Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Jag kan förlora mig i 3 timmar bara att hoppa runt och nita vakter :D
I tvåan dvs. Alltså, spelet. Inte vakterna i tvåan.
Haha förlorade du dig i timmar i tvåan på vakterna? :D
Såhär?
Mcl223M_4Z0
Alba
Är Ass Creed 2 mkt bättre än ettan förresten?
Nelson81
2010-02-14, 12:17
lirade lite modern krigsföring kaaksi nyss. fan så bättre kontroller än skit bf2 har. Samt lättare att träffa med.
Där kan jag hålla med dig lite Herkan.
Men det går la snabbt att anpassa sig till BC2
Bra objective och team-lir med mäktiga explosioner, det bästa är ju att man kan spränga sönder hus som folk campar i! :D
Nelson81
2010-02-14, 12:25
va är dina tankar om hjalle och heavy rejn då kwonzi`?
Heavy Rain är ett Must-Have.
Finns dock många som tycker det mest liknar en interaktiv film, men jag har hört att det trots allt ska ha rejält med replayability, dvs en story är aldrig lik en annan (beroende på vad man gör).
Lasse Kongo
2010-02-14, 12:32
lirade lite modern krigsföring kaaksi nyss. fan så bättre kontroller än skit bf2 har. Samt lättare att träffa med.
Och typ 1000 ggr så kul som BC2!
Jag vill höra Lasse Kongos, Herkulez och Ragnars alla PROS som Modern Warfare 2 har över BC2!
1. Prone-Position
2.
3.
etc
Vad exakt är det som gör det så mkt roligare / mer "kul"?
Lasse Kongo
2010-02-14, 12:35
Ja ska nog skaffa Fable 2 goty idag, grymt sugen på att lira det igen och faktiskt köra klart det!
Nelson81
2010-02-14, 12:46
Jag vill höra Lasse Kongos, Herkulez och Ragnars alla PROS som Modern Warfare 2 har över BC2!
1. Prone-Position
2.
3.
etc
Vad exakt är det som gör det så mkt roligare / mer "kul"?
skit i det så lever du längre *grr*
jävla BC2 nörd.
Allvarligt Herkan :)
Säg något som är bättre / sämre etc :)
Varför tycker du MW2 är bättre? Är det endast för att det är "enklare" att sikta? :)
Något måste det vara som irriterar dig med BC2 förutom the aim?
Lasse Kongo
2010-02-14, 12:56
Allvarligt Herkan :)
Säg något som är bättre / sämre etc :)
Varför tycker du MW2 är bättre? Är det endast för att det är "enklare" att sikta? :)
Något måste det vara som irriterar dig med BC2 förutom the aim?
MW2 tycker jag är SJUKT kul att spela, BC2 är inte alls kul att spela, vad mer än så behöver jag förklara?
Vad exakt är det som gör det så kul då? :)
Varför är inte BC2 lika kul? Vad är det som gör det tråkigare?
Demo-Kartan? Objektivet? Terrängen?
Kontrollen? Effekterna?
Lasse Kongo
2010-02-14, 13:00
Vad jag menar är helt enkelt att saker inte är svårare än som jag skrev ovan, man behöver inte psykosyntesanalys på allt utan magkänslan funkar i princip alltid.
MW2: jak har kul
BC2: jak har inte kul
Lasse Kongo
2010-02-14, 13:03
Sen att vissa bara vet hur man springer i BC2 och inget annat är ju lite pinsamt...
aaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaahaha
Varför ens jämnföra MW2 och BC2? 2 HELT olika spel. Angående att MW2 är lätt o träffa i är för att i ironsight aim så träffar du där du siktar medans i BC2 så träffar du som tex i CS där rekylen är inte där siktet är. Så man måste lära sig rekylen för alla vapen man spelar med för att kunna aima bra. Detta är något jag föredrar för att det krävs mycket mer skill för spelaren att lära sig skjuta på ett bra sätt och MW2 sikte grejjen i BC2 skulle aldrig funka pga snipers på 200m avstånd samt medics med LMGs. Sen gillar jag även att man måste skjuta framför och tex över motståndaren på "långa" avstånd ger också mer skill i slutändan som tex sniper.
Det finns saker som "måste" bort från BC2 men det är inget som förstör spelet direkt. Tex att man kan C4a objectives eftersom folk bara tar en quad bike med c4 på och åker rakt in i spränger så är det objectivet borta.
Angående esport eller tävlande så tror jag inte BC2 kommer bli något stort vilket jag tycker är lite tråkigt men det är inget sånt spel som känns som det kommer lyckas.
Sen att vissa bara vet hur man springer i BC2 och inget annat är ju lite pinsamt...
aaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaahaha
Du klagar asså på att folk är dåliga? Det som gör spelet kasst?:)
Vad tror du om Aliens VS Predator då Snobbe.
Lasse Kongo
2010-02-14, 13:10
Varför ens jämnföra MW2 och BC2? 2 HELT olika spel. Angående att MW2 är lätt o träffa i är för att i ironsight aim så träffar du där du siktar medans i BC2 så träffar du som tex i CS där rekylen är inte där siktet är. Så man måste lära sig rekylen för alla vapen man spelar med för att kunna aima bra. Detta är något jag föredrar för att det krävs mycket mer skill för spelaren att lära sig skjuta på ett bra sätt och MW2 sikte grejjen i BC2 skulle aldrig funka pga snipers på 200m avstånd samt medics med LMGs. Sen gillar jag även att man måste skjuta framför och tex över motståndaren på "långa" avstånd ger också mer skill i slutändan som tex sniper.
Det finns saker som "måste" bort från BC2 men det är inget som förstör spelet direkt. Tex att man kan C4a objectives eftersom folk bara tar en quad bike med c4 på och åker rakt in i spränger så är det objectivet borta.
Angående esport eller tävlande så tror jag inte BC2 kommer bli något stort vilket jag tycker är lite tråkigt men det är inget sånt spel som känns som det kommer lyckas.
Helt riktigt, 2 väldigt olika spel, trots det har jag ju mycket roligare med ett av dem =]
Tror dock sp kan bli najs i bc2
Lasse Kongo
2010-02-14, 13:11
Du klagar asså på att folk är dåliga? Det som gör spelet kasst?:)
Du förstår inte vissa saker, inernskämt tex, låt det här inlägget passera xD
Vad tror du om Aliens VS Predator då Snobbe.
Ingen aning aldrig kollat på det. Men tidigare spelen har ju inte varit något speciellt.
BC2 är easy mode på konsol, du har aim assist och knappt någon bullet drop. Noob tools ;)
MrBurner
2010-02-14, 13:29
Ingen aning aldrig kollat på det. Men tidigare spelen har ju inte varit något speciellt.
Inte något speciellt? :MrT:
Nu var det förvisso länge sedan jag spelade dessa men jag tyckte då att de var speciella.
kalajset
2010-02-14, 13:53
BC2 är easy mode på konsol, du har aim assist och knappt någon bullet drop. Noob tools ;)
Vart har denna information kommit ifrån? - En del verkar klaga på betydligt mindre bullet drop i demot jämfört med betan, (konsol/PS3), men jag märker ingen direkt skillnad överhuvudtaget, (men sedan så spelar jag sällan som sniper också, där det lär märkas störst skillnad). Inte heller i textfilen över ändringar från betan näms något ang. bullet drop:
http://blogs.battlefield.ea.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Components.PostAttachments/00.00.00.50.72/BFBC2BetaChangeLog.txt
Om man nu känner för en mer, tja, "häftigare" upplevelse finns ju det ju ett hardcore-mode även på konsol. *flex*
Inte något speciellt? :MrT:
Nu var det förvisso länge sedan jag spelade dessa men jag tyckte då att de var speciella.
2frMG0jzkMA
Albatross
2010-02-14, 15:23
Alba
Är Ass Creed 2 mkt bättre än ettan förresten?
Yes. Ettan var så jävla enformigt. Gjorde ju samma 3 saker om och om igen. Nog för att det är lite repetition i tvåan också, men inte i närheten samma lika.
Lär väl få dra iväg en beställning på lite nya spel i eftermiddag... behöver en ny möbel att lagra mitt media i också *gah!*
Kommande lir
InFamous 2, Resistance 3, Killzone 3 (http://www.ps3bloggen.se/forum/blogginlagg/killzone-3-resistance-3-och-infamous-2-till-e3-2010)
RagnarÖhman
2010-02-14, 17:28
Hela känslan när man rör sig, skjuter osv. Banorna ger en sjukt obekväm känsla med, tacka vet jag CoD :)
Kan köra lite med dig om du säger att BC2 är det bästa FPS du spelat och inte sätter dig vid datorn! :D
Vad exakt är det du inte gillar med BC2?
Det har ju det mesta.
Säg tex att du och några från ditt team (säg 4 pers) sitter och skyddar en disarm i ett hus. Det går bra så länge det kommer fotfolk (vi har alla ingångar skyddade), men så kommer lede fi med en pansarvagn och blåser hål på VÄGGEN till huset! :D
Hur ofta ser man det?
Det enda jag saknar i BC2 är Prone-position. Att man inte kan lägga sig på maggen och skjuta/kravla.
RagnarÖhman
2010-02-14, 17:29
Gyt! Lirade trummor i 4 timmar igår :) Lagom mör!
Ragnar: Efter tentan imorgon är jag och Elin på med lite Guitar Hero!
Albatross
2010-02-15, 22:07
Sådär, Assassins Creed 2 avklarat. Som jag skrivit förut, jävlar vilket steg upp från ettan... blir ju sugen på trean nu!
Blir att dra iväg en liten beställning imorrn, helt tomt på spel nu. Dåligt planerat!
Nej, man kan inte spela om spel.
håller på med assassins creed 2 just nu
När kommer AC2 till dator?
Vart har denna information kommit ifrån? - En del verkar klaga på betydligt mindre bullet drop i demot jämfört med betan, (konsol/PS3), men jag märker ingen direkt skillnad överhuvudtaget, (men sedan så spelar jag sällan som sniper också, där det lär märkas störst skillnad). Inte heller i textfilen över ändringar från betan näms något ang. bullet drop:
http://blogs.battlefield.ea.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Components.PostAttachments/00.00.00.50.72/BFBC2BetaChangeLog.txt
Om man nu känner för en mer, tja, "häftigare" upplevelse finns ju det ju ett hardcore-mode även på konsol. *flex*
Jag spelar en del på krysslåda360. Att snipa ned helikoptrar var mer vardagsmat på konsol medan once in a lifetime på PC. Riktigt bra med hardcore mode till konsol, där kan de riktiga männen spela. Köper spelet till 360 och PC faktiskt.
Jag spelar en del på krysslåda360. Att snipa ned helikoptrar var mer vardagsmat på konsol medan once in a lifetime på PC. Riktigt bra med hardcore mode till konsol, där kan de riktiga männen spela. Köper spelet till 360 och PC faktiskt.
Riktiga män som gillar o gömma sig i buskar o snipa. Hardcore sög till COd och kommer suga till BC2 också. Assault och sniper kommer vara det enda man kör med och sitta o one shotta folk med...
Scratch89
2010-02-15, 23:08
Nej, man kan inte spela om spel.
Jag har också lite svårt att spela om spel, i alla fall nyare, typ till PS3. Jag har massor av bra spel med högt återspelningsvärde (MGS 4, RE 5, Oblivion osv), men det enda jag faktiskt varit sugen på att spela om är Fallout 3, men även det har jag skjutit upp.
Jag har också lite svårt att spela om spel, i alla fall nyare, typ till PS3. Jag har massor av bra spel med högt återspelningsvärde (MGS 4, RE 5, Oblivion osv), men det enda jag faktiskt varit sugen på att spela om är Fallout 3, men även det har jag skjutit upp.
agreed försökte spela om ME2 iofs var det väldigt tidigt efter jag klara det men kände direkt när jag gjorde samma mission igen att man bara kommer bli uttråkad o rusha igenom saker.
stolpskott
2010-02-16, 09:03
När kommer AC2 till dator?
Fjärde mars.
3,5 månader efter releasen på konsol.
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:10
Jag tycker det kan vara kul att köra om spel, speciellt bra spel så man kan se lite nya saker, göra andra val etc, problemet för min egen del är ju att det hela tiden kommer nya spel man vill ha, så man hinner ju liksom aldrig "backtracka"
Dock försöker jag numer spara alla spel, alla bra spel iaf för det är kul att ha och någon gång kanske det blir hårda tider, då har man massa spela att spela isf =)
Jag kör Fable II nu, hade det för länge sedan man hann knappt spela det innan jag sålde boxen den gången, men har alltid velat köra Fable II igen ordentligt, det finns ju inget direkt motsvarande spel till Ps3an.
Fable II är så mysigt att spela, jag älskar designen, humorn etc, sen är det klockrent stridssystem med, fick tag i vanliga utgåvan riktigt billigt, hade tänkt köpa Game Of The Year annars, dock verkar det inte som att expansionerna är mycket att hänga i granen, något som spelat dem?
Knothole Island verkar riktigt mysig, medans see the future verkar helt meningslös.
stolpskott
2010-02-16, 11:15
Knothole Island verkar riktigt mysig, medans see the future verkar helt meningslös.
Typ så. Vad har du för gamertag? :D
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:25
Typ så. Vad har du för gamertag? :D
Themassmonster
Mja, jag skippar nog expansionerna på detta, kommer nog kunna mata ut en hel del speltid av själva spelet.
En annan grej som är fränt med spelet är ju hur gubben ändras beroende på hur mycket man äter, om man använder magi, om man dör, hur "ren" man är osv, ja spelar som ganska god men min gubbe har börjat få massa lysande sträck i ansiktet, är väl för att jag använder magi ganska mycket, sånt där är coolt.
Trean ska väl komma i höst?
Fable II är så mysigt att spela, jag älskar designen, humorn etc, sen är det klockrent stridssystem med,
Jag tyckte 1:an var riktigt trevligt så det kanske är dags att lira tvåan. Det finns ju till och med del 1 av 5 gratis på live. Eller ska man lira Dragon Age: Origins först? Eller ta tag i Oblivion igen? Mass Effect 2 har ju kommit också. Ambivalens, ambivalens, svåra problem man får så fort man blev lite intresserad av att spela igen :D
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:34
Här får man se lite från 3an, ser ut som Fable II men lär nog bli riktigt bra.
http://www.gametrailers.com/video/x10-introducing-fable-iii/61842
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:36
Jag tyckte 1:an var riktigt trevligt så det kanske är dags att lira tvåan. Det finns ju till och med del 1 av 5 gratis på live. Eller ska man lira Dragon Age: Origins först? Eller ta tag i Oblivion igen? Mass Effect 2 har ju kommit också. Ambivalens, ambivalens, svåra problem man får så fort man blev lite intresserad av att spela igen :D
Hehe, alla har ju olika smak, men jag personligen tyckte inte alls om DA:Origins, klarade inte många timmar där innan jag sålde spelet.
Mass Effect 2 är bra, men saknar något, ettan var bättre, spela det först om du inte gjort det =)
Ladda hem första episoden av Fable II och testa, du får inte spela så väldans mycket men det räcker för att du ska vilja ha mer tror jag ;)
Mitt tips idag, testa Fable II, köp det om du gillar första episoden!
Anton Fräs
2010-02-16, 11:38
Fable III = Xbox exclusive?
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:39
Introt till Heavy Rain, nej det spoilar inget, så ni kan lugnt titta, det sätter en viss stämning, det sår en liten obehaglig känsla tycker jag, förmodligen precis så man kommer känna när man spelar...
kHsk7WPSDu4
Lasse Kongo
2010-02-16, 11:39
Det kan jag nog nästan ta gift på att det blir.
Anton Fräs
2010-02-16, 11:40
Det kan jag nog nästan ta gift på att det blir.
S a t a n. Hade varit nice med co op över psn :(
Introt till Heavy Rain, nej det spoilar inget, så ni kan lugnt titta, det sätter en viss stämning, det sår en liten obehaglig känsla tycker jag, förmodligen precis så man kommer känna när man spelar...
kHsk7WPSDu4
uuuu, obehagligt ja.
Langster
2010-02-16, 12:06
Lionhead ägs av Microsoft, Peter Molyneux som är spelets producent är även chef för Microsoft Game Studios Europe.
Lasse Kongo
2010-02-16, 12:07
Lionhead ägs av Microsoft, Peter Molyneux som är spelets producent är även chef för Microsoft Game Studios Europe.
Vilket på Svenska alltså betyder att ja, det är exklusivt för Xbox 360.
Hehe, alla har ju olika smak, men jag personligen tyckte inte alls om DA:Origins, klarade inte många timmar där innan jag sålde spelet.
Mass Effect 2 är bra, men saknar något, ettan var bättre, spela det först om du inte gjort det =)
Ladda hem första episoden av Fable II och testa, du får inte spela så väldans mycket men det räcker för att du ska vilja ha mer tror jag ;)
Mitt tips idag, testa Fable II, köp det om du gillar första episoden!
Jo, har faktiskt lirat Mass Effect. Troligen har jag till och med kvar sparningarna.
OK, men då blir det banne mig Fable 2! Dock så ska jag nog senare/samtidigt ge DA en chans, hört så mycket gott om det så det är svårt att låta bli.
Vad var det som gjorde att du inte gillade det om man får fråga?
Albatross
2010-02-16, 17:37
Play.com har några feta deals för dagen. Beställde Bayonetta för 240 pix, fraktfritt. Brütal Legend finns för 150 pix, men då det är RTS in disguise bojkottar jag.
Beställde precis MAG från gameplay.co.uk för 410 spänn. Kan ju inte bara spela FIFA10 hela tiden...
Bra Kurre!
Skall du köra SVER?
Bra Kurre!
Skall du köra SVER?
Jag vet inte riktigt vad jag ska köra. Har en kompis som är med i nån faktion, hakar nog på samma. Sen har jag ingen aning om vilken klass jag ska spela. Några tips?
Sir Anselm
2010-02-17, 16:08
hur ser det ut med Bad Company 2 här på brädan? Ska garanterat köpa det, men funderar på om det ska bli till PS3 eller 360... 360:n är ju egentligen min favoritkonsol, men vill ju gärna ha lite coola snubbar att lira med, och mina 360-friends är ju COD-nördar... *screwy*
hur ser det ut med Bad Company 2 här på brädan? Ska garanterat köpa det, men funderar på om det ska bli till PS3 eller 360... 360:n är ju egentligen min favoritkonsol, men vill ju gärna ha lite coola snubbar att lira med, och mina 360-friends är ju COD-nördar... *screwy*
Jag bokade det till ps3 i lördags. Bytte in 2 begagnade Legospel jag fick med konsolen så det kostade bara en krona.
Jag kommer vara sjukskriven ett tag, så det blir mycket spelande för mej framöver,
lånade GTA IV till 360n av en kompis igår, jag har aldrig spelat det men jag gillar de äldre skarp så jag tror jag kommer fastna i det här ett tag :D
Jaha då stängde man igång Chrono Trigger igen, niizzzeee.
kalajset
2010-02-17, 21:57
Kommer garanterat köpa det, och spela det, tja, en hel del iaf. Till PS3:an alltså. Men någon cool snubbe, det är jag inte. :D
stolpskott
2010-02-18, 11:55
Fable III kommer i allra högsta grad vara exklusivt för Xbox. Dock missar du, Anton Fräs, inte mkt då responsen på tvåans co-op funktion var så dålig så det kommer förmodligen inte finnas någon mp i 3an.
Langster
2010-02-18, 12:46
Fable III kommer i allra högsta grad vara exklusivt för Xbox. Dock missar du, Anton Fräs, inte mkt då responsen på tvåans co-op funktion var så dålig så det kommer förmodligen inte finnas någon mp i 3an.
Tvärtom, de har byggt om co-op funktionen totalt för 3:an. Man kommer att kunna använda sin egen karaktär inkl. vapen, utrustning och hund i andras världar och är inte längre bunden till ett litet område runt hosten.
Nelson81
2010-02-18, 22:17
så igår började jag äntligen spela dragon age efter att ha haft det sen den kom ut. helt ok lir.
sKedbladh
2010-02-18, 22:36
Ville bara dela med mig av att jag fick min första nuke på Mw2 igår!
Free for all
Rundown
Harrier strike, Chopper gunner, Nuke!
It was awsome! :D
Lasse Kongo
2010-02-18, 22:57
sKedbladh: fränt, skön känsla antar jag xD
Jag klarade ME2 igår, fett slut, annars betydligt sämre än ettan, saknar ngt... ska nog börja lira ettan när jag klarat fable II.
Nelson81
2010-02-18, 22:59
jaså var ME2 en besvikelse lars?
Lasse Kongo
2010-02-18, 23:05
jaså var ME2 en besvikelse lars?
Mjaa, det är ett bra spel men saknar mycket, i ettan hade man ju faktiskt en cool onding Saren att jaga, handlingen i 2an känns lite meh!
MrBurner
2010-02-18, 23:27
Man har ju även här något att kämpa efter, men jag förstår vad du menar.
Albatross
2010-02-19, 09:40
Flower kostar fortfarande 25:- för den som är sugen... Jag köpte det just, avkopplande :)
http://media.gamespy.com/columns/image/article/106/1069624/gamespycyclefin_1266380853.jpg
Lasse Kongo
2010-02-19, 17:12
Flower kostar fortfarande 25:- för den som är sugen... Jag köpte det just, avkopplande :)
Härligt, jag köpte det när det kom och ångrar inte det köpet, tycker det är ett väldigt bra spel.
Lasse Kongo
2010-02-19, 17:18
Man har ju även här något att kämpa efter, men jag förstår vad du menar.
Bra att någon annan är med, i första spelen finns det verkligen en bad guy så att säga, har lirat lite på ettan nu och det är ju spelmässigt ganska stor skillnad på spelen, ettan känns ju mer som ett rollspel då man kan uppgradera armor, vapen, biotic etc på ett helt annat sätt än i tvåan, dessutom ett helt annat sätt med skillpointsen, i ettan kan man sätta points på pistol, sniper, rifle etc.
Man hittar olika vapen hela tiden, nya armor, helt annorlunda sätt att välja olika ammo till vapnen, dessutom kan man kasta granater i ettan, som man dessutom kan detonera när man vill =)
Dock gillar nog jag det spelmässiga i tvåan bättre, då jag inte gillar att behöva pilla med saker allt för mycket.
Det som är bättre i första spelet är således handlingen och stämningen/atmosfären+musiken med som känns som den fattas på många ställen i uppföljaren, allt annat är dock bättre i tvåan.
Fick med bring down the sky när jag köpte ettan nu, är det något att ha?
RagnarÖhman
2010-02-20, 16:44
Fick GH:Van Halen igår, sjutk sköna låtar :D
Den här sekvensen gillar Ragnar Ö, lasse Kongo, Herkulez etc
http://www.e-imagesite.com/Files2/battlefield053568169.gif
Kalajset kör på mig
http://www.e-imagesite.com/Files2/battlefield104679545.gif
Spelar du BC2 kwon? Vad nickar du ingame isf så man kan adda dig.
:(
Jag försöker med breakdancing för första gången men kalajset kör på mig :(
http://www.gifbin.com/bin/022010/1266235020_break_dancer_owned.gif
Scratch89
2010-02-20, 18:26
Jag är ordentligt sugen på Heavy Rain, faktiskt. Funderar på att byta in ett spel på Game för att få halva priset. Nice bice.
Vad är det för shoot-em-up ni spelar där? Riktigt snyggt. Synd att jag tycker att sådana spel är aptråkiga.
Lasse Kongo
2010-02-21, 18:32
Jag är ordentligt sugen på Heavy Rain, faktiskt. Funderar på att byta in ett spel på Game för att få halva priset. Nice bice.
Vad är det för shoot-em-up ni spelar där? Riktigt snyggt. Synd att jag tycker att sådana spel är aptråkiga.
Go for it, missa ej Heavy Rain.
Lasse Kongo
2010-02-21, 18:34
Såg att Fahrenheit fanns som originals på xbl, så det köpte jag och har i princip sträckspelat det idag, klarat det, fyfan, det var precis lika jävla bra som jag tyckte när det kom för 4-5 år sedan.
Helt galet pepp på Heavy Rain nu.
Ivan Drago blev precis tungviktsmästare i UFC undisputed: 2009 :D
Du kör PS3 Petoria?
Jawohl
Då får din Hvyweight Ivan utmana min ngn gång :)
Kwonryu över PSN
Då får din Hvyweight Ivan utmana min ngn gång :)
Kwonryu över PSN
Haha visst :D tror dock du kommer vinna, han är inte så bra än (inte jag heller för den delen) *rolleyes*
Om ett tag isåfall, min bror spelar nu
Träna du ett år eller två, meddela när du känner dig redo :)
(Kan ju inte sitta på mästarbältet hur länge som helst dock!)
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:07
Vill passa på att rekommendera Battlefield 1943 både till ps3 och xboxägarna, tål att sägas många gånger, men det är ett förbannat kul och välbalanserat multiplayerspel som endast kostar en spottstyver, det är ju lite mer arkadmp än simulatormp om man nu kan säga så.
Missa inte, är ju iaf jämt fullt med folk som lirar på ps3 och misstänker att det är likadant på xboxen.
Ett par fåglar kvittrar ju även om att det kanske kommer komma dlc till spelet trots allt, vore väldigt kul.
Vill dock tyvärr meddela för Lasse Kongo, Scratch, Herk och ni andra, att ni kan glömma Heavy Rain. :(
Hvy Rain har tyvärr nudity-scener :(
http://ps3.kombo.com/article.php?artid=10935
http://www.psxextreme.com/ps3-news/5855.html
Scratch89
2010-02-21, 21:16
Men för helvete. Det är okej att visa folk som blir totalt blodiga och förlorar lemmar, säljer och använder knark och allmänt behandlar folk som skit, men så fort det visas titties så är det dags för korståg? Jag har blivit förbannad för mindre.
JA! Hur kan dom göra såhär mot oss? Vi som såg fram emot Hvy Rain!!!
Fyfan!
FFS!
Har ni kollat datumen på sidorna som ni länkade till? Slutet av mars förra året. Suck... Datumet för heavy rain's release är inte fördröjt. Lugna er litegrann! :)
Scratch89
2010-02-21, 21:21
Jag tänkte inte ens på några releasedates, utan mest på själva dubbelmoralen. Jag ska iväg och beställa mitt ex imorgon. Byter in Army Of Two, så får jag det för halva priset!
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:22
Vill dock tyvärr meddela för Lasse Kongo, Scratch, Herk och ni andra, att ni kan glömma Heavy Rain. :(
Hvy Rain har tyvärr nudity-scener :(
http://ps3.kombo.com/article.php?artid=10935
http://www.psxextreme.com/ps3-news/5855.html
Men wtf Kwon, du har redan postat det dära, börjar minnet svikta :D
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:24
Jag tänkte inte ens på några releasedates, utan mest på själva dubbelmoralen. Jag ska iväg och beställa mitt ex imorgon. Byter in Army Of Two, så får jag det för halva priset!
Bra Scratchen, hoppas du kommer gilla det, har du spelat demot?
Många kommer nog kanske ha svårt att ta till sig spelet kanske, själv kommer jag nog älska det då jag tamigfan håller Fahrenheit väldigt högt, är fortfarande i extas efter att nästan ha sträckspelat det idag =)
Blir väldigt trevligt på onsdag, länge sedan jag såg fram emot ett spel så mycket.
Scratch89
2010-02-21, 21:25
Bra Scratchen, hoppas du kommer gilla det, har du spelat demot?
Många kommer nog kanske ha svårt att ta till sig spelet kanske, själv kommer jag nog älska det då jag tamigfan håller Fahrenheit väldigt högt, är fortfarande i extas efter att nästan ha sträckspelat det idag =)
Blir väldigt trevligt på onsdag, länge sedan jag såg fram emot ett spel så mycket.
Inte spelat, tänkte göra det imorgon eller så. Däremot så har jag tittat en del på youtube när folk har spelat igenom det. Jag gillar stämningen; det känns som en blandning av Se7en och Sin City.
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:30
Så jävla episkt spel, ska nog spela igenom det en gång till innan onsdag haha, jag är väl ensam om att tycka det, bjuder på en liten fanmovie:
26rUWokdUGU
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:31
Inte spelat, tänkte göra det imorgon eller så. Däremot så har jag tittat en del på youtube när folk har spelat igenom det. Jag gillar stämningen; det känns som en blandning av Se7en och Sin City.
Ja lite seven är det ju helt klart, spelmässigt är det ju enbart Fahrenheit man kan jämföra med, men det har du inte lirat?
Lasse Kongo
2010-02-21, 21:32
Hehe, här är en favoritscen, kan spelas många gånger:
lpzmWPwVGpc
Scratch89
2010-02-21, 21:42
Jag har spelat demot, har jag för mig. Det är väl spelet där man börjar som någon slags utredare för bisarra mord?
Är det Army of Two (ettan) du talar om att byta in?
Scratch , du vet väl att du kan sälja gamla PS3-lir till mig också, behöver inte byta in allt.
Scratch89
2010-02-21, 23:06
Är det Army of Two (ettan) du talar om att byta in?
Yes, vadå?
Scratch , du vet väl att du kan sälja gamla PS3-lir till mig också, behöver inte byta in allt.
Heh, true true. Men jag köpte det för 199 kr, och kommer få 350 för det om jag byter in det, och det kan nog inte bli en bättre deal än så. Jag ska komma ihåg erbjudandet, men det är inte så många andra spel jag faktiskt vill bli av med. Jag gillar min samling. Eventuellt Oblivion, men det är för att jag tröttnat så ofantligt på det efter typ 150 timmars nötande.
HUr funkar det med dom där inbytes grejjerna. Önskar att det funka till PC men hörde någon typ som gick o köpte spel på webhallen o bytte in dom o fick in mer pengar än vad han betala för spelen.
Scratch89
2010-02-21, 23:43
HUr funkar det med dom där inbytes grejjerna. Önskar att det funka till PC men hörde någon typ som gick o köpte spel på webhallen o bytte in dom o fick in mer pengar än vad han betala för spelen.
På vissa spel blir det så, ja. Jag köpte mitt Army Of Two för 199 kr på Webhallen, och kommer få 350 kr för det när jag byter in det mot ett Heavy Rain-erbjudande.
På vissa spel blir det så, ja. Jag köpte mitt Army Of Two för 199 kr på Webhallen, och kommer få 350 kr för det när jag byter in det mot ett Heavy Rain-erbjudande.
Kollar man ju upp det o köper hela lagret.
Scratch89
2010-02-22, 00:13
Kollar man ju upp det o köper hela lagret.
Nästan. ;)
Fast i just det här fallet så får jag bara halva priset på ett förbokningsbart spel, och endast då. Jag måste fortfarande skjuta till med den andra halvan kontanter. Annars hade det varit en löjligt bra deal. Jag tänker mig Adam Sandler med puddingkupongerna i Punch-Drunk Love. :D
Langster
2010-02-22, 08:20
http://media.gamespy.com/columns/image/article/106/1069624/gamespycyclefin_1266380853.jpg
Haha, det där är jag.
Bäst är ju "You and Your Couch meld as one" :D
Nelson81
2010-02-22, 11:30
(hjalle) och hävy rain rocks. Fick igår spelet. Beställde det via en japansk sida som säljer piratkopierade spel som släpps före releasen. Grymt bra spel. Kul som fan.
Hur funkar det Nels
Kan man välja vilken av karaktärerna man vill köra eller måste man köra dom i följd / linjär ordning?
Nelson81
2010-02-22, 11:58
Hur funkar det Nels
Kan man välja vilken av karaktärerna man vill köra eller måste man köra dom i följd / linjär ordning?
man får hoppa som man vill. dock kort spel lirat tio timmar nu och snart klar
spoiler: man får ta en brud i tvåan om man vill. man väljer mellan ettan och tvåan på x och fyrkant. porrigate spelet evvah
Yes, vadå?
Jag har nämligen Army of Two hemma som samlar damm och vill ha Heavy Rain. Det där erbjudandet att byta in, gäller det på alla game tro?
man får hoppa som man vill. dock kort spel lirat tio timmar nu och snart klar
spoiler: man får ta en brud i tvåan om man vill. man väljer mellan ettan och tvåan på x och fyrkant. porrigate spelet evvah
Så om man kör med brud-karaktären behöver man inte hoppa till ngn annan karaktär överhuvudtaget för att nå måle?
Och kan man ta en brud i tvåan även om man spelar med brud-karaktären? :laugh:
Nelson81
2010-02-22, 12:08
nä då får man slicka f.....rostiga stolpar :D
Har du testat? ( i playthrough 2) ;)
Så du menar att man kan klara spelet helt på en enda karaktär och skita i att byta? (man blir aldrig tvingad att skifta karaktär alltså?)
Nelson81
2010-02-22, 12:13
till och från blir man tvingad, men för det mesta så får man välja själv (7 av 10 gånger typ)
Haha oj, såg i ett japanskt forum lite bilder från den där sekvensen, fifasiken vilken scen, hajjar inte att sånt snusklir gick igenom censuren dock???
Är det skillnad på japanska och eu-versionen?
Nelson81
2010-02-22, 12:19
nä samma, med tanke på att japsarna har hårdare cencur så kommer den europeiska versionen innehålla porret med
Lasse Kongo
2010-02-22, 12:28
nä samma, med tanke på att japsarna har hårdare cencur så kommer den europeiska versionen innehålla porret med
sÅÅÅ jÄÄÄÄvla dryyyyyyg bara snackar skit!!!!!!!!!!
Faaaaaaan!
Lasse Kongo
2010-02-22, 12:33
Hur funkar det Nels
Vet inte om det är en seriös fråga, men du väljer inga karaktärer, ordning etc, det sköter spelet, så man kan säga att det är helt linjärt men med massa Winklaar+10 olika slut.
Så man är alltså tvungen att genomgå den korpulenta detektivens "story" så att säga?
Lasse Kongo
2010-02-22, 12:50
Så man är alltså tvungen att genomgå den korpulenta detektivens "story" så att säga?
Du kan inte välja karaktärer iaf, det sköter spelet, men du kan ju låta detektiven dö om du vill tex...
Finns det möjlighet att klara spelet ändå, om vissa av dom dör? :)
Nelson81
2010-02-22, 13:02
sÅÅÅ jÄÄÄÄvla dryyyyyyg bara snackar skit!!!!!!!!!!
Faaaaaaan!
:d
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:09
Finns det möjlighet att klara spelet ändå, om vissa av dom dör? :)
Om alla 4 dör så är ju det ett sätt att klara spelet, ikke sant... det är på det sättet HR bryter ny is, there is no game ovah
Nelson81
2010-02-22, 13:10
ps: har ni nå tips om billigaste stället att flasha xboxen
(:D)
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:12
ps: har ni nå tips om billigaste stället att flasha xboxen
(:D)
Kolla blocket, brukar finnas annonser, vet dock inte ens om det finns tillgång till ström där uppe i Finland?
Om alla 4 dör så är ju det ett sätt att klara spelet, ikke sant... det är på det sättet HR bryter ny is, there is no game ovah
Ja det förstår jag, det blir ju en helt annan story om alla kolar, men det jag menar är, finns det möjlighet att fånga the Origami killer och få något sorts avslut (closure) även om man bara har 1 gube kvar? :D
Det undrar jag!
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:14
Ja det förstår jag, det blir ju en helt annan story om alla kolar, men det jag menar är, finns det möjlighet att fånga the Origami killer och få något sorts avslut (closure) även om man bara har 1 gube kvar? :D
Det undrar jag!
Det finns det säkert, men vi vet ju inte, vad säger att the origami killer inte är en av de 4...
Nelson81
2010-02-22, 13:16
Kolla blocket, brukar finnas annonser, vet dock inte ens om det finns tillgång till ström där uppe i Finland?
fan trodde du skulle rojda ihop som sist jag frågade med mitt gamla nick :D
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:18
Jag är mkt softare nu, du vet jag och Snoop..
Frågade du samma fråga under ditt gamla Hackstait-nick? :D
Nelson81
2010-02-22, 13:20
Frågade du samma fråga under ditt gamla Hackstait-nick? :D
näfan mitt bolio nick.
lasse: weed har den förmågan =)
ontopic: längtar som fan till heavy rain, ska bli en annorlunda spelupplevelse känns det som.
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:22
näfan mitt bolio nick.
ontopic: längtar som fan till heavy rain, ska bli en annorlunda spelupplevelse känns det som.
Bolio, what, var det du?
Nämn de lir ni ser mest fram emot 2010, genremässigt Med bästa menar jag inte bäst tekniskt sätt utan gameplay/spelmässigt)
Bästa RPG
Bästa RTS
Bästa FPS
etc
Lasse Kongo
2010-02-22, 13:23
näfan mitt bolio nick.
Det är dock 18årsgräns på HR
stolpskott
2010-02-22, 13:51
Bästa RPG FFXIII eller Fable 3
Bästa RTS spelar inte strategispel
Bästa FPS hmm svårt kanske Halo Reach, Bioshock 2 men de e iofs redan ute.
Lasse K: Faaaaaan va nörd du e, tyckte jag hade hög gamerscore :S
Tack för dina förslag Stolps!
stolpskott
2010-02-22, 13:58
Tack för dina förslag Stolps!
Ja jag bidrog ju med så många orginella titlar! :D
Kom på att Metro 2033 lär bli ett jäkligt bra fps, så slänger upp det på min lista.
Lasse Kongo
2010-02-22, 14:43
Bästa RPG FFXIII eller Fable 3
Bästa RTS spelar inte strategispel
Bästa FPS hmm svårt kanske Halo Reach, Bioshock 2 men de e iofs redan ute.
Lasse K: Faaaaaan va nörd du e, tyckte jag hade hög gamerscore :S
Haha har ju inte haft 360 på 2 år heller, har ju liknande mängd på ps3an med xD
Columbia
2010-02-22, 19:10
Nu kommer jag inte spela alla dessa spel, men om jag ska välja något på kategorierna:
RPG: Dragon Age: Origins - The Awakening
Strategispel: Starcraft 2
TPS: Red Dead Redemption
Thriller: Heavy Rain
Skräck: Alan Wake
FPS: Battlefield: Bad Company 2 (vore kul med någorlunda motvikt till CoD: MW 2, i synnerhet en svensk sådan)
MMO: Star Wars: The Old Republic
stolpskott
2010-02-22, 20:25
Haha har ju inte haft 360 på 2 år heller, har ju liknande mängd på ps3an med xD
Hahah, hur mycket tid spenderar du på spel egentligen :D
Är bioshock 2 nåt o ha eller? Värt ett köp? Får nog bli ett oavsett iof.
Lange tyckte inte Bio 2 var så revolutionerande / roande jämfört med ettan.
Jagärsvag
2010-02-22, 20:58
Lange tyckte inte Bio 2 var så revolutionerande / roande jämfört med ettan.
Vi vill veta vad du tycker kwon
Jag blev inte sugen på att testa Bio 2 efter Langes recension tidigare i tråden, om man säger så. :)
Kan de inte bli nyår snart så jag får årtusondets bästa spel. Dead Space 2 (japp de kommer bli bäst)
Jagärsvag
2010-02-22, 21:01
Jag blev inte sugen på att testa Bio 2 efter Langes recension tidigare i tråden, om man säger så. :)
Då blir det inget bio 2!
Jag spelar Oblivion för tillfället, det är faktiskt ganska kul. Sedan funderar jag på heavy rain.
Heavy Rain tycker jag är intressant, speciellt efter Lasse Kongo och Nelson87s recensioner, samt en hel del nätreviews.
stolpskott
2010-02-22, 21:09
Någon som har spelat Bethesdas "Wet"? Är det värt 300 riksdaler? Demon är sjukt bra, älskar musiken :)
Kalajset eller Albatross (någon av dom) körde WET och gav en recension tidigare i tråden, tror det var mellan sida 700-820 någonstans.
Lasse Kongo
2010-02-22, 21:58
Hahah, hur mycket tid spenderar du på spel egentligen :D
Inte mer än ngn annan typ, spelar dock många olika spel, gillar nya spel, nöter sällan spel i evigheter
MrBurner
2010-02-22, 22:04
Köper du spelen från utlandet?
Lasse Kongo
2010-02-22, 22:06
Köper du spelen från utlandet?
Menar du mig? Olika isf, får bra deals genom bra kontakter ibland+har gott om pengar.
Scratch89
2010-02-22, 23:19
Jag har nämligen Army of Two hemma som samlar damm och vill ha Heavy Rain. Det där erbjudandet att byta in, gäller det på alla game tro?
Jag var inne på Game idag, och det var inga problem. Helt sjukt bra erbjudande. Har du allting komplett och allting funkar så är det bara knalla dit och säga att du vill använda det till att byta in mot ett förhandserbjudande på Heavy Rain.
stolpskott
2010-02-23, 08:40
Kalajset eller Albatross (någon av dom) körde WET och gav en recension tidigare i tråden, tror det var mellan sida 700-820 någonstans.
Tack... Det hjälpte.
Scratch89
2010-02-23, 08:43
Tack... Det hjälpte.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4098184&postcount=11792
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4074377&postcount=11563
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4072717&postcount=11553
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4072720&postcount=11554
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3840110&postcount=10353
Jag själv tycker att omslaget verkar vara det bästa på hela spelet. :D
stolpskott
2010-02-23, 08:52
Hehe tack Scratch men jag var ärlig när jag sa att Kwons tips hjälpte. Det underlättade sökningen sjukt mycket... :) Det jag är mest såld på är att tjejen man spelar som är skitsnygg (nej jag tänder inte på animerade tjejer, men skulle fan inte banga om hon va verklig).
Scratch89
2010-02-23, 08:54
Jag håller med dig! Hon är snygg som satan, men i spelet ser hon mest ut som Tomb Raider från de första spelen till Playstation. Nöj dig med omslaget! :D
stolpskott
2010-02-23, 09:02
Jag håller med dig! Hon är snygg som satan, men i spelet ser hon mest ut som Tomb Raider från de första spelen till Playstation. Nöj dig med omslaget! :D
meh. :(
Sir Anselm
2010-02-23, 10:31
Kom på att Metro 2033 lär bli ett jäkligt bra fps, så slänger upp det på min lista.
Efter att ha kollat lite videos från Metro 2033 i helgen så är jag helt klart sugen på detta, verkar vara riktigt coolt!
Efter att ha kollat lite videos från Metro 2033 i helgen så är jag helt klart sugen på detta, verkar vara riktigt coolt!
Metro 2033 kommer nog att bli ihågkommet länge.
Bioshock 2 verkar grymt skoj
Jag köpte mig en 360 med Modern Warfare 2 för några dagar sen. Riktigt bra grejer.
Om någon känner för lite spec ops någon gång så adda mjeuuu på live. :)
Jag funderar på att dra ner o köpa Left 4 Dead 2 idag. Jag testade demot och blev positivt överraskad.
Scratch89
2010-02-23, 11:30
Nu har jag spelat demot till Heavy Rain och jag kan inte vänta tills imorgon då jag får åka till Game och hämta ut mitt nydoftande exemplar. Dock tyckte jag att vissa saker var lite sega, som sättet att röra sig och att man inte kunde springa, men det är kanske sådant man vänjer sig vid. Horan i första scenen blev ordentligt sur på mig, jag kommer inte överleva i det här spelet särskilt länge. :D
Jag skulle vilja ha såna tuffa brillor som Mr. Special Agent har.
kalajset
2010-02-23, 11:49
Det jag är mest såld på är att tjejen man spelar som är skitsnygg (nej jag tänder inte på animerade tjejer, men skulle fan inte banga om hon va verklig).
nWF34FBqTAM
Eliza Dushku är skådespelerskan bakom Rubi i spelet, och det är nog inte bara rösten som är "rätt lik", hon är verkligen het. *cupid*
Spelet som sådant har folk väldigt olika uppfattningar om, men jag gillade det som sagt skarpt, det är klichéartat, samt ganska fjantigt stundtals, men det hör till genren. Eftersom du tyckte om demot tror jag du kommer gilla slutprodukten, om du ännu ej skaffat det - demot är i princip precis som slutprodukten, varken mer eller mindre. Stor utmaning att ta 100% av alla trophies/achivements dessutom, om du är intresserad av sådant. Mitt klart svåraste platinum.
Och BTW kwon, de där videoklippen...:D - Snart 4:e mars!.
Ah där e han ju, our man of the hour och forumets WET-expert, Kalajset! :)
Lasse Kongo
2010-02-23, 11:59
Nu har jag spelat demot till Heavy Rain och jag kan inte vänta tills imorgon då jag får åka till Game och hämta ut mitt nydoftande exemplar. Dock tyckte jag att vissa saker var lite sega, som sättet att röra sig och att man inte kunde springa, men det är kanske sådant man vänjer sig vid. Horan i första scenen blev ordentligt sur på mig, jag kommer inte överleva i det här spelet särskilt länge. :D
Jag skulle vilja ha såna tuffa brillor som Mr. Special Agent har.
Spelet strävar efter att vara verklighetstroget, well minus brillorna, och inga av karaktärerna i demot behövde ju springa.
Måste du springa i spelet så kommer du få springa ;)
Kontrollen och sättet att gå är dels ett sätt att få spelaren att inte byta vinklar av misstag, eftersom det är fasta winklaar.
kalajset
2010-02-23, 12:05
Ah där e han ju, our man of the hour och forumets WET-expert, Kalajset! :)
:D haha, njaa, nu ska vi väl kanske inte överdriva, Mr. almighty kwon. *kissass*
Jag har förresten äntligen fått tag i tekken 6, nu måste jag bara öva och öva innan jag vågar gå någon onlinematch. Men visst har kontrollerna/kombinationerna ändrat sig, eller är det bara de år sedan jag spelade tekken någorlunda seriöst som har gjort sig påminda?
Brukade köra med Yoshimitsu på den tiden, och tycker inte något av det jag trodde jag mindes kombinationsmässigt stämmer längre, t ex "door knocker", finns den ens fortfarande?.
Ta en match senare ikväll Kalajs?
Vi kör inte ranked utan bara tränar tills du e redo för ranked.
Många nya combos, bound-systemet, indianen, Pjotr och nya grejjer.
Yoshi kan jag inte alls, behöver du hjälp med Yoshi så är Ragnar Öhman här på forumet bäst och mest kunnig, han vet doorknockers, rockstoppers, pjotrpushers o allt.
Du måste lära dig dessa 5 bitar först för grunderna Kalajs (Nej det är inte jag som är Michael Kwon)
L3DT6-oOZro
stolpskott
2010-02-23, 13:31
nWF34FBqTAM
Eliza Dushku är skådespelerskan bakom Rubi i spelet, och det är nog inte bara rösten som är "rätt lik", hon är verkligen het. *cupid*
Spelet som sådant har folk väldigt olika uppfattningar om, men jag gillade det som sagt skarpt, det är klichéartat, samt ganska fjantigt stundtals, men det hör till genren. Eftersom du tyckte om demot tror jag du kommer gilla slutprodukten, om du ännu ej skaffat det - demot är i princip precis som slutprodukten, varken mer eller mindre. Stor utmaning att ta 100% av alla trophies/achivements dessutom, om du är intresserad av sådant. Mitt klart svåraste platinum.
Och BTW kwon, de där videoklippen...:D - Snart 4:e mars!.
Tack så mkt för infon, plockar nog upp det när jag har tillräckligt med pengar. Dock kommer den här månadens spelbudget gå till en upplaga av Borderlands, men i slutet av Mars så blir det nog Wet jag ska bränna ett par hundringar på.
March 2010, Biggest Month in PS3-History?
http://www.gamestooge.com/2010/02/20/march-2010-biggest-month-in-ps3-history/
Ny version av gammal klassiker som kommer med inbyggd "Twitter"-funktion!
Släpps endast på PS3, XBOX och Nintendo NES.
rBRM-vlvRqo
March 2010, Biggest Month in PS3-History?
http://www.gamestooge.com/2010/02/20/march-2010-biggest-month-in-ps3-history/
MBL 10 verkar sweet, sucker for sports games.
Lasse Kongo
2010-02-23, 16:02
Level recenjhoehänerahar Heavy Metal:
http://loading.se/review.php?review=1959
Skaru skaffa Hvy Rain imorrn Lasse?
Lasse Kongo
2010-02-23, 16:24
Skaru skaffa Hvy Rain imorrn Lasse?
Nae inte mitt typ av spel.
För mycket nudity antar jag.
Lasse Kongo
2010-02-23, 16:35
För mycket nudity antar jag.
naaaaaaaaaaaaaaaaaaa
trollar ju bara, köps redan idag, men hinner inte lira ikväll.
Jagärsvag
2010-02-23, 16:37
Jag tycker 600kr är ganska dyrt för 10timmar speltid, eller hur lång kan det vara på heavy rain?
naaaaaaaaaaaaaaaaaaa
trollar ju bara, köps redan idag, men hinner inte lira ikväll.
Vet att du trollade, busade lite jag med! :)
Nudity har aldrig varit något problem för den gode Kongo! :D
Nelson81
2010-02-23, 16:47
ne somm klurrat utt drägon äge hurr lange tidd tåg dät förr err
Jagärsvag
2010-02-23, 16:49
15timmar
Nelson81
2010-02-23, 16:53
ofan så lite, hade hoppas att det iaf skulle vara hälften så stort som senaste zelda som tog över 100 timmar
ofan så lite, hade hoppas att det iaf skulle vara hälften så stort som senaste zelda som tog över 100 timmar
Beror ju vem som spelar. :D
Nelson81
2010-02-23, 17:17
haha sant, men jag klarade av zelda jävligt fort, stod på fodralet till spelet från 12 år, och jag klarade spelet på 4 månader.
Tar 30-45 timmar för andra, beror ju på hur man vill köra.
Varför stressa i ett spel som dragon age? Lätt 40 timmar för mig...
Nelson81
2010-02-23, 17:54
ja precis, får ta den tid det tar. sjukt roligt iaf
Albatross
2010-02-23, 18:18
Tråkigt att Heavy Rain låg i hallen när jag kom hem nu, HEHE :D
Goffa lite föda, sen preeeeeeeeeessaaaaaa !!!!!!
WET suger för övrigt röv.
Albatross
2010-02-23, 18:41
Åååååå, 226mb patch, och PSN är seeeegt nu. Jag vill spela!!!
/5åring.
Lägg upp lite replays sen Alba! ( /Jk)
Lasse Kongo
2010-02-23, 18:45
/5åring.
haha
Nu kommer jag inte spela alla dessa spel, men om jag ska välja något på kategorierna:
RPG: Dragon Age: Origins - The Awakening
MMO: Star Wars: The Old Republic
Längtar till DA och hjärta på Star Wars The Old republic *cupid*
Columbia
2010-02-23, 18:53
Längtar till DA och hjärta på Star Wars The Old republic *cupid*
Bioware är så far before att det är löjligt.
DA O: Awakening
When it's time to actually play it, I find myself in control a pre-made Warrior Grey Warden with three new characters in his party: Anders is a mage with a penchant for trying to escape the Circle Tower; Velanna is an angry Dalish Keeper who can be difficult to deal with if you're human; and Sigrun is a female Dwarven rogue who also happens to be a member of the Legion of the Dead. All of them are meant to explore different facets of the Dragon Age lore; online producer Fernando Melo notes, "It's a really interesting way, an organic way, by interacting with these characters to learn about some of those facets, rather than just drilling you with codex entries and things like that."
We're all standing just outside an energy barrier, wherein lurks the Queen of Blackmarsh. Yes, Awakening boasts another optional dragon boss. This one is a "lightning dragon," and a tough one at that. After losing a quarter of its health, it splits into several electrical wisps and recovers health based on how many manage to survive within a set time limit. I manage to knock out about half its HP before it wipes my party with a final stomp. I'm clearly out of practice -- too much Mass Effect 2, I guess.
Along the way though, I check out some of the new abilities for each class. Most Dragon Age fans will remember how out of whack the balance was in favor of the mages, who can clear an entire room with a fireball while warriors and rogues struggle to even stay upright. BioWare admits as much.
"I think, particularly with the new specializations, we've been able to make warriors and rogues cool again," Melo tells me. He follows up, "One of the nice things is something like [character specializations] Shadow or Legionnaire Scout will give you a lot more close-quarters sustainability. So you can actually become a proper secondary fighter, whereas in Origins I remember it kind of suffered a bit, unless you really started to expend points toward a strength-based build, or something like that."
The Shadow specialization, for instance, enables Rogues to phase in and out while backstabbing. As Melo envisions it, a Shadow can basically zip around stabbing people over a large area; it helps the class move up from a sort of "sidekick class" to one that can be much bolder in combat.
In the meantime, the Warrior possesses abilities with catchy names like "Massacre" ("spin in an arc of death," the description reads) while seemingly becoming much better at tanking. The Warrior I'm using sports a wicked-looking set of armor, and is able to lock down a horde of Darkspawn basically on his own. When the rest of my party accidentally wipe in a later section of the demo, he is able to stay on his feet and crush a pack of foes with his new abilities. By contrast, Alistair always seemed to be the first to go down while playing through Origins.
Lasse Kongo
2010-02-23, 18:59
/5åring.
Är ju kul om vi delar med oss av intryck sen, men till alla inkl mig själv så undviker vi minsta spoiler då det förstör allt i ett sånt här spel.
Jag hoppas bara att Kongo / Alba inte klarar av spelet på 10 timmar :)
Lasse Kongo
2010-02-23, 19:02
Jag hoppas bara att Kongo / Alba inte klarar av spelet på 10 timmar :)
Why, det tar väl ca 8h har jag läst.
Spelade klart Mass Effect 2 idag med alla sidequests klara... uj uj vad bra story det är! Helt sjukt vilket djup alla karaktärer har i det spelet!
10/10!!
Såpass! Undrar hur det e med replayability!
Spelade klart Mass Effect 2 idag med alla sidequests klara... uj uj vad bra story det är! Helt sjukt vilket djup alla karaktärer har i det spelet!
10/10!!
Dog ngn på slutet? :D
Lasse Kongo
2010-02-23, 19:03
Tänkte köpa Castle Crashers ikväll men såg att det kommer te psn med, såklaaaaaaaaart att man väntar på det!
Ps3 powha!
Lasse Kongo
2010-02-23, 19:08
Såpass! Undrar hur det e med replayability!
Den är nog bra med tanke på alla val, själv skiter jag helt i sånt, alla jävla spel kan inte vara 100h och heta ngt med Dragon..
Fint att blanda upp med kortare spel som håller en fast helt i 6-8h typ, kostar ju fan +100:- för 2h nöje på bio.
Fahrenheit är 5-6h och tamigfan bland det bästa jag spelat..
Albatross
2010-02-23, 20:04
Än så länge är det bra... riktigt bra. Kan irritera mig något över hur långsamt de går, jag är van att springa fram som en gasell :D Att hålla på och byta kameravinkel med L1 hela tiden för att se nåt är också lite störande. Nåväl, åter till spelet!
kalajset
2010-02-23, 20:11
Ta en match senare ikväll Kalajs?
Bra video, "namco-provided-tattoo-sleeve" :thumbup:
Var menat att kvällen skulle läggas online på Borderlands tillsammans med några andra, men vet inte riktigt hur det blir med den saken, möjligt att jag kanske kan spela några matcher senare, om inte annat lär jag lira tekno-tekken hela helgen.
Ragnar Ö, Scratch och Nicke Sjöö är också giftiga på T6, glöm inte bort å adda dom (om du inte redan gjort det)
Tror Ragge hade 13 wins straight en gång mot oss
Lasse Kongo
2010-02-24, 12:04
Aaaagh, jag hade en teori redan innan jag började spela Heavy Rain, och efter ngn timmas spelande har jag fått lite vatten på min kvarn, kommer bli galen om det är så jag tror *gah!*
Tänkte köpa Castle Crashers ikväll men såg att det kommer te psn med, såklaaaaaaaaart att man väntar på det!
Ps3 powha!
Coolt! Castle Crashers verkar kul
Lasse Kongo
2010-02-24, 12:11
Coolt! Castle Crashers verkar kul
Ja det ser jag fram emot att köra med dig bla, 4player coop, verkar riktigt sköj att köra ihop.
Scratch89
2010-02-24, 12:11
Aaaagh, jag hade en teori redan innan jag började spela Heavy Rain, och efter ngn timmas spelande har jag fått lite vatten på min kvarn, kommer bli galen om det är så jag tror *gah!*
Åååh, jag ska iväg och hämta det snart, men jag kan inte börja spela förrän efter klockan 21 ikväll, jag längtar!
Lasse Kongo
2010-02-24, 12:13
Riktigt skön musik i spelet:
I7NZ4oR4978
Lasse Kongo
2010-02-24, 12:15
Här är dock skönaste tvspelsmusiken på länge, tom min sambo kom in igår och frågade vad det var jag spelade när hon hörde låten =)
EkhJ8x5LBb4
Langster
2010-02-24, 12:25
Castle Crashers är kul. Man kan nöta det länge även om själva kampanjen är något kort. Men det är fortfarande kul att levla, försöka hitta alla vapen och låsa upp alla karaktärer osv efter den. Lite som en retroversion av Borderlands (långsökt) :D
Idag kom förresten den nya expansionen till just Borderlands till 360. Verkar riktigt bra, ny level cap (61), nya vapen, nya fordon, nya fiender, nya områden osv... Ska bli kul!
OJ! Kanske ska dra ner expansionen ist för köra Hvy Rain? ;)
Lasse Kongo
2010-02-24, 12:29
Castle Crashers är kul. Man kan nöta det länge även om själva kampanjen är något kort. Men det är fortfarande kul att levla, försöka hitta alla vapen och låsa upp alla karaktärer osv efter den. Lite som en retroversion av Borderlands (långsökt) :D
Idag kom förresten den nya expansionen till just Borderlands till 360. Verkar riktigt bra, ny level cap (61), nya vapen, nya fordon, nya fiender, nya områden osv... Ska bli kul!
Låter bra, CC blir ett givet köp.
Japp, expansionen kommer imorgon till Ps3, givet köp.
Nu; back to find the Origami Killer.
Langster
2010-02-24, 12:41
Ni som kör Heavy Rain får gärna skriva vad ni tycker om spelet, då jag är lite osäker på om jag ska skaffa det. Håller på med Mass Effect 2 nu, och kommer säkert att sitta med Borderlands expansionen ett bra tag också. Kanske blir HR från reabacken om ett år istället...
Har hört rätt blandad respons på HR, en del verkar tycka riktigt illa om det, även de som gillade Farenheit.
Men det är väl kanske mest amerikaner som ogillar karaktärernas franska brytning! ;)
Nu; back to find the Origami Killer.
http://img341.imageshack.us/img341/4215/picmoar.jpg
RagnarÖhman
2010-02-24, 14:17
Vafan, ingen som spelar riktiga spel? RB/GH med andra ord :D
Jodå Ragge
Te helgen kanske?
Du har Borderlands va Ragge Rullkörv? :)
Inte särskilt imponerad av Bioshock 2.
Det känns väl snarare som en expansion än som en uppföljare. Att vara en Big Daddy är inte särskilt kul, man saknar den sårbara känslan som infann sig i ettan. Dock kan man ju inte vara oövervinnerlig, eftersom det tar bort poängen med spelet, detta kompenseras genom att man tvärtom tar ganska mycket skada från andra Big Daddys, vilket gör att det hela känns konstigt.
De Big Daddys man dödar tål riktigt mycket stryk, medan man själv knappt kan få en bitchslap utan att halva livmätaren ryker, trots att man är av samma sort. Meh.
Är man verkligen samma sort då Yes?
Är man inte en prototyp, eller tillochmed den första prototypen av Big Dodos?
Kanske därför man inte tål lika mkt som andra senare modeller? :D
Kör du PS3 Yes?
Lasse Kongo
2010-02-24, 14:32
Det känns väl snarare som en expansion än som en uppföljare. Att vara en Big Daddy är inte särskilt kul, man saknar den sårbara känslan som infann sig i ettan. Dock kan man ju inte vara oövervinnerlig, eftersom det tar bort poängen med spelet, detta kompenseras genom att man tvärtom tar ganska mycket skada från andra Big Daddys, vilket gör att det hela känns konstigt.
De Big Daddys man dödar tål riktigt mycket stryk, medan man själv knappt kan få en bitchslap utan att halva livmätaren ryker, trots att man är av samma sort. Meh.
Fick samma känsla, därför får det vänta tills det finns i reabacken :/
Lasse Kongo
2010-02-24, 14:36
Kul grej, i fodralet till HR ligger en fyrkantig pappersbit, när spelet installeras dyker det upp instruktioner om hur man viker, och vips har man origamin från spelets framsida, mim står i hyllan : ]
Apråpå hylla... var med om en mkt trevlig duschscen i spelet xD
Nu: fortsätta jakten, sjukt spännande
Kan man välja vilken karaktär man börjar med? Dvs vilken karaktär man får duschscen med?
Tänkte börja med tjocka detektiven
RagnarÖhman
2010-02-24, 15:52
Nej har ikke borderlands, redan klarat det till xbox, sjukt tråkigt efter första varvet :)
Ok, tänkte annars på expansionen som kommer imorrn, men kör du det på Xbox kvittar det vilket! :)
Jodå, lite GH te helgen kanske det blir Ragge Rullkörv! :)
Kalajset hade skaffat T6 åsse, så kanske kan utmana han, han behövde din hjälp me Yoshimitsu förresten
RagnarÖhman
2010-02-24, 16:06
Xboxet är sålt vid julas =)
Har ikke spelat T6 sen vi spelade.
GH måste det bli, har du köpt Van Halen ?!?!??!
gh6 eller metallica får det bli isf :D
Langster
2010-02-24, 16:50
Jag skrev ungefär exakt samma saker tidigare i tråden.
Jag tycker dock att det tog sig lite under senare hälften av spelet.
Men det är bara mer av samma sak ändå och i nuläget betyder det bara ännu ett spel i mängden, inte unikt som ettan. Men jag rekommenderar ändå de som tyckte om ettan att dra igenom Bioshock 2.
Fan Heavy Rain e magiskt bra! *cupid*
Fan Heavy Rain e magiskt bra! *cupid*
Hur många timmar in e du?
BC2-tips
jsJwrHIGGnk
ahha fan va bra.
Hur många timmar in e du?
Har bara kört typ två timmar men jag tycker det är ett väldigt bra koncept. Fler spel av den här typen efterlyses. Min fru älskar spelet dessutom! Ingen nackdel att man kan ha skoj med ps3:an på tu man hand.
Tog ca 55 timmar för mig, det tar inte 15 timmar. Okej, kanske om man bara kör mainquest och går in för att hetsa. För random svennebanan tar det minst 40 skulle jag säga.
Kan du välja vilken karaktär du börjar med Robban?
Kan du välja vilken karaktär du börjar med Robban?
Nä men det är så grymt att styra olika personer. Stor inblick och inlevelse från olika håll.
Nä men det är så grymt att styra olika personer. Stor inblick och inlevelse från olika håll.
Ok, vore kul om man kunde börja med olika gubbar i kapitel ett etc
Kan man skifta gubbe vid olika moments eller måste man köra med en specifik gubbe tills dess kapitel är slut? :)
stolpskott
2010-02-24, 19:48
Vilken karaktär ska man köra som i borderlands? Det står mellan The hunter och The soldier. The siren och biffiga snubben är uteslutna då jag hatar alla typer utav close combat i sådana spel, och jag har inte tillräckligt med ninja i mig för att sköta sneak-karaktärer bra. Älskar dock Ranged Combat och Open Combat! :D
Vilken karaktär ska man köra som i borderlands? Det står mellan The hunter och The soldier. The siren och biffiga snubben är uteslutna då jag hatar alla typer utav close combat i sådana spel, och jag har inte tillräckligt med ninja i mig för att sköta sneak-karaktärer bra. Älskar dock Ranged Combat och Open Combat! :D
SKaffade du Borderlands expansionen? Upp te lvl 61 tror jag.
Haha du behöver INTE köra close combat som Siren.
Jag maxxade Mind Games och skjuter på avstånd (fienderna blir långsamma), Phasar in, smäller av Phoenix i mitten av alla, sen ut o skjuta igen medan de brinner ner av phoenix.
Mindgames snarear de du skjuter på så du har bra utrymme att röra dig, kommer de för nära så Phasar du! :)
DVS, du behöver INTE köra Stealth/Backstab/Phase Strike-build med Siren.
Med Mindgames o Phoenix tror jag inte ens att jag rört closecombat-knappen.
RagnarÖhman
2010-02-24, 19:57
gh6 eller metallica får det bli isf :D
VA?! GH6 ???? :P
GH5 då antar jag *gah!*
LOL sorry, har inte kört GH på länge så tappat kollen/ordningen.
Gh5 eller Mentallico menar jag ju såklart! :)
stolpskott
2010-02-24, 19:57
Nee, har inte råd med expansioner just nu, lever på studiebidrag och behöver nya byxor :(
Okej hon kanske är bra men jag gillar inte att spela som tjej heller :D Det ifrågasätter min maskulinitet :MrT:
Nee, har inte råd med expansioner just nu, lever på studiebidrag och behöver nya byxor :(
Okej hon kanske är bra men jag gillar inte att spela som tjej heller :D Det ifrågasätter min maskulinitet :MrT:
Du kan även satsa på Explosions / Raketer med stora biffen.
Skit i close combat, vad tycker du om denna build?
http://www.borderlandsthegame.com/skilltree/brick/#31000000055050005555055
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.