Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2016-11-05, 16:02
Hej alla *hug*
Jag är så trött att jag hallucinerar. Säg till om ni inte är på riktigt *hug*
Jag finns! Men jag tycker att det kanske är lämpligt att sova om du har sån sömnbrist Nattis!
StarkaUlf
2016-11-05, 16:35
Åker upp till Norrtälje nästa helg för att heja på tävlande norrländska vänner. Sköj!
Men jag ska ju inte tävla? *jorgen*
Nattljus
2016-11-05, 16:49
Jag finns! Men jag tycker att det kanske är lämpligt att sova om du har sån sömnbrist Nattis!
Hej *hug*
Jag tycker också jag ska sova, men jag motarbetar mig. Jag är jobbig *screwy*
Han kanske har andra norrländska kompisar? Du bor väl inte helt ensam däruppe? *jorgen*
StarkaUlf
2016-11-05, 18:42
Han kanske har andra norrländska kompisar? Du bor väl inte helt ensam däruppe? *jorgen*
Jag har då inte sett någon annan människa här uppe senaste två åren. cofffee
Jag åt potatis, oxfilé och rödvinssås \o/ Sen blir det glass och Sagan om de två tornen. *popcorn*
Nattljus
2016-11-05, 18:53
Jag har då inte sett någon annan människa här uppe senaste två åren. cofffee
Jag åt potatis, oxfilé och rödvinssås \o/ Sen blir det glass och Sagan om de två tornen. *popcorn*
Inte ens farmor? Som du fikar hos regelbundet? :smash:
Jag läste sagan om de två glasstornen. Det måste vara ett tecken på något *jorgen*
Hej *hug*
Jag tycker också jag ska sova, men jag motarbetar mig. Jag är jobbig *screwy*
Ulf, du är ju faktiskt en bekant. Vänner träffs ju!
Sen vill be att påminna om Ulfs position i den norrländska hierarkin. Som pitebo (Var det Pite du bodde nars?) är han klart överlägsen mig som norrlänning, vilket innebär att det knappt finns människor runtomkring honom.
Ska äta 1941g rödbetor nu. Kommer ha rolig urinfärg. :) Lite rädd bara för brukar få magknip av rödbetor men yolo. :)
StarkaUlf
2016-11-05, 19:27
Inte ens farmor? Som du fikar hos regelbundet? :smash:
Jag läste sagan om de två glasstornen. Det måste vara ett tecken på något *jorgen.*
Nej, inte längre. Hon fick en stroke för fyra veckor sen *cry* därför suger livet extra hårt sen dess.. Hon var typ en av få anledningar till att orka stiga upp ur sängen. (Hon lever ännu, men det är knappt. Förlamad på höger sida, ser typ ingenting, minns ingenting, kan knappt prata.)
Äta glass!! \o/
Ulf, du är ju faktiskt en bekant. Vänner träffs ju!
Sen vill be att påminna om Ulfs position i den norrländska hierarkin. Som pitebo (Var det Pite du bodde nars?) är han klart överlägsen mig som norrlänning, vilket innebär att det knappt finns människor runtomkring honom.
Woho! :hbang:
Det stämmer mycket väl. Du har så rätt så *hug*
Minikubik
2016-11-05, 19:44
Hej alla *hug*
Jag är så trött att jag hallucinerar. Säg till om ni inte är på riktigt *hug*
Jag är inte riktigt riktig
Nattljus
2016-11-05, 20:04
Nej, inte längre. Hon fick en stroke för fyra veckor sen *cry* därför suger livet extra hårt sen dess.. Hon var typ en av få anledningar till att orka stiga upp ur sängen. (Hon lever ännu, men det är knappt. Förlamad på höger sida, ser typ ingenting, minns ingenting, kan knappt prata.)
Äta glass!! \o/
Beklagar *hug*
Jag är inte riktigt riktig
Det visste jag :smash:
StarkaUlf
2016-11-05, 20:17
Beklagar *hug*
*hug*
Jag tror att det får bli en bytta 88an idag. Daimen sparar jag till nästa vecka. *popcorn*
Nattljus
2016-11-05, 20:25
Jag har äpplen, så jag satsar nog på paj och vaniljsås. Det är också bra *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-05, 20:33
Jag har äpplen, så jag satsar nog på paj och vaniljsås. Det är också bra *popcorn*
Åh, det låter gott. Jag har aldrig orken att baka längre, förutom kring jul och när jag fyller år. Så snart, om ca 4-5 veckor *popcorn* Men när jag väl bakar så bakar jag jättemycket :D
Mer delicato och pizza *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-05, 20:59
Mer delicato och pizza *popcorn*
En bra plan :bumbi
Minikubik
2016-11-05, 21:55
Rivit ut halva husvagnen idag, fy fan vad fukt och mögel. Imorgon blir det att plocka bort matta och det ruttna regelverket, sen kan torkning och uppbyggnad börjas
StarkaUlf
2016-11-05, 21:55
Rivit ut halva husvagnen idag, fy fan vad fukt och mögel. Imorgon blir det att plocka bort matta och det ruttna regelverket, sen kan torkning och uppbyggnad börjas
*hug* *flex*
Minikubik
2016-11-05, 23:29
*hug* *flex*
Gäller att hålla sig sysselsatt
Återfall :(:(. Värsta är; känns så bra att jag aldrig någonsin vill bli nykter igen. Fy fan. Gråter som en ettåring seriöst, fml.
Återfall :(:(. Värsta är; känns så bra att jag aldrig någonsin vill bli nykter igen. Fy fan. Gråter som en ettåring seriöst, fml.
Är du alkoholist?
Überbiffen
2016-11-05, 23:54
Är du alkoholist?
Definition?
Sohlsken
2016-11-06, 00:04
Igår åt hunden min Marabou Daim-rulle. I morse drog jag ut honom på 6.5km löpning. Jag bogserade honom den sista fjärdedelen :D
F.ö. är låg alkoholtolerans typ bäst. Hann ikapp maken på fem minuter, och väldigt låg mängd alkohol. Startade från noll. Woot woot.
Alkoholist antar jag är en person som har missbrukat alkohol, varesig tvångsmässigt eller regelbundet över en viss tidsperiod.
Überbiffen
2016-11-06, 00:12
Alkoholist antar jag är en person som har missbrukat alkohol, varesig tvångsmässigt eller regelbundet över en viss tidsperiod.
Vad är missbruk i folkmun? Jag har fått höra att alkoholism (av läkare) är när man, rent fysiskt, inte kan vara var utan alkohol. Det är något jag aldrig upplevet. Jag dricker däremot väldigt mycket alkohol (dels pga uppbyggd tolerans). Jag dricker aldrig alkohol dagen innan jobb men får i regel i mig ~1L staksprit/dag om jag inte ska jobba dagen efter. Är jag alkoholist då?
Vad är missbruk i folkmun? Jag har fått höra att alkoholism (av läkare) är när man, rent fysiskt, inte kan vara var utan alkohol. Det är något jag aldrig upplevet. Jag dricker däremot väldigt mycket alkohol (dels pga uppbyggd tolerans). Jag dricker aldrig alkohol dagen innan jobb men får i regel i mig ~1L staksprit/dag om jag inte ska jobba dagen efter. Är jag alkoholist då?
Det beror väl på hur ofta du jobbar :d
Überbiffen
2016-11-06, 00:16
Det beror väl på hur ofta du jobbar :d
40-60h/v mån-fre.
Definition?
Ganska uppenbart med tanke på Anvihls reaktion.
WHITEFOLKS
2016-11-06, 00:22
Bara för att kolla av så vet du att hundar absolut inte ska äta choklad right sohlsken?
Überbiffen
2016-11-06, 00:24
ganska uppenbart med tanke på anvihls reaktion.
ok
40-60h/v mån-fre.
Är det ett måste för dig att varje fredag och lördag dricka 1L sprit? Är det alltid varje ledig dag eller står du ibland över? Har du det under kontroll? Mår du eller andra i din närhet dåligt av det? Det är ju så många faktorer som spelar in. Lider ingen av det och du mår bra av det är det la inget problem kanske även om de låter väldigt mycket. Det är väl ungefär den mängden många studenter får i sig varje helg med :d
Überbiffen
2016-11-06, 00:45
Är det ett måste för dig att varje fredag och lördag dricka 1L sprit? Är det alltid varje ledig dag eller står du ibland över? Har du det under kontroll? Mår du eller andra i din närhet dåligt av det? Det är ju så många faktorer som spelar in. Lider ingen av det och du mår bra av det är det la inget problem kanske även om de låter väldigt mycket. Det är väl ungefär den mängden många studenter får i sig varje helg med :d
Jag känner inget måste. Det är mer eller mindre varje ledig dag. Ingen omkring mig mår dåligt av det. I'm safe!
Jag känner inget måste. Det är mer eller mindre varje ledig dag. Ingen omkring mig mår dåligt av det. I'm safe!
:thumbup: :thumbup:
Sohlsken
2016-11-06, 01:57
Bara för att kolla av så vet du att hundar absolut inte ska äta choklad right sohlsken?
Jepp. Det kan ta kål på deras njurar. Den var oöppnad och utom normalt räckhåll. Han har blivit uppfostrad till att inte äta från bord. Han har varit uttråkad och tyckte att det var värt konsekvenserna.
Tacksamt nog klarar han av sådana dåliga beteenden ibland, men jag gjorde självfallet extra klart för honom att aldrig stjäla mat från bordet. Det är läskigt när de får i sig choklad.
Ska dra med honom på löprundor så att han gör av med överskottsenergin.
WHITEFOLKS
2016-11-06, 02:22
Jepp. Det kan ta kål på deras njurar. Den var oöppnad och utom normalt räckhåll. Han har blivit uppfostrad till att inte äta från bord. Han har varit uttråkad och tyckte att det var värt konsekvenserna.
Tacksamt nog klarar han av sådana dåliga beteenden ibland, men jag gjorde självfallet extra klart för honom att aldrig stjäla mat från bordet. Det är läskigt när de får i sig choklad.
Ska dra med honom på löprundor så att han gör av med överskottsenergin.
ok ok ville bara vara på den säkra sidan, är ju inte helt ovanligt att folk inte vet :) Sen är det nog oftast ingen större fara :)
Nattljus
2016-11-06, 02:31
Jag vaknade och var tröttare än när jag lade mig. Vad ska sånt vara bra för? *mini
Nattljus
2016-11-06, 03:53
Inte kan jag somna om heller. Lika bra jag bakar kakor cofffee
Minikubik
2016-11-06, 08:50
Jag måste ha den enda ungen i världen som säger blä usch åt oboy och hellre vill ha vanlig mat :Virro
:( känner med dig, vet vad du går igenom. Pma om du behöver snacka.
StarkaUlf
2016-11-06, 08:54
Inte kan jag somna om heller. Lika bra jag bakar kakor cofffee
Vad blev det för kakor?
Jag måste ha den enda ungen i världen som säger blä usch åt oboy och hellre vill ha vanlig mat :Virro
*screwy*
Så jävla obehagligt. Mitt vänstra öga fungerar inte alls som det ska idag. Vad falls *jorgen*
Minikubik
2016-11-06, 09:28
*screwy*
Så jävla obehagligt. Mitt vänstra öga fungerar inte alls som det ska idag. Vad falls *jorgen*
Haha mjölk skulle det stå, inte mat, men ja väldigt knepigt.
Så hade jag för nån dag sen, såg dimmigt med ögat och det kliade nått förbenat i ögonvrån
När jag vaknar på morgonen så är jag alltid torr i mitt vänstra öga.. Vad är detta? Vad händer? Har jag dödscancer i ögonstängningen :(
När jag vaknar på morgonen så är jag alltid torr i mitt vänstra öga.. Vad är detta? Vad händer? Har jag dödscancer i ögonstängningen :(
Sover med öppna ögon?
Man kan även bli mer torr efter laseroperation.
Torr inomhusmiljö kan det ju också vara.
Nattljus
2016-11-06, 15:51
Vad blev det för kakor?
Bondkakor och vaniljdrömmar *popcorn*
Sen somnade jag jättebra i kakdoften :sleep:
Nattljus
2016-11-06, 16:45
Pannkakor *cupid*
svenbanan
2016-11-06, 17:03
Bondkakor är ju löjligt gott.
StarkaUlf
2016-11-06, 17:42
Äh, jag kör på kryckorna fram tills på fredag. Är inte fotjäveln helt bra då så kapar jag av den.
Nattljus
2016-11-06, 17:43
Äh, jag kör på kryckorna fram tills på fredag. Är inte fotjäveln helt bra då så kapar jag av den.
Jag beundrar din positiva attityd *hug*
StarkaUlf
2016-11-06, 17:47
Jag beundrar din positiva attityd *hug*
Jag gör mitt bästa *hug*
Nattljus
2016-11-06, 18:05
Jag skulle egentligen göra pizza till middag idag, men jag är för trött för att laga mat cofffee
StarkaUlf
2016-11-06, 18:10
Jag skulle egentligen göra pizza till middag idag, men jag är för trött för att laga mat cofffee
Då är glass det bästa alternativet *popcorn*
Avskärande förband,kreativt!
Nattljus
2016-11-06, 18:14
Då är glass det bästa alternativet *popcorn*
Men jag har ju ingen glass hemma *gah!*
Och gå till affären orkar jag absolut inte. Det får nog bli fika till middag. Jag har tre sorters kakor och två sorters muffins, så det blir varierat och bra *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-06, 18:19
Avskärande förband,kreativt!
Oh yes! :hbang:
Men jag har ju ingen glass hemma *gah!*
Och gå till affären orkar jag absolut inte. Det får nog bli fika till middag. Jag har tre sorters kakor och två sorters muffins, så det blir varierat och bra *popcorn*
Det låter bra det också *popcorn*
Jag vill göra lasagne men vet inte var jag ska börja. Kan man köra det i en långpanna eller måste det vara keramik/glas?
Minikubik
2016-11-06, 18:28
Veckohandla. Pangasius, kyckling, nötfärs, ägg, ris och broccoli. Diverse smått som chili och ingefära. Dvs exakt samma som förra handlingen
StarkaUlf
2016-11-06, 18:29
Jag vill göra lasagne men vet inte var jag ska börja. Kan man köra det i en långpanna eller måste det vara keramik/glas?
Långpanna går bra!
Nattljus
2016-11-06, 18:35
Vilken ugnsform som helst borde funka, så länge kanten är tillräckligt hög. Det är jobbigt att behöva skrubba bort bränd ost från ugnsbotten :smash:
Nattljus
2016-11-06, 18:44
Veckohandla. Pangasius, kyckling, nötfärs, ägg, ris och broccoli. Diverse smått som chili och ingefära. Dvs exakt samma som förra handlingen
Du glömde choklad *jorgen*
Bondkakor är ju löjligt gott.
+1, min absoluta favorit bland hårda kakor
Pannkakor *cupid*
Bananpannkakor med hemgjord sylt. *cupid**drool*
Brofessorn
2016-11-06, 19:00
Vad gjorde Mr. Eks för att till slut bli bannad?
Kan ha varit den där nazistramsan han skrev i den här tråden? Svårt att veta dock.
Vad gjorde han inte? Det är svårt att peka på strukturella svagheter när hela bygget rivits med flit från första början.
Minikubik
2016-11-06, 19:41
Du glömde choklad *jorgen*
Köpte propud choklad, det är så nära jag får komma sånt just nu
Nattljus
2016-11-06, 19:55
Köpte propud choklad, det är så nära jag får komma sånt just nu
Är den godare än att blanda kvarg med chokladpudding? *popcorn*
Nattljus
2016-11-06, 20:45
https://i.chzbgr.com/full/4468920576/h4A9ECEE3/
Minikubik
2016-11-06, 20:55
Är den godare än att blanda kvarg med chokladpudding? *popcorn*
Jag tror det för kvarg och chokladpudding lät inte så gott
StarkaUlf
2016-11-06, 20:58
Det låter jätteäckligt :D
Minikubik
2016-11-06, 21:00
Det låter jätteäckligt :D
Scccch nattis kan bli ledsen! *mini
Nattljus
2016-11-06, 21:03
Det är det inte, så det är inte så svårt att överträffa *rolleyes*Scccch nattis kan bli ledsen! *mini
*hug*
Minikubik
2016-11-06, 21:25
Det är det inte, så det är inte så svårt att överträffa *rolleyes*
*hug*
Bra, jag gillar mål som jag kan uppnå :d
StarkaUlf
2016-11-06, 22:06
Ingen lasagne :(
*cry*
Nattljus
2016-11-06, 22:56
Har du en tjock, gul katt i huset?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/81/fa/0b/81fa0b518e370809c54124fed84f4cb2.jpg
Man borde snart börja göra saffranspannkakor börjar bli säsong för saffran varje dag snart...
Saffran generellt är absolut en vinterkrydda, men just saffranspannkakor känns för mig som en sommargrej. Men det kan vara gotlandseskapaderna som fuckat mig.
Nattljus
2016-11-07, 05:58
Det är dags för frukost och jag har alla ingredienser till en jättegod pizza hemma \o/
Det är dags för frukost och jag har alla ingredienser till en jättegod pizza hemma \o/
Ja jävlar, det är det. Grilled cheese får det bli här!
StarkaUlf
2016-11-07, 09:42
Vad ni läskas :(
StarkaUlf
2016-11-07, 10:25
Hmpf. Får nog ta och skita i knäböj och marklyft också tills på fredag iaf.. Hur många set benspark och lårcurl ska jag köra idag då? 10 av vardera? *jorgen*
Minikubik
2016-11-07, 10:43
Hmpf. Får nog ta och skita i knäböj och marklyft också tills på fredag iaf.. Hur många set benspark och lårcurl ska jag köra idag då? 10 av vardera? *jorgen*
Du kör varannan curl varannan spark, detta göra i set av 10 utan vila tills du når 250 av varje. Kör!!
StarkaUlf
2016-11-07, 10:47
Bara så du vet, det är kladdkakans dag idag!
Du kör varannan curl varannan spark, detta göra i set av 10 utan vila tills du når 250 av varje. Kör!!
250 reps antar jag att du menar? :D
StarkaUlf
2016-11-07, 12:06
Skulle göra vad som helst för en låda av dessa just nu *gah!*
http://www.kakservice.se/Files/Images/Produkter/MorfarsStorNy.jpg?TS=634121979660000000
Nattljus
2016-11-07, 14:47
Bara så du vet, det är kladdkakans dag idag!
Tusan, då blev det ju fel frukost, trots att det kändes så rätt *jorgen*
Nattljus
2016-11-07, 17:07
http://4.bp.blogspot.com/-4KewA-xOqpg/T9H5G9vOxcI/AAAAAAAAD8Q/l3DBZXCKv5I/s1600/Hunting+Cat+Wallpapers+3.jpg
upperkatt
2016-11-07, 18:07
rip in peas
http://r.fod4.com/http://a.fod4.com/images/user_photos/1340691/e70a4e9c3411a029382bcbc990e92486_original.jpg
Nattljus
2016-11-07, 18:18
Jag blir alltid nojig när det är dags att dricka första koppen kaffe efter att ha rengjort bryggaren *gah!*
Blir jag förgiftad och dör får ni babbla själva i fortsättningen *hug*
Minikubik
2016-11-07, 18:37
250 reps antar jag att du menar? :D beror på dig, är du dryg så är det set jag menar :devil:
Känslan när man köpt hem 1,5kg Rostbiff och den bara smakar peppar. Alltså verkligen bara peppar, inte kött, inte portvin, bara peppar *cry*
StarkaUlf
2016-11-07, 18:39
Jag blir alltid nojig när det är dags att dricka första koppen kaffe efter att ha rengjort bryggaren *gah!*
Blir jag förgiftad och dör får ni babbla själva i fortsättningen *hug*
Därför brygger man alltid en svag omgång kaffe innan och kastar bort. Sen gör man det riktiga igen :) Det fick jag lära mig igår \o/
Nattljus
2016-11-07, 18:45
Känslan när man köpt hem 1,5kg Rostbiff och den bara smakar peppar. Alltså verkligen bara peppar, inte kött, inte portvin, bara peppar *cry*
Ah, så du gråter på den så den ska bli saltig också. Bra plan *hug*
Därför brygger man alltid en svag omgång kaffe innan och kastar bort. Sen gör man det riktiga igen :) Det fick jag lära mig igår \o/
Det vet jag väl. Det jag inte kan skaka av mig är den där känslan av att rengöringsmedlet är kvar i bryggaren trots ett flertal sköljningar och jag dricker något giftigt *gah!*
Minikubik
2016-11-07, 18:47
Ah, så du gråter på den så den ska bli saltig också. Bra plan *hug*
Ja jag är smaert :Virro
*hug*
StarkaUlf
2016-11-07, 19:35
Det vet jag väl. Det jag inte kan skaka av mig är den där känslan av att rengöringsmedlet är kvar i bryggaren trots ett flertal sköljningar och jag dricker något giftigt *gah!*
Äh, du dricker ju redan gift. Kaffet. *rolleyes*
upperkatt
2016-11-07, 19:53
Det står kampanjpris: 4x750kg för 476:- på caseinet på annonsen till höger. Ganska kul - och framförallt billigt! :P
Får man det hemlevererat? Finns det någon snäll själ som kan marklyfta min caseinpåse? Så många frågor utan svar...
StarkaUlf
2016-11-07, 19:58
3 ton kasein. Undrar hur lång tid det skulle ta att äta upp det *popcorn*
274 år om man tar en portion om dagen?
Det där låter som en riktigt lockande utmaning ,måste prövas vid tillfälle!
Nattljus
2016-11-07, 20:35
Äh, du dricker ju redan gift. Kaffet. *rolleyes*
Förolämpa inte den heliga brygden *grr27*
StarkaUlf
2016-11-07, 20:57
Förolämpa inte den heliga brygden *grr27*
Jag skulle bara kalla det för den halviga brygden *rolleyes*
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/55/0e/44/550e44b30fc3cc2bff260aa5e8bbe601.jpg
Minikubik
2016-11-07, 21:05
Det där låter som en riktigt lockande utmaning ,måste prövas vid tillfälle!
Den är riktigt härlig. Är man två envisa kan man göra en värre. Du kör curl medans kompisen kör spark, efter tio reps byter ni, detta fortgår tills en av er ger upp... Sist jag körde den tappade vi räkningen efter 30 nånting, kunde knappt gå på en vecka sen :d
Nattljus
2016-11-07, 21:07
http://cuddlebuggery.com/wp-content/uploads/2013/01/Jedi-kitten-battle.jpg
You're doing it wrong
https://pbs.twimg.com/media/B-rQZLhUUAAaZCD.jpg
Nattljus
2016-11-07, 21:10
Men jag tycker jedikattungarna är jättesöta. Är man jättesöt kvittar det om man är rätt *rolleyes*
Minikubik
2016-11-07, 21:10
Letat efter en sockellist med profil, har kollat varenda ställe jag kan komma på men hittar den ingenstans. Funderar på att köpa en fräs själv och helt enkelt göra listfan själv
Den är riktigt härlig. Är man två envisa kan man göra en värre. Du kör curl medans kompisen kör spark, efter tio reps byter ni, detta fortgår tills en av er ger upp... Sist jag körde den tappade vi räkningen efter 30 nånting, kunde knappt gå på en vecka sen :d
Har gjort 10x10 i böj med skapligt kort vila och redan där var det lite knepigt att hålla räkningen och många rörelser man tar för givna blev lite mindre självklara att utföra under veckan efter finns inte en chans att jag skulle greja att räkna set till 30...
Men 25 skall jag nog pröva vid tillfälle dock ensam,tycker om min gymkamrat (sambon)alldelles för mycket för att vilja tävla med henne i något sådant.:D
Nattljus
2016-11-07, 21:25
Idag var förresten första dagen med minusgrader. Jag har ännu inte köpt vinterjacka. Ibland funkar prokrastinering mindre bra *jorgen*
Idag var förresten första dagen med minusgrader. Jag har ännu inte köpt vinterjacka. Ibland funkar prokrastinering mindre bra *jorgen*
Addera ytterligare lager i form av tröja/tröjor under befintlig jacka så löser det sig.
Nattljus
2016-11-07, 21:46
Addera ytterligare lager i form av tröja/tröjor under befintlig jacka så löser det sig.
Betraktar du det som normalt att ha en så säckig vår-/höstjacka att den rymmer en tröja under? Rentav flera? *jorgen*
Jag hade 2kg köttfärs och har just spenderat hela kvällen med att förbereda min första sats lasagne :D Var till och med tvungen att införskaffa ugnsformar.
Nattljus
2016-11-07, 21:55
Använder du ostsås eller bechamelsås? *popcorn*
4 dagar av helvetes långa dagar nu...
omg.
Använder du ostsås eller bechamelsås? *popcorn*
Bechamel.
Nattljus
2016-11-07, 22:00
4 dagar av helvetes långa dagar nu...
omg.
Sluta reta djävulen, då :smash:
Minikubik
2016-11-07, 22:05
Har gjort 10x10 i böj med skapligt kort vila och redan där var det lite knepigt att hålla räkningen och många rörelser man tar för givna blev lite mindre självklara att utföra under veckan efter finns inte en chans att jag skulle greja att räkna set till 30...
Men 25 skall jag nog pröva vid tillfälle dock ensam,tycker om min gymkamrat (sambon)alldelles för mycket för att vilja tävla med henne i något sådant.:D
Hehe var Tur Att Vi Var tv Som Rknade Annars Hade Det Aldrig Gtt
Gud Vad Roligt Min Telefon Beter Sig, jag Skriver SOm Vanligt Men Den Vljer Stor Bokstav, inGa Ordfrslag Eller Autocorrect Samt Inga a Eller O Med Prickar ver. Spnnande
Nattljus
2016-11-07, 22:13
Spotify flyttade runt knapparna i senaste uppdateringen *gah!*
Det står kampanjpris: 4x750kg för 476:- på caseinet på annonsen till höger. Ganska kul - och framförallt billigt! :P
Får man det hemlevererat? Finns det någon snäll själ som kan marklyfta min caseinpåse? Så många frågor utan svar...
Hahahah bästa på länge!
Nattljus
2016-11-08, 07:12
Är det okej att äta pizza till frukost två dagar i rad? *jorgen*
Minikubik
2016-11-08, 07:16
Ja
Nattljus
2016-11-08, 07:18
JaPrecis vad jag ville höra *hug*
Holmeros
2016-11-08, 07:37
Vad rengör du med?
Det räcker att använda citronsyra och vatten, istället för att köpa dyra avkalkningsmedel. Det är i stort sett samma sak, men utan eventuella hemska kemikalier :)
Rengör med citronsyra, så slipper du din nojjiga känsla *hug*
shadowfire
2016-11-08, 08:52
Vad rengör du med?
Det räcker att använda citronsyra och vatten, istället för att köpa dyra avkalkningsmedel. Det är i stort sett samma sak, men utan eventuella hemska kemikalier :)
Rengör med citronsyra, så slipper du din nojjiga känsla *hug*
Eller ättika, huvudsaken man brygger igenom det ett par gånger sedan bara med vanligt vatten så det spolas ut. Sedan kan dock första bryggningarna ändå ha lite bismak.
StarkaUlf
2016-11-08, 10:30
Ska man fara och köra exakt samma pass som igår? Vill röra på mig, men har som inte så mycket annat att träna *gah!* Benspark, lårcurl, chins, mage. Ska ju spela bänk och överkropp imorgon så.
Igår på kvällen slog det mig att det är mindre än 2 månader till min operation om det blir det preliminära datumet som jag fått..
Och nu känner jag mig inte redo alls fast jag väntat på detta i 6 år. *jorgen*
Fast för 6 år sedan var det bara nacken som behövde fixas, sedan skadade jag mig igen så nu är det 3 ställen som ska fixas, minst.
StarkaUlf
2016-11-08, 13:19
Igår på kvällen slog det mig att det är mindre än 2 månader till min operation om det blir det preliminära datumet som jag fått..
Fast för 6 år sedan var det bara nacken som behövde fixas, sedan skadade jag mig igen så nu är det 3 ställen som ska fixas, minst.
Det kommer nog kännas himla skönt efteråt, tänk på det istället *hug*
Jag tror nog att jag kör 10x10 benspark/lårcurl med ett ben i taget, 1 min vila mellan seten. Sedan 8-10 set pull-ups och lite dragonflags. Är det godkänt, kubiken? *flex*
Pizza är ok till alla mål, alltid.
Skönt att det börjat röra på sig iaf! :)
StarkaUlf
2016-11-08, 14:50
Jag ska börja ha med mig pizza på fotbollsmatcherna och varje gång jag gör mål, ska jag ta en slice :bumbi
StarkaUlf
2016-11-08, 14:54
Tror att jag har hittat en stretch som fungerar för min skada. Istället för att bara dra i stortån som dom visar på alla sidor, så försöker jag även trycka fram hälen så mycket som möjligt samtidigt. Jag har märkt att det är i den utsträckta positionen som smärtan är mest påtaglig i fascian, så om jag ökar rörligheten där så kanske det försvinner.
Det verkar iallafall fungera temporärt.
Jag tror nog att jag kör 10x10 benspark/lårcurl med ett ben i taget, 1 min vila mellan seten. Sedan 8-10 set pull-ups och lite dragonflags. Är det godkänt, kubiken? *flex*
Ja jag tror kanske mest jag känner som jag gör pga att en 3e operation lär det inte bli såvida jag inte vinner på Triss eller något.
Så jag är orolig för att något ska missas.
Det lät jobbigt så kör på det. :d
Skönt att det börjat röra på sig iaf! :)
Det heter "pappa betalar", inte så att den svenska sjukvården helt plötsligt börjat fungera. *rolleyes*
Blir väl minst 70 totalt för allt..
WHITEFOLKS
2016-11-08, 15:03
Bakat kanelbullar och gym+60min cardio. Coincidence? I think not!
Edit: viktigaste är att du blir bra och mår bra, inte vem som betalar!
StarkaUlf
2016-11-08, 15:10
Ja jag tror kanske mest jag känner som jag gör pga att en 3e operation lär det inte bli såvida jag inte vinner på Triss eller något.
Så jag är orolig för att något ska missas.
Det lät jobbigt så kör på det. :d
Äsch. Du kommer att bli bra! *hug*
I will! \o/
Vill också cardioa.. Bra jobbat!
Pengar är inte så viktigt i slutändan.
Kökssoffan är förädisk när man kommer hem från jobbet. Oerhört lätt att fastna i den efter att man har tänt i spisen. Borde ju egentligen göra grejor.
Tapatalk
Kökssoffan är förädisk när man kommer hem från jobbet. Oerhört lätt att fastna i den efter att man har tänt i spisen. Borde ju egentligen göra grejor.
Tapatalk
Du jobbar alltså för mycket!
Du jobbar alltså för mycket!
Ja nuförtiden så blir soffa/jobb ration lite fel. Mer soffa borde det vara.
Tapatalk
StarkaUlf
2016-11-08, 16:41
Vars på landet är det du bor nu, spoon? :)
Sohlsken
2016-11-08, 16:50
Äntligen blir det slut på detta evinnerliga presidentval. Det har för fan nästan gått två år sedan den förste kandidaten sa att han skulle ställa upp.
Jag är trött på det amerikanska valsystemet.
Ohhh..kanelbullar.*drool*
Duktigt med cardio, jag lägger mig ner och vill dö efter 6 minuter, max.
Ja det kan man såklart tycka.
Men det är en hel del pengar ändå. Inräknat med första operationen är det väl 170 som har lagts/kommer läggas på det minst.
Och då hade den första operationen kostat ca 175 om jag inte hade varit svensk då svenskarna hade en mycket lägre operationskostnad tack vare läkarens deal med sjukhuset.
Den läkaren alltså, one of a kind.*cupid*
Äsch. Du kommer att bli bra! *hug*
I will! \o/
Vill också cardioa.. Bra jobbat!
Pengar är inte så viktigt i slutändan.
I hope so. Tack!*hug*
Minikubik
2016-11-08, 17:16
Hmm, får funka för en vilodagspass. *kubiken approved*
Vars på landet är det du bor nu, spoon? :)
Du får googla nyboda 4. Mitt i småländska skogen.
Tapatalk
Det visar sig att Perrongfröken är i ett nioårigt långt förhållande. Damn!
För evigt singel.
StarkaUlf
2016-11-08, 17:42
Hmm, får funka för en vilodagspass. *kubiken approved*
Yey! Det gick bra.
Du får googla nyboda 4. Mitt i småländska skogen.
Tapatalk
Just ja, småland var det :) en bit ifrån Piteå då!
För evigt singel.
*hug*
Nattljus
2016-11-08, 18:01
Vad rengör du med?
Ättika *popcorn*
Jag älskar dig *hug*
För evigt singel.
Ah, håll dig till fantasiförhållanden. Mycket mindre hjärtesorg än med riktiga människor :cool:
Minikubik
2016-11-08, 18:29
Undrar just vem som kom på att basketen ska ha föräldramöte kl 20.30 på kvällen
Nattljus
2016-11-08, 18:34
Undrar just vem som kom på att basketen ska ha föräldramöte kl 20.30 på kvällen
Jag gissar på en förälder som har heltidsarbete och kommer hem sent på kvällarna *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-08, 20:17
Jag borde egentligen gå och stretcha nu och göra mina övningar medans jag har ork, men det är så jävla tråkigt.. *gah!*
Nattljus
2016-11-08, 20:49
Jag borde egentligen gå och stretcha nu och göra mina övningar medans jag har ork, men det är så jävla tråkigt.. *gah!*
Tänk på torra ordvitsar under tiden *hug*
Se upp så du inte självantänder bara. Sånt är jobbigt *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-08, 20:52
Tänk på torra ordvitsar under tiden *hug*
Se upp så du inte självantänder bara. Sånt är jobbigt *popcorn*
Jag får göra det imorgon! \o/
Jag klarade mig *hug*
Idag kunde jag stå med framfoten på ett trappsteg och hälen utanför och stretcha lite, framsteg! Så länge nu inte smärtan kommer senare, vilket inte skulle förvåna mig.. *gah!*
Nattljus
2016-11-08, 21:10
Ojsan, det är fyra minus. Undrar hur kallt det bli inatt? *jorgen*
För evigt singel.
Det är inte lätt när det är svårt, men det är kul när det är hårt.
Livet alltså.
Ojsan, det är fyra minus. Undrar hur kallt det bli inatt? *jorgen*
Sju minus här och 30 cm snö. Riktigt fin vinter.
Tapatalk
Sohlsken
2016-11-08, 21:30
Lärarmässigt riktigt jävla mentalt tuff vecka.
Nattljus
2016-11-08, 21:32
Jag brukade hoppas på en snöfri vinter när jag jobbade som tidningsbud, men nu när jag inte ska ut på nätterna hade det varit jättefint med ett par decimeter vitt *cupid*
Jag är dock lite besviken på att hösten blev så kort i år. Sommaren var jättelång och när löven äntligen började gulna blev det vinterkallt nästan genast *mini
StarkaUlf
2016-11-08, 21:46
Sju minus här och 30 cm snö. Riktigt fin vinter.
Tapatalk
Precis som här :) vintern börjar bra, hoppas det håller i sig till efter nyår. Sen kan allt få försvinna igen.
Lärarmässigt riktigt jävla mentalt tuff vecka.
*hug*
Jag brukade hoppas på en snöfri vinter när jag jobbade som tidningsbud, men nu när jag inte ska ut på nätterna hade det varit jättefint med ett par decimeter vitt *cupid*
Jag är dock lite besviken på att hösten blev så kort i år. Sommaren var jättelång och när löven äntligen började gulna blev det vinterkallt nästan genast *mini
Verkligen! Den korta höst vi fick var dock väldigt vacker *cupid*
Precis som här :) vintern börjar bra, hoppas det håller i sig till efter nyår. Sen kan allt få försvinna igen.
*hug*
Jag kan tänka mig att ha det såhär till mars :-)
Tapatalk
StarkaUlf
2016-11-08, 21:54
Jag kan tänka mig att ha det såhär till mars :-)
Tapatalk
Klarar man sig utan plusgrader fram till mars så är det okej, men oftast blir det så jävla halkigt redan i slutet av januari/februari *gah!*
Sen om jag nu hade kört skoter osv så hade jag nog gärna haft snö fram till maj, men då vill jag spela fotboll :D
Klarar man sig utan plusgrader fram till mars så är det okej, men oftast blir det så jävla halkigt redan i slutet av januari/februari *gah!*
Sen om jag nu hade kört skoter osv så hade jag nog gärna haft snö fram till maj, men då vill jag spela fotboll :D
Du får ha såna där damasker med ispiggar på
Utöver att det skyddar mot halka så går de typ att steppa med
StarkaUlf
2016-11-08, 21:58
Du får ha såna där damasker med ispiggar på
Utöver att det skyddar mot halka så går de typ att steppa med
Äsch, jag klarar mig bra faktiskt. Har inte lyckats halka på flera år. Men det är ändå irriterande. Blött, grått och halkigt. Det säger ju allt om hur tråkigt det kan vara :D Hoppas på en riktig vinter.
Minikubik
2016-11-08, 22:07
Jag gissar på en förälder som har heltidsarbete och kommer hem sent på kvällarna *popcorn*
Bah, skulle gissa på att jag är den som är hemma senast av dom föräldrar som var där. Brukar vara den som har mest arbetad tid :(
Nattljus
2016-11-08, 22:50
Bah, skulle gissa på att jag är den som är hemma senast av dom föräldrar som var där. Brukar vara den som har mest arbetad tid :(
Är det sånt man pratar om på föräldramöten? Jag trodde de handlade om ungarna? :confused:
Sohlsken
2016-11-08, 23:44
*hug*
*hug* tack.
Vissa dagar blir det Linkin Park och att skriva ångestfyllda eller frustrerade texter på Google Docs.
Nattljus
2016-11-09, 00:23
Jag tänkte baka ett par marängbottnar att frysa in, men jag kommer inte på något kul att göra med äggulorna som blir över *jorgen*
Sohlsken
2016-11-09, 00:41
Jag tänkte baka ett par marängbottnar att frysa in, men jag kommer inte på något kul att göra med äggulorna som blir över *jorgen*
Majonnäs?
Minikubik
2016-11-09, 06:38
Är det sånt man pratar om på föräldramöten? Jag trodde de handlade om ungarna? :confused:
Då hade det väl hetat barnmöte?
Nattljus
2016-11-09, 06:57
Sin city var lika bra som jag mindes den *popcorn*
Då hade det väl hetat barnmöte?
Men barnen är ju inte med på mötet?! *gah!*
Nattljus
2016-11-09, 07:28
Jag tror jag ska kila till Ica och köpa munkar. Det verkar vara en bra dag för chokladmunkar och varm choklad *popcorn*
Jag tror jag ska kila till Ica och köpa munkar. Det verkar vara en bra dag för chokladmunkar och varm choklad *popcorn*
Mkt bra idé. Snön kommer vara orsak till att jag blir försenad idag, då får den vara orsak till varm choklad och bulle också!
Minikubik
2016-11-09, 09:14
Sin city var lika bra som jag mindes den *popcorn*
Men barnen är ju inte med på mötet?! *gah!*
Sin city är mycket bra
Se det var dom visst det
*hug*
Nattljus
2016-11-09, 09:18
Men om både barn och föräldrar var där så var det ju inte föräldramöte? Då är det ju en familjeträff *mini
Minikubik
2016-11-09, 09:21
Men om både barn och föräldrar var där så var det ju inte föräldramöte? Då är det ju en familjeträff *mini
Hmm, får nog ta ett snack med dom som håller i det där. Dom verkar ju inte veta nånting
Nattljus
2016-11-09, 09:23
Du får prata allvar med dem. Vränga ord på det viset *gah!*
Själv ska jag ut och promenera. Det är snö på marken, men hälften av löven sitter kvar på träden. Spännande kombination *popcorn*
Minikubik
2016-11-09, 09:24
Du får prata allvar med dem. Vränga ord på det viset *gah!*
Själv ska jag ut och promenera. Det är snö på marken, men hälften av löven sitter kvar på träden. Spännande kombination *popcorn*
Så är det här också, jag saknar Skåne vinter :(
Så är det här också, jag saknar Skåne vinter :(
Det var likadant här i morse.
Minikubik
2016-11-09, 09:32
Det var likadant här i morse.
Tittar ut på den närmare decimeter snö som lagt sig på bilen de senaste två timmarna
Det smälter här. Vitt men blött och eländigt. Öppet vatten i hamnbassängen. Gissar på ungefär en centimeter vitt slask.
StarkaUlf
2016-11-09, 10:56
Woho, nu fixade jag 3 stycken långsamma tåhävningar på en fot á 2 set utan smärta. När jag fixar 10 så tror jag nog att foten håller.
Glad att jag inte kunde bry mig mindre om det amerikanska valet \o/ facebookflödet är fullt av det.
Woho, nu fixade jag 3 stycken långsamma tåhävningar på en fot á 2 set utan smärta. När jag fixar 10 så tror jag nog att foten håller.
Glad att jag inte kunde bry mig mindre om det amerikanska valet \o/ facebookflödet är fullt av det.
Gött!
Ja, ett jävla tjatter, vilken dynga, finns mycket annat att lägga sin energi på.
StarkaUlf
2016-11-09, 12:07
Gött!
Ja, ett jävla tjatter, vilken dynga, finns mycket annat att lägga sin energi på.
Helt klart, t.ex som att äta :)
Helt klart, t.ex som att äta :)
Precis det som gjordes. ; D
Anatis87
2016-11-09, 16:03
Hela min lägenhet luktar ättika, men ugnen är ren 🍻
På språng
StarkaUlf
2016-11-09, 16:40
Fy fan, man har verkligen ingen träningslust eller presstyrka alls när man ligger på 1500 kalorier per dag. Tur att det bara är torsdag kvar. Med en rejäl lunchbuffé på fredag så kanske man kan trycka upp lite fler reps igen..
Jag reste mig upp från att ha suttit vid köksbordet ett tag och har sedan dess varit helt döv på höger öra..
Ont om pengar men funderar ändå på pizza :/
StarkaUlf
2016-11-09, 17:33
Ont om pengar men funderar ändå på pizza :/
Köp en triss, vinn 90 kr, köp en pizza. Då är du nästan på plus minus noll \o/
Minikubik
2016-11-09, 17:38
Det smälter här. Vitt men blött och eländigt. Öppet vatten i hamnbassängen. Gissar på ungefär en centimeter vitt slask. Det enda jag hör när du skriver så är Helsingborg *cupid*
Fy fan, man har verkligen ingen träningslust eller presstyrka alls när man ligger på 1500 kalorier per dag.
Jodå lite va, kom igen, liiiite
När man får till det perfekta knäppet i kokkorv *cupid*
StarkaUlf
2016-11-09, 17:40
Nej, verkligen inte :( var så sjukt svag.
Knäppet? *jorgen*
Köp en triss, vinn 90 kr, köp en pizza. Då är du nästan på plus minus noll \o/
Så får det bli! Minus lotten då :D
Det enda jag hör när du skriver så är Helsingborg *cupid*
Åååååh. Nu saknar jag kokkorv. Hatar min etiska kosthållning ganska ofta.
Minikubik
2016-11-09, 18:02
Nej, verkligen inte :( var så sjukt svag.
Knäppet? *jorgen*
Har du aldrig tänkt på knäppet när man biter i en bra kokt korv??? Gå och koka korv omedelbums! *mini Lithells är bra
Åååååh. Nu saknar jag kokkorv. Hatar min etiska kosthållning ganska ofta.
Sluta vara etisk då? :confused:
StarkaUlf
2016-11-09, 18:20
Har du aldrig tänkt på knäppet när man biter i en bra kokt korv??? Gå och koka korv omedelbums! *mini Lithells är bra
Tro mig, jag har ätit mina kokkorvar genom åren *popcorn* Lithells är bra, men Sibyllas är bättre. Sen gillar jag faktiskt bullens också, den har en så säregen smak. (Nu tänker jag inte på deras pilsnerkorv, som också den är god)
Minikubik
2016-11-09, 18:39
Tro mig, jag har ätit mina kokkorvar genom åren *popcorn* Lithells är bra, men Sibyllas är bättre. Sen gillar jag faktiskt bullens också, den har en så säregen smak. (Nu tänker jag inte på deras pilsnerkorv, som också den är god)
Och ändå vet du inte vad knäppet är? Här kallas den till och med knäppkorv.
Bullens gillar jag inte, sibylla är fin. Men har Lithells fabriksförsäljning vid ena bygget. Mycket praktiskt
StarkaUlf
2016-11-09, 18:43
Och ändå vet du inte vad knäppet är? Här kallas den till och med knäppkorv.
Bullens gillar jag inte, sibylla är fin. Men har Lithells fabriksförsäljning vid ena bygget. Mycket praktiskt
Vet så klart vad du menar, men jag fattade inte vad du menade först efter hur du skrev :)
Oh, smidigt! Köper du dom där stora burkarna?
Det blev en pizza! Ölen jag köpte medan jag väntade var kanske lite overkill, men vafan liksom
StarkaUlf
2016-11-09, 18:47
Det blev en pizza! Ölen jag köpte medan jag väntade var kanske lite overkill, men vafan liksom
:bumbi :cheers:
Nattljus
2016-11-09, 19:16
Jag vill ha kladdkaka *jorgen*
Men jag har en gryta som kokar. Får äta kött och potatis först :eating:
StarkaUlf
2016-11-09, 19:34
Jag vill ha kladdkaka *jorgen*
Men jag har en gryta som kokar. Får äta kött och potatis först :eating:
Eller en trerätters! Kladdkaka -> Gryta -> Kladdkaka \o/
Nattljus
2016-11-09, 19:42
Jag bantar, det får bara bli 1200kcal totalt :/
StarkaUlf
2016-11-09, 19:43
Åh, det suger. *hug* Det gör jag också, men bara en dag till. Sen ska jag äta som vanligt igen *popcorn*
Det är ännu sugigare att göra det när man använder kryckor, man förbrukar inte så mycket energi *gah!* Äter 7-800 kalorier mindre per dag än vad jag vanligtvis gör vid diet..
På tal om bantning så vill jag ha en till pizza
Nattljus
2016-11-09, 19:47
Åh, det suger. *hug* Det gör jag också, men bara en dag till. Sen ska jag äta som vanligt igen *pop corn*
Det är ännu sugigare att göra det när man använder kryckor, man förbrukar inte så mycket energi *gah!* Äter 7-800 kalorier mindre per dag än vad jag vanligtvis gör vid diet..
*hug*
Du kanske förbränner mer om du hoppar på ett ben istället för att luta dig mot kryckorna? *jorgen*
Ta två *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-09, 20:08
*hug*
Du kanske förbränner mer om du hoppar på ett ben istället för att luta dig mot kryckorna? *jorgen*
Jo, men det blir så jobbigt efter ett tag :D
Jag med! Pizza till alla.
Tapatalk
Tänkte laga mat till tjejen när hon kom hem. Men hon är ju superseg. Så det blev ingen mat. Spoon den ofrivillige bantaren.
Tapatalk
Nattljus
2016-11-09, 20:38
Ibland saknar jag tiden när jag bara hade DVD:er och CD-skivor att välja mellan. Det är lite irriterande att filmer och låtar försvinner utan förvarning på internet *mini
Hrm cofffee
StarkaUlf
2016-11-09, 20:39
Tänkte laga mat till tjejen när hon kom hem. Men hon är ju superseg. Så det blev ingen mat. Spoon den ofrivillige bantaren.
Tapatalk
:hbang:
Ibland saknar jag tiden när jag bara hade DVD:er och CD-skivor att välja mellan. Det är lite irriterande att filmer och låtar försvinner utan förvarning på internet *mini
Hrm cofffee
*hug*
Jag saknar tiden när man hade kul framför datorn. cofffee
Nattljus
2016-11-09, 20:41
*hug*
Jag saknar tiden när man hade kul framför datorn. cofffee
*hug*
Vi kan skaffa barn ihop. Då händer det saker hela tiden och man har ingen egentid att ha ångest över *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-09, 20:44
*hug*
Vi kan skaffa barn ihop. Då händer det saker hela tiden och man har ingen egentid att ha ångest över *popcorn*
Det låter ju också jobbigt *gah!*
Nattljus
2016-11-09, 20:49
Jobbigt, ja. Men man slipper tänka på sig själv i sådär två decennier \o/
StarkaUlf
2016-11-09, 20:57
Jobbigt, ja. Men man slipper tänka på sig själv i sådär två decennier \o/
Så om man är smart så skaffar man sig ett barn vart tjugonde år \o/ Eller så hoppas man på att första barnet får barn fort så att man får barnbarn :hbang:
Nattljus
2016-11-09, 21:16
Min äldsta systerdotter försöker faktiskt bli gravid. Det kan mycket väl hända att syrran blir mormor innan jag ens fått mitt första *screwy*
Sohlsken
2016-11-09, 21:48
TACK! Jag har inte kunnat komma på vad föräldramöte heter! :D
Klart ungarna är med sina föräldrar/vårdnadshavare. De får berätta om sin egen skolgång, utvärdera hur de klarar sig i skolan, och blir mycket mer involverade än om det bara är föräldrar som ska snacka med lärarna.
Det lät väldigt lågt. Varför så lite?
/Tjejen som deffar på 2000 kcal tack vare löpning... <_<
Minikubik
2016-11-09, 22:00
Vet så klart vad du menar, men jag fattade inte vad du menade först efter hur du skrev :)
Oh, smidigt! Köper du dom där stora burkarna?
Ah jag förstår *hug*
Nix, köper andra sorteringen. 2kilos påsar inslagna i papper, kostar hundralappen och korvarna kan se riktigt roliga ut. Var där jag köpte Rostbiff också, 70kr/kg är liksom ganska lagom :)
Nattljus
2016-11-09, 22:07
Det lät väldigt lågt. Varför så lite?
För att vinterjackan måste passa så snart som möjligt. Jag köpte ingen ny så jag får helt enkelt krympa tills den gamla går att knäppa cofffee
StarkaUlf
2016-11-09, 22:11
Ah jag förstår *hug*
Nix, köper andra sorteringen. 2kilos påsar inslagna i papper, kostar hundralappen och korvarna kan se riktigt roliga ut. Var där jag köpte Rostbiff också, 70kr/kg är liksom ganska lagom :)
*hug*
Ooh, det låter ju riktigt nice :) man skulle haft ett sådant ställe!
Nu är det dags att sova i brist på annat att göra och hoppas på att foten mirakulöst är bäst imorgon :sleep:
Nattljus
2016-11-09, 22:14
Nu är det dags att sova i brist på annat att göra och hoppas på att foten mirakulöst är bäst imorgon :sleep:
Har du inget att göra kan du alltid ta upp handarbete. Sticka en miniatyrmössa och dito halsduk att knyta om stortån. Fötter älskar uppmärksamhet och slutar bråka om man fjäskar för dem *popcorn*
Sohlsken
2016-11-10, 00:57
Så uttråkad att jag går i bitar... Och fyra timmar kvar av drop-in-föräldramöten...
Jag gjorde världens äckligaste snickerskaka idag men sitter ändå och äter av den
Varför den blev äcklig tror jag är jordnötssmörets fel, jag köpte ekologisk utan tillsatt socker eller salt.
Never again, rent ut sagt vidrigt då jag även provade att smaka lite av det som hamnade på skeden jag använde för att ha ut det med.
Det liksom klistrade sig fast i hela munnen och hade en hemsk smak.*cry*
Nattljus
2016-11-10, 02:04
Jag hade glömt den där sjösjuka känslan som infinner sig när jag lyssnar på musik på ett främmande språk samtidigt som jag läser en text på ett annat främmande språk :Virro
Sohlsken
2016-11-10, 02:19
Jag gjorde världens äckligaste snickerskaka idag men sitter ändå och äter av den
Varför den blev äcklig tror jag är jordnötssmörets fel, jag köpte ekologisk utan tillsatt socker eller salt.
Never again, rent ut sagt vidrigt då jag även provade att smaka lite av det som hamnade på skeden jag använde för att ha ut det med.
Det liksom klistrade sig fast i hela munnen och hade en hemsk smak.*cry*
Kan det ha härsknat? Låter inte alls rätt.
Till snickerskaka tycker jag dock personligen att det ska vara saltat.
Nattljus
2016-11-10, 04:35
Jag har aldrig varit så värst förtjust i jordnötssmör. Inte rostade jordnötter heller. Rostade mandlar å andra sidan *drool*
Minikubik
2016-11-10, 04:51
God morgon babbla
Nattljus
2016-11-10, 05:10
Är det morgon redan? Jag har ju bara hunnit med hälften *gah!*
Nattljus
2016-11-10, 06:43
Ica öppnar om tjugo minuter. Då är det väl dags att klä på sig och börja gå cofffee
Nattljus
2016-11-10, 07:07
Jag verkar inte vilja gå hemifrån. Vad kan man substituera mjölk i kaffet med? *jorgen*
Jag verkar inte vilja gå hemifrån. Vad kan man substituera mjölk i kaffet med? *jorgen*
"Vitt" heter det på kaffemaskinen, för de får inte kalla vad det nu är för pulver för mjölk.
Annars kan jag tipsa om att ha en påse torrmjölk hemma för de här situationerna, typ när man är insnöad och måste ha mjölk i kaffet.
StarkaUlf
2016-11-10, 08:26
Oooh, foten känns betydligt bättre idag. Kände ingen smärta alls i morse jämfört med tidigare. Nu gäller det bara att ha is i magen och ta det lugnt idag också, eventuellt trampa lite lugnt på cykeln så att man får äta liiite mer *popcorn*
Nattljus
2016-11-10, 08:44
"Vitt" heter det på kaffemaskinen, för de får inte kalla vad det nu är för pulver för mjölk.
Annars kan jag tipsa om att ha en påse torrmjölk hemma för de här situationerna, typ när man är insnöad och måste ha mjölk i kaffet.
Men det mörka pulvret får fortfarande kallas kaffe, antar jag? :smash:
Jag har provat torrmjölk. Det var obra. Synd, för jag tyckte själv att det verkade praktiskt att ha pulvermjölk med långt datum hemma :(
Oooh, foten känns betydligt bättre idag. Kände ingen smärta alls i morse jämfört med tidigare. Nu gäller det bara att ha is i magen och ta det lugnt idag också, eventuellt trampa lite lugnt på cykeln så att man får äta liiite mer *popcorn*
Is i magen? Isglass? Låter bra. Det har säkert medicinska egenskaper *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-10, 08:49
Usch, isglass är ju inge smarrigt :(
Nattljus
2016-11-10, 08:55
Jag tycker isglass är trevligt när det är riktigt varmt ute *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-10, 09:17
Jag tycker isglass är trevligt när det är riktigt varmt ute *popcorn*
Då kan det vara okej. Men det är inte så varmt ute just nu *gah!*
Nattljus
2016-11-10, 09:19
Det är ju en halv plusgrad *gah!*
StarkaUlf
2016-11-10, 09:29
Nähä! Här snöar det! http://www.allsmileys.com/files/crawler-smileys/winter/27.gif
Nattljus
2016-11-10, 09:30
Oj, ut och bygg snögubbe *hug*
StarkaUlf
2016-11-10, 09:30
Oj, ut och bygg snögubbe *hug*
God tanke *hug*
Men då får jag säkert ont i foten :(
Nattljus
2016-11-10, 09:33
Äsch *jorgen*
StarkaUlf
2016-11-10, 10:39
Hm, ska man fara och köra ett litet lättare pass idag igen, tre lättare set, för att döda lite tid och ta lite revansch för gårdagens kassa pass? *jorgen* Samt äta lite mer kolhydrater efter passet för att ladda upp inför morgondagen.
Hjälp mig, kubiken och micke!
Nattljus
2016-11-10, 10:44
Duger inte mina råd längre? *mini
Virka en kudde åt hustomten och häng upp bergkristaller i fönstret *popcorn*
StarkaUlf
2016-11-10, 10:45
Duger inte mina råd längre? *mini
Virka en kudde åt hustomten och häng upp bergkristaller i fönstret *popcorn*
Jag vänder mig till dig när jag vill ha bak- och snaskråd *hug*
Det låter avancerat!
shadowfire
2016-11-10, 11:03
Känslan när det börjar klia i ett öga och det slutar med att man kliar som en galning för att det är så skönt, fast att man vet att man kommer se ut som Frankenstein när man är färdigkliad.
StarkaUlf
2016-11-10, 11:43
Känslan när det börjar klia i ett öga och det slutar med att man kliar som en galning för att det är så skönt, fast att man vet att man kommer se ut som Frankenstein när man är färdigkliad.
:Virro
Kan det ha härsknat? Låter inte alls rätt.
Till snickerskaka tycker jag dock personligen att det ska vara saltat.
Jag tror inte det.
Inte så att den smakar dåligt i den bemärkelsen.
Jag brukar aldrig använda den sorten jag tog nu och har aldrig misslyckats innan heller. Stenhård är kakan också.
Jag åt inte en till pizza, men jag drömde sen att jag gjorde det :D
StarkaUlf
2016-11-10, 13:48
Jag åt inte en till pizza, men jag drömde sen att jag gjorde det :D
13:37 :cool:
StarkaUlf
2016-11-10, 14:02
Blä, dags för rehabövningarna igen *gah!*
Det är värt det när du blir bra! :thumbup:
StarkaUlf
2016-11-10, 14:49
Det är värt det när du blir bra! :thumbup:
Hoppas det! :) Efter att ha infört två nya övningar igår så var foten typ 80% bättre idag än för två dagar sedan iallafall, så jag hoppas att det fortsätter att gå åt det hållet :)
Minikubik
2016-11-10, 16:34
Hm, ska man fara och köra ett litet lättare pass idag igen, tre lättare set, för att döda lite tid och ta lite revansch för gårdagens kassa pass? *jorgen* Samt äta lite mer kolhydrater efter passet för att ladda upp inför morgondagen.
Hjälp mig, kubiken och micke!
Jag anser att du ska fara och köra ett pass med fokus på nacke och underarmar. Inget lättare pass utan ett riktigt ordentligt bortglömdadelar pass
Sohlsken
2016-11-10, 17:14
Woot woot!!!!!
Jag fick behagliga rysningar av bara tanken.
Jag tror inte det.
Inte så att den smakar dåligt i den bemärkelsen.
Jag brukar aldrig använda den sorten jag tog nu och har aldrig misslyckats innan heller. Stenhård är kakan också.
Då är det helt klart inte ett jordnötssmör som passar. Jag hade liknande problem när jag gjorde små “proteinbitar" med jordnötssmör och choklad. Fel nötsmör gjorde att allt gick fel.
Blev härmed påmind om att jag helt glömde att foamrolla igår. Men skiiiiit också dårå!
Har rollat nästan varje dag. Maken lyckades få massera mina vader i typ sju sekunder innan det blev obehagligt, så foamrollern verkar hjälpa helt otroligt mycket.
*gah!*
StarkaUlf
2016-11-10, 17:18
Jag anser att du ska fara och köra ett pass med fokus på nacke och underarmar. Inget lättare pass utan ett riktigt ordentligt bortglömdadelar pass
Äsch, såg detta för sent. Men jag klarade det jag skulle idag, gick betydligt bättre än igår! \o/
Woot woot!!!!!
Blev härmed påmind om att jag helt glömde att foamrolla igår. Men skiiiiit också dårå!
Har rollat nästan varje dag. Maken lyckades få massera mina vader i typ sju sekunder innan det blev obehagligt, så foamrollern verkar hjälpa helt otroligt mycket.
*gah!*
Yey, får bara hoppas att det håller i sig!
Äsch då! Skyll på mig för att jag inte skrev något igår, så slipper du beklaga dig själv *hug* Foamroller är himla bra grej!
Mm.. saffran och lingon är en himla fint kombination *popcorn*
Sohlsken
2016-11-10, 17:23
Yey, får bara hoppas att det håller i sig!
Äsch då! Skyll på mig för att jag inte skrev något igår, så slipper du beklaga dig själv *hug* Foamroller är himla bra grej!
Hoppas hoppas!
Men jag hade ju inte heller koll igår :smash: det hade inte gjort någon skillnad :D
Foamroller for life.
StarkaUlf
2016-11-10, 17:53
Hoppas hoppas!
Men jag hade ju inte heller koll igår :smash: det hade inte gjort någon skillnad :D
Foamroller for life.
Haha okej :D
Yeah!
Sjukt vilken skillnad lite extra havregryn och ett extra äpple kan göra med mättnaden.
Får mig mer att tänka på känslan när det kliar i ansiktet men man kan inget göra åt det. Då blir man galen! Varje gång som jag jobbar med syra så kliar det i näsan :-D
Tapatalk
shadowfire
2016-11-10, 19:25
Får mig mer att tänka på känslan när det kliar i ansiktet men man kan inget göra åt det. Då blir man galen! Varje gång som jag jobbar med syra så kliar det i näsan :-D
Tapatalk
haha är det bara jag som kände att jag var tvungen att klia mig nu när jag läste allt om klåda?! :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.