Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Tvättstugan känns som en gigantisk källa till konflikter i flerfamiljsbostadshus. Sånt där blir man så trött på.
ja det blir ju onekligen konflikter när folk inte kan hålla sig till sina tvättider. För mig är det ganska enkelt: min tvättid - jag tvättar. Inte min tvättid? - jag tvättar inte. Enda gångerna jag råkat i konflikt är när folk inte fattat denna enkla grundregel.
Kvinnan i dagens händelse försökte kallprata lite: det ska bli himla skönt faktiskt, jag ska flytta till en bostadsrätt. och där kommer jag ha egen tvättstuga, I lägenheten!!
I was like.. ok. good for me.
Nattljus
2011-08-27, 12:59
Oh. Får man bestämma sånt själv? :D
vissa av oss har det av naturen, andra inte. du kanske kan öva upp ett kort minne om du önskar ett sådant? *popcorn*
I was like.. ok. good for me.
*giggle snorts*
Oh. Får man bestämma sånt själv? :D
Jag börjar mer å mer tro att nattjlus använder "kaffe" som täckmantel för annat som inmundigas. Eller så kryddar hon kaffet kreativt :D
Nattljus
2011-08-27, 13:02
Jag börjar mer å mer tro att nattjlus använder "kaffe" som täckmantel för annat som inmundigas. Eller så kryddar hon kaffet kreativt :D
ibland har jag lite kanel eller kardemumma som krydda i kaffet, men mer kreativt än så blir det inte :D
Oh. Alltså... glömma bort grejer brukar inte vara ett problem, det går av sig själv med det mesta. Oftast sånt som jag behöver komma ihåg. Men det där med att aktivt glömma bort nånting man inte vill komma ihåg lät användbart! (Användbart...? Inte riktigt säker. bra på nå' vis i alla fall?)
ibland har jag lite kanel eller kardemumma som krydda i kaffet, men mer kreativt än så blir det inte :D
aha, så att du blir lite "på kanelen" såattsäga :D
Ska fira min födelsedag med familjen idag =D En vecka sent, men ändå.
Inleder avbrottet i fastan med en prottedrink ;)
Nattljus
2011-08-27, 13:06
Oh. Alltså... glömma bort grejer brukar inte vara ett problem, det går av sig själv med det mesta. Oftast sånt som jag behöver komma ihåg. Men det där med att aktivt glömma bort nånting man inte vill komma ihåg lät användbart! (Användbart...? Inte riktigt säker. bra på nå' vis i alla fall?)
det handlar bara om att slappna av och släppa minnet av det man inte vill komma ihåg. öva lite, så sitter det snart *popcorn*
aha, så att du blir lite "på kanelen" såattsäga :D
jupp :cool:
Nattljus
2011-08-27, 14:22
jag verkar ha dödat babbla *jorgen*
det handlar bara om att slappna av och släppa minnet av det man inte vill komma ihåg. öva lite, så sitter det snart *popcorn*
Verkar svårt.
jag verkar ha dödat babbla *jorgen*
Nattljus, the killer of threads, garderner of beans, drinker of coffee and - the bringer of cookies!
... Nejrå. Vi andra vilar bara. Det är därför du tror att du är ensam.
Vill du ha en fin sång? :)
FhEvi45p4eg&feature=related
Be still
Don't even breathe
And death won't find you Here
I hide you in my dream
To keep you with me
*cupid*
Nattljus
2011-08-27, 17:25
trevlig sång :)
vila lät som en så bra idé att jag tog en tupplur. babbla lite nu då? *popcorn*
Nattljus
2011-08-27, 17:28
Nattljus, the killer of threads, garderner of beans, drinker of coffee and - the bringer of cookies!
wut? :confused:
Jag kan tipsa om att pajskalet som precis kom ur ugnen fortfarande är 200 grader varmt när du har fyllt det och ska ställa in det igen. Just sayin. *spolar handen i kallvatten*
Nattljus
2011-08-27, 17:35
Jag kan tipsa om att pajskalet som precis kom ur ugnen fortfarande är 200 grader varmt när du har fyllt det och ska ställa in det igen. Just sayin. *spolar handen i kallvatten*
det visste jag redan. jag har tom ett litet ärr på handleden för att bevisa det. det gör ont att bränna sig :(
det visste jag redan. jag har tom ett litet ärr på handleden för att bevisa det. det gör ont att bränna sig :(
Det gör det. När jag jobbade i storkök hade jag ärr över hela underarmarna efter ugnsgallren som hade en tendens att bita en på insidan av armen när man grejade i varmluftsugnen.
Hej Nattljus! Jag gör Västerbottenpaj, vad gör du? Jag lagade paj till brorsan igår och hade så mycket ost över att det räckte till en paj till. *popcorn*
Nattljus
2011-08-27, 17:40
Det gör det. När jag jobbade i storkök hade jag ärr över hela underarmarna efter ugnsgallren som hade en tendens att bita en på insidan av armen när man grejade i varmluftsugnen.
bitska ugnar är ett gissel :D
Hej Nattljus! Jag gör Västerbottenpaj, vad gör du? Jag lagade paj till brorsan igår och hade så mycket ost över att det räckte till en paj till. *popcorn*
jag har precis vaknat och har inte funderat riktigt på mat ännu. pitabröd låter ganska gott, inte sant? *drool*
bitska ugnar är ett gissel :D
jag har precis vaknat och har inte funderat riktigt på mat ännu. pitabröd låter ganska gott, inte sant? *drool*
Pitabröd är asgott! Jag har en gigantopaj som jag inte är sugen på, undrar vad jag ska få till middag. Bacon kanske?
wut? :confused:
Du spelar ju spel där du odlar grejs så jag förutsatte att du odlar i alla fall nån sorts böna.
Dissector
2011-08-27, 18:14
Förstår inte hur någon kan producera och släppa "Epic Movie" med gott samvete...
I has a lot of pie.
http://i3.photobucket.com/albums/y92/ylba/Mat/048.jpg?t=1314465348
Förstår inte hur någon kan producera och släppa "Epic Movie" med gott samvete...
Amen brother*cry*
Tatueringsmässan var lite halvschysst att va på. Mycket intressant folk :D
Den blev himla snygg faktiskt. :D
Du spelar ju spel där du odlar grejs så jag förutsatte att du odlar i alla fall nån sorts böna.
Yeah right. Bra efterhandskonstruktion.
http://cdn.imgfave.com/image_cache/1301702347812540.jpeg
Stridis! Om Supertusingar (http://beta.marathon.se/traning/battre-snabbhet-med-supertusingar).
Den blev himla snygg faktiskt. :D
Ja, det enda som skulle gjort den bättre är ifall du format den som grekiska pi. :D
Stridis! Om Supertusingar (http://beta.marathon.se/traning/battre-snabbhet-med-supertusingar).
Tackar. http://www.gracecentered.com/christian_forums/Smileys/default/tipping_hat_smiley.gif
Ja, det enda som skulle gjort den bättre är ifall du format den som grekiska pi. :D
Ooooh, that would have been awesome!
Tackar. http://www.gracecentered.com/christian_forums/Smileys/default/tipping_hat_smiley.gif
You're welcome. :)
Åh, paj.
http://www.weebls-stuff.com/wab/pie/
Katabol mode on! Dans på dansbanan och ül! :D
Kan jag inte få ditt recept på pajen då? Funderar på att göra en i morgon kväll så man har lite matlådor..
mangemani
2011-08-27, 20:24
close call
satt och lirade spel och från ingenstans så dök det värsta åsk/blixt ovädret någonsin sen vi flyttade hit upp, datorn var på väg att stängas ner efter en blixt som man inte ens hann att reagera på.
vet inte vad det är med ljustadalen, men blixt oväder verkar kunna komma och gå utan för varningar(regn osv) och när dom väl slår till så slår dom till utan nåd, fan hus skakar och lampor blinkar.
Kan jag inte få ditt recept på pajen då? Funderar på att göra en i morgon kväll så man har lite matlådor..
Ofc! Västerbottenpaj
(http://www.recept.nu/1.2309/anders_leven/varmratter/agg_mejeri/vasterbottenspaj)
Har jag missat något, vem släckte utomhusljuset klockan halv nio?!
Nattljus
2011-08-27, 20:48
hösten *popcorn*
hösten *popcorn*
Kunde inte hösten lämnat värmen på?
Oh my lord, det är ju asmörkt! O.o
fyoYjXz9ZTc
Så mysigt när man sitter här själv i mörkret.
Nattljus
2011-08-27, 21:01
Kunde inte hösten lämnat värmen på?
nej, då hade inte världen svalnat av tillräckligt för vinterns ankomst <3
Jag missade hela sommarn, jag reser jämt och har rest till regn och kyla varje dag hela sommaren. Köpte två badshorts, haft 3 soliga dagar i princip, och nu är det höst, inte har jag någon jävla motorcykel heller.
Nattljus
2011-08-27, 23:11
så jobba inte så förbannat mycket, då :smash:
så jobba inte så förbannat mycket, då :smash:
Jag slutar snart, men jag har ju varit tvungen att jobba..
Jag har bara haft sån jävla otur, vanligtvis skiner solen på mig året om men den här sommarn var fan helt onödig.
Jag vill till maldiverna, fixafixa
Jag är nog lite besviken på sommaren också. Det brukar alltid bli mer oplanerat skoj än vanligt, men inte i år. Fast jag har väl bara mig själv att skylla som är så jäkla värdelös på att faktiskt hitta på något.
tntballe
2011-08-27, 23:38
Hade tänkt köpa hoj, bör man gå efter hur roliga annonserna är när man väljer? Blev iaf sugen på denna.
http://www.blocket.se/uppsala/Monstruost_maffiga_mountainbikes_35700388.htm?ca=1 0&w=1
fyoYjXz9ZTc
Så mysigt när man sitter här själv i mörkret.
Kan tipsa om en cover på samma låt.
ZCQHd9PJzK4
tja squids!!
I'm fixin mah hair!!
Blekt to the bone, det blev orange. Som väntat, men som alltid blir jag lika förfasad varje gång och tror att det är utom räddning och att jag kommer gå runt å se ut som en kyckling. Nu har jag i gråfärgen som fixar bort det orangea. Och som alltid är jag rädd att ha i den för länge så att jag blir på tok för blå-gråhårig. Och den här gången ska jag faktiskt inte skölja ur den för tidigt. Resultatet kommer bli juuuuust perfect!!
Nattljus
2011-08-28, 03:52
morrn. det regnar *cupid*
Nåjs, vad blir det för bakelse till frukost idag?
Nattljus
2011-08-28, 04:58
bakelse? jag åt köttbullar och stuvade makaroner. toppenfrukost :)
men jag planerar kladdkaka med vispgrädde till middag. namnam *drool*
Tricklew
2011-08-28, 06:09
men jag planerar kladdkaka med vispgrädde till middag. namnam *drool*
Tja, göteborgare eller?
mangemani
2011-08-28, 06:20
ingen sol och ingen värme ute(vilket är nice), men det är ändå så där rått och fuktigt i luften, nice det när man ska träna
tja squids!!
I'm fixin mah hair!!
Blekt to the bone, det blev orange. Som väntat, men som alltid blir jag lika förfasad varje gång och tror att det är utom räddning och att jag kommer gå runt å se ut som en kyckling. Nu har jag i gråfärgen som fixar bort det orangea. Och som alltid är jag rädd att ha i den för länge så att jag blir på tok för blå-gråhårig. Och den här gången ska jag faktiskt inte skölja ur den för tidigt. Resultatet kommer bli juuuuust perfect!!
Ishäxa coming up. :hbang::hbang:*drool*
Godmorgon :D
Godmorgon. :)
Nattljus
2011-08-28, 08:15
Tja, göteborgare eller?
näe, skåning *popcorn*
God morgon!
Jag vaknade av ösregnet vid halv åtta, men jag hoppas det ger sig med det så jag kan jogga en sväng senare.
tja squids!!
I'm fixin mah hair!!
Vad använder du för gråfärg?
Nattljus
2011-08-28, 08:24
God morgon!
Jag vaknade av ösregnet vid halv åtta, men jag hoppas det ger sig med det så jag kan jogga en sväng senare.
här har det slutat regna och börjat klarna upp :(
Nattljus
2011-08-28, 09:00
titta, kattungar *cupid*
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2011/08/2866f229-aee8-4094-89af-61ba3d4053cf.jpg
God morgon! Hunnit med att städa och väntar nu på att kaffet ska bli klart. Sen är det gymtime baby :)
titta, kattungar *cupid*
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2011/08/2866f229-aee8-4094-89af-61ba3d4053cf.jpg
Med fluff på! Bästa sorten! :D
Jag har inte hunnit äta nån frukost... Must nom something :<
På tal om kattungar, så mötte jag en söt krabat igår. Han var inte rädd utan ville bara ha en klapp. Han var skitmysig, borde tatt me han hem*cupid*
Jag hittade också en nattkatt för ett tag sen, som också verkade vara ensam för när man kliade honom under hakan så purrade han och slickade på en =d
God Morgon!
Morgon, det är snart lunch! ;)
Sparven från Minsk
2011-08-28, 10:38
Diskat, lagat mat, tränat så nu förtjänar man lite krubb!
Kyckling, sallad och nötter coming up!*drool*
Om 2 ½ timme till ja ;)
Jag fick InFamous2 igår! Vill lira, men har lovat mig själv att först och främst plugga. Fan, plugga till lunch och sedan ge mig själv lite ledigt? Låter väldigt rimligt!
Diskat, lagat mat, tränat så nu förtjänar man lite krubb!
Kyckling, sallad och nötter coming up!*drool*
Jag är mer inne på brunch fortfarande. Jag har en fin omelett, juice och kaffe.:D
Sparven från Minsk
2011-08-28, 10:44
Jag är mer inne på brunch fortfarande. Jag har en fin omelett, juice och kaffe.:D
I see...well är man uppe med tuppen så blir det lunch nu!! :cool:
Juice låter gott....sjukt gott! Hatar mitt vatten!
SVT1 onsdag den 31 augusti kl. 22.00 börjar säsong 3 i True Blood.
Jag har inte hunnit äta nån frukost... Must nom something :<
Something med fluff på?:D
I see...well är man uppe med tuppen så blir det lunch nu!! :cool:
Juice låter gott....sjukt gott! Hatar mitt vatten!
Jag får lite juice varje morgon. Jag har köpt små glas så jag inte går helt bananas på juicekartongen. :cool:
Something med fluff på?:D
aldrig provat att göra fluff, däremot har jag cirkus ett kg kött med mig till jobbet idag som jag skulle kunna börja tugga på.
Sparven från Minsk
2011-08-28, 10:51
Jag får lite juice varje morgon. Jag har köpt små glas så jag inte går helt bananas på juicekartongen. :cool:
Drack faktiskt ett glas juice förra veckan då Madame hade köpt hem, jeklarns vad gott det var! Iskall apelsinjuice till frukosten, höjde upp äggen och nötterna flera steg på njutningsskalan!
Intressant hur tex cola kan få en ganska trist måltid att lättare slinka ned...;)
Drack faktiskt ett glas juice förra veckan då Madame hade köpt hem, jeklarns vad gott det var! Iskall apelsinjuice till frukosten, höjde upp äggen och nötterna flera steg på njutningsskalan!
Intressant hur tex cola kan få en ganska trist måltid att lättare slinka ned...;)
Juice är en sån där lyxgrej jag inte brukade köpa förut när jag var fattig student och sedemera fattig arbetslös. Men nu har jag ju ett Riktigt Jobb, då får man köpa juice om man vill ha det.
Sparven från Minsk
2011-08-28, 11:02
Juice är en sån där lyxgrej jag inte brukade köpa förut när jag var fattig student och sedemera fattig arbetslös. Men nu har jag ju ett Riktigt Jobb, då får man köpa juice om man vill ha det.
True that! Synd bara att det är så massa carbs i det =( Får börja köra lördagsmysfrulle eller nått med fin juice :thumbup:
True that! Synd bara att det är så massa carbs i det =( Får börja köra lördagsmysfrulle eller nått med fin juice :thumbup:
Frukt är nytttigt! :angel: Men kör man low carb är det såklart inte nån hit. :)
Sparven från Minsk
2011-08-28, 11:18
Frukt är nytttigt! :angel: Men kör man low carb är det såklart inte nån hit. :)
Hyrde film igår och försökte övertala fröken att chips är ju potatis och potatis har noll poäng hos viktväktarna...hon gick inte på det :Virro
Hyrde film igår och försökte övertala fröken att chips är ju potatis och potatis har noll poäng hos viktväktarna...hon gick inte på det :Virro
That's because she has a smarts! ;)
Jag tyckte sparven var smart =o
Carolinew
2011-08-28, 12:02
Sitter och laddar för böjpasset med Drängarna, vart gick det snett?! *screwy* :cool:
:laugh:
Jag pluggar till Mozart, Beethoven och Wolfgang, och ett whiskyglas med Fun Light Appear. Vart gick det fel här?
Sitter och laddar för böjpasset med Drängarna, vart gick det snett?! *screwy* :cool:
Seriöst Caroline? :P Skärpning. Ladda med det här istället:
HkhfL0pnMPQ
Jag pluggar till Mozart, Beethoven och Wolfgang, och ett whiskyglas med Fun Light Appear. Vart gick det fel här?
Man blir smartare av klassisk musik har jag hört, så det låter väl bra? Är Appear god? Min Ica har aldrig Limesmaken.
Appear är min favorit.
Det bästa är att ta Ramlösa Original och blanda med Appear. Det är då det blir epic.
Carolinew
2011-08-28, 12:17
:D
Seriöst Caroline? :P Skärpning. Ladda med det här istället:
HkhfL0pnMPQ
KGKuJGcXo24
*flex*
Upprop och intro på nollningen idag, nervositeten börja komma :Virro
Sparven från Minsk
2011-08-28, 13:07
Upprop och intro på nollningen idag, nervositeten börja komma :Virro
Skoj, good luck :)
Problemet med att stretcha liggandes på golvet är att man ser att man behöver dammsuga...
Problemet med att stretcha liggandes på golvet är att man ser att man behöver dammsuga...
Kan du inte vila ögonen sålänge då? Det är väl rätt passande när man ligger ner?
Kan du inte vila ögonen sålänge då? Det är väl rätt passande när man ligger ner?
Smart! Det borde jag ha tänkt på! ;)
Smart! Det borde jag ha tänkt på! ;)
Ibland tänker jag till!
Wee, bio ikväll!
Apor?
Apor?
Faktäst! Hur visste du det? :D
Faktäst! Hur visste du det? :D
Tjaaa... det är ju den jag har beställt biljetter till? :D
.... Eller... jaha? Du? Men... Vi är ju varandra, så det är väl inge' konstigt?
Jaha. Då har man packat ner sitt liv i IKEA-kassen igen. Bakfull och jävlig.
Varthän skall du, Morran?
Stockholm! :)
Sedärja, tebax från Västkusten? Vad händer för spännande i Tokholm?
Klart du ska vara med. Riktigt grofv ju. Hetsbanta är inte så kul dock.
När jag tittar på mig själv ser jag väldigt tunn ut, jämfört med t ex Vunnis (som är min referens, eftersom vi väger nästan lika mycket och samma längd).
Sedan ser jag på bilder att jag ser större ut. Eftersom jag tittar på mig själv blir det oftast det tunna utseendet jag ser. Hur kommer det sig att det är sån stor skillnad mellan att titta på sig och kolla på bilder?
Jag kanske kan pricka in det så att simningen sköter bantningen åt mig? Vore bra att gå ner några kilon så att man skulle kunna visa upp fler än en ruta på magen. :-D
Micke, hur tror det är för mig då? Det ska på mycket massa för att man ska kunna tyda lite massa på 197*cry*
Hetsbanta= Aldrig en bra lösning har jag märkt*rolleyes*
När jag tittar på mig själv ser jag väldigt tunn ut, jämfört med t ex Vunnis (som är min referens, eftersom vi väger nästan lika mycket och samma längd).
Sedan ser jag på bilder att jag ser större ut. Eftersom jag tittar på mig själv blir det oftast det tunna utseendet jag ser. Hur kommer det sig att det är sån stor skillnad mellan att titta på sig och kolla på bilder?
*flex*
... You crushed ze heart beneath your boot of truth. Sadness. :(
Sedärja, tebax från Västkusten? Vad händer för spännande i Tokholm?
Jag kanske kan pricka in det så att simningen sköter bantningen åt mig? Vore bra att gå ner några kilon så att man skulle kunna visa upp fler än en ruta på magen. :-D
Ska plugga Nationalekonomi på SU :).
Tror det kan bli bra, så snorhård behöver du väl inte bli?
Ska plugga Nationalekonomi på SU :).
Åhå, hur länge då?
Tror det kan bli bra, så snorhård behöver du väl inte bli?
Det vet jag inte! Behöver man det? :-)
Kom höstdeppen tidigt i åt eller? Fick en otrolig lust att lyssna på Winnerbäck.
Åhå, hur länge då?
Det vet jag inte! Behöver man det? :-)
Bara en termin. Gillar jag det inte tänkte jag krångla mig in på psykolog istället.
Tror inte de har några sådana kriterier för att ställa upp. :)
Tigerkotten
2011-08-28, 17:34
På mitt facebook har jag fått en ruta vid chatten som visar alla händelser som sker, kan jag få bort den på något sätt?
Gå in i inställningar och kolla? Lär ju inte vara så svårt.
Tigerkotten
2011-08-28, 18:00
Eftersom jag har inte haft den där tidigare förutom idag, så jo. Har även letat i inställningarna, men eftersom det inte är så svårt. Så kan ju du svara.
Jag tänker mig att det är en ny feature. Jag vet inte hur man tar bort den eftersom jag inte bryr mig om den. Fråga på facebook istället så garanterar jag att någon vet.
Nattljus
2011-08-28, 18:27
äsch, min kamera har slut på batteri.
Hittade ett vingummi från igår i fickan på shortsen.
Det var fullt med fickludd och lite sand.
Sköljde av det och åt upp det.
Nam nam ......:D
Nu har jag dammsugit, lagat matlådor till hela veckan och städat köket. På två timmar. Fint att man kan göra nåt produktivt med sin helg. :cool:
Nattljus
2011-08-28, 19:21
jag har ätit kladdkaka till middag och nu sitter jag vid datorn och dricker kaffe :cheers:
http://img199.imageshack.us/img199/4685/kladdkaka001.jpg
Äsch. Jag skulle fotat den tårtbiten jag just omnomnomade i mig. :) Ni vet mockarutor, fast i tårtform. Genialiskt säger jag bara.
Nattljus
2011-08-28, 19:27
Äsch. Jag skulle fotat den tårtbiten jag just omnomnomade i mig. :) Ni vet mockarutor, fast i tårtform. Genialiskt säger jag bara.
hur många lager? senast jag gjorde chokladtårta hade jag tre lager; vanilj, chokladpudding och banan/grädde. det blev mumsigt *drool*
ja, skapelsen var täckt av tjock chokladkräm också, och chokladströssel <3
hur många lager? senast jag gjorde chokladtårta hade jag tre lager; vanilj, chokladpudding och banan/grädde. det blev mumsigt *drool*
ja, skapelsen var täckt av tjock chokladkräm också, och chokladströssel <3
:thumbup: Det låter läskigt gott.
Blygsamma tre lager här också. Mellan dessa och ovanpå var det samma klet som man vanligtvis hittar ovanpå mockarutor. Massor av det. Plus kokos.
Carolinew
2011-08-28, 20:11
Det blixtrar och åskar massor! Myyyys! *cupid*
Ska 27 dresses vara en feelgood-film?! Jag mår ju asdåligt av att se den!
3JWTaaS7LdU
goosebümps :D
Ska 27 dresses vara en feelgood-film?! Jag mår ju asdåligt av att se den!
Puke film
(phone)
Sparven från Minsk
2011-08-28, 21:27
Lugnt och stilla här ikväll. Fler som har måndagsångest kanske ;)
Jag tittar på 27 dresses, och mår asdåligt över det. Skitfilm. >.<
Carolinew
2011-08-28, 21:35
För en gångs skull inte! Är leeedig imorrn! :)
Jag tittar på 27 dresses, och mår asdåligt över det. Skitfilm. >.<
Nu får du utveckla!
Nattljus
2011-08-28, 22:01
allt känns som vanligt. jag har druckit kaffe och ska spela datorspel tills det är dags att jobba. jag älskar mitt liv *cupid*
För en gångs skull inte! Är leeedig imorrn! :)
Nu får du utveckla!
Ja men den är jätteheeeeemsk i typ 1,5 timme!! Det är jättesynd om Katherine Heigl och Malin Åkerman är en självisk subba!
Bestämde mig nyss för att odla skägg, ska minst spara tills nyår. Combat beard, here I come!
Mm. :-)
Åkte bil när det var igång som värst. Ett riktigt regnoväder är det bästa som finns!
Nordenator
2011-08-28, 22:52
Happ. I morgon sparkar skolan igång igen. Jag kommer behöva lära mig saker igen :(
Grymt träningspass hos Skuggan idag!
Looked like it! :thumbup:
Looked like it! :thumbup:
Miljön gör mycket!
Inte gjort på länge i sthlm:( så jäkla skönt o sova till det.
Börjar 8 imorgon efter tre månaders uppehåll, skall bli intressant att se hur mycket man kommer komma ihåg sen :P
Jag ska upp om fyra timmar ungefär, kan inte sova. Fuuuu!
Varför upp så tidigt?
EAA-shake såklart. :D
Nattljus
2011-08-29, 00:56
då sticker jag. på återseende :)
då sticker jag. på återseende :)
Bies!
Nattljus
2011-08-29, 04:00
morrn. jag ska göra plättar till frukost idag *drool*
Jag har inte kunnat sova pga ryggont..byta liv?
Nattljus
2011-08-29, 06:35
Jag har inte kunnat sova pga ryggont..byta liv?
nej, tack. jag är jättenöjd med livet jag har <3
hoppas ryggen bättrar sig :)
Sparven från Minsk
2011-08-29, 06:42
Noes! 1 h tidig till jobbet, läste fel på schemat *grr27*
Helvete. jag ler på jobbet. Något måste vara väldigt fel:D
Helvete. jag ler på jobbet. Något måste vara väldigt fel:D
Glädje är till för att man skall uppleva skiten desto kraftigare sedan.
tntballe
2011-08-29, 12:18
Glädje är till för att man skall uppleva skiten desto kraftigare sedan.
Härligt :D
Jag föredrar att se det tvärtom. Skiten är till för att glädjen ska märkas tydligare.
Hai kids!
Jag är på stan å shopppar å fikar. Because I can afford it :cool: Brännt 350 spänn. Like a boss! :D
Hai kids!
Jag är på stan å shopppar å fikar. Because I can afford it :cool: Brännt 350 spänn. Like a boss! :D
Like a boss! :cool:
Jag råkade spontanbeställa fancy träningskläder på internet i lördags kväll. :em: Damn you internethandel!
Edit: Det var rea! Sådetså...
Spontanköpta kläder är de bästa!! Man ska köpa när man hittar bra köp. Desperationsletade kläder tenderar att kännas som tråkiga köp!
Spontanköpta kläder är de bästa!! Man ska köpa när man hittar bra köp. Desperationsletade kläder tenderar att kännas som tråkiga köp!
Jag fick ett par hellånga kompressionstights och en långärmad kompressionströja från Under Armour för 550 spänn lite drygt. Kändes som en bra investering till hösten, så man inte fryyyser.
Helt rätt!
Var inne i förmiddags å hjälpte kontoret med lite random shit. När jag ändå var i farten fick jag ett extra pass (pengar!), ett till ansvarsområde, och en goodiebag. Bargain! Både för mig och dem! :D
Helt rätt!
Var inne i förmiddags å hjälpte kontoret med lite random shit. När jag ändå var i farten fick jag ett extra pass (pengar!), ett till ansvarsområde, och en goodiebag. Bargain! Både för mig och dem! :D
Good for you! :thumbup:
Jag funderar på kaffe. Eller en tupplur.
Någon som har tips på vart man kan läsa på om bolåneräntor osv? Skulle vilja förstå hur saker fungerar. Varför t.ex. bundna räntor just nu är billigare än den rörliga på SEB (kanske för att de förväntar sig att den kommer vara mycket högre om ett år?) osv. Skulle va rätt intressant att läsa om eftersom Det är en ganska stor del av min ekonomi just nu....
fett osugen på o träna.
Har inte tränat sen i torsdags, jag tappar suget fett fort.
fett osugen på o träna.
Har inte tränat sen i torsdags, jag tappar suget fett fort.
Då blir du fet fort !!
:D
Fett illa!
måste till gymmet :D
Gymmet?
Gymmet!
Varför ställer man ens frågan? Kööör ba!
Jag fick ett par hellånga kompressionstights och en långärmad kompressionströja från Under Armour för 550 spänn lite drygt. Kändes som en bra investering till hösten, så man inte fryyyser.
Är inte kompression en nackdel om du inte vill frysa?
Nattljus
2011-08-29, 13:58
jag kände likadant för någon timme sedan. jag körde på kaffe följt av tupplur. vaknade nyss och mår toppen :thumbup:
Nitrometan
2011-08-29, 14:09
jag kände likadant för någon timme sedan. jag körde på kaffe följt av tupplur. vaknade nyss och mår toppen :thumbup:
Precis. Varför välja liksom.
Ah crap, är det så? :smash: Ah well, gillar jag grejorna så är det väl fine ändå.
Jo. Fluffigt är ju vad man vill ha om man ska hålla sig varm. Kompression är ju perfekt för att ha ett svalt löpplagg i värmen.
förresten, kompressionskläder..! Funderar på om ett par kompressionsbralls eller iaf stödstrumpor kunde vara win när jag jobbar mina 12-timmarspass. Jeansen sitter alltid smälltajt när jag ska hem efteråt, benen uppsvällda n stuffed med vatten!
Blaah, 35 patienter har jag haft idag. Helt slut.
Vafan! Har Robinson blivit en lök-semester.
Jag har missat att det har tokåskat i Uppsala senaste timmen. :MrT:
Sitter och käkar jelly beans och försöker lista ut vilken böna det är som smakar skit, har inte lyckats än -.-
Jag har missat att det har tokåskat i Uppsala senaste timmen. :MrT:
Jag blev less på åskan och regnandet så skickade det vidare till uppsala *rolleyes*
Jag blev less på åskan och regnandet så skickade det vidare till uppsala *rolleyes*
Jag käkade middag med en kompis, jag tycks ha missat det helt. :P
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/317433_10150297606799209_570169208_7992331_6418914 _n.jpg
Börjar bli lite tröttsam pendling till jobbet
Det var onekligen väldigt långt.
Sitter och käkar jelly beans och försöker lista ut vilken böna det är som smakar skit, har inte lyckats än -.-
Den gul/vita som smakar smörpoppade popcorn. *spy*
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/317433_10150297606799209_570169208_7992331_6418914 _n.jpg
Börjar bli lite tröttsam pendling till jobbet
Jag skulle nog bo närmare jobbet om jag var du. Eller byta jobb.
mja, och efter den lodräta gråa linjen måste man tydligen köra 30..
Jag skulle nog bo närmare jobbet om jag var du. Eller byta jobb.
jobbet flyttar sig från projekt till projekt, betalningen börjar hur som helst i Oslo, men jag ska byta jobb, det är dags nu att skaffa sig ett liv igen
Nordenator
2011-08-30, 00:05
Efter att ha läst hela "The Fifth Child" i dag så känner jag att jag behöver något aningen mer uppmuntrande innan läggdags. Annars lär man väl drömma om storvuxna, fula barn som stryper husdjur.
Rescue me, Rescue Me.
Nattljus
2011-08-30, 03:49
morrn *popcorn*
mja... om man inte har somnat än så är det väl tekniskt inte morgon?
#insomnia *gah!*
Nattljus
2011-08-30, 04:00
mja... om man inte har somnat än så är det väl tekniskt inte morgon?
#insomnia *gah!*
fråga vunnis. han har åsikter om kreativa omdefinitioner. exempelvis protesterar han om man säger godmorgon strax efter midnatt :rolleyes:
på tal om inget;
http://wulffmorgenthaler.com/img/strip/-WM_strip_DK_20110813.jpg
Nattljus
2011-08-30, 04:45
kaffe och äppelkaka till frukost. verkar bli en bra dag idag också <3
Nattljus
2011-08-30, 05:26
ingen vill babbla med mig :(
jag återkommer vid senare tillfälle. adios :)
Du är uppe för tidigt Nattljus. ;)
http://wulffmorgenthaler.com/img/strip/-WM_strip_DK_20110813.jpg
Så sant.
Nattljus
2011-08-30, 08:27
Du är uppe för tidigt Nattljus. ;)
det är ni som sover för länge :p
rajjan_dammit
2011-08-30, 11:59
Tog mitt körkort idag. Va duktig jag är! ;)
Tog mitt körkort idag. Va duktig jag är! ;)
Och så sitter du här? Ut och terrorisera dina mottrafikanter *flex*
fråga vunnis. han har åsikter om kreativa omdefinitioner. exempelvis protesterar han om man säger godmorgon strax efter midnatt :rolleyes:
Ja! Din morgon är ju typ vid 10-11! Du jobbar till 05, sover en stund, och går upp då. Då borde väl det vara din morgon?! *gah!*
Morgon är det när man har vaknat! God morgon :)
Precis, sked. Godmorgon =)
Jag funderar på att sova middag en stund så jag kan vakna igen så det blir morgon... Jag har trots allt varit uppe flera timmar i rad nu igen. Typ.. 3. Många!
Godmorgon bulkers.
Godmiddag!
Jag antar att du tänkt bulka under vintern och sen ett par månaders deff inför beach 2012.
Nja då blir det väl mer en tupplur. Nu ska jag städa lite eftersom jag latar mig lite med träningen denna veckan. Kallar det "deload" för att låta lite mer pro.
lol.
hur vet man om det är morgon eller post-tupplur då? =/ Skitklurigt. Eller får det inte vara två morgonar om dagen?
Kallar det "deload" för att låta lite mer pro.
:thumbup:
Like a pro!
Jag har ont i ryggen, det stör mig som fan. Hur ska man optiladda inför loppet på lördag med dålig rygg? *whines* Men det är bättre idag än vad det var igår iaf.
Eller får det inte vara två morgonar om dagen?
Second breakfast är ett etablerat begrepp (i alla fall bland hobbitar) så varför inte?
:thumbup:
Like a pro!
Jag har ont i ryggen, det stör mig som fan. Hur ska man optiladda inför loppet på lördag med dålig rygg? *whines* Men det är bättre idag än vad det var igår iaf.
:cool:
Ja säg det? Sluta ha ont i ryggen!
Second breakfast är ett etablerat begrepp (i alla fall bland hobbitar) så varför inte?
Second breakfast är ett etablerat begrepp, punkt. Dock kan det för mig ibland även kallas mellanmål.
:cool:
Ja säg det? Sluta ha ont i ryggen!
Det blev bättre efter lätt träning och massiva mängder liniment igår. Har promenerat på lunchen och borde väl stretcha lite nu, men mina byxor är för tajta. Veckans i-lands?
Det blev bättre efter lätt träning och massiva mängder liniment igår. Har promenerat på lunchen och borde väl stretcha lite nu, men mina byxor är för tajta. Veckans i-lands?
Kvinnor kan aldrig ha för tajta byxor:confused:
Jaha, nu då? Mat-jåppa-Trena-Såva, Repeat.
rajjan_dammit
2011-08-30, 12:26
Och så sitter du här? Ut och terrorisera dina mottrafikanter *flex*
Ja, tänkte ut och bidra lite till "Läxa upp en trafikant"-tråden. :cool:
Du är en bra moderator! Men! sover hobbitarna mellan frukostarna? Och vad ska jag i så fall hitta på till frukost nummer två? nummer ett blev kakor och proteinshake. *jorgen*
Du är en bra moderator! Men! sover hobbitarna mellan frukostarna? Och vad ska jag i så fall hitta på till frukost nummer två? nummer ett blev kakor och proteinshake. *jorgen*
Ät->Sov-Ät->Sov. PROFIT
Mm, nu får det räcka med pluggande ett litet tag... Vad ska man fylla ut pausen med...
(Fan med tid över man får vid PF :D)
Du är en bra moderator! Men! sover hobbitarna mellan frukostarna?
Dåsar för att smälta maten vilket kanske kan räknas som en tupplur?
Och vad ska jag i så fall hitta på till frukost nummer två? nummer ett blev kakor och proteinshake. *jorgen*
En sådan start är det svårt att toppa men en pizza är sällan fel.
Carolinew
2011-08-30, 13:32
Argh, blir ombesiktning på bilen. Läckage i avgassystemet låter dyrt :/
Argh, blir ombesiktning på bilen. Läckage i avgassystemet låter dyrt :/
Plastic padding.
Carolinew
2011-08-30, 13:35
Plastic padding.
Det skall ju helst vara nåt som håller i några år? :P
Han sa förresten "det sitter löst här" och pekade nånstans.
Mycket plastic padding...?
Nitrometan
2011-08-30, 13:42
Du är en bra moderator! Men! sover hobbitarna mellan frukostarna?
Tja, endera dåsar de lite, eller så kanske de tar sig ett mellanmål medan de funderar på vad de ska göra till andrafrukost?
Plastic padding.
Gum-gum och Biltemas avgasbandage ...:)
(ombesiktigade förresten min Saab idag)
Carolinew
2011-08-30, 14:10
Tror ni det är onödigt att lämna in bilen på verkstad då? Jag kan inget som sånt men pappa kan ju en del, dock är det ju surt att åka på ännu en ombesiktning.
Idag på väg hem från KTH hörde jag några killar snacka om hur skön King Grub är.
Kolozzeum - it's spreading.
Jag var på min första lektion i statistik igår, satt mest och suckade över hur tråkigt det skulle bli, sen kom jag på att man kanske blir bättre på att läsa/förstå studier på kolo och blev lite nöjdare.. kolo-skadad light :P
Gum-gum och Biltemas avgasbandage ...:)
(ombesiktigade förresten min Saab idag)
Haha, exakt vad jag använde! Jag och pappa hittade ett avgassystem till en gammal Saab någon hade slängt, utanför hans jobb. Så vi kopplade fast det på nå't vänster på min Opel Corsa 1.2S -85. Gick igenom utan problem. :-)
Han sa förresten "det sitter löst här" och pekade nånstans.
Hmm, been there done that. För mig pekade han på bensintanken (!) och avgasröret.*slap*:banned
Numera så hålls avgassystemet uppe av en bit elsladd. Yepp, det gick igenom ombesiktningen, även om kontrollsnubben muttrade lite.
Haha, matteövning i NE där absoluta majoriteten kommer direkt från samhällsprogrammet på gymnasiet.
Fyyyy faaaan.
Haha, matteövning i NE där absoluta majoriteten kommer direkt från samhällsprogrammet på gymnasiet.
Fyyyy faaaan.
Åh, episkt. Du får återkomma och berätta vad du tycker om NEK. Själv hatade jag kursen.:p
Tricklew
2011-08-30, 15:36
Ahh fyfan, ska säga upp kontakten med tjejer. Sitter med en påse is på skrevet nu. Öm och uppsvälld penis. Och inte kan man använda den extra storleken till något.
Micke jag ser att du svarade fel på frågan "Hur uttalas kex?" :D
Ahh fyfan, ska säga upp kontakten med tjejer. Sitter med en påse is på skrevet nu. Öm och uppsvälld penis. Och inte kan man använda den extra storleken till något.
Så går det när man stöter på kulstötarolga på fyllan. Då åker man på pungkast.
(Vad har hänt, förslitningsskada?)
Tricklew
2011-08-30, 16:09
Ja, blir inget hankey pankey på ett par dagar nu.
Ah, en Tricklev special.
Ska dra till Friskis nu och dra av ett bröstpass..alla där tränar i badtofflor med strumpor. Wtf är dealen med det?
Ska dra till Friskis nu och dra av ett bröstpass..alla där tränar i badtofflor med strumpor. Wtf är dealen med det?
Därför.
Ja, blir inget hankey pankey på ett par dagar nu.
Eller till penicillinkuren haft sin fulla gång.
Jag har aldrig sett någon träna i badtofflor, däremot har jag sett en sitta o läsa en bok mellan setten^^ Men de flesta är väl som vanligt?
Tricklew
2011-08-30, 17:05
Eller till penicillinkuren haft sin fulla gång.
Har hänt förut, och testade mig då, jag är ren, bara lite omtumlad.
Jag, hel och ren, vill att också du är det.
Sure my whore. :)
dra 120 kg marklyft
feels good
kollar kolozzeum.
:(
Därför.
Helt rätt. Tränar 3 dagar på Friskis denna vecka då mitt gym flyttar lokal. Har aldrig i mitt liv innan sett folk som tränar i badskor.. gotto be a friskis thang.
Jag har aldrig sett någon träna i badtofflor, däremot har jag sett en sitta o läsa en bok mellan setten^^ Men de flesta är väl som vanligt?
Läsa bok mellan setten? Fy fan vilken lirare.. love it :D
Åh, episkt. Du får återkomma och berätta vad du tycker om NEK. Själv hatade jag kursen.:p
Äsch, redan plöjt igenom en del av kurslitteraturen jag fick idag. Hur jävla hemskt kan det vara? Simpel argumentation och simpel matte? Win. Blir ganska oanvändbart dock.
Know the feeling. :)
Helt rätt. Tränar 3 dagar på Friskis denna vecka då mitt gym flyttar lokal. Har aldrig i mitt liv innan sett folk som tränar i badskor.. gotto be a friskis thang.
Jojjo vad hände med SAK-planerna? :D
shadowfire
2011-08-30, 19:25
whoah, sitter med puls på 180 och är alldeles svettig.
Precis fått en detaljerad redovisning från en person som lättade sitt hjärta och öppnade sig för mig... o berättade i detalj om hur sitt ex misshandlat henne o försökte döda henne genom strypning. Fått i detalj berättat om alla slag, hur blodkärlen såg ut i ögat efter strypförsöket osv...
Är så arg så jag kokar.. faaaan berätta inte sådant här för mig
dra 120 kg marklyft
feels good
kollar kolozzeum.
:(
Är väl bra för en ung tjej? Du var väl 18 bast väl?
Jojjo vad hände med SAK-planerna? :D
Tror jag ska byta till Ego istället där alla coola badda builders tränar :D
Edit: Har absolut inte bytt till Friskis (bevare mig väl) kör bara där när Golds är stängt ett par dar.
Sparven från Minsk
2011-08-30, 19:46
Jeklarns vilket pass det blev! Jack3D, you rock! :thumbup:
Jeklarns vilket pass det blev! Jack3D, you rock! :thumbup:
Efter någon vecka så kommer Sparven och skriver: Det är int värt det.Dont gör det och beskriver kraschen han får varje gång samt avtändningen när han förgäves tänkt sig låta bli den- för att till sist babbla om att 3 extra skopor inte är världens bästa idé även om man kan tro det i stundens ingivelse.:devil:
Efter någon vecka så kommer Sparven och skriver: Det är int värt det.Dont gör det och beskriver kraschen han får varje gång samt avtändningen när han förgäves tänkt sig låta bli den- för att till sist babbla om att 3 extra skopor inte är världens bästa idé även om man kan tro det i stundens ingivelse.:devil:
The Kolozzeum Story :D
Sparven från Minsk
2011-08-30, 20:07
Kört jack3d flera gånger innan, detta är min 3:e eller 4:e burk nu, har aldrig fått den berömda kraschen ;)
Känner mig alltid mer mentalt pigg på jack, orkar hålla fokus och ge järnet! Utan blir det lätt att jag tappar mental "ork" i slutet och typ ger upp lite.
Kör alltid 2 skopor :thumbup:
Klarade precis InFamous2!
:):(:(:)
Hur tar man steget för att prata med psykolog eller skolkurator?
Hur tar man steget för att prata med psykolog eller skolkurator?
Man tänker: vad hindrar mig?----> Profit.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.