Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
StarkaUlf
2016-02-23, 19:37
https://i.chzbgr.com/imagestore/2015/9/21/b3bdacf0-64b9-4eff-8aa0-d6137166093b.jpg
Oh *cupid*
saknar träning och kunna göra mer.. (sjukskriven inom 4 väggar 24/7 typ) :(
Nattljus
2016-02-23, 20:16
Oh *cupid*
Precis *cupid*
StarkaUlf
2016-02-24, 10:52
Precis *cupid*
*hug*
Jag tror att jag precis fick världens bästa frukost. Ett danskt wienerbröd (chokladwienerbröd) och två stora hallongrottor. Världens bästa farmor *cupid*
Till lunch blir det glass efter träningen *popcorn*
Hej alla goingar! Idag är en bra dag, bara så ni vet *hug*
StarkaUlf
2016-02-24, 11:07
Japp. Solen skiner och jag har fått fika :cool: Är snubben glad så är jag glad *hug*
Japp. Solen skiner och jag har fått fika :cool: Är snubben glad så är jag glad *hug*
Är du glad så blir jag gladare! *hug* *hug*
Vi skurar ut magsjukan idag. 3 maskiner med vitt 60 (då har körde vi två i helgen) och dessutom klortorka alla ytor vi tagit i, dammsuga, våttorka golv osv. Yay! Rent hem!
StarkaUlf
2016-02-24, 11:15
Är du glad så blir jag gladare! *hug* *hug*
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/010/809/happy-oh-stop-it-you.png
*hug*
Vi skurar ut magsjukan idag. 3 maskiner med vitt 60 (då har körde vi två i helgen) och dessutom klortorka alla ytor vi tagit i, dammsuga, våttorka golv osv. Yay! Rent hem!
Yeeey!! Go'-lukt i hemmet! \o/
Yeeey!! Go'-lukt i hemmet! \o/
Klor luktar väl sådär :D Men bättre än instängd kräksdoft! *spy*
Kanske kan lukta lte såpa av golvrengöringen men vi har allt parfymfritt annars.
Låt ropen skalla, rent hem åt alla!
Låt ropen skalla, rent hem åt alla!
Precis! :D Tagit bort massa handavtryck på alla skåp i köket. Jävla unge :D
Varför är du på så bra humör? *cupid*
StarkaUlf
2016-02-24, 11:20
Klor luktar väl sådär :D Men bättre än instängd kräksdoft! *spy*
Kanske kan lukta lte såpa av golvrengöringen men vi har allt parfymfritt annars.
Haha, sant sant :)
Hej hå, dags att träna!
Japp, nytt jobb signat. \o/
Yay! GRATTIS! *kissass*
PureWhey
2016-02-24, 12:20
Grattis (-:
Ty, nu ska jag bara säga upp mig också. :MrT:
PureWhey
2016-02-24, 12:39
Väger ~98 nu, börjar känna mig vek :(
Du har till måndag på dig, så ingen panik!
Hurra! Sugen på att skicka Pm om vad det bär av?
Grattis hur som, superkul för dig. :)
Du har till måndag på dig, så ingen panik!
Vill gärna ha det gjort innan jag åker till Åre imorgon. :) Måste bara få tag i chefen.
Åh, det verkar mindre kul...
Väger ~98 nu, börjar känna mig vek :(
Klenis! :D
Vill gärna ha det gjort innan jag åker till Åre imorgon. :) Måste bara få tag i chefen.
Skicka ett sms "It's not you, it's me."
Nattljus
2016-02-24, 12:59
Jag åt pannkakor till frukost. Pannkakor igen till lunch? *jorgen*
PureWhey
2016-02-24, 13:05
Klenis! :D
*cry*
Jag väger iaf nära 120. :)
Men jäklar vad ömt det är i kroppen. Maxningar är inge brao.
Nordenator
2016-02-24, 15:38
Kikade snabbt in i din journal. Jefla monster :D
Man ligger lite i lä på sina 175 i marken. Men ska fan dra 200 innan 2016 nått sitt slut. Har nog troligtvis ~180-190 i mig bara jag slutar vara så feg ^^
*cry*
Naaaw! *cupid*
Som en redig karl! (Höhöhöhööhöhöööö) ;D
Du får be panda knåda!
Tapatalk på språng
Jag ser smal ut på film dock :(
Det tycker jag ju dock inte, inte ens nästan faktiskt.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-02-24, 16:01
Jag ser smal ut på film dock :(
Sluta använda smalfilm? *rolleyes*
Nattljus
2016-02-24, 17:12
Jag är helt säker på att jag har köpt minst en burk ananasringar, men jag hittar den inte i skafferiet. Kan jag ha drömt? *jorgen*
Och vad ska jag nu ha till vaniljglassen?
Kan jag ha drömt? *jorgen*
https://en.wikipedia.org/wiki/Night_eating_syndrome
Jag är helt säker på att jag har köpt minst en burk ananasringar, men jag hittar den inte i skafferiet. Kan jag ha drömt? *jorgen*
Och vad ska jag nu ha till vaniljglassen?
Kolaknäcksås!
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-24, 17:27
Eller kanelsås! \o/ (Smör, socker/sötningsmedel och kanel)
StarkaUlf
2016-02-24, 18:52
Berätta vad det blev då!! http://mindromp.org/forum/images/smilies/excited.gif
Nattljus
2016-02-24, 18:58
https://en.wikipedia.org/wiki/Night_eating_syndrome
Har jag ätit upp själva metallburken också, menar du? *jorgen*
Berätta vad det blev då!! http://mindromp.org/forum/images/smilies/excited.gif
Jag stack till ICA och köpte ananasringar *hug*
StarkaUlf
2016-02-24, 19:30
Åh....
:D
På coop hade de fyrpack med kärleksmums/mazariner för 10:- paketet.
Jag köpte bara ett...:MrT:
shadowfire
2016-02-24, 20:44
fuuUUUuUUuuUu baktanter.... !
fick göra mig en egen kakjävel ikväll.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145634305768082700_resized.jpg
Hahahahaha gjorde du oreokakan från fb!? :D
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-24, 21:18
Hahahahaha gjorde du oreokakan från fb!? :D
yesss, kollar om det kan vara något till helgens grilltillställning.
Funderar på att baka min hyllade mazarinkaka i sådana fall och ha oreokakan + glass.
Annars får det bli marängsviss, det är ändå tacksamt då alla kan plocka och ta så mycket av det man vill ha. Dock kan man inte förbereda bananjävlarna. Jag gjorde det förra året och skivade upp dem någon timme innan. Tokbruna trots att jag försökte vakuumpacka dem :/ ... fick köra och panikhandla nya bananer medan jag hämtade mattias och louise :P
shadowfire
2016-02-24, 21:19
Ska se om jag kan göra diabetikervänliga maränger imorgon kväll (på sötmedel). Måste prova och se hur faen det smakar.
En kompis har gjort mycket maränger på proteinpulver och äggvita. Kan skärmdumpa recept och skicka om du vill?
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-24, 22:35
En kompis har gjort mycket maränger på proteinpulver och äggvita. Kan skärmdumpa recept och skicka om du vill?
Jag kör nog en första sväng på receptet jag fick som bara hade typ tre ingredienser. Ska testa det imorgon kväll.
Oreokakan var så sjukt äckligt söt och mäktig med färskosten. Kan inte ens äta den själv, så den gör jag inte om igen. *spy*
Ska ge fan i sötsaker och hålla mig till mina ostkrokar.
Kladdkakemuffins med Dumle pa toppen! GORE BAH SKUGGIZ!
Jag har känt mig lite hungrig på sistone trots att jag legat på balans så jag har bestämt mig för att köra en liten bulk framigenom (:em:), därför har jag nu lagt till ett mellanmål varje dag bestående av en dubbelmacka (gott grovt bröd) med ägg och tonfiskröra, en extra mjölkshake (vaniljprotein) och ett äpple. Väldigt gott och mättande.
Beach 2017 here I come! :hbang:
Nattljus
2016-02-25, 07:17
Jag åt pannkakor med vispgrädde och drottningsylt till frukost :eating:
Jag övervägde våfflor, men pannkakorna vann *cupid*
shadowfire
2016-02-25, 08:09
Jag har känt mig lite hungrig på sistone trots att jag legat på balans så jag har bestämt mig för att köra en liten bulk framigenom (:em:), därför har jag nu lagt till ett mellanmål varje dag bestående av en dubbelmacka (gott grovt bröd) med ägg och tonfiskröra, en extra mjölkshake (vaniljprotein) och ett äpple. Väldigt gott och mättande.
Beach 2017 here I come! :hbang:
alla typer av smörgåsar är kanske den bästa lyx man kan unna sig...
vanlig källarfranska eller ostfralla med edamer.. *drool*
eller en nygräddad Kavring, herregud.
En annan får cruisa på nötfärs och broccoli ett tag till...
shadowfire
2016-02-25, 08:12
Jag hade sett ut som en fotboll om jag börjat gå loss på sådana smaskigheter igen. Våfflor var nog 10 år sedan sist.
Jag kör nog en första sväng på receptet jag fick som bara hade typ tre ingredienser. Ska testa det imorgon kväll.
Oreokakan var så sjukt äckligt söt och mäktig med färskosten. Kan inte ens äta den själv, så den gör jag inte om igen. *spy*
Ska ge fan i sötsaker och hålla mig till mina ostkrokar.
Ah, hennes hade två :D proteinpulver och äggvita :P Iofs smaksatte hon med saffran också...
Jag blev mest sugen på en vanlig cheesecake när ja såg den, utan oreo. Oreo är väldigt överskattat.
Kladdkakemuffins med Dumle pa toppen! GORE BAH SKUGGIZ!
Omnomnom!
Beach 2017 here I come! :hb ang:
Mackor är ju typ underbart!
Jag vill också ha pannkaka!
Holmeros
2016-02-25, 09:51
Haj!
'Zup?
'Zup?
Tjäna!
Jobbar, lallar runt. Det vanliga.
.. allt gott med er?
.. nå Mela, är det såhär det är?
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12049240_10156228657670078_3595692424854862577_n.p ng?oh=ffe41e7002ffedbde0dc088ce38a788c&oe=57603B21
Jobbar, lallar runt. Det vanliga.
.. allt gott med er?
Najs!
Förvånansvärt bra idag. Kan gå utan att se ut som att jag har något uppkört där bak :D Ska snart iväg och luncha med en annan lika handikappad preggo :D
.. nå Mela, är det såhär det är?
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12049240_10156228657670078_3595692424854862577_n.p ng?oh=ffe41e7002ffedbde0dc088ce38a788c&oe=57603B21
Hahahahah typ!
Nejdå. Barn är underbart men det är inte för alla.
Nattljus
2016-02-25, 10:40
Pizza är nog den bästa mackan *jorgen*
Nattljus
2016-02-25, 11:06
Jösses, jag har fått nästan tvåtusen extra i löneutbetalning pga alla förseningar. Har jag verkligen spenderat så mycket tid med att vänta på tidningarna de senaste veckorna? :smash:
StarkaUlf
2016-02-25, 11:21
Pizza är nog den bästa mackan *jorgen*
:bumbi
Jag har fått kanelbulle, vaniljdröm och pistagelängd. *popcorn*
shadowfire
2016-02-25, 11:28
Egengjorda chickenbits med kvarg+avokadoröra...
Beach 2016 yeehaaa
Jösses, jag har fått nästan tvåtusen extra i löneutbetalning pga alla förseningar. Har jag verkligen spenderat så mycket tid med att vänta på tidningarna de senaste veckorna? :smash:
Köp NUTELLA för alla pengar!!!!
Nattljus
2016-02-25, 11:28
:bumbi
Jag har fått kanelbulle, vaniljdröm och pistagelängd. *popcorn*
Vem är så snäll mot dig? *popcorn*
Köp NUTELLA för alla pengar!!!!
Det blir nog serietidningar för hela slanten, men tack för att du bryr dig *hug*
shadowfire
2016-02-25, 11:39
Tittar på rollistan över vad som troligtvis blir en fantastisk ny såpa a'la paradise hotel och ser att flera tjejer arbetar som VIP-värdinna. Undrar vilken utbildning och kompetens som krävs för det. *popcorn*
Nattljus
2016-02-25, 12:32
Hrm, det var längesedan jag gjorde potatisbullar. Det var ganska gott, vill jag minnas *jorgen*
StarkaUlf
2016-02-25, 12:47
Vem är så snäll mot dig? *popcorn*
Farmor *cupid*
PureWhey
2016-02-25, 13:03
Tittar på rollistan över vad som troligtvis blir en fantastisk ny såpa a'la paradise hotel och ser att flera tjejer arbetar som VIP-värdinna. Undrar vilken utbildning och kompetens som krävs för det. *popcorn*
Haha, oväntat "Paradisehotell-yrke". :laugh:
Vad tittar du på?
Nattljus
2016-02-25, 13:10
Man kanske skulle skaffa en surfplatta ändå? De verkar ju faktiskt lite kul.
https://i.chzbgr.com/full/8569491456/hB551234D/
Nattljus
2016-02-25, 13:38
Farmor *cupid*
Snällt av henne *hug*
Jag orkade inte göra potatisbullar. Det blev potatismos och stekt falukorv *popcorn*
shadowfire
2016-02-25, 13:39
Vad tittar du på?
Det var någe Magalufgrej, tror de ska "jobba" i en bar...
Ska sändas i TV3.
Nattljus
2016-02-25, 16:07
Jag har den där jobbiga känslan av att vara både sömnig och rastlös. Att det ska vara så svårt att jogga och sova samtidigt :smash:
Nordenator
2016-02-25, 18:39
Det kostar lika många Eurobonus-poäng att åka till Oslo (25 mil) som till Longyearbyen (230 mil) från Göteborg. Jag är faktiskt lite småsugen på att lägga ut 20k poäng bara för att testa att åka dit :D
Nattljus
2016-02-25, 18:44
Jag har tupplurat. Det var jättemysigt :sleep:
Jag har ätit burgare två gånger idag! Först en redigt fin laxvariant till lunch sedan en mer tveksam nötvariant till middag :D
Nu vill jag ha glass!
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-02-25, 19:50
Oh, glass. Bra idé *cupid*
shadowfire
2016-02-25, 20:48
Helt slut efter att ha spelat in en musikvideo i skyddsdräkt. Får bli en kopp kaffe.
StarkaUlf
2016-02-25, 22:06
Ni pratar om glass och jag åt upp min igår *cry* jag får köpa mer imorgon, för då är det glassfredag! \o/
Minikubik
2016-02-25, 22:59
Ledig dag. Bakslag nr 1,hela mitt arbetslag fick oxå ledigt pga att jag är borta. Bakslag nr 2,dunderförkyld. Chefen hyllade att jag valde att vara sjuk på min lediga dag, kallade mig ett föredöme :rolleyes:
StarkaUlf
2016-02-25, 23:02
Ledig dag. Bakslag nr 1,hela mitt arbetslag fick oxå ledigt pga att jag är borta. Bakslag nr 2,dunderförkyld. Chefen hyllade att jag valde att vara sjuk på min lediga dag, kallade mig ett föredöme :rolleyes:
Låter som en toppendag :thumbup:
Minikubik
2016-02-25, 23:06
Låter som en toppendag :thumbup:
Hmm kan diskuteras, åka och handla när man är krasslig sugwe. Åka och handla med småbarn suger mycket mer. Och btw så blev min lediga dag inte särskilt ledig 8 telefonsamtal och en drös med mail som krävde svat
StarkaUlf
2016-02-25, 23:12
Hmm kan diskuteras, åka och handla när man är krasslig sugwe. Åka och handla med småbarn suger mycket mer. Och btw så blev min lediga dag inte särskilt ledig 8 telefonsamtal och en drös med mail som krävde svat
:(
Men det är fredag imorgon.
Nattljus
2016-02-26, 05:47
Du är usel på att ta ledigt *hug*
Var det någon som sa glassfredag? Man kanske skulle göra marängsuisse till middag idag *jorgen*
Att träna innan jobbet (kl 5) är förbannat skönt ändå 😁 man blir ju lite seg men skönt ändå :-)
Tapatalk
StarkaUlf
2016-02-26, 07:38
Var det någon som sa glassfredag? Man kanske skulle göra marängsuisse till middag idag *jorgen*
Det var ju jag! *mini
Helt slut efter att ha spelat in en musikvideo i skyddsdräkt. Får bli en kopp kaffe.
Ooo, kommer man få se slutresultatet?
StarkaUlf
2016-02-26, 07:44
Vad kan man äta för något smarrigt som är på 4-500 kalorier, men ändå ger liiite volym? Lösviktsgodis går bort. Får gärna vara något som inte bara är socker.
Det ska ätas samtidigt som glass iallafall *popcorn*
Jag har funderat på 3 munkar, men det är ju ingen direkt volym där :D
Brofessorn
2016-02-26, 07:52
Rostade havregryn med kakao, smör och socker. Du kommer att bli hooked.
Skickat från min SM-G361F via Tapatalk
Vad kan man äta för något smarrigt som är på 4-500 kalorier, men ändå ger liiite volym? Lösviktsgodis går bort. Får gärna vara något som inte bara är socker.
Det ska ätas samtidigt som glass iallafall *popcorn*
Jag har funderat på 3 munkar, men det är ju ingen direkt volym där :D
En halv drömrulle (iofs inte heller så mycket volym)
Typ alla kakor och bullar osv ligger ju på 4-500kcal per 100g så det är ju bara att glömma allt där.
Du får äta bananer :D 350g banan och 50g chokladsås *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-26, 08:09
En slät semmelbulle är 165kcal (om min hjärna vaknat), så rena sådana vetebullar får du ju en god mängd på :)
StarkaUlf
2016-02-26, 08:19
En slät semmelbulle är 165kcal (om min hjärna vaknat), så rena sådana vetebullar får du ju en god mängd på :)
Det låter väldigt torrt :D
Kanske får bli 250g av en speciell vanilj eller vanilj/blåbärslängd. Dom bullarna ligger på 190 kcal/100g :)
Har även funderat på glass. Med mera glass, fast typ SIA eller Triumf :D
Kanske får bli 250g av en speciell vanilj eller vanilj/blåbärslängd. Dom bullarna ligger på 190 kcal/100g :)
Du skulle ju äta det med glass sa du ju? :D Dopp i grytan? :D
Åh lät opti! Jag fick lite avsmak för fikabröd när jag såg kalorimängden :laugh:
StarkaUlf
2016-02-26, 08:33
Du skulle ju äta det med glass sa du ju? :D Dopp i grytan? :D
Åh lät opti! Jag fick lite avsmak för fikabröd när jag såg kalorimängden :laugh:
Haha ja, men i brist på andra idéer så kanske det får bli så :D
Jo, dom är riktigt goda faktiskt! Synd att inte kanellängden innehåller lika lite. Haha, det är tråkigt när man köper en liten bakelse och så innehåller den 5-600 kcal :D men gott är det!
Haha ja, men i brist på andra idéer så kanske det får bli så :D
Jo, dom är riktigt goda faktiskt! Synd att inte kanellängden innehåller lika lite. Haha, det är tråkigt när man köper en liten bakelse och så innehåller den 5-600 kcal :D men gott är det!
Äter massor av bullar och sådant nu, det är lite utav en omöjlighet att gå in i en affär, passera hyllan med alla bullar och inte köpa nån! *gah!*
Får hålla mig till vaniljglass, det är rätt så snällt. 182kcal per 100g är helt ok ;D
StarkaUlf
2016-02-26, 08:40
Äter massor av bullar och sådant nu, det är lite utav en omöjlighet att gå in i en affär, passera hyllan med alla bullar och inte köpa nån! *gah!*
Får hålla mig till vaniljglass, det är rätt så snällt. 182kcal per 100g är helt ok ;D
Far aldrig och handla efter 20.00, då kostar bullarna 3 kr styck :D
Jo, det är inte så dumt faktiskt! (Kan rekommendera GB's 88an i 750 ml annars.)
Minikubik
2016-02-26, 08:42
Har även funderat på glass. Med mera glass, fast typ SIA eller Triumf :D
Sia apelsinchoklad mmmm
Far aldrig och handla efter 20.00, då kostar bullarna 3 kr styck :D
Jo, det är inte så dumt faktiskt! (Kan rekommendera GB's 88an i 750 ml annars.)
Jag går sällan ut efter 19 faktiskt :P Då har ungen äntligen somnat och jag kan ligga på soffan utan att någon ska hoppa på en.
88an när det finns Nogger!? VA!? https://forum.guerrastribales.es/images/smilies/zvezkza9.gif
StarkaUlf
2016-02-26, 08:49
Sia apelsinchoklad mmmm
Jag har inte vågat mig på den än, faktiskt. Är rädd att jag ska bli lika besviken som på Alvestas glassar :D
Jag går sällan ut efter 19 faktiskt :P Då har ungen äntligen somnat och jag kan ligga på soffan utan att någon ska hoppa på en.
88an när det finns Nogger!? VA!? https://forum.guerrastribales.es/images/smilies/zvezkza9.gif
Smart!
Jag brukar variera mellan 88an, Daim och Nogger *popcorn*
Minikubik
2016-02-26, 08:58
Jag har inte vågat mig på den än, faktiskt. Är rädd att jag ska bli lika besviken som på Alvestas glassar :D
Smart!
Äh våga lite, jag köpte hem en stor bytta igår. Apelsin innehåller ju mycket c-vitamin, jag är förkyld så det måste ju vara legit :d
Sparven från Minsk
2016-02-26, 09:12
någon med bra tips på hur tusan man uppfostrar en busig kattunge som väcker en i ottan?
Hon hoppar konstant upp i sängen vid 05.00 tiden.
I början puttade jag bara ned henne men hon fattade inte vinken.
Nu har jag en vattenflaska med spruta på och sprutar henne när hon hoppar upp. Det gillar hon inte men är tillbaka i sängen efter 2 minuter. Kan spruta på henne 4-5 gånger varje morgon innan hon fattar vinken men nästa morgon har hon glömt detta.
Tips?
Smart!
Daim tycker jag blir godare att göra själv, alltså bara krossa daim över vaniljglass *cupid*
Fyfarao vad det var kallt ute när man vant sig vid typ nollgradigt.
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-26, 09:54
Äh våga lite, jag köpte hem en stor bytta igår. Apelsin innehåller ju mycket c-vitamin, jag är förkyld så det måste ju vara legit :d
Jag köper anledningen iallafall!
Fyfarao vad det var kallt ute när man vant sig vid typ nollgradigt.
Tapatalk på språng
Har ni också lite kyligare idag? Vi har -16.
Ååååh. Så var det slut på glassen *grr* fick bli daimglassen igen, trots att jag åt den i onsdags.. Då får det bli en proteinbar och gröt bredvid istället för bulla.
StarkaUlf
2016-02-26, 09:59
Ååååh. Så var det slut på glassen *grr* fick bli daimglassen igen, trots att jag åt den i onsdags.. Då får det bli en proteinbar och gröt bredvid istället för bulla.
Hmpf, jag såg att datumet på bullen går ut på tisdag. Jag får väl äta upp den idag då iallafall. *popcorn*
Har ni också lite kyligare idag? Vi har -16.
Ja, -14 var det. Och blåser. Burr.
Pyttsans! Jag skulle kika lite på stan, köpa snask och sedan bunkra från thailivsen. Jag gjorde det i fel ordning och handlade på livsen först, det blev astungt så jag orkade inte kika på stan något :/ inte ens köpa snask!
Hmpf, jag såg att datumet på bullen går ut på tisdag. Jag får väl äta upp den idag då iallafall. *popcorn*
Bettet safe then sorry!
Tapatalk på språng
Minikubik
2016-02-26, 10:43
Jag köper anledningen iallafall!
Bra det var den bekräftelse jag sökte på att jag tänkte rätt
StarkaUlf
2016-02-26, 10:49
Ja, -14 var det. Och blåser. Burr.
Pyttsans! Jag skulle kika lite på stan, köpa snask och sedan bunkra från thailivsen. Jag gjorde det i fel ordning och handlade på livsen först, det blev astungt så jag orkade inte kika på stan något :/ inte ens köpa snask!
Bettet safe then sorry!
Tapatalk på språng
Bara -10 här nu, blir varmare :cool:
Doh! Du får be din man köpa hem något snask! \o/
Bra det var den bekräftelse jag sökte på att jag tänkte rätt
Jag har aldrig fel! :hbang: jag har bara mindre rätt ibland.
Bara -10 här nu, blir varmare :cool:
Doh! Du får be din man köpa hem något snask! \o/
Jag gick ner till älven och ångrade mig direkt :D
Åh ja! Han ska ju till Maxi *cupid*
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-26, 11:07
Jag gick ner till älven och ångrade mig direkt :D
Åh ja! Han ska ju till Maxi *cupid*
Tapatalk på språng
Haha :D
ååh! Gör ert Maxi lika goda kärleksmums som Maxi i Skellefteå?? *drool* Aldrig ätit så goda som deras (har en i frysen xD). Sjukt saftiga och groteskt mycket smet ovanpå.
Nattljus
2016-02-26, 11:44
Jag vill flytta hem till landet *cry*
Jag trivs inte i stan :(
En ska bo där en trivs!
Flytt!
StarkaUlf
2016-02-26, 11:52
Landet för längesedan! \o/
Haha :D
ååh! Gör ert Maxi lika goda kärleksmums som Maxi i Skellefteå?? *drool* Aldrig ätit så goda som deras (har en i frysen xD). Sjukt saftiga och groteskt mycket smet ovanpå.
Aldrig kollat faktiskt. De verkade mest ha semlor när jag kikade sist. Är inte så mycket på Maxi här, den butiken är totalt sämst uppbyggd och kass akustik och belysning så man blir så trött efteråt.
Köpa huuuuuuuuuuuuuus!
Holmeros
2016-02-26, 12:01
Är så sömnig så jag vet inte var jag ska ta vägen.
4h jobb kvar, 20 min bilfärd, sen väntar fan 10 minuter på lilla visaren..
Nattljus
2016-02-26, 13:00
Jag har inte råd att köpa hus :(
Däremot hade jag råd att gå till ICA och köpa chokladmunkar, chokladglass och chokladkakor \o/
Choklad *cupid*
StarkaUlf
2016-02-26, 13:20
Var det någon som sa choklad? *jorgen*
Jag kanske plockar fram en bit pepparkaksdeg istället för bullar ikväll. Det är ju också gott *popcorn*
[QUOTE=Nattljus;7530360]Jag har inte råd att köpa hus :(
[\QUOTE]
Jodå något ödeshus i en obygd gud glömde borde du ha råd med. Men du vill nog inte köpa något sådant.
Nattljus
2016-02-26, 13:25
Var det någon som sa choklad? *jorgen*
Jag kanske plockar fram en bit pepparkaksdeg istället för bullar ikväll. Det är ju också gott *popcorn*
Det kan ha varit jag :cool:
Deg är inte gott *mini
StarkaUlf
2016-02-26, 13:26
Det kan ha varit jag :cool:
Deg är inte gott *mini
Ah *hug*
Joho! Kakdeg, pepparkaksdeg, bulldeg. *popcorn*
Jag har inte råd att köpa hus :(
Däremot hade jag råd att gå till ICA och köpa chokladmunkar, chokladglass och chokladkakor \o/
Choklad *cupid*
Man får spara så att man har råd sedan :)
StarkaUlf
2016-02-26, 15:54
Chokladpudding på Daimglassen. Kan det vara en hit? *popcorn*
Chokladpudding på Daimglassen. Kan det vara en hit? *popcorn*
I think so!
Det kom hem en packe med delicatobollar idag.... fsrligt.
Tapatalk på språng
Strålande sol och flera plusgrader hela dagen, svettas ju som en bättre gris =(. Behöver flytta ett hundratal mil norröver.
StarkaUlf
2016-02-26, 16:34
I think so!
Det kom hem en packe med delicatobollar idag.... fsrligt.
Tapatalk på språng
Funderar på att smaksätta den med något också *jorgen* Apelsin kanske, eller kanske lite kaffepulver. Eller toffee-smaksättning. Hmm..
Oj då! Dök dom bara upp så där innanför dörren? *popcorn*
Strålande sol och flera plusgrader hela dagen, svettas ju som en bättre gris =(. Behöver flytta ett hundratal mil norröver.
Strålande sol och 10-14 grader kallt har vi haft här. Du är välkommen!
Funderar på att smaksätta den med något också *jorgen* Apelsin kanske, eller kanske lite kaffepulver. Eller toffee-smaksättning. Hmm..
Oj då! Dök dom bara upp så där innanför dörren? *popcorn*
Kaffe är nog gott. Kokos är najs annars. Apelsin förstör ju choklad!!! Bah! Eller bara lite hallonsås?
De kom med hem från maxi! *cupid* Fast jag har vant mig vid dadelbollar pch tycker att det är godare. Tur att jag köpt dadlar!
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-26, 16:47
Kaffe är nog gott. Kokos är najs annars. Apelsin förstör ju choklad!!! Bah! Eller bara lite hallonsås?
De kom med hem från maxi! *cupid* Fast jag har vant mig vid dadelbollar pch tycker att det är godare. Tur att jag köpt dadlar!
Tapatalk på språng
Åh, skulle ha haft kokos :( neeej, apelsin och choklad är ju gudomligt! Marabous Apelsinkrokant *drool*
Åh, sicken tur! Hur gör man dessa dadelbollar? Dadlar är ju supergott!
Grisar svettas väldigt lite. Är en "bättre gris" någon form av mutant med extra svettkörtlar?
*rolleyes*
Åh, skulle ha haft kokos :( neeej, apelsin och choklad är ju gudomligt! Marabous Apelsinkrokant *drool*
Åh, sicken tur! Hur gör man dessa dadelbollar? Dadlar är ju supergott!
Kokos är gudomligt!!
Men bläh! Minns fortfarandr alla gånger man köpte romerska bågar som liten i hopp om vanlig mjölkchoklad...
20 st färska dadlar
2 tsk vaniljpulver (inte vaniljsocker!)
1/2 dl grovhackade cashewnötter
1/2 dl grovhackade mandlar
2 1/2 dl fiberhavregryn, alternativt vanliga havregryn
4-5 msk kakao
1 koppar espressokaffe
Jag grovhackar inget och kör torkade dadlar plus lite vatten. Allt i matberedaren och sedan rulla. Kaffet kan bytas ut mot annan smak. Hade lakritspulver i en sats sist.
Tapatalk på språng
Grisar svettas väldigt lite. Är en "bättre gris" någon form av mutant med extra svettkörtlar?
*rolleyes*
Exakt. Stora mängder fläsk och många mutationer som gör att man svettas extra.
Förövrigt är alla organismer mutanter, faktiskt sker mutationer med varje DNA-replikation, sen beroende på organism repareras olika stor mängd av dom.
Tänk inte x-men när du tänker mutationer, tänk genetisk variation.
Nattljus
2016-02-26, 18:31
Man får spara så att man har råd sedan : )
Jag har för låg lön för att få låna. Banker tycker inte man kan leva alls om man har en lön på drygt 12'000 :smash:
Eftersom jag klarar av en hyra på 3'000 i nuläget tycker jag att jag borde få byta den kostnaden mot ett bolån för samma avgift, men det funkar inte så *rolleyes*
Bygg en varmluftsballong och flyg till nordpolen *popcorn*
neeej, apelsin och choklad är ju gudomligt!
Du är ju vanvettig :MrT:
Mm, Marabou helnöt *cupid*
hej hej hej
vad gör alla? (intressantast aktivitet vinner)
Nattljus
2016-02-26, 18:49
Jag sitter vid datorn \o/
Nattljus
2016-02-26, 18:57
https://i.chzbgr.com/full/5773900288/h9BA80C44/
Jag sitter vid datorn \o/
jag med så vi delar på vinsten
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160226/895c83b962b59d8c12e6c42789d10e9e.jpg
Jag ost och ölar.
Minikubik
2016-02-26, 19:44
Dunderförkyld igår, åt apelsinchoklad glass, friskare idag, apelsin innehåller c-vitamin, slutsats : man blir frisk av glass
Aj? Choklad med tabasco?
länk (http://www.usagodis.se/tabasco-spicy-dark-chocolate-wedges-50gram)
StarkaUlf
2016-02-26, 20:04
Woho, The Hobbit på tv ikväll \o/
StarkaUlf
2016-02-26, 21:05
Btw så rockade chokladpuddingen med apelsinskal *drool*
Woho, The Hobbit på tv ikväll \o/
Vad är tv? =) har varit utan för många år så har glömt :)
Nattljus
2016-02-26, 22:08
Btw så rockade chokladpuddingen med apelsinskal *drool*
Du ljuger *grr*
jonasnisse
2016-02-26, 22:20
Aj? Choklad med tabasco?
länk (http://www.usagodis.se/tabasco-spicy-dark-chocolate-wedges-50gram)
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/atbart-o-snus/godis/choklad-roulett
nervöst att spela detta :D
StarkaUlf
2016-02-26, 22:37
Du ljuger *grr*
Nej *mini
Hm, vad ska man äta imorgon då? Lördagens stora nöje tillsammans med lite fotboll på tv.
Nordenator
2016-02-26, 23:50
Aj? Choklad med tabasco?
länk (http://www.usagodis.se/tabasco-spicy-dark-chocolate-wedges-)
Choklad och chili går ju tokbra ihop. I väg av heta såser så är tabasco inte speciellt het heller. Jag minns att man tyckte den var helt bisarrt starkt då man var liten, men sedan man börjat äta och laga stark mat själv så är den rätt snäll. Används primärt till stekta ägg för mig.
Aj? Choklad med tabasco?
länk (http://www.usagodis.se/tabasco-spicy-dark-chocolate-wedges-50gram)Den dar saljs pa en hel del kiosker har och den ar atits mer an en gang. Riktigt trevlig. Inte vidare stark heller.
Choklad och chili går ju tokbra ihop. I väg av heta såser så är tabasco inte speciellt het heller. Jag minns att man tyckte den var helt bisarrt starkt då man var liten, men sedan man börjat äta och laga stark mat själv så är den rätt snäll. Används primärt till stekta ägg för mig.
Iofs, köper ofta marabou chili och har cayennepeppar i brownies ibland.
Dock inte ätit tabasco sen ja. Jag var tiny :D
Den dar saljs pa en hel del kiosker har och den ar atits mer an en gang. Riktigt trevlig. Inte vidare stark heller.
Måste nästan testa. Usagodis har massa skoj som borde finnas att köpa i affärer.
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-02-27, 06:40
Det är faktiskt inget kul att vänta på försenade tidningar när det är nollgradigt *mini
Tacka vet jag förseningar på sommaren. Då kan det vara riktigt mysigt att sitta under stjärnorna och lösa gårdagens sudoku *popcorn*
Det är faktiskt inget kul att vänta på försenade tidningar när det är nollgradigt *mini
Tacka vet jag förseningar på sommaren. Då kan det vara riktigt mysigt att sitta under stjärnorna och lösa gårdagens sudoku *popcorn*
=) börjar jobba om 15 min jag... tror jag måste dra nu hehe.
Hoppas tidningarna kommer snart!
Nattljus
2016-02-27, 06:48
De är färdigutdelade, jag kom hem för en halvtimme sedan. Nu har jag ledigt :cool:
StarkaUlf
2016-02-27, 08:09
Heja! \o/
http://msmosites.com/dogloverstore/wp-content/uploads/cute_corgi_puppy.jpg
Minikubik
2016-02-27, 12:21
2kg pulled-texmex-chili-chicken snart klart mmmm
Nordenator
2016-02-27, 12:50
Iofs, köper ofta marabou chili och har cayennepeppar i brownies ibland.
Dock inte ätit tabasco sen ja. Jag var tiny :D
"Den ursprungliga såsen mäter mellan 2 500–5 000 SCU på Scoville-skalan."
Om vi sedan tar röd spansk peppar som referens (som i chiliväg fortfarande är relativt mild) så landar den på ungefär 15 000 Scoville. Jag gillar den sura/syrliga småstarka smaken av Tabasco, men den där tanken med att den ska vara så fruktansvärt stark försvann för många år sedan då man började laga chilitäta rätter :)
StarkaUlf
2016-02-27, 12:50
2kg pulled-texmex-chili-chicken snart klart mmmm
*popcorn*
Själv gjorde jag mina absolut bästa klämmackor någonsin, trots lite ovanliga ingredienser. Sjukt goda! \o/
"Den ursprungliga såsen mäter mellan 2 500–5 000 SCU på Scoville-skalan."
Om vi sedan tar röd spansk peppar som referens (som i chiliväg fortfarande är relativt mild) så landar den på ungefär 15 000 Scoville. Jag gillar den sura/syrliga småstarka smaken av Tabasco, men den där tanken med att den ska vara så fruktansvärt stark försvann för många år sedan då man började laga chilitäta rätter :)
Aldrig hört om Scoville-skalan :P Var tvungen att googla, sambal oelek låg lågt ändå. Men det är ju bara som en mild smaksättning. Ungen har älskat sambal sen hon var 1 och det tyder ju ändå lite på att det inte är så starkt.
Nattljus
2016-02-27, 13:15
Jag har köpt nutella \o/
StarkaUlf
2016-02-27, 13:25
Jag har köpt nutella \o/
Ooooh *popcorn* Fast nötkräm är liiite godare *rolleyes*
Nattljus
2016-02-27, 13:42
Ooooh *popcorn* Fast nötkräm är liiite godare *rolleyes*
Om man ska äta det ur burken, eller göra bullar av det, ja. Men nu ska jag ha det på mackan och då är nutella bäst *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-27, 13:44
Om man ska äta det ur burken, eller göra bullar av det, ja. Men nu ska jag ha det på mackan och då är nutella bäst *popcorn*
Nää.
*hug*
Jag har dadelbollar! *cupid* Och pingvinstänger!
StarkaUlf
2016-02-27, 14:02
Jag har dadelbollar! *cupid* Och pingvinstänger!
Oooooh!! \o/ Vilka smaker på stängerna? *drool*
Oooooh!! \o/ Vilka smaker på stängerna? *drool*
Sur melon. Sur smultron. Tivoli. Jordgubb. *cupid*
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-27, 14:05
Sur melon. Sur smultron. Tivoli. Jordgubb. *cupid*
Tapatalk på språng
Om nom nom. Melon och smultron är fina! Gillar även hallon/lakrits och häxvrål *popcorn*
Om nom nom. Melon och smultron är fina! Gillar även hallon/lakrits och häxvrål *popcorn*
Älskar häxvrål, men de fanns inte på ÖoB :(
StarkaUlf
2016-02-27, 14:21
Älskar häxvrål, men de fanns inte på ÖoB :(
Typiskt! *gah!*
Minikubik
2016-02-27, 14:25
*popcorn*
Själv gjorde jag mina absolut bästa klämmackor någonsin, trots lite ovanliga ingredienser. Sjukt goda! \o/
Vad hade du i?
Min kyckling får ersätta kasslern i rullarna några dagar
StarkaUlf
2016-02-27, 14:36
Vad hade du i?
Min kyckling får ersätta kasslern i rullarna några dagar
Körde på en mjukost med stark smak, spenat blandat med BBQ sås, rödlök och skinka :)
Det låter bra! Då slipper du E250 ett tag också :)
Minikubik
2016-02-27, 16:08
Körde på en mjukost med stark smak, spenat blandat med BBQ sås, rödlök och skinka :)
Det låter bra! Då slipper du E250 ett tag också :)
Hmm det har du rätt i, får nog köpa på mig lite och peta i så inte kroppen får en chock :d
Har lite svårt att hitta alternativ, som inte är chark, som kräver noll tillagning och är lätt att lägga i. Säger någon tonfisk så kastar jag burkar på den
Hmm det har du rätt i, får nog köpa på mig lite och peta i så inte kroppen får en chock :d
Har lite svårt att hitta alternativ, som inte är chark, som kräver noll tillagning och är lätt att lägga i. Säger någon tonfisk så kastar jag burkar på den
Du får göra eget beef jerky :hbang:
Nattljus
2016-02-27, 16:51
Mitt hår blir bra mer och mer ojämnt ju mer jag försöker jämna till det :smash:
StarkaUlf
2016-02-27, 16:52
Haha, bra idé! :thumbup:
Mitt hår blir bra mer och mer ojämnt ju mer jag försöker jämna till det :smash:
Använd en spegel :smash:
Hmm... Glass + lite mera gott ikväll, eller köpa en pizza? *jorgen*
Nattljus
2016-02-27, 16:55
Använd en spegel :smash:
Hmm... Glass + lite mera gott ikväll, eller köpa en pizza? *jorgen*
Bättre idé; jag slänger ut spegeln så slipper jag se hur det ser ut \o/
Hamburgare *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-27, 16:57
Bättre idé; jag slänger ut spegeln så slipper jag se hur det ser ut \o/
Hamburgare *popcorn*
Ooh, smart! \o/
Meh, det är jag inte sugen på :(
Eller, kanske en jättekebabtallrik *drool*
Nattljus
2016-02-27, 16:59
Nu blev jag sugen på pommes *jorgen*
StarkaUlf
2016-02-27, 17:23
Nu blev jag sugen på pommes *jorgen*
Vi äter hamburgare och pommes imorgon! \o/
Det får nog bli glass ikväll också. Måste ändå skjutsa/hämta folk, köper jag kebab så kommer dom att ringa precis när jag är och hämtar den eller precis när jag börjar äta den. Och då blir den kall och dålig. Så är det jämt.
Minikubik
2016-02-27, 17:53
Du får göra eget beef jerky :hbang:
Mycket gott, men då måste jag lägga tid och energi som jag inte har på det
Nattljus
2016-02-27, 18:20
Vi äter hamburgare och pommes imorgon! \o/
Okidoki \o/
Jag har ätit upp det sista av nutellan. Nu är jag mätt :sleep:
StarkaUlf
2016-02-27, 18:26
Okidoki \o/
Jag har ätit upp det sista av nutellan. Nu är jag mätt :sleep:
*hug*
Jordgubbar, blåbär eller mango? *jorgen* Det ska ätas tillsammans med en sak som smakar banan/toffee.
Nattljus
2016-02-27, 18:30
Hade jag haft blåbär hade jag gjort blåbärspaj *drool*
Eh, det låter som en udda blandning oavsett vad du väljer. Singla slant, kanske? *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-27, 18:33
Hade jag haft blåbär hade jag gjort blåbärspaj *drool*
Eh, det låter som en udda blandning oavsett vad du väljer. Singla slant, kanske? *popcorn*
Udda är bra :) Eftersom jag köper frysta så får det nog bli blåbär. Frysta jordgubbar brukar smaka bajs :( och bajs är ju inte så gott.
Nattljus
2016-02-27, 18:35
Jag har aldrig ätit bajs, så jag kan inte uttala mig :smash:
StarkaUlf
2016-02-27, 18:36
Jag har aldrig ätit bajs, så jag kan inte uttala mig :smash:
Inte jag heller, men processen för att framställa det och lukten får mig att misstänka en ganska dålig smak *jorgen*
Jockefoten
2016-02-27, 18:48
Åkt i skytteltrafik mellan Bromma och Söderort hela dagen. Varför kan folk inte bo kvar på samma ställe för alltid?
Nattljus
2016-02-27, 20:24
Kramp i handryggen *mini
StarkaUlf
2016-02-27, 21:06
Kramp i handryggen *mini
Massera den!
Typiskt Tv4 att visa två filmer av en trilogi för att sedan skita i den tredje *gah!*
Varför gillar folk mello? Samma gammalt folk som går på repeat och några nya tjendisar. Låtarna är under all kritik.
Nattljus
2016-02-27, 22:08
Massera den!
Typiskt Tv4 att visa två filmer av en trilogi för att sedan skita i den tredje *gah!*
Hjälper inte *gah!*
Jag minns att jag såg Matrix 1 och 2 på teve för att därefter konstatera att trean inte sändes. Minns inte vilken kanal det var, men det var ungefär samtidigt som jag helt gav upp tablå-teve :smash:
Varför gillar folk mello?
Ingen aning cofffee
Nattljus
2016-02-27, 22:19
https://i.chzbgr.com/full/7873255936/hAD3E5320/
Nattljus
2016-02-27, 23:51
https://i.chzbgr.com/full/7863978752/h415B7999/
shadowfire
2016-02-28, 00:11
Burp. Först en skål med överbliven maräng å massa chokladsås till. Nu första av de två skålarna med överblivna chips. Imorgon bitti kopplar jag ur min toalett. Bra taktik.
Nattljus
2016-02-28, 06:05
Kaffe *cupid*
Nattljus
2016-02-28, 06:27
Agree! *cupid*
*hug*
Jag kollade igenom alla bebiskläder igår och hittade de små miniconversen, blev så sugen på att köpa ett par nya till mig själv. Har alltid älskat mina converse och för mig håller de otroligt länge. Men kan man ha converse som en snart 30årig schleten småbarnsmorsa? :D Eller ska jag köpa bekväma eccoskor och klaga på ryggont?
Sparven från Minsk
2016-02-28, 07:06
Men kan man ha converse som en snart 30årig schleten småbarnsmorsa? :D Eller ska jag köpa bekväma eccoskor och klaga på ryggont?
Klart du kan, bli en hip snygg morsa.
Men jag hade kört på eccoskor faktiskt. Köpte mig själv ett par förra hösten. Modellen var inte så gubbig för att vara ecco, men nog kändes det att jag passerat 33 år allt haha! Dock är de grymma att gå och stå i!
Ecco samt Reiker, rekommenderas om du är rädd om rygg och knän.
Har man passerat 30-strecket så börjar i alla fall jag prioritera mer vad som är skönt och funktionellt och mindre vad som är snygg.
Klart du kan, bli en hip snygg morsa.
Men jag hade kört på eccoskor faktiskt. Köpte mig själv ett par förra hösten. Modellen var inte så gubbig för att vara ecco, men nog kändes det att jag passerat 33 år allt haha! Dock är de grymma att gå och stå i!
Ecco samt Reiker, rekommenderas om du är rädd om rygg och knän.
Har man passerat 30-strecket så börjar i alla fall jag prioritera mer vad som är skönt och funktionellt och mindre vad som är snygg.
Lite så jag känner också, måste inte vara ecco men ska liksom vara skönt att promenera i men egentligen också snabbt att få på och av. Där faller Converse rejält. Faktiskt så är kawasaki väldigt sköna för att vara sneakers, mer ordentlig sula i dem. Jag hoppas att XXL eller Stadium Outlet öppnar lagom tills snön försvinner så att jag kan få prova runt lite.
Sparven från Minsk
2016-02-28, 07:37
Lite så jag känner också, måste inte vara ecco men ska liksom vara skönt att promenera i men egentligen också snabbt att få på och av. Där faller Converse rejält. Faktiskt så är kawasaki väldigt sköna för att vara sneakers, mer ordentlig sula i dem. Jag hoppas att XXL eller Stadium Outlet öppnar lagom tills snön försvinner så att jag kan få prova runt lite.
Sant, finns fler bra märken. Jag är lite förtjust i reiker, tycker de gör både snygga och skön skor!
En bra sula är också viktigt, finns sulor med gelé och grejer i som gör underverk för trötta fötter.
Minikubik
2016-02-28, 08:42
Jag kollade igenom alla bebiskläder igår och hittade de små miniconversen, blev så sugen på att köpa ett par nya till mig själv. Har alltid älskat mina converse och för mig håller de otroligt länge. Men kan man ha converse som en snart 30årig schleten småbarnsmorsa? :D Eller ska jag köpa bekväma eccoskor och klaga på ryggont?
Över 30 Schleteten pappa kör på Adidas sneakers i stort sett året om så vill du ha converse do it
StarkaUlf
2016-02-28, 10:53
Det här är Nattljus när det råkar komma in lite solljus i lägenheten.
wATqAiXfdWQ
Nordenator
2016-02-28, 11:02
Alla och deras faster använder Converse. Så även om du vore 52 och hade vargtröja hade du kunnat ha Converse. Sedan är de totalt värdelösa att gå i, och jag som rör mig väldigt mycket hade aldrig kunnat ha på mig ett par sådana skor. Fötterna hade varit totalt förstörde efter en vecka.
Sant, finns fler bra märken. Jag är lite förtjust i reiker, tycker de gör både snygga och skön skor!
En bra sula är också viktigt, finns sulor med gelé och grejer i som gör underverk för trötta fötter.
Jo precis. Ska nog tänka varvet 5 gånger om innan jag köper ett par nya.
Över 30 Schleteten pappa kör på Adidas sneakers i stort sett året om så vill du ha converse do it
På vintern med? Shit! :D
Alla och deras faster använder Converse. Så även om du vore 52 och hade vargtröja hade du kunnat ha Converse. Sedan är de totalt värdelösa att gå i, och jag som rör mig väldigt mycket hade aldrig kunnat ha på mig ett par sådana skor. Fötterna hade varit totalt förstörde efter en vecka.
Jag har klarat mig bra innan, men märkt att ju tyngre jag är desto svårare är det. Har alltid haft extrasula i dock.
Minikubik
2016-02-28, 11:20
Jo precis. Ska nog tänka varvet 5 gånger om innan jag köper ett par nya.
På vintern med? Shit! :D
Jag har klarat mig bra innan, men märkt att ju tyngre jag är desto svårare är det. Har alltid haft extrasula i dock.
Funderade lite på att köpa kängor när det var 20 minus, men tar det nästa år. Å andra sidan har jag värsting jobb skor, dom används betydligt mer än privat skor
Funderade lite på att köpa kängor när det var 20 minus, men tar det nästa år. Å andra sidan har jag värsting jobb skor, dom används betydligt mer än privat skor
Ah, just det du har ju sådant på dig ja. Då kanske man slipper vinterkängor :D
StarkaUlf
2016-02-28, 11:27
Jag har alltid mina Nike dojjor, även när det är -30 :S
Men då räcker det inte ens med 3 par vantar på händerna, så det jämnar väl ut sig :D
Minikubik
2016-02-28, 11:28
Ah, just det du har ju sådant på dig ja. Då kanske man slipper vinterkängor :D
Beror ju på vad man gör på fritiden, jag använder ju mina arbetsskor i princip från jag åker på morgonen tills jag kommer hem på kvällen, så enda gång jag har privatskor är på helgen
StarkaUlf
2016-02-28, 11:45
Vill till USA igen. Fast vet inte var. Texas kanske? :cool: eller tillbaka till NY, missade en del när jag var där som jag gärna skulle se.
Minikubik
2016-02-28, 11:53
Vill till USA igen. Fast vet inte var. Texas kanske? :cool: eller tillbaka till NY, missade en del när jag var där som jag gärna skulle se.
San Francisco
StarkaUlf
2016-02-28, 11:58
San Francisco
Mm, det vore något :) Har ju varit i LA, så SF hade varit fint.
Jag har alltid mina Nike dojjor, även när det är -30 :S
Men då räcker det inte ens med 3 par vantar på händerna, så det jämnar väl ut sig :D
Jag fryser sönder i ett par Shepard Vinterkängor (https://www.sportamore.se/produkt/97124-shepherd-sanna-f-brun?gclid=Cj0KEQiA0sq2BRDRt6Scrqj71vQBEiQAg5bj05-E162sa8ATx-TgETf_OXid0DGLXBM9f6QRZ-CGPLgaAhTC8P8HAQ) är det är typ -10 ;D
Fast händerna klarar jag med tunna skinnhandskar om det inte blåser.
Beror ju på vad man gör på fritiden, jag använder ju mina arbetsskor i princip från jag åker på morgonen tills jag kommer hem på kvällen, så enda gång jag har privatskor är på helgen
Ah det skiljer ju lite, jag har bara fritid :P
StarkaUlf
2016-02-28, 12:08
Jag fryser sönder i ett par Shepard Vinterkängor (https://www.sportamore.se/produkt/97124-shepherd-sanna-f-brun?gclid=Cj0KEQiA0sq2BRDRt6Scrqj71vQBEiQAg5bj05-E162sa8ATx-TgETf_OXid0DGLXBM9f6QRZ-CGPLgaAhTC8P8HAQ) är det är typ -10 ;D
Fast händerna klarar jag med tunna skinnhandskar om det inte blåser.
En mix av oss hade alltså kunnat bli perfekt eller helt förstörd :D
En mix av oss hade alltså kunnat bli perfekt eller helt förstörd :D
Hahaha ja. Typ mikaelj eller panda som verkar tåla hur mycket kyla som helst. Sådan skulle man ha varit!
Minikubik
2016-02-28, 12:27
Mm, det vore något :) Har ju varit i LA, så SF hade varit fint.
Väldigt vacker stad och underbara människor
Ah det skiljer ju lite, jag har bara fritid :P
Hade kört mina Adidas i vilket fall, jag menar varför byta liksom :d
StarkaUlf
2016-02-28, 14:35
Mmmh, pizza till lunch :bumbi "Fläskfilé", parmaskinka, vitlök och mozzarella.
Nu fotboll hela dagen \o/
Nattljus
2016-02-28, 14:44
Det här är Nattljus när det råkar komma in lite solljus i lägenheten.
wATqAiXfdWQMen vad ÄR det här?! Det gör ont i ögonen. Ta bort! *cry*
Nordenator
2016-02-28, 15:16
Mmmh, pizza till lunch :bumbi "Fläskfilé", parmaskinka, vitlök och mozzarella.
Nu fotboll hela dagen \o/
Pizza här med. Sprang uppåt i en halvmil för att sedan springa runt en sjö med bra mycket mer kuperad terräng än väntat och sedan hem igen. 1,5 mil blev det och sedan ungefär 2 km promenad för att all energi var slut... detta utan att ha ätit egentligen någonting innan.
Bra plan :D
shadowfire
2016-02-28, 17:01
Helt säker på att glassen kommer bli gammal om jag inte proaktivt äter det som blev över från igår. Marängerna med. Chokladsås är säkert inte heller så hållbar.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145667508542257200_resized.jpg
Helt säker på att glassen kommer bli gammal om jag inte proaktivt äter det som blev över från igår. Marängerna med. Chokladsås är säkert inte heller så hållbar.
http://iloapp.happyhiker.se/data/_gallery/public/0/145667508542257200_resized.jpg
Det märks att inte jag var med om det finns sådant kvar! *drool*
shadowfire
2016-02-28, 17:08
Det märks att inte jag var med om det finns sådant kvar! *drool*
Finns min nybakta mazarinkaka också. Är man inte här så fåååååår man inge! :devil:
Nattljus
2016-02-28, 17:39
Javisst, ja. Jag skulle ju göra hamburgare idag *facepalm*
Så dags att komma på det, när jag redan ätit. Men korv stroganoff är ju gott det också :eating:
Finns min nybakta mazarinkaka också. Är man inte här så fåååååår man inge! :devil:
Märks helt klart att inget preggo närvarade!
Fick inte ens en invite denna gången! *slap*
Nattljus
2016-02-28, 20:02
Fasen, råkade beställa mot faktura *mini
Jag hatar att få faktura. Jag vill betala i förväg :smash:
Hursomhelst; inbundna serier för lite över tusen kronor är på väg hit \o/
Nattljus
2016-02-28, 20:24
http://stuffpoint.com/cats/image/269538-cats-grey.jpg
Minikubik
2016-02-28, 22:14
Stod och tittade på en tvättkorg idag och funderade på vart jag kunde få plats med den...i bilen. Det börjar gå utför fort nu känner jag
StarkaUlf
2016-02-28, 23:13
Glass onsdag, fredag, lördag, söndag. Nu får det tamejfan räcka ett tag.
På't igen på lördag!
Nattljus
2016-02-28, 23:14
Flera dagar utan glass? Vad ska det vara bra för? :confused:
shadowfire
2016-02-28, 23:50
Fick inte ens en invite denna gången! *slap*
trodde inte ni hade täckning där uppe innan vårfloden har lagt sig!
Nattljus
2016-02-29, 06:21
Jag hatar att skära mig på tandtråden. Blod och tandkräm är inte gott *mini
Hur gör man för att bli mindre klumpig? *jorgen*
trodde inte ni hade täckning där uppe innan vårfloden har lagt sig!
Hade nog inte kunnat komma ändå eftersom jag inte kan sitta. Flygresan hade inte gått :D
Tapatalk på språng
Sparven från Minsk
2016-02-29, 07:05
sådär ja då var man tillbaka i kontorsträsken som kallas jobb!
Sitter med en Celsius i näven och försöker förstå hur jag kom hit, varför jag är här och hur jag ska göra föra att så snabbt som möjligt komma härifrån!
Efter att ha klagat på för lite protein i maten fick jag idag myror serverat till lunch. Helt ok faktiskt fast det smakade inte speciellt mycket.
sådär ja då var man tillbaka i kontorsträsken som kallas jobb!
Sitter med en Celsius i näven och försöker förstå hur jag kom hit, varför jag är här och hur jag ska göra föra att så snabbt som möjligt komma härifrån!
Släng celsiusen så är du 50% närmare ditt drömmål. ;)
Sparven från Minsk
2016-02-29, 09:16
Släng celsiusen så är du 50% närmare ditt drömmål. ;)
Clesiusen är nog det enda som fick mig ur sängen i morse. Tanken på att få sluta mina läppar kring kanten på burken, känna dess kyla och den uppfriskande smaken av cola när den rinner ned i strupen.
Smuttat på en enda burk nu sedan jag började 06:30, den är snart slut och tillsammans med den min energi och motivation att fortsätta denna arbetsdagen.
Tur att jag bara har 33-34 år kvar att jobba.
Jag trodde att det var kallt, tog strumpbyxor under jeansen. Varmt varmt varmt!
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-29, 09:36
Näh, nu är Lindsey Vonn dumpad.
Idag är jag istället kär i Alicia Vikander. *cupid*
StarkaUlf
2016-02-29, 10:55
Jag trodde att det var kallt, tog strumpbyxor under jeansen. Varmt varmt varmt!
Tapatalk på språng
-19 i morse :S
Nu har man varit och spritt sin säd (CV) i olika butiker. En del verkade positiva, så nu håller man tummarna för att någon hör av sig.
-19 i morse :S
Nu har man varit och spritt sin säd (CV) i olika butiker. En del verkade positiva, så nu håller man tummarna för att någon hör av sig.
-22 här. Men bara typ -8 när jag gick ut. Missade att det blev så milt[emoji14]
Sitter på espressohouse och trycker mer socker än vad som behövs på en månad typ. Bordet bredvid blir en tjej intervjuad för jobb här... jag hör dock för dåligt för att jag ska kunna avgöra om det går bra.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160229/33a9b1b87cd781e121e024a089bf2f4b.jpg
Vad hände med den intervjun du skulle på i Lule?
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-29, 11:16
-22 här. Men bara typ -8 när jag gick ut. Missade att det blev så milt[emoji14]
Sitter på espressohouse och trycker mer socker än vad som behövs på en månad typ. Bordet bredvid blir en tjej intervjuad för jobb här... jag hör dock för dåligt för att jag ska kunna avgöra om det går bra.
[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160229/33a9b1b87cd781e121e024a089bf2f4b.jpg[./IMG]
Vad hände med den intervjun du skulle på i Lule?
Tapatalk på språng
Gå dit och säg: "Jag tycker att hon borde ha jobbet. Cya lataaaah"
Jävlar, det där såg gott ut. Vad är det för bakverk? *drool* (Dock obra att jag såg det, nu är jag inne på mina sista 3-4 veckor på dieten xD. Förra veckan var ett avbrott, sjukt skönt att ha mitt i måste jag säga)
Dom valde två andra istället för mig :( hade någon av dom tackat nej så hade jag fått jobbet istället.. Nu hoppas jag på att man får komma på Barnens Land, hon verkade då väldigt positiv till att jag kom in och sa att det var i rätt tid. Hade varit kul att jobba där. Älskar lego och pussel :D
StarkaUlf
2016-02-29, 11:18
Btw Shadowfire, var det du som letade ett gott vaniljproteinpulver? :)
Gå dit och säg: "Jag tycker att hon borde ha jobbet. Cya lataaaah"
Jävlar, det där såg gott ut. Vad är det för bakverk? *drool* (Dock obra att jag såg det, nu är jag inne på mina sista 3-4 veckor på dieten xD. Förra veckan var ett avbrott, sjukt skönt att ha mitt i måste jag säga)
Dom valde två andra istället för mig :( hade någon av dom tackat nej så hade jag fått jobbet istället.. Nu hoppas jag på att man får komma på Barnens Land, hon verkade då väldigt positiv till att jag kom in och sa att det var i rätt tid. Hade varit kul att jobba där. Älskar lego och pussel :D
Haha men typ. Men vafan "Vad tycker du om ansvar?" Vad är det för fråga? Vem svarar "nae vill bara slacka!"
Caramel cheesecake! Stört god utan atr bli sådär äckligt söt
Ah pyttsans! Så kan de ju inte göra! :(
Barnens land är leksaksaffär? Eller typ som childrens house?
Tapatalk på språng
shadowfire
2016-02-29, 11:19
Btw Shadowfire, var det du som letade ett gott vaniljproteinpulver? :)
japp, så nära ProPud Vanilj i smak som möjligt... fullkomligt älskar den. *cupid*
StarkaUlf
2016-02-29, 11:25
Haha men typ. Men vafan "Vad tycker du om ansvar?" Vad är det för fråga? Vem svarar "nae vill bara slacka!"
Caramel cheesecake! Stört god utan atr bli sådär äckligt söt
Ah pyttsans! Så kan de ju inte göra! :-(
Barnens land är leksaksaffär? Eller typ som childrens house?
Tapatalk på språng
Haha, man blir så förbannad på en del frågor alltså. Men man vet att dom kommer på varje jävla intervju :D
Dayumn!!
Jo, det är gamla Barnens Hus. Så typ allt möjligt för barn från 1-14 år :)
japp, så nära ProPud Vanilj i smak som möjligt... fullkomligt älskar den. *cupid*
Alright. Jag tror inte att något pulver kommer smaka såååå bra, det är ju trots allt olika saker. Svårare att få en så god smak i pulverform :) men, den krämigaste/"gräddigaste" vaniljsmaken jag har testat är iaf Star Nutrition Hers Lean Protein med vaniljsmak. Betydligt godare än BS/FX/Whey-80/PureSwe, så det kan vara värt att testa. Och hög proteinhalt, 80%. GoNutritions vaniljvassle smakar mer som vaniljglassen i Magnum-glassarna, det är ganska gott också.
Vill man nu ha något riktigt sött så får man väl köpa något med mycket socker och mindre protein :D
Men men, nu ska jag gå och träna! \o/
shadowfire
2016-02-29, 11:32
Alright. Jag tror inte att något pulver kommer smaka såååå bra, det är ju trots allt olika saker. Svårare att få en så god smak i pulverform :) men, den krämigaste/"gräddigaste" vaniljsmaken jag har testat är iaf Star Nutrition Hers Lean Protein med vaniljsmak. Betydligt godare än BS/FX/Whey-80/PureSwe, så det kan vara värt att testa. Och hög proteinhalt, 80%. GoNutritions vaniljvassle smakar mer som vaniljglassen i Magnum-glassarna, det är ganska gott också.
Vill man nu ha något riktigt sött så får man väl köpa något med mycket socker och mindre protein :D
yay, men den är ju både sockerfri och laktosfri och jag tänker att jag borde kunna göra en fluff på lite mjölk (och kan tänka mig lite grädde också) bara jag får till rätt smak liksom :) ...
ProPudden tycker jag inte är så söt, men den smakar vanilj på riktigt och inte så syntetiskt som flera av proteinpulvren gör. Ska prova dina tips där och se hur de blir!
Anatis87
2016-02-29, 12:06
Denna torra luften är inte snäll mot huden. Undrar vad man ska smörja in sig med.
Har ni en bra dag i övrigt?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Denna torra luften är inte snäll mot huden. Undrar vad man ska smörja in sig med.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Jojobaolja? Kokosolja? Mandelolja?
Jag har köpt jacka, byxor och nagellack!
Tapatalk på språng
Idag har jag
(1) Surfat på auktionssidor
(2) Kollat hus
(3) Druckit kaffe
(4) Lunchat
(5) Kaffe
.. och nu.
(6) Jobba.
Idag har jag
(1) Surfat på auktionssidor
(2) Kollat hus
(3) Druckit kaffe
(4) Lunchat
(5) Kaffe
.. och nu.
(6) Jobba.
Brorsans granne ska sälja. Du kan flytta dit så kan du spotta mig massor emellanåt! :D Win!
Jag har helt tappat matlusten, är typ bara sugen på frukt... waddap?
Jag har helt tappat matlusten, är typ bara sugen på frukt... waddap?
Smoothies ffs!
Bara till att ösa ner asmycket protein och smutta runt med det i huset.
shadowfire
2016-02-29, 14:06
Vintertid ser jag ut som en elefant i skinnet. Tacka vettja sommar, sol och solbränd uppfuktad hud med en nypa havssalt på.
Dagen är bra, men jag måste nog tvinga i mig överbliven glass och maränger idag med. Är för dålig på att äta sådant och hittar ibland typ chokladsås bäst före 2003, glass bäst före 2006 osv.
Vintertid ser jag ut som en elefant i skinnet. Tacka vettja sommar, sol och solbränd uppfuktad hud med en nypa havssalt på.
Dagen är bra, men jag måste nog tvinga i mig överbliven glass och maränger idag med. Är för dålig på att äta sådant och hittar ibland typ chokladsås bäst före 2003, glass bäst före 2006 osv.
Samma här. Hittade fisksås som gick ut 2013 här senast. Och den är ju jäst redan när man köper den. :D
Smoothies ffs!
Bara till att ösa ner asmycket protein och smutta runt med det i huset.
Sjukt osugen på smoothies, alltså. Jag vill ha krispiga päron och äpplen. Jag äter ju mat ändå såklart, men lunch är typ omöjligt. Vill inte ha något.
Du behöver en kvinna i ditt hushåll. Som tömmer de förråden en gång i månaden.
Nattljus
2016-02-29, 14:20
Du behöver en kvinna i ditt hushåll. Som tömmer de förråden en gång i månaden.
Jag skulle precis erbjuda mig. Jag har aldrig ens reflekterat över att godsaker har bäst-före-datum *screwy*
Mhm, nu blev jag sugen på chokladpudding. Bäst jag kokar ihop en *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.