handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Scratch89
2010-06-25, 14:53
För övrigt så är jag sjukt pepp på Fallout:NV. Fallout 3 är troligen top tre eller fem av mina favoritspel genom tiderna, och NV verkar inte bli sämre.

krellik
2010-06-25, 14:55
Om stjärnorna ställer sig i rätt riktning kan New Vegas bli helt jävla underbart.

Kwon
2010-06-25, 15:05
Ja, New Vegas blir ju ett must have för alla som gillar Apokalops

krellik
2010-06-25, 15:10
Ja, New Vegas blir ju ett must have för alla som gillar Apokalops

Om de inte knullar till det.

Fallout tactics spelade jag med behållning:

http://student.agh.edu.pl/~rawiak/fallouttac.jpg

Det här spelade jag inte:

http://www.taradgame.com/images/xbox/Fallout%20Brotherhood%20of%20steel_front.jpg

Där gick gränsen...

Kwon
2010-06-25, 15:12
Fallout hade ju VAT-systemet, Red Dead hade ju Dead Eye.

I bägge spelen hade man hatt.

krellik
2010-06-25, 15:19
http://ui18.gamespot.com/529/fallout21_2.jpg

Så ska man se ut.

Kwon
2010-06-25, 17:34
Spel-Industrin: "We're out of Ideas!"
http://cdn-www.cracked.com/phpimages/article/2/7/5/25275.jpg?v=1

storPines
2010-06-25, 19:37
köpte mig gh5 med alla instrument samt gh metallica, hujj vad skoj det är med trummorna.

Kwon
2010-06-25, 19:53
Vilket lir är detta? Han verkar ha en Dead Eye-funktion också
http://nsa15.casimages.com/img/2010/06/21/100621105807552792.gif

http://nsa15.casimages.com/img/2010/06/21/100621105847881175.gif

Rahf
2010-06-25, 20:47
Kwon: Det kommande Metal Gear Solid.

Scratch89
2010-06-25, 22:30
Kwon, angående FPS-spelen: Det är ju det jag alltid har sagt. Det har inte utvecklats något sen, typ... Half Life 2.

Det nya Metal Gear Solid verkar fett också, men jag tyckte Hideo Kojima var rätt så klar med serien. Är det nya tillverkare?

Kwon
2010-06-25, 23:14
Dan Henderson, Werdum, King Mo, Steven Quadros, Pat Miletich, testade EA MMA på E3 och de gillar't!
dVG-wEbpsxc

EA MMA gameplay, groundgame etc
prKBldpz4Wc

Rahf
2010-06-26, 02:27
Kwon, angående FPS-spelen: Det är ju det jag alltid har sagt. Det har inte utvecklats något sen, typ... Half Life 2.

Det nya Metal Gear Solid verkar fett också, men jag tyckte Hideo Kojima var rätt så klar med serien. Är det nya tillverkare?

Kojima-san producerar. Han är inte lika inblandad som i föregående MGS-spel. Men han har definitivt fortfarande mycket inflytande inom skapandet av spelet.

Kimball
2010-06-26, 02:35

+1! Förutom möjligtvis Borderlands som kändes lite friskt...

krellik
2010-06-26, 10:12
Okej, EA MMA alltså, äntligen har vi fått lite svar på hur det ska funka.

Glad för att min fantasi från fightnight round 1 för många år sen för hur de kontrollerna skullle kunna funka i ett mma spel blir exakt som jag trodde! Analog styrning och en extra knapp som modifierar in sparkar, kan bli skitbra!

Deras "punch to pass" system på marken låter som det har både för och nackdelar, fördelen är att slag på marken blir en viktig del av markfighten. Men den stora nackdelen är om det inte finns en teknisk lösning vid sidan av det....
Fight night spelen har ett ok system på marken, problemet är väl att de har copyright på det systemet så att inga andra kan få använda det, likaså som att fight night spelen har det på sitt analoga stående fightsystem, kontrollsystem i spel borde inte gå att hålla rättigheterna till på detta sätt... För jag tror att en kombination av båda systemen kunde bli lysande.

Lasse Kongo
2010-06-26, 11:42
Fan bra sugen på att köpa ett lir idag, slicka såren efter en vild kväll igår hehe, men allt är ju megastängt idag.

Någon som testat Onslaught, värt att köpa, kan man lira det själv också eller måste man vara minst 2 så att säga?

Funderar på att börja lira om MGS4, sugen på att spela men så jävla bakfull så jag är osäker på om det kommer gå haha

krellik
2010-06-26, 12:39
Om jag köper en 360 att ha till sovrumstvn så kan jag inte använda samma gamerid på den som på min vanliga 360?

Lite små irriterande isånafall ifall man betalar för en konsol till...

Ozma
2010-06-26, 13:28
krellik: Lägg din gamertag på ett usb-minne,sen är det bara att flytta det mellan konsolerna.

LoTiX
2010-06-26, 15:26
Håller på att lira lite Zelda: A link to the Past och har lite problem med att förstå varför det rankas som ett av de bästa spelen någonsin. Jag skulle vilja jämföra med Chrono Trigger som jag håller som ett av de bästa:

Zelda saknar medföljare vilket tar bort extremt mycket dialog och djup från spelet, dessutom är alla andra personer i Zelda mycket kortfattade jämfört med de i CT.

Vidare så gör avsaknaden av companions att striderna blir klart mer endimensionella. Det finns helt enkelt inte lika mycket att göra mot fienden. Det som går att göra är inte heller alls lika effektfullt.

Handlingen är också ett stort problem, tidsresandet och dess påverkan på framtiden i CT är helt genialt och skapar mycket varierande miljöer att färdas i. Hittills i Zelda har jag sprungit runt i min hemby samt räddat en prinsessa från ett litet slott, nu håller jag på att samla in tre stycken magiska halsband från tre olika onda dungeons - mer stereotypiskt kan det bara inte bli.

Har kommit till den alternativa världen och får hoppas på att det blir lite intressantare framöver, annars var det här kanske inget för mig.

HulkH
2010-06-26, 16:18
Lirar Red Dead Remedtion nu ja :D grymt skoj :)

Kwon
2010-06-26, 16:20
Lirar Red Dead Remedtion nu ja :D grymt skoj :)

Kör du PS3?

CoopMissions?

Rahf
2010-06-26, 16:32
Håller på att lira lite Zelda: A link to the Past och har lite problem med att förstå varför det rankas som ett av de bästa spelen någonsin. Jag skulle vilja jämföra med Chrono Trigger som jag håller som ett av de bästa:

Zelda saknar medföljare vilket tar bort extremt mycket dialog och djup från spelet, dessutom är alla andra personer i Zelda mycket kortfattade jämfört med de i CT.

Vidare så gör avsaknaden av companions att striderna blir klart mer endimensionella. Det finns helt enkelt inte lika mycket att göra mot fienden. Det som går att göra är inte heller alls lika effektfullt.

Handlingen är också ett stort problem, tidsresandet och dess påverkan på framtiden i CT är helt genialt och skapar mycket varierande miljöer att färdas i. Hittills i Zelda har jag sprungit runt i min hemby samt räddat en prinsessa från ett litet slott, nu håller jag på att samla in tre stycken magiska halsband från tre olika onda dungeons - mer stereotypiskt kan det bara inte bli.

Har kommit till den alternativa världen och får hoppas på att det blir lite intressantare framöver, annars var det här kanske inget för mig.

Fanboy alert:

Saken med det gamla Zelda-spelet är väl att historien är så pass simpel som "Rädda henne, döda han/den/det." Chrono Trigger och Zelda spelar inte ens i samma liga enligt min mening. Det första är väldigt lättillgängligt och är ett äventyrsspel, det andra är ett rätt tungt och väldigt omspännande rollspel med allt vad det innebär. Båda har sina fördelar och nackdelar.

Förvänta dig inget mer djup av Zelda, annat än det du skapar själv. Man får en kortare historia av många invånare, sen fyller man i luckorna själv ;).

Spelet är 19 år gammalt och håller fortfarande bra enligt min subjektiva åsikt.

Kwon
2010-06-26, 16:35
Exakt, det är bara att fylla i luckorna och låtsas att en av byborna i byn är en expert i nutrition och brukar ibland gå under monikern Kung Grebb, så blir spelet genast mycket mer intressant, då man questar för KG tex.

LoTiX
2010-06-26, 16:39
Fanboy alert:

Saken med det gamla Zelda-spelet är väl att historien är så pass simpel som "Rädda henne, döda han/den/det." Chrono Trigger och Zelda spelar inte ens i samma liga enligt min mening. Det första är väldigt lättillgängligt och är ett äventyrsspel, det andra är ett rätt tungt och väldigt omspännande rollspel med allt vad det innebär. Båda har sina fördelar och nackdelar.

Förvänta dig inget mer djup av Zelda, annat än det du skapar själv. Man får en kortare historia av många invånare, sen fyller man i luckorna själv ;).

Spelet är 19 år gammalt och håller fortfarande bra enligt min subjektiva åsikt.

Menade du i den ordningen?

Rahf
2010-06-26, 17:01
Menade du i den ordningen?

Jag skyller på att klockan är morgon :D. Vänd på ordningen givetvis.

JuzupWilkosz
2010-06-26, 17:21
Zelda? Vad är det för mediokert gammalt Super Nintendo-lir.

Det här krossade Zelda!
http://www.shinforce.com/genesis/reviews/Landstalker/pix-Landstalker-01.jpg

Kwon
2010-06-26, 17:24
Bästa Dungeoncrawlern var ju "Gateway to Apshai"

Det kusligaste var ju allt som plötsligt visades i rummet man gick in i, det kunde vara en drake eller vad som helst som rusade mot en!
dpAJuFVCBYY
JCsQsKaMAek

JuzupWilkosz
2010-06-26, 17:35
Oj! Det där var riktigt kusligt!
Nästan i klass med...
TQir5Mcgns0&

Kwon
2010-06-27, 01:44
Vad ni än gör! Spela inte XBOX!

Det finns en ROBOT där! :D
Ag1hFak1Du0

JuzupWilkosz
2010-06-27, 01:48
Jltp0kgkm2I

krellik
2010-06-27, 09:43
krellik: Lägg din gamertag på ett usb-minne,sen är det bara att flytta det mellan konsolerna.

Jo eller hämta det över live, men frågan är om jag kan ha det "aktivt" på båda konsolerna samtidigt (alltså inte inloggad samtidigt) men att man inte behöver köra "recover" varje gång man ska byta konsol.... ....

Så att gamerpoint räknas, ladda hem grejor, etc, jag kan fan betala gold till båda för smidighetens skull men har på känn att det inte går...

Lasse Kongo
2010-06-27, 13:32
Såni kommer nog satsa mer på HDcollections i framtiden, då GoWcollection blev en succé.

Vilka samlingar skulle ni vilja se?

Själv skulle jag vilja ha Ico/SoTC och MGSsamling :hbang:

RE vore rätt schysst med.

Länk: http://ps3.ign.com/articles/110/1101698p1.html

Nelson81
2010-06-27, 17:05
om ni står i en affär och tvekar vilket spel ni ska välja så messa inte lasse mongo, för då har ni redan gått ifrån affären innan ni får svar....tack lars för att du förstörde min kväll, nu måste jag sitta och prata med min sambo för att jag inte har något spel att lira.

Lasse Kongo
2010-06-27, 17:11
om ni står i en affär och tvekar vilket spel ni ska välja så messa inte lasse mongo, för då har ni redan gått ifrån affären innan ni får svar....tack lars för att du förstörde min kväll, nu måste jag sitta och prata med min sambo för att jag inte har något spel att lira.

Haha lol :laugh:

Lasse Kongo
2010-06-27, 17:21
Någon som vet hur det är när man handlar från Zavvi, kan man radera sina kontokortsuppgifter eller sparas det, jag vill att man ska kunna ta bort allt och slå in allt på nytt igen om man ska handla inte att vissa uppgifter ligger kvar.

Väldigt tacksam om någon kan svara på det, grymt sugen på att börja handla därifrån, sjukt billigt.

Bombur
2010-06-27, 18:08
Jag har kört 7-8h på Darksiders, det är riiiiiktigt jävla bra, riktigt härligt äventyrsspel.

Skysst, Skall kolla in detta lir:)

kalajset
2010-06-27, 18:22
Lasse: De tycks sparas, verkar inte finnas någon "radera allt"-funktion, även om man, (föga förvånande), kan ändra kortuppgifterna.

Riktigt bra priser på mycket där, absolut. Har beställt två spel därifrån, och kommer göra om det. Dock får man räkna med några veckors leveranstid.

Kwon
2010-06-27, 22:21
Lasse Kongo

Vad sägs om att göra olika recensioner på olika spel och sedan lägga upp på youtube? (så länkar du till alla recensioner här)

Du vet att många lyssnar på dina textrecensioner och uppskattar alla vinklar du ger.

Typ såhär
SHOTa1DIZag

Langster
2010-06-28, 07:24
Jag köpte Singularity igår. Visste i princip ingenting om det, ville bara ha ett klassiskt fps.

Riktigt positivt överraskad blev jag! Gillar man den gamla skolans "äventyrs-fps" som Half Life, Doom 3 osv så är det här rent guld!

Det är som en blandning av Half Life 2, Bioshock, senaste Wolfenstein och Metro 2033 (fast mycket bättre än de två sistnämnda). Riktigt riktigt snyggt, finputsat och välgjort. Det känns verkligen varierat, genomtänkt och genomarbetat.
OK, det är inte direkt nyskapande, men det tar det bästa från flera av mina favoritspel och gör det riktigt bra.

På sina ställen är det väldigt stämningsfullt och det har faktiskt hänt att jag hoppat till ordentligt och det har nog inte hänt mig sen Doom 3 faktiskt. Det ger ett väldigt gott betyg från mig.

Rekommenderas till alla som gillar den typen av spel.

snej
2010-06-28, 08:47
Någon som vet hur det är när man handlar från Zavvi, kan man radera sina kontokortsuppgifter eller sparas det, jag vill att man ska kunna ta bort allt och slå in allt på nytt igen om man ska handla inte att vissa uppgifter ligger kvar.

Väldigt tacksam om någon kan svara på det, grymt sugen på att börja handla därifrån, sjukt billigt.

Man kan ta bort kontokortsuppgifterna Lasse. Gör det efter varje köp, och lägger in dom på nytt sen bara. Repeat.

MrBurner
2010-06-28, 11:39
Jag köpte Singularity igår. Visste i princip ingenting om det, ville bara ha ett klassiskt fps.

Riktigt positivt överraskad blev jag! Gillar man den gamla skolans "äventyrs-fps" som Half Life, Doom 3 osv så är det här rent guld!

Det är som en blandning av Half Life 2, Bioshock, senaste Wolfenstein och Metro 2033 (fast mycket bättre än de två sistnämnda). Riktigt riktigt snyggt, finputsat och välgjort. Det känns verkligen varierat, genomtänkt och genomarbetat.
OK, det är inte direkt nyskapande, men det tar det bästa från flera av mina favoritspel och gör det riktigt bra.

På sina ställen är det väldigt stämningsfullt och det har faktiskt hänt att jag hoppat till ordentligt och det har nog inte hänt mig sen Doom 3 faktiskt. Det ger ett väldigt gott betyg från mig.

Hur är tidsmanipuleringsleksaken? Baseras hela spelet runt vapnet/färdigheten, likt TimeShift? Jag gillade inte TimeShift något vidare lär jag lägga till.

Langster
2010-06-28, 12:05
Hur är tidsmanipuleringsleksaken? Baseras hela spelet runt vapnet/färdigheten, likt TimeShift? Jag gillade inte TimeShift något vidare lär jag lägga till.

Nej, det är det som är det sköna. I striderna kan använda krafterna om man vill, eller bara skjuta ihjäl det mesta man möter i spelet. Vapnen är väldigt varierade och i kombination med de olika krafterna man har finns det en mängd sätt att döda fienderna, man väljer själv liksom. Mycket mer Bioshock över striderna än Timeshift, men själva skjutandet är så mycket bättre gjort i Singularity. Man kan skjuta av armar, ben och huvud av fienderna t.ex! Det finns ett snipergevär där man styr kulan i luften ur kulans synvinkel m.m. Det är riktigt KUL helt enkelt.

Man kan uppgradera både vapen och krafter som i Bioshock.

Pussel-momenten baseras såklart på tidsmanipulering och på fysik som i Half Life 2 typ.

Det enda negativa om just tidsmanipulerings-grejen är att knapparna är lite knasigt mappade och det känns inte lika enkelt att använda krafterna som i t.ex Bioshock. MEN man vänjer sig rätt snabbt och i slutändan funkar det väldigt bra, speciellt då alla krafter går att använda hela tiden, man behöver inte välja en som man har equipad för tillfället liksom.

Hursomhelst, KÖP det här spelet om ni gillar singleplayer-fps i stil med Half Life 2 eller Bioshock. Det är fan det bästa som kommit på bra länge, helt i klass med de två titlarna.

Nelson81
2010-06-28, 12:23
riktigt coolt spel langster, fick en känsla av bioshock blandat med doom när jag såg trailern.

Jay-Z
2010-06-28, 13:47
Ohohoh, Singularity har jag helt missat, men verkar helt upp i min gränd!

stolpskott
2010-06-28, 14:22
Jo eller hämta det över live, men frågan är om jag kan ha det "aktivt" på båda konsolerna samtidigt (alltså inte inloggad samtidigt) men att man inte behöver köra "recover" varje gång man ska byta konsol.... ....

Så att gamerpoint räknas, ladda hem grejor, etc, jag kan fan betala gold till båda för smidighetens skull men har på känn att det inte går...

Ta ut hårddisken ur xboxen med din gamertag på. Sätt in hårddisken i den andra xboxen. Färdigt. Nemas problemas.

krellik
2010-06-28, 15:25
Ta ut hårddisken ur xboxen med din gamertag på. Sätt in hårddisken i den andra xboxen. Färdigt. Nemas problemas.

Det finns inga sätt som inte kräver hårddisk flyttar, låter utvecklingsstört jobbigt. Då kan jag lika gärna flytta xboxen och spara några tusenlappar.

Lasse Kongo
2010-06-28, 16:22

Köpte det för en kvart sen, kunde inte hålla mig, det har fått fina ord+likheten med Bioshock, det fick mig såld, ser fram emot att prova det ikväll.

Lasse Kongo
2010-06-28, 16:29
Lasse Kongo

Vad sägs om att göra olika recensioner på olika spel och sedan lägga upp på youtube? (så länkar du till alla recensioner här)

Du vet att många lyssnar på dina textrecensioner och uppskattar alla vinklar du ger.

Typ såhär
SHOTa1DIZag

Vore coolt och roligt men har inte tid =)

Kwon
2010-06-28, 16:41
Knights Contract
aVbanHL7dqI

Robbelibob
2010-06-28, 17:04
Någon som vet vad man missar från Assassins Creed 2, med koden man får? Köpte begagnat så jag antar att den inte funkar:/

Alexton
2010-06-28, 17:43
Blir att handla ett PS3 och en bunt spel imorgon, mest ute efter Demons Souls som jag lirade hos en vän tidigare i sommar.. brutalt roligt spel.
Black world tendency denna gång, meatcleaver och leatherarmor asap, temple knight som grund.

Wao
2010-06-28, 17:52
Jävla bajs också. Drog en sväng förbi webballen för att plocka hem Battlefield 2 så är det självklart slut och de visste inte när de skulle få in fler exemplar.

storPines
2010-06-28, 18:41
Jävla bajs också. Drog en sväng förbi webballen för att plocka hem Battlefield 2 så är det självklart slut och de visste inte när de skulle få in fler exemplar.

kika onoff, tror dom har en liten rea på dem denna vecka.

Wao
2010-06-28, 20:39
kika onoff, tror dom har en liten rea på dem denna vecka.

Tack! Det stämde. Får dra förbi onoff imorgonbitti då :)

stolpskott
2010-06-28, 20:58
Det finns inga sätt som inte kräver hårddisk flyttar, låter utvecklingsstört jobbigt. Då kan jag lika gärna flytta xboxen och spara några tusenlappar.

Usb-minne men då skulle de bli lite knepigt med att flytta det du laddat ner, beroende på hur stort usb-minnet är. Alltså, det du gör med ett usb-minne är att du lägger över din gamertag på det. Sedan stoppar du in usb-minnet och spelar på din gamertag från det. Du behöver inte ladda över det varje gång du ska byta xbox utan det är bara att stoppa in minnet och köra :thumbup:

Anna.L
2010-06-28, 20:59
Någon som spelat Batman: Arkham asylum? Råkade gå in på Game när de hade rea och det fick följa med hem. Ungefär hur lång tid tog det er att ta er igenom det och hur många procent klarade ni? Om man missar en gåta i ett rum, kan man komma tillbaka senare och ta den? Har spelat några timmar och det verkar vara ett riktigt trevligt men ångestframkallande spel för såna som mig som vill göra allt man kan göra.

kalajset
2010-06-28, 21:29
22 timmar och 45 minuter tog det att köra klart 3D Dot Game Heroes, alltså en helt "vanlig" spelgenomgång. Väldigt tidskrävande jämfört med det mesta andra jag spelat till PS3, där en SP-kampanj brukar ta sisådär 8-15 timmar vanligtvis. Sjukt svårt stundtals, och då använde jag ändå en guide då och då. Att klara spelet helt utan guide - för det krävs stor skicklighet, och/eller stor tur, det är faktiskt det svåraste spelet jag spelat på länge, vilket man inte riktigt trodde efter de första timmarnas mjukstart. Allt som allt rekommenderas dock spelet till alla som kan tänkas tro sig gilla det - det lär man med allra största sannolikhet just göra.

Lasse Kongo
2010-06-28, 21:47
Singularity verkar väldigt bra, känns lite som när jag spelade Bioshock första gången, skön stämning och atmosfär, fått TMDhandsken och den har man väldigt roligt med :D

Albatross
2010-06-29, 18:50
Någon som spelat Batman: Arkham asylum? Råkade gå in på Game när de hade rea och det fick följa med hem. Ungefär hur lång tid tog det er att ta er igenom det och hur många procent klarade ni? Om man missar en gåta i ett rum, kan man komma tillbaka senare och ta den? Har spelat några timmar och det verkar vara ett riktigt trevligt men ångestframkallande spel för såna som mig som vill göra allt man kan göra.

Free roam efter du är klar, så du kan fixa allt sånt :)
För övrigt riktigt bra spel.

Nelson81
2010-06-29, 19:28
fan vi glömde fira att den här tråden nått 1000 sidor, så hipp hipp hura för lars mongos speltråd. eller nå

Lasse Kongo
2010-06-29, 20:27
fan vi glömde fira att den här tråden nått 1000 sidor, så hipp hipp hura för lars mongos speltråd. eller nå

Ja grymt, en milstolpe är nådd.

Ett fyrfaldigt leve för tvspelstråden den leve HIPP HIPP:

Nelson81
2010-06-29, 20:35
[QUOTE=Lasse Kongo;4453411]Ja grymt, en milstolpe är nådd.

:hora!!??

Lasse Kongo
2010-06-29, 20:48
[QUOTE=Lasse Kongo;4453411]Ja grymt, en milstolpe är nådd.

Ska jag lära dig hur man quotar mannen?

edit: haha lol

Kwon
2010-06-29, 20:57

Ska jag lära dig hur man quotar mannen?

edit: haha lol

Haha grabbar, skall jag lära er hur man quotar eller? :D

Lasse Kongo
2010-06-29, 21:08
Haha grabbar, skall jag lära er hur man quotar eller? :D

Om du har tid?

Albatross
2010-06-29, 21:38
1000 sidor? Har ni typ 2 posts per sida eller nåt? ;d

Sidan 151 för mig.

Bra skit dock.

JuzupWilkosz
2010-06-29, 22:23
Juzup firar med!

tyBSU60ZOqk

willis
2010-06-30, 00:16
Klarade precis ut Singularity. Helt okej spel. Det öppnade starkt och sen sjönk det lite men höll en ganska jämn nivå. Dock på tok för lätt och kort även på hard. Kändes dessutom som att spelet bara blev lättare och lättare för att i slutet låta spelaren vara i stort sett ostoppbar. Däremot var det stämningsfullt och idén god. Lägger det i samma låda som Metro 2033.

Rahf
2010-06-30, 00:54
Klarade precis ut Singularity. Helt okej spel. Det öppnade starkt och sen sjönk det lite men höll en ganska jämn nivå. Dock på tok för lätt och kort även på hard. Kändes dessutom som att spelet bara blev lättare och lättare för att i slutet låta spelaren vara i stort sett ostoppbar. Däremot var det stämningsfullt och idén god. Lägger det i samma låda som Metro 2033.

Kan nog vara ett problem för många utvecklare. Man slänger ut alla dessa vapen och färdigheter, men glömmer att trappa upp svårigheten på motståndet.

Kwon
2010-06-30, 00:55

Vad tyckte du om Singulöskans Multiplayer då?
XCsCI5ciY6A

kalajset
2010-06-30, 08:07
Drömde, (tydligen), att jag såg någon ny trailer på Rage i denna tråd, men här verkar inte finnas någon :(

I övrigt: massivt Darksidersspelande idag. Fastnade inte riktigt för spelet de få timmar jag körde det förra gången, (tyckte det var lite "trögstartat" faktiskt), men nu kanske då, kör om allt från början.

Anna.L
2010-06-30, 08:19
Free roam efter du är klar, så du kan fixa allt sånt :)
För övrigt riktigt bra spel.
Tack! Då kan jag släppa pressen på att undersöka varje millimeter i varje rum. :)

Nelson81
2010-06-30, 09:07
Juzup firar med!

tyBSU60ZOqk

hhaha lars mongo du måste se den där filmen

willis
2010-06-30, 10:06
Vad tyckte du om Singulöskans Multiplayer då?

Den fanns inte tillgänglig i versionen jag köpte :D

krellik
2010-06-30, 14:05
Usb-minne men då skulle de bli lite knepigt med att flytta det du laddat ner, beroende på hur stort usb-minnet är. Alltså, det du gör med ett usb-minne är att du lägger över din gamertag på det. Sedan stoppar du in usb-minnet och spelar på din gamertag från det. Du behöver inte ladda över det varje gång du ska byta xbox utan det är bara att stoppa in minnet och köra :thumbup:

Det lät som en bra ide!:) Det kan jag göra.

Jarod
2010-06-30, 16:50
Drömde, (tydligen), att jag såg någon ny trailer på Rage i denna tråd, men här verkar inte finnas någon :(

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4447053&postcount=14991

kalajset
2010-06-30, 16:52
Menade ytterligare en! - Tror jag är lite småsugen på Rage! :D

Lasse Kongo
2010-07-01, 11:22
Klarade Singularity igår, klistrar inte, skrev en minirecension på en annan sida:

Årets största överraskning för min del är här.

Faktum är att det ofta känns som man spelar Bioshock fast i annan miljö och annan story, vilken inte direkt är det sämsta betyget ett spel kan få.

Singularity lånar friskt från många olika spel, men gör det förbannat bra och även om jag sett det mesta förr har jag sjukt kul när jag spelar detta relativt "standardlånga/korta" spel, kan tänka mig att speltiden ligger som standard runt 8h.

Storyn är mycket bra i spelet och bjuder på en del spännande saker och twister.

Jag spelade på normal vilket kändes lite lätt, och direkt efter jag klarade spelet ville jag börja om på hard, det händer i princip aldrig för min del.

Spelet innehåller en hel del roliga och annorlunda vapen, men det är en liten bit in i spelet som det roliga börjar, när man får tag i TMD: Time Manipulation Device, ja ni förstår ju säkert själva vad den gör.

En nackdel är dock att i slutet känner man sig ganska mäktig och där hade jag gärna velat fortsätta spela ett tag och kunnat leka lite mer med mina krafter.

Man kan leka väldigt mycket i spelet, varför inte sakta ner tiden runt en fiende, plocka fram snipergeväret och sätta ett headshot för att sedan ställa sig precis brevid fienden och dra igång tiden igen: SPLASH!

Grafiskt finns inget direkt att klaga på, det ser bra ut och ljudet är godkänt, kontrollen är riktigt bra.

Multiplayern kan självklart inte mäta sig med MW2 och BC2 etc, men det vill den nog inte heller, den är lite småkul faktiskt, finns ett fåtal spellägen och kartor, men grejen är att man kan spela Soldier vs Creatures, där monstren spelas ur 3eperson och soldater som vanligt fps, klassbaserat och man kan välja olika perks etc.

Har faktiskt haft ganska kul de matcher jag spelat, dock inte spelat så mycket men ska spela betydligt mer mp.

Kortfattat är Singularity en massiv stöld från olika spel som dock stjäl väldigt bra och bakar in stöldgodset i en egen liten bakelse av underbar spelbarhet och story.

Actionfantaster som vill ha ett roligt äventyr bör plocka upp Singularity.

Lasse Kongo
2010-07-01, 11:24
Blir att fortsätta med Darksiders som är ett sjukt bra spel men jag har kommit på att jag inte kan sitta för länge i taget med det då det är ganska småklurigt här och där, tror att jag har sista "Borgen" kvar bara.

Vem var det? Vem var det som spelade Dakrsiders, du som har spelat det ska få stryk!

Kalajset? var det inte du, hur går det, kommit in i det ännu?

Lasse Kongo
2010-07-01, 11:33
Ne, nu blir det att backtracka tills Maffia II kommer, ska spela om lite gamla spel och nöta lite MP i BC2, Crackdown 2 kommer ju snart, men inget som jag är pepp över alls, känns som ettan, ser dessutom fruktansvärt fult ut, men det är säkert kul att lira precis som ettan var.

Insåg en sak häromdagen, skulle prova att köra lite MW2 online, det som man avgudat en gång i tiden, jag tycker fan inte det är kul att spela längre efter att Bad Company 2 våldtog min Ps3, ett riktigt jävla stycke Onlinemonster har de skapat DICE!

Kwon
2010-07-01, 11:34
Jag gillade trailern till Brink.

Undrar dock hur Rage och Brink förhåller sig till varandra,
p-2p4GYF8eg

Lasse Kongo
2010-07-01, 11:39
Jag är nog faktiskt lite mer pepp på Brink än Rage!

RmKZchM0AiE

T--G56pv-3U

1UWtGCsd_SI

Osten80
2010-07-01, 11:50
Ne, nu blir det att backtracka tills Maffia II kommer...

Mafia II är nog ett lir för mig.

Insåg en sak häromdagen, skulle prova att köra lite MW2 online, det som man avgudat en gång i tiden, jag tycker fan inte det är kul att spela längre efter att Bad Company 2 våldtog min Ps3, ett riktigt jävla stycke Onlinemonster har de skapat DICE!

Ja, BC2 har det blivit några timmar av. :)

kalajset
2010-07-01, 12:05
Kalajset? var det inte du, hur går det, kommit in i det ännu?

That's highly possible! - Skaffade spelet efter rekommendationer i bla denna tråd, man körde bara någon dryg timme på det när jag väl köpt det, så kunde inte säga så mycket om det egentligen. Nu körde jag om allt från början med start i förrgår, och hamnade litet längre än förut på det iaf, (trots att jag kör på svåraste svårighetsgraden så går det dock litet snabbare, då jag ju nu vet jag jag ska göra s as). Nu börjar det bli lovande, och det är faktiskt roligare på svåraste för mig då det kräver att jag tänker till litet. :D Har precis utfört några slags uppdrag åt stenjätten, (fem "arena battles"), så har nog mååånga timmar kvar antar jag.

Förövrigt är nya Fat Princess DLC:t är bra, man kan välja på klasserna pirat, ninja, eller en bulkad Lee Priest, (iaf de andra föreställer dvärgar). Lee är roligast. :thumbup:

Kwon
2010-07-01, 12:21
Snygg du blivit Lasse

EDIT: VA? FAT DLC???? NINJA? LEE P???

kalajset
2010-07-01, 12:45
Yes, 45 riksdaler, klart värt det:

tRxer3dIEm4

RagnarÖhman
2010-07-01, 12:52
Ni tokdissar T6...Kwon våger inte möta mig, han svarar inte på mina mess mer...Schtekar nicke är aldrig inne mer och Scratch lirar bara cowbojsar spelet...

Kwon
2010-07-01, 13:01
Haha nejdå, så fort jag får möjlighet så kör vi några matcher Ragge! :)

Du e ju trots allt min favoritskåning (som är styrkelyftare) som brukar "sätta sig vid datorn" :)

sewerin
2010-07-01, 14:42
Då tankar man Crackdown 2 för fullt :D, blir att nöta ikv

LinusM
2010-07-01, 15:37
Tips på saker man kan göra när man har bra karma i fallout 3? Har alla addons. :)

Osten80
2010-07-01, 15:46
Jag måste ge Fallout 3 en chans till. Jag har bara spelat typ två timmar, men det var inget jag fastnade för. Sedan har det kommit andra spel i vägen, hela tiden.

Lasse Kongo
2010-07-01, 15:49
Bioshock 2 då? Läge att slå till kanske, bra billigt nu, älskade ju ettan.

Nu ska jag dock tanka demot på Kane & Lynch Dog Days till 360, jag är väl en av få som gillade ettan =)

Lasse Kongo
2010-07-01, 15:50
Jag måste ge Fallout 3 en chans till. Jag har bara spelat typ två timmar, men det var inget jag fastnade för. Sedan har det kommit andra spel i vägen, hela tiden.

Jag gav det sammanlagt 3 chanser, och från att ha hatat det är det numer ett av mina favoritspel.

RagnarÖhman
2010-07-01, 21:45
Imorrn gäller det fanimig! Du ska få smaka på Kazuyas blåslagna nävar!!!!!*flex**flex**flex*

Haha nejdå, så fort jag får möjlighet så kör vi några matcher Ragge! :)

Du e ju trots allt min favoritskåning (som är styrkelyftare) som brukar "sätta sig vid datorn" :)

Jarod
2010-07-01, 22:15
Limbo verkar fan sweet.. =P

fvRuu2rmZbI

Jarod
2010-07-01, 22:15

fvRuu2rmZbI

kalajset
2010-07-01, 22:52
Ser jäkligt intressant ut, synd bara att det inte lär dyka upp till PS3 likt kanonliret Braid, (vilket jag tycker Limbo påminner en hel del om).

Apropå spel utan röster/textkommunikation, kommer rätt snart ett slags äventyrsspel till PS3, (360 med kanske?), som funnits ett tag till dator, som är just såhär, skulle kunna sägas påminna just om Limbo/Braid i stilen. Har glömt bort namnet, någon?.

willis
2010-07-02, 00:03
Apropå spel utan röster/textkommunikation, kommer rätt snart ett slags äventyrsspel till PS3, (360 med kanske?), som funnits ett tag till dator, som är just såhär, skulle kunna sägas påminna just om Limbo/Braid i stilen. Har glömt bort namnet, någon?.

Trine? Men det har ju å andra sidan funnits ute ett tag.

kalajset
2010-07-02, 00:11
Tyvärr, Trine är dock riktigt riktigt bra!. :thumbup:

Spelet jag tänker på är ett slags 2D-plattforms/äventyrs/RPG-spel, har b la blivit jämfört med klassikern "Beneath a Steel Sky". På de bilder jag sett ser det ut som någon slags steampunk light-miljö, den grafiska stilen i övrigt påminner väldigt mycket mera om Braid än "verkligheten", så på så sett påminner det ju om Trine också.

kalajset
2010-07-02, 00:26
Found it! Machinarium hette det visst. PS3-version verkar ej spikad, men ifall inget nytt sägs om en sådan version framåt höstkanten blir det helt enkelt PC-version istället:

uwZBdWRSBRs

Jens.Andersson
2010-07-02, 00:30
Found it! Machinarium hette det visst. PS3-version verkar ej spikad, men ifall inget nytt sägs om en sådan version framåt höstkanten blir det helt enkelt PC-version istället:

Ser onekligen coolt ut men jag tycker det är mycket likt samorost;

http://amanita-design.net/samorost-1/
http://amanita-design.net/samorost-2/

EDIT: Lol sorry, Amanita Design, samma tillverkare.

kalajset
2010-07-02, 00:33
Aha, ett till spel man missat, ska kika in det med! - Amanita Design ser ut att ligga bakom både samorost och Machinarium.

Ashenshugar777
2010-07-02, 01:25
Spelar igenom Metroid prime igen med Metroid prime Trilogy.. Good shit. 87% collected items i Mp1 & 95% scannat. Måste hitta de sista *jorgen*

Tagit en break från sök-onanin & börjat MP2. Första gången jag spelade spelen missade jag att scanna det mesta. Och det är ju lite synd eftersom 90% av storyn får man genom att scanna.

Sir Anselm
2010-07-02, 07:05

uwZBdWRSBRs

Machinarium är grymt bra!

Lasse Kongo
2010-07-02, 10:30
Får Bioshock 2 idag, collectors edition för 248 riksdaler, nytt, går inte att motstå ju.

kalajset
2010-07-02, 10:41
Machinarium är grymt bra!

Låter lovande, enbart den grafiska stilen/musiken gör mig rejält sugen faktiskt.

Får Bioshock 2 idag, collectors edition för 248 riksdaler, nytt, går inte att motstå ju.

Låter som ett bra pris. Får man med något särskilt med en coloured edition?

Lasse Kongo
2010-07-02, 10:45
Låter lovande, enbart den grafiska stilen/musiken gör mig rejält sugen faktiskt.

Låter som ett bra pris. Får man med något särskilt med en coloured edition?

Ja den är riktigt fet, http://www.game.se/acatalog/Bioshock_2_Special_Edition_PS3_Playstation_3.html

Samma pris i butiken, min sambo ska plocka upp ett ex då jag är hemma och nästan döende sjuk =/ nästan iaf...

Vet inte hur många som finns kvar, fanns på hemsidan igår, slut nu, grymt pris, grymt spel.

kalajset
2010-07-02, 10:49
Oj, inte undra på att de säljer slut när det är en såpass stor butik som game som faktiskt har ett bra pris värt namnet. Bara att få med en LP är ju självklart teh cool!. Det var helt klart bland de bästa collectors/special editions jag sett faktiskt . :thumbup:

Fördelen med att vara sjuk är att man iaf brukar, (SKA egentligen, såklart), ha bra med tid över för hardcore gaming!11.

Lasse Kongo
2010-07-02, 10:50
http://img34.imageshack.us/img34/2913/bioshock2ce.jpg (http://img34.imageshack.us/i/bioshock2ce.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2010-07-02, 10:51
Oj, inte undra på att de säljer slut när det är en såpass stor butik som game som faktiskt har ett bra pris värt namnet. Bara att få med en LP är ju självklart teh cool!. Det var helt klart bland de bästa collectors/special editions jag sett faktiskt . :thumbup:

Ja precis, för att vara Game är det lite wtf

LPn är cool och affischerna är rätt coola med, kanske så man tom kan ha dem på väggen i spel/filmrummet =)

Kalajset: nackdelen med att vara RIKTIGT sjuk är dock att man knappt orkar/vill spela, så jävla svag bitvis att jag knappt orkar röra mig än mindre spela, men jag hoppas skiten ska släppa snart =(

Lasse Kongo
2010-07-02, 10:59
Bra pepp på Gears Of War 3, ska dra igenom tvåan en gång snart för att öka på hypen.

Mer pepp på Gears 3 än Killzone 3, stör mig på att Guerilla lägger massa kraft på att optimera Killzone 3 för 3D istället för att lägga det krutet på den vanliga versionen, 3D kommer aldrig bli stort tror jag, och om det nu blir stort kommer det ta sjukt lång tid!

Sony, lägg ner er jävla 3Dsatsning!

Lasse Kongo
2010-07-02, 11:14
Naaa, ska försöka lira något, om någon är sugen så haka på, tror det blir Uncharted 2, vi kan köra lite coop eller dylikt, annars kör jag nog vanlig mp.

Nelson81
2010-07-02, 11:22
ontopic: lars vad är din inställning till analsex?

Nordenator
2010-07-02, 12:05
http://img688.imageshack.us/img688/1051/buttseks.jpg

Lasse Kongo
2010-07-02, 16:22
Riktigt fet var den, riktigt nöjd!

Bara köttat mp hitills vilket var riktigt kul, mp verkar väldigt välgjort och det är fullt med folk som lirar, ser dock fram emot att börja kötta sp!

http://img27.imageshack.us/img27/7402/bio2v.jpg (http://img27.imageshack.us/i/bio2v.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

krellik
2010-07-02, 17:10

fvRuu2rmZbI

Cooooolt!:)

Älskar den här typen av live spel, skönt med mindre hype och mer spel ibland.

Kwon
2010-07-02, 19:38
Rush Limbo? ;)

Lasse Kongo
2010-07-02, 21:01
Yes yes yes!

Det ser så bra ut, första gameplayvideon på InFamous 2:

http://www.youtube.com/watch?v=6Ttv7JQGHeI&feature=player_embedded

Ettan är så sjukt bra, ett av mina favoritspel va gäller Sonys exklusiva, har faktiskt kvar samlarutgåvan på den.

Kolla klippet, så bra det kommer bli, råder dessutom alla med en Ps3 att spela första om ni inte gjort det, lär finnas ganska billigt nu.

sewerin
2010-07-02, 22:45
Yes yes yes!

Det ser så bra ut, första gameplayvideon på InFamous 2:

http://www.youtube.com/watch?v=6Ttv7JQGHeI&feature=player_embedded

Ettan är så sjukt bra, ett av mina favoritspel va gäller Sonys exklusiva, har faktiskt kvar samlarutgåvan på den.

Kolla klippet, så bra det kommer bli, råder dessutom alla med en Ps3 att spela första om ni inte gjort det, lär finnas ganska billigt nu.

Suck.. varför kan det inte komma till krysslådan för *mini

Lasse Kongo
2010-07-03, 16:57
Multiplayern är riktigt kompetent i Bioshock 2, riktigt välgjord och roligt som fan!

Knappt kört någon sp alls för jag har svårt att slita mig från onlinedelen, gillar att de gjort onlinedelen som ett eget litet äventyr som tom har en prolog.

Gillas skarpt!

snej
2010-07-03, 17:38
Bra pepp på Gears Of War 3, ska dra igenom tvåan en gång snart för att öka på hypen.

Mer pepp på Gears 3 än Killzone 3, stör mig på att Guerilla lägger massa kraft på att optimera Killzone 3 för 3D istället för att lägga det krutet på den vanliga versionen, 3D kommer aldrig bli stort tror jag, och om det nu blir stort kommer det ta sjukt lång tid!

Sony, lägg ner er jävla 3Dsatsning!

Men det gör dom ju faktiskt ändå inte. Spelet kommer att bli det kraftfullaste till ps3 so far. Det ska utnyttja upp till 95% av ps3ans potential, så du behöver nog inte oroa dej för att dom lägger allt krut på 3D..

Scratch89
2010-07-04, 11:34
Limbo verkar mysigt, påminner lite om den gamla klassikern Hearts of Darkness. Jag håller med Lasse Kongo om att 3d är en löjlig hyp och hoppas att det försvinner snart. Att behöva dra på sig ett par glasögon är verkligen att gå bakåt i utvecklingen.

kalajset
2010-07-04, 11:42
Min HDMI-kabel till PS3:an rasade samman i två delar i går mitt under en sällsynt händelserik Fat Princess-session. :( (Och det dessutom när vi provade det nya flerspelarläget som tillåter upp till fyra spelare på en och samma PS3:a). Fick bli Baloon Fight, (1984), samt NES Open Golf, (1991), istället. Man kan lita på Nintendos originalgrejer!. Ny kabel till PS3:an skaffas självklart idag.

Bombur
2010-07-04, 12:27
Limbo verkar mysigt, påminner lite om den gamla klassikern Hearts of Darkness. Jag håller med Lasse Kongo om att 3d är en löjlig hyp och hoppas att det försvinner snart. Att behöva dra på sig ett par glasögon är verkligen att gå bakåt i utvecklingen.

Håller med, 3D infördes väl egentligen igen bara för att dra mer biopublik, många kommer väl ihåg de grön/röda plastglasögonen som man hade på bio för iaf minst 10 år sedan.

Sedan med tanke på att en 3D-tv kostar typ minst 30-35K så kommer detta inte slå igenom förens priset matchar dagens tv aparater. Iaf inte på den breda marknaden, dvs om bra många år tror jag. Det kommer ju inte direkt sälja 3D-spel i kvantitet förens var Svensson har råd med en tv som kan utnyttja detta. Är ju inte många år sedan standarden utbyttes från tjock-tv till platt-tv. Men ja utvecklingen går snabbt framåt.

Men jag tror att 3D till spel kommer vara en tuff funktion till dem som kan utnyttja den.

snej
2010-07-04, 12:34
Håller med, 3D infördes väl egentligen igen bara för att dra mer biopublik, många kommer väl ihåg de grön/röda plastglasögonen som man hade på bio för iaf minst 10 år sedan.

Sedan med tanke på att en 3D-tv kostar typ minst 30-35K så kommer detta inte slå igenom förens priset matchar dagens tv aparater. Iaf inte på den breda marknaden, dvs om bra många år tror jag. Det kommer ju inte direkt sälja 3D-spel i kvantitet förens var Svensson har råd med en tv som kan utnyttja detta. Är ju inte många år sedan standarden utbyttes från tjock-tv till platt-tv. Men ja utvecklingen går snabbt framåt.

Men jag tror att 3D till spel kommer vara en tuff funktion till dem som kan utnyttja den.

Bland annat Samsung har 46" LED som är 3D ready för under 20k.

3D är riktigt häftigt, men inget jag kommer satsa på de närmsta åren, det får utvecklats mer innan jag lägger pengar på det. Till spel lockar det betydligt mer än till film dock. Förhandstittarna på Killzone 3 har fått grymt bra kritik, både med och utan 3D. Synd bara att bildkvalitén blir sämre då det är för krävande för dagens maskiner. Men som sagt inget som lockar de närmsta åren oavsett.

Bombur
2010-07-04, 12:46
Bland annat Samsung har 46" LED som är 3D ready för under 20k.

3D är riktigt häftigt, men inget jag kommer satsa på de närmsta åren, det får utvecklats mer innan jag lägger pengar på det. Till spel lockar det betydligt mer än till film dock. Förhandstittarna på Killzone 3 har fått grymt bra kritik, både med och utan 3D. Synd bara att bildkvalitén blir sämre då det är för krävande för dagens maskiner. Men som sagt inget som lockar de närmsta åren oavsett.

Det var mer än vad jag visste ang priset, har bara sett såna över 30K. Sedan om Killzone3 är så snyggt som det sägs räcker klassisk 2D för mig.

willis
2010-07-04, 13:44
Tekniken för att visa 3D utan att tvinga användaren till att ta på sig glasögon finns.

TcAnders
2010-07-05, 14:30
Angående achievments på xboxen, kan man på nåt sätt ta bort några man klarat?

Tigerkotten
2010-07-05, 18:44
Min polare hade tänkt skaffa sig PS3, vad är det för skillnad på Slim och vanliga? Ser att Slim är billigare http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=401

Nordenator
2010-07-05, 18:51
RDR var kortare än väntat. Petade på expert för siktet och började lira ordentligt igår, och idag tog det slut. Det kändes som om den senare delen av spelet hade kunnat utvecklas lite mer. Men all in all var det en bra kampanj.

willis
2010-07-05, 20:26
Sådärja, då har man 100% i RDR singleplayer. Hoppas att ni som spelar RDR inte missar det sista uppdraget som finns i Blackwater.

Osten80
2010-07-05, 20:29
Sådärja, då har man 100% i RDR singleplayer. Hoppas att ni som spelar RDR inte missar det sista uppdraget som finns i

Jag kan tänka mig att det är väldigt många som missar det.

Scratch89
2010-07-05, 21:11
Vad var detta för sista uppdrag? Jag pallade verkligen inte fixa 100%. Leta skatter och skjuta fåglar, nej tack.

Nordenator
2010-07-05, 21:25
Lirar BioShock nu.. det är nästan lite scary :D

Scratch89
2010-07-05, 23:37
Min HDMI-kabel till PS3:an rasade samman i två delar i går mitt under en sällsynt händelserik Fat Princess-session. :( (Och det dessutom när vi provade det nya flerspelarläget som tillåter upp till fyra spelare på en och samma PS3:a). Fick bli Baloon Fight, (1984), samt NES Open Golf, (1991), istället. Man kan lita på Nintendos originalgrejer!. Ny kabel till PS3:an skaffas självklart idag.

Förresten! Kan man spela flera stycken offline också? Det vore fett, då vi brukar vara ett par stycken här hemma som vill spela, men tidigare har det bara gått att spela en. :/

Vi får lira lite Fat Princess över kolozzeum igen! Jag har aldrig spelat online.

kalajset
2010-07-05, 23:44
Aldrig spelat Fat Princess online?? - Det är ju där all action is. :) Det var en hel del på kolo som spelade FP förr i tiden, går säkert att slänga ihop något på nytt. Har spelat en hel del online tidigare, och börjat lite smått igen nu i om DLC:et, det är riktigt kul allt som oftast, men tyvärr ganska mycket lagg nästan lika ofta. Ang. den första frågan så har jag ej prövat det själv, men det ska tydligen funka, även att köra själva "kampanjen", om man nu skulle vilja det.

Kwon
2010-07-05, 23:46
Jag körde mycket Fat Princess online förut! :)

Vad tycker ni om de nya klasserna? Har Ninjan kaststjärnor eller e det Melee + Stealth?

kalajset
2010-07-05, 23:52
Jag körde mycket Fat Princess online förut! :)

Ja, det gjorde du :) Skoj var det med

Vad tycker ni om de nya klasserna? Har Ninjan kaststjärnor eller e det Melee + Stealth?

Allt faktiskt! Kaststjärna som alternativ, ninjasvärd i vanliga fall, samt har förmågan att för en kort stund bli osynlig, mycket användbart såklart.

Som pirat har man sabel/flintlåspistol, samt en specialattack där man skickar in en kanonkula i spelplan. (Troligen från ett fartyg vääääldigt långt bort eftersom det ej syns på kartan). I övrigt väldigt jämförbar med ninjan.

Jätten är klart roligast, grymt effektiv och stark i närstrid, dock inga distansvapen etc alls. Kan inte heller hela sig själv genom att sitta ned, kan däremot äta upp fiender som sitt special move. Kombon jätte/light priest är underbar.

Scratch89
2010-07-05, 23:52
Vad kostar DLC:n? Jag vill inte slänga ut flera hundralappar, för jag spelar det väldigt sällan.

Kwon
2010-07-05, 23:55
Jätten är klart roligast, grymt effektiv och stark i närstrid, dock inga distansvapen etc alls. Kan inte heller hela sig själv genom att sitta ned, kan däremot äta upp fiender som sitt special move. Kombon jätte/light priest är underbar.

Helar han sig själv när han käkar en spelare? Eller måste han ha priest backup

kalajset
2010-07-06, 00:05
Vad kostar DLC:n? Jag vill inte slänga ut flera hundralappar, för jag spelar det väldigt sällan.

45:- vill jag minnas, och då får man tre nya klasser, samt fyra nya kartor. Det är väldigt prisvärt om man gillar spelet.

Helar han sig själv när han käkar en spelare? Eller måste han ha priest backup

Helar sig själv faktiskt, dock inte fullt liv så vitt jag vet. Priest är inget måste i om att man är så kraftfull, men har man en priest med sig är man i princip "ostoppbar". Tank!.

Kwon
2010-07-06, 00:09
Men två ninjor borde väl kunna besegra en jätte? Det gör de ju i filmerna!!!! :D

JuzupWilkosz
2010-07-06, 00:12
TONIGHTS MATCH UP! UNDERTAKER VS KOLOZZEUM!
tod0bLkbZaA

storPines
2010-07-06, 05:00
Sådärja, då har man 100% i RDR singleplayer. Hoppas att ni som spelar RDR inte missar det sista uppdraget som finns i Blackwater.

är det när man pangar "fiskaren"?

Albatross
2010-07-06, 07:28
Fint med semester, blir en del tvspel :D

Blev nog 5 timmar Blur igår, endast 2player splitscreen haha. Inte provat single/online än. Jävligt underhållande racing, som ett vuxet mario kart typ.

Hunnit med några timmar UFC 2010 också, och det är mycket trevligare än 2009. Mest på grund av att menyerna inte tar en vecka att ladda. Finns mycket olika grejer att roa sig med, och man kan få en jävligt unik fighter jämfört med 2009, eftersom man själv väljer move för move här. Coolt.

Nordenator
2010-07-06, 13:10
Det känns på något vis rätt prisvärt att vara lite efter med inköpet av PS3:an. Beställde Final Fantasy XIII och Killzone 2 för 426:- nu :)

JuzupWilkosz
2010-07-06, 13:57
Hallå där!

Juzup undrar över en sak! Hur bra är Persona och kommer Juzup gilla detta? Juzup älskar Final Fantasy-spelen, Suikoden och Turnbaserade Strategirollspel a la Final Fantasy tactics.

http://www.gamespot.com/ps2/rpg/persona4/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary%3Bread-review

Får man höra lite kommentarer kring detta spel och om det passar Juzups behov.

Wao
2010-07-06, 17:58
Lirade för en stund sen klart SP i BC2. Avsevärt mycket sämre än 1an. Tyckte inte storyn hängde ihop riktigt och humorn, som var mycket påtaglig i 1an, kändes mest krystad och fånig. Det var ett mindre utbud av fordon, då speciellt pansarfordon. Lär bli en och annan match på multiplayer dock, sniper är sanslöst roligt.

Nelson81
2010-07-06, 18:23
såååjaaa, åkte till game och köpte bioshock för 249 kr, riktigt bra pris, synd bara att dom hade sålt slut på samlarpacket som var för samma pris. diggade ettan, och tvåan ska väl vara rätt lik så det här blir nog bra

snej
2010-07-06, 18:33
Lirade för en stund sen klart SP i BC2. Avsevärt mycket sämre än 1an. Tyckte inte storyn hängde ihop riktigt och humorn, som var mycket påtaglig i 1an, kändes mest krystad och fånig. Det var ett mindre utbud av fordon, då speciellt pansarfordon. Lär bli en och annan match på multiplayer dock, sniper är sanslöst roligt.

SP finns ju bara i princip för att man ska komma in i kontrollerna innan det riktigt spelet (MP) börjar. Sanslöst underhållande MP dessutom.

MrBurner
2010-07-06, 21:18
Hallå där!

Juzup undrar över en sak! Hur bra är Persona och kommer Juzup gilla detta? Juzup älskar Final Fantasy-spelen, Suikoden och Turnbaserade Strategirollspel a la Final Fantasy tactics.

http://www.gamespot.com/ps2/rpg/persona4/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary%3Bread-review

Får man höra lite kommentarer kring detta spel och om det passar Juzups behov.

Stor chans att du kommer att gilla det. Jag verkligen älskar Persona 3 och Persona 4 plus lite övriga spel som utspelar sig i Shin Megami Tensei-universumet.
Men man vet aldrig, själv tycker jag inte att det är jättelikt något Final Fantasy-spel och du kanske avskyr det pga den anledningen.

JuzupWilkosz
2010-07-06, 21:23
Juzup behöver nog lite mer kött på benen än det där.

Scratch89
2010-07-06, 21:25
Har Juzup testat Valkyria Chronicles? Håller på med det nu, och det är verkligen jättebra. Gillar FF-serien skarpt, men har inte spelat Persona.

JuzupWilkosz
2010-07-06, 21:35
Har Juzup testat Valkyria Chronicles? Håller på med det nu, och det är verkligen jättebra. Gillar FF-serien skarpt, men har inte spelat Persona.

Juzup är ju bakåtsträvare och har dessvärre ingen av de hypermoderna konsolerna. Juzup sitter här med en gammal widescreen-tv!

Albatross
2010-07-06, 22:55
Hmmm. Vet inte hur jag ska förhålla mig till Blur. Det är fantastiskt kul i multiplayer, men singleplayer gör mig otroligt förbannad. Svårare än mycket jag spelat. Får väl pressa igenom det en gång åtminstone antar jag.

Anton Fräs
2010-07-07, 06:44
Har tittat på lite co op spel till ps3 då det är typ det enda som intresserar mig. Har kollat flera listor m.m. läst betyg osv men alltid roligt att höra vad folk här tycker.

De jag tittat på som verkar intressanta är:

Little Big Planet
Marvel: Ultimate Alliance (hack ´n slash vilket uppskattas)
Kane and Lynch
Star Wars: The Clone Wars - Republic Heroes

Har redan Army of two, Borderlands, Resident Evil och modern warfare.

Anton Fräs
2010-07-07, 06:55
Lord of the rings: Conquest läggs till ovan.

Fått dåligt kritik men verkar ändå spännande :)

Anton Fräs
2010-07-07, 07:19
Alltså helsike vad bra spel jag hittade nu. Är lyrisk.

Little Big Planet 1 & 2 ska inhandlas, 2an när det kommer då alltså.
Marvel: Ultimate Alliance 2verkar helgrymt.
Lost Planet 2 verkar också kunna bli hur bra som helst.

Nick3
2010-07-07, 10:33

Marvel kan jag verkligen rekommendera, speciellt kul att lira tillsammans med vänner. Dock så är storyn lite väl kort kanske, vi klarade av det på strax under 10 timmar, men det var väldigt roliga timmar!

JuzupWilkosz
2010-07-07, 11:32

Sen finns ju Dark Alliance-spelen till PS2. De är legendariska!

Nordenator
2010-07-07, 11:42
Sen finns ju Dark Alliance-spelen till PS2. De är legendariska!

Baldur's Gate? Kommer ihåg att vi körde igenom ettan på gamecube. Var väl helt OK, men det har inte så mycket med resterande titlar i serien gameplaymässigt.

JuzupWilkosz
2010-07-07, 11:48
Baldur's Gate? Kommer ihåg att vi körde igenom ettan på gamecube. Var väl helt OK, men det har inte så mycket med resterande titlar i serien gameplaymässigt.

Nej! Dark Alliance-spelen är besläktade med Baldurs Gate. De är mer anpassade för konsolspelande och därför är de oerhört underhållande. Det samma ska sägas om Champions of Norrath.

palme
2010-07-07, 13:57
Vilka mer spel finns till xbox där man kör 2 players, typ gears of war och army of two?

kalajset
2010-07-07, 14:01
Map Pack 4 ute till BFBC2:

W46HOka4Tu8

Det var något av en överraskning då ingen verkar hört ett ljud om att detta skulle komma nu. Rush mode i Atacama Dersert, samt conquest till Port Valdez. Av trailern att dömma ser Port Valdez ut precis som vanligt, antar det blir något liknande conquestversionen av Arica Harbour. (Vilket faktiskt fungerade över förväntan tycker jag). Hoppas nu bara Atacama Desert blir ordentligt omgjord likt rushversionen av Laguna Presa, vilket även den var en lyckad karta.

Osten80
2010-07-07, 14:02
Jag vill ha helt nya banor till BC2! *grr27*

Scratch89
2010-07-07, 15:31

Du kan få låna LBP av mig, eller i alla fall få komma hit och testa det! Jag är också sugen på lite coop-spel, så om du hittar något roligt så får vi spela ihop. :)

Lasse Kongo
2010-07-07, 15:53

Ja verkligen, visst är det kul med dessa "nya" banor, men de kunde ju varit med från början, limited edition och vipcode, jävla bullshit.

MrBurner
2010-07-07, 18:46
Monkey Island™ 2 Special Edition: Lechuck's Revenge™ denna dag.

Osten80
2010-07-07, 18:51
Ja verkligen, visst är det kul med dessa "nya" banor, men de kunde ju varit med från början, limited edition och vipcode, jävla bullshit.

Ja, det är skit, men jag fortsätter ändå spela. Det är fortfarande kul, men lite förnyelse hade verkligen inte skadat. Det är ganska grymt hur många timmars kvalitetslir det här spelet har gett mig.

Bombur
2010-07-07, 19:06

Marvel: Ultimate Alliance 2 är helt okej coop-spel:) Personligen tycker jag bättre om 1an, tycker det var lite mer Marvel känsla i det. Men absolut inget dåligt spel:)

Finns för få coop spel idag. Till PS2, nintendo 64 var ju det nästan standad på alla spel, vissa saker var bättre förr

oTure
2010-07-07, 19:31
Söldner X 2, bra skit?

Anton Fräs
2010-07-07, 20:14
Inte testat LBG än Mathias! Är fullt upptagen med Lost Planet 2.

Jävlar vad bra. Riktigt röj spel, bara slakta.

Nu har vi paus för polarna ska kolla fotboll -_-

Kmr nog införskaffa Marvel också, sedan är jag utfattig,

Lasse Kongo
2010-07-08, 17:01
såååjaaa, åkte till game och köpte bioshock för 249 kr, riktigt bra pris, synd bara att dom hade sålt slut på samlarpacket som var för samma pris. diggade ettan, och tvåan ska väl vara rätt lik så det här blir nog bra

Men mongo, vi får lira lite mp då, fan jag har inte kommit så långt i sp ännu, inte haft så mycket tid att lira, sjukt mycket att göra nu, men snart semester, mp är faktiskt jävligt kul.

Men riktigt fattigt att du bara fick vanliga utgåvan, jag fick samlarutgåvan för samma pris, liiiite skillnad, så fattigt.

Jag fick ju samlarutgåvan för samma pris som den vanliga, så det var rätt fattigt gjort av dem på ditt Game.

En extra fet utgåva, man fick med massa roliga grejor, fick den för samma pris som den vanliga utgåvan, fattigt som fan att bara ge dig vanliga utgåvan-

Bioshock 2 kom ju i olika upplagor, en vanlig, en limited och en samlarutgåva, jag fick ju samlarutgåvan som är fetast fast för samma pris som den vanliga då, riktigt ofattigt, synd att du bara fick standardutgåvan.

Men säg till så kör vi lite online om du vågar, pew pew pew.

Silverschnitzel
2010-07-08, 17:30
Är besviken att Red Dead inte lyckats hålla mitt intresse uppe mer än några timmar. Kör istället Bad Company 2 som det är svårt att tröttna på! Red Dead, 599 kr åt skogen...

Otur
2010-07-08, 17:55
Ultimate Alliance 2 kan jag rekommendera. Fick även min flickvän att spela det, och hon gillar verkligen inte tv-spel etc. Men vi varvade det tillsammans. Dock så buggar spelet på en svårighetsgrad (mins ej vilken) vid en boss som heter Bishop något. Han går bara ner till 1% liv. Sen händer inget.

Men väldigt roliga timmar i alla fall.

Nelson81
2010-07-08, 18:14
Men mongo, vi får lira lite mp då, fan jag har inte kommit så långt i sp ännu, inte haft så mycket tid att lira, sjukt mycket att göra nu, men snart semester, mp är faktiskt jävligt kul.

Men riktigt fattigt att du bara fick vanliga utgåvan, jag fick samlarutgåvan för samma pris, liiiite skillnad, så fattigt.

Jag fick ju samlarutgåvan för samma pris som den vanliga, så det var rätt fattigt gjort av dem på ditt Game.

En extra fet utgåva, man fick med massa roliga grejor, fick den för samma pris som den vanliga utgåvan, fattigt som fan att bara ge dig vanliga utgåvan-

Bioshock 2 kom ju i olika upplagor, en vanlig, en limited och en samlarutgåva, jag fick ju samlarutgåvan som är fetast fast för samma pris som den vanliga då, riktigt ofattigt, synd att du bara fick standardutgåvan.

Men säg till så kör vi lite online om du vågar, pew pew pew.

men lol. jag fattade va du menade efter andra gången :D
dom hade slut samlarutgåvan och orka vänta 3 dagar på att beställa den.

lite kul att grafiken är samma som i ettan men ändå bra, säger ganska mycket om hur sjukt bra grafiken i ettan var när den kom ut.

Nelson81
2010-07-08, 18:20
Är besviken att Red Dead inte lyckats hålla mitt intresse uppe mer än några timmar. Kör istället Bad Company 2 som det är svårt att tröttna på! Red Dead, 599 kr åt skogen...

du kan dra åt skogen.......i den här tråden hädar vi inte spel där man
1) kan välja gubbe
2) kan döpa om dom till olika frukter och liknande ex rädisa
3) kan sätta slampor på tågspåren
4) kan välja gubbe

Lasse Kongo
2010-07-08, 19:27
men lol. jag fattade va du menade efter andra gången :D
dom hade slut samlarutgåvan och orka vänta 3 dagar på att beställa den.

lite kul att grafiken är samma som i ettan men ändå bra, säger ganska mycket om hur sjukt bra grafiken i ettan var när den kom ut.

Ja exakt, men jag fick ju samlarutgåvan istället för vanliga om du är med, riktigt najs, grymt spel för övrigt.

Var ju collectors edition jag fick alltså, inte den vanliga standardutgåvan.

Samlarutgåvan: JA

Standard Edition: Nej.

Du kan ringa om något är oklart.

Hare fitness

OBS!

TILLÄGG till min inlägg, alltså en EDITERING:

Ja, grafiken är identiskt med ettan känns det som, men ändå riktigt snyggt!

kalajset
2010-07-08, 19:54

Yeah, kul "VIP Code"/limited edition, kan man ens köpa spelet utan dessa? - När spelet släpptes verkade alla exemplar vara det iaf. :D Håller i övrigt med, hoppas på helt nya kartor i höst, annars får man nog vänta på Vietnam DLC:et till vintern helt enkelt.

Ang. banorna har jag kört de en del nu iaf. Port Valdez i conquest var sig lik till 90%, men antalet fordon verkar ha ökat något kopiöst, riktigt intensiv bana nuförtiden. Atacama Desert i rush var en överraskning, mycket roligare än den vanliga conquestversionen, vilket i sig inte är så svårt iofs. Även den är sig lik, men med ganska mycket mer "obstacles" i banan, samt mycket mindre fordon, vilket faktiskt är en förbättring i denna version. En av de klart roligaste banorna i spelet faktiskt.

Lasse Kongo
2010-07-08, 19:57
Yeah, kul "VIP Code"/limited edition, kan man ens köpa spelet utan dessa? - När spelet släpptes verkade alla exemplar vara det iaf. :D Håller i övrigt med, hoppas på helt nya kartor i höst, annars får man nog vänta på Vietnam DLC:et till vintern helt enkelt.

Ang. banorna har jag kört de en del nu iaf. Port Valdez i conquest var sig lik till 90%, men antalet fordon verkar ha ökat något kopiöst, riktigt intensiv bana nuförtiden. Atacama Desert i rush var en överraskning, mycket roligare än den vanliga conquestversionen, vilket i sig inte är så svårt iofs. Även den är sig lik, men med ganska mycket mer "obstacles" i banan, samt mycket mindre fordon, vilket faktiskt är en förbättring i denna version. En av de klart roligaste banorna i spelet faktiskt.

Just fan, har ju kommit "nya" banor till bc2, måste testas, blir nog ett köp av nya packet till mw2 med, köpte ju första så lika bra att köpa detta med, alltid kul med nya banor, föredrar ju att lira bc2 men mw2 kommer nog få sina perioder med.

kalajset
2010-07-08, 20:14
Just fan, har ju kommit "nya" banor till bc2, måste testas, blir nog ett köp av nya packet till mw2 med, köpte ju första så lika bra att köpa detta med, alltid kul med nya banor, föredrar ju att lira bc2 men mw2 kommer nog få sina perioder med.

Har faktiskt aldrig kört de nyare COD, slutade med fyran, där jag tyckte det började balla ur ganska ordentligt. Därför anser jag att COD var som bäst vid 2:an. (Trean något sämre). :D

I övrigt har jag kört en del Darksiders, ca åtta timmar in i storyn nu, (kör som sagt på hard, och eftersom jag tydligen suger på "hack'n'slash" säger det nog inte så mycket antar jag). Har mött någon slags jätteinsekt i ett kloaksystem fullt av småkluriga pussel, det är mycket roligare nu än i början. :thumbup:

Lasse Kongo
2010-07-08, 20:19
Har faktiskt aldrig kört de nyare COD, slutade med fyran, där jag tyckte det började balla ur ganska ordentligt. Därför anser jag att COD var som bäst vid 2:an. (Trean något sämre). :D

I övrigt har jag kört en del Darksiders, ca åtta timmar in i storyn nu, (kör som sagt på hard, och eftersom jag tydligen suger på "hack'n'slash" säger det nog inte så mycket antar jag). Har mött någon slags jätteinsekt i ett kloaksystem fullt av småkluriga pussel, det är mycket roligare nu än i början. :thumbup:

Just fan, måste fortsätta med Darksiders, har sista templet att mata igenom tror jag, är fan bara jobb jobb jobb just nu, men snaaaaaart, en jävla dag kvar sen kan man börja spela på allvar!

Jag tycker kanske inte Darksiders är det bästa spelet jag spelat, men dock riktigt bra och genomtänkt, kommer ju att komma en 2a nästa år som säkerligen kommer vara ännu bättre.

Iaf, jag tycker multiplayern i mw och mw2 är suverän, dock inte alls lika bra som i bc2, men jävligt intensiv och rolig, helt annorlunda mot bc2, skönt att variera dessa lite =)

Jarod
2010-07-08, 20:33
Dragon Age 2 är på G.. *drool*

http://kotaku.com/5582305/dragon-age-2-seems-like-it-will-be-very-different

petah
2010-07-08, 21:49
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

Det är ett sånt spel man köper en ny dator för om inte den gamla pallar.

coxie
2010-07-09, 08:22
Blev äntligen 99 med nästan all materia mastered och allt dödad i FFVII igår, idag kliver jag på remaken Star Ocean: Second Evolution.

Psp är verkligen en optimal konsol för psx-spel.

krellik
2010-07-09, 09:01

Mega-fap-fap-fap-fap!

1an var bästa jag spelat senaste åren...:)

Nelson81
2010-07-09, 09:36

ofan ett måste, synd bara att man måste vänta till mars innan ödle åldern kommer =/

Albatross
2010-07-09, 12:06
Blev äntligen 99 med nästan all materia mastered och allt dödad i FFVII igår, idag kliver jag på remaken Star Ocean: Second Evolution.

Psp är verkligen en optimal konsol för psx-spel.

Körde så jag hade 2x All-materia på mitt gamla PSX vet jag, med allt dödat osv, alla eastereggs hittade m.m. Grymt spel! FF VI är bättre dock. :D

Kwon
2010-07-09, 12:10
Körde så jag hade 2x All-materia på mitt gamla PSX vet jag, med allt dödat osv, alla eastereggs hittade m.m. Grymt spel! FF VI är bättre dock. :D

Bästa FF?
CqV0C9Ir7RM

coxie
2010-07-09, 13:40
Ja VI är utan tvekan det bästa hittills men eftersom sjuan var det första jag spelade så har det en speciell plats i mitt hjärta.

Om jag hinner blir det Xenogears efter Star Ocean en annan juvel från guldkonsolen för JRPG.

Nordenator
2010-07-09, 15:12
Final Fantasy XIII var riktigt snyggt, men gameplaymässigt sådär hittills. Jag har bara spelat runt 1-2 timmar, så det blir säkert intressantare framöver.

Potatiskillen
2010-07-09, 15:15
På tal om ingenting, är det någon som har hört om de nya konsoler som är på g? Alltså typ Xbox 720 eller något.

Lasse Kongo
2010-07-09, 15:59
Från eurogamer.se:

På den officiella hemsidan för Rockstars spel finns nu lite smaskig information om fyra kommande tillägg till Red Dead Redemption.

Under de kommande månaderna kommer spelet att berikas med:

Legends and Killers Pack i augusti som innehåller:

* Nio nya platser för flerspelarläget
* Åtta nya karaktärer för flerspelarläget - karaktärer från Red Dead Revolver
* Ett nytt vapen: Tomahawk (stridsyxa) med tillhörande utmaningar i både enspelarläget och flerspelarläget
* Nya achievements/trophies

Pris: 800 Microsoftpoäng på Xbox 360, och 9.99 dollar på PSN i USA. Svenskt pris meddelas så fort vi får reda på det.

Liars and Cheats Pack

Släppdatum ej angett men med samma prissättning som Legends and Killers Pack.

* "Attackera och försvara" - flerspelarläge och utmaningar
* Hästrace i flerspelarläget samt strider från hästryggen
* Spela som hjältarna och skurkarna från Red Dead Redemption samt åtta andra flerspelarkaraktärer
* Flerspelarversioner av minispelen Liar's Dice och Poker
* Nytt vapen: Explosive Rifle med tillhörande utmaningar i både enspelarläget och flerspelarläget
* Nya achievements/trophies

Free Roam Pack

Varken släppdatum eller pris angett

* Fler "Free Roam"-utmaningar
* Nya platser med "action" och defensiva punkter
* Poäng och topplistor för spelarnas Posse
* Nya tag för att förhindra folk från att förstöra för varandra i Free Roam-läget

Undead Nightmare Pack

Spökstäder och kyrkogårdar kommer till liv i ett västern som gått helt fel. Släppdatum ej angett men samma pris som de tidigare paketen. Helt nya enspelaräventyr, utmaningar och uppdrag

* Åtta nya karaktärer - zombier - till flerspelarläget
* Nya djur utsläppta i världen
* Nya dynamiska händelser
* "Mer information följer..."

Kwon
2010-07-09, 16:02
Haha Undead Nightmare pack är en hit!

ALLA spel får Zombies efter ett tag ;D

Lasse Kongo
2010-07-09, 16:10
Köpte de nya banorna till mw2 igår, kanske inte värt det egentligen då jag inte spelar så mycket, men fruktansvärt bra och välgjorda banor!

sKedbladh
2010-07-09, 17:29
Köpte de nya banorna till mw2 igår, kanske inte värt det egentligen då jag inte spelar så mycket, men fruktansvärt bra och välgjorda banor!

Jag såg att du satt å lirade igår, tänkte jag skulle invita dig så vi kunde smiska lite i par, men.... så blev det inte :confused:

Lasse Kongo
2010-07-09, 19:36
Jag såg att du satt å lirade igår, tänkte jag skulle invita dig så vi kunde smiska lite i par, men.... så blev det inte :confused:

Bara att du drar en invite ifall du ser att jag sitter och lirar det någon mer gång, alltid kul att lira med andra.

Manta
2010-07-12, 08:27
Tips på schyst co-op lir till PS2, PS3, Xbox360, eller Wii, som man kan lira med tjejen? Så helst inget för mörkt och brutalt.

Albatross
2010-07-12, 08:54
Tips på schyst co-op lir till PS2, PS3, Xbox360, eller Wii, som man kan lira med tjejen? Så helst inget för mörkt och brutalt.

Little Big Planet till PS3. Klart.

bizniz
2010-07-12, 11:49
Någon som har införskaffat PSN plus ännu?

snej
2010-07-12, 17:31

Drog hem dem i söndags, lirade ett par timmar. Inte spelat på minst 3 månader så man var ju gött ringrostig, men riktigt kul när man kommit in i de igen, fan riktigt fet multiplayer MW2 är alltså, högt tempo :)

Lasse Kongo
2010-07-12, 17:33
Drog hem dem i söndags, lirade ett par timmar. Inte spelat på minst 3 månader så man var ju gött ringrostig, men riktigt kul när man kommit in i de igen, fan riktigt fet multiplayer MW2 är alltså, högt tempo :)

Ja verkligen, jag tycker BC2 är så mycket bättre på alla sätt, men ändå så är det ju inte rättvist att jämföra dem, BC2 är ju isåfall ett simulatorkrigsspel och MW2 ett arkadkrigsspel.

Så när det gäller intensitet, tempo, fullt ös medvedslös och bara röjigt awsome roligt så är MW2 riktigt fett!

snej
2010-07-12, 17:43
Ja verkligen, jag tycker BC2 är så mycket bättre på alla sätt, men ändå så är det ju inte rättvist att jämföra dem, BC2 är ju isåfall ett simulatorkrigsspel och MW2 ett arkadkrigsspel.

Så när det gäller intensitet, tempo, fullt ös medvedslös och bara röjigt awsome roligt så är MW2 riktigt fett!

Sant de är verkligen inte jämförbara, helt olika typ av (krigs)spel. Båda är riktigt, riktigt grymma MP iaf det är helt säkert.

Nelson81
2010-07-14, 21:43
börjat lira (hjalle) och hävvy rejn, blev lite hård av duschscenen. Någon som vet om man kan välja gubbe i spelet? kwon kanske?

Nelson81
2010-07-14, 21:44
Ja exakt, men jag fick ju samlarutgåvan istället för vanliga om du är med, riktigt najs, grymt spel för övrigt.

Var ju collectors edition jag fick alltså, inte den vanliga standardutgåvan.

Samlarutgåvan: JA

Standard Edition: Nej.

Du kan ringa om något är oklart.

Hare fitness

OBS!

TILLÄGG till min inlägg, alltså en EDITERING:

Ja, grafiken är identiskt med ettan känns det som, men ändå riktigt snyggt!

funderat 6 dagar nu och förstår fortfarande inte vad du menar, kan du förklara lite tydligare tack,?

Lasse Kongo
2010-07-14, 22:03
börjat lira (hjalle) och hävvy rejn, blev lite hård av duschscenen. Någon som vet om man kan välja gubbe i spelet? kwon kanske?

Nej man kan inte välja Kwon, tyvärr.

Lasse Kongo
2010-07-14, 22:04
funderat 6 dagar nu och förstår fortfarande inte vad du menar, kan du förklara lite tydligare tack,?

Heh, jag fattar inte själv vad jag menade, var helt väck när jag skrev det där, tyvärr, kan inte hjälpa dig mannen =/

Lasse Kongo
2010-07-14, 22:06
Blir inte mycket spela nu, sola, bada, grilla och drick bira tar upp all tid.

Körde dock lite Psychonauts för en stund sen, är precis i början, blir att dra igenom det igen i sommar om jag hinner, så bra spel, fullt med humor :D

Nelson81
2010-07-14, 22:11
prioriteringarna lars, vars är dina prioriteringar. bada och sola hinner du göra till vintern.

Lasse Kongo
2010-07-15, 14:31
Dice är för sköna

OVIrE7n4_OU

stevebc
2010-07-15, 14:52
Från filmtråden:

Körde Titan Quest: Immortal Throne för ett tag sedan. Testade även Loki.

http://www.loki-game.com/en/lejeu/index.php?rub=6Fräckt. Har återupptagit spelandet. Kör på en Soothsayer nu. Precis kommit till Act IV på normal. Eftersom jag kör mkt med pets blir detta den svåraste acten i hela spelet, alla svårigheter. Körde innan med två polare och den enes flickvän via Vent/Hamachi, var skitkul. Bättre än WoW. Springa runt 3-4 pers med en massa pets var och boosta varandra, då knäckte man det mesta.

Ska testa Loki, men gillar verkligen Diablo-interfacet som TQ har (det är ju trots allt en rip-off med förändrade och snyggare miljöer/grafik). Om man kan få det där att se allt uppifrån i Loki så hade jag nog gillat det starkt. Längtar tills D3 kommer ut, men min dator kommer nog inte palla det.

Lasse Kongo
2010-07-15, 14:53
Bra CODspel tröttnar jag aldrig på och Black Ops ser ut att kunna bli riktigt bra:

VBeTsUnKXKQ

yTEASmGA1U4

Albatross
2010-07-15, 15:27
Precis börjat med God of War 3. Även om dör en del sitter jag mest och ler. Detta är våld som jag gillar.

Kwon
2010-07-15, 16:19
Ska testa Loki, men gillar verkligen Diablo-interfacet som TQ har (det är ju trots allt en rip-off med förändrade och snyggare miljöer/grafik). Om man kan få det där att se allt uppifrån i Loki så hade jag nog gillat det starkt. Längtar tills D3 kommer ut, men min dator kommer nog inte palla det.

vad tycker du om Interfacet i Loki?

Vikingen
6WJelzrGObM

Greek Fighter
gS4hKYB-V_U

Egyptiern (Mage)
nRhbyAgFQh4

stevebc
2010-07-15, 16:20
Jaha, men det är ju skitbra. Trodde det var mer åt FPS-hållet, att man såg nära gubben. Det där liknar TQ/Diablo skitmycket ju. Ska lätt skaffa det :). Det var snyggt med.

snej
2010-07-15, 16:53
Bra CODspel tröttnar jag aldrig på och Black Ops ser ut att kunna bli riktigt bra:

[yt]VBeTsUnKXKQ[/yt

[yt]yTEASmGA1U4[/yt

Ser najs ut! 9:e november :)

Jarod
2010-07-15, 20:11
Dragon Age - Lelianas Song = Kortaste DLC evvah, haha. Gick inte ens att ligga.

Lasse Kongo
2010-07-15, 20:45
Jag har fan jizzat ner mig totalt, läste i en ny speltidning idag att en andlig uppföljare till Rez är på gång, heeeelt sjukt vad glad jag blir, ska spela Rez hela jävla kvällen idag bara för det =)

Hittade lite stagedemo från E3, spelet går såklart lira med vanlig kontroll med, fyfan vilken lycka :hbang:

IY1r9DXZCZU

Lasse Kongo
2010-07-15, 22:00
Man behöver aldrig köpa PSNspel efter att man skaffat LBP2 =)

http://www.littlebigland.com/videos-gameplay-footage-of-lbp-2/

Kommer gå att göra liiiite mer än i första spelet :naughty:

Robbelibob
2010-07-16, 19:56
Är det värt att skaffa PSP om man har DS och PS3? Verkar ju lite drygt med kamerakontroll vad jag sett från Ratchet and Clank iaf:/ Men det verkar ju finnas en del roliga spel till det.

Nelson81
2010-07-16, 20:15
Man behöver aldrig köpa PSNspel efter att man skaffat LBP2 =)

http://www.littlebigland.com/videos-gameplay-footage-of-lbp-2/

Kommer gå att göra liiiite mer än i första spelet :naughty:

ja jävlar va kul det blir med lattekaffeplanet 2, ettan var så sjukt kul och tvåan verkar bli mkt bättre

Lasse Kongo
2010-07-16, 20:50
ja jävlar va kul det blir med lattekaffeplanet 2, ettan var så sjukt kul och tvåan verkar bli mkt bättre

haha lattekaffeplanet xD

Ja jävlar, det kommer gå att göra så mycket i tvåan så man kommer bli helt matt, med tanke på vilka banor en del skapat i ettan så vågar man knappast tänka på vad folk kommer skapa till tvåan.

Man kommer kunna göra egna mellansekvenser och lägga till både tal och undertexter har jag för mig, helt sjukt, utvecklarna säger ju numer att LBP2 inte är ett plattformsspel utan "en plattform för spel"

Sjukt coolt, kommer i november, längtar.

sewerin
2010-07-16, 21:49
vad tycker du om Interfacet i Loki?

Vikingen
6WJelzrGObM

Greek Fighter
gS4hKYB-V_U

Egyptiern (Mage)
nRhbyAgFQh4

Påminde mycket om WoW, dock med bättre grafik och mkt brutalare. Mage klassen såg däremot extremt tråkig ut, han hade ju typ 2 attacker han använde bara.

Kwon
2010-07-16, 22:00
Påminde mycket om WoW, dock med bättre grafik och mkt brutalare. Mage klassen såg däremot extremt tråkig ut, han hade ju typ 2 attacker han använde bara.

Kör Azteken då, lite Dru / Sham

MQezDurHajQ

Eller Babaren
qFGZKIPFLTw

Tricce
2010-07-16, 22:04
Hoppsan va är det där?! Nu vart Daliaz nyfiken!!

Kwon
2010-07-16, 22:05
Substitut för Diablo2-folket som väntar på Diablo3

Tricce
2010-07-16, 22:06

Han va ju dock bara lvl 8! :) Jag vet inget om det men gissar det kommer fler spells vartefter han lvlar.

Zokal
2010-07-16, 22:07
wow is the shit

Tricce
2010-07-16, 22:08
wow is the shit

gearscore is shit

sewerin
2010-07-16, 22:52
Han va ju dock bara lvl 8! :) Jag vet inget om det men gissar det kommer fler spells vartefter han lvlar.

Jo såg det med :), men kändes lite väl repetitivt ändå. Ser helt klart roligt ut, frågan är om man orkar ta hem det lr spela igenom alla andra spel man inte är klar med.

Körde igenom crackdown 2 förra veckan, sjukt roligt tidsfördriv, speciellt då man fått max på alla krafter

Trance
2010-07-17, 14:37
Vet inte om den varit uppe men trailern till God of War-filmen. Helt underbar med stabilt musikval också.

rylS-X0s-KM

Lasse Kongo
2010-07-18, 10:19
Vad säger ni om LFD2 då, jag har testat demot och det är ju skitkul, men är det värt att skaffa om man nästan bara kommer köra det själv?

Såg att MM bara tog 249 för det, så är det roligt i enbart sp blir det nog ett köp?

Chris
2010-07-18, 10:32
Vad säger ni om LFD2 då, jag har testat demot och det är ju skitkul, men är det värt att skaffa om man nästan bara kommer köra det själv?

Såg att MM bara tog 249 för det, så är det roligt i enbart sp blir det nog ett köp?

Köp det och spela online, spelet är inte gjort för singleplayer..

pragmatist
2010-07-18, 12:41
Kröp till korset och beställde en PS3:a (250gb), tanken är väl att använda den som mediacenter först och främst. Sen hittar jag den förstås för samma pris på Ica Maxi (av alla ställen...), fast utan fraktkostnad och leveranstid. Doh!

Nåväl, jag tänkte fråga om någon har erfarenhet av och tips om PS3-spel för små barn. Dottern är snart 3 år så jag tänkte att det var bäst att smida medan järnet är varmt, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli o.s.v.

Lasse Kongo
2010-07-18, 15:47
Köp det och spela online, spelet är inte gjort för singleplayer..

Då blir det inget köp eftersom att som jag skrev är det singleplayer jag är ute efter.

Lasse Kongo
2010-07-18, 15:49
Kröp till korset och beställde en PS3:a (250gb), tanken är väl att använda den som mediacenter först och främst. Sen hittar jag den förstås för samma pris på Ica Maxi (av alla ställen...), fast utan fraktkostnad och leveranstid. Doh!

Nåväl, jag tänkte fråga om någon har erfarenhet av och tips om PS3-spel för små barn. Dottern är snart 3 år så jag tänkte att det var bäst att smida medan järnet är varmt, det ska böjas i tid det som krokigt ska bli o.s.v.

Lite dålig på spel till så unga, finns väl en uppsjö av filmlicensspel, men de brukar ju sällan vara bra, tror dock nya Toy Story 3 ska vara ganska bra =)

Alla Disneyfilmer etc får ju oftast ett spel, men de brukar som sagt vara sådär.

Littlebigplanet är ju både oerhört bra och gulligt, och din dotter behöver bara springa och hoppa och samla bubblor, det skulle hon nog gilla, sen är det ju faktiskt toksöta tygdockor man spelar som =)

RagnarÖhman
2010-07-18, 19:14
Dante's Inferno

Vilket spel, sjukt mycket action och helt OK grafik. Köp om ni inte har spelat!!!

Lasse Kongo
2010-07-18, 19:21
Dante's Inferno

Vilket spel, sjukt mycket action och helt OK grafik. Köp om ni inte har spelat!!!

Jag gillat inte alls, spelade ett par timmar sen sålde jag det, nej usch.

r3mpuh
2010-07-18, 19:54
Diablo II på Svenska.
Warcraft II.
Command & conquer: Red Alert Retalition
Tekken 3

Playstation:thumbup:

Nelson81
2010-07-18, 20:38
såååå då har jag bestämt mig för att sälja lite krejjer.

hur mkt kan man begära på blocket för:
Nindento wii med 2kontroller 2 nunchuckas.
guitar hero legends of cock inkl gitarr
Mario galaxy 1
Resident gayvil 4
trauma center
Zelda twillight whore
sims 2 pet (dont ask)
Mario and sonic olympic gay-games

och vad kan man begära för ett...
xbox 360 20gigs hdd
6spel bland muss iffect, biocock och likande toppspel
dj hero
2 kontroller.

samt:
Gutiar hero world tour inkl metallica liret till gh. det är till ps3an.

tips tack ska sätta ut skiten imorgon tänkte jag. moste selja alt så jag får råd mid et 70-200 f2.8

bizniz
2010-07-18, 20:39
Jag gillat inte alls, spelade ett par timmar sen sålde jag det, nej usch.

Det går inte kopiera GoW :hbang:

RagnarÖhman
2010-07-18, 21:27
Sluta böla Lasse.

Funkar utmärkt och kopiera, du har väl sett Dante's Inferno?

Angående God of War så spelar jag det med, skiter i om man kopierar allvarligt talat.

Jämför BF:BC2 med CoD:MW2, samma sak.

Dante's Inferno

Lasse Kongo
2010-07-18, 21:44
Sluta böla Lasse.

Funkar utmärkt och kopiera, du har väl sett Dante's Inferno?

Angående God of War så spelar jag det med, skiter i om man kopierar allvarligt talat.

Jämför BF:BC2 med CoD:MW2, samma sak.

Haha jag bölar inte, fan utvecklarna kopierar till höger och vänster från varandra, vilket bara är bra, vi får bättre spel på så sätt.

Jag tycker dock att Dantes var oerhört tråkigt att spela, tråkig story och allmänt värdelöst, det är vad jag tycker, har en polare som tycker spelet är skitbra, säkert varvat det 5 gånger, fast han är dock lite mongo men jag gillar han ändå =)

RagnarÖhman
2010-07-19, 08:14
Haha :)

Dock ett spel som är riktigt uselt det är Conan, det är förjävligt rent ut sagt, dålig GoW kopia (-:

kalajset
2010-07-19, 09:56
Är det möjligt att ett hacking und slashing är sämre än Bayonetta? :MrT:

Kör fortfarande Darksiders, jag tycker det är allmänt svårt, är inte van vid genren, (och som sagt, kör dessutom på svåraste, vilket resulterar i att inga fiender tycks dö, men att däremot jag själv tål ungefär två träffar känns det som), och nu när jag verkar börja närma mig slutet blir det inte direkt lättare. (Har precis re-directat litet ljus och grejer se i vad jag antar kan vara sista "världen"). Skulle nog ha kört på lättaste första genomspelningen och skaffat den däringa special armorn :(

Robbelibob
2010-07-19, 10:45
Ubisoft kommer nog tjäna mycket pengar på sitt nya spel som kostar 1000 kr, och bara innehåller en naken gubbe. Blir dyrt om man måste köpa all dlc.

Kläder 100kr
Sol 100kr
Moln 100kr
Vapen 200kr
Dålig grafik 100kr
Bra grafik 200kr
Uppdrag 100kr
Bra slut 1000kr
Dåligt slut 1kr

Albatross
2010-07-19, 12:34
Jag tyckte Conan var rätt underhållande, göra piledrivers etc :D

Bayonetta däremot är nåt av det sämsta jag någonsin spelat.

Robbelibob
2010-07-19, 12:56
Det här var ju en klockren recension av RE5:P Skrattade en hel del.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/624-Resident-Evil-5

RagnarÖhman
2010-07-19, 14:01
Bayonetta var inte så skoj faktiskt.

Ska inhandla GoW pandora edition men för 1699 är jag lite tveksam.

krellik
2010-07-19, 14:11
360 arcade har hur många underbara spel som helst. Hur ser det ut på PS3an och Wii?