Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
BBB är ju värdelöst. Har släkt och vänner som haft det och nästan alla har varit missnöjda. Själv har jag Glocalnet och det har funkat felfritt i några år nu. Får aldrig internetkickar och hastigheten är alltid stabil.
Lasse Kongo
2006-10-31, 15:11
BBB är typ ett av de bästa företagen jag anlitat, haft dem i 4 år snart, aldrig varit något problem, fungerar klockrent, och att man fick en höjning från 10/10 till 100/100 bara sådär utan extra kostnad gör ju inte direkt att man lipar =)
AngelLove
2006-10-31, 16:31
Lasse:
Sanning med viss modifikation väl ? Vi som hade 10/10 fick en höjning till 100/10 utan kostnad (åtminstone har jag bara 10Mbit ut)...
Annars håller jag med dig helt, har haft dem i 4år och 4månader och antalet downtillfällen är räknade på mindre än ena handen. Tror det är 2gånger som det legat nere varav en gång pga utbyte av hårdvara till 100Mbit. Bägge gångerna har jag fått info väldigt snabbt.
Har dem i telefonin sen två år tillbaks och aldrig några strul där heller. Att de sedan bjöd mig på flyttavgiften när jag flyttade fastän kampanjen gått ut (jag flyttade inom kampanjtiden men glömde anmäla detta till BBB) är bara något som gör att jag rekommenderar BBB till alla jag känner ännu mer.
blekfet2
2006-10-31, 19:17
BBB är ju värdelöst. Har släkt och vänner som haft det och nästan alla har varit missnöjda. Själv har jag Glocalnet och det har funkat felfritt i några år nu. Får aldrig internetkickar och hastigheten är alltid stabil.
hihi, åkte 3mil (boden - luleå) för att handla spelet+julklappar, kom hem med en ficklampa samt ett par byxor, glömde julklappen samt spelet, urk
*slap*
mangemani
2006-10-31, 19:20
inte så långt kvar tills GOW releasen nu:).
får härda med oblivion ett bra tag till,känns som att det ej finns nått slut på detta spel...som någon sa,det finns MASSOR att göra:)
Konstigt att man inte får streama alla sorters videos, well well.
blekfet2
2006-10-31, 19:55
risk för att dom yngre blir tittar på för mycket porr och utvecklas till totalonanister :D
mangemani
2006-10-31, 20:03
koppla datorn till TVn istället så är problemet löst.
Ja? Haft så i flera år...
mangemani
2006-10-31, 20:09
ok,bra:)
Var gömma kablarna när man har 7.1 surround, datorn på andra sidan rummet från teven och förstärkaren vid datorn, och snart kanske sladd mellan TV-dator. Räknade alla kablar nu; 7st som ligger tvärs över rummet, 8 om jag ska koppla TV-dator. Rummets konstruktion är sådan att om man skulle lägga alla kablar längs väggen så skulle det bli svindyrare än svindyrast.
Var gömma kablarna när man har 7.1 surround, datorn på andra sidan rummet från teven och förstärkaren vid datorn, och snart kanske sladd mellan TV-dator. Räknade alla kablar nu; 7st som ligger tvärs över rummet, 8 om jag ska koppla TV-dator. Rummets konstruktion är sådan att om man skulle lägga alla kablar längs väggen så skulle det bli svindyrare än svindyrast.
Var den aspekten jag hade i åtanke. Skönt att bli av med sladdar!
ngn som vill bli kickad i rovfen på pes 6? :hbang:
Langster
2006-11-01, 09:50
Du får fin bild och bra ljud på det sättet va? :D
Om det inte är så att du har dvi eller komponent ut på ditt grafikkort och kan få ut surround-ljud till stereon.
Om det inte är så att du har dvi eller komponent ut på ditt grafikkort och kan få ut surround-ljud till stereon.
Har man en relativt ny teve så har man hdmi-kontakt vilket blir lika bra bild om man använder en dvi-kabel med hdmi-kontakt som om det vore ren dvi. Ang. surround-ljudet; hur många filmer som man har på datorn är det surroundljud på? Och ska man kolla på dvd kan man lika gärna göra det i xboxen och få surround där.
Såg en recension på Marvel Ultimate Alliance och blev till mig i byxan.
Sedan såg jag en videorecension på Splinter Cell och blev tvungen att smyga in på toa.
:em:
WHOA! Klarade precis sista nivån på Burnout, allting perfect nu!! :hbang:
Det enda jag har kvar är vissa saker online, vinna 50 race osv.
En annan kul sak är att jag inte har lyckats med bedriften två vertical takedowns under dom 60 timmar jag spelat, så har den achivementen kvar!!
Fyfan, burning lap på sista nivån, man ska in på 54sek, tror ni man blir galen när man efter en timmes försök kommer in på 54.07? Men jävlar vad jag skrek när jag tog den, på EXAKT 54.00!! :D
WHOA! Klarade precis sista nivån på Burnout, allting perfect nu!! :hbang:
Det enda jag har kvar är vissa saker online, vinna 50 race osv.
En annan kul sak är att jag inte har lyckats med bedriften två vertical takedowns under dom 60 timmar jag spelat, så har den achivementen kvar!!
Fyfan, burning lap på sista nivån, man ska in på 54sek, tror ni man blir galen när man efter en timmes försök kommer in på 54.07? Men jävlar vad jag skrek när jag tog den, på EXAKT 54.00!! :D
Grattis som fan hörredu!! Jag har gjort två vertical takedowns har jag för mig :D och de där burning laps är så jääääääävla dryga. Grattis igen. Vad blir det för spel som du ska toknöta nu då?
Haha, jag vet, ALLA klarar två vertical takedowns utom jag!! haha, sorgligt! Nu ska jag nog kila ner och köpa Splinter Cell, eller om man borde jobba med den där hemtentan...hmmm
Lasse Kongo
2006-11-01, 12:00
Så grymt Solros, jag har faktiskt vertical achievement, men sen äre inte så mkt mer haha.
Jag ska strax till Game, Microsoft finns där mellan 11-18, inte ens de som jobar i butiken vet vad som kommer ske, men som en kille i butiken sa till mig igår; vågar vi hoppas på du vet vad?
Nej det gör vi inte svarade jag haha, men tänk om GAAAAAH!
Lasse Kongo
2006-11-01, 12:02
Såg en recension på Marvel Ultimate Alliance och blev till mig i byxan.
Sedan såg jag en videorecension på Splinter Cell och blev tvungen att smyga in på toa.
:em:
Så, när får jag se dig online då :cool:
mangemani
2006-11-01, 12:05
det blir kanon skarp bild med VGA kabel,finns inget man kan klaga på på den fronten om jag ska vara ärlig.
ljudet kommer från dom vanliga högtalarna från datorn,funkar lika bra det:)
Så, när får jag se dig online då :cool:
Det jag väntar på är recension av GOW. Om det verkar bra så måste jag investera. Om jag nu inte gör det redan till helgen. :D
Langster
2006-11-01, 12:55
det blir kanon skarp bild med VGA kabel,finns inget man kan klaga på på den fronten om jag ska vara ärlig.
ljudet kommer från dom vanliga högtalarna från datorn,funkar lika bra det:)
Det jag ville komma fram till var att de flesta inte har möjligheten att få så bra bild och ljud på sin TV från datorn som om de streamade till 360. Det vore helt enkelt bekvämt och billigt om man kunde streama alla typer av filer. Man kan ha datorn i ett annat rum t.ex, slipper en massa sladdar osv. Dessutom skulle det räcka med en ganska kass dator utan hdmi/dvi/komponent utgång osv för att få bra bild, om man nu inte vill använda sig av VGA sladden och behöva koppla bort monitorn (och dessutom har en TV med vga ingång).
De flesta kör ju faktiskt (och är tvugna till det pga dator och TV) med typ komposit eller s-video och ministereoplugg för ljudet från dator och det blir inte särskilt bra.
Men jag förstår varför de inte stöder andra format. Divx och Xvid finns i en massa olika varianter som skulle behöva uppdateras hela tiden och de skulle bli nerringda av folk som undrar varför deras olagligt hemladdade film inte funkar på 360:n. Sen har vi frågan om licenspengar för olika format också.
MaxXximus
2006-11-01, 13:48
Precis köpt Xbox 360 Premium versionen och kopplad upp mig på internet, men jag är bara silvermedlem ? Står att man får 1 mån gratis guld när man kopplar upp sig så jag undrar vad jag gör för fel. Även prövat att registrera konsolen på www.xbox.com men det står varje gång "Tjänsten är inte tillgänglig" ?! Skulle vara väldigt tacksam ifall nån vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med problemet
Helvete vad svårt det är när man är i första Oblivion-gaten! Det är lätt när man är ute, men så fort jag går in i det där stora tornet så blir jag mosad av två scamps och en stor jävla krigare *grr27*
Är lvl 8 tror jag. Trodde det skulle bli lättare om man var högre level, men så får man reda på att alla ondingar levlar i takt med en själv :cryout:
Langster
2006-11-01, 14:14
Precis köpt Xbox 360 Premium versionen och kopplad upp mig på internet, men jag är bara silvermedlem ? Står att man får 1 mån gratis guld när man kopplar upp sig så jag undrar vad jag gör för fel. Även prövat att registrera konsolen på www.xbox.com men det står varje gång "Tjänsten är inte tillgänglig" ?! Skulle vara väldigt tacksam ifall nån vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med problemet
Till alla profiler jag skapat har jag fått erbjudandet om en månads guld när jag valt att koppla upp mig mot Live i själva registreringsprocessen. Nu var det dock ett tag sen jag gjorde någon ny, erbjudandet kanske är slut? Eller så råkade du avböja erbjudandet av misstag, tror inte du kan få en månad gratis nu när du är klar med din profil.
Testa att göra en ny profil (kanske behöver en ny e-mail adress, enkelt med hotmail) och se vad som händer då. Jag har alltid fått en månad gratis då jag skapar ny, även på samma 360.
Langster
2006-11-01, 14:16
Helvete vad svårt det är när man är i första Oblivion-gaten! Det är lätt när man är ute, men så fort jag går in i det där stora tornet så blir jag mosad av två scamps och en stor jävla krigare *grr27*
Är lvl 8 tror jag. Trodde det skulle bli lättare om man var högre level, men så får man reda på att alla ondingar levlar i takt med en själv :cryout:
Första gaten var nog den svåraste vad jag minns, jag var bara på lv2 tror jag. Men det handlar nog om att man själv var bättre på att spela sen än att de andra var lättare eller att monstren levlat.
MaxXximus
2006-11-01, 14:24
ok, har redan prövat skapa en ny profil men de vill sig inte endå ? Tror knappast att det "erbjudandet" är över då jag fick med papper i boxen där det stog att det var 1 mån gratis. Regestrerar ni på www.xbox.com först eller bara genom xbox:en ? jag har iof registrerat båda genom hemsidan. Tack för det snabba svaret Langster
Langster
2006-11-01, 14:27
ok, har redan prövat skapa en ny profil men de vill sig inte endå ? Tror knappast att det "erbjudandet" är över då jag fick med papper i boxen där det stog att det var 1 mån gratis. Regestrerar ni på www.xbox.com först eller bara genom xbox:en ? jag har iof registrerat båda genom hemsidan. Tack för det snabba svaret Langster
Har du gjort Gamertagen på hemsidan? Då får du inte nån gratismånad skulle jag tro. Man kan göra gamertag utan att ens ha en xbox ju. Hur funkar det förresten? Du måste ju ändå få in profilen på Xboxen på nåt sätt, tar du recover gamertag?
Testa att göra en helt ny på din maskin istället!!
MaxXximus
2006-11-01, 14:30
Ok ska testa det, mkt tacksam för dom snabba svaren :D
Så jävla kallt ute, så istället för att springa ut och köpa ett nytt spel tankade jag hem UNO! Det var ju grymt kul! Är det någon här som spelar?
Adda SteffiSwede isåfall! :D
När batteriet börjar ta slut i den trådlösa, är det en sådan här man ska köpa då? Play n Charge Kit (http://www.webhallen.com/prod.php?id=46047)
När batteriet börjar ta slut i den trådlösa, är det en sådan här man ska köpa då? Play n Charge Kit (http://www.webhallen.com/prod.php?id=46047)
hmm jag hade GP batterier sen förut så jag har inte haft något problem med det, kan vara ngt kanske? men annars så det där bra ut
hmm jag hade GP batterier sen förut så jag har inte haft något problem med det, kan vara ngt kanske? men annars så det där bra ut
Va? Behöver du inte ladda dina batterier eller vad?
Va? Behöver du inte ladda dina batterier eller vad?
haha jo trodde du visste vad GP var ;) aja man får med en laddare också, plats för 4 st AA (dom du har i din kontroll). då har du alltid 2 på laddning som du bara byter ut snabbt om batterierna tar slut. sedan laddar du upp de igen osv :hbang:
Lasse Kongo
2006-11-01, 23:33
Blev ju inget GOW idag, hade jag inte räknat med, när jag kom till Game idag slet jag tag i en kille där och frågade "är du från Microsoft eller"
Stämmer svarade han, så det blev inget Gears Of War idag alltså sade jag, han ba: Eh va?
Vi snackade bra länge och han garvade och förklarade att GOW är som Fort Knox ungefär, det har funnits ett ex i Stockholmsregionen och för att få tag i det bör man vara Agent 007, massa papper som ska skrivas på och hysch hysch haha.
Men nu har flera tidningar fått varsitt ex, det fick jag visserligen reda på redan igår, att Gamereactor fått sitt ex!
Jag kan nu skryta med att jag har ett GOWnyckelband som jag satt i min mobil woeeeeeooiiii :hbang: :D
Nalfaren
2006-11-01, 23:52
Det jag ville komma fram till var att de flesta inte har möjligheten att få så bra bild och ljud på sin TV från datorn som om de streamade till 360. Det vore helt enkelt bekvämt och billigt om man kunde streama alla typer av filer. Man kan ha datorn i ett annat rum t.ex, slipper en massa sladdar osv. Dessutom skulle det räcka med en ganska kass dator utan hdmi/dvi/komponent utgång osv för att få bra bild, om man nu inte vill använda sig av VGA sladden och behöva koppla bort monitorn (och dessutom har en TV med vga ingång).
De flesta kör ju faktiskt (och är tvugna till det pga dator och TV) med typ komposit eller s-video och ministereoplugg för ljudet från dator och det blir inte särskilt bra.
Men jag förstår varför de inte stöder andra format. Divx och Xvid finns i en massa olika varianter som skulle behöva uppdateras hela tiden och de skulle bli nerringda av folk som undrar varför deras olagligt hemladdade film inte funkar på 360:n. Sen har vi frågan om licenspengar för olika format också.
Finns program som tillåter att divx filmer spelas via Xbox360 som
media extension om man kör Windows Media Center 2005.
Gratis å smidigt, är inget olagligt att installera, dock som ni redan
vet är det olagligt att ladda hem warez ;)
http://www.runtime360.com/
MaxXximus
2006-11-02, 00:02
Fått igång 1 gratis månad nu och spelar för fullt över nätet nu.
Gametag DeamonSteel
Spel just nu = Test Drive och FC predator, så ifall nån känner för att spela det över nätet är det bara å säga till :D
Tänkte köpa NFS carbon, nån som vet om det är nåt att ha eller som oxå tänkte köpa det ?
Okej, nu har jag Kongos, Steffis (Solros) och maxxximus gamertaggar. Och jag vet att det är bra många fler där ute som spelar xbox. Så släng upp era gametaggar här så att vi kan adda varandra och ha jättekul tillsammans. Empe89 är min :D
En sån här (http://www.webhallen.com/prod.php?id=59647) tror jag att jag ska skaffa. Skulle vara schysst om man kunde modda kontrollen så att en timer känner av när man sätter på och stänger av kontrollen. När 22-23 timmar har gått så aktiveras en strömställare till batteriladdaren som laddar upp nästa batteri så att man bara behöver byta så fort batteriet i kontrollen är slut. Men man får väl nöja sig med manuell laddning än så länge *cry*
AngelLove
2006-11-02, 10:05
Play'n'Charge-kittet är förbaskat jäkla skönt. Körde med GP innan men när man har likadana till datorn så är det en sjujäkla massa batterier på laddning hit och dit *gha*. 199 bagis för det kittet är väl värt !!
Den som pratade om NFS Carbon.. Köp INTE det skitspelet. Tanka hem demot och du kommer förstå vad jag menar. Finns i m o bättre bilspel då som ex PGR3 eller TD Unlimited.
Gamertag... Jo... GwDorai (mina gubbar i Guild Wars heter Dorai *S*) är mitt, spelar hitintills bara G.R.A.W, PGR3 samt Texas HoldEm på Live. Kommer att spela Phantasy Star Universe till ögonen blöder när det släpps 27/11... Vill ha NU !!
Lasse Kongo
2006-11-02, 11:35
Yes, play and charge is the shit, och wireless controll ftw :D
Empe, köp inte Carbon som sagt, prova demot till att börja med, jag vet ärligt inte vad dem har pysslat med på EA =/
Synd som sagt för Most Wanted var faktiskt bra kul!
Jag funderar på att skaffa PES6, stod och höll det i handen i 3 olika butiker i 2 olika städer igår AAAHAHA, men jag fick beslutsångest då cod3 kommer om en vecka drygt, o sen kommer ju GOW.
Man har ju inte direkt hur mkt tid som helst att lira, men pes6 är fan grymt kul, provade lite i butiken!
Fått igång 1 gratis månad nu och spelar för fullt över nätet nu.
Gametag DeamonSteel
Spel just nu = Test Drive och FC predator, så ifall nån känner för att spela det över nätet är det bara å säga till :D
Tänkte köpa NFS carbon, nån som vet om det är nåt att ha eller som oxå tänkte köpa det ?
Det enda som kan tänkas vara roligt med Carbon är driftingen som jag saknade i Most Wanted. Men jag skulle aldrig lägga ut 600kr på att få drifta lite. Då väntar jag tills jag tagit körkort så kan jag åka ut å sladda på blankis med forrrrden istället. Så nej, köp inte NFS Carbon, köp GOW.
Lasse Kongo
2006-11-02, 11:48
Ja la nyss en bokning på COD3 weee.
2an är ju typ det bästa spelet hitills till 360, jag har alltid fallit tillbaks på det när jag tröttnat på något annat spel, så jag hoppas 3an är i samma stil men lite bättre på allt, älskar krigsspel :bow:
Langster
2006-11-02, 13:42
Finns program som tillåter att divx filmer spelas via Xbox360 som
media extension om man kör Windows Media Center 2005.
Gratis å smidigt, är inget olagligt att installera, dock som ni redan
vet är det olagligt att ladda hem warez ;)
http://www.runtime360.com/
Är inte det ett program som bara konverterar divx till wmv och streamar det till 360? Så man ändå måste ha en media center PC och dessutom konverterar och därmed medför kvalitetsförlust?
Jag vill helt enkelt kunna bränna en skiva och kolla på den i 360 eller lägga över filen på en USB device osv. Eller varför inte bara streama rakt av från PC:n utan nån jäkla konvertering och media center! :cryout: (kanske går nu efter uppdateringen iofs)
Nu är iofs min PC jättetrasig (den brann upp) så det hela spelar ju mindre roll för mig just nu ändå... :D
Ja la nyss en bokning på COD3 weee.
2an är ju typ det bästa spelet hitills till 360, jag har alltid fallit tillbaks på det när jag tröttnat på något annat spel, så jag hoppas 3an är i samma stil men lite bättre på allt, älskar krigsspel :bow:
Åmeh!! Du komemr hinna spela COD i en vecka. Sen kommer ju du sitta som klistrad dygnet runt med GOW. Onödigt köp om du frågar mig.
Jazze Tango: Är det det här som är min hyllningstråd eller? :confused:
AngelLove
2006-11-02, 14:50
Beror på om du är med Gears of War eller inte ^^
mangemani
2006-11-02, 15:15
:confused:
det första jag gjorde när jag startade spelet var att göra den questen(min gubbe var lvl 1 alltså),hade sunkiga vapen/armour.
klarade det utan några som helst problem.
är du nån slags magiker med väldigt låg HP?
Buckethead
2006-11-02, 15:57
det första jag gjorde när jag startade spelet var att göra den questen(min gubbe var lvl 1 alltså),hade sunkiga vapen/armour.
Beror på vad man har för nivå på svårighetsgraden också. Kör man lätt så dör alla på några enstaka slag medans man kan få hamra sönder kontrollen på högre nivåer.
Jag är en Empe-special (Armorer, Blade, Heavy Armor, mm) som använder Heavy Armor och steel longsword. Kan nog va som Buckethead säger också, men jag kommer inte ihåg att jag fick välja svårighetsgrad :confused:
Jag är en Empe-special (Armorer, Blade, Heavy Armor, mm) som använder Heavy Armor och steel longsword. Kan nog va som Buckethead säger också, men jag kommer inte ihåg att jag fick välja svårighetsgrad :confused:
Det finns en slider under options (tror jag det heter) där du kan ställa in svårighetsgraden under pågående spel. Har du kört fast kan du men andra ord sänka svårighetsgraden ett tag, ta dig ur knipan och sedan höja om du tycker det blev för lätt.
Det finns en slider under options (tror jag det heter) där du kan ställa in svårighetsgraden under pågående spel. Har du kört fast kan du men andra ord sänka svårighetsgraden ett tag, ta dig ur knipan och sedan höja om du tycker det blev för lätt.
Tack så mkt.
Samtidigt vill jag föreslå för de som vill att de sätter sin Live gametag i sin signatur.
mangemani
2006-11-02, 20:29
en fråga angående oblivion:
vilket är egentligen the main quest?är det den där questen som är den första questen man får i spelet?den där där man ska hitta markus osv?vad händer om man nu enbart följer den questen och klarar av alltihop?är spelet slut då eller kan man fortfarande vandra runt och göra alla andra quests?
bluelight
2006-11-02, 20:39
Tack så mkt.
Samtidigt vill jag föreslå för de som vill att de sätter sin Live gametag i sin signatur.
Sådär.
Fifan vad roligt NFS:Carbon är! Verkar ganska kort däremot, har redan spelat 13%, började ju nyss.
en fråga angående oblivion:
vilket är egentligen the main quest?är det den där questen som är den första questen man får i spelet?den där där man ska hitta markus osv?vad händer om man nu enbart följer den questen och klarar av alltihop?är spelet slut då eller kan man fortfarande vandra runt och göra alla andra quests?
Det enda som händer är väl att det blir frid och fröjd på den fronten. Att Greta i grannbyn fortfarande tycker illa om Karl som pinkar på hennes tulpaner ändras ju inte. Så ja, det fortsätter när du gjort färdigt storyn.
Tack till Kongas som rekommenderade Splinter Cell, skitkul spel!!
En fråga bara, ibland så "hackar" det, man tappar alltså fps. Samma sak hände på Burnout när det blev mycket drag, är detta normalt, eller har min box redan gått itu? :(
Tack till Kongas som rekommenderade Splinter Cell, skitkul spel!!
En fråga bara, ibland så "hackar" det, man tappar alltså fps. Samma sak hände på Burnout när det blev mycket drag, är detta normalt, eller har min box redan gått itu? :(
Hmm, jag har aldrig vart med om att spelen hackar. Det är inte din teve som är gammal och grå då? ifall teven inte hinner med att uppdatera bilden ordentligt.
Buckethead
2006-11-02, 21:59
Hmm, jag har aldrig vart med om att spelen hackar. Det är inte din teve som är gammal och grå då? ifall teven inte hinner med att uppdatera bilden ordentligt.
Oblivion kan hacka nåt fruktansvärt för mig, vet inte varför. Har använt 'A' vid uppstart för att rensa cachen men jag tycker inte det hjälper. Har hela tiden tänkt att den är dåligt konverterad bara. Kameo hackade ibland också, nu har jag inte spelat konsoll-spel sen NES så jag vet ju inte om det är normalt eller inte.
Jo, kan kanske vara det, jag körde på 60hertz innan, men när jag bytte till 50hertz så blev det mycket bättre, men kan kanske vara så att TV'n inte hinner med alltid? Har en 3-4 år gammal 32tums widescreen från Sony.
Oblivion kan hacka nåt fruktansvärt för mig, vet inte varför. Har använt 'A' vid uppstart för att rensa cachen men jag tycker inte det hjälper. Har hela tiden tänkt att den är dåligt konverterad bara. Kameo hackade ibland också, nu har jag inte spelat konsoll-spel sen NES så jag vet ju inte om det är normalt eller inte.
Lustigt, för det hackar nästan inte alls för mig och jag har nog aldrig rensat cachen medvetet :P
Det kan inte ha med TV:n att göra?
Jo, kan kanske vara det, jag körde på 60hertz innan, men när jag bytte till 50hertz så blev det mycket bättre, men kan kanske vara så att TV'n inte hinner med alltid? Har en 3-4 år gammal 32tums widescreen från Sony.
Det kan vara det. köra på 60hz ska man bara göra om man vet att teven har fullt stöd för 60hz. Men har teven stöd för det så ska man naturligtvis köra så. Inte för att det gör så himla mycket skillnad, men det kan flyta aningen bättre.
Dock låter det konstigt att en så pass ogammal TV inte ska ha stöd för 60hz.
mjo, för det borde väl knappast ha med boxen att göra, eller?
Lasse Kongo
2006-11-02, 22:25
Nej för fan, har med skärmuppdateringen att göra, den är lite halvkass på splinter emellanåt, har varit en del spel som lider av det och det känns lite dåligt att dem inte kan fixa det när de ändå sliter så hårt med spelen.
Värst hitills är nog Saints Row!
Men det finns många som får guldstjärnor, Table Tennis är ett av dem :bow:
Nej, det låter lite konstigt. Eller iofs, så som du nötit Burnout kanske det inte är så konstigt ändå :D din box måste va helt slut.
Just det försökte en kille på Game lura i mig. Jag hade köpt Just Cause där men när jag spelade så hackade ljudet. Så jag åkte till Game för att lämna tillbaka spelet då en av killarna i kassan säger att jag borde lämna in mitt Xbox på service. Jag talar om för honom att Xboxet är bara en vecka gammalt och att de andra spelen fungerade felfritt. Men han tyckte bestämt att jag skulle göra en undersökning av boxen, för det kunde prompt inte vara fel på ett nytt spel. "Nehe men det kan vara fel på ett nytt xbox?" tänkte jag. Skottpengar på honom.
Lasse Kongo
2006-11-02, 22:26
Haha ne, jag har ju tackat dig i babbla om vad som helsttråden!
:D
Nej för fan, har med skärmuppdateringen att göra, den är lite halvkass på splinter emellanåt, har varit en del spel som lider av det och det känns lite dåligt att dem inte kan fixa det när de ändå sliter så hårt med spelen.
Värst hitills är nog Saints Row!
Men det finns många som får guldstjärnor, Table Tennis är ett av dem :bow:
Aha, så det är inte TV'n eller boxen dårå? Skönt!
Splinter rockar! Om jag nu bara kan få varmt i den här jävla lägenheten så blir de till att spela hela natten, för att kunna dominera Kongo imorgon på multiplayer!! :D
Lasse Kongo
2006-11-02, 22:28
Åmeh!! Du komemr hinna spela COD i en vecka. Sen kommer ju du sitta som klistrad dygnet runt med GOW. Onödigt köp om du frågar mig.
Eh, nae, jag har fan råd att köpa hur många spel som helst, och Cod3 är ju givet, fan en hel vecka tills Gow kommer jueee, och hösten och vintern är lång :D
:D
På sidan 4-500 nånting? Nina, bäst att du sätter igång att leta omedelbums.
Lasse Kongo
2006-11-02, 22:28
Aha, så det är inte TV'n eller boxen dårå? Skönt!
Splinter rockar! Om jag nu bara kan få varmt i den här jävla lägenheten så blir de till att spela hela natten, för att kunna dominera Kongo imorgon på multiplayer!! :D
Åh, du har många härliga timmar framför dig, och många trevliga? val mohahaha....
Eh, nae, jag har fan råd att köpa hur många spel som helst, och Cod3 är ju givet, fan en hel vecka tills Gow kommer jueee, och hösten och vintern är lång :D
HAH!!!!! den här vintern kommer kännas som den kortaste någonsin, skoldagarna kommer kännas som flera år per dag, men så fort man kommer hem så kommer det vara morgon igen. Tiden går fort när man har roligt brukar det ju heta.
Lasse Kongo
2006-11-02, 22:34
Som jag sa till Steffi på lajven förut, välkommen till Torsk på 360 :D
Era jävla torskar *innocent*
Vill ni veta det sjukaste?
På mitt köksbord står en potatis med 4 ben av tandpetare, i potatisen sitter det oxå tandpetare, varje morgon när jag äter min gröt och dricker min proteindrink så får jag ta bort en tandpetare.
Det är nu bara 15 st kvar haha :laugh:
Som jag sa till Steffi på lajven förut, välkommen till Torsk på 360 :D
Era jävla torskar *innocent*
Vill ni veta det sjukaste?
På mitt köksbord står en potatis med 4 ben av tandpetare, i potatisen sitter det oxå tandpetare, varje morgon när jag äter min gröt och dricker min proteindrink så får jag ta bort en tandpetare.
Det är nu bara 15 st kvar haha :laugh:
Så det är alltså 15 tandpetare kvar tills GOW kommer ut?
Buckethead
2006-11-02, 22:59
Lustigt, för det hackar nästan inte alls för mig och jag har nog aldrig rensat cachen medvetet :P
Det kan inte ha med TV:n att göra?
Det har nog inte med tv:n att göra, för mig kan "Loading scene..." ligga framme länge och ibland när det händer mycket i spelet så kan det börja hacka om man försöker göra nåt. Jag får nog börja felsöka lite, den kanske går varm för mig även fast jag har den liggandes öppet i tv-bänken. Blir nog ett mail till supporten snart.
:DSjukt nog hittade jag det också. (Äh, who am I kidding. Det är min favorittråd.) :D
Det har nog inte med tv:n att göra, för mig kan "Loading scene..." ligga framme länge och ibland när det händer mycket i spelet så kan det börja hacka om man försöker göra nåt. Jag får nog börja felsöka lite, den kanske går varm för mig även fast jag har den liggandes öppet i tv-bänken. Blir nog ett mail till supporten snart.
Det kan nog vara dags, boxen ska inte bli het även om vissa titlar är det. Du har redan kollar uppdateringsfrekvensen antar jag, och det är det enda jag vet man jag pilla på. Andra kanske har fler förslag, det är ju trots allt kollo :)
bluelight
2006-11-03, 11:03
oblivionhjälp tack
Gah, hur ska man göra när man ska fråga efter hjälp till Bruma i Skingrad? Kungen sitter ju bara inne på sitt rum och dit går den röda pilen, men det är ju låst.
bluelight
2006-11-03, 11:11
oblivionhjälp tack
Gah, hur ska man göra när man ska fråga efter hjälp till Bruma i Skingrad? Kungen sitter ju bara inne på sitt rum och dit går den röda pilen, men det är ju låst.
men, de va ju inte svårt, tack ändå.
Lasse Kongo
2006-11-03, 14:45
Gamereactors recension av GOW är klar.
Vad man kan se av den lilla bilden har det fått "Vi älskar dig" stämpeln, vilket tyder på minst 9/10 :hbang:
http://www.gamereactor.se/blog/petter/
Så den 7/11 blir det till att läsa!
Buckethead
2006-11-03, 18:12
Det kan nog vara dags, boxen ska inte bli het även om vissa titlar är det. Du har redan kollar uppdateringsfrekvensen antar jag, och det är det enda jag vet man jag pilla på. Andra kanske har fler förslag, det är ju trots allt kollo :)
Var tvungen att testköra den lite, att ändra uppdateringsfrekvensen gjorde ingen skillnad. När man nyss börjat så går det hur fint som helst. Men jag märkte att efter några timmar så började den visa sina tendenser till att hacka när Loading Area kom fram. Så nu blir det email till supporten så får man se vad dom svarar.
Lasse Kongo
2006-11-03, 21:02
För er med konton:
http://live.xbox.com/en-US/profile/profile.aspx?pp=0&GamerTag=lamerla
Bög!!!!!!!!!! :D
"Last seen 4 hours ago playing Gears of War"
Var tvungen att testköra den lite, att ändra uppdateringsfrekvensen gjorde ingen skillnad. När man nyss börjat så går det hur fint som helst. Men jag märkte att efter några timmar så började den visa sina tendenser till att hacka när Loading Area kom fram. Så nu blir det email till supporten så får man se vad dom svarar.
Om du kör andra spel lika länge hackar de också då, eller är det uteslutande Oblivion du får problem med?
Är det boxen borde det hända med någon form av regelbundenhet kan man tycka.
Buckethead
2006-11-03, 23:41
Om du kör andra spel lika länge hackar de också då, eller är det uteslutande Oblivion du får problem med?
Är det boxen borde det hända med någon form av regelbundenhet kan man tycka.
Jag testade att ändra mellan PAL-50 och PAL-60 och det var ingen skillnad vad jag kunde se.
Jag ska testa under helgen med Kameo, har bara det och Oblivion för tillfället. Får kanske testa med lite demos också. Tur att Oblivion håller länge. :D
För er med konton:
http://live.xbox.com/en-US/profile/profile.aspx?pp=0&GamerTag=lamerla
Bög!!!!!!!!!! :D
"Last seen 4 hours ago playing Gears of War"
aaaaahh buhu. vill ha!!!! jag skulle lätt betala en smärre summa för att kunna skryta med att jag hade årets spel 2006 ett bra tag innan de flesta andra på detta jordklot. Lyckligt lottad skulle jag säga.
Jag testade att ändra mellan PAL-50 och PAL-60 och det var ingen skillnad vad jag kunde se.
Jag ska testa under helgen med Kameo, har bara det och Oblivion för tillfället. Får kanske testa med lite demos också. Tur att Oblivion håller länge. :D
Oblivion är riktigt bra, faktiskt bättre än jag förväntade mig. Trodde aldrig att de skulle kunna göra något bättre än än föregångaren, Morrowind. Fast det sa jag när Morrowind skulle släppas också... :D
Surt om det verkligen ÄR boxen, då kanske de vill att du ska skicka in den och inte få lira på flera veckor...
Oblivion är riktigt bra, faktiskt bättre än jag förväntade mig. Trodde aldrig att de skulle kunna göra något bättre än än föregångaren, Morrowind. Fast det sa jag när Morrowind skulle släppas också... :D
Surt om det verkligen ÄR boxen, då kanske de vill att du ska skicka in den och inte få lira på flera veckor...
Men Microsoft är väl rätt duktiga på att laga eller ersätta grejer kostnadsfritt? Så en undersökning av boxen borde inte heller kosta någonting om du hävdar att den varit så när den var ny Buckethead.
Ang. Oblivion så kan jag inte annat än hålla med. Jag testade dock bara Morrowind en kortare period så jag har inte mycket att jämföra med. Men herregud vilket bra spel. Det finns ju oändligt med quester känns det som. Ibland förundras jag lite över hur de lyckades klämma ner så mycket på bara en DVD-skiva.
Har ni sett trailers på gametrailers.com för GOW? Enligt en torrent jag hittade igår hade de blivit nerplockade.
Om ni har missat dem kan jag lägga upp dem på en ftp jag har.
8 filmer, mellan 30-86mb styck. Alla är multiplayer.
Har ni sett trailers på gametrailers.com för GOW? Enligt en torrent jag hittade igår hade de blivit nerplockade.
Om ni har missat dem kan jag lägga upp dem på en ftp jag har.
8 filmer, mellan 30-86mb styck. Alla är multiplayer.
Finns de int ekvar på gametrailers.com så kan du slänga upp dom :D Vill se igen.
Buckethead
2006-11-05, 11:04
Jo, jag har inte ens spelat dom andra Elder Scroll-spelen. Det är nog bara GTA:SA som jag spelat lika länge.
Om dom tar boxen för undersökning så är det nog bara positivt. Då kanske man får gjort lite studier istället. :D
Men Microsoft är väl rätt duktiga på att laga eller ersätta grejer kostnadsfritt? Så en undersökning av boxen borde inte heller kosta någonting om du hävdar att den varit så när den var ny Buckethead.
Jag får hota med Sverker annars. ;)
Langster
2006-11-06, 12:19
Lasse Kongo kommer du ihåg det här?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=51372&highlight=playstation+3+e3 :D
Lasse Kongo
2006-11-06, 12:40
Yes i do =)
Jag har ju alltid varit en psnörd och ps3an var ju sedan länge bestämt att jag skulle skaffa mig!
Men jag kan ärligt säga att jag inte kommer skaffa ngn pga att jag tycker 360 äger, möjligen tjackar jag en Wii.
Lasse Kongo
2006-11-06, 12:42
12 dagar kvar!!!
Imorgon kommer första recensionen ut, ingen får släppa ngn recension förren tidigast 10dgr innan släppdatum enligt Microsoft *bah*
Jo, jag har inte ens spelat dom andra Elder Scroll-spelen. Det är nog bara GTA:SA som jag spelat lika länge.
Om dom tar boxen för undersökning så är det nog bara positivt. Då kanske man får gjort lite studier istället. :D
Jag får hota med Sverker annars. ;)
Hur har det gått med boxen?
Lasse Kongo
2006-11-06, 12:48
Just det ja, Splinter Cell 5 blir exklusivt bara för Xbox :cool:
Spelet har redan fått ett namn, kommer inte ihåg va det var i huvet dock...
Ni som fått true ending förstår att man blir lite fundersam till nästa spel *cry*
Lasse Kongo
2006-11-06, 13:11
Seriöst seriöst seriöst....
http://media.games.ign.com/articles/693/693580/vids_1.html
Välj episode 31, ungefär 5 min in, det är helt klart värt att vänta på.
Dem går igenom lite vapen och kartor i multiplayer, spelet ser så otroligt vackert ut online så hur fan kommer man uppleva singleplayer *gah*
Man blir helt klart kåt av denna video.
Lasse Kongo
2006-11-06, 18:23
Langster, du kunde ju fixa spelet en vecka innan, fixar du ett åt mig med då :cool:
Tror nog inte riktigt på dig där men vore ju kul, verkar vara helt sjuka omständigheter runt Gears... *screwy*
Lasse Kongo kommer du ihåg det här?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=51372&highlight=playstation+3+e3 :D
Jag ska tydligen ha sagt i nån annan spel-tråd här på kolo att jag aldrig skulle få för mig att köpa en xbox. OJ!!! så fel jag hade. Bästa köpet hittills
Lasse Kongo
2006-11-06, 19:27
Jag ska tydligen ha sagt i nån annan spel-tråd här på kolo att jag aldrig skulle få för mig att köpa en xbox. OJ!!! så fel jag hade. Bästa köpet hittills
Hehe :D
Va blir nästa spel då?
Jag hoppas det kommer finnas många som vill spela gow live bara för skojs skull, så jävla många som ska köra klanmatcher osv men det intresserar inte mig.
Om du ska skaffa Gow Empe kanske vi kan köra lite co-op ihop?
Lasse Kongo
2006-11-06, 20:07
http://img502.imageshack.us/img502/850/gearscollio3.jpg (http://imageshack.us)
Aaa självklart har man bokat Limited Collectors Edition.
Torsk? Ja, med glädje :cool:
Lasse Kongo
2006-11-06, 20:29
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=1650
Sjukt, röda mattan o skit, wtf *screwy*
Buckethead
2006-11-06, 21:12
Hur har det gått med boxen?
Testade lite demos för att se om det hände nåt på dom och det verkar enbart hända på Oblivion som tur är. Dessutom alltid när den kör "Loading area..." när man är ute och springer i naturen. Oblivion är ju ett rätt speciellt spel när det gäller detaljer och sånt. Ska försöka skriva ihop ett fint mail så snart som möjligt och se om jag får något bra svar.
Buckethead
2006-11-06, 21:15
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=1650
Sjukt, röda mattan o skit, wtf *screwy*
Det är nog en fin "gift basket" som lockar dit kändisarna. ;)
Är amped 3 bra?
Overkligt precis som de två andra spelen men för den skull inte tråkigt. Jag tycker det är jäkligt kul. Kanske blir lite enformigt att bara åka snowboard eller pulka hela tiden. Men storyn och de olika tävlingarna är jäkligt roliga. Man blir rankad Live osså!
Hehe :D
Va blir nästa spel då?
Jag hoppas det kommer finnas många som vill spela gow live bara för skojs skull, så jävla många som ska köra klanmatcher osv men det intresserar inte mig.
Om du ska skaffa Gow Empe kanske vi kan köra lite co-op ihop?
Självklart självklart, det är redan bokat. dock blev det "bara" den vanliga. Har ännu inte ångrat det valet. Kanske om du berättar sen när vi fått spelen hur bra allt extramaterial är så :D
Det blir nog inget mer spel förrän GOW nu, har inte klarat alla spel jag har än (4 lol). Och jag måste nog spara lite pengar, alla sommarjobbspengar är slut redan (21 lakan).
Lasse Kongo
2006-11-07, 06:22
GAH igår lovade chefsred på Gamereactor att pubba recensionen 00:01 men nu skriver han på morgonen att Microsoft har ringt och sagt att den ej får publiceras förren 18:00 idag!
Men han har iaf skrivit vad han tycker om spelet *dreggel*
Lasse Kongo
2006-11-07, 10:04
Trevligt =)
http://news.com.com/2300-1043_3-6133032-1.html?tag=ne.gall.pg
Filmer och serier på marketplace, lär väl inte bli gratis dock.
Langster
2006-11-07, 11:11
Langster, du kunde ju fixa spelet en vecka innan, fixar du ett åt mig med då :cool:
Tror nog inte riktigt på dig där men vore ju kul, verkar vara helt sjuka omständigheter runt Gears... *screwy*
Jag har iaf haft möjligheten att skaffa de flesta spel typ en vecka innan release. Hur det blir med GoW vet jag inte, det kan som sagt vara sjuka säkerhetsbestämmelser kring det spelet. Jag hoppas som fan att jag ska få tag på det åtminstonde några dagar innan releasen eftersom tjejen som sagt fyller år dagen efter och jag inte kommer att få spela nåt på hela den helgen antagligen... :(
Langster
2006-11-07, 11:16
Trevligt =)
http://news.com.com/2300-1043_3-6133032-1.html?tag=ne.gall.pg
Filmer och serier på marketplace, lär väl inte bli gratis dock.
Antagligen inte i Sverige på ett bra tag heller... Hoppas man kan köpa dem med sitt amerikanska konto precis som det går att ladda ner de amerikanska grejerna nu med ett sådant konto. Hoppas de får in Lost där!
De skulle ha gjort hårddisken större från början!
Lasse Kongo
2006-11-07, 12:08
Ja större hd hade inte varit fel, men den räcker faktiskt gott och väl åt mig.
Eh ryktas om att Gow får 9.6-9.7 på Gamespot, de får inte sätta ut betyget officiellt än pga av MS dock.
Första svenska recension kommer efter kl 18 förhoppningsvis, skulle kommit inatt redan, men MS sa icke *screwy*
Sir Anselm
2006-11-07, 12:48
Ja större hd hade inte varit fel, men den räcker faktiskt gott och väl åt mig.
Eh ryktas om att Gow får 9.6-9.7 på Gamespot, de får inte sätta ut betyget officiellt än pga av MS dock.
Första svenska recension kommer efter kl 18 förhoppningsvis, skulle kommit inatt redan, men MS sa icke *screwy*
Betygssiffran dök upp på Cnet, såg ganska officiellt ut, troligen någon som lagt ut det av misstag, dock fanns inte själva recensionen där...
http://reviews.cnet.com/Gears_of_War_Xbox_360/4505-11457_7-31414802.html#more
Lasse Kongo
2006-11-07, 13:04
Betygssiffran dök upp på Cnet, såg ganska officiellt ut, troligen någon som lagt ut det av misstag, dock fanns inte själva recensionen där...
http://reviews.cnet.com/Gears_of_War_Xbox_360/4505-11457_7-31414802.html#more
Jupp, helt ok!
Haha erkänn att du tränar på wc med din brud?
Jag kan ha fel dock...
Sir Anselm
2006-11-07, 13:05
Jupp, helt ok!
Haha erkänn att du tränar på wc med din brud?
Ha ha, ja faktiskt, tränar du också där?
Lasse Kongo
2006-11-07, 13:09
Ha ha, ja faktiskt, tränar du också där?
Njaee jag har ett årskort där iaf :D
Mkt skönare att spela 360 och äta haha
Så du har en 360 med alltså?
Sir Anselm
2006-11-07, 13:13
Njaee jag har ett årskort där iaf :D
Mkt skönare att spela 360 och äta haha
Så du har en 360 med alltså?
Ha ha, jo det kan det ju vara ibland... Men träningen går faktiskt före för mig, fast helgen efter den 17:e blir nog vilohelg av någon konstig anledning, ha ha...
Japp, kör på projektorn... Är väl ingen spelgalning direkt, senast klarade jag av Double Agent, innan dess Saints Row, lirar lite Table Tennis när jag känner för det...
Lasse Kongo
2006-11-07, 13:20
Ha ha, jo det kan det ju vara ibland... Men träningen går faktiskt före för mig, fast helgen efter den 17:e blir nog vilohelg av någon konstig anledning, ha ha...
Japp, kör på projektorn... Är väl ingen spelgalning direkt, senast klarade jag av Double Agent, innan dess Saints Row, lirar lite Table Tennis när jag känner för det...
Soft, jo träningen är viktigast såklart, men som sagt, den helgen blir det inte mkt träning, fingrarna möjligen :D
Sir Anselm
2006-11-07, 13:22
Soft, jo träningen är viktigast såklart, men som sagt, den helgen blir det inte mkt träning, fingrarna möjligen :D
Precis, gäller bara att lura iväg sambon någonstans, ha ha... :D
Lasse Kongo
2006-11-07, 13:23
Precis, gäller bara att lura iväg sambon någonstans, ha ha... :D
Haha, jag har en grymt förstående sambo, får spela hur mkt jag vill, hon gör annat vettigt under tiden ha ha
Btw, din donna har gjort rätt bra framsteg måste jag säga :thumbup:
Lasse Kongo
2006-11-07, 13:26
Hahaha läste precis din post på prisjakt :D :D :D
Sir Anselm
2006-11-07, 15:05
Haha, jag har en grymt förstående sambo, får spela hur mkt jag vill, hon gör annat vettigt under tiden ha ha
Btw, din donna har gjort rätt bra framsteg måste jag säga :thumbup:
Låter bekvämt!:thumbup:
Vadå? jag då? ha ha... Närå, men hon är duktig... Hon har gått ner lite den senaste tiden och börjar ju få lite synliga ådror på armarna, så det är coolt...
Jag har förresten The Bloomster som gamertag, vi kan ju köra lite när Gears har släppts...
Langster
2006-11-07, 15:52
Testade lite demos för att se om det hände nåt på dom och det verkar enbart hända på Oblivion som tur är. Dessutom alltid när den kör "Loading area..." när man är ute och springer i naturen. Oblivion är ju ett rätt speciellt spel när det gäller detaljer och sånt. Ska försöka skriva ihop ett fint mail så snart som möjligt och se om jag får något bra svar.
Jag tror att det du upplever i Oblivion är normalt, vissa är mer eller mindre känsliga för de små hack som blir när den laddar bara.
Brooklyn
2006-11-07, 16:06
fan, grova soldater i gears of war... ångrar att jag sålde min 360 *cry*
en fråga, är det någon som har "moddat" sin 360? så man kan köra "backup"? :devil:
backflash
2006-11-07, 16:07
en fråga, är det någon som har "moddat" sin 360? så man kan köra "backup"? :devil:
på tal om det, GOW är ute...
Sir Anselm
2006-11-07, 16:46
...och vilka betyg det får! Helt suveränt! Däremot påpekar de flesta att speltiden är för kort...
Lasse Kongo
2006-11-07, 18:02
Shit har sovit, måste kolla om betygen kommit nu, har bara sett 9.6 av Gamespot men det var ju inte bekräftat.
Speltiden ska ju vara runt 10 timmar för kampanjen, men det är ju garanterat ett spel jag kommer köra om många gånger, sen har vi ju multin som lär räcka ett braaaaaa tag =)
Kwon, grym video men tyvärr HELT FEL LÅT, ska vara orginalet: Gary Jules - Mad World.
Nu: leta efter recensioner woohooo
Sir: Självklart kör vi lite Gears ihop :hbang:
Lasse Kongo
2006-11-07, 18:04
GAAAAAAAAAAAAAH!
http://www.gamereactor.se/recensioner/8896/Gears+of+War/
Ska läsa igenom recensionen med Garry Jules på i bakgrunden *rysningar*
Lasse Kongo
2006-11-07, 18:18
Nej fan, nu kan ja typ dö med stolhet eller ngt, har pratat varmt om detta spel i snart ett år, och så bara sopar det skiten ur allt och alla, 10 recensioner ute nu och snittet ligger på 98%
Jag känner mig helt matt, sa till min sambo att jag vet inte hur jag ska överleva till den 17:e
Funderar på att söva ner mig eller lägga in mig på hem tills dess *cry*
Nu dröjer det nog tills jag skriver om GOW igen, måste suga suga suuuuuga på den här karamellen.
Min nya gud heter Cliffy B, han får även vara min avatar ett bra tag framöver haha *popcorn*
Lasse Kongo
2006-11-07, 18:35
Teamxbox där jag alltid läser mina recensioner först la ut sin nu, 9.6!
Jag orkar inte mer, nu stänger jag av datorn för idag och drar till gymmet *flex*
Nej fan, nu kan ja typ dö med stolhet eller ngt, har pratat varmt om detta spel i snart ett år, och så bara sopar det skiten ur allt och alla, 10 recensioner ute nu och snittet ligger på 98%
Jag känner mig helt matt, sa till min sambo att jag vet inte hur jag ska överleva till den 17:e
Funderar på att söva ner mig eller lägga in mig på hem tills dess *cry*
Nu dröjer det nog tills jag skriver om GOW igen, måste suga suga suuuuuga på den här karamellen.
Min nya gud heter Cliffy B, han får även vara min avatar ett bra tag framöver haha *popcorn*
Gör som Cartman när han väntar på Nintendo Wii i senaste avsnittet av southpark: frys ner dig!
Annars kan du få tipsa mig om bra bilspel under tiden, jag har pgr 3.
Buckethead
2006-11-07, 19:08
Jag tror att det du upplever i Oblivion är normalt, vissa är mer eller mindre känsliga för de små hack som blir när den laddar bara.
Jag hoppas du har rätt, men ibland så har jag fått stå stilla med gubben och vänta på att den ska få ladda klart då det inte går att spela annars. Ska nog hålla ut till GoW kommer ut och testa hur det funkar med boxen innan jag börjar hamra på supporten.
mangemani
2006-11-07, 20:11
oblivion fråga:
på 3:e fighters guild uppdraget där man ska leverera några vapen till några i nån grotta,så tog jag tydligen ihjäl en utav dom som var på min sida(vette fan hur,jag var inte ens med i fighten,lät dom göra jobbet) och pga detta så blev jag utkastad ur guilden.
fick en chans att komma tillbaks till guilden om jag lyckades sammla på mej 20 bear pelts.....men detta var inte det lättaste märkte jag,efter 30 min rännande i skogen,letandes efter björnar,så gav jag upp.
så,frågan är alltså,vart finns det björnar att döda?eller ännu enklare,finns det nån shop som säljer sådana?
blekfet2
2006-11-07, 21:27
jag har inte spelat på mitt 360 nu på några dagar, är jag bög med liten penis då?
mystic[-_-]
2006-11-07, 21:30
jag har inte spelat på mitt 360 nu på några dagar, är jag bög med liten penis då?
Vi kan gifta oss. Jag har inte spelat på ett tag heller pga jag väntar på GOW och COD3
blekfet2
2006-11-07, 21:32
']Vi kan gifta oss. Jag har inte spelat på ett tag heller pga jag väntar på GOW och COD3
Ja det låter bra, så var ska vi resa då?
mystic[-_-]
2006-11-07, 21:34
Ja det låter bra, så var ska vi resa då?
Smekmånad på fatcamp?
blekfet2
2006-11-07, 21:35
']Smekmånad på fatcamp?
Hell yeah! (jag äter just nu fil ur min egen navel!)
mystic[-_-]
2006-11-07, 21:37
Hell yeah! (jag äter just nu fil ur min egen navel!)
Jag hade ett kilo pasta lagrat i kindpåsarna *flex*
On topic: Ge mig COD 3 nu snela
']Jag hade ett kilo pasta lagrat i kindpåsarna *flex*
On topic: Ge mig COD 3 nu snela
brothers in arms hells highway då? ;D
Tigerkotten
2006-11-08, 00:00
Gears of War
http://xbox360.ign.com/articles/744/744356p1.html
IGN 9.4
Outstanding
Reader Average 8.8
737 ratings | 33 reader reviews
Press Average 10
3 press ratings
Nalfaren
2006-11-08, 01:35
Beställt ett Live Guld konto för 12 månader nu, å dessutom hunnit spela lite Burnout igen :) Skitskoj, synd att jag sällan hinner spela mycket. Får la öva upp mig lite så kanske man vågar lira på nätet mot er ;)
Spel skall köras i Full HD på 100" projektor med surround å fet subba (högtalaren). Då njuter jag som mest ;) Har microsoft släppt en Xbox360
ratt å pedal lösning ännu som är trådlös?
AngelLove
2006-11-08, 09:55
Har en polare i UK som är som Lasse Kongo här, undrar om ni är samma person haha... Han har snart övertalat mig att skaffa GoW fastän jag inte gillar shooter-spel.
Hur många kan man vara samtidigt i online-läget på Single Player-spelet ? Det är en rätt så schysst finess det där..
Förresten, har fått Empe på min Friends-list nu.. :bow:
GamerTag är GwDorai så ni som vill adda kan skicka en req.
bluelight
2006-11-08, 11:46
Blir nog ett 3 månaders live för min del snart, kan nog vara kul till Need for Speed: Carbon
Här kan ni beställa COD3 för 48USD / ca 345kr ink frakt.
Gick bra när jag köpte Saints row därifrån.
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-70-1mh0.html
Lasse Kongo
2006-11-08, 13:20
Har en polare i UK som är som Lasse Kongo här, undrar om ni är samma person haha... Han har snart övertalat mig att skaffa GoW fastän jag inte gillar shooter-spel.
Hur många kan man vara samtidigt i online-läget på Single Player-spelet ? Det är en rätt så schysst finess det där..
Förresten, har fått Empe på min Friends-list nu.. :bow:
GamerTag är GwDorai så ni som vill adda kan skicka en req.
Haha, it´s my brotha :D
Inte en aning faktiskt, det går ju att köra co-op både live och offline med splittscreen, det ska tydligen ge spelet en helt ny dimension, och första spelet i världshistorien typ som är lika snyggt med delad skärm som single, annars måste man ju alltid cutta i grafik etc men inte i GOW =)
Vore ju fräckt om man kan vara 4st eftersom det handlar om 4pers, men jag tror mer på 2, blir hur kul som helst anywayyyyyyyyy!
Jag addar dig på min lista, jag har lite roliga grejor på g ang GOW i framtiden, så haka på från början vet jag ;)
Lasse Kongo
2006-11-08, 13:20
Var och När?
Plats: Sveavägen 39 Stockholm
När: Den 17:e november.
Vi drar igång aktiviteter från öppning kl. 10.00
Vad händer?
Utöver möjligheten att lägga vantarna på Gears of War kommer vi även ha egen DJ, Uncle Eric, eventpersonal från Microsoft samt en inhyrd korvgubbe som under dagen håller er varma med korv och dryck mot uppvisande av GoW-kvitto! Vi kommer även ha en demo-buss från Microsoft uppställd med demos.
T-shirtar med exklusiva Gears of War-motiv delas ut till de första 500 kunderna som köper GoW, men andra giveaways är också att räkna med!
haha, sicken tur att jag inte är ledig, för då hade jag väl åkt upp :laugh:
AP och grabbarna ska på Maiden men vi ska sitta och nöta GOW nästa fredag :D
MasterChief
2006-11-08, 16:56
Var och När?
Plats: Sveavägen 39 Stockholm
När: Den 17:e november.
Vi drar igång aktiviteter från öppning kl. 10.00
Vad händer?
Utöver möjligheten att lägga vantarna på Gears of War kommer vi även ha egen DJ, Uncle Eric, eventpersonal från Microsoft samt en inhyrd korvgubbe som under dagen håller er varma med korv och dryck mot uppvisande av GoW-kvitto! Vi kommer även ha en demo-buss från Microsoft uppställd med demos.
T-shirtar med exklusiva Gears of War-motiv delas ut till de första 500 kunderna som köper GoW, men andra giveaways är också att räkna med!
haha, sicken tur att jag inte är ledig, för då hade jag väl åkt upp :laugh:
Härligt :-)
Ger gamla härliga minnen från Halo2-släppet.
Brooklyn
2006-11-08, 17:15
Härligt :-)
Ger gamla härliga minnen från Halo2-släppet.
haha ja, självklart var man ju där, och trängde sig före alla nördar i kön *whistle*
MasterChief
2006-11-08, 22:02
Ahhh.....
GameSpy (5/5) - "I'm going to go out on a limb and say that Gears of War is the best-looking game I have ever played. It's a truly stunning achievement in terms of visuals, presentation and sound. Never before have I been given so much to look and marvel at while actually playing an adrenalized shooter. It's a fantastic achievement, and it's also easily the best reason to own an Xbox 360 to date. Now that that's out of the way, I also need to hammer home that while the single-player game is a good amount of fun, Gears' real hook is the superb multiplayer game. You'll be all done with the main story after eight or so hours, and even though there are three difficulty levels to play through, the legs of Gears is certainly in abusing foes online."
TeamXbox (9.6/10) - "Unlike many "event" games that come and go, Gears of War lives up to the hype surrounding it, and while it's not perfect, it's impossible not to want more. While the storyline is lacking in a few areas, the gameplay itself is exciting and intense, although hardcore players might want to up the difficulty a bit. For many, the game's strength lays in its multiplayer options, both cooperatively and competitively. If you can keep from letting out a whoop after you curb stomp a buddy, you're a stronger man than I. Finally, the Xbox 360 has the killer app that everyone's been waiting for, a game that should be shown to anyone who doubts the system's power."
360.IGN (9.4/10) - "Gears of War is a must-have game, pure and simple. Epic has effectively created a new gaming universe, and the rich story of planet Sera holds its own with the likes of Hyrule, City 17 and the Mushroom-friggin'-Kingdom. A game so gorgeous, both visually and audibly, that is this fun to play comes along only a handful of times a console generation."
GameSpot (9.6/10) - "Gears of War is a game that capitalizes on all of the promises made by the next generation of gaming. It looks more than a few steps beyond what consoles have been doing to this point, and the gameplay is supremely fulfilling from start to finish in all of its various modes. While there have certainly been plenty of similar shooters before it, the game's great weapons, amazing graphics, and absolutely thrilling action make it stand out from the pack in a big, big way."
EGM/1Up (10/10) - "I can go on and on, but you really need to play this visual and visceral masterpiece for yourself. When you do, you'll find plenty of minor problems, just like I did...but you can always find reasons not to give a game a 10. And while I was playing Gears of War, all I kept running into was reasons to give it a 10."
Game Informer (9.5/10) - "Gears of War is, without a doubt, the must-play Xbox 360 title of 2006. I have some minor qualms with the single-player game, but as a co-op or multiplayer game it's a treat unlike any other. The gameplay is fresh, and the graphics are simply stunning."
Eurogamer (8/10) - "In a sense, Gears of War lives up to expectations in that it's one of the most intensely beautiful-looking games ever made, but is one that plays by the rules in the gameplay stakes. If you want to gorge on a next generation audio-visual feast then Gears of Wars is a king's banquet. But what of the gameplay pudding that Peter Moore so often reminds us that he likes? The proof, he says, is in the eating, and in this case Gears of War sticks to a well-worn recipe."
Yahoo! (4.5/5) - "If you've been wondering why you lined up all night for an Xbox 360 this time last year, agonize no longer. This is the kind of game that sells systems, and if you have the merest action-loving bone in your body - and you can handle the gore, bad language, and short-ish play time -- it's pointless to resist. Gears of War is the best 360 game of 2006."
Games Radar (10/10) - "We were wary of Gears of War and its hype-fueled debut, but actually playing this magnum opus has shoved all doubts from our extremely critical minds. If you own a 360, you owe it to yourself to buy this game (and an Xbox Live account... and broadband internet service if you don't already have either of those). If you like guns at all, you owe it to yourself to buy a 360 just for Gears of War - you will not be the least bit sorry."
X-Play (5/5) - "It's bitchcakes"
GamePro (4.8/5) - "Gears of War may be big and dumb, but it's fun - the video game equivalent of a Jerry Bruckheimer film, maybe. Even calling Gears "fun" doesn't quite seem to do it justice. The game glows in a revelatory way we haven't seen since God of War and Resident Evil 4. If nothing else, it's infinitely more engaging and suspenseful than this year's crop of by-the-books FPS games, and is likely to sell more than a few consoles for Microsoft."
GameTrailers (9.1/10) - "Gears of War is fairly short, and with no vehicles in the multiplayer, its overall longevity could become an issue without adequate post-launch support. But what is here is some of the best gaming to be had this year. The attention to detail—from the heat waves that emanate from discharged weapons to the ultra-gory executions--help it to ascend above the status quo. It borrows many ideas from other games, but manages to perfect almost all of them. It's all the little things that add up to make Gears of War an experience like no other, and one that every adult with an Xbox 360 would be a fool not to experience."
GameBrink (97/100) - "From the amazing experience that is the single player to the well balanced and extremely fun multiplayer to the visuals and beyond Gears is the best game of the year hands down."
Computer & Video Games (9/10) - "For single-player, the pacing is spot-on. You're never doing one thing for too long and there's plenty of variety in the gameplay. One moment you could be attacking a room full of Locust, the next you're defending it from a counter-attack through the front door, navigating around a gun turret or holding a town square as the appearance of emergence hole after emergence hole drops the white blokes all around you."
DailyGame (9/10) - "With this package of graphics and gameplay nuances, Gears of War should have no trouble carrying the Xbox 360's load for the holiday season. Its campaign is both short and unsatisfying from a storytelling perspective, but the actual mechanics of the game and the overall experience are fantastic. It even does a good job of mixing-up its gameplay, not just with the multiple paths, but by including vehicle sections, on-rails segments and turret sequences. Gears of War doesn't break any barriers or push any envelopes totally off the edge, but it does enough to make for an addictive, memorable experience. And for a third-person shooter, that's quite an achievement."
Nalfaren; här finns wireless ratt. http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dd-49-en-70-1ohz.html
AngelLove
2006-11-09, 10:23
Hmm någon som har en bra länk till diverse nyheter om 360:an ? Polaren i UK snackade nämligen igår under tiden vi lirade lite GW Nightfall att Microsoft gått ut med att filmer, serier osv skall vara möjliga att ladda ner i HD-format inom kort. Denna hösten i USA och till våren i Europa. Måste hitta info om det för det hade vart sinnesgött, bara nu M$ fattar att lägre priser ger fler som nyttjar det och större vinst totalt....
Lasse:
Vad har du för Tagså skickar jag en till dig
Lasse Kongo
2006-11-09, 12:02
Hmm någon som har en bra länk till diverse nyheter om 360:an ? Polaren i UK snackade nämligen igår under tiden vi lirade lite GW Nightfall att Microsoft gått ut med att filmer, serier osv skall vara möjliga att ladda ner i HD-format inom kort. Denna hösten i USA och till våren i Europa. Måste hitta info om det för det hade vart sinnesgött, bara nu M$ fattar att lägre priser ger fler som nyttjar det och större vinst totalt....
Lasse:
Vad har du för Tagså skickar jag en till dig
Themassmonster :D
Lasse Kongo
2006-11-09, 12:11
Ahhh.....
GameSpy (5/5) - "I'm going to go out on a limb and say that Gears of War is the best-looking game I have ever played. It's a truly stunning achievement in terms of visuals, presentation and sound. Never before have I been given so much to look and marvel at while actually playing an adrenalized shooter. It's a fantastic achievement, and it's also easily the best reason to own an Xbox 360 to date. Now that that's out of the way, I also need to hammer home that while the single-player game is a good amount of fun, Gears' real hook is the superb multiplayer game. You'll be all done with the main story after eight or so hours, and even though there are three difficulty levels to play through, the legs of Gears is certainly in abusing foes online."
TeamXbox (9.6/10) - "Unlike many "event" games that come and go, Gears of War lives up to the hype surrounding it, and while it's not perfect, it's impossible not to want more. While the storyline is lacking in a few areas, the gameplay itself is exciting and intense, although hardcore players might want to up the difficulty a bit. For many, the game's strength lays in its multiplayer options, both cooperatively and competitively. If you can keep from letting out a whoop after you curb stomp a buddy, you're a stronger man than I. Finally, the Xbox 360 has the killer app that everyone's been waiting for, a game that should be shown to anyone who doubts the system's power."
360.IGN (9.4/10) - "Gears of War is a must-have game, pure and simple. Epic has effectively created a new gaming universe, and the rich story of planet Sera holds its own with the likes of Hyrule, City 17 and the Mushroom-friggin'-Kingdom. A game so gorgeous, both visually and audibly, that is this fun to play comes along only a handful of times a console generation."
GameSpot (9.6/10) - "Gears of War is a game that capitalizes on all of the promises made by the next generation of gaming. It looks more than a few steps beyond what consoles have been doing to this point, and the gameplay is supremely fulfilling from start to finish in all of its various modes. While there have certainly been plenty of similar shooters before it, the game's great weapons, amazing graphics, and absolutely thrilling action make it stand out from the pack in a big, big way."
EGM/1Up (10/10) - "I can go on and on, but you really need to play this visual and visceral masterpiece for yourself. When you do, you'll find plenty of minor problems, just like I did...but you can always find reasons not to give a game a 10. And while I was playing Gears of War, all I kept running into was reasons to give it a 10."
Game Informer (9.5/10) - "Gears of War is, without a doubt, the must-play Xbox 360 title of 2006. I have some minor qualms with the single-player game, but as a co-op or multiplayer game it's a treat unlike any other. The gameplay is fresh, and the graphics are simply stunning."
Eurogamer (8/10) - "In a sense, Gears of War lives up to expectations in that it's one of the most intensely beautiful-looking games ever made, but is one that plays by the rules in the gameplay stakes. If you want to gorge on a next generation audio-visual feast then Gears of Wars is a king's banquet. But what of the gameplay pudding that Peter Moore so often reminds us that he likes? The proof, he says, is in the eating, and in this case Gears of War sticks to a well-worn recipe."
Yahoo! (4.5/5) - "If you've been wondering why you lined up all night for an Xbox 360 this time last year, agonize no longer. This is the kind of game that sells systems, and if you have the merest action-loving bone in your body - and you can handle the gore, bad language, and short-ish play time -- it's pointless to resist. Gears of War is the best 360 game of 2006."
Games Radar (10/10) - "We were wary of Gears of War and its hype-fueled debut, but actually playing this magnum opus has shoved all doubts from our extremely critical minds. If you own a 360, you owe it to yourself to buy this game (and an Xbox Live account... and broadband internet service if you don't already have either of those). If you like guns at all, you owe it to yourself to buy a 360 just for Gears of War - you will not be the least bit sorry."
X-Play (5/5) - "It's bitchcakes"
GamePro (4.8/5) - "Gears of War may be big and dumb, but it's fun - the video game equivalent of a Jerry Bruckheimer film, maybe. Even calling Gears "fun" doesn't quite seem to do it justice. The game glows in a revelatory way we haven't seen since God of War and Resident Evil 4. If nothing else, it's infinitely more engaging and suspenseful than this year's crop of by-the-books FPS games, and is likely to sell more than a few consoles for Microsoft."
GameTrailers (9.1/10) - "Gears of War is fairly short, and with no vehicles in the multiplayer, its overall longevity could become an issue without adequate post-launch support. But what is here is some of the best gaming to be had this year. The attention to detail—from the heat waves that emanate from discharged weapons to the ultra-gory executions--help it to ascend above the status quo. It borrows many ideas from other games, but manages to perfect almost all of them. It's all the little things that add up to make Gears of War an experience like no other, and one that every adult with an Xbox 360 would be a fool not to experience."
GameBrink (97/100) - "From the amazing experience that is the single player to the well balanced and extremely fun multiplayer to the visuals and beyond Gears is the best game of the year hands down."
Computer & Video Games (9/10) - "For single-player, the pacing is spot-on. You're never doing one thing for too long and there's plenty of variety in the gameplay. One moment you could be attacking a room full of Locust, the next you're defending it from a counter-attack through the front door, navigating around a gun turret or holding a town square as the appearance of emergence hole after emergence hole drops the white blokes all around you."
DailyGame (9/10) - "With this package of graphics and gameplay nuances, Gears of War should have no trouble carrying the Xbox 360's load for the holiday season. Its campaign is both short and unsatisfying from a storytelling perspective, but the actual mechanics of the game and the overall experience are fantastic. It even does a good job of mixing-up its gameplay, not just with the multiple paths, but by including vehicle sections, on-rails segments and turret sequences. Gears of War doesn't break any barriers or push any envelopes totally off the edge, but it does enough to make for an addictive, memorable experience. And for a third-person shooter, that's quite an achievement."
Heeeeelt ok :bow:
Lasse Kongo
2006-11-09, 14:08
http://www.dko5.com/?p=55
mystic[-_-]
2006-11-09, 19:44
Ni som fixat förköp på COD 3 vart har ni gjort det?
mystic[-_-]
2006-11-09, 22:01
making the game: Scarface på mtv
Brooklyn
2006-11-09, 22:21
']making the game: Scarface på mtv
crappy game anyway..
Mmmmmhhhh I'm so sexy in Oblivion!!!! Har full Dwarven outfit (har inte kommit så långt i storyn) förutom helmuten. Ville bara säga detta.
Plus bumpa tråden
Lasse Kongo
2006-11-10, 18:20
BUUUUUUUUUMP!
Om exakt en vecka såhärdags sitter man nergrävd i soffan och lirar GEEEEAAAARS OF WAAAAAAAAR!
Va tom inne hos chefen igår, slutar vid lunch nästa fre haha, sa inte direkt va anledningen var *rolleyes*
BUUUUUUUUUMP!
Om exakt en vecka såhärdags sitter man nergrävd i soffan och lirar GEEEEAAAARS OF WAAAAAAAAR!
Va tom inne hos chefen igår, slutar vid lunch nästa fre haha, sa inte direkt va anledningen var *rolleyes*
Haha. Du skulle sagt som det var att du måste hem för att du väntar jätteviktig post. :D
Lasse Kongo
2006-11-11, 18:20
Mindre än en vecka kvar tills man äger bästa spelet ngnsin, exklusivt för xbox 360.
Spela spel på pc är så.... 1985 :D
Lasse Kongo
2006-11-11, 20:44
Pressen tycker till...
• 10 av 10 GameReactor
• 10 av 10 1UP
• 10 av 10 Games Radar
• 10 av 10 Play Magazine
• 5 av 5 GameSpy
• "-Fantastisk grafik, grym design, perfekt tempo, makalöst bra spelkontroll, gigantiska omgivningar, bra variation, underbart multiplayerläge." GameReactor
• "-One year in, the Xbox 360 has its Killer App. And we mean killer." IGN
• "-Gears of War is the best looking game I've ever seen. No contest. Now that we've gotten that out of the way, we can talk about the game." IGN
• "-Bottom line: Gears of War is the special kind of game that makes you feel like a kid again, a sadistic little bastard obsessed with gore and chainsaws." IGN
• 9,4 av 10 IGN
• 9,6 av 10 GameSpot
• 9,5 av 10 Game Informer
• 4,75 av 5 GamePro
• 4,5 av 5 Yahoo! Games
• 9,1 av 10 GameTrailers
• 9 av 10 Official Xbox Magazine UK
• 9,6 av 10 Team Xbox
• 9 av 10 Computer and Video Games
• 9 av 10 TotalVideoGames
• 9 av 10 Daily Game
• A+ PopCultureShock
• 97 av 100 GameBrink
• 9,6 av 10 Xbox 360 Advanced
• 1UP's Best of E3 2005 1UP
• Xbox 360 Game of Show E3 2005 GameSpy
• E3 2005: Best Xbox 360 Game TeamXbox
• Best of Show E3 2005: Overall DailyGame 2005
• Best of Show E3 2005: Action/Third-Person Shooter DailyGame 2005
• Best of E3 2005: Xbox 360 Game of Show IGN
• Best of E3 2005: Best Graphics IGN
• Best of E3 2005: Technological Excellence IGN
• E3 2005: Best Xbox 360 Game Overall Xbox Advanced
• E3 2005: Best Xbox 360 Action Game Xbox Advanced
• E3 2005: Best Xbox 360 Visuals Xbox Advanced
• E3 2005: Nominee: Best of Show Game Critics Awards
• E3 2005: Nominee: Best Console Game Game Critics Awards
• E3 2005: Nominee: Best Action Game Game Critics Awards
Brukar inte bry mig så mkt om recensioner osv, men jag säger bara JESUS :hbang:
mystic[-_-]
2006-11-11, 20:52
Men fan asså både COD 3 och detta kommer bli jobbigt att hinna annat *gah!*
Vet inte vilket jag är mest sugen på dock men COD 3 kommer nog få mest speltid :em:
Lasse Kongo
2006-11-11, 20:54
Jag hade faktiskt förbokat Cod3, men insåg att det är jättejättedumt att köpa det en knapp vecka innan gears kommer... så jag sparar det tills jag kört igenom gears tillräckligt.
Dessutom WW2spel har man sett ett par ggr innan, men att hjälpa planten Sera har vi inte sett förut :hbang: *drool* *gah!*
Lasse Kongo
2006-11-12, 08:39
http://xbox360.qj.net/Pwnage-kid-gets-creamed-during-Gears-of-War-launch/pg/49/aid/72549
When justice is served, cops get a free game! Haha!
6dgr kvar, 5 om man inte räknar med idag haha
Känner mig som 8år och som att det snart är julafton *cupid*
Lasse Kongo
2006-11-12, 08:50
Hm, kan väl skriva ner lite annat nytt för att få bort tankarna från Gow...
Får se vad som sker i framtiden, vore bra kul att på något sätt jobba med/runt boxen.
Snart får vi ett nytt Lost Planetdemo 24/11 tror jag, multiplayer denna gång, singleplayerdemot är nerladdat ca 500 000 ggr så det var rätt poppis, spelade det senast igår och demot är sjukt bra trots att det var typ ett halvår sen det släpptes och är minst lika länge kvar tills det släpps!
Ny gratistidning: http://www.gamerzines.com/
Har inte läst den själv dock.
Nya gamereactor kommer den 14/11 får ej missas denna månad då GOWrecensionen är med, har ju redan läst den men annan känsla med tidning =)
17/11 kommer nya Xbox Life, får ALDRIG missas, bästa tidningen!
Fan jag spelar inte så mkt längre har så mkt annat att göra, men snart så, snart ska det spelas tills ögonen blöder...
Lasse: Du borde ju starta en xbox-blogg eller liknande. :hbang:
Lasse Kongo
2006-11-12, 08:54
Lasse: Du borde ju starta en xbox-blogg eller liknande. :hbang:
Ska ja göra det tycker du?
Man kan ju låta sin 360 blogga åt sig automatiskt (riktigt coolt), men man kanske skulle göra en egen, vore det ballt eller, jag har ingen aning, vet knappt vad blogg är =)
Ska ja göra det tycker du?
Man kan ju låta sin 360 blogga åt sig automatiskt (riktigt coolt), men man kanske skulle göra en egen, vore det ballt eller, jag har ingen aning, vet knappt vad blogg är =)
Här är en blogg: http://spel.feber.se/feber/
Här kan du starta din egen blogg: http://www.blogger.com/start
Grejen är ju att det inte behöver vara långa feta inlägg, utan mest att man samlar ihop det bästa och mest aktuella. Och du verkar ha rätt bra koll på vad som händer runt boxen. :)
Lasse Kongo
2006-11-12, 09:08
Här är en blogg: http://spel.feber.se/feber/
Här kan du starta din egen blogg: http://www.blogger.com/start
Grejen är ju att det inte behöver vara långa feta inlägg, utan mest att man samlar ihop det bästa och mest aktuella. Och du verkar ha rätt bra koll på vad som händer runt boxen. :)
Hm, why not, why not.
Kan du slänga upp lite mer bloggar, lite vad som, kul att se hur det ser ut.
http://www.weirdscience.se/index.php?sida=blogg
http://www.tvbloggen.com/
http://gamerscoreblog.com/team/default.aspx
http://www.majornelson.com/
http://m3.idg.se/xboxfans/
www.weirdscience.se/blog
Lasse Kongo
2006-11-12, 09:23
Hehe ok, ska kolla sen, har precis startat en blogg =)
Men jag måste sitta ner i lugn och ro hemma sedan, jobbar nu, så namnet till den kommer senare.
Lär ju inte va många som läser den iaf haha
Sir Anselm
2006-11-12, 09:24
BUUUUUUUUUMP!
Ha ha, jag tog ledigt hela dagen...:em:
Lasse Kongo
2006-11-12, 09:31
Ha ha, jag tog ledigt hela dagen...:em:
Kunde jag med ha gjort, men tycker det känns bra att jobba ett par timmar innan, kan man spela med bättre samvete hehe
Lasse Kongo
2006-11-12, 10:17
fyfan vilket jävla skämt, helt omöjligt att komma in på sin blogg, fyfan så förbannad sånt här gör mig, skulle ärligt kunna döda ngn!
stor lust att skapa en ny med nytt namn då, fyfan, lägger ner!
ORKA!!!!!!!!!
Lasse Kongo
2006-11-12, 11:11
Måste sluta med kokainet så ja slipper rage som förra inlägget :em:
Häng med från början:
http://360ofsweden.blogspot.com/
Ha tålamod, har precis startat den tack vare JajZeee, jobbar just nu så har inte tid att sitta och pilla, men ska försöka ha bloggen till att uppdatera lite vad som händer runt boxen, kommer nog skriva lite recensioner mm oxå.
Lär nog inte bli så poppis, men ändå kul för min egen del =)
Får tacka JäjSeee
Häng med från början:
http://360ofsweden.blogspot.com/
Bra jobbat, Lasse!
Jag ska släppa min tv-blogg i veckan. Jag kan besöka din så kan du besöka min, så vi får några besökare åtminstone. :D
Lasse Kongo
2006-11-12, 11:17
Bra jobbat, Lasse!
Jag ska släppa min tv-blogg i veckan. Jag kan besöka din så kan du besöka min, så vi får några besökare åtminstone. :D
hehe, låter bra, min ska förhoppningsvis inte se ut som den gör just nu i framtiden *gah!*
hehe, låter bra, min ska förhoppningsvis inte se ut som den gör just nu i framtiden *gah!*
Man kan göra rätt mkt ändringar som tur är...hehe
Lasse Kongo
2006-11-12, 11:29
Man kan göra rätt mkt ändringar som tur är...hehe
ja det verkar rätt ballt!
Lasse Kongo
2006-11-12, 13:12
La nyss till en EXTREMT viktig sak på bloggen som händer ikväll ;)
mystic[-_-]
2006-11-12, 13:32
Nu kollade jag på ONOFF's sida och COD 3 fanns i lager i den lokala butiken. Jag kanske bör åka dit och handla *gah!*
COD 3 inhandlas idag 499 kr :) www.gameshop.se , tar en 30 min att åka dit ;D... de ska få saints row i utbyte, har kört sönder spelet, inte kul längre...
Lasse Kongo
2006-11-12, 13:56
Steffi, svarar här istället, har inte tid just nu att lära mig hur bloggen fungerar haha.
Nej inte vad jag vet, det har gått men inget som sänds just nu.
Fan, ser fram emot att börja mekka med sidan, har en del som jag vill skriva om sas =)
mystic[-_-]
2006-11-12, 14:13
COD 3 inhandlas idag 499 kr :) www.gameshop.se , tar en 30 min att åka dit ;D... de ska få saints row i utbyte, har kört sönder spelet, inte kul längre...
Oooooooh! en fråga här innan du försvinner i gamedjungeln. Kräver spelet stöd för PAL-60 eller funkar det på PAL-50? ;P
Steffi, svarar här istället, har inte tid just nu att lära mig hur bloggen fungerar haha.
Nej inte vad jag vet, det har gått men inget som sänds just nu.
Fan, ser fram emot att börja mekka med sidan, har en del som jag vill skriva om sas =)
Ok! konstigt tycker man, borde sändas program om tvspel!
Verkade kul med blogg, drog igång en egen :D Får se hur länge man orkar! http://swedenlovesgnr.blogspot.com/ :D
']Oooooooh! en fråga här innan du försvinner i gamedjungeln. Kräver spelet stöd för PAL-60 eller funkar det på PAL-50? ;P
hmmm vänta alltså jag sitter på en hdtv, står det i manualen kanske? jag är kvar, brorsan spelar just nu ska köra senare men jag ska kolla i manualen brb
Mystic: det enda som står om PAL står på baksidan av fodralet: For use only with xbox 360 systems with PAL designation. står inget om PAL osv i manulen eller någon annan stans ;/
mangemani
2006-11-12, 15:58
vart kan man få tag i patchar till spelen och exakt hur installerar man dom?
söker efter en patch till oblivion,finns ej på marketplace.
spelet verkar totalt spåra ur när man har gjort klart "cure for vampyrism" och en patch ska tydligen vara räddningen för detta.
mystic[-_-]
2006-11-12, 16:28
Mystic: det enda som står om PAL står på baksidan av fodralet: For use only with xbox 360 systems with PAL designation. står inget om PAL osv i manulen eller någon annan stans ;/
Har köpt det och det funkar! Spelat första "staden" men nu måste jag pausea lite för att jag tänkte träna *gah!*
Lasse Kongo
2006-11-12, 19:15
omg...
För er med konto till den amerikanska marketplacen så har det släppts en gameplayvideo på gow, HOLY SHIT MADDAFAKKA *gah!*
Akta så du inte hypar upp det för mycket nu, Lasse. Sånt är farligt.
']Har köpt det och det funkar! Spelat första "staden" men nu måste jag pausea lite för att jag tänkte träna *gah!*
hehe ok . spelet är riktigt kul, fin grafik också. nu längtar jag till gow..
german sons of ******* :cool:
german sons of ******* :cool:
German sons of R'osing? :D
German sons of R'osing? :D
eexakt...*innocent*
grisbil3n
2006-11-12, 23:20
Jag blir nästan lite sewgen, aldrig varit mycket för konsoller utom när det gäller sportspel. Finns det nå sjyssta rollspel om man bortser från Oblivion? Orkar inte läsa igenom hela tråden, och rescensioner på nätet skiter jag i. Vill veta vad kollo tycker.
Lasse; på din blog skriver du att två GoW filmer var släppta i Usa, i 480p och 720p format. Betyder det att man minst måste ha en 480p TV för att kunna se filmerna? En vanlig TV är bara 480i.
Langster
2006-11-13, 09:20
Lasse; på din blog skriver du att två GoW filmer var släppta i Usa, i 480p och 720p format. Betyder det att man minst måste ha en 480p TV för att kunna se filmerna? En vanlig TV är bara 480i.
Nej det går bra med en helt vanlig TV. Du kan även kolla på 720p-flmen på vanlig TV. När 360 är kopplad till vanlig TV så skalar den ner till den upplösning som krävs.
Om man ska köpa ett Xbox 360 Premuim? Var rekommenderar ni att man införskaffar den? Har alla ni HDTV-ready tv-apparater med hög upplösning osv? Grymt sugen alltså men svårt veta hur man ska lägga upp det... Tips och råd på bra ställen köpa sitt Xbox på? :)
AngelLove
2006-11-13, 11:22
Om man ska köpa ett Xbox 360 Premuim? Var rekommenderar ni att man införskaffar den? Har alla ni HDTV-ready tv-apparater med hög upplösning osv? Grymt sugen alltså men svårt veta hur man ska lägga upp det... Tips och råd på bra ställen köpa sitt Xbox på? :)
Jag måste faktiskt plussa för ElGiganten i Lund på detta (om du bor i närheten vill säga). De gav mig ett grymt bra pris (först prisgaranti och sedan rabatt på allt jag köpte). De var dessutom inte minsta knökiga med att byta konsolen till en ny (pga att min downloadspeed suger värre än faen och att jag hade talat med Xbox Support och de hade ingen aning längre om varför). Det hjälpte iofs inte med bytet men plus ändå till ElG för sitt grym service...
Har en 32" Samsung LCD-tv och kör 1080i... Riktigt riktigt mums mums :)
Edit: Såg att du bodde i Piteå så jag vet inte hur ElG i Piteå är ^^
GoW förbetalt och klart :hbang: hämtas på fredag för 399 kr :D
GoW förbetalt och klart :hbang: hämtas på fredag för 399 kr :D
Var köpa GOW så billigt? jag fick betala närmare 600kr när jag beställde *mini* men det är det värt :D bara kul att veta var man kan få tag på det billigare.
Lasse Kongo
2006-11-14, 06:15
Jag kunde inte hålla mig är tvungen att ha ngt att döda tiden med fram till fredag, köpte Cod3 igår, så snyggt, vilken ljudbild *dreggel*
Man tröttnar fan inte på att döda nazister.
SAANITEEEETEEEE!
3 dagar kvar, sen smäller det i brallan.
bluelight
2006-11-14, 07:35
Jag kunde inte hålla mig är tvungen att ha ngt att döda tiden med fram till fredag, köpte Cod3 igår, så snyggt, vilken ljudbild *dreggel*
Man tröttnar fan inte på att döda nazister.
SAANITEEEETEEEE!
3 dagar kvar, sen smäller det i brallan.
Döda nazis håller vattentätt i nästan alla spel! Kommunischeteeen!
Lasse Kongo
2006-11-14, 23:11
Langster det lilla lwdret lirar GoW för fulla muggar *mini* *drool* *gah!*
Jaha,nu har xboxen dött.Så typiskt när Gears of war släpps om 2 dagar och man har ett ex av Ghost recon som är oöppnat och ett splinter cell som man aldrig tröttnar på :/
Ber om ursäkt om det här inlägget ses som onödigt,men jag blir bara så bitter.
Langster
2006-11-15, 09:36
GoW är SVÅRT! Jag kör på Hardcore iofs, men vägrar gå ned på novice, vill inte bränna igenom hela spelet på en kväll. Väljer ni att köra på hardcore så förvänta er att dö ofta, irriterande ofta faktiskt. Fienderna tål typ en miljard skott medans man själv dör typ direkt när man lämnar sitt cover.
GoW verkar nästan gjort för co op och jag ser fram emot att spela det så, ens datorstyrda squadmates är inte så värst klyftiga och blir nedskjutna hela tiden, man kan återuppliva dem, men det betyder att man ska ut i korselden vilket i sin tur betyder säker död. (När alla fiender är döda i ett område återupplivas de av sig själva likt magi)
Det blir något lättare när man lärt sig hur kontrollerna fungerar och hur viktigt det är att blindskjuta osv och när man får in omladdningstekniken. Men det går aldrig att köra Rambo-teknik.
Lever det upp till hypen? Ja och nej... Det är inte så lätt att bli så jävla imponerad av grafiken eftersom man sett så många videos och trailers redan. Det är jävligt snyggt, men det vet man redan liksom, man blir inte häpen. Spelet är intensivt och oförlåtande men också frustrerande. Det som är roligast hittills är de sektioner där man går ifrån det vanliga spelsättet, t.ex så möter man rätt tidigt i spelet en blind men livsfarlig fiende... ja, ni får se själva sen hur det går till! :D Finns flera sådana exempel och man önskar nästan att det fanns ännu fler break från den vanliga skjuta-från-cover-stilen (vilket jag iofs tror kommer att lyftas enormt av co op, teamwork skulle underlätta mycket). Det finns en hel del lååånga mellansekvenser som tyvärr är helt utan interaktion, de är välgjorda, men det hade varit kul om man kunde titta omkring själv under tiden, det är trots allt gjort med spelmotorn, det blir till att klicka bort andra gången man ser dem vilket är lite synd. Ser redan fram emot att börja om från början, trots att jag är långt ifrån att ha klarat hela spelet, så man kan krossa de lätta fienderna som man hade problem med första gången!
Det sista jag testade innan jag slocknade igår var att spela på Live, Men det funkade inte alls, inte en gång kom jag med i en match hur jag än gjorde. Jag gissar på att det inte beror på spelet utan att de helt enkelt inte tillåter europeér på servrarna innan fredag.
Lasse Kongo
2006-11-15, 13:23
GoW är SVÅRT! Jag kör på Hardcore iofs, men vägrar gå ned på novice, vill inte bränna igenom hela spelet på en kväll. Väljer ni att köra på hardcore så förvänta er att dö ofta, irriterande ofta faktiskt. Fienderna tål typ en miljard skott medans man själv dör typ direkt när man lämnar sitt cover.
GoW verkar nästan gjort för co op och jag ser fram emot att spela det så, ens datorstyrda squadmates är inte så värst klyftiga och blir nedskjutna hela tiden, man kan återuppliva dem, men det betyder att man ska ut i korselden vilket i sin tur betyder säker död. (När alla fiender är döda i ett område återupplivas de av sig själva likt magi)
Det blir något lättare när man lärt sig hur kontrollerna fungerar och hur viktigt det är att blindskjuta osv och när man får in omladdningstekniken. Men det går aldrig att köra Rambo-teknik.
Lever det upp till hypen? Ja och nej... Det är inte så lätt att bli så jävla imponerad av grafiken eftersom man sett så många videos och trailers redan. Det är jävligt snyggt, men det vet man redan liksom, man blir inte häpen. Spelet är intensivt och oförlåtande men också frustrerande. Det som är roligast hittills är de sektioner där man går ifrån det vanliga spelsättet, t.ex så möter man rätt tidigt i spelet en blind men livsfarlig fiende... ja, ni får se själva sen hur det går till! :D Finns flera sådana exempel och man önskar nästan att det fanns ännu fler break från den vanliga skjuta-från-cover-stilen (vilket jag iofs tror kommer att lyftas enormt av co op, teamwork skulle underlätta mycket). Det finns en hel del lååånga mellansekvenser som tyvärr är helt utan interaktion, de är välgjorda, men det hade varit kul om man kunde titta omkring själv under tiden, det är trots allt gjort med spelmotorn, det blir till att klicka bort andra gången man ser dem vilket är lite synd. Ser redan fram emot att börja om från början, trots att jag är långt ifrån att ha klarat hela spelet, så man kan krossa de lätta fienderna som man hade problem med första gången!
Det sista jag testade innan jag slocknade igår var att spela på Live, Men det funkade inte alls, inte en gång kom jag med i en match hur jag än gjorde. Jag gissar på att det inte beror på spelet utan att de helt enkelt inte tillåter europeér på servrarna innan fredag.
Det är ett bra tecken!
Vad använder du som skärm till 360n?
Langster
2006-11-15, 14:23
Vad använder du som skärm till 360n?
22" wide lcd monitor, sitter ca 50 cm ifrån. :D
Standard TV är inte ett alternativ för 360 i mitt tycke och en ny bra HD TV är inte ett alternativ för min plånbok just nu.
(För dom som har koll: Nej den kör inte på 360:ns native upplösning, de flesta 22 tummare gör ju inte det, men bilden blir förvånansvärt skarp ändå, tidigare körde jag på en 20" Apple crt monitor som hade "rätt" upplösningar, men bilden är banne mig minst lika skarp på 22 tummaren.)
Lasse Kongo
2006-11-15, 17:00
Sugen på o bojkotta skiten, fler o fler som fått tag i det redan medan en annan får NAAAAAAAAAJ PÅ FRAAAAAAAJTAK MOSTE ANNARS BÖÖÖÖTER *gah!*
Får lira vidare på Cod3 SAAAANIIITEEEEEEEEEEEEETEEEEEE
Dustin ska skicka skiten imorrgon, men då ska dom ha med nå jävla t-shirt och nyckelband i erbjudandet, så det skickas säkert som PAKET istället för brev, vilket betyder att ja får SKITEN PÅ MÅNDAG! Helvete ska avboka skiten
Langster
2006-11-15, 17:32
Är CoD3 bra? Tyckte 2:an var lite för lik alla andra ww2 shooters, och tom sämre än expansionen till 1:an, United offensive eller vad den hette.
Ryktas om att CoD4 ska utspelas i nutid i typ Irak? Hur kul blir det? Tyskarna var ju en stenhård fiende, medans irakierna krossades på ett par dar...
Vore bra jävla mycket roligare och intressantare om det hade blivit ww1 istället!!
Eller franska revolutionen så man fick springa runt med högafflar och spjut.
Brooklyn
2006-11-15, 17:43
satan va sugen jag blir på att köpa en 360, och sedan fixa lite med firmwaren så man kan köra "homebrews" *whistle*
Brooklyn
2006-11-15, 20:42
en lite fråga bara, har just börjat lire double agent, och är precis i början då man är på "terroristbasen" jag har klarat att bugga antennen på taket, men sen vet jag inte vart någonstans man ska uploada den s.k. "trojanen" vart gör jag det? har gått runt minst 15min o letat *gah!*
Lasse Kongo
2006-11-15, 21:02
en lite fråga bara, har just börjat lire double agent, och är precis i början då man är på "terroristbasen" jag har klarat att bugga antennen på taket, men sen vet jag inte vart någonstans man ska uploada den s.k. "trojanen" vart gör jag det? har gått runt minst 15min o letat *gah!*
I källaren finns ett serverrum, dit ska du. Hur fan ska man förklara...
Det finns ett rum där ett par snubbar jobbar och pratar om att det tappat bort sin skruvmejsel, där in finns ett rum med ett kodlås som du måste knäcka, där in ska du, sen kommer du till serverrummet.
Utgå från huvudplanet så äre en trappa ner.
Lasse Kongo
2006-11-15, 21:05
Är CoD3 bra? Tyckte 2:an var lite för lik alla andra ww2 shooters, och tom sämre än expansionen till 1:an, United offensive eller vad den hette.
Ryktas om att CoD4 ska utspelas i nutid i typ Irak? Hur kul blir det? Tyskarna var ju en stenhård fiende, medans irakierna krossades på ett par dar...
Vore bra jävla mycket roligare och intressantare om det hade blivit ww1 istället!!
Cod2 är ett av de bästa spelen hitills till 360, grym sp och sjukt kul multi.
3an är ett helt annat spel tycker jag, men fruktansvärt bra, snyggaste spelet jag ngnsin sett med en heeelt otrolig ljudbild!
Singleplayer är en jävligt trevlig och INTENSIV historia, helvetika va det smäller!
Multin är det bästa multiliret jag ngnsin spelat, spelat ett mode som kallas "War" hela dagen, så jääääävla kul, lite typ som BF där man ska ta över olika flaggar sas, 12 vs 12 det blir ett jävla bra drag och det smäller fruktansvärt, krig helt enkelt =)
satan va sugen jag blir på att köpa en 360, och sedan fixa lite med firmwaren så man kan köra "homebrews" *whistle*
Hmm... Homebrews kan man väl inte köra? Men annat kan man :em:
Brooklyn
2006-11-15, 21:24
Hmm... Homebrews kan man väl inte köra? Men annat kan man :em:
skrev homebrews, men menade något annat you know *whistle*
Klarade Splinter Cell idag!
Satan, måste vänta på lön så jag kan köpa Gears!
Langster
2006-11-16, 10:33
Igår blev jag verkligen imponerad av grafiken i Gears... Man är nere i ett STOORT grottsystem och står man still och ser upp på de massiva bergsalarna så... Alltså jag har aldrig sett så bra grafik någonsin, inte ens i pre-rendered grejer, det ser ut att vara en handmålad fantasy oljemålning typ, men det är realtime! *drool*
Och grottbanor som brukar vara de tråkigaste/fulaste...
Stannade när jag kom till 4:e banan, av 5. Mer än halva spelet klarat.
Lasse Kongo
2006-11-16, 14:33
En dag kvar bara, sen är det julafton *cupid*
AngelLove
2006-11-17, 13:19
Då har man Gears of War i sin ägo tack vare en snäll paps som körde stan runt för att dels köpa och sedan lämna på jobbet så man kan spela det så fort man kommit hem från jobbet ikväll och fått minstingen i säng (funderar på att ge henne en liten nice grogg för att hon skall sova till minst kl12 imorgon ^^)
Kommer bli en MASSA Multiplayer hädanefter (iofs har jag nästan uteslutande spelat det bara redan haha)..
The war have started...
Marvel ultimate alliance co-op med frugan ftw :hbang:
Hur roligt är det att spela 360? ska flytta snart så Utrymet för dator kommer bli mindre. Är dock sugen på att köpa en maskin i 16k sek klassen i alla fall. Vore det puckat att köra med bärbar och andvända en 360 för att tillfredställa mitt spelbehov. Hur känner ni andra som konverterat från pc till console?
Hur roligt är det att spela 360? ska flytta snart så Utrymet för dator kommer bli mindre. Är dock sugen på att köpa en maskin i 16k sek klassen i alla fall. Vore det puckat att köra med bärbar och andvända en 360 för att tillfredställa mitt spelbehov. Hur känner ni andra som konverterat från pc till console?
Konvertera? Spela på bägge förtusan! :D
är det bara jag som undrar var kongo är? :D
AngelLove
2006-11-17, 15:04
är det bara jag som undrar var kongo är? :D
Kongo var för någon timme sedan i Menyn på Gears of War enligt statusen på xbox live hahaha
Lasse Kongo
2006-11-17, 15:38
Haha ja det var han =)
För att citera Kirsti i Idol:
Det här är ett HALLELULJAMOMENT!
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN!
Enda jag ångrar är att jag provade multin innan jag är klar med singleplayer, multin är så sjuuuuuuuukt bra, så förbannat jävla ubersnyggt och uberkontroll och UBER!!!!!!!!!!
Nej, måste in och rädda världen nu *gah!*
Jag stannar upp hela tiden och kollar på grafiken, helt makalöst, allt jag spelat innan bleknar på alla sätt i jämförelse med Gears Of War *cupid*
Jag tröttnade på att ha en dator som inte hängde med och där gamla installationer av spel låg och skräpade. När jag skaffade en ny dator blev det en bärbar. Det enda jag spelar där är Civilization. Allt annat spelande sker på konsol. Jag har min PS2 och sambon har en Gamecube så det blir rätt bra variation på spelen.
Pumpitup
2006-11-17, 17:10
Jag lirar Need For Speed carbon på xbox(den gamla lådan)
Vad tycker ni andra om det spelet?
Brooklyn
2006-11-17, 17:23
Jag lirar Need For Speed carbon på xbox(den gamla lådan)
Vad tycker ni andra om det spelet?
sucks...
YES!!! Jag avbokade GOW från cdon när jag såg att Elgiganten skulle sälja det för 399. Så nu kom jag alldeles precis hem efter två och en halv timme i bilkö bara för att åka fyra mil fram och tillbaka. Men det var det helt klart värt :D Fyfan, ska börja spela nu. YEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
AngelLove
2006-11-17, 21:37
YES!!! Jag avbokade GOW från cdon när jag såg att Elgiganten skulle sälja det för 399. Så nu kom jag alldeles precis hem efter två och en halv timme i bilkö bara för att åka fyra mil fram och tillbaka. Men det var det helt klart värt :D Fyfan, ska börja spela nu. YEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
Heheh då var vi två... Min pappa fick åka malmö runt för att handla mitt...
Lasse Kongo
2006-11-18, 00:47
Seriöst... har inte alls kört långt på sp, början på act 3.
Har spelat live nu i typ 6h på raken ihop med 7 andra polare, det är så så så så så jävla enormt fucking jävla kul, larvigt bra *cupid*
Alla bara sitter och snackar om detaljerna på banorna och hur snyggt det är haha, galet bra Epic... galet...
Lasse Kongo
2006-11-18, 16:36
Tur man har en snäll sambo som servar en med mat, har inte tid att äta :D
Empe, va tycks då hehe
Tur man har en snäll sambo som servar en med mat, har inte tid att äta :D
Empe, va tycks då hehe
Jag är helt förstummad. Det är otroligt jävla überbra. Har spelat nästan hela tiden sen jag kom hem igår med undantag för en pokerkväll igår och träning idag. Är på Act 2 nu. Berserkern var ju livsfarlig, ingen match för mig efter några försök.
AAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!! Mitt Gow började lagga när jag hade kommit över floden och skulle till checkpoint 2 i act 2. *gah!* *gah!* Så nu kollar jag på tv istället :(
Lasse Kongo
2006-11-18, 20:43
AAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!! Mitt Gow började lagga när jag hade kommit över floden och skulle till checkpoint 2 i act 2. *gah!* *gah!* Så nu kollar jag på tv istället :(
Vafan, fel på boxen eller?
Sugen på att vara med på lite multi sen ikväll, säg till så skickar ja en inbjudan.
tjena tjena
skaffade 360 förra veckan har följande spel:
1. Gears of War
2. Splinter Cell Double Agent
3. Project Gotham Racing
4. Ghost Recon Advanced Warfighter
Är framförallt GoW och SP.DA som jag lirar på live. Om någon vill ta å lira lite SP.DA i eftermiddag/kväll så skicka PM för username!
Vafan, fel på boxen eller?
Sugen på att vara med på lite multi sen ikväll, säg till så skickar ja en inbjudan.
Nej, jag har den liggandes och jag hade spelat typ hela dagen så jag tror den var varm bara. Jag stängde av och lät den vila ett litet tag sen fungerade det felfritt igen. Det blev filmkväll igår men ikväll skulle vi kunna lira lite :D
Can't stop the COLE-TRAIN baby!!!!!
AngelLove
2006-11-20, 09:15
Måste säga (och jag trodde inte jag skulle säga det): Gears of War är SJUKT bra och det är bara förbenat nice att polaren i UK lyckades övertala en att köpa det. Har spelat det från och till sen i fredags och klarade alla act's på Casual igårkväll. Kör om det igen nu på Hardcore och är snart klar med Act 1 (har Berserkern kvar och HAN lär INTE bli rolig på Hardcore med tanke på hur sjukt mkt mer de andra tål....)
Trodde heller aldrig jag skulle få ett så sjukt beroende på att skjuta andra som detta spel har inneburit. JAg har för fasen t o m DRÖMT om spelet hahaha... Grafiken imponerar, känslan i spelet imponerar, kontrollen och storyn är oxå riktigt riktigt bra.. Förstår verkligen varför alla reviews har gett så höga betyg som de gjort !!
Ikväll är det Berserker-dags, kan inte dagen gå liiiiiite fortare ?
Langster
2006-11-20, 09:52
Har ni kört co op än? Det gör ju spelet typ dubbelt så kul. Jag har inte klarat spelet än, är på sista kapitlet. Kollade nu och det är tom sista bossen jag är på, han är inte lätt på hardcore alltså... Men jag trodde man skulle få slåss mot en sån där riktigt stor med kanon på ryggen också???
Är glad att jag inte gått ner på casual, vill att spelet ska hålla ett tag och nu har jag ju haft spelet i snart en vecka, väntar med att klara det tills polaren kan spela co op igen på onsdag.
Lasse Kongo
2006-11-20, 10:50
Jag har fullt upp med spelet, alla vill spela coop och live och jag har inte ens klarat sp =)
Men nu är jag framme vid sista bossen på casual, pararellt med detta så kör jag om hela spelet från början med en polare på hardcore.
Sen återstår bara Insane, lär ju bli coop där med om man ska överleva sas =)
Har tom börjat köra en del rankade matcher faktiskt, är rätt grym på lajven men många amerikanare är inte att leka med alltså *gah!*
Spelet är GOAT såklart, utan tvekan.
Just det, har kört act 1 4ggr redan, en gång själv i sp och 3ggr coop med olika kompisar live, och banan är fortfarande lika kul.
Förvånas varje gång hur smarta fienderna är.
Lasse Kongo
2006-11-20, 11:15
Oj oj oj...
Då har man klarat det bästa spelet någonsin, jag kom på en riktigt bra strategi mot General RAAM, kan dela med mig om ni behöver hjälp =)
Det gick en rysning i hela kroppen under slutsekvensen, vill inte spoila men ni märker nog vad jag syftar på.
Ser fram emot del 2 vill jag lova *drool*
Kontrollen sitter så uber nu med, hoppar mellan skydden som aldrig förr, hoppas ni som har spelet är med och lirar lite lajv någon dag med mig, så ska ja såga sönder er som aldrig förr :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.