Visa fullständig version : Babbla, babbla, babbla....!
Nattljus
2016-02-02, 22:26
Men jag har ju köpt fel sorts blåbär *mini
Stora, odlade är värdelösa i muffins :(
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=186158
:)
Den går. Peter Jöback har huvudrollen :)
I London?
Sova kanske. Ska upp om 6½ timme.
MackeJuve
2016-02-03, 00:20
Hur många har ni blockerade? Jag funderar på att blocka ett tiotal personer vars rasistiska skit jag är trött på att läsa dagligen. Skulle bespara mig lite energi(svarar aldrig men är tyst och stör mig) men är samtidigt lite orolig att man missar en del godbitar också om man blockerar för många.
Skickat från min D5503 via Tapatalk
Hur många har ni blockerade? Jag funderar på att blocka ett tiotal personer vars rasistiska skit jag är trött på att läsa dagligen. Skulle bespara mig lite energi(svarar aldrig men är tyst och stör mig) men är samtidigt lite orolig att man missar en del godbitar också om man blockerar för många.
Har ingen blockerad och läser det mesta som skrivs på allmänt känns det som, förutom i den här tråden kanske.
Det sämsta med att vända på dygnet är att alldeles för få personer som man kan snacka med är vakna. :(
Nordenator
2016-02-03, 05:00
Kring 20 pers på en höft, men de flesta har vid det här laget redan blivit bannade så det känns inte helt omotiverat!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nattljus
2016-02-03, 06:47
Det sämsta med att vända på dygnet är att alldeles för få personer som man kan snacka med är vakna. :(
Är väl inte mitt fel att du sitter i babbla när jag är på jobbet :smash:
Fast vi har ju inte så värst mycket gemensamt, så det hade nog inte blivit så mycket till samtal ändå *jorgen*
Nu ska jag äta blåbärspaj :eating:
Minikubik
2016-02-03, 07:00
Ingen. Mer intressant att fundera på är, hur många har blockat mig(läs dig)
Ingen, jag bläddrar bara förbi diskussionen som gör mig lack. Blir arg i olika grupper på FB istället med diverse foliehattstomtar och LCHFare :D
StarkaUlf
2016-02-03, 10:34
Typiskt mitt flyt just nu. Intervjun blev framflyttad till måndag då hon blev sjuk idag ^_^
Typiskt mitt flyt just nu. Intervjun blev framflyttad till måndag då hon blev sjuk idag ^_^
Pyttsans :/ Men då har du hela helgen på dig att öva på smilet i spegeln *popcorn*
Vad var det för jobb? Något i Lule läste jag? Det går ju fort att köra Pite-Lule så den pendlingen är nog inget problem *hug*
StarkaUlf
2016-02-03, 10:45
Pyttsans :/ Men då har du hela helgen på dig att öva på smilet i spegeln *popcorn.*
Vad var det för jobb? Något i Lule läste jag? Det går ju fort att köra Pite-Lule så den pendlingen är nog inget problem *hug*
Jo precis :D typ så här:
http://41.media.tumblr.com/23fca29655751428c51001f56da1edb4/tumblr_n3bc593dDZ1qazwzuo1_1280.jpg
Yezk. Jobbet är på Granngården i Luleå, så det hade varit fint :) Jo precis, tar ca 35 minuter nu till den delen istället för kanske 45. Så det går bra *hug*
I London?
Tror att han spelar på Broadway i NY.
Jo precis :D typ så här:
http://41.media.tumblr.com/23fca29655751428c51001f56da1edb4/tumblr_n3bc593dDZ1qazwzuo1_1280.jpg
Yezk. Jobbet är på Granngården i Luleå, så det hade varit fint :) Jo precis, tar ca 35 minuter nu till den delen istället för kanske 45. Så det går bra *hug*
Hahahaha amazing! The job is yours!
Åh najs! Granngården ligger det vid Maxihandelsområdet eller där runt Dollarstore och det? Har för mig att jag ett det.
StarkaUlf
2016-02-03, 10:51
Hahahaha amazing! The job is yours!
Åh najs! Granngården ligger det vid Maxihandelsområdet eller där runt Dollarstore och det? Har för mig att jag ett det.
Yes! \o/ :D
Det stämmer! På Storheden, vid Biltema, Media markt, Stadium, Ica, Max etc. :) Hoppas däremot mer på Kjell & Company här i Piteå, hade varit perfekt att få jobb där. Dom ska anställa fyra st och börja ringa runt nästa vecka, så håller tummarna för det också!
No offense Ulf. Men du har inte tänkt på att utbilda dig till något? Verkar inte så enkelt att skaffa jobb i de norrländska skogarna.
StarkaUlf
2016-02-03, 11:00
No offense Ulf. Men du har inte tänkt på att utbilda dig till något? Verkar inte så enkelt att skaffa jobb i de norrländska skogarna.
Absolut. Men jag vet inte till vad.
Yes! \o/ :D
Det stämmer! På Storheden, vid Biltema, Media markt, Stadium, Ica, Max etc. :) Hoppas däremot mer på Kjell & Company här i Piteå, hade varit perfekt att få jobb där. Dom ska anställa fyra st och börja ringa runt nästa vecka, så håller tummarna för det också!
Du glömde ju den viktigaste butiken. XXL!
Du borde söka jobb i Ume, om det är butiksjobb du söker. Det öppnar så sjukt mycket butiker nu i vår. XXL öppnar, sedan IKEA med hela handelsområdet där, där väl 80 butiker eller något som alla ska ha nytt folk. Utopia expanderar och öppnar nya butiker.
Fast det tar liiite längre tid att köra hit än Lule! ;D Liiite bra!
Du kan va skog! :D
Absolut. Men jag vet inte till vad.
Läs sjuksköterska med mig hösten 2017! JAAAA!
MackeJuve
2016-02-03, 11:18
Ingen, jag bläddrar bara förbi diskussionen som gör mig lack. Blir arg i olika grupper på FB istället med diverse foliehattstomtar och LCHFare :D
Okej :D Jag ignorerade ~fem pers igår, hjälpte väl lite. Ser ju fortfarande när dessa blir citerade samt ser att de har skrivit så känns mer som en halvlösning. Jag vidtar de åtgärder jag kan för att inte bli en fulländad internetkrigare :D
StarkaUlf
2016-02-03, 11:33
Du glömde ju den viktigaste butiken. XXL!
Du borde söka jobb i Ume, om det är butiksjobb du söker. Det öppnar så sjukt mycket butiker nu i vår. XXL öppnar, sedan IKEA med hela handelsområdet där, där väl 80 butiker eller något som alla ska ha nytt folk. Utopia expanderar och öppnar nya butiker.
Fast det tar liiite längre tid att köra hit än Lule! ;D Liiite bra!
Läs sjuksköterska med mig hösten 2017! JAAAA!
Tanken har slagit mig att flytta dit faktiskt! :)
Wieee!! Fast jag vet inte... :D man kanske skulle läsa till arkitekt. Jag och Costanza.
Men, först ska jag förbereda mig och träna så mycket som möjligt för ett provspel i Juli för en fotbollsklubb i USA. Därför hade ett 50-75% jobb här varit kanon fram till dess. Skulle man inte lyckas spela till sig något där, så kan man lägga ner fotbollen och helt börja titta på arbetsframtiden :)
Wieee!! Fast jag vet inte... :D man kanske skulle läsa till arkitekt. Jag och Costanza.
Men, först ska jag förbereda mig och träna så mycket som möjligt för ett provspel i Juli för en fotbollsklubb i USA. Därför hade ett 50-75% jobb här varit kanon fram till dess. Skulle man inte lyckas spela till sig något där, så kan man lägga ner fotbollen och helt börja titta på arbetsframtiden :)
Du menar Art Vandelay?
Okej :D Jag ignorerade ~fem pers igår, hjälpte väl lite. Ser ju fortfarande när dessa blir citerade samt ser att de har skrivit så känns mer som en halvlösning. Jag vidtar de åtgärder jag kan för att inte bli en fulländad internetkrigare :D
Jag blockade nån nångång, men blev för nyfiken när man såg att de skrivit så kunde inte hålla mig :P Bättre att hålla sig borta från diskussioner som gör en arg.
Ume är bra. Fast jag längtar söderut ;D Faktiskt. Det är lite för mörkt på vintern och lite för ljust på sommaren. Sedan med all familj och alla vänner i Dalarna så känns det verkligen tillfälligt här.
Ska du läsa i fula huset vid Ume Älv då? :P
Ah, coolt. Ja då förstår jag, du får söka lite program till hösten som back up!
StarkaUlf
2016-02-03, 12:37
Du menar Art Vandelay?
Ber om ursäkt. Självklart! Fast då kanske jag ska syssla med import/export istället.
Ume är bra. Fast jag längtar söderut ;D Faktiskt. Det är lite för mörkt på vintern och lite för ljust på sommaren. Sedan med all familj och alla vänner i Dalarna så känns det verkligen tillfälligt här.
Ska du läsa i fula huset vid Ume Älv då? :P
Ah, coolt. Ja då förstår jag, du får söka lite program till hösten som back up!
Det kan jag förstå. Blir ju ändå en liten omställning, och lite jobbigt när det är så långt till släktingar.
Hehe, ingen aning. Har faktiskt inte kollat upp något.
Skulle jag nu lyckas spela till mig ett kontrakt så funderar jag på att läsa något vid sidan om. Det hade varit perfekt! \o/
Ber om ursäkt. Självklart! Fast då kanske jag ska syssla med import/export istället.
Japp, eller kanske Latex? Varför inte Marinbiolog?
Jag fick för mig att jag ska byta lakan i sängen och bada hundarna.
Börjar redan ångra mig men jag är ju så uttråkad. *rolleyes*
Det kan jag förstå. Blir ju ändå en liten omställning, och lite jobbigt när det är så långt till släktingar.
Hehe, ingen aning. Har faktiskt inte kollat upp något.
Skulle jag nu lyckas spela till mig ett kontrakt så funderar jag på att läsa något vid sidan om. Det hade varit perfekt! \o/
Förstår den, vår närmsta familj är ju i Lule, annars är det 55 mil till närmsta. Det suger hästballe emellanåt, men det är bara pga ungen. Annars är det ganska så skönt att ha släkten en bit bort :D Min familj bor ju 100mil bort. Awesome!
Låter vettigt. Faktiskt!
StarkaUlf
2016-02-03, 13:30
Japp, eller kanske Latex? Varför inte Marinbiolog?
Det tål att tänkas på!
Jag fick för mig att jag ska byta lakan i sängen och bada hundarna.
Börjar redan ångra mig men jag är ju så uttråkad. *rolleyes*
Jag tycker att det låter vettigt :)
Förstår den, vår närmsta familj är ju i Lule, annars är det 55 mil till närmsta. Det suger hästballe emellanåt, men det är bara pga ungen. Annars är det ganska så skönt att ha släkten en bit bort :D Min familj bor ju 100mil bort. Awesome!
Låter vettigt. Faktiskt!
Hehe jo. Det förstår jag. Man har ju absolut ingen skyldighet att dyka upp på varje kalas, träff osv, när man bor så långt bort. Man slipper allt tjat. Det är ganska skönt att slippa ibland :D
Ibland är man slugare än genomsnittsbjörnen!
Ja det är vettigt men smått drygt då jag behövde tvätta ett täcke då jag inte hade något rent så det kommer ta tid.
StarkaUlf
2016-02-03, 13:59
Ja det är vettigt men smått drygt då jag behövde tvätta ett täcke då jag inte hade något rent så det kommer ta tid.
Du får låta hundarna ligga ovanpå dig när du ska sova *cupid*
Fick biljetter till alla Sveriges matcher i EM. Vill inte ens gå på Italien och Irland-matcherna >_<
Fick biljetter till alla Sveriges matcher i EM. Vill inte ens gå på Italien och Irland-matcherna >_<
Fick du svar på mail?
Edit. Jag fick också biljetter! Woho :d
Fick du svar på mail?
Edit. Jag fick också biljetter! Woho :d
Går det att sälja? Vi vill egentligen bara se Belgienmatchen. Men ansökte till alla för att vara säkra på att få någon iaf haha.
Går det att sälja? Vi vill egentligen bara se Belgienmatchen. Men ansökte till alla för att vara säkra på att få någon iaf haha.
Oklart. Biljetten är personlig så du måste nog kvittera ut den innan du kan sälja den.
Det blir Belgien och Italien för min egen del. Allt är redan bokat så det var en lättnad att få biljetterna.
Oklart. Biljetten är personlig så du måste nog kvittera ut den innan du kan sälja den.
Jo har fått fylla i passnummer och allt. Förstår inte riktigt hur de tänkt.
StarkaUlf
2016-02-03, 15:18
Jo har fått fylla i passnummer och allt. Förstår inte riktigt hur de tänkt.
Passa dig när du säljer dom. Annars får du en biljett rakt till finkan.
"You cannot however sell your tickets acquired as a Swedish Football Association fan."
Skämtar de?
Det tål att tänkas på!
Hehe jo. Det förstår jag. Man har ju absolut ingen skyldighet att dyka upp på varje kalas, träff osv, när man bor så långt bort. Man slipper allt tjat. Det är ganska skönt att slippa ibland :D
Ibland är man slugare än genomsnittsbjörnen!
Precis! :D
Min sambo påstår att jag har skum smak i tårta. Men ärligt, vem gillar en random gräddtårta framför typ en schwarzwaldtårta!?
Tapatalk på språng
"You cannot however sell your tickets acquired as a Swedish Football Association fan."
Skämtar de?
Det är stor efterfrågan på biljetter. För att dom inte ska bli en handelsvara utan fortsätta att vara biljetter för fans så blir det så.
StarkaUlf
2016-02-03, 16:14
Min sambo påstår att jag har skum smak i tårta. Men ärligt, vem gillar en random gräddtårta framför typ en schwarzwaldtårta!?
Tapatalk på språng
Lol på honom. Schwarzwald -> Prinsess/gräddtårta any day *flex*
Det är stor efterfrågan på biljetter. För att dom inte ska bli en handelsvara utan fortsätta att vara biljetter för fans så blir det så.
Så det är bättre att det blir tomt på platserna? Jag är inte ute efter att tjäna pengar. Vill bara inte gå på matchen.
Lol på honom. Schwarzwald -> Prinsess/gräddtårta any day *flex*
Jag menar det. Maräng ftw!
StarkaUlf
2016-02-03, 16:20
Jag menar det. Maräng ftw!
*hug*
Så det är bättre att det blir tomt på platserna? Jag är inte ute efter att tjäna pengar. Vill bara inte gå på matchen.
Det är bättre om det blir tomt på en plats än att alla platserna blir uppköpta av profitpåfans.se eller liknande.
Du får säkert sålt din biljett tids nog. Jag har köpt biljetter på ebay tidigare så det går säkert att sälja den. Men jag tror att du måste hämta ut den själv. Det ska vara id-kontroll på arenorna men det har dom sällan kapacitet till att efterfölja.
Men man måste väl kunna returnera biljetterna - tacka nej till dom på något sätt. Galet annars.
Men man måste väl kunna returnera biljetterna - tacka nej till dom på något sätt. Galet annars.
Tycker också det. Men de är redan betalda. Får se hur det ser ut när deras resaleportal öppnar i mars.
*hug*
*cupid*
På hemmakväll säljer de 3kg spänner med Nutella. 16410kcal. Gimmi fatness now!
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-03, 17:28
Om nom nom *popcorn* Perfekt måltid i en re-feed :D 5-6 dagars kaloriintag i en burk.
Ååh, äntligen börjar foten kännas bättre. Inte känts så bra på 2 månader. (peppar peppar). Nackdelen är att jag inte vet vilken av alla övningar det är som hjälper, så jag fortsätter med alla ca 20 övningar :D
Nattljus
2016-02-03, 18:14
Nånting är fel med min skärm. Den är helt svart. Var tvungen att koppla upp mot teven för att få bild. Så... då återstår att surfa fram och beställa ny skärm. I såna här lägen önskar jag att jag hade bil, då kunde jag bara åka och köpa en ny skärm :smash:
Nånting är fel med min skärm. Den är helt svart. Var tvungen att koppla upp mot teven för att få bild. Så... då återstår att surfa fram och beställa ny skärm. I såna här lägen önskar jag att jag hade bil, då kunde jag bara åka och köpa en ny skärm :smash:
http://www.inet.se/produkt/2205181/benq-24-xl2411z#/specs
http://www.inet.se/kundvagn/bild/9111957/2016-02-03
Nattljus
2016-02-03, 18:48
Hrm, nu 'blinkar' skärmen. Visar normal bild i några sekunder och blir sen svart igen *jorgen*
Det kanske är sladden det är fel på? Det verkar nästan som ett kontaktfel.
shadowfire
2016-02-03, 19:21
*cupid*
På hemmakväll säljer de 3kg spänner med Nutella. 16410kcal. Gimmi fatness now!
Tapatalk på språng
hahahh wtf, det måste jag ha efter jag varit upp på ett 8000-meters berg. :D
När jag befinner mig i dödens zon bryts kroppen ner extra mycket, så jag kan räkna med att förlora 20% av min kroppsvikt worst case. Gief Nutella!
Om nom nom *popcorn* Perfekt måltid i en re-feed :D 5-6 dagars kaloriintag i en burk.
Ååh, äntligen börjar foten kännas bättre. Inte känts så bra på 2 månader. (peppar peppar). Nackdelen är att jag inte vet vilken av alla övningar det är som hjälper, så jag fortsätter med alla ca 20 övningar :D
Det är typ 7-8 dagars kaloriintag för mig. Omnom! KOllade film på Furious Pete när han trycker en 5kg burk.. eh.
Gör alla! Alltid!
hahahh wtf, det måste jag ha efter jag varit upp på ett 8000-meters berg. :D
När jag befinner mig i dödens zon bryts kroppen ner extra mycket, så jag kan räkna med att förlora 20% av min kroppsvikt worst case. Gief Nutella!
Ska du bära på 3kg Nutella? ;D Iofs, bra energitäthet i det och är energi det enda du behöver så win?
Nattljus
2016-02-03, 19:44
Jag har bild \o/
Dessvärre vet jag inte vad jag gjorde för att det skulle börja funka igen *gah!*
Aja, det funkar nu. Låt oss glädjas åt det *popcorn*
ska nog sluta träna
https://www.instagram.com/p/BBVkf5WiBSQ/?taken-by=atginsta
shadowfire
2016-02-03, 21:49
ska nog sluta träna
:hbang:
StarkaUlf
2016-02-03, 21:51
Jag har bild \o/
Dessvärre vet jag inte vad jag gjorde för att det skulle börja funka igen *gah!*
Aja, det funkar nu. Låt oss glädjas åt det *popcorn*
Säg bara till om du behöver hjälp!
http://41.media.tumblr.com/tumblr_m9ur9uIu6B1rymh20o1_1280.jpg
ska nog sluta träna
O.o o.O
Amerikansk fotboll? Med tanke på ditt namn och att vi är på Kolozzeum föreställer jag mig att du är modell större men det kanske är helt fel. :) Träningslägren brukar väl vara i Juli också har jag för mig. *jorgen*
Men, först ska jag förbereda mig och träna så mycket som möjligt för ett provspel i Juli för en fotbollsklubb i USA. Därför hade ett 50-75% jobb här varit kanon fram till dess. Skulle man inte lyckas spela till sig något där, så kan man lägga ner fotbollen och helt börja titta på arbetsframtidenwat
Hur gammal ar du? Jag har bara antagit att du ar runt 35 eller sa, vilket inte kanns som en alder nar man aker ivag pa provspel. :D
Vad galler jobb borde du kolla hur det ser ut hos taxibolagen i Pitea och Lulea. Snabbt och billigt att ta taxileg och man kan anpassa sin arbetstid valdigt bra sjalv.
Fan vad grymt Ulf! Fick mer sympati med dina fotproblem nu :)! Hoppas det löser sig för dig, bara kötta jänkarna.
Förövrigt är det helt sjukt vilken beroendeframkallande drog dom bra total war spelen är. Ligger nog på 40h/veckan på rome total war 2 just nu :P.
ska nog sluta träna
Jag såg den, om tyngre repostade den? *flex*
wat
Hur gammal ar du? Jag har bara antagit att du ar runt 35 eller sa, vilket inte kanns som en alder nar man aker ivag pa provspel. :D
Vad galler jobb borde du kolla hur det ser ut hos taxibolagen i Pitea och Lulea. Snabbt och billigt att ta taxileg och man kan anpassa sin arbetstid valdigt bra sjalv.
Han är väl som oss? Eller tom yngre? :D Fast jag kan ha fel. Igen. Inget ovanligt att jag missbedömer folks ålder...
Taxi är smart! Faktiskt, även busschaufför kan funka men det lär vara mer stressigt. Väktare är också en variant som kan funka.
Har för mig han är tidig 20års ålder? Kan ha lika fel jag. Jag är föresten vansinnigt sugen på musli med kokosflingor i, finns det färdigt?
Har för mig han är tidig 20års ålder? Kan ha lika fel jag. Jag är föresten vansinnigt sugen på musli med kokosflingor i, finns det färdigt?
Såpass ung? Damn I'm old! :laugh:
Jag googlade åt dig:
https://static.mathem.se/shared/images/products/large/musli-kakaookokos-500g-pauluns.jpg
http://www.risenta.se/upl/images/385954.jpg
http://www.pauluns.se/content/uploads/2015/09/100102.jpg
http://finaxmusli.se/wp-content/uploads/2015/01/hallon-tranbar-compressor2.png
Såpass ung? Damn I'm old! :laugh:
Jag googlade åt dig:
Åhh tack! *drool* Den nedersta ska jag leta reda på.
Nordenator
2016-02-04, 08:09
FUCK YEAH! Vaknade inte i natt av dötzklåda utan fick sova oavbrutet i 7 ½ timme.
Nattljus
2016-02-04, 08:45
Huvudvärk och förkylningskänsla i kroppen. Det här verkar inte riktigt bra *jorgen*
Bäst jag tar extra kaffe :cheers:
Holmeros
2016-02-04, 09:14
Jag vill beställa cigarrer. Fast jag vet inte vad sambon skulle tycka om jag köper hem en låda för 5 papp...
Jag vill beställa cigarrer. Fast jag vet inte vad sambon skulle tycka om jag köper hem en låda för 5 papp...
Gör det bakom hennes rygg!
Klart att du ska ha cigarrer. Du måste ju inte nämna priset :D Eller så är du ärlig och säger att det är något du vill prioritera nu.
Holmeros
2016-02-04, 09:42
Gör det bakom hennes rygg!
Ingen genial idé... :D
Behöver iof inte inleda mitt framtida cigarrliv med en hel låda.
Nordenator
2016-02-04, 09:43
5 papp? Vad är det för monster du ska köpa? Jag är visserligen ingen storkonsument, men det blir väl en kombination av Kubaner, Dominikaner och vanliga Brobergs. Men de kostar ju inte många slantar heller. För 5 papp hade man ju fått litervis med cigarrer.
På tal om det ska jag se över fukten i min plastidor.
Holmeros
2016-02-04, 09:44
Klart att du ska ha cigarrer. Du måste ju inte nämna priset :D Eller så är du ärlig och säger att det är något du vill prioritera nu.
Jag vill prioritera en jävla massa grejer! Rom, whiskey och cigarrer är bara en liten del... :D
Holmeros
2016-02-04, 09:46
5 papp? Vad är det för monster du ska köpa? Jag är visserligen ingen storkonsument, men det blir väl en kombination av Kubaner, Dominikaner och vanliga Brobergs. Men de kostar ju inte många slantar heller. För 5 papp hade man ju fått litervis med cigarrer.
På tal om det ska jag se över fukten i min plastidor.
Jag tittade generellt på olika lådor bara. 5 papp är såklart en överdrift, jag är dessutom nybörjare så jag kommer inte köpa några pinnar som kostar multum.
Några personliga favoriter du vill dela med dig av?
Jag vill prioritera en jävla massa grejer! Rom, whiskey och cigarrer är bara en liten del... :D
Passa på! :D Sedan prioriteras blöjor, nappar och kläder. *gah!*
Börjar du hamstra innan så finns de grejerna till sedan också :D Sambon har väl ett 10tal whiskyflaskor. Jag har min låda med nagellack :D
shadowfire
2016-02-04, 10:01
Ligger en högrevsklump i kylen och väntar nu.
#inspireradavmela.
Ligger en högrevsklump i kylen och väntar nu.
#inspireradavmela.
Pulled beef?!? *drool**cupid* It's the best! Vad ska du ha för tillbehör? Kör du burgarstyle eller i pitabröd? Kanske tortilla?
Nordenator
2016-02-04, 10:07
Jag tittade generellt på olika lådor bara. 5 papp är såklart en överdrift, jag är dessutom nybörjare så jag kommer inte köpa några pinnar som kostar multum.
Ah.. Tänk på att du behöver en humidor. Men du behöver nödvändigtvis inte betala 2-3k för en låda i trä. Sedan är ju frågan om man vill göra det just för att visa den, men jag kör på en plastidor: en lufttät låda, hygrometer och fuktare.
Som fuktare kör jag silica beads beställda via eBay. Det finns andra alternativ också. En annan populär är att köra med oasis (sådant man använder till blommor) och köra med propylenglykol och destvatten. Men att få tag på propylenglykol nu är lite halvbesvärligt om man inte vill betala multum per cl via cigarrsidor, så jag rekommender silikonalternativet. Poängen är att hålla omkring 70% relativ luftfuktighet. Torrare och cigarrerna blir dåliga att röka och mycket fuktigare så möglar de.
I väg av cigarrer.. Brukar bara bli något enkelt som Davidoff Primeros och några cigariller från Cohiba, Romeo y Julieta och liknande. Sedan någon låda från Brobergs egna som bas-cigarr för tillfällen som inte förtjänar något bättre ^^
http://i.imgur.com/fpf44sk.jpg
shadowfire
2016-02-04, 10:07
Pulled beef?!? *drool**cupid* It's the best! Vad ska du ha för tillbehör? Kör du burgarstyle eller i pitabröd? Kanske tortilla?
Inget alls om det är en vilodag, bara ett tunt sviktat rågbröd och lite kvarg till om det är en träningsdag. Diet fortfarande du vet :)
Jag ska nog prova att grilla lite av högreven först och röka in den riktigt på grillen, sedan får den slowcookas i ugn.
Inget alls om det är en vilodag, bara ett tunt sviktat rågbröd och lite kvarg till om det är en träningsdag. Diet fortfarande du vet :)
Jag ska nog prova att grilla lite av högreven först och röka in den riktigt på grillen, sedan får den slowcookas i ugn.
Du får iaf göra kvargsås med vitlök, och ha massa grönsaker. Det bör du ha plats för i din kcalbudget :D
shadowfire
2016-02-04, 10:15
Du får iaf göra kvargsås med vitlök, och ha massa grönsaker. Det bör du ha plats för i din kcalbudget :D
äta grönsaker är bara jobbigt...
#multivitaminftw
shadowfire
2016-02-04, 10:16
Helst av allt hade jag bara levt på grillat kött och piller för resten av näringsintaget, men det finns hopp om genodlat kött nu. En vacker dag kan jag genodla striploins i fulla växthuset.
äta grönsaker är bara jobbigt...
#multivitaminftw
:MrT:
Helst av allt hade jag bara levt på grillat kött och piller för resten av näringsintaget, men det finns hopp om genodlat kött nu. En vacker dag kan jag genodla striploins i fulla växthuset.
Du hade tagit livet av dig efter en vecka med min kost :D
Holmeros
2016-02-04, 10:19
Ah.. Tänk på att du behöver en humidor. Men du behöver nödvändigtvis inte betala 2-3k för en låda i trä. Sedan är ju frågan om man vill göra det just för att visa den, men jag kör på en plastidor: en lufttät låda, hygrometer och fuktare.
Som fuktare kör jag silica beads beställda via eBay. Det finns andra alternativ också. En annan populär är att köra med oasis (sådant man använder till blommor) och köra med propylenglykol och destvatten. Men att få tag på propylenglykol nu är lite halvbesvärligt om man inte vill betala multum per cl via cigarrsidor, så jag rekommender silikonalternativet. Poängen är att hålla omkring 70% relativ luftfuktighet. Torrare och cigarrerna blir dåliga att röka och mycket fuktigare så möglar de.
I väg av cigarrer.. Brukar bara bli något enkelt som Davidoff Primeros och några cigariller från Cohiba, Romeo y Julieta och liknande. Sedan någon låda från Brobergs egna som bas-cigarr för tillfällen som inte förtjänar något bättre ^^
http://i.imgur.com/fpf44sk.jpg
Tack!
En ordentlig humidor skall jag ha. Cigarr-intresset som väckts är mer än rökningen, det är en del av mitt framtida "gubbrum". Då är en snygg humidor viktig.
Jag tittar faktiskt lite efter lämpliga cigarrpaket, där jag får lite variation och lite att testa. Jag vet på ett ungefär vad jag gillar, men vill såklart samtidigt expandera utanför det och testa annat. Tittar även efter variation i lagring, då jag för närvarande inte äger en enda vill jag inte enbart köpa cigarrer som mår bäst av att lagras några år.
Nordenator
2016-02-04, 10:22
Tack!
En ordentlig humidor skall jag ha. Cigarr-intresset som väckts är mer än rökningen, det är en del av mitt framtida "gubbrum". Då är en snygg humidor viktig.
Jag tittar faktiskt lite efter lämpliga cigarrpaket, där jag får lite variation och lite att testa. Jag vet på ett ungefär vad jag gillar, men vill såklart samtidigt expandera utanför det och testa annat. Tittar även efter variation i lagring, då jag för närvarande inte äger en enda vill jag inte enbart köpa cigarrer som mår bäst av att lagras några år.
Jag är också lite trasig på så vis. Jag röker inte många cigarrer per år, men det har inte hindrat mig från att snöa in mig på ämnet :D
StarkaUlf
2016-02-04, 10:58
Försökte precis dra på mig min tröja på mina ben :smash:
Woho! Jag fick en garantiplats till utbildningen med start HT17! Nu slipper jag anmäla mig till högskoleprovet och plugga för det. Awesome!
Woho! Jag fick en garantiplats till utbildningen med start HT17! Nu slipper jag anmäla mig till högskoleprovet och plugga för det. Awesome!
Grattis!
Jag ska göra bananpannkakor nu innan jag svimmar av hunger.*drool*
StarkaUlf
2016-02-04, 11:56
Fan va skönt! Grattis! *hug* *flex*
Grattis!
Jag ska göra bananpannkakor nu innan jag svimmar av hunger.*drool*
Fan va skönt! Grattis! *hug* *flex*
Tack tack! En väldans lättnad faktiskt. Kan knappt sitta i soffan i 20min utan att ryggen dör så högskoleprovet hade nog tagit knäcken på mig.
Minikubik
2016-02-04, 12:42
Varför skickar man och frågar om saker man inte vet, för att sedan ifrågasätta dom svar man får?
Varför skickar man och frågar om saker man inte vet, för att sedan ifrågasätta dom svar man får?
För att man tänker kritiskt
Minikubik
2016-02-04, 12:47
För att man tänker kritiskt
Jo men varför då fråga istället för att själv leta? I detta fallet gällde det mängden färg som går åt till ett rum, jag har ingen som helst anledning att ljuga eller hitta på så varför då vara kritisk till mitt svar
Jo men varför då fråga istället för att själv leta? I detta fallet gällde det mängden färg som går åt till ett rum, jag har ingen som helst anledning att ljuga eller hitta på så varför då vara kritisk till mitt svar
Jag vet inte hur konversationen har gått. Men det händer ofta att jag ställer följdfrågor.
Minikubik
2016-02-04, 12:52
Jag vet inte hur konversationen har gått. Men det händer ofta att jag ställer följdfrågor.
Kanske bara jag som är grinig :) följdfråga hade jag förstått, nu var det mer : det stämmer inte.
Kanske bara jag som är grinig :) följdfråga hade jag förstått, nu var det mer : det stämmer inte.
Då svarar du "Varför frågar du om du redan vet?"
Minikubik
2016-02-04, 13:00
Då svarar du "Varför frågar du om du redan vet?"
Ungefär det jag gjorde oxå :d
Vad blev svara frågeställaren då? :)
Minikubik
2016-02-04, 13:07
Vad blev svara frågeställaren då? :)
Än så länge ingeting :d
StarkaUlf
2016-02-04, 14:22
Antingen så flög det upp snor i tårkanalen två gånger när jag snöt mig, eller så kom det ut från tårkanalen. Skumt. *jorgen*
shadowfire
2016-02-04, 14:42
dat feel när man jobbar hemifrån och hör plötsligt hur inställningarna ändras på en avstängd ugn i köket...
Malmberg
2016-02-04, 15:38
"Flor de las antillas" från My Father Cigars. I mitt tycke den mest prisvärda på marknaden. En Toro ska du få för runt 90:- en Robusto brukar kosta runt 80:-.
Som mer vardaglig cigarr brukar jag köra "Imperiales" (av La Aurora) finns i två olika utförande Claro och Maduro. Båda är prisvärda, jag personligen föredrar Maduro. En Toro ska du få för runt 50:-. En Short Robusto är trevlig om man vill ha en som varar lite kortare tid. Dom brukar ligga runt 40:-.
Ska tilläggas att jag generellt föredrar cigarrer som inte är från Kuba.
Kaffe ner i fel strupe därefter hostar man ut det genom nästan.
Intressant upplevelse, annorlunda känsla. Rekommenderas inte.
dat feel när man jobbar hemifrån och hör plötsligt hur inställningarna ändras på en avstängd ugn i köket...
Spökar det? Sune som är i farten?
What doesn't kill you makes you stronger?
What doesn't kill you makes you stronger?
... om inget annat så gör det snoret brunt. *spy*
... om inget annat så gör det snoret brunt. *spy*
:MrT: *spy*
Sooo anyways! Min man bakar i köket och jag får inte se vad han gör! *gah!**grr27*
:MrT: *spy*
Sooo anyways! Min man bakar i köket och jag får inte se vad han gör! *gah!**grr27*
Något liknande kanske? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7472129
Försökte precis dra på mig min tröja på mina ben :smash:Ignorera inte diskussionen vi hade om dig. :D Hur gammal/ung är du?
Tapatalk.
StarkaUlf
2016-02-04, 17:54
Ignorera inte diskussionen vi hade om dig. :D Hur gammal/ung är du?
Tapatalk.
Aha, lol. Såg det inte ens :)
24 bast.
Aha, lol. Såg det inte ens
24 bast.Hela min världsbild är nu krossad. Jag var 120% säker på att du var 7-8 år äldre än mig.
Vad ska jag ta mig till?
Tapatalk.
Hela min världsbild är nu krossad. Jag var 120% säker på att du var 7-8 år äldre än mig.
Vad ska jag ta mig till?
Tapatalk.
Köpa en delorean?
Köpa en delorean?Köpa? Ska inte någon sorts doktor bygga den för att den ska fungera?
Tapatalk.
StarkaUlf
2016-02-04, 18:10
Hela min världsbild är nu krossad. Jag var 120% säker på att du var 7-8 år äldre än mig.
Vad ska jag ta mig till?
Tapatalk.
Haha :D
Köp en känguru!
Själv ska jag psykla lite. Tjohejs!
Nattljus
2016-02-04, 18:29
Försökte precis dra på mig min tröja på mina ben :smas h:
Det är fel ställe :smash:
Antingen så flög det upp snor i tårkanalen två gånger när jag snöt mig, eller så kom det ut från tårkanalen. Skumt. *jorg en*
Det finns en direktkontakt mellan näsa och tårkanal, så det är sånt som händer *popcorn*
Du har spöken hemma. Bjud dem på te och skorpor \o/
Det där har jag aldrig lyckats med *jorgen*
Sooo anyways! Min man bakar i köket och jag får inte se vad han gör! *gah!**grr 27*
Sparka ut honom, karlfolk hör inte hemma i köket :cool:
shadowfire
2016-02-04, 18:41
Du har spöken hemma. Bjud dem på te och skorpor \o/
du är helt säker på att de inte vill ha vaniljsås med äppelkaka?
Nattljus
2016-02-04, 18:48
Spöken gillar inte äpplen cofffee
shadowfire
2016-02-04, 18:56
Spöken gillar inte äpplen cofffee
men vaniljsås? :naughty:
Något liknande kanske? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7472129
Men BLÄH! Jag som hade lyckats glömma det där ufot.
Vad ska jag ta mig till?
Tapatalk.
Haha, det är du som är gammal! Gubbe!
thihihi
Sparka ut honom, karlfolk hör inte hemma i köket :cool:
En karl som bakar hör hemma i köket. Eftersom jag får äta upp det! *drool*
SÅS!
Testat solbulle? Det är bulle med vaniljsås i! Awesome!
shadowfire
2016-02-04, 19:05
SÅS!
Testat solbulle? Det är bulle med vaniljsås i! Awesome!
krämbulle!
Är tydligen inte helt lätt att baka själv, men en krämbulle som är sprängfylld med vaniljsås, åh herrejevlar vad gott.
krämbulle!
Är tydligen inte helt lätt att baka själv, men en krämbulle som är sprängfylld med vaniljsås, åh herrejevlar vad gott.
Vad tror du min karl gör i köket egentligen? :D
shadowfire
2016-02-04, 19:08
Vad tror du min karl gör i köket egentligen? :D
lever ni i monogami? :naughty:
Nattljus
2016-02-04, 19:46
Nä, den rinner bara igenom spökmaterian cofffee
En karl som bakar hör hemma i köket. Eftersom jag får äta upp det! *drool*
Men karlar kan inte baka, juh! *gah!*
Usch, nu kommer jag att ha mardrömmar om den imbecilla pojkvaskern jag var tvungen att jobba ihop med under hemkunskapslektionerna *mini
Nä, den rinner bara igenom spökmaterian cofffee
Usch, nu kommer jag att ha mardrömmar om den imbecilla pojkvaskern jag var tvungen att jobba ihop med under hemkunskapslektionerna *mini
Neeej! Nu kommer ju för alltid har en bild av hur du ser ut. "Jobbade" med en riktig kommendorska på hemkunskapen, fick aldrig lära mig baka för hon sa att jag inte kunde och därför fick jag inte öva :cryout:
Skulle hon äta min butterkaka nu skulle hon gråta av ånger *mini
lever ni i monogami? :naughty:
Du kan få bullar när du kommer på besök :D
Haha min karl kan faktiskt baka, allt med jäst i. Bröd och vetebullar av olika slag.
Nattljus
2016-02-04, 20:05
Så... det finns karlfolk som kan baka? :confused:
Min världsbild har rämnat. Igen :(
När jag var yngre baka jag ett par gånger i veckan. Galen kladdkaka och muffins.
Japp. Du vet väl vem Roy Fares är?
Det är ju mest mansfolk som är kända kockar och konditorer.
http://media.battre-halsa.se/2012/12/wolfgang.jpg
När jag var yngre baka jag ett par gånger i veckan. Galen kladdkaka och muffins.
Kladdkaka! *cupid*
StarkaUlf
2016-02-04, 21:10
Jag kan baka *popcorn*
Nattljus
2016-02-04, 21:17
Jag kan baka *popcorn*
*hug*
StarkaUlf
2016-02-04, 21:47
*hug*
Ooh, bakkram! *hug*
Hm, det där lät lite konstigt ju. *rolleyes*
Minikubik
2016-02-04, 22:15
Nu när du skriker sånt så vill jag veta, vart går gränsen för att vara gubbe då? Så jag vet om jag ska köpa gubbkeps och börja vara grinig
Nu när du skriker sånt så vill jag veta, vart går gränsen för att vara gubbe då? Så jag vet om jag ska köpa gubbkeps och börja vara grinig
JV är ju 28, men eftersom han är ett halvår äldre än mig är han alltid gubbe oavsett hur gammal han är :D
Tapatalk på språng
Jag bakade en grym pepparkakslingonrulltårta i julas, kanske skulle baka oftare. Fast det är inte lika kul som att laga mat.
Bakar nästan varje dag ju haha.
Jag bakade en grym pepparkakslingonrulltårta i julas, kanske skulle baka oftare. Fast det är inte lika kul som att laga mat.
Det låter som samma jag brukar göra, grymt god.
Annars är min favorit Schwarzwaldtårta med choklad och aprikos. *drool*
För tillfället har jag dock ingen ugn (bara micro) så det blir inte mycket bakat. *cry*
thihihiTjeft pls. Stod faktiskt och klagade på ryggsmärtor för att jag stått upp för länge när jag läste det där, så lite gubbe är jag väl.
Tapatalk.
billmaier
2016-02-05, 04:09
Satan vad jobbigt att dygna för att få dygnsrytmen i skick :coffee:
Nattljus
2016-02-05, 06:58
Jag har halsbränna. Ett av få problem som inte blir bättre av kaffe *jorgen*
Tjeft pls. Stod faktiskt och klagade på ryggsmärtor för att jag stått upp för länge när jag läste det där, så lite gubbe är jag väl.
Tapatalk.
Hahah! I knew it! :D
Tapatalk på språng
Holmeros
2016-02-05, 08:20
"Flor de las antillas" från My Father Cigars. I mitt tycke den mest prisvärda på marknaden. En Toro ska du få för runt 90:- en Robusto brukar kosta runt 80:-.
Som mer vardaglig cigarr brukar jag köra "Imperiales" (av La Aurora) finns i två olika utförande Claro och Maduro. Båda är prisvärda, jag personligen föredrar Maduro. En Toro ska du få för runt 50:-. En Short Robusto är trevlig om man vill ha en som varar lite kortare tid. Dom brukar ligga runt 40:-.
Ska tilläggas att jag generellt föredrar cigarrer som inte är från Kuba.
Tack! Kul tips.
Köper du från nätet eller i butiker? Om alt 1, vilken shop?
Minikubik
2016-02-05, 09:12
JV är ju 28, men eftersom han är ett halvår äldre än mig är han alltid gubbe oavsett hur gammal han är :D
Tapatalk på språng
Aha aj understår. Fast 28 är ju ingen ålder på en häst
Riktiga män bakar!
Här är en av mina favoriter:
http://www.cannellevanille.com/custard/chocolate-banana-salted-caramel-and-peanuts/
Malmberg
2016-02-05, 11:55
Köper du från nätet eller i butiker? Om alt 1, vilken shop?
Köper alltid (förutom när jag e ute o reser) från Den anspråkslösa cigarraffären. http://www.gotteftermaten.se/default.asp
Dom har även affär i Malmö (Carl herslowsgatan) om du råkar bo i närheten.
Gör man lite större order brukar dom slängt ner nån/några extra gratis cigarrer. Ett trevligt plus men kanske inget man ska räkna med vid en mindre order.
Humidorer hämtar jag alltid från tyskland, har alltid varit vettigare pris där på dom jag varit ute efter.
älskar att vara sjuk. jävla helvete.
Nordenator
2016-02-05, 12:07
älskar att vara sjuk. jävla helvete.
I feel you. Först förkyld i några dagar. Sedan hann jag köra ett pass och samma dag drabbades jag av en allergisk reaktion mot något okänt och var tagen ur drift igen. Nu har jag kört två pass, så nu saknas det bara att jag bli påkörd av cancer eller något.
Men jag har faktiskt blivit frisk nu, fast verkar ha fått biverkningar av medicinen jag knaprar istället. Magen känns svullen som om jag håller buktryck och har gjort att jag sovit apjävla taskigt inatt. Det är som om jag laddar världens rap som aldrig kommer.
Men jag har knaprat klart nu, så förhoppningsvis ger det sig då effekten avtar.
Var krasslig i förrgår, igår var det lite bättre fram till på kvällen. BAM
Cancer i hela kroppen.
Nordenator
2016-02-05, 12:12
Då är det bara att ta fram skeden, köpa glassen och äta tills kroppen är med på att du menar allvar. Jag har ätit två påsar chips, Ben & Jerrys, Puck-glass, 4 -6 semlor och säkert mycket mer under den här perioden ^^
Haha ska köpa lite mat om en stund. Blir nog mycket brownies och mjölk.
Det bästa med fredagar? Dela kebabrulle med kollega på jobbet.
Dela?
Does not compute.
:d
Nattljus
2016-02-05, 12:43
Jag försökte ta en tupplur, men misslyckades med att somna. Jahopp cofffee
Nordenator
2016-02-05, 12:44
Är inte du sådan där konditionstränande individ? Jag känner ju att jag måste klämma en pizza bara för att ligga på balans då jag varit ute och sprungit...
Det bästa med fredagar? Dela kebabrulle med kollega på jobbet.
:MrT: Dela med sig av mat? What!?
Sluta.. :(
Brukar du beställa barnpizza?
När vi var på Ballbreakers så beställde jag barnburgare. True story. *popcorn*
shadowfire
2016-02-05, 13:03
Dela något som har med kebab att göra, gör man bara under pistolhot.
:laugh:
Dela något som har med kebab att göra, gör man bara under pistolhot.
Gäller det Sune också?
När vi var på Ballbreakers så beställde jag barnburgare. True story. *popcorn*
Du bör nog tänka över ditt nick :cool:
Du bör nog tänka över ditt nick :cool:
shadowfire
2016-02-05, 13:30
Gäller det Sune också?
:em:
vi delar bara på såsen!
StarkaUlf
2016-02-05, 13:30
Tjenare Bruden :naughty:
Tjenare Bruden :naughty:
*cupid*
StarkaUlf
2016-02-05, 13:35
*cupid*
*hug*
Holmeros
2016-02-05, 13:40
Blev precis uppringd av Vänersborgs Tingsrätt.
Lite skojsig felringning. Dessutom outade han vem han sökte :D
:em:
vi delar bara på såsen!
:D genialt!
Jag tänkte inte igenom detta med en glittrande tshirt. //Mvh discokulan
Tapatalk på språng
Nordenator
2016-02-05, 14:18
Nu tror jag det är dags att sova lite middag.
StarkaUlf
2016-02-05, 14:33
Jag brukar äta min middag *jorgen*
Jag brukar sova med min middag.
dags för nästa omgång ipren och alvedon! :D
dags för nästa omgång ipren och alvedon! :D
Kör du inte i cykler?
Tapatalk på språng
StarkaUlf
2016-02-05, 17:46
Men du brukar ju sova med mig? :(
Åååh, foten känns jättebra idag. Förutom ett jättelitet område, bara hoppas att det försvinner också \o/
Nu har jag druckit en Nocco Cola. Den var jätteäcklig *spy*
Åååh, foten känns jättebra idag. Förutom ett jättelitet område, bara hoppas att det försvinner också \o/
Nu har jag druckit en Nocco Cola. Den var jätteäcklig *spy*
Du är lustig *mini.
Iofs är all energidryck äcklig, men dom enda drickbara personligen är monster ultra zero (vita och orangea) och nocco päron/persika/cola.
StarkaUlf
2016-02-05, 18:02
Du är lustig *mini.
Iofs är all energidryck äcklig, men dom enda drickbara personligen är monster ultra zero (vita och orangea) och nocco päron/persika/cola.
Ja, dom monstrena är fina :)
Minikubik
2016-02-05, 18:28
Du är lustig *mini.
Energidryck dricker man inte för att det är gott utan för att fylla en funktion. Men ja, Ultra zero toppar listan även den röda
Hold on! You sleep together and one of you eats the other one?
Bara jag som ser snusket!? :D
På tal om monster så är den blå zerovarianten über jämfört med så mycket annat! Den fanns tom i Norge när de slutade att förbjuda energidryck. Den var kjempedyr!
Tapatalk på språng
Energidryck dricker man inte för att det är gott utan för att fylla en funktion. Men ja, Ultra zero toppar listan även den röda
Jag gör ju det... Och ja jag har hittat till det vita monstret nu, den är najs.*cupid*
Ja? Och eftersom alla har samma funktion väljer man dom som är godast.
Nattljus
2016-02-05, 20:36
Jag vaknade med huvudvärk och ont i ryggen. Borde jag gå tillbaka till sängen och försöka igen? *jorgen*
dricker powerking för att det är gott.
StarkaUlf
2016-02-05, 20:40
Jag vaknade med huvudvärk och ont i ryggen. Borde jag gå tillbaka till sängen och försöka igen? *jorgen*
Huvudvärk = äta glass. Det har man ju lärt sig sen barnsben *popcorn*
Jag ska då äta glass nu! \o/ Fredagsglass, samma som Olegs kebabmåndag.
Minikubik
2016-02-05, 20:40
Ja? Och eftersom alla har samma funktion väljer man dom som är godast.
Om den finnes ja, annars är det bara att halsa :d
Minns denna energidryck, nej den innehåller ej det den heter men var överlägset mkt koffein i... i Sverige fanns den 1 dag, sen blev den olaglig...
http://ecx.images-amazon.com/images/I/91cp-43E7GL._SL1500_.jpg
Nattljus
2016-02-05, 20:47
Huvudvärk = äta glass. Det har man ju lärt sig sen barnsben *popcorn*
Jag ska då äta glass nu! \o/ Fredagsglass, samma som Olegs kebabmåndag.
Nu är jag sugen på glass också, men jag orkar faktiskt inte gå till affären :(
StarkaUlf
2016-02-05, 21:02
Nu är jag sugen på glass också, men jag orkar faktiskt inte gå till affären :(
*hug*
Jag äter en bytta 88:an.
Minikubik
2016-02-05, 21:05
*hug*
Jag äter en bytta 88:an.
Jag har en Alvesta marängsviss som ska ätas upp strax
StarkaUlf
2016-02-05, 21:12
Jag har en Alvesta marängsviss som ska ätas upp strax
Oh, är den bra?
Aldrig vågat smaka den då alla Alvesta jag har smakat har varit dåliga :/
Oh, är den bra?
Deras sockerfria? Smakar ju typ... kladdigt bara.
StarkaUlf
2016-02-05, 22:10
Deras sockerfria? Smakar ju typ... kladdigt bara.
Varför skulle man ens komma på tanken att köpa sockerfri glass? :smash:
0x5f3759df
2016-02-05, 22:18
Minns denna energidryck, nej den innehåller ej det den heter men var överlägset mkt koffein i... i Sverige fanns den 1 dag, sen blev den olaglig...
Olaglig blev den inte men fick inte säljas eftersom den inte varnade för hög koffeinhalt i enlighet med EUs direktiv. Dessutom innehåller den d-ribos som inte är/var tillåtet i livsmedel. Men olaglig är lite väl hårda ord att använda :)
Minikubik
2016-02-05, 22:57
Oh, är den bra?
Den var riktigt bra, lite för mycket chokladsås för min smak men plus för marängerna
Jag får hjärnblödning av den här tråden alltså. Det BRA med den är ju att det är sjukt mycket chokladsås :D.
Och ja Ulf, marängsvissen och chokladbomb är helt okej från alvesta.
StarkaUlf
2016-02-05, 23:07
Intredasting :) och 1000 kalorier för en låda, perfekt ju. Måste inhandlas!
Intredasting :) och 1000 kalorier för en låda, perfekt ju. Måste inhandlas!
Jupp :). Sen ska ju tilläggas att det inte är häagen-dazs precis, men 1L helt okej glass värd 1000 kalorier och 39 spänn tycker jag är rätt jäkla bra :).
shadowfire
2016-02-05, 23:47
kan någon uppfinna något smart sätt att äta kunna ostkrokar och samtidigt använda tangentbordet?
StarkaUlf
2016-02-05, 23:51
Jupp :). Sen ska ju tilläggas att det inte är häagen-dazs precis, men 1L helt okej glass värd 1000 kalorier och 39 spänn tycker jag är rätt jäkla bra :).
Nej då, men så länge konsistensen är som typ GB Daim/88:an eller SIAs glassar så är det ju okej :) Dom som jag har köpt av Alvesta tidigare har nästan varit lite gryniga i konsistensen :S
kan någon uppfinna något smart sätt att äta kunna ostkrokar och samtidigt använda tangentbordet?
Ät med gaffel eller sked?
Minikubik
2016-02-05, 23:55
Jag får hjärnblödning av den här tråden alltså. Det BRA med den är ju att det är sjukt mycket chokladsås :D.
Och ja Ulf, marängsvissen och chokladbomb är helt okej från alvesta.
Hade hellre sett mer maräng, men byttan behövdes knappt diskas efter jag var klar i vilket fall haha
shadowfire
2016-02-05, 23:59
Ät med gaffel eller sked?
Ja det är ett alternativ kanske, men det är en viss känsla att köra ner näven i ostkrokarna. Skulle ha en roterande fuktig svamp i en skål med diskmedel/vatten ungefär som en polermaskin för skor.
Nattljus
2016-02-06, 00:04
*hug*
*hug*
Nattljus
2016-02-06, 00:23
https://i.chzbgr.com/full/7004091904/hAFD778A5/
StarkaUlf
2016-02-06, 00:24
Oooh *cupid* hoppas att en sådan kommer under min dörr inatt.
Nej då, men så länge konsistensen är som typ GB Daim/88:an eller SIAs glassar så är det ju okej :) Dom som jag har köpt av Alvesta tidigare har nästan varit lite gryniga i konsistensen :S
Okej =(. Låt dom stå framme ett tag bara, dom kan bli rätt isiga när dom är stelfrysta, blir mycket godare när dom blivit rätt mjuka.
StarkaUlf
2016-02-06, 00:31
Okej =(. Låt dom stå framme ett tag bara, dom kan bli rätt isiga när dom är stelfrysta, blir mycket godare när dom blivit rätt mjuka.
Okej :) Tålamod med glass alltså, inte en av mina styrkor :D men jag ska försöka!
Äsch, dags att lyssna på lite musik och sedan sova.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/50/e6/92/50e69274c67df493c954972744fae15e.jpg
Nattljus
2016-02-06, 05:28
Jag vill flytta *gah!*
Nattljus
2016-02-06, 07:15
https://i.chzbgr.com/full/4423316224/h87AD5835/
Ja det är ett alternativ kanske, men det är en viss känsla att köra ner näven i ostkrokarna. Skulle ha en roterande fuktig svamp i en skål med diskmedel/vatten ungefär som en polermaskin för skor.
http://smedson-svarvteknik.se/images/Polerskiva%20fin.jpg
http://www.lantbutiken.se/butik/4223-10379-thickbox/pelarborrmaskin-for-verkstader-och-lattare-industri.jpg
?
Jag har lärt min dotter att slå en dubbelbiceps och denna:
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2010/08/arnold.jpg
Never been more proud! :D
Nattljus
2016-02-06, 08:19
Jag vill också ha en unge som jag kan lära viktiga saker *mini
Jag vill också ha en unge som jag kan lära viktiga saker *mini
Ut och ragga! Eller köp små simmare. *popcorn*
Jag har också lärt henne att dricka kaffe! :D Nu går hon runt på förskolan med en kaffekopp i högsta hugg cofffee:laugh:
Nattljus
2016-02-06, 08:39
Jag tänkte dränka sorgen med en sejdel varm choklad med grädde, men när jag tog kastrullen ur skåpet gick skaftet av. Det måste vara ett tecken. Men ett tecken på vad? *jorgen*
Minikubik
2016-02-06, 08:41
Jag tänkte dränka sorgen med en sejdel varm choklad med grädde, men när jag tog kastrullen ur skåpet gick skaftet av. Det måste vara ett tecken. Men ett tecken på vad? *jorgen*
Att du behöver finna ett nytt skaft så det blir barn som gillar choklad
StarkaUlf
2016-02-06, 08:44
Eller att du borde äta vanlig choklad *popcorn*
Jag hade inte tänkt vakna ännu! *gah!*
Ett nytt skaft kan ju tolkas på många sätt på det här ämnet...:rolleyes:
Åt pannkaksrullar proppfyllda med nutella nyss :eating:
StarkaUlf
2016-02-06, 08:50
Åt pannkaksrullar proppfyllda med nutella nyss :eating:
Mmmm *popcorn*
http://acozykitchen.com/wp-content/uploads/2013/05/AmeliaPancakes.jpg
Nattljus
2016-02-06, 08:50
Jag gör kladdkaka istället. Med toscasmet på *popcorn*
StarkaUlf
2016-02-06, 08:52
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/de/79/a1/de79a156e65f395825a508f4fb7f9bb2.jpg
StarkaUlf
2016-02-06, 09:01
Jag har lärt min dotter att slå en dubbelbiceps och denna:
http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2010/08/arnold.jpg
Never been more proud! :D
En krabba på det så är det ju fulländat :D
Nattljus
2016-02-06, 09:13
Så, kakan i ugnen, smeten på spisen. Återstår väntan cofffee
En krabba på det så är det ju fulländat :D
Det kommer. Snart ska vi kolla Pumping Iron tillsammans, käka kvarg och hon ska få lära mig ATG-böj :D
Tapatalk på språng
Minikubik
2016-02-06, 09:51
Det kommer. Snart ska vi kolla Pumping Iron tillsammans, käka kvarg och hon ska få lära mig ATG-böj :D
Tapatalk på språng
Alla mina kunde göra korrekt utförda böj innan 1 års ålder :p
Alla mina kunde göra korrekt utförda böj innan 1 års ålder :p
Det kan min med, hon ska lära mig. Jag är för stel för att komma ner :D
Minikubik
2016-02-06, 09:53
Det kan min med, hon ska lära mig. Jag är för stel för att komma ner :D
Tror dom har bättre naturliga vinklar(måste ju skylla på något) men än är man marginellt starkare i alla fall
Tror dom har bättre naturliga vinklar(måste ju skylla på något) men än är man marginellt starkare i alla fall
Jag tror att jag är starkare också, procentuellt i kroppsvikt osv. Jag tror inte att hon skulle kunna böja sin kroppsvikt än. Men hon marklyfter 1½kg havregryn *flex*
Minikubik
2016-02-06, 09:58
Jag tror att jag är starkare också, procentuellt i kroppsvikt osv. Jag tror inte att hon skulle kunna böja sin kroppsvikt än. Men hon marklyfter 1½kg havregryn *flex*
Haha min minsta flyttar runt på bordet här hemma, då blir man stolt... Sen sätter hon en bunke på huvudet och går runt och låter uhuhuh höhöhö och då börjar man undra igen
Haha min minsta flyttar runt på bordet här hemma, då blir man stolt... Sen sätter hon en bunke på huvudet och går runt och låter uhuhuh höhöhö och då börjar man undra igen
Hur gammal är din minsting?
Minikubik
2016-02-06, 10:01
Hur gammal är din minsting?
Hon fyllde ett här i december, din då?
Hon fyllde ett här i december, din då?
En minis! Min är snart 20 månader, så hon har precis börjat att försöka prata osv. Pekar på mig och säger "rumpa" osv :MrT:
Minikubik
2016-02-06, 10:06
En minis! Min är snart 20 månader, så hon har precis börjat att försöka prata osv. Pekar på mig och säger "rumpa" osv :MrT:
Haha det är den roligaste tiden nästan det händer så otroligt mycket då. Lilltjejen har så smått börjat försöka prata, men mest skriker hon som en gorilla (arg) eller garvar som långben (glad) lillgrabben pratade vid ett års ålder så det är lite skillnad
StarkaUlf
2016-02-06, 10:18
Man skulle haft deras mjuka leder. Just nu är man väl som ett kylskåp..
En minis! Min är snart 20 månader, så hon har precis börjat att försöka prata osv. Pekar på mig och säger "rumpa" osv :MrT:Snart 2 år heter det! ;)
Detta eviga räknande på månader måste få ett sluuuuut!
Tapatalk.
Minikubik
2016-02-06, 10:21
Man skulle haft deras mjuka leder. Just nu är man väl som ett kylskåp..
Tror ett kylskåp är smidigt i jämförelse med mig. Denna vinter har det varit för mycket jobb så är överbulkad (finare sätt att säga fet) och extremt stel efter alla timmar i bil och på möten
StarkaUlf
2016-02-06, 10:23
Tror ett kylskåp är smidigt i jämförelse med mig. Denna vinter har det varit för mycket jobb så är överbulkad (finare sätt att säga fet) och extremt stel efter alla timmar i bil och på möten
Överbulkad var ett bra ord :D
StarkaUlf
2016-02-06, 10:25
Snart träna och sedan göra specialmat. Ciabatta-pizza. Blir spännande *popcorn*
Minikubik
2016-02-06, 10:26
Snart 2 år heter det! ;)
Tapatalk.
Min äldsta är 141 månader :d
Överbulkad var ett bra ord :D
Mycket bra ord, ska jobba hårt på att sprida det
Haha det är den roligaste tiden nästan det händer så otroligt mycket då. Lilltjejen har så smått börjat försöka prata, men mest skriker hon som en gorilla (arg) eller garvar som långben (glad) lillgrabben pratade vid ett års ålder så det är lite skillnad
Haha det är fantastiskt kul. Jag gillade bebistiden men det blir ju bara bättre hela tiden.
Snart 2 år heter det! ;)
Tapatalk.
Lol. Närmare 1,5 än 2 då ;)
Min äldsta är 141 månader :d
t
Hahaha :D lagom!
Tapatalk på språng
:D
Na okej, jag kan acceptera upp till 24 manader, aven om jag sjalv sakert kommer lagga ner det ett halvar. Men jag har hort overkligt manga som raknar pa manader alldeles for lange. Bara idag horde jag en mamma som sa att hennes son var "61 manader gammal."
Ingen kvinna kommer nagonsin vara nog bra for honom nar han jamför med sin mamma.
:D
Na okej, jag kan acceptera upp till 24 manader, aven om jag sjalv sakert kommer lagga ner det ett halvar. Men jag har hort overkligt manga som raknar pa manader alldeles for lange. Bara idag horde jag en mamma som sa att hennes son var "61 manader gammal."
Ingen kvinna kommer nagonsin vara nog bra for honom nar han jamför med sin mamma.
2 år har jag också gränsen på. Sedan är man 2, 2,5, 3 osv. Till typ 5. Då är det bara hela år.
Men allt ändras lite när man får barn. Graviditeten är i veckor, jag har noll koll på vilken månad jag är i men jag vet vilken vecka.
Och barn är som ovan nämnt :)
Tapatalk på språng
Minikubik
2016-02-06, 10:44
Hahaha :D lagom!
Tapatalk på språng
Själv är man ju strax över 400 månader sådeså
2 år har jag också gränsen på. Sedan är man 2, 2,5, 3 osv. Till typ 5. Då är det bara hela år.
Men allt ändras lite när man får barn. Graviditeten är i veckor, jag har noll koll på vilken månad jag är i men jag vet vilken vecka.
Och barn är som ovan nämnt
Tapatalk på språngMed tanke pa hur blodig jag ar over min och sambons hund (som dessutom var hennes fran borjan) sa vill jag inte ens fundera pa hur jag kommer vara nar vi skaffar barn. :D
Jag kanner dock mig sjalv och vet att mitt minne ar for daligt for att halla reda pa manader. Spelar ingen roll hur viktigt nagot ar, jag glommer bort det. Att bara saga "hen ar drygt ett halvar" kommer vara battre an "hen ar... eehh.. sex! sju? manader" :D
Gamle man! :D
Med tanke pa hur blodig jag ar over min och sambons hund (som dessutom var hennes fran borjan) sa vill jag inte ens fundera pa hur jag kommer vara nar vi skaffar barn. :D
Jag kanner dock mig sjalv och vet att mitt minne ar for daligt for att halla reda pa manader. Spelar ingen roll hur viktigt nagot ar, jag glommer bort det. Att bara saga "hen ar drygt ett halvar" kommer vara battre an "hen ar... eehh.. sex! sju? manader" :D
Haha. Folk blir ju väldigt bundna till husdjur med. Fast den är inte en del av dig.
Jag får tänka efter när jag ska komma fram till hur gammal lillfröken är. Det är liksom inget jag har koll på längre[emoji14]
Sitter hos optikern. Kul att alla dambågar sitter förjävligt och typ alla herr bra. Ser jag så maskulin ut?
Tapatalk på språng
Nattljus
2016-02-06, 11:22
Jag är helt säker på att gravidmage är ett feminint drag, så så illa kan det ju inte vara *popcorn*
Har ingen aning om vad jag vill jobba med. Jag gillar medicin och biologi men "älskar" inte att direkt jobba med människor. Jag älskar spel, film, design (ljud/bild), berättande och liknande kreativa yrken men gillar också att vara ledig.
Har studerat diverse ämnen på distans, sjukgymnastik i Umeå och läkare i Stockholm. Sneglar på utbildningar som grafisk design, IT- och medieteknik eller att fortsätta på läkarprogrammet. Jag kommer in på vad jag vill och vart jag vill men är så sjukt osäker på vad jag vill göra.
Vill bara göra något där man inte vaknar med ångest på morgonen eller känner obehag på söndagskvällen över att helgen är över. Nästa val jag gör om det så är att fortsätta på samma spår eller helt byta område bör vara permanent då CSN börjar stacka upp vilket gör valet desto svårare.
Minikubik
2016-02-06, 11:36
Gamle man! :D
Tapatalk på språng
Ja och lät ännu äldre när man skrev det så där, inte konstigt man har grått hår, ledvärk och är grinig
398 här :)
Alternativt 12111 dagar.
Jag är helt säker på att gravidmage är ett feminint drag, så så illa kan det ju inte vara *popcorn*
Jo den är ju ganska så feminin! :D
Har ingen aning om vad jag vill jobba med. Jag gillar medicin och biologi men "älskar" inte att direkt jobba med människor. Jag älskar spel, film, design (ljud/bild), berättande och liknande kreativa yrken men gillar också att vara ledig.
Har studerat diverse ämnen på distans, sjukgymnastik i Umeå och läkare i Stockholm. Sneglar på utbildningar som grafisk design, IT- och medieteknik eller att fortsätta på läkarprogrammet. Jag kommer in på vad jag vill och vart jag vill men är så sjukt osäker på vad jag vill göra.
Vill bara göra något där man inte vaknar med ångest på morgonen eller känner obehag på söndagskvällen över att helgen är över. Nästa val jag gör om det så är att fortsätta på samma spår eller helt byta område bör vara permanent då CSN börjar stacka upp vilket gör valet desto svårare.
Kirurg då? Slipper du prata så mycket med folk iaf. Mest skära. Eller forskare av något slag.
Ja och lät ännu äldre när man skrev det så där, inte konstigt man har grått hår, ledvärk och är grinig
Jag är 338 månader. Lagom :D
Tapatalk på språng
Minikubik
2016-02-06, 11:46
398 här :)
Alternativt 12111 dagar.
Tror jag är 406 månader mer exakt men hej nästan jämngamla :d ska vi ta dubbelrum på ålderdomshemmet?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.