Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
King Grub
2020-07-21, 21:33
Jag får minsann ge Ghost of Tsushima 10/10. Ett av de bästa spel jag någonsin spelar. Allt är så roligt, och det finns sååå mycket att göra. Inget trams heller. Inget SJW-larv, pinsamma sexscener eller instoppande av "mångfald" bara för sakens skull som alltför många spel ägnat sig åt på sistone. Bara en lysande story med äventyr och massor av varierade, roliga och intressanta uppdrag att utföra i en välkonstruerad spelvärld. Praktiskt taget buggfritt trots att det är så omfattande och komplext, och väloptimerat dessutom. Genom någon slags magi har de fått bort laddtiderna, trots PS4:ans slöa hårddisk och spelets avancerade grafik och väldiga storlek. Extremt snyggt dessutom. Det vackraste spel jag någonsin spelat, inklusive alla PC-spel.
Lafayette
2020-07-21, 21:54
Du brukar vara lite väl generös med betygen enligt mig men det låter väldigt bra :)
Hoppas Microsoft fläskar på rejält med feta titlar på torsdag som tröst för att man som Xbox-ägare missar alla feta exklusiviteter*mini
Fasen det blir nog ett köp!
Har i stort sett samma spelsmak som Grub så det bådar gott!
ChuckTesta
2020-07-22, 01:47
Jag får minsann ge Ghost of Tsushima 10/10. Ett av de bästa spel jag någonsin spelar. Allt är så roligt, och det finns sååå mycket att göra. Inget trams heller. Inget SJW-larv, pinsamma sexscener eller instoppande av "mångfald" bara för sakens skull som alltför många spel ägnat sig åt på sistone. Bara en lysande story med äventyr och massor av varierade, roliga och intressanta uppdrag att utföra i en välkonstruerad spelvärld. Praktiskt taget buggfritt trots att det är så omfattande och komplext, och väloptimerat dessutom. Genom någon slags magi har de fått bort laddtiderna, trots PS4:ans slöa hårddisk och spelets avancerade grafik och väldiga storlek. Extremt snyggt dessutom. Det vackraste spel jag någonsin spelat, inklusive alla PC-spel.
Du har ps4 pro, visst? Hur bra flyter det och vad får du för fps tror du? Har du mött Tengu Demon? Där laggade det ordentligt faktiskt, det var fortfarande spelbart men det kändes som att det var 15 fps stundtals.
Annars är spelet definitivt 10/10, ett av dom bästa spelen jag har spelat också. Det blir så klart ännu bättre om man gillar samuraj-stilen osv men oavsett så kan man inte förneka hur bra spelet är.
Wilt the Stilt
2020-07-22, 09:15
Jag får minsann ge Ghost of Tsushima 10/10. Det vackraste spel jag någonsin spelat, inklusive alla PC-spel.
Det får bli ett köp :)
Sista meningen låter väldigt imponerande för du har väl en riktigt bra speldator har jag för mig *drool*
Wilt the Stilt
2020-07-23, 09:06
Sommarrea har inletts på Playstation Store:
https://store.playstation.com/en-se/grid/STORE-MSF75508-SUMMERSALE/1
Wilt the Stilt
2020-07-23, 09:58
Sommarrea har inletts på Playstation Store:
https://store.playstation.com/en-se/grid/STORE-MSF75508-SUMMERSALE/1
"Bland annat kan ni lägga vantarna på Days Gone för 200 riksdaler, Spider-Man och all DLC för 250 kronor, The Last of Us: Remastered för en hundring eller Death Stranding för 300 kronor." Feber.se
Lafayette
2020-07-23, 10:21
6Ng6Gc1Vn6g
Kolla detta då, ett av mina favoritspel får remake*cupid*
Magnus N
2020-07-23, 17:58
Xbox hade showcase idag, pågår fortfarande men snart slut
https://www.youtube.com/watch?v=fjS3EHKWPxY
Några spel jag hann uppfatta
Halo Infinite
Avowed(Obsidian 1st person rpg)
Fable
Stalker 2
etc etc
megatråd här
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/hwh6no/xbox_games_showcase_megathread/
Lafayette
2020-07-23, 18:08
Ser mest fram emot Stalker där. Obsidians nya fantasy lockar stort också
Lafayette
2020-07-23, 21:30
https://pbs.twimg.com/media/EdoXCw2UwAEY6-T?format=png&name=small
That grafik though
King Grub
2020-07-28, 18:57
Så!
https://i.imgur.com/SP8m8NI.jpg
Det var verkligen ett av de bästa spelen genom tiderna. Det höll hela vägen. Tog 45-50 timmar och det blev aldrig tråkigt eller sämre.
Lafayette
2020-07-28, 19:08
Jäklar, snabbt jobbat
MasterChief
2020-07-28, 19:28
[IMG]https://pbs.twimg.com/media/EdoXCw2UwAEY6-T?format=png&name=small[/MG]
That grafik though
Jag älskar Halo. Men det har varit riktigt plågsamt sedan 343i tog över. Hänger på Beyond Forum (tonvikt på Halo) och jävlar vad vi gnällt sista dagarna. Craig var fan droppen. MCC-släppet kan endast liknas vid ett straffknull på ett colombianskt fängelse och Halo5 var mäh (dock spelat det en hel del trots allt eftersom jag är Master Chief). Nu verkar de ha sabbat Halo Infinity också, trots Slipspace, Xbox X, 5 jävla miljarder i utvecklingskostnader osv. Någon dum och efterbliven del av min hjärna hoppas fortfarande på en bra MP, men tja...tänker ju inte hålla andan.
Nåja, jag passar istället på att njuta av GarishGoblin som gång på gång slår speedrecord på Halo CE Legendary. Han är nere på 1:07:28 vilket är helt jävla sjukt stört (att han är finne gör ju det ännu bättre). Det är tiden det tar för mig att typ köra TTAR.
ywonMg52xfM
sumialic
2020-07-28, 19:41
Någon som har tips på något bra CO-OP spel som finns i PS4 shoppen?
Tänker främst på shooter (gärna flyg shooter men allt går bra), RPG och Racing, men även annat funkar.
Finns så jävla mycket spel så när man ska hitta något att köpa så går hela dagen bara till det :P
Kanske är överkänslig eller dåligt påläst men är inte deras användande av kvinnliga krigare, smeder osv lite historieförändrande SJW-svammel, om än lite? Som sagt inte alls orkat kolla upp saken men jag antar att det inte alls existerade kvinnliga krigare eller vapensmeder på samuraj-tiden i japan.
Magnus N
2020-07-28, 20:21
Kanske är överkänslig eller dåligt påläst men är inte deras användande av kvinnliga krigare, smeder osv lite historieförändrande SJW-svammel, om än lite? Som sagt inte alls orkat kolla upp saken men jag antar att det inte alls existerade kvinnliga krigare eller vapensmeder på samuraj-tiden i japan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Onna-bugeisha
Ser ut som att kvinnor var och stred
"Onna-bugeisha (女武芸者, "female martial artist") was a type of female warrior belonging to the Japanese nobility.
These women engaged in battle alongside samurai men mostly in times of need. They were members of the bushi (samurai) class in feudal Japan and were trained in the use of weapons to protect their household, family, and honour in times of war.
Significant icons such as Tomoe Gozen, Nakano Takeko, Empress Jingū and Hōjō Masako are famous examples of onna-bugeisha."
Tänker främst på shooter (gärna flyg shooter men allt går bra), RPG och Racing, men även annat funkar.
Finns så jävla mycket spel så när man ska hitta något att köpa så går hela dagen bara till det :PSplit screen? Har spelat overcooked 2 och guacamelee 2 och kan rekommendera båda. Det sistnämnda har iaf små RPG-inslag.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Lafayette
2020-07-28, 20:48
Jag älskar Halo. Men det har varit riktigt plågsamt sedan 343i tog över. Hänger på Beyond Forum (tonvikt på Halo) och jävlar vad vi gnällt sista dagarna. Craig var fan droppen. MCC-släppet kan endast liknas vid ett straffknull på ett colombianskt fängelse och Halo5 var mäh (dock spelat det en hel del trots allt eftersom jag är Master Chief). Nu verkar de ha sabbat Halo Infinity också, trots Slipspace, Xbox X, 5 jävla miljarder i utvecklingskostnader osv. Någon dum och efterbliven del av min hjärna hoppas fortfarande på en bra MP, men tja...tänker ju inte hålla andan.
Nåja, jag passar istället på att njuta av GarishGoblin som gång på gång slår speedrecord på Halo CE Legendary. Han är nere på 1:07:28 vilket är helt jävla sjukt stört (att han är finne gör ju det ännu bättre). Det är tiden det tar för mig att typ köra TTAR.
ywonMg52xfM
Ettan är ett av mina favoritspel. Trean är grymt också. Annars kan jag inte mycket om Halo, så förstår inte hatet mot Infinity. Förutom gammal grafik och irriterande pilot i skeppet då.
sumialic
2020-07-28, 21:10
Split screen? Har spelat overcooked 2 och guacamelee 2 och kan rekommendera båda. Det sistnämnda har iaf små RPG-inslag.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Ja, precis - split. Tack för tipsen!
Overcooked har jag sett många rekommendera. Har inte satt mig in i spelet så har ingen bra koll, men rent spontant känns det / ser det tråkigt ut. Men jag kanske borde ge det en chans :)
MasterChief
2020-07-29, 07:18
Ettan är ett av mina favoritspel. Trean är grymt också. Annars kan jag inte mycket om Halo, så förstår inte hatet mot Infinity. Förutom gammal grafik och irriterande pilot i skeppet då.
Det är splittrat, men det har att göra med att 343 lovar jämt så mycket, och sedan faller det platt. För ett år sedan sade de att Infinite skulle ha en otrolig grafik, och sedan presenterar de den här dyngan. Spelmässigt kan det ju vara bra, det vet ingen ännu. Men många halofans har tappat hoppet om en klassisk arenashooter.
Scratch89
2020-07-30, 22:52
Jag är som vanligt lite sen på den heta gröten men:
- Resident Evil 2 Remake, spelade igenom med Claire. Tillräckligt mycket nostalgi för att jag skulle älska det, men tillräckligt nytt och modernt och fräscht. Lagom lite ammunition och förnödenheter för att man skulle behöva ta rationella beslut för varje kula man använde. Pusslen kändes relativt autentiska även fast det blev lite väl många till sist. Ska spela om det med Leon och njuta av spelet igen.
- 4 timmar in i The Last Of Us 2. Jag gillar det hittills men kom precis till någon form av öppen värld-sekvens där man ska springa runt i diverse hus för att lösa pussel. Precis som med RE2 funkar de till viss del, men jämfört med det första TLOU tycker jag att det gör att spelet tappar tempo och känns mest som filler content. Jag uppskattar också att kniven inte går sönder efter varje användning utan att man alltid kan smyga runt och skära halsen av folk.
Wilshere
2020-07-31, 06:26
- 4 timmar in i The Last Of Us 2. Jag gillar det hittills men kom precis till någon form av öppen värld-sekvens där man ska springa runt i diverse hus för att lösa pussel. Precis som med RE2 funkar de till viss del, men jämfört med det första TLOU tycker jag att det gör att spelet tappar tempo och känns mest som filler content. Jag uppskattar också att kniven inte går sönder efter varje användning utan att man alltid kan smyga runt och skära halsen av folk.
Håller med, dessutom var det dumt att lägga in den öppen värld-sekvensen där efter vad som nyss hade hänt. Det var mitt största problem med spelet. Sätter en spoiler för säkerhetsskull även om det inte är om handlingen utan om öppen värld-sekvenser i TLOU2:
Efter den sekvensen du snackar om kommer det som tur är inga fler såna, det går fortsatt att undersöka ställen men inte så stora områden som där utan det är klart mindre områden i jämförelse. Tyvärr fortfarande större än ettan dock.
paropirat
2020-08-05, 15:11
Lirade klart Horizon: Zero Dawn i helgen. Fantastiskt spel. Bra story och otroligt rolig combat.
Är nu 6 timmar in i Last of Us 2. Älskar det än så länge. Rushade igenom ettan lite för stressat. Nu spelar jag istället som det "är tänkt" att spelas, med fokus på stämning och narrativ. Motion capturen är helt sinnes och även ljudbilden (spelar med headset i helt nedsläckt rum när resten av familjen sover)
Scratch89
2020-08-05, 23:06
Blev visad Dead Cells igår. Köpte det idag. Vansinnigt roligt. Får se hur länge jag står ut dock; det är ju egentligen ett jäkla grind.
Finns så jävla mycket spel så när man ska hitta något att köpa så går hela dagen bara till det :PDiablo III & Rayman Legends. Tricky towers går väl också an om man gillar tetris.
Ja, precis - split. Tack för tipsen!
Overcooked har jag sett många rekommendera. Har inte satt mig in i spelet så har ingen bra koll, men rent spontant känns det / ser det tråkigt ut. Men jag kanske borde ge det en chans :)
Overcooked är sinnessjukt bra i coop! Även om det oundvikligen skapar en hel del frustration bitvis också :d
Funderar på en ps 4a, lite nervös för input lag på tvn. Har i nuläget an laptop kopplad till den, är principen densamma? Märker inte av nåt lagg.
Funderar på en ps 4a, lite nervös för input lag på tvn. Har i nuläget an laptop kopplad till den, är principen densamma? Märker inte av nåt lagg.Är det samma läge och upplösning är det såklart samma latency på HDMI in i TVn tills du ser det på displayen vare det är en dator eller playstation som skickar bilden.
LG C9 verkar ju ha rätt låg input lag. Någon sålde en billigt och jag ville ju ha den men jag skrev ju något idiotmail och frågade varför han sålde istället för bara "jag tar den!" och fixa skjuts dit. (8 000 istället för 13 000? Hade ju varit schyst, tror ändå inte jag hade velat köpa både TV och skärm än mindre om det skulle kosta 20 000 för att vara bättre.)
Är det samma läge och upplösning är det såklart samma latency på HDMI in i TVn tills du ser det på displayen vare det är en dator eller playstation som skickar bilden.
LG C9 verkar ju ha rätt låg input lag. Någon sålde en billigt och jag ville ju ha den men jag skrev ju något idiotmail och frågade varför han sålde istället för bara "jag tar den!" och fixa skjuts dit. (8 000 istället för 13 000? Hade ju varit schyst, tror ändå inte jag hade velat köpa både TV och skärm än mindre om det skulle kosta 20 000 för att vara bättre.)
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.
Langster
2020-08-08, 17:36
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.
Jag har ingen ps4 men på Xbox funkar det så att den upplösning du ställer som output i inställningarna på maskinen är den upplösning som den alltid skickar till skärmen och så skalas spelens upplösning upp eller ned från sitt ursprung innan lämnar konsolen. Jag tror att även ps4 funkar så... även om ps3 inte gjorde det.
Hursomhelst, om du inte får input lag med laptoppen lär det inte bli sämre med en konsol.
Samma upplösningen lär det inte vara, varierar inte upplösning mellan spel dessutom? Sorry om jag är korkad.Jag talar mer teoretiskt ändå.
Om TVn kör FHD och tar emot 1080p ifrån båda delar behöver den ju inte skala om bilden, behöver den det kan det ju givetvis ge någon slags fördröjning. På TV-apparater brukar det ju finnas funktioner som skall "förbättra" bilden med och även på datorskärmar kan det ju vara olika slags overdrive som kanske kan göra någon skillnad, på TVn finns väl rätt ofta någon slags gamemode som är tänkt att slå av en del sådana effekter för att minska delayen och rimligtvis ge en mer korrekt bild med. Så det är ju ena fördröjningen. Den andra fördröjningen är ju i själva displayen där OLED väl ändrar väldigt fort men LCD tar längre tid på sig, på datorskärmar är ju mest TN mot IPS och VA aktuellt att jämföra men det är väl inte många TVs som använder TN?
Så ja, om LCD högre delay än TN på själva panelen och sedan eventuellt högre delay i scalern för att den sysslar med saker som att justera kontrast och skärpa eller kanske t.o.m. att stoppa in extra bilder skapta av minst ett par andra.
Jag har ingen ps4 men på Xbox funkar det så att den upplösning du ställer som output i inställningarna på maskinen är den upplösning som den alltid skickar till skärmen och så skalas spelens upplösning upp eller ned från sitt ursprung innan lämnar konsolen. Jag tror att även ps4 funkar så... även om ps3 inte gjorde det.
Hursomhelst, om du inte får input lag med laptoppen lär det inte bli sämre med en konsol.
Nice då blir det nog fan inköp snart. Tack!
Akerhage
2020-08-14, 10:25
Gratis att tanka hem första 24h av spelsläppet (Dvs NU). Därefter kommer spelet kosta 500kr. Gratis är alltid gott.
Vet dock inte om det är bra.
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/a-total-war-saga-troy/home#
i7AuoRekXJ8
King Grub
2020-08-14, 10:56
Kanske passar bättre i tråden om datorspel än tv-spel dock.
Akerhage
2020-08-14, 11:00
Kanske passar bättre i tråden om datorspel än tv-spel dock.
Sorry, blandar ihop dessa trådar. Ahja dom som är intresserade läser ju båda trådarna, så tipset går säkert fram ändå.
EagleEye
2020-08-14, 12:39
Finns det något datum än på ps5 lanseringen ?
Tänkte byta in min ps4 också :)
King Grub
2020-08-14, 12:46
Nej.
D-lXc8fOs_A
Nytt batman spel. Ser tråkigt ut. Spel som Sekrio eller ghost of tsushima gör att andra spel med samma format inte håller nivå.
Wilt the Stilt
2020-08-24, 12:12
Jag har saknat ett bra golfspel till PS4. Till PS3 spelade jag ett par Tiger Woods-golfspel som jag gillade mycket.
Men igår såg jag att det nyligen getts ut (konsoller och PC) ett nytt golfspel i augusti som fått många fina omdömen. Jag köpte det genast till PS4 och hoppas nu att det är det bra golfspelet som jag har velat ha till PS4.
Och att random folk online kör färdigt och inte ragequittar.
EDIT: Juste. Spelet heter PGA Tour 2k21
EDIT2: Sen såg att ocksä att Train Sim World 2 har getts ut nyligen. Konsoller och PC. Men på Steam sa många att det hade varit bättre som ett DLC.
Sen har Skater XL getts ut till PS4 efter att ha varit på early access på Steam ett tag innan. Verkar vara ett mycke seriösare skatespel jämfört med klassiska Tony Hawk.. Ja Tony Hawk-skatespelen som ska göra comeback. Vet ej hur det spelet ska vara i efterliknande osv överhuvudtaget, ej läst nåt
Edit: Det var alltså +6 Edits i denna post
Scratch89
2020-08-25, 10:17
Gah, jag försöker spela klart The Last Of Us 2 men jag skjuter upp det hela tiden. Har väl kommit halvvägs tänker jag (spelat ca 12 timmar) men känner att det är mer belönande att spela Dead Cells.
King Grub
2020-08-25, 11:21
Ju längre tid det går, desto mer inser jag att Last of Us 2 egentligen bara var spackel i form av teknisk briljans som dolde en dålig story med logiska hål och påtvingad agenda.
Lafayette
2020-08-25, 11:34
Då jag inte äger en PS4 sörjde jag över att inte få spela det. Såhär i efterhand verkar det mest bra, bevarar minnet av min fantastiska upplevelse med första spelet istället.
King Grub
2020-08-25, 11:42
Lugn, du kan fortfarande gråta över Ghost of Tsushima. Där har du ett bra, nästan perfekt, spel som du inte heller kan spela.
Lafayette
2020-08-25, 12:00
Nä, det verkar trist.
Miles Morales-spelet däremot.*cry*
Wilshere
2020-08-25, 13:10
Känner tvärtom, ju mer tid som gått desto mer har jag uppskattat TLOU2.
Lipservice
2020-08-25, 22:58
Bara jag som blivit skitsnål på spel-fronten till PS4 nu när PS5 står vid dörren?
Menar som att, varför köpa The Last of Us 2 eller Ghost of Tushima nu när man kan få det med "maxad" grafik och 60fps om ett halvår?
Känner mig gammal och snål.. smått ångerfull samtidigt.
Scratch89
2020-08-26, 09:54
Bara jag som blivit skitsnål på spel-fronten till PS4 nu när PS5 står vid dörren?
Menar som att, varför köpa The Last of Us 2 eller Ghost of Tushima nu när man kan få det med "maxad" grafik och 60fps om ett halvår?
Att överväga att punga ut 10 tusen för en ny konsol låter inte snålt. :D
Scratch89
2020-08-26, 09:55
Ju längre tid det går, desto mer inser jag att Last of Us 2 egentligen bara var spackel i form av teknisk briljans som dolde en dålig story med logiska hål och påtvingad agenda.
Jag tycker inte att agendan känns påtvingad men det har stora problem med pacing. Det som gjorde så bra var den tajta känslan av att aldrig vara säker och att enda vägen framåt är just framåt. De hittills påtvingade bitarna med fake-open world är bara frustrerande och det gör också att jag flera gånger tror att jag är säker men springer rakt in i soldater eller infekterade mitt på öppen gata.
King Grub
2020-08-26, 09:58
PS5 kommer inte att kosta 10000 kronor.
PS5 kommer väl kosta runt 6 tusen vad jag hört vilket fortfarande är ett bra pris.
En Dator med motsvarande prestanda, Grafikkort RX 5700, Ryzen 3600/3700, ca 1 tb SSD kostar minst 11 tusen.
Ställer mig dock tveksam till att stöd för 60 FPS kommer finnas, hört att de ska köra vidare med 30 fps som standard.
King Grub
2020-08-26, 10:42
Stöd för 60 fps kommer att finnas. Det finns i PS4 och det fanns i PS3.
Det är däremot helt upp till utvecklarna om de vill att deras spel körs i 30 eller 60 eller variabel fps. Sony har inget med saken att göra.
Scratch89
2020-08-26, 12:35
PS5 kommer inte att kosta 10000 kronor.
Ah, jag har inte följt något annat än att jag har sett prelbokningspriserna på Webhallen och liknande. Där kostar de 10k.
https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Konsol-PS5?gclid=EAIaIQobChMI5LaRneO46wIVh6kYCh1Nrw6FEAQY ASABEgI88_D_BwE
King Grub
2020-08-26, 12:36
Det är bara en placeholder tills Sony avslöjar prissättningen.
Langster
2020-08-26, 12:41
Synd att de inte gör som Xbox då, gratis uppgraderingar av spelen till den nya hårdvaran.
Dock så känns det som att argumenten för att välja Xbox framför PS blir färre och färre. Medans PS har dunkat på med exklusiva titlar som faktiskt intresserar mig, har utbudet av exklusiva titlar till Xbox varit under all kritik de senaste åren, om man inte gillar Forza och bara Forza hela tiden.
Nu har de ju storsatsat och köpt upp ett antal studios för att kunna producera mer exklusiva titlar (men allt kommer till PC ändå) men INGET som de visat hittills har lockat mig alls - förutom Halo infinite då som jag tycker ser awesome ut, trots att grafiken inte imponerar som man kanske hade hoppats på.
Langster
2020-08-26, 13:03
Stöd för 60 fps kommer att finnas. Det finns i PS4 och det fanns i PS3.
Det är däremot helt upp till utvecklarna om de vill att deras spel körs i 30 eller 60 eller variabel fps. Sony har inget med saken att göra.
Redan de gamla 8-bits maskinerna hade stöd för 60 fps, eller 50 här i PAL regionerna. De allra flesta spel på 8-16 bits maskinerna kördes ju i 60/50 fps. Och när det blev för mycket på skärmen gick spelen långsammare istället för att hoppa över bildrutor. Det var först när grafiken gick över till 3D som vi gick ned till lägre bilduppdatering.
Men hursomhelst, Sony kan ju bestämma att spelen MÅSTE köras i 60 fps på deras konsol, gör de inte det så går de inte igenom certifieringen.
När Xbox360 kom så hade MS en regel om att spelens upplösning MÅSTE vara 720p eller 1080i. Den regeln försvann dock rätt fort och MS själva var nästan bäst på att publicera spel med lägre upplösning.
Tycker det är bäst att utvecklarna får bestämma själva, jag föredrar bildkvalitet framför fps och upplösning. Stabil 30 fps känns helt OK för mig, typ motsvarigheten till biofilm, 24 fps. 60 fps och högre har alltid känts lite artificiellt för mig på något sätt (typ som Hobbits 48 fps, kändes som att det var filmat med videokamera från 80-talet), och jag vet att spel blir mer responsiva ju högre fps de körs i, men jag är inte en pro gamer, jag vill bara ha underhållning.
Redan de gamla 8-bits maskinerna hade stöd för 60 fps, eller 50 här i PAL regionerna. De allra flesta spel på 8-16 bits maskinerna kördes ju i 60/50 fps. Och när det blev för mycket på skärmen gick spelen långsammare istället för att hoppa över bildrutor. Det var först när grafiken gick över till 3D som vi gick ned till lägre bilduppdatering.
Men hursomhelst, Sony kan ju bestämma att spelen MÅSTE köras i 60 fps på deras konsol, gör de inte det så går de inte igenom certifieringen.
När Xbox360 kom så hade MS en regel om att spelens upplösning MÅSTE vara 720p eller 1080i. Den regeln försvann dock rätt fort och MS själva var nästan bäst på att publicera spel med lägre upplösning.
Tycker det är bäst att utvecklarna får bestämma själva, jag föredrar bildkvalitet framför fps och upplösning. Stabil 30 fps känns helt OK för mig, typ motsvarigheten till biofilm, 24 fps. 60 fps och högre har alltid känts lite artificiellt för mig på något sätt (typ som Hobbits 48 fps, kändes som att det var filmat med videokamera från 80-talet), och jag vet att spel blir mer responsiva ju högre fps de körs i, men jag är inte en pro gamer, jag vill bara ha underhållning.
Själv föredrar jag hög fps för jag tycker spelen flyter mycket bättre då. 30fps känns hackigt för mig men är kanske mest för man är van att spela i 80+ :cool:
PureWhey
2020-08-27, 08:39
Tycker du verkligen 30 fps ser ok ut i spel?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Langster
2020-08-27, 14:02
Tycker du verkligen 30 fps ser ok ut i spel?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Ja för min del är stabila 30 fps helt OK. Värre om det är ostabilt. Jag kan förstå att man stör sig på det, men för min del vill jag hellre att man ökar bildkvaliteten än bilduppdateringen.
Nu har jag ju mest spelat på konsol, så jag kan vara lite skadad, men jag känner inte att högre fps tillför upplevelsen något. Oavsett om man spelar ett spel i 60, 30 eller till och med lägre, så vänjer man sig väldigt snabbt vid det, och efter någon timme tänker man inte på det längre, tycker jag.
Sen är det ju skillnad på om man spelar multiplayer där både reaktionsförmågan påverkas av hur mycket information som når ögat per sekund och hur snabbt spelet reagerar på din knapptryckning påverkas av spelets uppdatering. Men jag har aldrig varit mycket av en multiplayerspelare och har aldrig känt att oj vad mycket bättre det här singleplayerspelet hade varit om det kördes i högre fps.
Wilshere
2020-08-27, 14:10
Har en väldigt bra dator men håller med, visst har jag inte lirat konsol på ett tag kanske 30fps känns konstigt i en halvtimme men sedan vänjer jag mig igen. Just TLOU2 som diskuterades innan tyckte jag kändes smidigt trots 30fps. I multiplayer tycker jag dock det är viktigt med bra flyt före grafik men i singleplayer kvittar det så länge det är stabila 30fps.
Ja för min del är stabila 30 fps helt OK. Värre om det är ostabilt. Jag kan förstå att man stör sig på det, men för min del vill jag hellre att man ökar bildkvaliteten än bilduppdateringen.
Nu har jag ju mest spelat på konsol, så jag kan vara lite skadad, men jag känner inte att högre fps tillför upplevelsen något. Oavsett om man spelar ett spel i 60, 30 eller till och med lägre, så vänjer man sig väldigt snabbt vid det, och efter någon timme tänker man inte på det längre, tycker jag.
Sen är det ju skillnad på om man spelar multiplayer där både reaktionsförmågan påverkas av hur mycket information som når ögat per sekund och hur snabbt spelet reagerar på din knapptryckning påverkas av spelets uppdatering. Men jag har aldrig varit mycket av en multiplayerspelare och har aldrig känt att oj vad mycket bättre det här singleplayerspelet hade varit om det kördes i högre fps.
Det beror ju inte bara på singleplayer eller multiplayer även på vad det är för spelkontroll och spelarperspektiv. En gamepad har ju rätt dålig precision så man märker inte skillnaden mellan hög och låg FPS på samma sätt som med en mus. Ett isometriskt perspektiv sätter inte heller samma krav på framerate som förstapersonperspektiv. Konsolspel spelas ju med gamepad och spelen är oftast sedda ur isometriskt perspektiv och detta är väl rimligen anledningen till att frameraten sprollar för dig.
Wilt the Stilt
2020-08-29, 12:47
Nån som gillar Fall Guys?
Tycker det är väldigt skoj och lättsamt.. Gillar verkligen grafiken, väldigt färgglad kan man säga. Påminner mig om olika Nintendospel (kan ej definiera exakt vilka, mer än Donkey Kong till N64) med dess starka färgglada grafik.
Scratch89
2020-08-29, 15:56
Söker tips på bra spel man kan spela två spelare på PS4. Det behöver inte vara våldsamt, och jag ska spela med en kvinna som inte har så mycket erfarenhet av tv-spel generellt. :)
Wilt the Stilt
2020-08-29, 16:39
Söker tips på bra spel man kan spela två spelare på PS4. Det behöver inte vara våldsamt, och jag ska spela med en kvinna som inte har så mycket erfarenhet av tv-spel generellt. :)
Josef Fares spel A Way Out kanske?
Har hört många gilla det. Har ej spelat det själv dock.
Overcooked
Rayman
Scratch89
2020-09-01, 07:50
Overcooked
Rayman
Jag har visat båda men det var tydligen inte så intressant. Hon vill ha story-baserade/fokuserade spel, med mycket drama, men inte så mycket skjuta skjuta och våld. Svår kombination. :D
Har en väldigt bra dator men håller med, visst har jag inte lirat konsol på ett tag kanske 30fps känns konstigt i en halvtimme men sedan vänjer jag mig igen. Just TLOU2 som diskuterades innan tyckte jag kändes smidigt trots 30fps. I multiplayer tycker jag dock det är viktigt med bra flyt före grafik men i singleplayer kvittar det så länge det är stabila 30fps.
Beror nog även mycket på vilket spel man spelar.
Jag har tex spelat mycket Rocket League på både PS4 och PC. För mig är det näst intill ospelbart att gå tillbaka till PS4an när man lirat på PC i 240fps. Det känns hackigt och klumpigt, inget flyt alls. :)
Lafayette
2020-09-01, 09:13
Triss Merigold är helt klart hetare än Yennefer och Ciri
trädgårdsmöbel
2020-09-01, 09:32
Resident evil revelations 2. Bra story, lite otäckt och "tjejvänliga"-karaktärer. Splitscreen.
Child of light. Låt henne spela huvudkaraktär så får du köra supportrollen i coop.
Wilshere
2020-09-01, 16:56
Beror nog även mycket på vilket spel man spelar.
Jag har tex spelat mycket Rocket League på både PS4 och PC. För mig är det näst intill ospelbart att gå tillbaka till PS4an när man lirat på PC i 240fps. Det känns hackigt och klumpigt, inget flyt alls. :)
Jo, sant. Kommer ihåg att jag testade Fortnite lite för längesedan på datorn och när jag sedan spelade på konsol igen(trots 60fps) så kändes det jättekonstigt och sjukt segt, kunde typ inte sikta när jag spelade på konsol efter det och då spelade jag ändå med handkontroll på PC också. Men när jag har spelat CoD tex har jag inte haft problem att gå från PC till konsol.
ChuckTesta
2020-09-01, 23:31
Jo, sant. Kommer ihåg att jag testade Fortnite lite för längesedan på datorn och när jag sedan spelade på konsol igen(trots 60fps) så kändes det jättekonstigt och sjukt segt, kunde typ inte sikta när jag spelade på konsol efter det och då spelade jag ändå med handkontroll på PC också. Men när jag har spelat CoD tex har jag inte haft problem att gå från PC till konsol.
Cod har alltid varit sjukt smooth i alla spel, alla versioner.
Andy.da.wohoo
2020-09-03, 09:17
Triss Merigold är helt klart hetare än Yennefer och Ciri
Nä nu jävlar
Wilt the Stilt
2020-09-04, 09:13
Är lite nyfiken på Marvel Avengers, men betygen är halvbra.
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/marvels-avengers
King Grub
2020-09-04, 10:07
Kampanjen är okej, men inte mer. Har inte testat multiplayer.
King Grub
2020-09-04, 18:42
Okej, en fight mellan Hulk och Abomination var cool.
Wilt the Stilt
2020-09-04, 20:43
Okej, en fight mellan Hulk och Abomination var cool.
:d Givet köp ju
Lasse Kongo
2020-09-06, 21:42
Hur pepp är ni på ps5 då?
Jag har 2 förbokade : )
Känns som det inte kommer finnas så väldans mycket exklusivt för ps5 vid release men alla ps4/vrspel ska ju funka så det är klockrent.
Kul med ny teknik, 5an är ett monster rent specmässigt jämfört med 4pro.
Agitator
2020-09-06, 21:49
Känns som det inte kommer finnas så väldans mycket exklusivt för ps5 vid release men alla ps4/vrspel ska ju funka så det är klockrent.
cofffee
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/
https://i.imgur.com/uT2M88g.png
Lasse Kongo
2020-09-06, 21:56
cofffee
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/
https://i.imgur.com/uT2M88g.png
Inget för mig då jag hellre blir gangbangad av 20 färgade kåkfarare än spelar spel på en dator.
Men! kul att det finns något för alla!
Inte alls. Sen jag skaffade min PC har PS4an bara stått och samlat damm på vinden. Många spel som börjar som exklusiva kommer i slutändan iaf till PC så missar inget där heller förutom att man får vänta ett år eller två men det gör mig inget. Vill man spela med kontroll till något spel är det bara koppla in till datorn så känns som man får det bästa av två världar. :)
Allting är ju relativt.
Xbox Series X:
12.155 TFLOPS, 52 CU/3328 shading units @ 1.825 GHz
Playstation 5:
10.29 TFLOPS TFLOPS, 2304 shading units.
5700XT listas som 9.754 TFLOPS.
Nu är ju den verkliga prestandan beroende av RAM och vilka instruktioner som körs och så med men det bör väl betyda att man kanske kan förvänta sig ungefär RTX 2070 Super-prestanda av Playstation 5? RTX 3060-prestanda av Xbox Series X?
Skulle man vilja bygga en dator med nu existerande processorer med ett RTX 3060 när det väl släpps så vore väl Ryzen 3 3300X ett prisvärt alternativ att köra med det.
Switch fick ju tyvärr gamla redan använda Tegra men verkar ju ha klarat sig briljant med väldigt många spel i Switchversion och Switch är ju lätt den konsoll av nuvarande generation jag helst hade komplementerat med. Ser man längre tillbaka vore WiiU och Xbox 360 ok förstnämnda för kompatibilitet med kontrollrar med Wii och andra för ja både spel och emulering främst det senare?
Det går ju bra att ha en Sonykontroller till PC med även om Xboxkontrollern ju är lite av standard. Nuförtiden har Steam skrotat sin egen kanske delvis för att gyro- och touchscreenstyrning ju faktiskt redan finns på DS4 och de har ju gjort så att man kan använda det med den också. Dock är ju hela den aspekten krångligare även om det ju är en extra möjlighet på dator.
Personligen har jag inga problem med att acceptera att man givetvis kan spela på konsoll med. Även om jag tycker Switch är mest attraktiv och där kan ju Nintendo såklart släppa en med kraftfullare Tegra bara, kanske höja upplösningen på displayen med om de hade velat (är den 720p?)
Spel var ju mycket billigare på PC innan men nufötiden behöver man ju inte ens köpa spel längre. Dock är det ju just på PC det också gäller så ...
Tar man alla spel från Epic store har man väl ett bibliotek som är bättre än de flesta konsollspelares vid det här laget helt gratis.
Mitt Epicbibliotek som inte alls är i nivå med Steam:
https://i.ibb.co/wKYrk4v/bild.png
Lasse Kongo
2020-09-08, 18:22
Jag har sett få om ens något spel som är så snyggt och fullständigt tekniskt fulländad som The Last Of US 2 till en gammal sunkig hårdvara som Ps4 Pro!
Sååå please, talk to da hand because this face aint listening to dat bullshit.
Akerhage
2020-09-09, 14:49
Xbox Series X kommer kosta 5695kr, positivt!
Länk till feber.se
https://feber.se/spel/xbox-series-x-kommer-kosta-5695-kronor/415574/
PureWhey
2020-09-09, 15:02
Skillnad på ett stort bibliotek och spel man vill spela också. Jag har också hundratals spel men skulle säkert inte spela mer än 15 typ.
Wilt the Stilt
2020-09-09, 15:07
Jag har en störning som innebär att jag köper tv och datorspel och sedan spelar jag dom knappt överhuvudtaget. :smash: :d
Lafayette
2020-09-09, 15:14
Jag har en störning som innebär att jag köper tv och datorspel och sedan spelar jag dom knappt överhuvudtaget. :smash: :d
Hahah samma. De hamnar på rea till ett riktigt bra pris sen dimper de ner i brevlådan, sen samlar damm.
Plasttiger
2020-09-09, 17:29
Jag har sett få om ens något spel som är så snyggt och fullständigt tekniskt fulländad som The Last Of US 2 till en gammal sunkig hårdvara som Ps4 Pro!
Sååå please, talk to da hand because this face aint listening to dat bullshit.
Tänk dig PC-versionen *drool**drool*
Kanske skulle gå över 30 fps också! Åtminståne hålla över 20 när man panorerar!
Det är ju det normala. Eller köpa och inte spela alls är iofs det normala.
King Grub
2020-09-09, 19:44
Klar med Avengers kampanj. Det höll verkligen inte hela vägen. Skönt när det var över.
Nu Outer Worlds DLC istället.
Lafayette
2020-09-09, 19:46
Klar med Avengers kampanj. Det höll verkligen inte hela vägen. Skönt när det var över.
Nu Outer Worlds DLC istället.
Oooh återkom gärna med ett litet betyg.
Magnus N
2020-09-16, 20:00
21:30 Dags för PS5-event
https://blog.playstation.com/2020/09/12/watch-live-playstation-5-showcase-on-wednesday-september-16/
"Before PlayStation 5 launches this holiday, we wanted to give you one more look at some of the great games coming to PS5 at launch (and beyond!).
Our next digital showcase will weigh in at around 40 minutes, and feature updates on the latest titles from Worldwide Studios and our world-class development partners. "
Lafayette
2020-09-16, 20:06
Demon Souls!! Miles Morales!
Lafayette
2020-09-16, 22:19
God of war ragnarök baby!!
Lafayette
2020-09-16, 22:21
Fast Hellblade 2 är mer intressant. Blir nog en series x
Blev mest sugen på Harry Potter! :d
Blir det Xbox serie x eller PS5 för er?
King Grub
2020-09-17, 08:44
PS5. Har en bra PC, som slår Series X på fingrarna, och alla XBox-spel kommer där också.
Och Demon's Souls!
PS5. Har en bra PC, som slår Series X på fingrarna, och alla XBox-spel kommer där också.
Och Demon's Souls!
Xbox Serie x ha bättre spec på pappret. Tror du det gör någon praktisk skillnad? Sen är tittarna viktiga också. PS5 har väl knutit upp en del bra tittar till sin konsol.
Själv har jag varken speldator eller TV-spel och har inte haft det sedan tonåren. Är sugen på att skaffa mig PS5 eller Serie x nu.
Lafayette
2020-09-17, 09:12
Blev mest sugen på Harry Potter! :d
Jag med tills jag såg att det var avalanche. De gör mediokra spel och suger på att skriva manus
King Grub
2020-09-17, 09:20
XBox har Game Pass där man får hundra spel inklusive många helt nya storspel extremt billigt, nästan gratis med tanke på utbudet i förhållande till priset för prenumerationen.
XBox har Game Pass där man får hundra spel inklusive många helt nya storspel extremt billigt, nästan gratis med tanke på utbudet i förhållande till priset för prenumerationen.
Bra poäng! Märkligt att inte PS5 har något motsvarande.
Blir det Xbox serie x eller PS5 för er?
PS5, Inga av de exklusiva Xbox spelen känns lockande för mig.
De spel jag är mest sugen på är spel av typen Battlefield, COD och Ghost of Tsushima.
trädgårdsmöbel
2020-09-17, 11:56
Jag har väntat sedan 2014 på dead island 2. Tror ni det kommer eller ej?
King Grub
2020-09-17, 11:58
Chefen för utvecklaren sade så sent som i år att de fortfarande arbetar på det vill jag minnas.
Scratch89
2020-09-17, 15:38
Jag är också sjuuukt sugen på Demon's Souls remake.
Lafayette
2020-09-17, 15:42
Det ser perverst bra ut. Snacka om att DS3 ser gammalt ut grafikmässigt i jämförelse. Undra vad som hände med Elden Ring dock :(
King Grub
2020-09-17, 15:57
Elden Ring är ju From Software. Det är inte Demon's Souls. From håller väl på med sitt och är inte klara än.
Lafayette
2020-09-17, 16:10
Med tanke på hur slö och seg GRR Martin är lär det väl dröja 10 år till
King Grub
2020-09-17, 16:15
Han ska inte skriva något. Han har redan gjort sitt, en snabb konsultation.
Lafayette
2020-09-17, 16:16
Va? Var det allt? Fett besviken.
Nåväl, det blir väl bra hur som*flex*
King Grub
2020-09-17, 16:20
Martin har ändå inte skrivit något vettigt på mer än 20 år (A Storm of Swords).
PS5 beställt via Elgiganten som lovar tilldelning till alla som lyckades lägga en order!!!
Fick ta en kontroll till också.
King Grub
2020-09-18, 10:09
Det kan de ju lova om de får färre enheter än så av Sony.
Det kan de ju lova om de får färre enheter än så av Sony.
Den siffran kan man ju hoppas att de fått idag när de släppte Förhandsbokningen. Det har ju varit känt i några veckor att de kan få problem med leveranserna pga komponentbrist.
Jag hoppas!
JusupWilkoszzzz
2020-09-18, 14:06
Bra poäng! Märkligt att inte PS5 har något motsvarande.
PS5 behöver det inte. De har redan vunnit.
paropirat
2020-09-18, 15:43
Ölen på kylning. Black Ops Cold War-alphan nerladdad :)
Lafayette
2020-09-18, 15:45
Ölen på kylning. Black Ops Cold War-alphan nerladdad :)
Nice. Första COD på länge jag är lite småsugen på, settingen tilltalar mig.
Jag kan inte längre motstå mina Nintendo-cravings, och funderar på om jag ska skaffa Nintendo Switch Lite (https://www.nintendo.com/switch/lite/). Den främsta anledningen är att jag inte har någon TV, och är inte heller intresserad av att skaffa en bara för Nintendo Switch. Har inget emot att spela med bara handkontrollen i soffan, tror jag..
Någon som använder Switch Lite och är nöjd? Hur är spelen till Switch?
Langster
2020-09-18, 20:21
Jag kan inte längre motstå mina Nintendo-cravings, och funderar på om jag ska skaffa Nintendo Switch Lite (https://www.nintendo.com/switch/lite/). Den främsta anledningen är att jag inte har någon TV, och är inte heller intresserad av att skaffa en bara för Nintendo Switch. Har inget emot att spela med bara handkontrollen i soffan, tror jag..
Någon som använder Switch Lite och är nöjd? Hur är spelen till Switch?
Jag har en Switch, gillar man Super Mario så är det den bästa konsolen! :d
Nä men den är trevlig och det finns väldigt många spel. Nintendos egna är ju i en klass för sig.
King Grub
2020-09-18, 20:51
Lite är tveksam. Skärmen är lite väl ynklig, och får man stick drift måste man ersätta hela konsolen.
Wilt the Stilt
2020-09-18, 20:55
På tal om Switch så ska jag imorgon handla Super Mario 3D All Stars.
Har aldrig spelat Super Mario Sunshine, så det ska bli väldigt trevligt att börja med.
https://www.metacritic.com/game/switch/super-mario-3d-all-stars
Jag har en Switch, gillar man Super Mario så är det den bästa konsolen! :d
Nä men den är trevlig och det finns väldigt många spel. Nintendos egna är ju i en klass för sig.
Vanliga Switch då, inte Lite?
Lite är tveksam. Skärmen är lite väl ynklig, och får man stick drift måste man ersätta hela konsolen.
Jag har aldrig känt en Lite i handen, men jag måste nog ta och åka till en elektronikaffär och göra det. Eftersom jag inte vill ha en TV är jag kanske illa tvungen att skaffa en Lite.
Hur är det med Nintendo och emulatorer nuförtiden förresten? Kan man spela Switch-spel med en emulator på tangetbordet?
King Grub
2020-09-19, 10:11
Hyfsat.
https://youtu.be/4pVpHcyJeSM
Wilt the Stilt
2020-09-19, 10:21
Varför är Xbox-spelare så toxic?
https://www.gamereactor.se/nyheter/890923/Xboxspelare+ar+argare+an+Playstationspelare+enligt +ny+studie/
För Yuzu (Switch) och Citra (3DS) behöver man den fysiska konsolen (det visste jag inte var ett krav för emulatorer, försvinner inte syftet med emulator då...?)
Nu ska för övrigt 3DS gå i pension (https://edition.cnn.com/2020/09/17/tech/nintendo-3ds-discontinued/index.html). Undrar om tanken är att Switch ska ersätta 3DS helt.
King Grub
2020-09-19, 10:25
Syftet är att spela spelen i högre upplösning och med hög fps på sin PC, inte att piratkopiera.
Okej! Hade jag ingen aning om. När det gällde äldre konsoler (N64 etc) så kanske det var annorlunda. Dom konsolerna hade dock gått ur tiden när emulatorer inträdde.
PS5 behöver det inte. De har redan vunnit.
Ser nu att Playstation har något liknande - Playstation Plus Collection. Inte lika många titlar som game pass ännu, men ändå.
paropirat
2020-09-19, 12:27
Nice. Första COD på länge jag är lite småsugen på, settingen tilltalar mig.
Det kändes helt okej faktiskt. Som en blandning av Black Ops 4 och Modern Warfare typ. Mindre camping och längre time to kill. Synd att grafik och animationer ser ut som PS3 bara...
Scratch89
2020-10-27, 12:08
Jag trilskas fortfarande med The Last of Us 2. Jag orkar oftast bara spela en timme eller två i sträck, innan jag tröttnar och gör annat, och under den timmen sitter jag ändå och fipplar med mobilen. Otroligt utdraget spel. Några intensiva scener då och då kompenserar tyvärr inte för klistret resten av spelet. Jag är förvånad över hur man kan totalt tappa bollen gällande pacing och story, när första spelet var så pass tajt och välpacketerat.
Köpte Divinity Original Sin 2 igår, verkar lovande, men ska försöka spela klart TLOU 2 först....
King Grub
2020-10-27, 13:26
Lycka till med Divinity Original Sin 2 med handkontroll. ;) Ett av de bästa datorrollspelen någonsin, men det är massor av konstant pyssel i många steg som är överlägset med mus och tangentbord.
Hyfsat.
https://youtu.be/4pVpHcyJeSM
... finns det emulator för Switch? Så man kan köra på PC:n?
Jag hade önskat att Baldur's Gate 3 hade exakt samma stridssystem som DOS2 med action points som man kan spara upp, osv. Hittills är det väl iofs ganska kul ändå, men jag är bara level 5 så det är väl lite tidigt att säga för mycket.
King Grub
2020-10-27, 13:51
... finns det emulator för Switch? Så man kan köra på PC:n?
Det finns flera. Yuzu är nog bäst.
Helt missat. Tack!
Scratch89
2020-10-27, 15:19
Lycka till med Divinity Original Sin 2 med handkontroll. ;) Ett av de bästa datorrollspelen någonsin, men det är massor av konstant pyssel i många steg som är överlägset med mus och tangentbord.
Äsch, jag tänker att lite klonkig mekanik inte spelar så stor roll så länge resten av spelet är bra. Men tack för varningen! :D
Akerhage
2020-10-27, 15:40
Vilken handkontroll använder man för detta? Samt vilken cpu krävs?
Har för mig jag testade Animal Crossing men att det laggade en del.
JusupWilkoszzzz
2020-10-27, 16:19
Fungerar utmärkt med kontroll.
King Grub
2020-10-27, 16:25
Nej, det är väldigt omständligt och segt.
JusupWilkoszzzz
2020-10-27, 17:00
Nej, det är väldigt omständligt och segt.
Spelar du på X-box?
King Grub
2020-10-27, 17:09
På PC. Men jag har testat åtskilliga timmar på PS4 Pro. Kanske fungerar bättre om man aldrig spelat det med mus och tangentbord och byter till handkontroll.
JusupWilkoszzzz
2020-10-27, 17:11
På PC. Men jag har testat åtskilliga timmar på PS4 Pro. Kanske fungerar bättre om man aldrig spelat det med mus och tangentbord och byter till handkontroll.
Fungerade utmärkt på PS4.
King Grub
2020-10-27, 17:16
Jag menar inte att spelet går segt. Jag menar att det är segt att kontrollera mekanismerna. Det är ett faktum, jämfört med mus och tangentbord.
Jag menar inte att spelet går segt. Jag menar att det är segt att kontrollera mekanismerna. Det är ett faktum, jämfört med mus och tangentbord.
Mer smakfråga än faktum, änna
Lafayette
2020-10-27, 18:05
Jag skulle dock gissa att 99% föredrar strategi och FPS med dator och mus
Plasttiger
2020-10-27, 18:47
Fungerade utmärkt på PS4.
Handkontroller är inte lämpligt styrdon för ett spel som DoS2. Det är inte riktigt lika dåligt som man kan tro, men man låser sig sig och antingen minskar dess potential eller har ett gudalikt tålamod/för mycket fritid. Det är inte en åsikt eller en smakfråga.
Å det säger jag som brukar föredra handkontroll - även för spel med FPS-moment (typ horizon zero dawn, tomb raider-spelen).
Lafayette
2020-10-27, 18:59
Du är en riktig gamer-girl Aryt *cupid*
Akerhage
2020-10-28, 08:16
Man måste ju bara älska den här detaljen, PS5-kontrollens textur.
https://static.feber.se/article_images/50/26/88/502688_1280.jpg
Om man vill ha nått småskoj att dra igång med kärringen när man har trist, eller med nån kompis när eldvatten inmundigats, finns det då något skoj för en billig peng?
Tänker närmast på dessa färdiga konsoller med en flock inbyggda spel som finns för upp till en tusenlapp. Finns ju även mini-nes osv. Tanken är alltså att där skall finnas "familjespel" som två eller fler kan spela och ha kul eller tävla mot varandra.
Inget GTA V, Call of Duty och så utan mer enkelt skit alltså.
Scratch89
2020-10-28, 11:34
Jag håller med om att det är rätt så klumpigt att spela DoS 2 med handkontroll... Allting tar ju väldigt mycket längre tid än vad det behöver göra. Att rensa ett rum med tunnor, lådor och bokhyllor tar tid, och striderna kan ibland bli lite otydliga och man måste ofta kalibrera om siktet/kameran för att vara kvar på fienden man precis attackerade. Nåväl!
Plasttiger
2020-10-28, 18:27
Jag håller med om att det är rätt så klumpigt att spela DoS 2 med handkontroll... Allting tar ju väldigt mycket längre tid än vad det behöver göra. Att rensa ett rum med tunnor, lådor och bokhyllor tar tid, och striderna kan ibland bli lite otydliga och man måste ofta kalibrera om siktet/kameran för att vara kvar på fienden man precis attackerade. Nåväl!
Det är ju ett fett bra spel oavsett som är värt att köra genom!:thumbup:
Wilt the Stilt
2020-11-02, 14:16
Har vi 1 eller mer än 1 person här på kolo som spelar någon av följande tv-spelskonsoller:
NES
Super Nintendo
GameCube
Nintendo 64
Mvh W
Tack på förhand för eventuella svar
King Grub
2020-11-02, 14:19
Jag har dem, men mer i samlarsyfte. Spelar inte aktivt på dem.
Andy.da.wohoo
2020-11-02, 16:17
Har ett super nintendo, men spelar inte på det. Spelar vissa Snes spel på Nintendo switch när möjligheten ges.
Wilt the Stilt
2020-11-02, 16:53
Alright. Jag har just nu med konsollerna jag skrev ett parnposter ovan. Spelar N64 ibland men spelar aldrig på dom andra. Kommer nog sälja dom som jag inte spelar på tror jag
Scratch89
2020-11-02, 17:06
På tal om NES: vad var det som gjorde att de började krångla efter ett tag? Att man "behövde" blåsa på dem, flippa av/på startknappen osv? Och varför hjälpte det att blåsa? :D
Jag vill minnas att det jag hade när jag var liten fungerade felfritt ända fram tills jag började låna/låna ut spel till mina vänner, men det kan såklart bara vara slitage också.
King Grub
2020-11-02, 17:09
Metallytorna i kontakterna oxiderade. Och att blåsa på dem gjorde det värre. Det fungerade i det direkta skedet, men förvärrade snabbt situationen.
Lövbiffen
2020-11-02, 17:14
Har vi 1 eller mer än 1 person här på kolo som spelar någon av följande tv-spelskonsoller:
NES
Super Nintendo
GameCube
Nintendo 64
Mvh W
Tack på förhand för eventuella svar
Jag har dem alla. Är du sugen på att höra någonting om vilka spel folk har eller så? Jag lyckades plocka några som visade sig vara rätt ovanliga när jag var liten av en ren slump. Har dock inte spelen och konsolerna som någon slags samling utan snarare av sentimentala skäl.
Har du några favoritspel på NES och SNES?
Scratch89
2020-11-02, 23:37
Metallytorna i kontakterna oxiderade. Och att blåsa på dem gjorde det värre. Det fungerade i det direkta skedet, men förvärrade snabbt situationen.
Där ser man!
Du är en evig källa till kunskap!
Wilt the Stilt
2020-11-03, 08:11
Jag har dem alla. Är du sugen på att höra någonting om vilka spel folk har eller så? Jag lyckades plocka några som visade sig vara rätt ovanliga när jag var liten av en ren slump. Har dock inte spelen och konsolerna som någon slags samling utan snarare av sentimentala skäl.
Har du några favoritspel på NES och SNES?
Absolut! Vad har du för favoritspel till respektive konsol?
Skaffade själv nyligen SNES med DKC 3. Aldrig spelat igenom det spelet, så lär bli skoj.
Har en blygsam samling annars. Men jag skaffar bara spel jag vill lira. Har inte heller konsollerna o spelen som samlarobjekt.
Tyvärr inte hittat någon favorit till NES ännu..
Till SNES gillar jag DKC 1 och 2. Super Mario är roligt men kommer inte ens ihåg vad spelet heter, dåligt av mig.
Scratch89
2020-11-03, 08:14
Skaffade själv nyligen SNES med DKC 3. Aldrig spelat igenom det spelet, så lär bli skoj.
Har en blygsam samling annars. Men jag skaffar bara spel jag vill lira. Har inte heller konsollerna o spelen som samlarobjekt.
Till SNES gillar jag DKC 1 och 2. Super Mario är roligt men kommer inte ens ihåg vad spelet heter, dåligt av mig.
Pocky & Rocky till SNES är nice!
Wilt the Stilt
2020-11-03, 08:21
Ok!
Jag är ingen storspelare av NES men kanske kan bli av SNES :)
Annars är mina favoritspel till N64:
Goldeneye 007
Super Mario 64
Perfect Dark
Banjo-Kazooie
Donkey Kong 64
1080 Snowboarding
Zelda OoT och Majoras Mask
Säkert glömt ett par.
Banjo-Tooie ligger o väntar på att bli spelat.
Kan rekommendera Retrobits kontroll till N64. Mycket lättare o spela med än originalkontrollen.
Goldeneye på N64 & tjocktv kana vara det svåraste uppgiften när man är fyra pers..
Wilt the Stilt
2020-11-03, 08:58
Goldeneye på N64 & tjocktv kana vara det svåraste uppgiften när man är fyra pers..
Oh the memories. Ett bra tips är att kasta bort motspelarens keps han har på huvudet. Då kan du döda han medans han är afk. cofffee
Oh the memories. Ett bra tips är att kasta bort motspelarens keps han har på huvudet. Då kan du döda han medans han är afk. cofffee
Det var ju nästan omöjligt att sikta ändå. Enda spelet jag var riktigt bra på var super smash bros.
Sitter på en NES å N64, båda ligger dock på vinden just nu.
Några gobitar till NES är:
Zelda 1-2
Mario 1-3
Punch Out
Gun Smoke
Rygar
Chip n Dale
Duck Tales
N64 köpte jag endast för jag ville lira Zelda OoT vilket är ett av mina favoritspel genom tiderna. Försökte mig på 3 heart challange men kom aldrig förbi bongo bongo då han one hita en och hit detection på pilarna ibland är väldigt off.
Andy.da.wohoo
2020-11-03, 09:40
Så förbannat svårt bara!
Wilt the Stilt
2020-11-03, 10:01
Sitter på en NES å N64, båda ligger dock på vinden just nu.
Några gobitar till NES är:
Zelda 1-2
Mario 1-3
Punch Out
Gun Smoke
Rygar
Chip n Dale
Duck Tales
N64 köpte jag endast för jag ville lira Zelda OoT vilket är ett av mina favoritspel genom tiderna. Försökte mig på 3 heart challange men kom aldrig förbi bongo bongo då han one hita en och hit detection på pilarna ibland är väldigt off.
Tack för listan. Duck Tales Remastered spelade jag till PS3, var riktigt nice. Vore värt att spela originalet. Punch Out låter väldigt sentimentalt intressant.
2 spel till önskelistan =)
ooooo det ser fantastiskt ut!
iQXBMiLSYJo
Wilt the Stilt
2020-11-09, 11:35
Kommer nog köpa Gameboy Advance SP framöver. Verkar ha många toppklass-spel.
Tack för listan. Duck Tales Remastered spelade jag till PS3, var riktigt nice. Vore värt att spela originalet. Punch Out låter väldigt sentimentalt intressant.
2 spel till önskelistan =)
Punch out är en av mina favoriter. Sen man började titta på speedruns så förstod man hur dålig man var på spelet även om man jag klarade alla fighter. Men gud vad många olika strategier och "gömda" funktioner som är inbyggda.
Tyvärr är det inte Mike tysons version jag har utan har den då dem bytt ut honom mot Mr Dream så vill du skaffa punch out skulle jag leta efter Mike Tyson versionen. :)
Lafayette
2020-11-09, 11:51
Förbokade cyberpunk. Skulle inte spela det men varför försöker jag lura mig själv :(
Wilt the Stilt
2020-11-09, 11:57
Punch out är en av mina favoriter. Sen man började titta på speedruns så förstod man hur dålig man var på spelet även om man jag klarade alla fighter. Men gud vad många olika strategier och "gömda" funktioner som är inbyggda.
Tyvärr är det inte Mike tysons version jag har utan har den då dem bytt ut honom mot Mr Dream så vill du skaffa punch out skulle jag leta efter Mike Tyson versionen. :)
Tack! Ja är ju Mike Tyson-versionen jag vill ha.
Förbokade cyberpunk. Skulle inte spela det men varför försöker jag lura mig själv :(
Hehe
Har inte bestämt mig än, får se, väntar iaf ett halvår-år så dem hinner fixa alla buggar å skit. Känns som spelen alltid är i beta stadie vid release nu förtiden. :)
Lafayette
2020-11-09, 14:51
Witcher spelen var väl aldrig buggiga? Haha ja det gäller att hitta tid och ork till det.
Tills dess ska jag spela igenom Sherlock Holmes. Det är så jävla mysigt, Bergakungens sal har spelats och man får uppleva en vacker engelsk trädgård redan*cupid*
King Grub
2020-11-09, 19:09
En PC för 15000 klarar inte Valhalla i 4K 60 fps, men Xbox Series X gör det.
Lafayette
2020-11-09, 19:11
Take that PC Master Racers
King Grub
2020-11-09, 19:13
Å andra sidan kostar själva spelet, Ultimate Edition, 149 kronor att spela på PC med Ubisoft Plus. Det är versionen som kostar 1000+ kronor på konsol.
Jag hinner spela igenom både Watch Dogs Legion och Valhalla för 149, så under 80 kronor styck.
Scratch89
2020-11-09, 20:56
12-ish timmar in i Divinity: Original Sin 2. Har egentligen precis tagit mig ut från Fort Joy, level 6 eller så.
Jag gillar det. Men, det är knöligt. Både för att jag spelar på konsol och för att menyerna är så jäkla omständiga. T.ex flera inventories utan anledning, tre (!) olika questlogs med aktiva quests (stora som små) och ett obegripligt (för mig hittills i alla fall) craftingsystem.
Men jag gillar de turbaserade striderna och att man kan customiza allas builds väldigt mycket.
Framför allt har dessa 12 timmar bara flugit förbi, medan ca 20 timmar av The Last Of Us 2 har känts som en pina, och jag är inte ens klar med det än, efter typ tre månader...
Är det som vanligt en kass portning till PC så är jag inte förvånad. *popcorn*
Samt har ubisoft någonsin lyckats släppa ett spel som funkar till PC vid release? Knappt så pc versionen kan klassas som beta, tidig alpha är nog mer rätt. :laugh:
I så fall beror det på kass optimering och/eller kraftigt neddragna grafikinställningar på Xboxen. För en PC på 15000 är fan så mycket starkare än en xbox, så har det alltid varit och kommer alltid att förbli.
Har börjat spela Left 4 Dead 2 med 3 grannar. Kör torsdagar från när barnen somnat till midnatt, involverar några öl, chips och massa skitsnack på discord.
Jeez, vad det är trevligt att sitta och smålira med personer i samma ålder, samma livssituation och bara ... spela.
Har börjat spela Left 4 Dead 2 med 3 grannar. Kör torsdagar från när barnen somnat till midnatt, involverar några öl, chips och massa skitsnack på discord.
Jeez, vad det är trevligt att sitta och smålira med personer i samma ålder, samma livssituation och bara ... spela.
L4D *cupid**cupid**cupid*
Versus kan vara bland det roligaste jag lirat i MP väg.
Det är skitkul. Jag är fan över 40 år och gör samma i Battlefield 4 när kärringen jobbar helg. En flaska vin till nån standup på netflix och migrera till datorn när salongsberusningen är fastlagd för några timmar discordtrams med andra män. Nästan lite lumparstämmning när män samlas och snackar skit å har kul.
Scratch89
2020-11-10, 09:17
Det är skitkul. Jag är fan över 40 år och gör samma i Battlefield 4 när kärringen jobbar helg. En flaska vin till nån standup på netflix och migrera till datorn när salongsberusningen är fastlagd för några timmar discordtrams med andra män. Nästan lite lumparstämmning när män samlas och snackar skit å har kul.
Den moderna varianten av att skaffa sig ett band att spela i för att kunna ha kafferep med sina grabbkompisar. Då får man en socialt accepterad bubbla att vara manlig i nån timme innan man återgår till sitt normala liv. :D
Tänk om det är 4k medium? 4K på PC:n kanske flyter lika bra på likvärdiga inställningar, på ps4 konsoler ser ju exempelvis inte 4k lika snyggt ut
King Grub
2020-11-10, 09:34
På Ultra kommer man inte upp till konstant 60 fps med ett 3080 i 1440p.
På Ultra kommer man inte upp till konstant 60 fps med ett 3080 i 1440p.
Är det "värt" med nextgenkonsol på en 1080p 144 hz monitor? Ser 4k tillräckligt bra ut nedsamplat tror du?
King Grub
2020-11-10, 11:02
Ingen aning än. Har inte sett eller läst om det. Xbox Series X kan dock outputta direkt till 1440p utan skalning, om det är ett alternativ. PS5 kan det inte.
L4D *cupid**cupid**cupid*
Versus kan vara bland det roligaste jag lirat i MP väg.
Verkligen, galet roligt!
Den moderna varianten av att skaffa sig ett band att spela i för att kunna ha kafferep med sina grabbkompisar. Då får man en socialt accepterad bubbla att vara manlig i nån timme innan man återgår till sitt normala liv. :D
:D
King Grub
2020-11-18, 10:31
Konsolversionen av Cyberpunk har visats.
4yQ--nrwy5w
Det ser faktiskt väldigt dåligt, fult och ryckigt ut.
Lafayette
2020-11-18, 11:28
Konsolversionen av Cyberpunk har visats.
4yQ--nrwy5w
Det ser faktiskt väldigt dåligt, fult och ryckigt ut.
Och då kommer jag lira på Onecofffee
Plasttiger
2020-11-19, 10:05
Knep en ps5:a från amazon, netonnet, och elgiganten. Missade på power.se (hade de väldigt få?). Nöjd ändå.
Vet ni om medamarket kommer släppa ytterligare?
Lafayette
2020-11-19, 11:03
Knep en ps5:a från amazon, netonnet, och elgiganten. Missade på power.se (hade de väldigt få?). Nöjd ändå.
Vad är detta för beteende
Wilt the Stilt
2020-11-19, 11:55
Ska du sälja ett par superdyrt på Tradera? :naughty:
Får RTX 3080-flashbacks
Ny trollvinkel skulle jag tro.
Wilt the Stilt
2020-11-19, 12:04
Det kryllar redan av PS5 på Blocket och Tradera är inte långt efter
yJ74cr1x6SE
Hur ska detta sluta?
Plasttiger
2020-11-19, 13:12
Räknar med 10 k i förtjänst på en koronakarantänsdag.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige?q=playstation%205%20konsol
Går på upp till 10 k/enhet
King Grub
2020-11-19, 13:13
Vidrigt.
Plasttiger
2020-11-19, 13:17
Vidrigt.
Håller med!
Men tyvärr gäller det att utnyttja dumheten/systemet.
10 000 kr på någon timmes enkelt jobb - det är typ 80 timmars arbete för en undersköterska!
Och i princip riskfritt pga generös returpolicy.
Världen är knäpp!
Tyvärr har jag inte kunskapen för botar/autoköp, men då hade man verkligen kunna få ruljans.
David_wigren
2020-11-19, 13:28
Gick på stan häromdagen när en tant plötsligt tappade sin plånbok. Låg 5000 spänn i den! Katching!!! Det finns säkert dem som tycker att jag borde ha lämnat tillbaka den till henne. Men hon får skylla sig själv som tappade den.
Lafayette
2020-11-19, 13:28
Hade aldrig betalt 5000 kr mer för en begagnad konsol utan kvitto som inte lanseras med några stekheta spel.
Vågat iallafall att lägga ut så mycket pengar, tror säkert det är folk som köper
Gick på stan häromdagen när en tant plötsligt tappade sin plånbok. Låg 5000 spänn i den! Katching!!! Det finns säkert dem som tycker att jag borde ha lämnat tillbaka den till henne. Men hon får skylla sig själv som tappade den.
Vidrigt!
Brofessorn
2020-11-19, 13:34
Herregud, vilken idiot.
Vem håller inte koll på sin plånbok ordentligt?
Andy.da.wohoo
2020-11-19, 13:38
Håller med!
10 000 kr på någon timmes enkelt jobb - det är typ 80 timmars arbete för en undersköterska!
Och i princip riskfritt pga generös returpolicy.
Världen är knäpp!
Tyvärr har jag inte kunskapen för botar/autoköp, men då hade man verkligen kunna få ruljans.
Vet inte vilka som är de största idioterna.
Personerna som köper på sig flera konsoler för att sälja vidare?
Eller personerna som betalar dyrt för att kunna spela?
Det vidrigaste är dock de som väljer att utnyttja andras desperation för att tjäna pengar. Jag hoppas Plasttiger alltid går med lite för trånga skor.
Lafayette
2020-11-19, 13:39
Tragiskt att Aryt utnyttjar de svaga människorna i samhället :(
David_wigren
2020-11-19, 13:39
Vidrigt!
Håller med!
Plasttiger
2020-11-19, 13:40
Inte nära samma sak?
Om folk vill ge mig 2000 kr för en autograf eller betala 50% överpris för att få en leksak 4 veckor tidigare så accepterar jag det.
Om ni vill blir upprörda på riktigt kan ni ju kolla på läkemedelspriser.. eller Nestles framtåg i Afrika.. eller Bayers försläljning av hepatitsmittade blodprodukter (fortsatte sälja till andra länder när det blev förbjudet i väst xD).
Vet inte vilka som är de största idioterna.
Personerna som köper på sig flera konsoler för att sälja vidare?
Eller personerna som betalar dyrt för att kunna spela?
Det vidrigaste är dock de som väljer att utnyttja andras desperation för att tjäna pengar. Jag hoppas Plasttiger alltid går med lite för trånga skor.
Det är en leksak det handlar om. Som de kan leka med om 4 veckor istället för nu. Men de måste ha den NUNUNUNU. Påminner om amning - och det är väl liknande uitvekclingsnivå
#throwmetothewolvesandiwillcomebackleadingthepack
Lafayette
2020-11-19, 13:43
Du är en sån som hade startat flyktingboenden för egen ekonomisk vinst har jag rätt Aryt
Brofessorn
2020-11-19, 13:47
Du är en sån som hade startat flyktingboenden för egen ekonomisk vinst har jag rätt Aryt
Vidrigt att vilja göra ekonomisk vinst. Japanerna som tillverkar Playstations gör det inte alls av samma anledning.
David_wigren
2020-11-19, 13:49
Shit! Jag tjänade precis 10000 till! Tantens mediciner låg i plånboken. Jag sökte upp henne och sålde tillbaka dem till henne. Hon sa att det var livsviktigt och att hon behövde dem NUNUNUNU! Lätta pengar för mig! Nu ska jag iväg och kidnappa hennes barnbarn och hålla dem mot 5 miljoner i lösensumma.
Det går bra nu!
Shit! Jag tjänade precis 10000 till! Tantens mediciner låg i plånboken. Jag sökte upp henne och sålde tillbaka dem till henne. Hon sa att det var livsviktigt och att hon behövde dem NUNUNUNU! Lätta pengar för mig! Nu ska jag iväg och kidnappa hennes barnbarn och hålla dem mot 5 miljoner i lösensumma.
Det går bra nu!
Du är en sjuk man.
David_wigren
2020-11-19, 13:53
Inte nära samma sak?
Om folk vill ge mig 2000 kr för en autograf eller betala 50% överpris för att få en leksak 4 veckor tidigare så accepterar jag det.
Visst, liknelsen må vara orättvis men du är fortfarande en parasit.
David_wigren
2020-11-19, 13:53
Du är en sjuk man.
throwmetothewolvesandiwillcomebackleadingthepack
Wrenchgirl
2020-11-19, 13:55
Efter ett antal åt Har Jag satt mig med Final fantasy XII igen. ^^ Lite nostalgi.
Vem fan betalar 10k för en PS5? Borde gå att plocka ihop en PC som är bättre för dem pengarna.
Vem fan betalar 10k för en PS5? Borde gå att plocka ihop en PC som är bättre för dem pengarna.
Sålde precis det andra jag bokade och inte jag trodde jag skulle få för 11....
Jämförelsen med PC är irrelevant kan jag tycka. Vi är många med småkids där en konsol är mer lättanvänd och har ett bredare syfte som en dator inte kan uppnå.
Jag har en bra speldator, eller ja den var bra, men jag spelar allt på Ps4an.
Hade aldrig betalt 5000 kr mer för en begagnad konsol utan kvitto som inte lanseras med några stekheta spel.
Vågat iallafall att lägga ut så mycket pengar, tror säkert det är folk som köper
Varför får du inte kvitto?
Lafayette
2020-11-19, 14:19
Trodde inte det funkade att lämna över kvitto när det är köpt i ens annan namn, eller kan man få kvitto genom blocket? Är mer garantin på några år jag vill ha iaf om något går sönder eller krånglar
Trodde inte det funkade att lämna över kvitto när det är köpt i ens annan namn, eller kan man få kvitto genom blocket? Är mer garantin på några år jag vill ha iaf om något går sönder eller krånglar
Garantin från Sony är väl på ett år sedan ps2? Sen allmän reklamationsrätt i tre år?
Du bevisar att maskinen är köpt där. Garanti är inte personlig utan berör maskinen i fråga såvitt jag vet.
Tror det ligger till såhär:
Garanti kan vem som helst i ägarkedjan åberopa medans reklamation bara kan ske genom den första ägaren.
svenbanan
2020-11-19, 14:45
yJ74cr1x6SE
Hur ska detta sluta?
Förhoppningsvis slutar det med att Mitchell äntligen får truten igentäppt ordentligt.
King Grub
2020-11-19, 14:56
Man spelar inte Ghost of Tsushima, Bloodborne, God of War, Uncharted, Last of Us eller Demon's Souls på PC.
Sen är jag tveksam till att man får en PC för 10 000 kr som är bättre. Med de volymer playstation säljer så kan Sony upphandla komponenter till helt andra priser än vad andra kan göra. Dessutom är det nog inte så mycket vinst på playstation eller xbox heller för den delen. Det kan mycket väl vara förlust per enhet, men att man sedan hämtar hem vinsten på tillbehör, spel och tjänster.
Om man ska titta på de speljämförelser som gjort mellan PS5 och XBOXX så verkar PS5 vara bättre. Återstår dock att se om det håller i sig eller om det är något som går att rätta till med mjukvaruppdateringar. XBOX series x ska ju ha bättre hårdvara förutom när det kommer till lagringsenheten.
Sen är jag tveksam till att man får en PC för 10 000 kr som är bättre. Med de volymer playstation säljer så kan Sony upphandla komponenter till helt andra priser än vad andra kan göra. Dessutom är det nog inte så mycket vinst på playstation eller xbox heller för den delen. Det kan mycket väl vara förlust per enhet, men att man sedan hämtar hem vinsten på tillbehör, spel och tjänster.
Absolut kan dem pressa ner det och säljer säkert med förlust. Men i Sverige kostar en 5a strax under 6k och då är det nog svårt att få en PC som är likvärdig. Men för 10k är det en annan sak. Jag vet dock inte vad som sitter i en PS5a men det var bara en känsla.
King Grub
2020-11-19, 15:49
Ghost of Tsushima är snyggare på en PS4 Pro än något PC-spel genom tiderna.
Scratch89
2020-11-19, 16:18
Som vanligt kommer jag vänta ett tag med ny konsol, då jag är för snål för att betala dyrt för något som kommer gå ner i pris och dessutom ha fler spel framöver.
Vilka bra spel finns det tillgängligt till PS5 nu?
svenbanan
2020-11-19, 16:26
2040 kommer vara lagom för mig att skaffa en PS5.
King Grub
2020-11-19, 16:29
Som vanligt kommer jag vänta ett tag med ny konsol, då jag är för snål för att betala dyrt för något som kommer gå ner i pris och dessutom ha fler spel framöver.
Vilka bra spel finns det tillgängligt till PS5 nu?
Demon's Souls, Miles Morales (även PS4).
upperkatt
2020-11-19, 18:19
Demon's Souls, Miles Morales (även PS4).
Tror dock den heter Kilometer Morales utanför UK och USA.
Brofessorn
2020-11-19, 18:43
Tror dock den heter Kilometer Morales utanför UK och USA.
Det är namnet på huvudkaraktären. Tonårssonen till Black Panther och en Puerto Ricansk-moder som även är en spindelman bosatt i Harlem.
King Grub
2020-11-19, 19:16
Black Panther? Haha nej. Vad fick du det från?
Brofessorn
2020-11-19, 19:30
Ville bara kolla så du var vaken.
ville bara kolla så du var vaken.
+1
JusupWilkoszzzz
2020-11-20, 13:59
Ångesten när man inte har en PS5
ChuckTesta
2020-11-20, 14:00
Vad ska man med ps5 till när det inte finns några spel?
Bättre pestanda på gamla spel fram tills nya spel kommer?
Plasttiger
2020-11-20, 14:07
Ps4-spel.
Demon souls. Nya Dualshock är bra.
JusupWilkoszzzz
2020-11-20, 14:08
https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/143/750x445/1359966.jpg
ChuckTesta
2020-11-20, 14:23
Bättre pestanda på gamla spel fram tills nya spel kommer?
2013 ringde och ville ha sina spel tillbaka.
Scratch89
2020-11-20, 14:57
Alltså jag är såååå sugen på Demon's Souls på PS5, men är för fattig och snål. Det var/är nog top 2 eller 3 av hela Souls-serien för mig.
Behöver man köpa en ny 4K-skärm för att få ut maximalt av ett PS5, eller klarar jag med mig min Full HD-skärm som börjar bli några år nu?
King Grub
2020-11-20, 15:55
Klarar och klarar. Du får en fjärdedel av upplösningen. Klarar du dig med det så är det väl bra. Men absolut är 4K bättre.
King Grub
2020-11-20, 20:53
Årets spel, rangordnade. Enligt mig och efter vad jag har spelat.
1. Ghost of Tsushima
2. Assassin's Creed Valhalla
3. Nioh 2
4. Watch Dogs: Legion
5. Resident Evil 3
6. Dark Pictures: Little Hope
7. Ori and the Will of the Wisps
8. Wasteland 3
9. Mortal Shell
10. Doom Eternal
11. The Last of Us Part II
12. Genshin Impact
13. Marvel's Avengers
14. Final Fantasy VII Remake
Monster Hunter World Iceborne skulle hamnat högt, om jag räknat med expansioner. Men det gör jag inte.
Mafia remake skulle säkert också hamnat högt, men det har jag helt enkelt inte hunnit spela.
ChuckTesta
2020-11-21, 13:17
Om man vill spela Assassins creed, Watch dogs mm för en billig peng så kostar ubisoft+ 149 kronor i månaden. Lätt värt det om man vill spela under ett par månader.
King Grub
2020-11-21, 13:38
Man får Ultimate-versionen dessutom som normalt kostar över 1000 kronor. Cloudsaves så kan avsluta prenumerationen om man vill, avinstallera, och sedan komma tillbaka och fortsätta där man slutade när det kommer DLC eller expansioner.
King Grub
2020-11-21, 13:39
Jag har hört att Valhalla är en extrem succé för Ubisoft, mycket därför att Cyberpunk blev försenat. Många som skaffade Valhalla skulle inte gjort det om det varit konkurrens med Cyberpunk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.