handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2010-11-07, 16:38
Körde lite Nazi Zombies förut btw, inte kört det så mycket, körde public och vi kom till wave 18, fyfan va kul det är, lär bli att kötta det en hel del i Black Ops :hbang:

snej
2010-11-07, 19:36
Är zombieläget det enda i CO-OP mode Lasse? Gillade co-op grymt mycket i MW2, så jäkla kul att köra ihop, blir så sjukt tight samarabete för att det ska funka. Riktigt kul. Hoppas på något liknande i Black Ops, men co-op mode ska inte vara lika stort här som jag förstått det?

Lasse Kongo
2010-11-07, 19:46
Är zombieläget det enda i CO-OP mode Lasse? Gillade co-op grymt mycket i MW2, så jäkla kul att köra ihop, blir så sjukt tight samarabete för att det ska funka. Riktigt kul. Hoppas på något liknande i Black Ops, men co-op mode ska inte vara lika stort här som jag förstått det?

Ah jag snackade faktiskt waw : )

Väntar till tidigast imorgon att dra igång BO.

snej
2010-11-07, 19:48
Ah jag snackade faktiskt waw : )

Väntar till tidigast imorgon att dra igång BO.

Ahaaaa, haha! Fan, jag trodde att du hade slutat mesa dej o dragit igång juuhe :D

Tror jag får mitt imorn! Vi får kötta lite zombies framöver Lasse :whipped:

omnibus
2010-11-07, 19:51
Det är lugnt att dra igång så länge spel och konsoll inte är moddade.
Själv får man snällt vänta till på tisdag innan mitt ex dyker upp.

stolpskott
2010-11-07, 19:57
Det verkar bli ett till CoD 2011, Källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/nytt-call-of-duty-nasta-ar.html).

Nordenator
2010-11-07, 21:34
Är det någon som tänker lira BlazBlue: Continuum Shift? Jag kikade på lite gameplay och livestream och blev lite halvsugen på att testa det. Jag har däremot inte spelat det första till PS3:an och lär vara helt värdekass. Det är så länge till MvC3 kommer så jag behöver något komplement till SSFIV :)

Jay-Z
2010-11-08, 09:08
Apropå buggar, Nba Elite 11 blev ju först uppskjutet men nu är det nerlagt.

The Jesus bug kanske blev för mycket :D

Det roliga börjar vid ca 2:50 in i videon.

FLPGDyE5pEE

T-pose, grundposen som används vid animation. Sjukt fail att ett sånt kan inträffa dock.

Langster
2010-11-08, 09:49
Snart klar med Fable 3, är på sista dagen innan sista striden.
Jag tycker det är ett riktigt bra spel, minst lika bra som tvåan.
Det som är lite synd är att 3:an inte är bättre än 2:an på alla tänkbara sätt, det är ett annat spel helt enkelt, det är inte det definitiva Fable spelet liksom. Finns en hel del grejer som funkade bättre och var roligare i 2:an. Samtidigt så är 3:ans story bättre och vissa saker är bättre och mer intressanta, det stora problemet är att sidogrejerna, det som var roligast i tvåan (uppgradera vapen, bara gå runt på upptäcktsfärd, interaktion med NPC's osv) känns alldeles för ointressanta i 3:an, iaf för mig. Hur man interagerar med befolkningen känns också väldigt nedgraderat i 3:an, det är tråkigare och MYCKET segare nu.
Tvåan kändes mer som en sandbox, i trean drivs man på ett mer påtagligt sätt framåt av storyn (speciellt när man blivit kung).
Det är dessutom synd att man kan tjäna så pass mycket pengar själv att valen man måste göra som kung blir helt meningslösa. Det hade blivit ett mycket mer engagerande spel om de valen blev så meningsfulla som det antagligen var tänkt att de skulle bli. Hade ju varit enkelt löst genom att man inte kunde köpa hus och butiker förrän man klarat storyn.

Men, det finns massor att göra i Fable 3 och i stort sett är det ett väldigt välgjort spel med en mer engagerande story än 2:an. Riktigt snyggt är det också på sina ställen.

stolpskott
2010-11-08, 11:44
Apropå buggar, Nba Elite 11 blev ju först uppskjutet men nu är det nerlagt.

Det kommer till iPhone istället (källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/nba-elite-11-exklusivt-till-iphone.html)).

Chris
2010-11-08, 13:00
Är det någon som tänker lira BlazBlue: Continuum Shift? Jag kikade på lite gameplay och livestream och blev lite halvsugen på att testa det. Jag har däremot inte spelat det första till PS3:an och lär vara helt värdekass. Det är så länge till MvC3 kommer så jag behöver något komplement till SSFIV :)

Jag har köpt det för ett tag sen (från USA) men inte spelat det så mycket då det är så fruktansvärt svårt att göra combos i det spelet. 10x värre än street fighter 4, minst. Sista trialen med en av karaktärerna är en 100 hit combo som tar kanske 30 sekunder att utföra... gg :p

Men om du skaffar det så kan vi ju lira lite då vi har varandra på PSN-listan! Kul att spela mot någon som är "lika dålig" :D Grafiken i spelet är dock otroligt nice, och jag tror det är ett jäkligt bra fightingspel om man har tiden att lägga ner timmarna (månaderna?) för att bli bra på det.

Mourten
2010-11-08, 13:05
Någon som testat "All round hunter" till 360 (jaktspel) eller annat jaktspel ?

Någon som vet något skojjigt frågesportspel till 360 med bredd på frågorna, finns ju TP nu till 360 men har fått dåliga recensioner å vet inte om de är på svenska ens, men kanske är bra?

Langster
2010-11-08, 13:17
Någon som testat "All round hunter" till 360 (jaktspel) eller annat jaktspel ?

Någon som vet något skojjigt frågesportspel till 360 med bredd på frågorna, finns ju TP nu till 360 men har fått dåliga recensioner å vet inte om de är på svenska ens, men kanske är bra?

Jag har spelat TP på 360 och det är inte på svenska vilket innebär att frågorna ibland är väldigt svåra för svenskar, inte för att det är på engelska utan pga att frågorna inte är riktade till svenskar.

Det finns ju ett par frågesports-spel med filminriktning som verkade roligare. "Scene it" heter de.

omnibus
2010-11-08, 15:06
KWKbkIs1ar4

Nordenator
2010-11-08, 15:15
Jag har köpt det för ett tag sen (från USA) men inte spelat det så mycket då det är så fruktansvärt svårt att göra combos i det spelet. 10x värre än street fighter 4, minst. Sista trialen med en av karaktärerna är en 100 hit combo som tar kanske 30 sekunder att utföra... gg :p

Men om du skaffar det så kan vi ju lira lite då vi har varandra på PSN-listan! Kul att spela mot någon som är "lika dålig" :D Grafiken i spelet är dock otroligt nice, och jag tror det är ett jäkligt bra fightingspel om man har tiden att lägga ner timmarna (månaderna?) för att bli bra på det.

Jag förhandsbokade BB:CS LE, så nå kan vi spela lite alltid :) Jag har aldrig sett dig online på MSN, så jag antar att något gick tokigt då jag försökte adda dig? Du skulle kunna en ny request så det blir lite enklare att samordna lite spelande. Så tjorvigt att sitta och messa i PS3-gränssnittet.

Mourten
2010-11-08, 15:33
Jag har spelat TP på 360 och det är inte på svenska vilket innebär att frågorna ibland är väldigt svåra för svenskar, inte för att det är på engelska utan pga att frågorna inte är riktade till svenskar.

Det finns ju ett par frågesports-spel med filminriktning som verkade roligare. "Scene it" heter de.

aa de jag misstänkte om TP. Kanske mer värt å köpa brädvariant isf.

Scene it är endast kring film alltså? Men är de typ som buzz att alla får svara eller är de mer "tur-ordnat" ? :)

raQblad
2010-11-09, 12:18
Jag har lite problem med att koppla min 360 till internet via router, någon som kan hjælpa mig med det? :)

Køpte nyligen ny 'router' som ger både tv och internet, och har funkat busenkelt att koppla in PC genom att bara skriva in løsenord.
Att koppla in xbox var mindre lætt och den hittar inte ens fram till routern, trots att jag anvænder kabel. Det enda jag fick ut av xbox supportsida var att jag kan skriva in IP-nummer och en del annat, som jag inte vet vad det ær, før att hjælpa den hitta rætt.
Vet inte vad jag ska leta efter eller var jag ska skriva in vad.

Någon som ær duktig på detta eller løst ett liknande problem?
Tacksam før svar!

Robbelibob
2010-11-09, 16:12
Såg att Scott Pilgrim var deal of the week på Xbox. Är sugen på att skaffa det bara för musiken. Är det roligare om man spelar med andra? Har testat Castle Crashers men det var inget jag fastnade för, dom är väl liknande?

Lasse Kongo
2010-11-09, 17:27
http://www.youtube.com/watch?v=prLbItX11pg&feature=player_embedded

Skön video!

Btw, måste säga att BO har ett av de grymmaste spelomslagen evah, riktigt bra gjort : )

kalajset
2010-11-09, 17:44
VIP Map Pack 7 på väg till BC2, äntligen nya banor! (Även om iaf två av dom är remakes på äldre BC1-banor).

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archive/2010/11/08/oasis-and-harvest-day-heading-for-battlefield-bad-company-2.aspx##

krellik
2010-11-09, 18:04
Klarade av karriärsläget i ea mma imorse, svårt att göra bra splägen i den här typen av spel, men det var helt ok, att Bas är med en genom hela spelet gör inte saken sämre, i övrigt är spelet grymt bra och jag har redan börjat om med en ny gubbe, finns lite andra ligor jag kan vara med i och vinna nu =)

Min första göbbe var en sambotungviktare som drog sig tillbaka med 36-3, snygg svensk och en helyllekille (ungefär som han som håller i handkontrollen)

Min andra karaktär däremot, är en fulltatuerad thaiboxare från Scottland, med oranga ögonbryn och vidrigt ful och galen :D går i mellanvikt, har hitills 3-0.

Love this gejm.

Iaf, klarade även av Dead Rising 2 idag, och måste säga att det är ett av de spelen jag haft allra roligast med 2010, långt och underhållande med en bra story med mycket humor, och det som är så jeflä bra är att man kommer kunna spela om det flera gånger och få se helt nya grejor, underbart spel, älskar Chuck, så ful, så skön :D

Fick mitt Black Ops igår, men vågar fan inte starta skiten, vet ju inte riktigt hur det funkar nu hos Sony, eftersom folk tydligen börjat köra piratat, vet dock inte hur det fungerar men tänker fan inte riskera en eventuell bann på min svarta hingst! Så blir väl att starta upp spelet på tisdag kväll, låkking fårvard tå itt!

EA sports mma tog mig med överaskning, de gör en del saker riktigt riktigt bra! Hur man låser upp moves är det bästa, samtidigt känner jag att de hade kunnat göra mycket mer med den biten, tex ett videoklipp på taktiken kring det och ett videoklipp från hur tekniken har använts i en riktig mma fight.

Markbiten har både för och nackdelar mot UFCs system, gillar inte att man bara kan avancera åt ett håll, vill kunna gå från halv till mount, baka till sidomount, north south, ta rygg, etc. Som jag förstår det så finns det bara en progression att avancera på marken och det känns lite begränsat.

Vidareutvecklar dom spelet på sina styrkor så kan det bli det bästa tv spelet någonsin i uppföljaren typ...

Dead rising äger också hårt, inte haft tid att spela det så mycket bara.

bengdoktor
2010-11-09, 18:47
Köpte black ops idag och jäklar vad kasst det är! :(

Henky
2010-11-09, 18:59
Krävs jävligt mycket mer skicklighet för att spela black ops än vad det gör för att spela MW2. På MW2 kunde man stå o campa i något avlägset hörn i banan och dra iväg noobtubes hela matchen, nu när det är betydligt mycket svårare så börjar folk klaga. Jag ger tummen upp för BO!

bengdoktor
2010-11-09, 19:56
jag tycker inte det är samma känsla som i mw 2, sen är ju grafiken rent av ful, som dessutom laggar lite på ps3..

stolpskott
2010-11-09, 20:28
Lite info om Darksiders 2, länk (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/lite-info-om-darksiders-2.html).

Kimball
2010-11-09, 20:40
jag tycker inte det är samma känsla som i mw 2, sen är ju grafiken rent av ful, som dessutom laggar lite på ps3..

Låter ju inge vidare, jag som en gång för alla tänkte försöka sätta mig in i att lira FPS med kontroll istället för mus/tgb, andra polare som lirat massa MW2 var sugna på Black Ops också, men suger spelet är frågan om det är värt mödan :(

snej
2010-11-09, 21:33

Lol? Du måste ha fel på din maskin om du tycker att grafiken är ful, det ser ju bättre ut än mw2, och spelkänslan är helt grym. Laggar gör det inte heller, inte på min maskin iaf. Jag älskar´t!! Ska köra igenom solokampanjen först, kört 2 timmar nu på hardened, får väl se hur lång tid det tar. Sen bblir det co-op zombieslakt o MP för hela slanten!! :hbang:

snej
2010-11-09, 21:33
Låter ju inge vidare, jag som en gång för alla tänkte försöka sätta mig in i att lira FPS med kontroll istället för mus/tgb, andra polare som lirat massa MW2 var sugna på Black Ops också, men suger spelet är frågan om det är värt mödan :(

Han är efterbliven :) det suger inte

Kwon
2010-11-09, 21:40
Låter som att Jens tycker bengdoktorn är beng i detta fall ;)

Men hur skall Kimbo tolka detta?

Han behöver mer kött på benen för ett beslut.

snej
2010-11-09, 21:46

Haha, bengdoktorn är beng helt klart kwön :D

Kimbo får väl invänta Fadern af tvspel Lasse Kongos dom helt enkelt ;)

omnibus
2010-11-09, 22:47
BO är underbart.

Kimball
2010-11-09, 22:56

bra att du tänker på mig kwon! ^^

BO är underbart.

Nä, får lyssna på dessa herrar. De verkar vettiga. Våndas inför FPS med kontroll dock som sagt...

Kwon
2010-11-09, 23:03
Jag våndades länge över tanken att köra FPS med kontroller, men Lasse K övertalade mig till slut och jag skaffade Killzone 2 samtidigt som jag skaffade min PS3:a förr länge sedan.

FPS kan man bara köra på PC med mus var mitt mantra, men se, efter en vecka började det komma lite. Efter två veckor började det sitta.

Efter tre veckor var jag riktigt bra med kontrollern och fick många kills, någonting som jag trodde varit omöjligt. (Kände mig som elefantmannen de första dagarna)

Jag var riktigt negativ i början, men FPS funkar faktiskt med kontroller.

Lasse Kongo
2010-11-09, 23:07

Haha, har inte hunnit spela tokmycket men lite sp och mp har det blivit, och det är som sagt underbart, mp är underbar, inte alls lika stressigt som mw, mer känsla och avskalat, riktigt bra!

Men sp är sanslöst, så snyggt och så episkt bra gjort, de verkar fan lagt ner tid på kampanjen, kan bli riktigt bra det här!

snej
2010-11-10, 06:58
Haha, har inte hunnit spela tokmycket men lite sp och mp har det blivit, och det är som sagt underbart, mp är underbar, inte alls lika stressigt som mw, mer känsla och avskalat, riktigt bra!

Men sp är sanslöst, så snyggt och så episkt bra gjort, de verkar fan lagt ner tid på kampanjen, kan bli riktigt bra det här!

Fadern har talat! :bow:

bengdoktor
2010-11-10, 08:18
Jag gillar det ändå inte. Jag får känslan av ett gammal pc-lir. men jag ska medge att det tar sig men inte mer, än så länge.

samsung
2010-11-10, 10:06
Jag hade höga förväntningar på blackops men jag känner mig besviken. Spelet kändes mer åt badcompany2 än mw2 när det gällde spelkänslan. Faktum är att mw2 känns "nyare" o fräshare i än BO.
Dock har jag inte hunnit spela mer än 2 timmar så det är väl för tidigt att avgöra men första intrycket var inte de jag räknade med.
Det jag gillade dock var att de var lite mer krigskänsla i BO och skönare effekter.

stolpskott
2010-11-10, 19:03
Mass effect släpps som mini-spel till PS3. Länk. (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/mass-effect-till-ps3.html)

Måste säga att jag är sjuuukt sugen på BO, synd bara att man endast lever på studiebidraget och är för slö för att jobba :(

snej
2010-11-10, 21:41
HELVETE vad bra black ops är! Så äckligt snyggt och välgjort, närmre film än så här har jag aldrig upplevt ett spel som. När man smyger runt och bokstavligen gräver ur halsen på vietnameser med den brede oxeknifen är ju bara såå brutalt, nu förstår jag att Treyarch tyckte spelet var riktigt rått :D Älskar storyn med hehe. O mp har jag inte ens börjat med än :)

Sir Anselm
2010-11-11, 07:56
Jag gillade ju inte MP i Modern Warfare, men igår testade jag lite Team Deathmatch i Black Ops, och det var riktigt skoj!

krebbe
2010-11-11, 08:34
Finns hardcore i BO?

Det enda gamemodet man kunde spela i de tidigare.

Normal mode är för handkontrollsmänniskor.

snej
2010-11-11, 10:28
Finns hardcore i BO?

Det enda gamemodet man kunde spela i de tidigare.

Normal mode är för handkontrollsmänniskor.

Notera att detta är konsolltråden. Visst finns FragFX osv, men 95% kör säkerligen just handkontroll här.

bizniz
2010-11-11, 11:49
Notera att detta är konsolltråden. Visst finns FragFX osv, men 95% kör säkerligen just handkontroll här.

FragFX funkar väl inte längre?

pellep
2010-11-11, 11:55
FragFX "funkar"
funkar helt smärtfritt om du kör ett vapen som inte är helautomatiskt xD
med helautomatiska vapen så blir det helt åt helvete om du använder två knappar samtidigt, såsom scope och skjuta.
Den nyare varianten av FragFX funkar, fast den suger ju mucho som den är, eftersläppningen redan första dagen jag testade skiten.

Nipkiss
2010-11-11, 16:12
Elgiganten öppnar sin nya butik imorgon, då ska jag dit och köpa black ops för 300kr bland annat :)

Lasse Kongo
2010-11-11, 16:57
Black Ops slår rekord, 5,6 mille ex tror ja det var bara i GB+US på 24h, sinnes....

Källa: sök på google för fan

Nordenator
2010-11-11, 17:00
Elgiganten öppnar sin nya butik imorgon, då ska jag dit och köpa black ops för 300kr bland annat :)

Och PS3:a för 2 lök. Inte tokigt alls om man inte redan har en :) Hade de haft samma prissänkning på en krysslåda hade jag nästan funderat på att inhandla en för att få spela SSFIV på XBL.

Kotten
2010-11-11, 17:01
så jävla skönt nu när man kan köra brända spel på ps3an,blev lite dyrt att köpa massa spel hela tiden

Tricce
2010-11-11, 17:33
så jävla skönt nu när man kan köra brända spel på ps3an,blev lite dyrt att köpa massa spel hela tiden

Wat?

snej
2010-11-11, 18:54
Det går att jailbreaka men du kan ju glömma online läge för PSN är inaktiverat tills man uppdaterar firmware. Och dessutom är det inte frågan om man blir bannad, utan när man blir det. En ps3a utan PSN är ju bara att slänga i havet..

Kimball
2010-11-11, 19:09
Det går att jailbreaka men du kan ju glömma online läge för PSN är inaktiverat tills man uppdaterar firmware. Och dessutom är det inte frågan om man blir bannad, utan när man blir det. En ps3a utan PSN är ju bara att slänga i havet..

xlink kai = onlinelirande, om än liiite mindre antal spelare :D Men en hel del @ Black Ops tydligen.
Perfekt för mig som 4-player-offline lir dock.

Viktor_Balck
2010-11-11, 19:10

Fast nu är det på gång med stöd för nya firmwaren på psjailbreak. Personligen kör jag original då jag inte orkar hålla på och strula och anledningen att jag skaffade en ps3 var just för att kunna spela online, då mitt xbox360 är flashat.

stolpskott
2010-11-11, 19:41
MTV säljer Rock Band skaparna, länk (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/mtv-saljer-harmonix.html)

bizniz
2010-11-11, 21:15

Lets go köpa ett ps3 till :D

Tricce
2010-11-11, 21:27
Lets go köpa ett ps3 till :D

Det skulle man faktiskt tjäna på i längden!

snej
2010-11-11, 21:36
Hehe ja 2st får man väl ha då. Men jag orkar inte heller jobba mej, jag har råd med det :D

bizniz
2010-11-11, 21:42
Opti med en extra skärm på skrivbordet också, går ju faktiskt köra dualscreen om man inte är så sugen på ps3.

kalajset
2010-11-12, 00:25
Blivit en del Castle Crashers det senaste, (jupp, nyutkommet på PSN). Det är ju faktiskt kul. Inte överdrivet, sanslöst mega-roligt som en del verkar tycka, men det påminner tillräckligt mycket om gamla godingar, samtidigt som det adderar en del "moderna" element till genren, för att slutresultatet ska bli klart lyckat. Fast ibland är det för kaosartat, det, samt en litet för icke-precis kontroll drar ner betyget något. Demo finns hursomhelst för de som är sugna att prova.

Langster
2010-11-12, 08:15
Blivit en del Castle Crashers det senaste, (jupp, nyutkommet på PSN). Det är ju faktiskt kul. Inte överdrivet, sanslöst mega-roligt som en del verkar tycka, men det påminner tillräckligt mycket om gamla godingar, samtidigt som det adderar en del "moderna" element till genren, för att slutresultatet ska bli klart lyckat. Fast ibland är det för kaosartat, det, samt en litet för icke-precis kontroll drar ner betyget något. Demo finns hursomhelst för de som är sugna att prova.

Jag var faktiskt rätt besviken på Castle Crashers när det först kom på 360. Det hade ju hypats enormt. Jag trodde stridssystemet skulle vara djupare, bättre kontroll osv. Men av någon anledning spelade jag igenom det flera gånger och nu tycker jag fortfarande att det är ett av de absolut bästa nedladdningsbara spel som kommit. Helheten är liksom bättre än beståndsdelarna och det blir nästan roligare ju mer man spelar det.

stolpskott
2010-11-12, 18:17
Gran turismo 5 släpps 24 november, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/gran-turismo-5-datum-for-slapp-fastslaget.html)

Black Ops Multiplayer ser ut att bli fixat snart, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/fler-black-ops-patches-pa-vag.html)

Och det verkar som att det kommer finnas Final Fantasy karaktärer i Mario Sports Mix, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/final-fantasy-karaktarer-i-mario-sports-mix.html).

kalajset
2010-11-12, 18:42
Jag var faktiskt rätt besviken på Castle Crashers när det först kom på 360. Det hade ju hypats enormt. Jag trodde stridssystemet skulle vara djupare, bättre kontroll osv. Men av någon anledning spelade jag igenom det flera gånger och nu tycker jag fortfarande att det är ett av de absolut bästa nedladdningsbara spel som kommit. Helheten är liksom bättre än beståndsdelarna och det blir nästan roligare ju mer man spelar det.

Kan tänka mig detta. Var inte heller sådär överdrivet förtjust första kvarten, efter en halvtimme var det småkul. Efter en timme "klar hitvarning", och nu längtar jag efter att få spela, men kan inte riktigt förstå varför fullt ut. :/ - Kanske har kört 3-4 timmar allt som allt, så det är inte direkt jättemycket hittills.

Gran turismo 5 släpps 24 november, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/gran-turismo-5-datum-for-slapp-fastslaget.html)

Rajt. :D (Vore ju iofs kul efter femtielva uppskjutningar om det faktiskt kom någon gång, men nu är det ju så nära att det faktiskt kan bli möjligt på riktigt). Kul för GT-fansen.

stolpskott
2010-11-12, 18:54
Rajt. :D (Vore ju iofs kul efter femtielva uppskjutningar om det faktiskt kom någon gång, men nu är det ju så nära att det faktiskt kan bli möjligt på riktigt). Kul för GT-fansen.

Enligt IGN så har spelskivorna redan börjat produceras, så troligtvis blir det inte uppskjutet igen.

Lasse Kongo
2010-11-12, 20:28
En del butiker har tydligen fått in GT5 i lager.

Det kommer bli bruuuuuuuuuuuuuuUUUUUUUuuuutalt snyggt men i övrigt tror jag personligen inte det kommer nå upp till allas skyhöga förväntningar, jag är inte så mycket för den här typen av sim/semisimbilspel (förutom forzaspelen) men lär nog köpa det bara för att få uppleva grafiken.

Kan lova att spelet grafiskt blir sjukt : )

Kimball
2010-11-13, 00:58
Black Ops med polare var inte illa, inte illa alls! Trist att där var så få small banor bara, man tröttnar lite på att leta efter varandra på 4 pers @ de större. Vapenutbudet kändes också sådär, jag är väl förvisso UT-skadad kanske.
Men överlag klart bättre än jag trodde! Sjukt jobbigt att anstränga ögonen såpass länge och hårt, dock!

Lasse Kongo
2010-11-13, 14:36
Tänkte skriva lite mer om BO nu när man sitter framför datorn, jobbigt att skriva massa från telefonen =)

I princip jämt så kör jag klart sp innan jag ger mig på mp, blev dessvärre inte så i detta fall då jag råkade prova mp lite innan jag var klar med sp, har inte alls kommit så långt i sp, ett par timmar, men det är riktigt bra, bra drag, intressant handling, snyggt, intensivt och allt som Cod brukar vara i kampanjen, mycket roliga vapen med.

Tror jag är lv 23 just nu i mp så lite har man kört där, och jag gillar det skarpt, känns mer avskalat än tex mw2, mer betoning på att faktiskt SKJUTA fienderna och inte hundra andra saker som händer runtomkring en hela tiden.

Jag gillar pengasystemet, jag älskar att man kan göra sina vapen mer personliga/facepaint och så vidare, just nu är det väl lite serverstrul som alltid med nya spel, men får de bara ordning på det så blir det riktigt bra.

Banmässigt känns banorna lite bättre än mw2 men lite sämre än cod4, en sak stör mig och det är att banorna man redan köpt till nazi zombies i waw finns i detta spel med, som säkert kommer komma som dlc som man får betala för igen, det är INTE ok.

Men i övrigt, karatekul online och ska jag ranka de senaste codspelen när det gäller onlinbiten blir det:

1. cod4
2. black ops
3. modern warfare 2
4. world at war (som jag dock tycker är grymt med!)

Robbelibob
2010-11-13, 16:04
Kampanjen verkar ju kass från vad jag hört. Rörig handling, vet knappt vem man är mm.

storPines
2010-11-13, 17:01
huuh, vill så gärna spela Bo men det är ospelbart för mig i Mp, laggar anus..

Silverschnitzel
2010-11-13, 18:05
Cdon har 2 spel för 349 kr. Vad rekommenderar ni? Funderar på 2 av bl.a dessa, vet inte vilka dock.
Just Cause 2 - nästan säker på. tyckte demot var kul.
Batman Arkham Asylum
Fight Night Round 4
Bioshock 2
Assassins Creed 2 ( har bara testat ettan men tyckte det var otroligt enformigt..)

stolpskott
2010-11-13, 18:33
Okej, förutom Just Cause 2 borde du antingen skaffa Arkham Asylum eller Assassins Creed 2.

Bioshock 2 var bra gameplay och stämning med storyn var en besvikelse så det är lika bra att glömma det om du gillar spel med bra story.

Asassins Creed 2 fick ju cre(e)ds för att de hade lyckats vända gameplay så enormt sedan det första spelet. Enligt Ubisofts VD hade de ordet variation spraymålat på väggarna när de jobbade med 2an, just eftersom enformigheten hade varit det första spelets största svaghet.
Av egen erfarenhet kan jag säga att 2an är mycket roligare och mer varierat, du lär inte bli uttråkad på ett bra tag av det spelet.

Arkham Asylum var och är ett mästerverk, det är det enda spelet baserat på en klassisk superhjälte som jag har tyckt varit bra. Det finns något bra i spelet oberoende av vilken sorts spel du gillar, du får slåss, smyga, lösa pussel och välja hur du ska uppgradera din utrustning.

Om du frågar mig borde du köpa båda dessa spel, om du hellre vill ha JC 2 så borde du köpa det som utelämnas vid ett senare tillfälle! Sjukt bra spel!

wo0ord
2010-11-13, 18:34
Någon som spelar L4D2 ? :)

Silverschnitzel
2010-11-13, 20:28
Okej, förutom Just Cause 2 borde du antingen skaffa Arkham Asylum eller Assassins Creed 2.

Bioshock 2 var bra gameplay och stämning med storyn var en besvikelse så det är lika bra att glömma det om du gillar spel med bra story.

Asassins Creed 2 fick ju cre(e)ds för att de hade lyckats vända gameplay så enormt sedan det första spelet. Enligt Ubisofts VD hade de ordet variation spraymålat på väggarna när de jobbade med 2an, just eftersom enformigheten hade varit det första spelets största svaghet.
Av egen erfarenhet kan jag säga att 2an är mycket roligare och mer varierat, du lär inte bli uttråkad på ett bra tag av det spelet.

Arkham Asylum var och är ett mästerverk, det är det enda spelet baserat på en klassisk superhjälte som jag har tyckt varit bra. Det finns något bra i spelet oberoende av vilken sorts spel du gillar, du får slåss, smyga, lösa pussel och välja hur du ska uppgradera din utrustning.

Om du frågar mig borde du köpa båda dessa spel, om du hellre vill ha JC 2 så borde du köpa det som utelämnas vid ett senare tillfälle! Sjukt bra spel!

Tack för ett utförligt svar! Får tänka helt enkelt. Även Little Big Planet är ett alternativ

Mr.Cosybear
2010-11-14, 22:27
Fan vad glad man blev när man läste att releasedatumet för GT5 är den 24e nov. Men sedan när man tar en titt på den officiella listan över bilar så blev man ju nästan förbannad. Här hade man hoppats på bilar från alla möjliga märken men istället får man se hur jävla många bilar som helst som egentligen är samma skit... Saab saknas, många volvobilar saknas osv osv... Kommer köpa spelet ändå men fan om dem inte släpper en maffig DLC... :(

http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/carlist_en.html

kalajset
2010-11-14, 23:29
Fan vad glad man blev när man läste att releasedatumet för GT5 är den 24e nov. Men sedan när man tar en titt på den officiella listan över bilar så blev man ju nästan förbannad. Här hade man hoppats på bilar från alla möjliga märken men istället får man se hur jävla många bilar som helst som egentligen är samma skit... Saab saknas, många volvobilar saknas osv osv... Kommer köpa spelet ändå men fan om dem inte släpper en maffig DLC... :(

http://www.gran-turismo.com/local/jp/data1/products/gt5/carlist_en.html

Jag är faktiskt uppriktigt glad att se att de äntligen släpper spelet, på riktigt. Var stort fan av åtminstone GT4, men i ärlighetens namn hade det många mindre skavanker som drog ner helhetsbetyget. Har länge varit osäker på om jag ska skaffa GT5 eller inte, men just nu tror jag faktiskt inte det. En av de värsta sakerna med GT4 var just alla tusenmiljarders versioner av en och samma jäkla Nissan som ingen bryr sig om, och tja, en alldeles för stor andel japanska bilar överhuvudtaget, iaf för den europeiska marknaden. Vem bryr sig om spelet har 1000 bilar när det egentligen "bara" rör sig om knappt hälften i antalet unika modeller räknat?. (Och där 70% är asiatiska sådana).

Sedan är det smått irriterande att de kallar sig själva "the real driving simulator" när de uppenbarligen är långt ifrån en äkta simulator. GT-serien har alltid varit kul att köra, men det är just för att de haft en bra balansgång mellan arkadlir och faktiskt en äkta simulatorkänsla som gjort att spelet varit kul. Nu har dock andra spel kommit ikapp denna känsla, och av "demot" som kom för ca ett år sedan att dömma är känslan knappast bättre än tidigare. Nu är möjligtvis fullprodukten bättre, men det är jag tyvärr ganska tveksam till.

För det tredje så förstörde faktistk en sådan simpel sak som motorljuden jäkligt mycket av körupplevelsen i fyran. Alla bilar, oavsett om det så satt V12:or eller turboladdade fyror under huven lät i princip likadant. OK, skillnader fanns, men ljudet var faktiskt på tok för tamt.

Jäkligt långt inlägg blev det, men det är med blandade känslor jag kommer köra spelet för första gången snart, efter år, och åter år av väntar och konstana förseningar. Möjligtvis blir jag positivt överraskad, och skaffar det, men högst troligen blir det inget inköp, det är synd på ett spel som har god potential.

Lasse Kongo
2010-11-14, 23:40
En bra bit in i sp och med 10h online vågar jag påstå att Black Ops är det bästa CoD hitills både i sp och mp, fantastiskt, hatten av för Treyarch som dessutom lyssnat och tagit in vad communityt har önskat.

Mr.Cosybear
2010-11-15, 00:06
Jag är faktiskt uppriktigt glad att se att de äntligen släpper spelet, på riktigt. Var stort fan av åtminstone GT4, men i ärlighetens namn hade det många mindre skavanker som drog ner helhetsbetyget. Har länge varit osäker på om jag ska skaffa GT5 eller inte, men just nu tror jag faktiskt inte det. En av de värsta sakerna med GT4 var just alla tusenmiljarders versioner av en och samma jäkla Nissan som ingen bryr sig om, och tja, en alldeles för stor andel japanska bilar överhuvudtaget, iaf för den europeiska marknaden. Vem bryr sig om spelet har 1000 bilar när det egentligen "bara" rör sig om knappt hälften i antalet unika modeller räknat?. (Och där 70% är asiatiska sådana).

Sedan är det smått irriterande att de kallar sig själva "the real driving simulator" när de uppenbarligen är långt ifrån en äkta simulator. GT-serien har alltid varit kul att köra, men det är just för att de haft en bra balansgång mellan arkadlir och faktiskt en äkta simulatorkänsla som gjort att spelet varit kul. Nu har dock andra spel kommit ikapp denna känsla, och av "demot" som kom för ca ett år sedan att dömma är känslan knappast bättre än tidigare. Nu är möjligtvis fullprodukten bättre, men det är jag tyvärr ganska tveksam till.

För det tredje så förstörde faktistk en sådan simpel sak som motorljuden jäkligt mycket av körupplevelsen i fyran. Alla bilar, oavsett om det så satt V12:or eller turboladdade fyror under huven lät i princip likadant. OK, skillnader fanns, men ljudet var faktiskt på tok för tamt.

Jäkligt långt inlägg blev det, men det är med blandade känslor jag kommer köra spelet för första gången snart, efter år, och åter år av väntar och konstana förseningar. Möjligtvis blir jag positivt överraskad, och skaffar det, men högst troligen blir det inget inköp, det är synd på ett spel som har god potential.

Går ju nästan inte att säga något annat än amen till det där, tråkigt nog :(

snej
2010-11-15, 07:07
En bra bit in i sp och med 10h online vågar jag påstå att Black Ops är det bästa CoD hitills både i sp och mp, fantastiskt, hatten av för Treyarch som dessutom lyssnat och tagit in vad communityt har önskat.

+1. underbart!

Sir Anselm
2010-11-15, 10:36

Är uppe i level 26 nu och kan bara hålla med om att MP i CoD aldrig varit bättre. Gillar hela upplägget med att man kan välja perks och attach. fritt så länge man har poäng till att låsa upp dem. Att vapnen fortfarande är låsta till levels gör inte så mycket, t.ex. Famas låser man upp rätt snabbt och de assault rifles som dyker upp på högre levels är inte så mycket bättre än så länge.

Lasse Kongo
2010-11-15, 19:13
Förhandstitt på LittleBigPlanet 2:

http://www.gamereactor.se/forhandstittar/24319/Little+Big+Planet+2/?sid=a1f25869589e9e45978a773b59e100f0

Och här är klippet på zone of the enders, LBP 2 kommer bli B.Ä.S.T!

ril6dFBwRDk

Jarod
2010-11-15, 20:03
She-Hulk! :D
SRKEyTHit1s

Kwon
2010-11-15, 20:05
She-Hulk! :D
SRKEyTHit1s

Gillade hennes atomic butt-drop :D

Great voice-acting here Jarre
MIWD9t4xs5s

Jarod
2010-11-15, 20:10
[QUOTE=Kwon;4698176]Gillade hennes atomic butt-drop :D

1min 11sek och en sekund framåt är tillägnat dig! :thumbup:

Jay-Z
2010-11-15, 20:47
Bra hörlurar till PS3? Inget snack bara lyssna. :D

Kimball
2010-11-15, 21:52
Hur funkar det med de olika PSN marknaderna? Jämför man amerikanska vs. svenska skiljer det 20:- / "90 kronors-spel". Frågan är om det är några problem att köpa spel @ amerikanska marknaden med svenskt visakort? Annars borde det väl finnas någon sorts prisjämförelse-guide av något slag som visar olika titlar @ olika marknader och deras priser, så kan man skapa ett konto där för att handla billigast möjligt? Om de inte gjort så man inte kan betala med foreign visa-kort då dvs. Tänker jag fel?

Blev lite kär i supersonic acrobatic rocket-powered battle-cars! Lär vara sjukt ös på 4 pers kan jag tänka mig?! :D

stolpskott
2010-11-15, 21:57
Prince of Persia samling HD släpps till PSN runt jul, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/prince-of-persia-samling-till-psn.html).
Ghost Recon Future Soldier och Driver: San Francisco blir uppskjutna igen, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/ghost-recon-future-soldier-forsenat-igen.html).
Dead Nation släpps på PSN den 30e november, källa (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/dead-nation.html).

_slipknot1_
2010-11-15, 23:05
Är nya NHL11 sweet till ps3?

Nordenator
2010-11-15, 23:16
She-hulk kändes som en bortkastad slot, men Zero såg rolig ut däremot. Överväger att fixa MvC2 så man hinner lära sig konceptet med launchers och assists lite innan MvC3 kommer.

Kimball
2010-11-16, 00:12
Är nya NHL11 sweet till ps3?

Mina polare som alltid gillat serien och lirade 10an mycket talar bara gott om 11an. Fått för mig att det är "en roligare" uppdatering än FIFA spelen lyckades med @ 11an.

Robbelibob
2010-11-16, 00:28
Förhandstitt på LittleBigPlanet 2:

http://www.gamereactor.se/forhandstittar/24319/Little+Big+Planet+2/?sid=a1f25869589e9e45978a773b59e100f0

Och här är klippet på zone of the enders, LBP 2 kommer bli B.Ä.S.T!

ril6dFBwRDk

Intressant läsning.

Kommer man inte kunna göra egen voice acting:P

_slipknot1_
2010-11-16, 00:30
Mina polare som alltid gillat serien och lirade 10an mycket talar bara gott om 11an. Fått för mig att det är "en roligare" uppdatering än FIFA spelen lyckades med @ 11an.

Ah låter bra man vet aldrig hur bra de lyckas om det är värt att levla årgång. Då ska jag nog lägga en beställning i dagarna.

Määng
2010-11-16, 03:47
Black ops var ju riktigt bra.. multiplayer iallafall, har inte provat single player.
Nuketown är den sjukaste banan på länge. Väldigt intensivt om vi säger så. =)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Kwon
2010-11-16, 08:10
She-hulk kändes som en bortkastad slot, men Zero såg rolig ut däremot.

Bortkastad slot?

Tycker det behövs lite fler karaktärer i det liret som inte har specials som skjuter laser över halva skärmen utan istället fokuserar på sig själv som vapen.

She-Hulk verkar ju vara en semi-snabb, above average strength-gubbe med olika charge-moves där hon rusar fram istället för att kasta granater/skjuta laser/pistol/vätebomber.

En lite mer graciös och rörligare version av Hulk som spelarna säkerligen kan öppna upp intressanta kombinationer med.

Hon har ju både "glida längs marken"-move a la Blanka, "Rusa fram och tacklas" samt Atomic Butt-drop. Hon verkar även kunna greppa och brotta ned anfallare i luften, vilket är mycket välkommet.

Är också en bra kontrast till de andra tunna kvinnliga karaktärerna i liret, "mass with class", samt att hon slår ett slag för att "kvinnor kan" och påvisar ett enormt feministiskt initiativ.

Hellre halvsnabba och atletiska karaktärer med dugliga kombinationer, respektingivande tacklingar och hyfsad damage (gissar mellan Hulk och IronPants) med lite strategiskt lir (aka finlir med backslick),än gubbar man kan sväva runt på stridsfältet med och spamma eldbollar, laserstrålar.

Får man kämpa lite extra också, så blir belöningen desto sötare.

Bortkastade slots är den där hunden och den där lilla röda gubben med vattenskallen, men jag tror liret kommer ha så många slots att det kommer tilltala de flesta spelare. Även om inte just "din" favoritgubbe fick plats i liret, så finns det säkert någon annan med liknande spelstil som fick plats.

Själv tycker jag det ser ut som att många gubbar är abundant. Hur stor skillnad är det i spelstil jämförande Iron-Man och Doktor Doom tex? De verkar enormt lika varandra.

Hur roligt är det att lira med en sådan karaktär som tex Dormammu? Som man kan sväva omkring med på planen och spamma eldbollar etc

Dante och Deadpools stil påminner också mycket om varandra, och visst, även om She-Hulks spelstil påminner en hel del om Blankas, så bidrar hon fortfarande med grace och "the feminine touch" på det hela, någonting som Bengt Lanka saknade.

Mer skill att tajma en tackling (och riskera att tappa fördelaktig position) än att stå i hörnet och spamma eldbollar non-stop imo!

War She-Hulk!

Nordenator
2010-11-16, 16:59
Jag tror vi har direkt motsatta favviskaraktärer då ^^ Jag brukar främst köra med rushdown- eller zonekaraktärer.

Kwon
2010-11-16, 16:59
Jag tror vi har direkt motsatta favviskaraktärer då ^^ Jag brukar främst köra med rushdown- eller zonekaraktärer.

Dude, såg du hennes fysik? :D

Här snackar vi bortkastad slot om du frågar mig, Vattenskallen
Sgqd_Kv4V1E

Tron Bonne? lol
Y_uUq3bf4EQ

Amaterasu? Just no
Ut-ulrHm3ho

Nordenator
2010-11-16, 17:09
Amaterasu var ju tuff :D Jag blev lite sugen på att testa Okami, men det finns inget släpp till PS3 så det blir lite klurigt.

Jag spelar hellre X-23 än She-Hulk vilken dag som helst!

Wao
2010-11-16, 17:22
Dude, såg du hennes fysik? :D

Här snackar vi bortkastad slot om du frågar mig, Vattenskallen

Asså jag har aldrig förstått dom här fightingspelen. Kan det ens vara en gnutta roligt? Det är ju överdrivet till max med 25+ combos överallt plus att man får smått epilepsi av att bara titta på dom där korta klippen.

Kwon
2010-11-16, 18:33
Asså jag har aldrig förstått dom här fightingspelen. Kan det ens vara en gnutta roligt? Det är ju överdrivet till max med 25+ combos överallt plus att man får smått epilepsi av att bara titta på dom där korta klippen.

Ingen aning, har aldrig lirat Capcom vs Marvel, jag tittar bara på gubbarnas utformning och skillnaderna i spelstil på gubbarna.

Och där tycker jag She-Hulk verkar ha en bra balans mellan snabbhet och styrka, samt att hon inte cheezar / är en ost, som står i ett hörn och skjuter non-stop som andra gubbar man sett.

Med she-hulk måste man vara up-close and personal för att det skall hända saker.

Påminner om Bengt Lanka som sagt, men med lite mer flair och en feminine touch.

Verkligen inte en Bortkastad slot om man jämför med många andra gubbar dom lagt till.

Lasse Kongo
2010-11-16, 20:40
Va feeeeet trailer:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j9Axka5IMyA

Wao
2010-11-16, 20:43
Ingen aning, har aldrig lirat Capcom vs Marvel, jag tittar bara på gubbarnas utformning och skillnaderna i spelstil på gubbarna.

Och där tycker jag She-Hulk verkar ha en bra balans mellan snabbhet och styrka, samt att hon inte cheezar / är en ost, som står i ett hörn och skjuter non-stop som andra gubbar man sett.

Med she-hulk måste man vara up-close and personal för att det skall hända saker.

Påminner om Bengt Lanka som sagt, men med lite mer flair och en feminine touch.

Verkligen inte en Bortkastad slot om man jämför med många andra gubbar dom lagt till.

Frågan var inte riktad mot dig, utan mer i allmänt vad det är som får folk att tycka om såna eplipesiframkallande spel. Det kan ju heller itne vara kul att spela mot polare med gubbar, som du säger, som bara står i ena hörnet och skjuter superlaser och atomraketer

Nordenator
2010-11-16, 20:54
Eh? Testa spela MvC2 innan ni påstår att ni förstår hur det går till i MvC3. Alla epilepsi-specialare drar supermätare och är inte något man kan direkt spamma. I introduktionsvideorna försöker Capcom förstås visa det karaktärspecifika - vissa B&B-combos, level 1-3 super, specialare et cetera. Har bara spelat några matcher MvC2 själv, men har kikat på bra många fler bland proffsspelare. Det är inte utan anledning MvC3 är så sjukt hype:at.

Morrris
2010-11-17, 16:54
Har börjat spela Farenheit igen. Sjukligt bra spel.

Lasse Kongo
2010-11-17, 20:33
Har börjat spela Farenheit igen. Sjukligt bra spel.

Sjukt bra!

Lasse Kongo
2010-11-17, 20:34
Killzone3beta är öppen för alla med PSN+

Fan, nu är tom jag peppad inför nästa onsdag, jag som inte är så mycket för bilspel, kommer köpa GT5 mestadels för grafiken haha

kalajset
2010-11-17, 21:12
Fan, nu är tom jag peppad inför nästa onsdag, jag som inte är så mycket för bilspel, kommer köpa GT5 mestadels för grafiken haha

Kan tänka mig det, även jag kommer nog trots allt få ganska svårt att motstå spelet när alla i XMB väl kommer köra det :/ - ska försöka skaffa Splatterhouse istället, borde komma ut i princip samtidigt.

stolpskott
2010-11-18, 21:15
Marvel vs Capcom 3 släpps den 15 februari i USA, europa inte fastställt, källa. (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/marvel-vs-capcom-3-release-datum.html)
Info om DLC till SW: TFU 2 här (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/star-wars-the-force-unleashed-2-dlc.html).
Rea på Xbox Live, läs mer här (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/spendera-1600-ms-points-fa-400-tillbaka.html).
Lego: Pirate of the Caribbean har blivit tillkännagivet av Disney, läs mer här (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/lego-pirates-of-the-caribbean.html)

sonicc
2010-11-18, 22:30
psn nere hela kvällen....BAH! Hade sett fram emot o få nörda black ops. *gah!*

Jarod
2010-11-18, 22:32
Ej att förglömma DLC till Fallout NW som ska komma den 21 december.. "Dead Money". I början exklusivt till Xbox360.

http://xboxlive.ign.com/articles/113/1135174p1.html?_cmpid=ign1161

Lasse Kongo
2010-11-18, 23:17
psn nere hela kvällen....BAH! Hade sett fram emot o få nörda black ops. *gah!*

Trots det har jag lirat hela kvällen och även loggat ut och in flera ggr...?

V.I.P? xD

snej
2010-11-19, 07:04
Trots det har jag lirat hela kvällen och även loggat ut och in flera ggr...?

V.I.P? xD

Sony vågar inte stänga ut dej från PSN en kväll Lasse, det skulle bli deras udnergång!

Silverschnitzel
2010-11-19, 14:24
Jag beställde två spel från CDON. Blev Just Cause 2 och Assassins Creed 2. Hade nog tagit Batman eller nått annat om det inte vore för att dessa var platinumutgåvor som jag hatar. Tror ni inte att Just Cause visade sig vara en sådan utgåva trots att det inte stod på hemsidan? GAH!! Jag har skrivit ett argt mail och får se vad de svarar. Skulle ni acceptera dessa fula platinumutgåvor om ni inte beställt dem?

snej
2010-11-19, 19:10
Patch 1.03 släppt till Black Ops (ps3)

The full details for PS3 patch V1.03 for Call of Duty: Black Ops has arrived. Find out what’s included after the break.

Details of the patch where posted by Community Manager JD_2020, all of which you can see below.

* Improved matchmaking to find matches significantly faster
* Improved matchmaking to ensure that players are more effectively matched to games with the best networking conditions
* Improved host selection to ensure that the best host is always selected in the pre-game lobby
* Improved party system to ensure that parties don’t get broken apart
* Disable ability to join Private Match, Combat Training and Theater lobbies when searching for Player Match games
* Server-side and game-side changes to decrease the amount of failed Film uploads
* Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
* Prevention of Combat Training stats getting crossed with Player Match stats under rare conditions
* Prevention of temporary loss of functionality when a button was being held down at the point of a disconnect
* Additional fine-tuning of audio levels and ranges for footsteps and gunfire
* Additional fine-tuning of audio levels for bomb plants/defuses
* Additional online security enhancements
* Optimization to prevent friends list from spamming user while in game – will improve game performance for users with large numbers of friends

There are still some complaints from the community about the lack of a fix for frame rate issues etc, but hopefully these will be addressed soon.

http://www.made2game.com/xbox-360/black-ops-1-03-ps3-patch-detailed/

Wao
2010-11-19, 19:20
Jag beställde två spel från CDON. Blev Just Cause 2 och Assassins Creed 2. Hade nog tagit Batman eller nått annat om det inte vore för att dessa var platinumutgåvor som jag hatar. Tror ni inte att Just Cause visade sig vara en sådan utgåva trots att det inte stod på hemsidan? GAH!! Jag har skrivit ett argt mail och får se vad de svarar. Skulle ni acceptera dessa fula platinumutgåvor om ni inte beställt dem?

Vad spelar det för roll? Så vitt jag vet är det ingen skillnad förutom priset och omslaget.

Silverschnitzel
2010-11-19, 21:40
Vad spelar det för roll? Så vitt jag vet är det ingen skillnad förutom priset och omslaget.

Det spelar roll för oss som vill ha en fin kollektion spel och film, fina utgåvor bl.a. Att ha en platinum där förstör allt. De utgåvorna är ju så förbannat fula. Jag vet att det är samma spel, men om cdon inte byter ut den så kommer jag sälja spelet såfort jag är klar.

Lasse Kongo
2010-11-20, 01:20
Kalajset: om du inte bestämt dig än:

http://www.youtube.com/watch?v=GJU5zys5TPk

Kolla bilderna längre ner...

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=132738

Saber
2010-11-20, 11:12
Fick i torsdags äntligen den efterlängtade uppföljaren "Assassins Creed Brotherhood" samt också har jag även införskaffat Playstation-Move! Är väldigt nöjd med Move som är riktigt kul och verkligen känslig i rörelserna - rekommenderas starkt!

Och AC Brotherhood... nästintill perfekt (en bättre och djupare version av AC2 dock med ytterst små grafik glitches som snabbt faller i glömska), bara MGS4 är enligt mig en perfekt 10:a!

Med detta sagt, återvänder jag mig till hustaken... ;)

Kwon
2010-11-20, 11:28
Med detta sagt, återvänder jag mig till hustaken... ;)

Ha på dig halkskydd

Lasse Kongo
2010-11-20, 11:49
Indiska PlayStation Store har av misstag lagt ut Killzone 3 betan. Skynda er att skaffa ett konto och ladda ner den nu. Bara en tidsfråga innan den tas bort.

Min blev PRECIS nerladdad FUCK YEAH!!!

snej
2010-11-20, 12:12
Indiska PlayStation Store har av misstag lagt ut Killzone 3 betan. Skynda er att skaffa ett konto och ladda ner den nu. Bara en tidsfråga innan den tas bort.

faaaaaaaaaaaaan MÅSTE HEM!!!!!!!!

bustz0rz
2010-11-20, 13:07
Är Red Dead Redemption något att ha? Gillar egentligen inte skjutspel på konsoll(typ COD och liknande spel), tycker sånt ska spelas på PC.

Kommer jag gilla RDR även fast jag inte gillar typ COD-liknande spel på konsol?

Wilt the Stilt
2010-11-20, 13:28
Nu har jag inte spelat CoD, men är inte det FPS? RDR är inte det iaf.

RDR är helt klart bland dom roligaste tv-spel jag kört. Definitivt nummer 1 hos PS3 !

snej
2010-11-20, 14:12

För sent, missade det *cry*

bustz0rz
2010-11-20, 14:22
Nu har jag inte spelat CoD, men är inte det FPS? RDR är inte det iaf.

RDR är helt klart bland dom roligaste tv-spel jag kört. Definitivt nummer 1 hos PS3 !

Jo, det är det väl. Är RDR mer likt typ GTA? Får väl ta och skaffa det :) Just nu har jag bara sportspel. Beställde även GT5 precis, ska bli kul och se hur det är när det kommer, kommer nog bli grymt!

Robbelibob
2010-11-20, 14:37
Super Meat Boy var kul, fast 8 timmar i sträck är inte bra för tummarna i det spelet.

Viktor_Balck
2010-11-20, 14:50
Jo, det är det väl. Är RDR mer likt typ GTA? Får väl ta och skaffa det :) Just nu har jag bara sportspel. Beställde även GT5 precis, ska bli kul och se hur det är när det kommer, kommer nog bli grymt!

RDR är som GTA4 fast i westernmiljö, så tyckte du om GTA4 kommer du med största sannolikhet uppskatta RDR.

Lasse Kongo
2010-11-20, 16:37
För sent, missade det *cry*

Helt säker på det, det ligger under ps+?

Hoppas du får tag i det, det kommer bli mycket bra det här, betan är i alphacode men är snyggare än allt annat till konsol imo.

spann
2010-11-20, 16:38
kanske kommit upp innan men ah.. har 3 små snabba frågor:)

1. hur är bluerayen på PS3? skit elr bra?
2. kan man lira gamla PS2 spel på PS3? t.ex guitar hero med gitarrer med sladd
3. kanske kommer det ett PS4 snart? ett år? elr inte alls?

Spinkot
2010-11-20, 16:52

1. Blurayen är kanonbra
2. Nej, det släpptes iofs ett par versioner av PS3 i början som hade visst stöd för PS2 men det har tagits bort på senare modeller
3. Antagligen inte speciellt snart

Viktor_Balck
2010-11-20, 16:56

Du får leta en beggad ps3a om du skall ha en som är bakåtkompatibel.

spann
2010-11-20, 17:01
okej tack killar! uppskattas!

Scratch89
2010-11-20, 17:27
Med tanke på att de inte har lärt sig att utnyttja hela kraften hos PS3 så kommer det nog dröja ett bra tag. 2015 kanske? :D

Lasse Kongo
2010-11-20, 18:00
Sony är såpass klara med PS4 att den kan lanseras 2012, hänger på hur det går med move etc, men där ngnstans 2012 och ett par år framåt ligger nog nästa generation.

Tricce
2010-11-20, 20:01
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs653.snc4/61345_433511547060_678662060_5733316_5172019_n.jpg

Lasse Kongo
2010-11-20, 20:59
Killzone 3 alltså, fan längtar ännu mer nu, har bara spelat någon timma online men lite intryck:

Så snyggt, så snyggt så snyggt, och då är bara spelet i alphacode som sagt, ljuseffekterna och skuggor etc är så sjukt bra gjort.

Ljudet är också helt fantastiskt, vilket det redan var i första spelet, aldrig förr har en granat låtit så bra, har sett att det finns mechs i betan, har dock inte hunnit testa någon ännu, vet inte om det finns jetpacks men hoppas det.

Verkar finnas massor att låsa upp även i betan, man levlar etc precis som i fullversionen, kontrollen känns igen från första spelet, tyngden finns kvar men om man som jag drar upp sensen och pillar lite liknar styrningen en variant av BF Bad Company och CoD, och det är ABSOLUT inget som stör mig, tyngden finns kvar som sagt och det krävs fortfarande mer skills än de flesta andra konsolfpsen för att döda, nya meleeattackerna är så snygga och tillfredsställande när man får in dem.

Finns ett nytt spelläge som heter operations tror jag det var, det innehåller mellansekvenser som imponerar.... i matcherna förekommer även "mellansekvenser" och där ser du ditt och dina medspelares namn ovanför huvudet, kan lova att man får lite rysningar, riktigt fräsigt =)

Svårt att förklara, men ni förstår när ni spelar.

Man får ju xp när man krigar precis som i BF och CoD, alltså att det poppar fram direkt när du dödar någon på skärmen, vilket jag gillar.

Så mycket har ju helt klart hämtats från cod och bf men ändå har stor vikt lagts på att behålla det som gjorde 2an så unikt.

Kommer kunna bli mycket bra det hära.

Btw, sjukt peppad för GT5!

Lasse Kongo
2010-11-20, 21:02
Hittade ett klipp på just detta spelläge =)

RrlzKw2SYgM

Lasse Kongo
2010-11-20, 21:08
Får ju inte glömma att GT5 innehåller vanlig banracing, rally! nascar säkert mera saker.... och! TADAAAAA: GoKart haha lol

_6XaIC6ZZxg

Snackade med en polare som fick sitt igår, spelet är så fyllt med innehåll så det nästan är larvigt, och då öppnas inte ens onlinedelen förren onsdag =)

snej
2010-11-21, 10:32
Lasse rensa inboxen!

kalajset
2010-11-21, 10:39
Fallout 3 nu äntligen avklarat, inklusive alla DLC's. Nu blir det en lååång paus inför New Vegas. Spelet går att köpa hos zavvi för under 200kr, Game Of The Year-Edition. (Huvudspelet, samt alla 5 DLC's). Har man inte upptäckt tjusningen med spelet än så är det ett ypperligt tillfälle att få otroligt mycket speltid för pengarna.

snej
2010-11-21, 10:42
Har fått tag på Killzone 3 betan tack vara världens bästa Lasse, men kan inte starta den!! *cry*

Lasse Kongo
2010-11-21, 11:14
Har fått tag på Killzone 3 betan tack vara världens bästa Lasse, men kan inte starta den!! *cry*

Du måste in i kontoinställningar, avaktivera sen aktivera ditt system, det ska gå på ngt sätt, var likadant för mig då jag ladda ner det från min indiska användare men lirar på mitt svenska nu, och man kan dela med sig till 5 enheter, alt är det 24h lås när man sharar, men det kommer lösa sig, testa det jag skrev först : )

snej
2010-11-21, 13:39
Du måste in i kontoinställningar, avaktivera sen aktivera ditt system, det ska gå på ngt sätt, var likadant för mig då jag ladda ner det från min indiska användare men lirar på mitt svenska nu, och man kan dela med sig till 5 enheter, alt är det 24h lås när man sharar, men det kommer lösa sig, testa det jag skrev först : )

Funkade =)

Faan va gott lasse haha, perfekt! Jävla snyggt spel alltså seriöst, och melee är ju bara sååå rått, trycker in ögona, vrida nacken, kniva i ögat, skära av halsen, alltså dom är BRUTALA! Vilket lir de här kommer bli :D

Tack som fan Lasse för fixet! :thumbup:

Lasse Kongo
2010-11-21, 17:18
Skrev det här på ett annat forum, klistrar in:

Ingen större aktivitet här inte, vilket är synd, spelet är förbannat jävla bra!

Har läst att spelet kommer få en prissänkning snart för det har väl inte sålt så bra tyvärr, men då kanske fler får upp ögonen för spelet.

Jag har nyligen börjat lira online på allvar, rankat såklart, skiter i att träna i playermatcher innan utan det är bara att lära sig utav sina misstag, minns inte exakt men tror jag har typ 10-13 eller något.

Kör bara med min egna karriärsgubbe online, tungviktare, möter ju Fedor 9 av 10 ggr och piskar han dessutom 9/10 gånger vilket känns extra bra =)

Min göbbe är rätt allround, tyvärr bara 74 i health men som sagt piskar ju Fedor för det mesta som typ har 96?

Onlineläget är förbannat bra och som någon skrev tidigare slutar alltid matcherna olika, hade en match förut där jag gick fram och skulle ”touch gloves" som vanligt innan en match, varav han bara dyker på mig, jag vänder han ganska snabbt på marken och mosar sönder han, matchen är slut på mindre än en minut, efteråt skickar jag ett mess att om han varit mer sportslig hade jag tagit det lugnare med han, han blev galen haha.

En grej till, jag spelar i princip allt, eller iaf det mesta som kommer, har inte ett enda platinum, då jag inte är intresserad av trophys helt enkelt, men funderar på att försöka ta mitt första platinum och då just i detta lir då jag älskar det, får se hur det går dock då det kommer krävas en del online!

Hoppas VERKLIGEN EA kommer med en uppföljare trots risiga försäljningssiffror!

Lasse Kongo
2010-11-21, 17:52
Absolut inget märkvärdigt, ska bara se om det funkar, min andra karriärsgubbe jag håller på med, den vita fula fan, thaiboxare.

Är från en extremt jobbig match som jag vann förut, i sista tredje ronden, ronderna är 5 min och i ea mma är det 5 irlminuter...

Var en sjukt jobbig match och man ser där i reprisen att min göbbe är hyffsat sönderslagen på högersida av ansiktet, men jag vann =)

http://www.easports.com/media/play/video/49581905

Lasse Kongo
2010-11-21, 18:11
Klart ni kan drifta i GT5:

http://img99.imageshack.us/img99/7393/tsukubacircuit111.jpg (http://img99.imageshack.us/i/tsukubacircuit111.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2010-11-21, 18:13
Man kan såklart ta kort på sina bilar, dessutom kan man i sann fpsmode gå omkring på alla banor i spelet med sin kamera och ta kort haha, lite sjukt men bra fränt.

Då kan man ta sånnahär bilder, och ja, spelet ser helt ok ut....

http://img545.imageshack.us/img545/6064/hangarredbull71a6b7251e.jpg (http://img545.imageshack.us/i/hangarredbull71a6b7251e.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Robbelibob
2010-11-21, 19:49
Häst eller bil på bilden? Så svårt att se va fn det ska föreställa;)

Robbelibob
2010-11-21, 20:26
Det här skulle man vetat tidigare >_< Fick mycket klarare bild.

"Every PS3 has an option in Settings - Display Settings - RGB Full Range (HDMI) which is set to 'Limited' by default. Changing it to 'Full' gives you the actual color range the developers obviously intended to be seen through an HDTV. For whatever reason, Sony has opted to make the substandard color range output the default one, but everyone that I know has quickly changed it because of the stark difference in that
one setting."

Lasse Kongo
2010-11-21, 23:25
Haha en snubbe som tagit ett kort ifrån GT5, troligen en replay, måste vara det... men helt sjukt, det är trots all ingame, det släpps på ons mina damer unt herrar, missa inte.

http://img38.imageshack.us/img38/3825/specialstageroute7.jpg

Tomas W
2010-11-22, 00:35
Vad tror ni om chanserna att kunna få tag på ett GT5 på onsdag i ett random elgiganten/siba/onoff? Är det bara förhandsbokning som gäller för att få tag på ett eller man har chans i affär med.

Mr.Cosybear
2010-11-22, 00:45
Vad tror ni om chanserna att kunna få tag på ett GT5 på onsdag i ett random elgiganten/siba/onoff? Är det bara förhandsbokning som gäller för att få tag på ett eller man har chans i affär med.

Nog ingen risk för att de tar slut tror jag. Ska själv springa till Mediamarkt då de brukar ha stora titlar bra rabatterade.

snej
2010-11-22, 12:10
Black Ops hårdlåser för mej under spel titt som tätt, hänt minst 5 gånger nu. Även efter match när scoreboarden visas så hänger de sej, ingen hårdlåsning men de står bara still och folk trillar in och ut och connection-problem lyser, så man får starta om lik förbannat. Känns som detta blivit värre efter 1.03 patchen faktiskt. Har en slim 120gb, så ingen gammal tjockis.. Googlat lite och det verkar vara problem som fler har, men någon här som upplever samma sak?

myggan
2010-11-22, 12:50
Klar med Shadow Complex och tycker verkligen det var ett utmärkt välgjort tidsfördriv. Man blir klart sugen att spela super metroid igen, även om jag kan det spelet utantill.

snej
2010-11-22, 12:53
''Steady Aim Pro in Black Ops decreases the time taken to recover from a knife lunge'' Vad menad med detta? Man dör ju alltid av en knivattack? Jag fattar inte.

stolpskott
2010-11-22, 13:09
''Steady Aim Pro in Black Ops decreases the time taken to recover from a knife lunge'' Vad menad med detta? Man dör ju alltid av en knivattack? Jag fattar inte.

Dom syftar på en knife lunge du utför, alltså går det snabbare från att du drar fram kniven och hugger tills du har skjutvapnet uppe igen.

snej
2010-11-22, 13:59
Dom syftar på en knife lunge du utför, alltså går det snabbare från att du drar fram kniven och hugger tills du har skjutvapnet uppe igen.

Ahh, sweet. Aldrig kört med steady aim innan, inte i något COD. Men nu när jag provat det så älskar jag den, hip fire är ju verkligen så överlägset med den, slippa ADS o skit på kortare avstånd. Att jag missat denna :)

Kimball
2010-11-22, 15:01
Nya Donkey Kong till wii rockar så mycket rumpa att det är löjligt. :D

agazza
2010-11-22, 15:01
New vegas kommer ta många timmar att bli 100% klar känner jag

stolpskott
2010-11-22, 17:06
LOTRO får en expansion, PS3 får ett nytt exklusivt spel, Dance Central får en DLC och www.halowars.com plockas ner. Källa för allt detta (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/nyhets-roundup.html).

Jorgen
2010-11-22, 17:15
Vilka spel finns det som har en bra coop del?
Jag och en kompis körde en del Splinter Cell Conviction via live för ett tag sedan och något som är åt det hållet hade ju varit kul.

Lasse Kongo
2010-11-22, 17:17
För mig personligen är Forza Motorsport 2 och framförallt Forza motorsport 3 det absolut bästa inom bilspel, i princip har det allt, och allt är så bra gjort och genomtänkt, underhåller verkligen alla oavsett skills, man kan spela och ha kul på arkadnivå eller mer simulatoraktigt, helt upp till var och en.

Ska bli himla spännande och se vad GT5 kan erbjuda mig, visst lär det garanterat vara snyggare än Forza på precis allt, men bättre? Roligare? Det återstår att se, men jag är skeptisk till det alltså, ska dock bli sjukt kul att få testa och om jag inte blir nöjd med spelet kan man ju alltid ha det kvar för att titta på de extremt vackra repriserna =)

spann
2010-11-22, 18:18
wohooW! fixat ps3 nu! bara ett tag efter, menmen! men har dock bara fifa 11 som spel nu! några spel som är ett "måste ha"? :D

Viktor_Balck
2010-11-22, 18:28
wohooW! fixat ps3 nu! bara ett tag efter, menmen! men har dock bara fifa 11 som spel nu! några spel som är ett "måste ha"? :D

Härligt det, du var lite senare än mig, jag fixade mitt för nån månad sedan :)

Angående spel så beror det på vad du tycker om såklart, men måste spel enligt mig är Red Dead Redemption, Heavy Rain, Uncharted 2. Sen om du inte kört Grand theft auto 4 så är dom också givna. Andra kan ju fylla på.

Hoppas du blir nöjd med ditt köp, jag är jäkligt nöjd med min!

stolpskott
2010-11-22, 18:46
Vilka spel finns det som har en bra coop del?
Jag och en kompis körde en del Splinter Cell Conviction via live för ett tag sedan och något som är åt det hållet hade ju varit kul.

Special Ops i MW2 är definitivt något jag rekommenderar. Körde på veteran med brorsan, shit vad frustrerade vi blev, och jag minns en bana vi höll på med i dagar, när vi klarade den ställde vi oss bara upp och kramade varandra (No homo).

Annars är Gears of War spelen rätt roliga, om du har 360. Skön campaign co-op i tvåan, dock kan det inte mäta sig med ettan. Minns när man blev jagad av en berserker tillsammans med en polare första gången man spelade igenom spelet, adrenalinet bara pumpade! Gears 2 har ju även Horde-mode, riktigt kul, börjar lätt och leder långsamt upp till en riktig utmaning.

snej
2010-11-22, 19:01
+1 på special ops i MW2. Sjukt roligt! Det krävs gediget samarbete verkligen, speciellt på veteran, vissa missions är tamejfan omöjliga i princip. Men helt klart den bästa co-op jag spelat.

kalajset
2010-11-22, 19:01
Hmm. Blir nog till att, om än i senaste laget, förhandsboka GT5, kan inte hålla mig längre. Måste se själv vad de lyckats med, och inte lyckats med, i denna trots allt "ganska" efterlängtade uppföljare. Vem vet, spelet kanske håller upp till hypen trots allt? :D

Ang. "måste-ha-spel" till PS3:an så är det det gamla vanliga: De flesta PS3-exklusivatitlar/spel som sålt platinum är värda att åtminstone spela, och ge dom en chans. Några särskilt bra spel är i iaf mitt tycke: Metal Gear Solid 4, LittleBigPlanet, samt Uncharted 2. Icke-exklusiva titlar som är värda en extra titt kan t ex vara finfina lir som: Fallout 3, Borderlands, och Resident Evil 5.

Lasse Kongo
2010-11-22, 20:57
Hmm. Blir nog till att, om än i senaste laget, förhandsboka GT5, kan inte hålla mig längre. Måste se själv vad de lyckats med, och inte lyckats med, i denna trots allt "ganska" efterlängtade uppföljare. Vem vet, spelet kanske håller upp till hypen trots allt? :D

Ang. "måste-ha-spel" till PS3:an så är det det gamla vanliga: De flesta PS3-exklusivatitlar/spel som sålt platinum är värda att åtminstone spela, och ge dom en chans. Några särskilt bra spel är i iaf mitt tycke: Metal Gear Solid 4, LittleBigPlanet, samt Uncharted 2. Icke-exklusiva titlar som är värda en extra titt kan t ex vara finfina lir som: Fallout 3, Borderlands, och Resident Evil 5.

LOL åt GT5 : )

Då ses vi online på banan!

roninho
2010-11-22, 21:19
Fyfan va gött med GT5!:D Kommer ihåg när jag lirade de första gran turismo på PS1an, hoppas det kan vara lika roligt som det var då:)

kalajset
2010-11-22, 23:07
LOL åt GT5 : )

Då ses vi online på banan!

Japp, det lär vi definitivt göra! (bokat och klart nu, med lite tur kanske man lyckas ha det på onsdag ändå)

Ett starkt köpskäl som ändå hjälpte till att överväga var just onlinedelen...som om det inte fanns nog med innehåll kampanjmässigt så lär onlinedelen kunna sysselsätta en åratal, faktiskt. Undrar hur många som kommer köra GT5 till helgen under en snabbkik i XMB-menyn. :D

Och japp, förväntningarna är minst sagt höga...

Mr.Cosybear
2010-11-23, 01:08
Ett tips för de som är sugna på att skaffa GT5 innan releasedagen är att ta en titt i närmaste ica-maxibutik. Verkar vara ett par butiker som redan plockat fram exemplar och de verkar kosta runt 650kr. Kanske värt det för de som vill vara lite tidiga :)

Nordenator
2010-11-23, 12:09
För folk som lirar fighters och funderar på att fixa arkadsticka så har Amazon HRAP3 rätt billigt. Jag tänkte beställa en (två - men en polare ska ha en) som andrasticka och sticka för datorn. Det går dessutom att uppgradera HRAP3:an om man känner att man vill ha något vassare. Även uppad så är den bra mycket billigare än en TE (som jag redan har en av).

~750 kr inklusive frakt och moms (ingen tullavgift <1600 kr)

http://www.amazon.com/gp/product/B001GDQRZM?ie=UTF8&tag=eventhcom-20&linkCode=as2&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B001GDQRZM

snej
2010-11-23, 12:39
Har ni provat alla easter eggs i Black Ops?

http://kotaku.com/5685349/how-to-unlock-zork-and-call-of-duty-black-ops-other-hidden-games

Dead Zombies är ball, värsta gamla arkadgamet mee grymmemusiken :D

Albatross
2010-11-23, 15:45
Star Wars Force Unleashed 2 var inte det längsta spelet i historien... kul medans det varade dock!

Määng
2010-11-23, 17:30
Black Ops hårdlåser för mej under spel titt som tätt, hänt minst 5 gånger nu. Även efter match när scoreboarden visas så hänger de sej, ingen hårdlåsning men de står bara still och folk trillar in och ut och connection-problem lyser, så man får starta om lik förbannat. Känns som detta blivit värre efter 1.03 patchen faktiskt. Har en slim 120gb, så ingen gammal tjockis.. Googlat lite och det verkar vara problem som fler har, men någon här som upplever samma sak?

Jo, det är så för alla, även för mig. Tror det är värre till PS3 än xbox och PC, dom håller nog på jobba på problemet skulle jag tro.

Jag lägger till dig on the PSN så kanske vi kan kriga lite.

Osten80
2010-11-23, 18:05
Jag är lat och orkar inte leta; när kommer Vietnam-delen till bc2?

kalajset
2010-11-23, 18:30
Jag är lat och orkar inte leta; när kommer Vietnam-delen till bc2?

Inget releasedatum har blivit satt officiellt än vad jag vet. Däremot kom det bara för några dagar sedan en "förberedande patch" inför releasen av både BC2 Vietnam, men också nya, kommande VIP Map Pack 7 med fyra helt nya kartor. (Två iofs remakes på BC1-kartor, men ändå). Dessutom litet småfix, t ex verkar MCOM-stations bara ta 50% skada av all eldkraft mot de jämfört med tidigare, vilket är väldigt välkommet då Rush nästan var helt ospelbart ett tag tack vara att "alla" gått över till att spränga stationerna med t ex C4 istället.

Min gissning är att det inte lär dröja alltför länge, troligtvis endast ett fåtal veckor på sin höjd, innan åtminstone VIP Map Pack 7 släpps, då man antagligen vill kunna konkurra med Black Ops så gott det går.

omnibus
2010-11-23, 18:55
Nog för att spelet verkar kasst men trailern är hyffsad...

cm8f-TvxJR0

kalajset
2010-11-24, 00:24
Jaha, om ett dygn har man alltså förhoppnigsvis kört litet GT5, (noterar även att många redan verkar fått det). Hursomhelst, egen checklista på vad jag tror man kan vänta sig av spelet:

1. Halvtaskig grafik förutom på repriser/fotostudion - ?
2. Uselt motorljud - ?
3. En miljon Nissan XKXJ, få verkligt intressanta modeller - japp, tyvärr verkar det också stämma. Rätt tråkigt lista på modeller faktiskt. I princip samma bilar som i GT4, med några tillägg av i merparten trista Hynsong Jazz och annat grått.
4. Trots allt faktiskt kul att köra, såsom bara GT-serien är - ?

Ska hursomhelst bli kul imorgon om jag väl får spelet. Ska satsa stenhårt på maxtrimmade Fiat Pandor på plåtfälg, bildsköna Ginettor, samt en och annan muskelbil.

Lasse Kongo
2010-11-24, 08:03
Jaha, om ett dygn har man alltså förhoppnigsvis kört litet GT5, (noterar även att många redan verkar fått det). Hursomhelst, egen checklista på vad jag tror man kan vänta sig av spelet:

1. Halvtaskig grafik förutom på repriser/fotostudion - ?
2. Uselt motorljud - ?
3. En miljon Nissan XKXJ, få verkligt intressanta modeller - japp, tyvärr verkar det också stämma. Rätt tråkigt lista på modeller faktiskt. I princip samma bilar som i GT4, med några tillägg av i merparten trista Hynsong Jazz och annat grått.
4. Trots allt faktiskt kul att köra, såsom bara GT-serien är - ?

Ska hursomhelst bli kul imorgon om jag väl får spelet. Ska satsa stenhårt på maxtrimmade Fiat Pandor på plåtfälg, bildsköna Ginettor, samt en och annan muskelbil.

Jag är fan halvpepp med just nu, lirade fm3 igår och har svårt att tro att gt5 kommer vara i närheten...

Gamereactor kommer med sin recension om en timma, spännande.

Kommer nog dock och köpa liret idag i vilket fall som helst : )

Lasse Kongo
2010-11-24, 09:28
Nja var rädd för det här... Håller mig till fm3 och väntar på shift 2, ska köpa tillbaka shift igen med : )

Mr.Cosybear
2010-11-24, 09:54
Kolla andra recensioner, snittbetyget verkar ligga på runt 8-8.5.

Själv ska man springa bort som en unge till mediamarkt nu, wohoo

kalajset
2010-11-24, 10:31
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/gran-turismo-5 - snittar 86/100 just nu.

..att GR inte skulle gilla GT5 något vidare var ju ingen högoddsare direkt. :D -Fast jag kan, som sagt fortfarande utan att ha spelet det, ändå hålla med om mycket av kritiken - VAD har egentligen hänt under alla dessa år av utveckling? - att stoppa in innehåll till bristningsgränsen gör inte spelet till "the real driving simulator". Jaja, är fortfarande minst sagt förväntansfull...

snej
2010-11-24, 12:29
Elgiganten kränger Gt5 för 379:- idag.. Kanske bara är lokalt, men var en annons i Metro idag.

Morrris
2010-11-24, 12:33
Vad ska man ha för Xboxvariant?

Tomas W
2010-11-24, 13:10
Elgiganten kränger Gt5 för 379:- idag.. Kanske bara är lokalt, men var en annons i Metro idag.

379 på nätet med, men verkar vara slut där. Kommer någ ändå slänga in en beställning därifrån. Hoppas på inte för lång väntetid.

Tomas W
2010-11-24, 13:18
Beställt nu! Börjar väntan på spelet, igen..

Blindan66
2010-11-24, 13:35
Finns ett tjugotal exemplar av GT5 på Elgiganten i Ö-vik för 379 kr.

stolpskott
2010-11-24, 16:44
Vad ska man ha för Xboxvariant?

Slim eller Elit,
de andra är skit.
RROD dyker upp på de vita
Om du köper en svart kan du från detta smita.

:D

Osten80
2010-11-24, 16:54
Inget releasedatum har blivit satt officiellt än vad jag vet...

Ok, tackar. Det ska verkligen bli skoj med Vietnam och lite nya banor till det vanliga bc2, men det är drygt att allt ska ta så lång tid.
Jag lirade ett par timmar igår, innan dess var det nog över en månad sedan jag senast lirade. Jag öppnade starkt med en multiple kill direkt följt av en triple kill. Sämre kan det gå. :D
Spelet är fortfarande kul, särskilt efter ett litet uppehåll, men det behövs verkligen lite nya banor.
Det är kanonbra att de har fixat till c4-pisset mot mcom-stationerna. Jag har inte lirat rush på flera månader på grund av det.

Lasse Kongo
2010-11-24, 17:39
Känns heeeeeeeelt fel att inte köpa gt5, så nu äre köpt, blir spännande...

Provade det dock i affären, och det kändes väldigt bra...

Wao
2010-11-24, 18:47
Men? Skön update på bf2. 868 minuter och 98% kvar?

Osten80
2010-11-24, 18:52
Never mind.

Silverschnitzel
2010-11-24, 20:59
GT5, då har man lirat nån timme. Premiumbilarna är galet snygga, standard märkbart fulare. Annars är det Gran Turismo, and I like it!

Langster
2010-11-25, 08:05
Slim eller Elit,
de andra är skit.
RROD dyker upp på de vita
Om du köper en svart kan du från detta smita.

:D

Fast det stämmer inte. Elite-modellerna är äldre och är mer benägna att få RROD än de senare vita. Elite har exakt samma hårdvara som de samtida vita.
Men Slim är nog säkraste valet, en med 250 gig HDD skulle jag köpa om jag inte redan hade en (vit, arcade från förra året, med 120 gigs HDD).

wally85
2010-11-25, 08:25
Men? Skön update på bf2. 868 minuter och 98% kvar?

Det är Battlefield Vietnam som tankas ner, men inte släppt ennu...

stolpskott
2010-11-25, 12:50
Fast det stämmer inte. Elite-modellerna är äldre och är mer benägna att få RROD än de senare vita. Elite har exakt samma hårdvara som de samtida vita.
Men Slim är nog säkraste valet, en med 250 gig HDD skulle jag köpa om jag inte redan hade en (vit, arcade från förra året, med 120 gigs HDD).

Precis som du säger har elite samma hårdvara som de samtida, så om han köper en nu så får han inte den dåtida hårdvaran, utan det som finns i dagens vita boxar. Skillnaden blir att om han köper en Elite får han en tystare och snyggare Xbox. Och dessutom så är det lättare att få RROD om man köper en vit, även idag.

Exempel:Köpte vita boxar 2 ggr i rad, den sista för två år sen, när den gick sönder köpte min brorsa en vit, och jag en elite. Den håller på att gå sönder as we speak.
Min elite funkar felfritt, och en polare som köpte en elite för snart fem år sen var tvungen att vänta i fyra år för att hans box skulle gå sönder. Och då var det ändå fläkten som paja. Och han pressade sin konsol hårdare än vad jag och mina bröder gjorde angående total speltid.

Morrris
2010-11-25, 12:51
Kan ni PMa när ni bestämt er? :D

Är "Vit" samma som Slim, eller snackar ni om de gamla konsollerna?

Langster
2010-11-25, 13:04
Precis som du säger har elite samma hårdvara som de samtida, så om han köper en nu så får han inte den dåtida hårdvaran, utan det som finns i dagens vita boxar. Skillnaden blir att om han köper en Elite får han en tystare och snyggare Xbox. Och dessutom så är det lättare att få RROD om man köper en vit, även idag.

Exempel:Köpte vita boxar 2 ggr i rad, den sista för två år sen, när den gick sönder köpte min brorsa en vit, och jag en elite. Den håller på att gå sönder as we speak.
Min elite funkar felfritt, och en polare som köpte en elite för snart fem år sen var tvungen att vänta i fyra år för att hans box skulle gå sönder. Och då var det ändå fläkten som paja. Och han pressade sin konsol hårdare än vad jag och mina bröder gjorde angående total speltid.

Fast det är inte så att de vita går sönder bara för att de är vita. De har samma hårdvara som sagt. Har en kompis vars elite har pajat två gånger på 2 år. Jag har haft vita Xboxar sedan november 2005, när de släpptes, och har bara fått RROD en gång och det var på den allra första releasemodellen. Den andra (som jag fick tillbaka när den första gick sönder) funkade felfritt tills jag sålde den för två år sen (för att köpa en med HDMI). Två år sen var det ja, inte ett som jag skrev i förra posten, tiden går så snabbt... :Virro
Men vad jag förstår så finns det inga svarta med den allra sista hårdvaran, de vita som har den hårdvaran bör vara de mest stabila av den gamla designen. Men de senaste, slim-modellerna, bör vara ännu mer stabila förstås och de är tystare och helt enkelt nyare överlag så det finns ingen tvekan om vilken man bör köpa idag.

Sen så får han självklart lättare RROD med en vit (eller en elite) än med en slim, eftersom det är helt och hållet omöjligt att få RROD med slimmarna - de har ju inga röda dioder iöht. :D

Honn
2010-11-25, 13:04
Lättaste sättet att kolla om boxen har risk för RROD eller om man klarar sig är att se om det är en Jaspermodell. Jaspermodellerna är betydligt stabilare pga lägre värmeutveckling. Kolla på baksidan om, om det står 12,1A:5V. i så fall är det det en Jasperbox. Äldre modeller har 14,2A:5V. Riktigt gamla kan ha 16,5A:5V.

All Xbox 360 Console Versions

Xenon (launch 2005)
- Launch model
- Red Ring of Death / heat issues
- 203 Watt powersupply / 12V rated 16.5A

Zephyr (early 2008) - HDMI output
- Extended GPU cooler
- 03 Watt powersupply / 12V rated 16.5A
- More Zephyr details

Falcon (late 2007)
- 65 nm CPU
- Bigger CPU cooler
- 175 Watt powersupply / 12V rated 14.2A

Opus (mid 2008)
- No HDMI output
- Replacements for Xenon repairs, 65 nm CPU
- 75 Watt powersupply / 12V rated 14.2A

Jasper (later 2008)
- 65 nm GPU (the true way to idenfify a Jasper is by looking at the chip)
- 256 MB internal flash memory
- 150 Watt powersupply / 12V rated 12.1A
Taget från http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-81.html

Langster
2010-11-25, 13:53
Kan ni PMa när ni bestämt er? :D

Är "Vit" samma som Slim, eller snackar ni om de gamla konsollerna?

Vi snackar om de gamla konsollerna och de nya. Slim är de nya, de svarta med blank finish. Det spelar ingen roll vilken slim du väljer de ska vara lika stabila allihop, men ta en som har hårddisk, annars missar du en jävla massa.

Morrris
2010-11-25, 15:57
Denna alltså: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639031

Wao
2010-11-25, 18:04
Det är Battlefield Vietnam som tankas ner, men inte släppt ennu...

vafan är det för skämt. det kan väl allvarligt talat inte ta 10+ timmar? visst att nätet kanske är lite segt vid denna tid men vafan

Wille005
2010-11-25, 18:50
http://www.gametrailers.com/moses/boxart/13383-dkcrboxgt.jpg
http://www.gametrailers.com/video/review-donkey-kong/707720

Lasse Kongo
2010-11-25, 19:35
Jag gjorde mig av med mitt GT5 idag, det är absolut inte dåligt, men finns inte så mkt för mig att erbjuda då jag tycker FM3 är bättre på precis allt, och inte fan är det speciellt mkt snyggare än tex FM3, mer kan man kräva efter denna tid och pengar som lagts ner, men grym körkänsla har det och absolut inte ett dåligt spel, Forza känns dock mer genomtänkt och polerat och jag klarar mig kanon med ett sånt här bilspel.

kalajset
2010-11-25, 20:44
Jaha, GT5 börjar ju inte sådär jättebra på mitt PS3. Efter en full installation, vilket tog ca 40min trots att det stod ca20min på skärmen, verkar spelet ha fastnat i någon slags "introloop", jag kan inte styra någonting. Tröttnar efter någon minut, och antog spelet låst sig på riktigt. Nästa gång jag startar upp spelet verkar det ha fastnat i något slags GT5-logo istället. Efter ytterligare några minuter, och flera försök med samma resultat, försöker jag istället ta bort allt från HDD:n. Då låser sig avinstallationen. Nu har jag "corrupt data" där istället nästa gång jag startar upp. Denna går dock att ta bort, men nu får jag göra om allt från början. Kul!.

..dessutom läser jag nu efter lite googlande att det förstnämda är ett vanligt problem som beror på att inte GT5 kan kopplas upp online, jippie!. (Hade alltså gått att undvikit ominstallation). Får se om det blir något spelande ikväll ÖHT.

Lasse Kongo
2010-11-25, 20:48
Jaha, GT5 börjar ju inte sådär jättebra på mitt PS3. Efter en full installation, vilket tog ca 40min trots att det stod ca20min på skärmen, verkar spelet ha fastnat i någon slags "introloop", jag kan inte styra någonting. Tröttnar efter någon minut, och antog spelet låst sig på riktigt. Nästa gång jag startar upp spelet verkar det ha fastnat i något slags GT5-logo istället. Efter ytterligare några minuter, och flera försök med samma resultat, försöker jag istället ta bort allt från HDD:n. Då låser sig avinstallationen. Nu har jag "corrupt data" där istället nästa gång jag startar upp. Denna går dock att ta bort, men nu får jag göra om allt från början. Kul!.

..dessutom läser jag nu efter lite googlande att det förstnämda är ett vanligt problem som beror på att inte GT5 kan kopplas upp online, jippie!. (Hade alltså gått att undvikit ominstallation). Får se om det blir något spelande ikväll ÖHT.

mmmm "suck"

Jag köpte Enslaved istället idag, suktat länge efter det.

Thompy
2010-11-25, 20:48

Har ni köpt den engelska versionen?

kalajset
2010-11-25, 20:55
mmmm "suck"

Jag köpte Enslaved istället idag, suktat länge efter det.

Ja, jag undrar nästan om inte det var ett bättre val :D Demot var kul iaf.

Har ni köpt den engelska versionen?

Nix, svenska här.

Kimball
2010-11-25, 21:05
http://www.gametrailers.com/moses/boxart/13383-dkcrboxgt.jpg
http://www.gametrailers.com/video/review-donkey-kong/707720

säger ju det!!!!!!!!!!!!
Men det ända viktiga här är ju ps3-spel xD

stolpskott
2010-11-25, 22:26
Denna alltså: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639031

Ja. Den är odiskutabelt den bästa Xboxen du kan få i dagsläget.

Wille005
2010-11-25, 22:31
säger ju det!!!!!!!!!!!!
Men det ända viktiga här är ju ps3-spel xD
Överväger att köpa wii endast pga detta.

snej
2010-11-26, 07:04
Hur är GT5? Kan någon ge en mini-recension? Typ Lasse? :D

Edit: såg att det skrivits lite.. Hmm, kanske lika bra att skita it, om det inte är mycket häftigare än prolougen..

Tricce
2010-11-26, 08:02

Edit: såg att det skrivits lite.. Hmm, kanske lika bra att skita it, om det inte är mycket häftigare än prolougen..

http://www.gamereactor.se/recensioner/25193/Gran+Turismo+5/

Enl många av mina vänner stämmer den där recensionen väldigt väl med iaf deras åsikter.

Lasse Kongo
2010-11-26, 08:12

Jag sitter o stryper negrer just nu på jobbet, men när jag har mer tid i helgen ska jag skriva lite om GT5.

Enslaved verkar precis lika bra som jag trodde dock, vilken härlig känsla i spelet : )

Lasse Kongo
2010-11-26, 08:14
http://www.gamereactor.se/recensioner/25193/Gran+Turismo+5/

Enl många av mina vänner stämmer den där recensionen väldigt väl med iaf deras åsikter.

Jafan, jag gillar inte alls gr längre, men det är fan en av de bättre recensionerna ang GT5, summerar upp det mesta som behövs sägas om spelet, en 7a i betyg känns väldigt rättvist.

spann
2010-11-26, 21:00
har försökt ladda hem den dära assasins creed 3 demot på PS3, flera gånger nu! instalerat det och så, utan några problem! men kan inte hitta de (kan hitta under typ "sparad data" eller något men där kan man bara läsa liiite info eller radera det), så vart ligger det någonstans? känns skit skumt:confused:

får la köpa de istället, men hade vart kul att testa på innan iaf! anyway, heter spannn (3 st n) på PS3 fall någon vill lira nångång! har dock bara fifa11 atm, menmen!

kalajset
2010-11-26, 21:33
Efter ett antal timmar i GT5 när det sedan faktiskt fungerade, (tja återstår att se hur det kommer fungera ikväll), så är iaf jag ganska kluven. Positiv överraskning är att själva körkänslan är hur bra som helst, faktiskt. Bättre har jag inte spelat på konsol. Äntligen känns spelet faktiskt som en riktigt simulator, åtminstone mer likt än föregående spel i seriens ofta alltför arkadmässiga racing. Det här är riktigt, riktigt bra, även med handkontroll.

Grafiken är dock inget att hurra för när det gäller standardbilarna/banorna. Det känns verkligen nästan exakt som i GT4. Allra värst är dock en sak, något som är OTROLIGT störande: Laddningstiderna är ett skämt. Detta ska tydligen bero på att onlinedelen, (tja, spelet går ju ut online automatiskt), är överbelastad just nu, men det är ändå riktigt uselt. Måste i princip spela utan internetuppkoppling för att det ska vara spelbart överhuvudtaget, om man inte vill stå ut med laddningstider på flera minuter bara för att byta menyer.

Man kan egentligen säga hur mycket som helst i övrigt, men en sak är iaf säker: Får de ordning på onlinedelen, (grafiken får man helt enkelt så ut med), har de ett riktigt jäkla bra spel gällande det mesta. (Spelet snittar fortfarande 86/100 på metacritic, inklusive några fullpottare, av 21 rescensioner).

Lasse Kongo
2010-11-27, 11:09
Gran Turismo 5 då, kan börja med och säga att jag tror det kommer bli det mest sålda Ps3exklusiva spelet någonsin, med marginal, tycker nästan ALLA köpt spelet =)

Jag spelade bara ett par timmar så egentligen bör man ju ge spelet mer tid innan man kan ge ett ärligt intryck, men men, ett spel ska underhålla mig från början och inte vara allmänt störande, för då tappar Lasse suget och går vidare till andra spel.

Efter en installation från helvetet, när det stod att det var 3 sek kvar så tog det väl 15min till...

Iaf, som många säger så är körkänslan fenomenal, men jag gillar inte menyerna, allt är så förbannat bökigt!

Hatar hissmusiken som spelas i menyer, laddningstiderna är INTE acceptabla år 2010, inte på långa vägar, dessutom ballar ju spelet ur fullständigt nu i början eftersom spelet hela tiden vill koppla upp sig online, vilket inte fungerar nu, PD hade räknat med 500.000 online första veckan typ tror jag, yeah right! Lägg till en nolla efter det, japaner och online är: *gah!*

Finns så mycket att störa sig på så när jag sitter med spelet känns det som jag får utbrott hela tiden för inget är ju smidigt för 5 öre, MEN!!!!! väl på banan när man kör, då jävlar var det bra och roligt, tyvärr är inte spelet så snyggt som man BÖR kunna förvänta sig, Forza 3 är inte speciellt mycket fulare och ett år gamla SHIFT är fan snyggare.

Ta snacket om interiören i GT5, visst finns det 200 bilar med interiör i GT5 och runt 80 i SHIFT, men interiören är fan sååååå mycket snyggare i tex SHIFT.

Då börjar man undra vad PD gjort med 700mille och 6 års utvecklingstid.

Man skulle kunna skriva hur mycket som helst om spelet, men överlag verkar folk väldigt nöjda, framförallt med körkänslan som sagt, men för mig har det inte mycket att hämta tyvärr, trist och stelt är 2 ord som utmärker Gran Turismo 5, och det säger jag trots att jag är Sonyfanboy...

Lasse Kongo
2010-11-27, 11:14
Kört någon timma på Enslaved, verkar väldigt lovande, snyggt som fan och en helt underbar känsla i spelet, ingen annan som lirat det?

Finns även ett nysläppt dlc till Enslaved som verkar riktigt kul =)

fmdwL9A04L8

Lasse Kongo
2010-11-27, 11:17
Köpte tillbaka SHIFT igår, vet inte varför jag sålde det en gång i tiden, hade väl inte tid att spela, för sjukt jävla grymt är det, hittade en liten minirecension jag skrev på en annan sida för något år sedan haha:

"Årets bilspel och ett av de bättre bilspel jag någonsin spelat, grym grafik, MAKALÖST ljud, riktigt bra kontroll som dessutom går att modifiera efter var mans behag, stort och utmanande singleplayer, dessutom har de kastat in ett levelsystem och diverse utmaningar man kan klara av, så det finns mycket att göra.

Men det som ändå utmärker Shift är känslan, grafiken tillsammans med ljudet och kontrollen gör Shift tillsammans med Borderlands till årets överraskning för min del.

Det här är inget spel man Shiftar bort hö hö......... =/"

Vilken recension haha, men iaf, när man lirar SHIFT så luktar det fan olja och bensin i rummet!!!

Och återigen, viiiilket jävla ljud det är i spelet, rått och brutalt och bara :hbang:

Lasse Kongo
2010-11-27, 11:19
Teaser på SHIFT 2 btw:

xfpNzKjPBP4

Lasse Kongo
2010-11-27, 12:07
Orka med GR ibland...

Men läste nyss detta, lite sköj då jag hyllade SHIFT (igen) för en stund sen här : ]

http://www.gamereactor.se/brev/156791/Bra+bilsimulator+till+Playstation+3%3F/

snej
2010-11-27, 16:27
Haha du är så rolig Lasse köper och säljer spel, köper tillbaka och håller på. Tok e du :)

Lasse Kongo
2010-11-27, 22:18
Haha du är så rolig Lasse köper och säljer spel, köper tillbaka och håller på. Tok e du :)

Snej: haha ja lite, men jag har förbättrat mig som fan mot hur jag höll på förr, köper inte allt länge =p

Btw här snackar vi riktig simulator KbbcUjotfvw

Osten80
2010-11-27, 22:31
Haha, ja, nog har du allt lite spelköp-damp. Var det inte du som har ägt typ nio stycken 360-konsoler? :D

Lasse Kongo
2010-11-28, 00:40
Haha, ja, nog har du allt lite spelköp-damp. Var det inte du som har ägt typ nio stycken 360-konsoler? :D

Jag gillar att köpa spel : ]

Tror det är tvåsiffrigt när det gäller 360, har/har ju haft wii/psp/ds med, men iphone4 är det som gäller nu bärbart, Ps3 stationärt =p

360 börjar sammla damm, lär gå varm när Gears3 kmr dock

Viktor_Balck
2010-11-28, 00:44
Jag gillar att köpa spel : ]

Tror det är tvåsiffrigt när det gäller 360, har/har ju haft wii/psp/ds med, men iphone4 är det som gäller nu bärbart, Ps3 stationärt =p

360 börjar sammla damm, lär gå varm när Gears3 kmr dock

Du e skön kongo, håller liv i den här tråden, kör hårt ser bra ut ! :)

Robbelibob
2010-11-28, 02:44
Klarade Super Meat Boy:) Har nog inte klarat ett svårare spel utan fusk:/ Satan i gatan va svårt ibland. Dött över 2000 gr:P

Fartman
2010-11-28, 03:41
Köpte RDR Undead nightmare idag! Sjuuuukt kul, har suttit och lirat non-stop från sjutiden tills nyss :)

Silverschnitzel
2010-11-28, 09:03
Köpte RDR Undead nightmare idag! Sjuuuukt kul, har suttit och lirat non-stop från sjutiden tills nyss :)

Kanske svårt att svara på, men är det värt att skaffa om man tyckte RDR var galet enformigt, trist, tröttnade fort på att bara rida runt och inte göra nånting?

Angående GT5 så tycker jag att spelet är sjukt roligt! Det är ju på banan som räknas, tantig hissjazz och klumpiga menyer får inte hindra folk från att köpa det!

Langster
2010-11-28, 10:39
Kanske svårt att svara på, men är det värt att skaffa om man tyckte RDR var galet enformigt, trist, tröttnade fort på att bara rida runt och inte göra nånting?
Nej, tyvärr. Inte ens zombies kunde rädda det spelet för oss som inte fastnade direkt i det.

ArtArtan
2010-11-28, 11:36
http://www.tradera.com/Mariokart-Super-circuit-auktion_340642_123167269

Någon som kanske vill utöka samlingen lite?

Fina grejor, kolla in.
http://www.tradera.com/Mariokart-Super-circuit-auktion_340642_123167269

Mr.Cosybear
2010-11-28, 12:07
Angående GT5 så tycker jag att spelet är sjukt roligt! Det är ju på banan som räknas, tantig hissjazz och klumpiga menyer får inte hindra folk från att köpa det!

Håller helt och hållet med! Att gasa runt på nurbergring i 250km/h är en så galet skön känsla så det finns inte!

snej
2010-11-28, 15:20
Lasse, funkar killzone3 alphan för dej? Jag får inte igång det längre :(

spann
2010-11-28, 15:28
iom ja nyligen fixat ps3 har ja lite problem!:/

1. mitt fifa11 hänger sig när jag spelar online, är någon gång vid den 70e minuten, är det mitt nätverk eller något fel?
2. hur fixar man så man kan testa på demos? försökt ladda hem assassins creed 3, men hittar inte det så jag kan test spela:confused:

Fartman
2010-11-28, 21:58
Nej, tyvärr. Inte ens zombies kunde rädda det spelet för oss som inte fastnade direkt i det.

Man ska nog gilla originalet ja, om än att undead nightmare är mer hetsigt och man kan inte slappna av på samma sätt.. typ i vanliga så ska man låta bli att skjuta de flesta man stöter på medans här så fullkomligt dräller det av odöda tamigfan överallt så om man inte sitter på hästryggen så är man i ett jävla trångmål.. Kändes väldigt lämpligt för mig som spelat ut vanliga RDR och börjat roa mig med att gå loss på stackars oskyldiga och försökte döda så många som möjligt innan lagen lyckades döda en.. :D

Thompy
2010-11-28, 22:00
Håller helt och hållet med! Att gasa runt på nurbergring i 250km/h är en så galet skön känsla så det finns inte!

Var har ni fått tag i den svenska versionen av GT5?

EDIT: Vad fan, har det släppts bara sådär? Sist jag kollade var det 15 dec .. och så har jag gått hela helgen utan det!!

feyin
2010-11-28, 22:13
Någon som kör NHL 11 online på Xbox?

Osten80
2010-11-28, 22:14
medans här så fullkomligt dräller det av odöda tamigfan överallt så om man inte sitter på hästryggen så är man i ett jävla trångmål..

I Jorge's Gap brukar det vara ett litet nätt gäng. :)

01TMk1bKj5k&feature

Fartman
2010-11-28, 22:42
I Jorge's Gap brukar det vara ett litet nätt gäng. :)

01TMk1bKj5k&feature

Ja, red intet ont anande in där i sakta mak igår (kom runt ett hörn).. vipps så låg man på backen och sen var det färdigt. Kul dock att rida fort igenom med eldhästen :)
EDIT: Eller med coolare hästar som den där i klippet, men dit har jag inte tagit mig ännu..

Kwon
2010-11-29, 06:59
This is how you spend the taxpayers money! :D

Soldater avreagerar sig på Red Ring of Death, som tydligen får folk att roida till rejält! :D
aWnbm5hjHY4

Kwon
2010-11-29, 07:04
Hur man får folk att börja teamkilla en

"Greetings, i am the best Modern Warfare-player in the World, thank you"
kkjP3IZ8eOM

Kwon
2010-11-29, 07:12
Strategizing with some Americans
eOPr-VFMto0

tobbo
2010-11-29, 07:22
j6mXAHBgseQ

han skulle kört den här taktiken hade ingen tjafsat med han

RassK
2010-11-29, 08:48
Avslutade Sonic 1, 2, 3 och började på Phantasy Star 4 samt Final Fantasy 3 (6). Bra helg.

Kwon
2010-11-29, 09:54
Bättre var det förr, eller? :D

Mördarstaket samt Mördargräs
fWwA_gy7_wg

Robbelibob
2010-11-29, 18:39
Haha, verkar inte lika bra som jag minns det. Kommer ihåg att jag tyckte det var helt magiskt:P

Albatross
2010-11-29, 19:21
Zavvi är så jävla nice. 650:- för Prototype, FF XIII, Castlevania och Enslaved... kanske inte de besta spelen någonsin, men för den slanten ska det väl duga några timmar :D

JimmyJoe
2010-11-29, 19:26
Sälj en ps3a till mig då!

Mr.Cosybear
2010-11-29, 19:42
För er som klagat på GT5s bristande mekanisk och kaross damage, level 40 krävs för att detta ska vara aktiverat fullt ut. :D

http://gamer.blorge.com/2010/11/27/gran-turismo-5-reviewers-failed-yamauchis-damage-test-incomplete-reviews/

kalajset
2010-11-29, 21:36
Zavvi är så jävla nice. 650:- för Prototype, FF XIII, Castlevania och Enslaved... kanske inte de besta spelen någonsin, men för den slanten ska det väl duga några timmar :D

Zavvi är så jäkla bra :thumbup:

Har fullt upp att spela själv, men det är nästan så man beställer bara för att priserna är så jäkla bra. 17,95pund just nu för Borderlands - GOTY Edition, Batman AA för 12,95pund, och AC2 för 9,95pund, (iofs platinum) är riktigt bra priser. Var ju sugen på Splatterhouse, och det har redan droppat till 29,95pund, spelet släpptes för någon vecka sedan. Blir nog i princip gratis om någon månad m ao.

Kwon
2010-11-29, 22:18
Hur man får tillbaka "energi"

En förfriskande session under pauserna.
JFrlH-ekkJA

Lasse Kongo
2010-11-29, 23:22
Köpte nfs hp2 igår, riktigt bra, tror inte jag har haft så roligt med en bilspel online, någonsin..

Och satan i ragatan vad snyggt det är då!