Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
RagnarÖhman
2010-03-12, 20:50
Ja det är typ 4 containrar och en korsning i mitten.
http://www.modbase.be/images/cod4/maps/multiplayer/tactical_maps/cod4_tactical_map_shipment.jpg
Ragge må äga med en M40A3, men äger han med Ganryu är frågan? ;)
stolpskott
2010-03-12, 21:52
Måste ta upp Borderlands en sista gång :D
Hur gjorde ni när ni lvlade upp till 50?
Skaffade ni zed först och lvla sista biten där eller pallade ni er igenom er andra playthrough?
stolpskott
2010-03-12, 21:59
Ny teaser trailer till Deus Ex 3 btw.
http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-deus-ex-3/63060
RagnarÖhman
2010-03-12, 22:24
Ragge må äga med en M40A3, men äger han med Ganryu är frågan? ;)
Klart jag gör, upp till bevis imorgon ?:D
kalajset
2010-03-12, 22:35
Måste ta upp Borderlands en sista gång :D
Hur gjorde ni när ni lvlade upp till 50?
Skaffade ni zed först och lvla sista biten där eller pallade ni er igenom er andra playthrough?
Blev level 50 med ungefär 70% spelat av playthrough två, (uppskattningsvis, hade varit i Rust/West Commons ett tag, men ännu ej besökt Old Haven). Då körde jag alla sidouppdrag som finns, både i playthrough ett, samt två. Det tar m ao en ganska bra stund att nå 50.
Körde inte Dr Nedder Zedder före jag blev 50. Ökade sedan endast ca 2 levels av alla uppdrag i det tillägget vill jag minnas, men då tar det lite längre tid och levla över +50 också.
Ny teaser trailer till Deus Ex 3 btw.
http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-deus-ex-3/63060
Ettan var episkt! Hoppas detta blir lika najs
stolpskott
2010-03-13, 10:58
Blev level 50 med ungefär 70% spelat av playthrough två, (uppskattningsvis, hade varit i Rust/West Commons ett tag, men ännu ej besökt Old Haven). Då körde jag alla sidouppdrag som finns, både i playthrough ett, samt två. Det tar m ao en ganska bra stund att nå 50.
Körde inte Dr Nedder Zedder före jag blev 50. Ökade sedan endast ca 2 levels av alla uppdrag i det tillägget vill jag minnas, men då tar det lite längre tid och levla över +50 också.
Ok, så då är det bara att fortsätta kötta en bit :) Något jag tycker är grymt när man kör igenom spelet en andra gång är att man får möta nya fiender. Hade visserligeen varit skönt att möta en badass skag istället för dom där äckliga badmutha, men det hade tagit bort lite av det roliga ;)
Ettan var episkt! Hoppas detta blir lika najs
Verkar som det. Har blivit lite hård i brallan varje gång jag sett en ny teaser för detta spel så jag har en känsla av att det kommer bli bra.
§10. Inlägg där postaren avser att köpa eller sälja varor är ej tillåtna, oavsett vilka produkter/tjänster det gäller. Vill man annonsera på Kolozzeum kan man kontakta info@kolozzeum.com. Bytes/skänkes/hyres/uthyres annonser är ej heller tillåtna.
På förankommen anledning. Läs forumreglerna (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018).
Det där tänkte jag inte alls på. sry.
Har lånat en polares ps3, mitt var försenat och skulle komma in i lager den 24 denna månad :cryout:
Har nu spelat Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction i dryga 3 timmar, fan vilken härlig grafik det är, känns som en animerad film. Är jävligt nöjd med tven, men vill ha hem BC2 och mitt egna ps3 nu :hbang:
Albatross
2010-03-13, 14:29
Hehe ja... det är lätt att sänka timmar i Ratchet & Clank.
Har just spelat A crack in time i 3 timmar själv. :p
Härligt :)
Någon som har spelat igenom god of war demon, var nice enligt mig, mycket är sig likt, men det tycker jag är bra, för ettan och tvåan äger ju :hbang:
Lasse Kongo
2010-03-13, 21:24
Hm, kört lite till på FFXIII, runt 10h, vet ärligt talat inte, funderar på att spela klart spelet, men det är ju mellan 50-80h beroende på hur mycket man vill göra, eller så säljer jag det, måste fan bestämma mig =)
Hm, kört lite till på FFXIII, runt 10h, vet ärligt talat inte, funderar på att spela klart spelet, men det är ju mellan 50-80h beroende på hur mycket man vill göra, eller så säljer jag det, måste fan bestämma mig =)
Säljer du alla lir när du är klar med dem eller sparar du favoriterna?
Lasse Kongo
2010-03-13, 22:31
Säljer du alla lir när du är klar med dem eller sparar du favoriterna?
Är extremt sjuk i huvudet vad gäller min spelsamling, den måste vara harmonisk, det som inte platsar säljs =]
Är extremt sjuk i huvudet vad gäller min spelsamling, den måste vara harmonisk, det som inte platsar säljs =]
Haha ok, du verkar ju spela en hel del, så det blir ju lite ekonomi i det med. Tvspelande är fan inte billigt, men ibland är det skönt att vara lite anal.
Klarar inte av Vanille i FF13.. Röstskådisen är så förbannat jävla träig och dålig. Australiensare som försöker låta amerikansk och misslyckas. Antingen så var regissören helt jävla pantad eller så var hon bara dålig på att ta direktion. Jag gissar på det senare.
Nelson81
2010-03-14, 09:21
kunde inte vänta till imorgon när mitt bf2 kommer så brände ut den och ska köra på xboxen snart :P men imorgon så blir det onlinespelande på ps3an ftw
PS3:an enbart hoppas jag Nelson.
Tack för dissen på psn. =/
Scratch89
2010-03-14, 10:38
Jag fick A Crack In Time i födelsedagspresent igår, ska spela det lite i veckan är det tänkt. Jag älskade Tools Of Destruction och Quest For Booty. Helt klart min typ av spel och humor.
Klarar inte av Vanille i FF13.. Röstskådisen är så förbannat jävla träig och dålig. Australiensare som försöker låta amerikansk och misslyckas. Antingen så var regissören helt jävla pantad eller så var hon bara dålig på att ta direktion. Jag gissar på det senare.
Det här fick jag också i helgen. :D
Tråkigt med dålig röstskådespelare. Jag kommer ihåg att jag tyckte att hon som gjorde rösten till Fran i Final Fantasy XII var totalt värdelös, och det lät som om hon hade gröt i halsen hela tiden. Detta i ett spel där röstskådespeleriet var överraskande bra ibland, särskilt Barthier.
Kul också att jag tycker att alla japaner låter likadant.
Efter 3 minuter ungefär:
7s0szVTP5fk
Anton Fräs
2010-03-14, 11:54
Kanske kan få hjälp i denna tråd.
J
ag kan verkligen inte få mitt PSN att funka, har testat allt känns det som nu. Kört automagisk setup, den hittar mitt trådlösa nät men kan inte connecta. Har kört manuellt och knappat in alla inställningar, ifungerar inte.
Signal strength är rätt svag, typ 5-10% kan det vara det helt enkelt? Ska testa att dra en lång nätverkskabel till ps3t snart, annars vet jag inte vad jag kan göra..
Lite skillnad på den där kaninöronbruden! :D
Den japanska lät lite mer mogen medans den engelska hade lite halsont? :D
J
ag kan verkligen inte få mitt PSN att funka, har testat allt känns det som nu. Kört automagisk setup, den hittar mitt trådlösa nät men kan inte connecta. Har kört manuellt och knappat in alla inställningar, ifungerar inte.
Signal strength är rätt svag, typ 5-10% kan det vara det helt enkelt? Ska testa att dra en lång nätverkskabel till ps3t snart, annars vet jag inte vad jag kan göra..
Har du 5-10% mottagning så är det med stor säkerhet det som är problemet. Alltså kabel är så mycket bättre, jag körde trådlöst innan, och hade 90% mottagning ungefär, och ändå fick jag problem ibland vid onlinespelande. Kabel är opti.
Jagärsvag
2010-03-14, 12:24
J
Testa med kabel för andra gången.
bonydrop
2010-03-14, 14:16
Jag klarar inte att spela Final Fantasy mer, ca 7h in i spelet kände jag att jag var tvungen att bestämma mig om jag skulle fortsätta lägga ner mer dyrbar tid, svaret blir nej.
Dessutom drog jag igång både VII och IX igårkväll och fick en tår i ögat.
Visst är det Final Fantasy vi pratar om, men jag tänker inte ljuga, spelet är tråkigt.
Final Fantasy XIII är lite segt i början som du säger. Och det är så ganska länge, men det blir en otrolig skillnad sen. Jag tycker visserligen spelet har varit bra hela tiden, men efter ca 15-20 timmar speltid blev det helt magiskt. Jag har nu spelat ca 30h och tycker verkligen det är fantastiskt; sköna karatkärer, grym grafik och bra story.
För att jämföra: jag har spelat FFVII, FFVIII och FFIX när jag hade Playstation. Visst jag tycker inte det är lika bra som VII (få spel som är), men jag tycker det är mycket bättre än de båda andra, som jag också gilla.
Så jag tycker ändå du ska lägga lite mer tid, spelet öppnar helt upp sig sen.
bonydrop
2010-03-14, 14:20
Så olika man kan tycka. Jag tycker hon kan vara lite väl mycket emellanåt, men tycker både hennes karaktär och röst är ett skönt inslag
Lasse Kongo
2010-03-14, 14:36
Final Fantasy XIII är lite segt i början som du säger. Och det är så ganska länge, men det blir en otrolig skillnad sen. Jag tycker visserligen spelet har varit bra hela tiden, men efter ca 15-20 timmar speltid blev det helt magiskt. Jag har nu spelat ca 30h och tycker verkligen det är fantastiskt; sköna karatkärer, grym grafik och bra story.
För att jämföra: jag har spelat FFVII, FFVIII och FFIX när jag hade Playstation. Visst jag tycker inte det är lika bra som VII (få spel som är), men jag tycker det är mycket bättre än de båda andra, som jag också gilla.
Så jag tycker ändå du ska lägga lite mer tid, spelet öppnar helt upp sig sen.
Ok, du säger det du, eftersom du spelat många gamla känns det som jag nästan vågar tro på dig, men visst fan blir man yr av fal cie, l´cie, pulsa la cie, purge osv osv, iiiiiinte lätt att fatta allt utan att läsa på lite :smash:
Jag har kört ca 10h nu, är väl på kapitel 5 eller något, får väl kanske fortsätta... igen lol
Lasse Kongo
2010-03-14, 14:48
Fokus på spel har man ju inte direkt längre, ser fram emot SSFIV, blir väl ett av få spel jag köper iår :smash:
Känner såhär idag:
6c9u4MxO4pg
bonydrop
2010-03-14, 14:49
Ok, du säger det du, eftersom du spelat många gamla känns det som jag nästan vågar tro på dig, men visst fan blir man yr av fal cie, l´cie, pulsa la cie, purge osv osv, iiiiiinte lätt att fatta allt utan att läsa på lite :smash:
Jag har kört ca 10h nu, är väl på kapitel 5 eller något, får väl kanske fortsätta... igen lol
Jo helt klart är storyn rörig i början, och väldigt komplex överlag. Men jag tycker FF-spelen brukar ha ganska komplex story, tex FF VII med allt rörande Sepiroth osv som jag tyckte var sjukt grymt *drool*.
Men jag tycker iaf du ska ge XIII chansen till du kommer till Pulse, ett stort, grönt landskap där spelet öppnar upp sig och det finns stora möjligheter till frihet. Om du då fortfarande inte har fastnat tror jag tyvärr inte det finns nåt mer att erbjuda
Lasse Kongo
2010-03-14, 14:58
Jo helt klart är storyn rörig i början, och väldigt komplex överlag. Men jag tycker FF-spelen brukar ha ganska komplex story, tex FF VII med allt rörande Sepiroth osv som jag tyckte var sjukt grymt *drool*.
Men jag tycker iaf du ska ge XIII chansen till du kommer till Pulse, ett stort, grönt landskap där spelet öppnar upp sig och det finns stora möjligheter till frihet. Om du då fortfarande inte har fastnat tror jag tyvärr inte det finns nåt mer att erbjuda
Pulse är ju det jag längtat efter sen jag började spela, sett en del vids, känns lite som man hade velat att hela spelet varit så öppet hela tiden.
Jaha, men mot Pulse då, sen får vi se vad som händer :D
Lasse Kongo
2010-03-14, 15:26
http://img534.imageshack.us/img534/3497/66y3gvp.gif (http://img534.imageshack.us/i/66y3gvp.gif/)
När ska den där lille rackarn få tid då, känner att jag vill dra igenom första Mass Effect och sedan spela igenom tvåan igen.
När det gäller Xbox 360 så känns Alan Wake, Fable III som 2 intressanta titlar, synd med Alan Wake bara, från början var det ju meningen att det skulle vara ett jättestort och öppet spel, när det nu släpps så är det ju tydligen stenhårt reggiserat, men vafan gör det, känns som en modern arvtagare till Silent Hill, me like.
Sen Fable III, 1/4 av vad Peter Molyneux brukar säga är väl vad som stämmer sen, men vad gör det när den fjärdedelen är magisk.
Fable II är nog kanske det enda spelet i sitt slag med den där klassiska sagokänslan över sig riktigt härligt lir, trean känns som den kommer bli mycket mörkare och "ondare" me like det med, känns skönt när spelmakarna vågar satsa lite på något nytt, och Peter Molyneux är väl lite av en visionär snarare än spelmakare, lite som David Cage.
Gud vad jag tjattrar :D
Lasse Kongo
2010-03-14, 15:34
Demo på sista? gubben i SSFIV, Håkan, eller Hakan som han kallas internationellt.
http://shoryuken.com/content.php?r=369-Seth-Killian-Demos-Hakan-on-Gamespot
stolpskott
2010-03-14, 18:12
Sen Fable III, 1/4 av vad Peter Molyneux brukar säga är väl vad som stämmer sen, men vad gör det när den fjärdedelen är magisk.
Fable II är nog kanske det enda spelet i sitt slag med den där klassiska sagokänslan över sig riktigt härligt lir, trean känns som den kommer bli mycket mörkare och "ondare" me like det med, känns skönt när spelmakarna vågar satsa lite på något nytt, och Peter Molyneux är väl lite av en visionär snarare än spelmakare, lite som David Cage.
Gud vad jag tjattrar :D
Visionär? Han känns snarare som en bilförsäljare.
Inför releasen av Fable II: In the previous game, you could become nothing but a hero, you were rather helping people with their professions instead of being more deeply involved in any sort of tasks that comes with a real Job. But in this game, you can really become whatever you want, for example you can be a blacksmith, or a woodcutter, or even a bartender, and you can be succesful contra unsuccesful depending on how well you perform the tasks that you are presented with.
Ja, man kunde jobba inom alla de tre yrkena, dock var alla uppbyggda på samma extremt tråkiga och linjära system (tryck på A vid rätt tillfälle), men det var även i princip de enda yrkena som fanns förutom bounty hunter och assassin, två yrken som han berättade om i en annan intevju. Så jag håller inte med om att 1/4 är sant, jag upplever det som att allt han säger är sant, dock ger han sken av att det finns 1000 grejer att göra förutom det han säger finns i intervjuerna. Funderar på att inte köpa Fable III bara för att bojkotta honom.
Så olika man kan tycka. Jag tycker hon kan vara lite väl mycket emellanåt, men tycker både hennes karaktär och röst är ett skönt inslag
Jag förstår vad hennes karaktär ska representera etc. Det funkar säkert bra på japanska, men denna röstskådis drar ner intrycket något fruktansvärt.
Gällande Fran som diskuterades på förra sidan så kan man undra vad casting-folket tänkte på. Förmodligen var de så jäkla trötta på att höra mogna kvinnor att det blev "OoOooOh! Hon låter speciell!", personligen kan jag tycka att Fran passar in eftersom hon är en annorlunda art ändå.
+1!
Har spelat i 20h, och tycker fortfarande det är rätt rörigt. Vad är de respektive sidorna? En slags religion? Är det en mystiskt kraft som styr dem?
Någon som kan gå igenom allt lite snabbt här för mig så jag kan få koll på allt?
Nelson81
2010-03-14, 21:22
självklart =)
ps: Kolla min signatur för lite roande läsning :D
Katastrofal
2010-03-14, 22:33
Bf2 ikväll var awsome, även fast vi förlorade hela tiden! *grr*
+1!
Har spelat i 20h, och tycker fortfarande det är rätt rörigt. Vad är de respektive sidorna? En slags religion? Är det en mystiskt kraft som styr dem?
Någon som kan gå igenom allt lite snabbt här för mig så jag kan få koll på allt?
Pulse Fal'Cie - Väsen som har någon slags fantastisk kraft. Fal'Cie är i princip gudar (eller summons som man kallar dem i alla andra spel).
l'Cie - Människor som blivit utvalda av Fal'Cie att klara av någon slags uppgift. Denna uppgift är ingen riktigt säker på, eftersom det är olika för alla. De måste lista ut genom visioner vad deras uppgift är. Om de inte kan fullföra sin uppgift så blir de transformerade till:
Ci'eth - l'Cie som blivit förvandlade till monster, eftersom de inte klarade av att fullföra sin uppgift.
Pulse - Världen som historien utspelar sig i. Pulse anses vara en hemsk plats av folket som bor i Cocoon.
Cocoon - En stad/värld ovanför Pulse. Cocoon verkar styras av någon slags militärdiktatur kallad Sanctum.
Focus - Uppgiften som l'Cie är tilldelade. Fullför de sin uppgift så förvandlas l'Cie till en kristall.
Duger det på någe vis?
Klarade av Ratchet idag, ska nog köra igenom det på challenger bara för att, f.ö riktigt roligt spel, förväntade mig inget annat, älskar Ratchet and Clank spelen.
RagnarÖhman
2010-03-15, 08:56
Bf2 ikväll var awsome, även fast vi förlorade hela tiden! *grr*
Speciellet när vi fyra låg i toppen hela tiden på leaderboards *mini
Speciellet när vi fyra låg i toppen hela tiden på leaderboards *mini
Whoop of can-ass mofo!!
Final Fantasy 13: Uppgradera vapen.
Ska man tänka på nåt särskilt och planera uppgraderingar eller bara kötta på och slänga in varenda chipped fang man får direkt? Ibland får man ju såna x2-x3 multipliers, men orkar man hålla koll på allt sånt? Kommer vissa specialeffekter av vissa kombinationer av prylar sen också? Kommer jag dö på slutbossen om jag inte har optimerat mina uppgraderingar? Hur länge måste jag köra med Galdius? Kan jag "plocka sönder" hawkeye o kolla om jag får några nya feta enchants?
RagnarÖhman
2010-03-15, 10:24
Whoop of can-ass mofo!!
Schh :laugh:
Lasse Kongo
2010-03-15, 11:07
Fable III i rörelse http://www.gamereactor.se/nyheter/21530/Kolla+in+Fable+III+i+r%F6relse/?sid=ca17d5926b473eaa338e0feb3f3ab915
Ser ut som Fable II, fast det kvittar, spelet lär bli bra iaf.
Snacka kan han Peter, riktigt duktig på att tala med grym inlevelse.
Lasse Kongo
2010-03-15, 11:11
Gears Of War 3 tech demo
07dxaEktqrs
Lasse Kongo
2010-03-15, 11:17
Btw så plockar jag nog upp Gears 2 idag, får köpa det för en hundring av en polare, hell i might börja lira det online tom, det får vi se i framtiden =)
I övrigt kan jag säga; Final Fantasy XIII för mig är fan EPIC FAIL, jag tycker det är ganska dåligt och ett spel ska inte behöva ta 20-30h för att "komma igång" och bli bra, nej fifan.
Katastrofal
2010-03-15, 12:30
Schh :laugh:
Älskar ditt garv förresten!
Älskar Ragge över lag! Inte bara garvet!
sKedbladh
2010-03-15, 12:39
Final Fantasy 13: Uppgradera vapen.
Ska man tänka på nåt särskilt och planera uppgraderingar eller bara kötta på och slänga in varenda chipped fang man får direkt? Ibland får man ju såna x2-x3 multipliers, men orkar man hålla koll på allt sånt? Kommer vissa specialeffekter av vissa kombinationer av prylar sen också? Kommer jag dö på slutbossen om jag inte har optimerat mina uppgraderingar? Hur länge måste jag köra med Galdius? Kan jag "plocka sönder" hawkeye o kolla om jag får några nya feta enchants?
http://ff-13.info/lightning-sword/
Kanske lite spoilervarning, så tryck inte om du inte vill veta om lightnings vapen.
Sidan tar upp lite hur du uppgraderat vapnet, vad det blir, vilken lvl som krävs för att få nästa tier et.c.
Tackar. Har surfat runt en del guider nu och fått ett hum om hur det funkar.
Lasse Kongo
2010-03-15, 15:03
Fakk me in da äshole, eller inte, mitt internet ligger typ nere resten av månaden, glömde att jag sagt upp det lite för tidigt eftersom vi flyttar snart haha (bra tajmat Lasse), fan, kommer ju dröja kyken innan jag kan spela BC2 online igen!
Men hur kan jag då skriva detta nudå, mjaaaahaaaaaaa det kan ni ju fundera på.
Fifan, blir att nöta alla singleplayerspel nu istället :hbang:
Synd Lasse!
Osis me tajming där.
Langster
2010-03-15, 15:27
Klockan är 15, du har ett jobb?
Fakk me in da äshole, eller inte, mitt internet ligger typ nere resten av månaden, glömde att jag sagt upp det lite för tidigt eftersom vi flyttar snart haha (bra tajmat Lasse), fan, kommer ju dröja kyken innan jag kan spela BC2 online igen!
Fifan, blir att nöta alla singleplayerspel nu istället :hbang:
Fan har ni internet i nkpg nu alltså?
Pulse Fal'Cie - Väsen som har någon slags fantastisk kraft. Fal'Cie är i princip gudar (eller summons som man kallar dem i alla andra spel).
l'Cie - Människor som blivit utvalda av Fal'Cie att klara av någon slags uppgift. Denna uppgift är ingen riktigt säker på, eftersom det är olika för alla. De måste lista ut genom visioner vad deras uppgift är. Om de inte kan fullföra sin uppgift så blir de transformerade till:
Ci'eth - l'Cie som blivit förvandlade till monster, eftersom de inte klarade av att fullföra sin uppgift.
Pulse - Världen som historien utspelar sig i. Pulse anses vara en hemsk plats av folket som bor i Cocoon.
Cocoon - En stad/värld ovanför Pulse. Cocoon verkar styras av någon slags militärdiktatur kallad Sanctum.
Focus - Uppgiften som l'Cie är tilldelade. Fullför de sin uppgift så förvandlas l'Cie till en kristall.
Duger det på någe vis?
Tusen tack kompis :)
Lasse Kongo
2010-03-15, 16:23
Klockan är 15, du har ett jobb?
Jag arbetar med kroppen, inte framför en dator, det är knappast att arbeta :)
Lasse Kongo
2010-03-15, 16:24
Synd Lasse!
Osis me tajming där.
Jag är nog up and running om en månad eller så =)
Någon undrade om konsolspelare kunde dänga pc-spelare?
Snipern från mitt gamla gäng satte ihop några frallor från förra veckans lan nere i Holland:
http://www2.wipido.com/video/MHxVPmzQvoDF
Gör det på konsol och sen pma mig för match :D
Lasse Kongo
2010-03-15, 16:27
Fan har ni internet i nkpg nu alltså?
F6lqza1WNqI
Det kan du skriva upp du! Slänger med en film jag gjorde häromdagen när jag fick det att funka, fatta att jag är glad över att ha internätt, nu ska det tankas pörr!
Det verkar som du hänger på psn, har jag missat något eller vill du inte vara vän med Lasse =/
Snipern från mitt gamla gäng satte ihop några frallor från förra veckans lan nere i Holland:
Det där gjorde jag redan på Vectrex-tiden
Vectrex.. ska sätta ihop alla ledtrådar och gissa din ålder :D
Vectrex.. ska sätta ihop alla ledtrådar och gissa din ålder :D
Förlåt, jag menade, redan de gamla grekerna och jag hade såna där hyss för oss ( "Lan" ) , fast vi körde med stenar och sand istället.
Lasse Kongo
2010-03-15, 16:32
Duger det på någe vis?
Du glömde Purge!
Herregud, antingen är man trög eller jag har fan inte varit med om något så rörigt i ett spel, man sitter där i början när vartannat ord är Pulse, Pulse l,Cie, Fal´Cie *popcorn* mjaha mjaha *popcorn* Fal´Cie, Pulse, Purge, Sanctum mjaha *popcorn* *popcorn* vadå sadu?
RagnarÖhman
2010-03-15, 17:35
Kom och spela med mig så slipper du hard scopandet som han sysslar med.
Ärligt, det han gör är inte _så_ imponerande, klart han är duktig som fan men det finns _mycket_ bättre spelare än han.
Jag själv spelar jävligt ojämnt, ena dagen kan det gå riktigt bra och man sätter helt sjuka grejer, sen bara går det rätt ner och man bangar allt. Det är då man skiter i det 1-2 månader och sen kör man på igen.
Kom och spela med mig så slipper du hard scopandet som han sysslar med.
Ärligt, det han gör är inte _så_ imponerande, klart han är duktig som fan men det finns _mycket_ bättre spelare än han.
Jag själv spelar jävligt ojämnt, ena dagen kan det gå riktigt bra och man sätter helt sjuka grejer, sen bara går det rätt ner och man bangar allt. Det är då man skiter i det 1-2 månader och sen kör man på igen.
Jag tror inte du riktigt vet vad du pratar om. Qli är Europa top 3 sniper tillsammans med Fnatic Stevy och Soclon från Reason gaming.
Typ som att säga att SK Walle är en halvdan ingame leader :)
Det där är ju mad skillz, han hade säkert varit lika grym med konsoll nästan. Jag fattar inte hur fan han träffar för jag ser inte gubbarna ens, de bara smätter till i scoopet ju :)
Jag tror inte du riktigt vet vad du pratar om. Qli är Europa top 3 sniper tillsammans med Fnatic Stevy och Soclon från Reason gaming.
Frågan är, vad tar dom i bänk?
Håll er till TV-spel i den här tråden nu. Inte massa jidder. :)
Frågan är, vad tar dom i bänk?
:laugh: :thumbup:
RagnarÖhman
2010-03-15, 20:14
Han får va nummer 1 i världen, fortfarande finns det bra mycket vassare snipers på konsoll.:hbang:
Nu har jag också köpt BFBC2. Ska nog dra i gång det i kväll.
Nelson81
2010-03-15, 21:20
VAR I HELVETE ÄR MITT BFBC2, beställde i onsdags från cdon, får jag det inte imorgon så blir det plan b, gå ner i källaren och hänga sig
VAR I HELVETE ÄR MITT BFBC2, beställde i onsdags från cdon, får jag det inte imorgon så blir det plan b, gå ner i källaren och hänga sig
Du skulle beställt från Simplygames.com i England så hade du haft det på fredagen. Seriöst. 400 pesetas kosta´rt
Lasse Kongo
2010-03-15, 21:40
Det får ty inte göra! Jag måste ha någon att mobba ju!
Lasse Kongo
2010-03-15, 21:46
Sålde iväg mina Mass Effect idag, både ettan och tvåan, orkar fan inte spela igenom dem igen, med mitt bisi liv så måste jag ha mer quickfixes, hämtar upp Gears Of War 2 imorgon dock, ska bli gött som fan att lira igenom kampanjen igen, bara kört det en gång :hbang:
Han får va nummer 1 i världen, fortfarande finns det bra mycket vassare snipers på konsoll.:hbang:
Du menar dom som använder sig av autoaim som konsollen har inbyggt ja dom är riktigt duktiga....
Du menar dom som använder sig av autoaim som konsollen har inbyggt ja dom är riktigt duktiga....
Autoaim finns i vissa spel i sp mode som tillval, jag har då aldrig sett något lir som stödjer det i mp.
Autoaim finns i vissa spel i sp mode som tillval, jag har då aldrig sett något lir som stödjer det i mp.
Det finns i mw2 multiplayer tex.
Det finns inbyggt i både MW2 och MW. Går enkelt att se bara o söka på youtube. Tror halo3 har det också.
Du skulle beställt från Simplygames.com i England så hade du haft det på fredagen. Seriöst. 400 pesetas kosta´rt
Jag beställde förra söndagen, mitt har inte kommit ännu, beställde dock en handkontroll, vet inte ifall det spelar någon roll.
Langster
2010-03-16, 08:10
Jag arbetar med kroppen, inte framför en dator, det är knappast att arbeta :)
Puh... Alltså ibland önskar jag att jag hade ett mer fysiskt jobb. Att sitta framför datorer hela dagarna kan vara extremt jobbigt. Om man har jobb med deadlines och 1000 andra saker på gång samtidigt blir man rätt stressad. Man blir helt slut i huvudet (vilket ni säkert märkt på mig :)) vid slutet av dagen pga stressen, även om det är "positiv" stress.
Jag tycker att ett "riktigt" jobb innebär att man producerar något, vilket jag i allra högsta grad gör. Sen spelar det ingen roll om verktyget man använder är en hammare eller en dator.
Jag beställde förra söndagen, mitt har inte kommit ännu, beställde dock en handkontroll, vet inte ifall det spelar någon roll.
Varierar säkert, men de brukar skicka spel de har i lager riktigt fort oftast.
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:16
Puh... Alltså ibland önskar jag att jag hade ett mer fysiskt jobb. Att sitta framför datorer hela dagarna kan vara extremt jobbigt. Om man har jobb med deadlines och 1000 andra saker på gång samtidigt blir man rätt stressad. Man blir helt slut i huvudet (vilket ni säkert märkt på mig :)) vid slutet av dagen pga stressen, även om det är "positiv" stress.
Jag tycker att ett "riktigt" jobb innebär att man producerar något, vilket jag i allra högsta grad gör. Sen spelar det ingen roll om verktyget man använder är en hammare eller en dator.
Jag vet, jag har jobbat flera år framför dator också, det går inte att jämföra med att vara slut i huvudet eller i kroppen, skillnaden hur jag mår tex är som natt och dag.
Det tar ca 3 gånger så lång tid att återhämta sig psykiskt som fysiskt, men men den här tråden handlar om tvspel.
Det finns inbyggt i både MW2 och MW. Går enkelt att se bara o söka på youtube. Tror halo3 har det också.
Alltså den auto-aim som jag tänker på i SP-mode finns ju definitivt inte i MP iaf. Då du släpper zoom-knappen och trycker igen och siktet automatiskt ställer in sej på nästa gubbe. Finns det någon annan typ av autoaim inbyggt i spelens mp menar ni? Jag har lirat MW2 ganska så mycket och har aldrig märkt av detta? Vet ju att man kan välja auto-aim i sp som sagt, och det är ju en grym skillnad, man behöver ju tänka på att sikta öht.
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:43
Brink, ser faktiskt ut att kunna bli ett fps som sticker ut lite extra
fmRrCOy8ww0
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:46
Här är något för dig Kwon, dig och 2snarthårdakillar.
Man kan GÖRA SIN EGEN GUBBE!
osFQjcF4t1o
Nelson81
2010-03-16, 08:50
gothmörning lars, ska iväg med hunden på simträning, ska du med?
ontopic: kommer inte mitt bf idag så blir jag ledsen i ögat
här är något för dig kwon, dig och 2snarthårdakillar.
Man kan gÖra sin egen gubbe!
osfqjcf4t1o
Must have! :)
Grejjen e den, (det har kommit på senare år), att jag måste kunna göra gubbar som liknar en själv i liren för att kunna uppskatta det till max.
Så var det i Drag Age, Mass Effect 2, Fallout 3 (fast där var det svårt), Saints Row 2 etc osv
Summa sumarum: Brink ser ut att vara perfekt för mig.
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:53
gothmörning lars, ska iväg med hunden på simträning, ska du med?
ontopic: kommer inte mitt bf idag så blir jag ledsen i ögat
Sätt på lite kaffe så kommer jag över, ja kommer inte ditt bf idag ska Lasse ringa och skälla ut cedeån!
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:54
Must have! :)
Grejjen e den, (det har kommit på senare år), att jag måste kunna göra gubbar som liknar en själv i liren för att kunna uppskatta det till max.
Så var det i Drag Age, Mass Effect 2, Fallout 3 (fast där var det svårt), Saints Row 2 etc osv
Summa sumarum: Brink ser ut att vara perfekt för mig.
Hehe, jag kan hålla med, men jag måste inte kunna göra en kopia av mig själv, men det är väldigt kul när man kan.
Ja, i Fallout 3 var det egentligen omöjligt att göra någon bra göbbe öht :)
Lasse Kongo
2010-03-16, 08:56
Nelson81 ikväll när hans Battlefield inte dykt upp:
FVz1Woi73Hc
Lasse Kongo
2010-03-16, 09:01
Wakeboarding HD kommer till Ps Store på torsdag, ser lite sådär småmysigt ut:
http://loading.se/news.php?pub_id=10301
RagnarÖhman
2010-03-16, 09:03
Jag kan koppla in min PS3 handkontroll i PC och möta valfri i MW.
Auto aim funkar när de är 10meter framför, inte över halva banan med m40a3 no scope!
Möt mig plz (fAEkE) :D älskar public när ett nytt spel kommit, alla springer runt som yra höns
http://www.digitalartist.biz/Tillfallig/mw2.jpg
Lasse Kongo
2010-03-16, 09:21
Ni får helt enkelt göra upp grabbar, vi får styra upp ett spel där vi andra bara fyller ut scenen, där de verkliga stjärnorna är Numse och Ragge, så vi får ett slut på detta :D
Hade ju varit klockrent att göra det irl. Kan köra hemma hos mig, först pc och sen ps3 :thumbup:
Fy fan va *** jag skulle få på konsol :D
Välj lir, så står vi alla andra på Kolo runt dom i en ring i det liret, där fokus är på Numse o Ragge! :)
69 kills, det är inte rättvist :D
Lasse Kongo
2010-03-16, 10:58
Välj lir, så står vi alla andra på Kolo runt dom i en ring i det liret, där fokus är på Numse o Ragge! :)
Precis, fan du lirar ju sällan längre Kwon, tappat suget eller är du fast i mmoträsket?
Precis, fan du lirar ju sällan längre Kwon, tappat suget eller är du fast i mmoträsket?
Fast i MMO-träsket med Muddler, Vinter, Tricce, 2snarthårda et al för tillfället :D
Varierar säkert, men de brukar skicka spel de har i lager riktigt fort oftast.
Fick det ända fram till dörren nyss, gött. Massa godis i paketet :D
http://img396.imageshack.us/img396/5995/spel.th.jpg (http://img396.imageshack.us/i/spel.jpg/)
BIZNIZ
Nu har du ju båd Warfare 2 och Bad Company 2!
Grymt Bizzen! :)
Lasse Kongo
2010-03-16, 13:34
Fast i MMO-träsket med Muddler, Vinter, Tricce, 2snarthårda et al för tillfället :D
2snarthårda, ölobrännvin och Kwon :hbang:
Bizniz: fyfan va gött, bizniaz biz in da biz, satan va du ska spela nu då =)
Lasse Kongo
2010-03-16, 13:38
Mitt senaste, fick det på lunchen förut, testade lite offlinemp, fan va svårt det var när man inte lirat det på så länge :D
http://img185.imageshack.us/img185/8073/c04c383142e148b5bdd4379.jpg (http://img185.imageshack.us/i/c04c383142e148b5bdd4379.jpg/)
Nelson81
2010-03-16, 13:58
Nelson81 ikväll när hans Battlefield inte dykt upp:
FVz1Woi73Hc
kom precis wihiiii, men det där är ändå jag :D
Lasse Kongo
2010-03-16, 13:59
Jaha, du kom precis... då vet vi *spy*
Edit: jahaaaa du menade spelet :em:
Nelson81
2010-03-16, 14:07
jafan det var jag som kom
ontopic: Det var två bögar som inte hade sett varandra på länge, så nu skulle det knullas en hel helg i sträck. Dom buttpackade fredag till söndag, då den ene av fikusarna var ordentligt öm i röven och började bli rejält hungrig. - Jag går ut i köket och brer oss ett par smörgåsar, sa han till sin käreste. Okey, bli inte borta för länge nu, jag saknar redan din heta kropp. Då det gått 20 minuter, tyckte han att det gått alldeles för lång tid, därför gick han ut i köket för att se va käresten lagade till. Där möttes han av en otrolig syn. På väggarna och köksluckorna rann sperman i strida strömmar, vilket att han gjorde att han förskräckt utbrast: Vad är det som hänt älskling??!!
- Äsch, man får väl lov att fisa lite i sitt eget kök.
Lasse Kongo
2010-03-16, 14:13
jafan det var jag som kom
ontopic: Det var två bögar som inte hade sett varandra på länge, så nu skulle det knullas en hel helg i sträck. Dom buttpackade fredag till söndag, då den ene av fikusarna var ordentligt öm i röven och började bli rejält hungrig. - Jag går ut i köket och brer oss ett par smörgåsar, sa han till sin käreste. Okey, bli inte borta för länge nu, jag saknar redan din heta kropp. Då det gått 20 minuter, tyckte han att det gått alldeles för lång tid, därför gick han ut i köket för att se va käresten lagade till. Där möttes han av en otrolig syn. På väggarna och köksluckorna rann sperman i strida strömmar, vilket att han gjorde att han förskräckt utbrast: Vad är det som hänt älskling??!!
- Äsch, man får väl lov att fisa lite i sitt eget kök.
http://img717.imageshack.us/img717/9808/2zpr3ue.gif (http://img717.imageshack.us/i/2zpr3ue.gif/)
http://img717.imageshack.us/img717/9808/2zpr3ue.gif (http://img717.imageshack.us/i/2zpr3ue.gif/)
http://img3.imageshack.us/img3/96/1253612124smalldancingg.gifhttp://www.gifbin.com/bin/1236073695_littel_guy_dance.gifhttp://www.gifbin.com/bin/092009/1253612124_small_dancing_guy.gif
......
Jagärsvag
2010-03-16, 14:41
tycker du det är kul????
Bizniz: fyfan va gött, bizniaz biz in da biz, satan va du ska spela nu då =)
Om det nu vore så bra, jag har inte fått hem mitt egna ps3 ännu, men det blir apselüt att spela SP ;)
Nelson81
2010-03-16, 17:19
tycker du det är kul????
ja detär helt ok, kör campaign nu eller va detheter men blir kul att testa online-läget
Lasse Kongo
2010-03-16, 19:42
Gears Of War 3, trailer om en månad.
Spelet beräknas släppas april 2011, hell yeah :hbang:
Hoppas kan man ju göra iaf.
http://www.next-gen.biz/news/gears-of-war-3-releasing-april-2011---source
Jag sitter med FF VII kört ca 3h, om någon undrar, ja det håller mycket väl än idag.
Nelson81
2010-03-16, 21:10
det blir ett måste. diggar gears of war serien stenhårt.
Lasse Kongo
2010-03-16, 21:16
det blir ett måste. diggar gears of war serien stenhårt.
Ahaa, kört 2an lite idag, lite horde bla, riktigt kul.
Ett tips ang BC2 sen, att man inte bör spela det som mw2, går inte, jag hoppas du kommer gilla det, ska köra lite mp senare.
Btw, har du samma namn på xboxlive?
kalajset
2010-03-16, 21:19
Nu har jag kört klart kampanjen i BC2, faktiskt över förväntan. Inget banbrytande direkt, men blir egentligen bara bättre och bättre ju mer man kör den. Rekommenderas när man fått tillfälligt nog av pangandet online. Självklart är det onlineläget som är det stora med BF-serien, men ändå kul att de lägger ned märkbart med jobb på SP med, inte riktigt som de första spelen i serien. :D (I 1942:an var det ju bara de vanliga kartorna, men med datorn som motspelare, vilket var urtråkigt).
Nu är ju frågan, God Of War III, nu eller...sen....
Är Gears of war 2 något att ha? Tyckte den verkade få lite ljumt mottagande...
RagnarÖhman
2010-03-16, 21:31
Hade ju varit klockrent att göra det irl. Kan köra hemma hos mig, först pc och sen ps3 :thumbup:
Fy fan va *** jag skulle få på konsol :D
Och jag på PC :D:hbang:
Ahaa, kört 2an lite idag, lite horde bla, riktigt kul.
Ett tips ang BC2 sen, att man inte bör spela det som mw2, går inte, jag hoppas du kommer gilla det, ska köra lite mp senare.
Btw, har du samma namn på xboxlive?
Inte mycket till tips :D
Och jag på PC :D:hbang:
Haha, jao det skulle garanterat bli 1-1 i matcher :)
RagnarÖhman
2010-03-16, 22:33
Lirade lite BC2 innan, vet ni när man får platina stjärna på vehicles? Har 4 guld stjärnor på heavy vehicles.
BTW det går löjligt sakta 20+ i ranker, är på 22 just nu, behöver 30 000 epxerience tror jag det var.
MrBurner
2010-03-17, 13:28
Någon som fick God of War III i dag (onsdag)? Jag fick det inte i alla fall :/
Lirade lite BC2 innan, vet ni när man får platina stjärna på vehicles? Har 4 guld stjärnor på heavy vehicles.
BTW det går löjligt sakta 20+ i ranker, är på 22 just nu, behöver 30 000 epxerience tror jag det var.
Man behöver få totalt 500 kills för att få platinum på fordon, på alla "vanliga" vapen är det 1000, har för mig att det är 500 på items (c4, mortar)
RagnarÖhman
2010-03-17, 13:38
Ok. Det är lika löjligt som BF2 till PC med andra ord. Kollade mina gamla stats och hade 174hrs played, kollade min gamla clan och ledaren hade 1454hrs played, riktigt sjukt :P
Ahh 500 borde dock inte ta så väldigt lång tid om man kör lite tank rape med en buddy.. 1000 på ett vapen tar nog sin goda tid, men man "behöver" väl bara två platinum för att få den medaljen har jag för mig.
Själv hade jag tänkt att ta brons på alla bössor, går nog rätt snabbt, fast en del vapen e jävligt tråkiga!
Tjuvspelade lite God of war III idag fast jag har några timmar kvar på del två.:em:
Fast satan i gatan!!! De inledande 10 minuterna e nog den tuffaste öppningen i ett spel någonsin.:hbang:
Nu äre dags att adda lite BC2-nördar.
Lasse? Massmonster va?
Kwon: Har du godkänt mig ännu, va va va?
Moonface?
Tjuvspelade lite God of war III idag fast jag har några timmar kvar på del två.:em:
Fast satan i gatan!!! De inledande 10 minuterna e nog den tuffaste öppningen i ett spel någonsin.:hbang:
Jag är ytterst tveksam. Button mashing grande kändes det som. Eller?
Fast för jävla snygg design.
Lasse Kongo
2010-03-17, 14:27
Haha, jag fick mitt gow3 i måndags, tänkte beställa collection så jag kan dra igenom tvåan först, men jag får låna collection av en polare, MEN det tänker jag spela senare, för jag kan inte hålla mig, snart dags att boota upp God Of War III FUCK YEAH! :whipped::whipped::whipped:
Lasse Kongo
2010-03-17, 14:28
Lasse? Massmonster va?
Moonface?
TheMassMonster :whipped:
Lasse Kongo
2010-03-17, 14:32
Skönaste bossmusiken?
TDGBUp25i8U
Den "vanliga" fightmusiken är inte helt fel heller:
m9LrE6dRHn8
Nelson81
2010-03-17, 15:12
Lasse? Massmonster va?
Moonface? =Johan_81
...
Addar dig så fort jag glider på PSN Jay-Z
RagnarÖhman
2010-03-17, 17:02
Fan vad jag älskar BC2. Snart klar med engineer klassen. Fick triple kill med RPG precis, satt 2 snipers och campade, så spawnar en tredje på dem. Jag bara tittar och skrattar sen drar jag av ett RPG skott.
Gotta love this game. Dock stog det att jag har blivit nergraderad på min skill level "due to your playing form lately" eller något? Helskumt...Har dock toppat listorna 99/100 games typ. Men seriöst man kan väl inte bli nergraderad pga hur man spelar?
Var det inte Ragge som tyckte BC2 var tråkigt för några veckor sedan? Och nu är det sann kärlek! :D
RagnarÖhman
2010-03-17, 17:29
Haha demot var ju otroligt tråkigt, spelar iofs aldrig demo banan när jag kör BC2 för den delen. Hatar den ordentligt ^^
När ska du skaffa det? Du har 23 ranker att ta igen!!!!
Så fort jag blir kompetent nog att vinna över Ganryu skall jag nog sätta mig ner med BC2 lite :)
Tycker Gow 3 är lite väl osmaklig...
Fick också hem god of war 3 idag, måste testas :) diggade demot
Sådär ja då har man dietat ner 36% då, har gått och blivit riktigt slim! :thumbup:
Så nu blir det till att nöta Heavy Rain. Sen får BC2 införskaffas!
Finska Lejonet
2010-03-17, 19:31
Tycker Gow 3 vart riktigt saftigt hittills, har spelat i nån timme.
Tycker det är kul med aktion från första spaksmekningen!
Lasse Kongo
2010-03-17, 21:40
Tycker Gow 3 vart riktigt saftigt hittills, har spelat i nån timme.
Tycker det är kul med aktion från första spaksmekningen!
Ja inledningen var episk, snyggt och brutalt, nästan så tom jag tycker det var brutalt värre, men det gillar vi.
Och det är väldigt snyggt, silkeslent för ögonen, storslaget precis som alla spel i serien, verkligen ett spel som alla med en Ps3a bör köpa, jag tycker inte man måste vara ett enormt fan av genren utan God Of War är spel som passar nästan alla enligt mig, action, kluriga pussel och äventyrande.
Slogs precis mot en såndär ormbrud, kommer inte ihåg va de heter, men kolla ormskinnet när ni ser det, lite skillnad mot förra spelet!
Nu finns alltså de 3 absolut snyggaste konsolspelen till Ps3an, GoWIII, Killzone 2 och Uncharted 2, inte illa.
Lasse Kongo
2010-03-17, 21:45
Jag tycker verkligen inte som Langster när det gäller konsolexklusiva spel, det är ju helt klart en smaksak, men det finns många exklusiva spel jag gillar till x360; Gears, Forza, Mass Effect är väl de hetaste.
Men det finns många fler och framförallt varierande exklusiva spel till Ps3an, inte bara pangpang och fps, utan utöver grafikmonstren jag nämde i inlägget ovan så finns; Heavy Rain, Demon Souls (som jag inte gilla dock men typ alla andra) Littlebigplanet, Metal Gear Solid med mera.
Jag gillar nog båda maskinerna lika mycket, men föredrar Ps3 dock, men när det gäller konsolexklusiva spel tycker jag Ps3ans spel är mycket vassare.
Och nej, Halo är inget annat än ett mediokert fps, det hade jag tyckt även om det hade varit Ps3exklusivt.
Happy gaming.
Jag gillar zelda-spelen och jag måste säga att det kom som en chock för mig att gow-serien faktiskt påminner mycket om just zelda. Haha, jag trodde de va hack n slash för hela slanten men tji fick jag och blev dessutom glad värre.
Fan vad jag älskar BC2. Snart klar med engineer klassen. Fick triple kill med RPG precis, satt 2 snipers och campade, så spawnar en tredje på dem. Jag bara tittar och skrattar sen drar jag av ett RPG skott.
Gotta love this game. Dock stog det att jag har blivit nergraderad på min skill level "due to your playing form lately" eller något? Helskumt...Har dock toppat listorna 99/100 games typ. Men seriöst man kan väl inte bli nergraderad pga hur man spelar?
Om jag fattat rätt är 200 i skill max, jag brukar iaf gå mellan 199-200 och varje gång den går ner från 200 till 199 så får man ett medelande att man är suger och borde sluta spela genast
Lasse Kongo
2010-03-18, 09:06
Vad tror vår Martial Artsexpert, kommer UFC Undisputed 2010 vara såpass förbättrat mot förra årets version så det är värt att lägga pengarna på, eller kommer utmanaren EA MMA vara den som vinner våra pengar.
Ny trailer på EA MMA:
8oDhoegE8TI
Ny på UFC Undisputed:
CwRJr9qu3fk
Självklart skaffar man båda, men det jag gillade mest med EA MMA var att man kunde välja RING också!
PRIDE 4 EVER
Lasse Kongo
2010-03-18, 09:19
Självklart skaffar man båda, men det jag gillade mest med EA MMA var att man kunde välja RING också!
PRIDE 4 EVER
Haha, välja ring :laugh:
Undra om 2snarthårda har psn?
RagnarÖhman
2010-03-18, 09:30
Om jag fattat rätt är 200 i skill max, jag brukar iaf gå mellan 199-200 och varje gång den går ner från 200 till 199 så får man ett medelande att man är suger och borde sluta spela genast
Ah coolt!
Vilken konsoll kör du på? Vilken rank är du?
Kör på ps3.
Tror jag e 23-24 lr så, fick det där officer rank medelandet ganska nyss iaf.
Testade lite BC2 på min polares konto igår, alltså hans ps3, fan va gött *cupid*
Lasse Kongo
2010-03-18, 10:36
Testade lite BC2 på min polares konto igår, alltså hans ps3, fan va gött *cupid*
Trevligt, jag beställde GoW Collection igår... igen! Sålde ju mitt förra då en polare erbjöd en trevlig summa för spelet.
Fan, har en del att spela nu, men känns som jag fastnat i FFVII, har liksom God Of fucking War III bla hemma men kör hellre FFVII nu =)
Nu blir det inget spel förren SSFIV kommer, det längtar jag något enormt mycket efter.
Haha, lirade lite bc2 online igår, och fy fan vad kass jag är. :laugh:
Håller på lira Final Fantasy XIII. Springer runt i kristallstället just nu och hittills får jag gåshud av den avskyvärda dialogen.
sKedbladh
2010-03-18, 10:58
Håller på lira Final Fantasy XIII. Springer runt i kristallstället just nu och hittills får jag gåshud av den avskyvärda dialogen.
Get used to it.
Det tar aldrig slut.
Vad fyller trophies för syfte egentligen?
Alla Platinum Trophies man har kan man växla in för "Rep".
sKedbladh
2010-03-18, 11:08
Vad fyller trophies för syfte egentligen?
Varje trophy lägger en viss extra längd till din E-peen.
Växlar du in 1 Platinum Trophy kan du välja 10 pers på din lista att bli BFF, växlar du in 2 troféer så kan du välja 20 pers etc.
sKedbladh
2010-03-18, 11:16
Växlar du in 1 Platinum Trophy kan du välja 10 pers på din lista att bli BFF, växlar du in 2 troféer så kan du välja 20 pers etc.
50 platinum så får du Paris Hilton's hund har jag hört, kan bara vara ett rykte dock.
50 platinum så får du Paris Hilton's hund har jag hört, kan bara vara ett rykte dock.
Hört precis samma sak.
Tyvärr har jag inte lyckats fixa EN platinum ännu, så det målet ligger långt borta.
Har även hört att man får VARA Paris Hiltons hund för en dag om man fixar 60 st.
Paris Hiltons hund låter ungefär lika obegripligt som det första ni skrev. :)
Vi skämtar bara Ostis, man växlar in varje Platinum trofé för en hundring på Gamestop.
Har du 2 Plats får du 200 spänn rabatt etc
kalajset
2010-03-18, 11:40
jAg harr 5 syk3n platinum!!! - Det var det som betalade för mitt BC2. :)
Haha, "I won't let you!" måste vara den mest förekommande repliken i spelet, man känner på sig att den ska komma 5 minuter innan Hope säger det.
Jag grindar bomber, behemots o skator på kapitel 10, kostar multum att levla alla skills nu.
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:03
Jag stängde av hela PS3an i kap 4 eller något när man lirade Sazh och vaniljludret pga ngn HEMSK jazzmusik....
Vafaaan liksom
Vi skämtar bara Ostis, man växlar in varje Platinum trofé för en hundring på Gamestop.
jAg harr 5 syk3n platinum!!! - Det var det som betalade för mitt BC2. :)
Nu snackar ni skit igen.
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:04
Alla Platinum Trophies man har kan man växla in för "Rep".
Perfekt om man ska klättra.
Ofan, det där hade jag ingen aning om :) Undra om jag har några platinumtrophies.. Ingen aning, skulle kanske kunna vara Killzone2 isf..
För varje Platinum Trofé man har så "låser man upp" 5 nya Ikoner för sitt konto över PSN (Ansikten, Gubbar etc) och får 1 % rabatt på allt man handlar via PStore.
Har du 5 Troféer så har du tillgång till 25 nya Avatarer (som andra inte har att välja mellan) samt har 5 % rabatt på alla inköp via Pstore.
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:13
Kwon behöver vård.
Men hur kul det än är så tycker jag vi slutar kladda denna fina tråd alltförmycket, mkay?
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:15
Tråden går mot 1000 sidor!
Jag tycker vi låter de nästkommande 100 sidorna vara informativa och behandla tvspel :)
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:23
Demo för nya Splinter Cell finns ute på marketplace.
God damn vad jag vill ha Red Dead Redemption:
http://www.gametrailers.com/video/life-in-red-dead/63316
Nelson81
2010-03-18, 12:35
ja jävlar det såg kul ut, när kommer det ut?
verkar vara ett gta goes western
Demo för nya Splinter Cell finns ute på marketplace.
Tack Lasse. Ska kollas in vid hemkomst!
Johan: 27 april kommer Röd Död.
Lasse Kongo
2010-03-18, 12:49
Tack Lasse. Ska kollas in vid hemkomst!
Johan: 27 april kommer Röd Död.
Ja, RDR är väldigt efterlängtat, kommer bli så bra.
God damn vad jag vill ha Red Dead Redemption:
http://www.gametrailers.com/video/life-in-red-dead/63316
Jättebra lir det där, dom har verkligen lyckats få till hästarnas fysik.
Det enda jag kan klaga på är att man inte kan välja gubbe.
Jättebra lir det där, dom har verkligen lyckats få till hästarnas fysik.
Det enda jag kan klaga på är att man inte kan välja gubbe.
De verkar ha slitit ihjäl sig på kuppen också: http://www.gamasutra.com/blogs/RockstarSpouse/20100107/4032/Wives_of_Rockstar_San_Diego_employees_have_collect ed_themselves.php
Du verkar ju kunna välja häst.
Köpte god of war 3 igår och spelade igenom det i en sittning, oj oj oj vad grymt det var. Första 30 minuterna var nog det häftigaste man kört hitills i ett spel någonsin :D
Lasse Kongo
2010-03-18, 13:14
Köpte god of war 3 igår och spelade igenom det i en sittning, oj oj oj vad grymt det var. Första 30 minuterna var nog det häftigaste man kört hitills i ett spel någonsin :D
Såpass, vad klockade du in på då, 8-9h?
Jag har väl kört en timma ungefär (är fast i FFVII haha) men jag håller med, början var så att jag satt och höll mig i för att inte ramla ur soffan lol
MrBurner
2010-03-18, 14:08
Synd att man blir förstörd med långa spel, tio timmar låter ju hur lite som helst när man är van vid JRPG :(
Lasse Kongo
2010-03-18, 14:23
Read Dead ska fö släppas 21/5 så inte ngn stackars gamer blir förvillad.
Read Dead ska fö släppas 21/5 så inte ngn stackars gamer blir förvillad.
Dymma GT som skrev 27 april. =(
Såpass, vad klockade du in på då, 8-9h?
Jag har väl kört en timma ungefär (är fast i FFVII haha) men jag håller med, början var så att jag satt och höll mig i för att inte ramla ur soffan lol
Ja nånting i den stilen, det var ungefär lika långt som de andra 2 spelen. :)
Albatross
2010-03-18, 19:22
Hmmm, jag drog igång Star Ocean: Last Hope International en sväng... känns *väldigt* dåligt. Som alla andra spel som portats från 360 ett år senare. Makalöst illa! Frågan är om man ska köra Bayonetta eller Dragon Age då...
Gutt med BC2 idag! Gjorde endel snygga grejer med snipern :D som att skjuta huvet av slemproppen hähä :hbang:
Alla stats sparas på kontot hoppas jag?
Lasse Kongo
2010-03-19, 00:05
GOW3, ibland vet man ju inte om man spelar eller ser på filmsekvens.
Klarade precis en boss... med förkärlek till kedjor kan vi säga... jisses, det blev ett par utbrott här hemma med tillslut fick han däng *gah!*
Gutt med BC2 idag! Gjorde endel snygga grejer med snipern :D som att skjuta huvet av slemproppen hähä :hbang:
Alla stats sparas på kontot hoppas jag?
Pffft! flyyyyt :P
Drog nog mitt bästa sniper skott igår iaf, fick +275 i marksman bonus för ett headshot över halva banan :)
GOW3, ibland vet man ju inte om man spelar eller ser på filmsekvens.
Klarade precis en boss... med förkärlek till kedjor kan vi säga... jisses, det blev ett par utbrott här hemma med tillslut fick han däng *gah!*
Vilken svårighetsgrad kör du på? jag ska försöka fixa platinum i GOW3 , dags att sätta igång med titan mode nu :D Kan tänka mig det blir rätt kämpigt.
Lol, världens första handbollspel! Kunde blivit coolt, men det ser helt jävla värdelöst ut. Jag tror trailern slår alla rekord.. sämsta jag sett
http://www.gametrailers.com/video/debut-trailer-handball-challenge/63404
Sir Anselm
2010-03-19, 12:13
Pffft! flyyyyt :P
Drog nog mitt bästa sniper skott igår iaf, fick +275 i marksman bonus för ett headshot över halva banan :)
Niiiice... M95:an?
Silverschnitzel
2010-03-19, 13:44
Fick nostalgiryck och "köpte" Resident Evil 2 som jag langade in min Ps2a. Allt funkar förutom att spara. Spelet säger att den inte hittar nåt minneskort trots att jag testat båda portarna. Undrar helt enkelt om det kan vara problem med att spara PSX spel som man spelar på sin PS2 eller om det snarare är nått fel med minneskortet eller liknande? Har inte spelat PS2an på år och dar...
Niiiice... M95:an?
Nä inte ens låst upp den än :em:
Vart GOL.. och vad den nu heter mer..
Lasse Kongo
2010-03-19, 14:22
Vilken svårighetsgrad kör du på? jag ska försöka fixa platinum i GOW3 , dags att sätta igång med titan mode nu :D Kan tänka mig det blir rätt kämpigt.
Normal, och jag tycker det är sjukt svårt ibland, är titan "värsta"?
Det lär vara en mardröm isf, fyfan jag blev helt svettig när jag mötte Hades
Sen blir man ju imponerad av Santa Monica om man spelat demot, sånt gillar jag =)
M95an är ju sämre än gol/m24 enligt stats iaf. Enda den är bättre på är att den kan göra skada mot fordon vilket inte känns värt. Annars gör dom samma skada alla 3 men m24 o golen reloadar snabbare.
RagnarÖhman
2010-03-19, 15:16
Du kan ju alltid skjuta ut piloten ur helikopter, reminds me of the good old days in BF2
Du kan ju alltid skjuta ut piloten ur helikopter, reminds me of the good old days in BF2
Skrämde jag dig utanför båten, haha :D
Håller på att köra upp assault nu :)
Jagärsvag
2010-03-19, 15:26
Nu blir det megaman 10 för hela slanten.
kalajset
2010-03-19, 15:55
Nu blir det megaman 10 för hela slanten.
Najs, lämna gärna minirescension, är sugen på det själv. :) (Vad annars?).
Det är megaman...givetvis är den 10/10.
FF13, gör ni alla "sten-questerna" i chapter 11? Eller springer rakt på gula pilen? Känner att jag borde farma upp mera CP och prylar till mina klena vapen, jävligt läskiga monster där bara.
Albatross
2010-03-19, 16:41
Börjar bli lite irriterad på EA... Köpte Dragon Age, och då får man med en kod till DLC. När jag slog in den bara försvann skiten ur listan. Googlade runt lite, verkade inte helt ovanligt... men fan! Tycker inte det borde vara svårt för dom att fixa när de har PSN ID och allt.
http://i451.photobucket.com/albums/qq235/AJFF250R6/GetAttachment.jpg
http://i451.photobucket.com/albums/qq235/AJFF250R6/Photo-0003.jpg
http://i451.photobucket.com/albums/qq235/AJFF250R6/Photo-0006.jpg
http://i451.photobucket.com/albums/qq235/AJFF250R6/Photo-0009.jpg
mangemani
2010-03-20, 16:15
sålde mitt wii pga spel torka då det kom ut.
men igår köpte jag tillbaks det.
finns hur mycket roliga spel som helst till det nu:)
grafiken kanske inte är den bästa(jag som är van pc och ps3 spelen) men spel glädjen är det mycket utav:).
ska köpa en till kontroller så att man kan få med sambon i spelandet med,känns lite ego att ha alla spel och allt det roliga medans hon tittar på:P
Klar med Gow3 nu... Inga bra spel på ett tag nu va sony? jag pallar inte mer!
Fick nostalgiryck och "köpte" Resident Evil 2 som jag langade in min Ps2a. Allt funkar förutom att spara. Spelet säger att den inte hittar nåt minneskort trots att jag testat båda portarna. Undrar helt enkelt om det kan vara problem med att spara PSX spel som man spelar på sin PS2 eller om det snarare är nått fel med minneskortet eller liknande? Har inte spelat PS2an på år och dar...
Tror att du behöver ett minneskort till PSone om du ska spara sådana filer. PS2ans minneskort är inte kompatibelt. Hade samma problem för längesen och löste det helt sonika genom att schtöppe in det gamla minneskortet :D.
Silverschnitzel
2010-03-20, 17:58
Tror att du behöver ett minneskort till PSone om du ska spara sådana filer. PS2ans minneskort är inte kompatibelt. Hade samma problem för längesen och löste det helt sonika genom att schtöppe in det gamla minneskortet :D.
Ja jag märkte det efter lite googlande. Tror dessvärre att jag inte har något psxkort kvar längre :(
Jagärsvag
2010-03-20, 18:03
SVÅRT!!
Man kan välja en easy svårighetssgrad om man vill, inte testat dock. Sen finns det challenges, man hoppar svåra hopp, osv. Ganska meningslöst men annars är det väl som megaman 9 skulle jag tro. Värt pengarna i varje fall!!!
Lasse Kongo
2010-03-20, 19:11
Något häftig bossstrid i God Of War III, en av de coolare jag upplevt, vill inte spoila så markera här: Cronos herrejävlar va maffigt :whipped:
Normal, och jag tycker det är sjukt svårt ibland, är titan "värsta"?
Det lär vara en mardröm isf, fyfan jag blev helt svettig när jag mötte Hades
Sen blir man ju imponerad av Santa Monica om man spelat demot, sånt gillar jag =)
Nej det var den svårighetsgraden under den värsta (spelar om för platinum) och det är bra mycket svårare. Dock har jag kört GOW 1 och 2 så pass mycket att jag hade nästan inga problem med normal mode, dog mest på "fällor" och den där jävla kuben som ramlar ner när minotaurerna slår sönder kedjan :D Kom på dock hur man kan slå upp dem i luften och skjuta ut dem i stupet med pilbågen.
Hades var väl inte så svår?
hertzman
2010-03-20, 21:07
Skaffade Metro 2033 (360) igår och har lirat en del. Djävligt bra atmosfär, designen av miljöerna är verkligen helt fantastisk. AI:n är ibland korkad men för det mesta helt djävla oförlåtande. Svårighetsgraden är helt absurd ibland, har spelat om vissa avsnitt 10-15ggr trots att jag lirar på normal. Hett tips om ni vill ha ett mysigt singleplayer ner att sjunka ner i och slappna av efter frag-festen i Bad Company 2.
Fantastiska nyheter! Gör man en fullständig systemöverföring från en ps3 till en annan så får man med sig alla savefiler ÄVEN DE SOM ÄR KOPIERINGSSKYDDADE.
Blev väldigt förvånad för detta har inte varit möjligt tidigare med spel som använder sig av trophies. Men med 3.15 firmwaren (har jag för mig) så kom en ny funktion för överföring av systemet direkt till en annan ps3a, innan så har det bara gått att göra backup till USB källor.
När jag gjorde detta så fick jag deaktivera spel under PSN först, på den gamla maskinen, innan jag kunde göra överföringen. Kanske har dom löst detta så för att man inte ska kunna använda sej av spel/trophies på mer än en maskin samtidigt?
Jag vet inte, men jag vet att det går att lösa det på detta sätt iaf, jag har samtliga saves kvar från diverse spel med kopieringskyddet (Heavy Rain, Killzone 2 osv..)
Hej då tjockis, hej slim! :bpump:
Nelson81
2010-03-21, 07:32
sålde mitt wii pga spel torka då det kom ut.
men igår köpte jag tillbaks det.
finns hur mycket roliga spel som helst till det nu:)
grafiken kanske inte är den bästa(jag som är van pc och ps3 spelen) men spel glädjen är det mycket utav:).
ska köpa en till kontroller så att man kan få med sambon i spelandet med,känns lite ego att ha alla spel och allt det roliga medans hon tittar på:P
skaffa mario galaxy, den tyckte min sambo iaf var jävligt kul och hon brukar aldrig spela. Sen att det är ett av dom roligaste spelen jag lirat gör inte saken sämre heller =)
Nelson81
2010-03-21, 07:33
inte dåliga lir du hade lars, säg till om du vill bli av med någon i framtiden. mvh tarkan *kiss*
FF13, gör ni alla "sten-questerna" i chapter 11? Eller springer rakt på gula pilen? Känner att jag borde farma upp mera CP och prylar till mina klena vapen, jävligt läskiga monster där bara.
Man håller på för fullt, men det är inte lilla fältet man springer runt på så det kommer nog ta ett tag :Virro Sen är det ett bra tillfälle att levla upp vapen och karaktärer.
Vägrar följa pilen, ska göra alla sidequests possible innan ja lunkar vidare. Måste upgradera vapen å skit ju. Sen vill ja maxa Fangs sent och Com skills, vilket kommer ta ett tag :<
Funderar dock på å köra Light's uhm, kommer inte ihåg va de heter nu men vapnet som ger atb haste, maxa det kanske?
sen behövs Gil.. Always this hunt!
Scratch89
2010-03-21, 17:56
Förresten, hur funkar det med Dragon Age: Awakening och PS3? Laddar man hem det från PSN eller ska man köpa det separat i butik?
Testade splinter cell demot, inte spelat något splinter cell sen första till xboxen men tyckte det verkade lovande även fast det var en del saker jag inte är helt säker på vad jag tycker om... Känns fattigt utan hitmans pianotråd, skulle inte Fisher få en kniv i ett av de senare spelen, vad hände med den?
Hmm borde man spela igenom chaos teory och double agent till 360? Är det bra spel?
Jaha, då var bc2 färdigspelat. Det är sjukt vad korta dagens lir är. Spelet i sig var helt suveränt, även om jag inte är så förtjust i de alltför långa och många filmsekvenserna. Nu får jag väl öva upp mig på online-läget där jag för närvarande ligger på en imponerande rank3.
Jaha, då var bc2 färdigspelat. Det är sjukt vad korta dagens lir är. Spelet i sig var helt suveränt, även om jag inte är så förtjust i de alltför långa och många filmsekvenserna. Nu får jag väl öva upp mig på online-läget där jag för närvarande ligger på en imponerande rank3.
Saken är att både MW2 och BC2 som är väldigt korta är framförallt ett multiplayer spel. Call of duty har alltid gjort ett SP för att locka fler köpare och dom gör det väldigt bra även fast dom är korta. Vad jag antar är att DICE vill konkurera med just MW2 vilket är ganska självklart i alla parodier och film sekvenser där dom nämner saker i MW2 osv och detta är deras andra SP spel och jag tror bad company 1 va ännu kortare och inte alls lika populärt.
Albatross
2010-03-21, 19:22
Förresten, hur funkar det med Dragon Age: Awakening och PS3? Laddar man hem det från PSN eller ska man köpa det separat i butik?
Vilket som vad jag förstår. Personligen föredrar jag "hard copy" med tanke på allt trams med låsningar av DLC etc.
Har för övrigt plöjt ner några timmar i Dragon Age nu... orkade inte vänta på att EA fixar till Stone Prisoner för mig, lär nog ändå göra en playthrough till känns det som. :)
Får inte komma några bra lir på ett tag nu, har ju fan bara 40h+ lir liggandes...
Stone Prisoner har den mest ÄGANDE Tanken ngnsin
Albatross
2010-03-21, 19:38
Stone Prisoner har den mest ÄGANDE Tanken ngnsin
Pah. Min main är en dwarf warrior, så det får kvitta den här playthroughen!
Tänkte köra mage nästa gång, så då kan det ju vara smutt med en mäktig krigare.
Kör du Tank som main så kan det kvitta.... FAAAST då kan du specca om Lasse som GRYM support istället!
Stone Prisoner har en riktigt ägande Support åsse!
Tigerkotten
2010-03-21, 19:50
Kanske man ska pröva lite Dragon Age... Vet inte om jag gillar det där att styra flera karaktärer samtidigt dock, är inte det lite bökigt?
Kanske man ska pröva lite Dragon Age... Vet inte om jag gillar det där att styra flera karaktärer samtidigt dock, är inte det lite bökigt?
Nej svinkul! ;) Du kan sätta tactics på dom också så gör dom i stort sett det du vill utan att du behöver kontrollera dom :)
Jag satte tactics på gubbarna och styrde enbart en gubbe på "riktigt".
Kul var det att köra Rogue och smyga o backstabba medans Tank, Healer och Ranged DPS skötte sitt via tactics.
Scratch89
2010-03-21, 20:48
Jag funderar på att spela om Dragon Age om ett tag, och då ha en healer och sedan tre stycken rogues, eventuellt en tank och tre rogues. En rouge som är melee DPS, en ranged och sedan en som har sången som gör att alla fiender blir stunnade. Kan bli rätt fett.
Heavy Rain är coolt, måste finnas hur många slut som helst ju. Jag fick både bruden och agenten dödade första spelet, så det slutade inte långt efter det, rätt så oväntat. Tur man kan köra om från olika saves iaf. Synd att det är så jäkla buggigt bara, framför allt flimmret/hackandet i bilden som är titt som tätt, riktigt störande. Nu så hårdlåste det så jag fick stänga ner dessutom.
Btw det finns en bugg som gör att Madison (bruden) blir helt naken :D
http://tv.gamestar.hu/video/heavy-rain-bug-madison-puceran
Albatross
2010-03-21, 21:03
Hmmm. Jag inser att jag autolevlat mina companions i Dragon Age (jag är lat) vilket innebär att jag inte har nån som kan hela. Kör normal och har inte använt mer än typ 3 potions än så länge, så det kanske går bra utan.
Jag funderar på att spela om Dragon Age om ett tag, och då ha en healer och sedan tre stycken rogues, eventuellt en tank och tre rogues. En rouge som är melee DPS, en ranged och sedan en som har sången som gör att alla fiender blir stunnade. Kan bli rätt fett.
Archer rogues är helt sinnesjuka, jag drog en crit på 540 idag :D
Heavy Rain är coolt, måste finnas hur många slut som helst ju. Jag fick både bruden och agenten dödade första spelet, så det slutade inte långt efter det, rätt så oväntat. Tur man kan köra om från olika saves iaf. Synd att det är så jäkla buggigt bara, framför allt flimmret/hackandet i bilden som är titt som tätt, riktigt störande. Nu så hårdlåste det så jag fick stänga ner dessutom.
Btw det finns en bugg som gör att Madison (bruden) blir helt naken :D
http://tv.gamestar.hu/video/heavy-rain-bug-madison-puceran
Bara en fråga, hoppas jag inte fuckar handlingen nu, men kan det vara olika mördare beroende på hur spelet slutar? Jag tyckte nämligen det första slutet som var när jag fick bruden och agenten dödare var rätt så konstigt. Fattade det inte riktigt.
mangemani
2010-03-21, 21:32
måste säga att calling och the grudge till wii var riktigt rysliga.
mörka korridorer/rum,en massa kusliga ansikten som dyker upp ½ sekund när man råkar vända sej om,armar som tar tag i ens arm när man öppnar dörrar,kusliga ljud när man går omkring.
calling var nog det bästa,blev lite pirrigt när mobilen ringde och man fick höra en kuslig röst säga att han var på väg mot en bla.
har ej spelat igenom dom spelen,men det lilla man har spelat säger mej att man har nån timmes skräck och hoppa till scener framför sej:)
Silverschnitzel
2010-03-21, 21:58
Bara en fråga, hoppas jag inte fuckar handlingen nu, men kan det vara olika mördare beroende på hur spelet slutar? Jag tyckte nämligen det första slutet som var när jag fick bruden och agenten dödare var rätt så konstigt. Fattade det inte riktigt.
Nej det är alltid samma mördare såvitt jag vet.. men beroende på hur du klarar spelet så kan han dö, åka fast, klara sig...
Scratch89
2010-03-22, 00:54
Hmmm. Jag inser att jag autolevlat mina companions i Dragon Age (jag är lat) vilket innebär att jag inte har nån som kan hela. Kör normal och har inte använt mer än typ 3 potions än så länge, så det kanske går bra utan.
Hur gjorde du för att autolevla? Jag fick alltid välja när de gick lvl up.
Archer rogues är helt sinnesjuka, jag drog en crit på 540 idag :D
540?! Jag tror inte att jag nånsin gjorde mer skada än runt 30 eller så.
PM'a ditt slut.
Scratch89
2010-03-22, 00:55
Och ja just ja. Eftersom jag blev klar med Risen idag så har jag nu spelat lite Final Fantasy XIII. Bara spelat en halvtimma än, men det verkar bra. Synd bara att stridsscenerna ska vara så kaotiska; det blir inte bättre bara för att det går fortare och blinkar mer.
Trodde allmänna åsikten var att archers skulle vara rå-svaga i dragon age...?! Vilken svårighetsgrad var den där 540 critical på? Arrow off slaying eller någon annan skill?
Jag säger annars magic purge (har jag för mig att det hette, inte spelat dragon age på två månader...), 2000-3000 i skada på nightmare på några av de svåraste fienderna i spelet... Gjorde en del fighter lite lättare...
Är lite mer än 8 timmar in i God of war 3 nu, oj oj oj det är så bra så bra, det är enligt mig det bästa jag spelat!
Och ja just ja. Eftersom jag blev klar med Risen idag så har jag nu spelat lite Final Fantasy XIII. Bara spelat en halvtimma än, men det verkar bra. Synd bara att stridsscenerna ska vara så kaotiska; det blir inte bättre bara för att det går fortare och blinkar mer.
Man har mer tid än man tror. Det kommer in i ett flyt efter ett tag. Auto-battle brukar vara hyfsat effektivt många gånger, det stora problemet är att välja rätt paradigms. Plus att Vanilles skådis är irriterande..
Saken är att både MW2 och BC2 som är väldigt korta är framförallt ett multiplayer spel. Call of duty har alltid gjort ett SP för att locka fler köpare och dom gör det väldigt bra även fast dom är korta. Vad jag antar är att DICE vill konkurera med just MW2 vilket är ganska självklart i alla parodier och film sekvenser där dom nämner saker i MW2 osv och detta är deras andra SP spel och jag tror bad company 1 va ännu kortare och inte alls lika populärt.
Aha, på så vis.
Man har mer tid än man tror. Det kommer in i ett flyt efter ett tag. Auto-battle brukar vara hyfsat effektivt många gånger, det stora problemet är att välja rätt paradigms. Plus att Vanilles skådis är irriterande..
Man kan ändra i options till -> atb guage = slow
Går fortfarande snabbt, men det känns mer kontrollerat.
Gjorde jag, tycker det funkar bra
Lasse Kongo
2010-03-22, 10:46
Har kört lite Gears Of War 2 i helgen, som jag skrivit i tråden tidigare många gånger är första spelet kanske det jag haft roligast med online.
2an är inte sämre online, men fyyyfaaaan vad pisk man får när man inte spelat på ett par år, huhuhuuuu, helt sjukt.
Så jag drog igång kampanjen på hardcore istället, så grymt bra :hbang:
Väntar på att de ska utannonsera trean!
stolpskott
2010-03-22, 12:14
Testade splinter cell demot, inte spelat något splinter cell sen första till xboxen men tyckte det verkade lovande även fast det var en del saker jag inte är helt säker på vad jag tycker om... Känns fattigt utan hitmans pianotråd, skulle inte Fisher få en kniv i ett av de senare spelen, vad hände med den?
Hmm borde man spela igenom chaos teory och double agent till 360? Är det bra spel?
Testade det också, det här splinter cell spelet är nog det första jag tänker köpa sedan pandora tomorrow. I de spelen som kom emellan så kändes det som att de tappade bort hela grejejn med att man skulle ha möjligheten att vara "sneaky", men det är tbax nu :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.