handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Rahf
2009-06-02, 08:40
E3-mässan börjar imorrn, hoppas på många bra releaser, framförallt en remake på FF7 till ps3an det vore verkligen guld! Hoppas på lite nyheter från valve också om Episode 3 och nya portal. :)

Att de ska släppa ett left4dead 2 redan i år känns lite VÄL snabbt tycker jag, kan de inte bara släppa nya maps till 1an?

Tror att de gör rätt val med L4D2. Spelet var nästan utdaterat rent teknikmässigt vid release. De vill nog kunna jobba med bättre teknologi så att det håller i några år.

Det händer bara i våra drömmar Chris ;)

Japp, tror knappast Square-Enix kommer annonsera något sånt i år heller :(.

coxie
2009-06-02, 09:02
Finns det några bevis för att det kommer komma en remake på FFVII? Precis som många andra blev jag rejält hård när jag först fick se introt med en ny motor, men det visade sig ju att det klippet kommer från Crisis Core.

Finns det några andra tecken på att det faktiskt arbetas med en remake?

krebbe
2009-06-02, 09:04
Tror att de gör rätt val med L4D2. Spelet var nästan utdaterat rent teknikmässigt vid release. De vill nog kunna jobba med bättre teknologi så att det håller i några år.

Japp, tror knappast Square-Enix kommer annonsera något sånt i år heller :(.

Problemet är väl att de kommer fortsätta köra med Source engine? Nu har de väl inte direkt sagt någonting, men det är iaf min gissning. Om det stämmer blir det ju egentligen inte bättre teknologi. Den som lever får se dock.

Största felet de kan göra är nog att annonsera ut det som ett helt nytt spel och ta fullt betalt för det. Gratis för de som köpt L4D 1 eller kraftigt reducerat pris är nog det enda som inte kommer uppfattas som ett slag i ansiktet på folk som supportade L4D 1.

Rahf
2009-06-02, 09:23
Finns det några bevis för att det kommer komma en remake på FFVII? Precis som många andra blev jag rejält hård när jag först fick se introt med en ny motor, men det visade sig ju att det klippet kommer från Crisis Core.

Square-Enix har sagt att de INTE jobbar på en remake. Däremot om de skulle annonsera någonting så skulle väl en plats som E3 vara rätt tillfälle.

Problemet är väl att de kommer fortsätta köra med Source engine? Nu har de väl inte direkt sagt någonting, men det är iaf min gissning. Om det stämmer blir det ju egentligen inte bättre teknologi. Den som lever får se dock.

Största felet de kan göra är nog att annonsera ut det som ett helt nytt spel och ta fullt betalt för det. Gratis för de som köpt L4D 1 eller kraftigt reducerat pris är nog det enda som inte kommer uppfattas som ett slag i ansiktet på folk som supportade L4D 1.

Tråkigt ifall det fortfarande är Source. Då är deras val omotiverat tycker jag.

14K
2009-06-02, 09:54

De har sagt att de ALDRIG kommer göra om FFVII. Polare i japan berättade detta. Sen vet jag inte om de ändrar sig i detta.

Jay-Z
2009-06-02, 10:02
EA Sports MMA.

http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mma/50135

Solros
2009-06-02, 12:16
The Secret of Monkey Island: Special Edition Kommer till Xbox 360!
AENhmFwabuo

AmericanDragon
2009-06-04, 12:03
- Vill veta hur Project Natal är att spela irl och hur bra det kommer funka.

- Nintendo hade den tråkigaste presskonferensen på många år.

- Kul för xboxarna att de får smaka på lite MGS iaf.

Granatgiraffen
2009-06-04, 12:06

Tyckte tvärtom. Äntligen ett par spel som kan få mig att damma av min Wii. Nya super mario 2-D verkar ju vara fantastiskt. Little big planet sög ju röv för att kontrollen var så sjukt dålig.

krebbe
2009-06-04, 12:19

Nintendo kom även med Galaxy 2, nytt Zelda till Wii samt nytt Metroid. Tror det är få som är inne i spelvärlden och är relativt neutrala mellan konsollerna som skulle kalla Nintendos presskonferans "tråkig".

http://www.penny-arcade.com/images/2009/20090603.jpg

Prankie
2009-06-04, 12:36
hahaha, är de seriös. Microsoft kommer med natal och nintendo kommer med pulsmätare. :D

AWESOME PULSE DUDE! KEEP PUMPING!

Granatgiraffen
2009-06-04, 12:41
hahaha, är de seriös. Microsoft kommer med natal och nintendo kommer med pulsmätare. :D

Fast å andra sidan kommer natal floppa så jävla hårt. Hur tänkte dom?

krebbe
2009-06-04, 12:43

Hehe, jadu, valet med en pulsmätare kan man ju ifrågasätta. Dock seristrippen jag postade var ju för att belysa Metroid, inte pulsmätaren =)

Sedan ur ett mer allmänt hälso och företagsperspektiv så tror jag att pulsmätaren var ett ganska bra val. Om jag inte minns helt fel var Wii fit ett av de spelen som sålde mest under 2008. Pulsmätaren kan ses som ett bra kompliment till detta. Att det får folk att vilja röra på sig är ju bara ett bonus.

krebbe
2009-06-04, 12:49
Kan tilläggas att enligt Wikipedia sålde Wii fit sålt 18.22 miljoner exemplar. Detta är nästan lika mycket som TOTALT sålda PS3:or eller dubbelt så många som Halo 3.

Så jag tror nog inte att det var en dum ide med Pulsmätaren =)

kalajset
2009-06-04, 12:52
Måste faktiskt säga att man blir lite sugen på Wii, (som komplement till PS3:an, naturligtvis). Den har en del som talar för den, som just nämda nya Metroid och Mariospelen t ex. Lägg till den uppenbara "partyfaktorn", och tjaa, kan mycket väl bli en sådan för egen del så småningom. Framförallt: Vem kan motstå dessa underbara toner:

fURtgR8kKP4

:D (Spelet ser faktiskt jäkligt roligt ut också, älskar klassisk 2-d).

(Idag släpps även FFVII till PS3:an genom PSS, - ja, den gamla hederliga versionen alltså, för de som missat det).

AmericanDragon
2009-06-04, 13:02
nytt Zelda till Wii samt nytt Metroid. Tror det är få som är inne i spelvärlden och är relativt neutrala mellan konsollerna som skulle kalla Nintendos presskonferans "tråkig".

Jag är absolut ingen fanboy till någon konsol. Glömde ju visst att det är obligatoriskt att vara intresserad av spel så länge de heter Zelda, Mario eller Metroid. Har spelat det mesta och tro mig, jag vet vad bra spel är. Men bara för det är ett nytt Metroid så är det inte ett måste att spelet kommer vara bra?

Anledningen till att jag tyckte presskoferensen var tråkig finns i vad du precis skrev:
"Galaxy 2, nytt Zelda till Wii samt nytt Metroid". Spel vi redan sett förut. Jag kan även lägga till fler spel som de pratade om: Resident Evil, Mario Kart och Wii Fit. Ge oss nånting nytt och fräscht som vi inte sett förut istället. Nintendo har aldrig varit dåliga på den kreativa sidan så därav en liten besvikelse på vad de visade upp.

Men det kanske är jag som är kräsen, vad vet jag. Eller så är det du som äter upp det mesta.

krebbe
2009-06-04, 13:19
Jag är absolut ingen fanboy till någon konsol. Glömde ju visst att det är obligatoriskt att vara intresserad av spel så länge de heter Zelda, Mario eller Metroid. Har spelat det mesta och tro mig, jag vet vad bra spel är. Men bara för det är ett nytt Metroid så är det inte ett måste att spelet kommer vara bra?

Anledningen till att jag tyckte presskoferensen var tråkig finns i vad du precis skrev:
"Galaxy 2, nytt Zelda till Wii samt nytt Metroid". Spel vi redan sett förut. Jag kan även lägga till fler spel som de pratade om: Resident Evil, Mario Kart och Wii Fit. Ge oss nånting nytt och fräscht som vi inte sett förut istället. Nintendo har aldrig varit dåliga på den kreativa sidan så därav en liten besvikelse på vad de visade upp.

Men det kanske är jag som är kräsen, vad vet jag. Eller så är det du som äter upp det mesta.

Mjae, ja förstår din poäng, MEN faktum är att just de där 3 serierna har aldrig misslyckats. Genuin kvalite rakt igenom(bortsätt from ett par gamla zelda spel till intellivision?)

Det är därför jag, och de flesta andra spelare som varit med ett tag blir exalterade när några av dessa titlar dyker upp. Även om de har gjorts förut så är det fortfarane riktigt bra spel.

Kan dra en liten paralell med en annan stor serie i dagsläget, God of war. Vi har (snart) 3 spel varav alla är exakt likadana, med undantag för grafiken. Man springer på en förutbestämd väg och button mashar igenom fienderna.

Jämnför det med utvecklingen som Mario serien har tagit, eller Metroid, eller Zelda. Samma grundstory, men gameplayet är relativt innovativt varje gång. Personligen föredrar jag beprövade koncept med innovativa ideer, än samma spel med snyggare grafik.

Sedan är ju givetvis allt sådant här subjektivt. Jag kan inte sitta och säga att något är fakta, bara komma med mina tankar om det.

Granatgiraffen
2009-06-04, 13:36
Galaxy 2 ser ju fantastiskt roligt ut det med.
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-super-mario/50298

hm. Musiken är så att man blir glad också.

willis
2009-06-04, 13:49
Nintendo hade den tråkigaste presskonferensen på många år.

Nej, det hade dom förra året då dom bara stog och snacka siffror i 1,5h.

AmericanDragon
2009-06-04, 14:29
Kan dra en liten paralell med en annan stor serie i dagsläget, God of war. Vi har (snart) 3 spel varav alla är exakt likadana, med undantag för grafiken. Man springer på en förutbestämd väg och button mashar igenom fienderna.

Håller med. GoW-serien ger ingen erektion längre. Men bara för det är en uppföljare betyder det inte att spelet inte är roligt. Detta gäller även med Nintendos spel. Fast på stora mässor som E3 är det skönt att få se nya idéer och skapelser. Varken Metroid eller God of War är roligt att se om och om och om igen.

Får hoppas på roligt nästa år!

Nej, det hade dom förra året då dom bara stog och snacka siffror i 1,5h.

Hmm, jaså? Som jag minns det presenterade dom lika många spel förra året som detta år.

kalajset
2009-06-04, 23:27
Här är ett annat spel som jag hoppas starkt på, och som jag vill ska släppas snarast möjligt öven PSN, (det är detta och Fat Princess som jag går runt och hoppas ska få releasedatum satte varje dag nu).

SgFxIopLANU

Kommer till PS3, PC, och även 360, (som ev. verkar få lite extramaterial).

Ser riktigt mysigt ut, underbara miljöer!. *cupid*

Scratch89
2009-06-05, 08:49
Det ser riktigt trevligt ut, kalajset. Uppbyggt som ett gammalt plattformsspel, fast med betydligt snyggare grafik.

kalajset
2009-06-05, 09:10
Det ser riktigt trevligt ut, kalajset. Uppbyggt som ett gammalt plattformsspel, fast med betydligt snyggare grafik.

Yes! - Plattformsspel håller än, tycker det är kul att de fått en liten uppsving nu det senaste. Tempot ska tydligen vara ganska "lagomt" också, (inget fel på t ex Sonic, men...). Det ska ingå en hel del pusselinslag och liknande. Räknar kallt med att slutprodukten blir som en slags blandning mellan Lost Vikings, Prince Of Perisa, (förhoppnigsvis utan alla "springa-tillbaka-element"), och Golden Axe. Grafiken ser verkligen underbar ut, och om musiken håller samma klass som i trailern rakt igenom, kommer detta bli ett kanonspel.

Tyvärr är inget releasedatum satt än vad jag vet, men det borde dyka upp i sommar om jag förstått rätt, och då som en nedladdningsbar titel till ett, förhoppnigsvis, hyffsat pris.

Scratch89
2009-06-05, 09:30
Jag tyckte det påminde lite om Little Big Planet också.

snej
2009-06-05, 11:36
wii - hälsa hem.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/th8_zKa0DKk&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/th8_zKa0DKk&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Snobbe
2009-06-05, 11:51
Vet faktist inte om någon skrivit det men SC2 är announcat att det kommer ut i jul. Kommer bli ett sjukt bra spel tror jag hoppas att det är i samma klass som SC o wc3.

Kimball
2009-06-05, 12:20
wii - hälsa hem.

Fast, det som gör wii tilltalande är ju ändå inte kontrollerna i sig utan gemenskaps/party-faktorn. Hur många kul 4-player spel har ps3/xbox 360?

Kimball
2009-06-05, 12:24
Måste faktiskt säga att man blir lite sugen på Wii, (som komplement till PS3:an, naturligtvis). Den har en del som talar för den, som just nämda nya Metroid och Mariospelen t ex. Lägg till den uppenbara "partyfaktorn", och tjaa, kan mycket väl bli en sådan för egen del så småningom. Framförallt: Vem kan motstå dessa underbara toner:

:D (Spelet ser faktiskt jäkligt roligt ut också, älskar klassisk 2-d).

(Idag släpps även FFVII till PS3:an genom PSS, - ja, den gamla hederliga versionen alltså, för de som missat det).

Oj ett SMB med 4 player coop?! Optiiiiiiiiiiiiiii :D

snej
2009-06-05, 16:20
Fast, det som gör wii tilltalande är ju ändå inte kontrollerna i sig utan gemenskaps/party-faktorn. Hur många kul 4-player spel har ps3/xbox 360?

Tittade du på hela klippet? Med den banbrytande teknologin så kommer det antagligen att komma helt nya spelupplägg jämfört med dom som finns idag till ps3. Wii är ju ljusår efter grafiskt, och deras sensorteknik i kontrollerna är ju heller inte i närheten av den som visas upp på sonymässan. Det lär garanterat komma spel som konkurrerar med wii´s upplägg. Nu är ju wii betydligt billigare iof vilket säkert lockar en viss publik.

Prankie
2009-06-06, 13:08
8gj-iSG9oLA

When you insert your finger... into the inner world of your body, this will please you with a depth that might surprise you! I very much look forward to that day." Satoru Iwata

Pratar han möjligen om en butthole add-on till vitality sensor? :D

Granatgiraffen
2009-06-06, 13:55
[QUOTE=snej;3708723]wii - hälsa hem.
QUOTE]

Alltså Wii släpptes för 3 år sedan eller så?! Nästa generations konsoler kommer ju att släppas när det här kommer ut på marknaden. Perspektiv är bra att ha.

snej
2009-06-06, 14:47
[QUOTE=snej;3708723]wii - hälsa hem.
QUOTE]

Alltså Wii släpptes för 3 år sedan eller så?! Nästa generations konsoler kommer ju att släppas när det här kommer ut på marknaden. Perspektiv är bra att ha.

Den här kontrollen ska släppas till ps3, inte ps4. Alltså inte ~5 år fram i tiden, så nintendo lär knappast hunnit släppa en ny konsoll tills dess heller. Den är ju framtagen för att konkurrera med wii.

MrBurner
2009-06-06, 15:14
Här är ett annat spel som jag hoppas starkt på, och som jag vill ska släppas snarast möjligt öven PSN, (det är detta och Fat Princess som jag går runt och hoppas ska få releasedatum satte varje dag nu).

Kommer till PS3, PC, och även 360, (som ev. verkar få lite extramaterial).

Ser riktigt mysigt ut, underbara miljöer!. *cupid*

Sedan jag såg något om det för första gången så har jag förknippat det spelet med The Lost Vikings, jag lär väl knappast vara ensam om det väl?

Sedan måste jag säga att jag älskar Natal men det är endast om den kan leverera efter de ambitioner de har.
Annars verkar Sonys produkt som är i tidigt stadie mest funktionabel och tack vare PS3:ans "muskler" så kan den bli en riktig vinnare :)

Men vinnarn i år är banne mig allt som kommer i Monkey Island-serien, där är jag banne mig ett stort fan.
Nu... Mat.

Civilrätt
2009-06-06, 17:12
Fungerar Rockband:s trummor till Ps2 till Metallica eller måste man har world tours trummor?

Lasse Kongo
2009-06-07, 15:53
Uncharted 2 så bra det kommer bli, vs är så kul, men coop aaah känns som det kan bli bland det bättre jag lirat i coop, sp vet jag redan kommer äga!

Håller på med red faction guerrilla annars, helt ok sp gaaalen mp xD

snej
2009-06-08, 07:01
Killzone 2 multiplayer är helt vansinnigt beroendeframkallande. Det roligaste, intensivaste mest actionfyllda onlinespel jag någonsin spelat, helt jävla galet. De är inte bra de här jag satt 9 timmar i sträck igår (med matpaus i 30 min ca). När jag gick o la mej så såg jag gubbar springa och skjuta överallt, har drömt om spelet hela natten med. Hahaha det kan ALDRIG vara bra :) Tur det är måndag nu igen så rutinerna är tillbaks.

JockeKillen
2009-06-08, 14:16
beställde ganska nyss fable 2 + xbox live guldmedlemskap. Det ska bli kul att se om dom lyckats göra fable 2 lika roligt som ettan samt om dom gjort det längre.

Albatross
2009-06-08, 16:31
Jag blir ganska arg på Trash Panic. Det är svårt. Mycket svårt. Alltså, arg. Det är bra skit dock. Men... man blir arg. Som fan.

Lasse Kongo
2009-06-08, 19:19
Killzone 2 multiplayer är helt vansinnigt beroendeframkallande. Det roligaste, intensivaste mest actionfyllda onlinespel jag någonsin spelat, helt jävla galet. De är inte bra de här jag satt 9 timmar i sträck igår (med matpaus i 30 min ca). När jag gick o la mej så såg jag gubbar springa och skjuta överallt, har drömt om spelet hela natten med. Hahaha det kan ALDRIG vara bra :) Tur det är måndag nu igen så rutinerna är tillbaks.

Kan bara hålla med, striderna är så intensiva så man blir utmattad, runt toaletterna inne på Radec har det en tendens att konstant vara kaos :D

Lasse Kongo
2009-06-08, 19:20
Jag blir ganska arg på Trash Panic. Det är svårt. Mycket svårt. Alltså, arg. Det är bra skit dock. Men... man blir arg. Som fan.

Spelet verkar vara just.... trash...

Civilrätt
2009-06-08, 21:08
va glad jag är att jag köpte ett ps2 tillhörande Rockband (1+2) igen, sjukt skoj :D

rockbell
2009-06-09, 11:58
Såg detta hos en kompis häromdagen. Såg riktigt skojjigt ut faktiskt!

http://www.us.playstation.com/PS3/Games/Fat_Princess

Rahf
2009-06-09, 12:03
Såg detta hos en kompis häromdagen. Såg riktigt skojjigt ut faktiskt!

http://www.us.playstation.com/PS3/Games/Fat_Princess

Jag tog upp det för någon månad sen ;). Det finns en quick look hos Giant Bomb. De visar ungefär 15-20 minuters speltid.

rockbell
2009-06-09, 12:59
Jag tog upp det för någon månad sen ;). Det finns en quick look hos Giant Bomb. De visar ungefär 15-20 minuters speltid.

Men det har ju inte släppts än. Hade dom en betatest ute först eller?

Finns massa videor på gametrailers.com också.

krellik
2009-06-09, 13:09
Jag är glad att sony och microsoft släpper de här tillbehören till sina nuvarande konsoler, på så sätt kan de ju rimligtvis göra en rimlig utvärdering av vad som fungerar och vad som behöver förbättras till nästa generation konsoler.

Rahf
2009-06-09, 13:11
Men det har ju inte släppts än. Hade dom en betatest ute först eller?

Finns massa videor på gametrailers.com också.

Antar det. Glid in på Giant Bomb om du vill ha det med kommentarer etc.

rockbell
2009-06-09, 13:20
Antar det. Glid in på Giant Bomb om du vill ha det med kommentarer etc.

Den där Giant Bomb sidan var inte mycket att hurra för. Titta här nästa gång:

gametrailers.com

Rahf
2009-06-09, 13:23
Omdesignad för E3 ;). Inte så svårt att göra en sökning. Dessutom tycker jag om de journalister som driver den sidan, de är lättsamma och har en skön attityd.

MrBurner
2009-06-09, 13:55
beställde ganska nyss fable 2 + xbox live guldmedlemskap. Det ska bli kul att se om dom lyckats göra fable 2 lika roligt som ettan samt om dom gjort det längre.

Ojoj, Fable II är i en helt annan liga säger jag bara. Grymt mycket bättre.

JockeKillen
2009-06-09, 17:35
fan va gött, håller tummarna för att det ramlar ner i brevlådan imorn.

Civilrätt
2009-06-09, 17:44
Vilken gitarr är att föredra till ett Ps2? Har den från Rockband men tycker den är så sjukt "svampig"?

Wao
2009-06-09, 17:46
Jag gillar World Tour gitarren bättre än föregångarna. Den är lite större och tyngre och sitter bättre i knät.

ryss
2009-06-09, 17:52
Något tips på vad man kan införskaffa sig till xboxet? de senaste spelen jag spelet är typ: Resident Evil 5, Bionic Commando, UFC 2009 undisputed, Colin McRae Dirt, sen lite andra men kommer inte på just nu :)

kalajset
2009-06-09, 18:00
Prototype, Ghostbusters, och nya Call Of Juarez släpps i dagarna, (multiplattform allihop). Tror alla tre kan vara helt OK, Prototype är hypat, Ghostbusters likaså, (och har dessutom fått bra betyg i de rescensioner som börjat trilla in), och Call Of Juarez 1 tyckte åtminstone jag var riktigt kul när det begav sig. :)

He-man
2009-06-09, 18:02
Jag är glad att sony och microsoft släpper de här tillbehören till sina nuvarande konsoler, på så sätt kan de ju rimligtvis göra en rimlig utvärdering av vad som fungerar och vad som behöver förbättras till nästa generation konsoler.

Vad är det för tillbehör?

Lasse Kongo
2009-06-10, 15:56
Prototype, Ghostbusters, och nya Call Of Juarez släpps i dagarna, (multiplattform allihop). Tror alla tre kan vara helt OK, Prototype är hypat, Ghostbusters likaså, (och har dessutom fått bra betyg i de rescensioner som börjat trilla in), och Call Of Juarez 1 tyckte åtminstone jag var riktigt kul när det begav sig. :)

Blev erbjuden att köpa prototype idag... skulle inte ens ta i det med tång.

kalajset
2009-06-11, 00:12

Jag är inte heller så sugen på spelet, men det har fått ganska hyffsade betyg this far :/

Men, jag har själv hursomhelst aldrig provspelat/orkat läsa något större om det, vad är det som gör det sämre än t ex InFamous egentligen? - Jag tycker helt enkelt det ser sämre ut/verkar tråkigare, men det är ju högst subjektivt.

Hoppas förövrigt det kommer något kul på PSN imorgon, är sugen på något nytt, bra PSN-lir att spela snarast. (Battlefield 1943 ser förövrigt ut att släppas den 25:e).

Civilrätt
2009-06-11, 06:50
Jag är inte heller så sugen på spelet, men det har fått ganska hyffsade betyg this far :/

Men, jag har själv hursomhelst aldrig provspelat/orkat läsa något större om det, vad är det som gör det sämre än t ex InFamous egentligen? - Jag tycker helt enkelt det ser sämre ut/verkar tråkigare, men det är ju högst subjektivt.

Hoppas förövrigt det kommer något kul på PSN imorgon, är sugen på något nytt, bra PSN-lir att spela snarast. (Battlefield 1943 ser förövrigt ut att släppas den 25:e).

spelat det i några timmar, är helnöjd. Spelet är liksom en fin blandning av Crackdown och Gta, men med massa mer våld, riktigt kul faktiskt.

Civilrätt
2009-06-11, 06:51

varför?

Rackham
2009-06-11, 11:00
spelat det i några timmar, är helnöjd. Spelet är liksom en fin blandning av Crackdown och Gta, men med massa mer våld, riktigt kul faktiskt.

Ah, äntligen massa mer våld än GTA ;)

Har ingen aning, säkert bra spel :thumbup:

snej
2009-06-11, 17:48
Kan bara hålla med, striderna är så intensiva så man blir utmattad, runt toaletterna inne på Radec har det en tendens att konstant vara kaos :D

HAHA ja fyfan, radec academin är helt vansinnig. Gott en match till så får jag ''airsupport'' abilitiyn hos min tactician :) Nu ska här dödas!

Lasse Kongo
2009-06-11, 20:23
HAHA ja fyfan, radec academin är helt vansinnig. Gott en match till så får jag ''airsupport'' abilitiyn hos min tactician :) Nu ska här dödas!

Va har du för psn?

Köpte nya kartorna idag, en har en stor storm/tryckvåg/atombomb? som kommer ibland, är man utomhus då är det natti xD

Köpte även Big Surf Island, härlig updatering idag, just det red faction guerrillas mp är badass, sjukt kul!

snej
2009-06-12, 17:48
Va har du för psn?

Köpte nya kartorna idag, en har en stor storm/tryckvåg/atombomb? som kommer ibland, är man utomhus då är det natti xD

Köpte även Big Surf Island, härlig updatering idag, just det red faction guerrillas mp är badass, sjukt kul!

Nice, köpte oxå precis de nya kartorna! Laddar ner nu =) Köpte steel & titanium med för ett tag sedan men det är ju aldrig någon som lirar med dessa kartor, fattar inte varför? Jag brukar iof spela i warzone eller likande server med ~30 spelare och som kör samtliga banor.

Men jag tycker att det borde vara rätt många som köpt till tilläggskartorna som vill köra med dem? Inte sett en enda server som kör dom än. Visst man kan ju starta ett eget spel och hoppas det joinar lite folk men det är ju som roligast när det är iaf 20+ spelare!

btw mitt psn är ''snej81''!

Pez
2009-06-13, 00:04

Ah, äntligen massa mer våld än GTA ;)

Har ingen aning, säkert bra spel :thumbup:

Prototype är görskoj, i alla fall de 4 timmar jag lirat än så länge.

Skön mix av en hög action och lite smyg. GTA/Crackdown samt lite Wolverine inblandat = hack/slash-sandbox av bra kvalla.

Civilrätt
2009-06-13, 09:22
Prototype är görskoj, i alla fall de 4 timmar jag lirat än så länge.

Skön mix av en hög action och lite smyg. GTA/Crackdown samt lite Wolverine inblandat = hack/slash-sandbox av bra kvalla.

Absolut.

Spelar nu i cirka 12h, förstår inte gnäll man läser om på olika "sidor" angående grafiken, nu spelar jag inte på konsoll utan på pc och min grafik är då riktigt riktigt snyggt.

Så sjukt läckra "powers" man får efter diverser inköp, slakt är nästan ett för snällt ord att använda. Förkortat kan man säga att prototype är ett riktigt bra sandbox-spel med blandningar av crackdown,GTA,Spiderman och med diverse droger inblandade.

Albatross
2009-06-13, 15:22
Strax pressat alla offline trophys i UFC. En patch så online inte är misär så är det att köra där också. Kanske skulle ta och klara Eternal Sonata och inFamous tills dess...

coxie
2009-06-13, 15:36
Spelat lite Prototype och det är roligt som fan men enformigt.

Får se om jag tröttnar innan jag spelat igenom det.

coxie
2009-06-13, 19:15
Nu några timmar senare så måste jag säga att jag är fast. Förbannat roligt att slakta hundratals med oskyldiga människor för att locka till sig lite armékillar.

Lite tråkiga miljöer och torftig grafik men kontrollen tycker jag är stabil efter några timmar.

Snobbe
2009-06-13, 19:38
Hört sjukt mycket om det tankade hem det idag ska testa inatt.

Anton Fräs
2009-06-14, 00:00
Valet står mellan inFAMOUS och Prototype för egen del. It´s a tough one.. Någon som spelat båda och kan ge ett omdöme?

FillilutteN
2009-06-14, 19:36
Rätt häftigt. Jag kollade på en intervju med Steve Jobs och Bill Gates igår. Då lade jag märke till att Gates pratade om det som idag kallas Project Natal redan 2007.

Laddade upp det här -
http://www.youtube.com/watch?v=CUeOeZFwDV8

Civilrätt
2009-06-14, 19:42
Funderar att köpa en 360...igen.. Valet står mellan att köpa UFC eller RE5, vad anses folket?

coxie
2009-06-14, 19:43
Funderar att köpa en 360...igen.. Valet står mellan att köpa UFC eller RE5, vad anses folket?

RE5 inget snack om saken.

Albatross
2009-06-14, 20:19

Beror väl på vad du gillar. UFC är sjukt skoj med polarna. Har nog pressat en 15-20 timmar singleplayer, sen om de kunde patcha online så kan man lätt lägga en 50 timmar där.

rockbell
2009-06-14, 20:38
RE5 inget snack om saken.

RE5. Bästa spelet jag spelat sen Fallout 3. Enormt bra.

UFC är kul men inte värt pengarna IMHO.

Anton Fräs
2009-06-14, 20:52
RE5. Bästa spelet jag spelat sen Fallout 3. Enormt bra.

UFC är kul men inte värt pengarna IMHO.

RE5 är verkligen svinbra. Snart klarat det på alla nivåer och shit vad tid jag lagt på det spelet! Ett givet köp!

Snobbe
2009-06-14, 21:22
Spelat prototype lite har inte direkt kört det mycket testat lite osv. Jag måste nog säga att jag föredrar GTA om man jämnför med att gå runt o slakta folk på stan spel typ. arme gubbarna försvinner rätt fort eller ja dom tar typ slut o sen måste man fixa fram dem igen genom polis.

coxie
2009-06-14, 22:49
Spelat prototype lite har inte direkt kört det mycket testat lite osv. Jag måste nog säga att jag föredrar GTA om man jämnför med att gå runt o slakta folk på stan spel typ. arme gubbarna försvinner rätt fort eller ja dom tar typ slut o sen måste man fixa fram dem igen genom polis.

Nu vet jag inte hur långt du spelat men det blir helt anorlunda när man börjar fightas mot monster och då blir det ganska svårt ibland.

hahavaffan
2009-06-14, 22:51
Webhallen tar 279 spänn för en Guitar hero 3-gitarr, som passar till PC. Visst borde det funka utmärkt att "köpa" spelet online och lira med den gitarren?

Scratch89
2009-06-14, 22:58
Tyckte ni verkligen att RE5 var så bra? Jag tappade intresset totalt efter att ha klarat ut det en gång på Single Player. Det enda som fanns kvar var mercsen, och jag orkade inte riktigt med det. Bästa mercsen var i RE 3: Nemesis, där man fick kuta genom i princip hela Racoon City.

Trance
2009-06-14, 23:19
Webhallen tar 279 spänn för en Guitar hero 3-gitarr, som passar till PC. Visst borde det funka utmärkt att "köpa" spelet online och lira med den gitarren?

Varför så snål?

Sebbe_H
2009-06-14, 23:24
Varför så snål?

Det är inte inkomsterna som gör en rik, det är utgifterna.

kalajset
2009-06-14, 23:29
Tyckte ni verkligen att RE5 var så bra? Jag tappade intresset totalt efter att ha klarat ut det en gång på Single Player. Det enda som fanns kvar var mercsen, och jag orkade inte riktigt med det. Bästa mercsen var i RE 3: Nemesis, där man fick kuta genom i princip hela Racoon City.

Well, bästa spelet i år hittills enligt eget tycke, (och då var jag väldigt tveksam i början som du kanske minns). Har platinum på det, men kommer troligen ändå köra igenom det en gång till split screen med en kompis i dagarna. :thumbup:

Det är grymt kul att panga "zombies" dagarna i ända, härlig spelkänsla, och mycket bra nivådesign. Jag tröttande faktiskt fortare på Killzone 2 t ex än RE5. Sedan är det klart att det som verkligen gjorde det riktigt jäkla svinkul var co-op online, helt klart. En vän online, med head set, på lite svårare svårighetsgrad är underbart skoj helt enkelt!.

coxie
2009-06-14, 23:43

Jag gillar inte att nöta på konsol, skulle vara ett RPG isåfall. Ska man spela igenom något av årets spel en gång så är det utan tvekan RE5.

Scratch89
2009-06-15, 00:04
Själv är jag jävligt sugen på Fallout 3-kitet som kommer inom en snar framtid.

kalajset
2009-06-15, 00:11
Själv är jag jävligt sugen på Fallout 3-kitet som kommer inom en snar framtid.

Ja jäklar, vet du när det släpps? Spelade ju aldrig spelet när det släpptes, men att slå till på ett mega-hyper-pro-pack på en gång är ganska lockande.

Annars passar jag på och tipsar om detta till alla PS3-ägare:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=60892&traff=1

Alone In The Dark: Inferno för 99:- på webhallen. Spelet fick ju uselt betyg till 360, men sedan gjordes det om till PS3:an, och lyckades iaf få hyffsade betyg överlag. Kört demot själv, (finns på Playstation Store), och till detta priset tycker iaf jag det verkar väldigt prisvärt. Blir nästa köp helt klart för egen del.

Anton Fräs
2009-06-15, 03:31

Det är co-op som gör det magiskt. Jag har mer eller mindre enbart lirat det med min närmaste vän. Det ger en verkligen möjlighet att teamplaya på ett underbart sätt, speciellt på proffesional då det faktiskt är hyfsat svårt och man måste spela bra och effektivt för att inte få pissiga stats :)

Scratch89
2009-06-15, 08:09
Ja, co-op var roligt, men det är svårt att behöva tajma med en kompis. Jag vill spela på de konstigaste tiderna.

Solros
2009-06-15, 08:52
Ja, co-op var roligt

Tyckte inte du att co-op var skit?

Scratch89
2009-06-15, 09:30
Tyckte inte du att co-op var skit?

Det vet jag inte. Har jag sagt det? Jag gillade inte mercsen däremot. Co-op var roligt att spela över nätet, men split screen var bökigt.

Scratch89
2009-06-15, 09:33
Ja jäklar, vet du när det släpps? Spelade ju aldrig spelet när det släpptes, men att slå till på ett mega-hyper-pro-pack på en gång är ganska lockande.

Alone In The Dark: Inferno för 99:- på webhallen. Spelet fick ju uselt betyg till 360, men sedan gjordes det om till PS3:an, och lyckades iaf få hyffsade betyg överlag. Kört demot själv, (finns på Playstation Store), och till detta priset tycker iaf jag det verkar väldigt prisvärt. Blir nästa köp helt klart för egen del.
Ingen aning när det släpps, men jag har hört att det ska komma i slutet av sommaren.

Kul att du nämner Alone In The Dark. Jag hade tänkt att ha en demolednaddardag idag, då jag inte varit ute på nätbutiken på väldigt länge. Det är ett av spelen jag tänkt testa.

Scratch89
2009-06-15, 11:17
Nu vet jag att jag är efter men jisses vad Fat Princess verkar lovande! Om de håller det enkelt och inte komplicerar saker så kan det bli årets spel.

Solros
2009-06-15, 11:24
Det vet jag inte. Har jag sagt det? Jag gillade inte mercsen däremot. Co-op var roligt att spela över nätet, men split screen var bökigt.

Men vafan? Co-op? Måste alla spel som kommer bli som nån jävla Gears Of War-skit?

Någon mer som kör nya Burnout, Surf Island?

Scratch89
2009-06-15, 11:44
Men det där var ju innan jag testat det. :D

Det var över förväntan, vilket jag troligen skrivit senare i tråden. Problemet är väl att många av de spel som kommit på sistone haft en multiplayerdel utan någon funktion.

Civilrätt
2009-06-15, 12:34
Bf - Bad Company, bra eller kacka?

kalajset
2009-06-15, 13:44
Nu vet jag att jag är efter men jisses vad Fat Princess verkar lovande! Om de håller det enkelt och inte komplicerar saker så kan det bli årets spel.

Ja, det har en hel del att leva upp till gällande den hype som nu är, minst sagt. Det ska släppas i slutet av juni på PSS, så länge de håller priset rätt också, (vilket de nog lär göra just med tanke på "formatet"), så är det som upplagt för succé.

(Blir till att varva Fat Princess tillsammans med Battlefield 1943 som ska släppas ungefär samtidigt på PSS, - PSS är just nu i högform!). Såvitt jag vet släpps FP nästa vecka i japan, och med lite tur får vi i Europa det då också, annars blir det naturligtvis veckan efter det. (Då ska även BF1943 komma).

Lasse Kongo
2009-06-15, 18:56
Någon mer som kör nya Burnout, Surf Island?

I do, snacka om ett spel som håller länge!

Scratch89
2009-06-15, 18:56
På tal om demon och PSS, så testade jag och en kompis att lira lite Overlord 2 förut. Ja... det var ett udda spel. :D Riktigt tufft dock, och jag såg att man kan köpa det första spelet för dryga hundringen på Webhallen. Jag tyckte att upplägget och humorn påminde en hel del om Dungeon Keeper.

Lasse Kongo
2009-06-15, 18:58

Fick aitdi+ett annat för 99 idag, dock inbytta i en kampanj redan haha

Wao
2009-06-15, 18:59
Lyckades få hem InFamous demot häromdagen. Var det bara för mig som allt var på franska? Blev smått fundersam när jag skulle lira lite och alltid gick utanför området och failade.

De nya låtarna till gh4 är dock svinbra. Speciellt The Devil Wears Prada

Glen
2009-06-16, 22:33
Ok efter som man är har jag börjat med Fallout 3 till Xbox, har hunnit lira ett par timmar (har just varit på radiostationen och snackat med Three Dog). Tycker det är schysst även om det är lite enformigt och att färgsättningen stör mig rätt mycket. I vilket fall:

-Alla prylar man kan hitta som inte är vapen/ammunition/kläder, vad ska man med dom till? Kan man hitta på roliga grejer med dom eller det bara skräp typ?

-Hunden, var i hela världen hittar man den? Jag känner mig redo för ansvaret nu men den vägrar dyka upp.

Nordenator
2009-06-16, 22:42
Ok efter som man är har jag börjat med Fallout 3 till Xbox, har hunnit lira ett par timmar (har just varit på radiostationen och snackat med Three Dog). Tycker det är schysst även om det är lite enformigt och att färgsättningen stör mig rätt mycket. I vilket fall:

-Alla prylar man kan hitta som inte är vapen/ammunition/kläder, vad ska man med dom till? Kan man hitta på roliga grejer med dom eller det bara skräp typ?

-Hunden, var i hela världen hittar man den? Jag känner mig redo för ansvaret nu men den vägrar dyka upp.

Det finns schematics för vapen, minor och liknande som kräver diverse skräp man samlar på sig. Personligen körde jag bara igenom main storyn så testade inga, men de finns garanterat beskrivna på wikin (vault). Nu spelade jag visserligen PC-versionen, men antar att det är same shit, different platform. Tänkte spela sidouppdragen senare efter jag klarat ut det, men det blev som aldrig av.

Scratch89
2009-06-16, 22:50
Vissa saker kan du som nämnt göra tuffa vapen av. Det handlar om allt från armborstliknande vapen till eldkastare. Rätt neat om man lyckas få tag på ritningarna.

En hel del grejer kan du samla för att sälja vidare för massor av pengar.
- Hittar du böcker som heter "Pre-war book" så kan du spara dem och sälja för hundra (100!) caps hos en Brotherhood of steel-dam senare i spelet.
- Scrap metal kan du sälja till den gamla mannen inne i vattenomsättningshuset för 10 caps styck.

Det är säkert något mer jag glömt. Men 90% av det man hittar är rätt så värdelöst att plocka upp.

willis
2009-06-16, 23:28
Dogmeat, hunden, hittar du vid Scrapyard som ligger nordöst från Vault 101 eller söder om the minefield (Moira skickar dig till minfältet om du hjälper henne med the wasteland survival guide)

Fasen vad trött man är på att lyssna på GNR i slutet av spelet.

So bongo, bongo, bongo I dont want to leave the congo
Oh no no no no no
Bingle, bangle, bungle Im so happy in the jungle I refuse to go

rockbell
2009-06-18, 11:28
Split-screen Co-op är ju det roligaste NÅGONSIN med tv-spel. inget slår att kämpa emot folk med en kompis i soffan. tusen gånger roligare än att sitta ensam, köra co-op online eller liknande.

tröttnat på vanliga spel nu så köper nästan bara co-op-spel nu.
(och fallout 3 då <3 )

moue
2009-06-18, 13:34
Split-screen Co-op är ju det roligaste NÅGONSIN med tv-spel. inget slår att kämpa emot folk med en kompis i soffan. tusen gånger roligare än att sitta ensam, köra co-op online eller liknande.

tröttnat på vanliga spel nu så köper nästan bara co-op-spel nu.
(och fallout 3 då <3 )

har du tips på några bra till xbox?

körde re5 för ett tag sedan och när jag skulle spela army of two så kändes det inte så jäkla häftigt faktiskt.

Ch4rles
2009-06-18, 13:52
Kan tipsa om att det idag är ett erbjudande om 1 månads Xbox Live för 10kr. Kom ihåg bara att avsluta innan månaden är över, annars får man automatiskt en ny månad (som man måste betala för)

Scratch89
2009-06-18, 14:01
Varför tar Xbox betalt för sin internetfunktion?

Ch4rles
2009-06-18, 14:17

För att Microsoft är ett vinstdrivande företag, och folk är beredda att betala för tjänsten. Helt enkelt. Dessutom tjänar de inte speciellt mycket på att sälja konsoller. Läste att de nu säljer dem nära självkostnadspriset, och att det är på Xbox Live de gör vinst.

Det är ju inte heller gratis att tillhandahålla servrar och underhålla dem.

Civilrätt
2009-06-18, 14:33
Satan i gatan vad kul det var med Bad Company online, synd bara att jag inte får mitt headset att funka? helt nytt men kan endast lyssna och inte säga något i skiten....och jag som ville testa vara en äkta gejgamer när sambon inte är hemma :)

Scratch89
2009-06-18, 14:48
För att Microsoft är ett vinstdrivande företag, och folk är beredda att betala för tjänsten. Helt enkelt. Dessutom tjänar de inte speciellt mycket på att sälja konsoller. Läste att de nu säljer dem nära självkostnadspriset, och att det är på Xbox Live de gör vinst.

Det är ju inte heller gratis att tillhandahålla servrar och underhålla dem.

Sant, men konkurrenten behöver inte ta betalt för det, och de säljer väl till och med sina konsoler med förlust? Jag tycker i alla fall att det är rätt så sug att behöva betala månadsavgifter när man väl har köpt sin konsol.

Civilrätt
2009-06-18, 15:03
Måste man ställa in någonstans i xboxen om man skall kunna snacka i headsetet? Hör som sagt andra men kan ej prata själv (mute är ej på knappen)

Sir Anselm
2009-06-18, 16:22
Sant, men konkurrenten behöver inte ta betalt för det, och de säljer väl till och med sina konsoler med förlust? Jag tycker i alla fall att det är rätt så sug att behöva betala månadsavgifter när man väl har köpt sin konsol.

Jag tycker helt klart det är värt det, trots att jag inte spelar så mycket online...

Ch4rles
2009-06-18, 18:35

Klart det hade varit trevligare för konsumenten om det var gratis, men ur företagssynpunkt är det väl bara dumt att inte ta betalt för något som folk är beredda att betala för. Att konkurrenter erbjuder det gratis och samtidigt säljer konsoll med förlust får väl stå för dem då. Låter ju inte så bra för dem.

Jag tycker inte det är så fantastiskt kul med multiplayer, så jag har bara silvermedlemskap (gratis utan multiplayer). Det här erbjudandet med 1 månad för 10kr kändes dock sjukt värt, så nu får jag väl passa på att lira lite Gears of War 2 online!

Albatross
2009-06-19, 13:00
Spelat inFamous en stund nu. Riktigt trevligt, även om jag inte kommit överens med kontrollen riktigt än. Lyckats hoppa till min död ett antal gånger... Gillar att jag dör då och då också, men det blir aldrig att spela om nån lång sträcka. Sånt gillar vi.

Hatar spel som plötsligt dräper en så man mister 30min speltid. Nåväl... verkar gå snabbt att pressa igenom men man får väl köra en playthrough som Hero sen också.

Langster
2009-06-20, 09:02

Det är egentligen bara multiplayerspelande över Live som kostar pengar.
Jag tycker det är helt rätt av Microsoft att ta betalt för delar av sina tjänster, det är nog en av anledningarna till att Xboxens onlinefunktioner är totalt överlägsna. Playstation har hamnat rejält på efterkälken där och det ser ut som de inte är i närheten av att någonsin komma ikapp.

Rahf
2009-06-20, 09:44
Det är egentligen bara multiplayerspelande över Live som kostar pengar.
Jag tycker det är helt rätt av Microsoft att ta betalt för delar av sina tjänster, det är nog en av anledningarna till att Xboxens onlinefunktioner är totalt överlägsna. Playstation har hamnat rejält på efterkälken där och det ser ut som de inte är i närheten av att någonsin komma ikapp.

Håller med. Att de tar betalt för tjänsten betyder också att de kan satsa pengar och tid på att utveckla den. Sony har nog inte fattat potentialen med online-tjänster och pengar *screwy*.

sonicc
2009-06-20, 10:40
Buhuuu fick RROD på min kära krysslåda nyss när jag skulle spela L4D. *cry*
Flashad och utan sigill är den oxå, undrar om man vågar skicka in den? Jobbigt om man blir tvungen att pröjsa frakten & felsökningen.

Kimball
2009-06-20, 12:16
Flashad och utan sigill är den oxå, undrar om man vågar skicka in den? Jobbigt om man blir tvungen att pröjsa frakten & felsökningen.

Finns det inte de som kan fixa sånt där? Icke-auktoriserade dvs..

He-man
2009-06-20, 15:06

Ja är den Flashad (antar att det är samma sak som chippad?) har jag svårt att tro att garantin skulle gälla fortfarande, men det är inget jag vet säkert.

Sundsarn
2009-06-20, 15:37

Om du flashat själv så flasha tillbaka och köp ett klistermärke från en internetbutik som även chippar, flashar etc. En del har dessa plomberingar.

Chippad != flashad. Chippad = Du löder helt enkelt in ett fysiskt kort med drivrutiner och annat smått och gott. Flashat = Ptja, du flashar om firmware i dvd-spelaren. Dvs inget nytt fysiskt, utan bara i firmware. Däremot behöver man öppna den för att kunna flasha.

He-man
2009-06-20, 15:45
Chippad != flashad. Chippad = Du löder helt enkelt in ett fysiskt kort med drivrutiner och annat smått och gott. Flashat = Ptja, du flashar om firmware i dvd-spelaren. Dvs inget nytt fysiskt, utan bara i firmware. Däremot behöver man öppna den för att kunna flasha.

Tack för förklaringen. :thumbup:

snej
2009-06-20, 21:18
Håller med. Att de tar betalt för tjänsten betyder också att de kan satsa pengar och tid på att utveckla den. Sony har nog inte fattat potentialen med online-tjänster och pengar *screwy*.

Onlinetjänsten på ps3 är ju sjukt bra, och smidig. Bara att ansluta och köra med vilket spel som helst, inga problem, inga kostnader, perfekt anslutning. Fattar inte hur folk försöker få en gratis onlinetjänst att låta negativt. Den är ju KUNG. En så användarvänlig tjänst lär ju locka folk dessutom, allt handlar inte bara om att ta betalt, dom tjänar nog pengar på andra håll så det räcker.

Rahf
2009-06-20, 21:23
Onlinetjänsten på ps3 är ju sjukt bra, och smidig. Bara att ansluta och köra med vilket spel som helst, inga problem, inga kostnader, perfekt anslutning. Fattar inte hur folk försöker få en gratis onlinetjänst att låta negativt. Den är ju KUNG. En så användarvänlig tjänst lär ju locka folk dessutom, allt handlar inte bara om att ta betalt, dom tjänar nog pengar på andra håll så det räcker.

Nu menar jag inte att PSN är direkt dålig. Men ställer vi den mot Xbox Live så tror jag nog att Microsoft har större utvecklingspotential på sin tjänst. Det gäller att gå med vinst också, och där tror jag definitivt att Microsoft drar det vinnande strået.

För att dra en jämförelse. DLC till Fallout 3 har släppts regelbundet till Xbox. Användare av PS3 får vänta ett tag till innan de får något alls.

Lasse Kongo
2009-06-20, 23:57
Det enda man faktiskt betalar för på xbox live är att spela online och inget annat, resten är gratis, och att spela online funkar precis lika bra på ps3 om inte bättre, att påstå annat är bara pinsamt fanboysnack.

Just det, man får även ladda ner demos tidigare med guldmedlemskap.... betala för att spela online när jag redan betalat för spelet? Hyffsat sniket och det finns absolut inget extra man får för att man betalar på xbox live jämfört med på ps3, jobbigt men sant.

Scratch89
2009-06-21, 10:03
Ah, synd att jag drog upp debatten. Jag trodde det kostade att bara vara ute på nätet och ladda hem demos.

kalajset
2009-06-21, 18:21
Fat Princess kommer inte ut nästa vecka, trots att Sony en gång i tiden så skrivit på den officiella Playstationbloggen. Nu verkar det istället komma "i sommar". Var en jäkla lång försening på ett spel som borde vara nästintill klart om man frågar mig. Antingen gick beta-testningen åt skogen, (och då är det naturligtvis bra ifall de gör vad de kan för att rädda releasen), eller så har de kommit på att det kan vara smart att hålla lite i spelet ett tag till, då BF1943 bör komma ut i veckan. Två storreleaser under samma vecka borde inte vara särskilt smart, rent ekonomiskt sett. Detta borde de förstås ha insett redan från början, men med tanke på hur många olika viljor det lär finnas i bakgrunden gällande vad som ska släppas, och när, är det nog ändå inte så konstigt att sådanthär händer?. Vet inte jag, kanske låter överdrivet, men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt är såhär.

Rahf
2009-06-21, 18:41
Fat Princess kommer inte ut nästa vecka, trots att Sony en gång i tiden så skrivit på den officiella Playstationbloggen. Nu verkar det istället komma "i sommar". Var en jäkla lång försening på ett spel som borde vara nästintill klart om man frågar mig. Antingen gick beta-testningen åt skogen, (och då är det naturligtvis bra ifall de gör vad de kan för att rädda releasen), eller så har de kommit på att det kan vara smart att hålla lite i spelet ett tag till, då BF1943 bör komma ut i veckan. Två storreleaser under samma vecka borde inte vara särskilt smart, rent ekonomiskt sett. Detta borde de förstås ha insett redan från början, men med tanke på hur många olika viljor det lär finnas i bakgrunden gällande vad som ska släppas, och när, är det nog ändå inte så konstigt att sådanthär händer?. Vet inte jag, kanske låter överdrivet, men jag skulle inte bli förvånad om det faktiskt är såhär.

Låter konstigt. Målgrupperna är nog inte riktigt densamma, och Fat Princess släpps väl bara via PSN? Samtidigt så har FP blivit väldigt uppmärksammat och det har kanske Sony fått nys om till slut. Att flytta releasedatum p.g.a. att det krockar med BF1943 är nog så smart.

För övrigt har jag lirat klart inFamous nu. Grymt spel, aningen glitchigt ibland men överlag så tycker jag att det var riktigt underhållande att spela. Slutet av storyn var faktiskt förvånande för mig.

sonicc
2009-06-21, 19:47
La in en beställning precis trots min trasiga xbox höhö.

Lego Indiana Jones & Kung fru panda för 99kr totalt på psxcare.
Its an offer that i can't refuse.

Nu måste jag köpa en ny krysslåda. yep yep!

Granatgiraffen
2009-06-21, 20:35
La in en beställning precis trots min trasiga xbox höhö.

Lego Indiana Jones & Kung fru panda för 99kr totalt på psxcare.
Its an offer that i can't refuse.

Nu måste jag köpa en ny krysslåda. yep yep!

Min vän skickade in en flashad xbox och fick den fixad. Tror jag!? Har för mig att han inte flashade tillbaka den.
Bra inlägg av mig! Later friends.

sonicc
2009-06-21, 20:56
Min vän skickade in en flashad xbox och fick den fixad. Tror jag!? Har för mig att han inte flashade tillbaka den.
Bra inlägg av mig! Later friends.

Mycket bra! :cool:

Ska köpa ett sigillmärke o klistra på, skiter i att flasha tillbax det. Sån otur kan jag inte ha att dom börjar kolla upp det när märket sitter där.

Köper en ny konsol iaf. Blir galen på 20gb hårddisken. Full jämt och att köpa en ny hd går ju på över 1000 spänn så det känns rätt värdelöst :/
Ifall den nu blir fixad så får den vara i sovrummet höhö.

Scratch89
2009-06-21, 21:09
Vad är det för skillnad mellan gitarren till GH3 och till World Tour? En separat gitarr till World Tour kostar dubbelt så mycket som den till GH3. Är det massa fräsiga funktioner?

Sen undrar jag också vilket av spelen som verkar bäst; Rock Band eller Guitar Hero? Dumt att släppa två identiska produkter men som inte är kompatibla med varandra. :(

Rahf
2009-06-21, 21:26
Vad är det för skillnad mellan gitarren till GH3 och till World Tour? En separat gitarr till World Tour kostar dubbelt så mycket som den till GH3. Är det massa fräsiga funktioner?

Sen undrar jag också vilket av spelen som verkar bäst; Rock Band eller Guitar Hero? Dumt att släppa två identiska produkter men som inte är kompatibla med varandra. :(

För vidare information i ämnet, se biltillverkare och motorvärmarsladd, samt mobiltillverkare och batteriladdare.

:rolleyes:

Scratch89
2009-06-21, 21:49
Ge mig ett ordentligt svar istället, dammit!

Rahf
2009-06-21, 21:53
Ge mig ett ordentligt svar istället, dammit!

Klartext: Konkurrenter vill ogärna att deras rivaler skall dra nytta av de egna produkterna. Precis som med biltillverkare och mobiltillverkare.

Scratch89
2009-06-21, 22:05
Ja, men alltså, det fattade jag. Jag undrade vad det var för skillnad på gitarrerna.

tntballe
2009-06-21, 22:12
Ja, men alltså, det fattade jag. Jag undrade vad det var för skillnad på gitarrerna.

Slide-funktion(?) på world tour-varianten.

http://www.xboxworld.com.au/uploads/xbox-360/screenshots/guitar_hero_world_tour_3940.jpg

Scratch89
2009-06-21, 22:20
Åh fan. Ja, det läste jag men jag fattade inte riktigt vad det skulle vara bra för. Kan man fortfarande använda en Guitar Hero 3-gitarr för att spela World Tour över nätet?

coxie
2009-06-21, 22:50
Jag väntar och hoppas på en "riktig" GH/World Tour gitarr. En i full storlek, rätt material men istället för strängar så är det knappar och en flip-flop grej.

Hade varit så mycket mer genuint om det kändes som en gitarr.

krellik
2009-06-22, 18:44
GH3 Gitaren var stabil, men world tour gitarren slog den faktiskt på fingrarna, jag använder inte slide funktionen alls men strummen är bättre och känns mer som en "riktig" gitarr.

Scratch89
2009-06-22, 19:06
Men den går fortfarande att använda på nätet, i alla fall. Alltid bra.

krellik
2009-06-22, 20:28
Har spelen inte stöd för slidefunktionen som gh3 eller rockband så faller den helt enkelt bort så no problem...

IntenZe
2009-06-24, 22:05
Fan vad jag suger i UFC Undisputed.

Tar det länge innan man iaf blir hyffsad i det? Har kört tutorial men direkt efter att jag gjort den glömmer jag ju bort allting igen.

Snobbe
2009-06-24, 22:29
Jag väntar och hoppas på en "riktig" GH/World Tour gitarr. En i full storlek, rätt material men istället för strängar så är det knappar och en flip-flop grej.

Hade varit så mycket mer genuint om det kändes som en gitarr.

Ja men då hade den ju kostat lite mer också:)

Albatross
2009-06-25, 15:22
Fan vad jag suger i UFC Undisputed.

Tar det länge innan man iaf blir hyffsad i det? Har kört tutorial men direkt efter att jag gjort den glömmer jag ju bort allting igen.

Mja, mot CPU behöver du inte direkt kunna mycket. Uppercuts i clinch eller stående huvudsparkar spöar dom rätt lätt.

Online är det en annan femma... man bör nog ha kört igenom career en gång iaf innan man ger sig ut om man ska räkna med att inte få stryk varenda match :p

coxie
2009-06-25, 16:13
Ja men då hade den ju kostat lite mer också:)

Ja det är klart men jag hade gärna betalat lite (eller mycket) mer för att få en större gitarr som faktiskt ser ut som en gitarr.

Civilrätt
2009-06-25, 17:50
Vad tycker ni om Ufc, bättre än "Fight Night"-spelen?

Wao
2009-06-25, 18:43
UFC är hästlängder ifrån Fight Night. Det sistnämnda är så jävla flummigt att det inte går att motstå att vingla runt och svinga hursom, ser så lustigt ut.

krellik
2009-06-25, 19:00
Fight night spelen är helt lysande, jag ser fram mot att ha råd att köpa 4an som fan.

minthy
2009-06-25, 19:15
Jag varvade Shadowgate på NES förra veckan. Räknas det? :cool:

Lasse Kongo
2009-06-25, 19:26
UFC är pinsamt jämfört med fight night 4.

Scratch89
2009-06-27, 18:35
En fråga.

Jag har nu precis köpt Guitar Hero World Tour, med gitarr, trummor sång osv. Ytterligare en gitarr är på väg. Mitt problem är nu att det bara finns två USB-portar, men fyra saker som ska connectas. Hur har ni som har liknande problem löst det? Kan man använda en förgrenare?

Carolinew
2009-06-27, 18:37
Finns det något "skjutspel" där man kan sitta två samtidigt och spela? Dvs. typ hjälpas åt genom banorna? Precis alla såna spel jag kollat på hittills (en jävla massa) är för enbart en person (bortsett från nätverk då men det är inte det jag menar).

Scratch89
2009-06-27, 18:38
Finns det något "skjutspel" där man kan sitta två samtidigt och spela? Dvs. typ hjälpas åt genom banorna? Precis alla såna spel jag kollat på hittills (en jävla massa) är för enbart en person (bortsett från nätverk då men det är inte det jag menar).

Resident Evil 5 (PS3/XBox 360)
Army of Two (PS3)
Gears of War I och II (XBox 360)
Halo I, II och III (Xbox 360)

Scratch89
2009-06-27, 18:50
Doh. Det var ju förgrenare på USB-donglarna.

Litecore
2009-06-27, 19:53
En fråga.

Jag har nu precis köpt Guitar Hero World Tour, med gitarr, trummor sång osv. Ytterligare en gitarr är på väg. Mitt problem är nu att det bara finns två USB-portar, men fyra saker som ska connectas. Hur har ni som har liknande problem löst det? Kan man använda en förgrenare?
gitarren som följer med är trådlös
trummorna är trådlösa
micken är det enda som måste kopplas med kabel
ska du köpa en till gura är den väl också trådlös ?

Rahf
2009-06-27, 19:55
trummorna är trådlösa

Behöver man inte signalmottagare som kopplas via USB-portarna då?

krellik
2009-06-27, 22:08
Snackar vi xbox 360?

Då är de trådlösa på samma sätt som handkontrollen (förutom mic)...

Rahf
2009-06-27, 22:19
Snackar vi xbox 360?

Då är de trådlösa på samma sätt som handkontrollen (förutom mic)...

Jag syftar på PS3 vilket jag är rätt säker på att Scratch äger.

Carolinew
2009-06-27, 22:27
Resident Evil 5 (PS3/XBox 360)
Army of Two (PS3)
Gears of War I och II (XBox 360)
Halo I, II och III (Xbox 360)

Något av de två första då... Några synpunkter på vilket som är bäst? (Och finns det bara två st för PS3?) :confused:

krellik
2009-06-27, 22:36
Resident evil, överläsget.

Scratch89
2009-06-28, 00:43
trummorna är trådlösa

Rahf har rätt, såklart. Visst är kontrollerna trådlösa, men det är USB-donglar som ska kopplas in för att signalerna ska gå fram. Men jag hittade att det fanns förgrenare på dem, så det är chill.

Något av de två första då... Några synpunkter på vilket som är bäst? (Och finns det bara två st för PS3?) :confused:
Resident Evil 5, helt klart.

Det finns nog fler, men den genren dominerar Xbox tyvärr på. Men Resident Evil 5 är riktigt, riktigt bra.

Kwon
2009-06-28, 11:06
lite sen, men visst fungerar äldre gitarrer till World tour.

Tog ãntligen ner Scratchs sjöjungfru-bana.
Hittade stjärnan men inte vad som tog bort 'kudden'.

Mitt nya psn ãr KWONRYU

Sitter o surfar på PS3an just nu då burken dog och att skriva utan keyboard är lite tradigt, beklagar språk o smärre stavfel, men att gamepadskriva e ingen höjdare!

orka editera till versaler om man missat/skrivit för fort med denna

Scratch89
2009-06-28, 11:15
Kwon, du ska ta jetpacket, gripa stjärnan och sedan åka upp med den och lägga den på en platå så du kommer vidare. Det är ju därefter som det snygga skeppet kommer.

Du får dra hem Batmanbanan! Den är mycket bättre.

Hade inte du World Tour? Ska vi lira lite?

Kwon
2009-06-28, 11:28
hade gärna lirat lite worldtour med dig men båd spelet und gitarren är hos min käresta som nyss lämnade mig, så jag får fixa ett nytt world tour så småningom scratch!

Har du UFC,SF4,Killzone 2?

jag flög med jetpacken men dog på stjärnan så gav upp iden.

Scratch89
2009-06-28, 12:40
Aj då. Inte nog med att hon lämnade, hon snodde ditt World Tour! :/

Jag har inget av spelen, tyvärr. Jag har funderat på Street Fighter, men det är så dyrt så jag undrar om det är värt det. Jag har däremot funderat på Soul Calibur.

Kwon
2009-06-28, 12:44
bara adda mig på psn så scratchen!

jag gjorde en gube som liknade mig någorlunda på sc4 8D

GUITAR HERO: METALLICA då?

Albatross
2009-06-28, 17:43
Sådär, en första (evil) playthrough av inFamous. Så jävla bra spel :)
Nästan sugen på att köra en god playthrough direkt... men kanske skulle spela nåt annat innan.

Litecore
2009-06-28, 21:17
skräpkonsoll ^^

krellik
2009-07-06, 23:40
den här frågan borde kanske gå i datorhjälps tråden men jag testar här...

Jag har precis flyttat och varit i stockholm några dagar om vartannat och har precis hunnit få upp elektroniken, helt plötsligt fick jag ett oväntat problem nämligen att nu helt plötsligt går det inte att streama filmer och musik från datorn längre...

De 2 datorerna och xbox 360n får alla internet från samma router och internet funkar på alla, datorerna ser xboxen och jag har återigen gått in och gett ut mediedelning till xboxen, ingenting är ändrat och allt annat funkar... Har inga brandvägar och sånt grejs igång...

Vad kan vara felet? Verkar inte som att xbox 360n hittar min dator längre..?
Iriterande eftersom första rundan jag ställde in det här så gick allt igång utan några problem alls...

Scratch89
2009-07-07, 14:58
Har du testat att ställa in statiska IP'n? Min stream till PS3 funkade sisådär innan jag gav mina datorer .100 och .200 som namn i nätverket.

IntenZe
2009-07-07, 15:09
Red Faction: Guerilla var värdelöst. :(

Tomten
2009-07-07, 15:43
Har på senaste veckorna spelat ut

Trine 4/5
Call of Juarez - Bound in Blood 3/5
Ghostbusters 4/5
Plants VS zombies 3/5

Har också köpt Blood Bowl till PC, som jag är jävligt kluven över. Blood Bowl är ett riktigt jävla bra spelsystem (table-top spelet äger) men tyvärr så lämnar PC versionen en del att önska. I dagsläget så påminner det mer om en beta än ett färdigt spel :(

Civilrätt
2009-07-07, 17:47
Bytte in Resident evil mot Fight Night 4 nyss, nu ska´re bli att spela....så fort ungarna gått och lagt sig:whipped:

Måste faktiskt säga att jag blev lite besviken på RE5, spelade nu bara cirka 6h singelplayer solo men det kändes som hela tiden:
ny bana; krossa lite tunnor; skjut 10 vrålapor; hugg nya lådor; bana slut.

Sedan att jag blev yr i bollen av spelet gjorde inte saken bättre.

Kimball
2009-07-07, 18:56
Har också köpt Blood Bowl till PC, som jag är jävligt kluven över. Blood Bowl är ett riktigt jävla bra spelsystem (table-top spelet äger) men tyvärr så lämnar PC versionen en del att önska. I dagsläget så påminner det mer om en beta än ett färdigt spel :(

Kan tänka mig att Blood Bowl kanske gör sig bättre på X360. Missat titeln helt dock, får se om jag ger pcversionen ett försök. Har den ngn LAN-del?

Tomten
2009-07-07, 20:44
Kan tänka mig att Blood Bowl kanske gör sig bättre på X360. Missat titeln helt dock, får se om jag ger pcversionen ett försök. Har den ngn LAN-del?

Jo, det är multiplayer som ligger som fokus på titeln. Då spelar man i huvudsak i det turn-baserade spelläget. Du kan också spela i realtid, men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket i den versionen. Jag har inte ens testat spela i realtid.

Lasse Kongo
2009-07-11, 15:03
Miniupdate från ps3an, så lite kortfattat:

FN4: Ett redan grymt spel (fn3 ) blev nu typ 20ggr bättre!!!

CoJ BiB: ett av årets absoluta måsten, SUVERÄN sp och riiiiktigt bra mp, köp för helvete!!!

BF1943: Wiiihuuu, far så much better then jag trodde det skulle vara, knäcker i princip alla onlinespel @ the moment, and for only 120:- pikarillos!!! KÖÖÖHÖÖÖP!

Scratch89
2009-07-11, 15:14
Jag har saknat dina superlativ, Lasse Kongo. :)

L-Sami
2009-07-11, 15:17
Kör PS2. Precis börjat med Pro Evolution Soccer 09. Roligt spel.

snej
2009-07-11, 15:26
Fastnat för Worms och Zen Pinball från PSS. Simpelt kan vara riktigt kul det med =) Zen är fö riktigt jävla coolt!

Three pigs
2009-07-11, 16:11
Har börjat spela lite Gamecube som jag fått. Spelar lite allt möjligt, just nu kör jag Resident Evil Zero och lite av remaken till RE 1. Jäkligt kul faktiskt, gillar mer dom gamla RE spelen med förrenderad bakgrund.

WorkOutBuddy
2009-07-11, 17:12
Xbox360 måste vara den bästa konsolen jag någonsin har haft. Synd att den första jag hade fick dom där röda lamporna.

Gears Of War: :hbang::hbang:

CoD4/World at war: *drool*

Guitar Hero: Tar nog all här på det :D

Har faktiskt aldrig varit intresserad av att köpa PS3. Vill dock ha det nya Metal Gear Solid spelet *cry*

snej
2009-07-11, 18:08
Kan ju bara tala för mej själv, men jag har haft både xbox360 och ps3 iaf. Tycker ps3an är så sjukt mycket bättre, framförallt på senare dar, när speltillverkarna har börjat att utnyttja ps3ans potential ordentligt. Första året (minst) så sög ju fan alla spel som kom till ps3, men det är verkligen en grym skillnad på spelen då och idag grafik och fysik-mässigt. Det jag dock uppskattar allra mest hos ps3 är multiplayer (helt gratis) och PSS, så jävla bra!

Bäst hittils: Dead Space och Killzone 2

Det förstnämnda är det bästa sp-liret jag någonsin spelat. KZ2 är det bästa mp-liret jag någonsin spelat.

Den tyngaste
2009-07-11, 18:13
Instämmer med snej. Jag äger båda men jag vet inte längre varför.
PS3 är överlägsen 360 på alla sätt och vis utom inköpspris.

Spelar just nu Resident evil directors cut, mysigt som fan.

Lasse Kongo
2009-07-11, 18:16
Instämmer med 2 föregående, hade 360 i 3 år, den rockade... men har enbart kört ps3 senaste 1 1/2 året och den rockar ännu mer, betala för att spela online är LOLIBOLL!

Lasse Kongo
2009-07-11, 18:19
Just det, tyckte väl inte ufc var supergrymt, dock ganska underhållande så jag slog till, 300 inkl frakt från play, mkt najs, nu har de dock höjt lite men det är fortfarande billigt..

snej
2009-07-11, 18:30
Call Of Duty: Modern Warfare 2

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9ZMTfps5MC8&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9ZMTfps5MC8&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

13:e november releasedate för PS3. FÖRBOKAT!!!!

snej
2009-07-11, 18:35
Faan slutet av trailern, helt sinnes, värsta 007 rullen :P Och det är äkta gameplay! Synd på den sunkiga kvalitén på trailern bara.

Snobbe
2009-07-11, 18:38
Single player i cod har alltid varit ok förutom i 5an. Det enda kassa är att dom inte patchar skiten så spelet förblir dåligt för esport.

Tricce
2009-07-11, 18:42
Single player i cod har alltid varit ok förutom i 5an. Det enda kassa är att dom inte patchar skiten så spelet förblir dåligt för esport.

esport med fps lir funkar ju inte på consol iaf imo.

Snobbe
2009-07-11, 18:43
esport med fps lir funkar ju inte på consol iaf imo.

Nej men spelet släpps ju till PC också. Cod4 modern warfare hade blivit bra om dom bara hade fortsatt patcha det.

willis
2009-07-11, 18:55
Faan slutet av trailern, helt sinnes, värsta 007 rullen :P Och det är äkta gameplay! Synd på den sunkiga kvalitén på trailern bara.

I HD:
http://www.youtube.com/watch?v=6ZUmTdeaoiQ&feature=fvw

Kwon
2009-07-11, 20:21
Till Lasse Kongo inför match.

http://www.gamershell.com/faqs/ufc2009undisputedfaqstrategyguide/1.01/

WorkOutBuddy
2009-07-11, 20:52
Ooooh, har inte riktigt varit insatt i PS3, men känns lite onödigt för mig att ha det då det inte finns några spel (förutom ett) som jag vill ha på det. Men visst, det kan ju "rocka". Betala en liten summa pengar för att spela LIVE, no problemos, kommer inte ur min ficka ändå :D:D

Måste också skriva, Dead Space, grymt bra spel!

snej
2009-07-11, 20:59
I HD:

Grymt, tack. Ser helt sinnes bra ut, faan vad jag längtar.

kalajset
2009-07-11, 21:13
Yeah, BF1943 är roligast just nu, var år sedan jag sist jag höll på med online-FPS, (nåja, bortsett KZ2 då, men det var bara under någon vecka eller två för att få en viss trophy), men nu var det alltså dags igen. Stor tumme upp härifrån med. :thumbup:

snej
2009-07-11, 21:30
Är det så bra alltså? Kanske ska ta mej ett besök in på pss o inhandla mej det.. =) 120 pix bara har jag för mej, har allt sneglat på det redan.

Beef-Cake
2009-07-11, 21:52
I HD:

Fy helvete vad grymt det verkar, I want it!

Snobbe
2009-07-11, 22:23
Ser inte vad som är så grymt ser ut som cod4 me bättre grafik:(

kalajset
2009-07-12, 01:51
Är det så bra alltså? Kanske ska ta mej ett besök in på pss o inhandla mej det.. =) 120 pix bara har jag för mej, har allt sneglat på det redan.

Tjaa, allting är ju en fråga om tycke och smak i slutändan, men ja, jag tycker det är riktigt, riktigt kul i sina bästa stunder. (Läs: Mycket folk, och mycket teamwork). Trots lite väl "arkadmässigt" för min smak egentligen, är det skoj, ofta intensiv action på några av de absolut bästa MP-kartorna någonsin. Egentligen inte mycket som skiljer det från orginalet, förutom bättre ljud, (bland det bästa jag hört!), och en ännu mer "förstörbar" terräng än Battlefield: Bad Company, men det är klart tillräckligt för att motivera köp. Sedan gillar jag förstås också den lite mer "långsamma känsla" spelet ger, tank-skott går inte helt rakt, och flygplanen flyger inte över hela kartan på fem sekunder, blir lite mer naturligt balanserat då.

Finns ju förövrigt ett demo, så det är bara att hämta hem och köra några rundor. :) (Och hoppas på bra folk på servern, hänger ju bra mycket på det med såklart).

Scratch89
2009-07-12, 09:35
Nån som vet hur det går med Fat Princess?

kalajset
2009-07-12, 12:36
Nån som vet hur det går med Fat Princess?

Det blev uppskjutet precis före det skulle släppts, egentligen, (25:e juni om jag minns rätt). Då på obestämd tid, "i sommar" sades det. Nu står det dock listat under "Q4" på ign.com. Det hela är märkligt, då betan varit ute ett tag före det ursprungliga releasedatumet, tusentals videor dök upp på PSS veckorna innan, och sedan - inget. Min gissning är att betatestningen gick såpass mycket åt skogen att de var tvugna att göra om mycket, men var lite sena på att bestämma sig för om de skulle göra det från början, eller köra "patcha två månader senare"-stilen, som vissa företag kör med.

hilfebre
2009-07-12, 13:43
Battlefield 1943 är sjukt kul :D rifleman is the shit

Lasse Kongo
2009-07-12, 14:18
Ja BF1943 är så galet kul så jag inhandlade bf:bc idag igen, har saknat det spelet :]

shut teh face
2009-07-12, 17:51
Att spela UFC på xbox live när folk bara pluggar sin kabel om de är på väg att förlora, då blir matchen invalid och jag får inga poäng. Jag är helt ny här på live och är level 1 och jag mötte en snubbe som var rankad 128 eller så, fick in en submission på han och då drog han kabeln.

Vilken jävla apa asså

Civilrätt
2009-07-12, 17:55
det skulle komma nån patch som fixar till det dära fusket, har jag för mig..

shut teh face
2009-07-12, 18:00
Okej

Kwon
2009-07-12, 18:29
Att spela UFC på xbox live när folk bara pluggar sin kabel om de är på väg att förlora, då blir matchen invalid och jag får inga poäng. Jag är helt ny här på live och är level 1 och jag mötte en snubbe som var rankad 128 eller så, fick in en submission på han och då drog han kabeln.

Vilken jävla apa asså

Kör UFC på Ps3 istället så ska du få några vinster över mig.

Det bjussar jag på.

WorkOutBuddy
2009-07-12, 19:36

Vilken jävla apa asså

:laugh::laugh:

Kan tänka mig att det där är inte roligt.

Offtop: Är spelet värt att köpa? :)

Snobbe
2009-07-12, 19:53
Börja spela SF4!

lul
2009-07-12, 19:56
Börja spela SF4!

Va e det?
UFC 2009 finns bara till ps3 och xbox360 va?

shut teh face
2009-07-12, 21:49
Street Fighter 4? Nja det är jävligt svårt alltså. :)

Jag kommer nog härnäst köpa ett gott rollspel och tennisspel, det gillar jag.

Civilrätt
2009-07-12, 22:30
andra gången konsollen hänger sig när jag spelar 1943, händer aldrig när jag spelar något annat spel. Konsollen står luftigt och är sval, lömskt...

coxie
2009-07-12, 22:45
Testade UFC 2009 igår och det var rätt kul även om jag hade noll koll på kontrollen.

Det som fastnade mest var hur alla med tights verkade vara utrustade som Ken.

Kwon
2009-07-12, 23:19
Testade UFC 2009 igår och det var rätt kul även om jag hade noll koll på kontrollen.

Det som fastnade mest var hur alla med tights verkade vara utrustade som Ken.

kör du xboxversionen eller ps3 ?

de är bättre utrustade på ps3an.

Snobbe
2009-07-12, 23:33
Ja streetfighter 4. Har aldrig spelat UFC men ja SF4 är sjukt svårt om man vill bli duktig japanerna är galna på det men väldigt roligt imo.

kalajset
2009-07-12, 23:35
andra gången konsollen hänger sig när jag spelar 1943, händer aldrig när jag spelar något annat spel. Konsollen står luftigt och är sval, lömskt...

Vanligt fel tydligen, (har själv varit med om det några gånger). Från deras twitter:

"We are 99% sure freezing is caused by packet loss and it is being sorted servers side."

Civilrätt
2009-07-13, 07:05
Vanligt fel tydligen, (har själv varit med om det några gånger). Från deras twitter:

"We are 99% sure freezing is caused by packet loss and it is being sorted servers side."

åh bra bra, blev lite orolig att boxen tänkte jävlas med mig.

MasterChief
2009-07-13, 07:11
Gav min dotter Nintendo DS i present, och när hon somnat sitter jag själv och lirar Mario. Har aldrig direkt spelat den genren förut, men det är ju skitroligt.

Några tips på andra bra Nintendo DS-spel. Får gärna passa en 7-åring.

snej
2009-07-13, 07:19

Sjukaste grejen händer när jag försöker spela MGS4, efter typ 15-20 min i spelet så piper ps3an 3 gånger (och blinkar rött) och stänger sedan av sej. Går inte heller att boota upp med kontrollen eller med standbyknappen på konsollen utan jag måste slå av och på huvudströmbrytaren. Detta händer hela tiden och jag var tvärsäker på att konsollen var fuckad, att jag skulle få skrota den. Men sen testade jag lite andra spel, och inget hände.

Nu snart ett år efter så funkar alla lir perfekt, och jag bytte bort MGS4 mot Fifa.. Jäävligt skumt, har googlat runt en del om problemet, vissa andra har oxå haft det men inte just i MGS4.

Lasse Kongo
2009-07-13, 12:07
Det är ju som sagt viktigt att sköta om sin konsol, dammsuga fläktarna ngn gång i mån brukar jag göra+torka damm var o varannan dag.

Tryckluft på burk funkar bra med, men sen tänkte jag tipsa om en grej till, på ps3 såklart!

Stäng av maskinen med powerknappen på baksidan, sätt fingret på ejectknappen, slå på powerknappen därbak och vips så drar fläktarna på i max i 10 sek o blåser bort allt damm.

Det skall inte vara ngn fara enligt Sony, men jag gör det kanske 2ggr perår, fläktarna kan ju ta stryk, men ren och knäpptyst blir den :]

Och damm lär ju stå bakom 90% av de ggr maskinen pajar typ..

Granatgiraffen
2009-07-13, 12:37
Gav min dotter Nintendo DS i present, och när hon somnat sitter jag själv och lirar Mario. Har aldrig direkt spelat den genren förut, men det är ju skitroligt.

Några tips på andra bra Nintendo DS-spel. Får gärna passa en 7-åring.

Kiiiiiiiiirby. Det där man ritar på. Det tyckte jag var rätt skojigt! Annars spelar jag knappt någon DS, bara på sega flygresor till USA. Eller om hon gillar hundar så är väl det där Nintendogs(name?) rätt uppskattat.

Scratch89
2009-07-13, 13:23
Det är ju som sagt viktigt att sköta om sin konsol, dammsuga fläktarna ngn gång i mån brukar jag göra+torka damm var o varannan dag.

Tryckluft på burk funkar bra med, men sen tänkte jag tipsa om en grej till, på ps3 såklart!

Stäng av maskinen med powerknappen på baksidan, sätt fingret på ejectknappen, slå på powerknappen därbak och vips så drar fläktarna på i max i 10 sek o blåser bort allt damm.

Det skall inte vara ngn fara enligt Sony, men jag gör det kanske 2ggr perår, fläktarna kan ju ta stryk, men ren och knäpptyst blir den :]

Hmmm, smart. Jag har inte avdammat min konsol någonting, förutom det man kommer åt med dammtrasan, typ. Öppnar du upp den med skruvmejsel och sprayar med burken, eller hur gör du? Känns lite riskabelt att öppna upp allting för att böka runt där inne.

Lasse Kongo
2009-07-13, 15:17
Ujuj det här har man lirat en del kan jag lova:

http://www.gametrailers.com/video/goldeneye-007-gt-anthology/52623

snej
2009-07-13, 15:23

Fläkt-tricket var fint. Men jag är en pedant jävel så jag damsuger fläktarna och dammar av den och all min övriga utrustning noggrant. Står dessutom väldigt öppet och fritt på en stereohylla. Det som är så skumt med felet jag hade var att det enbart inträffade ihop med MGS4... Riktigt märkligt.

Pez
2009-07-13, 16:28
Ujuj det här har man lirat en del kan jag lova:

http://www.gametrailers.com/video/goldeneye-007-gt-anthology/52623

Gameplay-mässigt ser det för sjutton ut att hålla än idag.
Helt outstanding på den gamla goda tiden.

För övrigt anser jag att BF1943 är kul. Snorbilligt och lättkört.

Lasse Kongo
2009-07-13, 17:49
Fläkt-tricket var fint. Men jag är en pedant jävel så jag damsuger fläktarna och dammar av den och all min övriga utrustning noggrant. Står dessutom väldigt öppet och fritt på en stereohylla. Det som är så skumt med felet jag hade var att det enbart inträffade ihop med MGS4... Riktigt märkligt.

Kul att se att det finns fler pedanta : ]

Lasse Kongo
2009-07-13, 17:55
Gameplay-mässigt ser det för sjutton ut att hålla än idag.
Helt outstanding på den gamla goda tiden.

För övrigt anser jag att BF1943 är kul. Snorbilligt och lättkört.

Givet köp om det skulle komma som nerladdningsbart, dock är väl risken större att det kommer till xla än psn då Rare väl har en del 360exklusiva titlar.

Trots att BF1943 i princip är samma lir som bad company så känns 1943 som sagt mer lättkört, men det är nog meningen att vara lite arkadigt jämfört mot bad company som är lite mer "på riktigt"

Eh... iaf så bör alla som gillar onlinefps köpa BF1943, grymt prisvärt.

Lasse Kongo
2009-07-13, 18:03
Jo just det, köpte bad company igen igår, knökfullt med folk som lirar det än!

Ska dessutom dra igenom sp igen, nu med trophies, sp är faktiskt ganska bra, dessutom kryddat med en typ av underbar humor jag älskar.

hilfebre
2009-07-13, 18:42
håller med Lasse Kongo, prisvärdare spel än BF1943 får man leta efter :D

Scratch89
2009-07-13, 18:50
Vad kostar BF1943?

shut teh face
2009-07-13, 19:20
Vad kostar BF1943?
19,43 kr

Scratch89
2009-07-13, 19:24
Jag hittar det inte på Webhallen. Är det bara ett DLC?

Civilrätt
2009-07-13, 19:56
Jag hittar det inte på Webhallen. Är det bara ett DLC?

Ja.

sjukt skoj!

Lasse Kongo
2009-07-13, 20:13
Coolaste fanfilmen evah?

http://www.gametrailers.com/user-movie/haloid/57998

kalajset
2009-07-13, 20:27
Jo just det, köpte bad company igen igår, knökfullt med folk som lirar det än!

Ska dessutom dra igenom sp igen, nu med trophies, sp är faktiskt ganska bra, dessutom kryddat med en typ av underbar humor jag älskar.

Har inte kört Bad Company, vad är det för humor? :D Lite sugen på att skaffa det blir man ju efter BF1943, (har förstått att de är rätt lika i det mesta).

Lasse Kongo
2009-07-13, 20:54
Har inte kört Bad Company, vad är det för humor? :D Lite sugen på att skaffa det blir man ju efter BF1943, (har förstått att de är rätt lika i det mesta).

Kostar ju bara ca 249 med, då får du en lång, bra lite smårepetetiv sp och en urskön mp som dock tar lite längre tid att komma in i jämfört mot 1943.

Hur fan ska jag förklara humorn... svårt, du fattar när du spelar : )

Jävligt öppna miljöer i sp, tänk dig oblivion blandat med cod kryddat med repmånad... där du nästan kan spränga allt... xD

kalajset
2009-07-13, 21:05
Repmånad i det tjugoförsta århundradet. :D Ja, är nog absolut inte omöjligt att det blir inköp snarast, 1943 gav ju mersmak, men det kan vara skönt att ha lite SP att koppla av med då och då också, och det låter ju lovande helt klart!. (Sedan gör det ju faktiskt ingenting om grafiken är snäppet vassare, jag är ingen grafiknörd så sett, men tycker 1943 ser lite väl enkelt ut grafiskt sett, förutom de väldigt snygga ljuseffekterna).

Lasse Kongo
2009-07-13, 21:09
Repmånad i det tjugoförsta århundradet. :D Ja, är nog absolut inte omöjligt att det blir inköp snarast, 1943 gav ju mersmak, men det kan vara skönt att ha lite SP att koppla av med då och då också, och det låter ju lovande helt klart!. (Sedan gör det ju faktiskt ingenting om grafiken är snäppet vassare, jag är ingen grafiknörd så sett, men tycker 1943 ser lite väl enkelt ut grafiskt sett, förutom de väldigt snygga ljuseffekterna).

Jag tycker dock inte bc är såå mycket snyggare, ljudet är värdsklass i sp dock!

Med tanke på vad det kostar kan du inte bli annat än nöjd, sen hakar du på mig i mp.

"Truckosariosrex" lol

Pata
2009-07-13, 22:01
Ett bra RPG som är på G är Dragon Age, kan bli riktigt bra det! Köp lite gamla Rpgs till PS2 och kör på PS3an, final fantasy 6-12 lär ju räcka ett tag :) (7an och 10 är bäst)

Fick nästan utbrott när jag såg trailern

http://dragonage.bioware.com/gallery_videos.html

kolla på den som heter Grey wardens...*drool* snyggt animerat !

Lasse Kongo
2009-07-13, 23:31
Inget ont om EA från min sida tvärtemot många andra så gillar jag EA, de vill ha pengar som alla andra och ger iaf mig grymt mkt bra spel.

Iaf om ni inte visste det så håller de på med EA MMA.

Här är ufctjifens syn på det hela, lite småkul är det;

Dana White on EA Sports?It's easy to sit on the other side of the table and judge me on how I react to stuff like this. But let me tell you what ? I've been in the trenches for almost 10 years, and I've been dealing with all these businesses, and EA was one of them.??EA Sports told us, 'You're not a real sport, we wouldn't touch this thing. We want nothing to do with this.' We put our asses on the line, THQ and the UFC, to make a video-game deal in the worst economy in the world. We go out there and do this thing, and it's successful, and now [expletive] EA Sports wants to do a video game. Really? That's not what you told us a year-and-a-half ago.??You told us you'd never be in business with us. They wouldn't even take a meeting because mixed martial arts disgusted them. This wasn't a real sport. Boy, they got over that real quick, didn't they? I'm not tap-dancing around this thing or whatever. I'm telling you straight-up, I'm at war with them right now. That's how I look at it.?

Lasse Kongo
2009-07-13, 23:36
Och btw så har väl Dana sagt till alla ufcfighters att de kickas ur ufc om de skriver på för ngn annan än THQs spel.

Blir intressant att följa och det känns som att ufc undisputed blir en spelserie som kommer hålla och utvecklas så länge sporten är poppis.

Kwon
2009-07-14, 06:45
Hur Lasse Kongo VS Kwon kommer se ut.
_mpMoDZHRos
Nästa Patch till Ufc Und kommer bli bra.

Albatross
2009-07-14, 07:29
Mja när UFC patchen kommer ska det bli en jävla massa lirande, det är då ett som är säkert.

Sitter och funderar på vad man ska beställa för att klara sig över sommaren, tycker det är lite torka just nu. I höst däremot verkar det komma förtjusande många spel!

snej
2009-07-14, 12:14
''Living with a First Person Shooter disease''

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-jBKKV2V8eU&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-jBKKV2V8eU&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

HAAHAHA så jäävla bra! Jag tror att jag snart kommer att börja utveckla denna sjukdom om inte jag trappar ner på mitt KZ2 lajvande :D

WorkOutBuddy
2009-07-14, 14:44
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

snej
2009-07-15, 19:45
http://www.psxextreme.com/ps3-news/5464.html

Ännu en update till Killzone 2. Riktigt bra uppföljning på detta spel! 3:e uppdateringen sen spelet släpptes i februari, allt på förfrågan från spelarna själva på sonys och killzone forumen. Mycket bra, tänk om alla speltillverkare hade visat samma intresse i att förbättra spelen efter att dem har släppts.

Kwon
2009-07-15, 20:40
Lyssna på feedback från klientelet är bra grejjer.

rooz
2009-07-16, 20:47
Sitter med UFC just nu, riktigt kul att få ner polaren på golvet och mata slag:hbang:

Bra spel till PS3, tänkte köpa GT5 och något strategispel (Red Alert osv)

Snobbe
2009-07-17, 01:49
Om någon vill köra 1on1 i QL eller SF4 (PC). Säg till!