handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2007-12-27, 16:41
Hilfe!

Var i helskotta ändrar man PAL-settings? Jag har kollat i console settinges->display (där finns HDTV Settings), men där finns nada. Top Spin 2 funkar icke med PAL 50 och jag kan för mitt liv inte hitta var man ändrar.
Kör HDMI till min Sony HD-ready lcd.

Nej men va i helv!!!

Jörgen då, får jag passa på att hälsa dig välkommen i gemenskapen då eller :D

För att svara på frågan så är det lite dumt men du måste sätta i vanliga kablar, scart alltså, icke hd då kan du gå in och välja pal 60, dock ganska lätt men lite dumt som sagt.

Catstyle
2007-12-27, 16:58
Been there, done that, Jörgen. Ganska störande. :)

Så, är det någon som har några tips på vad jag ska köpa för nya spel?

Har PES 2008 och Nhl 08 för tillfället, men vill ha ett/några fler.

Har sneglat på Raw Vs Smackdown 08, Gears of War, Halo 3 och Orange box.

Lasse Kongo
2007-12-27, 17:02
Been there, done that, Jörgen. Ganska störande. :)

Så, är det någon som har några tips på vad jag ska köpa för nya spel?

Har PES 2008 och Nhl 08 för tillfället, men vill ha ett/några fler.

Har sneglat på Raw Vs Smackdown 08, Gears of War, Halo 3 och Orange box.

givna köp

Catstyle
2007-12-27, 17:11
Grejen är den att jag aldrig gillat att styra fps med en handkontroll, efter enbart använt mus ett antal år.

Tar det lång tid att vänja sig? :D

Jorgen
2007-12-27, 17:38
Nej men va i helv!!!

Jörgen då, får jag passa på att hälsa dig välkommen i gemenskapen då eller :D

För att svara på frågan så är det lite dumt men du måste sätta i vanliga kablar, scart alltså, icke hd då kan du gå in och välja pal 60, dock ganska lätt men lite dumt som sagt.
Eh, tack eller nått då. :)

*gah!* *slap*
Det var mer än lite dumt. Tack för hjälpen, nu funkar det.
Lustigt nog så fungerade Colin Dirt med HDMI och PAL 50 (trots att det inte skulle) men då inte Top Spin.

AngelLove
2007-12-27, 18:00
Eh, tack eller nått då. :)

*gah!* *slap*
Det var mer än lite dumt. Tack för hjälpen, nu funkar det.
Lustigt nog så fungerade Colin Dirt med HDMI och PAL 50 (trots att det inte skulle) men då inte Top Spin.
Hade du använt sökfunktionen så hade du hittat ett inlägg om just detta ett gäng sidor bak (flåt Jörgen men kunde inte låta bli ha ha admin som du är)

Välkommen till.. livet :D

Lasse Kongo
2007-12-27, 18:04
Hade du använt sökfunktionen så hade du hittat ett inlägg om just detta ett gäng sidor bak (flåt Jörgen men kunde inte låta bli ha ha admin som du är)

Välkommen till.. livet :D

Ey Mistha sinking, blir det lite GH3 någon dag framöver eller? Battla lite:hbang:

stargate
2007-12-27, 18:07
Grejen är den att jag aldrig gillat att styra fps med en handkontroll, efter enbart använt mus ett antal år.

Tar det lång tid att vänja sig? :D

Jag var en quake/cs/doom/halflife-nörd förr i tiden och då spelade jag på min dator med mus.

Jag kan säga att det går ganska snabbt att vänja sig vid kontrollen. Du kommer inte få samma precision och snabbhet som på en mus men vänja dig kommer du göra.

(det går kanske bli lika bra på handkontroll som mus men då får man vara extremt elit)

AngelLove
2007-12-27, 18:10
Ey Mistha VhooDhoo... Mä däjj vi maaaan faaäääeen ente bättla....

Vi kan köra co-op istället så kan du klara medium till mig *fniss*.. Jag suger apballe än så länge så battla med mig känns som när jag krossar min dotter !!

simpan
2007-12-27, 18:28
Några roliga bilar, inte hunnit köra dom så mkt dock. Banorna va oxå okej men känns så ovanligt att inte kunna alla kurvor. Men ska bli skoj att lära sig nå nytt. Var ju alldeles för få banor med från början.

AngelLove
2007-12-27, 20:42
Klarade medium för ett tag sedan å håller på att fixa five stars på alla låtarna nu.. Är klar ner till.. Holiday in Cambodia (sen har jag ingen koll på vilka av kommande låtar jag har fem på).

HAr iaf fattat galoppen med vilka som man kan hammer och pull off på så tack för hjälpen.. Inte för det kommer hjälpa på Through Fire and Flames haha...

HOLY GHOD !!

Måste säga att jag hittat några nya favvo-låtar med som man står å hoppar i takt till när man lirar.. Faaan va nice !!

blekfet2
2007-12-28, 10:04
Någon här som testat "Simpsons game" will 360 (eller wii)?
kul? funderar nämligen att byta in mitt GH2.

Granatgiraffen
2007-12-28, 10:37
Någon här som testat "Simpsons game" will 360 (eller wii)?
kul? funderar nämligen att byta in mitt GH2.

Ja, jag tyckte det var rätt tråkigt. Roliga kommentarer osv ibland, men tråkigt spel.

Lasse Kongo
2007-12-28, 12:47
Gillar man simpsons tycker jag det är givet.

Gh2 sa du, jag är faktiskt på jakt efter det :D

blekfet2
2007-12-28, 21:13
Gillar man simpsons tycker jag det är givet.

Gh2 sa du, jag är faktiskt på jakt efter det :D

hihi, to late, bytte in det idag mot simpsons. :D

Jesper
2007-12-28, 22:39
köpte två spel idag, forza 2 och gears of war. Forza 2 var lika bra som jag hoppades. Gears har jag haft tidigare men köpte igen.

Catstyle
2007-12-28, 23:28
Någon som ska köpa Burnout Paradise när det kommer?

StoneHill
2007-12-29, 12:28
Mnjaha då blev man avstängd från live oxå ! jävligt kul !
"Rep" systemet är ju sjuuuuukt kasst ! Jag kan ju inte rå för att jag får 50kills + och fullständigt misshandlar noobs på cod4 !!!! take it like a man for godsake!!!!

Lasse Kongo
2007-12-29, 13:26
Varför blev du avstängd då?

Själv har man fullt i rep, trots att man krossar :naughty:

Nej men det blir ju så ofta, är man riktigt duktig så tål väl inte folk det och sätter neg rep, man får väl se på det på ett bra sätt hehe

Glen
2007-12-29, 18:13
Hump bump

Planerar att införskaffa en enhet men tänkte först kolla med er hur den fungerar som mediacenter. Har varken dvd-spelare eller någon typ av stereoutrustning så jag börjar "från scratch" så att säga förrutom tv:n då. Så, vad tycker ni? När det kommer till mediacenter så är kanske PS3:an bättre men spelmässigt så gillar jag xboxen så jag kommer att köra på den. Några korta funderingar:

-Hur duger den över lag som mediacenter?

-Vilka fil-format på brända skivor kan den spela?

-Kan man lägga in filmer på eventuell hårddisk och spela upp dom direkt därifrån?

-Kan man koppla högtalare direkt till xboxen eller är det förstärkare som gäller?

Kan kanske nämna att jag har ganska moderata krav på ett eventuellt mediacenter och är väl intresserad av att spendera pengar därefter

/Glen

Catstyle
2007-12-29, 18:21
Grejen med X360 som mediacenter är att det är väldigt mycket beroende på hur du modifierar den.

Finns flera mer eller mindre "tillåtna" program och tillägg.

Lasse Kongo
2007-12-29, 18:44
Langster eller Angellove har säkerligen bra koll på det, jag är själv helt ointresserad av sånt och har den enbart att spela med, så jag har bara bra koll på den biten :D

Glen
2007-12-30, 12:06
Grejen med X360 som mediacenter är att det är väldigt mycket beroende på hur du modifierar den.

Finns flera mer eller mindre "tillåtna" program och tillägg.

Aha, i see. Du har PM!

Langster eller Angellove har säkerligen bra koll på det, jag är själv helt ointresserad av sånt och har den enbart att spela med, så jag har bara bra koll på den biten :D

Haha ok, vi hoppas på att någon av dom kan förbarma sig över mig då

AngelLove
2007-12-30, 12:07
Glen:
X360 fungerar alldeles utmärkt som mediacenter och gjorde det i mina ögon även innan senaste uppdateringen. Den upscalar gamla dvd's till högre kvalitet och har ett bra ljud ut. Att den även klarar spela i 1080p på alla format i kablage (RGB, VGA samt HDMI) är positivt det med. Det innebär att du behöver inte en fristående DVD.

Den spelar DivX/Xvid efter senaste uppdateringen (dock enbart DivX3.0 eller högre) fast inte med "lösa" subtitles (.srt typ). Den spelar även en del H264-format, dock EJ det piratpopulära varianten X264 (.mkv). Det finns en lista som säger exakt vilka format som klaras här: http://blogs.msdn.com/xboxteam/archive/2007/11/30/december-2007-video-playback-faq.aspx

-Kan man lägga in filmer på eventuell hårddisk och spela upp dom direkt därifrån?
Var ett tag sedan jag å polaren testade detta så ta kommande del med lite av en nypa salt. Vad jag minns så behövde disken formateras med ett MAC filformat för att den skall stödja högre än 4GB (eller så var denna gränsen enbart på USB-minnet). Det går iaf att koppla in en hårddisk på usb-porten men jag ifrågasätter iofs varför när det är så otroligt enkelt att streama från en dator.

-Kan man koppla högtalare direkt till xboxen eller är det förstärkare som gäller?
Hur menar du ? Det fungerade alldeles utmärkt att plugga in mitt lilla Logitech 2.1-system (men där är förstärkaren i subben ju) men du kan inte sätta koppla in fyra stycken fristående hifi-högtalare nej. Gott råd är Logitechs Z5000 eller va sören det heter. Ligger på 3k och har ljud så det räcker till och blir över.

Om du sedan dessutom över det gillar spelen mer till X360 så är ju bara där valet ännu mer klart.

Glen
2007-12-30, 12:21
Glen:
X360 fungerar alldeles utmärkt som mediacenter och gjorde det i mina ögon även innan senaste uppdateringen. Den upscalar gamla dvd's till högre kvalitet och har ett bra ljud ut. Att den även klarar spela i 1080p på alla format i kablage (RGB, VGA samt HDMI) är positivt det med. Det innebär att du behöver inte en fristående DVD.

Den spelar DivX/Xvid efter senaste uppdateringen (dock enbart DivX3.0 eller högre) fast inte med "lösa" subtitles (.srt typ). Den spelar även en del H264-format, dock EJ det piratpopulära varianten X264 (.mkv). Det finns en lista som säger exakt vilka format som klaras här: http://blogs.msdn.com/xboxteam/archive/2007/11/30/december-2007-video-playback-faq.aspx

Var ett tag sedan jag å polaren testade detta så ta kommande del med lite av en nypa salt. Vad jag minns så behövde disken formateras med ett MAC filformat för att den skall stödja högre än 4GB (eller så var denna gränsen enbart på USB-minnet). Det går iaf att koppla in en hårddisk på usb-porten men jag ifrågasätter iofs varför när det är så otroligt enkelt att streama från en dator.

Hur menar du ? Det fungerade alldeles utmärkt att plugga in mitt lilla Logitech 2.1-system (men där är förstärkaren i subben ju) men du kan inte sätta koppla in fyra stycken fristående hifi-högtalare nej. Gott råd är Logitechs Z5000 eller va sören det heter. Ligger på 3k och har ljud så det räcker till och blir över.

Om du sedan dessutom över det gillar spelen mer till X360 så är ju bara där valet ännu mer klart.

Stort tack!

Fan det låter ju klockrent det där. Ska sätta mig in i hur det fungerar att streama bara men det innebär att man skickar grejer trådlöst från datorn till xboxen som sedan spelar upp det på tv:n om jag inte fattat fel.

Ska kolla in högtalarpaketet där också men en sak bara så jag inte gör bort mig: till xboxen kan man koppla in alla typer av 5.1-datorhögtalarsystem? (långt ord där...)

StoneHill
2007-12-30, 12:24
Varför blev du avstängd då?

Själv har man fullt i rep, trots att man krossar

Nej men det blir ju så ofta, är man riktigt duktig så tål väl inte folk det och sätter neg rep, man får väl se på det på ett bra sätt hehe

Dels var det mycket gammalt rep som låg och spöka från RainBow6 eran.
Våran Klan var topp 3 rätt länge på den Amerikanska ligan, vi var även rankade etta en kortare period, och har du spelat med amerikanare så vet du
att dom kan slänga käft rätt bra, jag snackar inte så där jätte mycket skit
men ibland måste man ju få "narras" lite. *whistle*

Sen var det dels att jag hade skrivit olämpligheter på min Live Profil...
Inget allvarligt dock ..

*screwy*

Sundsarn
2007-12-30, 14:33
Jag har upptäckt något skumt idag. Min rep är fem stjärnor, men enligt procentsatserna har jag 67% som lämnat in rapport om att jag har lämnat tidigt (halo3) dock har jag spelat runt 180 matcher men har bara lämnat 4. Tycker det är konstigt då om bara 33% av alla de jag spelat med inte lämnat omdöme eller gett positivt omdöme.

Säg att det är 180*9 spelare (1620 st) och 67% av dem lämnat in att jag lämnat tidigt, (alla dåliga omdömen har varit när jag svaret på game invite), då är det 1085,4 st spelare vilket betyder att jag måste ha lämnat runt 130 matcher om alla lämnat dåligt omdöme.

Jag tycker det verkar lite konstigt iaf :confused:

AngelLove
2007-12-30, 23:58
Fan det låter ju klockrent det där. Ska sätta mig in i hur det fungerar att streama bara men det innebär att man skickar grejer trådlöst från datorn till xboxen som sedan spelar upp det på tv:n om jag inte fattat fel.

Vassego :)

Streaming behöver inte vara enbart trådlöst utan fungerar precis likadant med kabel.

Catstyle
2007-12-31, 00:14
Går genom modifieringar att få boxen att spela .mkv.

Google vet. :)

stargate
2008-01-01, 10:24
Ok nu är det så här grabbar, jag vill spela COD 4 online idag men alla affärer har ju fan med stängt!*gah!*

Kan man på något sätt fixa xbox live guld via nätet så att man kan aktivera det och spela på en gång?

n1tro
2008-01-01, 11:26
Ok nu är det så här grabbar, jag vill spela COD 4 online idag men alla affärer har ju fan med stängt!*gah!*

Kan man på något sätt fixa xbox live guld via nätet så att man kan aktivera det och spela på en gång?

ja betala med kreditkort

Gris
2008-01-01, 11:26

om jag inte minns helt fel så går det väl att köpa över live med Visa.

stargate
2008-01-01, 12:09
om jag inte minns helt fel så går det väl att köpa över live med Visa.

Ok tack men får man "instant acsess" om man säger?

alltså så att det aktiveras på en gång eller tar det några dagar för att pengarna måste dras på en bankdag eller något annats tjafs

Gris
2008-01-01, 12:14

alltså så att det aktiveras på en gång eller tar det några dagar för att pengarna måste dras på en bankdag eller något annats tjafs

ej testat men det borde (så i normala fall iaf) aktiveras och dras det direkt från kontot.

AngelLove
2008-01-01, 13:29

Vad jag minns så aktiveras det nästan direkt.. Det står nog något om "bankdag" men jag fick igång mitt samma dag. Det är ju som ex när du köper MS Points, de får du ju tillgång till direkt å inte efter någon dag.

Raining Blood på Medium, tror det är den jag har kvar. Jag fullkomligt hatar den låten !!! Sedan förstår jag inte hur man skall klara Hard.. Det var ju VANSINNIGT svårt !!!

Lasse Kongo
2008-01-01, 13:33
Det är väl som med allt annat, det är bara att nöta och träna.

Fan jag är sugen på något nytt spel, finns ju inga bra som man inte har kört *gah!*

Jesper
2008-01-01, 13:35
jag vill ha orange box idag, men det går ju inte=( . Så jag måste jobba en hel dag innan jag kan spela det. Känns deprimerande.

Gris
2008-01-01, 13:40
Det är väl som med allt annat, det är bara att nöta och träna.

Fan jag är sugen på något nytt spel, finns ju inga bra som man inte har kört *gah!*

Skaffa ett wii och lira galaxy, sjukt jävla kul.

Toel
2008-01-01, 13:58
Jag är medveten om att det kan vara årets första n00bfråga men jag har problem med fifa 08.

Hur skapar man en turnering med 3 lag, som alla styrs av användaren!? Jag och mina två kompisar vill spela på samma konsol, en turnering eller liga med 3 lag. Men jag kan bara få in 4 lag som minimum.

Det går att köra igång i loungen men då får man en massa tramsiga poäng, bonus grejer och skit.

KAN MAN INTE BARA KÖRA EN HELT J***** VANLIGA TURNERING MED 3 LAG, EN HEMMA MATCH OCH EN BORTA MATCH UTAN "POWERUPS" OCH SKIT?

Fattar inte *gah!*

newbeginning
2008-01-01, 18:03
Fry hät med xbox live, hur funkar det med begagnade spel? Får man en cd key med? För man vill ju inte att den som hade spelet innan på nåt sätt kommer in på live ändå, så man blir kickad? Tanken var då att dom kanske har en bränd kopia eller liknande...

Sundsarn
2008-01-01, 18:06
Användningen av xbox live är inte bundet tilll spelen utan till ditt konto. Dvs du kommer inte ha några problem att spela ett begagnat spel online. :)

Nalfaren
2008-01-01, 21:46
Vad jag minns så aktiveras det nästan direkt.. Det står nog något om "bankdag" men jag fick igång mitt samma dag. Det är ju som ex när du köper MS Points, de får du ju tillgång till direkt å inte efter någon dag.

Raining Blood på Medium, tror det är den jag har kvar. Jag fullkomligt hatar den låten !!! Sedan förstår jag inte hur man skall klara Hard.. Det var ju VANSINNIGT svårt !!!

Jag har aldrig lirat GH eller GH2, så blev tokkär i Guitar Hero 3. Så jekla kul.
Köpte för ngn vecka sedan, å har klarat alla låtar på easy + medium nu.
5 stars på alla på easy. + alla bonus låtar + 10-20 nedladdade / köpta låtar.
Medium är skoj, men att gå över på Hard är toksvårt. Måste också verkligen
nöta å lära mig allt bättre. Har en bra bit att gå för att få 5 stjärnor på
Medium :| Sitter å nöter igenom så att jag får GULDstjärnor på alla på
easy nu. 10 klara ;)

Sundsarn
2008-01-01, 22:11
alla bonus låtar

Du måste klara career mode i co-op också för att låsa upp alla.

Nalfaren
2008-01-01, 22:49
Du måste klara career mode i co-op också för att låsa upp alla.

Ahh, va skoj ;) Visste jag inte.
Har köpt en extra gitarr, skall tvinga över någon polare när flickan är ute ur huset :)

Vet du vilka låtar det är?

Sundsarn
2008-01-01, 23:35
Hm kan dem inte i huvudet tyvärr. Kusinen köpte en X360-gitarr till datorn med reciever så vi kan lira både på datorn och på min box :D nice som fan, kan han träna mellan gångerna med. *popcorn*

Lasse Kongo
2008-01-02, 13:25
Hur r simpsons då blekfet? Har ett spel ja vill byta in lutar mot simpsons lr timeshift, game har ju lite rea 349 för timeshift tex : g

Gris
2008-01-02, 18:45
Hur r simpsons då blekfet? Har ett spel ja vill byta in lutar mot simpsons lr timeshift, game har ju lite rea 349 för timeshift tex : g

blekfet är tydligen bannad, men jag har det också och det är kul om man gillar simpsons. Grafiken är kass men humor finns det gott om. Bara hunnit lira cirka 60min pga. jag testade lira cod4 online på pc och kan liksom inte släppa det :D

Simpsons är skoj, inget superspel men man får fnissa lite iaf.

simpan
2008-01-02, 20:37
Va hos en kompis och lirade Gears of Wars för första gången på nästan ett år. Spelade på insane nu istället för casual och var nästan lättare än jag minns det förut :P.

Lasse Kongo
2008-01-02, 23:04
Blev Timeshift istället, bytte in Lego SW TCS som jag faktiskt inte tycker är så kul längre att spela konstigt nog, fick ge 19:- för Timeshift och det är faktiskt bra mycket bättre än vad jag hade trott, har visserligen kört demot en hel del, förbannat kul att leka med tiden om inte annat =)

casper_tfg
2008-01-03, 02:37
*gah!* liven suger verkligen nu, är det problem med alla spel eller bara cod 4 som jag lirar?

Solros
2008-01-03, 12:44
Hatar att man inte kan styra kameran i Lego SW TCS.

Lasse Kongo
2008-01-04, 00:53
Nu har man GHIII på ipoden, dragonforce tfaf är ingen lek på expert med fingrarna : p

Catstyle
2008-01-04, 01:51
Burnout Paradise förbokat.

stargate
2008-01-04, 14:54
Vilken knapp trycker man på för att använda en sk "perk" i COD 4?

Tex att man slänger en granat när man dött

Lasse Kongo
2008-01-04, 15:05
Vilken knapp trycker man på för att använda en sk "perk" i COD 4?

Tex att man slänger en granat när man dött

eh? Du skojar?

Alla perks används automatiskt när du equippat dem.

stargate
2008-01-04, 15:24
eh? Du skojar?

Alla perks används automatiskt när du equippat dem.

Jag måste nog upp i rank iså fall för jag kan inte använda några perks än så länge.

Gris
2008-01-04, 20:18
Jag måste nog upp i rank iså fall för jag kan inte använda några perks än så länge.

dom kommer juh högre lvl du når.

sleep is the enemy
2008-01-07, 11:20
Köpte Colin Mcrae DiRT av en kompis, men på min tv blir det vissa störningar ibland. Nån som vet om detta beror på min tv, eller spelet? Eller kanske sladden? Jag har en samsung 32" LCD och använder komponentsladden som är med 360n.

King Grub
2008-01-07, 11:26
Fungerar dina andra spel utan störningar så lutar det åt att det är spelet.

Solros
2008-01-07, 11:32
Liven har gått riktigt trögt i dagarna. Inte inne i själva spelen, men när man ska gå in och titta kompisar profiler, skicka invites och dylikt.*grr*

Jesper
2008-01-07, 11:33
vilket game mode tycker ni är roligast i cod 4? själv föredrar jag free-for-all.

sleep is the enemy
2008-01-07, 11:36
Fungerar dina andra spel utan störningar så lutar det åt att det är spelet.
Du menar just mitt ex. eller just det spelet? Jag har inte varit med om det på andra spel. Dock är ju DiRT ganska krävande, så jag tänkte att min tv kanske inte klarade av det.

King Grub
2008-01-07, 11:37
Den relevanta hårdvaran sitter i konsollen, inte i TV:n.

Langster
2008-01-07, 11:57
Köpte Colin Mcrae DiRT av en kompis, men på min tv blir det vissa störningar ibland. Nån som vet om detta beror på min tv, eller spelet? Eller kanske sladden? Jag har en samsung 32" LCD och använder komponentsladden som är med 360n.

Jag märkte inte av några störningar när jag spelade Dirt. Vad är det för problem du får?

sleep is the enemy
2008-01-07, 12:07
Jag märkte inte av några störningar när jag spelade Dirt. Vad är det för problem du får?

Det är som smala streck som flimmrar till i vissa sekvenser, i övre delen av skärmen. Dock bara på vissa banor.

teargaz
2008-01-07, 12:08
*gah!* liven suger verkligen nu, är det problem med alla spel eller bara cod 4 som jag lirar?

CoD verkar ha problem vissa tider online. Sjukt många som har börjar lira det online nu. Inte så konstigt med tanke på hur kul det är. Som en blandning mellan CS och BF2

Gris
2008-01-07, 12:15
CoD verkar ha problem vissa tider online. Sjukt många som har börjar lira det online nu. Inte så konstigt med tanke på hur kul det är. Som en blandning mellan CS och BF2

cod lirar man online på pc, kräver lite kvickare rörelser än singelplayer, sjukt kul är det då iaf.

Inte lirat cs själv de senaste 5 åren, men känner någon till om mångan cs-spelare övegått till cod4?

sleep is the enemy
2008-01-07, 12:19

Nu när jag spelade en annan bana, rycks hela bilden ibland. Ser ut som den hackar för en kort stund ungefär.

Langster
2008-01-07, 13:27
Nu när jag spelade en annan bana, rycks hela bilden ibland. Ser ut som den hackar för en kort stund ungefär.

Kommer inte ihåg att jag såg några smala streck, men spelet hade väl vissa problem med att uppdatera bilden i en stadig takt, så att det kunde kännas lite hackigt ibland.

Lasse Kongo
2008-01-07, 13:39
btw langster, ja kom nyss hem med vf5 :p

Ang cod4 blir det mest mercenary team dm för min del, alla modes e dock roliga, verkligen sjukt kul online och grymt genomtänkt o balanserat!

AngelLove
2008-01-07, 17:02
Engelsmannen jag pratar regelbundet med säger att MS ryktas tänka sig någon form av kompensation till ALLA Live-medlemmar just för nämnda problem de senaste 2v.

Har haft fullt upp så jag har inte haft tiden att kolla detta (det var sagt att det skulle meddelas idag). Någon som med hört rykten, sett något ??

hio
2008-01-07, 17:58
läste detta för någon dag sedan,

"Microsoft is apologizing for the recent Xbox LIVE outages by offering all members access to a full Xbox LIVE Arcade game that will be available to download free of charge. New details coming in a few weeks."

Iofs bara rykten kanske...

http://afterdarktech.dgfilms.net/afterdarktech/post/Microsoft-Compensates-For-Xbox-Live-Outages.aspx

Dipset_
2008-01-07, 20:37
Jag har nyligen köpt ett xbox 360 som jag använder tillsammans med en 32" Philips LCD skärm. Och av någon anledning så kan jag inte köra på 720p utan måste köra på 450p vilket innebär att grafiken blir helknasig på pal 60 så jag måste köra på pal 50 som inte alla spel stödjer. Vet någon vad detta kan bero på ? är tv'n för dålig, behöver jag köpa någon extra kabel eller vad kan det vara ?

Toel
2008-01-07, 20:41
läste detta för någon dag sedan,

"Microsoft is apologizing for the recent Xbox LIVE outages by offering all members access to a full Xbox LIVE Arcade game that will be available to download free of charge. New details coming in a few weeks."

Iofs bara rykten kanske...

http://afterdarktech.dgfilms.net/afterdarktech/post/Microsoft-Compensates-For-Xbox-Live-Outages.aspx

Gamereactor skrev samma sak i fredags, http://www.gamereactor.se/nyheter/12634/Ett+gratis+Live+Arcade-spel/

Verkar som det gäller ALLA medlemmar, både guld och silver.

AngelLove
2008-01-07, 22:58
Jag har nyligen köpt ett xbox 360 som jag använder tillsammans med en 32" Philips LCD skärm. Och av någon anledning så kan jag inte köra på 720p utan måste köra på 450p vilket innebär att grafiken blir helknasig på pal 60 så jag måste köra på pal 50 som inte alla spel stödjer. Vet någon vad detta kan bero på ? är tv'n för dålig, behöver jag köpa någon extra kabel eller vad kan det vara ?
Det känns som något fel på tv:n... RGB-kablen, VGA-kablen och HDMI-kablen stödjer alla tre 1080p från Xboxen.

Langster
2008-01-08, 08:48

Hur har du kopplat Xboxen till TV:n? Har du slagit över till HDTV på AV-kabelns kontakt?

Langster
2008-01-08, 08:59
Om man köpt ett Xbox 360 Arcade, eller Core, så får man inte med någon kabel som funkar med HD-upplösningar.

RGB-kabeln stöder inte mer än 480/576p. Men det visste säkert AngelLove egentligen och syftade på component-kablaget (ej RGB-signal) som följer med Premium, Pro och Elite-paketen.

Jesper
2008-01-08, 12:21
Unreal tournament 3 beställt från videogameplus.ca nu=). Får hem det om ett par dar fan vad det ska slaktas:P

Dipset_
2008-01-08, 15:15
Hur har du kopplat Xboxen till TV:n? Har du slagit över till HDTV på AV-kabelns kontakt?

Ja, när jag kopplar över till HDTV på AV-kabeln så blir det blue-screen, fast man hör fortfarande ljud från tv'n.

Langster
2008-01-08, 15:37
Ja, när jag kopplar över till HDTV på AV-kabeln så blir det blue-screen, fast man hör fortfarande ljud från tv'n.

Men vilka kablar har du pulat in i TV:n? Låter ju som att du antingen inte kopplat in component-sladdarna (den röda, gröna och blåa) eller att du är kvar på kanalen för composite.

Testa att bara koppla in component-sladdarna när TV:n och xboxen är avstängda (dessa ser ut som RCA-kontakter, som till en stereo) se till att switchen på kabeln är satt på HDTV, sätt på allt och bläddra genom ingångskanalerna på TV:n tills du hittar xboxen.

Vill bara klargöra en sak. Kabeln man får med Xboxen kan anslutas på två sätt.
Sätt 1 är med den gula kontakten, denna ger composite video och går inte att användas för HD upplösning. Man kan koppla denna och ljudsladdarna (vit och röd) med en scartadapter och koppla in i TV:n.
Sätt 2 är med den röda, gröna och blå kontakten, dessa ger component video vilket kan användas för HD upplösning. Det går INTE att koppla dessa med en scartadapter, dessa ska direkt in i TV:n. Det finns en ingång i närheten för ljudet (vit och röd, samma används som för composite, men antagligen inte samma ingång i TV:n).

Du kanske redan visste skillnaden, men det verkar väldigt konstigt att du skulle få ljud "fortfarande" när du slår över till HDTV, det är liksom inte samma kanal du ska vara på i TV:n, då borde du inte få något ljud alls om du kopplat rätt och är på rätt kanal.

Langster
2008-01-08, 15:41
btw langster, ja kom nyss hem med vf5 :p

Ang cod4 blir det mest mercenary team dm för min del, alla modes e dock roliga, verkligen sjukt kul online och grymt genomtänkt o balanserat!

Vi får ta en match snart då... Jag börjar bli rätt grym med Wolf! ;)

AngelLove
2008-01-08, 15:59
Men det visste säkert AngelLove egentligen och syftade på component-kablaget (ej RGB-signal) som följer med Premium, Pro och Elite-paketen.
Alla dessa jävla kablar.. svårt med namnen :/ Tack för upprättningen !

Lasse Kongo
2008-01-08, 16:07
Vi får ta en match snart då... Jag börjar bli rätt grym med Wolf! ;)

Han är.... liten.... :smash:

Ja det kan vi väl göra, själv kör jag klassisk buttonmashing nu, men det är så man lär sig, fastnade direkt för Brad då jag gillar K1 och Kickboxning :P

Tycker spelet är grymt, jag är en gammal fightingälskare och har spelat helt sjukt mycket Tekken (de 3 första) SFII och en hel del Mortal Kombat, dock så liknar ju inget av de spelen VF.

DOA4 hade jag ett kort tag men det sög verkligen tyckte jag, rejält dessutom, det närmaste jag har kommit en VFspel är i en arkadhall i Spanien för 15 år sedan, var första VF som kom tror jag, man stod där med hakan i golvet!

Questmode är en brilijant idé i spelet, sen tycker jag det är så coolt att man kan ändra så mycket på gubbarnas utseende, känns som man möter nya gubbar hela tiden.

Diggar spelet skarpt och har bestämt mig att bli riktigt bra på det, men nu i början blir det som sagt mest att masha knapparna och ha kul varvat med lite dojo.

Sjukt snyggt med, dock lite plastigt, men jävligt vackert annars.

:thumbup:

Langster
2008-01-08, 16:17
Han är.... liten.... :smash:

Ja det kan vi väl göra, själv kör jag klassisk buttonmashing nu, men det är så man lär sig, fastnade direkt för Brad då jag gillar K1 och Kickboxning :P

Tycker spelet är grymt, jag är en gammal fightingälskare och har spelat helt sjukt mycket Tekken (de 3 första) SFII och en hel del Mortal Kombat, dock så liknar ju inget av de spelen VF.

DOA4 hade jag ett kort tag men det sög verkligen tyckte jag, rejält dessutom, det närmaste jag har kommit en VFspel är i en arkadhall i Spanien för 15 år sedan, var första VF som kom tror jag, man stod där med hakan i golvet!

Questmode är en brilijant idé i spelet, sen tycker jag det är så coolt att man kan ändra så mycket på gubbarnas utseende, känns som man möter nya gubbar hela tiden.

Diggar spelet skarpt och har bestämt mig att bli riktigt bra på det, men nu i början blir det som sagt mest att masha knapparna och ha kul varvat med lite dojo.

Sjukt snyggt med, dock lite plastigt, men jävligt vackert annars.

:thumbup:

När jag skrev till dig på Liven att det inte var något för en som inte är insatt i VF så hade jag inte kommit in på Quest mode än. Det gav ju verkligen spelet ett annat djup och gör det faktiskt lättare för nybörjare att komma in i det! Jag är nog bättre än jag någonsin varit på något VF trots att vi satt och lirade det hela dagarna förr, pga att questen på de högre nivåerna tvingar en att tänka på nya sätt.
Sen brukar ju gamla playstation fanbois som du *whistle* vara ganska allergiska mot VF och tycka att det bara är Tekken som gäller...

Det är jäkligt snyggt ja... Man kan faktiskt se porerna i ansiktet på Wolf när kameran kommer nära :D

Lasse Kongo
2008-01-08, 16:32
Hehe, det går inte att jämföra Tekken mot VF, visst Tekken är kul, men VF känns mer som på riktigt.

I Tekken går det ju bra att vinna genom att sparka på en motståndare när han ligger på backen, eller göra oändliga kombos i luften, utan att man har en chans att försvara sig, det är så irriterande, går ju inte i VF, utan kanske max 2-3 träffar kan man ju få in när någon ligger ner.

Tycker nog att VF slår Tekken på precis allt, sen så är ju VF ett skickligt hantverk där varje karaktär verkligen kan vinna mot vem som helst, verkar helt sjukt balanserat när man läser om spelet.

En grej är lite jobbig i dojon bara, satt fan hur länge som helst med en ganska enkel kombo, och jag såg ju att jag gjorde rätt på skärmen, ändå gick det inte trots 1000 försök typ, kommer få frispel på dojon och att klara alla kombos.

Gris
2008-01-08, 17:51
vf : Virtua Fighter 5?

AngelLove
2008-01-09, 12:43
Nu kommer en riktigt idiotisk fråga från mig men har någon sett funktionen Inside Xbox ?

"Inside Xbox

Keeping up to date on all things Xbox 360 can be a full time job, and while a daily visit to Xbox.com is always a wise move, the new Inside Xbox menu option on the Xbox LIVE Dashboard brings the highlights of the day and week right to your console. Check it every day for news items, community event reminders, new downloads, videos, and even a tip or two."

Engelsmannen jag pratar med nämnde igår att han kunde typ besöka AceyBongos blogg på något sätt via denna "Inside Xbox" och jag kan ta mig faen inte hitta den någonstans i min Dashboard.

Jag har senaste updaten med Bio, friends friend, xvid-support osv men funderar allvarligt på om något gått galet i uppdateringen.

J.Saarela
2008-01-09, 13:34

Förbenat tråkigt enligt mig.

Langster
2008-01-09, 14:09
Nu kommer en riktigt idiotisk fråga från mig men har någon sett funktionen Inside Xbox ?

"Inside Xbox

Keeping up to date on all things Xbox 360 can be a full time job, and while a daily visit to Xbox.com is always a wise move, the new Inside Xbox menu option on the Xbox LIVE Dashboard brings the highlights of the day and week right to your console. Check it every day for news items, community event reminders, new downloads, videos, and even a tip or two."

Engelsmannen jag pratar med nämnde igår att han kunde typ besöka AceyBongos blogg på något sätt via denna "Inside Xbox" och jag kan ta mig faen inte hitta den någonstans i min Dashboard.

Jag har senaste updaten med Bio, friends friend, xvid-support osv men funderar allvarligt på om något gått galet i uppdateringen.
Den funktionen har inte kommit till Sverige än, tror det bara är USA, England och Japan som har fått den. Du kan göra en t.ex amerikansk gamertag och kolla inside xbox med den... Och dessutom ladda ner lite andra saker som inte kommit/kommer till Sverige.

Fast funktionen finns i din Xbox, den är bara inte aktiv när du använder en svensk profil. Samma sak är det med Video Marketplace, alla har de "bladen" men det är bara där det är tillgängligt som man kan se dem.

Langster
2008-01-09, 14:12
Vad som finns på inside Xbox är olika beroende på vilket land man är i också.
Kollade på den japanska varianten en gång och där fanns det bra mycket mer streamande video än på den amerikanska, men de satt typ bara och snackade japanska för att ibland brista ut i galet skratt. Wierd stuff...

AngelLove
2008-01-09, 17:38
Den funktionen har inte kommit till Sverige än, tror det bara är USA, England och Japan som har fått den. Du kan göra en t.ex amerikansk gamertag och kolla inside xbox med den... Och dessutom ladda ner lite andra saker som inte kommit/kommer till Sverige.
Aah ok.. då är det bara något jag missat i infon. Har både UK&US-konto oxå men går in på dem extremt sällan - dags å göra det nu känns det som :)

axoxelol
2008-01-10, 10:47
Kan jag med xbox360 och tversity streama hd-material via wifi från min dator till xboxen trådlöst utan att det laggar? Eller hur gör ni? Jag vill sitta i vardagsrummet och kolla film från datorn utan en massa sladdar.

Jesper
2008-01-10, 10:58
när ska ni skaffa ps3or då? 2008 är ju playstations år.

Toel
2008-01-10, 21:26
Varför går det inte att spela två stycken på samma konsoll, COD 4, över liven om båda inte har live!? I Halo 3 kunde man ju ha en annan spelare som guest. Riktigt ruttet.

Roidrage *gah!*

Gris
2008-01-10, 22:18
när ska ni skaffa ps3or då? 2008 är ju playstations år.

nej, usch!

Toel
2008-01-11, 12:19
Varför går det inte att spela två stycken på samma konsoll, COD 4, över liven om båda inte har live!? I Halo 3 kunde man ju ha en annan spelare som guest. Riktigt ruttet.

Roidrage *gah!*

Om båda har guld, funkar det att spela två stycken på samma konsol då? Blir inte klok på detta, vill inte skaffa två guld bara för och testa om det funkar :D

Lasse Kongo
2008-01-11, 19:56
Måste nog säga att 2008 blir som 2007, Xboxens år utan tvekan.

Men jag hoppas det börjar komma lite mer roliga titlar till ps3an, ibland skäms man nästan lite när man har så mycket bra spel att välja mellan, samtidigt som polaren sitter med tårarna i ögonen och säger; "Motorstorm och Uncharted, det är grejor det! Det kan inte du spela HAHA!"

Ja, ok..

Lasse Kongo
2008-01-11, 20:02
Måste bara säga att Virtua Fighter 5 är helt fantastiskt och det känns underbart att äntligen ha ett grymt fightingspel till 360, var väldigt många år sedan jag senast ägde ett bra fightingspel, tror det var Tekken 3 senaste.

Hållbarheten och livslängden känns grym, snackar man prisvärda spel i klass med The Orange Box, Cod4 mm så måste jag även säga VF5, det är ett riktigt fint "paket" man får, it´s a niiiice :hbang:

Jag funderar på att beställa en arkadsticka eller modifiera en egen handkontroll lite, är väl enda nackdelen att Xboxens handkontroll inte känns 100& till detta spel.

Granatgiraffen
2008-01-11, 20:02
Måste nog säga att 2008 blir som 2007, Xboxens år utan tvekan.

Men jag hoppas det börjar komma lite mer roliga titlar till ps3an, ibland skäms man nästan lite när man har så mycket bra spel att välja mellan, samtidigt som polaren sitter med tårarna i ögonen och säger; "Motorstorm och Uncharted, det är grejor det! Det kan inte du spela HAHA!"

Ja, ok..

Nåja, det var väl Wii's år om vi ska hålla oss till verkligheten, men 360 var ju klart bättre än PS3. I år rycker nog PS3 upp sig lite skulle jag tro. Blir ett skojigt år i vilket fall.

Jesper
2008-01-11, 20:19
Måste bara säga att Virtua Fighter 5 är helt fantastiskt och det känns underbart att äntligen ha ett grymt fightingspel till 360, var väldigt många år sedan jag senast ägde ett bra fightingspel, tror det var Tekken 3 senaste.

Hållbarheten och livslängden känns grym, snackar man prisvärda spel i klass med The Orange Box, Cod4 mm så måste jag även säga VF5, det är ett riktigt fint "paket" man får, it´s a niiiice :hbang:

Jag funderar på att beställa en arkadsticka eller modifiera en egen handkontroll lite, är väl enda nackdelen att Xboxens handkontroll inte känns 100& till detta spel.

nja... nu favvoriserar vi boxen lite här va. Jag har både ps3 och xbox och favoriserar ingen. men måste nog säga att det blir ps3ans år. Fler klockrena storspel, ff13, mgs4, haze, little big planet, killzone 2 osv....Blueray har precis knockat hddvd också så 2008 tar ps3an ledningen i konsolkriget, tror jag iaf.

Lasse Kongo
2008-01-11, 20:21
Vems verklighet, din?

Tillåt mig att smålé, Wii haha, 2 grymma spel; Super Mario Galaxy som faktiskt verkar riktigt bra, samma gamla rörmokare dock.

Sen en remake på ett redam grymt spel Resident Evil 4.

Och eftersom spelen är det som räknas kan vi redan här förstå vilken konsol som ägde sönder 2007.

Lasse Kongo
2008-01-11, 20:23
nja... nu favvoriserar vi boxen lite här va. Jag har både ps3 och xbox och favoriserar ingen. men måste nog säga att det blir ps3ans år. Fler klockrena storspel, ff13, mgs4, haze, little big planet, killzone 2 osv....Blueray har precis knockat hddvd också så 2008 tar ps3an ledningen i konsolkriget, tror jag iaf.

Blueray hddvd är inget att ta med i diskussionen när man pratar med mig, heeelt ointressant, bara spelen som räknas.

Inget av spelen du räknar upp får det att vattnas i munnen på mig, möjligen Killzone 2 dock, ettan var jävligt bra.

Jag favoriserar inte, jag inser fakta ;)

Jesper
2008-01-11, 20:26
Blueray hddvd är inget att ta med i diskussionen när man pratar med mig, heeelt ointressant, bara spelen som räknas.

Inget av spelen du räknar upp får det att vattnas i munnen på mig, möjligen Killzone 2 dock, ettan var jävligt bra.

Jag favoriserar inte, jag inser fakta ;)

nämn några xbox spel som toppar ff13 och mgs4 tex? geras of war 2? njae..

men men smaken är som baken... Själv hoppas jag det blir ett toppenår för båda så jag kan inhandla massor nya schyssta spel=)

Granatgiraffen
2008-01-11, 20:36
Vems verklighet, din?

Tillåt mig att smålé, Wii haha, 2 grymma spel; Super Mario Galaxy som faktiskt verkar riktigt bra, samma gamla rörmokare dock.

Sen en remake på ett redam grymt spel Resident Evil 4.

Och eftersom spelen är det som räknas kan vi redan här förstå vilken konsol som ägde sönder 2007.

Jag pratade bara försäljningsmässigt(det är ju det enda man kan räkna). Rent spelmässigt så håller jag också 360 som vinnare.

Mart|n
2008-01-11, 20:57

men men smaken är som baken... Själv hoppas jag det blir ett toppenår för båda så jag kan inhandla massor nya schyssta spel=)

Jag läste för nån vecka sedan att GoW 3 skulle komma till PS3. Så microsoft har avtal på två GoW lir.

Jay-Z
2008-01-11, 20:59
Då var Mass Effect avklarat, trevligt värre. :)

AngelLove
2008-01-11, 23:36

Sedan kan du säga som så här:
Om du som företag redan tidig höst 2007 måste gå ut med vilka spel som kommer (förmodligen för inga är väl säkra releaser än ??) 2008 för du har nada att komma med hösten 2007 så är man rätt så akterseglat. Att många räknar 08 som PS3's år är tror jag för att mer eller mindre inga spel utannonserats till X360 än. Och varför skulle man det med tanke på det året (och hösten framförallt) det vart....

MGS4 ryktas än mer komma till X360 med.. Detta samtidigt som BluRay's största företag (två stycken) nu även kommer att släppa BluRay-exklusiva filmer på Video Marketplace. Mäkis senaste blogg på Gamereactor är slående klockren - MS, Sony, Nintendo; de är i marknaden för att tjäna pengar på oss. Inget annat !!

Så vem behöver en BluRay/HDDVD-spelare i boxen när man kan streama filmen snorigt enkelt från Video Marketplace (ok, det går inte riktigt än i Sverige men har du ett UK-account så fungerar det faktiskt redan nu då ipspärren inte går in på samma sätt som när man provar via US-account) ?

Tro mig, på ett sätt tycker jag det är synd att PS3 går så enormt dåligt som den gör. För det blir på samma sätt nu som det var PS2-Xbox, ett företag som tjänar mest på det. Hade bägge maskinerna gått ungefär lika bra så hade det pressat marknaden på ett helt annat sätt - både i kvalite på spel och priserna på spel och ex onlinetjänster (DLC).

Så länge folk har en gamingupplevelse och är nöjda - så länge är funktionen uppfylld :)

Gris
2008-01-11, 23:48
Om du som företag redan tidig höst 2007 måste gå ut med vilka spel som kommer (förmodligen för inga är väl säkra releaser än ??) 2008 för du har nada att komma med hösten 2007 så är man rätt så akterseglat. Att många räknar 08 som PS3's år är tror jag för att mer eller mindre inga spel utannonserats till X360 än. Och varför skulle man det med tanke på det året (och hösten framförallt) det vart....

MGS4 ryktas än mer komma till X360 med.. Detta samtidigt som BluRay's största företag (två stycken) nu även kommer att släppa BluRay-exklusiva filmer på Video Marketplace. Mäkis senaste blogg på Gamereactor är slående klockren - MS, Sony, Nintendo; de är i marknaden för att tjäna pengar på oss. Inget annat !!

Så vem behöver en BluRay/HDDVD-spelare i boxen när man kan streama filmen snorigt enkelt från Video Marketplace (ok, det går inte riktigt än i Sverige men har du ett UK-account så fungerar det faktiskt redan nu då ipspärren inte går in på samma sätt som när man provar via US-account) ?

Tro mig, på ett sätt tycker jag det är synd att PS3 går så enormt dåligt som den gör. För det blir på samma sätt nu som det var PS2-Xbox, ett företag som tjänar mest på det. Hade bägge maskinerna gått ungefär lika bra så hade det pressat marknaden på ett helt annat sätt - både i kvalite på spel och priserna på spel och ex onlinetjänster (DLC).

Så länge folk har en gamingupplevelse och är nöjda - så länge är funktionen uppfylld :)

Bra! hurra!

Kloka ord bråoh :D

Jesper
2008-01-12, 00:07

Varför skulle man INTE gå ut med kommande spel? är ju knappast negativt på något sätt. Vore väl snarare dumt att inte göra det. Man köper väl hellre en konsol som man vet det kommer släppas ubergrymma spel på än en som det är tyst om? Tror knappast att microsoft och dess utvecklare tänker att dom kan sitta inne på kommande releaser bara för att dom haft ett bra 2007, snarare är det nog så att det är ont om storspel att utannonsera.

Jesper
2008-01-12, 00:16
och att ps3an haft nada? hösten 2007 kan jag väl inte hålla med om heller. Visst boxen kanske haft lite fler schyssta exklusiva spel men den har väl knappast KROSSAT ps3an på spelfronten som folk i tråden vill få det till.

och en xbox version av MGS4 lär ju knappast ens bekräftas förns ett bra tag efter ps3 versionen är släppt i vilket fall.

Lasse Kongo
2008-01-12, 01:14
och att ps3an haft nada? hösten 2007 kan jag väl inte hålla med om heller. Visst boxen kanske haft lite fler schyssta exklusiva spel men den har väl knappast KROSSAT ps3an på spelfronten som folk i tråden vill få det till.

och en xbox version av MGS4 lär ju knappast ens bekräftas förns ett bra tag efter ps3 versionen är släppt i vilket fall.

Snälla, ska vi skriva ner höstens alla bra spel till de båda konsollerna? Närå ja håller med angellove; så länga alla är nöjda med sina spelupplevelser så är jag med nöjd, orka kriga, vad ger det : p

Solros
2008-01-12, 01:40
Tycker också det är lite synd att PS3 är så totalt akterseglat. Annars hade som sagt priserna kanske pressats lite mera. Är det någon som har koll på ekonomin för Playstation, går dom fortfarande mycket back? Läste i november någon gång att dom tappat fruktansvärt mycket marknadsandelar.

AngelLove
2008-01-12, 10:40

Vill som Lasse säger inte heller "kriga" a fanboy så tog du mitt inlägg på det sättet ber jag om ursäkt.

Men det är bara att inse, alla spel som släpps på bägge konsolerna ser bättre ut på X360 enligt mer eller mindre alla (gamers, devs, kritiker, iofs inte fanboysen). Tittar vi på försäljningssummorna på gemensamma spel så visar det ju rätt tydligt var spelen säljs.

Xbox Live har fruktansvärt mkt mer även om man får betala för det (återigen hänvisar jag till en lysande blog av Mäki i skillnaden mellan Xbox Live och Sonys variant).

Att redan nu lägga ALL fokus på 2008 - det är där jag anser svagheten ligga. MS vet om att allt folk inte har råd med att köpa alla spel. Nu råkade jag köpa alla jäkla spel vid release mer eller mindre denna hösten ändå men hade det redan i samband med AC, ME, CoD4, GH3 börjat pratas om GoW2 etc etc så hade ju en del av fokus lagts där - MS hade tappat vissa köpare som tänker att ok jag tar inte detta så kan jag köpa det sen för det kommer så mkt annat bättre jag hellre vill ha. Dessutom, just det där argumentet - bara vänta, när väl [insert valfri titel] kommer... då jävlar.... Det har kommit en del titlar och inget har hänt.

Sedan är det inget tvivel om att BluRay kommer vara en bra sak NÄR det VÄL blir standard för gemene man. Att Ps3 mkt väl kommer ha enormt snygga spel NÄR devs väl lär sig att programmera till den. Att PS Home mkt väl kan fungera i framtiden må vara hänt. Men allt detta är i framtiden och det är ju bara spekulationer i vad som komma skall.

Återigen vill jag poängtera att jag tycker det är synd på ett sätt eftersom det inte gagnar oss konsumenter till 100% tror jag. Samtidigt kanske det gör det att MS verkligen har råd att chansa lite mer med titlar då de vet att Sony är akterseglat (Wii är i mitt tycke en konsol i mellantinget mellan gårdagens och X360/PS3) vilket kanske är det som ger oss det fantastiska Live med allt vad det innebär.

Nvm, det är din egna upplevelse som är det viktiga och är du glad över vad du kan spela på din PS3 så har det fyllt funktionen när du köpte den och det är glädjande.

Solros
2008-01-12, 23:48
Nu har även jag köpt Guitar Hero III! Fan vad kul det är! :D
En fråga dock, vad innebär "blixten" som kommer och slår ner i vissa noter ibland?

DanielF
2008-01-13, 00:05
Nu har även jag köpt Guitar Hero III! Fan vad kul det är! :D
En fråga dock, vad innebär "blixten" som kommer och slår ner i vissa noter ibland?

Det är när man klarat ett streak med "stjärnnoter" vilket ökar din starpower.

Har också lirat massa GH3 nu på sistone, men satan vad jag tycker hard är klurigt, hur fan ska man klara expert alltså, det kommer aldrig gå. Sen har min orangea knapp börjat glappa också... Det hjälper inte...

Solros
2008-01-13, 00:09
Jag skaffade spelet igår, så håller fortfarande på med Easy! Nu väntar jag på Velvet Revolver-låtarna som håller på och tankas ned! :hbang:

Borde du inte få en ny gura på garantin?

DanielF
2008-01-13, 10:52
Jag skaffade spelet igår, så håller fortfarande på med Easy! Nu väntar jag på Velvet Revolver-låtarna som håller på och tankas ned! :hbang:

Borde du inte få en ny gura på garantin?

Jo jag hoppas det, ska spela lite mer och se om problemet uppstår igen, det började igår och det var inte ofta men någon gång då och då som knappen inte reagerade när man tryckte på den.

AngelLove
2008-01-13, 19:39
Har också lirat massa GH3 nu på sistone, men satan vad jag tycker hard är klurigt, hur fan ska man klara expert alltså, det kommer aldrig gå.
Alla låtar fram till Raining Blood på Medium fixar jag ***** rätt enkelt på numer. Men den låten GÅR INTE haha..

Och hard - det är inte ens lönt att börja förklara - MISSION IMPOSSIBLE !!

Lasse Kongo
2008-01-13, 19:47
Boys in tha hood, jag är på jakt efter en hyffsat billig handkontroll med sladd, ska fixa till den lite så den blir optimal till Virtua Fighter 5, så tänk nu på all själ jag lagt ner i denna tråd och dra iväg ett pm till mig :)

Lasse Kongo
2008-01-13, 19:48
Kommande spel 2008 med screens, bara börja sukta:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=223922

ZyphoX
2008-01-13, 19:49
GH3 is the shit! Klarat fram till Raning Blood på Hard och till The Metal på Expert. Längre än så kommer jag inte...

Lasse Kongo
2008-01-13, 19:53
GH3 is the shit! Klarat fram till Raning Blood på Hard och till The Metal på Expert. Längre än så kommer jag inte...

Det är fan riktigt starkt jobbat, har du klarat så långt kan du nog fan komma lite längre, eller hur ;)

ZyphoX
2008-01-13, 19:54

*drool*

ZyphoX
2008-01-13, 19:55
Det är fan riktigt starkt jobbat, har du klarat så långt kan du nog fan komma lite längre, eller hur ;)

Hoppas kan man ju :D.

Sundsarn
2008-01-13, 22:58
Jag har lirat Mass Effect i drygt 11 timmar nu och jag sitter och kommer på mig själv med att småle hela tiden!*cupid* MÅSTE.... FÅ... JOBB.... PÅ... BIOWARE *drool*

GH3 har jag klarat alla låtar på Hard utom 2 :( you got it, Raining blood och sista boss battle då förstås. Riktigt sugit, klarar 36% bara på Raing blood *gah!* Sen har jag klarat 15-16 låtar på Expert.

Nu skulle jag bara ha ett fungerande GOW så hade mina studier gått i graven...

Jackie Dee
2008-01-14, 00:31
Körde igenom mass effect för andra gången nu, tog ca 7 timmar.
Även om det finns en hel del sidequests att göra så är dom faktiskt ganska repetetiva. Landa på en planet och åk med bilen till ett ställe och skjut ihjäl alla fiender.
Sen tycker jag spelet är väldigt linjärt, följer man storylinen så är det bara att gå och skjuta. Finns ingen risk att man går fel för det finns bara ett håll att gå åt. Handlar egentligen bara att överleva från en punkt till en annan.
Ett annat stort minus är vapnen, fick bästa vapnet man kunde få på min level ungefär halvvägs in i spelet. Sen var det bara att spela med det i tolv timmar.
Det som gör detta spelet intressant är dialogerna och storyn som är helt underbar. Kanske skulle ha passat bättre som en 3 timmars film än ett spel.

Först kändes det som en klockren 10/10 men nu är det bara värt 7/10

Lasse Kongo
2008-01-14, 01:07
För er som gillar fighting:

http://www.tekken-official.jp/tk6ac/screenshot.html

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/158276.html?playlist=featured

Kolla karaktären till höger, Bob, något bulkad, verkar dock rätt giftig, som sagt här är ju ngt för fightingfantaster att sukta efter till ps3!

Lasse Kongo
2008-01-14, 01:09
Jag diggar verkligen grafiken på nya SF, ser så läckert ut:

http://www.gamereactor.se/nyheter/12696/Street+Fighter+IV-bilder/

davvvan
2008-01-14, 09:43

Ojojoj, 2008 kommer bli ett fint spelår... :D GTA i april känns som det första riktigt "stora" släppet?

Langster
2008-01-14, 10:22
Jag läste för nån vecka sedan att GoW 3 skulle komma till PS3. Så microsoft har avtal på två GoW lir.

Haha! GoW 3? God of War 3 pratar du om nu. Det kommer med största sannolikhet aldrig att komma ett Gears of War till PS3, om inte MS bestämmer sig för att lägga ner xbox plötsligt. *screwy*

Langster
2008-01-14, 10:31
Nåja, det var väl Wii's år om vi ska hålla oss till verkligheten, men 360 var ju klart bättre än PS3. I år rycker nog PS3 upp sig lite skulle jag tro. Blir ett skojigt år i vilket fall.

Det såldes fler Wii konsoller men Xbox 360 drog in mest pengar och det är just nu det viktigaste, eftersom spelutvecklare vill tjäna pengar. Det görs förstås många spel till Wii nu, eftersom det finns många konsoller ute i stugorna, men 95% av dem är rent skräp och de säljer dåligt. Det är som vanligt med nintendos maskiner, att bara nintendos spel säljer.

FF13 - totalt ointressant. MGS4 - totalt ointressant. Haze - kommer på xbox 360. Little big planet - kanske är kul, vem vet - hur många har egentligen spelat det? Jag tror inte det kommer att bli så stort som Sony verkar tro, eller de kanske inte ens tror det själva, det har blivit lite väl hypat bara. Killzone 2 - kan kanske bli bra, men man kanske ska vänta tills man får se något alls av spelet innan man drar några slutsatser.

Mart|n
2008-01-14, 10:32
Haha! GoW 3? God of War 3 pratar du om nu. Det kommer med största sannolikhet aldrig att komma ett Gears of War till PS3, om inte MS bestämmer sig för att lägga ner xbox plötsligt. *screwy*

Varför skulle jag prata om God of War?

Jesper
2008-01-14, 10:48
FF13 - totalt ointressant. MGS4 - totalt ointressant. Haze - kommer på xbox 360. Little big planet - kanske är kul, vem vet - hur många har egentligen spelat det? Jag tror inte det kommer att bli så stort som Sony verkar tro, eller de kanske inte ens tror det själva, det har blivit lite väl hypat bara. Killzone 2 - kan kanske bli bra, men man kanske ska vänta tills man får se något alls av spelet innan man drar några slutsatser.

HMM... alla xboysare verkar dissa MGS4 och andra ps3 exklusiva spel men kan lova att hade dom kommit till 360 så hade det nog låtit annorlunda. Hur som helst så verkar det ju komma mkt bra spel till både 360 och ps3 2008 och det passar ju mig som har båda konsolerna.

Age of conan som var först upp i lasses länk på kommande spel, är det samma age of conan(online liret) som kommer till pc?

Jesper
2008-01-14, 10:55
för de som är intresserade, blueray till 360.

http://www.metro.se/se/article/2008/01/09/15/2714-48/index.xml

Langster
2008-01-14, 10:57
Varför skulle jag prata om God of War?
Berätta gärna var du läst att Gears of War 3 skulle komma till PS3... Det hela är väldigt löjligt och osannolikt eftersom det inte är säkert att det kommer ett Gears 3, i själva verket vet vi inte ens än om det kommer en tvåa! Det ryktas om att det kommer ett Gears 2 i år, men det är inget som är säkert alls. Kan lika väl bli nästa år. Om det nu blir något.
Alltså, den som säger sig veta att Gears 3 kommer på PS3 ljuger.
HMM... alla xboysare verkar dissa MGS4 och andra ps3 exklusiva spel men kan lova att hade dom kommit till 360 så hade det nog låtit annorlunda. Hur som helst så verkar det ju komma mkt bra spel till både 360 och ps3 2008 och det passar ju mig som har båda konsolerna.
Nja, finns nog en del som har xbox som vill ha FF13 och MGS 4, jag är dock totalt ointresserad av dessa spel. Jag tror att de som köpt en xbox är mer ute efter den västerländska stilen i spel. Var det FF13 som lockade mest av alla spel så hade man nog väntat på en PS3:a.

Mart|n
2008-01-14, 11:42
Berätta gärna var du läst att Gears of War 3 skulle komma till PS3... Det hela är väldigt löjligt och osannolikt eftersom det inte är säkert att det kommer ett Gears 3, i själva verket vet vi inte ens än om det kommer en tvåa! Det ryktas om att det kommer ett Gears 2 i år, men det är inget som är säkert alls. Kan lika väl bli nästa år. Om det nu blir något.
Alltså, den som säger sig veta att Gears 3 kommer på PS3 ljuger.

Jag brukar kolla en del olika bloggar som t.ex.

xbox-scene.com
ps3news.com
ps3scene.com

Sökte runt på de sidorna för en stund sedan, men hittade inget då. Det jag läste, uppfattade jag som att microsoft hade avtal med epic om två Gears of War spel. Alltså att då en eventuell trea mycket väl kunde komma till ps3.

Stort plus i kanten för trevligt bemötande ska du ha iaf. :thumbup:

FillilutteN
2008-01-14, 12:03
Nej men hallå här! Vad är detta jag hör. Du menar alltså att jag som har xbox live guld inte kan bjuda hem mina vänner och spela CoD4 över live om inte dessa också har guld-livekonton att logga in på? Varför i hela fridens namn är det så? Och jag som köpte cod4 igår, kommer väl hit på tis. Fick det för 300sek så det borde väl trots den här fatala missen vara värt det?

/Jacob

Langster
2008-01-14, 13:40
Jag brukar kolla en del olika bloggar som t.ex.

xbox-scene.com
ps3news.com
ps3scene.com

Sökte runt på de sidorna för en stund sedan, men hittade inget då. Det jag läste, uppfattade jag som att microsoft hade avtal med epic om två Gears of War spel. Alltså att då en eventuell trea mycket väl kunde komma till ps3.

Stort plus i kanten för trevligt bemötande ska du ha iaf. :thumbup:

2 av sajterna har piratkopiering och moddning som huvudämne, den 3:e får man upp en massa pop-up fönster när man går in på. Tror du att de är trovärdiga?
Kolla på joystiq.com eller kotaku.com om du vill ha de senaste korrekta nyheterna, de sajterna skriver dessutom klart och tydligt när artikeln handlar om ett rykte.

Jag ber om ursäkt om du blev stött för att jag tillrättavisade dig. Men anta att jag skulle gå in på kostdelen på forumet och påstå att hubba-bubba är bättre än vassleprotein för att bygga muskler. Jag antar att jag skulle få ett trevligt bemötande då också.

Mart|n
2008-01-14, 13:49
2 av sajterna har piratkopiering och moddning som huvudämne, den 3:e får man upp en massa pop-up fönster när man går in på. Tror du att de är trovärdiga?
Kolla på joystiq.com eller kotaku.com om du vill ha de senaste korrekta nyheterna, de sajterna skriver dessutom klart och tydligt när artikeln handlar om ett rykte.

Jag ber om ursäkt om du blev stött för att jag tillrättavisade dig. Men anta att jag skulle gå in på kostdelen på forumet och påstå att hubba-bubba är bättre än vassleprotein för att bygga muskler. Jag antar att jag skulle få ett trevligt bemötande då också.

Vilken tillrättavisning? Och varför skulle inte de sidorna vara trovärdiga?

Mart|n
2008-01-14, 14:08
Apropå God of War.

cNHCCC1pOVA

Langster
2008-01-14, 14:12
Vilken tillrättavisning? Och varför skulle inte de sidorna vara trovärdiga?

Allvarligt talat Martin, du hade fel. Det är ett faktum. Det finns inget Gears 3 och det finns absolut inget Gears på PS3, hur det bliir i framtiden får vi se, sannolikheten att Gears 3 skulle dyka upp på PS3 är ohyggligt liten iaf, och den som säger att det kommer att bli så har ingen aning om vad han pratar om. MS har inget officiellt avtal om 2, eller 3 Gears of War spel, det är endast rykten och spekulation i nuläget.
Det är tillrättavisningen.

Dina källor är inte trovärdiga. Två av dem rapporterar på ett positivt sätt om olagliga aktiviteter, den tredje är en blogg driven av allmänheten och tar upp rykten som riktiga nyheter.
Därför är de inte trovärdiga.

Toel
2008-01-14, 17:42
Nej men hallå här! Vad är detta jag hör. Du menar alltså att jag som har xbox live guld inte kan bjuda hem mina vänner och spela CoD4 över live om inte dessa också har guld-livekonton att logga in på? Varför i hela fridens namn är det så? Och jag som köpte cod4 igår, kommer väl hit på tis. Fick det för 300sek så det borde väl trots den här fatala missen vara värt det?

/Jacob

Undrar samma här. Det går inte spela om bara en har guld, det har jag kommit underfull med iaf, vilket är extremt lamt. Vet inte hur det är om båda har guld. Någon som vet?

tja88
2008-01-14, 18:37
Beställde idag en Xbox 360 tillsammans med en datorskärm som är HDMI-kompatibel. För att få ljud till detta, vad är det jag behöver då?

Jag har högtalare med optisk ingång, så jag har för mig att det är något optiskt jag behöver till min 360, frågan är bara vad...?

FillilutteN
2008-01-14, 18:48
Om det är som på premium, och som det bör vara även på de senare versionerna, så behöver du inte köpa till någontin för att få optisk utgång. Det finns nog på sladden. Men googla fram lite fakta annars kan inte vara så svårt att hitta (:

/Jacob

Petf
2008-01-14, 19:31
6Cud2qKz3FA soul caliber 4 till xbox 360 , fan va najs :D

Lasse Kongo
2008-01-14, 21:02
Eh Langster nu blir jag besviken, gow2 är bekräftat och ska utannonseras I feb, epic har by dessutom sagt att det r en triologi och kanske mer tom så länge de gör bra spel och det finns folk som vill ha dem menar de på och drar parareller till FF mm, sitter med intervjun framför mig, gammalt stoff.

ZyphoX
2008-01-14, 21:19
Ingen som har någon aning om när Ninja Gaiden 2 ska släppas? Är väldigt sugen på det spelet men har inte hittat något release date, har iofs inte letat så mycket ska jag ju villigt erkänna.
Tänkte bara om någon visste på rak arm.

Langster
2008-01-14, 23:45
Eh Langster nu blir jag besviken, gow2 är bekräftat och ska utannonseras I feb, epic har by dessutom sagt att det r en triologi och kanske mer tom så länge de gör bra spel och det finns folk som vill ha dem menar de på och drar parareller till FF mm, sitter med intervjun framför mig, gammalt stoff.

Nej Gears 2 är inte bekräftat. Det är dock välkänt att det kommer att bekräftas inom kort, antagligen på GDC i februari... Men det är inte 100% säkert!

De hoppas på en trilogi ja, det finns andra serier som har planerats bli längre än vad de blev...

Hursomhelst, ja Gears blir säkert en trilogi, det är ju väldigt populärt, men det är inte bekräftat förrän de utannonserar det. Och att det skulle komma till PS3 är ENDAST spekulation, och rätt ogrundade sådan, det hoppas jag att du kan hålla med om, annars är det jag som blir besviken! :Virro

Lasse Kongo
2008-01-15, 00:31
Nej Gears 2 är inte bekräftat. Det är dock välkänt att det kommer att bekräftas inom kort, antagligen på GDC i februari... Men det är inte 100% säkert!

De hoppas på en trilogi ja, det finns andra serier som har planerats bli längre än vad de blev...

Hursomhelst, ja Gears blir säkert en trilogi, det är ju väldigt populärt, men det är inte bekräftat förrän de utannonserar det. Och att det skulle komma till PS3 är ENDAST spekulation, och rätt ogrundade sådan, det hoppas jag att du kan hålla med om, annars är det jag som blir besviken! :Virro

for min del ar det 100% bekraftat med tanke pa vad utvecklarna! av spelet sagt, och ja, det kanns ganska otroligt att gow skulle komma till ps3, de har ju resistance moohaaha : p

Langster
2008-01-15, 08:42
for min del ar det 100% bekraftat med tanke pa vad utvecklarna! av spelet sagt

Jag vet vilka intervjuer du menar. Och med största sannolikhet kommer det bli en trilogi. Men det senaste halvåret eller så har Mark Rein och resten av Epic vägrat att ens nämna Gears 2.
Jag hoppas att de visar något från uppföljaren på GDC, men samtidigt ryktas det om att så inte kommer att bli fallet.

Man får tänka på att det bara är dryga året sen Gears 1 kom och sedan dess har Epic gjort Gears till PC, UT3 till PS3 och PC och är snart klara med 360 versionen. Epic är inte världens största utvecklare direkt och ett spel av GoW2 magnitud tar MINST 2 år att göra och en massa folk som jobbar med det. De kan dock ha börjat med det typ samtidigt som de började med ettan...

I den här intervjun med Mark Rein dementerar han att Gears of War skulle komma till PS3, samtidigt berättar han att de fortfarande jobbar med det första Gears of War (PC) och det inte finns något Gears of War 2, dock sägs detta med väldigt mycket glimt i ögat. Så vi får väl se. Intervjun är hyfsat ny, från senaste TGS, september förra året. Känns som att detta är något mer trovärdigt än vad ps3scene skriver.
http://www.gametrailers.com/player/25897.html

Lite andra länkar ang uppföljaren och PS3.
http://kotaku.com/gaming/epic/mark-rein-says-cliffy-didnt-confirm-jack-243678.php
http://www.joystiq.com/2007/06/04/rumorong-rein-says-gears-of-war-on-ps3-rumor-is-bull/

Lasse Kongo
2008-01-15, 09:01
Hehe shit, palla...

Ja ett spel som gow tar ett par år att göra, du verkar dock tro att de började göra uppföljaren när de såg hur bra ettan sålde, nja inte direkt. Det är bara att vänta och se, konstigt också att Cliffy B säger att tvåan ska bli betydligt snyggare än ettan och förmodligen släppas redan i år eftersom de redan hunnit så långt i utvecklingen, ofta känns det som att du lever I en bubbla langster, står det inte på kotakuku lr va det heter så finns det inte, jag brukar följa magkänslan och det brukar sällan slå fel, tex att det med stor sannolikhet dukas upp gow2 innan året är slut, inte omöjligt. Jag behöver inte alltid ha 100% sanning i ryggen utan tycker spekulationerna är en stor del av tjusningen, som dock ofta visar sig stämma.

Sen personligen här på forumet så känns du så besserwissrig värre, lite synd med tanke på att du har god kunskap om mkt tekniskt runt boxen som visserligen inte intresserar mig
men dock hjälper många andra I tråden, det är kanon dock.

J.Saarela
2008-01-15, 09:30
Langster :laugh: *screwy*

Langster
2008-01-15, 10:46
Sen personligen här på forumet så känns du så besserwissrig värre,

Blir lätt så när jag försöker förklara något på internet. Vill så gärna att folk ska fatta vad jag menar att jag försöker banka in det i dem... :(

Försökte bara få fram att det inte är helt säkert hur det blir med GoW - Även om mycket pekar mot att det kommer i år.

Men att skriva som ett faktum att 3:an kommer på PS3, det förtjänar lite nedtryckning.

...

För övrigt, Turok demo har kommit på MP!

Lasse Kongo
2008-01-15, 11:07
Blir lätt så när jag försöker förklara något på internet. Vill så gärna att folk ska fatta vad jag menar att jag försöker banka in det i dem... :(

Försökte bara få fram att det inte är helt säkert hur det blir med GoW - Även om mycket pekar mot att det kommer i år.

Men att skriva som ett faktum att 3:an kommer på PS3, det förtjänar lite nedtryckning.

...

För övrigt, Turok demo har kommit på MP!

Bra att du inte blev sur, menade inget illa, men det förstod du =)

Ja, det förtjänar lite nedtryckning, håller med ;)

Med risk för att bli ryvknyllad: jag är ganska sugen på att köpa en ps3, vet dock inte va ja ska ha den till ännu, väntar tills det kommer lite spel man vill ha kanske...

Najs, ska ladda ner direkt!

Jackie Dee
2008-01-15, 11:58
Ja då har även jag fått smaka på dom 3 blinkande.
Fantastisk kvalite på denna maskin.

Jesper
2008-01-15, 12:06
Med risk för att bli ryvknyllad: jag är ganska sugen på att köpa en ps3, vet dock inte va ja ska ha den till ännu, väntar tills det kommer lite spel man vill ha kanske...

GÖRT! en som är så passionerad för tv-spel som du lasse måste väl ha både 360 och ps3 så du inte går miste om massa schyssta spel! :thumbup:

Mart|n
2008-01-15, 12:19
Jag formulerade mig ganska felaktigt angående Gears of War. Jag förstår verkligen inte varför sidorna jag nämnde tidigare inte skulle kunna vara trovärdiga, bara för att dom inriktar sig på mer än spel.

Att jag skulle förtjänas att tryckas ner eftersom jag skrev lite tokigt är fruktansvärt löjligt. Du behöver inte vara så jävla anal.

Lelle Pelle
2008-01-15, 12:37

Snela gör det, så det finns någon som håller liv i ps3-tråden:)Den är ju snygg om inte annat iaf...

Jesper
2008-01-15, 12:39
Jag formulerade mig ganska felaktigt angående Gears of War. Jag förstår verkligen inte varför sidorna jag nämnde tidigare inte skulle kunna vara trovärdiga, bara för att dom inriktar sig på mer än spel.

Att jag skulle förtjänas att tryckas ner eftersom jag skrev lite tokigt är fruktansvärt löjligt. Du behöver inte vara så jävla anal.

men det är gears det gäller, boxens flaggskepp och gullebarn, så det vore ju förfärligt om det skulle släppas till ps3, inte konstigt fanboysen hettar till=):D

Jesper
2008-01-15, 12:41
För er som gillar fighting:

http://www.tekken-official.jp/tk6ac/screenshot.html

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/158276.html?playlist=featured

Kolla karaktären till höger, Bob, något bulkad, verkar dock rätt giftig, som sagt här är ju ngt för fightingfantaster att sukta efter till ps3!

ser framemot tekken, precis mitt stuk, inte lika serious som vf.

Jesper
2008-01-15, 12:42
Idag blire till att införskaffa mus och tangenbord för när som dimper mitt ut3 ner i brevlådan! någon mer som kommer fragga loss online med ut3 sen??

har även beställt FragFX kontrollen, ska tydligen funka ganska bra till bl.a cod4 har jag hört.

Jesper
2008-01-15, 12:44
lånade halo3 och tomb raider: legend av en kompis igår, halo3 för att se vad hypen handlar om och tomb raider för att väcka gamla minnen till liv=)

Lelle Pelle
2008-01-15, 12:46
Idag blire till att införskaffa mus och tangenbord för när som dimper mitt ut3 ner i brevlådan! någon mer som kommer fragga loss online med ut3 sen??

har även beställt FragFX kontrollen, ska tydligen funka ganska bra till bl.a cod4 har jag hört.
Huvva, FragFX är så otroligt oskön tycker jag! Ut3 är beställt, tillsammans med en DS3!:)

Jesper
2008-01-15, 12:49
Huvva, FragFX är så otroligt oskön tycker jag! Ut3 är beställt, tillsammans med en DS3!:)

har du provat den? det verkar vara lite olika åsikter om den, men om man pillar lite i inställningarna så ska den tydligen funka rätt bra.

fint , har du beställt det amerikanska eller förbokat eu-versionen?

vad är en DS3?:em:

Lelle Pelle
2008-01-15, 12:57
har du provat den? det verkar vara lite olika åsikter om den, men om man pillar lite i inställningarna så ska den tydligen funka rätt bra.

fint , har du beställt det amerikanska eller förbokat eu-versionen?

vad är en DS3?:em:
DualShock3:)

Det är ett amerkanskt UT3 som är på väg till min brevlåda as we speak!:)

Jag har provat den, till just cod4, men det fungerade inte alls bra, tyvärr. Pengar i sjön.

Jesper
2008-01-15, 12:59
DualShock3:)

Det är ett amerkanskt UT3 som är på väg till min brevlåda as we speak!:)

Jag har provat den, till just cod4, men det fungerade inte alls bra, tyvärr. Pengar i sjön.

dualschock 3 såklart, stupid me. Funderar på att lägga ett bud/beställa en idag.

Oki då får vi ta o lira lite någon dag då!:thumbup:

okej du säger det, men men framtida fps kommer nog ha mus/tangentbord stöd precis som ut3 så fraggen kanske är lite onödig trots allt.

Fredrik S
2008-01-15, 13:38
Trailerna ifrån Grand Tourismo 5 är sjukt lockande, dregglar varje gång jag ser dom, vansinnigt snyggt!

Någon som vet om nordschleife kommar att finnas med? Hoppas inte, för om så är fallet åker jag nog på att köpa ett PS3.

Lasse Kongo
2008-01-15, 13:52
Lurar pa o dra o kopa en maskin idag, dock racker ju inte tiden till en konsol :/

Jesper
2008-01-15, 13:55
Lurar pa o dra o kopa en maskin idag, dock racker ju inte tiden till en konsol :/

do it! :thumbup:

Jesper
2008-01-15, 14:33
någon som testat turok demot??? Jag tror inte, men jag hoppas att det blir bra, älskade ettan och tvåan på n64.

AngelLove
2008-01-15, 16:04
Kallar man Langster för fanboy har man inte läst denna tråden med koncentration. Nej, :thumbup: för Langster och hans kunskaper... !!

Lasse:
Varför skulle du bli det egentligen ? Kommer det bra saker till PS3 och du vill ha det så vad hindrar ? På samma sätt med Wii och Guitar Hero, jag har alltid tyckt det vart lite beigt och hade dottern som svepskäl för att köpa GH3. Vem lirar mest på det spelet *whistle*
Så länge det ger dig något och det glädjer dig, skit samma vad någon inavlad blind jävel på ett forum tycker. Hoppas bara du inte överger denna tråden för PS3-tråden :)

Jackie Dee:
Tråkigt att du fått det. Som tur är finns den utökade garantin som gör att det inte kostar dig något (och för att lägga till ett fanboy-uttalande när vi nu tjatar om dem och du så sarkastiskt skrev om kvaliteten som är ett känt och erkänt problem från MS så var glad att du inte hade en PS2a för då hade du fått KÖPA en NY konsol...)

General:
Förresten, någon som säger fortfarande att spelen 2008 till X360 fortfarande ser mesiga ut efter den länklistan...... Trodde inte det nej ^^

Lasse Kongo
2008-01-15, 17:37
Kallar man Langster för fanboy har man inte läst denna tråden med koncentration. Nej, :thumbup: för Langster och hans kunskaper... !!

Lasse:
Varför skulle du bli det egentligen ? Kommer det bra saker till PS3 och du vill ha det så vad hindrar ? På samma sätt med Wii och Guitar Hero, jag har alltid tyckt det vart lite beigt och hade dottern som svepskäl för att köpa GH3. Vem lirar mest på det spelet *whistle*
Så länge det ger dig något och det glädjer dig, skit samma vad någon inavlad blind jävel på ett forum tycker. Hoppas bara du inte överger denna tråden för PS3-tråden :)

Jackie Dee:
Tråkigt att du fått det. Som tur är finns den utökade garantin som gör att det inte kostar dig något (och för att lägga till ett fanboy-uttalande när vi nu tjatar om dem och du så sarkastiskt skrev om kvaliteten som är ett känt och erkänt problem från MS så var glad att du inte hade en PS2a för då hade du fått KÖPA en NY konsol...)

General:
Förresten, någon som säger fortfarande att spelen 2008 till X360 fortfarande ser mesiga ut efter den länklistan...... Trodde inte det nej ^^

Alltså fan, jag var iväg idag med pengar i handen, stod och svettades och gick fram och tillbaka, men ärligt så förmådde jag mig inte att köpa en Ps3... än!

För det första, de flesta bra spel kommer till 360, inget ps3exklusivt spel lockar ännu, blueray är grymt säkerligen men inget jag är i behov av just nu, och kanske inte i framtiden heller.

Och en sak är säker, den som säger att Xlive är dyrt bör ha en smäll, Xlive är fruktansvärt bra och man har blivit bortskämd med det, att sätta sig med ps3ans onlinetjänst är minst 3 steg neråt vilket inte känns lockande, förutom en del strul på sista tiden har det fungerat klockrent, allt, dashboarden, friends etc etc, hur mkt tid har man inte flippat där?

Achievements, mer behöver man inte säga om det!

Jafan, orkar inte skriva mer nu, men listan kan göras lång, tro mig, jag vill ha en ps3, men jag slänger fan inte ut ca 5k på något som jag inte känner kommer tillfredställa mig helt.

Men i framtiden kanske, när jag skriver detta så känner jag bara ännu mer hur jävla stark 360 jämfört med Ps3 om man ska jämföra rakt av, allt som allt.

//Lasse, 360fanboy ett tag till :D

ZyphoX
2008-01-15, 17:44
Någon som har kört Dead or Alive 4 till 360? Funderar på att skaffa det, var helt galen i Tekken när man var mindre men inte haft en tanke på Dead or Alive-spelen som fått så positiv kritik från polare och andra.

Lasse Kongo
2008-01-15, 17:49
Någon som har kört Dead or Alive 4 till 360? Funderar på att skaffa det, var helt galen i Tekken när man var mindre men inte haft en tanke på Dead or Alive-spelen som fått så positiv kritik från polare och andra.

Jag är seg nu, pallar inte skriva så mycket, men för min del är Dead Or Alive 4 så jäääävla dåligt, avskyr det på alla sätt, mest för att det är oförlåtande svårt och ger en fan inte en chans att komma in och bli bra på spelet, tryck allt vad du har typ...

Sen finns det Virtua Fighter 5 som man kan säga att jag ser tvärtemot på, nästan så man vill älska med spelet, japp så bra är det, här kan man verkligen lära sig att smeka kontrollen och varsamt smeka in sina combos etc mmmm *cupid*

Dead or alive TVIFaEN!!! *spott*

ZyphoX
2008-01-15, 17:55
Jag är seg nu, pallar inte skriva så mycket, men för min del är Dead Or Alive 4 så jäääävla dåligt, avskyr det på alla sätt, mest för att det är oförlåtande svårt och ger en fan inte en chans att komma in och bli bra på spelet, tryck allt vad du har typ...

Sen finns det Virtua Fighter 5 som man kan säga att jag ser tvärtemot på, nästan så man vill älska med spelet, japp så bra är det, här kan man verkligen lära sig att smeka kontrollen och varsamt smeka in sina combos etc mmmm *cupid*

Dead or alive TVIFaEN!!! *spott*

Smaken är som baken. Tror jag har en polare som har åtminstonde ett utav spelen. Får ta mig hem till honom någon dag framöver och låna spelet, vilket det nu är, för att prova och se hur det är.
Är i vilket fall som sugen på något fighter-spel.

Mart|n
2008-01-15, 18:23

Vänta lite till.

http://www.ps3bloggen.se/maskinvara/pick-n-mix-nytt-ps3-paket-for-europa

Lasse Kongo
2008-01-15, 18:29
Jo, jag var en bra stund på MM idag och då sade faktiskt killen där att de skulle komma ett paket med 2 spel, hdmikabel och en extra hk för runt 5 eller något.

Men men, jag har bestämt mig för att vänta.... länge....

DEN DAGEN DET FINNS SPEL SOM JAG VILL HA TILL MASKINEN SOM INTE FINNS TILL 360 KÖPER JAG EN PÅ STUDS!!!!! *CAPS*

Fram tills dess är det bara en maskin vars handkontroller blir ubersmekta av mina silkeslena vackra fingrar!

Läste lite i "min" 360 tråd att det var dåligt drag här och att det skulle uppskattas om man skrev lite, jag skriver gärna lite här i fortsättningen när det finns något att rapportera även om jag inte har en konsol, ajt!

Game on :hbang:

Kwon
2008-01-15, 18:39
Bruce Lee VS Fat Dude with a Tophat aka Storbulkarn aka BOB

jzFCJNJw_DY

Pata
2008-01-15, 18:50
Disgaea 3 släpps nu i januari till PS3. Funderar på att köpa en bara för det spelet. Känns lite oekonomiskt dock...:smash:

AngelLove
2008-01-15, 20:25
He he.. kan se mig Voodoo springa runt och "vatt äm aj sinking abaut !!!"

Toel
2008-01-16, 21:13
Någon som vet vart den utlovande kompensationen för Live-strulet tagit vägen?

Jesper
2008-01-16, 21:17

jag gav den en chans, och nu slaktar jag folk på löpande band, victory efter victory=) . dock så är musknapparna sjukt tröga måste trycka stenhårt för att det ska hända nått så nu skjuter jag med triangel istället för den tänka musknappen=/

Lasse Kongo
2008-01-17, 01:29
Langster; jag fick en update till vf forut, det ar en riktigt! najs update, skriver fran ipoden nu, men kolla majornelson tex for info, riktigt nice!

Lasse Kongo
2008-01-17, 11:01
Svensk vfsite:

oguo.campus.luth.se

AngelLove
2008-01-17, 15:59
Langster; jag fick en update till vf forut, det ar en riktigt! najs update, skriver fran ipoden nu, men kolla majornelson tex for info, riktigt nice!
här är länken direkt till nelson:
http://www.majornelson.com/archive/2008/01/16/virtua-fighter-5-title-update.aspx

AngelLove
2008-01-17, 16:00
Någon som vet vart den utlovande kompensationen för Live-strulet tagit vägen?
Skulle garantera att hålla koll på följande ställe gör att du vet det lika snabbt som vi andra:
http://www.majornelson.com/

simpan
2008-01-17, 16:03
Vad har ni för tv ni spelar på? Är sugen på köpa en ny men kan inte bestämma mig för plasma/lcd... Hört massa om att lcd är bättre för spel men att plasma är bättre för film... Gillar både spel och film så vad skulle ni välja?

Catstyle
2008-01-17, 16:48
40" Sony Full HD.
Har en LCD, mestadels på jag har datorn kopplad till TVn varför den ofta står på med statisk bild, och vill inte åka på några inbränningar.

Spelade innan på en 28" Tjock-TV, och skillnaden är otrolig.

Mart|n
2008-01-17, 17:14
Jag sitter med en Sharp 46XL1E

Gris
2008-01-17, 17:30
en 42" plasma, underbaaaaaaaaart.

Hockeyplayer
2008-01-17, 17:31
Vad har ni för tv ni spelar på? Är sugen på köpa en ny men kan inte bestämma mig för plasma/lcd... Hört massa om att lcd är bättre för spel men att plasma är bättre för film... Gillar både spel och film så vad skulle ni välja?

Beroende på storlek skulle jag också vilja säga..
ska du ha den som datorskärm?
om det är upp till ca 40tum skulle jag hellre köpa lcd.

AngelLove
2008-01-17, 18:42
Sharp 42XL1E.

Solros
2008-01-17, 22:37
Man kan inte spela igenom karriärläget co-op online i Guitar Hero III va?

Är enda sättet att låsa upp vissa låtar att köra co-op karriären med två guror vid samma konsoll?

Mazr
2008-01-18, 01:04
Jag har äntligen skaffat en 40" lcd-tv med HDMI-stöd och en xbox 360 PRO, och till det, Gears of War :D
Satan vad jag är lycklig just nu. Vem behöver flickvän liksom?
Ska spela sönder imorgon hade jag tänkt, det är verkligen grymt...

Wiuhuuuuue!!!

Nalfaren
2008-01-18, 01:31
Jag har äntligen skaffat en 40" lcd-tv med HDMI-stöd och en xbox 360 PRO, och till det, Gears of War :D
Satan vad jag är lycklig just nu. Vem behöver flickvän liksom?
Ska spela sönder imorgon hade jag tänkt, det är verkligen grymt...

Wiuhuuuuue!!!

Hehe, det är sådana dagar man önskar man va ensam :) Haha.
Jag kör med en nyligen införskaffad: Samsung LE-40F86BD, å så
tog jag bort min projektor till kontoret istället :)
Väldigt nöjd med tvn, kör fullhd å har HTPC, Wii, Xbox360, DVD, Antenn
alltid inkopplat, så smidigt att ha allt alltid inkopplat bara växla på tvn,
förstärkaren. ;)

DanielF
2008-01-18, 06:20
Man kan inte spela igenom karriärläget co-op online i Guitar Hero III va?

Är enda sättet att låsa upp vissa låtar att köra co-op karriären med två guror vid samma konsoll?

Online vet jag inte, men du behöver inte två guror, det går att köra med handkontrollen också. Men två st, det behöver man vara.

Mazr
2008-01-18, 11:00
Hehe, det är sådana dagar man önskar man va ensam :) Haha.
Jag kör med en nyligen införskaffad: Samsung LE-40F86BD, å så
tog jag bort min projektor till kontoret istället :)
Väldigt nöjd med tvn, kör fullhd å har HTPC, Wii, Xbox360, DVD, Antenn
alltid inkopplat, så smidigt att ha allt alltid inkopplat bara växla på tvn,
förstärkaren. ;)

Fan vad nice :)
Kanske du kan ge mig svaret på den här frågan:
Jag kan inte köra på HDMI, jag har snygg bild, men inget ljud, så när jag byter kanal så har jag ljud där men ingen bild.
Sen byter jag tillbaka, på den där kontakten som sitter i konsollen, då har jag bild på 400p eller vad det nu är.

Hur gör du för att spela i fullHD? :D

Osciz
2008-01-18, 14:20
Min nya flickvän :) Ursäkta bildstorleken !

http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/179471.jpg

Jesper
2008-01-18, 14:22
Min nya flickvän :) Ursäkta bildstorleken !

http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/179471.jpg

fint! vad har du för spel till?

Osciz
2008-01-18, 14:28
fint! vad har du för spel till?

Bara VIRTUA TENNIS 3

men jag har beställt följande spel

GRAN TURISMO 5 PROLOGUE
NHL 2008
Uncharted Drake's Fortune

Ser mest ifram emot Uncharted drake fortune, verkar vara riktigt bra spel.

tja88
2008-01-18, 16:12
Skaffade ett Xbox 360 idag men lyckas inte connecta till Xbox live... Körde ett connection test där den confirmade allt utom Xbox Live, som failade. Vad fan är problemet?

Kör genom en router, även testat utan router, samma problem.

Daijmen
2008-01-18, 17:00
Uncharted demot va grymt iaf!

Albatross
2008-01-18, 17:20
NHL 2k8 i hallen när man kommer hem, en sån god gåva. Blir att pressa lite under helgen.

Jesper
2008-01-18, 17:54
någon som kanske är sugen på ett ex av amerikanska unreal tournament 3? jag blir förmodligen tvungen att köpa två.

det funkar givetvis på svensk ps3a.

Jesper
2008-01-18, 17:55
Bara VIRTUA TENNIS 3

men jag har beställt följande spel

GRAN TURISMO 5 PROLOGUE
NHL 2008
Uncharted Drake's Fortune

Ser mest ifram emot Uncharted drake fortune, verkar vara riktigt bra spel.

ofan uncharted är skoj det har jag.
är det en förboknig på gt5p eller är det ett japansk ex??

hio
2008-01-18, 18:02
Hur är det med bakåtkompatibiliteten på ps3, fungerar alla ps2-spel?

AngelLove
2008-01-18, 18:08
men lyckas inte connecta till Xbox live...
Reggat dig på rätt sätt mot Live ? Iofs har Live haft problem sista veckorna men idag har det inte vart några probs vad jag vet.

Jesper
2008-01-18, 18:09
Hur är det med bakåtkompatibiliteten på ps3, fungerar alla ps2-spel?

beror på vikken version du har. På den gamla 60-gigaren funkar en hel del ps2 spel. 40 gigaren är inte bakåtkompitabel med ps2.

tja88
2008-01-18, 18:16
Reggat dig på rätt sätt mot Live ? Iofs har Live haft problem sista veckorna men idag har det inte vart några probs vad jag vet.

Hur registrerar man sig på "rätt" sätt? :P Jag gjorde ett konto på xboxen och tänkte connecta med det.. tji fick jag.

hio
2008-01-18, 19:06
beror på vikken version du har. På den gamla 60-gigaren funkar en hel del ps2 spel. 40 gigaren är inte bakåtkompitabel med ps2.
Därför det inte fungerar då :/

Går det inte att lösa på något sätt?

Granatgiraffen
2008-01-18, 19:08
Därför det inte fungerar då :/

Går det inte att lösa på något sätt?

Nej. 40GB-versionen är inte bakåtkompatibel med ps2spel, vem som nu vill spela det gamla skräpet.

Osciz
2008-01-18, 19:17
ofan uncharted är skoj det har jag.
är det en förboknig på gt5p eller är det ett japansk ex??

Japp, japanskt ex !

Finns massor av gt5p på tradera :) Jag fick mitt för runt 200:- :cool:

petah
2008-01-18, 19:43
assassins creed, besvikelse

uncharted, fet besvikelse

motorstom, fet besvikelse

nhl 2k8, :thumbup:

fifa2008, fet besvikelse

oblivion med expansions, :thumbup:

Albatross
2008-01-18, 19:46
motorstom, fet besvikelse

Smaken är som osv, tycker det röjer på rätt bra jag :D

petah
2008-01-18, 20:03
Smaken är som osv, tycker det röjer på rätt bra jag :D

Att ens göra ett bilracing-spel där det inte går att spela flera stycken samtidigt på samma konsol är skrattretande. Det är så out of the question att jag inte hade en aning om det när jag köpte det.

Sitter man ensam är det ett bra spel.

Jesper
2008-01-18, 20:05
Japp, japanskt ex !

Finns massor av gt5p på tradera :) Jag fick mitt för runt 200:- :cool:

bara ta fram lexikonet o lira då=).

Sedis
2008-01-18, 21:12
CoD 4 är så grymt skoj:-) Att spela online är otroligt roligt!

Oblivion är också riktigt bra men har bara spelat ett par timmar. Ska ge det mer tid:-)

Väntar på GTA4 och GT!

Jesper
2008-01-18, 22:11
CoD 4 är så grymt skoj:-) Att spela online är otroligt roligt!

Oblivion är också riktigt bra men har bara spelat ett par timmar. Ska ge det mer tid:-)

Väntar på GTA4 och GT!

vad heter du på psn så kan vi lira lite nån gång?

AngelLove
2008-01-19, 11:27
Hur registrerar man sig på "rätt" sätt? :P Jag gjorde ett konto på xboxen och tänkte connecta med det.. tji fick jag.
Hö hö.. ja typ.. på rätt sätt.. :D

Hade en polare igår som kopplade upp sig för första gången och det var inga problem.

simpan
2008-01-19, 18:39
Spelat massa gh3 igår och idag. Gillar att man alltid blir bättre varje gång man spelar fast man kört det mycket förut :).

Lasse Kongo
2008-01-20, 12:34
Jag var på 30årsfest igår, eller idag, jag vet ifan, är full än, men det jag minns är att jag rockade sönder allt och alla i gh II och III, min kompis farsa där vi var är ju inte direkt fattig eller snål och hade hade lagom dagen till ära precis byggt klart hemmabionrummet, kändes som man spelade GH på 500tums duk, vet inte alls hur stor den var men typ gigantisk, det+en jävla massa sprit= en riktigt jävla full och glad kongo :hbang:

Måste sova....

Lasse Kongo
2008-01-20, 13:06
Undertow gratis som plåster för såren för allt strul, jag tycker spelet verkar helt ok.

http://news.teamxbox.com/xbox/15500/Xbox-Live-Downtime-Microsoft-Says-Sorry-with-Undertow/

DanielF
2008-01-20, 14:23
Undertow gratis som plåster för såren för allt strul, jag tycker spelet verkar helt ok.

http://news.teamxbox.com/xbox/15500/Xbox-Live-Downtime-Microsoft-Says-Sorry-with-Undertow/

Står att det kostar 800 poäng när jag försöker ladda ner det. Är det bara att köra ändå eller? Vill ju inte råka betala när det ska vara gratis.

Mazr
2008-01-20, 14:39
Gears of war är helt otroligt. Har suttit och kört ugenom kampanjen med en polare, vi är klara med Act3 på Casual...
Man njuter verkligen av detta spel, det slår allt annat med hästlängder :D

Cole är så jävla galen :D

tommki
2008-01-20, 15:24
Kan man använda gitarren för GH3 till GH2?
Har för mig att jag läst någonstans att det inte gick...

Solros
2008-01-20, 15:24
Står att det kostar 800 poäng när jag försöker ladda ner det. Är det bara att köra ändå eller? Vill ju inte råka betala när det ska vara gratis.

Today, Microsoft revealed that beginning next Wednesday, 2:00 a.m. PST through Sunday, 11:59 p.m. PST, Xbox Live members worldwide can download the full version of Undertow.

Börjat köra Mass Effect nu. Har verkligen sugits in i storyn! Har inte lärt mig alla moves man behöver i strid ännu, men det kommer! Verkar vara ett riktigt kul spel! Och stort!

Solros
2008-01-20, 15:25
Kan man använda gitarren för GH3 till GH2?
Har för mig att jag läst någonstans att det inte gick...

Det funkar kanon!

tommki
2008-01-20, 15:30
Nice, då blir det nog till att skaffa GH2 också

Solros
2008-01-20, 16:25
I Mass Effect, kan man bara ändra sina medlemmar i squaden när man träffar någon ny? Jag kan inte byta ut en snubbe närsomhelst?

akerstrom
2008-01-20, 17:27
mitt j*vla xbox 360 har gått sönder!:(
e74 står det när man starta det och så lyser 3 röda lampor..

blir väll å ringa te xbox snart då!

Three pigs
2008-01-20, 17:42
I Mass Effect, kan man bara ändra sina medlemmar i squaden när man träffar någon ny? Jag kan inte byta ut en snubbe närsomhelst?

När du går ur skeppet väljer du squad-mates.

Lasse Kongo
2008-01-20, 19:31
Funtar på och köpa ny tv, är visserligen grymt nöjd med min plasma som jag haft 2 år, kanonbild rakt över på allt, anledningen att jag vill byta upp mig är väl mestadels pga 360 och kunna köra fullhd.

Vad har ni för tips? Jag har inte börjat forska alls men kom hem nyss och kollade i ett reklamblad från Elgig och såg ett paket som jag genast blev förtjust;

Tv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=169712

Hemmabio: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=232615

Prylportalen skriver om hemmabion: http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200711/21/20071121161635_MKF186/20071121161635_MKF186.dbp.asp

Nu är jag ju inte på jakt efter ny hemmabio, men den var riktigt riktigt najs och verkar både låta bra och ge bra bild!

16900:- för det paketet på elgig, grejen är ju att jag egentligen skulle vilja ha en plasma, bara för att jag gillar plasma helt enkelt, men det är väl lite dyrt än med en riktigt styv plasma.

Annars då, om man bara ska satsa på en schysst ny tv i 42tumsklassen, fullhd, någon som har något tips, Langster?

Tänker inte ge några enorma pengar, runt 12 för en tv enbart då.

Toel
2008-01-20, 19:39
mitt j*vla xbox 360 har gått sönder!:(
e74 står det när man starta det och så lyser 3 röda lampor..

blir väll å ringa te xbox snart då!

Riktigt surt! När köpte du denna box?

akerstrom
2008-01-20, 21:16
Riktigt surt! När köpte du denna box?

i feb/mars 07

Toel
2008-01-20, 22:25
i feb/mars 07

Är det en box med HDMI då, månne?

Hoppas det löser sig snabbt för dig, du har garanti i 3 år på RLOD så det är bara tålamodet som prövas, vilket iofs är schledet nog :(

AngelLove
2008-01-21, 01:17
Funtar på och köpa ny tv, är visserligen grymt
Annars då, om man bara ska satsa på en schysst ny tv i 42tumsklassen, fullhd, någon som har något tips, Langster?

Tänker inte ge några enorma pengar, runt 12 för en tv enbart då.
Sharp Aquos 42DX1E.... (46" har iofs lite bättre innehåll men den kostar därefter med.) Jag gav 13700 för min för ett gäng månader sen så kan du käfta dig normalt skall du nog kunna hamna på samma eller en bit under. Sjukt underbar tv ...

Langster
2008-01-21, 08:31
Jag håller inte direkt koll på TV-apparater.
Men...
Själv har jag en samsung 40 tums full-hd som jag är väldigt nöjd med. Microsoft använder alltid samsung skärmar när de demoar sina spel. Självklart har de väl ett avtal med just samsung, men jag tror inte de skulle använda de skärmarna om bilden inte blev bra. Samsung och MS har tagit fram ett bildläge som kallas game-mode och det funkar riktigt bra faktiskt.
Att tala gott om samsung får man säkert stryk för av de riktiga bildnördarna, så jag slutar nu... :D

Men om du är nöjd med din TV idag, kongo, och den funkar fint, så kanske du ska vänta ett tag till innan du köper en full-hd? För 12 000 får man inget monster idag, men nästa år kanske?

Jag är själv intresserad av att köpa ny ljudanläggning. Men jag är osäker på vad jag ska satsa på. De färdiga paketen, typ som ett sånt som Lasse länkade till är ofta snygga och rätt billiga. Om man ska bygga ihop själv med reciever och lösa högtalare (som jag har nu) blir det mer flexibelt och man får bättre anslutningsmöjligheter, men då blir det väldigt snabbt väldigt dyrt och frågan är om det är värt det om man inte har ett jättestort vardagsrum. Jag har väldigt liten erfarenhet av de färdiga hemmabiosystemen, hur bra låter de egentligen?

Lasse Kongo
2008-01-21, 16:12
blir nog att vanta, vill ha en 50tums plasma fullhd da, blir nog att bygga pa ljudet istallet, kor med yamahaprylar idag, los forstarkare som ar ratt fet, lite sugen pa ett audiopropaket, 5.1 for 10lapp lar dunka pa en del, ratt fint ljud pa audiopro maste jag saga.

Man ar lite knapp blir aldrig helt tillfredstalld fast man har kanonbra grejor, dagens ilandsproblem..

Lasse Kongo
2008-01-21, 16:18
Men...
Själv har jag en samsung 40 tums full-hd som jag är väldigt nöjd med. Microsoft använder alltid samsung skärmar när de demoar sina spel. Självklart har de väl ett avtal med just samsung, men jag tror inte de skulle använda de skärmarna om bilden inte blev bra. Samsung och MS har tagit fram ett bildläge som kallas game-mode och det funkar riktigt bra faktiskt.
Att tala gott om samsung får man säkert stryk för av de riktiga bildnördarna, så jag slutar nu... :D

Men om du är nöjd med din TV idag, kongo, och den funkar fint, så kanske du ska vänta ett tag till innan du köper en full-hd? För 12 000 får man inget monster idag, men nästa år kanske?

Jag är själv intresserad av att köpa ny ljudanläggning. Men jag är osäker på vad jag ska satsa på. De färdiga paketen, typ som ett sånt som Lasse länkade till är ofta snygga och rätt billiga. Om man ska bygga ihop själv med reciever och lösa högtalare (som jag har nu) blir det mer flexibelt och man får bättre anslutningsmöjligheter, men då blir det väldigt snabbt väldigt dyrt och frågan är om det är värt det om man inte har ett jättestort vardagsrum. Jag har väldigt liten erfarenhet av de färdiga hemmabiosystemen, hur bra låter de egentligen?

Det ja lankade till har ju fatt riktigt bra omdommen bade pa bild och ljud, sen tycker jag personligen att det ar forbannat lackert! Skulle verkligen vilja ha NU men samtidigt har jag ju som du mkt mer fordelar med losa grejor, blir ju ganska last med fardiga paket aven om det sakerligen kan lata grymt bra.

stargate
2008-01-21, 16:18
I COD4, är det så att man kommer in på servrar där folk har ungefär samma rank som en själv?

Jag spelar oftast "free for all" och har märkt att jag oftast hamnar på plats 1 eller 2 (jag skryter inte nu, säger bara som det är:) )

Jag tycker bara det är lite konstigt eftersom jag inte spelat alls länge och inte på något sätt är en bra spelare. Har precis låst upp perken handgranade eller va fasen den nu heter.

shut teh face
2008-01-22, 00:25
Varför ha en 360 när man kan gå hem till polaren och lukta på hans xbox?

Kanske även urinera lite på hans golv i badrummet oxo.

Gris
2008-01-22, 19:46
Men...

Blev faktiskt själv väldigt förvånad över hur jäkla bra det funkade med "Game Mode" i min samsung plasma.

Solros
2008-01-23, 19:22
Så vilka spel körs för tillfället?

Här alterneras det mellan Mass Effect och Guitar Hero III.
Har precis kommit ut i jymden på mitt första uppdrag, Feros, i Mass Effect. Riktigt spännande och bra spel, har inte spelat RPG-spel särskilt mycket tidigare. Men jag gillar det verkligen!

I Guitar Hero har jag fyra låtar kvar att få femstjärniga på medium, Stricken (svåååårt), One, Number of the beast och Raining blood. Där har man något att kämpa med ett tag.

AngelLove
2008-01-23, 19:25
[B]Raining blood. Där har man något att kämpa med ett tag.
Hatar den låten.. fy fan så sne jag blir varje gång jag tänker på den och medium.. vill inte ens tänka på den på hard eller expert :/

Gris
2008-01-23, 19:41
Sådär ja, dags att koppla in 360n igen och lira lite Paradise med min ashäftiga ms Wheel (hihi), någon som testat det?

Solros
2008-01-23, 19:45
En fråga, i Mass Effect, vad är de ljusblå strecken efter de röda hälsomätarna?
http://image.com.com/gamespot/images/2007/322/reviews/930279_20071119_screen015.jpg

Three pigs
2008-01-23, 19:51
Sköldarna. När de försvinner märker du att dom (eller du) dör mycket lättare.

stargate
2008-01-23, 19:56
har alla fiender namn?

simpan
2008-01-23, 20:41
Hatar den låten.. fy fan så sne jag blir varje gång jag tänker på den och medium.. vill inte ens tänka på den på hard eller expert :/

Hatar den på hard!!! Klarat alla utom den på hard *gah!*

Jay-Z
2008-01-23, 20:43
Apropå Mass Effect. (http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/2738-Zero-Punctuation-Mass-Effect)