Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Det var smärtsamt att ta det online direkt. Alla har grovt inarbetade gimmicks, och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att kontra det. Vinner oftast 1-2 rundor, men har nu 0/6 i ranked.
Kör Hwoarang / Baek och lär dig grunderna med lite variationer osv, enklaste sättet att komma igång och vinna online, åtminstone var det de ända jag kunde göra för att öht kunna ge veteranerna Ragge, Kwon och co lite pisk förr då det begav sig. :D
Dock anar jag väl att de karaktärerna kanske inte ha sådär supermycket att hämta mot progamers, men det är en början iallafall.
Fått Tekken nu.. Suttit kanske 20 min i training och har spelat 2 onlinematcher. Jag vann andra i alla fall. Jag har fan ingen aning om vad man kan göra i detta spelet, men jag har jobbat fram en corner combo eller två som tar 50% av livet och så iaf :D
Körde mkt Tekken förr! När T2 släpptes till Playstation 1 så köpte jag en Playstation 1 enbart för Tekken 2.
Sen ställde jag upp i SM i Tekken 2 för att vinna en resa till Japan, vann dock inte men fick en bild i tidningen! :D
Jag, NickeSjöö, Scratch och Ragge Ö körde lite Tekken förut!
Nicke hade en GRYM Paul Phoenix, Scratch satsade på Hwoarang, och Ragge Ö blev kallad Ragge Rullkorv efter hans rullande attacker med Ganryu!
Fast jag tror Ragges Heihachi var den mest skräckinjagande!
Kimball körde vi med åsse
Lär dig vad som skapar Bound, och hur du utnyttjar det i en Combo!
Själv körde jag med en av dessa karaktärer
Grym rond i min favvo-arena Urban Warfare
Kolla 3:06! Den ronden är spännande
JEIrJE0rYtw
kalajset
2011-08-08, 22:56
Go for 320gb, nästan alla spel nuförtiden installerar sig på disken så det fylls upp rätt så snabbt, sen om du tänkt köpa något på PSN kommer det ta upp utrymme, savegames kommer så småningom ta upp lite också. Jobbigt läge att få slut det fick jag fick köpa en 320gb.
Får plusetta detta.
Har en gammal 60G själv iofs men det går helt enkelt inte längre. (Får komplettera i höst med tanke på alla intressanta spelsläpp). Min har varit full sedan ett år tillbaka och det är synd att behöva ta bort äldre spel för att ge plats åt nya hela tiden. Iofs, spelar man endast några få spel per år/vet med sig att man aldrig kommer lägga över några större mängd data på sin konsol så visst, då lär 120G fungera länge. Men skaffar man 5+ skivspel per år, lika många PSN-spel, DLCs, lägger över några hundra MB data från whatever, samt tänkt ha sin konsol några år...
Nordenator
2011-08-08, 23:04
Körde mkt Tekken förr! När T2 släpptes till Playstation 1 så köpte jag en Playstation 1 enbart för Tekken 2.
Sen ställde jag upp i SM i Tekken 2 för att vinna en resa till Japan, vann dock inte men fick en bild i tidningen! :D
Grymvekwon!
Första gången jag sätter mig ned med Tekken är i dag. Det känns mest sjukt kaotiskt, men jag kommer spela det tills jag börjar greppa spelet i alla fall. Kikat lite videor på tuben och kört lite mer ranked. Har 3 wins nu på 15 matcher. Jag tror jag förlorade typ de första 9 utan en win.
Man kanske inte får vänta sig så mycket då man spelat en helt ny serie i strax över en timme totalt :D
EDIT: Kör Anna btw. Gone A-tiering. Borde kanske valt Bob istället ;)
Anna! OJ
Ingen av polarna körde Anna back in the day och känner ingen som kör Anna idag.
Du hade säkert krossat mig då jag inte kan hennes moves öfverhufvudtaget! :D
Kolla in TechRomancer kanske?
slMTOZDTf5k
Nordenator
2011-08-08, 23:17
Anna! OJ
Ingen av polarna körde Anna back in the day och känner ingen som kör Anna idag.
Du hade säkert krossat mig då jag inte kan hennes moves öfverhufvudtaget! :D
Kolla in TechRomancer kanske?
slMTOZDTf5k
Jag kikade tierlistan och valde en karaktär jag inte sett på streamsen konstant. (Se: Bob, Law, Hwoarang) Tänkte att det inte spelar någon större roll vilken karkatär jag plockar upp som första, men att inte välja en av de sämre är väl inte en tokig tanke ;)
Well, Ragge Ö har en mäktig Ganryu, e la inte många som kör Ganryu
Va finns de för bra fightingspel som är gamla? Köpte MMA idag, 99kr
EA sports mma? Det är gött:)
Har du Ps3?
9XolQYdLOTA
RagnarÖhman
2011-08-09, 07:07
Jag tar gärna upp T6:andet igen, är nog jävligt kass men I'm up for it! Säg bara tid och dag!
SiSenior
2011-08-09, 08:51
Någon som fortfarande håller på med Black Ops på dagarna? Jag spelar gärna några rundor.
Jag är gärna på lite Black Ops, MW2, BC2 eller liknande. Finns dock på xbox live, och inte någon fräck ps3:a.
SiSenior
2011-08-09, 09:08
Trist. Söker PS3-spelare.
Nordenator
2011-08-09, 09:28
Jag tar gärna upp T6:andet igen, är nog jävligt kass men I'm up for it! Säg bara tid och dag!
Sugen på att köra lite ikväll? Kanske vid sjutiden?
Har du Ps3?
9XolQYdLOTA
Japps :)
(phone)
Nordenator
2011-08-09, 09:54
Jag kommer alltid främst rekommendera SSFIVAE, men jag verkar vara lite ensam om det här på brädan :D
Lasse Kongo
2011-08-09, 10:35
Jag kommer alltid främst rekommendera SSFIVAE, men jag verkar vara lite ensam om det här på brädan :D
Jag drog igång mitt SSFIV häromdagen, knappt spelat det alls sen releasen, min första tanke var dock, jävlar vad sakta det går jämfört med Mortal Kombat.
Lasse Kongo
2011-08-09, 10:36
Någon som fortfarande håller på med Black Ops på dagarna? Jag spelar gärna några rundor.
Jag kör nog mer Black Ops än någonsin, har alla kartpaket, nu när semesteros unt so widare är slut så blir det nog lite BO varje dag, mest kvällstid.
Lasse Kongo
2011-08-09, 10:45
Började för övrigt lira Alan Wake The Signal igår, ska dra igenom The Writer med, Alan Wake är ett favoritspel, ett spel som verkligen känns kusligt ibland, när skogen vaknar till liv vet man fan inte var man ska kolla, känns som det kommer någon överallt.
Är en bit in i The Signal och det är ganska bra, men man fattar inte så mycket, ganska psykadeliskt så att säga :D
Tror fan det är första gången på många år som jag inte har spel som jag inte har klarat och som ligger och skäms, har kanske några småspel här och där, och det känns skönt med tanke på hösten och vinterns alla kommande bra spel *gah!* just den här hösten kommer bli lite speciell för min del... men lite ska man nog hinna spela *gah!*
Iaf, nu kommer ju ett jävla ilandsproblem, har ju allt tänkt spela om spel som Uncharted 2, Batman AA, Dead Space 2, Red Dead osv osv osv, så nu är ju en bra möjlighet att lira om något gammalt spel, men är samtidigt jävligt sugen på att köpa något nytt, men det finns fan inte mycket att satsa på nu väl?
Fable 3 funderar jag på, men känns samtidigt lite mjääää, sen fanns det fan inte så mycket mer som jag inte spelat xD
Njäää blir nog fan att lira om lite gamla godingar och spöa Kwons arsle i Mortal Kombat tills Dead Island släpps som förmodligen blir nästa inköp.
Lasse Kongo
2011-08-09, 10:56
Lite coop gameplay, tror det blir 4player coop;
http://zombiepost.com/brains/?p=773
Lite coop gameplay, tror det blir 4player coop;
http://zombiepost.com/brains/?p=773
Ser bra ut!
RagnarÖhman
2011-08-09, 11:00
Sugen på att köra lite ikväll? Kanske vid sjutiden?
Its a date!:hbang:
Lasse Kongo
2011-08-09, 11:10
Duty Calls, finns att ladda hem gratis om man vill spela det
uWpxbk10uTY
Lasse Kongo
2011-08-09, 11:13
Det här är väl gammalt, men någon kanske missat det, själv ser jag fram emot både BF3 och MW3, 2 rätt olika spel.
CblUvlZDio8
Hur är Duke Nukem Forever? Har ju förstått att det ska vara rätt sämst men jag vill ju som ändå lira det bara för att man har haft så mycket kul med gamla Duke3d..
RagnarÖhman
2011-08-09, 17:31
Jag får nog avstå t6, blir lol istället! en annan dag isf!
Nordenator
2011-08-09, 18:07
Sänkt DA2:Legacy nu. Det var inte speciellt långt, men det var väl skapligt. Det var marginellt värt att köpas dock. Tveksamt om jag kommer köpa några mer små DLC-titlar till DA2.
Jag får nog avstå t6, blir lol istället! en annan dag isf!
Oki.
Albatross
2011-08-09, 18:17
Dead Island är förbokat på PS3an. Är det fler som har tänkt köra det? Vet inte riktigt hur coop upplägget är, men suger det inte helt kunde det kanske vara skoj att köra.
För övrigt är jag snart klar med DNF, men det tar så jävla länge. Orkar inte spela mer än kanske 30 min åt gången. Världens sämsta spel. Någonsin. Men spelas klart ska det :D
Nordenator
2011-08-09, 19:04
Dead Island är förbokat på PS3an. Är det fler som har tänkt köra det? Vet inte riktigt hur coop upplägget är, men suger det inte helt kunde det kanske vara skoj att köra.
För övrigt är jag snart klar med DNF, men det tar så jävla länge. Orkar inte spela mer än kanske 30 min åt gången. Världens sämsta spel. Någonsin. Men spelas klart ska det :D
Jag kommer invänta recensioner. Det känns inte som något jag måste ha, men får det bra betyg köper jag nog det i alla fall.
willtjam
2011-08-09, 19:24
Det här är väl gammalt, men någon kanske missat det, själv ser jag fram emot både BF3 och MW3, 2 rätt olika spel.
CblUvlZDio8
Jag fattar inte varför folk klagar på CoD egentligen. Det är ett vanligt FPS-spel med nog bra grafik och story, och folk vet precis vad dom får.
Att dom sen jämför MW3 med BF3 är väl som att jämföra pizza med entrecôte.
Jag längtar till båda! *popcorn*
Robbelibob
2011-08-09, 19:40
Spelade Metal Slug för första gången nyligt, så grymt roligt arkad run n gun:) Vill ha samlingen med alla till ps2 eller wii, men det verkar vara svårt att få tag i:(
Någon som spelat Hard Corps? Ska tydligen vara ett liknande spel.
Spelunker HD på psn imorrn, någon som ska skaffa? För mig blir det icke eftersom det inte finns demo ens >_< En sak som xbox gör så mycket bättre.
PSN version av Summer Of Arcade. Någon som har koll på spelen? Payday: The Heist verkar intressant. Fast jag vet inte om jag vill köpa dom andra spelen, för att få det gratis:/
http://blog.eu.playstation.com/2011/08/05/get-more-action-with-playstation-network-play/
Nordenator
2011-08-09, 20:36
Spelade Metal Slug för första gången nyligt, så grymt roligt arkad run n gun:) Vill ha samlingen med alla till ps2 eller wii, men det verkar vara svårt att få tag i:(
Någon som spelat Hard Corps? Ska tydligen vara ett liknande spel.
Spelunker HD på psn imorrn, någon som ska skaffa? För mig blir det icke eftersom det inte finns demo ens >_< En sak som xbox gör så mycket bättre.
PSN version av Summer Of Arcade. Någon som har koll på spelen? Payday: The Heist verkar intressant. Fast jag vet inte om jag vill köpa dom andra spelen, för att få det gratis:/
http://blog.eu.playstation.com/2011/08/05/get-more-action-with-playstation-network-play/
Det är ju 3SO som är den viktiga titeln där :D
Tips, skaffa NeoGeo romarna och kör i Mame eller NeoGeo emulator, big love!
Alla delar finns även på PSP "Metal Slug Anthology", för övrigt mitt favorit arkad spel.
Finns en del liknande spel men inget som kommer i närheten så bra.
Robbelibob
2011-08-09, 21:18
Jag har då aldrig satt mig in i något fighting spel. Så folk kommer lira det online iaf? Vill då gärna ha anledning att köpa alla:P
Vars kan man få tag på Metal Slug Anthology? Fanns inte på Spelbutiken.
Nordenator
2011-08-09, 21:23
Jag har då aldrig satt mig in i något fighting spel. Så folk kommer lira det online iaf? Vill då gärna ha anledning att köpa alla:P
Japp! Vi är ett gäng som brukar lira SSFIVAE som plockar upp 3SO. Jag har typ aldrig lirat 3S så jag är ass, men det blir kul att lira lite :)
http://www.pown.it/3543
scrolla ned till streets of rage
-m8mnn_Ni5s
fyfan vad jag spelade det när jag var liten...
Är galen sugen på att lira igen hehe
eller golden axe! lirade man som fan också!
B1qBnoo4-ds&feature=related
http://www.pown.it/3543
scrolla ned till streets of rage
-m8mnn_Ni5s
LOL, så sjukt,
Jag var inne i "Protesterna i London"-tråden och trodde du postat detta där.
Passande tänkte jag.. lol Snacka om Streets of Rage
redbrigade
2011-08-10, 12:23
Ska man lägga 13-1400 på en ny läsare till ett gammalt PS3 60GB(PS2 kompatibelt) eller köpa ett nytt slim?
Ska man lägga 13-1400 på en ny läsare till ett gammalt PS3 60GB(PS2 kompatibelt) eller köpa ett nytt slim?
Skulle jag behöva göra det på min 40gig skulle jag garanterat köpa en 320gig för typ 1400:- (dvs tot 2800:-)ytterligare eller vad de nu kostar.
Lasse Kongo
2011-08-10, 14:14
Jag har fått en ny passion, har aldrig gillat att köra med sniper online i något codspel, har alltid tyckt det varit så svårt och det har aldrig gått bra, däremot i spel som Bad Company brukar det gå riktigt bra.
Men det började med att jag lekte lite med L96A1+ACOGscope, var riktigt kul och gick bra som fan, började ganska snart köra med originalsiktet och det gick också rätt bra.
Gick dock prestige idag så nu för jag börja från början men kör med första snipervapnet man får och det går rätt bra med, övning ger färdighet, det är så förbannat tillfredsställande känsla att döda med sniper också xD
SiSenior
2011-08-10, 14:47
Jag har fått en ny passion, har aldrig gillat att köra med sniper online i något codspel, har alltid tyckt det varit så svårt och det har aldrig gått bra, däremot i spel som Bad Company brukar det gå riktigt bra.
Men det började med att jag lekte lite med L96A1+ACOGscope, var riktigt kul och gick bra som fan, började ganska snart köra med originalsiktet och det gick också rätt bra.
Gick dock prestige idag så nu för jag börja från början men kör med första snipervapnet man får och det går rätt bra med, övning ger färdighet, det är så förbannat tillfredsställande känsla att döda med sniper också xD
Det är inte med vilka vapen som helst man kan få 30-(1-3) i stats, på stora maps som Array, Jungle, Villa och WMD. Snipers-headshoots slår dessutom det mest i spelet. Gotta love sniper*cupid*
Lasse Kongo
2011-08-10, 14:53
Det är inte med vilka vapen som helst man kan få 30-(1-3) i stats, på stora maps som Array, Jungle, Villa och WMD. Snipers-headshoots slår dessutom det mest i spelet. Gotta love sniper*cupid*
Oerhört skön känsla när man sätter hs, jag är ju en äkta run´n gunner, så det är ganska annorlunda för min del, dör ju inte lika ofta och det är ju bra iaf =)
Lasse Kongo
2011-08-10, 15:10
Idag kommer Freddy Intruder till Mortal Kombat och såklart en fucking jävla bundle med alla gubbar!
Lasse Kongo
2011-08-10, 18:56
Freddy var ju både bra och rolig att lira med.
Köpte Mirrors Edge idag, hela 36:- ett favolir jag saknat, måste spela det igen innan tvåan kommer, för det måste komma en tvåa annaaaaaaaaars!!!!!!!!!!!!
Robbelibob
2011-08-11, 15:10
Går det att formattera en del av en extern hd till fat32, så man kan backa upp ps3? Köpte en 500 gig hd:) Blir ju tokig på sånt här.
Robbelibob
2011-08-11, 15:32
Går det att formattera en del av en extern hd till fat32, så man kan backa upp ps3? Köpte en 500 gig hd:) Blir ju tokig på sånt här.
nvm, tror jag fick till det.
knuckles
2011-08-11, 20:53
Adda på Ps3: Zullkis, spelar alla FPS.:thumbup:
Lasse Kongo
2011-08-12, 10:37
Fyfan, det här är så sjukt jävla bra gjort =)
nraSI-uaDX4
Fyfan, det här är så sjukt jävla bra gjort =)
Damn, indeed! :thumbup:
Lasse Kongo
2011-08-12, 11:13
Första 20min från Dead Island, har inte spanat själv, men ska göra, lutar mot att det blir nästa spelköp, verkar vara spelet jag väntat på hela livet, men inte säkert det blir så bra som jag hoppas...
http://multiplayerblog.mtv.com/2011/08/11/dead-island-the-first-20-minutes-of-gameplay-video/
Lasse Kongo
2011-08-13, 12:55
Längtar allt mer;
http://youtu.be/7K9qOVtHgCw
▓√√▄▄╬▄▄ Kan man välja gubbe i Dead Island Lasse? ▓√√▄▄╬▄▄
Dead island verkar sjukt lovande, försöker att inte bygga upp förhoppningar för jag vill inte bli besviken av ett superlovande zombieslaktarspel...
4-player Coop låter gött dock Krelle!
Fuck ya, får väl dra liret på PS3an helt enkelt;)
Längtar allt mer;
http://youtu.be/7K9qOVtHgCw
Bara jag som tycker det är Left for dead men snyggare och bättre story?, eller ja bättre story... Det finns den story! Typ Left for dead 3.
Viktor_Balck
2011-08-13, 14:37
Måste man lira med den betraktarvinkeln? Inget stort fan av det.
Ps. Undrar också om man kan välja gubbe?
Jag gillar inte ragezombies så jag tänker inte skaffa Dead Island *surgubbe*
Det är tur att dead rising finns så att man kan slåss mot gamla hederliga zombies i något spel
Jag gillar inte ragezombies så jag tänker inte skaffa Dead Island *surgubbe*
Det är tur att dead rising finns så att man kan slåss mot gamla hederliga zombies i något spel
Måste vara långsamma klassiska Romero-zombies va?
"Dead things don't move fast. You're a corpse, for Christ's sakes. If you run that fast, your ankles are gonna snap off. "
:)
Lasse Kongo
2011-08-13, 17:44
Kul, unt välgeförtjänt: "We are very pleased with the success of Mortal Kombat so far," says Tremblay, adding that the game has now sold close to 3m units worldwide.
"With the launch of Mortal Kombat, we have already paid for the acquisition of the Midway assets, and we are just beginning to leverage this acquisition with much more to come."
http://content.yudu.com/A1thlc/MCV120811/resources/22.htm
Någon skrev detta i tråden;
For comparison, here are the sales of other fighting games as of June 30th, 2011 (Capcom), May 12th, 2011 (Tekken 6), and March 2009 (Soul Calibur IV, SSB Brawl):
SSB Brawl: 9.48 Million
Tekken 6: 3.5 Million
Street Fighter IV: 3.1 Million
Soul Calibur IV: 2.3 Million
Marvel Vs. Capcom 3: 2.0 Million
Super Street Fighter IV: 1.6 Million
Lasse Kongo
2011-08-13, 18:01
Kolla filmerna jag postar för helvete, så ser ni att man kan välja inte mindre än bland 4 göbbar!
Och eftersom jag är så snäll av mig kommer här en liten el listo på de valbara göbbarna; http://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Island#Characters
Kwon kommer spela som Xian Mei för hon är en gammal kampsportare av rang, med vinster i stora turneringar både inom tae kwon do, judo och karate, hon har även på senare år innan hon hamnade på ön tävlat framgångsrikt i MMA, så hon bör passa Kwon som handsken.
Gött Lasse!
1:49
gh2oQCpPe-Q
willtjam
2011-08-13, 20:16
Någon som vet ifall det kommer att komma ytterligare en uppföljare på Dead Rising?
Lasse Kongo
2011-08-13, 20:18
Någon som vet ifall det kommer att komma ytterligare en uppföljare på Dead Rising?
Dead Rising Off The Record dyker ju upp vartefter.
willtjam
2011-08-13, 20:23
Åhfan. Najs bajs! Var tvåan lika bra som ettan förresten?
Lasse Kongo
2011-08-13, 20:24
Åhfan. Najs bajs! Var tvåan lika bra som ettan förresten?
Mycket mycket bättre imo, även om jag gillade Frank mer, men jag har för mig det är han det handlar om i Off The Record =)
willtjam
2011-08-13, 20:27
Coolt. Har bara lirat ettan och det var när det kom ut. Ska slå till och köpa tvåan dårå. :thumbup:
Lasse Kongo
2011-08-13, 20:28
Coolt. Har bara lirat ettan och det var när det kom ut. Ska slå till och köpa tvåan dårå. :thumbup:
Det gör du rätt i!
Fruit Ninja är fantastiskt.
Mollestam
2011-08-14, 11:03
Första tre delarna Splinter Cell-serien finns nu billigt på PSN, remastrade i HD. Har självt köpt Chaos Theory och är faktiskt förvånad över hur snyggt det faktiskt är. Inte direkt Killzone 3-grafik, men över förväntan!
Nordenator
2011-08-14, 13:03
Snart kanske man ska testa andra banan i Demon's Souls. Har ett short sword +5 och soul level 22 :D
Snart kanske man ska testa andra banan i Demon's Souls. Har ett short sword +5 och soul level 22 :D
http://oi54.tinypic.com/rvwvfr.jpg
Viktor_Balck
2011-08-15, 17:09
Testade "Driver - San Fransisco" demot i typ 5 minuter, vilket skräp alltså.
Silverschnitzel
2011-08-15, 17:17
Testade "Driver - San Fransisco" demot i typ 5 minuter, vilket skräp alltså.
Verkligen skräp, älskade ettan t.ex. Vad var grejjen med att teleportera sig hela tiden? Sjukt fjantigt.
Viktor_Balck
2011-08-15, 17:31
Verkligen skräp, älskade ettan t.ex. Vad var grejjen med att teleportera sig hela tiden? Sjukt fjantigt.
Jadu, undrade om det var ett skämt hela spelet. Grafiskt var det snyggt i sekvenserna innan man spelade, men känslan när man körde var bedrövlig. Fult som attan när folk slängde sig åt sidan om man körde på trottoaren ex, betydligt skönare och snyggare att köra i Gta 4 tex, och de kom ju ut för 100 år sen. Inte för att det betyder att det här ska vara bättre, då det är två olika spelproducenter, men bättre än så här måste dom kunna göra.
RagnarÖhman
2011-08-15, 19:33
T6 Nordenator? Skickade ett PM men du kanske är afk?
Gamescon 2011 börjar om ett par dagar, sök på http://www.youtube.com/ efter "Gamescom 2011" för massa gottiga trailers.
Spelar just nu Super Mario RPG från den gamla goda SNES-tiden. Har man inga snitsiga konsoler får man använda vad som finns.
Albatross
2011-08-15, 20:36
Spelar just nu Super Mario RPG från den gamla goda SNES-tiden. Har man inga snitsiga konsoler får man använda vad som finns.
Inte fy skam det, finns fan inga vettiga RPG nu för tiden ändå. Vore det inte för att de tog ut mer än vad spelen kostade nya på PSX för att ladda ner dom via PSN kanske man skulle köpa nåt. Ett jävla svinigt beteende att ta ut mer än en femma för downloads, nån borde åka på en propp!
Inte fy skam det, finns fan inga vettiga RPG nu för tiden ändå. Vore det inte för att de tog ut mer än vad spelen kostade nya på PSX för att ladda ner dom via PSN kanske man skulle köpa nåt. Ett jävla svinigt beteende att ta ut mer än en femma för downloads, nån borde åka på en propp!
Square Enix har försvunnit fullständigt för mig. Det har blivit för mycket helt enkelt. En kombination av deras design och utveckling av serien, samt min egna utveckling i form av intresse.
Ett spel jag tyckte var ok till PS2 var Breath of Fire V: Dragon Quarter. Många saker som var kymiga med det spelet, men överlag var det kul.
Funderat på Disgaea-serien? Annars är Tales of Symphonia till Gamecube en höjdare.
Jag spånar bara nu. Du kanske inte har alla de olika konsolerna :em:
Är det försent att fixa gratis playstation+ som man skulle få gratis?
Square Enix har försvunnit fullständigt för mig. Det har blivit för mycket helt enkelt. En kombination av deras design och utveckling av serien, samt min egna utveckling i form av intresse.
Ett spel jag tyckte var ok till PS2 var Breath of Fire V: Dragon Quarter. Många saker som var kymiga med det spelet, men överlag var det kul.
Funderat på Disgaea-serien? Annars är Tales of Symphonia till Gamecube en höjdare.
Jag spånar bara nu. Du kanske inte har alla de olika konsolerna :em:
Jag tycker Breath of Fire V var det sämsta i serien, mörk och glåmigt och enformigt. Mina favoritspel i genren till Ps2 är Suikoden V, Valkyrie Profile 2, Wild Arms 4 & 5 och Legend of Legaia 2.
Lasse Kongo
2011-08-16, 20:29
Kollade på Sonys PK idag från Gamescom, såg bra ut, PS Vita känns extremt lovande och har förutsättningar för att bli en succé.
Move Fitness såg fan bra ut! Kan bli köp, kan bli köp, såg faktiskt riktigt fun ut.
Säger bara en sak, om jag under pistolhot blev tvungen att välja endast ett spel 2011, Uncharted 3 baby, Unfakkingcharted 3!
Jag känner mig nöjd, tycker Sony utstrålade styrka, och mitt i allt kom prissänkningar på PS3 och även Move tror jag, tippar på att en PS3 slim 320gb kommer hamna runt dryga 2000, not bad not bad.
Säger bara en sak, om jag under pistolhot blev tvungen att välja endast ett spel 2011, Skyrim / Saints Row 3 baby, Saints fakkingskyrim 3!
Medhåll!
Lasse Kongo
2011-08-16, 21:06
Infamous 2: Festival of Blood var ju lite otippat med =)
NDDfPxF3EFE
Saaatan va snyggt. Det där är alltså multiplayer? Har aldrig provat något battlefield innan men det där känns som ett givet köp oavsett pris *cupid*
Saaatan va snyggt. Det där är alltså multiplayer? Har aldrig provat något battlefield innan men det där känns som ett givet köp oavsett pris *cupid*
Måste hålla med dig. jag är mer cod spelare men i år blire det spikat BF3 MW3 OCH FIFA12 :D
Lasse Kongo
2011-08-16, 23:06
Till Kwonballong; http://www.gametrailers.com/video/gc-11-ufc-undisputed/719086
Till Kwonballong; http://www.gametrailers.com/video/gc-11-ufc-undisputed/719086
Såg den igår, kan nog bli hyffsat underhållande.
I 2an så var det fortfarande lite stelt stående, jag saknade svepen från 1an eftersom min timing är för dålig för att få till reversals så ofta som jag skulle vilja, samt att mekaniken för submissions där man är tvungen att nöta ut kontrollen är för jävla dålig. Här glänste EA sports submission mekanik i jämförelse, i övrigt tycker jag dock att UFCs spel har mer intressant (om än för jävla krånglig) mekanik för mark och clinch.
Med lite flyt så kan det bli riktigt bra men jag tippar på att det stannar vid "underhållande".
Lasse Kongo
2011-08-16, 23:16
Me like, snyggaste konsolspelet verkar kanske kunna toppas av dess 3:a
Finns gameplayvids med men bilderna är förjävla smaskiga; http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=441173
Lasse Kongo
2011-08-16, 23:19
O här är den S4YVXn-ARk4
Lasse Kongo
2011-08-16, 23:26
http://i56.tinypic.com/34iobvs.gif
Plockade upp uncharted 1 begagnat häromdagen, inte riktigt haft någon motivation att sätta igång, är det kul eller?
Nordenator
2011-08-16, 23:38
Plockade upp uncharted 1 begagnat häromdagen, inte riktigt haft någon motivation att sätta igång, är det kul eller?
Jag tyckte tvåan var mycket bättre än ettan. Ettan kändes sjukt stelt i jämförelse. I efterhand kanske det var värt att spela då jag kört tvåan och kommer köra trean, men då jag spelade det var det mest svordomar och hat. Scriptade hopp och stela kontroller var ett rent helvete.
Viktor_Balck
2011-08-16, 23:46
Undra hur långt Drake hoppar i längd egentligen?
Jag tyckte tvåan var mycket bättre än ettan. Ettan kändes sjukt stelt i jämförelse. I efterhand kanske det var värt att spela då jag kört tvåan och kommer köra trean, men då jag spelade det var det mest svordomar och hat. Scriptade hopp och stela kontroller var ett rent helvete.
Lär ge det en chans under morgondagen, återkommer med mina intryck...
Snart en vecka kvar till Deus Ex! Blir en lång spelhelg from fredagen 26.e :D
Lasse Kongo
2011-08-17, 09:50
Undra hur långt Drake hoppar i längd egentligen?
Hyffsat långt, han hade nog vinden med sig :D
Konsensus bland spelare och kritiker är att Uncharted var ganska taffligt. Tvåan däremot ska vara helt fantastiskt, en anledning så god som någon att äga ett PS3.
Någon som spelat Bastion eller Trenched till Xbox 360?
Lasse Kongo
2011-08-17, 10:18
Konsensus bland spelare och kritiker är att Uncharted var ganska taffligt. Tvåan däremot ska vara helt fantastiskt, en anledning så god som någon att äga ett PS3.
Någon som spelat Bastion eller Trenched till Xbox 360?
Jag tycker då ettan är fantastiskt med, och vad jag vet älskade överlag spelarna spelet när det kom, hade ju knappast gjorts en uppföljare och sedemera en trilogi annars.
Uncharted Drakes Fortune har ett snitt på 88/100 på Metacritic vilket gör det svårt att se att kritikerna inte gillade spelet...
2an ligger btw på 96/100
Men som sagt, Uncharted Drakes Fortune är ett fantastiskt spel och ett spel alla med en Ps3 bör spela/äga enligt mig, spelet blev en succé och succén gjorde att vi fick en uppföljare som är bättre än originalet på alla sätt och vis, ett förfinat spel helt enkelt, till del 3 kan man nog mesta vänta sig en ren orgasm.
Jag tycker då ettan är fantastiskt med, och vad jag vet älskade överlag spelarna spelet när det kom, hade ju knappast gjorts en uppföljare och sedemera en trilogi annars.
Uncharted Drakes Fortune har ett snitt på 88/100 på Metacritic vilket gör det svårt att se att kritikerna inte gillade spelet...
2an ligger btw på 96/100
Men som sagt, Uncharted Drakes Fortune är ett fantastiskt spel och ett spel alla med en Ps3 bör spela/äga enligt mig, spelet blev en succé och succén gjorde att vi fick en uppföljare som är bättre än originalet på alla sätt och vis, ett förfinat spel helt enkelt, till del 3 kan man nog mesta vänta sig en ren orgasm.
Mmm låter bra, är spelen inom samma konsolgeneration har jag ofta svårt att spela spel 2 utan att spela det första, i vissa fall straffar det sig, som assassin creed 1 ramlade jag ur och det känns lite som en tråkig läxa att ta upp för att komma åt godsaken som är 2an... Likaså Saints row som jag är riktigt sugen på 2an...
Men gott hopp om uncharted således...
Lasse Kongo
2011-08-17, 14:05
Mmm låter bra, är spelen inom samma konsolgeneration har jag ofta svårt att spela spel 2 utan att spela det första, i vissa fall straffar det sig, som assassin creed 1 ramlade jag ur och det känns lite som en tråkig läxa att ta upp för att komma åt godsaken som är 2an... Likaså Saints row som jag är riktigt sugen på 2an...
Men gott hopp om uncharted således...
Absolut, du får fan leka Pinata med min pung om du inte tycker det är bra!
Lasse Kongo
2011-08-18, 08:23
Saints Row 3
http://www.gametrailers.com/video/gc-11-saints-row/719328
2an ligger btw på 96/100
Jag funderar dock om inte en hel del av betygen kommer från produktionskvaliteten på spelet. Röstskådespeleriet, grafiken, ljud, presentation, allt det sas vara skitbra. Själva spelupplevelsen i sig hade tydligen problem.
Nu låter jag som en nej-sägare, och det vill jag inte vara. Det jag vill få fram är att tvåan är ett stort steg upp från ettan, på alla sätt.
Någon som vet i fall de använde Mo-cap/Vo-cap under produktionen av första spelet?
Lasse Kongo
2011-08-18, 08:53
Jag funderar dock om inte en hel del av betygen kommer från produktionskvaliteten på spelet. Röstskådespeleriet, grafiken, ljud, presentation, allt det sas vara skitbra. Själva spelupplevelsen i sig hade tydligen problem.
Nu låter jag som en nej-sägare, och det vill jag inte vara. Det jag vill få fram är att tvåan är ett stort steg upp från ettan, på alla sätt.
Någon som vet i fall de använde Mo-cap/Vo-cap under produktionen av första spelet?
tvåan är helt klart ett steg upp, men jag tycker att första spelet är väldigt bra det med helt klart, och det var just själva spelupplevelsen som var det som var bra med spelet imo.
jag började faktiskt spela om tvåan igår, har nog bara kört det en gång, och jag säger bara, damn, det är ett av de bästa spel som gjorts helt klart, sen fullkomligen älskar jag den här typen av spel, filmiska, episka äventyrsspel är nog mitt absoluta nirvana.
1eMNepAZgxM
Lasse Kongo
2011-08-18, 08:55
iNWmDOOrtB0
Älska humorn liksom xD kolla Drakes min i slutet HAHA!
xMdrd_RKbqo
Lasse Kongo
2011-08-18, 09:04
En favoritdel från första spelet
6Ksa6Xk7GEQ
Lasse Kongo
2011-08-18, 10:41
Detta är så ädelt och fatta vilken snackis om de skulle gå med på det, skulle nog bli historiskt : )
http://www.eurogamer.se/articles/2011-08-18-notch-utmanar-bethesda-pa-duell
Haha notch är skönt kaxig.
SiSenior
2011-08-18, 13:17
Sjukaste rundorna på Black Ops deathmatch under hela morgonen. Inte en runda som slutade under 5,2 i ratio (toppnoteringen vad 13.0). Synd att jag skulle kosta på mig att dö när jag hade 20 - 0 och var på väg mot nytt killstreak-rekord. Gotta love Enfield med silence-skottet, hacker och ghost.
ND (subzero) mot legendaren Juicebox
qHjbK3sbMtA
Världens/USAs bästa Sonya Blade(Morty Seinfeld) mot en av världens bästa Shang Tsungs(DetroitBallin')
HbV6IPMUxs8
Ett spel som folk kanske kan ha lite kul med är Toy Soldiers: Cold War. Väldigt aktivt tower defense där man har möjlighet till direktkontroll över alla aspekter. Kan vara något att kika på.
Toy Soldiers: Cold War quick look via Giant Bomb (http://www.giantbomb.com/quick-look-toy-soldiers-cold-war/17-4695/)
Första toy soldiers är riktigt riktigt kul på 360n.
Vilka bilspel tycker ni är bäst?
SiSenior
2011-08-19, 09:22
Aldrig uppskattat men några polare spelar mycket Test Drive Unlimited 2 och gillare.
Lasse Kongo
2011-08-19, 10:17
SHIFT - Stor personlig favorit, grymt ljud, grym grafik, underbar körkänsla, brutal känsla, spelade faktiskt senast igår, får ej nog av det spelet, gillar dock inte uppföljaren bör tilläggas.
Forza 2,3 - massor av innehåll, grymt onlineläge, trimma och måla sina bilar har aldrig varit roligare, grym körkänsla, en känsla av att spelet aldrig "tar slut" på ett positivt sätt alltså, bilporr to the max.
Dirt 3 - Bästa ler och grusspelet, utan minsta tvekan!
NFS Hot Pursuit - Arkaddoftande polisjaktspel, grym körkänsla, sjukt snyggt och vettigt onlineläge, mycket innehåll, ren och skär spelglädje.
Burnout Paradise - Har ett par år på nacken men håller ännu, M Y C K E T innehåll, grymt onlineläge, motorcyklar!!! co-op, ja Burnout Paradise är ett spel man bör äga enligt mig, det perfekta spelet att ta fram när man inte har något annat att spela.
Albatross
2011-08-19, 16:37
Burnout var redigt sköj. Gillar även Motorstorm: Apocalypse. Det senare ska tydligen ha fått fina patchar på senare tid.
Lasse Kongo
2011-08-19, 17:25
Burnout var redigt sköj. Gillar även Motorstorm: Apocalypse. Det senare ska tydligen ha fått fina patchar på senare tid.
Där ser man, jag gillade inte demot på MS:A men många säger att demot suger med hela spelet är grymt...
Jag måste fan köpa ngt nytt nu men finns ju inget, MS:A känns dock kanske som ett alternativ...
Robbelibob
2011-08-19, 19:50
Någon som har Backloggery konto? Själv har man 91.7 % oklarade spel >_<
http://www.backloggery.com/ZBE
Någon som har Backloggery konto? Själv har man 91.7 % oklarade spel >_<
http://www.backloggery.com/ZBE
Hah skulle nog vara typ 87.5% om du inte la tid på backloggery. :)
Robbelibob
2011-08-19, 20:18
Hehe, mycket möjligt.
SiSenior
2011-08-21, 19:10
Nya favoritvapnet: G11. Alltid haft svårt för 3-burst vapen tidigare men de var lättare att lära sig än vad jag trodde. Så länge man spelar en stor bana som Array t.ex. där man kan undvika närkontakt genom att vistas utomhus är dessa vapen :hbang:
Lasse Kongo
2011-08-21, 20:40
Snart går vi in i septemberos, för min del står Dead Island och Gears Of War 3 på inköpslistan denna underbara sensommarhöstmånad som väntar oss.
Vilket köper ni mina kära tvspelsnördsvänner?
Langster
2011-08-21, 20:41
Snart går vi in i septemberos, för min del står Dead Island och Gears Of War 3 på inköpslistan denna underbara sensommarhöstmånad som väntar oss.
Samma två som du.
Monkey Island - Special Edition Collection
Dead Island
NHL 12
ICO / Shadow of the Colossus - HD Collection
Alla släpps i september... Och jag har nyss fastnat för Demon's Souls efter att ha gett det en rejäl andra chans... Sen har jag råkat börja datea en brud också... GSL i full gång... Tränar 5 dar i veckan...
Nån som har lite tid o låna ut?
Sen kommer oktober... Dark Souls! Argh! :P
Langster
2011-08-22, 07:44
ICO / Shadow of the Colossus - HD Collection
Det kommer nog att införskaffas också! Inte spelat något av dem.
Någon som vet om de kommer att släppas på PSN, som God of War HD Collection gjorde?
SiSenior
2011-08-22, 09:07
De bästa spelen kommer under november så jag kommer hålla i pengarna lite. Under november kommer nämligen 4:a spel jag vill ha. Uncharted 3, nya C.O.D, Skyrim och nya assassin creed.
Tomb Rider kommer stå på min önskelista den 21:a september i alla fall. Förmodligen även Gears of war 3.
Langster
2011-08-22, 09:34
Tomb Rider kommer stå på min önskelista den 21:a september i alla fall.
Tomb Raider kommer 21:a september... 2012.
NHL 12.... Varje år, sen -97.
kalajset
2011-08-22, 10:28
För mycket spelsläpp denna höst. Får prioritera såklart. I september blir det med största sannolikhet Resistance 3. Är rätt sugen på ICO/Shadow Of The Colossus med, men det lär få vänta. Oktober BF3, (om det hinner komma ut då). Skyrim november är årets mest givna köp.
Uncharted 3, Rage, samt ev. nya Batman lär få vänta till vintern med största sannolikhet.
Just nu kör jag mest Batman: Arkham Asylum för första gången men jag måste säga att jag tycker det är något överhypat. Limbo körs det en del också, men det är samma där. Har även KZ3 liggandes som jag tänkte köra igenom kampanjen på vid tillfälle.
Crysis 2, fy vilket tråkigt spel. Jag ska spela lite TF2 tills hösten faller in, då ska jag starta upp Witcher 2 för första gången. Har väntat på det rätta vädret för att spela det och få upp stämningen, det känns som ett höstspel. :)
Dead Island, FIFA 12 och BF3 är nog de lir jag ev. kommer nöta när dötid skapas!
Oktober BF3, (om det hinner komma ut då).
Verkar det bli försenat?
kalajset
2011-08-22, 12:24
Verkar det bli försenat?
Nej, inte vad jag vet, men releasedatumet är satt såpass nära månadsskiftet att jag inte skulle bli förvånad om det blir november istället helt enkelt. Spelet som helhet har dock varit klart förhållandevis länge enligt källa och nu är man tydligen "bara" i processen att pröva ut det online/småbuggar etc etc, jag hoppas det stämmer. Hur mycket jag än spelade BC2 var det en undermålig produkt med stora kvalitetsproblem så BF3 har en hel del att leva upp till.
Lasse Kongo
2011-08-22, 12:47
Jag kan nästan ta gift på att BF3 kommer på utlovat datum, DICE känns helt enkelt som ett sådant företag, har det sagts 25 okt eller vad det nu är, så blir det 25 oktober.
När vi ändå pratar oktober, november så kan man väl skriva ner de planerade inköpen med, det blir ju helt klart BF3 i oktober.
November är ju helt klart hetaste månaden, Uncharted 3 (årets spelsläpp för min del) MW3 och Skyrim (dock rädd att det kan bli oblivion all over, alltså megahype vilket spelet sedan inte lever upp till, men jag hoppas)
Sen när tid finns lär jag ju vilja ha Batman, Rage, ico/sotc, Metal Gearsamlingen, God of war origins, Saints row 3, need for speed the run, AC Revelations.
Kanske blir ett augustiköp med, inte varit så intresserad av Deus Ex HR, men får se vad som sägs om spelet, har ju varit lite torrt nu ett tag så man börjar ju bli sugen på något nytt.
Lasse Kongo
2011-08-22, 12:50
Jaja, håna mig bara, men jag ska faktiskt ha detta med, ser både välgjort och roligt ut, påminner lite om Sports Champions fast lite mer jobbigt.
Jag har zumba fitness.... och kan säga att det är få spel som är så grymt som partyspel, ta hem några polare och drick lite och låt dem köra zumba fitness och jag lovar, alla ligger dubbelvikta av skratt, jag har nog aldrig känt mig så dum som när jag "dansar" zumba *gah!*
Move Fitness
iB8zjE-dDxc
SiSenior
2011-08-22, 17:20
Tomb Raider kommer 21:a september... 2012.
*cry*
Lasse Kongo
2011-08-22, 20:09
Vilka jävla betyg Deus Ex drar in då, man kanske går hypen, har ju hänt förut men det blir ett köp på fredag iaf.
Lasse Kongo
2011-08-22, 20:15
Edge - 9
IGN - 9.0
1UP - A
PCGamer - 94/100
Gamespy - 4/5
Joystiq - 4.5/5
Eurogamer - 9
Gametrailers - 8.7
Destructoid - 9.5
TheSixthAxis - 9
Videogamer - 9
IncGamers - 10
C&VG - 94
WorthPlaying - 9.7
Strategy Informer - 9.5
Guardian - 4/5
Metro - 5/5
Telegraph - 4/5
Bit Gamer - 90
Ars Technica - BUY
Rock, Paper, Shotgun - Recommended
GamesTM - 8
MTV Multiplayer Blog - BUY
RPG Fan - 90
VE3D - 4.5/5
X360A - 94
Gamersyde - 5/5
FZ 4/5
Lasse Kongo
2011-08-22, 20:23
eller ja vetifan, såg en videorecension, ser inte så jävla roligt ut ändå, kanske hoppar =)
Mollestam
2011-08-22, 20:24
Imponerande betyg. Tror att jag får införskaffa Deus Ex ändå.
Var det inte Deus Ex som hade otroliga krav på sig så nån svensk site hoppade av att recenssera det pga att dom inte ville gå med på kraven? Dom nämnde dock inte vad det var för krav men känns ju inte så kul...
Jo det va gamereactor och det handlade tydligen om någon form av förhandsrecession, dom recenssioner som kommer ut nu har inga krav kopplade till sig.
Chefredaktör Petter på GR skriver såhär på en brevfråga om när recensionen ska komma
"Den kommer inte, alls, faktiskt. Tyvärr. Square Enix har ställt helt orimliga krav inför en eventuell recensions-session vilket gjort att vi tackat nej och helt enkelt inte kommer att recensera Human Revolution. Trist, såklart, men vi kan inte acceptera den typen av krav som Square ställt. Det skulle skada vår trovärdighet och är inget vi någonsin kommer att gå med på."
FZ skrev:
FZ kommer att recensera Deus Ex: HR. Dock inte på någon av utgivaren ordnad recensionssession, som det ser ut nu i alla fall. Vi har heller inte fått någon recensionskod skickad till oss i dagsläget. Jag vet inte vad det är för krav som har ställts, men vi kommer givetvis inte att testa spelet med några förbehåll hängande över oss. Men en recension blir det.
Eftersom FZ släppte en ganska positiv recension idag så verkar ju spelet rätt bra. :)
Folk har förhoppningsvis lärt sig av Gamespot vs. Jeff Gerstmann. Jag tror dock inte det.
Starkt av Game Reactor att säga nej.
Lasse Kongo
2011-08-24, 20:55
Ja det blir iaf Deus Ex på fredag, verkar faktiskt riktigt bra nu när man kollat lite mer.
Kan även passa på att tipsa om Dead Island i Home, jag har inte startat upp Home sedan det lanserades och jävlar i havet vad det fanns grejor, men iaf, Dead Island var riktigt bra i Home, även om det kanske inte är skitkul att spela ger det en föraning om hur grymt själva spelet kommer vara.
Det finns så man kan köra både sp och mp, du kan crafta items, leaderboards, och om man klarar alla utmaningar, är inga som är direkt supersvåra tror jag så låser man upp ett eller om det var 2 unika föremål till spelet, har för mig det var ett vapen som heter Exploading Meat, sen finns det quiz och så kan man ta kort och posa bland zombier, faktiskt ganska välgjort.
Man kan som sagt crafta lite vapen som man kan använda direkt eller ge bort, jag tänkte nog försöka mig på att klara allt så jag får lite extragrejor till spelet släpps, säg till om ni är sugna kanske vi kan slakta lite ihop i Home.
Home verkar faktiskt ha en hel del intressant nu, gick in i något som Audi hade gjort och åkte bob eller vafan det heter xD
Fy faan.. Mixen och prestationerna av skådespelarna i Deus Ex lämnar en hel del att önska. Då har jag bara kikat en kort snutt av det också.
Har precis börjat att spela Portal 2. Riktigt bra. Dock bara kört SP än, ifall någon är sugen på co:op så hojta till. Kör på 360.
Lasse Kongo
2011-08-25, 17:01
Ett par timmar in i DE:HR är allt jag kan säga; oj..oj..oj..man.vill.inte.sluta.spela
Vilken stämning...
Robbelibob
2011-08-25, 22:29
Älskar konceptet med Home, men jag har inte fastnat mycket för det. Döda zombies blev jag less på ganska fort, detsamma med fiskning. Fast jag vill få alla så man får undervattens lägenhet:P Home ska iaf förbättras rejält till hösten tror jag. Dom pratade massa om att man ska överösas med spel och saker att göra så fort man loggar in. Det skulle förändras rejält, bli lite av disneyland typ:)
Robbelibob
2011-08-25, 22:33
Rekommenderar Indie Summer Uprising på box tre sex noll. Bra kvalite på spelen. Har köpt Raventhorne och Cute Things Dying Violently än så länge. Fanns ett fightingspel som verkade intressant också, ni som bara spelar sånt:P
Lasse Kongo
2011-08-26, 10:13
Deus Ex HR ger den där underbara känslan som man kanske får var femte eller tionde år av spel, dvs de där riktiga pärlorna man kommer komma ihåg för resten av livet.
Ingen bör missa detta.
Deus Ex HR ger den där underbara känslan som man kanske får var femte eller tionde år av spel, dvs de där riktiga pärlorna man kommer komma ihåg för resten av livet.
Ingen bör missa detta.
Kanske om någon mer kommer in och hypar det, då du har en tendens att turbohypa alla spel du gillar. :D
SiSenior
2011-08-26, 10:47
I och med att både assassin creeds och uncharteds nya spel kommer snart tänkte jag spela om båda de senaste spelen. Assassin creed får det bli först, eftersom det tar längst tid.
Lasse Kongo
2011-08-26, 13:24
Kanske om någon mer kommer in och hypar det, då du har en tendens att turbohypa alla spel du gillar. :D
Whatever, känns det konstigt för dig att man hypar spel man gillar så.....
Lasse Kongo
2011-08-27, 11:45
Inga fler som lirar Deus Ex HR?
Själv är man nog en 5-6h in i spelet, svårt att sluta när man väl drar igång *popcorn*
Lasse Kongo
2011-08-27, 11:54
Någon har hittat lite roliga lappar i spelet haha:
http://img38.imageshack.us/img38/4870/32168810150271283837584.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/38/32168810150271283837584.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img703.imageshack.us/img703/1027/30456510150271282032584.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/30456510150271282032584.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Whatever, känns det konstigt för dig att man hypar spel man gillar så.....
Saken är den att du får varje spel att låta som det bästa någonsin, alla nya spel är inte de bästa någonsin.
Lasse Kongo
2011-08-27, 12:02
http://dl.dropbox.com/u/34897419/jensen-punch.gif
Lasse Kongo
2011-08-27, 12:04
Saken är den att du får varje spel att låta som det bästa någonsin, alla nya spel är inte de bästa någonsin.
Men jag tycker precis som jag vill, det är helt upp till dig om du vill störa dig på det, men det är bara försvinna från tråden om du stör dig såpass mycket because this is how this nigga roll.
Lasse Kongo
2011-08-27, 12:07
Nej nu blir det en kopp kaffe och lite spela, sen blir man snart såhär glad
http://i142.photobucket.com/albums/r117/zombiesupastar/derp-1.jpg
Men jag tycker precis som jag vill, det är helt upp till dig om du vill störa dig på det, men det är bara försvinna från tråden om du stör dig såpass mycket because this is how this nigga roll.
Det jag sa till dig tidigare, lite skämtsamt, var att jag tog din hype med en nypa salt, eftersom jag vet att du tenderar att hypa.
Jag sa aldrig att jag störde mig på det, att du borde sluta med det, eller något liknande. Ja du får verkligen tycka precis hur du vill. Lugna ner dig lite.
http://feber.se/spel/art/221048/razer_slpper_tunn_gamingpc/
Inte sedan jag såg Jessica Alba för första gången har jag haft en sådan här intensiv vill ha-känsla för något.
SiSenior
2011-08-27, 13:27
Nej nu blir det en kopp kaffe och lite spela, sen blir man snart såhär glad
http://1.bp.blogspot.com/_vZhR4a7LLS8/SnoqCeM3UfI/AAAAAAAAP5M/gTkYq79xMkI/s320/no_shit_sherlock.jpg
Lasse Kongo
2011-08-27, 14:33
Det jag sa till dig tidigare, lite skämtsamt, var att jag tog din hype med en nypa salt, eftersom jag vet att du tenderar att hypa.
Jag sa aldrig att jag störde mig på det, att du borde sluta med det, eller något liknande. Ja du får verkligen tycka precis hur du vill. Lugna ner dig lite.
Jag hypar ofta, thats me, skriver ofta och gärna i glädje och från hjärtat, något jag dock tänker lägga ner, bättre att posta länkar till diverse spelsidor.
Men iallafall, tycker väl inte alla nya spel är bra, Halo Reach var inte mycket att ha, Crysis 2 var ett sömnpiller etc, men när jag gillar något, då gillar jag.
Och just Deus Ex HR är ett spel man kommer minnas om många många år, jag är ju inte direkt den enda som känner så, sitter med en polare från GBG som jag känner irl, vi sitter och tokmessar på psn för vi är lika saliga,vi sitter och messar koder till datorer och säkerhetslås etc och var man hittar dittan och dattan till varandra, känns som man är 15 typ igen och sitter och spelar haha.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwjH5tPi3eagdT3Cku_dhz85dE-FGSGyQJ1Y7QSp_KgR374vY_Kw
http://home.comcast.net/~fxgpic/He_mad.jpg
http://www.threadbombing.com/data/media/14/wtf.gif
http://gifsforum.com/images/gif/stfu/grand/00652910.gif
http://gifsforum.com/images/gif/gtfo/grand/jesus_agrees_gtfo_gif.gif
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/08/gtfo.gif
Lasse Kongo
2011-08-27, 21:05
http://www.threadbombing.com/data/media/14/wtf.gif
http://gifsforum.com/images/gif/stfu/grand/00652910.gif
http://gifsforum.com/images/gif/gtfo/grand/jesus_agrees_gtfo_gif.gif
http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/08/gtfo.gif
*cupid*
willtjam
2011-08-27, 21:51
Provade nyss demot till Driver: SF till 360. Det var inte så kul som jag hade hoppats. *cry*
stolpskott
2011-08-28, 14:10
Någon annan som testat demot till Warhammer 40 000: Space Marine? Personligen tyckte jag det var grymt, blir helt klart ett köp.
Lasse Kongo
2011-08-28, 14:18
Någon annan som testat demot till Warhammer 40 000: Space Marine? Personligen tyckte jag det var grymt, blir helt klart ett köp.
Ja, det sög.
stolpskott
2011-08-28, 14:54
Ja, det sög.
:(
Lasse Kongo
2011-08-28, 15:06
:(
Men det är ju tur att vi alla har olika smak, eller hur =)
CrazyJoeDavola
2011-08-28, 15:11
Gillade verkligen Trine och 2an verkar ju inte sämre!
A5p3MFHuPiQ
kalajset
2011-08-28, 16:06
Gillade verkligen Trine och 2an verkar ju inte sämre!
Ja, ettan var ett riktigt guldkorn. Skön stämning och underbart snyggt. (Nej, inte "se-så-likt-ett-foto-det-ser-ut-snyggt", snarare betydligt roligare än så). Tvåan har verkligen potential.
Synd att det blev försenat såpass mycket, (release var väl satt till i våras/försommaren om jag minns rätt), men det kanske kommer ut snart nu då?. Garanterat köp iaf när det än kommer.
willtjam
2011-08-28, 16:17
Ja, ettan var ett riktigt guldkorn. Skön stämning och underbart snyggt. (Nej, inte "se-så-likt-ett-foto-det-ser-ut-snyggt", snarare betydligt roligare än så). Tvåan har verkligen potential.
Synd att det blev försenat såpass mycket, (release var väl satt till i våras/försommaren om jag minns rätt), men det kanske kommer ut snart nu då?. Garanterat köp iaf när det än kommer.
På tal om det här, hur många spel är egentligen snygga på så sätt? Jag kommer ihåg att när jag såg Oblivion på en plasma och 360 för första gången så var jag väldigt imponerad. Vilka spel är riktigt snygga?
kalajset
2011-08-28, 16:25
På tal om det här, hur många spel är egentligen snygga på så sätt? Jag kommer ihåg att när jag såg Oblivion på en plasma och 360 för första gången så var jag väldigt imponerad. Vilka spel är riktigt snygga?
På konsol, (iaf PS3:an som jag själv uteslutande kör på), så finns det egentligen inga vad jag tycker. (Dator är en annan sak I guess). Uncharted 2 lär fortfarande tillhöra det absolut snyggaste som kommit ut på konsol, så även Killzone 2, (tveksamt om trean är så mycket snyggare).
Ett spel som dock utmärker sig är självklart Gran Turismo 5 som nog ändå är det absolut snyggaste jag sett på konsol. Att leka runt i photo-mode kan verkligen få bilden i fråga att se ut som ett "riktigt" foto. Men då snarare ett photoshoppat sådant än ett äkta s as.
willtjam
2011-08-28, 16:31
Photo-mode räknas inte, måste vara in-game. ;)
Jag tror man måste köra på PC ifall man vill ha så snygga grejer. T.ex. Battlefield 3.
kalajset
2011-08-28, 16:37
Håller helt med så sett. I regulärt game play ser faktiskt inte ens GT5 särskilt imponerande ut, blev faktiskt besviken över grafiken och då särskilt miljöerna. Bilarna är däremot helt OK allt som oftast.
Tror också PC'n sprungit ifrån, och det mest hästlängder. Just i BF3 ser man verkligen skillnaden på de trailers som verkar gjorts från PC och det som släppts i PSS. Ser inte direkt dåligt ut i PS3:an, men långt ifrån filmklippen på youtube. Går liksom inte att impa på PC-spelare med konsolgrafik längre. Försökte visa BFBC2, (som ändå är helt OK), för en datornördsvän för ett år sedan och det blev stora tummer ner. :( Well well, grafik är inte allt även om en PS4 vore välkommet snarast möjligt.
willtjam
2011-08-28, 16:51
Samt en uppgradering av Xbox. :hbang:
PS3 320gb nere på under 2400:- nu, damn va billigt det börjar bli!
Funderar nästan på att köpa BF3 till datorn istället, 64player battle är ju faktiskt väldigt lockande. Men det kommer ju kosta att uppgradera datorn därefter också. Usch :D
Slänger in en video på ett helt sjukt BC2 montage, vet att LinusM spelar/spelat endel så det är väl mest för hans skull :D
XgB_fC0fVXY
Lasse Kongo
2011-08-29, 08:46
Så skön kille, "for me, its free.. because i'am stealing it". Haha!
nN5fqwRSAkQ
Lasse Kongo
2011-08-29, 09:01
Elenas skådis var ju inte superful : )
http://www.gametrailers.com/netstorage/mobile/#player:video:718061
Man kan inte annat än att älska Nolan, skön snubbe.
Lasse Kongo
2011-08-29, 09:09
Missa inte slutet på unboxingvideon, "in there is Narnia"'
aaahaha!
Elenas skådis var ju inte superful : )
http://www.gametrailers.com/netstorage/mobile/#player:video:718061
Man kan inte annat än att älska Nolan, skön snubbe.
Intressant historia om hur hon fick rollen. För övrigt skådespelerska som kan synas i vissa TV-serier.
Lasse Kongo
2011-08-29, 11:44
Fuck, tänkte försöka få tag i Flatout UC till Xbox 360 då jag saknar det liret, inte haft det på 100år typ men det var så kul och känns så unikt än idag, har ni något tips om var man kan få tag i det så säg till!
geekade pes2012demot under gårdagen med kompisen.
allt är bättre än föregående version, som alltid med den serien.
börjat lite smått med might and magic: clash of heroes. riktigt roligt geeklir. jag är trots allt en sucker för just might and magic-serien.
SiSenior
2011-08-29, 15:38
Var det inte pes11 som var så misslyckat? Eller var de 2010:an? Vill minnas att jag hade ett på test över en helg, och hur besviken jag blev. Kan bara inte minnas om det var förra eller förrförra året. Fifa fo life
Lasse Kongo
2011-08-30, 09:57
PS3 320gb nere på under 2400:- nu, damn va billigt det börjar bli!
Ja sjukt, jag ska nog köpa mig ett 320gb slim idag om jag får tag i det för 2400 cirkus på stan =)
Dags att göra sig av med sin gamla trotjänare, har ju en slim och en phatty på övervåningen, så phattyn får nog gå vidare så får det bli ett slim där ner och ett där uppe =)
Bara jag som tyckte att kontrollerna till Deus Ex var lite knepigt upplagda?
Trycker fel hela tiden.
Kanske ær før van att spela Mass Effect...
SiSenior
2011-08-30, 12:55
Bara jag som tyckte att kontrollerna till Deus Ex var lite knepigt upplagda?
Trycker fel hela tiden.
Kanske ær før van att spela Mass Effect...
Det slår inte Red Dead Redemption's fruktansvärt dåliga standard kontroller. Särskilt efter att ha spelat dagar med C.O.D satte sig de aldrig.
Robbelibob
2011-08-30, 14:07
Hur är det att spela Red Dead utan auto target? Tycker det är lite småtråkigt med, men det går ju så segt när man inte har mus:/ Hur långt är kvar av spelet när man kommit till Mexico?
Lasse Kongo jag ser ljuset, bara spelat några minuter Deus men det är riktigt jävla ballt. Iofs på dator men det var i den här tråden jag blev hypad för det.
Bra hype med andra ord!
Lasse Kongo
2011-09-01, 21:43
Lasse Kongo jag ser ljuset, bara spelat några minuter Deus men det är riktigt jävla ballt. Iofs på dator men det var i den här tråden jag blev hypad för det.
Bra hype med andra ord!
Fan va härligt! Själv kör jag på 50tum med grymme ljudet, bra känsla.
Jag måste lirat 10-15h, har nog en del kvar, vill spela klart det innan man sätter ett betyg, i stort sett det enda hitills som drar ner lite är vãl ett par tveksamma röstskådisar, men i övrigt kanske 9 eller tom 9,5/10, får se hur säcken knyts ihop.
Atmosfären är fantastisk i spelet.
Fan va härligt! Själv kör jag på 50tum med grymme ljudet, bra känsla.
Jag måste lirat 10-15h, har nog en del kvar, vill spela klart det innan man sätter ett betyg, i stort sett det enda hitills som drar ner lite är vãl ett par tveksamma röstskådisar, men i övrigt kanske 9 eller tom 9,5/10, får se hur säcken knyts ihop.
Atmosfären är fantastisk i spelet.
10 minuter in kan jag säga utan att ljuga att jag har redan fått lika mycket utbyte av det som från Mass effect. Märker ju direkt att det här är riktigt riktigt bra skit.
Första spelet av modern typ som jag spelar på min nya pc också, spelat det i soffan med bioljudet på konsol på hade nog varit riktigt bra, till viss del väger riktigt jävla as snygg grafik upp...
För-köpte Dead Island på greenmangaming för 236 pix! Reggat o pre-loadat på steam, fan att man måste vänta till nästa fredag för att spela, teh wait is killing me :(
pTXvLCd7xYU
Deus Ex:HR är riktigt bra! Jag vill dock dra mig i håret av ren frustration emellanåt då jag fuckar upp något...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
willtjam
2011-09-02, 20:42
Jag tror hela världen kommer bli besviken på BF3, så hypat som det är. Eller så är det bara så bra! Can't wait!
Lasse Kongo
2011-09-02, 20:44
Imorse var man nykter men nu börjar det ordna upp sig!
Skål ta mig faaeen!
BF3 kommer rocka, svensk kvalité när den är som bäst.
Nordenator
2011-09-02, 22:27
För-köpte Dead Island på greenmangaming för 236 pix! Reggat o pre-loadat på steam, fan att man måste vänta till nästa fredag för att spela, teh wait is killing me :(
[.yt]pTXvLCd7xYU[./yt]
Jag förhandsbokade det till PS3 för några dagar sedan. Med lite tur (dömande av de senaste köpen krävs inte så mycket tur, dock) får jag det redan på torsdag. Det kommer bli nötande oavsett om det kommer på torsdag eller fredag :D
Kör du Rapparen (Blunt weapon-spec), Xian(Bladed Weaps), Purna(Firearms) eller Logan (Throwing specialist) nordis?
Nordenator
2011-09-02, 22:32
Kör du Rapparen (Blunt weapon-spec), Xian(Bladed Weaps), Purna(Firearms) eller Logan (Throwing specialist) nordis?
Öhh.. Jag har inte så bra koll på spelet om jag ska vara ärlig. Jag kände bara att det var dags för något nytt lir nu, och att det verkade riktigt grymt dömande av trailers. Man väntar ju egentligen bara på Skyrim, i väg av campaign-lir :D
(Obligatorisk re-re-re-re-re-rewatch av trailer-spoofen)
Glöm inte bort Saints Row The Third också Nordis!
Skön slap han får i slutet av intervjun
YugITnU-Pds
EP1gwmmALpE
FArREhW9oRU
Nordenator
2011-09-02, 22:37
Glöm inte bort Saints Row The Third också Nordis!
Har inte spelat de första två, så jag vet inte om jag är så sjukt hype på den fronten. Däremot ska jag passa på att boka Skyrim nu då jag väl sitter och tänker på det.
Du behöver inte de första två för att kunna avnjuta Trean! :)
Men Skyrim is where it's at no?
The rest are just "fillers"? :D
Nordenator
2011-09-02, 22:49
Du behöver inte de första två för att kunna avnjuta Trean! :)
Men Skyrim is where it's at no?
The rest are just "fillers"? :D
Precis! All the crap that fills the gap while I wait for it begin, the adventure om my life in the land of Skyriiiim!
Tror de flesta kommer gifta sig med en Orc Male så de får en robust Companion med kopiöst med HP som inte dör i strid i första taget
Nordenator
2011-09-02, 23:01
Tror de flesta kommer gifta sig med en Orc Male så de får en robust Companion med kopiöst med HP som inte dör i strid i första taget
Jag tror på Nord on Nord action. I mitt fall skulle det klassas som inhest.
Eller så kör man Melee + Shield själv, och gifter sig med en Restoration/Heal-expert
Lite av Dat Dere Perks
Block-Perks
Quick Reflexes
Elemental Protection
Deflect Arrows
Shield Charge
Deadly Bash
Shield Wall
Power Bash
Bash Disarm
One-Handed Perks
Hack and Slash - Attacks with war axes cause extra bleeding damage. Requires One-Handed 30
One-Handed Prowess - One-Handed weapons other than daggers do X% more damage - 5 ranks
One-Handed Tactics
Stand and Deliver
Savage Blows
Charge
Bone Breaker
Bladesman
The Sword Perk increases your chances of landing a critical Strike.
The Mace Perk lets you ignore enemy armor, thus increasing the damage you deal.
The Axe Perk makes the enemy bleed, causing damage over time.
Two-Handed Perks
Barbarian - Two-Handed weapons do X% more damage - 5 ranks
Deep Wounds - Attacks with greatswords have a X% chance of doing critical damage - 3 ranks
Skullcrusher - Attacks with warhammers ignore X% armor - 3 ranks
Pickpocket-Perks
Light Fingers (0/5) - Pickpocketing bonus of 20% – Item weight and value reduce pickpocketing odds
Night Thief - Pickpocketing sleeping people almost always works
Poisoned - Place poisons in other people’s pockets silently to harm or kill
Cutpurse - Pickpocketing gold is 50% easier
Extra Pockets - Carrying capacity is increased by 100
Keymaster - Pickpocketing keys always works
Misdirections - You can pickpocket equipped weapons
Perfect Touch - You can pickpocket equipped items
Lasse Kongo
2011-09-02, 23:38
m9BOj0GkxbA
Gnnn
Kärlek, älskar Forza.
Space Marine (Warhammer 40k) verkar coolt i stil med GoW.
iUhkegdA_UM
Snart..........!
G-ukxgldpOo&feature=player_embedded
Måste slå ännu ett slag för Xenoblade Chronicles, är nu ca 21 timmar i spelet men är inte ens halvvägs, det här är ett av dom bättre om inte det bästa jrpg jag någonsin kört. :)
Grafiken är helt sanslöst bra för att vara ett Wii spel, speciellt i HD genom Dolphin, musiken, karaktärerna, storyn, striderna, allt är otroligt välgjort.
Området jag är i just nu skiftar form mellan dag/natt, på dagen är det ett dimmigt träsk på natten så lyser träden:
l9oU6GxSgdc
MasterChief
2011-09-04, 09:01
Kärlek, älskar Forza.
När jag såg att Warthogen (från Halo) skulle vara med hoppade hjärtat över ett par slag.
341lrBMKr38
Sen läste jag att den inte skulle vara körbar...Snacka om att döda en ball idé. Men jag borde insett att speltillverkarna aldrig vågar ta steget ut och göra något underbart knäppt.
SiSenior
2011-09-04, 11:48
Förhandsbokat MW3 - check.
Call of Duty: Modern Warfare 3 Tango Down Multiplayer Trailer
uUIy9snIk-E
Dra mej baklänges, ser onekligen inte trist ut! Hur ska man kunna välja vad man ska spela under hösten egentligen, kommer bli ett stort problem.. BF3, MW3, Rage osv..!
Sir Anselm
2011-09-04, 19:21
Space Marine (Warhammer 40k) verkar coolt i stil med GoW.
iUhkegdA_UM
Testade demot idag, verkar rätt schysst. Borde dyka upp lite recensioner snart...
kalajset
2011-09-04, 19:55
Blev klar med KZ3-kampanjen ikväll. Är glad att jag gav hela spelet en chans efter lite tveksamt demo/beta i vintras. Åsikterna går ju som vanligt isär, men personligen tycker jag t om det överglänste tvåan. Riktigt trevlig kampanj faktiskt. Helt OK story, lagom svårighet, (körde på normal), alldeles perfekt mix mellan mellansekvenser och action, samt en riktigt bra variation mellan olika uppdrag. Det är ändå ett FPS - mer variation än såhär behövs inte. Och visst är det trots allt t om snyggare än tvåan nu när man sett hela spelet. Kul med så många växlande miljöer dessutom. Stark rekommendation nu när det är såpass billigt om man ännu ej har det.
Tyvärr måste jag även säga att Resistance 3-betan inte är i närheten lika snygg som KZ3. :( - hade ju hoppats på det. Iofs säger inte heller en MP-beta så mycket om SP-kampanjen som helhet, men suget efter köp vid release har tyvärr minskat rejält.
Scratch89
2011-09-05, 06:45
Någon som köpt Limbo? Vad tyckte ni om det? Testade demot igår och det gav mersmak.
Jag tror på Nord on Nord action. I mitt fall skulle det klassas som inhest.
Jag log lite åt det där nu på morgonen! fniss
Någon som köpt Limbo? Vad tyckte ni om det? Testade demot igår och det gav mersmak.
Klarade det när det kom ut på xboxen, bra spel, bra kuslig atmosfär, fast inget man spelar flera gånger direkt. Relativt kor tmen inte så dyrt heller. :)
Tydligen ska tanksen i BF3 ha regennande av HP till en viss del. Typ om du skadar tanken till 81% hp så ska den kunna regenna tillbaka det men inte om du skadar den till 79%.
Vad tycker the mighty kolozzeum om regen av HP som numera finns i alla fps spel typ? Själv tycker jag att det gör det sämre. Kommer ihåg när man spelar vissa spel som inte har det och man har 2% hp kvar och det enda man gör är att försöka undvika fiender och man hoppas att efter varje hörn man går förbi så finns det ett medpack.
På samma sätt som det finns inget coolare än att se någon med 1hp i CS ta ett 1on3 läge t.ex. Till skillnad från typ cod där man kan döda en, regenna hp döda en regenna hp osv.
Jag fattar inte att tanks i sånna här spel fortfarande inte har optik för längre avstånd, ungefär som om det vore ett närstridsvapen.
kalajset
2011-09-05, 13:25
Det är inget dåligt spel, men jag tycker personligen det är överskattat. Nu är det ju inte precis samma speltyp heller, men i avdelningen "indipendentspel som först släpptes till 360 och sedan till PS3" är Braid fortfarande klar klassegrare. Men gillar du demot mycket lär du inte bli besviken på fullprodukten. Lite kort som sagt, men annars rätt lagom.
Tydligen ska tanksen i BF3 ha regennande av HP till en viss del. Typ om du skadar tanken till 81% hp så ska den kunna regenna tillbaka det men inte om du skadar den till 79%.
Vad tycker the mighty kolozzeum om regen av HP som numera finns i alla fps spel typ? Själv tycker jag att det gör det sämre. Kommer ihåg när man spelar vissa spel som inte har det och man har 2% hp kvar och det enda man gör är att försöka undvika fiender och man hoppas att efter varje hörn man går förbi så finns det ett medpack.
På samma sätt som det finns inget coolare än att se någon med 1hp i CS ta ett 1on3 läge t.ex. Till skillnad från typ cod där man kan döda en, regenna hp döda en regenna hp osv.
Först gillade jag inte regen men numera är det inget jag tänker på överhuvudtaget faktiskt. Principiellt så hade jag däremot inte direkt blivit sur om det försvann, snarare tvärtom. Ger lite mer arkadkänsla, såklart, vilket egentligen inte passar in i ett regulärt BF t ex.
Det där med delvis regen av tanksen låter däremot bara skumt. Kanske är det för att gå runt problemet med att tanks t ex kan bli "mer än bara skråmade" bara genom att köra ner för vissa halvmetersklippor etc ibland. Vilket jag alltid antagit varit buggar.
Vad anser folk om Dead Island? Tycker det ser ganska skarpt ut. Undrar dock om det kan bli repetitivt.
http://www.giantbomb.com/quick-look-dead-island/17-4837/
Vad anser folk om Dead Island? Tycker det ser ganska skarpt ut. Undrar dock om det kan bli repetitivt.
http://www.giantbomb.com/quick-look-dead-island/17-4837/
4 Olika Klasser
Purna - Support med Leadership-Auror som buffar gänget, samt expertis med Firearms
mQ6bHWBn5Bc
Sam B - Tank med damageresist, regen, knockdowns, tacklingar, haymakers som zombies flyger av och Threat så Zombies anfaller honom hellre än de andra
nzmjTalHVtM
Logan - Jack of all Trades, kan allting men är en mästare på Kastvapen. Blir starkare och bättre när han är full!
jiDRMfrTd_A
Xian Mei - Assassin med speed/movement-boosts, dots/poison, kan undvika Zombies så de hellre anfaller de andra och Expertis med Svärd.
BfXCF8FLWbQ
Såhär galet och crazy kan det bli när Koloiter lirar :D
lyWyQEREDew
NHL 12 imorn!!!!!! Har kørt frugan ur huset så nu blir det spela hela kvællen. :thumbup:
DI rockar, två grejjer behöver dom dock fixa, ena är vapen decay går alldeles för snabbt, en köttkniv blir snabbt obrukbar t.ex. känns konstigt. Den andra är öppna/loot föremål, man måste använda dom två gånger först öppna sen loota borde gå att göra smidigare, blir rätt tjötigt eftersom det finns många väskor, skåp och lockers utspridda.
Sant, en Köttkniv borde vara brukbar längre än en random träplanka men det finns ju gröna köttknivar, blåa köttknivar etc med mkt högre durability
Boss-fight runt 6:00+! (Nästan) :D 4 Koloiter VS en Thug
zPV9MlrPqYQ
6:30 : You just got Raped!!
1cVlL8yijpU
Vilken verre kör ni Kwon?
Jag väntar på PC steam unlock.. :(
Har dock testat gladversionen redan hehe
Was ist Dat Dere Gladversionen Ronn?
Nordenator
2011-09-07, 12:14
Mitt Dead Island till PS3 är skickat. Det borde komma imorrn :)
Jag fattar inte att tanks i sånna här spel fortfarande inte har optik för längre avstånd, ungefär som om det vore ett närstridsvapen.
Optics finns som tillval till tanksen i BF:BC2. I BF3 verkar tillvalen lite mer komplicerade (http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7459865.page)
alla vi som ska spela dead Island på ps3 borde bli vänner på ps3:an så att vi kan köra mp :)
jag har bara läst de senaste 3-4 sidorna men jag har ännu inte sett er nämna ett av de tyngre rpg-spelen som kommer nu i höst nämligen Dark souls :)
är det någon mer än jag som väntar på det?
Deamon's souls var ju fett med nice och det här verkar lovande..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.