Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Är det bostadsrätt går det att lämna in ett förslag på ändring av reglerna och/eller att det skaffas ett lås. Iofs går det också i ett hyreshus om man nu ska vara petig men där kan det vara svårare att få genomslag.
Det är en bostadsrätt så det var precis min plan! Jag brukar vara schysst om folk frågar om man är klar/de får använda torkrummet under min tid. Men att bara stolpa in och stoppa i sin tvätt? Inte ok!
tommie-92
2013-02-07, 13:43
Ett tupplur på det här då!
Anatis87
2013-02-07, 13:49
Idag blir det att göra matlådor, men vad? Är utan inspiration känner jag
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/379670_285501781578597_1057036143_n.jpg
tommie-92
2013-02-07, 13:58
Idag blir det att göra matlådor, men vad? Är utan inspiration känner jag
Potatis är aldrig fel!!
Anatis87
2013-02-07, 13:59
Potatis är aldrig fel!!
Potatis är gött, men vad ska man ha till? :)
tommie-92
2013-02-07, 14:13
Potatis är gött, men vad ska man ha till? :)
Fläskfilé? Fisk? Kyckling? Allt funkar med potatis :d
I helgem ska jag fylla fläskfilé med en klick peppar ost och tillaga i ugnen!:d
Det är en bostadsrätt så det var precis min plan! Jag brukar vara schysst om folk frågar om man är klar/de får använda torkrummet under min tid. Men att bara stolpa in och stoppa i sin tvätt? Inte ok!
Stoppa maskinen och lägg ut alla kläder som inte tillhör dig utanför dörren till tvättstugan. Det är det enda som biter på vissa.
Vad är det för fel på folk som tycker att de kan använda grannens tid i tvättstugan hur som helst? Kul att komma ner för att hämta sina underkläder och hitta någon annans tvätt i tvättstugan. Jag vill ha lås!
Man kan skaffa egen tvättmaskin också :D
Det har vi i våran hyres, och tillgång till tvättstugan om vi vill
Man kan skaffa egen tvättmaskin också :D
Det har vi i våran hyres, och tillgång till tvättstugan om vi vill
Inte om man har ett pyttelitet badrum tyvärr!
Knäböj-mat-tupplur-kaffe.
Holmeros
2013-02-07, 16:24
Jobba kaffe jobba kaffe jobba jobba jobba biceps.
Här finns bara pest och countrymusik. Tur att musiken är bra iaf. *cupid*
Jag har pest och big bang theory! 1 av 2 är inte illa!
Här finns bara pest och countrymusik. Tur att musiken är bra iaf. *cupid*
Jag har pest och big bang theory! 1 av 2 är inte illa!
Jag har er online på babbla, känner mig awesome utan direkt skäl att kunna peka på, har läst i Madamskis journal och kommer jättemycket ihåg varför jag tycker om er och henne (Nodan slinker också med). Det är nice! Har inte så mye att säga, så tar en kopp kaffe och sitter här å myser.. skippa pesten dock, ni är bättre än att ha det så!
Jag har er online på babbla, känner mig awesome utan direkt skäl att kunna peka på, har läst i Madamskis journal och kommer jättemycket ihåg varför jag tycker om er och henne (Nodan slinker också med). Det är nice! Har inte så mye att säga, så tar en kopp kaffe och sitter här å myser.. skippa pesten dock, ni är bättre än att ha det så!
Hej Lellan! *hug* Nej pesten är dötrist, men vad ska man göra. Bara att vila och äta ordentligt så man kommer tillbaka och är bättre än någonsin! *flex*
Jag kör en OS-satsning i att äta och kolla på serier, än så länge känner jag mig säker på seger :D
Kram på dig Lellan! *hug* *cupid*
GIVE ME A GODDAMN HUG WOMEN OF BABBLA!
Pretty plz
Inte om man har ett pyttelitet badrum tyvärr!
Jag har tvättmaskn i köket. Det finns inget tvättrum och det är förbjudet att ha tvättmaskin i lägenheten. Sug på den då!
Pretty plz
*hug**kissass*
Pretty plz
*hug*
Jag har tvättmaskn i köket. Det finns inget tvättrum och det är förbjudet att ha tvättmaskin i lägenheten. Sug på den då!
Jag har diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare i min lägenhet. :cool:
Jag har diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare i min lägenhet. :cool:
Kul för dig...
Nejhepp nu ska man kanske jobba lite. Jag har tröttnat på quiz battle. Vad ska jag spela istället? Vad är det för spel som Pirahna lirar?
Suga på tvättmaskinen? Bleh! :D
Jag har diskmaskin, det är viktigast! Har man tvättmaskin i lägenheten har man även ren tvätt på tork överallt i lägenheten.
Kul för dig...
Nejhepp nu ska man kanske jobba lite. Jag har tröttnat på quiz battle. Vad ska jag spela istället? Vad är det för spel som Pirahna lirar?
Jag tycker det är rätt sympatiskt! :D
Vet inte, jag wordfeudar en del men har inte lyckats börja med några andra spel.
Hej Lellan! *hug * Nej pesten är dötrist, men vad ska man göra. Bara att vila och äta ordentligt så man kommer tillbaka och är bättre än någonsin! *flex *
*hug* Massa kram å krya på, du har rätt spirit!! Kbk!! =)
Jag har diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare i min lägenhet.
Inget i min lägenhet påminner om att jag behöver "arbeta"; jag har space och tystnad! :D Harmoni, någon som fixar om maskiner går sönder, svabbar å har sig en trappa ner där min tvätt bor när den inte finns i skåpen.
Jag kör en OS-satsning i att äta och kolla på serier, än så länge känner jag mig säker på seger : D
Kram på dig Lellan! *hug* * cupid*
*hug*
Håller tummar för ohotad seger! Kom ut på andra sidan sen, frisk å kry!!
*hug*
Suga på tvättmaskinen? Bleh! :D
Undrar om det är så man gör i Norge? *jorgen*
Har också i köket. Enda stället där det är framdraget vatten och avlopp.
Däremot är mitt kök inget kök. Bara skåpsluckor. Jävla norge.
Har också i köket. Enda stället där det är framdraget vatten och avlopp.
Däremot är mitt kök inget kök. Bara skåpsluckor. Jävla norge.
:d
Efter pendling, morgonträning och 11 timmars arbetsdag avnjöt jag just ett jättemål från Birger king sittande på tåget hem. Livsglädjen steg med 100- tals procent på bara några minuter. Nu är jak klad hest.
Efter pendling, morgonträning och 11 timmars arbetsdag avnjöt jag just ett jättemål från Birger king sittande på tåget hem. Livsglädjen steg med 100- tals procent på bara några minuter. Nu är jak klad hest.
Dat dere suger high :d
leBrownJames
2013-02-07, 20:20
Hej hej här kommer jag ny medlem spännande roligt haha kul
StarkaUlf
2013-02-07, 20:32
Hej hej här kommer jag ny medlem spännande roligt haha kul
Du har ett väldigt roligt namn iallafall :thumbup:
Godis!! \o/
Holmeros
2013-02-07, 21:01
Precis ätit god middag efter ha mördat biceps (ojä!). Nu skulle jag kunna tänka mig ungefär lika mycket mat till plus efterrätt. Så hungrig än. Fastat 25h...
StarkaUlf
2013-02-07, 21:04
Precis ätit god middag efter ha mördat biceps (ojä!). Nu skulle jag kunna tänka mig ungefär lika mycket mat till plus efterrätt. Så hungrig än. Fastat 25h...
En kladdkaka på det kanske? *popcorn*
Holmeros
2013-02-08, 05:19
Hm.. Somnade på soffan igårkväll och vaknade 04. Gick och la mig i sängen, kunde inte somna. Nu dricker jag kaffe och har bestämt mig för att kliva ner i gymmet innan jag ska till jobbet. Pretty najs friday morning!
Nattljus
2013-02-08, 06:05
Jag har druckit kaffe :cheers:
God morgon.
Inväntar hantverkare, bara 25 min sen än så länge. Tror ni jag hinner till jobbet innan lunch?
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
God morgon.
Inväntar hantverkare, bara 25 min sen än så länge. Tror ni jag hinner till jobbet innan lunch?
Inväntar tåg, bara 40 min försenat... Och det är kallt.
Alla barn, var glada å snälla nu.
Nu kan det vara slut på egentiden, jag vill ha hem min man! Inte förrän han har varit på DSP och köpt allt de har från Under Armour dock. :D
Hej madame! *cupid*
Dravena! *cupid*
Vad är det för plejs som din karl shoppar loss under armour grejjer på?? *popcorn*
Dravena! *cupid*
Vad är det för plejs som din karl shoppar loss under armour grejjer på?? *popcorn*
Dick's Sporting Goods, han är i Amerikat! *popcorn* Jag fick länken till hemsidan, sen mailade jag en jetelång lista :em:
Dick's Sporting Goods, han är i Amerikat! *popcorn* Jag fick länken till hemsidan, sen mailade jag en jetelång lista :em:
Åååååh! Jak typ elskar UA!! *cupid*
Åååååh! Jak typ elskar UA!! *cupid*
Baserat på mitt fönstershoppande gör jag också det! :D
Baserat på mitt fönstershoppande gör jag också det! :D
vad beställde du för kläder?? *popcorn* victory tank är typ min bästa träningstopp!
vad beställde du för kläder?? *popcorn* victory tank är typ min bästa träningstopp!
Precis den och typ alla andra linnen i alla färger (hoppas särskilt på att de har charm banded tank och charmed seamless tank inne!) plus ett par HeatGear Sonic All-In-One Capri (råsa!)! Skulle gärna ta hem några sport bh:ar också men de måste jag prova så jag struntade i det. Och en klassisk Adidas striped hoodie också! *drool*
Arg morgon!
Åhh, den där frasen "Tack för att du ringde, vi uppskattar din åsikt". Hotell, sjukvård, skola.. alla har övat fint.
Passerar en skola, ingen rastvakt el lärare ute. Hör en kille ropa på mig, får syn på några killar på skolgården. Skyndar dit. En kille ropar på mig, slagsmål. Jag särar dem, frågar varför de är ute? "Jag kan inte komma in, det har ringt in" säger den ensamma killen, "de är alla mot mig!".
Får fysiskt hålla isär grabbarna som sparkar och har sig. Ryter i och då börjar den argaste av lill-ligan förklara att den ensamma killen minsann går i 3:an och borde vara starkare - men att de i 1:an är större och starkare ändå. Ifrågasätter varför de slår någon de anser svagare, säger igen att nu får de gå in. Vi går mot ingångarna då säger en i 1:an till den äldre killen "jag ska ****** din morsa" och det sätter igång igen.. Särar på dem; de förklarar att jag är ju ändå inte fröken, vad gör jag där? Drar i min påse bananer. Förklarar att jag är vuxen och skickar in dem efter att jag kollat vilka klasser det rör sig om.
Går in, får tag på en lärare, ber om rektorns nummer. Läraren förklarar att det är 7 lärare sjuka, inte finns några vikarier.
Och rektorn, när man ringer, vill knappt höra om vad som hänt - beklagar att jag kände mig manad att rycka in- och så den frasen.. såklart. "Tackar för att du ringde". Skulle vara mer betryggande med "det låter inte bra" el något öht som antyder att personen reagerar. Frågar vad han ska göra åt saken, att barn blir kvar ute utan rastvakt? Han ska prata med lärarna.
Vad hände med att ta in fler vuxna?? Jösses, för 20 år sedan hade de 8 barn per skalle, nu har de 16 st. Hörs det inte hur skevt det är?? Har barn blivit mer lätthanterliga de senaste decennierna? Think not. *gah!*
Jag blir så ledsen varje gång jag läser/hör om sådana här saker Lellan, det är så jäkla illa på många skolor :(
Stackars ungar, de som slår måste ju lära sig beteendet nånstans. :(
För övrigt så undrar jag om det är möjligt att sluta ha pest snart, kthxbai.
Lellan - Bra att du gick i mellan! Att skolan inte tar allvarligare på det är skrämmande... Vilken skola var det?
Sjuk nu igen? Går verkligen i omgångar det här..!
Helt vansinnigt, blev nog inte riktigt frisk första gången.
Jag blir så ledsen varje gång jag läser/hör om sådana här saker Lellan, det är så jäkla illa på många skolor :(
Problemet är ju att det inte "finns" folk - så knasigt och märkligt att det finns hög arbetslöshet men inga vuxna resurser..
Stackars ungar, de som slår måste ju lära sig beteendet nånstans. :(
Ungar kan agera skit av så många skäl, men att det finns så få vuxna är riktigt illa.. ingen var nog oskyldig, men led ändå med den ensamme killen för man såg hur han skämdes över att vara äldre men behöva ropa på hjälp.
(pest kan inte vara för evigt, krya!!)
Lellan - Bra att du gick i mellan! Att skolan inte tar allvarligare på det är skrämmande... Vilken skola var det?
Sonens.. :/ Som ska vara bra, och jag har gott intryck av pedagogerna. Men om de är sjuka måste det ju finnas ersättare, lät helgalet med 7 sjuka och brist på vikarer.. Och att lagstiftningen gällande hur många barn/pedagog har ändrats så radikalt till det sämre.
Sen att man "rycker" in - det gör man ju. Blir ju ett riktigt skevt samhälle om man bara ska ta hand om egna ungar, "it takes a village".
Ska iaf ha möte med rektorn av annan anledning, nu nämnde jag inte att jag var förälder till barn på skolan, men då tänker jag ta upp det igen.
Waowsan har varit här med vindruvor till mig! *cupid*
Nu har jag handlat åt både mig och Dravena, nu behöver jag paus! cofffee
Nattljus
2013-02-08, 12:42
Provade en ny sorts marabou choklad och blev besviken. Borde köpt helnöt, det kan faktiskt inte bli bättre än perfekt *cupid*
det där nya med hasselnötnougat crispen är ju kanon... var det den du köpte ?
Nattljus
2013-02-08, 12:48
Just den, ja. Och jag tänker inte säga att den smakade illa, men den var inte perfekt *mini
Man blir mer och mer oroad för när ungarna ska börja skolan (med tanke på förmiddagens debatt här i babbla). Nu på dagis är dom 15 ungar på 3 vuxna. Det känns ändå ok kan jag tycka. Men sen i skolan när de i många fall är över 20 st i en klass. Hur ska en lärare kunna hålla koll på dom alla? Speciellt på raster då lärare faktiskt också måste få en paus ibland. Då kanske det är 1 lärare på 60 ungar ute på gården i bästa fall. Hur ska det gå ihop?
Som någon påpekade så finns det massor av folk utan jobb som faktiskt vill jobba. Måste vara samhällsekonomiskt bättre att de får lön från kommunen istället för A-kassa eller socialbidrag. På så många plan.
förövrigt har jag hunnit med att träna samt äta en fredagsburgare i trevligt sällskap. Nu måste jag nog få lite jobb gjort idag också innan jag åker hem och tar helg.
StarkaUlf
2013-02-08, 14:25
Fortfarande torra händer, Vunnis?
Har hittat en hudkräm som gör underverk för mig. Nu har inte börjat blöda från mina händer på 3 veckor!! \o/ Och då har jag ändå testat alla apotekets fetaste krämer tidigare utan framgång.
Billig och bra.
Nattljus
2013-02-08, 14:44
https://i.chzbgr.com/maxW500/7017273344/h5E95FF11/
Lättjan har ett hårt grepp om mig... Tränat två pass/vecka sen nyår typ. Inte för att jag inte haft tid med mer utan bara för att jag är slö... Alldeles för lite och jävligt obra...
Nattljus
2013-02-08, 17:09
Huvudvärk *gah!*
När jag skriver smoothie så säger rättstavningsprogrammet att det är fel och föreslår istället lesothier :MrT:
Nattljus
2013-02-08, 17:14
När jag skriver smoothie så säger rättstavningsprogrammet att det är fel och föreslår istället lesothier :MrT:
Köp en gammal skrivmaskin istället. Den käftar inte emot när man stavar fel *rolleyes*
Köp en gammal skrivmaskin istället. Den käftar inte emot när man stavar fel *rolleyes*
Attans, skulle ha tänkt på det innan jag köpte ny dator. Nu har jag shoppingförbud ett tag framöver.
Nattljus
2013-02-08, 17:33
Attans, skulle ha tänkt på det innan jag köpte ny dator. Nu har jag shoppingförbud ett tag framöver.
En dator har ju iofs andra fördelar. Man kan lägga patiens utan att riskera att skära sig på korten *popcorn*
Jag borde ha diskat nu.. Hoppas min astralkropp har gjort det när jag går ut i köket och ser efter.
Jag har fredagsvin (klockan är långt efter halv sex!) och en lasagne i ugnen. :D :cheers:
Kl är bara 7 och båda barnen har somnat redan. Sambon är borta och jag äter ugnspannkaka med bacon och spenat. Blir det mycket bättre en fredag i februari?
Kl är bara 7 och båda barnen har somnat redan. Sambon är borta och jag äter ugnspannkaka med bacon och spenat. Blir det mycket bättre en fredag i februari?
Jag är ensam hemma, dricker lite vin och kollar på the wrestler på Netflix. Jovars!
Jag har fredagsvin (klockan är långt efter halv sex!) och en lasagne i ugnen. :D :cheers:
Alltså du vet när det blir så där att man försöker och försöker men verkligen inte kan låta bli...
... varför har du vinet i ugnen?
*rolleyes*
Ooh vin!
Jag har äntligen vin! Hejja mela handlat vin!
Olegh har inte handlat öl. Illa.
Jag är ensam hemma, dricker lite vin och kollar på the wrestler på Netflix. Jovars!
Följer upp med en stor skål frukt och keso. Smyger in 2 cocosbollar också, får ju inte bli för nyttigt en fredagkväll.
Följer upp med en stor skål frukt och keso. Smyger in 2 cocosbollar också, får ju inte bli för nyttigt en fredagkväll.
Jag är sjuk, så jag satsar på att man blir frisk av mycket energi. :em:
Blev dock piggare av bilden maken skickade med en stor påse från Dick's Sporting Goods och en lika stor full påse från Victoria's Secret :D
Dålig planering Olegh!
Verkligen. Glasbanken får kanske bli morgondagens utflykt. Till Oleghs försvar ska dock sägas att Olegh är ganska bra på att planera, bara dålig på att följa den.
StarkaUlf
2013-02-08, 22:14
Äntligen helg!! \o/
Skotta tak imorgon. Wieehoo.....
Don Rosas anledningar till varför han slutade teckna: http://career-end.donrosa.de/
StarkaUlf
2013-02-08, 22:35
Hade tänkt vara rebellisk och vara vaken till längre än 00.00 idag. Men det verkar nog skita sig :sleep:
God natt!
God morgon!
Inte riktigt det här som va meningen med att lägga sig redan 11 igår.
Nattljus
2013-02-09, 05:22
Kaffe *cupid*
tommie-92
2013-02-09, 06:03
Celsius *cupid*
Snöskottning om ett tag!
Här har det redan skottats av snöröjningen, vaknade kvart i sju. Tack tack. >.< Men å andra sidan brukar de ju komma kvart i fem på vardagar, så det är ju en typ av sovmorgon.
TcAnders
2013-02-09, 08:24
Inatt blev jag farsa!!! :hbang::hbang:
Inatt blev jag farsa!!! :hbang::hbang:
Grattis! :thumbup: Vilken sort fick du?
Grattis anders!
Idag blev jag väckt av Waowsan, that's a first!
StarkaUlf
2013-02-09, 09:35
You, ma'am, are very lucky.
Indoodles. :o
StarkaUlf
2013-02-09, 09:42
Oh, ett nytt språk. Spännande *popcorn* Är det så ni pandor talar med varandra?
Ja alltså, jag skickade ett mess så hon vaknade. ;) Minds in the gutter... :rolleyes:
Oh, ett nytt språk. Spännande *popcorn* Är det så ni pandor talar med varandra?
Meh. :rolleyes:
Ja alltså, jag skickade ett mess så hon vaknade. ;) Minds in the gutter... :rolleyes:
Tusan. Vi satsade stenhårt på snusk. På något vis. Vilket som helst! *gah!*
Förlåt? ;) *hug*
Sorry to disappoint darlings! Fast det vibrerade förvisso i sängen... :D :naughty:
StarkaUlf
2013-02-09, 09:49
Silly me! :smash:
Ja eller hur! Jag hade också gärna blivit väckt av ett sms från en fin tjej. Men that's not gonna happen'! :(
Sorry to disappoint darlings! Fast det vibrerade förvisso i sängen... :D :naughty:
:naughty:
Silly me! :smash :
Ja eller hur! Jag hade också gärna blivit väckt av ett sms från en fin tjej. Men that's not gonna happen'! :(
Stackars Ulf! *hug*
StarkaUlf
2013-02-09, 09:54
Stackars Ulf! *hug*
En Babbla-kram duger gott och väl för mig! Bra start på dagen! *hug*
Förlåt? ; ) *h ug*
That's okey, now makeup-kiss! *popcorn*
Sorry to disappoint darlings! Fast det vibrerade förvisso i sängen... : D :nau ghty:
Tiiiiiiih. Pirribäret. *cupid*
En Babbla-kram duger gott och väl för mig! Bra start på dagen! *h ug*
jag får pannkakor snart också. Om bara hondendär som sover i min säng kunde få för sig att vakna nångång. :smash:
http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=46321815
http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=46321815
:laugh:
Idag har jag lovat att rasta mannens bil. Håll tummarna för att jag inte lägger den i diket!
Idag blir jag sambo på riktigt. Dka hämta mannens sista grejer och lägga ut hans rum för uthyrning :)
Idag blir jag sambo på riktigt. Dka hämta mannens sista grejer och lägga ut hans rum för uthyrning :)
Kan inte hämta själv? Har du inte lärt han apport?
:thumbup:
StarkaUlf
2013-02-09, 11:38
jag får pannkakor snart också. Om bara hondendär som sover i min säng kunde få för sig att vakna nångång. :smash:
Nooo way!! :eek:
Du måste genast få liv i dennadär!! Kan ju inte gå miste om pannkakor *popcorn*
*slap* hörru! min säng
Fine. Mina pannkakor. *popcorn*
StarkaUlf
2013-02-09, 11:57
*slap* hörru! min säng
Fine. Mina pannkakor. *popcorn*
We have a winner! \o/
Pitsa till lunch och brownies till middag. Bra mat :)
Tiih. *cupid*
Jag fick pizza till middag igår, och brownie till kvällsmat dagen innan dess. Vi är bra. =D
tommie-92
2013-02-09, 12:01
Kött, bulgur och ost till lunch - win.
StarkaUlf
2013-02-09, 12:07
Tiih. *cupid*
Jag fick pizza till middag igår, och brownie till kvällsmat dagen innan dess. Vi är bra. =D
Se där! "Great minds eat alike"? *popcorn* Tycker nästan vi är och nosar på "bäst"-titeln *rolleyes*
Kött, bulgur och ost till lunch - win.
Så länge där är kött och ost, är det godkänt!!
Kan inte hämta själv? Har du inte lärt han apport?
Hans bil är utlånad :/ och jag är en väldigt snäll flickvän ;)
Jag förutspår att "Vem är denna underbara kvinna?" kommer bli helgens tråd innan den ryker. Dis gone be guuuuuud! *popcorn*
Se där! "Great minds eat alike"? *popcorn* Tycker nästan vi är och nosar på "bäst"-titeln *rolleyes*
Verkar så. *cupid*
Jag tycker inte om ost. :( :em:
Farmors hjortronsylt och pannkisar :D
Försvann kvinna-tråden nu, dravena? :o
Ååååååh hjortronsylt! *cupid*
Jag förutspår att "Vem är denna underbara kvinna?" kommer bli helgens tråd innan den ryker. Dis gone be guuuuuud! *popcorn*
Den har potential :D
Jag vakanade utan klocka idag. Utvilad :Virro
Försvann kvinna-tråden nu, dravena? :o
Nej, den ligger på förstasidan!
StarkaUlf
2013-02-09, 12:14
Verkar så. *cupid*
Jag tycker inte om ost. :em:
Du är förlåten. Du är bättre än ost, sådeså!
Farmors hjortronsylt och pannkisar :D
Hmm.. Har du varit och snott några av pandas pannkakor? *jorgen* Fast så snäll som han är så bjöd han säkert på några!
Nu måste jag fara och hjälpa min fader skotta av snön från deras hustak. Vill inte att han ska få en hjärtinfarkt!! *hug*
Ska jag ligga här i soffan hela dagen eller ska jag faktiskt göra något idag? Vad säger kolo?
Ska jag ligga här i soffan hela dagen eller ska jag faktiskt göra något idag? Vad säger kolo?
Jag röstar för soffan!
Åh hjortronsylt. *cupid*
Ååååååh hjortronsylt! *cupid*
nanannnaanaanNAAA jag har men inte niiiIIiiii *kissass*
nanannnaanaanNAAA jag har men inte niiiIIiiii *kissass*
*cry*
Du är förlåten. Du är bättre än ost, sådeså!
Hmm.. Har du varit och snott några av pandas pannkakor? *jor gen* Fast så snäll som han är så bjöd han säkert på några!
Nu måste jag fara och hjälpa min fader skotta av snön från deras hustak. Vill inte att han ska få en hjärtinfarkt!! *hug*
*love*
Hon fick pankisar. Fan fick jag för det nu'rå? Oo
Akta dig för att bli andfådd bara. : >
nanannnaanaanNAAA jag har men inte niiiIIiiii *kiss ass*
Jag hade bjutt bort den om dom var här. <3
Btw! Varm hjortronsylt på glass <3
Jag har nog faktiskt sylt i frysen. Men ingen glass för den har jag ätit upp. Jag är faktiskt sjuk!
wao och dravena, pillar ni också ut hjortronen ur hjortronsylten? :laugh:
wao och dravena, pillar ni också ut hjortronen ur hjortronsylten? :laugh:
Varför skulle jag göra nåt sånt konstigt?
hon som sitter här gör det. Hon är annorlundare än er. :rolleyes:
tommie-92
2013-02-09, 12:32
Åh ja! Ost till allt!!
Nattljus
2013-02-09, 13:42
Du borde ta en tupplur och drömma söta drömmar. Allt känns bättre när man drömmer vackert :sleep:
Du borde ta en tupplur och drömma söta drömmar. Allt känns bättre när man drömmer vackert :sleep:
Vaknade faktiskt utvilad idag utan klocka. *stolt* Nu käkar jag chokladbollssmet och kollar på fotboll. Tvättar gör jag med och kolosurfar.
Nattljus
2013-02-09, 13:56
Oj, kan du göra flera saker samtidigt? Det måste vara praktiskt *jorgen*
Oj, kan du göra flera saker samtidigt? Det måste vara praktiskt *jorgen*
Japp, sån är jag :)
Men det kan ju du också. Jag är övertygad om att du kan dricka kaffe och surfa samtidigt. Inte illa det.
Nattljus
2013-02-09, 14:29
Jag är övertygad om att du kan dricka kaffe och surfa samtidigt.
Inte utan att antingen spilla av kaffet eller tappa fokus på skärmen *gah!*
StarkaUlf
2013-02-09, 14:30
Du är en bra son Ulf!
Tack Dravena! *hug*
*love*
Hon fick pankisar. Fan fick jag för det nu'rå? Oo
Akta dig för att bli andfådd bara. : >
Hon kanske delar med sig av sängen inatt :naughty: :em:
Det gick bra!! Blev bara andfådd en gång tror jag. Sen fick jag kakor och mjölk \o/
Har ätit för mkt salt, dör typ.. tips?
Om en sås blir för salt brukar jag lägga i potatis, det brukar hjälpa. Men jag tror inte det funkar att soppa en rå potatis i käften.. :D
Har ätit för mkt salt, dör typ.. tips?
Om en sås blir för salt brukar jag lägga i potatis, det brukar hjälpa. Men jag tror inte det funkar att soppa en rå potatis i käften.. :D
Drick vatten?
Jag åt en gång upp jättemycket salt på en efterfest. Blev lovad 500 spänn om jag gjorde det. Har aldrig spytt så mycket i hela mitt liv.
Min familj är på väg till alperna atm och jag drömde att dom kraschade och vaknade svettig, vaknade sen på morgonen och loggade in på aftonbladet och såg http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16211572.ab
Nu var det ju inte dom men fan den chocken
Tragiskt för de inblandades familj hursomhelst :(
StarkaUlf
2013-02-09, 15:10
Hihi. Caturday is here!
http://1.bp.blogspot.com/-BgBsbRPiWkQ/UFdR44uQmlI/AAAAAAAAK60/WMXV2Bz2Kmg/s1600/Cute-cats-in-glass-775305.jpg
Hmm, jag tänkte handla godis men kunde inte bestämma mig för vad jag ville ha. Så det blev inget. Kanske bäst så.
StarkaUlf
2013-02-09, 15:46
Hmm, jag tänkte handla godis men kunde inte bestämma mig för vad jag ville ha. Så det blev inget. Kanske bäst så.
*gah!* Du borde ha köpt allt du var sugen på och ätit upp det.
TcAnders
2013-02-09, 15:48
Grattis! :thumbup: Vilken sort fick du?
Grattis anders!
Tackar!
Det blev en pojk (:
Okej, jag var alltså inte så frisk som jag trodde. *kollapsar i soffan*
Jag har ett nytt beroende. Meller ruller. Caramel chocolate chews. Mums. Tar slut på 2 min. Kärlek
Okej, jag var alltså inte så frisk som jag trodde. *kollapsar i soffan*
Soffa slappare förena er. Tillsammans ska vi ta över världen
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Holmeros
2013-02-09, 16:16
Jag vill ha riktigt god mat, men orkar inte laga mat i flera timmar. Tips?
Soffa slappare förena er. Tillsammans ska vi ta över världen
Inte om du särskriver så där förfärligt. Soffslappare kan jag dock tänka mig att vara. ;)
Inte om du särskriver så där förfärligt. Soffslappare kan jag dock tänka mig att vara. ;)
Du får ursäkta mig. Telefonen vill inte som jag vill. I tillägg så får jag kramp i armarna av att hålla telefonen, tränade nog lite för hårt igår.
Skriv gärna ner länken oxå.
Mvh AJ
Fläskpannkaka?
Du får ursäkta mig. Telefonen vill inte som jag vill. I tillägg så får jag kramp i armarna av att hålla telefonen, tränade nog lite för hårt igår.
Okej då. *hug*
Holmros:
Lövbiffrullar med mögelost och pressad potatis.
Eller lövbiff med gorgonzolasås och pasta.
Okej då. *hug*
O tack. Kramar tycker jag om. Får mitt skägg godkänt i skäggtråden?
ChewChew
2013-02-09, 16:25
Någon som kan tipsa om något schysst ställe att åka till i Italien i sommar som en weekendresa? Har titta lite på Milano men kan vara bra att bredda sökandet lite.
O tack. Kramar tycker jag om. Får mitt skägg godkänt i skäggtråden?
Lite glest på kinden där fortfarande, annars bra längd och form. :thumbup: Ge det lite tid så bör det kanske komma ifatt sig själv? Jag är ingen skäggexpert, mer än att jag gillar skägg. :D
Någon som kan tipsa om något schysst ställe att åka till i Italien i sommar som en weekendresa? Har titta lite på Milano men kan vara bra att bredda sökandet lite.
Jag älskar Italien. Sikta in dig på södra Italien så får du en bättre upplevelse. Jag röstar på Leece. Fotboll kultur mat och stränder
Lite glest på kinden där fortfarande, annars bra längd och form. :thumbup: Ge det lite tid så bör det kanske komma ifatt sig själv? Jag är ingen skäggexpert, mer än att jag gillar skägg. :D
Jag är nog dömd till att ha det glest på kinderna men jag kämpar på. Matar skägget med öl nu. Då borde det väl växa :-)
Jag är nog dömd till att ha det glest på kinderna men jag kämpar på. Matar skägget med öl nu. Då borde det väl växa :-)
Good plan! :thumbup:
Jag har sex stora ölar. Lite för lite för en vuxen karl eller vad säger ni?
Jag har sex stora ölar. Lite för lite för en vuxen karl eller vad säger ni?
Lite klent kanske?
Jag glömde köpa vin. Vinkris! O.o Jag har förvisso tre flaskor rött, men det tål jag ju inte...
Lite klent kanske?
Jag glömde köpa vin. Vinkris! O.o Jag har förvisso tre flaskor rött, men det tål jag ju inte...
Det var visst snålskeden som handlade. Får köpa mer i halvtid.
Live on the edge. Så kan vi styra världen från soffan imorgon också. Take the red whine
Det var visst snålskeden som handlade. Får köpa mer i halvtid.
Live on the edge. Så kan vi styra världen från soffan imorgon också. Take the red whine
Mja... Får se. Jag har en halvflaska Amarone, men det känns jävligt slött att dricka det framför Sagan om Ringen ensam en lördag. :P
Holmeros
2013-02-09, 16:55
Mja... Får se. Jag har en halvflaska Amarone, men det känns jävligt slött att dricka det framför Sagan om Ringen ensam en lördag. :P
Amarone... <3
Jag kollar på stoke_reading på en taskig stream och dricker öl iförd ett trasigt linne.
Tycker nog ditt alternativ låter sexigare
Jag kollar på stoke_reading på en taskig stream och dricker öl iförd ett trasigt linne.
Tycker nog ditt alternativ låter sexigare
Jag får glass iaf. Det är ju synd om mig som är sjuk. :d
Jag får glass iaf. Det är ju synd om mig som är sjuk. :d
Klart du ska ha glass om du är sjuk! Det är väl egentligen därför som jag dricker öl. Har ju sån träningsvärk. *lögn*
Klart du ska ha glass om du är sjuk! Det är väl egentligen därför som jag dricker öl. Har ju sån träningsvärk. *lögn*
:laugh:
Jag har ingen glass fast jag är sjuk! :(
Southwind
2013-02-09, 17:29
"It drinks you alive."
Mohahahahaha:devil:
jggBfj4eVNU
Jag har en flaska asti cinzano. Komsi! Jag bjuder :)
Jag har tagit en flaska rött av mannen, han har ändå typ 12 flaskor whisky och 20 öl. Han klarar sig. Jag har bara astin och pina colada och typ..rom och andra likörer..
Nej nej, jag ligger i pyjamasbyxor och väntar på att min semledeg ska ha jäst färdigt :D med vin! Kommer att bli pene semlor
Note to self; ge fan i att handla utan att känna efter och på så sätt få det att verka som om jag känner massor för människan jag träffar och sen hipp som happ dra i stoppsnöret.
Sällan kul att vara anledningen till att folk gråter...
Blev precis hårt tagen bakifrån ;)
Blev precis hårt tagen bakifrån ;)
And we really don't care.
And we really don't care.
Ska jag länka min sexblogg??? Eller räknas det som reklam?
Nej, det räknas nog bara som störande och korkat. Det finns nog andra forum som passar dig bättre verkar det som.
Southwind
2013-02-09, 17:43
:d
Det räknas förhoppningsvis som brott mot forumreglerna.
Nu börjar man ju undra om mallis inte är ett troll trots allt. Men länka på du, finns säkert många tonårsgrabbar som blir till sig.
ChewChew
2013-02-09, 17:51
Jag älskar Italien. Sikta in dig på södra Italien så får du en bättre upplevelse. Jag röstar på Leece. Fotboll kultur mat och stränder
Tack! Ska kolla upp det. :)
WHITEFOLKS
2013-02-09, 17:53
Vaddå, hejtar ni på folk som är sexuellt frigjorda?
Inte alls, folk får ligga hur mycket de vill. Det betyder inte att de måste berätta om det för folk som inte är intresserade av att höra. Därav hänvisning till andra sorters forum där det kanske uppskattas mer.
TJejer gillar sex precis lika mycket som
Killar!! Idioter
Killar!! Idioter
Fint att du tolkar det så. Uppskattar personangreppen också, verkligen.
Killar!! Idioter
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=194863&page=24
Svara nu vem som hade rätt!! *gah!*
Nu börjar man ju undra om mallis inte är ett troll trots allt. Men länka på du, finns säkert många tonårsgrabbar som blir till sig.
Jag tror att mallis är en tystlåten 14 årig pojke som är okysst och avundsjuk på sina klasskompisar som börjat exprimentera med sex.
jasonmago
2013-02-09, 18:07
Jag tror att mallis är en tystlåten 14 årig pojke som är okysst och avundsjuk på sina klasskompisar som börjat exprimentera med sex.
Eller en otroligt skum person bara. Vem kastar ur sig "jag blev precis tagen hårt bakifrån" på ett träningsforum? :smash:
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:07
Happ då blev mallis bannad. Jag antar att det inte var pga posten om nyligen upplevda sexhändelser.
Intressant att ni var så anti att någon skrev av sig om något de nyligen upplevt och som de hade uppskattat :)
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:08
Eller en otroligt skum person bara. Vem kastar ur sig "jag blev precis tagen hårt bakifrån" på ett träningsforum? :smash:
Varför inte? Tror det finns gott om förespråkare här för att sex inte ska vara en "big deal".
Happ då blev mallis bannad. Jag antar att det inte var pga posten om nyligen upplevda sexhändelser.
Intressant att ni var så anti att någon skrev av sig om något de nyligen upplevt och som de hade uppskattat :)
Jag pratar inte ens om sex så närgånget med mina närmaste vänner, varför skulle jag vara intresserad av nån fullständig främlings sexliv?
Folk får ligga bäst de vill, men jag behöver verkligen inte höra om det.
Är det verkligen så du väljer att tolka den här diskussionen?
Jag pratar inte ens om sex så närgånget med mina närmaste vänner, varför skulle jag vara intresserad av nån fullständig främlings sexliv?
Folk får ligga bäst de vill, men jag behöver verkligen inte höra om det.
Nej tack, det tycker jag inte att vi ska börja med :D
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:11
Ja det förstår jag att du inte har något behov av det men lite tolerans kanske kan vara på sin plats för andras uttryckande.
Det var ju inte som om det på något sätt nedvärderade eller skadade andra, den enda "värdefunktionen" i det hela var ju det man tillskriver sex.
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:12
Är det verkligen så du väljer att tolka den här diskussionen?
Jag väljer att ha det utgångsläget ja. Att någon bara skrev av sig. Hur väljer du att tolka den?
Ungefär lika konstigt som att posta små gulliga kattungar
Jag väljer att ha det utgångsläget ja. Att någon bara skrev av sig. Hur väljer du att tolka den?
Att någon medvetet provocerar för att få reaktioner? Det finns väl inga sociala sammanhang där det är ok att utan anledning börja redogöra för sin senaste sexuella upplevelse? Förutom kanske på vissa forum där det är ett gemensamt intresse, då kan man ju hålla sig dit.
Ungefär lika konstigt som att posta små gulliga kattungar
inte ofta jag plussettar ett inlägg eller ens skriver i den här tråden men... +1
*facepalm*
Hen behövde bara lite uppmärksamhet. Inte mer spännande än så. Vill man prata snusk så kan man göra det med människor man vet är bekväma med det. Man får anpassa konversation efter publik.
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:18
Att någon medvetet provocerar för att få reaktioner? Det finns väl inga sociala sammanhang där det är ok att utan anledning börja redogöra för sin senaste sexuella upplevelse? Förutom kanske på vissa forum där det är ett gemensamt intresse, då kan man ju hålla sig dit.
Det finns ju rätt mycket här i babbla som inte funkar att slänga in ett "vanligt socialt sammanhang" så dunno.
Jag ser babbla lite som ett ställe där man kan prata om allt och alla eller bara släng in ett känslouttryck om man nu känner för det. Sålänge det inte är "skadande" så att säga dvs hets mot folkgrupp eller liknande.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=194863&page=24
Svara nu vem som hade rätt!! *gah!*
vi fick aldrig något svar :(
Latissimus Dorsi
2013-02-09, 18:20
r.i.p mallis. tror seriöst det var ett troll
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:20
*facepalm*
Hen behövde bara lite uppmärksamhet. Inte mer spännande än så. Vill man prata snusk så kan man göra det med människor man vet är bekväma med det. Man får anpassa konversation efter publik.
Jo jag är medveten om att det med största sannolikhet var uppmärksamhet det törstades efter. Varför jag tog upp att det kanske inte var det var för att jag åkte på diss och kallades för hycklande och "nedtryckande av kvinnlig sexualitet" i ett liknande sammanhang.
Skillnaden att nu var det o_wao och dravena som påpekade att "de tyckte det var för mycket" och inte "den griniga whitefolks".
vi fick aldrig något svar :(
Ne, jäkla babblare :( hur ska man gå vidare med sitt liv nu...
Du kommer nog undan med det mesta här. Det handlar mycket om hur man lägger fram det. Kallar man folk för idioter så blir det inget bra samtal
Jag har inte sagt nåt alls om kvinnlig sexualitet, jag hade reagerat likadant om någon kille hade skrivit samma sak.
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:24
Jag har inte sagt nåt alls om kvinnlig sexualitet, jag hade reagerat likadant om någon kille hade skrivit samma sak.
Japp och det hade inte jag heller och jag hade i sammanhanget gjort samma mot en kille. Ändå ingrep Jaaaaaaaaaaag och fick sedan uppbackning av diverse som höll med.
när jag ändå är här så kan jag dela med mig att jag nyss åt 400g toblerone och 500g keso. Mätt och belåten
pls respond
Nej tack, det tycker jag inte att vi ska börja med :D
Let's not.
Det är baske mig hopplöst att diskutera med dig, ibland tror jag att du missförstår folk med flit.
när jag ändå är här så kan jag dela med mig att jag nyss åt 400g toblerone och 500g keso. Mätt och belåten
pls respond
Toblerone är gott! Keso är ekligt. ^^
pls respond
Good for you.
Bara att bli tagen bakifrån för en komplett lördag
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:33
Let's not.
Det är baske mig hopplöst att diskutera med dig, ibland tror jag att du missförstår folk med flit.
Jag missförstår inte med flit.
Dock kan jag, som i det här sammanhanget, spela något av en djävulens advokat för att påpeka det jag tycker är inkonsekvens och kanske hycklande i folks åsikter och beteenden.
Jag väljer även ibland att argumentera emot personlig preferens för det större syftet lite i stil med: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
Jag missförstår inte med flit.
Dock kan jag, som i det här sammanhanget, spela något av en djävulens advokat för att påpeka det jag tycker är inkonsekvens och kanske hycklande i folks åsikter och beteenden.
Jag väljer även ibland att argumentera emot personlig preferens för det större syftet lite i stil med: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
Jag ger upp hur som helst. :rolleyes:
Toblerone är gott! Keso är ekligt. ^^
agree to disagree, keso är fina grejjer
Bara att bli tagen bakifrån för en komplett lördag
hehe, skippar det
pls respond
Woah! Lite tobleronetårta på det så är kvällen nästan komplett!
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:40
Jag ger upp hur som helst. :rolleyes:
Ok "ge upp" och släng med en "sista pik".
Jag vet inte om jag brukar ge upp i sig men jag kan mycket väl revidera mina åsikter och ståndpunkter på frågor om det visar sig vara motiverat.
Woah! Lite tobleronetårta på det så är kvällen nästan komplett!
"nästan komplett" *rolleyes*
får inte plats med en en druva till
tommie-92
2013-02-09, 18:52
Klämde en burk vanilj kesella till efterrätt, det är ju lördag!
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:52
Jag har inte ätit än, tänkte göra det efter träningen. Inte ens då blir det riktigt pressande för att man redan är för tjåkk :(
Sötsug är bara förnamnet...
"nästan komplett" *rolleyes*
får inte plats med en en druva till
Dåligt!
Jag har bakat semlor och håller på att laga kebab..omnomnom
WHITEFOLKS
2013-02-09, 18:59
Dåligt!
Jag har bakat semlor och håller på att laga kebab..omnomnom
Är du bra på att göra semlor?
Är du bra på att göra semlor?
Glutenfria. De blev riktigt saftiga och goda.
http://img.tapatalk.com/d/13/02/10/uquvy3ep.jpg
Jaha, nu blev det varmt. *bygger om täckesfortet* Kanske lite förkyld fortfarande då? :(
WHITEFOLKS
2013-02-09, 19:08
Ser nis ut, kan nog funka bra med glutenfritt också. Bra jobbat.
O_wao: inga andra symptom som snuvigheter/halsont/allmänt irriterad slemhinnor?
UUUUAAARGL!*dregel**H.Simpson*
Älskar semlor!*cupid*
Jag brukar köpa färdigt semelbröd när jag skall meka egna.
Mandelmassa köper jag också färdig men moddar den lite.
Skållar, skalar & hackar mandlar som blandas ner i mandelmassan(som fått smälta i kastrull) samt en skvätt vatten för att få en krämigare spritsvänlig konsistens.
Pricken över i't som grädde på moset är att käka dom med varm mjölk smaksatt med lite vanilj.:P
Jag tror jag vet vad jag skall göra efter gymet imorrn.
Eftersom jag ändå skall iväg å handla så får det nog även slinka ner lite semelrelaterat i korgen.;)
Semlor är ytterligare en godsak som jag missbrukat i min ungdom..
Rättelse: Min yngre ungdom. Jag är givetvis oerhört ungdomlig fortfarande.
Fina semlor Mela! :thumbup:
Holmeros
2013-02-09, 19:30
Rolig babbla-läsning :D
Jag orkade inte laga någon mat alls idag. Köpte en lunda special på amanos istället.. :D
Är inte mätt heller. Ostbågar, plz.
Nu har jag också checkat in i sjukbåset.
I want moar!
Men måste spara plats till kebaben.
Välkommen madame! Jag har två katter, vindruvor och skitstarkt kortison.
UUUUAAARGL!*dregel**H.Simpson*
Älskar semlor!*cupid*
Jag brukar köpa färdigt semelbröd när jag skall meka egna.
Mandelmassa köper jag också färdig men moddar den lite.
Skållar, skalar & hackar mandlar som blandas ner i mandelmassan(som fått smälta i kastrull) samt en skvätt vatten för att få en krämigare spritsvänlig konsistens.
Pricken över i't som grädde på moset är att käka dom med varm mjölk smaksatt med lite vanilj.:P
Jag tror jag vet vad jag skall göra efter gymet imorrn.
Eftersom jag ändå skall iväg å handla så får det nog även slinka ner lite semelrelaterat i korgen.;)
Nu har jag bakat bullarna. Köpt marsipan, mandelmassa finns inte i norge, och färdig sprutgrädde :P
Holmeros
2013-02-09, 19:40
I want moar!
Men måste spara plats till kebaben.
Der fanns kebab på min pizza. Malmös bästa. I want moar!
Tack för lövbiffstipsen btw. Lövbiff får det nog bli till söndagsmiddag!
Der fanns kebab på min pizza. Malmös bästa. I want moar!
Tack för lövbiffstipsen btw. Lövbiff får det nog bli till söndagsmiddag!
Mannen gör kebab på fransyska. Jag tittar på :D
Lövbiff är niiice
WHITEFOLKS
2013-02-09, 19:48
Är det kebab som i "grillspett" eller kebab som i "kebabsmak"?
PureWhey
2013-02-09, 19:52
Är det kebab som i "grillspett" eller kebab som i "kebabsmak"?
hahaha, va?
Kebab som i kött som kokas i salsa och äts i pitabröd med sallad och römme :)
Välkommen madame! Jag har två katter, vindruvor och skitstarkt kortison.
Tack!
Jag har mina lunchlådor som jag skulle haft på jobbet idag. Senare ikväll är jag nog hemma hos en katt och dess ägare och får vård :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.