igen :D
Själva cylindern (tror jag? Den lilla del som nyckeln sitter i) är lite lös och kan dras ut en liten bit.
Det är en låscylinder likt man har på vanliga ytterdörrar. Försökte googla men får bara träffar om tröga lås, mitt problem är raka motsatsen..
Nattljus
2016-01-15, 08:11
Ja, sov! NU!
Jag orkar inte gå till kaffemaskinen *cry* Har pälsat på mig ordentligt under en massa filtar. Kaaaaaaaaallt!
Det funkade inte *jorgen*
Kan du prova igen, med strängare röst? *popcorn*
Jag måste nog göra gräddtoppad varm choklad. Grädden går ju ut om bara fem dagar. Kan inte låta den bli gammal *rolleyes*
Ja de har inte riktigt samma attityd mot sin morsa som de har mot oss. Deras morsa har det rätt jobbigt emellanåt, speciellt med den ena.
Hittar de på skit och jag blir förbannad och skäller på dem så blir de rätt rädda för mig. Så de vågar väl helt enkelt inte hitta på massa skit : D
Alla ungar testar väl gränser. Dessa två testar ibland hur långt de kan pusha mig i form av att jag ofta är väldigt snäll emot dem, mån om att de ska ha det bra och roligt när de är hos oss. De försöker utnyttja det ibland, så det får jag se upp för :D
Har verkligen märkt att barn är individer också, allt kan inte skyllas på uppfostran osv. Vissa har verkligen temperament redan som nyfödda. Ganska så coolt ändå.
Det är vl aldrig kul när nån vuxen blir arg :D
Det funkade inte *jorg en*
Kan du prova igen, med strängare röst? *pop corn*
Jag måste nog göra gräddtoppad varm choklad. Grädden går ju ut om bara fem dagar. Kan inte låta den bli gammal *rolleyes*
Unga Fröken Nattljus! NU går du och lägger dig! Omedelbums! Annars blir det varken kaffe eller choklad på en vecka!
Själva cylindern (tror jag? Den lilla del som nyckeln sitter i) är lite lös och kan dras ut en liten bit.
Det är en låscylinder likt man har på vanliga ytterdörrar. Försökte googla men får bara träffar om tröga lås, mitt problem är raka motsatsen..
På en del lås sitter det en mutter på insidan som håller fast cylinder och är den lös så beter sig låset som ditt gör.
Holmeros
2016-01-15, 09:24
På en del lås sitter det en mutter på insidan som håller fast cylinder och är den lös så beter sig låset som ditt gör.
Bra tips, tack! Ska kolla detta när jag kommer hem. Grejen är att den varit löst sen vi flyttade in, men det fungerade bra att låsa upp i början. Låser gör jag alltid med en "smäck" innan jag drar igen porten, men gissar på att jag har samma problem om jag låser med nyckel.
Holmeros
2016-01-15, 09:27
Har verkligen märkt att barn är individer också, allt kan inte skyllas på uppfostran osv. Vissa har verkligen temperament redan som nyfödda. Ganska så coolt ändå.
Det är vl aldrig kul när nån vuxen blir arg :D
Ja verkligen! Brorsans dotter blir två om en månad, och det är extremt tydligt på henne också. Fast hon är nu i en period med extrema viljor, finns inget stopp.. När man bevittnar detta funderar man en extra gång på om man verkligen vill ha kids... :D
Nattljus
2016-01-15, 09:30
Unga Fröken Nattljus! NU går du och lägger dig! Omedelbums! Annars blir det varken kaffe eller choklad på en vecka!
Tack för att du försöker *hug*
Om jag dagdrömmer om att jg sover, då kan det väl vara ungefär samma som att sova? *popcorn*
Ja verkligen! Brorsans dotter blir två om en månad, och det är extremt tydligt på henne också. Fast hon är nu i en period med extrema viljor, finns inget stopp.. När man bevittnar detta funderar man en extra gång på om man verkligen vill ha kids... :D
Man kan få lugna ungar också. Min är faktiskt väldigt lugn jämfört med många andra. Iaf när det kommer till trots och skrik osv. Men hon har energi och springer runt och dansar som en galning. Du ska se hur hon rockar loss till pippi-låten.
Sedan finns det andra ungar som klättrar på allt, river halva köket och skriker sig blå för att de inte får mat på 1 sekund. Typ.
Tack för att du försöker *hug*
Om jag dagdrömmer om att jg sover, då kan det väl vara ungefär samma som att sova? *popcorn*
Mja, okeydå. Men bara för idag.
Nattljus
2016-01-15, 09:49
Ha, jag vann :D
Du "straffas" istället med massor av kaffe och choklad för att hålla dig vaken! :D
Nattljus
2016-01-15, 10:00
Oh *cupid*
Jag kan det där med att få folk att lyda :d Not!
och svärfar tycker att jag är chefsmaterial. Pft!
Nattljus
2016-01-15, 10:11
Jag lyder ju? Har precis startat bryggaren :cheers:
Att höra det man vill höra är en fin konstart med långa traditioner *popcorn*
Nattljus
2016-01-15, 10:57
Jag hade tydligen tre torra pennor liggande i lådan för fungerande pennor. Vad bra :smash:
Jag överväger att helt gå över till blyertspennor. De markerar tydligt när de är på upphällningen *mini
Nattljus
2016-01-15, 11:30
https://i.chzbgr.com/full/8554683392/h3464C58B/
Nattljus
2016-01-15, 11:46
https://i.chzbgr.com/full/7140662784/h8C1D1264/
StarkaUlf
2016-01-15, 12:04
https://i.chzbgr.com/full/8554683392/h3464C58B/
*cupid*
Ska försöka råna kylen på bacon.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/53/ee/b8/53eeb86b6fb417b561b65b4227f4956d.jpg
Nattljus
2016-01-15, 12:12
Pignapping på gång? *popcorn*
StarkaUlf
2016-01-15, 12:23
http://www.pesgaming.com/images/smilies/tada.gif
Nattljus
2016-01-15, 13:03
Jag känner mig inspirerad att baka något, men saknar hälften av ingredienserna *jorgen*
Orkar inte gå till ICA cofffee
StarkaUlf
2016-01-15, 13:05
Vispa smör och socker pösigt. Ät. *popcorn*
Blanda i vaniljsocker och vetemjöl om du vill lyxa till det.
Man ska vara snäll mot pigorna :(
Nattljus
2016-01-15, 13:10
Vispa smör och socker pösigt. Ät. *popcorn*
Blanda i vaniljsocker och vetemjöl om du vill lyxa till det.
Inga ägg? :confused:
Man ska vara snäll mot pigorna :(
Okej *popcorn*
http://www.alltomtradgard.se/Global/Alltomtradgard/artiklar/2010/marit-danielsson-5/SXC-nyckelpiga_webb.jpg
StarkaUlf
2016-01-15, 13:13
Inga ägg? :confused:
Bara om du vill ha den där äggstra touchen.
Holmeros
2016-01-15, 13:18
Fick bild av sambon på 40 kanelbullar. Can't wait to get home!
Holmeros
2016-01-15, 13:23
Okej ni kan få se hälften.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160115/543c55b26ed20d6bc8b018267317905f.jpg
Nattljus
2016-01-15, 13:24
Nu blev jag ju inte ett dugg mindre sugen på att göra mandelbullar :smash:
Jag vill baka kolakakor. *jorgen*
Nattljus
2016-01-15, 13:27
Kolakakor kan jag göra, men det är jag inte sugen på. Jag vill ha nybakta bullar *mini
Hej panda *hug*
67lKHdU-pGo
Kolakakor kan jag göra, men det är jag inte sugen på. Jag vill ha nybakta bullar *mini
Hej panda *hug*
Hej min kära ^,^
Jag råkar faktiskt gilla kolakakor! Och så är det inte lika jobbigt att baka som bullar. :em:
Nattljus
2016-01-15, 13:44
Oj, är du inte sur på mig längre? *hug*
Kolakakor är bra, men inte riktigt lika bra som bullar *cupid*
Oj, är du inte sur på mig längre? *hug*
Kolakakor är bra, men inte riktigt lika bra som bullar *cupid*
Jag visste inte att jag var sur? :em:
Jag bara finns inte lika mycket. Även om jag tittar in och tittar till er ibland. Oftast utan att skriva.
Bullar är för svåra!
Nattljus
2016-01-15, 13:49
Har man inget att säga kan man posta katter istället. Det går jättebra *popcorn*
https://meinkat.files.wordpress.com/2014/01/cat-in-hat-001-1312928553.jpg
Jag har bakat pizzabottnar!
Ska baka hvetrboller sen.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-15, 14:45
https://i.chzbgr.com/full/8585305088/hA8E647E2/
Jag har bakat pizzabottnar!
Ska baka hvetrboller sen.
Tapatalk på språng
Älskar hvetrboller! Finns det ens något bättre?
Nattljus
2016-01-15, 15:07
Jag blev sugen på mat istället, så jag har ställt in kyckling i ugnen. Ska serveras med pepparsås och grönsaker så småningom *popcorn*
Så går det när man inte bakar ofta nog *rolleyes*
Älskar hvetrboller! Finns det ens något bättre?
Lol hveteboller, skulle det stå. De är magiska. Jag frossade i dem i somras, vet egentligen inte varför. Men de är ju stört mycket godare än vanliga kardemummabullar liksom.
I någon länk av postgången så skrev någon fel på mitt postnummer (det står rätt i min orderbekräftelse).
Eftersom adress och stad stämmer, samt att paketet kommer från Tyskland så verkar de faktiskt ha försökt leverera det till dörren. Jag tror att de försökte ringa mig också, men jag svarar inte på hemligt nummer. Hade inte alls paketet i tankarna då utan det är nånting jag funderat ut i efterhand. Hursomhelst, paketet var i Linköping men efter det börjar det gå snett. Pga postnummerfadäsen hamnar paketet på ett utlämningsställe i Vadstena istället. gg. Men samtidigt får jag en avi där det står att det finns på mitt vanliga utlämningsställe, så jag testar där. Men nej, mycket riktigt så är det i Vadstena. Här får jag också hjälp att ordna till misstaget så paketet kommer rätt. Dagen efter så bekräftas det i paketspårningen på postens hemsida. Paketet har felsorterats. Nästa uppdatering, igår kväll, så har det åkt ner till nån uppsamlinsplats vid Jönköping ungefär.
Alldeles nyss kollade jag igen och gissa var det är nu? I Vadstena. Hahaha
Nordenator
2016-01-15, 16:46
I någon länk av postgången så skrev någon fel på mitt postnummer (det står rätt i min orderbekräftelse).
Eftersom adress och stad stämmer, samt att paketet kommer från Tyskland så verkar de faktiskt ha försökt leverera det till dörren. Jag tror att de försökte ringa mig också, men jag svarar inte på hemligt nummer. Hade inte alls paketet i tankarna då utan det är nånting jag funderat ut i efterhand. Hursomhelst, paketet var i Linköping men efter det börjar det gå snett. Pga postnummerfadäsen hamnar paketet på ett utlämningsställe i Vadstena istället. gg. Men samtidigt får jag en avi där det står att det finns på mitt vanliga utlämningsställe, så jag testar där. Men nej, mycket riktigt så är det i Vadstena. Här får jag också hjälp att ordna till misstaget så paketet kommer rätt. Dagen efter så bekräftas det i paketspårningen på postens hemsida. Paketet har felsorterats. Nästa uppdatering, igår kväll, så har det åkt ner till nån uppsamlinsplats vid Jönköping ungefär.
Alldeles nyss kollade jag igen och gissa var det är nu? I Vadstena. Hahaha
No package for you!
Nattljus
2016-01-15, 17:11
Posten är lite som en magisk kammare. Minsta lilla misstag i trollformeln så blir det knas *popcorn*
Nattljus
2016-01-15, 17:24
Jag har förresten slut på grädde. Borde jag släpa mig till ICA så jag kan göra varm choklad med grädde imorgon bitti? *jorgen*
67lKHdU-pGo
:laugh::laugh::laugh::laugh:
Så jävla mycket kola.
Gött med helg efter en stressig vecka. Glömde packningen på jobbet när jag skulle åka till Sverige. Kom tillbaka till jobbet idag. Tog med mig packningen hem och glömde istället telefonen på jobbet. Så det blir att åka tillbaka imorgon för att hämta den. Ska försöka låta bli att lämna kvar något den gången...
Körde disco-pass på gymmet idag. :)
Gött med helg efter en stressig vecka. Glömde packningen på jobbet när jag skulle åka till Sverige. Kom tillbaka till jobbet idag. Tog med mig packningen hem och glömde istället telefonen på jobbet. Så det blir att åka tillbaka imorgon för att hämta den. Ska försöka låta bli att lämna kvar något den gången...
Ta inte med något in, öht. Lämna allt i bilen! :D Säkrast så. Fast då kanske du glömmer dig själv.
Ta inte med något in, öht. Lämna allt i bilen! :D Säkrast så. Fast då kanske du glömmer dig själv.
Funderade på om man skulle ta med tjejen ut för att visa henne vart jag jobbar men det kan potentiellt bli ett stort misstag :D
StarkaUlf
2016-01-15, 18:46
Funderade på om man skulle ta med tjejen ut för att visa henne vart jag jobbar men det kan potentiellt bli ett stort misstag :D
Eller så kan det bli den bästa helgen på jättelänge ;)
Eller så kan det bli den bästa helgen på jättelänge ;)
Beror ju hur man ser på det :)
Vad var det för fotbollsäventyr som du skulle iväg på? Missade det svaret.
Det var förresten vm för fotbollsspelare utan kontrakt igår. Där skulle du varit med :)
Minikubik
2016-01-15, 19:27
Första böjpasset på över 2 månader, gick suveränt till 160 sen ville inte knäet mer, men alltså stämmer min tes att Jag bara är en mes. Bastat sen, sällskap av lillkillen i 5 min och ikväll blir det glass
öl ikväll
Funderar på nåt mer matigt också. Kanske bacon och/eller ägg. Eller bara mackor.
Minikubik
2016-01-15, 19:51
öl ikväll
Funderar på nåt mer matigt också. Kanske bacon och/eller ägg. Eller bara mackor.
Bacon och ägg på smör rostat bröd *drool* gärna med pannbiff
StarkaUlf
2016-01-15, 20:16
Beror ju hur man ser på det :)
Vad var det för fotbollsäventyr som du skulle iväg på? Missade det svaret.
Det var förresten vm för fotbollsspelare utan kontrakt igår. Där skulle du varit med :)
Hehe, helt klart.
Eventuellt fara och provträna med ett lag i USA, som spelar i samma division som reservlagen till MLS-lagen. Beror lite på om foten håller, ska testa springa lite på måndag. Isf har jag fyra veckor på mig att nöta på med träning och teknik, vilket jag tror räcker.
Oh, fränt :D det hade varit kul att se!
Om två timmar börjar man bila ner till sthlm. Jättekul...
Allt samtidigt!?
Själv är jag svag för vanliga mackor som äts med ett kallt stekt ägg ovanpå. Kaffe till det. Det påminner mig om friluftsdagarna på låg/mellanstadiet (nej, inte kaffet).
Allt samtidigt!?
Själv är jag svag för vanliga mackor som äts med ett kallt stekt ägg ovanpå. Kaffe till det. Det påminner mig om friluftsdagarna på låg/mellanstadiet (nej, inte kaffet).
Kaffe och bullar *popcorn*
Alt mackor med smör, kanel & pärlsocker på :naughty:
Minikubik
2016-01-15, 21:12
Allt samtidigt!?
Ja, du steker eller grillar brödet beroende på vad du har för sort lägger sen på pannbiff, ägg och bacon(jag brukar finhacka knaperstekt bacon). Toppa av det hela med stekt svamp, rostad lök eller nån God sås mmm mmm mmmmmm
Do it!
Uppdatera babbla sedan! :D
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-16, 06:54
Jag har fått pannkakor och varm choklad till frukost. Helt okej :cool:
Fick lov att bre mig de vanliga mackorna. Köket ser ut som ett slagfält. Kaffe nu kanske..
Nattljus
2016-01-16, 10:56
Nu blev jag nyfiken. Hur stökar man till köket av att bre mackor? På sin höjd blir det väl några smulor på bänken? *jorgen*
Ah. Nej det har sett ut så i typ en vecka nu (kanske mer?). Spenderar alltså gärna minimalt med tid där. Det man inte ser har man inte ont av *popcorn*
Joråsatteh.. Hade nog inte gjort pannkakor även om det var snyggt och prydligt.. men chansen hade ökat, en gnutta.
Do it!
Uppdatera babbla sedan! :D
Tapatalk på språng
Hon jobbade visst själv. Men nu har jag hämtat telefonen utan att glömma något :)
Andy.da.wohoo
2016-01-16, 11:57
Ja, du steker eller grillar brödet beroende på vad du har för sort lägger sen på pannbiff, ägg och bacon(jag brukar finhacka knaperstekt bacon). Toppa av det hela med stekt svamp, rostad lök eller nån God sås mmm mmm mmmmmm
Låter som att du kan dina mackor!
Nattljus
2016-01-16, 13:07
Kanelscones eller vaniljscones? *jorgen*
Minikubik
2016-01-16, 13:10
Låter som att du kan dina mackor!
Som gud sa; "man bliver icke så här fet utan God mat" :d
Minikubik
2016-01-16, 13:11
Kanelscones eller vaniljscones? *jorgen*
Hälften hälften
Vaniljscones all the way!
Någon i babbla som är duktiga på felkällor i diskmaskiner?
Diskmaskinen har troligtvis glömt att skölja disken och den glömmer definitivt bort att tömma smutsvattnet för att därefter stänga av innan den öppnar luckan.
Diskmaskinen är en fin konstruktion från Asea Skandia Cylinda DM7 bedömd årsmodel sent 70tal dvs nästan ny.
Nattljus
2016-01-16, 13:26
Det blev vanilj. Står i ugnen nu *popcorn*
Hur smaksätter du med vanilj?
Diskmaskinen har troligtvis glömt att skölja disken och den glömmer definitivt bort att tömma smutsvattnet för att därefter stänga av innan den öppnar luckan.
Diskmaskinen är en fin konstruktion från Asea Skandia Cylinda DM7 bedömd årsmodel sent 70tal dvs nästan ny.
Googla märkesnamnet så borde du få fram lite information. Det har hjälpt mig med vitvaror tidigare.
På tal om vitvaror så kom det tre polacker och installerade en ny tvättmaskin hos mig idag. Lätt värt dom extra slantarna för att få den uppbärd, installerad och den gamla bortkörd. Allt fixat på en timme medan jag bara latade mig. Hade blivit ett litet projekt annars.
Nattljus
2016-01-16, 13:58
Hur smaksätter du med vanilj?
Vanillinsocker *popcorn*
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/vanillinsocker-140g-ica.jpg
Nattljus
2016-01-16, 14:54
När jag äntligen hittade den fungerande pennan hade jag glömt vad jag skulle skriva upp :smash:
Hon jobbade visst själv. Men nu har jag hämtat telefonen utan att glömma något :)
Bra jobbat! :D
I tvättmaskiner finns det reläer som kan strula till och gör att tömningen inte fungerar. Känns som att det kan vara något liknande i en diskmaskin.
Minikubik
2016-01-16, 15:39
Då resterande delar av familjen valde korv-stroganoff till middag, sitter jag med ett par vildsvinslägg som har puttrar en 4 timmar eller så, funderar lite på vad jag ska ha till
@micke
Kan det inte vara så enkelt att avloppet/avtömningen är kloggad nånstans? Om det rinner undan för långsamt när den ska tömma det smutsiga vattnet så kommer det ju bli matrester kvar som vispas runt när det egentligen borde vara typ rent.
Dels med tanke på hur mycket matrester som jag har noterat att "folk" tror automatiskt bara försvinner i en diskmaskin och hur länge den verkar ha varit i drift så verkar det inte alls osannolikt. Att den glömmer bort att "tömma smutsvattnet för att därefter stänga av innan den öppnar luckan" låter ju typ precis som att det rinner undan för långsamt.
Sen kan den ju vara defekt. Men att bara en del i disksekvensen faller bort? Kalla mig skeptisk...
Nattljus
2016-01-16, 15:54
Då resterande delar av familjen valde korv-stroganoff till middag, sitter jag med ett par vildsvinslägg som har puttrar en 4 timmar eller så, funderar lite på vad jag ska ha till
Varför i hela friden läste jag vildsvinsägg? *jorgen*
Stroganoff på en lördag? o.O
Tapatalk på språng
Spoon, vill du bli min personliga leverantör av norsk mat? :D Jeg trenger brunost, ridderost og hveteboller. Og jeg trenger det NÅ!
Minikubik
2016-01-16, 16:33
Varför i hela friden läste jag vildsvinsägg? *jorgen*
För att du tyckte det lät intressant och gott?
Stroganoff på en lördag? o.O
Tapatalk på språng
Ja, i min värld skulle jag aldrig välja så, men här är vi väldigt olika
Ja, i min värld skulle jag aldrig välja så, men här är vi väldigt olika
Din mat lät bättre.
Stroganoff är typisk matlådemat. Det, köttfärssås och andra såsigt. Det äter man väl inte på lördag när man slipper bry sig om en massa disk, tid och matlådor? :D
17 grader i lägenheten är fan ganska kallt när man varit hemma och legat på soffan i tre timmar.
Minikubik
2016-01-16, 16:44
Din mat lät bättre.
Stroganoff är typisk matlådemat. Det, köttfärssås och andra såsigt. Det äter man väl inte på lördag när man slipper bry sig om en massa disk, tid och matlådor? :D
Min mat är godare :d fast så här brukar det vara, jag väljer kött och grönsaker osv medans dom hellre äter mamma scanna och vad det nu kan vara
Nattljus
2016-01-16, 16:52
Helvete vilken huvudvärk jag har. Och slut på Ipren *gah!*
17 grader i lägenheten är fan ganska kallt när man varit hemma och legat på soffan i tre timmar.
18 grader är väl minimum? Stäm någon!
Min mat är godare :d fast så här brukar det vara, jag väljer kött och grönsaker osv medans dom hellre äter mamma scanna och vad det nu kan vara
Jag tror dig :D in stroganoff är iofs dötsgod men inte lördagsmat...
Helvete vilken huvudvärk jag har. Och slut på Ipren *gah!*
Sicken tur, då slipper du ta det rävgiftet. Ta en alvedon istället :D
18 grader är väl minimum? Stäm någon!
Haha typ. Brf dock. Men prata precis med en i föreningen igen. Så får se vad som händer.
Haha typ. Brf dock. Men prata precis med en i föreningen igen. Så får se vad som händer.
Trodde knappt att det fanns så snåla BRFer.
Trodde knappt att det fanns så snåla BRFer.
Snåla? :P
Starke75an
2016-01-16, 17:59
Snåla? :P
Över 20 ska man ha. 22 om man är äldre. Ohälsa ökar med för kallt inne.
Minikubik
2016-01-16, 18:02
Över 20 ska man ha. 22 om man är äldre. Ohälsa ökar med för kallt inne.
Där jag bor har dom tagit bort termostaten och sagt att det ska hålla 20 grader överallt, det kan jag säga att det inte gör, 16-18 grader i snitt
Nattljus
2016-01-16, 18:05
Fick en smällare slängd efter mig på hemväg från apoteket. Det gjorde inte huvudvärken bättre cofffee
Snåla? [emoji14]
Snålar med värme/isolering eller vad som nu gör det kallt.
Tapatalk på språng
Fick en smällare slängd efter mig på hemväg från apoteket. Det gjorde inte huvudvärken bättre cofffee
*hug*
Skulle också vilja gå o handla... godis.
Nattljus
2016-01-16, 18:22
*hug*
Skulle också vilja gå o handla... godis.
Ipren är inte godis *mini
Kramar är bra *hug*
Nordenator
2016-01-16, 18:23
Nu är det viktigaste med min löpträning färdigt. Ett dokument som ger mig stats :D
http://i.imgur.com/LwsMBP5.jpg
Nattljus
2016-01-16, 18:37
http://www.hd-wallpapersdownload.com/upload/bulk-upload/funny-pics-of-cats-and-dogs-wallpaper.jpg
Googla märkesnamnet så borde du få fram lite information. Det har hjälpt mig med vitvaror tidigare.
På tal om vitvaror så kom det tre polacker och installerade en ny tvättmaskin hos mig idag. Lätt värt dom extra slantarna för att få den uppbärd, installerad och den gamla bortkörd. Allt fixat på en timme medan jag bara latade mig. Hade blivit ett litet projekt annars.
Mjo men finns nog inte så många maskiner av den här modellen kvar i drift längre,dom flesta skrotades nog långt innan internet ens uppfunnits:D
Haha har tänkt på en ny vid flera tillfällen,men det kommer inte hända då jag inte är så jättesugen på att bygga om hela köket*screwy*
Bra jobbat! :D
I tvättmaskiner finns det reläer som kan strula till och gör att tömningen inte fungerar. Känns som att det kan vara något liknande i en diskmaskin.
Här är vi nog något på spåret ihop med nästa svar:hbang:
@micke
Kan det inte vara så enkelt att avloppet/avtömningen är kloggad nånstans? Om det rinner undan för långsamt när den ska tömma det smutsiga vattnet så kommer det ju bli matrester kvar som vispas runt när det egentligen borde vara typ rent.
Dels med tanke på hur mycket matrester som jag har noterat att "folk" tror automatiskt bara försvinner i en diskmaskin och hur länge den verkar ha varit i drift så verkar det inte alls osannolikt. Att den glömmer bort att "tömma smutsvattnet för att därefter stänga av innan den öppnar luckan" låter ju typ precis som att det rinner undan för långsamt.
Sen kan den ju vara defekt. Men att bara en del i disksekvensen faller bort? Kalla mig skeptisk...
Du är nog något på spåret och det där är helt logiskt,jag sköljer alltid av disken innan den ställs i diskmaskinen,sambon är kanske inte riktigt lika noga med detta.
Skall ordna lämpligt redskap imorgon för att rensa ur slangen till avloppet och kika i utloppet ur maskinen så kommer nog problemet vara löst:)
Skönt med en promenad idag,mycket uppfriskande:)
StarkaUlf
2016-01-16, 20:06
Snart varit vaken i 36 timmar och kört bil i ca 19 timmar. Tryckte en pizza och en halvliter glass direkt jag kom hem. Vill egentligen sova, men vill samtidigt se NFL 22.30 och äta något gott då också *gah!*
Nattljus
2016-01-16, 21:07
Snart varit vaken i 36 timmar och kört bil i ca 19 timmar. Tryckte en pizza och en halvliter glass direkt jag kom hem. Vill egentligen sova, men vill samtidigt se NFL 22.30 och äta något gott då också *gah!*
Äsch, klarar jag mig utan sömn så klarar väl du dig. Ta en powernap på tangentbordet var tredje dag eller så så blir det nog bra :sleep:
Hmm, kan man göra kejsarsnitt för förstoppning?!:rolleyes:
Tror att du gärna undviker en bukoperation [emoji14] Det är inte så spännande som man kan tro. Förlamad några timmar, höra hut läkarna skär i en, brutala smärtor som gör att du varken kan resa dig, nysa, hosta eller poopa.
Men rent kliniskt så tror jag att det är fel väg att gå. Titthålsoperation ska nog räcka för att ta bort den förstoppade delen av tarmen :D
Tapatalk på språng
ös i massa stevia pulver i ett glas m vatten...drick.... skittttttttttttt......
Kaffe löser alla proppar.
Tror att du gärna undviker en bukoperation [emoji14] Det är inte så spännande som man kan tro. Förlamad några timmar, höra hut läkarna skär i en, brutala smärtor som gör att du varken kan resa dig, nysa, hosta eller poopa.
Men rent kliniskt så tror jag att det är fel väg att gå. Titthålsoperation ska nog räcka för att ta bort den förstoppade delen av tarmen :D
Tapatalk på språng
Det där lät snarare alldeles för spännande.
Kan inte någon form av spolapparatur vara användbar? finns ju ypperliga redskap för att lösa upp proppar i avlopp med hjälp av slang med muntycke för ändamålet som nyttjas ihop med högtryckstvätt,måste finnas i microformat:d
6000kalorier/minut
https://www.youtube.com/watch?v=m0eZTtpIQbI
Det där lät snarare alldeles för spännande.
Kan inte någon form av spolapparatur vara användbar? finns ju ypperliga redskap för att lösa upp proppar i avlopp med hjälp av slang med muntycke för ändamålet som nyttjas ihop med högtryckstvätt,måste finnas i microformat:d
Det var det mest smärtsamma jag gjort.
Jag tror att det är så de gör om man blir riktigt förstoppad. Oftast går det att lösa med vätska, fiberrik mat och motion. Eller något laxerande i nödfall.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-16, 22:24
Jag klämde en finne för tidigt. Nu kommer den bara att bli mer svullen och stanna längre. Fanken *mini
Hmm då spottade jag ut sista snusen. Spännande att se hur jobbigt det blir att sluta. Har ju hållt på med nikotin i 17 år. Hade uppehåll ett år. Då tyckte jag att det var enkelt att sluta röka fast snus kan nog vara svårare.
Tapatalk
Minikubik
2016-01-17, 00:52
Hmm då spottade jag ut sista snusen. Spännande att se hur jobbigt det blir att sluta. Har ju hållt på med nikotin i 17 år. Hade uppehåll ett år. Då tyckte jag att det var enkelt att sluta röka fast snus kan nog vara svårare.
Tapatalk
Det går säkert finfint. Jag slutade med all nikotin, eller tog ett uppehåll rättare sagt efter 23år,snart ett år sen
Tapatalk
Lycka till,det går med största sannolikhet bra,var bara medveten om att du kan känna dig rejält konstig ibland och diverse yrselanfall kan komma och gå,anledningen till att det är bra att vara medveten om är att det är mycket lättare att hantera om man förstår varför dessa ting händer.
Jag skulle undersöka hur länge jag stod ut utan snus för två år sedan,har fortfarande inte lagt in en snus och kommer aldrig röra tobak igen efter den resan av yrsel och taskigt allmäntillstånd som följde,men det vara bara någon månad av anfall sen lugnande det ned sig rejält.
men det är ju olika för alla hur mycket eller lite man får lida.
Hello!
Allt bra med er i Babbla? :)
Tapatalk
Det ska nog gå bra :) Jag slutade för 3 år sedan, men hade då nikotinfri snus. Vanan var svårare att bryta än nikotinsuget. Mådde hur bra som helst, inga fysiska besvär. Då snusade jag ändå 1 stock i veckan.
Är dock fortfarande ofta sugen på en snus, det suget har ersatts av godis eller liknande istället :/ ännu svårare att bli av med.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-17, 06:28
Torrsprickor *gah!*
StarkaUlf
2016-01-17, 10:24
Äsch, klarar jag mig utan sömn så klarar väl du dig. Ta en powernap på tangentbordet var tredje dag eller så så blir det nog bra :sleep:
Jag sov i ca 13 timmar *popcorn*
Tapatalk
Lycka till! :) Kör tuggummi ett tag kanske? Min far tyckte det fungerade bra när han slutade en gång, då hade han snusat i nästan 40 år. Höll sig i tre år.
Torrsprickor *gah!*
*hug*
Jag har fullt av dom på min vänsterhand.
Hello!
Allt bra med er i Babbla? :-)
Absolut inte! \o/
Nattljus
2016-01-17, 10:26
Jag sov i ca 13 timmar *popcorn*
Duktigt *hug*
Snålar med värme/isolering eller vad som nu gör det kallt.
Tapatalk på språng
Vi har bergvärme och den klarar inte mer tyvärr. Eller så är det något som är knasigt med den. Blir det inte bättre så köper jag ett elelement och skickar räkningen till dem. :)
Vi har bergvärme och den klarar inte mer tyvärr. Eller så är det något som är knasigt med den. Blir det inte bättre så köper jag ett elelement och skickar räkningen till dem. :)
Sedärja, det ska min förening installera nu också, eller ja de håller på. Men har ni så kallt i Stockholm alltså?
Sedärja, det ska min förening installera nu också, eller ja de håller på. Men har ni så kallt i Stockholm alltså?
Har väl pendlat mellan -12 och -20. Mina kompisar som bor i radhus har också problem med temperaturen. Bergvärme där också.
StarkaUlf
2016-01-17, 10:49
Enda dagen man var i stockholm så var det -21 där :laugh: Can't catch a break. Ovanligt att det blir varmare ju högre upp man kör. Var bara -3 och sjukt mycket snöande när vi kom hem hit igår. Visserligen -18 nu igen.
Har väl pendlat mellan -12 och -20. Mina kompisar som bor i radhus har också problem med temperaturen. Bergvärme där också.
Känns som att det kommer att bli kallt. Bah! Jag vet inte vad det är för uppvärmning just nu dock, men vi har behaglig temperatur hemma iaf. Dock är det ju 90-talshus så det är liksom tätt överallt iaf. Men vi får se hur det går. Vi har klarat några dygn med -25 utan att det blivit kallt iaf.
Jag har fått ta fram fleecetröjan här hemma hos mig. Har ca 19 grader inomhus :D
Enda dagen man var i stockholm så var det -21 där :laugh: Can't catch a break. Ovanligt att det blir varmare ju högre upp man kör. Var bara -3 och sjukt mycket snöande när vi kom hem hit igår. Visserligen -18 nu igen.
Åt du på Bun Meat Bun?
Känns som att det kommer att bli kallt. Bah! Jag vet inte vad det är för uppvärmning just nu dock, men vi har behaglig temperatur hemma iaf. Dock är det ju 90-talshus så det är liksom tätt överallt iaf. Men vi får se hur det går. Vi har klarat några dygn med -25 utan att det blivit kallt iaf.
Jo bergvärme har väl en viss begränsning. Sen har vi det på samma system som varmvatten. Så slösas det med det så blir det mindre över till elementen. Dessutom är det typ 60-tals hus med 2-glas. Det hjälper knappast. :)
Jo bergvärme har väl en viss begränsning. Sen har vi det på samma system som varmvatten. Så slösas det med det så blir det mindre över till elementen. Dessutom är det typ 60-tals hus med 2-glas. Det hjälper knappast. :)
Åh pyttsan. Tror att vi har fjärrvärme på vattnet. Är ändå typ 150 lägenheter som ska ha värme på bergvärmen.
Du bor nog i ett mer charmigt hus iaf :D alltid något. Vi har pratat om bergvärme sedan när vi köper villa, men då känns det som enda alternativet. Sjövärme är ju sämst.
Tapatalk på språng
Hello!
Allt bra med er i Babbla? :)
Japp! hur är det själv?
Torrsprickor *gah!*
Snart här också,skinnet på ovansidan av händer och fingrar är torrt som fnöske.
Nattljus
2016-01-17, 13:20
Jag måste ha kommit åt temperaturreglaget i kylskåpet av misstag. Hälften av grejorna är frysta :smash:
StarkaUlf
2016-01-17, 14:57
Åt du på Bun Meat Bun?
Nepp, vi orkade inte sitta och vänta fyra timmar på att dom skulle öppna, då vi ändå skulle köra hem och inte ville stanna och sova.
Nepp, vi orkade inte sitta och vänta fyra timmar på att dom skulle öppna, då vi ändå skulle köra hem och inte ville stanna och sova.
Då missa ni något. Åt där själv igår. 5/5.
Hoho. Dagens bak. Omnomnom.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160117/fc42ff872a99002e225091215d56b38a.jpg
Tapatalk på språng
Jockefoten
2016-01-17, 15:12
Åh pyttsan. Tror att vi har fjärrvärme på vattnet. Är ändå typ 150 lägenheter som ska ha värme på bergvärmen.
Du bor nog i ett mer charmigt hus iaf :D alltid något. Vi har pratat om bergvärme sedan när vi köper villa, men då känns det som enda alternativet. Sjövärme är ju sämst.
Tapatalk på språng
Ett alternativ är alltid vedpanna. Vedpanna är bäst för då eldar man med ved.
Här är lite anledning till varför ved är bäst:
Man värmer sig tre gånger; hugga, bära, förbränna.
Man kan få det nästan hur varmt som helst.
Det väcker djuriska känslor i kroppen när man sågar ved med motorsåg eller hugger upp den med yxa.
Några nackdelar med ved:
Man kan anses vara en smula besatt av sina grannar.
Familj och bekanta förstår inte alltid den platonska kärlek som uppstår mellan vedeldaren och veden.
Ved is love, ved is life.
Tror att jag käkade där i sommras på tips av babbla. Bästa burgarstället som jag testat i såna fall. Gamla stan?
Tapatalk
Det väcker djuriska känslor i kroppen när man sågar ved med motorsåg eller hugger upp den med yxa.
Några nackdelar med ved:
Familj och bekanta förstår inte alltid den platonska kärlek som uppstår mellan vedeldaren och veden.
Bara en vedpanna är ju dock superhemskt. Men säg ved/pellets kombipanna + kamin, det vore nåt. Om man bor ute i skogen alltså.
Några nackdelar med ved:
Man vill ju helst slippa ett extrajobb för att få varmt hemma.
Men hur är driftskostnaden jämfört med typ bergvärme?
Kaminer är ju självklart ändå, så elda lär man göra men inte vara beroende av det
Tapatalk på språng
Jockefoten
2016-01-17, 15:35
Har du gratis ved så är driftkostnaderna nästan obefintliga. Så väl som betydligt billigare installation. Släng på en solpanel på taket och så har ni gratis varmvatten för 2-3 personer hela sommarhalvåret.
Tror att jag käkade där i sommras på tips av babbla. Bästa burgarstället som jag testat i såna fall. Gamla stan?
Tapatalk
Var nog jag som tipsa om Barells. Också en favorit. BMB ligger i Farsta strand.
16 grader på golvet när jag kom hem nu. \o/ Men föreningen ringde och sa att de köpt två element till mig :)
Har du gratis ved så är driftkostnaderna nästan obefintliga. Så väl som betydligt billigare installation. Släng på en solpanel på taket och så har ni gratis varmvatten för 2-3 personer hela sommarhalvåret.
Jo är den gratis så förstår jag att driftskostnaderna är låga. Men ved annars är ju inte asbilligt även om det går att få tag på några kubik till bra pris.
Tapatalk på språng
Agitator
2016-01-17, 16:18
Årets tredje PB, ligger lite efter grrr.
22 reppare dock, skönt med kardiokombo i styrka.
Då har nästan en hel dag förbrukats tittandes på öppetarkiv. Började med styrkelyft på 70 talet och har nu kunskap om 100 år i Kiruna.
Starke75an
2016-01-17, 17:17
Några nackdelar med ved:
Egen skog? Hur många kubik eldar du upp per år?
StarkaUlf
2016-01-17, 17:35
Det kan jag tänka mig! Ska dra dit när jag hälsar på honom någon gång. Men jag tror inte att dom slår mina top burglers jag käkat i England och USA *drool*
Minikubik
2016-01-17, 17:41
Jo är den gratis så förstår jag att driftskostnaderna är låga. Men ved annars är ju inte asbilligt även om det går att få tag på några kubik till bra pris.
Tapatalk på språng
Jag är alltid till bra pris:cool:
Nattljus
2016-01-17, 17:52
http://magazine8.com/wp-content/uploads/2014/12/Why-Do-Cats-Meow-At-Night.jpg
Agitator
2016-01-17, 18:05
För sci-fi nördar, the expanse
Sett första två avsnitten, verkar ok!
Nattljus
2016-01-17, 18:38
mjauw
Vill du ha mjölk eller grädde? *hug*
Jag är alltid till bra pris:cool:
Haha! Brinner du bra och ger bra värme som björk eller sprakar du mest som gran? :D
Vill du ha mjölk eller grädde? *hug*
Kaffe *popcorn*
Minikubik
2016-01-17, 19:14
Haha! Brinner du bra och ger bra värme som björk eller sprakar du mest som gran? :D
Bästa av två världar, Värmer gott och sprakar mysigt :d
Bästa av två världar, Värmer gott och sprakar mysigt :d
Sounds awesome! :D
Dig vill jag elda! :D haha.
Lyxtaco med riven gryureost som kostar ca 450kr kilot :D
Minikubik
2016-01-17, 21:06
Sounds awesome! :D
Dig vill jag elda! :D haha.
Förvånansvärt många som vill se mig brinna :devil:
Inte lätt att vara het, men inte lättare att bli hetare och slå eld heller.
http://rlv.zcache.co.uk/bro_big_green_fist_postcard-raa01535373884f898899081a29175b4e_vgbaq_8byvr_512. jpg]
Det kan jag tänka mig! Ska dra dit när jag hälsar på honom någon gång. Men jag tror inte att dom slår mina top burglers jag käkat i England och USA *drool*
Har planerat in åtminstone ett besök på Shake Shack och ett på In-N-Out om lite mer än en vecka. *drool*
Absolut inte! \o/
Nämen varför inte? *hug*
Japp! hur är det själv?
Det är helt ok men är fasligt sugen på kanelbullar. *drool*
Hahaha! Fantastiskt! :laugh:
Otroligt vad svårt det ska vara att hitta nya serier att titta på. I förrgår såg vi klar S01 av Better off Ted. Så jag testade några andra som rekommenderades här på kolo. Inget föll mig i smaken.
Himla tur att skolan börjar nu så att vi inte har så mycket tid :D Skoldag numero uno! Igen. Trodde aldrig att jag ville plugga igen.
Nattljus
2016-01-18, 06:18
Kaffe *cupid*
Kaffe *cupid*
Två av dagens tre koppar nere. Får spara på sista tror jag.
Tapatalk på språng
Holmeros
2016-01-18, 07:12
Har planerat in åtminstone ett besök på Shake Shack och ett på In-N-Out om lite mer än en vecka. *drool*
Shake shack <3
Två av dagens tre koppar nere. Får spara på sista tror jag.
Tapatalk på språng
Två av tre? Bara tre koppar på en dag?
Är du HELT galen kvinna?!
Två av tre? Bara tre koppar på en dag?
Är du HELT galen kvinna?!
Får ju inte dricka mer. Jävla restriktioner som preggo. Inget blodigt kött, för lite kaffe, ingen alkohol, inga mögelostar, inga tunga böj osv.
Tänk då de 3 månaderna som jag kräktes av bara lukten på kaffe. Så nu är det rena lyxen! Detta barn som envist ska upp innan 5 sabbar lite dock.
Tapatalk på språng
Holmeros
2016-01-18, 07:23
Får ju inte dricka mer. Jävla restriktioner som preggo. Inget blodigt kött, för lite kaffe, ingen alkohol, inga mögelostar, inga tunga böj osv.
Tänk då de 3 månaderna som jag kräktes av bara lukten på kaffe. Så nu är det rena lyxen! Detta barn som envist ska upp innan 5 sabbar lite dock.
Tapatalk på språng
Påminn mig om att aldrig bli preggo *gah!*
Vaknade igår med halsont, bättrade sig över dagen. Vaknade med halsont idag också, men värre än igår. F*ck, jag var ju sjuk för en vecka sen?!
Påminn mig om att aldrig bli preggo *gah!*
Vaknade igår med halsont, bättrade sig över dagen. Vaknade med halsont idag också, men värre än igår. F*ck, jag var ju sjuk för en vecka sen?!
I will. Det är inget positivt i det öht :D Var glad för att du slipper.
Usch, kanske bara är lite torrt pga nästäppa? *håller tummarna*
Holmeros
2016-01-18, 07:30
I will. Det är inget positivt i det öht :D Var glad för att du slipper.
Usch, kanske bara är lite torrt pga nästäppa? *håller tummarna*
Bara täppt i ena borren, så det tror jag inte. :(
Kaffet smakar annorlunda, det gör ont att svälja. Dammit.
Nooooes! Hoppas att det inte är något långvarigt och väldigt smärtsamt. Krya!
Holmeros
2016-01-18, 07:53
Nooooes! Hoppas att det inte är något långvarigt och väldigt smärtsamt. Krya!
Tack *hug*
Du & jag Holmer. Jag inleder med dubbla 10H dagar.
Holmeros
2016-01-18, 07:58
Du & jag Holmer. Jag inleder med dubbla 10H dagar.
Ouch!
Jag drog på mig nåt skit för en vecka sen, så jag var hemma mån-ons förra veckan.
Så jag kör 07-16 nu. Som tur är så gör jag för närvarande EXTREMT lite på jobbet. Får dock tiden att gå läskligt långsamt..
Perfekt läge att läsa massa vetenskapliga artiklar på! ;)
Nu fick jag sova igen. Yaaay! Öppnade balkongdörren för att vädra ur innan dock så nu känns det som minusgrader i sängen.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-18, 09:18
Jag vill ha en bebis *gah!*
Hrm cofffee
Holmeros
2016-01-18, 09:23
Såja, nu kom trycket i bihålorna också.
F*CK!
Nattljus
2016-01-18, 09:39
http://images.huffingtonpost.com/2014-11-19-bees.jpg
Hrm cofffee
http://se.storkklinik.dk/
Nattljus
2016-01-18, 09:43
Jag växte upp med bara en förälder. Man ska vara två, det är bättre cofffee
Hrm cofffee
Du får skaffa en så kan vi lattemamma oss tillsammans med svart kaffe och choklad! *cupid*
Tapatalk på språng
Jag växte upp med bara en förälder. Man ska vara två, det är bättre cofffee
www.happypancake.com/
Så, två stabila alternativ till bäbisbygge ;)
Nattljus
2016-01-18, 10:12
www.happypancake.com/
Prova själv att skriva "jag vill gifta mig och skaffa barn" på en dejtingsajt.
Nu ska jag vara sur och bitter i offlineläge ett tag, tror jag. Snart börjar jag svära högt.
Någon som tycker att man borde köpa hus som marknaden ser ut nu?
Jag hade inte köpt något just nu. Avvaktat och sett vad som händer 2016. Kan bli ett mycket turbulent år.
Holmeros
2016-01-18, 11:04
jag hade inte köpt något just nu. Avvaktat och sett vad som händer 2016. Kan bli ett mycket turbulent år.
+1
Jag har ganska så dålig (väldigt dålig) koll på bostadsmarknaden men vad jag märkt är att priserna stannat upp eller tom vänt. Vilket gör att det kan vara ett bra läge att köpa, men samtidigt då kan de ju backa ännu mer. Då är det surt att köpa nu.
I vilken stad förresten? :D
Jag hade inte köpt något just nu. Avvaktat och sett vad som händer 2016. Kan bli ett mycket turbulent år.
+1
Mm, tror inte 2016 blir så himla kul år. Hade tänkt sälja min BR nu snarast men som det ser ut nu så kommer vi nog flytta dit för att dra ner på alla kostnader och börja spara mer för större lägenhet/villa. Men det hänger lite på att marknaden inte blir tokig.
Nu betalar vi 12 000 SEK för en HR som vi har i ca 3 år till. Flyttar vi till min BR så kommer vi att betala 7000 i månaden. Om vi bor där 1-3 år innan vi flyttar vidare så kommer vi kunna ha sparat en hel del mer (vid flytt så kan vi spara runt 14 000 i månaden, om inte, runt 9000-10000). På tre år blir det en enorm skillnad.
Men å andra sidan, säljer man BR och bor på HR så kan man placera pengarna och placera någorlunda säkert och få en avkastning.
Jag har ganska så dålig (väldigt dålig) koll på bostadsmarknaden men vad jag märkt är att priserna stannat upp eller tom vänt. Vilket gör att det kan vara ett bra läge att köpa, men samtidigt då kan de ju backa ännu mer. Då är det surt att köpa nu.
I vilken stad förresten? :D
Jadu, Stockholm/Göteborg med omnejd är väl det som är aktuellt.. :)
Mm, tror inte 2016 blir så himla kul år. Hade tänkt sälja min BR nu snarast men som det ser ut nu så kommer vi nog flytta dit för att dra ner på alla kostnader och börja spara mer för större lägenhet/villa. Men det hänger lite på att marknaden inte blir tokig.
Nu betalar vi 12 000 SEK för en HR som vi har i ca 3 år till. Flyttar vi till min BR så kommer vi att betala 7000 i månaden. Om vi bor där 1-3 år innan vi flyttar vidare så kommer vi kunna ha sparat en hel del mer (vid flytt så kan vi spara runt 14 000 i månaden, om inte, runt 9000-10000). På tre år blir det en enorm skillnad.
Men å andra sidan, säljer man BR och bor på HR så kan man placera pengarna och placera någorlunda säkert och få en avkastning.
Hur mycket hyr ni ut din BR för? Om mindre än ni betalar nu hade jag flyttat till. Vad handlar det om? Två stationer?
Hur hade du tänkt placera pengarna någorlunda säkert med en tidshorisont på tre år? Räntekonto med ränta på någon %?
Hur mycket hyr ni ut din BR för? Om mindre än ni betalar nu hade jag flyttat till. Vad handlar det om? Två stationer?
Hyr ut den för dubbla hyran :d Får däremot inte hyra ut den mer... Därav situationen.
Hur hade du tänkt placera pengarna någorlunda säkert med en tidshorisont på tre år? Räntekonto med ränta på någon %?
Det är en annan fråga..
Flytta tillbaka. Att betala 12k för att bo på Söder låter idiotiskt i mina öron.
Flytta tillbaka. Att betala 12k för att bo på Söder låter idiotiskt i mina öron.
Jo, det är juh det. Men med uthyrningen så blir det 6000 SEK. Vilket gör att det är mer OK.
Blir nog tillbaka flytt och sen dra sig vidare i livet.
StarkaUlf
2016-01-18, 14:22
:(
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/16/09/9b/16099b614fda38625c38054ca310a121.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/16/09/9b/16099b614fda38625c38054ca310a121.jpg
*hug*
Fick nyss en gratis kaffe från burger king som tack/pris för imponerande insats för min ~400kr lunch där :D.
StarkaUlf
2016-01-18, 14:49
*hug*
Åh *hug*
Fick nyss en gratis kaffe från burger king som tack/pris för imponerande insats för min ~400kr lunch där :D.
Vad tusan köper man för att betala 400 kr och varför vill man betala så mycket för BK? :D (Jag tycker BK är bra för att vara snabbmatsburgare, men för 400 kr äter jag hellre något annat :D)
:bow: :hbang:
Åh *hug*
Vad tusan köper man för att betala 400 kr och varför vill man betala så mycket för BK? :D (Jag tycker BK är bra för att vara snabbmatsburgare, men för 400 kr äter jag hellre något annat :D)
Man köper med till kollegor/vänner? Antar jag. Eller så bulkar man ordentligt!
www.happypancake.com/
Du är konkret idag, Mental. Gillar det :D
När 46åringen i klassen säger "Ååh skönt att det inte bara är jag som är gammal!" när man hälsar. Tack.
Tapatalk på språng
När 46åringen i klassen säger "Ååh skönt att det inte bara är jag som är gammal!" när man hälsar. Tack.
Tapatalk på språng
Du, när det börjat ramla barn ur en är man formellt gammal.
:D
Nattljus
2016-01-18, 15:53
*cry*
Du, när det börjat ramla barn ur en är man formellt gammal.
:D
Jag har nyss fyllt 28. Så schleten kan jag inte vara :D
Tapatalk på språng
Jag har nyss fyllt 28. Så schleten kan jag inte vara
Tapatalk på språngSnorvalp.
Snorvalp.
Hellre det än gammal och grå ;) Smörjt rulatorn än?
Jag vet att du är född samma år som mig [emoji14]
Tapatalk på språng
Jag har nyss fyllt 28. Så schleten kan jag inte vara :D
Tapatalk på språng
Jag har sett en och annan småbarnsmamma, schleten brukar vara bara förnamnet ;)
Hellre det än gammal och grå. Smörjt rulatorn än?
Jag vet att du är född samma år som mig [emoji14]
Tapatalk på språngRullator? Farbror har för mycket problem med ryggen för sådana äventyr. Permobilen är polerad däremot. :D
STALKER!!!
Tapatalk.
Jag har sett en och annan småbarnsmamma, schleten brukar vara bara förnamnet ;)
Jag är en fräsch småbarnmamma. Mitt barn lyder och sover nästan alltid 19-06 eller senare. I've done good.
Rullator? Farbror har för mycket problem med ryggen för sådana äventyr. Permobilen är polerad däremot. :D
STALKER!!!
Tapatalk.
Hahaha fantastiskt! Schyssta rims på den? ;D
Muahhaa man har väl koll på killen med A7X tattoo
Tapatalk på språng
Kebabmåndag!
Uh, lite som kanelbullens dag.. Fast för kebab.. och varje vecka. Najs!
StarkaUlf
2016-01-18, 16:40
*cry*
*hug*
Uh, lite som kanelbullens dag.. Fast för kebab.. och varje vecka. Najs!
Eller hur. Jag behöver kebabmåndag i mitt liv.
Kebabmåndag!
Restmåndag, eller matlådavecka tom. Nya livet! Storkok och matlådor. Yes.
Nattljus
2016-01-18, 17:07
Kebabmåndag!
Nej, det kan jag inte påstå. Jag har ätit pannkakor, choklad, nutellamackor och druckit varm choklad med grädde. Det var också bra, jag tror inte jag behöver något kött idag :sleep:
*hug*
Lova att inte posta fler bilder av ledsna valpar när jag redan är ledsen. Jag gråter av sånt :(
*hug*
Minikubik
2016-01-18, 17:07
Jag är en fräsch småbarnmamma. Mitt barn lyder och sover nästan alltid 19-06 eller senare. I've done good.
Tapatalk på språng
Du kan få låna mina underbara ungar och se hur länge du känner dig fräsch muhaha :d
StarkaUlf
2016-01-18, 17:24
Lova att inte posta fler bilder av ledsna valpar när jag redan är ledsen. Jag gråter av sånt :(
*hug*
Det var en bild på mig för att jag är ledsen :(
Men jag lovar *hug*
Nattljus
2016-01-18, 17:35
*hug*
Du kan få låna mina underbara ungar och se hur länge du känner dig fräsch muhaha :d
Haha jag står nog gärna över. Hade över en vecka med 3 st 1,5åringar i julas. Då var jag sliten.
Tapatalk på språng
Minikubik
2016-01-18, 18:12
Haha jag står nog gärna över. Hade över en vecka med 3 st 1,5åringar i julas. Då var jag sliten.
Tapatalk på språng
Det var väl inget, jag har allt från ettårstrots till förpubertet här hemma så lets play :Virro ... Visst ja, har 4 ungar hahaha
Det var väl inget, jag har allt från ettårstrots till förpubertet så lets play :Virro
Fy farao. När jag ser andras barn fattar jag inte att folk orkar :D tur att man iaf älskar sin egna avkomma.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-01-18, 19:09
Min kladdkaka blev konstig. För hård i kanterna och kladdigare än vanligt i mitten. Vad gjorde jag för fel? *jorgen*
Jag ser verkligen fram emot en kille och en tjej som prickar puberteten samtidigt... :D
Min kladdkaka blev konstig. För hård i kanterna och kladdigare än vanligt i mitten. Vad gjorde jag för fel? *jorgen*
För varm ugn? Varmluft?
Jag ser verkligen fram emot en kille och en tjej som prickar puberteten samtidigt... :D
Statistiskt sätt så kommer nog tösen att hamna i puberteten först, och när du inte tror att det kan bli värre, då kommer sonen hem, har hamnat i målbrottet och sänker en limpa och två liter mjölk. Enjoy! :D
ut mot kanterna ska ju inte vara lika kladdig men de ska ju inte bli stenhårda och inte för lös i mitten då har du gräddat på för hög värme, kladdkaka ska man grädda på låg värme och längre tid ist om de behövs... =)
Nattljus
2016-01-19, 06:48
För varm ugn? Varmluft?
ut mot kanterna ska ju inte vara lika kladdig men de ska ju inte bli stenhårda och inte för lös i mitten då har du gräddat på för hög värme, kladdkaka ska man grädda på låg värme och längre tid ist om de behövs... =)
Det blev bra på andra försöket. Tack för engagemanget *hug*
Nattljus
2016-01-19, 07:27
http://www.fullwallpapers.in/wp-content/uploads/2014/10/Cute-kitty-cat-pictures-1.jpeg
Nattljus
2016-01-19, 08:54
Jag vill egentligen till ICA och köpa en grej, men jag orkar inte plåstra om skoskavet. Får väl stanna hemma och göra vad jag kan av det jag har cofffee
Nog fasen måste det funka att göra sirapskakor på honung istället? Sött som sött *popcorn*
Nattljus
2016-01-19, 10:14
Det gick alldeles utmärkt *popcorn*
När taxichauffören och bartendern ger en betalningsdosan och man ska skriva in priset själv för att försöka pressa fram lite dricks, riktigt vidrigt är det.
Varför ska jag ha skuldkänslor när jag bara vill ha skjuts/en torr cider?
Att de försöker få dricks får mig att inte vilja ge dom något.
Du behöver inte ha skuldkänslor
Du behöver inte ha skuldkänslor
Försöker, men man ser att de sneglar över dosan och sen hör man hur besvikna dom blir efteråt. Jag blir arg och dom blir besvikna, så onödigt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.