Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Lafayette
2019-12-06, 14:57
Hade höga förhoppningar på Death Stranding men det verkar tyvärr vara rätt tråkigt. Man springer ju bara runt med massa lådor på ryggen och smyger förbi aliens typ..
Det ska ju vara så! Njut av omgivningarna, tempot och atmosfären!*popcorn*
Skulle kräva betalt för att spela death stranding
Wilt the Stilt
2019-12-09, 12:08
Många på metacritic gillar/älskar/10/10, spelet
King Grub
2019-12-09, 12:13
Många på metacritic gillar/älskar/10/10, spelet
Nu ja. Andelen var betydligt färre för ett par dagar sedan.
https://www.ccn.com/negative-death-stranding-user-ratings-suspiciously-disappear-from-metacritic/
Wilt the Stilt
2019-12-09, 12:24
Nu ja. Andelen var betydligt färre för ett par dagar sedan.
https://www.ccn.com/negative-death-stranding-user-ratings-suspiciously-disappear-from-metacritic/
Jo precis men det är klartlagt att många gillar spelet.
Scratch89
2019-12-09, 16:39
Jag är inte heller sugen på det men jag har varit underhållen av diverse trailers och youtubekommentarer om att ingen liksom riktigt fattat vad spelet handlar om (och såhär efteråt verkar det inte jättemycket klarare heller).
Jag har gillat en del MGS-spel, då främst första och fjärde, men man tröttnar rätt snabbt på att det är så otroligt pretentiöst och alla dessa cutscenes på en halvtimma... Sen är det alltid go game play, oavsett om man väljer stealth eller guns blazing.
Death Stranding är ett givet köp.
https://www.fz.se/recension/281388-recension-death-stranding
Scratch89
2020-01-24, 14:58
Jag ser att Uncharted-serien 1-3 ligger som gratisspel på Playstation Plus den här månaden. Det är ju gratis så jag kommer såklart att ladda hem dem, men; är de bra? Jag har spelat en del på första och tyckte att det var skoj men fastnade aldrig riktigt. Men har också förstått att både andra och tredje spelet är bättre än första. Naughty Dog gör ju generellt bra spel.
King Grub
2020-01-24, 15:00
Jag tyckte de var jättebra även om jag inte spelat om dem.
Lafayette
2020-01-24, 15:06
Snuskigt bra. Speciellt tvåan.
Började spela RDR2 i måndags. Äntligen. Har sett fram emot det sedan eftertexterna till ettan började rulla för första gången för ett decennium sedan. Har inte spelat mer än 10h hittills men kan inte tänka på annat. Känner mig sugen på att sitta uppe halva natten och gejma, försumma flickvän och missa att betala räkningar för att bara kunna spela detta spel. Passar mig väl särskilt bra i livet just nu också, hungern är den bästa kryddan och jag är fast i Stockholm :D
Började spela RDR2 i måndags. Äntligen. Har sett fram emot det sedan eftertexterna till ettan började rulla för första gången för ett decennium sedan. Har inte spelat mer än 10h hittills men kan inte tänka på annat. Känner mig sugen på att sitta uppe halva natten och gejma, försumma flickvän och missa att betala räkningar för att bara kunna spela detta spel. Passar mig väl särskilt bra i livet just nu också, hungern är den bästa kryddan och jag är fast i Stockholm :D
Konsol eller PC? Väntar på att den ska bli patchad till PC:n då man har hört så mycket om att det skulle vara fruktansvärt illa optimerat. Så sugen på att teseta dock! *drool*
Spelar på PS4. Är bara väldigt efter :)
Lafayette
2020-01-30, 19:04
I början tappar man hakan och älskar allt. Inväntar när du kommit en bit in i spelet och du börjar tycka det är enformigt och långtråkigt.:em: Men man kan ju alltid hoppas har en grym upplevelse spelet igenom.*hug*
I början tappar man hakan och älskar allt. Inväntar när du kommit en bit in i spelet och du börjar tycka det är enformigt och långtråkigt.:em: Men man kan ju alltid hoppas har en grym upplevelse spelet igenom.*hug*
Kommit en bit nu och älskar fortfarande allt, förutom kanske de långa sträckorna på hästrygg
ChuckTesta
2020-02-01, 02:52
Kommit en bit nu och älskar fortfarande allt, förutom kanske de långa sträckorna på hästrygg
Autopilot.
Autopilot.
Har inget emot att styra, problemet är att jag måste titta på en häströv i 10min varje gång jag gjort färdigt ett uppdrag
Har fått låna ett ps4 och fixat ps4now testperiod i en vecka, vilka spel ska jag satsa på att hinna med att spela? Började med Arkham Knight en stund imorse
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har inget emot att styra, problemet är att jag måste titta på en häströv i 10min varje gång jag gjort färdigt ett uppdrag
Före och efter uppdragen. Och för sidogrejer.
Det finns dock fast travel, men den är inte smidig och inte så snabb.
ChuckTesta
2020-02-01, 13:52
Med autopilot kan man titta på annat än häströven.
Alla har inte druckit RDR2 cool-aid. Chillax.
Poängen är att det är tråkigt med långa transportsträckor stup i kvarten. Är du så här trög med flit eller är du född sån?
svenbanan
2020-02-01, 14:37
Death Stranding är ett givet köp.
https://www.fz.se/recension/281388-recension-death-stranding
xmABK2Chwe0
xmABK2Chwe0
Now that's pod gaming!
Andy.da.wohoo
2020-02-03, 06:24
Köpte the witcher 3 igår, satan alltså. Där kan det gå åt många timmar märkte jag direkt.
RDR2, fortfarande tokgött :) tror jag börjat närma mig något slags slut.
Akerhage
2020-02-05, 06:50
En fan-based video på PS5-kontrollen. Sjukt välgjort! Någon italiensk kille som gjort i väntan på den officiella videon.
n4T3t0nCPJc
MackeJuve
2020-02-10, 15:13
Finns det några fler roliga frågespel än Trivial Pursuit och Knowledge Is Power på PS4?
Lafayette
2020-02-10, 15:32
RDR2, fortfarande tokgött :) tror jag börjat närma mig något slags slut.
Breithworth Manor (för lat för att googla upp rätt namn och stavning) kommer gå till spelhistorien. Hade kunnat tänka mig att spela om det uppdraget faktiskt.
ChuckTesta
2020-02-14, 18:43
KX0yqlFTE0c
Som man har väntat på det här.... Tråkigt bara att dom inte gör om det som det var, ett nytt och snyggt men samma gamla FF7 hade varit guld. Detta kommer säkert också bli bra, men man vill ju inte att dom ändrar för mycket heller.
Ff7 remake demo på ps4. Oh shit vilken nostalgi, vilken känsla!
ChuckTesta
2020-03-03, 00:53
Ff7 remake demo på ps4. Oh shit vilken nostalgi, vilken känsla!
Har bestämt mig för att inte spela demo eller kolla på massa videos..... men hur är det?? :D:D
Har bestämt mig för att inte spela demo eller kolla på massa videos..... men hur är det?? :D:D
Magiskt. Sparar mig nu dock. Inte mer demo.
Körde dock freestyle kontroller. Tror jsg kommer köra turn based som gamla liret.
Remaken kommer inte till PC eller?
King Grub
2020-03-03, 20:41
Den är PS4-exklusiv i ett år.
ChuckTesta
2020-03-03, 21:18
Magiskt. Sparar mig nu dock. Inte mer demo.
Körde dock freestyle kontroller. Tror jsg kommer köra turn based som gamla liret.
Kan man alltså välja om man ska köra action eller vad det heter, eller turn based?
Kör igenom Doom 2016 igen. Riktigt skoj och andra vändan är fasen roligare då jag ökade svårighetsgraden rejält. Det är lite som Dark Souls.. man uppskattar det mer när det är riktigt knepigt. Är sjukt pepp på Doom Eternal!
KX0yqlFTE0c
Som man har väntat på det här.... Tråkigt bara att dom inte gör om det som det var, ett nytt och snyggt men samma gamla FF7 hade varit guld. Detta kommer säkert också bli bra, men man vill ju inte att dom ändrar för mycket heller.
Bara det är chocobos med, annars jävlar.
ChuckTesta
2020-03-04, 22:57
Bara det är chocobos med, annars jävlar.
Du kommer troligtvis inte stöta på några chocobos i den första delen som kommer nu om en månad. Den utspelar sig bara i Midgar.
King Grub
2020-03-06, 20:30
Träning förbättrar tv-spelsförmågan.
https://journals.lww.com/acsm-msse/Abstract/publishahead/Exercise_Improves_Video_Game_Performance__A.96395. aspx?fbclid=IwAR1NPjq-3F8_dxMSEbKApXhMrcfa5z5gyqvza0-wJfI20Oo-ngmFVzovtmg
Wilt the Stilt
2020-03-07, 07:11
CoD: Modern Warfare Remastered på PS4. Forfarande lätt o hitta lobbys o spela i. Åtminstonde i TDM.
CoD: WWII på shipment :naughty:
Scratch89
2020-03-10, 15:41
Nu finns även Shadow Of The Colossus att ladda hem gratis om man har PS Plus. Jag har ju inte ens hunnit sätta mig in i Uncharted. :D
King Grub
2020-03-12, 07:50
Jag kommer att få Nioh 2 redan idag, fast det släpps imorgon. Elgiganten har skickat det så det redan anlänt till posten i stan.
Langster
2020-03-12, 09:27
Träning förbättrar tv-spelsförmågan.
https://journals.lww.com/acsm-msse/Abstract/publishahead/Exercise_Improves_Video_Game_Performance__A.96395. aspx?fbclid=IwAR1NPjq-3F8_dxMSEbKApXhMrcfa5z5gyqvza0-wJfI20Oo-ngmFVzovtmg
Hade ju varit cool om det var tvärtom. Tv-spelande förbättrar prestationsförmågan.
King Grub
2020-03-12, 09:27
Bara om du spelar Just Dance.
King Grub
2020-03-15, 20:26
Nioh 2 är årets hittills bästa spel.
ChuckTesta
2020-03-15, 21:53
Hur skiljer det sig från första? Ser nästan exakt likadant ut som ettan på youtube.
King Grub
2020-03-15, 22:02
Det skiljer sig inte. Det är mer av samma.
Satt och velade om jag skulle slå till på RDR2 eller SpiderMan till PS4 och beslutade mig för RDR2. Men jag börjar fundera på om det var fel beslut, allting är såååå segt, har hållit på springa omkring i en snöstorm i vad som känns som 1 vecka nu.
Blir det mer spännande längre fram?
King Grub
2020-03-16, 13:31
Spännande i perioder då och då, men 90 av 100 speltimmar är långsamma utan att något dramatiskt händer. Vissa älskar det, andra inte. Det är mer en Arthur Morgan-simulator än ett äventyrs- och actionspel.
Satt och velade om jag skulle slå till på RDR2 eller SpiderMan till PS4 och beslutade mig för RDR2. Men jag börjar fundera på om det var fel beslut, allting är såååå segt, har hållit på springa omkring i en snöstorm i vad som känns som 1 vecka nu.
Blir det mer spännande längre fram?
Spiderman är också extremt tråkigt i längden, linjärt äventyrs beat em up som visst är snyggt men fy fan va enformigt. Storyn är i nivå med en medioker dussin superhjälte film och alla sidouppdrag är "slå ner dom här vågorna av fiender" eller "ta ut som här fienderna utan att bli upptäckt".
dat swing though
tkr rdr2 är det bästa jag spelat men det är helt klart trögflytande. Har man svårt för det kan man nog se sig om efter ngt annat lir
Andy.da.wohoo
2020-03-17, 14:00
Hur är RDR2 jämfört med The Witcher 3?
Scratch89
2020-03-17, 17:00
Okej, nu har jag dödat fyra kolosser av, vad, 18?
Man rider i ett par minuter, klättrar runt lite. Ser kolossen och sen försöker lista ut hur man ska döda den. Upprepa.
Det är inte tråkigt, men det känns lite... utdaterat? På ett sätt också lite fritänkande att det inte alltid behöver vara levelsystem, skillsystem och crafting som i alla moderna spel.
Har ni provat remaken som finns till PS4?
Scratch89
2020-03-17, 17:00
Hur är RDR2 jämfört med The Witcher 3?
Sämre. Dock spelade jag ut RDR 2 till skillnad från Witcher 3.
Langster
2020-03-18, 17:56
PS5 briefen: AUDIO, AUDIO, AUDIO
Nioh 2 <3
Lika bra som ettan fast bättre :-)
Helt underbart!
Även om jag egentligen suger på sådana spel (souls/borne/nioh) så älskar jag dem!
(Envishet/tålamod > skills för mig)
Hittills (köpte i förrgår) har jag inte kommit längre in än några uppdrag i ”andra kartdelen” (plus alla submissions och några twilight missions.
Kommer ha många trevliga timmar med detta. (Cirkus 150h investerade i första Nioh).
Hamnar lätt i min top 5 i min ”best game of all time”
Lasse Kongo
2020-03-24, 21:56
Årets spel utan tvekan: Animal Crossing New Horizons.
Spelar faktiskt fortfarande New Leaf, senast idag, håller än liksom, hur många spel gör det släpptes typ 2012.
En fågel viskade dessutom att NH fullständigt knäckt alla tidigare försäljningsrekord för Nintendo, snackar vi redan 15-20 mille? Helt jävla galet!
Andy.da.wohoo
2020-03-24, 22:39
Årets spel utan tvekan: Animal Crossing New Horizons.
Spelar faktiskt fortfarande New Leaf, senast idag, håller än liksom, hur många spel gör det släpptes typ 2012.
En fågel viskade dessutom att NH fullständigt knäckt alla tidigare försäljningsrekord för Nintendo, snackar vi redan 15-20 mille? Helt jävla galet!
Jag har inte riktigt förstått grejen med AC:NH och all hype omkring spelet. Varför är det så bra? Har hört att AC serien är lite likt Stardew Valley, och det tyckte jag var hyfsat underhållande.
Andy.da.wohoo
2020-03-28, 12:54
Spelade klart main storyn i witcher 3 igår. Vilket jävla spel :)
Spelade klart main storyn i witcher 3 igår. Vilket jävla spel :)
Bara att hoppa på red dead då. Grandios mysmisär.
Andy.da.wohoo
2020-03-28, 16:50
Bara att hoppa på red dead då. Grandios mysmisär.
Så småningom kanske, nu ska jag dra igen expansionerna som finns till TW3, sen kanske jag startar om med newgame+ och testar utfallet med att välja annorlunda :D
King Grub
2020-04-04, 09:45
https://i.imgur.com/I00wOwv.jpg
Herrejävlar. Håller på spelar om originalet nu, men en smula moddat då grafiken tyvärr inte åldrats allt för väl. Äger dock fortfarande spelet till ps1.
Testade demot till ps4 och det känns helt sjukt overkligt att det faktiskt kom en remake. Var dock inte superförtjust i stridssystemet, men det kanske mest handlar om att lära sig det också.
Vad har du för intryck av det än så länge?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
ChuckTesta
2020-04-04, 12:35
Hur har du fått det redan nu?? :confused::confused:
King Grub
2020-04-04, 12:38
På grund av pandemin skickade Square ut en del i förväg till Australien och Europa. Elgiganten är en av butikerna i Sverige som fick sin första sändning igår, och jag lade beslag på det sista exemplaret i staden i förmiddags.
King Grub
2020-04-04, 12:39
Jag har inte börjat än, för övrigt. Det tog en timme att kopiera datadisken till hårddisken.
ChuckTesta
2020-04-04, 12:58
Meeeeeeeeen! Jag har ju bokat på webhallen *cry*:smash:
Lasse Kongo
2020-04-05, 12:33
Jag hämtade mitt på Elgiganten i torsdags, alltså FFVIIR
Man förstår varför de inte kunde släppa hela spelet på en gång, då hade vi fått spelet om 20 år typ haha
Heeeelt fantastiskt.
Vill spela ff7r. Speciellt nu när man vart förkyld i 2v och inte får jobba.
Meeeen båda kidsen hemma så hade inte blivit något lir ändå. Får vänta tills de blir tonåringar.
Scratch89
2020-04-06, 13:55
Fasen, som vanligt har jag glömt att förbeställa. Enligt Webhallen släpps det om fyra (!) dagar. Perfekt inför helgen förvisso men ändå. Undrar om man kan beställa från Elgiganten idag och chansa att det hinner komma tidigare?
Fasen, som vanligt har jag glömt att förbeställa. Enligt Webhallen släpps det om fyra (!) dagar. Perfekt inför helgen förvisso men ändå. Undrar om man kan beställa från Elgiganten idag och chansa att det hinner komma tidigare?
En polare var inne på Webhallen Sisjön och plockade ut ett ex i söndags efter att jag tipsat honom, de stod inte framme, man låg bakom "obokade". Värt att kika :)
Akerhage
2020-04-07, 12:02
Är lite sugen på att skaffa ett Nintendo Switch för att spela Animal Crossing. Men fan vad dyra dom är? Jag hade ett Nintendo Switch när dem kom ut. Har för mig det var billigare köpa då än nu?
Gameshop har ju tappat det totalt här med, 1st Switch för 10.000kr
https://gameshop.se/product/spel/416003/nintendo-switch-red-blue/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt&ref=prisjakt
Animal Crossing, 1500kr
https://gameshop.se/product/spel/668945/animal-crossing-new-horizons/?refSrc=90966&nosto=nosto-page-product-rec-copy
Letar lite på Blocket och tradera med, men folk vill ju ha 3500kr för begagnade enheter.
Andy.da.wohoo
2020-04-07, 12:39
Är lite sugen på att skaffa ett Nintendo Switch för att spela Animal Crossing. Men fan vad dyra dom är? Jag hade ett Nintendo Switch när dem kom ut. Har för mig det var billigare köpa då än nu?
https://gameshop.se/product/spel/416003/nintendo-switch-red-blue/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt&ref=prisjakt
Animal Crossing, 1500kr
https://gameshop.se/product/spel/668945/animal-crossing-new-horizons/?refSrc=90966&nosto=nosto-page-product-rec-copy
Letar lite på Blocket och tradera med, men folk vill ju ha 3500kr för begagnade enheter.
Du har valt helt fel tillfälle för att köpa ett switch, efterfrågan har varit enorm i samband med animal crossing släpptes och drivits upp ännu mer av pandemin och karantän.
Edit: finns ju på webbhallen https://www.webhallen.com/se/product/305431-Nintendo-Switch-2019-Konsol-Blue-Red
King Grub
2020-04-07, 12:43
Nintendos konsoler sjunker inte i pris och är nästan aldrig på rea. Samma sak med deras egna spel. I dagsläget blir konsolerna bara dyrare, i och med situationen i världen och det faktum att den svenska kronan är en skräpvaluta utan värde.
Akerhage
2020-04-07, 12:46
Jag får nog avvakta några månader då. Blir inga 4k för en Switch här inte!
sumialic
2020-04-07, 12:47
Väntar med spänning på att höra godbitar ifrån FF7!
King Grub
2020-04-07, 12:57
Det är extremt linjärt, mycket mer en interaktiv tecknad film än spel. Segt och långdraget. Grafiken är både ful och snygg. Huvudkaraktärerna är snygga, liksom bakgrunderna på avstånd. Vackert rent stilistiskt. Andra karaktärer än huvudpersonerna är apfula och texturerna är hemska. Ljud och musik är toppen. Stridssystemet både lätt att förstå och komplext nog att göra striderna roliga och intressanta. Handlingen är tillräckligt intressant för att jag ska orka fortsätta trots att det mest är en snitslad slinga.
sumialic
2020-04-07, 15:24
Förstår inte varför det ska envisas med att göra så många spel linjära... Var väl samma sak med resident evil 3 av det jag har sett? Spel är ju fan aldrig en utmaning längre.
Ff7 var ju väldigt linjärt i början av spelet. Hoppas det inte håller i sig då.
ChuckTesta
2020-04-07, 15:38
Förstår inte varför det ska envisas med att göra så många spel linjära... Var väl samma sak med resident evil 3 av det jag har sett? Spel är ju fan aldrig en utmaning längre.
Att det är linjärt i Midgar är givet, det var aldrig open world där. Jag har precis börjat spela nu och det är som jag har förväntat mig. Helt sjuk känsla att få se samma scener och höra samma musik som man gjorde för typ 20 år sedan fast med mycket bättre grafik.
Troligtvis för att det är jävligt mycket svårare att göra välbalanserade icke-linjära spel som ändå har ett naturligt flyt.
King Grub
2020-04-07, 17:59
Oj vad trögt och larvigt det är. Betyget sjunker snabbt.
Lasse Kongo
2020-04-07, 18:20
Animal Crossing, 1500kr
Det kommer vara värt det, jag lovar, och är det något spel som verkligen är ett skäl nog att skaffa en Switch så är det just precis Animal Crossing, jag måste spela det varje dag.
Ganska beroendeframkallande, årets spel hittills och lär vara uppe i topp när året är slut.
FFVIIR är fantastiskt, förstår knappt att man sitter och spelar det här, FFVII är tveklöst ohotat mitt bästa spel någonsin, vilka minnen alltså, när det släpptes -97, helt galet, vi kan sitta och prata om det än idag ett gäng kompisar, hur vi satt och kollade bilder etc på nätet innan release, inte som idag direkt xD
Jag sitter och njuter för varje sekund, sparar också spelet tills man kan vara för sig själv, så blir oftast kvällstid när resten av familjen sover eller om man är hemma själv. Vissa spel är värda den tiden.
sumialic
2020-04-07, 18:23
Att det är linjärt i Midgar är givet, det var aldrig open world där. Jag har precis börjat spela nu och det är som jag har förväntat mig. Helt sjuk känsla att få se samma scener och höra samma musik som man gjorde för typ 20 år sedan fast med mycket bättre grafik.
Alright, så är det kanske. Minns inte alls FF7 to be honest. Även om jag har spelat det flera gånger så tror jag inte ens att jag har klarat det :D Dock älskar jag serien.
sumialic
2020-04-07, 18:27
Troligtvis för att det är jävligt mycket svårare att göra välbalanserade icke-linjära spel som ändå har ett naturligt flyt.
Ja, kanske det. Kanske de nya generationerna är bortskämda med I dunno. Men det är jävligt sorgligt. Nu har jag sällan tid att spela själv så kan knappt dagens spelmarknad, men lir som a link to the past, ocarina of time och super metroid ligger en varmt om hjärtat. Även resident evil. Minns hur man kollade på när pappa spelade och själv lirade lite och hur man gång på gång fastnade.
King Grub
2020-04-11, 15:35
Äntligen klar med FF VII. Det var en pärs utan dess like. 4/10 would not play again. Vacker korridorpromenad, men otroligt segt och helt värdelös spelmekanik. Gå, prata och trycka på triangelknappen. Det är hela spelet mellan strider och cutscenes.
ChuckTesta
2020-04-11, 20:56
Det låter som att du inte har spelat FF/FF7 innan det här.
Langster
2020-04-12, 10:39
Det låter som att du inte har spelat FF/FF7 innan det här.
Hade man gjort det så skulle man veta att Final Fantasy riktar sig till japanska 14-åringar, inte vuxna västerländska män.
Det enda moderna Final Fantasy jag spelat var 13, det räcker för att jag aldrig ska ta i ett igen. Det är helt enkelt inte för mig.
ChuckTesta
2020-04-12, 11:02
Hade man gjort det så skulle man veta att Final Fantasy riktar sig till japanska 14-åringar, inte vuxna västerländska män.
Det enda moderna Final Fantasy jag spelat var 13, det räcker för att jag aldrig ska ta i ett igen. Det är helt enkelt inte för mig.
Final fantasy är utan tvekan bland dom djupaste spelen som finns, dvs riktar sig absolut inte till japanska 14-åringar utan snarare till vuxenvärlden som förstörd jorden. FF7 varnade om miljöpåverkan och sånt innan det var coolt. Om man läser dialogerna istället för att bara spamma X så ser man att storyn är på en helt annan nivå.
Sen har du väl otur som valde att testa ff13 eftersom det är det första som var på det sättet, helt nytt fightingsystem, linjärt osv. Det var som en beta run av ett nytt koncept av final fantasy.
Langster
2020-04-12, 11:41
Final fantasy är utan tvekan bland dom djupaste spelen som finns, dvs riktar sig absolut inte till japanska 14-åringar utan snarare till vuxenvärlden som förstörd jorden. FF7 varnade om miljöpåverkan och sånt innan det var coolt. Om man läser dialogerna istället för att bara spamma X så ser man att storyn är på en helt annan nivå.
Sen har du väl otur som valde att testa ff13 eftersom det är det första som var på det sättet, helt nytt fightingsystem, linjärt osv. Det var som en beta run av ett nytt koncept av final fantasy.
Jaja japanska 14-åringar och vuxenbäbisar.
Nej det är inte djupt. Jag har spelat 4, 6, 7, 13. Ungefär vid 7 tappade de mig. Historieberättandet är ungefär på nivå med vad en 13-åring skulle skicka in till Veckorevyn. Jag spammar aldrig mig igenom några dialoger.
King Grub
2020-04-12, 11:42
Dialogen var verkligen inte bra i FF VII Remake. Kanke på Japanska och översättningen sög? Vet ej, men på engelska varierade den från okej till banal till pinsam. Storyn var väl okej, men djup? Nej.
Langster
2020-04-12, 12:12
Innan det var coolt? Miljörörelsen startade väl på typ 70-talet? Då var det som coolast kan jag tro. Du menar att FF7 varnade DIG för första gången om miljöpåverkan.
Du får gärna påvisa något specifikt i FF-serien som är ”djupt” eller välberättad. Jag har faktiskt aldrig stött på någon som tycker att historierna som berättas i dem är särskilt minnesvärda. Det japsarna är bra på är att skapa ”coola” karaktärer och intressanta världar, att berätta historier suger de på generellt.
King Grub
2020-04-12, 12:18
Det bästa med FF VII var det visuella. Storslagna miljöer och vistas. Synd bara att 90 % av texturbudgeten var lagd på den del som var med i demot.
TheDoctor
2020-04-12, 17:23
Blev klar med DOOM Eternal idag. Högt tempo och mycket action. En riktig pulshöjare. Det är inte mycket skillnad från DOOM 2016. Utan dem gjorde allt som var bra 2016 och lite till. Jag var nöjd med spelet. Jag har börjat gilla mer linjära spel igen. Så som dem var förr. Open world spel har blivit för mycket av inget egentligen så en actionrökare som DOOM Eternal satt fint.
Förvänta er inget särskilt nytt. Mer av det bästa bara. Fantiserade att demonerna var coronasmittade så det kändes ännu bättre att riva i sönder dem på flera intressanta sätt.
Langster
2020-04-12, 18:11
Fantiserade att demonerna var coronasmittade så det kändes ännu bättre att riva i sönder dem på flera intressanta sätt.
Jag brukar alltid fantisera om att fienderna i spel är handikappade rumänska barnhemsbarn.
Ah jag antar att vi alla har vår favorit totalt-oskyldig-utsatt-minoritet som vi älskar att slita i bitar...
Lasse Kongo
2020-04-13, 11:45
Jag är lyrisk när det kommer till FFVIIR.
Bland det bästa jag spelat i hela mitt liv, är dock kanske bara halvvägs så det kan ju ändras, utforskar allt och tar det extremt lugnt.
Förstår inte hur man menar att man vill ha mer gameplay...... Man kan inte ha spelat originalet då, det är betydligt, BETYDLIGT mer "gameplay" i remaken än i originalet...
Det här med texturerna var som vanligt någon som började gnälla ang på ngt forum, sen har det spridit sig och folk som flyter som döda fiskar utan egen åsikt vill gärna påpeka det, fast dom troligen inte sett texturerna själva om inte ngn hade lagt upp en inzoomad bild på nätet någonstans först.
Spelet ser helt fantastiskt ut, jag ser det som ett privilegium att få spela detta. Tänker skicka ngt slags tack till Square Enix, det här spelet betyder så mycket för mig. Skulle jag ngnsin göra en tatuering så är det något från FFVII!
Good Job till Switch är förvånansvärt trevligt, f.a. med flera personer i couch-coop!
Har även aktiverat flickvännen i nya Animal Crossing, väldigt uppskattat av henne som önskade något "Sims"-liknande spel att fördriva lite strötid med!
Blev klar med DOOM Eternal idag. Högt tempo och mycket action. En riktig pulshöjare. Det är inte mycket skillnad från DOOM 2016. Utan dem gjorde allt som var bra 2016 och lite till. Jag var nöjd med spelet. Jag har börjat gilla mer linjära spel igen. Så som dem var förr. Open world spel har blivit för mycket av inget egentligen så en actionrökare som DOOM Eternal satt fint.
Förvänta er inget särskilt nytt. Mer av det bästa bara. Fantiserade att demonerna var coronasmittade så det kändes ännu bättre att riva i sönder dem på flera intressanta sätt.
Jag blev extremt besviken på Doom Eternal... för att jag blivit gammal och hjärnan inte hänger med det höga tempot.
Bra röj men jag hade önskat att det var lite mer variation i tempot.
Scratch89
2020-04-14, 18:20
Jag är några timmar in i Final Fantasy 7 Remake nu. Överlag spelar det ju mycket på nostalgisträngarna, men har också verkligen känslan av ett klassiskt Final Fantasy. Det är rätt så linjärt men lite side quests mellan progressionen i main story. Storyn har gjorts mer begriplig eftersom man nu får se flashbacks och karaktärerna blir djupare (inte djupa nödvändigtvis, men djupare).
Får se hur det utvecklar sig, jag har ju inte ens åkt iväg till Reactor 5 än.
Rent combatmässigt så tycker jag det är rätt så hetsigt men jag gillar ju turbaserade RPG-spel mer än vad jag kanske vill erkänna.
Jag är några timmar in i Final Fantasy 7 Remake nu. Överlag spelar det ju mycket på nostalgisträngarna, men har också verkligen känslan av ett klassiskt Final Fantasy. Det är rätt så linjärt men lite side quests mellan progressionen i main story. Storyn har gjorts mer begriplig eftersom man nu får se flashbacks och karaktärerna blir djupare (inte djupa nödvändigtvis, men djupare).
Får se hur det utvecklar sig, jag har ju inte ens åkt iväg till Reactor 5 än.
Rent combatmässigt så tycker jag det är rätt så hetsigt men jag gillar ju turbaserade RPG-spel mer än vad jag kanske vill erkänna.
Hört både bu och bä om combaten, vissa gillar nya varianten men störde sig på att man behövde gå in i menyerna för att utföra diverse attacker?
Du har inte testat att ställa om till klassiska turn based-combaten? Är själv lite kluven i hur jag kommer vilja göra. En polare är väldigt nöjd, nådde 95% completion på ca 37h, utan att ha rört Hard dock.
ChuckTesta
2020-04-14, 21:33
Hört både bu och bä om combaten, vissa gillar nya varianten men störde sig på att man behövde gå in i menyerna för att utföra diverse attacker?
Du har inte testat att ställa om till klassiska turn based-combaten? Är själv lite kluven i hur jag kommer vilja göra. En polare är väldigt nöjd, nådde 95% completion på ca 37h, utan att ha rört Hard dock.
Det finns shortcuts för abilities, vill man köra spells måste man gå in i menyn tror jag.
Scratch89
2020-04-15, 09:38
Jag kör classic nu, men det är fortfarande en del realtidshackande under tiden man fyller sina ATP-bars. Man pausar ju lätt spelet om man går in i menyerna så kompromissen funkar ändå, tycker jag.
King Grub
2020-04-16, 18:19
Samlingen med Uncharted 1-3 är gratis till PS4.
Scratch89
2020-04-16, 19:08
Jag har precis träffat Aerith och känner redan av de utdragna monologerna. Å andra sidan är det precis såhär Final Fantasy-serien är, och om man inte hade nostalgiglasögonen på så hade nog originalet upplevts såhär också.
delta_mats
2020-04-16, 20:10
Helt oinsatt i dagens tv-spel. Men hur är VR på spelen som finns nu, till ps4 exempelvis? Är det något att satsa på eller funkar det sådär? Kändes ju riktigt hypat ett tag?
King Grub
2020-04-16, 20:13
Half-Life Alyx på en bra PC med ett Valve Index-headset är en upplevelse. VR på PS4 är... också en upplevelse. Fast inte en bra sådan. Även om några spel är roliga, som ASTRO BOT Rescue Mission och BeatSaber. Men det är primitivt. PS4:ans hårdvara är väldigt svag.
delta_mats
2020-04-16, 20:26
Kommer det bli bättre på ps5? Eller finns det någon konsol som har bra vr?
King Grub
2020-04-16, 20:37
Nej, det är bara PS4 som har VR. Dagens headset kommer att passa till PS5, men det är redan gårdagens teknik. Det kommer säkert ett nytt PS5-exklusivt headset, men det finns inga uppgifter om det idag. Garanterat inte i år och kanske inte 2021.
För en bra VR-upplevelse idag behövs en kraftfull PC och ett av de bättre headseten. Fast det kostar.
delta_mats
2020-04-16, 20:52
Okej. Då får det vänta.
Fast nu är ju också grub en prestandafixerad grafiknörd utan förmåga att uttrycka sig nyanserat...
Det finns många som uppskattar VR som en rolig leksak. De där spelen där man går på balanspinne mellan hustak och flyger flygplan med klumpig styrning har väldigt många roligt med. Men om man ska köpa sig ett bör man vara på det klara att det ligger på samma nivå som Kinect gjorde 2013. Det är kul på samma sätt som wii fit var 2009. Så det beror helt på vad man är ute efter, är man en hardcore gamer som grub så håller det såklart inte rätt nivå men vill man bara leka och testa lite så finns det möjlighet att ha kul
Fast nu är ju också grub en prestandafixerad grafiknörd utan förmåga att uttrycka sig nyanserat...
Det finns många som uppskattar VR som en rolig leksak. De där spelen där man går på balanspinne mellan hustak och flyger flygplan med klumpig styrning har väldigt många roligt med. Men om man ska köpa sig ett bör man vara på det klara att det ligger på samma nivå som Kinect gjorde 2013. Det är kul på samma sätt som wii fit var 2009. Så det beror helt på vad man är ute efter, är man en hardcore gamer som grub så håller det såklart inte rätt nivå men vill man bara leka och testa lite så finns det möjlighet att ha kulHaha. Nyansen!
Scratch89
2020-04-20, 06:33
Nu har jag spelat kanske 13-14 timmar på FF7 och jag håller med om att det är väldigt utdraget. All content och alla små minispel de har lagt till bidrar tyvärr inte till storyn utan gör det bara mer utdraget. Jag är medveten om att många FF-spel innehåller sånt här och alltid har gjort det, men i det här fallet känns det tydligt att det är för att skapa content ur ingenting.
King Grub
2020-04-20, 07:04
Ju längre tid som går, desto mer inser jag hur mycket jag hatade det när jag spelade igenom det, efter de första timmarna. Sämsta spelet jag spelat på år och dag.
Som tur är sålde jag det för lika mycket som jag köpte det för. Det är slutsålt överallt så folk betalade nypris för begagnat. I och med pandemin verkar nästa sändning vara försenad in i maj.
Scratch89
2020-04-20, 07:50
Ju längre tid som går, desto mer inser jag hur mycket jag hatade det när jag spelade igenom det, efter de första timmarna. Sämsta spelet jag spelat på år och dag.
Som tur är sålde jag det för lika mycket som jag köpte det för. Det är slutsålt överallt så folk betalade nypris för begagnat. I och med pandemin verkar nästa sändning vara försenad in i maj.
Bra tips där! Jag ska nog försöka göra likadant.
Akerhage
2020-04-20, 10:25
NASA har släppt spelet Ne-Mo Net
NASA har utvecklat ett spel med vilket man hoppas spelare ska hjälpa till med att kartlägga världens korallrev. I spelet Ne-Mo Net finns autentiska bilder på korallrev som spelare får i uppgift att identifiera och klassificera.
Datan som samlas in via spelet kommer sedan sammanställas i NASA:s superdator Pleiades, finns till iPhone, iPad samt Mac-datorer:
vbw90smKwkw
King Grub
2020-04-20, 10:31
Är det store Cthulhu jag ser på thumbnailen? :bow:
Scratch89
2020-04-20, 10:57
Svenska Gamereactor ger det 10 av 10...
https://www.gamereactor.se/recensioner/843993/Final+Fantasy+VII+Remake/
PureWhey
2020-04-20, 11:03
NASA har utvecklat ett spel med vilket man hoppas spelare ska hjälpa till med att kartlägga världens korallrev. I spelet Ne-Mo Net finns autentiska bilder på korallrev som spelare får i uppgift att identifiera och klassificera.
Datan som samlas in via spelet kommer sedan sammanställas i NASA:s superdator Pleiades, finns till iPhone, iPad samt Mac-datorer:
vbw90smKwkw
Riktigt coolt! Ska jag försöka komma ihåg att ladda ner och hjälpa med när jag har tid.
Hoppas inte massa miljötroll etc försöker förstöra det.
Jag har avbrutit Yakuza 0. Bland den tråkigaste skit jag spelat. En inte uttömmande uppräkning av bristerna:
* Enformigt kampsystem (button-mashing).
* Noll äventyr/utforskning (allt ser likadant ut och det spelar absolut INGEN roll var på kartan man befinner sig.)
* Ibland är animeringarna i nivå med första playstationkonsolen. Typ folk som står och viftar i luften när det ska föreställa att de håller på och fixar något.
* Samma enformiga musikloopar som återkommer hela tiden. Finns en för varje stämningsläge.
* Meningslösa quests.
Till spelets försvar så hade det en jävligt bra story och en bitvis fantastisk humor och dialog. Tyvärr mäktar man inte med det tråkiga gameplayet för att få ta del av denna story.
Spelet skulle varit en film i stället.
svenbanan
2020-04-21, 17:13
vbw90smKwkw
Typ som en lite mer interaktiv variant av SETI@Home (skärmsläckaren som drog nytta av folks processorkraft för att göra diverse beräkningar på data från radioteleskop med förhoppnignen om att hitta aliens).
RobbanColeman
2020-04-22, 06:55
Final Fantasy VII: 10/10
Final Fantasy VII Remake: 5/10
Bara för man skulle lägga in 20h extra gång i skogar o berg samt alla deras måltider samt toalettbesök i The Fellowship of the Ring samt lägga in nutida effekter så skulle inte filmen bli bättre eller lika bra utan även den dras ned i skiten av en sån remake. Det handlar om tempo, struktur, dramaturgi, melodi och takt inte kvantitet och pixlar.
Jag föredrar estetik och grafik med i originalet. Jag tycker det är charmigt och på sin tid var mellansekvenserna sjukt snygga. :)
King Grub
2020-04-28, 06:19
Handlingen till Last of Us 2 har läckt, antagligen av en Naugthy Dog-utvecklare som hämnd för Sonys girighet när de fördröjde releasen.
Mycket har hänt över 22 år sedan originalet släpptes. Spelet har ju en simpel, ganska barnslig story och dramaturgi som typ lillebrorsans rollspelsäventyr han skrev. Jag fastnade inte för det då jag nog var lite för gammal för att vara målgruppen, men jag kan tänka mig att det var många europeiska ungdomars första möte med ett för tiden lättsmält japanskt rpg.
Sen att spelet hyllas som nån slags episk saga är ju bara resultatet av flockbeteende och "true gamer" tänk.
Scratch89
2020-04-28, 18:03
De två senaste kvällarna har jag ändå tyckt att FF7R varit roligt. Jag går långsamt fram; precis räddat Tifa från Don och tagit mig ur kloakerna. Däremot är det lite väl långa transportsträckor ibland, både storymässigt och avståndsmässigt.
Det som hjälper för mig, för att känna att det inte går för långsamt, är att bara spela ett par timmar i stöten som mest.
Lasse Kongo
2020-04-29, 11:42
Klarade FFVIIR häromkvällen, för min del var det 25h ren nirvana, helt fantastiskt, för mig är FFVII något mer än bara ett spel, hur larvigt det än må låta, men det är en stor del av en speciell tid i mitt liv, så spelet innebär också mycket minnen och relationer med diverse människor.
Iaf, så hade man ju höga förväntningar, men de infriades med råge på alla punkter, ända tråkiga är att man inte kan fortsätta spela men jag drog igång remasteredversionen som jag har på ps4 direkt efter.
Släppte faktiskt en tår i slutet tom, nu börjar jakten på alla secrets och en ny omgång på hard :hbang:
Lasse Kongo
2020-04-29, 11:50
Bjuder på en bild från min lilla mancave.
Originalet såklart, remastered och remaken, gems man har i hyllan för alltid!
https://i.imgur.com/7hFo0E2.jpg
Wilt the Stilt
2020-04-30, 16:22
Börjat spela Rainbow 6 Siege till PS4, sedan cirka 1-2 veckor.
Längesen jag var så exalterad över ett PS4-spel!
Spelar minst 4 matcher om dagen. Jävligt skoj är det iaf
Börjat spela Rainbow 6 Siege till PS4, sedan cirka 1-2 veckor.
Längesen jag var så exalterad över ett PS4-spel!
Spelar minst 4 matcher om dagen. Jävligt skoj är det iaf
Jag har spelat Siege sen det släpptes och tycker fortfarande att det är jävligt skoj. På Xbox dock.
MULTIPLAYER: TIME PLAYED 546h31m MATCHES PLAYED 2368
TRAINING GROUNDS: TIME PLAYED 390h57m MATCHES PLAYED 5281
Wilt the Stilt
2020-04-30, 17:48
Jag har spelat Siege sen det släpptes och tycker fortfarande att det är jävligt skoj. På Xbox dock.
MULTIPLAYER: TIME PLAYED 546h31m MATCHES PLAYED 2368
TRAINING GROUNDS: TIME PLAYED 390h57m MATCHES PLAYED 5281
Grymt!
Vad har du för favoritoperatörer?
Jag provar mig fram med olika operatörer fortfarande såklart. Tycker iaf att Rook är iaf ett simpelt sätt att hjälpa laget som nybörjare, bara o lägga ut armor så är iaf det ett + för laget.
Kör på newcomers mestadels, men det är tydligt att en del som lirar där har kört spelet länge.
Annars så har jag märkt av lite av dålig stämning i spelet (toxic) jämfört med CS:GO (PC visserligen) som kändes som en katastrof dom veckor jag provade det.
Grymt!
Vad har du för favoritoperatörer?
Jag provar mig fram med olika operatörer fortfarande såklart. Tycker iaf att Rook är iaf ett simpelt sätt att hjälpa laget som nybörjare, bara o lägga ut armor så är iaf det ett + för laget.
Kör på newcomers mestadels, men det är tydligt att en del som lirar där har kört spelet länge.
Annars så har jag märkt av lite av dålig stämning i spelet (toxic) jämfört med CS:GO (PC visserligen) som kändes som en katastrof dom veckor jag provade det.
Attackers: Fuze, Thermite och Gridlock
Defenders: Lesion, Valkyrie och Mute
Ja, Rook är alltid ett bra val. Men på defense så föredrar jag att vara lite mer rörlig.
Det är mindre vanligt att det är toxic om du kör ranked, så det blir bättre. :) Och jag har förstått att det är vanligare på konsol än på PC tex.
Dock så är det tydligen väldigt många som använder cheats på PC.
Det roligaste med spelet är att man fortfarande lär sig nya saker, nya vinklar och nya sätt att spela det på.
Wilt the Stilt
2020-04-30, 18:22
Attackers: Fuze, Thermite och Gridlock
Defenders: Lesion, Valkyrie och Mute
Ja, Rook är alltid ett bra val. Men på defense så föredrar jag att vara lite mer rörlig.
Det är mindre vanligt att det är toxic om du kör ranked, så det blir bättre. :) Och jag har förstått att det är vanligare på konsol än på PC tex.
Dock så är det tydligen väldigt många som använder cheats på PC.
Det roligaste med spelet är att man fortfarande lär sig nya saker, nya vinklar och nya sätt att spela det på.
Ok nice! Ska kolla in dom operatörerna :D
Alright, ska träna mer på newcomer innan jag provar ranked. Men blir intressant senare.
Ok låter bedrövligt med fuskare på PC! Blir ju tyvärr ofta så med PC-spel. Bara o kolla på GTA m.m.
Ok låter väldigt intressant. Men kan tänka mig det när det gäller detta spelet. Ska försöka läsa lite guider o kolla på videor när proffs spelar.
Alright, ska träna mer på newcomer innan jag provar ranked. Men blir intressant senare.
Ok låter bedrövligt med fuskare på PC! Blir ju tyvärr ofta så med PC-spel. Bara o kolla på GTA m.m.
Ok låter väldigt intressant. Men kan tänka mig det när det gäller detta spelet. Ska försöka läsa lite guider o kolla på videor när proffs spelar.
https://www.youtube.com/user/Matimi0
Och
https://www.youtube.com/user/emo182kidd
Är två bra att följa
Wilt the Stilt
2020-04-30, 18:47
https://www.youtube.com/user/Matimi0
Och
https://www.youtube.com/user/emo182kidd
Är två bra att följa
Danke very much!
TBR9ypSOTGQ&t
Nostalgi, Matt Turk vilken jävla legend.
Maciejay är helt klart min favorit.
Lirat till och från sen spelet kom ut. Först på PS4 sen på PC. :)
Wilt the Stilt
2020-05-01, 08:39
Maciejay är helt klart min favorit.
Lirat till och från sen spelet kom ut. Först på PS4 sen på PC. :)
Nice tackar. Han verkar ganska bra kan man säga :D
Ok har inte kollat än hur aktivt detta spelet är i esport med tävlingar, sponsorer o prispengar o så,, men antar att pcmasterrace har den plattformen isåfall.
Ok har inte kollat än hur aktivt detta spelet är i esport med tävlingar, sponsorer o prispengar o så,, men antar att pcmasterrace har den plattformen isåfall.
Finns ett gäng bra som lägger upp klipp.
Gamla klipp, men aktuella ändå. :)
sgn4Ik3d0DU
ZMIpV_8HaUU
Också något att kolla upp: https://r6academy.ubi.com/en
Map knowledge är väldigt viktigt och något som kommer med tiden.
Hyfsat aktivt i esport: https://pro.eslgaming.com/r6/proleague/
Finns en esport scene för spelet.
TBR9ypSOTGQ&t
Nostalgi, Matt Turk vilken jävla legend.
Haha, varför tycker jag sånt här är mega-awsum?
Vilket jäkla jobb för en till synes meningslös grej.
Han Turk duden måste varit nått alldeles extra.
Wilt the Stilt
2020-05-01, 11:30
Finns ett gäng bra som lägger upp klipp.
Gamla klipp, men aktuella ändå. :)
sgn4Ik3d0DU
ZMIpV_8HaUU
Också något att kolla upp: https://r6academy.ubi.com/en
Map knowledge är väldigt viktigt och något som kommer med tiden.
Hyfsat aktivt i esport: https://pro.eslgaming.com/r6/proleague/
Tusen tack! Nog precis såna videor jag behöver kolla!
Ok trevligt att det finns en aktiv scen for esport. Då kanske man kan kolla matcher live framöver o även följa spelet som esport.
Cyberpunk 2077 HYPE! \o/
Tills dess är det LoL,
ChickenLegs, EU-west, Wood Division.
Någon som har spelat remastern på Modern Warfares 2 campaign? Åsikter?
MasterChief
2020-05-15, 04:51
PS5 Unreal Engine 5 Tech Demo. Ser ju rätt bra ut.
d8B1LNrBpqc&
Akerhage
2020-05-15, 07:33
PS5 Unreal Engine 5 Tech Demo. Ser ju rätt bra ut.
d8B1LNrBpqc&
Ser riktigt nice ut, postades i denna tråd för någon dag sen med :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76556&page=337
Scratch89
2020-05-15, 08:17
Det är så roligt det här med perspektiv och hur de förändras med tiden.
PS5 Unreal Engine ser ju väldigt bra ut, och jag kommer ihåg när PS3 skulle lanseras och det var första gången man fick se ordentligt HD-material. Då tyckte man att det såg lika fantastiskt vackert ut, men när man går tillbaka och kollar de första stora titlarna (t.ex Uncharted, Ratchet and Clank, Heavenly Sword) är det ju med dagens mått väldigt undermålig grafik.
Scratch89
2020-06-09, 14:26
ÄNTLIGEN klar med Final Fantasy 7 Remake. Nja.
King Grub
2020-06-09, 14:31
Bra segt mot slutet eller hur.
Langster
2020-06-09, 14:34
Det är så roligt det här med perspektiv och hur de förändras med tiden.
PS5 Unreal Engine ser ju väldigt bra ut, och jag kommer ihåg när PS3 skulle lanseras och det var första gången man fick se ordentligt HD-material. Då tyckte man att det såg lika fantastiskt vackert ut, men när man går tillbaka och kollar de första stora titlarna (t.ex Uncharted, Ratchet and Clank, Heavenly Sword) är det ju med dagens mått väldigt undermålig grafik.
Hoppas att den nya generationen konsoler ger grafiska lyft som motsvarar det man ändå såg mellan PS2 -> PS3 och Xbox -> Xbox360. Skillnaden mellan förra och nuvarande generationen var alldeles för liten i mitt tycke, även om man tar med Xbox one X och PS4 pro i ekvationen, det är i princip endast upplösning och skärmuppdateringen som förbättrats, om man jämför med de snyggaste spelen från förra generationen. Jag vill bli imponerad igen!
Scratch89
2020-06-09, 15:18
Bra segt mot slutet eller hur.
Ja. Jag upplevde det kanske inte så mycket segare i slutet jämfört med resten av spelet, men det väldigt uppenbart att alla dessa "pussel" endast gav upphov till mer speltid men inte -glädje. Jag kan köpa att man gör side quests och challenges (som inte är obligatoriska) för att få items och sånt, men när jag ramlar ner tillbaka första våningen i ett skriptat event och enda följden blir att jag får springa om allt igen, blir jag irriterad.
Akerhage
2020-06-10, 09:09
För er som samlar på spel kan ni nu lägga vantarna på 1427st spel för endast 5 dollar. Antagligen 99.9% skräp, men pengarna går till en god sak.
Exempelvis Oxenfree, Celeste, Nuclear Throne och Night in the Woods som nyligen lagts till.
https://itch.io/b/520/bundle-for-racial-justice-and-equality
Magnus N
2020-06-11, 19:48
Snart dags
Official Playstation 5 Reveal Event Livestream! PS5 Gameplay Showcase (Playstation 5 Games Reveal)
waTzCjSEP7U
Akerhage
2020-06-12, 07:34
Snart dags
Official Playstation 5 Reveal Event Livestream! PS5 Gameplay Showcase (Playstation 5 Games Reveal)
waTzCjSEP7U
Ruggigt ful konsoll ändå. Är ju inget som passar i ett vuxet hem direkt.
Ruggigt ful konsoll ändå. Är ju inget som passar i ett vuxet hem direkt.
Håller inte med. Den var futuristisk och snygg, och jag gillar att Sony har vågat ta ut svängarna istället för att välja att släppa ett anonymt rätblock som Microsoft gjorde.
Akerhage
2020-06-12, 08:13
Håller inte med. Den var futuristisk och snygg, och jag gillar att Sony har vågat ta ut svängarna istället för att välja att släppa ett anonymt rätblock som Microsoft gjorde.
Personligen tycker jag krysslådan är snyggare och enklare att placera i ett hem. Tror helt klart PS4-konsollen kommer tilltala många med. Men den blev lite väl futuristisk och pojkig för min del.
Personligen tycker jag krysslådan är snyggare och enklare att placera i ett hem. Tror helt klart PS4-konsollen kommer tilltala många med. Men den blev lite väl futuristisk och pojkig för min del.
Xbox Series X har en, enligt mig, ickedesign. Konsolen består av ett stort rätblock, varken mer eller mindre. Att den är lättare att "gömma" stämmer ju då den ser ut som en sub, men då föredrar jag en design där man har tänkt till, vågat gå utanför ramarna, där formspråket andas nytänk. Sen hoppas jag innerligt att Sony släpper en helsvart konsol (som den svarta handkontrollen skvallrar om).
Akerhage
2020-06-12, 08:47
Xbox Series X har en, enligt mig, ickedesign. Konsolen består av ett stort rätblock, varken mer eller mindre. Att den är lättare att "gömma" stämmer ju då den ser ut som en sub, men då föredrar jag en design där man har tänkt till, vågat gå utanför ramarna, där formspråket andas nytänk. Sen hoppas jag innerligt att Sony släpper en helsvart konsol (som den svarta handkontrollen skvallrar om).
En helsvart variant hade helt klart varit snyggare isf!
Scratch89
2020-06-12, 09:36
Jag tycker det ser mer ut som en ny Xbox än ny Playstation. :)
Langster
2020-06-12, 13:27
PS5 ser ut som någon slags router. Föredrar nya xboxen.
Men håller med om att det ser mer ut som en uppföljare till xbox360.
Langster
2020-06-12, 13:32
Tror inte många vuxna människor håller med dig. PS5 ser ut som en plastig leksak, en router eller en sån där kinesisk fejkkonsol med 3009 inbyggda spel - ”gamestation x 5000”
King Grub
2020-06-16, 13:48
Ooo Elgiganten har skickat mitt Last of Us 2.
forslund
2020-06-16, 20:36
Sjukt laddad på Last of Us 2.
Långledigt, sambo och barn borta hela lördagen. Orimliga mängder Pepsi Max.
Optimala förutsättningar!
Bästa livskvaliteten med andra ord. :)
Tror inte många vuxna människor håller med dig. PS5 ser ut som en plastig leksak, en router eller en sån där kinesisk fejkkonsol med 3009 inbyggda spel - ”gamestation x 5000”
Då tror du fel. Enligt en omröstning på FZ tyckte majoriteten att PS5 var snyggare än Xbox Series X. De föredrar med andra ord router-looken framför skokartongsdesignen.
Lasse Kongo
2020-06-17, 08:22
Ooo Elgiganten har skickat mitt Last of Us 2.
Kul! Jag har haft mitt sen måndags, du har ngt att se fram emot!
King Grub
2020-06-17, 09:01
Trevligt! Vi brukar sällan ha samma smak när det gäller tv-spel, men här tror jag vi har en gemensam nämnare.
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/025/124/7a2.jpg
The last of uuuuuuuuuuuuuuus 2 är ute!!
MaxTheMarketer
2020-06-17, 14:29
Det finns bara orimligt små mängder Pepsi Max! :cool:
Gibba järnet!
Har ni fått the last of us 2 idag? Har inte kollat posten än.
Har ni fått the last of us 2 idag? Har inte kollat posten än.
Neeeeeeeej, jag fick det inte idag. Det går ingen post imorgon va?
King Grub
2020-06-19, 08:05
Jag fick det inte heller, så nu tänker jag gå iväg till den lokala spelbutiken, som har extraöppet idag bara för Last of Us 2 mellan 11 och 13 och betala 100 kronor mer. Det får det vara värt istället för att vänta över hela långhelgen. Och sedan lämna tillbaka det beställda till Elgiganten nästa vecka.
Jag fick det inte heller, så nu tänker jag gå iväg till den lokala spelbutiken, som har extraöppet idag bara för Last of Us 2 mellan 11 och 13 och betala 100 kronor mer. Det får det vara värt istället för att vänta över hela långhelgen. Och sedan lämna tillbaka det beställda till Elgiganten nästa vecka.
Jag gör typ samma. Hänger på låset på MediaMarkt i detta nu för att fixa ett exemplar. Returnerar det förbeställda alternativt säljer åt nån lokalt för en femhundring.
King Grub
2020-06-19, 21:07
Tre timmar in, mäkta roligt. Trög öppning, men det tog sig snabbt.
Lustigt att grafiken i ett PS4-spel med gammal teknik kan vara snyggare än något PC-spel med ett grafikkort för 10000.
Tre timmar in, mäkta roligt. Trög öppning, men det tog sig snabbt.
Lustigt att grafiken i ett PS4-spel med gammal teknik kan vara snyggare än något PC-spel med ett grafikkort för 10000.
Är typ 4 timmar in. Håller med om att det var trögt typ första två timmarna, men efter det har jag suttit med öppen mun.
https://social.infogalactic.com/images/posts/d58ccd97-a41d-488d-b48c-da761c3b7a49/original-78f16eee552a85331b9f4f38cd4a8a5f.PNG?v=63759817164
Wilt the Stilt
2020-06-20, 10:01
https://social.infogalactic.com/images/posts/d58ccd97-a41d-488d-b48c-da761c3b7a49/original-78f16eee552a85331b9f4f38cd4a8a5f.PNG?v=63759817164
6,416 Positive Ratings 27%
608 Mixed Ratings 2%
16,126 Negative Ratings 69%
Vafan..
608 Mixed Ratings 2%
Vafan..
Spelet blev uppskjutet men läckte och det uppdagades att de gått woke. Internet började skapa memes (excuse me, it's mam!) och spelutvecklarna gick i full damage control med copyright claims mot alla som ens nämnde spelet. Reviews haglade in, men märkligt nog raderades bara negativa. Sedan stoltserade spelutvecklarna att man skulle döda folks hundar, vilket gav ännu mer negativ publicitet.
Det har i princip blivit Ghostbusters 2.0. På tidningarna sitter skribenter som ägnar halva recensionen åt hur fantastiskt inclusive det blivit och ger spelet 100/100 baserat på det istället för faktiskt gameplay. På forum sitter spelare och undrar vad fan hände med vårt spel när Jacob Minkoff lämnade? Ett klockrent exempel är IGN Japan (70/100) vs IGN USA (100/100). Samma företag, olika värderingar.
King Grub
2020-06-20, 11:26
608 Mixed Ratings 2%
Vafan..
Det beror mycket på att Ellie är lesbisk och på att det finns transpersoner med i spelet.
Langster
2020-06-20, 13:37
Det beror mycket på att Ellie är lesbisk och på att det finns transpersoner med i spelet.
Ja så kan vi inte ha det!! Spel får inte återspegla någon annan typ av människa än He-Man.
Langster
2020-06-20, 13:45
Ett klockrent exempel är IGN Japan (70/100) vs IGN USA (100/100). Samma företag, olika värderingar.
Eh, japaner har inte samma smak vad gäller spel och historieberättande som vi i väst har. Förstapersonsskjutare är t.ex väldigt opopulärt där, medans det är den största genren här. Däremot har de varit mer inkluderande av diverse läggningar i sina historier under en längre tid. Så jag tror inte att det bara har med skillnader i värderingar att göra.
Wilt the Stilt
2020-06-20, 14:04
Ok jag misstänkte att det var något skumt med så skilda värderingar av spelet. Känns som man får ta user reviews på Metacritic med en nypa salt ofta. Verkar ofta ligga något annat bakom än endast spelets kvalite i sig.
Jag har inga mer konkreta exempel men har minne av att se skumma mönster där förut.
Ja så kan vi inte ha det!! Spel får inte återspegla någon annan typ av människa än He-Man.
Med tanke på hur ofta män väljer att spela kvinnliga karaktärer i mmorpgs så är det väl knappast det som är problemet.
King Grub
2020-06-20, 14:48
Jag har inget emot diversity i spel så länge det känns naturligt.
Att knöla in så mycket olika sexualiteter i ett spel bara för att kunna säga "look at how diverse we are" är däremot värdelöst.
Än så länge, kanske 7 timmar in, har jag inget att invända mot på den fronten i Last of Us 2.
Däremot gillar jag inte Dina alls. Orelaterat till hennes sexualitet. Hon irriterar mig helt enkelt.
Och jag hade hellre haft en följeslagare till Ellie utan något romantiskt inslag, med mer fokus på utforskande och bekämpa Infected istället. Kön på följeslagaren hade inte spelat någon roll.
EagleEye
2020-06-20, 15:55
Ska börja med PS5 när det kommer ut. Gillar bara bilspel och slagsmål. Hoppas det kommer en ny virtua fighter.
7,5 timmar in nu och det är väldigt bra. Stör mig inte på någon karaktärs sexuella läggning. Det jag kan störa mig på är att jag inte vet om jag inte förstår olika grupperingar för att jag är trög eller för att det medvetet är upplagt så. Sen är det inte så varierande miljöer än så länge som jag tror att det var i ettan, men som sagt, är bara 7,5 timmar in, vet inte riktigt hur långt spelet är.
Wilshere
2020-06-20, 22:09
Med tanke på hur ofta män väljer att spela kvinnliga karaktärer i mmorpgs så är det väl knappast det som är problemet.
Det är klart att det är problemet. Det har haglats med homofobiska och transfobiska kommentarer enda sedan läckan och så fort det gick att betygsätta spelet spammade folk dåliga betyg utan att spela det.
Det är klart att det är problemet. Det har haglats med homofobiska och transfobiska kommentarer enda sedan läckan och så fort det gick att betygsätta spelet spammade folk dåliga betyg utan att spela det.
Poängen är att gamers inte har något problem med att vara någon annan än He-man. För övrig kan man ju fråga sig hur ett spel som handlar om att överleva främjas av sexuellt avvikande karaktärer. Väldigt uppenbart att det handlar om att ge transpersoner större uppmärksamhet, inte för att göra ett bättre spel.
ChuckTesta
2020-06-20, 22:32
Problemet är att hela spelet har blivit sjw-iserat. Varför måste dom göra en poäng över att en viss karaktär faktiskt är trans?
Agitator
2020-06-20, 23:32
Problemet är att hela spelet har blivit sjw-iserat. Varför måste dom göra en poäng över att en viss karaktär faktiskt är trans?
För att bryta barriärer och få en norm så behöver man ta till drastiska åtgärder här och nu eller låta samhället ha sin gång och låta det ta 3 - 5 gånger längre tid.
Barriärer bryts inte över en natt dessvärre.
Misstänker att hela den här transgrejen är en massiv spoiler jag inte förstått än. Lämnar tråden tills jag är klar med spelet.
Wilshere
2020-06-21, 14:45
Poängen är att gamers inte har något problem med att vara någon annan än He-man. För övrig kan man ju fråga sig hur ett spel som handlar om att överleva främjas av sexuellt avvikande karaktärer. Väldigt uppenbart att det handlar om att ge transpersoner större uppmärksamhet, inte för att göra ett bättre spel.
Håller inte med om det du säger men hur som helst måste du väl ändå tycka att det är sjukt löjligt att ge ett spel ett dåligt betyg utan att spela det?
Håller inte med om det du säger men hur som helst måste du väl ändå tycka att det är sjukt löjligt att ge ett spel ett dåligt betyg utan att spela det?
Håller du inte med om att det är sjukt löjligt att anta att de som inte gillar spelet inte spelat det?
trädgårdsmöbel
2020-06-21, 16:04
Den kvinnliga motståndaren som man spelar som lite i början (Kanske mer senare?) störde mig litegrann.
Det är en postapokalyptisk värld med svält, umbäranden och skit. Det skall ha någon slags realism. Hon ser ut som hon har missat det utan istället gymmat, använt Anavar och ätit en balanserad högproteindiet med lätt kaloriöverskott. Hon är tamigfan riktigt bitig. Kolla hennes axlar, armar och trapz.
Det där är inte en orealistisk kvinnofysik för en bodybuilder eller lyftare med hjälp av doping. Men är det realistiskt i en sådan värld? Kanske inte. Teoretiskt möjligt, jag vet ju inget om hennes bakgrundshistoria, men det stör mig lite ändå :D
King Grub
2020-06-21, 16:09
Spela vidare så förstår du varför det är realistiskt.
trädgårdsmöbel
2020-06-21, 16:16
Spela vidare så förstår du varför det är realistiskt.
Hon är ändå min favorit hittils. Särskilt efter golfklubban.
Langster
2020-06-21, 17:46
Jag har i princip aldrig skapat en kvinnlig karaktär åt mig själv någonsin. Jag skapar oftast en hyperhetero He-Man, ofta så till den milda grad att jag ångrar mig halvvägs in i spelet, för alla poäng läggs på råstyrka vilket begränsar mina valmöjligheter i spelet. Jag undviker oftast t.ex oftast att lägga någon vikt på intelligens, personlighet och annat som kan kännas lite fjolligt. Och jag är allvarlig nu alltså, jag måste verkligen skärpa mig för att lägga poäng på annat än styrka.
trädgårdsmöbel
2020-06-21, 17:50
Jag skapar ibland kvinnliga karaktärer i mmorpg. Jag brukar döpa dem till "Fayguyirl" "Oldmanirl" så att andra förstår att det här är inte en tjej på riktigt, ej heller en transa utan en hederlig snuskgubbe som gillar välformade kvinnokroppar.
Brofessorn
2020-06-21, 17:51
Jag gillar inte att ni inte spoilar saker härinne. Jag orkar inte spela spelen, kan ni bara berätta ALLT som händer i nya Last Of Us?
Jag gillar inte att ni inte spoilar saker härinne. Jag orkar inte spela spelen, kan ni bara berätta ALLT som händer i nya Last Of Us?
Hon halar fram den efter sista boss fighten.
Hon halar fram den efter sista boss fighten.
Smooth.*popcorn*
Jag har i princip aldrig skapat en kvinnlig karaktär åt mig själv någonsin. Jag skapar oftast en hyperhetero He-Man, ofta så till den milda grad att jag ångrar mig halvvägs in i spelet, för alla poäng läggs på råstyrka vilket begränsar mina valmöjligheter i spelet. Jag undviker oftast t.ex oftast att lägga någon vikt på intelligens, personlighet och annat som kan kännas lite fjolligt. Och jag är allvarlig nu alltså, jag måste verkligen skärpa mig för att lägga poäng på annat än styrka.
Skämmas bör du men generalisera utifrån dig själv bör du inte.
trädgårdsmöbel
2020-06-21, 22:09
Är det fallout så är det alltid maxa str och end som gäller, sedan agility. Skiter i Int, per, cha, luck :D
Det var roligt i trean, då fick man "retard" options i dialogerna. Kan ha vart så i fyran med men i mindre utsträckning?
Langster
2020-06-21, 22:31
Skämmas bör du men generalisera utifrån dig själv bör du inte.
Jag generaliserar inte. Jag berättar bara hur det är för mig. Skämmas gör jag inte heller, det handlar om min karaktär i ett spel, vilket är precis lika oviktigt som en fiktiv karaktärs sexuella läggning. Bryr man sig om sådant så borde man skämmas.
trädgårdsmöbel
2020-06-21, 22:47
Jag generaliserar inte. Jag berättar bara hur det är för mig. Skämmas gör jag inte heller, det handlar om min karaktär i ett spel, vilket är precis lika oviktigt som en fiktiv karaktärs sexuella läggning. Bryr man sig om sådant så borde man skämmas.
fiktiva karaktärers sexuella läggning är en rätt stor grej. Vad hade du tyckt om en pedofil Donald Duck? En transsexuell James Bond? Batman som Cuck? Aragorn som fotfetischist?
Bara för att det är karaktärer i ett tv-spel så kan man anse att de är lika "viktiga" som karaktärer i en film.
Ja och efter att du nu skrivit ett flertal inlägg om saken så vet vi att du inte bryr dig. *rolleyes*
Smooth.*popcorn*
Ahhh, "hon" halar fram *sin*.
Langster
2020-06-22, 07:34
Ja och efter att du nu skrivit ett flertal inlägg om saken så vet vi att du inte bryr dig. *rolleyes*
Bryr mig lika lite om det som om playstation eller xbox är bäst. Betyder inte att jag inte skriver om det.
Langster
2020-06-22, 07:56
fiktiva karaktärers sexuella läggning är en rätt stor grej. Vad hade du tyckt om en pedofil Donald Duck? En transsexuell James Bond? Batman som Cuck? Aragorn som fotfetischist?
Bara för att det är karaktärer i ett tv-spel så kan man anse att de är lika "viktiga" som karaktärer i en film.
Ja det kan ju vara en stor grej om det vore så att historien om t.ex James Bond gick ut på att beskriva hur ett liv som transexuell hemlig agent såg ut. Hade det råkat vara så att James Bond var homosexuell utan att man gick in närmre på det så hade det ju inte varit mer intressant än att man har en arbetskamrat som är homosexuell eller för den delen att man har en arbetskamrat som är heterosexuell... vem fan bryr sig egentligen? Jo de som tycker att James Bond ska vara en manlig förebild att se upp till, den manligaste av de manliga, handlingskraftig och hyperhetero, alla kvinnor kastar sig i hans armar osv... och bovarna får betala med sina liv helt utan konsekvenser eller samvete.
Själv kollar jag på en film och var den bra eller intressant så var den det, var den dålig så var den det. JAG BRYR MIG INTE mer än så. Samma sak med spel. Bond-rullarna har aldrig riktigt fallit mig i smaken för den delen, kanske just för att de bygger på att uppvisa ett manligt ideal som jag helt enkelt inte är intresserad av.
Hade Kalle Anka varit pedofil så hade han ju potentiellt varit en brottsling och eller serien hade riktat sig mot en helt annan publik, det hade inte riktigt funkat som den lättsamma barntillåtna slapstick det nu är.
Men det hade ju kunnat vara intressant med en historia om en pedofil som brottas med sina begär och plötsligt måste ta hand om sina 3 brorsöner.
Akerhage
2020-06-22, 08:16
Men det hade ju kunnat vara intressant med en historia om en pedofil som brottas med sina begär och plötsligt måste ta hand om sina 3 brorsöner.
Balle Anka - Hade blivit succé!
Langster
2020-06-22, 08:34
Det tror jag inte, folk vill ha lättsam verklighetsflykt med tydliga stereotyper så att de slipper utmana sina klena intellekt.
Brofessorn
2020-06-22, 08:35
Jag tror det redan är gjort, på KATSOTB.
Wilt the Stilt
2020-06-22, 11:07
Håller du inte med om att det är sjukt löjligt att anta att de som inte gillar spelet inte spelat det?
Poängen rörande frågan ni är inne på, är väl att många på metacritic, gav recension så tidigt, att dom ej möjligen kunde ha spelet spelet tillräckligt mycket för att kunna ge ett riktigt omdöme om spelet.
Wilt the Stilt
2020-06-22, 11:09
Förresten, nån här som gillar ESO? Eller tillhör ni skaran som verkligen ogillar ESO?
King Grub
2020-06-22, 12:08
Jag tycker det är helt okej och brukar spela igenom själva kampanjen varje expansion. De brukar vara mysiga. World of Warcraft är dock det enda MMORPG jag har tid med, så det får räcka med den delen av ESO, men som sådan är det trevligt.
*grr27*
https://i.imgur.com/A3YZGz4.jpg
Wilt the Stilt
2020-06-22, 17:13
Jag tycker det är helt okej och brukar spela igenom själva kampanjen varje expansion. De brukar vara mysiga. World of Warcraft är dock det enda MMORPG jag har tid med, så det får räcka med den delen av ESO, men som sådan är det trevligt.
Ok trevligt. Japp det finns massvis med olika sätt att spela ESO på, man får välja det som passar än själv.
Plasttiger
2020-06-22, 18:00
Rempuh spoilade som vanligt. Modsen tog bort det efter min rapportering.
Fan va skitigt gjort. Taskigt mot oss som håller värdfärdsapparaten igång.
Rempuh spoilade som vanligt. Modsen tog bort det efter min rapportering.
Fan va skitigt gjort. Taskigt mot oss som håller värdfärdsapparaten igång.
Jag hann tyvärr se vad han skrev, som tur är så förstod jag ingenting.
Varför fortsätter jag gå in i den här tråden?
trädgårdsmöbel
2020-06-23, 21:45
Skall försöka att inte spoila. Gillar last of us 2 som fån hittills själv trots att det försöker vara woke.
Det är just woke-grejen jag vill kommentera. Tycker lite synd om kreatörerna nästan. Här anstränger de sig som fan för att vara inklusiva, detta trots att jag med fler blir sura över det och kritiserar för det.
Men, de där som ylar på tv-spelbranschen att bli mer woke och hbtq-representation är ju ändå inte nöjda. De har skrivit dåliga recensioner, och säger att det är transfobt, våld mot transsexuella osv. Hur fan skall de göra egentligen då? Stackars jävlar de får gnäll från alla håll istället. Kanske är dags att sluta försöka blidka hbtq-människor som tydligt inte kan blidkas trots en enorm ansträngning för att lyckas göra ett bra spel som ändå är inklusivt?
svenbanan
2020-06-24, 05:31
Skall försöka att inte spoila. Gillar last of us 2 som fån hittills själv trots att det försöker vara woke.
Det är just woke-grejen jag vill kommentera. Tycker lite synd om kreatörerna nästan. Här anstränger de sig som fan för att vara inklusiva, detta trots att jag med fler blir sura över det och kritiserar för det.
Men, de där som ylar på tv-spelbranschen att bli mer woke och hbtq-representation är ju ändå inte nöjda. De har skrivit dåliga recensioner, och säger att det är transfobt, våld mot transsexuella osv. Hur fan skall de göra egentligen då? Stackars jävlar de får gnäll från alla håll istället. Kanske är dags att sluta försöka blidka hbtq-människor som tydligt inte kan blidkas trots en enorm ansträngning för att lyckas göra ett bra spel som ändå är inklusivt?
Det är definitivt helt meningslöst att försöka blidka den högljudda "HBTQ-maffian". De är ju inte ens ute efter att förbättra villkoren för dessa grupper, utan verkar mest intresserade av att skrika åt alla som har minsta lilla avvikande åsikt från deras. Jag skulle dessutom tro att ifall man frågade de som "HBTQ-maffian" säger sig företräda så skulle deras åsikter inte sammanfalla med det som "maffian" skriker om.
Backseatplöjde igenom hela Last of us 1 (remastered) direkt följt av 2an. (dvs kollade streamer spela igenom hela klabbet.).
Ettan var stor underhållning och jag brydde mig om storyn och karaktärerna.
Tvåan tappade allt en bra bit in tyvärr. Usel payoff för all tid investerad. Går tyvärr inte att säga så mycket mer utan att spoila.
Brofessorn
2020-06-24, 11:19
Kollar ni på andra spela spelen? Varför? Blir det inte som en vanlig film då?
Magnus N
2020-06-24, 11:33
Spelar knappt spel själv så följer streamers som spelar nya/gamla, är en kombination av jag dels själv inte orkar spela aktivt samt att det är helt enkelt bra underhållning , iaf för mig.
Jag känner samma sak inför idrott, se på när andra sparkar boll, åker skidor eller cyklar. Varför?
Idrotta gör man själv eller ignorerar.
King Grub
2020-06-30, 13:02
Titta på när andra spelar är som att sitta i solen och se på när andra äter glass. Totalt värdelöst.
forslund
2020-07-04, 08:03
Nu har spelat ut Last of Us 2 och måste säga att jag ändå hade jävligt roligt hela vägen.
Visst, jag är faktiskt förvånad över att jag inte stör mig mer på hur många PK-poäng skaparna försöker plocka hem, men i övrigt gillar jag flera av dragen som de vågar sig på.
Får ändå ge dem cred till var de tar storyn tidigt in i spelet. Såg inte den komma.
Det är bra variation på smyga, action, nya typer av situationer, lagom med cut scenes och en bra sätt som storyn berättades/spelades på.
Normalt sett hade jag stört mig fruktansvärt på all diversity men för mig överskuggas det av hur roligt det är att klura sig igenom hus full av zombies, skrika på TVn när jag dött om och om igen på samma ställe och spränga upp ett gäng gubbar med bomber.
Jag hade svinroligt!
MaxTheMarketer
2020-07-05, 01:44
Vad jag förstått och utifrån vad jag sett (har ej PS4 så kunde aldrig spela spelet) så är TLOU2 ett spel som du kommer att vilja spela igenom en gång och sedan aldrig igen. Vissa rapporterar att de knappt kan gå tillbaka till ettan igen för 2:an har på något vis "förstört" det.
upperkatt
2020-07-11, 07:41
Har precis klarat ettan och ska också ta mig igenom tvåan nu.
Scratch89
2020-07-11, 13:28
Vad jag förstått och utifrån vad jag sett (har ej PS4 så kunde aldrig spela spelet) så är TLOU2 ett spel som du kommer att vilja spela igenom en gång och sedan aldrig igen. Vissa rapporterar att de knappt kan gå tillbaka till ettan igen för 2:an har på något vis "förstört" det.
Du får sluta få din information från Youtubekommentarer. :)
ChuckTesta
2020-07-11, 14:32
Ghost of Tsushima om 6 dagar. Är folk hypade?
Plasttiger
2020-07-11, 15:34
Köpte twitch primebara för att kunna följa Lirik spela det live.
Hype.
Iom att jag blev tvungen å youtuba för att se vad det är för spel så är svaret ganska självklart.
Nej inte hyped. :P
King Grub
2020-07-12, 21:30
Ja, Tsushima ser lysande ut. Jag hoppas verkligen det är bra. Det enda riktigt bra spelet hittills i år är Nioh 2.
King Grub
2020-07-12, 21:31
065vMmpDODw
mhrxxRjWxWA&t
MaxTheMarketer
2020-07-13, 05:02
Watch Dogs: Legion blir typ hur jag hade velat första Watch Dogs skulle ha varit.
Valhalla ser sjukt tråkigt ut rent spelmässigt medan miljöerna ser smått mysiga ut.
Far Cry 6 kan bli mysigt som Far Cry 5 beroende på miljöerna och ser just nu ut som rådande 2020 med kravaller, inbördeskrig, med mera, fast med spanska övertoner.
King Grub
2020-07-14, 15:53
Ja, Ghost of Tsushima håller måttet.
cxZbY84Fd9I
Brofessorn
2020-07-14, 16:02
cxZbY84Fd9I
Riktigt ballt. Synd att det inte är för PC.
King Grub
2020-07-14, 16:12
Äntligen ett riktigt bra, stort och långt öppet spel i år. Extremt fattigt än så länge. Nioh 2 älskade jag. Resident Evil 3 var lysande... men över på en eftermiddag. Sedan har det inte varit något mer. Last of Us 2 var tekniskt lysande, men föll på en segt utdragen och dåligt berättad story.
cxZbY84Fd9I
Sant, en mer tillförlitlig källa ger det 4/5.
https://www.fz.se/recension/283734-recension-ghost-of-tsushima
Akerhage
2020-07-15, 08:36
Detta är väl egentligen det enda spelet jag sett fram emot i år. Frågan är om jag måste uppgradera mitt grafikkort innan?
E9ZIkJYOkqo
Detta är väl egentligen det enda spelet jag sett fram emot i år. Frågan är om jag måste uppgradera mitt grafikkort innan?
E9ZIkJYOkqo
Japp, krävs nog RTX 3080 ti för lägsta inställningarna.
Scratch89
2020-07-16, 17:36
Jag är ju ett år sen, men har spelat några timmar Resident Evil 2 remake nu. Hittills otroligt bra. Tillräckligt mycket nostalgi men också moderniserat där det behövs. Jävligt pressande med väldigt lite ammunition och heals och en riktig labyrint att långsamt låsa upp. Perfekt för att stilla mitt behov av svåra spel efter Dark Souls. :D
King Grub
2020-07-17, 12:50
Nu kom brevbäraren med mitt Ghost of Tsushima.
King Grub
2020-07-17, 13:04
Ett omedelbart irritationsmoment: jag vill ha japanska röster men läppsynkningen ändras inte utan är anpassad till engelska.
upperkatt
2020-07-17, 13:18
Ett omedelbart irritationsmoment: jag vill ha japanska röster men läppsynkningen ändras inte utan är anpassad till engelska.
Tack, då ska jag inte köpa det.
ChuckTesta
2020-07-17, 14:52
Installerar GoT nu, blir en bra helg.
Kanske finns nån inställning så de pratar engelska med bryter kraftigt på japanska?
King Grub
2020-07-17, 19:17
Äntligen ett riktigt, riktigt bra spel efter alla Final Fantasy VII- och Last of Us 2-fiaskon.
King Grub
2020-07-18, 18:47
Ghost of Tsushima är minst 9/10 om man gillar open world och/eller Japan med samurajer. Det kanske kan bli repetitivt efter några dussin timmar, men jag brukar inte ha problem med det i spel som Far Cry. GoT känns som en blandning mellan Far Cry och Assassin's Creed. En bra sådan. Och snyggare än något PC-spec, igen, trots den svaga hårdvaran.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.