Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Scratch89
2008-12-10, 20:32
Eh, en liten bugg har hittats. Vi lägger snart upp en version 1.1. :D Samma namn osv dock.
Scratch89
2008-12-10, 20:35
Klart!
King Grub
2008-12-10, 20:53
Nya Prince of Persia är riktigt trevligt.
Edit: Och jag har över 48000 inlägg. http://www.zweg.com/ico/woot.gif
Är egentligen jäkligt sugen på LBP nu men det dröjer till julafton.
Det var flera år sen jag önskade mig något tv-spelsrelaterat. Blivit så att man önskat sig mycket kläder och liknande de senaste åren och sen köpt spelen själv.
I år blir det tvärtom *popcorn*
Annars så köpte jag Söldner-X: Himmelstörmer från PSN för ett par dagar sen. Riktigt ballt är det och fan så mycket svårare än R-Type 3 (den enda andra shooter jag har). Har inte testat 2-spelarläget än men det hoppas jag är lika roligt som 2-spelarläget i gunstar heroes.
Scratch89
2008-12-10, 20:59
Edit: Och jag har över 48000 inlägg. http://www.zweg.com/ico/woot.gif
Det verkar riktigt fränt, faktiskt.
Grattis! Bara två tusen inlägg kvar till worship-status!
Kikat på senaste Midnight Club: Los Angeles?
Nej, men ska genast kolla in lite videorecensioner, tack för tipset!
Har bara hunnit spela 30 min än så länge men första intrycket är bra.
Sands of Time tyckte jag var riktigt bra men uppföljaren tröttnade jag på varför jag inte ens testade PoP: Towers whatever.
Tänkte ge det här PoP en chans med tanke på den nya grafikstilen och Ubi verkar har hittat rätt den här gången.
Tricklev
2008-12-11, 01:51
Nya pop är riktigt kul, i 2 timmar, sedan har man gjort allt och spelet fortsätter i exakt samma andning resten av liret, blir ruskigt enformigt att flyga runt på väggarna som en värdelös Sonic medans man slås emot samma 5 fiender om och om igen.
Eftersom att mitt Neverwinter Nights 2 inte vill vara med längre undrar jag om det finns något annat nytt rollspel med D&D-regler. Baldurs Gate 2 har jag lirat väldigt mycket, så gärna inte det. Något annat bra måste det ju finnas?
Scratch89
2008-12-11, 07:45
Vad skiljer D&D-reglerna från andra rollspel? Jag tänkte på t.ex Fallout 3 nu.
MasterChief
2008-12-11, 08:15
GoW2 (jo, jag är lite efter).
Bra, men inte bäst. Spelkänslan är på topp och grafiken är bra (men de kunde väl slänga in ytterligare en nyans av brungrått).
Eftersom att mitt Neverwinter Nights 2 inte vill vara med längre undrar jag om det finns något annat nytt rollspel med D&D-regler. Baldurs Gate 2 har jag lirat väldigt mycket, så gärna inte det. Något annat bra måste det ju finnas?
Planescape Tormend, Icewind Dale och Icewind Dale 2, är de enda spelen som jag vet använder sig av D&D-reglerna.
D&D-reglerna härstammar från våra mästare, Gary Gygax och Dave Arneson.
Fallout 3 använder sig inte av dessa regler.
Du kan läsa mer här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeons_%26_Dragons
Fallout 3 använder sig inte liknande experience-sätt samt jag antar det inte innehåller grottor och drakar?
Scratch89
2008-12-11, 17:00
Fallout 3 använder sig inte liknande experience-sätt samt jag antar det inte innehåller grottor och drakar?
Jag tänkte mest på character creations, hur man slåss, att man använder sina speciella skills för att lösa uppgifter och liknande. Antar att Morrowind/Oblivion liknar D&D mer, även fast det inte "är" D&D.
Planescape Tormend, Icewind Dale och Icewind Dale 2, är de enda spelen som jag vet använder sig av D&D-reglerna.
Det är så pass illa alltså. ID har jag redan spelat rätt mycket också. Dock aldrig PT. Kanske får kolla in det även fast det är gammalt.
Den praktiska skillnaden är väl egentligen att man i Fallout 3, Oblivion osv slåss och håller på själv medans det i spel baserade på D&D görs "automatiskt" genom turer och "tärningsslagning".
Scratch89
2008-12-11, 17:20
Den praktiska skillnaden är väl egentligen att man i Fallout 3, Oblivion osv slåss och håller på själv medans det i spel baserade på D&D görs "automatiskt" genom turer och "tärningsslagning".
Ah, där ser man. Det kommer jag ihåg från första Neverwinder Nights; rätt frustrerande när man inte kan kontrollera vad man gör.
Scratch89
2008-12-11, 17:20
Är det någon som testat Elins Batmanbana i Little Big Planet än, förresten?
Ah, där ser man. Det kommer jag ihåg från första Neverwinder Nights; rätt frustrerande när man inte kan kontrollera vad man gör.
Fast det är det kan man. Bara det att de olika momenten inte handlar om duktig man är på att hantera musen utan vad för sorts och hur bra gubbe man har, vilka skills man har, hur bra taktik man har, vilka NPC man har osv osv. Sitta och fightas med mus/tangentbord hör helt enkelt inte hemma i rollspel.
Det är så pass illa alltså. ID har jag redan spelat rätt mycket också. Dock aldrig PT. Kanske får kolla in det även fast det är gammalt.
Planscape är det bästa jag har spelat i RPG-väg tillsammans med Baldur's Gate 2.
kalajset
2008-12-11, 22:19
Är det någon som testat Elins Batmanbana i Little Big Planet än, förresten?
Kommer göra det lite senare ikväll, återkommer i frågan. Förväntningarna ÄR höga. :thumbup:
Vad hände med Home-lanseringen? - Verkar inte finnas på "svenska" PSN iaf? - Jag hade förstått det som om det skulle släppas överallt idag. (Fast det är klart, släpps det samma tidpunkt överallt kan det ju dröja några timmar till).
Sitter förövrigt och har lite svårt att bestämma mig. Lust att köpa nytt spel, (PS3), men vad? - Dead Space gillade jag inte något vidare, (baserat på demot), Resistance 2 känns sådär intressant, då jag inte tyckte om ettan. Mirrors Edge var ingen höjdare det heller, Prince Of Persia och Tomb Raider har fått ganska svalt mottagande, och sportspel intresserar mig inte. Känns som jag inte har mycket hyffsat nytt kvar att välja på?.
mangemani
2008-12-11, 22:29
home har nyss släppts.
men det var ju kul så länge det varade.
5 min spelande sen krashade det,nu kommer man inte in=/
kalajset
2008-12-11, 22:34
home har nyss släppts.
men det var ju kul så länge det varade.
5 min spelande sen krashade det,nu kommer man inte in=/
Aj då :/ - kanske inte helt oväntat, iaf jag hade redan haft ganska stora problem med åtminstone PSN överhuvudtaget idag. Antar trycket är ganska hårt.
tigerofsweden
2008-12-11, 23:01
Om man ska köpa ETT spel till Ps3 nu inför julledigheten, vilket ska man satsa på då? :)
Om man ska köpa ETT spel till Ps3 nu inför julledigheten, vilket ska man satsa på då? :)
Av de jag har för tillfället:
Metal Gear Solid 4
Men om jag får välja (och jag kommer skaffa detta), så är det:
Little Big Planet
kalajset
2008-12-11, 23:09
Jag röstar också för Little Big Planet.
Fast har man gillat de tidigare i serien är det riktigt svårt att inte gilla GTA4 heller för den delen. Men OK, ett spel=LBP.
tigerofsweden
2008-12-11, 23:28
Jag röstar också för Little Big Planet.
Fast har man gillat de tidigare i serien är det riktigt svårt att inte gilla GTA4 heller för den delen. Men OK, ett spel=LBP.
Tänkte skriva inte LBP för de har jag redan, men alla har ju inte LBP och för att dem också ska kunna dra nytta av tipsen så får ni gärna skriva de tre spelen man bör äga :)
Tänkte skriva inte LBP för de har jag redan, men alla har ju inte LBP och för att dem också ska kunna dra nytta av tipsen så får ni gärna skriva de tre spelen man bör äga :)
På PS3:
- Metal Gear Solid 4
- GTA 4
- Devil May Cry 4
Många fyror där.
Men av de spel jag äger är det de 3 som står ut iallafall.
Scratch89
2008-12-12, 00:23
Ratchet and Clank är nog det roligaste spelet jag har till Ps3 hittills. Det är klart att MGS 4 är bättre spel, men ingenting slår hederlig slakta-plattform.
Betyg, kalajsen?
kalajset
2008-12-12, 02:00
Din flickvän är grym på att göra banor helt klart, särskilt imponerande att hon lyckas bygga upp så mycket från grunden själv. (Inte många saker jag kände igen som "objects" direkt). :) Otroligt snygg bana, men, den var svår. För svår vill jag inte påstå, (även om jag var på sista försöket mellan flera checkpoints), men rätt lurigt, när man flera gånger undrade, (iaf jag), vad man skulle göra/ta vägen t ex. Sedan vill jag inte spoila för mycket för ev. andra spelare, men jag kan säga som så att jag klarade inte sista momentet, (antar jag). Dog utan synbar anledning ett flertal gånger, möjligen att jag missade något elementärt.
Men kort och gott: Banan är grym, har inte sett många snyggare/mer välgjorda banor, det kan jag säga. (Kommer faktiskt bara på en på rak arm, men den är helt extrem). Såg betyget blir ändå riktigt bra!.
kalajset
2008-12-12, 02:09
Snygga stavfel trots editering...
Home verkar förövrigt vara helt hopplöst ikväll/natt, vet ingen som fått det att fungera ordentligt. Kan även ge ett tipps, såhär i efterhand: Home fanns inte på PSN, det kom automatiskt som en egen ikon när man startade om PS3:an, lite lustigt. (Det krävdes en kompis som ringde och berättade det för att jag skulle fatta, iofs inte helt logiskt tycker jag så).
Snygga stavfel trots editering...
Home verkar förövrigt vara helt hopplöst ikväll/natt, vet ingen som fått det att fungera ordentligt. Kan även ge ett tipps, såhär i efterhand: Home fanns inte på PSN, det kom automatiskt som en egen ikon när man startade om PS3:an, lite lustigt. (Det krävdes en kompis som ringde och berättade det för att jag skulle fatta, iofs inte helt logiskt tycker jag så).
Home funkade bra för mig efter klockan 21.30.
Testade de områden som fanns samt spelade bowling och biljard. Det verkar rätt okej som mötesplats.
Scratch89
2008-12-12, 07:58
Din flickvän är grym på att göra banor helt klart, särskilt imponerande att hon lyckas bygga upp så mycket från grunden själv. (Inte många saker jag kände igen som "objects" direkt). :) Otroligt snygg bana, men, den var svår. För svår vill jag inte påstå, (även om jag var på sista försöket mellan flera checkpoints), men rätt lurigt, när man flera gånger undrade, (iaf jag), vad man skulle göra/ta vägen t ex. Sedan vill jag inte spoila för mycket för ev. andra spelare, men jag kan säga som så att jag klarade inte sista momentet, (antar jag). Dog utan synbar anledning ett flertal gånger, möjligen att jag missade något elementärt.
Men kort och gott: Banan är grym, har inte sett många snyggare/mer välgjorda banor, det kan jag säga. (Kommer faktiskt bara på en på rak arm, men den är helt extrem). Såg betyget blir ändå riktigt bra!.
Sista momentet är snubben på hästen ja. Den är lurig, men man kan faktiskt kuta förbi honom och hissa sig upp i mål. Jag kan ju säga att du ska akta dig för de röda molnen som hästen frustar ut, som hamnar ovanför huvudet på honom.
EDIT: Förövrigt blir Elin glad för dina ord. :)
King Grub
2008-12-12, 11:13
Lionheart och Plane of Elemental Evil också, väl? Eller dom kanske bara utspelar sig i D&D-världar, som Demon Stone?
Plus massor av gamla, från Pool of Radiance till Death Knights of Krynn.
Planescape - Torment: oj vad bäst det är. Det finns få spel jag önskar skulle få en uppföljare som Torment.
Lionheart och Plane of Elemental Evil också, väl? Eller dom kanske bara utspelar sig i D&D-världar, som Demon Stone?
Plus massor av gamla, från Pool of Radiance till Death Knights of Krynn.
Planescape - Torment: oj vad bäst det är. Det finns få spel jag önskar skulle få en uppföljare som Torment.
Med Lionheart menar du följande:
http://www.labelgames.com/images/lheartsc5.jpg
Spelade det lite, tyckte det påminde mycket om Fallout.
De andra kan jag dessvärre inte säga något om eftersom jag ej har spelat dessa.
Den beskrivningen jag fick av ett D&D-freak på Internet var att enbart Baldur's Gate-serien, Neverwinter Nights-serien, Icewind Dale-serien samt Planescape - Torment var de enda som använde sig av D&D-reglerna till 100%.
Planescape var ruggigt bra, ja. Nästan i klass med Bladur's Gate 2. Men fan inte långt ifrån.
pragmatist
2008-12-12, 12:34
Med Lionheart menar du följande:
http://www.labelgames.com/images/lheartsc5.jpg
Spelade det lite, tyckte det påminde mycket om Fallout.
De andra kan jag dessvärre inte säga något om eftersom jag ej har spelat dessa.
Den beskrivningen jag fick av ett D&D-freak på Internet var att enbart Baldur's Gate-serien, Neverwinter Nights-serien, Icewind Dale-serien samt Planescape - Torment var de enda som använde sig av D&D-reglerna till 100%.
Planescape var ruggigt bra, ja. Nästan i klass med Bladur's Gate 2. Men fan inte långt ifrån.
Njae, SSI:s gamla "Golden Box"-serie var nog ännu mer AD&D-trogna än Black Isle-spelen. Fanns säkert ett dussin titlar, dels i Forgotten Realms och dels i Dragon Lance-världen. Black Isle-spelen använde ju realtidsstrid, vilket förstås inte var samma som i papper-och-penna-versionen.
Förutom de spel som redan nämnts kan man också lägga till Dark Sun-serien, också den från SSI. Buggiga men ganska bra faktiskt. Och så finns förstås det olycksaliga D&D Online: Stormreach, som egentligen är ett bra spel men med en på tok för begränsad spelvärld.
Njae, SSI:s gamla "Golden Box"-serie var nog ännu mer AD&D-trogna än Black Isle-spelen. Fanns säkert ett dussin titlar, dels i Forgotten Realms och dels i Dragon Lance-världen. Black Isle-spelen använde ju realtidsstrid, vilket förstås inte var samma som i papper-och-penna-versionen.
Förutom de spel som redan nämnts kan man också lägga till Dark Sun-serien, också den från SSI. Buggiga men ganska bra faktiskt. Och så finns förstås det olycksaliga D&D Online: Stormreach, som egentligen är ett bra spel men med en på tok för begränsad spelvärld.
Det är fullt möjligt. Har inte spelat de spelen du har nämnt, så jag kan inte uttala mig.
Det är bara en person som har sagt detta till mig, jag själv har ingen större koll över alla RPG/D&D-titlar som har släppts, mer än att jag har spelat alla Black Isle-spelen.
acroyear2
2008-12-12, 22:45
Jag tankade ned Sonic Unleashed-demot (http://www.youtube.com/watch?v=GdvhhekQokA&feature=related) från Xbox live i dag. Och. Jag. Kan. Inte. Sluta. Spela.
Finns det någon här som äger hela spelet, och vet ifall det håller en lika hög klass rakt igenom?
Jackie Dee
2008-12-12, 23:28
Satt och spelade Lost Odyssey och var helt inne i det, klarade precis skiva 3 och skulle köra igång skiva 4, men icke. Den ville inte starta, tydligen massor med folk som har haft problem med skiva 4. Ett nytt ex är på väg. Fick motvilligt ta ut spelet och istället lattja lite gears of war 2 på live, men icke. Kunde inte koppla upp. Ringde supporten och fick höra av en inspelad röst att bredbandet ligger nere i stora delar av landet. Första barnlediga kvällen på 5 veckor fick istället sluta med lite skön sömn.
Btw finns det några riktigt bra spel att köpa på arcade? Braid har jag redan skaffat och det var riktigt skoj. Svårt som attans ibland bara. Något mer man bör skaffa?
Satt och spelade Lost Odyssey och var helt inne i det, klarade precis skiva 3 och skulle köra igång skiva 4, men icke. Den ville inte starta, tydligen massor med folk som har haft problem med skiva 4. Ett nytt ex är på väg. Fick motvilligt ta ut spelet och istället lattja lite gears of war 2 på live, men icke. Kunde inte koppla upp. Ringde supporten och fick höra av en inspelad röst att bredbandet ligger nere i stora delar av landet. Första barnlediga kvällen på 5 veckor fick istället sluta med lite skön sömn.
Btw finns det några riktigt bra spel att köpa på arcade? Braid har jag redan skaffat och det var riktigt skoj. Svårt som attans ibland bara. Något mer man bör skaffa?
Mega Man 9.
Utan tvekan.
Jackie Dee
2008-12-12, 23:32
Mega Man 9.
Utan tvekan.
Det ska jag kika in. Mega man var ju riktigt skoj.
thx
Det ska jag kika in. Mega man var ju riktigt skoj.
thx
Jag varnar dig.
Har du inte spelat Mega Man på länge kommer du bli frustrerad.
Mega Man-spel har alltid varit svåra. Men detta tar nog priset :D
Tricklev
2008-12-12, 23:41
Mega Man 9 är riktigt svårt, tills man börjar spendera alla sina pengar på hp-refills före varje bana, då springer man igenom det lekande lätt.
Mega Man 9 är riktigt svårt, tills man börjar spendera alla sina pengar på hp-refills före varje bana, då springer man igenom det lekande lätt.
Fegis :D
Tricklev
2008-12-13, 00:05
Fegis :D
Gjorde det faktiskt bara på 2 bossar. :em:
Gjorde det faktiskt bara på 2 bossar. :em:
Ah. Jag var inte bättre.
Jag var också feg.
Lasse Kongo
2008-12-13, 09:48
Nya Lara Croftmodellen http://gamereactor.se/grtv/?id=3431&sid=ca17d5926b473eaa338e0feb3f3ab915
Mmmmmaaaaghrrfp! *drool*
Lasse Kongo
2008-12-13, 09:57
Dagens fråga som Lasse vill ha lite hjälp med, ska jag köpa mig ett Wii?
Är grymt sugen på att skaffa mig ett Wii att varva spelandet på Ps3an med, mest är jag sugen på Super Smash Brawl, var och kikade lite igår och var grymt nära att slå till men det blev ett spel till Ps3an istället :P
Men iaf, vad säger ni som lirar Wii, kommer jag tröttna på det efter ett tag, det är vad jag är rädd för nämligen.
Finns inte jättemånga spel som lockar heller, men tillräckligt många; Super Smash Brawl, SM Galaxy, RE4 wii edition, RE Umbrella Chronicles, Zelda, Okami, No More Heroes, Mario Kart (lol)
Hur funkar kontrollerna, är det vanliga batterier eller uppladdningsbara som till Ps3an?
Lasse Kongo
2008-12-13, 10:02
Köpte mig Star Wars TFU igår, har nog velat över ett köp ända sen det kom i somras typ, har inte kommit så långt men hitills verkar det grymt bra, sen skadar det nog inte att man är Star Warsnerd heller =)
Tänkte dock tipsa om 2 nedladdningsbara spel till Ps3an, först har vi Astro Tripper, ett klassiskt Shoot ‘Em Up, oldschool gameplay, snygg grafik, bra ljud, trophies och custom soundtrack för endast 35:- och dessutom väldigt skoj att spela.
Sen har vi High Velocity Bowling som faktiskt fått mig att inse att Wii kanske inte är så tråkigt heller, tjejen gillar Bowlingspelet som fan och vi har kört ganska många matcher här hemma den här veckan, kontrollen är klockren, man håller handkontrollen som ett klot och styr allt med rörelsefunktionen, funkar jäävligt bra och är riktigt kul, jag köpte mitt från Usastoren kan jag tipsa om, där får man med onlinespelande och trophies.
Är grymt sugen på att skaffa mig ett Wii att varva spelandet på Ps3an med, mest är jag sugen på Super Smash Brawl, var och kikade lite igår och var grymt nära att slå till men det blev ett spel till Ps3an istället :P
Men iaf, vad säger ni som lirar Wii, kommer jag tröttna på det efter ett tag, det är vad jag är rädd för nämligen.
Finns inte jättemånga spel som lockar heller, men tillräckligt många; Super Smash Brawl, SM Galaxy, RE4 wii edition, RE Umbrella Chronicles, Zelda, Okami, No More Heroes, Mario Kart (lol)
Hur funkar kontrollerna, är det vanliga batterier eller uppladdningsbara som till Ps3an?
Jag har både Wii och PS3. Just nu har jag inte tid till särskilt mycket av varken eller men PS3an är den som går varmast. Däremot är Mario Galaxy, Metroid Prime 3: Corruption och Zelda: TP tre riktigt, riktigt bra spel som alla bör spela.
Däremot kan du hoppa över RE:UC (jag gillar verkligen RE men UC var ett bottennapp). Wiis nedladdningstjänst är jäkligt bra också. Finns många gamla godbitar där.
Lasse Kongo
2008-12-13, 11:13
Jag har både Wii och PS3. Just nu har jag inte tid till särskilt mycket av varken eller men PS3an är den som går varmast. Däremot är Mario Galaxy, Metroid Prime 3: Corruption och Zelda: TP tre riktigt, riktigt bra spel som alla bör spela.
Däremot kan du hoppa över RE:UC (jag gillar verkligen RE men UC var ett bottennapp). Wiis nedladdningstjänst är jäkligt bra också. Finns många gamla godbitar där.
Tack för svaret, ja VC verkar grymt, pyntar man me kort som på ps3?
Ganska surt att behöva köpa en adapter om man vill använda nvkabel :/
Tanken med D&D tror jag är att vara så jävla komplicerat och icke-användarvänligt som möjligt. Går inte kasta spells som en wizard t.ex utan först måste du memorera den ur din spellbook, sen gå och vila så den blir memorerad, sen kan du kasta den en gång... sen måste du vila igen. Sen har man kanske över 100 spells men använder bara 2-3st av dem.
Tricklev
2008-12-13, 13:20
Äh, tanken med D&D kontra Fallout 3 och liknande spel är att D&D är gjort i en rollspellsvärld, medans Fallout 3 är ett fps spel där du siktar dåligt den första halvan av spelet.
Någon som vet vad låten som spelas i Far Cry 2 trailern som går på tv heter?
Albatross
2008-12-13, 16:00
Så du gillar Astro Tripper Lasse? Själv blev jag mest... riktigt förbannad på det :|
Beställt Dark Sector (149:- :D) och Resistance 2 nu, så man har nåt att göra över julhelgerna. Svårt att se hur något ska kunna vara bättre än Valkyria Chronicles dock... men men, kan ju alltid köra New Game+ där :D
Lasse Kongo
2008-12-13, 17:05
Så du gillar Astro Tripper Lasse? Själv blev jag mest... riktigt förbannad på det :|
Beställt Dark Sector (149:- :D) och Resistance 2 nu, så man har nåt att göra över julhelgerna. Svårt att se hur något ska kunna vara bättre än Valkyria Chronicles dock... men men, kan ju alltid köra New Game+ där :D
Förbannad på vad?
R2 var fan inget att hänga i granen, Dark Sector är dock rätt bra faktiskt.
Men fan, jag har spelat demot på VC, och det fastnar inte riktigt, dock säger alla att det är så bra och det har fått skitbra betyg och jag kan inte sluta tänka på det, men demot får mig inte riktigt att vilja slanta upp, varför ska jag köpa Valkyria Albatrossen? Upplys mig :D
Ibland önskar jag man var 15 igen och fick spara ihop till alla spel, man har för mycket pengar nu, blir jobbigt ibland :cool:
Btw, lägg till mig på psn för i hilvete! TheMassMonster
Litecore
2008-12-13, 17:06
vilken SNES-emulator är den "bästa" egentligen, ska fungerar till 64-bit vista också..
fick ett sånt otroligt sug efter Zelda: Link to The Past idag på jobbet så jag tänkte
spendera resten av kvällen och natten med att återuppleva gamla tvspels-minnen :)
Albatross
2008-12-13, 20:52
Förbannad på vad?
R2 var fan inget att hänga i granen, Dark Sector är dock rätt bra faktiskt.
Men fan, jag har spelat demot på VC, och det fastnar inte riktigt, dock säger alla att det är så bra och det har fått skitbra betyg och jag kan inte sluta tänka på det, men demot får mig inte riktigt att vilja slanta upp, varför ska jag köpa Valkyria Albatrossen? Upplys mig :D
Ibland önskar jag man var 15 igen och fick spara ihop till alla spel, man har för mycket pengar nu, blir jobbigt ibland :cool:
Btw, lägg till mig på psn för i hilvete! TheMassMonster
Blev arg på att jag är så dålig på det :p Klarar inte den jävla spindeln, tiden tar slut. Det är liksom... 5 minuter in i spelet, på easy. Då vet man att det inte är något för en annan.
Vad gäller VC... tja, det har riktigt bra story, vilket ett demo av förklarliga skäl inte kan visa. Massa olika characters med olika skills, så man kan köra lite som det passar ens spelstil... Jag är en sucker för Strategy RPG, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna "sälja" det. :D Bra story, skön grafik, sjuk replay value... Tog mig 41 timmar första playthrough, och det är _sparad_ tid... not counting alla gånger jag fått ladda om :D Finns inte mycket mer i RPG-genren att välja på heller, så behöver man en fix kan det vara anledning nog.
Nåja... blir att sätta sig i soffan och kyla ner sig en stund, Samlaren spöar mig i LBP :/
Left 4 Dead
http://i38.tinypic.com/330b9s6.gif
Lasse Kongo
2008-12-14, 00:29
Blev arg på att jag är så dålig på det :p Klarar inte den jävla spindeln, tiden tar slut. Det är liksom... 5 minuter in i spelet, på easy. Då vet man att det inte är något för en annan.
Vad gäller VC... tja, det har riktigt bra story, vilket ett demo av förklarliga skäl inte kan visa. Massa olika characters med olika skills, så man kan köra lite som det passar ens spelstil... Jag är en sucker för Strategy RPG, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna "sälja" det. :D Bra story, skön grafik, sjuk replay value... Tog mig 41 timmar första playthrough, och det är _sparad_ tid... not counting alla gånger jag fått ladda om :D Finns inte mycket mer i RPG-genren att välja på heller, så behöver man en fix kan det vara anledning nog.
Nåja... blir att sätta sig i soffan och kyla ner sig en stund, Samlaren spöar mig i LBP :/
Haha du vet att du kan flyga under spindeln när han hoppar?
Albatross
2008-12-14, 10:06
Haha du vet att du kan flyga under spindeln när han hoppar?
Klart jag vet. Nu. :(
Jag är sugen på att lira TV-spel igen. Hur länge tror ni att xbox 360 spelar fortsätter att komma ut? Har microsoft en ny konsoll på gång?
MasterChief
2008-12-14, 10:54
Jag är sugen på att lira TV-spel igen. Hur länge tror ni att xbox 360 spelar fortsätter att komma ut? Har microsoft en ny konsoll på gång?
Du får ju en premium för 2000 så spelar det så stor roll om det kommer ut en ny version om 12 månader? Spelen kommer vara bakåtkompatibla.
Du får ju en premium för 2000 så spelar det så stor roll om det kommer ut en ny version om 12 månader? Spelen kommer vara bakåtkompatibla.
Jag har den gamla xbox, fungerar dessa spel på xbox 360?
King Grub
2008-12-14, 11:09
Ja, många.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360
Ett wii är helt klart värt att köpa bara pga de där titlarna. Däremot så klarar jag mig inte på enbart ett wii då det tar alldeles för länge mellan de "tunga" spelen för att det ska hålla mig sysselsatt. Men som ett komplement till ps3an funkar det nog skitbra.
Lasse Kongo
2008-12-14, 11:48
Ett wii är helt klart värt att köpa bara pga de där titlarna. Däremot så klarar jag mig inte på enbart ett wii då det tar alldeles för länge mellan de "tunga" spelen för att det ska hålla mig sysselsatt. Men som ett komplement till ps3an funkar det nog skitbra.
Precis så känner jag med. Fan Zelda TP verkar såååå bra : ]
MasterChief
2008-12-14, 11:55
Jag ser det framför mig. Om någon vecka rejvar Kongo hårt om Wii och PS3:an är sååå förlegad.
Lasse Kongo
2008-12-14, 12:36
Jag ser det framför mig. Om någon vecka rejvar Kongo hårt om Wii och PS3:an är sååå förlegad.
Ha ha!
Lär dock aldrig ske då Ps3 är frekiiinfakkinoutstandish ; ]
Scratch89
2008-12-14, 12:37
Shiet vad roligt det nya Narutospelet är. Satt och spelade lite igår, då jag köpte det till min systers kille. Jag skulle lätt kunna spendera 100+ timmar på det.
Tricklev
2008-12-14, 13:10
Ruskigt kul i multiplayer Scratch, även om vissa abilities känns smått överdrivna, tex assist abilitien som söver folk (han den vithåriga), söva > supermegakapowability > vinna, känns smått op.
Har suttit flera dagar och försökt klura ut varför mitt Assassins Creed buggar med "Memory Sector Unavailable" tills jag för 30 minuter sedan insåg att det var en bit av spelet, haha.
Scratch89
2008-12-14, 13:28
Ruskigt kul i multiplayer Scratch, även om vissa abilities känns smått överdrivna, tex assist abilitien som söver folk (han den vithåriga), söva > supermegakapowability > vinna, känns smått op.
Jag gillar att Sasuke kan göra en fet Chidori redan i början av spelet. Trettio sekunder uppladdning och coola blixtar, som sedan landar på någon person oförmögen att försvara sig, lämpligen Sakura eller Hinata.
tigerofsweden
2008-12-14, 16:51
Sådär, julhelgens spel beställda :) Blev Assasins Creed och Tomb Raider Underworld :D
Lasse Kongo
2008-12-14, 18:12
Sådär, julhelgens spel beställda :) Blev Assasins Creed och Tomb Raider Underworld :D
Härligt, funderar själv på att beställa lite spel, över 2v ledigt snart ffs =] Men jag har ganska många nya o gamla som jag ska klara ut först, sen en hel del jag vill köra om, så jag klar mig egentligen haha.
Du få skriva vad du tycker om fröken Crofts nya äventyr sen.
Aouch..
Assasin's Creed :/
Vi finns här när du har spelat igenom det.
tigerofsweden
2008-12-14, 21:13
Aouch..
Assasin's Creed :/
Vi finns här när du har spelat igenom det.
:D
Det va iaf billigt ;)
Nä men jag gillar formatet, sen om det är samma sak over and over again gör de samma. Jag tycker ändå miljöerna ser väldigt inbjudande ut och det finns ju faktiskt folk som gillar det ;)
:D
Det va iaf billigt ;)
Nä men jag gillar formatet, sen om det är samma sak over and over again gör de samma. Jag tycker ändå miljöerna ser väldigt inbjudande ut och det finns ju faktiskt folk som gillar det ;)
Jag vill se dig säga det när du har spelat det :D
tigerofsweden
2008-12-14, 21:53
Jag vill se dig säga det när du har spelat det :D
Bahaha, va fan har jag gjort ett misstag nu :cryout: Börjar bli lite nervös! Fler som spelat det? Jelp snela *cry*
Scratch89
2008-12-14, 21:57
Assassin's Creed är väldigt roligt, fast det är väldigt, väldigt, väldigt repetivt. Det roligaste är att börja bråka med vakterna och spöa dem med coola combos. Och ja just ja, det är faktiskt rätt så roligt att lönnmörda en måltavla, men däremellan är det bara ett jävla massa brus och det är inget kul.
Assassin's Creed är väldigt roligt, fast det är väldigt, väldigt, väldigt repetivt. Det roligaste är att börja bråka med vakterna och spöa dem med coola combos. Och ja just ja, det är faktiskt rätt så roligt att lönnmörda en måltavla, men däremellan är det bara ett jävla massa brus och det är inget kul.
Exakt.
Sen är kontrollerna lite sisådär också. Kan bli frustrerande.
Lasse Kongo
2008-12-14, 23:24
Bahaha, va fan har jag gjort ett misstag nu :cryout: Börjar bli lite nervös! Fler som spelat det? Jelp snela *cry*
Det är ett bra spel men kunde ha varit så mkt bättre, sen så är väl egentligen alla spel mer eller mindre repetetiva..
Kostar ju 140 inkl frakt nytt o det är det banne mig värt!
tigerofsweden
2008-12-14, 23:49
Det är ett bra spel men kunde ha varit så mkt bättre, sen så är väl egentligen alla spel mer eller mindre repetetiva..
Kostar ju 140 inkl frakt nytt o det är det banne mig värt!
140?? Vart då :)
Vänta vänta...
Har Kongo helt gett upp Xbox360?
Scratch89
2008-12-15, 00:25
Vänta vänta...
Har Kongo helt gett upp Xbox360?
Har du varit frånvarande i tråden sen i somras?
Har du varit frånvarande i tråden sen i somras?
Ja. Slutade med kolo lite innan sommaren och började igen för en dryg månad sen skulle jag tro.
Litecore
2008-12-15, 00:48
mongokongo has joined the dark side :/
mongokongo has joined the dark side :/
Jag bara undrar vad han kommer göra när Mass Effect 2 släpps.
Litecore
2008-12-15, 00:54
tror han har ett 360 också för extrema nödfall :D
Carolinew
2008-12-15, 12:13
Någon som har tips på bra bilspel till PS3? Har SEGA rally nu men det är inte så jättekul om jag skall vara ärlig.
Brooklyn
2008-12-15, 12:17
fallout 3 eller far cry 2?
vilket ska man välja?
till ps3.
Svårt att rekomendera dig att vänta på GT5 när det eventuellt dröjer till 2010 men det går inte att förneka att GT-serien är bilspelens bilspel. GT5: Prologue funkar men det känns verkligen som en demo.
vilket ska man välja?
till ps3.
Spelade du det första Far Cry?
Har du spelat de andra Fallout?
Vilken av spelserierna tyckte du bäst om?
Jag hade tagit Fallout 3.
kalajset
2008-12-15, 13:01
Alltså.. Astro Tripper... jag tror jag kan de två första nivåerna utantill, men jag klarar inte spindeln i trean. Har läst mig till, i detta emninenta forum, att det faktiskt går att hoppa under tingesten, men jag kan inte läsa av hans "mönster", m ao när han kommer hoppa. Antingen går tiden ut, när jag försöker köra "sneaky style", eller så blir jag inklämd i något hörn under galen eld från denna spindel. Har taktiken inför nästa möte klar i huvudet, men är så tråkigt att behöva spela om samma nivåer om och om igen, varför bara inte ha savepoints mellan varje nivå? - Och ja, jag kör på easy. Shoot 'Em Ups har aldrig varit min specialitet, om man säger så. :D
Däremot är det ett helt OK spel, väl värt sina 35:- hittills iaf. Hyffsad grafik, hyffsat ljud, och lite annorlunda upplägg i om att man bara har sin plattform att röra sig på, både framåt och bakåt. Svårt är det hursomhelst, iaf för oss som inte är särskilt vana vid genren utan mest spelade liknande spel i form av arkadmaskiner för 15 år sedan. Som sagt, inga savepoints mellan nivåerna, (antar det istället är mellan varje värld), samt systemet -en träff, och man får börja om nivån från början igen.
De har förövrigt Uncharted: Drake's Fortune för 199:- inkl. frakt på www.spelbutiken.se, blir nog till att dra iväg en beställning. Funderar på Folklore med, då de hade bra pris på det. Egentligen tyckte jag demot var rätt dåligt, repetitivt, löjlig story, etc etc, fast fantasifigurerna/världen var onekligen ganska häftig.
tigerofsweden
2008-12-15, 13:54
De har förövrigt Uncharted: Drake's Fortune för 199:- inkl. frakt på www.spelbutiken.se, blir nog till att dra iväg en beställning.
Do it, du kommer inte bli besviken :)
kalajset
2008-12-15, 16:25
Do it, du kommer inte bli besviken :)
Done. :thumbup:
King Grub
2008-12-15, 16:40
vilket ska man välja?
till ps3.
Det beror på vilken spelstil du gillar. Far Cry 2 är GTA Africa. Fallout 3 är Oblivion i efter katastroften-miljö.
Mescreant
2008-12-15, 16:44
GTAIV är mycket skoj. Gillar att leverera roundhouse kicks i slagsmål med oskyldigt folk på gatan. Putta gamla tanter framför tunnelbanetåg o.s.v. Råna banker är också kul.
Fråga: Finns det fler klädaffärer än Perseus, modo och russian clothes? Utbudet är lite klent, inga fina hattar eller brillor. :(
tigerofsweden
2008-12-15, 17:05
GTAIV är mycket skoj. Gillar att leverera roundhouse kicks i slagsmål med oskyldigt folk på gatan. Putta gamla tanter framför tunnelbanetåg o.s.v. Råna banker är också kul.
Fråga: Finns det fler klädaffärer än Perseus, modo och russian clothes? Utbudet är lite klent, inga fina hattar eller brillor. :(
Tror du får nöja dig med deras klena utbud :)
tigerofsweden
2008-12-15, 17:06
Done. :thumbup:
Skriv gärna vad du tycker sen, personligen är jag väldigt förtjust i slutet som får en liten oförutsägbar twist :)
Albatross
2008-12-15, 17:15
Någon som har tips på bra bilspel till PS3? Har SEGA rally nu men det är inte så jättekul om jag skall vara ärlig.
Beror väl lite på om det är realism eller arkad man gillar...
Motorstorm är inte så tokigt, men det kan vara jobbigt svårt. Inte mer än kört demot på tvåan, men det verkade vara mer av samma + splitscreen multiplayer.
Sen finns ju Need for speed, GTI Club+, Gran Turismo Prologue... Beror som sagt på vilken stil man gillar.
Lasse Kongo
2008-12-15, 18:02
140?? Vart då :)
play.com
Lasse Kongo
2008-12-15, 18:04
Spela GOW III eller Killzone 2, eller varför inte lite Uncharted 2 : ]
Lasse Kongo
2008-12-15, 18:06
tror han har ett 360 också för extrema nödfall :D
Nah smäckbox is teh past, förlegad teknik, dvd lol :D
Three pigs
2008-12-15, 18:14
Nah smäckbox is teh past, förlegad teknik, dvd lol :D
haha. jag förstår inte riktigt varför du hånar det som du verkligen avgudade för inte så länge sedan.
Wilt the Stilt
2008-12-15, 18:19
Någon som testat Mirror's Edge till PS3?
Vad tycks?
Mirror's Edge är riktigt nice och väl värt ett köp, men jag tror inte det är något spel jag kommer spela om.
Ska Gears 3 komma till PS3, eller fantiserar du? :)
Är det någon som har provat soul calibur IV till xbox360? Är det värt att lägga pengar på?
Det finns en del idikationer på att GoW 3 kommer till PS3.
Här är en anledning till att PS3 ägarna har börjat hoppas. http://www.psxextreme.com/ps3-news/2306.html
Tricklev
2008-12-15, 18:58
Är det någon som har provat soul calibur IV till xbox360? Är det värt att lägga pengar på?
Dom har tagit bort Team Battle, vilket var anledningen till att jag spelade Soul Calibur serien ifrån början, det rockade i Team Battle.
Om du inte spelar Team Battle dock (något jag förövrigt aldrig gör på andra fightspel) så är det ett självklart köp.
Lasse menar ju det riktiga GoW. God of War alltså *rolleyes*
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00244/God_of_War_II_300_244087m.jpg
Klar med nya PoP nu. Man blev ju inte direkt klok på slutet.
Mass Effect 2 kommer jag i alla fall att lira på PC.
ADFJDVLO *rolleyes*
Ah, då förstår jag, det var lite oklart.
Lasse Kongo
2008-12-15, 21:02
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00244/God_of_War_II_300_244087m.jpg
Klar med nya PoP nu. Man blev ju inte direkt klok på slutet.
Mass Effect 2 kommer jag i alla fall att lira på PC.
Tur att någon är med : ]
Lasse Kongo
2008-12-15, 21:03
haha. jag förstår inte riktigt varför du hånar det som du verkligen avgudade för inte så länge sedan.
Amen lyl skoja sig lite? :D
Scratch89
2008-12-15, 21:31
Jag pluggade in Final Fantasy VII i PS3an för att visa Elin världens bästa spel. Hon tyckte att det verkade mysigt; jag ska försöka få henne att spela det. Det blev lite bättre bild när man satte på smooth, men hon tyckte att det var lite väl pixligt. :D
Sicka ordentliga nostalgikänslor man fick när man såg introt och hörde all musik, men synd att det var så fult; man kommer ju ihåg det som det snyggaste som fanns när man spelade det.
Lasse Kongo
2008-12-15, 21:32
FUCK ME!
Kolla psu.com , min favoritsida, sitter på ps3an nu så pallar in länka, ligger iaf screens ingame på uncharted 2, GAH!
Fan ettan är ju redan så sjukt snyggt, iaf så är det lätt ett av de spelen man längtar mest efter då första är så jävla bra.
Fan vad tråkiga substitut. Jag lider med dig.
GoW III hoppas jag överträffar 2an.
Scratch89
2008-12-15, 21:34
Ettan har vissa grejer som är riktigt snygga, som vattendetaljerna och en del miljöer. Dock är introscenen, den när han sitter i planet med bruden, så jävla ful att jag trodde det var ett PS2 jag spelade på.
kalajset
2008-12-15, 22:01
Skriv gärna vad du tycker sen, personligen är jag väldigt förtjust i slutet som får en liten oförutsägbar twist :)
Will do, lär nog bli rätt mycket sträckspelande med detta, så förhoppnigsvis ska det inte ta alltför många dagar att spela igenom. Ungefär hur mycket speltid kan man förvänta sig?
FUCK ME!
Kolla psu.com , min favoritsida, sitter på ps3an nu så pallar in länka, ligger iaf screens ingame på uncharted 2, GAH!
Fan ettan är ju redan så sjukt snyggt, iaf så är det lätt ett av de spelen man längtar mest efter då första är så jävla bra.
Oj fan, tvåan ser ut att vara en klar kadidat till "snyggast ever", och det är ju inte kattpiss. Hoppas jag får ettan imorgon. :D
Tänkte tipsa om några jäkligt bra erbjudanden!
http://www.ps3bloggen.se/ <--- Bör vara andra förstasidan!
# Dead Space - 249 kronor från Game med koden xmas50kr - fri frakt
# Prince of Persia - 25,49 euro (ca 260 kr) från Play.com - fri frakt
På Play.com
tigerofsweden
2008-12-16, 00:03
På Play.com
:thumbup: Tack för tipsen, la in en beställning på Dead Space nu, verkar riktigt bra :)
Sir Anselm
2008-12-16, 09:12
:thumbup: Tack för tipsen, la in en beställning på Dead Space nu, verkar riktigt bra :)
Dead Space är grymt bra! Ett av årets bästa spel enligt mig, och det är inte dåligt med tanke på vilka spel som släppts!
På Play.com
Funkar det till Dead Space till 360 också? Försökte kolla på paly.com men hittar inte.
Ignatius72
2008-12-16, 10:07
Hilfe en gubbdjävel. Frugan har testat guitar hero och bestämt sig för att ungarna behöver ett TV-spel. Vad fan ska man köpa? När frugan tröttnat så kanske ungarna kommer till och jag får ha min dator i fred. Men vi snackar små ungar nu, 3 och (snart)5 år. Vilka spel skulle de ha behållning av? Konsol? Behöver jag skriva att jag inte vet något eller framgår det tydligt?
Hilfe en gubbdjävel. Frugan har testat guitar hero och bestämt sig för att ungarna behöver ett TV-spel. Vad fan ska man köpa? När frugan tröttnat så kanske ungarna kommer till och jag får ha min dator i fred. Men vi snackar små ungar nu, 3 och (snart)5 år. Vilka spel skulle de ha behållning av? Konsol? Behöver jag skriva att jag inte vet något eller framgår det tydligt?
Jag tycker att Wii är mest barnvänlig. Mina kusiner som är 8 och 10 spelar det själva (iofs spelade dom Gamecube när dom var typ 4 men men). Tror även din fru kommer tröttna på Wii snabbast, eftersom kontrollen enligt mig är helt random.
Sen har du 360 och ps3. Jag orkar inte en 360 vs ps3 tråd till så bara googla det och skapa dig en egen uppfattning.
tigerofsweden
2008-12-16, 10:48
Jag tycker att Wii är mest barnvänlig. Mina kusiner som är 8 och 10 spelar det själva (iofs spelade dom Gamecube när dom var typ 4 men men). Tror även din fru kommer tröttna på Wii snabbast, eftersom kontrollen enligt mig är helt random.
Sen har du 360 och ps3. Jag orkar inte en 360 vs ps3 tråd till så bara googla det och skapa dig en egen uppfattning.
+1
Wii är ju nästan det självklara valet :)
Langster
2008-12-16, 11:04
Jag tror inte det är omöjligt att Gears of War 3 kan komma till PS3, även om det är osannolikt. Tror inte MS kommer att satsa på så många fler exklusiva stora actionspel till 360, de är nog nöjda med den marknadsposition de har och kommer mer att satsa på familjespel för att bygga varumärket till den gruppen inför nästa konsol. Nya storsatsningar på actionspel pågår nog för fullt redan bakom kulisserna, men då för nästa konsol. Halo 4 kommer ju t.ex inte till 360.
Gears 3 kommer inte alls vara lika viktigt för konkurrensen som ettan var denna generation.
Mass Effect 2 kommer med största sannolikhet till PS3, vore konstigt om EA som äger Bioware skulle släppa ett Xbox-exklusivt spel.
Spolingen min vid 4års ålder (i filmklippet nedan) mittemellan dina mao, ps2 funkade fint då blir ett ps3 till "OSS" i julklapp
_JOQGlyO304
Finns bevisligen en "WOOOW" faktor haha lyssna..
RagnarÖhman
2008-12-16, 12:49
Någon som lirar cod waw på 360? Adda mig isf BadMtfkr
GHWT på ps3? Sugen på drum battles eller bass batlles
Lasse Kongo
2008-12-16, 21:19
Tänte tipsa ps3/xbox360ägare om ett stenhårt spel; the bourne conspiracy, spelet finns billigt med, ja gav 249 nytt för det.
Tänker inte skriva som jag brukar göra om spel då jag bara blir mobbad *cry*
Men gillar ni intensiv action och stenhårda fighter i ett välgjort spel i övrigt så prova spelet och tacka mig sen.
tigerofsweden
2008-12-16, 21:24
Tänte tipsa ps3/xbox360ägare om ett stenhårt spel; the bourne conspiracy, spelet finns billigt med, ja gav 249 nytt för det.
Men gillar ni intensiv action och stenhårda fighter i ett välgjort spel i övrigt så prova spelet och tacka mig sen.
Det är väll annars ett spel som sågas av de flesta recensenter?
Spela lite längre... Den skiten suger :)
Scratch89
2008-12-16, 21:49
The Bourne Conspiracy är nog det absolut töntigaste och fulaste spelet jag testat till PS3. Bara demot visserligen, men det räckte för att jag skulle bli rädd och ta bort det snabbare än kvickt.
Litecore
2008-12-16, 22:06
jag klarade precis den sista bossen i Castle Crashers idag efter ett par försök !
att ett arcadespel kan vara så jävla roligt hade jag aldrig kunnat drömma om :D
Lasse Kongo
2008-12-16, 22:32
Spela lite längre... Den skiten suger :)
Är snart klar...
Biljakten sög, resten av spelet har underhållt mig som fan.
Lasse Kongo
2008-12-16, 22:33
The Bourne Conspiracy är nog det absolut töntigaste och fulaste spelet jag testat till PS3. Bara demot visserligen, men det räckte för att jag skulle bli rädd och ta bort det snabbare än kvickt.
lol
Langster
2008-12-17, 09:39
jag klarade precis den sista bossen i Castle Crashers idag efter ett par försök !
att ett arcadespel kan vara så jävla roligt hade jag aldrig kunnat drömma om :D
+1
Underbart "litet" spel.
Litecore
2008-12-17, 10:25
+1
Underbart "litet" spel.
adda Litecore på Live så kan vi köra insane-mode nån dag? :)
RagnarÖhman
2008-12-17, 14:56
Ingen som spelar cod5 på 360?
Litecore
2008-12-17, 16:02
Ingen som spelar cod5 på 360?
har aldrig vart ett fan av "gamla" spel om du förstår mig.. gillade CoD4 eftersom
det anknöt mest till nutid och World At War är ett steg i helt fel riktning, imho ;P
Samma här. Dom kunde väl åtminstone liknat karaktären i spelet med Matt Damon.*screwy*
Langster
2008-12-17, 17:27
Samma här. Dom kunde väl åtminstone liknat karaktären i spelet med Matt Damon.*screwy*
Han vägrade vara med i spelet, han tycker inte att det är bra att barn spelar våldsamma spel... Våldsamma filmer går tydligen bra...
Jag håller med om att spelet var något av det mest mediokra jag testat den här generationen.
Han vägrade vara med i spelet, han tycker inte att det är bra att barn spelar våldsamma spel... Våldsamma filmer går tydligen bra...
Jag håller med om att spelet var något av det mest mediokra jag testat den här generationen.
Haha är det sant? Det är nog löjligare än själva spelet:laugh:
MasterChief
2008-12-17, 19:43
Är snart klar...
Biljakten sög, resten av spelet har underhållt mig som fan.
Hur kan man tycka det är bra och sen tycka att Halo är skit?
Din smak bli märkligare och märkligare. :MrT:
JockeKillen
2008-12-17, 20:39
Cmon webhallen, ge mig min vga kabel, soul calibur 4 och star wars tfu!
Scratch89
2008-12-17, 21:03
Nu ska jag testa Valkyria Chronicles-demot! Hoppas att det är roligt. Jag vill ha RPG-stånd här hemma!
JockeKillen
2008-12-17, 21:41
Finns det nån som kan tippsa om ett spel som liknar KoToR till 360?
Scratch89
2008-12-17, 21:55
Nu ska jag testa Valkyria Chronicles-demot! Hoppas att det är roligt. Jag vill ha RPG-stånd här hemma!
*cupid**cupid*
Riktigt, riktigt roligt! Om resten av spelet är lika roligt så blir det garanterat ett köp. Är spelet stort?
King Grub
2008-12-17, 21:59
Finns det nån som kan tippsa om ett spel som liknar KoToR till 360?
Mass Effect.
Albatross
2008-12-17, 22:00
*cupid**cupid*
Riktigt, riktigt roligt! Om resten av spelet är lika roligt så blir det garanterat ett köp. Är spelet stort?
Som jag skrivit ett flertal gånger förut, köööööööööööp.
Tog mig 40+ timmar första gången igenom... Det öppnas mer kul efter man klarat det ;)
JockeKillen
2008-12-17, 22:06
Jag provade mass effect men det föll mig inte riktigt i smaken. Vem vet, jag kanske bara gav det för kort tid.
Scratch89
2008-12-17, 22:17
Som jag skrivit ett flertal gånger förut, köööööööööööp.
Tog mig 40+ timmar första gången igenom... Det öppnas mer kul efter man klarat det ;)
Det låter bra. Får se vad tomten kommer med...
Scratch89
2008-12-17, 22:21
Jag testade även Dead Space-demot. Haha, jag har nog aldrig haft sån panik som jag hade i det där lilla rummet när man ska "vänta ut", när alla monster invaderar från alla håll. Haha, DÖÖÖ era jäävlar! Det var svårt dock; ett halv magasin för att få omkull dem, men då gör de världens leap, eller så skjuter man den fetas mage och massa småttingar kryper ut, som äter upp en. Är det lika svårt genom hela spelet?
Jag testade även Dead Space-demot. Haha, jag har nog aldrig haft sån panik som jag hade i det där lilla rummet när man ska "vänta ut", när alla monster invaderar från alla håll. Haha, DÖÖÖ era jäävlar! Det var svårt dock; ett halv magasin för att få omkull dem, men då gör de världens leap, eller så skjuter man den fetas mage och massa småttingar kryper ut, som äter upp en. Är det lika svårt genom hela spelet?
Samma område i fullversionen är 8,2x värre. Demot (som jag spelade efter att ha klarat spelet på PC) tyckte jag var löjligt enkelt ;)
JockeKillen
2008-12-17, 22:31
Haha jag uppfattade demot på samma sätt. Panik i ögonen och en växande frustration på de förbannade monster som envisades med att döda mig. Däremot så har jag visat demot för några polare efter jag klarat det själv och då var det långt ifrån lika kämpigt.
Om vi tänker på samma rum, vilket är högst troligt, så är det sjukt irriterande. Alla mina skott tog slut och så kom det en sån där äcklig blaffa som kryper på marken och mördade mig, då raderade jag demot.
JockeKillen
2008-12-17, 22:55
hur fan lyckas man göra av med alla skott i alla vapen redan innan det äcklet dyker upp?
Scratch89
2008-12-18, 00:16
hur fan lyckas man göra av med alla skott i alla vapen redan innan det äcklet dyker upp?
Man skjuter på kroppen, och inte mot benen. :em:
Jag vill lyfta det underskattade RB6 Las Vegas 2.
Enda spelet än så länge till ps3 som är kul även efter att det är avklarat, till och med kul att lira online. Dessutom funkar det jäkligt bra att lira online.
Fler som har det och som är sugna på spel on the interweb?
JockeKillen
2008-12-18, 13:22
Man skjuter på kroppen, och inte mot benen. :em:
Haha, beror det på att man vägrade lyssna då dom berättade att man inte skulle göra så eller att man inte kan sikta :P?
RagnarÖhman
2008-12-18, 13:32
har aldrig vart ett fan av "gamla" spel om du förstår mig.. gillade CoD4 eftersom
det anknöt mest till nutid och World At War är ett steg i helt fel riktning, imho ;P
modern warfare är riktigt bra och world at war är annu bättre eftersom det är ww2 :) Underbar känsla när man skjutar med sin kark98 på kommunistsvninen så att armar och ben skjuts av....:devil:
Oj.... Nu börjar jag bli lite osäker.
Little Big Planet eller Left 4 Dead?
Det kommer ju en hel svärm av såna från alla olika håll och kanter
D angelo
2008-12-18, 17:02
Left 4 Dead helt klart om det är till PC.
Ja bara älskar detta spel försöker spela så mycket jag kan.
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:18
Hur kan man tycka det är bra och sen tycka att Halo är skit?
Din smak bli märkligare och märkligare. :MrT:
Vad är ditt problem?
Scratch89
2008-12-18, 17:20
Little Big Planet, såklart.
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:20
Left 4 Dead helt klart om det är till PC.
Ja bara älskar detta spel försöker spela så mycket jag kan.
Jag är riktigt sugen på det, men är det värt att skaffa [till 360] om man typ bara kommer köra själv, läst att det inte ska vara så kul i sp?
kalajset
2008-12-18, 17:21
LBP om du är ute efter något klassiskt, i en helt ny banbrytande förpackning. Spelglädjen är på topp.
Left 4 Dead isåfall för möjligheten att lira multiplayer med polarna över några öl. LBP är inte riktigt gjort för det ändamålet. (Och fungerar dessutom riktigt dåligt i onlineläget överhuduvdtaget om sanningen ska fram).
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:24
En kille på jobbet fråga igår om jag ville köpa hans 360+fable, drygt 1 mån gammalt för 1200, svårt att säga nej, fick det dessutom för 1100 eftersom ja tog det direkt :] har varit rätt sugen på fable 2 ett bra tag så det passade bra.
D angelo
2008-12-18, 17:24
Jag är riktigt sugen på det, men är det värt att skaffa [till 360] om man typ bara kommer köra själv, läst att det inte ska vara så kul i sp?
Kanske inte värt att köpa om du bara kommer köra själv.
Svårt att säga iofs, jag gillar det skarpt även i singel player läget.
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:25
LBP om du är ute efter något klassiskt, i en helt ny banbrytande förpackning. Spelglädjen är på topp.
Left 4 Dead isåfall för möjligheten att lira multiplayer med polarna över några öl. LBP är inte riktigt gjort för det ändamålet. (Och fungerar dessutom riktigt dåligt i onlineläget överhuduvdtaget om sanningen ska fram).
Precis, hyffsat olika spel sas..
Langster
2008-12-18, 17:26
Haha är det sant? Det är nog löjligare än själva spelet:laugh:
Jo vad jag läst så var det så.
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:26
Kanske inte värt att köpa om du bara kommer köra själv.
Svårt att säga iofs, jag gillar det skarpt även i singel player läget.
Då blir det ett köp när man går på julledighet : ]
Sitter och väntar på Race Pro demot som skulle släppas innan jul var det sagt. Kollar marketplace varje timme :/
Langster
2008-12-18, 17:28
Testa demot först, jag tyckte det var rätt sugigt, även när vi var fler.
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:37
Team ICO ska tydligen (enligt rykten] utannonsera sitt nya spel idag, tänk om det är Shadow of the Colossos 2 *drool*
Scratch89
2008-12-18, 17:41
En kille på jobbet fråga igår om jag ville köpa hans 360+fable, drygt 1 mån gammalt för 1200, svårt att säga nej, fick det dessutom för 1100 eftersom ja tog det direkt :] har varit rätt sugen på fable 2 ett bra tag så det passade bra.
Men, du har ju redan köpt 360 minst två gånger innan. Säljer du dem varje gång? :D
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:44
Men, du har ju redan köpt 360 minst två gånger innan. Säljer du dem varje gång? :D
Snarare 5-6 gånger.
Scratch89
2008-12-18, 17:46
Snarare 5-6 gånger.
Får man fråga varför?
Lasse Kongo
2008-12-18, 17:49
Får man fråga varför?
Ja det får du.
Jag gillar och styra, styr väldigt mycket och gör [oftast) bra affärer, detta kommer jag tex tjäna en bra slant på .
tigerofsweden
2008-12-18, 17:56
Greg fick rätt, är inte alls speciellt imponerad av Assasins Creed och då är jag tämligen lättimponerad dessutom :Virro
Grafiken är väll helt okej, men tycker t ex Uncharted spöar det rätt bra. Sen som de flesta sagt är de lite för mycket samma sak om och om igen. Kontrollen är ju också ganska medioker. Nåja, alla spel kan ju inte vara bra! Tur jag sparade Tomb Raider och Dead Space till sist ;)
MasterChief
2008-12-18, 17:56
Vad är ditt problem?
Att du inte gillar Halo. Det är jävligt jobbigt.
Lasse Kongo
2008-12-18, 18:00
Att du inte gillar Halo. Det är jävligt jobbigt.
Känns det bättre om jag säger att jag gillade Halo CE? (sen gick det dock rejält utför som sagt] :D
D angelo
2008-12-18, 18:07
Velvet Assassin kanske kan bli grymt.
Operation Flashpoint vad tror ni om det verkar ganska lovande annars.
Little Big Planet it is.
Var inte alls impad av Fable 2. Blev lite ledsen över det, när jag älskade det första så mycket.
Greg fick rätt, är inte alls speciellt imponerad av Assasins Creed och då är jag tämligen lättimponerad dessutom :Virro
Grafiken är väll helt okej, men tycker t ex Uncharted spöar det rätt bra. Sen som de flesta sagt är de lite för mycket samma sak om och om igen. Kontrollen är ju också ganska medioker. Nåja, alla spel kan ju inte vara bra! Tur jag sparade Tomb Raider och Dead Space till sist ;)
Klart jag hade rätt ;)
Nope, det sög verkligen apröv det spelet.
MasterChief
2008-12-18, 19:26
Känns det bättre om jag säger att jag gillade Halo CE? (sen gick det dock rejält utför som sagt] :D
Ok du är lite förlåten. *kissass*
Litecore
2008-12-18, 23:32
måla mig blå och kalla mig slemmig jättemask med tre hjärtan vad GOW2 är epic(skt) bra! :D
måla mig blå och kalla mig slemmig jättemask med tre hjärtan vad GOW2 är epic(skt) bra! :D
Haha! Fast vattenbossen är iofs roligare.
Nu när jag är lite ledig ska jag försöka att klara Bioshock och GTA. Även Cod5 har inhandlats men vet inte om jag ska vänta med det till ett senare tillfälle.
Litecore
2008-12-19, 00:43
Nu när jag är lite ledig ska jag försöka att klara Bioshock och GTA. Även Cod5 har inhandlats men vet inte om jag ska vänta med det till ett senare tillfälle.
STFU! jag skrev det där när jag precis hade sågat mig ur skiten ju :D
kalajset
2008-12-19, 03:18
Söldner X var ju riktigt jäkla übersvårt, även på easy. Nog för att jag inte är någon shoot-em-up-spelare av rang, men någon måtta får det väl vara. Även riktigt irriterande med det märkliga continuesystemet/avsaknaden av savepoints. Att inte kunna spara spelet, fine, det är ett arkadlir i grund och botten, men continue? - Ibland tycks man ha det, och ibland inte.
Har bara kommit till värld nummer två, och har mycket svårt att se att jag skulle komma längre i det vanliga läget utan sisådär två continues till att börja med. Och sedan kommer ju andra världar efter det. Och varför så snålt med vapenuppgraderingar? - Det är ett shoot-em-up ffs. Har bara fått ett märkbart bättre vapen, (a la skjuta i ett flertal riktningar samtidigt), en gång av iaf 20 minuters spelande hittills.
Litecore
2008-12-19, 05:07
måla mig gul och kalla mig tentakelfisk med en mun i munnen i munnen, det var inte alls lika kul ;)
Söldner X var ju riktigt jäkla übersvårt, även på easy. Nog för att jag inte är någon shoot-em-up-spelare av rang, men någon måtta får det väl vara. Även riktigt irriterande med det märkliga continuesystemet/avsaknaden av savepoints. Att inte kunna spara spelet, fine, det är ett arkadlir i grund och botten, men continue? - Ibland tycks man ha det, och ibland inte.
Har bara kommit till värld nummer två, och har mycket svårt att se att jag skulle komma längre i det vanliga läget utan sisådär två continues till att börja med. Och sedan kommer ju andra världar efter det. Och varför så snålt med vapenuppgraderingar? - Det är ett shoot-em-up ffs. Har bara fått ett märkbart bättre vapen, (a la skjuta i ett flertal riktningar samtidigt), en gång av iaf 20 minuters spelande hittills.
Söldner X är löjligt svårt, japp. Du får välja antal continues inne i huvudmenyn, ju bättre rank du får (från att döda fler fiender osv) så kan du välja fler continues.
Vissa uppgraderingar tar ut varandra så du får lära dig att känna igen rätt uppgraderingar och samla på de du gillar bäst. Kom också ihåg att byta vapen när din chain energy har laddats upp.
Albatross
2008-12-19, 15:43
Nån som har Crash Commando och vill bli förödmjukad? :D
Lasse Kongo
2008-12-19, 17:00
Nån som har Crash Commando och vill bli förödmjukad? :D
Är det bra?
Får nog iväg 360 som jag köpte i förrgår för ett riktigt bra pris idag, måste firas :P
Av det jag har läst verkar Crash Commando riktigt riktigt kul, speciellt i mp, men fill me in albatrossen!
Lasse Kongo
2008-12-19, 17:01
Dagen före julafton kommer det riktigt trevliga saker till LBP, klipper in från psu:
Sony has confirmed that the early-awaited Metal Gear Solid Premium Costume and Level packs for LittleBigPlanet will be available for purchase on the PlayStation Store from December 23.
First up, the Costume Pack features lovable SackBoy incarnations of several iconic heroes from the Metal Gear universe, including Solid Snake, Meryl Silverburgh, Screaming Mantis & Raiden. Each costume will set you back USD 1.99 apiece, or you can bag the whole lot for USD 5.99.
Meanwhile, the Level Pack throws in five story levels to tackle, along with an extra challenge level, 72 new stickers, 12 new materials, 10 decorations and 18 objects. Still with us? Good, cause there’s more.
Those of you looking to flex your creative muscles will gain access to an extra background music track, three interactive music tracks, a Metal Gear Solid-theme sound object, a Plasma Ball danger element, a Laser Sight trinket, a Searchlight lamp and, finally, a Paint Switch. To top it all off, the Level Pack also includes 12 new Trophies to hunt for, and will set you back just USD 5.99. Bargain.
JockeKillen
2008-12-19, 17:02
förbannade leveranstider. Mina spel jag beställde i söndags kväll har fortfarande inte kommit!
Lasse Kongo
2008-12-19, 17:05
förbannade leveranstider. Mina spel jag beställde i söndags kväll har fortfarande inte kommit!
Vart köpte du ifrån då?
Är väl lite extra tröck nu över julen.
Såg idag på game ett paket med xbox 360 (60gb) + GoW, GoW 2 och Mirrors edge för 2999kr. är det ett bra pris? jag tyckte iaf det om man jämförde med det andra paketet för 2799kr då man får med kung fu panda, nåt lego spel och fifa 09.
Lasse Kongo
2008-12-19, 17:10
Såg idag på game ett paket med xbox 360 (60gb) + GoW, GoW 2 och Mirrors edge för 2999kr. är det ett bra pris? jag tyckte iaf det om man jämförde med det andra paketet för 2799kr då man får med kung fu panda, nåt lego spel och fifa 09.
Det är bara att slå till, låter som ett riktigt bra pris, 3 riktigt bra spel med!
mm jag tyckte det lät riktigt bra faktiskt. Tror jag ska tipsa tomten om det :)
JockeKillen
2008-12-19, 17:33
Vart köpte du ifrån då?
Är väl lite extra tröck nu över julen.
webhallen
webhallen
Beställde i måndags och fick idag. Dom verkar ha mycket att göra, annars har man det alltid dagen efter (iaf dom gångerna jag beställt där ifrån, ca 5).
" Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det."
Tomten´s nissar byggde idag en ps3 åt mig och sonen i julklapp, tydligen skulle han även lägga ner deadspace och madagaskar 2 i säcken åt oss också! :D
Jackie Dee
2008-12-19, 19:09
Drog hem demot på sonic unleashed, herregud vilket skit.
Att ett sådant spel ens kommer ut på marknaden är ofattbart.
Dom skulle ha slutat efter megadrive tiden, sen gick det bara utför.
Drog hem demot på sonic unleashed, herregud vilket skit.
Att ett sådant spel ens kommer ut på marknaden är ofattbart.
Dom skulle ha slutat efter megadrive tiden, sen gick det bara utför.
JAsså? jag lurade nämlish på att köpa det nångång efter jul åt sonen? Hur tror du att det funkar för en 6åring, lika värdelöst? Aja om det finns demo får han välan testa först iof!
Lasse Kongo
2008-12-19, 20:59
Haha jävla ös det var i Crash Commando då, det spelet kommer nog underhålla ganska länge då de svenska utvecklarna planerar en jefla massa dlc till spelet om det säljer bra dvs.
Jackie Dee
2008-12-19, 21:12
JAsså? jag lurade nämlish på att köpa det nångång efter jul åt sonen? Hur tror du att det funkar för en 6åring, lika värdelöst? Aja om det finns demo får han välan testa först iof!
Jag tror faktiskt inte ens en 6 åring kan uppskatta det.
Jag tror faktiskt inte ens en 6 åring kan uppskatta det.
Då måste det suga :D
min lillebror gillar att lira frets on fire på min dator, så 6åringen skulle nog uppskatta GH :D
Jackie Dee
2008-12-19, 23:40
Många verkar sugna på Mirrors edge.
Hittade det här för 349:- Fraktfritt.
http://www.game.se/acatalog/Mirror_s_Edge_360_Xbox_360.html
Även Fable 2 för 349:- Endast 19-21 December.
kalajset
2008-12-20, 01:42
Söldner X är löjligt svårt, japp. Du får välja antal continues inne i huvudmenyn, ju bättre rank du får (från att döda fler fiender osv) så kan du välja fler continues.
Vissa uppgraderingar tar ut varandra så du får lära dig att känna igen rätt uppgraderingar och samla på de du gillar bäst. Kom också ihåg att byta vapen när din chain energy har laddats upp.
Ah, OK, bra att veta hur continuesystemet fungerar, tackar för det. Också skönt att höra att man iaf inte verkar vara ensam om att tycka det är ett riktigt svårt spel. Har ej spelat mer idag, men får sätta mig och försöka "nöta" så gott det går under helgen. Bra iaf att man kan provspela banorna så man vet vad som förväntas av en.
Även jag är förövrigt sugen på Crash Commando, är nog ingen omöjlighet, men det känns verkligen som ett sådant spel som man bör spela online, och då allra helst med folk man känner till, och inte random tysk 17-åring.
Sugen på att skaffa ps3 konsolen imorgon, och tänkte även köpa till motorstorm II och nfs Undercover.. finns många delade åsikter om spelen, någon som testat dom ?
JockeKillen
2008-12-20, 22:13
jävla posten som tvingar mig vänta hela helgen innan jag får mina spel! Vart är Allan Svensson när man behöver honom!?
Sugen på att skaffa ps3 konsolen imorgon, och tänkte även köpa till motorstorm II och nfs Undercover.. finns många delade åsikter om spelen, någon som testat dom ?
NFS Undercover gav en del nöje och speltid. Om det är värt eller inte beror på vad det kostar nu. Typ 200-300 funkar väl.
Lasse Kongo
2008-12-20, 23:56
Vilka banor det finns i LBP folk är så duktiga...
Spelade Little Dead Space nyss, fantastiskt bra gjord:smash:
Scratch89
2008-12-21, 00:12
Vilka banor det finns i LBP folk är så duktiga...
Spelade Little Dead Space nyss, fantastiskt bra gjord:smash:
Har du spelat min flickväns bana? Sök på mitt nick och banans namn.
Nick: ScratchGBG
Bana: Batman Begins
Scratchens honas banor skall vara närmast legendariska! (Har jag hört)
Har ej sett dom själv, men vill gärna ha screenshots!
Scratch89
2008-12-21, 00:56
Har ej sett dom själv, men vill gärna ha screenshots!
Ska se vad jag kan göra! I en av de senaste uppdateringarna möjliggjordes funktionen att man faktiskt kan spara screenshots på hårddisken nu.
Litecore
2008-12-21, 02:03
klarade precis Gears of War 2 nu efter ett par timmars co-op! :D
Brooklyn
2008-12-21, 20:28
köpte mig fallout3 idag, riktigt roligt!
Helt random har xbox live börjat hata mig.. Bytte skiva så vips gick det inte att logga in mer :S
tigerofsweden
2008-12-21, 23:59
Sådär, nu var Assasins creed äntligen avklarat :P
Lite kort om vad jag tyckte
- Samma sak om och om igen
- Tråkiga och ointressanta dialoger som man helst ville slippa
- Lite halvdryg kontroll
- Tråkig story
+ Riktigt vackra miljöer
+ Häftiga strider
+ Att man kunde klättra runt som spiderman :D
Konceptet och många saker i spelet var riktigt bra, synd bara att det fanns för mycket att reta sig på.
Fatta inte riktigt slutet, är de meningen man ska behöva vänta på 2an lr? :confused:
Robbelibob
2008-12-22, 17:45
Har hamnat i gamla (o)vanor, köpa spel som en tok:P
Köpte GTA IV, Condemned 2, Uncharted till PS3 och Rayman Raving Rabbids till Wii idag. Kostade typ 1500 kr >_<
Lär nog ta ett tag innan jag börjar spela dom, eftersom jag säkert kommer sitta fastklistrad framför LBP långt in i nästa år. Har också ospelat Paper Mario och Zelda till Wii:/ Och NHL -09 till PS3 blir spelat en hel del också.
Lasse Kongo
2008-12-22, 20:39
Sålde 360 igår för det dubbla ja gav och investerade i en wii super smash bros brawl är lika hysteriskt kul som jag misstänkte :D
stargate
2008-12-22, 21:13
Finns det några roliga rymdspel till 360?
Finns det några roliga rymdspel till 360?
Mass Effect.
Eller du tänker mer på att flyga runt i rymden?
Sådär, nu var Assasins creed äntligen avklarat :P
Lite kort om vad jag tyckte
- Samma sak om och om igen
- Tråkiga och ointressanta dialoger som man helst ville slippa
- Lite halvdryg kontroll
- Tråkig story
+ Riktigt vackra miljöer
+ Häftiga strider
+ Att man kunde klättra runt som spiderman :D
Konceptet och många saker i spelet var riktigt bra, synd bara att det fanns för mycket att reta sig på.
Fatta inte riktigt slutet, är de meningen man ska behöva vänta på 2an lr? :confused:
Precis. Världens dåligaste cliffhanger.
stargate
2008-12-22, 21:35
Mass Effect.
Eller du tänker mer på att flyga runt i rymden?
Ja jag tänkte mera flyga i rymdskepp å skjuta m.m.
King Grub
2008-12-22, 21:55
Prey tyckte jag var bra, och det utspelar sig till stor del i rymden, med mycket skjutande.
Ja jag tänkte mera flyga i rymdskepp å skjuta m.m.
Isåfall bör du skippa 360.
Gå till din lokala tvspels-butik och be om en kopia av Eve Online.
http://www.play.com/Games/Games/6-/Campaign.html?campaign=6229&cid=6862078&cm_mmc=Silverpop-_-R2_wk52+Dec+08+Vol+10-_-A-_-GAMES_PROMO_1&cur=258
VÄLDIGT FINA ERBJUDANDEN IGEN! Till många olika konsoler!
Jag köpte nyss en 360, sitter klistad framför left-4-dead så sanslöst roligt att spela med kompisar :)
Jag köpte nyss en 360, sitter klistad framför left-4-dead så sanslöst roligt att spela med kompisar :)
+1!
Jävligt mkt mer ös än alla andra coop spel till krysslådan jag lirat so far.
Hår kommer lite xbox360tips:
Spelar dead space just nu, verkar rätt bra faktist. Håller samtidigt på att köra mass effect för 3 gången. Fallout 3 var en besvikelse, men klart värt att prova.
Andra bra spel:
Call of duty 4
Oblivion
Medal of Honor: Airborne
GTA 4
Bioshock
Battlefield: Bad Company
Varning för dåliga spel:
Too Human
Hår kommer lite xbox360tips:
Spelar dead space just nu, verkar rätt bra faktist. Håller samtidigt på att köra mass effect för 3 gången. Fallout 3 var en besvikelse, men klart värt att prova.
Andra bra spel:
Call of duty 4
Oblivion
Medal of Honor: Airborne
GTA 4
Bioshock
Battlefield: Bad Company
Varning för dåliga spel:
Too Human
Glöm inte Mass Effect.
Öppnade just ett paket innehållande en 360, båda GoW spelen och Mirrors edge. Lär ju ta en stund innan jag spelat igenom dom.
Men måste ändå fråga vilket spel jag verkligen borde köpa härnäst?
Öppnade just ett paket innehållande en 360, båda GoW spelen och Mirrors edge. Lär ju ta en stund innan jag spelat igenom dom.
Men måste ändå fråga vilket spel jag verkligen borde köpa härnäst?
Jag ska nog köpt nyaste cod, world at war tror jag det heter, något såndant.
Jag ska nog köpt nyaste cod, world at war tror jag det heter, något såndant.
Skulle nog köpt xD
Alfred Nobel
2008-12-24, 23:10
Vad menar du mulliy? Inte nöjd?
Jag fick ett ps3 i julklapp inkl. COD 5 WaW och har fortfarande inte tagit bort plomberingen. Är det ett roligt spel? Eller ska jag hålla ut i några dagar och byta till Fifa 09? Eller om ni har tips på ett roligt spel som man kan njuta av under juletider.
Mvh
RagnarÖhman
2008-12-25, 01:41
Gillar du att skjuta av lemmar och skrika kommunist svin när du plockar ryska skallar med kark98 så öppna det! Finns även multiplayer läget där du kan låsa upp vapen och prestige lvlar...10x65 lvlar kan du ranka!
Albatross
2008-12-25, 09:02
Har du ett PS3 kan du ju alltid köpa Crash Commando från PS3. Helt sanslöst skojigt :D
LittleBigPlanet är också ett måste!
Vad menar du mulliy? Inte nöjd?
Jag fick ett ps3 i julklapp inkl. COD 5 WaW och har fortfarande inte tagit bort plomberingen. Är det ett roligt spel? Eller ska jag hålla ut i några dagar och byta till Fifa 09? Eller om ni har tips på ett roligt spel som man kan njuta av under juletider.
Mvh
ska du byta till ett fotbollsspel så ska du aldrig byta det till ett FIFA spel. byt det till pro evolution soccer 2009 istället, ingen kan på allvar tycka att ett fifaspel är bättre än ett PES spel. pes 3 är t.o.m bättre än fifa 2009. det enda FIFAfansen har som argument är att spelet har fler licenser för lag (inte spelare). men visst om licenser är ngt viktigt för dig så kör på FIFA..
ni som fortfarande trots mitt inlägg anser att fifa är ett bättre spel och inte känt er träffade, beror det på att ni inte har tillräckligt med tålamod; att PES är för "svårt" osv. FIFA är ett mycket enklare spel att "bara sätta in o spela" än vad PES är, inget snack om den saken, men när ni väl lär er pes så går ni aldrig mer tillbaka till fifa..
:hbang::naughty::hbang::D:(.
a här sitter vi. utan hopp.
Alfred Nobel
2008-12-25, 13:14
Jag håller mig tills imorgon och byter mitt CoD WaW mot fifa 09 eller PES. Sen tänkte jag köpa Naruto Ultimate Ninja Storm som verkar coolt!
Jag håller mig tills imorgon och byter mitt CoD WaW mot fifa 09 eller PES. Sen tänkte jag köpa Naruto Ultimate Ninja Storm som verkar coolt!
WaW är riktigt grymt om man sitter med ett par polare på Live.
Jag hatar Xbox/Comhem (vet inte vem jag ska skylla på riktigt) för jag kommer fan inte på Live sedan i söndags.. Wtf, ingen julhelg utan att dom fixar driftfel tbh!
Scratch89
2008-12-25, 17:00
*cupid* Två av mina julklappar i år. Vet inte vilket jag ska börja med dock; inte spelat någon större mängd av något av spelen innan, bara lite test här och där. Vilket skulle ni börja med? :)
http://i44.tinypic.com/2dj9z4n.jpg
Lasse Kongo
2008-12-25, 17:32
*cupid* Två av mina julklappar i år. Vet inte vilket jag ska börja med dock; inte spelat någon större mängd av något av spelen innan, bara lite test här och där. Vilket skulle ni börja med? :)
http://i44.tinypic.com/2dj9z4n.jpg
Inget, båda spelen suger.
Scratch89
2008-12-25, 17:34
Inget, båda spelen suger.
Med tanke på dina tidigare betyg och omdömen i tråden, så väljer jag att ignorera dig nu. ;)
Lasse Kongo
2008-12-25, 17:37
Jag köpte Resident Evil UC och metroid 3 prime corruption på rean idag, metroid: now thats how ett fps ska styras!
Har jäkligt kul med Wiin och känner mig som 8 igen : ]
super smash bros brawl lär vara ett av de mest innehållsrika spel som gjorts *drool*
Just det ja; god jul på er alla gamers!
Fallout 3, riktigt bra till dator i alla fall :)
Lasse Kongo
2008-12-25, 17:38
Med tanke på dina tidigare betyg och omdömen i tråden, så väljer jag att ignorera dig nu. ;)
Gör så, men jag tycker det är 2 sjukt tråkiga spel proppade med buggar, men mycket nöje : ]
King Grub
2008-12-25, 17:41
Oblivion om jag ville spela fantasy just nu, Fallout om jag var ute efter science fiction-miljö.
Båda bygger på samma system i grunden, och båda är bra. Du som gillat Gothic 3 kommer antagligen att tycka att Oblivion är ett rejält nedköp i jämförelse (och det är det också). Har man inte gjort det känns det väldigt stort och öppet, men som sagt, det bleknar i jämförelse, på båda punkterna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.