Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
StarkaUlf
2017-05-24, 16:18
Friska fötter är bäst \o/
Jaaa \o/
Nu blev jag tvär och bitter och vill inte prata mer. Jag gör muffins istället.
Chokladmuffins? *popcorn*
Att smula sönder pepparkakor över vaniljglass löser alla världens problem.
Neger snälla. Strössla det över chokladglass istället. Pepparkaka + choklad = *drool*
Nattljus
2017-05-24, 16:19
Jaaa \o/
Chokladmuffins? *popcorn*
Bäst vi firar ordentligt innan de hinner gå sönder igen *hug*
Nej, blåbär :cool:
StarkaUlf
2017-05-24, 16:23
Bäst vi firar ordentligt innan de hinner gå sönder igen *hug*
Nej, blåbär :cool:
Bra idé *hug* jag firar med en Haagen-dazs, någon sån där bubbies-glass och så lite limpa ikväll *popcorn*
Det är okej om blåbären är självplockade i skogen :hbang:
StarkaUlf
2017-05-24, 16:54
En evig väntan på att fotbollen ska börja *gah!* vad gör man i nästan 3 timmar då man redan har gjort allt för dagen? *jorgen*
En evig väntan på att fotbollen ska börja *gah!* vad gör man i nästan 3 timmar då man redan har gjort allt för dagen? *jorgen*Ett förslag ar att inte folja en skitsport som fotboll! *kissass*
StarkaUlf
2017-05-24, 17:35
Ett förslag ar att inte folja en skitsport som fotboll! *kissass*
Eller så följer man alla sporter! \o/ (Okej, alla vettiga sporter. Fotboll, Hockey (NHL), NFL, Snooker och en del tennis och NBA *popcorn*)
Eller så följer man alla sporter! \o/ (Okej, alla vettiga sporter. Fotboll, Hockey (NHL), NFL, Snooker och en del tennis och NBA *popcorn*)HALLAH! Det ratta svaret ar hockey (NHL), hockey (NHL), hockey (NHL), hockey (Olympics), hockey (NHL), hockey (NHL), NBA och hockey (AHL).
StarkaUlf
2017-05-24, 17:43
How about nä *slap*
StarkaUlf
2017-05-24, 17:52
Jag smakade den där nya kvarg-bean från Njie.
Måste erkänna att jag är fruktansvärt positivt överraskad. Det är en av få beasåser som jag tycker om :laugh: Jag hatar vanligtvis bea. Trodde att den skulle vara väldigt sträv och syrlig, men inte det. Bra smak från kryddorna, speciellt dragonen, och vinägern.
Haha sitter och skrattar så jag gråter åt denna tråden http://web.archive.org/web/20100206232501/http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=614033 :D Har sett bilden cirkulera men aldrig brytt mig var den kommit ifrån :D
Nattljus
2017-05-24, 19:15
Jag har gjort rostbiffsmörgåstårta på rågbröd. Återstår att vänta tills imorgon för att få smaka den *screwy*
Jag får inte äta upp hela själv heller :(
StarkaUlf
2017-05-24, 19:16
Mmm, smörgåstårta *popcorn*
Jag har gjort rostbiffsmörgåstårta på rågbröd. Återstår att vänta tills imorgon för att få smaka den *screwy*
Jag får inte äta upp hela själv heller :(
Låter som en halvkass deal.
*rolleyes*
Blev fö sjukt sugen på en rostbiffmacka nu.
Nattljus
2017-05-24, 19:23
Jag slapp ju köpa present *rolleyes*
Minikubik
2017-05-24, 19:23
Det här med bröstsmärtor, hur ont ska man ha och på vilket sätt för att åka in till akuten? Känns ju dumt om det bara är nån muskel eller låsning eller så
StarkaUlf
2017-05-24, 19:24
Det här med bröstsmärtor, hur ont ska man ha och på vilket sätt för att åka in till akuten? Känns ju dumt om det bara är nån muskel eller låsning eller så
Man bör väl känna skillnad på om det är i själva muskeln eller om det verkligen är inne i organen? *jorgen*
Jag slapp ju köpa present *rolleyes*
Köper aldrig födelsedagspresent till min bror nuförtiden.
:em:
Nattljus
2017-05-24, 19:25
Ring sjukvårdsupplysningen och förklara i detalj var det gör ont och följ råden du får därifrån *hug*
Minikubik
2017-05-24, 19:25
Man bör väl känna skillnad på om det är i själva muskeln eller om det verkligen är inne i organen? *jorgen*
Jag vet inte, kan inte bestämma vart det sitter riktigt
Minikubik
2017-05-24, 19:26
Ring sjukvårdsupplysningen och förklara i detalj var det gör ont och följ råden du får därifrån *hug*
Dom brukar vara rätt så hmm korkade så har rätt liten tillit till dom
StarkaUlf
2017-05-24, 19:29
Jag vet inte, kan inte bestämma vart det sitter riktigt
Kläm på muskeln. Gör det ont så är det nog i den *hug*
Dom brukar vara rätt så hmm korkade så har rätt liten tillit till domSitt still, korka upp lite rödvin, drick fiskolja & dö inte. *hug*
StarkaUlf
2017-05-24, 19:33
Annars kan jag berätta en liten skräckhistoria om en bekant.
Han hade som ett litet tryck mitt i bröstet. Han var på sitt kontor och berättade detta åt sin revisor. Hon tyckte att han skulle fara upp på sjukhuset, men han ville hem och vila ett tag i soffan, för han skulle sedan köra lastbil. Så hon tjatade på honom men han tänkte ändå fara hem. Men på hemvägen så ändrade han sig, så han for ändå upp på akuten. Dom tog in han direkt och skulle göra undersökningar. När dom skulle lyfta över honom till bänken där han skulle ligga så sa han "Nu försvinner jag" och så slutade hjärtat att slå. Efter ett par minuter så fick dom igång det, så han klarade sig. Han var på rätt plats vid rätt tillfälle, kan man säga. :)
Minikubik
2017-05-24, 19:33
Kläm på muskeln. Gör det ont så är det nog i den *hug*
Nä inte gör det mer ont än vanligt
Sitt still, drick fiskolja & dö inte. *hug*
Nu tycker jag du ställer lite många krav här *whatever**hug*
ApexProcyon
2017-05-24, 19:34
Du kommenterade i någon annan tråd att inget är positivt just nu, eller något närliggande. Kan det vara stressrelaterat/ångest?
Kontakta sjukvård om det håller i sig.
Minikubik
2017-05-24, 19:35
Sitt still, korka upp lite rödvin, drick fiskolja & dö inte. *hug*
Kan inte sitta still, dricker varken vin eller olja får fundera på den där dö grejen
StarkaUlf
2017-05-24, 19:36
Nåväl, jag är ingen doktor och jag självdiagnostiserar alltid mig själv också, så jag kan inte ge något bra råd i detta fallet *hug*
Nu ska jag se fotboll och äta massa gott *popcorn*
Minikubik
2017-05-24, 19:37
Du kommenterade i någon annan tråd att inget är positivt just nu, eller något närliggande. Kan det vara stressrelaterat/ångest?
Kontakta sjukvård om det håller i sig.
Tanken har föresvävat mig, men vet ej. (sen är jag lite nojig över just bröstsmärtor då ena kompisen fick en stroke och den andra måste käka medicin för hjärtat, båda är inte mycket äldre än mig)
ApexProcyon
2017-05-24, 19:41
Tanken har föresvävat mig, men vet ej. (sen är jag lite nojig över just bröstsmärtor då ena kompisen fick en stroke och den andra måste käka medicin för hjärtat, båda är inte mycket äldre än mig)
Ja, det är alltid bra att ta det säkra före det osäkra. Om det skulle vara stressrelaterat så kan en eventuell oro förvärra, därav att det kan vara bra att kolla upp oavsett vad.
Kan inte sitta still, dricker varken vin eller olja får fundera på den där dö grejenOm du inte vill du dö i förtid så bör du snarast höja ditt Gato Negro (https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/gato-negro-756401) intag samt inhandla Ledin/Eskimo-3 fiskolja för att sedan, i fortsättning, ha på menyn som dagligt intag.
Skadar inte att ringa till vårdcentralen nästkommande dag som de har öppet. Ring över någon(som helst äger en telefon) för ett parti schack utifall du fortfarande känner dig orolig.
Rödbeta är bra grejor för hjärtat även. :)
Skalar/äter ca 3 st okokta själv om dagen.
Må bra! *flex*
Minikubik
2017-05-24, 19:42
Ja, det är alltid bra att ta det säkra före det osäkra. Om det skulle vara stressrelaterat så kan en eventuell oro förvärra, därav att det kan vara bra att kolla upp oavsett vad.
Mjo, ska ta en promenad med hunden snart och se om det släpper. Annars kanske man ska ringa och höra vad de lärda säger
Nu jävlar Uffe, nu definieras en säsong som antingen fiasko eller succé på 90min.
Minst 8h i bilen imorgon. Och jag har inte en enda godisbit, inga kakor, NADA!
Minikubik
2017-05-24, 19:45
Om du inte vill du dö i förtid så bör du snarast höja ditt Gato Negro (https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/gato-negro-756401) intag samt inhandla Ledin/Eskimo-3 fiskolja för att sedan, i fortsättning, ha på menyn som dagligt intag. Ring till vårdcentralen nästkommande dag de har öppet.
Må bra! *flex*
Höjer jag mitt gato nånting intag ens det minsta så har både jag och stora delar av mellersta Sverige ordentliga problem :d
Nattljus
2017-05-24, 19:46
Om du inte vill du dö i förtid så bör du snarast höja ditt Gato Negro (https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/gato-negro-756401) intag samt inhandla Ledin/Eskimo-3 fiskolja för att sedan, i fortsättning, ha på menyn som dagligt intag.
Skadar inte att ringa till vårdcentralen nästkommande dag som de har öppet. Ring över någon(som helst äger en telefon) för ett parti schack utifall du fortfarande känner dig orolig.
Må bra! *flex*
Och du undrar på fullt allvar varför ingen tror dig när du försöker hävda att du är mentalt frisk? *jorgen*
Minst 8h i bilen imorgon. Och jag har inte en enda godisbit, inga kakor, NADA!
Men kaffe och resemugg har du väl?!
Jag har 2 termosar och sambo 2. Så vi klarar första milen iaf. Måste ändå stanna och köpa kaffe ibland och låta den lilla kissa.
Nattljus
2017-05-24, 19:49
Jag har 2 termosar och sambo 2. Så vi klarar första milen iaf. Måste ändå stanna och köpa kaffe ibland och låta den lilla kissa.
Du ska resa med barn men tar inte med några mutor? :confused:
Du ska resa med barn men tar inte med några mutor? :confused:
Jag har smörgåsrån och en platta? Och typ 838657234 klämmisar...
ApexProcyon
2017-05-24, 19:54
Jag har smörgåsrån och en platta? Och typ 838657234 klämmisar...
Klämmisar är Guds sändebud till husfriden. Eller vilken plats man nu vistas på.
Klämmisar är Guds sändebud till husfriden. Eller vilken plats man nu vistas på.
Klämmisar är magiska! Går sjukt mycket sådana med en 1åring och en 3åring. Även dem med mat i. 3åringen väljer dem framför dem med frukt ? lol
King Grub
2017-05-24, 20:02
What do you call an alligator in a vest?
An investigator!
:laugh:
Och du undrar på fullt allvar varför ingen tror dig när du försöker hävda att du är mentalt frisk? *jorgen*Jag är verkligen inte "mentalt frisk". Har aldrig hävdat det heller, eller för den delen ens eftersträvat det omöjliga. Jag är jag. *hug*
Icke härsken Omega 3, förslagsvis kyld Ledins fiskolja eller ännu hellre Eskimo-3 Pure fiskolja, skyddar hjärtat. Trodde det var klarlagt.
Jag antar dock att du reagerade på att jag rekommenderade den alkoholprodukten som med allra högst sannolikhet även är den nyttigaste: Torrt rödvin av druvan Cabernet Sauvignon på flaska. Gato Negro är både det prisvärdaste valet samt har ett namn som klingar fint. Brukade tvinga i mig Sunrise förut men den smakar pyton så rekommenderas ej.
http://www.bilddump.se/bilder/20170524212058-83.184.243.136.jpg
Tillräckligt mycket rödbeta, förslagsvis 3+ st okokta rödbetor fördelat över dagen(typ hälften av "näringen" försvinner om man kokar den eller dylikt) sänker blodtrycket signifikant. Konditionsidrottare brukar applicera detta fast i rikemansformen aka rödbetsjuice.
ApexProcyon
2017-05-24, 20:35
Och du undrar på fullt allvar varför ingen tror dig när du försöker hävda att du är mentalt frisk? *jorgen*
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/20/7a/ba/207abac4d4226c3446fd135f2ea219a3.jpg
shadowfire
2017-05-24, 20:45
Ironi i all bemärkelse, men näh, not ok.
Kak- och glassmonsterligan i allmäntdelen ska för övrigt vara försiktiga runt utlåtanden om diagnoser ;)
(edit, glömde glass, GLASS!)
Nattljus
2017-05-24, 21:10
Jag är jag. *hug*
Det är bra att du vet vem du är *hug*
StarkaUlf
2017-05-25, 06:56
God morgon :) i dubbel bemärkelse. Jag startar dagen med 100g Tonys choklad *popcorn*
Nattljus
2017-05-25, 07:02
Jag har fått kaffe och pannkakor. Också bra \o/
StarkaUlf
2017-05-25, 07:09
Jag har fått kaffe och pannkakor. Också bra \o/
Tjoho! *hug* Jag måste nog börja göra amerikanska pannkakor ibland, det är ju faktiskt gott *popcorn*
Nattljus
2017-05-25, 07:27
Jag föredrar svenska. Det är så jobbigt att korsa Atlanten bara för pannkakornas skull *gah!*
edit: vid närmare eftertanke så är det skånsk pannkaka som är bäst. Serverad med lingon och fläsk *flex*
StarkaUlf
2017-05-25, 07:29
Fast i Sverige så heter det plättar (och dom små heter småplättar). Pannkaka gör man i ugnen *rolleyes*
Nattljus
2017-05-25, 07:30
Fast i Sverige så heter det plättar (och dom små heter småplättar). Pannkaka gör man i ugnen *rolleyes*
Djefla norrlänning *hug*
God morgon :) i dubbel bemärkelse. Jag startar dagen med 100g Tonys choklad *popcorn*
Lämnade du iaf lite till Tony?
:(
StarkaUlf
2017-05-25, 07:35
Djefla norrlänning *hug*
Tss *hug*
Lämnade du iaf lite till Tony?
:(
Nä :) han får skylla sig själv som lämnade den hos mig \o/
Nattljus
2017-05-25, 07:43
Det är rätt, sno Tony på allt han har *flex*
...känner mig ovanligt aggressiv idag. Vad är det nu, då? *jorgen*
Minikubik
2017-05-25, 07:49
Det är rätt, sno Tony på allt han har *flex*
...känner mig ovanligt aggressiv idag. Vad är det nu, då? *jorgen*
Roligaste är att min lillchef heter Tony :laugh:
Du behöver en kram *hug*
Nattljus
2017-05-25, 07:53
Du behöver en kram *hug*
Du är så vis *hug*
ApexProcyon
2017-05-25, 08:03
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/20/7a/ba/207abac4d4226c3446fd135f2ea219a3.jpg
Vill bara lägga till att jag la till "not insane" som association till nattljus kommentar rent allmänt, det var inte menat att fortsätta som "uppbackning" till vad hon skrev. Jag såg att det kunde se lite oschysst ut nu i efterhand och det var inte min intention alls, jag läste inte ens kontexten. :em:
Kanske onödigt att ens kommentera, men jag såg själv hur illa det såg ut när jag läste tråden nu dagen efter.
Kak- och glassmonsterligan i allmäntdelen ska för övrigt vara försiktiga runt utlåtanden om diagnoser ;)
Jag misstänker att forum kan vara överrepresenterade med diagnoser jämfört med andra ställen. Anar många användare med asperger och ADD på Kolo utan att nämna några namn.
Nattljus
2017-05-25, 08:33
Det är så skönt att slippa vara den enda som är knäpp *cupid*
Tjoho! *hug* Jag måste nog börja göra amerikanska pannkakor ibland, det är ju faktiskt gott *popcorn*
Det är en sån grej jag kan få för mig att tycka om en gång vartannat år. Jäklar vad matiga de är!
StarkaUlf
2017-05-25, 10:53
Det är en sån grej jag kan få för mig att tycka om en gång vartannat år. Jäklar vad matiga de är!
Matiga?! Nä hörredu, man kan ju trycka hur många som helst med lönnsirap och bacon *drool*
Det är så skönt att slippa vara den enda som är knäpp *cupid*:cheers:
Matiga?! Nä hörredu, man kan ju trycka hur många som helst med lönnsirap och bacon *drool*Bacon är ju asäckligt dock. Råkade beställa en hamburgare med bacon på Max förut, fick slänga den. Går inte att få bort smaken i efterhand. *spy*
StarkaUlf
2017-05-25, 12:23
Hur kan man inte tycka om bacon? *gah!*
StarkaUlf
2017-05-25, 12:45
Jag har solat i 45 minuter idag :cool:
Jag har solat i 45 minuter idag :cool:http://www.bilddump.se/bilder/20170525135208-83.184.183.248.png
StarkaUlf
2017-05-25, 12:57
Nää, Gemini \o/
Nattljus
2017-05-25, 13:13
Hur kan man inte tycka om bacon? *gah!*
Det är jättelätt. Jag gör det hela tiden *hug*
Nää, Gemini \o/
Finns det två av dig?!
Minikubik
2017-05-25, 15:25
Alltså njie energidryck med bcaa kan vara det äckligaste jag druckit. Sorry guys, älskar era andra produkter med fixa det där fy faaaan
Minikubik
2017-05-25, 15:36
https://youtu.be/jFs35X_HcRk
StarkaUlf
2017-05-25, 17:19
Det är jättelätt. Jag gör det hela tiden *hug*
Finns det två av dig?!
Babbla håller på att spåra ur *gah!*
Jag vet inte, men jag delar gärna med mig av mig *hug*
Alltså njie energidryck med bcaa kan vara det äckligaste jag druckit. Sorry guys, älskar era andra produkter med fixa det där fy faaaan
Dom har jag nog inte smakat. Hur ser burkarna ut?
Hohoho. Jag fick pizza med bacon, fläskfilé, oxfilé och mozzarella till middag :bumbi Nu har jag kvar att äta en ben & jerrys och lite choklad och limpmackor ikväll \o/
Alltså njie energidryck med bcaa kan vara det äckligaste jag druckit. Sorry guys, älskar era andra produkter med fixa det där fy faaaanDu dog ju nyss av hjärtfel, ge fan i energidryck! *mini
Förövrigt smakar all energidricka lika jävla äckligt illa. Kemikaliskt tjurpiss. Förutom denna:
http://www.bilddump.se/bilder/20170525184910-83.184.183.248.jpg
Lärde mig förövrigt även att hatälska nedan Grape-Frukt energidricka förra sommaren:
http://www.bilddump.se/bilder/20170525185028-83.184.183.248.jpg
Men det är bara "ULTRA SUNRISE" som är god på riktigt.
ApexProcyon
2017-05-25, 17:55
Du dog ju nyss av hjärtfel, ge fan i energidryck! *mini
Förutom denna:
ULTRA SUNRISE är den godaste läsken alla kategorier, och då är det en "lightläsk". Jag kommer aldrig att dricka någon annan kolsyrad dryck (förutom alkoholfri öl) så länge den säljs.
Sohlsken
2017-05-25, 17:58
Jag. Orkar. Inte. Leva.
Pollenallergihelvete.
Jag vill ha en kebabpizza. Det finns inte i detta omradet. Jag ar SA SUGEN PA KEBABPIZZA. Jag brukar inte ens gilla kebabpizza.
Jag vill ga hem och lagga mig.
Jag. Orkar. Inte. Leva.
1. Pollenallergihelvete.
2. Jag vill ha en kebabpizza. Det finns inte i detta omradet. Jag ar SA SUGEN PA KEBABPIZZA. Jag brukar inte ens gilla kebabpizza.
Jag vill ga hem och lagga mig.1. Funkar det inte att kombinera alla märken allergimedicin Sohlsken?
2. Vilket område? Oregano eller USA?
EDIT: Vesuvio PAN är bra grejjor. Köp det! *hug*
StarkaUlf
2017-05-25, 18:00
Ultra Sunrise smakar ju bara fanta-isch :(
Jag. Orkar. Inte. Leva.
Pollenallergihelvete.
Jag vill ha en kebabpizza. Det finns inte i detta omradet. Jag ar SA SUGEN PA KEBABPIZZA. Jag brukar inte ens gilla kebabpizza.
Jag vill ga hem och lagga mig.
*hug*
Det finns ju så många godare pizzor i USA! Bara välja och vraka ju :bumbi
ApexProcyon
2017-05-25, 18:01
Ultra Sunrise smakar ju bara fanta-isch :(
Den smakar mer mandarin än Fanta, som innan Ultra Sunrise var gudarnas nektar. Fanta 2.0 med extra koffein, hur kan man inte älska det? :D
StarkaUlf
2017-05-25, 18:03
Den smakar mer mandarin än Fanta, som innan Ultra Sunrise var gudarnas nektar. Fanta 2.0 med extra koffein, hur kan man inte älska det? :D
Nää, mandarin är ju himla gott *popcorn*
Eller så var det bara himla längesen jag drack den. Får ge den ett test i helgen.
Sohlsken
2017-05-25, 18:05
1. Funkar det inte att kombinera alla märken allergimedicin Sohlsken?
2. Vilket område? Oregano eller USA?
EDIT: Vesuvio PAN är bra grejjor. Köp det! *hug*
1. Ar antingen allergisk eller blir trott av allt som inte ar clarityn. Dock tar jag aven nasspray och ogondroppar. Det BRUKAR hjalpa mer, men just nu ar det ett helvete.
2. Oregon. Kanske finns pa ostkusten, jag vet inte.
Jag har bra tillgang pa pizza men jag ar inte sugen pa nagon annan slags.
*hug*
Det finns ju så många godare pizzor i USA! Bara välja och vraka ju :bumbi
Men jag ar ju inte SUGEN pa dem. Det finns jattemanga goda pizzor, absolut. Jag ska fa pizza imorgon, gratis. http://spookyspizza.com/pizzas/ Har ska jag ata.
StarkaUlf
2017-05-25, 18:12
Oooh, låter gott! The Sweet Barnyard, The Buther/Baker eller Chicken Ranch *popcorn*
ApexProcyon
2017-05-25, 18:14
Får man säga att amerikanska pizzor inte ser lika goda ut som pizzor?
Det låter vansinnigt jobbigt att ha problem med pollen samtidigt som man ägnar sig åt långdistanslöpning. Måste kännas fruktansvärt.
Har du tillgång till löpband åtminstone?
Sohlsken
2017-05-25, 18:20
Oooh, låter gott! The Sweet Barnyard, The Buther/Baker eller Chicken Ranch *popcorn*
Jag brukar kora pa The Luau eller The Butcher. Kanner att jag lutar at en The Baker med rodlok imorgon.
Får man säga att amerikanska pizzor inte ser lika goda ut som pizzor?
Det låter vansinnigt jobbigt att ha problem med pollen samtidigt som man ägnar sig åt långdistanslöpning. Måste kännas fruktansvärt.
Har du tillgång till löpband åtminstone?
De ar tjockare an pizzor i Sverige, aven de tunna amerikanska pizzorna. Jag tycker inte att de ar lika estetiskt tilltalande.
Jag fick stanna tio ganger pa 10km imorse, bara for att luftvagarna blankvagrade. Det ar verkligen ett helvete. Idag ar det extra illa, mina mediciner brukar halla mig funktionell under dagen men.. assa.. jag vill helst bara do.
Jag har inte tillgang till lopband och min omgivning bestar till 85% av kullar, backar och berg.
Rent teoretiskt sett borde helgens langrunda vara battre. Den ska jag kora ungefar en halvtimme bort, i ett omrade med farre trad och som ar MYCKET plattare.
Jag brukar inte saga FML, men FML.
Minikubik
2017-05-25, 18:35
Dom har jag nog inte smakat. Hur ser burkarna ut?
https://cdn.mmsports.se/images/D/aloevera_energy_orignal.jpg vidrigaste jag druckit
Du dog ju nyss av hjärtfel, ge fan i energidryck! *mini
Förövrigt smakar all energidricka lika jävla äckligt illa. Kemikaliskt tjurpiss. Förutom denna:
Lärde mig förövrigt även att hatälska nedan Grape-Frukt energidricka förra sommaren:
http://www.bilddump.se/bilder/20170525185028-83.184.183.248.jpg
Jag är snudd på odödlig.
Ja ultra sunrise är faktiskt riktigt god. Dricker sällan energidryck, men njies var nedsatta till 5:-... Blev lurad i alla fall
Nattljus
2017-05-25, 18:43
Babbla håller på att spåra ur *gah!*
Minst en av oss borde söka till "På spåret". Det borde lösa problemet *jorgen*
Jag. Orkar. Inte. Leva.
*hug*
Jag är snudd på odödlig.
En vampyr \o/
StarkaUlf
2017-05-25, 18:44
Jag brukar kora pa The Luau eller The Butcher. Kanner att jag lutar at en The Baker med rodlok imorgon.
Heja The Baker!! :bumbi
[IMG]https://cdn.mmsports.se/images/D/aloevera_energy_orignal.jpg[./IMG] vidrigaste jag druckit
Dricker sällan energidryck, men njies var nedsatta till 5:-... Blev lurad i alla fall
Aha. Då ska jag undvika dom :D hatar när man blir så besviken, även om det bara gäller 5-10 kr. Man hade kunnat göra något vettigare med dom slantarna! (Jag är snål :D)
Minst en av oss borde söka till "På spåret". Det borde lösa problemet *jorgen*
Jag hade gjort det om Loket hade varit programledare. \o/
Nattljus
2017-05-25, 18:47
Aha. Då ska jag undvika dom :D hatar när man blir så besviken, även om det bara gäller 5-10 kr. Man hade kunnat göra något vettigare med dom slantarna! (Jag är snål :D)
Jag hade gjort det om Loket hade varit programledare. \o/
Jag tycker om dig *hug*
Njäh, han drar väl iväg hela tiden? *jorgen*
StarkaUlf
2017-05-25, 18:54
Jag tycker om dig *hug*
Njäh, han drar väl iväg hela tiden? *jorgen*
Tsss :em: *hug*
Sant, han tuffar vidare som om inget har hänt.
Oooh, Sagan om ringen på tv ikväll \o/ Men det var himla sent, vet inte om jag orkar vänta med glassen ända till 22.40? *jorgen*
Nattljus
2017-05-25, 19:37
En liten snickers på kvällstid och jag får halsbränna *grr*
StarkaUlf
2017-05-25, 19:44
En liten snickers på kvällstid och jag får halsbränna *grr*
Jag lider med dig *hug*
Hej babbla! det var länge sedan sist!
StarkaUlf
2017-05-25, 20:00
Hej babbla! det var länge sedan sist!
Hallå!
Jaaa, sluta hålla hus någon annanstans nu *rolleyes*
Minikubik
2017-05-25, 20:18
En vampyr \o/
Nja, lite för förtjust i vitlök för att det ska stämma
\o/
Jag köpte 4,två av varje smak. Är inte så mycket pengarna som att jag hatar att köpa äckliga saker. För jag kommer dricka upp alla fyra. Jag är både snål och envis
StarkaUlf
2017-05-25, 20:24
Jag köpte 4,två av varje smak. Är inte så mycket pengarna som att jag hatar att köpa äckliga saker. För jag kommer dricka upp alla fyra. Jag är både snål och envis
I know that feeling! Köpte 900g limpa igår av en ny sort, den var inte så himla god. Men nog har jag ändå ätit upp hela limpan redan och köpte den riktiga istället :D
Samma med Ehrmanns proteinpudding med chokladmint. Tycker inte alls att den var god, men tryckte just i mig den för att jag är snål ^^
StarkaUlf
2017-05-25, 20:35
Äsch, jag orkar inte vänta en timme till med glassen. Jag tar den nu istället innan jag somnar *flex*
Sohlsken
2017-05-25, 20:37
Jag vill do. Jag vill inte vara sahar allergisk. Jag vill bara ga hem och lagga mig i ett morkt rum.
StarkaUlf
2017-05-25, 20:44
Jag vill do. Jag vill inte vara sahar allergisk. Jag vill bara ga hem och lagga mig i ett morkt rum.
Just do it!
(Jag läste ditt inlägg med det engelska ordet "do" och inte det svenska "dö", så jag skojade till det lite!)
Jag lider med alla som är pollenallergiker. Måste vara ett helvete.
Nattljus
2017-05-25, 21:52
Jag har fått ont i armbågen av att spela ett dumt spel hela kvällen. Det var inte ens kul, men jag spelade det till slut ändå *screwy*
Imorgon ska jag leta reda på mina kortlekar och bygga korthus istället *popcorn*
StarkaUlf
2017-05-25, 21:57
Jag har fått ont i armbågen av att spela ett dumt spel hela kvällen. Det var inte ens kul, men jag spelade det till slut ändå *screwy*
Imorgon ska jag leta reda på mina kortlekar och bygga korthus istället *popcorn*
Det låter som ett dåligt spel!
Tv4 visade alltså 8-9 minuter av filmen innan dom tyckte att det var dags för reklam... *grr27*
Nattljus
2017-05-25, 22:02
Reklam är djävulens påfund. Stöder du Satans hantlangare får du skylla dig själv :devil:
Hallå!
Jaaa, sluta hålla hus någon annanstans nu *rolleyes*
Hallå!
Det är ju det där med att arbete,aktiviteter och livet i största allmänhet kommer i vägen :(
Nyss kom sambons lassagne *drool*i vägen och den tog sin tid att äta sig igenom:d
Köpte 900g limpa igårSkogaholmslimpa väger 775 gram! *mini
http://www.bilddump.se/bilder/20170526001441-83.184.183.248.jpg
Skogaholmslimpa väger 775 gram! *mini
http://www.bilddump.se/bilder/20170526001441-83.184.183.248.jpg
Schysta brön,hänger du här ofta eller?
Schysta brön,hänger du här ofta eller?Jag har en tendens till att ofta figurera på kolozzem, det är korrekt information.
http://www.bilddump.se/bilder/20170526004009-83.184.183.248.jpg
Minikubik
2017-05-26, 05:12
Du uffe, morgonens cardio var riktigt nice. 1minut kettlebellswings 2 minuter hopprep 1 minut vila. 6 varv.
StarkaUlf
2017-05-26, 06:53
Du uffe, morgonens cardio var riktigt nice. 1minut kettlebellswings 2 minuter hopprep 1 minut vila. 6 varv.
Det där är verkligen inte min typ av konditionsträning :D bra jobbat! Ska gå och böja+marka om ett litet tag.
Skall på konvent i Lund när som, var ett tag sedan. Sovsal är en onödig kostnad så jag skall dygna hela helgen. \o/
StarkaUlf
2017-05-26, 07:10
Knäppis *slap*
StarkaUlf
2017-05-26, 07:27
120g choklad till frukost. Måste ju bli ett pers i böj *flex*
Edit: Äh, vi kör på allt som fanns kvar. 170g choklad \o/
ApexProcyon
2017-05-26, 07:31
Skall på konvent i Lund när som, var ett tag sedan. Sovsal är en onödig kostnad så jag skall dygna hela helgen. \o/
Koffeintabletter är billigare än sovsal. Ekonomiskt val!
Nattljus
2017-05-26, 07:45
Jag bet mig i kinden *mini
upperkatt
2017-05-26, 08:12
har fixat många PB efter inmundigande av mörk choklad , definitivt opti! :d
Minikubik
2017-05-26, 08:15
Grillad kycklingklubba, ostfranska och vitsås. Hallon till frukostefterätt
ApexProcyon
2017-05-26, 08:20
Två äggmackor och en kanelmunk.
Minikubik
2017-05-26, 08:23
Två äggmackor och en kanelmunk.
Optifredag! :hbang:
Nattljus
2017-05-26, 08:38
Jag åt mannagrynsgröt och hallonsylt :eating:
Havregrynsgröt och äpplemos till frukost \o/
Jag har en tendens till att ofta figurera på kolozzem, det är korrekt information.
http://www.bilddump.se/bilder/20170526004009-83.184.183.248.jpg
Noterar att vi har lite olika surfvanor baserat på vad google finner som lämpliga svar på din sökning.;)
Nattljus
2017-05-26, 10:23
Jag är trött och uttråkad. Vad kan man göra för kul som inte är ansträngande? *jorgen*
Jag har inga bra spel och det finns inga fler bra serier och filmer *mini
Jag är trött och uttråkad. Vad kan man göra för kul som inte är ansträngande? *jorgen*
Jag har inga bra spel och det finns inga fler bra serier och filmer *mini
Läsa en bok?
Äta?
Utföra armhävningar?
Stå på pannan?
Ta en promenad ute i värmen?
Skriva i babbla?
Räkna prickar i taket?
Meditera?
Googla obskyra sjukdomar tills man hittar en riktigt allvarlig sådan med träffande och samtidigt diffusa symptom?
Nattljus
2017-05-26, 11:41
Jag åt en påse gott och blandat. Det hade du inte på listan :smash:
Läsa en bok?
Äta?
Utföra armhävningar?
Stå på pannan?
Ta en promenad ute i värmen?
Skriva i babbla?
Räkna prickar i taket?
Meditera?
Googla obskyra sjukdomar tills man hittar en riktigt allvarlig sådan med träffande och samtidigt diffusa symptom?
Jag åt en påse gott och blandat. Det hade du inte på listan :smash:
Inte?
StarkaUlf
2017-05-26, 11:56
har fixat många PB efter inmundigande av mörk choklad , definitivt opti! :d
Måste nästan börja köra det innan varje pass. Gick fantastiskt bra! Nästan så bra så att jag funderar på att fara och köra lite mer böj och mark senare idag :D
Fint! Fast bara hallon? Inget till hallonen? *jorgen*
Fick en macka på subway till lunch, steak & cheese *popcorn*
Åååh, minnen, vi brukade köra footlong steak and cheese, extra kött extra ost, grillad, inga grönsaker, chipotle southwest, hot sauce och svartpeppar, samt några kalla pilsner och sedan dra ut i någon park och bara njuta.
StarkaUlf
2017-05-26, 12:17
Åååh, minnen, vi brukade köra footlong steak and cheese, extra kött extra ost, grillad, inga grönsaker, chipotle southwest, hot sauce och svartpeppar, samt några kalla pilsner och sedan dra ut i någon park och bara njuta.
Det låter ju fantastiskt :) tog självklart dubbelt kött+ost, lök + paprika och så körde jag halva med honungssenap och andra halvan med BBQ-sås (hade inte smakat den såsen tidigare, så ville testa. Men sweet onion är bättre).
Minikubik
2017-05-26, 12:21
Måste nästan börja köra det innan varje pass. Gick fantastiskt bra! Nästan så bra så att jag funderar på att fara och köra lite mer böj och mark senare idag :D
Bara hallon. Sköter ju kosten för att gå ner i vikt... Än så länge har vikten gått upp 4kg,armar, axlar och bröst växt
StarkaUlf
2017-05-26, 12:26
Bara hallon. Sköter ju kosten för att gå ner i vikt... Än så länge har vikten gått upp 4kg,armar, axlar och bröst växt
Du har hittat hemligheten till att tappa fett + gaina muskler otroligt fort samtidigt :D
Nattljus
2017-05-26, 12:37
Inte?
Nej *popcorn*
Oh, nu blev jag sugen på en rejäl dubbelmacka med massa pålägg i. Orkar jag gå och handla? *jorgen*
StarkaUlf
2017-05-26, 12:41
Oh, nu blev jag sugen på en rejäl dubbelmacka med massa pålägg i. Orkar jag gå och handla? *jorgen*
Ja, handla en jättegod limpa *popcorn*
Minikubik
2017-05-26, 12:55
Du har hittat hemligheten till att tappa fett + gaina muskler otroligt fort samtidigt :D
Ja, det var hallon, inte dunderhonung! *rolleyes*
StarkaUlf
2017-05-26, 12:56
Ja, det var hallon, inte dunderhonung! *rolleyes*
Räcker det med sånna där hallonketoner i kapslar? Fick sånna gratis sist jag beställde protein :D
Minikubik
2017-05-26, 12:58
Räcker det med sånna där hallonketoner i kapslar? Fick sånna gratis sist jag beställde protein :D
Måste ju vara ett derivat av hallon så kör bara kör
StarkaUlf
2017-05-26, 13:01
Måste ju vara ett derivat av hallon så kör bara kör
Here I come! *flex*
Ska snart testa jogga 4 km ute på asfalten. Hoppas att foten håller \o/
Here I come! *flex*
Gainsen kommer susande i rasande fart!
Önskar lycka till!
StarkaUlf
2017-05-26, 13:08
Gainsen kommer susande i rasande fart!
Önskar lycka till!
Utan tvekan!
Tackar! Det lär behövas ^^
Nattljus
2017-05-26, 14:16
Jag ändrade mig när jag väl var på Ica och köpte baguette istället. Nu fyller vi den *flex*
StarkaUlf
2017-05-26, 15:18
Jag ändrade mig när jag väl var på Ica och köpte baguette istället. Nu fyller vi den *flex*
Åååh, jag hade ju faktiskt tänkt rekommendera baguette tidigare, men jag skrev bara limpa :( Vad fyller vid den med?
Tjoho! Foten kändes bättre än den gjort senaste 6-7 veckorna! Och blev ändå hyfsat tempo trots att jag tog det himla lugnt, 4:30 på den fjärde kilometern. Sen slog jag pers på 30 minuter på arc-trainern *flex*
Sohlsken
2017-05-26, 16:57
Just do it!
(Jag läste ditt inlägg med det engelska ordet "do" och inte det svenska "dö", så jag skojade till det lite!)
Jag lider med alla som är pollenallergiker. Måste vara ett helvete.
Hahahaha smart!
Tva clarityn + allgil ogondroppar + flonase nasspray 2x/nasborre + en starkare motsvarighet till Nezeril = jag kan typ andas, men nu ar jag smatt illamaende av all medicin.
Here I come! *flex*
DO IT!
Nattljus
2017-05-26, 17:07
Åååh, jag hade ju faktiskt tänkt rekommendera baguette tidigare, men jag skrev bara limpa :( Vad fyller vid den med?
Vad bra att du tänkte vad jag gjorde *hug*
Jag fyllde med tonfiskröra och lite sallad. Det var gott *popcorn*
Minikubik
2017-05-26, 17:17
Ska beställa arbetskläder och velar. Antingen tar jag c58 och xxxl med risken att byxorna blir lite stora samt långa, och tröjärmar som hänger till knäna. Eller så tar jag c56 och XXL med risken att det är för smått och för tajt *jorgen*
StarkaUlf
2017-05-26, 17:20
Hahahaha smart!
Tva clarityn + allgil ogondroppar + flonase nasspray 2x/nasborre + en starkare motsvarighet till Nezeril = jag kan typ andas, men nu ar jag smatt illamaende av all medicin.
DO IT!
Usch, det låter inge kul med så mycket. Jag tycker det är nog jobbigt att vara lite täppt i en näshåla när man ska sova :D
I did it!! \o/
Vad bra att du tänkte vad jag gjorde *hug*
Jag fyllde med tonfiskröra och lite sallad. Det var gott *popcorn*
*hug*
Åh, det är inte så dumt. Vad är det i röran? Tonfisk är gott \o/
Jag köpte en Haagen-Dazs till ikväll. Blev lite besviken på gårdagens ben & jerrys ändå, det var för lite browniesar i den.
StarkaUlf
2017-05-26, 17:21
Ska beställa arbetskläder och velar. Antingen tar jag c58 och xxxl med risken att byxorna blir lite stora samt långa, och tröjärmar som hänger till knäna. Eller så tar jag c56 och XXL med risken att det är för smått och för tajt *jorgen*
c57 är alltså vad du ska ha. :D :hbang: Fast som vanligt: allt man vill ha kan man inte få :(
Nattljus
2017-05-26, 17:29
*hug*
Åh, det är inte så dumt. Vad är det i röran? Tonfisk är gott \o/
Jag köpte en Haagen-Dazs till ikväll. Blev lite besviken på gårdagens ben & jerrys ändå, det var för lite browniesar i den.
*hug*
Crème fraiche, majonnäs, rödlök och lite salt och peppar. Samt tonfisk, förstås *rolleyes*
Jag har marängsuisse-glass i frysen. Jag har blivit beroende *gah!*
StarkaUlf
2017-05-26, 17:32
Crème fraiche, majonnäs, rödlök och lite salt och peppar. Samt tonfisk, förstås *rolleyes*
Det låter himla smarrigt *popcorn*
Är det någon färdig variant eller hemgjord? *popcorn*
Minikubik
2017-05-26, 17:32
c57 är alltså vad du ska ha. :D :hbang: Fast som vanligt: allt man vill ha kan man inte få :(
Typ, och är så sjukt olika mellan olika modeller
StarkaUlf
2017-05-26, 17:40
Typ, och är så sjukt olika mellan olika modeller
Alla designers är tröga :smash:
StarkaUlf
2017-05-26, 17:45
Nä men man kanske ska ta sig en kort promenad, se postkodmiljonären och sedan äta glass och spela lite pokémon på datorn? *popcorn*
Åååh, jag hade ju faktiskt tänkt rekommendera baguette tidigare, men jag skrev bara limpa : Vad fyller vid den med?
Tjoho! Foten kändes bättre än den gjort senaste 6-7 veckorna! Och blev ändå hyfsat tempo trots att jag tog det himla lugnt, 4:30 på den fjärde kilometern. Sen slog jag pers på 30 minuter på arc-trainern *flex*
\o/ fast det här med vad du anser vara lugnt tempo*gah!*
Ska beställa arbetskläder och velar. Antingen tar jag c58 och xxxl med risken att byxorna blir lite stora samt långa, och tröjärmar som hänger till knäna. Eller så tar jag c56 och XXL med risken att det är för smått och för tajt jorgen*
Finns ju storlekar med kortare ben i förhållande till midjemåtet vill minnas att dessa heter "D" istället för "C" men är inte hundra. Dessa passar lite mindre kass på folk med orangutangproportioner och kanske kan passa även dig,det där med anarkin i storlekar mellan olika tillverkare är en helt annan historia*gah!*
*hug
*drool*
upperkatt
2017-05-26, 17:52
Nä men man kanske ska ta sig en kort promenad, se postkodmiljonären och sedan äta glass och spela lite pokémon på datorn? *popcorn*
låter som en dröm
StarkaUlf
2017-05-26, 17:58
Äsch :em:
låter som en dröm
*cupid*
Minikubik
2017-05-26, 18:13
Finns ju storlekar med kortare ben i förhållande till midjemåtet vill minnas att dessa heter "D" istället för "C" men är inte hundra. Dessa passar lite mindre kass på folk med orangutangproportioner och kanske kan passa även dig,det där med anarkin i storlekar mellan olika tillverkare är en helt annan historia*gah!*
*drool*
Dom heter mycket riktigt d istället för c. Har varit i den djungeln och botaniserat, men vad jag har märkt har de större midja än c. Kan ju vara en illusion. Midjan och längden är problem område
StarkaUlf
2017-05-26, 19:10
Päronkvarg var ju inte så tokigt faktiskt.
StarkaUlf
2017-05-26, 20:13
Slut.
StarkaUlf
2017-05-26, 20:59
https://www.facebook.com/ellentube/videos/636078353266420/
*cupid*
Nattljus
2017-05-26, 21:08
Är det någon färdig variant eller hemgjord? *popcorn*
Engelholmsglass färdiga *popcorn*
Päronkvarg var ju inte så tokigt faktiskt.
Jag vet inte om jag tror dig. Låter skumt med mjölkprodukter som växer på päronträd *jorgen*
Minikubik
2017-05-26, 21:21
Alltså min koncentration, som redan är under all kritik, har dom senaste månaderna blivit helt obefintlig. Kan inte se varken en film eller serie i mer än en halv minut sen har jag helt tappat fokus
Alltså min koncentration, som redan är under all kritik, har dom senaste månaderna blivit helt obefintlig. Kan inte se varken en film eller serie i mer än en halv minut sen har jag helt tappat fokus
För mycket smartphone-fipplande. Testa att skita i Facebook et al i en vecka.
Minikubik
2017-05-26, 21:33
För mycket smartphone-fipplande. Testa att skita i Facebook et al i en vecka.
Har varken Facebook, Twitter, Instagram eller någon annan form av sociala medier. Förutom kolo då
Nattljus
2017-05-26, 21:45
Har varken Facebook, Twitter, Instagram eller någon annan form av sociala medier. Förutom kolo då
*hug*
ApexProcyon
2017-05-26, 21:54
Samma här, oerhört frustrerande känsla. Ljudböcker under promenad eller löpning kan fungera för mig. Det tar 5 - 10 min innan fokus är bra nog att hänga med, men sedan är det väldigt avslappnande och går på automatik.
StarkaUlf
2017-05-27, 05:17
Lite mer koncentrationscurls på gymmet så ska du se att det löser sig *hug*
Jag ha en Lindt Creation Creme Brulee och en Refreshing Coconut *drool*
Minikubik
2017-05-27, 05:25
*hug*
*hug*
Samma här, oerhört frustrerande känsla. Ljudböcker under promenad eller löpning kan fungera för mig. Det tar 5 - 10 min innan fokus är bra nog att hänga med, men sedan är det väldigt avslappnande och går på automatik.
Ljudböcker gillar jag egentligen men har ingen koll på vad som händer i dom cardion går utmärkt att köra, det här med att slappna av är värre
Lite mer koncentrationscurls på gymmet så ska du se att det löser sig *hug*
Jag ha en Lindt Creation Creme Brulee och en Refreshing Coconut *drool*
Smart :rolleyes:
StarkaUlf
2017-05-27, 05:47
Smart :rolleyes:
Jag tänker bara utanför boxen \o/
Nåväl, nu ska jag och träna mig lite *flex*
ApexProcyon
2017-05-27, 06:03
Ljudböcker gillar jag egentligen men har ingen koll på vad som händer i dom cardion går utmärkt att köra, det här med att slappna av är värre
Ah, jag menade mer att rörelse är ett effektivt sätt att kanalisera fokus på ljudbok.
Minikubik
2017-05-27, 06:20
Jag tänker bara utanför boxen \o/
Nåväl, nu ska jag och träna mig lite *flex*
Jag brukar tänka utanför crossfitboxen
Ah, jag menade mer att rörelse är ett effektivt sätt att kanalisera fokus på ljudbok.
Folk säger det, fort jag gör något mer än att sitta still så tappar jag helt tråden i boken. Har "läst" massor av böcker som jag inte minns ett ord av haha
upperkatt
2017-05-27, 06:24
Tycker Headspace är en bra app om man vill få fokus, men tog bort den hyfsat snabbt eftersom jag inte ville bli beroende då den efter ett tag kommer att kosta.
Minikubik
2017-05-27, 06:30
Tycker Headspace är en bra app om man vill få fokus, men tog bort den hyfsat snabbt eftersom jag inte ville bli beroende då den efter ett tag kommer att kosta.
Aldrig hört talas om?
upperkatt
2017-05-27, 06:36
Aldrig hört talas om?
"Guidad meditation", en snubbe som säger åt en att andas typ. Testat lite olika liknande appar men det är den bästa inom kategorin imo.
Minikubik
2017-05-27, 06:40
"Guidad meditation", en snubbe som säger åt en att andas typ. Testat lite olika liknande appar men det är den bästa inom kategorin imo.
Aha jag förstår
Nattljus
2017-05-27, 08:19
Våfflor, grädde och jordgubbar *flex*
StarkaUlf
2017-05-27, 11:30
Dubbelburgare med röd cheddar, picklad rödlök och honungssenap *flex*
upperkatt
2017-05-27, 11:35
Dubbelburgare med röd cheddar, picklad rödlök och honungssenap *flex*
Kycklinglår och proteinbar *flex*
Nattljus
2017-05-27, 11:38
Jag har godis som sitter fast mellan tänderna och inte vill lossna *mini
StarkaUlf
2017-05-27, 12:17
Evighetsgodis \o/
Minikubik
2017-05-27, 12:35
250g nötfärs burgare, 2 ägg
StarkaUlf
2017-05-27, 12:36
250g nötfärs burgare, 2 ägg
Mellan ett gott bröd? *popcorn*
Nattljus
2017-05-27, 12:37
Jag har blivit solbränd. Röd och svullen på axlarna så jag inte kan ha tröja på. Det tog mindre än tjugo minuters promenad :smash:
Var köper man burka?
StarkaUlf
2017-05-27, 12:45
Burka? Är det förkortning för bostongurka? Det köper man i affärn iallafall *popcorn*
Minikubik
2017-05-27, 12:45
Mellan ett gott bröd? *popcorn*
Man tager vad man haver så det blev mellan polarbröds vetekaka
StarkaUlf
2017-05-27, 12:46
Man tager vad man haver så det blev mellan polarbröds vetekaka
*drool*
StarkaUlf
2017-05-27, 13:18
Ska nog ta en liten joggingtur idag också, kanske 5 km idag :) sen vila till på onsdag och testa sparka lite boll \o/
Förresten. Vad köper man till en bror som fyller 30? Funderar på en sån där upplevelse, kanske köra en snabb bil t.ex (Ferrari, McLaren, Lamborghini).
Nattljus
2017-05-27, 13:42
Mina bröder får en flaska sprit när de fyller år. De blir lika glada varje gång *popcorn*
StarkaUlf
2017-05-27, 13:47
Det känns som en tråkig 30-års present *jorgen*
Nattljus
2017-05-27, 14:11
Då kan jag inte hjälpa dig *hug*
Ska nog ta en liten joggingtur idag också, kanske 5 km idag :) sen vila till på onsdag och testa sparka lite boll \o/
Förresten. Vad köper man till en bror som fyller 30? Funderar på en sån där upplevelse, kanske köra en snabb bil t.ex (Ferrari, McLaren, Lamborghini).
Skydive.
För övrigt är det fortsatt långsamma framgångar i gymmet, och mindre skadeproblem för varje vecka. Det är så man kan bli överlycklig :D.
Nattljus
2017-05-27, 15:29
Ica säljer upp till fem 1½-liters läsk för tio kronor stycket. Orkar jag bära hem det? *jorgen*
Jag ska ha ett par liter mjölk, en ost och lite annat också. Kan bli för tungt *mini
StarkaUlf
2017-05-27, 15:50
Skydive.
För övrigt är det fortsatt långsamma framgångar i gymmet, och mindre skadeproblem för varje vecka. Det är så man kan bli överlycklig :D.
Just det vet jag faktiskt att han inte vill göra :D
Som det ska vara! Heja!! \o/
Ica säljer upp till fem 1½-liters läsk för tio kronor stycket. Orkar jag bära hem det? *jorgen*
Jag ska ha ett par liter mjölk, en ost och lite annat också. Kan bli för tungt i
Ryggsäck! :cool:
Nu ska jag grilla kött. Och äta med sötpotatispommes. Och sen ska jag äta 4000 kalorier skräp ikväll *popcorn*
Nattljus
2017-05-27, 17:06
Jag orkade inte. Men jag fick ost på småfranska till middag :cool:
Visst är det okej att äta frukost tre gånger om dagen? *jorgen*
upperkatt
2017-05-27, 17:53
Jag orkade inte. Men jag fick ost på småfranska till middag :cool:
Visst är det okej att äta frukost tre gånger om dagen? *jorgen*
bara om man är en fru (frukost) och/eller frikostig... eller heter Frukost-Stig
nu var jag väl rolig? :d
Nattljus
2017-05-27, 18:01
bara om man är en fru (frukost) och/eller frikostig... eller heter Frukost-Stig
nu var jag väl rolig? :d
Inte särskilt, men jag uppskattar att du försöker *hug*
StarkaUlf
2017-05-27, 19:25
*popcorn*
Då var det snart dags för glass \o/
StarkaUlf
2017-05-27, 19:36
Det är mycket roligare att äta om man har något bra att titta på samtidigt :(
upperkatt
2017-05-27, 19:38
Det är mycket roligare att äta om man har något bra att titta på samtidigt :(
Ska ju komma någon Wolverine-film på tv3 snart, vet inte om det är något att ha dock...
StarkaUlf
2017-05-27, 19:45
Ska ju komma någon Wolverine-film på tv3 snart, vet inte om det är något att ha dock...
Gillar inte dom filmerna :( 4an visade så klart sagan om ringen i torsdags, men skiter i att visa dom andra två filmerna.. som vanligt..
Det går ju att bestämma sitt eget tv-utbud? Alternativt köra en testmånad med Draken film
StarkaUlf
2017-05-27, 20:09
Det ska vara spännande att se film, man ska inte veta vad som kommer.
Skumt att inte LOTR är gratis på Viaplay o.O kostar 29 kr att hyra, trots att jag har viaplay.
Minikubik
2017-05-27, 20:14
Ett rostat brioche bröd, ett lager bea, 250g nötpuck, ett vändstekt ägg med rinnig gula...
Ett rostat brioche bröd, ett lager bea, 250g nötpuck, ett vändstekt ägg med rinnig gula...
Vad hände med deffen?
Minikubik
2017-05-27, 20:17
Vad hände med deffen?
Kvarg bea, och ett brioche bröd får bli veckans cheat :d
Det ska vara spännande att se film, man ska inte veta vad som kommer.
Du hade haft rätt om dina filmer inte hade delats upp av reklamavbrott! Nu har du inget att säga om filmtittandets integritet ;)
StarkaUlf
2017-05-27, 20:18
Kvarg bea, och ett brioche bröd får bli veckans cheat :d
Nijes bea? *popcorn* Låter smarrigt iaf!
Du hade haft rätt om dina filmer inte hade delats upp av reklamavbrott! Nu har du inget att säga om filmtittandets integritet ;)
Reklam i rätt lägen är ok!
Minikubik
2017-05-27, 20:19
Nijes bea? *popcorn* Låter smarrigt iaf!
Reklam i rätt lägen är ok!
Japp, var tvungen att testa. Den duger men inget supergott
StarkaUlf
2017-05-27, 20:21
Japp, var tvungen att testa. Den duger men inget supergott
Jag tycker den är himla god :D men då hatar jag nästan vanlig bea :laugh:
Minikubik
2017-05-27, 20:22
Jag tycker den är himla god :D men då hatar jag nästan vanlig bea :laugh:
Klart du gör, för jag gillar ju vanlig bea :laugh:
StarkaUlf
2017-05-27, 20:23
Klart du gör, för jag gillar ju vanlig bea :laugh:
Haha, sant *hug*
Minikubik
2017-05-27, 20:26
*hug*Haha, sant *hug*
StarkaUlf
2017-05-27, 20:32
Blev lite less B&J Peanut butter cup efter halva byttan. Konstigt, brukar älska den *jorgen* Så jag nu tog jag ett halv paket daimglass \o/
StarkaUlf
2017-05-27, 21:12
*hug*
Du inspirerade mig till en av mina limpmackor. Körde på kvargbean + fläskfilé som jag grillade tidigare ikväll + lite svartpeppar. Magnifikt *popcorn*
Minikubik
2017-05-27, 21:13
Du inspirerade mig till en av mina limpmackor. Körde på kvargbean + fläskfilé som jag grillade tidigare ikväll + lite svartpeppar. Magnifikt *popcorn*
Så enkelt, så gott
StarkaUlf
2017-05-27, 21:18
Så enkelt, så gott
Absolut.
I-landsproblem. Har ~2500 kalorier kvar att äta idag, men börjar bli lite mätt. Kanske bara äter 1000-1500 till och sparar resten tills imorgon *rolleyes*
Nattljus
2017-05-27, 21:32
cofffee
StarkaUlf
2017-05-27, 21:35
cofffee
Jag dricker Oboy. Är det lika bra som kaffe? *popcorn*
Första gången jag dricker det på säkert ett år. Oj så gott det är.
Nattljus
2017-05-27, 21:38
Jag dricker Oboy. Är det lika bra som kaffe? *popcorn*
Första gången jag dricker det på säkert ett år. Oj så gott det är.
*hug*
Nattljus
2017-05-27, 21:45
För övrigt har jag halsbränna igen. Råkade äta glass nu på kvällen *mini
StarkaUlf
2017-05-27, 21:47
*hug*
För övrigt har jag halsbränna igen. Råkade äta glass nu på kvällen *mini
*hug*
Det är ju egentligen konstigt att kall glass inte botar något som bränner i halsen *jorgen*
Minikubik
2017-05-27, 22:43
Jag känner inte igen mig själv. Är inte ens sugen på glass
Nattljus
2017-05-27, 23:12
Jag är trött, men det är för varmt att sova *gah!*
Nattljus
2017-05-28, 00:09
Jag ska stämma vädergudarna *mini
Cykelcykel
2017-05-28, 06:35
Igår åt jag 1800g kokt potatis
Cykelcykel
2017-05-28, 06:36
Blir nog bara runt 1600g idag
upperkatt
2017-05-28, 06:45
Igår åt jag 1800g kokt potatis
Blir nog bara runt 1600g idag
Hoppas du äter något mer också ;)
StarkaUlf
2017-05-28, 06:46
Jag känner inte igen mig själv. Är inte ens sugen på glass
Det har varit en konstig helg det här *jorgen*
Lite choklad och lakrits till frukost \o/ Sen har jag även handlat nybakad bulla + choklad till min mor. Och några lotter *popcorn*
Minikubik
2017-05-28, 07:29
Det har varit en konstig helg det här *jorgen*
Lite choklad och lakrits till frukost \o/ Sen har jag även handlat nybakad bulla + choklad till min mor. Och några lotter *popcorn*
Visst ja det är såna däringa mammors dag idag ja
Minikubik
2017-05-28, 07:55
Plockade med mig ägg hem från landet igår, fan vilken skillnad det är på ägg och ägg äggentligen
Cykelcykel
2017-05-28, 08:47
Hoppas du äter något mer också ;)
Jadå.
Potatis bönor kål frukt.
Min favvomat
Nattljus
2017-05-28, 10:00
Jag tror årets sommar är den sommar jag dör av värmeslag. Tack för allt *hug*
StarkaUlf
2017-05-28, 10:20
Plockade med mig ägg hem från landet igår, fan vilken skillnad det är på ägg och ägg äggentligen
Är dom äggstra goda? *popcorn*
Jag tror årets sommar är den sommar jag dör av värmeslag. Tack för allt *hug*
Du kan få komma och bo här. *hug* Det har ösregnat nu på morgonen och 5-6 grader bara.
Det är som kul när träningen går bra och framåt. Man blir ju ändå lite starkare, det var längesen. *flex* så nu ska det ätas lite häagen-dazs. \o/
ApexProcyon
2017-05-28, 10:23
Stekt ägg med surkål och dillmajonäs blev dagens lunch. Godare än jag först förväntade mig.
StarkaUlf
2017-05-28, 10:27
Hm, det är något med surkål som jag inte riktigt gillar *jorgen*
Minikubik
2017-05-28, 10:29
Är dom äggstra goda? *popcorn*
Äggstremt goda
StarkaUlf
2017-05-28, 10:33
Äggstremt goda
Äggcellent!
Can I have some? I won't stop bägging.
Nattljus
2017-05-28, 10:41
Ägghuvuden *hug*
StarkaUlf
2017-05-28, 10:59
Ägghuvuden *hug*
https://image.shutterstock.com/z/stock-photo-cute-siberian-husky-puppy-cuddling-cute-kitten-on-white-background-isolated-347578457.jpg
StarkaUlf
2017-05-28, 11:11
Hm, Guardians of the Galaxy på TV ikväll. Är det något att se? *popcorn*
Magnus N
2017-05-28, 11:14
Gillar man genren så absolut ett sevärt alternativ
StarkaUlf
2017-05-28, 11:18
Gillar man genren så absolut ett sevärt alternativ
Har ingen speciell genre som jag gillar extra mycket. Så länge det är bra TV (film) så är jag nöjd :) Då kanske man börjar se den och ser vart det slutar.
Kan eventuellt ha vistats ute i solen igår.
upperkatt
2017-05-28, 11:20
Jadå.
Potatis bönor kål frukt.
Min favvomat
Gött
Oh ja!
StarkaUlf
2017-05-28, 11:25
Så där länge så att du ändrade färg?
Oh ja!
:hbang:
Så där länge så att du ändrade färg?
:hbang:
Japp viss färgförändring av icke önskvärd sort har uppstått på nacken,vaderna och triceps ,bäst att gå ut och se om jag det jämnar ut sig:d
StarkaUlf
2017-05-28, 11:38
Japp viss färgförändring av icke önskvärd sort har uppstått på nacken,vaderna och triceps ,bäst att gå ut och se om jag det jämnar ut sig:d
Då är allt i sin ordning :D
Undrar när vi ska få sol här uppe igen... Och jag lovar, när jag far till Sthlm i slutet av juni så kommer det vara pissväder där istället *gah!*
Då är allt i sin ordning :D
Undrar när vi ska få sol här uppe igen... Och jag lovar, när jag far till Sthlm i slutet av juni så kommer det vara pissväder där istället *gah!*
Javisst:D
Med stor sannolikhet så kan vackert väder infinna sig på eder skrivna bostadsort i samma stund som du fysiskt lämnar densamma för besök på annan ort,därom är muphys lag helt oomkullrunkelig;)
Nattljus
2017-05-28, 11:46
Nånstans mellan en stark trea och en svag fyra. Sevärd, men ingen höjdare.
Bet den dig också, den elake jäveln? :(
Besök Skåne, vet jag. Vi har glass *hug*
Bet den dig också, den elake jäveln? :(
Min bedömning är att glödlampan modell större gjorde ett tappert försök att grilla mig,med viss framgång skall medges,vill helst inte kalla solen elak då vi ju faktiskt är lite beroende av nämnda värmekälla eftersom det skulle bli orimligt svalt om den slocknade.
Nattljus
2017-05-28, 11:52
Min bedömning är att glödlampan modell större gjorde ett tappert försök att grilla mig,med viss framgång skall medges,vill helst inte kalla solen elak då vi ju faktiskt är lite beroende av nämnda värmekälla eftersom det skulle bli orimligt svalt om den slocknade.
Oh, vad härligt det vore med en istid *cupid*
Atomvinter kanske vore något? Vem ska vi mucka med? Ryssarna har flest bomber, men amerikanarnas fungerar förmodligen bättre *jorgen*
Oh, vad härligt det vore med en istid *cupid*
Atomvinter kanske vore något? Vem ska vi mucka med? Ryssarna har flest bomber, men amerikanarnas fungerar förmodligen bättre *jorgen*
Skulle förvisso vara spännande att få möjligheten att jaga mammutar med spjut men skulle kanske bli lite motsträvigt i längden;)
Atomvinter blir lite motsträvigt att åstadkomma då det med största sannolikhet kräver att man lyckas hetsa minst två supermakter samtidigt tills M.A.D doktrinen faktiskt sätts på prov,kostnaden i människoliv skulle dessutom vara fullständigt katastrofal.:em:
Tror vi nöjer oss med att det är sommar och vackert i största allänhet:D
Nattljus
2017-05-28, 12:09
Min hjärna fungerar inte lika bra utan kaffe *cry*
Ska dricka mer läsk och se om det hjälper. Det funkade inte förra gången, men ibland får man annorlunda resultat om man provar igen *popcorn*
StarkaUlf
2017-05-28, 12:22
Javisst:D
Med stor sannolikhet så kan vackert väder infinna sig på eder skrivna bostadsort i samma stund som du fysiskt lämnar densamma för besök på annan ort,därom är muphys lag helt oomkullrunkelig;-)
Jag hatar lagar :D
På en skala 1-5 eller 1-10? *jorgen*
Oooh, sån där god glass? \o/
Glass och sex limpmackor till lunch. *flex*
Nattljus
2017-05-28, 12:29
Jag hatar lagar :D
På en skala 1-5 eller 1-10? *jorgen*
Oooh, sån där god glass? \o/
Du måste följa dem ändå *hug*
1-5.
Jättegod. Dessvärre åt jag upp den själv *hug*
StarkaUlf
2017-05-28, 12:32
Du måste följa dem ändå *hug*
1-5.
Jättegod. Dessvärre åt jag upp den själv *hug*
*mini
Det är lugnt, jag har redan ätit glass *hug*
Det var lika bra att ta dom sista limporna också. Supergoda med smör, lite vaniljsocker, kanel och sötningsmedel *popcorn*
StarkaUlf
2017-05-28, 12:42
Det är tydligen populärt att skriva på sociala medier om hur fantastisk ens mor är. Är jag en dålig person som inte gör det? *jorgen*
Nattljus
2017-05-28, 12:43
Jag googlade recept på iskaffe. Nu känner jag mig förvirrad och inte det minsta sugen på att prova.
Undrar om man kan lära sig gilla iste? *jorgen*
Nattljus
2017-05-28, 12:44
Det är tydligen populärt att skriva på sociala medier om hur fantastisk ens mor är. Är jag en dålig person som inte gör det? *jorgen*
Jag skickade ett korthugget "jag älskar dig" till min. Hon verkar nöjd med det *popcorn*
StarkaUlf
2017-05-28, 12:49
Jag googlade recept på iskaffe. Nu känner jag mig förvirrad och inte det minsta sugen på att prova.
Undrar om man kan lära sig gilla iste? *jorgen*
Is och kaffe. Kallt och varmt. Varför ska man tillsätta något iskallt i det som ska drickas varmt? *gah!*
Fast iste är ju gott. Så nu är jag förvirrad :smash:
Jag skickade ett korthugget "jag älskar dig" till min. Hon verkar nöjd med det *popcorn*
Snällt!
Jag köpte ju lotter, choklad och nybakad bulla till min och gav hon en kram. Det är typ samma visa varje år, det verkar räcka :) (Då är jag väl den enda av oss tre bröder som brukar ge något, iallafall senaste 6-7 åren. Dom andra verkar på något sätt lyckas missa att det är mors dag o.O)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.