handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2007-01-25, 15:21
Damn vilken jävla lön man fick idag då *drool* *drool* *drool*

Jag MÅSTE bara handla ngt dyrt efter jobbet, finns inte direkt ngt spel jag vill ha nu, men tror fan ja köper ett iaf =)

Börjar bli liiiiite sugen på R6...

Är singeldelen ok i det eller?

blekfet2
2007-01-25, 15:23
Damn vilken jävla lön man fick idag då *drool* *drool* *drool*

Jag MÅSTE bara handla ngt dyrt efter jobbet, finns inte direkt ngt spel jag vill ha nu, men tror fan ja köper ett iaf =)

Börjar bli liiiiite sugen på R6...

Är singeldelen ok i det eller?

hihi samma här. trodde jag skulle få typ 10k så fick jag ut 25000 :D

Lasse Kongo
2007-01-25, 15:25
hihi samma här. trodde jag skulle få typ 10k så fick jag ut 25000 :D

typ samma här, jobbade en del över jul+nyår+lägre skatt= *drool*

SHOPPAAAAAAAAAAAAAA!

AngelLove
2007-01-25, 15:27
Lasse:
Du kommer faen älska RB6. Singledelen är helt ok, även på normal är där ett par ställen som är så santanas grymt svåra. Realistic är ännu värre, polaren som ändå är jäkligt grym på shoot-spel har trubbel med det hehe ^^
Enligt mig är det bättre än GoW - kontrollerna är mer lättanvända genom att du inte har samma knapp till att göra olika saker med (typ slam into wall, hoppa över etc etc).

Tror dessutom du hade gillat MP-delen (och att man även kan köra hela storyn i CoOp gör det inte sämre, dock för achivements får du göra det själv). Enda nackdelen är att det finns MÅNGA idioter / campare online. Även sådana som fuck up sin egen upload så du tror att du skjuter honom men i själva verket så är inte spelaren där utan bredvid. Extremt störande men det märker du snabbt och det är bara att göra som MS vill och File Complain mot dem.

Enda nackdelen som jag ser är att det i MP är levelbaserat - du måste få vissa grader innan du från start kan equippa saker och det tar en sjujefla tid att få upp graden.

OffTop: Jupp - lönen var riktigt riktigt skön med alla övertidstimmar. Skattelättnaden äts ju upp av allt annat ändå *grr27*

Lasse Kongo
2007-01-25, 15:29
Lasse:
Du kommer faen älska RB6. Singledelen är helt ok, även på normal är där ett par ställen som är så santanas grymt svåra. Realistic är ännu värre, polaren som ändå är jäkligt grym på shoot-spel har trubbel med det hehe ^^
Enligt mig är det bättre än GoW - kontrollerna är mer lättanvända genom att du inte har samma knapp till att göra olika saker med (typ slam into wall, hoppa över etc etc).

Tror dessutom du hade gillat MP-delen (och att man även kan köra hela storyn i CoOp gör det inte sämre, dock för achivements får du göra det själv). Enda nackdelen är att det finns MÅNGA idioter / campare online. Även sådana som fuck up sin egen upload så du tror att du skjuter honom men i själva verket så är inte spelaren där utan bredvid. Extremt störande men det märker du snabbt och det är bara att göra som MS vill och File Complain mot dem.

Enda nackdelen som jag ser är att det i MP är levelbaserat - du måste få vissa grader innan du från start kan equippa saker och det tar en sjujefla tid att få upp graden.

OffTop: Jupp - lönen var riktigt riktigt skön med alla övertidstimmar. Skattelättnaden äts ju upp av allt annat ändå *grr27*

Jag tycker graw suger extremt lajv och jag tyckte onlinedemot till R6 var pinsamt dåligt så det spörs om jag kommer gilla det =/

Mest ute efter singeldelen, har hört att det ska vara jäääääävulskt svårt på vissa ställen =)

AngelLove
2007-01-25, 15:39
Jag tycker graw suger extremt lajv och jag tyckte onlinedemot till R6 var pinsamt dåligt så det spörs om jag kommer gilla det =/

Mest ute efter singeldelen, har hört att det ska vara jäääääävulskt svårt på vissa ställen =)
På vissa delar är det sinnes även på det enkla japp.. Det som är lite synd är att ens NPC ofta är förbannat korkade och det brukar vara i samband med att de måste göra ngt och man skall försvara dem som det blir så santanas svårt..

Det är dock totalt som mest roligast när man är fyra personer som spelar tillsammans - då kan man verkligen börja använda taktik till fullo.

Onlinedemot till RB6 gillade jag inte heller, var klart tveksam till att köpa det men nu är det och GoW de två spel jag lirat klart mest. Går inte att jmf med GRAW för i m o är det mycket som är olika. RB6 slår GRAW alla dagar även om jag gillar GRAW med.

Lasse Kongo
2007-01-26, 09:58
Jag har fastnat helt och hållet i Oblivionträsket, har kört 20h snart och det känns knappt som jag börjat spela, finns så mkt jag vill göra och jag gör allt och inget ibland känns det som.

Jag har verkligen insett storheten i spelet och jag är så så jävla glad att jag gav det en andra chans, kommer aldrig göra mig av med detta spel *kramar om fodralet och gör en psykopatisk Jim Carreymin*

Mackz
2007-01-26, 10:03
Jag har fastnat helt och hållet i Oblivionträsket, har kört 20h snart och det känns knappt som jag börjat spela, finns så mkt jag vill göra och jag gör allt och inget ibland känns det som.

Jag har verkligen insett storheten i spelet och jag är så så jävla glad att jag gav det en andra chans, kommer aldrig göra mig av med detta spel *kramar om fodralet och gör en psykopatisk Jim Carreymin*

Jag funderar på att köpa det innan jag kör hem idag. 249 spänn kan man väl stå ut med. Vad är förkortningen GRAW för något i lång version? :confused:

Lasse Kongo
2007-01-26, 10:08
Jag funderar på att köpa det innan jag kör hem idag. 249 spänn kan man väl stå ut med. Vad är förkortningen GRAW för något i lång version? :confused:

Ja, det är fan ett rån för ett så bra spel!

GRAW står för: Gamla Runkskadade Amfetamin (W)torskar

Vissa hävdar dock att det står för: Ghost Recon Advanced Warfighter...

Langster
2007-01-26, 11:17

Finns hur mycket som helst att göra i det där spelet och man kan alltid komma tillbaka för mer, även om man låter det vila i nån månad. Ett tips är dock att göra många sidequests innan du blir färdig med main-questen, för spelets stämning dör av lite när den är klar.

Lasse Kongo
2007-01-26, 11:33
Finns hur mycket som helst att göra i det där spelet och man kan alltid komma tillbaka för mer, även om man låter det vila i nån månad. Ett tips är dock att göra många sidequests innan du blir färdig med main-questen, för spelets stämning dör av lite när den är klar.

Låter bra, för mainquesten är faktiskt det som intresserar mig minst, klart den intresserar men inte det som lockar mest.

Känns dock som man bör börja stänga ner lite Oblivionportar snart, de börjar typ dyka upp överallt haha.

Den dagen jag börjar tröttna på spelet ska jag köpa mig ett hus i en fin stad och samla på mig ALLA vinflaskor som finns i hela spelet och fylla mitt hus med :D

blekfet2
2007-01-26, 11:34
Låter bra, för mainquesten är faktiskt det som intresserar mig minst, klart den intresserar men inte det som lockar mest.

Känns dock som man bör börja stänga ner lite Oblivionportar snart, de börjar typ dyka upp överallt haha.

Den dagen jag börjar tröttna på spelet ska jag köpa mig ett hus i en fin stad och samla på mig ALLA vinflaskor som finns i hela spelet och fylla mitt hus med :D

hihi.

Vad är du för karaktär då?

själv är jag fjollmagiker, kul i början men börjar bli lite segt nu när man är uppe i hela lvl 18 :D:D

Lasse Kongo
2007-01-26, 11:52
hihi.

Vad är du för karaktär då?

själv är jag fjollmagiker, kul i början men börjar bli lite segt nu när man är uppe i hela lvl 18 :D:D

Jag är en Nordare, en ädel krigare som inte gör några brott, förutom att jag dyrkar lite lås bara för det är så kul haha.

Bågen och svärdet är mina bästa vänner, jag är som sagt väldigt ädel och alla damer i Cyrodiil vill ligga med mig, men jag har svurit till gudarna att inte ha sex före bröllopet!

Jesper
2007-01-26, 12:10
rimgde nyss te elgiganten och la undan ett ex av oblivion blev så sugen efter att ha läst tråden och kollat upp spelet lite extra=). och jag älskar stora spel...

blekfet2
2007-01-26, 12:15
Jag är en Nordare, en ädel krigare som inte gör några brott, förutom att jag dyrkar lite lås bara för det är så kul haha.

Bågen och svärdet är mina bästa vänner, jag är som sagt väldigt ädel och alla damer i Cyrodiil vill ligga med mig, men jag har svurit till gudarna att inte ha sex före bröllopet!

:D
Damn ju ar gäj!

Empe
2007-01-26, 14:21
Damn ju ar gäj!

Det är ju Nord man ska vara. Svärdpilbågsalltiallomagiker blev jag till slut innan jag la av.

Lasse Kongo
2007-01-26, 16:29
Vad tror ni om Def Jam Icon då?

Hoppas det blir grymt, va ju aaaaaaaascoolt till gamla xboxen!

Lasse Kongo
2007-01-26, 16:31
Kommande spelköp då:

Guitar Hero 2, kommer dock EJ ha stöd för live, men vem bryr sig, kungligt spel!

Crackdown, verkar bra grymt!

Def Jam, japp jag är sugen på lite Fighting.

Det är väl de närmaste köpen om de nu kommer snart!

Wennerberg
2007-01-26, 16:38
Ja fy för vad bra Oblivion är alltså. Tänk uppföljaren!

Lasse Kongo
2007-01-26, 16:42
Ja fy för vad bra Oblivion är alltså. Tänk uppföljaren!

Galet bra är det ja.

5an kommer väl runt år 2010 eller ngt, lär inte komma allt för snart...

AngelLove
2007-01-27, 13:42
5an kommer väl runt år 2010 eller ngt, lär inte komma allt för snart...
Det är ju känt att företaget bakom Oblivion har köpt upp rättigheterna (även företaget ??) bakom FallOut-serien. Det planeras nu ett nytt FallOut och det är väl kanske först tänkt för Pc men med tanke på Oblivion-succen så är det nog inte helt omöjligt att det även släpps på 360an.

FallOut som jag minns det var ett grymt spel - de har dessutom lovat att själva "storysättet" kommer vara intakt som i gamla (därför Rated M). Det kan vara något för alla er Oblivion-älskare att se fram emot.

http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=4004

Empe
2007-01-27, 13:46
Det är glada nyheter för mig. Jag älskar Fallout-serien och det händer än idag att jag blåser dammet av skivorna och spelar lite.

"It turns out the next chapter in the post-apocalyptic saga will use a modified version of the Gamebryo engine, the same powerhouse tapped for Bethesda's own The Elder Scrolls IV: Oblivion. Presumably this means that the old isometric viewpoint is toast, and gamers will be able to play from first- and third-person perspectives."

Hmm, det är jag skeptisk mot. Något de borde göra är att behålla kameravinkeln men låta spelaren rotera istället. Så man ser bakom saker istället för som förut, igenom.

Ryska_raketen
2007-01-27, 16:00
Jag var och köpte Lost Planet nu, ska vi se om det är något att ha..

Empe
2007-01-27, 16:22
Jag var och köpte Lost Planet nu, ska vi se om det är något att ha..

Du måste ha ett xbox360 för att kunna spela DOH! *grr*

Ryska_raketen
2007-01-27, 16:30
Du måste ha ett xbox360 för att kunna spela DOH! *grr*

eh?ok.

Lasse Kongo
2007-01-27, 19:44
Lost Planet ja, fyfan, jag tycker det är riktigt grymt!

Har bestämt mig för att börja försöka samla ihop alla offlineachievements, kommer bli min död *gah!*

Klarade av the giant worm imorse iaf, var inte spec svårt, tog lite tid bara =)

Ryska_raketen
2007-01-27, 19:45

Argh! Sitter och lirar nu, fan helt fast :D GRYMVE!

blekfet2
2007-01-27, 19:46

Har bestämt mig för att börja försöka samla ihop alla offlineachievements, kommer bli min död *gah!*

Klarade av the giant worm imorse iaf, var inte spec svårt, tog lite tid bara =)

själv så köpte jag Lost planet men blev så missnöjd att jag la det på hyllan efter 2h spelande. *gah!*

Ryska_raketen
2007-01-27, 19:48
själv så köpte jag Lost planet men blev så missnöjd att jag la det på hyllan efter 2h spelande. *gah!*

vafan! vad var det som var en nagel i ögat då=?

blekfet2
2007-01-27, 19:51
vafan! vad var det som var en nagel i ögat då=?

lite av allt typ, vetefan. Jag ska lägga några timmar till på det för att se om jag ändrar uppfattning.

Ryska_raketen
2007-01-27, 19:53
lite av allt typ, vetefan. Jag ska lägga några timmar till på det för att se om jag ändrar uppfattning.

gör det, så hookar vi upp live senare :D

Lasse Kongo
2007-01-27, 20:30
Inget drygt, jag hade iaf klättrat upp till lv 20 eller ngt online o samlat ihop massa såna där grejer man får när man vinner olika matcher, ser ut som diamater eller ngt, ja ni som spelar vet vad jag menar.

Har inte spelat spelet på ett bra tag och skulle spela idag, allt var fan borta, suger så hårt, även i kampanjen hade man ju samlat på sig lite skit, fattar inte hur det kan bli så, bra irriterande iaf!

LP pratar jag om alltså *cry*

blekfet2
2007-01-27, 20:55
gör det, så hookar vi upp live senare :D

hah!

Allt snack om "live" mm har utvecklats till ett nytt lunarstorm :D

Lasse Kongo
2007-01-28, 00:06
Jag tänker nog sälja mitt xbox, jag är så lack så det känns bara som jag vill bli av med det. Det är massa savefiles som bara har försvunnit, märkte det först imorse med Lost Planet och tänkte mest jaja...

Skulle köra lite Nhl nyss och det var oxå borta, då gick jag in på sparade spel och kollade, och de var borta till de rätt så många spel, typ alla spel jag har kvar.

Känns meningslöst att sitta och spela om det ska försvinna, tror boxen försvinner ur mitt hem snart.

Nejv
2007-01-28, 00:57
Jag tänker nog sälja mitt xbox, jag är så lack så det känns bara som jag vill bli av med det. Det är massa savefiles som bara har försvunnit, märkte det först imorse med Lost Planet och tänkte mest jaja...

Skulle köra lite Nhl nyss och det var oxå borta, då gick jag in på sparade spel och kollade, och de var borta till de rätt så många spel, typ alla spel jag har kvar.

Känns meningslöst att sitta och spela om det ska försvinna, tror boxen försvinner ur mitt hem snart.

Din disk lär ju iofs vara sönder.

blekfet2
2007-01-28, 12:13

wtf nu skrämmer du mig lite, inte det att du ska sluta spela :D utan det med att saves försvunnit?! luska ut om det är din hd som cp:at ihop.

Wennerberg
2007-01-28, 17:13
wtf nu skrämmer du mig lite, inte det att du ska sluta spela :D utan det med att saves försvunnit?! luska ut om det är din hd som cp:at ihop.

Ja, ta reda på vad som hänt och berätta för oss andra!

Lasse Kongo
2007-01-28, 21:29
Inte den blekaste vad som hänt...

Men from nu så sparar jag endast savefiler på minneskortet så får vi se hur det går, fan allt försvann, tänk allt man har gjort på GoW i rankat *cry*

Men, för att ge mig själv lite plåster på såren gick jag och köpte R6 LV idag, och jävlar i min låda vad överaskad jag blev, det är såååå jävla kul, singleplayer är så jävla bra, har inte kommit så långt iofsig men jag blev kär så fort jag hoppade ur helikoptern i början av spelet.

Testade mp lite snabbt bara och det verkar ju sjukt bra med, demot gav verkligen inte spelet rätt bild, dock blir jag sååååå lack på alla amerikaner som ska skrika you suck och fuck you osv osv, det tar dör på stämningen.... blir att spela med lite svennar sen istället, bra mkt roligare.

Destra
2007-01-28, 21:44
Köpte mig ett 360 igår.
Har mest kört GOW, som är jäkligt kul.
Har spelat lite oblivion också, men just nu känns det bara jäkligt konstig.
Får nog lägga lite mer tid på det.

Empe
2007-01-28, 21:57
15 arbetsdagar har passerat, har fortfarande inte fått tillbaka boxen. Kommer den inte imorn så ska jag ringa igen och fråga vad fan som pågår. Jag har ju förlorat hela januari. Lämnade iväg det den 2a och imorn är det den 29e. 27 dagar utan xbox. *gah!* *mini* *gah!* *mini* *gah!*

Wikner
2007-01-28, 22:21
Köpte 360 i fredags, pajjade i dag. Men som tur var hade Game öppet och deras service är ypperlig.
Har bara 2 spel, GOW och PGR 3.
GOW har jag fastnat på nå tåg med någon fladdermussnubbe.
Funderar på vilket nästa spel blir att investera. Tips ?

davvvan
2007-01-28, 22:33
Köpte 360 i fredags, pajjade i dag. Men som tur var hade Game öppet och deras service är ypperlig.
Har bara 2 spel, GOW och PGR 3.
GOW har jag fastnat på nå tåg med någon fladdermussnubbe.
Funderar på vilket nästa spel blir att investera. Tips ?

Tåget med fladdermussnubben är sista bossen :)

Snor hans inlägg angående tips, är det någon som har Table Tennis och isåfall vad tycker ni om det?

Sen Oblivion, är det värt investera i? :D

Wikner
2007-01-28, 22:45
Tåget med fladdermussnubben är sista bossen :)

Snor hans inlägg angående tips, är det någon som har Table Tennis och isåfall vad tycker ni om det?

Sen Oblivion, är det värt investera i? :D

Dödade fladdermussnubben nu. Skojj spel helt klart, ska testa live i veckan nu.
Tyckte myran var den svåraste....lite dryg nästan.

Såg ett par har skaffat Lost Planet, hur skiljer det sig från GoW ?

AngelLove
2007-01-29, 08:23
Inte den blekaste vad som hänt...
Lasse lasse, what did I tell you bout RB6 ;)
Den dagen du kör 4 pers i CoOp Story Mode så kommer du älska det ännu mer. När man wipar ett helt rum på några sekunder och allt bara går precis som det skall och man känner sig redo för att joina LAPD SWAT-Team - fy fan va man mår då !!!

Håller tyvärr med dig om US-folk som är så fett extremt dryga - det finns dessutom ett par glitchar som folk online utnyttjar. Alltifrån platser du inte kan ta skada på till att förstöra sin egna upload för att på så sätt inte kunna ta skada i matcher online.

Tror disken din är kass eller har skadade sektorer - han jag lirar mest med har haft sin boxx sedan releasedate och inga problem ännu. Framförallt har han kvar alla sina saves (som han själv inte tagit bort) så att MS skulle radera dem för dig låter abstrakt.

Till de som ev vill köpa Lost Planet - jag har ett Collectors Edition till salu.... Så köp för fasen inget nytt !!!

Förresten - är där någon som har testat Battlestation Midway (tror det heter så - 2a världskriget Us vs Japan). Det är sinnessjukt kul i MP (kanske bara för man överrocks dominerar haha). Att cruisa runt med sina stora feta skepp och bara slå ut andra och följa den upplagda strategin till fullo... Uj Uj Uj detta blir till att köpa den 9e Feb när det släpps.

Kommer även köpa Crackdown då detta har exakt samma funktion som GoW (man kan joina varandras story mode och lira tillsammans hjur som helst). Något som LP tyvärr saknar - annars hade jag nog faen behållt det spelet.

Wennerberg
2007-01-29, 08:41

Det är två helt olika spel. Går ju inte att jämnföra. Förutom att man skjuter kanske och slåss mot aliens.

Vad är dett RSr RSSR RS2 R8 eller vad det heter som alla snckar om?

Köpte mig en jävla PSP häromdagen ickså, jävla skoj

EDIT: Rainbow 6 Las Vegas månne?
+

AngelLove
2007-01-29, 08:44
Vad är dett RSr RSSR RS2 R8 eller vad det heter som alla snckar om?
Menar du RB6 / RB6 LV så är det Rainbow Six Las Vegas.

psirus
2007-01-29, 10:29

SPela du igenom Gow på två dagar? *screwy*

Mackz
2007-01-29, 10:31

:eek:

Langster
2007-01-29, 10:38

Kör man på casual går det ju på typ 4-5 timmar om man bara vill.

AngelLove
2007-01-29, 10:48
Som Langster sa så går det tyvärr rätt snabbt att komma igenom det :(
T o m jag som inte normalt sett spelar shooters klarade ju spelet på två dagar. Sedan tog det tre dagar på hardcore och tre på insane men det var under arbetsveckan. Streckspelar man typ så tror jag att de flesta klarar spelet rätt fort.

Langster
2007-01-29, 11:03
Som Langster sa så går det tyvärr rätt snabbt att komma igenom det :(
T o m jag som inte normalt sett spelar shooters klarade ju spelet på två dagar. Sedan tog det tre dagar på hardcore och tre på insane men det var under arbetsveckan. Streckspelar man typ så tror jag att de flesta klarar spelet rätt fort.

Jag hoppas verkligen att de satsar mer på "singleplayer" i GoW 2, vill ha ett spel som är typ 3 ggr så långt och 4 player co-op!

Spelet i sig är så bra, men man sitter ju bara och lirar versus nu.

psirus
2007-01-29, 11:07
Jag hoppas verkligen att de satsar mer på "singleplayer" i GoW 2, vill ha ett spel som är typ 3 ggr så långt och 4 player co-op!

4 plaet co-op vore skit fränt.

AngelLove
2007-01-29, 11:50

Det hade varit alldeles utomordentligt finemang :D

Wennerberg
2007-01-29, 12:16

Ja, för mig kändes det lite väl kort. Tycker det kunde varit en bra bit längre. Men man kan ju undra hur grymt 2:an kommer bli alltså. Fyfan.

AngelLove
2007-01-29, 12:37
En annan rolig sak är, sony har för att promota sin Gran Turismo HD Preview använt sig av en bild från Xbox 360s spel PGR 3 (Project Gotham Raing 3).

http://flickr.com/photos/majornelson/369118574/ såg det ut på deras sida och så här ser bilden från Bizarre Creation ut http://www.bizarrecreations.com/games_img/pgr3/pgr313_full.jpg

Lasse Kongo
2007-01-29, 13:41
Körde lite Terrorist hunt nyss med 3 andra, faen så kul det är =)

Ska vänta med att köra story coop tills jag klarat det på egen hand först, RB6 LV känns faktiskt som en riktig fullpoängare!

Wikner
2007-01-29, 14:17

Japp, har lirat cod 2 hos en polare så jag var inte helt ovan... jag och en polare satt 8 timmar på söndag. Perfekt när man är bakis.

AngelLove
2007-01-29, 14:53
Körde lite Terrorist hunt nyss med 3 andra, faen så kul det är =)

Ska vänta med att köra story coop tills jag klarat det på egen hand först, RB6 LV känns faktiskt som en riktig fullpoängare!
Välkommen i klubben :D
Om du är sugen så kan du säkerligen joina mig och polaren i någon hunt eller CoOp Story på endera svårighet (har bara Single på Realistic kvar). Enda grejen är att du får köra engelska i team chat.

Lasse Kongo
2007-01-29, 19:32
Mp är jävligt kul alltså, men så störande jobbigt att komma in i matcher, antingen blir man kickad eller så får man sitta som spectator hur länge som helst, jag vill inte vänta, jag vill in i matcher fort!

Ngt tips Angel?

Känns som jag inte kommer spela allt för mkt mp om det ska vara såhär drygt att komma in i matcher.

AngelLove
2007-01-30, 10:57
Kongo:
Hmm märkligt faktiskt.. Iofs har jag inte spelat så hemskt mycket MP online utan mest MP med polare i T Hunts, CoOp Story osv men de gånger jag gjort det har det oftast inte varit några problem.

Joina en Retrieval på Calypso Casino - där brukar det vara rätt så snabb snurr (kolla innan du joinar att de står In Lobby - annars får du vänta som sagt).

Men samma som i GoW - en jefla massa cheaters som utnyttjar glitches och skit. Jag blir mest bara sne så jag brukar hellre ta spel med polare.

Lasse Kongo
2007-01-30, 13:21
Ja, bortser man från alla idioter (men de finns ju i alla spel) blir ju dock fler när ett spel är så poppis som detta, iaf så vågar jag nog påstå att R6 LV är det absolut bästa livespelet till 360, bättre än GoW tom *drool*

Jävligt fett i sp med, är framme vid Dantebanan nu, känner att jag inte kan sträckspela sp då det är jävligt köttigt (moste tänka mkt) men jävlar så härlig känsla det är i spelet.

-Follow me!

OOOOHAAAA :D

Lasse Kongo
2007-01-30, 13:24
Lite news, weeee jag som är sugen på detta med!

Men demon brukar dock suga =/

"EA kommer att ge alla Xbox 360-ägare chansen att prova på deras nästa del i Def Jam-serien, Def Jam: Icon. Nu på torsdag, om det inte råkar ut för några MS-förseningar, kommer det att komma ett demo av spelet på Xbox Live: Marketplace. Single-player-demot kommer ge spelare chansen att spela som rapparna Big Boi eller T.I."

AngelLove
2007-01-30, 14:00
Lasse:
Det finns ett ställe som du INTE kommer gilla snart :)

Lasse Kongo
2007-01-30, 14:01
Lasse:
Det finns ett ställe som du INTE kommer gilla snart :)

KÄFTEN!!!

Förstör inte för mig nu, har gått hyffsat lätt hitills gaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Lasse Kongo
2007-01-30, 14:34
Ge mig lite förberedande tips då, gör inget om du spoilar =)

Lasse Kongo
2007-01-30, 14:39
Btw, Angel:

Vet du om det spelar ngn roll vilken inställning man kör på när man kör T-hunt missions, alltså hur många fiender det skall vara?

Om man ställer in på low och klarar alla mission får man achievements ändå eller måste det vara high?

Lasse Kongo
2007-01-30, 14:43
Funkar tydligen på low =)

Ska försöka fixa alla uppdrag *gah*

Sir Anselm
2007-01-30, 15:09
Jag klarade hela R6 på Extreme eller vad det heter, men det måste blivit något fel, för jag fick aldrig någon achievement för det!!*gah!*

Undrar om jag orkar spela om... Måste iallafall ta en rank till i MP så jag låser upp Swedish Camo!!

Lasse Kongo
2007-01-30, 16:10
Jag klarade hela R6 på Extreme eller vad det heter, men det måste blivit något fel, för jag fick aldrig någon achievement för det!!*gah!*

Undrar om jag orkar spela om... Måste iallafall ta en rank till i MP så jag låser upp Swedish Camo!!

Realistic.

Läste att man tydligen måste klara det först på normal för att får achievment.

Lasse Kongo
2007-01-30, 16:13
Räddade precis Gabbe i Arkaden, nu jävlar börjar det bli svettigt, tog en paus nu men ska köra vidare sen, ibland suger det när man måste spela om långa partier.

Har läst att det blir svettigt på den här banan när man ska skydda Gabbe, misstänker att det är det du menar =)

Empe
2007-01-30, 17:59
Gabbe i Arkaden?
http://img167.imageshack.us/img167/406/vlcsnap355855az3.png

Lasse Kongo
2007-01-30, 20:26
Gabbe i Arkaden?
http://img167.imageshack.us/img167/406/vlcsnap355855az3.png

HAHA!

Empe är du glad nu din jävla torsk?

Angel, jag fattar inget, jag hade inga större problem med Dantes?

Bara en bana kvar nudå, men jag har fastnat lite i mp för tillfället *drool*

Empe
2007-01-30, 22:09
HAHA!

Empe är du glad nu din jävla torsk?

Bara en bana kvar nudå, men jag har fastnat lite i mp för tillfället *drool*

Nu är jag glad som fan!! Men det går inte att spara på THP8. Vet inte om den inte känner av att jag har hårddisk eller om det är nåt annat. Save Game är grått när man pausar, får testa imorn igen *rolleyes*

LarsK
2007-01-31, 04:39
DVD spelaren 360 är inget vidare.
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2088531,00.asp

MS borde fixa det. Det hade varit kul att köra film på spelaren med scaling.

AngelLove
2007-01-31, 10:28
Finns ett ställe när de skall göra en sak med en dator i operan och det är storming santanas - där hade jag en del trubbel och du kan tänka dig hur det blir på realistic ^^

AngelLove
2007-01-31, 13:22
Lite nya saker, vet inte om de varit uppe redan men men...

GRAW 2:
Trailer's-
HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16182

HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16181

HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16180

HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16179

Crysis (trailers för Pc men confirmed release på 360):
HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16617

SD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16618

Unreal Tournament 3:
HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16591

SD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16592

AngelLove
2007-01-31, 13:37
Samt en preview på Crackdown

http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16593

AngelLove
2007-01-31, 13:42
Hmmm de ovan till GRAW 2 var gamla... Här kommer de jag skulle haf tistället:

HD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16610

SD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16611

-
SD
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=16623

Förresten så verkar det som om demot för GRAW 2 ligger online på XBLM just i detta nu :P

Lasse Kongo
2007-01-31, 13:44
Ja Graw 2 finns som demo, rena rama sömnpillret Zzzzzzzzzzzzz

DanielF
2007-01-31, 18:48
Lite kul: Skapa egna achievements

http://i9.tinypic.com/2hx0mcl.jpg

http://achievements.schrankmonster.de/

Empe
2007-02-01, 09:38
Nu har jag ett smärre problem, egentligen inget problem, bara lite drygt att det är så. JAG LOGGAS INTE IN PÅ MIN PROFIL AUTOMATISKT!!!!! *mini* *mini* *mini* *mini* *mini*

AngelLove
2007-02-01, 09:43
Nu har jag ett smärre problem, egentligen inget problem, bara lite drygt att det är så. JAG LOGGAS INTE IN PÅ MIN PROFIL AUTOMATISKT!!!!! *mini* *mini* *mini* *mini* *mini*
Har du ställt in det i Dashboarden att den skall göra det då ? Har för mig att om du skapar merän en profil så måste du välja vilken som skall signas in per automatik (var ett tag sedan jag skapade mina utländska accounts).

Empe
2007-02-01, 09:50
Har du ställt in det i Dashboarden att den skall göra det då ? Har för mig att om du skapar merän en profil så måste du välja vilken som skall signas in per automatik (var ett tag sedan jag skapade mina utländska accounts).

Jag hade två på hårddisken men tog bort den ena. Jag har letat på dashboarden efter en inställningsfunktion men hittar inte nånstans, antar att jag har letat dåligt. Men om någon hittar var man kan ställa in så blir jag jätteglad om ni berättar.

Vad heter du på liven förresten AL?

Lasse Kongo
2007-02-01, 11:28
Jag hade två på hårddisken men tog bort den ena. Jag har letat på dashboarden efter en inställningsfunktion men hittar inte nånstans, antar att jag har letat dåligt. Men om någon hittar var man kan ställa in så blir jag jätteglad om ni berättar.

Det står inte i hans signatur kanske? *rolleyes*

AngelLove
2007-02-01, 14:34

Du går in under lila fliken system, sedan under.. tror det är ungefär mitt på sidan.. svårt att komma ihåg så här på jobb..

Lasse: :thumbup: :laugh:

Empe
2007-02-01, 15:14
Du går in under lila fliken system, sedan under.. tror det är ungefär mitt på sidan.. svårt att komma ihåg så här på jobb..

Lasse: :thumbup: :laugh:

Seriöst, jag hittar ingenting om automatisk inloggning till Live där *screwy* Men om du är GwDorai så har jag ju dig på friends redan.

Edit: Förbokade Crackdown nu. Det kommer ut dagen efter jag fyller år, samma dag som jag ska göra teoriprov :)

Lasse Kongo
2007-02-01, 15:54
Seriöst, jag hittar ingenting om automatisk inloggning till Live där *screwy* Men om du är GwDorai så har jag ju dig på friends redan.
Edit: Förbokade Crackdown nu. Det kommer ut dagen efter jag fyller år, samma dag som jag ska göra teoriprov :)

Inget yr Empe?

Solros
2007-02-01, 16:11
Spelade demot av Crackdown, verkade inte vara ett spel för mig. Men sedan är jag inget fan av GTA-serien heller.

Empe
2007-02-01, 16:28
Inget yr Empe?

Har vart i extas sedan jag fick hem mitt xbox igen. Lätt hänt att man missar detaljer då :D

AngelLove
2007-02-01, 18:55

samma dag som jag ska göra teoriprov :)
Under System-Console Settings-Startup har du så du kan välja Xbox Dashboard. Av någon anledning trodde jag att man även kunde välja profilen där men det kunde man inte. Märkligt för min GwDorai loggar in sig per automatik så någonstans måste man kunna välja det....

Hmm om du tar fram din Gamer Profile så har jag ngt på min profile som heter Disable Auto Sign-In så jag tror att det är där jag sagt att GwDoari skall vara autoselected profile....

Jag rekommenderar dig att sluta med SVAMPARNA innan teoriprovet samt att spela som en galning på boxxen - så går säkert provet förbenat bra ;)

Lasse Kongo
2007-02-01, 21:40
Det skulle ju ha kommit ett demo idag men allt jag sett so far är en liten filsmutt som kom idag på mp *cry*

http://en.wikipedia.org/wiki/Def_Jam:_Icon

Lasse Kongo
2007-02-01, 21:56
Vissa har det bra, MajorNelson sitter och spelar Crackdown, kolla in hans gt så ser ni vad man det är för achievements i spelet.

Lasse Kongo
2007-02-02, 00:21
ftp://ftp.gameconnect.se/xbox360/movies/crackdown_achievements.mov

Empe
2007-02-02, 00:42
ftp://ftp.gameconnect.se/xbox360/movies/crackdown_achievements.mov

Riktigt trevlig video. Det är väl inte MajorNelson som gjort den där? Han har inte alla achievments som är med på filmen.

Lasse Kongo
2007-02-02, 00:50
Riktigt trevlig video. Det är väl inte MajorNelson som gjort den där? Han har inte alla achievments som är med på filmen.

Empe, du vet det där du skrev med att odla i krukor på lajven häromdagen... snela, försöka att vädra lite oftare om du kan, det är inte bra för hjärncellerna =/

Empe
2007-02-02, 14:48
Empe, du vet det där du skrev med att odla i krukor på lajven häromdagen... snela, försöka att vädra lite oftare om du kan, det är inte bra för hjärncellerna =/

Vädra vad? fislukten? lim? tummarna från svamparna? jak ferstår inte riktikt!!

Men MajorNelson har ju inte alla achievments som finns med på filmen, iaf inte när man kikar in hans gamecard.

Lasse Kongo
2007-02-02, 15:06
Vädra vad? fislukten? lim? tummarna från svamparna? jak ferstår inte riktikt!!

Men MajorNelson har ju inte alla achievments som finns med på filmen, iaf inte när man kikar in hans gamecard.

Empe, lägg ner rökat ffs!

Empe
2007-02-02, 15:12
Empe, lägg ner rökat ffs!

WTF! Har ju inte ens rört xboxen idag!!! inte pipan heller för den delen. Nej nu blir det lite CD-demo, sen ska jag öppna en pilsner och känna mig som en man.

Empe
2007-02-02, 22:44
Guitar Hero II tävling på Sweden Rock Festival i sommar.

Lasse Kongo
2007-02-03, 12:05
Fan det verkar som att GH2 är framflyttat till 3/4 *cry* *cry* *cry*

Jag orkar inte vänta mer snart gaaaaaaaaaaaaaaah *gah!*

bladhet
2007-02-04, 11:13
Kan man spela xbox spel på xbox360?..

Kan man på något vis spela xbox360 pel på datorn?.

Mackz
2007-02-04, 11:19
Kan man spela xbox spel på xbox360?..

Ja, om du har en hårddisk.

Lasse Kongo
2007-02-05, 20:13
Gammal gameplayvideo från AC, dock man kan man inte se sig mätt på den =)

http://www.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed/media.html?om_act=convert&om_clk=tabs

Gameplaymovie 1

Empe
2007-02-05, 20:30
Gammal gameplayvideo från AC, dock man kan man inte se sig mätt på den =)

http://www.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed/media.html?om_act=convert&om_clk=tabs

Gameplaymovie 1

Oj oj vad mycket man har kollat på den där sen den kom ut för första gången. Åtminstone en gång i veckan nästan.

Lasse Kongo
2007-02-06, 07:48
Jag undrar när det ska komma ngt riktigt schysst onlinerpg till 360, har för länge sedan läst rykten om WoW till 360, men det låter jääävligt farligt om det skulle komma till 360 hehe.

Har en polare som är arbetslös och han sitter i princip dygnet runt med FF till 360, och det är väl inte ens bra.

Aja, fler bra rollspel hoppas jag på, både online och offline, hoppas Mass Effect kommer i maj, så man har något att göra när man kommer hem från stranden i sommar *drool*

Langster
2007-02-06, 11:32
Jag undrar när det ska komma ngt riktigt schysst onlinerpg till 360, har för länge sedan läst rykten om WoW till 360, men det låter jääävligt farligt om det skulle komma till 360 hehe.

Har en polare som är arbetslös och han sitter i princip dygnet runt med FF till 360, och det är väl inte ens bra.

Aja, fler bra rollspel hoppas jag på, både online och offline, hoppas Mass Effect kommer i maj, så man har något att göra när man kommer hem från stranden i sommar *drool*
WoW kommer med all säkerhet inte till 360 och lika bra är väl det?
Two Worlds kommer ju till 360, vet inte så mycket om det annat än att det ser ut som ett B-Oblivion med multiplayer.http://media.teamxbox.com/games/ss/1425/1154099088.jpghttp://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/752/752859/two-worlds-20070102011746008.jpg

Lasse Kongo
2007-02-06, 11:42
Har ju funnits ett tag, jag har inte tagit hem det men det kanske man skulle göra haha

Nu finns det ett demo på Blitz: The League ute på Marketplace. Demot är hela 1.35 GB stort, och man kan spela hela två quarters (eller en halvlek). Blitz är nästan som vilket vanligt amerikanskt fotbollsspel, fast mer våldsamt. Du kan utföra brutala tacklingar, pumpa dina spelare med steroider om de blir skadade och mycket mer som gör sporten extra smutsig.

Wikner
2007-02-06, 21:04
Någon som har koll på vilka Co-op splitscreen spel som finns ute nu ? eller som kommer inom en snar framtid ?

(Förutom Gow)

Empe
2007-02-06, 21:07
WoW kommer med all säkerhet inte till 360 och lika bra är väl det?
Two Worlds kommer ju till 360, vet inte så mycket om det annat än att det ser ut som ett B-Oblivion med multiplayer.[.IMG]http://media.teamxbox.com/games/ss/1425/1154099088.jpg[/IMG][.IMG]http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/752/752859/two-worlds-20070102011746008.jpg[/IMG]

Ser verkligen inte bra ut *mini*

WTF! Blir upptäckt så fort jag rör mig i Kongo-Kinshasa!!!!! *grr27* jävla sönder********spion******-***.

Lasse Kongo
2007-02-07, 06:13
Någon som har koll på vilka Co-op splitscreen spel som finns ute nu ? eller som kommer inom en snar framtid ?

(Förutom Gow)

Inte 100 på det men Army Of Two lär ju ha det, säkerligen Kane & Lynch - Dead Men också, om inte så är det iaf 2 spel som jag tror kan bli galet bra!

Lasse Kongo
2007-02-07, 06:48
Ny bild på Mass Effect, hög "villhanu" faktor...

http://img294.imageshack.us/img294/5820/9040001xr1.jpg (http://imageshack.us)

Lallle
2007-02-07, 07:33
Väntan på Mass Effect blir en lång och plågsam sådan.

Solros
2007-02-07, 18:31
Ska man köra 720p eller 1080i? Ingen skillnad kanske.

Empe
2007-02-07, 18:38
Ska man köra 720p eller 1080i? Ingen skillnad kanske.

har också alltid undrat vad skillnaden mellan 720p och 1080i är. Har också undrat vad skillnaden mellan i och p är.

Fin bild på ME kongo.

DanielF
2007-02-07, 18:43
While 720p presents a complete 720 line frame to the viewer between 24 to 60 times each second (depending on the format), 1080i presents the picture as 50 or 60 partial 540 line "fields"

Alltså 1080i visar bara halva bilden åt gången.

Empe
2007-02-07, 18:58
While 720p presents a complete 720 line frame to the viewer between 24 to 60 times each second (depending on the format), 1080i presents the picture as 50 or 60 partial 540 line "fields"

Alltså 1080i visar bara halva bilden åt gången.

Vilket betyder att vad blir bäst?? :confused:

DanielF
2007-02-07, 19:03
"The main tradeoff between the two is that 1080i may show more detail than 720p for a stationary shot of a subject at the expense of a lower effective refresh rate and the introduction of interlace artifacts during motion."

1080i kan alltså bli bättre på stillbilder men vid rörelse så kan 720p vara bättre för den uppdaterar snabbare.

Om jag förstått rätt...

AngelLove
2007-02-08, 10:14
Lite nyheter om achivemenst...

http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=4060

AngelLove
2007-02-08, 10:19
har också alltid undrat vad skillnaden mellan 720p och 1080i är. Har också undrat vad skillnaden mellan i och p är.
Om jag fattat det rätt så kan man enkelt sagt säga:
skillnaden 720 / 1080 hur många pixlar på bredden du har. Helt enkelt säger det bara hur pass "stor" bilden är.

Skillnaden mellan i och p är,
i står för interlaced - bilden ritas upp i två svep.
p står för progressive - bilden ritas upp i ett svep.

Har bara kört med 1080i och änsålänge har jag inte haft några eftersläpningar i varken spel eller film...

Langster
2007-02-08, 10:38
720p är en högre upplösning än 1080i. Jag skulle helt klart välja 720p om jag valde mellan de två.
Dessa nummer avser hur många horisontella linjer som visas på skärmen, men i progresive scan (p) visas alla de linjerna samtidigt. I interlaced (i) visas bara hälften åt gången alltså 540 linjer där varannan linje växlar så at det totalt blir 1080 linjer, men inte samtidigt alltså. En progresive bild blir skarpare och mindre flimrig.

Interlaced är en gammal standard från vanliga gamla bildrörs TV apparater. Progresive Scan är vad vi sett på datormonitorer hela tiden och om man jämför skärpan mellan gammal TV och en monitor så förstår man vad som är bäst.

Langster
2007-02-08, 10:50
För att klargöra ännu mer så kan man säga att de olika bildformaten man har att välja på med komponentkabel med Xbox 360 motsvarar upplösningarna:

480p = 848x480
720p = 1280x720
1080i = 960x540 (dubblerad, halva bilden visas åt gången)
1080p = 1920x1080

Langster
2007-02-08, 11:01
Sen bör det påpekas att Xbox 360 har 720p som "native" upplösning, alla andra upplösningar skalas bara om till det man har valt, man får alltså inte mer detaljer i ett spel som designats för 720p om man kör i 1080p. Man får heller inte bättre flyt i spel om man väljer lägre upplösningar.
Bilden renderas alltså i 720p först och skalas sen ned till 480p om man valt det.

Men nu kommer det spel till 360 som faktiskt har 1080p som native upplösning, de första är NBA Street och Virtua Tennis 3 och i de spelen kommer man alltså se mer detaljer med en Full HD TV - 1080p.

Sen finns det tydligen en del spel som har lägre upplösning än 720p tror att t.ex PGR3 egentligen körs i 960x540 och då kanske bilden faktiskt blir bättre med 1080i! Detta är jag dock inte alls säker på och det gäller endast ett fåtal av de tidigaste spelen.

backflash
2007-02-08, 11:08
Sen finns det tydligen en del spel som har lägre upplösning än 720p tror att t.ex PGR3 egentligen körs i 960x540 och då kanske bilden faktiskt blir bättre med 1080i! Detta är jag dock inte alls säker på och det gäller endast ett fåtal av de tidigaste spelen.

Har för mig att det är värre än så i pgr3, något*600i. Ser väl snyggt ut ändå, men skön upplösning att skala :-/

Langster
2007-02-08, 11:19
Har för mig att det är värre än så i pgr3, något*600i. Ser väl snyggt ut ändå, men skön upplösning att skala :-/

1024x600 var det tydligen så då spelar det ingen roll vad man väljer.
Ser ju bra ut ändå som sagt, även i 1080p.

AngelLove
2007-02-08, 11:28
Langster:
:bow:

Langster
2007-02-08, 11:44
Nu finns Def Jam Icon demot att ladda ner på marketplejsen. En vecka för sent.

AngelLove, var det du som hade problem med att det laddade ner långsamt på 360? Jag hade inga problem från början, men på senare tid börjde det gå riktigt segt, trodde det hade med att hårddisken behövde defrag eller nåt. Men förra veckan bytte vi i huset från 10/10 mbit till 100/100 mbit och en annan leverantör och nu går det plötsligt blixtsnabbt. Väldigt märkligt eftersom jag garanterat inte kom upp i 10 mbit/sek förut när jag laddade på 360, på datorn gick det dock så snabbt. Kanske har det med leverantören att göra på något sätt? Förrut hade jag Bostream/Bredbandsbolaget och nu Ownit.

Sir Anselm
2007-02-08, 12:06
Nu finns Def Jam Icon demot att ladda ner på marketplejsen. En vecka för sent.

De har verkligen pumpat ut demo's sista tiden... Undrar hur det kan komma sig att alla kommer just nu?

Langster
2007-02-08, 12:10
De har verkligen pumpat ut demo's sista tiden... Undrar hur det kan komma sig att alla kommer just nu?

?
De kommer när utgivaren tycker att det är lämpligt och Microsoft har kollat igenom det för buggar osv. Oftast vill väl utgivarna att demot ska komma nån månad innan spelet släpps så att folk blir sugna på att köpa. I år kommer det att komma fler spel än förra året så vi kommer att få se fler demos med jämnare mellanrum.

AngelLove
2007-02-08, 12:27
Langster:
Jo, jag hade och har väl fortfarande problem med enormt sega hastigheter. Det har blivit lite bättre, iaf känns det som det, på senare tid men jmf med när jag tankar hem något från Pc så är det ljusår och fortfarande har polaren i UK på 8Mbit snabbare DL än mig. Tror min förbättring har kommit av att BBB gjort något med abbonemanget då jag inte har 100/10 längre utan ngt i stil med 100/24.

Enligt BBB förra gången så hade de inga som helst spärrar för Xbox men man kan ju undra. Speciellt eftersom jag bytat hela 360an (iofs inte HD men eftersom inget laggar på den när jag ex streamar trailers från datan vilket är ungefär detsamma som att tanka från XBML eller ser på trailers från consol-hd så tvivlar jag på att det är den som är felet).

Tack för infon iaf...

Empe
2007-02-08, 16:38
Har stött på ett nytt problem nu *gah!*

Innan jag formaterade alla hårddiskar i datorn hade jag ett fildeningsprogram (alltså delar filer i nätverket) som jag laddade hem från xbox.se tror jag. Men nu när jag går dit och ska ha samma program så står det istället att man ska dela ut filerna genom WMP. Har testat att göra det men det verkar inte funka då jag inte får fram några låtar när jag ska välja musik på dashboarden.

Testade konfigurera ett hemnätverk och delade ut bara själva mappen med musik men det funkade inte heller. Börjar bli riktigt drygt att inte kunna dra på lite musik när man pausar för att käka, pissa eller nå annat.

HJÄLP MIG!! *gah!*

Solros
2007-02-08, 16:53
Empe, du ska ha senaste WMP (11). Sedan klickar du på den lilla pilen under "bibliotek", väljer mediadelning och godkänner din 360 där.

Sedan klickar du på "lägg till i bibliotek" under bibliotek och lägger till dina kataloger där. Klart!

Lasse Kongo
2007-02-08, 17:05
Det var ju kul, har väntat på demot, dock skriver typ alla som spelat det att det suger apa.

Men jag har å andra sidan skrattat åt många demon och frågat mig vad det är för skit, tyckte tex Hitmandemot sög hårt men spelet var ju grymt!

Lite synd isf, är sugen på ett bra fightingspel.

Empe
2007-02-08, 17:59
Empe, du ska ha senaste WMP (11). Sedan klickar du på den lilla pilen under "bibliotek", väljer mediadelning och godkänner din 360 där.

Sedan klickar du på "lägg till i bibliotek" under bibliotek och lägger till dina kataloger där. Klart!

Gjorde precis så. Låtarna som var där från början (beethoven plus nån annan pajas) kom upp på dashboarden men inte de som jag lagt till nu i efterhand.

Solros
2007-02-08, 19:09
Gjorde precis så. Låtarna som var där från början (beethoven plus nån annan pajas) kom upp på dashboarden men inte de som jag lagt till nu i efterhand.

Då har det troligen att göra med att du fingrar på dig själv på nätterna. Sluta upp med det så ska du se att det fungerar bättre!

Empe
2007-02-08, 19:30
Då har det troligen att göra med att du fingrar på dig själv på nätterna. Sluta upp med det så ska du se att det fungerar bättre!

Okej, testar i natt och ser vad som händer.

*uppdate* Nytt problem: Måste ha tag på telefonnumret till Game i västerås. Ni som handlar på Game, står det typ inte på påsen man får vad det är för telefonnummer till Game runtom i sverige? Hemsidan är ju nere, har vart det länge nu tycker jag.

Solros
2007-02-08, 19:38
Okej, testar i natt och ser vad som händer.

*uppdate* Nytt problem: Måste ha tag på telefonnumret till Game i västerås. Ni som handlar på Game, står det typ inte på påsen man får vad det är för telefonnummer till Game runtom i sverige? Hemsidan är ju nere, har vart det länge nu tycker jag.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=game&UCSB%3aTextBoxWhere=v%e4ster%e5s&Vkiid=tTu%2fEOZRQud76sMEZJ3SxQ%3d%3d&Vkid=10899669

Brooklyn
2007-02-08, 19:54
måste bara säga en sak, Crackdown e helt klart det roligaste spelet jag spelet sedan GOW!!! :hbang:

blekfet2
2007-02-08, 20:15
måste bara säga en sak, Crackdown e helt klart det roligaste spelet jag spelet sedan GOW!!! :hbang:

demot eller?

spelet släpps slutet feb. aight?

Empe
2007-02-08, 21:25
demot eller?

Brooklyn=MajorNelson.

Så STFU :D

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=game&UCSB%3aTextBoxWhere=v%e4ster%e5s&Vkiid=tTu%2fEOZRQud76sMEZJ3SxQ%3d%3d&Vkid=10899669

Aaaah! Dum jag är som inte tänkte på det. Tack så mycket :)

AngelLove
2007-02-08, 22:54
* Library->Media Sharing->Ibockad ruta på Share my media och sedan vilken media som skall delas ibockad
* Add to Library->de egna kataloger som du vill dela ut eller om du använder standard (men vem gör det ???) så att du monitorerar rätt kataloger.

Fungerar det inte efter det så vet-i-faen vad du gör...

Empe
2007-02-08, 22:56
Ingen som har kvar programmet man delade ut media med förut då? Kanske inte ens funkar längre.

Brooklyn
2007-02-08, 23:31
demot eller?

hela spelet såklart.

LarsK
2007-02-09, 04:41
Nä du langster, 720p har inte högre upplösning än 1080i. Dock har 720p en större datastream (eller vad man kallar det) eftersom den transporterar hela bilden, istället för halv som 1080i gör. Men upplösningen är högre i 1080i.

blekfet2
2007-02-09, 09:21
hela spelet såklart.

men ditt svin, var har du fått tag på det?;)

Langster
2007-02-09, 10:11
Nä du langster, 720p har inte högre upplösning än 1080i. Dock har 720p en större datastream (eller vad man kallar det) eftersom den transporterar hela bilden, istället för halv som 1080i gör. Men upplösningen är högre i 1080i.

Man kan ju säga att 1080i är högre upplöst än 720p om man jämför 2 frames med 1, men skulle man jämföra 2 frames i 1080i med 2 på 720p så skulle det vara 1080 rader mot 1440 rader och då är man ju helt ute och cyklar.

Det går liksom inte att säga att 1080i är högre upplöst då det inte är så i praktiken, det är en optisk illusion, vad du i verkligheten får är 540 linjer per frame. I 720p får du 720 linjer per frame.

Sir Anselm
2007-02-09, 12:36
Man kan ju säga att 1080i är högre upplöst än 720p om man jämför 2 frames med 1, men skulle man jämföra 2 frames i 1080i med 2 på 720p så skulle det vara 1080 rader mot 1440 rader och då är man ju helt ute och cyklar.

Det går liksom inte att säga att 1080i är högre upplöst då det inte är så i praktiken, det är en optisk illusion, vad du i verkligheten får är 540 linjer per frame. I 720p får du 720 linjer per frame.

Fast nu pratar du ju bara om upplösningen i en dimension, höjden. Upplösningen har ju med längden att göra också, 1080i har ju upplösningen 1920*1080, men ritar bara upp hälften av 1080, så i princip 1920*540, men det är fortfarande högre upplösning än 1280*720.

Lasse Kongo
2007-02-09, 13:02
Jag hade oxå ett par som spelade Crackdown på min lista igår, släpptes ju igår "inofficiellt" :D

Langster
2007-02-09, 13:23
Fast nu pratar du ju bara om upplösningen i en dimension, höjden. Upplösningen har ju med längden att göra också, 1080i har ju upplösningen 1920*1080, men ritar bara upp hälften av 1080, så i princip 1920*540, men det är fortfarande högre upplösning än 1280*720.

Det har du ju rätt i då det gäller källor och mottagare som ger och tar en ren 1080i signal. Då per frame, men inte per sekund!

I fallet Xbox 360 handlar det om en bild som är uppskalad från 1280x720, eller ska man säga både upp och nedskalad. Den här interna skalningen i sig ger en bild som inte är lika skarp som den råa 1280x720 upplösningen. Sen ska man ha klart för sig att de skärmar som typ alla använder sig av idag inte stöder 1080i på annat sätt än att de skalar om och deinterlacear bilden för att passa på dess 1280x720 display vilket ytterligare försämrar bildkvaliten.

Nu har väl de flesta skärmar som det står 720p på egentligen 1366x768 så det är fel ändå, i det fallet borde man kanske köpa en VGA kabel och välja DEN upplösningen i 360:n för minst skalning om man vill ha så bra bild som möjligt... Men 720p är ändå närmst skärmens upplösning om man inte vill ha en VGA kabel. Dock tror jag att en VGA kabel nästan alltid ger bäst resultat då många skärmar överscannar signaler som kommer från andra ingångar.
Grundtanken bör iaf vara att välja den upplösning i källan (360) som skärmen har som nativeupplösning.
En jämförelse man kan göra är att om man har en LCD monitor till datorn välja en högre eller lägre upplösning än monitorns native och se hur fint det blir.

1080i stöds bara av vissa CRT HDTV apparater och några projektorer vad jag vet och hur många har sådana?

(Har man en Full HD skärm så ska man förstås välja 1080p)

Empe
2007-02-09, 14:52
Kollade på X06 demo-trailern till Mass Effect igår på boxen. Rätt duktig "villha"-faktor på den också :D

Sir Anselm
2007-02-09, 15:10
Det har du ju rätt i då det gäller källor och mottagare som ger och tar en ren 1080i signal. Då per frame, men inte per sekund!

I fallet Xbox 360 handlar det om en bild som är uppskalad från 1280x720, eller ska man säga både upp och nedskalad. Den här interna skalningen i sig ger en bild som inte är lika skarp som den råa 1280x720 upplösningen. Sen ska man ha klart för sig att de skärmar som typ alla använder sig av idag inte stöder 1080i på annat sätt än att de skalar om och deinterlacear bilden för att passa på dess 1280x720 display vilket ytterligare försämrar bildkvaliten.

Nu har väl de flesta skärmar som det står 720p på egentligen 1366x768 så det är fel ändå, i det fallet borde man kanske köpa en VGA kabel och välja DEN upplösningen i 360:n för minst skalning om man vill ha så bra bild som möjligt... Men 720p är ändå närmst skärmens upplösning om man inte vill ha en VGA kabel. Dock tror jag att en VGA kabel nästan alltid ger bäst resultat då många skärmar överscannar signaler som kommer från andra ingångar.
Grundtanken bör iaf vara att välja den upplösning i källan (360) som skärmen har som nativeupplösning.
En jämförelse man kan göra är att om man har en LCD monitor till datorn välja en högre eller lägre upplösning än monitorns native och se hur fint det blir.

1080i stöds bara av vissa CRT HDTV apparater och några projektorer vad jag vet och hur många har sådana?

(Har man en Full HD skärm så ska man förstås välja 1080p)

I agree, det enda jag invände mot var just själv upplösningsdiskussionen, naturligtvis skall man sträva efter en så liten "efterbehandling" av bildsignalen som möjligt. Fast även där finns ju vissa undantag, inom hembiovärlden finns ju "scalers" som på ett bra sätt kan skala upp en signal. Men men, nog om det ;)

I övrigt är det ju inte så lång tid kvar tills HD DVD:n till 360:n släpps officiellt i Europa, någon mer än jag som förbokat?

Lasse Kongo
2007-02-10, 00:30
Vilken hemsk människa jag är :D

Men Crackdown är jävligt bra, lär underhålla ett bra tag!

LarsK
2007-02-10, 09:43
Kongo; utveckla vad du menar med "inofficiellt" och varför du är hemsk?

Langster; interlaced är i. Deinterlaced är p. Bara lite petig i din text, skyller på dåligt humör efter min andra dag slutat snusa.

Empe
2007-02-10, 11:37
Kongo; utveckla vad du menar med "inofficiellt" och varför du är hemsk?

Langster; interlaced är i. Deinterlaced är p. Bara lite petig i din text, skyller på dåligt humör efter min andra dag slutat snusa.

Jag, Hasse Kinshasa, är Lasse Kongos okända halvbror, jag spionerade igår utanför hans fönster. Jag såg att han satt och brände xbox360-spel jämte häxbrygden med grodögon, fladdermöss m.m.

Lasse Kongo
2007-02-10, 12:47
Jag, Hasse Kinshasa, är Lasse Kongos okända halvbror, jag spionerade igår utanför hans fönster. Jag såg att han satt och brände xbox360-spel jämte häxbrygden med grodögon, fladdermöss m.m.

Hasse Kinshasa:laugh:

Käften för fan Hasse!

Empe
2007-02-11, 03:04
Jag är fedting gesügen på att flasha boxen assååå. skulle bli bra jävla billigt i längden om man ba kunfe bräna ner skiten man ville lira. sen ba lira. utan att lägga ut så mycket pengar.
man lär ju tjäna på det.
bra sugen asså

over out

Lasse Kongo
2007-02-11, 11:43
Jag är fedting gesügen på att flasha boxen assååå. skulle bli bra jävla billigt i längden om man ba kunfe bräna ner skiten man ville lira. sen ba lira. utan att lägga ut så mycket pengar.
man lär ju tjäna på det.
bra sugen asså

over out

Förstår det, men vi håller iaf den här tråden rent från sådant snack, flasha är dock inte olagligt, man får göra vad man vill med sin maskin, att göra backups av sina orginalspel är inte heller olagligt.

Wennerberg
2007-02-11, 12:59
man lär ju tjäna på det.
bra sugen asså

over out
Skulle ju hålla tråden ren från sådant snack igentligen, men ville bara säga att det har jag gjort och det är JÄVLIGT bra.

Sorry kongo, inget mer snack

Wennerberg
2007-02-11, 13:40
Vad har assasins creed för releasedate?

Empe
2007-02-11, 13:46
Förstår det, men vi håller iaf den här tråden rent från sådant snack, flasha är dock inte olagligt, man får göra vad man vill med sin maskin, att göra backups av sina orginalspel är inte heller olagligt.

Jo, men det jag menar ju, det blir billigare i längden eftersom man slipper åka och köpa nya spel när skivorna råkar gå sönder. Då har man redan gjort backup-kopia av spelet.

Empe
2007-02-13, 22:44
BUMP för fan. Ligga på sidan 8 är ju skämmigt för en tråd i den här klassen.

Bara för att bumpen ska innehålla lite mer än en bump så vill jag slänga in en bild på Assassins Creed.

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/707/707154/assassins-creed-20060510005327089.jpg

Längtar som faaaan alltså.

Langster
2007-02-14, 08:55
Längtar som faaaan alltså.

Tänk om det är jättedåligt då? :krampus

Wennerberg
2007-02-14, 16:21

Finns ingen risk! Kommer bli SJUKT bra.

Empe
2007-02-14, 16:30

Tänk om USA skulle sjunka ner i havet och försvinna i världen största undervattenshål. Samma grad av trolighet :D

Langster
2007-02-14, 17:18
Alltså jag tror att spelet kommer att vara bra och det var bara ett skämt, det tidigare inlägget. Men alltså man ska inte vara så jäkla övertygad om att ett spel kommer att vara bra. Ingen utanför Ubisoft har ju spelat spelet, det kanske är som att kontrollera en opiumdrogad elefant när ni väl plockar upp handkontrollen. Eller så är det jättekort. Eller bara väldigt tråkigt. Vem vet!? :krampus

Empe
2007-02-14, 17:35
Klart det var ett skämt. Det var också så jag tog det, och även i samma anda jag skrev mitt inlägg. (Annars inga krampusar av dig :D)

Kan hålla med om att det är lätt att hypa ett spel jävligt för mycket. Ett spel ska inte heller vara för långt. Blir tråkigt/uttjatat om man sitter 60-70+ timmar med samma spel och gör samma saker hela tiden. Runt 25-30 timmar är lagom för ett spel. Andra har så klart helt andra åsikter. Just my 2 cents s.a.s.

Wennerberg
2007-02-14, 21:13
Klart det var ett skämt. Det var också så jag tog det, och även i samma anda jag skrev mitt inlägg. (Annars inga krampusar av dig :D)

Kan hålla med om att det är lätt att hypa ett spel jävligt för mycket. Ett spel ska inte heller vara för långt. Blir tråkigt/uttjatat om man sitter 60-70+ timmar med samma spel och gör samma saker hela tiden. Runt 25-30 timmar är lagom för ett spel. Andra har så klart helt andra åsikter. Just my 2 cents s.a.s.

Absolut, för mig är idealet på ett bra spel runt 30h. Men såklart finns det episka jävla spel som är helt underbara och har en speltid på 70+ men som man ändå inte kan sluta spel! Neverwinter nights är underbart på alla sätt och vis. Helt underbart.

Bite
2007-02-16, 09:41
Alltså, jag ska knalla iväg och köpa en xbox 360 idag så jag också får ha roligt, men jag funderade på en sak: Jag har inte möjlighet att ansluta xboxen till internet..jag kommer dock givetvis att fixa det snart så man kan utnyttja xboxen fullt ut, men visst går det väl ändå att spela på den? Finns det någon funktion som kräver att man är uppkopplad? Tänkte köpa Gears of War först och vill ju inte bli sittandes med lång näsa hela helgen.

Är det förresten någon som har använt den trådlösa nätverksadapter till xbox 360? Erfarenheter?

Langster
2007-02-16, 09:52
Nej du behöver förstås inte vara uppkoplad för att spela.

AngelLove
2007-02-16, 13:55
Är det förresten någon som har använt den trådlösa nätverksadapter till xbox 360? Erfarenheter?
Scrolla en bit uppåt i tråden, jag pallar inte skriva ännu en recension om detta...

30-40tim ?? Det är ju fasen ingeting.. Jag satt i 1700timmar med Guild Wars och hade fortfarande lika enormt kul varje gång. Nu blev det ju dock en flytt och ingenstans att sitta och ett köp av 360an så spelandet har ju blivit nedlagt på den fronten men så länge spelet är schysst och roligt så kan det lätt få vara 100tim+

Empe
2007-02-16, 14:13
Scrolla en bit uppåt i tråden, jag pallar inte skriva ännu en recension om detta...

30-40tim ?? Det är ju fasen ingeting.. Jag satt i 1700timmar med Guild Wars och hade fortfarande lika enormt kul varje gång. Nu blev det ju dock en flytt och ingenstans att sitta och ett köp av 360an så spelandet har ju blivit nedlagt på den fronten men så länge spelet är schysst och roligt så kan det lätt få vara 100tim+

Rollspel är undantag då det finns så otroligt mycket att göra. Men Gears of War t.ex. Precis lagom långt innan det hade blivit enformigt. NFS Carbon däremot har blivit tråkigt för att alla race är nästan likadana och det tar så lång tid.

Nejv
2007-02-16, 14:42
Någon som har testat Amped 3? Bra/Dåligt?

Empe
2007-02-16, 14:45
Jag har det. I min mening är Amped 2 mycket bättre då valet av bräda spelar för för hur man åker. Här är det liksom bara välja en bräda och lite kläder sen kör man med det till slutet om man inte byter. Men bytet har ingen betydelse.

blekfet2
2007-02-16, 14:52
argh kan inte Crackdown släppas i butik nu.

Empe
2007-02-17, 01:04
argh kan inte Crackdown släppas i butik nu.

nej, den 23e

blekfet2
2007-02-17, 09:20
nej, den 23e

no shit Sherlock! :D

http://www3.sympatico.ca/robert.mcclelland/photo1/assface-coren.jpg

Ryska_raketen
2007-02-17, 09:22
Nope in och liva Lost planet nu, väl mött.

blekfet2
2007-02-17, 09:37
Nope in och liva Lost planet nu, väl mött.

usch usch usch, ska byta in det spelet så fort Crackdown släpps.

Lost Planet är det absolut sämsta spel jag någonsin slösat pengar på.

blekfet2
2007-02-17, 09:41
Fuck Yeah

http://www.fz.se/bildarkiv/images/Crackdown__Xbox_360_/930144_20070102_screen007.jpg

Brooklyn
2007-02-17, 09:53
japp blekfet2, du väntar på något skitbra!
crackdown e det roligaste (efter GOW) som jag lirat på min 360 :hbang:

blekfet2
2007-02-17, 10:10
japp blekfet2, du väntar på något skitbra!
crackdown e det roligaste (efter GOW) som jag lirat på min 360 :hbang:

Misstänker det :D

Empe
2007-02-17, 10:54
Det enda jag tycker är synd med Crackdown är att det inte går att vara INUTI husen. Utan bara uppe på, på sidan m.m

Brooklyn
2007-02-17, 10:55
Det enda jag tycker är synd med Crackdown är att det inte går att vara INUTI husen. Utan bara uppe på, på sidan m.m

jo det kan man ju visst,
dock bara i några.
men men...

blekfet2
2007-02-17, 10:56
jo det kan man ju visst,
dock bara i några.
men men...

Hellre uppe på husen än i dem :D

Likadant som i alla spel av den typen, i stort sett.

Ahh måste lira Mafia till Pc nu igen, ett år sedan sist :D

Brooklyn
2007-02-17, 11:02
Hellre uppe på husen än i dem :D

Likadant som i alla spel av den typen, i stort sett.

Ahh måste lira Mafia till Pc nu igen, ett år sedan sist :D

mafia är så jävla klockrent!

Lasse Kongo
2007-02-17, 12:19
Crackdown är sådär, rätt underhållande men blir lätt enformigt dessvärre.

Lasse Kongo
2007-02-17, 12:20
Tacka vet jag Smackdown Vs Raw 2007, är helt såld på det, och då gillar jag inte ens Wrestling, mycket boobs och string i spelet, det gillar vi *drool*

Brooklyn
2007-02-17, 12:22
Tacka vet jag Smackdown Vs Raw 2007, är helt såld på det, och då gillar jag inte ens Wrestling, mycket boobs och string i spelet, det gillar vi *drool*

+1 :hbang:

Lasse Kongo
2007-02-18, 00:54
+1 :hbang:

:hbang:

Riktigt bra alltså, finns så grymt mycket att göra i spelet offline, sen ett mastigt onlineläge på det med, fifan, har verkligen skitkul med detta spel, hela tiden händer det oväntade saker i seasonmode :D

Cerberus
2007-02-18, 01:46
ok har inte skrivit i denna tråd tidigare tror jag, skaffade 360 för 1 ½ vecka sen typ :D

Gears of War och FN Round 3 har jag varav sistnämnda är bäst i mitt tycke. Gears var alldeles för sjukt kort, linjärt o enformigt.

Empe
2007-02-18, 23:45
ok har inte skrivit i denna tråd tidigare tror jag, skaffade 360 för 1 ½ vecka sen typ :D

Gears of War och FN Round 3 har jag varav sistnämnda är bäst i mitt tycke. Gears var alldeles för sjukt kort, linjärt o enformigt.

Skrota gamla 20-tummarn och köp dig en ordentlig HD(R)TV plus en rejäl ljudanläggning så ska du se att det blir lite mer fart i GoW.

Langster
2007-02-19, 08:56

Börja köra versus, det är då spelet verkligen är bra. Jag har aldrig gillat att sitta och nöta något spel online... Men Gears, det är något annat det.
Har blivit många sena nätter hittills!

Solros
2007-02-19, 10:34
MOHAHA, på fredag kommer det pengar, då ska jag smyga mig ut och köpa några bra begagnade spel billigt. Fight Night verkar kul!

blekfet2
2007-02-19, 12:57
MOHAHA, på fredag kommer det pengar, då ska jag smyga mig ut och köpa några bra begagnade spel billigt. Fight Night verkar kul!

Fight night 3 är riktigt jävla kul!

Lasse Kongo
2007-02-19, 14:11
Fight night 3 är riktigt jävla kul!

Ett av de bästa spelen 4Eva.

Cerberus
2007-02-20, 18:20
Fight Night Round 3 e sjuukt bra :D gillar det verkligen.

Empe: jag har 28 tum vanlig tv :D har inte me saken o göra, tycker gameplayet var lite väl repetetivt, visst förstärker bättre utrustning spelupplevelsen men det blir knappast mindre upprepande. Ska pröva online-läget nån gång, ja e mer en ensamvarg o föredrar singeplayer spel.

frökenzelda
2007-02-20, 18:22
hur mkt kostar dom??

Jag tänker bara köpa bilspel och äventyrsspel :D

Lasse Kongo
2007-02-21, 09:07
Dåligt drag i tråden nuförtiden.

Eder övermäktige alias Kongo har varken haft så mycket tid att skriva i tråden eller spela för den delen.

Har börjat spela lite PGR3 och jag måste säga att det är riktigt bra, det är lite skillnad mot att spela bilspel som NFS osv, lite mer känsla.

Men som sagt, Smackdown Vs Raw alltså, fifan så kul det är, man kan ju ställa in exakt vilka rörelser och slag osv ens gubbar ska göra OCH FY HELVETE vad slag o grepp osv det finns *gah!*

Ett annat spel som jag faktiskt kan rekka är World Snooker Championship 2007, inget supersnyggt spel direkt he he men braaaaa jävla kul och med ett väldigt bra djup i spelet :thumbup:

Prankie
2007-02-21, 09:20
Jag får min xbox360 idag klocka 16:00 direkt efter skolan. Har redan skaffat Gears of War och SAint Row. *drool*

Men det är bara en core, man kan inte ens spara sina save va? *cry*

Brooklyn
2007-02-21, 09:46
Jag får min xbox360 idag klocka 16:00 direkt efter skolan. Har redan skaffat Gears of War och SAint Row. *drool*

du får helt enkelt köpa ett minneskort, eller köpa en HDD :)

Lasse Kongo
2007-02-21, 10:25

Najs, satsa på en hdd, det är det värt.

Men annars räcker det med ett minneskort för att kunna spara, men det blir snabbt fullt :)

psirus
2007-02-21, 12:06
Kolo Open Round 1?

Eftersom alla verkar va överens om att FN är kanon spel, kanske borde vi anordna en turnering i det. Bara för skoj skull och för att se vem som är den riktiga mannen i flocken av hanar :D

psirus
2007-02-21, 21:18
Bump :smash:

Lasse Kongo
2007-02-22, 10:17
Sure, ja ska köpa det idag igen förmodligen inte haft spelet på ett år typ, ska bara träna lite sen jävlar ska ni få pisk!

psirus
2007-02-22, 12:04
Låter bra Kongo pax å va oscar dela hoya

Solros
2007-02-23, 14:42
De va då FAN vad Fight Night skulle vara slut överallt, får beställa från nätet, någon som har gratis-frakt kod? :naughty:

blekfet2
2007-02-23, 14:43
åhhh så jävla kul Crackdown var!

Likande känsla att hoppa mellan husen som det var sprattla omkring som spindelmannen på xbox.

Solros
2007-02-23, 14:44
Sedan en fråga till, det här med moddning, finns det folk som blivit avstängda för att ha moddat sin 360 från xbox live?

Ryska_raketen
2007-02-23, 14:44
åhhh så jävla kul Crackdown var!

Likande känsla att hoppa mellan husen som det var sprattla omkring som spindelmannen på xbox.

berätta mer =) Vad handlar spelet om? Ja har inte läst tråden :/

Cerberus
2007-02-23, 14:53
jag e på Fight Night-turnering! Har blivit ganska bra(mot datorn iaf) men ja får säkert spö av irl-folk.

psirus
2007-02-23, 15:07
Prova spela lite live, i början blev iaf jag fett mosad men nu den senare tiden ligger jag på + sidan iaf. Har dock aldrig kört ranked matcher, vågar inte :D

Ryska_raketen
2007-02-23, 15:20
vem vågar möta mig? Jag har Lost Planet samt Bf2, men spelar enbart LP :D

blekfet2
2007-02-23, 16:29
berätta mer =) Vad handlar spelet om? Ja har inte läst tråden :/

Jag skulle sammanfatta spelet såhär:

- En blandning mellan GTA & Spindelmannen från Xbox. Samma stil som gta men man kan hoppa omkring på husen likt spindelmannen, ett klockrent koncept.

Jag har bara hunnit lira i cirka 1 timma men är redan mycket imponerad av spelet.

Ryska rakaten, din avatar :D:D

Brooklyn
2007-02-23, 17:17
Jag skulle sammanfatta spelet såhär:

- En blandning mellan GTA & Spindelmannen från Xbox. Samma stil som gta men man kan hoppa omkring på husen likt spindelmannen, ett klockrent koncept.

Jag har bara hunnit lira i cirka 1 timma men är redan mycket imponerad av spelet.

en utvärdering; jag har har haft crackdown i min ägo nu i cirka 3veckor, och jag fullständigt älskar det!!! så jävla skönt när man "utvecklar" sina färdigheter, man kan hoppa längre, lyfta tyngre saker osv.
*cupid*

Wennerberg
2007-02-23, 17:36
Sedan en fråga till, det här med moddning, finns det folk som blivit avstängda för att ha moddat sin 360 från xbox live?

Gamla flashingar har det hänt ja, de nya är ritkigt bra.

blekfet2
2007-02-23, 18:51
en utvärdering; jag har har haft crackdown i min ägo nu i cirka 3veckor, och jag fullständigt älskar det!!! så jävla skönt när man "utvecklar" sina färdigheter, man kan hoppa längre, lyfta tyngre saker osv.
*cupid*

hihi, ser grymt tufft ut när man bonkar ner folk med lyktstolpar :D

Lasse Kongo
2007-02-24, 00:10

Nej.

Jag tycker Crackdown var en liten besvikelse, coolt men blir lätt långtåkigt tycker jag, dock ett lir man bör äga, men inget toppenlir i stil med GOW etc.

n1tro
2007-02-24, 02:32
crackdown hakar upp sig :( får massa blåa saker på skärmen fyfan

chrille87
2007-02-24, 02:44
Finns det något roligare spel än NHL2007?:)

LarsK
2007-02-24, 06:29
chrille, säkert kul som fan. Men det finns inte i Japan, och är slutsålt på play-asia. De har inte haft det på över en månad, så jag tror det är out of print.

LarsK
2007-02-24, 06:35
Assassins Creed, satt som release April på play-asia. Undrar om det stämmer, eller ger en indikation när det släpps i allafall.
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-70-1u9x.html

psirus
2007-02-24, 10:07
Tänkte dra å köpa ett nytt spel snart, nån som har några tips? Crackdown ligger illa till, nått annat jag måste ha?

Lasse Kongo
2007-02-24, 15:03
Tänkte dra å köpa ett nytt spel snart, nån som har några tips? Crackdown ligger illa till, nått annat jag måste ha?

Smackdown Vs Raw 2007, fan typ helt sjukt underhållande spel och ett av de snyggaste spelen till 360 helt klart!

Jag gillar inte ens Wrestling men det är fan gryyyyyyyymt kul :hbang:

King Grub
2007-02-24, 15:43
Aaargh, Crackdown är vansinnigt roligt!

blekfet2
2007-02-24, 15:49
crackdown hakar upp sig :( får massa blåa saker på skärmen fyfan

drygt. Själv så buggade jag efter 5min igenon marken och kunde inte komma lös/upp någonstans :D

Crackdown är helt underbart, spöar lätt skiten ur Gow. :banned

Lasse Kongo
2007-02-24, 16:25
drygt. Själv så buggade jag efter 5min igenon marken och kunde inte komma lös/upp någonstans :D

Crackdown är helt underbart, spöar lätt skiten ur Gow. :banned

Gå av drogerna.... NU!!!!

King Grub
2007-02-24, 16:29
Jag har i alla fall roligare i dag, första dagen med Crackdown, än jag hade första dagen med GoW (som är fantastiskt bra).

Lasse Kongo
2007-02-24, 16:32
Jag har i alla fall roligare i dag, första dagen med Crackdown, än jag hade första dagen med GoW (som är fantastiskt bra).

Det är nice ju!

Jag skyller nog på att jag har så jävla mycket spel just nu, lite väl mycket... så jag har inte gått in för CD så mkt som jag borde...

n1tro
2007-02-24, 17:45
gahaahaha helvette måste lämna in boxen nu alltså.. får igång den 1 fall av 10, lampor hit o dit, spel fryser fast.. tacka vet jag ps2, där snackar vi kvalitet. supporten säger 15 dagar, vad kan jag förvänta mig? 2-3 mån?

Lasse Kongo
2007-02-24, 17:49
gahaahaha helvette måste lämna in boxen nu alltså.. får igång den 1 fall av 10, lampor hit o dit, spel fryser fast.. tacka vet jag ps2, där snackar vi kvalitet. supporten säger 15 dagar, vad kan jag förvänta mig? 2-3 mån?

Nej, jag har skickat iväg min ett par ggr i början av karriären, fick boxen på 5-7 arbetsdagar varje gång.

Vet inte hur det är nu då jag inte haft några problem på länge *peppar peppar ta i Blekfet*

Empe
2007-02-24, 17:55

2-3? Nu får du ge dig. 5-6 är i underkant på hur lång tid det tar.

n1tro
2007-02-24, 17:55
Nej, jag har skickat iväg min ett par ggr i början av karriären, fick boxen på 5-7 arbetsdagar varje gång.

Vet inte hur det är nu då jag inte haft några problem på länge *peppar peppar ta i Blekfet*

hmm ok.. har alltid otur när det gäller sånt här ;) ajg sätter mitt liv på att det tar mer än 15 dagar, den skulle ju till tyskland liksom

Lasse Kongo
2007-02-24, 17:57
hmm ok.. har alltid otur när det gäller sånt här ;) ajg sätter mitt liv på att det tar mer än 15 dagar, den skulle ju till tyskland liksom

Yes, där var min med, tror jag fick den på 5 arbetsdagar båda gångerna.

mystic[-_-]
2007-02-24, 17:59
Köpte på onoff. Min pajade och jag gick in med den och fick en ny direkt det var fint.

Jag: "Den hittar inte hårddisken"

Han: "Ok vänta"

3 minuter senare

Han: "Här har du en ny"

Jag: "Bra skit"

Lasse Kongo
2007-02-24, 18:11
;2119681']Köpte på onoff. Min pajade och jag gick in med den och fick en ny direkt det var fint.

Jag: "Den hittar inte hårddisken"

Han: "Ok vänta"

3 minuter senare

Han: "Här har du en ny"

Jag: "Bra skit"

Jag har gjort samma sista gången min pajja, har hänt 3ggr och sista gången lackade jag ur, min historia:

Jag; Jaha, orka ringa MSsupport igen vilket man måste göra.

Jag: Ringde Elgig där ja köpt den.

Hon: Du måste ringa supporten.

Jag: JAG HAR VÄNTAT I ÖVER ETT ÅR PÅ DEAD RISING OCH IDAG NÄR DET SLÄPPTES OCH JAG KOMMER HEM OCH SKA SPELA DET SÅ GÅR SKITEN SÖNDER, FATTAR DU HUR JAG KÄNNER, DU SÄGER TILL DEM I BUTIKEN ATT JAG KOMMER OM 10 MIN OCH HÄMTER ETT NYTT OK??!?!

Hon: *snyft* javisst... vänta lite... *lite väntetid för mig i tfn*

Hon: Det är fixat, bara åka dit att hämta ett nytt.

Jag, tack *här ber jag även om ursäkt* jag skrek verkligen i tfn, jag var så arg så jag hade kunnat sätta en kniv i låret i ren galenskap och det var ju inte henns fel (hon lät fin dessutom)

Jag: bruuuuum tog räsern och hämtade min nya box, hem igen satt i spelet och det funkade, 10 minuter senare däckade jag i sängen och sov hela dagen typ haha.

mystic[-_-]
2007-02-24, 18:12
Jag har gjort samma sista gången min pajja, har hänt 3ggr och sista gången lackade jag ur, min historia:

Jag: JAG HAR VÄNTAT I ÖVER ETT ÅR PÅ DEAD RISING OCH IDAG NÄR DET SLÄPPTES OCH JAG KOMMER HEM OCH SKA SPELA DET SÅ GÅR SKITEN SÖNDER, FATTAR DU HUR JAG KÄNNER, DU SÄGER TILL DEM I BUTIKEN ATT JAG KOMMER OM 10 MIN OCH HÄMTER ETT NYTT OK??!?!

Jag, tack *här ber jag även om ursäkt* jag skrek verkligen i tfn, jag var så arg så jag hade kunnat sätta en kniv i låret i ren galenskap och det var ju inte henns fel (hon lät fin dessutom)

Jag: bruuuuum tog räsern och hämtade min nya box, hem igen satt i spelet och det funkade, 10 minuter senare däckade jag i sängen och sov hela dagen typ haha.

RAGE :D

blekfet2
2007-02-24, 18:22
Gå av drogerna.... NU!!!!

No way

http://www.zuv.uni-heidelberg.de/sw/gefahrstoffe/symbole/geb-ver/no-way.jpg

Lasse Kongo
2007-02-24, 19:03
No way

http://www.zuv.uni-heidelberg.de/sw/gefahrstoffe/symbole/geb-ver/no-way.jpg

hahaha

psirus
2007-02-24, 19:11
Crackdown är grymt!! :hbang:

Empe
2007-02-25, 02:26
Har inte hunnti köpr vcrack sdown, skulle köpt eet i fregads: blev fock inget

n1tro
2007-02-25, 02:46

ska fna ringa webhallen och skälla ut dem

Lasse Kongo
2007-02-25, 14:50
Har inte hunnti köpr vcrack sdown, skulle köpt eet i fregads: blev fock inget

Empe, man skriver inte sådär för att man är full, då tar man sig tid och ser till att det blir rätt stavat ;)

Ryska_raketen
2007-02-25, 15:19
Vad tror ni om " Army of two" ? :) Ja tycker det verkar grymve!

Lasse Kongo
2007-02-25, 15:21
Vad tror ni om " Army of two" ? :) Ja tycker det verkar grymve!

Ja, det ser ut att kunna bli riktigt bra, coop är alltid kul, många speltillverkare börjar inse det.

Ryska_raketen
2007-02-25, 15:22
Ja, det ser ut att kunna bli riktigt bra, coop är alltid kul, många speltillverkare börjar inse det.

Yes. Har du någon koll när det släpps?

Lasse Kongo
2007-02-25, 15:41
Yes. Har du någon koll när det släpps?

Njeta

Empe
2007-02-25, 16:54
Empe, man skriver inte sådär för att man är full, då tar man sig tid och ser till att det blir rätt stavat ;)

Såg ut att vara rätt just då. Nu inser jag dock hur töntigt det är att skriva/snacka med folk när man är full. Ska sätta alkolås på både datorn och telefonen :(

Scratch89
2007-02-25, 17:32
Förlåt, jag snodde trådnamnet från den andra tråden, men jag kände att det behövs en till Ps3 med.

Finns det någon ny info? När släpps det officiellt? Vad kommer det kosta?
Jag hade tänkt att försöka få ett sånt i födelsedagspresent (Jag fyller 18 så då kanske man kan få något som är orimligt dyrt) då jag fyller år 9/3. Vilka spel har kommit ut till det, och vad kommer att komma ut senare?

Någon som redan har stått och trängts i Japan eller importerat och sitter och spelar på sitt redan?

Lasse Kongo
2007-02-25, 17:37
Bra namn på tråden, smart kille som kom på den :D

Jag har ju väntat på ps3an länge, men det kommer nog aldrig bli ett köp, ser inte en enda anledning till varför jag skulle skaffa en, fuck u Sony, ni har förstört en av de bästa spelmaskinerna någonsin!

Sånna är mina känslor för Sony och Ps3an.

Scratch89
2007-02-25, 17:40
Bra namn på tråden, smart kille som kom på den :D

Jag har ju väntat på ps3an länge, men det kommer nog aldrig bli ett köp, ser inte en enda anledning till varför jag skulle skaffa en, fuck u Sony, ni har förstört en av de bästa spelmaskinerna någonsin!

Sånna är mina känslor för Sony och Ps3an.

Ja, han verkar rätt så smart och vältränad o snygg :D

Ja, jag kan förstå din känsla. Har man ett 360 så finns det ingen anledning att köpa ett ps3.

Sebbe_H
2007-02-25, 18:05
Tråden för oss som äger ett Playstation 3 eller tänker skaffa en.