Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
JusupWilkoszzz
2013-07-21, 19:27
Shenmu :hbang:
Jusup ska självklart införskaffa...och tidernas bästa slå dem up!
http://images.bit-tech.net/content_images/2009/09/remembering-the-sega-dreamcast/dreamcast_22.jpg
Tidernas bästa fightingspel är väl ändå Soul Calibur...? Till Dremcast.
JusupWilkoszzz
2013-07-21, 19:58
Tidernas bästa fightingspel är väl ändå Soul Calibur...? Till Dremcast.
Precis vad Jusup länkat!
ryggontXXL
2013-07-21, 20:12
Fuark, fick du inte 30 dagars PS+ med din konsol? Det fick jag fast då köpte jag TLoU bundle.
Har också köpt Uncharted, klarade det under en sittning och köpte direkt tvåan. Har dock inte hunnit spela det lika mycket, tre timmar ungefär. Grym serie! Men ja Fuark du gör rätt i att vänta med TLoU!
Även kört genom TLoU Survivor och Survivor+, håller nu på att fixa allt jag missat i Easy+. Aldrig varit intresserad av att ta alla Achivements i ett 360 spel, nu vill jag ta plat i TLoU, Uncharted spelen, Ni no kuni! I <3 PS3!
Ni no kuni är grymt!! Spelade nog en 50 timmar på det spelet, ett riktigt jävla äventyr:D
Ryggont säger att dreamcast var en konsol före sin tid som inte fick den uppmärksamhet den borde haft.
Det var droppen, jag står inte ut. Jag köper the last of us imorgon på lunchen, får spela färdigt uncharted senare.
Planen var att spara det bästa till sist, men det går inte. Stealth och skräck är båda två mina absoluta favoritgenrer, älskar zombiefilmer likt I am Legend och Dawn of the dead och alla i min omgivning kastar ut 10/10 överallt.
Det är fan dags nu..
skickat från mobiltelefunk
Lira klart Uncharted 2 iaf. Sista delen när du kommer till skogen och vid bergen är helt klart 10/10, Grafiken är sjuuuuuk.
ryggontXXL
2013-07-21, 20:13
Precis vad Jusup länkat!
Ryggont säger att dreamcast var en konsol före sin tid som inte fick den uppmärksamhet den borde haft.
Fuark, fick du inte 30 dagars PS+ med din konsol? Det fick jag fast då köpte jag TLoU bundle.
Har också köpt Uncharted, klarade det under en sittning och köpte direkt tvåan. Har dock inte hunnit spela det lika mycket, tre timmar ungefär. Grym serie! Men ja Fuark du gör rätt i att vänta med TLoU!
Även kört genom TLoU Survivor och Survivor+, håller nu på att fixa allt jag missat i Easy+. Aldrig varit intresserad av att ta alla Achivements i ett 360 spel, nu vill jag ta plat i TLoU, Uncharted spelen, Ni no kuni! I <3 PS3!
Ni no kuni är grymt!! Spelade nog en 50 timmar på det spelet, ett riktigt jävla äventyr:D
Det var droppen, jag står inte ut. Jag köper the last of us imorgon på lunchen, får spela färdigt uncharted senare.
Planen var att spara det bästa till sist, men det går inte. Stealth och skräck är båda två mina absoluta favoritgenrer, älskar zombiefilmer likt I am Legend och Dawn of the dead och alla i min omgivning kastar ut 10/10 överallt.
Det är fan dags nu..
skickat från mobiltelefunk
Lira klart Uncharted 2 iaf. Sista delen när du kommer till skogen och vid bergen är helt klart 10/10, Grafiken är sjuuuuuk.
Lasse Kongo
2013-07-21, 20:46
Har inte spelat på hundra år nu men hört en del om samt sett en del från Last of us, vad säger ni som spelat det, värt att leta fram samt koppla in ps3 för det spelet?
Ca 6h sen du skrev detta, hoppas innerligt att du sitter med ett ex av tlou i handen nu,,,, ja så bra är det.
Dessutom en gryyym mp i spelet.
kalajset
2013-07-21, 23:00
Haft TLoU sedan release men mycket har kommit emellan. Hade endast klarat strax över 40% av spelet tills i helgas men efter lite nörderi kan jag nu stoltsera med 77%. Måste medge att en bidragande orsak till uppehållet var ett visst tapp i tempo/mer slentrianmässigt gameplay kring mitten av spelet (absolut inte dåligt, men med tanke på den fenomenala inledningen blev man bortskämd). Det senaste har det hursomhelst återigen varit hur grymt som helst. Planerar att klara spelet i veckan.
Spelet är löjligt välgjort med en detaljrikedom som jag aldrig tidigare märkt av i något spel, någonsin.
Lasse Kongo
2013-07-22, 17:02
Klarade AC3 häromdagen och att jag började med det efter att ha klarat tlou gör väl inte saken bättre men oj vilket skit.
Jag funderar och funderar, men det finns inget som gör att spelet förtjänar mer än 1/10, kollar man Gamereactors betygskala innebär 1/10 självplågeri, och det är precis vad spelet är, jag gillar tidigare delar men detta var USELT!
RobbanColeman
2013-07-22, 17:12
Ca 6h sen du skrev detta, hoppas innerligt att du sitter med ett ex av tlou i handen nu,,,, ja så bra är det.
Dessutom en gryyym mp i spelet.
Tyvärr inget köp än...
Fyy fan! Hur är det jämfört med Uncharted-spelen t ex? Jag älskade dem! <3
Hur långt e det?
RobbanColeman
2013-07-22, 17:15
Haft TLoU sedan release men mycket har kommit emellan. Hade endast klarat strax över 40% av spelet tills i helgas men efter lite nörderi kan jag nu stoltsera med 77%. Måste medge att en bidragande orsak till uppehållet var ett visst tapp i tempo/mer slentrianmässigt gameplay kring mitten av spelet (absolut inte dåligt, men med tanke på den fenomenala inledningen blev man bortskämd). Det senaste har det hursomhelst återigen varit hur grymt som helst. Planerar att klara spelet i veckan.
Spelet är löjligt välgjort med en detaljrikedom som jag aldrig tidigare märkt av i något spel, någonsin.
Hmm, nu drar nörden i mig igång här! :)
Langster
2013-07-22, 17:36
Hmm, nu drar nörden i mig igång här! :)
The last of us är helt klart ett av de bästa spelen den här generationen. Köp!
stikkan18
2013-07-22, 17:37
Någon som har hittat nå smaskigt på Steam-rean? Jag köpte Max Payne 1/2 bundlen och Civilisation V under rean.
Langster
2013-07-22, 17:42
Jag tyckte bara blev bättre och bättre. Eller ja, näst sista årstiden var nog det absolut bästa. Var inte helt övertygad efter de första timmarna, men sen drogs man in mer och mer.
Lasse Kongo
2013-07-22, 17:48
Tyvärr inget köp än...
Fyy fan! Hur är det jämfört med Uncharted-spelen t ex? Jag älskade dem! <3
Hur långt e det?
Tog mig runt 14h på normal, och då stressade jag inte.
Jag älskar Uncharted med, men tlou har väl egenligen bara utvecklarna gemensamt med Uncharted =) tlou är verkligen något heeelt annat.
Om Uncharted är matiné med humor är tlou ett drama/thriller med känslor.
Hur fan lät det? Men stämmer inte den beskrivningen rätt bra?
Lasse Kongo
2013-07-22, 17:49
The last of us är helt klart ett av de bästa spelen den här generationen. Köp!
Har du provat multiplayern?
Lasse Kongo
2013-07-22, 17:51
Jag köpte för övrigt Dead Space 3 och Crysis 3 snorbilligt för ett tag sedan, börjat lite smått på Crysis 3, tycker det har börjat ganska bra, tyckte inte allt för mycket om tvåan medans ettan är grym.
Sen hoppas jag att alla som kan köper Hotline Miami, lätt årets spel tillsammans med The Last of Us för min del.
6minuter kvar på Steam rean ;)
Jag älskar Uncharted med, men tlou har väl egenligen bara utvecklarna gemensamt med Uncharted =) tlou är verkligen något heeelt annat.
Om Uncharted är matiné med humor är tlou ett drama/thriller med känslor.
Hur fan lät det? Men stämmer inte den beskrivningen rätt bra?
Uncharted? Jag fortsätter driva min tes: inte ens en mor kan älska det barnet :)
På bana 8 i mirrors edge. Fatta när tvåan kommer. Crazy ass shit.
simmejävel
2013-07-22, 21:40
Började spela Last of Us och tyckte det var kanon, men blev plötsligt dödssugen på att spela Dark Souls igen, så sitter just nu och harvar på NG+ med min Hunter. När det är klart så blir det nog TLOU igen, då det var RIKTIGT bra - hade bara inte riktigt ron att sätta mig in i något nytt just nu. :)
Tycker förövrigt Lasse Kongos beskrivning stämmer bra. Uncharted och tlou är sjukt olika, även om en del spelmekanik går igen såsom fokuset på obstacle-pussel (dvs flytta den här dit, den där dit, spring tillbaka vägen du kom från och flytta alla "saker" en bit till - nu kan du springa längst fram igen och flytta ännu en liten bit på sakerna i rummet och därefter ta dig vidare) osv..
ryggontXXL
2013-07-22, 21:45
Har du provat multiplayern?
Vad menas med detta på MP:
1.när det kommer upp bilder på vänner som man har på fb och det står typ att they are hungry eller något liknande. Vad menas med det? Spelar de spelet eller?
2. Det står typ att en massa vänner joined your clan lite då o då, vad menas?
3. Fick fram, att jag kan rädda två av mina vänner, typ så fick jag välja bland tre stycken på fb. vad menas?
4. Vad är det för karta som finns innan man startar game där det står healthy, hungry och sick?
Okej TR avklarat och var riktigt bra, ge mig förslag på nytt är ni snälla. Gillar uncharted, tlou, tr, skyrim, gta, dragon's dogma. Inga fps.
Lasse Kongo
2013-07-23, 18:59
Okej TR avklarat och var riktigt bra, ge mig förslag på nytt är ni snälla. Gillar uncharted, tlou, tr, skyrim, gta, dragon's dogma. Inga fps.
Sleeping Dogs är grymt om du inte har lirat det, Saints Row 3 är sjukt kul.
Hm, Dead Space 1-3? Batman AC och AA, Assassins Creed (utom trean) Hitman Absolution, Bioshock 1, 2 och Infinite.
Tror du kommer gilla Sleeping Dogs rejält om du inte lirat det.
Sleeping Dogs är grymt om du inte har lirat det, Saints Row 3 är sjukt kul.
Hm, Dead Space 1-3? Batman AC och AA, Assassins Creed (utom trean) Hitman Absolution, Bioshock 1, 2 och Infinite.
Tror du kommer gilla Sleeping Dogs rejält om du inte lirat det.
Tackar, sleeping dogs har jag varit inne på så det får det bli. Saints row också kanske.
Dead space trodde jag var lite för mycket åt fps hållet?
Är vekligen batman bra? Rent generellt är jag emot tv som blir spel.
Aa har jag lirat en hel del men inte orkat klara ut något av dom.
Bioshock föll mig aldrig i smaken.
Batman spelen är grymt bra, inget snack. Dead Space skulle jag nog inte kalla FPS, ettan satt man som på nålar spännande som fan.
Lasse Kongo
2013-07-23, 19:15
Tackar, sleeping dogs har jag varit inne på så det får det bli. Saints row också kanske.
Dead space trodde jag var lite för mycket åt fps hållet?
Är vekligen batman bra? Rent generellt är jag emot tv som blir spel.
Aa har jag lirat en hel del men inte orkat klara ut något av dom.
Bioshock föll mig aldrig i smaken.
Dead Space är tps, skräck i rymden, riktigt bra, har dock inte kört trean än, ligger i hyllan o väntar : )
Batman är riktigt bra, Arkham Asylum tycker jag själv är bättre än City, men helt klart värda att spela.
Kör på SD till o börja med, tror du kommer like it mucho.
kalajset
2013-07-23, 19:56
Personligen föll inte riktigt vare sig Batman AA eller Dead Space mig i smaken. Men de är ändå klart spelvärda båda två. Dead Space (1) är löjligt bra rent produktionsmässigt s a s, speciellt med tanke på åldern. Grafiken, ljudet, stämningen, game play; toppklass. Har tvåan hemma ospelat, och planerar att köra igenom trean i co-op online under hösten.
Andra tips är Dragon Age (1) och Fallout 3. Deus Ex: Human Evolution är ett annat mycket bra spel, gillade det personligen mer än exempelvis Dishonoured.
EDIT: Håller med om Sleeping Dogs. Bästa open world i sin klass.
Jag tyckte bara blev bättre och bättre. Eller ja, näst sista årstiden var nog det absolut bästa. Var inte helt övertygad efter de första timmarna, men sen drogs man in mer och mer.
Misstänker att jag är på sista årstiden nu. Tycker denna årstid började hur häftigt som helst måste jag säga, hoppas de kan hålla det till slutet.
Både DA och F3, båda bra spel. Har deus ex förbättrats något sen originalet?
Lirade färdigt Breath of Fire 3 alldeles nyss, med hjälp av en Playstation emulator. Enda anledningen var för nostalgikänslan.
Spelet i sig är en klumpig relik som inte var speciellt bra då det kom. Slutet på det här spelet var dock oförväntat, då man fick ta del av ett moraliskt dilemma där ens egen sida inte såg särskilt solidarisk ut.
Kortfattad summering av alla utgåvor: En spelserie som aldrig var särskilt speciell eller smidig. Kontrollerna är aviga, och alla små minispel man får ta del av växlar mellan frustrerande och tradigt tidsfördriv.
kalajset
2013-07-24, 17:27
Både DA och F3, båda bra spel. Har deus ex förbättrats något sen originalet?
Måste erkänna att jag aldrig spelat originalet så det kan jag tyvärr inte svara på. Däremot är Human Evolution ett riktigt trevligt spel. Upplevde det som väldigt öppet gällande hur man faktiskt har möjlighet att spela spelet. Kändes inte bara som en reklamklyscha utan man kunde verkligen köra allt ifrån all out FPS-style till lyckad stealth. Enda smolket i bägaren är egentligen att det kunde varit större och öppnare rent miljömässigt. Känslan av t e x en storstad försvinner lätt när man endast kan röra sig i ett eller två av dess kvarter.
Lasse Kongo
2013-07-24, 18:25
Jag tycker inte Deus Ex var ngn höjdare, sen gjorde det kanske sitt att det typ var 10 år gammalt eller något första gången jag körde det.
HE gillade jag skarpt dock, Dishonored är SJUKT bra imo.
Återköpte en pärla idag som jag saknat, Skate 3, har haft alla 3 men gjort mig av med dem, blev dock sugen nu, sjukt najs spel att bara chilla med.
Dishonored är SJUKT bra imo.
:thumbup:
Ang. Batman och Dead Space så är det riktiga höjdarspel. Extremt bra
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tackar för alla tips, känns som jag har lite för lite tid nu. Köpte SD idag iaf.
Att ingen nämn Dark Souls eller Demon Souls fy på er :P
Haha det är sådana spel som inte alls passar mig, på tok för svåra för mig. Jag har inte tålamod att klara sånt. Spel för mig ska vara ett äventyr som man i princip kan springa igenom utan att dö, inte ett frenetiskt nötande som man ska ta sig igenom. Souls har jag dock hemma.
Spel ska ju vara svårt :D sätter alltid toppspelen på svåraste och engångs-springa-igenom-spel på normal. Mer speltid och en känsla av att man åstadkommer någonting när man väl kommit förbi en boss eller liknande :)
Lasse Kongo
2013-07-25, 08:34
Haha det är sådana spel som inte alls passar mig, på tok för svåra för mig. Jag har inte tålamod att klara sånt. Spel för mig ska vara ett äventyr som man i princip kan springa igenom utan att dö, inte ett frenetiskt nötande som man ska ta sig igenom. Souls har jag dock hemma.
Haha, kul att se att det finns fler som jag, känns som vissa tycker man är en "kass" gamer för att man inte gillar svåra spel där man får nöta jude för att klara sig framåt, men så är ju inte riktigt fallet utan det handlar ju om vad man tycker om.
Dock får väl Hotline Miami räknas som svårt, och det är ju ett av de bättre spel jag spelat, ni som inte köpt det ännu ska skämmas.
Holmeros
2013-07-25, 08:34
Spel ska ju vara svårt :D sätter alltid toppspelen på svåraste och engångs-springa-igenom-spel på normal. Mer speltid och en känsla av att man åstadkommer någonting när man väl kommit förbi en boss eller liknande :)
Jag håller med dig om att spel ska vara svårt, men jävlar.. När jag fastnar någonstans i ett TV spel, dör gång på gång på gång och aldrig lyckas ta mig vidare så kan jag bli så överdrivet vansinnig.
Jag får vara glad över att jag ännu inte lyckats kasta en handkontroll in i TVn. Hade blivit extra ledsen om jag gjort det nu sen jag köpte min 55" :D
Lasse Kongo
2013-07-25, 09:30
Blir nog mitt första day1 Vitaspel
http://loading.se/news.php?pub_id=26040
Just det jag menar, för mig är spel något där man njuter av ett äventyr, som en interaktiv film. Inte något där man "nöter jude" för att ta sig framåt.
Förstår vad du menar. Uncharted är ett sånt äventyrligt spel jag gärna spelar på normal och chillar till.
Däremot Gears of War och Halo t.ex blir insta-insane respektive legendary svårighetsgrad. Det är lite beroende på vad det är för spel för mig
Köpte precis alla Infamous för 140kr! Summersale och PS+, så ni som är intresserade av dem spelen, passa på!
Hehe oke tänkte du skulle gilla de eftersom du hade dragons dogma med i din lista.
Saken just med Souls spelen är att de är inte svåra just för svårhetens skull utan de är mer än utmaning i det avseendet det blir en ordentlig utmaning å ta sig fram.
Det är inte så att det krävs snabba reflexer eller att du måste vara supersmart oftast bara krävs det bara lite tålamod och planering för att klara sig. Dock mest tålamod :D.
ryggontXXL
2013-07-25, 13:02
om någon vill lira MP på the last of us adda
LostInTime90
;)
Lasse Kongo
2013-07-25, 13:32
om någon vill lira MP på the last of us adda
LostInTime90
;)
Adda themassmonster
En annan riktigt grym sälj punkt för Souls spelen är att de har dom mest episka boss fighterna i ett spel.
Mitt möte mot King Alant i första genomkörningen av Demon Souls är den absolut bästa boss fighten EVER för min del. Satt med händerna skakandes efter mötet och jag vet inte ens hur många gånger jag slutade andas under det mötet.
Edit: andra gången var också riktigt grym med faktiskt :D. Då var jag faktiskt tvungen å ändra min taktik då jag inte kunde va lika långsam med min heavy armor som första gången utan var tvungen å dodga alla hans attacker. 1-2 attacker å jag var död men det gick till slut.
OOOOHHHH GOD kan de inte släppa Dark Souls 2 NNNNUUUUUU!!! *gah!**gah!*
kalajset
2013-07-25, 16:40
Dock får väl Hotline Miami räknas som svårt, och det är ju ett av de bättre spel jag spelat, ni som inte köpt det ännu ska skämmas.
+1 Bästa impulsköpet någonsin för egen del
OOOOHHHH GOD kan de inte släppa Dark Souls 2 NNNNUUUUUU!!! *gah!**gah!*
+2 *cupid*
Har hela DLCt kvar i Dark Souls. Ska bli riktigt skoj att ta tag i nu när TLoU snart är avklarat.
ryggontXXL
2013-07-25, 21:34
Adda themassmonster
så nu har jag skickat en invite!
Red Apple
2013-07-26, 15:41
Remember Me är ett typexempel på ett bra koncept med dåligt genomförande. Intressanta miljöer och story-premisser, men en oförmåga från utvecklarnas sida att leverera gör att spelet blev extremt ointressant för mig efter 3 timmar. Kommer inte spela färdigt det.
Remember Me är ett typexempel på ett bra koncept med dåligt genomförande. Intressanta miljöer och story-premisser, men en oförmåga från utvecklarnas sida att leverera gör att spelet blev extremt ointressant för mig efter 3 timmar. Kommer inte spela färdigt det.
Jag fick samma känsla när jag såg en gameplay trailer, vilket ledde till att jag antagligen kommer att skippa det till förmån för annat.
Nu har jag äntligen fått tid till att lira lite Assassins Creed 3. Än så länge gillar jag det. Lite som en blandning av AC och Red Dead Redemption (som jag gillade skarpt).
skickat från en mobil enhet.
The Last of Us.
Känns på något sätt snålt att dela ut 10/10. 11/10 eller 12/10 säger jag. utan att gå in på detaljer
Extremt snyggt, fantastisk stealth (spec. en viss bossfight), sköna vapen, häftiga fiender, sinnessjukt bra atmosfär igenom hela spelet, skräcken var suverän och man satt på helspänn och svettades många gånger. Storyn och karaktärerna var i världsklass.
14h 32min på Hard. Det enda jag ångrar är att jag inte hann köpa limited edition, vill sponsra Naughty Dog mer.
The Last of Us.
Känns på något sätt snålt att dela ut 10/10. 11/10 eller 12/10 säger jag. utan att gå in på detaljer
Extremt snyggt, fantastisk stealth (spec. en viss bossfight), sköna vapen, häftiga fiender, sinnessjukt bra atmosfär igenom hela spelet, skräcken var suverän och man satt på helspänn och svettades många gånger. Storyn och karaktärerna var i världsklass.
14h 32min på Hard. Det enda jag ångrar är att jag inte hann köpa limited edition, vill sponsra Naughty Dog mer.
Jag tolkar detta som att du är nöjd med PS3 köpet? :)
Red Apple
2013-07-27, 15:01
Nu har jag äntligen fått tid till att lira lite Assassins Creed 3. Än så länge gillar jag det. Lite som en blandning av AC och Red Dead Redemption (som jag gillade skarpt).
Kul att du gillar det, är rätt få som håller med mig om att 3an var ett bra spel :P
Imo så fick de med en stämning som inte funnits med i serien sen första spelet, vilket utöver gameplay stärkte spelet i mina ögon. Man får följa en karaktär som mognar och utforskar sina egna etiska förhållningar till situationen mellan assassins och templars, istället för att man spelar som en pubertal douchebag som mer eller mindre är assassin för att han råkade halka in på det.
knuckles
2013-07-27, 15:08
Ni som spelar DCUO vad tycker ni? Tar ju flera timmar att ladda ner till PS3...
Jag tolkar detta som att du är nöjd med PS3 köpet? :)
Haha jadu Ronn, du tolkade det rätt :D
Ska köra klart Uncharted trilogin nu, sen antingen tlou igen eller handla något nytt :) längtar tills höst/vinter
Lasse Kongo
2013-07-27, 15:30
The Last of Us.
Köp seasonpass, 180:- typ, innehåller ett spdlc och 2mpdlc.
Mp är tamigfaaaaaeeeenn blandndet bästa denna generation när det kommer till onlinespel, riktigt riktigt braaaaa!
Lasse Kongo
2013-07-27, 15:33
Klarade Crysis 3 igår, gillade det fram till slutet som sög, gillar inte spelutvecklare som tänker; oooo vi fläskar på med precis allt vi har och strategisk lägger ut lite raketgevär här o där, "oooo kolla vad lämpligt, här ligger 1000 raketgevär och massa andra vapen fast jag precis gått 134999 mil med endast en pistol med 0 skott i...."
Sen tar de 700 doser lcd och syr ihop säcken och lämnar spelet för tryckning.
Började med en annan trea idag; Dead Space 3, har börjat bra iaf.
Köp seasonpass, 180:- typ, innehåller ett spdlc och 2mpdlc.
Mp är tamigfaaaaaeeeenn blandndet bästa denna generation när det kommer till onlinespel, riktigt riktigt braaaaa!
Tänkte göra det :thumbup:
Testade multiplayern och det var jävligt kul. Var dock riktigt kass :D, dog konstant av splitterbomberna folk lagt ut. Ska testa lite mer sen
Lasse Kongo
2013-07-27, 15:51
Tänkte göra det :thumbup:
Testade multiplayern och det var jävligt kul. Var dock riktigt kass :D, dog konstant av splitterbomberna folk lagt ut. Ska testa lite mer sen
Det kan kännas rörigt i början, men learning by dying är mitt motto, går ganska bra nu bitvis.
Man väljer ju sida, sen gäller det att utöka och sköta om sin klan, de kan dö och bli sjuka med, man samlar in förnödenheter som det heter.
Det är både kul och lite nyskapande att de byggt lite handling kring mp, men kortfattat; ta de lugnt, samla delar, bygg, återuppliva andra i laget, använd taktik före stridspitten, använd rökbomber - in o sätt kniven.
Det går i princip aldrig att klara sig 1-3, 1-2 kan gå men det är 1-1 som gäller om man hamnar ifrån resten av laget.
Jag tycker känslan från sp är bibehållen i mp och varje match känns så spännande och det blir oftast jävligt nervöst på slutet.
Sen kan man ju låsa upp saker o så men utöver det är spelet ganska fair; ju bättre du spelar ju mer fördel får du i matchen, och alla matcher börjar ju om från 0.
Gillar hela systmemet med bygga, köpa, samla under match.
Tycker som sagt helt klart att Naughty Dog har lyckats göra en jävligt! bra och annorlunda onlineupplevelse.
Har börjat med the last of us, har problem med första fightscenen på easy :em:
Aldrig riktigt spelat tvspel förut, så kontrollerna är fortfarande svåra :)
beckman88
2013-07-27, 18:12
Funderar på at köpa en ps3a, är det värt att köpa ett begangnat? vad är ett bra pris? / puss
Funderar på at köpa en ps3a, är det värt att köpa ett begangnat? vad är ett bra pris? / puss
Om du är intresserad av bakåtkompabilitet är du nog tvungen att köpa ett begagnat.
kalajset
2013-07-27, 23:17
Så, TLoU äntligen avklarat här borta med. Ska jag vara ärlig så tyckte jag inte spelet var någon riktig fullpottare. Ibland var det helt enkelt inte särskilt kul att spela. Svårt att sätta fingret på vad som saknades, men gissar på att jag helt enkelt tröttnat på genren i stort. Är nog därför det tagit sådan tid att klara av också. Å andra sidan är spelet tekniskt sett så gott som fulländat. AIn är helt fenomenal, grafiken troligen det bästa till PS3an någonsin, storyn både ambitiös och involverande, lyckade röstskådespelare, samt som sagt alla smådetaljer som helt enkelt fungerar otroligt bra.
Med allt detta i åtanke vet jag inte riktigt vad jag anser att spelet förtjänar för betyg personligen så avstår helt enkelt från att sätta något sådant. Tvivlar hursomhelst starkt på att det kommer komma något bättre spel i år, och det är hur man än ser på saken ett absolut måste om man äger en PS3a. Såpass spelvärt är det faktiskt.
Vad ska jag köpa för spel härnäst?
Spelat TLOU, Uncharted 1 & 2, sparar 3:an till senare.
En polare sa att det var prio på Shadow of the Colossus. Men jag velar rejält, har typ 20st spel att välja på. Men är sugen på Ratchet & Clank och Sly Cooper, samtidigt som jag är sugen på Journey, Tomb Raider, Ni no kuni, LBP2/Karting, Infamous 2, Siren: Blood Curse och fler.
:) det är kaos, med andra ord
Beggat vetefan, dom är rätt billiga nya.
En polare sa att det var prio på Shadow of the Colossus. Men jag velar rejält, har typ 20st spel att välja på. Men är sugen på Ratchet & Clank och Sly Cooper, samtidigt som jag är sugen på Journey, Tomb Raider, Ni no kuni, LBP2/Karting, Infamous 2, Siren: Blood Curse och fler.
Ratchet & Clank helt klart om du redan är sugen på den serien, jag diggar dom som fan.
Ni No Kuni är vattentätt köp om du gillar JRPG.
Siren Blood Curse likaså om du gillar skräck.
Infamous serien fastnade jag aldrig för, kändes off på något sätt, men många som tycker den är bra, börja med ettan då skulle jag tippa på för bästa upplevelse.
Ratchet & Clank är jag grymt sugen på. Men det finns en Trilogy HD med 3 spel, sen quest for booty, all 4 one och a crack in time. Finns det totalt 6 spel då? Vart ska jag börja och något man ska undvika? :)
Kul att du gillar det, är rätt få som håller med mig om att 3an var ett bra spel :P
Imo så fick de med en stämning som inte funnits med i serien sen första spelet, vilket utöver gameplay stärkte spelet i mina ögon. Man får följa en karaktär som mognar och utforskar sina egna etiska förhållningar till situationen mellan assassins och templars, istället för att man spelar som en pubertal douchebag som mer eller mindre är assassin för att han råkade halka in på det.
Jag håller med. Jag har spenderat ganska mycket tid på alla delar i serien (som släppts till PS3) och jag tycker nog att trean är ett av de bättre vad det gäller innehåll, karaktärer och story. Det jag inte gillar med det är att städerna inte är i närheten lika tilltalande som i de tidigare spelen. Det är visserligen en stor nackdel. Dock så finns det mycket vacker natur som väger upp för det lite grann i alla fall.
Med det sagt så har jag egentligen inte blivit besviken på något Assassins Creed-spel ännu.
Efter att inte ha spelat direkt öht. på över 1-1½ år så köpte jag Tom Raider till 360'n. Intressant story, utmanande från och till, roligt att kunna utforska hur man vill samt ingen direkt walk in the park.
Lite tråkigt att vissa områden är "free to roam" medan vissa är linjära så in i helskotta, men storyn väger upp för det. Får att få tag (nytt) för 199 SEK..
Rekommenderas (men MP sög getpung, snacka om att ha misslyckats med nätkoden)
Fuark, lirade du Bioshock Infinite?
Fuark, lirade du Bioshock Infinite?
Japp :) två gånger. Älskade det, lätt det bästa på riktigt länge tillsammans med TLOU och Dishonored.
InFamous då?
Nä har inte spelat det än, tänkte kolla lite gameplay videos innan jag slår till
Offtopic: Vad tycker du om Troy Baker? Har för mig att du är i branschen :)
simmejävel
2013-07-29, 09:05
Men va? Jag skrev ju bara fem-sex poster tidigare att jag tagit upp Dark Souls igen. Kört igenom NG och NG+ med en dex-build och är strax klar med NG med min quality-build.
Har dock precis fått upp ögonen för PVP så sitter och köttar i Darkwraiths nu och försöker samla ihop Humanity nog för att lösa ett Dark set. :-)
Nä har inte spelat det än, tänkte kolla lite gameplay videos innan jag slår till
Offtopic: Vad tycker du om Troy Baker? Har för mig att du är i branschen :)
Nästa Nolan North--han har sannerligen gjort bra ifrån sig. Väldigt bra skådespelare.
Gällande InFamous så är det lite som GTA, fast med lite mer frihet. Helt ok gameplay, samt en story som var positivt överraskande. Jag tycker du ska slå till, för det lär inte vara så dyrt nu.
Alla Infamous-spelen är på rea just nu. Som PS+ betalade jag 140kr för alla tre, hunnit spela första en timme. Än så länge gillar jag det och det blir bättre och bättre.
Multiplayer i TLoU är riktigt bra ja! Vem kan man adda för att lira TloU och Uncharted?
Var hittar jag Season Pass för TLoU?
Lasse Kongo
2013-07-29, 11:00
Alla Infamous-spelen är på rea just nu. Som PS+ betalade jag 140kr för alla tre, hunnit spela första en timme. Än så länge gillar jag det och det blir bättre och bättre.
Multiplayer i TLoU är riktigt bra ja! Vem kan man adda för att lira TloU och Uncharted?
Seasonpass finns i ps store.
Ratchet & Clank är jag grymt sugen på. Men det finns en Trilogy HD med 3 spel, sen quest for booty, all 4 one och a crack in time. Finns det totalt 6 spel då? Vart ska jag börja och något man ska undvika? :)
Inget du behöver undvika, alla spelen har en charm. A Crack In Time är roligt! All 4 One är också skoj, om man är några stycken blir det ännu bättre!
ryggontXXL
2013-07-29, 23:41
fler spel som du bör spela:
Metro Last Light 8/10
Ni No Kuni 9.5/10
Heavy Rain 9/10
Journey 10/10
Resistance 1-3 9/10
Fallout 3 10/10
Batman Arkham Asylym 9/10
Mass Effect 2-3 9.5/10
Deus Ex Human revolution 8/10
betyget har jag satt själv,
adda mig:
LostInTime90
vi fixar ett kollolag och lirar:D
kalajset
2013-07-30, 22:31
Drog igång Dark Souls igen efter några månaders uppehåll. Tänkte ju köra DLCt, men kom inte riktigt för mig. De två karaktärerna jag har känns ganska så OP (i vanilla), och de är paradoxalt nog båda alldeles för spridda statsmässigt. Även fast jag är tämligen trött på det vanliga spelet efter femtielva genomspelningar funderar jag faktiskt på att skapa ännu en ny karaktär vars enda syfte är just DLCt. Ska Dark Souls spelas kan det lika gärna göras ordentligt. Fast det kloka vore nog att vänta tills jag är mer sugen, samt har mer tid till att spela. Galen tidsslukare.
I övrigt har jag provat lite olika spel det senaste:
Payday: The Heist - kändes riktigt B, avinstallerade efter en bana. Och då körde jag ändå co-op vilket jag antar förhöjer saker och ting.
XCOM: Enemy Unknown - det här var verkligen inte min grej. Avinstallerade detta också. Trodde det var någon slags parodi på sexans sci-fi-serier.
Call Of Juarez: Gunslinger - detta var helt OK. Bra action med glimten i ögat. Gillar den Borderlands-influerade grafiken. Lär dock ta ett halvår att spela ut med tanke på hur litet intresse jag numera har av genren.
Drog igång Dark Souls igen efter några månaders uppehåll. Tänkte ju köra DLCt, men kom inte riktigt för mig. De två karaktärerna jag har känns ganska så OP (i vanilla), och de är paradoxalt nog båda alldeles för spridda statsmässigt. Även fast jag är tämligen trött på det vanliga spelet efter femtielva genomspelningar funderar jag faktiskt på att skapa ännu en ny karaktär vars enda syfte är just DLCt. Ska Dark Souls spelas kan det lika gärna göras ordentligt. Fast det kloka vore nog att vänta tills jag är mer sugen, samt har mer tid till att spela. Galen tidsslukare.
I övrigt har jag provat lite olika spel det senaste:
Payday: The Heist - kändes riktigt B, avinstallerade efter en bana. Och då körde jag ändå co-op vilket jag antar förhöjer saker och ting.
XCOM: Enemy Unknown - det här var verkligen inte min grej. Avinstallerade detta också. Trodde det var någon slags parodi på sexans sci-fi-serier.
Call Of Juarez: Gunslinger - detta var helt OK. Bra action med glimten i ögat. Gillar den Borderlands-influerade grafiken. Lär dock ta ett halvår att spela ut med tanke på hur litet intresse jag numera har av genren.
Spela DLCn med dina OP karaktärer. Jag kände exakt likadant när jag skulle köra igenom det för 4e gången med min dex/int build. Jag blev piskad av varenda en av de nya bossarna.
Du måste i princip klara av halva av det vanliga vanilla spelet innan du kan köra igång DLCn vilket inte var några större problem för som sagt min karaktär kändes verkligen OP. Men som sagt när jag väl mötte första bossen i DLCn vilket är faktiskt det första du gör där är å möter en boss så kände jag mig inte OP längre.
Frustrationen och vreden började sakta men säkert återkomma men det gick vägen till slut. Sen kan du inte heller få någon hjälp på den första bossen då det inte går å lägga signs i området innan. Andra bossen var inte lika svår då folk la sina signs innan denna bossen, då fanns folk som farmade humanities. Har fortfarande inte klarat av sista bossen. Tror jag försökt typ 20-30 gånger varit nära flera gånger både själv och med hjälp men har inte lyckats.
Så som sagt köra med dina OP karaktärer å lycka till ;).
Scratch89
2013-07-31, 07:07
Om man spelar igenom GTA4 bara för storyns skull utan större utsvävningar, hur lång tid kan det tänkas ta?
Om man spelar igenom GTA4 bara för storyns skull utan större utsvävningar, hur lång tid kan det tänkas ta?
Oj, om du verkligen lyckas att inte göra några utsvävningar (vilket jag tvivlar på) så allt mellan 15-20 timmar.
Op?
Over Powered
Overpowered.
Over Powered
Tackar, kan på tok för lite game lingo.
Tackar, kan på tok för lite game lingo.
Noob ;)
fler spel som du bör spela:
adda mig:
LostInTime90
vi fixar ett kollolag och lirar:D
Will do! Jag har dock ingen mic :( Någon som har tips på en bra billig sådan?
Scratch89
2013-07-31, 08:40
Oj, om du verkligen lyckas att inte göra några utsvävningar (vilket jag tvivlar på) så allt mellan 15-20 timmar.
Det är så pass alltså? Jag har precis hämtat pengar från killen med kinabutiken och det står att jag har gjort runt 6% progress. Är den räknaren bara för main story eller för allt annat också?
Det är så pass alltså? Jag har precis hämtat pengar från killen med kinabutiken och det står att jag har gjort runt 6% progress. Är den räknaren bara för main story eller för allt annat också?
Kommer inte ihåg, finns det inte olika progressmätare?
Storyn va rätt så lång har jag för mig, många uppdrag fram och tillbaka, men det måste vara omöjligt att inte lockas hitta på en massa hyss emellan? :)
Lasse Kongo
2013-07-31, 09:58
The Last Of Us är ett av de bästa mpspelen någonsin enligt mig, som dessutom inte följer standardmallen utan gör många egna saker och gör det förbannat bra.
Ni vet den där känslan, man kanske har många spel att spela, men man vill bara spela ett och samma, vet inte när jag kände det sist, men nu poppar jag in tlou för det mesta, snart klockat 10h online och det blir bara roligare och roligare.
Sen håller jag på med min tredje trea... Dead Space 3, och det är hittills det enda som är riktigt bra av de tre, (ac3, crysis 3, ds3)
Det räknar allt det andra också, det var runt 50-60% som blev avklarade om du bara körde main storyn.
The Last Of Us är ett av de bästa mpspelen någonsin enligt mig, som dessutom inte följer standardmallen utan gör många egna saker och gör det förbannat bra.
Ni vet den där känslan, man kanske har många spel att spela, men man vill bara spela ett och samma, vet inte när jag kände det sist, men nu poppar jag in tlou för det mesta, snart klockat 10h online och det blir bara roligare och roligare.
Sen håller jag på med min tredje trea... Dead Space 3, och det är hittills det enda som är riktigt bra av de tre, (ac3, crysis 3, ds3)
Hahahaha har också Dead Space 3 kvar som min tredje trea :D. Tidigare i år blev jag klar med ME 3 och Uncharted 3 så ska köra igång den om ett par veckor dock.
Uncharted 1 5/10
Uncharted 2 6/10
Uncharted 3 7/10
Inte alls professionellt lagda betyg. Tyckte de var bleka i jämförelse med tlou och jag hade aldrig riktigt roligt. Men trean var episk, som en storslagen indiana jones film typ :) Riktigt häftigt var det, men inte speciellt roligt, tyvärr
Köpte Ratchet & Clank trilogin, sen tänkte jag köpte Sly Cooper trilogin och Jak & Daxter trilogin. Ska bli kul
Uncharted 1 5/10
Uncharted 2 6/10
Uncharted 3 7/10
Inte alls professionellt lagda betyg. Tyckte de var bleka i jämförelse med tlou och jag hade aldrig riktigt roligt. Men trean var episk, som en storslagen indiana jones film typ :) Riktigt häftigt var det, men inte speciellt roligt, tyvärr
Köpte Ratchet & Clank trilogin, sen tänkte jag köpte Sly Cooper trilogin och Jak & Daxter trilogin. Ska bli kul
Även professionellt lagda betyg är ju bara en persons åsikter så dina betyg är lika "rätt/fel" som alla andras.
Personligen så hade jag dock gett dem högre betyg.
Edit: Jag är, för övrigt, sjukt sugen på TLoU, men jag vet fasen inte när jag få tid till det. :(
Uncharted 1 5/10
Uncharted 2 6/10
Uncharted 3 7/10
Håller med att Uncharted-serien blir blek jämfört med TLoU men personligen tyckte jag spelen var/är roliga! Tror spelen hade fått 10/10 om jag spelat dem när de släpptes och inte hade spelat TLoU precis innan.
Uncharted 1 7/10
Uncharted 2 8/10
Uncharted 3 Bara påbörjat, semestern är slut och har massa PS3 spel att lira.
Edit: Jag är, för övrigt, sjukt sugen på TLoU, men jag vet fasen inte när jag få tid till det. :(
Skapa tid, lätt värt det *popcorn*
alternativt hoppas att du blir sjuk och måste stanna hemma
Skapa tid, lätt värt det *popcorn*
alternativt hoppas att du blir sjuk och måste stanna hemma
Jo, jag måste göra det så småningom. Men det är inte lätt när man ska hinna med både att jobba heltid, pendla, träna och umgås med frugan, sova och snart även underhålla ett hus. Dessutom så blir jag i stort sett aldrig sjuk. Jag vet i fan hur jag ska komma ifatt med TV-spelandet.
Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att se ut om man skaffa ungar på det i framtiden. *cry*
För tillfället ser min lista på ospelade spel som ska spelas ut ungefär så här (utan inbördes ordning):
Assassins Creed 3 (halvvägs igenom)
Ni No Kuni (halvvägs igenom)
TLoU
Bioshock infinite
GTA5
God of War Ascension
Dead Space 3
Tomb Raider
Beyond: Two souls
Batman: Arkham Origins
Max Payne 3
Assassins Creed 4
Spec Ops: The Line
och säkert en massa annat som jag inte kommer på för tillfället.
Sedan kommer ju PS4 och nytt Metal Gear m.m.
Watch Dogs och Killzone
Fördelen är väl att alla spel hinner bli relativt billiga innan jag hinner köpa dem.
Jag känner att jag skulle behöva ett sabbatsår för att hinna ifatt med spelandet.
Uncharted 1 5/10
Uncharted 2 6/10
Uncharted 3 7/10
Justja, Jak & Daxter är förövrigt jävligt rolig spelserie!
Scratch89
2013-07-31, 18:38
Ratchet & Clank äger! Fast jag har inte det senaste, tyvärr.
Men vadå trilogi? Det finns väl fyra spel ute, om man räknar Quest for Booty.
knuckles
2013-07-31, 18:51
Ratchet 3 up your arsenal är det bästa av ratchet and clank definitivt. Spelar ettan just nu på ps3, hade alla 3 till ps2. Det kan vara ett riktigt drygt spel ibland dock...
Justja, Jak & Daxter är förövrigt jävligt rolig spelserie!
Jag hoppas på det. Lite naughty dog fanboy..ism men är så sugen på avslappnade plattformslir med hederliga pussel och bossar. Är det ens 50% av Crash Bandicoot så kan det bara vara en hit
Ratchet & Clank äger! Fast jag har inte det senaste, tyvärr.
Men vadå trilogi? Det finns väl fyra spel ute, om man räknar Quest for Booty.
HD-Trilogy box. Den heter så iallafall. Det är ettan, tvåan och trean ifrån PS2 i ny HD-utgåva. Finns 9 spel tror jag, helt sjukt vad jag har att spela :D
http://images.pricerunner.com/product/image/365989617/Ratchet-Clank-Trilogy-HD-Collection.jpg
Ratchet 3 up your arsenal är det bästa av ratchet and clank definitivt. Spelar ettan just nu på ps3, hade alla 3 till ps2. Det kan vara ett riktigt drygt spel ibland dock...
Spelar ettan jag med. Känns mesigt med spoilervarning här, men bäst att vara på säkra sidan.
Precis besegrat den stora gröna bossen nere i lavagrottan :naughty:
Scratch89
2013-07-31, 21:00
Ooooooooooooooooooooooooooooooooh den där måste jag ha!
Imorron är det dags för information om Everquest Next! Undrar om det kommer till PS4? Spännande!
För övrigt är Infamous faktiskt riktigt bra men hade nog gärna sätt förbättrad combat vilket dem verkligen verkar fixa i Second Son. Det spelet ser riktigt bra ut! PS4 kom nu!! :(
PS4 får gärna vänta något år till :D har för mycket att göra redan nu
PS4 får gärna vänta något år till :D har för mycket att göra redan nu
Äh jag med, men ändå! :)
När FFXIV kommer lär jag ändå spela de "vanliga" PS3 spelen lite mindre ett tag.
Skulle dock gärna ta Platinum i TLoU innan PS4, bara 3 trophies kvar (2 multiplayer, 1 hidden) :(
simmejävel
2013-08-02, 13:31
Äh jag med, men ändå! :)
När FFXIV kommer lär jag ändå spela de "vanliga" PS3 spelen lite mindre ett tag.
Skulle dock gärna ta Platinum i TLoU innan PS4, bara 3 trophies kvar (2 multiplayer, 1 hidden) :(
Det har jag missat helt! Ahmagahd! Kanske är läge att börja dra ihop en lista med PSN-nick på alla från kolo som planerar spela det då? Pepp som fan! Måste gå och förhandsboka nu i helgen. :D
Det har jag missat helt! Ahmagahd! Kanske är läge att börja dra ihop en lista med PSN-nick på alla från kolo som planerar spela det då? Pepp som fan! Måste gå och förhandsboka nu i helgen. :D
Behöver inte PSN konto, behöver veta ingame namn på folk och servrar dom spelar på. PC och PS3 är cross-play på samma servrar.
Jag kommer rulla på Ragnarok, känner en del med Legacy konton som kommer spela där.
Jag kommer nog finnas på Moogle!
Någon som vet hur det fungerar med preaccess-kod? Ja bokade på webhallen men fick enbart en betanyckel. Mailade och frågade och de sa det var samma nyckel till båda vilket jag tycker låter lite knas eftersom det inte står något om det i själva infon man fick till nyckeln. Någon som vet? Och finns det någon ny info kring PS3 download versionen?
simmejävel
2013-08-02, 13:48
Behöver inte PSN konto, behöver veta ingame namn på folk och servrar dom spelar på. PC och PS3 är cross-play på samma servrar.
Jag kommer rulla på Ragnarok, känner en del med Legacy konton som kommer spela där.
Oj, läskigt. Känns som det finns risk för att PS-players kommer vara ganska underpowered jämfört med PC, eller?
Hittade en review från mmorpg.com som inte snålade på kritiken direkt:
In Conclusion
Two words: Look elsewhere. While this might sound harsh, and I’ll go ahead and apologize to those of you who actually enjoy this MMO title and are reading simply to agree or disagree with my sentiments, I simply will not recommend this title to anyone. If you love the series, I expect you to be disappointed; if you love fun, even addictive MMO video games, I can’t imagine you being anything but disappointed. The elements of Final Fantasy XIV which are high quality and worth the purchase cost are buried underneath all of these totally unnecessary problems, and the poor design decisions.
If you’ve ever seen the classic film "Invasion of the Body Snatchers" then you’re familiar with the blank slate of the humanoids which emerge from the pods, only to gradually shape and mold into a duplicate of a human being. That’s what Final Fantasy XIV feels like—an undeveloped pod person, and the probability is that it will eventually become little more than a shallow duplicate of a real game.
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/446/view/reviews/load/147
Dessutom - månadsavgift? Mitt intresse svalnade tyvärr direkt. :( Jag som såg fram emot überawesomemegafett-ff-online.
Oj, läskigt. Känns som det finns risk för att PS-players kommer vara ganska underpowered jämfört med PC, eller?
Dessutom - månadsavgift? Mitt intresse svalnade tyvärr direkt. :( Jag som såg fram emot überawesomemegafett-ff-online.
Varför skulle PC spelare ha ett övertag? Spelet har en bra implementering för dualshock, många på PC spelar med dualshock för att dom föredrar det.
Japp månadsavgift, öppen beta nu i Augusti om man vill prova.
Jag har sett att webhallen kör det där spelet där man var två bröder som styrdes med höger/vänster-joystick. Har dom släppt det än? Vad hette det?
Det där handlar ju dock om första versionen av spelet som släpptes 2010. Ja det var riktigt dåligt då. Sen bytte man ut hela utvecklingsteamet och har nu gjort om det totalt. Nya FFXIV (FFXIV:ARR) är enligt mig ett oerhört bra MMO och verkligen värd månadskostnad och då tyckte jag första FFXIV var så värdelöst att jag knappt spelade en vecka.
Jag har sett att webhallen kör det där spelet där man var två bröder som styrdes med höger/vänster-joystick. Har dom släppt det än? Vad hette det?
Brothers: A tale of two sons, kommer nästa vecka, Josef Fares har varit med och producerat det, Starbreeze som utvecklat.
Brothers: A tale of two sons, kommer nästa vecka, Josef Fares har varit med och producerat det, Starbreeze som utvecklat.
Ah så var det ja :) Ett spel jag kommer köpa, bli frustrerad på, lägga undan.
Att Josef är inblandad är inget jag skulle skryta med :)
Lasse Kongo
2013-08-02, 17:22
Ah så var det ja :) Ett spel jag kommer köpa, bli frustrerad på, lägga undan.
Att Josef är inblandad är inget jag skulle skryta med :)
För att? Du inte gillar hans filmer då eller vad?
Josef är en väldigt passionerad gamer och hjärnan bakom brothers, har läst en del förtittar och det sägs vara lovande.
Precis. Alltså det blir säkert bra och så, men för mig är det verkligen ingen usp.
kalajset
2013-08-02, 18:17
...
Så som sagt köra med dina OP karaktärer å lycka till ;).
Heh, låter som jag bör göra så ja :D
Blir förhoppningsvis några timmar i helgen.
Nån som är riktigt insatt i ljud? Behöver hjälp med köp av nytt headset (PC, 360 och PS3).
Nån som är riktigt insatt i ljud? Behöver hjälp med köp av nytt headset (PC, 360 och PS3).
Googlat runt. Blir en Astro mixamp och ett relativt billigt Sennheiser
Nån som vill bli min vän på PSN?
Jag har inga vänner! (Alla jag känner har xbox)
Nån som vill bli min vän på PSN?
Jag har inga vänner! (Alla jag känner har xbox)
Adda Spence-Kun (har skrivit Ronn i kommentator fältet) har inte haft PS3an igång på ett tag dock, summer-time! :D
Adda Spence-Kun (har skrivit Ronn i kommentator fältet) har inte haft PS3an igång på ett tag dock, summer-time! :D
Lugnt :D addar nästa gång jag startar
Nocturnal
2013-08-04, 21:56
Adda Nocturnal99. :)
Adda Nocturnal99. :)
Det regnar vänner! ;) addar imorgon
Addar allihopa. Skriv era nicks bara *popcorn*
mangemani
2013-08-05, 16:36
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/553075_385289024926208_2048343218_n.png
Just nu liras Final Fantasy 8. Jävlar i mig vad det spelet har åldrats dåligt.
lol @ xbros
Just nu liras Final Fantasy 8. Jävlar i mig vad det spelet har åldrats dåligt.
9:an är dock fortfarande väldigt vacker, fina backdrops och härlig stil!
Visst, men det är samma problem där. Designmässigt står det sig fantastiskt bra, men valet av rendering har åldrats något oerhört. Där står sig spel med simplare teknik, men unik design, mycket bättre, som t.ex. Breath of Fire 3 och 4. Det är också anledningen till att jag tycker cel-shading står sig bättre än polygontexturer.
Lasse Kongo
2013-08-06, 13:39
Bokade Killzone Mercenary idag, 299 fraktat, bara slå till, förtittarna är väldigt positiva!
Sept blir en dyr månad, mercenary, nhl 14 och gta v, sen kommer mördarnov med Ps4 gah!
Lasse Kongo
2013-08-06, 13:40
Najs, detta tror jag på
http://www.gamereactor.se/nyheter/116864/Sony+lanserar+bundle+med+PS+Vita+och+Playstation+4 %3F/
kalajset
2013-08-06, 16:32
Najs, detta tror jag på
http://www.gamereactor.se/nyheter/116864/Sony+lanserar+bundle+med+PS+Vita+och+Playstation+4 %3F/
Jodå! Jag hoppas det är sant då jag väntat länge på en prissänkning av vitan. (Vilket egentligen inte skett sedan jag började kolla på en, för ca ett halvår sedan). Nu när jag väntat såpass länge kan jag lika gärna vänta till releasen av PS4:an.
Är tämligen säker på att dylik bundle kommer, dumt vore väl annars.
Nu är Infamous avklarat. Det var ett bra spel med en del brister. Har lite snabbt påbörjat Infamous 2 och tycker redan att en del av bristerna är fixade. Gillar att staden känns mycket, mycket mer levande och unik.
knuckles
2013-08-07, 13:52
Lirar någon DCUO? Hur är det? Laggar det som det påstås över ps network?
Josef är en väldigt passionerad gamer och hjärnan bakom brothers, har läst en del förtittar och det sägs vara lovande.
Nu finns Brothers tillgängligt på XBL, även om det (åtminstone för någon timma sedan när jag köpte det) inte bara går att söka fram spelet på sin xbox och köpa det därifrån utan antingen måste man köpa via nätet, eller ladda ner demot och därifrån välja att uppgradera till full version.
Så långt jag spelat så är det rätt trevligt, även inget av pusslen hittills har varit det minsta svåra och styrningen är minst sagt en utmaning att vänja sig vid :)
knuckles
2013-08-08, 10:00
Har testat dc universe online. Det är ganska coolt. Om någon vill spela adda zullkis på psn. Det tar dock ett tag att ladda ner uppdatering, tog 8h för mig.
Nån här som gillar Saints Row och känner för att bränna en miljon dollar?
http://img.game.co.uk/images/content/SpecialEditions/WADWAD.jpg
Blev sugen på att lira STALKER CoP igen nu. Misery-mod. http://www.miserymod.com/
• There are no difficulty settings. There will be MISERY and the mod will present a huge challenge for rookie Stalkers.
Final Fantasy VIII
Vissa stunder så hänförs man åt storyn och karaktärerna, för att fem minuter senare bara sucka åt "japanskheten."
Det är verkligen svårt att sympatisera med japanska arketyper, ibland. Personligheter stöps i en formel som löper genom hela historien. "Den Onde" är ond! Oj, vad elak denna person är! Inte en chans att man kläcker ur sig något annat än melodramatiska one-liners om hur meningslöst protagonisternas äventyr är. I den andan fortsätter det med färgrika karaktärer, så som: "Den Kaxige," "Den Flörtige," "Den Flickiga," "Den Barnslige," "Den Surmulne," och så vidare.
Ibland förundras man åt kreativiteten. Ofta suckar man åt traditionen.
Nu vill jag lira Final Fantasy X.
*Edit* Just det ja! En karaktär som varit helt tillbakadragen under halva historien, för att sen bli blixtförälskad--och jävlarrrr vad förälskad. Världen går under? Pff... Vem fan bryr sig? Mitt snuttegull är ju i koma!!
Crippa90
2013-08-11, 13:10
Sådär, äntligen klarat ut Last Of Us. Började riktigt bra och blev bara bättre mot slutet.
Multiplayern är också riktigt rolig, dock rätt svårt i början tycker jag. Nu måste man ju faktiskt använda sina vapen och inte springa runt med fullstockad ryggsäck å strypa alla. :Virro
http://cdon.se/spel/final_fantasy_x%2Fx-2_hd_remaster-23697104
En månad till kvar!! *drool*
Scratch89
2013-08-11, 14:18
Final Fantasy VIII
Vissa stunder så hänförs man åt storyn och karaktärerna, för att fem minuter senare bara sucka åt "japanskheten."
Det är verkligen svårt att sympatisera med japanska arketyper, ibland. Personligheter stöps i en formel som löper genom hela historien. "Den Onde" är ond! Oj, vad elak denna person är! Inte en chans att man kläcker ur sig något annat än melodramatiska one-liners om hur meningslöst protagonisternas äventyr är. I den andan fortsätter det med färgrika karaktärer, så som: "Den Kaxige," "Den Flörtige," "Den Flickiga," "Den Barnslige," "Den Surmulne," och så vidare.
Ibland förundras man åt kreativiteten. Ofta suckar man åt traditionen.
*Edit* Just det ja! En karaktär som varit helt tillbakadragen under halva historien, för att sen bli blixtförälskad--och jävlarrrr vad förälskad. Världen går under? Pff... Vem fan bryr sig? Mitt snuttegull är ju i koma!!
Åh! Ett bra spel som jag dock aldrig klarat ut, trots att jag påbörjat det typ fem gånger. Spelade du det på emulator eller på ett riktigt PSX?
*drool*
simmejävel
2013-08-11, 14:55
Just nu har jag fastnat i RE6 som jag inte spelade vid release. Jävel vad bra det är ändå, vad alla andra än tycker. Det känns som de åtgärdat nästan alla grejer jag stört mig på i de tidigare spelen i serien. Framförallt spelläget The Mercenaries har jag fastnat för.
Snart dags för BF4 också ju! Det är jag faktiskt riktigt sugen på efter att ha tittat på trailers och gameplay vids i flera veckor nu.
Sådär, äntligen klarat ut Last Of Us. Började riktigt bra och blev bara bättre mot slutet.
Multiplayern är också riktigt rolig, dock rätt svårt i början tycker jag. Nu måste man ju faktiskt använda sina vapen och inte springa runt med fullstockad ryggsäck å strypa alla. :Virro
Fan då kanske jag blir tvungen att köpa TLOU ändå då. Jag spelade precis igenom SP och tyckte det var fantastiskt bra. Hade dock lånat det av en kompis så ville inte förbruka hans MP-kod.
Scratch89
2013-08-11, 16:22
Just nu har jag fastnat i RE6 som jag inte spelade vid release. Jävel vad bra det är ändå, vad alla andra än tycker. Det känns som de åtgärdat nästan alla grejer jag stört mig på i de tidigare spelen i serien. Framförallt spelläget The Mercenaries har jag fastnat för.
Vad var det du gillade? Jag spelade bara nån timma innan jag gav upp tyvärr. Ingenting av ursprungsspelen finns kvar, jag tycker att storyn bara blir mer och mer krystad. Kanske borde ge det en chans, men jag har så dåligt tålamod nu för tiden.
simmejävel
2013-08-11, 21:50
Vad var det du gillade? Jag spelade bara nån timma innan jag gav upp tyvärr. Ingenting av ursprungsspelen finns kvar, jag tycker att storyn bara blir mer och mer krystad. Kanske borde ge det en chans, men jag har så dåligt tålamod nu för tiden.
Jag gillar att det är riktigt högt tempo genom hela spelet. Visst, det är ju inte riktigt skräck längre på samma sätt som jag upplevde ettan och tvåan när det begav sig utan snarare någon form av gore shooter.
De har jobbat bort saker jag stört mig på i de tidigare spelen, ex. att man inte kunde gå i sidled, krystade kameravinklar etc. Har hittills spelat igenom Chris storyline och tyckte den var riktigt bra.
Vad gäller ploten har jag inte hunnit tillräckligt långt för att uttala mig, men jag gillar absolut att man får se historian ur flera olika perspektiv.
Åh! Ett bra spel som jag dock aldrig klarat ut, trots att jag påbörjat det typ fem gånger. Spelade du det på emulator eller på ett riktigt PSX?
Jag har det hemma i Sverige på PSX, men här lirar jag emulator med en Xbox 360-kontroll.
HD remake på FFX, gnnn! Förbannat att man inte har PS3.
Försökte få igång FFX på min Macbook, men efter ett antal timmar med en massa krångel så har jag givit upp. Ska se om det kanske går på en PC laptop.
Börjar bli dags för en ny genomspelning av TLOU, saknar det som fan :D blir på survival/överlevare med mina nya hörlurar
http://img.pr0gramm.com/2013/08/hornoxe-com-gifdump59-37.gif
http://img.pr0gramm.com/2013/08/hornoxe-com-gifdump59-37.gif
fattar inte :confused: behöver referens eller bakgrundshistoria till bilden
Microsoft spelade in en video där Major Nelson--mannen i videon--packar upp en Xbox One. Du kan söka på Youtube och se vad som är lustigt.
Microsoft spelade in en video där Major Nelson--mannen i videon--packar upp en Xbox One. Du kan söka på Youtube och se vad som är lustigt.
Kollade. Han packar ju upp väldigt snabbt och oförsiktigt utan inlevelse. Lite ful uppackningsvideo imo
Precis!
ah ok, då fattar jag :d
Man börjar undra lite vad Microsoft håller på med. Det känns som att de har ändrat så mycket och gör bort sig lite hela tiden. Det är ju ett gigantiskt företag så det känns riktigt konstigt
Bilden funkade inte för mig, var det den här?
https://i.minus.com/itabux1WyOpCQ.gif
Hreidmar
2013-08-12, 13:26
http://en.anno-online.com/
Webbläsarversion för den som missat :)
http://i.imgur.com/we7jeXC.png
kalajset
2013-08-13, 20:52
Ronn: :D
Lite apropå så kommer re-maken till DuckTales (NES) ut imorgon. (Åtminstone till PS3). Har ännu ej bestämt mig för om det hela mest känns som ett billigt försök att tjäna oförtjänta pengar på folks nostalgi, eller om det faktiskt kan vara spelvärt på riktigt.
Captainwide
2013-08-13, 20:56
http://en.anno-online.com/
Webbläsarversion för den som missat :)
Det här bådar inte gott nu när läsåret snart ska börja igen. ;)
Captainwide
2013-08-13, 21:00
Förhandsbokat GTA V nu!
Blir även att köpa Saints Row IV och AC Black Flag, odören av dåliga betyg och tomma plånböcker är oroväckande nära.. :( :D
Lasse Kongo
2013-08-13, 21:10
På neogaf finns det en tråd som handlar om ett rykte, 21/10 ze date for ze peeässfoor.
GAH på den om det visar sig stämma...
Jag klarade ut AC3 i helgen. Jag är ganska nöjd. Det jag saknar är dock de storslagna och vackra städerna som funnits i de tidigara spelen. Städerna i trean kändes ganska tradiga om jag ska vara ärlig. Sedan kändes det även som att de stulit vissa element från Red Dead Redemption.
Hur som helst så lyckades det med att underhålla mig i 40+ timmar. Så jag ska inte klaga.
Captainwide
2013-08-13, 21:55
Jag klarade ut AC3 i helgen. Jag är ganska nöjd. Det jag saknar är dock de storslagna och vackra städerna som funnits i de tidigara spelen. Städerna i trean kändes ganska tradiga om jag ska vara ärlig. Sedan kändes det även som att de stulit vissa element från Red Dead Redemption.
Hur som helst så lyckades det med att underhålla mig i 40+ timmar. Så jag ska inte klaga.
Kände mig ungefär likadant. Saknade städerna och "businessen" som fanns med i AC2 och Revelations. Men hoppas nu att Ubi verkligen tar samtliga styrkor från samtliga spel! De ska ju använda sjöslagen från AC3 iaf. :)
Lite apropå så kommer re-maken till DuckTales (NES) ut imorgon. (Åtminstone till PS3). Har ännu ej bestämt mig för om det hela mest känns som ett billigt försök att tjäna oförtjänta pengar på folks nostalgi, eller om det faktiskt kan vara spelvärt på riktigt.
Fått rätt bra omdöme på seriösa siter, lockar inte så mycket för mig dock.
Testade lite Castlevania: Symphony of The Night och höll på att stänga av när röstskådespeleriet dök upp. Herregud!
Testade lite Castlevania: Symphony of The Night och höll på att stänga av när röstskådespeleriet dök upp. Herregud!
Ja haha det är inte det bästa. Vet inte om du kör med amerikanska eller japanska voice actors men de japanska går in för det allafall medan de amerikanska vill hem så snabbt som möjligt. För övrig det bästa castlevania spelet.
Hehe. :d
Ett riktigt bra spel i övrigt, dock. En HD remake med nya röster skulle nog sitta fint.
Det är inte att amerikanska skådisarna inte bryr sig, det är att dem suger. Fruktansvärd budgetkänsla på dem, men tyvärr är det så med anime.
Spelet i sig är intressant, men jag har ingen riktig ro för det just nu. Tre klassiska rollspel tog ut sin rätt.
Nordenator
2013-08-14, 09:52
Ja det var ju inte nära på lika bra som 2:an och Brotherhood, men helt klart värt att spelas. Både i revelations och 3:an har jag inte riktigt känt mig manad att utforska speciellt mycket och så (fixade platinum i 2:an), men det har ju helt klart varit välspenderad tid i alla fall.
Lasse Kongo
2013-08-14, 19:32
Såg en timmas livesänding ang cod ghost nyss, jag är Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuukt peppad!!!!!!
Längtar mao...
tss tur man har originalet då till nes =) lirade de för inte så längsen jaekla kul...
men vadå remake bättre grafik osv?
JHilding
2013-08-14, 21:06
Lägg gärna till JohannesVilding om någon kör live. Är så ensam på XboxLive.*cry*
Lasse Kongo
2013-08-14, 21:51
Xbone försenas btw i bland annat Sverige till våren 2014.
Tänk om Sony har sånna balls att de i dagarna går ut och spikar att Ps4 släpps 21/10 som det ryktas om, då kommer det koka lite i spelvärlden.
Alla som hade förväntat sig att lira cod ghost, bf4, ac black flag, watch dogs etc på nextgen runt november och inte tänkt göra det på en konsol från Sony kommer nog tänka om ifall de ska behöva vänta mer än ett halvår på det, surt för alla som tänkt skaffa Xbone.
Som någon sa på ett annat forum: "Det är som om 90-talet är tillbaka."
Fan vad förbannad man blev när det visade sig att FFIII inte kom till Europa, osv. Men jag förstår att Microsoft prioriterar USA, eftersom deras marknad har, historiskt, varit mycket starkare där.
Q: Om jag bor i ett av de länder som påverkas, kan jag köpa en Xbox One och spel i ett av lanseringsländerna i november, och använda den i mitt land? Om svaret är ja, hur kommer min upplevelse att se ut?
A: När konsolen lanseras i november kommer Xbox One att stödjas på 13 marknader. Som sagt, Xbox One-spel är inte regionlåsta. Xbox One-spel köpta i detaljhandeln kan användas i alla länder på alla Xbox One-konsoler. Det finns inga tekniska begränsningar för spel eller konsoler som förhindrar att de används på en specifik plats.
Q: Om jag köper en konsol och använder den i ett land där den inte lanserats, hur kommer min upplevelse att skilja sig?A: Xbox One kan användas i alla länder, inklusive icke-lanserade marknader. Med det sagt, så måste det ändå finnas en giltig betalningsmetod som stöds i ett av lanseringsländerna för alla transaktioner som sker över Xbox Live, och visst innehåll kan inte nås utanför lanseringsmarknaderna på grund av geografiska innehållsbegränsningar av upphovsrättsinnehavare.
Är man riktigt pilsk på en XBox One kan man alltid köpa en från USA i november.
Eller så köper man ett PS4 under möjliga lanseringsdatumet 21/10.
King Grub
2013-08-14, 22:24
T o m jag som alltid varit X-Box-hängiven kommer att skaffa en PS4 i stället.
Även om jag redan bestämt mig för PS4 efter mitt PS3 köp så känns ju valet bara så mycket enklare nu. Microsoft, vad fan håller ni på med? Läste på lite olika sidor igår och blev förvånad över hur positiv inställning folk hade till xbox trots alla missar. Kanske bara jag som hade "otur" och såg alla de "dåliga" kommentarerna.
FFXIV imorron! Och jag som inte vet vad jag ska starta som... Conjurer eller Arcanist? :( Köpte en ny soffa i måndags så man verkligen kan sitta och njuta hela helgen :) My love life is dead now!!
Jag hade halvt om halvt bestämt mig för att vänta lite så för min del blir det ingen skillnad, jag har för många bra spel på 360 som jag vill hinna spela klart först innan jag byter. Ser hellre att de gör rätt direkt än släpper för snabbt och sen måste patcha till förbannelse faktiskt, eftersom det ju verkar vara lokalisering av os och menyer som dragit ut på tiden.
Nu ska jag bara ha tid att spela också...
Humble Bundle Origin
https://www.humblebundle.com/
Dead Space, Burnout Paradise, Crysis 2, Mirror's Edge, Dead Space 3, Medal of Honor för valfritt pris, minst en dollar för alla.
Sen om man betalar 4.74 dollar så får man BF3 och The Sims 3 också. Värt det- typ alla spel går att aktivera på Steam, förutom BF3, Sims 3 och Dead Space 3 som bara finns på Origin. *popcorn*
Sir Anselm
2013-08-15, 13:50
Samma här. Men det hade jag iofs nästan bestämt mig för innan det uppdagades att Sverige skulle få vänta till 2014... Fast å andra sidan kommer jag ha båda ändå till slut om jag känner mig själv :d
kalajset
2013-08-15, 16:56
Fått rätt bra omdöme på seriösa siter, lockar inte så mycket för mig dock.
Ja, tycker spelet känns något för dyrt med tanke på innehållet. Är heller inte helt förtjust i den grafiska stilen. Är egentligen inte mycket för remakes, känns mest onödigt. Undantaget Bionic Commando: Re-armed som gjorde allt rätt.
tss tur man har originalet då till nes =) lirade de för inte så längsen jaekla kul...
men vadå remake bättre grafik osv?
Orginalet är en riktig klassiker!
Japp, handlar om en mer eller mindre regelrätt re-make med s k bättre grafik/ljud etc. (Fast tror nog musiken är densamma i grund och botten, skandalöst annars). Inte mycket nytt innehåll ÖHT om jag tolkat saken rätt. Något "easy mode", samt lite andra förenklingar av originalet.
Lasse Kongo
2013-08-15, 19:41
Jag dör.... Som stort Dead Islandfan så kan jag knappt sitta still efter att ha tittat på detta:
J2TSCZqcjR0
dåligt???
jag kan inte mkt om ps och xbox då jag alltid kört nintendo boxar som dog direkt efter wii kom.... eller ja den bästa är ju utan tvekan snes än i dagens läge.
kommer ps4 klassa allt eller?
hörde lite bra om nya xboxs grafik osv. som sagt uber kass på det området och är nyfiken...
Sir Anselm
2013-08-15, 19:55
dåligt???
jag kan inte mkt om ps och xbox då jag alltid kört nintendo boxar som dog direkt efter wii kom.... eller ja den bästa är ju utan tvekan snes än i dagens läge.
hörde lite bra om nya xboxs grafik osv. som sagt uber kass på det området och är nyfiken...
Jag skulle vilja säga så här:
Mycket tyder på att PS4 har möjlighet att vara något snyggare på spel som släpps på båda plattformarna. Det är dock osäkert om det kommer vara någon skillnad när spelen väl kommer...
dåligt???
Det är en känslig diskussion :D men bägge konsolerna är snarlika och i slutändan handlar det främst om vilken kontroll du föredrar och vilka exklusiva titlar du helst vill spela. Finns även lite annat som Kinect, pris och tillgänglighet som kan spela roll.
Jag kommer köpa PS4, om det inte sker något drastiskt på Xbox sidan i form av exklusiva spel
ok tack för snabba svar vafan kan inte nintendo hänga med i dagens läge för...
awwwwwwww....
nintendo frälst 4-ever in old-school because they are wurthless nowadays.
King Grub
2013-08-15, 20:08
Jag har inget emot Microsofts konsoll, utan det är deras hanterande av... av allt som skett under den pågående pre-launchen av One som gör att det tar emot att köpa en sådan maskin. Och om det nu dröjer till nästa år dessutom är valet avgjort för min del; då väljer jag den som finns tillgänglig och som dessutom verkar trevligast.
ok tack för snabba svar vafan kan inte nintendo hänga med i dagens läge för...
awwwwwwww....
nintendo frälst 4-ever in old-school because they are wurthless nowadays.
Du har ju Wii-U ;) som ligger i samma generation som PS4 och Xone
Jag har inget emot Microsofts konsoll, utan det är deras hanterande av... av allt som skett under den pågående pre-launchen av One som gör att det tar emot att köpa en sådan maskin. Och om det nu dröjer till nästa år dessutom är valet avgjort för min del; då väljer jag den som finns tillgänglig och som dessutom verkar trevligast.
Förstår helt och hållet. Du är inte ensam om det heller, tror faktiskt att väldigt många resonerar såhär.
Jag har funderat på om det hela inte var ett marknadsföringsknep. Att först visa upp 'smörja', för att sedan sakta förbättra den lite i taget. Men det verkar ju inte fungera så jag vet inte alls hur de har tänkt.
King Grub
2013-08-15, 20:23
Sony gör säkert inte som dom gör bara för att dom är genomgoda heller. Dom väntade tills efter Microsofts uttalanden om DRM, pris, osv, och såg vilka reaktioner det fick, och så sade dom sedan tvärtom själva. Hade Microsofts "always online" och liknande fått "ho hum"-reaktioner istället för uppror så hade Sony inte osannlikt också gått på samma linje.
okay jo tycker alltid de skjutut på sig båda tillverkarna de verkar vara livrädda att släppa och att den andra väntar och finslipar ännu mer på sin konsol..
dock ska dom nog inte vänta för länge då tröttnar ju folk.
hmmm...bara väntar på att mer kända märken kommer med konsoller inom närmsta framtiden det kommer ju ske i vilket fall.
kanske en lg eller samsung.
Sony gör säkert inte som dom gör bara för att dom är genomgoda heller. Dom väntade tills efter Microsofts uttalanden om DRM, pris, osv, och såg vilka reaktioner det fick, och så sade dom sedan tvärtom själva. Hade Microsofts "always online" och liknande fått "ho hum"-reaktioner istället för uppror så hade Sony inte osannlikt också gått på samma linje.
Låter vettigt. Det är ju konkurrens på skyhög nivå, och Sony släppte ju faktiskt en video där de utnyttjade situationen tydligt :d
kWSIFh8ICaA
Aja, PS4 känns mest stabilt i nuläget. Men ska totalt dränera den här generationen på spel först, och det lär ta minst ett halvår
mangemani
2013-08-17, 12:25
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/526965_385296548258789_385181603_n.jpg
Lasse Kongo
2013-08-17, 12:43
Om någon mer skaffar Payday 2 till Ps3 så säg till, kör mer än gärna coop.
Spelet är alldeles underbart, jag älskar dock första spelet som jag lär fortsätta lira med, köpte dlcn till det samtidigt som pd2, dlc kostar 23:- atm...
Iallafall så bygger pd2 vidare på samma koncept, mer av allt och lite annorlunda upplägg, väldigt rollspelsinspirerat upplägg som jag såklart gillar skarpt.
Många heists och ett annat upplägg som sagt där stötarna kan sträcka sig över flera dagar, sjukt mycket att låsa upp, vapen etc, spelet ser inget vidare ut egentligen, som första spelet, låter dock förjävla bra både musik och ljudeffekter.
Lirar mestadels själv nu eftersom onlinedelen atm är lite fucked up troligen pga att lite för många köpt spelet =) och det är ganska kul, tyvärr är ens aistyrda medspelare lika smarta som en sten så man får göra det mesta själv, det här är ett spel som ska spelas med andra för att få ut maximalt nöje.
Kan varmt rekommendera det och lirar såklart mer än gärna om någon är sugen.
Payday 1 och 2 känns som den typen av spelet som inte är tekniskt briljant som tex the last of us och gears of war etc, men förbannat kul att spela och löjligt beroendeframkallande.
Sträcklirade precis Spec Ops: The Line, som finns gratis på PS+. Mycket hjärndött skjutande, men jag blev ändå förvånad över hur ångestladdad och tung storyn var. Visst hade det sina brister, men jag är glad att jag tog mig tid att spela igenom det.
Det är dock med en känsla av obehag och skam som jag lämnar det bakom mig. Egentligen så skulle jag vilja spela igenom det igen för att se om man kunde göra saker annorlunda, men jag tror inte att jag har tid med det.
Thief känns ju som ett spel som kan tjäna på modern grafik och kontroll. För det är en uppföljare va?
Det handlar väl ändå om spelutbudet till respektive plattform, inte om den tekniska prestandan. Såvida man inte känner behov av att mäta sin digitala ***...
Min erfarenhet är så här:
Nintendo har massor av exklusiva spel som inte finns på andra plattformar. Även om Wii U hade en misslyckad lansering har den fått oproportioneligt mycket skit i media (media gillar att sparka på dem som ligger ned, kallas för drev). Nackdelen för Nintendo är att tredjepartsverisonerna av spelen alltid är sämst på deras konsoler.
Sony och Microsoft är mer lika, men jag föredrar Sony då deras onlinetjänst är gratis och inte gömd bakom betalväggar. Nackdelen för båda dessa tycker jag är att det nästan bara finns sport- och våldsspel på deras konsoler. Eller Hollywood-draman.
Microsofts nackdel är även att det kostar extra att spela online hos dem, det gör det varken på Wii U eller kommande Ps4. Och seriöst, party chat är fan inte värt de extra pengarna.
Microsofts nackdel är även att det kostar extra att spela online hos dem, det gör det varken på Wii U eller kommande Ps4. Och seriöst, party chat är fan inte värt de extra pengarna.
Fast skulle man inte vara tvungen att ha PS+ för att kunna spela online på PS4? Eller har jag blandat ihop det?
Det kostar att spela online på Ps4.
Det kostar att spela online på Ps4.
What? har dom ändrat från Ps3? :S
What? har dom ändrat från Ps3? :S
Det har stått klart ända sen första presentation. Kommer korta som PS plus gör idag. Cirka förti.
Vandraren
2013-08-18, 10:00
Som förälder till en grabb på 15 månader och en tjej på 1 månad har jag otroligt lite tid att nörda/sätta mig in i saker som jag gjorde förr. Så ifall ni ursäktar så ställer jag lite n00b frågor här.
PS4 vs XboxOne - Prestanda, typ sama? Eller tillräckligt lika för att det egentligen inte ska spela någon roll, förutom möjligtvis på exklusiva titlar?
PS4 vs XboxOne - Exklusiva spel, är det samma som innan? Forza vs GT, GoW vs Killzone mm? Är det några lanseringstitlar eller titlar som komma skall som är "avgörande"?
GTA 5, The Last Of Us - kommer man kunna räkna med en portning för dom nya konsolerna? Det sistnämnda vill jag VERKLIGEN spela, men tänker inte köpa PS3 nu när nya gen knackar på dörren.
PS4 vs XOne - barnspel? Har aldrig kollat hur det ser ut, men jag antar att barnspel är multiplatform?
För övrigt så skiter jag nog i xboxs "fiasko", jag är tvungen att vara pragmatisk - har dom backat på sina korkade grejer är det good enough för mig.
Det har stått klart ända sen första presentation. Kommer korta som PS plus gör idag. Cirka förti.
Där ser man. Då går Ps4 bort för mig. :-(
Känns mer och mer som att PC och Wii U blir den kombination som ger mest i spelväg. Alla tredjepartsspel är alltid bäst och snyggast på PC, medan Wii U har massa exklusiva titlar.
Som förälder till en grabb på 15 månader och en tjej på 1 månad har jag otroligt lite tid att nörda/sätta mig in i saker som jag gjorde förr. Så ifall ni ursäktar så ställer jag lite n00b frågor här.
PS4 vs XboxOne - Prestanda, typ sama? Eller tillräckligt lika för att det egentligen inte ska spela någon roll, förutom möjligtvis på exklusiva titlar?
PS4 vs XboxOne - Exklusiva spel, är det samma som innan? Forza vs GT, GoW vs Killzone mm? Är det några lanseringstitlar eller titlar som komma skall som är "avgörande"?
GTA 5, The Last Of Us - kommer man kunna räkna med en portning för dom nya konsolerna? Det sistnämnda vill jag VERKLIGEN spela, men tänker inte köpa PS3 nu när nya gen knackar på dörren.
PS4 vs XOne - barnspel? Har aldrig kollat hur det ser ut, men jag antar att barnspel är multiplatform?
För övrigt så skiter jag nog i xboxs "fiasko", jag är tvungen att vara pragmatisk - har dom backat på sina korkade grejer är det good enough för mig.
Kinect är lysande när det kommer till barnspel, hur PS variant fungerar vet jag inte, för den har jag inte testat.
Jag vet att du inte frågade om detta, men alltför ofta ser jag sådana här diskussioner där man inte ens tar med Wii U. Det kommer många bra spel till den också, men det är otroligt populärt att hata den bara för att den har en "konstig" kontroll och inte är lika kraftfull som Ps4/Xbone.
Men för att svara på dina frågor:
De har i princip samma prestanta. Dock handlar resultatet på din tv lika mycket om vilken konsol som utvecklarna utvecklar till, och vilken de portar till. Alltså hur mycket energi de lägger ner på respektive.
Skulle nog vilja säga att det är typ som innan.
Kommer knappast portningar av dem spelen med tanke på att det fortfarande är HD som gäller på de nya konsolerna.
Det beror väldigt mycket på vad du definierar som "barnspel". Spel som har en gullig yta eller spel som är lättspelade?
Vandraren
2013-08-18, 10:48
Tack för alla svar :)
Med barnspel så menar jag spel som min grabb kan spela, kanske lära sig något av och ha roligt med i så tidig ålder som möjligt.
WiiU är inget alternativ. Kanske till barnen senare när konsolen är billigare och barnen är äldre och själva kan vara med och bestämma. Men just nu, nej. Konsolen är primärt till mig och eftersom barnen är så små, sekundärt till dom.
Hur är det med media, netflix, bluray, se på film, koppla externa hårddiskar mm. till konsolerna?
Tack för alla svar :)
Med barnspel så menar jag spel som min grabb kan spela, kanske lära sig något av och ha roligt med i så tidig ålder som möjligt.
WiiU är inget alternativ. Kanske till barnen senare när konsolen är billigare och barnen är äldre och själva kan vara med och bestämma. Men just nu, nej. Konsolen är primärt till mig och eftersom barnen är så små, sekundärt till dom.
Hur är det med media, netflix, bluray, se på film, koppla externa hårddiskar mm. till konsolerna?
Får jag fråga varför?
Phil Heath
2013-08-18, 11:04
Hoppas ryktet stämmer att PS4:an släpps den 21 Oktober. Hade varit riktigt nice. Får hoppas Sony går ut med det officielt nu under Gamescom mässan.
Vandraren
2013-08-18, 11:05
Får jag fråga varför?
Varför inget WiiU? Nämn ett par bra spel som inte är Zelda eller Mario och jämför tredjepartsutbudet mot övriga konsoler så har du svaret. Finns det ens några bra spel till WiiU ute nu? Kanske ZombieU men resten är väl bara portningar ifrån nuvarande gen?
Väl mött, Mvh Vandraren via mobil.
Varför inget WiiU? Nämn ett par bra spel som inte är Zelda eller Mario och jämför tredjepartsutbudet mot övriga konsoler så har du svaret. Finns det ens några bra spel till WiiU ute nu? Kanske ZombieU men resten är väl bara portningar ifrån nuvarande gen?
Väl mött, Mvh Vandraren via mobil.
Inget illa menat mot dig nu, men det är just sådana här svar som gör att jag känner att jag måste fråga. Jag kan nämnda massor av bra spel förutom Zelda och Mario:
Monster Hunter 3 Ultimate (exklusivt)
The Wonderful 101 (exklusivt)
Bayonetta 2 (exklusivt)
Pikmin 3 (exklusivt)
Super Smash Bros. (exklusivt)
Call of Duty: Ghosts
Watch Dogs
Donkey Kong Country Tropical Freeze (exklusivt)
Nintendo Land (exklusivt)
Wii Fit U (exklusivt)
Jag håller med om att tredjepartsstödet är mycket tunnare, men så har det ju alltid varit på Nintendos konsoler. Det vägs upp av alla exklusiva spel tycker jag.
Det är klart man kan tycka olika, men jag har en känsla av att många räknar bort Nintendo för att de tror att Nintendo=Mario och Zelda. Så är det ju inte alls, även om media ofta sprider den bilden.
Red Apple
2013-08-18, 11:21
Inget illa menat mot dig nu, men det är just sådana här svar som gör att jag känner att jag måste fråga. Jag kan nämnda massor av bra spel förutom Zelda och Mario:
Monster Hunter 3 Ultimate (exklusivt)
The Wonderful 101 (exklusivt)
Bayonetta 2 (exklusivt)
Pikmin 3 (exklusivt)
Super Smash Bros. (exklusivt)
Call of Duty: Ghosts
Watch Dogs
Donkey Kong Country Tropical Freeze (exklusivt)
Nintendo Land (exklusivt)
Wii Fit U (exklusivt)
Jag håller med om att tredjepartsstödet är mycket tunnare, men så har det ju alltid varit på Nintendos konsoler. Det vägs upp av alla exklusiva spel tycker jag.
Det är klart man kan tycka olika, men jag har en känsla av att många räknar bort Nintendo för att de tror att Nintendo=Mario och Zelda. Så är det ju inte alls, även om media ofta sprider den bilden.
Frågan är ju kanske om man tycker att de där spelen kan räknas som bra? Förutom Pikmin så ser jag inget exklusivt som är särskilt tilltalande. Bara för att du är kåt på Nintendo så måste inte alla vara det, smaken är som baken osv.
Crippa90
2013-08-20, 09:35
I fredags fick jag hem MGS HD Collection och har nu fått min första platinum trophy! :hbang: :d
Fick precis hem Journey: Collector's Edition. Ser emot fram ett episkt spel
Fick precis hem Journey: Collector's Edition. Ser emot fram ett episkt spel
Journey var grymt vackert, som att spela en vacker målning med klassisk musik till.
Testade alla och en gemensam nämnare är -"The acid is kicking in", sjukt psykadeliskt, men fint :)
Någon som vet om man kan lira PS3 spel på en PS4??
Captainwide
2013-08-20, 17:45
Vill osså veta, då blir det lätt ett ps4 med Ni no kuni (äntligen) och Ratchet and clank spelen! :D
Inte direkt på hårdvaran men Sony har snackat om att det är möjligt via Gaikai som är deras streaming tjänst, inga detaljer där ännu.
Nope. Det är inte bakåtkompatibelt. Men! Man kanske kan köpa ps3 spel digitalt genom Gaikai på ps4:an, men det lär dröja
Captainwide
2013-08-20, 18:04
Meeen asssåååw! :(
<pucktvåa
Meeen asssåååw! :(
köp ett PS3 begagnat, spela det du vill och sälj det igen. Kostnaden för det lär vara mycket minimal
Eller gör det 'rätta' och köp ett PS3 nytt, spelen du vill ha och vårda det som om det vore ett skört fågelägg :) det är inte dyrt
Lasse Kongo
2013-08-20, 19:33
29/11-2013 *kärlek*
29/11-2013 *kärlek*
fuck, du hann före :D skulle precis annonsera det och ta all cred, aja goda nyheter är det!
29/11-2013 *kärlek*
fuck, du hann före :D skulle precis annonsera det och ta all cred, aja goda nyheter är det!
Samma här! (kom nyss från gymmet)
EDIT: kommer nog ändå sälja min PS3:a, har ju bara TLoU på den som är värt och GTA 5 iofs. Aja kanske väntar en liten stund med att sälja den då haha.
Phil Heath
2013-08-20, 20:17
29/11-2013 *kärlek*
Ohhh längtar*cupid* Kommer att bli en kul vinter:hbang:*popcorn*
Är det gta 5 som kommer då?
Är det gta 5 som kommer då?
Playstation 4 kommer då :)
Jag säljer inte PS3, om inte TLOU släpps på PS4, då kanske jag gör det
Då är jag med - love love love!
Playstation 4 kommer då :)
Jag säljer inte PS3, om inte TLOU släpps på PS4, då kanske jag gör det
+129039103919 på det dära inlägget
Nordenator
2013-08-20, 23:41
En PS3:a kommer väl inte fetcha mycket värde efter fyran kommit i alla fall. Jag vill ha kvar min med alla spel som tillhör. Mycket goda nyheter från Sony idag. Prissänkningen på Vitan kanske inte hjälper mig direkt då jag redan har en, men det kommer nog definitivt leda till fler spel och funktioner över tiden om många väljer att plocka upp den tillsammans med en PS4.
The Last of Us 9/10
storyn är 10/10, det blir inte bättre helt enkelt. men själva spelet är lite för repetitivt för min smak. ogillar att när man bänder upp en dörr med shiv så lönar det sig alltid, iaf så gick jag inte på några nitlotter. sen det klassiska gå förbi punkt C på vägen till punkt B så får du extra grejor stjäl spelglädje för mig.
men med det sagt så kommer jag sätta mig och spela om spelet på hard och köpa dlc.
Captainwide
2013-08-21, 21:07
Kommer Sons of Rome vara en exklusiv xbox titel? :confused: *cry*
Kommer Sons of Rome vara en exklusiv xbox titel? :confused: *cry*
yup
Captainwide
2013-08-21, 21:24
http://memecrunch.com/image/5032b79518613366c600017b.jpg
EpicLloyd
2013-08-22, 20:09
GTA V Countdown
http://gta5countdown.com/
Det är för DETTA som jag har hållit på och tränat och ätit nyttigt ett bra tag.
När GTA V kommer ut planerar jag nämligen att låsa in mig hemma med neddragna gardiner, avstängd telefon och en PS3-kontroll i handen och spela oavbrutet flera veckor i sträck med en diet bestående av chips, Billy-pizza och Jolt cola!
Tanken var att om jag har en hyfsat hälsosam livsstil fram tills dess så kommer jag kanske inte vara HELT förstörd när jag väl vågar mig ut i solen igen efter flera veckors oavbrutet tv-spelande ;P
Om någon mer skaffar Payday 2 till Ps3 så säg till, kör mer än gärna coop.
DMouZe på psn, adda om du vill, har rätt roligt med payday 2 atm, tog nyss Framing Frames: Overkill full stealth solo ^_^
Länk (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=169443444#128519) här med bättre information om skillsen än infon man får ingame.
Lasse Kongo
2013-08-23, 06:57
DMouZe på psn, adda om du vill, har rätt roligt med payday 2 atm, tog nyss Framing Frames: Overkill full stealth solo ^_^
Länk (http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=169443444#128519) här med bättre information om skillsen än infon man får ingame.
Gärna, onlinedelen är ju riktigt fucked up tyvärr, spelet blir ju ca 245670ggr roligare när man kör med andra än o köra själv.
Sparven från Minsk
2013-08-23, 07:14
Någon som Kanske vet....
Köpte ett begagnat wii. När jag kopplar in komposit till nya tv så får jag bild men den är svartvit. Ställt in både 50 och 60 Hz på wii utan framgång. På gamla platt tv så får jag bra bild direkt med komposit av in. Vad är felet?
Gärna, onlinedelen är ju riktigt fucked up tyvärr, spelet blir ju ca 245670ggr roligare när man kör med andra än o köra själv.
Så är det, verkar ha blivit lite bättre på senaste dock, kanske bara inbillar mig iofs, lirar rätt ofta med två polare hursom och funkar ju bra med invites / friendgames iaf, skönt att slippa "failed to join game" om och om igen.
Ser ut att vara bra updates på g framöver också, förhoppningsvis kommer de till ps hyffsat fort!
Det blir Saints Row 4 för mig idag. Det har fått bra betyg också.
Det blir Saints Row 4 för mig idag. Det har fått bra betyg också.
Det ser roligt ut.
Är du färdig med TLoU? :naughty:
Lasse Kongo
2013-08-23, 12:16
Så är det, verkar ha blivit lite bättre på senaste dock, kanske bara inbillar mig iofs, lirar rätt ofta med två polare hursom och funkar ju bra med invites / friendgames iaf, skönt att slippa "failed to join game" om och om igen.
Ser ut att vara bra updates på g framöver också, förhoppningsvis kommer de till ps hyffsat fort!
Har du ngn länk till de kommande uppdateringarna?
Jag är gärna med o lirar! Addar ikväll, jag använder dock inget bögset.
Det ser roligt ut.
Är du färdig med TLoU? :naughty:
Inte än, men du kan få låna det nu om du vill.
Sent from my blippetyblop
Inte än, men du kan få låna det nu om du vill.
Sent from my blippetyblop
Nä, det är lugnt ett tag till. Jag har så mycket att göra inför flytten så jag vågar nog inte ha ett så lockande spel hemma för då kommer det inte bli något vettigt gjort. Men tack ändå!
GTA V Countdown
http://gta5countdown.com/
Det är för DETTA som jag har hållit på och tränat och ätit nyttigt ett bra tag.
När GTA V kommer ut planerar jag nämligen att låsa in mig hemma med neddragna gardiner, avstängd telefon och en PS3-kontroll i handen och spela oavbrutet flera veckor i sträck med en diet bestående av chips, Billy-pizza och Jolt cola!
Tanken var att om jag har en hyfsat hälsosam livsstil fram tills dess så kommer jag kanske inte vara HELT förstörd när jag väl vågar mig ut i solen igen efter flera veckors oavbrutet tv-spelande ;P
Önskar jag kunde göra desamma men tror nog att jag får vänta tills jul för det.
Lasse Kongo
2013-08-23, 15:36
Killzone Mercenary har jag förbokat sen tidigare, och efter att ha spelat betan lite låter jag min förbokning stå kvar, its a ps3 in ma pocket gaddammit!
Hoppas hoppas verkligen Vitan kan få vad den förtjänar nu efter GC, prissänkning av konsol, minneskort (bör sjunka mer dock) riktigt fina utannonseringar av spel, remoteplaydemon av black flag JEZUZ! måste ju anses vara stora fina steg för Vitan.
För min del återstår inköp av Nhl 14 och Gta V till Ps3, sen lär man säkert plocka upp lite billiga titlar till ps3 med tiden som man inte hunnit med, har typ 100-200 spel till ps3 (inte räknat kan va mer def inte mindre =) är det mao en maskin jag behåller forevah.
Blir en extra hk, och troligen Killzone Shadow Fall och Cod Ghost när maskinen hämtas, sen får man ju en bantad version for free genom ps+ av Driveclub så man bör hålla sig sysselsatt ett tag, Black Flag, Nfs Rivals, BF4, Watch Dogs plockas upp allteftersom, just Watch Dogs lär plockas upp rätt fort (direkt?)
Good times to come, good times, ni som ska köpa xbone, vilka titlar plockar ni upp @ launch? :em:
Är i behov av en ny kontroll till ett 16-bitars Sega Mega Drive. Det är enbart kontrollen jag är ute efter och på Blocket och eBay finns bara paket med kontroller, konsol och en miljard spel jag inte är intresserad av. Finns det någon härlig shop där sånt kanske kan inhandlas, eller rent av någon här som har en kontroll de vill bli av med?
Har du ngn länk till de kommande uppdateringarna?
Jag är gärna med o lirar! Addar ikväll, jag använder dock inget bögset.
läser mest om patcherna via steam (http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/0/864976837947262102/), är ju lite kvickare till pc, så.
Sen är det väl inte alls säkert att allt blir kvar etc men lite intressant ändå.
Albatross
2013-08-23, 16:04
Suck. Beställde AC3 i förrgår, läste imorse att det är gratis på PSN+ i september och hann inte avboka. -_-
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.