Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2017-02-05, 15:40
Jag har snickersglass \o/
StarkaUlf
2017-02-05, 15:45
Jag har snickersglass \o/
Woho! \o/
StarkaUlf
2017-02-05, 16:28
När man behöver två häftklamrar men det bara fanns ett i häftapparaten *gah!*
Nattljus
2017-02-05, 16:47
Gem? *popcorn*
http://vignette1.wikia.nocookie.net/joke-battles/images/c/cb/Clippy.png/revision/latest?cb=20151209031540
När man glömt bort att Dagsformstråden på detta forumet är tråden för inbördes beundran utav vissa utav "koloeliten".
Jag sitter fortfarande och funderar på hur lång tid det kommer ta innan NÅGON kommenterar min bild jag la upp.*popcorn*
Det tog chockerande nog hela 16 (!!!) minuter för kolomedlemmen som postade den första bilden efter mig att få en kommentar på sin bild.:d
StarkaUlf
2017-02-05, 16:51
Gem? *popcorn*
http://vignette1.wikia.nocookie.net/joke-battles/images/c/cb/Clippy.png/revision/latest?cb=20151209031540
Nej nej nej *gah!*
WHITEFOLKS
2017-02-05, 16:51
När man glömt bort att Dagsformstråden på detta forumet är tråden för inbördes beundran utav vissa utav "koloeliten".
Jag sitter fortfarande och funderar på hur lång tid det kommer ta innan NÅGON kommenterar min bild jag la upp.*popcorn*
Det tog chockerande nog hela 16 (!!!) minuter för kolomedlemmen som postade den första bilden efter mig att få en kommentar på sin bild.:d
Ja och jag väntar på när någon ska kommentera på min journal när det tog underdog ett dygn att få två sidor av kommentarer. Vi är inte alla lika älskade helt enkelt :)
Nattljus
2017-02-05, 16:59
"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:02
"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst."
En vis man :)
Nattljus
2017-02-05, 17:07
*Hjalmar Söderberg.
Osnyggt av mig att glömma ange ursprung :smash:
Ja och jag väntar på när någon ska kommentera på min journal när det tog underdog ett dygn att få två sidor av kommentarer. Vi är inte alla lika älskade helt enkelt :)
Jag tycker det hela är roligt samt en aning tragiskt också.
Tragiskt av anledningen att jag tycker man bör försöka peppa folk som lägger upp bilder, och nej jag är inte inne och kommenterar bilder stup i kvarten men det händer att jag har kommenterat och jag har till och med någon gång kommit med lite konstruktiv kritik (vaderna såg ut att släpa) och detta ignorerades självfallet.
Journaler kan jag förstå däremot, vissas är väl roligare att följa av en eller annan anledning och dessutom så drunknar journalerna i alla andra, varje gång jag går in i den avdelningen för att kolla lite brukar jag ångra mig pga hur jävla många det är.
Har aldrig riktigt följt någons journal heller så.
Vidare vet jag ju även tidigare utslag när jag lagt upp bilder och vilka och hur få som kommenterat.:d
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:21
Jag tycker det hela är roligt samt en aning tragiskt också.
Tragiskt av anledningen att jag tycker man bör försöka peppa folk som lägger upp bilder, och nej jag är inte inne och kommenterar bilder stup i kvarten men det händer att jag har kommenterat och jag har till och med någon gång kommit med lite konstruktiv kritik (vaderna såg ut att släpa) och detta ignorerades självfallet.
Journaler kan jag förstå däremot, vissas är väl roligare att följa av en eller annan anledning och dessutom så drunknar journalerna i alla andra, varje gång jag går in i den avdelningen för att kolla lite brukar jag ångra mig pga hur jävla många det är.
Har aldrig riktigt följt någons journal heller så.
Vidare vet jag ju även tidigare utslag när jag lagt upp bilder och vilka och hur få som kommenterat.:d
Men det är ju det jag syftade på att det känns inte som om det är någon mening att dela med sig av något eller uttrycka sig för antingen blir man totalt ignorerad eller så blir man hånad.
shadowfire
2017-02-05, 17:22
Tittar på tjejen i kön framför mig, en rätt bastant sådan på 195 och troligtivs tresiffrig kroppsvikt också. Bedömer kroppsspråket och får en fördom om att hon säkert tycker att "vara bitch" är coolt och att var otrevlig är ett mellannamn. Hon ser för övrigt ut att ha galen PMS av ansiktsuttrycket att döma.
Mycket riktigt, hon köper en enda cheeseburgare, går iväg och kommer tillbaka sur som ättika. Burgaren var visst för kall, gör om gör rätt läxar hon upp den tjejen i kassan. Himlande ögon och utfall i kroppsspråk för att markera att det verkligen var katastrof att cheeseburgaren för 10 kr inte var varm nog.
Asså, kudos till alla som jobbar inom serviceyrken. *cupid*
Nattljus
2017-02-05, 17:25
Men det är ju det jag syftade på att det känns inte som om det är någon mening att dela med sig av något eller uttrycka sig för antingen blir man totalt ignorerad eller så blir man hånad.
Internet och verkligheten är väldigt lika på det viset *popcorn*
Jävlar vad sant
Det får stå för dig.
shadowfire
2017-02-05, 17:35
Äh, hade jag postat och hoppats på att få beröm, feedback eller kommentarer så hade jag lagt ner för länge sedan...
Nu har journalen hängt med till och från i bra många år och är uppe i 1,2 miljoner visningar, men mestadels är det som att skriva med sig själv bara. De få kommenterar som kommer är mina IRL-vänner.
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:36
Det får stå för dig.
Vilket då? Att jag känner så eller att det är så? Båda är sanna, för mig.
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:38
Äh, hade jag postat och hoppats på att få beröm, feedback eller kommentarer så hade jag lagt ner för länge sedan...
Nu har journalen hängt med till och från i bra många år och är uppe i 1,2 miljoner visningar, men mestadels är det som att skriva med sig själv bara. De få kommenterar som kommer är mina IRL-vänner.
Fast det där blir ju en såndär sak som är bekvämt att säga när man redan har det. Typ som att vara rik och att säga att pengar är inte allt. Sen säger jag inte att du ljuger eller har fel i sig men det är även lite svårare att ta det som "sant" när det kommer från någon som redan har det om du förstår hur jag menar :)
Nattljus
2017-02-05, 17:43
http://www.becauseimacat.com/wp-content/uploads/2016/12/Kitty-Cuteness-Overload-marshmellow-kitten-big.jpg
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:44
Death by 'shmallows. :D
shadowfire
2017-02-05, 17:44
Fast det där blir ju en såndär sak som är bekvämt att säga när man redan har det. Typ som att vara rik och att säga att pengar är inte allt. Sen säger jag inte att du ljuger eller har fel i sig men det är även lite svårare att ta det som "sant" när det kommer från någon som redan har det om du förstår hur jag menar :)
Den där liknelsen förstod jag inte riktigt. Av mina 17000 journalposter har jag skrivit majoriteten själv, utan feedback/kommentar från någon. De som har kommenterat är mina IRL-vänner, som jag lärt känna via träningsträffar som har styrts upp. Utan deras kommentarer är det öken, men min poäng var att man kanske kan hitta andra orsaker till att posta utan att fiska feedback från andra.
För min del är det ett skönt sätt att se egen utveckling och göra årssummeringar mm.
WHITEFOLKS
2017-02-05, 17:49
Den där liknelsen förstod jag inte riktigt. Av mina 17000 journalposter har jag skrivit majoriteten själv, utan feedback/kommentar från någon. De som har kommenterat är mina IRL-vänner, som jag lärt känna via träningsträffar som har styrts upp. Utan deras kommentarer är det öken, men min poäng var att man kanske kan hitta andra orsaker till att posta utan att fiska feedback från andra.
För min del är det ett skönt sätt att se egen utveckling och göra årssummeringar mm.
Fast det handlar inte nödvändigtvis om att fiska feedback, då hade jag gjort som flash, utan en bekräftelse på att man finns eller det man gör.
Inb4 man ska leva för sig själv, inte andra, jag tror det är svårt att relatera till det jag menar om man inte är i en sådan situation där det man gör verkligen inte finns för någon annan än en själv och det blir då även svårt att förstå hur en sådan situation är.
Hade jag velat få feedback eller beröm hade jag inte postat en bild här iaf.
Finns betydligt mer kunnigt och bättre folk på mitt gym då.
Men det kan ju vara trevligt att få lite pepp när man känner sig som mest nere och det är något man kunde önska av ett sådant här forum i en sådan tråd. :)
Journaler är som sagt en annan femma om du frågar mig.
StarkaUlf
2017-02-05, 17:50
Woho, fick 1 + 1/3 pizza :bumbi
shadowfire
2017-02-05, 17:55
Fast det handlar inte nödvändigtvis om att fiska feedback, då hade jag gjort som flash, utan en bekräftelse på att man finns eller det man gör.
Inb4 man ska leva för sig själv, inte andra, jag tror det är svårt att relatera till det jag menar om man inte är i en sådan situation där det man gör verkligen inte finns för någon annan än en själv och det blir då även svårt att förstå hur en sådan situation är.
Är du aktiv och kommenterar andras journaler då? Det är ju annars en bra start om man vill börja knyta lite band och det är roligare att kommentera och peppa någon som ger pepp tillbaka. Det blir ett utbyte då.
shadowfire
2017-02-05, 18:03
Hade jag velat få feedback eller beröm hade jag inte postat en bild här iaf.
Finns betydligt mer kunnigt och bättre folk på mitt gym då.
Men det kan ju vara trevligt att få lite pepp när man känner sig som mest nere och det är något man kunde önska av ett sådant här forum i en sådan tråd. :)
Journaler är som sagt en annan femma om du frågar mig.
Ha ha, vilken diss till kolomedlemmarna. Du är medveten om att vi har svenska mästare osv här? :)
Nu vet jag inte vilken fysik du har men min uppfattning om dagsformstråden är att de som får kommentarer är de som har en fysik som utmärker sig på något vis. Jag har själv en svenssonfysik, så jag skulle aldrig få en kommentar i den tråden om jag inte tog till tricket att fota mig halvnaken på berg.
WHITEFOLKS
2017-02-05, 18:11
Är du aktiv och kommenterar andras journaler då? Det är ju annars en bra start om man vill börja knyta lite band och det är roligare att kommentera och peppa någon som ger pepp tillbaka. Det blir ett utbyte då.
Jag var mycket bättre på det förr men har blivit alldeles för asocial med åren.
Ha ha, vilken diss till kolomedlemmarna. Du är medveten om att vi har svenska mästare osv här? :)
Nu vet jag inte vilken fysik du har men min uppfattning om dagsformstråden är att de som får kommentarer är de som har en fysik som utmärker sig på något vis. Jag har själv en svenssonfysik, så jag skulle aldrig få en kommentar i den tråden om jag inte tog till tricket att fota mig halvnaken på berg.
Gymägaren tränar inför 2 Arnold Classic just nu som han kvalat till, förra året körde jag några pass med honom inför hans första Arnold Classic då enbart de med inbjudan fick tävla i deras första för rullstolsburna bodybuilders, träffat och fått hjälp av en som coachat en svensk till VM silver tror jag det var, var med varje pass den killen körde i ett halvår inför hans VM.
Har flertalet på mitt gym som tävlat och/eller hjälpt andra.
Fått beröm för min marklyftteknik av en gammal styrkelyftare och då är den sisådär pga mina problem med ländrygg och höft/bäcken som blir snett jämt.
Så nej inte så mycket en diss som att det faktiskt finns oerhört kunnigt folk där jag tränar.
Gymägaren är ju helt otrolig med att hjälpa med övningar t.ex. med min mer trasiga än hela kropp, det enda är att det är nästan omöjligt att komma ihåg hur fasiken jag skulle göra utan någon som tittar på.:d
Och vill du veta om jag har en Svenssonfysik eller inte så finns det ju bild i dagsformstråden.
StarkaUlf
2017-02-05, 18:42
Schluuut nu.
Minikubik
2017-02-05, 19:00
Det är för att alla skulle tro att jag raggar på dig om jag kommenterar din(riktigt grymma) form :Virro. Du ser inte alls ut som jag fått för mig utan betydligt mycket bättre. Nu kommentarer jag sällan mest för att, ja det blir inte så bara :)
Det är för att alla skulle tro att jag raggar på dig om jag kommenterar din(riktigt grymma) form :Virro. Du ser inte alls ut som jag fått för mig utan betydligt mycket bättre. Nu kommentarer jag sällan mest för att, ja det blir inte så bara :)
:d*hug*
Hur tror folk att jag ser ut egentligen?:MrT:
Anatis87
2017-02-05, 19:12
Snart är det officiellt semester...! Hell yeah
På språng
Nattljus
2017-02-05, 19:49
Woho, fick 1 + 1/3 pizza :bumbi
Yay! :hbang:
Som en blinkande ljusfläck? *popcorn*
För övrigt hittade jag en påse med cheezballz som jag glömt bort. Undrar hur länge den har gömt sig ovanpå skafferiet? *jorgen*
Nattljus
2017-02-05, 20:21
Den hade gömt sig så länge att den börjat smaka illa :(
Fasen, nu är jag sugen på snacks. Orkar jag ge mig ut och köpa? *jorgen*
StarkaUlf
2017-02-05, 20:25
Den hade gömt sig så länge att den börjat smaka illa :(
Fasen, nu är jag sugen på snacks. Orkar jag ge mig ut och köpa? *jorgen*
Doh! *facepalm*
Joo! Jag köpte lösviktsgodis, delicatobollar och glass precis *rolleyes* Det är super bowl i natt! :hbang:
Minikubik
2017-02-05, 20:28
:d*hug*
*hug* haha kanske ska starta en tråd "hur tror ni jag ser ut egentligen" för tror vi alla har egna bilder av dom andra :d
Nattljus
2017-02-05, 20:30
Doh! *facepalm*
Joo! Jag köpte lösviktsgodis, delicatobollar och glass precis *rolle yes* Det är super bowl i natt! :hb ang:
Indeed! Doh! *gah!*
Ska du stoppa ned allt i samma skål måste den nog vara superstor, ja *popcorn*
*hu g* haha kanske ska starta en tråd "hur tror ni jag ser ut egentligen" för tror vi alla har egna bilder av dom andra :d
Jag slår vad om att du tror att jag är tecknad. Eller åtminstone tvådimensionell :Virro
Minikubik
2017-02-05, 20:35
Indeed! Doh! *gah!*
Jag slår vad om att du tror att jag är tecknad. Eller åtminstone tvådimensionell :Virro
Nehe, men jag är övertygad om att du ser ut som nemi fast på riktigt
StarkaUlf
2017-02-05, 20:37
Indeed! Doh! *gah!*
Hihi, den är superstor!
Snart är det officiellt semester...! Hell yeah
På språng
Semester?! NU?!
*mini
shadowfire
2017-02-05, 20:53
Joo! Jag köpte lösviktsgodis, delicatobollar och glass precis
*hug* haha kanske ska starta en tråd "hur tror ni jag ser ut egentligen" för tror vi alla har egna bilder av dom andra :d
he he... vi kan börja med StarkaUlf :D
Det jobbiga är ju att karljäveln är rippad... :D
Minikubik
2017-02-05, 21:01
Ingen match, anvihl har svaret
Anvihl däremot har jag fått för mig ser ut som en korsning mellan en skogshuggare och batman
Anatis87
2017-02-05, 21:22
Semester?! NU?!
*mini
Yes... åker till Mexiko på tisdag:D
shadowfire
2017-02-05, 21:34
Yes... åker till Mexiko på tisdag:D
Playa del Carmen? :)
Se lite Chichén Itzá?
Äta lite habanero?
StarkaUlf
2017-02-05, 21:37
Ingen match, anvihl har svaret
Anvihl däremot har jag fått för mig ser ut som en korsning mellan en skogshuggare och batman
Oh you guys :em:
Ja man har ju några kilon att spela med innan man ens skulle börja se lite mullig ut :D
Anatis87
2017-02-05, 21:49
Playa del Carmen? :)
Se lite Chichén Itzá?
Äta lite habanero?
Yes. Har varit där innan men ska ta coba med och lite annat :)
shadowfire
2017-02-06, 00:11
Yes. Har varit där innan men ska ta coba med och lite annat :)
Ah grymt! Njut och vinka till havssköldpaddorna från mig!
Anatis87
2017-02-06, 06:16
Ah grymt! Njut och vinka till havssköldpaddorna från mig!
Det lovar jag göra :D
Nattljus
2017-02-06, 06:18
Pannkakor eller våfflor? *jorgen*
Att börja jobba kl. 07 känns lite omänskligt.
StarkaUlf
2017-02-06, 07:10
Pannkakor eller våfflor? *jorgen*
Våfflor *popcorn*
*hug*
Om en timme så åker man mot flygplatsen *flex*
Minikubik
2017-02-06, 07:34
Är alltid på plats senast 07,vilket oftast innebär att jag lämnar hemmet/gymmet 05.30
Nattljus
2017-02-06, 08:11
Sluta jobba *hug*
Våfflor *popcorn*
Du svarade för sent, men du hade rätt, så du vinner en kram *hug*
Är alltid på plats senast 07,vilket oftast innebär att jag lämnar hemmet/gymmet 05.30
Hinner du gå och lägga dig innan du ska gå upp igen? Man blir lite fundersam *jorgen*
Kramis oavsett *hug*
Nattljus
2017-02-06, 08:27
https://i.chzbgr.com/full/9007147776/h846621F7/
Jag tror jag ska skicka mina journaler/papper från min senaste operation till Akademiska Sjukhuset där de gjorde nerv- och muskelundersökning av hela vänsterarmen och upp till nacken utan att hitta något fel alls.
Skulle faktiskt vara lite intressant att höra hur en sådan undersökning kan vara så fruktansvärt missvisande men ännu mer för att visa på att man inte kan lita på alla undersökningar och hur man kan förbättra det hela.
Likaså har jag gjort magnetkameraundersökning av nacken och fått tillbaka att den är normal.
Likaså av axeln, vilket gjorts två gånger med två olika utlåtanden.
Även röntgat ländrygg och bröstrygg två gånger med ett års mellanrum och två olika utlåtanden.:d
StarkaUlf
2017-02-06, 09:10
Sluta jobba *hug*
Du svarade för sent, men du hade rätt, så du vinner en kram *hug*
*hug*
Den eviga väntan på första flyget...
Minikubik
2017-02-06, 09:35
Hinner du gå och lägga dig innan du ska gå upp igen? Man blir lite fundersam *jorgen*
Kramis oavsett *hug*
Känns inte riktigt som det ibland. KRAM *hug**hug**hug*
För övrigt tror jag Rahf är relativt lång med typ basketfysik och något av ett babyface
Det suger att söka jobb när det inte finns jobb att söka *gah!*
Nu har jag sökt alla 3 som kommit ut senaste månaden...
shadowfire
2017-02-06, 10:12
En av orsakerna till att jag lämnade Norrland.
Underbara hemtrakt, älskar så mycket med området där jag växte upp - men jobben flög sin kos till storstäderna och så gjorde även jag.
Underbara hemtrakt, älskar så mycket med området där jag växte upp - men jobben flög sin kos till storstäderna och så gjorde även jag.
Det är ju ändå Umeå, och jag söker jobb inom offentlig sektor. Det borde finnas mer. Har svårt att tro att det finns mer i Falun sedan när vi flyttar tillbaka :d Men jag vill ha jobb, så vi kan få nytt bolån och flytta.
Nattljus
2017-02-06, 10:19
*hug* *hug* *hug*
Du vann en trippelkram :cool:
*h ug* *h ug* *hug*
Du vann en trippelkram :cool:
Åh! *cupid*
Jag fick stångande gos av katten iaf. Hon har börjat att hälsa genom att stånga sig på hakan och gnida huvudet mot ens ansikte :MrT:
Det är ju ändå Umeå, och jag söker jobb inom offentlig sektor. Det borde finnas mer. Har svårt att tro att det finns mer i Falun sedan när vi flyttar tillbaka :d Men jag vill ha jobb, så vi kan få nytt bolån och flytta.
Finns väl en överhängande chans att flera myndigheter kommer att flytta "ditåt" och även få en släng av lägre skattesats för nya företag.. Får hålla tummarna, hade älskat om att få flytta länge norrut. *hug*
Finns väl en överhängande chans att flera myndigheter kommer att flytta "ditåt" och även få en släng av lägre skattesats för nya företag.. Får hålla tummarna, hade älskat om att få flytta länge norrut. *hug*
Ska vi byta? Jag vill inget hellre än flytta ner till ljuset igen. 4 månader om året når inte solen vårt hus. På riktigt. *cry*
shadowfire
2017-02-06, 11:07
Ska vi byta? Jag vill inget hellre än flytta ner till ljuset igen. 4 månader om året når inte solen vårt hus. På riktigt. *cry*
Anytime. 8 månader om året regnar det.
Anytime. 8 månader om året regnar det.
Fast Göteborg vill jag inte bo i :D Hellre Stockholm. :em:
Minikubik
2017-02-06, 12:22
Vad ni gnäller, jag växte upp i Skåne, bor i Sörmland och jobbar i Stockholm, Örebro och Karlstad. Är ju inte bra nånstans
shadowfire
2017-02-06, 12:25
Vad ni gnäller, jag växte upp i Skåne, bor i Sörmland och jobbar i Stockholm, Örebro och Karlstad. Är ju inte bra nånstans
ha ha, bästa meningen :D
Anatis87
2017-02-06, 12:35
Åker imorgon och självklart är jag förkyld nu. Alla tips och idéer mottages för att slippa detta
På språng
Minikubik
2017-02-06, 12:45
:d
shadowfire
2017-02-06, 12:58
Åker imorgon och självklart är jag förkyld nu. Alla tips och idéer mottages för att slippa detta
På språng
varmt te med honung+citron i litervis... pissa+vila.
Anatis87
2017-02-06, 13:07
varmt te med honung+citron i litervis... pissa+vila.
Taget, ska bara ta mig till affären för citronen är tyvärr slut. Är soffliggandes just nu. Snaskar på Senega och vilar.
Taget, ska bara ta mig till affären för citronen är tyvärr slut. Är soffliggandes just nu. Snaskar på Senega och vilar.
Köper du kakor till mig när du ändå är iväg? :D
Ska iofs ut och rulla snart, köpa ett bibbigosedjur (babblarna), skicka iväg min ena bärsjal på semesterrunda, hämta den stora huliganen och sedan en ICA matkasse. Vill egentligen bara sova. Själv.
Anatis87
2017-02-06, 13:18
Köper du kakor till mig när du ändå är iväg? :D
Ska iofs ut och rulla snart, köpa ett bibbigosedjur (babblarna), skicka iväg min ena bärsjal på semesterrunda, hämta den stora huliganen och sedan en ICA matkasse. Vill egentligen bara sova. Själv.
Alltid bästa Mela! Men du får komma och hämta dem ;)
Fullspäckad dag indeed för dig
Alltid bästa Mela! Men du får komma och hämta dem ;)
Fullspäckad dag indeed för dig
God dammit, kanske ska ta tag i och boka de där flygbiljetterna ner.
Inte riktigt, har en slappdag. Ofta är jag iväg på tur typ hela dagarna, går på loppisar, dricker kaffe hos andra mammor osv. Men idag är jag bara hemma till minisens lycka, nu kan hon klättra på allt :MrT:
Anatis87
2017-02-06, 13:30
Inte riktigt, har en slappdag. Ofta är jag iväg på tur typ hela dagarna, går på loppisar, dricker kaffe hos andra mammor osv. Men idag är jag bara hemma till minisens lycka, nu kan hon klättra på allt :MrT:
Mmm vill ju träffa er.. träffa de vilda :)
Allt är ju relativt:P
Mmm vill ju träffa er.. träffa de vilda :)
Allt är ju relativt:P
Monstren. Be careful what you wish for :D
Anatis87
2017-02-06, 13:36
Monstren. Be careful what you wish for :D
Du ser det, det gör inte vi andra dödliga eftersom du ser de större delen av tiden
:d
Haha, kan inte direkt säga emot. :naughty:
shadowfire
2017-02-06, 16:15
Hah! Du har blivit en fullfjädrad lattemorsa hör jag :D *kissass*
Du ser det, det gör inte vi andra dödliga eftersom du ser de större delen av tiden
Sant.
Hah! Du har blivit en fullfjädrad lattemorsa hör jag :D *kissass*
Jag ja! Varit föräldraledig i 2,5år. Det är allt jag kan! *gah!* cofffee
Nattljus
2017-02-06, 17:01
Jag ja! Varit föräldraledig i 2,5år. Det är allt jag kan! *gah!* cofffee
*hug*
http://youne.com/wp-content/uploads/2013/09/kitten-in-a-cup.jpg
Fick en lattekopphållare till barnvagnen av en vän.
#stockholmslyx #södermalmsomfan
*hug*
http://youne.com/wp-content/uploads/2013/09/kitten-in-a-cup.jpg
Ja, jag kan klappa katt med!
Fick en lattekopphållare till barnvagnen av en vän.
#stockholmslyx #södermalmsomfan
Grymt! Bugga?
jag har en hel sån...väska så att jag får plats med kakor med :D
Minikubik
2017-02-06, 17:41
Haha, kan inte direkt säga emot. :naughty:
Ha! Jag visste det!
Nattljus
2017-02-06, 17:47
Woho! \o/
*flex*
Om du inte räknat ut det ännu så är det är för att vi bor i Sverige.:d
Minikubik
2017-02-06, 19:00
Om du inte räknat ut det ännu så är det är för att vi bor i Sverige.:d
Nä jag är inte så smart ;) bara snygg om du föreställt mig som det :laugh:
Nä jag är inte så smart ;) bara snygg om du föreställt mig som det :laugh:
Ditt namn får mig att tro att du är kort och bred och eventuellt tjock.
Så..njae.
Så..njae.
Ajajajjaj
Ajajajjaj
Ja men vafan.
Mini och kubik.
Det är inte mitt fel.:d
Minikubik
2017-02-06, 19:07
Så..njae.
:laugh: aldrig förr har någon gissat så rätt. Kramgo tjockis thats me :Virro (är dock typ 2 cm längre än uffe har jag för mig)
Hade kunnat lägga upp en dagsfärsk bild men mystiken hade varit som bortblåst haha
Grymt! Bugga?
jag har en hel sån...väska så att jag får plats med kakor med :D
Japp, blev en bugga. Jag har ingen åsikt om märken och så men tycker det är ett galet överpris på bugga men vi hittade en beg. vagn på blocket, som var oanvänd för spottstyver av nypris (14 000 SEK var nypris, vem köper en barnvagn för 14 000, seriöst?) Åkte och köpte den direkt, den var verkligen helt oanvänd, t.om allt tyg var så nytt att det fortfarande glänste/glittrade i ljuset, hjulen var inte slitna öht, de där små gummibitarna från produktionen satt fortfarande kvar.
Alla kvitton är med, garanti kvar. De köpte den på avbetalningsplan, vi snålköpte den av dom :D
SuperSayian99
2017-02-06, 19:24
Hur har den här tråden nästan 12 miljoner "visningar"?
shadowfire
2017-02-06, 19:25
Asså jag har en PMS-dag eller något. Inte grinig, men jag är så sablarns sugen på skräp till kistan. Chips, strips, burgare, godis, jag måste trycka i mig något som ger serotonin och dopaminpåslag innan jag tränar idag. Hilfe.
Nattljus
2017-02-06, 19:37
Asså jag har en PMS-dag eller något. Inte grinig, men jag är så sablarns sugen på skräp till kistan. Chips, strips, burgare, godis, jag måste trycka i mig något som ger serotonin och dopaminpåslag innan jag tränar idag. Hilfe.
Är du inte simultant förbannad och gråtfärdig utan yttre anledning har du inte PMS *slap*
Nattljus
2017-02-06, 19:41
Jag kan förresten rapportera att Twixglass med cappuccinosmak är jättegott *popcorn*
Jag kan förresten rapportera att Twixglass med cappuccinosmak är jättegott *popcorn*
Snart blir det Häägen-Daasz med salted caramel.. Väntar bara på att mathem ska sluta försena sig och leverera mina saker >:[
Sohlsken
2017-02-06, 19:49
Ibland är amerikaner för roliga. Varje måndag säger man “the pledge of allegiance" under dagens meddelanden som läses upp på högtalarsystemet. Idag glömde han som läser meddelandena pledgen, men min klass stod redan upp och tyckte att det var lika bra säga trohetslöftet ändå.
Mest vill jag att jobbet ska vara slut för dagen. Jag vill SPRINGA!
Nattljus
2017-02-06, 19:53
Snart blir det Häägen-Daasz med salted caramel.. Väntar bara på att mathem ska sluta försena sig och leverera mina saker >:[
Man har inte salt i glass *gah!*
Mest vill jag att jobbet ska vara slut för dagen. Jag vill SPRINGA!
Multitaska och spring på jobbet *flex*
Sohlsken
2017-02-06, 20:49
Man har inte salt i glass *gah!*
Multitaska och spring på jobbet *flex*
Lärare :P kan inte
Lärare :P kan inte
Hur klockrent vore det inte med ett löpband i klassrummet? Sen kör du lättare pass under lektionerna och fortsätter instruera. :D
Varför kan man köpa 30 flaskor 12%+ Vin på Coop för 99 kr? Vad har jag missat?
http://www.bilddump.se/bilder/20170206221456-83.185.247.98.jpeg
Nattljus
2017-02-07, 03:30
Jösses, det är mitt i natten. Lägga sig och sova en liten stund, eller hålla sig vaken? *jorgen*
Sohlsken
2017-02-07, 05:40
Hur klockrent vore det inte med ett löpband i klassrummet? Sen kör du lättare pass under lektionerna och fortsätter instruera. :D
Bli alldeles svettig utan möjlighet att duscha eller öppna ett fönster... Asså...
Holmeros
2017-02-07, 07:25
Frustrationen när en ett par månader iPhone dör. Suck.
För övrigt skulle man kunna säga att förlossningen närmar sig med stormsteg. Sjukt :|
Varför kan man köpa 30 flaskor 12%+ Vin på Coop för 99 kr? Vad har jag missat?
Är en sats för att göra vin. Innehåller tillräckligt med sockerater för att jästen skall kunna fermentera 30 flaskor med 11-12% vin.
Nattljus
2017-02-07, 09:09
Vaknade med huvudvärk. Vad ska det vara bra för? *screwy*
Kaffe nu cofffee
shadowfire
2017-02-07, 10:03
Är en sats för att göra vin. Innehåller tillräckligt med sockerater för att jästen skall kunna fermentera 30 flaskor med 11-12% vin.
"Rulles" låter som ett vin med riktigt djup karaktär, likt påfågelungars kluckande ljud vid en ankdamm en solig sönderseftermiddag, med vaga toner av ek och en mustig lekande känsla i gommen.
Nattljus
2017-02-07, 10:30
"Rulles" låter som ett vin med riktigt djup karaktär, likt påfågelungars kluckande ljud vid en ankdamm en solig sönderseftermiddag, med vaga toner av ek och en mustig lekande känsla i gommen.
Vaknade du på den sarkastiska sidan av sängen idag? *hug*
Frustrationen när en ett par månader iPhone dör. Suck.
För övrigt skulle man kunna säga att förlossningen närmar sig med stormsteg. Sjukt :|
*hug*
Medlem i Liberoklubb än? Det ska man tydligen va..
Får se till att mela kommer in och droppar allt som vi behöver veta snarast, vilka kuponger som gäller, vilka blöjjor, vilka klippkort man ska skaffa sig etc.
Holmeros
2017-02-07, 12:10
*hug*
Får se till att mela kommer in och droppar allt som vi behöver veta snarast, vilka kuponger som gäller, vilka blöjjor, vilka klippkort man ska skaffa sig etc.
Kanske? Vi har iallafall en drös med "startboxar" vi fått gratis.
Något vi inte gjort är att packa klart förlossningsväskan. Det måste nog fan göras idag. Tjejen var på undersökning igår och hon har börjat.. Ni vet. Öppnas. :)
Minikubik
2017-02-07, 12:12
Kanske? Vi har iallafall en drös med "startboxar" vi fått gratis.
Något vi inte gjort är att packa klart förlossningsväskan. Det måste nog fan göras idag. Tjejen var på undersökning igår och hon har börjat.. Ni vet. Öppnas. :)
Du lycka till till er
Holmeros
2017-02-07, 12:16
Du lycka till till er
Tack!
Vi vet ju inte hur lång tid det kan vara. Läkaren igår sa:
Vi bokar en tid tills måndag. Men skulle det inte vara så att du kommer; lycka till med allt.
Sjukt ovisst nu. Och diverse komplikationer gör att vi knappt har några tecken att gå på när det väl är dags. Hennes förvärkar hon har nu är smärtsamma som bara den, så att känna skillnad på det och riktig värk vet vi inte om hon gör. Magkänsla som gäller nu..
Surrealistisk situation. Smått overklig, spännande, orolig och fyrahundra andra känslor. Det går SÅDÄR för mig att få något vettigt gjort på jobbet..
Minikubik
2017-02-07, 12:40
Tack!
Vi bokar en tid tills måndag. Men skulle det inte vara så att du kommer; lycka till med allt.
Sjukt ovisst nu. Och diverse komplikationer gör att vi knappt har några tecken att gå på när det väl är dags. Hennes förvärkar hon har nu är smärtsamma som bara den, så att känna skillnad på det och riktig värk vet vi inte om hon gör. Magkänsla som gäller nu..
Surrealistisk situation. Smått overklig, spännande, orolig och fyrahundra andra känslor. Det går SÅDÄR för mig att få något vettigt gjort på jobbet..
Känner igen det där, med min minsta åkte vi in några gånger, sen vägrade vi åka. 4 timmar senare var jag pappa igen
StarkaUlf
2017-02-07, 14:15
Perfekt att vakna 04.30 när man lagt sig 00.00.. :D
Tur att jag hade en pop tart att äta, men snart är det dags för frukost *popcorn*
Nattljus
2017-02-07, 14:15
Du är i fel tidszon *mini
StarkaUlf
2017-02-07, 14:17
Jättefel *gah!*
shadowfire
2017-02-07, 14:21
-u96Mz1nGYQ
shadowfire
2017-02-07, 14:23
Tack!
fyfan jag blir både avundsjuk och nervös å era vägnar :) .. good luck!
StarkaUlf
2017-02-07, 14:30
Tro på fan att det precis hade snöat innan man kom hit också *gah!*
Nattljus
2017-02-07, 14:36
Jag har en minusgrad ute *popcorn*
StarkaUlf
2017-02-07, 14:40
Samma här! *hug*
Nattljus
2017-02-07, 14:54
Samma här! *hug*
*hug*
Jag hade elva stycken i morse!
Jag hade tre och en halv. Tyckte synd om den där halvan, måste vara ensamt att vara halv :(
StarkaUlf
2017-02-07, 15:46
Jag åt allt till frukost. Gröt, ägg och skinka, korv, yoghurt. Det fanns även små cinnamon rolls, muffins, scones med choklad, bananbröd, våfflor med alla tillbehör osv. *popcorn* Det enda jag saknade var vanliga smörgåspålägg och bacon *jorgen*
Men nu vet jag ju vad som är bra och mindre bra \o/ synd att man inte blev mätt bara.
Minikubik
2017-02-07, 15:56
Tur att jag hade en pop tart att äta
Jag hatar dig.
StarkaUlf
2017-02-07, 16:00
Jag hatar dig.
*hug*
Minikubik
2017-02-07, 16:16
*hug*
*hug* pop tarts
mja. det var kanske legitimt att ha ont i höger stortå.
den var visst av fick jag höra av läkaren idag. hoppas fattade inte hur jag kunde löpa på den dagen efter jag slagit i den. sen förstod hon inte att jag inte ville bli sjukskriven.
hehe. har gått 2 veckor med den nu. sitter där den ska och kan röra den lite.
mja. det var kanske legitimt att ha ont i höger stortå.
den var visst av fick jag höra av läkaren idag. hoppas fattade inte hur jag kunde löpa på den dagen efter jag slagit i den. sen förstod hon inte att jag inte ville bli sjukskriven.
hehe. har gått 2 veckor med den nu. sitter där den ska och kan röra den lite.
Jamen suspekt kan du gökbo två sekunder att korrekturläsa vad som förefaller varulv mobilskrivet?
Jamen suspekt kan du gökbo två sekunder att korrekturläsa vad som förefaller varulv mobilskrivet?
jamen lite så är det. mobilskrivet. snabba fingrar. mätt efter 3 hamburgare @200g st. *drool*
Nattljus
2017-02-07, 19:29
Jag vill också ha älvor *gah!*
Jag åt allt till frukost.
synd att man inte blev mätt bara.
Gör om, gör rätt *rolleyes*
Alternativ 2 eller 3 beroende på vilket du kan få bästa ekonomiska deal på. Ink mat kostnader och sånt. Ska du ta högskolepoäng fixar du att räkna ut det ��
Alternativ 3. Då är du redan på plats och kan ta lite mer tid på dig.Vandrarhem bokat & anmäld till HP. Let's do this! Skall skriva omedicinerad denna gång för att förhoppnings tänka lite snabbare denna gång. Vi får se hur det går. :)
Jag ligger i sängen och äter Juleskum.
Minikubik
2017-02-07, 20:42
Lycka till r3mpuh
Jag ligger i sängen och äter Juleskum.
Vilken sort av juleskum? Den där med kanel och tomtegröt smakade typ meh
Hittade en cool sticker i lördags, dmade killen vars instakonto stod utskrivet på den. Nu är vi bästizar och ska ut och klistra i helgen.
Sjuk värld.
Vilken sort av juleskum? Den där med kanel och tomtegröt smakade typ meh
Tomtarna. :)
Dom rear ju ut julgodis så.*drool*
StarkaUlf
2017-02-07, 23:41
*hug* pop tarts
Dom finns i en automat här på hotellet :D
Alltså helvete vad mat jag har ätit idag. Och klockan är bara 14.30. Och jag är sååå trött *gah!*
Hade tänkt äta en burgare ikväll, men kanske får ta den imorgon. Skulle vara skönt att sova typ 12 timmar.
Nattljus
2017-02-08, 02:37
Klockan är mitt i natten och jag surar över att jag inte hittar någon ny serie att börja på. Jag är nästan säker på att jag egentligen hade något annat planerat till den här tiden *jorgen*
Sohlsken
2017-02-08, 04:41
Facebook föreslog ett minne från fem år sedan. Min kusin hade kommenterat mitt inlägg. Det var precis innan jag bröt kontakten med henne.
Hur ska man kunna gå vidare när sociala medier påminner en hela tiden?
Minikubik
2017-02-08, 07:19
Tomtarna
Dom rear ju ut julgodis så.
Jo har sett dom för 5kr påsen, inte bra för en kort, bred tjockis som jag jag :laugh: ;)
Dom finns i en automat här på hotellet :D
Jag hatar dig *hug*
Klockan är mitt i natten och jag surar över att jag inte hittar någon ny serie att börja på. Jag är nästan säker på att jag egentligen hade något annat planerat till den här tiden *jorgen*
Peaky blinders?
Nattljus
2017-02-08, 08:49
Jag tog blåbärsglass till pannkakorna idag. Det borde jag göra oftare *cupid*
Jo har sett dom för 5kr påsen, inte bra för en kort, bred tjockis som jag jag :laugh: ;)
Påsar? Jag köpte en låda.*cupid*
shadowfire
2017-02-08, 09:52
Att det ska vara så svårt att gå upp i vikt.
Nu får det bli två bulkrecept på storsats. Min dötslasagne och min brutala äppelkaka som ska få simma i vaniljsås med grädde.
Nattljus
2017-02-08, 09:54
Att det ska vara så svårt att gå upp i vikt.
Nu får det bli två bulkrecept på storsats. Min dötslasagne och min brutala äppelkaka som ska få simma i vaniljsås med grädde.
Mackor, ät mackor *popcorn*
shadowfire
2017-02-08, 09:59
Mackor, ät mackor *popcorn*
Jag har introducerat ostmackor till kosten nu i veckan, men börjar bli lite trött på det redan. Mulat duktigt med limpa, massor med edamerost och mjukost/skinka på =) .. nomnomnomnom
Nattljus
2017-02-08, 10:05
Gjorde du varm choklad till ostmackorna? Mjölk spetsad med socker och kakao och lite lättvispad grädde ovanpå är väldigt lättkonsumerade kalorier *popcorn*
Minikubik
2017-02-08, 10:23
Påsar? Jag köpte en låda.*cupid*
Snygg och smart, vart är världen på väg *cupid* värt ett försök att smöra så man får smaka haha
För övrigt är köttbullar underskattade kom jag på idag
shadowfire
2017-02-08, 10:34
Gjorde du varm choklad till ostmackorna? Mjölk spetsad med socker och kakao och lite lättvispad grädde ovanpå är väldigt lättkonsumerade kalorier *popcorn*
Nej, är inte så mycket för varm choklad tror jag. Möjligen ute i vildmarken, men hemma har jag nog inte druckit det sedan jag var 8 år. Kan iofs bero på att kaffebryggaren går glödhet. Ett underverk att min hy inte blivit mörkrost.
Nåväl, vaniljsås är ett vinnande koncept. :hbang:
Holmeros
2017-02-08, 13:49
Jag har fått en dotter! Inget roligt förlopp alls, men det är över och lyckan är total *cupid*
StarkaUlf
2017-02-08, 13:52
Jag har fått en dotter! Inget roligt förlopp alls, men det är över och lyckan är total *cupid*
¨Grattis! *hug*
Nattljus
2017-02-08, 14:26
Grattis. Hon är säkert jättesöt *hug*
shadowfire
2017-02-08, 15:03
grattis!
Snygg och smart, vart är världen på väg *cupid* värt ett försök att smöra så man får smaka haha
För övrigt är köttbullar underskattade kom jag på idag
Aww*cupid*
Hemgjorda köttbullar är underskattat som fan.*drool*
Grattis! Och grattis igen för att du inte behövde föda ut henne!:d
Minikubik
2017-02-08, 17:01
GRATTIS till er båda!
Aww*cupid*
Hemgjorda köttbullar är underskattat som fan.*drool*
Verkligen, dom jag gjorde igår blev så där extra goda. Chili, vitlök, schalottenlök mmm :eating:
Verkligen, dom jag gjorde igår blev så där extra goda. Chili, vitlök, schalottenlök mmm :eating:
Det lät som ett intressant recept faktiskt, skicka hit några så jag får smaka??
Btw har jag helt och hållet tappat all min matlust, varit så i någon vecka nu.
Jag vill typ inte äta mat alls, iaf inte laga mat...inte ens värma mat känns lockande.
Jag tror jag har massor med mat i mitt kylskåp nu som behöver slängas pga detta.
Vilket är onödigt som sjutton, speciellt som jag borde ätit den maten.
Tror alla mediciner och mitt allmänt deppiga humör är orsaken.
Inte ens pappas pannkakor ville jag äta.*cry*
Minikubik
2017-02-08, 18:49
Det lät som ett intressant recept faktiskt, skicka hit några så jag får smaka??
Btw har jag helt och hållet tappat all min matlust, varit så i någon vecka nu.
Jag vill typ inte äta mat alls, iaf inte laga mat...inte ens värma mat känns lockande.
Jag tror jag har massor med mat i mitt kylskåp nu som behöver slängas pga detta.
Vilket är onödigt som sjutton, speciellt som jag borde ätit den maten.
Tror alla mediciner och mitt allmänt deppiga humör är orsaken.
Inte ens pappas pannkakor ville jag äta.*cry*
Får slänga mig i bilen och leverera nästa gång jag gör, fruktansvärt goda blev dom.
Idag blir det strimlad biff i soja/oyster sås, med svamp och morot.
Så har jag varit rätt länge nu, eller orkar äta men inte laga mat och knappt åka och köpa heller
Det där problemet löser man lätt med 200g chokladhavreflarn och en proteindrink, bästa måltiden.
Minikubik
2017-02-08, 20:08
Det där problemet löser man lätt med 200g chokladhavreflarn och en proteindrink, bästa måltiden.
Proteindrinkmilkshake mmhmmm
Hade slut på morötter så gick loss med broccoli, blomkål och ärtor istället. Satan så gott
Sohlsken
2017-02-08, 20:13
Lagade just till havregrynsgröt med bär och ägg. Den såg vråläcklig ut, men den smakade gott.
Det komiska är att min hund försökte köra nosen i gröten. Han brukar inte försöka stjäla mat alls, och absolut inte ur händerna på mig.
Nattljus
2017-02-08, 21:39
Jag hade totalt slut på frysta grönsaker, så jag fick klara mig utan. Kotlett med kokt potatis och brunsås på grädde \o/
StarkaUlf
2017-02-08, 22:00
Haha, vilket flyt jag hade. Hade spanat in en pizza-food truck på internet, men hade ju ingen som helst aning om var den brukar stå. Så kom den precis och parkerade utanför ett shoppingområde när jag skulle gå tillbaka till hotellet för att gå och äta :D hade inte ens tänkt gå till det området idag :D plus att jag hittade världens godaste avlånga munk! Lönnsirapsglasyr och baconbitar på *drool*
Nu måste jag ju bara gå och testa den andra pizzan som jag vill testa här. Hotellfrukost + en bytta glass, en munk med bacon+lönnsirap och så två pizzor idag då. Inga konstigheter.
Nattljus
2017-02-08, 22:13
Ät inte så du spricker *hug*
StarkaUlf
2017-02-08, 22:23
Ät inte så du spricker *hug*
Det är ju roligast så *hug*
Någon som sett något om Giants Live i Manchester? Var där i onsdags och stötte på en tämligen bred herre med rakad skalle, runt 170-175 lång med en jacka med Giants Live tryck.
Försvann iväg från hotellet med en kille från BBC som hade "crew" på ryggen. Gick in på BBC kontoret runt hörnet.
Så stor pojk och BBC i manchester. Några ideer? :)
StarkaUlf
2017-02-09, 02:37
Någon som sett något om Giants Live i Manchester? Var där i onsdags och stötte på en tämligen bred herre med rakad skalle, runt 170-175 lång med en jacka med Giants Live tryck.
Försvann iväg från hotellet med en kille från BBC som hade "crew" på ryggen. Gick in på BBC kontoret runt hörnet.
Så stor pojk och BBC i manchester. Några ideer? :)
Enda jag hittade:
"The strongest men in the world are preparing to storm Manchester Arena on Saturday 30 September for the one-off Giants Live: The Official World's Strongest Man Tour Finals."
Så det är ju ett tag kvar :D
Vad gör du i Manchester?
StarkaUlf
2017-02-09, 02:42
Alltså. Hotellfrukost, glassbytta+lite protein, munk med bacon, två pizzor plus ännu mer glass. Ändå tveksamt om jag är på kaloribalans ens idag. Sjukt mycket promenerande. Och i regn hela jävla dagen *gah!*
Imorgon är sista dagen innan det ska provspelas på fredag *flex* får nog se till att ladda ordentligt imorgon med energi. Ska dra till downtown och se vad som kan erbjudas, t.ex Space needle, men ska försöka lunka omkring i väldigt lågt tempo så att man är pigg på fredag.
Hann iallafall få in ett kort intervallpass i morse, så det känns ju bra iallafall :) vore nog dumt att försöka få in ett lätt pass imorgon torsdag, eller vad tror ni? Med tanke på att jag ändå lär promenera en del.
Nattljus
2017-02-09, 03:47
Ät pannkakor. Resten ordnar sig *popcorn*
StarkaUlf
2017-02-09, 04:30
Ät pannkakor. Resten ordnar sig *popcorn*
Kanske en annan dag :) jag åt ju våfflor till frukost! Med massa gott på! Men nu ska jag ta och sova :sleep:
Nattljus
2017-02-09, 04:54
Sussa sött :sleep:
Sohlsken
2017-02-09, 06:35
Haha, vilket flyt jag hade. Hade spanat in en pizza-food truck på internet, men hade ju ingen som helst aning om var den brukar stå. Så kom den precis och parkerade utanför ett shoppingområde när jag skulle gå tillbaka till hotellet för att gå och äta :D hade inte ens tänkt gå till det området idag :D plus att jag hittade världens godaste avlånga munk! Lönnsirapsglasyr och baconbitar på *drool*
Nu måste jag ju bara gå och testa den andra pizzan som jag vill testa här. Hotellfrukost + en bytta glass, en munk med bacon+lönnsirap och så två pizzor idag då. Inga konstigheter.
Har du lyckats ta dig till ett Voodoo Donuts än?
Minikubik
2017-02-09, 09:19
Man vet att använda är för bekväm på jobbet när man på allvar funderar på att köra mjukisar hela dagen. Man vet att man jobbat ihop för länge när kollegan haft samma tanke. Vi kör på foppatofflor och inneskor istället
Imorgon är sista dagen innan det ska provspelas på fredag
Vad är det du ska provträna i? :D
Minikubik
2017-02-09, 09:32
Balett... :rolleyes: fotboll
Enda jag hittade:
"The strongest men in the world are preparing to storm Manchester Arena on Saturday 30 September for the one-off Giants Live: The Official World's Strongest Man Tour Finals."
Så det är ju ett tag kvar :D
Vad gör du i Manchester?
Ja den såg jag men som sagt lite långt tid kvar :), funderade på om det var en lokal förmåga men jag har för dålig koll på dom tävlande i Giants live. Kan ju varit en före detta som fungerar som funktionär eller vad som helst.
Var där och såg Man U - Hull *mini och sedan Chelsea - Arsenal på lördagen. Tog en mini semester med gamla vänner :)
"TIL that the scent of a woman crying triggers a dramatic decrease in levels of testosterone and sexual arousal in the majority of men. And that men are subconsciously able to differentiate between genuine tears, and those that are forced."
Såatte. Ni tjejer, nu vet ni. Bli inte förnärmade om något händer mellan benen om ni bölar.
Japp, blev en bugga. Jag har ingen åsikt om märken och så men tycker det är ett galet överpris på bugga men vi hittade en beg. vagn på blocket, som var oanvänd för spottstyver av nypris (14 000 SEK var nypris, vem köper en barnvagn för 14 000, seriöst?) Åkte och köpte den direkt, den var verkligen helt oanvänd, t.om allt tyg var så nytt att det fortfarande glänste/glittrade i ljuset, hjulen var inte slitna öht, de där små gummibitarna från produktionen satt fortfarande kvar.
Alla kvitton är med, garanti kvar. De köpte den på avbetalningsplan, vi snålköpte den av dom : D
Bra med bra pris :D Typ alla som har bugga är ju nöjda så det kan inte vara en skräpvagn direkt. Jag kollade på donkeyn innan lillasyster kom, tur jag inte köpte en eftersom hon vägrar att åka vagn :D
Är den garantiregistrerad hos dem? Annars gäller ju bara garantin för köparen.
*hu g*
Gå med i liberoklubben båda två. Då får ni dubbla startboxar och även dubbla rabattkuponger sedan. Spara rabattkupongerna tills när butikerna har sina rabatter. Maxi brukar ha typ "Handla andra varor för 200kr och få 50kr rabatt vid köp av två paket". Willys har "Handla andra varor för 300kr så kostar blöjorna 89." och även liknande som Maxi (då kan man köra alla tre rabatter och blöjorna blir typ gratis). Skitsossecoop däremot vägrar att tillåta att man blandar kupongerna *grr*
Libero funkar ju dock inte på alla kids, det är dock en av få märken som är svanenmärkta (om man bryr sig om sådant).
STORT GRATTIS!!! *cupid*
shadowfire
2017-02-09, 12:22
Alltså. Hotellfrukost, glassbytta+lite protein, munk med bacon, två pizzor plus ännu mer glass.
Alltså dina kostvanor... *cupid*
shadowfire
2017-02-09, 12:24
Jag filar på en rubrik till Aftonbladet och Viktklubb. Vågen rasade i morse trots tre precis överfyllda tallrikar med äppelkaka och vaniljsås igår kväll. Bara vräckte i grädde och rödmjölk, herregud, begrav mig levande med vaniljsås bara, gööööööööör't!
Jag filar på en rubrik till Aftonbladet och Viktklubb. Vågen rasade i morse trots tre precis överfyllda tallrikar med äppelkaka och vaniljsås igår kväll. Bara vräckte i grädde och rödmjölk, herregud, begrav mig levande med vaniljsås bara, gööööööööör't!
"Fett, socker och fiberdieten!" Amazeballs! :hbang:
Jag har bakat semlebullar, de blev inge fina :D
"Fett, socker och fiberdieten!" Amazeballs! :hbang:
Jag har bakat semlebullar, de blev inge fina :D
De täcks ju av florsocker så det spelar ju mindre roll *hug*
De täcks ju av florsocker så det spelar ju mindre roll *hug*
Inte när man kör latsemla. Dela på bullen, lägg en skiva mandelmassa, täck med sprutgrädde, lägg på locket. :D
Inte när man kör latsemla. Dela på bullen, lägg en skiva mandelmassa, täck med sprutgrädde, lägg på locket. :D
Lägg på locket upp och ned då :P
StarkaUlf
2017-02-09, 14:05
Har du lyckats ta dig till ett Voodoo Donuts än?
Det finns inte här :(
Alltså dina kostvanor... *cupid*
Bara tillfälligt :D
Ska du säga, det där verkar ju som värsta lyxproblemet :D
StarkaUlf
2017-02-09, 14:56
Fotboll :)
Men dra åt helvete vilket ösregn. Självklart den dagen man har planerat att spendera i centrum.. *gah!* Får ta och köra ett lätt joggingspass och kolhydratsladda på frukosten istället, så kanske man kan hinna ta några timmar senare om vädret blir liite bättre iallafall.
Ger du inte updates om hur det går sen blir det smisk! ;)
StarkaUlf
2017-02-09, 15:49
Ger du inte updates om hur det går sen blir det smisk! ;)
Det gör jag så klart :) Allt eller inget på fredag. Dom plockar ut 22 spelare från fredagen som får spela en internmatch på lördag.
Regnet kanske gynnar mig, man är ju van att spela i regn ganska ofta :D
StarkaUlf
2017-02-09, 17:33
När t.o.m den normalt sett bittra kocken skrattar åt hur mycket mat jag tog, då har man väl ätit en stabil frukost. *popcorn*
Minikubik
2017-02-09, 18:21
Jag äter samma sak och i samma mängd till frukost, lunch och middag. Kan någon förklara varför min mage svullnar upp som en ballong efter middagen?
Men dra åt helvete vilket ösregn. Självklart den dagen man har planerat att spendera i centrum.. *gah!* Får ta och köra ett lätt joggingspass och kolhydratsladda på frukosten istället, så kanske man kan hinna ta några timmar senare om vädret blir liite bättre iallafall.
Gutt, vad är det för typ av lag/seriespel etc..?
Nattljus
2017-02-09, 22:33
Jag känner mig febrig *jorgen*
Luca Brasi
2017-02-09, 23:56
Jag har bitestikelinflammation.
aj.
aj.
I feel you, är fan inte häftigt någonstans. Hoppas det går bra.
StarkaUlf
2017-02-10, 01:41
Jag äter samma sak och i samma mängd till frukost, lunch och middag. Kan någon förklara varför min mage svullnar upp som en ballong efter middagen?
Mycket fibrer kanske? :)
Åt en sjuhelvetes god burgare till lunch. 250g kött, balsamiclök, tryffelaioli, lokal bacon+cheddar och lite ruccola. Kvalar lätt in på topp 5 burgare man har ätit.
Ska alltså försöka vara vaken ca 7 timmar till. Men är så jäävla trött. Hade tänkt gå och köpa glass till middag/kvällsmat, men orkar fan inte gå hela vägen till butiken :D får ta det imorgon efter fotbollen. Ikväll nöjer jag mig nog med en Subway som är väldigt nära hotellet.
http://i.imgur.com/chEasKB.jpg
Fan man borde få längre tid på sig att redigera inlägg. Min telefon byter ut ord stup i kvarten och får mig att se skitdum ut :(
Nattljus
2017-02-10, 10:09
Sluta skriva när du är bajsnödig :smash:
Minikubik
2017-02-10, 11:44
Hmm, vägde in på 112kg kvällsvikt med kläder igår. Vägde in på 112kg naken morgon vikt idag :MrT:*jorgen*
OMFG UFFE!!! Ge mig maten!*drool*
Du kommer till och med riskera att bli fet(are) om du faktiskt flyttade dit och inte kunde springa och jaga boll om du var skadad ett tag.:d
Jag var så smart igår att jag köpte både pizza och kebab, kebaben åts upp och pizzan in i kylen för att bli frukost.
Förvisso är en precis nygräddad pizza godast men att helt väck på morgonen stappla upp, få på sig kläder och ta sig till pizzerian och köpa en kändes för ansträngande så next best thing...
StarkaUlf
2017-02-10, 15:28
Hmm, vägde in på 112kg kvällsvikt med kläder igår. Vägde in på 112kg naken morgon vikt idag :MrT.:*jorgen*
Dags att investera i en ny våg :D
OMFG UFFE!!! Ge mig maten!*drool*
Du kommer till och med riskera att bli fet(are) om du faktiskt flyttade dit och inte kunde springa och jaga boll om du var skadad ett tag.:.d
Jag var så smart igår att jag köpte både pizza och kebab, kebaben åts upp och pizzan in i kylen för att bli frukost.
Förvisso är en precis nygräddad pizza godast men att helt väck på morgonen stappla upp, få på sig kläder och ta sig till pizzerian och köpa en kändes för ansträngande så next best thing...
Haha, absolut. Valmöjligheterna är så stora här jämfört med där jag bor alltså. Ni söderut har ju ändå liite mer att välja på än vi i Piteå :D
Åh, smart! Jag gillar kall pizza. Ibland gillar jag kall pizza mer än varm pizza, faktiskt *popcorn* men jag är väl knasig.
Om ca 10 timmar smäller det. Blir att käka en rejäl hotellfrukost om ca 3 timmar, sedan ett lättare mellanmål närmare träningen.
Minikubik
2017-02-10, 15:52
Dags att investera i en ny våg :D
.. Det var den helt nya vågen *gah!*
StarkaUlf
2017-02-10, 16:54
.. Det var den helt nya vågen *gah!*
Åh.
Den behöver kanske bara lite tid då :D
Minikubik
2017-02-10, 16:56
Åh.
Den behöver kanske bara lite tid då :D
Ja, lite tid att inse att men ska vara snäll mot ägaren och få honom att tro att han är liten och nätt :d
StarkaUlf
2017-02-10, 17:01
Ja, lite tid att inse att men ska vara snäll mot ägaren och få honom att tro att han är liten och nätt :d
Haha, precis :D
Minikubik
2017-02-10, 17:04
Haha, precis :D
Annars kan jag ett och annat inom vågtortyr. McDonalds here i Come hahaha:devil:
StarkaUlf
2017-02-10, 17:07
Annars kan jag ett och annat inom vågtortyr. McDonalds here i Come hahaha:devil:
Det är ju något man är lite av en expert inom *popcorn* *rolleyes*
Minikubik
2017-02-10, 17:23
Det är ju något man är lite av en expert inom *popcorn* *rolleyes*
Säger lättviktaren ;) åt förövrigt en sån där dunderburgare idag med. Trippel cheese bacon mmmm
StarkaUlf
2017-02-10, 17:25
Säger lättviktaren ;) åt förövrigt en sån där dunderburgare idag med. Trippel cheese bacon mmmm
Hade utan problem lagt på mig 1,5-2 kg i veckan om jag bestämde mig för att inte träna så mycket :D
Damn, låter inte helt fel *drool*
Minikubik
2017-02-10, 18:54
Hade utan problem lagt på mig 1,5-2 kg i veckan om jag bestämde mig för att inte träna så mycket :D
Damn, låter inte helt fel *drool*
Jag kan lägga på mig så mycket även om jag tränar :d fast så är jag en tjockis oxå haha
Nä den var ruskigt god, men tror bea&bacon var strået vassare.
Nån som har tips på bra lunch restaurang i Saltsjöbaden?
StarkaUlf
2017-02-10, 18:59
Jag kan lägga på mig så mycket även om jag tränar :d fast så är jag en tjockis oxå haha
Nä den var ruskigt god, men tror bea&bacon var strået vassare.
Skulle utan problem fixa det även om jag tränar så mycket som jag gör nu :D mat och sötsaker är det bästa som finns *popcorn*
Kommer aldrig att godkänna bea på en burgare. Inte min grej. :D
aj.
Önskar raskt tillfrisknande,det där låter riktigt läskigt och vågar inte googla.
Mycket fibrer kanske? )
Åt en sjuhelvetes god burgare till lunch. 250g kött, balsamiclök, tryffelaioli, lokal bacon+cheddar och lite ruccola. Kvalar lätt in på topp 5 burgare man har ätit.
Ska alltså försöka vara vaken ca 7 timmar till. Men är så jäävla trött. Hade tänkt gå och köpa glass till middag/kvällsmat, men orkar fan inte gå hela vägen till butiken :D får ta det imorgon efter fotbollen. Ikväll nöjer jag mig nog med en Subway som är väldigt nära hotellet.
http://i.imgur.com/chEasKB.jpg
Det där ser inte dumt ut alls i något hörn!
Hoppas det går bra med bollsparkandet!
Hmm, vägde in på 112kg kvällsvikt med kläder igår. Vägde in på 112kg naken morgon vikt idag :MrT:*jorgen*
Föreslår kontrollräkning av sängkläder,kuddar,lakan och dylikt:d
StarkaUlf
2017-02-10, 21:54
Det återstår att se, Micke :) Det är dags om några timmar \o/ Skönt att få in en liten nap nu innan. Välbehövligt tror jag.
Minikubik
2017-02-10, 21:59
Skulle utan problem fixa det även om jag tränar så mycket som jag gör nu :D mat och sötsaker är det bästa som finns *popcorn*
Kommer aldrig att godkänna bea på en burgare. Inte min grej. :D
Jag var skeptisk, eller är rättare sagt, men just den där var fantastisk.
Föreslår kontrollräkning av sängkläder,kuddar,lakan och dylikt:d
Dom finns så där ingen fara, börjar dock tycka grannen ser lite smal ut så jag undrar om jag kanske länsar deras mat på nätterna *jorgen*
Minikubik
2017-02-10, 22:04
Och du Uffe, stort lycka till nu! Make us proud boy!
StarkaUlf
2017-02-10, 22:16
Hm. Man kanske måste testa någon gång då :D
Och du Uffe, stort lycka till nu! Make us proud boy!
Tackar! *hug* Will try my best.
Nattljus
2017-02-10, 22:49
Folk är jobbiga *gah!*
Choklad är bra *cupid*
Hej babbla *hug*
Minikubik
2017-02-10, 23:12
Hm. Man kanske måste testa någon gång då
Tackar! *hug* Will try my best.
Du kommer antagligen inte gilla den :d
Folk är jobbiga
Choklad är bra
Hej babbla *hug*
Jag är jobbig
Du är bra
Hej Nattis *hug*
StarkaUlf
2017-02-10, 23:17
Folk är jobbiga
Choklad är bra *cupid*
Hej babbla *hug*
Så mycket rätt! \o/
Tjoho *hug*
Du kommer antagligen inte gilla den :d
Haha nä, speciellt eftersom att jag inte är något större fan av beasås :D
Minikubik
2017-02-10, 23:19
Så mycket rätt! \o/
Tjoho *hug*
Haha nä, speciellt eftersom att jag inte är något större fan av beasås :D
Du är som en spegelbild av mig, så lik men ändå så olik :laugh:
StarkaUlf
2017-02-10, 23:21
Du är som en spegelbild av mig, så lik men ändå så olik :laugh:
Haha *hug* :hbang:
Minikubik
2017-02-10, 23:22
*hug*Haha *hug*
Nattljus
2017-02-10, 23:27
Jag är jobbig
Du är bra
Hej Nattis *hug*
*hug*
Så mycket rätt! \o/
Tjoho *hug*
*hug*
Nattljus
2017-02-10, 23:47
Och nu blev den dåliga dagen ännu sämre *gah!*
Jag hatar när folk blir skjutna på ställen jag besöker *mini
Jag kanske borde sluta läsa nyheterna helt och hållet? Välsignad ignorans eller vad det heter *jorgen*
StarkaUlf
2017-02-11, 00:02
Du får nog sluta besöka ställen, stanna bara hemma! \o/
Nattljus
2017-02-11, 00:07
Du får nog sluta besöka ställen, stanna bara hemma! \o/
Jag gillar hur du tänker *hug*
Får köpa hem lite D-vitamin på burk, sen struntar jag i utomhus och allt som händer där *popcorn*
StarkaUlf
2017-02-11, 06:06
Woho, vi är 44 stycken som gick vidare till morgondagen :) av 144.
Så nu är det bara sova, tidig match. Blir 45 minuter 11v11.
Team deathmatch?
StarkaUlf
2017-02-11, 06:15
Team deathmatch?
Haha, typ :D
Nattljus
2017-02-11, 06:28
Bollen är rund. Snubbla inte över den *popcorn*
Minikubik
2017-02-11, 09:17
Heja uffe friskt humör det är det som kolo gör!
Nattljus
2017-02-11, 09:59
Jag funderar på att skaffa en kanin, men jag tror jag har för många kablar och liknande bitbara saker i gnaghöjd *jorgen*
Minikubik
2017-02-11, 10:43
Jag ska åka och titta på ett hus att hyra. Kanske blir 1500 mer i månaden för sex rum med garage och trädgård, istället för 3 rum i lägenhet
Dom finns så där ingen fara, börjar dock tycka grannen ser lite smal ut så jag undrar om jag kanske länsar deras mat på nätterna jorgen*
Om det spåret inte ger något så är det nog dags att ordna en ny våg:)
Folk är jobbiga gah!*
Choklad är bra *cupid*
Hej babbla hug*
Hm är babbla mest likt choklad eller folk? eller består babbla kanske av chokladfolk alternativt folkchoklad?
Och nu blev den dåliga dagen ännu sämre gah!*
Jag hatar när folk blir skjutna på ställen jag besöker
Jag kanske borde sluta läsa nyheterna helt och hållet? Välsignad ignorans eller vad det heter jorgen*
Låter som att du besöker fel platser,föreslår att du besöker andra platser istället:D
Mycket bra! önskar vidare framgångar!
Nattljus
2017-02-11, 12:54
Jag ska åka och titta på ett hus att hyra. Kanske blir 1500 mer i månaden för sex rum med garage och trädgård, istället för 3 rum i lägenhet
Är det kaninvänligt? *popcorn*
Hm är babbla mest likt choklad eller folk? eller består babbla kanske av chokladfolk alternativt folkchoklad?
Choklad som är lik vadå? Hade folk betett sig som folk hade de varit mindre jobbiga. Är chokladmänniskor mindre jobbiga? :smash:
Jag vill ha praliner *jorgen*
Choklad som är lik vadå? Hade folk betett sig som folk hade de varit mindre jobbiga. Är chokladmänniskor mindre jobbiga? :smash:
Jag vill ha praliner *jorgen*
Ingen aning tänkte mest att dina bekymmer med folk kanske vore lättare om du kunde klona in lite chokladgenetik i människor,fast kanibalism är ju inte helt lätt att hantera heller iofs,alla dessa frågor som bara skapar fler frågor *gah!*
Minikubik
2017-02-11, 13:56
Vet ej, blev inget tittat idag. Fast kaniner har jag i stallet på landet
shadowfire
2017-02-11, 20:55
Do it!
Bo i hus > bo i lägenhet.
Hövdingen
2017-02-11, 21:22
Aj, fy fan. Det gör ont bara att titta på sånt där.
hSjd-ZDIuRU
Minikubik
2017-02-11, 22:30
Do it!
Bo i hus > bo i lägenhet.
Alla gånger, saknar att bo i hus. Nackdelen är att det är kedjehus, ni vet hela gatan fulla av exakt likadana hus sida vid sida. Får fundera lite och se hur det blir när det är färdig renoverat, om han inte har ändrat sig om att hyra ut tills dess
StarkaUlf
2017-02-12, 01:06
Det sket sig tyvärr idag :( dom plockade ut en kille från oss som spelade idag.
Dagsformen var inte den bästa tyvärr. Kom inte upp i den standarden jag själv ville, kände att det finns så mycket mer att ge en bättre dag. Man blir så jävla besviken när det känns så, när man då gått vidare från första delen. Frågan är vad man nu ska hitta på för något. Börja med golf kanske? Boxning?
Nu har jag då tröstätit som en galning. Tror att jag ska avsluta med att testa Haagen-Dazs Mangoglass. Det låter förvånansvärt fräsch jämfört med allt jag ätit hittills.
Nattljus
2017-02-12, 01:09
Glass är bra *hug*
StarkaUlf
2017-02-12, 01:21
Glass är bra *hug*
Det har jag även hunnit äta två gånger tidigare. *hug* Tre olika gelato. Jättemörk choklad, salt karamell samt päron. Alla tre kvalar in på topp 5 godaste gelato jag har ätit.
Plus en jättekanelbulle med massa frosting, en tung dubbelbakad mandel/choklad croissant (fyllt med choklad, mandelkräm och mandlar. Det godaste bakverket jag någonsin har ätit), en jättestor köttbullsmacka, en Ben & Jerrys, en proteinbar och nu en jättestor "Monster cookie" (Gjord på smör, brunsocker, Havregryn, vanilj, mjöl, jordnötssmör, chokladbitar, vitchokladbitar, smörkolabitar, valnötter).
Jag ska gå ner och använda lite av energin och styrketräna nu. \o/
Tog en bild på kanelbullen med min börs som en liten referens till storleken.
http://i.imgur.com/xDZt8JI.jpg
Halvvägs in:
http://i.imgur.com/nUogDY1.jpg
Ät glass och gå och lyft lite tunga saker för att sedan ställa ned dom igen,det löser det mesta:D
Nattljus
2017-02-12, 01:26
Med risk för att jag missat något, är du i USA utan att äta äppelpaj? *jorgen*
StarkaUlf
2017-02-12, 04:23
Ät glass och gå och lyft lite tunga saker för att sedan ställa ned dom igen,det löser det mesta:D
*hug* Och dra mig i baken så god glassen är!
Med risk för att jag missat något, är du i USA utan att äta äppelpaj? *jorgen*
Har faktiskt inte hittat något bageri som sålt äppelpaj *jorgen*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.