Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Lasse Kongo
2013-02-27, 13:27
Ahaha! Nu har jag testat alla tables, vilken känsla, vilken audiovisuel upplevelse dom fått till, helt enligt förväntningarna!
Har fastnat lite för Boba Fett, skrapat ihop 50 mille än så länge, ska fan ha wizard på den. :D
Ronn seal of approval.
Aaa sjukt najs, har bara lirat på vitan ännu, håller på med en liten miniantiapplekampanj mot mig själv så jag köper dem inte till paddan!
Ska prova senare ikväll på stortv med fetingljudet, som du säger, den audiovisuella upplevelsen är grym, och då känns det extra bra att man har dem på ps3, framförallt ljudmässigt är det sååå mycket bättre på ps3 än 360 och det passar mig som är ljudbög.
Boba Fett är favoriten här med, följt av ESB och Clone Wars, detta kommer gibbas en del.
Verkar inte ens kommit till iPhone än om jag gör en sökning på App store..
Jag får nog ta det när jag får en gratis iPad nån gång i framtiden. ;)
Lasse Kongo
2013-02-27, 13:39
Verkar inte ens kommit till iPhone än om jag gör en sökning på App store..
Jag får nog ta det när jag får en gratis iPad nån gång i framtiden. ;)
Ligger som köp i appen, måste uppdatera zp om du har appen också.
Jaha, det var i en annan app.. vad heter den om du skriver ut? ZP...
Ah, Zen Pinball. Tankar nu...
http://bombermine.com/ kul!
Vandraren
2013-02-27, 17:20
För några månader sedan ( i samband med E3 kanske?) såg jag en trailer på ett spel som jag inte kommer ihåg namnet på. Ni kanske kan hjälpa mig.
Man spelar som en kille?
Man är i ett höghus/lägenhetområde
Man har hand om en liten flicka?
Det är post-katastrof?
Någon skjuter någon med hagelgevär?
För några månader sedan ( i samband med E3 kanske?) såg jag en trailer på ett spel som jag inte kommer ihåg namnet på. Ni kanske kan hjälpa mig.
Man spelar som en kille?
Man är i ett höghus/lägenhetområde
Man har hand om en liten flicka?
Det är post-katastrof?
Någon skjuter någon med hagelgevär?
The Last of Us från Naughty Dog http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_of_Us
xfE7eAZWhPo
Vandraren
2013-02-27, 17:24
The Last of Us från Naughty Dog
Tack!
Vandraren
2013-02-27, 17:27
The Last of Us och Ni No Kuni får mig sugen på att köpa PS3, såhär lagom till att PS4 är på väg. Dessutom har jag nyligen köpt en hyfsad speldator och ytterligare investeringar kommer att bli svårförhandlat med frugan. :/
PS3 - emu, finns det? Och i så fall - hur mycket kräm behövs det i burken?
En väldigt intressant artikel (http://www.giantbomb.com/articles/the-little-fighting-game-that-could/1100-4587/) från Giant Bombs Patrick Klepek, om kostnaderna för att skapa en karaktär i ett beat-'em-up.
stolpskott
2013-02-27, 23:49
The Last of Us och Ni No Kuni får mig sugen på att köpa PS3, såhär lagom till att PS4 är på väg. Dessutom har jag nyligen köpt en hyfsad speldator och ytterligare investeringar kommer att bli svårförhandlat med frugan. :/
PS3 - emu, finns det? Och i så fall - hur mycket kräm behövs det i burken?
Finns tyvärr ingen fungerande PS3 emulator så vitt jag vet.
Vi kommer inte se en PS3 emulator på många år.
70 mille på Boba Fett nu, fan va jag klantar mig hela tiden, hade kunnat ta 100 med en bounty men klantade mig ball out. :(
Ingen som testat GoW Ascension-demot ännu? *drool*
Fråga: en person säljer en vita på blocket. Enligt annons ingår fem spel, tre från play store. Men går dessa tre verkligen att överföra till mig och mitt konto?
Lasse Kongo
2013-02-28, 15:37
Ingen som testat GoW Ascension-demot ännu? *drool*
Jo, och jag blev om möjligt ännu mer peppad, någon förvånad?
Lasse Kongo
2013-02-28, 15:37
Fråga: en person säljer en vita på blocket. Enligt annons ingår fem spel, tre från play store. Men går dessa tre verkligen att överföra till mig och mitt konto?
Osäkert, men det kan ju vara ett bra köp oavsett.
Jo, och jag blev om möjligt ännu mer peppad, någon förvånad?
Inte det minsta. :D
Jag får se om jag hinner testa det idag. annars så får det bli till helgen.
Osäkert, men det kan ju vara ett bra köp oavsett.
Det kan det verkligen. Men då ingår två spel.
Lasse Kongo
2013-02-28, 16:57
Sanslöst bra pris: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638725
3G med, passa på lagret sjunker såg jag xD
Såg den. Men blir helst kvitt plattan först. Annars flyter det snart av prylar. Och räkningar.
Zoe *cupid*
KsIkNrRUMEg
Riktigt cool trailer. Ville dock se lite gameplay har ju inte en hum om vad det är för spel. Men snyggt!
Langster
2013-03-01, 09:16
Riktigt cool trailer. Ville dock se lite gameplay har ju inte en hum om vad det är för spel. Men snyggt!
Antar att det blir något liknande Dreamfall och The Longest Journey ;) 2:an resp. 1:an i serien.
Kunde inte motstå PS plus denna månad, fan va bra erbjudanden, vart ett 1års prenumeration fast nu måste man ju ha en vita för vita spelen också. ;)
165 mille på Boba Fett nu! 75 mille på dom båda andra, FAN va svåra Star Wars banorna är överlag, svårare än dom flesta andra banorna, uppdragen kräver någon ruskig precision och man har inte mycket tid på sig samt att det är jävla lätt att råka studsa ut kulan speciellt på Boba Fett.
Ah, Zen Pinball. Tankar nu...
Fick du ner det? Var det spelbart på en liten skärm?
Lasse Kongo
2013-03-01, 11:55
Kunde inte motstå PS plus denna månad, fan va bra erbjudanden, vart ett 1års prenumeration fast nu måste man ju ha en vita för vita spelen också. ;)
165 mille på Boba Fett nu! 75 mille på dom båda andra, FAN va svåra Star Wars banorna är överlag, svårare än dom flesta andra banorna, uppdragen kräver någon ruskig precision och man har inte mycket tid på sig samt att det är jävla lätt att råka studsa ut kulan speciellt på Boba Fett.
Amen va fint! Själv har jag köpt + när det varit rea, köpt 2ggr och tror det gick på 340-360 någonstans typ, grymt värt det även om jag i stort sett haft alla spel redan till ps3, dock har det gjort mig lite mer återhållssam och gör att man kanske väntar lite med en del spelköp, liksom Sleeping Dogs är ju inte direkt gammalt.
Fått en hel del bra rabatter på dlc med, lirar iofsig Motorstorm Apocalypse som är ett av ps3ans mest underskattade exklusiva enligt mig, sjukt bra, det fick jag gratis, hade då precis tänkt köpa det.
Men mest nytta har jag såklart haft av + när det gäller vita, njuter av Lumines, Zen Pinball (crossbuy), Sound Shapes (crossbuy) Wipeout 2048, HD och Fury (crossbuy) Gravity Rush är nerladdat och väntar, MGS HD kommer snart och sedan såklart Uncharted Golden Abyss som jag lirar för fullt, helt underbart, långt är det med och mer fokuserat på skattletande än spelen till ps3, grymt som fasen och gillar man Uncharted får man inte missa det.
Allt ovanstående tack vare plus och ett par crossbuys, utöver det nujuter jag såklart av andra köpta titlar.
Ehw ewh PsVita är det nya Vita ngaaah!
Lasse Kongo
2013-03-01, 12:04
Vad spelar ni i helgen då? Själv har jag haft jävligt mycket annat att styra med så det har mest blivit korta stunder på Vitan.
Förhoppningsvis hinner jag spela lite mer i helgen, skulle vilja hinna färdigt med NNK innan God Of War men samtidigt tänker jag inte stressa med spel, så är jag inte klar med NNK, vilket jag garanterat inte är så får det pausa medans jag drar igenom Ascension, lär betas av i ett par sittningar : )
Mest blir det nog att försöka köra lite Blops2, hann prova 3 maps och nya peacekeepern igårkväll innan det var dags för zzz, så det blir ett par matcher och så ska jag försöka klara Golden Abyss, och om det blir mer speltid så blir det lite NNK som sagt.
Känns bra för min del efter så många år att jag insett att köpa alla spel dag1 bara är onödigt, kommer bli få day1 för mig och ännu mindre nästa gen då jag enbart ska spela med kvalité istället för kvantitet.
Ascension är min viktigaste titel iår iallafall, tätt följt av The Last Of Us och sedan GTAV, fler spel än så blir det inte iår till ps3.
Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock plockas upp billigt någon gång för de vill jag ändå spela.
Så, vad liras i helgen?
Jag köpte det faktiskt aldrig. Hittade det men kände att skärmen skulle bli för liten. Älskar flipper men får nog bli ett köp när jag lånat en iPad...
Lasse Kongo
2013-03-01, 12:14
Det här är ett jävla humbug och uttalandet stör mig som fan;
http://loading.se/news.php?pub_id=23961
Kan nog stryka mitt köp av Crysis 3, får hoppas det kommer till plus, för mig är singleplayer 90% kanske av tjusningen med tvspel, och det kommer aldrig ändras, ska det bli något slags semisinglemultiplayer får det vara för min del.
Tycker Sony är ute lite för långt med sitt jävla sharetjafs osv, hoppas verkligen det är här:
Och resten är här:
Så att man inte blir påtvingad massa sånt tjafs, jag har inte ens facebook och jag vill liksom inte sitta och titta på Ronn (eller någon annan) när jag spelar.
Givet så kommer det ju vara valfritt, men för mig är det lite av en dealbreaker hur de löser allt det, skulle det krypa allt för nära utan att jag vill det så njaaaa, då är det inte riktigt den typen av upplevelse jag vill ha.
Jag vill kunna spela spel, själv, eller med och mot andra, ladda ner lite saker, ungefär som det är nu, utan massa annat socialt tjafs.
Jag har mitt sociala liv bortom min spelkonsol liksom.
Crytek är ju inte så populära som spelskapare, såna utfallande hjälper inte dom direkt.
Crysis serien är bland de mest känslokalla spel som finns typ.
Håll er till grafikmotorer Crytek! Försök inte dela med av någon djupare insikt i spelskapande.
stolpskott
2013-03-01, 12:38
Vad spelar ni i helgen då? Själv har jag haft jävligt mycket annat att styra med så det har mest blivit korta stunder på Vitan.
Förhoppningsvis hinner jag spela lite mer i helgen, skulle vilja hinna färdigt med NNK innan God Of War men samtidigt tänker jag inte stressa med spel, så är jag inte klar med NNK, vilket jag garanterat inte är så får det pausa medans jag drar igenom Ascension, lär betas av i ett par sittningar : )
Mest blir det nog att försöka köra lite Blops2, hann prova 3 maps och nya peacekeepern igårkväll innan det var dags för zzz, så det blir ett par matcher och så ska jag försöka klara Golden Abyss, och om det blir mer speltid så blir det lite NNK som sagt.
Känns bra för min del efter så många år att jag insett att köpa alla spel dag1 bara är onödigt, kommer bli få day1 för mig och ännu mindre nästa gen då jag enbart ska spela med kvalité istället för kvantitet.
Ascension är min viktigaste titel iår iallafall, tätt följt av The Last Of Us och sedan GTAV, fler spel än så blir det inte iår till ps3.
Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock plockas upp billigt någon gång för de vill jag ändå spela.
Så, vad liras i helgen?
Hade tänkt ta tag i Ni No Kuni nu faktiskt, så det lär väl bli några timmar på det imorgon och på söndag. Annars har jag installerat Starcraft 2 som stått och dammat i bokhyllan i några månader, inte ens tagit av plasten förrän igår. Vet att det inte är ett tv-spel, men jag nämner det i den här tråden ändå.
Kan nog stryka mitt köp av Crysis 3, får hoppas det kommer till plus, för mig är singleplayer 90% kanske av tjusningen med tvspel, och det kommer aldrig ändras, ska det bli något slags semisinglemultiplayer får det vara för min del.
Tycker Sony är ute lite för långt med sitt jävla sharetjafs osv, hoppas verkligen det är här:
Och resten är här:
Så att man inte blir påtvingad massa sånt tjafs, jag har inte ens facebook och jag vill liksom inte sitta och titta på Ronn (eller någon annan) när jag spelar.
Givet så kommer det ju vara valfritt, men för mig är det lite av en dealbreaker hur de löser allt det, skulle det krypa allt för nära utan att jag vill det så njaaaa, då är det inte riktigt den typen av upplevelse jag vill ha.
Jag vill kunna spela spel, själv, eller med och mot andra, ladda ner lite saker, ungefär som det är nu, utan massa annat socialt tjafs.
Stor plusetta på dig och Ronn. SP är ofta det enda jag är intresserad av i ett spel, är väl därför jag inte gillar CoD då det huvudsakligen är ett MP spel och campaign får hamna i skymundan. Jag kan beundra Cryteks ambitioner - på en teknisk nivå. Men hela det här att de vill utrota traditionell SP och satsa till 100% på F2P och mikrotransaktioner - bläh. De representerar tillsammans med EA och Bioware vad som är fel i spelbranschen idag om man frågar mig.
Überbiffen
2013-03-01, 12:43
Förbokat nya Gears och AoT. Grogg, chilinöter, baconchips och couch co-op FTW.
Lasse Kongo
2013-03-01, 12:51
Förbokat nya Gears och AoT. Grogg, chilinöter, baconchips och couch co-op FTW.
Alltså va fint att se fler säga Grogg, tycker det känns lite utdött ibland, man säger drink.
Jag är inte överdrivet mycket för öl, lite vin kan gå ner ibland, gärna rött.
Whiskey är sjukt fint och livsnjutning, men Grogg, det slår allt, idag i huvudsak som trådskapare så vill jag hylla Groggen.
För min egen del blir det faktiskt Grogg ikväll, eller som finsmakarna skulle kalla den; Fidel Castro.
Grogg, lite mp i Blops2 och en skål Sourcremé sweet chilli mmmm
Edit De Cologne; dette efter ein stenhart bröst, armpass såklart - du må treina hart for o spise mye o kose deg.
stolpskott
2013-03-01, 14:05
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
http://www.gamespot.com/news/metro-last-light-gets-may-release-date-6404671
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
http://www.gamespot.com/news/metro-last-light-gets-may-release-date-6404671
Bra nyheter ju!
Fack va lång tid det tar att installera PS3 spelen... drog ner God of War HD från PS+, 9.3gb tar typ 2 timmar att installera (efter nedladdning) wtf?
stolpskott
2013-03-01, 14:14
Bra nyheter ju!
Fack va lång tid det tar att installera PS3 spelen... drog ner God of War HD från PS+, 9.3gb tar typ 2 timmar att installera (efter nedladdning) wtf?
Jag hoppades fortfarande på mars :( Bra att de finpolerar spelet lite iofs, men ändå.
stolpskott
2013-03-01, 19:41
EA kommer inkludera microtransactions i alla kommande spel. Inga fler EA spel för mig m.a.o.
http://www.shacknews.com/article/78003/ea-including-microtransactions-in-all-games
Lasse Kongo
2013-03-01, 19:45
EA kommer inkludera microtransactions i alla kommande spel. Inga fler EA spel för mig m.a.o.
Tyvärr lär fler följa det, köpa spelen lär jag göra men mikrotrans skippar jag.
Kommer ha svårt att bojkotta EA för hur man än vrider och vänder på det så kommer det jävligt mycket bra titlar därifrån.
Måste köpa mig ett PS1, vart får man tag i det? Eller fungerar en xbox dosa på PC PS1 emulator, tro?
Lasse Kongo
2013-03-01, 19:53
http://loading.se/news.php?pub_id=23973
stolpskott
2013-03-01, 19:54
Tyvärr lär fler följa det, köpa spelen lär jag göra men mikrotrans skippar jag.
Kommer ha svårt att bojkotta EA för hur man än vrider och vänder på det så kommer det jävligt mycket bra titlar därifrån.
Fast i princip alla deras IP's har försämrats de senaste åren enligt mig. Jag bojkottar inte EA för det här men det är knappt så att jag köper deras spel nu för tiden, då jag oftast inte gillar dom så mycket. Microtransactions gör det ännu mindre attraktivt så det är mycket troligt att jag köper ännu fler spel från EA nu.
Lasse Kongo
2013-03-01, 19:55
Måste köpa mig ett PS1, vart får man tag i det? Eller fungerar en xbox dosa på PC PS1 emulator, tro?
Du har ingen ps3 då, alla psonespel funkar ju på den.
Lasse Kongo
2013-03-01, 19:56
Fast i princip alla deras IP's har försämrats de senaste åren enligt mig. Jag bojkottar inte EA för det här men det är knappt så att jag köper deras spel nu för tiden, då jag oftast inte gillar dom så mycket. Microtransactions gör det ännu mindre attraktivt så det är mycket troligt att jag köper ännu fler spel från EA nu.
Dom har NHL, och det kan jag inte klara mig utan, NHL till Ps4 gaaah.
Frågan är ju bara vad för jävla exklusivitet MS kokat ihop med EA...
Du har ingen ps3 då, alla psonespel funkar ju på den.
xbox fanboy. bortsett ifrån PS1 då, bästa konsolen någonsin.
stolpskott
2013-03-01, 19:58
Om du vill köpa så: http://www.gamegirl.se/produkter/playstation-1/konsoler.php
Om du vill köpa så: http://www.gamegirl.se/produkter/playstation-1/konsoler.php
jäklar. priserna är ju nästan retail. 399 för Crash Bandicoot! kanske borde spara sina konsoler tills det är antikt
pokemon spel till GBA. 799:-
Värt att ens köpa en konsol? Kommer ju ett nytt ps och xbox snart, dock sjukt sugen på att spela konsol men någon som vet när dom nya släpps?
Det dröjer nog. Hört något om slutet av året. Skaffa en ps3 och delta i glädjen.
Och nu ser det ut som att jag hoppat på vita-racet...
xbox dosa? Menar du handkontrollen så ja.
Föredrar emulator före hårdvara, bättre grafik och smidigare. :)
Varför just PS1 vad är det för spel du vill spela? Va nyfiken man vart nu.
xbox dosa? Menar du handkontrollen så ja.
Föredrar emulator före hårdvara, bättre grafik och smidigare. :)
Varför just PS1 vad är det för spel du vill spela? Va nyfiken man vart nu.
Nostalgitråden. Crash Team Racing, CTR. Eventuellt lite crash bandicoot och soul reaver :) finns ju hur mycket som helst
Zoe *cupid*
KsIkNrRUMEg
Ser förbannat snyggt ut!
Värt att ens köpa en konsol? Kommer ju ett nytt ps och xbox snart, dock sjukt sugen på att spela konsol men någon som vet när dom nya släpps?
De lär släppas i typ november båda två. Förutsatt att ingen av dem blir försenade då mao.
http://www.sweclockers.com/nyhet/16603-rykte-nasta-xbox-presenteras-i-april
Vad tror kolo om detta? Kommer de vänta med att avslöja nästa xbox till slutet av april?
Max Payne 3: ÖVVVEEEERRRR FEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTT
http://www.sweclockers.com/nyhet/16603-rykte-nasta-xbox-presenteras-i-april
Vad tror kolo om detta? Kommer de vänta med att avslöja nästa xbox till slutet av april?
Microsoft har ingen brådska. Man har gott om tid att slipa på sin presentation, åtminstone fram till slutet av Maj. Intresset måste pumpas högt inför E3, så man håller hellre en presentation strax innan dess.
Lasse Kongo
2013-03-03, 13:04
Det har läckt en trailer till AC IV, finns väl på yt ett tag till, verkar ganska intressant, kommer till nextgen med såklart.
Pirattema, mja varför inte, vill nog dock köra trean innan.
Så rätt låg hype även fast jag gillar piratfilmer etc.
Hype 4/10 kanske.
Lasse Kongo
2013-03-03, 13:07
Blivit lite spelande i helgen iaf, klarade av Golden Abyss, gudomligt bra, kan varmt rekommenderas.
Påbörjade Gravity Rush som jag inte visste alls mycket om, mer än att det fått bra betyg och många älskar det, knappt kört en timma kanske men det känns lovande, ganska annorlunda, extrem frihet då man kan leka med gravitationen hur man vill, ser fram emot att lira mer.
Annars har det mest blivit blops2, nya banor, dubbel xp, me like.
Kanske att man kan mysa lite med NNK senare ikväll.
Blivit lite spelande i helgen iaf, klarade av Golden Abyss, gudomligt bra, kan varmt rekommenderas.
Påbörjade Gravity Rush som jag inte visste alls mycket om, mer än att det fått bra betyg och många älskar det, knappt kört en timma kanske men det känns lovande, ganska annorlunda, extrem frihet då man kan leka med gravitationen hur man vill, ser fram emot att lira mer.
Annars har det mest blivit blops2, nya banor, dubbel xp, me like.
Kanske att man kan mysa lite med NNK senare ikväll.
Najs, själv har jag satt en massa ny rekord i flipper (inte bara star wars) och klättrat bland superscore på friendslist. Också lirat Metal Gear Acid på PSP (turbaserat MG med kort), jävligt underskattat spel. Och så äntligen har jag börjat spela igenom Infamous på PS3, haft det skitlänge men legat i backlog, tänkte att nu var det dags eftersom man fick Infamous 2 från PS plus. :)
Är ps plus värt pengarna alltså?
Absolut värt det. GTA V som släpps i September kommer till Xbox 360 / PS3.
Lasse Kongo
2013-03-03, 15:28
Många ggr om.
Jaha, är du Vitaägare än?
Dom är ju så billiga nu så det är värt. Sen så finns det ju en helvetes massa spel som är nått år gamla att plocka upp för en hundring eller två, dom spelen kommer inte direkt bli sämre bara för att det kommer nya konsoler.
Kommer ps4 och xbox 720 samtidigt? Någon som vet vad det kommer att kosta ungefär?:) Någon som vet hur dom kommer se ut?:)
Altså, jag betala nu 450 spänn för 12 månader ps plus, då fick jag på en gång en bunt spel som är värt mer än det, Sleeping Dogs, God of War HD, Infamous 2, nått cartspel, quantum conondrum och en bunt vita spel plus teman och grejjer.. och den 6:e switchar dom till nya spel bland annat metal gear HD collection, så det har ju redan betalat sig självt med råge.
Risken är att man har något av spelen redan men det kan man ju enkelt kolla innan.
Kommer ps4 och xbox 720 samtidigt? Någon som vet vad det kommer att kosta ungefär?:) Någon som vet hur dom kommer se ut?:)
Vi vet mer om när dom kommer och vad dom kostar i Juni när det är E3.
Sleeping Dogs / God Of War HD, du har redan vunnit :thumbup:
Sleeping Dogs / God Of War HD, du har redan vunnit :thumbup:
Glömde man fick även Mortal Kombat, Little Big Planet 2 och Motorstorm Apocalypse!
Glömde man fick även Mortal Kombat, Little Big Planet 2 och Motorstorm Apocalypse!
Har haft ps+ i över ett år och kan säga att det är mycket mycket värt de! Mass Effect 3 får vi den 6e :)
min konspirationsteori lutar emot att ps+ är ett sätt att få folk att fastna för ps3 och bli fanboys innan den nya generationen och därför köpa PS4
VANQUISH hur kan du glömma VANQUISSSSHHHHHHHHHH, faktiskt riktigt grym.
Har haft ps+ i över ett år och kan säga att det är mycket mycket värt de! Mass Effect 3 får vi den 6e :)
Kommer den vara gratis eller prissänkt ?
min konspirationsteori lutar emot att ps+ är ett sätt att få folk att fastna för ps3 och bli fanboys innan den nya generationen och därför köpa PS4
Låter som en sund strategi!
VANQUISH hur kan du glömma VANQUISSSSHHHHHHHHHH, faktiskt riktigt grym.
Kommer den vara gratis eller prissänkt ?
Ja justje Vanquish, den hade jag redan så glömde!
ME3 blir gratis, samt MGS HD collection, bland annat! Fin månad, den 6:e går dom över till dom spelen, hoppar man på nu får man alla dom andra. :)
Langster
2013-03-04, 11:18
Och resten är här:
Jag håller med till fullo. För mig är spel ett sätt att koppla av och koppla bort omvärlden. Som att läsa en bok eller kolla på en film.
Det tråkiga är att Crytek är långt ifrån ensamma att komma med sådana uttalanden. T.ex. så har Valve sagt att de inte kommer att göra något mer singleplayer spel! Undrar vad det betyder för Half Life 3?
Det värsta är att utvecklarna verkar bli lata när det kommer till flerspelarlägen inkl. co-op. Som att de räknar med att det blir kul bara för att man snackar med någon när man spelar. Far Cry 3 är ett av de värsta exemplen på detta. Det är väldigt få spel som gör co-op till en oumbärlig del av spelet där att vara fler faktiskt förbättrar spelet. De enda undantagen är väl typ Portal 2, Dark Souls och Journey. Just Dark Souls och Journey är ju intressanta eftersom de är asociala sociala upplevelser och inte kräver att man söker upp den sociala biten. Detta gör att atmosfären och upplevelsen hålls inom spelet.
Just den här "social" och "sharing" biten är endast för marknadsföring, man försöker banka in spelen i folks facebook, twitter osv. Och ja, det kanske bidrar till att göra fler intresserade av spel och göra det mer socialt accepterat. Jag ser dock inte hur det kan förbättra min upplevelse och hoppas bara att det inte tar allt större resurser från den upplevelse jag är ute efter.
Många ggr om.
Jaha, är du Vitaägare än?
Bra att veta.
Med 90% säkerhet är ja vitaägare inom en vecka. En kille som var intresserad av att byta platta mot vita. Perfekt.
Apropos det, någon som vill byta spel? Har till exempel El Shaddai och Demons Souls. Kanske några fler...
Har en jävla dåre på min XBLA friendslist, så fort jag får typ 200 mille på en bana i flipper så två dagar senare har an 500 mille på samma bana! Blir så lack!
Funderar på att ta bort han som friend. :D
Crysis 3 är helfräckt, man känner sig lite som Rambo nästan. Sitter och njuter av kampanjen, jag har ingen aning om hur långt jag har kvar eller vart jag är och vill egentligen inte veta heller. Halva nöjet är att inte veta för mycket när man börjar tycker jag. Jag vill upptäcka själv.
Dom är ju så billiga nu så det är värt. Sen så finns det ju en helvetes massa spel som är nått år gamla att plocka upp för en hundring eller två, dom spelen kommer inte direkt bli sämre bara för att det kommer nya konsoler.
Säg inte det. Spel utvecklas över tid och ens förväntningar ökar i takt med det. Sätt dig och spela ett spel från 2001 eller nåt så får du se att det antagligen inte är så bra som du kommer ihåg det. Det lär iofs inte bli det monstersteget så fort de nya konsolerna kommer ut men ändå. Fenomenet finns fortfarande.
Microsoft har ingen brådska. Man har gott om tid att slipa på sin presentation, åtminstone fram till slutet av Maj. Intresset måste pumpas högt inför E3, så man håller hellre en presentation strax innan dess.
Fast är det verkligen så? Vill man inte att konsumenterna ska snacka om deras nya konsol lite längre innan E3 så man bygger upp förväntningarna mer? På E3 måste de ju dessutom dela uppmärksamheten med Sony. Iofs kanske MS lättare får mer uppmärksamhet än Sony om MS konsol är "nyare"... Kanske blir en högre mindshare för MS i såna fall.
Crysis 3 vs dead space 3.. hm beslutsångest.
Gamerankings (http://www.gamerankings.com/) ger ingen större hjälp heller :D
Crysis 3 78,73% (22 reviews)
Dead Space 3 78,49% (42 reviews)
Så du får väl köpa båda :)
Dead Space 3. Lätt som en plätt!! Själva gameplayet i Crysis 3 skiljer sig inte mycket ifrån 2:an, och det är mest om du sitter på en megamaskin och är grafikkåt jag skulle rekommendera Crysis 3 före dead space.
Nån som prövat Shounen Kung-fu, på itunes appstore ?
Dead Space 3 lätt.
Nån som kan bekräfta om The Ripper finns med i Dead Space 3. Tog mig igenom både 1an å 2an med det vapnet. Sen undrar jag också om man ska köra co-op kan man köra det på en konsol eller är det co-op som måste vara över internet ?
Nån som kan bekräfta om The Ripper finns med i Dead Space 3. Tog mig igenom både 1an å 2an med det vapnet. Sen undrar jag också om man ska köra co-op kan man köra det på en konsol eller är det co-op som måste vara över internet ?
finns ingen local splitcreen, bara online eller över LAN (2 konsoler).
The ripper finns, men du måste hitta ritning och delarna först :)
stolpskott
2013-03-04, 18:45
r6GaqGL9fwM
Hemma Gymmaren
2013-03-04, 19:18
hahahahaha så bra.
VJMK8oFY1rA
Bör man ha klarat ut ds 1-2 innan man ger sig på 3an?:)
Bör man ha klarat ut ds 1-2 innan man ger sig på 3an?:)
Det underlättar en del men annars finns det också text logs ingame som berättar en del om storyn samt en vad som hände innan funktion så det är inte helt nödvändigt, ettan och tvåan är dock riktigt bra spel.
lol:
FbIjCxilbKU
kalajset
2013-03-04, 20:28
Drog igenom hela Tales From Space: About A Blob i helgas i co-op. (PS3). Verkligen ett spel att rekommendera om ändamålet är tillbakalutat gameplay i goda vänners lag. Lagom långt och utmanande för en eller två sittningar (2-3 timmar styck).
Nu blir det Ni no Kuni för hela slanten för att hålla tillbaka ökande cravings efter ett vita :/
Lasse Kongo
2013-03-04, 20:33
Drog igenom hela Tales From Space: About A Blob i helgas i co-op. (PS3). Verkligen ett spel att rekommendera om ändamålet är tillbakalutat gameplay i goda vänners lag. Lagom långt och utmanande för en eller två sittningar (2-3 timmar styck).
Nu blir det Ni no Kuni för hela slanten för att hålla tillbaka ökande cravings efter ett vita :/
Haha, du gillar väl Uncharted? Golden Abyss var väldigt väldigt bra, gratis om man har psn+ med xD
Captainwide
2013-03-05, 09:19
Assassins creed black flag.. BÖRJA LADDA! :D :D :D :D
YMcMph-TW9I
Lasse Kongo
2013-03-05, 20:02
Aa ser sjön.
Såg att End Game skulle släppas till BF3 idag, så det är på väg ner, var nog mest CQbanorna som jag verkligen fastnade för, blivit många timmar där, men överlag är BF3 ett av de bästa mpspel jag spelat, dock! hamnar cod och särskilt Black Ops 1 unt 2 överst på min lista.
Det verkar vara modernt att hat cod etc, men jag har verkligen så sanslöst kul med de spelen både i sp och mp, hoppas att serien utvecklas och fortsätter vara lika underhållande in i nästa generation.
Lasse Kongo
2013-03-05, 20:09
Har för övrigt kommit en liten bit i Burning Skies och det är hur kul som helst, visserligen är det typ första fpset med dubbla analoga spakar till bärbar konsol man spelar, vilket höjer spelet lite, men bra är det, och i klassiskt Resistancemanér sanslöst roliga vapen : )
Nytt Theif på gång till next gen konsoler! *cupid*
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2013/63/thief_4_16196_640screen.jpg
http://us.gamespot.com/news/thief-announced-for-next-gen-platforms-in-2014-6404830?tag=Topslot%3BNewThiefRevealed%3BNewThiefA nnouncedForN
Köpte idag crysis 3 helt underbar miljö gillade dom första med .
Annars kul spel! Snart blire assasin 3 :)
Någon som vet när nya CoD kommer? Många som lirar bf3 ? (Xbox) annars köper ja codb 2
Ursäkta rörligt inlägg trött och från mobilen.
Mrholmiz
2013-03-05, 23:28
Jag kör cod black ops 2 en del på Xbox, gr0dan heter jag på liven
j5vbLmH8YS0
Men för fan. Ta inte upp Euclidion... Sämre (och mer störig) scam får man fan leta efter.
Nytt Theif på gång till next gen konsoler! *cupid*
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2013/63/thief_4_16196_640screen.jpg
http://us.gamespot.com/news/thief-announced-for-next-gen-platforms-in-2014-6404830?tag=Topslot%3BNewThiefRevealed%3BNewThiefA nnouncedForN
Sjukt grymt!! Blir det ens i närheten av så bra som Deus Ex: Human Revolution är så är det day 1 alltså. Mer in-game bild:
http://medialib.computerandvideogames.com/screens/dir_2983/image_298307_thumb_wide940.jpg
Lasse Kongo
2013-03-06, 09:26
Sony meddelar att försäljningen av Vita fyrdubblats i Japan sedan prissänkningen, så vi hoppas på en prissänkning här med.
Men åas, folk (inkl mig själv) köper ny mobil varje eller vartannat år för +6000:- (kontant that is, abb ännu mer cash) där telefonen blivit lite längre och fått plats för en rad appar till oooooooooooo.....
Sen finns det hårdvara som fullkomligt knäcker för 2000:- och folk gråter som små judiska skolflickor som tappat sin godisklubba.
Köp.
kalajset
2013-03-06, 18:23
Haha, du gillar väl Uncharted? Golden Abyss var väldigt väldigt bra, gratis om man har psn+ med xD
Jodå, mycket bra spelserie på PS3:an. Har redan smygit ner Golden Abyss utan Vita just via PSN+, lite framförhållning får man ju ha!
Visste förövrigt inte att Vitan genomgått en prissänkning i japan, undrar när det kan tänkas visa sig i EU? Tror i vilket fall som helst inte att en Vita är särskilt långt borta för egen del men självklart bättre ju billigare det blir.
Sony meddelar att försäljningen av Vita fyrdubblats i Japan sedan prissänkningen, så vi hoppas på en prissänkning här med.
Men åas, folk (inkl mig själv) köper ny mobil varje eller vartannat år för +6000:- (kontant that is, abb ännu mer cash) där telefonen blivit lite längre och fått plats för en rad appar till oooooooooooo.....
Sen finns det hårdvara som fullkomligt knäcker för 2000:- och folk gråter som små judiska skolflickor som tappat sin godisklubba.
Köp.
Jag förstår din poäng men du kan inte riktigt jämföra två radikalt olika produkter på det sättet.
Lasse Kongo
2013-03-07, 08:45
Jag förstår din poäng men du kan inte riktigt jämföra två radikalt olika produkter på det sättet.
Jo det gick jättebra.
Lasse Kongo
2013-03-07, 08:47
Blir troligen att hämta upp Tomb Raider och Bioshock Infinite för 99:- st på gamestop, har ju faktiskt ett par titlar som går att byta in som jag ändå inte kommer spela.
Och så Ascension på det, nu har man så man klarar sig ett tag xD
Blir troligen att hämta upp Tomb Raider och Bioshock Infinite för 99:- st på gamestop, har ju faktiskt ett par titlar som går att byta in som jag ändå inte kommer spela.
Och så Ascension på det, nu har man så man klarar sig ett tag xD
Är det ens lönt att byta in spel numera? För något år sedan fick man ganska bra betalt men nu är det väl ett par tior per spel?
Lasse Kongo
2013-03-07, 11:41
Är det ens lönt att byta in spel numera? För något år sedan fick man ganska bra betalt men nu är det väl ett par tior per spel?
Byt in 2 betala 99 för ny titel såsom gow, crysis, tomb raider etc, och med tanke på att vissa spel på inbyteslistan går att beställa för 49 inkl frakt+om man har någon titel i hyllan hemma så well, ganska bra enligt mig, nyttjar aldrig sånt annars om det inte är bra.
Byt in 2 betala 99 för ny titel såsom gow, crysis, tomb raider etc, och med tanke på att vissa spel på inbyteslistan går att beställa för 49 inkl frakt+om man har någon titel i hyllan hemma så well, ganska bra enligt mig, nyttjar aldrig sånt annars om det inte är bra.
Nej det låter ju som en okej deal :-)
Jo det gick jättebra.
Njae, det gjorde ju inte det. Att du personligen tycker det är ok att lägga 2k på att kunna spela TV-spel bärbart innebär ju inte att resterande delen av mänskligheten håller med dig. För de flesta är det inte högprioriterat direkt.
Lasse Kongo
2013-03-07, 13:59
Njae, det gjorde ju inte det. Att du personligen tycker det är ok att lägga 2k på att kunna spela TV-spel bärbart innebär ju inte att resterande delen av mänskligheten håller med dig. För de flesta är det inte högprioriterat direkt.
Du har ingen aning om vad du pratar om, du har helt fel och så var det med den saken.
stolpskott
2013-03-07, 14:07
Du har ingen aning om vad du pratar om, du har helt fel och så var det med den saken.
Vi kan väl komma överens om att det är helt och hållet subjektivt?
Om man gillar att gamea så är en PS Vita kanske värd drygt 2000, om man inte gillar att gamea så är det kanske inte värt drygt 2000 eftersom man inte har någon användning för den?
Lasse Kongo
2013-03-07, 14:11
Om man gillar att gamea så är en PS Vita kanske värd drygt 2000, om man inte gillar att gamea så är det kanske inte värt drygt 2000 eftersom man inte har någon användning för den?
Ja drygar mig bara så everybody; chill the fuck down xD
Anser ändå att jag har en bra poäng med det hela.
Skaffa playstation plus idag. Reko att få med mass effekt 3. Kul spel. Hämtar vitan imorgon. Sen är de game. Så sanslöst mkt onödigt skräp man köper. Detta är bland det mest prisvärda. För vad tycker man i vuxen ålder är verkligt roligt? Inte så mkt. Tennis, klättring, game, jaa... Kommer inte på så mkt mer.
Destructoid gav nya God of War 9/10
God of War has never looked or played better than this. Kratos has never been as deep or interesting as this. They've set the bar so high that I have no idea how they'll be able to follow this one up. Sony Santa Monica should be proud. Series fans should be proud.
http://www.destructoid.com/review-god-of-war-ascension-247532.phtml
Skaffa playstation plus idag. Reko att få med mass effekt 3. Kul spel. Hämtar vitan imorgon. Sen är de game. Så sanslöst mkt onödigt skräp man köper. Detta är bland det mest prisvärda. För vad tycker man i vuxen ålder är verkligt roligt? Inte så mkt. Tennis, klättring, game, jaa... Kommer inte på så mkt mer.
Man blir aldrig för gammal för gaming, lämna fåfängan till andra!
Sedan jag blev medlem på Facebook har jag aldrig blivit lurad av spam och liknande, idag blev jag dock blind av chansen att bli betatestare av ett PS4 och "gillade" en fejkprofil *cry*:em:
Hahaha bara måste älska Jim Sterling och hans Jimquisition, senaste kom idag helt jävla briljant, om man såg David Cage presentation på Sony PS4 eventet så är det så jävla pricksäkert:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/6945-Emotions-Polygons-and-Ellen-Page
Sedan jag blev medlem på Facebook har jag aldrig blivit lurad av spam och liknande, idag blev jag dock blind av chansen att bli betatestare av ett PS4 och "gillade" en fejkprofil *cry*:em:
haha pinigt!
Att det är subjektivt var ju liksom hela min poäng dock... :P Dvs att han kanske tycker det är värt 2k men att det absolut inte är fallet för alla.
Nämndes det nån ny typ av media format på ps4 presentation. På ps2an va det dvd, ps3an bluray, vad är det nu ?
Nämndes det nån ny typ av media format på ps4 presentation. På ps2an va det dvd, ps3an bluray, vad är det nu ?
Blu-Ray men större fokus på digitala försäljningar.
Blu-Ray men större fokus på digitala försäljningar.
?
Vad menas med det, att man ska kunna köpa film eller vad?
?
Vad menas med det, att man ska kunna köpa film eller vad?
Dom kommer sälja spel på blu-ray skivor men dom kommer försöka skifta över det till digitala försäljningar, dom vill att folk ska köpa spelen online men dom inser att det inte är möjligt att göra en sån hård övergång.
Aha okej, då är farbrorn med på noterna. Då får dom nog börja matcha priserna på nya titlar bättre jämfört med nätbutikerna.
Lasse Kongo
2013-03-08, 09:28
Startade upp Tomb Raider igår, såg introt och spelade kanske 2min, sen stängde jag av, fy helvete va grymt det verkar.
Men jag vill gärna avsluta spel innan jag går vidare, så det får bli mestadels Ni No Kuni för min del, sen när man väl klarat det ligger TR, GoW och Bioshock där och väntar pä att spelas : )
Ronn hur i helvete pratar man med spöksoldaten i Hamelin gah, måste kolla på nätet...
Edit, ok, jag var på rätt väg igår, Ding Dong, kändes som jag saknade en magi : )
Dom kommer sälja spel på blu-ray skivor men dom kommer försöka skifta över det till digitala försäljningar, dom vill att folk ska köpa spelen online men dom inser att det inte är möjligt att göra en sån hård övergång.
Gör dem inte detta redan på Playstation Store ? Finns hur många ps3 spel som helst å köpa där ju.
Å nu har dem även släpp ett nytt God of War som jag bara måste ta mig igenom. Plus att jag planerar å ta mig igenom 2an å 3an igen så var sjukt grymma.
Ronn hur i helvete pratar man med spöksoldaten i Hamelin gah, måste kolla på nätet...
Edit, ok, jag var på rätt väg igår, Ding Dong, kändes som jag saknade en magi : )
Ah visste inte ens att man kunde skippa spirit medium, fickd en väldigt tidigt. :)
Gör dem inte detta redan på Playstation Store ? Finns hur många ps3 spel som helst å köpa där ju.
Japp fast dom vill lägga ännu mer fokus på det kommande generation, kanske blir ett par spel som bara går att köpa online? Får se hur dom gör.
För övrigt såg jag att Metal Gear HD collection som kommer till PS plus den här månaden bara var till vita. :( Ville ju ha det på PS3.
Ah visste inte ens att man kunde skippa spirit medium, fickd en väldigt tidigt. :)
Japp fast dom vill lägga ännu mer fokus på det kommande generation, kanske blir ett par spel som bara går att köpa online? Får se hur dom gör.
För övrigt såg jag att Metal Gear HD collection som kommer till PS plus den här månaden bara var till vita. :( Ville ju ha det på PS3.
Så inget banbrytande mediaformat denna gången. Undrar om man inte nått gränsen inom det området med bluray då.
stolpskott
2013-03-08, 11:04
Å nu har dem även släpp ett nytt God of War som jag bara måste ta mig igenom. Plus att jag planerar å ta mig igenom 2an å 3an igen så var sjukt grymma.
Dels det Ronn sa, och sen lär de försöka förbättra PS Store för att uppmuntra till fler digitala köp. Jag köper alla mina konsolspel fysiskt, och det beror mest på de faktum att de tar evigheter att ladda ner, särskilt PS3-spelen. De använder inte i närheten av tillräckligt med kapacitet av mitt bredband, och därför tar det 3-4 timmar att ladda ner ett demo -.-
Jag tyckte att denna var tänkvärd. Notera att jag inte är ute efter att starta någon debatt om feminism eller liknande i den här tråden. Men jag kan inte annat än att hålla med om det mesta hon säger i den här videon. Det vore trevligt med lite förarändring på den punkten. Både för min egen skull, för att jag tycker att "damsel in distress-temat" börjar kännas tradigt och förlegat och dels för att spelindustrin bara kan vinna på att få in mer kvinnor både som gamers och som utvecklare.
X6p5AZp7r_Q
Visst är det lite obalanserat i spelvärlden hur kvinnor porträtteras men det beror ju på att det till stor del är en manlig publik, sen är det lite cherry pickings i hennes video hon tar bara upp spel med det klassiska sagotemat, det är ju därifrån det kommer, från gamla historier och böcker om hur prinsen räddar prinsessan, pratar man bara om såna spel som ändå är försvinnande liten del av alla spel som finns så målar man inte upp en riktig bild tycker jag.
Finns ju starka kvinnliga karaktärer i spel som inte förlöjligas också, Tomb Raider är ju senaste exemplet på det, Lightning i Final Fantasy, Valkyria Chronicles, Heavenly Sword, Dreamfall, Gravity Rush, Silent Hill, med mera, med mera, många spel är könslösa t.ex. Dark Souls kan du välja spela man eller kvinna, samma med många multiplayer/MMO spel.
Så det är ju inte genomsyrande för branschen utan det är en mognadsfråga för vissa utvecklare.
Visst är det lite obalanserat i spelvärlden hur kvinnor porträtteras men det beror ju på att det till stor del är en manlig publik, sen är det lite cherry pickings i hennes video hon tar bara upp spel med det klassiska sagotemat, det är ju därifrån det kommer, från gamla historier och böcker om hur prinsen räddar prinsessan, pratar man bara om såna spel som ändå är försvinnande liten del av alla spel som finns så målar man inte upp en riktig bild tycker jag.
Finns ju starka kvinnliga karaktärer i spel som inte förlöjligas också, Tomb Raider är ju senaste exemplet på det, Lightning i Final Fantasy, Valkyria Chronicles, Heavenly Sword, Dreamfall, Gravity Rush, Silent Hill, med mera, med mera, många spel är könslösa t.ex. Dark Souls kan du välja spela man eller kvinna, samma med många multiplayer/MMO spel.
Så det är ju inte genomsyrande för branschen utan det är en mognadsfråga för vissa utvecklare.
Du har absolut en bra poäng. Jag menade inte heller att det ens är i närheten av alla spel som är utformade på det här sättet och visst märker man att det är på väg att förändras i dagsläget också. Min gissning är att det troligtvis beror på att spelindustrin växer och fler och fler kvinnor intresserar sig för tv-spel.
Men samtidigt så tycker jag att det är en viktig sak att belysa, för jag anser inte att antalet spel som kan kopplas till videon är försvinnande liten. Desutom så fokuserade hon ju bara på ett ämne i den här videon. som jag har fattat det så kommer det fler med andra teman. TV-spels världen är väldigt mansdominerad och personligen så hoppas jag på att detta kommer att förändras i framtiden (och jag tror att det redan är på god väg, som sagt.)
Jag anser inte heller att alla TV-spel måste vara könlösa eller "PK", absolut inte. Men visst vill vi väl ha fler kvinnliga gamers och mindre macho bullshit? Det är min åsikt i alla fall. :)
Jag anser inte heller att alla TV-spel måste vara könlösa eller "PK", absolut inte. Men visst vill vi väl ha fler kvinnliga gamers och mindre macho bullshit? Det är min åsikt i alla fall. :)
Jag tror det är en mognadsfråga både för utvecklarna och för publiken, precis som hur film har utvecklats genom åren så ställer vi högre krav på spelen vad gäller mognadsgrad, speciellt med den nya HD grafiken så är det svårare att komma undan med sånt och jag tycker att det verkligen har märkts under 2000 talet.
Sen är det ju lite beroende på spel också, man kan ju målmedvetet designa ett spel att vara som en klassisk saga eller macho, många av dagens macho spel har glimten i ögat och driver med sig själva vilket visar på att det finns en medvetenhet om det men att det fortfarande är ett roligt designval.
Sen har du ju såna spels om Bayonetta, finns säkert folk som kan klaga på det spelet och se henne som sexobjekt men det är ju ändå en sjuhelvetes tuff och sexig hjältina som spöar allt, kvinnornas motsvarighet till Macho så att säga, inget fel med det tycker jag! :)
Jo, jag kan nog bara hålla med där.
Ballt "bakom kullisserna"-klipp från Beyond: Two souls (http://us.gamespot.com/beyond-two-souls/videos/beyond-two-souls-motion-capture-video-6386906/?hd=1). Varning för att det eventuellt kan finnas några små spoilers (beroende på hur känslig man är för sådant.)
Säker inget nytt men jag har inte sett klippet innan. Intressant i alla fall.
Dels det Ronn sa, och sen lär de försöka förbättra PS Store för att uppmuntra till fler digitala köp. Jag köper alla mina konsolspel fysiskt, och det beror mest på de faktum att de tar evigheter att ladda ner, särskilt PS3-spelen. De använder inte i närheten av tillräckligt med kapacitet av mitt bredband, och därför tar det 3-4 timmar att ladda ner ett demo -.-
Förstår dig där. Köpte Max Payne 3 förra veckan och från det att jag köpte det tog det 5 timmar tills jag fick spela det. Nedladdning + installation + uppdaterin + formatering av ps3an för att få plats med den
Jag skulle kunna tänka mig att lira SimCity om det finns på rea nånstans.
Jag skulle kunna tänka mig att lira SimCity om det finns på rea nånstans.
Sett ranken på amazone? Går mot historians sämsta betyg..
Har hört mkt om alla problem men har kollat lite gameplay och det verkar fan kul. Day9 kör livestream SimCity nu http://day9.tv/d/Day9/day9s-day-off-simcity/ och kollade även in Force First 40 på youtube. Tänkte om jag lirar det ett par dagar så kan jag få ett högavlönat jobb på kommunen sen. :D
Lasse Kongo
2013-03-08, 21:57
http://loading.se/news.php?pub_id=24098
Hyffsat snyggt, ännu ett skäl att äga en Vita : )
Gött. Vitan har landat. Mkt trevlig liten maskin. Spelar ni som har en naket (alltså bara själva apparaten :-) ) eller med någon hållare?
Spelar Suikoden II, gammal goding som försvann för länge sedan. En polare hade emulator+spel.
8h idag på arma3 med polaren via skype. Helt ok fredag!
Killzone 3, co-op på veteran. 6 timmar tog det. Kul spel, men mycket hade nog med att vi spelade ihop att göra.
Slutet var antiklimax
stolpskott
2013-03-08, 23:53
Killzone 3, co-op på veteran. 6 timmar tog det. Kul spel, men mycket hade nog med att vi spelade ihop att göra.
Slutet var antiklimax
Då är du game för två timmar l4d2? :)
Då är du game för två timmar l4d2? :)
japp, nu eller? *rolleyes*
stolpskott
2013-03-08, 23:54
japp, nu eller? *rolleyes*
Ska bara ta adjö av en kompis som ska gå, säger till på steam när jag är redo!
Ska bara ta adjö av en kompis som ska gå, säger till på steam när jag är redo!
alrighty, loggar nu. ska pissa och hämta lite påskmust bara :thumbup:
Yes yes yes!! Nummer 1 på friendslist på samtliga star wars tables, fyfan vilket slit det var, speciellt clone wars banan (290 mille), nu dröjjer det väl några dagar iaf innan någon lyckas slå det. :D
Den 15:e börjar star wars pinball turnering där man kan vinna priser! Först ut är Star Wars Episod 5 banan.
Det är bara logga in och spela den 15:e så är man automatiskt med.
http://blog.zenstudios.com/?p=3089
minimalist
2013-03-09, 10:49
Jag försökte googla lite, men folk hade svarat lite olika här och där. Om jag använder en headsetadapter (något i stil med denna:http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_source=Pricerunner&utm_campaign=pricerunner&artnr=460629 ), kan jag då använda headsetet för in-game ljud, eller är det bara chatt i lurarna som gäller?
minimalist
2013-03-09, 11:32
Whoops. Glömde nämnda att detta gäller 360. Framgår välj av länken, men ändå.
Vinylsvarv
2013-03-09, 13:11
Bör man ha kört de andra spelen i god of war serien innan man börjar med det nya ? Samt nått nytt spel som ni rekommenderar?
Postat via en mobil enhet
alrighty, loggar nu. ska pissa och hämta lite påskmust bara :thumbup:
Antar att det är PS3 :(
stolpskott
2013-03-09, 15:00
Antar att det är PS3 :(
Vi kör på PC :)
Vi kör på PC :)
Kanske man skulle investera lite. Hur är mod-communityn till 2an? När man tröttnade på 1ans banor fanns det ju massa nya å ladda ned.
gratefuldead
2013-03-09, 21:15
Forza Horizon, grymt kul spel! Känns dock lite hafsigt skapat, allt för få bilar att välja mellan dessutom. Ingen Volvo eller Saab, hallå?!
http://kotaku.com/5989727/the-first-steam-box-will-launch-this-holiday-season-starting-at-1000
Xi3's Piston—the first unofficial Steam Box console—will launch this holiday at a starting price of $1,000, the hardware manufacturer announced today.
If you preorder it before March 18, you'll get a $100 discount.
The Piston is the first PC designed specifically to play games in your living room using Steam's Big Picture mode. Valve is helping finance the machine, although the Steam makers are developing their own Steam Box that will also be released this year, according to Valve boss Gabe Newell.
"Clearly, the computer/video gaming market is huge, both in the personal computer and traditional console markets," Xi3 CEO Jason Sullivan said in a press release. "That being said, we believe there is a crying need for a machine that captures the best of both worlds, with the upgradeability of computer gaming rigs and the design and form factor of consoles. We believe our Piston Consoles do exactly that-deliver the beauty and small size of consoles with the upgradeability of computers."
Någon som tänkt skaffa en sån här?
http://kotaku.com/5989727/the-first-steam-box-will-launch-this-holiday-season-starting-at-1000
Någon som tänkt skaffa en sån här?
Nope, PCn redan kopplad till TV:n så inget behov. :)
stolpskott
2013-03-10, 18:49
Kanske man skulle investera lite. Hur är mod-communityn till 2an? När man tröttnade på 1ans banor fanns det ju massa nya å ladda ned.
Jag väljer att inte säga att det finns tusentals banor till L4D2, eftersom det skulle kunna vara en överdrift. Men det skulle inte förvåna mig om det var så det låg till.
Nope, PCn redan kopplad till TV:n så inget behov. :)
Ah. En sån lösning har jag också funderat lite på. Hade vart grymt smidigt faktiskt. Känns som det är lite småpoppis att vilja ha en steambox dock så nån härinne borde väl vilja skaffa en antar jag?
kalajset
2013-03-10, 23:20
Tanken bakom Steambox är inte helt fel men det känns ändå inte särskilt aktuellt för egen del. PS4:an (och kanske även nästa Xbox?) lär ju släppas ungefär samtidigt och framför allt PS4:an är mycket mer intressant för tv-gaming för egen del. (Mycket p ga priset som verkar bli satt lite väl högt för egen smak). Dessutom uppgraderar jag hellre spel-PCn här hemma än skaffar något slags mellanting mellan konsol och PC.
Just det sista tycker jag är särskilt intressant. Kanske är jag en aning cynisk, och jag erkänner villigt att jag visserligen har i princip noll koll på Steambox mjukvarumässigt, men just hur väl Steambox kommer fungera för en snabb och enkel spelupplevelse känns spontant som en mycket kritisk punkt för framtida försäljning. Som det ser ut nu hamnar den varken i konsol eller PC-facket och även om det må vara innovativt så kan jag inte låta bli att undra om den inte kommer floppa ganska hårt just försäljningsmässigt.
EDIT: Utvecklar det sista resonemanget ytterligare med frågan vem som egentligen är tänkt att skaffa/kommer skaffa en Steambox, vilka är egentligen den huvudsakliga målgruppen? - Något tillyxat så vill de flesta (inte alla) konsolfans just ha en så lättillgänglig och krångelfri spelupplevelse som möjligt. Priset på konsolen är även det ganska viktigt då det hör till konceptet om enkelhet och "bang for the buck". De som föredrar PC brukar generellt vara teknik/grafikfreaks och inte heller särskilt intresserade av att ägna sig åt soffbaserad gaming överhuvudtaget annat än möjligtvis sportspel i goda vänners lag. M ao - kan inte riktigt se till vilken kategori spelare Steambox vänder sig överhuvudtaget.
Är konspirationerna sanna om att HL3 och ytterligare valvespel blir steam-only så är det ju redan givet att Steambox är det ultimata. Inget kommer konkurrera.
Dock kommer jag personligen fortfarande spela på PC
Är konspirationerna sanna om att HL3 och ytterligare valvespel blir steam-only så är det ju redan givet att Steambox är det ultimata. Inget kommer konkurrera.
Dock kommer jag personligen fortfarande spela på PC
Vad är hypen med Half-Life? Fattar inte, har spelat Half-Life serien och det är bra spel, men jag upplever att folk förskönar och lyfter det till skyarna något helt otroligt bortom alla proportioner.
Kan inte i min vildaste fantasi se någon köpa en specifik hårdvara just för att kunna spela Half-Life 3 det låter ju helt absurt?
Är det en sån grej där alla hypar det bara för att alla andra hypar det?
stolpskott
2013-03-11, 00:45
Vad är hypen med Half-Life? Fattar inte, har spelat Half-Life serien och det är bra spel, men jag upplever att folk förskönar och lyfter det till skyarna något helt otroligt bortom alla proportioner.
Kan inte i min vildaste fantasi se någon köpa en specifik hårdvara just för att kunna spela Half-Life 3 det låter ju helt absurt?
Jag tror att en rad olika faktorer, förutom den du själv tar upp (hypa för hypens skull) spelar in. Jag tror att mycket ligger i det faktum att Valve efter att de släppt Half-Life 2 gick ut med att de skulle släppa resten av HL episodiskt varje halvår (jag har för mig att det var varje halvår). De släppte två episoder enligt planen, men episod tre announcades aldrig. Så det beror väl på att det är något alla förväntade sig skulle komma för länge sedan, så man har liksom gått och väntat på det länge. Att allting Valve rört vid sedan dess blivit awesome sauve höjer förväntningarna på vad Valve tar så lång tid på sig med. Om de kunde få fram en så fantastisk produkt som Portal 2 endast två och ett halvt år efter att ettan släpptes, tänk då vad de kan göra med tre, fyra, fem, sex (som vi snart är uppe i!) eller ännu fler år. Det måste ju bara bli fantastiskt.
Nu känner jag mig gammal, insåg att Half-Life 2 Episode Two släpptes för fem och ett halvt år sen :(
Tanken bakom Steambox är inte helt fel men det känns ändå inte särskilt aktuellt för egen del. PS4:an (och kanske även nästa Xbox?) lär ju släppas ungefär samtidigt och framför allt PS4:an är mycket mer intressant för tv-gaming för egen del. (Mycket p ga priset som verkar bli satt lite väl högt för egen smak). Dessutom uppgraderar jag hellre spel-PCn här hemma än skaffar något slags mellanting mellan konsol och PC.
Just det sista tycker jag är särskilt intressant. Kanske är jag en aning cynisk, och jag erkänner villigt att jag visserligen har i princip noll koll på Steambox mjukvarumässigt, men just hur väl Steambox kommer fungera för en snabb och enkel spelupplevelse känns spontant som en mycket kritisk punkt för framtida försäljning. Som det ser ut nu hamnar den varken i konsol eller PC-facket och även om det må vara innovativt så kan jag inte låta bli att undra om den inte kommer floppa ganska hårt just försäljningsmässigt.
EDIT: Utvecklar det sista resonemanget ytterligare med frågan vem som egentligen är tänkt att skaffa/kommer skaffa en Steambox, vilka är egentligen den huvudsakliga målgruppen? - Något tillyxat så vill de flesta (inte alla) konsolfans just ha en så lättillgänglig och krångelfri spelupplevelse som möjligt. Priset på konsolen är även det ganska viktigt då det hör till konceptet om enkelhet och "bang for the buck". De som föredrar PC brukar generellt vara teknik/grafikfreaks och inte heller särskilt intresserade av att ägna sig åt soffbaserad gaming överhuvudtaget annat än möjligtvis sportspel i goda vänners lag. M ao - kan inte riktigt se till vilken kategori spelare Steambox vänder sig överhuvudtaget.
Jag håller med. Det känns riktigt ordentligt svårt att slå sig in på konsolmarknaden redan normalt men att göra det med en $1000 box känns extremt riskfyllt. Lär ju inte gå för under 10kkr i Sverige då kan man gissa. Sen kommer man behöva fortsätta uppgradera en gång årligen/vartannat år för $99-$199 nånstans. Tokdyrt i jämförelse mot att köpa xbox/PS4. Jag tror steambox kommer floppa om de inte lyckas marknadsföra det på ett otroligt bra sätt, så de kanske lyckas stjäla kunder från PC försäljarna etc. Annars ser jag inte alls hur de ska kunna gå runt ekonomiskt på att sälja steambox.
Nu känner jag mig gammal, insåg att Half-Life 2 Episode Two släpptes för fem och ett halvt år sen :(
I know that feel...
Tror Half Life spelen är så populära för att båda var ganska banbrytande när de kom. Första half life var väl första spelet som hade scriptade events osv bland annat? Och half life 2 såg ruggigt bra ut med den grafikstandarden som rådde då. Och är dessutom fullkomligt asstort. Det var nånting som imponerade på mig iaf när jag spelade det. Sällan man får så mycket SP spel för pengarna när man köper en vanlig shooter.
Jag försökte motivera ett svar för Steambox-demografin, men kommer inte på något. PC-folket vill antingen inte spela på TV:n, eller så är det problemet redan löst för länge sedan. Uppgraderingsbar PC med hårdvara som är lätt utbytt må vara lockande, men hur ska man övertyga folk om att det är rätt köp?
Spontant: tanken är god, men argumentet är svagt just nu.
Gällande Half-Life så satte första spelet en helt ny standard för FPS. Världen var levande, med karaktärer som framgångsrikt agerade med, eller mot, en. Grafiken var fantastisk, osv, osv. Half-Life 2 var ett teknologiskt underverk som också satte ribban för grafik- och fysikmotorer.
Aa jag fattar inte heller. Samma sak med Bioshock. Tog mig igenom ettan men fatta aldrig vad det var som var så jävla bra med den som fick folk att höja den till skyarna.
Gällande Half-Life så satte första spelet en helt ny standard för FPS. Världen var levande, med karaktärer som framgångsrikt agerade med, eller mot, en. Grafiken var fantastisk, osv, osv. Half-Life 2 var ett teknologiskt underverk som också satte ribban för grafik- och fysikmotorer.
Visst men det är många spelserier som gjort liknande bedrifter och tänker jag tillbaka på själva upplevelsen som Half-Life gav mig som spel så är det så många andra spel som gett mig starkare intryck och starkare minnen.
Visst är det subjektivt, personligen blir jag som exempel mer våt i brallan när jag ser nyheter om nästa Metal Gear Solid än Half-Life 3, alla känner ju olika men jag upplever att Half-Life får överdrivet mycket beröm av fansen även om det är ett bra spel.
Som sagt jag tycker om Half-Life, det är bra spel, kan bara inte relatera till hypen, vad jag tror dock är att bakom ett bra spel så är det till viss del humor (3an kommer ju aldrig! ha ha) blandat med hype på grund av hype som byggt upp så mycket över tid. Om man köper en "steambox" bara för Half-Life 3 (fiktivt scenario) så riskerar man dock att få sina förväntningar krossade tror jag. :)
Aa jag fattar inte heller. Samma sak med Bioshock. Tog mig igenom ettan men fatta aldrig vad det var som var så jävla bra med den som fick folk att höja den till skyarna.
Samma där, Bioshock är en ruskigt bra spelserie som gjort intryck, bra stämning och så vidare, men inget jag onanerar till. :)
Jag onanerar både till bioshock och half-life. Spelen var och är helt fantastiskt bra. Fysiken i HL2 slår det mesta idag, enligt mig. Den tilltalar mig verkligen, praktisk och väldigt skön att hantera.
En liten del nostalgi blir ju även inblandat då serien sträcker sig över många år. Om till exempel Dishonored hade släppts då HL1 släpptes och sen successivt utvecklats till idag så hade jag älskat det minst lika mycket, tror jag.
Jag kommer alltid att uppgradera min hårdvara i takt med half-life. Jag upgraderade så jag klarade HL2 på max inställningar och kommer göra samma sak när HL3 kommer. Det handlar inte enbart om half-life utan om CS, L4D och Portal och alla mods. Sålänge jag kan köra allt det på max så är jag nöjd. Mer glädje och speltid har jag svårt att få ut ur några andra spel än just Valves.
Andra spel är kul och roligt att spela igenom, men just Valves spel består alltid och återspelas många gånger.
Bioshock finns all anledning att höja till skyarna dock. Storyn i bioshock är GRYM. Atmosfären är grym. Sen gillade jag hela spelmekaniken man fick med plasmids och sådär med. Misstänker att storyn inte var riktigt lika kul för de som spelat system shock 2, men för mig som var helt ny till den världen så var det riktigt bra. Men sen är jag den typen av person som lätt fastnar för spel pga story också.
Om man köper en "steambox" bara för Half-Life 3 (fiktivt scenario) så riskerar man dock att få sina förväntningar krossade tror jag. :)
Om man köper en steambox + half life 3 så kommer man bli ruinerad eftersom den verkar bli jävligt dyr ;)
Vilka spel får dig att bli våt i brallan btw? Eftersom vare sig half life eller bioshock är en 10:a för dig?
stolpskott
2013-03-11, 15:42
För er som inte spelat Bioshock så är nedanstående lite utav en spoiler.
Bioshock var ju oerhört revolutionerande i hur en berättelse kan framföras i en AAA-titel, som dessutom är ett FPS. Det faktum att det tar någonstans mellan 20-40 minuter innan man får slåss mot en fiende var helt otänkbart. 2K krävde att Levine kastade in en pistolsession mot några splicers redan i fyren, innan man åker ner, men han vägrade och det var nära att det inte blev något Bioshock p.g.a. det. Om half-life var detn första stora shootern som berättade en story genom hyfsat dynamiska karaktärer och därmed lade en tyngd vid storyn, så var Bioshock den första stora shooter som lät storyn väga tyngre än gameplay. Vi delges inte berättelsen genom uppenbara svep, det faktum att Andrew Ryan är ens pappa är något man själv måste lista ut, inte genom vad som berättas utan genom hur det berättas. Den oerhört skarpa kritiken av ett nihilistisk samhälle som dragits in absurdum... Spelet är inte bara ett spel, det är en filosofisk och ideologisk ståndpunkt och frågeställning.
Och då talar jag bara om atmosfären - gameplay aspekten med plasmids och Big Daddys - det moraliska dilemmat kring hanterandet av little sisters (utilitarismen ställs på sin kant) - det geniala integrerandet av Art Deco... *cupid*
M.a.o. - snacka inte skit om Bioshock *grr27*
Langster
2013-03-11, 15:46
Half Life spelen har varit banbrytande både när det gäller spelmekanik och berättarteknik. De introducerade en mängd numera vedertagna inslag i spel. Det fanns i princip inga spel innan dem som hade en så trovärdig och sammankopplad värld.
Men man kanske behövde spela dem när de verkligen var aktuella för att
uppskatta dem? Många spel tog idéer från dem väldigt snabbt och spelade man dessa spel innan man körde Half Life så fattade man nog inte vad grejen var.
Man måste ha i åtanke hur gamla de här spelen är nu och vilka andra spel som fanns i genren då... Vilket kan vara svårt eftersom nästan inga var minnesvärda.
Jag som spelade dem när de kom känner att få spel lever upp till den standard som sattes av HL (2 speciellt).
Bioshock uppskattas nog mer för sin stämning och story än för några specifika innovationer eller gameplay. Jag tror att folk ser fram emot Infinite för att de hoppas på en lika spännande upplevelse igen, snarare än att de tror att spelmediet kommer att genomgå en evolution.
Av HL3 däremot, så förväntar man sig en revolution... Jag tror Valve är medvetna om det och det är därför det tar så lång tid. Inget annat kommer att duga.
Om man köper en steambox + half life 3 så kommer man bli ruinerad eftersom den verkar bli jävligt dyr ;)
Vilka spel får dig att bli våt i brallan btw? Eftersom vare sig half life eller bioshock är en 10:a för dig?
Alltså jag gillar dom spelen väldigt mycket men blir inte yr bara jag tänker på uppföljare så att säga, det är nog ett fåtal spel jag känner så för och ofta är det först när man får se något från spelet som jag känner så om det ser lockande ut, ett namn räcker inte för mig.
Sen behöver det ju inte vara uppföljare, bara som exempel Watch Dogs är något jag ser starkt fram emot men suktar inte efter minsta lilla nyhet om det, sen är det vissa utvecklare som väcker en stark vill ha känsla bara dom utannonserar ett nytt spel, t.ex. Mistwalker och Monolith Soft då går hypen på högsta växeln eftersom deras tidigare spel varit helt magiska för mig. Andra utvecklare har gjort samma sak förut (Square) men det har ju avtagit efter att dom ändrat så mycket i sina spelserier.
Jag har nog helt enkelt spelat för många spel och varit gamer för länge för att känna en sån där hype, spelserier har förändrat så mycket och jag har hela tiden en handfull bra spel som jag spelar, spelar om äldre bra spel och så vidare, hypen har inte så mycket utrymme i min vardag. :)
Langster
2013-03-11, 15:51
Bioshock var ju oerhört revolutionerande i hur en berättelse kan framföras i en AAA-titel, som dessutom är ett FPS. Det faktum att det tar någonstans mellan 20-40 minuter innan man får slåss mot en fiende var helt otänkbart. 2K krävde att Levine kastade in en pistolsession mot några splicers redan i fyren, innan man åker ner, men han vägrade och det var nära att det inte blev något Bioshock p.g.a. det. Om half-life var detn första stora shootern som berättade en story genom hyfsat dynamiska karaktärer och därmed lade en tyngd vid storyn, så var Bioshock den första stora shooter som lät storyn väga tyngre än gameplay. Vi delges inte berättelsen genom uppenbara svep, det faktum att Andrew Ryan är ens pappa är något man själv måste lista ut, inte genom vad som berättas utan genom hur det berättas. Den oerhört skarpa kritiken av ett nihilistisk samhälle som dragits in absurdum... Spelet är inte bara ett spel, det är en filosofisk och ideologisk ståndpunkt och frågeställning.
Och då talar jag bara om atmosfären - gameplay aspekten med plasmids och Big Daddys - det moraliska dilemmat kring hanterandet av little sisters (utilitarismen ställs på sin kant) - det geniala integrerandet av Art Deco... *cupid*
Jag uppskattar verkligen Bioshock.
Men båda Half Life spelen har ungefär lika långa intron utan att man slåss mot någon. Och de kom före.
Och de moraliska aspekterna av Bioshock är väldigt ytliga och har i princip ingen inverkan alls.
Allt det där gjorde Bioshock 1 och 2 helt fantastiska, men trean blir ju annorlunda, inte samma story, inte längre under havet och så vidare, sen tycker jag att man fick behovet mättat redan i ettan, tvåan knöt ihop säcken men det blir lätt för mycket av det goda.
Trean blir säkert ett helt fantastiskt spel och Ken Levine brukar ju leverar balla saker men det är svårt att känna starkt för en uppföljare som skiljer sig så mycket samtidigt som dom första spelen levererade det som dom va tänka till, som en bra bok eller film som inte behöver uppföljare.
Holmeros
2013-03-11, 15:54
Förlåt om jag stör ert Half-Life / Bioshock prat (jag har aldrig spelat Bioshock, hata mig inte! Stort HL-fan dock).
Hursomhelst! Vad tror ni om nya God of War? Jag har bara spelat trean (tyvärr), men tyckte spelet var riktigt jävla bra. Jag har inte så bra koll på Ascension, känner bara till att multiplayer kommer finnas osv.
Finns demo på PSN? PLUS ett krav?
Förlåt om jag stör ert Half-Life / Bioshock prat (jag har aldrig spelat Bioshock, hata mig inte! Stort HL-fan dock).
Hursomhelst! Vad tror ni om nya God of War? Jag har bara spelat trean (tyvärr), men tyckte spelet var riktigt jävla bra. Jag har inte så bra koll på Ascension, känner bara till att multiplayer kommer finnas osv.
Finns demo på PSN? PLUS ett krav?
Enligt recensenterna så är det det bästa GoW spelet hittils, det finns demo på PSN, vad menar du med plus ett krav? För att ladda ner demot? Nej.
Holmeros
2013-03-11, 16:08
Enligt recensenterna så är det det bästa GoW spelet hittils, det finns demo på PSN, vad menar du med plus ett krav? För att ladda ner demot? Nej.
Har haft lite dåligt med tid, så inte haft någon koll på spelet, men det låter ju riktigt bra! La några minuter nyss på lite YT klipp. Bokar mig ett ex tills på onsdag!
Det var precis så jag tänkte, om det krävdes plus för att få tillgång till demot. Tack =)
Langster
2013-03-11, 16:10
Allt det där gjorde Bioshock 1 och 2 helt fantastiska, men trean blir ju annorlunda, inte samma story, inte längre under havet och så vidare, sen tycker jag att man fick behovet mättat redan i ettan, tvåan knöt ihop säcken men det blir lätt för mycket av det goda.
Trean blir säkert ett helt fantastiskt spel och Ken Levine brukar ju leverar balla saker men det är svårt att känna starkt för en uppföljare som skiljer sig så mycket samtidigt som dom första spelen levererade det som dom va tänka till, som en bra bok eller film som inte behöver uppföljare.
Det är inte en uppföljare på något sätt. Att det har samma namn har en mängd förklaringar, man kan se det som de olika Final Fantasy spelen typ.
Och den här serien går längre tillbaka än Bioshock, innan dess var det Systemshock. Levine hade dock inte rättigheterna till det namnet när det var dags för Bioshock.
Att Bioshock 2 existerar är lite olyckligt eftersom det har fått folk att tro att det är en spelserie likt Halo eller nåt. Levine och teamet bakom Bioshock var inte involverade i 2:an.
Det är inte en uppföljare på något sätt. Att det har samma namn har en mängd förklaringar, man kan se det som de olika Final Fantasy spelen typ.
Och den här serien går längre tillbaka än Bioshock, innan dess var det Systemshock. Levine hade dock inte rättigheterna till det namnet när det var dags för Bioshock.
Att Bioshock 2 existerar är lite olyckligt eftersom det har fått folk att tro att det är en spelserie likt Halo eller nåt. Levine och teamet bakom Bioshock var inte involverade i 2:an.
Nu när du nämner det kommer jag ihåg att det var en stor snackis när Bioshock utannonserades, spelade system shock serien när det kom också men det var så länge sen så det är en diffus koppling för mig, har starka minnen från system shock men kommer inte ihåg om det var 1an eller 2an som gav mig dom minnena, tror det va ettan.
Det fånga mig inte bara då antar jag som det gjorde andra. Jag uppskattar en grym story som alla andra men jag fann det inte så speciellt, helt enkelt.
Plasmidsen var bara nån slags superkrafter å att du hade vapen till det. Kan inte svära på det men känns väldigt mycket som att det hade gjorts innan.
Storys med svåra moraliska frågeställningar var inte heller nåt nytt då Bioschock kom ut. Fanns massa rollspel som hade det sen innan. Planscape:Torment, Fallout 2, Mass Effect, Fear Effect 2.
Säger inte att Bioschock var dåligt menar bara att jag fatta inte hypen kring det bara. Men å andra sidan tror jag inte jag är den typen att uppskatta sådan ting, på samma sätt som jag inte uppskattade Drive eller No country for old men på samma sätt som allmänheten gjorde.
HL å andra sidan kan jag förstå. Det för först med väldigt mycket storyn var helt okej. Men det som jag uppskattade dock mest med HL var fiende AIn för då den kom ut så var i pricip alla fiender i fps sådan som bara rusade mot en. I HL dock då armen kom till Black Mesa var en helt annan grej.
Nu kom jag på ett spel där man hade superkrafter tillsammans med vapen som var ett fps.
Clive Barkers:Undying
+1. Det moraliska dilemmat kring little sisters var inget jag påverkades så jättemycket av men i övrigt har du helt rätt. Bioshock har väldigt många aspekter som gör det jävligt bra helt enkelt.
Men man kanske behövde spela dem när de verkligen var aktuella för att
uppskatta dem? Många spel tog idéer från dem väldigt snabbt och spelade man dessa spel innan man körde Half Life så fattade man nog inte vad grejen var.
Man måste ha i åtanke hur gamla de här spelen är nu och vilka andra spel som fanns i genren då... Vilket kan vara svårt eftersom nästan inga var minnesvärda.
Precis. Nu spelade jag half life 2 först flera år efter det kom, så det var inte superspeciellt för mig då jag spelade det. Däremot kan jag förstå att det är det för andra pga hoppet i grafik och fysik osv.
Alltså jag gillar dom spelen väldigt mycket men blir inte yr bara jag tänker på uppföljare så att säga, det är nog ett fåtal spel jag känner så för och ofta är det först när man får se något från spelet som jag känner så om det ser lockande ut, ett namn räcker inte för mig.
Sen behöver det ju inte vara uppföljare, bara som exempel Watch Dogs är något jag ser starkt fram emot men suktar inte efter minsta lilla nyhet om det, sen är det vissa utvecklare som väcker en stark vill ha känsla bara dom utannonserar ett nytt spel, t.ex. Mistwalker och Monolith Soft då går hypen på högsta växeln eftersom deras tidigare spel varit helt magiska för mig. Andra utvecklare har gjort samma sak förut (Square) men det har ju avtagit efter att dom ändrat så mycket i sina spelserier.
Jag har nog helt enkelt spelat för många spel och varit gamer för länge för att känna en sån där hype, spelserier har förändrat så mycket och jag har hela tiden en handfull bra spel som jag spelar, spelar om äldre bra spel och så vidare, hypen har inte så mycket utrymme i min vardag. :)
Haha, nej jag brukar väl inte bli som en tonårstjej direkt när jag hör om spel heller. Men visst hade jag blivit glad om de annonserade tex mirror's edge 2 eller en uppföljare till deus ex. Men det är ju så, var spelet man spelade tillräckligt bra så har man en lite känslomässig relation till det hela. Kanske just därför som speciellt spel med bra story lockar mig mycket. Blir jag fängslad av storyn så kommer jag tycka det är jävligt bra helt enkelt. Och då kommer även nästa spel i serien locka mer också eftersom man dels vill veta vad som händer härnäst, men även för att man vet att man kommer tas med på en resa så att säga... :)
Jag spelade både bioshock 1 och 2 några år efter det kom ut men jag tycker bioshock 2 var jävligt bra också? Förstår inte all kritik det får. Det är en del i spelmekaniken som är jävligt mycket bättre i tvåan och storyn är ju inte dålig heller. Framförallt slutet av tvåan är ju typ tio ggr bättre än slutet i ettan (som faktiskt blev ganska mycket mer lame än övriga delen av spelet, tyvärr).
stolpskott
2013-03-11, 19:07
Jag uppskattar verkligen Bioshock.
Men båda Half Life spelen har ungefär lika långa intron utan att man slåss mot någon. Och de kom före.
Och de moraliska aspekterna av Bioshock är väldigt ytliga och har i princip ingen inverkan alls.
Fast det är på ett annat sätt i Half-Life serien. I Half-Life är det ett intro, och sen börjar spelet och det blir pang pang på en gång. I Bioshock försvinner nästan distinktionen mellan introt och själva spelet, och man går rätt långt in i själva spelets början utan att attackera en fiende.
Angående vad jag menade med den moraliska aspekten tar jag upp i ett svar till Zoidy här nedan.
Det fånga mig inte bara då antar jag som det gjorde andra. Jag uppskattar en grym story som alla andra men jag fann det inte så speciellt, helt enkelt.
Plasmidsen var bara nån slags superkrafter å att du hade vapen till det. Kan inte svära på det men känns väldigt mycket som att det hade gjorts innan.
Storys med svåra moraliska frågeställningar var inte heller nåt nytt då Bioschock kom ut. Fanns massa rollspel som hade det sen innan. Planscape:Torment, Fallout 2, Mass Effect, Fear Effect 2.
Det enda jag sa att Bioshock var först med var att man på något vis satte storytelling framför gameplay m.m. Samt att början på spelet var ett bra exempel på den mentaliteten.
Resten av det du skriver har jag väl inget emot. To each his own.
+1. Det moraliska dilemmat kring little sisters var inget jag påverkades så jättemycket av men i övrigt har du helt rätt. Bioshock har väldigt många aspekter som gör det jävligt bra helt enkelt.
Jag spelade både bioshock 1 och 2 några år efter det kom ut men jag tycker bioshock 2 var jävligt bra också? Förstår inte all kritik det får. Det är en del i spelmekaniken som är jävligt mycket bättre i tvåan och storyn är ju inte dålig heller. Framförallt slutet av tvåan är ju typ tio ggr bättre än slutet i ettan (som faktiskt blev ganska mycket mer lame än övriga delen av spelet, tyvärr).
Det moraliska dilemmat var inte för mig något dilemma, och som du säger påverkades man inte direkt av det. Men det var liksom många andra saker i spelet ett ställningstagande i etik, ett ifrågasättande av ett kanske utilitaristiskt tankesätt. "Does the goal justify the means" o.s.v.
P.g.a. det tyckte jag att den moraliska fråga förknippad med little sisters är intressant.
Gällande tvåan: Det var ett bättre spel men en sämre story om man frågar mig. Och eftersom storyn gjorde Bioshock så känns det som att man missar själva grejen om man satsar mer på att utveckla själva spelmekaniken istället för storyn. Men som jag skrev till Ado, to each his own.
kalajset
2013-03-11, 20:07
Apropå HL2. Är själv ett stort fan av spelet men måste ändå säga att jag hade roligare med ett annat stort FPS från den tiden: DOOM III. Nu var visserligen tekniskt sett allt utom grafiken klart bättre i HL2 än i DOOM III, men när det gällde vad som var roligast att spela var det ett ganska enkelt val för mig.
Langster
2013-03-11, 20:23
Precis. Nu spelade jag half life 2 först flera år efter det kom, så det var inte superspeciellt för mig då jag spelade det. Däremot kan jag förstå att det är det för andra pga hoppet i grafik och fysik osv.
Haha, nej jag brukar väl inte bli som en tonårstjej direkt när jag hör om spel heller. Men visst hade jag blivit glad om de annonserade tex mirror's edge 2 eller en uppföljare till deus ex. Men det är ju så, var spelet man spelade tillräckligt bra så har man en lite känslomässig relation till det hela. Kanske just därför som speciellt spel med bra story lockar mig mycket. Blir jag fängslad av storyn så kommer jag tycka det är jävligt bra helt enkelt. Och då kommer även nästa spel i serien locka mer också eftersom man dels vill veta vad som händer härnäst, men även för att man vet att man kommer tas med på en resa så att säga... :)
Jag gillade 2:an också, inget fel på det spelet egentligen. Problemet är bara att det är en cash-in utan dess like. Utvecklaren är "klar" med den storyn, men utgivaren ser lätta pengar i att göra en uppföljare. 2:an gör inget nytt, det är bara som en expansion till ettan och medför att bioshock blir en serie istället för något unikt. Se bara Ronns kommentar... Jag har inga problem med det, men det är där kritiken kommer ifrån.
Langster
2013-03-11, 20:34
Fast det är på ett annat sätt i Half-Life serien. I Half-Life är det ett intro, och sen börjar spelet och det blir pang pang på en gång. I Bioshock försvinner nästan distinktionen mellan introt och själva spelet, och man går rätt långt in i själva spelets början utan att attackera en fiende.
Angående vad jag menade med den moraliska aspekten tar jag upp i ett svar till Zoidy här nedan.
Det enda jag sa att Bioshock var först med var att man på något vis satte storytelling framför gameplay m.m. Samt att början på spelet var ett bra exempel på den mentaliteten.
Resten av det du skriver har jag väl inget emot. To each his own.
Det moraliska dilemmat var inte för mig något dilemma, och som du säger påverkades man inte direkt av det. Men det var liksom många andra saker i spelet ett ställningstagande i etik, ett ifrågasättande av ett kanske utilitaristiskt tankesätt. "Does the goal justify the means" o.s.v.
P.g.a. det tyckte jag att den moraliska fråga förknippad med little sisters är intressant.
Gällande tvåan: Det var ett bättre spel men en sämre story om man frågar mig. Och eftersom storyn gjorde Bioshock så känns det som att man missar själva grejen om man satsar mer på att utveckla själva spelmekaniken istället för storyn. Men som jag skrev till Ado, to each his own.
Jag håller inte med angående HL introna, jag tycker båda sätter stämningen på ett mycket bra sätt. Och de är spelbara, precis som bioshocks. Bioshocks intro är ju väldigt likt de i HL. Alla tre handlar om ankomsten till en ny plats. Introt i bioshock är dock otroligt stämningsfullt och kanske det bästa av de tre, det håller jag med om. Men utan HL tror jag inte bioshock hade varit som det var.
De moraliska besluten i bioshock hade kunnat göras mycket bättre dock, det hade varit mer intressant om det faktiskt fanns något att tjäna på att vara ond. Som det är nu blir det väldigt snabbt klart för spelaren vilket som är "rätt" beslut och efter de tre-fyra första gångerna man väljer så vet man vad man ska välja och efter det "känns" inte valen på nåt sätt, det är inte mer än dilemmat mellan att välja AK eller hagelbössa i vilket spel som helst. Och valen är alltid desamma.
Ja det har du rätt i. Det har ju väldigt mycket med ideologi att göra. Och är designat för att få en att tänka. Och det lyckas spelet ganska bra med dessutom.
Över lag var storyn i tvåan sämre, men slutet i tvåan är överlägset slutet i ettan. Ettan har sitt klimax runt 65% in i spelet (du vet nog vart i spelet jag menar) och dalar sen av mot slutet då det är lite sådär. Hade riktigt kul när jag spelade igenom 2:an också iaf.
Jag gillade 2:an också, inget fel på det spelet egentligen. Problemet är bara att det är en cash-in utan dess like. Utvecklaren är "klar" med den storyn, men utgivaren ser lätta pengar i att göra en uppföljare. 2:an gör inget nytt, det är bara som en expansion till ettan och medför att bioshock blir en serie istället för något unikt. Se bara Ronns kommentar... Jag har inga problem med det, men det är där kritiken kommer ifrån.
Alltså jag förstår ju vad du menar men de flesta verkar ju tycka tvåan är tråkigt snarare än att de tänker att utgivarna har sålt ut spelet. Och där håller jag verkligen inte med. Tvåan är också riktigt bra. Kanske inte riktigt lika bra som ettan men det har definitivt sin charm. Men visst, klart det inte blir lika speciellt andra omgången. Första gången man går in i rapture är speciellt, helt klart.
stolpskott
2013-03-12, 00:21
Jag håller inte med angående HL introna, jag tycker båda sätter stämningen på ett mycket bra sätt. Och de är spelbara, precis som bioshocks. Bioshocks intro är ju väldigt likt de i HL. Alla tre handlar om ankomsten till en ny plats. Introt i bioshock är dock otroligt stämningsfullt och kanske det bästa av de tre, det håller jag med om. Men utan HL tror jag inte bioshock hade varit som det var.
Det känns inte riktigt som att du förstår vad jag syftar på gällande spelens intron. Ja, introna är spelbara, men om vi tittar på första Half-Life så finns det en väldigt tydlig distinktion mellan var introt slutar och spelet börjar - När experimentet går fel. I 2an tar introt slut när man lämnar Kleiners labb. Men i bioshock - var slutar introt och var tar själva spelet vid? När man når Rapture? När man injicerar Eve för första gången? När man använder plasmids för första gången? När man plockar upp skiftnyckeln? När man först får börja skjuta? Jag upplever det som att det inte finns någon tydlig distinktion där, och det tidigaste spelet jag är medveten om som man kunde uppleva det i var Bioshock. Men det är iofs mycket möjligt att det är subjektivt.
Angående moralgrejen har du rätt, jag anser bara att den ideologiska värderingen i det valet är ett exempel på hur i princip allting i Bioshock har mer än en ren gameplay-tanke bakom sig.
Langster
2013-03-12, 04:28
Det känns inte riktigt som att du förstår vad jag syftar på gällande spelens intron. Ja, introna är spelbara, men om vi tittar på första Half-Life så finns det en väldigt tydlig distinktion mellan var introt slutar och spelet börjar - När experimentet går fel. I 2an tar introt slut när man lämnar Kleiners labb. Men i bioshock - var slutar introt och var tar själva spelet vid? När man når Rapture? När man injicerar Eve för första gången? När man använder plasmids för första gången? När man plockar upp skiftnyckeln? När man först får börja skjuta? Jag upplever det som att det inte finns någon tydlig distinktion där, och det tidigaste spelet jag är medveten om som man kunde uppleva det i var Bioshock. Men det är iofs mycket möjligt att det är subjektivt.
Angående moralgrejen har du rätt, jag anser bara att den ideologiska värderingen i det valet är ett exempel på hur i princip allting i Bioshock har mer än en ren gameplay-tanke bakom sig. När man möter den första fienden? Rätt mycket händer i HL 2 introt, och man kan säga samma sak. När börjar spelet? När man går av tåget? När man tillbeds kasta burken i sopptunnan? När man blir jagad? När man får sin första pistol? När man får kofoten? Spela båda igen så kommer du att se att skillnaden är minimal och HL 2 introt är längre och introducerar fler gameplay element innan man ens har förmågan att attackera fiender. Bioshocks intro är faktiskt rätt kort om man bara går rakt fram, det är dock väldigt snyggt och stämningsfullt, omtumlande t.o.m, plus innehåller dolda budskap (man är faktiskt den som får planet att störta) men det kan man säga om HL introna också. Bioshocks intro ÄR en direkt kopia på HL introna, rakt av, om du inte inser det är det du som inte har förstår.
Någon som spelat persona4 på vitan? Fått bra kritik.
Terminatorgunde
2013-03-12, 12:55
Kommer börja med Metroid prime till GC nu i veckan,sen blir det Zelda Twilight Princess bara jag får tag på en freeloader så jag kan börja =)
Kommer börja med Metroid prime till GC nu i veckan,sen blir det Zelda Twilight Princess bara jag får tag på en freeloader så jag kan börja =)
Prime serien är fantastiskt bra, första gången?
Har du en krämig PC kan du lira Wii versionen genom Dolphin i 1080p. *cupid*
Terminatorgunde
2013-03-12, 13:21
Prime serien är fantastiskt bra, första gången?
Har du en krämig PC kan du lira Wii versionen genom Dolphin i 1080p. *cupid*
Japp bara spelat till NES & SNES förut. Hm okej ) får kolla upp det,men jag föredrar att spela spel med en konsol,blir en annan känsla.
Till dator spelar jag bara HoMM 3 och starcraft,försökte mig på DIablo 2 några gånger med det e så jävla jobbigt ^^
stolpskott
2013-03-12, 13:33
När man möter den första fienden? Rätt mycket händer i HL 2 introt, och man kan säga samma sak. När börjar spelet? När man går av tåget? När man tillbeds kasta burken i sopptunnan? När man blir jagad? När man får sin första pistol? När man får kofoten? Spela båda igen så kommer du att se att skillnaden är minimal och HL 2 introt är längre och introducerar fler gameplay element innan man ens har förmågan att attackera fiender. Bioshocks intro är faktiskt rätt kort om man bara går rakt fram, det är dock väldigt snyggt och stämningsfullt, omtumlande t.o.m, plus innehåller dolda budskap (man är faktiskt den som får planet att störta) men det kan man säga om HL introna också. Bioshocks intro ÄR en direkt kopia på HL introna, rakt av, om du inte inser det är det du som inte har förstår.
Du har givetvis en poäng, men jag känner ändå att Half-Life 1&2 har en distinktion som Bioshock saknar. I HL spelen kände jag "nu är spelet igång" på givna platser, det har jag aldrig gjort med Bioshock. Det är klart att Bioshock fick inspiration till sin början från HL men jag känner som att Bioshock tog det snäppet längre. Men det kan som sagt vara en väldigt subjektiv fråga.
Lasse Kongo
2013-03-12, 13:57
Trevlig pöst idag
http://forumbilder.se/CDLPD/2gow-001.jpg (http://forumbilder.se/CDLPD/2gow-001)
Du har givetvis en poäng, men jag känner ändå att Half-Life 1&2 har en distinktion som Bioshock saknar. I HL spelen kände jag "nu är spelet igång" på givna platser, det har jag aldrig gjort med Bioshock. Det är klart att Bioshock fick inspiration till sin början från HL men jag känner som att Bioshock tog det snäppet längre. Men det kan som sagt vara en väldigt subjektiv fråga.
Tror det här har med storyn att göra. Jag kände precis som du med introt i half life 2. Det är väldigt tydligt när man ska ut och "börja panga". Vilket inte nödvändigtvis gör det till ett dåligt spel dock. Men visst görs det mycket smidigare i bioshock. Tror det har med storyn att göra dock. Storyn är väldigt omtumlande i början och man är disorienterad. Om jag skulle säga en punkt där man eventuellt skulle kunna känna att spelet börjar så är det väl typ efter att *SPOILER* Atlas "förlorar sin familj" *SPOILER*. Annars kan jag inte heller säga någon tydlig punkt då det är tydligt att man ska "ut och panga".
Lasse Kongo
2013-03-13, 13:38
Sådär, då var Bioshock Infinite bokat, kan verkligen rekommendera Gamestops inbyteserbjudande, jag nyttjar sällan sånt då jag sedan en lång tid tillbaks alltid behåller mina spel, men visst finns det spel som är mindre bra och sådana man inte rör igen när man klarat dem, Far Cry 3 tex, fick lämna min samling idag, kanske en av de största besvikelserna denna gen.
Så nu ligger Tomb Raider, GoW och väntar med hemma, provade mp i GoW och det känns riktigt jävla kul och välgjort, hoppas det blir poppis så det håller ett tag, finns en del för den ensamma med utöver kampanjen och även coop.
Provade mp lite snabbt i TR med, men det sög verkligen, är ju sp man är ute efter i både tr och gow, men de får vänta, först ska Ni No Kuni klaras, snart uppe i 30h och kom igår dit där jag tror många känner "nu är det slut"
Jag har väl dock redan läst lite för mkt på nätet så jag var beredd, men fifan va bra spelet är, ett av de bästa denna generation och alla generationer med för den delen...
Fint med 3 bossfighter i rad utan möjlighet att spara, klarade det på första försöket men fyyyy om jag hade torskat, jag tog nog 3 andetag på en halvtimma typ, hade lätt fått köpa ny tv+lite annat smått och gott för jag hatar! den typen av strider, när man precis dör på slutet och får börja om från början, hade det hänt igår så:
hcO4MMzdYE8
Vad har gamestop för inbyteserbjudande då? hittade inget på hemsidan :confused:
Vad har gamestop för inbyteserbjudande då? hittade inget på hemsidan :confused:
http://gamestop.se/trade-list.asp
http://gamestop.se/trade-list.asp
njaa. spelen av dom jag har är för bra för att byta in 2 mot ett för 99, men kanske om man aldrig vill spela något av dom igen.
Lasse Kongo
2013-03-13, 14:03
njaa. spelen av dom jag har är för bra för att byta in 2 mot ett för 99, men kanske om man aldrig vill spela något av dom igen.
Förra veckan såldes tekken x sf för 49:- inkl frakt tex, är man bara med lite kan man få en ny titel alá tomb raider för 200:- tkr jag är ganska ok xD
Tystnaden som uppstår när man precis klarat en spel man verkligen gillande.
Någon som känner igen sig? Klarade precis Red Dead Redemption och söker nu ett liknande spel. Är sjuk, hemma från jobbet och har en Gameaffär 5 minuter bort så behöver tips snarast.
Helst något som är precis som GTA.
Någon som känner igen sig? Klarade precis Red Dead Redemption och söker nu ett liknande spel. Är sjuk, hemma från jobbet och har en Gameaffär 5 minuter bort så behöver tips snarast.
Nämna plattform när man frågar om tips är obligatoriskt!
Lite snabbt från huvudet.
Saints Row 3 <-- Precis som GTA fast mer humor och mer saker
Sleeping Dogs (Tack Zoidy) likt GTA
Crackdown 1/2
Just Cause 2
Infamous 1/2
Prototype 1/2
Mercenaries 2
Red Faction Guerilla
Batman spelen är förvisso inte direkt som GTA men dom utspelar sig i öppen spelvärld och är förjävla bra spel.
Sleeping dogs?
Nämna plattform när man frågar om tips är obligatoriskt!
Lite snabbt från huvudet.
Saints Row 3 <-- Precis som GTA fast mer humor och mer saker
Crackdown 1/2
Just Cause 2
Infamous 1/2
Prototype 1/2
Mercenaries 2
Red Faction Guerilla
Sleeping dogs?
Sorry, Xbox 360. Tack för tipsen men Saints Row kändes lite väl överdrivet. Gillar när det är hyfsat verkligt.
Några idéer om Mafiaserien?
Sorry, Xbox 360. Tack för tipsen men Saints Row kändes lite väl överdrivet. Gillar när det är hyfsat verkligt.
Då kommer du nog inte gilla just cause 2 heller ;) Sleeping dogs tror jag de flesta hade gillat om de gillar GTA. Mafia är väl lite äldre spel men gillar du GTA så kommer du nog gilla mafia också. Det är ju samma typ av spel.
stolpskott
2013-03-13, 15:04
Sleeping Dogs, Mafia 2 är grymt, kanske L.A Noire?
Sleeping Dogs, Mafia 2 är grymt, kanske L.A Noire?
Nope inte L.A Noire. Enda det spelet har gemensamt med GTA är att man kan köra fritt i stan.
kalajset
2013-03-13, 15:39
Har det senaste prövat en hel del spel jag tänkt ta tag i länge nu:
Joe Danger 2 - Verkar helt OK, men laddningstiderna är under all kritik. Förtar hela arkadkänslan. Den här typen av spel är ju som gjorda för att spela en kvart åt gången och då vill man inte att en bana som tar 30 sekunder att spela tar i princip lika lång tid på sig att ladda.
Vanquish - Precis så bra som det verkade i demot, fast ännu bättre. Riktigt bra action helt enkelt. Skulle säga att det är ett absolut måste om man gillar TPS.
Mortal Kombat - inte riktigt min genre, men över förväntan. Verkar gediget och genomarbetat med bra tutorials/guider.
Dead Or Alive 5 - inte lika nybörjarvänligt som Mortal Kombat. Spontant verkar det tråkigare överhuvudtaget också. Åtminstone då om man som sagt inte direkt spelar genren i vanliga fall.
Har i övrigt återupptagit platinumjakten i Dark Souls och kan bara konstatera att jag lär behöva plugga på några timmar före ytterligare fortsättningen då jag minns ungefär noll och inget ang. vad jag höll på med och varför jag försökte göra det från första början.
Tänkte även dra igång Mass Effect 3, samt ev. även starta upp BF3 igen för första gången på bortåt ett år, så med tanke på hur få timmar jag trots allt lägger på spelande i veckan lär jag nog vara klar med alla dessa spel lagom tills PS4:an släpps.
Har det senaste prövat en hel del spel jag tänkt ta tag i länge nu:
Joe Danger 2 - Verkar helt OK, men laddningstiderna är under all kritik. Förtar hela arkadkänslan. Den här typen av spel är ju som gjorda för att spela en kvart åt gången och då vill man inte att en bana som tar 30 sekunder att spela tar i princip lika lång tid på sig att ladda.
Vanquish - Precis så bra som det verkade i demot, fast ännu bättre. Riktigt bra action helt enkelt. Skulle säga att det är ett absolut måste om man gillar TPS.
Mortal Kombat - inte riktigt min genre, men över förväntan. Verkar gediget och genomarbetat med bra tutorials/guider.
Dead Or Alive 5 - inte lika nybörjarvänligt som Mortal Kombat. Spontant verkar det tråkigare överhuvudtaget också. Åtminstone då om man som sagt inte direkt spelar genren i vanliga fall.
Har i övrigt återupptagit platinumjakten i Dark Souls och kan bara konstatera att jag lär behöva plugga på några timmar före ytterligare fortsättningen då jag minns ungefär noll och inget ang. vad jag höll på med och varför jag försökte göra det från första början.
Tänkte även dra igång Mass Effect 3, samt ev. även starta upp BF3 igen för första gången på bortåt ett år, så med tanke på hur få timmar jag trots allt lägger på spelande i veckan lär jag nog vara klar med alla dessa spel lagom tills PS4:an släpps.
Aa Vanquish är riktigt grymt. Dialogen är också skitrolig emellanåt :D.
Lasse Kongo
2013-03-14, 23:55
Ja woll, då är man framme vid slutbossen i NNK, pain in the ass att ta sig fram och när jag väl var framme torska jag vid second form pga no fakking mana, första ggn jag kollade nätet gällande tips men jag inser att jag aldrig kommer klara sista bossen utan mana, så det är bara att loada en tidigare sparfil och samla deg och köpa mana, känns skumt att det snart är över, vilket spel : )
Ja woll, då är man framme vid slutbossen i NNK, pain in the ass att ta sig fram och när jag väl var framme torska jag vid second form pga no fakking mana, första ggn jag kollade nätet gällande tips men jag inser att jag aldrig kommer klara sista bossen utan mana, så det är bara att loada en tidigare sparfil och samla deg och köpa mana, känns skumt att det snart är över, vilket spel : )
Savepoint inte så långt därifrån så man har ju nästan fullt, jag hade massa mana och ressurection items som jag hade sparat, dom gick åt kan jag lova så items vill man definitivt ha där.
Nån som har eller har haft ett amerikanskt PSN konto. Jag vill köpa God of War saga med alla God of War spelen(förutom det senaste). Men man måste importera det och ha ett amerikanskt psn konto för att kunna spela det någon som vet något om detta ?
*drool* *drool* :hbang:
ax5lfDVjF3w
Svar på Tropes VS Women videon, sevärd!
iUxcLxClQ08#!
en stor stark
2013-03-15, 15:20
Att prinsessor hamnar i fara och blir räddade är väl ett vanligt tema bland sagor? Är väl inte konstigt att spel kör på samma tema.
Att prinsessor hamnar i fara och blir räddade är väl ett vanligt tema bland sagor? Är väl inte konstigt att spel kör på samma tema.
Yep. :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6320210&postcount=21128
Och det är ju inte så vanligt i moderna spel, typ zelda och mario?
Lasse Kongo
2013-03-15, 23:27
Såhär skrev Petter på Gamereactor om Ascension:
Mina åsikter om Ascension
Skrivet av Petter 2013-03-15 16:16
Jag har spenderat nätterna med Kratos på slutet, faktiskt. Jag kan ändå inte sova särskilt väl nu. Jag hade verkligen inget sug efter God of War: Ascension. Jag hade inte hoppats på särskilt mycket men efter att ha klarat av äventyret är jag imponerad och rysligt nöjd. Acension är bättre än God of War III. Combo-systemet är smartare upplagt, spelkontrollen något vassare, grafiken bättre och multiplayerläget faktiskt inte helt tokigt.
Storyn är sådär lagom nonsensproppad och samtidigt olidligt högtravande, precis som det ska vara i en grekisk tragedi. Benhårda brutaliteter, bröst och brutna ben bjuds det på i mängder och Ascension visar på att det fortfarande finns massor av spunk kvar i Sonys krigsmålade dunderbödel.
Jag har bara provat mp än som känns riktigt lovande, sparar sp men det ska dras igång framöver.
Såhär skrev Petter på Gamereactor om Ascension:
Mina åsikter om Ascension
Skrivet av Petter 2013-03-15 16:16
Jag har spenderat nätterna med Kratos på slutet, faktiskt. Jag kan ändå inte sova särskilt väl nu. Jag hade verkligen inget sug efter God of War: Ascension. Jag hade inte hoppats på särskilt mycket men efter att ha klarat av äventyret är jag imponerad och rysligt nöjd. Acension är bättre än God of War III. Combo-systemet är smartare upplagt, spelkontrollen något vassare, grafiken bättre och multiplayerläget faktiskt inte helt tokigt.
Storyn är sådär lagom nonsensproppad och samtidigt olidligt högtravande, precis som det ska vara i en grekisk tragedi. Benhårda brutaliteter, bröst och brutna ben bjuds det på i mängder och Ascension visar på att det fortfarande finns massor av spunk kvar i Sonys krigsmålade dunderbödel.
Jag har bara provat mp än som känns riktigt lovande, sparar sp men det ska dras igång framöver.
Grymt är det iaf. Fortfarande svårt å bestämma mig dock vilket som är snyggare denna eller trean. Men denna är sjukt snygg men vill minas att trean var det också.
God of war är väl nåt av det snyggare som finns till PS3 oavsett vilken titel man pratar om? Är ju väldigt tacksamma spel att dra upp grafiken på också.
Lasse Kongo
2013-03-16, 20:53
Dräpte sista bossen på andra försöket i NNK, 34h tog det för mig och då körde jag enbart mainstory, för trött för att skriva en novell men kortfattat är det ett av de bästa spel of alltime, lätt däruppe tillsammans med FFVI och VII på min personliga favoritlista, riktigt riktigt riktigt bra, kan säga att jag är stolt att äga Wizards Edition, lär bli värt en fin peng i framtiden : )
kalajset
2013-03-17, 10:01
Kul! 34 timmar...då har jag en bit kvar med mina tio, inkluderande side missions. Tycker spelet äntligen börjat lossna lite mer nu sedan jag b la fick fler spelbara karaktärer s as. (Utan att spoila allt för mycket). Får nog bli en session eller två idag då det var längesedan sist.
Lasse Kongo
2013-03-17, 10:33
Kul! 34 timmar...då har jag en bit kvar med mina tio, inkluderande side missions. Tycker spelet äntligen börjat lossna lite mer nu sedan jag b la fick fler spelbara karaktärer s as. (Utan att spoila allt för mycket). Får nog bli en session eller två idag då det var längesedan sist.
Det är en av spelets styrka imo, ända fram tills the end presenteras nya saker i spelet som hela tiden gör att man vill fortsätta.
Öppnade upp sig en del postgame så det lär bli många timmar till : )
Nu är frågan om man ska börja med Tomb Raider eller GoWA, tror tr då jag är sjukt sugen på det, verkar sanslöst bra.
Albatross
2013-03-17, 17:05
Gött att komma igång med lite spelande igen, har en rätt fet backlog nu... Vanquish är förvånansvärt underhållande :)
Sanslöst att man mer eller mindre måste spela mass effekt 3 multiplayer för att nå högt nog för "finslutet" på singelplayer.
Även om denna visat sig vara småtrevlig. Med undantag för erbarmligt långa laddtider.
Funderat på att köra Catherine efter ME3.
Sanslöst att man mer eller mindre måste spela mass effekt 3 multiplayer för att nå högt nog för "finslutet" på singelplayer.
Även om denna visat sig vara småtrevlig. Med undantag för erbarmligt långa laddtider.
Funderat på att köra Catherine efter ME3.
Går även höja sin rating med deras mobil app om man har en iphone (vet inte om de även fixat en android-version), även om den är (eller åtminstone var när jag spelade) otroligt seg.
Dessutom lite kul att få "sms" från karaktärerna i spelet via mobil-appen allt eftersom man spelar :)
Går även höja sin rating med deras mobil app om man har en iphone (vet inte om de även fixat en android-version), även om den är (eller åtminstone var när jag spelade) otroligt seg.
Dessutom lite kul att få "sms" från karaktärerna i spelet via mobil-appen allt eftersom man spelar :)
Ser ut som att det inte funkar på min HTC One S. Surt.
stolpskott
2013-03-17, 20:48
Ser ut som att det inte funkar på min HTC One S. Surt.
Funkar inge bra ändå. Deras app-server har lagt ner eller något, så den hävdar att man inte har någon anslutning även om jag sitter på wifi. Plus att den är asseg och du får typ 0.05 procent i det område du skickar din flotta till. Så du missar inget.
Jag kommer snart ha två veckor ledigt från Chalmers. Har fundering på att köpa en av tre spel. Bioshock infinite, tomb raider eller dead space 3. Vilken av dem tycker ni jag bör skaffa?
stolpskott
2013-03-18, 00:45
Jag kommer snart ha två veckor ledigt från Chalmers. Har fundering på att köpa en av tre spel. Bioshock infinite, tomb raider eller dead space 3. Vilken av dem tycker ni jag bör skaffa?
Infinite, helt klart. Är nog mest givande utav de tre.
Lasse Kongo
2013-03-18, 07:33
Är det någon som lirat Tomb Raider?
Jag började igår omg omg så bra det verkar, och så jävla snyggt!
Har max kört en timma men helvetica va grymt det verkar.
Så du som frågade innan, köp Tomb Raider är mitt tips, Infinite vet vi ju inte så mycket om än, jag har det visserligen bokat : ) Men TR verkar hyllas som fan både av spelare och kritiker.
Vad är dead space för typ av spel?
Action/Skräck ur ett tredjepersons-perspektiv.
Lasse Kongo
2013-03-18, 09:42
Baird är ju min favorit så Judgment lockar, dessutom gillar jag People Can Fly, blir nog ett köp+3mån live.
Köpte season pass till Gears 3 när det kom, mitt sämsta season pass evah, inte lirat det alls mycket online, inte kört spdlcn heller haha.
Men som sagt Judgment känns lovande och mp verkar gå tillbaks till rötterna, håller fortfarande första Gears som det roligaste online.
Problem här. Har överfört (via PayPal) pengar till min så kallade wallet på playstation store. Gjorde detta för 4-5 timmar sen och pengarna drogs från mitt bankkonto. Direkt efter köpet stod det något om att överföringen kunde ta lite tid. Nu har det som sagt gått ett antal timmar och det står fortfarande att jag har 0 fucking kr i min wallet. När jag prövar att ringa till support så informeras jag om att numret inte existerar, har skrivit mail till någon slags playstation-support men inte fått något svar.
Någon annan som har upplevt något liknande? Sjukt irriterande.
Infinite, helt klart. Är nog mest givande utav de tre.
Vad får dig att tro det? :)
Är det någon som lirat Tomb Raider?
Jag började igår omg omg så bra det verkar, och så jävla snyggt!
Har max kört en timma men helvetica va grymt det verkar.
Så du som frågade innan, köp Tomb Raider är mitt tips, Infinite vet vi ju inte så mycket om än, jag har det visserligen bokat : ) Men TR verkar hyllas som fan både av spelare och kritiker.
Ja jag har haft ögonen på Tomb Raider sen E3 i somras. Hoppas att de lyckas bättre med storyn och gameplay än vad uncharted gör dock. Själva stilen gillar jag ju, så om de gör det bra så kommer jag sitta som klistrad.
Grymma spel. Tvåan. Köp. Nu.
Grymma spel. Tvåan. Köp. Nu.
Oj. Så bra alltså? Tål att tänkas på när masseffekten snart är slut. Min kvinnliga shepard hoppa i säng med hon blåa Liara. Är så man får hjärtsnörp.
Funkar inge bra ändå. Deras app-server har lagt ner eller något, så den hävdar att man inte har någon anslutning även om jag sitter på wifi. Plus att den är asseg och du får typ 0.05 procent i det område du skickar din flotta till. Så du missar inget.
jaha. Inte som att multiplayer kastar procent efter en heller. Cirka en procent per parti. Snålt.
stolpskott
2013-03-19, 12:31
Problem här. Har överfört (via PayPal) pengar till min så kallade wallet på playstation store. Gjorde detta för 4-5 timmar sen och pengarna drogs från mitt bankkonto. Direkt efter köpet stod det något om att överföringen kunde ta lite tid. Nu har det som sagt gått ett antal timmar och det står fortfarande att jag har 0 fucking kr i min wallet. När jag prövar att ringa till support så informeras jag om att numret inte existerar, har skrivit mail till någon slags playstation-support men inte fått något svar.
Hur går det? Är pengarna inne än eller har du fått svar från Sony?
Vad får dig att tro det? :)
Ja jag har haft ögonen på Tomb Raider sen E3 i somras. Hoppas att de lyckas bättre med storyn och gameplay än vad uncharted gör dock. Själva stilen gillar jag ju, så om de gör det bra så kommer jag sitta som klistrad.
Levine har skrivit det :) Nej men, om man tittar på det lilla som finns att se av Infinite, och jämför med allt vi har sett av TR (vilket vi har möjlighet att se ALLT av) så tycker iaf jag att Infinite är mer... genomtänkt. Det finns ett annat syfte än att vara ett spel, det ställs frågor som lätt kan appliceras i det egna livet. Alla spel från Irrational har haft den egenskapen och jag älskar det.
Tomb Raider har jag spelat typ fem minuter av... så jag kan väl egentligen inte döma ut det som sämre än Infinite (som jag inte har spelat alls). Och i slutändan så handlar det ju ändå om personliga preferenser: Vill man ha ett fartfyllt action-äventyr där man dödar pirater? Eller ett mer sotryfokuserat spel som ifrågasätter religiösa och politiska dogmer?
Med det sagt så är TR utifrån vad jag sett ett grymt spel det också, så oavsett vad du köper lär du inte bli besviken.
jaha. Inte som att multiplayer kastar procent efter en heller. Cirka en procent per parti. Snålt.
Eller hur. Antar att det är för att "dra in" folk i MPn, men vafan, är man inte inne efter 15 matcher kommer man inte vara det efter 50. MP-delen i story-tunga SP spel borde enligt mig inte ha någon påverkan på storyn eller achievements (om man gillar sånt).
Oj. Så bra alltså? Tål att tänkas på när masseffekten snart är slut. Min kvinnliga shepard hoppa i säng med hon blåa Liara. Är så man får hjärtsnörp.
Ja det är precis så bra. Vanligtvis hade jag naturligtvis rekommenderat att spela spel i den ordningen de kommer i serien, men dead space så tycker jag faktiskt du ska spela tvåan och sen ettan. Det var vad jag gjorde. Och jag tror faktiskt det blir bättre så än tvärtom. Du får ändå reda på storyn från ettan lite vart eftersom. Iaf jag älskade verkligen sättet man kastades in i spelet på efter att inte ha spelat ettan först. Jag kan tänka mig att det inte blir samma "wow"känsla om man redan spelat ettan sen tidigare.
Jag tycker speciellt dead space 2 lyckas väldigt bra med att få en att känna sig både utelämnad men ändå inte helt maktlös på samma gång. Annars blir det gärna mer av det ena eller det andra i skräck/action spel.
Levine har skrivit det :) Nej men, om man tittar på det lilla som finns att se av Infinite, och jämför med allt vi har sett av TR (vilket vi har möjlighet att se ALLT av) så tycker iaf jag att Infinite är mer... genomtänkt. Det finns ett annat syfte än att vara ett spel, det ställs frågor som lätt kan appliceras i det egna livet. Alla spel från Irrational har haft den egenskapen och jag älskar det.
Tomb Raider har jag spelat typ fem minuter av... så jag kan väl egentligen inte döma ut det som sämre än Infinite (som jag inte har spelat alls). Och i slutändan så handlar det ju ändå om personliga preferenser: Vill man ha ett fartfyllt action-äventyr där man dödar pirater? Eller ett mer sotryfokuserat spel som ifrågasätter religiösa och politiska dogmer?
Med det sagt så är TR utifrån vad jag sett ett grymt spel det också, så oavsett vad du köper lär du inte bli besviken.
Tack för svaret! Nu lutar jag nog faktiskt lite mer åt bioshock ändå. Har man fått se honom använda nån form av melee vapen än dock? För det var nästan det jag tyckte var roligast i både ettan och tvåan, få använda skiftnyckeln och borren. Kändes mycket mer badass än att skjuta enligt mig. Alla videos jag sett av bioshock infinite har bara visat skjutvapen tror jag... Förvånansvärt mycket som spelats utan mycket användande av plasmids också nu när jag tänker efter. Ser ut att vara mer skjuta än de tidigare spelen.
stolpskott
2013-03-19, 15:35
Ja det är precis så bra. Vanligtvis hade jag naturligtvis rekommenderat att spela spel i den ordningen de kommer i serien, men dead space så tycker jag faktiskt du ska spela tvåan och sen ettan. Det var vad jag gjorde. Och jag tror faktiskt det blir bättre så än tvärtom. Du får ändå reda på storyn från ettan lite vart eftersom. Iaf jag älskade verkligen sättet man kastades in i spelet på efter att inte ha spelat ettan först. Jag kan tänka mig att det inte blir samma "wow"känsla om man redan spelat ettan sen tidigare.
Jag tycker speciellt dead space 2 lyckas väldigt bra med att få en att känna sig både utelämnad men ändå inte helt maktlös på samma gång. Annars blir det gärna mer av det ena eller det andra i skräck/action spel.
Tack för svaret! Nu lutar jag nog faktiskt lite mer åt bioshock ändå. Har man fått se honom använda nån form av melee vapen än dock? För det var nästan det jag tyckte var roligast i både ettan och tvåan, få använda skiftnyckeln och borren. Kändes mycket mer badass än att skjuta enligt mig. Alla videos jag sett av bioshock infinite har bara visat skjutvapen tror jag... Förvånansvärt mycket som spelats utan mycket användande av plasmids också nu när jag tänker efter. Ser ut att vara mer skjuta än de tidigare spelen.
Jag tror att sky-hooken funkar som melee, inte helt säker. Har också noterat avsaknad av tonics (inte plasmids den här gången) men jag antar att det, liksom i ettan, beror på hur man spelar spelet. Elementet finns ju kvar.
stolpskott: Pengarna är fortfarande inte inne och jag har inte hört ett skit från Sony. Gick nyligen över till PS3 från xbox och detta är inte vad jag väntat mig. Smärre skandal tycker jag att det har så dåligt system med så otillräcklig support, som det är nu betraktar jag det som 150 kr i sjön och från och med nu utebliven handel på playstation store. Förjävligt.
stolpskott
2013-03-19, 15:47
stolpskott: Pengarna är fortfarande inte inne och jag har inte hört ett skit från Sony. Gick nyligen över till PS3 från xbox och detta är inte vad jag väntat mig. Smärre skandal tycker jag att det har så dåligt system med så otillräcklig support, som det är nu betraktar jag det som 150 kr i sjön och från och med nu utebliven handel på playstation store. Förjävligt.
Skumt. De har rätt dålig support men jag har aldrig haft några större problem med Sonys betalnnigstjänst. Bara dubbelkollar så att du har rätt uppgifter, du har hört av dig till
support@se.playstation.com
eller (tel)
09002033075
samt, har du testat det här: http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/6952/p/491/c/502%2C24 (förmodligen har du det men värt att dubbelkolla).
Lasse Kongo
2013-03-19, 16:12
Vad är lite tid då? Banköverföring kan ju ta flera dagar.
Jag har handlat (visa/mc) på psstore i över 5 år och aldrig stött på problem.
Skumt. De har rätt dålig support men jag har aldrig haft några större problem med Sonys betalnnigstjänst. Bara dubbelkollar så att du har rätt uppgifter, du har hört av dig till
support@se.playstation.com
eller (tel)
09002033075
samt, har du testat det här: http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/6952/p/491/c/502%2C24 (förmodligen har du det men värt att dubbelkolla).
Har mailat den adressen, numret kommer jag inte fram på, och enligt den guiden ska man ju ha pengarna på 10 min. Nu har det gått mer än 24 timmar.
Vad är lite tid då? Banköverföring kan ju ta flera dagar.
Jag har handlat (visa/mc) på psstore i över 5 år och aldrig stött på problem.
Som sagt så säger ju deras FAQ att pengar bör synas i wallet på 10 min. Kan säga att de nekade mitt VISA-kort först, därför använde jag PayPal (pengar finns). Pengarna lyckades de dra, men inte fan hamnade de inte min wallet...
stolpskott
2013-03-19, 16:38
Har mailat den adressen, numret kommer jag inte fram på, och enligt den guiden ska man ju ha pengarna på 10 min. Nu har det gått mer än 24 timmar.
Som sagt så säger ju deras FAQ att pengar bör synas i wallet på 10 min. Kan säga att de nekade mitt VISA-kort först, därför använde jag PayPal (pengar finns). Pengarna lyckades de dra, men inte fan hamnade de inte min wallet...
Hört talas om förut att det tagit tid, ibland blir det förseningar mellan banker av random orsaker. Vänta ett tag till, och sen anmäler du ärendet till KO.
Hört talas om förut att det tagit tid, ibland blir det förseningar mellan banker av random orsaker. Vänta ett tag till, och sen anmäler du ärendet till KO.
Will do! Tack för tipsen ändå.
Jag har haft en del strul med att betala så psn. Framkommit att de bottnar i att jag bodde i Norge när kontot skapades och att ens betalkort må komma från samma land som kontot står reggat i. I tillägg kan man inte byta land på de.
Okej, det kan ju vara problemet i och med att jag bor i Odense. Vad fan gör man då?
Använd ett danskt kort om kontot är reggat i Danmark etc.
EDIT: Fan, sonen lekte med kontrollen. Och den är nu borta.
Använd ett danskt kort om kontot är reggat i Danmark etc.
EDIT: Fan, sonen lekte med kontrollen. Och den är nu borta.
Tyvärr har de i Danmark ett system med så kallade Dankort istället för VISA. De här jävla Dankorten funkar inte någonstans annars än Danmark och absolut inte på internet
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.