Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Ska jag cykla till midsommarfesten imorn? Då kan jag bara ta cykeln hem sedan. Det är 7,4km dit, är väl uppför typ 1/3 av sträckan iaf.
Eller ta spårvagn dit och taxi hem?
Spårvagn dit och taxi hem.
:hbang:
Nattljus
2010-06-24, 19:34
ica bråkar med mig. när jag var där igår för att köpa mjölk, så var mjölken slut. och idag när jag gick dit för att köpa kvarg, då var kvargen slut :/
fast idag hade de iaf mjölk, så då fick jag ju hem det åtminstone :)
:hbang:
That's how we roll? :D
Kan ju iofs vara bra, lär ju inte orka cykla hem sen, och då kommer jag dumpa cykeln där och ta taxi ändå. Så måste jag dit på lördag för att hämta cykeln istället. *gah!*
Nattljus
2010-06-24, 19:37
That's how we roll? :D
Kan ju iofs vara bra, lär ju inte orka cykla hem sen, och då kommer jag dumpa cykeln där och ta taxi ändå. Så måste jag dit på lördag för att hämta cykeln istället. *gah!*
det är bra. man ska tänka praktiskt och man ska planera framåt :)
själv failar jag oftast minst en av ovanstående :em:
det är bra. man ska tänka praktiskt och man ska planera framåt :)
själv failar jag oftast minst en av ovanstående :em:
Sedan är det ganska så jobbigt att cykla i tight pennkjol va? Hade varit ett kul expriment iofs, försöka komma på/av cykeln :laugh:
Du kan ju fråga dig själv melish, vem fan cyklar till en fest, komma dit svettig och se ut som sju svåra år är ju lagom porrigt.
Du kan ju fråga dig själv melish, vem fan cyklar till en fest, komma dit svettig och se ut som sju svåra år är ju lagom porrigt.
Cyklar ju självklart i lugnt tempo, då blir jag inte svettig :smash: Annars drar man tidigare och puffar till sig lite när man kommer dit
Det är ändå så jävla värt när man ska hem och bara plocka upp telefonen, halvsova på vägen, och vakna upp framför ytterdörren.
MichiPich
2010-06-24, 19:48
[QUOTE=Kwon;4446438]Perra skaffade Nytt Visa-kort
http://img717.imageshack.us/img717/6241/pedocardthumbnail.jpg
Kan man designa eget kort på nordea nu? har jag missat nått
Det är ändå så jävla värt när man ska hem och bara plocka upp telefonen, halvsova på vägen, och vakna upp framför ytterdörren.
Ska vara nykter och antagligen hem rätt så tidigt. Men iofs. Orka cykla hem när det är kallt *gah!*
Götebooooooooooooooooorg, I'm here! :cool: Eller ja, det har jag varit sen imorse... :em:
Götebooooooooooooooooorg, I'm here! :cool: Eller ja, det har jag varit sen imorse... :em:
Tja! Jag befinner mig till höger. Var är du?
Välkommen till (min) underbara stad!
Jag är långt ut till vänster!
Andy.da.wohoo
2010-06-24, 20:04
Vad är grejen med Göteborg?
Liseberg, Universeum, någon stor jävla fotbollsplan...
EDIT: och spårvagnar!
Där var jag förförra året! :-)
Spelhuset!
D_P-ifIq5cw
Massa caféer, glada människor, mysigt (speciella Haga). Havslukt.
And last but not least, MELISH!
Andy.da.wohoo
2010-06-24, 20:13
Spelhuset!
D_P-ifIq5cw
:laugh: Ascool cardio!
Men det finns väll massor av mysiga städer utmed västkusten som har caféer, glada människor och havslukt? :D
Fast vet inte, jag är inte speciellt berest.
Sen så faktumet att MELA bor där ibland gör det ganska värt.. ;)
Ambulans, OLA-ambulans och polisbil sirenade förbi utanför fönstret! Undrar vad som hänt. Fylleslaget är väl först imorgon?
:laugh: Ascool cardio!
Så cool att jag inte ens kallar det för cardio! Kan vara där hela dagen utan att känna att jag har tränat, just för att det är så roligt. Brukar dessutom vara ett gäng (folk med SM-titlar!) som håller till där. Extra kul med folk som är duktiga på det.
Men det finns väll massor av mysiga städer utmed västkusten som har caféer, glada människor och havslukt? :D
Såklart! Lysekil, Varberg, Halmstad m.fl. Däremot har Göteborg, i egenskap av större stad, bättre utbud för vad man kan göra.
Sen så faktumet att MELA bor där ibland gör det ganska värt.. ;)
Lätt!
Enda anledningen att övriga sverige helst bor kvar där dom är nu.
Enda anledningen att övriga sverige helst bor kvar där dom är nu.
Unge herr Hultén. Har inte din mor lärt dig att man respekterar de äldre? *slap*
Anton Fräs
2010-06-24, 20:17
Vin eller inte vin. Det är frågan!
Vin eller inte vin. Det är frågan!
Vilket vin diskuteras?
Välkommen till (min) underbara stad!
Thanks! Jag undrar spontant varför Göteborg fortfarande har blå mascara?! Jag lyckades köpa en svindyr blå mascara för att jag glömde titta på förpackningen. *cry*
Jag vet inte... :em: Jag är högerut enligt kompisen. :D
Anton Fräs
2010-06-24, 20:22
Vilket vin diskuteras?
Jag är inte ett dugg insatt i vin och orkar inte masa mig till kylskåpet i onödan :)
Vitt och hyfsat sött, lättdrucket för en karl som mig! Frågan kanske borde varit; bör jag bli salongsberusad ikväll eller ej? :cool:
Unge herr Hultén. Har inte din mor lärt dig att man respekterar de äldre? *slap*
Är dom värda att respekteras och inte jävlas tillbaka, så jo :D
Jag har haft jättetrevligt idag, först röjde jag runt i nordstan sen var jag på gymet.
Almedal var i total avsaknad av koloiter men däremot var där ett koppel unga, vältränade män i tjugotvåårsåldern som jag kunde titta på när jag tränade. :D
Efter det har jag varit på sightseeing på Ikea och Hööks i Kållered samt jagat vit, fet häst över små hinder. Nu en cider. Life's good. :D
Jag är inte ett dugg insatt i vin och orkar inte masa mig till kylskåpet i onödan :)
Vitt och hyfsat sött, lättdrucket för en karl som mig! Frågan kanske borde varit; bör jag bli salongsberusad ikväll eller ej? :cool:
Vart leder kvällen?
Låter som ett tyskt rieslingvin :Virro
Är dom värda att respekteras och inte jävlas tillbaka, så jo :D
Pfft! *slap*
Jag vet inte... :em: Jag är högerut enligt kompisen. :D
I see. Minns du om du tog ettan, trean, sexan eller sjuan för att ta dig dut du är nu?
(O_Wao vilse i pannkakan :-))
Jag har haft jättetrevligt idag, först röjde jag runt i nordstan sen var jag på gymet.
Almedal var i total avsaknad av koloiter men däremot var där ett koppel unga, vältränade män i tjugotvåårsåldern som jag kunde titta på när jag tränade. :D
Efter det har jag varit på sightseeing på Ikea och Hööks i Kållered samt jagat vit, fet häst över små hinder. Nu en cider. Life's good. :D
Lovely!
I see. Minns du om du tog ettan, trean, sexan eller sjuan för att ta dig dut du är nu?
Lovely!
Glöm för bövelen inte elvan!
Glöm för bövelen inte elvan!
Elvan går väl ingen vettig stans? I så fall borde jag ha tagit med nian också. ;-)
Elvan går väl ingen vettig stans? I så fall borde jag ha tagit med nian också. ;-)
Och åttan, och fyran.
Men tar du med sjuan så är det inte mer än rätt att ta med elvan också. *kissass*
Satans stadsbor, ni har inte tänkt på att hon kanske är någonstans dit spårvagnar inte går? :D
Och åttan, och fyran.
Men tar du med sjuan så är det inte mer än rätt att ta med elvan också. *kissass*
Jag är beredd att hålla med dig.
För egen del blir det mestadels ettan eller sjutton och ibland trean, om jag inte använder 42:an (55 minuter) eller 28:an (15 minuter)
Satans stadsbor, ni har inte tänkt på att hon kanske är någonstans dit spårvagnar inte går? :D
Vaddå, känner du dig träffad? ;-)
Se det så här: du får ta ett så högt nummer som 515! Vi andra får nöja oss med låga nummer som 17 eller kanske 60 på sin höjd om vi är lite äventyrliga.
Vadå, finns det nåt utanför spårvagnsspåren?
När vågar man träna efter en förkylning? :(
Vaddå, känner du dig träffad? ;-)
Se det så här: du får ta ett så högt nummer som 515! Vi andra får nöja oss med låga nummer som 17 eller kanske 60 på sin höjd om vi är lite äventyrliga.
Lite :em: 515? lolz, det är ju som att be om att bli skjuten. Tacka vet jag expressbussar och pendeltåg :naughty:
Vadå, finns det nåt utanför spårvagnsspåren?
Lol bor inte du i Torslanda? *slap*
3an och 7an är bra bussnummer också, de brukar jag ta
uuuäeäeehhhwww...... hej!
ceeeeeeeeeeeeeeeeejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!!!!!!
Lovely!
Jag åkte grön volvo. :D Men jag är nånstans kring Mölnlycke, typ.
Madaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaame
internethjälten
2010-06-24, 21:41
så sugen på marklyft nu! <3
Ondskapelsen
2010-06-24, 21:53
Varför har alla gym så risiga öppettider i midsommar?
För att det är en stor svensk högtid, och även gymägare/personal kan ha ett liv, tro det eller ej.
För att det är en stor svensk högtid, och även gymägare/personal kan ha ett liv, tro det eller ej.
U is trollin'!
Anton Fräs
2010-06-24, 22:17
U is trollin'!
Cdiz0k0Rudw
http://4gifs.com/gallery/d/151732-2/Kids_want_ass.gif
jag förstår ungen! :D
Va görs denna afton då? Dagen innan midsommar o allt!?
Va görs denna afton då? Dagen innan midsommar o allt!?
Trollar receptionisten på Warsawa-kontoret (spelar helt oförstående när hon säger polska saker). *fniss*
Lelle Pelle
2010-06-24, 22:33
Ja fy fan. Är i stugan, dricker öl, drar igång polarisen med kawasakistyre, snusar lös och bara har det trevligt. Alltid trevligt. Nu ska jag bygga en altan.
Bra fråga, och apropå det... har Fairing Gym öppet imorgon?
Trollar receptionisten på Warsawa-kontoret (spelar helt oförstående när hon säger polska saker). *fniss*
lol, jag är jättedålig på att spela oförstående även om jag har bestämt mig för det. I repan på ett hotell i moskva med min mamma som skulle bo där:
- ponimajesh russkij jasyk?
- njet!
- :MrT:
mcrcx1abm2M
classic! purjolökstjejen!
Sjukt bra. Catchy! Jag trallar!
EDIT: vaddå purjolök? :confused:
PURJOLÖK!
http://www.leekspin.com.au/
safe sida
Så jäääääääääävla taggad inför midsommar! *drool*
Andy.da.wohoo
2010-06-24, 22:53
Najs, hur ska du spendera den? :)
Got a date or somethin Rolfo? :)
You sound OVERjoyed!
Najs, hur ska du spendera den? :)
Fest hos en polare ute på landet med ett 30-tal goda vänner. Awesome! Hur ska du fira själv?
You sound OVERjoyed!
Ja, något ditåt iaf. En mycket söt tjej som jag pratat lite med ska på samma fest. :)
Andy.da.wohoo
2010-06-24, 23:08
You sound OVERjoyed!
Vad ska Kwone göra på midsommar?
Fest hos en polare ute på landet med ett 30-tal goda vänner. Awesome! Hur ska du fira själv?
Ja, något ditåt iaf. En mycket söt tjej som jag pratat lite med ska på samma fest. :)
Najs! Jag ska fira på liknande sätt. Kommer bli en awesome midsommar! Tråkigt att jag ska jobba dagen efter bara :(
ja, något ditåt iaf. En mycket söt tjej som jag pratat lite med ska på samma fest. :)
doppa!!!
PURJOLÖK!
http://www.leekspin.com.au/
safe sida
5aqGBxb_Sso
The most epic contributor to "Babbla"-tråden = MikaelJ.
Orka filma och grejjer! :D
Där snackar vi hängivelse!
Kom nyss hem från joppet och om 7h börjar man igen! :) :) Tagga!!!!!!1111
5aqGBxb_Sso
Varför? :laugh:
internethjälten
2010-06-25, 05:11
Iväg på hotellfrukost nu, älskar dessa laddningsdagar i dieten :-D
Anton Fräs
2010-06-25, 07:08
Me to man! Gott blandat gäng i år, en hel del god alkohol, god mat och åååååh dis will be nice!
The most epic contributor to "Babbla"-tråden = MikaelJ.
Orka filma och grejjer! :D
Där snackar vi hängivelse!
På min ära! :-)
Varför? :laugh:
http://ost.ath.cx/tmp/lulz.jpg
Då är det snart dags att börja jobba. Idag är inte den roligaste dagen att jobba.
Men ni som ska fira midsommar får ha en trevlig sådan:)
5aqGBxb_Sso
Vad är det du säger där i början? Godkväll hmhlmlkhvsdgca???
Har lyssnat om massor av gånger, blir fan tokig på att inte höra det! *gah!* :D
Hihi. :-)
Jag har oxå lyssnat på det massor av gånger och nu kommit fram till att det nog är "Godkväll babbla".
Jag har oxå lyssnat på det massor av gånger och nu kommit fram till att det nog är "Godkväll babbla".
aha, åh!
Jag är besviken på att loituma inte finns på spotify :(
EDIT: är det en slump eller ett tecken! (TM) att jag kör den där på repeat på tuben SAMTIDIGT som jag äter polkachoklaD??!1!1!1111 O_o
mmmmm gin o tonic! eller som vissa säger gin o TOOOOOONY!
Jag vet dock inte om jag ska bli lättad eller orolig för att jag känner igen mig så pass i Bachelor frog. Det betyder ju att det finns fler än jag, samtidigt som det är en smula oroväckande :D.
Bachelor Frog <3
Är nog 60% Bachelor Frog, 30% Courage Wolf och 10% Socially Awkward Penguin.
Haha ärligt? Jag och en polare som också är 4chan-beroende snackar ofta om hur fruktansvärt ofta vi känner igen oss i bachelor frog
http://memegenerator.net/Foul-Bachelor-Frog/ImageMacro/1408615/Foul-Bachelor-Frog-girlfriends-mom-saw-me-passed-out-naked-hasnt-found-out-i-shit-on-her-porch-too.jpg
blir inte mycket midsommarfirande har, kortaste dagen pa aret... Hursomhelst, i forrgar var det shortsvader, mitt i vintern, sa det ar inte daligt anda!
Andy.da.wohoo
2010-06-25, 15:47
Härligt väder idag!
Glad midsommar Babbla! Nu har jag städat hela dagen och ska trilla ner i soffan med sill, färskpotatis, god öl och sen jordgubbar och vattenmelon till efterrätt. Om nom nom nom. :D :eating:
Andy.da.wohoo
2010-06-25, 16:07
Glad midsommar Babbla! Nu har jag städat hela dagen och ska trilla ner i soffan med sill, färskpotatis, god öl och sen jordgubbar och vattenmelon till efterrätt. Om nom nom nom. :D :eating:
Oh Wow! Glad midsommar! :D
Glad Midsommar Wao, Andy, 2snarthårdakillar och alla!
måla naglarna och moffla i sig melliset, sen blir jag upphämtad för bilfärd till fest i trädgård :thumbup:
Eldhroka
2010-06-25, 16:47
Hihi. :-)
*slap*
Godkväll Kolozzeum, är det väl. *?*
GODKVÄLL då BABBLA! är det juh!
ChewChew
2010-06-25, 17:17
Glad midsommar allihop! =)
Klad midsommar bois n gals! 0,6 kg kött och keso med
paprika/örter med några fina vodkadrinkar och gott väder, boooooooooyaaaaaaaaaaaah!!!!!
Samt nya linnen Kimball! :D
Kan det bli bättre?
måla naglarna och moffla i sig melliset, sen blir jag upphämtad för bilfärd till fest i trädgård :thumbup:
Moffla! :thumbup: Jag har färgat håret, det blev typ ingen skillnad, vet inte om jag ska vara besviken? :confused: Sill, färskpotatis och Oppigårds slåtteröl var fantastiskt gott. :D Nu vin och jordgubbar. :hbang:
Storstädat huset, vattnat trädgården, hängt tvätten.
Just nu, kvällsol, lättöl och lite
wTr_vKxBVvw
Och annat från Recoveryplattan:thumbup:
http://i48.tinypic.com/1059w6r.jpg
http://i47.tinypic.com/316uv7s.gif
http://i42.tinypic.com/idzzhu.jpg
Katterna var roligast Kwonne! :thumbup:
Efter tre glas vin och en öl är jag sovfärdig strax innan halv elva på midsommarafton. Party on? :angel:
Vad lugnt det verkar vara i Uppsala idag. Såg bara två fester när jag gick hem från jobbet. Är som hela stan har åkt ut på landet.
Vad lugnt det verkar vara i Uppsala idag. Såg bara två fester när jag gick hem från jobbet. Är som hela stan har åkt ut på landet.
Uppsalabor är bönder i själen. Eller från andra städer, så det är inte så konstigt. ;) / Uppsalabo
Det har de också tror jag. Min facebookfeed är full av kommentarer som " Nu bär det av till Nötö, Gräsö, skattkammarön etc,etc" Det verkar som om alla har fått fnatt och ska iväg från fastlandet.:confused:
Efter tre glas vin och en öl är jag sovfärdig strax innan halv elva på midsommarafton. Party on? :angel:
Join the club Sista!
Vem orkar festa? :)
shadowfire
2010-06-25, 21:35
haha nästan samma här, vi tog en powernap runt 15 och sov i 3 timmar typ haha... uppe igen, grillat lite, druckit lite mer och är som soft bara nu.. orka gå på krogen i vår ålder liksom :D
shadowfire
2010-06-25, 21:37
kwon, underbara kattanimationer :D
Join the club Sista!
Vem orkar festa? :)
Inte vi iaf, nu är det sovdags.:cool: Nighty night!
haha nästan samma här, vi tog en powernap runt 15 och sov i 3 timmar typ haha... uppe igen, grillat lite, druckit lite mer och är som soft bara nu.. orka gå på krogen i vår ålder liksom :D
Det är inte lätt att vara nära pensionsåldern...
;)
Samt nya linnen Kimball! :D
Kan det bli bättre?
Pics or it didnt happen KwonarN! :devil:
Efterfest där en del spelar Ravin Rabbids till Wii och några ser på "Farsan", så jävla avslaget, mmmm RUMPAAAAAAAAA!
Avslagen efterfest är vanligtvis sjukt ovärt.
Amen asså. Skönt att jag klarade hålla mig nykter hela dagen. Eller typ. Fram till 15:00 i alla fall.
Avslagen efterfest är vanligtvis sjukt ovärt.
Nä det gav inte särskilt mkt, men ändå lite mysigt. Folket tagit sig hem nu, så nu blir det väl att sova sig litet för att orka upp till att glassa på beachen senare idag :hbang:
Nite Kolo!
båta åk, vattenmelon, sprit, sill lunchm, åka båt, kusten, grilla oxe!, mera förfiskningar!, bil hem för alla blev så full, tjejen sov på soffan, simpsonsn S21, varma mackor
helt sjukt brakväll111!!!
båta åk, vattenmelon, sprit, sill lunchm, åka båt, kusten, grilla oxe!, mera förfiskningar!, bil hem för alla blev så full, tjejen sov på soffan, simpsonsn S21, varma mackor
helt sjukt brakväll111!!!
Jag haja iofs inte hur "tjejen sov på soffan" är positivt, men aaait! :)
Jag haja iofs inte hur "tjejen sov på soffan" är positivt, men aaait! :)
simpsons å vrama mackor?
simpsons å vrama mackor?
Jamen.... haha nvm, jag går och lägger mig istället som sagt :D
Knöl i bröstet och nu väntar man på svar från blodprov. Ultraljud på onsdag.
Någon mer än jag som inte kan sova? *gah!*
Någon mer än jag som inte kan sova? *gah!*
Jag har fortfarande besök, tog mig en tupplur från 01.30 till 03.30 innan, jobbade tidigare idag. En polare saknas och toan luktar spya :thumbup:
Jag har fortfarande besök, tog mig en tupplur från 01.30 till 03.30 innan, jobbade tidigare idag. En polare saknas och toan luktar spya :thumbup:
hehe sounds good :P fan, detta suger... kommer vara som ett dött lik imorgon *spy*
Rätt skönt att inte vakna bakis. Nu är man på väg till föräldrarna, ska bli gott med mammas mat.
Ofta SMHI, DMI och Foreca påstår att det är klart solsken i HBG, men det är grått så långt ögat nååååår. Vi som var inställda på playan :(
Ofta SMHI, DMI och Foreca påstår att det är klart solsken i HBG, men det är grått så långt ögat nååååår. Vi som var inställda på playan :(
uhm, det är solsken här :confused:
Edit: Err, stryk det. Gick nyss över till andra sidan huset för att släppa ut hunden och såg askmolnet från mordor komma in över solen. Tack som fan för den.
+1
Va fan står att det ska vara soligt hela dagen, bara moln här ju!
uhm, det är solsken här :confused:
Edit: Err, stryk det. Gick nyss över till andra sidan huset för att släppa ut hunden och såg askmolnet från mordor komma in över solen. Tack som fan för den.
Haha eid, som de säger i Danmark (?) ! Solen börjar titta fram lite här, men det är ju inga längre stunder. Elände! *grr27*
Skitbra väder i gbg. Suckers!
Nu öser det ner här i Råsunda, men svalkan är välkommen. Jag vaknade ultrabakis med solen genom fönstret som värmt upp lägenheten till 30 grader.
Skitbra väder i gbg. Suckers!
Bjud då :(
Wille005
2010-06-26, 11:38
de e good osten!
dags o steka upp gårdagens färskpotatis o få i sig lite bakiskäk. heja heja!
Fy fan som det mås.
Jodu. Jag funderar på att testa om en pizza fylld av bea kan fixa mitt mående.
ööhööeeuuuuu
hejjjjj, mår ni bra?
Weehoo! Skatteåterbäring i Norge. Nice att jag fick igenom avdraget! I like!
Beapizza är bra medicin om man är "lagom" dålig. För att rädda den här eländiga dagen lär narkos vara det enda som gör jobbet.
Jag är snuvig av all pollen. Det suger.
Beapizza är bra medicin om man är "lagom" dålig. För att rädda den här eländiga dagen lär narkos vara det enda som gör jobbet.
Det bästa hade kanske varit om någon gett mig narkos vid 22 igår afton så jag hade lagt ner verksamheten då istället för att fortsätta härja i 5 timmar till
ööhööeeuuuuu
hejjjjj, mår ni bra?
Jag somnade halv elva igår, vaknade halv nio och har hittills idag hunnit städa klart ett vindsförråd, jaga en fet ponny över hinder, städa källarförråd och köra bort skräp. Nu är vi på tömma torrförrådet och putsa fönster samt plantera om blommor. Men först vatten- och Kolopaus.
YO kolo!
Yo yo Madame!
Jag tänkte springa idag men har burit ungefär sex miljarder svintunga sopsäcker (okej, kanske tio då?) uppför en backe och funderar på om det kanske räcker som motion idag... Vad tycker kolopanelen?
jävla hurtig man ska va då!
jävla hurtig man ska va då!
Jag tycker själv det är lite obehagligt, men jag hjälper en kompis att flyttstäda, hon är lite skröplig i axlarna så det är liksom min uppgift att bära de tunga sakerna.*flex*
Fasen vad svenska kvinnor äger :). Gött att vara tillbaka! Sommaren är nice också. Typ 18-22 grader, lite halvblåsigt. Soft som fan faktiskt.
Fasen vad svenska kvinnor äger :). Gött att vara tillbaka! Sommaren är nice också. Typ 18-22 grader, lite halvblåsigt. Soft som fan faktiskt.
Vad är det för fel på franska bitches då?
Angående sommaren: BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!111111
Vad är det för fel på franska bitches då?
Angående sommaren: BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!111111(ur säktar tråkdålig generalisering i förväg)
Otrevliga, jobbiga, svåra, kaxiga, defensiva och överskattar sig själva. Då snackar jag främst om typ tjejer man stöter på ute och inte kompisar/tjejer i klassen. De riktigt schyssta och trevliga! Utmaningar kan vara kul ibland, men inte konstant i hela ens liv. Det blir bara tröttsamt.
Anton Fräs
2010-06-26, 14:15
Tyvärr äger inte tjejer i 19-års åldern då dessa generellt är fitt*r och går enbart på utseende.
Fantastiskt.
Jag bitter? Aldrig. :(
Tjejer under 25 går i princip enbart på utseendet. Därför jag har sån framgång.
Anton Fräs
2010-06-26, 14:19
Därför det går åt helvete för mig. Fick dessa fördomar bekräftade så många gånger igår att jag inte visste var jag skulle ta vägen..
Folkefiddy turnerar långvården!
Därför det går åt helvete för mig. Fick dessa fördomar bekräftade så många gånger igår att jag inte visste var jag skulle ta vägen..
Äsch, när dom mognat lite och fått lite trosludd mellan bullefäddan så ska du se att det ändrar sig :)
Nelson81
2010-06-26, 14:35
Äsch, när dom mognat lite och fått lite trosludd mellan bullefäddan så ska du se att det ändrar sig :)
är det inte dags för dig att mogna lite?
Vad sa dom?
Sa alla samma sak?
Weehoo! Skatteåterbäring i Norge. Nice att jag fick igenom avdraget! I like!
Fått brev eller vadå? Kommer inte ihåg hur fan det funka :/
Fått brev eller vadå? Kommer inte ihåg hur fan det funka :/
Kollade kontot, skulle egentligen bara få tillbaka typ 2k. Men ja, jag fick lite mer *drool*
Antingen har du väl fått nu eller så kommer det i november?
Godkväll Kolozzeum, är det väl. *?*
GODKVÄLL då BABBLA! är det juh!
Stjärnvinsten går till Nodan!
http://ost.ath.cx/tmp/svampchoklad.jpg
Två kilo svampchoklad.
Nä nä, du försökte säga Godkväll Babbla, men det blev ju Godkväll d'Babbla! :)
Lyssna om igen! :D
Nä nä, du försökte säga Godkväll Babbla, men det blev ju Godkväll d'Babbla! :)
Lyssna om igen! :D
Meh, jag vet väl vad jag säger! :-)
...eller?
mmmm 2kilo svampchoklad hade varit gott speciellt om det hade haft passionsfrukt i sig.
Nu har min kropp fixat till sig så pass att det är dags för pizza-medicin.
Stjärnvinsten går till Nodan!
Två kilo svampchoklad.
Woho! Jag vann :hbang:
Men alltså svampchoklad.. :confused:
Nu har min kropp fixat till sig så pass att det är dags för pizza-medicin.
samma här :thumbup:
Woho! Jag vann :hbang:
Men alltså svampchoklad.. :confused:
Marabou smakar champinjoner? (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94831) (koloallmänbildning för tusan!!)
Kebab-Arne
2010-06-26, 17:30
Bara jag som tycker bandlistan till Roskilde verkar riktigt sugig?
Ser inte ett enda band jag är sugen på att se.
http://www.roskilde-festival.dk/musik/bands
Nykter dag idag. Blev arbete och löpning :thumbup:
samma här :thumbup:
Marabou smakar champinjoner? (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=94831) (koloallmänbildning för tusan!!)
Underbart, där var jag ju nästan förbannad
"Blablabla. Det ska vara mörk choklad och konstigt målade tavlor"
När ska alla inse att, hur intellektuellt det än kan verka med kakao tills grimasen låser sig i nyllet, så är mjölkchoklad den ohotade kungen av allt som inmundigbart äro.
Förlåt :em: ska genast bättra på min koloallmänbildning!
tommie-92
2010-06-26, 17:45
Folket på nedervåningen fortsätter fira midsommar för fullt, mer vätska i maskineriet bara säger dom..haha
vodka & oboy - bra eller anus? (smakmässigt)
Anus. *spy*
Kvällsplan: flyta ut i soffan med en cider i näven, party party.
Nordenator
2010-06-26, 19:35
- vodka + minttu
http://tiaandersson.blogg.se/images/2009/minttu_28715735.jpg
Kollade kontot, skulle egentligen bara få tillbaka typ 2k. Men ja, jag fick lite mer *drool*
Antingen har du väl fått nu eller så kommer det i november?
Hade visst fått det men det måste ha blivit något fel för dom verka ha dragit standardfradraget igen för mig och jag har deklarerat boende och pendlare :/ iof var jag sen med papperna men vafan. Nu måste jag strula*grr27*
- vodka + minttu
http://tiaandersson.blogg.se/images/2009/minttu_28715735.jpg
Sjukt gott. *drool*
Sjukt gott. *drool*
Ut ikväll?:)
Ut ikväll?:)
Nej ska iväg till ICA och handla på mig snask nu :)
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 22:32
Woh, 9timmar och 30 minuter i sträck på McDonalds dagen då de säljer som mest är inte att rekommendera.
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 22:38
cash andy!
cash is king! $$$ :Virro
Sant! Fruktansvärt sant! Men OB-tillägget är så dåligt så jag vill nästan börja med självskadebeteende.
Hur fan kan man fortfarande vara bakfull
tntballe
2010-06-26, 22:43
Hur fan kan man fortfarande vara bakfull
http://img.fotocommunity.com/user/Soeren-Spieckermann-e28789.jpg
Hahha alltid den där jävla sören
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 22:47
Fast jobbar man på donken så bjuder dom på skador också. Brännskador iallafall
http://i46.tinypic.com/35akjzb.jpg
http://i50.tinypic.com/28kuk9u.jpg
EDIT: haha, ser nu att den enda brännskadan ser ut som Tri-Force
http://allyourinternets.files.wordpress.com/2008/11/triforce1.jpg
känner du dig också bläe? :(
känner du dig också bläe? :(
:(
Jag känner mig typ jäe, som omväxling. Trots att jag sitter här själv och inte har någon Coca Cola Zero, troligtvis missat lite på protein-intaget och inte ska träna imorgon. Men en fin tös på MSN väger upp allt detta. *cupid*
Något jag är glad över är iaf att jag såg terror på elm street idag på bio :) Den var rätt bra faktiskt. Mycket hoppa till scener.
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 23:05
Jag känner mig typ jäe, som omväxling. Trots att jag sitter här själv och inte har någon Coca Cola Zero, troligtvis missat lite på protein-intaget och inte ska träna imorgon. Men en fin tös på MSN väger upp allt detta. *cupid*
Jaha, fattar man ju.
Jaha, fattar man ju.
Was fattar man? Jag fattar inte. :(
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 23:18
Was fattar man? Jag fattar inte. :(
Typ den första kvällen på länge som jag är bitter, också kommer du och är "jäe!" ikväll bara för det. :D Typiskt :)
Typ den första kvällen på länge som jag är bitter, också kommer du och är "jäe!" ikväll bara för det. :D Typiskt :)
Aaaw, bubben.. det är lugnt, jag har varit bitter i ett halvår nästan. Detta är nog bara tillfälligt ska du se!
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 23:21
Aaaw, bubben.. det är lugnt, jag har varit bitter i ett halvår nästan. Detta är nog bara tillfälligt ska du se!
Naeh, håll dig ute ur bitterheten :)
Naeh, håll dig ute ur bitterheten :)
Jag lovar att försöka, men det är svårt. Jag har gått och blivit realist sedan mitt senaste förhållande. Men visst börjar det bli mindre bittert nu.
Men hur fan vet man om man är ihop med en tjej? :(
Ehm. Var kan man köpa en dalahäst i malmö på en söndag?
Anton Fräs
2010-06-26, 23:28
Jag lovar att försöka, men det är svårt. Jag har gått och blivit realist sedan mitt senaste förhållande. Men visst börjar det bli mindre bittert nu.
Man frågar.
Andy.da.wohoo
2010-06-26, 23:30
Jadu, jag frågade :p Men jag var 17 då, så kanske inte räknas.
Men man frågar typ "var man står" i förhållandet.
Man frågar.
Jadu, jag frågade :p Men jag var 17 då, så kanske inte räknas.
Men man frågar typ "var man står" i förhållandet.
Men jag är en sån där blyg kille. Men detta börjar bli lite för intimt för mig så ni får hälsa era mödrar och tacka för äggen.
Ehm. Var kan man köpa en dalahäst i malmö på en söndag?
Ingen?
Andy.da.wohoo
2010-06-27, 00:37
Tror det kan bli svårt, tyvärr.
Ingen?
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:QVplTyAIB6sJ:www.sydsvenskan.se/omkretsen/article248507/Skane-nobbar-Dalahasten-som-souvenir---las-och-kommentera.html+dalah%C3%A4st+malm%C3%B6&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a
Sicka elakingar!
Hade visst fått det men det måste ha blivit något fel för dom verka ha dragit standardfradraget igen för mig och jag har deklarerat boende och pendlare :/ iof var jag sen med papperna men vafan. Nu måste jag strula*grr27*
Tror inte att de har gjort standardfradraget om du inte fyllt i att du ska göra det avdraget. Man får ju bara en viss del av det som du gjort avdrag på, så om du gjort avdrag på boende och pendling får du ju inte tillbaka hela summan som du dragit av, utan en viss procent, inte överdrivet hög. Kanske inte fick godkänt på alla avdrag heller? Det är ju norska skatteetaten, lite lotteri!
Nattljus
2010-06-27, 06:09
kaffe *cupid*
så, bara jag som var uppe med tuppen denna söndag morgon?
kaffe *cupid*
så, bara jag som var uppe med tuppen denna söndag morgon?
Jag med. Gomorron, Nattljus & Kolo!
Nattljus
2010-06-27, 06:16
gomorron :)
Morrn!
be awesome instead* säger han.
"Whenever i start feeling sick, i stop being sick and be awesome instead"
Uppe med tupp'n vid halv nio, yes Ma'am!
Fortfarande bakfull. *spy*
Tror inte att de har gjort standardfradraget om du inte fyllt i att du ska göra det avdraget. Man får ju bara en viss del av det som du gjort avdrag på, så om du gjort avdrag på boende och pendling får du ju inte tillbaka hela summan som du dragit av, utan en viss procent, inte överdrivet hög. Kanske inte fick godkänt på alla avdrag heller? Det är ju norska skatteetaten, lite lotteri!
Nej lämnar man inte in någon deklaration så deklarerar dom som från förra året, då tog jag standardfradraget.
Boende och pendling är fasta ersättningar, boendet är 187Nok dygnet för barackboende, och milersättningen är 1,5kr per km, max ersättning som pendlare 240 dygn per år.
Där kan man få mycket pengar :D
Nej lämnar man inte in någon deklaration så deklarerar dom som från förra året, då tog jag standardfradraget.
Boende och pendling är fasta ersättningar, boendet är 187Nok dygnet för barackboende, och milersättningen är 1,5kr per km, max ersättning som pendlare 240 dygn per år.
Där kan man få mycket pengar :D
Om du inte deklarerar så deklarerar du inte, då görs inga avdrag. Ska inte göras iaf, vet inte hur Norge funkar, men det känns skumt att du skulle få tillbaka på pengar på något du inte gjort avdrag för. Man deklarerar ju för året som gått, och det år 2009 är ju inte beroende av 2008.
Man kan få mycket pengar om man gör de faktiska avdragen ja :) Men käfta med skatteetaten du, lycka till :P
Om du inte deklarerar så deklarerar du inte, då görs inga avdrag. Ska inte göras iaf, vet inte hur Norge funkar, men det känns skumt att du skulle få tillbaka på pengar på något du inte gjort avdrag för. Man deklarerar ju för året som gått, och det år 2009 är ju inte beroende av 2008.
Man kan få mycket pengar om man gör de faktiska avdragen ja :) Men käfta med skatteetaten du, lycka till :P
Ja men alltså, har man valt standardfradraget så ligger det kvar där andra året också. Jag skickade in min deklaration sista dagen, hade fått det 2 dagar innan :/ så jag antar att det inte hann komma fram från sverige.
Men bråka ska jag :) för mina pengar ska jag ha.
Man får dra 1 extra resa i veckan ifall du har sambo hemma också :)
och du kan dra för dubbelt boende också och skriva att din lägenhet i norge bara är för jobbets skull :) får du tillbaka på hyran. Finns sjukt med pengar att få ut bara man orkar. Utan att fuska
Ja men alltså, har man valt standardfradraget så ligger det kvar där andra året också. Jag skickade in min deklaration sista dagen, hade fått det 2 dagar innan :/ så jag antar att det inte hann komma fram från sverige.
Men bråka ska jag :) för mina pengar ska jag ha.
Man får dra 1 extra resa i veckan ifall du har sambo hemma också :)
och du kan dra för dubbelt boende också och skriva att din lägenhet i norge bara är för jobbets skull :) får du tillbaka på hyran. Finns sjukt med pengar att få ut bara man orkar. Utan att fuska
Jag var dock folkbokförd i Norge fram tills september, har inget dubbelt boende (därav kan jag inte göra det avdraget) och får bara för bussresor hem, och det blir inte särskilt mycket det heller. Så om jag skulle ha gjort de avdragen så hade jag behövt fuska.
Jag visste inte om jag var berättigad till standardfradraget, förutom på lönerna oktober-december då. Men chansade och det gick igenom iaf.
Perfekt dag för sol, bad och grillning. Frågar alla man känner. Får svaret "Nää ska träna och sen spela"..
fint...
Alfred Nobel
2010-06-27, 11:50
Grilla + fotbolls vm!
Kebab-Arne
2010-06-27, 12:52
Om du skiter i att skattejämka så dras det mycket skatt på lönen men detta får du ju tillbaka nästa sommar? Har alltid skattejämkat tidigare år men lutar åt att det inte blir nåt med det denna sommar.
Oväntat men trevligt att må såhär oförskämt bra efter att ha kört karatefylla två dagar i rad. :)
Oväntat men trevligt att må såhär oförskämt bra efter att ha kört karatefylla två dagar i rad. :)
Härligt :thumbup:
Hur gick det med tjejen då?
Härligt :thumbup:
Hur gick det med tjejen då?
Kan hända att jag var lite för överförfriskad för att göra ett riktigt bra intryck.. :D
Kan hända att jag var lite för överförfriskad för att göra ett riktigt bra intryck.. :D
Näää, det är då man gör dem bästa intrycken!
Så äntligen har jag fått tummen ur och köpt sneakers att böja och marka i istället för joggingskor. Hoppas mina knän tycker sneakers är skonsammare mot dem än vad joggingskorna var.
Ähh, vilken tjej vill inte ha en sluddrande, vinglig kille som försöker supa sig själv under bordet.:D
Ähh, vilken tjej vill inte ha en sluddrande, vinglig kille som försöker supa sig själv under bordet.:D
Ja exakt. Jag trodde verkligen jag var jättecharmig där vid 2,5 promille. :(
Man tycker ofta det.:D Jag brukar också vara jättecharmig med ett par promille i kroppen, jag brukar inte känna mig lika charmig dagen efter när alla minnesbilder (och facebookbilder) dyker upp däremot. :Virro
Det var du med, bara att hon inte förstod det :D
Jag börjar bli så djävla trött på att vänta på att mitt sommarjobb ska kicka in den första juli. Att vara ledig på sommaren suger när man bor i Uppsala och inga är kvar i stan. Har överlevt rent socialt genom att umgås som fan med de vänner som är kvar samt de som är i Uppsala på blixtvisiter.
Den andre juli smäller det däremot, ett helt killkompisgäng på ca 20-25 pers kommer gå ut i Uppsala.:D Förra årets fest var magisk och det här året kommer nog bli lika magiskt. Karatefylla i temaklädsel är sjukt underskattat, förra årets hawaiitema var roligt som fan, det enda som får/fick oss att komma in på bryggan är att vakterna som står där tillhör samma förening som vi gör.
von huff
2010-06-27, 16:35
Skulle vara skönt att få va lite ledig i sommar.Fast då får man inga pengar heller.Väntar som fan på att få börja jobba på allvar och dra in cash, få semester osv.Synd att den ekonomiska situationen är sådan att det sparkas mer än det anställs=/
Jag ser framemot en festival om 2 veckor.Kommer att vara asmycket folk och vi skall med ett par kompisar åka dit i hans båt.Måste se till att vara tillräckligt packad så man vågar försöka locka dit nån liten brud:)
Jobbar som ett as för första gången på ett bra tag, trivs riktigt riktigt bra med det:).
Pengarna om en månad ska bli jääävligt nice. Bioljud here you come motherfucker.
Jag ser framemot en festival om 2 veckor.Kommer att vara asmycket folk och vi skall med ett par kompisar åka dit i hans båt.Måste se till att vara tillräckligt packad så man vågar försöka locka dit nån liten brud:)
Låter kul! Vilken?
von huff
2010-06-27, 16:50
Låter kul! Vilken?
I den finska skärgården.Brukar samlas runt 5000 människor runt en 20x20meter stor terass/bar nära havet.Så gott som alla talar svenska och är bekanta på nåt sätt, brukar vara kul
Frågan är hur dyrt det blir att renovera badrum och kök. Fan att min kyl skulle gå sönder så jag kommer på sådana här tankar.
Jockefoten
2010-06-27, 17:46
Rätt schysst förvandling:
2002:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1128788.1277629957!images/1894031913.jpg
2009:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1128787.1277629688!images/4236756835.jpg
Frågan är hur dyrt det blir att renovera badrum och kök. Fan att min kyl skulle gå sönder så jag kommer på sådana här tankar.
Ohoho. Flis, massa flis. 100k + är säkert inga problem att komma upp i.
Rätt schysst förvandling:
2002:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1128788.1277629957!images/1894031913.jpg
2009:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1128787.1277629688!images/4236756835.jpg
Vem är det där och vad hände egentligen? Har han blivit stylad av Hells Angels motsvarighet till Fab 5?
Ser ju ut som många fler år än 7.
Han blev/såg riktigt gammal ut med skägg.
Jockefoten
2010-06-27, 18:00
Det är Urban Svensson. Kristdemokrat.
http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/kristdemokraten-som-sadlade-om-1.1128777
obs det är inte jag som tagit bilderna, skrivit artikeln och dn.se är inte min hemsida.
Ohoho. Flis, massa flis. 100k + är säkert inga problem att komma upp i.
Förmodligen. Fast det kan det vara värt antar jag. Får sätta mig lite och skissa hur jag vill ha det.
Vore väldigt trevligt med nyrenoverat badrum och kök. I alla fall när skiten är klart.
Note to self: ligga på träningsbänk efter att man bränt sönder ryggen är inte att rekommendera. Lär mig det varje år klantigt nog.
Note to self: ligga på träningsbänk efter att man bränt sönder ryggen är inte att rekommendera. Lär mig det varje år klantigt nog.
http://ost.ath.cx/tmp/flaga.jpg
(allt som är vitprickigt flagnade av några dagar senare...)
Note to self: ligga på träningsbänk efter att man bränt sönder ryggen är inte att rekommendera. Lär mig det varje år klantigt nog.Man ska aldrig sola ryggen dagen före ett bänkpass! :)
Dvs sola inte på söndagar :D
Andy.da.wohoo
2010-06-27, 18:46
Man ska aldrig sola ryggen dagen före ett bänkpass! :)
Hih :D
Har också blivit ordentligt bränd idag. Satte mig i en Baden-Baden med en god bok och fastnade helt enkelt. Normalt avskyr jag att sola då det är så varmt och tråkigt.
Fint halsband av vitt man fick iaf.
http://img408.imageshack.us/img408/6738/bild011wm.th.jpg (http://img408.imageshack.us/i/bild011wm.jpg/)
(allt som är vitprickigt flagnade av några dagar senare...)
Dang! Sådär illa har jag bara lyckats bränna mig i Thailand :P
Man ska aldrig sola ryggen dagen före ett bänkpass! :)
Haha tru! Eller få för sig att träna bröst på söndagen istället för måndag pga tidsbrist resten av veckan. Kändes som att skinnet på hela ryggen skulle gå sönder som papper :(
http://stuff.ubersite.com/112715182437503990/1/999.jpg
Åh vad jobbigt det är att köra restpaussquats!
Dang! Sådär illa har jag bara lyckats bränna mig i Thailand :P
Hade jag solkräm? Använde jag ens t-shirt?
Roskilde 2009, varmaste sommarn på 30 år...
Åh vad jobbigt det är att köra restpaussquats!
Squats-and-milk? (20-rep restpause)
Hade jag solkräm? Använde jag ens t-shirt?
Roskilde 2009, varmaste sommarn på 30 år...
Squats-and-milk? (20-rep restpause)
Blev en 18-rep restpause. Hade nog kunnat göra 2 till men psyket sa stopp.
Blev en 18-rep restpause. Hade nog kunnat göra 2 till men psyket sa stopp.
På vilken intensitet körde du? 10, 15 eller 20RM?
På vilken intensitet körde du? 10, 15 eller 20RM?
Vet faktiskt inte. Hur mäter man enklast repsmax på en vikt? Då så fort man ställer sig vilar man lite.
Jag är iaf på 5e benpasset på detta program och innan hade jag gjort en 5a på 140kg. Körde 18 reps på 120 nu.
Vad kör du för program CayJee?
Ah, har läst om det. Jag har lite svårt för sådana som kräver att jag räknar ut 75% av 1RM etc. I min värld är gymma typ att gå in, göra X antal set där du är röd i ansiktet av ansträngning under mestadels av repsen och äta som en varg :D
Men du verkar ha fått bra resultat, såd et är ju super! Hur har volymen ökat?
Ah, har läst om det. Jag har lite svårt för sådana som kräver att jag räknar ut 75% av 1RM etc. I min värld är gymma typ att gå in, göra X antal set där du är röd i ansiktet av ansträngning under mestadels av repsen och äta som en varg :D
Men du verkar ha fått bra resultat, såd et är ju super! Hur har volymen ökat?
Har en excelfil som bestämmer exakt vilka vikter och sånt jag ska köra med på basövningarna. Resten av passet typ chillar jag 8-20 reps ;) Skön pump.
Vet inte än, tänkt att ta bild varannan månad för att se om det går att se någon skillnad. Jag tror jag fått lite bättre volym hittills faktiskt.
http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.