handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Pecto
2009-04-23, 18:47
Någon som har nåt tips om nå bra kul spel till PS3??? =)

Kwon
2009-04-23, 18:49
Ufc känns sådär, blir FN4 för min del.

Däremot InFamous, jag har slutat hypa nuförtiden, men det kan verkligen bli riktigt riktigt bra..

Det enda jag inte vill är att Lasse K skall sluta HYPA! :)

Det hör till!

kalajset
2009-04-23, 18:52

Killzone 2
Metal Gear Solid 4
Uncharted: Drake's Fortune
Little Big Planet
Resident Evil 5

Utan särskild ordning mina favoritspel iaf, och de är faktiskt svåra att ogilla allihop skulle jag vilja påstå. :) (Med visst undantag för Little Big Planet som inte alla verkar gilla).

Sedan finns det en rad bra att ladda hem över nätet också:

Wipeout HD
PixelJunk Eden
Mega Man 9
Bionic Commando: Rearmed
Worms
Outrun Online Arcade
Supersonic Acrobatic Rocket-Powered-Battle-Cars

-För att näma ytterligare några favoriter. Finns egentligen hur mycket bra som helst till PS3:an. :D

Scratch89
2009-04-23, 20:16
Om man inte är beredd på Little Big Planet, så tror jag nog att man blir besviken. Rent spelmässigt är det ju som vilket 8-bitars plattformsspel som helst. Man använder ju typ två knappar genom hela spelet. Det är ju hela fysikmotorn och allt runtomkring som gör det så fantastiskt. Synd att man tappat, man kanske borde ta upp det spelandet igen.

Bombur
2009-04-23, 20:31
Ett riktigt bra spel till PS3 är ju helt klart Sega Mega Drive Ultimat Collection:cool:
Sjukt skoj att spela de gamla gooa spelen, men de blir ju inga längre stunder för jag iaf får sån huvudverka av den grymma grafiken de hade på 90talet.

Rahf
2009-04-23, 20:46
Personligen kör man lite Kingdom Hearts 2 till PS2 ;). Missade att lira det när det släpptes så nu är det dags. Rätt bra kvalité faktiskt. Röstskådisarna är bra än så länge (~10h in i spelet) fast det är lite för lätt att slåss tycker jag. Mata på en knapp och hitta rätt sak att slå i princip.

Scratch89
2009-04-23, 20:52
Vänta lite nu. Är det Kingdom Hearts som är strategi- och turbaserat rollspel?

Rahf
2009-04-23, 21:00
Vänta lite nu. Är det Kingdom Hearts som är strategi- och turbaserat rollspel?

Nej för i hela h-vete! Kingdom Hearts är det spelet som Disney och Square-Enix har gjort tillsammans. Ett äventyr/action-spel.

Robbelibob
2009-04-23, 21:03

Dom här spelen har jag iaf skaffat:

Assassin's Creed
Condemned 2: Bloodshot
Dead Space
Devil May Cry 4
Grand Theft Auto IV
Heavenly Sword
LittleBigPlanet
Mirror's Edge
NHL 09
Ninja Gaiden Sigma
Ratchet & Clank Future
Ridge Racer 7
Skate
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Game of the Year Edition
Uncharted: Drake's Fortune
Wipeout HD

Har bara spelat (och klarat) lbp, gta och uncharted. Dom är iaf måste ha spel, enligt mig.

Solros
2009-04-24, 05:49
Uppföljaren på 2007 års bästa spel närmar sig!
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/04/good-girls-gather-bio2.jpg

Scratch89
2009-04-24, 06:53
Nej för i hela h-vete! Kingdom Hearts är det spelet som Disney och Square-Enix har gjort tillsammans. Ett äventyr/action-spel.

Bah. Vad fasen heter det spelet jag spelat då? Det är lite FF-stuk över det, och i strid så gör man sina drag i tur och ordning, sett uppifrån över en del av en stad t.ex.

coxie
2009-04-24, 07:17
Bah. Vad fasen heter det spelet jag spelat då? Det är lite FF-stuk över det, och i strid så gör man sina drag i tur och ordning, sett uppifrån över en del av en stad t.ex.

Final Fantasy Tactics?

http://pspmedia.ign.com/psp/image/article/807/807556/final-fantasy-tactics-the-war-of-the-lions-20070724024122518-000.jpg

krebbe
2009-04-24, 07:20
Uppföljaren på 2007 års bästa spel närmar sig!
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/04/good-girls-gather-bio2.jpg

Även om Bioshock är riktigt bra... så vet du att Bioshock 2 ALLTID kommer att hamna i skuggan av SC2 i år =)

http://www.sc2armory.com/images/screenshot/176.jpg

coxie
2009-04-24, 07:28
SC2 i all ära men om FF13 kommer ut under 2009 kommer det vara årets spel.

krebbe
2009-04-24, 07:39
SC2 i all ära men om FF13 kommer ut under 2009 kommer det vara årets spel.

Har inte SE redan dementerat att det skall komma ut under 2009 i USA/EU?

Prankie
2009-04-24, 07:41
Frågan är ifall FFXIII hinner komma 2009. Både Square-enix och Blizzard är ju inte känd för leverera spel i tid precis. ;)

coxie
2009-04-24, 07:50
Har inte SE redan dementerat att det skall komma ut under 2009 i USA/EU?

Jo, men målet är Japan innan året är slut och då räknar jag det som släppt. Jag behöver inte spela ett FF-spel (ur grundserien) för att veta att det kommer bli underbart, 11 grymt bra spel räcker som bevis.

Prankie
2009-04-24, 07:56
Jo, men målet är Japan innan året är slut och då räknar jag det som släppt. Jag behöver inte spela ett FF-spel (ur grundserien) för att veta att det kommer bli underbart, 11 grymt bra spel räcker som bevis.

Du kan språket också? :O När jag bodde där var det mer eller mindre omöjlig att hitta en internationell/engelska version of FFX. Fast jag kanske sökte vid fel ställerna.

coxie
2009-04-24, 08:07
Du kan språket också? :O När jag bodde där var det mer eller mindre omöjlig att hitta en internationell/engelska version of FFX. Fast jag kanske sökte vid fel ställerna.

Nej jag var lite otydlig, jag kan inte japanska och kommer få vänta på en US release. Det jag menade var att Square och Square-Enix aldrig misslyckats med ett spel ur huvudserien (inte spelat 11 men jag räknar inte in det). FF har varit magiskt sedan NES och jag litar på att SE kommer göra ett sjukt bra spel som vanligt.

petah
2009-04-24, 09:00
Bara jag som tycker FF-serien är överskatttad? Har försökt spela dem flera ggr men lessnar alltid relativt fort, har testat både de gamla och de nyare... Jag vill tycka att de är bra som alla andra... *gah!*

Eller så är de helt enkelt så att jag inte gillar stuket.

Btw: fan va arg min flickvän kommer bli när SC2 kommer. *drool*

krebbe
2009-04-24, 09:25
Bara jag som tycker FF-serien är överskatttad? Har försökt spela dem flera ggr men lessnar alltid relativt fort, har testat både de gamla och de nyare... Jag vill tycka att de är bra som alla andra... *gah!*

Tror det beror mycket på vilket av FF spelen samt vad man gillar för typ av spel. "Halo/Killzone/GOW-människor" tror jag alltid kommer ha svårt för spel med lite mer finess/story.

I min värld så är dock FF 6 den bästa i serien, tätt följd utav FF 4. Men då skall det tilläggas att jag inte spelat de senare spelen. Annars om FF spelen är lite för tunga kan du ju alltid prova på Chrono Trigger som ger lite mer intryck av action i fighterna.

coxie
2009-04-24, 09:36

Jag tror det har mycket med vilken RPG-skola man kommer ifrån. Om man som jag började med att spela klassiska japanska RPG som FF, Chrono trigger, Phantasy star osv. så tror jag att man föredrar dessa. Spelens styrka är oftast en väldigt solid och välutvecklad story och det är för denna som man spelar inte lvl, gear, spells osv. Spelen är ofta väldigt linjära med några extra superbossar och gear.

Har man däremot börjat med spel som Diablo, NVN och andra spel med realtidsfighting och mycket frihet där gear, spells och lvl är tonvikten så kan det nog vara svårt att spela ett linjärt rpg.

Just när vi talar om Final Fantasy så är det väl framförallt att varje spel är fristående som tilltalar mig mest. Det är alltid en fräsh start och ofta stora förändringar i spells, gear och fightingsystemet. Trots detta blir man aldrig besviken för spelen är alltid fruktansvärt välgjorda och har alltid en väldigt bra story.

petah
2009-04-24, 09:38
Tror det beror mycket på vilket av FF spelen samt vad man gillar för typ av spel. "Halo/Killzone/GOW-människor" tror jag alltid kommer ha svårt för spel med lite mer finess/story.

I min värld så är dock FF 6 den bästa i serien, tätt följd utav FF 4. Men då skall det tilläggas att jag inte spelat de senare spelen. Annars om FF spelen är lite för tunga kan du ju alltid prova på Chrono Trigger som ger lite mer intryck av action i fighterna.

Jag är verkligen ingen Halo/Killzone/GOW-människa. :P

Älskar rpgn som baldurs gate, oblivion, fallout, knights of the old republic etc. Enda rts jag gillar är starcraft och warcraft.

petah
2009-04-24, 09:44
Har man däremot börjat med spel som Diablo, NVN och andra spel med realtidsfighting och mycket frihet där gear, spells och lvl är tonvikten så kan det nog vara svårt att spela ett linjärt rpg.

Du kan ha något där för det stämmer rätt bra på mig. Allt började med Diablo och Baldurs gate för att sedan gå över till Diablo 2 och NVN. :thumbup:

krebbe
2009-04-24, 09:46
Jag är verkligen ingen Halo/Killzone/GOW-människa. :P

Älskar rpgn som baldurs gate, oblivion, fallout, knights of the old republic etc. Enda rts jag gillar är starcraft och warcraft.

Tog det där med Halo bar som exempel, försökte inte ketegorisera dig på nått sätt =)

Det är nog som Coxie säger där. Alla du listar är ju Amerikanska, medans de som Coxie och jag listat är JRPG:s.

Är väl bara en skillnad i mentaliteten helt enkelt. Story eller lvl, det man tycker är bäst avgjör nog vad man gillar.

Toel
2009-04-24, 11:49
Är väl bara en skillnad i mentaliteten helt enkelt. Story eller lvl, det man tycker är bäst avgjör nog vad man gillar.

Ja, gillar man inta rollen som en fjortonåring som ser ut som en tjej samt har förkärlek till killar med bananklase-frisyrer så kan det hända att J-RPG är najs.

Nej, skämt åsido. Det finns även J-RPG som innehåller storbystade kvinnor med getingmidja och pratande grönsaker så det är finemang!

På tal om Bioshock; Gamereactor har lagt upp en lite förtitt på deras hemsida om detta - http://www.gamereactor.se/artiklar/17594/Tillbaka+under+ytan/. Verkar trevligt, ser mycket framemot detta.

Edit: Jag hoppas ingen tar illa upp, ville skoja lite bara :)

Pecto
2009-04-24, 11:59
Tack för tipsen här kommer mina spel!

Assasins creed
Heavenly sword
Gta 4
Nhl 09
Tekken 5
Soul calibur 4
Call of duty 4
Ratchet and clank tools of destruction
Uncharted
Lego starwars
Time crisis 4 med pistol
Resident evil 5 (en av dom bästa spelen jag spelat)

hmm nu har jag glömt något spel för jag ska ha 14 st,, hmm måste hem och kika sen =)

King Grub
2009-04-24, 12:18

Jag gillar inte Final Fantasy. Vill jag titta på tecknad film, tittar jag på tecknad film.

Överhuvudtaget tycker jag japanska RPG är skräp. Värdelösa strider, cartoongrafik, eviga filmsekvenser.

Rahf
2009-04-24, 12:23
Jag gillar inte Final Fantasy. Vill jag titta på tecknad film, tittar jag på tecknad film.

Överhuvudtaget tycker jag japanska RPG är skräp. Värdelösa strider, cartoongrafik, eviga filmsekvenser.

Jag tycker nog att de äldre spelen i serien var helt ok. Men nu har det blivit någon form av glitter- och spackelfest över det. Summons som ska leva om och framkalla häftiga effekter ad infinitum.

JockeKillen
2009-04-24, 12:52

+1

orpg maps i wc3 däremot, det är grejjer :D

Scratch89
2009-04-24, 14:33
Bah, Final Fantasy är bra grejer. Förövrigt var det inte FF Tactics jag sökte, så någon annan med PSX-skills får gärna gissa.

Sen tycker jag att FF-serien blev väldigt förändrad iom PS2 och FFX. Innan var det betydligt gulligare, och lite som Grub säger, tecknad film.

coxie
2009-04-24, 15:29
Sen tycker jag att FF-serien blev väldigt förändrad iom PS2 och FFX. Innan var det betydligt gulligare, och lite som Grub säger, tecknad film.

Det håller jag verkligen med om, visst både 10, 12 och 13 har en del manga-influenser i sin karaktärsdesign men det är inte som förr.

krellik
2009-04-24, 16:15
Av de 4-5 final fantasy spel som jag testat hitills är det bara 7an som hitills riktigt har greppat mej. Det å andra sidan var riktigt jävla brutalt bra...

Lasse Kongo
2009-04-24, 16:44
Gah, klarade escape from butchers bay igår, bland det bätrre jag spelat, är ett par timmar in i dark athena nu o det är banne mig minst lika bra!

Lasse Kongo
2009-04-24, 16:49
Final Fantasy ja... det är liksom roten till allt tvspel på ngt sätt, dels fruuuktansvärt bra spel men också ett enormt stort tjofräs för hela branschen som vi ska vara tacksamma för.

FFVII, har originalet kvar än i hyllan, säger allt : ) har iofsig de flesta FForiginal kvar, men 7an är en guldklimp.

Scratch89
2009-04-24, 16:51
Det håller jag verkligen med om, visst både 10, 12 och 13 har en del manga-influenser i sin karaktärsdesign men det är inte som förr.
Jag tycker att det är till det bättre. FF8 var väl ett av de tidigare spelen som var lite vuxnare i designen, men sen blev det en återgång vid FF9 (som iofs var en hyllning till de gamla spelen, men ändå). FFX är fortfarande ett av de vackraste spel jag spelat.

Av de 4-5 final fantasy spel som jag testat hitills är det bara 7an som hitills riktigt har greppat mej. Det å andra sidan var riktigt jävla brutalt bra...
Mmm, FF7. Jag försökte dra igång och spela det igen för ett tag sedan, men man blir verkligen jättebesviken på grafiken. Det ser inte alls ut som man kommer ihåg. Det är inte för grafiken man spelar det dock.

Scratch89
2009-04-24, 16:52
FFVII, har originalet kvar än i hyllan, säger allt : ) har iofsig de flesta FForiginal kvar, men 7an är en guldklimp.

Jag har två exemplar. :cool:

Lasse Kongo
2009-04-24, 17:25
Hehe UFC växer hela tiden. alla matcher blir så olika trots att man bara har 2 fighters.Körde som iceman nyss och var helt låst med rua över mig, han matade o matade och jag kom inte loss, färgerna blev sådär dassiga flera ggr, sen efter sjuk lång tid lyckas jag vända rua o komma över, BAM en! armbåge: KO hehe.På så sätt förmedlar spelet en bra känsla.

Pecto
2009-04-24, 17:27
Hehe UFC växer hela tiden. alla matcher blir så olika trots att man bara har 2 fighters.Körde som iceman nyss och var helt låst med rua över mig, han matade o matade och jag kom inte loss, färgerna blev sådär dassiga flera ggr, sen efter sjuk lång tid lyckas jag vända rua o komma över, BAM en! armbåge: KO hehe.På så sätt förmedlar spelet en bra känsla.

Är UFC roligt som fan eller?

är sugen på det!

Lasse Kongo
2009-04-24, 17:37
Är UFC roligt som fan eller?

är sugen på det!

Testa demot, jag tycker det verkar väldigt lovande.

Pecto
2009-04-24, 17:38
Okej har demmot kommit ut på ps3 nu?

coxie
2009-04-24, 18:13
Jag tycker att det är till det bättre. FF8 var väl ett av de tidigare spelen som var lite vuxnare i designen, men sen blev det en återgång vid FF9 (som iofs var en hyllning till de gamla spelen, men ändå). FFX är fortfarande ett av de vackraste spel jag spelat.

Ja jag gillar också den nya designen mer än den gamla, men det är trevligt att lite av det gamla finns kvar.

10an är riktigt jävla snyggt för att vara PS2 och 13 ser ut att hålla lika hög klass på PS3.

Solros
2009-04-25, 11:11
Nu har även jag införskaffat Resident Evil 5. Inte kommit så många timmar in ännu, men hittills riktigt bra! Någon som vet om det finns planer på att släppa de tidigare RE-liren alá The Orange Box (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Orange_Box)-stuk? Vore en kul nostalgitripp!

Robbelibob
2009-04-25, 11:39
Medföljer det aldrig manualer till spel man laddar ner från ps3?

kalajset
2009-04-25, 12:23
Nu har även jag införskaffat Resident Evil 5. Inte kommit så många timmar in ännu, men hittills riktigt bra!

Grattis till årets bästa spel, (hittills) :thumbup:

Medföljer det aldrig manualer till spel man laddar ner från ps3?

Jag har aldrig fått med någon, (vad jag märkt iofs), och jag har laddat ner en rad iallafall.

Lasse Kongo
2009-04-25, 12:55
Grattis till årets bästa spel, (hittills) :thumbup:

Jag har aldrig fått med någon, (vad jag märkt iofs), och jag har laddat ner en rad iallafall.

Fail xD

Ett av årets 3 bästa spel, det bästa stavas nämligen Street Fighter IV, sen RE5 sen Killzone 2 :)

Robbelibob
2009-04-25, 12:58
Ok tack, då vet jag. Iförsig kanske inte spelar så stor roll, eftersom så många spel nuförtiden verkar hålla en i handen och vägra släppa. Tänker mest på gtaIV*slap*

Lasse Kongo
2009-04-25, 13:03
Satt uppe rätt länge inatt o lira kz2 med lite polare, vi var bara 3vs3, men det var görsköj o ett bra sätt att komma in i spelet, körde på lite större servrar idag och nu gick det riktigt bra+att de var görsköööj.

Det blir helt sjukt kaotiskt för det mesta, görsköj faktiskt, iaf kz2 kräver nog lite mer än många spel i början men kommer man bara in i det tror jag man kan förvänta sig många timmars GÖRSKÖJ!!!

//Kongo hyffsat speedad by koffein, satans fint o dricka när man spelar, görgött!

Robbelibob
2009-04-25, 14:19
Satt uppe rätt länge inatt o lira kz2 med lite polare, vi var bara 3vs3, men det var görsköj o ett bra sätt att komma in i spelet, körde på lite större servrar idag och nu gick det riktigt bra+att de var görsköööj.

Det blir helt sjukt kaotiskt för det mesta, görsköj faktiskt, iaf kz2 kräver nog lite mer än många spel i början men kommer man bara in i det tror jag man kan förvänta sig många timmars GÖRSKÖJ!!!

//Kongo hyffsat speedad by koffein, satans fint o dricka när man spelar, görgött!

lol, 100 koppar och allt går i slo-mo, har jag hört;)

Excitebots till wii verkar rätt skoj, fast inte för priset det kommer kosta säkert:/

Prankie
2009-04-25, 14:22
Superb engelska dubbning till FFXIII. ;)

http://ps3.ign.com/dor/objects/826843/final-fantasy-xiii/videos/ff13_spc_trans2_042409.html

Lasse Kongo
2009-04-25, 22:19
Dark athena trodde ja skulle vara ngt mindre mästerverk än efbb, men det är riktigt bra, grymt ös+en jäkla spännande ock skrämmande handling.

Lasse Kongo
2009-04-26, 09:42
inFamous.. kan bli riktigt bra..

http://www.youtube.com/watch?v=o4UwLYmnN_I

Robbelibob
2009-04-26, 14:31
Någon som spelat Warioware Smooth Moves, som har haft det här problemet? Wii kontrollen verkar kännas av dåligt, och markören försvinner emellanåt. Torkade av längst där fram iaf på kontrollen. Vet inte om det har något att göra med att jag står, och kontrollen hamnar i höjd med sensorn, som jag har ovanpå tvn. Måste som rikta kontrollen neråt när jag står. Batterierna är då inte slut.

Scratch89
2009-04-26, 14:34
Vi sitter och lirar en hel del Guitar Hero nu, och jag undrar om vissa band har spelat in sina egna låtar. Många hör man är covers med en annan sångare, men vissa låtar har en nästan identisk sångare, och många effekter är riktigt lika också. Finns det nån som vet?

petah
2009-04-26, 18:39
Vi sitter och lirar en hel del Guitar Hero nu, och jag undrar om vissa band har spelat in sina egna låtar. Många hör man är covers med en annan sångare, men vissa låtar har en nästan identisk sångare, och många effekter är riktigt lika också. Finns det nån som vet?

Tror det är en del låtar där banden har gått med på original.

Kwon
2009-04-26, 19:02
Guitar Hero : Metallica blir gött

Lasse Kongo
2009-04-26, 19:29
Guitar Hero : Metallica blir gött

Det är grymt bra, härlig metallicakänsla!

Tricce
2009-04-27, 18:51
Nån som har kung fu panda till ps3 att sälja åt mig?

Solros
2009-04-29, 06:01
Klarade ut Resident Evil igår, var lika bra som alla sa! Hoppas att de tidigare liren också kan släppas som DLC eller på en egen skiva.

Måste pusha lite för Dead rising 2 också, jävlar vad kul man hade med ettan!
TZs8F0x604Y

Scratch89
2009-04-29, 06:19
klarade ut resident evil igår, var lika bra som alla sa! Hoppas att de tidigare liren också kan släppas som dlc eller på en egen skiva.

dlc?

Solros
2009-04-29, 06:28
dlc?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3454504&postcount=8687

http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content#On_consoles

Alltså material som man laddar hem till konsolerna. :)

Solros
2009-04-29, 06:37
Är det någon som vill köra lite NHL Arcade 3 vs 3 på Xbox idag? PM me :)

Rahf
2009-04-29, 08:39
Slänger upp en heads up på Fat Princess. Kommer enbart till PSN och verkar kunna vara barnsligt kul.

Giant Bomb quick look. (http://www.giantbomb.com/quick-look-fat-princess/17-478/)

Wao
2009-04-29, 09:35
Slänger upp en heads up på Fat Princess. Kommer enbart till PSN och verkar kunna vara barnsligt kul.

Giant Bomb quick look. (http://www.giantbomb.com/quick-look-fat-princess/17-478/)

Det där såg ju sjukt roligt ut:thumbup:

Pecto
2009-04-29, 10:02

Vilket guitar hero spelar du? GH4 är det bara orginal låter inge covers iaf =)

Rellos_87
2009-04-29, 14:35
Klarade ut Resident Evil igår, var lika bra som alla sa! Hoppas att de tidigare liren också kan släppas som DLC eller på en egen skiva.

Måste pusha lite för Dead rising 2 också, jävlar vad kul man hade med ettan!
TZs8F0x604Y

Coolt att man kan lira som Slartibartfast! Hoppas bara man kan spara lite oftare än i 1an, var ju sjukt irriterande när man dog och var tvungen att börja om från ruta ett...

Rellos_87
2009-04-29, 14:41
Är sugen på ett schysst RPG-lir, Witcher och Mass Effect är två klara kandidater. Någon som har några kommentarer gällande dom?

Scratch89
2009-04-29, 14:58
Vilket guitar hero spelar du? GH4 är det bara orginal låter inge covers iaf =)

Trean. Jag har då hört att det inte finns några original med, så jag undrar hur du kan veta att det är original i fyran. Möjligen att det är en blandning.

willis
2009-04-29, 17:43
Är sugen på ett schysst RPG-lir, Witcher och Mass Effect är två klara kandidater. Någon som har några kommentarer gällande dom?

Mass Effect är riktigt, riktigt jäkla bra. Ord är överflödiga. Börja spela!

Albatross
2009-05-01, 21:40
Spelat nåt hemskt med timmar på UFC demot, med polare. Så jävla roligt alltså, detta måste köpas! :D

Snobbe
2009-05-01, 22:46
the witcher imo suger rätt hårt. E typ samma sak hela tiden blir sjukt tråkigt tyvärr.

Albatross
2009-05-03, 07:09
"X-Men Origins: Wolverine" var ju inte så himla trist, nästan så man funderar på ett köp av fullversionen när det når bargain bin. Min "att köpa" lista växer sig onödigt lång...

Daijmen
2009-05-03, 10:40
Kan nån som kan Guitar hero hjälpa mig? Är sjukt sugen på Guitar Hero Metallica, har aldrig lirat ett GH-spel innan förutom testat en kvart hos en polare länge sen . Vad jag har förstått så är spelet inte ute än? Hur är det med gitarren som man får med i bundlen, är den bättre än de "tidigare" som man kan köpa löst till GH3 t.ex och funkar de överhuvudtaget med GH:Metallica? Annars skulle man kunna köpa en lös gitarr och importera GH:Metallica kanske...hoppas nån kan ge lite klarhet!

Scratch89
2009-05-03, 11:09
GH: Metallica släpptes väl nu i veckan?

Daijmen
2009-05-03, 11:12
Var? När jag kollar affärerna som har spelet via prisjakt så kan man bara boka

Scratch89
2009-05-04, 09:42
Jelp! Idag när jag startade mitt PS3 så verkar den ha fått för sig att min HDMI-kabel är en scart, för den vill inte spela upp något i 1080p, utan allt är fult och suddigt i 576p. Jag har inte gjort någon ändring, utan det bara verkar ha skett under natten. Är det någon som har haft samma problem? Hur gör man för att få den att spela upp i 1080p? Jag har letat i menyerna, men det verkar inte finnas något där. Jag har för mig att man kan göra något för att få valet i startup, men jag kommer inte ihåg hur man gör.

Pecto
2009-05-04, 09:44
Det ska finnas under inställningar så du får konfigurera om skiten, men du kan även återställa ps3:an om du håller in reset knappen över 20 sek, men då kan alla data gå förlorad!

Scratch89
2009-05-04, 10:39
Jag hittade den felande länken. Den hade tydligen ställt in sig på att den inte kunde ta in bättre signaler. Knepigt. Nu funkar det iallafall.

Albatross
2009-05-04, 15:37
Håller du in power när den bootar så nollar den audio/video, ingen data går förlorad. Ifall det händer igen då.

Wao
2009-05-04, 15:52
Jelp! Idag när jag startade mitt PS3 så verkar den ha fått för sig att min HDMI-kabel är en scart, för den vill inte spela upp något i 1080p, utan allt är fult och suddigt i 576p. Jag har inte gjort någon ändring, utan det bara verkar ha skett under natten. Är det någon som har haft samma problem? Hur gör man för att få den att spela upp i 1080p? Jag har letat i menyerna, men det verkar inte finnas något där. Jag har för mig att man kan göra något för att få valet i startup, men jag kommer inte ihåg hur man gör.

Jag fick ungefär samma sak igår. Hade ingen bild överhuvutaget, startade om PS3an och så frågade den om jag ville ställa in de "mest optimala inställningarna" för min tv och därifrån löste det sig. Mysko.

coxie
2009-05-04, 18:32
Fan vad jag vill ha SC2 nu, snälla ge mig en beta i sommar.

Scratch89
2009-05-04, 18:46
Håller du in power när den bootar så nollar den audio/video, ingen data går förlorad. Ifall det händer igen då.

Så först trycka på den touchknappen i fram, och sen hålla in den?

krebbe
2009-05-04, 19:53
Fan vad jag vill ha SC2 nu, snälla ge mig en beta i sommar.

Lätt att jag utmanar dig när det väl kommer.

Albatross
2009-05-04, 20:23
Så först trycka på den touchknappen i fram, och sen hålla in den?

Helt korrekt! Kan vara bra att veta om man råkar behöva flytta den nån gång t.ex. Eller om du fifflar med Linux på den och inte kan boota till game-os igen... då kommer du dit igen med powerknapps-tricket.

coxie
2009-05-05, 09:02
Fick precis lite insideinfo om kommande Mortalonline som utvecklas i Sverige. Verkar jävligt nice faktiskt.

Kwon
2009-05-05, 23:06
TV-spelet King of Fighters (som vi började köra 1994) blir film.

Tyvärr har Maggie Q inte lika "bouncy boobs" som hennes karaktär Mai hade i liret.
http://www.fightersgeneration.com/np/kofmovie-cast.jpg

Film!
http://www.movieset.com/king-of-fighters/videos/ibienp/Full-Length-Version-of-MoviSets-King-Of-Fighters-Behind-the-Scenes

Scratch89
2009-05-05, 23:25
Kunde de inte hittat en rödhörig japan?

krellik
2009-05-06, 23:49
http://xbox360.ign.com/dor/objects/14320288/red-dead-redemption/videos/reddead_trl_wildwest_50509.html

coxie
2009-05-07, 13:02
Registering för beta-nycklar till SC2 uppe, blir till att få en polare som jobbar med Blizzard att sälja sin kropp för ett par nycklar.

Lasse Kongo
2009-05-07, 22:10
demot på infamous är på väg ner nu weee xD

Rahf
2009-05-07, 22:47
Småskoj spel till PSNetwork som recenserades förra månaden. Förmodligen lockande för de som bara vill köra några snabba vändor, ha lite skoj, och döda lite tid:

Burn Zombie Burn (http://www.giantbomb.com/burn-zombie-burn/61-24253/reviews/)

Lasse Kongo
2009-05-07, 22:58
Fyfan, har redan bokat inFamous, men efter att ha lirat demot... puh det här blir så bra!

Sunkis
2009-05-07, 23:49
Registering för beta-nycklar till SC2 uppe, blir till att få en polare som jobbar med Blizzard att sälja sin kropp för ett par nycklar.

Mmmmm läste det på slashdot idag :) :D Du råkar inte ha snappat åt dig lite insider-info så man vet ett lite mer om när betan blir tillgänglig? :em:

coxie
2009-05-07, 23:52
Nä Blizzard är tightare än en tolvåring när det kommer till sådant info :(

Sunkis
2009-05-07, 23:57
Nä Blizzard är tightare än en tolvåring när det kommer till sådant info :(

Det var det jag misstänkte :( Hoppas man blir en av de lyckliga få som får tag på en nyckel :D

Robbelibob
2009-05-08, 00:43
Nytt punch-out till wii i maj*drool*

stolpskott
2009-05-08, 07:40
Nån som spelat wanted-demot? eller Kanske nån som vet när spelet kommer ut? Jag blev kär i det nånstans runt den femtonde gången jag spelade igenom demot :)

petah
2009-05-08, 12:55
Nån som spelat wanted-demot? eller Kanske nån som vet när spelet kommer ut? Jag blev kär i det nånstans runt den femtonde gången jag spelade igenom demot :)

har inte det funnits rätt länge?

Lasse Kongo
2009-05-10, 14:41
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316232.html?playlist=featured

Hittade ett trevligt klipp som visar vilka spel man bör skaffa om man precis köpt ps3/360, bara 2 spel i klippet som jag inte tycker platsar :)

JMRA
2009-05-11, 15:47
Är det bara hårdisken som skiljer boxarna åt i dagsläget?
Samma kopplingsmöjligheter och annat krimskrams på de olika varianterna?

Rahf
2009-05-13, 12:17
Recensioner på Infamous börjar ramla in nu. IGN har gett det 9.2, 9.0, och 8.6. Jag misstänker att övriga recensenter kommer att följa med. Enda problemet som IGN antydde på var lite dalar i FPSen under krävande moment för processorn.

InFamous är ett 'sandlådespel' med en öppen spelvärld likt GTA.

http://kotaku.com/assets/images/kotaku/2008/07/infamous_leadin.jpg

MenSnällaÅke
2009-05-13, 12:45
Är det bara hårdisken som skiljer boxarna åt i dagsläget?
Samma kopplingsmöjligheter och annat krimskrams på de olika varianterna?

Jag har den billigaste varianten utan hårddisk, bara minneskort. Som jag har förstått det så kan man inte spela online med den.

Snafu
2009-05-13, 13:18
Recensioner på Infamous börjar ramla in nu. IGN har gett det 9.2, 9.0, och 8.6. Jag misstänker att övriga recensenter kommer att följa med. Enda problemet som IGN antydde på var lite dalar i FPSen under krävande moment för processorn.

Wtf Justin Timberlake?

Lasse Kongo
2009-05-13, 15:57

Bokat sen länge, demot är grymt, får Uncharted 2betan på köpet med!

coxie
2009-05-13, 16:31
Fan att man inte har tid till att spela alla roliga spel som kommer :(.

När jag pluggat klart då jävlar ska jag ta igen allt jag missat.

Wao
2009-05-13, 16:41
Bokat sen länge, demot är grymt, får Uncharted 2betan på köpet med!

Vart hittade du demot någonstans? Lyckas inte hitta det någonstans på PSS

He-man
2009-05-13, 16:51
Fan att man inte har tid till att spela alla roliga spel som kommer :(.

När jag pluggat klart då jävlar ska jag ta igen allt jag missat.

Ja jag känner detsamma, sen jag började jobba heltid för ett år sedan har jag nästan aldrig tid/lust att spela. :(

kalajset
2009-05-13, 17:24
Sugen på att boka Infamous jag också, (även tack vare just betanyckeln!), men vill helst pröva demot jag med före bokning, är inte helt övertygad om spelidén. :/ (Fast å andra sidan, har det kommit ett spel hittills i år som ej levt upp till hypen? - Nej :D).

Pecto
2009-05-13, 17:39
Hur många är det som tänker köpa UFC till ps3 eller xbox? det spelet var juh riktigt roligt =)

Kwon
2009-05-13, 17:48
Infamous ser jag inte fram emot, däremot ser jag mycket fram emot

FAT PRINCESS
http://vgchartz.com/games/pics/554783aaa.jpg
Feeding in Process
http://www.endsights.com/wp-content/uploads/2009/01/fatprincesstop.jpg

Och ja, jag skall skaffa UFC 2009 till PS3, skall prygla Chuck Liddell med Lyoto Machida alt Wanderlei så jäkla mkt!

Sen skall det bli kul att ge GSP stryk med Josh Koscheck, samt vinna över Frank Mir och Brock med Crocop.

Pecto
2009-05-13, 17:50
Härligt, har du testat demo't `?

Kwon
2009-05-13, 17:52
Nej har inte testat demot med Iceman och Shogun, bara kollat lite videos på gameplay.

De har iaf med några intressanta fighters i sitt roster

Pecto
2009-05-13, 17:56
Det finns att ladda hem på playstation store, riktigt roligt.. man kan göra grymt många olika kombos och grepp! även nocka dom på några slag tex hoppa med ett knä i ansiktet och slå tills blodet sprutar :)

Kwon
2009-05-13, 18:21
Räckte med random videos of gameplay för mig för att gilla liret
pMSO1NS-hBM
od53nBNxZFI
xLSrm2jN7do

Kwon
2009-05-13, 18:26
Jag skall göra en gubbe som heter Pecto och knocka honom! :D
SmdtkInCJT4

Lasse Kongo
2009-05-13, 19:29
Vart hittade du demot någonstans? Lyckas inte hitta det någonstans på PSS

Fick kod av loading till demot förra tors, kommer 21:e till pss.

Lasse Kongo
2009-05-13, 19:31
Sugen på att boka Infamous jag också, (även tack vare just betanyckeln!), men vill helst pröva demot jag med före bokning, är inte helt övertygad om spelidén. :/ (Fast å andra sidan, har det kommit ett spel hittills i år som ej levt upp till hypen? - Nej :D).

InFamous is the mainevent, betan är bara grädde på moset : )

Pecto
2009-05-13, 19:31
Jag skall göra en gubbe som heter Pecto och knocka honom! :D
SmdtkInCJT4

haha ja gör det så gör jag en som heter Kwon,, eller så kan vi möta varann online?

Lasse Kongo
2009-05-13, 19:33
Infamous ser jag inte fram emot, däremot ser jag mycket fram emot

FAT PRINCESS
http://vgchartz.com/games/pics/554783aaa.jpg
Feeding in Process
http://www.endsights.com/wp-content/uploads/2009/01/fatprincesstop.jpg

Och ja, jag skall skaffa UFC 2009 till PS3, skall prygla Chuck Liddell med Lyoto Machida alt Wanderlei så jäkla mkt!

Sen skall det bli kul att ge GSP stryk med Josh Koscheck, samt vinna över Frank Mir och Brock med Crocop.

Jag kommer hoppa ufc, köps ev när det finns för en 200, tror det kommer bli tråkigt rätt fort, däremot FN4 köps på rellen :hbang:

kalajset
2009-05-13, 19:40
Ah, demo den 21:e, bra att veta. :thumbup: (Fast nu tror jag nästan jag förhandsbokar ändå, finns inte mycket negativt skrivit om detta spel, och det verkar redigt stort också).

Fat Princess ser förresten ut att bli riktigt kul, perfekt sommarnöje!. (Och rätt udda spelidé ja). Kommer definitivt införskaffas.

Kwon
2009-05-13, 20:49
Tills UFC 2009, Unfamous och Fat Princess kommer ut.

Kan ni ju försöka knocka mig i detta lir

http://www.smashdown.net/boxer/show/id/373803/?

Lasse Kongo
2009-05-13, 21:13
Känns skumt att säga, har inte haft såhär kul med ett spel på länge som jag har med wolverine... definitivt ett spel som jag kommer ha kvar, vilket jag inte räknat med...

Lasse Kongo
2009-05-13, 21:27
Missa inte Zen Pinball, kommer till pss imorgon, iaf till us, givet köp, samma som gjorde det underbara pinballspelet till 360, tror fan det är ps3exklusivt med.

Kwon
2009-05-13, 21:54
Kom igen, vågar ni inte! :D

http://www.smashdown.net/img/profileBoxer_3.jpg (http://www.smashdown.net/boxer/show/id/373803/?)

C.E.J.
2009-05-13, 22:05
Kom igen, vågar ni inte! :D

Men augh! Ett sånt där spel som tar flera timmar för varje grej! Då tar jag hellre upp Tribalwars igen!

Wao
2009-05-14, 14:56
Är det bara jag som har problem med att installera vissa demon till PS3an? Laddade ner X Men förra veckan och det fungerade inte. Testade nyss med nya gh tillägget, fungerade inte heller. Men nu fungerar det att installera Graw 2 demot.

Robbelibob
2009-05-14, 15:03
Är det bara jag som har problem med att installera vissa demon till PS3an? Laddade ner X Men förra veckan och det fungerade inte. Testade nyss med nya gh tillägget, fungerade inte heller. Men nu fungerar det att installera Graw 2 demot.

Har haft problem med ett par demos. Händer som ingenting.

Pecto
2009-05-14, 15:05
du kanske sitter bakom en router? får du någon felkod?

Kwon
2009-05-14, 18:07
Wao und Robbelirobb

När ni kör demos, så fungerar vissa bättre när ni INTE e online.

Vissa har varit tvungna att skapa en ny användare på sin PS3:a UTAN friendlist eller att vara online, då detta kan störa vissa demos.

Dvs, skapa ny användare, helt utan Friends-list (clean slate) och utan att vara online på PSN, då skall era demos fungera.

Robbelibob
2009-05-14, 19:18
Tackar, bra att veta.

simpan
2009-05-15, 12:05
Fick just "red ring of doom" på min 360. Var rätt länge sedan jag köpte den och hittar inte kvittot på den... Kan man lämna in den till microsoft och få den lagad gratis då?

krebbe
2009-05-15, 13:17
Fick just "red ring of doom" på min 360. Var rätt länge sedan jag köpte den och hittar inte kvittot på den... Kan man lämna in den till microsoft och få den lagad gratis då?

Som jag fattar det beror det på hur gammal maskinen i fråga är. Jag tror microsoft drog bort garantin om de var för gamla.

Dock finns det ju en och annan xbox fanboy här inne som har bättre koll än jag på ämnet.

mulliy
2009-05-15, 13:26

https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=sv-se
Där kan du gå in och se hur lång garanti du har kvar.

kalajset
2009-05-15, 14:33
De som har PS3:a och ännu ej skaffat Bionic Commando: Rearmed, (remake på den gamla 8-bitarsklassikern), har nu ett ypperligt tillfälle att göra så, då spelet är rejält prissänkt just nu. 45 riksdaler en begränsad tidsperiod om inte minnet sviker mig, (har kostat iaf det dubbla förut), och det är fortfarande ett av de allra bästa spelen till PSN.

Antar prissänkningen faller väl in med lanseringen av det "riktiga", nyutvecklade Bionic Commando som bör släppas när som helst nu. Tyvärr är många PS3-fansupprörda över att den mer eller mindre utlovade trophypatchen aldrig kommer komma. Kan tyckas löjligt, men efter ett antal mindre fadäser från Capcom på senare tid, (som t ex att ta betalt för en nyckel som låser upp "tilläggsmatrial" till RE5 som redan finns på själva spelskivan från början), är det inte konstigt folk börjar tröttna. Dock kommer man aldrig ifrån att Bionic Commando: Rearmed är super!. *drool*

Mer här:

http://blog.us.playstation.com/2009/05/14/bionic-commando-rearmed-reduced/#comments

Robbelibob
2009-05-15, 14:59
Missa inte Zen Pinball, kommer till pss imorgon, iaf till us, givet köp, samma som gjorde det underbara pinballspelet till 360, tror fan det är ps3exklusivt med.

Spelade demot, men tyckte det verkade rätt tråkigt:/ Har då spelat pinball fantasies till amiga otaligt antal timmar, så jag brukar då gilla tv-spels pinball.

simpan
2009-05-15, 15:42
https://service.xbox.com/servicehome.aspx?mkt=sv-se
Där kan du gå in och se hur lång garanti du har kvar.

Perfekt! :) Registrerade min xbox där och skulle få hem en låda att skicka in den i.

willis
2009-05-15, 17:37
Perfekt spel för alla kolo-medlemmar:

6hzwr9kRLH0

Kwon
2009-05-15, 17:43
Haha Willis, så sjukt :D

"Let's Muscle"

He-man
2009-05-15, 21:55
un freaking believeable!

:eek:

Lasse Kongo
2009-05-16, 10:58
Har längat som fan efter FN4, fick demot imorse och måste dessvärre säga att det blir Ufc 2009 som kommer inhandlas och inte fight night, kändes inte alls bra.

Vinter
2009-05-16, 11:06
Killzone 2 är riktigt bra på PS3, kanske det snyggaste FPS som kommit till den burken. Det ser ut att bli ett bra spelår.

Lasse Kongo
2009-05-16, 11:30
Har längat som fan efter FN4, fick demot imorse och måste dessvärre säga att det blir Ufc 2009 som kommer inhandlas och inte fight night, kändes inte alls bra.

Quotar mig själv; ovanstående är skitsnack, insåg det efter att ha spelat båda en del nu, FN4 it is, hittade dessutom instant replay oooooo myyyyyy gaaad va detaljerat spelet är huuuhaaa!

Lasse Kongo
2009-05-16, 12:13
http://www.gametrailers.com/video/extended-warzone-uncharted-2/49329?ref=playerfeat

Ser ut att kunna bli en värdig uppföljare ; )

IntenZe
2009-05-16, 12:33
Nu gjorde du mig osäker. Fight Night eller ufc2009. Hmm.
Har aldrig använt xbox live så jag vet inte riktigt hur det funkar. Går det att ta hem demot till båda spelen där?

sonicc
2009-05-16, 19:50
Ingen som lirar GRID här? (på krysslådan vill säga)
Vill rejsa mot svenskar, Bara massa engelsmän på servrarna :/

Kwon
2009-05-16, 20:11
Synd

jag som såg fram emot att skapa en UFC-fighter kallad "Kimbo Slice" och knocka Lasse K! :D

Lasse Kongo
2009-05-16, 20:58
Synd

jag som såg fram emot att skapa en UFC-fighter kallad "Kimbo Slice" och knocka Lasse K! :D

Skaffar nog båda :)

Kwon
2009-05-16, 21:05
Bra, för mig är det nog UFC 2009 > FN4

krellik
2009-05-16, 21:19
Jag tror ärligt talat att man inte ska jämföra ufc och fightnight spelen med varandra, de är för olika till sin uppbygnad. Efter att ha testat båda demon måste jag säga at båda känns jävligt starka på sitt eget sätt, jag ser lätt fram mot karriär läget i båda.

Efter att ha fått igång fight night demot måste jag säga att det är -tight- först blev även jag lite besviken men när jag börjat lära om för de ganska annorlunda kontrollerna (ovant efter tre spel) så växte det snabbt...

Jag spelar inte så mycket online så tror det hänger mycket på hur AIn är, alla de 3 andra spelen har varit hur kul som helst tills AIn blev för bebis enkel...

Kwon
2009-05-16, 21:20
Vi får se om du kan besegra mig i UFC då Krellik.

Vi kör tungviktsmatch såklart.

Lasse Kongo
2009-05-16, 21:40
Jag tror ärligt talat att man inte ska jämföra ufc och fightnight spelen med varandra, de är för olika till sin uppbygnad. Efter att ha testat båda demon måste jag säga at båda känns jävligt starka på sitt eget sätt, jag ser lätt fram mot karriär läget i båda.

Efter att ha fått igång fight night demot måste jag säga att det är -tight- först blev även jag lite besviken men när jag börjat lära om för de ganska annorlunda kontrollerna (ovant efter tre spel) så växte det snabbt...

Jag spelar inte så mycket online så tror det hänger mycket på hur AIn är, alla de 3 andra spelen har varit hur kul som helst tills AIn blev för bebis enkel...

Exakt som jag kände, lite besviken först men grymt när man börjar komma in i det, sen är ju instant replay så gryyymt!

Dock var ju kontrollen likadan i FN3..

krellik
2009-05-16, 22:46
Vi får se om du kan besegra mig i UFC då Krellik.

Vi kör tungviktsmatch såklart.

-bokat-

krellik
2009-05-16, 22:51
Exakt som jag kände, lite besviken först men grymt när man börjar komma in i det, sen är ju instant replay så gryyymt!

Dock var ju kontrollen likadan i FN3..

Faktiskt inte identiska kontroller...

Man kan gå rätt ut åt sidorna för att köra krokar mot kroppen, tror det är för att det ska vara snabbare än tidigare...

Det är inte exakt sama bana med spaken för en krok mot ansiktet, det tog mej en hel del pysslande tills jag fick pejl på det. -Väldigt- subtil skillnad...

Känslan med upercuts är helt annorlunda, även hur boxaren svarar med överkroppen när han "bobar och weawar" känns distinkt annorlunda...

Sen att de har lagt haymakers på en knapp man ska hålla in och att parry systemet är bortaget och all fokus är lagd på blocken (bättre system helt klart) är också annorlunda...

Så för mej som spelat oerhört mycket av alla 3 tidigare spel så var det mycket att smälta. Tror att när jag får lägga fingrarna på det riktiga spelet att jag kommer bli fruktansvärt nöjd, lite svårt att utvärdera det på bara demot faktiskt..

Lasse Kongo
2009-05-18, 16:34
Fick möjlighet att köpa UFC idag... kunde inte motstå, nu ska det sparkas seft, intryck kommer!

Albatross
2009-05-18, 17:22
Fick möjlighet att köpa UFC idag... kunde inte motstå, nu ska det sparkas seft, intryck kommer!

Skurk! Långt före release! *grr*

Ja, jag är oerhört avundsjuk. *cry*

Lasse Kongo
2009-05-18, 21:24
Skrev det här på ett annat forum, klistrar in:

Då ska vi se, har kört en del med min karriärsgubbe, kickbox/judo, första matchen var sjukt grym men jag förlorade, sen har det gått spikrakt, vunnit 5 matcher i rad, senaste mot Mark Coleman,, karrärsläget känns sådär, men det är väl lite för tidigt att säga.

Körde en match online nyss, och det är där spelet kommer skina så länge det fungerar som det ska, det är garanterat ett spel som kommer hålla riktigt länge online, det är så kul att matcherna aldrig känns givna, jag hade tex ett rejält övertag och min motståndare var nära att ge upp flera gånger tills han satt en armbåge och det var hej och godnatt för min del.

Gubbarna är väldigt lika som sagt, men det är samtidigt inget Street Fighter, caf tyckte jag var helt ok, finns väl det som man kan kräva tycker jag, varken mer eller mindre.

Det som dock är hela grejen med spelet vilket de flesta känner som spelet demot är ju själva gameplayet, och det finns ju en hel del att bemästra.

För min del som var lite skeptiskt känns det tvärtom, jag känner mig positivt överraskad, och åter igen, online kommer det kunna bli hur kul som helst, jag vet inte men jag hoppas att det kommer gå att köra matcher där båda är tvugna att välja sina egna gubbar online.

Anton Fräs
2009-05-18, 21:40
Har precis köpt heavenly sword, viking: battle for asguard, samt SoF till ps3. Heavenly sword och Viking är riktigt roande, SoF är desto sämre. Riktigt besviken på det faktiskt. RE5 är fortfarande efter många veckors spelande riktigt jävla kul dessutom :)

Alexton
2009-05-18, 22:29
Detta ser ut som ett spel som skulle kunna slå på brädan.. verkar ha allt.

http://www.gametrailers.com/video/japanese-debut-muscle-march/49346?type=flv

Snobbe
2009-05-18, 23:09

Ska lätt köpas:D

hampfuz
2009-05-18, 23:34

Hahaha, gillar hur han snor proteinpulvret! :D

rockbell
2009-05-19, 09:43
Spelar igenom Gta4 och Metal Gear Solid 4 nu. Fy satan vilka bra spel det är.

rockbell
2009-05-19, 09:44

UFC var det tråkigaste spelet jag kört på länge. Pröva Naruto Ultimate Ninja Storm istället. Där har vi ett bra fightingspel! Finns demo på playstation network

kalajset
2009-05-19, 09:49
Spelar igenom Gta4 och Metal Gear Solid 4 nu. Fy satan vilka bra spel det är.

Ja, framförallt MGS4 är riktigt jäkla bra som spel sett, (gillar däremot inte alla mellansekvenser på 30 minuter), men GTA4 är gravt överhypat enligt mitt tycke. Gillade det också riktigt mycket när det kom, (det är ju trots allt ett nytt GTA-lir), men att försöka spela det nu, såhär ett år i efterhand fyllt av toppspel, gör mig själv bara frustrerad. Kontrollen är urdålig, uppdragen otroligt lika varandra, och spelet är fullt av buggar. Bra story jämfört med de andra GTA-spelen, visst, men varför ta bort alla roliga moment i serien? (som t ex hårklippning, bilstyling m.m). Har försökt sätta mig ner med det några gånger senaste månaden, men har stängt av efter en kvart varje gång. Tveksam till om jag någonsin kommer orka klara det. :/

Rahf
2009-05-19, 15:01
IGN har släppt en recension på Punch-Out!! (http://wii.ign.com/dor/objects/14266716/punch-out/videos/punchout_vdr_051509.html).

ViktorH
2009-05-19, 15:06
Vid de få tillfällen jag spelar är det äldre grejer som gäller. Har ett kabinett, några konsoler och några hemdatorer.

sonicc
2009-05-19, 15:46
Kongo!
Nu har du säkert lirat UFC lite mer, vad tycker du om det?
Apbra eller bara sådär?

Precis bokat mitt ex på webhallen höhö
Ska bli sjukt kul och spöa folk på nätet! :D

Lasse Kongo
2009-05-19, 16:48
Kongo!
Nu har du säkert lirat UFC lite mer, vad tycker du om det?
Apbra eller bara sådär?

Precis bokat mitt ex på webhallen höhö
Ska bli sjukt kul och spöa folk på nätet! :D

Nja, jag har lämnat tillbaka mitt ufc idag, det är verkligen inte värt fullpris, jag kan faktiskt fortsätta spela demot istället, visst man får inte alla gubbar, karriären, online, men har man lirat demot har man ju testat det mesta, så blir ev ett köp när det finns riktigt billigt i framtiden!

rockbell
2009-05-19, 16:52
IGN har släppt en recension på Punch-Out!! (http://wii.ign.com/dor/objects/14266716/punch-out/videos/punchout_vdr_051509.html).

Har funnits länge på gametrailers. Så mycket bättre sida än IGN

Pirko
2009-05-19, 18:06
Någon som vet ett bra rpg spel till antingen x-box 360 eller ps3? Är trött på alla fps, bil och action spel. Längtar efter nya Final Fantasy, men det lär dröja ett tag innan det kommer ut. Spelade även igenom Fable II, vilket var schysst också.

Toel
2009-05-19, 18:24
Någon som vet ett bra rpg spel till antingen x-box 360 eller ps3? Är trött på alla fps, bil och action spel. Längtar efter nya Final Fantasy, men det lär dröja ett tag innan det kommer ut. Spelade även igenom Fable II, vilket var schysst också.

Vilket typ av RPG gillar du?

För xboxens räkning kan jag rekommendera:

Fallout 3
Ett postapokalyptiskt action-rollspel, utvecklat av Bethesda Softworks.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Ett fantasy rollspel, utvecklat av Bethesda Softworks.

Mass Effect
Ett actionrollspel i rymden, utvecklat av Bioware.

Finns väl en del J-RPG också, bla. Lost Odyssey. Är själv inte så intresserad av dessa, men någon annan kan ju fylla på som spelat denna typ av spel mer.

Pirko
2009-05-19, 18:42
Jag har spelat både Fallout 3 och Oblivion, fast då på dator. "Rymd spel" är inte mig riktigt i smaken, tyvärr.. Fan, blir det att vänta ett helt år innan man kan få ett schysst lir eller?

EDIT: Vet inte speciellt någon typ av RPG jag gillar, men laser och pewpew skjut vapen är inte en direkt hit precis.. FF 9 var ett av mina absoluta favorit spel. Gillade animeringen och känslan.

Kimball
2009-05-19, 19:17
Punch out är ganska festligt. Lite torrt multiplayer tyvärr, hade önskat man kunde välja lite olika chars osv. Men visst är det lattjo som alltid med Punch out även om jag tröttnar rätt snabbt.

Anton Fräs
2009-05-19, 19:19
Jag har spelat både Fallout 3 och Oblivion, fast då på dator. "Rymd spel" är inte mig riktigt i smaken, tyvärr.. Fan, blir det att vänta ett helt år innan man kan få ett schysst lir eller?

EDIT: Vet inte speciellt någon typ av RPG jag gillar, men laser och pewpew skjut vapen är inte en direkt hit precis.. FF 9 var ett av mina absoluta favorit spel. Gillade animeringen och känslan.

Har exakt samma problem som dig.. Sci fi RPGs faller mig inte i smaken och det verkar knappt finnas något annat till konsol *cry*

petah
2009-05-19, 19:38
Har exakt samma problem som dig.. Sci fi RPGs faller mig inte i smaken och det verkar knappt finnas något annat till konsol *cry*

sacred 2 kommer snart till konsol (typ 20 dagar), dock är det ju diabloliknande hack'n'slash

Chris
2009-05-19, 19:40

Så kände jag också men Mass Effect var riktigt jäkla bra.

Ett bra RPG som är på G är Dragon Age, kan bli riktigt bra det! Köp lite gamla Rpgs till PS2 och kör på PS3an, final fantasy 6-12 lär ju räcka ett tag :) (7an och 10 är bäst)

Scratch89
2009-05-19, 19:57
Pirko, har du kollat upp Valkyria Chronicles?

Lasse Kongo
2009-05-19, 20:04
Det här glädjer ett par xD Ps3ägare inkl undertecknad, jag kommer nog att skaffa gotyversionen.

http://www.ps3bloggen.se/spel/fem-expansionspaket-till-fallout-3#more-7821

petah
2009-05-19, 20:25
Det här glädjer ett par xD Ps3ägare inkl undertecknad, jag kommer nog att skaffa gotyversionen.

va inge

kommer också skaffa den

Albatross
2009-05-19, 20:35
Har funderat i 2 veckors tid på att börja spela Fallout 3 igen, så läste jag det där tidigare... men det vettefan alltså! Vill så gärna gilla skiten, men går inte när det är FPS :(

Nej, hit med fler JRPG säger jag! Härligt att det verkar vara en bunt på ingång under året iaf.

Spelade Noby Noby Boy i typ 10 min nyss, det roade mig nog mer än Fallout 3 gjorde :|

Chris
2009-05-19, 20:58

Valkyria Chronicles är absolut inget RPG... Strategi/Action snarare. Jäkligt bra är det dock :)

Scratch89
2009-05-19, 21:14

Härligt! Det tror jag att jag också gör. Då kommer jag ha både Collector's Edition och GOTY. :hbang:

Jag trodde du tyckte att det var ett skitspel?

Rahf
2009-05-19, 22:08
Saxat från Giant Bomb angående DLC för PS3-versionen av Fallout 3:

But wait, there's more! PlayStation 3 owners already got their Fallout 3 trophies via a patch, and now they can finally look forward to all this DLC rolling their way as well. The first pack, Operation Anchorage, will hit the PlayStation Network in late June, with The Pitt and Broken Steel rolling out four to six weeks apart after that. Point Lookout and Mothership Zeta will then follow sometime after the first trio is out.

Lasse Kongo
2009-05-21, 10:16
Gametrailers rec av inFAMOUS weeeeee http://www.gametrailers.com/player/49518.html?type=flv

Pirko
2009-05-21, 12:50

Sitter och googlar lite bilder just nu, det ser ganska mysigt ut faktiskt! :)

Chris
2009-05-21, 12:54
Någon som tänker skaffa Bionic commando imorrn? Såg att det fick ganska hård kritik på gamespot... hade hoppats det skulle vara bättre.

Albatross
2009-05-21, 22:14
Marvel vs Capcom 2 var lite roligt på ett sånt där 50kronors-spels-vis. Funkade att lattja lite med en polare en stund, men betalar man fullpris för nåt dylikt så... mja, då har man råd :)

Scratch89
2009-05-21, 22:17
Sitter och googlar lite bilder just nu, det ser ganska mysigt ut faktiskt! :)

Har du ett PS3 så borde demot ligga kvar.

Rahf
2009-05-21, 22:20
Någon som tänker skaffa Bionic commando imorrn? Såg att det fick ganska hård kritik på gamespot... hade hoppats det skulle vara bättre.

Giant Bomb gav en rätt schysst recension av det.

kalajset
2009-05-21, 22:21
Har du ett PS3 så borde demot ligga kvar.

Jodå, det gör det allt, iaf för någon vecka sedan när jag hämtade hem det. :thumbup:

Bra PSN-update idag, demo på både InFamous och Marvel Vs. Capcom 2, ska bli kul att prova båda. (Fast Red Faction MP-demot hoppar jag nog, SP verkade inte sådär jättekul direkt). Dessutom några intressanta trailers, (t ex Fat Princess).

sonicc
2009-05-22, 14:01
Nu har jag suttit och lirat UFC i snart 3h.
Askul ju! :D
Kört 3 matcher online. Första lagga sönder, dom två andra var helt ok.
2loss 1 win :/
Här ska mosas!

kaer
2009-05-22, 14:06

Jag har ingen konsol men funderar på att spela det på något sätt ändå, jag har en kompis som jobbar på Grin som animatör och det skulle vara kul att se vad han gjort. Enligt honom så är de väldigt nöjda med det.
Men som sagt är det väl blandade recensioner. Gillade att det stod i DN att gjort det ganska svårt och man får nöta lite. Hatar att allting ska vara så himla lätt nuförtiden.

spoonchest
2009-05-22, 14:30
Behöver hjälp med Zelda: twilight princess. nån som är expert på området. Jag har nämligen kört fast ganska hårt på Forest temple.
PLZ?

kalajset
2009-05-22, 14:38
Funderar också på Bionic Commando, men det är högst eventuellt än så länge. Jäkligt synd att det inte finns något demo alls till PS3:an. Valet står imellan InFamous, Bionic Commando, eller Ghostbusters, (kommer ut i mitten av juni).

InFamous var faktiskt något av en besvikelse demomässigt, (men då imponerade varken Uncharted eller RE5 heller på mig i demon, och de var kanon båda två när jag väl körde fullversionerna). Bra idé i grunden, men för det första är inte riktigt superhjältar min grej, och för det andra var det helt enkelt inte sådär superkul. Ganska monotont trots allt, för dålig variation i miljöerna, och en kontroll som visserligen fungerade hyffsat bra för ändåmålet, men den var långt ifrån finslipad. (Dessutom var det faktiskt ganska svårt, även på Easy, ingen brist i sig, men lite irriterande när det ändå var lägsta svårighetsgraden). Fast man är ju ändå sugen på mer...Betanyckeln till Uncharted 2 som man får med till InFamous om man förhandsbokar specialutgåvan hägrar också såklart.

Blir nog som så att antingen beställer jag inFamous i helgen, eller så blir det något annat, troligen Ghostbusters ifall demo kommer. Bionic Commando verkar helt OK, men utan demo... :/ Ska spendera eftermiddagen med att läsa lite rescensioner.

Christyle
2009-05-22, 15:09
Nån som har Spelat det nya UFC spelet på PS3??? bästa Beat Em Up spelet hittils

kaer
2009-05-22, 15:15

Körde demot i helgen, verkar väldigt lovande tycker jag. Ska se till att köra det lite.

Toel
2009-05-22, 15:35
Behöver hjälp med Zelda: twilight princess. nån som är expert på området. Jag har nämligen kört fast ganska hårt på Forest temple.
PLZ?

Var länge sedan jag körde det spelet nu så jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig. Dock kan jag tips om Gamefaqs, där brukar finnas bra guider!

Pecto
2009-05-22, 15:36

Japp det är riktigt kuuul

Lasse Kongo
2009-05-22, 18:15
Fick mitt inFAMOUS spec edt nyss : )

Ch4rles
2009-05-22, 18:22
Fick tag på Bionic Commando idag och har spelat lite. Jag tycker spelet är roligt, och det är kul att det är lite svårt att svinga sig. Känns bra efter ett tag när man känner att man har kontroll. Dock stör jag mig på lite småbuggar, ganska taskig story och röstskådespeleriet gillar jag inte någonstans. Det allra sämsta tycker jag är att man får radioaktivitetsförgiftning så fort man avviker det minsta från "den osynliga vägen" Det är ganska trist, man straffas för minsta lilla upptäckarentusiasm.

På något sätt påminner det lite om Mirror's Edge som jag inte gillade alls. Det har lite av den atmosfären, fast det är inte tråkigt och segt.

sonicc
2009-05-22, 19:14
UFC e...sinnessjukt bra. Har spelat..aaa exakt hela dagen haha.
Vilka jävla matcher online!
Dom som kör på 360, pma för nick - dödsmatch ala kolo!

kalajset
2009-05-22, 19:31
Fick mitt inFAMOUS spec edt nyss : )

Najs, före release och allt. :thumbup: - Hur tycker du det är då?

Fick tag på Bionic Commando idag och har spelat lite. Jag tycker spelet är roligt, och det är kul att det är lite svårt att svinga sig. Känns bra efter ett tag när man känner att man har kontroll. Dock stör jag mig på lite småbuggar, ganska taskig story och röstskådespeleriet gillar jag inte någonstans. Det allra sämsta tycker jag är att man får radioaktivitetsförgiftning så fort man avviker det minsta från "den osynliga vägen" Det är ganska trist, man straffas för minsta lilla upptäckarentusiasm.

På något sätt påminner det lite om Mirror's Edge som jag inte gillade alls. Det har lite av den atmosfären, fast det är inte tråkigt och segt.

Låter rätt kul, förutom radioaktivitetsgrejen. Har man aldrig möjlighet att "åka på upptäcksfärd" ens utanför "vägen"?

Har du PS3:a kanske du provat inFamous? - Vilket rekommenderar du isåfall?

TheGovernator
2009-05-22, 19:44
Syrrans unge fyller år imorgon och får PS3 med guitar hero world tour+ world tour metallica+NHL09

Blir att åka på besök oftare med andra ord :D

Christyle
2009-05-22, 19:47
Körde demot i helgen, verkar väldigt lovande tycker jag. Ska se till att köra det lite.

Ahh Precis Wanderlei Silva e Crazy på den alla e så lika oxå

Christyle
2009-05-22, 19:48
Japp det är riktigt kuuul

aärskilt Kariärläge man gör sin egen gubbe o knockar dem stora haha

MAXX
2009-05-22, 20:07
vill ha ett fight spel. vilket ska jag skaffa..

UFC eller Street Fighter?

snej
2009-05-22, 20:54
Inte haft igång ps3an sen jul typ, satte igång häromdan igen o började lira dead space. Lika bra som i julas det spelet. Blev till att ladda ner killzone2 demot med från psstore, blev så förälskad så jag beställde det på stubinen! sinnes snyggt och verkade riktigt, riktigt bra. Nu hänger då inte xbox360 med i svängarna grafikmässigt längre iaf, det är en sak som är säker.

Btw så är Dead Space 2 i startgroparna!! 1:an är lätt ett av dom bästa liren jag någonsin spelat.

Lasse Kongo
2009-05-23, 22:58
Najs, före release och allt. :thumbup: - Hur tycker du det är då?

Låter rätt kul, förutom radioaktivitetsgrejen. Har man aldrig möjlighet att "åka på upptäcksfärd" ens utanför "vägen"?

Har du PS3:a kanske du provat inFamous? - Vilket rekommenderar du isåfall?

Kan inte sluta... spela, ögonen värker =/

Skiter oftast i recensioner, men värt att nämna att inFAMOUS imponerar överlag, Giant Bomb tex, 5/5 http://www.giantbomb.com/infamous/61-20599/reviews/

Kör som jetesnel nu, nästa gång blir det enbart som jeteond, ett spel där sidouppdragen är typ minst lika bra och välgjorda som huvudstoryn, händer inte så ofta *host* GTA IV, sidouppdrag, woot? gah måste fan spela lite till lol

Langster
2009-05-26, 10:32
Spelade Infamous demot i helgen och tycker att det verkar väldigt lovande. Faktiskt det spel som jag själv tycker verkar vara det bästa PS3 exklusiva hittills.

Prototype som kommer nästa månad ser också jäkligt ballt ut.

Cerberus
2009-05-26, 11:00
så jävla kukigt att min ps3 e på service, käkade upp ett spel(vägrade komma ut) och nu har äntligen webhallen fått iväg ps3an till nordisk film, ska ta ytterligare 4-5 veckor :P. Redan väntat två veckor typ för dom att skicka in fanskapet..

fick kod för infamous-demot , men de kan ja ju inte pröva nu..

Chris
2009-05-26, 11:13
Jag köpte bionic commando och spelade igenom det för någon dag sen, tyckte faktiskt det var riktigt kul. Bra action, grym bandesign men störande röstskådespeleri och radioaktivitet.

Rackham
2009-05-26, 12:47
Jag köpte bionic commando och spelade igenom det för någon dag sen, tyckte faktiskt det var riktigt kul. Bra action, grym bandesign men störande röstskådespeleri och radioaktivitet.

Smaken är olika uppenbarligen :) Personligen tycker jag det är väldigt segt och enformigt.

ville verkligen gilla det, men nej, inget för mig...

Albatross
2009-05-26, 17:12
Gah! UFC damp ner i lådan, men nu måste man vara social hela kvällen! Grymma öde :(

MrBurner
2009-05-26, 19:56
Funderar på att köpa Burnout: Paradise till Xbox 360, tror ni att jag kommer ha kul med det spelet länge? Är ute efter spel som jag kan ha lika roligt med om någon månad som den dagen jag får det.

Är rätt ny på Xbox-scenen, enda spelkonsol ur denna generation jag äger dessutom.

Rackham
2009-05-26, 20:42
Funderar på att köpa Burnout: Paradise till Xbox 360, tror ni att jag kommer ha kul med det spelet länge? Är ute efter spel som jag kan ha lika roligt med om någon månad som den dagen jag får det.

Är rätt ny på Xbox-scenen, enda spelkonsol ur denna generation jag äger dessutom.

Har inte spelat Paradise, men tror spontant inte du har lika roligt med det efter en månad. Men vad vet jag :)

Gillar du realistiska racingspel? Isf tror jag du har ROLIGARE med Race Pro efter en månad än första dagen (eftersom det tar ett tag att lära sig, men sen är riktigt roligt). Dock inget flashigt spel på något sätt, och har sina buggar här och var.

Lasse Kongo
2009-05-26, 21:27

Jag har lirat Paradise sen det släpptes, typ 1 1/2-2 år? sen, det är fan roligare nu än någonsin och bättre pga alla updates, har haft det till 360 har det till Ps3 och säkerligen +100h på det, det blir aldrig tråkigt, i shit you not!

Tvekar du än? ;)

Albatross
2009-05-27, 20:52
Hmm, nån som är sugen på att dra lite matcher i UFC över PSN? Jag blir ursinnig på dessa fjantar som hoppar ur matchen så fort de får spö, så det avbryts.... Gah!

Scratch89
2009-05-27, 21:34
Gnnnn, jag måste spela ut mitt Oblivion så att jag kan köpa Valkyria Chronicles. Jag har varit sjukt sugen i ett halvår nu.

Rackham
2009-05-28, 13:28
Grin varslar 160 personer, stänger studiorna i Göteborg och Barcelona?

http://www.gamereactor.se/nyheter/18005/Stora+nedsk%E4rningar+f%F6r+Grin%3F/

Är inte speciellt överraskad om det är sant, en tokexpansion funkar sällan. Och de har ju inte precis gjort allt rätt heller om man ser på betyg och försäljning av de senaste spelen.

Men, givetvis, hoppas jag att det - mot förmodan - bara är ett rykte :)

Anton Fräs
2009-05-28, 13:30
Precis fått hem sacred 2 och oblivion te ps3an. De e kärlek.

Scratch89
2009-05-28, 16:11
Oblivion med alla tillägg tar sån jäkla tid att spela ut.

kalajset
2009-05-29, 20:36
Massiv update på PSS igår, synd bara att hälften var filmklipp från, (det förvisso mycket bra), Killzone 2.

Hade hoppats en del på de två speldemona själv, men blev inte direkt särskilt imponerad. Crash Commando, som jag ändå trodde skulle vara hyffsat kul, var verkligen precis som "Soldat", fast på PS3 istället. Visst, såklart lite mer avancerat, men det känns som ett spel som är roligt 10 minuter med kompisar, men that's it. Jag personligen ser inget spelvärde i denna typ av spel alls, men uppenbarligen är jag ganska ensam om detta med tanke på betygen spelet fått.

"Cellfactor: Tjoho 800" var ingen större höjdare det heller. Snabb Quakeklon på konsoll fungerar sådär i praktiken. Denna typ av snabba FPS gör sig helt enkelt på bättre på dator, men även där hade inte spelet haft mycket att hämta. Det känns närapå 10år för gammalt, i allt från spelupplägg till grafik - helt onödigt spel, enda värdet det egentligen har är väl för dom som, mot förmodan, faktiskt vill spela en sämre version av just t ex Quake framför tv'n. Känns som senaste Unreal Tournament är ett betydligt bättre val på de flesta sätt istället om man är ute efter lite snabbare FPS-action på konsoll.

Ch4rles
2009-05-29, 21:01
Lånade idag Fable 2 från biblioteket. Har inte spelat så mycket än, men hittills är det riktigt mysigt!

Lasse Kongo
2009-05-29, 21:13
Ska nog skicka efter Afrika (hakuna matata) i helgen!

Anton Fräs
2009-05-29, 21:35
Oblivion med alla tillägg tar sån jäkla tid att spela ut.

Jag får kämpa helt enkelt :) Tyvärr så var Sacred 2 riktigt uselt. Ingen spelkänsla alls :(

Solros
2009-05-29, 22:05
Kört igenom Saints Row 2 nu, bra skit:thumbup:

Rahf
2009-05-29, 22:20
Ska nog skicka efter Afrika (hakuna matata) i helgen!

Ryan Davis lät inte imponerad, men då har han lirat japanska versionen.

Solros
2009-05-29, 22:45
http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mass-effect/49799
Mass Effect II

Lasse Kongo
2009-05-29, 22:46
Ryan Davis lät inte imponerad, men då har han lirat japanska versionen.

Är kanske inte goty men annorlunda och avkopplande.

snej
2009-05-30, 08:54
28:e skulle en ny patch till Killzone2 släppts som bla ökar känsligheten för små rörelser med axis för att få effektivare och smidigare sikte, och generella förbättringar av spelet i helhet. Hade inte kommit ut igår kväll än dock.. Älskar spelet, helt galet intensiv action. Ska strax ge mej ut och lajva, måste bara öva upp mina skills lite till :)

rife
2009-05-30, 08:56
Någon som testat FN4 demot än? Vad tycker ni om det isåfall ?

Prankie
2009-05-30, 09:19
Ser fram emot Prototype, förstöra hela staden. :)

Sen även Star Ocean som äntligen finns i Europa.

Lasse Kongo
2009-05-30, 10:39
Någon som testat FN4 demot än? Vad tycker ni om det isåfall ?

Helt underbart!

Prankie: själv tycker jag prototype verkar bli pinsamt dåligt :em:

krebbe
2009-05-30, 10:53
Helt underbart!

Prankie: själv tycker jag prototype verkar bli pinsamt dåligt :em:

Håller nog med Lasse här, Prototype verkar bli ännu en i raden av alla "döda-allt-som-rör-sig-utan-att-ha-någonting-bakom-pannbenet-spel" som är så otroligt populära just nu, typ God of war, Devil may cry, Ninja gaiden, Bayonetta, osv osv. Dvs spel som riktar sig till en snabb publik som itne orkar sätta sig in i spelens handling eller tyngre combatsekvenser. Dom fyller upp namnet "Button mashers" ganska bra.

Men man vet inte innan man testat, så jag håller den här öppen fram tills jag har spelat tillräckligt för att dra en ordentlig slutsats.

Kwon
2009-05-30, 13:27
Väntar på Phat Princess

Mr.Cosybear
2009-05-30, 13:42
Någon här som spelar Geo political simulator (Commander in chief) och kan säga om det är värt att införskaffa?

Lasse Kongo
2009-05-30, 14:43
Det här blir intressant och se om det stämmer:

http://www.psu.com/Rumor--Sony-and-Epic-Games-to-announce-new-PS3-exclusive-News--a007405-p0.php

Sundsarn
2009-05-30, 18:45
Vi har nu haft två tentaflyktskvällar med Halo3. Har inte spelat tvspel sen jag flyttade ner. Nu var vi dessutom 3 boxar med 12 spelare, riktigt roligt! :hbang:

Nu kanske man fastnar i tvspelsträsket igen :(

Lasse Kongo
2009-05-31, 10:08
Uj uj, klarat inFamous, SÅ avslutar man ett spel mina damer unt herren, blev ett stort OMFG WTF NOOOOO! för min del, längtar efter den givna? uppföljaren :hbang:

Ett av de bättre lir jag spelat.

Scratch89
2009-05-31, 20:17
Är InFamous väldigt likt GTA4?

Rahf
2009-05-31, 20:20
Är InFamous väldigt likt GTA4?

http://www.giantbomb.com/quick-look-infamous/17-629/

Scratch89
2009-05-31, 20:42
Det ser ut om som en blandning mellan Tony Hawk och Naruto.

Rahf
2009-05-31, 20:44
Det ser ut om som en blandning mellan Tony Hawk och Naruto.

Väldigt bra kritik har det fått.

Scratch89
2009-05-31, 20:45
Jag menade alltså inget negativt, kanske var det min brist på smileys som gav det intrycket. Jag trodde dock att det skulle vara mer GTA-igt, och inte att man kunde haka sig fast på kanter och rep.

Albatross
2009-06-01, 15:17
Nån som klarat classic fight mellan silva och henderson på UFC? Jag blir ursinnig på skiten, går inte!

krellik
2009-06-02, 00:55
http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/ea-sports-mma/988878p1.html

Ifall de lyckas aplicera fight nights total punch kontroll för hela striking delen av mma kommer jag få total tv spels orgasm.

Chris
2009-06-02, 01:00
E3-mässan börjar imorrn, hoppas på många bra releaser, framförallt en remake på FF7 till ps3an det vore verkligen guld! Hoppas på lite nyheter från valve också om Episode 3 och nya portal. :)

Att de ska släppa ett left4dead 2 redan i år känns lite VÄL snabbt tycker jag, kan de inte bara släppa nya maps till 1an?

Racso
2009-06-02, 01:39
Det här verkar vara jävla fett: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spel/article5282928.ab

Ze possibilities... Dreglar bara jag tänker på Resident Evil 4 till Wii...

Albatross
2009-06-02, 06:44
Äntligen Bomberman på PSN! Eller snart iaf, 11:e juni. Har saknat nåt nytt multiplayerspel för fler än två spelare. Ska bli tokroligt!

Solros
2009-06-02, 07:53
Lite nytt till Xbox360 som visades på E3:

Facebook till konsolen:
_ee0bSqF2Ew

Spela utan kontroll! Fan vad tufft att lira typ Street Fighter eller UFC! :D
03thQvGRVvQ

Splinter cell: Conviction
Hd9voFAFHX0

Metal Gear Solid: Rising Kul att lira lite MGS även på boxen.
HbpYZe2wTvQ

Crackdown 2
zf_7wyjJmII

Onigiri
2009-06-02, 07:53
E3-mässan börjar imorrn, hoppas på många bra releaser, framförallt en remake på FF7 till ps3an det vore verkligen guld!Det händer bara i våra drömmar Chris ;)