Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Anton Fräs
2009-02-19, 15:58
Har precis börjat lira GTA4 på PS3, jävlar vad svårstyrda bilarna är. Grafiken imponerar inte heller på mig. Men det är jävligt kul :)
Jag lärde mig aldrig tycka om det.. Föredrar GTA3/Vice City före det every day of the week.
KalleBalik
2009-02-19, 15:59
Har du spelat något av de tidigare gta spelen?
Samtliga.
KalleBalik
2009-02-19, 16:04
Kanske tog i när jag skrev samtliga, men har spelat alla som släppts till PC/PS2
3:an, Vice City och San Andreas är favoriterna.
Samtliga.
Jag tänkte bara för att du sa att det var svårt att styra bilarna. Jag tycker då det är likadan styrning
Fick tag i Wario Ware Smooth Moves idag:) Köpte också Ridge Racer 7. Någon som kan rekommendera något wii ware spel? Funderar på Toki Tori, World of Goo eller Strong Bad's. Kanske inte finns något annat värt?
Onslaught tror jag släpptes precis nyligen. Wiiwarespel med 4 player wifi coop är aldrig fel. Kontrollen är helt okej också :) Dock är ju World of Goo helt sjukt höjt i skyarna så något bra måste det ju vara med det iaf!
Hade du testat det också?
Tekken och Soul Edge/Blade/Calibur hade den stora fördelen att de drog in training mode, samt hade alla movesets listade genom ett par knapptryckningar, inklusive kombinationer. Såvitt jag vet hade SF2 inget av det, några avancerade kombinationsattacker fick man hitta på själv, SF4 är likadant.
Kan man en karaktär i Tekken 2, så kan man samma karaktär i Tekken 4. Soul Edge-serien är inte annorlunda. Det är då vad jag har erfarit ;).
SF2 ja?
Jo visst är det väl så, förmodligen svårt att göra nå "nyskapande" fightingspel eller så. Jag är väl bara mer glad i Tekken och SC utan riktigt bra anledning. I rest mah case :)
SF2 ja?
Jo visst är det väl så, förmodligen svårt att göra nå "nyskapande" fightingspel eller så. Jag är väl bara mer glad i Tekken och SC utan riktigt bra anledning. I rest mah case :)
Nu menade jag fyran ;).
Ja jag kan definitivt förstå att man faller för de andra spelen. Tekken som blev ett helt annorlunda spel i genren och Soul Edge som distanserade sig med vapenaspekten. Det som jag kan tycka är tråkigt med Soul Edge är att karaktärer med långa vapen ofta har en fördel. Sen att jag inte är något inbitet proffs är ju en annan sak.
kalajset
2009-02-19, 16:36
Finns det någon större anledning för en sådan som jag själv, som faktiskt endast lirade lite SF som arkadspel när det begav sig, (och alltså inte är det allra största SF-fanet ska erkännas), att egentligen köpa fyran istället för Street Fighter II HD Turbo Remix som kommer till PS-Store idag?
Lasse Kongo
2009-02-19, 19:04
Fick tag på SFIV i butik idag, ska strax dra igång : ]
Albatross
2009-02-19, 20:20
Noby Noby Boy :D :D :D
Lasse Kongo
2009-02-19, 21:18
Jag började nästan tjuta under introt till SFIV haha.
Vilken jävla kick...
Pez: du kommer kissa på dig, precis så episkt är spelet =]
Scratch89
2009-02-19, 23:16
Fick tag på SFIV i butik idag, ska strax dra igång : ]
Shit, det verkar riktigt grymt! Är Chun Li fortfarande ass-kickern? Är Ruy och Ken fortfarande kopior av varandra (fast Ken är lite tuffare)?
Så många frågor och så lite svar.
kalajset
2009-02-20, 01:21
Noby Noby Boy :D :D :D
Ja, alltså...
:Virro
aFLCqRl-NZ0
:laugh: Ska man köpa tro? 35:- kanske det kan vara värt för att troligtvis få den mest udda spelupplevelsen någonsin?!.
Chun li ska tydligen vara lite svagare i detta spel än i dem förra. Jag tror Sakura kommer vara jävligt cool o köra tbh. Hon ska vara som Ryu o ken fast snabbare och lite svagare i attackerna.
Albatross
2009-02-20, 09:04
Ja, alltså...
aFLCqRl-NZ0
:laugh: Ska man köpa tro? 35:- kanske det kan vara värt för att troligtvis få den mest udda spelupplevelsen någonsin?!.
Mja, alltså... Det finns inte så oerhört mycket att ta sig för, men det är *lätt* värt 35:- för upplevelsen. Det är liksom... inte så normalt. :D
Scratch89
2009-02-20, 12:34
Ja, alltså...
aFLCqRl-NZ0
Kombinera det där spelet med valfri olaglig centralstimulant och du har ett vinnande koncept. :D
kalajset
2009-02-20, 12:54
Kombinera det där spelet med valfri olaglig centralstimulant och du har ett vinnande koncept. :D
:D
Kommer skaffa spelet senare i EM, kommer bli högst intressant. Fast lite tveksam är man ju. Har inte riktigt bestämt mig för om det ska föreställa vara överdrivet gulligt eller rent av otäckt? - Verkar ju vara helt uppåt väggarna utflippat iallafall, så det är väl bara att vara beredd på det mesta. Förhoppnigsvis får man sig ett par skratt iaf, även om man nog inte kommer sitta som klistrad dagar i rad tack vare detta spel.
KalleBalik
2009-02-20, 15:11
Jag är en riktig n00b när det gäller spel till PS3:an, så ni får gärna tipsa mig om några schyssta lir som man bör införskaffa :)
kalajset
2009-02-20, 15:37
Little Big Planet - Bästa spelet tycker jag. Ett måste om man gillar plattformsspel, samt tror sig tycka om att skapa egna banor. Lite av klyschan "älskat eller hatat"-spel dock. Har brister i t ex kontrollen, men är enligt mitt tycke helt fantastiskt trots detta. Är inget barnspel som reklamen kan få en att tro, (även om det såklart passar barn också), utan det fantastiska är alla möjligheter. I bandesignsväg kan man göra vad som helst inom ramen för ett plattformsspel. Svinkul att leka med/spela IRL med polare. Göra en flygande soffa av skummgummi är få spel förunnat.
Metal Gear Solid 4 - Kanonbra smyg/action/historieberättande, även om man inte kört dom andra i serien, (vilket jag själv inte gjort särskilt mycket direkt). Underbar kontroll, och jäkligt bra känsla. Finns nog inte många som inte uppskattar själva spelandet som sådant, även om tyvärr filmklippp etc kan bli lite väl långa.
Uncharted: Drake's Fortune - Finns som platinum, (nedsatt pris för icke-begagnade spel), och är förutom Little Big Planet mitt absoluta favoritspel till PS3:an. Äventyrsspel med lite Tomb Raider stuk, fast med en riktigt stor dos action. (Kan utan problem t om klassas som en ren tredjepersonsshooter snarare än ett traditionellt äventyrsspel). Ännu ett spel som i princip alla verkar uppskatta. Tvåan kommer senare i år, och kommer nog bli bästa spelet i år tippar jag på.
Finns en rad PSS-spel, (Playstation store), som går att skaffa online med, för billig penning:
PixelJunk Eden - Liknar inget annat, även detta är litet av ett "älska eller hata"-spel. Själv gillar jag det, men det kan tyvärr bli en aning enformigt efter ett tag. Perfekt att spela i småstunder.
Bionic Commando: Rearmed - Remake på klassiskt plattformsspel, svinbra. Gillar man plattformsspel kan man inte ogilla detta. Allt är i princip perfekt, från grafik och spelatmosfär till humor och musik.
Mega Man 9 - Ytterligare ett plattformsspel. Behöver nog ingen närmare förklaring förutom att det tar vid där NES-spelen slutade. (Ett nytt spel med NES-grafik och ljud m ao).
Finns hur många som helst egentligen, men detta var en rad av dom jag själv tycker är "måsten" att skaffa. I dagarna har ju dessutom Street Fighter IV släppts, och Killzone 2 kommer nästa vecka. (Båda två ser ut att bli hur bra som helst egentligen), så det finns en hel del att välja på. :thumbup:
KalleBalik
2009-02-20, 15:42
Tack Kalajset! Mycket välskrivet och informativt, ska definitivt kolla närmare på titlarna du nämner.
Scratch89
2009-02-20, 18:34
Om du är ute på en shopping spree tycker jag att du kan titta närmare på Ratchet And Clank; Tools of Destruction, även tillägget Quest For Booty. Äventyrsspel, och om du har spelat de gamla spelen vet du vad jag pratar om. Lite som Crash Bandicoot blandat med stora vapen (typ plasmamonster). Sjukt kul; faktiskt ett av de roligaste till PS3an.
Fick hem Final fantsy II, Harvest moon & mystic quest idag mmmm retro.
Kom nyss hem från en rejäl Street Fighter IV session hemma hos en av mina vänner, spelade non stop i 11 timmar! Yes, så sjukt bra är det! Kontrollen är solid, karaktärerna är balanserade verkar det som, har man spelat med en karaktär så har man absolut INTE spelat alla, arcade är sjukt roligt, challenge mode är väldigt bra och att spela över internet ÄGER! Om man gillar fightingspel så är detta ett måste alltså!
Måste dock säga att svårighetsnivåerna på arcade mode är fucked up. Först spelade jag på "easy" i tron om att det var den lättaste svårighetsgraden. Jag kom med lite möda till slut till sista bossen med Chun Li och fy alltså... jag försökte döda Seth (som han heter) säkert 40 gånger! Bästa gången fick jag ner honom till ca. 10 % men oftast så dödade han mig utan att jag hann blinka, så extremt är det! Och då är jag ändå inte total nybörjare när det gäller SF. När vi sedan kollade upp strategi guide (!) så fick vi reda på att det finns "very easy" och "easiest" innan easy.... Så då bytte vi till "easiest" och då gick det äntligen. Så klarar man arcane mode på "easy" är man redo för världen! Jag lovar! Och lyckas man ta sig förbi "normal", "hard", "very hard" och "hardest".... ja... då har man verkligen inget liv.
Vill också passa på att säga att "El Fuerte" är den absolut sämsta karaktären enligt mig... svaga attacker, han tål inget, han är superful, tråkig personlighet och hans namn är skitkasst. Näst efter honom hamnar väl "Rufus". Förutom dom så tyckte jag om alla andra.
Over all så är det iaf det bästa fighting spelet jag spelat, Shoryuken!! :hbang:
Lasse Kongo
2009-02-21, 12:20
Kom nyss hem från en rejäl Street Fighter IV session hemma hos en av mina vänner, spelade non stop i 11 timmar! Yes, så sjukt bra är det! Kontrollen är solid, karaktärerna är balanserade verkar det som, har man spelat med en karaktär så har man absolut INTE spelat alla, arcade är sjukt roligt, challenge mode är väldigt bra och att spela över internet ÄGER! Om man gillar fightingspel så är detta ett måste alltså!
Måste dock säga att svårighetsnivåerna på arcade mode är fucked up. Först spelade jag på "easy" i tron om att det var den lättaste svårighetsgraden. Jag kom med lite möda till slut till sista bossen med Chun Li och fy alltså... jag försökte döda Seth (som han heter) säkert 40 gånger! Bästa gången fick jag ner honom till ca. 10 % men oftast så dödade han mig utan att jag hann blinka, så extremt är det! Och då är jag ändå inte total nybörjare när det gäller SF. När vi sedan kollade upp strategi guide (!) så fick vi reda på att det finns "very easy" och "easiest" innan easy.... Så då bytte vi till "easiest" och då gick det äntligen. Så klarar man arcane mode på "easy" är man redo för världen! Jag lovar! Och lyckas man ta sig förbi "normal", "hard", "very hard" och "hardest".... ja... då har man verkligen inget liv.
Vill också passa på att säga att "El Fuerte" är den absolut sämsta karaktären enligt mig... svaga attacker, han tål inget, han är superful, tråkig personlighet och hans namn är skitkasst. Näst efter honom hamnar väl "Rufus". Förutom dom så tyckte jag om alla andra.
Over all så är det iaf det bästa fighting spelet jag spelat, Shoryuken!! :hbang:
Hehe visst är det så, SFIV är utan tvekan bästa fightingspelet någonsin, fattar inte hur de ska toppa det till del V........
Litecore
2009-02-21, 12:36
jag fattar verkligen inte grejen med fightingspel.. det är astråkigt ju :/
+1! SF IV är verkligen sjukt grymt.
Av de karaktärerna man får i början så är lätt Bison och Sagat mina favoriter. De är sjukt grymma.
jag fattar verkligen inte grejen med fightingspel.. det är astråkigt ju :/
Finns inget bättre! :_D
Iaf för de/oss som började med
http://en.wikipedia.org/wiki/Karate_Champ
Karate Champ styrdes med två sticks. Bägge styrspakarna upp var flying kick tex.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kung-Fu_Master
http://en.wikipedia.org/wiki/Yie_Ar_Kung-Fu
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/59/Yiearkungfu.png
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b4/Karate_Champ.png
Kolla hur bra Streetfighter 1 såg ut jämfört med de ovanstående klassikerna
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/01/Street_Fighter.png
Robbelibob
2009-02-21, 12:53
Inte jag heller. Kanske är som sport, att om man inte gillar sport(en) så är det svårt att få ut något av det? Kan tycka det är roligt att möta någon annan, fast att köra mot datorn känns urtråkigt. Fast jag brukar mest egga på alla knappar, vad jag minns:P
Kan vara så i en hel del fall Rob.
Gillar man att spela golf på riktigt tycker man kanske ett Golf-spel är mer tilltalande än en annan, så även med pingis-spel etc osv
Lasse Kongo
2009-02-21, 15:03
Jag är ingen dödsfanatiker av fightingspel, men det tycker det är riktigt kul och har väl spelet de flesta spel av den här typen så jag kan med gott samvete säga att inget annat fightingspel kommer i närheten av SFIV, sen får man dock tänka på att både SF, Tekken, Virtua Fighter, SC osv skiljer sig ganska mycket från varandra, så alla har sina egna favoriter.
Men när det kommer till ren och skär spelglädje, spelbalans och spelbarheten i allmänhet är Street Fighterspelen oslagbara.
Sen kommer jag nog aldrig att tröttna på hur spelet ser ut, sitter med ett leende på läpparna hela tiden när jag spelar =)
Just det, att avsluta en match med en ultra combo finish framkallar diverse elaka flin haha, så läckert.
Scratch89
2009-02-22, 12:12
Jag gillar också fightingspel. Det är väl mest Street Fighter 2 och Tekken 3 som jag har spelat i mina dagar, men även lite Soul Calibur och något spel som fanns till Playstation 1... vad sjutton hette det? Det fanns iallafall en dominatrix med piska och en gammal gubbe som hade klor, lite väl ljus stämma, och kunde göra en stor energiboll som han sprang omkring uppe på. Någon som vet? :D
Kwon, kul bild där på Street Fighter 1. Jag har aldrig sett det, kom jag på. Tvåan blev väl så ofantligt mycket större?
Albatross
2009-02-22, 13:59
Är du måhända ute efter Battle Arena Toshinden, Scratch89? Rätt underhållande. För övrigt skulle ett Bloody Roar till PS3 vara mycket uppskattat från min sida. Köpte SF2HD igår, var inte alls så underhållande som jag hoppats... Gillar Tekken och Soul Blade/Calibur betydligt mer.
Skaffa Soul Calibur 4 då! :D
Albatross
2009-02-22, 21:03
Blah. Soul Calibur 4 var underhållande ett tag, men det är lite för mycket trams med att uppgradera characters etc. Kör man standard så är ju sidestep/grepp fegt så det räcker. Nej, hit med ett JRPG istället :|
Scratch89
2009-02-22, 21:44
Är du måhända ute efter Battle Arena Toshinden, Scratch89?
Yesh! :thumbup:
Asgrymt!
JockeKillen
2009-02-22, 22:36
Blah. Soul Calibur 4 var underhållande ett tag, men det är lite för mycket trams med att uppgradera characters etc.
+1
Soul calibur 3 var ruskigt mycket roligare än 4.
Är du måhända ute efter Battle Arena Toshinden, Scratch89? Rätt underhållande. För övrigt skulle ett Bloody Roar till PS3 vara mycket uppskattat från min sida. Köpte SF2HD igår, var inte alls så underhållande som jag hoppats... Gillar Tekken och Soul Blade/Calibur betydligt mer.
Grymma spel! För i sejtan vad Bloody Roar var skoj när det begav sig. BAT kom så tidigt så man uppskattade det inte lika mycket som spel som att det var ungefär det coolaste som fanns (ny konsol och maddafakking 3D grafik!).
Bloody Roar, jag säger bara mullvadskaraktären :D.
Scratch89
2009-02-22, 23:42
Det som jag tyckte var coolt med BAT var att man kunde ramla av banan. Det var väl han snubben med jättelångt spjut som var på en snurrande plattform uppe i luften? Och på något annat ställe så var man omringad av vatten. Sen var man uppe på en hög skyskrapa som man kunde ramla ner ifrån. Teh memoriez... Kul spel iallafall.
Fyfan för Soul Calibur 4, spelar tower-saken och ligger på tower 16-18 men förlorar alltid på sista tornet mot en jävla tjej. Det kvittar hur många gubbar jag har kvar, hon blockar hela tiden och dödar mig, blir så jävla förbannad....
Annars, har någon testat nya street fighter?
kalajset
2009-02-23, 00:21
Senaste inköpen på PSN resulterade i:
Flower - Efter i princip utselutande, (av vad jag sett), bra kritik, så har jag nu äntligen testat. Njaa, var väl ungefär som jag tänkt mig. Vissa verkar älska det, men själv tycker jag det funkar som pausunderhållning, men inte mycket mer. Dessutom är kontrollen inte den bästa. Det sistnämda i kombination med att man dessutom ofta missar blommor, så man måste åka tillbaka och öppna upp dom, gör att det ibland är mer frustrerande är direkt avslappande att spela. (Som jag antar spelidén var). Inte värt pengarna i min mening, men de flesta verkar ju gilla det så.
Noby Noby Boy - Här är ett "spel" som definitivt är värt pengarna, (35:-) däremot. (Men visst, inte mycket mer i sanningens namn). Är precis lika udda som det ser ut, fast otroligt nog vänjer man sig snabbt vid spelupplevelsen, och efter 15 minuter reagerar man inte nämnvärt på allt som händer i det magiska riket där blåa människor rider på fiskar och där allt är ätbart. Inte särskilt bra egentligen, men lätt att fasta någon timme ändå då och då, varför är en gåta.
Kommer ha fullt upp med dessa spel fram tills på ondsag, (borde gå rätt snabbt att ta 100% för skojs skull), då är det, äntligen, realease för Killzone 2. Mycket sugen nu. :)
En jäkligt bra recension på Street Fighter 4.
Trist dock med alla gubbar som är "kopior". Två Shotokan-fighters med samma look och identiska moves, samt militäristiska gubbar med exakt samma moveset (Ranboo och Stallong)
RWrbP-tD1ew
stargate
2009-02-23, 12:50
Måste man varva GTA IV för att kunna köra Free Mode i multiplayer?
Wilt the Stilt
2009-02-23, 13:26
Nån som har koll på hur lång tid det tar cirkus att spela igenom Super Mario Bros 1? genomsnittstid? tid för en medelmåtta till spelare?
Har ingen lust att spela om massa banor om jag blir tvungen att stänga av efter ett par timmar.
Langster
2009-02-23, 13:38
Nån som har koll på hur lång tid det tar cirkus att spela igenom Super Mario Bros 1? genomsnittstid? tid för en medelmåtta till spelare?
Har ingen lust att spela om massa banor om jag blir tvungen att stänga av efter ett par timmar.
Det finns väl genvägar i det spelet som gör att man kan klara det väldigt snabbt. Annars kan du ju köra med en emulator, då kan du spara varsomhelst.
Men varför vill du spela det? Bara för att ha spelat igenom SMB1?
Wilt the Stilt
2009-02-23, 13:48
Langster: Ett av mina favoritspel är Super Mario 64, ett annat är Super Mario Galaxy. Så jag tänkte att ett tredje kanske är SMB1.
Jag tänkte undvika genvägar. Vill gärna spela till originalkonsollen.
Men jag tänkte hänge en dag åt spelet; så då borde jag kunna spela igenom det utan att bli tvungen att stänga av. Är mest nyfiken på hur lång tid det har tagit för folk att klara det.
EDIT: Och om jag blir tvungen att stänga av; kan jag ju ta en sån där genväg. Har för mig att jag vet var dom finns när jag tänker efter.
Speltiden kan inte vara alltför lång. Ska du dra igenom precis allt så blir det givetvis nån timma till. Sen handlar det om du klarar det på en genomkörare, eller om du kommer behöva börja om p.g.a. GAME OVER!!!
Wilt the Stilt
2009-02-23, 14:04
Börjar man om från Bana 1 om det blir Game Over; man får inte börja om från världen man kommit till?
:(
Scratch89
2009-02-23, 14:49
Man börjar om från början. Se bara till att du inte hoppar över flaggstänger och liknande; ibland kan det bugga så att man förlorar alla sina liv bakom.
Svedberg
2009-02-23, 16:52
Hur ser det ut med MKV stöd på ps3orna? Hänt nått nytt? Min 5 minuters googling gav mig klent med info.
Någon som vet ett releasedatum på Alan Wake?
Någon som vet ett releasedatum på Alan Wake?
Vaporware :whipped:
Albatross
2009-02-23, 20:38
Hur ser det ut med MKV stöd på ps3orna? Hänt nått nytt? Min 5 minuters googling gav mig klent med info.
Med tanke på att DivX ska köra på MKV nu, så kommer det nog dyka upp på PS3 också om ett tag. Dock, att PS3 får stöd för matroska-containern innebär innebär inte att blir stöd för x.264... Känns oerhört tveksamt om Sony skulle lägga in stöd för det, med tanke på att de inte lagt in stöd för Vorbis/Theora eller FLAC än.
Vad gäller SMB1 längre upp i tråden tar det 6-7 min att klara :p
Albatross
2009-02-23, 21:45
Sweet, nådde just månen i NOBY NOBY BOY. Hurra! :D
Ni som inte fattar, skaffa en PS3+NOBY NOBY BOY. Det är epic.
Lasse Kongo
2009-02-23, 22:13
Seriöst, är det vãrt att skaffa?
Seriöst, är det vãrt att skaffa?
om man gillar The Worm kanske? :D
Robbelibob
2009-02-23, 22:43
Det går att klara spelet? Var ju inte så dyrt så man kanske ska skaffa det. Kan inte bestämma mig. Någon "replay value"?
kalajset
2009-02-25, 15:15
Som jag förstått det ska alla planeter i vår galax låsas upp, sedan är spelet "klart" eller hur man nu ska beskriva det, om jag förstått rätt. Med tanke på de många banorna lär dock "replay valuet" vara förhållnadevis högt om man nu gillar stilen. Planeterna, (och månen), låses upp tack vare alla spelares gemensamma insatser, så det är alltså inte frågan om något enspelarlir i den bemärkelsen, trots att spelet varken stödjer flera spelare på samma konsol eller har en multiplayerfunktion.
KZ2 ligger förövrigt och väntar på mig, blir en helkväll framför tv'n med volymen i bott, och persiennerna neddragna. Förväntingarna är mycket mycket höga. :naughty:
Albatross
2009-02-25, 16:32
Sådär ja, Resistance 2 avklarat! Frågan är om man ska spela igenom det igen eler hur det blir... Prince of Persia kvar att klara innan dess dock!
*hoppas på Bomberman Ultra imorrn*
Håller på med FEAR 2 nu, läskigt! *cry*
Märks att det är samma gäng som stått bakom Condemned!
Idag har jag spelat Killzone 2 och även fast det är det absolut snyggaste spelet jag någonsin har spelat så är jag inte så imponerad av gameplay. Det är ett bra väldigt bra spel men det känns repetitivt och ibland lite för grått för min smak. Jag har dock aldrig varit något större fan av FPS men jag hade förväntat mig ett mer "maffigt" spel med mäktiga inslag. Jag har inte klarat hela spelet ännu så det kanske kommer längre fram, vad vet jag, men det var inte min sorts spel iaf. Sjukt snyggt är det iaf och introfilmen är så sjukt läcker att den slår allt.
Robbelibob
2009-02-25, 23:59
Som jag förstått det ska alla planeter i vår galax låsas upp, sedan är spelet "klart" eller hur man nu ska beskriva det, om jag förstått rätt. Med tanke på de många banorna lär dock "replay valuet" vara förhållnadevis högt om man nu gillar stilen. Planeterna, (och månen), låses upp tack vare alla spelares gemensamma insatser, så det är alltså inte frågan om något enspelarlir i den bemärkelsen, trots att spelet varken stödjer flera spelare på samma konsol eller har en multiplayerfunktion.
KZ2 ligger förövrigt och väntar på mig, blir en helkväll framför tv'n med volymen i bott, och persiennerna neddragna. Förväntingarna är mycket mycket höga. :naughty:
Ok, tack. Saknar lite annorlunda spel till PS3. Funderat på att skaffa Pixeljunk Monsters, eftersom jag älskar casual rts.
Albatross
2009-02-26, 17:54
PSN är ju fullt av udda spel... Noby Noby Boy, Fl0wer, Pixeljunk spelen, Supersonic Acrobatic blah blah... Pain, tja... finns en hel del :)
Det skall ju finnas lite lir som inte är mainstream och är lite utanför the box åsse.
Skulle gärna vilja se ett lir liknande PATAPON te PS3.
"Udda" spel är kul.
Albatross
2009-02-26, 19:43
Meh. Dagens update på PSN gör knappast någon glad. Bomberman är värre vaporware än Duke Nukem Forever :(
Jeff Gerstmann gav Killzone 5/5, storyn är kass enligt honom.
http://www.giantbomb.com/killzone-2/61-20601/reviews/
http://www.youtube.com/watch?v=GurdjMw8Va4
Vem vill INTE köra lite streetfighter nu!?!?!?!?!??!?!? På SNES givetvis :D
http://www.youtube.com/watch?v=GurdjMw8Va4
Vem vill INTE köra lite streetfighter nu!?!?!?!?!??!?!? På SNES givetvis :D
En mycket vacker låt.
Några fler favoriter jag hade var sjävklart Ryu, Guile, Zangief och Mike Bisons (Balrog i västvärlden) låt.
Mike Bison var baserad på Mike Tyson men de var lite oroliga att de skulle åka på en Lawsuit, så de mixade om namnen lite, M.Bison blev Balrog, Balrog blev Vega och Vega blev M.Bison, som senare blev känd som M.Bison som ledde Shadowloo-styrkorna.
Balrog/M.Bison theme
khEdI5j5rvI
6hoDLFKoqyk
Bättre Disco än Zangies theme blir det inte!
yQaXVm91vjo
En mycket vacker låt.
[B]Mike Bison var baserad på Mike Tyson men de var lite oroliga att de skulle åka på en Lawsuit, så de mixade om namnen lite, M.Bison blev Balrog, Balrog blev Vega och Vega blev M.Bison, som senare blev känd som M.Bison som ledde Shadowloo-styrkorna.
Hahaha så förvirrad man blir :)
haha ja
Disco-Guile theme
E71AAfS6WfM
Såhär såg det ut ursprungligen i Japan när Capcom gjort liret.
Mike Bison (Boxare baserad på Mike Tyson)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d6/Super_Balrog.jpg/125px-Super_Balrog.jpg
Balrog (Spanjoren med Klorna)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/28/SSFVega.jpg/200px-SSFVega.jpg
Vega (Sista gubben, snubben med militärkeps och Psychocrusher specialtet där han susade genom skärmen)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/95/Bison_%28Super_Turbo%29.PNG/175px-Bison_%28Super_Turbo%29.PNG
--
Såhär växte vi i väst upp med Streetfighter.
Balrog (Boxarn)
Vega (Maskbeprydd herre av katalonskt härbord + klo)
M.Bison (Ledaren för Shadowpoop)
-
Allt detta för att de var rädda för Mike Tyson. Ganska kul att det var Iron-Mike som skapade all denna förvirring.
-
In Street Fighter Alpha 3, Balrog tells some of his defeated opponents that he's going to "bite (their) ear off", a reference to Tyson's infamous "Bite Fight" with Evander Holyfield.
Det blir Mike Duncan (Michael Clarke Duncan) som kommer spela Mike Tyson / Mike Bison eller BALROG som han heter i väst pga rädsla för lawsuit i den nya Streetfighter-filmen med Kristin Kreuk, inte helt otippat då han passar bra i rollen.
Tyson :) Alltid i händelsernas centrum!
http://www.youtube.com/watch?v=pS5peqApgUA den här videon är sjuk, skönt att publiken flippar som det var en riktig match haha!
Jaa Duncan kommer nog göra bra ifrån sig! Tror filmen blir bra, bättre än JCVD's version iaf...
Är det "You had to be there"-matchen? :)
Antar det :) blockar en specialkombo med noll hälsa och vänder!
Lite rankade online-matcher, SF4
LmvxNgWz4CA
Säkra jävlar, har knappt hunnit spela sf4 än :(
Lite tips till Palme och Lasse Kongo från Jessica Robot, om de ska ha chans online mot Yours Truly.
2e3sSNDi38A
*antecknar som en dåre*
btw abel måste ju vara våran egen fedor? :D
martikainen
2009-03-02, 07:44
Beställde Playstation 3 och Killzone 2 igår! Här ska det bli spela av :D
Granatgiraffen
2009-03-02, 08:58
Beställde Playstation 3 och Killzone 2 igår! Här ska det bli spela av :D
Första 1,5 banorna på killzone 2 har varit "Jamen detta är ju ok". Inte så värst bra alltså.. men det sägs ju bli bättre och bättre längre fram.
Langster
2009-03-02, 09:10
Hade låst upp alla figurer och en massa färger m.m i SF4 i helgen. Men när jag satte igång spelet senare på kvällen hade save-filen blivit korrupt. Så det är bara att börja om från början! :( Första gången något sådant händer mig.
Tur att spelet är så roligt att spela då...
Klarade the Lost and Damned expansionen till GTA4 igår också. Den var rätt underhållande och höll en lagom längd, tog väl en 8 timmar ungefär. Roligt att storyn är sammanflätad med den i GTA4, man träffar Niko ett par ggr m.m. och de händelserna fanns i huvudspelet också. Kanske är en idé att göra GTA spelen så i fortsättningen. Typ göra en stor stad och ha 3-5 mindre storys i samma spel med olika karaktärer. Huvudstoryn i GTA4 kändes lite väl lång och utdragen.
Behöver tips på ett spel till tjejen. Hon gillar spyro the dragon och såna där barn spel som inte är för svåra till xbox 360. Hon hatar bioshock och liknande. :)
Har kollat på eternal sonata och blue dragon. Någon som testat? Eller har andra tips på spel?
kalajset
2009-03-02, 11:13
Första 1,5 banorna på killzone 2 har varit "Jamen detta är ju ok". Inte så värst bra alltså.. men det sägs ju bli bättre och bättre längre fram.
Blir bättre längre fram ja, (och även betydligt svårare), fast själv tyckte jag det var bra från början med. Är ju en smaksak egentligen, men som stort FPS-fan måste jag ändå säga att Killzone 2 är, utan tvekan, det bästa FPS:et någonsin på det hela taget. SP är grymt kul, grafiken och miljöerna på topp, väldigt bra spelkänsla, och ljuseffekterna är helt överlägsna allt annat. MP, (som jag iofs inte spelat så jättemycket av själv hittills), är även det riktigt grymt, men det kan aldrig rå på de spelrevolutionerande första Battlefieldspelen, så är det bara.
Det som gör KZ2 så bra, även i MP, är egentligen blandningen av väldigt intensiv action med en rejäl dos taktiskt tänkande. Mer vanligt är ju att spelen har antingen eller, så inte i fallet KZ2 enligt min åsikt.
Scratch89
2009-03-02, 12:38
Klarade the Lost and Damned expansionen till GTA4 igår också. Den var rätt underhållande och höll en lagom längd, tog väl en 8 timmar ungefär. Roligt att storyn är sammanflätad med den i GTA4, man träffar Niko ett par ggr m.m. och de händelserna fanns i huvudspelet också. Kanske är en idé att göra GTA spelen så i fortsättningen. Typ göra en stor stad och ha 3-5 mindre storys i samma spel med olika karaktärer. Huvudstoryn i GTA4 kändes lite väl lång och utdragen.
Lite Sin City-stuk på det, eller? Det vore coolt om, precis som du säger, det gjordes flera expansioner i samma stad så att det blir en mer nyanserad berättelse. Det vore ännu fräckare om man fick spela en karaktär som man sedan skjuter ihjäl, så att spelet slutar med att man dör, typ.
Langster
2009-03-02, 12:49
Lite Sin City-stuk på det, eller? Det vore coolt om, precis som du säger, det gjordes flera expansioner i samma stad så att det blir en mer nyanserad berättelse. Det vore ännu fräckare om man fick spela en karaktär som man sedan skjuter ihjäl, så att spelet slutar med att man dör, typ.
Ja precis. Så långt går inte Lost and damned, men man är den person som kidnappar Nikos kusin t.ex!
Det ska ju komma en till expansion till GTA 4, ska bli kul att se om de kan trycka in ännu mer i samma tidslinje.
Lasse Kongo
2009-03-02, 17:07
Säkra jävlar, har knappt hunnit spela sf4 än :(
Jag börjar bli hyffsad, börjat köra lite rankat, försöker bli duktig med ngn annan än Ken/Ryu då alla jävlar kör dem, lutar mot att jag "mainar" Fei Long, Jag ska dock börja med thaiboxning imorgon så Sagat kommer ligga bra till : ]
Btw SFIV äger verkligen, årets spel hittills, japp tom Killzone 2 kommer efter, mer om KZ2 i ett senare inlägg dock ..
Lasse Kongo
2009-03-02, 17:13
Blir bättre längre fram ja, (och även betydligt svårare), fast själv tyckte jag det var bra från början med. Är ju en smaksak egentligen, men som stort FPS-fan måste jag ändå säga att Killzone 2 är, utan tvekan, det bästa FPS:et någonsin på det hela taget. SP är grymt kul, grafiken och miljöerna på topp, väldigt bra spelkänsla, och ljuseffekterna är helt överlägsna allt annat. MP, (som jag iofs inte spelat så jättemycket av själv hittills), är även det riktigt grymt, men det kan aldrig rå på de spelrevolutionerande första Battlefieldspelen, så är det bara.
Det som gör KZ2 så bra, även i MP, är egentligen blandningen av väldigt intensiv action med en rejäl dos taktiskt tänkande. Mer vanligt är ju att spelen har antingen eller, så inte i fallet KZ2 enligt min åsikt.
Bästa fpset ngnsin kan även jag säga, mp har grym potential, dock är det inget cod som många verkar tro, utan mycket mer krävande.
Men fyfan så snyggt det är! Det kn***ar fan i i ögonen när man tittar, visste fan knappt var jag skull titta under första varvat : ]
Btw, elitsoldat är *cry**cry**cry*
Ja precis. Så långt går inte Lost and damned, men man är den person som kidnappar Nikos kusin t.ex!
Det ska ju komma en till expansion till GTA 4, ska bli kul att se om de kan trycka in ännu mer i samma tidslinje.
Fan om Microsoft pröjsar 400 mille, eller vad det var för lost and the damned, till den nyare expansion.
Lasse Kongo
2009-03-02, 17:38
Fan om Microsoft pröjsar 400 mille, eller vad det var för lost and the damned, till den nyare expansion.
50 mille för 2 exp
50 mille för 2 exp
Det där är svinigt. GTA är inte ens ett Xbox spel enligt mig.
Någon som testat Mortal Kombat vs DC Universe förresten? Har alltid gillat Mortal Kombat och spelet ser rätt hyfsat ut och inte alls dyrt, 299kr.
Lasse Kongo
2009-03-02, 17:40
Btw har jag dig på psn?
Någon som testat Mortal Kombat vs DC Universe förresten? Har alltid gillat Mortal Kombat och spelet ser rätt hyfsat ut och inte alls dyrt, 299kr.
Jag har det, köpte det enbart för Scoprion och Subban Zero! :D
Kan ta en match över PSN ngn gång om du vill, men nu e're SF4 som gäller.
Eftersom alla kör Ken/Ryu så ska man ju bli elite på otippade jävlar som tex Fei Long, Gouken, Gen eller Dan Hibiki!
Vinna mot eliten med Dan (som utvecklats genom åren och var en skämtfigur från början) är en bragd eh? :D
Dan Hibiki skapades när SNK (lirskapare te NeoGeo) gjorde Art of Fighting och gjorde en rejäl rip-off av Ken (Art of Fightings Ryo Sakazaki) och Ryu med AOF's main protagonists Ryo och Robert Garcia (mörkhårig flashig snubbe med ponytail).
Capcom blev så "illa berörda" att de då gjorde en riktig parodifigur i Dan Hibiki (som ser ut som Robert Garcia i fejjan, är riktigt flashig och har massor med taunts, mer taunts än alla, en av hans superspecials är en sjuhelsikers lång taunt och kastar autografer etc) fast med Ryo Sakazakis klädsler (rippade armar på GI'n med svart Tisha under fast nu i feminin rosa färg på GI'n).
Det roliga med Dan Hibiki genom åren är att hans specials alltid har varit så sunkiga, hans fireball (som han apar efter Ken / Ryu) har en mkt kort resväg och dissipatar efter en halv sekund etc, hans dragon uppercut är mkt kort och räcker inte så långt etc... Har specialmoves som bara är taunts / sjuka ljud och gör tummen upp / stomatolsmajl där det blänker på tänderna etc osv
Han har dock blivit lite av en favorit av många och fått ett lite bättre rörelsemönster genom tiderna.
Från början enbart en parodikaraktär, nu faktiskt playable!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/41/Alpha_3_Dan.PNG
KalleBalik
2009-03-02, 19:15
Satt just och tänkte på det gamla liret Time Commando, till PC, det var förjävla kul tycker jag, kan det finnas något liknande i typ samma genre till PS3 tro?
Jag har det, köpte det enbart för Scoprion och Subban Zero! :D
Kan ta en match över PSN ngn gång om du vill, men nu e're SF4 som gäller.
Jag funderar faktiskt på att verkligen köpa det om jag orkar ta mig till webhallen :D Raiden och Sub Zero är enligt mig de bästa karaktärerna. Hon tjejen med långa håret, finns hon kvar?
Jag funderar faktiskt på att verkligen köpa det om jag orkar ta mig till webhallen :D Raiden och Sub Zero är enligt mig de bästa karaktärerna. Hon tjejen med långa håret, finns hon kvar?
Nej Sindel finns inte kvar, men däremot har de Wonder WOman, Cat Woman etc :D
Tycker dock du skall skaffa SF4 och utmana hela Kolo på nätet!
Dans SUper Taunt-combo!
QImoKXIS1G8
Fei Long VS Snabel
4V9b2Eeuph4
Lasse Kongo
2009-03-02, 19:27
Dans SUper Taunt-combo!
QImoKXIS1G8
Fei Long VS Snabel
4V9b2Eeuph4
AAAAAAAARGH Abels jävla snurrkast! *grr27*
Ja, det ser ju onekligt kul ut, och snyggt. Men har aldrig lyckats fastna för SF. Jag är för fattig för att punga ut 600 spänn också, så jag väntar nog lite.
Ja, det ser ju onekligt kul ut, och snyggt. Men har aldrig lyckats fastna för SF. Jag är för fattig för att punga ut 600 spänn också, så jag väntar nog lite.
Well, snackar vi online tror jag nog de flesta afficionados för fightinglir kör SF4 nu. (och inte mkt av de andra fightingliren)
Det verkar vara the new "in" thing, dvs du hittar alltid pers å lira mot.
Lasse Kongo
2009-03-02, 21:21
Kört ca 5h mp i KZ2 och jag kan bara säga; briljant!
Så jekla kul, det tar ett tag att komma in i, sen är man fast :]
Behöver tips på ett spel till tjejen. Hon gillar spyro the dragon och såna där barn spel som inte är för svåra till xbox 360. Hon hatar bioshock och liknande. :)
Har kollat på eternal sonata och blue dragon. Någon som testat? Eller har andra tips på spel?
Jag rekommenderar "Braid" starkt (det kanske är för "jobbigt" för henne om hon bara vill ha ett enkelt hjärndött spel). Spelet är ett färgglatt platformsspel (tänk mario) som använder sig av mycket pussel. Ladda ned demot på LIVE och se om det är något för henne.
http://www.simonoliver.com/blog/wp-content/uploads/2008/08/braid.jpg
Jag har upptäckt att det finns massor med roliga, enkla och billiga spel på LIVE. Det kan vara smart att titta igenom utbudet.
kalajset
2009-03-02, 22:55
Bästa fpset ngnsin kan även jag säga, mp har grym potential, dock är det inget cod som många verkar tro, utan mycket mer krävande.
Men fyfan så snyggt det är! Det kn***ar fan i i ögonen när man tittar, visste fan knappt var jag skull titta under första varvat : ]
Btw, elitsoldat är *cry**cry**cry*
Ja absolut!, särskilt ljuseffekter/explosioner är helt fenomenala, men tyvärr vänjer man sig efter ett tag, (iaf jag). Fast i sina bästa stunder, (och de är många), ser det helt otroligt bra ut även överlag, helt klart.
Jag har fullt upp med sista banan nu på veteran, (har alltså inte klarat det överhuvudtaget än, men nu ska det inte vara långt kvar), så jag ser inte direkt fram emot elite :/ - Blir nog tvungen att iaf försöka på elite då jag helst ser att jag försöker mig på 100% av spelet. Det enda som stoppar är nog egentligen MP-delen, tror inte jag får så lätt att komma in bland de bästa procentuellt sett direkt, vissa lever ju verkligen vid spelet dygnet runt. Av den lilla MP jag kört att dömma, (någon timme eller två kanske), är jag ljusår ifrån just nu helt enkelt. :D
Scratch89
2009-03-03, 00:42
Jag rekommenderar "Braid" starkt (det kanske är för "jobbigt" för henne om hon bara vill ha ett enkelt hjärndött spel). Spelet är ett färgglatt platformsspel (tänk mario) som använder sig av mycket pussel. Ladda ned demot på LIVE och se om det är något för henne.
Jag har upptäckt att det finns massor med roliga, enkla och billiga spel på LIVE. Det kan vara smart att titta igenom utbudet.
Det där ser ju nästan ut som det där spelet som fanns till NES. Nånting med Dreamworld. Man var jätteliten och hoppade omkring på diskbänkar och på sniglar osv. Sjukt kul.
Scratch89
2009-03-03, 00:43
+1. För fattig. :(
Satan vad kul med ett ordentligt fightinglir!
Albatross
2009-03-03, 17:19
Äh, spara pengarna till Tekken 6 senare i år. Det kommer bli mäktigt!
Sega Megadrive Ultimate Collection på ingång senare i veckan, hurra för nostalgi :D
Jag rekommenderar "Braid" starkt (det kanske är för "jobbigt" för henne om hon bara vill ha ett enkelt hjärndött spel).
Braid är helt sjukt bra, jag håller med! Verkligen inte som super mario (även fast man kan få det intrycket, det är ju helt klart mario inspirerat) Det är ett asbra pusselspel där man får tänka väldigt mycket på vissa pussel och storyn är riktigt djup och genomtänkt om man försöker förstå sig på den :) (Kan avslöja att det handlar om en atombomb)
Det är verkligen ett av de bästa spelen jag spelat!
Scratch89
2009-03-03, 18:21
Går Braid att ladda hem från PSN?
Det har varit LIVE-exklusivt men jag har hört att det ska släppas till PC (via steam) nu. PSN har jag inte hört någonting om.
Spelet är verkligen inte som det typiska platformsspelet. Fokus ligger på tidsmanipulation i olika grader.
OMFG grabbar. Snacka om att komma i brallan:
oIOaJA-apis
Början på 2010 mina vänner.
Kan knappt vänta.
Lasse Kongo
2009-03-03, 20:00
OMFG grabbar. Snacka om att komma i brallan:
oIOaJA-apis
Början på 2010 mina vänner.
Kan knappt vänta.
the old :] men ja; blir spännande!
Lasse Kongo
2009-03-03, 20:02
Ryktas om att det ska komma, hoppas, Mr Blow får ju bara fler spel sålda : ]
http://img408.imageshack.us/img408/3281/fear2yn5.jpg
F.E.A.R 2: Project Origin. Minirecension
Ett skräckspel, som faktiskt inte bjuder på så mycket skräck eller hoppatill-ögonblick.
Det blir faktiskt mindre och mindre läskigt ju längre man kommer i spelet, vilket känns konstigt. Då är jag ändå en relativt lättskrämd spelare.
Fin grafik och ett bra FPS, men det saknar det där lilla extra, slow-motionen funktionen är häftig, men den har vi sett förr. Storyn griper aldrig riktigt tag, är väldigt tydlig redan från början och bjuder på få överraskningar. Att journaler med information plockas upp i textform blir träligt i längden, och jag hade föredragit, video eller audiologs ala Dead Space/Doom 3 som ombyte. Kort sagt, ett bra spel, men som använder sig av FPS-modellen 1A och saknar det lilla extra.
+ Ett solitt FPS-spel
+ Grafik
+ Bra AI på fienderna
- För enkelt
- Linjärt
- Oengagerande story
- Har vi inte sett detta förut?
Hur kommer det sig att resident evil 5 finns tillgängligt på internet fastän releasedatumet är 13 mars? Är det vanligt att det händer?
Hänger inte med riktigt.
kalajset
2009-03-05, 12:09
Solros: Kan hålla med om det mesta, även om jag bara spelat demot. Hade väntat mig mer, F.E.A.R 2 av det jag såg var en klar besvikelse, även om det såklart fanns en del ljuspunkter med. Grafiken har fått en del klagomål av vad jag sett, vilket jag tycker är lustigt, den hör helt klart till de bästa i genren, och det verkar som om du är inne på samma spår. Något som jag däremot tyckte var mindre bra var kontrollen, känslan av absolut kontroll infann sig aldrig, och man kände sig inte särskilt närvarande i spelet.
Allt som allt blev jag ej särskilt sugen på ett köp, trots att jag gillar genren skarpt. Finns helt enkelt en miljard andra FPS som fungerar, minst, lika bra. Ett onödigt spel allt som allt tyckte jag. Närmast till hands, och för en billigare penning, ligger nog BioShock, vilket är minst lika läskigt och ganska mycket bättre på de flesta vis.
Famitsu gav RE5 38/40, vilket är jävligt bra.
För övrigt så verkar de första recensenterna vara nöjda med A.I.n på partnern och tydligen skall storyn samt produktionen vara skitbra. Gnället verkar mest ligga runt nya inventariesystemet och i viss mån styrningen.
Lasse Kongo
2009-03-07, 18:51
Famitsu gav RE5 38/40, vilket är jävligt bra.
För övrigt så verkar de första recensenterna vara nöjda med A.I.n på partnern och tydligen skall storyn samt produktionen vara skitbra. Gnället verkar mest ligga runt nya inventariesystemet och i viss mån styrningen.
Level gav det 9/10 och 9/10 andra åsikt.
Gamereactor 8/10, 7/10 andra åsikt, spelet kommer rocka!
kalajset
2009-03-08, 14:17
Någon som provat Watchmen? - Inte fått de allra bästa betygen kanske, men jag gillade demot. För 140:- kan det kanske vara värt ett köp? - Fått en del klagomål på att det är enformigt och ganska basic, det gör inte mig så mycket iallafall, som fortfarande gillar gamla sidescrollande NES-beat-em'-ups. Jag har heller ingen som helst koll på Watchmen och deras universum, så för egen del spelar det ingen roll hur det "bör" vara egentligen.
och i viss mån styrningen.
Ja, tyvärr. Det pajar rätt mycket imo. Jag blir lite förvånad att en sådan produktion missar på den punkten. Den är lite ryckig och lite spattig.
Jag är semi-retarded, men är det meningen att man inte ska kunna gå och sikta samtidigt?
Ja, tyvärr. Det pajar rätt mycket imo. Jag blir lite förvånad att en sådan produktion missar på den punkten. Den är lite ryckig och lite spattig.
Jag är semi-retarded, men är det meningen att man inte ska kunna gå och sikta samtidigt?
Man ska inte kunna göra det, precis som i de tidigare spelen i serien.
Scratch89
2009-03-08, 17:19
Problemet med att inte kunna gå och sikta blir större nu när kameran är låst bakom personen. I de gamla spelen så kändes det naturligare, då man genom kameran som satt i taket/på väggen/whatever såg om det kom någon buse bakom en, och då slutade sikta och flyttade på sig istället. Nu märker man ingenting förrän man får ett trevligt bett i nacken.
Det kändes som om det funkade bättre i fyran, men då var det lite större ytor att röra sig på, och då slapp man ha en efterbliven AI-partner som hoppade rakt in i zombiehögarna.
King Grub
2009-03-12, 13:57
Jag fick Resident Evil 5 i brevlådan i dag, en dag för tidigt! Håller på och installerar på hårddisken just nu.
Scratch89
2009-03-12, 16:22
Jag fick Resident Evil 5 i brevlådan i dag, en dag för tidigt! Håller på och installerar på hårddisken just nu.
Gottegris!
Är det till 360 eller PC (för 360 har väl också hårddisk)?
King Grub
2009-03-12, 16:24
Resident Evil 5 finns inte till PC, så det är 360.
Scratch89
2009-03-12, 16:27
Shame on me.
Du får rapportera sedan om det är kul. Jag vill ha dåliga förväntningar och säger att det inte kommer överträffa fyran (eller trean heller, för den delen). Då blir jag positivt överraskad sen.
King Grub
2009-03-12, 16:30
Fyran kommer det inte att kunna överträffa, det är jag övertygad om, men det har jag inga förväntingar på heller. Fyran är top-5 någonsin för mig.
Same here. :D
Vafan varför fick inte jag mitt :(
Funderar på att dra fram mitt gamla psx och köra igenom första spelet ikväll. Inget kommer någonsin att slå Resident Evil: Directors cut.
stargate
2009-03-12, 16:59
Jag är sugen på att köpa resident evil MEN jag läste att man inte kunde springa och skjuta samtidigt. störs man mycket av det?
jag är inte en sniperkille, mer en skjuta-så-mycket-jag-kan-för -det-låter-coolt-kille
Man kommer nog störa sig enormt på det ifall man är en FPS-anhängare. Jag tror nog att man inte har alltför mycket behållning om man aldrig lirat ett RE-spel innan.
Nej man kan inte springa och skjuta samtidigt och det hoppas jag verkligen Capcom fortsätter med i all evighet.
Jag är förövrigt lite skeptisk till allt man hört om att det är mer skjuta som fan än att spara på skotten som i de tidiga spelen. Dock har det fått grymma betyg från så många ställen så jag ska spela det med ett öppet sinne. Fan jag har fortfarande mardrömmar hur jävla tight det kunde vara med ammunitionen när man körde Chris med hagelbössan mot Jägarna innan man fick sin fina DE.
Lasse Kongo
2009-03-12, 17:07
RE4 tillhör topp10 någonsin för min del, femman kommer med all säkerhet underhålla mig och ge mig lika mycket spelglädje som 4an : ]
Btw så kommer det komma mp, team slayer, team survivor etc, niiiiiiice!
Nej man kan inte springa och skjuta samtidigt och det hoppas jag verkligen Capcom fortsätter med i all evighet.
Jag är förövrigt lite skeptisk till allt man hört om att det är mer skjuta som fan än att spara på skotten som i de tidiga spelen. Dock har det fått grymma betyg från så många ställen så jag ska spela det med ett öppet sinne. Fan jag har fortfarande mardrömmar hur jävla tight det kunde vara med ammunitionen när man körde Chris med hagelbössan mot Jägarna innan man fick sin fina DE.
Den känslan var framme i RE4 också, mer ammo och lite mindre stressmoment på det viset. Kan dock säga att i demot så tog ammon slut förbannat fort :MrT:.
Scratch89
2009-03-12, 17:27
Det har ju Halo och Gears Of War också fått... Nu menar jag inte att de spelen är dåliga, men det är fortfarande så att betygsinflationen är ett faktum, och dessutom verkar alla spel som har med vapen att göra bli mer och mer som något skräp-FPS. Tyvärr.
Jag gillar också de gamla spelen med ammobristen, särskilt de två första. Jag kommer ihåg att jag i slutet av tvåan på hard (med den andra karaktären) fick kuta omkring med kniven ett tag för att mig förbi för att hämta en nyckel. I trean var det inte lika stora problem, om man kände till områdena ordentligt. Mmm... Good times.
Den känslan var framme i RE4 också, mer ammo och lite mindre stressmoment på det viset. Kan dock säga att i demot så tog ammon slut förbannat fort :MrT:.
Jo och därför är jag en av de få som inte hyllar det över de första spelen. Sjukt jävla bra spel utan tvekan men hade det varit tightare med ammon hade spelet varit det bästa någonsin alla kategorier.
Det har ju Halo och Gears Of War också fått... Nu menar jag inte att de spelen är dåliga, men det är fortfarande så att betygsinflationen är ett faktum.
Apapap, nu tar vi det lugnt här :)
Halo och GoW förtjänar absolut de betyg de har fått. Riktigt, riktigt bra lir. Och det är inte många (bra) konsol-FPS som inte har härmat Halos siktningsmekanism kan jag lova.
Men kan hålla med om den allmänna inflationen, därför gillar jag Edge, de sätter oftast hårda men rättvisa betyg utan att låta sig påverkas av hype etc.
Apapap, nu tar vi det lugnt här :)
Halo och GoW förtjänar absolut de betyg de har fått. Riktigt, riktigt bra lir. Och det är inte många (bra) konsol-FPS som inte har härmat Halos siktningsmekanism kan jag lova.
Men kan hålla med om den allmänna inflationen, därför gillar jag Edge, de sätter oftast hårda men rättvisa betyg utan att låta sig påverkas av hype etc.
Halo är bland de tråkigaste FPS jag har spelat. Jag led igenom hela spelet, framför allt slutet när det var samma rum om och om igen in i absurdum, för att försöka hitta det magnifika alla talade om.
Jag går nog och hämtar ut mitt RE5 ikväll då webhallen har nattöppet. Man får ju en gratis t-shirt som blir perfekt att träna i.
Totte på slottet
2009-03-12, 18:57
Oooh, vilken present!! Längesen jag längtat så efter ett spel som just RE5! Har nog aldrig plöjt ner så många timmar i ett demo förut heller.
Kommer du att spela igenom det ensam eller coop?
Giant Bomb gav RE5 5/5. Brad Shoemaker gav en rätt intressant recension faktiskt.
Nu sitter jag med spelet i näven, tänker fan inte jobba mer idag det är en sak som är säker.
Nå, ni som spelat RE5 nu, är det någonting att ha?
Halo är bland de tråkigaste FPS jag har spelat. Jag led igenom hela spelet, framför allt slutet när det var samma rum om och om igen in i absurdum, för att försöka hitta det magnifika alla talade om.
Jag går nog och hämtar ut mitt RE5 ikväll då webhallen har nattöppet. Man får ju en gratis t-shirt som blir perfekt att träna i.
Och jag tyckte RE5 demot var riktigt värdelöst, så vi har nog inte samma smak helt enkelt :D
King Grub
2009-03-13, 14:43
Nå, ni som spelat RE5 nu, är det någonting att ha?
Ja, det är något alldeles överbra.
Ja, det är något alldeles överbra.
Gött! Då har man något att se fram emot på söndag när det blir co-op kväll :D.
Hittills är RE5 i samma klass som RE4.
Gå och köp!
King Grub
2009-03-13, 17:49
Och det är först efter några timmars spel som det verkligen blir bra.
men det är fortfarande så att betygsinflationen är ett faktum
Snarare handlar det om ens egna preferenser. Om ens favoritspel är små gulliga färglada barnspel så kommer man kanske inte tycka om spel med mycket vapen där man blåser huvudet av utomjordingar, oavsett hur hyllade och välgjorda de är. Naahmen?
Scratch89
2009-03-13, 18:55
Snarare handlar det om ens egna preferenser. Om ens favoritspel är små gulliga färglada barnspel så kommer man kanske inte tycka om spel med mycket vapen där man blåser huvudet av utomjordingar, oavsett hur hyllade och välgjorda de är. Naahmen?
Ah'men du. Oavsett vad det är för spel som har kommit nu på sistone, så har det varit pinsamt höga betyg. Som i Gamereactor, t.ex. Det var diss efter diss efter diss, och spelet fick ändå 6/10. Wtf? Har man en tiogradig skala ska man kunna ge lägre än så, om det nu är ett dåligt spel.
Sen kan man självklart tycka att spel är bra, men jag gillar inte att det är så höga betyg.
Man kan även titta in i "senast sedda tråden" och se hur folk bedömer där. "Det kassaste jag sett, jag somnade efter tjugo minuter. 7/10." :D
Oavsett, jag är sjukt sugen på Resident Evil 5. Kanske ska man iväg och köpa det ändå...
Totte på slottet
2009-03-13, 19:50
Spelat Resident Evil 5 med polare hela dagen. Vi slåss som små pojkar om handkontrollerna, vilken spelglädje! Älskade 4an och 5an är lika bra. Sämre på de många plan egentligen men möjligheten att spela coop slår allt... Saknar dock merchant-snubben!!
Köp RE5!!! Det är så bra det går inte i ord att beskriva! :hbang:
Lasse Kongo
2009-03-14, 00:32
Kan bara instämma!!!
Sjuuukt bra :hbang:
Scratch89
2009-03-14, 00:44
Kör du Co-op med Grub?
Lasse Kongo
2009-03-14, 00:47
Kör du Co-op med Grub?
Haha...
Btw så spelar Robban på den rätta maskinen om jag inte minns fel?
Scratch89
2009-03-14, 01:17
Btw så spelar Robban på den rätta maskinen om jag inte minns fel?
Det kanske han gjorde. Jag glömde av att han införskaffat sig ett PS3.
Hur har ni ljusinställningarna i RE5? Är lite trög och förstår inte vad som menas där man kan ändra. Jag menar, det ändrar ju färgen inte fokuseringen?
Haha precis testlirat Madworld, grymt sick spel. Kan knappt vänta tills jag testar det i coop med en vänn! Äntligen nå rått till Wii :)
Scratch89
2009-03-15, 11:17
Yay! Idag ska jag in till Webhallen och skaffa mig RE5!
Scratch89
2009-03-15, 16:40
Nu har jag införskaffat mig det. Är det någon som vill spela Co-op över internet? Troligen kommer jag vara sämst.
Asså är det ingen som har lite underground info om uncharted 2? jag sitter och väntar ihjäl mig på att obäket ska komma.
Lasse Kongo
2009-03-15, 17:27
Nu har jag visserligen sista kapitlet kvar 6-1 o vidare men kan redan säga nu att jag tycker RE5 är MINST lika bra som RE4.
Nu har jag införskaffat mig det. Är det någon som vill spela Co-op över internet? Troligen kommer jag vara sämst.
Jag spelar gärna co-op senare ikväll/imorgon.
wdingertz på psn :thumbup:
Scratch89
2009-03-15, 17:54
Jag spelar gärna co-op senare ikväll/imorgon.
wdingertz på psn :thumbup:
Fränt! Jag addar dig sen!
King Grub
2009-03-15, 18:15
Jag är halvvägs, kapitelmässigt, och uj vad bra det är. Det är nog lika bra som 4:an, som spel, men jag tyckte miljöerna i 4:an var mysigare och otäckare. Årets spel, hursomhelst, om inget oväntat dyker upp.
Lasse Kongo
2009-03-15, 18:51
Jag är halvvägs, kapitelmässigt, och uj vad bra det är. Det är nog lika bra som 4:an, som spel, men jag tyckte miljöerna i 4:an var mysigare och otäckare. Årets spel, hursomhelst, om inget oväntat dyker upp.
Kul att båda känner så då vi båda håller RE4 högt.
Jag ser fram emot versus när det släpps...
kalajset
2009-03-15, 19:05
Ni som har spelat både RE5-demot och fullversionen - Gör på något sätt demot spelet rättvisa?
Om man inte gillade demot, är risken stor att man inte heller gillar själva spelet, eller är kanske demobanan ett riktigt bottennapp i jämförelse?.
Kan man köra Co-op me folk på nätet i RE5 alltså?
Värt att skaffa? Kul lir?
Lasse Kongo
2009-03-15, 19:21
Ni som har spelat både RE5-demot och fullversionen - Gör på något sätt demot spelet rättvisa?
Om man inte gillade demot, är risken stor att man inte heller gillar själva spelet, eller är kanske demobanan ett riktigt bottennapp i jämförelse?.
Svårt o säga, tycker väldigt sällan demos gör spelen rättvisa, man missar så mkt känsla/story etc, kan nog inte råda dig så mycket annat än att det tillsammans med SFIV är årets spel hittills, RE5 är enligt mig ca 236% roligare än KZ2...
Lasse Kongo
2009-03-15, 19:26
O om demobanorna är bottennapp... näää de är dessutom bara en liten del av 2 olika banor!
RE5 bjuder på lika mycket variation som alla årets spel ihop typ haha, och hur fan Capcom hela tiden kan öka tempot utan att det ballar ur är en gåta, magsår ftw när man lirar detta...
Scratch89
2009-03-15, 20:03
Lasse, hur stressigt är det? Jag höll på att dö av hjärtsvikt när jag spelade demot, haha. :D
King Grub
2009-03-15, 20:16
Det är väldigt stressigt. Inte otäckt, dock, som 4:an var. Skräcken är helt borta. Det är ett rent actionspel, men det är fantastiskt bra; man känner sig aldrig säker, alltid jagad, och just när man fått kål på ett gäng infekterade infödingar hoppar fem nya fram ur buskarna.
Scratch89
2009-03-15, 20:22
Haha, jag kommer nog få en sömnlös natt. Iförd min Resident Evil-tshirt och mina trådlösa Sennheiser kommer jag sitta och jaga upp mig själv.
Lasse Kongo
2009-03-15, 20:52
Lasse, hur stressigt är det? Jag höll på att dö av hjärtsvikt när jag spelade demot, haha. :D
Sjukt stressigt, är snart klar med bana 6-2 och stressen är maximal... just när man tror man ska få andas ut.... blir det ännu jävligare osv...
Btw var det inte överdrivet mycket mer skräck i RE4, båda spelen är 2 tunga actionspel.
Brooklyn
2009-03-15, 21:01
blir till o köpa re5, verkar fett!
Är inne på slutet(?) av kapitel 5-1 nu och spelet blir bara bättre och bättre. Kommer nog spela igenom det här ett antal gånger, precis som med RE4.
Scratch89
2009-03-15, 23:28
Kapitel 1 avslutat.
Det är bra, sjukt bra. Ammobristen är ordentligt påtaglig; mest för att min kollega skjuter på allt som rör sig. Det enda negativa hittills är att vinkeln är så jobbig; Chris rygg tar upp halva skärmen. De kunde väl lagt kameran ett par meter längre bak.
Kapitel 1 avslutat.
Det är bra, sjukt bra. Ammobristen är ordentligt påtaglig; mest för att min kollega skjuter på allt som rör sig. Det enda negativa hittills är att vinkeln är så jobbig; Chris rygg tar upp halva skärmen. De kunde väl lagt kameran ett par meter längre bak.
Hehe, motsatsen till att spela som Sheva då. Vänsterhänt(?) och en tredjedel så stor. Kändes ovant.
Scratch89
2009-03-16, 02:03
Hehe, motsatsen till att spela som Sheva då. Vänsterhänt(?) och en tredjedel så stor. Kändes ovant.
Där ser man.
Kul att det funkade så bra med co-op (ja, förutom QTE's, då). Kanske kan fortsätta imorgon?
Jag har kommit till 3-1 nu iallafall. Den där stora halvflygande masken var rätt jobbig.
kalajset
2009-03-16, 02:28
Svårt o säga, tycker väldigt sällan demos gör spelen rättvisa, man missar så mkt känsla/story etc, kan nog inte råda dig så mycket annat än att det tillsammans med SFIV är årets spel hittills, RE5 är enligt mig ca 236% roligare än KZ2...
Sant, demon gör sällan själva spelen rättvisa, men jag skippar troligen RE5 just nu trots allt. Demot var sådär i min mening, och jag tycker egentligen RE-serien ska vara skräcklir, inte actionspel, men jag kanske är lite bakåtsträvare där. :) - Fast det låter intressant att det ska vara varierat, och CO-OP verkar grymt, så däremot kan det nog bli Platinumköp eller liknande i framtiden.
Hörde att RE6 skulle gå tillbaks till rötterna som skräckspel lite mer, (ingen aning hurvida detta stämmer eller inte), men med tanke på hur bra betyg femman fått låter det ändå ganska osannolikt att något sådant ska ske. Finns väl inget renodlat, vettigt, skräckspel till PS3 i dagens läge? - Silent Hill i senaste version var knappast något mästerverk, och Dead Space, Bio Shock, samt F.E.A.R är ju mer actionspel än skräck även de. Utdöende genre tro?
Lasse Kongo
2009-03-16, 07:45
Sant, demon gör sällan själva spelen rättvisa, men jag skippar troligen RE5 just nu trots allt. Demot var sådär i min mening, och jag tycker egentligen RE-serien ska vara skräcklir, inte actionspel, men jag kanske är lite bakåtsträvare där. :) - Fast det låter intressant att det ska vara varierat, och CO-OP verkar grymt, så däremot kan det nog bli Platinumköp eller liknande i framtiden.
Hörde att RE6 skulle gå tillbaks till rötterna som skräckspel lite mer, (ingen aning hurvida detta stämmer eller inte), men med tanke på hur bra betyg femman fått låter det ändå ganska osannolikt att något sådant ska ske. Finns väl inget renodlat, vettigt, skräckspel till PS3 i dagens läge? - Silent Hill i senaste version var knappast något mästerverk, och Dead Space, Bio Shock, samt F.E.A.R är ju mer actionspel än skräck även de. Utdöende genre tro?
Siren Blood Curse?
Där snackar vi skräck! Jag ska nog köpa det i veckan, går ju att hitta för en 200 på blueray, dessutom ett spel som många säger är riktigt bra, och otäckt...
Brooklyn
2009-03-16, 08:42
blir till o köpa re5, verkar fett!
ledig idag, så jag sticker iväg och köper det när webhallen öppnar! (10.00)
kan man snabbswitcha mellan vapnen på något sätt? kom inte riktigt på hur man gjorde i demot, känns segt att gå in till menyn varje gång .
Langster
2009-03-16, 08:53
ledig idag, så jag sticker iväg och köper det när webhallen öppnar! (10.00)
kan man snabbswitcha mellan vapnen på något sätt? kom inte riktigt på hur man gjorde i demot, känns segt att gå in till menyn varje gång .
Ja beroende på var du lägger dem i inventoryn så kan du snabbvälja dem med styrkrysset.
RE5 är skitbra på alla sätt och man vänjer sig vid kontrollen så pass att man inte stör sig jättemycket. Men ibland tänker man ändå att det hade varit mycket bättre om kontrollen hade varit som den i Dead Space eller liknande.
Langster
2009-03-16, 09:43
Det kommer förresten en multiplayer expansion till RE5 om "ett par veckor".
Där kommer man kunna spela 4 personer samtidigt och döda infekterade (dock inte genom kampanjen vad jag förstår), eller 2 mot 2 versus.
Detta tillägg kommer att kosta pengar av någon anledning. Känns som att det borde ha följt med spelet, speciellt om de vill att någon ska spela versus.
MasterChief
2009-03-16, 09:45
Jesus vad RE5 blir hyllat här. Måste tydligen inhandlas. Har inte spelat något nytt sen GoW2 så det är ju på tiden.
Jag blir lite sugen på RE5 och Co-op öfver nätet faktiskt.
Om båd King Grub, Lasse K och Scratch gillar det är det nog ett topplir!
EDIT: Tillochmed Lange gillar det!
4-players rockar ju! Kan man köra Lasse Kongeaux, Scratch, Jag och Tjifen! (eller kör MastaTjif Xbox? ;) )
Hursom, hoppas det finns många fler chars man kan välja mellan vid 4 player mode (en pool av 8-10 gubbs så man inte blir tvungen att köra en brud-karaktär)
kalajset
2009-03-16, 10:02
Siren Blood Curse?
Där snackar vi skräck! Jag ska nog köpa det i veckan, går ju att hitta för en 200 på blueray, dessutom ett spel som många säger är riktigt bra, och otäckt...
Tack för tipset, skall kollas upp snarast!. :thumbup:
Langster
2009-03-16, 10:04
Jag blir lite sugen på RE5 och Co-op öfver nätet faktiskt.
Om båd King Grub, Lasse K och Scratch gillar det är det nog ett topplir!
EDIT: Tillochmed Lange gillar det!
4-players rockar ju! Kan man köra Lasse Kongeaux, Scratch, Jag och Tjifen! (eller kör MastaTjif Xbox? ;) )
Hursom, hoppas det finns många fler chars man kan välja mellan vid 4 player mode (en pool av 8-10 gubbs så man inte blir tvungen att köra en brud-karaktär)
Wesker och Jill ser ut att finnas iaf.
Det kommer säkert bli tjöt när man ska köra 4-manna (Nä jag vill inte köra Sheva eller Jill!) Så jag hoppas det finns en större "pool" av gubbs man kan välja mellan! :D
Langster
2009-03-16, 10:07
Siren Blood Curse?
Jag köpte det på PSN när det kom, gillade det inte alls. Det är inte läskigare än RE5 enligt mig, alltså inte läskigt alls. Riktigt bökig kontroll och allt blir värdelöst när man genom någon konstig psyko-förmåga kan kolla genom andras ögon. Mer stealth än skräck, och det kan väl vara bra om man gillar stealth, personligen hatar jag det.
Brooklyn
2009-03-16, 10:16
re5 inhandlat, brb! ;)
RE5 är tammefan helt underbart. Utmanande och STRESSIGT! Älskar pressen som man konstant har på sig. Håller med föregående om att RE4 hade härligare miljöer, men detta känns så mycket mer pressande.
Fråga: Det går inte att splitta upp ammunitionen va? Stör mig på det lite grann.
Langster
2009-03-16, 11:21
RE5 är tammefan helt underbart. Utmanande och STRESSIGT! Älskar pressen som man konstant har på sig. Håller med föregående om att RE4 hade härligare miljöer, men detta känns så mycket mer pressande.
Fråga: Det går inte att splitta upp ammunitionen va? Stör mig på det lite grann.
Om man har mer än ett visst antal så ger man inte all ammo till partnern om man ger den.
KalleBalik
2009-03-16, 11:23
När kommer Mafia 2? Det lär vara grymt...
Om man har mer än ett visst antal så ger man inte all ammo till partnern om man ger den.
Jo, men det är tammefan störande att man inte kan få välja *cry*.
King Grub
2009-03-16, 12:14
När kommer Mafia 2? Det lär vara grymt...
Årets andra halva är allt som är sagt.
Mafia II, Alan Wake (om det någonsin dyker upp), och Risen är dom tre spel jag ser fram emot mest nu.
Särskilt Risen.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31882
enzodiac
2009-03-16, 12:15
Jag tyckte RE4 var ganska kass eftersom dom gått ifrån skräcken så pass mycket. Men 5an ska ju vara ännu mindre skräck och ändå hypar alla skiten ur det ! Jag kanske måste köpa...
kalajset
2009-03-16, 12:34
Jag tyckte RE4 var ganska kass eftersom dom gått ifrån skräcken så pass mycket. Men 5an ska ju vara ännu mindre skräck och ändå hypar alla skiten ur det ! Jag kanske måste köpa...
Det finns ju ett demo, (som du kanske redan vet), jag var inte sådär jätteförtjust i demot som sagt, men det är svårt att motstå hypen, faktiskt. *popcorn*
Scratch89
2009-03-16, 12:34
Är det någon som spelat klart kampanjen i RE5? Hur många kapitel finns det?
Brooklyn
2009-03-16, 12:39
någon som vill köra lite co-op med mig på re5? :)
alindvall
2009-03-16, 12:49
Några Killzone killar här på forumet?
Adda iståfall Alindvall på PSN :)
Spelar en hel del andra spel också så adda på!
Scratch89
2009-03-16, 12:51
någon som vill köra lite co-op med mig på re5? :)
Du har precis börjat eller?
Spela igenom första kapitlet så du lär dig hur det funkar först.
Då hinner jag äta lite också...
Brooklyn
2009-03-16, 12:59
Du har precis börjat eller?
Spela igenom första kapitlet så du lär dig hur det funkar först.
Då hinner jag äta lite också...
jo jag har precis börjat...
skicka ett pm eller liknande när du är klar då :)
Brooklyn
2009-03-16, 13:36
psnID: chride
Scratch89
2009-03-16, 13:42
psnID: chride
Jag addar. Lägg till mig på msn.
scratch_89@hotmail.com
Scratch89
2009-03-16, 15:59
Oooookay, Irvings extreme make-over var bland det sjukaste jag varit med om i TV-spelsvärlden.
Oooookay, Irvings extreme make-over var bland det sjukaste jag varit med om i TV-spelsvärlden.
Hvad är det?
King Grub
2009-03-16, 16:25
Det märker du när du kommer dit. Det går åt mycket slem och blod i alla fall.
Scratch89
2009-03-16, 18:51
Nu är jag bara på 5-2, men jag är positivt överraskad hur troget Re5 är de gamla spelen, förutom att det är mer action nu. En hel del (enkla) pussel, mycket bitar som ska samlas till en helhet, osv. Härligt att man har kommit till ett labb också, lite härliga retrovibbar!
Jag tycker att det för spelet passar att ha så många vapen, men det blir svårt när man inte har plats att bära med sig så mycket.
Hoppas att resten av spelet håller sig lika bra.
enzodiac
2009-03-16, 19:59
Ni som lirar mycket över PSN, använder ni headset ? Jag har inte riktigt fastnat för onlinespelandet över PSN på samma sätt som jag gjorde över LIVE på boxen.
Yey, ha klarat ut RE5. Längtar till att köra coop sen på veteran och professional nytt från början. En rolig grej är jag dog 14 gånger under samma QTE för att jag tryckte fel knapp utan att veta det. :laugh:
Scratch89
2009-03-16, 21:41
Yey, ha klarat ut RE5. Längtar till att köra coop sen på veteran och professional nytt från början. En rolig grej är jag dog 14 gånger under samma QTE för att jag tryckte fel knapp utan att veta det. :laugh:
Fniss :)
Jag dog på samma ställe fem gånger förut, fast det var inget QTE, utan det var bara att det kom tre sådana där läskiga varelser från puppor i taket, som kan oneshotta en ifall man är tillräckligt nära. Det var frustrerande. Fast ja, nu har jag lärt mig hur man ska skjuta dem.
Hur många kapitel/avsnitt är det? Jag klarade precis 5-3, och det känns som om det drar ihop sig.
SPOILER VARNING!
Då har du 6-1,2,3 kvar.
Allra första sån var jag helt chanslös mot också, efter många försök med shotgun gav jag upp och sprang till treadmillen istället. :D
Totte på slottet
2009-03-16, 23:13
Klarat RE5 på Veteran nu med en kompis, galet grymt spel! Tyvärr inte så utmanande som jag hoppats men Professional verkar galet :O
RE5 delar förstaplats med Dead Space på min PS3 topplista.
Mitt i all RE5 hype tänkte jag slå ett slag för MadWorld till Wii. Grymt spel!
Någon som är sugen på lira lite mario kart?
kan man lira co-op på en ps3, eller måste man spela via psn?
Lasse Kongo
2009-03-17, 14:49
Jag klarade spelet igår med, riktigt riktigt jävla bra, grymt kul och svettigt på slutet.
Nu blir det coop, versus och börja om på svåraste nivån :hbang:
Edit: och Merc såklart!!!
Scratch89
2009-03-17, 14:54
kan man lira co-op på en ps3, eller måste man spela via psn?
Det blir en splitscreen om man spelar två spelare på samma, en där uppe och en där nere.
King Grub
2009-03-17, 15:08
Jag spelar som alltid långsämst (måste bara undersöka varje hörn och smyga fram), så jag har precis bara eldkastat det otäcka ringmonstret nere i labbet.
Det blir en splitscreen om man spelar två spelare på samma, en där uppe och en där nere.
Aah okej. Tackar för svaret!
Scratch89
2009-03-17, 15:13
Jag spelar som alltid långsämst (måste bara undersöka varje hörn och smyga fram), så jag har precis bara eldkastat det otäcka ringmonstret nere i labbet.
Haha, samma stil som jag då; tur i oturen att jag har varit skadad så jag har kunnat sträckspela det i två dagar och inte behövt stressa igen.
Jag har kommit lite längre än dig; klarade 5-3 igår.
Förövrigt var Sheva helt galen med eldkastaren om man beordrade henne att ta den, och satte henne på attack istället för defend.
King Grub
2009-03-17, 16:50
http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/Lite20090315.jpg
Scratch89
2009-03-17, 19:48
Höhö. Fast det är ju typiskt amerikaniserade spel; killen ska vara asgrov och ha en mäktig hästsko som triceps; tjejerna är tajta och har välfyllda C-kupor.
Lasse Kongo
2009-03-17, 20:44
Fakk va kul det är att köra merc coop!
Någon som testat "Watchmen" spelet?
Jag har förstört RE5 nu... Eggade hela dag för att låsa upp
S&W 500 handcannon, maxad, unlimited ammo.
Skulle uppskatta om ni inte spoilade RE5 alltför mycket Grub och Scratch :(
Scratch89
2009-03-18, 00:32
Ah'men satan. Är det någon som kan PMa mig hur man ska ta hand om herr solglasögon? Jag har försökt typ fem gånger nu, och det är lika omöjligt varje gång. Det känns som om det är något jag missat.
Scratch89
2009-03-18, 00:49
Det var inget, jag hittade lite fler goodies. :)
kalajset
2009-03-18, 01:00
Någon som testat "Watchmen" spelet?
Köpte det förut idag, avklarat några timmar senare. Fått rätt dåliga betyg av media, men jag gillar det för vad det är: - Enkel pauseunderhållning i form av ett klassiskt beat-em-up, varken mer eller mindre. Finns ett demo, vad man ser är vad man får, hela spelet följer samma principer. Största invändningen är att det kan bli en aning monotont, men fightsekvenserna är lyckade och grafiken klart godkänd. Lägg dessutom till ett OK pris, hyffsad kontroll, och bra mellansekvenser så är slutresultatet fullt godkänt.
Skall tilläggas att jag ej läst boken/sett filmen, men kan garantera att man inte får några större utläggningar storymässigt i denna produkt. Man bör nog egentligen inte ens se spelet som just "Watchmen", utan som vilket spel som helst mer Watchmenlogotyp, kan nog garantera att det gör en minst besviken. Spelet gjorde mig hursomhelst såpass nyfiken på karaktärerna och miljön att jag nu tänker kolla in både serietidningen och filmen.
(Vad jag vet kommer det även komma uppföljare till detta spel, gissar på att de bygger vidare på storyn i detta spel, förhoppnigsvis till samma pris som detta).
Scratch89
2009-03-18, 01:51
Äntligen blev jag klar!
Bästa spelet sen... Ja, jag vet inte.
Langster
2009-03-18, 08:35
Höhö. Fast det är ju typiskt amerikaniserade spel; killen ska vara asgrov och ha en mäktig hästsko som triceps; tjejerna är tajta och har välfyllda C-kupor.
Det är väl typiskt japanska spel också? Streetfighter, Tekken, Dead or Alive osv...
TheInsane
2009-03-18, 08:55
Jag har funderingar på att köpa ett tv spel och börja lira (har bara wii nu men det är såå tråkiga spel till det så vill måste ha något bättre).
Men jag har lite funderingar då jag har haft 2 stycken Xbox360 förut och dem har lät riktigt illa båda 2 fast en var elite och en var vanlig, så jag sålde dem båda.
Ang. PS3 är det någon som rekommenderar mig att köpa det samt är det riktigt tyst om man jämför med Xbox360?
Funderar även på spel möjligheterna hur är det dem spel som släpps på Xbox360 kommer oftast också på Pc men om det är något speciellt till PS3 så kommer det inte till Pc stämmer det? (Jag har hört att det är mer exklusiva titlar till bara PS3 än Xbox360)
Scratch89
2009-03-18, 08:55
Det är väl typiskt japanska spel också? Streetfighter, Tekken, Dead or Alive osv...
Jaja, men det är ju beat-em-up; då spelas det ju extremt på alla könsroller. Jag tänkte även på när amerikaner gör sina versioner av japanska original; jämför Battle Royale med The Condemned, t.ex.
Det är väl i Dead or Alive man kan sätta på/stänga av Bouncing Breasts? :D
Klarde God of War: Chains of Olympys igår, trevligt spel! Vet inte om jag ska börja med Final Fantasy VII: Crisis Core eller Final Fantasy Tactics: The War of the Lions ikväll....
Scratch89
2009-03-18, 08:57
Jag har funderingar på att köpa ett tv spel och börja lira (har bara wii nu men det är såå tråkiga spel till det så vill måste ha något bättre).
Men jag har lite funderingar då jag har haft 2 stycken Xbox360 förut och dem har lät riktigt illa båda 2 fast en var elite och en var vanlig, så jag sålde dem båda.
Ang. PS3 är det någon som rekommenderar mig att köpa det samt är det riktigt tyst om man jämför med Xbox360?
Funderar även på spel möjligheterna hur är det dem spel som släpps på Xbox360 kommer oftast också på Pc men om det är något speciellt till PS3 så kommer det inte till Pc stämmer det? (Jag har hört att det är mer exklusiva titlar till bara PS3 än Xbox360)
PS3an är knäpptyst. Det verkar vara ungefär samma titlar som kommer till båda konsolerna; jag uppskattar att de exklusiva titlarna är ungefär lika många på varje sida.
TheInsane
2009-03-18, 09:00
PS3an är knäpptyst. Det verkar vara ungefär samma titlar som kommer till båda konsolerna; jag uppskattar att de exklusiva titlarna är ungefär lika många på varje sida.
Okej det låter bra att den är knäpptyst jag hatar massa surrande :)
Vad sitter du själv med för konsol samt kan man på någon sida se vilka som är exklusiva spel för varje konsol så man gör rätt val inför tv spels köpet?
Scratch89
2009-03-18, 09:01
Jag har ett PS3. Ingen aning var man kan se vilka titlar som släpps till vad; det är bara att ha hyfsad koll på det som släpps.
TheInsane
2009-03-18, 09:02
Jag har ett PS3. Ingen aning var man kan se vilka titlar som släpps till vad; det är bara att ha hyfsad koll på det som släpps.
Okej tack för svaren. Blir att se vart man kan hitta bästa dealen på ett PS3:a och slå till då det är det som uppfyller kraven på knäpptyst =)
Vad sitter du själv med för konsol samt kan man på någon sida se vilka som är exklusiva spel för varje konsol så man gör rätt val inför tv spels köpet?
Jag tycker metacritic är bra vad gäller det mesta.
Till höger här kan du se topplistan över spel till de olika konsollerna,
och se vilka lira lir du kan spela/inte spela på den maskin du väljer.
Xbox360 (http://www.metacritic.com/games/xbox360/)
PS3 (http://www.metacritic.com/games/ps3/)
Langster
2009-03-18, 09:52
PS3 är inte knäpptyst, fläktarna låter minst lika mycket som de i 360, dessutom har de en tendens att varva upp efter någon timme och ligga på den nivån tills man stänger av vilket jag tycker låter värre än 360 utan skivläsarens ljud.
Det som låter mer i 360 är skivläsaren, nu kan man installera alla spel på hårddisken på 360 och då är den inte mer högljud än PS3.
De allra flesta spel kommer numera till båda konsolerna och rätt ofta även till PC. PS3 kommer dock att få en del intressanta exklusiva spel i år och det beror väl på om man är intresserad av just dem om man ska köpa en PS3.
Annars tycker jag att om man bara ska ha en konsol så är 360 det givna valet, i princip alla multiformatsspel är bättre grafiskt på 360, hittills finns det fler BRA exklusiva spel på 360 och fler spel överlag, onlinefunktionerna utklassar de på PS3 fullständigt.
Sen är det så mycket som jag bara hatar med PS3... Laddar man hem ett demo så ska det installeras, vilket kan ta mer än 10 minuter, laddar man hem ett PSN spel så ska det installeras också. Många spel KRÄVER en installation innan man kan börja spela vilket kan ta 15 minuter! Det kommer systemuppdateringar typ en gång i månaden som måste laddas ned och installeras vilket tar minst en kvart varje gång. PS3:ans "operativsystem" är superslött och kan låsa spelen i flera minuter om man råkar komma åt PSN knappen när man spelar.
Allt detta slipper man med 360, på den behöver man aldrig installera något, när man tankat hem något så funkar det bara, direkt. Det kommer högst 2 systemuppdateringar om året och de tar runt en minut att installera. Osv...
Jag har både PS3 och 360 och jag spelar nästan uteslutande på 360... Jag har helt enkelt mer kul med den konsolen. Sen jag skaffade PS3 i somras så har det inte kommit ett enda exklusivt spel som jag känt att jag bara måste ha, under den tiden har det kommit ett antal spel på 360 som lockat mycket mer. God of War 3 ser jag dock fram emot på PS3, men det är i princip allt just nu.
Båda maskinerna ligger på ungefär samma prestanda när man väl spelar, men 360 är typ hälften så dyr vilket borde göra valet rätt lätt, om man inte är ute efter att köpa Bluray skivor.
MasterChief
2009-03-18, 10:59
Båda maskinerna ligger på ungefär samma prestanda när man väl spelar, men 360 är typ hälften så dyr vilket borde göra valet rätt lätt, om man inte är ute efter att köpa Bluray skivor.
Och nu kan man ju köpa en Bluray för 1.700kr så det är inte heller direkt någon stor fördel för PS3. Visst, man slipper en låda till, men det är väl sällan något problem.
TheInsane
2009-03-18, 12:07
Okej men skiljer det något i ljud på modellerna som finns av Xbox 360 eller låter alla likadana?
Langster
2009-03-18, 12:17
Okej men skiljer det något i ljud på modellerna som finns av Xbox 360 eller låter alla likadana?
Det är ingen skillnad på de olika modellerna, de är alla likadana på insidan, sen skiljer storleken på hårddisken bara. Finns en möjlighet att nyare system är tystare, men det tror jag inte.
Det kan vara skillnad från en maskin till en annan och det beror på att man använder en del olika märken på skivläsaren, vilken det just är i den man köper kan man inte veta.
Fläktarna låter nog exakt samma på alla, och det är inte så farligt mycket.
Installera spelen på hårddisken om du vill slippa oljudet helt enkelt.
TheInsane
2009-03-18, 12:22
Det är ingen skillnad på de olika modellerna, de är alla likadana på insidan, sen skiljer storleken på hårddisken bara. Finns en möjlighet att nyare system är tystare, men det tror jag inte.
Det kan vara skillnad från en maskin till en annan och det beror på att man använder en del olika märken på skivläsaren, vilken det just är i den man köper kan man inte veta.
Fläktarna låter nog exakt samma på alla, och det är inte så farligt mycket.
Installera spelen på hårddisken om du vill slippa oljudet helt enkelt.
Okej jag testade aldrig det när jag ägde Xbox360 men det ska helt klart testas tackar
Okej jag testade aldrig det när jag ägde Xbox360 men det ska helt klart testas tackar
Se bara till att du får en nyare XBOX, annars är risken överhängande för en RROD. Nu när MS dragit tillbaka garantin bör man vara försiktig.
TheInsane
2009-03-18, 12:39
Se bara till att du får en nyare XBOX, annars är risken överhängande för en RROD. Nu när MS dragit tillbaka garantin bör man vara försiktig.
Hur vet man att man får en nyare Xbox då?
Samt kan man koppla in större hdd i Xbox360 som man kan göra på PS3?
Scratch89
2009-03-18, 14:13
Konstigt att Langsters PS3 låter; mitt låter verkligen ingenting. Det har ett litet sött pip när man drar igång det, men annars är det ingenting förutom ett knappt hörbart sus från fläkten. En kompis har ett Xbox360 och det låter som en byggfläkt.
Lasse Kongo
2009-03-18, 14:39
Själv hade jag 360 i nästan 3 år och snart haft ps3 i ett år, tycker att Ps3an är så mycket roligare och bättre konsol än vad xbox 360 någonsin kommer bli.
Jag funderar på att skaffa mig en nintendo ds, lite småsugen på nya gta+ett dussintals till grymma titlar till dsn, någon här som har en?
Konstigt att Langsters PS3 låter; mitt låter verkligen ingenting. Det har ett litet sött pip när man drar igång det, men annars är det ingenting förutom ett knappt hörbart sus från fläkten. En kompis har ett Xbox360 och det låter som en byggfläkt.
Om det är en ps3 som är bakåtkompitabel med ps2 spel, så har det troligtvis sin förklaring att det är en äldre ("större") tillverkningsteknik som används, jämfört med de nyare modellerna.
kalajset
2009-03-18, 14:49
Mmm, min 60g, (bakåtkomptaibel), låter en hel del tyvärr, de nyare verkar inte göra detta i samma utsträckning.
Langster
2009-03-18, 14:53
Själv hade jag 360 i nästan 3 år och snart haft ps3 i ett år, tycker att Ps3an är så mycket roligare och bättre konsol än vad xbox 360 någonsin kommer bli.
Jag funderar på att skaffa mig en nintendo ds, lite småsugen på nya gta+ett dussintals till grymma titlar till dsn, någon här som har en?
Tjejen har en, de är väl trevliga, Mario är ju Mario liksom, men spelen är ju rätt enkla och inte särskilt roliga att hålla på med någon längre stund.
Langster
2009-03-18, 14:55
Om man köper en ny så är det inga problem. MS har inte dragit tillbaka någon garanti. Köper du en ny så har du 2 års garanti.
Langster
2009-03-18, 14:59
360 låter mer när skivan snurrar, ja, men fläkten är inte mer högljudd än PS3:ans, snarare tvärtom. Om man tycker att PS3 låter "verkligen ingenting" så lär man inte störas av fläktljudet av 360 heller.
Om det är en ps3 som är bakåtkompitabel med ps2 spel, så har det troligtvis sin förklaring att det är en äldre ("större") tillverkningsteknik som används, jämfört med de nyare modellerna.
Min är relativt ny, 40 gigare köpt sommaren 2008, dess fläkt låter... Inte så att jag stör mig på det, men jag störs inte av 360:ns fläkt heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.