Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Nothing can ever beat the NES controller. :D
Njaa, jag diggar verkligen Gamecube kontrollen :cool:
King Grub
2013-11-30, 17:42
Jag klarade just ut GTA 5. Jag höll på med det förut, men jag fick en red ring of death ungefär halvvägs. *grr* Jag hade garanti kvar och fick konsollen utbytt gratis, men det tog flera veckor. Men nu är det avklarat. Årets spel alla kategorier, och ett av dom allra bästa spelen jag någonsin spelat. Trevor!
Jag klarade just ut GTA 5. Jag höll på med det förut, men jag fick en red ring of death ungefär halvvägs. *grr* Jag hade garanti kvar och fick konsollen utbytt gratis, men det tog flera veckor. Men nu är det avklarat. Årets spel alla kategorier, och ett av dom allra bästa spelen jag någonsin spelat. Trevor!
Trevor är fan obehaglig :P
_slipknot1_
2013-11-30, 18:10
Trevor är fan obehaglig :P
Äsch han e ju rena svärmorsdrömmen:D
Le mobil
Lasse Kongo
2013-11-30, 22:27
Tar tillbaka att den låter, verkar vara när man startar upp eller när den installerar, annars är den väldigt tyst.
Har börjat med Killzone, visa mig en dator för 4k som visar upp den grafiken, h e l v e t e vad snyggt det är, dat upplösning.
Tar tillbaka att den låter, verkar vara när man startar upp eller när den installerar, annars är den väldigt tyst.
Har börjat med Killzone, visa mig en dator för 4k som visar upp den grafiken, h e l v e t e vad snyggt det är, dat upplösning.
Fast spelet är väll rätt kast vad jag hört. :P
WHITEFOLKS
2013-11-30, 23:46
Vad är det för upplösning på spelet?
Lasse Kongo
2013-11-30, 23:53
Fast spelet är väll rätt kast vad jag hört. :P
Har bara kört första uppdraget men hitills är det bra som fan.
Lasse Kongo
2013-12-01, 00:16
Vad jag har hört, folk säger etc, man vet ju inget förren man testat själv, kollade Killzonetråden på neogaf och sista inlägget lät såhär;
Thought KZ:SF was great, the visuals are absolutely stunning (make sure you brightness is calibrated on your TV, i re-done mine with the PS4, the difference is amazing and adds alot of punch to the lighting and shadows, seriously)
Sound was amazing. I want that soundtrack, punchy and futuristic. Graphics are awesome, period. Launch title or not (omg to the future graphixx), echo looked great.
Story was okay throughout, last couple of chapters, damn... Didnt see that coming, still shocked about it all :( - Will do a second playthrough.
Dafuq are some of you guys expecting from a shooter, as far as they go this is pretty good. As some have said, people love to bitch. Looking forward to the next game. Combat etc was great, so next game... ramp up the story a tad :)
Folk läser recensioner och spelar spel med någon annans åsikter i huvudet. Det är något jag ser överallt.
Lasse Kongo
2013-12-01, 09:31
Folk läser recensioner och spelar spel med någon annans åsikter i huvudet. Det är något jag ser överallt.
Yes, och det är enligt mig ganska galet.
Är själv skyldig, men försöker bättra mig.
Lasse Kongo
2013-12-01, 10:05
Sådärja, då var en 1tb sshd på väg, tack till fruktigajosen för tipset =)
1tb lär egentligen vara för lite med, 2tb kanske skulle vara lagom, men det går ju faktiskt att radera, men jag är lite antiradera haha.
Och jag som redan tycker allt går sjukt fort, finns mycket info om detta på nätet men klistrar bara in ett exempel;
Boot-tider:
SSD bootar på 19.5 sekunder
Hybrid-disk bootar på 20.3 seconds
Den inbyggda HDD:n bootar på 25.7 sekunder
Tid det tar att starta ett spel från skiva (Knack):
SSD: 34 sekunder
Hybrid: 33.7 sekunder
Inbyggda: 39.7 sekunder
Tid för att starta ett nerladdat spel från disk (Killzone):
SSD: 39 sekunder
Hybrid: 42 sekunder
Inbyggda: 60 sekunder
Lasse Kongo
2013-12-01, 10:09
Märkte en annan jävligt trevlig sak igår, tjejen o jag skulle se lite Breaking Bad på netflix igårkväll, det tog en jävla tid för avsnittet att ladda in, och när det väl kom in var bilden lite sådär pixlig som den tydligen blir när inte filmerna hunnit buffra upp, detta var via Apple TV som vi brukar köra på.
Tänkte att det har väl att göra med att nätet är segt eller ngt, vilket det typ aldrig är, blev lite sur o tänkte stänga av skiten, men då provade jag netlifx på ps4an och det startade direkt, bildkvaliten var mycket bättre än atv och ljudet! Ljudet blev ju DolbyDigitalPlus vilket är en JÄVLA skillnad mot atvns DD, tom min sambo som är måttligt intresserad av teknik både såg och ffa hörde ju skillnad på ljudet.
Så i fortsättningen blir det ju Netflix only on Ps4, bara hoppas det kommer någon tjänst där man kan hyra filmer etc, då har ju atvn gjort sitt här hemma =)
Phil Heath
2013-12-01, 10:38
Orka med Netflix och sånt skit. Har ni fortfarande modem eller adsl som använder sådana tjänster?*facepalm*;)
Är iallafall riktigt nöjd med PS4an. Har inte stött på några problem alls so far. Som sagt, synd att BF4 buggar sönder men som tur är har man Ghosts och Killzone att lira så länge.
ryggontXXL
2013-12-02, 03:48
Detta tyckte jag var kul:D
http://i.minus.com/iMYAdMT27HSpq.gif
Thornblom
2013-12-02, 07:18
Njaa, jag diggar verkligen Gamecube kontrollen :cool:
N64 kontrollen, inget slår den farkosten!
Hahaha "No please" :D
MasterChief
2013-12-02, 09:15
Så i fortsättningen blir det ju Netflix only on Ps4
http://anticache.img5.joyreactor.com/pics/post/comics-netflix-dorkly-ps4-956275.jpeg
:d
Igår satt jag och sambon och spelade igenom Beyond: Two Souls. Snyggt spel, men tyvärr var vi båda ganska besvikna. Förutom att storyn var rörig med ganska omotiverad bruten kronologi, så var det ingen direkt röd tråd i storyn heller. Flera grejer kändes helt irrelevanta för huvudstoryn, och sen spårade allt ur bortom rimlig proportion i slutet.
Spelmässigt har det inte utvecklats speciellt mycket från Heavy Rain tycker jag, fortfarande svårt och ologiskt att styra runt, och vart man kan gå och hur är väldigt begränsat. Överlag känns det inte som att man kan påverka någonting, och storyn körs igenom sjukt linjärt oavsett hur man gör. IGN sammanfattade det bra med "Look. Don't touch.". Man kan välja vad tjejen ska ha för kläder på sig på en date, men man kan inte välja om man ska döda folk till höger och vänster. Samspelet med "Aiden" är en kul dimension, men känns extremt inrutat. Vilka man kan "ta över", döda eller göra andra saker styrs helt och hållet efter den linjära storyn, och genomgående finns det bara ett och endast ett sätt att göra saker på.
Kort sagt kändes det som en 12 timmar lång film med rörig story.
Phil Heath
2013-12-02, 11:57
Bahaahahah:d
Legende levererade på Dreamhack! Sjukt kul att se!
Först rundan sinnes!
XpuLzr28ils
luckyboi
2013-12-02, 14:53
Vad jag har hört, folk säger etc, man vet ju inget förren man testat själv, kollade Killzonetråden på neogaf och sista inlägget lät såhär;
Thought KZ:SF was great, the visuals are absolutely stunning (make sure you brightness is calibrated on your TV, i re-done mine with the PS4, the difference is amazing and adds alot of punch to the lighting and shadows, seriously)
Sound was amazing. I want that soundtrack, punchy and futuristic. Graphics are awesome, period. Launch title or not (omg to the future graphixx), echo looked great.
Story was okay throughout, last couple of chapters, damn... Didnt see that coming, still shocked about it all :( - Will do a second playthrough.
Dafuq are some of you guys expecting from a shooter, as far as they go this is pretty good. As some have said, people love to bitch. Looking forward to the next game. Combat etc was great, so next game... ramp up the story a tad :)
Tror jag lyckats få tag på en killzone-bundle till slut, hopefully. Det jag undrar över är, vilka spel måste inhandlas? FIFA14 är självskrivet för mig, och Killzone kommer med i bundeln. Assasins har jag aldrig spelat, så det kanske kan vara nåt? BF4 eller Cod? Ska man köpa online?
Tror jag lyckats få tag på en killzone-bundle till slut, hopefully. Det jag undrar över är, vilka spel måste inhandlas? FIFA14 är självskrivet för mig, och Killzone kommer med i bundeln. Assasins har jag aldrig spelat, så det kanske kan vara nåt? BF4 eller Cod? Ska man köpa online?
Ska du spela AC rekommenderar jag dig att lira igenom från 1an först då storyin i "nutiden" följer genom spelserien.
Online är det jag lirar 90% av tiden på xbox live.
luckyboi
2013-12-02, 16:09
Ska du spela AC rekommenderar jag dig att lira igenom från 1an först då storyin i "nutiden" följer genom spelserien.
Nu har jag dock sålt min 360 och till ps4 finns bara ett AC än så länge. Är det meningslöst att köra det?
Nu har jag dock sålt min 360 och till ps4 finns bara ett AC än så länge. Är det meningslöst att köra det?
Jag har faktiskt bara spelet de 2 först och då tyckte jag att det man gjorde i "nutid" va det som va intressant och det andra var mest en transportsträcka. Men efter de 2 första tröttna jag på gameplayet. Blev inget nytt utan man gjorde bara samma sak hela tiden fast i olika miljöer.
Köp det endå, tror inte det är meningslöst.
Kolla igenom lite cuscense alt gameplay från tidigare spel då man är i nutid så hänger man säkert med. :)
Lasse Kongo
2013-12-02, 17:00
Jag har inte fått mitt bf4 än men ghosts är jävligt bra, jävligt snyggt med på ps4 iaf, jag tillhör inget läger så jag säger; skaffa både ghosts och bf4, de kompletterar varandra fint.
Grattis btw : )
Jag har inte fått mitt bf4 än men ghosts är jävligt bra, jävligt snyggt med på ps4 iaf, jag tillhör inget läger så jag säger; skaffa både ghosts och bf4, de kompletterar varandra fint.
Grattis btw : )
Hur är ghost, har dem utvecklat det något sen cod 4 eller är det same same fast andra banor å lite bättre graffe?
Nordenator
2013-12-02, 17:27
Legende levererade på Dreamhack! Sjukt kul att se!
Först rundan sinnes!
XpuLzr28ils
Jag spelade mot Gamerbee innan DH. Han är helt OK :D
Red Apple
2013-12-02, 19:25
Nutidsstoryn från ettan tog slut i trean. Black flag har en ny.
N64 kontrollen, inget slår den farkosten!
Nu var det dock många år sen jag höll i en sån men visst var den helt okej vad ja kan minnas :)
Lasse Kongo
2013-12-04, 14:21
Vill tipsa om Killzone Shadow Fall, har man en Ps4 och inte hatar allt vad fps heter bör man skaffa det.
Jag kan tänka mig att jag är halvvägs in i sp, det är det bästa Killzone i serien tillsammans med Mercenary till Vitan som jag tyckte väldigt mycket om.
Shadow Fall skiljer sig dock markant mot tidigare delar som har känts mer krig mellan 2 raser, det är det väl fortfarande, men det här känns mer som ett assassinsspel, men är ju en Shadow Marshal som är en lönnmördare.
Hittills tycker jag spelet levererar med råge då man hade läst lite negativt om spelet, det har jag väldigt svårt att förstå, gameplayet är galet bra, storyn är inte sämre än valfritt Halo.
Kontroll, ljud etc är toppklass, vad som står ut är såklart grafiken men även musiken när den väl kommer, läste någonstans att de var 2 personer som komponerat musiken utan att veta vad den andra gjorde, så satte man ihop det i spelet, dat soundtrack vill jag ha.
Grafiken då, inget spel till konsol är såklart nära, har svårt att se något spel till Pc matcha heller, har sett crysis 3 på ultra eller vad den värsta inställningen heter på en speldator för närmare 30papp och det såg inte på något sätt bättre ut än Killzone SF.
Mp har jag provat lite mera och det till skillnad från vad man läser om våra svenskars pinsamma spektakel till nya konsolerna och pc fungerar ypperligt, det känns riktigt kul det lilla jag spelat och det är minst lika vackert online.
Om inte för den roliga kampanjen, de roliga vapnen eller den futuristiska grymma musiken som pumpas ut i en av de bättre ljudmixarna jag hört, så köp det då för en rolig mp som fungerar eller helt enkelt enbart för grafikens skull =)
Tycker devsen gjort det så bra så det blir nog ett seasonpass som stöd bara, hade inte tänkt det då alla mpmaps kommer vara gratis, men lite coop är väl aldrig fel =)
Kan bara hålla med Lasse Kongo. Fast vill prisa multiplayer-delen ännu mer. Helt klart det bästa på länge! Känns oerhört balanserat när det kommer till klasser och vapen. Banorna är bra (förutom The wall :() och det känns helt enkelt väldigt positivt att spela KZ:SF Online.
Lasse Kongo
2013-12-04, 15:18
Kan bara hålla med Lasse Kongo. Fast vill prisa multiplayer-delen ännu mer. Helt klart det bästa på länge! Känns oerhört balanserat när det kommer till klasser och vapen. Banorna är bra (förutom The wall :() och det känns helt enkelt väldigt positivt att spela KZ:SF Online.
Lägg till mig om du inte har gjort det; Themassmonster
Fint snus, köpte seasonpass alldeles nyss.
Jävligt imponerad av prestandan på PS4-Vita Remote Play!
Lasse Kongo
2013-12-04, 16:38
Jävligt imponerad av prestandan på PS4-Vita Remote Play!
Samma här, vet inte hur mkt man kommer använda det men låg på nedervåningen häromdagen, har ps4an en trappa upp och lirade ghosts mp, kändes lite wait, what, how, when, whaaaat?
I Ghosts är det ju tom gjort så man kastar granater o lite sånt med touchen, så utvecklarna har ju anpassat spelet till Vitan med, galet fränt, visade min sambo som tycker tvspel är lika intressant som en sten.... hon tyckte det var coolt =)
Lasse Kongo
2013-12-04, 23:30
JAAAAAAAAAAAAAAAA
http://loading.se/news.php?pub_id=28222
Så jävla bra nyhet, jag som har köpt alla 86000 bord, helt underbart, hoppas på mycket sånt här i framtiden, spel, dlc som man kan ladda ner utan kostnad på Ps4 när man köpt det tidigare till Ps3, 1tb lär inte räcka länge tyvärr, men känns som ett mindre problem nu när downloads/inst går såpass fort.
Efter tips här i tråden spelas Dead Space 1. Trevligt spel. Med tanke på att det är från 2008 är det mkt väl genomfört.
Lägg till mig om du inte har gjort det; Themassmonster
Fint snus, köpte seasonpass alldeles nyss.
Gör det så fort jag sitter vid maskinen igen :) Men jag vägrar använda micen som följde men, håller på att fixa ny. Så inget prat tills dess!
Kommer också köpa Season Pass, vill ge GG min support med tanke på att multiplayer-delen är så grym plus att de släpper alla maps gratis. Så 200 :- eller vad det nu kostade känns värt det.
Efter tips här i tråden spelas Dead Space 1. Trevligt spel. Med tanke på att det är från 2008 är det mkt väl genomfört.
Kommer ihåg att polaren spelade de på 360n. Fan va många "armar" "ben" han stampa av. :D Riktigt brutala stamp man har, haha.
Kommer ihåg att polaren spelade de på 360n. Fan va många "armar" "ben" han stampa av. :D Riktigt brutala stamp man har, haha.
Förefaller vara hårda stamp, ja. Dock har jag inte använt de till annat än att sparka hål i lådor. Ska prova att köra karatestilen.
Förefaller vara hårda stamp, ja. Dock har jag inte använt de till annat än att sparka hål i lådor. Ska prova att köra karatestilen.
Observera att det va på döda monster han gjorde de. :P
Nordenator
2013-12-05, 11:58
Startade först nu upp min padda för Assassin's Creed IV. Jävlar vad skönt att ha kartan och så alltid tillgänglig, och man kan hålla på att skicka iväg sin flotta på missions utan att behöva dra till båten. Två tummar upp. Appen till BF4 fungerade inte i vanlig origin/dice/ea-anda, men den här fungerar felfritt och är riktigt smidig.
Blev att inhandla dragon's crown igår för lite old school hack'n'slash typ golden axe / castle crashers.
Snyggt designat och intressant stil. so far mycket skoj att kötta med vännerna.
Blev att inhandla dragon's crown igår för lite old school hack'n'slash typ golden axe / castle crashers.
Haha Castle Crashers = awesome!
http://cdn.staticneo.com/w/castlecrashers/4/49/King.jpg
luckyboi
2013-12-05, 15:06
PS4an väntar på posten, AC,CoD,BF4, Fifa14 samt Killzone inhandlade. Dagens/julens största problem, vad ska man börja med? :confused:
Nordenator
2013-12-05, 15:08
PS4an väntar på posten, AC,CoD,BF4, Fifa14 samt Killzone inhandlade. Dagens/julens största problem, vad ska man börja med? :confused:
Dubbel XP i BF4 åtminstone på PC. Sista dagen idag ^^
Red Apple
2013-12-05, 20:16
Har precis fått hem min nya netflixmaskin :)
Lasse Kongo
2013-12-05, 20:17
kapitel 8, Shadow fall... Grafiken det är det sjukaste jag sett...
Grymt mycket spelglädje i det liret! Hade ingen replayability för min del men kul sålänge det varade definitivt!
Ska bli kul att se vad du tycker om tvåan i såna fall. Tycker att det är väldigt mycket bättre än ettan. Helt sjuk atmosfär :D Trean är dock inte alls bra. Storyn är pinsam. Och det säger jag trots att jag hade rätt höga förväntningar på trean innan jag spelade det!
Ska bli kul att se vad du tycker om tvåan i såna fall. Tycker att det är väldigt mycket bättre än ettan. Helt sjuk atmosfär :D Trean är dock inte alls bra. Storyn är pinsam. Och det säger jag trots att jag hade rätt höga förväntningar på trean innan jag spelade det!
Försöker få tag på det begagnat. Läst att tvåan åtgärdat det som ettan lider av. Är ju väldigt linjärt, även om det inte så besvärande. En nypa monotont som följd av det.
Har dishonored att spela efter dead space. Därpå följer nog dead space 2. Senaste två månadernas PlayStation plus-spel har inte imponerat.
Red Apple
2013-12-06, 21:11
Att spela på PS4 känns ungefär som att spela på min PC, det hela smakar vanilj. God vanilj, men ändå vanilj.
Har fått i uppdrag av morsan att sätta ihop ett PS3-paket med konsol och lite spel till farsan som han ska få i julklapp. Tyvärr har jag verkligen noll koll då jag aldrig spelar själv så tänkte passa på och fråga här istället.
Har ni några tips på spel en 60åring skulle gilla förutom sportspel som NHL/FIFA? FPS-spel är ingen idé, spelar dock ingen roll om det nu skulle vara något som funnits ute några år redan.
Captainwide
2013-12-06, 21:15
Årets spel - Helt klart AC 4... Älskade spelet, precis som resten av AC spelen. Fanns nog inget som drog ner spelet för mig.. förutom kanske att just Kenways fleet krånglade så kunde inte pröva det, någon glitch som fixades samt lite för kort mainstory. Men atmosfären och gameplayet. Nuff said, guld! :)
Captainwide
2013-12-06, 21:16
Har fått i uppdrag av morsan att sätta ihop ett PS3-paket med konsol och lite spel till farsan som han ska få i julklapp. Tyvärr har jag verkligen noll koll då jag aldrig spelar själv så tänkte passa på och fråga här istället.
Har ni några tips på spel en 60åring skulle gilla förutom sportspel som NHL/FIFA? FPS-spel är ingen idé, spelar dock ingen roll om det nu skulle vara något som funnits ute några år redan.
Prova Rally, familjespel, pussel/gåto/story, Rpg om han gillar sådant.
Försöker få tag på det begagnat. Läst att tvåan åtgärdat det som ettan lider av. Är ju väldigt linjärt, även om det inte så besvärande. En nypa monotont som följd av det.
Har dishonored att spela efter dead space. Därpå följer nog dead space 2. Senaste två månadernas PlayStation plus-spel har inte imponerat.
Ja jag upplevde också dead space 1 som mer monotont. Dead space 2 har mer varierande miljöer tycker jag och otroligt mycket bättre atmosfär. Tycker nog faktiskt vapnena var roligare i tvåan också.
Kan säga iaf att du har två väldigt bra spel framför dig. Dishonored är också väldigt trevligt. Skulle inte gå så långt som att säga att det är bioshock, men det är ändå riktigt bra.
Nordenator
2013-12-06, 21:39
Årets spel - Helt klart AC 4... Älskade spelet, precis som resten av AC spelen. Fanns nog inget som drog ner spelet för mig.. förutom kanske att just Kenways fleet krånglade så kunde inte pröva det, någon glitch som fixades samt lite för kort mainstory. Men atmosfären och gameplayet. Nuff said, guld! :)
Gillar fleeten. Speciellt att jag kan leka med den på paddan medan jag äter frukost :D
Nikodemus
2013-12-07, 10:26
Ja jag upplevde också dead space 1 som mer monotont. Dead space 2 har mer varierande miljöer tycker jag och otroligt mycket bättre atmosfär. Tycker nog faktiskt vapnena var roligare i tvåan också.
Kan säga iaf att du har två väldigt bra spel framför dig. Dishonored är också väldigt trevligt. Skulle inte gå så långt som att säga att det är bioshock, men det är ändå riktigt bra.
jag gillade dead space 1 mer i och med att det var lite mer nedtonad, mindre och mer spännande. tvåan va skitbra också, mer actionbetonat kände jag. har trean i bokhyllan men inte testat ännu!
jag gillade dead space 1 mer i och med att det var lite mer nedtonad, mindre och mer spännande. tvåan va skitbra också, mer actionbetonat kände jag. har trean i bokhyllan men inte testat ännu!
Dead Space har en magisk atmosfär, kul att du gillar det
Jag har precis börjat med dead space 2 faktiskt. Ska bli intressant att se hur bra det är för jag gillade verkligen 1:an.
3:an vet jag inte, har en vän som skriker som en stucken gris så fort man nämner det.
King Grub
2013-12-07, 13:48
Dead Space 1 är det bästa (och enda) skräckspelet i serien.
Dead Space 2 är det bästa actionspelet i serien.
Dead Space 3 är sämst, mycket action men den känns meningslös, och storyn greppar inte tag.
Lasse Kongo
2013-12-07, 14:01
Jag tycker det är lika mycket/lite skräck i alla tre, det där med att ettan är mer skräckspel än de andra två verkar mest vara något många skriver för att någon annan skrivit det, jag håller verkligen inte med om det iallafall, själv tycker jag trean är det överlägset bäst i serien följt av ettan och sist tvåan.
Tyckte även att Extraction var riktigt bra, helt klart värt att spela igenom om man som jag gillar spelserien.
Lasse Kongo
2013-12-07, 18:36
Grafikduell, Crysis 3 Vs Killzone Shadow Fall, sen kan man ju kanske tänka lite innan man börjar skriva gammal teknik ; )
Citerar från texten; Crysis 3 har körts på en Alienware 18 med samtliga inställningar på max och upplösningen inställd på 1920x1080p.
Och den datorn kostar vad? En PS4 fås för 3990:- (inte just nu då den är slutsåld fram till mars iofsig =)
http://www.gamereactor.se/nyheter/136344/Grafikduell%3A+Crysis+3+vs+Killzone%3A+Shadow+Fall/
Värt att lyfta in en kommentar;
Petter / GR® den 7 december 2013 kl 18:15.
Citerer Assaults:
Stillbilder känns väl inte som en helt rättvis jämförelse. Jag gissar at Killzone kör på runt 30 fps medans Crysis 3 flyter på fint över 60 fps (så länge man har en hygglig burk)? Hur som helst snygga spel på bild.
-----
Killzone Shadow Fall ligger mellan 35-45 FPS i SP enligt vårt videocapture-kort. Crysis 3 på max på vår nya Alienware 18 ligger på stadiga 40.
Lasse Kongo
2013-12-07, 18:38
HAHA, efter en snabb googling ser jag att en sådan dator ligger runt 25k, bittra pcfantaster säger jag bara, hold on, lite senare ska jag posta en fin bild när jag väl hittat den som säger allt i princip.
Lasse Kongo
2013-12-07, 18:39
Här har vi den.... LOL
http://thegamerspad.net/wp-content/uploads/2013/10/wallpaper__glorious_pc_gaming_master_race_by_admir alserenity-d5qvxos.png
Killzone är då helt klart mycket bättre optimerat. Grymt imponerande bilder i Killzone, ska bli kul att se det i rörelse senare i framtiden
Ang. Dead Space så tyckte jag både ettan och tvåan var suveräna. Vart skräckslagen många gånger under båda. Har ännu inte testat 3:an fast jag har köpt det
2:an har ett moment i spelet som ligger väl högt på min lista över de mest skräckinjagande momenten någonsin
HAHA, efter en snabb googling ser jag att en sådan dator ligger runt 25k, bittra pcfantaster säger jag bara, hold on, lite senare ska jag posta en fin bild när jag väl hittat den som säger allt i princip.
Som försvar för PC så är Alienware överprisade pga märket, men ja, en PC med samma komponenter fast utan det märket hade ändå kostat mer. Utöver det så kan du slappna av, den som är absolut mest fanboy här inne är du
Lasse Kongo
2013-12-07, 18:47
Killzone är då helt klart mycket bättre optimerat. Grymt imponerande bilder i Killzone, ska bli kul att se det i rörelse senare i framtiden
Ang. Dead Space så tyckte jag både ettan och tvåan var suveräna. Vart skräckslagen många gånger under båda. Har ännu inte testat 3:an fast jag har köpt det
2:an har ett moment i spelet som ligger väl högt på min lista över de mest skräckinjagande momenten någonsin
Som försvar för PC så är Alienware överprisade pga märket, men ja, en PC med samma komponenter fast utan det märket hade ändå kostat mer. Utöver det så kan du slappna av, den som är absolut mest fanboy här inne är du
I sådana här fall blir jag absolut fanboy nr1, för jag stör mig lite på att många tror Pc är det ultimata, beror ju på vad man är ute efter och hur mycket pengar man vill lägga, jag kommer inte behöva lägga en enda krona på min Ps4 så länge jag har den, men jag kommer ändå bara få snyggare och snyggare spel, det får man på en Pc med, men där o andra sidan får man lägga ut lite cash om man säger så.
Jag kan inte slappna av, har en Celsius i varje lem just nu...
I sådana här fall blir jag absolut fanboy nr1, för jag stör mig lite på att många tror Pc är det ultimata, beror ju på vad man är ute efter och hur mycket pengar man vill lägga, jag kommer inte behöva lägga en enda krona på min Ps4 så länge jag har den, men jag kommer ändå bara få snyggare och snyggare spel, det får man på en Pc med, men där o andra sidan får man lägga ut lite cash om man säger så.
Jag kan inte slappna av, har en Celsius i varje lem just nu...
Fast, vad spelar det för roll?
Jag spelar helst på PC, men gör det på en xbox 360 istället (och sen en xbox one såklart) för jag är inte intresserad av att lägga dom pengarna som krävs för att kunna spela det jag vill på PC.
Lasse Kongo
2013-12-07, 19:03
Fast, vad spelar det för roll?
Jag spelar helst på PC, men gör det på en xbox 360 istället (och sen en xbox one såklart) för jag är inte intresserad av att lägga dom pengarna som krävs för att kunna spela det jag vill på PC.
Ok?
Ok?
Som sagt, slappna av. :)
Tvåan är lite mer action än ettan ja. Men jag tycker även skräckmomenten i tvåan är bättre än i ettan. Speciellt när man går genom kyrkan. Tycker de lyckats få väldigt bra balans. Upplevde det helt ärligt som bättre både som action och skräck än ettan. Men jag spelade tvåan före jag spelade ettan också så det spelar säkert in. Mycket möjligt att jag hade tyckt ettan var bättre annars.
Jag tycker det är lika mycket/lite skräck i alla tre, det där med att ettan är mer skräckspel än de andra två verkar mest vara något många skriver för att någon annan skrivit det, jag håller verkligen inte med om det iallafall, själv tycker jag trean är det överlägset bäst i serien följt av ettan och sist tvåan.
Tyckte även att Extraction var riktigt bra, helt klart värt att spela igenom om man som jag gillar spelserien.
Jag vet att man kan ha olika smak men jesus christ dude. Trean gjorde enligt mig inte mycket rätt. Storyn var helt värdelös, miljöerna hade NOLL variation etc. Vad gjordes bättre i trean än i de övriga två? Jag hade rätt höga förväntningar på trean innan jag spelade det så jag spelade det ändå med öppet sinne.
Var det bara jag som älskade miljöerna i tvåan förresten? Kyrkan, baskethallen, tunnelbanan, dagiset, sjukhuset etc? Helt briljant variation jämfört med både ettan och tvåan ju. Det var en stor del till varför det gjorde såpass bra ifrån sig vad gäller skräck också. Man kastades alltid in i något nytt. Det upplevde jag inte med de andra två.
Lasse Kongo
2013-12-08, 12:56
Blir nog Day1, Nytt färskt gameplay från igår
on7HtOGQV-g
Red Apple
2013-12-08, 13:10
Fick höra att Assassin's Creed tog hem best action game igår, välförtjänt. Det är som knark, riktigt riktigt tung jävla narkotika. Tveklöst topp fem av årets spel. Tyvärr så drivs spelet till 100% av gameplay och storyn är som den varit i serien sedan ettan: Tråkig och utan förmåga att fånga spelaren. Det finns liksom inget driv i att ta reda på vad som händer härnäst. Men gameplay - så jävla bra!
Fick även höra att GTA V fick GOTY, vilket många nog uppskattar. Själv gör jag inte det, kan inte förstå hur ett spel som går ut på att tönta omkring så mycket som möjligt med stereotypa karaktärer (förutom Trevor, han är KUNG). Det var ett bra spel, men det var knappast exceptionellt bra och inte alls i nivå med Last of US, Ni No Kuni eller Brothers. IMO.
Jag behöver ett spel till ps3 som sambon kan uppskatta, multiplayer. Hittills har väl borderlands varit poppis men jag tycker det är för monotont.
Finns det något med bra story med multiplayer?
Sent from my Lumia 928
Red Apple
2013-12-08, 13:16
Vill ni kunna köra split screen? Ska MP ha bra story eller kan den bra storyn och MP vara separat?
Vill ni kunna köra split screen? Ska MP ha bra story eller kan den bra storyn och MP vara separat?
storymode ska gå att köra i splittscreen och vara briljant. Men det verkar inte finnas..
Fattar inte vilka idioter som tyckt att konsolspel inte ska vara ett socialt inslag i livet längre. Enbart online multiplayer osv. Liksom hallå.
Sent from my Lumia 928
Red Apple
2013-12-08, 14:04
Titta igenom det här och se om ni hittar något.
http://www.co-optimus.com/system/2/playstation-3.html
Titta igenom det här och se om ni hittar något.
http://www.co-optimus.com/system/2/playstation-3.html
Tackar
Evankhell
2013-12-09, 09:55
En fråga angående GTA V Online.. Kan PS3 spela ihop med XBOX? Eller är dom på olika servrar :/
Har nämligen en polare som ska lira det på XBOX, och jag lirar på PS3.
King Grub
2013-12-09, 09:57
Separata servrar.
Nordenator
2013-12-09, 10:43
Fick höra att Assassin's Creed tog hem best action game igår, välförtjänt. Det är som knark, riktigt riktigt tung jävla narkotika. Tveklöst topp fem av årets spel. Tyvärr så drivs spelet till 100% av gameplay och storyn är som den varit i serien sedan ettan: Tråkig och utan förmåga att fånga spelaren. Det finns liksom inget driv i att ta reda på vad som händer härnäst. Men gameplay - så jävla bra!
Ja.. Jag trivs ute på havet med mitt skepp. Jag är ledig i dag så nu ska jag fortsätta bygga upp min flotta :D
En fråga angående GTA V Online.. Kan PS3 spela ihop med XBOX? Eller är dom på olika servrar :/
GTA V Online måste vara årets flopp. Fruktansvärt klent...
Jag är inte alls insatt i online-strukturen så frågan kanske är dum. Finna det spel där man kan spela över plattformen. Varför är detta begränsat? Tekniska hinder eller ideologiska?
Nordenator
2013-12-09, 11:10
Jag är inte alls insatt i online-strukturen så frågan kanske är dum. Finna det spel där man kan spela över plattformen. Varför är detta begränsat? Tekniska hinder eller ideologiska?
Portal 2 fungerar mellan PC och PS3 åtminstone. Man fick dessutom med en key till PC om man köpte det till PS3 (även om det inte skulle gå att spela samtidigt så gick det om man fixade två steam-konton och hade två konton på sin PS3).
Finns inga spel (Xbox, PS) vad jag vet.
Stor del för att de är konkurenter.
Evankhell
2013-12-09, 11:46
GTA V Online måste vara årets flopp. Fruktansvärt klent...
Sorry, kan inte hålla med dig.. tycker det är hur bra som helst :d
Sorry, kan inte hålla med dig.. tycker det är hur bra som helst :d
Kul för dig, jag blev enormt besviken på det och hade höga förväntningar som det inte levererade.
Lasse Kongo
2013-12-09, 20:00
Va fint då!
Black Flag och Lego Marvel dök upp idag, Battlefield 4 bör dyka upp imorgon. Nu jävlar ska rommen fram!
Jag blir påmind om vad Ulf Dageby sjöng en gång:
De pyr i mina franska nerver
Det är spel det handlar om. Inte kritik av urviktiga livsval.
Hursomhelst är dead space 1 alldeles utmärkt. Jag klarar inte av skräckfilm så de är på gränsen läskigt. Drömt om den sega svarta jäveln ett par gånger 😃
Köpt arkham origins till brorsonen. Kommer testas en snabbis före klappinslag. Så uselt som det sägs?
I vilket fall är nog mass effect 3 det bästa spelet för mig I år. Trots att det kom ut förra året. Catherine var också helskönt. Need för speed most wanted har jag och grabben haft många trevliga timmar framför. Gta får bli nästa år. Börjar jobba igen på fredag.
JHilding
2013-12-09, 20:10
Jag blir påmind om vad Ulf Dageby sjöng en gång:
De pyr i mina franska nerver
Det är spel det handlar om. Inte kritik av urviktiga livsval.
Hursomhelst är dead space 1 alldeles utmärkt. Jag klarar inte av skräckfilm så de är på gränsen läskigt. Drömt om den sega svarta jäveln ett par gånger
Köpt arkham origins till brorsonen. Kommer testas en snabbis före klappinslag. Så uselt som det sägs?
I vilket fall är nog mass effect 3 det bästa spelet för mig I år. Trots att det kom ut förra året. Catherine var också helskönt. Need för speed most wanted har jag och grabben haft många trevliga timmar framför. Gta får bli nästa år. Börjar jobba igen på fredag.
Arkham Origins har väl aldrig varit uselt? Har väl överlag belönats med 7/10. Jag är rätt sugen på det, mest för att se hur handligen är. När det gått ned i pris förstås.
Kul att jag inte är ensam om att gilla Catherine, otroligt beroendeframkallande och annorlunda. Och vänta med GTA tills du vet att du har tid för det, går inte att släppa ifrån sig!:cool:
Mass Effect 3 var en otrolig besvikelse dock, blev nästan arg på Bioware.:(
Nordenator
2013-12-09, 20:20
Catherine var riktigt najs. Jag köpte stray sheep edition från UK då det släpptes i EU. Riktigt annorlunda spel men jag tyckte det var riktigt najs. Nätterna var så härligt stressiga att man gärna satt en stund extra och läste drink-trivia i baren :D
För dem som är intresserade av Destiny!
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/12/09/revealing-the-details-of-destinys-competitive-multiplayer.aspx
För dem som är intresserade av Destiny!
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2013/12/09/revealing-the-details-of-destinys-competitive-multiplayer.aspx
Trodde att det var skvaller om sc2/lol-spelaren Destiny. :d
Nikodemus
2013-12-10, 09:25
asså det här lego city undercover ser helt sjuk kul ut =)
Langster
2013-12-10, 09:48
Versionerna till 360 och PS3 är olika spel, snarare än samma spel som körs på olika plattformar. Det är ett tekniskt hinder. Man skulle säkert kunna få det att funka, men det skulle antagligen innebära rätt mycket jobb, PSN och Live är helt skilda tjänster som har helt olika vänner-listor, matchmaking system m.m. Konsolerna "snackar" helt enkelt inte med konkurrentens nät... Utvecklaren skulle behöva sätta ihop en helt egen tjänst vid sidan om Live/PSN... Vilket de inte får - vilket är det stora problemet, Sony och MS tillåter inte att spel spelas online mellan olika plattformar... Dumt kan man tycka, men jag tror inte det skulle funka så bra ändå.
Det finns ett fåtal spel som går att köra mellan PC och xbox/PC och PS3, men inga som går att spela mellan konsolerna.
Trodde att det var skvaller om sc2/lol-spelaren Destiny. :d
Då va de ju fel tråd då det är PC spel. ;)
luckyboi
2013-12-10, 10:00
Va fint då!
Black Flag och Lego Marvel dök upp idag, Battlefield 4 bör dyka upp imorgon. Nu jävlar ska rommen fram!
Tror inte dom fixat den där buggen till BF4 så råder dig att inte spela SP ännu, om du tänkt det. En kompis hade väl spelat igenom halva kampanjen när det kraschade och han fick börja om :( Eller han började aldrig om, han startade CoD istället. Lämna gärna ett utlåtande på Lego sen!
Catherine var riktigt najs. Jag köpte stray sheep edition från UK då det släpptes i EU. Riktigt annorlunda spel men jag tyckte det var riktigt najs. Nätterna var så härligt stressiga att man gärna satt en stund extra och läste drink-trivia i baren :D
Arkham Origins har väl aldrig varit uselt? Har väl överlag belönats med 7/10. Jag är rätt sugen på det, mest för att se hur handligen är. När det gått ned i pris förstås.
Kul att jag inte är ensam om att gilla Catherine, otroligt beroendeframkallande och annorlunda. Och vänta med GTA tills du vet att du har tid för det, går inte att släppa ifrån sig!:cool:
Mass Effect 3 var en otrolig besvikelse dock, blev nästan arg på Bioware.:(
Catherine ja. Haha. Förstod redan innan att det skulle vara skruvat spel. Sms-skrivandet var riktigt roligt. Och när man fick mms som svar. Grymt barhäng som du nämner.
Kanske inte verkar rent uruselt. Men ändå framstår det som ett kvalitetssvagt plagiat på någonting som rocksteady studios genomförde oerhört väl. Rentav funderat på att skriva ett scenmanus och söka jobb hos nämnda studio, dom söker nämligen folk 😃
Vad ogillade du hos mass effect 3?
När dom väl fixade till slutet och man visste hur frustrerande war assets skulle ordnas var vägen öppen för succé. Jag grät till slutscenerna av mittenalternativet.
Lasse Kongo
2013-12-10, 18:09
Tror inte dom fixat den där buggen till BF4 så råder dig att inte spela SP ännu, om du tänkt det. En kompis hade väl spelat igenom halva kampanjen när det kraschade och han fick börja om :( Eller han började aldrig om, han startade CoD istället. Lämna gärna ett utlåtande på Lego sen!
Wee fick mitt BF4 idag, kommer dock vänta med kampanjen, blir ac4 i mängder nu, började igår och det känns som det bästa ac hittills, trean var ju KATASTROFALT dåligt så det är kul att det ryckt upp sig igen.
Lego blir julledighetsspelet för min del, åk med intryck.
Läste btw rykte om att Xboxone försenas till hösten 2014 i Sverige, wtf?
Lasse Kongo
2013-12-10, 18:14
Att helt bojkotta xb1 för min del känns för övrigt inte som ett sämre beslut nu : )
WHITEFOLKS
2013-12-10, 18:37
Att helt bojkotta xb1 för min del känns för övrigt inte som ett sämre beslut nu : )
Varför "bojkotta"? Är väl bara att inte köpa om man inte villha.
Lasse Kongo
2013-12-10, 18:44
Precis.
Inte tillräckligt dramatiskt.
Blir en xbone för mig iaf. Halo + xbone = köp. :)
King Grub
2013-12-11, 08:44
Det ryktas att One kanske inte kommer till Sverige förrän hösten 2014.
Det ryktas att One kanske inte kommer till Sverige förrän hösten 2014.
Har du någon källa till vart du fått det ifrån?
Halo + Destiny släpps i Höst. Doesnt matter to much for me. :)
frambogir
2013-12-11, 09:05
Det är nog bara bra att den kommer lite senare, på så sätt kanske det finns lite titlar värda att köpa.
King Grub
2013-12-11, 09:12
Har du någon källa till vart du fått det ifrån?
Halo + Destiny släpps i Höst. Doesnt matter to much for me. :)
Gamereactor t ex.
Gamereactor t ex.
Spännade. :)
Portal 2 fungerar mellan PC och PS3 åtminstone. Man fick dessutom med en key till PC om man köpte det till PS3 (även om det inte skulle gå att spela samtidigt så gick det om man fixade två steam-konton och hade två konton på sin PS3).
Finns inga spel (Xbox, PS) vad jag vet.
Stor del för att de är konkurenter.
Versionerna till 360 och PS3 är olika spel, snarare än samma spel som körs på olika plattformar. Det är ett tekniskt hinder. Man skulle säkert kunna få det att funka, men det skulle antagligen innebära rätt mycket jobb, PSN och Live är helt skilda tjänster som har helt olika vänner-listor, matchmaking system m.m. Konsolerna "snackar" helt enkelt inte med konkurrentens nät... Utvecklaren skulle behöva sätta ihop en helt egen tjänst vid sidan om Live/PSN... Vilket de inte får - vilket är det stora problemet, Sony och MS tillåter inte att spel spelas online mellan olika plattformar... Dumt kan man tycka, men jag tror inte det skulle funka så bra ändå.
Det finns ett fåtal spel som går att köra mellan PC och xbox/PC och PS3, men inga som går att spela mellan konsolerna.
Inte särskilt förvånande men tråkigt för konsumenterna.
Men det finns alltså PC-spel som rullar med xbox/ps3. Finns det spel som rullar mellan PC och xbox och ps3?
Red Apple
2013-12-11, 09:44
Du har väl redan fått den frågan besvarad?
Du har väl redan fått den frågan besvarad?
Om jag förtydligar. Det finns tydligen spel som rullar mellan PC-Xbox och det finns spel som rullar mellan PC-PS3. Finns det spel som rullar mellan PC-xbox och PC-PS3, kanske inte samtidigt men att man kan växla.
Red Apple
2013-12-11, 09:56
Om jag förtydligar. Det finns tydligen spel som rullar mellan PC-Xbox och det finns spel som rullar mellan PC-PS3. Finns det spel som rullar mellan PC-xbox och PC-PS3, kanske inte samtidigt men att man kan växla.
Ah. Det går såvitt jag vet inte. Det enda stora 360spelet som är cross-platform kompatibelt är Shadowrun som inte finns till PS3.
COD:Ghost eller BF4 tills PS4? Jag är ingen inbiten MP-spelare men lite lär det bli, så kampanjen har också betydelse.
Någon som lirar Warframe för PS4? Sitter på telefonen med dåligt 3G, så det skulle ta en evighet att bläddra bakåt.
COD:Ghost eller BF4 tills PS4? Jag är ingen inbiten MP-spelare men lite lär det bli, så kampanjen har också betydelse.
Personligen tycker jag ghosts var ett riktigt bottennapp i mp. Riktigt gedigen grind för att låsa upp sakerna så räkna med att bli totalt sodomized av de som kan spela 6 timmar per dag ;)
Sir Anselm
2013-12-13, 09:26
Det är ju helt olika spel, så det beror väldigt mycket på vad du föredrar. Jag föredrar BF framför COD varje dag i veckan, lite lugnare tempo, mer taktiskt (tycker jag), större banor, fordon. COD har väl dock lite mer möjlighet att bygga en gubbe helt fritt.
Har inte spelat något av dem.
Jag föredrar COD för BF då jag inte direkt gillar fordon och så stora kartor. Giller mindre folk då en själv har större invärken i matchen än bara en i mängden.
Just nu lirar jag mest MW2 på 360n. Kan ju nämnas att efter MW2 har det inte hänt ett skit utan är som att ladda ner ett DLC med lite nya vapen och banor.
Med det sagt, beror helt på vad du giller, gillar du inte fordon utan är mer inne för cloes combat är COD det som gäller. Är du istället för fordon, större maps så är BF4 det some gäller.
Albatross
2013-12-13, 13:54
Guacamelee är ju riktigt gött :D
Jävla lyft att spela detta efter att försökt plåga sig igenom Gianna Sisters: Twisted Dreams. Riktigt skitspel det, huvuden borde rulla. Fy helvete.
Hur som, Guacamelee är gratis på PSN+, gillar man metroidvania spel så... kör. Skön humor :D
Det är ju helt olika spel, så det beror väldigt mycket på vad du föredrar. Jag föredrar BF framför COD varje dag i veckan, lite lugnare tempo, mer taktiskt (tycker jag), större banor, fordon. COD har väl dock lite mer möjlighet att bygga en gubbe helt fritt.
Absolut så är det ju, jag tänkte bara kolla så att inte något av de är ett bottennapp eller årets spel.
Lasse Kongo
2013-12-13, 15:17
Har båda, dock inte hunnit lira bf4 jättemycket men föredrar helt klart ghosts, det kommer jag spela mycket mer, har dock seasonpass/premium till båda så båda kommer få kärlek.
Tänkte tipsa om videogames live som är en orkester som spelar spel musik, riktigt bra om man gillar spelmusik, är allt från gamla klassiker från NES till dagens spel.
Hoppas på att de ska komma till Sverige nån gång. :)
GBpzVD4GZ8E
Lasse Kongo
2013-12-13, 20:45
Det bör tilläggas att BF4 säkert kommer ta sig ju mer jag spelar, jag tyckte inte alls om BF3 från början men jag har nog iaf lagt +60h på det och tyckte det var riktigt bra, framförallt close quarters.
Men Black Flag alltså, det är riiiiiiiiiiiiiiiktigt jävla bra, jag HATADE trean, men det här är utan tvekan det bästa ac, riktigt jävla grymt.
OOOO HAAAA Bully in the alley xD
Nordenator
2013-12-13, 20:49
Storyn i fyran föll lite pladask där kring mitten, men jag har riktigt många timmar i det spelet so far och tycker det är riktigt bra i stort. Det är speciellt trevligt att åka runt och sänka fartyg och titta på miljön!
Det bör tilläggas att BF4 säkert kommer ta sig ju mer jag spelar, jag tyckte inte alls om BF3 från början men jag har nog iaf lagt +60h på det och tyckte det var riktigt bra, framförallt close quarters.
Men Black Flag alltså, det är riiiiiiiiiiiiiiiktigt jävla bra, jag HATADE trean, men det här är utan tvekan det bästa ac, riktigt jävla grymt.
OOOO HAAAA Bully in the alley xD
För mig som inte sett black flag än, vad är skillnaden mellan det och trean som gör det så mycket bättre?
Lasse Kongo
2013-12-16, 23:28
10 skäl att köpa en Ps4, tyckte det var en bra och välförklarande lista;
http://www.idg.se/2.1085/1.539321/konsolkriget--10-skal-att-kopa-playstation-4-istallet-for-xbox-one?showGallery=true&allimages=true
Red Apple
2013-12-17, 04:21
Haft Batman: Arkham Origins sen i fredags kväll och jag har nu påbörjat NG+. Förstår inte varför alla klanker ner så mycket på det, förutom lite missar här och där är det oerhört bra.
Nya Steam maskinen för 9.700:-
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article18034571.ab
Mnjae, en variant av den.
Haft Batman: Arkham Origins sen i fredags kväll och jag har nu påbörjat NG+. Förstår inte varför alla klanker ner så mycket på det, förutom lite missar här och där är det oerhört bra.
När vi snackade om det några sidor bak så var väl de flesta överens om att det var ungefär som de tidigare spelen? Lite sämre story men i övrigt ganska likt. Fast du kanske tänkte på recensioner du läst eller nåt?
Red Apple
2013-12-18, 16:13
När vi snackade om det några sidor bak så var väl de flesta överens om att det var ungefär som de tidigare spelen? Lite sämre story men i övrigt ganska likt. Fast du kanske tänkte på recensioner du läst eller nåt?
Jupp.
Jag har suttit fast med ett 360 dom senaste veckorna och endast bilspel till det. Därför har jag fastnat lite och funderar på att skaffa något till ps3an. Jag vill inte ha någon simulator utan mer lek, lirat Blur och Flatout. Tips på liknande?
Red Apple
2013-12-18, 23:56
Killzone: Shadowfall är gratis att ladda ner för PS+ medlemmar den här helgen :)
Jupp.
Man ska inte lita för mycket på recensioner dock. För det första tror jag att många recensenter är lite skadade av det amerikanska betygssystemet (70% innebär nätt och jämnt C, dvs godkänt), vilket gör att typ alla spel måste ha 7 eller 8 av 10 för att ens räknas som spelbara. För det andra är det långtifrån säkert att recensenter får testa spel ur en genre de själva gillar. Någon som inte gillar bilspel kan mycket väl tvingas testa ett bilspel, och är därmed mer trolig att ge det ett dåligt betyg, även om det är ganska bra i förhållande till andra spel i samma genre. För det tredje, eftersom spelrecensenter ofta har deadlines vill de ofta inte att spel ska vara för utmanande/ta för mycket tid. Det gör att recensenten kan dra ner betyget pga det trots att det kanske är något som du som spelare verkligen uppskattar.
Kort sagt ska man ta vad recensenter säger med en nypa salt ;)
Red Apple
2013-12-19, 03:47
Man ska inte lita för mycket på recensioner dock. För det första tror jag att många recensenter är lite skadade av det amerikanska betygssystemet (70% innebär nätt och jämnt C, dvs godkänt), vilket gör att typ alla spel måste ha 7 eller 8 av 10 för att ens räknas som spelbara. För det andra är det långtifrån säkert att recensenter får testa spel ur en genre de själva gillar. Någon som inte gillar bilspel kan mycket väl tvingas testa ett bilspel, och är därmed mer trolig att ge det ett dåligt betyg, även om det är ganska bra i förhållande till andra spel i samma genre. För det tredje, eftersom spelrecensenter ofta har deadlines vill de ofta inte att spel ska vara för utmanande/ta för mycket tid. Det gör att recensenten kan dra ner betyget pga det trots att det kanske är något som du som spelare verkligen uppskattar.
Kort sagt ska man ta vad recensenter säger med en nypa salt ;)
Helt klart. När jag läser en recension om ett spel jag faktiskt bryr mig om så kollar jag upp både recensentens smak och tidigare utdelade scores för att kunna se om jag kan sätta det i en för mig konstruktiv kontext.
Men mitt huvudproblem med det nya Batman är faktiskt inte storyn (som börjar svagt men jag tycker att den tar igen ordentligt halvvägs in i spelet) utan det är snarare bristande speldesign. När man backtrackar i exempelvis hotellet för att hitta missade datapacks så finns det inget sätt att ta sig ut från skybaren, utan man måste ta sig ner hela vägen man kom (vi snackar alltså fem-tio minuter utan något annat än springande genom korridorer). Detta är bara ett av många exempel på kass leveldesign där man undrar över hur deras QA faktiskt ser ut. Sen finns det lite buggar och spelet kraschade ungefär var femte timme av min totala speltid (hade inte med min hårdvara att göra). Det är lite som ett Obsidianspel mao, väldigt bra men inte tillräckligt genomarbetat på alla nivåer ;)
Sir Anselm
2013-12-20, 13:54
Killzone: Shadowfall är gratis att ladda ner för PS+ medlemmar den här helgen :)
Eh, what?!
Nordenator
2013-12-20, 14:07
Pre-load för helgen efter och bara multiplayer.
http://blog.eu.playstation.com/2013/12/19/ps-plus-members-try-killzone-shadow-fall-multiplayer-for-free-28th-31st-december/
Red Apple
2013-12-20, 19:15
Eh, what?!
Min bror ljög :/ Eller nja, han var dåligt informerad. Ber om ursäkt för den missvisande informationen!
luckyboi
2013-12-21, 10:07
Någon som spelat killzone till ps4? Lassekongo du har klarat det va? Körde du på hard? Det är stört jävla omöjligt för mig, blir zergad av fiender och dör i princip i varje fight... Är det bara jag som suger hårt eller ska det vara så inni helvete svårt? Kan man ändra difficulty när man börjat en kampanj?
Lasse Kongo
2013-12-21, 10:13
Någon som spelat killzone till ps4? Lassekongo du har klarat det va? Körde du på hard? Det är stört jävla omöjligt för mig, blir zergad av fiender och dör i princip i varje fight... Är det bara jag som suger hårt eller ska det vara så inni helvete svårt? Kan man ändra difficulty när man börjat en kampanj?
Körde på normal och det var bara ett ställe i slutet som var svårt annars var det lagom svårighetsgrad.
luckyboi
2013-12-23, 20:15
Körde på normal och det var bara ett ställe i slutet som var svårt annars var det lagom svårighetsgrad.
Körde på till jag klarade den där jävla skogen i chapter 2, sen har det släppt rejält! Är på chapter 8 nu, kör på hard så det är lite klurigt ibland. Sjukt imponerad över grafiken nu i chapter 8.
Lasse Kongo
2013-12-28, 13:15
http://img.gawkerassets.com/img/196futvweoerpgif/ku-xlarge.gif
Jultider och långledigt, perfekt tid för spel.
Blir mest ghosts i helgen då det är dubbel xp och ett spel som jag verkligen gillar, blir även en del Lego Marvel som jag fick i julklapp, riktigt bra.
Hinns det med fortsätter jag på Black Flag och kanske lite underbart krig i BF4.
Vad lirar ni?
MasterChief
2013-12-28, 13:23
Vad lirar ni?
Halo. Bara Halo. :)
Red Apple
2013-12-28, 13:47
På konsol kör jag Killzone och Assassin's Creed, tröttnat lite på det senare och det förstnämnda har varit rätt kasst från början. Har tagit upp GTA V på ps3 för att försöka förstå storheten men det går fortfarande inte. Riktigt kassa texturer och det hyllas som den här konsolgenerationens bästa grafik, i don't get this. Storyn är sunkig och satiren är billig. Det enda jag verkligen gillar är gameplay (i form av alla aktiviteter som finns att göra och Trevor. Det får 7/10 av mig, vilket innebär att det är ett bra spel även i mina ögon, bättre än Assassin's Creed 4 och Killzone, men jag ser inte varifrån alla 10:or kommer.
Halo. Bara Halo. :)
GT? och vilket av dem?
MasterChief
2013-12-28, 14:50
GT? och vilket av dem?
Blir bara H4. Spelar du också?
Blir bara H4. Spelar du också?
Va ett tag sen nu men alltid kul å lira med någon. :P
GT:r1kkie
luckyboi
2013-12-31, 16:14
Vad lirar ni?
Ligger hemma med magsjuka så ikväll ska chapter 9 och 10 på killzone avverkas! Sen vet jag inte. FIFA eller assasins.
Är lego tillräckligt bra för att köpas? Vi tänkte köra ps4-lan helgen den 10e, det går att köra coop på va? Kanske kan vara nåt?
Testarozza
2014-01-01, 10:08
Spelar just nu mestadels Skyrim & Forza Horizon. Snart klarat ut skyrim helt! :)
HerrLuta
2014-01-01, 13:36
Spelar GTA 5 just nu och har en fråga - när man utför "assassinations" med Franklin och investerar pengar i det aktiebolag som kommer att tjäna på det man utför, hur länge är det värt att behålla den investeringen? Eller ska man sälja skiten direkt efteråt typ? :)
Spelar GTA 5 just nu och har en fråga - när man utför "assassinations" med Franklin och investerar pengar i det aktiebolag som kommer att tjäna på det man utför, hur länge är det värt att behålla den investeringen? Eller ska man sälja skiten direkt efteråt typ? :)
Sälj direkt efteråt. Det är precis efter man utfört dådet som aktien stiger i värde sen förändras den nog som alla andra.
Captainwide
2014-01-01, 15:41
Köp aktien innan uppdraget, utför uppdraget, spring till närmsta "sovplats". Spara genom att sova och kolla värdet. Sov, spara och kolla värdet efter varje gång. När aktien börjat sjunka igen så laddar du bara och säljer för det högsta värdet! :)
Albatross
2014-01-01, 16:25
Jag har äntligen börjat spela The Last of Us. Mer smygande än jag trodde, men jävligt grym känsla. Sitter på spänn hela tiden, clickers kan dra åt helvete.
Helt klart. När jag läser en recension om ett spel jag faktiskt bryr mig om så kollar jag upp både recensentens smak och tidigare utdelade scores för att kunna se om jag kan sätta det i en för mig konstruktiv kontext.
Men mitt huvudproblem med det nya Batman är faktiskt inte storyn (som börjar svagt men jag tycker att den tar igen ordentligt halvvägs in i spelet) utan det är snarare bristande speldesign. När man backtrackar i exempelvis hotellet för att hitta missade datapacks så finns det inget sätt att ta sig ut från skybaren, utan man måste ta sig ner hela vägen man kom (vi snackar alltså fem-tio minuter utan något annat än springande genom korridorer). Detta är bara ett av många exempel på kass leveldesign där man undrar över hur deras QA faktiskt ser ut. Sen finns det lite buggar och spelet kraschade ungefär var femte timme av min totala speltid (hade inte med min hårdvara att göra). Det är lite som ett Obsidianspel mao, väldigt bra men inte tillräckligt genomarbetat på alla nivåer ;)
Speldesignen har jag inte märkt av. Men däremot buggarna... Jag försökte ta ut ett radiotorn tidigt i spelet och pga en bugg fastnade jag därinne och kunde inte ta mig ut. Så du har helt rätt i att spelet kunde ha varit mer genomarbetat än vad det var när det släpptes.
Jag har äntligen börjat spela The Last of Us. Mer smygande än jag trodde, men jävligt grym känsla. Sitter på spänn hela tiden, clickers kan dra åt helvete.
Haha, älskar första gången man kommer till ett ställe där man faktiskt måste döda alla clickers. Sprang runt pinsamt många ggr och dog när jag försökte hitta en väg ut, innan det gick upp för mig att tanken var att man faktiskt skulle döda alla i rummet.
HOfll06X16c
Det här spelet har sån otrolig potential att bli bra. Hade ett spel med den här spelmekaniken kommit ut, ihop med en bra story och förfinad grafik, tror jag det hade kunnat bli riktigt, riktigt bra! Kul när det kommer nyskapande idéer med spel som inte bara är gimmicks.
Klarade precis Dead Space 3. Har haft det sen i somras men bestämde mig redan vi slutet av året å spela ut det. Börjar bli något trött på hur vissa spel serier sluter (med att huvudkaraktären dör). Känns som att alla utvecklare kör med samma sak att de inte kommer på något bättre sätt att avsluta serien på än vad som väl händer när man avslutat en del spel.
Nåväl tror jag kommer återvända till datorn nu å spela ut Skyrim DLCn. Dragonborn med min mage och Dawnguard med min assasin. Förhoppningsvis så lyckas jag bli en vampir denna gången utan att spelet börjar bugga som sist.
Spelar ni BF4 på PS4? Vi är 3-4 stycken som spelar ibland men vore skoj med några till så man har full squad lite oftare. Jag brukar sätta upp en "fest" när vi spelar så om nån känner för att vara med, adda KurashFX och hoppa in.
Phil Heath
2014-01-10, 12:35
Spelar ni BF4 på PS4? Vi är 3-4 stycken som spelar ibland men vore skoj med några till så man har full squad lite oftare. Jag brukar sätta upp en "fest" när vi spelar så om nån känner för att vara med, adda KurashFX och hoppa in.
Jag lirar det på ps4:an. Vad brukar ni köra? Conquest?
Jag lirar det på ps4:an. Vad brukar ni köra? Conquest?
Har kört Rush mest, men en del conquest också.
Spelar dragon's crown som en dåre, så jävla kul fortfarande! Vita har för övrigt blivit den konsol jag spelar mest på, nästan exklusivt.. Med Playstation Now lär ju der bara cementeras ännu mera..
För att inte nämna remote play! Startar ps4an hemma med min vita över internet på andra sidan stan och spelar utan märkbar fördröjning, hur grymt är inte det??! Behöver inte ens va hemma för att spela PS4..
Lasse Kongo
2014-01-10, 15:30
Spelar dragon's crown som en dåre, så jävla kul fortfarande! Vita har för övrigt blivit den konsol jag spelar mest på, nästan exklusivt.. Med Playstation Now lär ju der bara cementeras ännu mera..
Fan så kul o höra, Vitan är så grym.
Kan rekommendera Warframe, free2play på PS4(vita)+PC, riktigt kul i co-op!
Får man släppa såna här dåliga spel nuförtiden?
9eU6l-cJyCU
Lasse Kongo
2014-01-11, 22:12
Godkväll alla gamers.
Hoppas ni har det bra och spelar mycket =) Skriver ju sällan längre i tråden, går dock in ganska ofta och kollar om det skrivs något men det är ganska lugn aktivitet i tråden nuförtiden.
Tänkte skriva lite om tiden med Ps4an hittills.
Ps4 är verkligen en spelkonsol värd namnet, till för oss som gillar att spela tvspel, thats it, det är helt klart en konsol dedikerad gamers.
Det är så smidigt att man när som helst under tiden man sitter och spelar bara kan ge sig ut på nätet och surfa om man vill, eller kolla lite vad andra spelar (live from playstation) man kan tom gå in och ändra ljud eller bildinställningar eller vad man nu vill, allt utan att behöva avsluta spelet man är inne i, allt har ett sådant flow jämfört med Ps3an, uppdateringar, installationer etc, allt går så fort och smidigt och görs i bakgrunden utan att störa spelupplevelsen för det mesta.
Tror Sony kan ligga jävligt bra till i tiden med deras kommande Playstation now, Ps+ har ju dessutom gått från klarhet till klarhet och erbjuder sjukt mycket bra spel för en liten peng, läste ett rykte idag att Bioshock Infinite är på g till +, så för alla er som inte spelat det; grattis! Vet ju dock inte om det var till US eller EU eller om ryktet stämmer som sagt, men det är inga dåliga spel som hamnar under Ps+.
Jag är överlag väldigt nöjd med spelen som finns att tillgå, många klagar att det inte släpps spel, men jag har trots heltidsjobb, studier, familj, träning osv osv ändå alltid möjlighet att få till hyfsat med speltid och kommer klara mig en lång tid framöver på de spel jag har....
Ghosts är väl troligen det jag lirat mest, det är Call Of Duty liksom, men jag gillar det skarpt, tycker det är det bästa i serien, känns som ett jävligt bra flow när man spelar, sen blir det ju inte sämre av att det är riktigt snyggt och att ds4 höjer spelupplevelsen, men som sagt, grymt kul online, har inte testat sp än, seasonpass köpt såklart!
AC Black Flag är väl spel nr2 jag spenderat mest tid med, måste säga att jag är extremt förvånad och glad, AC 3 var ren och skär dynga enligt mig, Black Flag är det bästa i serien och ett jävligt bra spel öht, riktigt riktigt kul, spelar sällan spelen när jag klarat storyn, men här ser jag ett spel jag kommer spela massor även efter avslutad kampanj! Seasonpass köpt såklart!
BF4, också riktigt, riktigt jäkla bra, och det blir bara bättre ju mer man spelar, grafiken och ljudet alltså, wow! Kommer spelas mycket, men överlag är det nog Ghosts jag sätter mig med när tiden finns för det är mer lättspelat på något sätt, vill har lite mer tid till övers när jag sätter mig med BF4 eftersom matcherna kan dra iväg ibland, men bra som fan är det, inte provat sp, men ser fram emot det då jag tyckte Sp i 3an var riktigt bra! Premium såklart inhandlat.
Killzone Shadow Fall; Jag tyckte kampanjen var den bästa av alla Killzone, jag kommer spela om den någon gång, (jag spelar fan aldrig om spel) mp är också bra, men saknar det där man får av BF och CoD, ni vet det där suget att köra en match till, en till... bara en till, den infinner sig inte riktigt på samma sätt, men som sagt, grym sp, sjukt snyggt, underbar musik. Season pass inhandlat mest för att =)
Lego Marvel; riktigt underhållande och lika charmigt som alla legospel, jag är ingen marvelfantast på något sätt men jag tyckte det såg väldigt roligt ut så tomten kom med det till mig, inte spelat så jättemycket eftersom jag vill köra klart lite annat, men det är som sagt jävligt bra gjort och proppat med referenser och humor, man blir helt klart på bra humör av att spela det.
Zen Pinball 2, har inte lirat så mycket, men fan va gött det känns att lira det på Ps4an, bara ladda ner med eftersom man redan har köpt det, all cred, hoppas fler utvecklare gör detta, piffar till och släpper en Ps4version där man får ladda ner det om man redan köpt det till Ps3/Vita.
Är lite småsugen på NFS Rivals med, läser lite olika om det, och jag tror väl inte att det är världens bästa spel, men jag är sugen på ett bilspel i väntan på Driveclub (som jag verkligen hoppas på)
Just fan! Höll på att glömma, köpte Fifa 14 med, jag har inte ägt ett fotbollsspel sedan PES 2006, gillar ju mest NHL och är inte så intresserad av fotbollsspel, men provade demot på Fifa 14 och det var något magiskt över det, så efter lite trixande hit och dit med amazon och uskonto kom jag över det till ett riktigt bra pris digitalt och slog till, och fyfän va roligt det är, kört en del online och det framkallar verkligen fina rage alltså när man gör allt för att inte halka ur en division =) Riktigt bra, känslan är underbar.
Ja det var lite spelnyheter från Das Kongha, nu vill jag fan höra vad DU tycker om din nyinköpta Playstation 4?
Red Apple
2014-01-11, 22:30
Ja det var lite spelnyheter från Das Kongha, nu vill jag fan höra vad DU tycker om din nyinköpta Playstation 4?
Var den här frågan riktad till alla? Jag har inte använt min på över två veckor. Det är huvudsakligen det jag spelat på det, killzone är fruktansvärt tråkigt imho och förutom de två äger jag bara Resogun som iofs är rätt läckert men inget man spelar intensivt på en konsol.
WHITEFOLKS
2014-01-11, 23:36
Klart cod är bra, idtech liksom.
Red Apple
2014-01-11, 23:44
Var den här frågan riktad till alla? Jag har inte använt min på över två veckor. Tänkte spela lite Assassin's Creed inatt/imorgon. Det är huvudsakligen det jag spelat på det, killzone är fruktansvärt tråkigt imho och förutom de två äger jag bara Resogun som iofs är rätt läckert men inget man spelar intensivt på en konsol.
Fix'd.
Köpte portal 2 igår eftermiddag och spelade ut det imorse, lite tunt med klurigheter men underhållande, finns det expansioner?
Sent from my Lumia 928
Lasse Kongo
2014-01-12, 23:28
Såg den här på yt förut, ligger naken i min säng o ska sova nu så jag orkar inte mecka, hålla till godo med aftonblaskans länk, xbox sign out, lol
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/spela/article30260.ab
ligger naken i min säng
Rawr! :naughty:
Lasse Kongo
2014-01-12, 23:32
Rawr! :naughty:
U bet! The package needs to breathe.
Gonattizkjamiz till er allah!
Har ni testat Don't Starve? Gratis för PSN+ till PS4. Man är nån slags forskarsnubbe som blir strandsatt i vildmarken, så ska man springa runt och samla saker och bygga grejer av dem. Man börjar med att samla twigs och flinta för att bygga en yxa, sen hugga ner träd och samla gräs för att göra upp eld. Man har 3 mätare, hunger, hälsa och förstånd. Dessa måste man hålla uppe hela tiden. När det blir natt måste man ha eld annars dör man. Dör man så är spelet slut. Sen ska an överleva så länge som möjligt. Fruktansvärt beroendeframkallande!
Får man släppa såna här dåliga spel nuförtiden?
9eU6l-cJyCU
Kung ju. Rambo är alltid Rambo! :laugh:
De kunde ju gjort den mer lik, och stör mig på att musiken inte är direkt identisk från filmen.
Gick äntligen och fixade TLoU igår för å se what all the fus is about. Bara höga recensioner, game of the year på visa ställen och polarna kan typ inte sluta snacka om det.
Å efter att ha suttit med det i några timmar igår så förstår jag. Det är värt vartenda lovord det har fått, det jag inte kan komma över är hur JÄVLA SNYGGT!!! det är.
Har väldigt länge haft MGS4 som det snyggaste spelet jag spelat till ps3an men jag tror fan detta slår det.
Å sen så gillar jag hela den här överlevnad grejen, hur du inte kan hoppa in i ett rum med din shotgun och meja ner allt å att du måste verkligen tänka igenom hur du ska gå tillväga. Får mig å minnas Manhunt å hur man skulle smyga där för å överleva, iaf dom tidigare bitarna i spelet.
En annan sak som impat på mig är hur en del av detaljerna som utvecklarna har i spelet. Tex det att du inte bara kan springa igenom skotteld. Blir du skjuten av ett gevärsskott å du försöker springa iväg så fortsätter man inte springa som ingenting utan man snubbar lite baklänges eller stannar upp vilket i värsta fall leder till att man blir ihjälskjuten om det är flera fiender. Tror jag aldrig sett detta i ett tidigare spel eller lagt märke till det.
Helt klart ett riktigt bra spel.
TLoU är ruggigt bra, förstod inte heller all hype innan jag spelade det.
Multiplayer är också riktigt skoj.
Sir Anselm
2014-01-13, 14:49
På min PS4 är det BF4 i MP som går absolut mest, SP är schysst det med. Jag har också kört igenom AC4 och kan bara hålla med Lasse, riktigt riktigt bra är det Såpass bra att jag gjorde nästan allt, några legendary ships kvar bara. Rivals är rätt kul, men jag tycker såna spel blir lite tjatiga till slut...
Och rent funktionmässigt är PS4 ett stooooort kliv framåt för Sony, även om man bortser från snyggare grafik och sådant lull-lull.
Holmeros
2014-01-13, 15:22
Behöver man spela hela infamous-serien?
Infamous: Second Son ser ju helt vansinnigt coolt ut, det blir nog anledningen till att jag kommer skaffa en PS4a.
Lyckats låna infamous 2 av en polare, men behöver jag lira ettan först..?
Lasse Kongo
2014-01-13, 17:18
På min PS4 är det BF4 i MP som går absolut mest, SP är schysst det med. Jag har också kört igenom AC4 och kan bara hålla med Lasse, riktigt riktigt bra är det Såpass bra att jag gjorde nästan allt, några legendary ships kvar bara. Rivals är rätt kul, men jag tycker såna spel blir lite tjatiga till slut...
Och rent funktionmässigt är PS4 ett stooooort kliv framåt för Sony, även om man bortser från snyggare grafik och sådant lull-lull.
Kul, låter som du är nöjd.
Jag är inne i slutklämmen på AC4, klockat 16h hittills och har i stort sett bara kört storyn, kommer som sagt spela det ganska mycket även efter avslutad story, grym känsla i spelet.
Lägg till mig om du har lust på Psn: Themassmonster
Captainwide
2014-01-13, 18:04
Kul, låter som du är nöjd.
Jag är inne i slutklämmen på AC4, klockat 16h hittills och har i stort sett bara kört storyn, kommer som sagt spela det ganska mycket även efter avslutad story, grym känsla i spelet.
Lägg till mig om du har lust på Psn: Themassmonster
Blir lika besviken varje gång när det inte finns något kvar att göra i AC sen...
Scratch89
2014-01-13, 18:09
Gick äntligen och fixade TLoU igår för å se what all the fus is about. Bara höga recensioner, game of the year på visa ställen och polarna kan typ inte sluta snacka om det.
Å efter att ha suttit med det i några timmar igår så förstår jag. Det är värt vartenda lovord det har fått, det jag inte kan komma över är hur JÄVLA SNYGGT!!! det är.
Har väldigt länge haft MGS4 som det snyggaste spelet jag spelat till ps3an men jag tror fan detta slår det.
Å sen så gillar jag hela den här överlevnad grejen, hur du inte kan hoppa in i ett rum med din shotgun och meja ner allt å att du måste verkligen tänka igenom hur du ska gå tillväga. Får mig å minnas Manhunt å hur man skulle smyga där för å överleva, iaf dom tidigare bitarna i spelet.
En annan sak som impat på mig är hur en del av detaljerna som utvecklarna har i spelet. Tex det att du inte bara kan springa igenom skotteld. Blir du skjuten av ett gevärsskott å du försöker springa iväg så fortsätter man inte springa som ingenting utan man snubbar lite baklänges eller stannar upp vilket i värsta fall leder till att man blir ihjälskjuten om det är flera fiender. Tror jag aldrig sett detta i ett tidigare spel eller lagt märke till det.
Ja, så är det. Troligen ett av de bästa spelen jag spelat också, till stor del tack vare spelmekaniken och "realismen" i det. Jääävligt frustrerande dock, när man får spela om samma sekvens fem gånger, men det var det värt i slutändan.
Jag tänkte precis som du innan jag spelade det själv. Mycket mer "vuxet" än vad jag trodde det skulle vara. Gillar att det är lite mer långsam och taktisk stealth i spelet också. Gör det mycket mer realistiskt och trovärdigt. Vet inte vilken svårighetsgrad du spelat på förresten men den svåraste svårighetsgraden är extremt tufft skulle jag säga. De tar väck möjligheten att höra vart fienderna är. Så man är i princip blind om man inte ser fienderna. Riktigt kul om du vill ha en liten utmaning!
Är det nån härinne som har hört nåt om när nästa episod av walking dead season 2 ska komma ut? Känns lite tråkigt att börja spela när det bara finns en episod. Och det är samma sak med a wolf among us tyvärr...
Jag tänkte precis som du innan jag spelade det själv. Mycket mer "vuxet" än vad jag trodde det skulle vara. Gillar att det är lite mer långsam och taktisk stealth i spelet också. Gör det mycket mer realistiskt och trovärdigt. Vet inte vilken svårighetsgrad du spelat på förresten men den svåraste svårighetsgraden är extremt tufft skulle jag säga. De tar väck möjligheten att höra vart fienderna är. Så man är i princip blind om man inte ser fienderna. Riktigt kul om du vill ha en liten utmaning!
Kör på normal och jag kan lungt säga att jag är nöjd med den svårigheten. Fick fan spela om skola delen typ 10 gånger. Försökte först smyga mig förbi dom två första clickersen men efter flera spel om gångar just på det området fick jag damp å dödade allihop.
Å efter att ha spelat ytterligare i några timmar igår kan jag med säkerhet säga att detta är absolut det snyggaste spelet jag spelat.
Kan någon förklara slutet på TLoU för jag fattar verkligen ingenting. Är det bara jag som uppfattar det som att hon inte tror på honom då hon ställer honom den sista frågan ?
Har kommit fram till att spelet har den typen av slut som låter dig komma fram till ett "eget" slut i still med Inception. Så jag har dragit min slutsats till spelets slut iaf,har tänkt på det såpass mycket att det verkar vettigt för mig iaf :P.
Kör på normal och jag kan lungt säga att jag är nöjd med den svårigheten. Fick fan spela om skola delen typ 10 gånger. Försökte först smyga mig förbi dom två första clickersen men efter flera spel om gångar just på det området fick jag damp å dödade allihop.
Å efter att ha spelat ytterligare i några timmar igår kan jag med säkerhet säga att detta är absolut det snyggaste spelet jag spelat.
I hear ya. En kompis till mig sa att spelet var jättelätt så jag körde på svårighetsgraden precis under där man förlorar möjligheten att höra fienderna (hard?). Det var redan där ganska utmanande tycker jag.
Vet inte om jag hade sagt det snyggaste spelet någonsin, men det är snyggt helt klart. Kan nog tävla om en topplacering för PS3 spel iaf!
Kan någon förklara slutet på TLoU för jag fattar verkligen ingenting. Är det bara jag som uppfattar det som att hon inte tror på honom då hon ställer honom den sista frågan ?
Nu var det några månader sen jag spelade det men han verkar ju lite osäker när han berättar för henne har jag för mig. Ryktas ju om att det ska komma en tvåa, så om inte annat märker man kanske det lite längre fram när det släpps. Fast jag hoppas inte det kommer en uppföljare. Det är inte ett spel där en uppföljare hade tillfört så mycket tycker jag.
Nu var det några månader sen jag spelade det men han verkar ju lite osäker när han berättar för henne har jag för mig. Ryktas ju om att det ska komma en tvåa, så om inte annat märker man kanske det lite längre fram när det släpps. Fast jag hoppas inte det kommer en uppföljare. Det är inte ett spel där en uppföljare hade tillfört så mycket tycker jag.
det är extremt sannolikt att det kommer en uppföljare med tanke på hur pass bra det sålde
I hear ya. En kompis till mig sa att spelet var jättelätt så jag körde på svårighetsgraden precis under där man förlorar möjligheten att höra fienderna (hard?). Det var redan där ganska utmanande tycker jag.
Vet inte om jag hade sagt det snyggaste spelet någonsin, men det är snyggt helt klart. Kan nog tävla om en topplacering för PS3 spel iaf!
Aa det jag menade också , snyggaste på PS3an. Det är han ocksåMin slutsats är iaf den att anledningen till att han rädda henne var för att han älskar henne och att han började se henne som sin dotter men också det att han (iaf enligt mig) tycker inte att mänskligheten förtjänar å räddas med tanke på allt skit han gått igenom men också det att det var just människan som hade dödat hans första dotter. Så att så länge han å Ellie har det bra kan alla andra brinna i princip
Scratch89
2014-01-15, 06:14
Såhär tror jag:
Han vill inte offra henne för att han hyser starka känslor för henne. Visst vill han rädda mänskligheten men inte på bekostnad av hennes liv.
Såhär tror jag:
Han vill inte offra henne för att han hyser starka känslor för henne. Visst vill han rädda mänskligheten men inte på bekostnad av hennes liv.
Fast den stunden efter att det precis sett girafferna så frågar han henne om hon inte vill bara skita i allting, vända om och dra till Jackson. Vilket ytterligare befäster att han inte bryr sig om mänskligheten utan bara om henne och sig
det är extremt sannolikt att det kommer en uppföljare med tanke på hur pass bra det sålde
Antagligen ja. Jag hoppas bara inte det blir typ som Donnie Darko 2 eller liknande. Har svårt att se hur de skulle kunna följa upp storyn från 1:an så det faktiskt blev bra.
Såhär tror jag:
Fast den stunden efter att det precis sett girafferna så frågar han henne om hon inte vill bara skita i allting, vända om och dra till Jackson. Vilket ytterligare befäster att han inte bryr sig om mänskligheten utan bara om henne och sig
Jag tror inte att det är ett tecken på att han skiter i mänskligheten. Han vet ju med sig att det är farligt det de gör. Skillnaden är att i början så brydde han sig inte om ifall något hände med henne under deras resa eller vad som väntade vid slutdestinationen. När man kommit såpass långt i spelet som till girafferna så har han börjat fästa sig vid henne starkt. Och då börjar han oroa sig för henne. Så jag håller nog med scratch här. De får en väldigt fin relation under spelets gång faktiskt. Gör spelet väldigt vackert.
Red Apple
2014-01-15, 20:37
+1 på Zoidy och Scratch.
Yf2tghp9Hhc
Såg denna på reddit igår. Hade ingen aning om att det var så fruktansvärt mycket jag hade missat av storyn när jag spelade bioshock infinite. En del av det snappade jag upp men jag fick inte en så komplett bild av det hela när jag själv spelade.
Såg förresten även den här kommentaren igår angående bioshock 1 och infinite:
I found both of the other games flawed. The first one has so-so combat and the pacing is strong until that moment. Whenever I feel like replaying it I always remember that the last third of the story shoots itself in the foot pacing-wise. I really did not like infinite at all. The gameplay was even worse than the first one. How do you manage to screw that up? Why would you remove hacking? Why is there only a limit of 2 weapons? Why is Elizabeth's whole point of existence to give you health, ammo and salts? Why didn't they just let you carry medkits and salts? The story was okay but I have several complaints that many others have already brought up.
My favorite part of 2 was the various play styles the game allowed you to use. Drill dash is quite possibly my favorite mechanic in any game. Did anyone else decide to go drill specialist and spam plasmids and drill dash everything to death?
Vet att det tagits upp förut här men håller med en del om det han säger. Ettan var verkligen riktigt bra till 2/3 in i spelet och efter det sjönk det som en sten, typ. Jag tycker dock infinite var bättre än vad han ger det credit för. Håller helt med om det han säger om tvåan dock. Jag älskade också drill dash och tyckte det var riktigt kul att spela som Mr. Bubbles.
Lasse Kongo
2014-01-18, 19:55
Klarade Black Flag förut, full pott skulle jag vilja säga, fan i helvete så bra, tänker fortsätta spela det och göra så mycket som bara går =)
Ser dessutom extra vackert ut på min nyinköpta VT60 65 xD
frambogir
2014-01-18, 20:13
Jag kanske måste ge The last of us en chans till som det verkar...
Antagligen ja. Jag hoppas bara inte det blir typ som Donnie Darko 2 eller liknande. Har svårt att se hur de skulle kunna följa upp storyn från 1:an så det faktiskt blev bra.
Det hoppas jag med. Det finns ju all världens möjligheter att bygga på den storyn, kolla bara på Walking Dead
Robbmeister
2014-01-20, 11:44
Testade lira lite GTA 5 online nyss och gud vad dött spelet är. Onlineläget känns inte ett dugg förbättrat, och heistsen som skulle vara tillgängliga en månad efter release eller vad det nu var är fortfarande inte tillgängliga.
Och medspelarna har till och med blivit sämre så det går inte ens att göra dom lättaste uppdragen utan att alla klåpare dör.
Tur att singleplayerdelen var så pass bra. Annars hade jag varit rätt besviken :D
Lasse Kongo
2014-01-20, 19:13
Holy fuck, en icke ännu bekräftad lista över ps+spelen i feb =)
Metro har jag ju varit sugen på, och Outlast verkar ju intressant.
https://www.gamepointsnow.com/blog/rumoured-february-playstation-plus-content/
Lasse Kongo
2014-01-20, 19:16
mmmmmmmmmmmm jag som älskar skräck, Outlast!!!
http://www.gamereactor.se/recensioner/123244/Outlast/
Kul med bioshock. Metro körde jag i höstas. Mkt trevligt spel. Fin story. Skön stämning i just metron och så ryska förstås. Läste boken förra året (Gluchovskij) och den var ett stjärnskott. Rekommenderas verkligen för alla.
Skickat från min HTC One S via Tapatalk
Lasse Kongo
2014-01-22, 19:46
Många tror väl att jag prisar allt jag spelar... så är ej fallet.
Körde klart Singleplayer i Battlefield 4 igår, och det var ren och skär katastrof, inte ens godkänt, jag gillade sp i trean, det tyckte jag var riktigt bra, men detta var pinsamt och framstressat, visst är det snyggt, bra ljud och bra gameplay, men sicken katastrofal handling, urusla röstskådisar och allmänt pinsamt.
Onlinedelen är mästerlig men sp var tyvärr skräp, ser fram emot kampanjen i Ghosts, tvekar inte en sekund på att den är riktigt bra, kampanjerna i cod brukar vara sådär härligt Hollywoodrökigt och överdrivet på ett bra sätt, Dice borde snegla lite mer på konkurrenten tills nästa gång när det gäller manus etc.
För övrigt verkar ju Dont Starve som en liten vitamininjektion i spelvärlden, hade knappt en aning om vad det var men det har något eget och unikt som får en på kroken, känns som jag kommer kunna lira det en del fucktiskt.
Körde klart Singleplayer i Battlefield 4 igår, och det var ren och skär katastrof, inte ens godkänt, jag gillade sp i trean, det tyckte jag var riktigt bra, men detta var pinsamt och framstressat, visst är det snyggt, bra ljud och bra gameplay, men sicken katastrofal handling, urusla röstskådisar och allmänt pinsamt.
Onlinedelen är mästerlig men sp var tyvärr skräp, ser fram emot kampanjen i Ghosts, tvekar inte en sekund på att den är riktigt bra, kampanjerna i cod brukar vara sådär härligt Hollywoodrökigt och överdrivet på ett bra sätt, Dice borde snegla lite mer på konkurrenten tills nästa gång när det gäller manus etc.
För övrigt verkar ju Dont Starve som en liten vitamininjektion i spelvärlden, hade knappt en aning om vad det var men det har något eget och unikt som får en på kroken, känns som jag kommer kunna lira det en del fucktiskt.
Tycker inte det finns någon kampanj som är bra i FPS spel bortsett från BioShock. Jag skulle heller se att de tog bort den helt och fokuserade enbart på multiplayern. :)
Phil Heath
2014-01-22, 21:09
Då lär du inte bli besviken på Ghosts;) Mycket bättre sp än BF4:a.
Scratch89
2014-01-28, 00:44
Nån månad efter men; varför funkar inte BAWSAQ-marknaden på GTA 5? Det har stått att den är nere för underhåll nu rätt länge. Läste att man skulle vara uppkopplad mot Social Club och det är jag, tror jag.
kaffekopp
2014-02-03, 20:21
Alreeet. Köpte ps4 + bf4 och FIFA 14 igår och det kommer i morgon med posten! Ni som har det, vilka andra spel ska man ge sig på? Outlast ska tydligen vara ok?
R Scarpa27
2014-02-03, 20:43
wolfenstein the new order kommer ju, tror det kan bli bra... eller har det kommit?
Äntligen! Har spelat en del och insett hur enormt stressande det är.
wolfenstein the new order kommer ju, tror det kan bli bra... eller har det kommit?
Det lilla jag sett av det verkade det ganska sådär ärligt talat... Känner mig inte hypad. För att svara på din fråga iaf så nej, det är inte släppt än och såvitt jag vet har det inte getts något datum för släpp heller.
R Scarpa27
2014-02-06, 20:47
Det lilla jag sett av det verkade det ganska sådär ärligt talat... Känner mig inte hypad. För att svara på din fråga iaf så nej, det är inte släppt än och såvitt jag vet har det inte getts något datum för släpp heller.
tror det fortfarande kan bli bra faktist.
men inget slår ju wolf3d .....
:hbang:
http://www.myabandonware.com/media/captures/W/wolfenstein-3d/wolfenstein-3d_5.gif
Phil Heath
2014-02-06, 22:30
Alreeet. Köpte ps4 + bf4 och FIFA 14 igår och det kommer i morgon med posten! Ni som har det, vilka andra spel ska man ge sig på? Outlast ska tydligen vara ok?
Skaffa Killzone!:cool:
Hur många laddade ner Outlast till PS4 i helgen? Spelade nån timme, det var ganska läskigt, men fastnade inte riktigt.
Lasse Kongo
2014-02-10, 10:56
Hur många laddade ner Outlast till PS4 i helgen? Spelade nån timme, det var ganska läskigt, men fastnade inte riktigt.
Jag har längtat efter ett bra skräckspel, och det här blir man ju fan rädd på riktigt utav, grymt bra och otroligt välgjort för att komma från ett extremt litet team.
Känns som ett av de bästa indie på många år.
Btw så är BF4 ren och skär dope...
Doctor Snuggles
2014-02-10, 19:09
XRcpu7jgwTg
JuzzupWilkoszz
2014-02-12, 15:43
Nu har Jusup sålt sin själ...
Lasse Kongo
2014-02-12, 16:54
Outlast är horribelt, jag älskar skräckspel, detta är skräck.
Med facit i hand har jag aldrig spelat ett skräckspel tror jag, Dead Space, Resident Evil etc, det är inte skräck.
Outlast är skräck, rädsla panik på en och samma gång, grymt bra, väldigt smart gjort med kameran, i grund och botten ett ganska simpelt spel, man kan inte göra så mycket, man ska inte göra så mycket, man ska bara hålla sig vid liv.
Riktigt bra, bland det bättre till Ps4 atm, sen börjar jag känna att BF4 börjar bli mitt nya dope, fan så kul det är!
Edit; jag börjar bli senil, har ju skrivit nästan samma sak längre upp...
Jag drog faktiskt ner det till dattan när steam hade rea innan jul någon gång. Jag har dock inte hunnit testa det ännu.
Albatross
2014-02-12, 20:36
Precis klar med Beyond: Two Souls. Det var förnöjsamt.
Precis klar med Beyond: Two Souls. Det var förnöjsamt.
Sluta vara så entusiastisk ;)
Albatross
2014-02-12, 21:41
Mja. Det var i vissa avseenden bättre än Heavy Rain, och i vissa fall sämre. Det går liksom inte att låta bli att jämföra de två. Slutet gör att jag inte direkt blev fylld av glädje heller. Precis som Heavy Rain :)
Ajsomfan
2014-02-12, 22:45
Tomb Raider till ps4 avklarat. Rätt jäkla bra om än lite mycket skjuta. Dock räddades de partierna av bågen.
Bättre än uncharted 1 & 3, kan ni haja!
JuzzupWilkoszz
2014-02-12, 23:18
Åhh....nu är Jusup på väg in.......Jusup skriver historia!
Scratch89
2014-02-13, 05:54
Mja. Det var i vissa avseenden bättre än Heavy Rain, och i vissa fall sämre. Det går liksom inte att låta bli att jämföra de två. Slutet gör att jag inte direkt blev fylld av glädje heller. Precis som Heavy Rain :)
Jag blev grymt besviken på det. Det var kul och fräscht i två timmar, sen gick det utför.
Lasse Kongo
2014-02-13, 11:21
Dlc till The Last Of Us släpptes igår, fick även Blacklist igår, 49:- på elgig, gick ju inte att inte köpa.
Är hemma med feber unt shit idag, passar ju bra.
Lasse Kongo
2014-02-13, 12:12
Lė fuck, är ju imorgon det släpps o då hoppas jag vara back 2 work "/
iaf, ngn som lirar spelunky? Funtar på o skaffa te Vitan.
Red Apple
2014-02-17, 03:11
Spelade igenom The Last of Us: Left Behind igår. Tog typ två-isch timmar och var väl värt pengarna. DLCn fokuserade på narrativ framför gameplay (framför allt combat) vilket jag inte har något emot. Den combat som förekommer lämnar större utrymme för strategi än de flesta situationer i huvudspelet, vilket jag älskade. Själva berättelsen levde helt klart upp till det man förväntar sig av Naughty Dog och IPn, väldigt imponerande att de lyckades bättre med att framkalla en känslosam reaktion på två timmar än vad de flesta spel gör öht.
Bara jag som tyckte det var lite kul att Ellie och Ellen Page (vars likhet det varit en del debatt om) kom ur garderoben på samma dag? Nu förstår man varför det släpptes den 14e februari i alla fall
Har nu gett mig på Ni No Kuni, äntligen.
Nordenator
2014-02-19, 21:51
Gillade också Left Behind. Riktigt stabil DLC. Jag bryr mig inte speciellt mycket om längden och priset på DLC så länge det håller bra kvalitet. Left Behind var i samma nivå som spelet i sig, och det är nog i sammanhanget det bästa betyget jag kan ge.
Jag fortsätter grinde:a på i Persona 4 till vitan. Jag trodde att jag började närma mig slutet med runt 30 timmar spelade, men det var visst dungeon 4 eller 5 av 9. Hittills har det varit roligt, så om det håller samma nivå så är jag glad. Däremot lär det dröja innan jag klarar ut det :D
Lasse Kongo
2014-02-19, 22:31
Jag kan bara instämma, är inte helt klar än dock, men är nog precis i slutet.
Ni vet den där sekvensen "hadoken" typ... för att inte spoila.
För min del är det ett av de mest fantastiska, välgjorda och blivande mest minnesvärda spelögonblick, efter den sekvensen gick jag typ ner på knä och bad inför Naughty Dog och svor en ed att så länge jag lever supporta deras produkter xD
Vilka gudar =]
Nordenator
2014-02-19, 22:34
Spoiler på Left Behind. Citera inte den delen!
Som fightingspelslirare var den sekvensen helt klockren! Jag kunde verkligen se det framför mig och bara satt och slaviskt följde alla combos :D
Scratch89
2014-02-20, 06:40
Red Apple: Vad tycker du om Ni No Kuni? Jag har spelat kanske 5 timmar eller så nu, och det har många bra aspekter, men också många dåliga.
Fördelar:
- Mysigt
- Tagit många bra saker från olika Final Fantasy och stoppat in i ett spel
- Klassisk och enkel story (dock med en del skumma detaljer runt om kring :D)
Nackdelar:
- Rätt så rörigt och svårt stridssystem (när man är tre karaktärer iaf)
- Svårt att få överblick över ens familiars, svårt att veta vilka som är bra eller vad som är i kombination med vad.
- ALL DENNA TEXT. Allting upprepas in absurdum, och det är så övertydligt med onödiga detaljer (medan det som är otydligt inte nämns alls). Man kan inte ge sin familiar tio snacks på en gång, utan en i taget med en trudilutt och ett meddelande mellan varje....
Scratch89
2014-02-20, 06:41
Gillade också Left Behind. Riktigt stabil DLC. Jag bryr mig inte speciellt mycket om längden och priset på DLC så länge det håller bra kvalitet. Left Behind var i samma nivå som spelet i sig, och det är nog i sammanhanget det bästa betyget jag kan ge.
Angående DLC. Behöver jag låna tillbaka skivan för att kunna spela DLC, eller känner den av att jag har originalspelet på disken?
Red Apple
2014-02-20, 06:53
Red Apple: Vad tycker du om Ni No Kuni? Jag har spelat kanske 5 timmar eller så nu, och det har många bra aspekter, men också många dåliga.
Fördelar:
- Mysigt
- Tagit många bra saker från olika Final Fantasy och stoppat in i ett spel
- Klassisk och enkel story (dock med en del skumma detaljer runt om kring :D)
Nackdelar:
- Rätt så rörigt och svårt stridssystem (när man är tre karaktärer iaf)
- Svårt att få överblick över ens familiars, svårt att veta vilka som är bra eller vad som är i kombination med vad.
- ALL DENNA TEXT. Allting upprepas in absurdum, och det är så övertydligt med onödiga detaljer (medan det som är otydligt inte nämns alls). Man kan inte ge sin familiar tio snacks på en gång, utan en i taget med en trudilutt och ett meddelande mellan varje....
Jag håller med dig till fullo. Japanska utvecklare har i många fall inte kommit någonstans sen 90-talet gällande vissa aspekter av spelskapande, vilket är smärtsamt uppenbart i det här spelet. Men jag tycker det är värt det :)
Som jag sa till personen jag lånat spelet av, "om det inte hade varit så mysigt hade jag slutat spela efter den andra skogsväktaren."
Angående DLC. Behöver jag låna tillbaka skivan för att kunna spela DLC, eller känner den av att jag har originalspelet på disken?
Man startar dlc från spelets huvudmeny så du behöver antingen en skiva eller en digital kopia av spelet.
Lasse Kongo
2014-02-22, 12:12
ska strax göra mitt livs första mmoseriösa försök, är anti mot den spelformen, men a realm reborn ser mysigt ut, ska tydligen vara väldigt snyggt på Ps4, som stor finalfantasyfantast aka f3 xD så ska det bli mikket spännande.
Lasse Kongo
2014-02-26, 22:00
The Order känns riktigt hett, annorlunda, fräscht och dat grafik unt animäjschons!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=775712
King Grub
2014-03-01, 19:08
Dragons's Dogma: Dark Arisen. Jag testade det när det kom men tyckte mest att det var en B-version av Gothic eller Skyrim, men nu är jag fast. Det är fortfarade en B-version av Gothic, men nu är det omöjligt att sluta spela i alla fall.
Nikodemus
2014-03-01, 22:26
Dragons's Dogma: Dark Arisen. Jag testade det när det kom men tyckte mest att det var en B-version av Gothic eller Skyrim, men nu är jag fast. Det är fortfarade en B-version av Gothic, men nu är det omöjligt att sluta spela i alla fall.
skoj! satte igång med det i somras men föll ur det... måste sätta mig o köra ordentligt igen. hade en riktigt obeskrivlig unik äventyrskänsla när man lixom smög sig av stigen och in under ett vattenfall och hittade ödlemonster och skatter : D
gillade dock inte party systemet riktigt.. men man vänjer sig väl
Fantastiskt bra spel.. la många timmar i det, inte spelat färdigt dark arisen helt borde göra någon dag.
Sohlsken
2014-03-04, 22:48
Jag håller 360t varmt med The Saboteur. Fantastiskt spel, som om Mafia, Assassin's Creed och GTA hade fått barn ihop.
Asså, jag vet inte vad jag ska säga :laugh:
GfEqhmkatog
Vad tror folket om titanfall? Någon som lirat betan?
Sugen på å skaffa mig en xbox one nu till relese av spelet.
Lasse Kongo
2014-03-09, 20:23
Vad tror folket om titanfall? Någon som lirat betan?
Sugen på å skaffa mig en xbox one nu till relese av spelet.
Jag har lirat; taskig grafik, känns som cod med mechs, känns absolut inte så nyskapande som en del vill få det till haha, men de har lyckats med marknadsföring och bygga hype så jag tror det kommer sälja riktigt riktigt bra, men mig lockar det inte.
Funderar mer på om jag ska boka Second Son, känner mig halvpepp bara, gillar ettan och tvåan men har ganska mycket att spela.
Mina enda day1köp som jag egentligen vet i år är Hotline Miami 2 och NHL 15 om det kommer men det bör det göra, nya cod köps troligen dag 1 som vanligt xD
Köpte Injustice till Ps4an fast jag har det till Ps3, lätt mitt favvofightingspel genom tiderna.
Håller på med Tomb Raider till PS4. Det är fan riktigt bra!
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Lasse Kongo
2014-03-09, 20:28
Håller på med Tomb Raider till PS4. Det är fan riktigt bra!
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Körde igenom det på medeltiden till Ps3, kan nog bli ett köp te Ps4 trots det i framtiden, mücket pra spel!
Jag har lirat; taskig grafik, känns som cod med mechs, känns absolut inte så nyskapande som en del vill få det till haha, men de har lyckats med marknadsföring och bygga hype så jag tror det kommer sälja riktigt riktigt bra, men mig lockar det inte.
Funderar mer på om jag ska boka Second Son, känner mig halvpepp bara, gillar ettan och tvåan men har ganska mycket att spela.
Mina enda day1köp som jag egentligen vet i år är Hotline Miami 2 och NHL 15 om det kommer men det bör det göra, nya cod köps troligen dag 1 som vanligt xD
Köpte Injustice till Ps4an fast jag har det till Ps3, lätt mitt favvofightingspel genom tiderna.
Vad jämför du grafiken med? PC spel eller xbox 360 spel?
Själv har jag bara spelat 360 i flera års tid å sitter på en sketen laptop så om det set bättre ut en xbox 360 spelen är jag nöjd. :P
South Park: Stick of Truth.
Ha! Lirat genom hela, underbart lir. Inget för någon som tar sig själv superseriöst men om man har riktigt låg humor så är hela spelet en riktig guldgruva.
Körde även genom hela The Walking dead-episoderna 1 och 2 stycken på ep.2. Fyfan vilket spel, ångest vid varje val.. :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.