handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

petah
2014-03-09, 22:09
14:e kommer Dark Souls 2. Fyfan vad jag är hype.

storPines
2014-03-09, 23:12
South Park: Stick of Truth.

Ha! Lirat genom hela, underbart lir. Inget för någon som tar sig själv superseriöst men om man har riktigt låg humor så är hela spelet en riktig guldgruva.

Körde även genom hela The Walking dead-episoderna 1 och 2 stycken på ep.2. Fyfan vilket spel, ångest vid varje val.. :(

Köpte sp igår, gillar man serien kommer man älska spelet!
:)

Ado2000
2014-03-11, 20:29
klarar inte av å vänta till på freda för dark souls 2 så jag fixa ett amerikanskt psn konto köpte 2 psn gift cards på amazon å ska tanka ner spelet från amerikanske psn store så fort ordrarna för mina giftcards gått igenom

JHilding
2014-03-11, 20:44
När får du spelet isåfall?

Jag har förbokat det och hade väntat mig att få det på fredag men kom sen på att det släpps på fredag så får väl det antagligen på tisdag. Klarar inte mer!*gah!*

Jag har aldrig riktigt fattat multiplayer-delen, får det att spela igenom spelet två spelare?

r1kkie
2014-03-11, 20:46

Jag har förbokat det och hade väntat mig att få det på fredag men kom sen på att det släpps på fredag så får väl det antagligen på tisdag. Klarar inte mer!*gah!*

Jag har aldrig riktigt fattat multiplayer-delen, får det att spela igenom spelet två spelare?

Om du köpt på webben så skickar de ut spelet dagen innan så du får det i lådan samma dag som spelet släpps. Iaf gör alla spelaffärer de såsom game, webhallen, spelbutiken etc. :)

Ado2000
2014-03-11, 20:49

Beroende på när jag får koden för mina gift cards å beroende på när nedladdningen av spelet är klart så förmodligen någon gång ikväll eller efter midnatt

JHilding
2014-03-11, 20:50
Om du köpt på webben så skickar de ut spelet dagen innan så du får det i lådan samma dag som spelet släpps. Iaf gör alla spelaffärer de såsom game, webhallen, spelbutiken etc. :)

Yay!:hbang:

Trodde det kom in till butikerna på release-dagen. Då blir det en fantastisk helg!

R Scarpa27
2014-03-11, 21:10
Yay!:hbang:

Trodde det kom in till butikerna på release-dagen. Då blir det en fantastisk helg!

akta så postbrevbäraren inte är tjuv bara. :d

Hackenschmidt
2014-03-11, 21:11
Beroende på när jag får koden för mina gift cards å beroende på när nedladdningen av spelet är klart så förmodligen någon gång ikväll eller efter midnatt

Jelly som fan. Dela gärna med dig av dina intryck sedan, alla recensioner har ju gett de väntade 9-10/10 än så länge.

Jag håller på att ordna med allt annat i livet nu så helgen är så fri som möjligt, tagga! Köper PSN-versionen.

http://static.fjcdn.com/comments/MFW+title+_c0d7da7febd0e119b2faa892d2712d13.jpg

Ado2000
2014-03-12, 12:05
Det är faktiskt bra, har hunnit spela bara tre timmar dock. Allt blev klart kl 22 igår så spelade till 1 å va tvungen å tänka på grannarna då någon lagt upp en lapp som jag tror refererar till mig angående högljudhet. Så stängde av då jag kom mig själv att jag stod upp å skrek efter att ha blivit dödad av första bossen för 10e gången å jag hade bara ett slag kvar å han hade varit död.

Min frustration rann över dock då jag insåg att jag inte hade lagt på mig någon av mina ringar som hade ökat mitt liv rätt ordentligt men då jag redan var nere på 50% liv så va det kört.

Dessa spelen är som knark för mig då jag ville verkligen gå tillbaka till å försöka mig å döda bossen igen men som sagt klockan var mycket å jag var tillräckligt frustrerad men det som alltid varit grejen med mig å dessa spel ända sen Demon Souls är att klarar jag inte en boss en dag å lägger ner det den dagen går å sover å kommer tillbaka dagen efter så brukar jag ta dom på det första försöket :D.

En intressant grej är att i hub staden Manjula så finns det typ en staty där man kan kolla hur många gånger folk har dött sist jag kolla var det upp i 1 miljnon nånting

JHilding
2014-03-12, 12:16
Haha härligt:cool:

Ja detta verkar vara bra att veta

http://www.youtube.com/watch?v=R5AijCTdcLI

10 gånger på första bossen? Första bossen i Dark Souls klarade man på bara några minuter. Verkar bli en rejäl utmaning alltså.:hbang: Kan man levla vid bonfires eller är det borttaget?

Langster
2014-03-12, 12:24

10 gånger på första bossen? Första bossen i Dark Souls klarade man på bara några minuter. Verkar bli en rejäl utmaning alltså.:hbang: Kan man levla vid bonfires eller är det borttaget?

Jag dog säkert 10 gånger på första bossen i Dark Souls, men det var liksom innan jag fattade hur spelet funkade. I senare genomspelningar tar man honom på första försöket.

Vad jag förstår så måste man till hubstaden för att levla, man kan dock warpa dit från alla bonfires.

Jag får mitt på fredag och har inte varit så här peppad på ett spel sen jag var liten banne mig.

Ado2000
2014-03-12, 12:27

Det som förvånade mig var att till skillnad från Demon å Dark Souls så tog det faktiskt ett tag innan man fick möta sin första boss. Jag vet inte ens om detta är den första "egentliga" bossen då det inte behöver vara det med tanke på vilken väg man väljer å gå å i spelet. Jag valde iaf att gå igenom en skog som senare lede mig till ett slott område å där möte jag honom.

Asså jag skulle inte säga att han är jätte svår skulle nog säga att det är mer jag som är otålig :D. Nä du kan inte levla på bonfires tyvärr utan dom har tagit tillbaka det gamla systemet som man hade i Demon Souls att det är en kvinna man pratar men så levlar hon dig. Dock gör inte samma misstag som jag å bara prata med henne en gång å sen dra. För jag trodde att man var tvungen å döda nån boss först innan man kan levla som i Demon Souls men så verkade inte vara fallet utan man måste prata med henne några gånger innan den möjligheten dyker upp (jag tror detta är så är fortfarande inte säker :D).

Till skillnad från Dark Souls så tänker jag spela igenom detta spelet utan å kolla på wiki kände att det tog ifrån rätt mycket å kolla på wikin å spela igenom Dark Souls även om det var en hel del man hittade själv

Hackenschmidt
2014-03-12, 12:36
Jag tänkte spela helt själv så gott det går. Demon Souls lirade jag själv en bra bit men fick ta hjälp av wiki vid flamelurker *gah!* och därefter förlitade jag mig mer och mer på wiki.
Dark Souls var det powergaming direkt, kolla upp strategier, builds osv. Det är också kul men tar bort en del av spelglädjen för mig. Så i största möjliga mån autonomi, offline utan messages :(. Sedan powergama, pvpa, fixa med builds när man klarat spelet en gång.

Ado2000
2014-03-13, 02:47
Så efter 12 timmar med spelet kan jag säga att det är GRYMT, gillade du Dark Souls kommer du gilla detta då det är mer av samma sak typ.

Började om spelet med en mage i stället då det kändes rätt hopplöst med min knight, vilket ledde till att allt jag hade gjort på 3 timmar igår gjorde jag på 1 idag. Iaf har plöjt igenom ett par bossar nu å kan säga att jag är lite besviken då det verkar som att utvecklarna blivit lata med bossarna något tyvärr. En av de första bossarna du möter är en ren Ornstein kopia bara med annan färg å så finns det ett par till som känns gaska "meh" i min mening(Dock så var The Pursuer cool som fan).

Har sagt att jag ska försöka att spela utan hjälp av wiki men jag vet inte hur länge jag kan göra det då jag kommit så långt att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre flera av vägarna som är kvar är blockerade på ett eller annat sätt att jag inte vet hur jag ska komma vidare. Sen så börjar jag också bli ganska frustrerad över att jag inte hittat någon som säljer spells, allt annat verkar jag ha hittat men just spells, icke. Har enbart kört med soul arrow och great soul arrow och ett svärd som stackar med int attributet.

Ska försöka ett par timmar till imorn å se om jag kommer vidare annars ger jag upp å kollar på wiki

Langster
2014-03-13, 08:29
Ska försöka ett par timmar till imorn å se om jag kommer vidare annars ger jag upp å kollar på wiki

Ett av problemen man får när man spelar souls spelen är att det är så jäkla mycket man vill veta - inte bara om hur man tar sig vidare, utan även om historien osv - så man vill kolla upp det och då råkar man kolla vidare lite och sen har man spoilat en del för sig... Jag vet iofs inte om det gör så jäkla mycket, själva upplevelsen att ta sig igenom det är ändå intakt om man inte kollar på en ren walk-through.

Jag kollade mer på wiki när jag körde Dark souls än när jag körde Demon's, men båda var ändå stora upplevelser. Jag vill försöka ta mig igenom DS2 utan wiki, men vi får se hur bra det går.

Nipkiss
2014-03-13, 09:09
Behöver jag ha spelat dark souls innan jag ger mig på uppföljaren?

Alexton
2014-03-13, 09:20
Nej det behöver du inte. Men du borde testa det efter 2:an för 1:an är ett riktigt bra spel.

Ado2000
2014-03-13, 09:50
Ett av problemen man får när man spelar souls spelen är att det är så jäkla mycket man vill veta - inte bara om hur man tar sig vidare, utan även om historien osv - så man vill kolla upp det och då råkar man kolla vidare lite och sen har man spoilat en del för sig... Jag vet iofs inte om det gör så jäkla mycket, själva upplevelsen att ta sig igenom det är ändå intakt om man inte kollar på en ren walk-through.

Jag kollade mer på wiki när jag körde Dark souls än när jag körde Demon's, men båda var ändå stora upplevelser. Jag vill försöka ta mig igenom DS2 utan wiki, men vi får se hur bra det går.

Sant faktiskt, jag är fortfarande inte riktigt hundra på vad allt handlar om, det nämns något om "The four Old ones" och någon kung men banne mig har jag inte blivit klokare av det. Det sas ju innan spelet kom ut att storyn skulle vara mer tillgänglig än så länge så är inte detta sant.

Jag gjorde samma sak som du va det gäller Dark å Demon souls kollade något men det är inte så konstigt då banorna i Demon Souls var väldigt enkelt uppbyggda. Det fanns oftast endast en väg å gå (detta innan då man eventuellt hittade en genväg till bossen). Men i Dark Souls finns det så många förgreningar att helt plötsligt har du gått så pass att du befinner dig i ett nytt område å tror att du gått rätt.

Detta bidrog till att i Dark Souls efter att ha dödat gargoyelsen så trodde jag att man skulle fortsätta in i skogen å slås mot moonlight butterfly. Kan säga som så att den fighten hade inte behövt vara så lång å så svår som den blev hade jag vetat innan var man egentligen skulle ha tagit vägen å kommit tillbaka sen. Men som sagt ska verkligen anstränga mig till å inte kolla wikin.

Frågade faktiskt på wiki chatten igår vart det fanns någon som sålde spells å visa sig att denna fanns i ett område som jag redan hade varit i å troligtvis inte hade återvänt till men missat just denna karaktär.

Lasse Kongo
2014-03-14, 23:46
Inget jag hade planerat men det blir köp av både infamous ss och mgs:gz : )

Lasse Kongo
2014-03-14, 23:50
https://scontent-a-iad.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31/1979980_10203498015870178_423492777_o.jpg

Hackenschmidt
2014-03-15, 00:23
Så efter 12 timmar med spelet kan jag säga att det är GRYMT, gillade du Dark Souls kommer du gilla detta då det är mer av samma sak typ.

Började om spelet med en mage i stället då det kändes rätt hopplöst med min knight, vilket ledde till att allt jag hade gjort på 3 timmar igår gjorde jag på 1 idag. Iaf har plöjt igenom ett par bossar nu å kan säga att jag är lite besviken då det verkar som att utvecklarna blivit lata med bossarna något tyvärr. En av de första bossarna du möter är en ren Ornstein kopia bara med annan färg å så finns det ett par till som känns gaska "meh" i min mening(Dock så var The Pursuer cool som fan).

Har sagt att jag ska försöka att spela utan hjälp av wiki men jag vet inte hur länge jag kan göra det då jag kommit så långt att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre flera av vägarna som är kvar är blockerade på ett eller annat sätt att jag inte vet hur jag ska komma vidare. Sen så börjar jag också bli ganska frustrerad över att jag inte hittat någon som säljer spells, allt annat verkar jag ha hittat men just spells, icke. Har enbart kört med soul arrow och great soul arrow och ett svärd som stackar med int attributet.

Jepp har lirat hela dagen idag och inte kollat upp någonting. Har förmodligen dött 60 gånger dock men det är ju dark souls...

Är tveksam på om jag kommer klara spelet helt utan wiki men vi får väl se. Har dödat ett gäng bossar än så länge och tvingats hoppa en del mellan olika ställen för jag kört fast. Pursuer gav mig värst problem men när det väl satt så var det enkelt, också typiskt dark souls. :)

Jag kör en bandit/dexkrigare än så länge, lägger eventuellt lite på faith också men sparar nog pyro/sorc till omspel (med wiki). En del av tjusningen för mig är att återvända till de bossar man kämpade så mycket med och rosta dom på två sekunder.
Angående ornsteinkopian så tyckte jag faktiskt det var nostalgiskt roligt att få möta honom igen + man slapp fettot.

Lasse Kongo
2014-03-15, 10:33
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31/1655456_10203498791089558_1214241031_o.jpg

Lasse Kongo
2014-03-15, 10:34
http://community.us.playstation.com/t5/image/serverpage/image-id/271888i358F69DFE065E259/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Lasse Kongo
2014-03-15, 10:36
Jag är ganska pepp nu, älskar de första 2, och ss ser så jäääävla nextgen ut =)

http://i2.minus.com/i7WumzAytUGq0.jpg

Ado2000
2014-03-15, 11:45
Jepp har lirat hela dagen idag och inte kollat upp någonting. Har förmodligen dött 60 gånger dock men det är ju dark souls...

Är tveksam på om jag kommer klara spelet helt utan wiki men vi får väl se. Har dödat ett gäng bossar än så länge och tvingats hoppa en del mellan olika ställen för jag kört fast. Pursuer gav mig värst problem men när det väl satt så var det enkelt, också typiskt dark souls. :)

Jag kör en bandit/dexkrigare än så länge, lägger eventuellt lite på faith också men sparar nog pyro/sorc till omspel (med wiki). En del av tjusningen för mig är att återvända till de bossar man kämpade så mycket med och rosta dom på två sekunder.
Angående ornsteinkopian så tyckte jag faktiskt det var nostalgiskt roligt att få möta honom igen + man slapp fettot.

Jag lyckades lyckligtvis komma vidare utan wiki så jag har klarat mig bra utan den än så länge tror faktiskt att jag kommer kunna spela igenom det helt utan å kolla. Fastnade också tidigare på en boss å kom inte vidare men då bestämde jag mig för å hoppa ner i det hållet i Majula å håller just nu på å tar mig igenom en Blight town område.

Hehe visst kan man tycka så men personligen så tycker jag att 1an hade fler episka boss fighter än denna.

Hackenschmidt
2014-03-15, 12:42
Jag lyckades lyckligtvis komma vidare utan wiki så jag har klarat mig bra utan den än så länge tror faktiskt att jag kommer kunna spela igenom det helt utan å kolla. Fastnade också tidigare på en boss å kom inte vidare men då bestämde jag mig för å hoppa ner i det hållet i Majula å håller just nu på å tar mig igenom en Blight town område.

Hehe visst kan man tycka så men personligen så tycker jag att 1an hade fler episka boss fighter än denna.

Börjar bli mer och mer sugen att småkolla Wiki nu faktiskt, undrar nästan om jag inte har roligare när jag tittar i wikin och har små delmål att försöka nå i varje område istället för att irra runt blint. Däremot inte kolla ren walkthrough och boss-strategier, utan mest vilken bra loot det finns. Men ska nog försöka härda ut ett tag till.
Funderade också på att kolla hålet i Majula men när du säger blight town blev jag mindre sugen :d

Bossarna är ganska meh än så länge det kan jag hålla med om, men man har ju inte kommit till någon av de där fyra ärkebossarna än som de hintas om så vi får väl se :)

Ado2000
2014-03-15, 13:12
Börjar bli mer och mer sugen att småkolla Wiki nu faktiskt, undrar nästan om jag inte har roligare när jag tittar i wikin och har små delmål att försöka nå i varje område istället för att irra runt blint. Däremot inte kolla ren walkthrough och boss-strategier, utan mest vilken bra loot det finns. Men ska nog försöka härda ut ett tag till.
Funderade också på att kolla hålet i Majula men när du säger blight town blev jag mindre sugen :d

Bossarna är ganska meh än så länge det kan jag hålla med om, men man har ju inte kommit till någon av de där fyra ärkebossarna än som de hintas om så vi får väl se :)

Hehe kan utveckla det lite ännu mer då, området är som en korsning mellan blighttown å the tomb of giants på det sättet att där är jävligt mörkt(förvisso inte bäck svart som det var i början av tomb of giants) å så e banan uppbyggd som blightow typ.

Hmm oke då förutsätter jag att du inte slagits med bossen som finns i tornet än men han är jävligt svår å han är en av de old ones. Det som är svåra med honom är att han hoppar runt å flyger runt så mycket på banan å så är där mörkt så man tappar sin lock on lätt om han kommer för långt bort. Så det gäller å klura ut rätt avstånd man ska hålla till honom.

Det finns ett sätt å få ljust till det rummet där han är (detta såg jag då jag hjälpte andra besegra honom) men jag kom aldrig själv på hur man får dit det ljuset. Om du kommer på det så gör det hela fighten mycket enklare.

I övrigt så brukar jag faktiskt göra så att är det en boss jag fastnar på så sätter jag ut min summoning sign å försöker klura ut hur man kan slå bossen genom å hjälpa andra. Har funkat rätt ok hittills å ge inte vika för wiki spara det till NG+ ;)

Lasse Kongo
2014-03-15, 23:50
Wow... Tror faen det är dags för mediablackout nu tills jag har spelet xD

https://scontent-a-sjc.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/1654527_10152291674184630_228409728_o.jpg

Lasse Kongo
2014-03-15, 23:51
https://scontent-a-sjc.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/1669787_10152291676064630_767353481_o.jpg

Red Apple
2014-03-16, 02:13
Skulle det kanske gå att spoilertagga när man postar ett flertal gigantiska bilder?

LadyG
2014-03-16, 07:55
skulle det kanske gå att spoilertagga när man postar ett flertal gigantiska bilder?

+1

Mart|n
2014-03-16, 08:00
Blev klar med Tomb Raider igår. Det är som en mer vuxen variant av Uncharted. Helt i min smak.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

aijou
2014-03-16, 08:05
Blev klar med Tomb Raider igår. Det är som en mer vuxen variant av Uncharted. Helt i min smak.

Tänkte faktiskt att jag skulle ge det mig på det nu när det är gratis till PS3 på PSN+.

Sohlsken
2014-03-16, 09:44

Om man inte gillar Tomb Raider-serien och föredrar typ vilket spel som helst där man ska döda så många fiender som möjligt så är det ett bra spel.
Själv blev jag så grovt besviken (jag ville ha ett "klättra, klura ut pussel och kanske skjuta någon - men helst inte"-spel) att jag aldrig mer lär köpa spel av GameStop i Örebro där jag blev tipsad om nya Tomb Raider, GAME har så mycket bättre koll :)
Bör nämnas att det första jag sa till killen var "Jag är så otroligt trött på spel där man skjuter och dödar en massa" följt av "Vad kan du rekommendera?"

Lasse Kongo
2014-03-16, 09:45
nej men jag behöver inte posta fler bilder så har ni en sak mindre att störa er på i era liv

Sir Anselm
2014-03-16, 11:58
Infamous ser verkligen riktigt snyggt ut. Jag är taggad!

d1anny2
2014-03-16, 19:11
Det ser bra ut. Synd att de två första led av sådan monotoni. Kan bli åtgärdat nu då.

Kimball
2014-03-17, 00:10
Nya ninja gaiden ser ganska fartfyllt ut?! Gillar cell-shadedgrafiken!

sSAbvLMFEBE

Endast lirat något enstaka spel i serien men orkade aldrig sätta mig in i det tillräckligt så svårighetsgraden på den tiden dödade det för mig.

Ado2000
2014-03-17, 00:42
Nya ninja gaiden ser ganska fartfyllt ut?! Gillar cell-shadedgrafiken!

sSAbvLMFEBE

Endast lirat något enstaka spel i serien men orkade aldrig sätta mig in i det tillräckligt så svårighetsgraden på den tiden dödade det för mig.

Vilka menar du ? De från NES eran eller de senaste som kommit till PS2/PS3/Xbox ?

Kimball
2014-03-17, 00:57
Vilka menar du ? De från NES eran eller de senaste som kommit till PS2/PS3/Xbox ?

Minns inte riktigt, ngt av de första till xbox! NES-varianten jag testat gav ju också huvudvärk, men det gav jag upp ännu snabbare på den tiden :D

Ado2000
2014-03-17, 01:12
Minns inte riktigt, ngt av de första till xbox! NES-varianten jag testat gav ju också huvudvärk, men det gav jag upp ännu snabbare på den tiden :D

Aaahh okej, just dom senaste från Xboxen å PSn har jag hört ska va rätt svåra men riktigt bra också.

Langster
2014-03-17, 01:44
Aaahh okej, just dom senaste från Xboxen å PSn har jag hört ska va rätt svåra men riktigt bra också.

Ninja Gaiden 1 eller Ninja Gaiden Sigma som det heter på PS3 är riktigt jävla bra. Sen har det tyvärr gått utför med den serien. Tvåan är bra, men levde inte upp till den standard som ettan satte. Trean är helt annorlunda och värdelös.

Lustigt nog skulle jag faktiskt säga att om man gillar Dark Souls så gillar man nog Ninja Gaiden 1. Svårt tills man blir bättre själv, man blir inte avsevärt mycket starkare, man blir helt enkelt bättre på spelet. Världen i ettan är likt den i Dark Souls, sammanhängande. Mystiken och upptäckarglädjen är också lik DS, man vet aldrig vad som lurar runt nästa hörn. Och gigantiska bossar.
Det är mer actionbetonat dock men sättet man spelar liknar på sätt och vis DS.

Christian1980
2014-03-17, 11:07
Började med Tomb raider definitive edition på PS4an i helgen, skönt lir än så länge :)
Man blir inkastad rakt i smeten direkt och man får en lite hopplös känsla i början, man tänker hur fan ska hon klara sig ur det här. Och serien 'Lost' tänker jag på när jag spelar. :)

Ado2000
2014-03-17, 11:09
Ninja Gaiden 1 eller Ninja Gaiden Sigma som det heter på PS3 är riktigt jävla bra. Sen har det tyvärr gått utför med den serien. Tvåan är bra, men levde inte upp till den standard som ettan satte. Trean är helt annorlunda och värdelös.

Lustigt nog skulle jag faktiskt säga att om man gillar Dark Souls så gillar man nog Ninja Gaiden 1. Svårt tills man blir bättre själv, man blir inte avsevärt mycket starkare, man blir helt enkelt bättre på spelet. Världen i ettan är likt den i Dark Souls, sammanhängande. Mystiken och upptäckarglädjen är också lik DS, man vet aldrig vad som lurar runt nästa hörn. Och gigantiska bossar.
Det är mer actionbetonat dock men sättet man spelar liknar på sätt och vis DS.

Får helt klart ta en titt på de spelen när jag lirat färdigt DS2

Langster
2014-03-17, 14:29
Får helt klart ta en titt på de spelen när jag lirat färdigt DS2

Se då till att det är ettan du börjar med. Om du verkligen gillade det kan du testa tvåan. Ettan släpptes först på första Xboxen i två varianter, varav den senare, Ninja Gaiden Black, är den bättre. Sedan släpptes Ninja Gaiden Sigma på PS3, vilket är den absolut bästa versionen av det spelet.

Holmeros
2014-03-17, 14:47
Infamous ser verkligen riktigt snyggt ut. Jag är taggad!

Primära anledningen till att jag köpte PS4an :D Sjukt taggad inför fredag!

Ado2000
2014-03-17, 16:28
Se då till att det är ettan du börjar med. Om du verkligen gillade det kan du testa tvåan. Ettan släpptes först på första Xboxen i två varianter, varav den senare, Ninja Gaiden Black, är den bättre. Sedan släpptes Ninja Gaiden Sigma på PS3, vilket är den absolut bästa versionen av det spelet.

Då jag enbart har en PS3a så får det bli Sigma versionen.

Verkar som att jag får ge vika för wikin. Har dödat alla bossarna jag kunde hitta och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Dödat 2 av the old ones och spindel bossen å jag kommer inte vidare tyvärr har sprungit runt på ett par ställen för att kolla om jag inte missat något men jag kan inte se att jag har så tyvärr så har jag inget annat val än å kolla där.

Förresten är det nån som klarat det ännu ?

Hackenschmidt
2014-03-17, 17:45
Då jag enbart har en PS3a så får det bli Sigma versionen.

Verkar som att jag får ge vika för wikin. Har dödat alla bossarna jag kunde hitta och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Dödat 2 av the old ones och spindel bossen å jag kommer inte vidare tyvärr har sprungit runt på ett par ställen för att kolla om jag inte missat något men jag kan inte se att jag har så tyvärr så har jag inget annat val än å kolla där.

Förresten är det nån som klarat det ännu ?

Spoliertaggar för säkerhets skull, inga större spoilers och förmodligen inte för dig Ado2000

Är lite vilse jag också. Har en old one som jag är vid och inte har dödat men som jag nog dödar ikväll, dryg att ta sig till bara...du kanske kan gissa vem det är (hint mycket grönlysande runtomkring) om inte något låses upp efter honom vet jag inte var jag ska sen. Btw spindeln är väl en old one? Man tände ju en primal bonfire och fick en mega-soul. Där efter fick man ju en nyckel till området men jag har bara låst upp en hyfsat medningslös dörr med den nyckeln där det fanns lite loot och vet i fan vad jag har missat. *gah!*

Springer runt lite i området som man kommer till efter man räddat pyromancern från förstening också, har dödat skorpionbruden a.k.a sand-quelaag där men inte hittat så mycket mer utom låsta dörrar.

Också skoj att jag hittat 0 embers, inte vet hur jag ska crafta något från mina boss-souls med mera, dessa spel utan wiki alltså...

Hackenschmidt
2014-03-17, 17:50
Allmänt DS2 då, vad kör ni för gubbar?

Min build är ganska oplanerad såhär första genomspelningen men just nu är jag runt lvl 85-90 och har hög END/VGR och nu börjat fixa mer dex och str. Har en +8 falchion som jag kört med fram till nu men har börjat använda BK Halberd nu (+1 än så länge). Slösade bort 2 twinkling på masken som finns att köpa efter man dödat en viss boss.

Alexton
2014-03-17, 19:36
Kör en faith baserad cleric med faith scaling weapons. Inte byggt så mycket vapen än eftersom jag klarar mig ganska bra med de olika spjuten.

Har även en sorc som kör int med dark/mag weapons. mellan hög endurance på den också så jag inte sprängs så fort någon tittar åt mitt håll.

Otippat nog skadar cleric mer med sina ranged abilities, iofs mindre till antal.

Dog precis på The pursuer pga ett handikapp som inte förstår att balista faktiskt skadar spelare precis lika mycket som bossen.

Ado2000
2014-03-18, 00:37
Spoliertaggar för säkerhets skull, inga större spoilers och förmodligen inte för dig Ado2000

Är lite vilse jag också. Har en old one som jag är vid och inte har dödat men som jag nog dödar ikväll, dryg att ta sig till bara...du kanske kan gissa vem det är (hint mycket grönlysande runtomkring) om inte något låses upp efter honom vet jag inte var jag ska sen. Btw spindeln är väl en old one? Man tände ju en primal bonfire och fick en mega-soul. Där efter fick man ju en nyckel till området men jag har bara låst upp en hyfsat medningslös dörr med den nyckeln där det fanns lite loot och vet i fan vad jag har missat. *gah!*

Springer runt lite i området som man kommer till efter man räddat pyromancern från förstening också, har dödat skorpionbruden a.k.a sand-quelaag där men inte hittat så mycket mer utom låsta dörrar.

Också skoj att jag hittat 0 embers, inte vet hur jag ska crafta något från mina boss-souls med mera, dessa spel utan wiki alltså...

Aa gick igenom det området idag och som du säger så är det området verkligen jobbigt å ta sig igenom. Men det finns en gömd bonfire i det området som ligger precis intill bossen hoppas du fixade det han var faktiskt den enklaste av de 4.

Jag tror inte faktiskt att spindeln är det tyvärr för om du kollar i din inventori så kan man se att the old ones souls är mycket större än alla andra å kollar man på spindelns soul så är den bara vanlig.

Avslutade precis i ren frustration då jag är just nu på lava bossen å jag dog precis genom att göra en lock on å ramlade in i lavan. Frustrationen är överväldigande.

Sen köra jag annars bara alla int på INT, lägger in en del i liv å END för att kunna rulla mer :D

Hackenschmidt
2014-03-18, 08:06
Fixade honom sen utan större problem, tog väl 4 gånger totalt men vägen dit var farlig, hittade aldrig bonfiren :)

Mm såg det med spindelsoulen igår, då har jag alltså dödat två old ones nu. Är vilse men får åka tillbaka till tidigare levels nu och kolla runt igen. Många levels springs igenom i panik och då missar jag lätt saker, sen tar jag första bästa öppning som leder mig vidare.

Jävligt synd att jag är sjuk idag och får stanna hemma hela dagen :D

Hackenschmidt
2014-03-18, 08:48
Hur många gånger har ni dött? Jag var på 196 sist jag kollade så är nog 200+ nu
http://www.braintropic.com/wp-content/uploads/et_temp/zen-master-117084_128x128.jpg

Bud på att dra över TP-kabeln till ps3an så jag kan se andras messages i alla fall, kan vara värt någon invasion ibland.

Langster
2014-03-18, 11:52
Jag kör en vanlig knight, med en del pyromancy. Typ som jag föredrog att spela DS1. Tål rätt mycket och delar ut rätt mycket skada, lite begränsad på räckvidd dock. Tror jag är på lv 100 redan! Kör med Flame Sword +10... Ja att ha både flame sword och pyromancy som främsta attackmetoder är kanske inte så genomtänkt...

Har klarat 2 st old ones, skräphögen och mannen i mörkret. Har inte fastnat på något sätt än, det känns nästan som jag har för många platser att utforska och samtidigt för många låsta dörrar bakom mig. Svårt att hålla alla grejer man vill gå tillbaka till i huvudet.

På det stora hela är det ett underbart spel. Men jag är lite besviken på är att det känns rätt mycket som en upprepning av de tidigare spelen, mycket "jaha det här är det här spelets blight town, och det här är det här spelets undead burg" osv. Samtidigt känns områdena och bandesignen något mindre inspirerade än i de tidigare spelen. Jag hade faktiskt hoppats på större förändringar i jämförelse med DS1. Skillnaden mellan Demons Souls och DS1 kändes större. I förhandstittar så verkade det även som att stridssystemet och AI skulle ha genomgått stora förbättringar/förändringar, men jag tycker det går utmärkt att köra med exakt samma strategier som i DS1.
Det känns mer som en expansion än ett nytt mästervek, men en expansion till ett mästerverk är fortfarande bättre än det mesta.

Jobbigt
2014-03-18, 12:03
Någon som känner till något liknande diablo 2? Det var tider det! Vilket spel! Trean som kom var ju verkligen ingenting att hänga i granen. Vill spela något liknande älskade miljön och storyn!

King Grub
2014-03-18, 12:06
Path of Exile?

Ado2000
2014-03-18, 12:27
Jag kör en vanlig knight, med en del pyromancy. Typ som jag föredrog att spela DS1. Tål rätt mycket och delar ut rätt mycket skada, lite begränsad på räckvidd dock. Tror jag är på lv 100 redan! Kör med Flame Sword +10... Ja att ha både flame sword och pyromancy som främsta attackmetoder är kanske inte så genomtänkt...

Har klarat 2 st old ones, skräphögen och mannen i mörkret. Har inte fastnat på något sätt än, det känns nästan som jag har för många platser att utforska och samtidigt för många låsta dörrar bakom mig. Svårt att hålla alla grejer man vill gå tillbaka till i huvudet.

På det stora hela är det ett underbart spel. Men jag är lite besviken på är att det känns rätt mycket som en upprepning av de tidigare spelen, mycket "jaha det här är det här spelets blight town, och det här är det här spelets undead burg" osv. Samtidigt känns områdena och bandesignen något mindre inspirerade än i de tidigare spelen. Jag hade faktiskt hoppats på större förändringar i jämförelse med DS1. Skillnaden mellan Demons Souls och DS1 kändes större. I förhandstittar så verkade det även som att stridssystemet och AI skulle ha genomgått stora förbättringar/förändringar, men jag tycker det går utmärkt att köra med exakt samma strategier som i DS1.
Det känns mer som en expansion än ett nytt mästervek, men en expansion till ett mästerverk är fortfarande bättre än det mesta.

Det är faktiskt rätt mycket så tyvärr med detta spelet. Områdena har jag inget problem med men det är som du säger visst känner man igen det.

Det är bossarna som stör mig mest. Dom känns ju så oinspirerade speciellt dom som man tog vidare från DS1 som Ornstein kopian eller Queelag kopian.
Finns en del undantag dock.

r1kkie
2014-03-18, 12:30
Någon som känner till något liknande diablo 2? Det var tider det! Vilket spel! Trean som kom var ju verkligen ingenting att hänga i granen. Vill spela något liknande älskade miljön och storyn!

Som Grub säger, path of exile. Gigantiskt passive skill träd.

Annars torchlight kanske skulle kunna vara något.

Nordenator
2014-03-18, 12:33
Snart inFamous då. Jag tyckte att det såg fruktansvärt snyggt ut, men då jag har lite av en backlog kommer jag köpa det först efter alla reviews dykt upp. Jag är ledig i helgen så får det bra betyg kanske jag råkar skippa det ospelade och klara ut det istället ^^

Langster
2014-03-18, 12:48
Det är faktiskt rätt mycket så tyvärr med detta spelet. Områdena har jag inget problem med men det är som du säger visst känner man igen det.

Det är inget fel på områdena i sig, de kändes bara mycket mer genomtänkta och distinkta i DS1. Speciellt med tanke på hur de korsade varandra i mycket större utsträckning i ettan. I det här spelet är de mycket mer linjära, och det handlar ofta om att ta sig igenom ett ställe som ser ut på ett sätt, för att komma till ett annat ställe som ser ut på ett annat sätt, i ettan flöt de liksom ihop och förändrades gradvis i takt med att man kom längre in i ett område. Även Demons souls hade mer intressanta banor tycker jag, trots att de faktiskt var olika banor i det spelet, större variation inom varje område liksom.

Ornstein är lite intressant storymässigt ändå, eftersom han antagligen inte är en kopia utan det faktiskt är Ornstein. Queelag-kopian, ja den var rätt billig. Men i övrigt känns bossarna rätt OK tycker jag.

Jobbigt
2014-03-18, 14:23
Path of Exile?

Tackar! Ser onekligen likt ut och verkar vara precis något jag letat efter blir att regga sig där nu då :D :D :D

r1kkie
2014-03-18, 17:12
Xbox one till Sverige i september.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18467-xbox-one-till-sverige-i-september

Ronn
2014-03-18, 17:13
Spelar Muramasa Rebirth på PS Vita, good shit.

Diggar även Lightning Returns till PS3, har sina brister men stridssystemet är riktigt kul.

Doctor Snuggles
2014-03-18, 17:51
ViZ6eX1UjQQ

Phil Heath
2014-03-18, 20:22
Xbox one till Sverige i september.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18467-xbox-one-till-sverige-i-september

Bahaha, fan sådags nu. Snacka om massivt Fail!*facepalm*

r1kkie
2014-03-18, 21:26
Bahaha, fan sådags nu. Snacka om massivt Fail!*facepalm*

Äh, finns ju typ bara 1 spel än så länge å de är Titanfall. Nästa blir väll Watchdogs eller Destiny alt ett nytt Halo. Dem som väntat på dem spelen lär ju köpa den då istället för 1 år innan relese.

Trapz
2014-03-19, 08:17
Dammade av mitt gamla Nintendo Wii i brist på annat att spela och drog igång Super Mario Galaxy 2. Fortfarande helt fantastiskt bra spel! Nintendo gör inte mycket bra nu fö tiden men det som är bra är så snuskigt bra verkligen.

Kimball
2014-03-19, 08:41
Dammade av mitt gamla Nintendo Wii i brist på annat att spela och drog igång Super Mario Galaxy 2. Fortfarande helt fantastiskt bra spel! Nintendo gör inte mycket bra nu fö tiden men det som är bra är så snuskigt bra verkligen.

Senaste mario och donkey kong till wiiu är inte sänrm dem! Problemet är väl att det nästintill endast är nintendo själva som släpper kvalitativa titlar. Nya mario kart lär bli trevligt också!

Trapz
2014-03-19, 08:49
Har bara testat nya super Mario till WiiU hos en kompis snabbt, men man märkte ju direkt att spelglädjen fanns där :)
Spelade igenom zelda à link between worlds för någon månad sen, var inte super peppad på det av bilderna man sett innan men oj vilket spel! Sjukt bra, även om det inte är något link to the past så var det fantastiskt bra.

Ado2000
2014-03-20, 01:01
Då var man klar med DS2 har redan börjat på NG+ men ångrar det då jag redan nu vet att jag missat en hel del. Har tydligen lyckats missa ett helt område då det saknas en ruta i de områden man kan välja när man väljer travel.

I helhet var spelet riktigt bra å det finns fortfarande massor kvar å upptäcka å gräva er sig i storyn något mer då jag fattade denna ännu mindre än 1ans. Men den är definitivt sämre än 1an å Demon Souls men jag antar att det är så med allt det blir aldrig lika bra som det första.

Behövde kolla på wikin engång för att ta mig vidare då jag inte visste vart jag skulle ta vägen men i övrigt var det inga större problem. Nu kan jag kolla på wikin mer å se vad man missat å när andra spelar spelet har hållit mig borta med allt vad det gäller Dark Souls då jag inte ville spoila nåt.

Denna kändes längre än 1an dock helt klart å känns som att denna även hade flera boss fighter men en hel del var bara utfyllnad tyvärr då det verkar som att de tänkte de vill ge folket vad de vill ha men det blev tyvärr (i min mening iaf) mer kvantitet än kvalitet.

Langster
2014-03-20, 09:16
Då var man klar med DS2 har redan börjat på NG+ men ångrar det då jag redan nu vet att jag missat en hel del. Har tydligen lyckats missa ett helt område då det saknas en ruta i de områden man kan välja när man väljer travel.

I helhet var spelet riktigt bra å det finns fortfarande massor kvar å upptäcka å gräva er sig i storyn något mer då jag fattade denna ännu mindre än 1ans. Men den är definitivt sämre än 1an å Demon Souls men jag antar att det är så med allt det blir aldrig lika bra som det första.

Behövde kolla på wikin engång för att ta mig vidare då jag inte visste vart jag skulle ta vägen men i övrigt var det inga större problem. Nu kan jag kolla på wikin mer å se vad man missat å när andra spelar spelet har hållit mig borta med allt vad det gäller Dark Souls då jag inte ville spoila nåt.

Denna kändes längre än 1an dock helt klart å känns som att denna även hade flera boss fighter men en hel del var bara utfyllnad tyvärr då det verkar som att de tänkte de vill ge folket vad de vill ha men det blev tyvärr (i min mening iaf) mer kvantitet än kvalitet.

Är du säker på att det ska finnas ett ställe till då? Det kanske inte finns tillräckligt med ställen för att fylla upp rutorna?

Själv har jag inte hunnit spela så mycket under veckan. Kört fast lite nu pga svårighet, har fortfarande en hel del ställen att gå till, men min karaktär känns inte redo för det. Kanske måste respec:a en del. Har inte tillräckligt bra distansattacker och pilarna tar ju slut rätt snabbt.
Har dessutom bara 2 st human affigies kvar vilket är oroväckande! *cry*

Ado2000
2014-03-20, 11:08
Är du säker på att det ska finnas ett ställe till då? Det kanske inte finns tillräckligt med ställen för att fylla upp rutorna?

Själv har jag inte hunnit spela så mycket under veckan. Kört fast lite nu pga svårighet, har fortfarande en hel del ställen att gå till, men min karaktär känns inte redo för det. Kanske måste respec:a en del. Har inte tillräckligt bra distansattacker och pilarna tar ju slut rätt snabbt.
Har dessutom bara 2 st human affigies kvar vilket är oroväckande! *cry*

Då jag körde ettan så började jag med en dex build med spjut som det gick riktigt bra med men som jag sen började speca mer å mer med int. Denna gången gjorde jag tvärtom började med int för att sen speca en del i dex.

Körde mer än halva spelet med Heide sword å jag försökte verkligen å ta mig igenom det utan att respeca men då jag föredrog spjut vapnen som är mycket bättre då du kan ha din sköld uppe samtidigt då du attackerar så gjorde jag en respec för att kunna använda Heide lance som var riktigt kraftfull. Gjorde det en del enklare å ta sig an fienderna helt klart.

Jag är rätt säker på att jag missat ett ställe för att rutorna på områden som jag besökt fylldes upp efter den rutan när man väljer travel. Så har en tom ruta mitt i där man väljer bland alla områden man kan ta sig till.

Aa jag vet hur det är jag var nere på typ 4st mot slutet men förhoppningsvis så är du inte långt ifrån Undead Crypt där finns det en som har 10 st till salu. Sen så finns det också fiender i ett annat område som tappar dom.

Crippa90
2014-03-20, 18:45
Fick precis hem Final Fantasy X/X-2 HD Remaster LIMITED EDITION!

Fy fan va njutig helg de kommer bli!

Ajsomfan
2014-03-21, 15:12
Woohoo, second son låg i brevlådan idag :). Blir fint på hembioduken det.

Scratch89
2014-03-21, 15:27
Fick precis hem Final Fantasy X/X-2 HD Remaster LIMITED EDITION!

Fy fan va njutig helg de kommer bli!

Samma här! Tänkte spela igenom det med flickan ett tag framöver.

Alexton
2014-03-21, 15:44
Någon som märkt att poise verkar aningen rubbat i ds2, vet inte om det fungerar alls.
Dödade precis två bell keepers med en liten dark dagger för att jag kunde stunlocka ned dem helt efter jag kör en poison hex.

Då var båda i tung (massiv) rustning och enorm shield. Alltså väldigt hög poise jämfört med en skruttig liten tandpetare till dagger.

Hackenschmidt
2014-03-22, 22:04
Klarade också DS2 nu, dags för en ny playthrough med WIKI. Nästan lite synd med Soul Vessels tycker jag för känns inte lika meningsfullt att lira om NG. Men gör det ändå :)

cero
2014-03-22, 22:27
Vilka är de bästa PS2-spelen någonsin? Förutom GTA (:D).

Fonziie
2014-03-22, 22:49

Kingdom Hearts är sinnesjukt bra! :D och MGS serien var fortfarande bra på ps2-tiden. ^^

Kimball
2014-03-23, 00:37

Suikoden 3-5 !

Grandia 2 och 3 !

Zone of the Enders!

Red Apple
2014-03-23, 00:48
Shadow of the Colossus :)

Albatross
2014-03-23, 12:13
Jag spelar Okami HD, var gratis på PSN+. Trivsamt bara man kom förbi de första 2 timmarna. Något störande med dialog man inte kan skippa men...

Kom till PS2, så det är väl ett tips där med.

Nordenator
2014-03-23, 12:25
Jag spelar Okami HD, var gratis på PSN+. Trivsamt bara man kom förbi de första 2 timmarna. Något störande med dialog man inte kan skippa men...

Kom till PS2, så det är väl ett tips där med.

För länge sedan? Jag kan inte välja det gratis nu i alla fall.

Scratch89
2014-03-23, 12:45

Resident Evil 4.
Metal Gear Solid 2 och 3.
Final Fantasy X och XII.

Scratch89
2014-03-23, 12:45
Förövrigt så pluggade jag in Final Fantasy X HD nu i mitt PS3 bara för att se skillnaden. Man ser ju att det är portat från en gammal grafikmotor, men det är betydligt snyggare. Det är verkligen EXAKT samma spel, med samma röster, exakt samma dialog osv. Mysigt faktiskt. Nostalgiskt.

Albatross
2014-03-23, 19:51
För länge sedan? Jag kan inte välja det gratis nu i alla fall.

Jao det var nog ett tag sen. Brukar se till att köpa spelen när de kommer, så kan jag spela när lusten faller på.

Snittar i regel 2-3 timmar spel i veckan så tar ett tag innan man blir klar med backlogen också :D

Trapz
2014-03-23, 20:56
Förövrigt så pluggade jag in Final Fantasy X HD nu i mitt PS3 bara för att se skillnaden. Man ser ju att det är portat från en gammal grafikmotor, men det är betydligt snyggare. Det är verkligen EXAKT samma spel, med samma röster, exakt samma dialog osv. Mysigt faktiskt. Nostalgiskt.

Spelade faktiskt Final Fantasy X ganska mycket när det begav sig och har tänkt att lira om det, har det liggandes hemma till ps2an men man kanske ska satsa på hd remaken istället då? Vad fick du pynta för det? :)

LadyG
2014-03-25, 10:03
Började kanske i fel ände, med AC IV Black flag, men det kanske inte gör något? Är de andra Assassins Creed-spelen lika bra?

Jag trodde aldrig att jag skulle gilla ett spel där man måste smyga, vara diskret och ha tålamod. Tänk så fel man kan ha.

Holmeros
2014-03-25, 10:40
Det här kanske passar bättre att posta i någon genus-diskussionstråd, men det är trots allt kategoriserat som en spelrecension. Även om det inte är någon recension.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article18600837.ab

Vilket praktmongo.

Juxta
2014-03-25, 11:00
Det här kanske passar bättre att posta i någon genus-diskussionstråd, men det är trots allt kategoriserat som en spelrecension. Även om det inte är någon recension.

Vilket praktmongo.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article18600837.ab

Langster
2014-03-25, 11:38
Började kanske i fel ände, med AC IV Black flag, men det kanske inte gör något? Är de andra Assassins Creed-spelen lika bra?

Jag trodde aldrig att jag skulle gilla ett spel där man måste smyga, vara diskret och ha tålamod. Tänk så fel man kan ha.

Nu har inte jag spelat 4:an. Men AC 2 med dess två uppföljare, Brotherhood och Revelations var riktigt bra. Man blir faktiskt lite fäst vid de spelens huvudkaraktär.
Spelen lägger till en del saker för varje ny del så att gå tillbaka till 2:an från 4:an kanske känns som en nedgradering spelmekaniskt och framförallt grafiskt. Men om du verkligen gillade 4:an så skulle jag rekommendera de tre spelen ändå, storyn är förvånansvärt underhållande. De går att få tag på väldigt billigt nu också.
AC1 kan du skippa. AC3 har sina kvaliteter men av någon anledning orkade jag inte spela färdigt det, inte alls lika intressant som AC2 trilogin.

Jag hade också förbisett denna serie tills förra sommaren då jag plöjde igenom AC2 trilogin, och även jag blev väldigt positivt överraskad.

Holmeros
2014-03-25, 12:25
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/article18600837.ab

Smart. Men den utesluter kommentarer, vilket var ganska intressant att läsa på den idiotiska "recensionen".

Red Apple
2014-03-25, 12:26

Vilket praktmongo.

Pinsamt *facepalm*

LadyG
2014-03-25, 14:05
Nu har inte jag spelat 4:an. Men AC 2 med dess två uppföljare, Brotherhood och Revelations var riktigt bra. Man blir faktiskt lite fäst vid de spelens huvudkaraktär.
Spelen lägger till en del saker för varje ny del så att gå tillbaka till 2:an från 4:an kanske känns som en nedgradering spelmekaniskt och framförallt grafiskt. Men om du verkligen gillade 4:an så skulle jag rekommendera de tre spelen ändå, storyn är förvånansvärt underhållande. De går att få tag på väldigt billigt nu också.
AC1 kan du skippa. AC3 har sina kvaliteter men av någon anledning orkade jag inte spela färdigt det, inte alls lika intressant som AC2 trilogin.

Jag hade också förbisett denna serie tills förra sommaren då jag plöjde igenom AC2 trilogin, och även jag blev väldigt positivt överraskad.

Från början avskydde jag 4:an, jag är otroligt dålig på att smyga (diskret som en retad noshörning) men jag måste ju få veta vad de håller på med. Nu, när jag börjat lära mig ta mig fram lite mer diskret, är det fantastiskt roligt att smyga och lönnmörda. Inte bara för att tjäna pengar utan för att se på hur många initiativrika sätt man kan ta folk av daga :D
Så om AC2-triologin är lite åt det hållet så blir jag glad, lite smyga, lönnmörda och vara smart. Om de dessutom lyckas med berättartekniken och det där med att göra en nyfiken på vad som kommer sen är det ännu bättre. Grafik och styrning kan man alltid vänja sig vid, det gäller bara att inte blanda spelen utan spela klart det en innan man börjar med det andra. Sen är det bara tid och lite tålamod som gäller :)

Ronn
2014-03-26, 09:01
Luftrausers på VITA (Finns även till PS3, Windows, Linux och Mac), fyfan va enkelt men roligt arkadspel, sådär löjligt beroendeframkallande är det!

Och snart är Fez äntligen ute på VITA, den blir bara bättre och bättre, magisk liten konsol!

Just nu delar jag upp min tid mellan Tearaway, Muramasa och Luftrausers, kommer så småningom återgå till Dragon's Crown och har även massa andra titlar jag vill spela i mån av tid, Gravity Rush, Spelunky, Lone Survivor med mera, ngggnnn. :Virro :D

uK4oQoCmovU

Captainwide
2014-03-26, 11:08
Efter att ha klarat ut GTA V och ströspelat lite en vecka efter det för att lägga undan det i två månader och nu börja igen.. Magiskt. Spelet är ju så mästerligt att det inte finns... Det enda jag kan störa mig på är att det finns inte så många sidemissions - alltså riktiga sidemissions. :)

AronP
2014-04-02, 08:17
Jag måste ha lite förströelse till ikväll. Ett ps3 spel där jag inte behöver tänka allt för mycket. Några förslag? Diablo3 och thief har jag kollat in. Även om jag egentligen lovade mig att inte köpa något nytt spel innan ps4an.

Lasse Kongo
2014-04-03, 17:50
LTTP som man säger men idag damp iaf mgs gz och second son ner i brevlådan, tog lite längre än vanligt men knappt 2v efter release är ju helt ok för det trevliga priset 606:- fraktat o klart.

Ikväll; gibbkväll dälukks!

Mouline
2014-04-04, 15:15
DeadSpace gratis på Origin i helgen

Red Apple
2014-04-06, 16:57
Klar med Second Son nu. Körde elakt, mest för att rumskamraten körde som god så det var kul med kontrasten. Astöntigt spel men riktigt roligt, klart godkänt gameplay och grafiken är riktigt go :)

Fuark
2014-04-06, 19:09
Klar med Second Son nu. Körde elakt, mest för att rumskamraten körde som god så det var kul med kontrasten. Astöntigt spel men riktigt roligt, klart godkänt gameplay och grafiken är riktigt go :)

Måste varit en frisk fläkt med lite braindead-action mellan ändlösa timmar Casablanca, det sjunde inseglet och liknande bröd & skådespel :)

Rahf
2014-04-06, 19:24
South Park: The Stick of Truth

För i helvete vad kul det är!

Red Apple
2014-04-06, 21:00
Måste varit en frisk fläkt med lite braindead-action mellan ändlösa timmar Casablanca, det sjunde inseglet och liknande bröd & skådespel :)

Jag tittar inte bara på långsamma svartvita filmer *rolleyes* Men ja, hjärndöd action är alltid lite gött!

cero
2014-04-08, 00:44
Någon som lirar Assasin's Creed IV? Såg precis detta klipp och blev KÄR.

vuWpayJVrIs

Red Apple
2014-04-08, 02:37
Någon som lirar Assasin's Creed IV? Såg precis detta klipp och blev KÄR.

vuWpayJVrIs

Standard linjeproduktion, man får ut några roliga timmar (20-30) men det är inte något speciellt öht. Slätstruket och vaniljsmakande, men ibland är vanilj rätt gott.

cero
2014-04-08, 12:04
Standard linjeproduktion, man får ut några roliga timmar (20-30) men det är inte något speciellt öht. Slätstruket och vaniljsmakande, men ibland är vanilj rätt gott.

Är du en finsmakare? Det är inte jag nämligen. Kanske iofs är grafiken och själva spelkonceptet som lockar så mycket.

LadyG
2014-04-08, 13:14
Är du en finsmakare? Det är inte jag nämligen. Kanske iofs är grafiken och själva spelkonceptet som lockar så mycket.

Bland det roligaste, tycker jag personligen, är att åka omkring på de sju haven och röva så mycket jag bara orkar. Sjöslagen är det absolut roligaste i hela spelet.

Smyga, lönnmörda och ficktjuva kan också ha sin charm men jag är mycket sämre på det.

Det absolut svåraste, tycker jag, är att dyka efter skatter. Kontrollerna är lite virriga tycker jag.

Har uppgraderat min ö fullt ut nu och letar efter fler ritningar att uppgradera skeppet med så just nu samlas realerna mest på hög. Men vilken pirat klagar över det? :D

Red Apple
2014-04-08, 16:59

Nix, mer åt gourmand än gourmet vad det gäller spel :) Mina känslor kring AC kan mycket väl ha att göra med att jag varvat de tre första spelen i serien 2-3 ggr och resten har jag också klarat. Har spelat samma spel i 7 år liksom ;)
Seglingen var iofs riktigt nice men jag vart så förbannat sugen på att åka ut med båten irl, så jag lät bli den funktionen för min mentala hälsas skull

Rahf
2014-04-08, 21:10
The Stick of Truth är avklarat, och jag kan säga att det håller hela vägen. Man hyllar och sågar populära spel i allmänhet, och rollspel i synnerhet. Humorn och animationerna är på en riktigt bra nivå, med fan service runt varje hörn.

Tycker man om South Park så kommer man älska detta spel, även om det är ganska lätt.

Trapz
2014-04-08, 21:59
The Stick of Truth är avklarat, och jag kan säga att det håller hela vägen. Man hyllar och sågar populära spel i allmänhet, och rollspel i synnerhet. Humorn och animationerna är på en riktigt bra nivå, med fan service runt varje hörn.

Tycker man om South Park så kommer man älska detta spel, även om det är ganska lätt.

Har nog fan nästan bara hört gott om det här spelet.

Funderar på att dra igenom det, men frågan är om det är lika bra även fast jag inte är överdrivet förtjust i serien?
Har bara sett ett par avsnitt då och då, fast långfilmen såg jag nog nästan varje dag som liten snorunge :d

Rahf
2014-04-09, 01:49
Jag har inte sett ett avsnitt av South Park på år och dar, och mitt personliga intresse var ungefär som ditt.

Spelet blandar sina popreferenser med ett rollspel som driver med sig självt. Något som är riktigt uppfriskande efter alla dessa dödsseriösa serier.

Nixon
2014-04-09, 07:55
Rotade runt i gamla lådor och hittade Colin McRae Rally 2.0 samt Tony Hawk's Pro Skater 2.
Still awesome och dagen är räddad!

LadyG
2014-04-10, 15:06
The Bureau - XCOM declassified var ju roligare än jag trodde det skulle vara! Inte som XCOM, men så skön stämning och stil. Stressande jävla musik i striderna bara.

Lasse Kongo
2014-04-11, 17:24
Trials Fusion Deluxe Edt förbokat, 260 pistoler gick kalaset på via uspsn, riktigt jävla überpepp är jag.

cero
2014-04-11, 17:31
Tack för svar ang AC.

Till er som lirar GTA V: Blir det tråkigt om man redan lagt ned hundratals timmar på GTA 3, Vice City och San Andreas? Det här med open-world och att springa runt och bomba grejer kanske inte känns lika nytt och spännande längre.

Trapz
2014-04-11, 21:08
Riktigt skön påskrea på PSN nu om ni missat det.
http://blog.eu.playstation.com/2014/04/09/playstation-store-easter-sale-begins-today/

Funderar starkt på att dra hem Ni No Kuni, kostar ynka 65 kr just nu.
Bra eller anus?

Alexton
2014-04-11, 21:36
Tackar för ps3 tipset. Blir lätt att handla ZOE 2 HD och Snake eater.

Någon som föredrar annat så finns farming simulator också.

Red Apple
2014-04-11, 21:49
Riktigt skön påskrea på PSN nu om ni missat det.
http://blog.eu.playstation.com/2014/04/09/playstation-store-easter-sale-begins-today/

Funderar starkt på att dra hem Ni No Kuni, kostar ynka 65 kr just nu.
Bra eller anus?

Det är asvärt om man gillar jrpgs :)

Fuark
2014-04-12, 07:24
Till er som lirar GTA V: Blir det tråkigt om man redan lagt ned hundratals timmar på GTA 3, Vice City och San Andreas? Det här med open-world och att springa runt och bomba grejer kanske inte känns lika nytt och spännande längre.

Sandlådeaspekten har bara blivit bättre, fortfarande lika kul som alltid. Framförallt delen med att modda bilar och härja omkring

Lasse Kongo
2014-04-13, 16:28
Tänkte skriva av mig lite ang status på spelfronten =)

Klarade av ISS idag och nja, det är snyggt så det förslår, troligen snyggaste konsolspelet hittills och det ger om inte annat mersmak och en liten glimt av vad vi komma skall få se, men grafik är inte allt.

Det är väldigt kort, tråkig handling och överlag känns det ganska meh.. ettan är helt klart det bästa i serien, mycket mycket bättre än ISS.

Kommer nog sälja det ganska omgående fast jag helst inte säljer spel längre, men det är inget jag känner att jag vill spela om, betygsmässigt skulle jag nog tycka att 65/100 känns ganska bra, det grafiska/tekniska är en stor del att det inte får sämre.

Metal Gear Ground Zeroes, denna omtalade prolog eller demo som en del säger, helt klart värt 200 som jag gav, har hittills spelat 3h och kommer säkerligen spela lika mycket till, det är fantastiskt snyggt och roligt att spela och gör att man blir helt galet sugen på TPP, verkligen värt ett köp om man gillar Metal Gear, Metal Gear har aldrig känns bättre än nu, saknar dock Hayter och tycker inte Sutherland känns alls bra, men det hänger säkert ihop med att man är ett stort fan av serien och Hayter, så tids nog kanske man kommer gilla Sutherlands prestation...

Annars är det gärna Ghosts som snurrar, väldigt mycket bättre OCH roligare än BF4, BF4 är fortfarande trasigt och dras med envisa buggar, gummibandseffekter och mycket mer, oerhört irriterande för något man pyntat en tusing för.

CoD däremot, aldrig stött på någon bugg, funkar i princip jämt, sällan lagg och flyter på väldigt bra, och det har det gjort i stort sett i alla CoD genom åren bortsett från lite startproblem på ett par spel i serien på Ps3.

BF4 har en väldigt lång startbana isåfall, man sa på DICE att man inte skulle släppa mer dlc förrän allt fungerade som det skulle, vilket skitsnack, för min del har BF4 fungerat bra från början och sen sämre och sämre för varje patch, duktigt jobbat =) Nä, det får bli att fortsätta med det årliga Coddet och sedan plocka BF från reakorgen.

OERHÖÖÖÖÖÖÖRT peppad inför tisdagen när Trials Fusion släpps, förbokat Day1edt inkl seasonpass, älskar Trials och fram tills nu har man ju varit tvungen att starta sin 360 för att lira Trials, no more alltså =)

Såååååååååå vad spelar ni då???

Fonziie
2014-04-18, 15:10
Batman: Arkham Asylum & Batman: Arkham City, kan jag rekommendera nu när de är påskrea på PSN.

Spelat igenom båda och beställt Arkham Origins, hoppas de är lika bra.

Arkham city gillade jag starkt! Perfekt att gotta ner sig i tv-spel när det är diet, få bort tankarna lite från all påskmat och godis. *gah!*

Även grymt sugen på att beställa Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX, bästa spelet jag spelat till ps2. Good old times! *cupid*

eternallord
2014-04-18, 20:18
Ingen som sitter inne på en kopia av Zelda: Twilight Princess till Gamecube som dom kan tänka sig att släppa för schysst pris? :) Tänkte liva upp min Gamecube med några gamla klassiker!

Lövbiffen
2014-04-18, 21:10
Jag klarade ut Contra III: the alien wars i dag! Inte en dag för sent! :d

LadyG
2014-04-18, 21:44
Varvade The Bureau, så ... vad gör jag nu... :/

Lasse Kongo
2014-04-24, 13:46
ooo jaaa

zBLMscFP5ec

Mart|n
2014-04-24, 14:21
Ja, Infamous Second Son var skittöntigt. Alltså rök, neon, video och betong som superkrafter? FML.

bizniz
2014-04-25, 13:01
Ingen som sitter inne på en kopia av Zelda: Twilight Princess till Gamecube som dom kan tänka sig att släppa för schysst pris? :) Tänkte liva upp min Gamecube med några gamla klassiker!

Inte så troligt att det blir ett snällt pris tyvärr, har glidit runt på tradera senaste veckan och kollat just gamecube, mellan 500-700 är rätt hårt. Sitter själv på Collectors, Wind Waker & Twilight men håller dom tyvärr hårt, lycka till!

eternallord
2014-04-25, 13:13
Inte så troligt att det blir ett snällt pris tyvärr, har glidit runt på tradera senaste veckan och kollat just gamecube, mellan 500-700 är rätt hårt. Sitter själv på Collectors, Wind Waker & Twilight men håller dom tyvärr hårt, lycka till!

Ja det känns lite i överkant. 300-400 hade känts rimligt. Lyckades dock knipa Wind Waker: Limitede Edition för 191kr, så det var ett bra kap!

gohei
2014-04-25, 13:31

Tror jag fick ge 5-600 kr för den. Är ju iofs 4st spel på skivan.

Lasse Kongo
2014-04-30, 11:53
Heeeeelg och långledigt wiiiiiuuuuuääääää!

Mycket trevlig update rullas ut idag btw; http://blog.eu.playstation.com/2014/04/30/ps4-system-update-1-70-launches-tomorrow-full-feature-list/

Red Apple
2014-05-02, 12:00
Nya COD ser faktiskt... intressant ut :S

0C2cG30FBas
OE17D8C6O4A

1. Grafiken är inte hämtad från 2007
2. Gameplay verkar en aning annorlunda med mechs och skit.
3. Potentiellt intressant story-premiss, de lär sjabbla bort det men kan bli bra.
4. Keving MUDDAFAKKING Spacey!!!1!!!ONE!!11!!1

Lasse Kongo
2014-05-02, 13:57
Älskar Ghosts, helt klart redo för mer.

Denna gång utvecklat för den nya generationen främst med, mümma.

Red Apple
2014-05-02, 14:19
Älskar Ghosts, helt klart redo för mer.

Denna gång utvecklat för den nya generationen främst med, mümma.

Du verkar dock älska det allra mesta i spelväg, mer gourmand än gourmet? Tänker på att i princip alla spelkritiker vid release av Ghost sa att för första gången så har alla cod-haterz rätt ;)

Men det är nog mer positivt än negativt att vara lagd på det viset :)

Lasse Kongo
2014-05-02, 14:43
Du verkar dock älska det allra mesta i spelväg, mer gourmand än gourmet? Tänker på att i princip alla spelkritiker vid release av Ghost sa att för första gången så har alla cod-haterz rätt ;)

Men det är nog mer positivt än negativt att vara lagd på det viset :)

Nej verkligen inte, Second Son tex, sålde jag av direkt när jag klarat, kanske skulle ge 5/10 i betyg, det är ju ett ganska omtyckt spel.

Jag har spelat alla cod genom åren, ghosts är min favorit, deal with it.

Red Apple
2014-05-02, 14:51
Bitskt.

Hursom, tittat på lite screens och teasersidan, börjar bli lite taggad. Kompetent marknadsföring av CoD för en gångs skull är helt klart trevligt.

Fuark
2014-05-02, 14:55
Det som får mig att avstå CoD är i stort sett enbart pågrund utav att livslängden per spel är max 6 månader. Har haft hur roligt som helst med spelet, men upplägget börjar mer att likna en dold prenumeration där man måste pynta ut 600:- per halvår- månadsavgift på 100:- som jag hellre lägger på WoW.

Spelar dock nästan enbart Dota 2 för stunden

Lasse Kongo
2014-05-02, 17:02
Jag tycker det är så larvigt det här med cod, samma sak varje år, nu börjar det som vanligt; trailer och info börjar rulla ut, folk börjar; ooo det här ser intressant ut, grafiken ser grym ut, verkar spännande, kan helt klart bli det bästa cod hittills osv osv, sen när spelet väl släpps så dras den stora klagomuren fram av samma folk och tjutandet börjar och det slutar med att "CoD 4 var verkligen bäst, inget kan mäta sig med det, det var så balanserat och så perfekt"

Ja, men gå då och sätt dig och spela CoD 4 liksom, så jävla trött på alla gnällers, och nej, jag älskar verkligen inte allt i spelväg, då har man ingen aning om vad man häver ur sig, jag är faktiskt väldigt kräsen vad gäller spel men har en förmåga att se positiva saker/det bra rent generellt i livet och det gäller även på spel, att vara en gnällers leder bara till ett bittert sugliv, sen måste man självklart kunna komma med kritik, kritik som har en grund och inte bygger på att man är en gnällers som gnäller för att gnälla, vilket är fallet med många codgnällers.

Fan, av alla spel till min Ps4 är det Ghosts jag spelat mest, nog 60h online iaf, och som jag ofta säger så är en fördel när det gäller CoD dess lättillgänglighet, som hyfsat upptagen småbarnsförälder är upplägget klockrent, jag kan spela 5min eller en timma och jag har lika roligt för det, så lätt att dra igång och bara lira, och man får allt som oftast utdelning av den tid man lägger ner oavsett tid, man låser upp skit etc.

Det gör att jag iaf kommer spela dessa spel så länge de kommer, säg att man ger en tusing per år för spelet+seasonpass, med tanke på hur många timmar man lägger ner och hur kul man har är det bara kaffepengar.

Och! Det bästa av allt är att alla som inte gillar spelet kan ju helt enkelt strunta i att köpa det och köpa ett annat spel istället, så sjukt lätt är det.

CoD Advanced Warfighter kommer inte uppfinna hjulet igen, och det förstår jag inte varför man måste göra varje år heller som vissa verkar tro, utan 2014 års CoD kommer vara väldigt snarlikt tidigare CoD, precis som vanligt, fast med lite nyheter och modifikationer, det kommer inte revolutionera genren, inte en chans.

Gissar på att man kommer kunna hoppa lite mer alla Titanfall och använda "superkrafter" typ, men i övrigt lär det bli en mastig kampanj som doftar Michael Bay och en mp som vi alla känner igen, same old same old fast i ny förpackning, det är inget man bara ändrar på när man har en spelserie som säljer runt 20 mille kopior varje år.

Och sedan kanske någon coopliknande variant som fanns i MW3, allt detta förpackat i en lite snyggare förpackning än årets Ghosts, thats it och räcker mer än väl för min del!

Red Apple
2014-05-02, 17:31
Vad fan är ditt problem? Lite ironiskt att du skriver 2 A4 av gnäll om att du hatar folk som gnäller utan att någon annan i tråden gjort det.

Lasse Kongo
2014-05-02, 19:34
Vad fan är ditt problem? Lite ironiskt att du skriver 2 A4 av gnäll om att du hatar folk som gnäller utan att någon annan i tråden gjort det.

Ursäkta? Vad är ditt problem då?

Jag skriver vad jag tycker, det får man, man behöver inte tycka som alla andra vet du.

Rahf
2014-05-02, 19:35
Jag har lirat CoD 4, sen inget mer. För några veckor sen såg jag min rumskamrat lira CoD: Ghosts, och vilken galenskap det var. Hur många slow-motion sekvenser behöver man? Hur snäv ska korridoren man springer genom vara? Jag kände igen alla dessa från CoD 4, med skillnaden att man spelade samma lilla sekvens om, och om, och om, och om igen. Den var ungefär så här:

Standard FPS ett tag, sen scenbyte till--

Slow-motion-sekvens där man måste skjuta någon/några, sen scenbyte till--

Extern scen med slumpmässigt fordon. Alla mål är tydligt märkta och uppenbara. Scenbyte till--

Guidad fordonssekvens. Här ska man spränga så mycket som möjligt. Vad jag förstår är detta en konstant i varje CoD, snarlikt AC-130 uppdraget i CoD 4. Scenbyte till--

Valfri sekvens av ovanstående. Repetera mellan dessa.

Jag kan förstå att folk tycker om spelen, men det verkar vara fullständig galenskap. Online verkar målet vara att springa omkring så mycket som möjligt, slänga en granat någonstans, och sen hoppas att det finns fiender runt hörnet. Man får starta om multiplayer-sekvensen oftare än något Battlefield-spel, men tempot är ändå galet högt.

Red Apple
2014-05-02, 19:40
Ursäkta? Vad är ditt problem då?

Jag skriver vad jag tycker, det får man, man behöver inte tycka som alla andra vet du.

Du får skriva precis vad du vill men du behöver inte vara så fruktansvärt otrevlig utan någon som helst orsak. Kallas för hyfs, slå upp det.

Lasse Kongo
2014-05-02, 19:41
Jag har lirat CoD 4, sen inget mer. För några veckor sen såg jag min rumskamrat lira CoD: Ghosts, och vilken galenskap det var. Hur många slow-motion sekvenser behöver man? Hur snäv ska korridoren man springer genom vara? Jag kände igen alla dessa från CoD 4, med skillnaden att man spelade samma lilla sekvens om, och om, och om, och om igen. Den var ungefär så här:

Standard FPS ett tag, sen scenbyte till--

Slow-motion-sekvens där man måste skjuta någon/några, sen scenbyte till--

Extern scen med slumpmässigt fordon. Alla mål är tydligt märkta och uppenbara. Scenbyte till--

Guidad fordonssekvens. Här ska man spränga så mycket som möjligt. Vad jag förstår är detta en konstant i varje CoD, snarlikt AC-130 uppdraget i CoD 4. Scenbyte till--

Valfri sekvens av ovanstående. Repetera mellan dessa.

Jag kan förstå att folk tycker om spelen, men det verkar vara fullständig galenskap. Online verkar målet vara att springa omkring så mycket som möjligt, slänga en granat någonstans, och sen hoppas att det finns fiender runt hörnet. Man får starta om multiplayer-sekvensen oftare än något Battlefield-spel, men tempot är ändå galet högt.

SP suger oftast i CoD, det är mp som gäller, och ja, det är stor skillnad mot BF =)

Man dör hela tiden i CoD, i BF hinner man ju leva betydligt längre, dock har ju BF närmat sig CoD markant senaste åren i tempo etc, men men, som sagt, antingen tycker man om spelen och köper dem, eller inte, svårare än så är det ju faktiskt inte =)

Lasse Kongo
2014-05-02, 19:42
Du får skriva precis vad du vill men du behöver inte vara så fruktansvärt otrevlig utan någon som helst orsak. Kallas för hyfs, slå upp det.

Jag är aldrig otrevlig, bara ärlig och rak, skillnad ; )

Red Apple
2014-05-02, 19:44
Jag är aldrig otrevlig, bara ärlig och rak, skillnad ; )

En skillnad du verkar behöva lära dig. Aja, orka.

Rahf
2014-05-02, 19:45
Det jag tycker är lite synd med CoD är det konstanta ekorrhjulet. Det är samma formel som t.ex. WoW och liknande spel, där man bitvis delar ut belöningar. I CoD är den cykeln kanske... 7 sekunder lång? Sen är det inte mycket färdighet man behöver för att vara funktionell i spelet. Lite deprimerande känns det.

Lasse Kongo
2014-05-02, 19:47
En skillnad du verkar behöva lära dig. Aja, orka.

Sitt inte där på ett forum i en tråd och peka finger åt folk, du har ingen aning om vem jag är och hur jag är, fokusera på det tråden handlar om istället?

Lasse Kongo
2014-05-02, 19:49
Det jag tycker är lite synd med CoD är det konstanta ekorrhjulet. Det är samma formel som t.ex. WoW och liknande spel, där man bitvis delar ut belöningar. I CoD är den cykeln kanske... 7 sekunder lång? Sen är det inte mycket färdighet man behöver för att vara funktionell i spelet. Lite deprimerande känns det.

Är väl det jag gillar, alla belöningar och att man kan ha jävligt roligt fast man suger som du säger ; )

Sen finns det helt klart ett djup för de som vill nörda, hardcore etc, jag hatar sånt skit dock xD

Lasse Kongo
2014-05-02, 20:58

ett tillägg bara till detta, menar inget illa, men jag skiter fullständigt!!! i om man måste vara bra/funktionell i ett spel... jag vill ha roligt, det är allt jag bryr mig om.

eternallord
2014-05-02, 21:30
ett tillägg bara till detta, menar inget illa, men jag skiter fullständigt!!! i om man måste vara bra/funktionell i ett spel... jag vill ha roligt, det är allt jag bryr mig om.

Ett spel är ju knappast roligt om det saknar utmaning.

gohei
2014-05-02, 21:40
Tjejen och jag har spelat Bubble Bobble lite till o från när det funnits tid och idag så klarade vi då ut det till slut. Kan erkänna att det flög ut en hel del svordomar och skrik ifrån min sida på bossen i slutet. Men vi segrade till slut iallafall.

Lasse Kongo
2014-05-02, 22:16
Ett spel är ju knappast roligt om det saknar utmaning.

Absolut, håller med, något speciellt spel du tänker på?

eternallord
2014-05-02, 22:19
Absolut, håller med, något speciellt spel du tänker på?

Med tanke på inlägget du citerade så lät det som att det inte spelade dig någon roll huruvida man behövde vara bra på spelet, vilket i min värld låter som ett spel som inte bjuder på någon utmaning. Men jag kanske tolkade dig fel

Lövbiffen
2014-05-03, 09:54
Tjejen och jag har spelat Bubble Bobble lite till o från när det funnits tid och idag så klarade vi då ut det till slut. Kan erkänna att det flög ut en hel del svordomar och skrik ifrån min sida på bossen i slutet. Men vi segrade till slut iallafall.

Bubble Bobble är ett perfekt spel för ett par då de små drakarna är väldigt gulliga och antagligen lockar tjejen till att vara med. Det är lik förbannat ett spel som kan göra en väldigt frustrerad på sin partner om de inte blir bättre eller om de inte vill försöka utvecklas, haha. Ni verkar dock vara riktigt duktiga som varvat spelet = relationship under control! ;)

Jag håller själv på att lira U.N. Squadron och uppfinner under tiden nya svordomar!

Lasse Kongo
2014-05-03, 10:00
Fick nys om Bound Of Flame igår... Släpps nästa vecka lol, kollat en del streams och det ser helt ok ut, kommer vara lite billigare dessutom , kan bli ett köp om det visar sig vara ok iaf, en mix av dark souls amalur (som jag älskar) och dragon age, spelet lär ju ganska enkelt bli det bästa rgpt till Ps4 : )

Lasse Kongo
2014-05-03, 16:42
Demons Souls 2 blir tydligen exklusivt för Ps4, spelar ingen roll för min del dock då jag inte gillar dessa spel.

Minns att jag fick det i julklapp importerat, långt innan det släpptes i Sverige, tror spelet var sålt på annandagen heh

Hackenschmidt
2014-05-03, 16:45
Demons Souls 2 blir tydligen exklusivt för Ps4, spelar ingen roll för min del dock då jag inte gillar dessa spel.

Minns att jag fick det i julklapp importerat, långt innan det släpptes i Sverige, tror spelet var sålt på annandagen heh

Då blir det en PS4 om några år då! Kommer hinna bli hollow av väntandet

King Grub
2014-05-08, 08:59
Köpte just ett Wii U. Sugen på Mario 3D World. :D Wii U Premium kostade bara 1999 kronor på ICA Hemma av alla ställen så jag kunde inte stå emot.

PS4 har inga spel som motiverar ett konsollköp för mig. Än. Det ändras kanske när Destiny kommer.

JHilding
2014-05-08, 09:22
Kan man köpa spelkonsoler på ICA?:d Super Mario World ser ju hur mysigt ut som helst.

Ja, PS4 och Xbox One har haft en väldigt tråkig start. När Xbox 360 kom minns jag att det fanns ett bra utbud, Gears of War och Oblivion fanns tillgängligt snabbt. Och jag varit otroligt imponerad över grafiken.

Det som finns till PS4 är ju inget man tappar hakan över direkt. Men nu är 360'n såld iallfall, E3 får avgöra om jag ska köpa PS4 eller Xbox One. Uncharted vs. Gears of War 4 typ. Hoppas de hinner gå ner lite i pris innan man köper också.:hbang:

King Grub
2014-05-08, 09:30
Kan man köpa spelkonsoler på ICA?:d Super Mario World ser ju hur mysigt ut som helst.

Jag kollade Prisjakt och ICA Hemma var överlägset billigast.

https://www.icahemma.se/nintendo-wii-u-premium-svart-konsol-p-17023-c-657.aspx?externalsearch=1

Maskinerna tog visst slut på någon timme med det priset.

agazza
2014-05-08, 09:40
Jag är jävligt sugen på the evil within

MMKhoHl9BnE

King Grub
2014-05-08, 09:46
Samma här - ett av mina mest efterlängtade spel för närvarande. Dock återigen inget som motiverar ett konsollköp, då det även kommer på PC, och då får jag Full HD eller högre och 60 fps på köpet.

Red Apple
2014-05-08, 09:50
Pffft, King Grub har uppenbarligen inte hört talas om Knack!

King Grub
2014-05-08, 09:52
Ja, det ser ju bra ut... En riktig konsollsäljartitel.

eternallord
2014-05-08, 09:59
Köpte just ett Wii U. Sugen på Mario 3D World. :D Wii U Premium kostade bara 1999 kronor på ICA Hemma av alla ställen så jag kunde inte stå emot.

PS4 har inga spel som motiverar ett konsollköp för mig. Än. Det ändras kanske när Destiny kommer.
Jag tror jag försöker knipa en begagnad när nästa Zelda släpps, hypen talar för att det ska vara något utöver det vanliga.

Lasse Kongo
2014-05-08, 11:14
Ja ett nytt Super Mario verkar ju locka till ett konsolköp iallfall, haha på den.

Destiny tror jag kommer floppa, kanske säljer 5-8 mille lir, och det med den största budgeten någonsin, ser ut som ett Borderlands utan cellshading och tråkigare, inget av det jag har sett lockar till köp, men man vet lite för lite för att räkna bort det helt.

Hetast på E3 2014? Star Wars Battlefront utan tvekan.

Red Apple
2014-05-08, 11:35
Tror inte att Activision räknar med vinst på Destiny under den närmaste framtiden, det är en spelvärld som ska hållas vid liv i minst tio år (enligt planerna), så en vinst i det långa loppet är nog inte helt omöjlig. Om det finns någon third party publisher som kan ta en sån inledande förlust för att satsa på det långsiktiga så är det ju Activision :) Men jag håller med om att det ser tråkigt ut. Det ser ut som Halo med ett miljöbyte, och Halo är kul i 12-15h, inte i flera år :/

koncept
2014-05-08, 12:27

Ja ett nytt Super Mario verkar ju locka till ett konsolköp iallfall, haha på den.

Destiny tror jag kommer floppa, kanske säljer 5-8 mille lir, och det med den största budgeten någonsin, ser ut som ett Borderlands utan cellshading och tråkigare, inget av det jag har sett lockar till köp, men man vet lite för lite för att räkna bort det helt.

Hetast på E3 2014? Star Wars Battlefront utan tvekan.

Rekommenderar Zelda: Wind Waker till Wii U, speciellt om ni inte spelat det tidigare. Annars är spelet förbaskat snyggt och funktionerna i den nya kontrollen används på ett smart sätt.

Har också lirat en del Mario 3D World. Jäkligt kul spel, speciellt om man spelar med polare och gillar Mario-titlarna till SNES där det är banor snarare än världar (ex: Super Mario Bros vs Galaxy). Jag är dock större fan av Galaxy.

Angående Destiny så måste jag hålla med att det inte ser så bra ut. Som ett stort fan av Mass Effect, Fallout och Elder Scrolls trodde jag att det skulle det bli den perfekta blandningen av FPS, rollspel och sci-fi. Nu när man sett en del gameplay ser det mest ut som en tråkig variant av Halo i små utrymmen där man kan göra några karaktärs- och vapenjusteringar som i CoD. Vill se storslagna strider och miljöer och renodlade rollspelselement. Har inte riktigt fattat hur onlinedelen fungerar heller.

MasterChief
2014-05-08, 12:54
Det ser ut som Halo med ett miljöbyte, och Halo är kul i 12-15h, inte i flera år :/

Ja, smaken är ju olika. Nu är ju H4 ett fiasko i MM men överlag så gillar folk att spela Halo. Mycket.

Bungie gjorde bokslut för ett par år sedan när de tappade Halo till 343 och de konstaterade:

* 235182 år (över 2 miljarder timmar) har spelats totalt i Halo matchmaking fram till Halo Reach första år.
* 136,1 miljarder kills
* 68 miljoner screenshots
* Bungie Net hade över 49 miljoner poster
* Och för att servera antal steak dinners krävs 490000 kossor.
( http://halo.wikia.com/wiki/Steaktacular_medal )

Nu satsar 343i rejält och har anställt ett antal tidigare Halo proffs och anställda från MLG och det ryktas om ett H2A för att få tillbaka Halo på tronen och återvända till en mer avskalad shooter som fokuserar på skills. E3 kommer bli mycket spännande.

Med det sagt, avskyr man Halo så gör man. All är olika. Ville bara lyfta att många gillar att spela spelet mer än 15 timmar.

Lasse Kongo
2014-05-08, 13:14
Ja, smaken är ju olika. Nu är ju H4 ett fiasko i MM men överlag så gillar folk att spela Halo. Mycket.

Bungie gjorde bokslut för ett par år sedan när de tappade Halo till 343 och de konstaterade:

* 235182 år (över 2 miljarder timmar) har spelats totalt i Halo matchmaking fram till Halo Reach första år.
* 136,1 miljarder kills
* 68 miljoner screenshots
* Bungie Net hade över 49 miljoner poster
* Och för att servera antal steak dinners krävs 490000 kossor.
( http://halo.wikia.com/wiki/Steaktacular_medal )

Nu satsar 343i rejält och har anställt ett antal tidigare Halo proffs och anställda från MLG och det ryktas om ett H2A för att få tillbaka Halo på tronen och återvända till en mer avskalad shooter som fokuserar på skills. E3 kommer bli mycket spännande.

Med det sagt, avskyr man Halo så gör man. All är olika. Ville bara lyfta att många gillar att spela spelet mer än 15 timmar.

Alla är olika, verklisch.

Trots de där skrytsiffrorna =) Så är Halo en fruktansvärt tråkig spelserie och den mest överskattade spelserien någonsin enligt MIG alltså.

Ettan var ok när det kom, sen blev serien lika rolig som att slicka i sig farmors hosta.

MasterChief
2014-05-08, 13:40

Trots de där skrytsiffrorna =) Så är Halo en fruktansvärt tråkig spelserie och den mest överskattade spelserien någonsin enligt MIG alltså.

Ettan var ok när det kom, sen blev serien lika rolig som att slicka i sig farmors hosta.

Tja, när det kommer från en som hyllar nästan vartenda skitspel i den här tråden och samtidigt anser att Halo är fruktansvärt överskattat så väger inte dina åsikter så tungt i min bok. I all välmening. :d Jag är för gammal för att bli upprörd över diskussioner om vilka spel som är bäst. Det glädjer mig att du hittar de spel som gör dig glad! Jag älskar Halo och många med mig. Och snart är vi många fler; igen.

MasterChief
2014-05-08, 13:43
Förresten Kongo, du spelar väl aldrig PC? För är det något som jag verkligen tycker är ofattbart tråkigt så är det League of Legends och dylikt.

Så jag är onekligen konstig jag med. För alla verkar gilla den skiten.

Lasse Kongo
2014-05-08, 14:46
Tja, när det kommer från en som hyllar nästan vartenda skitspel i den här tråden och samtidigt anser att Halo är fruktansvärt överskattat så väger inte dina åsikter så tungt i min bok. I all välmening. :d Jag är för gammal för att bli upprörd över diskussioner om vilka spel som är bäst. Det glädjer mig att du hittar de spel som gör dig glad! Jag älskar Halo och många med mig. Och snart är vi många fler; igen.

Nämn vartenda skitspel jag hyllar? "i all välmening"

Lasse Kongo
2014-05-08, 14:47
Förresten Kongo, du spelar väl aldrig PC? För är det något som jag verkligen tycker är ofattbart tråkigt så är det League of Legends och dylikt.

Stämmer, spelar aldrig på Pc, har aldrig gillat att spela på Pc, kommer aldrig att gilla att spela på Pc... det enda man kan ha en Pc till... är att tvingas jobba med en på jobbet *cry*

Så ja, du är konstig med, men inte konstigare än mig isåfall :d

en stor stark
2014-05-08, 16:32

+1.
Aldrig förstått dessa spelen, de verkar så fruktansvärt tråkiga. Men uppenbarligen är det många som inte håller med.

agazza
2014-05-08, 20:18
Samma här - ett av mina mest efterlängtade spel för närvarande. Dock återigen inget som motiverar ett konsollköp, då det även kommer på PC, och då får jag Full HD eller högre och 60 fps på köpet.

Det spelet med oculus rift, och denna geniala idé (bild (http://static.fjcdn.com/pictures/We+need+this+for+reasons.+Imagine+how+fucking+awes ome+this_af28af_4746330.png)) så skulle upplevelsen bli total.

agazza
2014-05-08, 20:19
För övrigt kan jag inte anta annat än att detta måste vara den mest ambitiösa Flappy birds joysticken jag sett.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aYbBgYw_460sa.gif

Prince Italo
2014-05-08, 20:27
Dark Souls 2 utkastad från balkongen och nu liras istället Demon Souls som efter några timmars playtime redan utklassar skiten som kastades ner från balkongen...

Lasse Kongo
2014-05-08, 21:19
För övrigt kan jag inte anta annat än att detta måste vara den mest ambitiösa Flappy birds joysticken jag sett.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aYbBgYw_460sa.gif

Jag dog, och uppstod, såg det igen, dog igen :laugh:

King Grub
2014-05-09, 19:54
Fick hem mitt nya Wii U mindre än 24 timmar efter det att jag beställt. Håller just på att fixa i ordning allt... men det var bedrövligt vilken tid den första System Update tar. Progress bar:en seeegar sig fram. Jag som hade tänkt spela Mario i kväll.

Edit: Gah, en Googling sade att det rör sig om 5GB. Och jag gissar att servrarna inte är dom allra snabbaste.

Lasse Kongo
2014-05-10, 09:15
Outlast är ett jävla hœrspel.... Dock ett av de bästa spelen till Ps4, såååå jävla bra, grundspelet var en fullpoängare för min del, är en bit in i dlcn nu Whistleblower pch det är riktigt bra med, tappat handkontrollen 2 ggr redan i dlcn, jävla skitspel xD

Närmaste tidens inköp blir ju ganska troligt Watch Dogs, väldigt troligt EA UFC och sedan årets mest efterlängtade spel i september någon gång; NHL 15!

I helgen blir det nog mest Ghosts/Devastation, lite småsugen på något nytt, lurar lite på Octodad, verkar rätt crazy på ett bra sätt, fått ganska bra kritik med.

Vad lirar ni andra då?

Lasse Kongo
2014-05-10, 09:21
Faktum är att jag är lite småsugen på Bound By Flame med trots dess milt sagt spridda recensioner, är väl rpgtörsten som gör sig påmind : )

Nordenator
2014-05-10, 09:23
Fastnat i Diablo 3. Allt annat spelande har för närvarande fått ta pause :D

Phil Heath
2014-05-10, 10:00
Lirar Ghosts (Devastation) och Outlast: Whistleblower just nu. Väntar ivrigt på Watch Dogs.

Lasse Kongo
2014-05-10, 10:11
Lirar Ghosts (Devastation) och Outlast: Whistleblower just nu. Väntar ivrigt på Watch Dogs.

Najs!

Well Bound By Flame på g ner, need to släcka dat rpgtörst xD

ryggontXXL
2014-05-10, 10:30
Dragon Age Inquisition
Witcher 3
<3<3<3 snaaaaaart

men även Mario kart o Smash :D

King Grub
2014-05-10, 11:11
Witcher 3 är långt från snaaaaaart.

r1kkie
2014-05-10, 12:48

Allt beror på vad man letar efter i ett spel. Story mässigt är halo 1 riktigt bra, 2an okej 3an kändes lite wierd resten behöver vi inte prata om.

Men för mig är ALLT multiplayer och det är där Halo gör sig som bäst. Framförallt competitive där ett spel verkligen handlar om skills och inte massa random saker, attachment pearks som gynnar den som spelat mycket men kanske suger röv.

Ett rankingsystem som baseras på hur bra man är och hur man presterar istället för enbart ge creeds för hur mycket man spelar är a och o för att få en multiplayer att hålla länge. Nu är det för mycket BS i alla shooters med killstreaks, 10000000 vapen och attachemnts bla bla bla. Nej för mig är ska det bara simpelt, alla startar med samma förutsättning och vill man hitta ett annat vapen letar man upp ett nytt på banan, quake style. :D

ryggontXXL
2014-05-10, 14:30
Witcher 3 är långt från snaaaaaart.

beror på hur man definierar snart:D

MasterChief
2014-05-10, 15:39
Allt beror på vad man letar efter i ett spel. Story mässigt är halo 1 riktigt bra, 2an okej 3an kändes lite wierd resten behöver vi inte prata om.

Men för mig är ALLT multiplayer och det är där Halo gör sig som bäst. Framförallt competitive där ett spel verkligen handlar om skills och inte massa random saker, attachment pearks som gynnar den som spelat mycket men kanske suger röv.

Ett rankingsystem som baseras på hur bra man är och hur man presterar istället för enbart ge creeds för hur mycket man spelar är a och o för att få en multiplayer att hålla länge. Nu är det för mycket BS i alla shooters med killstreaks, 10000000 vapen och attachemnts bla bla bla. Nej för mig är ska det bara simpelt, alla startar med samma förutsättning och vill man hitta ett annat vapen letar man upp ett nytt på banan, quake style. :D

Snart får du H2A att mysa med. :d

r1kkie
2014-05-10, 15:41
Jag tror på H2a när det annonseras svart på vitt. :)

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

MasterChief
2014-05-10, 15:49
Jag tror på H2a när det annonseras svart på vitt. :)

Det är ju helt uppenbart att det kommer. Bara en månad till E3 sen är det väntan till november.

r1kkie
2014-05-10, 16:01
Jag jublar när jag ser de. :?

King Grub
2014-05-10, 19:07
Den som inte älskar Super Mario 3D World har inget hjärta. Det vara sanslöst så charmigt och roligt det var.

ryggontXXL
2014-05-11, 02:12
Avvaktar med ett WiiU. Ryktas om att de ska göra en prisdumpning på konsolen.

Lasse Kongo
2014-05-11, 11:27
4h in i Bound By Flame är jag verkligen nöjd med köpet och ganska överraskad, riktigt bra, bör kollas in om man gillar actionrpg typ, finns ju inte allt för många till Ps4, känns som en mix av Dragon Age/Soulsspelen, får mig att bli lite sugen på Soulsspelen men det får vänta till Project Beast, att spela på Ps3 börjar kännas lite the old.

Finns fan 4 svårighetsgrader i bbf, jag kör på lättaste och får smisk ibland xD

Lasse Kongo
2014-05-11, 11:31
Här är en vettig och detaljerad recension om man funderar på att köpa eller ej, har för mig han sa ngt om att dialogen och så kan vara cheesy ibland, jag håller inte helt med då både dialog och röstskådisarna ger bra karaktär till spelet, typ 100ggr så bra som röstskådisarna i Skyrim som suger rejält.

lcqaBU60L7c

Lasse Kongo
2014-05-11, 11:43
Han är ändå ganska hård och kritisk i recensionen och ger det 7,5 vilket gör det till en recension värd att lyssna på om man är on the fence, men ju mer man läser på olika forum ju fler skriver att de verkligen njöt hela spelet igenom, jag känner likadant, ser verkligen fram emot att spela mer, pratar med allt och alla och lyssnar på allt och försöker göra alla sidospår, det brukar jag sällan göra i sådana här spel för det är oftast tråkigt, ofta är det jävligt knepig handling med och rörigt som fan i de flesta rpg, här känns det som en klockren story som är både enkel och intressant att hänga med i, nä dags o lira lite mer.

Udd3n
2014-05-11, 12:03
Den som inte älskar Super Mario 3D World har inget hjärta. Det vara sanslöst så charmigt och roligt det var.

+1. Även spelat massor med Rayman Legends nu. Helt sjukt bra även det! Slår Rayman Origins på fingrarna tycker jag. Co-op på WiiU är grymt!

Lasse Kongo
2014-05-15, 17:24
Ryktena var sanna, Far Cry 4 utspelas i Himalaya, eller ja det kan man väl anta efter att ha sett omslaget, jag tyckte själv FC3 var ljummet, gillade Blood Dragon dock, släpps iaf 18/11

Underbart omslag iaf, ze skurk (får man anta) är lite annorlunda xD

http://i.minus.com/ib1F7RsldA53PJ.jpg

http://i.minus.com/ibssUWQsribm5y.jpg

http://i.minus.com/ierwZQrtqDWa7.jpg

Phil Heath
2014-05-15, 18:57
Far Cry 4 ser jag fram emot som fan! Älskade verkligen 3:an. Hade faktiskt inte räknat med att det skulle släppas i år så det var en positiv nyhet :D

Akerhage
2014-05-15, 19:38
Jag letar efter ett spel. Långskott detta, för det är då inget känt spel, men hoppas någon vet. Minnet är dessutom riktigt luddigt, så håll till godo.

Det är på PC och jag laddade ner det för ca 3 år sedan. Påminner lite om candy crush eller liknande spel.

Man skall para ihop saker och spränga bort grejer. Jag minns man kunde samla till sig "specials" och att en av denna hette "chasm". Dessa specials (hette ngt annat) aktiverades när man lade dem så som de skulle läggas för aktivering. Ett exempel så sprängdes alla lila block vid en "special". Vid ett annat exempel så sprängdes en rad bort osv.

Det handlade dessutom (tror jag) om att man var i rymden, man åkte någon farkost framåt. Sen stanna man runt då och slogs mot diverse bossar på vägen.Det fanns även något minispel där man kunde loota saker.

Så slogs man mot en stor jäkla drake som sista boss.

Den som tar denna blir jag evigt tacksam!*popcorn*

Edit, Puzzle Quest är väldigt nära, det ser ungefär ut som detta!

Lasse Kongo
2014-05-15, 20:23
Jag letar efter ett spel. Långskott detta, för det är då inget känt spel, men hoppas någon vet. Minnet är dessutom riktigt luddigt, så håll till godo.

Det är på PC och jag laddade ner det för ca 3 år sedan. Påminner lite om candy crush eller liknande spel.

Man skall para ihop saker och spränga bort grejer. Jag minns man kunde samla till sig "specials" och att en av denna hette "chasm". Dessa specials (hette ngt annat) aktiverades när man lade dem så som de skulle läggas för aktivering. Ett exempel så sprängdes alla lila block vid en "special". Vid ett annat exempel så sprängdes en rad bort osv.

Det handlade dessutom (tror jag) om att man var i rymden, man åkte någon farkost framåt. Sen stanna man runt då och slogs mot diverse bossar på vägen.Det fanns även något minispel där man kunde loota saker.

Så slogs man mot en stor jäkla drake som sista boss.

Den som tar denna blir jag evigt tacksam!*popcorn*

Edit, Puzzle Quest är väldigt nära, det ser ungefär ut som detta!

Inte Galactrix alltså, hmm... Måste tänka xD

Akerhage
2014-05-15, 20:33
Det var nog fan puzzle quest 2. Tog precis hem det. Farligt beroendeframkallande :)

skickat från min Nallebjörn

Lasse Kongo
2014-05-15, 20:41
7h in i Bound Of Flame måste jag säga att det är en pärla, en riktig pärla och jag har riktigt kul med spelet och kommer köra om det ganska omgående när jag är klar med ett fruntimmer och på högre svårighetsgrad!

Vad ska ni köpa för spel i det närmaste då?

För min del lär det bli Watch Dogs, UFC och The Last Of Us Remastered.

Borderlands 2 till Vitan så man har något att göra när man är iväg på semestern, sen såklart Nhl 15, blir en del köp mao : )

Wolfenstein ser trevligt ut med men det får vänta ett tag.

Langster
2014-05-15, 22:12
Måste rekommendera Super Time Force på 360. Old school shooter, typ som Contra, Gunstar heroes. Ser ut och spelas som ett Mega Drive / SNES spel i grunden. Svårt som Contra också när man först börjar spela en bana. MEN varje gång man dör så kan man spola tillbaka tiden och börja om från valfri punkt med en ny gubbe. Grejen är att den förra gubben fortsätter som man spelade förra gången, detta kan man göra om och om igen så man är snart en liten armé som totalt krossar motståndet. Co-op med sig själv liksom. Riktigt coolt, snyggt, nyskapande och kul.

Fuark
2014-05-15, 22:22
Far Cry 4 utannonserat, magiskt! ska utspelas i himalaya

http://www.gamereactor.se/media/79/hararomslaget_1157924_650x.jpg

Red Apple
2014-05-15, 23:07
Jag gillar redan huvudantagonisten.

Fuark
2014-05-16, 12:51
Såg att det redan var länkat i tråden nu en sida tillbaks, jag skäms!

Sir Anselm
2014-05-16, 13:06
Vad ska ni köpa för spel i det närmaste då?

För min del lär det bli Watch Dogs, UFC och The Last Of Us Remastered.

Borderlands 2 till Vitan så man har något att göra när man är iväg på semestern, sen såklart Nhl 15, blir en del köp mao : )

Wolfenstein ser trevligt ut med men det får vänta ett tag.

Wolfenstein blir det nästan garanterat. Watch Dogs också. Tycker Wolfenstein ser ut att kunna vara ett riktigt kul, men någon hjärndött, röjarspel. Det behöver man ibland också! :d

Lasse Kongo
2014-05-16, 14:54
Wolfenstein blir det nästan garanterat. Watch Dogs också. Tycker Wolfenstein ser ut att kunna vara ett riktigt kul, men någon hjärndött, röjarspel. Det behöver man ibland också! :d

Absolut, alla spel behöver inte vara The Witness xD

Kollade lite streams på ps4an igår, wolf såg najs ut.

Lasse Kongo
2014-05-16, 15:09
Ska posta ett klipp på Driveclub sen, ny gameplay i hd, ser riiiiktigt bra ut.

http://a.pomf.se/qqlcyv.gif

Lasse Kongo
2014-05-16, 15:10
Här

http://e1.dl.playstation.net/e1/campaignsite/driveclub/Driveclub_Cayoosh_Evening_PreOrder8OCT.mp4

Lasse Kongo
2014-05-16, 15:23
https://www.googledrive.com/host/0B4eMtE7Ljti1b0RyVmFUSzJlOWs/dc2.gif

Lasse Kongo
2014-05-18, 10:50

Jag börjar faktisk bli mer pepp på Wolf än Watch Dogs, suget för Watch dogs försvinner mer och mer.

Jag är ca 9h in i Bound By Flame och flaggar lite extra för det, bör kollas in om man gillar actionrpg, jag tycker det är grymt bra faktiskt.

Lasse Kongo
2014-05-18, 10:53
Älskar och döda nazisvin xD

http://a.pomf.se/vycukd.gif

MasterChief
2014-05-18, 18:20
För oss Halotöntar har det onekligen varit ett par händelserika dagar:

SPIELBERGS HALO TV SERIES TO LAUNCH FALL 2015 (http://www.ign.com/articles/2014/05/16/halo-tv-series-to-launch-fall-2015?abthid=53766419327622c12e000029)

Halo 5 - Guardians announced (http://teambeyond.net/halo-5-guardians-announced/)

http://teambeyond.net/wp-content/uploads/2014/05/Halo5_2D_RP-Boxshot_LHS_RGB_Final.png

Och så ett starkt rykte från en mycket pålitlig källa, shinobi602, säger att "HALO: THE MASTER CHIEF COLLECTION" kommer till hösten, med titlarna omgjorda för Xbox One och H2A med multiplayer:

http://teambeyond.net/wp-content/uploads/2014/05/Halo-The-Chief-Collection-Fanmade.jpg

http://static.fjcdn.com/gifs/Weirdest_d26591_2696556.gif

MasterChief
2014-05-18, 18:22
Och glöm inte Ridley Scotts Halo miniserie som släpps till hösten:

http://www.ign.com/articles/2014/04/03/ridley-scott-and-microsoft-team-for-halo-digital-feature

Lasse Kongo
2014-05-18, 18:43
Haha ja rena cuminsideveckan för alla Halofans : )

King Grub
2014-05-18, 18:59
Klarade just Super Mario 3D Land. Årtiondets charmigaste plattformsspel. I princip perfekt. Nu tillbaka och samla missade stjärnor och stämplar.

Sedan får Wolfensten komma när det vill. Men det kommer att spelas på PC.

r1kkie
2014-05-18, 19:16
För oss Halotöntar har det onekligen varit ett par händelserika dagar:

Och så ett starkt rykte från en mycket pålitlig källa, shinobi602, säger att "HALO: THE MASTER CHIEF COLLECTION" kommer till hösten, med titlarna omgjorda för Xbox One och H2A med multiplayer:

http://teambeyond.net/wp-content/uploads/2014/05/Halo-The-Chief-Collection-Fanmade.jpg

*drool**drool**drool**drool*

Hoppas så jävla mycket på detta. Hoppas de inkluderar alla bra banor från Halo 1,2,3 multiplayer. Skulle vara episkt!

Lasse Kongo
2014-05-18, 19:44
Såg precis lite läckt gameplay från watch dogs/ps4 och det ser riktigt bra ut på ps4, peppen steg rejält, wolfen får vänta tills det dyker upp i en reaback.

JHilding
2014-05-18, 19:58
Idag spelade jag ut The Darkness för typ åttonde gånger på Hard (ettan, tvåan är helt värdelöst) Det är intressant hur man fastnar för vissa spel, The Darkness har helt enkelt DET. Jisses vad jag älskar detta spelet. Till skillnad från överskattade Bioshock Infinite som glömdes bort direkt.

http://www.youtube.com/watch?v=qAU2rHj-MoM

r1kkie
2014-05-18, 20:37
Såg precis lite läckt gameplay från watch dogs/ps4 och det ser riktigt bra ut på ps4, peppen steg rejält, wolfen får vänta tills det dyker upp i en reaback.

Va riktigt taggade för de förut men nu känns det bara som en GTA klon i mina ögon tyvärr. :(

R Scarpa27
2014-05-18, 20:42
Klarade just Super Mario 3D Land. Årtiondets charmigaste plattformsspel. I princip perfekt. Nu tillbaka och samla missade stjärnor och stämplar.

Sedan får Wolfensten komma när det vill. Men det kommer att spelas på PC.

så jaekla kul :D... sm3dl.

ang nya wolf kommer det lät inhandlas man har ju lirat dygnet runt på wolf 3d förr. =)

Tod ist mein leben.

Fuark
2014-05-18, 21:23
Idag spelade jag ut The Darkness för typ åttonde gånger på Hard (ettan, tvåan är helt värdelöst) Det är intressant hur man fastnar för vissa spel, The Darkness har helt enkelt DET. Jisses vad jag älskar detta spelet. Till skillnad från överskattade Bioshock Infinite som glömdes bort direkt.

överskattade, eller hur

http://noshameonlypride.files.wordpress.com/2014/02/41.gif?w=640

Lasse Kongo
2014-05-18, 21:37

http://www.youtube.com/watch?v=qAU2rHj-MoM

Håller med, The Darkness är grymt, tvåan var med bra men ettan är riktigt bra, instämmer även ang Infinite, oerhört överskattat.

Red Apple
2014-05-18, 22:01
överskattade, eller hur

http://noshameonlypride.files.wordpress.com/2014/02/41.gif?w=640

Han har ju helt rätt dock :D

Fuark
2014-05-18, 22:14
Han har ju helt rätt dock :D

Håller inte med ;)

En av mina främsta singleplayerupplevelser av hundratals, helt legendariskt

en stor stark
2014-05-18, 22:15
Håller inte med ;)

En av mina främsta singleplayerupplevelser av hundratals, helt legendariskt

Jag och Fuark mot världen.

Fuark
2014-05-18, 22:18
Jag och Fuark mot världen.

*highfive*

r1kkie
2014-05-19, 20:45
För alla Zelda Ocarina of Time nördar så kommer här en video när Runnerguy2489 kör en 100% speedrun i livestream samtidigt som folk donerar pengar till cancerforskning.

WhoS5CjgkF4

King Grub
2014-05-19, 20:56
Worthy cause!

Jag tror jag skall köpa Ocarina till 3DS.

r1kkie
2014-05-19, 21:05
Schema för sommarens omgång av gamesdonequick.

https://gamesdonequick.com/schedule

Worthy cause!

Lätt värt de. Bästa spelet genom tidern in my opinion.
Blev riktigt sugen på att köra igenom det igen på 64an. Kan bli att koppla in den till projjen. :)

eternallord
2014-05-19, 21:09
Worthy cause!

Det hade varit det första jag hade köpt om jag hade haft en!

Håller på med Wind Waker just nu, håller på att samla Triforce-bitarna. Detta får jag dock erkänna är en ganska tråkig del som känns lite väl "lägg-till-något-som-tar-en-jävla-tid-så-spelet-känns-längre". Men men, utöver det är det en väldigt mysig spelupplevelse, det är troligtvis det Zelda-spel som åldrats bäst från tidigare generationer.

Nästa blir Twilight Princess eller Skyward Sword, inte bestämt mig vilken jag ska börja med.

r1kkie
2014-05-19, 21:13
För alla Zelda Ocarina of Time nördar så kommer här en video när Runnerguy2489 kör en 100% speedrun i livestream samtidigt som folk donerar pengar till cancerforskning.

WhoS5CjgkF4

Här kommer en speedrun med any% spelad av cosmo

0M7IINwTFVw

Lasse Kongo
2014-05-20, 15:49
Fuuuuaaa aa a a a auuuu aaaa aaaark! Va bra ea mma ser ut, hade redan bestämt mig för day1, men det var extra najs att se riktig gameplay.

klickiz: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=822286

sitter med mob, orkar inte mekka.

Red Apple
2014-05-20, 21:20
Spelar Wolfenstein. Det har sina små svagheter, men fyfan vad bra det är. Jag är alldeles skakis efter en cutscene, känner mig lite som bonden i början av Inglorious Basterds. Mycket, mycket välskrivet.

R Scarpa27
2014-05-20, 21:25
Worthy cause!

ive got it det är på rea på br leksaker just nu så du vet =)...

Fuark
2014-05-20, 21:44
Spelar Wolfenstein. Det har sina små svagheter, men fyfan vad bra det är. Jag är alldeles skakis efter en cutscene, känner mig lite som bonden i början av Inglorious Basterds. Mycket, mycket välskrivet.

Inte varit alls sugen på detta, men nu väckte du mitt intresse! Blir att spela imorgon, hoppas bara att min rigg klarar av det

i5-2410M 2,3 ghz
6GB DDR5
Nvidia GTX 560M

Blir nog på håret att jag kan spela det med respektabel fps, menmen. Får vänta tills i sommar annars

R Scarpa27
2014-05-20, 21:47

ouch hur är själva lirandet?

Red Apple
2014-05-20, 21:48
Inte varit alls sugen på detta, men nu väckte du mitt intresse! Blir att spela imorgon, hoppas bara att min rigg klarar av det

i5-2410M 2,3 ghz
6GB DDR5
Nvidia GTX 560M

Blir nog på håret att jag kan spela det med respektabel fps, menmen. Får vänta tills i sommar annars

Kul! Hoppas du gillar det :)

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

ouch hur är själva lirandet?

Gameplay är tight! Skjutandet känns helt rätt, det är galen over the top action med duel-wieldade sniperrifles och tesla grenades! Finns typ sex svårighetsnivåer med allt från plättlätt till ren galenskap. Banorna är väldigt väldesignade med tanke på stealth, det har hämtats mycket inspiration från Dishonored och Deus Ex: Human Revolution i level design. Men om man vill springa igenom dem som linjära korridorer gunz blazing så går det också.

Ibland uppstår det en dissonans mellan spelets AWESOME BRO gameplay och den mer seriösa, gritty tonen i narrativet. Men det gillas skarpt ändå!

Edit: Reserverar mig för att jag är lite tagen av nyhetens behag då jag inte förväntade mig någonting av det här utöver maxade framtidsnazi-vapen, men det känns som att jag fått så mycket mer. Finns en risk för att jag blåser upp det alldeles för mycket :D

en stor stark
2014-05-20, 21:51

Hmm, blir kanske ett köp då...

Rahf
2014-05-21, 09:08
Jag har suttit och funderat på Transistor ett tag. Det är utvecklat av Supergiant Games, som gjorde Bastion, vilket jag fullkomligt älskade. Verkar väldigt intressant i form av berättande och spelkänsla.

Lasse Kongo
2014-05-22, 16:33
Har kollat så mkt streams på wolfen så jag kunde inte hålla mig, köpte idag. Väldigt försiktigt optimistisk inför WD dock...

Fuark
2014-05-22, 21:01
Wolfenstein, riktigt bra. Mycket höga produktionsvärden

Kändes B till en början och jag tyckte att det var värt ungefär sin egen vikt i piss, men det växer på en & blir bara bättre & bättre.
Stealthen är förvånansvärt bra & liknar mycket den i Dishonored. Finns även mycket annat som känns kraftigt inspirerat från Dishonored, vilket jag gillar skarpt.

Det är PACKAT med jumpscares & jag har skrikit rakt ut minst 10 gånger nu. Det beror säkert på hur nervig man är, men jag är högst bräcklig för hoppa-till-skräck

WHITEFOLKS
2014-05-22, 21:07
Kan man strafehoppa?

Fuark
2014-05-22, 21:53
Kan man strafehoppa?

Har inte testat, men det är extremt tveksamt ;)

Red Apple
2014-05-23, 01:13
Jag har suttit och funderat på Transistor ett tag. Det är utvecklat av Supergiant Games, som gjorde Bastion, vilket jag fullkomligt älskade. Verkar väldigt intressant i form av berättande och spelkänsla.

Jag är också galet sugen, men vågar inte sätta tänderna i det riktigt än. För mycket spelande på en gång är väldigt sällan bra för betygen :D

Wolfenstein, riktigt bra. Mycket höga produktionsvärden

Kändes B till en början och jag tyckte att det var värt ungefär sin egen vikt i piss, men det växer på en & blir bara bättre & bättre.
Stealthen är förvånansvärt bra & liknar mycket den i Dishonored. Finns även mycket annat som känns kraftigt inspirerat från Dishonored, vilket jag gillar skarpt.

Det är PACKAT med jumpscares & jag har skrikit rakt ut minst 10 gånger nu. Det beror säkert på hur nervig man är, men jag är högst bräcklig för hoppa-till-skräck

Kul att du gillar det, men jag har inte ens tänkt på att det finns jumpscares. Säker på att du inte roterar kameran för snabbt? ;)

PS. Vad tyckte du om tågscenen?

Kan man strafehoppa?

Nej, det kan man icke, så det drar ju ner betyget en aning :/

Fuark
2014-05-23, 07:26
Kul att du gillar det, men jag har inte ens tänkt på att det finns jumpscares. Säker på att du inte roterar kameran för snabbt? ;)

PS. Vad tyckte du om tågscenen?

Haha förfan, det är ju packat med dom. Första mötet med panzerhounden!, andra mötet med panzerhounden! samt alla mindre nazihundar generellt skrämmer livet ur mig.
Har faktiskt roterat för snabbt 2-3 gånger ;), men majoriteten av hoppa-till-scenerna är konstruerade & triggerbaserade.

Hjärtat i halsgropen på tåget! riktigt intense, gillades skarpt

Kul kuriosa: Spelet flyter på halvbra i 1280x720 med allt inställt på lägsta. Måste köpa ny. Väntar bara på att man får veta lite mer om Source 2 motorn så att jag kan basera mitt köp på den