Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Civilrätt
2009-10-01, 17:32
*drool*
Jag förbeställde det från webhallen igår kväll. Nu sitter jag bara och väntar och väntar. Förhoppningsvis blir det så mycket milsim som det kan bli på en konsoll.
är kluven om man ska köpa det till pc eller 360n...
Scratch89
2009-10-01, 17:41
Jay-Z, vad har du för spel till din maskin?
Är PGR 4 nått att ha i väntan på Forza 3?
är kluven om man ska köpa det till pc eller 360n...
Hade jag haft en fungerande PC skulle jag nog satsat på PC-versionen. Den har mindre (fler spelare, röra sig på större områden vid coop etc) kompromisser än konsollversionerna och lär förhoppningsvis bli rejält modvänlig.
Jag har konto på amerikanska PSN och Europeiska, är det mycket mer grejer på den japanska sidan?
kalajset
2009-10-01, 19:28
Väldigt bra sida för att kunna jämföra olika länders PSS, hyffsat väl uppdaterad också:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_downloadable_PlayStation_games
Civilrätt
2009-10-01, 19:36
Hade jag haft en fungerande PC skulle jag nog satsat på PC-versionen. Den har mindre (fler spelare, röra sig på större områden vid coop etc) kompromisser än konsollversionerna och lär förhoppningsvis bli rejält modvänlig.
blev lite kluven nu när jag på någon sida läste någon om 8 vs 8 i multiplayer, det kan väl inte stämma?
Civilrätt
2009-10-01, 19:40
avbeställde, ska köpa pc-versionen istället och hoppas på att min dator klarar trycket.
Kan tipsa om att Gamestop har ganska fina inbyteserbjudanden. Lämna in 2 spel och få ett nytt för 1kr. Finns ju massor av billiga skitspel som man kan byta in.
Erbjudanden: http://www.gamestop.se/pdf/Q4_sept_470x940_SE.pdf
Exkluderingslista: http://www.gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf
Albatross
2009-10-01, 22:01
Demot på Brütal Legend gav sjuk mersmak. Bra humor vad det verkar, och meeeeeeeeeeeeeeeeetal! \m/
Lasse Kongo
2009-10-01, 22:08
Demot på Brütal Legend gav sjuk mersmak. Bra humor vad det verkar, och meeeeeeeeeeeeeeeeetal! \m/
Tim Schafer e ett geni!
Har bokat det sen länge.
Spelade nyss några matcher nhl 10, och jävlar vad besviken jag blev. Tur man inte betalar mer än skivan, långt mycket sämre än 08 och 09. Kan kanske vara för jag inte spelar med skillstick, men vad drygt dom skyddar puck mot sargen hela tiden, och jag som har som vana att spamma tackla när det är avblåst, så slår dom tillbaka och det tar år.
Kör också NHL 10, men lite trött på att bara köra random-matcher online.
Var lite sugen på en längre online-turnerning, men det närmaste jag kan hitta är "online-ligor"
Har startat en liga för oss på kolozzeum:
Namn: Kolozzeum
Lösen: Allan
X360.
blev lite kluven nu när jag på någon sida läste någon om 8 vs 8 i multiplayer, det kan väl inte stämma?
Jag tror det är så illa som 4 v 4 (men med utfyllnad av dator AI så blir det 32 spelare)
hnPuVTTtwpc
Jag är lite skeptisk till det där röda som indikerar en träff. Förhoppningsvis går det att stänga av.
Jag tror det är så illa som 4 v 4 (men med utfyllnad av dator AI så blir det 32 spelare)
Jepp, varje person styr ett fireteam med tre AI-spelare.
Jag är lite skeptisk till det där röda som indikerar en träff. Förhoppningsvis går det att stänga av.
Hoppas också på det, men jag tror inte det är på i hardcore mode som väl ändå är det som gäller ;)
Jay-Z, vad har du för spel till din maskin?
Enbart Madden 10 nu. Men siktar på Uncharted 2 och Killzone. Även lite sugen på Demon's Soul.
Några tips?
kalajset
2009-10-02, 11:26
Jag rekommenderar iaf:
Uncharted. (ettan), finns som Platinum, (version med från början nedsatt pris. Annorlunda omslag än vanliga versionen, ingen praktisk skillnad på spelet mot en vanlig version, spel som säljer i över 400 000 ex kommer vanligen som Platinum), så gör även Killzone 2 och Metal Gear Solid 4. Alla dessa tre är mer eller mindre måsten i iaf mitt tycke för varje PS3-ägare. Åtminstone Uncharted finns även som demo på PSS, även om det inte på något sätt kommer till sin rätta där.
Little Big Planet & Dead Space är två andra mycket trevliga spel, som finns i demoversioner på PSS, som man åtminstone bör prova, både dessa går även de att få till riktigt bra priser nuförtiden. (ca 200:-).
Vad det gäller rena PSS-spel, så tycker jag dessa är mer eller mindre måsten:
Fat Princess - roligt multiplayerlir, uppskattat av de flesta, bra blandning av action/strategi.
Trine - klassiskt, snyggt, plattforsmspel i Lost Vikings-anda.
Wipeout HD - Riktigt kul framtidsracing, otroligt utmanande, bra spel att "dema" sin PS3:a på då det är snyggt, och låter mycket. :P
Finns även hur många andra bra och billiga PSS-spel som helst, t ex; Mega Man 9, Penny Arcade Adventures I & II, PixelJunk Eden, PixelJunk Monsters, Crystal Defenders, Blast Factor, Worms 3D, Astro Tripper, SuperStardust HD, Flower, m.m
Scratch89
2009-10-02, 11:47
Jag plusettar kalajset, även fast jag tycker att Uncharted är lite väl hajpat.
Nu vet jag inte vad du gillar för slags spel, men Ratchet & Clank: Tools of Destruction är det roligaste plattformsspelet jag spelat till Ps3.
Gillar du rollspel ska du absolut köpa Fallout 3. Antingen köper du det som finns ute (rätt så billigt), eller så väntar du ett par veckor på Game Of The Year-versionen, som förutom originalet även innehåller fem fristående expansioner.
Overlord: Raising Hell är ett trevligt spel om du spelat de gamla dängorna Dungeon Keeper och tyckte att de var skojiga. Samma slags humor och har en hel del likheter med det.
Litecore
2009-10-02, 11:59
jag ger mig själv en mental bitchslap för att jag fortfarande har plasten kvar på både Fallout 3 och Mass Effect ^^
det har bara aldrig blivit av att jag tagit mig för och spelat något av dom,haha! jak er en miket dolik gejmer-hest..
sKedbladh
2009-10-02, 12:29
Enbart Madden 10 nu. Men siktar på Uncharted 2 och Killzone. Även lite sugen på Demon's Soul.
Några tips?
Om du söker ett online multiplayer spel så rekommenderar jag inte Demon's souls.
Förövrigt är det ett väldigt snyggt och välgjort spel, inte heller speciellt lätt.
Har c.a 24-25h spelade på min gubbe och är lvl 60 nu, med ganska mkt kvar att göra i spelet - och jag njuter:D
Men som sagt, muliplayer funktionen är helt kokko, och inte alls särskilt genomtänkt om du frågar mig.
Albatross
2009-10-02, 12:40
Åh Uncharted 2 kommer suga så mycket tid från mig... Multiplayer demot rockar fett!
MrBurner
2009-10-02, 13:41
Efter att jag spenderat närmare 140 timmar på Shin Megami Tensei: Persona 3 så har jag nu börjat spela Shin Megami Tensei: Nocturne. Vid första anblick kände jag mig inte så dragen till spelet men har dragits in i det rätt snabbt nu efter endast 15 timmar eller så.
Rekommenderas. Fortfarande rekommenderar jag Persona 3 mer :)
F ö. på PS2-plattformen så alla kan spela det ;)
Sir Anselm
2009-10-02, 14:19
jag ger mig själv en mental bitchslap för att jag fortfarande har plasten kvar på både Fallout 3 och Mass Effect ^^
det har bara aldrig blivit av att jag tagit mig för och spelat något av dom,haha! jak er en miket dolik gejmer-hest..
Fallout 3 är så sjukt bra. Köpte Dirt 2 och OSDT, men sitter ändå mest och spelar Fallout 3, trots att jag spelat igenom det helt 2 ggr redan... Just nu kör jag DLC:t Point Lookout, grymt nice!
melchiorsen
2009-10-02, 14:24
Flashad XLÅDA 360 packad o klar, köps inom kort. 3k.
Civilrätt
2009-10-02, 16:10
Flashad XLÅDA 360 packad o klar, köps inom kort. 3k.
3k, hur många spel får du med? 200?
Scratch89
2009-10-02, 16:46
Fallout 3 är så sjukt bra. Köpte Dirt 2 och OSDT, men sitter ändå mest och spelar Fallout 3, trots att jag spelat igenom det helt 2 ggr redan... Just nu kör jag DLC:t Point Lookout, grymt nice!
Jag ser också fram emot expansionerna.
Lasse Kongo
2009-10-02, 17:50
Jag är äckligt pepp på The Saboteur, bokat o klart, verkar väldigt lovande
Ingen annonsering rörande köp/sälj/byte/whatever tillåten.
Skärpning.
Jag ser också fram emot expansionerna.
Broken steel var skoj. Ska ge mig på Op: Anchorage och The Pitt när studierna tillåter det. Typ till jul. *gah!*
Fallout 3 är läskigt bra. Dock släpper beroendet något när man väl nått lvl 30. :D
Tänkte förhandsboka Mass Effect 2 och Army of Two: 40th Day imorrn. Nästa år är ett bra år.
Broken steel var skoj. Ska ge mig på Op: Anchorage och The Pitt när studierna tillåter det. Typ till jul. *gah!*
Fallout 3 är läskigt bra. Dock släpper beroendet något när man väl nått lvl 30. :D
Tänkte förhandsboka Mass Effect 2 och Army of Two: 40th Day imorrn. Nästa år är ett bra år.
:thumbup:
Har du kört den nya expansionen till Mass Effect?
Har inte riktigt haft tid med den ännu, fullt upp med Monkey Island och Arkham :)
Har du kört den nya expansionen till Mass Effect?
Har inte riktigt haft tid med den ännu, fullt upp med Monkey Island och Arkham :)
Nope. Den verkar och sägs vara rätt atypisk för spelet i sig. Tyvärr.
Har klarat både Fable II (inte alla side-quests, men en hel del av dom) och Halo 3:ODST...
Nu är det Uncharted: Drakes fortune som gäller.
Lasse Kongo
2009-10-02, 22:25
Har klarat både Fable II (inte alla side-quests, men en hel del av dom) och Halo 3:ODST...
Nu är det Uncharted: Drakes fortune som gäller.
Fifan, jag lirade Uncharted nyss, klarat det ett par ggr men det är sååååååå bra!
scout_scatter
2009-10-03, 00:28
xbox 360 elite + ratt beställdes idag, och Forza 3 är bokat :)
Nu återstår det bara att välja ut en bra skärm för 3000-4000kr. *flex*
Min brorsa skaffade nyligen ett ps3 häromdagen och undrar vilka spel som är ett måste inom coop.
Han gillar Uncharted vad jag hört sen gillar han även bilspel så jag föreslog både dirt2 och motorstorm 2 (arkad är skoj när man spelar lite spontant imo)
Men vilka spel är riktigt roliga när man spelar två? Jag själv har ingen koll på konsollspelen, är mer av en datorspelare själv.
edit: spel som Little big planet går bort för han gillar inte spel som framstår som tramsiga :p
Fifan, jag lirade Uncharted nyss, klarat det ett par ggr men det är sååååååå bra!
Det är helt okej! Dock tycker jag att det är lite väl mycket skjutande emellanåt och alldeles för lite hoppande/pusslande. Men jag måste iaf spela klart Uncharted ett innan tvåan kommer. :)
Scratch89
2009-10-03, 13:40
Testade Brütal Legend-demot precis. Det verkar störtskönt, men frågan är om man inte tröttnar på allt "awesome!" och "bad ass!" efter ett par timmar. Jag uppskattade demot riktigt ordentligt i alla fall.
Jag drog även hem Turtles-demot, och jisses vilken nostalgi. Funderar på att köpa det bara för att få spöa Bebop och Rocksteady i HD.
Lasse Kongo
2009-10-03, 13:48
Testade Brütal Legend-demot precis. Det verkar störtskönt, men frågan är om man inte tröttnar på allt "awesome!" och "bad ass!" efter ett par timmar. Jag uppskattade demot riktigt ordentligt i alla fall.
Jag drog även hem Turtles-demot, och jisses vilken nostalgi. Funderar på att köpa det bara för att få spöa Bebop och Rocksteady i HD.
Den stora grejen med Tim Schafers spel är just humorn, så den lär vara bestående genom hela spelet, själva gameplayet lär vara ganska repetetivt, hack and slash, men storyn och humorn är det som gör spelet.
Säger återigen, har ni inte spelat Psychonauts så har ni missat en pärla.
Såååå psycho haha:
Xgp1e0JQyGI
Scratch89
2009-10-03, 13:53
Vad har Tim gjort mer?
MrBurner
2009-10-03, 15:02
* Grim Fandango
* Full Throttle
* The Secret of Monkey Island
* Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
* Day of the Tentacle
* Psychonauts (som ovan syns)
* Brütal Legend (som är det senaste)
Det är de jag känner till i alla fall.
Tummen upp för Tim Schafer!
Lasse Kongo
2009-10-03, 16:06
* Grim Fandango
* Full Throttle
* Day of the Tentacle
Tummen upp för ditt inlägg, glöm för böveln inte Grim Fandango bara! edit: det hade du visst inte lol
Han har säkerligen gjort fler, men de ovanstående är de mest kända.
MrBurner
2009-10-03, 21:09
Har för mig han programmerade och sådant och på så sätt kom in på så sätt på Lucasfilm Games där han fick porta Maniac Mansion till NES :-)
Tack vare den mannen som Monkey Island är vad det i dag är.
Har faktiskt inte spelat Psychonauts (förskräckligt att jag inte har det egentligen), kanske skulle ta köpa det på Xbox LIVE Marketplace någon gång när jag har klarat alt. tröttnat på mina tidskrävande JRPG :)
Lasse Kongo
2009-10-03, 21:45
Har för mig han programmerade och sådant och på så sätt kom in på så sätt på Lucasfilm Games där han fick porta Maniac Mansion till NES :-)
Tack vare den mannen som Monkey Island är vad det i dag är.
Har faktiskt inte spelat Psychonauts (förskräckligt att jag inte har det egentligen), kanske skulle ta köpa det på Xbox LIVE Marketplace någon gång när jag har klarat alt. tröttnat på mina tidskrävande JRPG :)
Gör så, jag köpte det själv på xbox live en gång i tiden, Maniac Mansion lol det måste jag lira igen! Sjukt skön stämning i xD
bästa bil spelet till ps3 tips?
funderar på nya need for speed shift är det nåt att ha samt nån som lirat tekken 6?
Lasse Kongo
2009-10-03, 22:31
bästa bil spelet till ps3 tips?
funderar på nya need for speed shift är det nåt att ha samt nån som lirat tekken 6?
Dirt 2 är grymt bra!
RagnarÖhman
2009-10-03, 23:45
Jag finns nu på live med, kör leffe(l4d) mest.
SwExBLOODBATHx
* Grim Fandango
* Full Throttle
* Day of the Tentacle
Whoa, då fattar jag varför jag fullkomligt älskade Psychonauts, spelade igenom det för första gången nu för en månad sen. Sjukt kul och bra!
Underhållande läsning:
Operation Flashpoint: Dragon Rising Co-op War Diary 1 (http://www.incgamers.com/Features/259/operation-flashpoint-dragon-rising-co-op-war-diary-1)
Operation Flashpoint: Dragon Rising Co-op War Diary 2 (http://www.incgamers.com/Features/260/Operation-Flashpoint-2-Co-op-War-Diary-2)
Operation Flashpoint: Dragon Rising Co-op War Diary 3 (http://www.incgamers.com/Features/265/Operation-Flashpoint-Dragon-Rising-Co-op-War-Diary-3)
Operation Flashpoint: Dragon Rising Co-op War Diary 4 (http://www.incgamers.com/Games/1051/Features/266/operation-flashpoint-dragon-rising-co-op-war-diary-4)
Ta snack om moddning, chippning, flashning etcetera annorstädes.
Även om det inte rör sig om direkta regelbrott är det inte i denna tråd eller på detta forum de diskussionerna ska föras.
Tack! :)
Lasse Kongo
2009-10-04, 20:02
Jag blev sugen på det igen så köpte det idag, köpte det när det kom men gav det nog inte tillräckligt med tid, gör ett nytt försök nu.
Scratch89
2009-10-04, 20:10
Jag blev sugen på det igen så köpte det idag, köpte det när det kom men gav det nog inte tillräckligt med tid, gör ett nytt försök nu.
Pratar du om Fallout 3? Du kunde ju ha väntat på alla expansioner istället!
Lasse Kongo
2009-10-04, 20:32
Pratar du om Fallout 3? Du kunde ju ha väntat på alla expansioner istället!
Fick det för 199 inplastat, gillar jag det o kommer in i det byter jag det mot goty när det kommer hade jag tänkt, annars kränger jag iväg det.
Scratch89
2009-10-04, 22:25
Fick det för 199 inplastat, gillar jag det o kommer in i det byter jag det mot goty när det kommer hade jag tänkt, annars kränger jag iväg det.
Tufft! Bra pris också!
Inte spelat fallout 3 på ett år, spelade igenom det som ond på normal svårighetsgrad och hade kul men vart inte i närheten så fast eller fängslad av det som av de gamla spelen.
Så smått börjat spela om igen som god och på svårighetsgraden very hard, känns jävligt lovande än så länge. Inte tid att sitta och tok spela just nu så blir nog att jag spelar det i små portioner och sen peta in expansionerna med, kan bli riktigt riktigt bra.
Sir Anselm
2009-10-05, 07:51
Gjorde ett nytt försök med Halo ODST igår, men tröttnade efter typ 10 minuter. Blir nog att byta in det mot Operation Flashpoint istället.
Langster
2009-10-05, 07:55
Började köra Fable 2 efter att det släpptes som episoder på Xbox Live. Fastnade totalt vilket jag inte trodde faktiskt. Har nog aldrig spelat ett spel där man kan påverka sig själv och sin omgivning så mycket... Det finns så jäkla mycket att göra och prova. Riktigt bra är det!
Smart att släppa det som episoder där första delen är gratis, får nog många fler att prova och köpa spelet än när man måste köpa hela på en gång. Hoppas de gör så med fler spel.
Brutal Legend demot var riktigt fränt också, nästan bättre än jag vågade hoppas.
tu5sBqumYZY
Kommer bli så bra.
Sir Anselm
2009-10-05, 09:24
Brutal Legend demot var riktigt fränt också, nästan bättre än jag vågade hoppas.
Det gav mersmak absolut. Helt plötsligt börjar oktober kännas som en riktigt bra spelmånad. Jag hoppas ju att Borderlands ska bli riktigt bra också.
Det gav mersmak absolut. Helt plötsligt börjar oktober kännas som en riktigt bra spelmånad. Jag hoppas ju att Borderlands ska bli riktigt bra också.
Mmm Borderlands är något jag tror på ordentligt. Kommer du köra på PC så är vi några som kommer spela där.
Du är hemskt gärna välkommen då det beger sig.
Började köra Fable 2 efter att det släpptes som episoder på Xbox Live. Fastnade totalt vilket jag inte trodde faktiskt. Har nog aldrig spelat ett spel där man kan påverka sig själv och sin omgivning så mycket... Det finns så jäkla mycket att göra och prova. Riktigt bra är det!
Smart att släppa det som episoder där första delen är gratis, får nog många fler att prova och köpa spelet än när man måste köpa hela på en gång. Hoppas de gör så med fler spel.
Ett av mina favoritspel.
RagnarÖhman
2009-10-05, 10:32
Någon måste köra leffe här, pallar inte med alla idioter som springer iväg själva som survivors!!!!
Schroder
2009-10-05, 10:40
någon som testat tropico 3 ?
LunaSpice
2009-10-05, 11:33
tu5sBqumYZY
Kommer bli så bra.
Agreed!
Blev lite sugen på att spela idag så ska nog göra det sen när jag kommer hem.
Någon måste köra leffe här, pallar inte med alla idioter som springer iväg själva som survivors!!!!
Jag spelar. Väldigt sällan förvisso, men spelar gör jag. Till PC då.
Jag har redan skickat ett meddelande till ditt xboxlivekonto! ;D
RagnarÖhman
2009-10-05, 17:11
Acceptade innan idag :) Lira lite ikväll?
Lasse Kongo
2009-10-05, 17:14
Fable+Fable II är riktigt grymma spel, jag köpte ju en 360 när Fable II kom bara för det spelet, körde dock aldrig klart det haha, men sjukt sugen på att skaffa det i framtiden, dock finns fan inte tiden!
Men det jag gillar allra allra mest med Fable är stämningen, världen, musiken etc, tycker det är så förbannat klockrent och man kan inte annat än mysa när man spelar dem, dock saknas utmaning i spelen, lite för lätta och enkla att knata igenom, men finns mycket att göra och sjukt underhållande spel!
Lasse Kongo
2009-10-05, 17:18
Brutal kommer rocka =)
Borderlands känns väldigt lovande, men känns som man vet lite för lite om det ännu, många saker hypas till förbannelse, tror senaste siffran är 1,7 milijoner vapen i spelet nu......
Lite si och så med det, men det verkar coolt, ett lite mer lättsamt shooteraktigt Fallout 3 typ, är med på min "intressant men vill veta mer lista"
Lasse Kongo
2009-10-05, 17:21
Jävligt pepp på det här: http://www.ps3bloggen.se/spel/senaste-nytt-om-the-saboteur#more-14372
Tom bokat och betalt, bara hoppas det inte floppar, men det tror jag knappast...
Sen... snaaaaaart: http://www.ps3bloggen.se/spel/recension-uncharted-2-among-thieves
Scratch89
2009-10-05, 18:33
Bra att du påminde mig! Jag har ju demot som ligger och väntar på att bli installerat och spelat. Jäkla skola.
Har börjat lite smått med Red Faction Guerilla idag. De verkar lovande. Har dessutom påbörjat omspelningen av Bioshock. Jag laddar inför tvåan och konstaterar återigen att det är ett riktigt höjdarspel. Skitbra helt enkelt.
Jag har gjort lite mer i Fable II nu iaf... Får in en bit över 18000 var femte minut, har köpt fairfax castle för 1 000 000. Samt bytat kön. :em:
stolpskott
2009-10-05, 20:24
Jag har gjort lite mer i Fable II nu iaf... Får in en bit över 18000 var femte minut, har köpt fairfax castle för 1 000 000. Samt bytat kön. :em:
Hund, folk eller pengar?
RagnarÖhman: Vad är leffe? :P
Hund, folk eller pengar?
Hunden såklart! :)
Edit: Efter att ha hållt på i typ en timme som bartender så har man gott om pengar och kan köpa några pubar som sedan drar in bra med pengar åt en.
stolpskott
2009-10-05, 20:39
Hunden såklart! :)
Edit: Efter att ha hållt på i typ en timme som bartender så har man gott om pengar och kan köpa några pubar som sedan drar in bra med pengar åt en.
Bra :thumbup: annars går man ju miste om typ 10 quests :D
Langster
2009-10-06, 07:08
Fable+Fable II är riktigt grymma spel, jag köpte ju en 360 när Fable II kom bara för det spelet, körde dock aldrig klart det haha, men sjukt sugen på att skaffa det i framtiden, dock finns fan inte tiden!
Men det jag gillar allra allra mest med Fable är stämningen, världen, musiken etc, tycker det är så förbannat klockrent och man kan inte annat än mysa när man spelar dem, dock saknas utmaning i spelen, lite för lätta och enkla att knata igenom, men finns mycket att göra och sjukt underhållande spel!
Jo det är riktigt trevligt att bara gå runt och testa allt man kan göra och se sig omkring, jag trodde inte att spelvärlden skulle vara så fri, kanske inte i klass med Oblivion eller Fallout, men jag hade fått för mig att man var mycket mer låst till vägarna. Fable 1 var väl mer låst på det sättet? Jag har ettan men spelat rätt lite, kanske får testa det igen, men har en känsla av att det kommer kännas rätt fattigt efter detta. Tycker att Fable 2 känns mycket mer levande än t.ex Oblivion, där alla figurer är som dockor på något sätt, man kan påverka dem, men det återspeglas rätt dåligt i jämförelse med Fable.
Laddat ner de 2 expansionerna också och de var värda priset, man får 3 nya regioner, varav 2 av dem skiftar mycket i utseende, speciellt Knothole Island, som har 3, eller 4(?) olika "årstider".
Jo det är rätt lätt, inte nog med att det i princip är omöjligt att bli besegrad till att börja med, man går rätt tidigt omkring med 10-20 återupplivningsflaskor. Men det gör inget tycker jag, striderna är ändå roliga och det finns olika skill-nivåer i strider som gör att man får ut mer eller mindre av dem. Man skulle nog bara tröttna om man dog titt som tätt.
Acceptade innan idag :) Lira lite ikväll?
Jag lär vara inne på live några kvällar i rad nu för att spela L4D, det är bara skicka en invite om du ser mig, alternativt tvärt om. På torsdag räknar jag dock med att mitt Operation flashpoint kommer och då får leffe vila lite ;)
RagnarÖhman
2009-10-06, 08:23
Hund, folk eller pengar?
Left 4 Dead :-)
Jag lär vara inne på live några kvällar i rad nu för att spela L4D, det är bara skicka en invite om du ser mig, alternativt tvärt om. På torsdag räknar jag dock med att mitt Operation flashpoint kommer och då får leffe vila lite ;)
Gut!
Litecore
2009-10-06, 12:44
satt och skulle tråka mig igenom nån timme av ODST igår när jag såg att en polare lirade COD4 online..
så jag hoppade in med honom och jävlar i min låda vad kul det är! jag som egentligen inte gillar multiplayer ^^
slutade med att jag satt i kanske 4-5 timmar och gav enkel XP åt alla andra med herejössesranking.
måste jobba på det lite mer idag (fast jag borde plugga egentligen) så man får rödpunktsiktet ;)
satt och skulle tråka mig igenom nån timme av ODST igår när jag såg att en polare lirade COD4 online..
så jag hoppade in med honom och jävlar i min låda vad kul det är! jag som egentligen inte gillar multiplayer ^^
slutade med att jag satt i kanske 4-5 timmar och gav enkel XP åt alla andra med herejössesranking.
måste jobba på det lite mer idag (fast jag borde plugga egentligen) så man får rödpunktsiktet ;)
Jodu väldigt beroendeframkallande spel i början, väntar bara på MW2 nu ! :=)
Three pigs
2009-10-06, 12:47
Bra :thumbup: annars går man ju miste om typ 10 quests :D
Får man mer quests av att köpa alla pubbar? det visste jag inte. Har i princip bara klarat ut mainstoryn + köpt slottet och lite fler quests. Har tyvärr lånat ut spelet till en polare som bor 10 mil bort just nu, men fan jag lär hämta hem och lira mer.
Synd bara att det suger att man tog drycken som gjorde en till kvinna, inte fan vill jag ha sex med män :D
Sen ser man ju så äckligt ful ut också, som man var jag en stor och fet fogde, nu är jag bara en tjock hemmakvinna.
Får man mer quests av att köpa alla pubbar? det visste jag inte. Har i princip bara klarat ut mainstoryn + köpt slottet och lite fler quests. Har tyvärr lånat ut spelet till en polare som bor 10 mil bort just nu, men fan jag lär hämta hem och lira mer.
Synd bara att det suger att man tog drycken som gjorde en till kvinna, inte fan vill jag ha sex med män :D
Sen ser man ju så äckligt ful ut också, som man var jag en stor och fet fogde, nu är jag bara en tjock hemmakvinna.
Haha. Ungefär som min "gubbe" bara det att hon är nästintill helt självlysande (har maxat alla abilities).
JockeKillen
2009-10-06, 12:58
Slutet på fable 2 var ju däremot en gigantisk jävla besvikelse och ännu värre blir det nu när det låter som att man får mer quests om man väljer hunden i slutet.
Three pigs
2009-10-06, 17:59
mart|n: visst är det hemskt? :D
vad fan, mer quests med hunden? låter ju inte bra. Jag valde att hunden skulle dö, herregud. en miljon eller ett djur? valet var ju självklart...
Kul att höra, beställde mitt ex i torsdags så hoppas att det kommer idag, verkar grymt bra. Vad tycker du om multiplayer funktionen än sålänge?
<Mike> Det går beställa en asiatisk/amerikansk(?) version som vad jag vet är same same.(regionsfri)
Angående multiplay så har det funkat jävligt bra, blir dock inte så jäkla glad när det kommer in någon och dödar mig när jag försöker klara en boss. Är klar med new game+ nu och måste säga att det nästan är FÖR svårt, där är det inte bossarna som dödar dig på ett slag utan vanliga fiender. Dö och börja om från början blir rätt jobbigt när man dör på slutet av banan :P Har sällan blivit mer frustrerad på ett spel som detta, men fan va kul det är, lätt bland de bästa rpgn jag kört!
Hur går det för dig?
Lirade Prototype idag på 360'n. Shit va fett det spelet är. GTA on steroids. Riktigt bra story också..
9.7/10!
Lirade Prototype idag på 360'n. Shit va fett det spelet är. GTA on steroids. Riktigt bra story också..
9.7/10!
Tills man kommer på att det känns repetivt är det sjukt ös! Beror kanske på hur mkt miniuppdrag / onödig lvling man gör utanför main missionsen iofs. Så mitt råd är nog att nästan skita i annat än main och bara nöta igenom det, vet inte hur bra man klarar sig utan xp:n dock?
Tills man kommer på att det känns repetivt är det sjukt ös! Beror kanske på hur mkt miniuppdrag / onödig lvling man gör utanför main missionsen iofs. Så mitt råd är nog att nästan skita i annat än main och bara nöta igenom det, vet inte hur bra man klarar sig utan xp:n dock?
Har bara spelat i ~3 timmar och det har varit ren spelglädje. Tycker man ska köra igenom storyn och få köpt allt som går att köpa och sen koncentrera sig på sidouppdrag och bara röjja omkring. :)
Finns många grymma speltimmar på det spelet kan jag tänka mig!
Scratch89
2009-10-07, 08:05
Någon som spelat Mini Ninjas? Det verkar hur kul och gulligt som helst!
Langster
2009-10-07, 08:27
Någon som spelat Mini Ninjas? Det verkar hur kul och gulligt som helst!
Bara demot, kommer man förbi den simpla ytan så verkade det faktiskt finnas ett rätt hyfsat spel under det. Världen verkar rätt öppen och man kan utforska och hitta mer än man tror.
kalajset
2009-10-07, 08:55
Yeah, demo finns på en PSS nära dig =)
Jag håller med Langster, det kan säkert vara helt OK, men jag själv kommer inte skaffa det för fullpris iaf, finns bra mycket andra spel just nu som är bra mycket mer intressanta, tycker jag åtminstone. Huvudproblemet i Mini Ninjas var helt enkelt att det inte var särskilt roligt, puttinuttigt, och förvisso ganska öppet, ja, men det var inte sådär superkul att spela det. Tror spelet hade passat bättre att släppas endast över nätet, för ett mycket mindre pris, det kan helt enkelt inte konkurrera med andra "skivspel".
Langster
2009-10-07, 09:19
Yeah, demo finns på en PSS nära dig =)
Jag håller med Langster, det kan säkert vara helt OK, men jag själv kommer inte skaffa det för fullpris iaf, finns bra mycket andra spel just nu som är bra mycket mer intressanta, tycker jag åtminstone. Huvudproblemet i Mini Ninjas var helt enkelt att det inte var särskilt roligt, puttinuttigt, och förvisso ganska öppet, ja, men det var inte sådär superkul att spela det. Tror spelet hade passat bättre att släppas endast över nätet, för ett mycket mindre pris, det kan helt enkelt inte konkurrera med andra "skivspel".
Ja det beror ju på hur stort spelet är i övrigt, jag blev förvånad över hur mycket det fanns att göra i demot. Och håller det samma klass och inte är för kort kan det ju vara värt pengarna, iaf om man har barn. För annars känns det som sagt lite väl puttinuttigt.
Alltid lite tråkigt med dessa typer av spel, som är riktade till barn men är så genomarbetade och egentligen lite för komplexa för små barn. Vem ska köpa detta egentligen? Föräldrar? Ja då får de nog sitta och hjälpa sina barn hela tiden. Banjo Kazooie på 360 har samma problem. Hade funkat bättre på 16-bits tiden då man helt enkelt fick lov att svälja att det såg gulligt ut, nu kan man spela Ninja Gaiden istället.
kalajset
2009-10-07, 10:04
Ja det beror ju på hur stort spelet är i övrigt, jag blev förvånad över hur mycket det fanns att göra i demot. Och håller det samma klass och inte är för kort kan det ju vara värt pengarna, iaf om man har barn. För annars känns det som sagt lite väl puttinuttigt.
Alltid lite tråkigt med dessa typer av spel, som är riktade till barn men är så genomarbetade och egentligen lite för komplexa för små barn. Vem ska köpa detta egentligen? Föräldrar? Ja då får de nog sitta och hjälpa sina barn hela tiden. Banjo Kazooie på 360 har samma problem. Hade funkat bättre på 16-bits tiden då man helt enkelt fick lov att svälja att det såg gulligt ut, nu kan man spela Ninja Gaiden istället.
Precis, bara en sådan sak som att det fanns femtielva olika "items" av diverse slag, och ett för speltypen ganska avancerat närstridssystem gör ju att det kommer bli mycket svårt för för de yngsta att hänga med. Jag vet inte, men en antingen mer "mogen" känsla för att tilltala de mer äldre, eller ett mer avskalat spel hade kanske varit på sin plats trots allt.
Apropå Ninja Gaiden ja, är inte riktigt min typ av spel i vanliga fall, men demot på Sigma 2...jäklar alltså, ös!. :hbang:
JockeKillen
2009-10-07, 10:15
+1
I början så var alla events hur roliga som helst men dom blev ganska snabbt svårare och mer frustrerande än själva storyn. Jag körde igenom ungefär 1/3 av eventsen innan storyn var färdig och jag klarade mig utmärkt utan de uppgraderingar jag inte hade. Så länge man skaffar sig en arsenal av devastators och nog med energi att använda några så går det nog alldeles utmärkt.
Är det någon som vet när GOTY-versionen av Fallout 3 släpps? Jag vet att det ska vara denna månaden, men någon som vet mer exakt?
Scratch89
2009-10-07, 12:49
15 Oktober. http://www.webhallen.com/prod.php?id=102209
15 Oktober. http://www.webhallen.com/prod.php?id=102209
Tack! Game hade listat det 9 oktober, men andra säger 15 oktober så det borde stämma bättre.
Civilrätt
2009-10-07, 13:11
fick från webhallen operation flashpoint 2 idag, både pc samt till min 360. Utan tvekan bättre till pc, både kontrollerna samt grafiken. Riktigt bra optimerat spel då min dator kör allt på max utan någon typ av lagg alls, har nu inte hunnit testa multiplay dock.
fick från webhallen operation flashpoint 2 idag, både pc samt till min 360. Utan tvekan bättre till pc, både kontrollerna samt grafiken. Riktigt bra optimerat spel då min dator kör allt på max utan någon typ av lagg alls, har nu inte hunnit testa multiplay dock.
Fusk, Game skickade mitt idag *gah!*
http://forzamotorsport.net/en-us/ForzaMotorsport3/Carlist.aspx
Herregud vad GTA IV:s trailers är bra. Senaste förgylls med inga mindre än Roxette.
http://www.gametrailers.com/video/theres-always-gta-episodes/57347
mangemani
2009-10-07, 19:50
nyss köpt och börjat med empire total war.
roligt so far,men det saknar det där tempot som det var i rome total war.
men jag ÄLSKAR att trupperna nu är involverade i landskapet,att dom blir påverkade utav det,tex gömma sej bakom en mur när dom skjuter,måste klättra över stängsel,kan belägra hus,hästar dör mot spik grejjorna osv,älskar det.
stör mej inte på alla buggar som finns i spelet,men jag tycker det är så synd att spelet är så enkelt,detta är min första spelomgång i campain och jag har enkelt tagit ihjäl motståndarnas armer som dom började med och tagit över mer än hälften utav europa,man möts inte utav nå motstånd.
i rome total war så tok byggde AIn armer,bara välde ut från städerna deras och man fick vada sej fram genom dom,men här,2 armer typ sen har man tagit över hela landet=/.
jag kör på medium nu,funderar på att avsluta och börja om på det svåraste.
annars så är spelet mycket bra:)
Civilrätt
2009-10-07, 20:49
Fusk, Game skickade mitt idag *gah!*
hoppas du köpte pc-versionen för till 360 sög det då. :D
hoppas du köpte pc-versionen för till 360 sög det då. :D
Lär jag bli varse om imorrn då ;)
Grafikjämförelse i OFP2 mellan PS3/PC/XBOX360: http://i38.tinypic.com/5mlufl.jpg
men jag tycker det är så synd att spelet är så enkelt
jag kör på medium nu,funderar på att avsluta och börja om på det svåraste.
annars så är spelet mycket bra:)
VH/VH är nästan ett måste i Total War, oavsett vilket spel i serien som man lirar.
Empire är ett sjukt bra spel men det är för lätt även på svåraste. Jag håller med om att Rome var klart svårare. Luska fram någon mod för AI:n så ska du nog ha något att bita i. ;)
Civilrätt
2009-10-08, 06:57
Lär jag bli varse om imorrn då ;)
Grafikjämförelse i OFP2 mellan PS3/PC/XBOX360: http://i38.tinypic.com/5mlufl.jpg
mer likt såhär faktiskt:http://www.videogameszone.de/m,browser_fullscreen/?pic_mode=fullscreen&pic=%2Fscreenshots%2Foriginal%2F2009%2F10%2Fofp2_V ergleich_PS3_PC_12.jpg&name=Operation%20Flashpoint%202%3A%20Grafik-Vergleich%20zu%20Dragon%20Rising%20zwischen%20PC%2 0und%20Konsole
aja spelet i sig verkar då iaf väldigt lovande, tycker nästan det kommer för mycket bra spel nu närmaste månaderna. Tänk på oss som har massa barn och pluggar, vi har juh inte hur mycket tid som helst för spelandet, ffs.
:)
Forza 3 recensioner:
http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1778/Forza-Motorsport-3/p1/ 9.5/10
http://uk.xbox360.ign.com/articles/103/1032675p1.html 9.4/10
http://xbox360.ign.com/articles/103/1033110p1.html 9.4/10
:hbang:
Två veckor kvar...
sleep is the enemy
2009-10-08, 08:54
Forza 3 recensioner:
Två veckor kvar...
Dags att inhandla http://www.fanatec.de/html/index.php?id=240&lang=en
Har någon affär ett bra förhandsboka-erbjudande på spelet?
Civilrätt
2009-10-08, 09:19
Forza 3 recensioner:
Två veckor kvar...
kommer nog bli riktigt nice.
Var inne på gamestop och bytte in 6 gamla skitspel mot:
Forza3
Left 4 dead 2
CoD4 MW2
Niiiiice. De e niiiice! Ska bli riktigt kul o mosa mw2 online sen :P
Civilrätt
2009-10-08, 17:18
Dags att inhandla http://www.fanatec.de/html/index.php?id=240&lang=en
Har någon affär ett bra förhandsboka-erbjudande på spelet?
ebgames har om du byter in 2 spel (hyfsat nya typ) så får du spelet för 1:-.
Fifa 10 nån? Till ps3. Skulle vara roligt om det är tillräckligt många för en kolo-liga :D
Så sjukt bra klipp med Jack Black och Tim Shafer om Brütal Legend!
http://www.gametrailers.com/video/brutal-legend-brutal-legend/57527
kalajset
2009-10-10, 10:25
Plöjt igenom en rad olika demos det senaste, Brütal Legend var ett av dom. Väldigt svårt att motstå spelets charm/stil, (bara en sådan sak som skivfodralet i menyn är ju Topp A), men krasst sett blev jag ändå besviken, kontrollen var inte bra, och med tanke på genren har det långt, långt kvar till känslan hos de bästa tycker jag. Däremot har det ju vissa saker i sig som inte finns i andra spel i genren, så fullprodukten är, naturligtvis, garanterat en bättre spelupplevelse.
Kör i övrigt mest Trine själv just nu, snacka om bra stämning/grafik, totalt klockrent stundtals. Riktigt bra titel.
MrBurner
2009-10-10, 16:41
Har börjat spela God of War och jag kan inte förstå varför jag skjutit upp att spela detta fenomenala spel :S
Behöver nog inte ens berätta vad det är för något då i stort sett varenda människa vet vad det är även om de spelat det eller ej. Rekommenderas varmt!
Freeddee
2009-10-11, 18:36
Alltså kan någon berätta för mig hur man lägger in musik på Xbox-hårddisken?
Jag måste kunna lägga in den på hårddisken då jag ska använda den till att göra egen musik på NHL10.
Dead Space 2 på gång! Release troligen sommar 2010. *drool*
http://www.eurogamer.net/articles/dead-space-2-almost-in-production
WorkOutBuddy
2009-10-11, 19:20
Dead Space 2 på gång! Release troligen sommar 2010. *drool*
http://www.eurogamer.net/articles/dead-space-2-almost-in-production
Yes! :hbang::hbang::hbang:
Holiday release 2010
Om inte det är julen det syftas på..? Holiday? Sommaren låter väl snart om produktionen inte ens har påbörjats än..
Alltså kan någon berätta för mig hur man lägger in musik på Xbox-hårddisken?
Jag måste kunna lägga in den på hårddisken då jag ska använda den till att göra egen musik på NHL10.
Vad jag vet kan du inte lägga något eget på hårddisken förutom spel och live-saker. Du får köra musiken från ett usb-minne.
Langster
2009-10-12, 07:18
Om inte det är julen det syftas på..? Holiday? Sommaren låter väl snart om produktionen inte ens har påbörjats än..
Holiday är jul/nyår, inte semester.
Holiday är jul/nyår, inte semester.
mao över 1 år till release då :(
Langster
2009-10-12, 11:49
mao över 1 år till release då :(
Tur att de inte skrev vinter 2010, för då menar dom mars-april 2011!
Tur att de inte skrev vinter 2010, för då menar dom mars-april 2011!
Jävla amerikaner, ska alltid förvirra en :)
Scratch89
2009-10-12, 19:35
Jäklar vad stort Overlord är. Har spelat i nästan 30 timmar nu, och det är inte slut än. Visserligen inte så mycket kvar, men ändå.
Jagärsvag
2009-10-12, 19:38
Jäklar vad stort Overlord är. Har spelat i nästan 30 timmar nu, och det är inte slut än. Visserligen inte så mycket kvar, men ändå.
Går det att köpa på PSN store?
Scratch89
2009-10-12, 19:58
Går det att köpa på PSN store?
Nix, det är ett fullstort spel, men jag trodde att det skulle vara mindre. Nu har jag spelat det under en lång period, så det kanske det är därför det har känts så långt. Min flickvän började spela förra helgen och har kommit lika långt som jag nu.
Det finns ett demo på Overlord 2 på PS Store dock. Väldigt bra och kul!
"Aah, look at the cute wolfie! He's so playful!"
Hur tusan har du lyckats spela det i nästan 30 timmar? Spelar du i slow motion eller?
Scratch89
2009-10-12, 20:12
Hur tusan har du lyckats spela det i nästan 30 timmar? Spelar du i slow motion eller?
Nope. :D
Jag har gjort det mesta man kan göra, och jag har "Raising Hell", dvs ett inbyggt tillägg. Det är några timmar extra där.
Sen vet jag inte. Jag har kutat runt mycket och gjort allt som går att göra, slagits en hel del i arenan för att få de bästa rustningarna osv.
Nope. :D
Jag har gjort det mesta man kan göra, och jag har "Raising Hell", dvs ett inbyggt tillägg. Det är några timmar extra där.
Sen vet jag inte. Jag har kutat runt mycket och gjort allt som går att göra, slagits en hel del i arenan för att få de bästa rustningarna osv.
Aha, finns det en arena?
Jag har nog missat något... :)
Jag har iaf klarat det!
Albatross
2009-10-12, 21:00
Hmm, började på både Batman AA och Cross Edge idag.
Lyckades dö på typ tredje fighten i Cross Edge, så det kommer nog roa. Besvärligt fightingsystem och taskig info hur man använder items och skills etc, gör nog att det blir bättre ju mer man spelar det.
Blir nog att pressa igenom Batman först hur som, det känns riktigt bra. Så kommer Uncharted 2 den här veckan också... gah! Så många spel :D
Lasse Kongo
2009-10-13, 16:12
www.gamerankings.com
Uncharted 2 verkar imponera rejält..
Jagärsvag
2009-10-13, 18:55
www.gamerankings.com
Uncharted 2 verkar imponera rejält..
Hoppas man får det imorgon då!
Bara jag som tycker siktet är lite knepigt när man lirar multiplayer, svårt att ha ihjäl någon...
Albatross
2009-10-13, 21:37
Hoppas man får det imorgon då!
Bara jag som tycker siktet är lite knepigt när man lirar multiplayer, svårt att ha ihjäl någon...
Därför man inte springer ensam ;)
Langster
2009-10-14, 06:31
Jag körde nog också i runt 30 timmar, då gjorde jag allt inkl. expansionen. För mig var det inte ett spel man skulle springa igenom.
Det är inte någon av er som råkar spela mycket DOTA? :)
Brütal Legend kan jag starkt rekommendera. Helt sjukt roligt!
Albatross
2009-10-14, 13:27
Hmmm, nu börjar jag lessna på Cross Edge... Får grinda i stil med 7th saga för att komma nån vart, det är ganska tröttsamt. Kanske ska låta det ligga på hyllan tills sämre speltider...
Funderar på att införskaffa rockband eller guitar hero. Fast är lite vilsen bland alla olika spel som finns, vilket är det senaste och har även guitar hero serien något spel som stödjer trummor och så?
Sen undrar jag om man tex har två olika guitar hero spel kan man samla låtarna på något vis eller måste man skifta mellan spelen för att kunna komma åt låtarna på ett visst spel?
Någon som orkar förklara lite eller har en vettig länk? Spelar på Ps3 om det spelar någon roll.
Scratch89
2009-10-14, 20:26
Funderar på att införskaffa rockband eller guitar hero. Fast är lite vilsen bland alla olika spel som finns, vilket är det senaste och har även guitar hero serien något spel som stödjer trummor och så?
Sen undrar jag om man tex har två olika guitar hero spel kan man samla låtarna på något vis eller måste man skifta mellan spelen för att kunna komma åt låtarna på ett visst spel?
Någon som orkar förklara lite eller har en vettig länk? Spelar på Ps3 om det spelar någon roll.
Med Guitar Hero 5 kan du importera låtarna från äldre spel, men jag har för mig att det kostar en liten peng. Rätt skönt att ha det samlat dock, om man inte orkar byta skiva.
Guitar Hero stödjer trummor, bas och sång från och med World Tour. Jag tycker att Guitar Hero är överlägset Rock Band, och Guitar Hero 5 hade en hel del trevliga inslag (även fast vi mest spelar på fest).
kalajset
2009-10-14, 20:34
Efter några timmars spelande av Uncharted 2 finns det ett mycket enkelt sätt att sammanfatta spelet på: Troligtvis det bästa spelet någonsin. Har inte spelat klart det än, (på långa vägar), men fortsätter det såhär så, ja, otroligt bra. Verkar faktiskt leva upp till all hype.
Lasse Kongo
2009-10-14, 21:06
Efter några timmars spelande av Uncharted 2 finns det ett mycket enkelt sätt att sammanfatta spelet på: Troligtvis det bästa spelet någonsin. Har inte spelat klart det än, (på långa vägar), men fortsätter det såhär så, ja, otroligt bra. Verkar faktiskt leva upp till all hype.
Ja jävlar, är bara på kap 6 men satana så välgjort, man bara myser :]
Lasse Kongo
2009-10-14, 21:14
Rockband 1+2 är verkligen riktiga seriösa musikspel som utvecklats med fingertoppskänsla, galet stort och bra musikbibleotek med.
GH,undatag GH1+2 och GH Metalica är bara en mycket sämre o barnsligare kopia av Rockband, du bör inte ens tveka.
Scratch89
2009-10-15, 05:26
Rockband 1+2 är verkligen riktiga seriösa musikspel som utvecklats med fingertoppskänsla, galet stort och bra musikbibleotek med.
GH,undatag GH1+2 och GH Metalica är bara en mycket sämre o barnsligare kopia av Rockband, du bör inte ens tveka.
Fniss!
Är Uncharted 2 bra? Jag har bara betan, men jag orkade inte spela online vid just det tillfället så jag struntade i det. Jag gillar ju single player mer än multi, så om jag ska köpa det måste det vara bra offline.
enzodiac
2009-10-15, 06:20
Jag började på uncharted 2 igår. Det är samma känsla som från 1an fast mer polerat och större/coolare. I like so far !
Det är ett sånt spel man bara vill hänga med, som en otroligt bra vän :D
Ser fram emot Borderlands och den värdiga efterträdaren till Baldurs Gate 2 aka Lasse Kongos favorit "pek-o-klick-spel" Dragon Age: Origami.
kalajset
2009-10-15, 09:09
Ja jävlar, är bara på kap 6 men satana så välgjort, man bara myser :]
Då har du t om kommit längre än mig. :) Är på kap. fem nu i SP, men kört några timmar co-op online också, och jäklar vad intensiva kartor, svinkul!. Synd bara att det endast finns tre "vanliga" kartor, finns några andra co-op-lägen med iofs, men "survivor" var inte riktigt lika kul i mitt tycke iaf.
Är Uncharted 2 bra? Jag har bara betan, men jag orkade inte spela online vid just det tillfället så jag struntade i det. Jag gillar ju single player mer än multi, så om jag ska köpa det måste det vara bra offline.
Ja, det är otroligt bra, som sagt väldigt välgjort och polerat, gillade man ettan finns det inget att tveka på här, för tvåan är, som sagt, väldigt lik ettan, men allt är bättre. (T ex grafiken, ljudet, storyn, etc etc).
Sedan är det också de små sakerna som gör det så bra, t ex en sådan enkel funktion som att man i det första filmklippet som visas, direkt kan välja att sätta på undertexter när man pausar, utan att gå ut i någon direkt "optionsmeny", enkelt & smidigt. Dessutom inga "öppna" laddningstider/mätare. Såhär fungerar spelet hela tiden, vilket gör det till en mycket trivsam resa att spela helt enkelt.
Det nya co-op-läget online är dessutom en riktig hit, minst lika kul som det i RE5, (vilket säger en hel del).
Alla håller nog inte med om att det är ett av de allra bästa, (om inte det allra bästa), spelet någonsin, men finns nog få som nekar till att det är bland det bästa som kommit ut till PS3:an iaf, och definitivt det mest välgjorda.
Är i samma sits. Ett tips är att köpa Rock Band instrumentkit från Gamestop, där kan du nämligen få kittet med gitarr, trummor, mikrofon för 99 kr om du byter in 2 spel. Du kan kolla vilka spel som inte funkar på deras hemsida via exkluderingslistan. Sen kör du Rock Band 2 skivan separat, kostar 99 kr vid inbyte av ett spel. Billigare blir det väl knappast? Om du inte har massa spel på dig så finns det många 99 kr i olika affärer du kan använda som inbyte om man bara orkar leta lite..
Skulle du ändå föredra Guitar Hero så har Gamestop bra erbjudanden för dom med. Tror det va Guitar hero 5 + gitarr för 399 vid inbyte 2 spel och Guitar Hero Metallica + gitarr för 399 inbyte 2 spel.
Lite ingame plus Jack Black som biff :D
04d-XKoBVQ0
Var nyss och hämtade både Brütal Legend och Fallout 3 GOTY! Hejdå outside world!
Scratch89
2009-10-15, 15:54
Ja just ja! GOTY släpptes ju idag! Och jag har som har en hel del andra gamla spel att spela igenom först. :/
Behöver ni verkligen GOTY Fallout 3 när Borderlands kommer snart?
Är Fallout 3 verkligen "all that", and more?
Albatross
2009-10-15, 17:58
Borderlands blir skiten. Får väl ta tag i det där med mic nån gång så kan vi röja runt lite Kwonz0r!
X360 Forza Motorsport 3 - Limited Edition 2009-10-23 499:- 1 499:-
Kom till mig.
andra sessionen Uncharted 2 och jag är såld!
ALLT är på topp, allt är perfekt, allt är underhållande, allt är roligt... GOTY hundra gånger om!
11 av 10 får det av mig :D
X360 Forza Motorsport 3 - Limited Edition 2009-10-23 499:- 1 499:-
Kom till mig.
Bokade det också på Elgiganten idag, trots att jag redan har ett ex beställt via en annan site för 799kr, det vore då fan om inte ett ex kom innan fredagen iaf.
Tacka vet jag ångerrätten.
kalajset
2009-10-15, 20:33
andra sessionen Uncharted 2 och jag är såld!
ALLT är på topp, allt är perfekt, allt är underhållande, allt är roligt... GOTY hundra gånger om!
11 av 10 får det av mig :D
:thumbup: Tror halva min onlinelista sitter och spelar Uncharted 2 just nu...lär nog sålt en del exemplar...
Vilket kapitel är du på?.
Lasse Kongo
2009-10-15, 22:30
Jag är 5-6h in, känns som ett av de bästa spel man ngnsin spelet, sen är både coop och mp helt outstanding med, makalöst.
Mass Effect II - 26 Januari!
Bring it!
http://www.joystiq.com/2009/10/16/mass-effect-2-stardated-january-26-2010/
Jagärsvag
2009-10-16, 21:57
Klarade precis Uncharted 2, riktigt bra spel som många andra redan sagt!
Började spela gamla planescape torment idag efter ha hittat en sida med tips på hur man kan köra det på moderna datorer i högre upplösning etc
http://thunderpeel2001.blogspot.com/2009/01/planescape-torment-fully-modded.html
CrazyJoeDavola
2009-10-16, 23:57
Någon som använder den optiska utgången på sin ps3? Provade idag och det blir en liten fördröjning på ljudet, extremt liten men endå så att det stör. Någon som haft liknande problem och en lösning?
wildchild666
2009-10-17, 00:46
Längtar till ME2. Klarat ut 1:an kanske 20 ggr
Scratch89
2009-10-17, 00:54
Någon som använder den optiska utgången på sin ps3? Provade idag och det blir en liten fördröjning på ljudet, extremt liten men endå så att det stör. Någon som haft liknande problem och en lösning?
Vad hade du för tanke bakom med att använda den? Kan du inte bara koppla allting med HDMI?
CrazyJoeDavola
2009-10-17, 01:01
Vad hade du för tanke bakom med att använda den? Kan du inte bara koppla allting med HDMI?
Min gamla reciever har inga HDMI anslutningar så om jag vill ha ljudet i golvhögtalarna så finns det inget annat sätt. Provade nu istället att att koppla ljudet från den optiska utgången på TVn in i recievern istället och då inbillar jag mig att det blev bättre, fast klickljudet i ps3-systemet laggar endå, hmm väldigt konstigt.
Sedan är ju faktiskt kontakten på ps3an väldigt dålig, kontakten sitter väldigt löst, ska ju "klicka-till" tycker jag när man pluggar i en kontakt :) Nästa ggn jag köper ett hembiopaket får det dock bli ett med HDMI anslutningar.
Fler frågor, kan man spela in TV-program på ps3 hårddisken? Och kan man koppla in vanliga usb/BT möss/tangentbord till den?
MrBurner
2009-10-17, 01:54
God of War Collection verkar se riktigt trevligt ut. Riktigt välkommet med förbättrad grafik till de två spelen, inte för att de var bedrövliga förut utan snarare för att de ser riktigt nice ut nu :)
Albatross
2009-10-17, 06:18
Min gamla reciever har inga HDMI anslutningar så om jag vill ha ljudet i golvhögtalarna så finns det inget annat sätt. Provade nu istället att att koppla ljudet från den optiska utgången på TVn in i recievern istället och då inbillar jag mig att det blev bättre, fast klickljudet i ps3-systemet laggar endå, hmm väldigt konstigt.
Sedan är ju faktiskt kontakten på ps3an väldigt dålig, kontakten sitter väldigt löst, ska ju "klicka-till" tycker jag när man pluggar i en kontakt :) Nästa ggn jag köper ett hembiopaket får det dock bli ett med HDMI anslutningar.
Fler frågor, kan man spela in TV-program på ps3 hårddisken? Och kan man koppla in vanliga usb/BT möss/tangentbord till den?
Jag har inga problem med optisk ut till min reciever, alls. Nu kör jag det sen länge, så jag vet inte om det kan vara så att om du aktiverat det nu att det kör ut över både HDMI och toslink, vilket ökar lasten och skapar en fördröjning.
Finns nåt paket i england för att se/spela in tv har jag för mig, men inget här. Det som gäller i så fall är att peta in nån linuxdist och spela in saker över webb, eller om det kanske finns usb-tvkort med stöd i kernel...
USB mus/tangentbord funkar alldeles utmärkt. BT grejer ska funka lika bra det.
kalajset
2009-10-17, 08:37
Optisk ut även här, inga upplevda fördröjningsproblem, och jag anser mig själv någorlunda känslig för sådant iaf. (Jo iofs, märkt någon gång i något spel, men då antog jag det var spelet p ga att fördröjningen var ganska rejäl).
Har USB-tangentbord/mus själv, (trådlöst), det fungerar bra, men man bör tänka på att det inte är alla spel, (knappt några så vitt jag vet), som stödjer dessa i själva spelet när det kommer till att, ja, spela med dom helt enkelt. Dock perfekt i vissa menyer, surfa, och naturligtvis att skriva med dom, att försöka använda kontrollen till att skriva med blir rätt tröttsamt i längden.
CrazyJoeDavola
2009-10-17, 10:50
Nej verkar funka bättre nu när jag inte kör optisk ut från ps3an utan från tv:n istället, men angående knappljudet i menyerna är det en konstig grej som händer, bläddrar man snabbt så hänger ljudet med men stannar man till för en sekund och sedan börjar bläddra igen så försvinner knappljudet för att sedan komma tillbaka när man börjar klicka snabbare :) inget jätteproblem men är ju lite konstigt, finns ju ingen sån fördröjning med hdmi, måste ju vara en bug i ps3an.
Ska kika på något vettigt BT paket till ps3an också, fint att det funkar kan man ju ha det till datorn också.
Granatgiraffen
2009-10-17, 18:18
http://www.youtube.com/watch?v=BmUJrKGN3C0
Rolig reklam på Borderlands
Är det meningen att jag inte ska ha en synlig pekare i Gothic 1? Tar en evighet att plocka upp något.
Aha! CTRL + Framåt.
Lasse Kongo
2009-10-17, 22:36
http://www.n4g.com/News-412721.aspx
känns ju som att det faktiskt finns en poäng i det hela lol
Borderlands blir skiten. Får väl ta tag i det där med mic nån gång så kan vi röja runt lite Kwonz0r!
Bra build te Snipern Albatreusse?
http://talent.87bazillion.com/hunter.php?550500550550045010000
Pickadolver-build med Mordecai, kan det va nåt
http://www.borderlandsthegame.com/skilltree/mordecai/#11505500500000005505055
Sir Anselm
2009-10-18, 15:29
Jaha, då var man klar med Uncharted 2. Riktigt bra var det, det enda jag störde mig på var kontrollen som ibland ställde till det, tyckte också att Hard var ganska lätt. Men riktigt snyggt och med en story som man faktiskt vilje följa.
Dock finns det en sak som jag stör mig på, men som inte är unikt för U2, det är dessa gubbar med någon slags "rustning" som tål en jäkla massa skott, blev besviken när jag såg att denna typ av fiender också skulle dyka upp i MW2 :furious:
Men det måste ju finnas svårare motståndare att besegra, även i spel med mänskliga fiender, och inte monster/aliens av olika slag och storlek. Så det är väl mer eller mindre väldigt svårt att komma ifrån helt enkelt.
Pickadolver-build med Mordecai, kan det va nåt
http://www.borderlandsthegame.com/skilltree/mordecai/#11505500500000005505055
GALET pepp jag börjar på bli Borderlands nu! Finns inget roligare än att leka runt med olika skillbuilds osv. Synd att de flesta här lär lira konsollversionen :(
Giant Bomb har en quick look på co-op delen. +20 minuters speltid för de som vill kika.
Ingen som kör modern warfare online på ps3? tycker det är skitkul men börjar bli lite småsegt att inte lira med någon polare eller sådär
GALET pepp jag börjar på bli Borderlands nu! Finns inget roligare än att leka runt med olika skillbuilds osv. Synd att de flesta här lär lira konsollversionen :(
Jag och ett par polare kommer köra PC, skicka ett mess om du vill va med o leka.
Började spela gamla planescape torment idag efter ha hittat en sida med tips på hur man kan köra det på moderna datorer i högre upplösning etc
http://thunderpeel2001.blogspot.com/2009/01/planescape-torment-fully-modded.html
Du har inga bilder på hur detta underbara spel blir i högre upplösning?
CrazyJoeDavola
2009-10-18, 23:34
Sitter och nöter Dirt2 på ps3an, snacka om grymt bilspel!
Need For Speed Shift tycker jag var riktigt riktigt bra. Undrar om Forza 3 kan slå det?
http://kanonfilm.se/2009/10/19/need-for-speed-shift-galet-bra-racingspel/
Litecore
2009-10-19, 23:57
måste köpa det imorn! lirade igenom demon idag och det är ju grymt :D
Need For Speed Shift tycker jag var riktigt riktigt bra. Undrar om Forza 3 kan slå det?
http://kanonfilm.se/2009/10/19/need-for-speed-shift-galet-bra-racingspel/
Undra om?
Forza 2 är ungefär hur mycket bättre som helst, så vore väldigt förvånande om 3an blev sämre än nfs.
Langster
2009-10-20, 07:53
Nej verkar funka bättre nu när jag inte kör optisk ut från ps3an utan från tv:n istället, men angående knappljudet i menyerna är det en konstig grej som händer, bläddrar man snabbt så hänger ljudet med men stannar man till för en sekund och sedan börjar bläddra igen så försvinner knappljudet för att sedan komma tillbaka när man börjar klicka snabbare :) inget jätteproblem men är ju lite konstigt, finns ju ingen sån fördröjning med hdmi, måste ju vara en bug i ps3an.
Ska kika på något vettigt BT paket till ps3an också, fint att det funkar kan man ju ha det till datorn också.
Jag tror, men vet inte alls egentligen, att det är möjligt att PS3:an stänger av ljudet helt och hållet när den är i menyn och sedan sätter på det när du börjar bläddra. Det är alltså ingen signal alls när inget ljud spelas. Om det är så, så går din reciever kanske ned i ett viloläge när den inte får någon signal och sen har den en liten fördröjning från det att den känner signalen och att den börjar spela upp ljud. Med HDMI antar jag att man har en konstant signal. Likaså är det möjligt att TV:n sänder ut en signal konstant även om det är noll ljud in.
Kan du förresten koppla vidare ljudet du får in i TV:n direkt? Så du får ut Dolby Digital eller vad det nu är TV:n matas med genom HDMI? Det kan nämligen inte jag, jag får bara ut stereo oavsett vad TV:n matas med, det får mig att tro att även om jag matar TV:n med stereo så sker någon typ av behandling av ljudet i TV:n vilket antagligen är sämre än att mata direkt från källan.
stolpskott
2009-10-20, 09:08
Slutet på fable 2 var ju däremot en gigantisk jävla besvikelse och ännu värre blir det nu när det låter som att man får mer quests om man väljer hunden i slutet.
Nja, dock finns det quests som inte går att slutföra utan hunden (the archeologist och liknande).
wildchild666
2009-10-20, 09:10
Kan ni inte använda spoilers när ni pratar om slut osv..?
Forza 3 blir nog helbra btw.
Och när ni tar en paus i spelandet kanske :)
0xRgf0Y2-2k
sKedbladh
2009-10-20, 12:19
[QUOTE=ahl-;3938491]potential!
wow möter devil may cry!
NHL 10 -
Jag ger snart upp. Hur fasiken får bort meddelande rutan som dyker upp konstant när man lirar: gör så här för att teka, gör så här för att passa puck bla bla bla.
Letat igenom alla menyer känns det som men jag hittar inget kring det där.
*gah!*
Freeddee
2009-10-20, 18:37
NHL 10 -
Jag ger snart upp. Hur fasiken får bort meddelande rutan som dyker upp konstant när man lirar: gör så här för att teka, gör så här för att passa puck bla bla bla.
Letat igenom alla menyer känns det som men jag hittar inget kring det där.
*gah!*
Sluta spela på Rokkie, alltså lägsta svårighetsnivån.*kissass*
Scratch89
2009-10-20, 18:49
:D
Själv klarade jag precis av Overlord: Raising Hell. Det tog ungefär 33 timmar. Kul spel, men jag tröttnade lite i slutet av någon anledning.
Funderar på att köpa nummer två i serien. Finns på CDON för bara två hundra.
Jahajaaa haha! Okej tack då vet jag. Får nöta vidare ett tag till då.
PS3-Laptops
SKia22tulUg
MLW8VUzG3Y8
Lasse Kongo
2009-10-22, 18:25
Borderlands imorgon då!
Blire lite kosseop i helgen med? Kwon? Ngn mer?
Vem ska du köra Lasse?
Du kör healer va?
Roland med Medic build?
Lasse Kongo
2009-10-22, 19:58
Vem ska du köra Lasse?
Du kör healer va?
Roland med Medic build?
Blir nog biffen för min del :]
CrazyJoeDavola
2009-10-22, 20:07
Jag tror, men vet inte alls egentligen, att det är möjligt att PS3:an stänger av ljudet helt och hållet när den är i menyn och sedan sätter på det när du börjar bläddra. Det är alltså ingen signal alls när inget ljud spelas. Om det är så, så går din reciever kanske ned i ett viloläge när den inte får någon signal och sen har den en liten fördröjning från det att den känner signalen och att den börjar spela upp ljud. Med HDMI antar jag att man har en konstant signal. Likaså är det möjligt att TV:n sänder ut en signal konstant även om det är noll ljud in.
Kan du förresten koppla vidare ljudet du får in i TV:n direkt? Så du får ut Dolby Digital eller vad det nu är TV:n matas med genom HDMI? Det kan nämligen inte jag, jag får bara ut stereo oavsett vad TV:n matas med, det får mig att tro att även om jag matar TV:n med stereo så sker någon typ av behandling av ljudet i TV:n vilket antagligen är sämre än att mata direkt från källan.
Den tanken slog mig också att den går in i något slags pauslägen, därav "Lagget". Hurvida den skalar ner signalen om man kopplat vidare signalen ifrån tv:n istället från källan är jag osäker på, får kolla på det.
Någon mer som fått Forza 3 idag. :hbang:
Scratch89
2009-10-22, 22:51
Är det bara jag som är grymt sugen på det nya Ratchet & Clank Future - A Crack In Time?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=96713
TTUntdDcjTU
De två spelen som hittills kommit ut till PS3 är nog de roligaste spelen jag har.
JockeKillen
2009-10-23, 00:35
Blir nog biffen för min del :]
Biffens action skill är helt jävla underbar, iaf på lägre levels. Han blir fan näst intill odödlig.
Någon mer som fått Forza 3 idag. :hbang:
Japp.
Fredagen är räddad. :D
Är det bara jag som är grymt sugen på det nya Ratchet & Clank Future - A Crack In Time?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=96713
TTUntdDcjTU
De två spelen som hittills kommit ut till PS3 är nog de roligaste spelen jag har.
Har redan förbokat och betalat!
Gäller även Tekken 6, Dragon Age: Origins, Assasins Creed 2, Left 4 Dead 2, Mass effect 2. :em:
Finns det ingen sån här tråd för PC-spel? För den här tråden är väl bara för konsoler?
Japp.
Fredagen är räddad. :D
Argh, fusk! Får mitt/mina idag, annars...*grr27*
Alfred Nobel
2009-10-23, 08:25
What's up TEKKEN 6 släpps la snart!!
What's up TEKKEN 6 släpps la snart? :D
30:e.
Scratch89
2009-10-23, 11:30
Har redan förbokat och betalat!
Grymt! Collector's Edition eller den vanliga? Butikerna har vett att ta betalt i alla fall.
Finns det ingen sån här tråd för PC-spel? För den här tråden är väl bara för konsoler?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=76556
Sir Anselm
2009-10-23, 12:58
Borderlands inköpt. Om det finns några som spelar på XBOX 360 så adda mig, gamertag The Bloomster. Kommer nog sitta en hel del i helgen, sambon jobbar ju :D
Borderlands inköpt. Om det finns några som spelar på XBOX 360 så adda mig, gamertag The Bloomster. Kommer nog sitta en hel del i helgen, sambon jobbar ju :D
Borderlands på PS3 här
Albatross
2009-10-23, 18:25
Hmm, jag beställde Uncharted2 istället för Borderlands nu... men nån kanske är sugen på lite coop i det? Funkar inte att köpa fler än ett spel i taget för mig, alldeles för autistisk.
kalajset
2009-10-23, 18:36
Albatross: Du kommer nog inte bli särskilt besviken på spelet. :thumbup: (Jag är nu förövrigt i princip klar med första genomspelningen, plus kört en del MP/co-op, det är det bästa spelet någonsin).
Jag kör gärna lite co-op vid tillfälle, de tre vanliga kartorna är om än få, iaf riktigt intensiva, sedan finns det andra lägen jag ej prövat.
Grymt! Collector's Edition eller den vanliga? Butikerna har vett att ta betalt i alla fall.
Det är visst Special edition som jag har beställt. Jag har utnyttjat Gamestops kampanj ganska ordentligt. Finns många affärer som säljer PS3/X360 spel för 99:- styck. Sen är det bara att knata in till Gamestop och byta in dom, se bara till så att de inte är med på exkluderingslistan.
Kampanj: http://gamestop.se/pdf/Q4_sept_470x940_SE.pdf
Exkluderingslista: http://gamestop.se/pdf/Exclusion_SE.pdf
Scratch89
2009-10-23, 19:03
Sicken grej!
Fast jag är samlare, så jag vill inte byta in några spel. Eller jo, eventuellt Army of Two, för jag har fan bara spelat det en gång utan något som helst sug att spela det igen.
Albatross
2009-10-24, 10:47
Hmmm, jag lägger ner alldeles för mycket tid i PS Home... Vet inte varför riktigt. Finner minispelen där roligare än mina retailgames...
Lasse Kongo
2009-10-24, 16:30
Fan Borderlands är riktigt kul, gillar den grafiska stilen som satan, visst det är ju ingen vidare story och man gör mest samma sak; pang pang pang liksom, men oj vad roligt det är, timmarna bara flyger iväg.
Klarade precis Uncharted som jag bara var tvungen att uppleva innan jag spelade del två. Så bra det var! Undrar hur bra tvåan är, som ska vara mycket bättre...
Granatgiraffen
2009-10-24, 21:22
Klarade precis Uncharted 2. Mycket fint spel! Jag gillade inte riktigt slutetkapitlen, stridssystemet kändes inte anpassat för den typen av strider. Annars ett utmärkt spel.
Vad tycker ni om forza 3 då? Jag tycker det är lite bättre känsla än i tvåan. Även kul med lite nya banor, även om vissa är lite jobbiga när man inte kan dom...
Måste också sälla mig i skaran som charmats av Brutal Legend *cupid*
Även om jag kan tycka att spelet i sig inte är det bästa och uppdragen är lite enformiga är det svårt att inte charmas av alla sköna detaljer, miljöerna, humorn, musiken, stämningen och den barnsligt charmiga kärleken till metal :)
Edit: Gillar man inte hårdrock är detta spelet verkligen ett no no, men det säger väl sig själv när hela spelet är uppbyggt runt det.
Kört halva Uncharted 2 nu och är chockad. Tror det är det bästa jag spelet någonsin... Otippat men ack såååå kul!!!
Spring å köp!
Anton Fräs
2009-10-25, 20:18
Måste också sälla mig i skaran som charmats av Brutal Legend *cupid*
Även om jag kan tycka att spelet i sig inte är det bästa och uppdragen är lite enformiga är det svårt att inte charmas av alla sköna detaljer, miljöerna, humorn, musiken, stämningen och den barnsligt charmiga kärleken till metal :)
Edit: Gillar man inte hårdrock är detta spelet verkligen ett no no, men det säger väl sig själv när hela spelet är uppbyggt runt det.
Jag blev mest ledsen i ögat av spelet då jag inte är ett jätte hårdrock fan även om jag lyssnar en del på det också. Satt mest och tänkte att "Oj det här kunde varit ett bra seriöst RPG i en intressant värld."
Vad tycker ni om forza 3 då? Jag tycker det är lite bättre känsla än i tvåan. Även kul med lite nya banor, även om vissa är lite jobbiga när man inte kan dom...
Tycker det är riktigt bra, bra också att dem gjort saker och ting dyrare än i tidigare spelen, blir lite mer kämpa för att uppgradera bilarna när det faktiskt svider i plånboken. Shoppa på storefront är också ett nöje i sig, helt galet vad vissa är duktiga med livery editorn.
En bild jag tog efter ett MP-race, lite trist med kompressionen som sker när man laddar upp bilder bara: http://i38.tinypic.com/wivonk.jpg
Jag blev mest ledsen i ögat av spelet då jag inte är ett jätte hårdrock fan även om jag lyssnar en del på det också. Satt mest och tänkte att "Oj det här kunde varit ett bra seriöst RPG i en intressant värld."
Ja, en av de stora anledningarna till att jag älskar det är nog att jag får konstanta flashbacks till tonårstiden från all skön musik.
Känner man inga såna vibbar kan jag förstå att det känns lite meningslöst.
Lasse Kongo
2009-10-25, 21:37
Jag blev grymt besviken på BL trots att jag älskar musiken, avgudar Tim och gillar Jack Black... gjorde mig av med liret illa kvickt, fanns inget sug att fortsätta lira det.
Borderlands däremot wow, vågar inte tänka på hur många timmar man kommer lägga på det...
Scratch89
2009-10-25, 23:58
Jag blev grymt besviken på BL trots att jag älskar musiken, avgudar Tim och gillar Jack Black... gjorde mig av med liret illa kvickt, fanns inget sug att fortsätta lira det.
Borderlands däremot wow, vågar inte tänka på hur många timmar man kommer lägga på det...
Jag var tvungen att läsa igenom ditt inlägg flera gånger innan jag fattade att det var två olika spel du pratade om, och trodde att du var förvirrad där ett tag. :D BL = Brutal Legend, och inte Borderlands.
Men ja, jag tycker faktiskt att Brutal Legend verkar överhypat. Var hos en vän idag som spelade det, och det var varken snyggt eller något speciellt. OK, Jack Black och hårdrock, men det håller inte hela vägen. Jag tröttnade redan efter demot.
Jag håller med dig, Borderlands verkar asgrymt! Ordentlig Fallout 3-känsla jag har fått för det.
Lasse Kongo ÄGER i Borderlands ska ni veta!
Shock Trooper med OWN!
Shock Trooper med OWN!
do it with teH pc´s man! Dissa konsollerna en gång för alla ;)
Langster
2009-10-26, 08:29
I fredags fick jag nya dashboard uppdateringen till 360 pga att jag anmält intresse för att beta-testa den.
Det roligaste är att det nu finns en nedladdningstjänst för HD film i Sverige.
Streamande 1080p filmer med 5.1 ljud on demand, de börjar spelas DIREKT när man trycker på knappen. Jag har bara en comhem anslutning men jag upplevde inte att det hackade eller laggade något alls genom hela filmen jag testade med. Det ska tilläggas att det tar ett par sekunder innan bilden uppnådde 1080p, den buffrar alltså samtidigt som den börjar spelas, jag tycker det är ett bra val för att få filmerna att börja spelas direkt, man kan ju pausa uppspelningen ett par sekunder innan man börjar kolla för att undvika detta. Sen funkar det prickfritt, man kan till och med spola framåt utan att det börjar fucka sig. Bild och ljudkvalitet är tillfredsställande, men inte i Bluray-klass förstås.
Tyvärr är det ju inte det allra mest spännande utbud man sett, blandade filmer - från klassiker till matrix-trilogin, nyaste filmen är från typ 2007. Och alla finns inte i HD. Detta utbud kommer förstås att byggas på, och förhoppningsvis med lite nyare filmer. Det ligger dryga 50 filmer där nu. Man kan ju bara hoppas att utvecklingen här i europa kan återspegla den i USA, de som varit inne på en amerikansk profil och kollat utbudet där vet att det är helt vansinnigt vad de har att tillgå.
Filmerna kostade 240 points för SD och 440 för HD tror jag, och det blir väl ungefär vad man hade fått betala i en hyrvideobutik. Det handlar om att hyra här alltså, inte köpa.
Man får ha filmen i 2 veckor, men från den punkt man börjar kolla på filmen har man bara 24 timmar på sig, sen raderas filen. Man kan välja att antingen streama eller ladda ner, inte både och.
Sen har det även kommit twitter och facebook applikationer som jag skiter fullständigt i.
Last FM har kommit också, men inte i Sverige av någon oförklarlig anledning.
I övrigt är det bara lite omstuvning i menyerna som jag märkt, inget märkvärdigt.
do it with teH pc´s man! Dissa konsollerna en gång för alla ;)
Word, Peecees for tha winzz.
Det där retar skiten ur mig... Last FM genom konsolen var det enda jag tyckte var lite småtrevligt med nya uppdateringen, resten skiter jag fullständigt i.
Bah.
Nelson81
2009-10-27, 02:58
Shock Trooper med OWN!
kongo äger i alla spel. det ska du veta!
Vafan? Kan inte jag spela med alla bilar och banor i forza3 eftersom jag kör på 360 arcade och inte har någonstans att spara det på?
Civilrätt
2009-10-27, 14:54
Vafan? Kan inte jag spela med alla bilar och banor i forza3 eftersom jag kör på 360 arcade och inte har någonstans att spara det på?
har också lite problem, första dagen hittade jag en massa spel när jag skulle köra online i forza 3, nu blir jag allid "creator", vafan.....
I fredags fick jag nya dashboard uppdateringen till 360 pga att jag anmält intresse för att beta-testa den.
Det roligaste är att det nu finns en nedladdningstjänst för HD film i Sverige.
Streamande 1080p filmer med 5.1 ljud on demand, de börjar spelas DIREKT när man trycker på knappen. Jag har bara en comhem anslutning men jag upplevde inte att det hackade eller laggade något alls genom hela filmen jag testade med. Det ska tilläggas att det tar ett par sekunder innan bilden uppnådde 1080p, den buffrar alltså samtidigt som den börjar spelas, jag tycker det är ett bra val för att få filmerna att börja spelas direkt, man kan ju pausa uppspelningen ett par sekunder innan man börjar kolla för att undvika detta. Sen funkar det prickfritt, man kan till och med spola framåt utan att det börjar fucka sig. Bild och ljudkvalitet är tillfredsställande, men inte i Bluray-klass förstås.
Tyvärr är det ju inte det allra mest spännande utbud man sett, blandade filmer - från klassiker till matrix-trilogin, nyaste filmen är från typ 2007. Och alla finns inte i HD. Detta utbud kommer förstås att byggas på, och förhoppningsvis med lite nyare filmer. Det ligger dryga 50 filmer där nu. Man kan ju bara hoppas att utvecklingen här i europa kan återspegla den i USA, de som varit inne på en amerikansk profil och kollat utbudet där vet att det är helt vansinnigt vad de har att tillgå.
Filmerna kostade 240 points för SD och 440 för HD tror jag, och det blir väl ungefär vad man hade fått betala i en hyrvideobutik. Det handlar om att hyra här alltså, inte köpa.
Man får ha filmen i 2 veckor, men från den punkt man börjar kolla på filmen har man bara 24 timmar på sig, sen raderas filen. Man kan välja att antingen streama eller ladda ner, inte både och.
Sen har det även kommit twitter och facebook applikationer som jag skiter fullständigt i.
I övrigt är det bara lite omstuvning i menyerna som jag märkt, inget märkvärdigt.
Kommer man kunna streama 720p från en PC?
Det är bara köpa en hårddisk om du vill kunna spela allt, tyvärr.
Langster
2009-10-28, 07:42
Kommer man kunna streama 720p från en PC?
Hur menar du? Man har kunnat streama 1080p från datorn till xboxen i flera år nu.
Det är bara köpa en hårddisk om du vill kunna spela allt, tyvärr.
Jag har en jäkla massa externa hårddiskar, men dom vägrar ju funka?
Jag har en jäkla massa externa hårddiskar, men dom vägrar ju funka?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=78954 :MrT:
Hur menar du? Man har kunnat streama 1080p från datorn till xboxen i flera år nu.
menade .mkv kom jag på :)
http://tversity.com/support/quickstart/
Lasse Kongo
2009-10-28, 20:04
Dj Hero är typ det bästa som hänt i tvspelsvängen för min del sedan... jag köpte min första NES.Vilken känsla! Dessutom är mixarna galet bra och välgjorda.
Litecore
2009-10-28, 21:32
Dj Hero är typ det bästa som hänt i tvspelsvängen för min del sedan... jag köpte min första NES.Vilken känsla! Dessutom är mixarna galet bra och välgjorda.
har du importerat det eller? släpps väl inte förens på en stund..
Langster
2009-10-29, 07:48
Vad jag vet har de inte lagt till stöd för några nya format i den här uppdateringen.
Rätt lustigt att det faktiskt är stabilare och snabbare att streama 1080p film på Zune-tjänsten i xboxen än vad det är att streama från en dator i sitt eget nätverk. Det är jäkligt smutt att bara trycka på en knapp så börjar filmen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.