Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
pizzabud
2014-05-23, 10:47
nu är det här väl en tv-spelstråd och inte nån datorspelstråd så hoppa över till någon annan tråd!
nu är det här väl en tv-spelstråd och inte nån datorspelstråd så hoppa över till någon annan tråd!
Spelet finns både till konsol & dator. Känns lämpligare att skriva om spelet här då jag vet att även Red Apple har spelat det (och ev. kongo, osäkert), medans det är mestadels tyst i andra tråden.
Antar att du störde dig enormt på den datorrelaterade kuriosan, vilket överraskar mig att du ens orkade påpeka, viktigpetter
Lasse Kongo
2014-05-23, 13:53
Spelet finns både till konsol & dator. Känns lämpligare att skriva om spelet här då jag vet att även Red Apple har spelat det (och ev. kongo, osäkert), medans det är mestadels tyst i andra tråden.
Antar att du störde dig enormt på den datorrelaterade kuriosan, vilket överraskar mig att du ens orkade påpeka, viktigpetter
Kongo ska börja med det ikväll! Ja det är en tvspelstråd, jag hatar visserligen att lira på pc men om någon skriver att det flyter på bra etc på datorn, vad gör det xD
Alltid kul när det är lite aktivitet i tråden.
Kongo ska börja med det ikväll! Ja det är en tvspelstråd, jag hatar visserligen att lira på pc men om någon skriver att det flyter på bra etc på datorn, vad gör det xD
Alltid kul när det är lite aktivitet i tråden.
Kul :)
Skriv gärna vad du tycker sen. Jag tycker inledningen var förhållandevis seg, men det blir bättre
Fan blir nog en Zelda Ocarina of Time kväll idag. :D
Red Apple
2014-05-24, 00:49
Klar med Wolfenstein nu. Första två timmarna var kassa, sen var det ungefär två tredjedelar av spelet som var väldigt, väldigt bra, sen var den sista tredjedelen urkass :/
whuddafuks
2014-05-24, 10:29
Ja!!! Du påminde mig att jag har en 64'a som står och dammar! Blir att lira majoras mask nu :d
Klar med Wolfenstein nu. Första två timmarna var kassa, sen var det ungefär två tredjedelar av spelet som var väldigt, väldigt bra, sen var den sista tredjedelen urkass :/
Exakt som jag kände efter jag var färdig igår kväll! Vet inte riktigt vad som hände, men jag hade velat ha mer fokus på nazi-tanten & deathshead istället för ändlösa rum med horder av fiender.
FendersPirate
2014-05-24, 11:39
Dags att damma av PS4:an snart....vad tror ni om Watch Dogs?
Dags att damma av PS4:an snart....vad tror ni om Watch Dogs?
GTA V klon i mina ögon. Inte så pepp på det just nu.
Albatross
2014-05-24, 12:12
Precis börjat med Puppeteer till PS3. Vet inte riktigt om jag gillar det eller ej.
Ryktas om nya hårdvarumodeller för PS4, kanske blir att införskaffa ett om det kommer en Slim.
Precis börjat med Puppeteer till PS3. Vet inte riktigt om jag gillar det eller ej.
Ryktas om nya hårdvarumodeller för PS4, kanske blir att införskaffa ett om det kommer en Slim.
Det kommer garanterat ett slim & ett superslim etc.
Varför släpper man inte bara slim från början?
http://1.bp.blogspot.com/-T35XA_HBJFo/T8SOkQN3_CI/AAAAAAAAAO4/KQ1KA0FloC4/s1600/cash2.gif
http://1.bp.blogspot.com/-T35XA_HBJFo/T8SOkQN3_CI/AAAAAAAAAO4/KQ1KA0FloC4/s1600/cash2.gif
:D
Tänkte väl det. Men när det gäller PS3, hade man inte tjänat mer pengar på att släppa en snygg version direkt istället för den tjocka som ser gräslig ut? Eller är varumärket så pass starkt att det inte spelar någon roll?
eternallord
2014-05-24, 13:24
Jag tänker mig att tekniken utvecklas och man blir kapabel att få in samma prestanda på mindre yta, men jag kanske är naiv.
Tänkte väl det. Men när det gäller PS3, hade man inte tjänat mer pengar på att släppa en snygg version direkt istället för den tjocka som ser gräslig ut? Eller är varumärket så pass starkt att det inte spelar någon roll?
Man vet ju inte hur ful den första är förrän den andra kommer ut. Jag skulle säga att det har mest med pengar att göra, och mindre att de lyckats klämma i samma grejer i ett mindre paket.
Langster
2014-05-24, 21:39
Anledningen till att man kan göra mindre modeller handlar ibland om att man lyckas göra CPU och GPU som är svalare när de körs. Om de blir väldigt heta i drift måste lådan vara större så att det finns mer luft att kyla med inuti. Det handlar även om att man på ett par år faktiskt kan krympa ned avancerad teknik lite mer.
Tänk på dagens smartphones. De är mycket mer kraftfulla än en desktop var för typ 15 år sen. Anledningen till att man kan packa ihop sådan hårdvara i ett så litet format handlar om att man dels kan tillverka samma typ av komponenter i mycket mindre format och att man kan få dem tillräckligt svala. Skulle man packa en dator från 15 år sen med samma prestanda som en iPhone i ett iPhone-skal så skulle den smälta.
Självklart vill man även tjäna pengar på att lansera en omdesignad konsol, men just att man kan göra den mindre handlar om att tekniken går framåt och/eller att det blir billigare att tillverka dem i ett mer kompakt format.
Langster
2014-05-24, 21:51
Jag tror självklart att man tjänar mer pengar på att släppa en snygg konsol från början. Om svennebanan väljer mellan konsol x och konsol y och frugan säger "okej du får köpa konsol y, för konsol x är så ful" så förlorar man ju på att ha den fulare konsolen. Försäljningen av PS3 tog ju inte fart förrän slim kom faktiskt, det hade nog inte bara med designen att göra, men till en viss del kanske.
En anledning till att Wii sålde så bra som den gjorde var säkerligen att den var så diskret och clean.
Jag tror dock att de som designade original PS3 skalet tyckte att den var snygg och att utseendet var något som liksom skulle träffa bra med kommande trender eller nåt.
Det är ingen direkt avancerad teknik i de nya konsolerna. De har garanterat tekniken att skapa en slim direkt utan att höja prislappen nämnvärt. Både Microsoft & Sony kör på samma koncept att släppa en originalvariant först & sedan avancera till en mindre variant. Båda tjänar mer pengar på att göra så än om de bara hade släppt en slimkonsol direkt. Om Sony t.ex släppt sin mindre variant direkt, & Xbox hade kört på konceptet att släppa två konsoler som är i stort sett likadana förutom storleken så hade nästan garanterat Microsoft vunnit.
Delvis för att många som köper första varianten även byter ut sin gamla när den nya kommer, samt att fler hoppar på tåget senare in i generationen & känner att det är mer lägligt nu när det precis släppts en ny "förbättrad" version.
Sen är inte medelsvensson den största konsumenten av konsoler. Att designen skulle avgöra majoriteten av försäljningen tvekar jag skarpt på. Att designen påverkar dig & folk i din umgängeskrets betyder inte att merparten avgör vilken konsol de ska ha pågrund utav det.
Wii var nog mer troligtvis framgångsrik pågrund av deras marknadsföring med de rörelsekänsliga kontrollerna, inte designen. Wii-sports tror jag är i stort sett grunden till deras framgång. Kommer själv ihåg hur exalterad man blev över tanken att kanske kunna köra nån slags virtuell ninjaduell med wii-motes över nätet, eller för all del boxning.
Nu var dom dock inte så pricksäkra att det hade fungerat som man drömde om.
eternallord
2014-05-24, 23:32
På tal om Wii'n så håller jag på med Twilight Princess nu. När nyhetens behag lagt sig beträffande rörelsekontrollerna så önskar man ganska snabbt att man hade en vanlig kontroll i händerna.
Lasse Kongo
2014-05-25, 07:30
Den första modellen av Ps3 är ju en av de snyggaste om inte d e n snyggaste spelmaskin som någonsin tillverkats.
Skojar du? På tok för stor och klumpig. Att gå från en mycket smidigare PS2 Slim till PS3s orginalversion var lite lol. Designen var väl okej, men man vill inte ha en tegelsten för det.
R Scarpa27
2014-05-25, 19:30
klarade det igår!!!!!!!!!.
nu ska jag börja lira detta som jag köpte i helgen =)
jag har blivit en 3ds nurd!
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/game/nintendo3ds/image4/donkey_kong_country_returns_3d-23550040-frntl.jpg
klarade det igår!!!!!!!!!.
nu ska jag börja lira detta som jag köpte i helgen =)
jag har blivit en 3ds nurd!
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/game/nintendo3ds/image4/donkey_kong_country_returns_3d-23550040-frntl.jpg
Jag hitta inte min dosa å kablar. Bara basenheten. :(
R Scarpa27
2014-05-25, 19:31
pengar.
och de har säkert redan ritningar för ps6 klara men släpper inte allt på 1 gång de ska punga ut 4an och 5an först.
business is money =/
Langster
2014-05-25, 22:06
Det är ingen direkt avancerad teknik i de nya konsolerna. De har garanterat tekniken att skapa en slim direkt utan att höja prislappen nämnvärt. Både Microsoft & Sony kör på samma koncept att släppa en originalvariant först & sedan avancera till en mindre variant. Båda tjänar mer pengar på att göra så än om de bara hade släppt en slimkonsol direkt...
Du har faktiskt fel.
Tekniken i konsoler är inte cutting edge, men de är oftast kompaktare än datorer som är det samtidigt. Dessutom skulle det bli alltför dyrt att lägga in avancerad kylning i lådorna, en ny konsol måste vara hyfsat kraftfull i jämförelse med samtida PC och samtidigt billiga.
Ett exempel är 360, de första modellerna gick ju sönder pga att den blev för varm. Om de hade gjort lådan mindre hade det problemet blivit ännu värre. Det dröjde till "Falcon" modellen innan de lyckades göra den tillräckligt sval, och då såg lådan likadan ut som originalmodellen. Tekniken hade då utvecklats till att man kunde göra CPU och GPU mindre och svalare till en överkomlig peng. Det är alltså inte samma komponenter i originalmodellerna som i senare modeller. Anledningen till att xbone är så stor är att de till varje pris vill undvika samma fiasko som de råkade ut för förra generationen.
Sen det här med att det bara är en viss grupp människor som köper konsoler stämmer inte heller. De absolut första som köper en ny konsol är antagligen "hardcore" visst, men även de är numera 30-40 år gamla i dagsläget och många av dem måste få ett OK från "chefen" att lådan passar in i heminredningen.
Langster
2014-05-25, 22:11
pengar.
och de har säkert redan ritningar för ps6 klara men släpper inte allt på 1 gång de ska punga ut 4an och 5an först.
business is money =/
Men kom igen, visst har de kanske en idé om vad PS5 kommer att vara, men anledningen till att de inte släpper en sådan nu beror ju på att de vet att de inte kommer att kunna sälja en konsol för 25000 kr. Om 5-10 år kommer den tekniken ligga på en 4000-5000 kr och DÅ finns det en mening med att släppa en sådan konsol.
Och PS6 blir väl aktuell om kanske 15-20 år, om det ens blir någon sådan, tvivlar starkt på att den ens finns i planeringsstadiet.
Nordenator
2014-05-25, 22:29
Jag tror inte riktigt ni vet vad ni pratar om. Samma år som PS3:an kom ut presenterade Nvidia GT8-serien. Om vi nu tar senaste lanserade värstingmodellen och petar in den i moderna världen så ser ni ungefär hur bra det presterar:
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+8800+GTS+512&id=63
Ponera nu att vi ska ta dessa kort och bygga ihop PS4:an istället. För det är väl inga problem? Klart vi kan ligga en generation före. No probs.
Det är ungefär som att ni vill bygga ihop en konsol idag med trippla titan black och få in dem samt kylning i en halv skolåda. Kom igen. Det är inte en fråga om pengar.
Detsamma gäller för en slim. Ska vi göra en ny enhet lika billigt som är mer strömsparande (kräver mindre kylning) men ändå sälja dem till samma pris krävs teknisk utveckling. Kommer ni inte ihåg förra generationen? Konsoler var inte något man gick plus på om man inte hette Nintendo.
Red Apple
2014-05-26, 00:18
Jag tror inte riktigt ni vet vad ni pratar om. Samma år som PS3:an kom ut presenterade Nvidia GT8-serien. Om vi nu tar senaste lanserade värstingmodellen och petar in den i moderna världen så ser ni ungefär hur bra det presterar:
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+8800+GTS+512&id=63
Ponera nu att vi ska ta dessa kort och bygga ihop PS4:an istället. För det är väl inga problem? Klart vi kan ligga en generation före. No probs.
Det är ungefär som att ni vill bygga ihop en konsol idag med trippla titan black och få in dem samt kylning i en halv skolåda. Kom igen. Det är inte en fråga om pengar.
Detsamma gäller för en slim. Ska vi göra en ny enhet lika billigt som är mer strömsparande (kräver mindre kylning) men ändå sälja dem till samma pris krävs teknisk utveckling. Kommer ni inte ihåg förra generationen? Konsoler var inte något man gick plus på om man inte hette Nintendo.
+1. Att detta sedan spelar Microsoft och Sony rakt i händerna ur en ekonomisk synvinkel är ett (för dem) lyckligt sammanträffande.
För er som lirat Mike Tysons Punch Out kommer en riktigt goding här. Sinister lirar det med ögonbindel. Rätt sjukt!
CvzIb53Lcno
eternallord
2014-05-26, 21:38
Ingen som ligger inne med Panzer Dragoon Saga som dom vill sälja? :D Typ mitt livs största misstag att jag sålde det.
För er som lirat Mike Tysons Punch Out kommer en riktigt goding här. Sinister lirar det med ögonbindel. Rätt sjukt!
Jag kontrar med Zallard, som är ännu mer imponerande. Upplevelsen höjs av hans egna reaktion, ju längre tiden går.
vSr3aXd4XuQ
Jag kontrar med Zallard, som är ännu mer imponerande. Upplevelsen höjs av hans egna reaktion, ju längre tiden går.
vSr3aXd4XuQ
King Grub
2014-05-27, 09:08
Watch Dogs fick ju bra betyg här i alla fall:
http://www.gamereactor.se/recensioner/161384/Watch+Dogs/?sid=774ef6aaa900b3b0f0b3a3b875b16dcb
Lasse Kongo
2014-05-27, 09:56
Gamereactor delar ut skummare betyg allt oftare tycker jag, de känns inte så mycket att lita på när det gäller recensioner.
Själv har jag mer och mer börjat skippa vad olika sajter och tidningar skriver om spelen, köper spel som jag tycker tycker ser bra/roliga ut.
Watch Dogs är inhandlat, bör ramla in någon gång nästa vecka, 410:- fraktat och klart =)
Nordenator
2014-05-27, 10:48
82 i snitt på watch dogs. Med tanke på all hype hade man väl hoppats på 90+, men det kan väl vara bra i alla fall. Jag avvaktar till efter semestern i alla fall då.
Watch Dogs 8.9 på gametrailers.com
Tacka vet jag Mario Kart 8 som dimper ner i brevlådan på fredag! :D
Sir Anselm
2014-05-28, 10:24
Hann väl köra ett par timmar Watchdogs igår. Än så länge känns det som att jag kommer gilla det väldigt mycket!
Lasse Kongo
2014-05-28, 10:51
Hann väl köra ett par timmar Watchdogs igår. Än så länge känns det som att jag kommer gilla det väldigt mycket!
Najs, vad tycker du om Wolfenstein då?
Jag gillar det riktigt riktigt riktigt mycket =)
Får väl mitt WD nästa vecka, beställde fån ütlandet.
Sir Anselm
2014-05-28, 11:14
Najs, vad tycker du om Wolfenstein då?
Jag gillar det riktigt riktigt riktigt mycket =)
Får väl mitt WD nästa vecka, beställde fån ütlandet.
Wolfenstein är bra! Straightforward FPS, inga konstigheter. Har sista bossen kvar på första genomspelningen, kommer köra om det en gång åtminstone!
Lasse Kongo
2014-05-28, 12:37
Battlefield Hardline
Snälla, ta mina pengar känner jag, känns lite som ett drömspel, hoppas det blir så bra som det verkar...
0WHMCa1FbWE
Edit: visst, det är ett maskerat BF4 men ändå, meeeee likeeee!!!
Drömspel kanske var att ta i, men känns betydligt mer intressant än vanliga BF, lite småtrött på gammalt hederligt krig, detta känns lite fräschare.
Sir Anselm
2014-05-28, 13:26
Battlefield Hardline
Snälla, ta mina pengar känner jag, känns lite som ett drömspel, hoppas det blir så bra som det verkar...
0WHMCa1FbWE
Edit: visst, det är ett maskerat BF4 men ändå, meeeee likeeee!!!
Drömspel kanske var att ta i, men känns betydligt mer intressant än vanliga BF, lite småtrött på gammalt hederligt krig, detta känns lite fräschare.
Alltså, ge mig ett nytt SWAT! Ett Rainbow 6 går också bra! Men helst SWAT... Det är ju galet kul att planera tillslag, spärra dörrar, breacha fönster, flashbangs osv osv.
Phil Heath
2014-05-28, 18:12
Watch Dogs är riktigt jävla bra asså!
Nu när skolan snart är över så planerar jag att börja spela igen. Jag är ute efter ett singleplayerspel som liknar Far Cry 3. Tips? Hade riktigt kul med det spelet.
Captainwide
2014-05-28, 18:56
Nu när skolan snart är över så planerar jag att börja spela igen. Jag är ute efter ett singleplayerspel som liknar Far Cry 3. Tips? Hade riktigt kul med det spelet.
Hur menar du? Sandlådespel, rpgs, stealth? :)
Rekommenderar - GTA V, Assassins Creed, Fallout 3, Skyrim, Mass Effect, Dragon Age och Dishonored (linjärt men mycket stealth).
Hur menar du? Sandlådespel, rpgs, stealth? :)
Rekommenderar - GTA V, Assassins Creed, Fallout 3, Skyrim, Mass Effect, Dragon Age och Dishonored (linjärt men mycket stealth).
Skyrim har jag spelat en massa och gillade det. Assassins Creed har jag inget sug för, körde brotherhood. GTA V skulle jag verkligen vilja spela men har ingen konsoll. Jag gillade Hitman Absolution, kan Dishonored då vara något för mig? Inte heller något sug för Dragon Age men kanske ska pröva Fallout 3 och Mass Effect då? Har även hört av kompisar som gillat Bioshock, är det nått att ha?
Captainwide
2014-05-28, 19:03
Skyrim har jag spelat en massa och gillade det. Assassins Creed har jag inget sug för, körde brotherhood. GTA V skulle jag verkligen vilja spela men har ingen konsoll. Jag gillade Hitman Absolution, kan Dishonored då vara något för mig? Inte heller något sug för Dragon Age men kanske ska pröva Fallout 3 och Mass Effect då? Har även hört av kompisar som gillat Bioshock, är det nått att ha?
Jag vet faktiskt inte om Hitman, men verkar ju falla in under liknande kategorier så kör på.
Tycker definitivt att du skall prova fallout 3 då det är samma skrot och korn som skyrim.
Bioshock är en väldigt hyllad serie, jag själv föll inte för den men har heller inte haft möjlighet att ge den en riktig chans.
Dishonored är 40 tusen gånger bättre än Absolution, om man nu kan jämföra dom. Anser att de totalt förstörde serien men det spelet.
Dishonored, Bioshock, Bioshock Infinite & Mass Effect trilogin. Där har du verkligen ett par riktiga höjdare! Önskar att jag var i din sits och inte spelat dom så jag fått uppleva det igen
Köp dirr, det är min rekommendation på samtliga av ovanstående
WHITEFOLKS
2014-05-28, 21:32
Quake3 till dreamcast är nice.
Bioshock är en väldigt hyllad serie, jag själv föll inte för den men har heller inte haft möjlighet att ge den en riktig chans.
Bioshock 1 är ett av de bästa spelen i modern tid som jag lirat. Älskade stämmningen i det spelet riktigt mycket.
eternallord
2014-05-28, 21:42
Quake3 till dreamcast är nice.
Körde det online på modem. Those were the days :)
WHITEFOLKS
2014-05-28, 21:43
Körde det online på modem. Those were the days :)
Vissa kartor från dc finns i quake live nu, true story.
Red Apple
2014-05-28, 22:18
Dishonored är 40 tusen gånger bättre än Absolution, om man nu kan jämföra dom. Anser att de totalt förstörde serien men det spelet.
Dishonored, Bioshock, Bioshock Infinite & Mass Effect trilogin. Där har du verkligen ett par riktiga höjdare! Önskar att jag var i din sits och inte spelat dom så jag fått uppleva det igen
Köp dirr, det är min rekommendation på samtliga av ovanstående
Stryk Infinite så är detta ett guldinlägg. Rekommenderar även Batman: Arkham serien, Deus Ex: Human Revolution, L.A. Noire och Sleeping Dogs om du vill ha schyssta open world-isch spel.
Stryk Infinite så är detta ett guldinlägg. Rekommenderar även Batman: Arkham serien, Deus Ex: Human Revolution, L.A. Noire och Sleeping Dogs om du vill ha schyssta open world-isch spel.
Stryk L.A Noire & Sleeping dogs! +10 på Arkham, förutom origins
Lasse Kongo
2014-05-30, 20:14
Senaste inköpet idag; Borderlands 2 till Vitan, blir mitt semesterspel xD
R Scarpa27
2014-05-30, 21:08
Tacka vet jag Mario Kart 8 som dimper ner i brevlådan på fredag! :D
oj 8an?? omg
jag spelar fortfarande detta.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8e/Super_Mario_Kart_screen_shot.jpg
Thornblom
2014-05-31, 20:48
Mario Kart 8 är bästa MK sedan 64. Som man sade på 00-talet, GAS.
Snart dags för e3. Ska bli riktigt kul att se vad de bjuder på!
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Kanske är det att jag inte har samma spelsug nuförtiden men efter några timmar med watch dog är jag inte imponerad. Grafiken är stundtals bra men oftast rätt så tråkig och (jag har tappat alla namn och begrepp om spel) ibland när man vänder sig om så hinner inte uppdateringen med och man ser ränder på skärmen. Det känns som spelet försöker implementera för mkt element, säkert bra för unga spelare som greppar allt på en gång men jag vill mer fokusera på det intressanta. Hackingen är dock ett roligt och innovativt element som tillför en intressant och användbar dimension till spelet.
Jag hade inte några direkta förväntningar inför spelet, såg att det var hypeat, kollade någon video och köpte det därefter.
King Grub
2014-06-02, 08:54
Jag har samma spelsug som förr, men jag tycker också Watch Dogs är tråkigt. Det är väl inte direkt dåligt, men saknar känsla, har ful och tråkig grafik, och i stället för att koncentrera sig på ett par saker och göra det bra, finns det hur mycket ingredienser som helst och alla är halvdana i stället. Dessutom är storyn ointressant. Jag har spelat kanske 5-6 timmar, och det är möjligt att handlingen kommer att bli bättre, men har ett spel inte fångat mitt intresse på 6 timmar har det misslyckats i vilket fall som helst.
04dagar 00h 18min 50sek
Kvar till E3! Sjukt taggad för att se vad de har att komma med nu.
Ser mest fram emot att se Halo 2 Anniverery annoncerat :D
04dagar 00h 18min 50sek
Kvar till E3! Sjukt taggad för att se vad de har att komma med nu.
Ser mest fram emot att se Halo 2 Anniverery annoncerat :D
Av det ryktena som finns nu så är jag inte direkt intresserad av något än, känns trist. Men hoppas på något nytt som avslöjas!
Mario Kart 8 är bästa MK sedan 64. Som man sade på 00-talet, GAS.
Lirar MK 64 ganska mycket på Wii:et hemma, kul som fan.
Har inte kört 8 än men Luigi Death Stare måste ju vara det roligaste på länge :d
Nordenator
2014-06-05, 18:38
Gimme Fallout 4 dammit!
Jag älskar hoaxet som var kring fallout :D
(och hatar det så mycket samtidigt)
Lasse Kongo
2014-06-06, 20:21
Jag kände mig inte heller överdrivet imponerad av Watch Dogs i början, men tycker helt klart det har börjat växa på mig nu, är i början av act 2 och ja, jag gillar.
Vad jag verkligen gillade redan från start med spelet är onlinedelen, hacking 1vs 1, oerhört roligt och spännande, onlinedelen känns överlag väldigt bra och rolig till skillnad mot GTA V, dock äter ju GTA V upp WD när det gäller story/karaktärer och den biten, ja eller allt egentligen när det kommer till singleplayer, men det är ändå något som känns lite extra spännande med Watch Dogs, såpass att jag unnade mig ett seasonpass =)
Wolfenstein däremot, woah, årets spel för min del hittills, så så jävla bra på alla sätt och vis.
Har lirat en del Borderlands 2 på Vitan med, Vitan är verkligen fantastisk och rent teoretiskt bör alla Ps3spel och nog de flesta Ps4spel kunna köras på Vitan, så jävla kraftfull är den, det var riktigt najs att fortsätta med min sparfil från Ps3 på Vitan, spelet ser riktigt läckert ut att lira och passar det bärbara formatet så bra, blir att börja på en ny karaktär när semestern kommer, ligga där i hängmattan och lira, kan inte bli bättre.
Lirat en del EA UFC med och det gillas mer och mer, hade ju redan innan jag provat demot bestämt mig för att köpa det dag1, men blev lite osäker när jag började lira demot, men efter +10matcher (bara med gus såklart) känner jag att det kommer bli bra, jag var väl en av få? som verkligen älskade föregångaren till Ps3 och inte gillade Undisputed som alla andra, och det här känns ju som en vidareutveckling av förra spelet och nu med en grym uppsättning fighters dessutom.
Sen lurar ju som sagt E3 runt hörnet, har väl inga direkta förväntningar och förhoppningar, hoppas på någon riktigt fet titel till Vitan som ännu inte utannonserats, sen ska det bli intressant att se Uncharted 4, de som sett de har väl i stort sett blivit golvad av det grafiska, och det är ju inte svårt att förstå då första Uncharted liksom än i dag är BRUTALT snyggt...
Mirrors Edge tillhör ett av mina favoritspel genom alla tider, så kissdroppe i byxan där eftersom jag om ett par dagar kommer få reda på och kanske se mer om uppföljaren!
Fallout 4 exklusivt till Ps4 vore väl kanske en dröm, Guerillas nya får vi tydligen inte se alls, men det ryktas om något openworldaktigt...
Red Dead Redemption 2 skulle jag vilja ha, men som sagt, nya feta ipn och inte bara uppföljare är väl det jag hoppas mest på!
Langster
2014-06-06, 22:04
Kongo, varför vore ps4 exklusivt fallout 4 en dröm? Det skulle ju bara betyda att färre skulle få spela det.
Själv har jag faktiskt tappat en del av mitt spelsug... Inte skaffat någon ny konsol än och det finns inget som lockar mig till det. Hoppas e3 kan göra att jag blir lite sugen igen.
Lasse Kongo
2014-06-06, 23:06
Kongo, varför vore ps4 exklusivt fallout 4 en dröm? Det skulle ju bara betyda att färre skulle få spela det.
Själv har jag faktiskt tappat en del av mitt spelsug... Inte skaffat någon ny konsol än och det finns inget som lockar mig till det. Hoppas e3 kan göra att jag blir lite sugen igen.
Njaaa, fler får köpa Ps4 isåfall för att spela det, vilket jag tycker är kul då jag är Sonyfanboy, tycker dock helt ärligt utan att vara fanboy att Xbone är ganska kass, Ubisoft tex, skickade inte ut Xboneversionen av WD till recensenter, utan Pc och Ps4versionen endast, tycker bara det är bra om folk faktiskt skaffar sig en bra konsol, microsoft har kovänt hela tiden, helt förlorat sig i pengahögen och då är det bra om man låter plånboken tala som konsument.
Slutar yra nu, to much alcohol...
Fallout 4 exklusivt till Ps4 vore väl kanske en dröm, Guerillas nya får vi tydligen inte se alls, men det ryktas om något openworldaktigt...
Bara av nyfikenhet, varför just exklusivt?
Jag tror Kongo mer menar på att spelet då är optimerat för PS4:s teknik, och Sonys infrastruktur.
Ajsomfan
2014-06-07, 09:47
Wolfenstein new order: inte kommit så långt, men spelet känns sjukt skönt halvretro, riktigt tillfredställande gunplay. Trodde jag var helt trött på skjutaspel, men tydligen inte. Längtar tills ikväll då det skall spelas ordentligt. Grafiken kunde ju dock vara bättre, blivit bortskämd med infamous ss och killzone i guess.
Har suttit och spelat farcry 3 med sonen sista tiden och där blir man bara frustrerad av många uppdrag.
.
Jag tror Kongo mer menar på att spelet då är optimerat för PS4:s teknik, och Sonys infrastruktur.
Mycket möjligt.
Fallout 4 i samma stil som 1an och 2an skulle vara grymt! Älskade dem, sen kom trean å ändra allt till det sämre, grafik, gameplay och story. :(
jag vill ha fallout 4 till ps3 exklusivt.
För att jag har ett.
Mycket möjligt.
Fallout 4 i samma stil som 1an och 2an skulle vara grymt! Älskade dem, sen kom trean å ändra allt till det sämre, grafik, gameplay och story. :(
Aldrig. Det finns inte en chans att Bethesda gör det valet i dagens spelvärld.
Aldrig. Det finns inte en chans att Bethesda gör det valet i dagens spelvärld.
Mjo vilket är rikrigt synd.
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Scratch89
2014-06-08, 07:58
Fallout 3 är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Hoppas att Fallout 4 är i samma stil.
Lasse Kongo
2014-06-08, 09:17
Fallout 3 är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Hoppas att Fallout 4 är i samma stil.
instämmer
Langster
2014-06-08, 23:44
Njaaa, fler får köpa Ps4 isåfall för att spela det, vilket jag tycker är kul då jag är Sonyfanboy, tycker dock helt ärligt utan att vara fanboy att Xbone är ganska kass, Ubisoft tex, skickade inte ut Xboneversionen av WD till recensenter, utan Pc och Ps4versionen endast, tycker bara det är bra om folk faktiskt skaffar sig en bra konsol, microsoft har kovänt hela tiden, helt förlorat sig i pengahögen och då är det bra om man låter plånboken tala som konsument.
Slutar yra nu, to much alcohol...
Jag säger inte att xbone är bra, den är uppenbart sämre än PS4. Jag börjar dock mer och mer ogilla exklusivitet bara. Vore jag själv en spelskapare skulle jag helst vilja att så många som möjligt fick spela mina spel.
Och oavsett vilken maskin som har den bästa versionen så tjänar skaparna mer på att göra spelen tillgängliga till så många som möjligt och har då råd att göra ännu bättre spel i längden.
MasterChief
2014-06-09, 15:38
1.23 till Microsofts media briefing om framtidens Halo på E3. Antingen kommer jag snart ha världshistoriens mäktigaste stånd eller vara 20 år äldre. Jobbigt just nu :-/
JHilding
2014-06-09, 17:24
Någon som vänligen har några riktigt bra streams?
Gamereactors laggar rejält, som varje år...
JHilding
2014-06-09, 17:44
Nvm, Gametrailers/SpikeTV har den bästa streamen. COD ser faktiskt grymt intressant ut, för en gångs skull:)
MasterChief
2014-06-09, 18:42
Jag är inte missnöjd direkt. SATAN VAD UNDERBART!
MasterChief
2014-06-09, 19:04
Herregud, nu kan jag spela i resten av mitt liv.
Microsoft and 343 Industries will, in fact, release Halo: The Master Chief Collection on November 11 – nearly a decade to the day since Halo 2’s November 9, 2004 arrival – and it will include Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2 Anniversary, Halo 3, and Halo 4. All will run in 1080p and 60 frames per second and include their full multiplayer suites in their original forms, with the added bonus of running on dedicated servers. Oh, and it's also packing your ticket to the Halo 5: Guardians multiplayer beta that begins in December 2014, as well as the digital film Halo: Nightfall, an episodic release that will premiere on November 11 and run in multiple weekly installments. This is a lot to take in, so let’s break it all down.
Ajsomfan
2014-06-09, 19:05
Haha tom jag som varit sjukt anti antikomsumentxboxen sedan förra årets katastrof måste inse att, jisses, kanske dax att förlåta dom nu. Sjukt bra, och gameplay i maaaaaaassooooor!!
Red Apple
2014-06-09, 19:07
Mycket bra presskonferens, kul att se att Microsoft är med i matchen igen.
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:23
Riktigt bra konfa, dock inget som får mig att köpa en xbone, hade hoppats på ett nytt Gears eller något nytt spännande ip men njaaaeee, tunt på peppfronten.
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:25
Hetaste spelet hittills är såklart svenskt : )
Kom in precis när Witcher 3 videon tog slut. Hände det något gutt innan det?
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:28
Riktigt bra menar jag med att de faktiskt visade spel, men det var mycket cgi och bla bla timeexklusive content (vem bryr sig) och sedan en samling av Halo (weee...)
Nä, både Nintendo och Sony bör lätt överträffa detta.
eternallord
2014-06-09, 19:29
Hur var Halo: CE Anniversary? Var gameplayet lika bra eller hade dom försämrat det?
MasterChief
2014-06-09, 19:30
Riktigt bra konfa, dock inget som får mig att köpa en xbone, hade hoppats på ett nytt Gears eller något nytt spännande ip men njaaaeee, tunt på peppfronten.
Tänk om de lanserade de bästa 5 spelen du visste på PS4 och gjort dem väldigt mycket bättre och du får köpa allt för 500 spänn inklusive en beta av det spel du väntar mest på...hade du varit glad då? :d
Tänk vad jag är glad! Fan, sitter och grinar här av lycka. :d
MasterChief
2014-06-09, 19:31
Hur var Halo: CE Anniversary? Var gameplayet lika bra eller hade dom försämrat det?
Kampanjen var som originalet men multiplayer var väl inget vidare. Det hade inget stöd för online heller.
Denna gång lanserar de fullt onlinestöd för CE...Det är sinnessjukt!
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:32
Tänk om de lanserade de bästa 5 spelen du visste på PS4 och gjort dem väldigt mycket bättre och du får köpa allt för 500 spänn inklusive en beta av det spel du väntar mest på...hade du varit glad då? :d
Tänk vad jag är glad! Fan, sitter och grinar här av lycka. :d
Klart jag hade, förstår att du är glad, skitkul för alla Häjlåfans!
Såg nu Master Chief collection, det är riktigt episkt vill verkligen ha det. Men tror inte det räcker för konsolköp.
Sony ligger bättre till på konsolköpsfronten iom TLOU, om de nu släpper en uppföljare så har de min pung i ett järngrepp, tyvärr.
R Scarpa27
2014-06-09, 19:38
bara en fråga.
någon som vet hur det gick med googles planer att skapa en konsoll?
MasterChief
2014-06-09, 19:42
Klart jag hade, förstår att du är glad, skitkul för alla Häjlåfans!
Tack! :d
Alla gamla och nya Haloproffs har gått bananas och med tanke på 343 moves med att anställa gammalt MLG-folk samt uppköp av Astro Gaming så tror jag att Halo kommer tillbaka till tronen som nr1 shooter på konsol från COD.
Fable Legends, Forza Motorsport 5, Forza Horizon 2, Halo. Ska ha.
Red Apple
2014-06-09, 19:49
Kom in precis när Witcher 3 videon tog slut. Hände det något gutt innan det?
Conker i Project Spark. Du kommer med andra ord kunna göra dina egna Conkerspel :)
Akerhage
2014-06-09, 19:51
Visade de fable legends nu? Fan jag missade!
skickat från min Nallebjörn
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:52
Tack! :d
Alla gamla och nya Haloproffs har gått bananas och med tanke på 343 moves med att anställa gammalt MLG-folk samt uppköp av Astro Gaming så tror jag att Halo kommer tillbaka till tronen som nr1 shooter på konsol från COD.
Nej, det kommer nog aldrig hända, att Halo blir större än CoD, iofsig menar du väl bara på xbox och då kanske det kan bli så, men tror cod blir svårslaget.
Conker i Project Spark. Du kommer med andra ord kunna göra dina egna Conkerspel :)
Det är fan viktigt!
Synd att vi inte får ett officiellt Conker :/, det hade varit en köpmotiverare
Lasse Kongo
2014-06-09, 19:59
3 min kvar till EAs konfa, skulle så gärna vilja se Sonys inatt, är visserligen hemma och vabbar imorgon, men gå och lägga mig 05 och sedan upp tidigt och ta hand om en sjuk liten tjej; NEJ xD
MasterChief
2014-06-09, 20:15
Nej, det kommer nog aldrig hända, att Halo blir större än CoD, iofsig menar du väl bara på xbox och då kanske det kan bli så, men tror cod blir svårslaget.
Vi får se. Men det finns plats för oss alla. Ser hellre COD än fotbolls-VM i alla fall. :d
Mera Halo:
http://kotaku.com/the-halo-hd-collection-is-real-comes-with-halo-5-beta-1583465968
Herregud...de verkar bygga ett rankingsystem över alla spel. Och alla spel är ju även tillgängliga i samma gränssnitt. 343 anställde ju gurun Josh Menke för ett år sedan...det säger ju en del om hur allvarligt de ser på ett bra rankingsystem.
Battlefield: Hardline och Mass Effect! Solklara köp för min del
WHITEFOLKS
2014-06-09, 21:13
Vilken konsol är bäst för hopp och skutt, dvs använda kroppen som kontroll.
Vilken konsol är bäst för hopp och skutt, dvs använda kroppen som kontroll.
Gamla wii tror jag regerar den biten fortfarande. Annars Playstation Move/Xbox Kinect
Red Apple
2014-06-09, 21:23
Gamla wii tror jag regerar den biten fortfarande. Annars Playstation Move/Xbox Kinect
Du räknade precis upp alla aktuella konsoler när han frågade vilken konsol som var bäst :D
För hopp och skutt är nog Xbox med kinect bäst imho. Wii och PSMove är mest viftande.
Du räknade precis upp alla aktuella konsoler när han frågade vilken konsol som var bäst :D
För hopp och skutt är nog Xbox med kinect bäst imho. Wii och PSMove är mest viftande.
That's how I roll ;) lämnar alla dörrar öppna
köp Battlefield på release så spelar vi! (PC)
Lasse Kongo
2014-06-09, 21:30
JAAA kom med i betan via psn till hardline, 28% av koderna kvar, skynda skynda!
JAAA kom med i betan via psn till hardline, 28% av koderna kvar, skynda skynda!
Grattis! Obligatorisk recension efter du testat
Halo Master Chief Collection, ORGASM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WHITEFOLKS
2014-06-09, 22:17
Kan det kanske vara mer värt med ett 360 och tanka games isf?
Red Apple
2014-06-09, 22:33
Kan det kanske vara mer värt med ett 360 och tanka games isf?
Xbones kinect har betydligt bättre prestanda än 360s, men visst, det funkar också. Xbone släpps ju ändå inte förrän september här i Sverige,
WHITEFOLKS
2014-06-09, 22:35
Xbones kinect har betydligt bättre prestanda än 360s, men visst, det funkar också. Xbone släpps ju ändå inte förrän september här i Sverige,
Så mkt koll har jag ) är inte ps3/4 med pinnar/bollar?
Vill du hoppa och bli rejält svettig:
http://your-shape-fitness-evolved.ubi.com/2012/en-GB/home/
http://gameshop.se/xbox-360-nya-spel-dance-central-kinect
"Michael Jackson the experience" har utgått men går säkert att få tag i om man gräver i fyndlådorna. Kinectimals finns att få tag på men jag vet inte hur förtjust du är i att leka med små kattungar och skutta omkring och rulla runt på golvet för att lära dem tricks :)
Det finns fler spel, men det där är de jag haft mest roligt med (dansa gör jag enbart när ingen är hemma dock!) :D
Red Apple
2014-06-09, 23:33
Jo, och det är typ bara bollarna/pinnarna som registreras. Det blir lätt att man bara står och viftar när spelet vill att man hoppar, det märker ändå inte av skillnaden liksom. Kinect är mer hardcore ;)
Fy fan, COD såg riktigt tråkigt ut. Kändes som Titanfall i ett lägre tempo och inte kunna springa på väggar. COD kommer aldrig bli så bra som det var i COD4. Jag spelar COD4 och MW2 framför alla som kommit efter alla dagar i veckan. :)
The package features more than 100 maps, dedicated servers, multiplayer playlists and a 4,000 Gamerscore.
I jizzed in my pants!
Grim fandango var ju en höjdare dom grävde upp.
Uncharted är lite av min favoritserie så najs att se att det är på g.
Och trailern till The division var ju svårt att inte bli hård av.
yPq_NVi-TC4
Har svårt att placera The Division, ser riktigt bra ut och är rädd för att det är som med Watch Dogs så är kraftigt nerskalat sen första videon. Dessutom är den "gameplayen" man fått se scriptat så ut av hellvete så svårt att få en bild av hur det kommer spelas.
Nytt Rainbow 6 kan bli coolt, återstår att se. :)
Om man skulle vilja köpa en konsoll med den främsta anledningen att kunna ha kul med små barn, vilken enligt er åsikt skulle vara den bästa?
Jag tänker XboxOne pga Kinect? Min dotter är ju nu alldeles för liten för att uppskatta något sånt här men jag tänker om några år så. Själv är jag helt ointresserad av konsoller men skulle vara kul att ha en och leka med dottern.
Om man skulle vilja köpa en konsoll med den främsta anledningen att kunna ha kul med små barn, vilken enligt er åsikt skulle vara den bästa?
Jag tänker XboxOne pga Kinect? Min dotter är ju nu alldeles för liten för att uppskatta något sånt här men jag tänker om några år så. Själv är jag helt ointresserad av konsoller men skulle vara kul att ha en och leka med dottern.
Vet inte hur spelutbudet är på kinect då jag aldrig testat och har inte ens packat upp den jag fått med i till Xbox onen.
Men skulle nog mer sattsa på en billig 360 istället för en one.
Håll borta TV-spelen så länge det bara går. :D
Jag skulle säga Wii eller Wii U. Troligtvis det gamla Wii, då det har ett kontrollsystem som är enklare att förstå och mer involverande, konsolen är billigare och har större spelutbud.
Det är omöjligt att inte gilla Super Mario och de andra Nintendo-exklusiva titlarna riktade mot de yngre spelarna. Xbox och PS har inte lika charmiga karaktärer och barnvänliga titlar av hög kvalite.
Vet inte hur spelutbudet är på kinect då jag aldrig testat och har inte ens packat upp den jag fått med i till Xbox onen.
Men skulle nog mer sattsa på en billig 360 istället för en one.
Mja, jag vill ju ha lite roligt med den själv och då kanske en XOne passar bättre. ;)
Håll borta TV-spelen så länge det bara går. :D
Jag tänkte förena mitt intresse med barnen. Alla vinner. :)
Jag skulle säga Wii eller Wii U. Troligtvis det gamla Wii, då det har ett kontrollsystem som är enklare att förstå och mer involverande, konsolen är billigare och har större spelutbud.
Det är omöjligt att inte gilla Super Mario och de andra Nintendo-exklusiva titlarna riktade mot de yngre spelarna. Xbox och PS har inte lika charmiga karaktärer och barnvänliga titlar av hög kvalite.
Men Wii känns som det kanske riktar in sig till barn något äldre, bara några år äldre. Jag föreställer mig att Kinect kan vara lättare att förstå om man bara är ett par år eller 3.
Mja, jag vill ju ha lite roligt med den själv och då kanske en XOne passar bättre. ;)
Jag tänkte förena mitt intresse med barnen. Alla vinner. :)
Men Wii känns som det kanske riktar in sig till barn något äldre, bara några år äldre. Jag föreställer mig att Kinect kan vara lättare att förstå om man bara är ett par år eller 3.
Du ska inte underskatta vad barn förstår. ;)
De lär sig fruktansvärt snabbt.
Du ska inte underskatta vad barn förstår. ;)
De lär sig fruktansvärt snabbt.
Hehe nej, det lät fel. Underskattar gör jag inte, jag tänkte mer att Kinect kan man vara mer rörlig till i hela kroppen och få en annan feedback än vad man får med Wii.
Epic fail redan innan Nintendos video inspelning och sanna mina ord. Nog blev det epic fail.
Epic fail redan innan Nintendos video inspelning och sanna mina ord. Nog blev det epic fail.
How so?
Jag är exalterad över ev. nytt star fox! :D Och nya SSMB kommer nötas till gud och förbannelse!
How so?
Jag är exalterad över ev. nytt star fox! :D Och nya SSMB kommer nötas till gud och förbannelse!
Det sämst jag sett imo.
Det enda som var av intresse va ett nytt Zelda spel men det man fick se var en cinematic trailer som är renderad film vilket inte säger nånting om hur spelet kommer se ut och gameplayet.
Sen att visa ett 2d mario där man kan skapa egna banor med relesedatum 2015!! är ju bara pinsamt. Såg ut som ett spel man kan spela på en mobiltelefon. Hade funkat om de sagt "availible now" men 1år till. Vilket skämt!
Lasse Kongo
2014-06-11, 08:40
Jaha, då var man sjukskriven då, inflammation i fotleden, enda positiva är väl starka tab som man blir skön av och att man ska vara still; kan spela lite mer : ) annars det suga hårt...
Iaf, BF Hardline tilltalar mig väldigt mycket, nog för att det känns som ett dlc/mod till BF4 men det är sjukt kul och jag faller hårt för konceptet, jag är inte så mycket för det som många hävdar "är" Battlefield; stora banor, fordon etc, conquest, utan jag spelar bara Domination och den typen av modes, och Hardline känns väldigt close combat.
Me like'i'like.
Lasse Kongo
2014-06-11, 08:41
Jag har en kod till betan om ngn vill ha.
Red Apple
2014-06-11, 10:51
Yes plz, inbox me Kongo.
Lasse Kongo
2014-06-11, 13:44
Så underbar trailer, och eftersom jag älskar både dead island och riptide är jag såklart ganska pepp.
taQ3Rjm7k-U
Alltidxx
2014-06-11, 13:56
Ni spelar så moderna spel. Själv har jag startat upp Resistance: Fall of Man igen.
Så bra det är. Tidlöst.
PiyOhEMYrGA
Red Apple
2014-06-11, 15:08
Hipster :D
Jag är lite besviken på E3 i år tbh. Inte kommit något som ser jättespännande ut.
Bjorneman
2014-06-11, 18:55
Vad tycker ni om Watch dogs?
Själv anser jag att det är fullt spelbart, det lever väl dock inte upp till "hypen". Men det är verkligen inte så dåligt som vissa påstår, enligt mig. Vad förväntar de sig egentligen?
Hipster :D
Jag är lite besviken på E3 i år tbh. Inte kommit något som ser jättespännande ut.
Också lite besviken. Men vet inte om det beror på att jag blivit en finsmakare eller om det helt enkelt inte annonserats något magiskt.
Battlefield: Hardline, Mass Effect, Evolve, Arkham Knight & Shadow of Mordor. Där är dom jag i stort sett bryr mig om. Dock visste jag om alla förutom Mass Effect innan E3
Lasse Kongo
2014-06-12, 11:28
Lite kluven till Hardline, tycker det är riktigt jävla kul, men samtidigt känns det fattigt att lägga 1000 spänn på detta (spel/premium) när det faktiskt kunde varit ett nedladdningsbart tillägg till BF4, de hade kunnat ta skapligt betalt, jag hade nog laddat ner, men nu alltså, nej... jag tror jag låter min plånbok betala.
Jag är betydligt mer pumpad inför nya Cod, sen tycker jag det är kul med tanke på hur mycket skit cod fått år efter år och det brukar låta "kolla Battlefield, där är serien som förnyar sig"
Ja, i höst kommer det blir ganska svart på vitt vilken serie som mjölkar och vilken som tar ett stort kliv fram!
Lasse Kongo
2014-06-12, 11:55
Watch Dogs må jag säga växer på mig alltmer, det blir bara bättre och bättre.
Spelmekaniken/gameplayet är top notch och där krossar Watch Dogs enligt mig, det har aldrig varit så smidigt att styra någon i ett sandlådespel, när man skjuter och den biten är också riktigt riktigt bra!
Storyn tycker jag varit bra från början och man vill fortsätta gräva.
Sen när det gäller den grafiska biten, o boy, ibland alltså, puh, jag har varit tvungen att starta upp GTA V för att jämföra lite, och även fast gtav ser sjukt bra ut så o boy, vilken skillnad, ibland, ffa nattetid när man strosar runt hamnen och vid vattnet och åskan dundrar på, då är det bedårande vackert.
Hela staden är verkligen full av liv, och alla detaljer, vill ni när ni spelar och tar er tiden så kan ni upptäcka detaljer man inte har kunnat se tidigare i tvspel.
Sen har vi onlinedelen, att hacka/bli hackad, sjukt kul, ganska nervkittlande emellanåt =)
Trodde inte jag skulle uppskatta Forza Horizon, men fick tillslut ge mig. Det är kul. Trots att det är racing (inte min paradgren) :D
Men det är faktiskt riktigt kul att utmana ätteläggen :D
Det ökar ju chansen att jag kommer att gilla Forza Horizon 2 även om ingenting är givet *gillar*
Lasse Kongo
2014-06-15, 12:57
Destiny är inget som varit under min radar egentligen, men bara efter ngn timma med alphan är jag oerhört peppad och springer runt gården och skriker som ett barn som precis fått sin första godisklubba.
Destiny kan bli "the next thing" i spelvärlden, wow.
Fan, även om Dark Souls 2 på ett sätt känns bättre än ettan så höll det inte alls lika länge. Ettan körde jag oförtrutet i ett och ett halvt år, tvåan bara i två och en halv månad. Såvida inte lusten väcks till liv igen, vilket den säkert kan göra. Vet inte om det beror på att tvåan är så likt ettan eller om det känns lite för "snällt". Men hur som helst ett helt otroligt kanonspel.
Lasse Kongo
2014-06-15, 18:54
Alltså Destiny, fyfan vad vad bra det här kan bli, allt är så bra, pvp är sjukt kul och det var länge jag kände den här känslan i mp, same old men ändå fräscht, allt flyter på sig jävla bra med.
Själv sp, som egentligen inte är sp är också riktigt riktigt bra, jag var ute och utforskade lite och stötte på en annan spelare och vi kompanjerade lite, och sedan utbröt strider som fanimig kunde varit en regisserad scen från en singleplayerkampanj!
Jag kommer garanterat vara där dag1, tveklöst, det här har potential att bli något riktigt riktigt stort.
Alltså Destiny, fyfan vad vad bra det här kan bli, allt är så bra, pvp är sjukt kul och det var länge jag kände den här känslan i mp, same old men ändå fräscht, allt flyter på sig jävla bra med.
Bungie kan det här med multiplayer. :)
Halo 4 ever! :)
Lasse Kongo
2014-06-15, 20:00
Bungie kan det här med multiplayer. :)
Halo 4 ever! :)
Ja det kan de, dock har jag aldrig någonsin i närheten ens gillat Halos mp, men this is good shit.
Lasse Kongo
2014-06-17, 19:47
Innan alphan var mitt intresse för Destiny 1/10 (seriöst) efter alphan 10/10 och ett av mitt mest efterlängtade spel på många många många år, känner mig lite sådär härligt lassekongohypad nu, just watch dis liksom;
gIp7vZuYzoA
MasterChief
2014-06-17, 20:27
Ja det kan de, dock har jag aldrig någonsin i närheten ens gillat Halos mp, men this is good shit.
Hur länge sedan var det du spelade Halo 2 MP? Jag upplever att spelsmaken förändras med tiden och kanske skulle du uppleva det annorlunda denna gång. Inte för att jag tror det finns en sportmössa att du skulle gå och köpa en Xbox One men ändå. :d
Är det Tyrion Lannister som är Ghost? Satan vad likt det låter
googlade det: boooyaah! hade rätt
Innan alphan var mitt intresse för Destiny 1/10 (seriöst) efter alphan 10/10 och ett av mitt mest efterlängtade spel på många många många år, känner mig lite sådär härligt lassekongohypad nu, just watch dis liksom;
gIp7vZuYzoA
Argh, blir galen på de här coop trailersarna som har så töntig dialog och lamt röstskådespeleri. Vi är ju vanan att lyssna på "riktigt" coop spel från alla Arma och Day z klipp på youtube, det klingar bara så falskt i mina öron. Typ "ok, hur ska vi förmedla den perfekta coop upplevelsen? Skriv ner och gör ett tight manus på den perfekta spontana spelupplevelsen!"
Resultat:
"Whats its name?"
"Better than yours! hahahahah, oh vad kul vi har när vi spelar det här spelet! Och fan vad klämkäcka och roliga vi är, vi är såååå bra kompisar!"
Lasse Kongo
2014-06-18, 05:50
Argh, blir galen på de här coop trailersarna som har så töntig dialog och lamt röstskådespeleri. Vi är ju vanan att lyssna på "riktigt" coop spel från alla Arma och Day z klipp på youtube, det klingar bara så falskt i mina öron. Typ "ok, hur ska vi förmedla den perfekta coop upplevelsen? Skriv ner och gör ett tight manus på den perfekta spontana spelupplevelsen!"
Resultat:
"Whats its name?"
"Better than yours! hahahahah, oh vad kul vi har när vi spelar det här spelet! Och fan vad klämkäcka och roliga vi är, vi är såååå bra kompisar!"
Du måste ha ett vemodigt liv.
Resultat:
"Whats its name?"
Ja dem gör det ganska dåligt där.
Kommer ihåg när de visade den gameplayen för första gången på E3 2013. Då vare Jason Jones som "spelade" och då sa han på samma fråga, "Shut up and stay behinde me".
King Grub
2014-06-18, 12:41
JWfx2ZX5BuM
Spelar The Last of Us på PS3 nu, i bara 45 minuter än så länge och njuter av varenda millisekund. Har aldrig orkat följa stories i spel, men detta känns som att vara mitt i en grym film. Perfekt grafik, vackra miljöer, spänning, härliga kontroller, allt finns med. Får avvakta tills jag spelar klart men jag vågar nästan stämpla det som ett mästerverk redan nu.
RagnarÖhman
2014-06-19, 08:01
Fick köpt ett PS4 och en Bravia 46"W905 i helgen. Väntar på The Last of Us Remastered...Är så sugen!
_64IZNgxPKs
Kan bli spännande, Remedy har ett gott track record i min bok.
_64IZNgxPKs
Kan bli spännande, Remedy har ett gott track record i min bok.
Vad tror du, samla kaffetermosar igen kanske? ;)
Red Apple
2014-06-19, 08:49
Känns som att det finns en risk att Quantum Break kommer lida av Quantic Dream-syndromet när det släpps, där fixeringen vid att efterlikna ett annat medieformat tar över så mycket att produktens kvalité som spel får lida.
Vad tror du, samla kaffetermosar igen kanske? ;)
*gah!*
Jag misstänker att det kommer att bli tät stämning och klaustrofobiskt, antagligen ganska stressigt också. Förmodligen ska man samla på något eller hitta något, det ska man alltid. Och det där något ligger alltid längst bort från där du är, under klöven ett elakt monster. (enkel spellogik)
:)
*gah!*
Jag misstänker att det kommer att bli tät stämning och klaustrofobiskt, antagligen ganska stressigt också. Förmodligen ska man samla på något eller hitta något, det ska man alltid. Och det där något ligger alltid längst bort från där du är, under klöven ett elakt monster. (enkel spellogik)
:)
Jag såg verkligen fram emot Alan Wake, men blev riktigt besviken då det var massa fåniga actionelement som att skjuta skuggmonster med ficklampa. Jag hade hoppats på ett spel mer i Gabriel Knight-stil. Så, det jag ser av QB ser spännande ut, men jag är ytterst försiktig i min upphetsning.
Jag såg verkligen fram emot Alan Wake, men blev riktigt besviken då det var massa fåniga actionelement som att skjuta skuggmonster med ficklampa. Jag hade hoppats på ett spel mer i Gabriel Knight-stil. Så, det jag ser av QB ser spännande ut, men jag är ytterst försiktig i min upphetsning.
Det där med att demontera skuggor ficklampan var ju panikskapande, jag blev tokstressad av det! Hoppas Remedy taggar ner lite på den sortens "stämning". Jag vill inte behöva duscha efter att ha spelat och blivit kallsvettig.
Det där med att demontera skuggor ficklampan var ju panikskapande, jag blev tokstressad av det! Hoppas Remedy taggar ner lite på den sortens "stämning". Jag vill inte behöva duscha efter att ha spelat och blivit kallsvettig.
Hehe jaha, jag tyckte det var skittråkigt och tyckte den mysiga stämningen förstördes av ett fånigt shooterelement. Varför ens blanda in "vapen"? :)
Hehe jaha, jag tyckte det var skittråkigt och tyckte den mysiga stämningen förstördes av ett fånigt shooterelement. Varför ens blanda in "vapen"? :)
Jag hade hellre tassat omkring i skuggorna faktiskt, men det fick man ju inte göra. Faktiskt helt tvärt om. Spring som en galen gnu mellan lyktstolparna! Det låter faktiskt som mina tidiga intervallpass ju (spurta till lyktstolpen, pusta några minuter och spurta till nästa lyktstolpe) kanske inte så konstigt att jag fick nog ganska fort :D
Vilken sida har bäst topplistor för PS-spel?
Kanske något för forumets största Halonörd? :)
http://www.gamereactor.se/nyheter/171014/Master+Chief-motorcykelhj%E4lm+sl%E4pps+n%E4sta+%E5r/
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
MasterChief
2014-06-27, 07:00
Kanske något för forumets största Halonörd? :)
http://www.gamereactor.se/nyheter/171014/Master+Chief-motorcykelhj%E4lm+sl%E4pps+n%E4sta+%E5r/
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Ahhh, borde väl funka som cykelhjälm också? *drool*
eternallord
2014-06-27, 07:13
MasterChief: vad hade du för nickname på Halo 2-tiden?
MasterChief
2014-06-27, 07:29
MasterChief: vad hade du för nickname på Halo 2-tiden?
Kommer inte ihåg. Har ju haft några konton genom åren. H2 spelade jag dock ytterst sällan online utan det var mest lan och kampanjen som gällde. Kan även tillägga att jag inte alls är den ultra Halonörd som vissa tror. Visst, det är i princip det enda spel jag kör (tillsammans med lite Mario) och jag har läst alla böcker men jag har ju inte direkt memorerat samtliga kartor och jag är en rätt medelmåttig spelare.
Diskussionerna går ju rätt heta vilken titel som kommer bli mest spelad när MCC släpps. Jag har alltid hållit H2 högt men samtidigt så har ju ens preferenser ändrats med åren så det ska bli kul att få testa alla spel i dess originalutförande igen.
Tror varken det hade varit lika spännande, kul eller sålt lika bra utan skjutningen i Alan Wake. Mer variation på fienderna hade räckt som lösning, definitivt inte ta bort det.
Atmosfären hade inte varit lika tung utan något att vara rädd för
Skickat från min Galaxy S4
eternallord
2014-06-27, 07:44
Kommer inte ihåg. Har ju haft några konton genom åren. H2 spelade jag dock ytterst sällan online utan det var mest lan och kampanjen som gällde. Kan även tillägga att jag inte alls är den ultra Halonörd som vissa tror. Visst, det är i princip det enda spel jag kör (tillsammans med lite Mario) och jag har läst alla böcker men jag har ju inte direkt memorerat samtliga kartor och jag är en rätt medelmåttig spelare.
Diskussionerna går ju rätt heta vilken titel som kommer bli mest spelad när MCC släpps. Jag har alltid hållit H2 högt men samtidigt så har ju ens preferenser ändrats med åren så det ska bli kul att få testa alla spel i dess originalutförande igen.
Ok! Lan var ju alltid det roligaste oavsett. Minst påverkan av nätverksproblematik och (oftast) mer seriösa spelare och sessioner. För mig ligger Halo närmast om hjärtat, det var den titel som jag ansåg var mest balanserad och hade mest fokus på "ren skill" och minst fokus på vart på kartan man spawnade osv. Det var nog Halo 2 jag spelade mest i slutändan dock, eftersom det var det första i serien med "riktiga" online-capabilities och det var den tiden i mitt liv då jag hade mest tid över att spela. Decap1tator hette jag på den tiden, var med i Team SE med Nutte, Yojimbo och Viranox, om det ringer några klockor.
Det hade varit förbannat kul att spela igen, jag saknar den tiden till viss del, men tyvärr är jag lite för mycket "allt eller inget" när det gäller kompetativa (är det ens ett ord?) onlinespel. Antingen vill jag spela 5h+ om dagen i syfte att bli bäst, eller så skippar jag det helt.
MasterChief
2014-06-27, 11:46
Ok! Lan var ju alltid det roligaste oavsett. Minst påverkan av nätverksproblematik och (oftast) mer seriösa spelare och sessioner. För mig ligger Halo närmast om hjärtat, det var den titel som jag ansåg var mest balanserad och hade mest fokus på "ren skill" och minst fokus på vart på kartan man spawnade osv. Det var nog Halo 2 jag spelade mest i slutändan dock, eftersom det var det första i serien med "riktiga" online-capabilities och det var den tiden i mitt liv då jag hade mest tid över att spela. Decap1tator hette jag på den tiden, var med i Team SE med Nutte, Yojimbo och Viranox, om det ringer några klockor.
Det hade varit förbannat kul att spela igen, jag saknar den tiden till viss del, men tyvärr är jag lite för mycket "allt eller inget" när det gäller kompetativa (är det ens ett ord?) onlinespel. Antingen vill jag spela 5h+ om dagen i syfte att bli bäst, eller så skippar jag det helt.
Vi får väl teama upp med ett kolo-lag när MCC släpps. :d Halo CE online i HD, 60 fps och dedikerade servrar låter ju fantastiskt häftigt. Dock var väl CE bäst för 2v2 och H2 funkade bättre för 4v4.
R1kkie här på forumet spelar ju också Halo. Han bjöd in mig till lite double men jag låtsades glömma det hela tiden. Hans stats var bättre än mina. :d
Så då är vi tre. Bara att bjuda in Halo freaket Lasse Kongo så kör vi.
eternallord
2014-06-27, 12:12
Jag är på om du kan sponsra med en Xbox One och MCC? :D
MasterChief
2014-06-27, 13:20
Jag är på om du kan sponsra med en Xbox One och MCC? :D
Nu känner en dipp i ditt engagemang. Har man inte råd så får man väl sluta äta i 30 dagar. :smash:
eternallord
2014-06-27, 14:20
Jag känner en dipp i ditt engagemang. Har inte ens kollegor råd så får man väl ställa upp för dom? Jag lider här, jag är student...!
MasterChief
2014-06-27, 16:44
Jag känner en dipp i ditt engagemang. Har inte ens kollegor råd så får man väl ställa upp för dom? Jag lider här, jag är student...!
Får tänka på saken. :d
storPines
2014-06-27, 19:14
Köpte Sniper Elite 3. Bara spelat i en timme men tycker spelet verkar skoj
R Scarpa27
2014-06-27, 19:29
The Legend of Zelda A Link Between Worlds.
spelar när tiden finns och har kommit en bit in i spelet så det är förbaskat kul nu :)
R Scarpa27
2014-06-27, 19:33
JWfx2ZX5BuM
det där är en av mina stora drömmar :D bygga upp hela rum så :D awsum... gillar hyllan med nes spelen :D
Lasse Kongo
2014-06-28, 13:21
Having a blast with ea ufc, har väl fått sådär mottagande av kritikerna, men det är det bästa mmaspelet näst efter ea mma.
Många hävdar att ufc 3 fortfarande är det bästa mmspelet... så jag lyckades få tag i ett ex, var ganska svårt då det inte går att köpa nytt längre och ganska tajt på begagnatmarknaden med.
Ufc 3 gör många saker rätt och bättre än ea ufc, främst presentation av både spel och matcher etc och lite annat smått och gott, men det är stelt som en isglass efter man har spelat ea ufc... och dessutom låter det som pistolskott när man träffar sina slag, i ea ufc låter det realistiskt, dvs nästan ingenting...
Ea ufc är ett underbart första försök, och det toppar listorna i stort sett överallt, us, eu, uk etc så vi lär få en uppföljare och det kan komma att bli riktigt intressant om de lyssnar och tar till sig vad fansen vill ha!
Men spelets grundkärna är förvånansvärt bra och man har något stort att bygga på, gameplayet är riktigt bra, jag har bara provat en match online då jag vill nöta sp först, och det var riktigt kul, kändes tajt och rättvist och det gick att använda tekniker och mottekniker på ett utomordentligt sätt.
Spelet gör ett fantastiskt jobb på att få matcherna att kännas spännande, och på högre svårighetsgrader kan man utan tvekan gå 5 ronder eller avgöra sent i sista ronden, det är så tajt och det krävs en del list att vinna, köttar man är man ganska snart stekt däremot.
Grafiken är grym, och vissa detaljer är häpnadsväckande, men överlag i sin helhet bör man kunna förvänta sig liiite mer till nya konsolerna, men å andra sidan är vi ju väldigt tidigt i generationen...
Joe Rogan känns jävligt trött och hans kommentarer kommer lite för ofta och samma om och om igen, det känns som han har spelat in dem en dag efter en hård fylla bara för att tjäna pengar... tyvärr... det är nog för min del största minuset med spelet.
Musikvalet däremot är bra och hela den biten, karriären är rolig fast samtidigt trött, slå dig fram och gör massa tråkiga övningar mellan matcherna spendera points och bli bättre, bli peppad genom klipp på D.White och diverse fighters.... repeat 30ggr...
Men som sagt, det funkar, men jag hade velat ha ett spläge som i fightnight champion istället!
Spelets bröd och smör är ju enligt alla online då, häromkvällen var det 23k online och det är nästan mer än vad cod ghosts har ibland... så communityt lär vara starkt en lång tid framöver ifall någon undrar.
Och var fan är Kwon? Du brukar ju aldrig missa ett mmaspel!
Är i riskzon att köpa ps4 tlou bundle. Älskade spelet så mycket att en finslipad variant kan motivera till ett konsolköp
King Grub
2014-06-29, 19:16
Jag och Flodis spelar lite Zelda på 3DS. Allt i rosa!
http://i.imgur.com/UV0KMbg.jpg
Och kistan är snickrad av min morfars far på 1800-talet. :)
MasterChief
2014-06-30, 17:01
Jag och Flodis spelar lite Zelda på 3DS. Allt i rosa!
[IMG]http://i.imgur.com/UV0KMbg.jpg[IMG]
Och kistan är snickrad av min morfars far på 1800-talet. :)
Mysigt ni verkar ha!
Jag har aldrig lyckats vänja mig vid att de flyttade ner styrkorset så långt ner på 3D-modellerna.
Captainwide
2014-07-01, 16:49
Köpte idag blue dragon och eternal sonata till xbox 360 pga att de var så billiga båda två. Något att ha? Gillar rollspel så. :)
Finns FFXII till 360?? Kom ihåg att jag lirade det dag och natt när jag var yngre..
eternallord
2014-07-01, 18:35
Har du inte någon gammal Playstation du kan damma av och lite FF VI eller VII istället? Där har vi grejer :)
Albatross
2014-07-01, 19:01
Köpte idag blue dragon och eternal sonata till xbox 360 pga att de var så billiga båda två. Något att ha? Gillar rollspel så. :)
Finns FFXII till 360?? Kom ihåg att jag lirade det dag och natt när jag var yngre..
Eternal Sonata gillade jag, men det krävs nog att man gillar JRPG...
Lasse Kongo
2014-07-04, 18:57
Köpte Sniper Elite 3 igår, går loss på ca 350:- om man köper det från usstore.
Jag har bara kört drygt en timma av kampanjen men det bådar gott, riktigt kul och bra känsla, provade mp alldeles nyss och det var skitkul, riktiga snipermatcher, vem gillar inte det, ffa en jävla känsla när man väl får en kill, inte som i cod eller bf, utan här känns det verkligen när man får en kill =)
Blev lite sugen efter att ha tittat på en del gameplay och läst så mycket positivt ang spelet från de som köpt det.
Ganska matigt spel med, sp ska väl vara runt 12h på normal, man kan köra hela kampanjen i coop, sen vanlig mp och challanges/hordemode.
Blir att ta tag i kampanjen lite senare ikväll.
Nordenator
2014-07-04, 19:17
JRPGs är kluriga. Jag tycker om dem till viss del, men det blir ofta fruktansvärt mycket dötid i nötande. Spelar Ni No Kuni och Persona 4 nu. Tycker om båda spelen, men det är svårt att sträcknöta dem då det blir så monotont efter en stund.
Scratch89
2014-07-04, 22:16
JRPGs är kluriga. Jag tycker om dem till viss del, men det blir ofta fruktansvärt mycket dötid i nötande. Spelar Ni No Kuni och Persona 4 nu. Tycker om båda spelen, men det är svårt att sträcknöta dem då det blir så monotont efter en stund.
Jag har inte heller klarat ut Ni No Kuni än, och jag började någon gång tidigt i våras. Man tappar tyvärr intresset och det är så repetitivt.
Lasse Kongo
2014-07-05, 07:34
Ni No Kuni var underbart, kändes som man ville sträckspela det, tog mig nog max någon månad, ser fram emot uppföljaren. Jag skulle gärna spela om det, men Lasse har ju aldrig möjlighet att köra om gamla spel då Lasse jämt köper nya xD
Ahhhh det är så otroligt torrt på spelfronten just nu
eternallord
2014-07-06, 07:48
Vilka är era favorit-kanaler på Youtube om man tycker om historielektioner för TV-spel? 'Angry Video Game Nerd' är en av mina favoriter, där hans videor trots att det är mest fokus på humorn ofta ger en överblick i lite obskyr historia relaterat till spelen eller företagen som gjorde dom. Någon som har något annat tips?
Vilka är era favorit-kanaler på Youtube om man tycker om historielektioner för TV-spel? 'Angry Video Game Nerd' är en av mina favoriter, där hans videor trots att det är mest fokus på humorn ofta ger en överblick i lite obskyr historia relaterat till spelen eller företagen som gjorde dom. Någon som har något annat tips?
IGN brukar slänga in lite historia i merparten av deras videos. Känns något nischat, tror inte någon kanal fokuserar enbart på spelhistoria. Det bästa är nog att leta upp enstaka klipp eller läsa artiklar
The Swedish Oak
2014-07-06, 11:45
Tittar själv inte på någon, men dessa brukar polarna snacka om:
http://www.gametrailers.com/shows
http://angryjoeshow.com/
http://thatguywiththeglasses.com
Lirar fortfarande Titanfall. Längtar till Halo MCE släpps. Då hamnar Titanfall på hyllan. :)
Captainwide
2014-07-06, 19:55
Måste vara något av det bästa jag hört i tv-spelsväg.
s7jYt_jW5AE
Hur står sig Left Behind-tillägget om man jämför med första delen (Last of us)? Funderar på att hosta upp 150 för det.
Red Apple
2014-07-07, 16:58
Left Behind håller samma standard som huvudspelet och är väl värt pengarna.
Nordenator
2014-07-07, 17:00
Hur står sig Left Behind-tillägget om man jämför med första delen (Last of us)? Funderar på att hosta upp 150 för det.
Samma klass skulle jag säga. Rätt kort, men det är ändå värt att spela.
Tackar. La till ytterligare 50 för att få svårighetsgraden realistisk/grounded. Ganska svettigt må jag säga.
JHilding
2014-07-09, 22:29
Bumpar tråden då jag älskar det man kan göra på sommaren, eller rättare sagt semestern. Älskar livet just nu. Upp tidigt på morgonen, träna stenhårt några timmar, sedan komma hem, sätta sig och lira spel med kaffe, godis och ac:n på! :hbang:
Nu har man tid för lite nostalgispel också. Som man inte har tid för annars. Har köpt en del spel då jag köpt en PS3:a också. Heavy Rain, Metal Gear Solid 4, Uncharted 3 God of War III väntar man på, allt för 100 kr.:naughty:
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Beyond Two Souls också, verkar rätt mediokert.
Vad lirar ni just nu denna härliga sommar?*hug*
Albatross
2014-07-10, 00:24
Bumpar tråden då jag älskar det man kan göra på sommaren, eller rättare sagt semestern. Älskar livet just nu. Upp tidigt på morgonen, träna stenhårt några timmar, sedan komma hem, sätta sig och lira spel med kaffe, godis och ac:n på! :hbang:
Nu har man tid för lite nostalgispel också. Som man inte har tid för annars. Har köpt en del spel då jag köpt en PS3:a också. Heavy Rain, Metal Gear Solid 4, Uncharted 3 God of War III väntar man på, allt för 100 kr.:naughty:
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Beyond Two Souls också, verkar rätt mediokert.
Vad lirar ni just nu denna härliga sommar?*hug*
Du lär köra beyond, fan gött spel det. tror dock heavy rain är bättre.... men båda är värt. uncharted3 o GoW3 är ju givna med. grymma lir.
eternallord
2014-07-10, 06:31
http://i.imgur.com/5CGZhN8.jpg
Lasse Kongo
2014-07-13, 20:08
Måste fan göra en LTTP...
Vi har börjat följa en serie här hemma; Game Of Thrones heter den, snart sett första säsongen, ganska bra, kolla upp det om ni inte hört talats om serien!
Iallafall, blev sugen på något liknande i spelväg, finns ju inte så mycket.
Till saken hör att jag köpte Skyrim när det släpptes, lämnade tillbaka det ganska omgående, värt att tillägga är att jag köpte/sålde Fallout 3 hela 3! ja du läste rätt, 3 gånger innan jag fastnade, och som jag fastnade, kört igenom spelet och alla dess expansioner och älskar verkligen Fallout 3.
Känner att det är något liknande på g med Skyrim, kände mest att jag inte hade tid att sätta mig in i det när det kom, hade blivit pappa för första gången strax innan =)
Köpte iallafall Legendary edt idag och har hunnit med ett par timmar och har verkligen riktigt trevligt med spelet =)
Ser fram emot att fortsätta vill jag lova.
I övrigt när det gäller Ps4 tycker jag verkligen nu ska kolla in Sniper Elite 3 om ni är sugna på något nytt, det är något speciellt med spelet som jag verkligen tycker om, har 100% kul med spelet och det är ju det som räknas för min del.
Nu tittar vi på när Tyskland tar vmguld!
Har en snabb fråga om Elder Scrolls Skyrim på PS3. Kom det först en originalversion och sedan 3 tillägg (Dawnguard, Heartfire, Dragonborn) eller vilket är det första? I PSN-affären ser jag nämligen enbart dessa 3 och inget annat.
Lasse Kongo
2014-07-14, 16:31
Har en snabb fråga om Elder Scrolls Skyrim på PS3. Kom det först en originalversion och sedan 3 tillägg (Dawnguard, Heartfire, Dragonborn) eller vilket är det första? I PSN-affären ser jag nämligen enbart dessa 3 och inget annat.
Precis, bara tilläggen går att köpa online, spelet finns endast i fysisk utgåva, jag köpte Legendary Edt där alla dessa 3 ingår för 349 nytt.
Oooo vad jag ser fram emot att sätta mig med spelet senare ikväll : )
Precis, bara tilläggen går att köpa online, spelet finns endast i fysisk utgåva, jag köpte Legendary Edt där alla dessa 3 ingår för 349 nytt.
Oooo vad jag ser fram emot att sätta mig med spelet senare ikväll : )
Det var ju korkat. Aja, får ta och köpa en CD. Hur är spelet i 3rd person förresten? Går det att fäktas och skjuta magi/båge ordentligt?
Lasse Kongo
2014-07-14, 16:57
Det var ju korkat. Aja, får ta och köpa en CD. Hur är spelet i 3rd person förresten? Går det att fäktas och skjuta magi/båge ordentligt?
Njaaaaaa, låt mig återkomma om det...
Jag ränner omkring och utforskar i 3e men slåss i 1a helst...
Kommer väl antagligen inte att släppas i Europa, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig att damma av konsolen för det här spelet (http://kotaku.com/the-wii-u-is-getting-one-scary-looking-game-1606450544).
Lasse Kongo
2014-07-17, 19:51
Destinybetan är på väg ner, förhoppningsvis hinner jag prova innan el slaggo ikväll...
Spelet var ointressant innan jag provade alphan, efter den blev det ett av mitt mest efterlängtade spel på många år, betan är betydligt mustigare med så det ska bli sjukt kul, längtar tills spelet släpps i september, det KAN som sagt bli enormt stort och bra på alla sätt och vis.
Sen måste jag slå ett nytt slag för Sniper Elite 3, nu har de patchat mp så nu fungerar matchmakingen som den ska, och spelet är väldigt befolkat online, vilket är förståligt.
Sp är bra med, men köp spelet, spela mp, tacka mig sen =)
No cross är så bra så bra, innebär precis som namnet att man inte kan korsa banan och möta det andra laget, utan det är långskott som gäller, det är så tillfredsställande känsla när man väl får en kill som jag skrev tidigare, riktig skön känsla, och en egen liten känsla i spelet som gör att jag tycker om det så mycket.
Blir att köpa lite dlc bara för att det är så bra faktiskt.
Nordenator
2014-07-17, 20:35
Destiny på väg ned här med. Var väl lite seg på att få igång allt, men det är ingen direkt stress för min del. 61% klart nu i alla fall.
Nordenator
2014-07-17, 22:23
Riktigt fett lir hittills.
Lasse Kongo
2014-07-18, 11:51
Riktigt fett lir hittills.
Du körde inte Alphan eller?
Redan där förstod man att det var något stort på g =)
Lasse Kongo
2014-07-18, 14:21
Jag har en extra kod över till Destiny Betan, får nog fler men har en extra nu.
Svara rätt på denna fråga och koden blir din:
1998 (us, jag importerade) släpptes ett av Lasses absoluta favoritspel genom alla tider.
En ny del i serien vankas inom hyffsat snar framtid, och det är utan tvekan det spelet jag ser allra allra mest fram emot, men det ligger kanske något år drygt fram i tiden, jag tror att ganska många ser fram emot det spelet då det ser ut att bli något alldeles extra.
Vilket är spelet jag importerade?
Kuriosa, iom att jag importerade spelet och fick det en fredag minns jag, hade ju knappt fått hår på kewken liksom, men iaf, kom hem efter jobbet på fredagen och skulle gibba! Då blev det svartvitt på tvn jag hade, tror det var något med scarten eller liknande, och där satt jag i en håla med 3 personer och en affär typ, men det fanns en gammal tomte som sålde tvapparater och vhs och skit (ni unga kan ju googla vhs)
Iaf! Han hade en skitfin 28tums!!!!!!!! Panasonic som jag nog gav runt en tvålaxa för, hann fan precis in innan han stängde, han krängde glatt tvn till mig och jag köpte någon scart eller skit, hem, det funkade, såg introt på spelet unt then i jizzed!
Kom sedemera till jobbet på måndagen då jag hörde en kollega längre bort ropa: - Fan gör Christer Pettersson här? Tror ärligt talat jag spelade konstant, med ngn paus för att inte dö av vätskebrist....
AAAAAAAAAA DOSE WÖR DE DÄJS!
eternallord
2014-07-18, 14:29
Gissar på Metal Gear Solid :)
Jag har en extra kod över till Destiny Betan, får nog fler men har en extra nu.
Svara rätt på denna fråga och koden blir din:
1998 (us, jag importerade) släpptes ett av Lasses absoluta favoritspel genom alla tider.
En ny del i serien vankas inom hyffsat snar framtid, och det är utan tvekan det spelet jag ser allra allra mest fram emot, men det ligger kanske något år drygt fram i tiden, jag tror att ganska många ser fram emot det spelet då det ser ut att bli något alldeles extra.
Vilket är spelet jag importerade?
Kuriosa, iom att jag importerade spelet och fick det en fredag minns jag, hade ju knappt fått hår på kewken liksom, men iaf, kom hem efter jobbet på fredagen och skulle gibba! Då blev det svartvitt på tvn jag hade, tror det var något med scarten eller liknande, och där satt jag i en håla med 3 personer och en affär typ, men det fanns en gammal tomte som sålde tvapparater och vhs och skit (ni unga kan ju googla vhs)
Iaf! Han hade en skitfin 28tums!!!!!!!! Panasonic som jag nog gav runt en tvålaxa för, hann fan precis in innan han stängde, han krängde glatt tvn till mig och jag köpte någon scart eller skit, hem, det funkade, såg introt på spelet unt then i jizzed!
Kom sedemera till jobbet på måndagen då jag hörde en kollega längre bort ropa: - Fan gör Christer Pettersson här? Tror ärligt talat jag spelade konstant, med ngn paus för att inte dö av vätskebrist....
AAAAAAAAAA DOSE WÖR DE DÄJS!
Ocarina of Time, RE2, Fallout 2 eller Metal Gear Solid
Chansar på MGS; dock pucktvåa.
Hade velat chansa på Grim Fandango, men det är inget nytt spel de kommer släppa, bara finputsat
eternallord
2014-07-18, 14:37
Ocarina of Time, RE2, Fallout 2 eller Metal Gear Solid
Chansar på MGS; dock pucktvåa.
Hade velat chansa på Grim Fandango, men det är inget nytt spel de kommer släppa, bara finputsat
Funderade också på OoT, men både OoT och RE2 släpptes i EU 1998 också så om inte Lasse Kongo lurats kan inte dom funka :) Fallout 2 är ju PC så det kan inte stämma heller. MGS känns som ett starkt kort just nu!
(Om MGS är rätt så ge nyckeln till Fuark, jag har inget behov)
Behöver inte heller nyckeln. Svarade for the lulz
eternallord
2014-07-18, 15:29
Jag kan bjuda på en ny quiz till nästa person isåfall :)
Lasse Kongo
2014-07-18, 15:39
Haha va bögiga ni är, svara inte om ni inte vill ha nyckeln då :)
Men ja, MGS är rätt, nyckeln behålls då isf om ingen av er behöver den : )
Haha vafan mgs! Jag vill ha! :D
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Holmeros
2014-07-18, 15:45
Jag vill också ha!
Lasse Kongo
2014-07-18, 15:49
trapz va först ut då, det är te ps4, vill du ha kmr ett pm...
Holmeros
2014-07-18, 15:50
Glädjer mig att ni delar ut iallafall :)
Har någon en nyckel till PS4 så tar jag iallafall gladeligen emot den! *kissass*
trapz va först ut då, det är te ps4, vill du ha kmr ett pm...
Hemskt gärna! :)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
eternallord
2014-07-18, 15:52
Här har ni en quiz, sen får Lasse bestämma om han bryr sig om den:
SEGA-exklusivt RPG med sitt ursprung i en serie actionspel som såg sin debut på samma konsol.
Edit: äsch, men ni kan gissa ändå om ni vill! :D
Lasse Kongo
2014-07-19, 20:29
Destiny är bra alltså, riktigt bra.
Mötte min första Devil Walker tidigare idag, var ganska svårt själv, men hade nog kunnat klara det, jobbigaste var jakten efter ammo, dog ett par ggr och då kom det 2 personer till bara sådär, jag tror säkert vi 3 höll på i minst 20 minuter och till sist fällde vi den, ganska episkt, och precis efter den stundade den riktiga bossfighten, men den var faktiskt betydligt lättare.
Episkt var namnet och vi messade varandra efteråt, var 2 fransmän som jag körde med och så la vi till varandra på vänlistan, just det där sömnlösa systemet imponerar, hur man spelar ihop med andra.
Destiny är verkligen gjort för att spelas med andra, men jag gillar ju främst att spela själv, men här tror jag Bungie är på väg att sudda ut detta för typ en sån som jag =) Hade ju otroligt mycket roligare när de andra 2 kom in än före.
Eeeeh, vad tänkte jag på mer, jo musiken är ju grymt bra, måste väl vara samma person som gjorde musiken i Halo? Musiken är ju lätt det som är bäst med Halo och tonerna känns igen här, sen det grafiska, det är riktigt riktigt läckert, jag tycker allt imponerar, skuggor, ljussättning osv är mäktigt.
I alphan var det Peter Dinklages egna röst enbart till ghosten, nu har de ju lagt på något robotliknande filter, vilket helt klart gjorde det hela bättre enligt mig.
Ska jag finna något att klaga på är det väl att rösten i pvp är galet jobbig, och det tycker ju många, så det hoppas ja att Bungie lyssnar på; You captured ZONE BEEEEEEEE, You LOST ZOOOOONE CEEEEEEEE, osv osv....
I övrigt är det ett stort spel vi har framför oss tror jag, tänker nog inte hårdlira betan för jag vill njuta av spelet när det väl släpps istället *drool*
Lasse Kongo
2014-07-19, 20:33
Här är Devil Walker, HA! den skadan han gör med ett sniperskott gjorde jag väl med 5-6 skott =)
N-crzPANiW4
Lasse Kongo
2014-07-19, 20:40
Såg den här precis, klippet visar ju hur jävla vackert spelet är, måste ju bli det snyggaste spelet hittills?
d0AP49Xe8Nk
Flygplan
2014-07-22, 08:24
Destiny ser riktigt kul ut.
Jag beställde en PS4 igår. Känns som att det var rätt tid flera anledningar:
- Går nu att få för 3595.
- Destiny beta. Slutar visserligen snart, men releasen är inte långt bort.
- The last of us om en vecka.
- GTA 5, The Crew och Driveclub om några månader.
Lasse Kongo
2014-07-22, 09:28
Bra val mannen!
Holmeros
2014-07-22, 09:34
Läste att Destiny-betan är stängd på playstation tills onsdag?
Hursomhelst fick jag precis tag i en beta-nyckel. Det var inte jättesvårt, jag förhandsbokade spelet hos webhallen (med valet hämta i butik), så fick jag en nyckel på mailen.
Vill man inte ha spelet så avbokar man ju bara igen. Inget förköp behövs :)
Vilken sida hittade du PS4 för den slanten? :D
King Grub
2014-07-22, 11:21
Vilken sida hittade du PS4 för den slanten? :D
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1688895
MasterChief
2014-07-23, 17:41
Ace (en av de bästa genom tiderna) har släppt ett montage. Helt magiskt för oss som gillar Halo. Bara njuta av svunna tider och hoppas på att MCC och H5 ger oss nya upplevelser. Många gamla proffs är taggade och har pratat om comeback, inklusive Ogre2, Gandhi osv. Något stort kommer hända...343 har anställt MLG-anställda och blivit partner med Astro Gaming.
7OjGm62p63U
Red Apple
2014-07-23, 18:02
Spelar nog inte så stor roll om man gillar Halo eller inte, man måste vara efterbliven för att inte tycka att det där montaget är magiskt!
MasterChief
2014-07-23, 18:28
Spelar nog inte så stor roll om man gillar Halo eller inte, man måste vara efterbliven för att inte tycka att det där montaget är magiskt!
*hug*
Ace (en av de bästa genom tiderna) har släppt ett montage. Helt magiskt för oss som gillar Halo. Bara njuta av svunna tider och hoppas på att MCC och H5 ger oss nya upplevelser. Många gamla proffs är taggade och har pratat om comeback, inklusive Ogre2, Gandhi osv. Något stort kommer hända...343 har anställt MLG-anställda och blivit partner med Astro Gaming.
7OjGm62p63U
Jag gillar inte när de ändra vyerna mitt i en spree. Förstör rytmen helt och hållet och blir bara jobbigt :(
Mitt favorit montage är snip3down the movie editerad av ViDoL.
Jag är ingen stjärna på bilspel, erkännes, men jag blev otroligt glad och nöjd att jag vann två delsträckor i en av tävlingarna i Forza Horizon Rally och kom 2:a totalt, bara 7 hundradelar efter ettan. Hade jag inte tappat kontrollen precis före mål och snurrat in över mållinjen hade jag nog vunnit :D
Kan inte bestämma mig för om Ipreza eller Evo 8 är den bättre bilen, båda är fräcka att köra och riktigt roliga fast på olika sätt.
Orkar bara en tävling i taget, fyra delsträckor totalt, eftersom jag sitter och håller andan nästan hela tiden, när jag inte spänner mig och tar spjärn när kurvorna kommer, som om jag skulle utsättas för några riktiga G-krafter :D
Jag blir toksvettig och trött efter en rallytävling. Vem sa att man inte behöver konditon för att spela TV-spel? Ingen här va? :)
För er som inte vet.
Destiny betan blir tillänglig för alla.
http://www.bungie.net/en/News/News?aid=11962
Sacred 3 (http://sacred3.deepsilver.com/en/) kan bli underhållande, det var länge sedan jag körde ett bra hack'n slash. Jag hoppas iaf att det blir roligt.
Nordenator
2014-07-26, 23:14
Det är lätt att "jag ska bara" när man spelar Destiny (måste sova, men råkade köra ett till mission). Har inte haft tid att spela nästan något från att jag fick min betanyckel, men körde moon-questet och har åtminstone nästan level 7. Riktigt jävla bra spel faktiskt. Multiplayer var även det rätt kuligt.
Nordenator
2014-08-02, 18:49
Sacred 3. Första reaktionen då man såg trailern var att det såg fult, stelt och tråkigt ut. Snittbetyg från spelarna på metacritic: 1.4 av 10 med 158 ratings. Kanske avstår ^^
Jag har haft skitkul med Sacred 3, tvättäkta hack'n slash. Metacritic får tycka vad de vill, ibland tycker jag de har fel :P
Säkert bara gnälliga fanboys som grinar för att det inte är som 2:an.
Spenderat kvällen med The Last of Us: Remastered på en 55 tums ultra-tv med kraftigt ljud. Helt fantastiskt snyggt med bättre ljussättning, högre upplösning, bättre AA, förbättrat surroundljud och mycket högre framerate.
Vi satt en meter ifrån och drog igenom nästan halva spelet i en sittning. Den genomgående detaljrikedomen är helt makalös, oslagbar singleplayer upplevelse.
Nordenator
2014-08-03, 06:48
Spenderat kvällen med The Last of Us: Remastered på en 55 tums ultra-tv med kraftigt ljud. Helt fantastiskt snyggt med bättre ljussättning, högre upplösning, bättre AA, förbättrat surroundljud och mycket högre framerate.
Vi satt en meter ifrån och drog igenom nästan halva spelet i en sittning. Den genomgående detaljrikedomen är helt makalös, oslagbar singleplayer upplevelse.
Måste man köpa det helt på nytt även om man har PS3-versionen?
Nä, det tycker jag faktiskt inte. Inte för fullpris iallafall.
Red Apple
2014-08-03, 08:46
Man får det för halva priset på PSN om man äger PS3versionen, har jag för mig.
Nice, jag hämtade ut min skiva igår morse och ikväll jobbar sambon så då har jag tid och möjlighet att testa på det. Jag har höga förväntningar på spelet med tanke på alla lovord det har fått här på brädan, är redan taggad inför ikväll! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.