Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2012-09-20, 05:47
Varför är det så förbaskat svårt att sluta peta på sårskorpor? *gah!*
Försovit mig idag igeeeeeeeeeeen, helt jädra hopplöst. *gah!*
Nattljus
2012-09-20, 06:32
Kaffe? :cheers:
Holmeros
2012-09-20, 06:36
God morgon! cofffee
Hahaha ceejay jädrar så klockrent. Vilka stolpskott! :D
Kaffe? :cheers:
Ska bara åka in till kontoret först! Idag är tant D profeshunal cat med kavaj!
Nattljus
2012-09-20, 07:18
Klart.se lovade mulet och regnskurar idag, men därute är det otäckt soligt och klart. Besviken :(
https://i.chzbgr.com/imagestore/2012/8/16/441a519d-d5b7-4649-9972-a7bd811d3eab.jpeg
Nattljus
2012-09-20, 07:41
Massor. cofffee
*hug*
Godmorgon solstrålar!
Nej, inte mera sol. Mera moln *mini
Holmeros
2012-09-20, 07:41
Det är ju kallt! Jag fryser häcken av mig :|
Försovit mig idag igeeeeeeeeeeen, helt jädra hopplöst. *gah!*
Jag med. Morr!
Fast utomhus skiner solen. :-)
Nattljus
2012-09-20, 07:44
Det är ju kallt! Jag fryser häcken av mig :|
Visst är det härligt att hösten är här? *cupid*
Jag med. Morr!
*hug*
Fast utomhus skiner solen. :-)
Meh *gah!*
*hug*
Meh *gah!*
Det är moln utomhus också. Kompromiss?
Jag behöver solen för att vara på bra humör. Och det vill jag vara.
Men nu måste jag göra mig i ordning för jobbet...
Holmeros
2012-09-20, 07:48
Visst är det härligt att hösten är här? *cupid*
Hösten är mysig, men jag avskyr verkligen att frysa. Men jag är inomhus, där borde man inte frysa. Jag sitter i den kyligaste hörnan i hela bygget :(
Fuck! God morgon. Behövde sova ut rejält idag men 7:30 så började de renovera lägenheten bredvid *gah!*
Fat chance att somna om nu.
Tricklew
2012-09-20, 07:55
Gnäll mer Stoltz, missar utbildningen och istället får jag sitta 6 timmar vid en datorskärm och stirra på kolozzeum, med nackspärren från helvetet.
Från helvetet.
Min näsa kliar... Bitch.
:D
Tricklew
2012-09-20, 08:09
Piranha på facebook är som Piranha var på kolozzeum, på den gamla tiden, före han fick sin moderator status, verkar bara vara facebook och babbla-tråden kvar för han att agera pajjas i. Mina sympatier Piranha.
Nu har jag målat naglarna, färgat ögonbrynen och gjort kaffe. Vad händer nu? *popcorn*
Piranha på facebook är som Piranha var på kolozzeum, på den gamla tiden, före han fick sin moderator status, verkar bara vara facebook och babbla-tråden kvar för han att agera pajjas i. Mina sympatier Piranha.
Jag är en rebell.... ;)
Nu har jag målat naglarna, färgat ögonbrynen och gjort kaffe. Vad händer nu? *popcorn*
Dricka kaffet och fundera på klädvalet..
Nattljus
2012-09-20, 08:17
Jag gör pulled pork. Den har stått i ugnen ett par timmar redan och har väl lika länge kvar *popcorn*
Tror jag ska ta lite kaffe medan jag väntar cofffee
Holmeros
2012-09-20, 08:38
Jag står och jobbar. Så jävla vuxet.
Nattljus
2012-09-20, 10:13
Jag har ätit ett halvkilo kött. Nu då? *popcorn*
...det var längesen jag gjorde kladdkaka till fikat *jorgen*
Nattljus
2012-09-20, 10:41
Nä, blåbärskaka blir det *drool*
Vad sysslar ni andra med eftersom ni inte är intresserade av att diskutera fikabröd? :confused:
Jag har varit hos tandläkaren och blivit snudd på rånad. 550 spänn, efter rabatt med 450 kr. Jag måste byta tandläkare. *gah!*
Nattljus
2012-09-20, 10:44
Rånad? Usch. Har du ont i tänderna också? Det blir ju gärna så när de rotar :devil:
Rånad? Usch. Har du ont i tänderna också? Det blir ju gärna så när de rotar :devil:
Ja, de röntgade med de där vassa jävla plåtarna och rotade runt. *gnäller*
Jag gör pulled pork. Den har stått i ugnen ett par timmar redan och har väl lika länge kvar *popcorn*
Pulled pork är sååååååååååååå gott!
Nattljus
2012-09-20, 10:50
Ja, de röntgade med de där vassa jävla plåtarna och rotade runt. *gnäller*
*hug*
Pulled pork är sååååååååååååå gott!
Jupp *cupid*
Nä, blåbärskaka blir det *drool*
Vad sysslar ni andra med eftersom ni inte är intresserade av att diskutera fikabröd? :confused:
Jag är intresserad av att diskutera bröd men inte fikasorten.
IF you know what i mean :D
Holmeros
2012-09-20, 10:52
Om man har en helt galet effekt förmiddag, borde det inte vara skäl nog för att få gå hem efter lunch...?
Nattljus
2012-09-20, 10:56
Om man har en helt galet effekt förmiddag, borde det inte vara skäl nog för att få gå hem efter lunch...?
Självklart. Man ska alltid ge upp när det går som bäst. Eller när allt gått åt helvete. Eller bara för att man har tråkigt. Det är alltid tillfälle att ge sig i förtid *popcorn*
Novaindex
2012-09-20, 11:15
Intervallträning på morgonen va ju inte helt fel :D ... Igår kikade ja på ny lgh som va helt underbar o närmare till stan... En före mig som har förtur om dom tackar ja innan morgondagen e slut får dom den men annars jag så hoppas dom håller sig borta ( vet att dom inte hört av sig om visning än iaf ) ... Så håll snälla tummar o tår för att ja ska få den då varken ja eller barnen trivs där vi bor nu ...
Holmeros
2012-09-20, 11:25
Självklart. Man ska alltid ge upp när det går som bäst. Eller när allt gått åt helvete. Eller bara för att man har tråkigt. Det är alltid tillfälle att ge sig i förtid *popcorn*
Jag stal i princip ditt inlägg rakt av och läste upp för chefen. Han uppskattade inte det.
Ibland är det synd att människor är så himla olika.
Holmeros
2012-09-20, 11:31
Waowsan var är du? Är du inte en hajjare på excel? Hjälp mig i datorhjälpstråden :D
Waowsan var är du? Är du inte en hajjare på excel? Hjälp mig i datorhjälpstråden :D
Har svarat! :)
Nattljus
2012-09-20, 12:01
Jag stal i princip ditt inlägg rakt av och läste upp för chefen. Han uppskattade inte det.
Ibland är det synd att människor är så himla olika.
Underlig typ *jorgen*
Kepappizza & pråttedrink får lunchen bli tror jag. Omnomnom*popcorn*
ge mig, rooz. Jag behöver
Nattljus
2012-09-20, 14:41
Goddagens *popcorn*
Imorgon ska jag till Stockholm, hoppas jag inte kommer vilse!
Imorgon ska jag till Stockholm, hoppas jag inte kommer vilse!
Oooooo! Jag ska dit på måndag, jobbet skickar dit mig!
Madamskji, träningsdejt @ måndag?
SL-appen Dravena, SL-appen! Den är din vän!
WHITEFOLKS
2012-09-20, 15:23
tränat tränet och svettat svetten med dj kentaro
Jag ska inte åka SL, jag ska gå till Drottninggatan. Det är nog lugnast så :D
Madamskji, träningsdejt @ måndag?
Jag ska jobba/utbildas hela daaaaagen!
Vet inte än vad jag har för tider, ev på kvällen isf!!
WHITEFOLKS
2012-09-20, 15:27
Jag ska inte åka SL, jag ska gå till Drottninggatan. Det är nog lugnast så :D
Om du ska tåga så är det inte direkt klurigt att hitta :)
Behöver man en styrkelyftar-app när man gör sthlm? Eller skiftledar-app? Eller.. Jaha! :D
Om du ska tåga så är det inte direkt klurigt att hitta :)
Jag kommer med tåg så jag har gott hopp om att klara av det här!
Oooooo! Jag ska dit på måndag, jobbet skickar dit mig!
Mitt jobb också! Ska på en halvdagskonferens som jag tror blir jättespännande!
Mitt jobb också! Ska på en halvdagskonferens som jag tror blir jättespännande!
Jag vet att det nuppas mycket på konferenser, men hur ser det ut på halvdagskonferenser?
9qwVGGzKyXQ
Jag vet att det nuppas mycket på konferenser, men hur ser det ut på halvdagskonferenser?
9qwVGGzKyXQ
:laugh: Tack för det klippet!
Nattljus
2012-09-20, 16:35
Jag skar mig på ett papper. Jag blöder :cryout:
Nattljus
2012-09-20, 16:45
Meh, vad måste man göra för att få en sympatikram? Nu har det ju slutat blöda *rolleyes*
Ä, jag går och läser några serietidningar. Ha're cofffee
Olsson80
2012-09-20, 16:51
Nattljus, jag sympatikramade dig från Maxi, jag visste bara inte om det just då ju. Måste ha vart när du skar dig som ljuset slocknade i hela butiken....det blev helt svart, bara ett par små lampor som lyste, som små Nattljus..
Bara att blöda och tuffa till sig:
HZ-hkcl429c
gud vad trött jag blev, totaldog på soffan! :)
Nu ska jag tagga för tunga mark! Ararargahhagrg!
5år sedan sist. Kärlekn sitter i, trots motgång och misslyckanden..
9qwVGGzKyXQ
Jag räknar kallt med att det är ett icke-fenomen på en föreläsning om hedersrelaterat våld bland unga kvinnor med funktionshinder faktiskt.
Rätt spelare gör rätt saker. Nagy 1, sundström 2 @ 10:39:thumbup:
5-3! 20min kvar, nu kommer säsongens första 3p:D
Hej Hej =)
Blev helt slut efter gymmet idag.
Lite mer protein, sen läggdags.
Edit:
Rosor är röda
Violer är blå
Mer protein
Muskler för små.
Gud var trött jag är, jag kanske ska lägga mig helt enkelt?
Holmeros
2012-09-20, 19:47
5-3! 20min kvar, nu kommer säsongens första 3p:D
Modo - Frölunda? Modo alltså... Rooz, jag är besviken.
Om jag nu gissar rätt dvs, för det står 5-3 i den matchen :D
Nu har jag glömt att äta middag!
Holmeros
2012-09-20, 19:52
Jag hade förresten lönesamtal idag. Vilken käftsmäll. Sågad vid fotknölarna. Förstår ingenting.
Depp ikväll? javisst.
Jag hade förresten lönesamtal idag. Vilken käftsmäll. Sågad vid fotknölarna. Förstår ingenting.
Depp ikväll? javisst.
Tråkigt att ni inte är överens. Kom ni fram till vad som kan bli bättre och nån form av handlingsplan?
Holmeros
2012-09-20, 19:58
Tråkigt att ni inte är överens. Kom ni fram till vad som kan bli bättre och nån form av handlingsplan?
Nä, jag fick inte så låg ökning att handlingsplan krävs (den gränsen låg vid 1,5%) , men jag är otroligt missnöjd. Ny tjänst, skickad utomlands (inte av chefen, av kund) och en del andra förbättringar under året räckte visst inte till för att ens hamna över medel. Jag förstår inte hans resonemang.
Vi ska ha möte imorgon igen, får väl se vad vi kommer fram till. Jag var rätt inställd på att det skulle se rätt bra ut, det kändes bra som fan. Sen blev jag sågad vid fotknölarna. Vilket jag även påtalade...
Suck...
Nä, jag fick inte så låg ökning att handlingsplan krävs (den gränsen låg vid 1,5%) , men jag är otroligt missnöjd. Ny tjänst, skickad utomlands (inte av chefen, av kund) och en del andra förbättringar under året räckte visst inte till för att ens hamna över medel. Jag förstår inte hans resonemang.
Vi ska ha möte imorgon igen, får väl se vad vi kommer fram till. Jag var rätt inställd på att det skulle se rätt bra ut, det kändes bra som fan. Sen blev jag sågad vid fotknölarna. Vilket jag även påtalade...
Suck...
Nu kommer du säkert ta illa upp, men jag säger det ändå: du tror inte det faktum att du är ute och härjar i veckorna och sen går till jobbet uppenbart bakis påverkar din förhandlingssituation?
Ska ni ha möte igen imorgon igen så ha förberedda, konkreta, argument för varför du tycker att du ska ha högre lön.
Holmeros
2012-09-20, 20:09
Nu kommer du säkert ta illa upp, men jag säger det ändå: du tror inte det faktum att du är ute och härjar i veckorna och sen går till jobbet uppenbart bakis påverkar din förhandlingssituation?
Ska ni ha möte igen imorgon igen så ha förberedda, konkreta, argument för varför du tycker att du ska ha högre lön.
Nejdå, jag tar inte illa upp. Två eller tre gånger har det hänt under mina fem år (hos denna arbetsgivare) så det tror jag inte spelar någon roll. Dessutom vet inte chefen om det, han träffar jag väl i snitt 3-4 gånger i månaden..
Problemet är att han är världsmästare i att vända saker och ting till sin egen för del. Jag har inte en chans mot honom, även om vi hade diskuterat ett ämne jag har 100% koll på och han har 0.
Grejen är att han la mig 0,4% under snittet, vilket knappt är några pengar alls. Men det handlar inte om pengarna, det är principen, att han har en sån skev bild av mig. Jag tror inte någon av mina kollegor som jag arbetar dagligen håller med honom..
Okej, dåså.
Kan du få stöd i din utvärdering för året av nån som du rapporterar närmare till?
Modo - Frölunda? Modo alltså... Rooz, jag är besviken.
Om jag nu gissar rätt dvs, för det står 5-3 i den matchen :D
6-5 modo. Det ska gå detta:mad:
Holmeros
2012-09-20, 20:14
Okej, dåså.
Kan du få stöd i din utvärdering för året av nån som du rapporterar närmare till?
Eventuellt, det handlar väl mest om hur långt jag är villig att gå. Jag vill inte skapa en dålig relation med min chef, då han är jäkligt bra att ha å göra med. Jag gillar honom verkligen, bortsett från detta nu.
Har lite tight med tid för att få stöd då vi har möte igen imorgon förmiddag. Men är vi inte överens där heller får vi väl helt enkelt fortsätta nästa vecka..
Holmeros
2012-09-20, 20:16
6-5 modo. Det ska gå detta:mad:
Fantastiskt underhållande det vore om det tappats ;) Rögle plockade tre fina pinnar med 5-2 mot FBK precis!
Rullade en skivstång över magen idag för första gången, blev ett rött märke bara.
Är jag med i nån hemlig klubb nu?
Rullade en skivstång över magen idag för första gången, blev ett rött märke bara.
Om det var över 140kg. Det gjorde jag en gång. :)
Holmeros
2012-09-20, 20:21
Det beror på vikten.
Jag räknar kallt med att det är ett icke-fenomen på en föreläsning om hedersrelaterat våld bland unga kvinnor med funktionshinder faktiskt.
O snap
Hmm, får lära dig den hemliga handsignalen hör jag.
Det beror på vikten.
70 kgx5x5, första gången jag körde bänk på över ett år.. hade en halvtimme på mig att gymma idag och hade inte tänkt göra det alls så jag tog två övningar jag körde i en kvart var, blev benböj och bänkpress.
Bägge övningarna typ 1 år sen jag körde sist.
Jag fick ont i axeln lite också, en påminnelse om varför jag slutade köra bänk :)
Om det var över 140kg. Det gjorde jag en gång. :)
Neje, så det räcker inte med 130kg... Är jag med i kalle ankas vänner istället? Hemliga gröngölingssignalen eller något då?
Neje, så det räcker inte med 130kg... Är jag med i kalle ankas vänner istället? Hemliga gröngölingssignalen eller något då?
Du och jag kan starta en egen klubb. 130kg är också mitt max.
mangemani
2012-09-20, 21:17
ush, vilken dag, kaffe maskinen var kaputt på jobbet och kaffet var slut här hemma, så inge kaffe på hela dagen*gah!*
ush, vilken dag, kaffe maskinen var kaputt på jobbet och kaffet var slut här hemma, så inge kaffe på hela dagen*gah!*
Ja då hade du väl en ganska bra dag om det där var ditt största eller enda problem?!!!
Det beror ju på hur mycket pattfläsk du besitter. Men är det så mycket som 130kg så kan du få va med i Dolans vänner.
Gode gud vad ont det gör i ryggen *cry*
mangemani
2012-09-20, 21:53
Ja då hade du väl en ganska bra dag om det där var ditt största eller enda problem?!!!
jovisst, kan inte klaga utöver det, men utan kaffe så blir iaf jag trött och seg...
childman
2012-09-20, 21:55
Har infektion i kroppen. Inte tränat ordentligt på 2 veckor. Blir jag fet nu?
http://www.youtube.com/watch?v=WqXkKWQH1XY&feature=player_detailpage#t=489s
Gnäll gnäll gnäll!!
Räta ut ryggen på pojken (Stolz) då...
Räta ut ryggen på pojken (Stolz) då...
Jag är fet, jag har ont, kaffet är slut, jag är förkyld, farbrorn tar på mig..
Pah!!!
Y u has painz? :(
Kronisk slapphet ftl. fml, wtf, osv.
Om jag fick välja en superkraft, vilken som helst, så skulle det vara att; A) Gå och lägga mig i tid eller B) Kunna låta bli att kasta bort så jävla mycket tid.
Same old, same old.
Inga hardcoremelodier ikväll, fan vad skönt det är att ligga ner nu... :sleep:
Jag är fet, jag har ont, kaffet är slut, jag är förkyld, farbrorn tar på mig..
Pah!!!
Låter som a case of the old weakness.
Tur att man inte är programmerare
Metavariabler används inom programmering när det finns behov att namnge godtyckliga variabler eller objekt. Namnet har ofta ingen direkt betydelse, utan finns till för att kunna ha något konkret att hänvisa till. Inom datorkulturen har dessa metavariabler ofta fått lekfulla namn.
Den "kanoniska" och troligen vanligaste metavariabeln är foo, som ofta efterföljs av bar och baz i de fall två eller tre godtyckliga variabler behövs. Inget av orden har en direkt mening annat än vad sammanhanget kan ge. Om en person beskriver en metod för att göra något i direkt programkod används ofta variabelnamnen foo, bar och ibland baz istället för att tänka ut riktiga namn. Ibland kombineras orden till foobar, ej att förväxlas med akronymen Fubar.
Beroende på programmerarens kulturella anknytning kan det även förekomma andra metasyntaktiska variabler. I svensk programmerarjargong förekommer till exempel nisse och flärp som metavariabler, medan i den brittisk-engelska jargongen är fred och bloggs vanliga.
Du och jag kan starta en egen klubb. 130kg är också mitt max.
Äsch, jag kan nog faila på högre vikter om det är det som behövs.:cool:
Nattljus
2012-09-21, 05:41
Morrn cofffee
Kronisk slapphet ftl. fml, wtf, osv.
Om jag fick välja en superkraft, vilken som helst, så skulle det vara att; A) Gå och lägga mig i tid eller B) Kunna låta bli att kasta bort så jävla mycket tid.
Fick jag välja en så skulle det nog bli förmågan att bygga rutiner *popcorn*
God morgon *blurk*
Hej *hug*
Äsch, jag kan nog faila på högre vikter om det är det som behövs.:cool:
Det är bra, tro på dig själv :cool:
Nattljus
2012-09-21, 06:21
Hej, nattljus!
Hej, panda *hug*
Hej barn! Jag är på tåget. Människor hostar och snorar, usch!
Nattljus
2012-09-21, 06:24
Hej barn! Jag är på tåget. Människor hostar och snorar, usch!
Tja morsan. Förskott på veckopengen? *popcorn*
Gööööru? *popcorn*
Det är för att folk är äckliga, dravena. :)
Förstod nästan att målarna inte skulle komma i tid. De sa kl 07.00, när tror ni att de kommer? 12? Inte alls?
God morgon! Jag har morgonsprungit fast det nästan inte var ljust och det var frost ute! *sjukt hardcore*
Nattljus
2012-09-21, 06:35
Gööööru? *popcorn*
Lyssnar på Hammerfall och funderar på om jag ska ta ytterligare en sejdel frukostkaffe *jorgen*
Förstod nästan att målarna inte skulle komma i tid. De sa kl 07.00, när tror ni att de kommer? 12? Inte alls?
Imorgon *popcorn*
God morgon! Jag har morgonsprungit fast det nästan inte var ljust och det var frost ute! *sjukt hardcore*
Duktig *hug*
Imorgon *popcorn*
Haha, ja det vore något. :d
Tja morsan. Förskott på veckopengen? *popcorn*
Icke, morsan har bränt sina pengar på vin, nagellack och köksluckor.
Nattljus
2012-09-21, 06:43
Icke, morsan har bränt sina pengar på vin, nagellack och köksluckor.
Underliga prioriteringar du har. Inget choklad? :confused:
Holmeros
2012-09-21, 06:44
God morgon peeps! Nåra timmar här, sen håller vi fan helg. Äntligen!
Nattljus
2012-09-21, 06:50
Å, är det fredag igen? :confused:
...det visste jag. Dagarna är ju olika. Klart jag märker att tiden går :smash:
Jag har bränt alla mina pengar på laser. :cool:
Konkelbär
2012-09-21, 07:39
oh va kaffe är gott.. godmorgon folket :D
Jag har bränt alla mina pengar på laser. :cool:
En god investering! Fick du några superkrafter på köpet?
Godmorgon mina små ögonstenar.
Jag kan lugna alla med att jag hittat fram till norra latin och fått kaffe!
Lägger på telefonen till 112.
En god investering! Fick du några superkrafter på köpet?
Nej tyvärr, jag är sjukt besviken. Tror det var nåt tillval jag missade när jag fyllde i blanketten.
Godmorgon mina små ögonstenar.
Tjena kexet!
Tur! Bra jobbat! :thumbup:
Holmeros
2012-09-21, 08:29
Snart dags för lönesamtal part 2. Wish me luck!
Godmorgon alla partyhattar!
Godmorgon alla partyhattar!
God morgon! Är du en partyhatt alltså? Till skillnad från exempelvis en knashatt?
God morron mina gelégrodor!
God morgon! Är du en partyhatt alltså? Till skillnad från exempelvis en knashatt?
Betongkeps, ett alt.
Betongkeps, ett alt.
Signing in for betongkeps. I need sleep :sleep:
God morgon era stela lemmar.
God morgon era stela lemmar.
godmorgon lemming
Nej, men jag vill parta!!
Betongkeps, ett alt.
naj!
alltså, nu har jag fått månadens lönespec. *gah!* Den är på fem (5) sidor pga det är korrigeringar på korrigeringar för att nån tomte inte har koll på + och -. Vad sägs om att de betalar ut för mycket sem.ers., för att sen dra tillbaka den delen med ränta, men betalar ut räntan istället för att dra den?! :smash: Hur fan ska jag kunna kontrollera att allt stämmer när det är så många sidor med en massa ospecificerade rader? *cry* It's outta control!!!!
Nej, men jag vill parta!!
naj!
alltså, nu har jag fått månadens lönespec. *gah!* Den är på fem (5) sidor pga det är korrigeringar på korrigeringar för att nån tomte inte har koll på + och -. Vad sägs om att de betalar ut för mycket sem.ers., för att sen dra tillbaka den delen med ränta, men betalar ut räntan istället för att dra den?! :smash: Hur fan ska jag kunna kontrollera att allt stämmer när det är så många sidor med en massa ospecificerade rader? *cry* It's outta control!!!!
Du får givetvis be din arbetsgivare kompenshöja dig så du kan förstå deras lönespecar.
Här kommer lite gnäll från min sida:
Vad fasen har hänt med Youtube, numera ligger där en massa reklamflikar uppepå videon som man får klicka ner först för att se den.. Vafan räcker det inte med att övriga sidan är totalt nerlusad.
*gah!*
Du får givetvis be din arbetsgivare kompenshöja dig så du kan förstå deras lönespecar.
:laugh:
Det eller gå till lönekontoret och be dem förklara varje steg. Efter några sådana besök så brukar det inte bli lika många fel.
Holmeros
2012-09-21, 09:25
Nu är jag klad hest!
Holmeros
2012-09-21, 09:26
Här kommer lite gnäll från min sida:
Vad fasen har hänt med Youtube, numera ligger där en massa reklamflikar uppepå videon som man får klicka ner först för att se den.. Vafan räcker det inte med att övriga sidan är totalt nerlusad.
*gah!*
Chrome + adblock fixar biffen ;)
Chrome + adblock fixar biffen ;)
Funkar även på porr?
Nu är jag klad hest!
fick du löneförhöjning? *popcorn*
Nattljus
2012-09-21, 09:30
Jag har promenerat i regnet *cupid*
Jag får bara felmedelanden på youtube så något i deras reklamtjafs funkar tydligen inte med det jag kör. Min lösning är som vanligt att vänta ett tag och se om det löser sig...
Om man ska gå upp vid sju, så är det jättebra om klockan ringer ungefär vid sju. Har man stängt av alarmet, så är det tyst som i graven och risken att man helt sonika sover vidare är mycket stor.
Nattljus
2012-09-21, 09:33
Om man ska gå upp vid sju, så är det jättebra om klockan ringer ungefär vid sju. Har man stängt av alarmet, så är det tyst som i graven och risken att man helt sonika sover vidare är mycket stor.
Låter som en rimlig hypotes. Har du provat teorin? *popcorn*
Jag får bara felmedelanden på youtube så något i deras reklamtjafs funkar tydligen inte med det jag kör. Min lösning är som vanligt att vänta ett tag och se om det löser sig...
Ja om reklamen felar så kanske man inte felsöker den :)
Låter som en rimlig hypotes. Har du provat teorin? *popcorn*
Japp, det stämde nästan kusligt bra.
Spartansk
2012-09-21, 09:40
Nakenråttor är awesome: http://the-scientist.com/2012/06/01/underground-supermodels/
Näää lite fredagsstäming....
6IQ0snWgef0
Näää lite fredagsstäming....
6IQ0snWgef0
Bra pectoralis major på han 1:15 in.
Nattljus
2012-09-21, 09:48
Japp, det stämde nästan kusligt bra.
http://3.bp.blogspot.com/_rV_MVEspCw4/TIly9-vExgI/AAAAAAAABLc/GGu2nrWvkbg/s1600/way+cool+science.gif
Holmeros
2012-09-21, 10:10
fick du löneförhöjning? *popcorn*
YES! Inga stora pengar, men principen att jag under samtalet igår blev lagd under medel kändes som en käftsmäll. Men efter ytterligare ett möte idag är jag helt plötsligt över medel. Win!
YES! Inga stora pengar, men principen att jag under samtalet igår blev lagd under medel kändes som en käftsmäll. Men efter ytterligare ett möte idag är jag helt plötsligt över medel. Win!
Sjysst, bra att det löste sig så båda är nöjda! :thumbup:
Holmeros
2012-09-21, 10:38
Sjysst, bra att det löste sig så båda är nöjda! :thumbup:
Ja, det känns riktigt bra. Nu kan jag ha en klad helg istället för arg å bitter ^^
Olsson80
2012-09-21, 10:55
Yay för Holmeros, Grattis, skönt att du "vann"!
Yay för mig, PB i Mark!!!
(på blygsamma 3x150kg men ändå PB!)
Holmeros
2012-09-21, 11:08
Tack, å grattis till PBt! Jag har i princip börjat marka (undvikt pga trasigt knä, nu kör jag på och bara hoppas skiten håller.. tröttnat), men ska väl förhoppningsvis kunna göra lite snabba ökningar. Körde kronlyft igår på 100 kg och 8-10 reps. Gav mig en riktigt skön träningsvärk idag, I LIKE!
Snajdigt. Jag har en lägenhet och nånstans att bo. *popcorn*
Fräsigt :)
Nattljus
2012-09-21, 11:37
Sånt är alltid trevligt *hug*
Patti Smiths Horses på vinyl är soundtrack såhär mitt på dagen :D Så.jävla.bra.
Grattis till PB, sånt känns alltid lika gött!
Patti Smiths Horses på vinyl är soundtrack såhär mitt på dagen :D Så.jävla.bra.
En vinyleftermiddag är alltid kungligt! Måste nog göras snart för mig med :)
Jag hittar inte startknappen idag, får jag gå och lägga mig igen?
Gå direkt till sängen utan att passera gå.
lyssna på denna så blir du glad och pigg
ghb6eDopW8I
Nattljus
2012-09-21, 12:00
Jepp. Sussa sött :sleep:
Gillar att målaren kommer klockan 12.15, istället för 07.00. :) Gillar att målaren skulle kommit i onsdags, men kom idag istället. :) Gillar att målaren ska komma tillbaka på måndag också, för att han inte kommer hinna göra klart. :)
Hmm, kaffe?
En vinyleftermiddag är alltid kungligt! Måste nog göras snart för mig med :)
Köpte (fick) en skivspelare av farsan igår och lånade en stor del av hans gamla skivor. Vi har i princip samma musiksmak så jag är helt lycklig :D
Nattljus
2012-09-21, 12:01
Gillar att målaren kommer klockan 12.15, istället för 07.00. :) Gillar att målaren skulle kommit i onsdags, men kom idag istället. :) Gillar att målaren ska komma tillbaka på måndag också, för att han inte kommer hinna göra klart. :)
Ditt positiva tänk låter lite krystat *jorgen*
Gillar att målaren kommer klockan 12.15, istället för 07.00. :) Gillar att målaren skulle kommit i onsdags, men kom idag istället. :) Gillar att målaren ska komma tillbaka på måndag också, för att han inte kommer hinna göra klart.
Hmm, kaffe?
Mental breakdown :)
Köpte (fick) en skivspelare av farsan igår och lånade en stor del av hans gamla skivor. Vi har i princip samma musiksmak så jag är helt lycklig :D
Fan vad najs! Jag har detsamma fast tyvärr inte plats för alla skivor. Annars så finns det mycket sabbath och zeppelin att lyssna på :)
Ditt positiva tänk låter lite krystat *jorgen*
:d
Man måste försöka vara positiv ändå. Äh, nåja, jag kanske hade missuppfattat honom. Han hade ju faktiskt dialekt som en kanelbulle.
Jag bläddrade igenom lådorna och hittade till min glädje en kopia av Led Zeppelin II, glädjen blev dock kortvarig då skivan inte låg i förpackningen...
ghb6eDopW8I
Grym låt :)
Kolla upp Edward Sharpe med låten home om du inte redan har hört den.
Jag bläddrade igenom lådorna och hittade till min glädje en kopia av Led Zeppelin II, glädjen blev dock kortvarig då skivan inte låg i förpackningen...
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/04/son-i-am-disappoint-original.gif
Gå direkt till sängen utan att passera gå.
Jepp. Sussa sött :sleep:
Gillar hur ni tänker!
Försökte vara bitter, men det gick inge vidare... den var ju bra :)
har nog lyssnat på den 20gånger sen igårkväll :)
ghb6eDopW8I
Zappade på tvn och kom in på VH1 när den spelades och går numera på repeat i hörlurarna, riktigt bra!
Mental breakdown :)
You know it. :d
Någon här som ätit kyckling stroganoff någon gång? Lät ju lite konstigt, men kyckling är ju helt klart bättre än korv på deff.
Kyckling stroganoff är ganska gott faktiskt!
Vunte: vad najs med lägenhet, hurra!
Kyckling stroganoff är ganska gott faktiskt!
Perfekt. :thumbup:
Antar dock att korv är godare?
Jao, det är det, men det funkar med kyckling också.
Andy.da.wohoo
2012-09-21, 14:23
Wohoo, Kostymen på, manschetterna i skjortan och klockan på armen, bara håret kvar sen är det dags för Nollegasque aka finsittning! :D
Wohoo, Kostymen på, manschetterna i skjortan och klockan på armen, bara håret kvar sen är det dags för Nollegasque aka finsittning! :D
Finsittning på en Nollegasque? :laugh: Ta inte din favoritskjorta, det kan bli ganska stökigt. ;) Det blir säkert skitkul, partyhatten på och kör ba kör! :thumbup:
WHITEFOLKS
2012-09-21, 14:29
Man kanske skulle gå och träna tränet.
Nattljus
2012-09-21, 14:34
Jag vill egentligen baka fler muffins, men frysen är full :smash:
Andy.da.wohoo
2012-09-21, 14:35
Finsittning på en Nollegasque? :laugh: Ta inte din favoritskjorta, det kan bli ganska stökigt. ;) Det blir säkert skitkul, partyhatten på och kör ba kör! :thumbup:
Mja, finsittning först och sedan blir det riktig fest :D
Teknologhatten på ikväll!
När jag kör in i Lund imorgon så förväntar jag mig att se dig vara på väg hem, uppknäppt skjorta och blodsprängda ögon, utan en skymt av balans :D
Andy.da.wohoo
2012-09-21, 14:36
När jag kör in i Lund imorgon så förväntar jag mig att se dig vara på väg hem, uppknäppt skjorta och blodsprängda ögon, utan en skymt av balans :D
Det blir mitt mål ikväll ;)
WHITEFOLKS
2012-09-21, 14:37
Jag vill egentligen baka fler muffins, men frysen är full :smash:
Bara baka fler, jag kan adoptera överskottet. Lovar att de ska tas om hand väl :D
Mja, finsittning först och sedan blir det riktig fest :D
Teknologhatten på ikväll!
Ja förlåt, du var teknolog. Deras slogan i Uppsala är/var "Teknologer, vi som kan supa utan att ha kul!". ;)
Fan, jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill göra med mitt liv.
Nattljus
2012-09-21, 15:53
Fan, jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill göra med mitt liv.
Ta en tupplur :sleep:
WHITEFOLKS
2012-09-21, 15:57
JAg skulle vilja gå och träna och sedan äta lite mat för att avsluta kvällen med några slappa öl.
Kommer på sin höjd bli att jag tränar och antagligen inte ens det.
Gjorde en deal med mig själv idag: eftersom jag hade väldigt låg studiemotivation så fick jag åka och leta efter resväska på dagen under förutsättning att jag pluggar på kvällen istället. Det där sista råkade glömmas bort, kom på det nu när jag druckit två glas vin *rolleyes*
WHITEFOLKS
2012-09-21, 17:08
Gjorde en deal med mig själv idag: eftersom jag hade väldigt låg studiemotivation så fick jag åka och leta efter resväska på dagen under förutsättning att jag pluggar på kvällen istället. Det där sista råkade glömmas bort, kom på det nu när jag druckit två glas vin *rolleyes*
En klassiker :D
Sitter på tåget mot övik för att hälsa på kusinen och tentaplugg :)
Har ni något filmtips till kvällen babbla? Scary stuff please!!
Ooops? :d
Jag och Waowsan dricker vin och sjunger stämmor i mitt kök :D Fredag!
Låter som min fredag med Scratch89 häromdagen!
Låter som min fredag med Scratch89 häromdagen!
Låter som en fredag vi borde kombinera på gemensam ort!
Just det, är ju fredag! Då kan jag dricka mer vin, meeeeer vin!
Låter som en fredag vi borde kombinera på gemensam ort!
Bra plan!
Vad köper man i present till en nyfödd unge?
En nalle?
WHITEFOLKS
2012-09-21, 17:59
Why so rain :(
En nalle?
Presentkort på en körskola.
presentkort på en körskola.
:d
Bra plan!Sjukt bra plan!
En nalle?
Nalle eller annat mjukdjur funkar utmärkt! Sparkdräkt/body i ca stl 50-55 cm funkar också om man vill vara ambitiös!
En nalle?
Vi, eller snarare emmzan, köper stetoskop inom släkten som dopgåvor, det ska böjas i tid osv. Nallar är inget vi behöver köpa på de närmaste 100 ungarna då jag har tre/fyra säckar med Edward (Nalle Puh för nekulturny).
WHITEFOLKS
2012-09-21, 18:24
Nekulturny, var ett tag sen jag såg det användas :)
Hai
http://a3.ec-images.myspacecdn.com/images01/50/f36cf3b9d9d39ed988be5e3f34d71036/m.jpg
Haiiiiiaa!
http://www.drawinghowtodraw.com/stepbystepdrawinglessons/wp-content/uploads/2011/01/07-ninja-in-color.png
Oh hai.
http://www.kazak.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/07/great-white-shark-picture-018.jpg
Latissimus Dorsi
2012-09-21, 23:05
http://hellogiggles.com/wp-content/uploads/2012/08/10/high-school-musical-party-supplies.jpeg
Haj school
http://www.runningfor28years.com/storage/epic-high-five.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1334027062030
http://1.bp.blogspot.com/_7yiTANhTh5A/TPqJ9cVfg_I/AAAAAAAAC30/yXDUInHGlEY/s1600/hajar-som-hajar_78415670.jpg
http://images.thevine.com.au/resources/IMGDETAIL/high-guy_090512022409.jpg
Latissimus Dorsi
2012-09-21, 23:24
http://ontariorabbits.org/wp-content/uploads/2011/07/Hay.jpg
http://i.imgur.com/NacVL.jpg
http://s4.discshop.se/img/front_large/101814/lol_blu_ray.jpg
http://cdn2.holytaco.com/wp-content/uploads/photo/60/8268/ROFL-Mao.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/pp193/wesleyshawn/ror.jpg
Nattljus
2012-09-22, 04:28
Morrn cofffee
Det är väl i Sibirien det är morgon.cofffee
a2h0rfg8qjc
Nattljus
2012-09-22, 04:41
Jag tror inte att jag bor i Sibirien, faktiskt *jorgen*
Fast det spelar väl inte så stor roll *popcorn*
http://www.dreadcentral.com/img/reviews/frostbittendvdbig.jpg
Nattljus
2012-09-22, 06:22
https://i.chzbgr.com/completestore/12/8/9/A6Er1rDnaEO9-Clg2TvOoA2.jpg
http://a1.ec-images.myspacecdn.com/images02/140/2c4d8cedf542428cae7f163dc571c528/l.jpg
Godmorgon snoppar å snippor..
Hej Pirre! cofffee
Dravena svarar inte på mina sms, har hon gått i ide?
Hej Pirre! cofffee
Dravena svarar inte på mina sms, har hon gått i ide?
Jag ser ner i kaffesumpen här och läser ut hon har förlagt mobilen, hon kommer kontakta dig på annat media inom kort.
//Saida
Jag ser ner i kaffesumpen här och läser ut hon har förlagt mobilen, hon kommer kontakta dig på annat media inom kort.
//Saida
Tack Pirre, dig kan man lita på! *hug*
Vi ska ju träääääääääääääna ju! *flex*
Idag blir det böj snoppar, snippor och Pirre. Tyvärr måste jag ha kudde på stången vilket är mot mina principer, men så får det blir. Ser fram emot att inte kunna sitta på en vecka.
Du hade rätt i att hon svarade Pirre, men det var på sms. Du får justera Bat-signalen lite. ;)
Då åker vi och tränar då? Okej? Okej!
Nattljus
2012-09-22, 08:51
Jag har lite ont inuti ena knogen. Det liksom klämmer i den när jag rör fingret. Varför gör den så? :confused:
http://www.dreadcentral.com/img/reviews/frostbittendvdbig.jpg
Nu snackar vi kul rulle. Svensk kultfilm inom vampyrkomedi.:hbang:
Idag blir det böj snoppar, snippor och Pirre. Tyvärr måste jag ha kudde på stången vilket är mot mina principer, men så får det blir. Ser fram emot att inte kunna sitta på en vecka.
Äntligen!
God middag slöhögar!
Sent from my iPhone using Tapatalk
DU kan vara en slöhög, jag har varit vaken sen halv åtta! :D cofffee
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.