handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2012-10-14, 09:53
Very hard is the way to go! Ser inte hur spelet skulle kunna vara roligt om man kan ta sex-sju svärdshugg och några pistolskott, måste vara väldigt tråkigt och enkelt på de lägre svårigheterna.

Inte okej :(

Hm. Många jag känner som spelar på konsol håller med dig om det där med svårigheten att få till bra "blinks" i vissa tillfällen. Av de som spelat på PC, inklusive mig, har jag inte uppfattat några klagomål om detta. Precision ftw?

Jag håller med om att grafiken är lite mjäh, särskilt för ett spel i Unreal 3. Det är nästan inte okej att texturerna matchar Bioshocks. Deras art assets är dock så jävla grymma att det inte går att klaga (imo). Spelet är... bedårande, på ett sätt som jag aldrig tidigare sett i ett spel. Grafiken är inte bra men det väger liksom inte särskilt tungt på något vis. Det känns inte viktigt.
Jag röstar också för en mini-map men problemen med active/inactive quests förstår jag inte. Vad är det som fattas?

Slutligen: Sandbox är överskattat. Jag tror inte det hade varit positivt för spelet att stort och öppet. Det enda jag önskar är att storyn håller lite längre tid än vad det verkar som, nio timmar in och det känns som att jag börjar närma mig! Vill inte att det ska ta slut!

Håller med ang sandbox, det hade garanterat inte varit lika bra och samma känsla med ett "falloutöppet" spel.

Håller även med om att spelet är oerhört bedårande, inte tekniskt fulländat likt uncharted men stilen i sig är oerhört vacker.

Lasse Kongo
2012-10-14, 09:54
Grafiskt sätt har det likheter med team fortress 2. Jag tycker det flyter på bra och ser ingen anledning till att ens ha bättre grafik, även om det kanske inte är 2012 material.

Det där med questen kan vara lite rörigt, men som Arkane studios vill få det till, så har man bättre koll andra och tredje gången man spelar igenom det. Vilket dom räknat med att man gör.

Du närmar dig troligtvis slutet är jag rädd, det är mycket uppenbart när det inträffar. Om du är en achievement-hund så finns det dock väldigt många timmar kvar att kräma ur, minst 1-2 genomspelningar till!

Edit: måste bara tillägga att efter man spelat igenom det en gång så saknar man spelet på nåt sätt, när man slutar. det har defenitivt satt sina spår, i mig iaf :) men så är jag svag för stealth-action.. mycket svag!

Misstänker att det är någon mer som kommer skaffa Hitman : )

Fuark
2012-10-14, 10:18
Så var dishonored utspelat. En gång till kör vi. Palla sova.

helt rätt attityd ;)

Misstänker att det är någon mer som kommer skaffa Hitman : )

rätt gissat :D denna hösten/vintern är guld värd för stealth/lönnmördar-fans.
Först dishonored, sen hitman och assassins creed 3 *popcorn*

det är något med att döda människor bakifrån som gör mig så lycklig :naughty:

agazza
2012-10-14, 10:33
:laugh: ja det är ju... kul. vilket psykterror till spel!! att vända sig om i skräckspel är ofta det värsta du kan göra, och i slender är det som värst!

vad är bakgrunden till dom filmerna? förstår inte riktigt, vissa händer det inget på och i en så sket jag ner mig! har dock inte sett alla

Började komma upp skumma youtubevideos från någon mediastudent, som fått tag i massa preproduktion band från en annan klaskamrat, från hans skolprojekt.

klasskamraten har tydligen avvikit från skolan och är försvunnen, så dom börjar luska lite i hans projekt bara för att, men man märker fort att killen inte har jobbat så mycket med sitt projekt utan han har blivit förföljd av någon och han har försökt filma det och nu är han borta.

http://www.youtube.com/user/MarbleHornets?feature=watch

Vissa avsnitt måste man tillbaka och titta i två gånger för det kan va detaljer i vissa videos som är lätt att missa.

Det är ett helt gäng som sysslat med lite flashbackstyle detektivarbete med filmerna.

Vet inte ifall dom hittat killen, senast jag följde youtubeflödet så var det bara 18 videos uppe, nu är det 80 någonting, jag har inte orkat kolla igen

Men några nördar har gjort ett litet spel av hela händelsen, därav SLENDER.

Lätt värt kvällsnöje

Lasse Kongo
2012-10-14, 11:53
helt rätt attityd ;)

rätt gissat :D denna hösten/vintern är guld värd för stealth/lönnmördar-fans.
Först dishonored, sen hitman och assassins creed 3 *popcorn*

det är något med att döda människor bakifrån som gör mig så lycklig :naughty:

Javars, det finns fler aktiviteter som gör en lycklig som sköts bakifrån.

Fuark
2012-10-14, 12:00
Javars, det finns fler aktiviteter som gör en lycklig som sköts bakifrån.

:naughty:

Albatross
2012-10-14, 18:27
Så fiffigt med PSN+, så man får chansen att köra spel man annars kanske inte skulle kört.

Börjat med Resident Evil 5 ihop med en polare online, riktigt nice. Kör på Easy bara för att slippa bli förbannade på varandra men ändå är det rätt svårt minsann. Man skulle ju ha velat ha duglig kontroll, men då antar jag att det inte skulle vara RE längre.

simmejävel
2012-10-14, 19:54
Så fiffigt med PSN+, så man får chansen att köra spel man annars kanske inte skulle kört.

Börjat med Resident Evil 5 ihop med en polare online, riktigt nice. Kör på Easy bara för att slippa bli förbannade på varandra men ändå är det rätt svårt minsann. Man skulle ju ha velat ha duglig kontroll, men då antar jag att det inte skulle vara RE längre.

Haha, true story!
Det är lite så jag brukar känna med.

Fuark
2012-10-14, 20:46
Klarade Ghost och Shadow achievementen (bland andra) nyss :D mycket roligare att inte döda någon, lite klurigt till och från.

Blir att köra ett tredje run imorgon, om jag hinner. För alla som inte testat detta underbara lir, gör så snarast!

Edit: Talar om Dishonored btw

Mollestam
2012-10-14, 23:03
Klarade Dishonored precis. Fick som väntat det dåliga slutet. Måste dock säga att spelet faktiskt blev bättre ju djupare man kom i storyn.

Men för mig (som arbetslös student) är det absurt att betala mellan 400-500 kr för ett spel som enbart har sp, och där kampanjen dessutom tar en bit under 10 timmar att klara.

Fredszky
2012-10-14, 23:26
Klarade Dishonored precis. Fick som väntat det dåliga slutet. Måste dock säga att spelet faktiskt blev bättre ju djupare man kom i storyn.

Men för mig (som arbetslös student) är det absurt att betala mellan 400-500 kr för ett spel som enbart har sp, och där kampanjen dessutom tar en bit under 10 timmar att klara.

när jag läser det här inlägget tänker jag: vi har det bra i sverige.

Albatross
2012-10-15, 19:33
Uh oh. Eftersom PSN är nere så jag inte kan köra RE5 med polaren så skulle jag "bara prova" XCOM. Det gick att slita sig den här gången (efter 3 timmar) men hur fan ska detta sluta, kommer lida av akut sömnbrist inom kort känns det som. Riktigt bra känsla direkt från start!

stolpskott
2012-10-15, 22:19
Metro skippar multiplayer. Phew.
http://enterthemetro.com/us/news/game_information/multiplayer_announcement_us/#

stolpskott
2012-10-15, 23:54
High Chaos slutet på Dishonored är ju grymt mycket mer spännande än slutet på Low Chaos.

PDIs8Km1_88&feature=plcp

Gillar Emelies mörka blick på slutet :D "I'm going to be empress."

Fuark
2012-10-16, 10:19
High Chaos slutet på Dishonored är ju grymt mycket mer spännande än slutet på Low Chaos.

PDIs8Km1_88&feature=plcp

Gillar Emelies mörka blick på slutet :D "I'm going to be empress."

Kan tyvärr inte kolla, men jag får lita på dig helt enkelt :) ikväll runt 21 när jag är ledig ska jag påbörja min slaktrunda :devil:

aijou
2012-10-18, 09:52
Teaser till ett, ännu ej släppt skräckspel från en nyöppnad studio bestående av folk som jobbat med bl. a Uncharted, Assassin's Creed, Thief, Prince of Persia, Rainbow Six, Splinter Cell och Army of Two.

4yVB0bpEVv4

Det var ett tag sedan jag spelade ett bra skräckspel som man berördes av. Det senaste var nog Amnesia och innan det så var det Condemned 2: Bloodshot.

Jag hoppas att de lyckas med detta.

Albatross
2012-10-18, 15:47
Körde en match PSABR som hastigast igår. Beroende på vilka spellägen som finns med i fullversionen kan det nog bli rätt så kul! Hoppas åtminstone eftersom jag förbokat det.

Pretorian
2012-10-20, 08:58
Det här ägnade jag kvällen åt. Faan... Doom 3 är fortfarande skitläskigt efter åtta år! :em:

Här spelar jag på 110" men jag har inte fått igång 3D i spelet.

3wpm5jwp8ow

Nordenator
2012-10-20, 09:06
Körde en match PSABR som hastigast igår. Beroende på vilka spellägen som finns med i fullversionen kan det nog bli rätt så kul! Hoppas åtminstone eftersom jag förbokat det.

Jag kommer nog också plocka upp det. Ser rätt roligt ut och de har sökt mycket feedback från fightingspelsscenen, så det lär nog vara relativt balanserat och så också. Hur fixade man beta och så? Jag har försökt hitta det på Vitan iaf utan lycka. Tänkte testa på PS3an ikväll.

Lasse Kongo
2012-10-20, 09:31
Jag kommer nog också plocka upp det. Ser rätt roligt ut och de har sökt mycket feedback från fightingspelsscenen, så det lär nog vara relativt balanserat och så också. Hur fixade man beta och så? Jag har försökt hitta det på Vitan iaf utan lycka. Tänkte testa på PS3an ikväll.

Du måste ha psn+

Jag tycker det är rätt kul, kan nog bli ett köp.

Dock förjävla dåligt med tid att spela nu, hoppas på ett par timmar över ikväll så jag kan fortsätta Dishonored, bara klarat 3 uppdrag typ så jag har en bit kvar, grymt spel är det iallafall.

Började på ep 3 i The Walking Dead igår, kör på paddan och 3an kom inte förren häromdagen, utan tvekan årets spelupplevelse, spel är ju synd och säga då man inte direkt spelar så mycket, men trots det kan det mycket väl bli årets spel för min del om man får spela klart det under året.

I övrigt hägrar ju Blops 2 och Hitman som är mina planerade day1.

AC3, Borderlands 2, Most Wanted, Forza Horizon, PASBR är spel som troligen plockas upp i framtiden, AC3 kanske blir day1, har inte riktigt samma tid att spela längre, men det blir desto roligare när man väl spelar!

Fuark
2012-10-20, 14:48
Det var ett tag sedan jag spelade ett bra skräckspel som man berördes av. Det senaste var nog Amnesia och innan det så var det Condemned 2: Bloodshot.

Jag hoppas att de lyckas med detta.

Ser ut som om dom kört på samma koncept som Irrational games, dvs inga vapen (Penumbra serien, Amnesia). Verkar också som om man ser genom en kamera, tänk Fatal frame om du spelat det. Det kan bli riktigt bra.. om dom kan hantera skräck, och det är det inte många som kan. Skräck är fasansfullt känsligt

Det här ägnade jag kvällen åt. Faan... Doom 3 är fortfarande skitläskigt efter åtta år! :em:

Här spelar jag på 110" men jag har inte fått igång 3D i spelet.

Mäktig anläggning du har där *flex*. Personligen tycker jag spelet tappar sin charm när man kommit en bit in i spelet, och börjar få koll på saker och ting. Så fort det börjar skjutas för mycket dör känslan helt, tyvärr :(

Tråkigt också att ficklampan är igång samtidigt på alla vapen i nya versionen, hur fan tänkte dom där? *facepalm*

Doctor Snuggles
2012-10-20, 14:55
Ok. Chivalry är officiellt det bästa spelet jag någonsin spelat.

Fuark
2012-10-20, 15:27
Ok. Chivalry är officiellt det bästa spelet jag någonsin spelat.

Testa war of the roses :)

Doctor Snuggles
2012-10-20, 15:46
Testa war of the roses :)

Tittat på det. Varken grafik eller spelmekanik tilltalade mig.

Ado2000
2012-10-20, 15:53
klarade RE 6 häromdan så blev riktigt sugen på å börja spela skräckspel igen, så jag klarade också Silen Hill för första gången konstigt nog så stördes jag inte så mkt av den gamla grafiken, skrämsel känslan fanns där fortfarande men det berodde mest på dom sjuka ljuden du hörde lite här å var

ska ta mig igenom resten av serien sen tänker jag spela RE Zero och RE 1 till Gamcuben, klarade 1an för massa år sen med en polare men ska spela om den denna gången själv sen så ska den vara rätta annorlunda från den gamla PS versionen å då är det inte bara grafiken som är skillnaden

Määng
2012-10-20, 17:28
Hur fungerar det ifall man köper ett spel från psn. Kan tex jag och en kompis gå ihop och köpa ett spel och sen ladda hem det på både hans och min konsol?

BelowAverage
2012-10-20, 17:44
Dark souls *popcorn*
Roligast hitills är min intelligence build. 10 str (crest shield) / 13 dex /falchion). 15 vit, 25 endurance,23 attunement för 6 spellslots, 38 intelligence än så länge, funderar på om jag ska stanna på 50 eller investera mer eftersom det bättrar både sorceries och min falchion, trots dålig scaling över 50.
Kul med Enchanted falchion +4, snabb och stark. Samt den trevliga möjligheten att kita och använda sorceries.

Kör gold-hemmed, dat nazgul :)
http://static1.fjcdn.com/comments/Playing+dark+souls+right+now+decided+to+start+a+ne w+_a76e4a751c4b8ca1552b73f414ea4353.png

Spettet
2012-10-20, 17:44
Hur fungerar det ifall man köper ett spel från psn. Kan tex jag och en kompis gå ihop och köpa ett spel och sen ladda hem det på både hans och min konsol?

Nej köper man ett spel på en konsol så funkar det bara på den och så måste din kompis köpa det på sin egen konsol annars skulle man kunna köpa ett spel och ge det till alla sina polare gratis.

Määng
2012-10-20, 18:01
Nej köper man ett spel på en konsol så funkar det bara på den och så måste din kompis köpa det på sin egen konsol annars skulle man kunna köpa ett spel och ge det till alla sina polare gratis.

http://m.cnet.com/news/sony-restricts-psn-game-sharing/57328989?ds=1

Men om jag tolkar den där artikeln rätt ska det väl gå att spela från två konsoler?

Nordenator
2012-10-20, 18:10

Det fungerar (eller har åtminstone fungerat) för spel som inte kräver onlinefunktioner. Jag har till exempel turtles in time. Det var min polare som köpte det, men jag har tankat det via hans konto till min PS3:a. Precis så gjorde jag själv då PSN hade varit nere och man fick gratisspel. Jag hade då två konton (nu fyra eller fem tror jag) så jag kunde tanka två spel per konto, och få fyra totalt på lådan.

Jag vill minnas att man kan tanka en titel upp till fem gånger (två nu mer, uppenbarligen). Ett spel som då till exempel inte fungerar är Bionic Commando: Rearmed 2 - eftersom det kräver att man är online med rätt konto.

Spettet
2012-10-20, 18:12
http://m.cnet.com/news/sony-restricts-psn-game-sharing/57328989?ds=1

Men om jag tolkar den där artikeln rätt ska det väl gå att spela från två konsoler?

Sony restricts PSN game sharing med andra ord dom begränsar att dela. Jag tror inte man kan ex köpa bf3 på mitt ps3t sedan kan min polare ladda hem det också eller överföra med en extern hdd, spelutgivarna skulle förlora mängder med pengar på det men jag är inte så insatt så prova något billigt spel och se om det fungerar men jag tror inte det gör det.

Nordenator
2012-10-20, 18:13
Sony restricts PSN game sharing med andra ord dom begränsar att dela. Jag tror inte man kan ex köpa bf3 på mitt ps3t sedan kan min polare ladda hem det också eller överföra med en extern hdd, spelutgivarna skulle förlora mängder med pengar på det men jag är inte så insatt så prova något billigt spel och se om det fungerar men jag tror inte det gör det.

Varför sitter du ens och gissar då du inte har någon aning?

Lasse Kongo
2012-10-20, 18:23
Är ju fint om det inte går längre, snåla jävlar, har man inte råd så får man spela spel man har.

Ah, själv ska jag slänga i mig lite käk strax, lilltjejen sover, sen blir det ett par timmar Dishonored, dat dere småbarnsförälder; underbart!

Spettet
2012-10-20, 18:25
Varför sitter du ens och gissar då du inte har någon aning?

*facepalm*

Lasse Kongo
2012-10-20, 18:32
En lyckad spelkväll kräver sitt snacks, vad kör ni själva, det här har jag laddat upp med till ikväll:

http://i.imgur.com/0nPL1.jpg

Fuark
2012-10-20, 18:41
En lyckad spelkväll kräver sitt snacks, vad kör ni själva, det här har jag laddat upp med till ikväll:

här är vi bara optimala, skjuter kvarg och sniffar eaa!

nää men en dosa snus räcker för min del, i vått och torrt :d

Spettet
2012-10-20, 18:47

Ser riktigt gott ut, kräver en update när påsen är slut! *popcorn*

Lasse Kongo
2012-10-20, 19:00
Ser riktigt gott ut, kräver en update när påsen är slut! *popcorn*

Absolut, tar sin lilla stund innan jag går på chipsen, precis dragit i mig 2 dynglass köttfärssås gjord på sanslöst mycket grädde bla, jag jäser ganska fint atm...

Spettet
2012-10-20, 19:17
Absolut, tar sin lilla stund innan jag går på chipsen, precis dragit i mig 2 dynglass köttfärssås gjord på sanslöst mycket grädde bla, jag jäser ganska fint atm...

Haha*drool* Tacos lr?

Määng
2012-10-20, 19:21
Är ju fint om det inte går längre, snåla jävlar, har man inte råd så får man spela spel man har.

!

Ja just de ja, jag var på kolozzeum.

Lasse Kongo
2012-10-20, 19:37
Har inte varit så dyngpepp innan men peppen börjar visst smyga sig på

http://loading.se/news.php?pub_id=21904

Ser bra ut!

Fuark
2012-10-20, 19:56
Har inte varit så dyngpepp innan men peppen börjar visst smyga sig på

http://loading.se/news.php?pub_id=21904

Ser bra ut!

ser faktiskt rätt bra ut, mest för att dom visade att det går att stealtha. I dom tidigare spelen så har det ju varit att om du dödar en person så kommer det bilar från alla håll som skjuter på dig direkt. Väldigt primitivt. Om stealthandet funkar, blir det ett köp.

Jag avskyr kaos, och måste döda rutinerat :naughty:

stolpskott
2012-10-20, 20:09
Ser ut som om dom kört på samma koncept som Irrational games, dvs inga vapen (Penumbra serien, Amnesia). Verkar också som om man ser genom en kamera, tänk Fatal frame om du spelat det. Det kan bli riktigt bra.. om dom kan hantera skräck, och det är det inte många som kan. Skräck är fasansfullt känsligt

Nej nu jävlar. Irrational Games? Som gjort Penumbra och Amnesia?
Jag är besviken på dig Fuark. Kanske mer besviken på att ingen annan rättat dig. Frictional Games från skåne har gjort Penumbra och Amnesia.

Irrational ligger bakom första Bioshock samt nya Infinite *slap*

Har f.ö. svårt att släppa Dishonored. Klarat det fyra gånger nu, riktigt riktig bra.

Fuark
2012-10-20, 20:22
Nej nu jävlar. Irrational Games? Som gjort Penumbra och Amnesia?
Jag är besviken på dig Fuark. Kanske mer besviken på att ingen annan rättat dig. Frictional Games från skåne har gjort Penumbra och Amnesia.

Irrational ligger bakom första Bioshock samt nya Infinite *slap*

Har f.ö. svårt att släppa Dishonored. Klarat det fyra gånger nu, riktigt riktig bra.

oj. blandade ihop dom :smash: ber om ursäkt

Visst fan är det bra? Jag är fortfarande "bara" på mitt tredje run. Hur som helst, att köra igenom samma spel så många gånger på så kort tid borde få något slags pris. Förstår knappt själv hur det fortfarande kan vara roligt, men det är det, mycket roligt :d

Fuark
2012-10-20, 20:42
När vi ändå var inne på skräckspåret, checka den här supermysiga trailern

YWDQN_X5b-M

Pretorian
2012-10-20, 21:23
Mäktig anläggning du har där *flex*. Personligen tycker jag spelet tappar sin charm när man kommit en bit in i spelet, och börjar få koll på saker och ting. Så fort det börjar skjutas för mycket dör känslan helt, tyvärr :(

Tråkigt också att ficklampan är igång samtidigt på alla vapen i nya versionen, hur fan tänkte dom där? *facepalm*

håller med. Men det är ganska skönt att spela en mer klassisk shooter. Inte så mycket scriptade sekvensen som i COD etc även om jag gillar dem spelen också.

En annan sak, kan man skaffa Assassins Creed III utan att ha kört de andra? Har inte så mycket tid till spel tyvärr. Eller kanske Dishonored skulle vara något? Vill gärna ha något som är lätt att komma igång med. Tips?

Fuark
2012-10-21, 09:15
håller med. Men det är ganska skönt att spela en mer klassisk shooter. Inte så mycket scriptade sekvensen som i COD etc även om jag gillar dem spelen också.

En annan sak, kan man skaffa Assassins Creed III utan att ha kört de andra? Har inte så mycket tid till spel tyvärr. Eller kanske Dishonored skulle vara något? Vill gärna ha något som är lätt att komma igång med. Tips?

Självklart så rekommenderar jag Dishonored :naughty: Lätt att komma igång med, håller länge och är riktigt bra.

Dock kan du utan tvekan köpa 3:an direkt, storyn är inte speciellt tungviktad, och du kan om du vill läsa storyn själv, på nätet.

Captainwide
2012-10-21, 09:59
Skulle inte Assassins Creed 3 komma ut i oktober eller har jag bara drömt det? :naughty:

blQtMlLwUN4

Fuark
2012-10-21, 13:09
Skulle inte Assassins Creed 3 komma ut i oktober eller har jag bara drömt det? :naughty:

31:e Oktober

Tomas W
2012-10-21, 13:53
Varför skiljer det 21 dagar på PS3/XBOX jämfört med PC på AS3? Är det något avtal att det måste komma till konsol först?

Fuark
2012-10-21, 14:02
Varför skiljer det 21 dagar på PS3/XBOX jämfört med PC på AS3? Är det något avtal att det måste komma till konsol först?

Pirater, folk som laddar ner spelet på PC. Om man vill spela direkt så måste man köpa det på konsol. Det är inte mycket, men det är typ det ända dom kan göra

Fuark
2012-10-21, 15:58
Helt ny trailer för Bioshock: Infinite. Nån mer än jag som är ruggigt sugen på detta lir? *popcorn*

bLHW78X1XeE

kalajset
2012-10-21, 19:08
Inget jättefan av BioShock men Infinite ser onekligen riktigt häftigt ut. Kan mycket väl bli ett inköp ifall det är speltorka här hemma kring release.

Ang. AC III är jag inget fan av spelserien där heller men känns som man missar något då det är såpass hypat. Nu har jag ju iofs bara kört ettan ska sägas vilket är "erkänt" tråkigt enligt de flesta, även fans av serien vad det verkar. Har fortfarande tvåan liggandes här hemma ospelat men är inte ett dugg sugen på att ta upp det.

Kört lite mer Dishonored nu hursomhelst och visst är det ett bra spel men både Journey och Borderlands 2 håller jag högre i år. Kanske även t om Sleeping Dogs.

Lasse Kongo
2012-10-21, 20:08
Inget jättefan av BioShock men Infinite ser onekligen riktigt häftigt ut. Kan mycket väl bli ett inköp ifall det är speltorka här hemma kring release.

Ang. AC III är jag inget fan av spelserien där heller men känns som man missar något då det är såpass hypat. Nu har jag ju iofs bara kört ettan ska sägas vilket är "erkänt" tråkigt enligt de flesta, även fans av serien vad det verkar. Har fortfarande tvåan liggandes här hemma ospelat men är inte ett dugg sugen på att ta upp det.

Kört lite mer Dishonored nu hursomhelst och visst är det ett bra spel men både Journey och Borderlands 2 håller jag högre i år. Kanske även t om Sleeping Dogs.

Jag är sjukt sugen på BL2, funderar på att prioritera om lite, kanske väntar med AC3 och plockar upp BL2 när jag klarat Dishonored...

Fuark
2012-10-21, 20:20

Känner inte heller nån speciell hype inför AC3. Ettan var sådär, Tvåan var mycket bra, brotherhood var rätt bra det med. Men det känns som om det är samma saker man gör hela tiden, köper nog när priset sjunkit. Borderlands 2 var och är riktigt kul, speciellt när man lirar splitscreen med en polare :)
Och sleeping dogs är väldigt förbisett och underskattat, det förtjänar helt klart mer.

Jag är sjukt sugen på BL2, funderar på att prioritera om lite, kanske väntar med AC3 och plockar upp BL2 när jag klarat Dishonored...

BL2 > AC3

Lasse Kongo
2012-10-21, 20:23
Sleeping Dogs är lätt ett av årets spel, kommer zombiedlc i dagarna, blir köp direkt även om zombietemat börjat kännas lätt svalt.

Dock slaktar man inte odöda varje dag i HångKång.

Vad är det som gör BL2 så mycket bättre än ettan?

Jag älskar ettan bör tilläggas men jag prioriterade annat istället för uppföljaren vilken dock ligger på attspelalistan såklart, men kommer nog flyttas upp på den listan : )

Fuark
2012-10-21, 20:40
Sleeping Dogs är lätt ett av årets spel, kommer zombiedlc i dagarna, blir köp direkt även om zombietemat börjat kännas lätt svalt.

Dock slaktar man inte odöda varje dag i HångKång.

Vad är det som gör BL2 så mycket bättre än ettan?

Jag älskar ettan bör tilläggas men jag prioriterade annat istället för uppföljaren vilken dock ligger på attspelalistan såklart, men kommer nog flyttas upp på den listan : )

liiiiite bättre grafiskt, bättre story och mer innehåll, väldigt mycket är förbättrat men inte förändrat. Om du gillade ettan så kommer du gilla tvåan, det är ett must-play spel helt enkelt, klockrent ;) sköna bossar!

spela helst med nån polare dock, blir så mycket roligare! över internet m. headset+mic eller splitscreen

Lasse Kongo
2012-10-21, 20:42
liiiiite bättre grafiskt, bättre story och mer innehåll, väldigt mycket är förbättrat men inte förändrat. Om du gillade ettan så kommer du gilla tvåan, det är ett must-play spel helt enkelt, klockrent ;) sköna bossar!

spela helst med nån polare dock, blir så mycket roligare! över internet m. headset+mic eller splitscreen

Nä, i'm allabåt singleplayer.

Split kan va kul dock, körde ettan split, headset, mic etc är gay.

Albatross
2012-10-21, 20:45
Blev ett antal timmar PSABR med bröderna i helgen. Jävligt peppad på att få lägga vantarna på fullversionen!

Fuark
2012-10-21, 20:47
Nä, i'm allabåt singleplayer.

Split kan va kul dock, körde ettan split, headset, mic etc är gay.

Vilket som! Grymt co-op är det iaf. Och om du kör split har du fördelen att kunna kasta popcorn på din polare om han gör fel :d

Fuark
2012-10-21, 20:50
Blev ett antal timmar PSABR med bröderna i helgen. Jävligt peppad på att få lägga vantarna på fullversionen!

Är det röjjigt? Kommer ihåg super smash bros melee på gamecube. Om det är ens hälften så bra så kan jag tänka mig att du haft roligt

Lasse Kongo
2012-10-21, 20:58

Psabr, låter så fult, låter som något jävla ryskt spel om en Tsar som går loss med en Sabre och bara köttar loss, powerups är vodka och kaviar, slutboss är Putin vars armar växer ut till Karelin som man måste döda först innan man rår på Putin.

Stalin är vapenhandlaren som man köper vapen/uppgraderingar av i en mörk gränd i S:t Petersburg och Gorbatjov är ens mastha som man lär sig nya moves av.

Spelet utvecklas av CCCP Studios och ges ut av Tjernobyl Arts - It's in the AiR.

Beräknas släppas våren 2089.

stolpskott
2012-10-21, 23:10
Psabr, låter så fult, låter som något jävla ryskt spel om en Tsar som går loss med en Sabre och bara köttar loss, powerups är vodka och kaviar, slutboss är Putin vars armar växer ut till Karelin som man måste döda först innan man rår på Putin.

Stalin är vapenhandlaren som man köper vapen/uppgraderingar av i en mörk gränd i S:t Petersburg och Gorbatjov är ens mastha som man lär sig nya moves av.

Spelet utvecklas av CCCP Studios och ges ut av Tjernobyl Arts - It's in the AiR.

Beräknas släppas våren 2089.

Irl lol.

Nordenator
2012-10-21, 23:54
Vi får fixa en lista med folk som kör PSABR här på kolo då. Prepare to be violated :D

Nordenator även på PSN. Feel free att adda!

Har både PS3:a och Vita så kommer rimligtvis leka med båda.

Pretorian
2012-10-22, 06:46
Ser fram emot:
MOH: Warfighter
Black Ops 2
Far Cry 3
NFS: Most Wanted
Lego LOTR

Hur ska jag få tid till allt detta. Har ju inte klarat Max Payne 3 ännu.

Loccii
2012-10-22, 07:10
Ser fram emot:
MOH: Warfighter
Black Ops 2
Far Cry 3
NFS: Most Wanted
Lego LOTR

Hur ska jag få tid till allt detta. Har ju inte klarat Max Payne 3 ännu.

Crysis 3 då?

hahavaffan
2012-10-22, 07:11
Köpte Red Dead Redemption till Xbox 360 igår. Verkar mycket lovande, men jag är fan världens sämsta på att styra allt annat än bilar med en game pad. Kan man köra med mus och t-bord till Xbox 360?

Albatross
2012-10-22, 16:03
Är det röjjigt? Kommer ihåg super smash bros melee på gamecube. Om det är ens hälften så bra så kan jag tänka mig att du haft roligt

Mja, i demot så är det ju bara ett läge att köra. Vet inte om det kommer vara olika modes i fullversionen. Melee hade ju t.ex Bonus vilket var galet bra. I PSABR demo så är det bara att spöa de andra som gäller.

Man har inga livmätare etc, det är bara specialattackar som (insta) dödar. Finns inga hålor etc att rasa ner och dö i heller.

Tomas W
2012-10-22, 17:06
Pirater, folk som laddar ner spelet på PC. Om man vill spela direkt så måste man köpa det på konsol. Det är inte mycket, men det är typ det ända dom kan göra

Aha, misstänkte att det eventuellt hade något med piratkopieringen att göra. Tack.

Tigerkotten
2012-10-22, 19:44
Eftersom flertal har PS3 här så tänkte jag fråga i denna tråd, jag försöker flytta över en del 1080p filer som jag har på datorn till ps3an. Men de blir alltid större än filen jag har på datorn, varför är det så? Jag tankade ner något program som heter tsmuxer som ska åtgärda det, fast jag fick inte riktigt till det.

Någon annan som vet vad man kan göra åt det?

Fartman
2012-10-22, 20:03
Köpte Red Dead Redemption till Xbox 360 igår. Verkar mycket lovande, men jag är fan världens sämsta på att styra allt annat än bilar med en game pad. Kan man köra med mus och t-bord till Xbox 360?

Ge det lite tid. Jag kände exakt samma när jag köpte mitt xbox 360 men man lär sig trots allt rätt så fort.

Nordenator
2012-10-22, 20:07
Eftersom flertal har PS3 här så tänkte jag fråga i denna tråd, jag försöker flytta över en del 1080p filer som jag har på datorn till ps3an. Men de blir alltid större än filen jag har på datorn, varför är det så? Jag tankade ner något program som heter tsmuxer som ska åtgärda det, fast jag fick inte riktigt till det.

Någon annan som vet vad man kan göra åt det?

Ehmm.. du konverterar dem till något annat filformat så att PS3:an kan spela upp dem? I så fall kommer ju även storleken variera. Antingen får du variera kvaliteten, eller så fixar du en i grund och botten smidigare lösning (förslagsvis PS3 Media Server (http://www.ps3mediaserver.org/)). PS3:ans funktion som mediacenter känns rätt begränsad utan något liknande.

Tigerkotten
2012-10-22, 20:13
Ehmm.. du konverterar dem till något annat filformat så att PS3:an kan spela upp dem? I så fall kommer ju även storleken variera. Antingen får du variera kvaliteten, eller så fixar du en i grund och botten smidigare lösning (förslagsvis PS3 Media Server (http://www.ps3mediaserver.org/)). PS3:ans funktion som mediacenter känns rätt begränsad utan något liknande.

Kör redan ps3media servern ;) Men har ju 500gb på mitt ps3a så tänkte kan lika gärna skippa ha en del på datorn och föra över filmer dit istället. Men tror det ska gå att behålla storleken mer eller mindre på filmerna på något sätt, men eftersom jag är rätt ny inom PS3 så har jag inte riktigt koll på sådant.

Kimball
2012-10-22, 22:25

Ett SSB-liknande spel på PS3 kan ju inte bara bli fel sålänge onlinebiten funkar bra! :D

Nordenator
2012-10-22, 23:18
Såja! Dishonered utspelat. Körde fem missions i rad nu. Det var roligt, men jag tycker nog att det blev lite väl enformigt. De hade kunnat göra så mycket mer med spelet. Mer öppna ytor och större möjlighet att bygga sin karaktär (och större vinst för det) hade varit uppskattat. Nåja. Fortfarande riktigt bra och klart värt minst en genomspelning.

Pretorian
2012-10-23, 08:09
Crysis 3 då?

Helt rätt. Och Dead Space 3 men jag kommer inte våga. Blir fortfarande rädd för Doom 3 och Dead Space 2 ligger ospelad här hemma.

aijou
2012-10-23, 08:49
Intressant reportage om några av de svenska TV-spelsutvecklarnas historia.

Gamespot - Lost Between Levels: Stockholm (http://www.gamespot.com/minecraft/videos/lost-between-levels-stockholm-6398640/?tag=Topslot;LostBetweenLevelsStockholm;LostBetwee nLevelsStoc;WatchItNow)

Mouline
2012-10-23, 09:08
Kör PES 13 på fritiden, så mkt bättre än Fifa! :)

Skickat från Eye-Phone.

Lasse Kongo
2012-10-23, 17:07
Inte så jävla pepp på AC3 faktiskt så jag köpte Borderlands 2 idag då Dishonored är avklarat.

Doctor Snuggles
2012-10-23, 17:22
Ingen annan som testat Chivalry än då?

kalajset
2012-10-23, 17:58
Inte så jävla pepp på AC3 faktiskt så jag köpte Borderlands 2 idag då Dishonored är avklarat.

Som sagt, gillade du ettan så har jag mycket svårt att tro att du blir besviken :)

Vilken/vilka karaktär(er) blev det?

Själv fortsätter jag nöta med mina tre karaktärer. Nu är min siren level 25, min commander level 19 och min mechromancer level 18. Lite segt att köra om vissa uppdrag så nära inpå varandra men det är oftast riktigt kul ändå.

Lasse Kongo
2012-10-23, 21:18
Som sagt, gillade du ettan så har jag mycket svårt att tro att du blir besviken :)

Vilken/vilka karaktär(er) blev det?

Själv fortsätter jag nöta med mina tre karaktärer. Nu är min siren level 25, min commander level 19 och min mechromancer level 18. Lite segt att köra om vissa uppdrag så nära inpå varandra men det är oftast riktigt kul ändå.

Ettan är väl ett av de spel jag har haft allra roligast med genom åren, var väl mest rädd för att det mest skulle kännas som ett dlc till ettan så därav har jag väntat med köp, och nu har jag bara kört någon timma men visst verkar det inte vara stora skillnader? Men kul är det!

Jag kör Gunzerker btw.

kalajset
2012-10-23, 21:33
Ettan är väl ett av de spel jag har haft allra roligast med genom åren, var väl mest rädd för att det mest skulle kännas som ett dlc till ettan så därav har jag väntat med köp, och nu har jag bara kört någon timma men visst verkar det inte vara stora skillnader? Men kul är det!

Jag kör Gunzerker btw.

Det är inga stora skillnader. Tycker själv det är styrkan med 2:an. De har tagit ett vinnande koncept och gjort det ännu bättre, på riktigt. Ungefär som LittleBigPlanet 2.

Det är krasst sett som sagt mest mindre detaljer (förvisso en hel del) som förbättrats men det är fortfarande välkomna sådana. Det jag själv tycker är mest framträdande är att spelet flyter på betydligt bättre än ettan vilket det oftast kändes som man spelade i -20 FPS sisådär...(allting "hackade"). Humorn har dessutom getts ännu mer utrymme vilket är kul förstås!

Har ej prövat gunzerker än men en polare kör den karaktären när vi kör online och efter lite levlande verkar den väldigt effektiv.

Nordenator
2012-10-24, 00:23
Förhandsbokade just AC3 Join or Die. Har en vecka på mig att spela igenom Revelations då. Synd att jag måste sova nu. Sen gymma och jobba. Men det blir att börja imorgon kväll :D

Phil Heath
2012-10-24, 11:24
Någon som ska köpa Medal Of Honor: Warfighter imorgon? Eller kanske många som förhandsbokat redan!?

Verkar riktigt coolt men hade gärna velat testa det på ps3:an innan man skaffa det så man får känna hur kontrollen är i spelet.

willtjam
2012-10-24, 11:49
Någon som ska köpa Medal Of Honor: Warfighter imorgon? Eller kanske många som förhandsbokat redan!?

Verkar riktigt coolt men hade gärna velat testa det på ps3:an innan man skaffa det så man får känna hur kontrollen är i spelet.

Jag prövade mp-betan på xbox men jag tycker det var riktigt kasst. Känns onödigt att slänga 700 kr på 5 timmar single player.

Phil Heath
2012-10-24, 12:34
Jag prövade mp-betan på xbox men jag tycker det var riktigt kasst. Känns onödigt att slänga 700 kr på 5 timmar single player.

Ok, på vilket sett är det kasst? Grafik? Spelkänslan? Kontrollerna? Hur är det jämfört med Cod och BF spelen?

willtjam
2012-10-24, 13:37
Ok, på vilket sett är det kasst? Grafik? Spelkänslan? Kontrollerna? Hur är det jämfört med Cod och BF spelen?

Det var som cod fast lite snyggare grafik. Definitivt fulare än bf3. Man springer omkring och dödar fienderna för att kunna spränga objectives. Får man en kill streak får man en reward i form av helikopter i en minut eller liknande.

Nu var det ju bara en bana i betan så jag vet inte ifall dom andra är större och ifall det finns fler spelstilar, men jag tycker inte det var nåt att hurra över.

Lasse Kongo
2012-10-24, 17:21
Det är inga stora skillnader. Tycker själv det är styrkan med 2:an. De har tagit ett vinnande koncept och gjort det ännu bättre, på riktigt. Ungefär som LittleBigPlanet 2.

Det är krasst sett som sagt mest mindre detaljer (förvisso en hel del) som förbättrats men det är fortfarande välkomna sådana. Det jag själv tycker är mest framträdande är att spelet flyter på betydligt bättre än ettan vilket det oftast kändes som man spelade i -20 FPS sisådär...(allting "hackade"). Humorn har dessutom getts ännu mer utrymme vilket är kul förstås!

Har ej prövat gunzerker än men en polare kör den karaktären när vi kör online och efter lite levlande verkar den väldigt effektiv.

Hann köra max en timma igår men fyfan, gått och längtat hela dagen på jobbet efter att få komma hem och lira lite mer, det är ett bra betyg.

Annars så exploderar mitt huvud snart, så äckligt mycket spel jag vill ha och måste spela men omöjligt för man har ju inte tiden, ska gibba Borderlands 2 duktigt nu ett tag, sen blir det Blops2 och Hitman på rellos, men jag måste lira horizon, most wanted, warfighter, ac3, psarabarabarpsar, långt bort gråt 3 så nog faen finns det en del!

Risken finns att mitt spelberoende inte kommer motstå AC3 på rellis, men resten får vänta iallafall, assassins creed är en helt jävla underbar spelserie men jag har en känsla av att det blir samma sak igen till största delen, inte det tokstora steget framåt för serien som många tror... men säkert trots det ett grymt speil.

En grym sak till; Aftermath, kommer kunna bli mumma, gillar inte Armored Kill speciellt mycket men nästa dlc känns smaskigt.

Phil Heath
2012-10-25, 10:59
Det var som cod fast lite snyggare grafik. Definitivt fulare än bf3. Man springer omkring och dödar fienderna för att kunna spränga objectives. Får man en kill streak får man en reward i form av helikopter i en minut eller liknande.

Nu var det ju bara en bana i betan så jag vet inte ifall dom andra är större och ifall det finns fler spelstilar, men jag tycker inte det var nåt att hurra över.

Ok, hur är kontrollen? Lik BF3 eller mer som COD?

Doctor Snuggles
2012-10-25, 20:13
Chivalry tråd för dem intresserade.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6058932

Lasse Kongo
2012-10-28, 16:28
Borderlands 2 är svårt att inte älska precis som första spelet, blev ett season pass till spelet tom : )

Nordenator
2012-10-31, 10:57
Dags för AC3 då :D

Tomas W
2012-10-31, 12:24
Dags för AC3 då :D

Hur är det? Läste någon recension om att man måste ta sig igenom 4 h speltid innan det lossnar i storyn, stämmer detta?

Nordenator
2012-10-31, 12:34
Hur är det? Läste någon recension om att man måste ta sig igenom 4 h speltid innan det lossnar i storyn, stämmer detta?

Jag tycker att det flyter på riktigt bra. Det känns att det är en värdig uppföljare och inte någon mindre titel som t.ex. revelations (som jag tyvärr inte har hunnit klara ut innan detta). Betydligt mer påkostat rent generellt. Har väl tagit mig 1 Ŋ timme nu kanske.

Jarod
2012-10-31, 12:35
Glöm inte att titta henne i ögonen när hon pratar.. :D

WIn6RofW84Y

Nordenator
2012-10-31, 17:38
Hade missat att Okami HD skulle komma idag också. För mycket att göra. För lite tid :D

Lasse Kongo
2012-10-31, 20:02
Nej fifan, AC3 är inget som lockar, kommer köpas såklart men i reabacken, samma sak igen, inte speciellt mycket nytt nej.

Borderlands 2 kommer räcka ett tag+season pass.

Sugen på Forza Horizon men ville vänta till Most Wanted kom ut innan jag bestämmer mig för ett nytt bilspel räcker, och nu känns valet så givet; Forza Horizon snurrar i min xbox imorgon.

stolpskott
2012-10-31, 22:33
Ac3 woooooooooooo!!!!!11!!!!!!

willtjam
2012-10-31, 22:36
Ok, hur är kontrollen? Lik BF3 eller mer som COD?

Oj, glömde svara på det här. Jag gillade kontrollerna, så jag antar att det var mer likt BF3.

Nordenator
2012-10-31, 22:56
Multiplayer i AC3 var faktiskt rätt roligt. Hade aldrig orkat testa det i de tidigare spelen men körde två matcher nu. Kom fyra båda gångerna, så sämst var man ju inte heller :D

stolpskott
2012-11-01, 03:33
*Spoiler*
Wow. Nytänk i AC serien. Flög precis genom en drömskog i form av en örn, ledsagad av en alien efter att ha sprungit runt och jagat vilt i skogen med min indiankompis i en halvtimme.
Helt nytt combatsystem dessutom. Gillar't.

Captainwide
2012-11-01, 19:05
åh om man ändå hade råd till AC3.. *cry*

Lasse Kongo
2012-11-01, 20:42
Kött fifan, köpte Horizon idag, måste fortsätta knirka Borderlands 2 och snart kommer Blops2.

KÖTT FIFAN!i

Fugly
2012-11-01, 20:49
Letar efter spel som liknar skyrim och såna sorts spel (rollspel med svärd, bågar, magi, drakar, troll etc) till Xbox 360. Någon som har något färskt tips? Helst nyare spel.

willtjam
2012-11-01, 20:51
När jag kollade vad polarna online på xbox lirade så höll nån på med AC3, och det stod "AC3: In a session: On a boat". Låter som ett roligt spel :D

Bulta
2012-11-01, 21:31
Letar efter spel som liknar skyrim och såna sorts spel (rollspel med svärd, bågar, magi, drakar, troll etc) till Xbox 360. Någon som har något färskt tips? Helst nyare spel.

Dragon Age 2 Origins och The Witcher 2 är nog spel du kan gilla. :P Rollspel med hokus pokus och svärd och hela köret. Spelen är klart mer linjära än vad Skyrim är. Inte för att det i min åsikt är till sin nackdel, men det är den stora skillnaden kan man väll säga.

Bulta
2012-11-01, 21:37
Ni som spelar AC3. Har det kommit nån update för flertalet av buggarna man hört om?

Nordenator
2012-11-01, 21:54
Ni som spelar AC3. Har det kommit nån update för flertalet av buggarna man hört om?

Speletet patchades iaf day1. Jag har bara haft en dansande officer hittills, utöver det har det varit lugna puckar.

Bulta
2012-11-01, 22:31
Speletet patchades iaf day1. Jag har bara haft en dansande officer hittills, utöver det har det varit lugna puckar.

Spelet har ju fått en klar dos med gnäll av ett gäng med recensenter för att ha flertalet med grafikbuggar. Antingen så ordnades väl de flesta med patch 1, eller så är det väl överdrifter kanske. De e ju najs isf.

Är riktigt sugen på detta spel hur som. Verkar riktigt atmosfäriskt.

stolpskott
2012-11-02, 00:32

Jag hade jäkligt mycket problem till en början, men det var för att boxen inte var kopplad till live (ingen wi-fi på min äldre modell och sladden nådde inte ut till den tillfälliga placeringen i vardagsrummet) så jag kunde inte dra ner patchen. Efter detta har det flutit på bra.

Vet att jag sa detta om Dishonored också, men... GOTY!

Lasse Kongo
2012-11-02, 12:15
Forza Horizon - Dat Dere Gem!

Jag har alltid hållit Forza Motorsport som mina favoritbilspel, men fy helvete, jag visste att detta skulle vara bra, men det är ta mig fan det hetaste bilspelet någonsin.

Grafiken!!! Körkänslan, upplägget, musiken, känslan, ALLT!

Jag är så så extremt imponerad av turn 10 och playground games och xbox 360, detta måste vara ett av de snyggaste konsolspelen hittills, och det flyter på som en våt dröm, imponerad är förnamnet och jag tror inte det går att pressa en så gammal maskin mer grafisk.

Har ni minsta intresse av bilspel så går fan inte detta att missa.

Skönaste introlåten med, gåshud.

NO25tHCtt0Y

LadyG
2012-11-02, 21:08
Testade Rocksmith (http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/en-US/home/) för första gången ikväll och det var en sjujäkla cool upplevelse. Man tar en riktig elgitarr (företrädesvis sin egen som man trivs med) och kopplar in i XBoxen med en sladd och sen kör man. Som ett skitavancerat Rockband/GH fast på riktig gitarr, med riktga ackord och dynamisk svårighetsgrad. Dvs ju bättre du spelar, ju fler noter/ackord kastar den över dig :)

Coolt! :D

willtjam
2012-11-02, 23:03
Någon som ska köpa Hitman Absolution? Väldigt intressant multiplayerläge. Eller, multiplayer är det väl inte, men via internet.

tVycm0vLi9U

Ronn
2012-11-02, 23:29
Hohoho lirar igenom Final Fantasy 12 International Zodiac Job System igen, så jäkla bra!

Spelar i PCSX2 på PC med 1080p och AA, ser förjäkla bra ut trots att det är ett PS2 spel. :)

VvYINKgfgNQ

HHEgyfWU-2c

3JFHUgg39_Y

Detta spel är en riktigt unik juvel, synd att det inte finns fler spel som är så här! Helt klart ett av dom bästa Final Fantasy spelen.

Määng
2012-11-03, 19:46
Fan vad fifa 13 är värdelöst jag bryter fan av skivjäveln snart.

Mouline
2012-11-03, 19:52
pes 13.. ;D

Määng
2012-11-03, 20:02
Är de bättre? Dom har ju förbättrat anfallsspelet i fifa 13 men försvarsspelet suger ännu så det blir typ 10 mål per match. Sjukt less

Pretorian
2012-11-04, 20:33
Spelar just nu mycket NFS Most Wanted på min hemmabio. Skitkul spel!

YeS4WMOSyEk

Ronn
2012-11-05, 13:33
AC3. :D

http://art.penny-arcade.com/photos/i-72D8k9f/0/L/i-72D8k9f-X3.jpg

stolpskott
2012-11-05, 15:35
AC3. :D

http://art.penny-arcade.com/photos/i-72D8k9f/0/L/i-72D8k9f-X3.jpg

Mm, det är väl det genomgående problemet i hela spelserien. Men det ska sägas att det förbättrats i trean, inte helt sällan som man blir attackerad av två-tre fiender samtidigt, samtidigt som man blir beskjuten från tio meters håll, vilket är helt hanterbart tack vare det nya combatsystemet; "Arkham Asylum with a twist!".
Men det är fortfarande alldeles för ofta som man står och valsar på tu man hand med en rödrock vars kamrater står i en cirkel och hejar på.

Pretorian
2012-11-06, 07:23
Hittade denna video där en kille moddat det klassiska Descent med Unreal Engine 3:
OxOxiOQ4sXU

stolpskott
2012-11-06, 16:47
Hittade denna video där en kille moddat det klassiska Descent med Unreal Engine 3:
OxOxiOQ4sXU

Nice! Älskade Descent när jag var liten. Hoppas han får till lite snygga miljöer, känner mig inte så förhoppningsfull när han i videon använder sig en av de maps som följer med i UDK.

Och UDK är inte Unreal Engine 3, det är en uppdaterad gratisversion av en gammal Unreal motor, inte alls lika kraftfull.
Och han har inte moddat det, man kan inte modda spel utanför spelets egna motor. Det vi har här är en fan-made remake. Typ. In progress.

stolpskott
2012-11-07, 11:32
AC3 har sålt 3,5 miljoner upplagor. Bra siffror, men jag tycker det förtjänar mer. Tror iofs att de satt krokben för sig själva, tre spel på raken av samma sörja avskräcker nog många, tyvärr. Grymt spel iaf.

kalajset
2012-11-11, 21:04
Klarade Borderlands 2 igår med en av mina karaktärer. (Blev commandern vilket tyvärr är den tråkigaste av dom i eget tycke). Överlag väldigt hög klass från början till slut även om just slutet inte riktigt var ett sådant lyft från ettan som man hade kunnat hoppas.

Fortsatte med första DLCt direkt. Verkar hålla hög klass det med men tyvärr fungerar level-skalningen på ett sällsynt uselt sätt i detta DLC om jag förstått saken rätt vilket gör att det kort och gott är alldeles för lätt. Förtar självklart mycket av känslan.

Rahf
2012-11-11, 21:10
AC3 har sålt 3,5 miljoner upplagor. Bra siffror, men jag tycker det förtjänar mer. Tror iofs att de satt krokben för sig själva, tre spel på raken av samma sörja avskräcker nog många, tyvärr. Grymt spel iaf.

Det är mer 7-8 spel. AC2 hade Revelations och Brotherhood till PS3. Sen har du många spel till små konsoler, som PSP, Nintendo DS, och PS Vita också. Snacka om mättnad.

Ubisoft kommer förmodligen söka att krama ur så mycket vinst de kan från AC.

Nordenator
2012-11-11, 21:27
Det är mer 7-8 spel. AC2 hade Revelations och Brotherhood till PS3. Sen har du många spel till små konsoler, som PSP, Nintendo DS, och PS Vita också. Snacka om mättnad.

Ubisoft kommer förmodligen söka att krama ur så mycket vinst de kan från AC.

Fast det bör poängteras att sidospelen inte är av samma utvecklare. De påverkar nog inte huvudspelen nämnvärt, även om det kanske påverkar konsumenten. Jag har inte spelat något av sidoliren och jag upplever inte att jag har missat något. Fyra riktiga titlar på fem år är ju inte direkt överdrivet.

Rahf
2012-11-11, 21:32
Men det är fortfarande fem titlar, på konsoler, som innehåller i princip samma spelupplägg.

stolpskott
2012-11-12, 00:24
Men det är fortfarande fem titlar, på konsoler, som innehåller i princip samma spelupplägg.

Jo, men jag syftade på Ezio-trilogin.

Jag tycker att skillnaderna mellan ettan och tvåan var ungefär som man har rätt att förvänta sig mellan två spel i samma spelserie. Trean skiljer sig också väldigt mycket från de övriga spelen, ja det finns mycket likheter men det är ju en uppföljare, klart det finns likheter då.
Ezio-trliogin däremot, man la till en eller två ny funktioner i Brotherhood, samma sak i Revelations. Där kan man snacka avsaknad av innovation, och jag tror att det är Ezio-spelens upprepning som skrämt bort konsumenterna.

Med det sagt, ettan var ett av denna generations mest innovativa spel (friskt vågat, hälften vunnet). Både tvåan och trean har varit väldigt innovativa för att vara del av en etablerad serie. Tvåan är en del av Ezio-trilogin och kan därför räknas in med Brotherhood och Revelations, men ettan och trean tycker jag inte man kan räkna till "mer av samma sak" inom denna franchise.

Därför skrev jag "tre spel". :)

Appel
2012-11-12, 00:40
Spelar igenom max payne 3 nu, besvikelse jämfört med 2an.
Men kan va att jag spelar på 360 och inte pc som jag gjorde på de andra.

Lasse Kongo
2012-11-12, 11:44
Spelar igenom max payne 3 nu, besvikelse jämfört med 2an.
Men kan va att jag spelar på 360 och inte pc som jag gjorde på de andra.

Själv älskar jag trean och måste ta en andra runda någon gång, spelar ju typ aldrig om spel...

Lasse Kongo
2012-11-12, 11:57
Jaha, då är man hemma och vabbar för första gången i sitt liv då, nu sover min prinsessa och jag har ju aldrig tid att skriva här längre så det känns som ett bra tillfälle att passa på nu.

Först och främst vill jag ta upp Forza Horizon, tror jag lirat 6-7h och klarat dryga 30% spelet är så grymt på alla sätt och vis så jag kan inte rekommendera det spelet tillräckligt mycket!

Bland den snyggaste konsolgrafiken hitills, grymt ljud, härligt upplägg och bara så förbaskat kul att spela, stor kärlek.

Samma kärlek har jag till Borderlands 2, är lv 19 med min Gunzerker, köpt seasonpass, har dock inte börjat med första dlcn än men ska nog bege mig dit snart, piratedlcn alltså! Så man får lite utmaning så det inte blir som ngn skrev längre upp.

Hjälpte en kompis med en trofé i ettan igår och det är ett förbannat bra spel det med, tvåan är inte omfgextremcumindaface bättre, men såpass mer polerat att det ger en ännu bättre spelupplevelse än första spelet, underbar och mer humor än ettan+lite mer story, känns som man kommer lägga några timmar på detta.

Imorgon kommer Blops2, kommer troligen vabba imorgon med och lillan vill mest sova mehehehe....

Jag har efter en överläggning med mig själv kommit fram till att Blops är det spelet jag tycker är bäst och roligast online när det kommer till Cod, så visst har man lite förväntningar på tvåan, dock ska jag kötta sp först.

Nästa spel till rakning blir Hitman som jag får i present, läser man diverse förhandstittar skiljer sig det kommande spelet jämfört mot gamla, mindre öppet, mer linjärt och samtidigt verkar alla vara överens om att det är väldigt väldigt lovande, tror på bra betyg och omdömmen.

Ja, det var alles, over and out gaymers!

Ronn
2012-11-12, 23:04
Najs spel!

http://twinbeardstudios.com/frog-fractions

aijou
2012-11-14, 17:16
Ny trailer för GTA V (http://www.rockstargames.com/V/videos/video/10261) :D

Pretorian
2012-11-16, 10:14
Satan vad kul BLOPS2 är! Kommer försöka få ihop kompisgänget och spela Local Multiplayer med split-screen á 4 pers. Äntligen en utvecklare som fattar det där med split-screen.

Rahf
2012-11-18, 10:34
Giant Bomb har lagt upp ett par genomspelningar för Wii U:

ZombiU (http://www.giantbomb.com/quick-look-zombiu/17-6810/)

New Super Mario Bros. U (http://www.giantbomb.com/quick-look-new-super-mario-bros-u/17-6804/)

Nintendo Land (http://www.giantbomb.com/quick-look-nintendo-land/17-6811/)

ZombiU verkar rätt intensivt.

Nordenator
2012-11-19, 18:15
PSASBR på onsdag. Någon som är taggad? Jag har inte jättebra koll på hur det kommer bli och kommer jobba mycket denna vecka, men jag har förhandsbokat det och tänkte lira på onsdag kväll iaf :)

Albatross
2012-11-19, 19:45
PSASBR på onsdag. Någon som är taggad? Jag har inte jättebra koll på hur det kommer bli och kommer jobba mycket denna vecka, men jag har förhandsbokat det och tänkte lira på onsdag kväll iaf :)

Jag är pepp som FAN, men det är bokat från England och inte skickat än... lär ju kunna glömma spela det den här veckan :(

Ronn
2012-11-21, 14:40
Planetside 2 - Free 2 Play, släpptes igår.

http://i1182.photobucket.com/albums/x455/kellyboners/GIFs/desario.gif

xgQxLVgbBtI

Albatross
2012-11-21, 18:06
Fiffigt, PSABR kostade inte mer än 449:- på PSN. Ovanligt att det inte var tre gånger så dyrt som det brukar vara för att få äran att ladda ner nånting istället för att köpa skiva i fodral. Blev att avbeställa hard copy och tanka ner istället, detta kan man inte vänta på! Längre än det tar att dra ner dessa 5.8GB då.

Nordenator
2012-11-21, 20:47
Får man allt i väg av goodies då? Gratis på vita och kostymer fick jag med. Har man inte en vita är det väl kanske lite skit samma, visserligen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Albatross
2012-11-21, 22:05
Är väl säkert nån kostym man inte får, kvittar mig. Kommer inte sitta och samla varenda kostym o pryl ändå. Vita ingick, men det har jag ändå ingen.

Har kört nån timme nu (time flies) och det enda negativa jag kan komma på är väl att det inte finns så varierande game-modes om man jämför med t.ex SSBM, så jag får hoppas att man inte tröttnar.

Nordenator
2012-11-21, 23:04
Det är sjukt kaotiskt, men riktigt roligt också. Jag kör med Heihachi nu. Springer runt och EWGF:ar folk like a madman och plockar fram Kuma så fort jag kan. Spelat typ 5 matcher online nu och vann precis min första mot någon level massvis :D

kalajset
2012-11-25, 00:36
Jaha, Red Light Of Death på min gamla 60G. Var ju egentligen bara en tidsfråga innan den skulle ge upp helt. Känner inte till någon fungerande PS3:a med +5år på nacken så det var knappast oväntat.

Lång och trogen tjänst blev det men frågan är om jag orkar skaffa en ny. Tekniken är ju stenålders och en speldator har lockat ett tag. Synd att inte nästa generations konsoler kommer släppas inom överskådlig framtid.

Vandraren
2012-11-25, 00:43
Spelar The Walking Dead nu på 360'n. Episod 1 var ju riktigt bra, hoppas att det håller i sig.

Kischen
2012-11-25, 00:44
Pes 2013 och halo 4

Lasse Kongo
2012-11-25, 10:25
Spelar The Walking Dead nu på 360'n. Episod 1 var ju riktigt bra, hoppas att det håller i sig.

Det gör det, jag lirar på ipad, tycker det passar formatet perfekt.

Jag är en bit in i ep 3 och det är en av årets stora överraskningar.

Lasse Kongo
2012-11-25, 10:27
Lirar Hitman Absolution, är bara 2h in i det, gillar det skarpt, älskar Blood Money men Absolution är verkligen helt annorlunda, fast på ett bra sätt.

Määng
2012-11-26, 13:14
Är resident evil 6 värt ett köp eller bör jag prioritera AC3 eller Hitman högre?

Phil Heath
2012-11-26, 16:26
Är resident evil 6 värt ett köp eller bör jag prioritera AC3 eller Hitman högre?

Köp inte RE:6! Jag älskar Resident Evil spelen men blev riktigt besviken på 6:an:(

stolpskott
2012-11-26, 16:27

Slutet på ac3 suger men resten av spelet är grymt, medan RE6 suger helt igenom, så hellre AC3. Inte spelat hitman så det kan jag inte uttala mig om.

Juxta
2012-11-26, 17:12

Hehehe, har hört dåligt om alla 3.

Mouline
2012-11-26, 17:13
Varför får jag ångest över att spela spel?
Loggar in, lirar 5 min och loggar ut. "Not worth my time".. Känns bara waste

Ronn
2012-11-26, 17:28
Varför får jag ångest över att spela spel?
Loggar in, lirar 5 min och loggar ut. "Not worth my time".. Känns bara waste

Antingen är du just nu i en fas då du helt enkelt inte känner för att spela eller så är det ett spel du egentligen inte gillar.

Själv brukar jag vara rätt trött den här årstiden och pallar inte spela ofta eller länge, slökollar serier och film istället. :)

Lasse Kongo
2012-11-26, 18:28
Hitman är fett najs!

Jag borde inte men jag har beställt Far Cry 3, verkar så jävla bra!

Ado2000
2012-11-28, 12:41

om du är ett fan av RE serien så visst (även om det är en av dom sämsta i serien) annars låt bli då risken är stor att du blir frustrerad och förbannad över dom klumpiga kontrollerna och det idiotiska inventory systemet och 500 quicktime events

Började på Mass Effect 2 på PS3an igår, klarade 1an för några månader sen (går nästan inte å läsa nån spelsite nuförtiden utan att det står nånting om den)

Ettan var riktigt och 2an har börjat set lovande ut, hatar när spela slutar på det visset att du vet att det kommer bli en fortsättning eftersom det blir aldrig ett avslut och det var detta som gjorde att jag ska ta mig igenom tvåan nu

Lite tråkigt dock att jag inte kunde ta med mig dom valen jag gjorde i 1an in i tvåan förhoppningsvis så kommer jag kunna det då jag ska köra 3an

stolpskott
2012-11-28, 13:10
om du är ett fan av RE serien så visst (även om det är en av dom sämsta i serien) annars låt bli då risken är stor att du blir frustrerad och förbannad över dom klumpiga kontrollerna och det idiotiska inventory systemet och 500 quicktime events

Började på Mass Effect 2 på PS3an igår, klarade 1an för några månader sen (går nästan inte å läsa nån spelsite nuförtiden utan att det står nånting om den)

Ettan var riktigt och 2an har börjat set lovande ut, hatar när spela slutar på det visset att du vet att det kommer bli en fortsättning eftersom det blir aldrig ett avslut och det var detta som gjorde att jag ska ta mig igenom tvåan nu

Lite tråkigt dock att jag inte kunde ta med mig dom valen jag gjorde i 1an in i tvåan förhoppningsvis så kommer jag kunna det då jag ska köra 3an

Om vi inte kommunicerar ordentligt behöver vi inte kommunicera alls. Ditt språk är som vanligt under all kritik. Skärpning. *slap*

F.ö. är Borderlands 2 grymt bra. Assassin ftw.

gratefuldead
2012-11-28, 13:41
Halo 4!!!!!

Phil Heath
2012-11-28, 17:12
Far Cry 3 imorgon! Som man längtar =)

Lasse Kongo
2012-11-29, 22:55
En kort bit in i kampanjen i FC3 och en match i mp räcker gott för att säga att båda smakar mumma.

kalajset
2012-11-30, 01:18
Jaha, Red Light Of Death på min gamla 60G. Var ju egentligen bara en tidsfråga innan den skulle ge upp helt. Känner inte till någon fungerande PS3:a med +5år på nacken så det var knappast oväntat.

Lång och trogen tjänst blev det men frågan är om jag orkar skaffa en ny. Tekniken är ju stenålders och en speldator har lockat ett tag. Synd att inte nästa generations konsoler kommer släppas inom överskådlig framtid.

Sådär ja, lagade den själv. Lagom frustrerande projekt för någon som jag själv. (Hatar småpillande).

Riktigt nöjd över att den startade igen överhuvudtaget. Nu är det säkert bara en tidsfråga innan det händer igen (upp till ett halvår i bästa fall verkar vara standard), men nu har jag åtminstone fört över alla BL2-saves till PS+ vilket var huvudsyftet.

Anton Fräs
2012-11-30, 08:30
Min gamla trotjänare går fortfarande, ps3an alltså. Köpte den vid release i Sverige ungefär, vet inte hur gammal den kan vara. :)

Juxta
2012-11-30, 09:21
Var tvättar jag mitt NES i Stockholm?

Kan tvätta det själv med T-Röd men vill helst att någon som gjort det innan gör det.

kalajset
2012-11-30, 13:32
Min gamla trotjänare går fortfarande, ps3an alltså. Köpte den vid release i Sverige ungefär, vet inte hur gammal den kan vara. :)

Najs, iaf minst 5 år den med alltså. Fick även veta att en polare även han hade en gammal 60gig ståendes. (Fast den verkar mest samla damm i dagsläget). Finns två alltså. :d

Hursom går det rätt hårt åt framför allt första generationen PS3:or nu. RLOD/YLOD verkar vanligast och vad jag förstått löser man det på ungefär samma sätt. (Kanske t om exakt samma? - har ej satt mig in i YLOD). Går uppenbarligen att lösa själv men frågan är om det är värt det.

Att blu ray-läsaren lägger av verkar också vanligt men händer det hade jag tveklöst försökt byta ut läsaren då det åtminstone verkar väldigt simpelt i sammanhanget.

Ronn
2012-11-30, 13:41
Jag har fått RROD 3 gånger, första gången var det moderkortet som rök åkte in på garanti-rep hos MS, andra gången ingen garanti kvar den var så gammal att jag köpte en ny, tredje var det externa nätagget som pajjat som tur var hade polaren ett nätagg över eftersom hans gamla hade RRODat så slapp pröjsa 250 pix för nytt hehe.. bra kval.

kalajset
2012-11-30, 14:15
Ronn: Dagens konsoler :( Ska bli spännande att se hur nästa generation håller ihop.

Albatross
2012-11-30, 16:52
Håller på att bli galen på nätkoden/lobby/whatever i PSABR. Tyckte inte det var så illa i betan, men nu är det tamefan ospelbart när folk laggar runt överallt. Det hade varit fint om man helt enkelt kunde blockera spelare som sitter på sunkiga jävla linor. Ganska fint att få fel karaktär ibland också i ett rankat fightingspel, här har nån lyckats med sin kod.

Segt att behöva köra endast offline tills den här skiten blir fixad, för det är ett kul spel.

Robbelibob
2012-11-30, 18:53
Skaffade Wiiu idag. Deluxe med Nintendoland. Roligt med ny konsol:)

Lasse Kongo
2012-12-01, 11:15
Det pratas mycket om Absolution på nätet, det älskas och det hatas.

Långt som fan är spelet och jag börjar närma mig slutet, låt mig säga såhär, det må vara olikt tidigare hitman, ffa Blood Money, men det innebär ju inte per automatik att det är negativt, spelet har saker som skulle kunna varit bättre, det har alla spel, men i det stora hela känns storyn, grafiken, stämningen och atmosfären ffa, omspelningsvärdet, contracts, sättet man kan välja att spela på; ghost eller codstyle att jag inte tycker någon bör missa detta.

I början var man lite fukk, ge mig blood money aka 6/10, nu är det mer; Absolution att ge en 8/10 maybe more läjta!

Far Cry 3 imponerar med, grym handling och mp som jag trodde skulle syga är kanske inte ett hot mot bf eller cod, men helt klart ett alt!

Happy helggaming me friends, själv är helgen fyllsmetad med annat så mikket spela bli det dock ej : (

Ronn
2012-12-01, 11:51
Far Cry 3 är skitbra! Stealthelementen är för en gång skull välgjorda, fan va bra! Äntligen ett Far Cry utan massa konstiga designval, det va nästan så man väntade på att upptäcka något jävligt och svära lite "Vad faaan är det här för skit" men nej det är riktigt bra man hittar bara mer och mer bra saker med det!

thenut
2012-12-01, 13:54

Säg inte så, min PS3a är ju från 08 :(

kalajset
2012-12-01, 19:31
Säg inte så, min PS3a är ju från 08 :(

Ah, det fanns ju iaf två fungerande 07:or vilket konstaterades lite senare i tråden. :D

Och som sagt - händer det så går det i många fall att laga själv även om det kanske inte är någonting som håller permanent. Spelade själv några timmar på mitt nylagade idag (Dishonored, årets besvikelse även om jag får försöka spela klart det då det fortfarande är långt ifrån ett direkt dåligt spel), och just nu fungerar det t om bättre än före RLOD i om att fläkten inte längre håller sig mer eller mindre konstant på maxvarv. (Peppar peppar...)

stolpskott
2012-12-02, 01:13
Halo 4 är ju grymt. Det trodde jag inte.

Fast det är fullt av logiska felslut. Det borde ha någon "under" titel, typ: Halo 4 - Post Hoc

Kotten
2012-12-04, 16:38
Någon som spelat Tales of graces f ?. Hur är det

Kimball
2012-12-05, 16:03
Någon som testat PS Battle Royale? Är man van vid SSMB osv känns det lite tamt och långsammare, vilket kanske är bra för vissa. Men det kändes lite för... "billigt" eller "opolerat" tycker jag? :/

Rahf
2012-12-06, 00:57
Någon som testat PS Battle Royale? Är man van vid SSMB osv känns det lite tamt och långsammare, vilket kanske är bra för vissa. Men det kändes lite för... "billigt" eller "opolerat" tycker jag? :/

Det ser ut som ett hastigt ihopslängt spel. Nästan som att Sony sa, "Vi behöver ett spel av typen Smash Brothers!"
Det sket det sig ganska rejält om man ska jämföra. Verkar obalanserat och med ett svagt stall karaktärer.

Nordenator
2012-12-06, 01:03
Det var roligt. Jag har tyvärr bara hunnit lira det första dagen. Jag litar på att de har koll på balansen. Bland folket i teamet har de clockw0rk och Seth Killian - två riktigt stora profiler när man talar Capcom-fighters.

Riktigt roligt, men kankse lite dåliga onlinefunktioner. Det blir lätt kaotiskt med lite lagg och fyra pers, men det känns som ett optimalt dricka-öl-och-lira-med-polarna-spel. Karaktärerna är väldigt varierade, och combos gynnar den som kan spelet bättre. Att använda flera dåliga supers för att döda ger fler kills än de enklare av högre level, vilket också gynnar den som kan spelet.

Vandraren
2012-12-07, 11:56
Den nya DLC'n till Skyrim, är det något att ha?

Mazr
2012-12-07, 12:07
Den nya DLC'n till Skyrim, är det något att ha?

Eurogamer gives Dragonborn a 9/10 and declare, "Dragonborn just gave Skyrim fans the perfect excuse to lose themselves in the wild for another winter."

Mazr
2012-12-07, 12:10
Ytterligare reviews:

Attack of the Fanboy (Loved It) – Dragonborn is the best Skyrim Expansion to date because it gets back to the roots of what made Skyrim fun in the first place.
Xbox 360 Achievements (9/10) – “… Bethesda have created here is exactly what Skyrim fans would have been crying out for… and that’s an experience that captures the brilliance of the main game but in a much more bitesize manner.”
Videogamer.com (8/10) — “After completing the main quest in 11-12 hours, I still have a lot of side quests to complete, a majority of the map lies undiscovered and I haven’t even begun gathering all the new loot.”
Kotaku – “Worth playing, worth exploring, worth leaping into like you’re starting Skyrim all over again.”
While OXM UK and CVG haven’t completed their reviews, they’re already sharing live impressions from their experience.

Vandraren
2012-12-07, 15:25
Eurogamer gives Dragonborn a 9/10 and declare, "Dragonborn just gave Skyrim fans the perfect excuse to lose themselves in the wild for another winter."

Tack! Nu blev jag sugen på att starta helt ny character och spela om med expansionen.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Doctor Snuggles
2012-12-07, 20:01
Jag tröttnade på Skyrim jättesnabbt, tyvärr. Ville verkligen älska spelet. Det ena var nog vetskapen om att mobs levlar med en (vilket iof går att modda nu, om man orkar), men det andra kan vara att internet förstör dylika spel, genom att det alldeles för lätt går att hitta info om "optimala" builds, tips och tricks, etc som är för frestande att leta efter. När jag t.ex. fick reda på att man kan göra en uberkaraktär via att levla smithing, vilket jag tycker är urbota tråkigt, så dog det för mig.

kalajset
2012-12-07, 20:14
Älskade Skyrim. Håller med om att det kan vara tråkigt när internet s as "förstör" spel men det var inget som hindrade spelupplevelsen av just Skyrim för egen del.

Visst prövade jag på att levla smithing/enchanta allt jag kom över ett tag och visst, det var kul att vara extremt OP en stund eller två. Tröttnade sedan helt och körde en annan build. Körde säkert minst fem-sex stycken rejäla builds med min main karaktär och det var b la därför Skyrim var så underhållande enligt eget tycke -man kunde justera spelupplevelsen väldigt mycket efter eget huvud och var inte alls särskilt låst vid olika builds. Detta är inte särskilt "hardcore" nej men det fungerar bra i ett såpass avslappnat RPG som Skyrim trots allt är. Körde b la ut alla quest lines till alla fraktioner inklusive main story med helt olika builds med en och samma karaktär.

Hade mer än gärna skaffat alla DLCs också men tyvärr är det ju som det är med PS3 och Skyrim just nu.

Kimball
2012-12-07, 22:23
Ska ge mig i kast med mitt första jrpg på många år imorgon med en polare, Tales of Grace F:

_dP0XsM23j0

Hoppas på att hela grejen med coop-fighter kommer bli så tungt som jag tänker mig!

Ado2000
2012-12-08, 12:42
Dark Souls 2 kommer JJJJJAAAADDDDÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

måste ta mig igenom DLCn nån dag, har redan spelat igenom den vanliga tre gånger just nu orkar jag inte med allt bök det kommer å ta för att jag ska kunna spela DLCn

tyvärr så kan man inte bara köpa det å köra direkt utan det är först nånting man måste hitta i Dukes Archives för å ta sig till det nya området men börjar man om kan det ta en del tid å göra allt det

Phil Heath
2012-12-08, 14:19
Far Cry 3 äger!

Kimball
2012-12-09, 01:14
Far Cry 3 äger!

Efter ~2h coop-lirande tyckte jag det kändes något.. enformigt? :(

Rahf
2012-12-09, 01:22
Men det är ju inget kampanj-spel i Far Cry 3:s co-op.

Phil Heath
2012-12-09, 01:49
Efter ~2h coop-lirande tyckte jag det kändes något.. enformigt? :(

Kör kampanj istället. Riktigt kul!

BelowAverage
2012-12-09, 09:19

måste ta mig igenom DLCn nån dag, har redan spelat igenom den vanliga tre gånger just nu orkar jag inte med allt bök det kommer å ta för att jag ska kunna spela DLCn

tyvärr så kan man inte bara köpa det å köra direkt utan det är först nånting man måste hitta i Dukes Archives för å ta sig till det nya området men börjar man om kan det ta en del tid å göra allt det

DO WANT!
Har avnjutit många timmar av 1:an tack vare ditt råd.
Älskar svårighetsgraden, allt man måste kunna och hur strategiskt man kan bygga sin karaktär. Och stämningen *cupid*

Jarod
2012-12-09, 12:15
Far Cry 3 för 199kr på cdon nu. http://cdon.se/spel/far_cry_3-22070641

Lasse Kongo
2012-12-09, 12:41
Vad är det här för tråd? *schaadisch* mypp

Men 299 till konsol är sjukt bra med.

Ado2000
2012-12-09, 13:15
DO WANT!
Har avnjutit många timmar av 1:an tack vare ditt råd.
Älskar svårighetsgraden, allt man måste kunna och hur strategiskt man kan bygga sin karaktär. Och stämningen *cupid*

oj vad kul :)

dom höga recensions poängen den fått är inte i onödan, alla som pallat ta sig igenom svårighetsgraden och frustrationen i början uppskattar spelet för vad det är oftast dom som inte gillar den är dom inte inte orkar med att den är såpass svår

om du gillade den så rekommenderar jag STARKT att du fixar Demon Souls om du inte redan spelat den, denna kom innan Dark Souls spelvärlden är lite annorlunda på det sättet att hela världen inte hänger samma som i Dark Souls och sen i min personliga mening skulle jag även påstå att den har något något mörkare atmosfär

tror inte jag varit så rädd då jag spelat ett spel än då jag var i Tower of Latria (ett av ställena i spelet)

PS: Spelet blev dessutom svårare ju fler gånger du dog

kalajset
2012-12-09, 13:27
tror inte jag varit så rädd då jag spelat ett spel än då jag var i Tower of Latria (ett av ställena i spelet)

:D Rätt creepy ställe ja!

Riktigt, riktigt kul med Dark Souls 2! Och det bästa av allt är att jag fortfarande har ettan kvar att spela. Körde Demons Souls ganska ordentligt förra vintern och har fullt medvetet väntat med Dark Souls till denna vinter just p ga atmosfären vilket lär passa perfekt nu under den mörkaste och kallaste delen av året. Har inte varit helt lätt att hålla mig ifrån det då Demons Souls utan tvekan är ett av de bästa spelen jag spelet och antagligen också det allra mest underhållande jag spelet någonsin.

Ado2000
2012-12-09, 13:49

Riktigt, riktigt kul med Dark Souls 2! Och det bästa av allt är att jag fortfarande har ettan kvar att spela. Körde Demons Souls ganska ordentligt förra vintern och har fullt medvetet väntat med Dark Souls till denna vinter just p ga atmosfären vilket lär passa perfekt nu under den mörkaste och kallaste delen av året. Har inte varit helt lätt att hålla mig ifrån det då Demons Souls utan tvekan är ett av de bästa spelen jag spelet och antagligen också det allra mest underhållande jag spelet någonsin.

aa verkligen dessutom så kändes Dark Souls något nedskalat jämfört med Demon Souls med tanke på att Demon Souls hade så många spelmekanismer som Dark Souls inte hade, bla hur spelet ändrades om du spelade som god eller ond eller hur den ändrades med tanke på hur bra du spelade. Som jag nämnde ovan så blev den ju svårare om du dog för ofta men detta ledde till att man fick visa drops som inte hade dykt upp annars, White/Black world tendency var verkligen något nytt och unikt för det spelet

dessutom så hade den, den absolut bästa (för mig iaf) boss fighten i ett spel ever, vilket var fighten med kungen

stolpskott
2012-12-09, 13:53
oj vad kul :)

De höga recensions poängen det fått är inte i onödan, alla som pallat ta sig igenom svårighetsgraden och frustrationen i början uppskattar spelet för vad det är. De som inte gillar det är oftast de som inte orkar med att det är såpass svårt.

Om du gillade det så rekommenderar jag STARKT att du fixar Demon Souls om du inte redan spelat det, det/detta kom innan Dark Souls. Spelvärlden är lite annorlunda på det sättet att hela världen inte hänger samman som i Dark Souls och sen i min personliga mening skulle jag även påstå att det har något något mörkare atmosfär. (Låter denna mening komma undan. Godkänt, men knappt.)

Tror inte jag varit så rädd när jag spelat ett spel än då jag var i Tower of Latria (ett av ställena i spelet).

Ps. (RETUR)
Spelet blev dessutom svårare ju fler gånger du dog.

Fix'd.
Jag ska börja rätta alla inlägg du gör som jag stöter på tills du lär dig.

Själv spelar jag Far Cry 3 atm. Väldigt kul, även om jag inte kommit så långt.

Albatross
2012-12-09, 14:11
Fiffigt med patch 1.02 till PSABR, skiten låser sig direkt man startar. Här har man testat rejält märker jag. För fan.

Ado2000
2012-12-10, 10:16
omg omg omg omg

Dark Souls 2 trailer

rPJaJ5ys_G0

Langster
2012-12-10, 16:36

Det är värt det. Det är inte så bökigt att ta sig dit, bara det att man måste köra igenom typ 70% av spelet innan man kan ta sig dit. Vilket är surt om man inte har någon karaktär som ligger typ där. Jag hade ingen aning om hur långt man behövde spela för att komma dit när jag började och eftersom det var ett år sen jag spelade spelet så började jag på en ny gubbe... Men det gjorde inget iofs för det är fan det bästa spelet som jag har spelat.
Det som man ska hitta i Dukes archives är åtminstone helt omöjligt att missa som tur är.
Det man får i DLC:n är iaf riktigt riktigt bra. Väldigt mycket innehåll för en hundring.

Scratch89
2012-12-10, 16:39
Jag äger Demon's Souls och har försökt att spela igenom det ett par gånger, men tröttnar på det. Inte för att det är så svårt (det gjorde jag första gången dock), utan för att det inte är någon som helst progression. Är det bättre i Dark Souls?

Langster
2012-12-10, 16:58
alla som pallat ta sig igenom svårighetsgraden och frustrationen i början uppskattar spelet för vad det är oftast dom som inte gillar den är dom inte inte orkar med att den är såpass svår

Det lustiga är ju att Dark Souls inte är ett dugg svårare än andra spel. Det märkte jag verkligen under min andra genomspelning i samband med DLC:n. Jag dog inte en enda gång innan jag kom till Blight town och då pga att jag ramlade ner. Vet man vad man gör så är spelet faktiskt rätt lätt. Det svider lite mer när man dör i Dark Souls än i andra spel, men fan inte mycket mer när man väl vant sig vid upplägget. Att dö i Minecraft t.ex kan ju vara bra mycket värre.

Det är inte svårighetsgraden som är hindret, det är den totala brist på handhållning och förklarande som gör att folk inte vågar ta sig an spelet. För mig är det just detta som gör det så jävla bra, man får tillbaka känslan av den förundran man först hade när som liten först upptäckte de världar som dataspel kan ge en, när spelen inte förklarade allt i förhand och vad som helst kunde hända (trodde man)... I Dark Souls är det nästan så på riktigt, det man föreställde sig som liten är nästan det som man ställs inför här.

Langster
2012-12-10, 17:02
Jag äger Demon's Souls och har försökt att spela igenom det ett par gånger, men tröttnar på det. Inte för att det är så svårt (det gjorde jag första gången dock), utan för att det inte är någon som helst progression. Är det bättre i Dark Souls?

Som sagt jag tycker det är det bästa jag spelat. Jag har inte spelat Demons Souls så jag vet inte vad du menar med brist på progression. I Dark Souls levlar man upp, får bättre vapen, förbättrar sina vapen och utrustning och ska ta sig från punkt a till punkt b. Dessutom blir man själv mycket bättre på spelet. Det är progression för mig. Upplevelsen är nästan essansen av progression.

Ado2000
2012-12-10, 17:20
Det är värt det. Det är inte så bökigt att ta sig dit, bara det att man måste köra igenom typ 70% av spelet innan man kan ta sig dit. Vilket är surt om man inte har någon karaktär som ligger typ där. Jag hade ingen aning om hur långt man behövde spela för att komma dit när jag började och eftersom det var ett år sen jag spelade spelet så började jag på en ny gubbe... Men det gjorde inget iofs för det är fan det bästa spelet som jag har spelat.
Det som man ska hitta i Dukes archives är åtminstone helt omöjligt att missa som tur är.
Det man får i DLC:n är iaf riktigt riktigt bra. Väldigt mycket innehåll för en hundring.

Det tvivlar jag inte en sekund på och jag kommer helt klart fixa den förr eller senare men det är just det som är problemet att efter att ha klarat den för tredje gången så måste jag som du sa klara 70% av spelet för att kunna få spela DLC för jag måste börja om

Dark Souls är samma typ av spel som Demon Souls fast nedskalat i visa aspekter. Vart är det du tycker det saknades progression ? Själv så tycker jag att Demon Souls var ett bättre spel än Dark Souls.

Det lustiga är ju att Dark Souls inte är ett dugg svårare än andra spel. Det märkte jag verkligen under min andra genomspelning i samband med DLC:n. Jag dog inte en enda gång innan jag kom till Blight town och då pga att jag ramlade ner. Vet man vad man gör så är spelet faktiskt rätt lätt. Det svider lite mer när man dör i Dark Souls än i andra spel, men fan inte mycket mer när man väl vant sig vid upplägget. Att dö i Minecraft t.ex kan ju vara bra mycket värre.

Det är inte svårighetsgraden som är hindret, det är den totala brist på handhållning och förklarande som gör att folk inte vågar ta sig an spelet. För mig är det just detta som gör det så jävla bra, man får tillbaka känslan av den förundran man först hade när som liten först upptäckte de världar som dataspel kan ge en, när spelen inte förklarade allt i förhand och vad som helst kunde hända (trodde man)... I Dark Souls är det nästan så på riktigt, det man föreställde sig som liten är nästan det som man ställs inför här.

Jo absolut är det så men den har faktiskt ett par mekanismer som faktiskt gör den svårare än andra spel. Om man jämför det med andra RPG spel så finns det inte ett enda (som jag känner till undantaget då Demon Souls) som straffar dig på det sättet som Dark Souls gör genom att ta iväg dina xp poäng( souls ) som det spelet gör. Demon Souls gick ett steg längre med det genom att göra spelet svårare ju fler gånger du dog(kunde dyka upp black phantom fiender på ställen där dom inte fanns innan).

kalajset
2012-12-10, 18:07
Just svårighetsaspekten av Demons Souls verkar vara något som folk upplever väldigt olika. (Dark Souls har jag som sagt aldrig spelat men vad jag förstått är det generellt ansett som ett något lättare spel).

Jag tror de flesta är överens om att när det gäller ren spelmekanik så är spelet klart mer krävande än majoriteten av övriga spel. Förutom det som redan nämnts finns det ju även andra intressanta delar av spelet såsom att vissa items endast är tillgängliga en enda gång, att man kan bli invaderad av fientliga motspelare, eller den totala bristen på save points i de olika världar som finns. (Här ligger vad jag förstått t ex en viktig skillnad jämfört med Dark Souls).

Däremot har spelet (likt Dark Souls) fått ett oförjänt rykte som "omöjligt". Detta höll mig själv tyvärr ifrån spelet väldigt länge då jag faktiskt inte gillar spel som är sådär jättesvåra. I mina ögon ska spelandet nämligen vara en avkoppling och aldrig frustrerande svårt. Skaffade trots allt spelet till slut och märkte snabbt att det inte fanns någon frustration inbyggt i spelet överhuvudtaget. Tog man det bara lugnt, tog ett steg i taget, samt tänkte till inför varje ny del av det så dog man ytterst sällan. Och gjorde man det så var det alltid ens eget fel. Inga cheap kills överhuvudtaget.

Tycker man spelet är extremt svårt (inte för att någon härinne verkar gjort det hittills, men finns ju gott om den varan på internet överlag) så beror det säkerligen på att man antingen försöker rusha igenom spelet eller har missuppfattat hur levelsystemet fungerar och tror man ska kunna "levla ifrån" fienderna. Själv tycker jag således inte spelet är sådär jättesvårt egentligen utan mest bara underbart utmanande.

Langster
2012-12-10, 18:24
Jävligt konstigt att jag inte spelat Demons souls egentligen! Det får bli min julklapp till mig själv tror jag.

Scratch89
2012-12-10, 18:34
Med brist på progression menar jag brist på det som andra rollspel har; nya skills, abilities eller liknande. Var man en archer hade man samma standard skjuta-pil-skill hela spelet igenom. Ingen flaming arrow vid level sex eller multishot vid level 12. Samma sak genom hela spelet. Det var liksom för enformigt. När man farmat sig tillräckligt stark för att klara av första nivån utan större problem kom man till den andra, som var ungefär som den första fast starkare fiender. Då började hamsterhjulet om igen. Det var liksom ingenting som fick mig att spelare vidare, förutom känslan att kunna skryta för sina polare om att man klarat av spelet.

BelowAverage
2012-12-10, 18:56
I Dark Souls kan man om man levlar för det (och lyckas hitta dem) mixtra med snyggare, bättre rustningar, skaffa fler och olika vapen då de är olika användbara i olika situationer (men inte forced synergy, ibland vill ha ett snabbare, eller längre räckvidd). Det är inte att man måste använda nått tvingat silversvärd som the witcher där det känns mer som en börda än något som faktiskt tillför en dimension till spelet.

Hittar fler spells. Och väljer man att levla sin karaktär så finns det ett väldigt bra djup att fokusera på en förmåga eller försöka bredda sig.
Jag spelar vidare för att avancera i storyn, och har alltid tyckt number-crunching är kul, dvs försöka hitta en egen närapå perfekt build inom ett område. Dark Souls ger mig bra mycket mer känsla av progression än de senaste två elder scrolls spelen, mer än alla RPGmmos. Men inte mer än EVE ;P

Zoidy
2012-12-10, 18:57

Du som verkar ha spelat mycket dark souls...

Jag har en bror som gillar typ witcher 2, fallout mm väldigt mycket. Jag har inte spelat dark souls själv för det är väl inte riktigt min genre egentligen. Funderar dock starkt på att skaffa det till honom i julklapp. Han har kollat videos av det själv men inte tyckt det såg så bra ut. Men i och med att han gillar genren mycket så funderar jag på om han hade gillat det mer än vad han själv tror...?

Har du några vägledande ord att säga om saken? :)

Ronn
2012-12-10, 18:57
Gillar man inte Demons Souls kommer man inte tycka Dark Souls och vice versa, dom är annorlunda från varandra ja men kärnan är densamma.

Albatross
2012-12-10, 19:32
Nice, Castlevania: Lords of shadow 2 på ingång. Gillade ettan skarpt!

Fuark
2012-12-10, 19:34
Merge:a den här tråden med datorspelstråden! :d

Zoidy
2012-12-10, 21:33
Nice, Castlevania: Lords of shadow 2 på ingång. Gillade ettan skarpt!

Bara jag som störde mig på den fasta kameran i ettan? Kanske låter som en skitgrej att klaga på men jag tycker inte det hör hemma i ett modernt spel ärligt talat. Gameplay känns så fantastiskt mycket stelare med fast kameravinkel på något sätt.

Två spel jag längtar enormt mycket till förresten... bioshock infinite och dead space 3. Februari i år kommer bli gryyyyyymt!!

Nordenator
2012-12-10, 21:39
Bara jag som störde mig på den fasta kameran i ettan? Kanske låter som en skitgrej att klaga på men jag tycker inte det hör hemma i ett modernt spel ärligt talat. Gameplay känns så fantastiskt mycket stelare med fast kameravinkel på något sätt.

Två spel jag längtar enormt mycket till förresten... bioshock infinite och dead space 3. Februari i år kommer bli gryyyyyymt!!

Mars. Bioshock har blivit uppskjutet.

Zoidy
2012-12-10, 22:14
Mars. Bioshock har blivit uppskjutet.

Igen? Vafan... Aja. Dead space 3 kommer ut i februari iaf. Alltid något. Har varit en hel del det senaste som vart riktigt värt att kolla upp så det kanske är dumt att klaga.

kalajset
2012-12-10, 22:14
Du som verkar ha spelat mycket dark souls...

Jag har en bror som gillar typ witcher 2, fallout mm väldigt mycket. Jag har inte spelat dark souls själv för det är väl inte riktigt min genre egentligen. Funderar dock starkt på att skaffa det till honom i julklapp. Han har kollat videos av det själv men inte tyckt det såg så bra ut. Men i och med att han gillar genren mycket så funderar jag på om han hade gillat det mer än vad han själv tror...?

Har du några vägledande ord att säga om saken? :)

Nej, inte alls. :D Demons däremot...

Kan ju svara så gott jag kan ändå. Witcher 2 har jag ej spelat. (PC, enda datorspelet jag kört i modern tid är SC2). Falloutserien gillar jag däremot rejält mycket, så även Elder Scrolls inklusive Skyrim. Dessa har faktiskt inte så mycket gemensamt med Demons/Dark Souls. Souls-serien kräver mycket mer strategi och tanke bakom handlingarna överlag. För att inte nämna det faktum att serien egentligen har mer gemensamt med tredje-persons-fighting-lir än RPGs i stort. Combat systemet är utvecklat på ett helt annat sätt (oändligt mer avancerat) än Fallout/skyrim - de är ljusår ifrån varandra. Inget av de är turn based men det är också enda likheterna.

Kort och gott: Det finns ingen garanti för att man gillar Souls även om man gillar Fallout/Elder Scrolls. De är för olika även om jag gissar på att jag är långt ifrån ensam om att gilla båda.

Langster
2012-12-10, 23:18
Med brist på progression menar jag brist på det som andra rollspel har; nya skills, abilities eller liknande. Var man en archer hade man samma standard skjuta-pil-skill hela spelet igenom. Ingen flaming arrow vid level sex eller multishot vid level 12. Samma sak genom hela spelet. Det var liksom för enformigt. När man farmat sig tillräckligt stark för att klara av första nivån utan större problem kom man till den andra, som var ungefär som den första fast starkare fiender. Då började hamsterhjulet om igen. Det var liksom ingenting som fick mig att spelare vidare, förutom känslan att kunna skryta för sina polare om att man klarat av spelet.

Enligt mig är progressionen i Dark Souls väldigt tillfredsställande. Som bellowaverage skrev så är utrustningen en stor del av progressionen och viktigare än din karaktärs levlande egentligen och avgör hur du kommer att spela. Sätt på dig en stor rustning och var en tank eller ta på dig en tunika och var en rouge, typ. Man levlar mest för att uppfylla utrustningens krav. Men karaktären i sig blir i princip inte bättre längre in i spelet, det är sant, man lär sig inga nya moves t.ex, man kan klara spelet helt utan att levla upp faktiskt. Utrustningen man startar med kan uppgraderas till att bli starkare än de flesta unika föremål man hittar senare. För mig känns detta som en bättre mer verklig lösning, precis som i verkligheten finns det inga uber-vapen som är bättre än allt annat och en rustning är en rustning helt enkelt, skillnaden är vem som har på sig rustningen och har vapnet i sin hand. Belöningen ligger alltså lite mer i att själv som spelare bli bättre på stridssystemet. Det är inte bara osynliga tärningskast som symboliseras av tafatta svingar som känns som man slår på en pappkartong ā la elder scrolls. Nya spells hittar man dock under spelets gång, men de behövs inte alls för att ta sig vidare, i mina två genomspelningar har jag aldrig använt mig av någon magi förutom pyromancy (som man kan börja med) förutom för att testa vad spellsen gör.

För mig är det nog, förutom stridssystemet, världen/stämningen som gör Dark Souls så förbaskat bra, det är verkligen mitt i prick vad jag gillar. Det är ren njutning att se nästa område eller fiende (som man verkligen får kämpa sig fram till) allt är gjort med stor omsorg, kreativitet och fantasi.

King Grub
2012-12-10, 23:20
Merge:a den här tråden med datorspelstråden! :d

Vill ni det? I sådana fall gör jag det i morgon förmiddag.

Langster
2012-12-10, 23:22
Vill ni det? I sådana fall gör jag det i morgon förmiddag.

Nej tack. Det är bra som det är. Vill man diskutera specifika multiplattforms-spel så kan man starta trådar om dem.

stolpskott
2012-12-10, 23:30
Nej tack. Det är bra som det är. Vill man diskutera specifika multiplattforms-spel så kan man starta trådar om dem.

Medhåll.

Vandraren
2012-12-11, 02:42
medhåll.

+1

Juxta
2012-12-11, 09:32
Nej tack till mergning. Har någon skrivit i Datorspelstråden vet jag att det handlar om ett datorspel och inte om något obskyrt JRPG med småflickor och androgyna pojkar som hjältar.

mij82
2012-12-11, 11:43
Är Dead Space bra eller? Tänkte testa serien efter jag spelat igenom God of War: Saga.

Ado2000
2012-12-11, 11:51
aa den e grym

Juxta
2012-12-11, 11:52
Är Dead Space bra eller? Tänkte testa serien efter jag spelat igenom God of War: Saga.

1:an är grym. 2:an repetitivt. 3:an Call of Duty.

Rahf
2012-12-11, 11:55
3:an vet vi inte än. Har du spelat det, eller går du utifrån hörsägen och reklamvideor?

Mij82: Dead Space är klart värt en genomspelning.

Juxta
2012-12-11, 12:01
3:an vet vi inte än. Har du spelat det, eller går du utifrån hörsägen och reklamvideor?

Mij82: Dead Space är klart värt en genomspelning.

Det var ett skämt eftersom det fått så mycket kritik innan det ens släppts.

Själv tyckte jag tvåan var trist i jämförelse med ettan och eftersom dom sagt att trean kommer innehålla mer action och väsentligt mindre skräck då folk blev så rädda tvivlar jag på att trean kommer bli något att hänga i julgranen.

Ronn
2012-12-11, 12:17
Både ettan och tvåan är grymt bra om man gillar skräck, ettan är något särskilt första gången man spelar, riktigt spännande.

Fan nu känner jag att jag måste spela om dom. :)

mij82
2012-12-11, 14:26
Grymt, får skaffa dem snart då! :)

Zoidy
2012-12-11, 19:48

Dead space är fantastiskt bra skulle jag säga. Väldigt atmosfäriskt. Utöver det så har man inte insett hur roligt det är att skjuta av lemmar på fiender förrän man spelat dead space, i min mening :)

Du får säga till förresten efter du spelat igenom delen med kyrkan i 2:an... Tror det är snudd på omöjligt att spela den delen utan att tycka det är asbra :D

1:an är grym. 2:an repetitivt. 3:an Call of Duty.

Nu spelade jag iofs tvåan före jag spelade ettan. Men 2:an är enligt mig bättre. Det blir mer intensiva strider i tvåan och miljöerna är bättre. Som jag nämnde för mij82 så är delen där man är i unitology kyrkan helt fantastisk bland annat. Angående 3:an så kan jag verkligen inte hålla med dig. Även om man kollar på en del som 3:an fått extremt mycket skit för...:

Wdws6dtF-2A

Det kanske bara är jag, men enligt mig ser det där fullständigt asbra ut. Mörkt. Atmosfäriskt. Och ja, det är en del action i det också. Men det är det i alla tre spelen. Det hör dead space till. Det är löjligt kul när man är i en intensiv fight och verkligen får kämpa för att överleva :)

Zoidy
2012-12-11, 19:53
Det var ett skämt eftersom det fått så mycket kritik innan det ens släppts.

Själv tyckte jag tvåan var trist i jämförelse med ettan och eftersom dom sagt att trean kommer innehålla mer action och väsentligt mindre skräck då folk blev så rädda tvivlar jag på att trean kommer bli något att hänga i julgranen.

Nja, njae. Det de har sagt är väl snarare att de kommer behålla skräcken? Som jag uppfattat det så kommer 3:an bli väldigt lik de två tidigare spelen om man kör single player. Är man rädd när man spelar finns möjligheten till co-op. De verkar dessutom ha lagt ner riktigt mycket jobb på co-op delen så jag tror både single player och co-op är värt att testa.

Zoidy
2012-12-11, 19:59
Nej, inte alls. :D Demons däremot...

Kan ju svara så gott jag kan ändå. Witcher 2 har jag ej spelat. (PC, enda datorspelet jag kört i modern tid är SC2). Falloutserien gillar jag däremot rejält mycket, så även Elder Scrolls inklusive Skyrim. Dessa har faktiskt inte så mycket gemensamt med Demons/Dark Souls. Souls-serien kräver mycket mer strategi och tanke bakom handlingarna överlag. För att inte nämna det faktum att serien egentligen har mer gemensamt med tredje-persons-fighting-lir än RPGs i stort. Combat systemet är utvecklat på ett helt annat sätt (oändligt mer avancerat) än Fallout/skyrim - de är ljusår ifrån varandra. Inget av de är turn based men det är också enda likheterna.

Kort och gott: Det finns ingen garanti för att man gillar Souls även om man gillar Fallout/Elder Scrolls. De är för olika även om jag gissar på att jag är långt ifrån ensam om att gilla båda.

Tack för svaret :) Så mycket som ni höjer upp dark souls så känns det nästan värt att köpa till honom och se vad han tycker. Även om det skulle vara en liten chansning. Visade honom precis en videorecension av det och då verkade han tycka det såg lite bättre ut iaf.

Men angående storyn i dark souls... Vissa påstår att det inte finns mycket story medans andra påstår att storyn är väldigt djup? Vad gäller egentligen?

Ronn
2012-12-11, 20:03
Tack för svaret :) Så mycket som ni höjer upp dark souls så känns det nästan värt att köpa till honom och se vad han tycker. Även om det skulle vara en liten chansning. Visade honom precis en videorecension av det och då verkade han tycka det såg lite bättre ut iaf.

Men angående storyn i dark souls... Vissa påstår att det inte finns mycket story medans andra påstår att storyn är väldigt djup? Vad gäller egentligen?

Storyn har ett visst djup men berättartekniken är väldigt subtil, det är sparsamt med dialoger men det är ofta rätt färggranna karaktärer, storyn målas fram genom händelserna, dialogerna och världen, det är med andra ord ingen berättelse men spelet har en väldig tyngd.

Scratch89
2012-12-11, 23:30
Nej tack till mergning. Har någon skrivit i Datorspelstråden vet jag att det handlar om ett datorspel och inte om något obskyrt JRPG med småflickor och androgyna pojkar som hjältar.

Hah. :D

På tal om det, så drog jag igång mitt Final Fantasy XIII-2 efter att ha glömt av att jag hade det, i princip. Har spelat några timmar nu och är på typ femte "världen" eller vad man nu ska kalla det för.

Hittills: Storyn är lika lol som det förra spelet, men de har åtminstone gjort bossfighterna betydligt svårare än i det förra spelet där man i princip aldrig dog. Jag förstår inte hur de kan ha gjort en uppföljare på en av de sämsta storys serien nånsin haft.

Nordenator
2012-12-11, 23:46
FFXIII är nog en av få titlar jag aldrig kommer klara ut. Köper jag ett spel klarar jag ut det, men det finns ett fåtal undantag. Ett är FFXIII som var ungefär lika intressant som havregrynsgröt. Ett annat är Bioshock-portningen till PS3. Så sjukt oanpassat spel. Jag spelade någon timme, men det märktes så vansinnigt tydligt att det var ett PC-spel som portats.

Scratch89
2012-12-11, 23:49
Fast den första gick an för då var det nytt stridssystem o sådär. Nu är det i princip samma sak, fast en uppföljare av storyn.

stolpskott
2012-12-12, 00:23
Klarade precis TWD. Fyfan vad bra. Satt tårögd i slutet, lilla gumman. Hoppas det går bra för henne. Aldrig älskat en spelkaraktär förut, men man vill ju bara krama Clem och berätta att allt kommer ordna sig *cupid*
Inte mitt GOTY men tveklöst bäst karaktärer, och en av de bästa storylines på länge.

FFXIII är nog en av få titlar jag aldrig kommer klara ut. Köper jag ett spel klarar jag ut det, men det finns ett fåtal undantag. Ett är FFXIII som var ungefär lika intressant som havregrynsgröt. Ett annat är Bioshock-portningen till PS3. Så sjukt oanpassat spel. Jag spelade någon timme, men det märktes så vansinnigt tydligt att det var ett PC-spel som portats.

Vet precis vad du menar. FFXIII var mitt första FF så i början tyckte jag om det... typ. Trodde det var vad man skulle förvänta sig av ett FF spel. Längre in så blev det dock så sjukt... sött. Jag gav upp när jag skulle springa runt och leta efter en fågel i en djurpark med en liten flicka i en halvtimme.
Det enda andra spelet jag gett upp på efter att verkligen ha påbörjat det är Lone Survivor till PC. Tycker att gameplaymekaniken är så fruktansvärt dålig, stod inte ut med det så jag ragequittade.

Juxta
2012-12-12, 09:17
Fast det där med att det ska vara mindre skräck i Dead Space 3 är inget jag tolkat in från att ha sett trailers, det har dom själva sagt ju.

Ado2000
2012-12-12, 10:34

Det är samma här faktiskt, brukar alltid se till att klara dom spel jag köper. Har haft bara två undantag dom senaste åren å det är Resonance of fate och och Legendary. Legenadry var ett impulsköp hade fått okej recensioner så ville testa det. Orkade inte efter två timmar av spelet ångra mig grovt för att ha skaffat den. Samma sak med Resonance of fate, denna hade förvisso fått bra recensioner och strids systemet var väldigt annorlunda men storyn var, jag vet inte vad jag ska säga efter att ha spelat det i 12 timmar och hade bara klarat dom fyra första akterna fattade jag fortfarande ingenting så la jag ner det. Jag försökte till och med läsa på wikipedia sidan vad det handlade om fick inget klargörande där heller. Sen finns det ju otaliga SNES å Sega Master System spel som man inte lyckats klara från yngre dar.

Klarade Mass Effect 2 igår. Grymt var det alla karaktärerna jag ville skulle överleva gjorde det också yyeeeeyyy :D. Blir å spela igenom 3an efter nyår nån gång ska ha med mig alla beslut från 2an till 3an.

Nikodemus
2012-12-12, 16:52
klarade precis twd..

twd?

willtjam
2012-12-12, 17:00
The Walking Dead.

stolpskott
2012-12-13, 14:38
The Walking Dead.

Jepp. Abbr ftw!

Albatross
2012-12-13, 17:32
Big Sky Infinity kunde ju varit bättre. Bah. Jag som var sugen på en old school sidescroller. Nån jävla kommentator som borde få käften igensydd.

timoat
2012-12-17, 20:54
Jag är sugen på att börja spela igen, jag är endast dator spelade,. Iom tajt budget var det billigaste alternativet en ny burk på omkring 4500.gick förbi webhallen och såg att de säljer en 500 gb ps3 för 2 lakan! Perfekt kompromiss då jag MÅSTE spela bioshock infinte när det kommer. Men till min skräck såg jg att man inte kan använda tamgentbord/mus. Då jag uteslutande spelar fps, blev jag lite surmulen. Jag testade spela lite i webhallen, och tyckte det gick allmänt segt. Men hur tycker ni vana hamdcontrollsanbändare att det är? Klart att det är lite orättvist av mig då jag spelade max 10 min, men skulle vilja ha er insikt!

Ronn
2012-12-17, 20:58
Jag är sugen på att börja spela igen, jag är endast dator spelade,. Iom tajt budget var det billigaste alternativet en ny burk på omkring 4500.gick förbi webhallen och såg att de säljer en 500 gb ps3 för 2 lakan! Perfekt kompromiss då jag MÅSTE spela bioshock infinte när det kommer. Men till min skräck såg jg att man inte kan använda tamgentbord/mus. Då jag uteslutande spelar fps, blev jag lite surmulen. Jag testade spela lite i webhallen, och tyckte det gick allmänt segt. Men hur tycker ni vana hamdcontrollsanbändare att det är? Klart att det är lite orättvist av mig då jag spelade max 10 min, men skulle vilja ha er insikt!

Ett spel som Bioshock funkar helt ok med handkontroll, jag föredrar också tangentbord/mus för FPS men körde Bioshock 1 & 2 på konsol, när man vant sig tänker man inte så mycket på det.

aijou
2012-12-17, 21:00

Handkontroll är ju klart sämre till fps. Men man vänjer sig.

timoat
2012-12-17, 21:07
Mmm, jag antar att det är all down to experience...
Det jag såg var en jävla massa feta fps till det! Dishonored, Resistance trilogin , killzone trilogin, massor med bra pc spel tex fear, brink, rage, borderlands, uppkommande som the last of us, alla spel som jag ännu inte spelat pga för dåligt grafikkort. Vilka mer finns det? Jag gillar mest singel player story modes. Jag vet att det finns bf och cod, men är inte så jättehajp på soldatspel. Tips uppskattas!

Fråga nr två är, kan man ställa in känsligheten på kontrollerna och analog sticksen på samma sätt som man kan på muskänsligheten på PC?

Ronn
2012-12-17, 21:10
Det jag såg var en jävla massa feta fps till det! Dishonored, Resistance trilogin , killzone trilogin, massor med bra pc spel tex fear, brink, rage, borderlands, uppkommande som the last of us, alla spel som jag ännu inte spelat pga för dåligt grafikkort. Vilka mer finns det? Jag gillar mest singel player story modes. Jag vet att det finns bf och cod, men är inte så jättehajp på soldatspel. Tips uppskattas!

Uncharted serien och Vanquish är heta!

timoat
2012-12-17, 21:12
Ahh, men är de first person? Last of us är ju inte det heller iofs...

kalajset
2012-12-17, 21:48
Apropå Vanquish så är det ett av gratisspelen till PS+ just nu. Har varit sugen på det länge så ska bli kul att testa det när tillfälle ges. (För mycket annat att spela just nu).

Gällande kontrollen så vänjer man sig som sagt ganska fort. Tyvärr kommer det aldrig bli samma känsla som på PC men det är inget man direkt saknar när man väl spelar. Å andra sidan så finns ju varken nämnda Killzone eller Resistance-serien till PC överhuvudtaget. Både två är nämligen värda att skaffa ett PS3:a för om man är intresserad av FPS, så bra är de faktiskt. (Med viss reservation för de första spelen i serien).

Finns ju även relativt gott om multiplattformsspel som fungerar utmärkt på PS3:an, t ex Darkness II, DOOM III, Far Cry 3.

aijou
2012-12-17, 22:15

Fråga nr två är, kan man ställa in känsligheten på kontrollerna och analog sticksen på samma sätt som man kan på muskänsligheten på PC?

Förutom spelen du nämnt så kan jag rekommendera condemned 2 och Deus Ex: Human Revolution. De är inte direkt några shooters egentligen, men de är förstapersons-perspektiv i alla fall.

...och ja. Du kan ställa in känsligheten i mer eller mindre alla spel.