Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2011-05-27, 04:28
morgonkaffe *cupid*
morgonkaffe *cupid*
morgonkaffe+eiselt overdrive varuprov och lite kreatin, sur jag blir att de inte har kreatin i sin PWO så man måste extradosera..
Hoohooo ingen som vill babbla idag?
kettlebellGuden
2011-05-27, 12:06
Idag väger vi 93kg.
Nattljus
2011-05-27, 12:30
Hoohooo ingen som vill babbla idag?
verkar inte så :(
kettlebellGuden
2011-05-27, 12:42
lättviktare kettlebell!
yeah budday! lättare kroppsvikt får mig till att snabbare nå delmål.
om 3 veckor börjar stora deffen med.Då blire bullar. 1-2kg till är bara kreatinet som går ur :D
Haha, fy fan vilka djur i River monsters på Discovery nu.
Alligatorbengädda!
http://en.wikipedia.org/wiki/Atractosteus_spatula
Sommarloooov! Det firades med ett lekpass i bar överkropp, 300g lösgodis och tacobuffé om en timme! Fy fan vad skönt!
Nordenator
2011-05-27, 13:41
Sommarloooov! Det firades med ett lekpass i bar överkropp, 300g lösgodis och tacobuffé om en timme! Fy fan vad skönt!
Congrats! Jag får mitt först den 3:e, men no biggie. Ska bara jobba fyra veckor denna sommar och inte heltid :D
En annan skön sak är att jag inte behöver betala hyra (tänkte precis göra det). Glömde bort att juni och juli var "gratis" :D
Congrats! Jag får mitt först den 3:e, men no biggie. Ska bara jobba fyra veckor denna sommar och inte heltid :D
En annan skön sak är att jag inte behöver betala hyra (tänkte precis göra det). Glömde bort att juni och juli var "gratis" :D
Fan vad gött med gratis hyra :)
Själv har man en dryg månad kvar till semestern och det ska bli så sjukt gött att inte ställa klockan. Ser ut att bli en ok semester ersättning med. 12,8% av förra årets lön. Då gillar man Norge :)
Haha, fy fan vilka djur i River monsters på Discovery nu.
Alligatorbengädda!
http://en.wikipedia.org/wiki/Atractosteus_spatula
satan vilken ful gädda !
Men denna bild måste nog fan vara fejkad.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Alligator_gar.jpg
ByggarBertil
2011-05-27, 14:38
Om man skulle träna lite, det är ju ändå fredag :)
von huff
2011-05-27, 14:39
Mitt livs första semester börjar på måndag:)Nu skulle lite pengar ej skada
Jag har semester från idag, helgen får räknas in där. Tar ut tre semesterdagar, får ledigt från idag till 7 juni. Winnnnn! :cool:
Jag har semester från idag, helgen får räknas in där. Tar ut tre semesterdagar, får ledigt från idag till 7 juni. Winnnnn! :cool:
Jag har ett uppehåll från jobb i 2-3 veckor mellan olika produktioner. Under den tiden skriver cashar jag in från a-kassa medan jag pelar navelludd hemma och på gymmet. Ännu mer win.
Jag mår bäst av att jobba, så periodvis arbetslöshet hade inte varit nåt för mig. Men win för dig, mate! :thumbup:
Jag mår bäst av att jobba, så periodvis arbetslöshet hade inte varit nåt för mig. Men win för dig, mate! :thumbup:
Inte jag heller, men med tanke på att jag kommer jobba 11-12h per dag, 6-7 dagar i veckan under 2-2,5 månader i sommar så är det rätt najs. Lugnet före stormen typ!
Är ni lediga fredagen för att det är klämdag?
Jag tar ut en semesterdag. Ingen klämdag för mig.
kettlebellGuden
2011-05-27, 17:33
gnome3 var ju inge grejt...
tntballe
2011-05-27, 17:36
Jaaaa, snart ledig igen, orka jobba mer än 6 timmar i veckan:D
Undrar om jag kommer att överanstränga något muskelfäste nu med hemmagymmet.
Jag tar ut en semesterdag. Ingen klämdag för mig.
Samma här. Lyxigt för de får ledigt utan att ta semester.
Jaaaa, snart ledig igen, orka jobba mer än 6 timmar i veckan:D
Latmask!
tntballe
2011-05-27, 17:51
Latmask!
Ja?
Är ni lediga fredagen för att det är klämdag?
Jajamen! :D
Nä jag får ta och jobba den dagen. Hur firar man Kristi himmelfärds förresten? Med knäböj eller öl, kanske båda?
Carolinew
2011-05-27, 20:16
Knäböj såklart.
fiskebulle
2011-05-27, 20:17
zomg! jag surfar pa interwebzor med min nintendo DS! jag ar sa cool!
Nä jag får ta och jobba den dagen. Hur firar man Kristi himmelfärds förresten? Med knäböj eller öl, kanske båda?
Båda!
juRsS0ZnWhQ&feature=related
Att umgås och träna har sina downsides, nu är jag ju helt ur fas med kolo. Vad har hänt vad har hänt vad har hänt????? *drool*
fan, sen jag läste texten till eminem - stan så har jag haft svårare att lyssna på låten lol
Hej babbla o/ Idag har jag åkt bil. Sen har jag suttit ner, suttit ner och sen åkte jag mer bil. Festligt. Kändes som knäna skulle gå av när jag väl ställde mig upp framåt kvällen. >.<
Kostymbrallorna satt som bananskal på benen i alla fall, det tänker jag ta som en komplimang. :cool:
varför sitta i bil så mycket?:( sånt är tråkigt
varför sitta i bil så mycket?:( sånt är tråkigt
Begravning i Värmland så det var upp vid 5tiden i morse, åka ~25 mil, kyrka och prata med släktingar jag inte har en aning om vilka dom är och äta lite tårta och sen åka tillbaka ~25 mil.
Sitta i kyrka och lyssna på gudsgrejs känns rätt konstigt när man inte är troende för fem öre förresten >.<
nick pitera är noice!
IY6U64RvG6I&feature=channel_video_title
Ofta att jag kommer ställa mig och laga matlåda nu. Ofta.
God tårta då?
Aaarå. Fast det blev inte så mycket äten; det var gräddtårta och jag är laktosintolerant så jag skulle väl blivit utslängd mitt i skogen där uppi värmland om jag åt mer antar jag. >.<
Vaaaaaagör Tabbe? :>
Nattljus
2011-05-27, 22:19
sömnlöshet är inget kul när man inte har nåt roligt datorspel :(
Oh. Gokväll Nattljus *cupid*
http://www.towerdefence.net/games-181-Gem_Craft.php här har du att leka med. :)
Nattljus
2011-05-27, 22:29
hej panda :)
Begravning i Värmland så det var upp vid 5tiden i morse, åka ~25 mil, kyrka och prata med släktingar jag inte har en aning om vilka dom är och äta lite tårta och sen åka tillbaka ~25 mil.
Sitta i kyrka och lyssna på gudsgrejs känns rätt konstigt när man inte är troende för fem öre förresten >.<
Hmmm. Att lyssna till "O store gud" är en speciell pina, de som dör kan väl åtminstone ha vettiga psalmer de vill ha framförda?
Lär ju kännas rätt konstigt för troende att gå på en begravning utan någon prelle.:devil:
hej panda :)
Jag tror att pandan behöver sova en stund. Sova är mysigt! Försök du också en sväng till, du ska väl upp snart igen antar jag? Nattinatti.
Lär ju kännas rätt konstigt för troende att gå på en begravning utan någon prelle.:devil:
Säkert. Dom har antagligen blivit skitarga. :s
Nåja... jag orkar inte klura på svåra grejer ikväll. Svåra grejer är jobbigt och jag har varit uppe i flera timmar i sträck sen jag sov sist. Nattinatt Stridis =)
http://www.kongregate.com/ :thumbup:
ByggarBertil
2011-05-28, 00:10
http://www.towerdefence.net/games-181-Gem_Craft.php
meh, hur ska jag kunna sova nu *grr27*
ooooh inget slår känslan av att få sova efter nattvakt. Godnatt folks :)
Åhh, lät härligt! Själv tycker jag det varit morgon lääänge nu... (sonen vaknade 5.30, nu efter 3 koppar kaffe börjar jag bli någorlunda pigg men är på tok för trött än för att gå ut och "njuta av dagen".. *gäsp*
Igår var det grannarna ovanpå som började spela musik kl 06. Och inatt kl 00.10 började de igen. Det börjar bli ohållbart, måste säga till.
Hur säger man trevligt och grannfridsfrämjande till ang deras oljud på olämpliga tider?
(min son låter just nu som en gnällig hund, meeeget störande men jag har ngn princip att bara svara på mänskliga ljud. Om jag skriver fel är det för att jag inte kan tänka med det oljudet.. :smash: )
lite pirrig känsla i magen nu 3 timmar innan sthlm marathon :D
Lycka till! :hbang:
Hai kids! Vad gör ni idag? Jag ska träna, sjukgympastyle! Idag är jag kanske crazy och ökar något kilo på maskincöööörlsen, bara för att det är lördag.
grisbil3n
2011-05-28, 08:28
Hai kids! Vad gör ni idag? Jag ska träna, sjukgympastyle! Idag är jag kanske crazy och ökar något kilo på maskincöööörlsen, bara för att det är lördag.
Jag ska 'a'ta ris och kyckling, sen ska jag dra och kolla pa lite massgravar!
Oh cool, lycka till! :thumbup:
Jag ska klapa min häst på näfan och dricka kaffe i stallet. Är dock något missnöjd med vädret som erbjuds.
tntballe
2011-05-28, 09:52
Hur ska dagen sluta? Redan 4 öl ner för strupen.
Postat via en mobil enhet
Morrn.
meh, hur ska jag kunna sova nu *grr27*
Tiiiihi! Kom du i säng nångång? ;)
Vad nattvaktar du förnånting?
Hejja Dravena!
:eek: Det kommer bli en glaaad balle! Händer det nå' speciellt idag eller hade du tråkigt när du vaknade bara?
tntballe
2011-05-28, 09:58
Morrn.
Vad nattvaktar du förnånting?
Hejja Dravena!
:eek: Det kommer bli en glaaad balle! Händer det nå' speciellt idag eller hade du tråkigt när du vaknade bara?
Sitter och käkar just nu, är på svensexa :)
Det kommer bli en seg balle det där.;)
Fultjack
2011-05-28, 10:05
Måste få klaga lite.
Vaknade natten mot fredag och drog iväg ett gäng power-kräkor följt av X antal toabesök med rännsketa :(
Spydde även igår kväll, ont i hela kroppen och allmänt seg.
Sux to be sjuk :(
Bara? Jag tycker att ni bör öka takten.
tntballe
2011-05-28, 10:11
Bara? Jag tycker att ni bör öka takten.
Efter kaffet är det bara att öka :)
Hejja Dravena!
I did it! Var helt crazy och ökade med stadiga två kilo på lårcurlsen och sittande rodden också :D
GTL baby!
6% Bf på detta och man slipper vassen.
(Bara ca 18% bf att tappa alltså:smash:)
I did it! Var helt crazy och ökade med stadiga två kilo på lårcurlsen och sittande rodden också :D
Jaaaaaaa! *flex* \o/
Nu har jag varit uppe i ett par timmar igen så jag har blivit sömnig. =/
jag är bakis och orkar inte dra på elitloppet :(
Förkrök hemma i värmen istället, men till frågan, vars ska man hamna sen? TGI Friday?
Jaaaaaaa! *flex* \o/
Nu har jag varit uppe i ett par timmar igen så jag har blivit sömnig. =/
Drick mer kaffe Vunne! Det ska jag göra, så jag orkar åka på 40årsfest i Knutby. :D
Jag tror inte det hjälper med kaffe... det brukar inte göra det i alla fall. =/
Äta nånting skulle man kunna göra
Nattljus
2011-05-28, 11:13
meh, det är klart det hjälper med kaffe *slap*
mangemani
2011-05-28, 12:09
har fått en liten liten lurvig sak idag som springer race mellan benen mina just nu och är på en äventyrs färd mellan mina dator kablar vilket gör en lite nervös.
en liten katt unge på 10 veckor:)
kettlebellGuden
2011-05-28, 12:11
har fått en liten liten lurvig sak idag som springer race mellan benen mina just nu och är på en äventyrs färd mellan mina dator kablar vilket gör en lite nervös.
En liten katt unge på 10 veckor:)
så jävla söta de är! Varför har du inte postat bild på den än!?!?!
Bilder på tissetatt! *gah!* :D
mangemani
2011-05-28, 12:13
så jävla söta de är! Varför har du inte postat bild på den än!?!?!
sambon jagar den för fullt med kameran just nu,så bilder lär det nog dyka upp här med tiden:P
kettlebellGuden
2011-05-28, 12:15
sambon jagar den för fullt med kameran just nu,så bilder lär det nog dyka upp här med tiden:p
sluta posta på kolo å jaga snabbare.
mangemani
2011-05-28, 12:16
och ikväll kommer morsan och farsans hund som är 1 år och busig som fan mot allt och allt,ska bli intressant att se hur det första mötet går;)
kettlebellGuden
2011-05-28, 12:21
Här ligger en tissetatt i inkorgen å snarkar. Vi hade hundar på besök här för första gången häromveckan.. gick inte alls bra :) Hoppas det går bättre för er lilla tissetatt när den för första gången möter det TUSEN GÅNGER MYCKET SÄMRE DJURET hund.
ByggarBertil
2011-05-28, 12:37
Kvart över fyra :(
Novaindex
2011-05-28, 12:52
ÄNTLIGEN hittade han något som va mer intressant än kameran.. Linslus som han verkar vara så va han ju närmare än nödvändigt ^^ ..
Sååå söt våran lilla Spirit "Spirre" är *love* ..
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00837_149971581.jpg
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00838_149971636.jpg
Önskar bara man hade bättre kamera än mobilen :( men han syns ju iaf :D
Novaindex
2011-05-28, 12:59
Här ligger en tissetatt i inkorgen å snarkar. Vi hade hundar på besök här för första gången häromveckan.. gick inte alls bra :) Hoppas det går bättre för er lilla tissetatt när den för första gången möter det TUSEN GÅNGER MYCKET SÄMRE DJURET hund.
Känns skönt att han får träffa hundar direkt då han e liten som han e :) Lär ju ha mest fullt upp med att hålla hunden lugn för hon vet inte ens va ordet betyder :P .. Ska nog gå bra bara man ligger i lite :)
en liten katt unge på 10 veckor:)
Jag vill inte regna på paraden, men ni vet att kattungar inte ska tas ifrån mamman innan 12 veckors ålder?
Novaindex
2011-05-28, 13:01
Jag vill inte regna på paraden, men ni vet att kattungar inte ska tas ifrån mamman innan 12 veckors ålder?
Ingen fara :) Han e 12-13 vecker :) Han skrev fel ;)
mangemani
2011-05-28, 13:01
sorry,det var jag som skrev lite galet,den är 12 veckor gamal;)
kettlebellGuden
2011-05-28, 13:03
NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWW! Tissetatten!
sorry,det var jag som skrev lite galet,den är 12 veckor gamal;)
Dåså, grattis till sötnosen!
kettlebellGuden
2011-05-28, 13:03
Den verkar lite bortskämd den där kattungen. :P
Novaindex
2011-05-28, 13:05
Den verkar lite bortskämd den där kattungen. :P
Haha de kan du ge dig på och kommer så förbli ;) .. Har jobbat hela veckan på att göra nät på balkongen så att han kan få vara där å busa lite med :)
kettlebellGuden
2011-05-28, 13:07
Haha de kan du ge dig på och kommer så förbli ;) .. Har jobbat hela veckan på att göra nät på balkongen så att han kan få vara där å busa lite med :)
Det här gjorde mig glad. Så trist med folk som har balkong och inte har vett nog att näta upp skiten. Är tillåmed lag på att så ska ske över någon viss höjd liksom. AVRÄTTAS SKA DE.
Novaindex
2011-05-28, 13:09
Det här gjorde mig glad. Så trist med folk som har balkong och inte har vett nog att näta upp skiten. Är tillåmed lag på att så ska ske över någon viss höjd liksom. AVRÄTTAS SKA DE.
Japp ja tycker de är vett och etikett att ha det på balkongen ( mena de varken kostar så mycket tid eller pengar bara för att få ha det lite säkrare så dumt dom som inte anstränger sig och gör ordning ) så att han inte ramlar ner å skadar sig. Går inte på försäkring om du inte har nät på balkong som är högre än 5 meter upp tro ja de är enligt lagen. Och så behöver inte jag själv vara orolig heller när han är där och leker :)
ByggarBertil
2011-05-28, 13:18
ÄNTLIGEN hittade han något som va mer intressant än kameran.. Linslus som han verkar vara så va han ju närmare än nödvändigt ^^ ..
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00837_149971581.jpg
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00838_149971636.jpg
Önskar bara man hade bättre kamera än mobilen :( men han syns ju iaf :D
Naaaaw va söt *cupid*
F-n vad jag hatar födelsedagar. De är aldrig roliga längre.
någon som använt kvarg istället för grädde i köttgrytor ?
Smakar det bra ? eller får man ändå den syrliga smaken ?
ähh skitsamma. Jag testar kan ju inte vara så dåligt, kan återkomma med resultat ! i lean-gains tråden ;)
Novaindex
2011-05-28, 15:45
Naaaaw va söt *cupid*
Vist e han :) Lite lättare att ta kort på nu med när han inte är lika nyfiken av sig.. nu e han bara allmänt goooo *love*
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00845_149997103.jpg
Söt katt Nova :)
Vojne vojne vad jag är genomtränad i benen idag. Ska se om hamburgare och öl kan råda bot på det.
Kvart över fyra : (
Förlåt :em:
http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00837_149971581.jpg[/ IMG]
[IM G]http://novaindex.webblogg.se/images/2011/dsc00838_149971636.jpg
Önskar bara man hade bättre kamera än mobilen : ( men han syns ju iaf : D
Sööööööööööt *cupid*
Kattar är bra!
F-n vad jag hatar födelsedagar. De är aldrig roliga längre.
Du kanske har blivit gammal och förstått att det bara är... en till dag, liksom? Hata dom måste man inte göra för det, dom blir nog inte roligare av det.
Vojne vojne vad jag är genomtränad i benen idag. Ska se om hamburgare och öl kan råda bot på det.
Jag får oxfilé och klyftpotatis med Lohmanders bea :D
v75 gick ju inte som planerat, att det ska vara så pissigt svårt att bli miljonär
Jag får oxfilé och klyftpotatis med Lohmanders bea :D
Får som i får det serverat? Gött i såna fall och det låter smaskigt :)
v75 gick ju inte som planerat, att det ska vara så pissigt svårt att bli miljonär
Ja det är ju ett helvete! Du får sätta en tusing på Man U och reparera.
Jag marinerade köttet och satte på grillen, resten... fixade sig självt *rolleyes*
Fan vad vackert det är med massa kött på en grill *cupid*
Fakk fakk föökk
Gått ner från 92kg till 84kg på ganska kort tid och känner mig rätt duktig. Så vill några polare ut och öla lite idag. Jag är ju sugen men känns ju som man förstör hela träningen =/ jävla patetisk man är, ska ta livet av mig.
Beslutsångest är mitt kall här i livet.
Ja det är ju ett helvete! Du får sätta en tusing på Man U och reparera.
Äh jag har alltid otur, nykter har jag blivit också så det får bli en köttbit och halloumi*cupid*
öla och var glad, sen fortsätter du imorn! :)
Fakk fakk föökk
Är det det sista som ska bort innan semestern/lovet så tycker jag du ska hålla dig. Inte långt kvar tills sommardekadens om sånt önskas. Har du ingen tidsgräns så är det ju bara att öla på och fortsätta deffen imorgon :)
Meningen var från början att jag inte ville ha massa extra kilon. Nu siktar jag på bra form till sommaren och då förstör detta lite. Men men, 2 öl kan väl inte skada :)
Imorrn blir det inge spela bort pengar, måste åka till norge igen
Meningen var från början att jag inte ville ha massa extra kilon. Nu siktar jag på bra form till sommaren och då förstör detta lite. Men men, 2 öl kan väl inte skada :)
2 öl är en piss i Missisippi. Ingenting. Vad kan det vara 500kcal?
Drick och var glad :)
2 öl är en piss i Missisippi. Ingenting. Vad kan det vara 500kcal?
Drick och var glad :)
tur att jag brände 700 idag på gymmet då :cool:
Sparven från Minsk
2011-05-28, 17:43
Någon som har koll mer exakt när skatten kommer? Under vecka 23 right?
Nattljus
2011-05-28, 18:05
min äldsta systerdotter har börjat kalla mig kortis *gah!*
min äldsta systerdotter har börjat kalla mig kortis *gah!*
lol :D
Hur kort är du? *popcorn*
Nattljus
2011-05-28, 18:09
lol :D
Hur kort är du? *popcorn*
vadå kort?! jag är 165cm lång, precis medellängd för kvinnor i det här landet.
systerdottern är cirka en decimeter längre och tänker tydligen inte alls sluta växa. hennes pappa är iofs närmare två meter så kanske inte så konstigt att hon växer som ogräs.
vadå kort?! jag är 165cm lång, precis medellängd för kvinnor i det här landet.
systerdottern är cirka en decimeter längre och tänker tydligen inte alls sluta växa. hennes pappa är iofs närmare två meter så kanske inte så konstigt att hon växer som ogräs.
170!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinna
Jag kan tycka att du är alldeles lagom ändå om det känns bättre då.
Nattljus
2011-05-28, 18:16
Jag kan tycka att du är alldeles lagom ändå om det känns bättre då.
vadå "lagom"?! vad fan ska det betyda? *grr*
jag är helt jävla fantastisk på alla nivåer. inget annat omdöme duger! :D
Tyvärr, du är för kort.
Send in the next one please!
Nattljus
2011-05-28, 18:22
Tyvärr, du är för kort.
Send in the next one please!
har du drabbats av syrebrist däruppe? *popcorn*
har du drabbats av syrebrist däruppe? *popcorn*
Näe då.
Jag undrar bara hur det är att bli misstagen för en 5-åring hela tiden? Menar, du är kort, lägger dig runt 20:00 och läser serietidningar..
*kissass*
Men skit i det då *rolleyes* Var sån.
Tyvärr, du är för kort.
Du är för lång >.<
Det går ju inte ens att kramas när du ska vara så lång
Nattljus
2011-05-28, 18:32
Näe då.
Jag undrar bara hur det är att bli misstagen för en 5-åring hela tiden? Menar, du är kort, lägger dig runt 20:00 och läser serietidningar..
*kissass*
meh, du är ju för lång för att kramas. hur känns det? *popcorn*
Du är för lång >.<
Det går ju inte ens att kramas när du ska vara så lång
Men skit i det då *rolleyes* Var sån.
nä, jag tänker inte skita i det. jag nöjer mig inte med lagom *mini
nä, jag tänker inte skita i det. jag nöjer mig inte med lagom *mini
Duger det inte när jag försöker vara snäll så får det fan vara. Lagom är enligt svensk princip helt perfekt, men duger inte det så får du väl sitta där och sura då >.<
Nattljus
2011-05-28, 18:42
jag är inte sur, jag har kaffe :cheers:
Jag e bara lite bitter.
Får göra ngt konstruktivt imorgon. It's to do some of dat winning!
Nattljus
2011-05-28, 18:47
hm :(
meh, är du sur nu?
var glad istället :)
*kramiz*
meh, är du sur nu?
var glad istället :)
*kramiz*
Ja, nu tänker jag sura. Duger det inte när jag försöker vara snäll så får det vara alternativet *grr*
Nattljus
2011-05-28, 18:49
Jag e bara lite bitter.
prova med socker. farinsocker är gott. blanda med smör, ägg, mjöl, mjölk och blåbär och gör blåbärsmuffins. muffins är gott *popcorn*
Ja, nu tänker jag sura. Duger det inte när jag försöker vara snäll så får det vara alternativet *grr*
gör du så, pandan :)
Någon som är bra på cinema 4d? Håller på att jobba mig uppåt inom detta programmet dock lite less nu på att studera tutorials i timmar...
Nattljus
2011-05-28, 18:51
Jag har trååååkigt!
spela tetris *popcorn*
kettlebellGuden
2011-05-28, 18:52
kebabtallrik i magen. nu lite dungeon crawl!
KBG (LOLOLOLOL)
Hur är det med vanliga swings, visst ska man INTE swinga över huvudet?
spela tetris *popcorn*
Njae, det är alldeles för beroendeframkallande :D
Nattljus
2011-05-28, 19:01
baka muffins?
gör du så, pandan :)
Duscha mig tänker jag göra också. Då kanske jag luktar gott sen =o
BBL =d
baka muffins?
Har inget att ha muffinsarna i :(
Duscha mig tänker jag göra också. Då kanske jag luktar gott sen =o
BBL =d
Det borde jag oxå göra! Ehm.... alltså duscha mig, inte dig.
Nattljus
2011-05-28, 19:07
Har inget att ha muffinsarna i :(
illa! *gah!*
själv hittade jag min hjärtformade muffinsplåt häromdagen. den har varit borta i över ett år och jag saknade den verkligen.
chokladmuffins smakar extra bra när de är hjärtformade *cupid*
Nattljus
2011-05-28, 19:13
tja madame. läget? *popcorn*
kettlebellGuden
2011-05-28, 19:15
KBG (LOLOLOLOL)
Hur är det med vanliga swings, visst ska man INTE swinga över huvudet?
Helt korrekt. Är man rädd om sin kropp och vill att den inte ska gå sönder å sänt så är över huvudet-swing rätt korkat. Förutsatt att man inte gör det med minimal kraft men what's the point då liksom.. halva poängen är väl ändå att man ska generera så mycket kraft som möjligt? Unless man är crossfit då förståss.
Vill man opp så är snatch (ryck på svenska) vad man gör.
Diverse anledningar till att man inte ska swinga ovanför huvudet: har man bra med kraft och/eller vikt så är det knappast enkelt att stoppa kulan i toppläget och risken är att den, tillsammans med armen, flyger bak ner på baksidan och axlar går sönder och är fint. Självklart inga problem om man inte kör hårda swingar, men hey what's the point (fucking crossfit).
Det och så hur i allsin dar ska man kunna spänna latsen ordentligt (för rygghälsan så man inte scoopar upp skiten och för att förflytta kraft från nedre delen av kroppen till övre, y0) om samtidigt få upp armarna ovanför ungefär parallellt med golvet. MAKES NO SENSE TO ME.
Sen ser det jävligt fult ut också.
Farligt och man kan inte ta i ordentligt. Bra där.
Visste du att det här är något som gör mig upprörd? :)
tja madame. läget? *popcorn*
tja, tack det är fint!
Jag är så nyfiken på en sak just nu att jag nästan spricker. :D
Det borde jag oxå göra! Ehm.... alltså duscha mig, inte dig.
Vi kunde ju duschat varandra annars... men nu är det för sent. Så det blev det inget av. Ren o fin? Nöjd o glad?
Nattljus
2011-05-28, 19:42
zup ladies and gentlemen
igår bestämde jag mig för att banta ~5kg och sedan dess har jag inte kunnat sluta tänka på fikabröd. själv då?
kettlebellGuden
2011-05-28, 19:50
försöker installera lite windows. håll tummen.
Helt korrekt.
Visste du att det här är något som gör mig upprörd? :)
Jag är av samma åsikt. Men tydligen hade vi fel i frågan enligt crossfittorna på gymmet idag.
"Meh, rörelsen blir ju längre = Pr0fit!!111"
"Pröva med tyngre än 8kg då?"
"Näe, det är för stor skaderisk"
*screwy*
igår bestämde jag mig för att banta ~5kg och sedan dess har jag inte kunnat sluta tänka på fikabröd. själv då?
Gör väl inget? Ät ditt fikabröd och dra ned på annat!
äta pizza! nom nom nom
Vi kunde ju duschat varandra annars... men nu är det för sent. Så det blev det inget av. Ren o fin? Nöjd o glad?
Duscha varandra... njae tror inte jag nappat på den idén i alla fall :D
kettlebellGuden
2011-05-28, 20:04
Jag är av samma åsikt. Men tydligen hade vi fel i frågan enligt crossfittorna på gymmet idag.
"Meh, rörelsen blir ju längre = Pr0fit!!111"
"Pröva med tyngre än 8kg då?"
"Näe, det är för stor skaderisk"
*screwy*
Det är lite klurigt med crossfit-swingen.. Inom crossfit finns t.ex. Jeff Martone, som även KB-certar folk till höger och vänster, men han lärinte alls ut den så. Men tydligen så har inte hans läror haft så stor genomslagskraft.
Jag tycker mest det är allmänt korkat och kan inte förstå vad det är bra till att svinga ovanför huvudet alls. Man kan inte ta i lika mycket ens. Mer rörelse betyder inte att det är bättre liksom. RRRRRAAAAAAGGGGGEEEEE.
Nu är jag lite finsmakare och vill ha aktiv nerfas å allt å så men men :) Måste rensa min gärna med lite Doc. http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150128978543694&oid=99335587297&comments
Jag har bara provat KB-swings och kände spontant att jag ville dö lite dagen efter. Och två dagar efter. Bloody träningsvärk!
kettlebellGuden
2011-05-28, 21:00
Jag har bara provat KB-swings och kände spontant att jag ville dö lite dagen efter. Och två dagar efter. Bloody träningsvärk!
Rätt utfört kan det ge rätt bra träningsverk i både skinksnöre och gluteus. *cupid*
Rätt utfört kan det ge rätt bra träningsverk i både skinksnöre och gluteus. *cupid*
Jag behöver lite kött på gluteus i form av muskler, håller på att springa bort vadderingen som brukade ta hand om formen förut. Veckans i-lands liksom. *rolleyes*
ByggarBertil
2011-05-28, 21:06
men FFFFUUUU jag glömde spara gem craft igår, nu måste jag börja om nästan från början igen *grr*
kettlebellGuden
2011-05-28, 21:09
Jag behöver lite kött på gluteus i form av muskler, håller på att springa bort vadderingen som brukade ta hand om formen förut. Veckans i-lands liksom. *rolleyes*
Är väl vanligt u-landsproblem med! The two worlds are finally one.
Jag tror väl iofs inte att kettlebell-swings är det bästa valet för att få en välväxt rumpa. Men nu när jag tänker efter så bara för några månader sedan så sa en annan koloit till mig "fan vilken jävla böjröv du har", och då tror jag inte att jag hade böjt på år å dar.. mest swings and get ups.
Är väl vanligt u-landsproblem med! The two worlds are finally one.
Jag tror väl iofs inte att kettlebell-swings är det bästa valet för att få en välväxt rumpa. Men nu när jag tänker efter så bara för några månader sedan så sa en annan koloit till mig "fan vilken jävla böjröv du har", och då tror jag inte att jag hade böjt på år å dar.. mest swings and get ups.
Njäh, men det kommer nog hjälpa mjölksyretåligheten så jag orkar göra andra övningar bättre kanske? :cool: Utfall och sånt.
kettlebellGuden
2011-05-28, 21:18
Njäh, men det kommer nog hjälpa mjölksyretåligheten så jag orkar göra andra övningar bättre kanske? :cool: Utfall och sånt.
Faktiskt har Kenneth Jay utvecklat lite träningsupplägg just för mjölksyra-träning tillsammans med kettlebell. Det är rätt kul träning. Kul i mina ögon, säkert helt vidrigt för många. Dock inga swings alls inblandade, bara snatches (mer lämpat för vo2max-träning som är grundtanken i det hela).
the LAT (lactic acid training) protocol och the MSLAP (maximum speed lactic acid production) protocol. Myspys. Har fina minne av att stå ute i snön och svettas sönder och samman för bara något år sedan av just de här hemskheterna. *cupid*
hon är inte snygg
lAhHNCfA7NI
Jaha vad händer.
jag lyssnar på smäktande musik och drömmer mig bort..!
kettlebellGuden
2011-05-28, 21:37
hon är inte snygg
lAhHNCfA7NI
Jävligt snygg.
Duscha varandra... njae tror inte jag nappat på den idén i alla fall :D
Skit it rå, jag tänkte ju att det skulle vara mer praktiskt än sensuellt och snuskigt. Men sånna tankar hade du väl inte hoppas jag? :MrT:
skink...snöre?
men FFFFUUUU jag glömde spara gem craft igår, nu måste jag börja om nästan från början igen *grr*
*cry*
Hai. Drömmer du långt?
Hai. Drömmer du långt?
hur långt är ett snöre?
kettlebellGuden
2011-05-28, 21:48
skink...snöre?
http://4.bp.blogspot.com/-RjlM8sWl_fM/TZ6pBw-SiaI/AAAAAAAAA8s/uFv9aLs-JbI/s1600/knee_hamstring_intro01.jpg
ham......string? Men skinksnöre säger man normalt. :thumbup:
Vart vill du?
Vart vill du?
Till kärleken :)
hur långt är ett snöre?
jag brukar utgå från 37 cm när jag räknar snören.
ham......string? Men skinksnöre säger man normalt. :thumbup:
Duuuuh. Såklart! :smash:
Cheezy. Men okej.
Jag tänker somna. Nattinatti!
Åh, var finns den då?
Åh, var finns den då?
en timme med tåg eller en morgondag bort!
en timme med tåg eller en morgondag bort!
Å gött :)
Själv fick jag nöja mig med ett sexpack och en Cl-final i goda vänners lag. Inte fel det heller men samtidigt inte helt det samma.
Nordenator
2011-05-28, 23:12
Å gött :)
Själv fick jag nöja mig med ett sexpack och en Cl-final i goda vänners lag. Inte fel det heller men samtidigt inte helt det samma.
Inte så dumt det heller. Jag har dragit över ett sexpack jag med :D
Deffa like a boss:
~400-500g kycklingfiléer
6 folköl
Inte så dumt det heller. Jag har dragit över ett sexpack jag med :D
Deffa like a boss:
~400-500g kycklingfiléer
6 folköl
Im with you man!
3 hamburgare + kvarg
6 starköl
Deff pro :cool:
Fick bli ett glas öl :) nu kan jag sova med gott samvete.
jobba om några timmar, natti.
HahhH bocken jävla kväll änna. Laddish ge mig sömn snart vems hoe v
Novaindex
2011-05-29, 07:07
Vilken myspropp ja fått tag på :D Kisse har legat på huvudkudden min hela natten *love* ...
HahhH bocken jävla kväll änna. Laddish ge mig sömn snart vems hoe v
Hahaha vad fan!?
Någon som har chiffernyckeln till det här inlägget? :D
Prova att dricka en tio-femton öl? ;)
Kanske lättare att bara fråga tntballe - Var itne han rätt bra i gasen med ölen igår? :D
Han var ju på svensexa stackarn. :P Hur mår stoltzan idag?
Mår rätt okej..!
Försöker ringa till min mammas jobb och fråga hennes kollegor när min mamma har lunch, så att jag kan överaska henne med en blomma en lite tårta på Mors dag idag ^^
Men hon svarar själv varje gång, så jag har typ en miljard utsäkter på gång tills det är någon annan som svarar :D
Hur är det med dig O_Wow? ^^
Kanske lättare att bara fråga tntballe - Var itne han rätt bra i gasen med ölen igår? :D
Ring och fråga, tror inte han mår så bra idag *fniss*
Mår rätt okej..!
Försöker ringa till min mammas jobb och fråga hennes kollegor när min mamma har lunch, så att jag kan överaska henne med en blomma en lite tårta på Mors dag idag ^^
Men hon svarar själv varje gång, så jag har typ en miljard utsäkter på gång tills det är någon annan som svarar :D
Hur är det med dig O_Wow? ^^
Aw, vad sött! :D
Jag ska springa kortpass idag och rida en sväng innan jag ska på utomhuskonsert. Dock så är det tolv grader och molnigt så jag ser väl inte direkt fram emot det ur kylperspektiv.
Andy.da.wohoo
2011-05-29, 08:51
Idag ska jag jobba 9½ timme. Och efter det så får jag fint sällskap med mig hem som ska sova här.
Arbetsdagen kommer vara på tok för lång medans resten av dagen efteråt kommer ta slut alldeles för fort!
Idag ska jag jobba 9½ timme. Och efter det så får jag fint sällskap med mig hem som ska sova här.
Arbetsdagen kommer vara på tok för lång medans resten av dagen efteråt kommer ta slut alldeles för fort!
Good on ya Andy! :D
Hej värld o/
Hello
Ring och fråga, tror inte han mår så bra idag *fniss*
Haha, stackare!
Aw, vad sött! :D
Jag ska springa kortpass idag och rida en sväng innan jag ska på utomhuskonsert. Dock så är det tolv grader och molnigt så jag ser väl inte direkt fram emot det ur kylperspektiv.
Utomhuskonsert i det här vädret? Eller tja, jag vet inte hur vädret är hos er, men det är jävligt ostabilt här nere :D 20 minuter sol, 20 minuter regn, osv.
Fick reda på nu att hon inte har någon riktig lunch, utan bara kan ta en halvtimme när det blir läge. Grah, det gjorde det hela svårare...!
Vad är det för tös du hittat? :)
Hej värld o/
Waddup! \O/
Andy.da.wohoo
2011-05-29, 09:04
Good on ya Andy! :D
Vad är det för tös du hittat? :)
En fin sådan! Hon är söt och snäll och har rött hår! (ginger! Gingers have no souls!)
Fast jag vill säga att hon är en redhead och inte en ginger ;)
http://pophangover.com/wp-content/uploads/redhead-ginger.jpg
Hello
Händer de nå'? =)
Utomhuskonsert i det här vädret? Eller tja, jag vet inte hur vädret är hos er, men det är jävligt ostabilt här nere :D 20 minuter sol, 20 minuter regn, osv.
Fick reda på nu att hon inte har någon riktig lunch, utan bara kan ta en halvtimme när det blir läge. Grah, det gjorde det hela svårare...!
Waddup! \O/
Regn hela tiden borde det ju vara... eller.. det kanske beror på vad man ska titta och lyssna på? *rolleyes*
Vet du inte vad nån av arbetskamraterna heter då så du kan kika upp numret på eniro eller nåt och fråga därifrån?
Jopp! Funderar på att äta frukost *jorgen*
En fin sådan! Hon är söt och snäll och har rött hår! (ginger! Gingers have no souls!)
Fast jag vill säga att hon är en redhead och inte en ginger ;)
http://pophangover.com/wp-content/uploads/redhead-ginger.jpg
Loves a readhead.
Händer de nå'? =)
Regn hela tiden borde det ju vara... eller.. det kanske beror på vad man ska titta och lyssna på? *rolleyes*
Vet du inte vad nån av arbetskamraterna heter då så du kan kika upp numret på eniro eller nåt och fråga därifrån?
Jopp! Funderar på att äta frukost *jorgen*
Jag har fått tag i dem nu, det var de som berättade att de på Lördagar och Söndagar inte har tider utsatta, utan de tar luncherna efter när det kan tryckas in.
Men jag ordnar det! Ringde pappa och föreslog att jag kommer ut till dem på middag när de ska äta och tar med mig en tårta där istället ^^ Blir lite smidigare!
Jag har fått tag i dem nu, det var de som berättade att de på Lördagar och Söndagar inte har tider utsatta, utan de tar luncherna efter när det kan tryckas in.
Men jag ordnar det! Ringde pappa och föreslog att jag kommer ut till dem på middag när de ska äta och tar med mig en tårta där istället ^^ Blir lite smidigare!
Jag tänkte inte till när jag hade läst :em:
Ah. :thumbup:
Jag vill också ha en liten redhead *gah!* Eller blondie, brownie.
Wäwäwäwä, vad ska jag färga håret för färg?
Jag vill också ha en liten redhead *gah!* Eller blondie, brownie.
Du kan få en brunett av mig. Give er HELL, HELL I TELL YA LADDIE!!!
En ljusare brun med kanske lite guldton?
Blått eller råsa :D
En ljusare brun med kanske lite guldton?
Det var ett bra förslag, jag örkar inte ha rött rött längre. Ska prata med frisören på tisdag. :)
tissetatt!
Vw4KVoEVcr0&feature=aso
Du kan få en brunett av mig. Give er HELL, HELL I TELL YA LADDIE!!!
Njaa du, det vetefan..
http://4.bp.blogspot.com/_tUPceotbLAk/S_amJhtRbdI/AAAAAAAAAb0/4EK9Zevh-E0/s1600/Motivator_Legendary_Trap.ashx.jpeg
Men förfan, pratar ni seriösa förslag på hårfärg i babbla?
Jag skolkar från babbla idag, i protest.
tntballe
2011-05-29, 09:33
Mår över förväntan, hade väl så gott som gett upp festandet vid 22, och då hade jag nog tagit någon sorts pebe i antal öl på en dag:cheers:
*yawn* Lek med mig då!
Peta på rooz med en pinne, han verkar grinig idag.
+1
Peta på mig och jag kommer äta någons husdjur*grr*
Vågar inte. Han blir nog arg då.. osså når jag inte. Vi får leka nått annat! Inte mycket att göra här när det inte är några kunder att varken sälja grejer till, instruera eller städa efter >.<
*petar på rooz med en pinne*
Jag vill också ha en liten redhead *gah!*
Jag är tyvärr upptagen men så svårt är det inte att hitta någon med rätt hårfärg.
Jag är tyvärr upptagen men så svårt är det inte att hitta någon med rätt hårfärg.
http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/3/22/joeykittehseyz128506786730000000.jpg
ByggarBertil
2011-05-29, 10:42
tissetatt!
Vw4KVoEVcr0&feature=aso
Naaaw *love* cute overload
Naaaw *love* cute overload
Kattar är bra :)
5ZRwol_qFW4
En.. mun? =o
Äntligen fungerar musik, film och allt annat i mitt vardagsrum och i hallen har jag skivstångs-/viktställ och en böjställning som inte är ivägen. Utmärkt!
Skall du börja med hemmaträning Mikael?
Skall du börja med hemmaträning Mikael?
Japp, se http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5082070&postcount=3375
(flyttat ut det till hallen sedan dess)
De va de värsta, akta så du inte tar för tungt bara och blir klämd under stången. Hittat några veckor senare död i en konstig position. De vore tragiskt.
Förövrigt har jag lyckats bestrida en av mina värsta fobier. Löpning. Alltid hatat det. Är för tung för att vara en bra löpare. Men nu lyckas jag få ganska bra koll på 5kms rundan iallfall (wooho). Stolt som fasiken.
Grattis!
Jo, jag tappade faktiskt just några 2,5 kg-vikter på foten. Missbedömde hur hala järnvikter är. Blöder gör det dessutom.
Har inga säkerhetsgrejer, så jag kommer träna väldigt säker.
Nattljus
2011-05-29, 12:40
kaffe och choklad! *love*
Det skulle vara kul att hitta en snygg soffa som inte kostar 20k. Blää
Blev närapå misshandlad bakom medborgarplatsen nerför trapporna natten till förrgår. Tur att killarna var värdelösa på att slåss. Eller så var jag för svår att träffa när jag vinglade på fyllan.
Blandar alla slagskämpar prepp med alkohol eller roppar? Eller är dom bara helt naturliga psykopater?
Nattljus
2011-05-29, 13:14
*yawn*
trött panda? :)
Blev närapå misshandlad bakom medborgarplatsen nerför trapporna natten till förrgår. Tur att killarna var värdelösa på att slåss. Eller så var jag för svår att träffa när jag vinglade på fyllan.
Blandar alla slagskämpar prepp med alkohol eller roppar? Eller är dom bara helt naturliga psykopater?
Provocerade du dem på något sätt eller vad hände? :(
trött panda? :)
Jaaaao. Sömnig sådär så jag bara skulle vilja lägga mig ner på nånting fluffigt o rulla runt. Fast så kan man inte göra när man jobbar. Det är bara betonggolv här. =/
Provocerade du dem på något sätt eller vad hände? :(
Är mycket möjligt att jag gjorde. Dricker ganska mycket nu för tiden och kommer inte ihåg alla detaljer från mina utgångar. Är däremot säker på att jag inte provocerade dom på nåt olagligt sätt.
Kom undan med ett blålila pekfinger, söndersliten skjorta och mitt armband för ett lakan blev stulet.
Nattljus
2011-05-29, 13:54
Jaaaao. Sömnig sådär så jag bara skulle vilja lägga mig ner på nånting fluffigt o rulla runt. Fast så kan man inte göra när man jobbar. Det är bara betonggolv här. =/
hrm, det där måste du ta upp med chefen. en fluffig matta under skrivbordet för tupplurar borde vara standard :D
hrm, det där måste du ta upp med chefen. en fluffig matta under skrivbordet för tupplurar borde vara standard :D
Du'nte dum. Det vore ganska mysigt... och nu kom jag på att forumet behöver en mysande smiley - med en filt eller nåt! =o
Nordenator
2011-05-29, 14:43
Booyah! Bara runt en månad kvar till Metallica, Maiden et. al. Boardin' dat der hypeboat
Nattljus
2011-05-29, 15:05
hrm, tänkte göra gryta till middag, men ska jag göra den på gris eller kyckling? *jorgen*
Mors dag! Grilla hel kyckling ikväll. Hummus, tzatziki och nybakat bröd.
hrm, tänkte göra gryta till middag, men ska jag göra den på gris eller kyckling? *jorgen*
Varför välja? Det funkar utmärkt att blanda.
Tränade ben imorse och gjorde mig lite illa i ryggen. La mig i soffan när jag kom hem och tog mig sen knappt upp på 4 timmar. Nu skulle jag resa mig upp och försöka laga mat men jag lyckades inte ställa mig upp utan blev ståendes på knä i nästan 10 minuter innan jag lyckades krypa in i köket och ställa mig upp med hjälp av köksbordet. Bra dag.
Tränade ben imorse och gjorde mig lite illa i ryggen. La mig i soffan när jag kom hem och tog mig sen knappt upp på 4 timmar. Nu skulle jag resa mig upp och försöka laga mat men jag lyckades inte ställa mig upp utan blev ståendes på knä i nästan 10 minuter innan jag lyckades krypa in i köket och ställa mig upp med hjälp av köksbordet. Bra dag.
Aj fan. Lider med dig :(
Har gjort liknande och att få på strumpor och skor brukar vara en utmaning...
Förhoppningsvis ger det med sig. Krya på sig!
Mors dag! Grilla hel kyckling ikväll. Hummus, tzatziki och nybakat bröd.
Ooooh, hummus, det var länge sedan. *lägger till kikärtor på inköpslistan*
ByggarBertil
2011-05-29, 16:40
Körde just bil för första gången och krockade inte en enda gång
http://ceciliaalbertsson.blogg.se/images/2011/fuck-yeah_2_148779950.jpg
Ooooh, hummus, det var länge sedan. *lägger till kikärtor på inköpslistan*
Lägg till Tahini när du ändå är igång. ;)
Körde just bil för första gången och krockade inte en enda gång
http://ceciliaalbertsson.blogg.se/images/2011/fuck-yeah_2_148779950.jpg
Gratulerar. :cool: Det är värre när man befinner sig i trafiken sen, med alla de andra mottrafikanterna, förlåt, medtrafikanterna.
På väg ut till föräldrarna nu, för att överaska mamma :)
Shit vad folk såg förvånade ut när jag gick på bussen, min skinnjacka och nya frisyr måste ge världens kontrast till den lilla blomman och morsdag-tårtan som jag har med mig :D
ByggarBertil
2011-05-29, 16:44
Gratulerar. :cool: Det är värre när man befinner sig i trafiken sen, med alla de andra mottrafikanterna, förlåt, medtrafikanterna.
Det är det säkert, på parkeringsplatsen var det inte så många andra trafikanter :D
Lägg till Tahini när du ändå är igång. ;)
What is tahini? Nån slags krydda? Så jag vet vad jag ska fråga efter i affären.
Jupp, en sesampasta man brukar ha i hummus
Jupp, en sesampasta man brukar ha i hummus
Ah, I see. Jag får utforska om jag hittar. Annars brukar jag krydda själv och det brukar gå bra det också.
Nattljus
2011-05-29, 18:37
jag har tappat bort något. jag letade efter det nyss. sedan insåg jag att jag glömt vad jag letar efter *gah!*
jag behöver mer kaffe...
drakfelt
2011-05-29, 18:41
köpte en fin bukett blommor till mor + en trisslott. hör och häpna, morsan skrapar fram en tusing!
jag har tappat bort något. jag letade efter det nyss. sedan insåg jag att jag glömt vad jag letar efter *gah!*
jag behöver mer kaffe...
Eller kanske äppelpaj? Funderar på att slänga ihop en!
Ah, I see. Jag får utforska om jag hittar. Annars brukar jag krydda själv och det brukar gå bra det också.
Krydda skulle jag inte kalla det. Sesampasta som lei sa.
Vitlöksklyftor, spiskummin och liiite cayennepeppar. En skvätt citronsaft och salt.
Har vädergudarna rave:at loss totalt eller vad är det frågan om?! Sol, regn, sol, regn, sol, regn, sol, regn, sol, regn i ett par dagar nu :S
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.