Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Har precis lirat skate-demon. Snyggt, men gud alltså, jag har sådan dålig koordinationsförmåga i fingrarna (jag suger m.a.o) och tappar således lusten sjukt fort på sådana här typer av spel. Trist, för det verkar ju asballt.
Lasse Kongo
2007-08-22, 16:29
Har precis lirat skate-demon. Snyggt, men gud alltså, jag har sådan dålig koordinationsförmåga i fingrarna (jag suger m.a.o) och tappar således lusten sjukt fort på sådana här typer av spel. Trist, för det verkar ju asballt.
Ronka med fel hand ett tag, det gör under.
Nej men vafan, det är ju bara att nöta, det var ju inte dålig kontroll i spelet, snarare grym men kräver skills, men man lär sig, satt typ en halvtimma för att kunna få till en skaplig grind hehe
Hehe, ja jag får nöta mer...
Testade Skate igår och jag vettifan....
Jag tror att jag VILL att det ska vara bra, men att det inte är det.
Jag är lite Tony H fan, men visst kan det vara kul med ett spel där man inte kan grinda över telefonledningar och runt halva stan.
Nu kan jag bara resencera DEMON och det jag störde mig på var ffa 4 saker.
1. Efter som man inte kan ställa om kontrollen så blev det förmycket jobb med den högra tummen. Nyckeln till bra trick är ju fart men efter som man måste tap'a på X eller A helatiden så blir det för fippligt att tima in trixen.
Jag hade hellre satt "Gasa" knapparna på dom övre pekfingerknapparna. Då kan det hända att man får till tricken lättare, efter som man då kan ha tummen på trickspaken hela tiden.
2. Jag fick aldrig upp nån fart i rampen. Fick ingen höjd i vändningarna och rampkänslan var usel.
3. Manual funkisen suger. Svårt att hitta rätt läge och det kommer bli jävligt hårt att länka ihop långa serier.
4. Jag begriper inte vad som avgör om man tappar ballansen eller inte. När man hoppar upp och gör en grind och fyller på med ett fliptrick så kunde man ibland klota totalt och ibland så satt den. Jag lyckades aldrig utläsa vad som avgjorde om man förlorade ballansen.
Som sagt... Jag vill att dethär spelet ska vara bra med det kändes inte så skönt som jag hade hoppas på. Saknar ett flyt...
Tror inte jag kommer köpa fullverren om inte nån bevisar att det är ett kul spel där man kan få till sköna trick och bra häng.
Wennerberg
2007-08-23, 10:47
Fan det låter ju nästans koj om det är så verkligt, har retat mig på alla tony h spel att de är så äcklgt overkliga
MasterChief
2007-08-23, 11:42
Ok...av vissa orsaker så har det dröjt med mitt xbox360 köp (jag köpte en vid premiären men jag gav bort den av vissa orsaker). Nu tänkte jag köpa en i helgen och funderar på vilket spel jag ska köpa. Det börjar ju bli dags att bli varm i kläderna nu innan Halo3 släpps. Eftersom jag inte spelar så mycket räcker det med ett till att börja med. Gärna FPS. Vilket spel skulle ni välja?
Granatgiraffen
2007-08-23, 11:48
Ok...av vissa orsaker så har det dröjt med mitt xbox360 köp (jag köpte en vid premiären men jag gav bort den av vissa orsaker). Nu tänkte jag köpa en i helgen och funderar på vilket spel jag ska köpa. Det börjar ju bli dags att bli varm i kläderna nu innan Halo3 släpps. Eftersom jag inte spelar så mycket räcker det med ett till att börja med. Gärna FPS. Vilket spel skulle ni välja?
Gears of war och Bioshock, välj 2. :naughty:
Om du bara ska välja ett så definitivt Bioshock! Tycker det är helt sagolikt bra, till och med strået vassare än Gears of War!
MasterChief
2007-08-23, 11:58
Ja, det lär ju bli GoW eller Bioshock. Ingen idé att köpa båda eftersom Halo släpps om en månad. Hinner ju spela max 2-3 timmar i veckan.
GoW är dock jävligt billigt nu och jag gillar mer "rent krig" än horror(typ). Kanske GoW funkar bättre.
Åhhh...alla dessa beslut.
GoW är dock jävligt billigt nu och jag gillar mer "rent krig" än horror(typ). Kanske GoW funkar bättre.
Ja, då är nog GoW det du ska ta. Vågar knappt spela Bioshock ensam faktiskt, brukar sitta med en polare och köra :D
Sedan har GoW ett underbart online-läge, något som BioShock saknar helt.
Men Bioshock måste du testa senare isåfall, demot kan tankas från marketplace.
MasterChief
2007-08-23, 12:08
Ja, då är nog GoW det du ska ta. Vågar knappt spela Bioshock ensam faktiskt, brukar sitta med en polare och köra :D
Sedan har GoW ett underbart online-läge, något som BioShock saknar helt.
Men Bioshock måste du testa senare isåfall, demot kan tankas från marketplace.
Haha. Ok. Jag grinade när jag spelade Doom3 så då får det nog bli GoW.
Men jeflar vad svårt det var att hitta en konsol. Slutsålt överallt. Men jag hittade en till slut i butiken närmast mig.
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:13
Ok, synd, jag har ett schysst paket som åker ut på blocket snart, premium, knappt 2mån tror jag, garanti etc kvar, roliga spel, tillbehör etc.
Har visserligen GoW CE men det kommer jag nog spara, kommer aldrig kunna sälja det exet :hbang:
Vad säger Kongo, Bioshock vs Gears of War?
Langster
2007-08-23, 12:18
Ok, synd, jag har ett schysst paket som åker ut på blocket snart, premium, knappt 2mån tror jag, garanti etc kvar, roliga spel, tillbehör etc.
Har visserligen GoW CE men det kommer jag nog spara, kommer aldrig kunna sälja det exet :hbang:
Ska du köpa elite sen eller?
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:20
Vad säger Kongo, Bioshock vs Gears of War?
Säger nog GoW iomed onlineläget och spelet i helhet.
Men vill man endast ha singleplay, då säger jag; Bioshock utan tvekan!
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:22
Ska du köpa elite sen eller?
Nja, det har jag inte ens tänkt på, jag har 2 premium hemma, räcker ju gott med en, ska sälja en och köpa billjud för pengarna istället :D
Håller med, GoW vinner med onlineläget, och Bioshock vinner singleplayerdelen.
Två fantastiska spel vilket som!
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:26
Håller med, GoW vinner med onlineläget, och Bioshock vinner singleplayerdelen.
Två fantastiska spel vilket som!
Jag spelade BS rätt hårt till i söndags, kom långt som fan, sen har jag inte hunnit spela ngt :(
Har du klarat det?
MasterChief
2007-08-23, 12:33
Jag får eksem av begagnade saker, men tack i alla fall.
Tack för input. GoW får det bli.
Jag spelade BS rätt hårt till i söndags, kom långt som fan, sen har jag inte hunnit spela ngt :(
Har du klarat det?
Nej, jag håller på och letar ingredienser till Lazarus vector. Ska fortsätta mera ikväll!
http://www.gamer.nl/images/content/Mactox/200705/1179915750_2_3.jpg
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:34
Nej, jag håller på och letar ingredienser till Lazarus vector. Ska fortsätta mera ikväll!
http://www.gamer.nl/images/content/Mactox/200705/1179915750_2_3.jpg
Haha, då har du inte kommit så långt kan jag säga *whistle*
Bra :) Vill inte det ska ta sluuut!
Lasse Kongo
2007-08-23, 12:59
Testade Skate igår och jag vettifan....
Jag tror att jag VILL att det ska vara bra, men att det inte är det.
Jag är lite Tony H fan, men visst kan det vara kul med ett spel där man inte kan grinda över telefonledningar och runt halva stan.
Nu kan jag bara resencera DEMON och det jag störde mig på var ffa 4 saker.
1. Efter som man inte kan ställa om kontrollen så blev det förmycket jobb med den högra tummen. Nyckeln till bra trick är ju fart men efter som man måste tap'a på X eller A helatiden så blir det för fippligt att tima in trixen.
Jag hade hellre satt "Gasa" knapparna på dom övre pekfingerknapparna. Då kan det hända att man får till tricken lättare, efter som man då kan ha tummen på trickspaken hela tiden.
2. Jag fick aldrig upp nån fart i rampen. Fick ingen höjd i vändningarna och rampkänslan var usel.
3. Manual funkisen suger. Svårt att hitta rätt läge och det kommer bli jävligt hårt att länka ihop långa serier.
4. Jag begriper inte vad som avgör om man tappar ballansen eller inte. När man hoppar upp och gör en grind och fyller på med ett fliptrick så kunde man ibland klota totalt och ibland så satt den. Jag lyckades aldrig utläsa vad som avgjorde om man förlorade ballansen.
Som sagt... Jag vill att dethär spelet ska vara bra med det kändes inte så skönt som jag hade hoppas på. Saknar ett flyt...
Tror inte jag kommer köpa fullverren om inte nån bevisar att det är ett kul spel där man kan få till sköna trick och bra häng.
Skate känns ju som en simulator jämfört med THserien, jag trycker inte alls så mycket för att få fart hela tiden, skateboard handlar ju knappast bara om fart, utan mest om tajming, ju mer jag spelar det ju bättre blir det, tycker manualkonceptet är kanon, inte alls svårt bara man får känsla för det.
Kan hålla med om att det är lite knepigt att få till höga hopp etc i ramper, men o andra sidan finns det inga direkt riktiga ramper i demot, vi är nog lite skadade som spelat mycket tonyhawk som är sjuuuukt överdrivet, hallå, skejta på telefonledningar, kyrktorn osv osv osv, flyga 100m upp luften och göra 300 trick på vägen ner.
Ne, Skate känns så mycket mer, jag kan sitta i en halvtimma bara för att få till ett par riktigt fina grinds, och när man väl sätter dem så är det grym känsla.
Givet köp, bokat och klart!
Testade skate igår. Jag måste säga att jag är besviken.
Spelet i sig är säkert inte dåligt, men den där jävla styrningen *gah!*
Kan nog bero på att jag har lirat Tony Hawk sen det första kom ut till psx.
Det kommer nog inte bli ett köp av Skate.
Däremot gjorde jag en sökning nyss, mitt paket med svarta handkontrollen,svart batteri och Bioshock har kommit idag.
Kvällen räddad. :D
Skate känns ju som en simulator jämfört med THserien, jag trycker inte alls så mycket för att få fart hela tiden, skateboard handlar ju knappast bara om fart, utan mest om tajming, ju mer jag spelar det ju bättre blir det, tycker manualkonceptet är kanon, inte alls svårt bara man får känsla för det.
Kan hålla med om att det är lite knepigt att få till höga hopp etc i ramper, men o andra sidan finns det inga direkt riktiga ramper i demot, vi är nog lite skadade som spelat mycket tonyhawk som är sjuuuukt överdrivet, hallå, skejta på telefonledningar, kyrktorn osv osv osv, flyga 100m upp luften och göra 300 trick på vägen ner.
Ne, Skate känns så mycket mer, jag kan sitta i en halvtimma bara för att få till ett par riktigt fina grinds, och när man väl sätter dem så är det grym känsla.
Givet köp, bokat och klart!
Jag håller med om att detta är mer realistiskt. Som sagt så tror jag att jag kanske kommer gilla det bättre om man kan mappa om knapparna, för jag gillar fart och vill ha mycket fart. Då får man till fetare trick enligt mig.
Jag ska ge det en till chans. Annars tror jag inte det kommer bli några problem att få tag i det billigt på blocket av folk som förväntar sig Tony style i spelet;)
Dock så erkänner jag att jag är TH fan men som sagt så VILL jag tycka om dehär spelet. Jag gör det inte riktigt än bara...
Hur kommer det sig alla här verkar ha spelat bioshock?? Det släpps väl inte förens imorgon?
Hoppas få mitt imorgon på posten (på PC dock) !
Kom just upp på den sjätte platsen i bathymospheare. Näst sista?
MasterChief
2007-08-23, 14:59
Hur kommer det sig alla här verkar ha spelat bioshock?? Det släpps väl inte förens imorgon?
Hoppas få mitt imorgon på posten (på PC dock) !
Antar att de antingen köpt från utlandet, och vissa andra är pirater.
Jackie Dee
2007-08-23, 17:13
Har riktigt stora förväntningar på blue dragon, hoppas det lever upp till dom men det tror jag det ska göra utan tvekan. Att det ligger på 3 skivor gör det bara mer spännande.
MasterChief
2007-08-23, 18:56
Nu har jag onanerat till all hårdvara. Allt är inkopplat och den där mysiga känslan av att öppna kartonger har sjunkit in ordentligt. Nu väntar jag bara på att det ska bli lite lugnt i huset innan jag trycker igång den för först gången. Lite ultravåld är precis vad jag behöver efter att blivit terroriserad på jobbet av tre amerikanska SOX-revisorer.
En fråga. Jag har inte köpt WLAN-grejen. Däremot har jag en HTPC bredvid (som kör på WLAN). Går det att koppla in xboxen till HTPC:en (som även har Windows Media Center) och få internetaccess den vägen?
MasterChief
2007-08-23, 21:20
Ahhh..jag är nöjd. Grafiken är sjukt bra, och handhavandet är toppen. Den låter som en traktor, vilket är lite trist. Men överlag känns det riktigt kul. GoW infriar mina höga förväntningar.
Såg i instruktionsboken om nätverkskoppling så jag tror min fråga är besvarad. Jag har dock inte testat än.
Waaa, jag älskar Bioshock. :D
Drog igång det vid 21:30 för att testa lite och nu kollade jag på klockan, trodde bara jag spelat en timme eller så.
Men Houdini splicers, gah. Dom skrämmer skiten ur mig. Höll på att bajsa ner mig första gången jag stötte på en av dom. *gah!*
Jag gav skate en chans till igår men jag känner att jag hellre kommer vilja ha dehär spelet. Hur overkligt det än är. (precis som bioshock som jag köpte på lurren)
http://www.gamersyde.com/stream_4297_en.html
Lasse Kongo
2007-08-24, 12:56
Klarade nyss Bioshock, *snyft*
Så bra spel så man knappt fattar det, kändes hur långt som helst med :hbang:
AngelLove
2007-08-24, 14:09
Det kommer bli Blue Dragon spelning till helgen :D
Klarade nyss Bioshock, *snyft*
Så bra spel så man knappt fattar det, kändes hur långt som helst med :hbang:
Va fan, har du redan klarat det?
Jag letar fortfarande ingridienser.
Är det värt att köra om det en gång till när man klarat det?
Jag hoppas det är som GoW som jag har kört igenom en gång per svårighetsgrad, fast insane går jäkligt segt när man lirar ensam.
Lasse Kongo
2007-08-24, 14:21
Va fan, har du redan klarat det?
Jag letar fortfarande ingridienser.
Är det värt att köra om det en gång till när man klarat det?
Jag hoppas det är som GoW som jag har kört igenom en gång per svårighetsgrad, fast insane går jäkligt segt när man lirar ensam.
Jag ser rätt stort omspelningsvärde i Bioshock, jag kommer köra om det ganska snart igen och "göra allt annorlunda" man lär nog kunna få fler slut på spelet om man säger så...
Finns ju massor att leta efter med, man kan göra saker och ting på så många olika sätt, sen bara att få insupa atmosfären igen och titta på allt, känns sällan som man riktigt hinner se allt man vill, eftersom man bara vill vidare hela tiden :D
Jag ser rätt stort omspelningsvärde i Bioshock, jag kommer köra om det ganska snart igen och "göra allt annorlunda" man lär nog kunna få fler slut på spelet om man säger så...
Finns ju massor att leta efter med, man kan göra saker och ting på så många olika sätt, sen bara att få insupa atmosfären igen och titta på allt, känns sällan som man riktigt hinner se allt man vill, eftersom man bara vill vidare hela tiden :D
Jo, man kan ju testa andra plasmids, använda andra taktiker och liknande.
16st achievements har jag iaf fixat. :D
Edit: Jo det känns som om man inte hinner utforska allt man vill. Man vill vidare i storyn hela tiden.
MasterChief
2007-08-24, 14:38
Såg att Mercenaries 2 kommer lagom till julen. Ettan var en liten favorit till xbox så det ska bli kul att se vad tvåan kan ge.
Litecore
2007-08-24, 19:28
jag tror att Bioshock är ett skitspel, grundat endast på fördommar ;)
Halo 3 kommer piska stjärt med precis ALLT annat på 360. någonsin.
MasterChief
2007-08-24, 20:05
Tack :em:
Jackie Dee
2007-08-24, 21:32
Halo är väl ett fruktansvärt överskattat spel...
Lasse Kongo
2007-08-25, 06:27
Halo är väl ett fruktansvärt överskattat spel...
Instämmer, Halo är kanske ett av världens mest överskattade spel.
"BioShock Installs a Rootkit
Sony (the owner of SecureROM copy protection) is still up to its old tricks. One would think that they would have learned their lesson after the music CD DRM fiasco, which cost them millions. However, they have now started infesting PC gaming with their invasive DRM. Facts have surfaced that show that the recently released PC game BioShock installs a rootkit, which embeds itself into Explorer, as part of its SecureROM copy-protection scheme. Not only that, but just installing the demo infects your system with the rootkit."
Källa - Slashdot (http://games.slashdot.org/article.pl?sid=07/08/24/213256&from=rss)
Vad har hänt med XboxLive? har inte haft boxen uppkopplad på ett par månader nu och idag när jag skulle koppla upp mig så ville dom ha betalt av mig, finns det bara guldmedlemskap nu?
redbrigade
2007-08-25, 13:32
Testade skate igår. Jag måste säga att jag är besviken.
Spelet i sig är säkert inte dåligt, men den där jävla styrningen *gah!*
Kan nog bero på att jag har lirat Tony Hawk sen det första kom ut till psx.
Det kommer nog inte bli ett köp av Skate.
Däremot gjorde jag en sökning nyss, mitt paket med svarta handkontrollen,svart batteri och Bioshock har kommit idag.
Kvällen räddad. :D
hur kan du tycka styrning är dålig till skate den är helt underbar bästa spelet på länge,,känns verkligen som man själv är ute å skatar fast om man inte åkt skateboard kanske de inte är lika kul
MasterChief
2007-08-25, 14:08
Instämmer, Halo är kanske ett av världens mest överskattade spel.
Även MP ? :confused:
Ruggigt fina strider man haft mot sina kompisar.
MasterChief
2007-08-25, 14:13
Var brukar ni köpa era spel?
Var i Farsta Centrum idag och Game sög getpung. Ett begagnat GoW skulle de ha 399 kronor för (nu har jag det redan och jag köpte det nytt för 349kr). Litet sortiment och sjuka priser.
Bekymrad gick jag ner till Onoff. De skulle ha 649 spänn för Bioshock. Svinigt dyrt.
Någon som kan tipsa på en billig e-butik med BRA levtider?
Vet att Elgiganten brukar ha bra priser på Xbox360-artiklar.
MasterChief
2007-08-25, 16:49
Ja, de ligger lågt. men de har bara 25 titlar.
Äsch. Får köra på Webhallen som vanligt.
men de har bara 25 titlar.
Skulle du inte bara köpa ett spel? :D
blekfet2
2007-08-25, 17:18
Har elgiganten där ni bor några spel i butiken? I luleå så är det fan alltid slut, allt är slut i den butiken....jävla skitbutik!
Lasse Kongo
2007-08-25, 17:25
hur kan du tycka styrning är dålig till skate den är helt underbar bästa spelet på länge,,känns verkligen som man själv är ute å skatar fast om man inte åkt skateboard kanske de inte är lika kul
Indeed!!!
MasterChief
2007-08-25, 17:55
Skulle du inte bara köpa ett spel? :D
Ja. :em:
Men det var ju sjukt bra grafik. Moste ha lite rally å lite annat.
Och nu har jag klarat Bioshock. :)
Lasse Kongo
2007-08-26, 06:49
Va ju helt omöjligt att få ner MOH Airbornedemot igår, hela världen laddade, idag kommer det typ gå på någon minut.
Faaaan vad kul Skate ska bli, styrningen är så makalöst bra, jag spelar i princip bara skatedemot konstant nu, inget annat :D
Ja. :em:
Men det var ju sjukt bra grafik. Moste ha lite rally å lite annat.
You're one of us now!
http://buttonmashing.com/wp-content/uploads/dead_rising.jpg
Lasse Kongo
2007-08-26, 08:32
You're one of us now!
http://buttonmashing.com/wp-content/uploads/dead_rising.jpg
Hehe, gissa vem det är som står på biltaket då, jo:
LASSE KONGO
och alla som står runtom är alla andra i den här tråden haha
Lasse Kongo
2007-08-26, 08:40
http://xboxer.se/nyheter/nyhet.aspx?id=972
:D
Wennerberg
2007-08-26, 13:38
jag tror att Bioshock är ett skitspel, grundat endast på fördommar ;)
Halo KAN säkert bli bra men har aldrig förstått vad som är så bra med dem. Bioshock dock, du borde skämmas för att du kallat det ett skitspel! :D
Litecore
2007-08-26, 15:31
Halo KAN säkert bli bra men har aldrig förstått vad som är så bra med dem. Bioshock dock, du borde skämmas för att du kallat det ett skitspel! :D
du får väl smiska mig då om jag var stygg :em: :naughty: :thumbup:
Wennerberg
2007-08-26, 16:56
du får väl smiska mig då om jag var stygg :em: :naughty: :thumbup:
Eller så får du smiska dig själv när du testat Bioshock och inser att Halo inte ens är med på samma lista :thumbup:
MasterChief
2007-08-26, 17:53
Trodde aldrig att jag skulle säga det här men GoW är bättre än Halo.
Mods...jag vill heta Marcus Fenix, tack!
Lasse Kongo
2007-08-26, 18:19
Trodde aldrig att jag skulle säga det här men GoW är bättre än Halo.
Mods...jag vill heta Marcus Fenix, tack!
Grattis, du just blivit man :D
MasterChief
2007-08-26, 19:00
Grattis, du just blivit man :D
Haha...Min fru som kallade mig barnslig snorunge pga att jag spelat hela helgen. :em:
Litecore
2007-08-26, 19:49
Eller så får du smiska dig själv när du testat Bioshock och inser att Halo inte ens är med på samma lista :thumbup:
men.. det var väl precis det jag skrev tidigare ?
Bioshock = skitspel
Halo = new world order
du har rätt, halo är inte ens med på samma lista - bevare mig väl :D
blekfet2
2007-08-26, 20:18
argh fyfan!
Lirar Resident evil 4 på nu på wii, håller fan på att konstant skita ner mig
Wennerberg
2007-08-26, 21:12
men.. det var väl precis det jag skrev tidigare ?
Bioshock = skitspel
Halo = new world order
du har rätt, halo är inte ens med på samma lista - bevare mig väl :D
Skönt att folk har olika smak, men någon måtta får det ju vara :D
Testa bioshock, det är ruskigt bra
Litecore
2007-08-27, 01:49
Skönt att folk har olika smak, men någon måtta får det ju vara :D
Testa bioshock, det är ruskigt bra
eftersom jag inte har tillgång till xbox Live och således inte kan ladda ner en demo..
så känns det lagom omotiverat att lägga ut 600 kr +/- lite till för ett spel som jag
verkligen inte tror på från början bara för att lämna tillbaka det ett par dagar senare
det är som alla gamla "filmklassiker" som alla tycker att man bara måste ha sett,
som t.ex. gudfadern & scarface - det är inte min kopp te helt enkelt och så är det.
om precis samma filmer skulle komma nya på bio imorn skulle jag inte se dem ändå,
och att ladda ner spel händer inte av rena principskäl, jag supportar tillverkarna.
alltså; spela bioshock och titta på maffiafilmer bäst ni vill så gör jag det inte ;)
:thumbup:
Wennerberg
2007-08-27, 05:24
eftersom jag inte har tillgång till xbox Live och således inte kan ladda ner en demo..
så känns det lagom omotiverat att lägga ut 600 kr +/- lite till för ett spel som jag
verkligen inte tror på från början bara för att lämna tillbaka det ett par dagar senare
det är som alla gamla "filmklassiker" som alla tycker att man bara måste ha sett,
som t.ex. gudfadern & scarface - det är inte min kopp te helt enkelt och så är det.
om precis samma filmer skulle komma nya på bio imorn skulle jag inte se dem ändå,
och att ladda ner spel händer inte av rena principskäl, jag supportar tillverkarna.
alltså; spela bioshock och titta på maffiafilmer bäst ni vill så gör jag det inte ;)
:thumbup:
Holy crap, du vill verkligen inte testa Bioshock! So be it, your loss!
AngelLove
2007-08-27, 07:42
för de som gillar lite japansk småsöta saker som kutar runt och dödar konstigt gjorda monster i lite ff7-anda så är Blue Dragon ett verkligt måste :D
Jag är beroende ^^
för de som gillar lite japansk småsöta saker som kutar runt och dödar konstigt gjorda monster i lite ff7-anda så är Blue Dragon ett verkligt måste :D
Jag är beroende ^^
Har haft ögonen på spelet i typ 6månader men blev grymt besviken på demot så nu vet jag inte längre.
Langster
2007-08-27, 08:57
Klarade Bioshock igår, helt klart ett av de bästa spel jag spelat. Känns rätt tomt när man är klar, fick förstås det dåliga slutet, trots att jag bara "gjorde fel" vid två tillfällen i början *mini* innan jag började "göra rätt". Sen är det en del andra grejer jag missade... Men orkar man spela igenom allt från början igen?
Jag tror faktiskt att Halo 3 kommer bli riktigt bra, var inte så intresserad av det fram tills nyligen då Halo 2 inte alls imponerade på mig och den typen av multiplayer inte är min grej (springa, skjuta, dö, respawna, springa, skjuta, dö, respawna, dö, dö, dö och DÖ HELA JÄVLA TIDEN). Men det jag sett nu ser riktigt imponerande och faktiskt snyggt ut. Och 4 player co-op kan bli riktigt ballt.
Langster
2007-08-27, 09:00
Har haft ögonen på spelet i typ 6månader men blev grymt besviken på demot så nu vet jag inte längre.
Blue Dragon kändes EXAKT som vilket gammalt RPG på Super Nintendo som helst, bara grafiken som var bättre, trodde det skulle ha hänt något nytt inom de japanska rollspelen, men NEJ. Skulle inte spela det ens om jag fick det gratis.
AngelLove
2007-08-27, 10:01
Math:
Spelade inte demot merän säg 5min och kan inte direkt påstå att jag var superimponerad då direkt så det var lite av en chansning när jag köpte det.
Langster:
Nej, det må vara hänt men om vi vänder på det - hur många av säg FPS spelen är så extremt olika i spelupplägget förutom grafiken ? De som lovordar Forza Motorsport 2 som, ja jävligt bra. Vad är det som skiljer med FM1 (är tom samma banor) ex...?? Nu har jag inte spelat Bioshock men kan du berätta för mig vad exakt som är så revolutionerande nyskapande i det spelet att det aldrig tidigare har setts förr ?
Jag är beroende ^^
Dom verkar va lite scat-fixerade i Blue Dragon dock.
Mycket bajs å så.
-The first mobs are "Poo Snakes".
Now, one nice thing about Blue Dragon is the Creature Compendium.
If one of your characters uses it on a mob during combat, that mob's basic abilities and weaknesses get added to your book of knowledge. The thing that bothered me somewhat is that you can't see how many HPs your opponent has left or even a health bar for mobs. You'll have to rely on your memory of which mobs have been taking damage during the fight and now many hps a mob can take from previous encounters.
-The designers very well may have a scat fetish as along with the Poo Snakes, when you defeat an enemy, their loot drops in the form of a pile of shit (poo).
From Creature Compendium:
Poo Snake:
Monsters created when a parasite starts living in lizard poo. Weakest of all creatures of this kind. But be careful, they sometimes summon their friends.
When loot drops (looks like pile of shit):
"There is a small poo on the ground. Search it?"
<yes>
"Squish squish"
Gold 18
o.O
So, you're fighting poo mobs and searching through all types of mob's piles of poo to find your loot.
A Giant Rat mob I was fighting farted and another giant rat appeared. Some strange "shit" going on in this game!
Dom verkar va lite scat-fixerade i Blue Dragon dock.
Mycket bajs å så.
-The first mobs are "Poo Snakes".
Now, one nice thing about Blue Dragon is the Creature Compendium.
If one of your characters uses it on a mob during combat, that mob's basic abilities and weaknesses get added to your book of knowledge. The thing that bothered me somewhat is that you can't see how many HPs your opponent has left or even a health bar for mobs. You'll have to rely on your memory of which mobs have been taking damage during the fight and now many hps a mob can take from previous encounters.
-The designers very well may have a scat fetish as along with the Poo Snakes, when you defeat an enemy, their loot drops in the form of a pile of shit (poo).
From Creature Compendium:
Poo Snake:
Monsters created when a parasite starts living in lizard poo. Weakest of all creatures of this kind. But be careful, they sometimes summon their friends.
When loot drops (looks like pile of shit):
"There is a small poo on the ground. Search it?"
<yes>
"Squish squish"
Gold 18
o.O
So, you're fighting poo mobs and searching through all types of mob's piles of poo to find your loot.
A Giant Rat mob I was fighting farted and another giant rat appeared. Some strange "shit" going on in this game!
ROFLH!
Det jag tyckte va dåligt med demon var att man börjde mitt i kändes det som, + att den ena draken kunde 1shotta alla? lejm shiat.
Vissa grejer va overpowerd också, den stenattacken som träffade alla så att man bara behövde använda 1 av sina karaktärer? lejm.
Langster, jag tror jag vet vad du menar med rätt och fel. Har bara gjort fel 1 gång hittils......
AngelLove
2007-08-27, 11:12
Det jag tyckte va dåligt med demon var att man börjde mitt i kändes det som, + att den ena draken kunde 1shotta alla? lejm shiat.
Ungefär det jag störde mig på med i demot och därför gav jag faen i att spela det.
Overpowered har det bara blivit om man sprungit runt och fightat en massa mobs och sedan går tillbaka i spelet. Eller när man vart för länge på en karta typ.
Det som jag mest tycker är störande är att man inte har en journal typ, spelar man inte spelet på säg 2v av någon anledning så lär man ha problem att minnas vad faen man skulle göra hehe..
Kwon: hehe
Lasse Kongo
2007-08-27, 11:13
Blue Dragon kändes EXAKT som vilket gammalt RPG på Super Nintendo som helst, bara grafiken som var bättre, trodde det skulle ha hänt något nytt inom de japanska rollspelen, men NEJ. Skulle inte spela det ens om jag fick det gratis.
Jag fick "rätt" slut direkt, gjorde bara "rätt" om man säger så, började om på hard igår och ska bara göra "fel" nu, men jävlar va töfft det kommer bli på hard, fienderna tål typ 10 slag med skifnyckeln innan de dör, och använder man första plasmaiden man får tex så drar den typ halva mätaren när man använder den en gång *cry*
Yey, jag fick också bra slut på bioshock. Ska lira lite blue dragon först.
Blue dragon känns lite b, chrono trigger känns t.o.m roligare. Hoppas det bli roligare på senare skivor.
Langster
2007-08-27, 11:44
Math:
Spelade inte demot merän säg 5min och kan inte direkt påstå att jag var superimponerad då direkt så det var lite av en chansning när jag köpte det.
Langster:
Nej, det må vara hänt men om vi vänder på det - hur många av säg FPS spelen är så extremt olika i spelupplägget förutom grafiken ? De som lovordar Forza Motorsport 2 som, ja jävligt bra. Vad är det som skiljer med FM1 (är tom samma banor) ex...?? Nu har jag inte spelat Bioshock men kan du berätta för mig vad exakt som är så revolutionerande nyskapande i det spelet att det aldrig tidigare har setts förr ?
För att vara ett FPS är Bioshock ganska nyskapande faktiskt, dock kanske inget som man inte sett förr alls i någon genre. Men det finns ju en hel del rollspels inslag, spelet liknar till stor del en actionvariant av Oblivion, både då det gäller att man kan uppgradera sig själv på olika sätt och att fienderna har olika svagheter och att deras hälsotillstånd kan påverkas. Storyn rätt mycket mer avancerad än vad man är van vid när det gäller spel oavsett genre.
Jag måste nog säga att genren FPS har utvecklats mer än vad JRPG har. Det är fortfarande samma urtrista sätt att strida i JRPG som det har varit sen innan FPS ens fanns. Och de kräver fortfarande i princip noll skicklighet, det gäller bara att lägga ner de timmar som krävs för att ta sig till slutet.
Jag säger inte att man är dum i huvudet bara för att man gillar Blue Dragon, gillar man JRPG så går det nog ner bra. Men det kändes trist att det fortfarande är så att det enda som egentligen skiljer spelen i den genren är storyn (och det knappt, det är i stora drag alltid samma story). Sen har Blue Dragon faktiskt fått ganska dåliga betyg i väst.
Patrik Cutler
2007-08-28, 21:19
nu dog min xbox 360....PRECIS SAMMA DAG SOM JAG KÖPTE EN HD-TV!!
ska skickas på lagning..skulle ta typ en månad. nu tar jag fan o köper en playstation 3 istället.
Langster
2007-08-29, 11:56
Streets of Rage 2 släpptes nyss på XBLA!
Grymt! En riktig klassiker, ett av mina favoritspel, nu med online 2 player!
Wennerberg
2007-08-29, 12:14
Klarade precis Bioshock. Detta spel kan vara ett av de bästa jag någonsin spelat. Man får ju nästan tårna i ögat i slutscenen. Underbart spel på alla fronter, storymässigt och grafikmässigt, kontrollmässigt osv. Allt är 10+ mao.
Jag skaffade precis live för ett år framöver via kontokort. Det var nog inte så smart, nu går det inte ta bort kortinformationen och så kommer det förnyas om ett år (dvs pengar dras från kortet igen), går inte heller få bort.
Är det enda sättet (förutom att spärra kortet) att ringa support för att få dom att inte automatiskt dra mer cash om ett år?
Har förstått det som att det inte går få bort kontokortsinfon på något vis, illa, vet ni om den lagras på själva konsolen och/eller på micro$ofts servrar?
/en olycklig sparv
AngelLove
2007-08-30, 07:29
Till er som tänkte göra som jag och uppgradera till Elite'n från Premium eller bara köpa den större hd:n. Allt ditt downloadable content kan du ladda ner på nytt till den nya disken MEN - det går inte att spela det om du inte har en koppling till xbox live (detta för att verifiera att du verkligen köpt det). Har du XBL (mao ditt internet fungerar) så kan du spela allt DL Content.
Pratade med Xbox Support om det igår för det står ingenstans på deras site, www.xbox.com, att det kommer bli som så, bara att man kan få en gratis kabel för att transfer allt ditt innehåll till den nya. Hon fattade inte så mycket utan hävdade att det var officiellt att så här skulle ske. På frågan om vad som hände med folks DL Content vid ex RROD (Red Ring of Death) så svarade hon att ibland kunde M$ ge folk poäng tillbaka för återköp. Kan dock inte förstå hur det går ihop för i din profil taggas vad du laddar ner så när du recover profilen så är allt du redan laddat ned markerat som nedladdat fastän du inte laddat ner det till den nya konsolens disk...
Det kunde hon inte svara på och där tyckte hon nog jag var jävligt jobbig för hon sa att ärendet skulle eskaleras till högre instans *hehe*Får se vad som händer, är ju piss om man inte skall kunna lira sina favvo-spel offline på den nya Eliten. Det är ju iofs värt pengarna att bara få den svart, att sedan få 120Gb disk och HDMI OCH en aningen tystare maskin (TACK FÖR DET M$) är andra bra saker.
Lite frågor nu dåre..
1. KAN man dö på något sätt i bioshock? respawnar man alltid med full hp och fienderna har fortfarande lika mkt?
2. Finns det något/några andra snowboardspel förutom Amped3 till boxen?
Langster
2007-08-30, 08:10
Lite frågor nu dåre..
1. KAN man dö på något sätt i bioshock? respawnar man alltid med full hp och fienderna har fortfarande lika mkt?
2. Finns det något/några andra snowboardspel förutom Amped3 till boxen?
1. Nä man kan inte dö i Bioshock, men man börjar inte med fullt liv. Vad jag märkte så förlorar man ingenting på att respawna. Jag tycker att detta är en av de väldigt få negativa sakerna i spelet, för det "kostar" ingenting att dö och detta drar ner känslan i spelet eftersom man inte blir rädd för att dö. Det funkade inte i Prey och det funkar inte här. Å andra sidan brukar man i FPS kunna spara precis överallt, vilket gör att det blir lite samma sak egentligen, jag föredrar nog att endast kunna spara och respawna på checkpoints, då blir det mer spännande.
2. Nej jag tror att Amped är det enda som finns faktiskt, lite märkligt, till PS2 och xbox kom det ju en hel del. Den typen av spel kanske inte säljer så bra längre?
Lasse Kongo
2007-08-30, 09:07
Weeee jag fick min COD4token precis till betan :hbang:
Litecore
2007-08-30, 15:39
jag sitter här och skrattar mig harmynt åt de jävla priserna på
Microsoft Wireless Network Adapter for Xbox360.
eftersom den ansluts till konsollen med en vanlig usb-kontakt
så antar jag att det måste gå lika bra med en wlan-dongle, eller ?
nån som har en orignal wireless adapter kanske kan hjälpa mig *cupid*
1. Nä man kan inte dö i Bioshock, men man börjar inte med fullt liv. Vad jag märkte så förlorar man ingenting på att respawna. Jag tycker att detta är en av de väldigt få negativa sakerna i spelet, för det "kostar" ingenting att dö och detta drar ner känslan i spelet eftersom man inte blir rädd för att dö. Det funkade inte i Prey och det funkar inte här. Å andra sidan brukar man i FPS kunna spara precis överallt, vilket gör att det blir lite samma sak egentligen, jag föredrar nog att endast kunna spara och respawna på checkpoints, då blir det mer spännande.
2. Nej jag tror att Amped är det enda som finns faktiskt, lite märkligt, till PS2 och xbox kom det ju en hel del. Den typen av spel kanske inte säljer så bra längre?
1. Trist tänkte köpa det men gillar verkligen inte det systemet kändes jävligt konstigt när jag testkörde hos en polare.
2. Okej, jag älskar snowboardspel synd att det inte verkar släppas så många. Amped är iaf beställt nu så hoppas få det imorgon.
AngelLove
2007-08-30, 18:09
jag sitter här och skrattar mig harmynt åt de jävla priserna på
Microsoft Wireless Network Adapter for Xbox360.
eftersom den ansluts till konsollen med en vanlig usb-kontakt
så antar jag att det måste gå lika bra med en wlan-dongle, eller ?
nån som har en orignal wireless adapter kanske kan hjälpa mig *cupid*
Har haft en sådan och den höll inte så länge så jag återgick till kablen och tog spel för pengarna hehe...
Lite olika forum på nätet har märkt ut vilka andra USB-adapters som fungerar förutom orginalet så kika runt innan du köper en...
MasterChief
2007-08-31, 16:56
Jag som ligger ett år efter er alla måste bara säga en sak:
Fan vad GoW är bra. Bästa FPS någonsin.
Jag som ligger ett år efter er alla måste bara säga en sak:
Fan vad GoW är bra. Bästa FPS någonsin.
Håller med utom att det inte är ett FPS ;D
Vad är din gamertag? Jag är inte direkt bra men tycker det är sjukt kul att lira.
MasterChief
2007-09-01, 18:33
Håller med utom att det inte är ett FPS ;D
Vad är din gamertag? Jag är inte direkt bra men tycker det är sjukt kul att lira.
Ja, va fan. Ett TPS då. :D Men när du siktar så är det ju ett FPS i alla fall.
Jag har inte skaffat en korskopplad nätverkskabel än så jag har inte loggat mig i ännu (ska dela på HTPC:ns lina tänkte jag).
Men i Gears of War heter jag givetvis Master Chief. Men jag antar att det gamertaget är upptaget på Live, eller? :D
Ja, va fan. Ett TPS då. :D Men när du siktar så är det ju ett FPS i alla fall.
Jag har inte skaffat en korskopplad nätverkskabel än så jag har inte loggat mig i ännu (ska dela på HTPC:ns lina tänkte jag).
Men i Gears of War heter jag givetvis Master Chief. Men jag antar att det gamertaget är upptaget på Live, eller? :D
Troligen.
Köpte HD-TV idag.. Blev en Sony KDL40U2000. Har inte testat så mkt men det känns bra än så länge, GoW blev ble riktigt bra men modellen i Amped3 blev helt pixlad ;/
Litecore
2007-09-01, 22:56
Har haft en sådan och den höll inte så länge så jag återgick till kablen och tog spel för pengarna hehe...
Lite olika forum på nätet har märkt ut vilka andra USB-adapters som fungerar förutom orginalet så kika runt innan du köper en...
du har inte en länk till ett av de där forumen kanske? jag hittar inget.. :em:
Jag har ingen koll på 360 konsollen så jag tänkte fråga lite här.
Grabben har ett vanligt xbox med chip och större hårddisk, finns det motsvarande grejjer till 360 alltså att man kan göra "säkerhetskopior" på sina spel och även lägga in dom på hårddisken ? byta hårddisk ?
Större hårddisk finns att köpa, 120 gig är den på om jag inte minns fel.
'Säkerhetskopiera' sina spel kan man göra, men då riskerar man att bannas från xbox live. Alltså inget att rekommendera.
blekfet2
2007-09-02, 10:32
Ohh ska testa stronghold snart, det verkar nice.
Fan man har för mycket att spela just nu, har typ 5-6 spel till 360:n att spela samt massa nya spel till mitt Nintendo Wii samt spel till datorn....fan :D
Ryska_raketen
2007-09-02, 10:34
Köpte cåmend end kånker igår! dags att egga!!
Langster
2007-09-03, 08:55
Jag har ingen koll på 360 konsollen så jag tänkte fråga lite här.
Grabben har ett vanligt xbox med chip och större hårddisk, finns det motsvarande grejjer till 360 alltså att man kan göra "säkerhetskopior" på sina spel och även lägga in dom på hårddisken ? byta hårddisk ?
Det går i dagsläget inte på något sätt att lägga in spel på hårddisken. Om det är din grabb som ska spela så kanske han inte behöver vara uppkopplad mot nätet? Då är det ju inga problem med att köra piratkopierade spel (med chip). Men man missar väldigt mycket om man inte är uppkopplad faktiskt. Sen kanske hans kompisar vill lira online med honom en dag och då funkar inte det. En bannad konsol blir för alltid omöjlig att koppla upp mot live.
Det är rätt vanligt nuförtiden att spel innehåller buggar när de släpps, och ofta släpps det patchar över liven för dem, som man inte får om man är bannad. Kan vara värt att tänka på också.
Varför inte bara köpa de spel man vill ha? I min mening får man av någon anledning mycket mer underhållning av dem då, även om man bortser från Live.
AngelLove
2007-09-03, 14:07
Varför inte bara köpa de spel man vill ha? I min mening får man av någon anledning mycket mer underhållning av dem då, även om man bortser från Live.
:thumbup: Kan inte annat än hålla med.
vågar man byta upp sig mot ett elite? många som har fått lämna in den pga problem..
Wennerberg
2007-09-03, 15:24
Stranglehold var mycket action!
AngelLove
2007-09-04, 14:35
vågar man byta upp sig mot ett elite? många som har fått lämna in den pga problem..
Så många som har fått problem med själva Eliten tror jag inte det är. Dock kommer du bara att komma åt ditt DLC (Downloaded Content) med den profilen som betalade för det och om du är ansluten till Xbox Live. Du kan ladda ner allt igen gratis men ovanstående gäller fortfarande, enda sättet att komma runt det är helt enkelt att återköpa rubbet.
Detta beror på hur Microsoft hanterar DRM. Istället för att bara koppla det till Gamertag så görs kopplingen Gamertag+serienummer på konsol. Detta innebär att de som haft RROD har exakt samma problem (men där har M4 i flertalet fall återbetalt poängen iaf). Vad M$ missat totalt är deras synsätt med Eliten:
Elite, för nya spelare - 120Gb HD-addon, för de som har Premium. Det hade väl kunnat fungera OM INTE ELITE HADE HDMI och inte Premium.
Iaf, på xbox.com finns det en tråd med 90+ sidor klagomål och Major Nelsons site har även en tråd med många inlägg. M$ måste helt enkelt inse att de gjort ytterligare en tabbe och ändra hela DRM-skyddet och det illa kvick. Annars gör de samma sak som kostat Sony en hel del marknadsandelar. Bara att kika i trådarna så inser man hur enormt många som skiter i att köpa en Elite pga detta. Det är stora summor det handlar om... Nu köpte jag min Elite innan jag visste att det skulle bli så här, med kunskapen i efterhand så hade jag aldrig lagt pengarna...
Langster
2007-09-04, 15:26
Så många som har fått problem med själva Eliten tror jag inte det är. Dock kommer du bara att komma åt ditt DLC (Downloaded Content) med den profilen som betalade för det och om du är ansluten till Xbox Live. Du kan ladda ner allt igen gratis men ovanstående gäller fortfarande, enda sättet att komma runt det är helt enkelt att återköpa rubbet.
Detta beror på hur Microsoft hanterar DRM. Istället för att bara koppla det till Gamertag så görs kopplingen Gamertag+serienummer på konsol. Detta innebär att de som haft RROD har exakt samma problem (men där har M4 i flertalet fall återbetalt poängen iaf). Vad M$ missat totalt är deras synsätt med Eliten:
Elite, för nya spelare - 120Gb HD-addon, för de som har Premium. Det hade väl kunnat fungera OM INTE ELITE HADE HDMI och inte Premium.
Iaf, på xbox.com finns det en tråd med 90+ sidor klagomål och Major Nelsons site har även en tråd med många inlägg. M$ måste helt enkelt inse att de gjort ytterligare en tabbe och ändra hela DRM-skyddet och det illa kvick. Annars gör de samma sak som kostat Sony en hel del marknadsandelar. Bara att kika i trådarna så inser man hur enormt många som skiter i att köpa en Elite pga detta. Det är stora summor det handlar om... Nu köpte jag min Elite innan jag visste att det skulle bli så här, med kunskapen i efterhand så hade jag aldrig lagt pengarna...
Anledningen till att köpta saker inte bara är kopplade till gamertagen är att man ska kunna ta med sig t.ex ett Arcadespel till en kompis på ett minneskort och spela det hos honom, om man är uppkopplad och lägger in sin gamertag på kompisens maskin. En bra tanke i sig, men problemet uppstår iom att kompisen kan ha kvar din gamertag, ladda ner spelet och allt annat du betalat för och spela hur mycket som helst, gratis, så länge han är offline och ingen kan se att han använder din gamertag... Därför måste man vara online med den gamertag som köpt sakerna om man inte spelar på just den maskin man var inloggad på när man köpte dem.
Ser det inte som ett problem egentligen, bara man kan garantera en uppkoppling som inte går ner oftare än det blir typ strömavbrott.
Kommer nog att bli mycket vanligt i framtiden att man måste vara uppkopplad för att se på film, spela spel, lyssna på musik osv på flera olika teknikprylar. Det är ett av de få sätt företag kan förhindra piratkopiering just nu.
AngelLove
2007-09-05, 08:26
Langster:
Jo, jag förstår oxå M$ tanke med att koppla Gamertag+serienummer på konsolen i DRM för att förhindra penningförlusten som i ditt ex ovan. Dock är det inte acceptabelt för samma problem infaller om din konsol går sönder i RROD ex. Eller säg att man har maintenence på XBL - inte ett spel som du har köpt något DLC till kommer fungera.
Skall M$ ha kvar sin DRM-lösning så får de antingen vara kapabla till vis Supporten att ändra serienummer på serverna, eller att man har en website på samma sätt som där du kollar hur mkt poäng du spenderat där man kan ändra serienummer kostnadsfritt ett antal gånger (a iTunes).
Allt annat vore att sparka på sina kunder något fett och det kommer slå tillbaka på dem - betydligt hårdare än de nog inser just nu. För det är ett stort problem då det inte bara är M$ som skall lova en uptime på 100% på XBL, det är även din ISP (som är totalt avhängd M$) som inte skall ha driftstörning i nätet.
Har jag BETALAT för ett spel så skall jag kunna spela det när, var och hur jag vill.
Langster
2007-09-05, 08:44
Langster:
Jo, jag förstår oxå M$ tanke med att koppla Gamertag+serienummer på konsolen i DRM för att förhindra penningförlusten som i ditt ex ovan. Dock är det inte acceptabelt för samma problem infaller om din konsol går sönder i RROD ex. Eller säg att man har maintenence på XBL - inte ett spel som du har köpt något DLC till kommer fungera.
Skall M$ ha kvar sin DRM-lösning så får de antingen vara kapabla till vis Supporten att ändra serienummer på serverna, eller att man har en website på samma sätt som där du kollar hur mkt poäng du spenderat där man kan ändra serienummer kostnadsfritt ett antal gånger (a iTunes).
Allt annat vore att sparka på sina kunder något fett och det kommer slå tillbaka på dem - betydligt hårdare än de nog inser just nu. För det är ett stort problem då det inte bara är M$ som skall lova en uptime på 100% på XBL, det är även din ISP (som är totalt avhängd M$) som inte skall ha driftstörning i nätet.
Har jag BETALAT för ett spel så skall jag kunna spela det när, var och hur jag vill.
Jo självklart, det var det jag menade, det är inget problem så länge man är garanterad en uppkoppling till nätet. Och i framtiden lär det bli lika stora ramaskrin när folks uppkoppling går ner som när det blir strömavbrott, leverantörerna kommer inte att kunna vara lika slöa som de är nu.
Det gör dock inte problemet som finns nu bättre.
Man kan och bör ju registrera sin konsol på xbox.com, men likförbannat går inte köpen över till den konsol man registrerar, där borde det vara lätt att låta gamertagens köp gå över. MS förlorar nog mer pengar på att ge folk points när de klagar, om jag orkade klaga och fick points skulle jag ju inte köpa samma saker som jag ändå kan spela när jag är online! :Virro
En sak har de ju gjort för att förhindra problemet är att man alltid ska få tillbaka sin egen konsol om man lämnar in den på lagning numera (var någon månad sen de började med det).
Och om man byter upp sig till en Elite så ska man behålla sin gamla hårddisk och föra över grejerna med den där speciella sladden som följde med den amerikanska Eliten (men som man i europa tydligen måste beställa från MS), så ska grejerna funka på den konsolen även offline. Erbjudanden a la EB Games är alltså inte så bra då de vill ha ens hårddisk.
AngelLove
2007-09-05, 13:29
Jo självklart, det var det jag menade, det är inget problem så länge man är garanterad en uppkoppling till nätet. Och i framtiden lär det bli lika stora ramaskrin när folks uppkoppling går ner som när det blir strömavbrott, leverantörerna kommer inte att kunna vara lika slöa som de är nu.
Det gör dock inte problemet som finns nu bättre.
Man kan och bör ju registrera sin konsol på xbox.com, men likförbannat går inte köpen över till den konsol man registrerar, där borde det vara lätt att låta gamertagens köp gå över. MS förlorar nog mer pengar på att ge folk points när de klagar, om jag orkade klaga och fick points skulle jag ju inte köpa samma saker som jag ändå kan spela när jag är online! :Virro
En sak har de ju gjort för att förhindra problemet är att man alltid ska få tillbaka sin egen konsol om man lämnar in den på lagning numera (var någon månad sen de började med det).
Och om man byter upp sig till en Elite så ska man behålla sin gamla hårddisk och föra över grejerna med den där speciella sladden som följde med den amerikanska Eliten (men som man i europa tydligen måste beställa från MS), så ska grejerna funka på den konsolen även offline. Erbjudanden a la EB Games är alltså inte så bra då de vill ha ens hårddisk.
Aha, då förstod jag nog dig lite fel gällande online/offline-läget. Dock lär ju en ISP inte bry sig vidare om jag kan eller inte kan spela mitt tv-spel offline.
Förslaget ditt med xbox.com är ju helt kanon, har inte alls skänkt det en tanke att de redan HAR en site där du redan gör taggningen gametag+serienummer. Då är det ju ännu mer sinnessjukt att de på över 1år ännu inte gjort en lösning (detta är inte ett nytt fenomen som kom med Elite) ännu. Tyvärr är M$ benhårda så har du köpt en Elite så lär du inte få refunds.
Det är ju ett steg i rätt riktning för en del som fått RROD och där konsolen kan repareras. Själva transferkaben kommer INTE att lösa DRM-problemet. Vad den gör är att den förenklar själva kopieringen av sakerna (med tillägget att du aldrig mer kommer kunna spela offline eftersom den wipar hela 20Gb disken till tom...) till 120Gb:aren. Det enda sättet att kunna spela offline är att skita i att uppgradera eller att bara uppgradera HD.
Personligen delade jag och en polare på ett 512Mb minneskort - kopierade över allt av nytta från 20Gb till Eliten. På så sätt har vi nu varsin maskin där allt fungerar offline och en där allt fungerar online endast. Hade ju tänkt sälja Premuim men som det blev nu fick min dotter den tills itt rum istället. Hon tycker ju M$ är helt underbara och det gör en än mer frustrerad ^^
Lasse Kongo
2007-09-06, 12:21
Fan jag har spelat Cod4betan i en vecka snart, det är så jävla bra :hbang:
Let´s do this!
MasterChief
2007-09-07, 08:21
Need For Speed Carbon eller Project Gotham Racing 3 ?
Vilket skulle ni ta? Svaret "inget" är inte tillåtet.
AngelLove
2007-09-07, 08:27
Need For Speed Carbon eller Project Gotham Racing 3 ?
Vilket skulle ni ta? Svaret "inget" är inte tillåtet.
PGR3 (men hellre Forza Motorsport 2)....
MasterChief
2007-09-07, 08:38
PGR3 (men hellre Forza Motorsport 2)....
Tänkte köpa något billigt, och dessa är billigast. Mitt konto är något ansträngt efter husköp, renoveringar, semestrar och prylköp.
Jag körde PGR1 en del och det var frustrerande efter ett tag. Ett misstag och hela loppet gick åt helvete. Tänkte att Need for Speed är mer skoj eftersom det verkar vara mer arkadmässigt och "bus". Jag har dock aldrig spelat Need för Speed och är lite ängslig över att bilkänslan är FÖR arkadmässig.
MasterChief
2007-09-07, 09:07
Nu beställde jag Need for Speed på Webhallen så jag behöver ingen mer input. Vill inte veta om det suger.
Nu beställde jag Need for Speed på Webhallen så jag behöver ingen mer input. Vill inte veta om det suger.
Asch, då hann jag inte tipsa om Test Drive unlimited. Också billigt och väääldigt roligt.
MasterChief
2007-09-07, 12:00
Asch, då hann jag inte tipsa om Test Drive unlimited. Också billigt och väääldigt roligt.
Redan köpt det på lunchen, men tack för tipset!
Lasse Kongo
2007-09-08, 07:03
S.K.A.T.E
IGN 9/10
http://xbox360.ign.com/articles/818/818832p1.html
Det här spelet kommer komma före allt annat i spelväg för min del :thumbup:
Lasse Kongo
2007-09-13, 14:21
Dåligt drag här, tänkte tipsa om 2 riktigt bra spel iaf, först ut är Medal Of Honor Airborne där jag tyckte demot sög ganska hårt, gav dock fullversionen ett försök och det rockar, det är riktigt kul, bra känsla och grym variation iomed att man kan landa var man vill, lite snabbt höftat så är det ju en 7-8/10 i betyg vilket är riktigt bra.
Sen har vi Stuntman Ignition uuujaaa där blev jag RIKTIGT överraskad, trodde inte det skulle vara något speciellt men det är riiiiiktigt kul och grymt välgjort, om man som jag gillar film så kan man inte annat än le åt hela bfilmsstuket i spelet som dessutom är väldigt påkostat och bra gjort, men... det är alltid ett men =) Spelet är så förnedrande svårt ibland, för det mesta.. typ jämt, och oftast brukar jag då kasta spelet åt helvete, men det här är så bra så jag måste bara köra en gång till, en gång till osv, har nu iaf klarat av 5 av spelets 6 filmer.
Stuntman är värt ett riktigt högt betyg, trots svårighetsgraden, man ska trots allt få kämpa lite i vissa spel, och det får ni om ni köper det =)
Lätt minst en 8 kanske tom en 9/10
Snart ska jag testa Blue Dragon, är ju egentligen den typen av spel jag gillar allra mest, men har inte direkt fått upp ögonen för det, ska dock ge det en chans... tror jag, måste iaf ha något nytt att spela, ligger hemma vrålförkyld och med feber (synd om mig)
Peace!
Lasse Kongo
2007-09-13, 14:29
Btw, Stranglehold sög, på tok för hjärndött spel, jag tröttnade efter 2 banor typ.
4-5/10 kanske MAX.
Lasse Kongo
2007-09-13, 15:13
Läste lite tidigare i tråden där bla Langster skrev att Blue Dragon fått dåliga betyg, jag kan inte hitta dem?
http://www.gamerankings.com/htmlpages4/927950.asp
77% alltså nästan 8/10 (det betyget jag själv helst använder)
Hehe varfan är det dåligt?
Jag är så trött på alla småglin på tex Gamereactor som ofta skriver saker som" Men wtf trodde verkligen Forza 2 minst skulle få en 9, bara 8 känns inte bra alltså, tror jag hoppar och väntar till Pgr4 för det är fan lätt en 9a... eller"
I deras värld så verkar det som att 9 och uppåt då jävlar kan man köpa spelen.
Tex fick DIRT sjukt bra betyg, 10or tom tror jag, medans Forza 2 fick lite svalare betyg, men i min värld så är Forza 2 en SOLKLAR 10a medans DIRT kanske är 6-7 max.
Vad jag menar är att jag är riktigt trött på alla som inte verkar förstå att ett spel som får betyg 6 kan underhålla sååå mycket mer och vara sååå mycket bättre än spel som får 8-9 för betygen säger inte så himla mycket som man kan tro egentligen.
Vad gäller Blue Dragon tyckte jag demot var piss, spelade kanske 5min max, men en sak har jag iaf lärt mig och det är att demon sällan ger en rättvis bild av hur fullversionen blir, det är väldigt många gånger jag verkligen ratat ett demo som sedan visat sig vara sjukt kul när man köpte hela spelet.
Btw, vad tycker ni om Blue Dragon som lirat det ett tag, läste att Prankie inte gillade det på något annat forum.
Tjo
Blue Dragon-demot var riktigt kasst, man kastas rakt in i en massa som man inte fattar, vilket bara skapar irritation och lust att stänga av. Jag tycker Blue Dragon verkar för barnsligt.
Men nu är det bara 36 dagar till PES 2008, såvida inte release datumet åker upp. Och snart kommer Halo 3 :D
Lasse Kongo
2007-09-13, 15:29
Alla rpg är barnsliga =)
Ja Pes 2008 kommer bli najs, har du sett trailern som finns på marketplace, visserligen inte gameplay men ändå, gryyyymt!
Halo3... shit världens mest överskattade skitspel, fyfan jag gillar det mesta i spelväg men damn vilket crap.
Mjo, Blue Dragon var lite av en besvikelse för min del. Vet inte om jag har för stor krav på RPG nu för tiden men det var för söt på nåt sätt, även om karaktärers utseende är lik starocean och chrono trigger. Även lite besviken på svårighetgraden på spelet. Efter 7 timmar spelande var det fortfarande sak samma hur du slåss. Alltså man kan klara sig med enbart slag om man nu så ville utan att stå still nånstans och levla. Det är kanske brist på utmaning och torra konversationer som gör det hela spelet aning för tråkigt.
Vill slå ett slag för gamla hederliga Ninja Gaiden Black, efter man varvat det så låser man upp Mission. De är grymt roliga och utamanande!
Langster
2007-09-13, 15:43
Angående Blue Dragon så var det upphypat som fan och trots att det knappast fått bottenbetyg så anses det vara en besvikelse att det inte fick riktigt bra kritik. Jag tror inte man riktigt kan jämföra en 10 gradig skala med en 100 gradig, de som använder 100 gradig skala går väldigt sällan under 70 och spel som får runt 70 kan man räkna som väldigt mediokra, det är först över 85 som det kan anses vara ett bra betyg. Även om man bortser från betygskalor m.m. så verkar de flesta västerländska recensenter besvikna med Blue Dragon. Man skulle lika gärna kunna skippa att dela ut betyg för en 9 för en person kan lika gärna vara en 4 för en annan person. Man får ju ut mer av att läsa recensioner än att bara kolla betygen.
Stranglehold, orkade knappt spela genom demot, inte alls min typ av spel, trots att Max Payne verkligen är det...
Stuntman, gillade verkligen demot och är säker på att jag skulle gilla hela spelet (trots att det fått medelmåttiga betyg ;) ). Men det väntar jag nog med ett tag.
Skaffade nyligen Fight Night, riktigt roligt spel trots att det egentligen är väldigt monotont. Men man vill alltid köra bara en match till...
Den STORA nyheten den här veckan är NINJA GAIDEN 2!!! Vågade knappt hoppas på att det skulle komma så snart! Nu skulle jag gärna gå i ide till det kommer! Shit vad ettan var bra, absolut det bästa actionspelet någonsin.
Litecore
2007-09-13, 15:45
Halo3... shit världens mest överskattade skitspel, fyfan jag gillar det mesta i spelväg men damn vilket crap.
*slap* *slap* *slap* *slap* *slap*
Langster
2007-09-13, 15:48
Sure det säger du nu, men du kommer runt den 1:a oktober skriva ett inlägg här om hur fel du hade och hur jävla bra Halo 3 är. Du är fan mästare på kovändningar när det gäller spel. :D
Fast du har rätt i att det är världens mest överskattade spel, med tanke på hur hypen blivit helt åt helvete uppblåst nu kan det inte vara annat.
Men jag är tämligen säker på att co-op kampanjen kommer att underhålla mycket gott.
Alla rpg är barnsliga =)
Ja Pes 2008 kommer bli najs, har du sett trailern som finns på marketplace, visserligen inte gameplay men ändå, gryyyymt!
Har sett allt material som finns på PES 2008 hittils :) Men tankar trailern bara för att beskåda lite PES på tv:n :D
MasterChief
2007-09-13, 18:04
Mongo Kongo...fan kamma dig. Det är väl för att du suger så in i helvete på Halo. :D
Halo 3 kommer att dominera allt inom xboxspel precis som Halo1/2 gjorde.
Ska dra igång den gamle och köra Halo2 lan på 8 pers nu till helgen ;) Antagligen så kul man någonsin kommer att ha med en konsol.
När kommer Ninja Gaiden 2 släppas? Står bara TBA... :(
Lasse Kongo
2007-09-13, 21:47
Kamma er för fan, bara för att man dissar ett spel innebär det inte att man suger på ett spel.
Langster; Jag tyckte ettan sög, jag tyckte 2an sög både mp och sp, jag tyckte halo3betan sög MEST av det mesta jag spelat hitills och jag tycker det jag sett av sp verkar helt meningslöst, frågan är Halo3 ens är värt att slösa en Dual Layer på, vet i fan...
Lasse Kongo
2007-09-13, 21:56
Blue Dragon ja, spelat snart 2,5h det är rätt så bra hitills, för svårt att säga efter så kort tid, den stora frågan är mest om man kommer palla, har spelat så många sånna här spel genom åren, rätt speltrött på det mesta annars, vill helst ha annorlunda spel, trött på pangpang öven om MOHA var bra.
Skate är ett spel som verkligen kan få mig spelsugen igen, AC med, det mesta är så mainstream på 360, pang pang pang och lite mer pangpang, vill ha mer orginella spel, annorlunda, något nytt, kanske därför jag föll för Stuntman med, inte likt något annat.
Första Ninja Gaiden var helt ok, inget mästerverk som många säger men ett bra spel, laddade hem trailern på 2an på marketplace igår, herregud, han den äckligt kaxiga ärriga fula mannen bakom spelet, tror han att det är bara är 10åringar som ska spela spelet, tycker det är så pinsamt med sånna där trailer, "yeh vi låter ninjan hoppa upp i luften på slutet och slå så det blir röda rivmärken på skärmen" wow...
En sak är säker, den dagen jag säger att jag gillar Halo3 (det kan dock säkerligen funka att spela igenom kampanjen en gång) men att mp är bra eller att jag kovänder ang det spelet så ger jag bort min Xbox+spel tillbehör gratis till första person som vill ha det :)
Lasse Kongo
2007-09-13, 21:59
Btw, PGR4 har gått guld, så det sitter man väl och testar snart, verkar vara skit ärligt, efter Forza2 blir det grymt svårt att ens gilla ett annat bilspel, för Forza2 kommer vara kung länge.
Påstår väl inte NInja Gaiden är ett mästerverk, men däremot sköna kontroll, bra grafiska effekter och framför allt svårighetsgraden gör det hela mer intressant. Det görs knappt några bra och svåra spel längre. Känns som jag måste skaffa Ikaruga igen för att ha ett svårt spel.
Lasse Kongo
2007-09-13, 22:11
Påstår väl inte NInja Gaiden är ett mästerverk, men däremot sköna kontroll, bra grafiska effekter och framför allt svårighetsgraden gör det hela mer intressant. Det görs knappt några bra och svåra spel längre. Känns som jag måste skaffa Ikaruga igen för att ha ett svårt spel.
Jo, jag skrev att det var ok, även jag börjar gilla svåra spel, många spel är på tok för lätta idag.
Men då behöver man bara köra Stuntman Ignition så får man vad man tål, var tvungen att säga till en kompis idag att det var min handkontroll han höll i och att det bara var att slanta upp om den gick sönder, det slutade faktiskt att jag tog kontrollen ifrån han och stängde av hehe
Jo, jag skrev att det var ok, även jag börjar gilla svåra spel, många spel är på tok för lätta idag.
Men då behöver man bara köra Stuntman Ignition så får man vad man tål, var tvungen att säga till en kompis idag att det var min handkontroll han höll i och att det bara var att slanta upp om den gick sönder, det slutade faktiskt att jag tog kontrollen ifrån han och stängde av hehe
Låter intressant, är det många trial eller? :) Har aldrig riktig gillat bilspel förutom burnout 3 revenge. Är det ungefär i samma klass eller? Realistisk körning är inget för mig. Jag har inte körkort och vill helst köra som en galning. :D Burnout är iofs också jävlig svårt ifall man satsa på perfect på alla nivåer. Är på sjunde nu och det är fan lite små omöjligt att få perfect rating på vissa banor. :Virro
Låter intressant, är det många trial eller? :) Har aldrig riktig gillat bilspel förutom burnout 3 revenge. Är det ungefär i samma klass eller? Realistisk körning är inget för mig. Jag har inte körkort och vill helst köra som en galning. :D Burnout är iofs också jävlig svårt ifall man satsa på perfect på alla nivåer. Är på sjunde nu och det är fan lite små omöjligt att få perfect rating på vissa banor. :Virro
Har gold på allt i burnout 3, omg yeah!
Lasse Kongo
2007-09-13, 22:20
Stuntman är nog så orealistiskt som det bara kan bli, om man inte tycker att det är realistiskt att flyga uppför en stor ramp med en mc och krascha in i en helikopter, som exempel :D
Jag diggar det stenhårt, men det är nästan på gränsen till akutpsyksvårt *mini*
Har gold på allt i burnout 3, omg yeah!
Respekt! :hbang:
Respekt! :hbang:
haha, fyfan vad jag nötte det spelet. Höll på att bli galen på vissa krasch-tävlingar!
En sak är säker, den dagen jag säger att jag gillar Halo3 (det kan dock säkerligen funka att spela igenom kampanjen en gång) men att mp är bra eller att jag kovänder ang det spelet så ger jag bort min Xbox+spel tillbehör gratis till första person som vill ha det :)
Det är mp som är bra i dom andra halo spelen. Sp är okej på sin höjd.
Litecore
2007-09-13, 22:45
ingen som har en HD-DVDspelare till 360n att sälja? :)
panzerpig
2007-09-13, 22:58
hm, är det bara jag som är besviken av bioshock?
jag är väldigt kluven till det, klarade det ikväll, såhär känner jag:
otroligt snyggt!
snygg art direction (stilen på miljöer osv)
oftast cool och trovärdig bandesign
fjantigt få fiendetyper. (hur många är det? 5? 2 olika big daddys och 3 splicers? känns så iaf..)
alldeles för simpelt gameplay: gå dit, hacka det där, uppgradera sina "skills".. osv osv. inget är nytt över huvud taget. kollar man ett spel som prey, som fick rätt dåligt mottagande, då tycker jag bioshock är simplare och mindre nyskapande rent speldesignmässigt. Doom 3 fick också rätt mycket skit, känns rätt likt bioshock.. och bioshock är tokhyllat..
bioshock är underhållande, men själva storyn och hur den presenteras är mil efter spel som half life och half life 2.
jag skulle ge det ca 80%. vissa delar av spelet är fantastiskt men tänker man efter lite så är det otroligt mycket "fps enligt mall 1A"..
nöjd men besviken
vissa passager i spelet har jag också känt "nää, vad tråkigt, nu tar jag en paus". jag VILL klara det men ibland känns det som att jag spelar mer för att veta hur det slutar än att "jag vill SPELA NU"!
känns rätt ensam om att inte bara kunna hylla det..
Lasse Kongo
2007-09-13, 23:00
Det är mp som är bra i dom andra halo spelen. Sp är okej på sin höjd.
Det är sååå svårt att förstå vad som är bra med Halo, det känns få himla 1992, men det kanske är det som gör det så poppis, att det är helt IQbefriat, man springer, hoppar, skjuter dör,springer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dör.
Jättekul verkligen :)
Sir Anselm
2007-09-14, 08:00
Det är sååå svårt att förstå vad som är bra med Halo, det känns få himla 1992, men det kanske är det som gör det så poppis, att det är helt IQbefriat, man springer, hoppar, skjuter dör,springer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dörspringer, hoppar, skjuter dör.
Det som gjorde Halo stort för mig var co-op, jag och en polare körde igenom alla svårighetsgrader i co-op, så jävla kul! Halo 3 har ju dessutom co-op över Live, det kommer bli grymt!!
MasterChief
2007-09-14, 08:41
Det är sååå svårt att förstå vad som är bra med Halo, det känns få himla 1992, men det kanske är det som gör det så poppis, att det är helt IQbefriat, man springer, hoppar, skjuter dör,springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör springer, hoppar, skjuter dör.
Poängen med spelet är att inte dö. Om du har det målet och spelar på Legendary så blir det en ganska tuff utmaning.
Men vi behöver ju inte tycka lika. Du gillar Xbox360 och det är ju det viktigaste. :)
Lasse Kongo
2007-09-14, 09:16
Poängen med spelet är att inte dö. Om du har det målet och spelar på Legendary så blir det en ganska tuff utmaning.
Men vi behöver ju inte tycka lika. Du gillar Xbox360 och det är ju det viktigaste. :)
Men snälla, vi pratar mp och inte kampanjen, det trodde jag verkligen du förstod.
Lasse
Halo Wars verkar kul om man gillar RTS
5bLjqxYlZVM
AngelLove
2007-09-14, 09:39
HAHAHAHAHA det är verkligen en flashback på en av trailer man kan ladda ner på XBLM om Halo. De säger typ ungefär samma sak att det är detta som gjort Halo så stort HAHAHAHA Ja inte att det är IQ-befriat eller 1992 iofs men det andra.. Nåja, man kommer väl köpa det ändå - mest för att man får väl fetspö av polarna annars och teammode på storyn är riktigt kul (GoW, RB6).
Blue Dragon gillar jag. Sen är jag kanske bara väldigt annorlunda men på något sätt är det skönt med dessa små söta och gulliga karaktärer. Svårigheten är ta mig faen väldigt väldigt olika. Att bara klara själva fighterna är inte så svårt men försök plocka achievments som handlar om att klara vissa saker utan att fightas, utan att ta skada etc så blir det ruggigt mycket svårare. Jag har 4st efter 50timmars gameplay. Skönt !!
Kan iofs inte riktigt peka på vad det är jag gillar men det är liksom lite rogivande att ligga bekvämt i soffan, titta på 42"an, ha en grogg å smutta på och säga till dem gör si - gör så och se lvl99 komma närmare *asg*
Gällande det där med svårighetsgrad så ex FF7 är ju inte heller vidare svårt egentligen. Första gången kom jag till Sepiroth och andra delen av slutfajten utan att ens ha acc på gubbarna. Var när jag satt å kikade när fd frun spelade som jag insåg att "satan, jag har nog bommat något...". Och FF7 har fått rätt så välförtjänta lovord :)
Lasse
5bLjqxYlZVM
Tycker det onda filurerna ser ut som Rovdjuret.
Lasse Kongo
2007-09-14, 10:13
HAHAHAHAHA det är verkligen en flashback på en av trailer man kan ladda ner på XBLM om Halo. De säger typ ungefär samma sak att det är detta som gjort Halo så stort HAHAHAHA Ja inte att det är IQ-befriat eller 1992 iofs men det andra.. Nåja, man kommer väl köpa det ändå - mest för att man får väl fetspö av polarna annars och teammode på storyn är riktigt kul (GoW, RB6).
Blue Dragon gillar jag. Sen är jag kanske bara väldigt annorlunda men på något sätt är det skönt med dessa små söta och gulliga karaktärer. Svårigheten är ta mig faen väldigt väldigt olika. Att bara klara själva fighterna är inte så svårt men försök plocka achievments som handlar om att klara vissa saker utan att fightas, utan att ta skada etc så blir det ruggigt mycket svårare. Jag har 4st efter 50timmars gameplay. Skönt !!
Kan iofs inte riktigt peka på vad det är jag gillar men det är liksom lite rogivande att ligga bekvämt i soffan, titta på 42"an, ha en grogg å smutta på och säga till dem gör si - gör så och se lvl99 komma närmare *asg*
Gällande det där med svårighetsgrad så ex FF7 är ju inte heller vidare svårt egentligen. Första gången kom jag till Sepiroth och andra delen av slutfajten utan att ens ha acc på gubbarna. Var när jag satt å kikade när fd frun spelade som jag insåg att "satan, jag har nog bommat något...". Och FF7 har fått rätt så välförtjänta lovord :)
Fan, jag har lite småsvårt att verkligen fastna för Blue Dragon, jag vill verkligen men det går trögt, kört en 4-5h nu, jag kommer nog köra på ett tag till men det är något som saknas fan, känslan typ, spelet i sig är ruskigt bra och grymt snyggt etc, men det där som griper tag i mig saknas fan, och det blir jag förbannat på, vill ju att det ska vara bra!
Lasse Kongo
2007-09-14, 10:15
Lasse
5bLjqxYlZVM
Rts, är det typ strategi ala C&C?
Sånna spel kan jag fan inte med.
Rts, är det typ strategi ala C&C?
Sånna spel kan jag fan inte med.
Ja, som StarCraft, Command and Conkelberry etc
Själv tycker jag RTS-lir e görskoj!
E du anti-RTS får jag hitta ett annat tips te dig Lasse :)
Kolla sig lite Gameplay dock
Klickisen (http://download.microsoft.com/download/4/8/b/48bd7a96-b1c6-4bf4-a251-359359a382d7/HaloWarsCannedDemo_RatedRP_720p59.94_6500kbps.wmv) Högerklicka Spara som, sen Tittisen
Lasse Kongo
2007-09-14, 10:29
Ja, som StarCraft, Command and Conkelberry etc
Själv tycker jag RTS-lir e görskoj!
E du anti-RTS får jag hitta ett annat tips te dig Lasse :)
Kolla sig lite Gameplay dock
Klickisen (http://download.microsoft.com/download/4/8/b/48bd7a96-b1c6-4bf4-a251-359359a382d7/HaloWarsCannedDemo_RatedRP_720p59.94_6500kbps.wmv) Högerklicka Spara som, sen Tittisen
Ok, nej sånna spel har jag aldrig gillat, tycker det är så boring, kan säkert bero på att jag hatar att spela på dator med (som har mest sånna spel)
Ang tips så finns det bara ett spel jag vill ha just nu och det kommer räcka braaa länge; SKATE och det är nog på g nu.
Jag förstår hur du tänker, RTS e ju verkligen en genre som man inte vill lira på en konsol.
På en konsol skall det liras maffiga och snabba action-lir där man frenetisk pepprar på kontrollerna.
RTS gör sig bäst på datorn, men men, Halo Wars e tydligen XBOX exclusive så.. :)
Lasse Kongo
2007-09-14, 10:38
STOPPA PRESSARNA!!!
DET ÄR FRED PÅ JORDEN, MR OLYMPIA ÄR REN, PÅVEN HAR INTE LÄNGRE EN FUL MÖSSA, JULAFTON INFALLER DEN 3 MARS, LASSE KONGO SER FUL UT, INGA DROGER FINNS LÄNGRE KVAR PÅ JORDEN!!!!!
Allt ovan är ungefär lika troligt som det som nyss hänt, jag är lamslagen, fullkomligen paralyserad av denna händelse, jag skakar och känner mig upprymd och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, detta är otroligt, jag välkomnar numer Jäj Zee in i tha brotherhood!
Welcome to the dark side :naughty:
Ny mass effect video: http://www.gamersyde.com/news_5043_en.html
Fy satan vad det ser bra ut.
Lasse Kongo
2007-09-14, 10:46
Ny mass effect video: http://www.gamersyde.com/news_5043_en.html
Fy satan vad det ser bra ut.
OMG.. den hade jag inte sett, kissade nästan på mig.
Och nu till något helt annat...
Jag vill ha en flygsimulator till boxen. Varför finns det ingen bra sådan? Handkontrollen är ju perfekt att ha som flygkontroll.
Jag ber till gudarna att microsoft portar flight simulator X till xboxen. Vad är chansen tror ni?
STOPPA PRESSARNA!!!
DET ÄR FRED PÅ JORDEN, MR OLYMPIA ÄR REN, PÅVEN HAR INTE LÄNGRE EN FUL MÖSSA, JULAFTON INFALLER DEN 3 MARS, LASSE KONGO SER FUL UT, INGA DROGER FINNS LÄNGRE KVAR PÅ JORDEN!!!!!
Allt ovan är ungefär lika troligt som det som nyss hänt, jag är lamslagen, fullkomligen paralyserad av denna händelse, jag skakar och känner mig upprymd och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, detta är otroligt, jag välkomnar numer Jäj Zee in i tha brotherhood!
Welcome to the dark side :naughty:
Haha. Tackar och bockar. :D
MasterChief
2007-09-14, 11:12
Men snälla, vi pratar mp och inte kampanjen, det trodde jag verkligen du förstod.
Nä. :em:
AngelLove
2007-09-14, 12:08
Lasse:
Jag tror tyvärr inte att man kommer ha Blue Dragon lika kärt och högt som ex FF7 så den där känslan som du nämner tror jag inte någon av oss får. Det är dock i brist på den sortens spel på X360 ett spel jag tänker spela igenom (att ta alla achievments lär inte vara något jag ger mig på) och få alla magier till max.
Wennerberg
2007-09-14, 12:35
Håller med Kongo ang Halo. HAr kompisar som älskar det spelet, och jag fattar verkligen inte. Tycker det är riktigt tråkigt. Ska absolut testa trean, och hoppas det kommer ändra min uppfattning, men jag tvivlar lite på det!
Skate demon är ju bara för mycket. Bästa skatespelet ever!
Håller med Kongo ang Halo. HAr kompisar som älskar det spelet, och jag fattar verkligen inte. Tycker det är riktigt tråkigt. Ska absolut testa trean, och hoppas det kommer ändra min uppfattning, men jag tvivlar lite på det!
Nu var det iofs Halo Wars (RTS-versionen) jag snackade om, inte Halo 3 som e en FPS! :)
RTS kanske fungerar bättre i det Wennerbergska hushållet, då jag vet att du gillar StarCraft.
Lasse Kongo
2007-09-14, 14:42
Lasse:
Jag tror tyvärr inte att man kommer ha Blue Dragon lika kärt och högt som ex FF7 så den där känslan som du nämner tror jag inte någon av oss får. Det är dock i brist på den sortens spel på X360 ett spel jag tänker spela igenom (att ta alla achievments lär inte vara något jag ger mig på) och få alla magier till max.
Men fan, lite sådär känner jag, tänker nog sätta mig ner och fortsätta nu, för som du säger släpps det ju inte rpg varje dag till 360, achievments på det här spelet är inte ens intressanta, verkar ju helsjukt, det hade varit lite roligare om det varit bättre achievments, nu ser man ju inte ens om någon klarat spelet.
Men som sagt, det är nog inte omöjligt att man fortsätter lira det.
Lasse Kongo
2007-09-14, 14:44
Javisst, skulle testa Proving Grounddemot häromdagen, kände hur jag jag blev :em: i ansiktet och deletade demot...
Skate har revolutionerat den här genren vill jag lova, längtar rejält efter spelet.
Wennerberg
2007-09-14, 15:24
Skulle inte skate släppas den elfte? Eller läste jag fel?
Lasse Kongo
2007-09-14, 16:09
Spelet har väl börjat rulla ut in the states idag, här i EU har ju TTG satt den 29/9 som datum och de brukar ha bra koll.
Lasse Kongo
2007-09-14, 18:17
Fick senaste Gamereactor idag där det står att assassins creed förmodligen är uppskjutet så långt som vill hösten/vintern 2008, detta pga hypen och bristande kvalité.
tossefar
2007-09-14, 23:33
Jo jag undrarrrrrrr.
Kan man använda kontroller och dansmattor från xbox till xbox360?
Jag köpte mitt xbox premium för 3150:- för snart ett år sen, nu har jag knappt haft tid att spela den senast tiden så jag tänkte att jag kan ju lika gärna sälja det innan det börjar rasa för mycket i pris. La ut en auktion på tradera och budgivningen slutar på 2920:-. Varför lägger man inte 200spänn extra och får en ny konsoll med garanti? Jaja jag ska ju inte gnälla, det är ju jag som tjänar på det men är det inte lite konstigt?
Jag köpte mitt xbox premium för 3150:- för snart ett år sen, nu har jag knappt haft tid att spela den senast tiden så jag tänkte att jag kan ju lika gärna sälja det innan det börjar rasa för mycket i pris. La ut en auktion på tradera och budgivningen slutar på 2920:-. Varför lägger man inte 200spänn extra och får en ny konsoll med garanti? Jaja jag ska ju inte gnälla, det är ju jag som tjänar på det men är det inte lite konstigt?
Shit, det är bara att tacka och ta emot.
Gratinerar!
Litecore
2007-09-15, 10:55
känns skönt att läsa vilket andrahandsvärde det faktiskt är på konsollen!
köpte min begagnad av en kille som hade skaffat en enbart för att hans
polare tyckte att det verkade ballt, men han var inte lika imponerad själv.
2500 kr gav jag, premiumkonsoll, en extra dosa och 4 spel. ka-chiing! :D
MasterChief
2007-09-16, 11:13
Haha!
WTF? :D
http://www.sr.se/cgi-bin/berwaldhallen/program/artikel.asp?ProgramID=1141&Artikel=1533729
AngelLove
2007-09-17, 13:26
Suttit och läst lite på XBOX Forumet och det verkar som om M$ kommer lägga med Xvid-support i Fall Update samtidigt som UK kommer få Video Marketplace...!! Iofs fungerar ju M$ DRM helt åt helvete men intressant om det stämmer.. (iaf Xvid-delen)
Lasse Kongo
2007-09-17, 13:36
För Langster: http://n4g.com/News-67957.aspx
:cool:
Edit: palla hack and slash...
Lasse Kongo
2007-09-17, 13:42
Rätt färsk demo av Mass Effect, har inte kollat mer än första delen själv, sammanlagt 5 filmer.
http://www.youtube.com/watch?v=yb6Zf5KvO7Y
Langster
2007-09-17, 15:09
För Langster: http://n4g.com/News-67957.aspx
:cool:
Edit: palla hack and slash...
Det där finns ju på Marketplace redan. ;) I TGS konferensen.
Men Ninja Gaiden är fan inte hack n slash, det är mer som ett fighting/äventyrspel, det går ju knappast att bara trycka vilt på knapparna om man ska komma någonstans.
Lasse Kongo
2007-09-17, 23:28
Steffi: Den här kvällen var lite speciellt du, nästan så man måste skriva ner i almenackan :D
Lasse Kongo
2007-09-18, 12:33
http://www.gamereactor.se/recensioner/11652/Skate/#2356883
OOOOOO moste ha nu fan!
Igårkväll fick jag Halo3 :D orginalet alltså och inget annat, det finns inte ens att ladda ner på nätet MOOOHAHAHA.
En kille från gbg fick tag i 10ex som han fick igår, han hämtade dem i Sholm och åkte ju förbi här igårkväll :hbang:
Har bara testat kampanjen lite då jag spelar utan nätverksslad, hdd inkopplat eftersom jag läst sjuka rykten att folk bannas 9999 år om man lirar halo3 online innan det släpps på riktigt, låter bra sjukt men jag vill inte chansa, det innebär dock att jag inte kan spara, men ikväll blir det lite offlinemp här hemma med en polare.
Det är väl inte så mycket att hänga i granen, men man blir lite påverkad av hypen, rent grafiskt verkar det inte ha satsat speciellt mycket på, det är snyggt alltså men inte så snyggt som det bör vara, men men det är Halo så det hade väl sålts likabra om hela Masterchief var uppbyggd av 10 polygoner :cool:
Happy gejming.
Granatgiraffen
2007-09-18, 12:38
Grymt att ta med xvid-stöd nu när standarden h.264 blommar för fullt.
Lasse Kongo
2007-09-18, 12:46
Jag är ju ingen Halofantast, men lite sjukt är det att när det släpps kommer det utan tvekan bli det mest omsatta någonsin i nöjesbranschen.
Vad kan man tippa på, de kommer säker sälja en +8mille av spelet, och ett x antal mille konsoler bara för Halo3, rätt sjukt :)
MasterChief
2007-09-18, 12:57
Jag är ju ingen Halofantast, men lite sjukt är det att när det släpps kommer det utan tvekan bli det mest omsatta någonsin i nöjesbranschen.
Vad kan man tippa på, de kommer säker sälja en +8mille av spelet, och ett x antal mille konsoler bara för Halo3, rätt sjukt :)
Din jävla gris. :D
Du fattar inte hur mycket jag längtar. Jag tar semester när det släpps.
Även om du inte gillar Halo 3 så måste du ju gilla att fler köper Xbox360 pga av spelet och det gynnar ju alla som gillar Xbox.
Lasse Kongo
2007-09-18, 13:32
Även om du inte gillar Halo 3 så måste du ju gilla att fler köper Xbox360 pga av spelet och det gynnar ju alla som gillar Xbox.
Oink oink *drool*
Ja för fan, det är klart man gör, ser inget negativt med det såklart, själv längtar jag bara efter Skate *gah!*
johnnytex
2007-09-18, 15:32
Premium finns nu med HDMI-utgång!
Funderar på att dumpa min 360, spelar knappt ingenting alls längre. Vad kan man få ut för ett Premium med extra hk, 25 spel, 12 månaders live månne? Salig blandning av gamla och nya spel, allt från Bioshock, Blue Dragon, Guitar Hero II till Perfect Dark Zero o PGR3.
AngelLove
2007-09-18, 17:45
Grymt att ta med xvid-stöd nu när standarden h.264 blommar för fullt.
Det är ju inget som är officiellt från M$ så innan Fall Update kommer är det ingen som vet. Det som gör att det tyder på det är att M$ kommer lägga till stöd i sin Media Center Extender.
Vad som talar emot är att Xvid-formatet används ännu i stor del i piracy och att detta ev skulle kunna ta bort potentiell försäljning på Video Marketplace för HDDVD serier/filmer. Dock är det långt fler än pirater som nyttjar Xvid och då det i dagsläget är fullt möjligt att transcoda streams till X360 så känns det bara som ett lamt sätt att säga att man inte bryr sig och sålänge M$ inte fixar sin DRM till att vara bundet enbart till Gamertag (eller möjlighet att ändra console-linking) så tror ajg många här i Europa kommer skita i XBLVM...
h.264 stöds i dagsläget på X360, har för mig att det gäller bitrates upp till 10Mb/s. Tror vad du menar är att på PC finns x264 (.mkv) och det är inte samma sak som h264. Orkar inte leta upp länkar för diskussioner om det men www.google.com och h264 x264 .mkv borde ge ett gäng träffar...
Granatgiraffen
2007-09-18, 17:57
Det är ju inget som är officiellt från M$ så innan Fall Update kommer är det ingen som vet. Det som gör att det tyder på det är att M$ kommer lägga till stöd i sin Media Center Extender.
Vad som talar emot är att Xvid-formatet används ännu i stor del i piracy och att detta ev skulle kunna ta bort potentiell försäljning på Video Marketplace för HDDVD serier/filmer. Dock är det långt fler än pirater som nyttjar Xvid och då det i dagsläget är fullt möjligt att transcoda streams till X360 så känns det bara som ett lamt sätt att säga att man inte bryr sig och sålänge M$ inte fixar sin DRM till att vara bundet enbart till Gamertag (eller möjlighet att ändra console-linking) så tror ajg många här i Europa kommer skita i XBLVM...
h.264 stöds i dagsläget på X360, har för mig att det gäller bitrates upp till 10Mb/s. Tror vad du menar är att på PC finns x264 (.mkv) och det är inte samma sak som h264. Orkar inte leta upp länkar för diskussioner om det men www.google.com och h264 x264 .mkv borde ge ett gäng träffar...
x264 är encodern och standarden är h.264. Det finns flera encoders som klarar standarden h.264 så förvirring kan lätt uppstå antar jag. Bra att den stöds iallafall(om den gör det, du verkar inte ha koll på vad som är vad), har ingen 360 längre så vad vet jag.
MasterChief
2007-09-18, 19:00
[url]
Har bara testat kampanjen lite då jag spelar utan nätverksslad, hdd inkopplat eftersom jag läst sjuka rykten att folk bannas 9999 år om man lirar halo3 online innan det släpps på riktigt, låter bra sjukt men jag vill inte chansa, det innebär dock att jag inte kan spara, men ikväll blir det lite offlinemp här hemma med en polare.
Vänta nu...
Kan man inte spara om man inte är uppkopplad? :(
Jag har fortfarande inte blivit "online". Kanske någon här kan hjälpa mig. Jag har kopplat min xbox till min htpc. Htpc:n är trådlöst uppkopplad med mitt modem. Sen har jag med hjälp av en korskopplad nätverkskabel kopplat xboxens till htpc:ns "vanliga" nätverkskort". Går det? Jag får kontakt mellan datorn och xboxen men inte längre. Har testat pilla med alla miljarder jävla siffror (DNS, IP, gateways å skit) utan resultat. Men det kanske inte ens går?
Lasse Kongo
2007-09-18, 20:02
Vänta nu...
Jag har fortfarande inte blivit "online". Kanske någon här kan hjälpa mig. Jag har kopplat min xbox till min htpc. Htpc:n är trådlöst uppkopplad med mitt modem. Sen har jag med hjälp av en korskopplad nätverkskabel kopplat xboxens till htpc:ns "vanliga" nätverkskort". Går det? Jag får kontakt mellan datorn och xboxen men inte längre. Har testat pilla med alla miljarder jävla siffror (DNS, IP, gateways å skit) utan resultat. Men det kanske inte ens går?
Jo självklart kan du spara även om du inte är online, om du inte har minneskort eller hdd så går det inte, att jag väljer att inte ha det när jag kör H3 är för att inget syns då, syns ej att man spelat spelet.
Granatgiraffen
2007-09-18, 20:03
Vänta nu...
Enklast är väl att koppla xboxen direkt mot modemet(antar att det är adsl-modem/switch).. Annars vet jag inte om det finns wireless-dongles som fungerar med xboxen.. Typ USB?
Google hjälpte mig snabbt.
http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/39/Xbox-360-Wireless-Networking-Adapter/p1/
Så? Så får du kontakt genom modemet/switchen.
Kan man ta bort så att det inte står på MSN att man sitter och spelar xbox?
Om inte - hur går man tillväga för att ändra ens e-mail adressen?
MasterChief
2007-09-18, 21:21
Jo självklart kan du spara även om du inte är online, om du inte har minneskort eller hdd så går det inte, att jag väljer att inte ha det när jag kör H3 är för att inget syns då, syns ej att man spelat spelet.
Såklart. Tack. *yourock*
MasterChief
2007-09-18, 21:23
Enklast är väl att koppla xboxen direkt mot modemet(antar att det är adsl-modem/switch).. Annars vet jag inte om det finns wireless-dongles som fungerar med xboxen.. Typ USB?
Google hjälpte mig snabbt.
http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/39/Xbox-360-Wireless-Networking-Adapter/p1/
Så? Så får du kontakt genom modemet/switchen.
Tack för svar. Modemet står ju jävligt långt bort så kabel är uteslutet. Tänkte jag kunde norpa nätverk från datorn så jag slapp köpa en grej till för typ 800 spänn. Xboxen suger redan mycket pengar :-/
snaaaaart dax för halo3 :D:D:D
Föresten om någon inte har någon att spela co-op med när det släpps så behöver jag och mina 2 polare en spelare till. PM:a mig!
Litecore
2007-09-18, 22:36
hoho, jag förbeställde Legendary Edition idag.. inte många dagar kvar *cupid*
Tack för svar. Modemet står ju jävligt långt bort så kabel är uteslutet. Tänkte jag kunde norpa nätverk från datorn så jag slapp köpa en grej till för typ 800 spänn. Xboxen suger redan mycket pengar :-/
eftersom original-dongeln använder ett vanligt USBprotokoll så "ska" det funka lika bra
att använda vilken random D-link/Linksys/Netgear/-whatever usbwifi-sticka som helst.
jag har själv klurat mycket över det här och fått det bekräftat av personal på GAME,
men inte tagit mig tid att testa huruvida det är sant eller inte trots att jag har tillgång
till både trådlösa routers och usbstickor genom jobbet för hemlån och testkörning..
ska ta mig själv i kragen imorn om jag får möjlighet och reda ut det en gång för alla :)
MasterChief
2007-09-19, 08:08
eftersom original-dongeln använder ett vanligt USBprotokoll så "ska" det funka lika bra
att använda vilken random D-link/Linksys/Netgear/-whatever usbwifi-sticka som helst.
jag har själv klurat mycket över det här och fått det bekräftat av personal på GAME,
men inte tagit mig tid att testa huruvida det är sant eller inte trots att jag har tillgång
till både trådlösa routers och usbstickor genom jobbet för hemlån och testkörning..
ska ta mig själv i kragen imorn om jag får möjlighet och reda ut det en gång för alla :)
Det där lät ju för bra för att vara sant. Måste undersökas.
AngelLove
2007-09-19, 08:14
x264 är encodern och standarden är h.264. Det finns flera encoders som klarar standarden h.264 så förvirring kan lätt uppstå antar jag. Bra att den stöds iallafall(om den gör det, du verkar inte ha koll på vad som är vad), har ingen 360 längre så vad vet jag.
Först måste jag fråga om det är du som är MrGokart som postade detta på hype.se (nej jag är inte Lictor) ??
"Det heter x264 och inte x.264(Lictor). x264 är encodern och standarden är h.264. Det finns flera encoders som klarar standarden h.264 så förvirring kan lätt uppstå antar jag.".
Det är en liten djungel det är det och det är mer än jag som blir förvirrad... Vad jag menade (och förmodligen uttryckte klumpigt) var, bara för att h264-stöd lagts till i Spring Update 2007 så innebär det INTE att x264 (.mkv) stöds default.
Som svar på din fråga om det nu verkligen stöds så here goes:
Xbox 360 supports the following for H.264:
· File Extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov
· Containers: MPEG-4, QuickTime
· Video Profiles: Baseline, main, and high (up to Level 4.1) profiles.
· Video Bitrate: 10 Mbps with resolutions of 1920 x 1080 at 30fps. See question number 6 for more information.
· Audio Profiles: 2 channel AAC low complexity (LC)
· Audio Max Bitrate: No restrictions. See question number 6 for more information.
Note that the 10 Mbps limit for H.264 is not a hard limit.
Lasse Kongo
2007-09-20, 09:56
Alltså det är fan OMÖJLIGT att inte bli påverkad av hypen runt Halo3, men men det är fan inte dåligt, inte alls...
Strax åker nätverkssladden och hdd in för ms har ju dragit tillbaka alla hotelser om ban eftersom någon affär brutit med releasedatumet.
Yeh, lets finish the fight!
Litecore
2007-09-20, 10:07
Det där lät ju för bra för att vara sant. Måste undersökas.
ska undersöka det under kvällen med två D-Linkprodukter !
DI-524 Router och DWL-G122 usbdongle, båda på 54 mbps.
återkommer nån gång efter 21 då jag hunnit testköra allt :thumbup:
Vilket relasedatum har halo 3 i Sverige? Nån som vet?
AngelLove
2007-09-20, 10:18
Vilket relasedatum har halo 3 i Sverige? Nån som vet?
26/9 om man skall tro på Xbox.com
http://www.xbox.com/sv-SE/games/h/halo3/default.htm
Lasse Kongo
2007-09-20, 10:20
Yes 26/9 är det som gäller, själv avslutar jag säkert fighten redan ikväll, beror på hur långt det är :hbang:
Ännu en kovändning Kongo?
MasterChief
2007-09-20, 10:37
Alltså det är fan OMÖJLIGT att inte bli påverkad av hypen runt Halo3, men men det är fan inte dåligt, inte alls...
Strax åker nätverkssladden och hdd in för ms har ju dragit tillbaka alla hotelser om ban eftersom någon affär brutit med releasedatumet.
Såklart. Halo är bäst. :D
ska undersöka det under kvällen med två D-Linkprodukter !
DI-524 Router och DWL-G122 usbdongle, båda på 54 mbps.
återkommer nån gång efter 21 då jag hunnit testköra allt :thumbup:
Ja tack. Vore väldigt trevligt om det gick.
Yes 26/9 är det som gäller, själv avslutar jag säkert fighten redan ikväll, beror på hur långt det är :hbang:
Spoilar du något kommer jag personligen att ** *** *** *** ** ** * ***** ** ******* ** * * ****. :MrT:
Langster
2007-09-20, 10:44
Vad var det jag sa... ;)
Men du kanske inte klarar det på en kväll ändå? Tvåan var fan rätt lång alltså. Kör inte på easy-peasy bara.
Jag ska ha Limited Edition, inte Legendary, med megabox och katthjälm. Men med Limited får man ett kalibreringsprogram för bild och ljud som jag blev lite intresserad av.
Lasse Kongo
2007-09-20, 12:06
Spoilar du något kommer jag personligen att ** *** *** *** ** ** * ***** ** ******* ** * * ****. :MrT:
Master: Så dum är jag inte, jag vet hur mkt Halo betyder för en del så från min mun kommer inget, däremot är det bara att fråga på om det är något du undrar över =)
Master: Så dum är jag inte, jag vet hur mkt Halo betyder för en del så från min mun kommer inget, däremot är det bara att fråga på om det är något du undrar över =)
Är det pickadollen från ettan eller tvåan?
MasterChief
2007-09-20, 13:58
Är det pickadollen från ettan eller tvåan?
This is the $100.000 question!
Snälla, ge mig min gamla pickadol!
MasterChief
2007-09-20, 13:59
Klart jag vet att du inte spoilar. Jag kommer gå offline (från teh web alltså) 26:e för att minimera risken att få det kastat i ansiktet.
Lasse Kongo
2007-09-20, 15:12
Inte en aning om vad det är för picka... har klarat 3 banor nu, en sak är säker men det tyckte jag redan i första spelet, musiken är galet bra.
MasterChief
2007-09-20, 15:20
Inte en aning om vad det är för picka... har klarat 3 banor nu, en sak är säker men det tyckte jag redan i första spelet, musiken är galet bra.
Bra. Skönt att höra. Jag älskar musiken i de två första.
Vi pratar om den vanliga pistolen. I första var den ett grymt vapen. Ett headshots efter en plasmaburst(?) från plasmapistolen sänkte en elit på Legendary. I tvåan så tog de bort all potens från pistolen. Den blev värdelös.
Det var just denna kombo av plasmapistol och vanlig pistol som var så jävla underbar i Halo1. Vill ha tillbaka den och sen får de gärna ta tillbaka massa vapen. Jag gillar när det är någorlunda cleant. Ska inte finnas för mycket vapen att välja mellan.
Bra. Skönt att höra. Jag älskar musiken i de två första.
Vi pratar om den vanliga pistolen. I första var den ett grymt vapen. Ett headshots efter en plasmaburst(?) från plasmapistolen sänkte en elit på Legendary. I tvåan så tog de bort all potens från pistolen. Den blev värdelös.
Det var just denna kombo av plasmapistol och vanlig pistol som var så jävla underbar i Halo1. Vill ha tillbaka den och sen får de gärna ta tillbaka massa vapen. Jag gillar när det är någorlunda cleant. Ska inte finnas för mycket vapen att välja mellan.
Fast pistolen var jävligt effektiv i tvåan om man duel wieldade med något automatvapen och kunde hs:a någorlunda
MasterChief
2007-09-20, 16:45
Fast pistolen var jävligt effektiv i tvåan om man duel wieldade med något automatvapen och kunde hs:a någorlunda
Men inte som i ettan.
Men inte som i ettan.
Nej, verkligen inte. Och framförallt är tvåans pistol sjukt mycket fulare.
Litecore
2007-09-20, 17:22
[...]
självklart kan vi ordna det! slutar jobbet kl 20 och skriver här så fort jag vet :D
MasterChief
2007-09-20, 17:50
Nej, verkligen inte. Och framförallt är tvåans pistol sjukt mycket fulare.
Den låter till och med sämre. Tycker ettan överlag är bättre än tvåan. Det blir bara för mycket av allt i tvåan vilket inte behöver vara något bra. Det ska vara en skön balans sen lägger man krutet på bra tighta fighter.
MasterChief
2007-09-20, 17:50
självklart kan vi ordna det! slutar jobbet kl 20 och skriver här så fort jag vet :D
Bra! Uppskattas. :D
Det som var bra med pistolen i 1an, eller jag ska inte säga bra, men det som gjorde pistolen bra var att den var typ som en automatsniper som man kunde brutalt äga ALLA med.
I 2an tog dom bort det men gjorde dual wield standard kulsprutan + den uppladdningsbara alien pistolen heeeeelt overpower'd.
Jag gillar 2an bättre eftersom pistolen var standard i ettan och för att det är svårare att hitta den uppladdningsbara (eller det kräver iaf lite av spelaren).
Litecore
2007-09-20, 21:06
Bra! Uppskattas. :D
jobbar på det i skrivande stund, men jag har stött på lite problem..
grejen är att jag har en cooler backplate på mitt 360 som ser ut såhär;
http://ec1.images-amazon.com/images/I/41JXSFR8X6L._SS500_.jpg
och eftersom den har en ethernet-kontakt som sitter i boxen så tror den automatiskt
att jag har en kabel inkopplad men som inte funkar och således inte ger mitt tillgång till Live!
det är skitenkelt att bara ta bort backplaten men jag vet vart jag har orginalkabeln :em:
så om jag inte hittar på den får jag ingen bild till tvn och hela experimentet skiter sig..
men jag letar vidare, håller dig/er uppdaterade mellan roidandet.
MasterChief
2007-09-20, 21:14
jobbar på det i skrivande stund, men jag har stött på lite problem..
grejen är att jag har en cooler backplate på mitt 360 som ser ut såhär;
och eftersom den har en ethernet-kontakt som sitter i boxen så tror den automatiskt
att jag har en kabel inkopplad men som inte funkar och således inte ger mitt tillgång till Live!
det är skitenkelt att bara ta bort backplaten men jag vet vart jag har orginalkabeln :em:
så om jag inte hittar på den får jag ingen bild till tvn och hela experimentet skiter sig..
men jag letar vidare, håller dig/er uppdaterade mellan roidandet.
Aaargh!
Du lägger dig inte förräns du har hittat originalkabel! http://www.my-smileys.de/smileys3/23_3.gif
Litecore
2007-09-20, 21:25
Aaargh!
Du lägger dig inte förräns du har hittat originalkabel! http://www.my-smileys.de/smileys3/23_3.gif
done! den låg och slingrade sig i kartongen till själva konsollen :D
MasterChief
2007-09-20, 21:28
done! den låg och slingrade sig i kartongen till själva konsollen :D
Bra att du fångade den. http://www.my-smileys.de/smileys3/allocafe.gif
Litecore
2007-09-20, 21:44
Bra att du fångade den. http://www.my-smileys.de/smileys3/allocafe.gif
ja.. men det bra:iga slutar där. får ingen "link" när jag testar network connections*cry*
testade att dra en lång nätverkskabel från routern också då klickar allt igång direkt.
sorry my fellow believers, D-link DWL-G122 fixar alltså INTE den här biffen..
MasterChief
2007-09-20, 21:47
ja.. men det bra:iga slutar där. får ingen "link" när jag testar network connections*cry*
testade att dra en lång nätverkskabel från routern också då klickar allt igång direkt.
sorry my fellow believers, D-link DWL-G122 fixar alltså INTE den här biffen..
Bra försök i alla fall!
Vi får undersöka lite mer. Jag hittade ett bra utländskt forum med många trådar om detta. Ska läsa mer i morgon. VIll inte lägga ut länken eftersom det är ett "hacking-forum".
Litecore
2007-09-20, 21:48
Bra försök i alla fall!
Vi får undersöka lite mer. Jag hittade ett bra utländskt forum med många trådar om detta. Ska läsa mer i morgon. VIll inte lägga ut länken eftersom det är ett "hacking-forum".
PM, msn, cam? *cupid*
Wennerberg
2007-09-21, 00:12
Halo 3 överaskade! Sjukt skoj med co-op!
Wennerberg
2007-09-21, 05:16
Och nu några timmar senare var man klar :)
Sjukt bra spel, jävligt bra slut, fet action non stop och en jävla massa feta effekter! Detta får betydligt högre betyg än vad jag hade tänkt mig!
Slutet var bara SICK!
9/10!
MasterChief
2007-09-21, 07:27
PM, msn, cam? *cupid*
Har kollat igenom lite. Det fanns inte så mycket och de jag hittade sa att det inte gick på grund av drivrutiner osv. Hade det funkat klockrent borde det ju vara lätt att hitta massor av info om det. Men det är ju nästan helt tyst om detta.
Kul att höra!
Litecore
2007-09-21, 11:45
Har kollat igenom lite. Det fanns inte så mycket och de jag hittade sa att det inte gick på grund av drivrutiner osv. Hade det funkat klockrent borde det ju vara lätt att hitta massor av info om det. Men det är ju nästan helt tyst om detta.
ja.. jag letade ett par timmar också på diverse forum efter information också men fann
inget konkret utan mest snack om vilken router som passar till orginal usb-donglen.
mycket tyder på att det kanske bara är microsofts egna produkt som fungerar eftersom
boxen i sig har drivrutiner inlagda i förväg till den men inte till någon annan tillverkare,
vilket jag kan förstå eftersom dom tjänar jävligt bra med pengar på varje såld dongle..
men jag står fast vid att det borde ta mig faaan gå på nåt sätt ändå, jag ger inte upp än !
Lasse Kongo
2007-09-21, 12:04
Halo3 är verkligen grymt överskattat, försöker kämpa mig igenom kampanjen men det är lite småsegt, känner inte det där att jag vill lira vidare så extremt mycket, testade lite mp igår med ett par polare, kan bli kul när man lär sig lite mer.
Men det är ju verkligen inget Gears Of War där man bara: WOW vilket spel!
Granatgiraffen
2007-09-21, 12:05
Det går väl bara att köpa någon slags ethernetgrej med wifi. Alltså en wifi med ethernetporter, så kopplar man bara in 360 i den. Finns ju relativt billigt.
edit
googlade snabbt. Kanske redan har varit uppe men vafan?
http://gear.ign.com/articles/792/792434p1.html
Där kör dom med en sådan utan problem.
edit igen
eller som dom säger i artikeln, "A functional WiFi-Enternet bridge can be constructed from an old-school Ethernet router and a WiFi access point, if such spare hardware is lying around out of use." Det fungerar ju också, om än lite klumpigt.
MasterChief
2007-09-21, 14:07
Halo3 är verkligen grymt överskattat, försöker kämpa mig igenom kampanjen men det är lite småsegt, känner inte det där att jag vill lira vidare så extremt mycket, testade lite mp igår med ett par polare, kan bli kul när man lär sig lite mer.
Men det är ju verkligen inget Gears Of War där man bara: WOW vilket spel!
Måste hålla med om att GoW är sanslöst bra. Så enkel och ren rå fight med perfekt kontroll. Hårda och få fiender. Perfekt.
GoW håller ju jäkligt länge också, har spelat igenom det fyra gånger nu.
Körde insane co-op, det var riktigt skoj att sitta och snacka taktik i headset. :D
Jag kämpar på att klara insane ensam just nu.
Har även börjat lira lite på live, men det är ett helvete innan man har lärt sig kartorna. *gah!*
MasterChief
2007-09-21, 15:47
Det går väl bara att köpa någon slags ethernetgrej med wifi. Alltså en wifi med ethernetporter, så kopplar man bara in 360 i den. Finns ju relativt billigt.
edit
googlade snabbt. Kanske redan har varit uppe men vafan?
http://gear.ign.com/articles/792/792434p1.html
Där kör dom med en sådan utan problem.
edit igen
eller som dom säger i artikeln, "A functional WiFi-Enternet bridge can be constructed from an old-school Ethernet router and a WiFi access point, if such spare hardware is lying around out of use." Det fungerar ju också, om än lite klumpigt.
Bra artikel. Tack! Mellan raderna, i denna artikel, tog ju detta död på myten att vilken usb-dongle som helst kan funka.
Dock är jag ett pundhuvud när det kommer till sådana här saker att besparingen inte tangerar problemen som jag garanterat kommer stöta på. Det blir nog att köpa Microsofts egna dongle. Enkla dyra lösningar är nog att föredra jämfört med krångliga och dyra. Prisskillnaden är ju inte enorm.
Lasse Kongo
2007-09-21, 17:11
Kain: Hooka upp mig då, Gt: Themassmonster, jag har inte lirat gow så mkt online på sista tiden men tänkte börja lite igen.
Lasse Kongo
2007-09-21, 17:19
JAG BLIR GALEN, JAG VILL HA SKATE NU!
Jag har utan att överdriva kört demot +10h och nu vill jag fan ha ngt nytt att skejta på, finns nog inga polygoner i demot som jag inte skejtat på *gah!*
Lasse Kongo
2007-09-21, 17:43
Fick ett ryck och skulle inhandla en Elite förut, men fanns ju ingenstans, får se om rycket hänger kvar på måndag för då beställer jag en, någon som har Eliten?
Litecore
2007-09-21, 17:56
Bra artikel. Tack! Mellan raderna, i denna artikel, tog ju detta död på myten att vilken usb-dongle som helst kan funka.
Dock är jag ett pundhuvud när det kommer till sådana här saker att besparingen inte tangerar problemen som jag garanterat kommer stöta på. Det blir nog att köpa Microsofts egna dongle. Enkla dyra lösningar är nog att föredra jämfört med krångliga och dyra. Prisskillnaden är ju inte enorm.
hejda dig chefen! jag har också börjat tänka i samma banor och tänkte därför testa en sån ikväll..
har en LevelOne FreeCon WAP-0006 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=74885) på jobbet som jag tänkte låna över helgen och provköra :D
och precis som du säger är priset inte så värst mycket lägre, 499 kronor istället för ungefär 750.
http://www.poweruser.be/shop/images/WAP_0006.jpg
förhoppningsvis lyckas den bättre än D-linken och får stanna kvar hemma hos mig *cupid*
fast å andra sidan så har jag börjat kika lite på planlösningen över mina nya lägenhet
och det är nästan smidigare att bara dra en nätervkskabel från routern till xboxen där..
känns ändå som den mest stabila lösningen för att spela på Live! och streama saker ;)
AngelLove
2007-09-21, 17:57
Fick ett ryck och skulle inhandla en Elite förut, men fanns ju ingenstans, får se om rycket hänger kvar på måndag för då beställer jag en, någon som har Eliten?
Hö hö.. japp.. jag :)
(fast jag retar mig enormt på DRM:en och serienummersreggen som M$ inte vill ordna så det är nästan så man ångrar sig nu veckorna efter.. men en svart boxx är en svart boxx.. hatade den där vita färgen..)
MasterChief
2007-09-21, 18:06
hejda dig chefen! jag har också börjat tänka i samma banor och tänkte därför testa en sån ikväll..
har en LevelOne FreeCon WAP-0006 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=74885) på jobbet som jag tänkte låna över helgen och provköra :D
och precis som du säger är priset inte så värst mycket lägre, 499 kronor istället för ungefär 750.
förhoppningsvis lyckas den bättre än D-linken och får stanna kvar hemma hos mig *cupid*
fast å andra sidan så har jag börjat kika lite på planlösningen över mina nya lägenhet
och det är nästan smidigare att bara dra en nätervkskabel från routern till xboxen där..
känns ändå som den mest stabila lösningen för att spela på Live! och streama saker ;)
Haha. Bra att du inte ger dig. Men en sån där låda tänker jag inte använda i min stereobänk. Den är fylld.
Lasse Kongo
2007-09-22, 15:03
Klarat halva kampanjen eller ngt i Halo3, tror inte jag kommer orka fortsätta inte just nu iaf, för det är fan tråkigt, och online förståååår jag inte hur man kan tycka det är kul, det är såååå förlegat.
Halo3 är ett rätt ok spel men SÅ!!! överskattat, måste vara världens mest överskattade spel.
Litecore
2007-09-22, 15:50
åh, snela moste köpa SKATE när det kommer ut.. så jävla roligt spel :D
demon suger dock åsnepurjo men jag har gjort kanske 3 timmar ändå.
fett svårt med flip trick - into manual - flip trick out. fastnar där varje gång :em:
Lasse Kongo
2007-09-22, 15:54
åh, snela moste köpa SKATE när det kommer ut.. så jävla roligt spel :D
demon suger dock åsnepurjo men jag har gjort kanske 3 timmar ändå.
fett svårt med flip trick - into manual - stay in manual - flip trick out to manual. fastnar där varje gång :em:
Sådär ska det se ut, och det är inte alls svårt, så länge man har känslan bara.
Let your little skater out.
Jag har gott om spel hemma, Halo3 etc men oftast är det Skatedemon som rullar :hbang:
Har lite frågor angående xbox 360..
Vilken tv funkar bäst för att maxa grafiken på en 360? Och vilken 360 är bäst? :D
Hur mycket går det på? Är det lika bra att köpa en dator istället?
Litecore
2007-09-22, 16:26
Sådär ska det se ut, och det är inte alls svårt, så länge man har känslan bara.
(flip trick - into manual - stay in manual - flip trick out to manual.)
Let your little skater out.
Jag har gott om spel hemma, Halo3 etc men oftast är det Skatedemon som rullar :hbang:
nej, det är inte flip trick out TO MANUAL, det räcker att bara landa skiten ju :P
hur som helst; skate blir ett givet köp att varva mellan halo 3 nästa vecka :thumbup:
Lasse Kongo
2007-09-22, 16:45
nej, det är inte flip trick out TO MANUAL, det räcker att bara landa skiten ju :P
hur som helst; skate blir ett givet köp att varva mellan halo 3 nästa vecka :thumbup:
Hehe ja men jag skrev hur jag brukar göra, det du skrev är ju vardagsmat =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.