Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
HMS Laestander
2016-02-10, 23:59
CoD4 på Hardcore Search and Destroy kunde vara riktigt bra. Efter Modern Warfare 2 tappade jag helt intresset. Tyckte spelen tappade bort sig själva därefter.
Skaffade nyligen Fire Emblem Awakening till 3DS och är helt såld. Otroligt bra spel vad gäller allt från karaktärer till spelmekanik och presentation. Kan inte fatta att jag inte spelat strategiska RPG innan. Ser verkligen fram emot Fire Emblem Fates.
Var inne på samma bana förut angående Call of Duty-serien men måste säga att jag är helomvänd efter Black Ops 3. Perfekt nytänk som blåser liv i spelet utan att vara supermega-OP, höjer skillnivån och bjuder på outplays som aldrig tidigare varit möjligt. Allt tack vare ett jetpack. :)
Fick hem Pokémon Snap till Nintendo 64 igår, haha nostalgi!
Fick hem Pokémon Snap till Nintendo 64 igår, haha nostalgi!
Härligt me n64 har du fler spel eller?
The long dark
http://hinterlandgames.com/the-long-dark/
wXvMZdPYkaM
Överlevnad i den norra delen av Kanada, inga fräsiga vapen, inga fräsiga monster. Du, dåliga verktyg, snö, vilda djur och man ska försöka överleva.
Någon som prövat? Funderar på att testa i helgen..
Två timmar in. Inga speciella svårigheter än, fast jag har inte ens hittat till den första bossen ännu.
Ibland känns det som att det faktum att jag är van vid Dark Souls är en nackdel snarare än en fördel. Kontrollerna känns förvisso hemtama från början, men jag kommer på mig själv med att försöka blockera och spela defensivt fast det inte går här.
Upplevde samma sak, se till å lära parry timingen så tidigt som möjligt så tror jag att spelet lär blir en del lättare, jag väntade alldeles för länge med det.
Kommer du köra solo hela vägen eller kommer du köra med summons då å då ?
Härligt me n64 har du fler spel eller?
Pokémon Stadium, Mario Kart, Goldeneye och nått motorcykelspel (Excitebike). :)
King Grub
2016-02-11, 13:46
Upplevde samma sak, se till å lära parry timingen så tidigt som möjligt så tror jag att spelet lär blir en del lättare, jag väntade alldeles för länge med det.
Kommer du köra solo hela vägen eller kommer du köra med summons då å då ?
Jag spelar nog offline hela vägen. Om det är det du menar. Men NPC:s summonar jag när jag kan, inför bossfighter. Utan NPC:s skulle jag aldrig klarat Scholar of the First Sin. :p Dom får tanka så står jag och slår bossen i ryggen. Men det kanske inte fungerar i Bloodborne.
Jag spelar nog offline hela vägen. Om det är det du menar. Men NPC:s summonar jag när jag kan, inför bossfighter. Utan NPC:s skulle jag aldrig klarat Scholar of the First Sin. :p Dom får tanka så står jag och slår bossen i ryggen. Men det kanske inte fungerar i Bloodborne.
Glömmer bort att det spelet kan köras offline då jag alltid kört de spelen hela tiden online :D men det var det jag menade ja. Du hade kunnat köra det online också invasionerna är inte like vanliga som i souls spelen och invadersen är lättare å döda med tanke på att där inte är några sköldar å gömma sig bakom.
Finns det någon handhållen konsoll som lämpar sig extra bra för emulatorer av gamla spel, typ nes/snes/sega? Kanske till och med för gamla dos-spel?
King Grub
2016-02-11, 14:19
PSP med custom firmware.
King Grub
2016-02-11, 21:40
Klarade Cleric Beast på första försöket i alla fall. Fast den är säkert jättelätt. Det svåraste var kamerabossen - rätt som det var blev jag max inzoomad och såg inte ett dugg.
Father Gascoigne slaktade mig däremot. Det gick för bra i mitten av fighen så jag blev girig och gjorde slut på min endurance med några slag för mycket.
PSP med custom firmware.
Exakt =) har alla gamla konsoll emulators på min =)... helt underbart och funkar kanonbra, har även windows på den =D och installerat fjärrkontrol och massa shit.
Klarade Cleric Beast på första försöket i alla fall. Fast den är säkert jättelätt. Det svåraste var kamerabossen - rätt som det var blev jag max inzoomad och såg inte ett dugg.
Father Gascoigne slaktade mig däremot. Det gick för bra i mitten av fighen så jag blev girig och gjorde slut på min endurance med några slag för mycket.
Hur hanterar du, och andra som gillar bloodborne, det faktum att man får göra om samma sak väldigt ofta?
Det jag saknar mest i spelet är möjligheter att spara spelet, det är för få lampor.
"Springer runt och klyver zombies i 15min > springer runt ett hörn, där står en monstervarg > SLASH SLAWH > död > förlora 15min spel"
Sådant där upplever jag tröttsamt väldigt fort. Man kan lösa det problemet genom att smyga igenom hela spelet, men det påverkar upplevelsen negativt tycker jag.
Så, hur gör ni?
Lasse Kongo
2016-02-11, 22:23
Hur hanterar du, och andra som gillar bloodborne, det faktum att man får göra om samma sak väldigt ofta?
Det jag saknar mest i spelet är möjligheter att spara spelet, det är för få lampor.
"Springer runt och klyver zombies i 15min > springer runt ett hörn, där står en monstervarg > SLASH SLAWH > död > förlora 15min spel"
Sådant där upplever jag tröttsamt väldigt fort. Man kan lösa det problemet genom att smyga igenom hela spelet, men det påverkar upplevelsen negativt tycker jag.
Så, hur gör ni?
Spelet måste spelas så som du inte vill, smyga sig igenom går inte.
Så sälj och köp ett annat spel tyvärr.
Edit; hantera? Evolution, du lär dig varje gång att bli bättre, levlar
din karaktär, enda sättet att hantera Bloodborne.
Så, hur gör ni?
Antar att du inte gillar gamla NES spel där det inte fanns någon sparfunktion där just spelen handlade om att lära sig mönster å memorera hur man skulle ta sig vidare etc etc. Iom att man själv är uppväxt med den mentaliteten har jag inga som helst problem med att få spela om sekvenser, tycker allmänt dagen spel är aldeles för enkla och snälla när det gäller deaths och continues. :naughty:
King Grub
2016-02-12, 08:38
Jag gillar normalt inte alls spel där man måste göra om samma saker om och om igen, utan vill helst ha en F5 Quick Save-funktion, men i både Dark Souls och Bloodborne känns det helt rätt.
Antar att du inte gillar gamla NES spel där det inte fanns någon sparfunktion där just spelen handlade om att lära sig mönster å memorera hur man skulle ta sig vidare etc etc. Iom att man själv är uppväxt med den mentaliteten har jag inga som helst problem med att få spela om sekvenser, tycker allmänt dagen spel är aldeles för enkla och snälla när det gäller deaths och continues. :naughty:
Lustigt nog upplever jag det inte alls lika frustrerande att spela om sekvenser i t.ex gamla NES spel, jag är till viss del uppväxt med den typen av spel också.
Jag antar att jag antingen får spela spelet långsammare eller acceptera att bloodborne inte är något för mig. :)
Så, hur gör ni?
Jag vet inte hur de andra tänker men för egen del är det nog för att jag vägrar besegras av spelet. Som det sagts så många gånger tidigare så när du dör så är det ditt eget fel. Är det så att du inte kan ta dig igenom en boss så får du tänka om din strategi helt enkelt och anpassa dig.
Detta exempel har aldrig varit mer uppenbart för mig än när jag möte King Alant i Demon Souls, där jag hade tankat mig igenom det mesta av spelet men att göra det mot honom var helt omöjligt. Där fick jag byta armor till något lättare göra mig av med skölden å hoppa runt som en dåre för att inte bli träffad.
Spelet måste spelas så som du inte vill, smyga sig igenom går inte.
Så sälj och köp ett annat spel tyvärr.
Edit; hantera? Evolution, du lär dig varje gång att bli bättre, levlar
din karaktär, enda sättet att hantera Bloodborne.
Verkligen förvånad över att du aldrig fastande för Souls spelen då de faktiskt ger dig fler valmöjligheter än Bloodborne.
Hoppade själv in i Dragons Dogma igen efter att ha varit kluven över ifall jag skulle ge mig på NG+ på Bloodborne eller NG+ på Dragons Dogma. Men då jag inte tagit mig igenom DLCn på Dragons Dogma så blev det den.
Det är något som är helt magiskt med det spelet, kan inte riktigt sätta fingret på det men man fastnar.
Försökte ge mig på Bitter Black Island ganska omgående på NG+ men det gick inte så bra då bossarna är rätt svåra å min gubbe gör knappt någon skada (spelar som Mystical Knight). Så jag körde igenom en del på Gransys å blev lvl 50 för att göra ett nytt försök å gick något bättre men fortfarande för svårt.
Verkar som att rekommenderade lvln för BBI i NG+ är lvl 70, vilket innebär att jag måste ta mig igenom det mesta i Gransys.
Min party uppsättning är följande: Jag(Mystic Knight), Main Pawn(Ranger), Support Pawns( Mage, Warrior).
Tycker att det är synd att det inte finns cross-play mellan PS3an å PC så att man hade kunnat ta pawns får PCn :D. Sen hoppas jag att den eventuellt släpps till PS4an.
Lasse Kongo
2016-02-12, 14:57
Jag vet inte hur de andra tänker men för egen del är det nog för att jag vägrar besegras av spelet. Som det sagts så många gånger tidigare så när du dör så är det ditt eget fel. Är det så att du inte kan ta dig igenom en boss så får du tänka om din strategi helt enkelt och anpassa dig.
Detta exempel har aldrig varit mer uppenbart för mig än när jag möte King Alant i Demon Souls, där jag hade tankat mig igenom det mesta av spelet men att göra det mot honom var helt omöjligt. Där fick jag byta armor till något lättare göra mig av med skölden å hoppa runt som en dåre för att inte bli träffad.
Verkligen förvånad över att du aldrig fastande för Souls spelen då de faktiskt ger dig fler valmöjligheter än Bloodborne.
Hoppade själv in i Dragons Dogma igen efter att ha varit kluven över ifall jag skulle ge mig på NG+ på Bloodborne eller NG+ på Dragons Dogma. Men då jag inte tagit mig igenom DLCn på Dragons Dogma så blev det den.
Det är något som är helt magiskt med det spelet, kan inte riktigt sätta fingret på det men man fastnar.
Försökte ge mig på Bitter Black Island ganska omgående på NG+ men det gick inte så bra då bossarna är rätt svåra å min gubbe gör knappt någon skada (spelar som Mystical Knight). Så jag körde igenom en del på Gransys å blev lvl 50 för att göra ett nytt försök å gick något bättre men fortfarande för svårt.
Verkar som att rekommenderade lvln för BBI i NG+ är lvl 70, vilket innebär att jag måste ta mig igenom det mesta i Gransys.
Min party uppsättning är följande: Jag(Mystic Knight), Main Pawn(Ranger), Support Pawns( Mage, Warrior).
Tycker att det är synd att det inte finns cross-play mellan PS3an å PC så att man hade kunnat ta pawns får PCn :D. Sen hoppas jag att den eventuellt släpps till PS4an.
Känner ändå en visa stillsam pepp inför ds3 då det har influerats lite av BB!
Måste ta tag i the old hunters på allvar, kommit för många andra bra spel emellan, klarade jag BB så ska jag nog kunna klara the old hunters även fast det ska vara svårare :)
Måste rätta mig själv vad det gäller Dragons Dogma då jag sa att jag måste ta mig igenom det mesta av Gransys för att spela på BBI, utan jag måste ta mig igenom HELA Gransys å fortfarande inte lyckas nå lvl 70.
Ur-Dragon måste vara den mest irriterande men samtidigt bland dom grymmaste bossarna som gjorts, vafan tänkte Capcom på när de bestämde sig för att han ska flyga iväg vart 15-20 min, tog mig strax över en timme å få ner den bossen.
King Grub
2016-02-14, 22:18
Jag lyckades just döda Blood Starved Beast. Glädjeskrik och fist-pump.
På första försöket ? Förresten kollar du guides eller walktroughs under tiden du spelar eller försöker du upptäcka allt själv ?
King Grub
2016-02-15, 08:30
Nej, på... fjärde (tror jag) försöket. Först två soloförsök, sedan tog jag med mig Alfred in. Han fick vara tank, så höll jag mig på avstånd och kastade oljeurnor och molotovcocktails medan han tog stryk. :D Dessvärre dog han i sista fasen och jag blev tvungen att rycka in själv. Första gången blev jag slaktad, men andra gången (fjärde totalt) gick det vägen med en brinnande Saw Cleaver.
Jag spelar alltid sämre och sämre ju längre bossfighterna pågår - i början är jag samlad och metodisk, och då går det alltid bra, men när bossens hälsomätare börjar bli tom blir jag girig och panikslagen och övergår till button mashing. Det var nära att jag dog innan besten, men det gick precis. Fem sekunder efter att han dog så gjorde jag det dock själv, för jag hade inte märkt att jag var förgiftad. Men då spelade det mindre roll.
Jag kollar inte upp bossfighter innan längre, som jag gjorde i början av Dark Souls 2, men är beredd att göra det om jag inte märker att jag gör framsteg. Alltför frustrerad vill jag inte bli.
Bloodbornebossarna verkar svårare än dom i Dark Souls 2. Ganska ordentligt mycket svårare. Dark Souls 1 har jag inte klarat än, men är kanske halvvägs.
Härnäst blir det Healing Church Workshop som just öppnades, sedan Hemwick Charnel Lane, tror jag. Amelia får vänta - jag läste någonstans att Hemwick blir svårare om man dödar henne först. Jag provade Amelia när jag kom dit första gången... men det gick mindre bra.
Lasse Kongo
2016-02-15, 12:20
Peppen stiger inför morgondagen!
Hade inte tänkt skaffa SFV på relle för ett tag sedan då jag tycker USFV fortfarande är grymt bra, meeeeeeeeeeeeen jag kan nog inte hålla mig då det ser så jävla bra ut!
Fuck it, går nog all in med seasonpass =)
Lasse Kongo
2016-02-15, 12:24
Hade en skön upplevelse med Bloodborne i helgen, köpte ju Old Hunters när det kom men har inte hunnit spela så mycket.
Skulle bara köra lite och farma lite BE för att levla, startade spelet och råkade komma emot beckoning bell, så 2 pers kom in, så jag tänkte, jaja jag kör väl på lite.
Behövde väl ca 70k BE för att levla, de som kom in kunde dlcn utan och innan och visade mig diverse godis som jag kunde plocka upp, de följde mig vart jag gick och backade upp mig, snart var jag uppe i nästan 300k BE och tänkte messa en av dem och fråga om det fanns någon lampa i närheten, precis då kom vi in till första bossen i dlcn som dessutom ska vara en av spelets svåraste.....
Stod mest och tittade på då jag inte ville loosa mina BE haha, de slaktade bossen på någon minut (lol) och där stod jag med nästan 500K BE.
Hurra för mig :d
MasterChief
2016-02-15, 18:14
Antar att det inte finns några Halo fans här (eftersom det är Sverige) men nu börjar det dra ihop sig....Halo X-games var helt magiskt och snart är det dags för finalen i Halo World Championships med 20 miljoner i prispott. Hypen börjar bli rätt stor (i USA) och äntligen börjar Halo få lite fäste inom esport. Tycker H5 är riktigt bra och 343 börjar sakta men säkert lära sig. Matcherna är helt magiska med Counter Logic Gaming, Evil Geniuses, Renegade, Allegiance, Denial, Liquid och dess stjärnor som Snipedown, Lethul, Royal, Roy, Luncbox, Ninja, Naded och många fler. Jag fick dock nyss veta att min dotter ska vara med i slutspelen i SM den helgen som finalen går så gaaah!! Det kommer bli att vara vaken 3 dagar i rad. *gah!*
Beställde nyss Last of us till PS4. Hört bra om det så [emoji1]
Tapatalk
King Grub
2016-02-15, 19:09
Jag har spelat det på PS3 och det är helt fantastiskt. Top 15 någonsin.
Nordenator
2016-02-15, 19:46
Pre-loadar SFV nu. Ska bli kul ^^
Tapatalk
Jag med!!! delade på kostnaden med en kompis då vi alltid spelar hemma hos honom titt som tätt.
Verkar awesome... & imorgon kommer street fighter 5.....mkt goa spel nu... och även framöver!
Tapatalk
Jag håller nog spelet som topp 5 någonsin.
Tapatalk
Se till att spela det på åtminstone hard för att få full upplevelse !
Stämmer in i kören förövrigt att spelet är ruggigt bra.
JHilding
2016-02-15, 21:25
Som sagt, spela spelet på Hard, lyssna på alla inspelningar som går att lyssna på i spelet och spela Left Behind DLC så har du en underbar komplett Last Of Us-upplevelse:cool:
Antar att det inte finns några Halo fans här (eftersom det är Sverige) men nu börjar det dra ihop sig....Halo X-games var helt magiskt och snart är det dags för finalen i Halo World Championships med 20 miljoner i prispott. Hypen börjar bli rätt stor (i USA) och äntligen börjar Halo få lite fäste inom esport. Tycker H5 är riktigt bra och 343 börjar sakta men säkert lära sig. Matcherna är helt magiska med Counter Logic Gaming, Evil Geniuses, Renegade, Allegiance, Denial, Liquid och dess stjärnor som Snipedown, Lethul, Royal, Roy, Luncbox, Ninja, Naded och många fler. Jag fick dock nyss veta att min dotter ska vara med i slutspelen i SM den helgen som finalen går så gaaah!! Det kommer bli att vara vaken 3 dagar i rad. *gah!*
Jag är sugen på att spela kampanjerna i Halo för jag har enbart kört Halo 1, därefter kom livet i mellan mig och datorn ett tag, men jag kommer ihåg att jag fastnade för kampanjen.
Luleå HF gissar jag
bear.flowertwig
2016-02-15, 21:35
Härligt att höra så gott om Last of us, har det liggande och ska nog köra det efter Fallout 4 som jag just klivit på :)
MasterChief
2016-02-15, 21:49
Jag är sugen på att spela kampanjerna i Halo för jag har enbart kört Halo 1, därefter kom livet i mellan mig och datorn ett tag, men jag kommer ihåg att jag fastnade för kampanjen.
Luleå HF gissar jag
För lite inspiration så kolla upp GarishGoblin på Twitch. Han har världsrekordet på Halo1 Legendary på den helt sinnessjuka absurt låga tiden 1:23:05:
tTTOSzFI7z8
TLOU är övermäktigt. Rekommenderar också minst Hard, helst Grounded.
Lär bli svåraste. Gillar inte spel som är för lätta [emoji4] hur många timmar är spelet på ?
Tapatalk
King Grub
2016-02-16, 11:57
Mig tog det runt 15 timmar, något mer kanske, men jag spelar den typen av spel väldigt långsamt. Segar mig fram och utforskar varje hörn innan jag tar mig framåt.
Scratch89
2016-02-16, 12:07
Jag håller nog spelet som topp 5 någonsin.
Jag med. :)
Nordenator
2016-02-16, 12:22
Jag med. :)
Me3
Se till att spela det på åtminstone hard för att få full upplevelse !
Stämmer in i kören förövrigt att spelet är ruggigt bra.
Att spela på något annat än grounded är att förstöra upplevelsen imo.
King Grub
2016-02-16, 13:55
Jag vill inte ha svåra storydrivna spel. Blir bara frustrerad.
Halo dog tyvärr ut för mig. Började med H3 sen blev det riktigt mycket Reach.
Halo 4 gillade jag inte sen med 343i katastrofala lunch med Halo MC så sålde jag xbonen. 5an spelade jag betan på men föll inte i smaken. Tyckte mer om det utan sprint, climbs, boost osv som H3.
Kommer ihåg när "Godsquad" bildades med Ogre2, Pistola, Roy och Lunchbox. Fy fan vilket lag de va som krossade allt å alla ibörjan.
Me3
Me4
TLOU är ett av många spel där högre svårighetsgrad gör spelet direkt bättre. Hela spelet går ut på att ta sig igenom USA och överleva. Mindre tillgång till resurser och lättare att dö tillför till inlevelsen på ett mycket härligt sätt.
Stealth blir viktigare och resan blir svettigare. Hela speldesignen drar nytta av högre svårighetsgrad och det gäller för alla survivalspel.
Jävlar vilket bra spel det är nu när jag börjar tänka tillbaks på det. Spelade på PS3 men är på gränsen till att kunna motivera ett PS4 bara för att spela det igen i 60 fps.
Tror inte det finns någon som spelat igenom det spelet som tycker den är kass
Holmeros
2016-02-16, 15:17
Nope!
Visst fanns något som hette "Listen mode" i tlou? Hade ni av det? Minns inte riktigt hur jag gjorde.
Det enda som spelet sämre för min del var att jag körde på "normal", hade massor av ammo, liv och ett vapen som jag inte ens hann testa innan spelet var slut. Detta pga att jag var onödigt sparsam. Rekommenderar därför "hard" eller steget ovanför.
Det enda som spelet sämre för min del var att jag körde på "normal", hade massor av ammo, liv och ett vapen som jag inte ens hann testa innan spelet var slut. Detta pga att jag var onödigt sparsam. Rekommenderar därför "hard" eller steget ovanför.
Visst fanns något som hette "Listen mode" i tlou? Hade ni av det? Minns inte riktigt hur jag gjorde.
Tror det stängs av automatiskt vid Grounded och Hard (?). Jag hade det inte iallafall.
Kanske skulle spela igenom ett varv till nu på grounded, körde nog hard sist. Borde ha glömt bort tillräckligt för att upplevelsen ska bli bra. Fast jag har bara ps3, jag kanske "slösar bort" omspelningen. Borde kanske vänta till den dag jag har ett ps4. Decisions decisions.
JHilding
2016-02-16, 18:09
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article16906810.ab
MasterChief
2016-02-16, 18:25
Halo dog tyvärr ut för mig. Började med H3 sen blev det riktigt mycket Reach.
Halo 4 gillade jag inte sen med 343i katastrofala lunch med Halo MC så sålde jag xbonen. 5an spelade jag betan på men föll inte i smaken. Tyckte mer om det utan sprint, climbs, boost osv som H3.
Kommer ihåg när "Godsquad" bildades med Ogre2, Pistola, Roy och Lunchbox. Fy fan vilket lag de va som krossade allt å alla ibörjan.
MCC kommer gå till historien som en av de värsta lanseringarna någonsin. Nu är det dock hyggligt, men alla har ju hunnit gå vidare. 343 har betett sig uselt och även med H5 så är det ju saker som man bara tar sig för pannan (tex radar) men ge det en chans och kolla in tex finalen från X-games...många matcher är väldigt sevärda och Roybox, Ogre2 och Pistola är kvar även om många nya stjärnor har dykt upp såsom Spartan, Commonly, Stellur osv.
MCC kommer gå till historien som en av de värsta lanseringarna någonsin. Nu är det dock hyggligt, men alla har ju hunnit gå vidare. 343 har betett sig uselt och även med H5 så är det ju saker som man bara tar sig för pannan (tex radar) men ge det en chans och kolla in tex finalen från X-games...många matcher är väldigt sevärda och Roybox, Ogre2 och Pistola är kvar även om många nya stjärnor har dykt upp såsom Spartan, Commonly, Stellur osv.
Kan va kul att kolla på, gillar att se e-sport på spel även om jag inte spelar dem själv såläng man förstår vad som händer. :D
Ska försöka lägga detta event på minnet. :)
Jag körde utan, blev för lätt annars. Att kunna "se" igenom väggar förstör ju det roliga med stealth totalt.
Är extremt taggad inför TLOU 2. *drool*
Jag körde utan, blev för lätt annars. Att kunna "se" igenom väggar förstör ju det roliga med stealth totalt.
Är extremt taggad inför TLOU 2. *drool*
Japp det har du nog rätt i. Kör ett varv på survivor nu och då finns det inte som alternativ, på hard däremot finns det.
När jag spelade tlou första gången stealthdödade jag typ allt som fanns och restartade när jag blev upptäckt. På survivor verkar det bli mer nödvändigt att typ undvika allting istället men då får jag iaf släppa på regeln om att restarta när jag blir upptäckt.
Scratch89
2016-02-17, 00:03
Jag vill inte ha svåra storydrivna spel. Blir bara frustrerad.
Vad är det som lockar med Bloodborne och Dark Souls då? Eller är det att det inte finns så mycket story? Jag har fortfarande inte tagit mig igenom Demon's Souls. :D
Scratch89
2016-02-17, 00:04
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article16906810.ab
Det där var den mest korkade recension jag läst om någonting. Vissa saker han skriver visar hur inkompetent han är, t.ex:
"Visste du att... zombierna i ”The last of us” inte är riktiga zombier? De följer bara zombiernas regelverk till punkt och pricka. Till exempel vill de hemskt gärna bita folk så att de också förvandlas till... inte zombier."
ChuckTesta
2016-02-17, 01:14
Funderar på att köpa The last of us. Ska självklart spelas igenom utan fegisinställningar som auto-aim och ska spelas på högsta svårighetsgraden.
Funderar på att köpa The last of us. Ska självklart spelas igenom utan fegisinställningar som auto-aim och ska spelas på högsta svårighetsgraden.
Sluta fundera, och köp. Du kan tacka mig senare. ;)
Fantastiskt att spela online också.
Hur ställer ni er till att springa i stealth-spel som tlou? Det känns ut lite fuskigt faktiskt.
Hur ställer ni er till att springa i stealth-spel som tlou? Det känns ut lite fuskigt faktiskt.
Det är essentiellt, speciellt i rummen där regnar infekterade och man måste överleva. Kite:a clickers och rusa fram till nån sista fiende och basha är också effektivt om man inte lyckas smyga eller har brist på tålamod.
Om man däremot springer igenom banorna och undviker allt förstör man bara för sig själv, imo.
Det är essentiellt, speciellt i rummen där regnar infekterade och man måste överleva. Kite:a clickers och rusa fram till nån sista fiende och basha är också effektivt om man inte lyckas smyga eller har brist på tålamod.
Om man däremot springer igenom banorna och undviker allt förstör man bara för sig själv, imo.
Jag fastnade på ett ställe igår och lyckades inte med stealth kills även efter att ha försökt ungefär 30 gånger. Jag blev tvungen att lösa det genom att smyga förbi till slutet, sen slå näst sista vakten och sen springa resten. Kände någon slags känsla av jag gjort något fel när jag gjorde det.
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Scratch89
2016-02-17, 20:24
Jag fastnade på ett ställe igår och lyckades inte med stealth kills även efter att ha försökt ungefär 30 gånger. Jag blev tvungen att lösa det genom att smyga förbi till slutet, sen slå näst sista vakten och sen springa resten. Kände någon slags känsla av jag gjort något fel när jag gjorde det.
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Jag skulle säga att det sättet som du tar dig igenom på är det rätta, eftersom det är din spelstil. När jag såg trailers såg det väldigt actionpackat ut, där han slängde sig över kanter, kastade granater, tog gisslan och skjöt hejvilt, men nu i efterhand har jag ju förstått att det var ett omöjligt sätt att spela på (förutom ett par ställen förstås). :D
Vilket start på spelet. That feels. Längtar redan tills jag slutar och kan fortsätta spela [emoji4]
Tapatalk
De har ju lagt till en helt ny svårhetsgrad (stod de på paketet) "realistiskt" man kanske skulle lira på det ist. Hm vill ju inte bara dö 1 miljon gånger. Men man vill ju ha hela spelupplevelsen. Hm..
Tapatalk
Du vill INTE spela på de svåraste svårighetsgraderna första gången du spelar. Realistic är riktigt urjävligt. Du måste veta mycket om fienderna, crafting osv för att det ska ge något istället för att starta om 35 ggr varje chapter.
Du har nästan inget att plocka upp vare sig crafting material eller healthkits och ammo. Hard är bra däremot. Hard var från början normal mode men de behövde få in en lättare version för de som bara ville ha story :)
Lasse Kongo
2016-02-18, 18:27
Köpte en Hori Real Arcade Pro 4 Kai idag haha
ChuckTesta
2016-02-18, 20:05
Alltså är TLOU ca 15 timmars speltid? :confused:
Tog rätt mycket längre än så för mig, jag sprang dock till alla hörn och letade braatthasaker.
Nordenator
2016-02-19, 00:40
Köpte en Hori Real Arcade Pro 4 Kai idag haha
Grats. Jag har en HRAP3:a och två stycken TE-stickor från Mad Catz. Kontroll är inte min kopp te :D
19 timmar för mig första varvet. Men då kunde jag stå och glo på miljöerna länge och fånga atmosfären och postapokalyps-feelingen. Spelar man bara spelet är det nog under 15 timmar.
Lasse Kongo
2016-02-19, 09:27
Grats. Jag har en HRAP3:a och två stycken TE-stickor från Mad Catz. Kontroll är inte min kopp te :D
Sticka var inte min grej, även om jag såklart förstår att det tar ett tag att vänja sig, är ju liksom ihopväxt men handkontroll sedan 30 år tillbaka, ska lämna tillbaka denna idag, siktar in mig på en fight commander 4 istället om jag kan få tag i en =)
King Grub
2016-02-19, 19:29
Vilka andra bra spel finns det som jag kan spela på min nya PS4? När jag klarat Bloodborne - håller fortfarande på med det.
Inte Destiny, det vill jag inte spela. Och det måste vara PS4-exklusivt, för jag spelar hellre PC-versionen om det finns en sådan. Inte The Order, det verkar sämst. Snyggt, men "interaktiv" film med quicktime events lockar inte alls.
Until Dawn? Hur är det. Det ser trevligt ut.
kimozabe
2016-02-19, 19:47
The Division? Prova öppna betan innan köp.
Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
King Grub
2016-02-19, 19:47
Finns på PC.
MasterChief
2016-02-19, 20:02
Ikväll kl. 23 börjar North America Regionals i Halo World Championships, sista steg som avgör vilka som går till final. Det kommer bli tre dagar med väldigt lite sömn...
http://www.majorleaguegaming.com/events/83/halo-world-championship-north-america-regional-finals
http://wordpress.tools.majorleaguegaming.com/wp-content/uploads/2016/02/Halo-Qualifer-GroupsSmall3.jpg
Puckett är tillbaka!
http://wordpress.tools.majorleaguegaming.com/wp-content/uploads/2016/02/Caster-Large-Halo.jpg
MasterChief
2016-02-19, 20:03
Dubbelpost
ChuckTesta
2016-02-19, 20:03
Vilka andra bra spel finns det som jag kan spela på min nya PS4? När jag klarat Bloodborne - håller fortfarande på med det.
Inte Destiny, det vill jag inte spela. Och det måste vara PS4-exklusivt, för jag spelar hellre PC-versionen om det finns en sådan. Inte The Order, det verkar sämst. Snyggt, men "interaktiv" film med quicktime events lockar inte alls.
Until Dawn? Hur är det. Det ser trevligt ut.
Agent, om det någonsin kommer ut. Snart 10 år sedan det accouncades. Fortfarande inget:Virro
https://en.wikipedia.org/wiki/Agent_(video_game))
http://metro.co.uk/2015/12/22/new-screens-from-rockstars-agent-leak-and-they-still-dont-tell-you-anything-5580413/
RagnarÖhman
2016-02-19, 20:08
Bloodborne GOTY *drool**drool**drool*
Lasse Kongo
2016-02-19, 21:52
Until Dawn är najs!
DARKEST DUNGEON
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/262060/header.jpg?t=1454096879
175 spelade timmar är det mesta jag har loggat för något spel på Steam. Spelar sällan länge i sträck och kanske fungerar det så bra att köra ett quest och kunna stänga av sedan. Svärare i spel som kräver större engagemang i handling. Sen har jag spelat sen pre-realeasen.
Underbart strategi-spel som rekommenderas varmt. Snygga handmålade animationer, utmärkta H.P. Lovecraft-influenser och bredd att spela om och om igen för att hitta perfekta kombinationer mellan dina olika karaktärer och hitta nya strategier.
I övrigt spelar jag om Final Fantasy VI och trivs bra med det, länge sedan jag spelade det från början till slut. Funderar också på att börja spela The Valkyria Chronicles som jag köpte för 50 kr på Steam under sen-sommaren men borde igentligen ta tag i att spela The Walking Dead: Episod 1 & 2. Hade säkerligen gjort det om jag inte haft så svårt för att sätta mig ned och spela på PS3:an. I-landsproblem, heh.
TLOF, Vilken story[emoji50]Inte riktigt klar än. Topp 3 spel någonsin. Satan..
Tapatalk
The Division? Prova öppna betan innan köp.
Testat betan lite nu, verkar lovande.
Lasse Kongo
2016-02-21, 14:38
Jag körde både stängda och nu öppna betan, känns tyvärr ganska meh!
Synd för det är härliga miljöer och ser snyggt ut, men i övrigt känns Division just nu bara meh.
FC Primal börjar kännas intressant, kollat en del streama, trean sög, fyran hoppade jag över men Primal ser iaf intressant ut...
PureWhey
2016-02-21, 14:46
DARKEST DUNGEON
http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/262060/header.jpg?t=1454096879
175 spelade timmar är det mesta jag har loggat för något spel på Steam. Spelar sällan länge i sträck och kanske fungerar det så bra att köra ett quest och kunna stänga av sedan. Svärare i spel som kräver större engagemang i handling. Sen har jag spelat sen pre-realeasen.
Underbart strategi-spel som rekommenderas varmt. Snygga handmålade animationer, utmärkta H.P. Lovecraft-influenser och bredd att spela om och om igen för att hitta perfekta kombinationer mellan dina olika karaktärer och hitta nya strategier.
I övrigt spelar jag om Final Fantasy VI och trivs bra med det, länge sedan jag spelade det från början till slut. Funderar också på att börja spela The Valkyria Chronicles som jag köpte för 50 kr på Steam under sen-sommaren men borde igentligen ta tag i att spela The Walking Dead: Episod 1 & 2. Hade säkerligen gjort det om jag inte haft så svårt för att sätta mig ned och spela på PS3:an. I-landsproblem, heh.
Köpt det och kört jättelite bara. Har du tips på någon bra guide?
King Grub
2016-02-21, 16:51
Klarade just Ludwig, the Holy Blade i Bloodborne på första försöket. Förstummat av mina egna skills.
King Grub
2016-02-21, 18:31
Men Gehrman är omöjlig. *grr* Första bossen jag verkligen har problem med. Jag vet precis vad jag skall göra, problemet är att göra det.
Jag körde både stängda och nu öppna betan, känns tyvärr ganska meh!
Synd för det är härliga miljöer och ser snyggt ut, men i övrigt känns Division just nu bara meh.
FC Primal börjar kännas intressant, kollat en del streama, trean sög, fyran hoppade jag över men Primal ser iaf intressant ut...
Jag håller med dig. Kul lir men känns som man kommer tröttna väldigt fort. Å missionen känns som det kommer bli, spring dit å döda alla snubbar där sen klart repeat repeat!
Men Gehrman är omöjlig. *grr* Första bossen jag verkligen har problem med. Jag vet precis vad jag skall göra, problemet är att göra det.
Om du inte orkar dansa omkring kan du bara köra riposte / parry på honom vid varje attack, han har ett rätt stort fönster.
Om det är värt eller inte beror lite på hur du lagt dina stat points.
Glöm inte att gräva ned dig i Challenge dungeons när du är färdig. Finns en del rätt brutala bossar där :)
King Grub
2016-02-21, 19:45
Det går bra i fas 1 och 2, men i fas 3 hinner jag inte med längre. Jag har varit ganska nära några gånger, men sedan får jag slut på antingen potions eller bullets, eller båda, och då är det snart slut med mig också.
Köpt det och kört jättelite bara. Har du tips på någon bra guide?
Har inte kollat upp någon guide eftersom spelat ändrades mycket under tiden det befann sig i early access. Mitt bästa tips är faktiskt att köra på trial and error och experimentera en hel del. Det finns "start-guider" som du kan googla fram väldigt lätt och som ger lite bra tips under spelets första timmar, så att du kommer igång lite snabbare men sen så är det bara att försöka intala sig själv att man gör framsteg när man åtminstone kan uppgradera lite saker i staden, trots att man precis förlorat tre av fyra lvl 6-karaktärer...
annars är väl det fetstilta i den här (http://guides.gamepressure.com/darkestdungeon/guide.asp?ID=30107) texten bra grund-tips tycker
Det är charmen i spelet, det är lite grind med att man förlorar karaktärer men sakta men säkert kan man bygga upp nya och starkare.
Lasse Kongo
2016-02-22, 13:00
Hade vägarna förbi MM i jobbet så impulsköpte Primal, gillar inte köpa fysiskt men eftersom jag kände mig osäker fick det bli fysiskt :)
släpps inte det imorgon?
Du får berätta hur det är sedan.
Lasse Kongo
2016-02-22, 14:42
släpps inte det imorgon?
Du får berätta hur det är sedan.
Jo, men MM sa idag o hade bräkat på med stora reklamen och spel o bundnes överallt, bra pris med.
Jag hoppas hinna lira ngn timma ikväll :)
Någon som har några kommentarer om Paragon eller har spelat alphan?
Fick tag i alphakey häromdagen och hoppas de öppnar för alphan i helgen, så dem gjort tidigare. Blir nr 8 eller 9 nu. Ska bli kul att testa till helgen. :)
https://www.youtube.com/watch?v=E0EnsWBHDt0
kimozabe
2016-02-22, 19:48
Lite snack om the division. Provade stängda betan och kommer fortsätta spela när det släpps. Postapocalyotiska miljöer ftw.
Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Lasse Kongo
2016-02-22, 20:30
Här har ni en riktigt lång recension som går igenom det mesta, se den gärna från början till slut utan att spola om ni är intresserade av spelet.....
sjYxcHQh_WM
Lirat ett några matcher i Paragon alphan nu, coolt spel som säkert kan bli riktigt bra. Är ingen van moba spelare så ovant att försöka tänka combos å sammarbeta med laget. :naughty:
Jag har gett mig fan på att ge Bloodborne en ordentlig chans, så det gör jag nu.
Jag har kommit såpass kort fram att jag dödat den store fule som står och slår på porten, efter det har jag sprungit upp för trapporna så att jag sedan hamnat i någon kloakliknande miljö. Där har jag nu dött två gånger. Finns det inga ställen att spara innan detta? Att kuta igenom hela den långa gatan, döda den store, döda hundarna och dem som står uppe i trappen efter att man dödat bossen, kuta ner i kloaken och döda dem som vandrar där och döda råttorna blir tröttsamt efter ett par gånger.
Jag hoppas verkligen att det finns en lykta väldigt nära där jag är, finns det?
King Grub
2016-02-28, 20:37
Det finns en närmare väg till kloakerna, när du låst upp gallerdörren till vänster om den första lampan. Nästa lampa måste du döda första bossen för.
Edit: andra lampan. Inte den inne på kliniken.
King Grub
2016-02-28, 20:39
För övrigt har jag klarat Bloodborne nu. Såååååååå bra spel. Dessvärre visste jag inte att NG+ började omedelbart man dödat sista bossen, och med det ökade också svårighetsgraden på Old Hunters. Och jag var inte klar med DLC-materialet. Och nu är det för svårt för mig. Så jag fick börja om, och för första gången kändes det inte jobbigt att göra det i ett spel. Spelade en strength-baserad gubbe första gången, med Saw Cleaver som huvudvapen, så nu provar jag en skill-baserad flicka som slåss med käpp-piskan.
Hur låser jag upp gallerdörren till vänster om den andra lampan? Det står att den inte öppnas ifrån den sidan jag står på.
Jag har heller inte greppat hur jag levlar. Det står att man använder bloodshards för att levla, men längre än så sträcker inte min kunskap sig. Jag har inte direkt försökt att förstå det än, men om det är något jag bör tänka på så får ni gärna skriva det. Tycker jag stått på lvl 10 länge nu, och jag har inte sett någon direkt exp bar heller.
Jag spelar en sillmjölke (spelar på engelska, men minns inte vad det kallades på eng.) med såg.
King Grub
2016-02-28, 21:42
Inte blood shards, utan blood echoes. Echoes får du varje gång du dödar en fiende. Dessa använder du sedan för att levla upp i Hunter's Dream, genom att prata med dockan. För att väcka dockan behöver du dock 1 Insight, som du antingen får genom att använda en Madman's Insight (finns en nere i kloakerna) eller genom att döda första bossen.
Shards använder du för att förbättra dina vapen (också i Hunter's Dream).
Gallergrinder går att låsa upp från andra sidan. Det går att leta sig dit genom staden.
Ah jag upptäckte precis dockan, tack.
Jag har ännu inte hittat en väg till att öppna grinden, men jag hittar genväg efter genväg tills jag inte har en aning om vart jag är. Så snart hoppas jag hitta den.
Jag lyckades dock öppna grinden som finns inne i området där den första store är, smidigt!
Vilken nivå var ni när ni tog ner första bossen?
King Grub
2016-02-28, 22:19
Jag tror jag var 15 första omgången, och då klarade jag den första försöket. Man behöver inte levla upp alls egentligen för att klara den - det är bara att undvika dess slag och slå den i ryggen tills den dör. Göra tvärtemot vad instinkten säger och rulla mot den när den anfaller, så hamnar man bakom den och kan attackera 2-3 gånger, sedan upprepa tills den är död.
Om du tycker Cleric Beast är svår, så vänta bara till Father Gascoigne, nästa boss. :D En viiiiss svårighetsstegring. Cleric Beast är valfri, dessutom (men givetvis vill man ta död på den).
Det är Father jag menar, vilken är cleric beast? Är det grisen i kloaken?
Father är jävligt svår tycker jag och jag får springa flera mil varje gång för att komma till han. Den enda grinden jag kunnat öppna är den inne på gården där det första stora monstret står.
Är level 13 nu så det kanske är förklaringen, för just nu går det åt väldigt mycket vials för att bara lyckas överleva en liten stund!
King Grub
2016-02-28, 22:37
Nej, Cleric Beast är ett gigantisk monster ute på en bro i staden. Den är före Gascoigne. Dödar du Cleric Beast får du en ny lampa där.
Father Gascoigne-fighten underlättas av en Music Box som du får av en flicka bakom ett fönster i staden (uppför en stege från kloakerna). Du kan prata med folk bakom alla fönster och dörrar som har en lykta som lyser starkt gulrött utanför. Flickan ger Music Box och ett uppdrag. En annan gubbe ger en eldkastare. Båda dessa, och Cleric Beast, är före Gascoigne.
King Grub
2016-02-28, 22:38
http://imgur.com/HiyfME5
Där är Cleric Beast.
Edit: Såg just att cleric beast inte var grisen i kloaken, alla bossar verkar ha sin HP bar underst på skärmen.
Men den har jag inte dödat ännu, men skall!
Bloodborne växer för mig, nu när jag börjat förstå och uppskatta hur sådana här spel skall spelas så är det riktigt kul. :D Jag hade dock gärna hittat en till lyktjävel nu!
Edit igen: Tack, ska försöka hitta den där flickan och definitivt döda cleric om det finns en lykta där!
King Grub
2016-02-28, 22:43
Cleric Beast har en lykta, och Gascoigne nästa när du dödat honom. Alla bossar har en lykta efter sig.
Det är Father jag menar, vilken är cleric beast? Är det grisen i kloaken?
Father är jävligt svår tycker jag och jag får springa flera mil varje gång för att komma till han. Den enda grinden jag kunnat öppna är den inne på gården där det första stora monstret står.
Är level 13 nu så det kanske är förklaringen, för just nu går det åt väldigt mycket vials för att bara lyckas överleva en liten stund!
Father är ju bara att ta hissen till bron där rullande klotet kommer. Sen är det bara springa förbi "jätten" och hans kompis med shield och vidare till bossen.
Detta är alltså från första lyktan efter kliniken. Tar totalt 1-2 min ?
King Grub
2016-02-29, 08:46
Det märks hur mycket bättre man blir av övning. Första genomspelningen hade jag stora problem med Gascoine, andra gången one-shottade jag honom utan att bli svettig och utan att använda Music Box.
Ett tips om man har svårt är att direkt man går genom dimman springa till första samlingen med gravstenar till höger och ställa sig bakom dom. Gascoine kommer då att följa efter dit, och då är det bara att hålla sig på motsatt sida om honom och slå honom över gravstenarna. Du kommer att träffa honom, men han kommer inte att nå dig. Fungerar särskilt bra med cane/whip. På det sättet kommer man alltid till sista fasen då han transformerar utan problem (då fungerar tricket inte längre).
JHilding
2016-02-29, 10:04
Är Bloodborne svårare än Dark Souls 2?
King Grub
2016-02-29, 10:08
Det tycker jag inte. Ungefär lika. Och då är jag rätt dålig på sådana här spel, och ändå klarade jag båda. Dark Souls 2 har dock många fler bossar, och av mer varierad svårighetsgrad, där vissa är riktigt lätta. Dark Souls 2 tyckte jag nog hade lite svårare element mellan bossarna, med fler utplacerade fiender som sköt en i ryggen på avstånd och liknande. Dark Souls 2 tog mig mer än dubbelt så lång tid att klara (100 timmar mot 44).
Något som definitivt var svårt innan man vant sig var att komma från Dark Souls 2 med dess blockerande och defensiva spelstil till Bloodbornes med aggressiva. Men när man vant sig var det nästan roligare. Jag uppskattar nog Dark Souls-miljöerna och känslan lite mer dock.
JHilding
2016-02-29, 10:36
Det tycker jag inte. Ungefär lika. Och då är jag rätt dålig på sådana här spel, och ändå klarade jag båda. Dark Souls 2 har dock många fler bossar, och av mer varierad svårighetsgrad, där vissa är riktigt lätta. Dark Souls 2 tyckte jag nog hade lite svårare element mellan bossarna, med fler utplacerade fiender som sköt en i ryggen på avstånd och liknande. Dark Souls 2 tog mig mer än dubbelt så lång tid att klara (100 timmar mot 44).
Något som definitivt var svårt innan man vant sig var att komma från Dark Souls 2 med dess blockerande och defensiva spelstil till Bloodbornes med aggressiva. Men när man vant sig var det nästan roligare. Jag uppskattar nog Dark Souls-miljöerna och känslan lite mer dock.
Ok!
Dark Souls 3 ser ut att ha samma spelstil som Bloodborne men med Dark Souls fina miljöer och känsla, med andra ord det perfekta spelet.:cool:
King Grub
2016-02-29, 10:37
Jag såg första 10 minuterna av en video av någon som spelade början av DS3 under ett stresstest och det såg otroligt bra ut. Sedan slutade jag titta därför att jag vill upptäcka saker själv när det kommer.
DS1 upplevde jag var svårare än DS2, om det var pga sämre kontrollhantering eller mindre erfarenhet är svårt att säga. Finmekaniska saker som att tex. parera var iofs lättare i DS1. Jämför man DS2 och BB tyckte jag som Grub, ungefär lika svåra men på olika sätt.
Skulle säga att kontrollen i ds2 är betydligt sämre än ds1. Bättre UI i 2:an däremot och du kan snabbt byta items och spells vilket inte gick tidigare.
Finns betydligt bättre möjlighet att köra cheese build i DS2 än DS1. De nerfade spells rätt rejält någon månad in i tvåan pga folk klagade för PVP. Sen nerfade de faith pga PVE. Så ska du köra DS2 så är det nästan bäst att bara bygga en stor tank med lite faith på sidan.
Jag skulle nog säga att DS 2 var det lättaste för mig iaf. Många klagade på det å jag kan förstå klagomålen den är sämre när det kommer till atmosfär å bossar, dock så blev det bättre när dlcna kom. Det första va sisådär med en häftig sista boss fight och det sista två var hur grymma som helst.
Dock så var Dark Souls två det som jag PvPade mest i å det var riktigt kul.
Vad fick du för slut på Bloodborne Grub ?
King Grub
2016-02-29, 18:10
Childhood's Beginning.
Lasse Kongo
2016-03-01, 10:20
30 min DSIII får se om det blir ett köp, kanske eftersom det har lite mer gemensamt med BB än tidigare DS, håller BB som ett av de bästa spelen ever, gillar inte DSspelen alls, men hoppas III kan bli bra, blir isåfall sommarspelet, one must simply have a sommarspel, varje sommar!
Förra året var det Witcher 3 för min del, worst sommarspel evah!
TIlmeY5FzLg
Jag är sent ute, jag vet, men Witcher 3? Värt att skaffa? Känns som att det kan äta upp min fritid en del..
King Grub
2016-03-01, 10:35
2015 års bästa spel.
Sitter med Witcher 3 nu, helvete vad bra det är! Musiken, karaktärerna, vilket djup. Så här fast har jag inte varit vid ett rpg sedan den gamla goda Final Fantasy-tiden. Börjar närma mig slutet på storyn och mitt enda bekymmer är om jag ska börja om från början på svåraste nivån och fatta andra beslut under spelets gång eller om jag ska fortsätta på expansionen. Finns ju ett New Game+ också... gah :Virro
EDIT: Kolla så att datorn pallar det bara, kör i 1920x1200 med ultra på allt i nästan konstant 60 fps och det är verkligen vackert, man bara stannar upp i bland och njuter :)
King Grub
2016-03-01, 10:43
Expansionen först.
Då var Black Desert nedladdad och färdig. Ska testa det ikväll ^^
Ingen aning om hur jag lyckades posta det i TV-spelstråden istället för datorspelstråden...
Hallojsan.
Nu är det så här att jag inte lirat värst mycket TV-spel på ca hundra år, så kollen där är off. Men hursom så köpte jag ett beg PS3 till grabben och med följde en drös spel och många är inte riktigt för hans åldersgrupp, så naturligtvis tänkte jag börja spela dem själv.
Så frågan som lyder: Vilka/vilket bör jag börja spendera min tid med och är det nått särskilt som är rent av kasst?
Lista:
Call of Duty Black ops 1&2 + MW3
Rage
Red Dead Redemption
Gran Turisimo 5
Army of Two
The Last of Us
Dead Space 2
Collin McRae Dirt 2 + ratt o sånt
God of War collection
Grand Theft Auto lV&V
Kane&Lynch dog days
Little Big Planet 1&2
Skate 2
UFC undisputed
Top Spin 4
+ runt 10 FIFA, NHL, LEGO, Singstar och lite annat tjofräs jag troligen inte kommer lira, iaf inte själv.
Hallojsan.
Nu är det så här att jag inte lirat värst mycket TV-spel på ca hundra år, så kollen där är off. Men hursom så köpte jag ett beg PS3 till grabben och med följde en drös spel och många är inte riktigt för hans åldersgrupp, så naturligtvis tänkte jag börja spela dem själv.
Så frågan som lyder: Vilka/vilket bör jag börja spendera min tid med och är det nått särskilt som är rent av kasst?
Lista:
Call of Duty Black ops 1&2 + MW3
Rage
Red Dead Redemption
Gran Turisimo 5
Army of Two
The Last of Us
Dead Space 2
Collin McRae Dirt 2 + ratt o sånt
God of War collection
Grand Theft Auto lV&V
Kane&Lynch dog days
Little Big Planet 1&2
Skate 2
UFC undisputed
Top Spin 4
+ runt 10 FIFA, NHL, LEGO, Singstar och lite annat tjofräs jag troligen inte kommer lira, iaf inte själv.
Kolla några sidor bak så ser du att de flesta är överens om att the last of us är ett av de bästa spelen någonsin.
Problemet med att börja där är att allt annat blir sämre i jämförelse.
King Grub
2016-03-01, 21:51
1. Grand Theft Auto V
2. Red Dead Redemption
3. The Last of Us
Är min topp tre från den samlingen.
Skulle börjat med The Last of Us eftersom det är kortast.
Åhå, där ser man hur lite uppdaterad man är..
The last of Us kände jag inte till något om faktiskt.
GTA och RDR och några till har jag hört talas om som bra spel.
Man fårtacka!
Blir till Last of till helgen annars är det nog rökt med att komma i tid till jobbet om jag känner mig själv..
Personligen tycker jag red dead redemption slår det andra rockstår gjort. Vilda västern och bra story med skönt gameplay mer behövs inte.
Last of us är löjligt bra förövrigt.
Jag uppskattade dessutom little big planet spelen trots att jag inte är ett fan plattform.
Young Conker.. fyfan. Microsoft våldtog Conker återigen t.o.m efter Project Spark fiaskot. Osäkert om det finns fler Conkerfans här men jag länkar ändå.
"Conker is a much beloved property that has a huge following."
uQeOYi3Be5Y
Relevant igen.
1t_Co0gfj18
King Grub
2016-03-02, 05:35
Personligen tycker jag red dead redemption slår det andra rockstår gjort. Vilda västern och bra story med skönt gameplay mer behövs inte.
Red Dead har dessutom fördelen på PS3 att det inte finns någon snyggare och bättre version. :)
Last of us är löjligt bra förövrigt.
Jag uppskattade dessutom little big planet spelen trots att jag inte är ett fan plattform.
Little big planet ska jag lira med barnen ( kanske själv också om det är kul) är det lönt att köra ettan först eller ska man gå direkt på tvåan?
King Grub
2016-03-02, 10:31
Uncharted 4 försenat igen.
http://blog.us.playstation.com/2016/03/01/new-release-date-for-uncharted-4-a-thiefs-end/
Lasse Kongo
2016-03-02, 12:04
Även fast jag tycker Street Fighter är överlägset MK i gameplay etc så har ändå MK sin plats, det ena behöver inte utesluta det andra, lite av min livsfilosofi.
Iallaaaaafall så köpte jag KP2 igår, Alien och Leatherface liksom haha, LF var faktiskt än jävla överraskning, riktigt bra, KP2 känns dessutom mycket bättre än KP1, som sagt är SF överlägset MK på många sätt, men innehållsmässigt våldtar MK SF.
Edit: fan, kan min Hori Fight Commander 4 komma idag då, nästan 2v sen jag beställde, men så skickas den från Korea med xD
Lasse Kongo
2016-03-04, 20:02
Klarade The Old Hunters till Bloodborne idag, drog 4 bossar bara idag så det tog på krafterna!
Riktigt bra, BB är så jävla bra alltså, fan lätt topp5 goat för min del, känner mig så redo för Darks Souls 3 nu, har ju kommit ut en hel del nytt sista dagarna och faaaaan va bra det ser ut, börjar faktiskt bli mer pepp för DS3 än Uncharted 4 liksom!
Kommer fortsätta lira BB, är ju på NG+ så jag kommer köra på, hjälpa folk i vanliga spelet med bossar och så, kanske sätta mig in i Chalice Dungeons, svårt att bli mätt på spelet, ska bli intressant att se om DS3 toppar detta, gillar inte DeS eller Ds2, Ds1 körde jag aldrig, är något speciellt med BB, hela världen och hur allt ser ut <3
Men som sagt, DS3 ser på förhand ruskigt trevligt ut!
Tänkte köra ett telltale spel i helgen. Game of thrones eller tales from the borderlands?
Tales of the Borderlands verkar ha haft en del positiva reaktioner. GoT har jag inte hört något om. Jag skulle tro att båda upplevelserna är likvärdiga, men du väljer mellan komedi och drama.
lirar lite King's Field i väntan på dark souls 3 ^_^
Precis köpt ett Xbox one och halo 5 :) ska vi se om det är lika bra som 4an!
ChuckTesta
2016-03-31, 17:23
tiXjh4oUak0
MasterChief
2016-03-31, 20:42
Precis köpt ett Xbox one och halo 5 :) ska vi se om det är lika bra som 4an!
Det är det och det är nog de allra flesta i Halo communityn överens om. Däremot är det såklart många som tycker Halo gått fel väg och hänger fortfarande kvar vid HCE och H2. Jag gillade H4 och har haft lite svårt att anpassa mig till H5s mycket intensivare rörelseschema och hur starka automatvapnen är efter att använt mig av battle riflen i de sista 20000 spelen i Haloserien. H5 har däremot gjort att serien fått ett uppsving. Kampanjen var väl ok och jag rankar väl den på samma nivå som H4. Inget som direkt gav mersmak även för mig som gillar Halo universat. Bästa stället för att hänga med vad som händer är Beyond Entertainments forum. Där hänger alla proffs och alla andra Halo älskare, varav många spelat spelet sedan 2001.
Lipservice
2016-03-31, 21:16
Ville bara berätta för alla Final Fantasy fans, att den 30 September i år släpps det efterlängtade Final Fantasy XV.
Kolla in Gamespots hemsida för fler klipp och info.
Det kommer bli grymt! Grafiken och miljön ser onekligen sjukt bra ut *drool*
watch?v=CRR9gG7q9OQ
ChuckTesta
2016-03-31, 22:04
Är det mmo?
ChuckTesta
2016-03-31, 22:35
Noice. Blir att inhandla.
PureWhey
2016-03-31, 22:44
Har SNES, NES och snart N64-usbkontroller. Funkar mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra, kontrollerna känns riktiga osv. Sitter och spelar en jäkla massa gamla klassiker, kul!!
ChuckTesta
2016-04-01, 09:05
Har en xbox 360-usbkontroll, funkar sjukt bra till alla spel på steam och emulatorer
btw RIP http://fraghero.com/playstation-2-officially-dies-today/
Det är det och det är nog de allra flesta i Halo communityn överens om. Däremot är det såklart många som tycker Halo gått fel väg och hänger fortfarande kvar vid HCE och H2. Jag gillade H4 och har haft lite svårt att anpassa mig till H5s mycket intensivare rörelseschema och hur starka automatvapnen är efter att använt mig av battle riflen i de sista 20000 spelen i Haloserien. H5 har däremot gjort att serien fått ett uppsving. Kampanjen var väl ok och jag rankar väl den på samma nivå som H4. Inget som direkt gav mersmak även för mig som gillar Halo universat. Bästa stället för att hänga med vad som händer är Beyond Entertainments forum. Där hänger alla proffs och alla andra Halo älskare, varav många spelat spelet sedan 2001.
Jag har spelat alla spelen och tycker H1 / H4 var bäst. Har höga förhoppningar på H5 :)
Tack så mycket för infon om ett halo forum! Har letat som en galning men har inte hittat något. Mycket uppskattat!
Lövbiffen
2016-04-01, 09:49
Har SNES, NES och snart N64-usbkontroller. Funkar mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra, kontrollerna känns riktiga osv. Sitter och spelar en jäkla massa gamla klassiker, kul!!
Om du har riktiga gamla kontroller hemma finns det annars adapters som du kan koppla in via USB. Jag har kört med sådana i flera år och de fungerar perfekt. Det är rätt stor skillnad på riktiga SNES-handkontroller och USB-varianter. Knapparna är inte alls lika sköna.
När kommer dom sluta göra nya spel till även PS3?
MasterChief
2016-04-01, 14:33
Jag har spelat alla spelen och tycker H1 / H4 var bäst. Har höga förhoppningar på H5 :)
Tack så mycket för infon om ett halo forum! Har letat som en galning men har inte hittat något. Mycket uppskattat!
Kul! Bara som ett exempel så är aktiva proffs på Beyond bland annat Lethul, Snakebite och Royal2 (som blev världsmästare för ett par veckor sedan), många nya talanger såsom Commonly, Contra, Penguin, Jimbo, Spartan och även de gamla rävarna såsom Ogre2 (som är GOAT), Snipedown, Heinz, Roy, Mikwen, Ninja, Ryanoob. Nästan alla tunga namn inom Halo esport är reggade. Sedan har vi VIP:arna och det är bland annat de tyngsta kommentatorerna såsom Goldenboy, The Simms, Wonderboy och sedan hänger även en del av utvecklarna där från 343, bland annat chefen för Halo5 men även Bravo och Ghostayame dyker upp ibland. Utöver detta så har du tusentals medlemmar som kan allt om alla Halospel och sitter på djupa kunskaper om varenda detalj om spelet. Halo-delen av forumet har en halv miljon poster och har varit aktivt i 3 år. På Waypoint (343s egna forum) så har medlemmarna mer intresse av lore, achievements, speedrunning, skulls osv. Beyond är mer inriktat på competitive, även om det finns lore-fanatiker där också. Men communityn är relativt splittrad med tanke på utvecklingen av serien och även misslyckandet med MCC (som var så trasigt vid lanseringen). Men överlag är det väldigt skoj att hänga med i trådarna och Memekriget är omfattande och till och med uppmuntras från adminsidan.
Precis dragit en full run (main game+dlc+chalice) av bloodborne i väntan på DS3.
5/5 Så otroligt tight kontroll som fortfarande sitter.
Blir DS1 efteråt, lär ta betydligt kortare tid däremot. DS2 avklarades förra veckan och DeS veckan innan dess.
Ni spelproffs här.
Går i tanken att börja lira the division med ett par polare, är det värt att köra igång flera eller kommer man behöva solo grinda lite gear till en början?
Lika bra att köra co-op direkt.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Är det värt att damma av och koppla in sitt gamla PS2 för att köra God of War 2? Fick en låda med gammalt skit av en polare.
Är det värt att damma av och koppla in sitt gamla PS2 för att köra God of War 2? Fick en låda med gammalt skit av en polare.
Klart värt.
ChuckTesta
2016-04-02, 21:31
Lär väl finnas ps2-emulator nu? Palla koppla in och hålla på, så sjukt enkelt med emulator + ladda ner vilka spel man nu vill ha.
Det tycker jag, även om gow2 är min nemesis. Varvade 1an på normal och körde igång gow2 strax därefter och tänkte att jag borde kunna klara det på hard.
Gick bra tills jag kom till några platåer och skulle hålla nån vid liv eller något, det var omöjligt. Är impad hur hårda smällar en ps2-kontroll klarar utan att paja...
Edit: det var visst tvärtom. Började med 2an.
Ca 6 min in i videon lyckades jag inte klara av och gav upp. https://youtu.be/ewtWSPJOUrc
Lär väl finnas ps2-emulator nu? Palla koppla in och hålla på, så sjukt enkelt med emulator + ladda ner vilka spel man nu vill ha.
Laddat ner en emulator och kommit så här långt:
http://i68.tinypic.com/2v3ltvc.png
Knapparna verkar dock inte fungera, vet inte hur jag ska trycka på CD:n. Hjelp.
Lövbiffen
2016-04-06, 15:01
Laddat ner en emulator och kommit så här långt:
http://i68.tinypic.com/2v3ltvc.png
Knapparna verkar dock inte fungera, vet inte hur jag ska trycka på CD:n. Hjelp.
Jag har använt den där emulatorn men ej med riktiga skivor. Du måste först och främst konfigurera din handkontroll i emulatorn.
För mig fungerade inte spelet jag lirade korrekt när jag valde att grafikkortet skulle hantera spelet. Jag var tvungen att bara använda processorn. En viktig sak du måste tänka på om du gör det är att aktivera så fler än en kärna jobbar. Det tog ett par timmar innan jag emulatorn att fungera ordentligt och det där var den sista stora grejen som gjorde att jag kunde spela utan rejält lagg.
Spelet jag lirade var förresten en översatt version av ett japanskt "Berserk-spel". Det kan vara värt att testa för de som gillar animen och/eller mangan! :)
Du måste först och främst konfigurera din handkontroll i emulatorn.
Var hittar du detta?
Var hittar du detta?
Skulle tro att det är i blå rutan med texten PCSX2. Finns väl en config-tabb där?
Lövbiffen
2016-04-06, 22:15
Var hittar du detta?
Skulle tro att det är i blå rutan med texten PCSX2. Finns väl en config-tabb där?
Som Rahf säger hittar du det under "Config" i den blå rutan. Det finns bra beskrivningar på nätet som berättar hur du kan ställa in olika delar i emulatorn. Du kommer behöva välja vilken version av PS2 som skall användas osv. då den ej är inställd på land.
Det är nog väldigt svårt att lyckas konfigurera emulatorn utan hjälp. Den är inte lika intuitiv som ZSNES! :P
Precis klar med Halo 5. Jävligt bra.
Har nu spelat igenom samtliga Halo FPS-lir i bästa möjliga konsolversion. Eller ja 1an körde jag Aniversary Edition på 360. Sen ruttnade jag på original 2an på 360 och köpte XBONE och Master Cheif Collection samt Halo 5. Men 2, 3, ODST (måste köpas extra via nätet, snålt), 4 och 5 spelades på XBONE. Reach finns ju tyvärr ingen remastrad version av.
Gillar även första uppdateringarna på både MCC och Halo 5, de var på 23 GB respektive 25 GB. Skönt att man har 100/100 fiber.
Lasse Kongo
2016-04-07, 20:00
Så jäääävla bra xD
https://twitter.com/DarkSoulsGame/status/718124482561318912
Jag är gaaaaaaaaalet hypad!
Tips pa bra racingspel till PS4? Behover inte vara superrealistiskt, mer fokus pa underhallning och kansla. Garna som Race Driver: Grid och Need for Speed (var? ar?) med lite olika varianter av races - banlopp, drifting osv.
Broforce ar forresten sjukt javla roligt. :D I princip det enda jag spelat sedan jag kopte PS4n for runt tva veckor sedan och fick det gratis med PS Plus.
Installerat The Last of Us precis. Aldrig spelat det innan, vilken svårighet ska jag välja, hard? Kör på ps4.
King Grub
2016-04-14, 18:57
Normal var lagom för mig. Jag blir bara frustrerad när det är svårt i storydrivna spel. Men många tycker man skall välja svåraste i Last of Us.
Kör hard. Går ju att ändra mitt i spelet.
Lasse Kongo
2016-04-14, 22:33
Tips pa bra racingspel till PS4? Behover inte vara superrealistiskt, mer fokus pa underhallning och kansla. Garna som Race Driver: Grid och Need for Speed (var? ar?) med lite olika varianter av races - banlopp, drifting osv.
Broforce ar forresten sjukt javla roligt. :D I princip det enda jag spelat sedan jag kopte PS4n for runt tva veckor sedan och fick det gratis med PS Plus.
Jag har båda NFS, Project Cars och Driveclub till PS4.
Driveclub är sjukt grymt, så otroligt mycket man får för pengarna där, känslan är mer arkad än sim, dock kan man sedan de patchade in det välja att få det überrealistiskt, men grundkörkänslan är mer åt arkad.
Senaste NFS är en pärla, riktigt riktigt jävla bra, tror nog du ska spana in det först och främst.
Nordenator
2016-04-14, 23:23
Normal var lagom för mig. Jag blir bara frustrerad när det är svårt i storydrivna spel. Men många tycker man skall välja svåraste i Last of Us.
Jag tycker precis som du. Visst är väl gameplay trevlig i TLoU, men det är inte för gameplay jag lirar det. Det är ett helt fantastiskt spel i väg av story, miljöer och liknande. Jag behöver inte köra om ett område fyra gånger för den biten. Somliga kanske gillar det, men det gör inte jag.
Buckethead
2016-04-15, 05:53
Doom open beta i under helgen
LE8-meIrYmM
ChuckTesta
2016-04-15, 08:13
Varför blir du frustrerad när det är svårt i storydrivna spel? Alltså jämfört t ex med icke-storydrivna spel? Jag spelar alltid alla spel på svåraste, finner ingen mening med att spela på en lättare svårighetsgrad.
King Grub
2016-04-15, 08:18
Därför att jag spelar ett storydrivet spel för storyn, upplevelsen, miljöerna, inte för att dö om och om igen till fiender med mer hälsa.
Dark Souls är den perfekta kombinationen. En medveten väldigt vag och mystisk story som inte i sig driver spelet, kombinerat med en hög, men inte orättvis, svårighetsgrad.
Att bara förlänga speltiden i ett rent storydrivet spel artificiellt genom att spelaren dör ofta ser jag som helt meningslöst.
Installerat The Last of Us precis. Aldrig spelat det innan, vilken svårighet ska jag välja, hard? Kör på ps4.
Om du gillar stealth och taktik hade jag kört på svårast möjliga.
Om du vill skjuta/stealtha 50/50 hade jag kört på hard (survivor(?))
Om du vill spela Rambo, ta normal eller easy.
TLOU och survival skräck överlag är spel som enligt mig tjänar på att spelas på tyngre svårighetsgrader. Det ger spelet något extra att bara ha två skott till pistolen och en smokebomb och behöva ta sig igenom svåra områden.
forslund
2016-04-15, 10:46
Doom open beta i under helgen
Synd att det endast är multiplayer. :( Doom spelar man ju för SP.
Nordenator
2016-04-15, 11:45
Synd att det endast är multiplayer. :( Doom spelar man ju för SP.
MP i DOOM är riktigt bra. Spelar ungefär som Q3 (fast lite långsammare). Har kört kanske 6-7 timmar i alpha/closed beta.
Därför att jag spelar ett storydrivet spel för storyn, upplevelsen, miljöerna, inte för att dö om och om igen till fiender med mer hälsa.
Dark Souls är den perfekta kombinationen. En medveten väldigt vag och mystisk story som inte i sig driver spelet, kombinerat med en hög, men inte orättvis, svårighetsgrad.
Att bara förlänga speltiden i ett rent storydrivet spel artificiellt genom att spelaren dör ofta ser jag som helt meningslöst.
Nervositeten och försiktigheten inför konfrontationer med fiender är en viktig del av narrativet i TLOU imo. En borde kanske inte spela på svåraste bara för att, men helt klart på en svårighetsnivå som känns konstant utmanande, annars kan du lika gärna kolla igenom cut-scenes på youtube. Bra spel förmedlar lika mycket berättelse och känsla genom gameplay som genom dialog och visuals. Det är liksom det som är unikt för tv-spel som berättarform och det är synd att missa det för att få ha en cinematisl upplevelse. Titta på en film istället liksom.
King Grub
2016-04-15, 11:59
Din åsikt är irrelevant för hur jag spelar och uppskattar ett spel.
ChuckTesta
2016-04-15, 12:03
Spelar ni shooters med auto-aim?
Nordenator
2016-04-15, 12:24
Nej, och jag är rätt bra på spel i överlag. Jag gillar inte den typen av svårighet i ett spel som primärt bygger på story däremot. Det ska vara svårt nog så att man bli straffad ibland om man gör misstag, men det ska inte vara svårt nog för att det ska rubba flödet i spelet.
Sedan spelar jag för närvarande competetive i CS, MP i DOOM och Dark Souls. Vad jag får ut av dessa spela är totalt annorlunda från vad jag får ut från TLoU.
Öhh, nej? Vad är det för mening att spela en shooter om man inte aimar själv?
Din åsikt är irrelevant för hur jag spelar och uppskattar ett spel.
Absolut, men jag tror du går miste om nånting när du bara förutsätter att alla storyspel ska dras igenom på rambovis och jag skrev mitt inlägg för att du uppmanade andra till att spela på ditt sätt. Fin attityd du har btw :)
King Grub
2016-04-15, 15:20
Du skrev det ju som en uppmaning. Min attityd är toppen. Men jag tänker inte se en film istället för att spela ett spel på det sätt jag gillar.
ChuckTesta
2016-04-15, 15:26
Nej, och jag är rätt bra på spel i överlag. Jag gillar inte den typen av svårighet i ett spel som primärt bygger på story däremot. Det ska vara svårt nog så att man bli straffad ibland om man gör misstag, men det ska inte vara svårt nog för att det ska rubba flödet i spelet.
Sedan spelar jag för närvarande competetive i CS, MP i DOOM och Dark Souls. Vad jag får ut av dessa spela är totalt annorlunda från vad jag får ut från TLoU.
CS och sånt är ju dock på pc, kör du med auto-aim där så har du ju aimbot :D
Men tänkte på tvspel och t ex tlou, gta 5 osv. Nu kommer säkert någon säga att gta inte är en shooter, men jo det är faktiskt en shooter också.
Öhh, nej? Vad är det för mening att spela en shooter om man inte aimar själv?
Fråga inte mig, jag spelar aldrig med auto-aim. Tar alltid bort det, men det är ju uppenbarligen en stor majoritet som spelar t ex gta online med auto-aim. Free aim är ju en spökstad jämförelsevis, det är totalt dött på ps3 nu tror jag också, inte spelat på ett tag.
Du skrev det ju som en uppmaning. Min attityd är toppen. Men jag tänker inte se en film istället för att spela ett spel på det sätt jag gillar.
Man får ju så klart spela som man själv vill. Jag tycker däremot att det blir lite tråkigt när det är för lätt, så att man bara kan springa igenom spelet utan att dö osv. Lite utmaning vill jag ha.
Lasse Kongo
2016-04-15, 19:28
Haha vafan, man spelar väl hur man vill för bövelen, jag är lite likadan med spel som Uncharted, tlou osv, vill inte ha det för svårt, inte för enkelt heller, få lite flow i det hela, vissa spel spelar man för att uppleva story etc, vissa spel spelar man för att dö, igen och igen.... och igen.... och igen...
PureWhey
2016-04-15, 20:39
Lufia II - Rise of the Sinistrals
Riktigt sköj.
ChuckTesta
2016-04-15, 21:54
Haha vafan, man spelar väl hur man vill för bövelen, jag är lite likadan med spel som Uncharted, tlou osv, vill inte ha det för svårt, inte för enkelt heller, få lite flow i det hela, vissa spel spelar man för att uppleva story etc, vissa spel spelar man för att dö, igen och igen.... och igen.... och igen...
Är väl ingen som har sagt något annat? Folk har gett sina åsikter om vad dom gillar. Undrar ju dock vilka spel ni spelar som gör att man dör om och om och om och om och om igen..
Är väl ingen som har sagt något annat? Folk har gett sina åsikter om vad dom gillar. Undrar ju dock vilka spel ni spelar som gör att man dör om och om och om och om och om igen..
Witcher 3 på svårighetsgraden Blood and Broken Bones :d
Lipservice
2016-04-15, 22:01
Lufia II - Rise of the Sinistrals
Riktigt sköj.
Många SNES RPG's är riktigt bra spel!
Alttp, Chrono Trigger, Final Fantasy 4-6+Mystic quest, Earthbound, BoF.
Ja det finns spelglädje för många veckor, om och om igen :)
Absolut, men jag tror du går miste om nånting när du bara förutsätter att alla storyspel ska dras igenom på rambovis och jag skrev mitt inlägg för att du uppmanade andra till att spela på ditt sätt. Fin attityd du har btwDet ar val en fordel ocksa om du laser innan du kastar pastaenden omkring dig och klagar pa folks attityd. Han skrev ju trots allt ""Dark Souls är den perfekta kombinationen. En medveten väldigt vag och mystisk story som inte i sig driver spelet, kombinerat med en hög, men inte orättvis, svårighetsgrad."
Var hittar du indikationer pa att det ska spelas Rambovis/upplevas som en film?
Mvh the Guardian of the Grub.
Jag har båda NFS, Project Cars och Driveclub till PS4.
Driveclub är sjukt grymt, så otroligt mycket man får för pengarna där, känslan är mer arkad än sim, dock kan man sedan de patchade in det välja att få det überrealistiskt, men grundkörkänslan är mer åt arkad.
Senaste NFS är en pärla, riktigt riktigt jävla bra, tror nog du ska spana in det först och främst.Tack for tipset! Bara tanken av Need for Speed gor mig nostalgisk och tarogd sa det blir nog faktiskt det. Fragan ar bara om jag ska kopa direkt eller lira genom Unchartered-serien forst. :D
paropirat
2016-04-16, 07:50
Någon som spelar Fallout 4?
Det enda jag egentligen saknar i fyran är Skills som man hade i trean, där du tränar dig och blir bättre på olika saker, till exempel Lockpicking. Det har de tagit bort i fyran och ersatt med en mer utförlig Perk chart där du får välja en ny perk varje gång du levlar. Tycker det tar bort en skön del av karaktärsskapandet.
Det är fantastiskt kul att bygga på sina settlements! Kan sitta med det i timmar, haha.
Visst, storyn, röstskådespeleriet och till viss del grafiken är rätt sunkig, men Bethesdas stora behållning är att de skapar såna fantastiska världar. Lusten att utforska går på högvarv hela tiden.
King Grub
2016-04-16, 08:07
Skriv in where can i find i Googles sökfält och se vad det tredje sökförslaget är. :D
PureWhey
2016-04-16, 08:30
Många SNES RPG's är riktigt bra spel!
Alttp, Chrono Trigger, Final Fantasy 4-6+Mystic quest, Earthbound, BoF.
Ja det finns spelglädje för många veckor, om och om igen :)
Final Fantasy och Chrono har jag också spelat :)
Det ar val en fordel ocksa om du laser innan du kastar pastaenden omkring dig och klagar pa folks attityd. Han skrev ju trots allt ""Dark Souls är den perfekta kombinationen. En medveten väldigt vag och mystisk story som inte i sig driver spelet, kombinerat med en hög, men inte orättvis, svårighetsgrad."
Var hittar du indikationer pa att det ska spelas Rambovis/upplevas som en film?
Mvh the Guardian of the Grub.
A swing and a miss. Du kanske också borde ge dig på det där med läsning.
Klart folk ska spela sina spel som de själva vill, men det betyder inte att det inte kan vara kul att prata om varför man väljer att spela spel på det sättet. Men jag hade tydligen fel, förlåt om ni blev krenkta.
Någon som spelar Fallout 4?
Det enda jag egentligen saknar i fyran är Skills som man hade i trean, där du tränar dig och blir bättre på olika saker, till exempel Lockpicking...
Japp. Dock var det ett tag sedan nu, har en liten paus men är sugen på första dlcn nu.
Tänker mest att det är för lätt, när jag och min följeslagare går med power armor är man lite väl op.
Skulle gärna även kunna modda vapen o annat mer med, men det verkar ju komma som en dlc?
Tror jag är runt level 55 o har inte varvat det än...
A swing and a miss. Du kanske också borde ge dig på det där med läsning.
Klart folk ska spela sina spel som de själva vill, men det betyder inte att det inte kan vara kul att prata om varför man väljer att spela spel på det sättet. Men jag hade tydligen fel, förlåt om ni blev krenkta.
Sen edit: F.ö. så rekommenderar jag att du spelar igenom Unchartedserien först J.V. Den är fantastiskt bra! Supervackra miljöer och riktigt härlig gameplay. Få spel ger så mycket spelglädje som Uncharted imo.
(De två första är bäst på normal, 3an på hard ;) )
King Grub
2016-04-16, 09:49
Jag blir aldrig kränkt.
Men det finns inga behov av att uppmana mig att se en film i stället för att spela en typ av spel på det sätt jag vill spela. Jag vill inte se en film i stället. Jag vill spela spelet på mitt sätt. På vad som för mig är rätt sätt. Du får jättegärna diskutera varför man väljer att spela spel på ett visst sätt, men du behöver inte citera mig och uppmana mig att "du lika gärna kolla igenom cut-scenes på youtub" för det är inte alls "lika gärna". Jag har spelat i princip allt sedan 1980 och jag har sedan länge kommit fram till vad jag tycker om. :)
Souls spelen. Såklart så är ju inte målet att göra det men det i princip oundvikligt.
ChuckTesta
2016-04-16, 09:58
Beställde för övrigt nyss Uncharted 3. Skall givetvis spelas igenom på svåraste utan auto-aim. :D
en stor stark
2016-04-16, 10:00
Aldrig spelat dark souls men verkar feta. Ska man kanske köpa alla tre så man har något att göra.
TheInsane
2016-04-16, 14:13
Någon som är lik mig & kan sitta & nöta Fifa samt Nhl i flera timmar med rätt så gott samvete?
Eller är det mest icke sportspel som spelas i denna tråd?
Någon som är lik mig & kan sitta & nöta Fifa samt Nhl i flera timmar med rätt så gott samvete?
Eller är det mest icke sportspel som spelas i denna tråd?
Helt värdelös på sportspel men det brukar bli NHL eller FIFA så fort det samlas en grupp folk. Oftast till ett par öl innan man kanske går ut och äter.
Bland de bästa spelen att spela i grupp trots att jag inte är ett fan av sportspel.
Säger inte att man endast ska spela dem mp utan jag är för sämst för att ta det seriöst online :d
filmjölk
2016-04-16, 14:28
Jag blir aldrig kränkt.
Men det finns inga behov av att uppmana mig att se en film i stället för att spela en typ av spel på det sätt jag vill spela. Jag vill inte se en film i stället. Jag vill spela spelet på mitt sätt. På vad som för mig är rätt sätt. Du får jättegärna diskutera varför man väljer att spela spel på ett visst sätt, men du behöver inte citera mig och uppmana mig att "du lika gärna kolla igenom cut-scenes på youtub" för det är inte alls "lika gärna". Jag har spelat i princip allt sedan 1980 och jag har sedan länge kommit fram till vad jag tycker om. :)
Det där har jag hört om "Until Dawn", nu äger jag ingen PS4 utan ett Xbox1, så jag kan inte spela det. Men spelet verkar skitbra, och att se cutscenes på YT är verkligen inte samma sak. Jag hade mer än gärna lirat det själv, på mitt sätt. Hoppas det kommer till Xbox1.
Nordenator
2016-04-16, 14:38
Aldrig spelat dark souls men verkar feta. Ska man kanske köpa alla tre så man har något att göra.
Värt att testa. Jag kör ettan nu. Sådär halvt övertygad om att det är bra. Förstår charmen, men jag vet inte om det är mitt spel. Skulle ändå rekommendera att testa det. Det jag egentligen stör mig mest på är att det är rätt opedagogiskt, så man får gärna vara beredd med google för att få förklaringar på enkla saker i systemet som inte finns förklarade i spelet i sig.
Demon's testade jag men klarade aldrig ut. DS känns bättre, men jag vet inte varför. Troligtvis för att bonfires inte straffar lika hårt som då det bara finns shortcuts på en hel bana. Mycket jävla onödigt spring i Demon's.
TheInsane
2016-04-16, 14:41
Helt värdelös på sportspel men det brukar bli NHL eller FIFA så fort det samlas en grupp folk. Oftast till ett par öl innan man kanske går ut och äter.
Bland de bästa spelen att spela i grupp trots att jag inte är ett fan av sportspel.
Säger inte att man endast ska spela dem mp utan jag är för sämst för att ta det seriöst online :d
haha okej ja oftast blir det dessa spel när man sitter ett gäng och ska lira något men klart man spelar online också fast man inte är så duktig :P
King Grub
2016-04-16, 14:49
Det där har jag hört om "Until Dawn", nu äger jag ingen PS4 utan ett Xbox1, så jag kan inte spela det. Men spelet verkar skitbra, och att se cutscenes på YT är verkligen inte samma sak. Jag hade mer än gärna lirat det själv, på mitt sätt. Hoppas det kommer till Xbox1.
Jag har två spel på PS4 och ett av dom är Until Dawn. Det var verkligen jättebra. Jag har iofs sålt det vidare, då jag fick fram tre av sluten varav ett var det bästa, så allt omspelningsvärde försvann. Men det var riktigt spännande och bra.
Eller är det mest icke sportspel som spelas i denna tråd?Genom åren är NHL och FIFA egentligen det lirat på konsol och framför allt NHL är väl fortfarande mitt huvudintresse, både "Be a GM" och med polare.
Det är först sista veckorna jag har börjat spela annat. Får se om det håller i sig. :D
Nordenator
2016-04-16, 22:21
Har nog spelat 6-7 timmar DOOM idag. Så länge de balanserar spelet ordentligt och underhåller det kommer det bli helt fantastiskt. Har nog snudd på övergett tankarna om att plocka upp overwatch som huvudspel. Spelat alpha, closed beta och nu open beta för kanske sammanlagt 10-15 timmar. Blir definitivt att plocka upp det på releasedagen!
Värt att testa, körde 1an men tröttnade på att dö och spela om samma 500 meter typ 50ggr. Men inget annat spel har fått mig att känna sådan dödsångest som när man blir jagad av nån stor jävla riddare. Att dö har ju en viss effekt i spelet...
Paragon, riktigt kul MOBA spel i alpha/beta stadie. Rekommenderas till dem som gillar MOBA spel. :hbang:
Lasse Kongo
2016-04-19, 07:20
Dark Souls 3 kommer räcka ett tag det här till mig, Uncharted 4 runt hörnet och imorgon släpps Ratchet and Clank som blivit otroligt hyllat och som dessutom bara kostar 329:- på psn, kolla in det om ni är sugna på ett bra plattformsspel till PS4!
Ska köpa det ikväll så det är klart till imorgon.
ChuckTesta
2016-04-19, 11:22
Beställt TLoU och uncharted 3, ser fram emot mycket spelande ett tag framöver.
Beställt TLoU och uncharted 3, ser fram emot mycket spelande ett tag framöver.
Du borde spela Uncharted 2 också om du inte redan har det, väldigt gutt lir i sann Indiana Jones anda. Ettan är lite so-so
King Grub
2016-04-19, 11:54
Jag tyckte nog tvåan var snäppet bättre än trean.
Jag tyckte nog tvåan var snäppet bättre än trean.
Kommer inte ihåg exakt hur spelen var i förhållande till varandra men har för mig att jag tyckte likadant.
Ökenscenen och sista bossen i trean var väldigt episka men hela katt- och råtta tjuvspektaklet i tvåan var nog överlag desto mer trivsamt.
JHilding
2016-04-19, 14:12
pz7KLd0rM70
Bra grejer. Väntan är olidlig.
ChuckTesta
2016-04-19, 14:27
Du borde spela Uncharted 2 också om du inte redan har det, väldigt gutt lir i sann Indiana Jones anda. Ettan är lite so-so
Har faktiskt spelat en del av 2an hos en kompis. Inte så mycket, men ett par timmar i alla fall. 3an fanns att beställa (köper aldrig begagnade spel, folk kan ju för fan inte ta hand om skivorna) men inte 2an och orkar inte göra något mission för att få tag i det så det får nog bli att skippa tvåan.
pz7KLd0rM70
Mafia 2 var riktigt bra för ett "enkelt actionspel". Ser verkligen fram emot 3an.
Holmeros
2016-04-19, 14:42
pz7KLd0rM70
aaawww JIZZ!
Mafia 2 var riktigt bra för ett "enkelt actionspel". Ser verkligen fram emot 3an.
Du har inte spelat ettan va? Slog tvåan med hästlängder. Men jag är extremt förväntansfull på trean.
ChuckTesta
2016-04-19, 14:50
Du har inte spelat ettan va? Slog tvåan med hästlängder. Men jag är extremt förväntansfull på trean.
Jo, men problemet med ettan är att det släpptes 2004. Så grafik (jag vet, grafik etc spelar mindre roll än upplevelse), spelmotor och allt sådant var ju så otroligt mycket sämre därför tycker jag tvåan är bättre. Tvåan hade en skön story också.
Holmeros
2016-04-19, 14:54
Jo, men problemet med ettan är att det släpptes 2004. Så grafik (jag vet, grafik etc spelar mindre roll än upplevelse), spelmotor och allt sådant var ju så otroligt mycket sämre därför tycker jag tvåan är bättre. Tvåan hade en skön story också.
Jag har nog inte spelat ettan sen 2004-2005, så jag lever på minnet. Vilket fantastiskt spel. Tvåan impade inte alls lika starkt på mig, det linjära var lite väl starkt. Men absolut ett spel värt att lira.
Beställt TLoU och uncharted 3, ser fram emot mycket spelande ett tag framöver.Vad har du for konsol? Uncharted 1-3 fanns pa bra javla rabatt senast jag kollade deals pa downloads, atminstone till PS4.
ChuckTesta
2016-04-19, 16:09
Vad har du for konsol? Uncharted 1-3 fanns pa bra javla rabatt senast jag kollade deals pa downloads, atminstone till PS4.
PS3, har inte kollat på psn faktiskt, men det fanns varken på webhallen eller spelbutiken och det är allt jag orkar söka :D
pz7KLd0rM70
Äre 10+ års försening igen tro? :laugh:
Far cry primal till ps4, mycket kul att skjuta pilbåge och sånt. Perfekt lattjo spel :)
PS4 i hemmet igen, det första jag äterupptog var givetvis bloodborne. Sjuuukt bra!
Postar en klassiker när polaren dog i Battlefield
http://s31.postimg.org/c7lni83nf/image.jpg
[.IMG]http://s31.postimg.org/c7lni83nf/image.jpg[/IMG]
Jag undar om vi har samma polare. Han som en gång bröt sönder en SNES-kontroller över knät och föräldrarna sedermera förklarade att det nog var bäst att lämna bygget, för han behövde vara ensam en stund. :D
Jag undar om vi har samma polare. Han som en gång bröt sönder en SNES-kontroller över knät och föräldrarna sedermera förklarade att det nog var bäst att lämna bygget, för han behövde vara ensam en stund. :D
:D låter som honom iallafall
ChuckTesta
2016-04-20, 21:28
Har pressat lite Uncharted 3. Helt ok hittills, lite väl mycket klättrande dock :Virro
:D låter som honom iallafall
Jag minns fortfarande när vi styrt upp ett LAN och polaren, vi kan ju kalla honom Johan, var med på Quake 3. Körde tio mot en, och jag vann. Rätt överlägset dessutom. :D
http://s31.postimg.org/c7lni83nf/image.jpg
IKEA lackbord då är det ju inget konstigt. Been there done that. :laugh:
Holmeros
2016-04-21, 07:08
+1, fast inte med handkontrollen. Min knutna hand gick igenom :D
Akerhage
2016-04-25, 07:32
Vad tros om detta spelet? Verkar skoj ändå!
"spelet går ut på att man, tillsammans med tre andra, spelar som fyra överlevare som blir jagade av en mördare. Överlevarna måste springa runt och leta efter saker av olika slag som du kan använda för att bygga fällor och tillbehör som kan hjälpa dem överleva natten. Spelet spelas från ett tredjepersonsperspektiv medan mördaren, som spelas av en femte spelare, ser allt i ett förstapersonsperspektiv. "
http://store.steampowered.com/app/381210
SLLsX79E_G4
PureWhey
2016-04-25, 07:43
Haha, samma. Skiten går ju sönder bara man ställer ner en tallrik lite hårt cofffee
Vad tros om detta spelet? Verkar skoj ändå!
"spelet går ut på att man, tillsammans med tre andra, spelar som fyra överlevare som blir jagade av en mördare. Överlevarna måste springa runt och leta efter saker av olika slag som du kan använda för att bygga fällor och tillbehör som kan hjälpa dem överleva natten. Spelet spelas från ett tredjepersonsperspektiv medan mördaren, som spelas av en femte spelare, ser allt i ett förstapersonsperspektiv. "
http://store.steampowered.com/app/381210
SLLsX79E_G4
Eftersom en ganska stor del av min aktieportfölj består av Starbreeze-aktier är jag väl inte helt opartisk när jag håller med dig, men ja, jag tycker det ser lite intressant ut :)
Eftersom alla jag brukar/brukade spela onlinespel med nuförtiden nära nog alltid är upptagna med annat onödigt som jobb och/eller familj gillar jag att man kan fokusera på att spela solo som mördare när inga kompisar är tillgängliga, istället för att behöva samarbeta med massa okända personer.
Så sett, även om man skulle spela som överlevare behöver man ju inte samarbeta så mycket om man inte vill det heller, utan kan köra den helt egoistiska approachen och bara försöka se till att överleva själv :p
Varvade precis Fallout 4:s main story och tänkte köra igång DLCn Automatron. Någon som testat den än?
paropirat
2016-04-30, 17:57
Min morbror jobbar vägg i vägg med en second hand som inte riktigt fattat det där med värde på retro-spel. Så nu sitter jag hemma med en SNES-konsol, två dosor samt Donkey Kong Country 1-3, Zelda, Mario world, Yoshis Island och Illusion of Time. Alla spel är med box och manual. My god, säger jag bara. Vet knappt vart jag ska börja :)
Min morbror jobbar vägg i vägg med en second hand som inte riktigt fattat det där med värde på retro-spel. Så nu sitter jag hemma med en SNES-konsol, två dosor samt Donkey Kong Country 1-3, Zelda, Mario world, Yoshis Island och Illusion of Time. Alla spel är med box och manual. My god, säger jag bara. Vet knappt vart jag ska börja :)
Tummen upp för ett retroklipp! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.