handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2008-11-14, 14:58
Jag vet vad Mirror's Edge är...

Ja, då suger isf spelets kärna.

Jag säger inget om att du inte gillar spelet, det lär inte tilltala alla, verkligen inte, är nog lite så att man älskar det eller hatar det, dock undrar jag bara om du verkligen vet vad Mirrors Edge är :D

Fler än en gång har jag blivit lite sådär lagom pinsamt varm i kroppen efter att ha läst vad du skrivit om vissa spel, men jag gissar på att det är jag som är för nördigt insatt bara :)

Ryggmärgen vrider dock på sig när folk skriver om saker som de har nollbollkontroll på.. för isåfall hade du iallafall vetat vad spelet går ut på och att det redan från första bilden som lanserades på nätet just blivit känt för sin kritvita stilistiska spelvärld.

Granatgiraffen
2008-11-14, 15:00
Är det ingen som vill köra Resistance 2 med mig då? :(

Jag tycker single player varierar från helskönt till blaha. Multiplayer lär det ju vara rätt så grymt i men det har jag inte gett mig på ännu.

Scratch89
2008-11-14, 15:02
Testa att trycka på länken nästa gång. :) Personligen tycker jag det på länken ser roligare ut, vet inte vad det säger om Mirror's edge.
Ah, nu tittade jag. Jag trodde du skulle försöka ge mig Dissen. Det på länken såg roligare ut, ja. :)

Jag säger inget om att du inte gillar spelet, det lär inte tilltala alla, verkligen inte, är nog lite så att man älskar det eller hatar det, dock undrar jag bara om du verkligen vet vad Mirrors Edge är :D

Fler än en gång har jag blivit lite sådär lagom pinsamt varm i kroppen efter att ha läst vad du skrivit om vissa spel, men jag gissar på att det är jag som är för nördigt insatt bara :)

Ryggmärgen vrider dock på sig när folk skriver om saker som de har nollbollkontroll på.. för isåfall hade du iallafall vetat vad spelet går ut på och att det redan från första bilden som lanserades på nätet just blivit känt för sin kritvita stilistiska spelvärld.
Jag tror du bara inte förstår vad jag säger. Ja, spelet är känt för sin kritvita värld, att man ska hoppa omkring och slänga sig i rep. Ja, jag har spelat det. Och ja, jag tycker att hela idén suger. Måste man veta Sanningen och Hemligheten (TM) för att man ska få uttala sig, eller vad?
Vad är det jag har sagt som är jobbigt för dig att läsa?

Förresten, jag köpte Army Of Two idag, vill du lira lite online sen? Jag har för mig att du köpt det du med. :)

Cerberus
2008-11-14, 15:03
Jag blev inte ens imponerad den första timman. :D
Nu har jag inte spelat fullversionen utan bara demot till 360, men miljön var... rasande ful. Är det fortfarande helvita byggnader och kantig grafik i fullversionen?

Jag tror att det är så hypat bara för att det är Dice.

Tycker spelet e sjukt snyggt rent estetiskt, väldigt orealistiskt med så rena färger överallt men jävligt snyggt.

Spelet e hypat för det är det första och enda riktiga parkour-spelet som finns(nu kommer säkert nån hitta något obskyrt parkour-spel men iaf). Jag tycker iaf parkour verkar sjukt spännande och coolt, nu är det ju inte som på riktigt för då hade jag ju hellre gjort de på riktigt om de va lika behagligt o hoppa på hustak.

Men det kan ju inte falla alla i smaken. Jävligt kul att EA lät Dice verkligen göra ett experiment-spel, lite skillnad mot alla Call of Dutys och sportspel.

Lasse Kongo
2008-11-14, 15:04
Ah, nu tittade jag. Jag trodde du skulle försöka ge mig Dissen. Det på länken såg roligare ut, ja. :)

Jag tror du bara inte förstår vad jag säger. Ja, spelet är känt för sin kritvita värld, att man ska hoppa omkring och slänga sig i rep. Ja, jag har spelat det. Och ja, jag tycker att hela idén suger. Måste man veta Sanningen och Hemligheten (TM) för att man ska få uttala sig, eller vad?
Vad är det jag har sagt som är jobbigt för dig att läsa?

Förresten, jag köpte Army Of Two idag, vill du lira lite online sen? Jag har för mig att du köpt det du med. :)

Jag har under snart hela spelet inte slängt mig i något rep dock ;)

Hade AoT till 360, har det inte till Ps3an dock.

Btw så är det inte meningen att ordbajsa, jag blir bara så till mig när det kommer såhär bra spel så jag vill gärna banka in det hos andra, bara en störning jag har =)

Lasse Kongo
2008-11-14, 15:08
Tycker spelet e sjukt snyggt rent estetiskt, väldigt orealistiskt med så rena färger överallt men jävligt snyggt.

Spelet e hypat för det är det första och enda riktiga parkour-spelet som finns(nu kommer säkert nån hitta något obskyrt parkour-spel men iaf). Jag tycker iaf parkour verkar sjukt spännande och coolt, nu är det ju inte som på riktigt för då hade jag ju hellre gjort de på riktigt om de va lika behagligt o hoppa på hustak.

Men det kan ju inte falla alla i smaken. Jävligt kul att EA lät Dice verkligen göra ett experiment-spel, lite skillnad mot alla Call of Dutys och sportspel.

Äggsakt! Någon som förstår.

Sen har ju inte spelet blivit hypat för det är DICE som sagt, DICE är relativt stor pga Battlefield, men nämn DICE för de flesta som spelar spel så tror jag nog inte riktigt de vet vilka de är.

Spelet har blivit (och med alla rätt) hypat just för att det bygger på parkour och är annorlunda både till sättet man spelar på och utseendetmässigt.

Fan Cerberus, du har en hel del skapliga scener framför dig sedan om du spelar spelet, jesus...

Cerberus
2008-11-14, 15:11
Äggsakt! Någon som förstår.

Sen har ju inte spelet blivit hypat för det är DICE som sagt, DICE är relativt stor pga Battlefield, men nämn DICE för de flesta som spelar spel så tror jag nog inte riktigt de vet vilka de är.

Spelet har blivit (och med alla rätt) hypat just för att det bygger på parkour och är annorlunda både till sättet man spelar på och utseendetmässigt.

Fan Cerberus, du har en hel del skapliga scener framför dig sedan om du spelar spelet, jesus...

word. Hur menar du, är spelet bra eller :D jag e arbetslös så ja har skitdåligt me cash, blir nog inte bättre till vår för ja ska nog plugga.

Har du spelat Fallout 3? Verkar brutalt kul av de ja sett, läst och hört.

Lasse Kongo
2008-11-14, 15:17
En liten minirecension jag skrev på en annan sida precis =)

Mirrors Edge är årets absolut viktigaste titel, en titel som verkligen kommer som en frisk smekande vind såhär i uppföljarnas tider; Call Of Duty, alla sportspel etc, som i sig inte är några dåliga spel, men man har gjort det förut.. många gånger.

Så mitt i allt kommer Faith, en budbärare som springer för sitt liv, jag hon springer verkligen för sitt liv för att hjälpa andra, Faith springer i en värld som målas upp framför ögonen med en bländande visuell stil, och runtomkring mig i rummet spelas något som kan vara den bästa spelmusiken någonsin..

Allt detta sker samtidigt som jag märker att kontrollen inte finns kvar i mina händer, den är där men jag känner den inte, jag är Faith, jag är verkligen Faith och inför varje hopp känner jag hur jag med är ett med Faith, det är en underbar känsla Faith och svenska DICE förmedlar och min hatt den är av och efter en lätt bugning kan jag inte annat än applådera åt svensk spelindustri.

Mirrors Edge är årets viktigaste och kanske bästa spel.

Scratch89
2008-11-14, 15:18
Gå och taja så det blir folk av dig igen. :D

Lasse Kongo
2008-11-14, 15:19
word. Hur menar du, är spelet bra eller :D jag e arbetslös så ja har skitdåligt me cash, blir nog inte bättre till vår för ja ska nog plugga.

Har du spelat Fallout 3? Verkar brutalt kul av de ja sett, läst och hört.

Oj, nu krockar vi ;P

Jag tycker Fallout 3 suger stenhårt, ett av årets sämsta spel, helt stendött och tråkigt, så tråkigt att jag faktiskt hellre stickar ett överkast till sängen.

Men många gillar det osv, så det är inte omöjligt att du gillar det =)

Lasse Kongo
2008-11-14, 15:19
Gå och taja så det blir folk av dig igen. :D

Taja igen alltså? :D

kalajset
2008-11-14, 15:30
Jag vill också basha Mirror's Edge! - Nä, men det finns faktiskt ett "mellanläge". Jag varken hatade eller älskade spelet. (Demot). Visst var det en OK spelupplevelse, men kontrollen var inte hundra, grafiken var inte så bra som jag väntat mig, och, tjaa.. det var inte så roligt helt enkelt. Men sedan erkänner jag också villigt att hela parkour-grejen för mig är smått löjlig.

Ett spel för mig behöver inte vara sådär otroligt innovativt och fräscht idémässigt, det räcker ofta kort och gott med att det är fruktansvärt kul att spela. Oftast lever inte hypen upp till verkligheten, (som i fallet ME enligt mig då), medans det i andra fall, faktiskt gör det. (T ex Halft Life 2, som ju var riktigt hypat p ga fysikmotorn främst vill jag minnas. Visade sig senare att spelet var riktigt bra också). Jag var även en av dom som älskade t ex COD2, Doom 3, eller i stort sett vilken stor shooter som helst. Måhända var inte så mycket fräscht i de titlarna, men det innehåll som fanns i dom var slipat till nästintill perfektion, spelglädjen på topp. Det är det som är det viktiga för mig. Det är lite som med MGS4, ett bra spel när man väl får spela, men den förbannade storyn med filmsekvenser i all oändlighet och usel humor tar effektivt bort lusten att vilja spela det. Trots hypen.

tigerofsweden
2008-11-14, 15:59
Suck, ja känner att jag måste köpa Little big planet imorgon :Virro

stargate
2008-11-14, 16:54
Jag har bara sett reklamen för little big planet på tv`n. Jag undrar vad det är som är så roligt med det?

Efter att ha sett reklamen så blir jag väldig negativt inställd till detta spelet.

För det första så ser det ut som ett barnspel (5-10 år). Sen så undrar jag vad det är som är så kul med att bygga egna banor, vad är själva meningen med det?
Sitta i flera timmar och bygga en bana för att sedan låta kompisen spela igenom den på några minuter?

Jippi jag byggde en "monsters of rockbana" eller "en bana för att hämnas på mitt ex" osv.... Vad gör man i dom banorna?

Detta är som sagt den uppfattningen jag får av spelet bara genom att se reklamen.

Lasse Kongo
2008-11-14, 16:55
Klarade nyss Mirrors Edge, bäst i år, tveklöst.

kolle
2008-11-14, 17:05
Vill ha något att göra nu i helgen. Vilket är det roligaste Racing-spelet till Xbox 360 just nu? Behöver inte vara någon ren simulator, tycker det är minst lika roligt med lite mer streetcar-aktiga spel.

Tack på förhand :)

tigerofsweden
2008-11-14, 17:08
Jag har bara sett reklamen för little big planet på tv`n. Jag undrar vad det är som är så roligt med det?

Efter att ha sett reklamen så blir jag väldig negativt inställd till detta spelet.

För det första så ser det ut som ett barnspel (5-10 år). Sen så undrar jag vad det är som är så kul med att bygga egna banor, vad är själva meningen med det?
Sitta i flera timmar och bygga en bana för att sedan låta kompisen spela igenom den på några minuter?

Jippi jag byggde en "monsters of rockbana" eller "en bana för att hämnas på mitt ex" osv.... Vad gör man i dom banorna?

Detta är som sagt den uppfattningen jag får av spelet bara genom att se reklamen.

Lite så känner jag också, men miljontals spelare kan inte ha fel eller?

Ajin
2008-11-14, 17:08
Är inte säker om det finns till Xboxen, men Gran Turismo är solklart det bästa bilspelet som någonsin har gjorts, vare sig man pratar simulator eller inte.

kolle
2008-11-14, 17:10
Vilket av dem? Har iofs 1:an till PS1 men det är ganska färdigspelat om vi säger så :P

kalajset
2008-11-14, 17:57
LBP-reklamen är ganska värdelös rent ut sagt, den ger verkligen bilden av ett barnspel. Nu kan naturligtvis även barn spela spelet, (7-årsgräns förövrigt), men jag är övertygad över att de som uppskattar spelet mest, och troligtvis även de som spelar det mest, är 20-30-åringar, som spelat rejält med plattformsspel i sin egen barndom, och nu får se något helt nytt inom genren. Där man dessutom själv kan bygga egentligen precis vad som helst, (inom rimliga, plattformsgränser såklart). Vill man bygga en kopia av sitt vardagsrum av tvättsvamp, med en påse geléhallon som boss kan man helt enkelt göra det. Hurvida detta sedan intresserar folk eller inte är en annan sak, LBP kommer nog aldrig vara ett spel som tilltalar den där riktigt stora målgruppen, oavsett den ofrånkomliga charmen.

Gran Turismoserien finns förövrigt tyvärr inte till Xbox, utan endast till PS.

tigerofsweden
2008-11-14, 18:15
LBP-reklamen är ganska värdelös rent ut sagt, den ger verkligen bilden av ett barnspel. Nu kan naturligtvis även barn spela spelet, (7-årsgräns förövrigt), men jag är övertygad över att de som uppskattar spelet mest, och troligtvis även de som spelar det mest, är 20-30-åringar, som spelat rejält med plattformsspel i sin egen barndom, och nu får se något helt nytt inom genren. Där man dessutom själv kan bygga egentligen precis vad som helst, (inom rimliga, plattformsgränser såklart). Vill man bygga en kopia av sitt vardagsrum av tvättsvamp, med en påse geléhallon som boss kan man helt enkelt göra det. Hurvida detta sedan intresserar folk eller inte är en annan sak, LBP kommer nog aldrig vara ett spel som tilltalar den där riktigt stora målgruppen, oavsett den ofrånkomliga charmen.

Gran Turismoserien finns förövrigt tyvärr inte till Xbox, utan endast till PS.

Men det är ju de intrycket jag fått iallafall, dvs att spelet tilltalar den breda massan?! Alla recensioner och omdömen man läser är ju i regel väldigt positiva. Bara ett fåtal som uttrycker sig negativt men många av dem har ju inte ens spelat spelet :)

kalajset
2008-11-14, 19:20
Men det är ju de intrycket jag fått iallafall, dvs att spelet tilltalar den breda massan?! Alla recensioner och omdömen man läser är ju i regel väldigt positiva. Bara ett fåtal som uttrycker sig negativt men många av dem har ju inte ens spelat spelet :)

Förstår vad du menar, men i verkligheten så är LBP "endast" en total fantasitripp, där iofs det mesta, inom som sagt rimliga gränser, är möjligt. Jag tycker absolut det är ett av de bästa, kanske det allra bästa, spelet i år. Fast, krasst sett är kontrollen riktigt dålig, umtaningen i SP-delen inte särskilt stor, (spelet är avklarat på några timmar), och det mesta har man faktiskt sett förut. Om än att LBP, men sin mycket specialla stil, gör allt, väldigt, väldigt charmigt, men i grund och botten är det ändå bara samma gamla plattformshoppande man sett i hundratals titlar förut. Det och baneditorn då. Det är just charmen, (och baneditorn), det säljer på. Charmas man inte av stilen, eller har lust att göra s.k meningslösa banor med foton på sin hund som bakgrund, finns det ingen större mening att köpa spelet.

LBP uppskattas nog egentligen just av nostalgiska spelnördar, deras flickvänner, och visst, troligtvis deras eventuella barn också. Har lite svårt att tro att random yngre WOW/COD-spelare, eller plus 40-generationen ser det fina med LBP.

Cerberus
2008-11-14, 21:01
lbp ser otroligt roligt ut, önskar jag hade en ps3...

Lasse Kongo
2008-11-14, 21:54
lbp ser otroligt roligt ut, önskar jag hade en ps3...

LBP ÄR roligt, det känns som att det faktiskt står en stackars ps3 i ngn butik o väntar på dig xD

Robban
2008-11-14, 22:22
Spelar nya COD här. Hade dömt ut det på förhand men faan vad bra det är. Så intensivt och adrenalinskjutsande. Tycker efter 30min att det är bättre än GOW2 som jag gillar...

petah
2008-11-14, 22:27
Förstår vad du menar, men i verkligheten så är LBP "endast" en total fantasitripp, där iofs det mesta, inom som sagt rimliga gränser, är möjligt. Jag tycker absolut det är ett av de bästa, kanske det allra bästa, spelet i år. Fast, krasst sett är kontrollen riktigt dålig, umtaningen i SP-delen inte särskilt stor, (spelet är avklarat på några timmar), och det mesta har man faktiskt sett förut. Om än att LBP, men sin mycket specialla stil, gör allt, väldigt, väldigt charmigt, men i grund och botten är det ändå bara samma gamla plattformshoppande man sett i hundratals titlar förut. Det och baneditorn då. Det är just charmen, (och baneditorn), det säljer på. Charmas man inte av stilen, eller har lust att göra s.k meningslösa banor med foton på sin hund som bakgrund, finns det ingen större mening att köpa spelet.

LBP uppskattas nog egentligen just av nostalgiska spelnördar, deras flickvänner, och visst, troligtvis deras eventuella barn också. Har lite svårt att tro att random yngre WOW/COD-spelare, eller plus 40-generationen ser det fina med LBP.

Väldigt bra sammanfattning av LBP faktiskt.

Scratch89
2008-11-15, 00:50
LBP uppskattas nog egentligen just av nostalgiska spelnördar
Yep.

deras flickvänner

Yep. :D

Cerberus
2008-11-15, 01:25
LBP uppskattas nog egentligen just av nostalgiska spelnördar, deras flickvänner, och visst, troligtvis deras eventuella barn också.

OCH de gedigna tvspelsnördarna som älskat tvspel sen 7 års ålder och ägt minst en konsol från varje konsol som letar efter nya upplevelser.*flex*

kalajset
2008-11-15, 01:46
Väldigt bra sammanfattning av LBP faktiskt.

Misstänkte att jag inte var ensam om dessa åsikter. :)

Yep. :D

Precis som det ska vara, m ao :thumbup:

OCH de gedigna tvspelsnördarna som älskat tvspel sen 7 års ålder och ägt minst en konsol från varje konsol som letar efter nya upplevelser.*flex*

Rejält med hardcore där, bara att fortsätta, ser bra ut! *flex*

Cerberus
2008-11-15, 02:03
Rejält med hardcore där, bara att fortsätta, ser bra ut! *flex*

kolla in antiporr-tråden! Jag har ju fan inget sexliv!!

Solros
2008-11-15, 11:33
Personligen tycker jag att alla spel som släppts i år är de tveklöst bästa jag spelat, ever.

mela
2008-11-15, 11:37
Snart släpps Guitar Hero 4, yay!

Lasse Kongo
2008-11-15, 11:40
Rock Band 2 beejbiii!

Granatgiraffen
2008-11-15, 11:50
Jag hajar absolut inte det roliga med guitar hero osv. Stå och plinka på en knapp samtidigt som ett streck rullar ner på skärmen. Helt skittråkig spelidé.

mela
2008-11-15, 12:13
Jag hajar absolut inte det roliga med guitar hero osv. Stå och plinka på en knapp samtidigt som ett streck rullar ner på skärmen. Helt skittråkig spelidé.

Det är skitroligt. Kräver en viss motorik över fingrarna och det gör det hela roligare när man får spela låtar som man själv känner igen och gillar.

Sedan spela två personer och försöka "döda" varandra är roligt det med.

stargate
2008-11-15, 12:56
Jag har spelat guitar hero några gånger och tycker också det är dötrist... Mycket roligare att spela riktigt elgitarr!

Handcuff
2008-11-15, 12:58

Håller med. Svintråkigt.

Litecore
2008-11-15, 13:46
så säger alla som failar en låt på easy ;)

astrodog
2008-11-15, 15:29
Jag har spelat guitar hero några gånger och tycker också det är dötrist... Mycket roligare att spela riktigt elgitarr!

Roligare att skjuta folk i verkligheten med... men nu gäller det dataspel.

stargate
2008-11-15, 15:40
Roligare att skjuta folk i verkligheten med... men nu gäller det dataspel.

Är du seriös med den jämförelsen?

Albatross
2008-11-15, 16:02
Valkyria Chronicles, kööööööööööp :D

Så jävla härligt att ha ett RPG att lira igen. Gör det inte sämre att det är riktigt bra och läckert heller.

Lasse Kongo
2008-11-15, 18:02
Cod waw rockar fett online!

stargate
2008-11-15, 18:48
Nu har jag spelat Gears of War 2 i några timmar och ja.. det är Gears of War helt enkelt. Jag märker inga större skillnader från ettan faktiskt, iaf inte grafikmässigt, så kanske LITE besviken är man.

Men jag ska inte säga för mycket eftersom jag spelar på en 32 tums tjock-tv med scartingång och utan surround.

Scratch89
2008-11-15, 20:19
Valkyria Chronicles, kööööööööööp :D

Så jävla härligt att ha ett RPG att lira igen. Gör det inte sämre att det är riktigt bra och läckert heller.

Hur ser det ut? Vad är det för slags system? Vad liknar det för andra spel? *drool*

kalajset
2008-11-16, 02:13
Lite tankar om aktuella bilspel för en gångs skull:

Motorstorm 2 (Pacific Rift)-demot var väl sådär. Bra att split screen nu finns tillgängligt, (varför fanns inte detta i ettan?), men vad har hänt med körupplevelsen? - Kan inte minnas att jag upplevde allting så kantigt och frånvarande i ettan. Känns som man har en datorstyrd hand som styr en, den där riktiga känslan av kontroll infinner sig aldrig. Och fordonen sedan, har de antisladd som standard? - Man kan ju börja undra, då det varken med hjälp av vanliga bromsen eller handbromsen går att få upp några sådana där superduperställ, som iaf jag trodde var en stor del av tjusningen i dylika spel. T ex de hyffsat liknande Flatout-spelen till PC - underbar körupplevelse, både rakt fram som på tvären. Annars var grafiken bra som väntat, och musiken får plus i kanten för "Ministry - Jesus Built My Hot Rod" i introt. Men visst, det ÄR fortfarande kul att spela, riktigt bra fartkänsla och "j*klar anamma".

Har även kikat på trailers för nyaste Need For Speed, "Undercover", och Midnight Club: Los Angeles. De nyaste NFS har ju fått tagit emot en hel del kritik för att fokus har tagits ifrån bilarna, till att mer läggas på fjantig story, och en sämre körupplevelse istället. Tyvärr verkar det som det ser likadant ut inför nyaste. Har kört de flesta sedan första underground kom ut, och varför man ska köpa årets NFS vet jag inte riktigt. Har ej läst så mycket om själva spelet som sådant, (eller jo, det har jag för länge sedan, men det kan inte ha varit särskilt intressant då jag inte kommer ihg något av det), men är inget revolutionerande inlagt i spelet kommer jag inte ens orka spela det. Särskilt inte som konkurrenten Midnight Club, hade en MYCKET snitsigare trailer, (med samma bil i huvudrollen), mycket trevligare grafik, inget småhackande, och bättre motorljud t om?. Har aldrig någonsin kört ett Midnight Clubspel förut, men det kanske är dags för det nu. Ibland kan det faktiskt räcka med att jämföra trailers för att välja det ena spelet framför det andra, hur banalt det än är.

Granatgiraffen
2008-11-16, 11:25
På tal om Resistance 2 igen. Vissa miljöer är faktiskt helt sjukt snygga. Nästan så att man tappar hakan och vill bara stå och kika ett tag. Det är rätt svårt också, jag dör lite titt som tätt och det brukar jag inte direkt göra på ett random FPS.
Storyn är dock tunn, men vad gör det när det är sånhär action hela tiden. Bra spel!

fat_joe
2008-11-16, 11:40
Cod waw rockar fett online!

Är det mycket bättre än betan? För den sög ju ap pung gentemot 4:ans MP läge.

Mr.Cosybear
2008-11-16, 11:50
Lite tankar om aktuella bilspel för en gångs skull:

Motorstorm 2 (Pacific Rift)-demot var väl sådär. Bra att split screen nu finns tillgängligt, (varför fanns inte detta i ettan?), men vad har hänt med körupplevelsen? - Kan inte minnas att jag upplevde allting så kantigt och frånvarande i ettan. Känns som man har en datorstyrd hand som styr en, den där riktiga känslan av kontroll infinner sig aldrig. Och fordonen sedan, har de antisladd som standard? - Man kan ju börja undra, då det varken med hjälp av vanliga bromsen eller handbromsen går att få upp några sådana där superduperställ, som iaf jag trodde var en stor del av tjusningen i dylika spel. T ex de hyffsat liknande Flatout-spelen till PC - underbar körupplevelse, både rakt fram som på tvären. Annars var grafiken bra som väntat, och musiken får plus i kanten för "Ministry - Jesus Built My Hot Rod" i introt. Men visst, det ÄR fortfarande kul att spela, riktigt bra fartkänsla och "j*klar anamma".

Har även kikat på trailers för nyaste Need For Speed, "Undercover", och Midnight Club: Los Angeles. De nyaste NFS har ju fått tagit emot en hel del kritik för att fokus har tagits ifrån bilarna, till att mer läggas på fjantig story, och en sämre körupplevelse istället. Tyvärr verkar det som det ser likadant ut inför nyaste. Har kört de flesta sedan första underground kom ut, och varför man ska köpa årets NFS vet jag inte riktigt. Har ej läst så mycket om själva spelet som sådant, (eller jo, det har jag för länge sedan, men det kan inte ha varit särskilt intressant då jag inte kommer ihg något av det), men är inget revolutionerande inlagt i spelet kommer jag inte ens orka spela det. Särskilt inte som konkurrenten Midnight Club, hade en MYCKET snitsigare trailer, (med samma bil i huvudrollen), mycket trevligare grafik, inget småhackande, och bättre motorljud t om?. Har aldrig någonsin kört ett Midnight Clubspel förut, men det kanske är dags för det nu. Ibland kan det faktiskt räcka med att jämföra trailers för att välja det ena spelet framför det andra, hur banalt det än är.

Kan ju bara säga att NFS: underground är riktigt värdelöst som de tidigare "moderna" NFS. Spelet har verkligen NOLL, och nu snackar jag verkligen NOLL känsla. Att köra bilar är som att köra på räls, bara håll gasen till max och du klarar i stort sett varenda jävla kurva.(förutom vissa som är skarpare än 90grader då släpper man bara gasen i 1 sek...) Bromsen är helt onödig i spelet.

Tuning är lika dåligt som vanligt tom med färre valmöjligheter än tidigare om jag inte är helt fel ute. Har spelat ett tag och det finns heller ingen bodyshop där du kan ändra bilens utseende, vilket enligt mig egentligen var det enda roliga i NFS moderna serier.

Sen har vi även sättet man entrar race, vart du än är är det bara trycka pil ner så loadar nästa race, eller så går du in i kartan och väljer, lite småtråkigt bara.

En kul/cool grej är bara slowmotionläget när man kör. När man ska sicksacka mellan bilar i hög hastighet underlättas det avsevärt.

En stor tumme ner från min sida iallafall.

Lasse Kongo
2008-11-16, 12:08
Är det mycket bättre än betan? För den sög ju ap pung gentemot 4:ans MP läge.

Körde inte betan, kör helst färdiga spel, men iaf så avgudar jag mp i cod4, men kommer nog avguda waw minst lika mycket, om det hjälper :]

MAXX
2008-11-16, 16:31
köpte Ace Combat 6.

rätt skön känsla och jävligt bra theme song. verkar va lite tråkigt i längden dock. Ska köra igenom alla uppdrag iaf..

6/10 i betyg än så länge

-DvRLeFhzn0&NR=1

Wao
2008-11-16, 17:20
Snart är man ruinerad. GRID, Motorstorm 2, GH4 och Mirrors Edge står på inköpslistan.

omnibus
2008-11-16, 17:22
Kan ju bara säga att NFS: underground är riktigt värdelöst som de tidigare "moderna" NFS. Spelet har verkligen NOLL, och nu snackar jag verkligen NOLL känsla. Att köra bilar är som att köra på räls, bara håll gasen till max och du klarar i stort sett varenda jävla kurva.(förutom vissa som är skarpare än 90grader då släpper man bara gasen i 1 sek...) Bromsen är helt onödig i spelet.

Tuning är lika dåligt som vanligt tom med färre valmöjligheter än tidigare om jag inte är helt fel ute. Har spelat ett tag och det finns heller ingen bodyshop där du kan ändra bilens utseende, vilket enligt mig egentligen var det enda roliga i NFS moderna serier.

Sen har vi även sättet man entrar race, vart du än är är det bara trycka pil ner så loadar nästa race, eller så går du in i kartan och väljer, lite småtråkigt bara.

En kul/cool grej är bara slowmotionläget när man kör. När man ska sicksacka mellan bilar i hög hastighet underlättas det avsevärt.

En stor tumme ner från min sida iallafall.

Sista NFS värt namnet var porsche unleashed, jäklar vilket kul spel :)
Annars gillar jag NFS4 där jag laddade ner en 3d-editor som man kunde modellera bilarna med, riktigt kul kunde man ha.

Nalfaren
2008-11-16, 18:55
Spelar ett peka å pussla spel.
"Dracula Origins" - rätt mysigt, inte toksvårt men vissa pussel får man ge en stund på :)

Albatross
2008-11-16, 22:12
Hur ser det ut? Vad är det för slags system? Vad liknar det för andra spel? *drool*

Det är ett strategi-rpg, typ som Final Fantasy Tactics. Det har en tecknad look... jäkligt läckert faktiskt. Finns demo på PSN.

Scratch89
2008-11-16, 22:59
Det är ett strategi-rpg, typ som Final Fantasy Tactics. Det har en tecknad look... jäkligt läckert faktiskt. Finns demo på PSN.

Ska laddas ner!

Carolinew
2008-11-17, 18:23
Jag har nyligen letat efter PS3-tråden men hittar den inte? Nån som kan länka? Har en konsol som låter som en motorsåg vid filmvisning *grr*

Math
2008-11-17, 18:34
Jag har nyligen letat efter PS3-tråden men hittar den inte? Nån som kan länka? Har en konsol som låter som en motorsåg vid filmvisning *grr*

Inte säker men slogs inte trådarna ihop?

Iaf, jag har trashat GoW2 tidigare men brorsan och jag delade på det och Horde är faktiskt jefligt kul. Ska sätta mig och lira sista campaignen nu med.

kalajset
2008-11-17, 18:45
Inte säker men slogs inte trådarna ihop?

Det röstar jag också för, (att de slogs ihop alltså).

Ang. PS3 som låter, antar det är det gamla vanliga fläktljudet ifrån den som kommer igång ordentligt under filmvisning. PS3:ans kylsystem är i mina ögon riktigt dåligt, folk hävdar att det är tystare än XBOX 360. Ja, må så vara, så länge det inte blir varmt för den. För så fort det blir minsta lilla värme runt PS3:an går fläkten igång på de mest överjäkliga sätt. Problem nummer två är att det inte verkar sänkas automatiskt heller. Eller så tar det en jäkla tid, för har man väl fått igång det hela så behöver man oftast starta om själv för att undkomma ljudet.

Det enklasta sättet att undvika ljudet är naturligtvis att ha PS3:an så öppet som möjligt. Har en tv-bänk själv, med luckor. De står alltid på vid gavel när jag använder PS3:an, och då har ingen annan elektronik haft problem med värme, då det är hyffsat gott om plats därinne.

Ifall PS3:an nu verkligen låter "som en motorsåg", och för hög värme är uteslutet, jaa, då är det nog verkligen fel på det, och då har jag ingen aning om vad det kan vara i detalj.

Carolinew
2008-11-17, 19:08
Det röstar jag också för, (att de slogs ihop alltså).

Ang. PS3 som låter, antar det är det gamla vanliga fläktljudet ifrån den som kommer igång ordentligt under filmvisning. PS3:ans kylsystem är i mina ögon riktigt dåligt, folk hävdar att det är tystare än XBOX 360. Ja, må så vara, så länge det inte blir varmt för den. För så fort det blir minsta lilla värme runt PS3:an går fläkten igång på de mest överjäkliga sätt. Problem nummer två är att det inte verkar sänkas automatiskt heller. Eller så tar det en jäkla tid, för har man väl fått igång det hela så behöver man oftast starta om själv för att undkomma ljudet.

Det enklasta sättet att undvika ljudet är naturligtvis att ha PS3:an så öppet som möjligt. Har en tv-bänk själv, med luckor. De står alltid på vid gavel när jag använder PS3:an, och då har ingen annan elektronik haft problem med värme, då det är hyffsat gott om plats därinne.

Ifall PS3:an nu verkligen låter "som en motorsåg", och för hög värme är uteslutet, jaa, då är det nog verkligen fel på det, och då har jag ingen aning om vad det kan vara i detalj.

Den står helt fritt och öppet på TV-bänken och den är inte ens varm, ändå så låter den... Förstår verkligen inte varför. Bör jag lämna in den eller? Har hört att 60gb versionen låter mer än de andra men detta är 80gb versionen och är typ ny, så tycker inte den borde låta så mycket.

Om man lämnar in den, får man en ny då eller får man vänta i flera veckor på att få tillbaka samma maskin typ med svaret att den är som den skall? *rolleyes* Är köpt på MediaMarkt för övrigt.

Granatgiraffen
2008-11-17, 19:11
Nog för att 360 låter mer än min PS3 men nu får ni sluta att titta på stumfilmer. Jag stör mig varken på 360 eller PS3 när det gäller filmtittande. Nu har jag en 60GB och den är tyst som en mus.

edit eller har jag 40?? Vetifan. Tyst är den.

Scratch89
2008-11-17, 19:37
Min låter ingenting. Jag har aldrig ens tänkt på det. Och den brukar bli varm efter att flickvännen suttit och spelat Little Big Planet hela dagen.

kalajset
2008-11-17, 19:59
Är säkert olika först och främst beroende på version. Jag har 60gig. Läst en del på andra forum om folk som har liknande problem som jag. Inga problem så länge den får kyla dock.

Carolinew: Jag har tyvärr ingen aning om hur det funkar med ev. reperation etc, men det låter ju absolut som den är trasig på riktigt. Så som din beter sig har iaf inte jag hört talas om förut. Ringa och höra efter är ju det självklara, men tråkiga tipset.

Litecore
2008-11-18, 00:14
är det värt att köpa GH: World Tour egentligen? har hört mycket dåligt om det faktiskt..

Langster
2008-11-18, 09:13
Har samma erfarenhet, jag tyckte det var så skönt med PS3:an för den var tyst... Tills jag hade haft den på mer än en timme, då låter den ju fan mer än 360. 360 vinner dock dB-ligan när man spelar på den, men den anpassar iaf ljudnivån till vad man gör, kollar man bara på film eller lyssnar på musik så drar den ner på kylningen.

Granatgiraffen
2008-11-18, 14:00
NUJA! Hej lamers. Ett spel som måste spelas på PC är ju såklart Left 4 dead. Visst släpps det till 360 också men att spela det på den är ju som att krama snöbollar på sommaren.

Finns det folk här som ska köra det? Jag har det nerladdat och klart när jag kommer hem.

Langster
2008-11-18, 14:01
NUJA! Hej lamers. Ett spel som måste spelas på PC är ju såklart Left 4 dead. Visst släpps det till 360 också men att spela det på den är ju som att krama snöbollar på sommaren.

Finns det folk här som ska köra det? Jag har det nerladdat och klart när jag kommer hem.

Såg fram emot det, testade demot och tyvärr var det så fult så man nästan började gråta.

Granatgiraffen
2008-11-18, 14:14
Såg fram emot det, testade demot och tyvärr var det så fult så man nästan började gråta.

Jamen men bryr sig om det ser ut som crysis när det gäller ren multiplayer! Då vill jag ha spelmekanik. och såååå fult är det inte.

Kimball
2008-11-19, 00:04
Gott folk! Får hem min flashade krysslåda 360 om några dagar, så jag tänkte kolla upp vilka era top 5 multiplayer spel till den är?
Om vi bortser från alla FPS, finns det några vettiga kvar då? Gick igenom gamespots top rated, men fann väl kanske inga sådär vansinnigt intressanta xD Länge leve impulsköp.

mela
2008-11-19, 00:08
är det värt att köpa GH: World Tour egentligen? har hört mycket dåligt om det faktiskt..

Av vilka då? Det har ju inte släppts ännu

Greg
2008-11-19, 00:11

26e Oktober i Nord Amerika såvitt jag har förstått det.

sleep is the enemy
2008-11-19, 11:54
Vad tycker ni om nya Live då?

D angelo
2008-11-19, 12:07
Nån som spelar coop läget på cod 5 till pc.?
Har svårt att hitta servrar o hittar man någon så är det skyhöga ping.

Solros
2008-11-19, 12:48

Rätt kul :)

LadyG
2008-11-19, 13:07

Skönt att kunna köra mot hårddisken, jädrar så tyst det blev helt plötsligt. Avataren vet jag inte vad jag tycker om än, den dyker upp lite varstans men den kanske fyller en funktion som jag inte hittat än. Uppdateringen är ju inte så gammal än.

Litecore
2008-11-20, 00:32
release på fredag i sverige, därav frågan.. orkar inte slänga ut 2k på ett
spel jag ändå inte kommer spela OM det nu suger pewng liksom. got it? ;P

Jackie Dee
2008-11-21, 16:46
Lost odyssey.
Vilket underbart spel. Lirat 15 timmar och det blir bara bättre och bättre.

stargate
2008-11-21, 17:58
Det var lite läskigt på Kyrkogården där i Gears of War 2, puh!

Math
2008-11-21, 18:01
Det var lite läskigt på Kyrkogården där i Gears of War 2, puh!

Vaa? Kyrkogården?

Älskade co-open och horde.. dock blir jag för jävla ägd i multipalyer.

Carolinew
2008-11-21, 18:13
Skrev ju tidigare om att mitt PS3 lät för mycket vid filmvisning. Jag mailade supporten och fick till svar att det var något hårdvarufel på den och att den skulle lämnas in för service. Då det bara var två veckorsen jag köpte den fick jag en ny från MediaMarkt igår.

Testade filmen nu igen och den lät precis lika mycket som förra, gick upp i högvarv. Vafan... det kan ju inte vara nån tillfällighet tycker man... Kom dock att tänka på att filmen kanske är bränd som Data-skiva, kan det vara det som är boven i dramat, att det är så mycket "svårare" för PS3an att spela upp en Data-skiva eller? Testade en annan film och då var den tyst. :confused:

Nån som vet?

Litecore
2008-11-21, 18:39
lost odyssey.
Vilket underbart spel. Lirat 15 timmar och det blir bara bättre och bättre.
plus-mumseli-mums-ett! underbart är verkligen det rätta ordet :D
hör av dig om du behöver hjälp med nåt så ska pappa visa vägen ;P

Albatross
2008-11-21, 18:52
Skrev ju tidigare om att mitt PS3 lät för mycket vid filmvisning. Jag mailade supporten och fick till svar att det var något hårdvarufel på den och att den skulle lämnas in för service. Då det bara var två veckorsen jag köpte den fick jag en ny från MediaMarkt igår.

Testade filmen nu igen och den lät precis lika mycket som förra, gick upp i högvarv. Vafan... det kan ju inte vara nån tillfällighet tycker man... Kom dock att tänka på att filmen kanske är bränd som Data-skiva, kan det vara det som är boven i dramat, att det är så mycket "svårare" för PS3an att spela upp en Data-skiva eller? Testade en annan film och då var den tyst. :confused:

Nån som vet?

PS3 skalar upp DVD som default, vilket gör att CPUn jobbar rätt hårt. Skulle tro att den gör detsamma om du bränner ut divx. Går att stänga av i inställningarna nånstans om jag inte missminner mig.

Carolinew
2008-11-21, 19:36
PS3 skalar upp DVD som default, vilket gör att CPUn jobbar rätt hårt. Skulle tro att den gör detsamma om du bränner ut divx. Går att stänga av i inställningarna nånstans om jag inte missminner mig.

Okej det där säger mig inte så mycket :Virro Vad står CPU för? I vilket fall som helst verkade en vanlig bränd DVD-skiva fungera utan att den gick upp i varv.

Inställningarna är ju en djungel. Nån som har en aning om vart man stänger av det?

MasterChief
2008-11-21, 19:57
Okej det där säger mig inte så mycket :Virro Vad står CPU för? I vilket fall som helst verkade en vanlig bränd DVD-skiva fungera utan att den gick upp i varv.

Inställningarna är ju en djungel. Nån som har en aning om vart man stänger av det?

CPU är processorn.

Mr.Cosybear
2008-11-21, 21:46
Kanske ett longshot men prova att bränna i lägre hastighet, dvs välj exempelvis x4 eller liknande. Vad för hastighet bränner du i nu? (jag utgår ifrån att det är cdläsaren i ps3an som du uppfattar som högljudd, när du snackar om att den varvar upp)

EDIT: Såg nu att du provade en "äkta" dvd. Ignorera detta då.

Scratch89
2008-11-22, 16:25
Jag kanske har frågat förut menne...

Hur många har spelat Oblivion på konsol än? Jag såg att det finns att köpa för en billig peng på Webhallen, och man får då med de två tilläggen:

• The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion
• The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion Expansion Knights of the Nine
• The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion Expansion Shivering Isles

Frågan är väl mest vad som skiljer sig från PC-versionen. Buggar? Bättre grafik? Borttagna/tillagda saker?

Jackie Dee
2008-11-22, 18:00

Hur många har spelat Oblivion på konsol än? Jag såg att det finns att köpa för en billig peng på Webhallen, och man får då med de två tilläggen:

Frågan är väl mest vad som skiljer sig från PC-versionen. Buggar? Bättre grafik? Borttagna/tillagda saker?

Jag har kört massor av timmar oblivion på 360, märkte inte av nå buggar alls.
Däremot så buggade pc versionen en hel del när jag körde det. Graiken beror väl på vilken dator man kör på men det e helt okej på 360. Köp!

Vinter
2008-11-22, 18:43

Har du 360 skaffa Fable 2 istället och kör Oblivion på PC. Gillar inte att köra konverterade spell kross konsoll/PC. Menyerna etc brukar vara dåligt konverterade.

Scratch89
2008-11-22, 18:55
Jag spelar på PS3, kanske ska tilläggas.

Jackie Dee
2008-11-22, 19:43
Jag spelar på PS3, kanske ska tilläggas.

Verkar som att PS3 versionen klår 360 versionen.

http://www.fz.se/artiklar/20070522/the-elder-scrolls-iv-oblivion-playstation-3/

Scratch89
2008-11-22, 20:41

Yatta!

Så man ska installera båda expansionerna innan man börjar spela ett första spel?

King Grub
2008-11-22, 20:44
Ja, då får du allt från början. Du kan gå fram och tillbaka mellan expansionernas områden och originalområdena.

Har du en bra PC är det mycket snyggare och snabbare än på någon konsoll, och i dag i princip buggfritt.

Efter Gothic är det ett väldigt kliv nedåt.

Ch4rles
2008-11-22, 20:49
Yatta!

Så man ska installera båda expansionerna innan man börjar spela ett första spel?

Man måste inte, men det finns ju ingen direkt anledning att låta bli. Jag köpte nyss den Game of the Year-versionen till 360, och det funkar strålande. Har för spelat det till PC, men det känns bättre att spela det på konsol. Menysystemet är nästan gjort för det, på PC kändes det bara ologiskt.

Scratch89
2008-11-22, 20:52
Ja, då får du allt från början. Du kan gå fram och tillbaka mellan expansionernas områden och originalområdena.

Har du en bra PC är det mycket snyggare och snabbare än på någon konsoll, och i dag i princip buggfritt.
Ah, vad bra. Då blir det så. Dock är min dator från stenåldern och jag tänker inte byta förrän nästa år, när Diablo 3 kommer.

Efter Gothic är det ett väldigt kliv nedåt.
Ja, jag är tyvärr beredd på det. :(
Dock har jag spelat klart de flesta spel jag har hemma, och måste ha något nytt att nöta igenom. :D
Jag har ju faktiskt köpt de gamla Fallout-spelen (Första, andra och Tactics) men det känns... mossigt. Eventuellt att jag spelar igenom dem när jag införskaffar det senaste.

Granatgiraffen
2008-11-22, 21:37

http://www.gametrailers.com/player/18049.html

Jackie Dee
2008-11-22, 23:28
http://www.gametrailers.com/player/18049.html

Fan nu blev jag sugen att lira det igen. Helt otroligt bra spel.
Grafikmässigt är det nog svårt att utse nån vinnare.

Lasse Kongo
2008-11-23, 16:43
Har tyckte att det varit lite si och så med spelandet på sista tiden, få spel som verkligen känns kul, mest Rock Band som verkligen underhåller något helt otroligt, hade för övrigt 30årsfest igår och riggade Rock Band så alla fick spela, fy helvete va kul vi hade, de flesta var skapligt dyngade och de flesta skrattade mer än spelade bra =)

Men iaf, ibland träffar man rätt vad gäller spel, och jag har verkligen hittat ett sådant nu, har varit sugen på spelet sen det släpptes men inte köpt det för jag läst en hel del negativa saker trots att spelet fått väldigt bra betyg från de flesta som recenserar spel, tror det ligger på 85% på gamerankings.

Spelet är Far Cry 2, och jag har inte känt såhär för ett spel på lääänge, tycker det är helt fantastiskt, jag lever mig in i spelet som fan och det är nog det som gör det så jävla bra, sjukligt grymt spel kan jag lova, inte årets spel men lätt ett av de roligaste jag spelat i år.

Nalfaren
2008-11-23, 16:53
Spelade Guitar Hero World tour hela natten med ett gäng.
Vedeldad tunna + massa öl och spelade ovan + Lips.
Gillar gitarren 5.6 gånger mer än rockbands gitarr, samma med upplägget.
Trummorna va bra också.

Scratch89
2008-11-23, 19:13
Har tyckte att det varit lite si och så med spelandet på sista tiden, få spel som verkligen känns kul, mest Rock Band som verkligen underhåller något helt otroligt, hade för övrigt 30årsfest igår och riggade Rock Band så alla fick spela, fy helvete va kul vi hade, de flesta var skapligt dyngade och de flesta skrattade mer än spelade bra =)

Men iaf, ibland träffar man rätt vad gäller spel, och jag har verkligen hittat ett sådant nu, har varit sugen på spelet sen det släpptes men inte köpt det för jag läst en hel del negativa saker trots att spelet fått väldigt bra betyg från de flesta som recenserar spel, tror det ligger på 85% på gamerankings.

Spelet är Far Cry 2, och jag har inte känt såhär för ett spel på lääänge, tycker det är helt fantastiskt, jag lever mig in i spelet som fan och det är nog det som gör det så jävla bra, sjukligt grymt spel kan jag lova, inte årets spel men lätt ett av de roligaste jag spelat i år.
Det måste vara kul att leva ett liv endast bestående av superlativ... ;)

mangemani
2008-11-23, 19:31
hmm,ska börja lira WOW,her med glädje in skivan i cd spelaren,låter det installera,laddar ner patchen som ligger på 1gig(!!!!)vilket tar över 4 timmar,får ner den och ska trycka igång spelet och det står att det ej funkar för vista 32 bits*ghaaa*...finns det något som fixar detta?

Granatgiraffen
2008-11-23, 19:38
Fan nu blev jag sugen att lira det igen. Helt otroligt bra spel.
Grafikmässigt är det nog svårt att utse nån vinnare.

Mellan PS3 och 360? Nej inte så värst.

Mr.Cosybear
2008-11-23, 19:47
hmm,ska börja lira WOW,her med glädje in skivan i cd spelaren,låter det installera,laddar ner patchen som ligger på 1gig(!!!!)vilket tar över 4 timmar,får ner den och ska trycka igång spelet och det står att det ej funkar för vista 32 bits*ghaaa*...finns det något som fixar detta?

Detta hjälper dig kanske inte men det bör fungera i vista 32bits. Provat installera om? (rolig patch) :)

Scratch89
2008-11-23, 19:49
Mellan PS3 och 360? Nej inte så värst.

Jag tyckte Ps3an var snyggare. Xbox har snyggare kantutjämning, men Ps3 mer detaljer och liknande. Som vanligt, typ.

King Grub
2008-11-23, 20:12

Visst gör det det. Det skall fungera från början. Det måste vara något på din dator som strular, för WoW fungerar på Vista 32-bit om allt är som det skall på datorn.

mangemani
2008-11-23, 20:56
hmm,fick till det där med wow nu,men nu är det ett annat problem,dessa patchar.
jag valde klart och tydligt att spara alla nerladdade patchar på en disk som jag har gott om utrymme på,men den ska tjura på och installera 2.25gigs patchar på partionen som jag har windows på,har inte en chans att kunna spara där pga för lite utrymme...vad göra?jag valde ju att spara på den stora hdd,men ändå så klagar den på för lite utrymme pga att den väljer att spara på windows partionen...hur ändrar man detta?

Carolinew
2008-11-23, 23:12
Någon som vet om det kommer nåt GH4 SM?

plexmar
2008-11-25, 12:11
Någon som vet något roligt spel till Xbox 360 som man kan spela med tjejen(som man kan spela två stycken samtidigt alltså)? Actionspel och sportspel går bort direkt :)

Scratch89
2008-11-25, 12:13
Guitar Hero är det första jag tänker på. Har du testat det?

Solros
2008-11-25, 12:16
Någon som vet något roligt spel till Xbox 360 som man kan spela med tjejen(som man kan spela två stycken samtidigt alltså)? Actionspel och sportspel går bort direkt :)

Guitar Hero, Rockband, Lips eller scene it? kanske kan vara något.

Wao
2008-11-25, 17:10
Är det någon som vet om Guitar Hero world tour inkl gitarr släppts i butik ännu? Står det på deras hemsida, men när jag var i butiken sa dom att det det inte kommer ut förns på fredag. Förvirrad kassör eller miss på hemsidan?

stargate
2008-11-25, 18:57
Sådäer då har jag varvat Gears of War 2. MYCKET underhållande!

Blir väl till att ge sig in i horde nu då....

Litecore
2008-11-26, 01:16
Är det någon som vet om Guitar Hero world tour inkl gitarr släppts i butik ännu? Står det på deras hemsida, men när jag var i butiken sa dom att det det inte kommer ut förns på fredag. Förvirrad kassör eller miss på hemsidan?
låter ju hemskt konstigt, jag köpte kitet med trummor, mick och gitarr idag liksom..

Jackie Dee
2008-11-26, 12:19
Hjälp en kille med beslutsångest.
Vilket spel ska jag beställa.
Fallout 3, Gears of war 2 eller Fable 2?

krebbe
2008-11-26, 12:34

Fallout 3, utan tvekan.

tigerofsweden
2008-11-26, 12:55
Spelade precis "klart" singleplayerdelen i LBP, måste säga att jag trodde det skulle vara fler banor! Är det ut på nätet som gäller nu? Hur gör ni andra?:)

kalajset
2008-11-26, 13:25
Spelade precis "klart" singleplayerdelen i LBP, måste säga att jag trodde det skulle vara fler banor! Är det ut på nätet som gäller nu? Hur gör ni andra?:)

Ut på nätet som gäller :) - Lite synd att det inte är mer "orginalbanor", men känns ändå uppfriskande med ett spel som inte ligger på en 10-20 timmar plus+ för att avklaras. Samtidigt finns det ju hur mycket som helst att göra, dels ta 100% av allt, (kan ju iaf jag säga att jag knappast försöker göra detta i första genomspelningen av en viss bana), ta alla trophies, och framförallt - göra egna banor.

Vad det gäller banor på nätet så finns det många, många bra att välja på. Lite synd bara att det är svårt att hitta alla, p ga det i mina ögon inte särskilt lyckade rankningssystemet. Som det ser ut nu har t ex nya "uppstickare" jäkligt svårt att hävda sig, medans de som har haft banor ute sedan spelet var nytt en enorm fördel att få sina banor spelade. Finns mycket överhypat bland de äldre måste jag faktiskt hävda. Dessutom får man väl räkna med att det kommer släppas någon form av tilläggsbanor över PSN, någon som vet säkert?

Måste bara avsluta med lite klagan: Onlineläget verkar funka sunk, lagg och annat trist som gör det i princip ospelbart mestadels av tiden, iaf för mig och de jag pratat med, och då är det ändå inte de sämsta linorna vi sitter med. Kan man få Warhawk att flyta på problemfritt med över 30 spelare borde man ju kunna få LBP att funka med två, tycker man. Dessutom verkar servarna vara ner titt som tätt.

CVN
2008-11-26, 16:01

Eftersom jag är besviken på fable 2 så skulle jag nog rekommendera fallout eller gow

Scratch89
2008-11-26, 17:31
Elinh ar suttit och byggt banor i LBP i typ två veckor i sträck nu. Det är alltid något man kan göra. Sen har vi försökt samla 100% på alla banor hittills, man får ju massa fina dräkter då. :) Om man dessutom klarar sig igenom banor utan att dö, så får man ännu fler grejer.

tigerofsweden
2008-11-26, 17:33
Elinh ar suttit och byggt banor i LBP i typ två veckor i sträck nu. Det är alltid något man kan göra. Sen har vi försökt samla 100% på alla banor hittills, man får ju massa fina dräkter då. :) Om man dessutom klarar sig igenom banor utan att dö, så får man ännu fler grejer.

:thumbup:

Funderar på att själv ge mig i kast med att bygga en bana, men man kanske ska ha en idé först :Virro

Funderar på att köpa Uncharted, verkar vara ett riktigt bra spel till ett mkt bra pris :)

Scratch89
2008-11-26, 17:34

Funderar på att själv ge mig i kast med att bygga en bana, men man kanske ska ha en idé först :Virro

Funderar på att köpa Uncharted, verkar vara ett riktigt bra spel till ett mkt bra pris :)

Uncharted är helt ok, om man tycker om t.ex Tomb Raider. Dock är striderna jääävligt frustrerande. Det är överdrivet svårt.

Mr.Cosybear
2008-11-26, 18:52

Det talades om en Kolozzeum bana, det kan du ju göra. Jag funderade på det men insåg sedan hur jobbigt det skulle vara med alla minibossar som king grub, piranha och annat kul.

Ajin
2008-11-26, 19:15
Det talades om en Kolozzeum bana, det kan du ju göra. Jag funderade på det men insåg sedan hur jobbigt det skulle vara med alla minibossar som king grub, piranha och annat kul.

Pirren blir lätt. Ta 3d-modellen från Mortal Kombat bossen (vad han nu än hette, megastor koloss med 6 armar) och byt hans namn till Piranha. :*rolleyes*

Kwon
2008-11-26, 20:23
Ja vi snackade om en Kolozzeum-bana, med Pirre, Krampus och King Grub som bossar.

Scratch bangade dock, så det blev ingen ban-design alt gitarrmusik till spelet.

Att använda Goro som Pirre e för enkelt, självklart skall man ju ta en riktig bild från sidan och använda helst (och animera armarna sedan).

Scratch89
2008-11-26, 20:35
Jag kan ju alltid fråga Elin, hon är rätt jävlig på att göra banor... Ska man träffa King Grub, där man får uppdraget att leta rätt på EsaPro? Man får göra ett ordentligt äventyr genom gymmets djungel, där vinkeldiscobyggare attackerar, Piranha på diet försöker äta upp en (protein!) och Allan pratar om den gamla goda tiden när han var grov.

Ajin
2008-11-26, 20:56
Jag kan ju alltid fråga Elin, hon är rätt jävlig på att göra banor... Ska man träffa King Grub, där man får uppdraget att leta rätt på EsaPro? Man får göra ett ordentligt äventyr genom gymmets djungel, där vinkeldiscobyggare attackerar, Piranha på diet försöker äta upp en (protein!) och Allan pratar om den gamla goda tiden när han var grov.

Det är nästan så att Leifi Plomeras ska vara en hemlig, genom en kod upplåsbar spelbar karaktär. Specialattacken vore "SATAN MONGA GULA TIDNINGEN VA". Bra idé/dålig idé?

Scratch89
2008-11-26, 21:02
Leifi är ju tyvärr inte en del av forumet, hur mycket folk än må tjata.

Wao
2008-11-26, 23:27
låter ju hemskt konstigt, jag köpte kitet med trummor, mick och gitarr idag liksom..

Jag var tillbaka i butik idag. Det var en förvirrad kassör må jag säga. Han hade tagit för givet att jag ville ha till PC(???) då det är den enda versionen som släpps imorn. Sikken mupp.

Litecore
2008-11-27, 01:31
Jag var tillbaka i butik idag. Det var en förvirrad kassör må jag säga. Han hade tagit för givet att jag ville ha till PC(???) då det är den enda versionen som släpps imorn. Sikken mupp.
en kitkat och två bananer på att du var på GAME? :D

Scratch89
2008-11-27, 05:43
Det hoppas jag inte. Sundbyberg har Webhallen. Snälla säg att du var där?

Wao
2008-11-27, 15:43
Japp, var på webhallen i sumpan. Lite kul att det var samma kille i kassa när jag köpte spelet :D

Larsson
2008-11-27, 18:52
Är det någon som har spelat Gears of Wars 2. Vad tycker ni om det?

omnibus
2008-11-27, 18:59

Lika uselt som ettan.

stargate
2008-11-27, 19:16

Som ettan fasst mycket bättre!

Jag rekommenderar verkligen detta spelet. Spela först igenom hela spelet, det är en riktigt maffig upplevelse!

stolpskott
2008-11-27, 19:28
the red ring of death!!!!!! kan inte fatta att det hände mig :( vilka knep finns det för att xboxen ska fortsätta fungera?

Greg
2008-11-27, 19:30
the red ring of death!!!!!! kan inte fatta att det hände mig :( vilka knep finns det för att xboxen ska fortsätta fungera?

Ring support, så skickar de någon som kommer och hämtar det, som skickar det till, typ, Frankfurt eller något, så lagar de xboxet till dig.

Mr.Cosybear
2008-11-27, 20:25

Underbart spel, spelade det enbart i Coop-läge med brorsan, men är säkert lika underhållande i singelplayer!

stolpskott
2008-11-27, 20:38
Ring support, så skickar de någon som kommer och hämtar det, som skickar det till, typ, Frankfurt eller något, så lagar de xboxet till dig.

förevigt tacksam :)*kissass*

Rackham
2008-11-28, 12:18

Helt ok. Dock inte speciellt mycket bättre/annorlunda än ettan så det känns snarare som ett expansion pack än en "riktig" 2:a.

Snyggt som vanligt, dålig framerate som vanligt (inte lika ofta som i ettan dock) och ibland lite förvirrande vilken väg man skall gå.

Helt ok. 80% :)

kolle
2008-11-28, 12:59
Eftersom jag är besviken på fable 2 så skulle jag nog rekommendera fallout eller gow

Köpte Fable 2 idag, har inte kommit så långt. Men hittills är det en grym upplevelse. Sitter och äter vid datorn nu, så fort jag är klar ska jag springa tillbaka till boxen!

omnibus
2008-11-28, 13:14
http://www.youtube.com/results?search_query=race+pro+gameplay&search_sort=video_date_uploaded

Ser jävligt bra ut, längtar till demot :)

Larsson
2008-11-28, 22:22
Har spelat GTA 4 några timmar nu. Är nog det bästa spelet jag har spelat hitills. Bra känsla och riktigt snyggt.

Jackie Dee
2008-11-28, 23:01
Har spelat GTA 4 några timmar nu. Är nog det bästa spelet jag har spelat hitills. Bra känsla och riktigt snyggt.

Vad spelar du det på?
Jag körde på 360 och där är grafiken för bra för hårdvaran. Om man går och vänder sig om så hackar bilden enormt. Hellre sämre grafik och ett spel som flyter bra. Sålde det efter en vecka.

Snobbe
2008-11-28, 23:04
Vad spelar du det på?
Jag körde på 360 och där är grafiken för bra för hårdvaran. Om man går och vänder sig om så hackar bilden enormt. Hellre sämre grafik och ett spel som flyter bra. Sålde det efter en vecka.

Samma på PS3 lr ungefär samma iaf. Om man kör väldigt fort i bilarna så hinner inte PS3n med iaf. Sjukt irreterande jag är väldigt känslig för FPS lagg och ser det tyvärr direkt skulle önska att man inte såg det. Dock har jag hört att de e blueray spelarn som orsakar detta och inte resten av hårdvaran vilket är lite pinsamt.

kalajset
2008-11-29, 00:32
Jaha, lite minirescensioner till PS3 nu igen:

Dead Space (demo) - Nja, trodde det skulle vara betydligt roligare/läskigare. För oss som spelade DOOM 3 när det begav sig känns det ungefär som rena lekskolan. (Iaf i demot). Var även mycket irriterande att vara så långsam i alla rörelser, man "letar" hela tiden förtvivlat efter en mus och ett tangentbord. Nej, sådana här spel passar bäst på datorer, enda undantagen hittills jag prövat är Warhawk, som funkar hyffsat, och faktiskt BioShock, trots att det är ett renodlat FPS.

GTi Club (demo) - Remake på klassiskt lir, (som jag dock aldrig spelade när det begav sig). Rätt kul bilspel, fast här gör verkligen namnet "arkadräser" skäl för sitt namn, inte verklighetstroget för fem öre ens, men det är naturligtvis inte meningen heller. För rätt summa kan det vara värt pengarna, säkert kul att lira med polarna då och då. Förväntar mig att fullversionen inte kostar mer än 75-90:- för mer än så är då inte jag villig att betala för det iaf. Demot var lite lustigt annars, väldigt begränsat, minst sagt. T ex gick det inte att använda "restart race". Länge sedan jag såg något sådant faktiskt.

Syndicate Wars - ett till klassiskt lir som släpptes "rakt av" genom PS-versionen till PS3 och tydligen också PSP om jag minns rätt. Finns på PSN. (Mycket förkortningar nu). Hade första Syndicate till dator när det begav sig, därför jag köpte detta. Har också ett minne av att jag testade ett demo på denna uppföljare, (till PC det med), men det var för krävande systemmässigt för att det skulle fungera tillfredsställande. Det första man faktiskt chockeras av är hur "mindre snyggt" det är. Nog för att utveckligen går framåt, men jag minns t om ettan som riktigt jäkla toksnyggt när det begav sig. Kanske har platt-tv'n något med det att göra iofs (...). Dock svårt, passar nog bättre till PC, och eftersom man inte har någon kontrollmeny så man har en chans att lära sig kontrollerna på ett vettiggt sätt någonstans, blir det även väldigt rörigt, det är nämligen ett förhållandevis avancerat spel, med ungefär 100 olika saker man kan göra medans man spelar. (Nåja). Själv gav jag upp vid andra uppdraget, då jag inte kom på hur man gick in i ett fordon. Finns för 45:- på PSN för den som är sugen.

Prankie
2008-11-29, 00:49
Jag älskar syndicate wars. :) Tyvärr har jag inte fått det fungera tillfredställande på XP, vore underbart om de kunde göra en remake med HD grafik.

kalajset
2008-11-29, 01:36
Jag älskar syndicate wars. :) Tyvärr har jag inte fått det fungera tillfredställande på XP, vore underbart om de kunde göra en remake med HD grafik.

Ja, var lite besviken på att de inte gjort just detta, då flera klassiker på senare tid faktiskt har släppts just i upphottade versioner. :/ - Kommer definitivt "nån gång" försöka lära mig kontrollerna ordentligt, och sedan spela spelet seriöst trots allt, för visst är det kul. Eller tjaa, antar det iaf, då ettan var grymt kul, och detta ser ungefär ut som samma spel. Påminner faktiskt om GTA på sina sätt, fast några år före. :D - Minns att iaf ettan orsakade en del rabalder.

Solros
2008-11-29, 09:53
Dead Space var riktigt bra tycker jag. Filmen var dock inget vidare.

Lasse Kongo
2008-11-29, 11:05
Jag säger bara Rock Band, så otroligt bra spel GHWT är så långt efter alltså...

Är grymt sugen på att spela igenom MGS4 snart igen!

Körv
2008-11-29, 12:12
Tänkte slänga in en liten frågan här.

Är så att jag har brukade spela Guitar hero 3 på mitt PS3.
Allt gick bra på dom låga nivåerna (easy, medium, början av hard).
Men sen när man kommit upp till dom lite senare låtarna, typ Knights of cydonia och vidare~ så började ett problem störa mig.

Det är så att när man måste strumma snabbt. typ upp/ner-strum så missar min gitarr kanske var 3-4:e strum, alltså som att den inte registrerar att jag gör något. vilket leder till en bra jävla massa missar och fails som jag egentligen träffar/klarar.

Har bytt ut min gitarr 2 ggr, och även fått en kompis att ta med sin, Utan resultat.
Vet inte om någon här har erfarat samma sak?

Har skitit i problemet i ett bra tag nu, men när World tour kommit så blir jag sugen på att köpa det, men inte om samma problem infinner sig så fort jag kommer till någon vettig nivå :confused:

Så, om någon har något litet trick som möjligen kan lösa detta, Let me know!

(PS3 40gb, Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, Full HD, Sony HDMI kabel)

Mr.Cosybear
2008-11-29, 12:20
Tänkte slänga in en liten frågan här.

Är så att jag har brukade spela Guitar hero 3 på mitt PS3.
Allt gick bra på dom låga nivåerna (easy, medium, början av hard).
Men sen när man kommit upp till dom lite senare låtarna, typ Knights of cydonia och vidare~ så började ett problem störa mig.

Det är så att när man måste strumma snabbt. typ upp/ner-strum så missar min gitarr kanske var 3-4:e strum, alltså som att den inte registrerar att jag gör något. vilket leder till en bra jävla massa missar och fails som jag egentligen träffar/klarar.

Har bytt ut min gitarr 2 ggr, och även fått en kompis att ta med sin, Utan resultat.
Vet inte om någon här har erfarat samma sak?

Har skitit i problemet i ett bra tag nu, men när World tour kommit så blir jag sugen på att köpa det, men inte om samma problem infinner sig så fort jag kommer till någon vettig nivå :confused:

Så, om någon har något litet trick som möjligen kan lösa detta, Let me know!

(PS3 40gb, Samsung 40" LCD-TV LE40M86BD 1920x1080p, 15000:1, 8ms, Full HD, Sony HDMI kabel)

Låter skumt faktiskt om du bytt ut den flera gånger. Kanske värt att köpa den nya gitarren då om du köper world tour, den har ju en till funktion som bara går att använda i world tour.

Körv
2008-11-29, 12:23
Mjo... funtar på't!
En annan lösning jag funtat på vore ju att köpa Rockband 2.

Kanske funkar klockrent!
Men att lägga 2lax för att pröva om det funkar är inte A-okey för mig :-/

tigerofsweden
2008-11-29, 22:41
Köpte Uncharted idag, underbart spel! Kan varmt rekommenderas :thumbup:

Pzorz
2008-11-30, 00:49
Jag kommer snart ha tid till övers för att spela spel igen. Problemet är det att jag inte har ett bra spel att spela. Finns det några finfina RPG-spel som man bör ha spelat igenom? (dator eller Xbox 360)

Tricklev
2008-11-30, 01:24
Senaste bra RPG liret skulle isf vara The Witcher, om du inte redan spelat det. Relativt nytt också, 2007.

Jackie Dee
2008-11-30, 01:42
Jag kommer snart ha tid till övers för att spela spel igen. Problemet är det att jag inte har ett bra spel att spela. Finns det några finfina RPG-spel som man bör ha spelat igenom? (dator eller Xbox 360)

Jag håller på med Lost odyssey till 360 nu, ett av dom bättre rpg jag spelat. Och jag har kört en hel del. under 300:- på prisjakt också. slå till.

Ajin
2008-11-30, 02:06
Jag vill se Probotector och Double Dragon på en konsol. :<

Albatross
2008-11-30, 07:12
Jag vill se Probotector och Double Dragon på en konsol. :<

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Entertainment_System

Skaffa en sån bad boy, och dina önskningar skall uppfyllas.

Scratch89
2008-12-01, 15:59
Ni som vill testa en bana som Elin har gjort, kan söka på mitt användarnamn, ScratchGBG, och spela den hon lagt upp. Man börjar ute i havet, ska leta rätt på en sak åt fru sjöjungfru, och sedan leka runt i piratskeppet. Notera detaljnivån på piratskeppet; hon satt x antal timmar med det.

Jay-Z
2008-12-01, 16:15
Ni som vill testa en bana som Elin har gjort, kan söka på mitt användarnamn, ScratchGBG, och spela den hon lagt upp. Man börjar ute i havet, ska leta rätt på en sak åt fru sjöjungfru, och sedan leka runt i piratskeppet. Notera detaljnivån på piratskeppet; hon satt x antal timmar med det.

Screens, bitte!

Scratch89
2008-12-01, 17:30
Hur fasen tar man screens i LBP?

Mr.Cosybear
2008-12-01, 17:34
Hur fasen tar man screens i LBP?

Kamera? Fota tvn antar jag:)

Lasse Kongo
2008-12-01, 19:07
Kom hem med Resistance 2 nyss, ska bli kewl att testa gillade ettan både sp och mp, nu är det upp till 60 pers online med, mumma =)

Spelet har fått jävligt bra betyg o shit, nästan lite väl känns det som, ska se om det lever upp till det, dock vet jag att det är ett spel som kommer äga online riktigt riktigt länge.

Kwon
2008-12-01, 19:16
Kom hem med Resistance 2 nyss, ska bli kewl att testa gillade ettan både sp och mp, nu är det upp till 60 pers online med, mumma =)

Spelet har fått jävligt bra betyg o shit, nästan lite väl känns det som, ska se om det lever upp till det, dock vet jag att det är ett spel som kommer äga online riktigt riktigt länge.

Är det Aliens VS Marines? Hur många är man på samma lag? 30?

Granatgiraffen
2008-12-01, 20:30

Klarade det för ett tag sedan och mina intryck stämde rätt bra rätt genom spelet. Grym action och jäkligt mycket som händer på skärmen hela tiden. Storyn var däremot rätt sunkig och inte alls något att hänga i granen.

Brooklyn
2008-12-01, 20:44

skall testa den lite senare ikväll! :)

Scratch89
2008-12-01, 21:20
skall testa den lite senare ikväll! :)

Lämna gärna en kommentar, och beskriv gärna här i tråden hur det går till för att leta rätt och spela andra banor.

Brooklyn
2008-12-01, 21:53
Lämna gärna en kommentar, och beskriv gärna här i tråden hur det går till för att leta rätt och spela andra banor.

kommer upp massor när jag söker på scratchGBG, vet du vad banan är döpt till?

Ajin
2008-12-01, 21:54
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Entertainment_System

Skaffa en sån bad boy, och dina önskningar skall uppfyllas.

Jag menar på en nyare generations Konsol. Har redan 2st Nintendo 8bit i bra skick som jag väntar på att sälja om tio, tjugo år, när värdet förhoppningsvis har gått up.

Greg
2008-12-01, 22:08
Min julklapp till mig själv:

- Little Big Planet
- Mirror's Edge

100% säker på Little Big Planet, osäker på Mirror's Edge.

Gears of War 2 får lillebror.

Mart|n
2008-12-01, 22:08
http://www.play.com/Games/Games/3-/245082/2-/Promo.html?dpr=245082&cur=258

Gäller endast idag.

Brooklyn
2008-12-01, 22:12
är det bara mitt LBP som laggar när jag kör online?? kan tilläggas att jag kör trådlöst.

tigerofsweden
2008-12-01, 22:47
är det bara mitt LBP som laggar när jag kör online?? kan tilläggas att jag kör trådlöst.

Nje för mig med, men det är nog rätt vanligt och ett av problemen med LBP

Brooklyn
2008-12-01, 22:59
Nje för mig med, men det är nog rätt vanligt och ett av problemen med LBP

roger that!

kör du trådlöst eller "vanligt" ?

Scratch89
2008-12-02, 00:06
kommer upp massor när jag söker på scratchGBG, vet du vad banan är döpt till?

Treasure Island!

tigerofsweden
2008-12-02, 21:47
roger that!

kör du trådlöst eller "vanligt" ?

Vanligt :)

Greg
2008-12-02, 23:13
Min julklapp till mig själv:

- Little Big Planet
- Mirror's Edge

100% säker på Little Big Planet, osäker på Mirror's Edge.

Gears of War 2 får lillebror.

Jag som trodde vi hjälpte varandra i den här tråden :(

Langster
2008-12-03, 08:07
Jag som trodde vi hjälpte varandra i den här tråden :(

Vadå? Ville du ha hjälp med att välja? Ditt inlägg var ju inte formulerat som en fråga för fem öre.

Langster
2008-12-03, 08:29
Det är roligt att se vilka tekniska framsteg man antagligen kommer att få se i spel i framtiden...

Såg det här idag, om hur hår kan renderas:
http://kotaku.com/5101179/good-digital-hair-is-not-easy

Det fick mig att tänka på ett par lite äldre demos jag såg om vattenfysik, det är jäkligt imponerande detta tycker jag:
http://gameplanets.blogspot.com/2007/06/physics-simulations.html

Nästa generations konsoller kanske kan göra sådant?

Robbelibob
2008-12-03, 09:16
Funderar på att skaffa PS3 bundle med Little Big Planet. Är det verkligen så bra som alla säger? Älskar att göra egna spel, men blir man inte less av bara massa plattforms hoppande? Fast det verkar ju iaf inte finnas några gränser för hur avancerat det kan vara.

Tuniz
2008-12-03, 09:23
Är helt såld på Mirrors Edge :hbang:

fan va fräckt det är att hoppa runt bland alla sktskrapor. Detta spelet kommer även kunna underhålla när man är klar med det för speed runs och trophies :D

Rekomenderar starkt detta nya fräscha spel

krebbe
2008-12-03, 09:35
Rekommenderar helt klart Left 4 Dead till PC. Lätt ett av årets bästa upplevelser tillsammans med 3 polare och en platta öl.

Ni som spelar kan ju skicka ett message till mig för addning.

Greg
2008-12-03, 11:02
Vadå? Ville du ha hjälp med att välja? Ditt inlägg var ju inte formulerat som en fråga för fem öre.

Hater.

Felformulerat inlägg ger jag dig.

Det är Mirror's Edge jag är osäker på om jag ska införskaffa.

Som jag har förstått är det ett relativt kort spel, något andrahandsvärde? Det jag menar är att kommer man spela om det?

Mr.Cosybear
2008-12-03, 11:11
Hater.

Felformulerat inlägg ger jag dig.

Det är Mirror's Edge jag är osäker på om jag ska införskaffa.

Som jag har förstått är det ett relativt kort spel, något andrahandsvärde? Det jag menar är att kommer man spela om det?

Spelet är lite som ett bilspel när det gäller andrahandsvärde. Gillar du att försöka förbättra dina tider på vissa "banor" så har du ett andrahandsvärde. Själv gillar jag inte spelet alls då jag inte gillar upprepning i den här formen.

Greg
2008-12-03, 11:13
Spelet är lite som ett bilspel när det gäller andrahandsvärde. Gillar du att försöka förbättra dina tider på vissa "banor" så har du ett andrahandsvärde. Själv gillar jag inte spelet alls då jag inte gillar upprepning i den här formen.

Då antar jag att man bör kolla på andra spel och låna och testa Mirror's av en kompis istället.

tigerofsweden
2008-12-03, 11:41
Jag är helt fast i Uncharted nu, tycker de är riktigt bra och otroligt vackra miljöer! Jag antar det inte finns något liknande spel till Ps3an? Tomb raider ska ju t ex inte vara så bra.

Scratch89
2008-12-03, 12:02
Jag är helt fast i Uncharted nu, tycker de är riktigt bra och otroligt vackra miljöer! Jag antar det inte finns något liknande spel till Ps3an? Tomb raider ska ju t ex inte vara så bra.

Jag tycker att nya Tomb Raider är mycket roligare än Uncharted, men det är mest för att Uncharted är väldigt repetivt. Man måste alltid gömma sig, skjuta, gömma sig osv. Det går liksom inte att välja andra taktiker; leker man Rambo dör man direkt.

tigerofsweden
2008-12-03, 12:06
Jag tycker att nya Tomb Raider är mycket roligare än Uncharted, men det är mest för att Uncharted är väldigt repetivt. Man måste alltid gömma sig, skjuta, gömma sig osv. Det går liksom inte att välja andra taktiker; leker man Rambo dör man direkt.

Okej :) Nej jag vet egentligen inte mkt om Tomb Raider, vet bara att Uncharted hyllats av recensenterna och Tomb Raider "sågats" eller iaf fått betydligt sämre kritik! Men man kanske får ge det ett försök.

Mr.Cosybear
2008-12-03, 12:08
Har bara hört positiva kommentarer om Tombraider, roliga och tillräckligt svåra pussel att lösa. Kallades också "återupplivare" av spelserien

Langster
2008-12-03, 12:15

Nu har jag inte spelat mer än demot på nya Tomb Raider, men om det är lika bra som det förra (vilket det tydligen ska vara) så är det helt klart värt att spela igenom. Inte världens bästa spel, men en schysst matinéupplevelse.

Langster
2008-12-03, 12:16
Okej :) Nej jag vet egentligen inte mkt om Tomb Raider, vet bara att Uncharted hyllats av recensenterna och Tomb Raider "sågats" eller iaf fått betydligt sämre kritik! Men man kanske får ge det ett försök.

Speljournalister älskar att såga Tomb Raider...

Scratch89
2008-12-03, 12:21
speljournalister älskar att såga tomb raider...

kvinnofÖrnedring!!!111

tigerofsweden
2008-12-03, 12:26
Nu har jag inte spelat mer än demot på nya Tomb Raider, men om det är lika bra som det förra (vilket det tydligen ska vara) så är det helt klart värt att spela igenom. Inte världens bästa spel, men en schysst matinéupplevelse.

Var hittar man demot? Är det via tv-spelstidningar eller? Har inte sett de på PSN iaf :)

kalajset
2008-12-03, 12:27
Treasure Island nu avklarad Scratch, mycket bra bana. (Klart man addade till hearted). :) Synd bara att den, i likhet med 90% av andra bra banor, troligen inte kommer "slå igenom" stort p ga LBP's märkliga rankningssystem. Att ha en vanlig lista rakt upp och ner, och/eller åtminstone kunna rangordna banor på andra sätt som t ex procentuellt antal femmor, procentuellt antal hearts, etc etc vore så mycket mer rättvist än som systemet ser ut nu.

Apropå LBP så visst laggar onlineläget ordentligt som konstaterat, (kör med trådlöst, men det borde inte ha någon betydelse). Idag var dock första gången jag upplevde lagg när jag spelade online, helt själv. Lyckat.

Langster
2008-12-03, 14:03
Var hittar man demot? Är det via tv-spelstidningar eller? Har inte sett de på PSN iaf :)

Xbox Live såklart! :D

Greg
2008-12-03, 14:13
På tal om Xbox-Live...

Finns det ett bättre spel i år än Braid?

br3Oo1g9nZQ

Lasse Kongo
2008-12-03, 17:08
Uncharted är helt sjukt grymt, lätt ett av ps3ans bästa spel, igår kom det ju officiellt att det kommer en 2a, finns tom en liten teaser på gametrailers.

Kommer bli riktigt najs, och nej, Uncharted är inte det minsta repetetivt utan helgrymt rakt igenom.

Scratch89
2008-12-03, 17:35
Treasure Island nu avklarad Scratch, mycket bra bana. (Klart man addade till hearted). :) Synd bara att den, i likhet med 90% av andra bra banor, troligen inte kommer "slå igenom" stort p ga LBP's märkliga rankningssystem. Att ha en vanlig lista rakt upp och ner, och/eller åtminstone kunna rangordna banor på andra sätt som t ex procentuellt antal femmor, procentuellt antal hearts, etc etc vore så mycket mer rättvist än som systemet ser ut nu.

Apropå LBP så visst laggar onlineläget ordentligt som konstaterat, (kör med trådlöst, men det borde inte ha någon betydelse). Idag var dock första gången jag upplevde lagg när jag spelade online, helt själv. Lyckat.

Hur funkar rankingsystemet? Jag har hört att det är konstigt, men inte riktigt satt mig in i hur det funkar.

Tyckte du om banan annars? Jag gillar hennes piratskepp, det är väldigt mysigt. Dock ser sjöjungfrun i början av banan lagom retarded ut. :D

Kwon
2008-12-03, 21:47
Kan man få lite screenshots på denna legendariska och omtalade bana "Treasure Island"?

Kanske även en film på när du spelar den banan, kalajset?

Scratch89
2008-12-03, 23:14
Det går liksom inte att få ut fotona, vad jag har hittat iallafall. Man kan ta printscreens, men dessa kan endast läggas ut på Playstation Online. Om någon vet hur man gör för att få dem till datorn, eller var de hamnar på hårddisken, så vore jag glad om de kunde avslöja.

acroyear2
2008-12-04, 00:27
Då antar jag att man bör kolla på andra spel och låna och testa Mirror's av en kompis istället.

Jag slängde på spelet för första gången i eftermiddags; tänkte provlira en stund innan jag tog mig an dagens skörd av kurslitteratur.
Men.
Jag fastnade.
Gode Gud. Maken till ett mer beroendeframkallande spel har jag inte sett sedan Wario Ware.
Fan. Vilket. Bra. Spel.

Rekommenderas varmt.

kalajset
2008-12-04, 00:31
Hur funkar rankingsystemet? Jag har hört att det är konstigt, men inte riktigt satt mig in i hur det funkar.

Tyckte du om banan annars? Jag gillar hennes piratskepp, det är väldigt mysigt. Dock ser sjöjungfrun i början av banan lagom retarded ut. :D

Först och främst, jag håller med om att den är mycket välgjord och detaljerad. Mycket svårt att förstå vad som är färdiga objects, och vad som är hemmasnickrat. (Naturligtvis mycket positivt). Blev lite besviken först, när jag trodde banan slutade när man hade hjälpt sjöjungfrun, men ack så fel jag hade. :D - Piratskeppet är förövrigt något av det bästa jag sett iform av hemmabyggen i LBP, förstår att det tog tid. Hur lång tid tog banan att göra annars? - Tippar på åtskilliga arbetsdagar?

Nu till rankningsystem, (det här kommer bli låååångt):

Jag har dålig koll på hur systemet verkligen fungerar. Spelskaparna själv verkar mest gå ut i media och skryta över hur smart och bra det är, men så ser inte verligheten ut. Några saker är iallafall säkra:

1. Ju mer av "X" du har, (nu snackar vi alltså antal), desto högre upp på världskartorna kommer man. Om sedan detta "X" är antal hearts, plays, stars, annat, eller helt enkelt en mix av allt vet jag inte. M ao har de banor som varit ute längst en fullständigt enorm fördel.

2. Helt nya nivåer kommer faktiskt upp på de första sidorna av världskartan. Men de verkar inte stanna där särskilt länge. Med tanke på antalet banor så räknar man nog snarare minuter på de första världskartorna än sekunder, men detta är naturligtvis en helt ovetenskapligt antagelse. (Även när man kör en refresh antar jag detta gäller).

3. Har genom emperiska studier kommer fram till att någonstans mellan 10-30 plays är vad en genomsnittlig LBP-nivå tycks nå, helt oavsett kvalitet på banan. Detta ska jämföras med flera tusen, ja t om tiotusentals hos vissa av nivåerna på förstasidan. Lika villkor? - Tror inte det.

4. Summan av kardemumman blir ofrånkomligen att en otroligt stor majoritet av banor glöms bort, och de där heart-troféerna, för de som jagar sådant, är helt ouppnåliga för alla utom de som utnyttjar systemet genom att skamlöst ragga röster på olika forum, i spelet, etc etc. Väldigt vanligt förekommande.

Största problemet är naturligtvis att det blir svårt att hitta bra och fräscha nivåer efter ett tag. Första sidorna på världskartan har inte direkt uppdaterats sådär överdrivet mycket sedan spelet släpptes...

Kan man få lite screenshots på denna legendariska och omtalade bana "Treasure Island"?

Kanske även en film på när du spelar den banan, kalajset?

Har tyvärr inte den tekniska utrustningen som krävs för att genomföra en sådan bravad, (än mindre de tekniska skillsen, tyvärr) :D

Det går liksom inte att få ut fotona, vad jag har hittat iallafall. Man kan ta printscreens, men dessa kan endast läggas ut på Playstation Online. Om någon vet hur man gör för att få dem till datorn, eller var de hamnar på hårddisken, så vore jag glad om de kunde avslöja.

Låter ju väldigt dumt det hela, men skulle samtidigt inte förvåna mig om det inte gick. Får köra en snabbforskning själv i detta ärende känner jag.

Scratch89
2008-12-04, 05:59
Med Treasure Island satt hon från från fredag eftermiddag till nästnästa helg. Varje dag, oftast mellan, säg, 13 och 22. Paus för mat och sådär.

EDIT: Jag kanske överdriver. Jag tycker dock att hon sitter där jämt. :D

Mr.Cosybear
2008-12-04, 10:48
Underbar recension av Mirrors Edge av den kände Yahtzee:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/457-Mirrors-Edge

mangemani
2008-12-04, 20:27
efter 15 lååååånga(och dryga) säsonger utav fifa09 karriär mode avklarade,så har jag nu gett mej på nhl09 be a pro mode.
en fråga ang exp pointsen,ska man verkligen få så lite sxp point som man får för varje match=/?jag menar,10-20 exp på varje egenskap?ska det vara så eller gör jag nått fel?i fifa09 så fick man ju uppåt 1000 exp points för varje match.

kalajset
2008-12-05, 00:08
EDIT: Jag kanske överdriver. Jag tycker dock att hon sitter där jämt. :D

Du har ett så kallat: "Omvänt problem" m ao :D

Annars dammade jag av SKATE idag, första gången på ett halvår. Blev lite sugen efter att ha sett trailer på tvåan. Tjaa, vad ska man säga om SKATE egentligen? - OK spel i grund och botten, men fan vad man tröttnade när allt ändå bara blev "hoppa upp 15 meter i luften, skaffa 5000 poäng i en No-Skate-Zone, utför två double grabs - under 30 sekunder" etc etc. Nu blir jag säkert sådär sentimental som alla avdankade gamla skatare blir, men det var just detta som inte behövdes. Tony Hawk var urballat från första början, (även om de allra första ändå hade spelvärde), Street Skater-serien var ännu mera arkad. Obskyra b-lir kändes ändå som Tony Hawk i grund och botten. SKATE lovade mer eller mindre att ändra på allt detta, och helt enkelt ge oss ett hyffsat realistiskt spel med äkta spel/skateglädje. Resultatet blev endast halvdant. Frenetiska knapptryckningar i 120 knyck, (OK, snarare spakdragningar i detta fallet), borde folk fått nog av.

Det är just allt detta som kommer hålla mig ifrån SKATE 2. Är övertygad om, tills motsatsen kan läsas från säker källa, eller tills ett demo har spelats, att arkadkänslan kommer bestå i tvåan, finns liksom inget som talar emot, det är väl det kidsen vill ha, om än inte lika extremt som i Tony Hawk. Dessutom verkar grafiken vara nästan exakt likadan. (Fast denna gång får vi hoppas spelet slipper hacka hela tiden). Har inte heller kontrollen förbättras, finns det verkligen ingen anledning att skaffa SKATE 2. Bra tanke, men totalt hopplöst vid låg fart/snabba vändningar och trixande. Och så var det detaljen med kameran som ofta tycks få spel, att karaktären i fråga tycks vara den enda i världen som inte får fart i en vertramp, alla buggar...Nä, ju mer man tänker på det, desto mer inser man hur mycket som måste fixas i tvåan för att det överhuvudtaget ska vara värt att spela ens demot. Tacka vet jag Thrasher, det till dags datum enda riktigt vettiga skatespelet.

Scratch89
2008-12-05, 18:26
Jag kan säga att Elin sitter med en ny bana nu, som baserar sig på Batman Begins. Det tuffaste jag sett på länge. :)

Granatgiraffen
2008-12-05, 18:49
Killzone 2
http://www.gametrailers.com/player/43373.html

Halvsnyggt spel kan det bli.

tigerofsweden
2008-12-05, 20:09
Om någon testat det nya prince of persia så får ni skriva här vad ni tycker om det :)

Brooklyn
2008-12-05, 21:36
Scratch; nu har jag provat elins bana!
klockren! bland de roligaste jag spelat online faktiskt!

Scratch89
2008-12-05, 21:40
Scratch; nu har jag provat elins bana!
klockren! bland de roligaste jag spelat online faktiskt!

Vad kul. :)

Hon är snart klar med sin Batmanbana. Den är mycket bättre.

mangemani
2008-12-05, 22:34
fan man kommer ju ingenstans med så låg exp points som man får för varje match i nhl09=/.
klar med min första säsong nu,har ej fått upp gubben nånting och det är väl bara 4 säsonger som man spelar?

Lasse Kongo
2008-12-05, 23:31
Killzone 2
http://www.gametrailers.com/player/43373.html

Halvsnyggt spel kan det bli.

Ja lite lagom sådär =)

Läs detta: http://gamereactor.se/artiklar/16075/Killzone+2+-+Kriget+rasar/

Lasse Kongo
2008-12-05, 23:43
2009 blir ett riktigt schysst spelår, dessutom rejält med trevliga ps3exklusiva spel som alla förhoppningsvis kommer 2009, vad sägs om:

Killzone 2
Heavy Rain
God Of War III
Gran Turismo 5
InFamous
M.A.G
Afrika
The Agency (kommer dessutom 2 mmospel till, orkar inte kolla upp namnen)
Uncharted 2
White Knight Chronicles
Fat Princess =)

Har fetat de titlar som är givna releaseköp!

mm, har säkerligen glömt flera bra titlar.

Sen andra multiplattformsspel som SFIV, RE5, Skate 2 och så vidare så att säääääga.

På tok för mycket bra kommande spel och allt för lite tid att spela =)

Scratch89
2008-12-06, 00:25
Glöm inte Resident Evil 5!

omnibus
2008-12-06, 00:36

Räcker att kolla reviews ;)
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/457-Mirrors-Edge

Lasse Kongo
2008-12-06, 01:01
Glöm inte Resident Evil 5!

Gjorde jag inte heller ;)

spange
2008-12-06, 10:43
jag behöver tips på skräckspel till 360, gärna riktigt mörkt och grisigt. Har kollat lite på Dead Space, nån här som spelat det, och isf vad tyckte ni?

så bra grafik som möjligt är också viktigt.

Förresten så verkar Alien: colonial marines komma under kvartal 2009 =) verkar skoj

King Grub
2008-12-06, 10:47
Dead Space är inte speciellt mycket skräck. Det är spännande, men knappast otäckt.

Condemned var både mörkt, grisigt, och med ett par rejäla hoppa-högtögonblick.

spange
2008-12-06, 10:50
okej, condemned låter intressant, hur är grafiken, för condemned har väl nåt år på nacken?

Albatross
2008-12-06, 12:14
Snart pressat igenom Valkyria Chronicles första playthrough, kommer väl klocka in nånstans runt 35-40 timmar. Sen får man köra Hard om man känner för det. Lär bli årets spel för mig, om inte Crash Commando imponerar mer än väntat :D

King Grub
2008-12-06, 12:20
okej, condemned låter intressant, hur är grafiken, för condemned har väl nåt år på nacken?

Den är bra. Den var bland det bästa som fanns när spelet kom, och det håller absolut än. Condemned II är snyggare, och antagligen bättre också, men jag tycker ettan är "mysigare" (inte rätt ord, men men).

Billigt också.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/50313-condemned--classics--for-x360

Lasse Kongo
2008-12-06, 13:42
Snart pressat igenom Valkyria Chronicles första playthrough, kommer väl klocka in nånstans runt 35-40 timmar. Sen får man köra Hard om man känner för det. Lär bli årets spel för mig, om inte Crash Commando imponerar mer än väntat :D

äre så bra alltså, är
lite småsugen på det, sitter med nya PoP ca 2h in, mkt trevligt spel

FillilutteN
2008-12-06, 19:43
Någon som lirar Fifa 09 och är sugen på att joina en klubb? Spelar i en klubb som visserligen inte har någon lysande statistik men mest beror det väl på att det varit lite splittrat av olika skäl. Men vi är ett gott gäng, dock rätt för få aktiva. Därför rekryterar vi nu nya medlemmar.
PM:a mig med frågor om ni är intresserade.

Wilt the Stilt
2008-12-06, 20:00
Känner mig retro just nu; spelar Donkey Kong Country 3.

Baby Kong är gullig.. :D

Yankeee
2008-12-06, 23:32
RBS Las Vegas 2 är ju hur bra som helst.
Har lirat coop hela dagen och det äger fortfarande.

mangemani
2008-12-06, 23:41
Någon som lirar Fifa 09 och är sugen på att joina en klubb? Spelar i en klubb som visserligen inte har någon lysande statistik men mest beror det väl på att det varit lite splittrat av olika skäl. Men vi är ett gott gäng, dock rätt för få aktiva. Därför rekryterar vi nu nya medlemmar.
PM:a mig med frågor om ni är intresserade.

är det på ps3:an så är jag gärna med:)
men hur funkar det,kan man använda sin egenskapta spelare eller måste man börja om på nytt?

Lasse Kongo
2008-12-07, 21:58
Har suttit med Home ett par timmar nu, intryck kommer om det är intressant : ]

Anton Fräs
2008-12-07, 22:05
Tips på skräckspel / sköna FPS lir till ps3? Har Resistance 2 nu vilket jag gillade riktigt mycket :)

Kimball
2008-12-07, 22:20
jag behöver tips på skräckspel till 360, gärna riktigt mörkt och grisigt. Har kollat lite på Dead Space, nån här som spelat det, och isf vad tyckte ni?

Förresten så verkar Alien: colonial marines komma under kvartal 2009 =) verkar skoj

Hade riktigt kul med en vän och Left 4 Dead tidigare i veckan, brukar inte hoppa till av spel men det hände ett par gånger i början, sen blir man ju alltid "van", men överlag riktigt intressant coop MP action. Ganska hjärndött ofta, åtminstone i coop delen, men coop = spelglädje :)

Lasse Kongo
2008-12-07, 23:26
Tips på skräckspel / sköna FPS lir till ps3? Har Resistance 2 nu vilket jag gillade riktigt mycket :)

Dead Space är ett måste, sjuukt bra skräckspel, dock inte så otäckt men grymt bra!

Annars är det ju Cod4, Cod world at war, Half Life 2, BF Bad Company som gäller, alla riktigt bra fps!

acroyear2
2008-12-08, 23:28
Har kollat lite på Dead Space, nån här som spelat det, och isf vad tyckte ni?

Precis som King Grub måste jag påpeka att Dead Space inte är överdrivet otäckt, även om jag känt hur det har spänt på i byxan vid ett par enstaka tillfällen. Om du dock eftersträvar ett mörkt 360-lir med påfallande bra grafik finns det inget spel jag rekommenderar mer än Dead Space. Spelet är ruskigt snyggt. För att inte tala om ljudet. Seriously. Dead Space är en enda lång ljudorgie för alla audiofiler.

Well. Thomas Wiborgh skrev en rättvis recension här (http://loading.se/review.php?review=1324), om intresse finns.

Scratch89
2008-12-09, 16:13
Jag funderar på att köpa Naruto - Ultimate Ninja Storm till en kompis, då han önskar sig det i julklapp. Dock finns det två varianter, den vanliga och Collector's Edition. Det skiljer sig bara några tior i pris, men vad är det för skillnad på dem? Jag hittar ingen info om det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=90460
http://www.webhallen.com/prod.php?id=92548

Tricklev
2008-12-09, 16:28
Naruto är riktigt kul i vs med ett gäng polare, tar inte mer än cirka 2 sjukdomsdagar att vinna det mesta på dessutom. Singleplayer är en serie tråkiga återupprepande banor där man gör samma sak om och om igen.

Inte för att detta besvarar din fråga.

Greg
2008-12-09, 17:47
Fick höra av en kompis att Mass Effect 2 ska komma ut i slutet på 2009 alternativt början på 2010.

Men jag finner absolut ingen information om detta, och det känns lite tidigt.

Speciellt med tanke på att Bioware kommer släppa Dragon Age: Origins på konsol under det sista kvartalet 2009. Samt att de även har Star Wars: The Old Republic på G.

Men man får nog vänta ett tag.

Kommer komma i brallan när det kommer ett release-datum.

Rellos_87
2008-12-09, 18:18
Blir galet sugen på att köpa Condemned 2 nu, verkar riktigt intressant! Får se om man skaffar det till helgen...

IntenZe
2008-12-09, 18:30
Har ett XBOX 360 som öppnas den 24 december. Finns det några "måste-titlar"?

Har lagt dessa till min lista:

Condemned 2
dead space
left 4 dead
gears of war
fallout 3
GTA IV

Något mer ni kan rekommendera?

Vet att jag inte kommer att kunna spela alla spel samtidigt men det är roligt att fixa spel innan. :)

Chris
2008-12-09, 18:32

Condemned 2
dead space
left 4 dead
gears of war
fallout 3
GTA IV

Vet att jag inte kommer att kunna spela alla spel samtidigt men det är roligt att fixa spel innan. :)

Skaffa Mass Effect också!

Greg
2008-12-09, 18:33

Condemned 2
dead space
left 4 dead
gears of war
fallout 3
GTA IV

Mass Effect.

coxie
2008-12-09, 18:39
Prince of Persia
Tomb Raider: Underworld
Gears of War 2

Hade jag inhandlat utöver de spel du listat och Mass Effect.

Solros
2008-12-09, 18:40
Fick höra av en kompis att Mass Effect 2 ska komma ut i slutet på 2009 alternativt början på 2010.

Men jag finner absolut ingen information om detta, och det känns lite tidigt.

Speciellt med tanke på att Bioware kommer släppa Dragon Age: Origins på konsol under det sista kvartalet 2009. Samt att de även har Star Wars: The Old Republic på G.

Men man får nog vänta ett tag.

Kommer komma i brallan när det kommer ett release-datum.

Vet ej, men hörde när ettan kom att de ska få ut en triologi innan 2012. Så jag runt 2010 vore väl rimligt. Kan knappt vänta!

Greg
2008-12-09, 18:43
Vet ej, men hörde när ettan kom att de ska få ut en triologi innan 2012. Så jag runt 2010 vore väl rimligt. Kan knappt vänta!

Det ska inte bli en trilogi.

Det ska bli en större spel-serie än så :D

*drool*

Scratch89
2008-12-09, 20:24
Jag funderar på att köpa Naruto - Ultimate Ninja Storm till en kompis, då han önskar sig det i julklapp. Dock finns det två varianter, den vanliga och Collector's Edition. Det skiljer sig bara några tior i pris, men vad är det för skillnad på dem? Jag hittar ingen info om det.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=90460
http://www.webhallen.com/prod.php?id=92548

Bump för fasiken!

shut teh face
2008-12-09, 20:27
Bump för fasiken!
Det är ju rätt uppenbart att ingenting skiljer sig på dem i ren fakta. Så det enda du har att gå på är:

Collector's edition

Collector's Edition may just be another term for Special edition. It may also refer to artist's books in limited and numbered editions, sometimes hand-bound, and signed by the artist and containing one or more original works or prints produced directly from his work and printed under his supervision.

Sen verkar de som CE är den som säljs mest på webbhallen, den finns i lager och den andra är bara beställningsvara.

Solros
2008-12-10, 11:41
Sjukt vad mycket bra spel som kommit i höst. Det enda jag saknar är ett skogstokigt bilspel ala Burnout Paradise!

Vad tycker ni om Left 4 Dead (http://www.l4d.com/)? Verkar riktigt, riktigt tufft!

Langster
2008-12-10, 11:49

Condemned 2
dead space
left 4 dead
gears of war
fallout 3
GTA IV

Ninja Gaiden 2 och Halo 3.

Jackie Dee
2008-12-10, 11:55

Condemned 2
dead space
left 4 dead
gears of war
fallout 3
GTA IV

om du köper ett i taget kommer dom andra hinna bli gamla och sjunka några hundra i pris.

krebbe
2008-12-10, 12:43
Sjukt vad mycket bra spel som kommit i höst. Det enda jag saknar är ett skogstokigt bilspel ala Burnout Paradise!

Vad tycker ni om Left 4 Dead (http://www.l4d.com/)? Verkar riktigt, riktigt tufft!

Bästa spelet på mycket länge, under förutsättning att du gillar team-play online. Rekommenderas starkt till PC dock. Xbox, not so much, pga kontrollen samt att det sägs att MS kommer ta betalt för uppdateringar.

stolpskott
2008-12-10, 13:03
(...)samt att det sägs att MS kommer ta betalt för uppdateringar.

är det då nödvändigt med att få alla uppdateringar? Spelet går alldeles utmärkt att spela i story mode en gång och sedan låta det stå och damma på hyllan *popcorn*

krebbe
2008-12-10, 13:07
är det då nödvändigt med att få alla uppdateringar? Spelet går alldeles utmärkt att spela i story mode en gång och sedan låta det stå och damma på hyllan *popcorn*

Fast det är ju att spela flera gånger med olika personer som är lite grejen med det spelet. Med din argumentation kan man se en fotboll/hockey/golfrunda what so ever bara en gång och aldrig mer behöva bry sig om sporten något mer, det är ju precis samma sak som händer varje gång(boll sparkas, eventuellt ett mål).

Spelar man bara för single player delen förstår jag din poäng dock, och då anser inte jag spelet som värdigt köp.

kalajset
2008-12-10, 13:18

Kikat på senaste Midnight Club: Los Angeles? - Fått riktigt bra betyg, påminner om Burnout Paradise, samt ser lovande ut baserat på det jag själv sett av det iaf, har däremot inte spelat det än själv. (Väntar nog med de flesta bilspel till konsoll innan jag köper Logitech's G25:a, något jag iofs inte lär göra förrän GT5 kommer).

Sedan finns det ju såklart något/några år gamla titlar i mängder, Test Drive Unlimited t ex borde inte vara sådär jättedyrt längre, och det är en mycket bra arkadräser, (utan att det blr för lätt), med jäkligt mycket olika bilar att välja på.

Left 4 Dead känns som ett typiskt MP-spel, gärna med några kompisar man känner IRL. Kommer inte köpa det själv dock just därför. (Tror ingen av mina vänner är intresserad av det spelet tyvärr).

Scratch89
2008-12-10, 20:09
Update, mina kära vänner!

Elin har gjort en ny bana nu, som heter Batman Begins. Testa att spela, lämna en kommentar och gör den hearted!

Användarnamn: ScratchGBG
Level Name: Batman Begins