handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

barfota
2008-03-18, 13:08
Kanske gammal men den är isf värd att köras igen:)
Är man CoD fan så är man...

9-4IFUak_U0

jag älskar spelet, men det där var...hemskt blandat med för mycket fritid.

AngelLove
2008-03-18, 13:16
Kanske gammal men den är isf värd att köras igen:)
Är man CoD fan så är man...
ha ha helt sinnesrubbat. Håller med barfota - de borde spela spelet mer :)

sleep is the enemy
2008-03-18, 13:40
Nej. Låt den vara avstängd ett tag. Lägg fram allting så att det ligger öppet. Vänta ett dygn, sen kan du spela igen.

Boxen står rätt öppet i en hylla. Och det var alltså inte en speciell händelse, utan den hänger sig ganska ofta. "can't read disc" får ja väldigt ofta när jag spelar DiRT, och ibland under halo3, inte under några andra spel. Fast det är väl 360ns försvar så att de inte ska hänga sig? Så alltså är det så att de hänger sig där också?

Langster
2008-03-18, 13:48
Boxen står rätt öppet i en hylla. Och det var alltså inte en speciell händelse, utan den hänger sig ganska ofta. "can't read disc" får ja väldigt ofta när jag spelar DiRT, och ibland under halo3, inte under några andra spel. Fast det är väl 360ns försvar så att de inte ska hänga sig? Så alltså är det så att de hänger sig där också?

Jag har aldrig fått cant read disc någonsin. Vet att en del haft det i perioder, som sen "gått över" och för vissa slutar det med att spelaren helt slutar fungera. Har du ofta problem med läsaren så kan du ju ringa supporten, kanske kan du skicka in den och få spelaren utbytt? Jag tror inte svårigheter att läsa skivor har något samband med överhettningsproblemet som ger RROD, att maskinen låser sig gång på gång verkar dock ha det. Min låste sig ett antal ggr innan den fick RROD iaf.

sleep is the enemy
2008-03-18, 13:53
Jag har aldrig fått cant read disc någonsin. Vet att en del haft det i perioder, som sen "gått över" och för vissa slutar det med att spelaren helt slutar fungera. Har du ofta problem med läsaren så kan du ju ringa supporten, kanske kan du skicka in den och få spelaren utbytt? Jag tror inte svårigheter att läsa skivor har något samband med överhettningsproblemet som ger RROD, att maskinen låser sig gång på gång verkar dock ha det. Min låste sig ett antal ggr innan den fick RROD iaf.

Än så länge har det ju räckt med att starta om den. Men det är ändå rätt störande. Hur lätt är det att få kontakt med support? Telefonkö i fem timmar? Finns det nån möjlighet att dom kan ta den på service för en sån här sak?

Langster
2008-03-18, 14:02
Än så länge har det ju räckt med att starta om den. Men det är ändå rätt störande. Hur lätt är det att få kontakt med support? Telefonkö i fem timmar? Finns det nån möjlighet att dom kan ta den på service för en sån här sak?

När jag ringde var det ingen kö att tala om iaf. Man kan ju skicka mail också, men jag skulle nog rekommendera att ringa. Jag vet inte vad de har för krav för att räkna maskinen som trasig, men om du har problem ofta så att spelandet verkligen blir lidande så tycker jag att det är riktigt illa om de inte tar in maskinen (en omstart då och då får man ju räkna med, det kan ju vara buggar i spel som fryser maskinen också). Men sen får du ju verkligen hoppas att de upptäcker felet om det inte händer hela tiden liksom... Och då är det ju inte kul att ha varit utan maskinen i 2-3 veckor utan att de hittade nåt fel på den.

Men ring supporten och hör, de kanske vet precis vad det är för fel.

Langster
2008-03-18, 14:08
Offtopic: avataren, ser jäääääävligt bra ut :thumbup:
Danke! Den förra var typ 4 år gammal så jag kände att det var dags för en ny, på 29-års dagen. :)

Jag fick förresten CoD4 i födelsedagspresent av ett par lirare på Xbox Live som jag spelat en hel del med... Men aldrig träffat i verkligheten! Blev lite överraskad!

sleep is the enemy
2008-03-18, 14:20
När jag ringde var det ingen kö att tala om iaf. Man kan ju skicka mail också, men jag skulle nog rekommendera att ringa. Jag vet inte vad de har för krav för att räkna maskinen som trasig, men om du har problem ofta så att spelandet verkligen blir lidande så tycker jag att det är riktigt illa om de inte tar in maskinen (en omstart då och då får man ju räkna med, det kan ju vara buggar i spel som fryser maskinen också). Men sen får du ju verkligen hoppas att de upptäcker felet om det inte händer hela tiden liksom... Och då är det ju inte kul att ha varit utan maskinen i 2-3 veckor utan att de hittade nåt fel på den.

Men ring supporten och hör, de kanske vet precis vad det är för fel.

Tack!

pragmatist
2008-03-18, 15:34

Jag hade många "can't read disc"-problem på min 360 innan min första RROD. De bytte spelaren då så uppenbarligen hade det med RROD att göra, och jag har inte haft några liknande problem efter det (dock en till RROD bara tre veckor efter att jag fick tillbaks maskinen, reparationen resulterade i nytt moderkort).

Solros
2008-03-19, 15:23
Har fixen för Bully kommit ännu?

Lasse Kongo
2008-03-19, 23:54
Har fixen för Bully kommit ännu?
Nej

Nalfaren
2008-03-20, 04:58
Burnout Paradise är riktigt skoj, skönt att bara åka :) Älskar att man inte
behöver ladda å hålla på. Synd att inte ps3 har achievments som xbox360.
Singstar e skoj också, synd att man inte kan sjunga för 5 öre, försöker på
lätt och toknöjd om jag får över 6000 poäng på någon låt :)

simpan
2008-03-20, 21:31
Danke! Den förra var typ 4 år gammal så jag kände att det var dags för en ny, på 29-års dagen. :)

Jag fick förresten CoD4 i födelsedagspresent av ett par lirare på Xbox Live som jag spelat en hel del med... Men aldrig träffat i verkligheten! Blev lite överraskad!

Haha, schysta kompisar du träffat på live :cool: . Vad tycker du om spelet då?

Lasse Kongo
2008-03-21, 00:23
Idag fick jag en update till Bully.

Bully är nog bland det roligaste jag spelat sen San Andreas och en rejäl överraskning, visst det är inte snyggt om man jämför med vad man är van med att spela, men jag kan inte säga att det är fult, men grafik är ändå det sista jag bryr mig om, Bully är helt enkelt så förbannat roligt att spela.

Det ÄR GTA fast i skolmiljö, ruskigt kul och välgjort.

Lasse Kongo
2008-03-21, 00:29
Info och bild om de nya banorna till COD4

"Well, except one of the maps in this pack. It's called Broadcast and is lifted from the Iraqi campaign "Charlie Don't Surf," in which you assault a television station where the enemy is holed up. Don't think the team just copied and pasted the campaign map into this multiplayer pack, though. It does contain the iconic, cavernous main room with its dozens of computer monitors and TV screens, as well as a big map of the world on the wall. We can tell you from experience that that's a great place for multiplayer firefights, with all those cubicles to duck down behind and all that equipment just waiting to get shot up by you or your opponents. A large-scale multiplayer match concentrated in that room is going to be serious calamity.

But Broadcast has been expanded significantly throughout its incarnation in the campaign. There are multiple routes into and out of that main room. Some routes lead up to the building's second floor, replete with smaller rooms and hallways. The map is mostly indoors, so air strikes and helicopters will be largely ineffectual--except up on the roof, which you can access from the second floor, as well as in the expanded parking lot area outside the main building. On the other side of that parking lot is another new, smaller building that you can hide out in as well.

---
The second map we played is entirely new, and it's named Creek. But there's a lot more to it than a simple babbling brook. This is a very large-scale outdoor map with a small cluster of houses on one side of it. In the middle, there's a huge ravine circling the perimeter with multiple levels of pathways up its side. Down below, the trail leads along the eponymous creek bed to a waterfall. Elsewhere along the base of the ravine, there's a lengthy and winding cave that cuts underneath the hill then out to the other side. As big as it is, there are a lot of places to go on this map; from prone sniping atop the cliff face to hiding out behind a rock in the tunnel, you never know where an opponent will be attacking you.

http://static.pici.se/pictures/sObkvgMvY.jpg

The other two will be Chinatown, which is pretty self-explanatory, and Killhouse, which is a "bonus" map that we didn't get any hard details on (though we were told to think of the single-player campaign's initial training level as a reference). The map pack will be available on the Xbox 360 and PlayStation 3 in the coming months for an unspecified price.

http://www.gamespot.com/xbox360/action/callofduty4modernwarfare/news.html?sid=6187656&tag=topslot;title;5

Math
2008-03-21, 01:07
Alla ni som inte bokat GTA IV än passa på nu,
game kör med 500mspoints + 12månader live när man bokar och webhallen kör med 500mspoints dom med. Kanske inte jätte mycket men iaf ~70kr att tjäna in.

Yankeee
2008-03-21, 10:06
Blir lite småsur för att det inte finns några vettiga rollspel. Beställde iof Oblivion nu, men det borde finnas mer att välja på.

Lasse Kongo
2008-03-21, 10:45
Jag bokade på Game, spelet, tshirt, 12mån live! 500mspoints och 2 exklusiva gamerpics 579:- inkl frakt, måste vara det bästa erbjudandet någonsin :hbang:

barfota
2008-03-21, 10:46
sålde nyss mitt wii, *blöt i ögat*, är nu enbart en 360-ägare.

Kommer nog gråta mig till sömns ikväll.

Åhh snart kommer gta 4, så man har längtat.

Tror ni Viking - battle for asgard blir kul när det släpps?

ocelot
2008-03-21, 11:16
Jag bokade på Game, spelet, tshirt, 12mån live! 500mspoints och 2 exklusiva gamerpics 579:- inkl frakt, måste vara det bästa erbjudandet någonsin :hbang:

Gah vilken superdeal!... synd att det är knapert om stålars nu annars hade jag bokat den direkt...

Lirar Mass Effect nu, kört runt i Citadel o yrat nu i ett par timmar, finns en hel del och göra där :) riktigt grymt spel, älskar verkligen Bioware, dom kan sin grej.

Hur går det på Psychonauts?

Albatross
2008-03-21, 11:17
TVspel är förstörda av the CS-generation. Äckligt.

Greg
2008-03-21, 11:20
Såja. DMC4 avklarat. Tog lite längre tid än de andra, eftersom jag inte spelade så intensivt.

Som vanligt, väldigt roligt. Men få titlar slår det första i serien. Jag får rysningar när jag tänker på det.

"Swords, haha. Time to go to work guys."

Three pigs
2008-03-21, 11:32
sålde nyss mitt wii, *blöt i ögat*, är nu enbart en 360-ägare.

Kommer nog gråta mig till sömns ikväll.

Åhh snart kommer gta 4, så man har längtat.

Tror ni Viking - battle for asgard blir kul när det släpps?

Varför sålde du Wii:t när du verkar gilla det :D

Apropå viking, tror inte att det blir en sådan höjdare om jag skall vara ärlig.
Känns som att det kommer bli ungefär som Conan, ett average-spel typ.. Men rätt kul kanske det kan bli, beror ju på ens egen smak gällande typ av spel, såklart ;P

Albatross
2008-03-21, 11:35
Bakfull som en hel öststat. Man kanske skulle köpa på sig nåt spel och lira....

Greg
2008-03-21, 11:40
Bakfull som en hel öststat. Man kanske skulle köpa på sig nåt spel och lira....

Devil May Cry 4.

He-man
2008-03-21, 11:45

Men skulle inte specialpaketet innehålla en väska, kassaskrin och nån skiva med musiken till spelet, Vad hände med det?

Albatross
2008-03-21, 11:52
Finns inte på PSN dock :(

Varför har de inte släppt Super Puzzle Fighter 2 HD på EU PSN, det är den stora frågan. Helvetti.

larkan
2008-03-21, 12:05
Kan man shippa ps3? Jag har shippat ps2, bara tanka från datorn sen bränna och lira gött;:P Men hur är de med ps3an?

Yankeee
2008-03-21, 12:06
Kan man shippa ps3? Jag har shippat ps2, bara tanka från datorn sen bränna och lira gött;:P Men hur är de med ps3an?

Ska inte vara några problem att frakta en ps3 på en båt.

larkan
2008-03-21, 12:56
Ska inte vara några problem att frakta en ps3 på en båt.

Där fick du till det, CHIPPA********

Math
2008-03-21, 13:34
Men skulle inte specialpaketet innehålla en väska, kassaskrin och nån skiva med musiken till spelet, Vad hände med det?

Detta är nog inget special paket utan "bara lite extra när man förbokar".

Jag bokade på Webhallen mot faktura för jag inte har några pengar atm och game kräver betalkort.

petah
2008-03-21, 14:10

Rätt säker på att det inte går förnärvarande, men någon lyckas säkert snart.

barfota
2008-03-21, 14:53
Varför sålde du Wii:t när du verkar gilla det :D

Apropå viking, tror inte att det blir en sådan höjdare om jag skall vara ärlig.
Känns som att det kommer bli ungefär som Conan, ett average-spel typ.. Men rätt kul kanske det kan bli, beror ju på ens egen smak gällande typ av spel, såklart ;P

köpte mig en v70 igår så det kunde vara smart att få lös lite pengar.

Conan var inte direkt någon höjdare, aja man får testa viking iaf.

Solros
2008-03-21, 16:24
Bully flyter inte riktigt för mig, lider av en del FPS-drops bla när man springer runt. Är det samma för er?

Prankie
2008-03-21, 17:49
Frågan har nog varit uppe förut. men hur logga man in på live utan att köra igång msn?

Three pigs
2008-03-21, 18:10
köpte mig en v70 igår så det kunde vara smart att få lös lite pengar.

Conan var inte direkt någon höjdare, aja man får testa viking iaf.

aha :D
Du gjorde rätt i att behålla 360n.

Lasse Kongo
2008-03-21, 19:19
Gah vilken superdeal!... synd att det är knapert om stålars nu annars hade jag bokat den direkt...

Lirar Mass Effect nu, kört runt i Citadel o yrat nu i ett par timmar, finns en hel del och göra där :) riktigt grymt spel, älskar verkligen Bioware, dom kan sin grej.

Jorå det går bra, har ju skaffat lite andra nya spel som snurrar med så nu känns det som att det är lite för mkt =)

Är framme vid en helt sjuk bana när man är som en jätte i en stad med fiskar typ, har nog aldrig garvat så mycket som när fiskarna snackar, så jävla sjukt roligt helt enkelt :D

Lasse Kongo
2008-03-21, 19:22
Känner mig duktigt besviken på R6LV2, sp är inte i närheten av så bra som ettan, och spelet lider ju av enorma slowdowns bla, spelet borde heta; R6LV2 Slowmo Edt, herregud det känns knappt spelbart i vissa lägen, det är fan inte acceptabelt!

Det som räddar spelet är ju mp som är riktigt kul och dessutom bättre än i första, bättre flyt, man kommer in i matcher direkt etc, saker som borde varit givet i ettan, sen coop 4 pers T-hunt är oslagbart.

Trots en del gnäll är det dock ett givet köp.

Lasse Kongo
2008-03-21, 19:25

Ja det är sjukt för att vara Game hehe.

12mån live är ju värt 600:- typ, 500mspoäng 60:- och en tisha och spelet såklart för den pengen känns grymt prisvärt!

Den 29/4 stannar världen typ :D

barfota
2008-03-21, 19:31
aha :D
Du gjorde rätt i att behålla 360n.

jofan, den kommer jag nog aldrig släppa ifrån mig.

Lasse Kongo
2008-03-21, 19:33
Bully flyter inte riktigt för mig, lider av en del FPS-drops bla när man springer runt. Är det samma för er?

Nae, märkte inte av något innan updaten heller, lite småflimmer och vissa framedrops men inget som stör, herregud r6lv2 är ju 100 resor värre *grr27*

Ne, Bully flyter på riktigt bra för min del, verkar skumt att det skiljer sig så mycket åt.

stargate
2008-03-21, 19:35
Ey gubbar ska vi starta en COD4 tråd till xbox 360 också?

Vore kul att lira lite mot er ibland

Lasse Kongo
2008-03-21, 19:36
Fiskade upp den här nyss =/

http://www.gameguru.in/microsoft-xbox-360/2008/21/bullys-xbox-360-patch-making-things-worse/

Jag har inte kört det så mkt efter updaten, men inte märkt något.

Hoppas fan att de kan fixa till det, för det är ett spel som förtjänar det.

Math
2008-03-22, 02:11
Den 29/4 stannar världen typ :D

Ska till prag då men det kommer bli riktigt kul när man kommer hem lagom sliten och sätter sig vid gta :)

Någon som vet om campagnen kommer att gå att köra fler än 1 spelare på?

He-man
2008-03-22, 13:35
Appropå GTA IV, nu på torsdag kommer den sista trailern innan releasen! *popcorn*

King Grub
2008-03-22, 14:01

Det har tydligen att göra med åldern på maskinen. Jag har en rätt ny, och det flyter utmärkt.

Mazr
2008-03-22, 14:05
Vad borde jag köpa; RB6LV, LO eller Bully? Vill ha grym spelkvalite för pengarna, dvs ett spel som verkligen håller länge. :)

Solros
2008-03-22, 14:08
Det har tydligen att göra med åldern på maskinen. Jag har en rätt ny, och det flyter utmärkt.

Ok, där ser man!
Trist, lite av själva grejen med konsoll är ju att det ska vara "lika för alla" och spelens flyt inte ska vara beroende av hårdvaran.

King Grub
2008-03-22, 14:23
Lite dåligt testat, verkligen. Rockstar blev tydligen förvånade, när buggarna rapporterades efter spelsläppet. Dom visste inte heller, att det skulle bli annorlunda på äldre maskiner.

stargate
2008-03-22, 15:05
Vad borde jag köpa; RB6LV, LO eller Bully? Vill ha grym spelkvalite för pengarna, dvs ett spel som verkligen håller länge. :)

Vänta tills GTA kommer ut, du har ju COD4;)

tinkerbell
2008-03-22, 17:28
Hur mycket låter era PS3or? (Ni som har 60 GBs utgåvan)

Vad jag vet så har den 3 fläktlägen, när man startar den så låter Ps3an vosh i en halvsekund å sedan nästintill knäpp tyst, sedan låter den lite mer än så den började men de tredje läget hörs klart på 3-4 meters avsånd om man lyssnar, dock inte om man är insatt i spelet eller vad man nu gör men då det är knäpptyst hörs den.

Går era upp i respektive läge? Alltså man hör en fläkt surra när den är i läge3.

Lasse Kongo
2008-03-22, 20:08
Jag har iaf bestämt mig för att köra vidare och klara Psychonauts innan jag går på Bully och R6V2 rejält.

Många spel typ R6 känns direkt usla i jämförelse med Psychonauts, och då är visserligen R6 ganska bra ändå.

Men det är så fruktansvärt mycket känsla och kärlek i Psychonauts, pratade med min kusin igår som spelade det när det kom, han och alla andra säger: vänta tills du kommer till Milkman och sen ett asgarv :D

Fruktansvärt bra spel, Oooh no it´s Googalor :laugh:

Freedom! Freedom freeedooooom, sista som ropar freedom låter helt mojje, ni som spelat vet vad jag menar.

För att svara på en fråga i tråden om vilket spel så skulle jag rangordna dina ev köp såhär:

1. Bully
2. LO
3. R6LV2

Mazr
2008-03-22, 20:16
stargate: Det har du visserligen rätt i, men jag vill variera mitt spelande lite. Börjar bli Cod-galen... Drömmer om Cod, tänker på Cod, tar på Cod... fodralet dvs :( Men GTA kommer att bli en upplevelse!

Lasse Kungen: Jo, Bully är jag riktigt sugen på. Men är spelet stort? Ungefär som GTA, eller hur är det? Och jag börjar även bli sugen på Psychonauts :D

Lasse Kongo
2008-03-22, 20:18
Lite nytt från GTA-nytt:

# Multiplayer kan väljas genom att klicka på menyn "Multiplayer" från Nikos mobiltelefon under singleplayerläget. Därifrån kan man sedan välja spelläge och skicka invites till vänner man vill spela med.

# I samband med att man skapar ett multiplayerspel från Nikos mobiltelefon kan man bestämma saker som väder, fordonstyper som skall finnas, reglering av trafik, platser, om polis skall närvara, vilka vapen som får finnas osv.

# Du bestämmer själv hur din onlinekaraktär skall se ut, allt från solglasögon, byxor, hattar, tröjor (vem vet, kanske kan man välja kalsonger?) osv. Ju mer du spelar spelet, desto mer kläder och accessoarer får du tillgång till .

# Följande lista visar gränsen för antal spelare i de multiplayerlägena som tidningen PLAY testade:

Deathmatch: 2-16 Spelare.
Team Deathmatch: 2-16 Spelare (upp till 8 lag om 2 spelare).
GTA Race: 1-16 Spelare.
Mafia Work: 2-8 Spelare.
Team Mafia Work: 2-16 Spelare (upp till 8 lag om 2 spelare).
Cops N' Crooks: 4-16 Spelare (i två lag).
Hangman's NOOSE: 2-4 Spelare.
Free Mode: 1-16 Spelare.

# Under spelets gång upptäckte tidningen PLAY att en vanlig fotgängare stod och sprayade graffiti på en butik. Fotgängare har nu ett syfte, man lär få se fler av dessa intressanta ögonblick.

Lasse Kongo
2008-03-22, 20:21
stargate: Det har du visserligen rätt i, men jag vill variera mitt spelande lite. Börjar bli Cod-galen... Drömmer om Cod, tänker på Cod, tar på Cod... fodralet dvs :( Men GTA kommer att bli en upplevelse!

Lasse Kungen: Jo, Bully är jag riktigt sugen på. Men är spelet stort? Ungefär som GTA, eller hur är det? Och jag börjar även bli sugen på Psychonauts :D

Jag har inte kommit så himla långt ännu, men tyckte skolområdet var stort... sen öppnade jag en karta som följde med spelet och insåg att det är en hel jävla stad, så litet är det inte :D

Det finns att göra om man säger så.

Hehe, jag Psychonauts är ju det första givna köpet om man säger så, det slår fan det mesta JAG spelat på riktigt länge, en sjuhelvetes resa i folks hjärnor kortfattat :D

Lasse Kongo
2008-03-22, 20:22
http://img502.imageshack.us/img502/5555/db26debdcc86850290890a7cl7.jpg (http://imageshack.us)
http://img502.imageshack.us/img502/5555/db26debdcc86850290890a7cl7.444dee6c06.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=502&i=db26debdcc86850290890a7cl7.jpg)

King Grub
2008-03-22, 21:52
Jag är 50% in i Bully; det öppnar sig nya saker och vägar hela tiden. Och det är väldigt fritt, man måste inte vara närvarande på lektioner, t ex, utan kan springa omkring i staden och göra uppdrag och bus hur man vill, även om man lär sig användbara även om man är med på lektionerna.

grisbil3n
2008-03-23, 00:53
Vilket är bästa rejsingspelet? Har kollat runt lite i tråden men det är ju ett par sidor...

Gillade wipe-out som fan för många år sedan men det finns ju inte till boxen.

AngelLove
2008-03-23, 09:29
Vilket är bästa rejsingspelet? Har kollat runt lite i tråden men det är ju ett par sidor...

Gillade wipe-out som fan för många år sedan men det finns ju inte till boxen.
Utan tvekan Forza 2

Därefter kan det nog vara lite beroende på om du gillar realitet eller "arkad". Både PGR3 och 4 har jag gillat och kört igenom men de är mer åt realistisk körning med inslag av lite showande typ.

Solros
2008-03-23, 11:03
Jag gillar Burnout Paradise. Noll inslag av realism, men en jävla fartkänsla!

Yankeee
2008-03-23, 11:36
Min låter som du beskriver i början, sedan märker jag inte av den. Kan dock bero på att min dator överröstar allt som inte är en jetmotor i rummet.

Lasse Kongo
2008-03-23, 13:41
Forza 2 utan tvekan.

Och vill man ha noll realism som sagt men ett i övrigt grymt spel så Burnout Paradise.

Men Forza 2 är och förblir kungen tills Forza 3 kommer.

Lasse Kongo
2008-03-23, 13:51
Psychonauts:

"the milkman conspiracy"

:laugh: fyfan så stört, så jääääääävla paranoid han är, hans bana är så sjuk, snacka om förföljelsemani och paranoidast av alla haha.

När han står och pratar, speciellt vid porten han vaktar i början så kan man stå där i princip HUR länge som helst och bara lyssna på han när han snackar:

Önskar det fanns en video på när han står och snackar vid porten i början haahaa

oeiAgHZeLYs

Hey! Googalor!

Tafiyd0zqEc

Lasse Kongo
2008-03-23, 13:57
Wow, underbart klipp jag hittade =) Måste fan få folk att spela detta, ett spel man absolut inte ska gå miste om.

WvV3fGP4HQU

Lasse Kongo
2008-03-23, 14:10
Lite kul hur ett gammalt Xboxspel från 2005 bara dyker upp och är bättre än det mesta som finns att spela just nu.

Känns riktigt stort med, kommer hålla länge :hbang:

Lasse Kongo
2008-03-23, 20:11
Lite mer GTA mpinfo:

*Multiplayern når man genom sin mobiltelefon i Singelplayer läget
*Man kommer kunna välja vilka vapen,bilar,platser o.s.v man vill spela med.
*Möjligheten att specialanpassa sin onlinekaraktär kommer att finnas, alltifrån hattar,glasögon,jackor m.m kommer vara med.

Deathmatch: 2-16 Spelare
Döda eller dödas, begränadt till mindre områden i lC för att få högre tempo.

Team Deathmatch: 2-16 Spelare (upp till 8 lag om 2 spelare)
Döda & dödat tillsammans med en kompis

GTA Race: 1-16 Spelare
Racing med bilar, kommer även att kunna avvända vapen för att skjuta sönder motståndarens bil.

Mafia Work: 2-8 Spelare
En maffiaboss delar ut "enkla" uppdrag, den som slutför dem bäst/mest vinner.

Team Mafia Work: 2-16 Spelare (upp till 8 lag om 2 spelare)
Samma som Maffia Wort, men jobbar tillsammans i högre utsträckning

Cops N' Crooks: 4-16 Spelare (i två lag)
Tjuv & polis, ena laget skall döda samt förstöra medans det andra skal förhindra detta.
Poliserna kommer ha tillgång till GPS & annat smått å gott som poliserna har i spelet.

Hangman's NOOSE: 2-4 Spelare
Går ut på att skudda Maffiabossen Petrovic & föra honom till ett säkertställe utan att han blir skadad.

Free Mode: 1-16 Spelare
Gör vad du vill i LC, prisic som Singelplayern fast med kompisar som kan hjälpa till.

myggan
2008-03-23, 21:53
Jag har mer eller mindre beslutat mig för att köpa en 360, när jag har skramlat ihop cash nog till en skön tv också. :)

Frågan nu är, om ni hade köpt en box idag. Hade ni då satsat på en premium box eller en 360 elite?

Eliten kostar ju 1000 kronor mer just nu, men vad jag förstår får man HDMI utgång och stöd för full 1080p, samt en 120gb hårddisk och en mycket tystare fläkt? Är det några andra skillnader?

Är 1080p verkligen nödvändigt. Jag kommer till 90% köpa en full hd lcd, men stödjer spelen ens högre upplösning än 720p?

Enlighten me :)

Honn
2008-03-23, 21:59
HDMI finns även på premium numera.

pragmatist
2008-03-23, 23:33
Jag har mer eller mindre beslutat mig för att köpa en 360, när jag har skramlat ihop cash nog till en skön tv också. :)

Frågan nu är, om ni hade köpt en box idag. Hade ni då satsat på en premium box eller en 360 elite?

Eliten kostar ju 1000 kronor mer just nu, men vad jag förstår får man HDMI utgång och stöd för full 1080p, samt en 120gb hårddisk och en mycket tystare fläkt? Är det några andra skillnader?

Är 1080p verkligen nödvändigt. Jag kommer till 90% köpa en full hd lcd, men stödjer spelen ens högre upplösning än 720p?

Det är väl inte fläkten som är problemet bullermässigt utan CD-spelaren. Vad jag förstår är inte Elite särskilt mycket tystare än en vanlig Premium eftersom bägge har samma problem med CD-skivor som roterar med en miljon varv i minuten. Så det är ingen större vits med att köpa Elite bara för (o)ljudets skull.

Mapa
2008-03-24, 08:52
någon som vet vart man kan få tag i transfer updaten till pes 2008? den ska också innehålla premier league lagen

AngelLove
2008-03-24, 10:30
Spelen stödjer 1080p i dagsläget (iaf Mass Effect, RB6V2 som jag kunde kika bakpå fodralet direkt). Nu spelar det ingen roll eftersom HDMI-utgången numer även finns på de andra (jag köpte en Elite själv när den kom i augusti av den anledningen) så det är inte det som gör att vågskålen tippar på endera hållet.

Skillnaden är svart färg samt 100Gb mer hårddisk. Kommer du att vilja ha massa demos, videos, arkadspel, speluppdateringar och även när det nu väl släpps här Video Marketplace så kommer inte 20Gb att räcka. Nu går där iofs ett rykte om att MS skall ersätta 20Gb med 60Gb som standard och då blir det iofs lite skillnad om priserna är desamma. Sedan hur mkt som är sanning i ryktet - tja, den som lever lär märka.

Som redan diskuterats i tråden och även som svarats till dig direkt, tystheten har till 90% med hur lite spel du spelar. Det är en snurrande dvd-skiva som för oväsen.

Jag hade personligen gått på en Elite, xbox SKALL vara den lilla svarta lådan..

psirus
2008-03-24, 11:05
Jag har kommit in i en NHL 08 period nu och är intresserad av att lära mig kontrollera spelet till fullo. Är det någon som har några tips på artiklar, guider där man kan läsa om hur man strategiskt bör lägga upp spelet, skill stick moves osv?

Jag hittade denna i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=n321f7wyBMs

Lasse Kongo
2008-03-24, 11:16
Jag kan bara tala gott om Eliten, dels motiverar ju utseendet i sig ett köp tycker jag, men har man tänkt att ha sin box en längre tid så kommer man vara glad att man köpte den med större hdd, det går åt.

Lasse Kongo
2008-03-24, 11:17
Spelen stödjer 1080p i dagsläget (iaf Mass Effect, RB6V2 som jag kunde kika bakpå fodralet direkt). Nu spelar det ingen roll eftersom HDMI-utgången numer även finns på de andra (jag köpte en Elite själv när den kom i augusti av den anledningen) så det är inte det som gör att vågskålen tippar på endera hållet.

Skillnaden är svart färg samt 100Gb mer hårddisk. Kommer du att vilja ha massa demos, videos, arkadspel, speluppdateringar och även när det nu väl släpps här Video Marketplace så kommer inte 20Gb att räcka. Nu går där iofs ett rykte om att MS skall ersätta 20Gb med 60Gb som standard och då blir det iofs lite skillnad om priserna är desamma. Sedan hur mkt som är sanning i ryktet - tja, den som lever lär märka.

Som redan diskuterats i tråden och även som svarats till dig direkt, tystheten har till 90% med hur lite spel du spelar. Det är en snurrande dvd-skiva som för oväsen.

Nu är det nog inte många spel som INTE stöjder 1080p, tom Bully, det var nog ett tag sedan det släpptes ett spel som inte stödjer fullhd.

Lasse Kongo
2008-03-24, 11:22
Jag är fan grymt besviken på R6LV2, så jag kommer nog sälja det, synd för jag var riiiiiktigt förtjust i ettan.

Jag körde lite Cod4 igår och jag måste säga att det finns nog inget spel som fungerar så extremt bra online som det, kör jag inte med polare i partyn så gillar jag att spela själv, utan mick bara kriga på, och det fungerar aaaaalltid i cod4, tex mercenary TD, men i R6 är det sånt FÖRBANNAT styr att spela online, och folk kickar till höger och vänster; man är för bra, för dålig, ingen mick, har mick men säger inget osv osv.

Cod4 regerar verkligen både spelmässigt men framförallt "användarmässigt"

Ska börja spela det igen lite mer, va säger Angel då? Ska du inte haka på, tyckte vi hade riktigt kul där i början när vi lirade mycket med GFSkillarna :D

Granatgiraffen
2008-03-24, 11:39

Tut tut. Hur ligger det till egentligen. Är t.ex. mass effect renderat i 1080p eller är det uppskalat från 720p?! Lite kul att veta. Det verkar ju vara lite hit och dit med upplösningar som står på spelförpackningen om man kollar på Halo 3 och det där bilspelet t.ex.

Lasse Kongo
2008-03-24, 15:02
En liten förhandstitt på GTA IV http://www.n4g.com/NewsCom-126936.aspx?CT=1

Det nämns som det snyggaste spelet till 360 i artikeln :MrT:

Three pigs
2008-03-24, 15:09
Usch, vad bra GTA IV kommer att bli :D

348
2008-03-24, 15:32
Usch, vad bra GTA IV kommer att bli :D

Det kommer att bli mycket bra.

Har ni bokat hos Game? GTA IV, 12 månaders Gold Live, 500 market points och en tröja för 579 kr!!

Lasse Kongo
2008-03-24, 15:40
Det kommer att bli mycket bra.

Har ni bokat hos Game? GTA IV, 12 månaders Gold Live, 500 market points och en tröja för 579 kr!!

Ja, länge sen :hbang:

myggan
2008-03-24, 15:58
Tack för svaren. Lutar åt en Elite då jag också tycker designen är så sjukt mycket snyggare och känns mer "xbox".

Tänkte på en annan sak. Största anledningen till att jag aldrig skulle slänga ut min xbox nu är att jag har "xbox media center" på den, vilket gör att jag enkelt kan spela musik och streama filmer mm från datorn i hög upplösning och med digitalt ljud.

Har 360:n något liknande program orginal som gör att man kan streama från datorn? (nätverket)
Eller måste man chippa boxen och öppna den för att kunna få tillgång till såna möjligheter?

348
2008-03-24, 16:00
Ja, länge sen :hbang:

Kan inte förstå hur Game kan ha ett sådant erbjudande. Det är tvärtemot Games vanliga image, ett spel brukar ju kosta 700 kr där.

AngelLove
2008-03-24, 16:19
Har 360:n något liknande program orginal som gör att man kan streama från datorn? (nätverket)
Eller måste man chippa boxen och öppna den för att kunna få tillgång till såna möjligheter?
Om du sätter upp media sharing med t ex WMP11 så kan du streama från datorn till x360 ja. Mp3, xvid och .wmv (det finns länk längre bak i tråden på exakt vilka saker som går att streama)

Lasse:
He he.. nackdelen var ju bara att de ädr GFS-killarna var så sjukt bra...
Man fick inte skita & kissa på sig så mycket ;)

Three pigs
2008-03-24, 17:40
Kan inte förstå hur Game kan ha ett sådant erbjudande. Det är tvärtemot Games vanliga image, ett spel brukar ju kosta 700 kr där.

Mm, helt jäkla sjukt.
Skall slänga iväg en beställning när som helst.

Det står "så långt lagret räcker" gällande Xbox Live 12 månaders. Tror ni att det finns risk att man inte får, även om man har beställt?

pragmatist
2008-03-24, 18:11
Tack för svaren. Lutar åt en Elite då jag också tycker designen är så sjukt mycket snyggare och känns mer "xbox".

Tänkte på en annan sak. Största anledningen till att jag aldrig skulle slänga ut min xbox nu är att jag har "xbox media center" på den, vilket gör att jag enkelt kan spela musik och streama filmer mm från datorn i hög upplösning och med digitalt ljud.

Senast jag kollade var en chippad gammal xbox mycket smidigare som medialösning än en 360, bättre filstöd och interface o.s.v. Jag streamade ett tag till 360:n från datorn men la ned eftersom jag tyckte det var för klunsigt. Men de har visst expanderat stödet så det kanske funkar bättre nu, vad vet jag.

Langster
2008-03-25, 08:43
Tut tut. Hur ligger det till egentligen. Är t.ex. mass effect renderat i 1080p eller är det uppskalat från 720p?! Lite kul att veta. Det verkar ju vara lite hit och dit med upplösningar som står på spelförpackningen om man kollar på Halo 3 och det där bilspelet t.ex.

Nej, Mass Effect är renderat i 720p, liksom de allra flesta 360 spel. Det skalas upp till 1080p när man väljer den upplösningen. Det är rätt få spel som verkligen är 1080p, både på 360 och PS3.

De allra flesta spel på 360 körs i 720p och skalas upp eller ner av ett speciellt chip, detta för att det bli ett något bättre resultat än om TV:n gör det och för att upplösningen som skickas till skärmen inte ska bytas beroende på vilket spel som spelas.
PS3 saknar hårdvara för skalning och kör ofta med fulknep som att köra spel i någon konstig upplösning typ 1024x1080 och sedan stretcha ut dem på bredden och ändå kalla dem 1080p.

Att det står 1080p på fodralen till spel är väl bara för att man ska veta att det går att spela på en sådan TV, antagligen för att det ser fint ut att det står 1080p också...

Att köpa en Full-HD TV för att spela Xbox 360 är alltså inte nödvändigt, man får hela upplevelsen med en HD-Ready TV.

Granatgiraffen
2008-03-25, 11:21
Nej, Mass Effect är renderat i 720p, liksom de allra flesta 360 spel. Det skalas upp till 1080p när man väljer den upplösningen. Det är rätt få spel som verkligen är 1080p, både på 360 och PS3.

De allra flesta spel på 360 körs i 720p och skalas upp eller ner av ett speciellt chip, detta för att det bli ett något bättre resultat än om TV:n gör det och för att upplösningen som skickas till skärmen inte ska bytas beroende på vilket spel som spelas.
PS3 saknar hårdvara för skalning och kör ofta med fulknep som att köra spel i någon konstig upplösning typ 1024x1080 och sedan stretcha ut dem på bredden och ändå kalla dem 1080p.

Att det står 1080p på fodralen till spel är väl bara för att man ska veta att det går att spela på en sådan TV, antagligen för att det ser fint ut att det står 1080p också...

Att köpa en Full-HD TV för att spela Xbox 360 är alltså inte nödvändigt, man får hela upplevelsen med en HD-Ready TV.

Trodde det.
Nåja, PS3:an skalar väl upp DVD bättre så något ska väl den rackaren vara bättre på. :MrT: (vem nu som ens vill skala upp DVD)

Peace out man

mystic[-_-]
2008-03-25, 11:59
Ser bitigt ut på avataren langster :hbang:

Langster
2008-03-26, 15:33
Lite ny film från RE5, inget jättehäftigt man får se, men det verkar ju rätt coolt, speciellt om man är med i KKK kanske? Det ser rätt verkligt ut och fienderna ser ju inte direkt ut som zombies, de ser ut som afrikaner. Kan faktiskt förstå varför det blivit lite liv om detta.

Men jag kommer inte ha något emot att gå loss på infödingarna! :D

http://www.joystiq.com/2008/03/26/check-out-some-brief-resident-evil-5-footage/

Trevligt att se vilken handkontroll han som spelar använder också.

Langster
2008-03-26, 15:35
;2894127']Ser bitigt ut på avataren langster :hbang:

Tack detsamma! :D

Lasse Kongo
2008-03-26, 17:00
Lite ny film från RE5, inget jättehäftigt man får se, men det verkar ju rätt coolt, speciellt om man är med i KKK kanske? Det ser rätt verkligt ut och fienderna ser ju inte direkt ut som zombies, de ser ut som afrikaner. Kan faktiskt förstå varför det blivit lite liv om detta.

Men jag kommer inte ha något emot att gå loss på infödingarna! :D

http://www.joystiq.com/2008/03/26/check-out-some-brief-resident-evil-5-footage/

Trevligt att se vilken handkontroll han som spelar använder också.

Fan jag trodde jag skulle få se något nytt nu! Men den där är ju gammal som fan *cry*

Och sen säger jag bara ORKA till den diskussionen som var runt att det är negrer man dödar, för helvete, jag blir optimalt förbannad på sånt, det var minsann ingen som sade något när man dödade spanjorer i 4an, och det är ju till 99% "vita" som man dödar i tvspel, men det är ingen som säger något om, DET om något är fan rasistiskt!

GAH!

Lasse Kongo
2008-03-26, 17:02
Glöm det, det var ju visst nytt, jag klickade lite fel haha.

Härligt, kanske det spelet jag väntat/väntar mest på av alla.

Lasse Kongo
2008-03-26, 17:06
Capcom verkar ju vägra låta oss kunna röra på oss och samtidigt skjuta... men vid närmare eftertanke så tillför det lite extra spänning och planering, och lite frustration med för den delen :D

Wennerberg
2008-03-26, 18:11
ang diskusionen om negrar så mår jag illa av det. Att det ens blir diskussion är ju pinsamt. Är man afrika så är det väl för i helvete afrikaner man möter. Finns nog inget som gör mig argare än när folk sitter och argumenterar för något när det inte ens skall noteras.

Langster
2008-03-27, 08:40
Jag håller med om att diskussionen är löjlig. Har säkert spelat minst 5 spel där man är en svart snubbe som dödar vita till största del.

Men stämningen i det här spelet, av vad man sett är ju faktiskt lite annorlunda. I kombination med hur verkligt det faktiskt såg ut när han sköt dem i magen med hagelgeväret förstod jag faktiskt att en del känsliga människor kommer att bli upprörda av detta, kanske mer än vad de blev av typ GTA. Det kommer garanterat bli liv om detta och jag tycker nog det är värt att notera. Det betyder dock inte att jag tycker att det är rasistiskt på något sätt.

Granatgiraffen
2008-03-27, 08:46
Capcom verkar ju vägra låta oss kunna röra på oss och samtidigt skjuta... men vid närmare eftertanke så tillför det lite extra spänning och planering, och lite frustration med för den delen :D

Jag håller med! Lås oss röra oss samtidigt som man skjuter för fan. Tänk om dom kunde skapa samma stämning som RE4 om man kunde röra sig samtidigt. Men men, lär ju bli grymt ändå.

Åh nu tänkte jag på den där hus-scenen när man barrikerar sig och dom kommer från alla håll, det är bland dom bästa spelsekvenserna jag har upplevt.

barfota
2008-03-27, 09:01
Jag håller med! Lås oss röra oss samtidigt som man skjuter för fan. Tänk om dom kunde skapa samma stämning som RE4 om man kunde röra sig samtidigt. Men men, lär ju bli grymt ändå.

Åh nu tänkte jag på den där hus-scenen när man barrikerar sig och dom kommer från alla håll, det är bland dom bästa spelsekvenserna jag har upplevt.

Tänkte just också på den scenen (klarade re4 på wii för någon vecka sedan), jävlar vilken panik man hade, hujja hujja

Glen
2008-03-27, 11:43
Ok jag måste sticka mellan med en teknisk fråga:

Har nyligt köpt min box och provade att kolla film igår via den medföljande allt-i-allo kabeln som följer med, och så långt inga problem. Provade idag istället att köra via hdmi och då drogs bilden ihop till nåt sorts 4:3-storlek istället för 16:9. Har alltså inte ändrat några inställningar i vare sig tv:n eller boxen utan det hände helt spontant och utan mitt samtycke. När jag kollar formatet via tv-dosan så är det fortfarande 16:9 inställt på tv:n så det är som det skall vara, och när jag ändrar till 4:3 så blir bilden ännu smalare och det dyker upp gråa fällt på sidorna.

Någon som har nån idé hur man fixar detta?

DanielF
2008-03-27, 11:49
Ok jag måste sticka mellan med en teknisk fråga:

Har nyligt köpt min box och provade att kolla film igår via den medföljande allt-i-allo kabeln som följer med, och så långt inga problem. Provade idag istället att köra via hdmi och då drogs bilden ihop till nåt sorts 4:3-storlek istället för 16:9. Har alltså inte ändrat några inställningar i vare sig tv:n eller boxen utan det hände helt spontant och utan mitt samtycke. När jag kollar formatet via tv-dosan så är det fortfarande 16:9 inställt på tv:n så det är som det skall vara, och när jag ändrar till 4:3 så blir bilden ännu smalare och det dyker upp gråa fällt på sidorna.

Någon som har nån idé hur man fixar detta?

Du måste ställa in vilken typ av tv du har i xboxen också. Den är förmodligen inställd på 4:3 nu. Ändra till 16:9 så ska det bli bra.

pragmatist
2008-03-27, 12:03
Jag håller med om att diskussionen är löjlig. Har säkert spelat minst 5 spel där man är en svart snubbe som dödar vita till största del.

Men stämningen i det här spelet, av vad man sett är ju faktiskt lite annorlunda. I kombination med hur verkligt det faktiskt såg ut när han sköt dem i magen med hagelgeväret förstod jag faktiskt att en del känsliga människor kommer att bli upprörda av detta, kanske mer än vad de blev av typ GTA. Det kommer garanterat bli liv om detta och jag tycker nog det är värt att notera. Det betyder dock inte att jag tycker att det är rasistiskt på något sätt.

Om det är några som borde bli upprörda över att bli avhumaniserade och slaktade i drivor i dataspel så är det väl tyskar. :D

Glen
2008-03-27, 12:32
Du måste ställa in vilken typ av tv du har i xboxen också. Den är förmodligen inställd på 4:3 nu. Ändra till 16:9 så ska det bli bra.

Ah, it works. Kan skriva proceduren ifall det är någon fler som undar: Plockade först ut skivan och gick in i själva xboxens inställningar men där var det redan inställt på widescreen. Stoppade i skivan och drog igång filmen och gick in på "avancerade inställningar" och där kunde man välja mellan ursprungsläget "native", "letterbox" samt "stretch". Valde letterbox" istället för "native" och vips så blev bilden bred och fin igen.

Såg förresten i själva xboxens meny att man kan välja mellan 720p och 1080i, vilket bör man ha om man har en hd-ready tv med upplösningen 1024x768? Min tv stöder både och av dessa upplösningar nämligen.

Granatgiraffen
2008-03-27, 12:40
Ah, it works. Kan skriva proceduren ifall det är någon fler som undar: Plockade först ut skivan och gick in i själva xboxens inställningar men där var det redan inställt på widescreen. Stoppade i skivan och drog igång filmen och gick in på "avancerade inställningar" och där kunde man välja mellan ursprungsläget "native", "letterbox" samt "stretch". Valde letterbox" istället för "native" och vips så blev bilden bred och fin igen.

Såg förresten i själva xboxens meny att man kan välja mellan 720p och 1080i, vilket bör man ha om man har en hd-ready tv med upplösningen 1024x768? Min tv stöder både och av dessa upplösningar nämligen.

720p anses generellt ge bättre bild, även om båda upplösningarna måste skalas om på din tv. Finns dock inget facit, ibland är 720p bättre och ibland 1080i.

Glen
2008-03-27, 12:44
720p anses generellt ge bättre bild, även om båda upplösningarna måste skalas om på din tv. Finns dock inget facit, ibland är 720p bättre och ibland 1080i.

Uppfattat, får prova lite. Såg väl ingen större skillnad sådär spontant på den film jag kör.

Granatgiraffen
2008-03-27, 12:48
Uppfattat, får prova lite. Såg väl ingen större skillnad sådär spontant på den film jag kör.

Nej. Ofta är skillnaden rätt minimal enligt min erfarenhet också. Jag kör oftast 720p av ren princip då jag ogillar interlacedtekniken.

Wiken
2008-03-27, 12:54
jag är sugen på att köpa ett beggad 360, endast för att kunna spela GTA4, direkt på releasedagen :)

Three pigs
2008-03-27, 13:05
jag är sugen på att köpa ett beggad 360, endast för att kunna spela GTA4, direkt på releasedagen :)

låter som en jävla bra idé det.

Glen
2008-03-27, 15:52

Tror du inte det är lika bra att köpa ett nytt då? kostar ju bara 1800 nu för tiden, tror inte jag har sett nåt billigare på blocket

Wennerberg
2008-03-27, 16:36
Vad tycker ni om condemned 2, folks?

Three pigs
2008-03-27, 17:15
Vad tycker ni om condemned 2, folks?
Undrar det jag med..
Funderar om det blir det eller Army of Two.
Condemned är endast singleplayer, right?
Army of Two vore ju skoj att lira med polare ;E

Vad skulle ni ha valt, AoT eller condemned 2?

Rödfärg
2008-03-27, 17:47
Army of two hade det blitt för min del helt klart, då jag inte gillat "skräckspel".
Själv ska man knata iväg till stan i morgon och införskaffa Viking :) ujuj vilken nördhelg det blir.

Lasse Kongo
2008-03-27, 20:09
Condemned 2 är inte släppt ännu, from den 4/4 kan vi börja prata om upplevelser av spelet, innan dess så släng upp fotobevis innan isåfall.

Jag har skrivit om det tidigare så ärligt, shut the fuck up!!!

Jag är en av de som själv väntar på spelet, blir riktigt sne nu när ni inte kan fatta, hur svårt ska det vara som Bengtzing skulle ha sagt.

Lasse Kongo
2008-03-27, 20:15
Jag har läst en hel del om Condemned 2 och dess mp, väldigt väldigt många som påstår att "crime scene" är ett av de coolaste och nyskapande spelmodsen hitills, ska bli grymt intressant att prova.

Dock köper man det ju för sp, ettan var ruskigt bra och de som inte kört första bör ju göra det innan, inte för att man måste men det är ett riktigt riktigt bra spel.

Zapp Brannigan
2008-03-27, 21:12
Förstår inte riktigt varför mitt inlägg togs bort då jag bara frågade om man bör ha spelat första Condemned för att ge sig på uppföljaren.
Nu fick jag iofs svar ändå, så jag är nöjd.

Yankeee
2008-03-27, 21:25
Ni får väl stämma mig för att jag är sen eller något men wtf. Fick Oblivion idag, hann bara spela två timmar och satana vad snabbt tiden gick. Känns som att detta kan bli riktigt nice. Bra mycket softare att lira på konsol är på pc.

axoxelol
2008-03-27, 21:26
gran turismo <3

petah
2008-03-27, 21:39
Ni får väl stämma mig för att jag är sen eller något men wtf. Fick Oblivion idag, hann bara spela två timmar och satana vad snabbt tiden gick. Känns som att detta kan bli riktigt nice. Bra mycket softare att lira på konsol är på pc.

:thumbup:

Har lirat det somfan på pc när det var färskt, ett av de bästa rpg liren ever.

FillilutteN
2008-03-27, 21:58
Ska vi inte dra igång en COD4-klan? Jag är sugen...

LadyG
2008-03-27, 22:31
Condemned 2 är inte släppt ännu, from den 4/4 kan vi börja prata om upplevelser av spelet, innan dess så släng upp fotobevis innan isåfall.

Gamertag Nemorosa.

Albatross
2008-03-27, 22:35
GH3 anländer imorrn. Detta gör mig till hett byte för 16åriga tjejer. Jag är äldre. Massor. Sen blir det nog inget kul innan GTA4.

petah
2008-03-27, 22:45
va inge!

Lasse Kongo
2008-03-27, 23:33
Gamertag Nemorosa.

Haha.......

Gör om, tänk om, gör rätt....

LadyG
2008-03-27, 23:36
Haha.......

Gör om, tänk om, gör rätt....

Du får gärna kolla mina achievements om du inte tror mig. :)

Lasse Kongo
2008-03-27, 23:44
Du får gärna kolla mina achievements om du inte tror mig. :)

seriöst? Vakna!

LadyG
2008-03-27, 23:45
seriöst? Vakna!

Hört talas om recensionskod? :)

Langster
2008-03-28, 08:33
Hört talas om recensionskod? :)

Jag tror Kongo snackar om att han vill ha fotobevis för att man har en köpt version (eller annan laglig variant), inte en nedladdad bränd version. Eftersom det är Kongos tråd och han bestämt att man inte får diskutera piratkopiering. Achievements får man även med kopierade spel.

LadyG
2008-03-28, 10:25
Jag tror Kongo snackar om att han vill ha fotobevis för att man har en köpt version (eller annan laglig variant), inte en nedladdad bränd version. Eftersom det är Kongos tråd och han bestämt att man inte får diskutera piratkopiering. Achievements får man även med kopierade spel.

Ah, oki vänta lite då :)

http://i243.photobucket.com/albums/ff148/LadyG_photo/Photo-0054.jpg

Att använda piratspel finns inte i min värld, det var därför jag inte kopplade. Min inställning till pirater behöver vi inte gå in på, men straffet borde inkludera sträckbänk.

J.Saarela
2008-03-28, 10:35
Att använda piratspel finns inte i min värld, det var därför jag inte kopplade. Min inställning till pirater behöver vi inte gå in på, men straffet borde inkludera sträckbänk.[/QUOTE]

hahahahahahahahah:smash: *bs*

Wennerberg
2008-03-28, 11:11
Får vi diskutera nu då? Eller Lady G ska snacka med sig själv om spelet?

MasterChief
2008-03-28, 11:45
Nu är ju covers inte något vattentätt bevis och hon kan ju ha använt ett annat fordral att placera detta "piratomlag" i. Så jag lutar nog åt att använda sträckbänken på LadyG om det är ok?

LadyG
2008-03-28, 11:49
Nu är ju covers inte något vattentätt bevis och hon kan ju ha använt ett annat fordral att placera detta "piratomlag" i. Så jag lutar nog åt att använda sträckbänken på LadyG om det är ok?

LOL

Nu börjar det bli patetiskt faktiskt, men ok. Förklara hur man tar in game screenshots på en 360 och postar så ska jag göra det. :)

För plåta skivan antar jag inte duger heller då :)

Jag ska på lunch strax, men jag fixar det ikväll om någon lagt upp instruktioner.

Granatgiraffen
2008-03-28, 11:49
Det där är inget bevis visserligen. Lär ju ha tagit random bild på nätet. Så länge det är en bild utan henne eller helst hennes id-kort så är detta inget jag tror på.

MasterChief
2008-03-28, 11:51
LOL

Nu börjar det bli patetiskt faktiskt, men ok. Förklara hur man tar in game screenshots på en 360 och postar så ska jag göra det. :)

För plåta skivan antar jag inte duger heller då :)

Jag ska på lunch strax, men jag fixar det ikväll om någon lagt upp instruktioner.

Det var skrivet med glimten i ögat. ;)

LadyG
2008-03-28, 11:52
Det var skrivet med glimten i ögat. ;)

Ah förlåt :)

stargate
2008-03-28, 13:17

jag startade en COD4 tråd för Xbox men det verkar bara vara jag som skriver i den tråden:(

Langster
2008-03-28, 14:22

Även om man kunde chippa en PS3... Så blir priset för att bränna Blu-ray skivor inte så "gött" i dagsläget. Att det sen inte finns några brännare eller skivor för dual-layer för konsumenter gör inte saken enklare.

Alltidxx
2008-03-28, 14:50
Fan att man jobbar och tränar så mycket, jag skulle vilja ha +10timmar till per dygn att lägga på tvspel, dumpa bruden, kan det vara en bra idé? ZOkF0McZKIw

AngelLove
2008-03-28, 15:12
ha ha ha det var faktiskt en riktigt bra remake det där :)

Lasse Kongo
2008-03-28, 16:50
Fan vissa är ju så patetiska så det inte är sant, jag bryr mig inte om folk laddar hem, jag är inte guds bästa barn själv, allt handlar om att vi som faktiskt väntar på spelen och som köper dem den dagen de släpps inte vill läsa om folk som spelar spelen ett par veckor innan relle.

Jag är allt för insatt för att "luras" det är alltid lika kul när det börjas skrivas på olika forum 2 veckor innan det släpps "OMG jag ha spelet jag lovar, fick tag på det genom en polare alltså weeee" så kollar man en torrentsida där spelet precis släppts.

Lägg ner diskussionen helt, ladda hem som sagt det kvittar mig, men respektera oss som väntar på spelen annars så kan ni stanna utanför tråden.

Trance
2008-03-28, 16:54
Fan vissa är ju så patetiska så det inte är sant, jag bryr mig inte om folk laddar hem, jag är inte guds bästa barn själv, allt handlar om att vi som faktiskt väntar på spelen och som köper dem den dagen de släpps inte vill läsa om folk som spelar spelen ett par veckor innan relle.

Jag är allt för insatt för att "luras" det är alltid lika kul när det börjas skrivas på olika forum 2 veckor innan det släpps "OMG jag ha spelet jag lovar, fick tag på det genom en polare alltså weeee" så kollar man en torrentsida där spelet precis släppts.

Lägg ner diskussionen helt, ladda hem som sagt det kvittar mig, men respektera oss som väntar på spelen annars så kan ni stanna utanför tråden.

LadyG jobbar väl med att recensera spel så är ju inte omöjligt att hon har ett.

Hur som helst så behöver man ju inte prata om det ändå så jag håller med dig. Jag gillar annars denna tråden, den har vanligtvis en trevlig ton och rätt rolig att läsa. Bra jobbat med tråden.

Three pigs
2008-03-28, 17:29
Har börjat spela Lost Odyssey nu, och jag gillar det starkt.
Det är bara det att det är ruskigt svårt :D
Är nu 4h in, har precis kommit till grand staff-stället, svåårt.
Hade jättestora problem med den där gripen.

Lasse Kongo
2008-03-28, 17:38
LadyG jobbar väl med att recensera spel så är ju inte omöjligt att hon har ett.

Hur som helst så behöver man ju inte prata om det ändå så jag håller med dig. Jag gillar annars denna tråden, den har vanligtvis en trevlig ton och rätt rolig att läsa. Bra jobbat med tråden.

Jasså Trance tittar in, kul att du gillar tråden.

Måste säga att jag känner mig lite smånöjd med utvecklingen på den, finns rätt packat med info i den om man söker, jag skriver dock inte så himla mycket själv längre då man inte har så himla mycket tid till övers.

Bra folk som skriver i tråden med; vi har Langster som har stenkoll på allt tekniskt+en hel del därtill, sen jag själv som försöker slänga in mycket nyheter och info om spelen, och sen AngeLove som hamnar någonstans mittemellen mig och Langster :hbang: +alla andra som håller liv i tråden *cupid*

Lasse Kongo
2008-03-28, 17:41
Jag är lite sugen på Viking - Battle for Asgard

Spelet har fått ganska ljumma recensioner men i princip alla som spelat det verkar bokstavligen älska det...

Men jag tror fan jag hoppar... Condemned2 kommer ju nästa fredag, fan jag har typ börjat köpa ett spel efter jobbet varje fredag för att fira att det är helg... dyrt; ja, kul: som fan :D

Albatross
2008-03-28, 17:44
GH3 är ju inte nådigt kul, fan att man inte köpt det tidigare :D

Nu är det bara småtjejerna som saknas...

Solros
2008-03-28, 17:52
Lite uppladdning inför Grand Theft Auto IV.
Fyra trailers.

mNrm7wqnpVI

e4yx1s-l6f8

hKSk1bW9qzw

ebJxcwuEe0A

MasterChief
2008-03-28, 17:54
Måste säga att jag känner mig lite smånöjd med utvecklingen på den, finns rätt packat med info i den om man söker, jag skriver dock inte så himla mycket själv längre då man inte har så himla mycket tid till övers.

Bra folk som skriver i tråden med; vi har Langster som har stenkoll på allt tekniskt+en hel del därtill, sen jag själv som försöker slänga in mycket nyheter och info om spelen, och sen AngeLove som hamnar någonstans mittemellen mig och Langster :hbang: +alla andra som håller liv i tråden *cupid*

Det är en jäkligt fin tråd.

Men du leder fortfarande rätt hårt:

1 Lasse Kongo 1,416
2 blekfet2 373
3 Empe 317
4 Langster 307
5 AngelLove 305
6 Solros 179
7 Wennerberg 119
8 Prankie 112
9 DanielF 97
10 Greg 96
11 stargate 88
12 Litecore 74
13 psirus 73
14 MasterChief 71
15 Lallle 69
16 mystic[-_-] 67
17 Jay-Z 67
18 LarsK 66
19 Brooklyn 56
20 n1tro 54

Zapp Brannigan
2008-03-28, 19:24
GH3 är ju inte nådigt kul, fan att man inte köpt det tidigare :D

Nu är det bara småtjejerna som saknas...

Räcker det med att bara äga spelet för att småtjejerna ska komma springande? Jag har snart klarat ut expert, bara Lou kvar, men har inte sett några småtjejer alls.

Tenzu
2008-03-28, 19:26
Köpte en idag :)
Tänkte trycka in Ubuntu, funkar det som det ska o så eller buggigt?

Ozma
2008-03-28, 19:38
Tänkte trycka in Ubuntu, funkar det som det ska o så eller buggigt?

Det funkar finfint, kör Ubuntu 7.10 nu på min. Det är lite segt, men ska gå att ta bort massa onödiga processer och annat för att snabba upp det, men själv har man inte orken, då man är nybörjare på linux och inte riktigt förstått sig på allt än ^^

Finns mycket bra info på psubuntu.com om hur man optimerar ubuntu på PS3 osv..

Tenzu
2008-03-28, 19:40
Det funkar finfint, kör Ubuntu 7.10 nu på min. Det är lite segt, men ska gå att ta bort massa onödiga processer och annat för att snabba upp det, men själv har man inte orken, då man är nybörjare på linux och inte riktigt förstått sig på allt än ^^

Finns mycket bra info på psubuntu.com om hur man optimerar ubuntu på PS3 osv..

sweet! får läsa på där lite innan jag börjar pula.

Lite drygt att de disablat GPUn bara

Toel
2008-03-28, 20:20

jag startade en COD4 tråd för Xbox men det verkar bara vara jag som skriver i den tråden:(

Jag skulle aboslut kunna tänka mig köra lite cod 4! Är inte bäst direkt, så skulle inte tro någon vill lira klan med mig. Men en liten kolo-turnering hade varit najs. Jag har er båda addade redan så bara hojta till om ni vill köra!

Johan O
2008-03-28, 20:35
Ok, releasen av GTA4 närmar sig med stormsteg och det betyder att jag måste köpa mig en Xbox 360. Men vilken modell passar mig bäst?
Kommer högst sannolikt bara användas till rent spelande och inte en massa mediacenter-filmtittande-online grejor osv...
Behövs en hårdisk egentligen då? Eller räcker helt enkelt arcade modellen som ju tydligen också finns i HDMI version nu?

Är enda skillnaden mellan arcade och premium att den senare har 20gb hårddisk?

Math
2008-03-28, 20:45
Ok, releasen av GTA4 närmar sig med stormsteg och det betyder att jag måste köpa mig en Xbox 360. Men vilken modell passar mig bäst?
Kommer högst sannolikt bara användas till rent spelande och inte en massa mediacenter-filmtittande-online grejor osv...
Behövs en hårdisk egentligen då? Eller räcker helt enkelt arcade modellen som ju tydligen också finns i HDMI version nu?

Är enda skillnaden mellan arcade och premium att den senare har 20gb hårddisk?

Är inte säker men det kommer väll DLC till GTa4 (ganska mycket också?) och det måste du ju spara på hårddisken(rätta mig och jag har fel), så jag skulle kört på en med hårddisk. Det kanske känns som du inte behöver en nu men senare så kanske det är något du vill ha, sur att inte investerat från början då.

Albatross
2008-03-29, 00:10
Tror man behöver någon form av kontakt in i 14is-sfären, jag har en kusin. Vad gäller Ubuntu så är det en godhet på PS3 som på PC.

Imorgon är lördag, då ska armyfrillan vattenkammas och babesen håvas in till tonerna av GH3!

He-man
2008-03-29, 00:43
Om inte annat kan det vara kul att ladda ner spelbara demon och uppdateringar till spelen, så på sikt kanske du ändå vill ha en hårddisk.

Kurash
2008-03-29, 09:23
Nån som köper spel från USA nu när dollarn är så låg? Har ni åkt på moms/tull i så fall?

Mart|n
2008-03-29, 09:38
Nån som köper spel från USA nu när dollarn är så låg? Har ni åkt på moms/tull i så fall?

Jag har köpt några spel från http://www.games-asia.com . Gratis frakt, de kryssar i gift och skriver ner värdet, så man slipper tull och annat trist.

Men från USA har jag inte handlat några spel.

Kurash
2008-03-29, 09:45
Jag har köpt några spel från http://www.games-asia.com . Gratis frakt, de kryssar i gift och skriver ner värdet, så man slipper tull och annat trist.

Men från USA har jag inte handlat några spel.

En kompis köper härifrån:
http://www.dvdboxoffice.com/115-9865915-18865920/home/
Men din sajt verkar billigare.

Johan O
2008-03-29, 13:37
Släpps patchar till konsollspel (360, PS3) nuförtiden alltså?
Demospel kanske kan vara kul att ladda ner visserligen. Blir nog en Premium HDMI edition ändå!

Räcker 20gb disken till lite demos och patchning av spel? Eller behövs det rentav en Elite med 120gb? Det kanske är lite overkill för min del, även om den är snygg i svart.

Solros
2008-03-29, 13:42
20GB duger gott tycker jag

stargate
2008-03-29, 14:23
Jag skulle aboslut kunna tänka mig köra lite cod 4! Är inte bäst direkt, så skulle inte tro någon vill lira klan med mig. Men en liten kolo-turnering hade varit najs. Jag har er båda addade redan så bara hojta till om ni vill köra!

ja jag hade också gärna kört nån turnering med lite fler spelare. Kanske nån gång nästa vecka? vi får ragga upp lite mer spelare bara....

AngelLove
2008-03-29, 19:20
Räcker 20gb disken till lite demos och patchning av spel? Eller behövs det rentav en Elite med 120gb? Det kanske är lite overkill för min del, även om den är snygg i svart.
I mitt tycke, NEJ.

Varför det då ? Säg att du t ex gillar shooter-spel. De flesta av dessa får antingen map-packs eller add-ons som ofta är runt 750Mb stora per spel. De allra flesta demo är ~1Gb stora och sedan har vi trailers och så småningom (tanken är väl sådan iaf) Video Marketplace. Visst kan man städa regelbundet men tänker man då på att det tar en liten stund för de allra flesta att få ner sakerna (alla har inte 100Mbit och även då tar det en stund emellanåt) så blir det kanske inte så renstädat ofta.

Dessutom är det inte 20Gb för systemet tar ett antal Gb i anspråk och voila - helt plötsligt har man inte så jäkla gott om utrymme som man tänkte och att då köpa den lösa 120Gb hårddisken är en sjutusan till förlustaffär. Dessutom går ju ryktet att MS planerar en 60Gb-disk för Premium vilket än mer i såfall skulle stärka tvekan på nöja sig med 20Gb.

Stod man i valet och kvalet på att ev köpa en arkad för det var lite för dyrt innan så kanske en arkad eller premium idag hade vart förståbart. Hade man ändå planer på att köpa en Premium nu i dagarna (innan prissänkningen kom) så ser jag inga som vinster att "försöka tjäna pengarna" nu. Lägg samma belopp, få en Elite och ångra dig inte.

barfota
2008-03-29, 19:41
20GB duger gott tycker jag

+1

Lasse Kongo
2008-03-29, 21:32
13 gb ar det och det ar pa tok for lite

Och viking ar arets surprise!

Three pigs
2008-03-29, 21:32
Aha, har du skaffat det kongo?
Hur är det? :D

barfota
2008-03-29, 21:46
Jo viking är faktiskt riktigt skoj, bara lirat i typ 7 h . Det är riktigt skön känsla i spelet.

barfota
2008-03-31, 09:29
ihhhh, fick mig 3 röda ringar på min 360 nyss, höll på att dö när gta4 är så pass nära release. Boxen vägrade startada efter att jag stängde av din, kände hur mina ögon bara blev fuktigare och fuktigare, tur att man är kal på skallen för annars hade nog luggen slitits av i ren frustration, Upptäckte dock efter några minuter att elkabeln till den svarta elboxen satt lös, kopplade in den och nu funkar 360n igen.. AHHHHHHHHHHHHHHH, har bara runt 200 i puls nu, hemska liv. Ska köpa mig en trisslott idag och hoppas på att gud ångrar sitt bus och skickar mig några miljoner.

LadyG
2008-03-31, 10:58
ihhhh, fick mig 3 röda ringar på min 360 nyss, höll på att dö när gta4 är så pass nära release. Boxen vägrade startada efter att jag stängde av din, kände hur mina ögon bara blev fuktigare och fuktigare, tur att man är kal på skallen för annars hade nog luggen slitits av i ren frustration, Upptäckte dock efter några minuter att elkabeln till den svarta elboxen satt lös, kopplade in den och nu funkar 360n igen.. AHHHHHHHHHHHHHHH, har bara runt 200 i puls nu, hemska liv. Ska köpa mig en trisslott idag och hoppas på att gud ångrar sitt bus och skickar mig några miljoner.

Förstår hur du känner dig, been there twice, fast jag hade inte din tur. Hemsk känsla.
Lycka till med trisslotten :D

barfota
2008-03-31, 11:21
Förstår hur du känner dig, been there twice, fast jag hade inte din tur. Hemsk känsla.
Lycka till med trisslotten :D

huh, *cupid*

Det "komiska" före olyckan var framme är att när jag stog i köket och satta på kaffe, just före jag skulle spela så tänkte jag att det vore sjukt tragiskt om min box skulle dö närmaste tiden då jag väntat närmare 2 år på gta,..humma.

LadyG
2008-03-31, 12:14
huh, *cupid*

Det "komiska" före olyckan var framme är att när jag stog i köket och satta på kaffe, just före jag skulle spela så tänkte jag att det vore sjukt tragiskt om min box skulle dö närmaste tiden då jag väntat närmare 2 år på gta,..humma.

Ush, ännu värre i så fall. För det tar iaf ett tag för boxen att åka iväg, bli fixad och komma tillbaka. Iofs kostar det ju ingenting för dig, men det är ju tragiskt att behöva sitta och stirra på ett omslag till ett spel man inte kan lira...

Det vore en perverterad grymhet av ödet att låta boxen dö så nära en efterlängtad release :)

barfota
2008-03-31, 12:39
Ush, ännu värre i så fall. För det tar iaf ett tag för boxen att åka iväg, bli fixad och komma tillbaka. Iofs kostar det ju ingenting för dig, men det är ju tragiskt att behöva sitta och stirra på ett omslag till ett spel man inte kan lira...

Det vore en perverterad grymhet av ödet att låta boxen dö så nära en efterlängtad release :)

hah, jo men med min tur så kan fan all typ jävulskap hända.

LadyG
2008-03-31, 12:43
hah, jo men med min tur så kan fan all typ jävulskap hända.

Visst är det knepigt att allt ska gå sönder samtidigt? Två dagar efter att boxen dog gick gigabitswitchen och dog (garantin träckte iofs men ändå...!) så inte nog med att jag vart boxlös, jag satt helt plötsligt på ett 10/100-LAN igen... *gah!*

Älska långa garantitider, helt enkelt :)

Hoppas du slipper en massa sura överraskningar.

He-man
2008-03-31, 12:46
hehe jag känner igen mig lite i det där, jag hade precis köpt Prince of persia sands of time till ps2 då min enda TV dog, tog ett tag innan jag fixade en ny TV och orkade inte sätta mig in i spelet igen.

En annan gång var när jag hade köpt det efterlängtade GTA San Andreas. Hade spelat i några dagar och älskade spelet, då pajade min ps2 och det dröjde flera månader innan jag kunde fortsätta spela igen!

Jag hoppas inte min sedvanliga otur slår in vid GTA IV

barfota
2008-03-31, 13:35
hehe jag känner igen mig lite i det där, jag hade precis köpt Prince of persia sands of time till ps2 då min enda TV dog, tog ett tag innan jag fixade en ny TV och orkade inte sätta mig in i spelet igen.

En annan gång var när jag hade köpt det efterlängtade GTA San Andreas. Hade spelat i några dagar och älskade spelet, då pajade min ps2 och det dröjde flera månader innan jag kunde fortsätta spela igen!

Jag hoppas inte min sedvanliga otur slår in vid GTA IV

*gah!*, Sjukt drygt.

Lirat några fler timmar av Viking nu, alltså det här spelet är faktiskt riktigt bra, lika öppen känsla likt Gta med inslag av oblivion samt Devil may cry. Enligt mig då lätt ett av de bättre spelen som släppts till 360n.

Solros
2008-03-31, 15:01
Är det mycket slashande liknande det i Devil May Cry i Viking?

Lasse Kongo
2008-03-31, 17:37
Japp, Viking är nog årets bästa spel hitills, riktigt riktigt bra.

Lasse Kongo
2008-03-31, 17:53
GTA IV achievements som det ryktas om iallafall:

http://www.xbox360achievements.org/news/news.php?id=885

Varning för lite spoilers.

Wennerberg
2008-03-31, 17:53
Japp, Viking är nog årets bästa spel hitills, riktigt riktigt bra.

Så pass? Är det rpg eller?

barfota
2008-03-31, 20:11
Är det mycket slashande liknande det i Devil May Cry i Viking?

inte i närheten av devil, nog är det slash men det ligger dock taktik bakom, block mm. Alltså viking tror jag faller alla i smaken på någon sätt, grafiken, kontroll, story etc. Varför vissa sidor inte gett spelet bra betyg kan jag liksom inte förstå, dom måste antagligen vara helt snekn*llade eller så gillar dom fortfarande den snurrande gejjen Sonic.

Three pigs
2008-03-31, 20:12
Jag måste bara fråga er.
Ni som har haft problem med läsaren, att den låter skumt ofta, mer än vanligt, och att den ofta ger "unable to read disc", om ni har fått problem och fått lov att lämna in till Microsoft?
Funderar på att ringa support nämligen, för den låter som fan ibland, verkligen jättehögt, mycket högre än när den var ny, och jämfört med kompisars.
Det typ låter som att den "hugger till" ibland när jag går in i dashboardet från ett spel.

Lasse Kongo
2008-03-31, 22:04
inte i närheten av devil, nog är det slash men det ligger dock taktik bakom, block mm. Alltså viking tror jag faller alla i smaken på någon sätt, grafiken, kontroll, story etc. Varför vissa sidor inte gett spelet bra betyg kan jag liksom inte förstå, dom måste antagligen vara helt snekn*llade eller så gillar dom fortfarande den snurrande gejjen Sonic.

Jag gillar inte hack and slash, och Viking är verkligen inte det som tur är, inte ett "sånt" hack and slash iallafall, snarare ett lightrpg/äventyrsspel, striderna har ett ganska långsamt tempo vilket gör att man aldrig bara sitter och trycker som en dåre, utan det känns som man har bra koll när man slåss, visserligen kanske inte fightingsystemet är superdjupt, men trots det är det riktigt kul att slåss.

Jag tycker spelet är jävligt läckert med, kanske inte assassins creedvyer när man står och blickar ut över bergen, men inte långt borta, riktigt snyggt, jävligt läckra animationer, särskilt på Skarin, han är för övrigt en riktigt cool karaktär.

Hur långt har du kommit barfota?

Jag är halvägs på andra ön tror jag det blir, vi ska inta Caldberg? tror det hette så, jävligt fet strid där innan i hamnstaden, kändes som 10000 pers på skärmen :D

Visserligen har väl inte spelet fått jättedåliga betyg, ligger på dryga 70% i snitt, men jag tycker det förtjänar högre, Viking är ju imo ett mycket mycket bättre spel än tex Assassins Creed.

På fredag kommer Condemned 2, wooohooo :hbang:

MarcusB
2008-03-31, 22:06
har ni koll på om någon uppföljare av 'scene it' är på g?

Lasse Kongo
2008-03-31, 22:09
har ni koll på om någon uppföljare av 'scene it' är på g?

Inget jag hört eller läst dock, och jag hör och ser en del :D

Men inget är ju omöjligt, särskilt inte om det var poppis.

Gillade du det? Jag har bara testat demon lite, verkar småsköj.

Lasse Kongo
2008-03-31, 22:11
BUMP!

Tänkte bara bumpa tråden, 2008 tillhör, eller kommer ju faktiskt tillhöra Playstation 3 sägs det :hbang: *screwy*

barfota
2008-03-31, 22:23
Jag gillar inte hack and slash, och Viking är verkligen inte det som tur är, inte ett "sånt" hack and slash iallafall, snarare ett lightrpg/äventyrsspel, striderna har ett ganska långsamt tempo vilket gör att man aldrig bara sitter och trycker som en dåre, utan det känns som man har bra koll när man slåss, visserligen kanske inte fightingsystemet är superdjupt, men trots det är det riktigt kul att slåss.

Jag tycker spelet är jävligt läckert med, kanske inte assassins creedvyer när man står och blickar ut över bergen, men inte långt borta, riktigt snyggt, jävligt läckra animationer, särskilt på Skarin, han är för övrigt en riktigt cool karaktär.

Hur långt har du kommit barfota?

Jag är halvägs på andra ön tror jag det blir, vi ska inta Caldberg? tror det hette så, jävligt fet strid där innan i hamnstaden, kändes som 10000 pers på skärmen :D

Visserligen har väl inte spelet fått jättedåliga betyg, ligger på dryga 70% i snitt, men jag tycker det förtjänar högre, Viking är ju imo ett mycket mycket bättre spel än tex Assassins Creed.

På fredag kommer Condemned 2, wooohooo :hbang:

Då är vi ungefär lika långt. Ett "misstag" man gör att att köpa kartan så man hittar allt guld, man blir liksom girig och glömmer ibland bort vad man egentligen pysslade med. =D

Ska bli intressant att se hur stort/speltimmar viking kommer utgöra.

Tricce
2008-03-31, 22:35
Dom får ta och sänka priset tycker jag :D

Johan O
2008-04-01, 04:30
Det blev en Elite trots allt...
Det är inte direkt oväntat att jag först tänker att den billigaste blir nog bra (arcade) och kommer hem med den dyraste...
Det var ju rätt prisvärt ändå med tanke på att HDMI sladden följde med till Elite. Den kostade ju en femhundring extra om man hade köpt en Premium eller arcade.

Men fan vad mycket snyggare den är i svart!
Tänkte köpa Viking som första uppvärmningsspel innan GTA, men det var slut så det blev Gears of war istället.
Köpte en Wifi adapter som jag trodde skulle krångla, men den fungerade skitbra direkt!
Nu gäller det bara att lära sig sikta med en handkontroll vilket inte är det lättaste när man nästa bara är musvan...:Virro

Sista gången jag köper nått på SIBA förresten. Idiotsäljaren vägrade nästan sälja skiten till mig när jag inte ville ha deras fantastiska försäkring. Idioter.

Solros
2008-04-01, 10:35

Ok, låter ju bra. Gillade inte Devil May Cry nämligen.

Albatross
2008-04-01, 17:08
Det är värt pengarna... om de kunde släppa lite RPG.

Lasse Kongo
2008-04-01, 17:16
4 st nya Cod4banor på ingång, kommer väl på torsdag tror jag och kommer gå på 800 mspoints, köps direkt såklart!

stargate
2008-04-01, 17:23
4 st nya Cod4banor på ingång, kommer väl på torsdag tror jag och kommer gå på 800 mspoints, köps direkt såklart!

NICE!!!!!!! Är det multiplayer vi snackar om då?

Lasse Kongo
2008-04-01, 17:54
NICE!!!!!!! Är det multiplayer vi snackar om då?

Yes box.

AngelLove
2008-04-01, 18:15
Det blev en Elite trots allt...
Det var ju rätt prisvärt ändå med tanke på att HDMI sladden följde med till Elite. Den kostade ju en femhundring extra om man hade köpt en Premium eller arcade.
Där är faktiskt ännu ett argument som vi har glömt skriva upp tror jag. Bra att du la till det !!

Köpte en Wifi adapter som jag trodde skulle krångla, men den fungerade skitbra direkt!
Det fungerar kanonenkelt men jag hade bara krångel med hållbarheten på WiFi:n. Det skall dock fungera med andra (betydligt billigare dessutom) med men jag vet inte exakt vilka.

Sista gången jag köper nått på SIBA förresten. Idiotsäljaren vägrade nästan sälja skiten till mig när jag inte ville ha deras fantastiska försäkring. Idioter.
ElGiganten säger jag bara. De har totalt utklassat alla andra kedjor (iaf butiken i Lund) dels med grymt trevligt folk som KAN tv-spel och gärna pratar det, dessutom så är de inte alls svåra att snacka priser med (kanske underlättar när man lagt närmre 20papp sista 1½året hos dem och två polare som ligger på totalt 40 tillsammans under samma tid :D:D:D:D ??)..

Lasse Kongo
2008-04-01, 18:55
Där är faktiskt ännu ett argument som vi har glömt skriva upp tror jag. Bra att du la till det !!

Det fungerar kanonenkelt men jag hade bara krångel med hållbarheten på WiFi:n. Det skall dock fungera med andra (betydligt billigare dessutom) med men jag vet inte exakt vilka.

ElGiganten säger jag bara. De har totalt utklassat alla andra kedjor (iaf butiken i Lund) dels med grymt trevligt folk som KAN tv-spel och gärna pratar det, dessutom så är de inte alls svåra att snacka priser med (kanske underlättar när man lagt närmre 20papp sista 1½året hos dem och två polare som ligger på totalt 40 tillsammans under samma tid :D: ??)..

Kan bara hålla med, samma sak här i Peking, finns 2 snubbar som jobbar med tvspel, jag kan stå och snacka i timtals utan att köpa något, riktigt schyssta, får alltid lägsta pris och viss prutmån finns, är det inte illa när man liksom är kändis på elgiganten :D

Jag har pushat på dem lite extra att de bör satsa ännu mer på spel då folk givetvis köper spelen hos dem för 499:- istället för 699:- på Game tex, sa åt dem att ha ett sjukt bra pris på GTA och ta in ett rejält gäng, dock har ju faktiskt Game krossat va gäller GTA...

Inköpsansvarig på Elgiganten Norden på tvspel? Nja, kanske det kanske :D

Three pigs
2008-04-01, 19:28
Jag måste bara fråga er.
Ni som har haft problem med läsaren, att den låter skumt ofta, mer än vanligt, och att den ofta ger "unable to read disc", om ni har fått problem och fått lov att lämna in till Microsoft?
Funderar på att ringa support nämligen, för den låter som fan ibland, verkligen jättehögt, mycket högre än när den var ny, och jämfört med kompisars.
Det typ låter som att den "hugger till" ibland när jag går in i dashboardet från ett spel.

Ingen alls?

Math
2008-04-01, 19:33
ElGiganten säger jag bara. De har totalt utklassat alla andra kedjor (iaf butiken i Lund) dels med grymt trevligt folk som KAN tv-spel och gärna pratar det.

Jag har fått en helt annan uppfattning om personalen där (om det är den på nova du menar), förra gången jag var där så skickade dom mig bara fram och tillbaka, och det ända jag skulle kolla var om dom hade Ethernal Sonata i lager och isf vilket pris.

Men, får väll hoppas att det bara var en tillfällighet för dom är väldigt prisvärda annars.

Har föresten köpt BioShock nu, vet inte vad jag hade emot det när det släpptes men tycker iaf att det är riiiktigt kul, även om jag i princip slutat spela dator-/tvspel nu.

AngelLove
2008-04-01, 20:40
Jag har fått en helt annan uppfattning om personalen där (om det är den på nova du menar)
Jepp, Nova it is. Får hoppas det är tillfälligt då för om de bytar personal där så blir jag lack. Han som håller på med tvspel där är sjukt bra att ha å göra med. Sedan finns det stolpskott även på Nova men de säger man bara nej tack till när de frågar om de kan hjälpa en he he...

Lasse:
Visst faen är det illa... Speciellt som man kommer in i affären å killen på tvspel säger: "tjeeeeeena [namn], vad är det sista du lirat ??" Nördvarning :hbang:
Tror du de kan tänka sig ha två sådana ? :thumbup:

Lasse Kongo
2008-04-01, 22:11
Jepp, Nova it is. Får hoppas det är tillfälligt då för om de bytar personal där så blir jag lack. Han som håller på med tvspel där är sjukt bra att ha å göra med. Sedan finns det stolpskott även på Nova men de säger man bara nej tack till när de frågar om de kan hjälpa en he he...

Lasse:
Visst faen är det illa... Speciellt som man kommer in i affären å killen på tvspel säger: "tjeeeeeena [namn], vad är det sista du lirat ??" Nördvarning
Tror du de kan tänka sig ha två sådana ? :thumbup:

Min sambo fick ett skrattanfall för ett tag sen när vi var på Elgig, var en riktigt schysst yngre kille som såg hur ledsen jag blev då de inte hade fått in det spelet jag var ute efter, det lät ungefär såhär:

Spelat det här då?

-Ja

Det här då?!

-Japp

Amen det här är grymt, spelat det?

Jaaapp..

Aaa men det här då?

-Eh självklart GOW ffs!

Aha, men deeet häääär då???

-Japp, var helt ok

Hmmm, det här då???

-Ja tyvärr, Halo3 suger röv, men spelat skiten har jag gjort...

aaaaa MEN DET HÄÄÄÄR DÅ????

-Alltså, jag har fan spelat allt så du kan lika bra lägga ner :D

Expediten: *gah!*

Jag: :cool:

Min sambo: :laugh:

haha

Wennerberg
2008-04-02, 09:56
lol

Legend
2008-04-02, 16:38
Grabbar, GTA IV - släpps 29 april. *cupid* Har ni förhandsbokat? Kommer bli vackert.

Lasse Kongo
2008-04-02, 16:38
New York Comic Con heter en enorm seriemässa som går av stapeln 18:e april. Under dess sista dag den 20:e april kommer det även att visas spel från utvecklare som Konami, Namco Bandai, Square Enix samt Ubisoft. Ja, och Epic. Sistnämnda kommer nämligen öppna speldelen av New York Comic Con och har lovat att visa lite av Gears of War 2.

Om det som visas även kommer att bli tillgängligt för pressen vet vi inte ännu, men chanserna är goda att den 20:e april (på kvällen i Sverige eftersom det är amerikansk tid) blir datumet då vi får se de första bilderna ur Gears of War 2.

http://gamereactor.se/nyheter/13497/Epic+visar+Gears+of+War+2/

*ejakulerar*

Math
2008-04-02, 16:49

Haha okej får tänka på det. Han som brukar (eller ja, varje gång jag varit där) stå vid spelen var upptagen med ett äldre par och jag var stressad så hade inte tid att vänta.

Prankie
2008-04-02, 18:00
KOngo Bongo, hur långt är Viking? Spelade en liten stund idag och det verkar som det är redan nära slutet. Allt utom Dark Water kvar. För ett spel utan multiplayer känns det otrolig kort på nåt sätt. Hoppas det kommer lite mera saker sen. :MrT:

Har även börjat spela COD4 på nätet, faktist riktig kul. Synd bara Jag är vann vid köra hos kompis som är lvl 24. Inte mycket till vapen när man är lvl 5.

Albatross
2008-04-02, 18:18
Nej men om GH3 controllers skulle sluta ha random lagg då kanske. Fittifitt.

Granatgiraffen
2008-04-02, 18:31
Gamespot verkade gillade Viking :/

Lasse Kongo
2008-04-02, 18:46
KOngo Bongo, hur långt är Viking? Spelade en liten stund idag och det verkar som det är redan nära slutet. Allt utom Dark Water kvar. För ett spel utan multiplayer känns det otrolig kort på nåt sätt. Hoppas det kommer lite mera saker sen. :MrT:

Har även börjat spela COD4 på nätet, faktist riktig kul. Synd bara Jag är vann vid köra hos kompis som är lvl 24. Inte mycket till vapen när man är lvl 5.

Inte en aning om hur långt det är, men jag tycker nog det verkar tillräckligt stort faktiskt.

Ja Cod4 är sjukt kul, och hela levelsystemet etc är riktigt bra gjort, bara kriga på så kommer du låsa upp saker i rasande takt.

Granatgiraffen: Gamespot är ju iofsig inavel hela bunten, så de kan knylla sig själva därbak.

Allvarligt fattar jag inte att inte Viking sopat in högre betyg överlag, lätt ett 9/10 spel enligt mig, grymt bra.

Prankie
2008-04-02, 19:26
det var inte slutet så :thumbup:
Är faktist ganska kul, magier känns dock lite vek.

Mart|n
2008-04-03, 11:24
Grabbar, GTA IV - släpps 29 april. *cupid* Har ni förhandsbokat? Kommer bli vackert.

Självklart är det förbokat! :)

He-man
2008-04-03, 11:55
Jajemen, förbokat och klart, dock inte till PS3 :em:

AngelLove
2008-04-04, 14:42
BUMP!

Tänkte bara bumpa tråden, 2008 tillhör, eller kommer ju faktiskt tillhöra Playstation 3 sägs det :hbang: *screwy*
Haha jag minns det där uttrycket, bara vänta tills 2008 - då skall ni få se vad PS3 klarar av.

Granatgiraffen
2008-04-04, 14:49
Haha jag minns det där uttrycket, bara vänta tills 2008 - då skall ni få se vad PS3 klarar av.

Ja men faktiskt. Jag tycker det ska bli intressant att se vad Killzone 2 och Metal gear solid går för, rent grafiskt. Om dom suger ska jag spola ner min PS3 i toaletten.

Three pigs
2008-04-04, 15:30
Om PS3 hinner övertyga mig, så blir den min i September/Oktober då jag sticker till staterna :smokin:

Three pigs
2008-04-04, 20:40
Jag längtar jättemycket..

http://www.gamesradar.com/f/hes-finished-grand-theft-auto-iv/a-2008040412432960029

Catstyle
2008-04-06, 14:30
För att avsluta sitt löpande medlemskap på Xbox Live genom sitt Kreditkort, måste man ringa kundtjänst då?

Lasse Kongo
2008-04-06, 17:20
Började lira Condemned 2 i fredags, me like a lot :hbang:

barfota
2008-04-07, 12:07
så nu har man klarat Viking, synd.

Utan tvekan ett av det bästa spel som finns till 360, dock så var spelet enligt mig alldeles för kort.

Så nu har man inga roliga spel att spela på 360n igen, 25dagar kvar till release av IV.

ocelot
2008-04-07, 12:12
Klarade Mass Effect igår, en ond soldier lirade jag, vilket underbart spel alltså... funderar helt klart att spela om det som god... :D

Johan O
2008-04-07, 13:17
Då har man just klarat av första 360-spelet! Gears of war måste väl vara det kortaste spelet någonsin?! Jag är inte ens bra på shooters, speciellt inte på konsoll, men ändå tog det slut skrämmande fort. Riktigt bra var det dock.:hbang:

Nu ska jag springa och köpa Viking!

barfota
2008-04-07, 17:10
Då har man just klarat av första 360-spelet! Gears of war måste väl vara det kortaste spelet någonsin?! Jag är inte ens bra på shooters, speciellt inte på konsoll, men ändå tog det slut skrämmande fort. Riktigt bra var det dock.:hbang:

Bra val, sjukt bra spel

tja88
2008-04-07, 17:19
Ge.... mig..... GTA...

Math
2008-04-07, 18:25

Jag tyckte det var lagom långt. Tar lite tid om man kör på det svåraste om man inte är über leet (lol).

3½v till GTA var det...*grr27*

Lasse Kongo
2008-04-07, 22:00
Jag tycker också Viking verkar lagom, jag har väl dock knappt kommit halvägs på normal, sen kör man det på hard och slutligen fixa lite achievements kanske så blir det ju rätt gott om speltid, spelet stödjer ju inte xbox live står det så det lär väl inte bli någon dlc, hade ju kunnit förlänga livstiden på det annars.

Men sjukt bra spel, hoppas och tror på en uppföljare med mer och bättre av allt.

Lasse Kongo
2008-04-07, 22:04
Langster; va tycker du om Dark Sector nu när du spelat lite mer då, jag köpte det idag efter jobbet, fick det för "aftonbladspriset" utan aftonbladet så det var ju helt ok.

Jag måste säga att jag är blev positivt överraskad, känns som det lånar en del från de bästa spelen, ripoffkontroll från GOW, känns som en hel del Resident Evil 4+att det har en del egna prylar som håller, tänker främst på bumerangen som man fan inte tröttnar på att styra i slowmotion =) även cool känsla att man kan sno vapnen från fienderna och att de låser sig efter ett tag, lite småcoola saker som funkar, riktigt snyggt med.

Sen tycker jag det är riktigt riktigt schysst ljudbild i spelet, bra ös, tycker allt för många 360spel har en för "låg" ljudbild, få spel som det verkligen dunrar på om, men där blev jag mer än nöjd med Dark Sector, sp lär nog spelas en del, mp är vad jag har fattat rätt kasst.

Känns som en lyckat köp iaf, fan va spel man samlat på sig nu, herregud :D

barfota
2008-04-08, 06:26
Langster; va tycker du om Dark Sector nu när du spelat lite mer då, jag köpte det idag efter jobbet, fick det för "aftonbladspriset" utan aftonbladet så det var ju helt ok.

Jag måste säga att jag är blev positivt överraskad, känns som det lånar en del från de bästa spelen, ripoffkontroll från GOW, känns som en hel del Resident Evil 4+att det har en del egna prylar som håller, tänker främst på bumerangen som man fan inte tröttnar på att styra i slowmotion =) även cool känsla att man kan sno vapnen från fienderna och att de låser sig efter ett tag, lite småcoola saker som funkar, riktigt snyggt med.

Sen tycker jag det är riktigt riktigt schysst ljudbild i spelet, bra ös, tycker allt för många 360spel har en för "låg" ljudbild, få spel som det verkligen dunrar på om, men där blev jag mer än nöjd med Dark Sector, sp lär nog spelas en del, mp är vad jag har fattat rätt kasst.

Känns som en lyckat köp iaf, fan va spel man samlat på sig nu, herregud :D

Skrivet av: Themassmonster
2008-04-07 23:14
Köpte det idag och är väl 4 banor in i spelet och som man säger "i am having a blast"

Riktigt riktigt jävla bra spel, som någon påpekat sjukt bra ljudbild och bra ös i ljudet vilket många spel till 360 saknar.

Tycker det verkar riktigt bra och längtar till imorgon så man kan fortsätta spela.

Är det du som skriver sådant på gamereactor? :D

Langster
2008-04-08, 08:10
Langster; va tycker du om Dark Sector nu när du spelat lite mer då

Det blev faktiskt nästan bara Condemned 2 i helgen och det är ett riktigt bra spel. Som singleplayer FPS ligger det bara snäppet under Bioshock tycker jag. Bra variation, intressant närstrid och fantasifull värld. Tyvärr inte alls så läskigt som det borde vara och slagen med händerna går lite för långsamt tycker jag. Ettan var mer spännande och egentligen mer äcklig på ett verkligt sätt, men den var också långtråkig pga brist på variation. Tvåan flippar för tidigt tycker jag så det blir för overkligt för att bli taget på allvar, däremot har det mer action och variation (Fan fienden man möter i stugan... det var unikt och häftigt).
På tal om ljudbild så har faktiskt Condemned 2 en utomordentligt välgjord sådan, men man måste skruva upp ljudet ordentligt för att höra allt (alternativt köra med hörlurar kanske) om man har för låg volym missar man mycket och tyvärr är ljudet lite väl dynamiskt vilket gör att det är rätt jobbigt att ha så hög volym, speciellt med tanke på att ljudeffekterna och ambiensljuden är långt ifrån behagliga.

Dark Sector, hittills har det väl varit ungefär som jag trodde, bra men inte världens bästa spel och det har fått orättvist låga betyg. Det enda som jag stör mig på är att kontrollen inte är riktigt tight.

AngelLove
2008-04-08, 10:20
48 timmar in i Lost Odessey och underbart spel men ack så lätt även detta *sigh* Visst, jämfört med Blue dragon och Eternal Sonata har detta spel betydligt svårare pussel och fighter men jösses - man rockar ju fett även när man [spoiler] senare i spelet. (skriver inte ut vad som händer ifall andra inte vill veta om de tänker spela).

barfota
2008-04-08, 11:46
ägare till 60 spel, men inte sugen på något av dem alls, fan, behöver gta nu.

Minilejon
2008-04-08, 11:55
Sista som lirades på min box var faktiskt Army of Two tillsammans med rumskamraten. Rekommenderas om ni är två testosteronfyllda män som har öl och pizza nära till hands och en mängd timmar att förbränna :)

Väldigt kul co-op.
Väldigt tråkigt single.

jutt
2008-04-08, 17:11
När jag startar min 360 lyser inte lamporna längre. :confused: Det började igår och när jag slog på den idag lyste alla fyra lampor rött. Blev ju såklart skiträdd i tron att det var RROD och startade om den, men när jag startade den igen så var lyset borta igen. Handkontrollen fortsatt lysa efter jag stängt av 360'n och även en lampa lyste grönt *screwy* Kan även nämna att jag inte kan starta den med handkontrollen heller, kan dock använda den normalt annars.

Solros
2008-04-09, 16:29
Läste att Karl Lagerfeld skulle vara en DJ i GTA.

Nu vore det ju guld om de annonserade att Axl Rose repriserar sin roll från GTA San Andreas som Tommy 'The Nightmare' Smith!

barfota
2008-04-09, 17:12
När jag startar min 360 lyser inte lamporna längre. :confused: Det började igår och när jag slog på den idag lyste alla fyra lampor rött. Blev ju såklart skiträdd i tron att det var RROD och startade om den, men när jag startade den igen så var lyset borta igen. Handkontrollen fortsatt lysa efter jag stängt av 360'n och även en lampa lyste grönt *screwy* Kan även nämna att jag inte kan starta den med handkontrollen heller, kan dock använda den normalt annars.

kika så kablarna till strömmen sitter riktigt i, båda i boxen/dosan samt väggen.

AngelLove
2008-04-10, 11:01
Nu slipper vi alla åtminstone en idiot på live:

http://kotaku.com/376631/pierce-film-cook-xbox-on-high-for-five-minutes-then-stir

Math
2008-04-10, 12:35
film

Blir riktigt sur när jag ser denna och tänker på den lilla pojken som föräldrarna lurade att han skulle få en 360...

För övrigt, tyckte du LO verkligen var så bra? Jag körde till slutet av andra skivan tror jag men jag tyckte det var så tråkigt i slutet att jag la av.

barfota
2008-04-10, 12:44
hihi, Om ni fått IKEA:s senaste katalog (den tunna som kommer med reklamen), kika bilden där ett 360 är med, Ser ni något konstigt?

:D

stargate
2008-04-10, 12:52
hihi, Om ni fått IKEA:s senaste katalog (den tunna som kommer med reklamen), kika bilden där ett 360 är med, Ser ni något konstigt?

:D

jag ser inget konstigt, den ligger ner? bara en handkontroll? eller vad har jag missat:confused:

barfota
2008-04-10, 13:00
jag ser inget konstigt, den ligger ner? bara en handkontroll? eller vad har jag missat:confused:

look closer

stargate
2008-04-10, 13:03
look closer

är det fjärrkontrollen du menar? för en sådan har jag aldrig sett innan.

Math
2008-04-10, 13:04
look closer

hahahah, kunde nästan ana det men var tvungen att kolla.

Stargate: Nej, det har med själva konsolen att göra. Titta på den i tidningen och sen på din egna (om du har den liggande dvs).

barfota
2008-04-10, 13:05

Stargate: Nej, det har med själva konsolen att göra. Titta på den i tidningen och sen på din egna (om du har den liggande dvs).

Jävla folk som försöker inreda. :D

stargate
2008-04-10, 13:17

hehe nu fattar jag :)

Har min stående så det var därför jag inte kom på det direkt.

barfota
2008-04-10, 16:23
hehe nu fattar jag :)

Har min stående så det var därför jag inte kom på det direkt.

hähä

Granatgiraffen
2008-04-10, 16:34
Skit samma om alla extra grejer som kommer till 360versionen av GTA, det skiter jag i. Det jag dock är nyfiken på är om någon egentligen har sett PS3-versionen? Jag vet att Rockstar säger att dom ska se identiska ut men jag har inte läst någon preview där dom faktiskt har kört på det PS3. Kan det vara så att PS3versionen suger eller har någon läst några previews där dom kör PS3versionen? Annars är ju 360versionen den enda som finns. Thank you sirs.

barfota
2008-04-10, 16:37
Någon här som testat lira San andres på 360 och på tv modell större (typ 42")?

Ser det fördjävligt ut?

Three pigs
2008-04-10, 19:29
Nu jävlar blir det lost odyssey!
Började rätt nyligen på disc 2.

Lasse Kongo
2008-04-10, 19:40
Dark Sector; länge sedan jag kände ett sånt sug efter att spela ett spel, vill bara spela mer och mer hela tiden, har lite dåligt med tid bara, är väl halvvägs igenom, riktigt bra spel.

barfota
2008-04-10, 21:32
Dark Sector; länge sedan jag kände ett sånt sug efter att spela ett spel, vill bara spela mer och mer hela tiden, har lite dåligt med tid bara, är väl halvvägs igenom, riktigt bra spel.

Har inte testat detta spel då så många tycker det är skitbra och andra tycker det är helt världelöst....humma humma

Lasse Kongo
2008-04-10, 22:32
Hur fan man kan tycka att Dark Sector är VÄRDELÖST det kan jag banne mig inte förstå *screwy*

Dark Sector är typ en trilijon gånger bättre än det uphypade skitspelet Rainbow Six Vegas 2 tex.

Har både Viking, Condemned 2 och Dark Sector just nu att spela igenom, men kommer inte kunna spela något annat förren jag klarat DS, men det har jag nog gjort i helgen, kan väl tänkte mig att det är runt 8-10h långt som de flesta spel.

Solros
2008-04-10, 22:36
Hur fan man kan tycka att Dark Sector är VÄRDELÖST det kan jag banne mig inte förstå *screwy*

Dark Sector är typ en trilijon gånger bättre än det uphypade skitspelet Rainbow Six Vegas 2 tex.

Har både Viking, Condemned 2 och Dark Sector just nu att spela igenom, men kommer inte kunna spela något annat förren jag klarat DS, men det har jag nog gjort i helgen, kan väl tänkte mig att det är runt 8-10h långt som de flesta spel.

Inget mera Bully?

Lasse Kongo
2008-04-10, 22:38
Inget mera Bully?

Nae, gjorde mig av med det rätt kvickt, dock inte för att det är dåligt, kände att jag nog inte kommer spela det så mycket, för många andra bra spel jag vill spela.

Lasse Kongo
2008-04-10, 22:40
Skandal är det, ska man behöva sköta allt själv :D

När inte jag har tid så måste väl någon annan posta sånna saker som MÅSTE postas, typ detta;

http://www.vitosverdict.com/?p=246

Det är ju ffs 2 dagar gammalt och inget nytt för en annan, borde varit postat för länge sen :D

Lasse Kongo
2008-04-10, 22:42
Älskar bilden på Gridlock, en av de skönaste mapsen, kommer med i 2an med :hbang: