Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Någon som har tips på något nytt spel som uppfyller ett gäng av dessa kriterier? Som finns till PS3.
– Gärna RPG eller med "sådana element"
– Bra single player, inte överdrivet fokus på online
– Bra utmaning
– Allvarligt/ej barnsligt
– Mycket character customization
– Öppen värld
– Ej för hetsigt, inte infernon av fiender och effekter
Favoritspel: Dark Souls 1 + 2, Neverwinter Nights, Fallout 3 + New Vegas, Baldur's Gate 2, Skyrim
Någon som har tips på något nytt spel som uppfyller ett gäng av dessa kriterier? Som finns till PS3.
– Bra utmaning
– Öppen värld
Favoritspel: Dark Souls 1 + 2, Neverwinter Nights, Fallout 3 + New Vegas, Baldur's Gate 2, Skyrim
+1
Ett tips till dig är Demon's Souls ifall du gillar Dark Souls. Ifall du inte bara glömde nämna det.
Har aldrig testat det faktiskt. Jag har tänkt ha det som en långvarig reserv och suga på Demon's Souls-karamellen länge. Vet inte varför :)
Sacred 3, bra eller anus?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Holmeros
2014-08-03, 13:16
Undrar detsamma!
Just ja, Sacred 3 det verkar intressant, 2:an också. Champions of Norrath 1 och 2 är också favoriter och har hört att det inte ska vara helt olikt.
– Bra utmaning
– Öppen värld
Mass Effect trilogin uppföljer alla kriterier förutom öppen värld. Det finns dock olika planeter att besöka och stor variation på miljöerna så det är inget man saknar.
Jag har av någon anledning blandat ihop Mass Effect med Bioshock. Inte testat ME någon gång inser jag! Ska kollas upp.
Jag har av någon anledning blandat ihop Mass Effect med Bioshock. Inte testat ME någon gång inser jag! Ska kollas upp.
Då har du något stort i spelväg framför dig!
Dragons dogma har väl några år på nacken nu men är bra.
Om du gillade 1:an och 2:an lär du bli besviken för 3:an gör en helt annan grej. De som är mest upprörda är de som trodde de skulle få mer "same old same old" som vanligt med uppföljare.
Om man bedömer spelet för vad det är, hack'n slah-röj med ganska grund story (som alla andra röjarspel) och inte hänger upp sig på vad spelet inte är utan vad det faktiskt är tycker jag det är skitkul rent ut sagt. Det är otroligt enkelt att koppla ihop sig med polarna och lira t ex, och vill man köra själv är det lika enkelt.
Du hitta inga drivor av loot, men ditt vapen levlar, din utrustning levlar och din ande levlar (alla andar levlar, och du kan byta när du vill) så jag saknar faktiskt inte D3-stuket med larvigt mycket loot.
Jag tycker dessutom det linjärna stuket är en fördel, eftersom jag har ett liv i övrigt också och kanske bara hinner lira en stund då och då. Det gör det mycket lättare att dra igång ett spel, köra några kartor och ha kul en stund innan man måste göra annat.
Det är kul med djupa, openworldspel också, men de hinner jag inte spela lika ofta eftersom det tar för mycket tid i anspråk. Sacred 3 drar man igång och kör, det är inte svårare än så. Och det är röjigt, hysteriskt och faktiskt rätt svårt. Vissa bossar har jag riktigt svårt för, de passar min spelstil dåligt.
Men vänta dig inte Sacred 2 i snyggare kostym, för det är det inte. Det är ett annat spel helt och hållet.
Hädelse!
Om du gillade 1:an och 2:an lär du bli besviken för 3:an gör en helt annan grej. De som är mest upprörda är de som trodde de skulle få mer "same old same old" som vanligt med uppföljare.
Om man bedömer spelet för vad det är, hack'n slah-röj med ganska grund story (som alla andra röjarspel) och inte hänger upp sig på vad spelet inte är utan vad det faktiskt är tycker jag det är skitkul rent ut sagt. Det är otroligt enkelt att koppla ihop sig med polarna och lira t ex, och vill man köra själv är det lika enkelt.
Du hitta inga drivor av loot, men ditt vapen levlar, din utrustning levlar och din ande levlar (alla andar levlar, och du kan byta när du vill) så jag saknar faktiskt inte D3-stuket med larvigt mycket loot.
Jag tycker dessutom det linjärna stuket är en fördel, eftersom jag har ett liv i övrigt också och kanske bara hinner lira en stund då och då. Det gör det mycket lättare att dra igång ett spel, köra några kartor och ha kul en stund innan man måste göra annat.
Det är kul med djupa, openworldspel också, men de hinner jag inte spela lika ofta eftersom det tar för mycket tid i anspråk. Sacred 3 drar man igång och kör, det är inte svårare än så. Och det är röjigt, hysteriskt och faktiskt rätt svårt. Vissa bossar har jag riktigt svårt för, de passar min spelstil dåligt.
Men vänta dig inte Sacred 2 i snyggare kostym, för det är det inte. Det är ett annat spel helt och hållet.
Tackar för grym info :)
Tyvärr har jag inte lirat varken Sacred 1 eller 2 så jag har inga referensramar därifrån att gå på. Har sett lite trailers och gameplay osv på spelsidor och blev lite småsugen.
Älskade Diablo 2 iallafall, diablo 3 not so much.
Har även lirat endel Torchlight vilket ju typ är Diablo lightversion :P
Kanske får ta och testa det iallafall och se om det är nåt att nörda ner sig i, kommer däremot endast bli singleplayer för min del.
– Bra utmaning
– Öppen värld
Fallout 1 & 2 om du inte testat på dem.
Destiny när det släpps i höst! :)
R Scarpa27
2014-08-03, 18:39
– Bra utmaning
– Öppen värld
Arcania the complete tale..... i loved it./love it.
BelowAverage
2014-08-03, 18:46
Slår ett slag för sacred 2 om du gillar hack'n'slash med mycket character customization.
De kriterier du radar upp låter precis som sacred 2, minus ev bra singleplayer, storyn är inte i paritet med andra rpgs men så är det ju renodlat hack'n'slash med.
Nice, jag hämtade ut min skiva igår morse och ikväll jobbar sambon så då har jag tid och möjlighet att testa på det. Jag har höga förväntningar på spelet med tanke på alla lovord det har fått här på brädan, är redan taggad inför ikväll! :)
Sådär, jag fick till ett par timmars spelande igår. Hittills har det levt upp till alla förväntningar, storyn är guld och gameplay är underbart. Det kommer att bli mer speltid ikväll även om sambon misstycker...
Det kommer att bli mer speltid ikväll även om sambon misstycker...
:thumbup:
Sir Anselm
2014-08-04, 12:10
Spenderat kvällen med The Last of Us: Remastered på en 55 tums ultra-tv med kraftigt ljud. Helt fantastiskt snyggt med bättre ljussättning, högre upplösning, bättre AA, förbättrat surroundljud och mycket högre framerate.
Vi satt en meter ifrån och drog igenom nästan halva spelet i en sittning. Den genomgående detaljrikedomen är helt makalös, oslagbar singleplayer upplevelse.
Skickat från min Galaxy S4
Jag tycker det är jäkligt bra, men jag stör mig rätt mycket på att fienderna går runt och skjuter hejvilt, men när man tar kål på dem så får man typ aldrig någon ammo... Känns helt ologiskt...
Nöjd ändå!
Jag tycker det är jäkligt bra, men jag stör mig rätt mycket på att fienderna går runt och skjuter hejvilt, men när man tar kål på dem så får man typ aldrig någon ammo... Känns helt ologiskt...
Nöjd ändå!
Du kanske dödar dom precis när deras skott tar slut, varje gång ;)
Nä, men det är bara en krock mellan realism och gameplay. Att ha snålt med ammunition tillför rejält till överlevnadskänslan och hela spelets survivalstuk. Det är bättre nu än alternativet att man har nästintill oändligt med skott, jag lovar.
Sir Anselm
2014-08-04, 13:03
Du kanske dödar dom precis när deras skott tar slut, varje gång ;)
Nä, men det är bara en krock mellan realism och gameplay. Att ha snålt med ammunition tillför rejält till överlevnadskänslan och hela spelets survivalstuk. Det är bättre nu än alternativet att man har nästintill oändligt med skott, jag lovar.
Jo jag inser ju att det är för att det inte ska bli för lätt, men det känns som ett billigt och ologiskt sätt att höja svårighetsgraden... En idé skulle ju kunnat vara att fienderna också hade väldigt lite ammunition, så att man ibland kunde höra dem skrika efter ammo från sina kumpaner, bara som ett exempel. Och att de därmed var mer rädda om sina kulor, istället för att de som nu kan skjuta hur mycket som helst tills man tar kål på dem...
eternallord
2014-08-04, 13:16
Jo jag inser ju att det är för att det inte ska bli för lätt, men det känns som ett billigt och ologiskt sätt att höja svårighetsgraden... En idé skulle ju kunnat vara att fienderna också hade väldigt lite ammunition, så att man ibland kunde höra dem skrika efter ammo från sina kumpaner, bara som ett exempel. Och att de därmed var mer rädda om sina kulor, istället för att de som nu kan skjuta hur mycket som helst tills man tar kål på dem...
Yes please. Fiende-AI är något som jag börjat reagera mycket mer på. Spelar Zelda: Twilight Princess just nu och stör mig ordentligt på att man kan hamna i strid med en fiende och lösa situationen genom att helt enkelt springa bort ett par meter, vilket får fienden att sluta attackera/jaga och återgå till sina vanliga patrulleringsrutt.
Jag gillar konceptet. Är inte tillräckligt insatt för att veta hur pass svårt det vore att programmera men kan tänka mig att det är möjligt.
Jag kan också tänka mig att dom själva funderat kring liknande lösningar men skrotat det. Antingen pågrund av att det hade blivit för dyrt eller att det inte skulle fungera tillräckligt bra ännu. Men idén är skön nonetheless
Nordenator
2014-08-04, 20:04
Transistor för en hunka på steam med PS3-kontroll. Najs att lira lite efter en torr period :D
Haft en drös PS3 spel jag aldrig tagit mig genom. Betade av Red dead redemption och måste säga att det rätt överlägset är Rockstars bästa spel.
Blir nog en PS4 inom den närmaste veckan då jag börjar närma mig slutet i ps3 katalogen.
Last of us remastered är för hett för att låta bli.
Rise of the tomb raider förblir XBox-exklusiv. (http://www.ign.com/articles/2014/08/12/gamescom-2014-rise-of-the-tomb-raider-is-xbox-one-exclusive?utm_campaign=ign+main+twitter&utm_source=twitter&utm_medium=social#) Inte time exclusive, just exclusive. Intressant drag av Crystal Dynamics/Square Enix.
Om någon har missat det så har det nyligen annonserats att Hideo Kojima och Guillermo del Toro ska utveckla nästa Silent Hill tillsammans!
http://www.gamespot.com/articles/p-t-game-revealed-on-ps4-is-actually-next-silent-h/1100-6421683/
Helt otroligt!
Rise of the tomb raider förblir XBox-exklusiv. (http://www.ign.com/articles/2014/08/12/gamescom-2014-rise-of-the-tomb-raider-is-xbox-one-exclusive?utm_campaign=ign+main+twitter&utm_source=twitter&utm_medium=social#) Inte time exclusive, just exclusive. Intressant drag av Crystal Dynamics/Square Enix.
Förmodligen fått en fet summa pengar från m$ för det också.
Lasse Kongo
2014-08-13, 11:00
Om någon har missat det så har det nyligen annonserats att Hideo Kojima och Guillermo del Toro ska utveckla nästa Silent Hill tillsammans!
http://www.gamespot.com/articles/p-t-game-revealed-on-ps4-is-actually-next-silent-h/1100-6421683/
Helt otroligt!
Finns ett demo på usstore som heter pt, riktigt vidrigt, kolla in det.
Detta; Silent Hills och att Dayz kommer till Ps4 var nog Gamecoms bästa nyheter. att Tomb Raider blir exklusivt förstår jag inte varför så många blir upprörda över, för det första lär det komma till Ps4 även om det kanske tar flera år, och sen är det bara Tomb Raider liksom, inget jag köper en Xbone för, skulle typ NHL, Call Of Duty eller GTA bli exklusivt skulle nog en xbone inhandlas så det ska en hel del till mao. (Jo jag vet att TR är en stor spelserie)
Varit bortrest 3 sköna veckor och det blev kanske max någon timma Borderlands 2 på vitan under resan, köpte twd season 2 men har inte börjat ännu.
Tlou låg i brevlådan när jag kom hem, köpte det bara för att jag älskar mp, men vem vet, man kanske ska dra igenom sp igen!
Annars ser jag mest fram NHL 15 och Advanced Warfare, kanske Driveclub kommer inhandlas, Project Cars ligger ju runt hörnet så det blir nog ett av dessa till att börja med.
Måste säga att jag börjar bli tveksam till att köpa Destiny dag1, inte för att det blir dåligt, men jag har sånt jävla sug efter nya cod, och det får inte bli för mycket fps, osäker, typ enda i hela världen som kanske väntar med Destiny xD
Måste säga att jag börjar bli tveksam till att köpa Destiny dag1, inte för att det blir dåligt, men jag har sånt jävla sug efter nya cod, och det får inte bli för mycket fps, osäker, typ enda i hela världen som kanske väntar med Destiny xD
Kommer nog inte skaffa Destiny heller.
Är det bara jag som tycker att nya COD lika gärna skulle kunna vara en DLC till MW2? Tycker inte det är någon större skillnad i grafik och ingen alls i gameplay. Bara lite nya vapen, banor å gadgets.
Testat "demot" av Silent Hill / P.T. en stund nu, snyggt och stämningsfullt, men vilken irriterande head-bobbing, om det är så det färdiga spelet kommer bete sig kommer jag antagligen inte kunna spela det, blev åksjuk nästan direkt.
Langster
2014-08-13, 13:54
Att Tomb Raider blir exklusivt förstår jag inte varför så många blir upprörda över, för det första lär det komma till Ps4 även om det kanske tar flera år, och sen är det bara Tomb Raider liksom, inget jag köper en Xbone för, skulle typ NHL, Call Of Duty eller GTA bli exklusivt skulle nog en xbone inhandlas så det ska en hel del till mao. (Jo jag vet att TR är en stor spelserie)
Håller med, jag tycker bara att det är synd när traditionellt multiplattformsspel blir exklusiva. Men just Tomb Raider liksom... Tror inte det är många i världen som kommer köpa en Xbone för det. Dåligt investerade pengar av MS.
ORGASM!
w-aAWXKZS9M
Ser sjukt nice ut!
JHilding
2014-08-13, 17:09
Håller inte med, ser otroligt intetsägande ut..
Håller inte med, ser otroligt intetsägande ut..
Det är ju jävligt snyggt och tekniskt imponerande, älskar de flytande objekten som han går in i och puttar åt sidan. Men spelmässigt känns det ju väldigt mycket just-another-third-person-shooter.
Det är ju jävligt snyggt och tekniskt imponerande, älskar de flytande objekten som han går in i och puttar åt sidan. Men spelmässigt känns det ju väldigt mycket just-another-third-person-shooter.
Är typ vad jag tyckt om alla spel alla generar de senaste 5 åren. :Virro
Tänkte dra hem nåt spel från PSN store ikväll att lira. Vad rekommenderas?
Edit: PS3
Red Apple
2014-08-15, 16:32
Antar att du lirat Journey? Unfinished Swan är också mysigt.
Är det GTA-stuk på Red Dead Redemption (PS3)? Tröttnat så otroligt på allt som har med GTA att göra, så om det är samma typ av spel skippar jag det trots att det ser intressant ut.
Tänkte dra hem nåt spel från PSN store ikväll att lira. Vad rekommenderas?
Edit: PS3
Mina PS3-favoriter är The Last of Us och Far Cry 3. Men det beror helt på vad du gillar.
Red Apple
2014-08-15, 17:18
Är det GTA-stuk på Red Dead Redemption (PS3)? Tröttnat så otroligt på allt som har med GTA att göra, så om det är samma typ av spel skippar jag det trots att det ser intressant ut.
Ja och nej. Det är ju utvecklat i GTAs anda men det är en helt annan typ av spel.
Ja och nej. Det är ju utvecklat i GTAs anda men det är en helt annan typ av spel.
Annan typ av spel på så sätt att det är ett vilda västern-format? Tittade nämligen på en Youtube-review där personen sa att man kommer känna igen sig i hur uppdragen är utformade osv.
Antar att du lirat Journey? Unfinished Swan är också mysigt.
Har faktiskt inte spelar Journey. Ska testa demot.
Captainwide
2014-08-15, 17:24
1+
Alltså det är ju ett sandlådespel där du kan skjuta, råna, rida hästar, göra uppdrag, sidouppdrag och inte minst samla på saker.
Men som nämnt, ett helt annat spel. Enligt mig själv är Red Dead är ett mycket bättre spel än samtliga GTA (där SA platsar som nr 2) och erbjuder mycket mer.
1+
Alltså det är ju ett sandlådespel där du kan skjuta, råna, rida hästar, göra uppdrag, sidouppdrag och inte minst samla på saker.
Men som nämnt, ett helt annat spel. Enligt mig själv är Red Dead är ett mycket bättre spel än samtliga GTA (där SA platsar som nr 2) och erbjuder mycket mer.
Tror du jag som lirat GTA i hundra, hundra tals timmar och tröttnat helt på formatet kommer tycka om detta spel?
Red Apple
2014-08-15, 17:31
Tror du jag som lirat GTA i hundra, hundra tals timmar och tröttnat helt på formatet kommer tycka om detta spel?
Alltså, spelen liknar varandra på samma sätt som Halo och Destiny liknar varandra. Utvecklarens prägel är som alltid väldigt tydlig, men RDR är inte direkt en super-prequel till GTA-serien utan det är verkligen två helt olika spel.
mangemani
2014-08-15, 17:48
ja det är samma stuk som GTA, du springer/rider runt på enorma ytor och gör uppdrag och likt GTA så kan du samla på dig saker, göra sidequests, skjuta/döda osv.
bilarna har bytts ut mot hästar och automat vapnen har bytts ut mot gevär och pistoler och de stora städerna har bytts ut mot mindre hus i en lite dammigare miljö.
kort och gott, ja, det är som GTA fast i ett western tema med ytterst få saker som skiljer.
Dags för belöningen jag lovade mig själv efter jag sommarjobbat färdigt! Ska rensa PS3 och 360 generationen innan jag köper mina nya dator
Hittills i listan:
Xbox 360:
Halo 4
Tomb Raider
Silent Hill: HD Collection
PS3:
ICO / Shadow of the Colossus
Heavy Rain
Behöver lite tips inför hösten. Jag kommer vänta något år innan jag köper ps4 för att låta priset sjunka lite.
Tills dess behöver jag speltips (Xbox). Jag är på jakt efter rollspel eller liknande. Gärna långsamma spel med själ. Jag har spelat mig trött på Rockstars alster och Skyrim avverkades för en tid sedan. Mass Effect har jag spelat igenom och var helsåld på ME1 därefter gick det lite utför.
Har precis dragit hem State of deacy, som förvisso var bra, men lite tunt. Blir mycket repetition. Men där läggs lite tid nu.
Gillar långsamma spel där karaktären växer fram. Sci-fi, medeltid eller nutid spelar ingen roll. Våld får gärna förekomma även om jag helst önskar att tyngden ligger på strategi och utforskande.
Finns det något som jag kan ha missat? (Halo är inte aktuellt, eftersom jag helt enkelt aldrig fastnat för det)
Heavy Rain
Hur mycket spel/aktivitet är det kontra att titta på film i Heavy Rain?
Red Apple
2014-08-19, 16:10
Dags för belöningen jag lovade mig själv efter jag sommarjobbat färdigt! Ska rensa PS3 och 360 generationen innan jag köper mina nya dator
Hittills i listan:
Xbox 360:
Halo 4
Tomb Raider
Silent Hill: HD Collection
PS3:
ICO / Shadow of the Colossus
Heavy Rain
*cupid*
Behöver lite tips inför hösten. Jag kommer vänta något år innan jag köper ps4 för att låta priset sjunka lite.
Tills dess behöver jag speltips (Xbox). Jag är på jakt efter rollspel eller liknande. Gärna långsamma spel med själ. Jag har spelat mig trött på Rockstars alster och Skyrim avverkades för en tid sedan. Mass Effect har jag spelat igenom och var helsåld på ME1 därefter gick det lite utför.
Har precis dragit hem State of deacy, som förvisso var bra, men lite tunt. Blir mycket repetition. Men där läggs lite tid nu.
Gillar långsamma spel där karaktären växer fram. Sci-fi, medeltid eller nutid spelar ingen roll. Våld får gärna förekomma även om jag helst önskar att tyngden ligger på strategi och utforskande.
Finns det något som jag kan ha missat? (Halo är inte aktuellt, eftersom jag helt enkelt aldrig fastnat för det)
Assassins Creed serien (5-6 spel vad de nu är upp i)
Alan Wake
Bioshock 1, 2, infinite
Fallout 3
Batman Arkham Asylum, Arkham City
Resident Evil 5
Några jag kom att tänka på. :hbang:
*cupid*
ser genuint fram emot att äntligen få bevittna sköldpaddan
Red Apple
2014-08-19, 18:09
ser genuint fram emot att äntligen få bevittna sköldpaddan
It truly is majestic
http://stream1.gifsoup.com/view3/3316989/turtle-fall-2-o.gif
The Evil Within. Nån mer än jag som är taggad?
Såg första gameplay-videon tidigare idag (inte denna) då jag avfärdat det tidigare av olika anledningar. Blev mycket positivt överraskad.
Mycket inspiration från The Last of Us om man ser till spelmekaniken, men "slagsmålen" är fortfarande högst Resident Evil. Ser även ut att kunna bli genuint skrämmande. Det var i stort sett stealthen enbart som övertygade mig vilket är ett måste enligt mig när det kommer till survival horror.
Även uppenbar inspiration från Outlast (gömma sig i skåp och under sängar). Mycket kul
MMKhoHl9BnE
Jag är lite avvaktande, hoppas inte The Evil Within grottar ner sig för mycket i blood'n gore så att de glömmer bort att vara skrämmande också.
Phil Heath
2014-08-19, 23:16
The Evil Within. Nån mer än jag som är taggad?
Såg första gameplay-videon tidigare idag (inte denna) då jag avfärdat det tidigare av olika anledningar. Blev mycket positivt överraskad.
Mycket inspiration från The Last of Us om man ser till spelmekaniken, men "slagsmålen" är fortfarande högst Resident Evil. Ser även ut att kunna bli genuint skrämmande. Det var i stort sett stealthen enbart som övertygade mig vilket är ett måste enligt mig när det kommer till survival horror.
Även uppenbar inspiration från Outlast (gömma sig i skåp och under sängar). Mycket kul
MMKhoHl9BnE
Jag är riktigt taggad på detta spel! Ska bli kul att lira detta och Alien Isolation i höstmörkret:)
Jag är riktigt taggad på detta spel! Ska bli kul att lira detta och Alien Isolation i höstmörkret:)
Ett inlägg helt i min smak :thumbup: good post, good post
Lasse Kongo
2014-08-26, 11:26
Kör ni fysiska eller digitala spel?
Själv har jag och är fortfarande så att jag vill ha så mycket som möjligt på skiva, men sista året har det blivit allt fler digitala köp, främst pga priset, köper många spel från usstore och nu senaste köpte jag Diablo 3 för ca 380 från Hong Kong(o)
Känner att jag är lite velande nu, funderar på om jag ska gå över till all digital, jag vill helst ha spelen på skiva med fodral, men varför? Jag köper ju spelen till mig själv och inte för att andra ska titta på min samling liksom, sen brukar jag ju tänka så att man kan sälja eller byta spelen om man har dem på skiva, men det gör jag ju sällan+att man förlorar ju bara pengar på att sälja, köper jag ett spel köper jag dem för att ha dem kvar numer.
En annan fördel och det är inte för att man är lat utan bara skönt och bekvämt att kunna byta spel utan att gå fram och byta skiva, man lirar ett par matcher i FIFA för att sedan på några sekunder kasta sig in och kötta i Battlefield, smidigt.
Så, jag har inte bestämt mig ännu, jag har tex ALLA cod på skiva, känns helfel om nästa cod inte kommer stå där i samlingen utan bara finnas på min hårddisk... men som sagt, fördelarna börjar väga över för digitalt, ska sova på det ett par dagar till men snart börjar det ju komma en del spel så tills dess har jag bestämt mig.
Hyffsat ilandsproblem, men men, hur gör ni?
Börjat spela Halo Reach igen. Fan va dålig man är nu efter 3års uppehåll. Men men, taggad för Master Cheif Collection.
King Grub
2014-08-26, 11:39
Kör ni fysiska eller digitala spel?
Själv har jag och är fortfarande så att jag vill ha så mycket som möjligt på skiva, men sista året har det blivit allt fler digitala köp, främst pga priset, köper många spel från usstore och nu senaste köpte jag Diablo 3 för ca 380 från Hong Kong(o)
Känner att jag är lite velande nu, funderar på om jag ska gå över till all digital, jag vill helst ha spelen på skiva med fodral, men varför? Jag köper ju spelen till mig själv och inte för att andra ska titta på min samling liksom, sen brukar jag ju tänka så att man kan sälja eller byta spelen om man har dem på skiva, men det gör jag ju sällan+att man förlorar ju bara pengar på att sälja, köper jag ett spel köper jag dem för att ha dem kvar numer.
En annan fördel och det är inte för att man är lat utan bara skönt och bekvämt att kunna byta spel utan att gå fram och byta skiva, man lirar ett par matcher i FIFA för att sedan på några sekunder kasta sig in och kötta i Battlefield, smidigt.
Så, jag har inte bestämt mig ännu, jag har tex ALLA cod på skiva, känns helfel om nästa cod inte kommer stå där i samlingen utan bara finnas på min hårddisk... men som sagt, fördelarna börjar väga över för digitalt, ska sova på det ett par dagar till men snart börjar det ju komma en del spel så tills dess har jag bestämt mig.
Hyffsat ilandsproblem, men men, hur gör ni?
Digitalt nästan uteslutande. Undantaget Nintendos egna spel till Nintendokonsoller. Dom förlorar i princip inte i värde alls och kan säljas vidare utan förlust när man klarat det, även om det är åratal senare.
Fysiskt på konsol och digitalt på PC
Finns det något release datum? Såg detta på PSN (Ps3 & Ps4?), men inget datum. Ska bli kul att få skjuta aliens igen efter floppen colonial marines.
Red Apple
2014-08-26, 13:31
Finns det något release datum? Såg detta på PSN (Ps3 & Ps4?), men inget datum. Ska bli kul att få skjuta aliens igen efter floppen colonial marines.
Kommer inte bli så mycket skjutande dock, och bara en Alien. Det är ett skräckspel, inte action :)
Lasse Kongo
2014-08-26, 15:40
Blir nog 100% digitalt för min del from nu, inte för att jag använder det så mycket just nu men remote play ÄR SÅÅÅÅ jävla grymt, låg i sängen på bottenvåningen igår och lirade diablo 3 på vitan, fungerade så sjukt bra, och så tror jag att jag har läst att playstation tv eller vafan den heter, då kommer man kunna spela ps4 på en annan tv i hemmet...
Jag tror det och jag orkar inte google, men stämmer det är det fett najs! Och då är det ganska skönt med digitala spel så man slipper ränna fram o tillbaka och byta spe =)
Om inte annat så är det ju absolut bättre för miljön!
Red Apple
2014-08-26, 16:02
Ha, gaaaaay!
YaG5SAw1n0c
Du hade världens chans att använda klippet for real där. Jag fixade det åt dig, np
Red Apple
2014-08-26, 16:33
Satt på telefunken och orkade inte :D
Btw, som svar till Lasse Kongo: Jag kör typ 99% digitalt nuförtiden. Det är vissa spel där jag känner att det bara skulle vara så mysigt att gå in på typ webhallen och köpa en fysisk kopia och sitta och bläddra i manualen på vägen hem. The Witcher 3 kommer nog vara ett sånt spel (har 2an fysiskt), liksom Metro reduxen.
Rocksmith 2014 blev just fruktansvärt roligt igen efter att vi skaffat en bas också. "Fear of the dark", "Breaking the law", "Smoke on the water" ... jäklar vilken mjölksyra jag får i underarmarna och så öm jag blir i fingrarna efter ett tag, men det är ju så kul!
Lasse Kongo
2014-08-30, 10:59
Hej hopp Kolosnopp.
Här har det blivit en del spelköp sista tiden, önskar det fanns mer tid att spela bara.
Köpte Diablo 3 för någon vecka sedan och älskar det som fan, inte förstått mig på Diablo innan, provat 2an på Pc ngn gång och det sög, men det här är fan riktigt riktigt bra!
Blev ett köp av Metro Redux igår, velat spela ffa 2033 länge och var nära att köpa det till 360 strax före Redux utannonserades, kört en liten stund på 2033 och det är snyggt och stämningsfullt hittills!
Nhl 15 och Destiny är bokade och klara, nedräkning tills preload på psn, underbart med preload, känns som det inte var en dag för tidigt.
På tur står Advanced Warfare och kanske (mest troligt) Driveclub, sen har jag att göra ett bra tag framöver =)
(har en bunt ps4spel till salu, pma om ni vill veta mer)
Lirade igenom Halo 4 nu på Heroic. Cirka 7 timmar.
Betyg: Halo/Halo. Legendariskt som alltid. Musiken, variationen och atmosfären.
Tyngden i vapnen var riktigt sköna nu, 343 industries hanterade det bra. Sorgligt slut, det hade jag inte räknat med.
Älskar detta precis som alla tidigare förutom ODST som jag bara gillade.
Skickat från min Galaxy S4
Precis klarat Tomb Raider nu också. Överraskande bra!
Det är väldigt likt Uncharted på många fronter och är i stort sett samma typ av spel. Det fullkomligt läxar upp Uncharted när det kommer till combat och stealth men Uncharted tar hem miljöerna. Storyn var rätt medioker (standard vid såna här lättsamma äventyrs/Indiana Jones-spel) men spelglädjen var genomgående schyst.
Bästa pilbågen i ett spel sedan Team Fortress 2 imo. Använde den nästan konstant och det var riktigt belönande att pricka headshots med den.
Tomb Raider är mörkare och roligare.
Edit: Vid närmare eftertanke så är nog Tomb Raider allt som allt snäppet bättre än alla Uncharted. Glömde ta i beräkning att jag spelade på en rutten 360, på PC ser det 700 gånger bättre ut och bilduppdateringen hade inte varit nere på 15fps i sista bossfighten + lite andra gameplay-relaterade aspekter.
Lasse Kongo
2014-09-03, 19:33
Destiny i all ära, det ska bli kul, men Advanced Warfare är utan tvekan det spelet jag ser fram mest emot iår.
TCnoeg_WOko
Kör på fysiska spel om det är populära sådana som jag vet jag kan sälja till ett bra pris vid ett senare tillfälle. The Last of Us till PS3 köpte jag t ex för 90 nyligen och sålde sedan vidare för 150 ett par månader senare, kul med gratis saker.
Hej hopp Kolosnopp.
Här har det blivit en del spelköp sista tiden, önskar det fanns mer tid att spela bara.
Köpte Diablo 3 för någon vecka sedan och älskar det som fan, inte förstått mig på Diablo innan, provat 2an på Pc ngn gång och det sög, men det här är fan riktigt riktigt bra!
Blev ett köp av Metro Redux igår, velat spela ffa 2033 länge och var nära att köpa det till 360 strax före Redux utannonserades, kört en liten stund på 2033 och det är snyggt och stämningsfullt hittills!
Nhl 15 och Destiny är bokade och klara, nedräkning tills preload på psn, underbart med preload, känns som det inte var en dag för tidigt.
På tur står Advanced Warfare och kanske (mest troligt) Driveclub, sen har jag att göra ett bra tag framöver =)
WHAT ? Du tyckte in om Diablo 2 men tycker 3an är bra ? Kan du va snäll å förklara då 2an är överlägset det bättre spelet. Sen finns det inte så mycket å fatta med Diablo, bara döda monsterna plocka upp grejerna de tappar and repeat.
Förresten är det någon som spelat Dark Souls 2 DLCn som kommit ut som kan säga något. Själv håller jag mig borta i vänta på att alla tre ska komma ut så jag kan plöja igenom alla direkt. Jävligt jobbigt å hålla sig undan allt Dark Souls relaterat.
Nordenator
2014-09-04, 12:35
Flytet i gameplay och så är givetvis vassare i d3. För oengagerande casualspelande skulle nog d3 faktiskt vara bättre, men för min del är det mycket sämre. RoS var ett steg i rätt riktning, men det var fortfarande lite faceroll.
Christian1980
2014-09-04, 12:54
Skaffade Infamous 2 via tradera och klarade ut det igår (har kört första för länge sedan).
Jag ville spela igenom det innan second son till PS4an.
Väntar nu på att få hem Dragon age 2 från tradera, för jag ville köra det innan Inquisition kommer ut :)
Flytet i gameplay och så är givetvis vassare i d3. För oengagerande casualspelande skulle nog d3 faktiskt vara bättre, men för min del är det mycket sämre. RoS var ett steg i rätt riktning, men det var fortfarande lite faceroll.
Troligtvis så är det d men just med D2 så var det någonting som var speciellt kan inte riktigt sätta fingret på. Men det jag kan säga direkt är väl att klasserna var lätt bättre i D2 än D3 å atmosfären. Bästa klassen för min del var Necromancer. Enda saken som jag inte gillade var att på Hell svårigheten av vissa boss monster var immuna mot vissa grejer. Hade tex en sorceres som var all in på eld men när jag kom till hell så var där flera monster jag inte kunde döda å där var det kört.
Holmeros
2014-09-04, 13:57
Hej hopp Kolosnopp.
Även jag spelar Diablo som en tok på ps4, och det är riktigt jävla underhållande.
Jag har spelat samtliga Diablo, från ettan med hellfire-expansion och hela vägen nu till RoS. För att ge mig in i diskussionen om 2an vs 3an så är jag nog villig att hålla med om att tvåan var det bättre.
3an spelade jag på PC när det kom och la en jäkla massa timmar, sen bara dog det ut. Men nu när RoS kom så köpte jag det till PS4, och vilket lyft! Det är jävligt mycket roligare lir på konsol än på PC, helt klart!
Jag har förvisso inte spelat någon range (Crusader paragon 77 änsålänge), så vet inte riktigt hur det är med att sikta på gubbar längre bort och sådär, men generellt har de lyckats med kontrollerna riktigt bra, trots att man är van vid att spela Diablo med peka-klicka.
Även jag sitter och väntar på NHL 15 samt Destiny. Även om mitt sug för Destiny sjunker konstant, utan att jag riktigt vet varför. Kanske beror det på att jag föredrar att fortsätta nöta mitt spel jag är inne i, vilket nu är D3. Hade inte gjort något om det dröjde en månad eller så innan Destiny kom :)
NHL 15 är suget enormt efter dock. Alltid varit en fantast och spelat det i oändligt antal timmar. Testat köra ett par matcher i demot, och det är riktigt jävla lovande...
Lasse Kongo
2014-09-04, 14:25
Underskatta aldrig nostalgin liksom................
Diablo 3 är sjukt kul och snyggt dessutom, Diablo 2 var tråkigt och fult, behövs inte mer förklaring än så.
Den grymmaste bilen 1938 kanske inte är lika grym 2014, men det är lätt att låsa sig vid nostalgi som sagt.
Red Apple
2014-09-04, 14:52
Eller så är det en fråga om olika smaker...
Nordenator
2014-09-04, 15:09
D3 hade varit GotY om det bara tagit slut. Det har aldrig varit bra balanserat för att fortsätta spelas speciellt länge. Vi hade skitkul medan vi lirade normal-hell första dagarna. Därefter blev det skit. RoS räddar det lite, men blizzards patchande förstör allt intresse av items i det också. Jaha, du har lagt 100 timmar på spelet? Vi ska bara göra en liten fix som gör att du hittar items tre gånger lättare. Justja. Vi ska ha garanterade legendaries också. Håller man inte n00bzen i handen kanske de slutar spela!
eternallord
2014-09-04, 15:19
Underskatta aldrig nostalgin liksom................
Diablo 3 är sjukt kul och snyggt dessutom, Diablo 2 var tråkigt och fult, behövs inte mer förklaring än så.
Den grymmaste bilen 1938 kanske inte är lika grym 2014, men det är lätt att låsa sig vid nostalgi som sagt.
Underskatta aldrig bra gameplay. Jag är helt ointresserad av Diablo, men det finns gott om exempel på fantastiska spel (Halo: CE tex) vars tekniskt överlägsna uppföljare inte var i närheten lika bra. Av det jag hört från hardcore-fans så var besvikelsen på Diablo 3 enorm.
Lasse Kongo
2014-09-04, 17:57
Eller så är det en fråga om olika smaker...
Det är ju så.
Och det är något som triggar mig, snackat om "casual" och hardcore, gamer som gamer för fan. Som i Diablos fall, där har man som hardcore rätt att tycka D2 är bäst och alla som tycker tvärtom är "noobz" som en del så fint uttrycker sig, jag kräks på den mentaliteten.
Oooooo de har ingen aning för de är bara noobz, men vi är ze fucking masterrace aka besserwisser som vet allt och minsann får tycka att ett spel från jesu tid är zegameofalltime och alla spel efter det är bara skit (fast de är bättre enligt noobsen då fast de fattar ju ingeting) och noobsen ska minsann bara hålla käft för det är ze masterrace som vet allt!
Fuck off.
Red Apple
2014-09-04, 17:58
Lol.
MasterChief
2014-09-04, 18:09
Det är ju så.
Och det är något som triggar mig, snackat om "casual" och hardcore, gamer som gamer för fan. Som i Diablos fall, där har man som hardcore rätt att tycka D2 är bäst och alla som tycker tvärtom är "noobz" som en del så fint uttrycker sig, jag kräks på den mentaliteten.
Oooooo de har ingen aning för de är bara noobz, men vi är ze fucking masterrace aka besserwisser som vet allt och minsann får tycka att ett spel från jesu tid är zegameofalltime och alla spel efter det är bara skit (fast de är bättre enligt noobsen då fast de fattar ju ingeting) och noobsen ska minsann bara hålla käft för det är ze masterrace som vet allt!
Fuck off.
Haha, du skulle se Halo-scenen. Den mentaliteten är rätt stark där, främst nu när Master Chief Collection kommer snart och där skillnaderna är stora mellan H1 och H4. Råkar man lyfta H4 i något slags positivt ordalag blir man på vissa forum så neggad att det finns inte. Man är mindre värd än skiten du har under dina skor. H2 får man gilla och även H3 är ok även om man behandlas som en ebola- och aidssmittad person.
Nordenator
2014-09-04, 18:21
Det är ju så.
Fuck off.
Du missar poängen. Planerar man att lira med polare och ta sig igenom spelet och sedan kasta in handduken är det ett skitbra spel. Tar man det seriöst är det värdelöst för att de, i typisk WoW-anda, försökt anpassa spelet efter den som spelar två timmar i veckan. Diablo 2 var mer oförlåtande. Det kanske inte tilltalar de flesta mer än att de kör ut normal och lägger ned. Fine. Det gjorde jag första vändan också då det var nytt. Jag tyckte D3 var skitbra direkt det kom ut. Vi lirade typ 50-60 timmar på tre dagar. Det var skitskoj, men sen föll det hårt. Diablo 2 höll. Det är det jag försöker säga. Jag argumenterar inte för att det är ett bättre spel för alla. Rent objektivt är det troligtvis ett bra mycket sämre spel. Däremot kommer vi som spelar Diablo 2 och älskar Diablo-serien för vad Diablo 2 var troligtvis aldrig acceptera Diablo 3 fullt ut eftersom det är ett fundamentalt annorlunda spel.
Sedan läste du tonen på mitt inlägg helt fel också.
Lasse Kongo
2014-09-04, 18:36
Haha, du skulle se Halo-scenen. Den mentaliteten är rätt stark där, främst nu när Master Chief Collection kommer snart och där skillnaderna är stora mellan H1 och H4. Råkar man lyfta H4 i något slags positivt ordalag blir man på vissa forum så neggad att det finns inte. Man är mindre värd än skiten du har under dina skor. H2 får man gilla och även H3 är ok även om man behandlas som en ebola- och aidssmittad person.
Ja men du mästarchefen, du sätter ju pricken över i, du beskriver det jag menar så tydligt, alla har rätt till sin åsikt, men det blir så patetiskt....
Nårdänäjter; jag har inte så sur som jag försöker låta, sen har jag inte fått kaffe sen 9:30...
Lasse Kongo
2014-09-07, 12:45
Fint då, Destiny preloadat och klart redan igår, misstänker att de kanske öppnade upp preloaden lite tidigare än sagt pga hyffsat tryck incoming...
Klarade ut Metro 2033 redux som jag velat spela flera år, och det var rysligt bra, 9 bananer av 10 möjliga.
Sparar lite på Last Light med det ser jag med fram emot.
Jag tror att jag bara kommer att lira fifa 15 i år, brukar bli så insnöad så finns inte tid till något annat. Tror ni man behöver uppgradera sig till ett ps4 eller håller fifa på ps3 ett år till?
Jag tror att jag bara kommer att lira fifa 15 i år, brukar bli så insnöad så finns inte tid till något annat. Tror ni man behöver uppgradera sig till ett ps4 eller håller fifa på ps3 ett år till?
Håller garanterat på PS3
Håller garanterat på PS3
Sparar en del stålar också. Blir nog att vänta med ps4.
Lasse Kongo
2014-09-09, 11:17
Destiny och NHL 15 ikväll då, inte ett dugg pepp på Destiny längre hähä, är säkert bra men tror inte det kommer vara något speciellt längre =)
En annan sak, som jag aldrig trodde jag skulle säga då jag alltid varit antiminecraft, köpte skiten till ps4 igår och hade sjukt kul, byggde världens fulaste beachhus, sen kom en polare in och byggde massa fina saker, han har lirat det ganska mycket, då rev jag mitt vidriga hus och sprängde sönder det han byggt, skön avkopplande känsla över spelet, kommer nog lira en del =)
Nordenator
2014-09-09, 12:15
Destiny installerat och klart. Slutat jobbet. Let's go!
Vad tycker ni om Portal 2 (PS3)?
Nordenator
2014-09-09, 12:20
10/10. Spelade igenom det samma dag jag köpte det.
Red Apple
2014-09-09, 12:23
Spela det.
Förväntar mig recension av Destiny sen :)
Spela det.
Ska bli. :D
Konceptet känns lite udda, men med tanke på hur mycket det hyllas av kritiker så måste man allt ge det en ärlig chans. Heavy Rain och Killzone 3 är också på tapeten.
63 dagar sen äre goodbye Life...
MasterChief
2014-09-09, 13:53
QFT
Förväntar mig dock att bli så krossad att jag kommer krypa tillbaka till kampanjerna. Hoppas verkligen rankingsystemet funkar bra.
QFT
Förväntar mig dock att bli så krossad att jag kommer krypa tillbaka till kampanjerna. Hoppas verkligen rankingsystemet funkar bra.
Halo 2 kommer ju vara samma som när det skeppades. Så antar att det kommer vara bra. :)
eternallord
2014-09-09, 14:04
Avis på alla er som har tid att spela seriöst :) vad jag hade gett för att vara 16 och gå på gymnasiet igen :D kunna spela hela kvällarna/nätterna och sova genom skolan på dagarna, det var tider det!
Vad släpps då? Så tråkigt att alla ens polare har lämnat TV-spelsvärlden, har ingen att spela med längre :(
Vad släpps då? Så tråkigt att alla ens polare har lämnat TV-spelsvärlden, har ingen att spela med längre :(
Halo Masterchief Edition.
Halo Masterchief Edition.
Snap!
Nordenator
2014-09-09, 14:36
Förväntar mig recension av Destiny sen :)
Första biten är precis som i betan, så good shit. Ska bli intressant att se vad som händer därefter.
Red Apple
2014-09-09, 14:40
Ska bli. :D
Konceptet känns lite udda, men med tanke på hur mycket det hyllas av kritiker så måste man allt ge det en ärlig chans. Heavy Rain och Killzone 3 är också på tapeten.
Bra! Du bör spela ettan först om du har möjlighet till det :)
Dom bästa spelupplevelserna finns i singleplayer imo. Annars är det bara att addera random skön snubbe in-game att spela med. Finns riktigt många härliga lirare där ute
Halo Masterchief Collection.
fix'd
(mitt OCD kickade in)
MasterChief
2014-09-09, 15:12
Halo: The Master Chief Collection.
fix'd
(mitt OCD kickade in)
fix'd ;)
Bra! Du bör spela ettan först om du har möjlighet till det :)
Frågan är hur man får tag på den. :D Finns inte på PSN vad jag kan se. Hittar heller inte på Tradera.
Nordenator
2014-09-09, 15:28
Frågan är hur man får tag på den. :D Finns inte på PSN vad jag kan se. Hittar heller inte på Tradera.
http://store.steampowered.com/app/400/?l=swedish
Dom bästa spelupplevelserna finns i singleplayer imo. Annars är det bara att addera random skön snubbe in-game att spela med. Finns riktigt många härliga lirare där ute
fix'd
(mitt OCD kickade in)
Vilken miss! Skäms ju nästan. :smash:
http://store.steampowered.com/app/400/?l=swedish
Hade tänkt köra på konsol, men det kanske t om blir en ännu bättre upplevelse på PC. Tack för tipset.
Det känns lite fel att köpa allt digitalt men det har bara blivit så. Orkar inte oroa mig för postgången och allt beställande osv. Nu när nhl 15 kommer så hade jag tänkt beställa det, men inte fan har det blivit av. Kommer bli digitalt igen.
Till exempel på xbox 360-tiden fick jag ett erbjudande om att byta in min gamla day 1 konsol + 5 spel på gamestop för en 360 elite. Det går ju inte nu när jag köper allt digitalt.
Tankar?
Sådana erbjudanden kommer säkert försvinna allt eftersom att folk slutar köpa fysiska skivor. Istället blir det "Byt in din konsol + 5 spelkoder". :D
Hade tänkt köra på konsol, men det kanske t om blir en ännu bättre upplevelse på PC. Tack för tipset.
Jag tyckte både 1an och 2an funka perfekt på konsol, skönt med soffa när man funderar över hur faen man skall ta sig fram.
Fick leta lite efter portal 1 innan jag hittade det, är med i samlingen "the orange box". Undra om det inte var så att det var där det först lanserades, och inte standalone. Kan minnas fel.
Red Apple
2014-09-09, 23:18
Jag tyckte både 1an och 2an funka perfekt på konsol, skönt med soffa när man funderar över hur faen man skall ta sig fram.
Fick leta lite efter portal 1 innan jag hittade det, är med i samlingen "the orange box". Undra om det inte var så att det var där det först lanserades, och inte standalone. Kan minnas fel.
Du har helt rätt. Det var en väldigt oväntad hit för Valve, de slängde med det och TF2 för att kunna rättfärdiga att sälja HL2ep2 för fullt pris.
Fanns ett antal sådana samlingar till salu, tackar. :thumbup:
Destiny påminner mycket om Halo. Peter Dinklage har varit en besvikelse, må jag säga.
Holmeros
2014-09-12, 09:48
NHL 15 var en helt absurt stor besvikelse. De har ju förfan glömt halva spelet!
Pengar i sjön.. Jag har väntat så jävla länge, och på vadå? Skräp. HELVETE!
Lasse Kongo
2014-09-12, 11:19
Längtar som fan till ikväll när man får sätta sig med nhl, för min del går såklart gameplay, grafik, animationer etc före modes etc, sportspel är roligast mot folk i samma soffa, är man någorlunda påläst vet man att ea redan gett ut en lista som är datumsatt dessutom där de kommer lägga till de flesta saker som saknas nu.
Så! Vad tycker ni alla om Destiny? Jag är level 9, kör bara solo om man nu inte råkar hamna med andra, och jag har superskoj och gillar allt från gameplay till presentation till det grafiska, spelet har enorm potential att hålla länge och dessutom känns pvp som något man kommer kunna ha jävligt kul med, bara hunnit köra en match hittills i pvp.
Holmeros
2014-09-12, 11:38
Längtar som fan till ikväll när man får sätta sig med nhl, för min del går såklart gameplay, grafik, animationer etc före modes etc, sportspel är roligast mot folk i samma soffa, är man någorlunda påläst vet man att ea redan gett ut en lista som är datumsatt dessutom där de kommer lägga till de flesta saker som saknas nu.
Så! Vad tycker ni alla om Destiny? Jag är level 9, kör bara solo om man nu inte råkar hamna med andra, och jag har superskoj och gillar allt från gameplay till presentation till det grafiska, spelet har enorm potential att hålla länge och dessutom känns pvp som något man kommer kunna ha jävligt kul med, bara hunnit köra en match hittills i pvp.
Mot eller med. Jag och en polare spelar massvis av NHL, då i samma lag och spelar igenom säsonger. Men det är inte möjligt i 15, det finns inget season mode. I läget där man skapar eget lag kan man endast spela 1 person. Menyn för att välja sidor dyker upp, men endast P1 kan flytta sin placering.
Vilken jävla flopp. Enda alternativet för att spela flera spelare vi hittade var i Play Now, och hur jävla kul är det? Fyfan EA Sports, gör om gör rätt.
Destiny är kul! Spelat majoriteten av min speltid ihop med en polare och det är skoj. Solo tycker jag är lite sisådär. Även jag är level 9, tyvärr stoppar en fullbokad helg mig ifrån att spela :(
Enligt EA är "Season Mode" en av de där sakerna som ska komma. Vi får väl se det, jag tror det när jag ser det. Det känns som att de har ägnat så mycket tid åt att pucken ska bete sig som en puck att de glömt en massa annat. Jag är måttligt imponerad av nya Be a pro...
Rätta mig om jag har fel här, för jag kan ha fel, men har inte dumjävlarna på EA sparat in på autosaves i nhl 15 också?
Förut sparades väl spelet efter varje match i till exempel be a gm? Igår spelade jag 5 matcher och vann varenda en, under sjätte matchen krashar spelet. När jag går in på min be a gm så är den inte sparad öht, utan jag har noll matcher.
Det går ju inte heller att själv spara snabbt och effektivt, utan det är save and quit som gäller. Är ju iofs bara ett problem om spelet krashar, men det gör ju spel from time to time. Dessutom kan man ju ofta spela ett antal timmar, kul att förlora ALLT då?
Det har jag inte tänkt på, men när du säger det har jag nog inte sett "spara-ikonen" lika frekvent som jag brukar. Jag ska vara mer uppmärksam på det i Be a pro, ifall det är samma som där som i Be a GM.
Fast spara kan man göra om man drar iväg allra längst ut till höger, längst ner. Det finns ett alternativ för att bara spara och skriva över filen, nånstans nere i menyerna. Det är inte ett dugg smidigt men du slipper iaf avsluta spelet :)
En sak jag upptäckte, som var superjobbigt, var att Be a pro tappar inställningarna ibland. Matcherna blev 20 minuter (realtid) och kameran återställdes till det där gräsliga gungande, sladdande läget. Jag gör inställningarna i profilen så att de ska gälla alla kommande matcher men det är inte säkert att de finns kvar nästa gång jag startar Be a pro.
Ytterligare en detalj som stör mig lite är att det inte tas några utvisningar. Testade nyss, åkte på en icke puckförande npc så han åkte i isen men inte åkte jag ut för interference för det. Körde på målvakten. Ingenting. Trippade puckföraren (oavsiktligt, dålig poke check) men åkte inte ut för det.
Det är inte så att jag stängt av utvisningar, även om man kan tro det. Det är bara spelet som inte tar några utvisningar. Oberoende av hur jag pillar med inställningarna.
Har kört ett antal matcher nu och vi varken får eller åker på utvisningar. Rätt tråkigt faktiskt. Känns som ett hafsverk ju mer jag spelar ...
Sträckspelade Heavy Rain idag. Började runt 12 och blev precis färdig med ett par avbrott hit & dit.
Att jag väntat så länge på att spela detta! det var riktigt tungt emotionellt och storyn var helt underbar. Gameplayet var engagerande och något roligare än vad jag först trodde även fast jag hellre velat ha något annat så fungerade det bra.
Tekniskt sett så var det bitvis riktigt snyggt men designen var rätt osmaklig. Såg ut lite som Second Life eller liknande stela budgetspel.
Det är dock världsliga bekymmer när man adderar storyn. Den var i världsklass och kändes riktigt välpolerad. Den var så genomgående bra att slutet kändes som ett anti-klimax trots att det borde varit mer överraskande och slagkraftigt.
8/10
Outlast *cupid*
Så länge sedan det var jag spelade något som fick mig att hoppa högt och få nervös puls på kuppen. Det här var roligt, läskigt roligt :D
Finns det något krigsspel (fps eller 3rd) till PS3 med en lite mer genuin och emotionell story? Spelar Killzone 3 just nu, och även om det är ett extremt välgjort spel så har storyn den där töntigt klychiga amerikanska machotrams-vinkeln vilket är så otroligt gammalt nu. Alla karaktärer framstår som jävla superhjältar med nerver av titanium. Letar efter något mer realistiskt.
Red Apple
2014-09-22, 10:56
Cero,
Spec Ops: The Line
Finns det något krigsspel (fps eller 3rd) till PS3 med en lite mer genuin och emotionell story? Spelar Killzone 3 just nu, och även om det är ett extremt välgjort spel så har storyn den där töntigt klychiga amerikanska machotrams-vinkeln vilket är så otroligt gammalt nu. Alla karaktärer framstår som jävla superhjältar med nerver av titanium. Letar efter något mer realistiskt.
Bioshock 1 & 2. Kanske inte så realistiskt men endå jävligt bra och välgjort. Miljön är riktigt underbara tycker jag.
Nordenator
2014-09-22, 11:20
Jag älskade Infinite men tyckte aldrig riktigt om ettan. Det kändes mer som en pee-a-boo-skräckis. Jag gillar tanken med det. Jag gillar all lore. Jag gillar däremot inte att spela det i sig. Skrämselgrejerna känns bara totalt onödiga och de får mig att reagera på ett av två sätt: stänga av spelet eller totalt skita i allt och bumrusha allt. Det blev en kombination av de två, men jag tog mig aldrig igenom det.
Jag älskade Infinite men tyckte aldrig riktigt om ettan. Det kändes mer som en pee-a-boo-skräckis. Jag gillar tanken med det. Jag gillar all lore. Jag gillar däremot inte att spela det i sig. Skrämselgrejerna känns bara totalt onödiga och de får mig att reagera på ett av två sätt: stänga av spelet eller totalt skita i allt och bumrusha allt. Det blev en kombination av de två, men jag tog mig aldrig igenom det.
Skräcken som var så mysig! Kan delvis hålla med om de tillfällena då det är rena jumpscares, det känns alltid lågt i alla spel. Men jag tror de bidrog rätt schyst till atmosfären överlag.
HEJSAN alla spel nördar hehe.
När jag spelar så blir min dator varm och då har jag en extern fläkt som jag riktat mot datorns baksida. När jag spelar så händer det att det laggar och kan fläkten bidra till att spelet laggar när jag har fläkten kopplad till datorn?
Fläkten tar ju ström, hade det varit bättre att koppla fläkten till ngt annat? Eller tar den så pass lite ström så det påverkar inte datorns prestanda?
Cero,
Spec Ops: The Line
Kikade på metacritic och kommentarerna verkar passa in bra på min beskrivning. Ska definitivt testas. Finns det fler liknande?
HEJSAN alla spel nördar hehe.
När jag spelar så blir min dator varm och då har jag en extern fläkt som jag riktat mot datorns baksida. När jag spelar så händer det att det laggar och kan fläkten bidra till att spelet laggar när jag har fläkten kopplad till datorn?
Fläkten tar ju ström, hade det varit bättre att koppla fläkten till ngt annat? Eller tar den så pass lite ström så det påverkar inte datorns prestanda?
Finns trådar för datorspel/pc, men har du tittat så att datorn inte är fylld med damm på insidan?
Datorspelstråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76556&highlight=datorspel)
Den stora datorhjälpstråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120598)
Patriarch K
2014-09-22, 13:57
Spelar enbart NES, SNES, SEGA och Gameboy när det kommer till TV-spel. Finns tillräckligt många spel att beta av där för att kunna hinna med andra konsoler ;)
Spelar enbart NES, SNES, SEGA och Gameboy när det kommer till TV-spel. Finns tillräckligt många spel att beta av där för att kunna hinna med andra konsoler ;)+1
Själv har man just beställt Chrono Trigger. Kände att det var dags att beta av det spelet. :) Har dock även just köpt Final Fantasy VI. Vilket av dem bör jag spela först? Tänkte om det fanns någon egenskap i enbart ett utav spelen som är väldigt fördelaktig & som jag kommer störa mig på att det andra saknar om jag spelar det efteråt osv?
+1
Själv har man just beställt Chrono Trigger. Kände att det var dags att beta av det spelet. :) Har dock även just köpt Final Fantasy VI. Vilket av dem bör jag spela först? Tänkte om det fanns någon egenskap i enbart ett utav spelen som är väldigt fördelaktig & som jag kommer störa mig på att det andra saknar om jag spelar det efteråt osv?
Lirade själv igenom Chrono Trigger för första gången för ett par år sedan. Lätt en av de bästa spelupplevelserna jag haft, troligen topp 5 bästa. Trots att jag spelade det relativt sent i min gaming-tid och fastän jag var mycket äldre när jag lirade det gentemot mina andra favoriter som exempelvis Ocarina of Time, så drar Chrono Trigger ändå fram nostalgiska känslor. Du kommer inte bli besviken.
+1
FF före CT. Den förra är ett klassiskt RPG i japansk tappning, medan den senare tar ut svängarna liiite mer.
Har svårt att bestämma mig för vilket jag gillar mest, Forza Motorsport 5 eller Forza Horizon 2. Skulle tro att med mina skills (nada) i bilspel är Horizon 2 mer min grej, mer arkadrally och party än Forza 5 som är en riktig simulator om man vill det. Fast det är förskräckligt roligt att köra på Top Gears bana (finns med i Forza 5), försöka att inte komma sist på Silverstone i nån tävling och kanske till och med lyckas med en omkörning eller drifta. Nån superförare blir jag aldrig, men man kan ju ha kul ändå. Tack och lov kan man ställa in svårighetsgraden så att den passar ens egen förmåga.
Satt precis med polaren å lirade lite NES, försökte oss på Ryger, gav upp när vi kom till Skycastle, gick fan inte å klara. :)
Nästa gång kan de bli Zelda 2. :)
Ubisoft har utannonserat att deras gitarrträningsspel Rocksmith 2014 kommer att släppas till både Xbox One och Playstation 4. I utannonseringen framgår att två miljoner människor hittills tränat med Rocksmith-serien, och det står också att de nya versionerna kommer få fler funktioner.
http://www.gamereactor.se/nyheter/191894/Rocksmith+2014+utannonserat+till+PS4+och+Xbox+One/
7 november blir det köp. Eftersom vi köpt tidigare versioner av Rocksmith och en förskräcklig massa låtar till Xbox360 blev jag lite fundersam, ska jag behöva köpa mina favoritlåtar igen men det slipper jag. Låtar man redan köpt förs över gratis :D
Det ska bli fruktansvärt kul! Det är vansinnigt skoj att spela bas faktiskt!
Metro Redux is entertaining, gripping, addictive and very hard to put down. A truly enjoyable experience all over again for Xbox One, even if you’ve played both previously on Xbox 360, its new shiny coat of paint and extra content deserves your attention.
http://www.thisisxbox.com/metro-redux-review/
Köpa eller ej, är frågan...
Frågan är när jag skulle hinna spela dem också! *gah!*
Fanns det inte någon kolo PSN lista?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
King Grub
2014-09-28, 11:38
Super Mario Bros 3 på 3DS!
Hur funkar det här med Ultimate team eller vad det heter på Fifa 15, öppnar man packs och får kort, det är dom man sen kan använda till att bygga ett lag och spela med online eller säsong själv. Det är så jag har uppfattat det hela, kan någon berätta för mig
R Scarpa27
2014-09-28, 20:59
Spelar enbart NES, SNES, SEGA och Gameboy när det kommer till TV-spel. Finns tillräckligt många spel att beta av där för att kunna hinna med andra konsoler ;)
välkommen till klubben =) har du en go spelsamling? äger också dessa konsoller och lirar på, lirar dock mycket 3ds nuförtiden också helt awsum bärbar konsoll som piskar allt ( i nyare väg)...
har du stor samling av snes? snes är mitt största intresse och bästa konsoll med bästa spelen enl mig...
ett måste är att ha spelat zombies ate my neighbors på snes......lätt bland topp 5...... grymmt bra 2 players spel.
lirat det tusentals timmar sedan 90 talet, tröttnar aldrig =)...
till nes är ducktales en favorit. har många favoriter och älskar dessa gamla konsoller.
Andy.da.wohoo
2014-09-28, 21:19
Till Snes tycker jag absolut att Maui Mallard är ett måste!
AX7r61fyltc
Det är ju så himla snyggt, jag är helt såld på Horizon 2. Talanglös förare kanske, men jag har roligt :D
Phil Heath
2014-10-04, 08:50
Alien Isolation är nära nu sen The Evil Within en vecka senare. Damn can't wait :D
Lasse Kongo
2014-10-04, 12:14
Köpte Schäddåv Åff Mårdhar igår, Driveclub nästa vecka! Både The Ävill Vidin och Äjlijän Ajsaläjtha lockar ju med, sen kommer CoD AW, mycket trevligt nu.
Cirkus en 1 månad till Halo... Länge sen jag längtade så mycket till ett spel!
Mtp min dator skaffade jag Shadow of Mordor till XBoxen istället, grymt roligt. Frustrerande. Brutalt också men tillfredsställande att få nacka en kapten när man åkt på däng några gånger. Sjukt kul att smyga på korkade uruker och lönnmörda dem. Roligast är att rida caragor! :D
R Scarpa27
2014-10-04, 18:50
köpte ett begagnat billigt spel idag till 3ds. Retro city rampage!
hitils roande :D nöjd över spelet och priset såklart :D
Hur funkar det här med Ultimate team eller vad det heter på Fifa 15, öppnar man packs och får kort, det är dom man sen kan använda till att bygga ett lag och spela med online eller säsong själv. Det är så jag har uppfattat det hela, kan någon berätta för mig
Typ. Men man behöver inte köpa packs. Man kan köpa spelare på transfern också.
Lasse Kongo
2014-10-07, 11:29
Jänkarna har börjat lira Driveclub nu och det låter som de är nöjda, spelet är inte bara larvigt snyggt utan körkänslan är tydligt riktigt grym med och det om något är viktigt för min del!
Spelet och seasonpass är förbokat och klart såklart :hbang:
Stort sug efter ett riktigt bilspel till Ps4an, och det tror jag många är så jag tror och hoppas att DC kommer sälja ganska bra =)
Lite nostalgi att logga in på Forzas hemsida (https://rewards.forzamotorsport.net/en-us/), första Forza jag spelade var tydligen 3:an, 2010 började jag. Jag som tyckte jag började så nyss och inte spelat så mycket. Kanske borde omdefiniera mycket :D
Ser väldigt mycket fram emot Fable Legends, Dragon Age Inquisition, The Evil within, Assassin's Creed Unity och Project Spark. Förstår bara inte när jag ska ha tid att hinna med alla spel jag skulle vilja spela, jag hinner ju inte ens med de jag har.
Vilket i-landsproblem!
Fast egentligen: vilken härlig höst som väntar :)
Införskaffade mig Super Smash Bros för 3Ds i går. Väldigt beroende framkallande att spela "For Glory" på både gott och ont :p Blir fruktansvärt förbannad när man förlorar men ack så trevligt att vinna! Hittills väldigt trevligt spel
Sir Anselm
2014-10-09, 13:31
Varför är Minecraft beroendeframkallande? Får alla den där barnsligt glada känslan när man upptäcker en övergiven gruva eller ett enormt grottsystem? Har alla nästan lite OCD när det gäller block som inte passar in riktigt?
Patriarch K
2014-10-09, 14:06
välkommen till klubben =) har du en go spelsamling? äger också dessa konsoller och lirar på, lirar dock mycket 3ds nuförtiden också helt awsum bärbar konsoll som piskar allt ( i nyare väg)...
har du stor samling av snes? snes är mitt största intresse och bästa konsoll med bästa spelen enl mig...
ett måste är att ha spelat zombies ate my neighbors på snes......lätt bland topp 5...... grymmt bra 2 players spel.
lirat det tusentals timmar sedan 90 talet, tröttnar aldrig =)...
till nes är ducktales en favorit. har många favoriter och älskar dessa gamla konsoller.
Japp, min samling börjar bli riktigt stor nu. Den består främst av Big Box och NES-spel. Har väl kanske 140 NES-titlar varav 120 är boxade och typ kompletta. Tänkte joina 210-klubben någon gång :)
Big box har jag väl kanske 700-800st!
Samlar du själv?
Lasse Kongo
2014-10-12, 18:30
Får ni för er att börja lira Driveclub har jag skapat en klubb som heter Kolozzeum.
Holmeros
2014-10-12, 21:48
Får ni för er att börja lira Driveclub har jag skapat en klubb som heter Kolozzeum.
Hur är spelet? Jag har övervägt att köpa det, men tycker knappt jag hinner spela Destiny så mycket som jag skulle önska, så att peta in ett spel till vore egentligen inte det smartaste.
Men jag saknar ett riktigt bra bilspel. Hur är det jämfört med förra gran turismo?
Lasse Kongo
2014-10-12, 22:15
Hur är spelet? Jag har övervägt att köpa det, men tycker knappt jag hinner spela Destiny så mycket som jag skulle önska, så att peta in ett spel till vore egentligen inte det smartaste.
Men jag saknar ett riktigt bra bilspel. Hur är det jämfört med förra gran turismo?
Jag gillar inte gt alls, så det kan jag inte svara på, men jag tycker dc är riktigt bra, något brutalt snyggt och körkänslan är i princip så nära perfektion som man kan komma för min egen smak dvs, någon slags korsning mellan arkad och sim skulle jag kalla det, körkänslan är hittills det bästa med spelet!
De har haft lite problem med onlinedelen pga hårt tryck gissar jag på, men det verkar vara på g nu, som tur är så är offlinedelen mustig med så det finns att göra, det kommer snart lite updates med, dynamiskt väder som ser galet vackert ut, replay och photomode, och på sikt tror jag dc kommer kunna bli ett favoritbilspel, Forza Motorsportserien är det som toppar för min personliga del, men driveclub kan nog mycket väl haka på där bakom Forzaserien : )
Så ja, jag tycker helt klart det är värt att spana in, men du kanske har helt andra krav än vad jag har : )
Holmeros
2014-10-13, 08:23
Jag gillar inte gt alls, så det kan jag inte svara på, men jag tycker dc är riktigt bra, något brutalt snyggt och körkänslan är i princip så nära perfektion som man kan komma för min egen smak dvs, någon slags korsning mellan arkad och sim skulle jag kalla det, körkänslan är hittills det bästa med spelet!
De har haft lite problem med onlinedelen pga hårt tryck gissar jag på, men det verkar vara på g nu, som tur är så är offlinedelen mustig med så det finns att göra, det kommer snart lite updates med, dynamiskt väder som ser galet vackert ut, replay och photomode, och på sikt tror jag dc kommer kunna bli ett favoritbilspel, Forza Motorsportserien är det som toppar för min personliga del, men driveclub kan nog mycket väl haka på där bakom Forzaserien : )
Så ja, jag tycker helt klart det är värt att spana in, men du kanske har helt andra krav än vad jag har : )
Du får det till att låta som något jag är ute efter! Jag är glad för SIM-spel, men då jag inte har vettig utrustning till PS4an (och känner nog inte heller för att skaffa), så är blandning av arkad och sim i körkänslan precis vad jag är ute efter.
Jag kommer nog inte kunna låta bli, blir nog ett köp inom kort.
Om en månad kommer ju även Project CARS vilken verkar helt vansinnigt läckert...
Någon som har bra tips på online-/fysisk butik för förbeställning av Borderlands - The pre sequel, så att man får det på fredag? Xbox360/GBG...
Någon som har bra tips på online-/fysisk butik för förbeställning av Borderlands - The pre sequel, så att man får det på fredag? Xbox360/GBG...
Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-360-spel/X360BORDERPRE/borderlands-the-pre-sequel-x360)har ett erbjudande nu, gäller både online och i fysisk butik. Kolla med dem, om du kan hämta på fredag. Annars har ju Webhallen fysiska butiker också.
Elgiganten (http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/xbox-360-spel/X360BORDERPRE/borderlands-the-pre-sequel-x360)har ett erbjudande nu, gäller både online och i fysisk butik. Kolla med dem, om du kan hämta på fredag. Annars har ju Webhallen fysiska butiker också.
Tack för tipset, trevlig helg!
Någon som kan motivera att inte köpa ett PS4 i nuläget?
Någon som kan motivera att inte köpa ett PS4 i nuläget?
Uncharted 4 och TLOU 2 har inte släppts än. Samt att det lär komma en slimversion runt jul
Uncharted 4 och TLOU 2 har inte släppts än. Samt att det lär komma en slimversion runt jul
Vad för information finns det kring denna? Kommer det har möjlighet med mer lagringsutrymme, möjlighet att spela ps3 spel m.m?
Vad för information finns det kring denna? Kommer det har möjlighet med mer lagringsutrymme, möjlighet att spela ps3 spel m.m?
Det kommer garanterat en slim-version, inte säkert att det är runt jul, men högst troligt. Möjligtvis har den även större HDD
Den kommer inte kunna spela PS3-spel. Det vore isåfall genom deras streamingtjänst men den är i beta-stadie och då spelar det ingen roll vilken sorts PS4 du har, om det är slim, superslim eller original.
Det kommer garanterat en slim-version, inte säkert att det är runt jul, men högst troligt. Möjligtvis har den även större HDD
Den kommer inte kunna spela PS3-spel. Det vore isåfall genom deras streamingtjänst men den är i beta-stadie och då spelar det ingen roll vilken sorts PS4 du har, om det är slim, superslim eller original.
Varför skulle det vara högst troligt runt jul? låter helt fel enligt mig.
Nordenator
2014-10-19, 12:11
Det verkar endast finnas lösa rykten. PS3 Slim kom 3 år efter PS3, men du väntar dig att tekniken för PS4 slim ska vara klar på ett år? Det känns inte sannolikt att de är redo att massproducera en ny enhet tills dess.
King Grub
2014-10-19, 12:15
På E3 spreds rykten från Sony själva att slim kunde komma 2016.
Red Apple
2014-10-19, 12:17
Nja, de måste få in bättre kylförmåga och mindre komponenter utan att kompromissa med prestandan. Den teknologin har de förvisso redan idag, men det måste fortfarande vara någorlunda lönsamt för dem. Tidigast november nästa år, men även då skulle jag bli förvånad.
Nordenator
2014-10-19, 12:27
Bara rent affärsmässigt hade det varit ett stendumt drag, även om möjligheten fanns. Volymer minskar styckekostnad i form av lägre inköpspriser, spridning av r&d och dylikt. Att sälja slim medan normala enheten fortfarande är het är att döda sin tidigare maskin till ingen som helst nytta. Efterfrågan på en ny enhet är nog fruktansvärt låg då många ens inte tagit sig för att köpa den första. Slim är bättre att lansera då folk har börjat få trasiga maskiner, då produktionen av den blivit billigare och då överlägset spelutbud och stora prissänkningar kan driva in nya konsumenter. Alltså om ytterligare två år eller så. Det är ett bra sätt att förlänga generationen. Att släppa den nu är att skjuta sig själv i foten.
Läste någonstans att Microsoft funderade på en slim-variant runt jul då de antagligen vill komma ikapp en aning. Om det stämmer så är det inte helt osannolikt med en PS4 slim
Det vart en PS4 och Fifa 15 och Shadow of Mordor.
Vad tycker ni vore rätt att kräva för ett PS3 60g (det första som kom ut) med 6spel och 2 kontroller?
Red Apple
2014-10-19, 14:05
Runt en tusing skulle jag säga.
NICKXXXXXX
2014-10-19, 14:14
Har inte lirat tv spel sedan sommaren förra året då jag sålde mitt ps3. Blivit väldigt sugen på att spela igen dock. Kommer nog att införskaffa ps3 igen och ps4 när slim kommer
Lasse Kongo
2014-10-19, 21:44
Givet köp;
GDE4rsLVB9A
Bread Simulator, Surgeon Simulator och Goat Simulator. Notera att personerna blir stenrika på dessa spelen, riktigt smart koncept. Enkelt att göra (om man vet hur) och vääldigt billigt
Bästa CoD-online? PS3.
Har inte lirat tv spel sedan sommaren förra året då jag sålde mitt ps3. Blivit väldigt sugen på att spela igen dock. Kommer nog att införskaffa ps3 igen och ps4 när slim kommer
Varför lägga pengar på ett PS3? Är ju nästan antikt nu. Kör på ett tjockt PS4.
Bästa CoD-online? PS3.
Varför lägga pengar på ett PS3? Är ju nästan antikt nu. Kör på ett tjockt PS4.
4 eller Mw2, bör fortfarande ha en massa spelare, om inte flest.
Superbra deal att köpa PS3/360 nu framför PS4/One förutsatt att man inte har spelat alla spelen eller missat ena sidans exklusiviteter.
Det finns tusentals spel till de konsolerna och ett begränsat antal till de nya. Bättre att köpa gamla först och rensa, sedan hoppa på när exklusiviteterna anlänt.
4 eller Mw2
Har 4 bra kampanj?
Red Apple
2014-10-22, 14:18
Den sista bra kampanjen i serien.
en stor stark
2014-10-22, 16:04
Bread Simulator, Surgeon Simulator och Goat Simulator. Notera att personerna blir stenrika på dessa spelen, riktigt smart koncept. Enkelt att göra (om man vet hur) och vääldigt billigt
Och lockar ofta till sig youtubers som Pewdiepie etc som kan få spelet att bli populärt rätt lätt. Pewdiebait at its finest ;)
Red Apple
2014-10-23, 13:41
Är det någon annan som gett sig på TLoU på nya svårighetsgraden (Grounded)? Har cirka 14h på sparfilen och har precis kommit ut ur Pittsburgh. Det är brutalt men väldigt mycket roligare att spela. Fiender dör fortfarande av ett hs, ibland räcker det med ett skott i torson. Men de är fan så mycket smartare och gör fan så mycket mer skada, varje fientliga situation blir som ett pussel där man försöker klura ut hur man tar ut så många som möjligt men utan att, i bästa fall, slösa några resurser överhuvudtaget, gärna utan att bli upptäckt. Addera att 80% av alla supplies och ammo har tagits bort, så man får hela tiden klara sig på marginaler på ett mycket mer extremt sätt än när man spelar på lägre svårighetsnivåer.
Låt oss veta när du lämnat kloaken ;) det partiet är i särklass det svåraste
Red Apple
2014-10-23, 14:12
Låt oss veta när du lämnat kloaken ;) det partiet är i särklass det svåraste
Ligger där nu, men behöver plugga någon timme innan jag tar tag i det. Plugga betyder att jag tittar på walkthroughs och ser vad de använder för taktiker :D
Ligger där nu, men behöver plugga någon timme innan jag tar tag i det. Plugga betyder att jag tittar på walkthroughs och ser vad de använder för taktiker :D
;)
I sista etappen så måste du förbereda med minor den vägen dom kmr, spara inga. Sen springer du in i ett hörn och kastar molotov på den första som kommer. Sen är det typ bara 10-15sek kvar som du får skjuta dom på och sen rusha ut genom dörren. Works everytime
Red Apple
2014-10-23, 14:58
;)
I sista etappen så måste du förbereda med minor den vägen dom kmr, spara inga. Sen springer du in i ett hörn och kastar molotov på den första som kommer. Sen är det typ bara 10-15sek kvar som du får skjuta dom på och sen rusha ut genom dörren. Works everytime
Om jag slösar så hårt på mina resurser kommer jag aldrig klara av banditerna i villaområdet, och även om jag skulle klara det så skulle det ta ända till våren innan jag kommer tillbaka till den balans i resurser som spelet är utformat utifrån att man har. Guns blazing funkar aldrig och man har nästan aldrig tillräckligt mycket ammo för det. Tänker mig en molotov ute i "trapphuset" som spärrar av gången de kommer ifrån, sen en smokebomb så sent som möjligt precis framför dörren där jag väntar tills ungarna fått upp den. Eventuellt en andra smokebomb beroende på hur länge den andra räcker. Det riktiga problemet blir nog det stora rummet precis efter att man skiljs åt från Henry och Ellie. Runners hör så jävla bra på Grounded så jag har svårt att tro att jag kommer kunna stealtha mig igenom, men vi får se.
Scratch89
2014-10-24, 04:43
Om jag slösar så hårt på mina resurser kommer jag aldrig klara av banditerna i villaområdet, och även om jag skulle klara det så skulle det ta ända till våren innan jag kommer tillbaka till den balans i resurser som spelet är utformat utifrån att man har. Guns blazing funkar aldrig och man har nästan aldrig tillräckligt mycket ammo för det. Tänker mig en molotov ute i "trapphuset" som spärrar av gången de kommer ifrån, sen en smokebomb så sent som möjligt precis framför dörren där jag väntar tills ungarna fått upp den. Eventuellt en andra smokebomb beroende på hur länge den andra räcker. Det riktiga problemet blir nog det stora rummet precis efter att man skiljs åt från Henry och Ellie. Runners hör så jävla bra på Grounded så jag har svårt att tro att jag kommer kunna stealtha mig igenom, men vi får se.
Fan, jag tyckte att det var svårt redan på normal. :D
Bara campa i början i det rummet och skjut dom as they come. Oddsen att du lyckas smyga igenom det rummet är cirka 2% :D då kräver jag filmbevis om du kan hantera det, det är runt 10st i det rummet
Scratch89
2014-10-24, 10:04
Bara campa i början i det rummet och skjut dom as they come. Oddsen att du lyckas smyga igenom det rummet är cirka 2% :D då kräver jag filmbevis om du kan hantera det, det är runt 10st i det rummet
Vilket rum är det nu pratar om? Visa på youtube eller nåt. :D
Vilket rum är det nu pratar om? Visa på youtube eller nåt. :D
detta :)
http://static.squarespace.com/static/52424d9ee4b08b05e59cb1f5/52531d67e4b0bc4f4978f6b1/52531e68e4b0bb4246fea805/1392094395993/LastofUs-Sewers-014.jpg
det tidigare rummet är ett rum du inte kan undvika att slåss, därav menade jag att man skulle lägga ut minor etc, vilket man måste.
Detta rummet menade jag tidigare. Det är ett av de svåraste rummen (enligt mig) som du inte kan smyga dig eller rusha igenom.
Mina på röda punkterna, bakom väggen. Två smokes på vardera dörr och kasta molotov i mitten funkar.
Om jag minns rätt så behövs det inga minor eller molotovs på ett långt tag efter.
http://s28.postimg.org/z7oyr2ofh/Untitlddddded.jpg
Red Apple
2014-10-24, 11:51
Fan, jag tyckte att det var svårt redan på normal. :D
Äsch, det tyckte jag också. Men man vänjer sig snabbt!
Tror inte riktigt att du förstår situationen :D Jag har två Shells till shotgun, ett skott till rifle och tillräckligt för att crafta en molotov. Ammunition är mycket mer sällsynt helt enkelt, dina tips funkar om man spelar på normal men inte på grounded eller ens survivor.
Detta rummet menade jag tidigare. Det är ett av de svåraste rummen (enligt mig) som du inte kan smyga dig eller rusha igenom.
Mina på röda punkterna, bakom väggen. Två smokes på vardera dörr och kasta molotov i mitten funkar.
Om jag minns rätt så behövs det inga minor eller molotovs på ett långt tag efter.
http://s28.postimg.org/z7oyr2ofh/Untitlddddded.jpg
Återigen, tror du inte riktigt greppar situationen. Jag har inte ens så där mycket grejer :D Spela något kapitel på grounded och återkom sen! Spelet handlar mer om stealth och effektiv crowd control än att ta kål på fienden.
Men... men... jag har klarat det på survivor? :)
Du borde hittat mer så långt i spelet från början av spelet då du inte behöver använda mycket alls innan det, om ens något. Det verkar inte vara någon större skillnad mellan grounded och survivor förutom något mindre ammonution och hp, samt ingen HUD. Det är eeeeezzzz
Red Apple
2014-10-24, 13:09
Mindre ammo är nog nyckelordet :P Klarade precis sewer på typ 30 min, gick åt totalt en molotov och en smokebomb :)
Mindre ammo är nog nyckelordet :P Klarade precis sewer på typ 30 min, gick åt totalt en molotov och en smokebomb :)
Slår ni av alla "hjälpmedel" då också när ni kör högre svårighetsgrad? Typ de där så man kan "se" genom väggar osv? Blev sugen på damma av spelet ett varv. Men klarade inte ens av att slå av den där grejen när jag körde på normal så kanske inte :)
Red Apple
2014-10-24, 14:32
Ja, den funktionen är borta. Men det blir mycket roligare stealth tack vare det. I say go for it.
Scratch89
2014-10-24, 18:37
Ja, den funktionen är borta. Men det blir mycket roligare stealth tack vare det. I say go for it.
Jag antar att det blir måååånga omspelningar per scen/rum innan man gör det korrekt.
Red Apple
2014-10-24, 20:33
Jag antar att det blir måååånga omspelningar per scen/rum innan man gör det korrekt.
Haha, jaa, trial and error är liksom grunden för det :D På vissa ställen har jag lagt ner timmar på samma område långt efter att jag klarat det, eftersom jag vet att det borde gå att göra mer effektivt så så att jag är mer förberedd för kommande områden. Om jag vet att universitetet innehåller en rejäl shootout där jag är på egen hand så ser jag till att klara av Tommys damm genom att låta mitt fireteam ta hand om i princip alla fiender. Segt, långsamt och förvånansvärt utmanande, men då är jag bättre förberedd för vad som ska komma.
Ångrar att jag inte köpte grounded. :(
Scratch89
2014-10-24, 23:25
Spelade precis klart The Walking Dead: Episode 4. Total ångest. Måste spela klart Episode 5 imorgon. Att man kan bli så tagen av ett spel.
Red Apple
2014-10-26, 13:29
Första zombieencountern under vintern är helt omöjlig :D
Ingen som kör Borderlands pre sequel? Inga revolutioner direkt, mer som en stor expansion till 2:an. Men det är ingen direkt dålig recension!
Varför är folk sugna på slim varianter av konsoler? Är inte kylningen sämre i dessa maskiner?
Nu hinner jag inte med alls längre... Forza motorsport 5, Horizon 2, Shadow of Mordor, får hem Rocksmith 2014 vilken dag som helst, snart kommer Halo MCC, och jag har inte ens hunnit börja på Sunset Overdrive, Ryse of Rome eller Destiny... Vilka lyxproblem egentligen. Hur f*n hinner ni spela så mycket?!?
Nu hinner jag inte med alls längre... Forza motorsport 5, Horizon 2, Shadow of Mordor, får hem Rocksmith 2014 vilken dag som helst, snart kommer Halo MCC, och jag har inte ens hunnit börja på Sunset Overdrive, Ryse of Rome eller Destiny... Vilka lyxproblem egentligen. Hur f*n hinner ni spela så mycket?!?
git gud
git gud
Nu var du rolig idag med.
Nu var du rolig idag med.
:)
Lasse Kongo
2014-11-07, 19:08
Gta V blir nog en dubbeldipp, Cod aw är najs, dock kanske en aning besviken, har/hade nog roligare med ghosts online, måste köra lite mer men får inte den där riktiga känslan, kan ju bero på codutbrändhet.
Imorgon smäller de, Halo MCC :hbang:
Imorgon smäller de, Halo MCC :hbang:
Efterlängtat *cupid*
Nordenator
2014-11-11, 09:50
Verkar som om nya Dragon Age fått övervägande riktigt bra kritik. Jag är lite intresserad om hur bra AC:Unity kommer vara. Ska det vara top notch plockar jag upp det till PS4:an, men annars får det nog bli en billig nyckel eller något liknande till PC.
Efterlängtat *cupid*
Längtar tills jag slutar jobbet å hem å lira på dirren! *drool*
Längtar tills jag slutar jobbet å hem å lira på dirren! *drool*
Jag är jäkligt imponerad av det jag sett hittills. Vilket jobb 343 industries gjort! Hög want-faktor om man gillar fps :D
Precis börjat lira CoD 4 på 'veteran'.
http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/216397/resized_x-x-everywhere-meme-generator-grenades-grenades-everywhere-b20cca.jpg
Tog mig 50 ivriga försök innan jag tog mig igenom TV-stationen, lol.
Precis börjat lira CoD 4 på 'veteran'.
http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/216397/resized_x-x-everywhere-meme-generator-grenades-grenades-everywhere-b20cca.jpg
Tog mig 50 ivriga försök innan jag tog mig igenom TV-stationen, lol.
Kommer ihop Mile High Club Achievementen på 360n. Ska klara flygplanet på under 1min på Veterna. Där kan vi snacka om många försök. :cool:
Varvade just Halo 1. Sista kartan är ju hopplös, jag tycker verkligen inte om att köra warthog. Hoppas den är bättre i 2:an, ska kasta mig över den ikväll :)
eternallord
2014-11-13, 10:43
Hur har dom hanterat att alla spelen använder configs som känns ganska olika? Spelar Halo1 fortfarande som Halo1 eller spelar alla ungefär likadant nu?
ARMSTARK
2014-11-13, 11:09
Spelet av alla spel, ni kan stänga tråden:
http://www.memmery.nl/English
Hur har dom hanterat att alla spelen använder configs som känns ganska olika? Spelar Halo1 fortfarande som Halo1 eller spelar alla ungefär likadant nu?
Har en sålänge bara provat H2:A men varje spel får du välja buttonlayout separat för alla spel.
Varvade just Halo 1. Sista kartan är ju hopplös, jag tycker verkligen inte om att köra warthog. Hoppas den är bättre i 2:an, ska kasta mig över den ikväll :)
Lägger denna i spoiler så ingen kan skylla på spoiler.
Halo 1-3 avslutar med någon form av bana där du ska köra från A-B. :)
eternallord
2014-11-13, 11:19
Jag syftar inte på button layout enbart utan exempelvis FOV, fysikmotorn, hur snabbt man rör sig, hur högt man hoppar, hitboxes osv. Jag tillhör ju skaran som anser att Halo 1 var vida överlägset sina uppföljare vad multiplayer beträffar.
*stööööön* Det minst roliga i hela spelet tyvärr. Men men, det är bara att sluta gnälla och lära sig då.
Man kan som tur är välja en layout på hur man vill spela, och använda den i alla spel om man vill. Eller så kör man originalkonfig, så som det var när det släpptes. Eller så väljer man inför varje spel. Allt efter tycke och smak.
Alltså, jag är beredd att förlåta 343 Industries ganska mycket nu, det var länge sedan jag hade så jäkla kul i single player!! Jag har iofs inte ens börjat tänka på MP än, jag kan kartorna för dåligt för det, och det är väl i MP som de flesta problemen varit. De har säkert fixat det innan jag har tagit mig igenom storyn, Cortana är grym! Rolig, vass, snygg, näsvis och fräck :)
Langster
2014-11-13, 12:17
Jag syftar inte på button layout enbart utan exempelvis FOV, fysikmotorn, hur snabbt man rör sig, hur högt man hoppar, hitboxes osv. Jag tillhör ju skaran som anser att Halo 1 var vida överlägset sina uppföljare vad multiplayer beträffar.
Alla spel drivs av sin gamla spelmotor. Den nya grafiken i Halo 1 och 2 ligger bara som ett skal över det gamla. Sen går ju allt i dubbla bilduppdateringen och 1080p vilket kan medföra viss skillnad för den riktigt inbitna, men de allra flesta gör det nog ingen skillnad för.
Det finns spellistor i multiplayer där man hoppar från spel till spel, vilket innebär att känslan kan vara väldigt olika från match till match.
Jag har bara hunnit spela litegrann av Masterchief collection än och jag måste säga att Halo 2 uppdateringen är rätt usel. Förutom att texturerna är mer högupplösta i den uppdaterade varianten så är det nästan genomgående snyggare i den gamla grafiken. Lite balla ljuseffekter från laserstrålar och sånt är det, men designen på omgivningen är ett definitivt steg ner från Bungies original. Det var lite så i uppdateringen av ettan också, men där var iaf grafiken ett rätt stort hopp framåt.
Halo 3 är den stora överraskningen tycker jag. Hade glömt vad fint det var redan 2007 och det kommer verkligen fram i 1080p nu. Texturerna är galet högupplösta för sin tid, men man fick inte ut så mycket av det som nu när spelet från början var i sub-720p.
Halo 4 var redan så snyggt och i 720p från början så där märker man inte så stor skillnad.
Akerhage
2014-11-14, 17:25
Vad tros om detta spel?
Lost ark:
LL5zGvsmSM0
Tycker det ser riktigt nice ut, väldigt mycket Diablo över det.
Vad tros om detta spel?
Lost ark:
LL5zGvsmSM0
skeptisk, kanske i Asien men tror inte det kommer bli stort i USA/Europa
Sir Anselm
2014-11-15, 00:24
Klarade nyligen senaste COD på Veteran, lite besviken över att de verkar ha sänkt svårighetsgraden rätt rejält. Var inte något ställe som det kändes sådär överjävligt som mörka källaren i MW eller Reichstag i WAW. Jaja, överlag väl godkänt iallafall. Nästa spel blir Dragons Age!
Vad tros om detta spel?
Lost ark:
LL5zGvsmSM0
Trevlig trailer minst sagt. 18 klasser låter för bra för att vara sant.
Verkar inte finnas ngt prel. releasedatum öht dock? :(
Vad tros om detta spel?
Lost ark:
Verkar vara ett påkostat spel men ser rörigt ut med filmsekvenser och mounts i ett hacknslash och verkar mest vara over world. Säkert kul att spela igenom en gång men betvivlar att det har återspelbarhetsvärde. Ett hacknslash handlar i slutändan om att gå ner i dungeons, hitta slumpade föremål och bygga karaktärer som passar till en viss utrustning. De som utvecklar detta spel verkar inte riktigt ha fattat detta med tanke på vad trailern betonar. Jag tycker det ger alldeles för mycket diablo 3 vibbar och alldeles för lite diablo 2 vibbar.
mangemani
2014-11-15, 04:00
http://teamcoco.com/video/clueless-gamer-assassins-creed-unity?playlist=x;eyJ0eXBlIjoiZXRhZyIsImlkIjozNjc0N 30
http://teamcoco.com/video/clueless-gamer-call-of-duty-advanced-warfare?playlist=x;eyJ0eXBlIjoiZXRhZyIsImlkIjozNjc 0N30
:D
Evankhell
2014-11-15, 13:07
You cleared the board in 00:43:19
You needed 18 moves
Rank 148 in the time ranking
Första försöket :em:
You cleared the board in 00:43:19
You needed 18 moves
Rank 148 in the time ranking
Första försöket :em:
You cleared the board in 00:32:27
You needed 15 moves
Rank 147 in the time ranking!
Lasse Kongo
2014-11-17, 14:47
Fint då http://www.gamereactor.se/recensioner/204104/Grand+Theft+Auto+V+%28PS4+%2F+Xbox+One%29/?sid=36785f3d47907a71b1f35575a1e8ab01
Mitt är redan preloadat (älska preload)
Lasse Kongo
2014-11-17, 14:53
http://loading.se/blogg.php?user_id=12
Lol, gta går nog mot framtida tidningsrubriker, spelet blev en aning mer våldsamt, eller känslan av våld blev mer påtaglig.
Jädra skillnad det blev. Gta går tillbaka till sina rötter och är kontroversiella :)
Holmeros
2014-11-17, 16:00
Den blev ganska NSFW efter ett par omgångar....
Var finns bästa dealen för Far Cry 4?
Lasse Kongo
2014-11-17, 19:38
Var finns bästa dealen för Far Cry 4?
Du menar Far Cry 3.5?
Till vilken plattform vill Herr Doraj ha spelet till?
Fan, glömde att skriva det. PC.
Fan, glömde att skriva det. PC.
Googla efter den billigaste Far Cry 4 nyckeln och kolla så att det inte är regionslåst. Ez pz
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.