Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Båda två älskar ost men det var meningen att bli en nyttig soppa.:D Vi har tagit ut de kulinariska svängarna rätt ordentligt på senaste tiden.
Då har jag inga förslag. :cool: Spenatsoppa har jag däremot en utmärkt och mycket lean variant på.
blasfemi av högsta graden :MrT:
du hamnar i helvetet :devil:
Eternal smärta? Motiverande. Bring it! :cool:
Kan man få den med nattetid med snö och fullmåne?
Då har jag inga förslag. :cool: Spenatsoppa har jag däremot en utmärkt och mycket lean variant på.
Pray tell!
Nattljus
2011-02-21, 15:26
vet inte, jag är bara vikarierande gudom. ordinarie kaffegud återkommer någon gång under resterande evighet. fråga igen då :)
ChewChew
2011-02-21, 15:28
Behöver en hobby.
Pray tell!
Wao! Jag vill ha recept! Jag skall snart handla! Pwetty pwease?
vet inte, jag är bara vikarierande gudom. ordinarie kaffegud återkommer någon gång under resterande evighet. fråga igen då :)
Du kan inte skriva en lapp eller så? Förmedla frågan vidare? Jag kanske glömmer bort det annars. :(
Nattljus
2011-02-21, 15:32
Du kan inte skriva en lapp eller så? Förmedla frågan vidare? Jag kanske glömmer bort det annars. :(
ok, jag skriver upp det på en rosa post-it och hänger upp den någonstans östan om väst, västan om öst. går inte att missa :)
Wao! Jag vill ha recept! Jag skall snart handla! Pwetty pwease?
Jajaja. Tänk på att jag är sjuk och försvagad.
Du behöver:
fryst spenat
en buljongtärning
purjo
dragon
mjölk
mjöl
tina spenaten genom att micra med vatten och en buljongtärning, fräs purjo under tiden, red upp fräset med mjöl. När spenaten tinat häll ner det i kastrullen och låt det börja puttra. Krydda med salt, vitpeppar och generöst med dragon. Tillsätt en liten skvätt grädde eller mjölk.
Jag brukar ibland lyxa och ha i lite bacon i fräset, serverar ofta med kokt ägg och en smörgås med ost.
ok, jag skriver upp det på en rosa post-it och hänger upp den någonstans östan om väst, västan om öst. går inte att missa :)
Tack Nattljus *cupid*
Nurå..?
Du behöver:
fryst spenat
en buljongtärning
purjo
dragon
mjölk
mjöl
tina spenaten genom att micra med vatten och en buljongtärning, fräs purjo under tiden, red upp fräset med mjöl. När spenaten tinat häll ner det i kastrullen och låt det börja puttra. Krydda med salt, vitpeppar och generöst med dragon. Tillsätt en liten skvätt grädde eller mjölk.
Jag brukar ibland lyxa och ha i lite bacon i fräset, serverar ofta med kokt ägg och en smörgås med ost.
Mmm, låter gott! Något att tänka på till senare i veckan.*drool*
Mmm, låter gott! Något att tänka på till senare i veckan.*drool*
Billigt och gott veckan innan CSN. ;) Jag brukar ha väldigt mycket spenat i, så det är nästan som en stuvning.
Nattljus
2011-02-21, 15:43
Tack Nattljus *cupid*
Nurå..?
nu får du roa dig själv, för nu ska jag baka muffins och koka kaffe :D
nu får du roa dig själv, för nu ska jag baka muffins och koka kaffe :D
Hrm. Jahaja. Men lycka till då så får väl jag leka med mig själv :rolleyes:
champion
2011-02-21, 16:20
"Är det ett par vantar i dina byxor eller är du bara glad att se mig?" :naughty:
Haha Vem vet :naughty: :mallan: :whipped:
Nitrometan
2011-02-21, 16:26
Evig smärta är evig. Dygnet runt. Alltid.
Varsågod.
crille30
2011-02-21, 17:03
Du behöver:
fryst spenat
en buljongtärning
purjo
dragon
mjölk
mjöl
brrr spenat fy tusan.sorry taskigt barnsdoms minne, spenat med kokt skinka i skolan urrgghhh hehe sorry hoppas jag inte spoilat din apetit.
brrr spenat fy tusan.sorry taskigt barnsdoms minne, spenat med kokt skinka i skolan urrgghhh hehe sorry hoppas jag inte spoilat din apetit.
Nej, min soppa är jättegod. :cool:
spenat är typ det mest näringsfattiga man kan ha :) Därför ingen spenaT!
JimmyJoe
2011-02-21, 17:42
Samma sak här :S
spenat är typ det mest näringsfattiga man kan ha :) Därför ingen spenaT!
Well, vissa av oss behöver äta näringsfattigt... *rolleyes*
tja quidz!
Hi hun! Ryggläge för att bota förkylning nu, tjingeling!
Hi hun! Ryggläge för att bota förkylning nu, tjingeling!
möh.. :[
Nattljus
2011-02-21, 18:21
läggdags. gonatt :)
Woooo! Hej Kolo.
wooooo!
whazza? :P
åhå
jag dricker kraftkung! ska göra middag snart!
möh.. :[
Hahaha det där "lät" roligt :D
Murudamskuru va blire te midda???
åhå
jag dricker kraftkung! ska göra middag snart!
Oo, vill ha en pk jag med..! Fast ska nog vänta några dagar..! :P
Jag bröt med min projektgrupp inför nästa kurs. Vårt stora projekt är över (Med reservation för att vi kanske ska ut på företaget och presentera vår undersökning för dem muntligt) så kände att det var läge att förklara min position med tanke på att läraren ville att vi skulle ha samma grupper.
Hell naw xD
Gottans Stoltz! Säg till på skarpen :D
Hahaha det där "lät" roligt :D
Murudamskuru va blire te midda???
:P
Det blir korvstråganoff till middag! Tiptop lunchlådekäk osså, ska jobba satan nu, 11-timmarspass tre dar i rad nu *flex*
Oo, vill ha en pk jag med..! Fast ska nog vänta några dagar..! :P
Jag bröt med min projektgrupp inför nästa kurs. Vårt stora projekt är över (Med reservation för att vi kanske ska ut på företaget och presentera vår undersökning för dem muntligt) så kände att det var läge att förklara min position med tanke på att läraren ville att vi skulle ha samma grupper.
Hell naw xD
åhå, så de sa ok till att du är i en annan grupp inför nästa projekt? sweetans! :)
Läraren sade OK, eller rättare sagt - Jag sade att jag drevs till vansinne, han förstod mig och sade att jag kunde ta ett eget företag att jobba med och presentera det. Så nu har jag redan fixat ett företag att intervjua angående det vi ska ha i kursen, och jag slipper en massa förseningar och problematik.
Vinst, vinst och åter vinst!
När det kom till gruppen så sade jag mer eller mindre "Jag klarar inte att att jobba med er utan att bli stressad, men ni två fungerar utmärkt tillsammans, så det är bättre för er och för mig att jag kör mitt race. Ni kan jobba med företaget vi har haft kontakt med so far, så fixar jag ett eget". Brydde mig inte om att förklara närmre. Fick frågan "Varför kände du dig stressad?" av en av dem, och då sade jag helt enkelt "För många förseningar och inställda möten". Sen får de väl tolka det som de vill :thumbup:
Har haft inflammerad svanskota i 6 månader, hur gör man för att få bort det?
Plockar bort den. Du har ingen svans att ha den till i alla fall :>
Stoltz: (ang mötet) Perfekt ju! Ibland är sanningen (utan att man saltar den) svidande nog!
Har haft inflammerad svanskota i 6 månader, hur gör man för att få bort det?
Pratat med en läkare? Försökt ta en kur antiinflammatoriskt i tio dagar för att se vad som händer?
Stoltzan: awesome job! :bow: Skönt för personal piece of mind också! :thumbup:
Pratat med en läkare? Försökt ta en kur antiinflammatoriskt i tio dagar för att se vad som händer?
Will try, typ zon eller?
Will try, typ zon eller?
Du har helt seriöst gått med en inflammerad svanskota i ett halvår och inte funderat på A)en kur med Ipren eller B)prata med en läkare?
Vet du ens om det är svanskotan som är inflammerad? Börja med att ringa din vårdcentral för rådgivning! Att fråga på internet vad som är fel på dig är sällan en bra idé.
Edit: Vän av ordning frågar sig om min sagda rådgivning på internet därmed skapar lite av ett moment 22...
Vad kan man göra för att bli glad? FORT!
Vad kan man göra för att bli glad? FORT!
besudla sig själv
besudla sig själv
Nje, förutom det. Bra film eller liknande, något! Bråttom och kris.
Funkar denna? :D
B2Je1CEPkUM
eller denna?! :D
S8TU-XL4Ilc
Bättre låt än förra gången madamski! :D
You Dawgz i Götet ni!
Om ni menade mig, så tack! Monty Python är bara bäst ibland. :D
Träningsfilmen hade jag redan sett, sann koloit som jag är. ;)
Låt dock skenet inte bedra, är egentligen registrerad för ett par år sedan.
tntballe
2011-02-22, 00:58
http://i.imgur.com/Iq8wT.gif
http://i.imgur.com/1Wdbd.gif
Om ni menade mig, så tack! Monty Python är bara bäst ibland. :D
Träningsfilmen hade jag redan sett, sann koloit som jag är. ;)
Låt dock skenet inte bedra, är egentligen registrerad för ett par år sedan.
Det var till dig ja
Monty brukar funka när man behöver instant-garv och har bråttom :D
Nattljus
2011-02-22, 05:34
morrn
Nattljus
2011-02-22, 05:55
o, någon var vaken. jag brukar vara själv i babbla så dags på morgonen :D
Jag vaknade minsann klockan fem imorse.
Nattljus
2011-02-22, 05:59
imponerande. själv låg jag och drog mig till kvart över två innan jag klev upp och delade ut tidningar i fem minusgrader :D
Nattljus
2011-02-22, 06:25
kaffe *cupid*
Morrn. Jag fick inte mycket till sömn alls istället. Vinner jag då? Magsjuk verkar det som. jävligt festligt.
Morrn!
Jag sov som en stock från 22.30 till 06.15. Det var skönt!
Hai kids!
Du dödade tråden! :smash:
Nu. Kaffe!
Nitrometan
2011-02-22, 08:56
Du dödade tråden! :smash:
Asch. Denna tråd verkar inte kunna dö. Den fortsätter nog en dag till.
Morrn!
Väcktes av en hantverkare väckte mig och skulle kontrollera en vattenläcka från våningen ovanför. Det var tydligen inga problem med mitt tak trots att det bokstavligen rann vatten genom det. Cool mojäng till att mäta fukt hade han med sig...
Vaknade med en konstig känsla i kroppen imorse. Trodde först att det var ryggen som var jättetrasig igen. Sen kom jag på vad det var, träningsvärk :D
*cry**cry**cry*
Men int ska du gråta lilla gubben:( Va e på tok?
Vaknade med en konstig känsla i kroppen imorse. Trodde först att det var ryggen som var jättetrasig igen. Sen kom jag på vad det var, träningsvärk :D
Ovan? :)
Får se om det blir samma för mig. Dags att bege sig tillbaka till gymet efter en vecka off
Ovan? :)
Får se om det blir samma för mig. Dags att bege sig tillbaka till gymet efter en vecka off
Har nog inte haft träningsvärk i benen sen i typ september så minst sagt ovan :D
Nattljus
2011-02-22, 10:24
hrm, torktumlaren i tvättstugan är fortfarande trasig, och fläkten i torkrummet har pajat så den bara går på halvfart.
segdraget det har blivit att tvätta nuförtiden :smash:
Du vet väl att man kan göra annat medan tvätten torkar?
Asch. Denna tråd verkar inte kunna dö. Den fortsätter nog en dag till.
Reputed to have been ripped from the chest of the greatest vampire to have ever existed, Janos Audron, the Heart of Darkness restores vampiric unlife. Life is precious, Janos discovered, as it was torn throbbing and bleeding from his own body -Kain
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100228110927/legacyofkain/images/f/f2/Items_HeartOfDarkness.jpg (http://legacyofkain.wikia.com/index.php?title=Heart_of_Darkness&image=Items_HeartOfDarkness-jpg)
Nitrometan
2011-02-22, 10:36
Vad gör du medan Kelda gör jobbet?
tntballe
2011-02-22, 10:38
Dammsugit och tränat, får jag dricka kaffe nu?
tja tjaaaaa! whaddap?
Tjena!
Not much, jobbar sig lite.
Nitrometan
2011-02-22, 10:57
Dammsugit och tränat, får jag dricka kaffe nu?
Ja.
Morrn!
Väcktes av en hantverkare väckte mig och skulle kontrollera en vattenläcka från våningen ovanför. Det var tydligen inga problem med mitt tak trots att det bokstavligen rann vatten genom det. Cool mojäng till att mäta fukt hade han med sig...
Ja, vad hände med det där egentligen?
Hahaha, najs!
tntballe
2011-02-22, 11:02
Ja.
Tack
Men int ska du gråta lilla gubben:( Va e på tok?
Ja va uppe hela natten o kjäktes :(
JimmyJoe
2011-02-22, 11:16
Goddag..
Ringer till ett företag, eller rättare sagt, en specifik person som jag fått numret till av en bekant. Söka ett jobb där är väl tanken. Får telefonsvarare, lämna meddelande känns opersonligt. Vad göra?
1. Lämna ett meddelande? Presentera sig, säga att man söker jobb, vad man är intresserad av för typ av jobb, lämna nummer.
2. Ringa tillbaka lite senare och hoppas på att få prata personligen med den jag fått numret till?
JimmyJoe
2011-02-22, 11:24
2. Ringa tillbaka lite senare och hoppas på att få prata personligen med den jag fått numret till?
Utan tvekan.
Usch då:(
Krya på dig och ät glass, det får man som magsjuk:D
2!
Vågar inte äta glass. Rädd att den kommer upp lika fort igen *cry*
Jag prövade några piké t-shirts som jag inte använt på några månader och de kändes lite för stora förut, men nu satt de perfekt. Måste ha växt en del senaste tiden :)
Utan tvekan.Min tanke också :)
2!
Då är det solklart!
Jaha, ännu en babblare sjuk. Smittar över internet?
Man fick äta glass när man var förkyld också va? Kan det vara så att man får äta glass vilken sorts sjuk man än är?
Jaha, ännu en babblare sjuk. Smittar över internet?
Jag smittar inte över internet. Det smittar bara den vägen om man kräks på tangentbordet.
Man fick äta glass när man var förkyld också va? Kan det vara så att man får äta glass vilken sorts sjuk man än är?
Ja de får man! Då är det till och med trevligare att äta glass än när man är jag-sjuk.
Eksem också? och cancer? =o Man hinner äta så mycket glass då, så det är liksom orättvist.
Ja de får man! Då är det till och med trevligare att äta glass än när man är jag-sjuk.
Eksem också? och cancer? =o Man hinner äta så mycket glass då, så det är liksom orättvist.
Ordningsfråga: vad ska jag äta då? Vavavava? Jag kan ju inte äta glass!
Varför inte det för? =o
Jag smittar inte över internet. Det smittar bara den vägen om man kräks på tangentbordet.
Nä, men O_Wao har smittat dig över internet, menar jag.
Nä, men O_Wao har smittat dig över internet, menar jag.
De verkar väl inte så troligt när hon är förkyld och jag har kaskadvomeringar, ont i kroppen och troligtvis feber som symptom?
Varför inte det för? =o
Jag är allergisk mot glass!
Klart man får. Och som du yrar, behöver du nog choklad också;)
Nattljus
2011-02-22, 12:03
inte konstigt att ni a-människor blir sönderstressade jämt. fokusera på en sak i taget och slappa för resten så blir det bra :cool:
2 spelare uppåt landet blev nyligen avstänga från all organiserad träning, tävling etc i RFs regi i 2,5 år. Vad hade det gjort? Rökt cannabis en gång och åkt fast..
Sorbet?
Sorbet?
Clever... *jorgen*
2 spelare uppåt landet blev nyligen avstänga från all organiserad träning, tävling etc i RFs regi i 2,5 år. Vad hade det gjort? Rökt cannabis en gång och åkt fast..
Don't do crime if you can't do time brother...
(För jävla löjligt. 2,5 för cannabis en gång...Lololololo)
Clever... *jorgen*
Det gjorde jag igår. Jordgubbssorbet gjord på vatten, sötningsmedel, äggvita och jordgubbar. Den blev bra mycket bättre än jag förväntat mig. Söt, god och kalorifattig efterrätt.
Nitrometan
2011-02-22, 12:19
Spelare i vad?
2,5 år är en lång avstängning. Vad hade de gjort? Det måste finnas försvårande omständigheter.
Normalstraffet för cannabispuffande är 6 månader.
Normalstraffet för AAS är två år.
Spelare i vad?
2,5 år är en lång avstängning. Vad hade de gjort? Det måste finnas försvårande omständigheter.
Am. fotboll
********* och **********, båda spelare i TAFF, blev enligt beslut av Dopingnämnden avstängda till och med den 7 april 2013.
Dopingnämnden beslutar enligt 2 § punkt 1 i Idrottens antidopingreglemente att i enlighet med 10§ punkt 2 i Idrottens antidopingreglemente, avstänga ********* och ********** under tiden från och med den 8 oktober 2010 till och med den 7 april 2013 från organiserad träning, tävling eller uppvisning och/eller utöva uppdrag, allt inom RF-organisation och Idrotts AB.
Spelare i vad?
AM-Fotboll
Kan de ha lagt ihop straffen? (2år+ 5mån)?
Ärtsoppa borde också klassas som doping... fan va god lunch! :thumbup:
Ärtsoppa borde också klassas som doping... fan va god lunch! :thumbup:
Ärtsoppa is the shizzle, jag fick det till middag igår när jag var frusen och ämlig. Varm blev jag!
Nitrometan
2011-02-22, 12:39
Am. fotboll
AM-Fotboll
Kan de ha lagt ihop straffen? (2år+ 5mån)?
Aha. Men det måste finnas försvårande omständigheter i fallen. Annars hade de dömt ut normalstraffet på 6 månader.
Kan de ha obstruerat och försvårat utredningen? Vägrat svara på frågor från utredarna eller nåt?
Nitrometan
2011-02-22, 12:41
F'resten - kan det ha varit därför den am.fotbollsspelare som satt bredvid mig på flyget i fredags var så sur och ledsen?
Eller också var han bara gnällig för att sätet var alldeles för trångt för honom. Stackarn.
Jag misstänkte att det var testosteron inblandat när jag såg dem på bestraffningslistan. Det var bra att du redogjorde att det var weed det handlade om.
http://img153.imageshack.us/img153/5696/18485610150098481244862.jpg
Aha. Men det måste finnas försvårande omständigheter i fallen. Annars hade de dömt ut normalstraffet på 6 månader.
Kan de ha obstruerat och försvårat utredningen? Vägrat svara på frågor från utredarna eller nåt?
Har ingen aning faktiskt då jag inte känner spelarna, men det borde ju vara något åt det hållet om 6 månader är praxis (och högsta) i vanliga fall.
F'resten - kan det ha varit därför den am.fotbollsspelare som satt bredvid mig på flyget i fredags var så sur och ledsen?
Eller också var han bara gnällig för att sätet var alldeles för trångt för honom. Stackarn.
Möjligt, men jag har för mig att "killarna" i fråga ligger på typ 100-110kg kvalitativa kilo fördelat på 170-185cm ungefär så de borde ha fått plats om det var dom!
Jag letar efter ett pusselspel med en liten robot. Det är jättefin grafik och man ska lösa uppgifter för att ta sig in i en stad och sedan vidare. Jag har spelat demon men har glömt bort vad farao det heter, rimligtvis nåt i stil med Mechani* eller whatev. Plz help?
Jag letar efter ett pusselspel med en liten robot. Det är jättefin grafik och man ska lösa uppgifter för att ta sig in i en stad och sedan vidare. Jag har spelat demon men har glömt bort vad farao det heter, rimligtvis nåt i stil med Mechani* eller whatev. Plz help?
Machinarium?
http://machinarium.net/demo/
Det var till dig ja
Monty brukar funka när man behöver instant-garv och har bråttom :D
Så sant, så sant. :D
Machinarium?
http://machinarium.net/demo/
That's the one. Sweet.
Sup Kolo..! Det är kallt som fan!
SiSenior
2011-02-22, 13:52
Hola! Själv trivs jag kanske bra i det vindstilla solsketen och endast -11 :)
Har ingen aning faktiskt då jag inte känner spelarna, men det borde ju vara något åt det hållet om 6 månader är praxis (och högsta) i vanliga fall.
När jag kollat avstäningar så tycks 2 år vara praxis på nästan alla. Och förstagångsförseelse ska i normalfallet ge 2 år.
Sådär då, då var det påskrivet för nya jobbet! :D Bara uppsägningen kvar...
Sådär då, då var det påskrivet för nya jobbet! :D Bara uppsägningen kvar...
Det är den roliga biten! Ruskigt skön känsla att säga upp sig!
Det är den roliga biten! Ruskigt skön känsla att säga upp sig!
Det är lite sad pandah också, jag kommer sakna min chef och några av kollegorna jetemyket *cupid*
Fast nya jobbet är awsum och vi har en kontorshund. Vad mer behöver man?
JimmyJoe
2011-02-22, 14:45
Här med + all denna jävla snö som faller från skyn.
Nitrometan
2011-02-22, 14:47
Sup du också Stoltzan!
Är inte du nere i den sydländska värmen i Skåneland?
Nitrometan
2011-02-22, 14:52
Inte högsta. Jag känner till ett fall med två års avstängning för jazztobak.
Men praxis för första gången och enstaka förseelse.
Som sagt, nåt som inte är "standardfallet" har ju hänt. Kanske är det inte första testet på dem?
Möjligt, men jag har för mig att "killarna" i fråga ligger på typ 100-110kg kvalitativa kilo fördelat på 170-185cm ungefär så de borde ha fått plats om det var dom!
Kanske var en kompis? Han var både längre och bredare... Rejält fastkilad i sätet och lite sad panda.
När jag kollat avstäningar så tycks 2 år vara praxis på nästan alla. Och förstagångsförseelse ska i normalfallet ge 2 år.
När det gäller AAS, ja. De brukar vara snällare när det gäller THC.
Sötsug is a bitch! Så vad gör man när man har frukt, canderel lättströ, äggvita och kakao?
Jo, bevisligen gör man apelsinsorbet, äppelsorbet och vanliga samt kakaomaränger. Sammanlagt blir det nog runt fyra-femhundra kalorier om man räknar väldigt högt.:D
Det är lite sad pandah också, jag kommer sakna min chef och några av kollegorna jetemyket *cupid*
Fast nya jobbet är awsum och vi har en kontorshund. Vad mer behöver man?
Ah, det förstår jag!
Vill också ha kontorshund! Det hade verkligen varit hur trevligt som helst.
Sötsug is a bitch! Så vad gör man när man har frukt, canderel lättströ, äggvita och kakao?
Jo, bevisligen gör man apelsinsorbet, äppelsorbet och vanliga samt kakaomaränger. Sammanlagt blir det nog runt fyra-femhundra kalorier om man räknar väldigt högt.:D
Man kan även dricka ett glas saft alt äta en riskaka. ;)
Man kan även dricka ett glas saft alt äta en riskaka. ;)
Mehh! Då försvinner ju allt det roliga med att stå och experimentera i köket!:D Nu när jag kommit in i en huslig fas där jag gillar att laga mat vill jag ju inte bli försoffad igen.
Bara någon minus enligt termometern, men jag tycker att det känns kallare nu än innan när det var 10-15 minus *screwy*
Var och kröp omkring under ett hyreshus idag på jobbet, överallt hängde det ägg stora som fågelägg, men det riktigt jobbiga var spindlarna som lagt dem, kroppen var ungefär 2/3 av mitt pekfinger.
Random spindel på videon, den största ville jag liksom inte jaga :D
8wQ02DoyzMg
EDIT: man ser den första svarta fläcken vid runt 13 sekunder
Fyfan i helvete vad vidrigt, hatar spindlar och nattfjärilar!
http://img17.imageshack.us/img17/7921/transformerscostume.gif
Var och kröp omkring under ett hyreshus idag på jobbet, överallt hängde det ägg stora som fågelägg, men det riktigt jobbiga var spindlarna som lagt dem, kroppen var ungefär 2/3 av mitt pekfinger.
8wQ02DoyzMg
Nej fy bubblan! Vad jobbar du med agazza?
Nej fy bubblan! Vad jobbar du med agazza?
Jag är spindel bounty hunter i norge
Statuscheck. Maräng går att göra sjujävla gott trots att jag inte gillar det i vanliga fall. Jag kan tänka mig att det blir ännu bättre med lite blockchoklad eller hackade nötter i.*drool* Äppelsorben smakar mycket som äppelmos, vilket inte är konstigt då det praktiskt taget är äppelmos låt vara att det är nyttig sådan. Apelsinsorben smakar riktigt gott men godast var nog jordgubbssorben igår. Skall nog göra en med hallon och en med jordgubb imorgon då mamma kommer över på fika.*drool*
Sitter och söker jobb, är sjuk och det är allmänt kallt ute. Ändå mår jag jävligt bra, ett riktigt paradox. :D
8wQ02DoyzMg
Coola ägg! Schysst att du laddade upp!
I am not leet haxxxor! *cry* Nu lyckades jag äntligen installera ett litet spel, men då klarar inte datorn av grafiken och system requirements. Antiklimax! *gah!*
I am not leet haxxxor! *cry* Nu lyckades jag äntligen installera ett litet spel, men då klarar inte datorn av grafiken och system requirements. Antiklimax! *gah!*
Woot? Vad har du för en datorburk egentligen? :D
Tror det är en cola-burk...Waosan har lite feberyrsel:D
En billig jävel. Jag ska inte säga att det beror på system requirements, men jag startade upp spelet och klarade av introbiten, när det skulle vända över till game-mode så får jag bara en svart skärm. I'm just assuming att det är något som datorn inte klarar av.
Tror det är en cola-burk...Waosan har lite feberyrsel:D
Man få fuska lite, köpa en 50cl pet och fylla på burken så att den upplevs vara ny och fräsh. Japp så är det.
En billig jävel. Jag ska inte säga att det beror på system requirements, men jag startade upp spelet och klarade av introbiten, när det skulle vända över till game-mode så får jag bara en svart skärm. I'm just assuming att det är något som datorn inte klarar av.
Har den integrerat grafik kort eller riktigt grafikkort? Gjorde misstaget en gång att köpa en ganska dyr laptop med integrerat grafikort, tänkte ändå bara surfa och skriva på den. Men fick för mig att testa ett spel, gick inte så bra. :cool:
Näe, nu får jag ta och börja med maten*rolleyes*
Nattljus
2011-02-22, 17:35
mat, ja. jag tog ju upp nötfilé igår. hade jag helt glömt :smash:
får laga till något snofsigt till frukost imorgon, dårå. för sent att äta nu, ska ju snart lägga mig :D
JimmyJoe
2011-02-22, 17:47
ÄÄÄNTLIIIIGEN har den här dagen nått sitt slut..
Fy fan, jag har klarat hela vintern utan att halka omkull men idag for jag käpprätt i backen på stallplan. Tanten är stelare än vanligt kan jag meddela!
Kan vara en simpel inställning som är fel också, googla. ;)
Kan vara en simpel inställning som är fel också, googla. ;)
I made it work, nu ska jag bara bli mindre asdålig på att spela det. *rolleyes*
Ok so I'm bored now. Who's making me dinner?
Ok so I'm bored now. Who's making me dinner?
Du kan få min matlåda. Kyckling och broccoli lockar inte direkt imorgon...
Åt nyss kyckling i sötsur sås, förtjockad med vispgrädde.
Smakade faktiskt riktigt bra, men jävlar vad asmätt jag blev O.o
900g kyckling
500ml sötsur
2dl grädde
Mums.
Du kan få min matlåda. Kyckling och broccoli lockar inte direkt imorgon...
Thanks! Jag insåg just att jag faktiskt lagade tre sorters matlåda igår, så jag kan ju rimligtvis äta nån av dem... :em: Ska bara koka pasta.
Carolinew
2011-02-22, 19:12
What, hur vet man vilken försäkringskassa man tillhör? Tillhör man någon även om man inte får nåt därifrån? :S Skall tydligen skriva i det i en jobbansökan :S
What, hur vet man vilken försäkringskassa man tillhör? Tillhör man någon även om man inte får nåt därifrån? :S Skall tydligen skriva i det i en jobbansökan :S
Det finns bara en försäkringskassa, den statliga. Däremot kanske du tillhör någon arbetslöshetskassa, som kan vara diversifierad.
OffTopic:
http://hackedirl.files.wordpress.com/2011/02/epic-win-photos-nuns-win.jpg
Hade tänkt att steka sej en hög fläskkotletter och göra potatisgratäng.. ska man bara komma till skott dårå..
Top 3 postare i babblatråden
1. Oh Wao
2. Mark Klopfler
3. Andy Da Woohooo
Jag stekte just upp 3 kg ryggbiff och stjälpte i 1,5 liter kokosmjölk.
I löööööv Blocket! Kom precis hem med en hatthylla, nyss nedplockad från lägenheten den har suttit i under de senaste 60 åren. *cupid*
Viktiga saker man inte får glömma att packa ner innan man drar till Ryssland över helgen?
Blir alltid så nojjig över att man glömmer något hemma...
Jag stekte just upp 3 kg ryggbiff och stjälpte i 1,5 liter kokosmjölk.
Fifan. Toppar min gris-bit med råge! Inte steker den sig själv heller.
I löööööv Blocket! Kom precis hem med en hatthylla, nyss nedplockad från lägenheten den har suttit i under de senaste 60 åren. *cupid*
:bow:
Jockefoten
2011-02-22, 20:42
Nytt juniorvärldsrekord av Angelica Bengtsson!
8wQ02DoyzMg
Måste bumpas för att visa hur jävla tuff jag egentligen är psykiskt!
Coola ägg! Schysst att du laddade upp!
Nej nej, inte alls coola, vidriga och fastade på mig överallt.
Vill du ha ett eller? :D
Jockefoten
2011-02-22, 21:00
Sen min senaste post har Angelica slagit rekordet två gånger till. Störda unge!
Viktiga saker man inte får glömma att packa ner innan man drar till Ryssland över helgen?
Vilken stad skall du till egge?
Nej nej, inte alls coola, vidriga och fastade på mig överallt.
Vill du ha ett eller? :D
Skulle vilja ha ett, men jag tror inte det går att skicka. Kan du vara så bussig att ta ett och leka lite med själv, och filma detta, lägga upp på youtube? Thx m8.
Vilken stad skall du till egge?
Kirovsk. Kallt och jävligt har jag hört. :D
Mobilladdare, pengar, kläder och mobil, det var väldet jag kom på. Jag brukar alltid glömma mobilladdare. ;)
Här har du lite rysk hip hop också. *rolleyes*
l6jbp5qNths
Kirovsk. Kallt och jävligt har jag hört. :D
Ta med dig the essentials + mkt varma kläder och ett gladt humör!
Remember
If i can change, and You can change, then EVERYBODY can change!
Skulle vilja ha ett, men jag tror inte det går att skicka. Kan du vara så bussig att ta ett och leka lite med själv, och filma detta, lägga upp på youtube? Thx m8.
Har så kass kamera, men av dom mer utvecklade jag sett så är det tygbollar, med endast en spindel i, eller var de fler förut och dom ätit varandra, jag önskar jag hade en kamera med macro för käften på dom här är, ja, otrevlig :D
Vad kör du med för att döda/sanera spindlarna Agaz?
Har så kass kamera, men av dom mer utvecklade jag sett så är det tygbollar, med endast en spindel i, eller var de fler förut och dom ätit varandra, jag önskar jag hade en kamera med macro för käften på dom här är, ja, otrevlig :D
Endast en spindel i? Återigen, coolt! Har förstås stulit och öppnat vanliga småspindlars kokonger, då brukar det vara fullsmockat med minispindlar i. Att kokongerna i din tötally awesöme video är så stora ger Alien-vibbar :hbang:
Jag vågar inte titta på Agazzas video. :em:
Nu har jag ätit asmöe citrusfrukt, ska vi hoppas att jag tagit livet av min ekliga förkylning nu?
Hoppas det, vafan liksom!
Vad kör du med för att döda/sanera spindlarna Agaz?
Försöker klämma ihjäl dom mellan mina kläder och min hud för det mesta. Annars koncentrerar jag mig mest på göra det jag ska så fort som det är möjligt faktiskt :D
Sista arbetspasset imorgon, då det blir spindelmosning mellan 10:00 och 20:00
det jag funderar mest på är ifall jag får någon mega blemma ifall jag blir biten, eller blir en ny spiderman. Nästan värt att testa
Jag tittar på The Unbreakables på nian, de gör navy seal-träning under vatten. Det ser vidrigt ut.
Endast en spindel i? Återigen, coolt! Har förstås stulit och öppnat vanliga småspindlars kokonger, då brukar det vara fullsmockat med minispindlar i. Att kokongerna i din tötally awesöme video är så stora ger Alien-vibbar :hbang:
Jo jag vet ju de, det som förbryllar mig, kan pröva att ta en liten en och hä sönder, men dom är så sega. Återkommer med resultat imorgon
Jag vågar inte titta på Agazzas video. :em:
Nu har jag ätit asmöe citrusfrukt, ska vi hoppas att jag tagit livet av min ekliga förkylning nu?
Skärp dig, jag som lagt ner så jävla mycket tanke på ljussättning och kameraföring som möjligt för att få lite blairwith känsla.
Det är en spindel ba, och nå ägg.
Mobilladdare, pengar, kläder och mobil, det var väldet jag kom på. Jag brukar alltid glömma mobilladdare. ;)
Laddar mobilen över natten så att jag påminns om laddaren imorgon bitti. Den suger att glömma. Får inte glömma att stänga av data-roaming och sånt skit med så att jag sitter med en 6-siffrig faktura nästa månad.
Ta med dig the essentials + mkt varma kläder och ett gladt humör!
Remember
If i can change, and You can change, then EVERYBODY can change!
Gladt humör har jag för det mesta. Livet blir lite enklare då. :)
Stenberg
2011-02-22, 23:04
Försöker klämma ihjäl dom mellan mina kläder och min hud för det mesta. Annars koncentrerar jag mig mest på göra det jag ska så fort som det är möjligt faktiskt :D
Sista arbetspasset imorgon, då det blir spindelmosning mellan 10:00 och 20:00
det jag funderar mest på är ifall jag får någon mega blemma ifall jag blir biten, eller blir en ny spiderman. Nästan värt att testa
0O1Vocv10IE
:)
Åh fy fan Stenberg..! Jag kan itne sluta titta men fy jävlar vad äckligt :D
hai
hejje.
0O1Vocv10IE
Åh herregud. Kunde inte sluta kolla.
Sluta posta videos med spindlar, jag hatar de. :-(
0O1Vocv10IE
helvete, det där e nasty! *spy*
hejje.
hejje stålts!
0O1Vocv10IE
Hahaha, coolt! Undra vad det var för sorts spindel. Sen är jag rätt hardcore som kollar på det där medan jag äter, utan problem.
hahaha c.e.j hjärndö, jag blev till och med lite skeptisk till videon. Med det här ansiktsuttrycket ungefär
;)
Eddie Vedder
2011-02-22, 23:34
Gjorde precis en BMI-beräkning och konstaterar att jag kämpat mig upp till normalvikt! Kanske låter banalt men fy fan vad glad jag är!
Gjorde precis en BMI-beräkning och konstaterar att jag kämpat mig upp till normalvikt! Kanske låter banalt men fy fan vad glad jag är!
Grattis! :hbang:
Hur lågt låg du innan?
Eddie Vedder
2011-02-22, 23:38
Grattis! :hbang:
Hur lågt låg du innan?
Tack! Knappt att jag vågat berätta det men när jag mådde som mest skit och hade det som jobbigast med diverse saker så låg vikten under 50. :(
Jag har alltså ökat mer än 10 kg sedan ett år tillbaka, jag vågar påstå att jag är awesome! :hbang:
Tack! Knappt att jag vågat berätta det men när jag mådde som mest skit och hade det som jobbigast med diverse saker så låg vikten under 50. :(
Jag har alltså ökat mer än 10 kg sedan ett år tillbaka, jag vågar påstå att jag är awesome! :hbang:
thats just awesome! :hbang:
Nån som har ett bra namnförslag på ett PT företag som ska drivas av 3 unga gubbar?!
Fan vad gott Eddie! *cupid*:hbang:
Nån som har ett bra namnförslag på ett PT företag som ska drivas av 3 unga gubbar?!
K.U.K (Kunniga.Unga.Killar)
? :D
Eddie Vedder
2011-02-22, 23:49
thats just awesome! :hbang:
Fan vad gott Eddie! *cupid*:hbang:
Tack ska ni ha! Det värmer mer än ni kanske kan tro. Och Kolozzeums medlemmar har betytt massor.*cupid*
Aj då, depression? Sånt är inte kul, alls. :(
Starkt jobbat i alla fall, creds till dig! :thumbup:
3redanhårdagrabbar
Haha jag skulle ha vetat att man bara skulle få seriösa svar här! :D
De tre musketörerna
Fitness3
Triple Fitness
Eller så låser ni er inte vid antalet och lägger istället upp en affärsplan med mål och värderingar som ni vill arbeta efter, och ser vad som kan passa :)
Välj ett företagsnamn istället som speglar tv shop, sånt som når ut till ungefär samma folk, som kastar bort en förmögenhet på skräp.
typ..
kropp & sinne
Den lätta vägen till ett bättre liv
De tre musketörerna
Fitness3
Triple Fitness
Eller så låser ni er inte vid antalet och lägger istället upp en affärsplan med mål och värderingar som ni vill arbeta efter, och ser vad som kan passa :)
Haha det där blev vi kallade på utbildningen.
Ja det blir väl mycket jobb men siktar man mot stjärnorna så!
Tack ska ni ha! Det värmer mer än ni kanske kan tro. Och Kolozzeums medlemmar har betytt massor.*cupid*
jag vet hur det känns att trilla ner i vikt lite mer än vad som känns bekvämt. Jag vägde 68 i höstas, trillade ner duktigt sen pga stress och blaj, och kan ev ha varit nere å nosat på 59 kg nånting, vet dock inte, slutade väga mig vid 61.. bleh, inte kul alls! Men man fyller upp sig själv igen ganska lätt när man är på g igen, jag är åter på 63 nånting nu, det känns jävligt bra! Och ger lite hopp om att det går att åtgärda även om det känns hopplöst ett tag :)
Nattljus
2011-02-23, 05:43
godmorgon :)
Grattis Eddie. Tyckte allt du såg lite sundare ut i lördags än senast jag såg dig:thumbup:
Morgonpromenad idag, -21. Livi'n teh dream:cool:
Nitrometan
2011-02-23, 07:25
Jag har för mig att de har satt minimivikten för en backhoppare till 50 kg. *screwy*
Klart att du är awesome! Grattis!
Nitrometan
2011-02-23, 07:26
Haha jag skulle ha vetat att man bara skulle få seriösa svar här! :D
Tre gånger så bra
eller
De fantastiska trillingarna
God morgon! Jag har bestämt mig för att jobba idag, men det är nitton minus. Får man gå till jobbet i sina fula fula fula överdragsbyxor?
Nitrometan
2011-02-23, 07:41
Får man gå till jobbet i sina fula fula fula överdragsbyxor?
Ja.
Har du tänkt ta av dem när du kommer fram?
God morgon! Jag har bestämt mig för att jobba idag, men det är nitton minus. Får man gå till jobbet i sina fula fula fula överdragsbyxor?
Klart man får. jag gjorde det i -21:D
Morgon, kaffe nu!
Hej hopp, blå.
Vafan gör du uppe:MrT: Gå o lägg dig
Ja har faktiskt sovit jättemånga timmar :) Så pass många att axeln gör skitont. *screwy*
Ja har faktiskt sovit jättemånga timmar :) Så pass många att axeln gör skitont. *screwy*
Mår magen bra idag?
Bra det, sover man mycket blir man stark.
Nomomom, starkt kaffe*cupid* Men en snus på detta...men jag slutade i förrgår:(
Mår magen bra idag?
Bättre i alla fall! Den har fått massa piggelinar, och vem blir inte glad av det? : >
Bra det, sover man mycket blir man stark.
Nomomom, starkt kaffe*cupid* Men en snus på detta...men jag slutade i förrgår:(
Det hoppas jag. En kost helt fri från protein har jag hört att man blir stark av också *rolleyes*
No snus for you! :MrT:
Lolololoolololo
FMl och alla andra emo-fisk vibbar.
Man blir fan påhoppad av alla idag. Jag ska flytta till GBG och säga upp kontakten med alla jävlar här hemma utom några få.
I repeat! "Va? :("
1. Tillfrågad om att langa, sade nej. Och då tjatar de fan hål i huvudet på mig
2. Jag har numera policyn att "tjänster->Gentjänster", GET IT!!1111
Vilket umgänge du har Roozen, som ber dig langa?
Byt umgänge omedelbums.
Häng med mig, Bailah, Krampus och King Grub istället.
Vilket umgänge du har Roozen, som ber dig langa?
Byt umgänge omedelbums.
Inte så direkt att jag hänger med dem. Jag har "riktiga" vänner som aldrig ber om sådant. (För de är över 18). Men har man en styvsyster på 17 i samm ahus och hennes polare så blir det väl så i guess..
Jag hade mer än gärna hängt med Kwon & Krampus, ni verkar hur sköna som helst:D
Näe vunte, det funkar liksom inte riktigt att slå folk har jag märkt.
Snäll roos :)
Min kropp gör ont. Jag börjar fundera på om den kanske håller på att trilla av. Isär... helt och hållet.
Snäll roos :)
Min kropp gör ont. Jag börjar fundera på om den kanske håller på att trilla av. Isär... helt och hållet.
Train 'n' pain brother!!111 HARDCORE
TRICEPS ER MEKTIGT HESTSKO*flex*
Nitrometan
2011-02-23, 08:42
Näe vunte, det funkar liksom inte riktigt att slå folk har jag märkt.
Hur menar du att de' ente funkar?
Hur menar du att de' ente funkar?
Alltså, funkar gör det ju. Men i slutet så sitter man där, med svullna knogar och mer hat än innan..
Ja.
Har du tänkt ta av dem när du kommer fram?
Ja. ;) Min bil var lite trött idag, han gillar inte kylan.
Nitrometan
2011-02-23, 08:47
Ah. Du menar så. Ja, tillochmed Musashi, den gamle svärdsviftaren, blev pacifist när han blev gammal.
I längden håller det inte med våld, det har du rätt i.
Men det löser problemet för stunden.
Train 'n' pain brother!!111 HARDCORE
TRICEPS ER MEKTIGT HESTSKO*flex*
Nä. Inte sån. Hjälplösochsjukochdåligkropp-smärta. *cry*
Inte så direkt att jag hänger med dem. Jag har "riktiga" vänner som aldrig ber om sådant. (För de är över 18). Men har man en styvsyster på 17 i samm ahus och hennes polare så blir det väl så i guess..
Våga vägra, säg att det strider mot dina moraliska principer. Tjatar de på dig så ignorera. Kan man blocka folk IRL? :confused:
Våga vägra, säg att det strider mot dina moraliska principer. Tjatar de på dig så ignorera. Kan man blocka folk IRL? :confused:
Man kan blunda och hålla för öronen :)
Ah. Du menar så. Ja, tillochmed Musashi, den gamle svärdsviftaren, blev pacifist när han blev gammal.
I längden håller det inte med våld, det har du rätt i.
Men det löser problemet för stunden.
Menar det. För stunden går allt att lösa med piller, sprit och våld.
Nä. Inte sån. Hjälplösochsjukochdåligkropp-smärta. *cry*
Sluta nu, jag vet att du är stark.
Lungt, jag är tillräckligt mentalt instabil för att blockera folk:thumbup:
Sluta nu, jag vet att du är stark.
Nej :( Svag och dålig. *cry*
Nej :( Svag och dålig. *cry*
FÖRFAN, LYSSNA PÅ VAD JAG SÄGER DIN JEKLA FILUR, DU ÄR STARK. GÖR MAN ÖVER 200% I MARK ÄR MAN STARK, FATTAR DU
(Sagt med kärlek, som sig bör)
*love* Snäll rooz. :em:
Man ser förresten inte så fet ut när man inte har nått vatten i kroppen. =d
*love* Snäll rooz. :em:
Man ser förresten inte så fet ut när man inte har nått vatten i kroppen. =d
+1.
Jag är snäll, iaf försöker jag vara det så långt det går.
+1.
Jag är snäll, iaf försöker jag vara det så långt det går.
Du är snäll roozen, du är lite som en S:t Bernard i en porslinsbutik ibland bara. ;)
De har hört av sig från jobbet jag sökte nu, på mail! I'm all :confused:.
Du är snäll roozen, du är lite som en S:t Bernard i en porslinsbutik ibland bara. ;)
Jag är lite socialt klumpig och säger ibland saker som jag kanske bara skulle tänka? +1 på den:D
Vad säger de då?
Mail är väl rätt smidigt?
Jag är lite socialt klumpig och säger ibland saker som jag kanske bara skulle tänka? +1 på den:D
Vad säger de då?
Jag ska dit nästa vecka.
Mail är väl rätt smidigt?
Känns oortodoxt att inte de inte ringde.
Weeeehoooooooooo För O_wao:thumbup:
Jag kände mig smalfet idag. Bättre än fet:)
Känns oortodoxt att inte de inte ringde.
Think outsiiiiide the box! Gött mos med intervju iaf :hbang:
Mmm. Förresten så diggar jag Yamaoka Tesshū.
Har jobbat 2 h idag och hunnit göra mkt bra grejjer, passar på att ryggdunka mig själv! :)
*glad o nöjd* Hoppas alla här har det minst lika bra? *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.