Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Lafayette
2021-05-04, 12:37
Läckert. Jag hoppas jag får spendera helgen med det.
King Grub
2021-05-04, 14:25
https://i.imgur.com/JwAdIA3.jpg
RökteUppMinKatt
2021-05-04, 21:16
Borde inte folk streama spelet om de redan har fått det? Ganska dött på Twitch.
Upp med en stream nu, Grub!
Lafayette
2021-05-04, 21:25
Grub har nog redan klarat det
King Grub
2021-05-04, 21:27
Nej, fyra timmar in och just klarat första bossen. Stämningen känns som Resident Evil 4, vilket är ett gott betyg.
Borde inte folk streama spelet om de redan har fått det? Ganska dött på Twitch.
Upp med en stream nu, Grub!
Man blir väl fetbannad på Twitch om man streamar spel innan releasedatum numera?
King Grub
2021-05-08, 20:20
Village avklarar! Ett spel helt i min smak. Inte en död sekund och extremt (o)trevlig atmosfär. Lite kort bara, 10 timmar prick, men hellre det än utdraget.
RökteUppMinKatt
2021-05-08, 20:49
Village avklarar! Ett spel helt i min smak. Inte en död sekund och extremt (o)trevlig atmosfär. Lite kort bara, 10 timmar prick, men hellre det än utdraget.
Nu har jag inte stenkoll på resident evil serien, mer än de tidigare spelen som jag älskade. Men, läser en hel del om hur folk kritiserar det för att inte alls vara läskigt.
Har kikat en del på det på stream och när folk skriver att detta är ett action-spel och inte ett skräckspel så kan jag bara hålla med om det jag har sett.
Sen läste jag en artikel med campcom om hur de drog tillbaka på skräckmomenten för att vissa tyckte det var för läskigt i 7an. När så läskigt som möjligt är precis det man vill ha av ett resident evil spel eller skräckspel överlag.
Vet inte vad jag vill ha sagt mer än att jag tycker synd om fansen och är lite frustrerad inombords över att pengar alltid ska gå över kvalité, även om jag inte själv kommer spela spelet.
Men spelet i sig verkar ändå väldigt underhållande av det jag har sett.
Scratch89
2021-05-08, 22:27
Jag är ett stort fan av Resident Evil-serien och har varit det sedan barnsben i princip, men jag vill inte att det ska vara för läskigt. Det är anledningen till att jag inte spelat RE6, men ändå känner för att spela RE7. Jag har också svårt för first person, och har därför aldrig spelat t.ex Amnesia eller andra renodlade skräckspel.
Remaken av RE2 var en lysande hybrid mellan det gamla och det nya, action och läskighet.
RökteUppMinKatt
2021-05-08, 23:33
Jag är ett stort fan av Resident Evil-serien och har varit det sedan barnsben i princip, men jag vill inte att det ska vara för läskigt.
Nej, när jag tänker efter så håller jag nog med. Det jag gillade i dem gamla spelen (typ fram till zero) var inte läskigheten, för vidare läskigt vet jag inte om spelen egentligen var? Det jag gillade mest var nog pusslen.
Däremot får det nog vara läskigt med i min mening. Vet att jag gillade silent hill väldigt mycket t.ex och kollat en del på visage som verkade riktigt nice det med :)
trädgårdsmöbel
2021-05-12, 22:45
Resi 8! Lady Dimetrescus döttrar påminner om Scratch89s exflickvänner.
King Grub
2021-05-13, 08:41
Tillbaka till Valhalla och Irland med första expansionen!
Så är RE8 värt att spela om man älskar RE4 men hatar FPS?
Lafayette
2021-05-15, 12:21
Så är RE8 värt att spela om man älskar RE4 men hatar FPS?
Jag kan inte förstå hur man kan hatar FPS.*jorgen* Jag är klar med spelet nu, det var ljuvligt, så det tycker jag allt.
Nu blir det Mass Effect Remastered. Tänk att Det var 14 (!) År sedan jag spelade originalet sist.*popcorn*
King Grub
2021-05-30, 19:47
Jag är glad att jag struntade i recensionerna och köpte Biomutant. Det är det roligaste jag spelat på år och dag.
Jag är glad att jag struntade i recensionerna och köpte Biomutant. Det är det roligaste jag spelat på år och dag.
Struntade?
Fick ju 4/5, du följde ju snarare rekommendationen.
https://www.fz.se/recension/286648-biomutant
King Grub
2021-05-30, 20:15
Nej, fz är en oläsbart dålig sajt.
Överlag har Biomutant rätt dåliga betyg. Men jag har väldigt roligt ändå.
Nej, fz är en oläsbart dålig sajt.
Överlag har Biomutant rätt dåliga betyg. Men jag har väldigt roligt ändå.
FZ chefen skulle nog inte hålla med. Men ni verkar dock vara överens på denna punkt.
Gw btfo
Du kan hålla tyst!
Magnus N
2021-06-08, 20:19
https://www.fz.se/nyhet/286814-ratchet-clank-rift-apart-far-ett-av-arets-hittills-hogsta-snittbetyg
"I skrivande stund landar snittbetyget hos Opencritic på 89 av 100. 42 recensioner är inräknade. Det gör att spelet hamnar i ungefär samma hyllningshärad som It Takes Two och Monster Hunter Rise.
De flesta betygen landar kring nior och åttor, men ett par hivar fram högsta möjliga betyg."
King Grub
2021-06-08, 20:30
Förbokat och klart. Den fysiska versionen.
Langster
2021-06-11, 07:53
Trevligt!
MUV5dqaumHE
Plasttiger
2021-06-11, 18:23
FELgiganten (mer kända som scamgiganten) misslyckades förståss att leverera Ratchet and clank.... *facepalm**facepalm*
Edit: menade förståss elgiganten..
Spelbutiken misslyckades med min. Eller om det var postnord, har hur som helst inte fått det.
King Grub
2021-06-11, 20:05
Fem timmar Ratchet! Suverääänt! Som att spela en Pixarfilm.
Jag tycker Power är bäst på spel just nu. Levererar i tid, ibland en eller flera dagar i förväg.
Hur är det med tillgång på de senaste konsolerna? Finns PS5an lättillgänglig, och är det värstingen som är ute nu? Är sugen på en 4k-TV och möjligtvis en konsol, då jag är väldigt casual i mitt spelande. Kanske inte går att lira Ps5 i 4k dock?
King Grub
2021-06-11, 20:23
Nej, det går inte att köpa en PS5 om man inte har otrolig tur. De säljer slut på sekunder när någon får in dem i lager.
PS5 är en 4K-konsol.
Plasttiger
2021-06-11, 20:23
Hur är det med tillgång på de senaste konsolerna? Finns PS5an lättillgänglig, och är det värstingen som är ute nu? Är sugen på en 4k-TV och möjligtvis en konsol, då jag är väldigt casual i mitt spelande. Kanske inte går att lira Ps5 i 4k dock?
Om du är beredd att betala några tusenlappar över listpriset kan du få tag i den.
4K är standard för PS5.
Vafan det finns ont om både datorer och konsoler. Har man någon aning om när trenden väntas vända?
Typiskt att man ska återfå gamingintresset i dessa tider
King Grub
2021-06-11, 20:33
Senaste är väl att bristen antagligen varar långt in i 2022.
Langster
2021-06-11, 21:04
Nej, det går inte att köpa en PS5 om man inte har otrolig tur. De säljer slut på sekunder när någon får in dem i lager.
PS5 är en 4K-konsol.
Om du är beredd att betala några tusenlappar över listpriset kan du få tag i den.
4K är standard för PS5.
Jag kan ha fel, men jag har en uppfattning av att rätt få spel till PS5 faktiskt körs med native 4K upplösning? Alltså konsolen sänder ut en 4K signal till TV:n, men det som renderas av konsolen är i en lägre upplösning. Precis som att Xbox360 och PS3 kunde sända 1080p signal via hdmi, men de flesta spel renderades i 720p eller ofta lägre. Nu kanske uppskalningen är så bra och upplösningen är så hög ändå att det gör detsamma, men att säga att 4K är standard är inte riktigt rätt. Det var ingen som sa att 1080p var standard på 360 och PS3.
skyffelmördarn
2021-06-13, 20:35
WomAGoEh-Ss
Ser ut som att man kommer behöva uppgradera sin dator.
Lafayette
2021-06-13, 23:45
Psychonaughts 2 färdiginstallerat och redo att spelas när det släpps:p
Trist mässa hittills
Verkligen ett rekordtråkigt E3. Säger en hel del när det mest spännande på hela mässan är en titel från Devolver
Brofessorn
2021-06-14, 09:37
Embracea tradition grabbar, ska vi inte sätta ihop ett gäng och köra CS GO?
King Grub
2021-06-15, 21:24
Yessss...
Pi-MRZBP91I
Langster
2021-06-15, 21:53
Verkligen ett rekordtråkigt E3. Säger en hel del när det mest spännande på hela mässan är en titel från Devolver
Jag vet inte vad du förväntar dig, men Elden Ring visades på denna mässa, Atomic Heart (som förvisso har visats tidigare) ser ut att vara det mest intressanta sen Bioshock tycker jag. Personligen ser jag självklart fram emot Halo. Tycker det har visats väldigt många spel som med stor sannolikhet kommer att vara väldigt bra.
Sen kanske man inte blir upphetsad som ett litet barn som får en N64 på julafton. Men mycket bra har visats.
Yessss...
Pi-MRZBP91I
Enda anledningen till att jag inte sålt mitt Switch :hbang:
Lafayette
2021-06-15, 22:35
Jag vet inte vad du förväntar dig, men Elden Ring visades på denna mässa, Atomic Heart (som förvisso har visats tidigare) ser ut att vara det mest intressanta sen Bioshock tycker jag. Personligen ser jag självklart fram emot Halo. Tycker det har visats väldigt många spel som med stor sannolikhet kommer att vara väldigt bra.
Sen kanske man inte blir upphetsad som ett litet barn som får en N64 på julafton. Men mycket bra har visats.
Det är många feta spel på gång, men de är så tidigt i utvecklingen så det finns inte mycket att visa.
Jag minns när Todd Howard stod på scen och spelade Skyrim, sedan släppte dem det i november. Det var tider det och ett E3 i min smak.
Atomic Heart ser mycket lovande ut, är rädd att det blir som Agony dock, ser riktigt coolt och flippigt ut men resultatet blir kasst.
Wilt the Stilt
2021-06-16, 09:08
8NjCICl7dDo
Även nytt Metroid på G *drool*
Så jäkla skönt att inte BotW 2 kommer i år.
Har redan för mycket på min gaming "to do lista".
Dock ska det blir väldigt trevligt att lira det när det väl kommer.
trädgårdsmöbel
2021-06-16, 19:53
Maneater (finns nog bpde xbox1 ps4 och pc) är skitroligt. Härligt dumt, dum humor och riktigt engagerande på ett dumt sätt. Roligt i 5 minuter såväl som i timtal. 11/10 får det i betyg av mig.
Fin tv på rea som säkert kanske passar som datormonitor/ Xbox series X skärm för den som sitter med pengar att bränna?
LG 48" CX 4K OLED TV OLED48CX
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153758/lg-48-cx-4k-oled-tv-oled48cx-2020
Lafayette
2021-06-22, 16:09
Är det någon som lirar cod warzone?
Går det att spela utan att betala en massa mikrotransanktioner? Pay 2 win?
King Grub
2021-06-22, 16:49
Ja, jag spelar, på PC. Mikrotransaktionerna är kosmetiska.
Lafayette
2021-06-22, 16:51
Nice! Såg att det var Free 2 play, gratis är gott.*popcorn*
King Grub
2021-06-22, 16:51
Eller jag spelar mest multiplayer. Intresset för Warzone försvann när jag vann en solomatch.
tntballe
2021-06-22, 18:16
Blir oftast warzone, just nu i jakt på duo-vinst som solo.
skyffelmördarn
2021-06-22, 18:23
Spelar WZ men nästan uteslutande bara Plunder.
King Grub
2021-07-06, 14:35
Nya Switch utannonserad. OLED och bättre ljud, men ingen bättre prestanda. Helt meningslös upgrade om man redan har en Switch. 4K-ryktena var falska.
https://www.fz.se/nyhet/287146-surprise-ny-nintendo-switch-model-avtackt
Nya switch lanserad! Episkt!
Äntligen med en skärm som går att se på i hängmattan.
Nej, det är ingen Switch Pro med uppgraderat innanmäte, denna nya modells främsta egenskap är den nya 7-tumskärmen med OLED-teknik. Vilket bäddar för att den blir tillräckligt stark för att faktiskt använda i hängmattan.
Lafayette
2021-07-06, 17:02
Vad är episkt?
Den spelar ju fortfarande bara gamla spel med nerbantad grafik hehe. Och mario och sånt är ju för barn
Scratch89
2021-07-09, 18:55
Semester!
EDIT: Bilden vill inte funka. :(
https://imgshare.io/images/2021/07/09/Semester.jpg
Lafayette
2021-07-09, 19:04
Det låter trevligt iallafall, väntar med spänning på bilden*popcorn*
Scratch89
2021-07-10, 15:58
Haha!
Köpte Sekiro GOTY, Bloodbourne GOTY samt RE4 HD till Playstation 4. Tog bild på det bara. :D
Några timmar in i Sekiro. Satan i gatan så roligt det är!
King Grub
2021-07-10, 16:23
Här är bilden. :p
https://i.imgur.com/UPGzHL4.jpg
Brukar det vara någon skillnad på GOTY edition mer än att det står på förpackningen? Billigare? Dyrare? Extramaterial?
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
King Grub
2021-07-10, 16:28
Skiljer sig från spel till spel, men det är ofta allt tillgängligt extramaterial och ibland eventuella DLC och expansioner.
Äntligen en PS5 i min ägo (var en av dem som lyckades få en från Webhallens debacle igår).
Astros Playroom var ju rätt skoj för att egentligen bara vara ett tech-demo.
Så jäkla skönt att den är TYST. Vilket min ps4 Pro sällan var.
Lafayette
2021-07-10, 17:35
Grattis!
Bisarrt att det fortfarande är skitsvårt att få tag på konsoler -.-
Lafayette
2021-07-10, 17:36
En trio i ren frustration där, speciellt re4s spelkontroll :d men ljuvliga spel ändå :hbang:
Scratch89
2021-07-10, 17:40
:d
Äntligen en PS5 i min ägo (var en av dem som lyckades få en från Webhallens debacle igår).
Astros Playroom var ju rätt skoj för att egentligen bara vara ett tech-demo.
Så jäkla skönt att den är TYST. Vilket min ps4 Pro sällan var.
Kan ändå lida av cool whine, testa ett spel som Hitman 3 demot, min lät inte bra, ett elektriskt surr endast i ps5 spel, reklamerat min enhet för ca en vecka sen.
Kan ändå lida av cool whine, testa ett spel som Hitman 3 demot, min lät inte bra, ett elektriskt surr endast i ps5 spel, reklamerat min enhet för ca en vecka sen.
Köpte min på release. Fick byta 3(!) gånger innan de gav mig enhet utan coil whine. Lagom roligt, men som tur var köpte jag ett Xbox Series X i samma veva så satt inte helt lottlös.
OnT: Biomutant var tamefan bra mycket roligare än vad de flesta recensioner på nätet verkade ge sken av. I alla fall enligt mig.
Förresten, är Season Pass till AC: Valhalla värt det? Spelade igenom basspelet för ett tag sedan. Över 100 timmars spelglädje. :)
King Grub
2021-07-11, 21:07
Bara första expansionen är ute än, om druider i Irland. Den håller samma kvalitet som grundspelet.
Nästa expansion heter Siege of Paris och kommer i sommar. Sedan ryktas det om en tredje, som inte är utannonserad än.
Bara första expansionen är ute än, om druider i Irland. Den håller samma kvalitet som grundspelet.
Nästa expansion heter Siege of Paris och kommer i sommar. Sedan ryktas det om en tredje, som inte är utannonserad än.
Jaså, så pass? Det låter väldigt lovande, blir köp vid nästa rea då!
Lasse Kongo
2021-07-12, 10:33
Köpte ju 2 Ps5or på release (måste ha en på varje våning) är helt klart nöjd, ffa med handkontrollen.
Kände dock att de var dags att byta ut min xbox one s, så jag köpte en Xbox Series X förra veckan, med all access, gick enbart att köpa med all access.
Fan gamepass är så underbart alltså, har bara xbox för exklusiva typ gears och forza, men gamepass <3
Switch Oled känns ju rätt onödig, men jag kommer iallafall uppgradera min switch till en oled i väntan på en nyare modell som garanterat kommer, 4k etc.
Och snart (typ -22) kommer PSVR2, fifan, mycket gött som gamer nu alltså.
Och på semestern ska jag byta ut mina två LGb7r hemma mot två CX6:or, need that 120Hz :hbang:
@Lasse kongo, 120 hz stöd är bara 1440p eller 1080p, endast 2 spel tror jag som fixar 120 på 4k.
4K@60hz läget kommer antagligen vara det spelutvecklare kommer att fokusera på.
GPU:n i PS5 och Xbox Series X är inte tillräckligt kraftfull för att driva spel högre än 4K@60 hz med bra grafik och HDR, de spel som stödjer mer är inte speciellt vackra grafiskt där och avnjutes bättre på PC som Call of Duty, fps spel på handkontroll är meh.
Om 4-5 år kommer dessutom GPu:n i konsollerna vara väldigt svag vs en high end Gaming PC, då kanske standarden tom sänkts till 4k@30 hz om man har otur.
Lasse Kongo
2021-07-12, 14:48
@Lasse kongo, 120 hz stöd är bara 1440p eller 1080p, endast 2 spel tror jag som fixar 120 på 4k.
4K@60hz läget kommer antagligen vara det spelutvecklare kommer att fokusera på.
GPU:n i PS5 och Xbox Series X är inte tillräckligt kraftfull för att driva spel högre än 4K@60 hz med bra grafik och HDR, de spel som stödjer mer är inte speciellt vackra grafiskt där och avnjutes bättre på PC som Call of Duty, fps spel på handkontroll är meh.
Om 4-5 år kommer dessutom GPu:n i konsollerna vara väldigt svag vs en high end Gaming PC, då kanske standarden tom sänkts till 4k@30 hz om man har otur.
Ja jag vet, egentligen inget jag bryr mig om, ville bara få in att jag ska skaffa två nya tvapparaturer :Virro
Fan prata inte datah med mig, får eksem av datah, det är kul att en del gillar datah, men jag kan bara spela på konsol med handkontroll, allt annat är oacceptabelt =)
Datah jobbar man på, inte spela, spela fps med mus och tangentbord är som att knöla med kondom, ja ni fattar, en ohållbar kombination.
Edit; det är vad JAG tycker så jag inte kränker någon, bara man hittar sitt så!
Tycker kontroll är bäst i alla spel utom strategi och FPS spel.
Du blir nog helnöjd Lasse, de nya konsollerna är smidiga, man slipper hålla på med massa olika launchers alla spel har på PC, och du slipper tänka på om datorns grafikkort/CPU är bra nog för klara nästa spelen.
Lafayette
2021-07-22, 19:40
C1yiuM7blIw
Langster
2021-07-22, 19:47
C1yiuM7blIw
Nice! Ett av de bästa spelen från 360/PS3 generationen i mitt tycke.
Blir det en riktig remake eller är det mer av enbart grafisk uppdatering?
Lafayette
2021-07-22, 19:51
En remake, kommer nog bli fläskigt då det är gjort för de nya konsolerna och i frostbite. En favorit helt klart, tvåan är grymt också men fördrar ettan då det är mer fokus på skräck
eternallord
2021-07-22, 20:09
Finns där någon info om när dom hoppas ha nya konsoler i rimligt lager igen? Intresserad av att plocka upp en Series X inom EU, men enda som finns här är på överpris €700.
Scratch89
2021-07-22, 21:14
Sekiro är riktigt bra och svårt, men jag fastnar hårdare i Stronghold Crusader 2 dock. :D Spelat över 50 timmar senaste två veckorna.
JusupWilkoszzzz
2021-08-15, 20:13
Haha Jusup har dammat av sin PS5 och tankade ner Disco Elysium på PS Store....
Det är som att slängas tillbaka till Broken Sword eran fast med lite mer brutal humor, råhet och lite mer cyberpunk.
Det är prat, prat och åter prat och lite skön ambientjazz i bakgrunden som kryddas med majestätiska handmålade miljöer och porträtt.
Detta är onani för oldschoolern...
Lafayette
2021-08-17, 16:37
12 minutes släpps i helgen, och släpps på Game Pass. Ser lovande ut, och unikt. Hoppas det levererar.
XuL8FPhKr2Y
12 minutes släpps i helgen, och släpps på Game Pass. Ser lovande ut, och unikt. Hoppas det levererar.
XuL8FPhKr2Y
Ser ju ut som ett intressant koncept helt klart!
Vill slänga in en rekommendation på en program serie på SVT om svensk spelutveckling och dess historia. Riktigt intressant faktiskt.
https://www.svtplay.se/det-svenska-spelundret
Nu spelat Breath of the Wild 4 år "för sent". Jag tycker verkligen det var högst mediokert. Gillar open world spel men detta kändes lite som att springa runt ensam i ett ganska tomt MMORPG. Är jag den enda som känner så?
Lipservice
2021-08-18, 16:48
Vill slänga in en rekommendation på en program serie på SVT om svensk spelutveckling och dess historia. Riktigt intressant faktiskt.
https://www.svtplay.se/det-svenska-spelundret
Ballt, min spelkarriär började 1989 då jag fick ett NES av min moster i 3-års present. Sedan dess har det knappt gått en dag man inte hållit en dosa eller mus i handen.
Passar på att tacka radiohandlaren som förmodligen gjorde att den Svenska spelindustrin ser ut som den gör idag :hbang:
ChuckTesta
2021-08-18, 16:58
Nu spelat Breath of the Wild 4 år "för sent". Jag tycker verkligen det var högst mediokert. Gillar open world spel men detta kändes lite som att springa runt ensam i ett ganska tomt MMORPG. Är jag den enda som känner så?
Har inte spelat själv men vet många som har tyckt samma sak.
Trist att känna så. Kanske har att göra med vad man spelat sedan innan. Jag hade själv spelat oerhört få spel som vid tiden då det begav sig gav samma känsla av "immersion" och äkta frihet. Jag blev helt tagen av att man faktiskt kunde ta sig precis var man ville och sedan slänga sig ut över världen och landa på en plats man aldrig besökt tidigare.
Tilläggas bör väl kanske att jag inte spelat klart något Zeldaspel annat än Ocarina of Time innan BoTW utan bara kört igenom 20-50% av tex Majoras mask och liknande innan, så mitt Zeldasug spelade nog in också. För mig kändes spelet rakt igenom som det optimala äventyret, men då hade jag också egentligen 0 förväntningar på det när jag satte igång det 2 dagar innan officiella releasen. Idag kanske hypen kring spelet lätt skapar orimliga förväntningar.
King Grub
2021-08-19, 07:44
BoTW ligger säkert på min topp 10 över bästa spel genom tiderna.
Tycker det är fascinerande att så många verkligen älskar det.
Jag hade tyckt om det mer ifall det funnits "lager" av quests och story som sträckte sig över större delar av kartan. Ungefär som det brukar vara i större komplexa roll/äventyrsspel. Nu tillhör inte Zelda den kategorin egentligen, men med tanke på vilken riktning de valde med BoTW så hade de kunnat anamma fler bra saker från den sortens spel. Nu blev det en stor värld som förvisso är mycket fin, men närmast helt tom på meningsfullt innehåll. Det är samma fiender överallt, man plockar svamp, lagar mat och letar shrines. Typ.
Har spelat alla Zelda som finns på konsol och även enstaka portabla. Ocarina of Time, Majoras Mask, Windwaker och Twilight Princess tycker jag alla är bättre än BoTW.
Bra open world spel tycker jag är t.ex. Fallout: New Vegas. Världen är mindre men rikare på innehåll.
eternallord
2021-08-19, 08:30
Jag anser mig förstå varför folk älskar det. Däremot så spelade jag själv igenom halva ungefär och sen tappade jag helt suget att plocka upp kontrollen. Kände typ ”okej, jag fattar grejen men det räcker”.
Tror dock att det är ett problem för mig med spel överhuvudtaget nuförtiden, att investera mer än typ 10 timmar i ett spel känns oftast som bortkastad tid som jag istället kunde lagt på personlig utveckling. Vet inte om jag tycker det är positivt eller negativt att min hjärna fungerar så…
Tycker det är fascinerande att så många verkligen älskar det.
Jag hade tyckt om det mer ifall det funnits "lager" av quests och story som sträckte sig över större delar av kartan. Ungefär som det brukar vara i större komplexa roll/äventyrsspel. Nu tillhör inte Zelda den kategorin egentligen, men med tanke på vilken riktning de valde med BoTW så hade de kunnat anamma fler bra saker från den sortens spel. Nu blev det en stor värld som förvisso är mycket fin, men närmast helt tom på meningsfullt innehåll. Det är samma fiender överallt, man plockar svamp, lagar mat och letar shrines. Typ.
Har spelat alla Zelda som finns på konsol och även enstaka portabla. Ocarina of Time, Majoras Mask, Windwaker och Twilight Princess tycker jag alla är bättre än BoTW.
Bra open world spel tycker jag är t.ex. Fallout: New Vegas. Världen är mindre men rikare på innehåll.
Det jag verkligen gillade med BOTW var dels möjligheten att lösa problem på så många olika sätt. Och det andra att det var väldigt lite handhållning och förklaringar (samma sak som gör att jag älskar alla Soulsborne spel)
Nu har jag 5-6 veckor med min PS5'a och kört genom Astros playroom. Platinum på Demons soul och röjt runt lite i gamla PS4 spel samt provat lite demos (hitman bland annat)
Och tur eller inte så är den fortfarande knäpptyst.
Dock har jag en märklig bugg som gör att efter att den varit i rest mode, så fungerar kontrollen helt och fullt inne i spel. Men inte ute i själva meny systemet. Där fungerar bara L1 och R1 för att växla mellan Games och Media men ingenting annat.
Trycker jag på PS knappen så kommer den "nedre menyn" fram och då fungerar D-paden och X så jag kan starta om den (och problemet försvinner).
Mycket märklig bugg dock. *screwy**grr27*
Kan förstå att du tycker så. Början av spelet hade jag samma känsla som du, sedan när jag väl kom i spelet växte det på mig av någon anledning.
King Grub
2021-08-19, 11:44
En dag för tidigt.
https://i.imgur.com/FxE04IZ.jpg
ghost of tsushima var ett bra spel.
King Grub
2021-08-19, 12:04
Den här versionen innehåller den nya expansionen.
@King Grub
Nice ska köpa när det sjunkit till runt 500 iaf, snål som man är.
Har redan spelat PS4-versionen med 60 fps till ps5.
Förstått att det är en tjej man kan köra med i detta fast på en annan ö efter man klarat main storyn?
King Grub
2021-08-19, 12:34
Vet inget. Jag har undvikit att läsa något om expansionen.
Jag vet bara att den ska vara stor. Och att man inte behöver klara grundspelet, utan det räcker med första området, sedan får man tillgång till den nya ön.
Lafayette
2021-08-19, 13:53
Jag vet inte jag.. Mackle har ju talat.
my75SvxGlug
Ps5an fortfarande slut?
Har skaffat mig en 4k-TV så hade varit trevligt med en ps5a i detta nu. Alternativt köpa kontroll och koppla till PC? Några förslag? Är det fortfarande komponentbrist i PC-världen? Kommer att behöva uppgradera burken för att lira i 4k. Har ett 1060 6gb..
Är detta på grund av halvledarbristen som jag har erfatenhet av inom fordonsindustrin?
King Grub
2021-08-19, 18:06
Det lär bli svårt till omöjligt att få tag i en utan problem in i 2023 minst.
Det lär bli svårt till omöjligt att få tag i en utan problem in i 2023 minst.
Sker det fortfarande släpp av ett begränsat antal enheter med jämna mellanrum? Missade ett släpp för någon/några månader sedan på vad jag vill minnas var mediamarkt. Jobbigt när detta sker under arbetstid...
Ps5an fortfarande slut?
Har skaffat mig en 4k-TV så hade varit trevligt med en ps5a i detta nu. Alternativt köpa kontroll och koppla till PC? Några förslag? Är det fortfarande komponentbrist i PC-världen? Kommer att behöva uppgradera burken för att lira i 4k. Har ett 1060 6gb..
Är detta på grund av halvledarbristen som jag har erfatenhet av inom fordonsindustrin?
DE Fanns på Amazon.se under ett par timmar idag,. igår kunde den köpas på Netonnet.
Håll utkik i följande tråd nedan, kanske går att ställa in uppdatering via RSS är inte så kunnig hur man gör.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-i-lager-endast-tips
DE Fanns på Amazon.se under ett par timmar idag,. igår kunde den köpas på Netonnet.
Håll utkik i följande tråd nedan, kanske går att ställa in uppdatering via RSS är inte så kunnig hur man gör.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-i-lager-endast-tips
Tack för tipset. Ska vara inne där med jämna mellanrum och kika
King Grub
2021-08-19, 21:18
Ghosts är tekniskt lysande i alla fall. 4K 60 fps med fin HDR, 100 % utan frametime spikes eller fps drops vad som än händer.
Spelar om från början. Jag har inte mina saves från PS4-versionen kvar.
Ps5 finns i weblager hos webhallen. Slog till på en!
Kom på att jag ps5-spel också. Några rekommendationer? Gillar spel med häftiga miljöer och story
Kom på att jag ps5-spel också. Några rekommendationer? Gillar spel med häftiga miljöer och story
Svårt att säga, beror på om du kan nöja dig med 30 fps så finns ex unchartered-spelen, horizon dawn, Read Dead Redemption 2 (lite seg story) själv väntar jag på 60 fps updates på dessa spel.
God of War är givet, det körs i 60 fps, det borde se helt fantastiskt ut på en oled.
Sida som du kan leta spel
https://www.backwards-compatible.com/
Lipservice
2021-08-20, 20:55
The last of us(2 spel finns i serien).
trädgårdsmöbel
2021-08-20, 21:04
Jag tror jag kommer bombhota Techland, sumo digital eller vilken studio som numera jobbar på dead Island 2, kanske bombhota alla om det inte kommer ut i år. 7 jäkla år försenat nu.
Astro's Playroom. Positivt överraskad
King Grub
2021-08-21, 16:23
Mycket trevligt. Medryckande musik också.
Mycket trevligt. Medryckande musik också.
Tom tjejen som aldrig spelar något fann nöje i det.
Slog till på en månad playstation now för 10kr. Laddade ned God of War. Fasen vad märktigt det är i 4k. Har bara lirat i 1080p tidigare.
ChuckTesta
2021-08-21, 17:14
Ett tips om man vill spela gamla NES, SNES, SEGA, N64 m fl på emulator så finns
https://myemulator.online/
Massa spel. Man kan inte ladda ner några spel men man kan ladda ner sin state save osv.
King Grub
2021-08-26, 21:08
Mitt uppe i Ghost of Ikishima. Minst lika bra som huvudspelet.
King Grub
2021-08-28, 17:36
Klar! Rensat hela kartan på frågetecken. Lysande expansion!
Gluffgluff
2021-08-28, 19:48
Ps5an fortfarande slut?
Om du bevakar PS5 då och då så kommer du säkert få tag på en. Men i nuläget finns det väl inte jättemycket spel så jag kommer lumpa med min ps4 ett tag till. Sony har säkrat bra kontrakt för kretsar och ska enligt dem själva komma ikapp med leveranser under 2022. Håller man koll så kan du knipa ett, släpptes ju ett gäng här om dagen tex.
På PC sidan är det fortfarande lite knepigt att norpa ett vettigt grafikkort för rimliga pengar. Jag hade tur och fick ett i början av året utan väntetid, men finns många som reserverade kort förra hösten och fortfarande väntar.
Har du inga nördiga preferenser och vill bygga i ett litet chassi eller dylikt så hade jag kikat på en färdigbyggd med RTX 3070/3080 och en Ryzen 5000. De är så prispressade nu att det blir ungefär samma pris som att bygga själv, förutsatt att du hittar ett grafikkort. Jag hade kikat på en HP Omen de är väldigt fina just nu, undvik Alienware och annat hokuspokus. Det blir runt 20k, om det är för mycket så gå in helhjärtat på att jaga ett PS5. Jag skulle också ha struntat i Intel då de börjar skina med överklockning och det vill man inte hålla på med i en färdigbyggd.
Själv har jag haft trevligt med Iron Harvest på sistonde, ska försöka få lite tvtid och slakta mig igenom God of War ett par år för sent under hösten.
Nån som spelar Cyberpunk med den senaste patchen? Har nyss börjat spela det på PS5 har inte märkt några större glitchar än så länge, har iofs spelat en timme och main-storyn är ca 20 timmar +
Är Nintendo Switch och Zelda : Breath of the wild värt att köpa?
Och är Pro kontrollern värt de extra pengarna?
King Grub
2021-08-28, 21:43
Jag tycker att Breath of the Wild är ett av de 10 bästa spelen någonsin.
Fast det är mycket bättre på PC med emulator. 4K 120 fps istället för 900p 30 fps.
En del trevliga spel i övrigt också på Switch. Mario Odyssey är jättebra.
Pro-controllern är värd pengarna om du spelar mycket.
Kom ihåg att den nya versionen av Switch kommer i oktober, med OLED-skärm.
Tycker ni att howlongtobeat.com brukar stämma?
Är sugen på att testa nya spiderman samt ratchet & clank, dock är priserna lite saftiga om det tar 10-15h att klara spelen.
King Grub
2021-08-30, 11:59
Ibland. Jag tar dock ofta längre tid på mig än vad den sidan säger.
För de där två spelen stämmer det nog rätt bra. Ratchet kan ta längre om du samlar på dig alla collectibles, men storyn än kort. Spider-Man Miles Morales är riktigt kort. Båda är bra spel dock.
spiderman var alldeles för kort för priset. Hann knappt lära mig några moves innan jag var klar med storyn.
King Grub
2021-08-30, 12:35
Idag kostar det dock under 400 kronor.
Är sugen på att testa nya spiderman samt ratchet & clank, dock är priserna lite saftiga om det tar 10-15h att klara spelen.
Tror den sidan är hyffsat pålitlig, de spelen du nämner har jag hört av flera att de är korta i storyn.
Själv köper jag aldrig spel för mer än 500 spänn om det inte är ett spel jag är väldigt hypad på, det krävs även 9/10 + i betyg överallt för mig att betala fullpris.
Bara slänga på ett schysst Photomode och en vettig offline platinum (eller annan achievementlista) så kan jag trippla speltiden som anges där) <
Men annars så stämde den "hyfsat" när jag kollade några stickprov av spel jag klarat.
=)
Edit. "From software"-spelens tidsramar stämde löjligt bra både på main story och "completionist" för min del.
Själv köper jag aldrig spel för mer än 500 spänn om det inte är ett spel jag är väldigt hypad på, det krävs även 9/10 + i betyg överallt för mig att betala fullpris.
Samma här. Har ungefär 140 titlar från PS4 och har inte betalat över 150:- för någon av dem (dragon quest XI och FF remake undantagna, betalade även mer för It takes two, för det var både jag och frugan sugna på.)
Då jag aldrig känt behovet av att spela spel på releasedagen (har nästan aldrig råkat ut för spoilers ändå) så är det bara att vänta en månad eller två och plocka hem dem på niceprice.
Detta är anledningen att jag fortfarande inte har spelat Sekiro, det vägrar gå
ner i pris.
Sonderar "Deals" katalogen i PS-store varje månad och har plockat mycket trevliga saker billigt där.
Brofessorn
2021-08-30, 16:28
Hitman 2. Kul mördarsimulator, men tycker att många mekaniker snabbt blir uttröttade, tjatiga, vilket är tråkigt när spelet är så fokuserat på replayability. Jag hade velat se att det blev ett högre skill ceiling.
Lafayette
2021-08-30, 16:41
Hitman 2. Kul mördarsimulator, men tycker att många mekaniker snabbt blir uttröttade, tjatiga, vilket är tråkigt när spelet är så fokuserat på replayability. Jag hade velat se att det blev ett högre skill ceiling.
Jag tröttnade lite också. I Absolution kunde man lägga en bomb i en garderob, gå ut, trycka av detonatorn och se genom fönstret när måltavlan exploderade. I de nya spelen är de fasen i mig ständigt omringade av en massa vakter.
Horizon Zero Dawn ser riktigt fint ut på ps5an. Har knappt lirat ps4 så har mycket att se fram emot.
Just nu liras God of War samt Horizon Zero Dawn. Är inte jätteimponerad av storyn i god of war ännu, men sen har jag spelat knappa timman. Såg ett klipp från Last of Us också och tyckte att combaten såg intressant ut. Problemet är att man ej har tid, värt att lägga ned gymmandet typ ��
King Grub
2021-08-31, 17:23
https://i.imgur.com/cy9ZlEz.jpg
King Grub
2021-08-31, 21:07
Far Cry 6. Ja tack.
xyNX2bnbNA0
Wilt the Stilt
2021-08-31, 22:02
Jag har sålt alla mina maximer utom N64. (maximer är kodord för tv-spel). Jag kan leva som vem som hellst, om jag har kvar min speldator.
Wilt the Stilt
2021-09-02, 18:59
Jag har sålt alla mina maximer utom N64. (maximer är kodord för tv-spel). Jag kan leva som vem som hellst, om jag har kvar min speldator.
Blir eventuellt ett PS5 framöver. Har inga problem att vänta tills jag kan beställa från ett stort lager eller kliva in i en lämplig butik o handla mig ett exemplar.
Jag gillar iaf PS5-kontrollen starkt.
skyffelmördarn
2021-09-02, 22:46
Far Cry 6. Ja tack.
xyNX2bnbNA0
Vet du någon bra sida där man kan se ungefär vad för typ av PC det krävs för att driva ett spel i bra grafik?
Vet du någon bra sida där man kan se ungefär vad för typ av PC det krävs för att driva ett spel i bra grafik?
Det bästa är väl kolla benchmarks på nuvarande grafikkort själv gillar jag techpowerup recensioner för att få ett hum om hur ett specifikt kort presterar överlag "average fps fliken" exempel nedan.
https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-6600-xt-pulse-oc/27.html
King Grub
2021-09-04, 19:41
Psychonauts 2 är ett av de bästa plattformsspelen på år och dag.
Bäst på Series X. Enda versionen med HDR.
Spelar ni ett spel i taget eller gillar ni att ha flera spel i rotationen som jag?
Just nu är det Miles Morales, GoW, HZD och lite Warzone i rotationen. Blir "mätt" på ett spel efter några timmar, då går man på något som suttit på avbytarbänken.
Spelar ni ett spel i taget eller gillar ni att ha flera spel i rotationen som jag?
Just nu är det Miles Morales, GoW, HZD och lite Warzone i rotationen. Blir "mätt" på ett spel efter några timmar, då går man på något som suttit på avbytarbänken.
Jag har uteslutande spelat samma spel sen 2015.
Fortfarande inte tröttnat på det. :)
King Grub
2021-09-05, 15:10
För det mesta max två plus World of Warcraft. Är det något riktigt bra blir det bara det tills det är klart.
Fredszky
2021-09-05, 15:38
Nästan enbart PUBG sen några år tillbaka.
Vart en sväng Scavengers ett par månader men sen tillbaka till PUBG.
Innan dess Warcraft 3 TFT ett par år, innan dess Diablo 2 LOD ett par år.
Så för det mesta bara ett spel i taget i ett par år. Man vill ju bli bäst.
God of War: överträffar mina förväntningar. Förväntade mig mörka grottor och blod, men möts av witcher-liknande kreativitet.
Spider man: Började köra Miles Morales lite smått, insåg dock att det kan vara bra att lira föregångaren innan?
King Grub
2021-09-05, 19:33
Det fungerar säkert fristående men ja, det skadar nog inte. Och grundspelet är klart värt det.
Tips på skön och billig gamingfåtölj?
Lipservice
2021-09-06, 10:46
Tips på skön och billig gamingfåtölj?
Åk till IKEA, provsitt, köp, montera = win
Bra, och vad är de coola spelen 2021?
Psychonauts 2 är ett av de bästa plattformsspelen på år och dag.
Bäst på Series X. Enda versionen med HDR.
Jamen, verkligen! Älskade R&C: Rift Apart men vågar nästan säga att Psychonauts 2 slår det på fingrarna.
JusupWilkoszzzzz
2021-09-07, 15:06
Haha Jusup fortsätter sin lilla mindfuck med Harry Dubois detektivarbete på kommunistön Martinaise....
https://culturedvultures.com/wp-content/uploads/2021/04/Disco-Elysium-The-Final-Cut.jpg
Ps now:
Tog en provperiod som går ut 21/9. Spelar just nu två spel därifrån. När tiden går ut, har jag kvar min sparade data när jag väljer att premumerera igen? Alternativt om jag köper "ut" ett spel där efter att tiden går ut, har jag kvar min spardata då?
Ps now:
Tog en provperiod som går ut 21/9. Spelar just nu två spel därifrån. När tiden går ut, har jag kvar min sparade data när jag väljer att premumerera igen? Alternativt om jag köper "ut" ett spel där efter att tiden går ut, har jag kvar min spardata då?
Är hyffsat säkert att psnow inte funkar så, du måste ha en löpande abonnemang för att kunna spela, men bäst du googlar detta.
på PS+ kan man claima vilka spel man vill under sin aktiv prenumeration och spela dessa när man vill även under inaktiv period när man sagt upp.
Ps now:
Såvitt jag förstår fungerar det bra med spel du helt och hållet laddar ner från PSnow medans du spelar dem, men inte på spel som streamas.
Lipservice
2021-09-09, 17:46
Kolla om du har en savefile i ditt library, kan inte tänka mig att den raderas böra för att din prenumeration går ut.
Wilt the Stilt
2021-09-09, 21:43
Mina favoritspel till tv-spel:
GoldenEye 007 (N64)
Super Mario 64 (N64)
Zelda: Ocarina of Time (N64)
1080 Snowboard (N64)
Banjo-Kazooie (N64)
Mario Kart Deluxe (Nintendo Switch)
Skyrim (PS3)
GTA: San Andreas (PS3)
CoD: WW2 (PS4)
CoD: Modern Warfare Remastered
^ (PS4)
GTA Online (PS4)
Elder Scrolls Online (PS4)
Rainbow Six: Siege (PS4)
Payday 2 (PS4)
Ingress (Mobilspel)
Lafayette
2021-09-09, 22:20
Vår gode herre Wilt har smak
Wilt the Stilt
2021-09-09, 22:27
Vår gode herre Wilt har smak
Tack! Känns extra bra att hörs från dig och inte nån newbie på ämnet.
Lafayette
2021-09-10, 12:14
Så coolt! Och tipsa vissa spel
Jag kan berätta om några spel innan du gör reklam, bot
Knights of the Old Republic remake!! Wohoo!! Sen Ragnarök och Wolverine för ps5-ägare kommer bli smaskens
Wilt the Stilt
2021-09-11, 22:26
Så coolt! Och tipsa vissa spel
Vad vare för fel på mina tips taskmört? Skrev ju att det var mina favorit i hela tv-spelshistorien as we know it!
Knights of the Old Republic remake!! Wohoo!! Sen Ragnarök och Wolverine för ps5-ägare kommer bli smaskens
Eftersom de fått för sig att de måste skriva om och SJW-stämpla manuset till spelet tempereras nog mina KoToR-förväntningar. Även om det inte har sagts något om det så har jag en misstanke om att gameplayet säkert kommer göras om till mer action RPG.
King Grub
2021-09-14, 17:12
Gillar Deathloop rejält än så länge. Luktar de bästa delarna av Dishonored.
Plasttiger
2021-09-14, 17:29
Eftersom de fått för sig att de måste skriva om och SJW-stämpla manuset till spelet tempereras nog mina KoToR-förväntningar. Även om det inte har sagts något om det så har jag en misstanke om att gameplayet säkert kommer göras om till mer action RPG.
Gamers är den mest förtryckta sociala gruppen /s
https://i.redd.it/3irqnz4wghn71.jpg
Wilt the Stilt
2021-09-14, 18:17
Gillar Deathloop rejält än så länge. Luktar de bästa delarna av Dishonored.
Låter lovande! Om inte PC-versionen är buggig eller nåt.
Damn nu skrev jag i två trådar samtidigt nästan. Magi
King Grub
2021-09-16, 14:00
https://gamerant.com/deathloop-review-bombed-pc-drm/
Synd, för spelet är riktigt roligt.
Har lekt runt med inställningarna på min OLED TV och jag föredrar Dynamic Tone Mapping framför HGIG när jag spelar PS5, även om den senare ger mer "verkliga färger". Tycker att det blir grått och tråkigt, som en regnig vinterdag i göteborg. Verkligt ja, men tråkigt. DTM gör att spelen blir häftiga.
Wilt the Stilt
2021-09-16, 15:32
https://gamerant.com/deathloop-review-bombed-pc-drm/
Synd, för spelet är riktigt roligt.
Får helt enkelt skylla mig själv att jag inte har en relevant konsoll.
7/10 enligt worthabuy, min go-to guy när det gäller spelrecensioner.
mWmSOlxp_Ms
BridgeMountain
2021-09-16, 16:55
Såg bara trailern men tyckte Deathloop påminde sjukt mycket om Bioshock. Särskilt Bioshock Infinite (vilket va ganska kasst har jag för mig.
Bioshock 1 och 2 däremot - Helvete va bra de spelen är).
trädgårdsmöbel
2021-09-16, 17:19
Spelade man of medan. Ger det 4/10 i betyg. Betydligt sämre än until dawn
Wilt the Stilt
2021-09-16, 17:40
7/10 enligt worthabuy, min go-to guy när det gäller spelrecensioner.
mWmSOlxp_Ms
Det låter däremot lovande.
IGN och Gamespot gav tydligen spelet (läste yt-kommentarer och antar att dom syftade på PC-versionen) 10/10 i betyg.
Wilt the Stilt
2021-09-16, 17:45
IGN och Gamespot gav tydligen spelet (läste yt-kommentarer och antar att dom syftade på PC-versionen) 10/10 i betyg.
Gamespot recenserade PS5-versionen. IGN klumpade ihop både PS5 och PC-versionen till samma recension lol.
Vet inte om sidorna går att lita på i vilket fall. Inte IGN iaf vad det verkar som. Orkade inte läsa IGNs recension men stod tydligt att bägge versionerna fick 10/10.
Om man inte kan lite på folk som kommenterar på yt är det fan jävligt illa
Mainstream gaming-sajter ger nästan alltid högt betyg till AAA-spel de vågar ej sticka ut och kritisera spel, tycker inget spel förtjänar 10/10, max 9/10 kanske...
Tips på spel att gå igenom på ps5an när man är klar med Horizon, God of War och Spider-Man? Är sugen på Uncharted 4 och Last of Us p1, men vad jag förstår så kommer båda dessa att få en remake?
King Grub
2021-09-17, 07:54
Demon's Souls.
Tips på spel att gå igenom på ps5an när man är klar med Horizon, God of War och Spider-Man? Är sugen på Uncharted 4 och Last of Us p1, men vad jag förstår så kommer båda dessa att få en remake?
Last of us finns väl redan remake, Ska de göra en re-remake. =)
Något utdaterad grafik i första spelet, Men fortfarande ett fantastiskt spel.
Håller precis på med tvåan som är än så länge (30% igenom) helt ok. Inte i samma klass som första storymässigt (imo)
Uncharted 4 är rätt skoj (har du kört de tidigare spelen?) finns ju även på samma tema spinoff titeln, vad fan den nu hette, med Chloe i huvudrollen.
Uncharted är rätt snyggt som det är, så lite intressant om de skulle göra en remake på det. Det var ju i toppklass för vad PS4'an klarade. Så jag vet inte hur mycket de har att vinna på att göra det ännu lite snyggare för PS5.
Annars är ju som ovan nämnt Demons Souls ett trevligt lir som dessutom är Native PS5
King Grub
2021-09-17, 08:11
Last of Us ska göras om igen, omtalat och bekräftat.
Tack för tipsen. Frågan är om man är redo för frustrationen som jag misstänker att Demon's Souls kommer att innebära?
Har inte spelat något av Uncharted-spelen. 4an ser snygg ut på ps5.
Köper ni era spel digitalt eller på skiva? För/nackdelar?
Har hittills bara köpt Spider-Man, digitalt. Funderar dock på att köpa nästa på skiva för att kunna sälja vidare
Skulle även vilja ha tips på CO-OP spel att spela med kompisar?
Tänker offline.
Köper på skiva för att sen sälja. Det brukar sluta med att jag betalat 0-100kr för spelet eftersom jag får pengarna tillbaka.
King Grub
2021-09-17, 09:26
Demon's Souls är plättlätt jämfört med Dark Souls. Tror jag dog två gånger förutom när jag medvetet utsatte mig för fara.
Jag föredrar fysiska skivor. Då kan man sälja spelet om man inte tänker spela om det. Då kostar varje spel bara någon hundralapp.
Tack för tipsen. Frågan är om man är redo för frustrationen som jag misstänker att Demon's Souls kommer att innebära?
Har inte spelat något av Uncharted-spelen. 4an ser snygg ut på ps5.
Köper ni era spel digitalt eller på skiva? För/nackdelar?
Har hittills bara köpt Spider-Man, digitalt. Funderar dock på att köpa nästa på skiva för att kunna sälja vidare
Föredrar också fysiska skivor. Säljer ibland men gillar att samla på fodralen/skivorna så oftast behåller jag spelen. Men det är ändå i stort sett alltid minst några hundralappar billigare på skiva än digitalt. PSN-butiken är hutlöst dyr.
Ratchet & Clank: Rift Apart kostade 549-599 kronor vid release på fysisk skiva. PSN-butiken 849 kronor.
Scratch89
2021-09-17, 16:58
Som tidigare talare; Demon's Souls är lättare än de andra. Det är en bra introduktion till serien om du inte spelat något av spelen innan. Det är lite kortare och långsammare; jag ser det som ett demo till Dark Souls (som fortfarande är det bästa spelet jag spelat, alla kategorier).
Spelade igenom Little Nightmares 2. Tyckte det var minst lika bra som ettan, lite mer möjligheter till interaktion med omvärlden till skillnad mot första som mest hade putta/dra/hoppa osv, och därmed lite roligare pussel, bossar mm.
Vad som verkligen tilltalade mig var atmosfären och miljöerna. Mörkt, dystert och nästan vackert dystopiskt, man känner sig så utelämnad men nånstans gillar man det. Tyvärr alldeles för kort, tog 5-6 timmar att köra igenom och då är jag dessutom en notorisk utforskare.
Scratch89
2021-09-18, 08:35
Spelade igenom Little Nightmares 2. Tyckte det var minst lika bra som ettan, lite mer möjligheter till interaktion med omvärlden till skillnad mot första som mest hade putta/dra/hoppa osv, och därmed lite roligare pussel, bossar mm.
Vad som verkligen tilltalade mig var atmosfären och miljöerna. Mörkt, dystert och nästan vackert dystopiskt, man känner sig så utelämnad men nånstans gillar man det. Tyvärr alldeles för kort, tog 5-6 timmar att köra igenom och då är jag dessutom en notorisk utforskare.
Jag börjar mer och mer uppskatta spel som inte är så långa. Av någon anledning har jag inte tid, energi och fokus att lägga på spel som tar över 50 timmar att klara ut. Jag har hållit på med Sekiro sedan i somras, lite sporadiskt, och har tydligen kommit till halvvägsstrecket nu. Det är liksom ett för stort projekt. :D
King Grub
2021-09-22, 18:03
Klarade just Deathloop. Mycket trevligt och klurigt spel, där allt avslöjades i precis lagom takt. Lite frustrerande ibland, men jag gillade det skarpt.
Nu Kena Bridge of Spirits.
Klarade just Deathloop. Mycket trevligt och klurigt spel, där allt avslöjades i precis lagom takt. Lite frustrerande ibland, men jag gillade det skarpt.
Nu Kena Bridge of Spirits.
Kena var allt för kort för min smak. :-(
TheDoctor
2021-09-22, 19:09
Jag väntar ivrigt på porten av Phoenix Point som släpps på konsol nu den 1/10.
Just nu kör jag om Wasteland 3. Det var riktigt bra första gången igenom och nu testar jag lite andra builds och sett att ta mig an quests och liknande.
Älska tur baserade spel på hög svårighetsgrad ända sedan Xcom 2 släpptes gratis på PSN.
Ser också fram emot Dying Light 2 ( tröttnar aldrig på zombies) och Horizon Forbidden West.
Jävligt nöjd med PS5an hittils, men längtar efter dedikerade spel till den. Njuter av de äldre så länge. Jävligt nice att jag kan spela alla mina gamla PS4 spel. Suget kommer ibland att damma av dem.
Scratch89
2021-09-23, 08:15
Jag väntar ivrigt på porten av Phoenix Point som släpps på konsol nu den 1/10.
Just nu kör jag om Wasteland 3. Det var riktigt bra första gången igenom och nu testar jag lite andra builds och sett att ta mig an quests och liknande.
Älska tur baserade spel på hög svårighetsgrad ända sedan Xcom 2 släpptes gratis på PSN.
Ser också fram emot Dying Light 2 ( tröttnar aldrig på zombies) och Horizon Forbidden West.
Jävligt nöjd med PS5an hittils, men längtar efter dedikerade spel till den. Njuter av de äldre så länge. Jävligt nice att jag kan spela alla mina gamla PS4 spel. Suget kommer ibland att damma av dem.
Jag rekommenderar dig att spela igenom Heroes 3 om du inte redan gjort det. Finns på Steam för en billig peng. Kampanjen är rätt utmanande.
Tips på bra PS5-headset? Har hört att Pulse 3D har kass mic som jag var inne på först..
TheDoctor
2021-09-23, 13:59
Jag rekommenderar dig att spela igenom Heroes 3 om du inte redan gjort det. Finns på Steam för en billig peng. Kampanjen är rätt utmanande.
Steam funkar inte på Playstation. Detta är tvspelstråden och jag spelar inte på dator förövrigt. Men tack för tipset 🥳
Tips på bra PS5-headset? Har hört att Pulse 3D har kass mic som jag var inne på först..
Är den så kass. Jag tycker ljudkvaliteten är helt ok när jag använder den. Jag är iofs inte allt för audiofilt lagd.
Är den så kass. Jag tycker ljudkvaliteten är helt ok när jag använder den. Jag är iofs inte allt för audiofilt lagd.
Det är framförallt micen och inte ljudkvaliten i sig som jag fått höra är lite B.
Hur är ljudkvaliten på headset jämfört med halvdana högtalare?
Har just nu Klipsch R-15PM
Ganska dåliga också enligt rtings.com, tycker de har burkigt ljud med dåligt "soundstage" själv kör jag med ett par sennheiser Hd598 in i kontrollern haft dessa i 10 år, en av de bästa hårdvaru-investeringarna.
Scratch89
2021-09-23, 17:26
Steam funkar inte på Playstation. Detta är tvspelstråden och jag spelar inte på dator förövrigt. Men tack för tipset 🥳
Ah! Jag hänger i båda så svårt att hålla koll ibland. :D
Det är framförallt micen och inte ljudkvaliten i sig som jag fått höra är lite B.
Hur är ljudkvaliten på headset jämfört med halvdana högtalare?
Har just nu Klipsch R-15PM
Jag pratade om micken.
Jag har lyssnat på mig själv via den på inspelningar och streams.
Hade ett par Sennheiser tidigare. Lätt obekväma men bra ljud. Ingen mic på dem dock.
Provperioden i psnow tog nyss slut vilket lämnade mig med endast spiderman. Det är kul i 1h sen behöver jag omväxling.
Slog till på en månad Ps+. Last of Us p1 samt Uncharted 4 på nedladdning nu. Kanske även återupptar GoW. Jag kan inte hantera att ha tillgång till så många spel samtidigt, måste testa allt. Kanske även blir att testa Days Gone, ser ballt ut.
Lafayette
2021-09-26, 14:50
Spelar om Fallout 3. Det är något med detta spel som trots urgammal dassig grafik gör att jag kan spela det än idag. Älskar stämningen, uppdragen (dålig och bra karma-systemet) och karaktärerna.
Wilt the Stilt
2021-09-27, 07:28
Audeze LCD-GX 10k *popcorn* *drool* Om du är en rik audiofil. Annars vettefan.
Wilt the Stilt
2021-09-27, 07:32
Audeze LCD-GX 10k *popcorn* *drool* Om du är en rik audiofil. Annars vettefan.
Försökte hitta det bästa av det bästa. Ljudkvaliten ska vara oslagbar enligt audiofilrecencenter.
Micen borde vara bättre med det sjuka priset. Att pinpointa fiender i FPS verkar inte 10/10.
Wilt the Stilt
2021-09-27, 07:34
Annars brukas det rekommenderas att man köper ett bra par hörlurar o sätter på en bra separat mic. Vet inte om det funkar till PS5.
Wilt the Stilt
2021-09-27, 08:02
Beyerdynamic mmx 300 v2 har fått bra omdömen. Dyr.
Detta headset nedan ska tydligen ge bäst "bang for your buck" bättre än Pulse 3D enligt recensioner.
SteelSeries Arctis 7P
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H4YMC22/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=SteelSeries+Arctis+7P&qid=1632726557&sr=8-1
Annars brukas det rekommenderas att man köper ett bra par hörlurar o sätter på en bra separat mic. Vet inte om det funkar till PS5.
Det fungerar.
Har man inbyggd mic i headsetet måste man dock slå på det först och sedan aktivera den separata micken. Gör man tvärt om tenderar den byta till headset micken så fort man slår på headsetet.
Lite irriterande, går säkert att lösa, men jag har inte hitta något bra sätt att göra det.
Detta headset nedan ska tydligen ge bäst "bang for your buck" bättre än Pulse 3D enligt recensioner.
SteelSeries Arctis 7P
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08H4YMC22/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=SteelSeries+Arctis+7P&qid=1632726557&sr=8-1
Framförallt skulle jag gilla att volymkontrollen är en vridpotentiometer på de du länkade.
Det är en av de mest störande saken med Pulse 3D. Jäkla volymknappar som jag dels inte lärt mig hitta med fingrarna (bara en tidsfråga till muskelminnet kickar in kanske...) och dels föredrar jag vridreglage till volymen.
Dock ser de ut att kosta ungefär 50% mer än vad jag gav för mina pulse 3D.
Så det är väl i detta fall precis som så många andra en fråga om "man får vad man betalar för"
Wilt the Stilt
2021-09-27, 13:30
Alltså..Vad är frågeställarens maxbudget i denna fråga? Svårt att ge ett bra svar utan maxtaket.
Alltså..Vad är frågeställarens maxbudget i denna fråga? Svårt att ge ett bra svar utan maxtaket.
Runt 1000kr
Wilt the Stilt
2021-09-27, 14:06
Runt 1000kr
Ok vet ingen i huvudet i den prisklassen. Ska försöks leta rätt på nåt bra. Bra betyg osv
Runt 1000kr
Om du inte behöver mick och brusreducering ska dessa nedan vara riktigt bra
https://www.amazon.se/-/en/dp/B01N5VHLUG/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Fidelio+X2HR&qid=1632754402&sr=8-1
Ljud och mic för runt 1000-lappen är det jag söker. Pulse 3d kanske är det bästa jag kan hitta?
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Det duger sålänge man inte är van vid en högre standard sen innan, troligtvis bättre ljudupplevelse än tv-högtalare.
Varje gång det skrivs i den här tråden blir jag glad och nyfiken. Har det skrivits om något spännande nytt spel? Är det någon som upptäckt en gammal klassiker och delar med sig av nostalgins smärtlindrande sken?
Men nej, det pratas in absurdum om headset.
Wilt the Stilt
2021-09-27, 18:22
Varje gång det skrivs i den här tråden blir jag glad och nyfiken. Har det skrivits om något spännande nytt spel? Är det någon som upptäckt en gammal klassiker och delar med sig av nostalgins smärtlindrande sken?
Men nej, det pratas in absurdum om headset.
Pratas det verkligen om headset så ofta? Kollar inte jätteofta här men minns inte att det varit så återkommande headsetdiskussioner.
Jag syftar på nutiden. Inte så jättefarligt egentligen men jag kände för att beklaga mig
Uncharted 4 avklarat. Summering: Här är skatten, nej den är där borta! *Ett flyg senare* Nej den är där borta! *Ett flyg senare* Nej där borta!
Skämt å sido, gillade spelet och fastnade för storyn. Vissa saker var dock lite väl förutsägbara, jag tror inte att man gick på en enda bro som inte rasade samman lol. Hade man en rak bro till destinationen så var det givet att den skulle rasa samman och leda till ett par timmars spel :p
Wilshere
2021-09-28, 21:24
Uncharted 4 avklarat. Summering: Här är skatten, nej den är där borta! *Ett flyg senare* Nej den är där borta! *Ett flyg senare* Nej där borta!
Skämt å sido, gillade spelet och fastnade för storyn. Vissa saker var dock lite väl förutsägbara, jag tror inte att man gick på en enda bro som inte rasade samman lol. Hade man en rak bro till destinationen så var det givet att den skulle rasa samman och leda till ett par timmars spel :p
Haha ja, en av mina favoritspel men om man inte var så involverad i storyn och karaktärerna lär det vara svårspelat. Som du säger många broar som rasade ihop, sen något annat osv men njöt av storyn, karaktären och dialogen mellan dom så mycket att jag inte brydde mig att det var repetitivt spelmässigt.
Haha ja, en av mina favoritspel men om man inte var så involverad i storyn och karaktärerna lär det vara svårspelat. Som du säger många broar som rasade ihop, sen något annat osv men njöt av storyn, karaktären och dialogen mellan dom så mycket att jag inte brydde mig att det var repetitivt spelmässigt.
Gillade första halvan av spelet mest, var då gott om mystik och pussel. Hade hellre haft fler pussel i slutet än att man behövt leta igenom 1000 olika hus.
Jag syftar på nutiden. Inte så jättefarligt egentligen men jag kände för att beklaga migFör att stilla din nyfikenhet så rotade jag fram ett gammalt trådlöst arctis av någon modell. Headsetet har krånglat tidigare tillPC gällande den trådlösa signalen, men jag ger det ett tusonde försök. Funkar i värsta fall med sladd och utan mic.
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Efter att jag äntligen var klar med platinum i Soulsborne serien så var/är det dags att boka av lite andra spel från min gaming bucket list.
Last of us 2 har precis genomspelats tillsammans med frun.
Helt ok även om det inte riktigt når upp till första spelets nivå imo.
Kul att jag faktiskt fick någon slags känsla för karaktärerna och att jag där igenom inte riktigt vet vem jag faktiskt skulle hoppas på i upplösningen.
Slutet kändes väldigt mycket som om de verkligen ville hålla dörrarna öppna för både spin offs och uppföljare.
Nu ska vi prova Detroit Become human. och därefter blir det nog tillbaka till lite nyare titlar igen ett tag.
För övrigt så var grindningen för covenant items i DS3 nog det tråkigaste jag någonsin gjort i spelvägs.
Nämen, då har man en försändelse från Webhallen med en PS5:a som väntar hos postombudet :hbang:
Jag har aldrig spelat Dark Souls. Är sugen på att köpa remastered till switch. Är det värt det?
King Grub
2021-09-30, 07:35
Spelet som sådant är fantastiskt. Enligt många det bästa datorspelet/tv-spelet genom alla tider. Jag är benägen att hålla med. Jag har inte spelat Switch-versionen, men den lär vara så bra den kan bli med hårdvarans begränsningar.
Scratch89
2021-09-30, 07:56
Jag har aldrig spelat Dark Souls. Är sugen på att köpa remastered till switch. Är det värt det?
Bästa spelet någonsin. Vet ej hur det är på Switch dock.
Nu blev det ett ganska lätt beslut att köpa det. :D
Scratch89
2021-09-30, 08:23
Nu blev det ett ganska lätt beslut att köpa det. :D
Jag önskar att jag hade kunnat göra en reset på mitt minne från Dark Souls och spela om det från början igen.
Kan inte annat än stämma in på att DS är fantastiskt bra, Även om jag inte håller det som det bästa (inte ens bästa from soft spelet in my opinion) så är det garanterat på min top 20 lista över bästa spelen genom tiderna av de jag lirat.
Har inte heller provat Switch versionen. Men de lär ju inte ändrat spelmekaniken och uppbyggnaden, så det enda som eventuellt skulle lägga sordin på entusiasmen är om det är laggigt och jäkligt.
Demon Souls > Dark Souls.
Demon Souls > Dark Souls.
Jag kan sträcka mig till DeS = DS
Ghost of tsushima är en fröjd efter uncharted 4 i 30fps på oled TV. Det senare är ingen höjdare
Far Cry 6, hiss eller diss? Jag har inte spelat någon av de tidigare spelen men om jag förstått det rätt är spelen fristående, så borde inte vara några problem att hoppa på 6:an direkt.
Blir förmodligen att köpa till PS5 såvida spelet inte har överdrivet mycket screen tearing, då lämpar det sig bättre till Series X med VRR.
King Grub
2021-10-06, 07:10
Recensionerna är inte ute. Men handlingen i spelen är alltid fristående.
Recensionerna är inte ute. Men handlingen i spelen är alltid fristående.
Hmm nej, de borde väl droppa in när som helst tänker jag. Bra att handlingen är fristående i alla fall.
Hmm nej, de borde väl droppa in när som helst tänker jag. Bra att handlingen är fristående i alla fall.
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/far-cry-6
Bör komma recensioner ikväll, skulle ta dom första "proffs-recensionerna" med en nypa salt och framförallt kolla vad vanligt folk tycker innan köp.
Facit för FarCry6 har kommit:
https://www.fz.se/recension/288024-recension-far-cry-6
3/5 vilket betyder köp då det är rea, köp inte spelet direkt om du inte är en lurad consoomer
King Grub
2021-10-06, 15:02
Det kommer utan tvekan vara årets spel för mig.
Wilshere
2021-10-06, 18:10
3/5 vilket betyder köp då det är rea, köp inte spelet direkt om du inte är en lurad consoomer
Ja, att köpa Ubisoft-spel på release är något jag undviker.
Äh, köper på release. Spelar klart och säljer det direkt därefter. Så den totala kostnaden brukar bli 50-150 kronor vilket jag tycker de allra flesta spel är värda.
King Grub
2021-10-07, 14:46
https://i.imgur.com/KDfxsDC.jpg
https://i.imgur.com/KDfxsDC.jpg
Snyggt! Någon speciell anledning till varför du valde att köpa det till Xbox istället för PS5?
Står i valet och kvalet.
Lafayette
2021-10-07, 15:50
Du glömde kossan på bilden:(
King Grub
2021-10-07, 16:06
Kossan följer inte med till gymmet.
Jag hämtade spelet på vägen dit.
King Grub
2021-10-07, 20:53
Installerat och klart och spelat prologen. Jag var ute och reste hela dagen igår och kom hem sent, så jag orkar inte spela idag. Jag vill vara pigg när jag börjar. Men ypperlig prolog. Far Cry är min favorit-spelserie. Och 60 fps på konsol är trevligt. Tyvärr klarar varken PS5 eller Xbox Series X 4K (eller RayTracing) utan det körs i 1800p för det mesta. Lite suddigt i jämfört med riktig 4K, men å andra sidan hackar PC-versionen medan konsolversionerna flyter fint.
Installerat och klart och spelat prologen. Jag var ute och reste hela dagen igår och kom hem sent, så jag orkar inte spela idag. Jag vill vara pigg när jag börjar. Men ypperlig prolog. Far Cry är min favorit-spelserie. Och 60 fps på konsol är trevligt. Tyvärr klarar varken PS5 eller Xbox Series X 4K (eller Rat Tracing) utan det körs i 1800p för det mesta. Lite suddigt i jämfört med riktig 4K, men å andra sidan hackar PC-versionen medan konsolversionerna flyter fint.
Hann spela någon timme igår kväll. Grafiken är väl inget att skriva hem om som sagt men i övrigt tror jag det kan bli riktigt skoj! Spelmekaniken gillade jag skarpt, tycker dessutom att Ubisoft har lyckats bra med kontroll layouten. Skönt att t.ex. kunna stänga av användandet av styrspaksknapparna, personligen avskyr jag dem. Speciellt med DualSense, får "kramp" under längre spel sessioner.
Lite suddigt i jämfört med riktig 4K, men å andra sidan hackar PC-versionen medan konsolversionerna flyter fint.
Det hackar inte det minsta på PC för mig, jag kör via Ubisoft Connect. Kanske är det mer problem med Steamversionen i så fall? Tyckte mig läsa att det var på det viset innan jag skaffade det.
King Grub
2021-10-11, 13:22
Finns ingen Steamversion.
Finns ingen Steamversion.
'
Förlåt, jag sökte nog fps uplay vs steam (https://www.google.com/search?q=fps+uplay+vs+steam&ei=OmZkYZ2ZELCMrwSl7L3YDw&ved=0ahUKEwidnvrG48LzAhUwxosKHSV2D_sQ4dUDCA4&uact=5&oq=fps+uplay+vs+steam&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAM6BAghEApKBAhBGABQ3GVYo5YBYN-ZAWgAcAJ4AIABdogB9giSAQQxMS4ymAEAoAEBwAEB&sclient=gws-wiz), minnet är bra men kort. ;-/
Jag antog att det skulle finnas på Steam då allt finns där i princip. Efter min sökning ovan så beslutade jag mig för att köpa Ubisoft -versionen istället för Steam -versionen då det i min av hjärnan påhittade verklighet fanns till Steam. :-P Vad finns inte på Steam liksom?
MEN, spelet flyter smidigt utan några som helst problem för mig vill jag komma till. Kanske är Epic Launcher -version sämre?
King Grub
2021-10-11, 18:53
Eller så har de patchat spelet kanske. Det maxade ut en CPU-kärna talades det om.
Fantastiskt roligt i alla fall. Jag har precis befriat första tredjedelen av kartan och gjort allt där.
https://i.imgur.com/ufP6Qgl.jpg
Wilt the Stilt
2021-10-12, 07:21
https://www.fz.se/recension/288059-metroid-dread
Recension av nya Metroid. Dräggel.
Vad anser panelen om fz som sida? Bra eller mindre bra?
https://www.fz.se/recension/288059-metroid-dread
Vad anser panelen om fz som sida? Bra eller mindre bra?
FZ:s spelrecensioner är att betrakta som en slags guldstandard inom speljournalistik. De kan sina grejer.
King Grub
2021-10-12, 07:36
Dåligt skrivna texter och det är ofta jag inte håller med dem.
Men Metroid Prime ser kul ut. Jag ska spela det efter Far Cry 6 och Alan Wake.
Prime, inte dread? Spelar Super metroid nu för att se om 2D metroid är något för mig. Återkom vad du tycker om du hinner före.
Wilt the Stilt
2021-10-12, 18:23
FZ:s spelrecensioner är att betrakta som en slags guldstandard inom speljournalistik. De kan sina grejer.
*pistol mot tinningen* "JOBBAR DU FÖR EN TOPPHEMLIG TV-SPELSLIGA? BERÄTTA ANNARS BLÅSER JAG HUVUDET AV DIG. BEEERÄÄÄÄTTA JAG SKOJJJAR INTE!"
Wilt the Stilt
2021-10-12, 18:24
Okej.
En korkad sak jag dessutom gjort 2 gånger är att sälja Nintendo Switch. Klantskalle.
King Grub
2021-10-12, 18:28
Prime, inte dread? Spelar Super metroid nu för att se om 2D metroid är något för mig. Återkom vad du tycker om du hinner före.
Jo, Dread så klart. Hade Prime i tankarna. Och Dread är ett kasst namn. :p
Wilt the Stilt
2021-10-13, 11:46
Alan Wake.
Alan Wake borde vara kultförklarat vid det här laget. Är det väl säkert
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.