handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Mart|n
2012-03-15, 21:57
har en PSP-PS3 fråga.
har en PSP som jag helst inte vill uppdatera till någon nyare FW.
PSN kräver att man måste uppdatera för att få tillgång till storen genom PSPn vilket då gör att det ej är möjligt att använda sig utav PSN på min PSP.
kan man gå runt detta genom att ladda hem PSP grejjor till PS3an och sen från den skicka över till PSPn? tänkte på demos och mini games tex.

Jag gissar att du kör med någon form av CFW, och sist jag kollade, så kunde man kringgå diverse hinder med hjälp av någon plugin. :)

petah
2012-03-15, 22:05
Rätt najs ändå med enhanced edition. Hoppas de ser över grafiken i alla fall litegrann, annars blir de nog svårt att lira igenom igen när man vant sig vid dagens standard.

PixelMiner
2012-03-16, 17:17
Deadlight ser riktigt snyggt ut. Verkar ha fått till riktigt skön post-apokalyptisk stämning:

http://www.cinemablend.com/images/gallery/s38734/Deadlight_13269124157569.jpg

iBX4Z3wucGc
50nHNs7QarA

mangemani
2012-03-17, 13:13
la nyss in twisted metal 1/2 på PSPn min, fina minnen som kom tillbaks.
ska senare lägga in final fantasy 7 och slänga bort oändligt många timmar på det spelet med igen.
hade helt glömt bort dessa godingar som man lätt kan spela på PSPn.
har final fantasy 7 på pc med, men det är långt ifrån samma sak tycker jag, sitta klistrad vid tangent bordet och styra genom det(vet att man kan koppla in kontroller, men orkar inte böka med det), nej hua nej, det ska vara the real deal, antingen på PS1/2/3 eller på PSPn.

Mart|n
2012-03-19, 13:05
http://www.gamereactor.se/media/30/borderlands2_363091b.png

Hrmm.... Vad ska man spela BL2 på? PC, PS3 eller X360? *gah!*

Langster
2012-03-20, 08:53
Mass Effect 3 slutet.
Jag tycker det var helt OK, man satte en ordentlig punkt på den historien. Förstår inte varför folk är så upprörda. Kanske är det jänkarna som inte står ut med att det inte blev ett typiskt amerikanskt slut?

Vad tycker ni andra?

hertzman
2012-03-20, 13:58
Mass Effect 3 slutet.
Jag tycker det var helt OK, man satte en ordentlig punkt på den historien. Förstår inte varför folk är så upprörda. Kanske är det jänkarna som inte står ut med att det inte blev ett typiskt amerikanskt slut?

Vad tycker ni andra?

Mest för att det är så fyllt av plotholes att man blir helt snurrig samt att Shephard helt plötsligt slutar vara den karaktär han är och bara accepterar sitt öde.

Hur tror du det går för jorden när en gigantisk flotta nu inte kan ta sig hem?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Langster
2012-03-20, 15:02
Mest för att det är så fyllt av plotholes att man blir helt snurrig samt att Shephard helt plötsligt slutar vara den karaktär han är och bara accepterar sitt öde.

Hur tror du det går för jorden när en gigantisk flotta nu inte kan ta sig hem?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

SPOILERVARNING

Han fick ju chansen att rädda mänskligheten även om det kostade hans liv, det byggde ju historien upp till hela tiden, han var hela tiden i något som kunde vara ett självmordsuppdrag.
I det läget han var i hade han ju inget annat val, vad skulle han kunna göra annorlunda för att vara den karaktär han varit tills dess? Lagt sig ner och börja gråta? För mig ändrades inte karaktären, han ställdes bara inför en situation som ingen kunde förutsäga.

Hur det går för jorden? All civilisation i galaxen får ju "starta om", men mänskligheten och de andra raserna överlevde ju åtminstone. Tillbaka till stenåldern, men vid liv. Jag gillade det slutet. Hela sista uppdraget fram till slutet var suveränt tycker jag.

Vilka plotholes tänker du på?
Ungen var ju rätt märklig, men jag antog att det var en AI som antog en form som Shepard var bekant vid.

aijou
2012-03-21, 11:40
Vad tror ni om spelet Dragons Dogma? Det ser onekligen intressant ut. De har verkligen implementerat många nya aspekt av äventyrande som man sällan ser i andra spel.

NrCiV4LOYk4

Ado2000
2012-03-21, 12:04
Vad tror ni om spelet Dragons Dogma? Det ser onekligen intressant ut. De har verkligen implementerat många nya aspekt av äventyrande som man sällan ser i andra spel.

NrCiV4LOYk4

kommer bli ett svårt val mellan detta å d3, dock så påminner det väldigt mkt om dark souls/demon souls fast med team element på striderna

Albatross
2012-03-21, 21:19
Dragons Dogma har varit på köplistan länge, givet !

Kwon
2012-03-21, 21:51
kommer bli ett svårt val mellan detta å d3, dock så påminner det väldigt mkt om dark souls/demon souls fast med team element på striderna

Assassin
LN5vQI-vsXQ

Khyron_
2012-03-22, 23:40
7N1w9Xw0j0I
wirU-kqdezU

http://www.wcsaga.com/

:D :thumbup:

milk
2012-03-22, 23:54
Jag hoppas Apple uppdaterar iMac:sen så jag kan köpa en lagom till skatteåterbäringen och förstöra sommaren med lite Diablo 3. Har bara lirat MW2 på dator sen jag slutade lira WOW för måååånga år sen. Kör lite BF3 på äzzboxen men jag är grymt sugen på Diablo alltså!

Robbelibob
2012-03-24, 11:14
Måste nog lägga in mer pengar på Xbox. Minecraft och nya Trials och Alan Wake.

Varför finns det så lite spel med intressant story? Finns det inga spel med story som filmerna Identity, Memento och liknande. Heavy Rain är typ enda spelet jag varit intresserad av storyn:/

stolpskott
2012-03-25, 17:03
Journey är ren kärlek. Bästa spelet hittills i år anser jag. Oerhört vackert på alla sätt och vis *cupid*

Till och med hundvalpen satt och tittade på som i trans när jag spelade :D

Nixon
2012-03-25, 17:41
Shit, att det redan har gått 10 år sen det släpptes. Måste spela om det igen.

Cr3TCWPlDrw

Lasse Kongo
2012-03-28, 09:30
Har lite ledigt ett tag nu och tid att lira lite, hade planerat att starta Peace Walker i samband med detta, har inte kört det innan men jävlar vad grymt det är, så annorlunda mot de andra spelen men på ett bra sätt, hela uppbyggnaden i spelet med alla rollspelsliknande inslag är grymma och beroendeframkallande, mellansekvenserna är bland det bästa jag sett och well, kan inte säga annat än att ormen är i högform även i detta spel!

Annars blir det mycket krig alltså, har börjat inse att Battlefield 3 är galet bra, hade inga problem innan patchen men måste ändå säga att spelet känns bättre efter patchen med AA avstängd.

Vissa matcher blir så episka och överlag är det en fantastisk känsla i spelet, har väl bara spelat ca 25h men det är först nu som jag verkligen börjar känna mig hemma i spelet, grymt bra!

Lasse Kongo
2012-03-29, 20:43
Vafan, har ni alla blivit såhär eller?

http://forumbilder.se/images/c59201294158P61b3.jpg (http://forumbilder.se)

Iallafall, MediaMarkt hade väldigt mycket trevliga spelpriser idag, något jippo i samband med ombyggnadsblabla nyöppning blabla.

Slog till på Fable III för hutlösa 66:- och AC Revelations för fina 199:-

Måste ju peppa inför trean som faktiskt får det att kittla lite, men bara lite!

Ado2000
2012-03-29, 21:34
hehe vadå då ?? alla sitter å spelar antagligen :D, själv vågar jag inte påbörja något nytt vill verkligen börja på Witcher 2 men är rädd att ja kommer fastna som med 1an å mkt kommer bli lidande som min träning och skolan

tano
2012-03-29, 23:20
Mycket snack om det här Journey. Är det ett spel man ska spela ensam eller passar det även ihop med någon?

Precis köpt min första spelkonsol på många år (en ps3a). Har bara ett spel än så länge (Uncharted 3, riktigt bra!). Har beställt Fifa12, men funderar även på Journey. Har en vän som kanske kommer över imorgon, funderade om man skulle köra igenom det tillsammans. :)

Jarod
2012-03-29, 23:36
Mycket snack om det här Journey. Är det ett spel man ska spela ensam eller passar det även ihop med någon?

Kolla in 5 inch Floppys videorecension.. http://www.gamearena.com.au/videos/latest.php/5-inch-floppy-63--journey

kalajset
2012-03-29, 23:40
Lasse: :D

Sitter och lirar lite allt möjligt om kvällarna själv. Avslutade New Vegas för ett tag sedan. Tog sig mot slutet men inte alls lika bra som Fallout 3. Fastnade däremot för Sly Cooper, (ettan), vilket numera även det är genomspelat. Inte alls fel faktiskt. Ett av de klart bättre 3D-plattformspelen därute. Trine 2 körs fortfarande, men bara då och då eftersom jag kör igenom det online med en polare, fungerar riktigt bra online jämfört med annat faktiskt.

Ikväll släpptes innehållet för april månads PS Plus. Ser riktigt bra ut. Shift 2 samt Shank 2 "gratis" b la. Shift är kanske inte det bästa jag vet men ska bli kul att pröva seriöst. Beträffande Shank gillade jag ettan och tror säkert tvåan kan funka fint det med.

Precis köpt min första spelkonsol på många år (en ps3a). Har bara ett spel än så länge (Uncharted 3, riktigt bra!). Har beställt Fifa12, men funderar även på Journey. Har en vän som kanske kommer över imorgon, funderade om man skulle köra igenom det tillsammans. :)

Journey är otroligt grymt och bra på alla sätt, om man tror sig gilla genren.

Är däremot faktiskt inte så säker på att det är ett bra spel att spela tillsammans med någon. Utan att det låter alltför pretto eller flummigt i överkant är Journey ett ganska speciellt spel som kräver sitt av användaren. Inte för att det är svårspelat, (snarare tvärtom), men det är något man måste låta sig slukas upp av helt enkelt.

Journey slår tydligen förövrigt försäljningsrekord:
http://blog.eu.playstation.com/2012/03/29/journey-breaks-psn-sales-records/

Lasse Kongo
2012-03-30, 14:08
Lasse: :D

Sitter och lirar lite allt möjligt om kvällarna själv. Avslutade New Vegas för ett tag sedan. Tog sig mot slutet men inte alls lika bra som Fallout 3. Fastnade däremot för Sly Cooper, (ettan), vilket numera även det är genomspelat. Inte alls fel faktiskt. Ett av de klart bättre 3D-plattformspelen därute. Trine 2 körs fortfarande, men bara då och då eftersom jag kör igenom det online med en polare, fungerar riktigt bra online jämfört med annat faktiskt.

Ikväll släpptes innehållet för april månads PS Plus. Ser riktigt bra ut. Shift 2 samt Shank 2 "gratis" b la. Shift är kanske inte det bästa jag vet men ska bli kul att pröva seriöst. Beträffande Shank gillade jag ettan och tror säkert tvåan kan funka fint det med.

Är däremot faktiskt inte så säker på att det är ett bra spel att spela tillsammans med någon. Utan att det låter alltför pretto eller flummigt i överkant är Journey ett ganska speciellt spel som kräver sitt av användaren. Inte för att det är svårspelat, (snarare tvärtom), men det är något man måste låta sig slukas upp av helt enkelt.

Bra där! Alltid intressant att läsa vad alla underbara tvspelstokar lirar =)

Själv börjar jag få svårare och svårare att spela något annat än BF3, så galet bra.

Har ju KOA:Reckoning där jag kört en 20h som bara väntar på att få köttas vidare, dessutom börjat på MGS Peace Walker, bara ett par timmar in men vill köra vidare där med, dock förbannat sugen på att börja med Revelations nu, svåra val =)

Är lite pappaledig för tillfället så lite mer gejming än i vanliga fall hinner man med, men jobbigt när man ska få ångest över vad man ska spela haha.

Vill ju dra igång Trine2 med, men det får fan vänta.

Kul att Journey slår rekord för övrigt, väldigt välförtjänt.

Hm, fortsätta med Peace Walker eller dra igång Revelations och klara det först....

Lasse Kongo
2012-03-30, 14:17
Nej nu blir det en nybryggd kopp svart guld och lite Battlefield pew pew pew!!!

http://gifsforum.com/images/gif/funny%20gifs/grand/mortal-kombat-eskalator-funny-gifs-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-56.gif (http://gifsforum.com/gif/32123)
More funny gifs here (http://gifsforum.com/listofgifs/gallery/funny%20gifs)

tano
2012-03-30, 16:31
Kolla in 5 inch Floppys videorecension.. http://www.gamearena.com.au/videos/latest.php/5-inch-floppy-63--journey

Tack, men undvek att se klart hela, ville inte spoila något ;)
Känns helt klart som ett spel som passa mig.

Ok, tack för dina synpunkter. Normalt sett är jag väldigt lite för att spela ensam (har nu haft min ps3a i 2 veckor och bara spelat en kväll ^^). Men just det här spelet intresserar, kanske testar köra det ensam först.

Fifa12 kan man som jag förstår köra på internet. Farligt, risk att man blir helt hookad. :D

Berggren91
2012-03-30, 16:36
Vad heter du på PSN Lasse Kongo?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Fartman
2012-03-30, 16:59
Någon som lirat I AM Alive? jag har hittills lirat kanske 70% och tyckte att det var väl värt dom där 119:- eller vad det nu kostade :)

mangemani
2012-03-30, 20:57
någon som kan final fantasy 7 utantill och kan ge mig lite råd?
har kommit en bit in på andra skivan.
kommit så långt så att man har pratat med den där buggenhagen(red XIIIs vän) för andra gången och han babblade på nått om att han ville följa med någonstans, dock var jag lite för snabb att trycka bort texten.
han är nu på highwinden och jag har flygit runt till alla städer och försökt hitta fortsättningen på storyn(har även varit nere i vattnet med ubåten och sökt, hittat den där nyckeln och lite annat, men inget nyttigt), men jag har kommit till ett totalt stop verkar det som.
har svaga minnen utav att jag kom till ett ställe då jag lirade final fantasy 7 som mest där det också tog stop då jag ej visste vad man skulle göra och jag antar att detta är den delen.
vad ska man göra härnäst?

Rahf
2012-03-30, 21:23
Arktiska delen. Forgotten Capital.

stolpskott
2012-03-30, 21:35
Någon som lirat I AM Alive? jag har hittills lirat kanske 70% och tyckte att det var väl värt dom där 119:- eller vad det nu kostade :)

Kört demot och gillar't. Inte köpt det än då det liksom många andra spel kommer i andra hand då jag har varit sysslolös ett tag. Börjat jobba nu så jag går och väntar på löning för att köpa I Am Alive. Sett lite blandade recensioner men oavsett vad så uppskattar jag det teoretiska konceptet tillräckligt för att uppmuntra Ubisoft att fortsätta på detta spår.

Lasse Kongo
2012-03-30, 23:03
Vad heter du på PSN Lasse Kongo?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Themassmonster

Fartman
2012-03-31, 00:36
Kört demot och gillar't. Inte köpt det än då det liksom många andra spel kommer i andra hand då jag har varit sysslolös ett tag. Börjat jobba nu så jag går och väntar på löning för att köpa I Am Alive. Sett lite blandade recensioner men oavsett vad så uppskattar jag det teoretiska konceptet tillräckligt för att uppmuntra Ubisoft att fortsätta på detta spår.

Ok, har spelat igenom det en gång nu och kan väl säga så att det känns lite kort, typ som att det blivit avslutat i förtid. Men det är ju inget fullprislir så man får väl kanske ta att det inte är så långt.

mangemani
2012-03-31, 06:53
Arktiska delen. Forgotten Capital.

uppe vid den där glaciären? där weapon vaknade?

Rahf
2012-03-31, 08:31
uppe vid den där glaciären? där weapon vaknade?

Jao. Norra kontinenten.

Lasse Kongo
2012-03-31, 09:51
Längtar

V41cu7KTF3M

Lasse Kongo
2012-03-31, 10:05
Trevligt montage

KC6yb7HN1LA

mangemani
2012-03-31, 13:30
Jao. Norra kontinenten.

tack:)

LadyG
2012-03-31, 14:06
Jag gillar inte den här typen av spel i vanliga fall men The Darkness 2 blev jag larvigt förtjust i :)

Det är något väldigt underhållande med att slita en motståndare i riktigt små bitar och kasta dem på hans polare och sprida panik omkring sig :D

Ronn
2012-03-31, 14:08
Tog äntligen tjuren vid hornen och började på Batman Arkham City, fyfan va bra spel, dom har verkligen tagit arkham island konceptet och beefat upp det rejält!

Lasse Kongo
2012-03-31, 16:21
Jag gillar inte den här typen av spel i vanliga fall men The Darkness 2 blev jag larvigt förtjust i :)

Det är något väldigt underhållande med att slita en motståndare i riktigt små bitar och kasta dem på hans polare och sprida panik omkring sig :D

Heh, jag tokälskar ettan, har fått prioritera bort tvåan pga annat, men köpte de alldeles nyss på stan, Gamestop tog 299:- för ltd edition tyckte det var värt, dessutom gibbar man väl igenom sp ganska snabbt vad jag förstått, testade demot när det kom o det var rock n roll!

Lasse Kongo
2012-03-31, 16:22
Tog äntligen tjuren vid hornen och började på Batman Arkham City, fyfan va bra spel, dom har verkligen tagit arkham island konceptet och beefat upp det rejält!

Verkligen, men trots det gillar jag AA mer än City.

LadyG
2012-03-31, 21:23
Heh, jag tokälskar ettan, har fått prioritera bort tvåan pga annat, men köpte de alldeles nyss på stan, Gamestop tog 299:- för ltd edition tyckte det var värt, dessutom gibbar man väl igenom sp ganska snabbt vad jag förstått, testade demot när det kom o det var rock n roll!

Kampanjen tar man rätt fort, men det är ju inte riktigt därför jag spelar heller :D

Lasse Kongo
2012-04-01, 12:13
Roligt klipp, som jag fattat det var USAS+frags jävligt op innan patchen, tror det fixat lite där nu, jag har dock inte låst upp den ens tror jag så jag vet inte, men raoligt klipp iaf

f7rFGMatKLM

stolpskott
2012-04-01, 20:48
Aprils Fool's Round Up Video Games (http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/04/01/april-fool-39-s-round-up.aspx)

Saint's Row skulle inte förvåna mig om det var på riktigt. Flippat spel.

Tricce
2012-04-02, 14:16
GI53ydJaus8

:D

aijou
2012-04-04, 08:37

Jag är mitt uppe i det nu också. Jag gillar't! :thumbup: En värdig uppföljare.

aijou
2012-04-04, 08:41
Jo, förresten! Jag har en lite fråga om min gamla PSP slim och custom firmware. Jag har en flashad PSP slim. Kommer inte ihåg vilken cfw version jag har men den är ganska utdaterad.

Min fråga är följande. Finns det någon som har ett tips på en bra guide om hur man uppdaterar till en nyare custom firmware.

EDIT: Never mind. Tror jag hittade en.

mangemani
2012-04-05, 17:34
behöver åter igen hjälp utav er som besitter kunskap om final fantasy 7.
har kommit så långt så att det enda som återstår är att träna upp gubbarna, få tyst på weapon och ge sepiroth en känga därbak.
men innan jag ger mig in i sepiroth striden så vill jag gärna ha den där knights of the round materian och sitter nu och försöker få en golden chocobo så jag kan ta mig ut till ön där den finns.

jag följer denna guiden http://www.ehow.com/how_18493_breed-golden-chocobo.html till punkt och pricka och har kommit till punkt 20.
men nått är galet, antingen så har jag världens otur eller så stämmer inte guiden, för jag lyckas då inte få en blå eller grön chocobo, har försökt uppåt 8 ggr nu men jag får bara en vanlig gul.
nu har jag inget som helst minne kvar utav just den här skaffa en golden chocobo delen, så skulle någon kunnig kunna kika på guiden, se om den stämmer, och om den inte stämmer, rätta till det som är fel?

sen en till fråga, jag minns att det ska finnas nån mime materia med, en som kastar exakt samma magi som den som nyss kastade gjorde.
vart hittar man den?

ACL
2012-04-05, 20:19
Nu var det år och dagar sedan det begav sig, men mime materian ska finnas bakom ett berg på samma ö som Wutai.

Mart|n
2012-04-05, 20:40
Fanns det flera olika sätt att ha ihjäl Ruby Weapon på?

Jag kommer ihåg att jag spöade honom med att en gubbe först kastade Knights of the round som var länkad till 2x, så att gubben kastade KOTR två gånger på en omgång.

Sedan hade alla gubbarna counter länkad till mime.

Vart man hittar allt minns jag tyvärr inte.

Jag kan rekommendera GameFaqs.com

mangemani
2012-04-05, 20:54
Fanns det flera olika sätt att ha ihjäl Ruby Weapon på?

Jag kommer ihåg att jag spöade honom med att en gubbe först kastade Knights of the round som var länkad till 2x, så att gubben kastade KOTR två gånger på en omgång.

Sedan hade alla gubbarna counter länkad till mime.

Vart man hittar allt minns jag tyvärr inte.

Jag kan rekommendera GameFaqs.com

2x?du menar länkat till double cut?
kan man hitta/köpa mer än 1 counter attack? isf vart:)?

Albatross
2012-04-05, 21:12
När du får en materia till master så ynglar den av sig till en ny. Jag hade en save där jag minst två av alla materia (inkl kotr etc), båda ultimate weapons döda etc. Gott med tid man hade när man var yngre :D

Just börjat med Arkham City, det känns nice! Det som lockar är dock Dragons Dogma 25:e maj, verkar bli så jävla bra!

mangemani
2012-04-05, 21:50
När du får en materia till master så ynglar den av sig till en ny. Jag hade en save där jag minst två av alla materia (inkl kotr etc), båda ultimate weapons döda etc. Gott med tid man hade när man var yngre :D

Just börjat med Arkham City, det känns nice! Det som lockar är dock Dragons Dogma 25:e maj, verkar bli så jävla bra!

jamen just ja, det stämmer, blir ju en ny då en åker upp till master, men hell, kommer ju ta evigheter att levla upp dem, för jag antar att både mime och KOTR har väldigt höga points per lvl=/..min counter som jag har nu har jag hållit på att levla i evigheter känns det som, och den är typ halv vägs in på näst sista=/.
på tal om levla, vart är det bästa stället att levla på? just nu så springer jag fram och tillbaka inne i det där planet nere på botten i havet.

Vandraren
2012-04-05, 23:35
4xcut och counter, då behöver man ingen kotr.

mangemani
2012-04-06, 00:02
efter den 15 gången så la jag ned försöket med att få en grön/blå chocobo.
sökte vidare och kom fram till att guiden var missvisande.
man ska använda carob(eller vad den nu heter) nut och inte zeio, nu funkade det kanon.

men nu har jag stött på ett till problem.
har en grön och blå chocobo, båda är på class A och jag ska nu para dem för att få den svarta chocobon, men när jag ska para dem så säger gubben att man ej kan para de som nyss är födda.
så, vad gör jag nu? måste man kuta runt och låta tiden passera lite innan man kan para dem eller måste man göra nått annat?

Ozma
2012-04-06, 08:58
Ska du levla materia är bästa stället nere i Northern Crater, där du kan möta Magic Pots (ge dom elixir för att kunna döda dom) och fiender som ser ut som små röda bollar. Båda ger väldigt mycket AP. Har du inte kommit så långt är nog stället du använder nu bäst.

Angående att para nyfödda chocobos så är det bara att göra annat, gå ut och slåss ett tag t ex.

mangemani
2012-04-06, 13:08
Ska du levla materia är bästa stället nere i Northern Crater, där du kan möta Magic Pots (ge dom elixir för att kunna döda dom) och fiender som ser ut som små röda bollar. Båda ger väldigt mycket AP. Har du inte kommit så långt är nog stället du använder nu bäst.

Angående att para nyfödda chocobos så är det bara att göra annat, gå ut och slåss ett tag t ex.

har svaga minnen utav att om man hoppar ner i cratern(jag har kommit så långt) så kan man sedan inte komma upp och upp vill jag ju sedan då jag är nöjd med min leveling utav mina gubbar och materia.
kan man ta sig upp från cratern?

Ozma
2012-04-06, 13:16
Ja du kan ta dig upp igen, så länge du inte går så långt att du möter Jenova. Du möter dessa fiender nästan längst ner, ser ut som ett träsk ungefär om jag inte minns fel.

Lasse Kongo
2012-04-06, 13:59
FFVII, det var tider det, enda gången jag varit riktigt sjuk en vecka i samband med spelsläpp xD

Klarade The Darkness 2 idag, bra, intensivt och jävligt kort!

Blir att fortsätta med Peace Walker eller börja med AC:R, varvat med ahellaofbf3!

mangemani
2012-04-06, 14:49
Ja du kan ta dig upp igen, så länge du inte går så långt att du möter Jenova. Du möter dessa fiender nästan längst ner, ser ut som ett träsk ungefär om jag inte minns fel.

jamen då så:)
finns det någon save där nere? så man kan bunkra upp med tent och annat innan man beger sig?

FFVII, det var tider det, enda gången jag varit riktigt sjuk en vecka i samband med spelsläpp xD

ja själv så missade jag julen, nyår och påsken då jag satt konstant med spelet, man kunde liksom inte slita sig.
kom morsan in och frågade om jag skulle fira med dem så var man snabb på att svara nej, tragiskt, jag vet.

Ozma
2012-04-06, 15:02
jamen då så:)
finns det någon save där nere? så man kan bunkra upp med tent och annat innan man beger sig?

Du får ett item i början av Northern Cave så du kan placera ut en save vart du vill där nere

mangemani
2012-04-06, 18:57
snälla gott folk, hjälp mig.
jag är så jäkla nära nu att få den där gyllene pippin, har bara en sak till att göra.
enligt guiden så ska jag para min svarta chocobo som ligger på S-class med en vanlig gul chocobo som ligger på A-class och då använda mig utav carob nut.
men det verkar inte gå, med carob nut så får jag antingen en grön eller blå chocobo och med zeio nut så får jag antingen en svart eller en vanlig gul.
sprid lite ljus tack, vill ha den där pippin ju:)

Ozma
2012-04-06, 19:15
Din gula pippi, vilken "status" har den i stallet ? Det ska vara en "wonderful" chocobo(fångas på snökontinenten), så som Choco Billy beskriver den. Sen ska du använda dig utav zeio nut nu vid sista parningen, ej carob nut.

mangemani
2012-04-06, 20:33
fan va nice, tack så mycket:)
jag hade en good chocobo och inte en wonderfull, nu har man äntligen en golden:D

KOTR länkat med quadra magic, quadra magic som kastar den länkade magin 4 ggr och sedan mime på det, det blir då alltså KOTR x8!! jisses, behöver jag verkligen träna upp mina gubbar nå mer, kan sepiroth stå emot allt det? kan ens ruby stå emot det?

Trance
2012-04-06, 20:51
jag hade en good chocobo och inte en wonderfull, nu har man äntligen en golden:D

KOTR länkat med quadra magic, quadra magic som kastar den länkade magin 4 ggr och sedan mime på det, det blir då alltså KOTR x8!! jisses, behöver jag verkligen träna upp mina gubbar nå mer, kan sepiroth stå emot allt det? kan ens ruby stå emot det?

Sepiroth slår du enkelt utan några avancerade materia. Kotr gör nog nästan att det tar längre tid eftersom det är en sådan lång cast time.

Ruby är lite speciell och jag har för mig man kör en grej med döda gubbar och phoenix för att undvika specialattacken. Sedan Emerald är väl lite hårdare.

Kimball
2012-04-07, 23:45
Någon mer som fått upp ögonen för Xenoblade Chronicles till wii?

RYlDnYrzzVk

Ser ruskigt potent ut imho, ska bara få tummen ur och orka spendera så många timmar på ett JRPG igen, var rätt längesedan jag spelade igenom senaste Suikoden nu.

Scratch89
2012-04-08, 00:02

Sepiroth slår du enkelt utan några avancerade materia. Kotr gör nog nästan att det tar längre tid eftersom det är en sådan lång cast time.

Ruby är lite speciell och jag har för mig man kör en grej med döda gubbar och phoenix för att undvika specialattacken. Sedan Emerald är väl lite hårdare.

För att få ihjäl Ruby på ett bra sätt går du in med endast Cloud vid liv, med en Phoenix (summon) + Final Attack (som du kan få i Battle Arena efter 160000 poäng) ihoplänkade. Han kommer då att sätta ner sina äckliga fingrar, och om du fortsätter att slå med Cloud, utan att heala honom, kommer han till sist att dö. Då kommer han automatiskt att återuppliva alla de andra, och striden är igång. Det enda negativa är att deras limit breaks kommer vara nollade, men det ska inte vara några problem.

Om du har 4xcut på någon av karaktärerna och mime på de andra går striden rätt så fort, eller Ultima+quad och mime på de andra. Problemet med KOTR är att den tar typ tre minuter per cast, och ja, den gör en del skada men inte så mycket mer än vad 4xcut gör med ultimata vapen. En KOTR gör ca 7k-8k per slag, och det är, vad, 8-9 riddare? Totalt runt 70k kanske. 4xUltima eller en 4xcut ger 40k skada och tar tio sekunder. :)

EDIT: För att döda Emerald weapon ska du ha så få materias länkade till din utrustning som möjligt, då varje materia gör 1000 i skada när han gör sin specialattack. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag hade det, men jag tror att jag endast hade 4xcut och mime på alla tre, och så hade Cloud Phoenix + Final Attack, så när jag väl dog så kom jag tillbaka. Tyvärr funkar den bara en gång per strid, men mosar man på ordentligt (och slår ut ögonen så att han lägger rundor på att återskapa dem) är han rätt så lätt nere.

Det dumma med de ultimata vapnen är att de inte ger någon AP till dina materior, men skitsamma, det är ju häftigt att bara kunna nöta ner Weapons. :D

Scratch89
2012-04-08, 00:07
Angående elixir, så undrar jag om du är medveten om 2xitem-buggen?

Albatross
2012-04-14, 12:07
Då var äntligen Arkham City klart! Gillade Arkham Asylum mer faktiskt. Nu mot Skyrim, hoppas man hinner klart med det innan Dragons Dogma den 25:e maj !

Lasse Kongo
2012-04-14, 14:18
Då var äntligen Arkham City klart! Gillade Arkham Asylum mer faktiskt. Nu mot Skyrim, hoppas man hinner klart med det innan Dragons Dogma den 25:e maj !

Samma här, gillade AA mer också.

Lasse Kongo
2012-04-14, 14:20
Jag har en jekla massa kul som jag spelar nu, många roliga spel igång och massor som ligger och väntar, både i hyllan och på maskinen, men trots det tror jag tamigfaen att jag slår till på The Witcher 2, ett spel jag verkligen velat spela men jag gillar ju inte att spela på pc så även om jag varit sugen många gånger att dra igång det på pc har jag väntat, och nu äntligen kommer det, tyvärr till min dammiga tråkiga äggsboks, men bättre än inget =)

mangemani
2012-04-14, 14:28
Angående elixir, så undrar jag om du är medveten om 2xitem-buggen?

nix, men du får mer än gärna berätta om den då jag är skapligt less på att morpha den där draken.

Ado2000
2012-04-14, 15:05
har äntligen klarat diablo 2 på alla 3 svårigehetsgrader med min necro

i d3 blir det demon hunter all the way

Mart|n
2012-04-14, 18:41
nix, men du får mer än gärna berätta om den då jag är skapligt less på att morpha den där draken.

http://www.gamefaqs.com/ps/197341-final-fantasy-vii/faqs

mangemani
2012-04-14, 18:45
http://www.gamefaqs.com/ps/197341-final-fantasy-vii/faqs

woho, oändligt med elixirs:D, tack

en fråga, när man går ner i northern crater, kan man på något sätt få med sig alla till "träsket"? alltså kunna använda PHS och byta gubbar?
eller blir man så tvungen att springa upp varje gång man har levlat en gubbe till lvl 99 och vill välja en ny?

Lasse Kongo
2012-04-17, 16:26
The Witcher 2 idag då och Trials Evo imorgon! Min Egghsbokks vaknar till liv!

Ado2000
2012-04-17, 18:47
tankar The Witcher 2 EE från steam 10 min kvar yaaayy

Ado2000
2012-04-18, 00:07
körde witcher 2 nu i några timmer riktigt jävla bra än så länge, dock så föredrog jag stridssystemet från 1an där man var tvungen å tajma musklicken

MartinAberg
2012-04-18, 11:28
Var iväg och köpte "Your shape fitness evolved 2012" till Kinect igår för att få sambon att röra liteextra på sig.

Slutade med att jag stod där dyngblöt och svettig :)

Kwon
2012-04-18, 13:57
30 minutes in, Tom Brady owns
http://www.own3d.tv/teamspooky#/watch/581466

Lasse Kongo
2012-04-18, 16:50
No mustard on My bike!!!!!

Lasse Kongo
2012-04-21, 08:57
No mustard on my bike.

Trials Evo är utan tvekan årets dlcspel, kanske ett av de bästa någonsin.

Ett redan grymt spel blev så mycket bättre på alla sätt och vis, och framförallt är Evo fullproppat med innehåll och livslängden har väl i princip ingen gräns.

Även The Witcher 2 har gjort ett stort intryck på mig, är bara ett par timmar in, men det känns helt fantastiskt och annorlunda på något sätt, så jävla välgjort och slipat så man tappar hakan.

Introt dessutom är troligen det snyggaste och fetaste intro jag någonsin sett, kan se det om och om och om igen :hbang:

Lasse Kongo
2012-04-21, 09:00
Tror att nya kartor tll MW3 är ute på psn, jag ser mer fram emot dlc till BF3 men lär väl köpa detta med när tiden finns, MW3 är ruskigt sköj det med.

Lasse Kongo
2012-04-21, 09:03
Får rysningar när de dunkar sina händer och börjar slåss =)

ZzE3G18ok2g

Ronn
2012-04-21, 10:10
Äntligen börjat lira Kingdoms of Amalur Reckoning, legat i min backlog ett tag som bubblare nu, riktigt bra action RPG! :D

Världen och stilen påminner en del om WoW, har hyffsat djupt crafting system, roligt stridsystem med olika klasser/specs och det går att specca om när man vill mot en kostnad så man kan byta mellan rogue/mage/warrior och deras abilities eller kombinera klasser osv. Stooor spelvärld med dungeons, quick travel, unika lokationer och så vidare.

Rekommenderar starkt för alla som gillar RPGs och action lir!

jVC6FemwPcI

Lasse Kongo
2012-04-21, 10:27
Äntligen börjat lira Kingdoms of Amalur Reckoning, legat i min backlog ett tag som bubblare nu, riktigt bra action RPG! :D

Världen och stilen påminner en del om WoW, har hyffsat djupt crafting system, roligt stridsystem med olika klasser/specs och det går att specca om när man vill mot en kostnad så man kan byta mellan rogue/mage/warrior och deras abilities eller kombinera klasser osv. Stooor spelvärld med dungeons, quick travel, unika lokationer och så vidare.

Rekommenderar starkt för alla som gillar RPGs och action lir!

jVC6FemwPcI

Instämmer, jag har kört runt 20h och ska ta tag i mainstory när jag klarat lite andra spel, KOA Reckoning är helt klart ett av de roligare rpg denna gen, fruktansvärt! stort och mycket innehåll dessutom.

Lasse Kongo
2012-04-21, 20:05
Tror fan jag hoppar mw3dlcn, köpt all dlc till alla tidigare cod, snart kommer ju liksom Blops2 då är det ju det man kommer lira osv.

Njae, blir att lägga slantarna och tiden på kommande dlcn till BF3 istället.

Säger jag nu, snart sitter man väl där och lirar nya mw3kartorna bara för att *gah!*

kalle_kula
2012-04-22, 13:07
Jag och tjejen tänkte köpa något slags äventyrsspel till Wii. Vi har nyss spelat igenom Zelda och tyckte det var kul!
Har ni några tips?

kalajset
2012-04-22, 22:36
...kommande dlcn till BF3 istället.

Jag förstår inte riktigt varför de denna gång har valt att släppa de olika DLCna, (och därigenom nya kartorna), så otroligt, (i sammanhanget), långt ifrån releasedatumet för själva spelet. Visst fick vi Back To Karkand omgående men att det sedan ska vara helt tyst i ett halvår känns inte som det bästa sättet att hålla intresset uppe tycker jag. BC2 fungerade bättre ur denna aspekt.

Hade i övrigt helt missat att demot på efterlängtade Dragons Dogma kommer i veckan både till 360 och PS3. Knappast den typen av spel som passar perfekt i demos, men kul att de vågar släppa ett demo överhuvudtaget.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120416/dragons-dogma-demo-slapps-nasta-vecka

Robbelibob
2012-04-23, 18:39
"Trials Evo är utan tvekan årets dlcspel"

Måste köpa!!! Fattas typ 400 poäng. Köpte Fez, men det var inte fy skam det heller. Fast det verkar lite enformigt:/

Är det lika omöjligt som orginalet? Hörde att det var upplagt så man lärde sig bättre.

stolpskott
2012-04-23, 19:05
Jag spelar Journey igen, fortfarande lika bra, om inte bättre än första gången jag spelade det (5:e playthrough). Jag har fått min vita rock, vilket är jätteskönt då det öppnar upp för mycket större möjligheter ur ett gameplay perspektiv. Hände dock en grej som gjorde mig ledsen, vit text:

Jag stöter i början av den andra banan på en annan spelare i vit rock, tillsammans flyger vi över den rasade bron utan att reparera den, och mediterar sedan tillsammans i 20 sekunder. Vi befriar alla flygande mattor i öknen och tar oss tillsammans vidare till den underjordiska banan. I slutet, när man ska glida ner för backen och ta sig förbi de sista ormarna man stöter på på ett bra tag, hoppar jag ner i förväg och glider ifrån min kamrat, jag blev jätteledsen :(

Lasse Kongo
2012-04-24, 21:27
Kött fyfän vilken skön snubbe, spela retrospel samtidigt som du får en klippning liksom lite som i Thailand där man klipper sig och samtidigt får ett.... ungefär...

Stort + på Roland Cedermarklooken lol.

http://feber.se/spel/art/241500/g_och_klipp_dig_medan_du_spela/

Lasse Kongo
2012-04-24, 21:30
Jag förstår inte riktigt varför de denna gång har valt att släppa de olika DLCna, (och därigenom nya kartorna), så otroligt, (i sammanhanget), långt ifrån releasedatumet för själva spelet. Visst fick vi Back To Karkand omgående men att det sedan ska vara helt tyst i ett halvår känns inte som det bästa sättet att hålla intresset uppe tycker jag. BC2 fungerade bättre ur denna aspekt.

Hade i övrigt helt missat att demot på efterlängtade Dragons Dogma kommer i veckan både till 360 och PS3. Knappast den typen av spel som passar perfekt i demos, men kul att de vågar släppa ett demo överhuvudtaget.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120416/dragons-dogma-demo-slapps-nasta-vecka

Som den torsk jag är köpte jag Collection 1 igår, och visst fan har jag sköj med det.

Jag håller med ang BF3dlcn, nästa kommer väl i Juni eller liknande.

Om man inte räknar med dlc av typen "orkar du inte levla pynta lite cash så låses allting upp, med vänlig hälsning EA"

Lasse Kongo
2012-04-24, 21:31
"Trials Evo är utan tvekan årets dlcspel"

Måste köpa!!! Fattas typ 400 poäng. Köpte Fez, men det var inte fy skam det heller. Fast det verkar lite enformigt:/

Är det lika omöjligt som orginalet? Hörde att det var upplagt så man lärde sig bättre.

Ja Evo känns både lättare i sig och framförallt lättare för noobs att komma in i, jag är inte så jävla duktig själv men sätan i gätan va kul det är, köp nu!

What a handsome Fez? Nej det var jag.

Ronn
2012-04-25, 18:47
Omg The Walking Dead episode 1, skitbra!! Man blir helt uppslukat bra karaktärer och dialoger. *cupid*

kalajset
2012-04-25, 19:51
Ang. Dragons Dogma-demot: Nej, det passade inte mig. Blev aldrig någon förhandsbokning och det är jag glad för. Hela pawnsystemet kändes helt hysteriskt. Man behöver knappt göra ett jota själv samtidigt som ens pawns skriker i munnen på varandra - hela tiden. Dessutom kändes det mer som ett hack'n'slash än någon form av RPG.

Blir antagligen Dark Souls i vår istället. Då vet jag vad jag får.

stolpskott
2012-04-25, 20:23
Vill ha ett kort spel, några få timmar som man lätta kan dra igenom under en sittning, som är mysigt, med bra story och som är lätt för brorsan att titta på. Vad ska jag köpa (letar efter något nedladdningsbart).

kalajset
2012-04-25, 22:46
Vill ha ett kort spel, några få timmar som man lätta kan dra igenom under en sittning, som är mysigt, med bra story och som är lätt för brorsan att titta på. Vad ska jag köpa (letar efter något nedladdningsbart).

Jag kan faktiskt inte komma på något överhuvudtaget som passar in på alla de kriterierna. Topatoi t ex är ett grymt underskattat och modernt plattformsspel som man kan köra igenom på några timmar men storyn suger. (Demo finns på PSS). Du gillade ju Journey så Flower kanske kan passa in? - fast det kanske du redan kört och likadant där - storymässigt är det ju inte direkt någon höjdare.

I övrigt spelar jag själv Assassins Creed 1 nu. Har undvikit spelserien hittills då jag tyckt den verkade väldigt löjlig. Ettan är ungefär precis lika löjlig som jag trodde samtidigt som det måste vara något av det tråkigaste jag någonsin spelat. Det var roligt i början, men nu avskyr jag spelet. Ska dock försöka köra igenom det hursomhelst, men det är svårt att sätta sig ner med det mer än någon timme i taget.

Jarod
2012-04-25, 22:50

I wanna be the Boshy :D

http://solgryn.org/product.php?id=IWBTB

Edit: Menade nog I wanna be the guy.

http://www.destructoid.com/i-wanna-be-the-guy-one-of-the-hardest-games-you-ll-ever-play-63840.phtml

Fartman
2012-04-25, 23:45
Jag kan faktiskt inte komma på något överhuvudtaget som passar in på alla de kriterierna. Topatoi t ex är ett grymt underskattat och modernt plattformsspel som man kan köra igenom på några timmar men storyn suger. (Demo finns på PSS). Du gillade ju Journey så Flower kanske kan passa in? - fast det kanske du redan kört och likadant där - storymässigt är det ju inte direkt någon höjdare.

I övrigt spelar jag själv Assassins Creed 1 nu. Har undvikit spelserien hittills då jag tyckt den verkade väldigt löjlig. Ettan är ungefär precis lika löjlig som jag trodde samtidigt som det måste vara något av det tråkigaste jag någonsin spelat. Det var roligt i början, men nu avskyr jag spelet. Ska dock försöka köra igenom det hursomhelst, men det är svårt att sätta sig ner med det mer än någon timme i taget.

Tvåan är jävligt mycket roligare tycker jag, ettan var ganska tradigt och enformigt. Har inte börjat med dom nyare men det verkar som att folk tycker det blir bättre och bättre. Jag tycker bakgrundsstoryn är rätt gay, men det är ju ändå bara en liten del av spelet så den kan man bortse från.

kalajset
2012-04-26, 09:10
Tvåan är jävligt mycket roligare tycker jag, ettan var ganska tradigt och enformigt. Har inte börjat med dom nyare men det verkar som att folk tycker det blir bättre och bättre. Jag tycker bakgrundsstoryn är rätt gay, men det är ju ändå bara en liten del av spelet så den kan man bortse från.

Låter mycket lovande då jag köpte ettan och tvåan tillsammans. Tycker det är synd att de kastat bort en i grunden bra idé på ett sådant uselt genomförande så ser klart fram emot tvåan. Även om det nog blir några veckors paus när ettan väl är avklarat för att samla mig lite.

stolpskott
2012-04-26, 10:17
Kalajset: Tack för tipsen, dock har jag redan spelat Flower :)
Jarod: Inte riktigt vad jag letade efter, men tack ändå.

Det slutade upp med att jag laddade ner Dear Esther till PC, kanske inte riktigt ett spel men det var stämningsfullt och hade en bra, svårtolkad story där man behövde tänka efter.
Nästa gång blir det nog Bastion eller Limbo, kanske I am Alive?

Ang. AC diskussionen; Jag gillar konceptet i spelserien, både 1:an och 2:an är spel som jag gillar väldigt skarpt. Brotherhood och Revelations är mycket sämre, det märks verkligen att de existerar som fillers för att mjölka pengar (viiserligen är gameplay förfinat, men rester är skit). Ser enormt mycket fram emot 3:an då det lär skilja sig lika mycket från Ezio-spelen som 2:an gjorde från 1:an.
Sen verkar det som att jag är en av få på planeten jorden som spelar spelen för att Desmond-storyn är bra, de flesta andra tycker bara att knivarna är coola...

Ronn
2012-04-27, 13:16
Haha gå till google och sök efter "zerg rush" :)

Robbelibob
2012-04-27, 22:58
Har börjat lira Shadow Of The Colossus, för första gången. Nära att knuffa ner Grim Fandango från första platsen, av bästa spelen jag spelat:) Har bara dödat 7 klossar än, men draken, damn:)

Har också lirat Ghost Trick på ds, rätt skönt spel. Testade Lumines också på Vita, väldigt kul.

Inte så pjåkig Plus månad nästa månad, iaf kvanitets mässigt, ifall någon missat.

http://blog.eu.playstation.com/2012/04/24/heads-up-playstation-plus-update-2nd-may-2012/

Kwon
2012-04-28, 22:48
Till er som gillade TV-serien / serien "Walking Dead" eller Zombies i allmänhet
3IsgnUGEu6E

Ado2000
2012-04-29, 01:38
klarade Dark Souls för tredje och sista gången, efter tredje gången insåg jag hur mycket av spelet jag hade missat hittade flera ställen där som jag inte hade besökt innan

Dom som jag besökte var mest av misstag också där jag också tyvärr dog, gick aldrig ner i det trädet som fanns i träsket innan Queelag för tykcte aldrig det var värt risken och dö där eller få sitt liv halverat gång på gång med tanke på alla skräxkhistorier fan hört från folk som fastnat där

Men det fanns just ett ställe där jag hade fastnat på som jag senare fick reda på egentligen inte behövdes och det va bossen Gaping Dragon, behövde aldrig klara av honom men när jag spelade det första gången trodde jag att han var en nödvändig boss som jag gick till gång på gång

Spelet var tillräckligt svårt utan att jag ska behöva gå till ställen jag behöver inte vara på å dö på :D

Lasse Kongo
2012-04-29, 08:14
Har börjat lira Shadow Of The Colossus, för första gången. Nära att knuffa ner Grim Fandango från första platsen, av bästa spelen jag spelat:) Har bara dödat 7 klossar än, men draken, damn:)

Har också lirat Ghost Trick på ds, rätt skönt spel. Testade Lumines också på Vita, väldigt kul.

Inte så pjåkig Plus månad nästa månad, iaf kvanitets mässigt, ifall någon missat.

http://blog.eu.playstation.com/2012/04/24/heads-up-playstation-plus-update-2nd-may-2012/

Cool brah, jag kan bara hålla med, SoTC är makalöst bra, nog för att det kommer mycket spel nuförtiden men få nya spel berör på samma sätt som tex SoTC.

Spinkot
2012-04-29, 11:32
Om du har klarat Ornstein & Smough så fattar jag inte hur du kan faila gaping dragon. Anses vara näst lättaste bossen i spelet typ (moonlight butterfly är lättast, taurus demon räknas inte ;))

Ado2000
2012-04-29, 13:33
alla bossarna du nämner (utom taurus då) var stort problem genom första spel genomgången, dom andra två inte lika mkt,

gaping var fan jobbig första gången dog flera gånger även med folk som kom in å hjälpte mig, tror han är lätt nu bara för att folk fattat hur man ska göra men när spelet kom ut va han verkligen inte det

moonlight butterfly var också pain in the ass men det var mest bara för att jag inte hade några ranged grejer och mina vapen sög

ornstein&smough var ett problem genom nästan varje genomgång(utom sista)

i andra genomgången var det The Four Kings som var jobbigaste bossen

stolpskott
2012-04-29, 17:08
Köpte I Am Alive igår, inte spelat så mycket men hittills verkar det bra. :)
Interaktionen med NPS's känns riktigt bra. Dock så är kontrollerna lite halvtaskiga under klättringen, och det har lett till mer än en komplicerad situation.

Ink
2012-04-30, 15:59
Vad tycker ni om rage?

Lasse Kongo
2012-04-30, 17:31
Vad tycker ni om rage?

Riktigt kasst faktiskt, jag köpte Anarchy Edition för 98:- för kanske ett halvår sedan eller dylikt, har fan inte orkat klara det ännu, har nog bara ett par timmar kvar kan jag tänka mig, men har verkligen fått plåga mig igenom spelet.

Spelet har absolut inget, som ett tomt skal utan själ typ, fruktansvärt bortkastat potential, det hade kunnat bli ett ganska bra spel tror jag, men som det är just nu är det så tråkigt att det inte är något spel jag kan rekommendera någon när det finns så sanslöst många mycket roligare och bättre spel.

Men jag ska försöka klara av det någon gång, men det är inte likt mig att inte ens orka klara spelen såhär, och då vet jag att något verkligen är fel.

kalajset
2012-04-30, 17:38
Men jag ska försöka klara av det någon gång, men det är inte likt mig att inte ens orka klara spelen såhär, och då vet jag att något verkligen är fel.

Jag håller faktiskt med. Jag gillade det skarpt i början ska sägas, men intresset svalnade rätt ordentligt framåt slutet, (av spelet). Har försökt plocka upp det igen då och då för att köra klart det helt och hållet, men det slutar alltid med att jag tröttnar inom 15 minuter...

Problemet med Rage som jag ser det är att det helt enkelt inte är särskilt roligt. Det känns verkligen daterat och inte nyskapande överhuvudtaget. Paradoxalt nog försöker det samtidigt vara just gränsöverskridande, (tänk FPS/RPG/Racing-mix), men det lyckas inte särskilt väl. Hade nog varit bättre om de endast hade siktat på att göra ett riktigt gediget FPS mer än något annat.

Ado2000
2012-04-30, 18:45
Riktigt kasst faktiskt, jag köpte Anarchy Edition för 98:- för kanske ett halvår sedan eller dylikt, har fan inte orkat klara det ännu, har nog bara ett par timmar kvar kan jag tänka mig, men har verkligen fått plåga mig igenom spelet.

Spelet har absolut inget, som ett tomt skal utan själ typ, fruktansvärt bortkastat potential, det hade kunnat bli ett ganska bra spel tror jag, men som det är just nu är det så tråkigt att det inte är något spel jag kan rekommendera någon när det finns så sanslöst många mycket roligare och bättre spel.

håller med helt och hållet kunde inte sagt det bättre själv

enda anledningen som jag tog mig igenom det var hoppet på en riktigt fett final boss men även det uteblev så det finns verkligen inget å hämta här

snej
2012-05-02, 11:30
Black Ops 2 utannonserat:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120501/call-of-duty-black-ops-2-avtackt

Kimball
2012-05-05, 22:54
Mario Party 9 till Wii bjöd igårkväll på många skratt och irritationsmoment pga dess randomness :D

Lasse Kongo
2012-05-06, 09:18
Black Ops 2 utannonserat:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120501/call-of-duty-black-ops-2-avtackt

Yes, underbart, älskar cod.

Cod är guds spelgåva till en småbarnspappa, funkar alltid att dra lite cod när lillen tar en powernap :D

Kwon
2012-05-07, 16:35
Overpowered character? :D
8Ap6gfThnxc

Jarod
2012-05-07, 16:48
Overpowered character? :D
8Ap6gfThnxc

Bra slut på en demo..lol :D

Kwon
2012-05-07, 16:56
Quite Öfverpowered Characters Jarre :D
eodfY1zJvt0

krellik
2012-05-07, 18:56
Tagit upp Dead rising 2, hade för mycket annat att pyssla med första rundan för att spela igenom det, men verkligen klockrent tidsfördriv!

Bailah
2012-05-08, 14:27
Oi spelgudar!

Finns det något "hack n slash" spel eller Asuras wrath i multiplayer stil? Vill lira med en polare men hittar inget vettigt. Har ni några tips?

pellep
2012-05-08, 15:02
dungeon hunter. hjärndött button-mashing när det är som bäst.
lättsamma timmar.

Bailah
2012-05-08, 15:09
Till Xbox via Live då såklart. Dungeon hunter.. Ska youtuba!

stolpskott
2012-05-11, 22:30
Införskaffade L.A Noire i tisdags, klarade det igår/i morse. Jag fattar vad alla pratar om med att spelet är för långsamt och jag förstår dom som lagt ifrån sig spelet om man förväntat sig det "vanliga" från Rockstar. Men jag hade väl stålsatt mig lite och förväntade mig det värsta men fick istället erfara... en väldigt lång film med en djupgående och flytande story och skickligt genomfört berättande. Lite långsam ibland, speciellt när man var på brottsplatser och skulle hitta ledtrådar och inte ville slösa på intuiton points. Jag tcker att det är kul att Rockstar varierar sig och publicerar ett spel som är så annorlunda från andra spel de publicerat (tror det är det enda spelet publicerat av R som de inte själva utvecklat). Men jag gillar't, och är väldigt glad att jag köpte det.

kalajset
2012-05-14, 23:20
Mycket bra rabatter på PSN+ just nu. T ex PixelJunk Monsters för 10:- Ett måste om man inte redan har spelet i eget tycke.

Själv införskaffade jag Datura, Zack Zero, samt PixelJunk Racers 2nd Lap. Datura är jag mycket nyfiken på. Skaparna av urtrista Linger In Shadows, (som iofs var mer av ett konstprojekt än egentligt spel), ligger halvt som halvt bakom titeln men tror helt klart det kan vara riktigt bra faktiskt. Zack Zero-demot gav klar mersmak så jag hoppas fullprodukten håller. Verkar vara något så ovanligt som en välproducerat klassisk plattformare med egen karaktär. PixelJunk Racers lär fungera bra som partyspel. Åtminstone för en tia.

Lasse Kongo
2012-05-21, 19:56
Lite smådött här va, jag har iallfall klarat av The Witcher 2 och tycker att det är ett av de bättre rpg/äventyrsspel jag spelat, ser verkligen fram emot att lira det igen, i stort sett allt med spelet faller mig i smaken, hoppas verkligen på en 3a!

Klarat av Assassins Creed Revelations med, bra även det och hitills har alla AC gett mig väldigt många roliga timmar, har ganska stora förhoppningar på 3an och hoppas att de verkligen tar ett stort steg fram med 3an nu...

Tanken är att fortsätta med KoA Reckoning och klara det, köpte Crysis 2 för någon vecka sedan, blev ju besviken när det kom och körde aldrig klart det, men ska ge det ett nytt försök i framtiden.

Sen väntar Trine 2, MGS PW och MGS 2 och även ICO vill klaras av+lite annat smått och gott, sedan blir det lite MW3 när tiden finns, och så dyker det upp lite nytt till BF3 framöver så då vill man nog nöta det.

Köpte Fable III för hiskeliga 66:- på MediaMarkt för ett tag sedan så det vill man väl med köra igenom någon gång, så mitt nästa spelköp blir väl 2022 xD

Spelar ju inte alls särskilt mycket längre, har ju en underbar dotter som jag hellre spenderar tiden med, men det är fan så mycket roligare att spela nu när man väl har tid =)

Det jag vet att jag ska köpa på relle iår är nog bara NHL 13 och Blops 2, blir säkert fler =)

Lasses favoritskåp:

http://forumbilder.se/images/521201284837Pd94a.jpg (http://forumbilder.se)

Lasse Kongo
2012-05-26, 09:43
Hade tänkt vänta lite med Pax Mayne eftersom jag har lite annat o spela men kunde fan inte hålla mig och efter ett par timmar med spelet kan man inte annat än konstatera att Rockstar är kungar alltså.

Stämingen med musik etc är så jävla slick så det knappt kan bli bättre, testat mp en liten snabbis med och det kändes som det finns potential.

Vinylsvarv
2012-05-26, 10:24
Måste rekommendera starhawk till ps3 riktigt roligt behövs väl fler maps men det lär väl komma snart.
Postat via en mobil enhet

kalajset
2012-05-26, 11:32
Själv är det dels återgång till Fallout: New Vegas, (DLCna är mycket bättre än själva grundspelet), samt en återgång till Dead Island som gäller just nu. Tycker Dead Island tar sig nu mot slutet, (har klarat ca 80% av kampanjen och kört så många side quets som möjligt). Dock fortfarande väl hypat. Spelet har väldigt många småbrister och känns långt ifrån finpolerat eller ens redo för release. Fast visst är det underhållande.

BF3 försöker jag fortfarande köra då och då, (PS3), men det laggar ju konstant nuförtiden så det blir rätt tröttsamt. Blir nog en längre paus. Får se när första DLCn kommer.

Två av få spel jag är är sugen på i år släpps förövrigt i dagarna: Darksiders 2 och Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier. Tänkte egentligen införskaffa Darksiders 2 vid release men har så mycket annat att spela just nu så det känns onödigt. Tyckte ettan var bra och verkar som tvåan har potential att toppa det. Blir garanterat att införskaffa före årets slut iallafall. Nyaste Ghost Recon körde jag betan på och tyckte det var riktigt kul, (verkar tyvärr vara relativt få som höll med mig). Lite tekniska problem men bra grundidé och lyckat genomförande överlag. Har inbokat ett samspel av co-op-kampanjen med en polare när tid finns även här och kommer även då självklart varva med lite MP är det tänkt.

stolpskott
2012-05-26, 13:25
Dragon's Dogma blev upp-plockat igår till PS3, har bara spelat 1½ timme så jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker. Hittills verkar det okej, varken mycket mer eller mindre.

Men jag skiter ändå i det ett tag och spelar The Witcher 2: Enhanced Edition (har äntligen lyckats uppgradera min PC-kopia som jag skaffade förra året, mycket strul med det). Det är i mitt tycke det i särklass bästa rollspelet sedan Dragon Age: Origins, så den nya versionen är helt klart värd en genomspelning!

agazza
2012-05-27, 20:33
När jag gick på fritids för många år sedan fanns det en äventyrs spel till PC, typ klickbaserat, man var någon sorts superhjälte tror jag i blåa kläder, och allt jag kommer ihåg var att det var jätteroligt, men jag fastnade på någon grej där man skulle lyckas få ett terrarium att frodas eller liknande.

Typ liknande lucas arts spel från den tiden

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2012/05/scummvm-android-lucasarts-3-600x337.png

VAD är det för spel?

Lasse Kongo
2012-05-28, 18:55
Hur konstigt det än kan låta så är NHL 13 ett av de spelen jag ser fram mest emot, kanske för att jag börjat lira hockey igen själv =)

Här är lite ny info ang NHL 13:

http://www.ign.com/articles/2012/05/21/speedy-skaters-and-smart-goalies-redefine-nhl-13

Speedy Skaters and Smart Goalies Redefine NHL 13.

Looking back at my real-life hockey career, it's not the moments of specific games I remember -- it's all the stuff I learned from the coaches screaming like banshees from the bench. Not just "keep your stick on the ice," which was common. I remember being told when and how to pick up the pace, and when to dial it back. I learned I didn't need to skate straight at something to make goals happen, I could drift around it instead.

NHL 13 is the living representation of everything my coaches ever taught me to do, and the next representation of hockey's complexity makes even EA Sports' recent on-ice success seem primitive.

NHL 13 is all about the chase. Character speed finally matters, which lends a new sense of realism to the franchise I didn't realize was missing. In hindsight, I'm frustrated by the way defensemen could close in on an attacker without working for it, and that the offensive player in question could shake off an ineffective check so easily.

Skaters in NHL 13 are quicker than ever. They take stronger strides down the ice and consequently take wider turns. They can ease off the gas and glide, which works wonders for luring defenseman for a bait-and-switch. EA uses the word "explosiveness" to emphasize how powerful these guys are, and it fits fairly well. Skaters can blow by each other, but not so much so that they always escape. A winger might be able to pick up his pace as an opponent gets close, but that opponent can turn around if he's smart.

This doesn't create the stalemate you might assume. The left stick gives you a greater control of the way your player skates, and it does it to such a strong degree you can dance around defensemen in their own zone if you're daring enough. EA's marketing mantra with NHL 13 is that it'll change the way we play hockey. It probably will.

When you finally take the backhand shot skating backward through the slot, goalies will react more intelligently than ever. Save animations aren't canned anymore, instead relying on the natural AI of a goaltender to move his limbs and joints on his own.

This allows for some phenomenal saves. Goalies react using everything they have -- they'll dive, lift their sticks, and go to acrobatic lengths to keep the puck out, just like Luongo would. It looks spectacular, and it'll make each goal all the sweeter knowing you got past these intelligent 'tenders.

The perpetual problem with annual sports games is that the sports themselves never change. NHL 13 attacks this with some of the smartest, most readily apparent authenticity in the series' history.

NHL 13 releases September 11, 2012.

*Låter som väldigt fin musik i mina öron.

snej
2012-05-28, 19:58
Nu får det komma en ny generation konsoller snart, vetefan fall jag kommer köpa nåt mer spel till den här gamla brödrosten.

Rahf
2012-05-28, 21:22
Agazza, det låter som The Adventures of Hyperman.

Lasse Kongo
2012-05-31, 16:53
Kissar i stort sett ner mig: http://www.eurogamer.se/articles/2012-05-31-cd-projekt-utannonserar-rollspelet-cyberpunk

Sen tycker jag det är kul som fan att Sports Champions 2 kommer med, Tennis aaaaaaaa!

Albatross
2012-06-01, 18:48
Börjat med Dragon's Dogma. Skulle bara ploppa i det o göra gubbe, blev 2½ timme direkt. Inte världens snyggaste, men det har nåt visst som tilltalar :)

Vilka fler kör på PS3? Bra att adda varandra så man kan få pawns gratis :D

agazza
2012-06-01, 18:52
Agazza, det låter som The Adventures of Hyperman.

FYFAN vad du är bra.

Lasse Kongo
2012-06-01, 18:57
Jag slog till på Rayman Origins idag, 179:- på mm, ska bli roligt att spela lite gammal hederlig plattformslir, ganska så mätt och trött på krigsshooters just nu även om blops2 lär inhandlas.

R Origins har jag hört och läst ganska bra saker om.

JessicaAlbatross; där ser man, jag har tyckt det ser ganska tråkigt ut, men hört många som gillat det.

Tiro
2012-06-01, 21:32
Tänker köpa en konsol i sommar men kan inte bestämma mig för vilken, vilken tycker ni? Xbox 360 eller ps3?

stolpskott
2012-06-02, 00:15
Kissar i stort sett ner mig: http://www.eurogamer.se/articles/2012-05-31-cd-projekt-utannonserar-rollspelet-cyberpunk

Jag kissade fan ner mig. Steampunk kan inte bli annat än jääävligt bra.

Börjat med Dragon's Dogma. Skulle bara ploppa i det o göra gubbe, blev 2½ timme direkt. Inte världens snyggaste, men det har nåt visst som tilltalar :)

Vilka fler kör på PS3? Bra att adda varandra så man kan få pawns gratis :D

Jag stör mig också på grafiken då och då, men allt annat med spelet är så bra att det är lätt glömt. Är rätt låg level, men adda Stolpskott16 vetja. Har en magiker som pawn, han är rätt kass, men jag har precis börjat investera lite i honom.

Tänker köpa en konsol i sommar men kan inte bestämma mig för vilken, vilken tycker ni? Xbox 360 eller ps3?

Vilken har dina polare? Om du inte har polare beror det väl på vilken konsol som har flest exklusiva titlar du gillar.

Albatross
2012-06-02, 06:45
Jag slog till på Rayman Origins idag, 179:- på mm, ska bli roligt att spela lite gammal hederlig plattformslir, ganska så mätt och trött på krigsshooters just nu även om blops2 lär inhandlas.

R Origins har jag hört och läst ganska bra saker om.

JessicaAlbatross; där ser man, jag har tyckt det ser ganska tråkigt ut, men hört många som gillat det.

Rayman Origins är ett av mina favoritlir senaste åren, ruggigt bra! Tror nog du kommer gilla det.

Lasse Kongo
2012-06-02, 07:56
Rayman Origins är ett av mina favoritlir senaste åren, ruggigt bra! Tror nog du kommer gilla det.

Nejmen! Där ser man, jag testade det igårkväll, körde 2 banor kanske, verkar bra, underbar grafik!

Sen måste jag påpeka att ingen bör missa Max Payne 3, jag hade inga förväntningar innan då jag ej spelat de gamla, men holy shit fuck dat vilken actionrökare, spelet är sömnlöst gjort från början till slut, så många sekvenser i spelet som bara är holy shit.

Det audivisuella är något utöver det vanliga med, lätt ett av de snyggaste spelen jag spelat denna gen, och musiken.... och hur musiken integreras i spelet...

Jag är väldigt glad att jag slog till på Max Payne 3, dessutom har det ett underhållande och kompetent mpläge, jag fastnade aldrig riktigt för
varken GTAIV eller RDRs mp men detta är riktigt bra, men som sagt sp blir det många omspelningar av, vilket ej är likt mig :)

Albatross
2012-06-02, 11:35
Jag stör mig också på grafiken då och då, men allt annat med spelet är så bra att det är lätt glömt. Är rätt låg level, men adda Stolpskott16 vetja. Har en magiker som pawn, han är rätt kass, men jag har precis börjat investera lite i honom.

Addad. Hoppas du heal-speccar din mage, behöver en sådan :D

Lasse Kongo
2012-06-02, 13:15
Jag fick ett jävla sug att lira GTA IV igen... tror fan jag måste iväg och köpa ett ex idag då jag inte har det kvar haha :smash:

stolpskott
2012-06-02, 13:39
Addad. Hoppas du heal-speccar din mage, behöver en sådan :D

Jag gjorde det men sen uppgraderade jag honom till Sorcerer och då försvann healing-förmogan :( Hoppas på att det ska gå att skaffa det igen senare.

Albatross
2012-06-02, 16:42
Jag gjorde det men sen uppgraderade jag honom till Sorcerer och då försvann healing-förmogan :( Hoppas på att det ska gå att skaffa det igen senare.

Sorceror är pure dmg, bara mage som har healing.
Lånar brorsans level 59 mage just nu, fina grejer :D
Funderar dock på om man skulle specca nån melee klass efter man maxat mage, kul att växla lite. Drygt att inte ha råd med gear bara.

Lasse Kongo
2012-06-03, 10:42
Tog en sväng för jag skulle köpa GTA IV idag på MM, fick reklam från Elgiganten häromdagen att det tar 299 för Dragons Dogma och GR FS imorgon då de nyöppnar eftersom de byggt en Megastore här.

Var inte så sugen på något av dem utan spel jag kanske köper när de sjunker bra i pris, men många pratar så jävla bra om Dogma så jag tänkte för det priset kan jag väl slå till, så jag drar till MM för jag får säkert samma pris där, då visade det sig att de redan hade sänkt DD och GR FS till 249:- ! så inte fan kunde jag hålla mig, köpte båda+gta såklart *popcorn*

Dock var DD slut till PS3 men för det priset går det fan att lira skiten på 360 =)

FoolsGold
2012-06-03, 10:50
Sen måste jag påpeka att ingen bör missa Max Payne 3, jag hade inga förväntningar innan då jag ej spelat de gamla, men holy shit fuck dat vilken actionrökare, spelet är sömnlöst gjort från början till slut, så många sekvenser i spelet som bara är holy shit.

Det audivisuella är något utöver det vanliga med, lätt ett av de snyggaste spelen jag spelat denna gen, och musiken.... och hur musiken integreras i spelet...

Kan bara hålla med. Köpte Max Payne III igår och det är riktigt bra! Tycker verkligen de har fångat känslan i karaktären och som du säger så är integrationen av musiken riktigt bra samtidigt som det är gott ös!

Robbelibob
2012-06-03, 12:21
Vilka spel är bra för Move till PS3? Råkade köpa en + nav. kontroll. House of the dead borde vara kul? Killzone 3? Ska köpa en pistol till; för det verkar inte finnas sharpshooter nånstans.

stolpskott
2012-06-03, 12:27
Sorceror är pure dmg, bara mage som har healing.
Lånar brorsans level 59 mage just nu, fina grejer :D
Funderar dock på om man skulle specca nån melee klass efter man maxat mage, kul att växla lite. Drygt att inte ha råd med gear bara.

Jaha, då får man byta tillbaka då. Måste ju föfan ha en dedikerad healer. Jag lånar också brorsans Mage, tyckte jag var bortskämd med en lvl 26 i temet :D
Jag är också lite tveksam till att byta class enbar pga det tvugna gearbytet, men jag tror att när man maxat sin nuvarande klass så har man nog rätt bra med cash till att spendera på iaf basic gear när man byter, och när man maxat den har man nog fått upp ytterligare ett helt okej kapital (förutsatt att man spenderar tiden på rätt sätt).

Albatross
2012-06-03, 12:50
Jaha, då får man byta tillbaka då. Måste ju föfan ha en dedikerad healer. Jag lånar också brorsans Mage, tyckte jag var bortskämd med en lvl 26 i temet :D
Jag är också lite tveksam till att byta class enbar pga det tvugna gearbytet, men jag tror att när man maxat sin nuvarande klass så har man nog rätt bra med cash till att spendera på iaf basic gear när man byter, och när man maxat den har man nog fått upp ytterligare ett helt okej kapital (förutsatt att man spenderar tiden på rätt sätt).

Kan ju enkelt byta class mellan main/pawn iaf, då kan man åtminstone nyttja samma gear och få sig lite mer skills. Lurar dock på att sparar cash och bli warrior så man kan få skills så man kan bära mer. Blir ju encumbered av att bära 4 rönnbär typ.

MasterChief
2012-06-03, 13:36
Tänkte köpa ett nytt FPS idag, men jag känner mig helt lost eftersom jag inte hängt med vad som släppts sista året. Någon rekommendation? PS3 eller Xbox360 spelar ingen roll.

stolpskott
2012-06-03, 14:08
Kan ju enkelt byta class mellan main/pawn iaf, då kan man åtminstone nyttja samma gear och få sig lite mer skills. Lurar dock på att sparar cash och bli warrior så man kan få skills så man kan bära mer. Blir ju encumbered av att bära 4 rönnbär typ.

Har jag fan aldrig tänkt på att man kan göra :Virro
Hade ingen aning om att warriors kunde bära mer, låter onekligen intressant, men jag har sällan problem med overencumbrance eftersom jag har en vana att gallra ur min inventory vid varje givet tillfälle.

Tänkte köpa ett nytt FPS idag, men jag känner mig helt lost eftersom jag inte hängt med vad som släppts sista året. Någon rekommendation? PS3 eller Xbox360 spelar ingen roll.

Metro 2033 är iofs rätt gammalt nu, men det är inte särskilt många som spelat det. Rekommenderar det starkt, i mitt tycke det bästa FPS som släppts senare tid. Spelet har en hel del nackdelar, men fördelarna är en sinnessjukt grym atmosfär, bra story och ruskigt härliga gameplay-element. Här är en bra recension av spelet, beskriver precis hur jag känner om det: http://www.gameinformer.com/games/metro_2033/b/xbox360/archive/2010/03/16/a-dreary-subway-ride-well-worth-taking.aspx

Lasse Kongo
2012-06-03, 14:15
Bara kört en timma drygt i DD och det verkar lite småkul, storyn känns dock lite "va"?

Albatross
2012-06-03, 20:18
Ja storyn är... mja, weird. Tips är att göra quests i första byarna etc (vilket jag inte gjorde) så slipper man bli ägd av skit så fort man börjar questa runt Gran Soren. Skulle även ha satsat på fighter först och sen hoppa till mage, tål för fan inte ett skit nu när jag bytte.

Känslan av att ha questat långt in i skogen och sen inte hitta tillbaks för att mörkret fallit är riktigt grym alltså. Fick springa genom ett stort jävla goblin-camp bara för att mötas av en cyclopes precis innan ett rest camp. Såna grejer som gör att det här spelet är så jävla kul :D

stolpskott
2012-06-03, 21:13
Bara kört en timma drygt i DD och det verkar lite småkul, storyn känns dock lite "va"?

DD är så att säga ett spel som inte spelas pga storyn... Det är nog bäst att se den som en av alla sidoquests och uppskatta den för de sköna bossfighterna.

Robbelibob
2012-06-03, 22:28
http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-nhl-13/730840

http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-nhl-13/730838

Dag 1 köp för mig.

krellik
2012-06-03, 23:44
Dragons doma är det nära känslan till demons soul eller vad?

Albatross
2012-06-04, 15:52
Dragons doma är det nära känslan till demons soul eller vad?

Har inte spelar Demons/Dark själv, men enligt brodern så är det så. Trånga utrymmen i grottor och så, ingen riktig kläm på vart man ska etc.
Edit: Inte helt enkelt alla gånger heller, inget handhållande a la Skyrim.

aijou
2012-06-05, 09:11
4NEup8y0g-Q

http://3.bp.blogspot.com/--NPJ-WhOt6c/Tu-TMBIUcbI/AAAAAAAAAuQ/USRrXMBluAg/s320/fap-meme.jpg

Scratch89
2012-06-05, 09:57
Någon som spelat Metal Gear-spelet som kom efter Metal Gear Solid 4? Något som är värt att spela?

aijou
2012-06-05, 10:30
Någon som spelat Metal Gear-spelet som kom efter Metal Gear Solid 4? Något som är värt att spela?

Menar du Peace Walker till PSP? Eller finns det något annat som jag har missat?

Jag har spelat en bit på Peace Walker men jag pallar inte med kontrollen. Den typen av spel gör sig inget vidare på min gamla PSP (enligt min mening). Synd. För storyn och artworket verkar najs.

Ronn
2012-06-05, 11:12
E3 har precis börjat men ubisoft har redan vunnit!

0dTOnyp58NM

Jarod
2012-06-05, 11:14

0dTOnyp58NM

Såg den på youtube för en stund sen.

http://www.timswineblog.com/images/resized/shut-up-and-take-my-money_f489x307_1336859805.jpg

Ronn
2012-06-05, 11:18
Kollade live på twitch.tv gamespot streamen igår kväll, chatten vart helt galen, helt oväntad debut. :)

Assassins Creed 3 såg galet bra ut också!

gZrklEy9ohQ

imPxEsAsgXk

Ronn
2012-06-05, 11:53
Preview på nya Star Wars 1313, man spelar som prisjägare:

U08QNPk0ZNE

Kan bli riktigt bra! :)

Juxta
2012-06-05, 12:32

0dTOnyp58NM

Oj. Wow. Action som inte bara innebär att man ska skjuta allt som rör sig. Ubisoft steg just några snäpp.

Ronn
2012-06-05, 12:51
Oj. Wow. Action som inte bara innebär att man ska skjuta allt som rör sig. Ubisoft steg just några snäpp.

En grej man inte ser där men som dom visade live är att det va multiplayer! I slutet när han drog iväg med bilen zoomade dom ut så stog det en annan spelare på ett tak han hade en helt annan roll typ ta fast han som drog iväg, så det verkar bli någon form av competitive multiplayer, sen zoomade dom ut ytterligare så såg man staden i wireframe med flera spelare på olika platser. :O

Juxta
2012-06-05, 12:54
En grej man inte ser där men som dom visade live är att det va multiplayer! I slutet när han drog iväg med bilen zoomade dom ut så stog det en annan spelare på ett tak han hade en helt annan roll typ ta fast han som drog iväg, så det verkar bli någon form av competitive multiplayer, sen zoomade dom ut ytterligare så såg man staden i wireframe med flera spelare på olika platser. :O

http://nivvi.blogg.se/images/2010/dreggel_70477799.gif

Brukar ta det lugnt med live E3-rapporteringen och läsa alla sammanfattningar i efterhand men nu fan, nu blir det att följa.

Kwon
2012-06-05, 12:54
Multiplayer (Competitive eller Coop, men gissar det är endast Competitive) låter ju lovande.

Ronn
2012-06-05, 13:00
Hittade klippet, check it out! http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HalhGwC_ym4#t=4343s

Kwon
2012-06-05, 14:10
EA Sports + UFC = True

Vem dök upp på E3 upp om inte Dana "Uncle Fester" White!
g6SwYIhhCnk

Masi
2012-06-05, 14:44

0dTOnyp58NM

Längtar *drool**drool**drool*

Skiter i GTA 5, jävla Rockstar som inte vill ge ut någon ny information.

Juxta
2012-06-05, 15:06
VARFÖR BARA TILL PS3?!

8ZYkj0glnqs

Ronn
2012-06-05, 16:59
Nintendos E3 briefing börjar nu för den som är intresserad!

http://www.twitch.tv/gamespot

Lasse Kongo
2012-06-06, 08:02
Nä Dragons Dogma gör jag mig av med idag, inte min kopp te, dont like it, håller mig hellre till KoA när det gäller rpg.

Albatross
2012-06-06, 12:28
Nä Dragons Dogma gör jag mig av med idag, inte min kopp te, dont like it, håller mig hellre till KoA när det gäller rpg.

Meh, skulle kört på PS3 så du kunde fått feta pawns gratis ;p

snej
2012-06-06, 13:07
Watch dogs! Jävlar vad grymt.. Och Splinter Cell: Black list kommer till PS3! Ok då, finns fortfarande några spel värda att köpa till den gamla brödrosten :D

Ronn
2012-06-06, 19:03
GHDQHVkYq4g

snej
2012-06-06, 19:05
Watch dogs! Jävlar vad grymt.. Och Splinter Cell: Black list kommer till PS3! Ok då, finns fortfarande några spel värda att köpa till den gamla brödrosten :D

Splinter Cell release spring 2013.. Vafan ett år alltså, vid det laget är nog spelköpandet till den gamle brödrosten definitivt över!

Masi
2012-06-06, 19:31
tZWV5gtTuBo

Goodbye, world.

Lasse Kongo
2012-06-06, 19:37
MM sålde bla Gåst Rekån Fjutre Såldjer för hiskeliga 249:- så jag kunde inte låta bli, och vad glad jag är att jag köpte det, så jävla behövligt bland hysteriska cod och bf som visserligen är grymt roliga men det är så stor skillnad att spela detta.

För det första älskar jag tps, kontrollen är underbar, började med att spela en del mp och det är fantastiskt bra, taktisk krigsföring när den är som bäst, började med sp idag och har bara kört 2-3 uppdrag men det är också sådär härligt bra så man knappt vet vart man ska ta vägen =)

Och som kaviar på osten finns det guerillamode coop 4p och jag tror även man kan lira kampanjen 4p coop, så det finns en del innehåll i spelet sas.

Vill ju gärna köra klart sp innan jag säger vad jag tycker, men fan va bra det har börjat, fortsätter det såhär så!

Jarod
2012-06-06, 19:41
MM sålde bla Gåst Rekån Fjutre Såldjer för hiskeliga 249:- så jag kunde inte låta bli, och vad glad jag är att jag köpte det, så jävla behövligt bland hysteriska cod och bf som visserligen är grymt roliga men det är så stor skillnad att spela detta.

För det första älskar jag tps, kontrollen är underbar, började med att spela en del mp och det är fantastiskt bra, taktisk krigsföring när den är som bäst, började med sp idag och har bara kört 2-3 uppdrag men det är också sådär härligt bra så man knappt vet vart man ska ta vägen =)

Och som kaviar på osten finns det guerillamode coop 4p och jag tror även man kan lira kampanjen 4p coop, så det finns en del innehåll i spelet sas.

Vill ju gärna köra klart sp innan jag säger vad jag tycker, men fan va bra det har börjat, fortsätter det såhär så!

*drool* Moste köpa snela. Såg recensionen på 5 inch floppy för några dar sen. Pra krejjer!

kalajset
2012-06-06, 20:33

Försökte joina när du körde MP igår men menyerna lämnar en del att önska...(T ex en normalt fungerande "join"-funktion).

I övrigt så absolut, det är ett riktigt underhållande spel. Har inte kört så mycket och är rätt dålig i största allmänhet, men i sina bästa stunder, med andra ord när laget verkligen fungerar som ett lag, då är spelet helt underbart. Gillar särskilt coversystemet som fungerar riktigt bra samtidigt som tempoväxlingarna gör att man nästan aldrig kan bli lika överlägsen/få lika mycket storpisk i matcherna som i t ex BF3. De är här generellt sett mycket mer öppna historier. De verkar även ha putsat en del på grafiken sedan betan. Nu ser det åtminstone ut som ett PS2-spel istället för ett PS1-spel. :D

Apropå E3 så har jag inte riktigt haft tid att gå igenom egentligen någonting överhuvudtaget av det material/info som släppts, men tyvärr verkar jag inte missat något särskilt av vad jag kan märka. Hade hoppats på några ord om nästa generations konsoller men det var självklart att hoppas på för mycket denna gång.

stolpskott
2012-06-07, 09:55
Hörru Lasse, det var du som älskade Dead Island va? Det kommer en uppföljare; Dead Island Riptide.

Ronn
2012-06-07, 11:32
Dead Island va riktigt najs! Har inte lirat det på ett tag ska nog ge det ett spin i eftermiddag. :D

Albatross
2012-06-07, 11:50
Det blir att köra Riptide direkt det kommer, gött mos att kötta zombies!

Blanca
2012-06-07, 16:40
Plöjt igenom dungeon siege III nu, rätt skönt spel även om rätt många detaljer hade kunnat göras mycket bättre. Mappen som är nere i hörnet är förbannat dålig! Kändes även rätt obalanserat. Någon mer som lirat?

Även kört igenom fable 2&3 nu på 2 helger. Roligt spel men att slänga ut flera hundra på ett spel som man klarar på en arbetsdag känns skit!

Spelade lost odyssey för någon månad sen, mycket härligt spel lite segt till en början men så förbannat skoj och en grym story! Dock så köptes det begagnat och sista skivan va så repig att den inte gick att lira:(

Ronn
2012-06-07, 16:42
Plöjt igenom dungeon siege III nu, rätt skönt spel även om rätt många detaljer hade kunnat göras mycket bättre. Mappen som är nere i hörnet är förbannat dålig! Kändes även rätt obalanserat. Någon mer som lirat?

Även kört igenom fable 2&3 nu på 2 helger. Roligt spel men att slänga ut flera hundra på ett spel som man klarar på en arbetsdag känns skit!

Spelade lost odyssey för någon månad sen, mycket härligt spel lite segt till en början men så förbannat skoj och en grym story! Dock så köptes det begagnat och sista skivan va så repig att den inte gick att lira:(

Har kört DS3, rätt skönt lir, klasserna är känns lite off dock, implementeringen av range kontra melee känns lite udda, men helt ok spel.

Lost Odyssey har jag klarat 2 gånger, ett av dom bättre jrpg spelen den här generationen. :)

Blue Dragon och Last Story är också jävligt sköna spel från Mistwalker!

Lasse Kongo
2012-06-07, 18:14
Hörru Lasse, det var du som älskade Dead Island va? Det kommer en uppföljare; Dead Island Riptide.

NO it wasn't me, it was ze onearmed man!

Jo men så var det, läste det häromdagen, fakkin lövli!

snej
2012-06-07, 19:58
Playstation 4 heter Orbis

Mängder av nya rykten om framtidens konsol

Nästa Playstation heter Orbis, enligt nya uppgifter.

Konsolen sägs släppas till julen 2013.

Och den gillar inte begagnade spel.

Att Sony arbetar med en ny stationär konsol är ingen hemlighet. Det är däremot detaljerna. Tidigare i år berättade Sony-chefen Kazuo Hirai att elektronikföretaget inte har för avsikt att avslöja något om Playstation 4 på E3, som äger rum i juni.

Med tanke på att informationen kan ha kommit ut i alla fall så kanske det inte behövs. Kotaku hävdar nämligen att de kommit över en hel del intressant fakta om konsolen via en pålitlig källa som ska ha gett spelsajten korrekta upplysningar förut gällande andra saker.
Galet hög upplösning

Enligt denna källa ska Playstation 4 heta Orbis. Det är latin och betyder cirkel, ring och Jorden. Para ihop det med spelföretagets nya bärbara spelkonsol, Vita, och innebörden blir tydlig. Orbis Vita betyder livets cirkel.

Kotaku lägger inte så stor vikt vid de specifikationer som konsolen har i nuläget eftersom det fortfarande kan komma att ändras. Just nu talas det om att den ska använda sig av AMD:s Southern Islands-gpu, vilket bådar gott. Uppenbarligen ska Orbis klara av att visa upp spel i galet höga upplösningen 4096 x 2160. Den ska också klara av att visa 3d-grafik i 1080p.

Orbis kommer inte tillåta folk att spela sina gamla Playstation 3-spel på den, dessutom kommer den att förhindra folk från att spela begagnade spel. Spelen kommer att finnas tillgängliga både via nedladdning och på bluray-skiva, men skivorna låses till användarens PSN-konto. Eftersom man måste aktivera spelet online via PSN kommer det inte heller gå att köpa begagnade skivor och därefter hålla sig offline.
Redan skickats ut till spelstudior

Och så släppdatumet då: julen 2013. Särskilt utvalda spelstudior ska redan ha fått särskilda utvecklarkit skickade till sig, vilket därigenom ska ge dem tid nog att ha spel färdiga till releasen om ett och ett halvt år.

En annan sak som talar för att Kotakus uppgifter har viss tyngd är att designfirman Coque Design av misstag råkade lägga upp Orbis-bilder på sin hemsida nu i veckan, något som snappades upp av Kotaku innan de hann tas bort. Bilderna hade etiketten ”Illustrationer & sketcher för nya Playstation Orbis-verktyg” och visar upp folk som rör sig framför en Kinect-liknande kamera på tv:n. En person kontrollerar musiken med vad som ser ut att vara en Iphone, Ipod eller liknande pryl.

Vågar man lita på det här är frågan, källa: Aftonblaskan

snej
2012-06-07, 20:02
http://www.sweclockers.com/nyhet/15247-nasta-playstation-kallas-orbis-innehaller-amd64-och-southern-islands

snej
2012-06-07, 20:03
Var den här nyheten från 29:e mars? Haha har jag missat något?

Vandraren
2012-06-07, 21:43
Ifall Sony ska ****** begagnatmarknaden i röven på det där viset kan dom ju fetglömma mina pengar. Gör Microsoft likadant med 720 så går jag fan över till PC och blir heltidspirat.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Lasse Kongo
2012-06-15, 10:20
Även om jag alltid gillat GTA IV var jag väl ändå lite skeptisk till hur spelet prisades när det kom. Köpte det för 3e ggn häromveckan tror jag, har klarat det 2ggr innan, men nu känner jag en helt annan känsla när jag spelar om det.

Jag insuper mest atmosfären och hittar på mycket egna hyss och börjar med att inse att det är världens mest levande spel någonsin, punkt jävla slut.

Inser också hur fruktansvärt snyggt spelet är, trots att det har 4! år på nacken.

Handlingen, dialogerna, humorn och hur allt bara flätas samman är så genialt, jag trodde aldrig jag skulle säga det men GTA IV är tveklöst ett av världens bästa spel alla kategorier alla tider. Mina förväntningar på GTA V är rekordhöga.

9BZnqa5jOuA

Lasse Kongo
2012-06-15, 15:49
Jaja, nu är man 499:- fattigare och det känns riktigt bra, jag fick ju spelet+500:- i handen av elgiganten när de fuckade sig med LE vid release, så jag kan gott kosta på mig detta, har bara testat lite snabbt nya banorna och jag gillart.

Tycker att DICE går åt rätt håll, de tar serien ett steg framåt, många tjuter över att Battlefield bara ska handla om stora banor etc, jag tycker också om det, men att DICE faktiskt erbjuder denna underbara spelmekanik och låter oss kriga på mindre banor utöver alla stora maps som redan finns och som kommer, det förstår jag inte alls hur man kan ta till lipen för, gör ni?

Jag tycker nog att BF3 är bland det bästa om inte det bästa mpspelet ever så de är mer än väl värda pengarna, tvärtom vad många verkar tycka runt om på diverse forum handlar ju knappast spelutveckling om välgörenhet, det kostar, alla vill ha betalt, även jag när jag arbetar.

Det tjuts ju så mycket över tjänster som detta premium och cod elite, men det är ju för faen ett val, ingen tvingar någon, jag hade troligen köpt all dlc till BF3 iallfall, så att få dem lite billigare känns ju inte helt fel heller.

Ronn
2012-06-15, 16:19
Lasse! Haha sköning, det låter som du är inne i något slags rus just nu. :D

Kalkyl
2012-06-15, 19:55
Jaja, nu är man 499:- fattigare och det känns riktigt bra, jag fick ju spelet+500:- i handen av elgiganten när de fuckade sig med LE vid release, så jag kan gott kosta på mig detta, har bara testat lite snabbt nya banorna och jag gillart.

Tycker att DICE går åt rätt håll, de tar serien ett steg framåt, många tjuter över att Battlefield bara ska handla om stora banor etc, jag tycker också om det, men att DICE faktiskt erbjuder denna underbara spelmekanik och låter oss kriga på mindre banor utöver alla stora maps som redan finns och som kommer, det förstår jag inte alls hur man kan ta till lipen för, gör ni?

Jag tycker nog att BF3 är bland det bästa om inte det bästa mpspelet ever så de är mer än väl värda pengarna, tvärtom vad många verkar tycka runt om på diverse forum handlar ju knappast spelutveckling om välgörenhet, det kostar, alla vill ha betalt, även jag när jag arbetar.

Det tjuts ju så mycket över tjänster som detta premium och cod elite, men det är ju för faen ett val, ingen tvingar någon, jag hade troligen köpt all dlc till BF3 iallfall, så att få dem lite billigare känns ju inte helt fel heller.

Kunde inte ha formulerat det bättre själv.

Albatross
2012-06-17, 09:31
Happ, då var första playthrough av Dragon's Dogma klar... tror jag kör en till direkt :D
GOTY för mig så långt, lätt.

Ronn
2012-06-17, 09:45
Happ, då var första playthrough av Dragon's Dogma klar... tror jag kör en till direkt :D
GOTY för mig så långt, lätt.

Såpass? Tyckte det såg rätt läckert ut, vad är höjdpunkterna?

Kischen
2012-06-17, 09:46
Ingen som lirar Halo Reach? Brukar mest bli Fire fight med polarna :)

Albatross
2012-06-17, 10:51
Såpass? Tyckte det såg rätt läckert ut, vad är höjdpunkterna?

Själva gameplayet är höjdpunkten. Storyn är... inte bra. Flesta sidequests har bättre story. Det är bara så skön känsla i spelet liksom, men det är inte för alla (LasseKongo :p). Gillar man dock känslan av äventyr utan handhållning är det riktigt nice imo. Så gött att man i princip kan kombinera sin grupp hur man vill också, ändå är det balanserat.

kalajset
2012-06-20, 22:46
Ser ut att bli en ganska hektisk spelhöst trots allt för egen del även om jag inte hade planerat sådär otroligt många spelinköp under perioden överhuvudtaget så sent som för några månader sedan.

Darksiders II uppskjutet till slutet av augusti och det ser minst sagt lovande ut. En månad senare släpps Borderlands 2, ett självskrivet köp på releasedagen även om jag spontant fortfarande ställer mig något tveksam till slutresultatet. Ytterligare någon månad fram i tiden under mitten av oktober ska Dishonored komma. Tycker det verkar lovande av det jag sett. Gillar miljöerna och att det tycks betona stealth-element. Lägg dessutom till släpp under Bethesdaflagg och även detta lär antagligen bli day one.

Dishonored E3 Trailer:
MZSAxJjXP0I&

Lagom tills man är någorlunda klar med dessa titlar lär förhoppningsvis GTA V släppas. GTA är ju alltid GTA trots missen med fyran. Som bonus släpps ju även Resident Evil 6 under oktober och det verkar föga förvånande minst lika bra som femman trots allt blev. Hinns nog med det med så småningom även om det antagligen inte blir särskilt högprioriterat för egen del

Rahf
2012-06-21, 01:34
Super Mario Bros. 3 avklarat. Fy faen vad svårt det ska vara emellanåt.

Just nu kör jag och rumskamraten igenom Zelda: Ocarina of Time, Super Mario World, och Star Fox 64 (Lylat Wars i Europa).

Lasse Kongo
2012-06-21, 19:24
Snacka om att man fått galen valuta för psn+, även om jag redan har många spel så måste jag säga; damn, känns som jag har hur mkt spel som helst från psn+ som väntar på att spelas.

Laddade hem MS Apocalypse idag, varit nära på att köpa det många gånger trots att jag inte gillade demot, men eftersom det är gratis och att dessutom de flesta som lirat det säger att det är sjukt kul gav jag det en chans, och det var beroendeframkallande som fan, riktigt kul, riktigt bra!

Jag har på tok för jävla mycket spel som det är, hösten kommer bli tuff, får fan inte bli många spelköp alltså (yeah right lasse, och tomten finns eller)

Men, ett bra problem i guess.

För övrigt så är Battlefield 3 såpass jävla bra så att det nästan kan komma att krypa in på en 10topplista över GOAT...

Har lirat drygt 40h online, vilket är mycket för mig, och det är NU som det börjar bli sanslöst kul, ärligt talat bugar jag inför DICE 3a, ser mig inte sluta spela detta på många år faktiskt :hbang:

Ronn
2012-06-21, 20:45
Haha! Spelar "Space Pirates and Zombies", fyfan va roligt indie spel!!

CbikOfUFcxI

Albatross
2012-06-27, 18:26
Hmmm, snart släpps Rainbow Moon som jag varit sugen på ett tag. Gött med SRPG.
Känns som att man kan köra ner ett par veckor till i Dragon's Dogma dock :D

Annars känns det rätt lugnt med spelsläpp under sommaren?

kalajset
2012-06-27, 18:53
För övrigt så är Battlefield 3 såpass jävla bra så att det nästan kan komma att krypa in på en 10topplista över GOAT...

Har lirat drygt 40h online, vilket är mycket för mig, och det är NU som det börjar bli sanslöst kul, ärligt talat bugar jag inför DICE 3a, ser mig inte sluta spela detta på många år faktiskt :hbang:

189h här... ;) Fast jag har åtminstone tillfälligt lagt ner det spelet själv. Har inte ens testat CQ. Inget sug efter det i dagsläget men det kommer kanske tillbaka någon gång. Det är hursomhelst (när det fungerar som det ska), ett riktigt toppspel, ingen tvekan om den saken.

Annars känns det rätt lugnt med spelsläpp under sommaren?

Ja, det tycker åtminstone jag. Är inte förrän augusti det börjar hända mer intressanta saker. Har man dock PSN+ så får man som sagt extremt mycket valuta för pengarna just nu vad det gäller mer äldre spel. Hur mycket "gratis"-spel som helst, även stortitlar såsom t ex InFamous 2, LittleBigPlanet 2, Darksiders samt det jag själv kör just nu - Warhammer 40,000: Space Marine. Det är förövrigt grymt underskattat. Riktigt bra actionspel i mina ögon. Välgjort. Knappast orginellt upplägg och en förutsägbar story, men när det kommer just till de rena actionmomenten skulle jag nästan vilja påstå att det är klassledande. Vet inte riktigt vad som skulle kunna vara bättre i genren.

Nordenator
2012-06-28, 23:15
Äntligen dragit tummen ur och börjat klara ut Uncharted 3. Har min ring runt halsen från Explorer Edition och köpte ett fyrpack Guinness. Är på chapter 19 nu :}

I morgon börjar jag med ICO och SotC. Jag har bara några dagar kvar den här sommaren med min PS3:a så jag måste passa på :D

Ronn
2012-06-28, 23:17
Äntligen dragit tummen ur och börjat klara ut Uncharted 3. Har min ring runt halsen från Explorer Edition och köpte ett fyrpack Guinness. Är på chapter 19 nu :}

I morgon börjar jag med ICO och SotC. Jag har bara några dagar kvar den här sommaren med min PS3:a så jag måste passa på :D

Tycker du ska gå all in på dark souls istället. :D

Nordenator
2012-06-28, 23:21
Tycker du ska gå all in på dark souls istället. :D

Orkade aldrig ens spela igenom Demon's Souls. Det fanns inget som drog mig tillbaka efter jag klarat en bana. Jag hade inga problem med att det var svårt. Det var jag helt okey med. Gameplaymässigt var det inte så bra som jag hade hoppats på och det var helt enkelt en besvikelse i stort. Jag klarade 1:1, 2:1 och 3:1. När det åkte i hyllan i förmån för något annat spel kom det aldrig fram igen. Det fick ligga där ofärdigt med FFXIII och Bioshock (som sög balle på PS3 och då hade jag ingen PC som klarade det).

Jag brukar annars klara allt jag köper, men det kändes inte värt det. Jag diggade atmosfären i spelet och så, men det var helt enkelt inte nog bra. Sen får folk hylla det hur mycket de vill, men jag tyckte inte att det var bra bara för att det inte var så lätt som mainstreamspelen.

Ronn
2012-06-28, 23:29
imo så tycker jag om dark souls mer än demons souls

kalajset
2012-07-04, 16:56
Idag kommer Rainbow Moon ut till PS3. Kommer införskaffa det senare under kvällen. Är inget extremt stort fan av JRPG men den grafiska stilen och det klassiska upplägget tilltalar mig. Behöver något att nöta SP på ett tag. (Warhammer 40,000: Space Marine avklarat i SP men tänker nog fortsätta i det helt OK MP-läget då och då när andan faller på).

Albatross
2012-07-04, 21:59
Idag kommer Rainbow Moon ut till PS3. Kommer införskaffa det senare under kvällen. Är inget extremt stort fan av JRPG men den grafiska stilen och det klassiska upplägget tilltalar mig. Behöver något att nöta SP på ett tag. (Warhammer 40,000: Space Marine avklarat i SP men tänker nog fortsätta i det helt OK MP-läget då och då när andan faller på).

Berätta gärna hur det är när du kört ett tag! Rainbow Moon dvs.
Nöter fortfarande Dragon's Dogma, online Ur-Dragon nästa... :D

Spinkot
2012-07-04, 23:32

True dat, mer sammanhållet.

Akada
2012-07-06, 16:58
Jag funderar på att köpa en konsol då det verkar finnas lite roliga spel ute, dock finns det två problem!

1. Min skärm är 16:10 (1200p) och kan inte pixelmappa, så allt kommer bli en smula utsträckt. Har testat med att kika igenom random serie som är 16:9, utdragen till 16:10 och det är lite irriterande, något känns lite "fel". :p Thoughts?

2. Jag känner lite halvt att det kommer ta massa tid som skulle kunna gå till annat (mer vettigt), men nöjet kanske rättfärdigar det?

Ado2000
2012-07-06, 18:24
Jag funderar på att köpa en konsol då det verkar finnas lite roliga spel ute, dock finns det två problem!

1. Min skärm är 16:10 (1200p) och kan inte pixelmappa, så allt kommer bli en smula utsträckt. Har testat med att kika igenom random serie som är 16:9, utdragen till 16:10 och det är lite irriterande, något känns lite "fel". :p Thoughts?

2. Jag känner lite halvt att det kommer ta massa tid som skulle kunna gå till annat (mer vettigt), men nöjet kanske rättfärdigar det?

nöjet kommer rättfärdiga det ordentligt fastna inte bara :D

Akada
2012-07-06, 19:52
nöjet kommer rättfärdiga det ordentligt fastna inte bara :D
Ja, fastna på riktigt lär jag inte göra, den risken finns bara med MMORPGs och sånt går inte att lira på halvtid känner jag, Single player all the way baby! Är dock tveksam till hur jävla drygt (eller inte) det kommer vara med 16:10, får se om jag kan simulera det med något spel på PCn!

Ronn
2012-07-06, 20:11
Ja, fastna på riktigt lär jag inte göra, den risken finns bara med MMORPGs och sånt går inte att lira på halvtid känner jag, Single player all the way baby! Är dock tveksam till hur jävla drygt (eller inte) det kommer vara med 16:10, får se om jag kan simulera det med något spel på PCn!

En del spel stödjer 16:10 men många gör det inte tyvär. :/

Akada
2012-07-06, 20:57
Googlade lite nu och stöd för 1680x1050 (http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_system_software) verkar finnas, alltså skulle min skärm bli så här mycket mindre:

http://www.displaywars.com/comparisons/24-inch-16x10-vs-21-inch-16x10.png

Pest eller kolera ftw!

kalajset
2012-07-07, 08:29
Berätta gärna hur det är när du kört ett tag! Rainbow Moon dvs.
Nöter fortfarande Dragon's Dogma, online Ur-Dragon nästa... :D

Har nu kört 3-4 timmar, d vs ingenting egentligen för speltypen men har i alla fall börjat få en viss uppfattning om spelet. Det är kort och gott precis det som det utger sig för att vara. Få överraskningar har kommit hittills rent gameplay-mässigt. Detta är ingen direkt nackdel i eget tycke då jag tror målgruppen vill ha det precis såhär i grunden.

Har svårt att se någon som gillar genren bli besviken. Ett någorlunda charmigt universum, lagom invecklade menysytem/skills/abilities, samt den där goa "måste-bara-levla-lite-till"-känslan man fick tämligen omgående när man började spela det. Enda egentligen nackdelen som jag ser det är dels att den verkar ganska repetitivt (hör ju iofs egentligen till genren), och somliga kan säkert tycka det skulle varit djupare/mer invecklat just rent game play-mässigt.

Prisvärt är det hursomhelst. Utvecklarna har skrivit om 40+ timmar speltid och det märks med en gång att det knappast är någon underdrift. (En av de trophys som finns i spelet, spelet är förövrigt ett av få PSN-spel med platinumtrophy), är att spela i 100 timmar).

EDIT: Kan tillägga att en faktor de hittills lyckats riktigt bra med är musiken!

Har fortfarande inte spelat Dark Souls. Blir nog ett framtida vinternöje likt Demons Souls blev. I eget tycke är Demons Souls det mest underhållande spel jag spelat i modern tid. Fann kombinationen av RPG, action (närapå turn based fast i realtid), och utmaningen i att man ej kan spara under banorna extremt lyckad.

Sunkis
2012-07-07, 16:18
Precis köpt mig en xbox 360 :) vill gärna ha personer att spela med, så adda mig gärna: snukN heter jag på Live.
Har förtillfället endast Dark souls, Final Fantasy XIII, Fifa 11, Gears of War 3, och Red dead redemption. :)

Langster
2012-07-10, 19:00

En Xbox kan visa alla spel med rätt proportioner på din skärm, full screen med små borders uppe och nere, dock inte pixelmappat, men det kanske inte gör något om du inte sitter jättenära.

Albatross
2012-07-10, 20:38
Ryktas om mer endgame DLC till Dragon's Dogma, och jag som redan lagt ner närmare 100 timmar... Men det kanske är tur, för det verkar som sagt vara dåligt med nytt att spela ett tag framöver. GOTY.

Ronn
2012-07-11, 09:18
Haha! Expandables 2 the game ser förvånansvärt bra ut!

En top down co-op shooter!

uG9FFL2UDws

Vandraren
2012-07-13, 12:42
Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa Witcher 2 eller Dragons Dogma till 360'n. Det lutar åt W2 dock. Era fem cents?

Ronn
2012-07-13, 13:01
Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa Witcher 2 eller Dragons Dogma till 360'n. Det lutar åt W2 dock. Era fem cents?

The Witcher 2 är mer åt RPG/Story hållet och Dragons Dogma mer åt action/öppen värld hållet så det är väl en smaksak eller vad du är sugen på, båda riktigt bra spel. :)

stolpskott
2012-07-13, 15:14

Håller med Ronn.

Men om jag personligen skulle välja så skulle det vara The Witcher 2, Dragons dogma är riktigt bra, men The Witcher 2 är ett spel i en klass för sig.

willtjam
2012-07-15, 14:40
Visst kan man spara icke-online/accountbaserade 360-spel på hårddisken och fortsätta spela dom fastän man säljer spelen?

edit: Jag är tydligen dum. Man kan ju inte spela utan skiva även fast man har installerat spelet. Man lär så länge man lever!

feyin
2012-07-15, 15:05
FIFA12 på Xbox någon ?

matlak
2012-07-15, 19:45
Ingen som har moddat sitt 360 med XKEY här? undrar lite om det är nice eller inte

Lasse Kongo
2012-07-21, 07:10
Fan va det ska nerdas i helgen då, resten av familia är bortresa och jag har inte alls spelat mkt på sista tiden, blir mkt tvspel i helgen och kebabpizza, chips, cola, ahlgrens bilar, gott och blandat, ostbågar, kanske donken och självklart massa whiskey+cigarr såklart och säkerligen ett par GT:s, kanske en tur med båten för att få lite luft lol.

Blir nog att börja med Medal Of Honor som jag köpte häromdagen, har hoppat det men vill köra det innan tvåan kommer som faktiskt ser väldigt lovande ut, fortsätta med Mass Effect 3 som jag precis börjat med, spela ohälsosamt mkt BF3 och varva med lite MW3.

Kanske även börja med något av alla spel jag har till iPaden, varför inte Modern Combat 3 tex, verkar riktigt bra, perfekt vid toabesöken mellan PS3passen och maten, 4kantiga ögon, huvudvärk och diarre here we come!

kalajset
2012-07-21, 07:52
Lasse: :cool:

Tänkte köra en del timmar i helgen själv men har inte så mycket jag är sugen på. Rainbow Moon har jag nött ca 20 timmar av under cirka två och en halv vecka (ganska mycket för att vara mig) så det börjar bli ganska enformigt. Inget fel på spelet men behöver en paus.

Rayman Origins ligger oöppnat men är inte upplagd för plattformande. (Dessutom har jag över halva Zack Zero kvar).

Blir antagligen att återigen bege sig till New Vegas för att köra klart lite DLC.

Lasse Kongo
2012-07-21, 13:16
Eftersom dagen präglas av tvspel måste jag tipsa om 047, så äckligt bra, även om man inte gillar bitpop/chiptune måste man fan ändå bli glad av deras musik, de är sjukt duktiga.

Sök på Spotify, lyssna på tex General Error, Kollaps Kallops eller varför inte Pirogs Of The Caribbean om ni vill ha lite mer chill, eller Time om man vill ha lite mer upptempo xD

De har gjort lite låtar med sång men jag föredrar de andra, Kollaps Kallops är favoriten : )

Pompere
2012-07-22, 15:35
Batman - Arkham City på PS3

Bra skit?

Är ute efter något skönt äventyr/action-spel som jag kan nörda ned mig i lite.
Ute efter något som liknar lite Assasin Creed, Uncharted (ev. något FPS spel såsom BF3 och call of duty). Tips?

Lasse Kongo
2012-07-22, 19:22
Batman - Arkham City på PS3

Bra skit?

Är ute efter något skönt äventyr/action-spel som jag kan nörda ned mig i lite.
Ute efter något som liknar lite Assasin Creed, Uncharted (ev. något FPS spel såsom BF3 och call of duty). Tips?

Absolut bra köp, även om jag tyckte AA var bättre.

Lasse Kongo
2012-07-22, 19:23

TW2 helt klart, en riktig pärla måste jag säga.

Lasse Kongo
2012-07-22, 19:34
Nu har jag klarat 3 krigsspel på ganska kort tid, Future Soldier, Spec Ops och Medal Of Honor 2010.

Kanske skriver mer ingående en annan gång, men bäst är utan tvekan MOH, det är för mig ett av de bästa krigsspel jag spelat, singleplayer alltså, att jag köpte det var för att kommande Warfighter ser mycket lovande ut.

Näst bäst var Spec Ops, köptes för cdon har/hade 2 för 499, spelet är svårt att prata om egentligen, mycket kretsar kring storyn och olika val och bör upplevas för att förstås, kan mkt väl vara min sleeper hit 2012.

Next up Future Soldier, förmodligen det spelet som är bäst rent spelmässigt, analtajt kontrolloch grym känsla levereras.... rent spelmässigt, i övrigt är spelet en jävla soppa med denna gens fattigaste story och med ett slut som känns som ett bromsspår i en underbyxa.

Multiplayer har jag väl provat alla lika mycket och MOH är bra, men BF och COD är bättre, Future Soldier är väl det som är bäst eg, väldigt taktiskt och målinriktat, blir alltså sällan kul eftersom många bara leker TDM.

Nästa spel till bakning blir då Spec Ops, det lilla jag spelat känns det helt klart som att det är det spelet av dessa 3 jag kommer fortsätta spela förutsatt att communityn lever vidare.

Så det blir i stort sett jämt skägg mellan MOH och Spec Ops med Future Soldier klart sist.

Om jag måste sätta en vinnare då? Gaaah!

*trumvirvel*

Det jag skulle råda som ett köp av dessa tre blir alltså...........

SPEC OPS THE LINE!

Happy gaming broskies.

stolpskott
2012-07-22, 21:33
Absolut bra köp, även om jag tyckte AA var bättre.

+1

Arkham Asylum har mycket tätare atmosfär än Arkham City. Om du inte har spelat det innan så tycker jag att det kan prioriteras över Arkham City, även om det är lättare att lägga fler timmar på AC än AA. Båda är riktigt grymma spel.

TW2 helt klart, en riktig pärla måste jag säga.

+1

The Witcher 2 spelar i en helt annan liga än DD.

F.ö. har jag köpt Bulletstorm efter en lång tids tvekan. Får ser hur jag känner när jag börjat spela det, varit lite skeptisk men i värsta fall blir det skönt att få spelet ur vägen, slipper man gå och fundera på om det kanske är bra.

Lasse Kongo
2012-07-22, 22:26
+1

Arkham Asylum har mycket tätare atmosfär än Arkham City. Om du inte har spelat det innan så tycker jag att det kan prioriteras över Arkham City, även om det är lättare att lägga fler timmar på AC än AA. Båda är riktigt grymma spel.

+1

The Witcher 2 spelar i en helt annan liga än DD.

F.ö. har jag köpt Bulletstorm efter en lång tids tvekan. Får ser hur jag känner när jag börjat spela det, varit lite skeptisk men i värsta fall blir det skönt att få spelet ur vägen, slipper man gå och fundera på om det kanske är bra.

Spännande, ett av mina favoritspel, klarade det 2 ggr på kort tid när det kom, jag spelar till 99,5% aldrig om spel för att jag alltid har nya att spela, Bulletstorm var mao lite unikt för min del, tänkte köra det en 3e gång på svåraste när jag har tid, jag kör till 100% aldrig om spel på svåraste, mest för att jag inte pallar nöta när det blir för svårt.

Bulletstorm var en friskt fläkt för min del, skön humor med glimten i ögat, snyggt och ett beroendeframkallande köttigt gameplay, bonuspoäng för grymma vapen : )

Pompere
2012-07-23, 09:49
Tror det blir ett inköp av Batman Arkham city/asylum senare idag, tack för responsen! :)

Vandraren
2012-07-28, 18:06
Kom hem med GTA IV och The Witcher 2. Bara ungen somnar någon gång. :)

stolpskott
2012-07-28, 21:13
Spännande, ett av mina favoritspel, klarade det 2 ggr på kort tid när det kom, jag spelar till 99,5% aldrig om spel för att jag alltid har nya att spela, Bulletstorm var mao lite unikt för min del, tänkte köra det en 3e gång på svåraste när jag har tid, jag kör till 100% aldrig om spel på svåraste, mest för att jag inte pallar nöta när det blir för svårt.

Bulletstorm var en friskt fläkt för min del, skön humor med glimten i ögat, snyggt och ett beroendeframkallande köttigt gameplay, bonuspoäng för grymma vapen : )

Är väl halvvägs igenom vid det här laget, och även om jag brukar ha svårt för så pass oseriösa spel, så känns detta väldigt skönt och mellan Deus Ex: HR som jag också håller på med. Skön dunka-på-ryggen humor och som du säger, köttigt, belönande gameplay.

Inget vidare bra spel, men ett jävla kul spel är det :)

Lasse Kongo
2012-07-28, 21:23
Är väl halvvägs igenom vid det här laget, och även om jag brukar ha svårt för så pass oseriösa spel, så känns detta väldigt skönt och mellan Deus Ex: HR som jag också håller på med. Skön dunka-på-ryggen humor och som du säger, köttigt, belönande gameplay.

Inget vidare bra spel, men ett jävla kul spel är det :)

Japp, och det är ju oftast det som räknas, att ha kul : )

Lasse Kongo
2012-07-28, 21:37
Då jag dammade av min 360 idag eftersom världens bästa bilspel någonsin finns till den maskinen såg jag att Sir Anselm minsann börjat med ett av mina favoritspel, KOA Reckoning, var ett tag sen jag spelade, har nog iaf +20h utan att kört alltför mkt mainstory, tänkte ta tag i det och klara spelet nu, 5v semester börjar ju trots allt på mån så lite gibba bör man ju hinna : )

Sökte lite på yt och hittade någon bög som recenserar spelet, såg mest hans sammanfattning på slutet och det känns som jag tycker ganska lika som han ang spelet, kanske skulle rejta det 8-9 dock istället för 7/10 som han säger, men just hur han beskriver spelet på slutet känns klockrent.

6C43RMBx9wQ

Ronn
2012-07-29, 09:12
http://0.media.dorkly.cvcdn.com/26/85/644cc8ceb13f5156c909054c6ceda7b6-youve-got-a-friend-in-steam.jpg

Vandraren
2012-07-29, 15:21
Kom bara igenom tutorialen på TW2, innan ungen började skrika, men tankar so far;

Grafiken imponerar, med tanke på att det är hårdvara ifrån 2005.
Stridsystemet känns förvirrat, menyerna känns lite förvirrade. Eller så är det bara jag som är förvirrad. Brb, ungen gapar.

Albatross
2012-07-30, 11:42
Hmmm, har spelat kanske... 15 timmar FF XIII-2, och jag tycker inte det är varken bra eller dåligt. Men det är åtminstone långt bättre än FF XIII, inte alls lika linjärt. Ibland känns det dock som att man lagt till många nya typer av gameplay "bara för att". Det får väl duga att döda tid med tills nya Xcom och PSABR dyker upp :)