Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Holmeros
2017-03-22, 08:26
Sova rätt tid på dygnet?
SHE'S ALL YOURS!
Holmeros
2017-03-22, 08:29
På tal om uppfostran, min morsa tyckte jag var rolig som sa "Bra" till dottern när hon rapade, precis som jag uppfostrade en jycke till. Jag menade på att det är inte så stor skillnad. Visa vad som är rätt och fel, Fy och Bra kommer man långt på.
Då kom jag och tänka på Big Bang Theory, när Sheldon lär Penny massa grejer med hjälp av godis. Dat shit was funny. Ska nog testa uppfostra ungen så. 75% beröm, 25% skälla på. Beröm leder till godsaker.
Haha! Här gick det undan. Skicka hit glina bara så styr jag upp så de blir disciplinerade, lydiga, sover på rätt tid på dygnet, är pottränade och hela paketet. Eazyy!
Jag kommer imorgon :D Kan lämna kidsen på väg från flygplatsen :P
Fast stora är pottränad redan. Det var inga problem. Hon sover bra också om än lite morgonpigg. Men får du henne att äta så :D
Hur svårt ska det va liksom. Fungerar vattensprutan på Sune så.... :D
"Så du vill adoptera barn?"
-Ja, jag har redan en vattenspruta. Ska ha en hel armé av små väldisciplinerade kids.
Sova rätt tid på dygnet?
SHE'S ALL YOURS!
Nattuggla? *facepalm*
Holmeros
2017-03-22, 08:40
Jag kommer imorgon :D Kan lämna kidsen på väg från flygplatsen :P
Fast stora är pottränad redan. Det var inga problem. Hon sover bra också om än lite morgonpigg. Men får du henne att äta så :D
"Så du vill adoptera barn?"
-Ja, jag har redan en vattenspruta. Ska ha en hel armé av små väldisciplinerade kids.
Nattuggla? *facepalm*
lol @ adoptionskonversationen :D
Ja, det kan man säga. Hon gnyr och blir förbannad hela nätterna.
Minikubik
2017-03-22, 09:26
Hur svårt ska det va liksom. Fungerar vattensprutan på Sune så.... :D
Kul att se när du ska testa den på stora dottra, hon lär klappa till dig :laugh:
shadowfire
2017-03-22, 09:27
Kul att se när du ska testa den på stora dottra, hon lär klappa till dig :laugh:
haha vet du hur hon reagerar på högtryckstvätt? :P
lol @ adoptionskonversationen :D
Ja, det kan man säga. Hon gnyr och blir förbannad hela nätterna.
Det är säkert så det går till :D Så sitter han och gnider händerna och ser ond ut samtidigt.
Åh nej. Magknip? Amningsproblematik? Eller bara...*gah!*
Åh herre.
Minikubik
2017-03-22, 09:30
Ingen aning, men jag råder dig att ta betäckning (kanske ska nämna att hon fyller 13 om nån vecka :laugh::devil:)
Holmeros
2017-03-22, 10:23
Det är säkert så det går till :D Så sitter han och gnider händerna och ser ond ut samtidigt.
Åh nej. Magknip? Amningsproblematik? Eller bara...*gah!*
Vi vet faktiskt inte. Hon är inte apledsen och gormar, gnyr mest. Blir iof lack om hon inte får uppmärksamhet, men hon blir snabbt tyst när hon får tröst.
Damen ammar inte pga. allt strul i början (morfin, 3x antibiotika kurer etc). Hon försökte pumpa och hålla liv i maskineriet under BB-tiden men det blev lönlöst.
Ongen är sedan såklart astrött under större delen av dagen eftersom hon inte sover på nätterna. Ain't no walk in the park det här :D
Vi vet faktiskt inte. Hon är inte apledsen och gormar, gnyr mest. Blir iof lack om hon inte får uppmärksamhet, men hon blir snabbt tyst när hon får tröst.
Damen ammar inte pga. allt strul i början (morfin, 3x antibiotika kurer etc). Hon försökte pumpa och hålla liv i maskineriet under BB-tiden men det blev lönlöst.
Ongen är sedan såklart astrött under större delen av dagen eftersom hon inte sover på nätterna. Ain't no walk in the park det här :D
Ah hon kanske bara vill ha närhet? Min lilla har ju typ suttit fast i min på sjal sen hon föddes tills hon började krypa. Har fått samsova eller ha henne sovandes på mig i soffan på kvällen. Ska INTE ligga själv. Det är först nu (10,5 mån) som hon kan somna i vagnen typ.
Läskeblask
2017-03-22, 14:32
Var är freddi smulter????
Holmeros
2017-03-22, 14:40
Ah hon kanske bara vill ha närhet? Min lilla har ju typ suttit fast i min på sjal sen hon föddes tills hon började krypa. Har fått samsova eller ha henne sovandes på mig i soffan på kvällen. Ska INTE ligga själv. Det är först nu (10,5 mån) som hon kan somna i vagnen typ.
Kanske, men hon sover en hel del i vagnen på dagarna. Hennes säng kommer inte på fråga, hon sover lite i vagnen på nätterna (om än väldigt lite). Evigt bärande av vagnen upp på ovanvåningen varje kväll, och ner igen på morgonen...
Kanske, men hon sover en hel del i vagnen på dagarna. Hennes säng kommer inte på fråga, hon sover lite i vagnen på nätterna (om än väldigt lite). Evigt bärande av vagnen upp på ovanvåningen varje kväll, och ner igen på morgonen...
Har ni ett babynest? Eller en sovorm? Eller vad har hon för säng? Kanske vill ligga trångt?
Holmeros
2017-03-22, 14:52
Har ni ett babynest? Eller en sovorm? Eller vad har hon för säng? Kanske vill ligga trångt?
Babynest. Det funkade lite i början men inte nu.
Vi misstänker att hon har en hel del magknip, men inte tillräckligt för att skrika. Lite närhet som tröst räcker oftast.
Babynest. Det funkade lite i början men inte nu.
Vi misstänker att hon har en hel del magknip, men inte tillräckligt för att skrika. Lite närhet som tröst räcker oftast.
Lilla skrutt :(
Urk vad trött jag är. Har verkligen nått botten känns det som. Ett projekt om dagen sänker mig totalt och imorgon ska jag flyga själv med kidsen *gah!*
StarkaUlf
2017-03-22, 18:14
Hej o hå. 1,5 dag kvar till huvudstaden \o/
Minikubik
2017-03-22, 19:26
Hej o hå. 1,5 dag kvar till huvudstaden \o/
Hej o hå, 11 timmar kvar till huvudstaden
Avafan, väck med er! Glassen är min >:|
Minikubik
2017-03-22, 19:29
Du har inte lärt dig reglerna? Fetast får mest glass, jag vann :hbang:
StarkaUlf
2017-03-22, 19:31
Hej o hå, 11 timmar kvar till huvudstaden
Du ska säkert jobba där *kissass*
*popcorn*
Du har inte lärt dig reglerna? Fetast får mest glass, jag vann :hbang:
Jag är skengravid sååå....
:d
Minikubik
2017-03-22, 19:33
Du ska säkert jobba där *kissass*
Naturligtvis, det gör jag väl överallt jag åker
Jag är skengravid sååå....
:d
Ha! Jag har fyra barn och har inte gått ner något mellan dom :laugh:
StarkaUlf
2017-03-22, 19:40
Naturligtvis, det gör jag väl överallt jag åker
*hug*
Om man ska välja en bytta glass av ett märke man inte har testat, vilket ska man ta då? Järna, Djurgårds, Wermdö? Någon annan? Förutsatt att jag hittar någon av dessa i någon liten butik där i centrum :)
shadowfire
2017-03-22, 19:40
Jag har noll barn, men tänker att det kan vara bra att vara tjock i förberedande syfte så är det liksom redan klart.
Minikubik
2017-03-22, 19:46
*hug*
Om man ska välja en bytta glass av ett märke man inte har testat, vilket ska man ta då? Järna, Djurgårds, Wermdö? Någon annan? Förutsatt att jag hittar någon av dessa i någon liten butik där i centrum :)
Järna blåbär tycker jag ju är fruktansvärt god så ta den
Jag har noll barn, men tänker att det kan vara bra att vara tjock i förberedande syfte så är det liksom redan klart.
:bow:
StarkaUlf
2017-03-22, 19:51
Järna blåbär tycker jag ju är fruktansvärt god så ta den
Fast vi vet ju vad jag tycker om glassar som du gillar och vice versa :D
Minikubik
2017-03-22, 19:55
Fast vi vet ju vad jag tycker om glassar som du gillar och vice versa :D
Ja jo men vi letar ju efter den heliga graalen vi båda gillar :d tror faktiskt du skulle gilla den
shadowfire
2017-03-22, 19:59
Tyckte min proteinglass borde kvalificera in mig i blablaligan. Åt ju glass liksom, detta är ju kolos ätartråd. Tråden går ut på att berätta exakt hur mycket socker du fått i dig ;) ... antagonisten till resten av forumet "hej har hängt på blabla i 8v, hur går jag ner i vikt" ;)
StarkaUlf
2017-03-22, 20:02
Ja jo men vi letar ju efter den heliga graalen vi båda gillar :d tror faktiskt du skulle gilla den
Ah, du tänker så :) ska hålla utkik! Så länge det smakar riktig blåbär så lär den ju vara väldigt god :)
Tyckte min proteinglass borde kvalificera in mig i blablaligan. Åt ju glass liksom, detta är ju kolos ätartråd. Tråden går ut på att berätta exakt hur mycket socker du fått i dig ;) ... antagonisten till resten av forumet "hej har hängt på blabla i 8v, hur går jag ner i vikt" ;-)
Du menar din frysta proteinshake? Det är inte glass *hug*
shadowfire
2017-03-22, 20:05
fan då... köper mer socker och återkommer!
Minikubik
2017-03-22, 20:12
Ah, du tänker så :) ska hålla utkik! Så länge det smakar riktig blåbär så lär den ju vara väldigt god :)
Vaniljglass med riktig Blåbärssylt i riklig mängd
Minikubik
2017-03-22, 20:15
Tyckte min proteinglass borde kvalificera in mig i blablaligan. Åt ju glass liksom, detta är ju kolos ätartråd. Tråden går ut på att berätta exakt hur mycket socker du fått i dig ;) ... antagonisten till resten av forumet "hej har hängt på blabla i 8v, hur går jag ner i vikt" ;)
Vi på babbla är original hardcöre, inget tjafs bara bra glass
svenbanan
2017-03-22, 20:35
Hemlagad blåbärsglass är löjligt gott, och enkelt:
Knäck 3ägg och ha gulorna i skål B och vitorna i skål A.
Vispa äggvitorna i skål A med elvisp tills de är stehårda.
Häll i 1dl florsocker + 1msk vaniljsocker i skål B tillsammans med äggulorna och vispa tills det blivit ljust och lite fluffigt.
Häll över innehållet i skål B (äggulor och socker) i skål A (äggviteskummet), men rör inte. Skrapa med och slickepott för att få över det mesta, och låt det bara ligga på toppen av äggvitan.
Häll i 3dl grädde (eller 2dl grädde och 1dl kräm fräsch) i den nyutskrapade skål B. Vispa med elvisp tills grädden blivit hyfsat hårdvispad. Men låt den inte börja bli gryning och nästan bli smör... Man behöver inte diska elvispen eller skålen innan man vispar grädden.
Vänd ner grädden i skål A och häll också i ett par deciliter frysta blåbär. Rör inte så mycket (då riskerar man att trycka ut luften ur grädden och äggskummet), utan vänd bara runt "smeten" några gånger med slickepotten. Det gör inget om allt inte blandats ihop helt och hållet direkt.
Ställ skålen i frysen. Vänta 30-60min och vänd sedan runt glassmeten igen. Upprepa detta en gång i timmen eller så. Ju mer fryst glassen hunnit bli, ju mer kan man röra i den utan att riskera att trycka ut luften. Se till att skrapa längs kanterna med slickepotten varje gång, för att blanda in det som redan frusit i den smet som fortfarande inte frusit.
Glassen är klar efter fyra timmar ungefär. Lite beroende på hur stor skål man har smeten i (större=snabbare) och hur kall frys, och hur mycket frysta bär man har i. Den är godast innan den blivit riktigt hård tycker jag.
De frysta bären gör att frysningen börjar på en gång. Det gör en jäkla skillnad jämfört med ifall man inte tar i frysta bär tycker jag. Ifall man vill ha i nån sylt eller nåt så är det nog bäst att vänta till glassen är nästan klar. Annars riskerar man att det blir sörja av det hela.
Sjukt gott ifall man har tid att gå och röra lite då och då. Eller ifall man har glassmaskin.*drool*
Jag köpte nån fryst kycklingpytt som stektes upp med en massa grönsaker och ägg. Faktiskt helt ok!
För övrigt är nu min högra hälsena inflammerad :D #alltidskadad
Lohilo är godkänt! Jag trökk en. Lohilo Cinnamon bun nu ikväll. Tur jag gillade kanel :D
Lohilo är godkänt! Jag trökk en. Lohilo Cinnamon bun nu ikväll. Tur jag gillade kanel :D
Lohilo är inte en glass, det är en hädelse.
Detta är riktigt glass (https://res.cloudinary.com/coopsverige/image/upload/b_white,fl_progressive,q_90,c_fit,g_center,h_320,w _320/v1416414649/1893.jpg)!
Detta är riktigt glass (https://res.cloudinary.com/coopsverige/image/upload/b_white,fl_progressive,q_90,c_fit,g_center,h_320,w _320/v1416414649/1893.jpg)!
+0.5
GB big-pack vanilj blir det 5 byttor/v för mig.
Vatten, förtjockningsmedel, lite skummjölkspulver och socker? :d
StarkaUlf
2017-03-23, 04:14
Jag köpte nån fryst kycklingpytt som stektes upp med en massa grönsaker och ägg. Faktiskt helt ok!
För övrigt är nu min högra hälsena inflammerad :D #alltidskadad
Åh, pytt är fina grejor \o/
Dubbla joggingpass idag och så ett gympass imorgon på morgonen då man inte hinner med något mer under fredag-söndag. *flex*
StarkaUlf
2017-03-23, 04:24
Är Café Saturnus ett bra café i huvudstaden?
Vetekatten är ju gott och fint, men är ute efter lite mer rejält fika och kanske med lite amerikanska influenser. Finns det något sådant? *popcorn*
Minikubik
2017-03-23, 04:54
Vetekatten är ju gott och fint, men är ute efter lite mer rejält fika och kanske med lite amerikanska influenser. Finns det något sådant? *popcorn*
Tänker du på såna här grejor? http://www.cafejarntorget.se/se/meny/kaffebröd-4823681
StarkaUlf
2017-03-23, 06:25
Tänker du på såna här grejor? http://www.cafejarntorget.se/se/meny/kaffebröd-4823681
Jaa, något sådant :) Brownies och stora saker typ. Är dom där bra?
upperkatt
2017-03-23, 07:03
Om man är uttråkat kan man kolla igenom olika indiegogo-kampaner, finns mycket strunt där. Bland annat hittade jag en typ av omvända hängslen för skjortor där man har ett typ av resårband runt låren som kopplas till skjortan och på så vis låter skjortan vara rak. ...Saken är dock att folk verkar köpa vad skit som helst så länge man har en lockande försälljningskampanj.
Här är ett hjul + pinne som folk betalade 1000 dollar för, och om jag förstått saken rätt är man inte ens bunden att ge något till de som betalar. Om man är bra på att göra reklam kan man alltså tjäna en hel del:
gAGHT4FdeTc
grondahl
2017-03-23, 07:38
Saturnus är supertrevligt men snarare fransk continental känsla. Dock rejäla kanelbullar
Minikubik
2017-03-23, 09:24
Jaa, något sådant :) Brownies och stora saker typ. Är dom där bra?
Inte testat själv men hört gott om dom
Nattljus
2017-03-23, 10:29
Jag tänkte göra ryttarkaka, men har tydligen ingen riven kokos hemma. Då gör jag kladdkaka med toscatäcke istället *popcorn*
shadowfire
2017-03-23, 10:51
Fantastisk underhållning på fb nu med alla aspartammotståndare efter att Guidol postat en norsk förklaringsbild.
Beställde denna nu, tror ni jag kommer bli nöjd?
hittade även en rabattkod hos aftonbladet på 150:- *flex*
https://www.vidaxl.se/e/8718475969792/vidaxl-tradgardspaviljong-med-gardiner-4x3-m
Gunnarsons specialkonditori på götgatan är najs som attan.
Har börjat göra fusk-shrugs 4x8 med rätt tung vikt. Harsjuk träningsvärk i mina traps. Förhoppningsvis kommer de nu för en gångs skull växa!
shadowfire
2017-03-23, 14:59
Beställde denna nu, tror ni jag kommer bli nöjd?
hittade även en rabattkod hos aftonbladet på 150:- *flex*
https://www.vidaxl.se/e/8718475969792/vidaxl-tradgardspaviljong-med-gardiner-4x3-m
Kan nog fungera bra det :)
Nattljus
2017-03-23, 16:51
Varför är folk så högljudda nuförtiden? Finns det ingen som kan föra ett samtal i normal samtalston längre? *gah!*
upperkatt
2017-03-23, 16:59
Någon som kan slå mitt rekord på 1.45 liter kaffe idag?
Nattljus
2017-03-23, 17:04
Någon som kan slå mitt rekord på 1.45 liter kaffe idag?
Ja cofffee
upperkatt
2017-03-23, 17:08
Ja cofffee
Skål! Vad klockar du in på?
Nattljus
2017-03-23, 17:09
Min sejdel rymmer 6 dl och jag har tömt den 4½ gång hittills. Så sådär 2½ liter, grovt räknat *popcorn*
upperkatt
2017-03-23, 17:22
Min sejdel rymmer 6 dl och jag har tömt den 4½ gång hittills. Så sådär 2½ liter, grovt räknat *popcorn*
Imponerande!
StarkaUlf
2017-03-23, 18:18
Har bara testat lovely lemon och jag gillade den skarpt. Kommer absolut köpa igen. Priset är vad jag brukar ge för en bytta och med mitt midjemått är det klart värda pengar :laugh:
Trodde du att du skulle komma undan med det här, bror? :D hur ska jag nu kunna lita på dig?!
StarkaUlf
2017-03-23, 18:44
Det blev Blondie Brownie igår. Fin som vanligt.
Idag blir det Salted Caramel. Får se om den har höjt sig något snäpp sedan sist, men den kommer aldrig att gå om chokladen av samma sort *drool*
shadowfire
2017-03-23, 19:25
Jösses nu förstår jag nicket nattljus!
Aldrig sova!
Minikubik
2017-03-23, 19:41
Trodde du att du skulle komma undan med det här, bror? :D hur ska jag nu kunna lita på dig?!
Låt mig få ha fantasier om att jag gillar att äta nyttigt och därför blir rippad! *mini:laugh:
Den laktosfri mintkola-glassen från Sia får 3.5/5 glassar.
Najsnajs.
StarkaUlf
2017-03-24, 04:26
Låt mig få ha fantasier om att jag gillar att äta nyttigt och därför blir rippad! *mini:laugh:
Okej då *hug*
Den laktosfri mintkola-glassen från Sia får 3.5/5 glassar.
Najsnajs.
Den är go'! \o/ Gillar konsistensen på den också.
Woo. Fyra timmar arbete sedan blir det hufvudstaden, burgare och glass resten av veckan *flex*
Nattljus
2017-03-24, 07:46
https://a.dilcdn.com/bl/wp-content/uploads/sites/8/2013/09/Gibson.jpg
Nattljus
2017-03-24, 12:09
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1d/8c/e2/1d8ce2447e17f2a2a589bd4428291e0e.jpg
upperkatt
2017-03-24, 13:07
Känslan när man redan ätit upp hela dagens kaloribudget...
ApexProcyon
2017-03-24, 13:35
Har du lyssnat på glassätande demoner som viskat i ditt öra, upperkatt? Blablabla-tråden är livsfarlig.
upperkatt
2017-03-24, 13:42
Har du lyssnat på glassätande demoner som viskat i ditt öra, upperkatt? Blablabla-tråden är livsfarlig.
Nej, tränade bara tidigt och blev hungrig. :p
Nattljus
2017-03-24, 16:26
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/16/fd/0e/16fd0e69e4d407e554ac1bd5ab8d9125.jpg
Nattljus
2017-03-24, 19:10
Solen bet mig idag. Jag är både röd och extra fräknig. Bläh cofffee
PureWhey
2017-03-24, 19:30
Det blev Blondie Brownie igår. Fin som vanligt.
Idag blir det Salted Caramel. Får se om den har höjt sig något snäpp sedan sist, men den kommer aldrig att gå om chokladen av samma sort *drool*
Lägg ner
Jäklar alltså. USA:s inrikespolitik kokar just nu.
Nattljus
2017-03-24, 22:41
Säg till när det kokar över *popcorn*
ApexProcyon
2017-03-24, 22:50
Häägen-Dazs salted caramel i min hand just nu, 40 kr burken på Ica.
Chokladvarianten var däremot en besvikelse.
shadowfire
2017-03-24, 23:09
Häägen-Dazs salted caramel i min hand just nu, 40 kr burken på Ica.
Chokladvarianten var däremot en besvikelse.
är inte all glass förutom tiptop besvikelse? Bara skapat för vilsna människor med sockerbehov :)
StarkaUlf
2017-03-25, 07:21
Ni är ju tokiga :smash:
Igår hann man med två burgare, en pizza o lite fika. Idag ska man äta allt gott man ser och kommer över *popcorn*
Btw, barrels burgare är så sjukt bra.
StarkaUlf
2017-03-25, 07:38
Förresten, finns det någon affär nära centralstationen som säljer lite olika glassbyttor?
Minikubik
2017-03-25, 08:51
Förresten, finns det någon affär nära centralstationen som säljer lite olika glassbyttor?
Ingen aning, men det här stället kanske passar bra för eftermiddagsfika https://www.gelateriaitaliana.se
Minikubik
2017-03-25, 08:54
Blääää förkyld!
Det är barnen här oxå, så gör som dom. Rostade mackor, te och titta på masha och Björnen på Netflix
Nattljus
2017-03-25, 09:28
Brukar man inte ge barn varm choklad till rostmackorna? *jorgen*
StarkaUlf
2017-03-25, 10:19
På urban deli finns Järna choklad, Wermdö choklad + Wermdö äppelpaj samt 3 vänners glass choklad+nötter+kolasås och lite havssalt (vegansk). Vilken ska man köpa ikväll? *jorgen*
Minikubik
2017-03-25, 11:34
Brukar man inte ge barn varm choklad till rostmackorna? *jorgen*
Mjo, men min ena är extremt sockerkänslig så försöker undvika sånt i största mån
På urban deli finns Järna choklad, Wermdö choklad + Wermdö äppelpaj samt 3 vänners glass choklad+nötter+kolasås och lite havssalt (vegansk). Vilken ska man köpa ikväll? *jorgen*
Wermdö äppelpaj samt 3 vänner. För vi vet båda att en bytta räcker inte
Nattljus
2017-03-25, 13:17
Hela menyn, förstås :cool:
Nattljus
2017-03-25, 14:04
Jag gjorde förresten korv och stuvade ärter och morötter till middag idag. Jag hade glömt att man måste koka morötterna längre tid än ärtorna, så slutresultatet blev överkokta ärter-och underkokta morötter-stuvning :smash:
Men korven var god och lagom stekt. Alltid något *popcorn*
StarkaUlf
2017-03-25, 15:19
Nu är ni ju bara tokiga *slap*
Alltså. Mandelglassen på StikkiNikki var gudomlig, men deras veganska chokladglass var tamejfan bland det godaste jag har ätit. Så kraftig chokladsmak, mörk men inte bitter och så himla himla krämig. Kanske går och köper en bytta sådan istället :D och huvudingrediens? Vatten. Sjukt.
shadowfire
2017-03-25, 15:33
Jag tar mig inte ens bort till kaffebryggaren nu. Magen står precis rätt ut. Bra idé att käka 600g högrevsboooorgare.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/149045238682560200_resized.jpg
Nattljus
2017-03-25, 15:39
Nu är ni ju bara tokiga *slap*
...sedan när besöker man babbla i jakt på mentalt friska människor? Jag brukar hålla mig uppdaterad, men den radikala nyheten har gått mig förbi *jorgen*
StarkaUlf
2017-03-25, 16:12
Snyggt shadowfire!
...sedan när besöker man babbla i jakt på mentalt friska människor? Jag brukar hålla mig uppdaterad, men den radikala nyheten har gått mig förbi *jorgen*
HM. Du har rätt *hug*
Jag funderar faktiskt på att köpa tre. Wermdö äppelpaj, Järna choklad samt 3 vänner :d
Förresten. Vilken besvikelse flippin var idag. Jättefiasko jämfört med förra året. Helt klart sämsta burgaren hittills i Sthlm.
Ska man orka med att testa en burgare på Prime Burger? Hört lite olika om dom. Har ju hittills testat barrels, gnarly, Frankys, flippin, BmB, Phils. Eller är något annat ställe värt mer att besöka? *Jorgen*
StarkaUlf
2017-03-25, 19:51
Järnaglass choklad var helt ok, men inte mer. Den saknar den fetma och tyngd/eftersmak som en riktigt bra chokladglass behöver.
Wermdö Äppelpaj däremot... Jävlar vad god *drool* är inget jättefan av vaniljglass, men den här var fanemej riktigt god. Som vaniljsås! Slukade hela byttan på 20 min :-D
shadowfire
2017-03-25, 20:12
Järnaglass choklad var helt ok, men inte mer. Den saknar den fetma och tyngd/eftersmak som en riktigt bra chokladglass behöver.
Wermdö Äppelpaj däremot... Jävlar vad god *drool* är inget jättefan av vaniljglass, men den här var fanemej riktigt god. Som vaniljsås! Slukade hela byttan på 20 min :-D
Hej jag heter Ulf och jag är glassmissbrukare.
<Alla> Hej Ulf!
:D
Länge sedan jag gjorde glass i ugn nu. Med maräng och grejs hmm.
4-0 till Sverige och fyra folköl. Nu är jag lite snurrig. Dricker inte så ofta nuförtiden.
Tapatalk
shadowfire
2017-03-25, 21:11
Jag gör våfflor precis nu. Första gången på 20 år eller ngt. Sablarns, jag kommer rulla fram imorgon på tävlingen.
Nattljus
2017-03-25, 22:22
Yorkshirepudding ser ätbart ut. Prova till frukost imorgon? *jorgen*
StarkaUlf
2017-03-26, 07:57
Era skojare :D
mmm äppelpaj...
shadowfire
2017-03-26, 08:59
Tydligen resulterar en våffla i en halv kubikdeciliter metangas. Herrejösses vilken "upplyftande" natt.
Tydligen resulterar en våffla i en halv kubikdeciliter metangas. Herrejösses vilken "upplyftande" natt.
Kubikdeciliter alltså? *slap*
shadowfire
2017-03-26, 09:07
Kubikdeciliter alltså? *slap*
Har bara fått i mig en mugg kaffe ännu, så bara 25% av hjärnkontorets normala aktiva del är igångsparkat :P
Nattljus
2017-03-26, 09:27
HM. Du har rätt *hug*
Woho! Bekräftelse! Någon vet att jag existerar och håller med mig. På internet! \o/
*hug*
Jag måste ut i verkligheten nu, och jag vet att jag kommer att vara bitter och misantropisk när jag kommer tillbaka. Kramas mer då? :cool:
Minikubik
2017-03-26, 09:41
Hej jag heter Ulf och jag är glassmissbrukare.
<Alla> Hej Ulf!
Länge sedan jag gjorde glass i ugn nu. Med maräng och grejs hmm.
Mmmmmm glass i ugn. Åt alltid på födelsedagen när jag var liten... Och nu fyller jag ju snart år igen hmm...
Har bara fått i mig en mugg kaffe ännu, så bara 25% av hjärnkontorets normala aktiva del är igångsparkat :P
Iofs borde ju en kubikdeciliter innebära kaffe av någon högre dimension :cool:
Kanske några aliens där ute, som inte är begränsade till våra tre fjuttiga dimensioner, dricker sånt kaffe cofffee
http://www.sherv.net/cm/emoticons/horror/green-alien-spaceship-smiley-emoticon.gif
shadowfire
2017-03-26, 14:27
Stalltips: ät inte 24 våfflor dagen innan 10 km tävling.
Stalltips: ät inte 24 våfflor dagen innan 10 km tävling.
Jag har just ätit våfflor så jag fått ont i magen för jag råkade slänga i mig dom medan jag skulle vara duktig och stoppa i diskmaskinen och flänga runt och göra annat, jag har dessutom akut matkoma och blev trött som fasen.
Annars utöver att jag har något djävulskt ont i röven och vänstra sidan av ländryggen pga mitt puckade bäcken som är snett såinåthelvete är livet redigt bra efter att ha fått ur mig aggressioner för ett tag framöver.
Jag hade tänkt Linnexa skiten ur rumpmusklerna snart och ta ut hundarna i det hyfsat varma men blåsiga vädret.
Jag ser inte fram emot Linnexet.:d
StarkaUlf
2017-03-26, 15:59
mmm äppelpaj...
Snubben! Var det du som skrev om StikkiNikkis vegan kokos? Den var magisk! Nästan lika bra som deras veganska choklad *drool*
Hotellfrukost x 3, 2 munkar från dunkin, hallongrottor, semla och en halv blåbärsbulle på Vetekatten, två glassar på StikkiNikki, en pizza på Giro samt två muffins på Espresso house *popcorn* nu sitter man på Arlanda o väntar. Hur ska man avsluta kvällen hemma sen? Känner mig ändå lite mätt och blöt.
Nattljus
2017-03-26, 16:30
Åkte du till Stockholm enbart för att prova glass och fika? *popcorn*
StarkaUlf
2017-03-26, 16:39
Det var halva nöjet :)
Nattljus
2017-03-26, 16:43
Du åt du för lite *hug*
Snubben! Var det du som skrev om StikkiNikkis vegan kokos? Den var magisk! Nästan lika bra som deras veganska choklad
Hotellfrukost x 3, 2 munkar från dunkin, hallongrottor, semla och en halv blåbärsbulle på Vetekatten, två glassar på StikkiNikki, en pizza på Giro samt två muffins på Espresso house *popcorn* nu sitter man på Arlanda o väntar. Hur ska man avsluta kvällen hemma sen? Känner mig ändå lite mätt och blöt.
Ah, vegan koko, supergod! Man är faktiskt imponerad att de lyckas få den så smarrig!
Åkte du till Stockholm enbart för att prova glass och fika? *popcorn*
Du åt du för lite *hug*
StarkaUlf
2017-03-26, 17:09
Du åt du för lite *hug*
Har nog ätit en veckas kaloribehov på 2 dagar typ :D
Ah, vegan koko, supergod! Man är faktiskt imponerad att de lyckas få den så smarrig!
Absolut! Bra smak på den. Den veganska mint choc chip var helt ok också Kul, försenat plan... Jävla norrmän
Varför är jag så förbannat trött nu för?
Jag har massor jag vill göra eller borde göra.
svenbanan
2017-03-26, 18:11
Varför är jag så förbannat trött nu för?
Jag har massor jag vill göra eller borde göra.
Du var väl uppe och drällde halva natten på nåt träningsforum på internet... :smash:
Eller vänta nu, det är ju varför jag är så trött...
Du var väl uppe och drällde halva natten på nåt träningsforum på internet... :smash:
Jag sover i omgångar kan man väl säga, det började när jag provade en smärtstillande medicin som gjorde att jag sov 15 timmar+ och var bajstrött hela tiden jag var vaken, nu har jag fortfarande inte brutit själva vanan att sova mer än en gång per dygn även om jag sover mindre än 15+ timmar iaf. :d
Men måste jag vara så trött helt plötsligt?
Jag provade vila/halvsova i 40 minuter men det hjälpte knappt.
svenbanan
2017-03-26, 18:24
Sova är hopplöst. Antingen sover man för mycket eller för lite. Lagom är en myt...
Satte på #hashtag på SVTplay och insåg att den är inspelad på mitt gamla gymnasie :D
Pizza, hör ni. Ibland sitter det förjäkla bra i smaklökarna och magpösa.
StarkaUlf
2017-03-26, 20:15
Pizza, hör ni. Ibland sitter det förjäkla bra i smaklökarna och magpösa.
I hear ya. Jag åt en pizza på Giro :bumbi
Home sweet home \o/ Och som på beställning så avslutar jag denna helgen med en bytta glass och lite annat smått o gott :D "How to make your abs disapear in two days" ska jag kalla min resa.
Man är egentligen lite skadad. Själv upplever man sig/spegelbilden så jävla blöt och fet efter en sådan här helg medans en vanlig person inte skulle se någon skillnad på en.
Nu är det hårdkörning fram till första juni igen då brodern kommer hem. Vi ska tävla om vem som kommer i bäst form fram till dess :D
Pizza är najs. Men har sagt till mig själv att jag borde dra ned på matkostnaderna lite ednna månad :(
Minikubik
2017-03-26, 20:29
Karlstad imorgon för en veckas skit göra :(
StarkaUlf
2017-03-26, 20:47
Karlstad imorgon för en veckas skit göra :(
*hug* ät något gott som tröst när du är där.
Jag sitter och försöker motivera mig för ett sent pass på gymmet.
1 & 2 kgs hantlarna here I come!:hbang:
10h fiskedagar på sjön ons-sön, så här solbränd brukar jag knappt vara på sommaren... Tidig vår.
StarkaUlf
2017-03-26, 21:14
Jag sitter och försöker motivera mig för ett sent pass på gymmet.
1 & 2 kgs hantlarna here I come!:hbang:
Just do it! *flex*
Ah, lite rensning av fryst bröd. Sju olika kreationer *popcorn*
shadowfire
2017-03-26, 21:30
10h fiskedagar på sjön ons-sön, så här solbränd brukar jag knappt vara på sommaren... Tidig vår.
Jag har inte blivit solbränd synligt iaf, trots att jag bara behöver titta ut genom fönstret för att bli brun, men det luktar solbränna om skinnet. Helt underbart.
Har gått i shorts och t-shirt nästan hela dagen, helt magiskt.
StarkaUlf
2017-03-26, 21:43
Jag har inte blivit solbränd synligt iaf, trots att jag bara behöver titta ut genom fönstret för att bli brun, men det luktar solbränna om skinnet. Helt underbart.
Stockholm var bara blåsigt *mini och här blåser det ännu mer! *gah!*
Fy fan alltså. 200 gram müsli också, så jävla gött. Kanske trycker resterande 300g också. Hade tänkt vila imorgon också, men det vore ju sjukt dumt att inte utnyttja alla denna jäkla energi till några nya pbs.
shadowfire
2017-03-26, 21:46
Fy fan alltså. 200 gram müsli också, så jävla gött. Kanske trycker resterande 300g också. Hade tänkt vila imorgon också, men det vore ju sjukt dumt att inte utnyttja alla denna jäkla energi till några nya pbs.
Jösses, inte ätit müsli på 10 år eller ngt. Jag minns dock att jag älskade något som hette "Start" eller något sådant som barn. Massa gott och antagligen dränkt i socker med :)
Ps. Jag har fortfarande enorma gaser efter våfflorna, vafan, är det en kemisk formel på metangas i våffelrecept?! Ds.
StarkaUlf
2017-03-26, 21:56
Jösses, inte ätit müsli på 10 år eller ngt. Jag minns dock att jag älskade något som hette "Start" eller något sådant som barn. Massa gott och antagligen dränkt i socker med :)
Ps. Jag har fortfarande enorma gaser efter våfflorna, vafan, är det en kemisk formel på metangas i våffelrecept?! Ds.
Haha ja, Start är ju fantastiskt gott :D och inte direkt det "nyttigaste".
Haha, 24 våfflor är fint. Själv åt jag en uppe på Observatorielundet i huvudstaden, med massa hjortronsylt *popcorn*
Pizza är najs. Men har sagt till mig själv att jag borde dra ned på matkostnaderna lite ednna månad :(
Jaja, det blir pizza, typ, en gång i månaden här. Om ens det. Matkontot brukar nå någonstans under 2k i månaden, och då snålar jag inte heller.
Pojkar, jag kan säga att idag var Stockholm riktigt, riktigt varmt. Vi snackar säkert +15 och varmare. Att gå i tröja var svettigt. :D
StarkaUlf
2017-03-26, 22:23
Pojkar, jag kan säga att idag var Stockholm riktigt, riktigt varmt. Vi snackar säkert +15 och varmare. Att gå i tröja var svettigt. :D
Det var som bäst när vi började bege oss mot flygplatsen :D som vanligt. Då var det 15-17 grader.
Nu är jag så där äckligt mätt så liksom ingenting ens kan tänkas vara gott. Inte ens glass känns som att det skulle vara gott just nu. Så nu kommer jag iallafall att vara motiverad första veckan. :hbang:
shadowfire
2017-03-26, 22:35
Var blåsigt ute i Frihamnen och lite disigt, så jag värmde upp i shorts+löparlinne, men blev lite feg. +8 kanske är lite för tidigt att köra sommarstyrseln liksom. Samtidigt när solen kikade fram så gassade det på rejält. Bytte löparlinnet mot en funktionstshirt och blev galet överhettad efter 7km. Kom in i vindstilla partier samtidigt som solen kikade fram och kroppen är ju inte van vid värme, så det bara pulserade värme upp mot ansiktet. Mys :D
Just do it! *flex*
Ah, lite rensning av fryst bröd. Sju olika kreationer *popcorn*
Jag tappade lusten tack vare min spänningshuvudvärk jag fick.
Bröd.*drool*
Jag ska förresten delta i en intervjustudie som genomförs som ett examensarbete inom masterprogrammet i folkhälsovetenskap vid Uppsala Universitet, blev tillfrågad för att det behövdes just långtidssjukskrivna.
I informationsbrevet om det står det såhär:
"Svenska staten satsar pengar på att förbättra sjukskrivningsprocessen och en sak som man diskuterar är att utveckla digitala program som skulle förbättra kommunikationen mellan olika aktörer i en sjukskrivning; till exempel sjukvården, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och personen som är sjukskriven.
Syftet med min studie är att undersöka vad sjukskrivna personer har för erfarenheter av informationsflödet under sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen och tankar kring ett sådant eventuellt digitalt verktyg för samverkan mellan de inblandade i processen."
Jag kanske är onödigt och orealistiskt hoppfull om att faktiskt kunna ha en liten minimal chans att göra mina synpunkter på hur illa det hanteras i dagsläget hörda av någon som kanske har en liten möjlighet att kunna vara med och påverka det hela till en förbättring eller åtminstone funderingar på hur saker kan göras bättre...?
Det ska bli intressant iaf. :)
Nattljus
2017-03-27, 00:51
Solen har bitit mig igen. På axlarna den här gången. Att attackera ansiktet var tydligen inte nog *gah!*
Nu stannar jag inne resten av årets soldagar. Jag har fått så det räcker cofffee
Minikubik
2017-03-27, 03:20
*hug* ät något gott som tröst när du är där.
KFC står på menyn som kvällsmat idag
Nattljus
2017-03-27, 08:58
KFC står på menyn som kvällsmat idag
Vem? *jorgen*
Nattljus
2017-03-27, 09:23
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/70/1e/64/701e646acacd30ee1087a2ed4215ee26.jpg
shadowfire
2017-03-27, 09:31
Jag vill adoptera Cartel!
lgkkcwo4OIc
Jag vill adoptera Cartel!
Jag hade skaffat 2 till bara för att döpa dem till Maffia och Triad.
Nattljus
2017-03-27, 12:34
Jag måste köpa nya promenadskor. Sulan har lossnat *mini
Jag måste köpa nya promenadskor. Sulan har lossnat *mini
Fast du skulle väl ändå stanna inne?
:)
Nattljus
2017-03-27, 13:11
Bara när solen lyser. Idag var det molnigt *popcorn*
StarkaUlf
2017-03-27, 15:41
*flex*
Nattljus
2017-03-27, 15:44
*flex*
Har du blivit stark nu? *popcorn*
StarkaUlf
2017-03-27, 15:45
Har du blivit stark nu? *popcorn*
Det blir jag nog aldrig :(
Nattljus
2017-03-27, 15:50
Det blir jag nog aldrig :(
Då får du satsa på att vara söt istället *hug*
StarkaUlf
2017-03-27, 15:54
Då får du satsa på att vara söt istället *hug*
Äsch *hug*
Nattljus
2017-03-27, 16:00
Jag har förresten beställt nya skor. Hoppas de är bra *popcorn*
http://demandware.edgesuite.net/sits_pod27/dw/image/v2/AAJP_PRD/on/demandware.static/-/Sites-reebok-products/default/dw503313b2/zoom/V70624_01.jpg?sw=550&sfrm=jpg
http://demandware.edgesuite.net/sits_pod27/dw/image/v2/AAJP_PRD/on/demandware.static/-/Sites-reebok-products/default/dw503313b2/zoom/V70624_01.jpg?sw=550&sfrm=jpg
Ha! Har haft sådana den senaste halvåret, supersköna.
Nattljus
2017-03-27, 16:23
Ha! Har haft sådana den senaste halvåret, supersköna.
De var listade som damskor? *jorgen*
De var listade som damskor? *jorgen*
Och? *popcorn* Fanns som 45:or i varje fall.
StarkaUlf
2017-03-27, 18:07
Dom ser sköna ut! \o/
StarkaUlf
2017-03-27, 19:32
Undrar om man kan bli stark med 5-6 tunga set (per muskelgrupp) x 2 pass i veckan samt ett pass med kroppsvikten? *jorgen* Motivationen att fara till gymmet är låg, så håller det gärna på 2 pass i veckan och springer mer.
Minikubik
2017-03-27, 19:49
Ett ensamt rum på ett vandrarhem, där sitter jag och äter KFC och undrar vad som gick snett
Ett ensamt rum på ett vandrarhem, där sitter jag och äter KFC och undrar vad som gick snett
Ensamt på rummet, KFC och kolo?
http://www.gifimagesdownload.com/wp-content/uploads/2016/02/new-winning-gif-203.gif
StarkaUlf
2017-03-27, 19:54
Den fulla mannen gick snett.
Du vinner \o/ *hug*
Ha! Har haft sådana den senaste halvåret, supersköna.De är grymt bra. Allt med New Balance's DMX MAX är grymt bra imo. :hbang:
Minikubik
2017-03-27, 19:57
Ensamt på rummet, KFC och kolo?
http://www.gifimagesdownload.com/wp-content/uploads/2016/02/new-winning-gif-203.gif
True, men att vara i Karlstad är mer minus(inte staden, jobbet)
så jävla cpmätt. 30 bitar sushi + annat och läsk.
Jag kan knappt ens äta tillagad fisk.*spy*
*hug*
Dags att göra persontest och IQtest för ett lagerjobb :D
:laugh:
:laugh:
I know :laugh: helt skevt
Minikubik
2017-03-28, 08:23
Akta så du inte är för smart
Nattljus
2017-03-28, 10:22
Jag har sovit alldeles för lite senaste dygnen och är snurrig i huvudet. Varför ska det vara så förbaskat svårt att få till drömlös vila? *mini
Nattljus
2017-03-28, 12:29
Jag rörde ihop vetedeg utan att kolla vad jag hade att fylla bullarna med. Nu måste jag till Ica *mini
Den här dagen är irriterande *gah!*
Anatis87
2017-03-28, 13:52
Är de där glassarna från Nije goda? Vilken ska man ta och vilken ska man undvika?
På språng
Nattljus
2017-03-28, 13:59
Jag ser ingen anledning att chansa. Köp snickersglass *popcorn*
StarkaUlf
2017-03-28, 15:43
Är de där glassarna från Nije goda? Vilken ska man ta och vilken ska man undvika?
På språng
Fryst mjölk med proteinpulver är nog inte så gott. Jag hade valt en vanlig glass :D
StarkaUlf
2017-03-28, 17:43
Det känns i vaderna att man inte är van att springa på asfalt :D
Det var jobbigt med backintervaller när man inte har kört den branta backen på väldigt länge. Men snittade ändå 4:00/km i uppförsdelen, så det är helt okej med joggvila nedför *flex*
shadowfire
2017-03-28, 17:58
Det var jobbigt med backintervaller när man inte har kört den branta backen på väldigt länge. Men snittade ändå 4:00/km i uppförsdelen, så det är helt okej med joggvila nedför *flex*
jaja du vill bara ha ett kollektivt ok för att äta glass igen :)
På språng
Med tanke på att iaf jag tycker några av deras proteinpudding sorter smakar himmelskt gott så kan säkert glassen vara värd att prova.
Angående smak har jag ingen aning då jag inte provat själv men har iaf märkt i träningsgrupper på fb att folk om just proteinpuddingen tyckte helt olika, jag tycker t.ex att deras choklad är hemsk (jag är chokladälskare annars) och att caramel var bland det godaste jag ätit medan många tyckte precis tvärtom. =)
Om du smakar får du ge en recension helt klart.*popcorn*
Gud vad du är duktig, kan du inte komma hit och köra backträning med mina hundar?
Dom har alldeles för mycket energi och jag är död av träningsvärk från babyvikterna jag tog på gymmet igår.*cry*
Det är alltid ok att äta glass.
Jag har sovit alldeles för lite senaste dygnen och är snurrig i huvudet. Varför ska det vara så förbaskat svårt att få till drömlös vila? *miniDet är iprincip omöjligt att inte drömma helt magiskt intensiva drömmar när man intar mirtazapin dagligen aka innan sömn. Intar du möjligtvis mirtazapin? Även subliminals som är korrekt konfigurerade brukar förstärka intensiviteten drömmarna. En lightvariant av det sist nämnda är väl om tv/radio/musik/ljud är påslagna under tiden i dvala, vilket förvisso inte har en lika extrem inverkan som subliminals med komprimerad information men brukar ändock ha en upplevd drömförstärkande effekt. Somnar du med TV:n påslagen? Mirtazapin+Sömn+Bra subliminals>Bra bok>Bra film>Verkligheten imo. ;)
StarkaUlf
2017-03-28, 19:09
Haha :D det får vänta till lördagar nu fram till juni faktiskt.
Gud vad du är duktig, kan du inte komma hit och köra backträning med mina hundar?
Dom har alldeles för mycket energi och jag är död av träningsvärk från babyvikterna jag tog på gymmet igår.*cry*
Dom är ju så jävla snabba :D
Ah, all träningsvärk är bättre än ingen träningsvärk! \o/
shadowfire
2017-03-28, 19:13
Haha :D det får vänta till lördagar nu fram till juni faktiskt.
JUNI? vad har du fått för diagnos? ;)
StarkaUlf
2017-03-28, 19:15
JUNI? vad har du fått för diagnos? ;)
Komma i riktigt vass form var tanken :) (om jag nu orkar. Men det hade varit kul att vara i aningen bättre form än tidigare.
Men det lär ju bli två byttor glass varje lördag, så det får väl duga :D eventuellt någon onsdag eller fredag då och då också ^^
shadowfire
2017-03-28, 19:17
Komma i riktigt vass form var tanken :) (om jag nu orkar. Men det hade varit kul att vara i aningen bättre form än tidigare.
Men det lär ju bli två byttor glass varje lördag, så det får väl duga :D eventuellt någon onsdag eller fredag då och då också ^^
Tänkte väl. Blev orolig för din hälsa en sväng ;)
StarkaUlf
2017-03-28, 19:18
Tänkte väl. Blev orolig för din hälsa en sväng ;)
Det var snällt *hug* du förstår mig!
Nu ska jag göra lite overnight oats till morgondagens lunch *popcorn*
Nattljus
2017-03-29, 01:00
John Blund jävlas med mig igen *mini
upperkatt
2017-03-29, 05:56
John Blund jävlas med mig igen *mini
Vilken dåre! Man jävlas inte med Nattljus!
Nattljus
2017-03-29, 09:54
Jag har konstig andedräkt idag. Den smakar icke-kaffe :confused:
Bäst jag åtgärdar :cheers:
Nattljus
2017-03-29, 10:12
Det verkar bara finnas repriser på internet idag *jorgen*
https://i.chzbgr.com/full/6526684416/h4B15E25F/
Nattljus
2017-03-29, 11:29
Jag tänkte gå ut, men det droppar ojämnt från himlen. Undrar om regnet kommer att bli lättare eller tyngre? *jorgen*
Dessutom är temperaturen precis mellan tunnare jacka och tjockare jacka. Jag hatar när det krånglar :smash:
Minikubik
2017-03-29, 15:06
Tillbaka i tuna igen, imorgon hägrar hufudstaden ännu en gång
StarkaUlf
2017-03-29, 15:30
Dessutom är temperaturen precis mellan tunnare jacka och tjockare jacka. Jag hatar när det krånglar :smash:
Då tar man alltid den tunnare så att man inte svettas :) ut med dig nu!
Tillbaka i tuna igen, imorgon hägrar hufudstaden ännu en gång
Jag vill också till hufvudstaden igen :(
Ska söka jobb på Porsche till helgen. Hade ju varit fräsigt att få jobb där :D
shadowfire
2017-03-29, 17:08
Hej Babbla
<alla> hej micke!
\0/
Jag har inte ätit glass på länge
bäst att skriva det eftersom det här är (o)anonymaglassbrukares tråd.
Hittade Häagen-Dasz Strawberry Cheesecake och Hazelnut för en billigare peng. Efter smakprov är min glassteori förstärkt: HD har godast glass medan B&J har godaste tillsatserna.
StarkaUlf
2017-03-29, 17:37
Hej Babbla
Hallåj! :)
Hittade Häagen-Dasz Strawberry Cheesecake och Hazelnut för en billigare peng. Efter smakprov är min glassteori förstärkt: HD har godast glass medan B&J har godaste tillsatserna.
Agreed. Förutom när det kommer till salt karamell och kakdeg. Där är HD också bättre *popcorn*
Nattljus
2017-03-29, 18:11
Ute är fortsatt överskattat. Hemma är inte perfekt, men mycket bättre cofffee
För övrigt är jag trött. Tupplura eller kaffeknarka? *jorgen*
StarkaUlf
2017-03-29, 18:39
Ute är fortsatt överskattat. Hemma är inte perfekt, men mycket bättre cofffee
För övrigt är jag trött. Tupplura eller kaffeknarka? *jorgen*
Äta glass är inte ett alternativ? *jorgen*
ApexProcyon
2017-03-29, 18:45
Min dröm är att B&J går i konkurs och köps upp av HD. Att alla B&J-smakerna blir ett med HD-glassen är min största önskan här i livet.
Nattljus
2017-03-29, 18:52
Äta glass är inte ett alternativ? *jorgen*
Nä, jag är fortfarande tjock :(
shadowfire
2017-03-29, 18:53
Nä, jag är fortfarande tjock :(
fler promenader utan skavsår och någon mindre kaka? you can do it!
Min dröm är att B&J går i konkurs och köps upp av HD. Att alla B&J-smakerna blir ett med HD-glassen är min största önskan här i livet.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/52/49/b0/5249b0824747f748866851cc3a5fdd27.gif
Trevlig dag på jobbet, massa analyser om Brexit kombinerat med fika 1 med glass, fika 2 med glass, sedan var det glass över från fika 1 och 2 så det blev en fika 3 med glass.
Livin' the life!
Nattljus
2017-03-29, 19:00
Trevlig dag på jobbet, massa analyser om Brexit kombinerat med fika 1 med glass, fika 2 med glass, sedan var det glass över från fika 1 och 2 så det blev en fika 3 med glass.
Livin' the life!
När du lägger fram det sådär verkar det nästan värt besväret att arbeta. Man kanske borde börja söka jobb igen *jorgen*
När du lägger fram det sådär verkar det nästan värt besväret att arbeta. Man kanske borde börja söka jobb igen *jorgen*
När mina företag behöver anställa någon så komemr du få första erbjudandet. Massa glass och bara förvalta vad kommunmänniskor trycker in i systemet. :thumbup:
Nattljus
2017-03-29, 19:06
När mina företag behöver anställa någon så komemr du få första erbjudandet. Massa glass och bara förvalta vad kommunmänniskor trycker in i systemet. :thumbup:
Okej *popcorn*
Minikubik
2017-03-29, 19:23
Då tar man alltid den tunnare så att man inte svettas :) ut med dig nu!
Jag vill också till hufvudstaden igen :(
Ska söka jobb på Porsche till helgen. Hade ju varit fräsigt att få jobb där :D
Det vill inte jag
Häftigt, lycka till!
Nattljus
2017-03-29, 19:30
Det vill inte jag
Har storstaden varit elak mot dig? *hug*
"Dina företag"?
ANSTÄLL MIG!!! Jag söker massa jobb inom offentlig sektor nu *gah!*
Nattljus
2017-03-29, 19:43
"Dina företag"?
ANSTÄLL MIG!!! Jag söker massa jobb inom offentlig sektor nu *gah!*
Men... du är ju kvalificerad. Då hamnar jag längst bak i kön *gah!*
Hmpf cofffee
Men... du är ju kvalificerad. Då hamnar jag längst bak i kön *gah!*
Hmpf cofffee
Antingen har jag sämst CV och personligt brev, eller så rockar alla andra. För inte tusans ringer nån mig iaf *cry* Har tom en söt bild på mig själv när jag ser normal ut.
Vem behöver kvalifikationer utöver många års erfarenhet av glassätande? :)
Lägg upp ditt CV så ska jag ge dig riktigt offentlig sektor-feedback.
pinsamt ju. Har ju ingen erfarenhet mer än snart 3 års blöjbytande, kaffeknarkande och fungera på noll sömn. Alla borde anställa mammor, satan vad vi är effektiva och problemlösande.
Nattljus
2017-03-29, 19:50
Antingen har jag sämst CV och personligt brev, eller så rockar alla andra. För inte tusans ringer nån mig iaf *cry* Har tom en söt bild på mig själv när jag ser normal ut.
När blev det kutym att skicka med en bild? *jorgen*
Var det där bara riktad mot mela, eller ett allmänt erbjudande? *popcorn*
När blev det kutym att skicka med en bild? *jorgen*
Har förstått det som att det är värt skicka med en bild så att rekryteraren får ett ansikte till texten. Typ.
Och för att jag ser snäll ut...
Minikubik
2017-03-29, 20:27
Har storstaden varit elak mot dig? *hug*
Trött på storstan
StarkaUlf
2017-03-30, 03:30
Skicka på nattljus!
Vem/vad ska du bussa på Nattljus? *mini
StarkaUlf
2017-03-30, 03:38
Åh, jag vill ha helg och mat. Och påsk, för då är jag ledig 14-18 april *popcorn*
Nattljus
2017-03-30, 04:14
Jag vill ha äppelpaj *jorgen*
shadowfire
2017-03-30, 10:03
Ätit stekt potatis och mammascans köttbullar två dagar på raken. Magiskt gott. Passar på att äta allt nu när jag snart ska leva på ris och grönsaker på ett berg i två månader.
Nattljus
2017-03-30, 10:06
Passar på att äta allt nu när jag snart ska leva på ris och grönsaker på ett berg i två månader.
Vad fasen är det för fel på dig egentligen? *jorgen*
shadowfire
2017-03-30, 10:26
Vad fasen är det för fel på dig egentligen? *jorgen*
40-årskris. :P
Nattljus
2017-03-30, 10:29
40-årskris. :P
Aha.
Krya på dig *hug*
Ätit stekt potatis och mammascans köttbullar två dagar på raken. Magiskt gott. Passar på att äta allt nu när jag snart ska leva på ris och grönsaker på ett berg i två månader.
Ska du äta köpesköttbullar måste jag verkligen rekommendera Felix Ekologiska. Finns i frysdisken. De är bara på nötkött :hbang:
Anatis87
2017-03-30, 12:00
Ska tydligen fira min födelsedag i utlandet.. tips på vart man bör åka i augusti?
På språng
Nattljus
2017-03-30, 13:02
Jag försökte ta en långpromenad men det blåste för mycket, så det blev en kortpromenad cofffee
Nattljus
2017-03-30, 14:26
Ska tydligen fira min födelsedag i utlandet.. tips på vart man bör åka i augusti?
Det beror väl på vad du gillar, vad du vill göra och vilket klimat du föredrar? *popcorn*
Anatis87
2017-03-30, 14:29
Det beror väl på vad du gillar, vad du vill göra och vilket klimat du föredrar? *popcorn*
Söker det du ogillar, värme, sol och mer sol
På språng
Nattljus
2017-03-30, 14:32
Gillar du skoskav också? *gah!*
Anatis87
2017-03-30, 14:33
Gillar du skoskav också? *gah!*
Nä.. men gillar sol och värme och ogillar regn
På språng
StarkaUlf
2017-03-30, 15:51
Ska du äta köpesköttbullar måste jag verkligen rekommendera Felix Ekologiska. Finns i frysdisken. De är bara på nötkött :hbang:
Sluta nu sprida dynga. Ska det vara frysta ska det vara från Dafgård. Farfars köttbullar. Överlägsna alla andra frusna bullar :)
På språng
Italien! Florens, Neapel, Rom, Sicilien! Eller kanske Österrike, Schweiz? Eller Budapest, Prag? :D
På språng
Hade jag rest nånstans i sommar så hade jag valt Kroatien. Sjukt nyfiken på Kroatien :)
Sluta nu sprida dynga. Ska det vara frysta ska det vara från Dafgård. Farfars köttbullar. Överlägsna alla andra frusna bullar :)
Meh. Är de också 100% nötkött? Isf kan jag testa mig att prova dem :)
StarkaUlf
2017-03-30, 16:00
Meh. Är de också 100% nötkött? Isf kan jag testa mig att prova dem :)
Gris- och nötkött (87%), lök, ÄGG, ströbröd (VETEMJÖL, salt), rapsolja, salt, socker, kryddor, kryddextrakt.
Gris- och nötkött (87%), lök, ÄGG, ströbröd (VETEMJÖL, salt), rapsolja, salt, socker, kryddor, kryddextrakt.
Ah, jag gillar inte fläskblandningen. Har sjukt svårt för saker med fläskkött i :em:
Nattljus
2017-03-30, 16:04
https://baby-animals.net/wp-content/gallery/Baby-pig-wallpapers/Baby-pig-wallpapers-2.jpg
StarkaUlf
2017-03-30, 16:41
Ah, jag gillar inte fläskblandningen. Har sjukt svårt för saker med fläskkött i :em:
Dom är värda ett försök :) smakar betydligt mer hemgjorda än vad t.ex felix gör.
Bästa är ju med kalvfärs i *drool*
shadowfire
2017-03-30, 16:46
På språng
Tänkte precis föreslå Himalaya annars. *cupid*
Dom är värda ett försök :) smakar betydligt mer hemgjorda än vad t.ex felix gör.
Bästa är ju med kalvfärs i *drool*
Jag föredrar köpes framför hemgjorda :em:
shadowfire
2017-03-30, 17:55
Jag föredrar köpes framför hemgjorda :em:
har nog inte ätit köttbullar på 10 år eller ngt.. ska man göra hemmagjorda ska det vara en stoooor sats. Gör nog hellre biff isf om jag ändå ska hålla på med geggan.
har nog inte ätit köttbullar på 10 år eller ngt.. ska man göra hemmagjorda ska det vara en stoooor sats. Gör nog hellre biff isf om jag ändå ska hålla på med geggan.
Jag gjorde på 4,4kg nötfärs dagen innan min stora tjej fick för sig att födas. Sedan dess har jag inte rullat en köttbulle :D
Diomedea exulans
2017-03-30, 18:30
Mormor gjorde så sjukt goda köttbullar. Ett stort ånger i mitt liv är att jag aldrig noggrannt skrev ner alla hennes recept innan hon dog.
Jag älskar att arbeta inom den offentliga sektor.
Idag har inte bara högsta hönset på arbetsplatsen men även flertal chefer och anställda skickat mejl eller kommit förbi och tackat för "effektiviseringen", hyllat mig och mina "grymma kunskaper" och kan inte förstå hur det ska gå när jag går på föräldraledighet, vilken misär det kommer bli etc.
Man kan tro att jag har revolutionerat något på arbetsplatsen, helt plötsligt behöver ingen arbeta med administration eller papper utan allt är bara virtuellt och datorn gör det man tänker på ... men icke.
... jag skapade en fil, när filen körs skapar den en ny "flik" i outlook. I den fliken finns en gruppering, i den gruppen finns det tre knappar "nytt" "ändra" "nya bilagor". När du trycker på knappen så öppnas en e-postmall med lite information som ska besvaras och när man trycker på "skicka" kontrolleras innehållet att man har fyllt i nödvändiga rutor (inte nödvändigtvist fyllt i rätt information men att man har fyllt i).
Detta var den bästa effektiviseringen min arbetsplats har upplevt på år, då man inte nu behöver gå till en hemsida, ladda ner en wordfil, öppna wordfilen, kopiera innehållet till mejlet, fyll i mejlet och skicka till en specifik adress.
... och detta hyllas jag mer än när jag gjord om flöden, kontroller, processer, sagt upp dålig avtal, kontroller etc. och sänkt årliga kostnader utan dess like.
Jag älskar mitt jobb. Verkligen. Bra betalt och jag blir hyllad för något jag googlade på under 3 minuter. Helt underbart.
Jag älskar att arbeta inom offentlig sektor.
Idag har inte bara högsta hönset på myndigheten men även flertal chefer och anställda skickat mail eller kommit förbi och tackat för effektiviseringen, hyllat mina kunskaper och kan inte förstå hur det ska gå när jag går på föräldraledighet.
Man kan tro att jag har revolutionerat något på arbetsplatsen, helt plötsligt behöver ingen arbeta med administration eller papper utan allt är bara virtuellt och datorn gör det man tänker på ... men icke.
... jag skapade en fil, när filen körs så skapar den en ny "flik" i outlook. I den fliken finns en grupp, i den gruppen finns det tre knappar "nytt ärende" "ändra ärende" "nya bilagor till ärende". När du trycker på knappen så öppnas en e-postmall och när man trycker på "skicka" kontrolleras innehållet att man har fyllt i nödvändiga rutor (inte nödvändigtvist fyllt i rätt information men att man har fyllt i).
Detta var den bästa effektiviseringen min arbetsplats har upplevt på år, då man inte nu behöver gå till en hemsida, ladda ner en wordfil, öppna wordfilen, kopiera innehållet till mejlet, fyll i mejlet och skicka till en specifik adress.
Jag älskar mitt jobb. Verkligen. Bra betalt och jag blir hyllad för något jag googlade på under 3 minuter. Helt underbart.
Hejja Snubben! Hoppas de bjussade på tårta också!
Idag har jag sökt jobb som handläggare inom en överförmyndarnämnd. Skrivit ett personligt brev som beskriver hur jävla bäst jag är. Nu måste de ringa. Jag vill inte köra truck hela livet *cry*
Hejja Snubben! Hoppas de bjussade på tårta också!
Idag har jag sökt jobb som handläggare inom en överförmyndarnämnd. Skrivit ett personligt brev som beskriver hur jävla bäst jag är. Nu måste de ringa. Jag vill inte köra truck hela livet *cry*
Håller tummarna för dig! Överförmyndarnämnd kan nog va kul, då får man säga till folk saker. Sånt gillar vi :)
Håller tummarna för dig! Överförmyndarnämnd kan nog va kul, då får man säga till folk saker. Sånt gillar vi :)
JA! Bättre än nämndesekreterarjobbet jag sökte, när man inte får säga till någon något :D Jag har sökt KY för att bli sånt som du pysslar med också förresten. Då kan vi käka kakor ihop sedan!
JA! Bättre än nämndesekreterarjobbet jag sökte, när man inte får säga till någon något :D Jag har sökt KY för att bli sånt som du pysslar med också förresten. Då kan vi käka kakor ihop sedan!
Woop! De kan du fethajja, då kan du få alla mina tips och trix om hur man levererar saker utan att jobba. Eller man behöver jobba lite men effektivt, vilket gör jobbet roligt. För man jobbar inte så mycket. Men folk tror det.
Win-win. *hug*
Woop! De kan du fethajja, då kan du få alla mina tips och trix om hur man levererar saker utan att jobba. Eller man behöver jobba lite men effektivt, vilket gör jobbet roligt. För man jobbar inte så mycket. Men folk tror det.
Win-win. *hug*
Låter som ett jobb för mig. Förutom att jag faktiskt trivs med att ha massor att göra på jobbet :MrT: Då går tiden liksom fortare. Jag har sänkt mina krav enormt på jobb. Gått ifrån att vilja jobba som utredare hos polisen till utredare inom vilket statlig myndighet som helst, till att acceptera kommunala jobb till att nu bara vilja ha vilket administrativt yrke som helst :D
https://baby-animals.net/wp-content/gallery/Baby-pig-wallpapers/Baby-pig-wallpapers-2.jpg
Så söt den är,man vill nästan leka med den men bara nästan,man skall ju inte leka med maten sägs det:d
Jag älskar att arbeta inom den offentliga sektor.
Idag har inte bara högsta hönset på arbetsplatsen men även flertal chefer och anställda skickat mejl eller kommit förbi och tackat för "effektiviseringen", hyllat mig och mina "grymma kunskaper" och kan inte förstå hur det ska gå när jag går på föräldraledighet, vilken misär det kommer bli etc.
... jag skapade en fil, när filen körs skapar den en ny "flik" i outlook. I den fliken finns en gruppering, i den gruppen finns det tre knappar "nytt" "ändra" "nya bilagor". När du trycker på knappen så öppnas en e-postmall med lite information som ska besvaras och när man trycker på "skicka" kontrolleras innehållet att man har fyllt i nödvändiga rutor (inte nödvändigtvist fyllt i rätt information men att man har fyllt i).
... och detta hyllas jag mer än när jag gjord om flöden, kontroller, processer, sagt upp dålig avtal, kontroller etc. och sänkt årliga kostnader utan dess like.
Se det som så här,det effektiviseringsjobb du utfört är värdefullt eftersom det innebär att det blir mer tid över till övriga former av effektivisering vilket är mycket bra:)
Låter som ett jobb för mig. Förutom att jag faktiskt trivs med att ha massor att göra på jobbet :MrT: Då går tiden liksom fortare. Jag har sänkt mina krav enormt på jobb. Gått ifrån att vilja jobba som utredare hos polisen till utredare inom vilket statlig myndighet som helst, till att acceptera kommunala jobb till att nu bara vilja ha vilket administrativt yrke som helst :D
Offentlig sektor är lite sunkig att komma in i, om jag utgår från mig själv och adderar vad folk har sagt om sina egna erfarenheter så gäller det att ta sig in i sektorn genom vilket jobb som helst sen kan man börja jobba mot det man vill arbeta med. När man väl är inne och har byggt lite erfarenhet, då blir det 600% lättare att hamna hos typ polisen eller liknande (oftast är det så att de "stora kände häftiga" är svårare att få jobb på direkt då de har så många sökande)
Så söt den är,man vill nästan leka med den men bara nästan,man skall ju inte leka med maten sägs det:d
Se det som så här,det effektiviseringsjobb du utfört är värdefullt eftersom det innebär att det blir mer tid över till övriga former av effektivisering vilket är mycket bra:)
Eh, ja.. Just det. Precis. Mer tid för att jobba. Ehm. Just de *host*
;)
Offentlig sektor är lite sunkig att komma in i, om jag utgår från mig själv och adderar vad folk har sagt om sina egna erfarenheter så gäller det att ta sig in i sektorn genom vilket jobb som helst sen kan man börja jobba mot det man vill arbeta med. När man väl är inne och har byggt lite erfarenhet, då blir det 600% lättare att hamna hos typ polisen eller liknande (oftast är det så att de "stora kände häftiga" är svårare att få jobb på direkt då de har så många sökande)
Det känns lite så. Jag måste bara samla på mig erfarenhet, vilken som helst som är meriterande. Därför trodde jag att lilla Rättvik skulle ringa mig och bah "HEJ KOM Å JOBBA HOS OSS!" men de har inte ringt och jag är för virrig för att ringa dem...
Eh, ja.. Just det. Precis. Mer tid för att jobba. Ehm. Just de *host*
;)
Förlåt,glömde att det var offentlig sektor vi talade om:d
Det känns lite så. Jag måste bara samla på mig erfarenhet, vilken som helst som är meriterande. Därför trodde jag att lilla Rättvik skulle ringa mig och bah "HEJ KOM Å JOBBA HOS OSS!" men de har inte ringt och jag är för virrig för att ringa dem...
Ring och fråga var du skall dyka upp på den där parkarbetartjänsten som du skulle börja på på måndag klockan 09:00:d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.