handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 [83] 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2013-01-30, 14:33
Jag har börjat känna ett sug efter att spela titlar som fått dålig kritik för att se om så var fallet och titlar som gömts undan lite och se om det var ett rättvisst betyg.

Kolla bloggen för mer info www.lassetestar.se

Vi kan börja med Syndicate, spelet fick ändå hyffsade betyg, men försvann lite väl fort, dels för att det är så olikt originalspelet som jag inte ens vet vad det var än mindre bryr mig om, jag köpte spelet nytt för det fatala priset 29:-

Nåväl, singleplayer kördes igenom på normal och kan gissningsvis ha tagit runt 6h, det var en rolig kampanj med en jävligt luddig story och ganska värdelös story med för den delen, desto roligare var själva gameplayet som är riktigt! bra, underbar kontroll och man har diverse roliga förmågor att använda sig av, bla kan man göra så fienden tar livet av sig själv, vända fienden så han slåss med mig istället.

Man har ett skilltree där man spenderar lite points så man kan styra hur gubben blir i slutändan.

Förbannat bra ai i spelet, fienderna flankerar, tar skydd och känns allmänt väldigt smarta, spelet är förbannat snyggt, mycket bloom klagar många på och ja, det är mycket bloom, men det är liksom meningen, ger spelet en unik stil, men både det grafiska och estetiska imponerar, likaså ljudet som håller referensklass, det dundrar på som fan när man skjuter, för skjuter det gör man.

Och man skjuter med en underbar arsenal dessutom, det finns mängder av roliga vapen som gör att man kan variera sitt slaktande ganska rejält.

Spelet innehåller bossar av typen "jag har slitit av mig allt hår, jag ska aldrig mer spela den här jävla skiten igen"..... dock sitter man snart där igen och när bossen väl är sänkt får man en härlig känsla av tillfredsställelse.

Jag kan garanterat tänka mig att spela igenom kampanjen igen och det gör jag sällan, gott nog så.

Sen har vi spelets coop som är the real bread and butter.

Jag lirar sällan coop utan föredrar singleplayer eller multiplayer ala cod och bf, men jävlar i havet, här har Starbreeze verkligen lyckats, coop sträcker sig över 9 olika banor med diverse uppdrag, man skapa egna eller gå med i andras Syndikat.

4pers med olika klasser där det verkligen krävs att man samarbetar för det är relativt svårt, försöker man sig på att lira själv möter man snart liemannen.

Det finns mängder av saker att låsa upp och precis som i kampanjen har man ett skilltree där man kan spendera points för stt förbättra sin göbbe.

Ingredienserna finns där för väldans många roliga timmar och mycket nya saker att låsa upp, finns folket? Ja hitills har jag inte haft några problem med hitta folk och spela med oavsett tid på dygnet, så det känns bra.

Jag gillar som sagt inte coop men det här har fått mig att fastna, gott nog så!

Hittar man spelet för säg max 200 tycker jag verkligen man ska slå till!

Slutsats; Syndicate förtjänade verkligen inte att försvinna så enkelt, betyg; en jävligt stabil 9:a.

Nästa spel till rakning kommer bli MoH Warfighter (amagadd, blir inte lika kul kan jag avslöja) snart klar med ski.......

Lasse Kongo
2013-01-30, 14:51
Man spelar btw en agent med ett (potatis)chip(s) i skallen, du kan styra andra och bli ägd själv, handlingen kretsar kring korruption och hämnd typ.

Lasse Kongo
2013-01-30, 16:53
Det mystiska klippet från Sony som jag skrev om handlade som ryktena tisslades om, nya God Of War.

Rahf
2013-01-30, 21:19
En tusenlapp +/- ett par hundra hade det kunnat vara värt. Men när man vet att de höjt priset från ca 1000 kr till ca 2000 kr bara för att den är slutsåld på andra ställen känns ganska ohederligt av spelbutiken.se tycker jag.

Business is made for profit. Klart man tar chansen när man kan tjäna på det.

Ronn
2013-01-30, 21:30
En tusenlapp +/- ett par hundra hade det kunnat vara värt. Men när man vet att de höjt priset från ca 1000 kr till ca 2000 kr bara för att den är slutsåld på andra ställen känns ganska ohederligt av spelbutiken.se tycker jag.

Som jag har förstått det så är det verkligen "slutsålt" det vill säga att det inte kommer fler, så kan vara så att dom hittat någon leverantör som köpt på sig en del och som säljer för höga priser och vill kunna erbjuda den varianten. Bara spekulation. :)

Apdjur
2013-01-31, 11:20
Jag har börjat känna ett sug efter att spela titlar som fått dålig kritik för att se om så var fallet och titlar som gömts undan lite och se om det var ett rättvisst betyg.

Kolla bloggen för mer info www.lassetestar.se

Din bloggadress verkar inte funka?
Själv har jag funderat på att såga spel som fick alldeles för bra betyg, har en del sådana på lager, men jag antar att jag inte är ensam om den idén :)

Mart|n
2013-01-31, 11:27
Din bloggadress verkar inte funka?
Själv har jag funderat på att såga spel som fick alldeles för bra betyg, har en del sådana på lager, men jag antar att jag inte är ensam om den idén :)

phCP4GRi0BI

Lasse Kongo
2013-01-31, 12:58
phCP4GRi0BI

Haha du grävde fram det där klippet, visst är jag duktig xD

Ronn
2013-01-31, 20:18
Precis börjat på Ni No Kuni, rätt långt interaktivt intro men precis sådär charmigt och magiskt som man föreställt sig. :D

Körde med Japanska röster och Engelsk text först (brukar föredra det) men switchade till Engelska röster för att testa och dom har faktiskt gjort ett riktigt bra jobb med dom Engelska rösterna! Kan faktiskt rekommendera Engelska röster då dialogerna ofta är rätt snabba i mellansekvenserna så ibland hinner man inte läsa plus att när man läser så missar man den magiska animationen som utspelar sig framför en. :)

Wizard Companion ingame är riktigt najs, man zoomar in/ut och kan flippa sidor, finns allt från story till creaturepedia till crafting recept med bilder, text och färger, alla sidor är inte upplåsta från början utan man är rätt begränsad till basinformation.

Äntligen ett propert JRPG är känslan man får.

Ronn
2013-01-31, 21:23
Första bossfighten avklarad! Väldigt aktivt stridssystem fast man kan pausa det med olika kommandon, man kan springa runt på skärmen, plocka upp saker, aktivt försvara sig mot stora attacker och så vidare. Kan vara en vanesak men kändes som att man fick kämpa, faktiskt lite halvsvårt, åkte nästan på däng! :)

Mollestam
2013-02-01, 00:16
På tal om något helt annat, vad hette det PS3-spelet där man typ gled runt i en ökenvärld med härlig musik och bländande miljöer? Letar efter något nytt att spela och vill påminna mig att det så trevligt ut.

stolpskott
2013-02-01, 00:18
Journey.

JoqDYcCDOTg

kalajset
2013-02-01, 00:53
Första bossfighten avklarad! Väldigt aktivt stridssystem fast man kan pausa det med olika kommandon, man kan springa runt på skärmen, plocka upp saker, aktivt försvara sig mot stora attacker och så vidare. Kan vara en vanesak men kändes som att man fick kämpa, faktiskt lite halvsvårt, åkte nästan på däng! :)

Körde demot. Efter uppskattningsvis 10 sekunder in i det blir man bekant med något bossliknande kallat Forrest Guardian. Tutorial finns ej. Hej och hå!

Demot gav kort och gott inte det bästa av intryck på mig. (Har iofs bara kört skogsdelen ska sägas, finns någon kraterhistoria också). En tutorial hade suttit mycket fint. Blir självklart också mycket svårt att få en bild av ett RPG genom 20 min basic game play. Vad jag däremot gillade var musiken, miljöerna, samt karaktärerna själva. Så potential har det helt klart. Lär trots allt bli att införskaffa i framtiden.

Ronn
2013-02-01, 08:24
Körde demot. Efter uppskattningsvis 10 sekunder in i det blir man bekant med något bossliknande kallat Forrest Guardian. Tutorial finns ej. Hej och hå!

Demot gav kort och gott inte det bästa av intryck på mig. (Har iofs bara kört skogsdelen ska sägas, finns någon kraterhistoria också). En tutorial hade suttit mycket fint. Blir självklart också mycket svårt att få en bild av ett RPG genom 20 min basic game play. Vad jag däremot gillade var musiken, miljöerna, samt karaktärerna själva. Så potential har det helt klart. Lär trots allt bli att införskaffa i framtiden.

Ah så pass, japp det är första bossen i spelet, innan man kommer dit i fulla spelet har man spelat sisådär en timma, steg för steg blivit introducerad till spelvärlden och spelmekaniken och fått känna på ett par lättare fights. :)

Kommit lite längre och spelet är än så länge helt underbart, storyn är ju fantastiskt bra, en sån där saga man bara vill se vad som kommer härnäst, klockrena karaktärer!

Det är väldigt mycket man kan göra utanför combat, man har spells man kan använda i olika situationer, sen finns det bounty hunts och andra uppdrag också.

Nikodemus
2013-02-01, 08:29
jämföra combaten med något annat spel? får lite star ocean vibbar...

Ronn
2013-02-01, 08:36
jämföra combaten med något annat spel? får lite star ocean vibbar...

Eh det närmaste jag kommer är Final Fantasy 12 eftersom man kan pausa combat, switcha mellan karaktärer och så, en form av active time battle där timing och rörelse också spelar in, definitivt inte samma känsla som Star Ocean eller Tales spelen (brukar inte gilla dom så mycket, för mycket twitching).

FzVQJFGAse0

Lasse Kongo
2013-02-01, 08:55
http://loading.se/news.php?pub_id=23387

Klart man är nyfiken, framförallt eftersom Ps4 blir den maskinen jag kommer älska, i just know it, kunde gott vänta på nextgen men när den väl kommer så blir det ju den som gäller.

Btw, såg No Ni Kuni på mediamarkt i tisdags på hyllan, tänkte prova demot först, jag har gått på hype för många gånger som sedan visas sig vara fatala misstag, spelet blir ju så jävla hypat och recensionerna är fantastiska, men jag tror ändå inte det kommer vara min kopp te... eller?

Klarade MoH Warfighter igår bla, fyfan vilken psykos, så jävla mycket potential i en sjuk jävla soppa av misär som jag trots allt ändå hade roligt med bitvis, stay tuned for more.

Nu; byta världens största bajsblöja NGAHAGAH!

Nikodemus
2013-02-01, 09:21
HMM gillar att man kan pausa. det är bra för lättstressade män.

Ronn
2013-02-01, 09:46
Btw, såg No Ni Kuni på mediamarkt i tisdags på hyllan, tänkte prova demot först, jag har gått på hype för många gånger som sedan visas sig vara fatala misstag, spelet blir ju så jävla hypat och recensionerna är fantastiska, men jag tror ändå inte det kommer vara min kopp te... eller?

Det är ju ett JRPG ut i fingertopparna, gillar du JRPGs kommer du gilla det, annars inte.

Gober
2013-02-01, 10:30
Såg också nyheten om att man kanske kommer att gå ut med info om ps4, oooohhh my! :krampus

Det har ju spekulerats om bla en riktigt grym prestanda med PC-motor? Nåja jag tror det kommer bli fantastiskt.

Nikodemus
2013-02-01, 10:40
apråpå ingenting. har gett mig i kast med far cry 2. jag är några år sen och jag behöver inte säga att det är bra, för det är väl vedertaget redan. men... ett rätt grymt överskattat spel? skön känsla i action och vacka miljöer men missions, story, progression... altså.. mekaniskt känns det väldigt standard och fyrkantigt. aja, kommer lira ut det iallafall :> har däremot stött på lite "game ending bugs" vilket, efter en snabb googling, jag är långt ifrån ensam om. verkar kunna lösa sig med att loada lite gamla saves.. det är fan inte OK.

Ronn
2013-02-01, 10:44
apråpå ingenting. har gett mig i kast med far cry 2. jag är några år sen och jag behöver inte säga att det är bra, för det är väl vedertaget redan. men... ett rätt grymt överskattat spel? skön känsla i action och vacka miljöer men missions, story, progression... altså.. mekaniskt känns det väldigt standard och fyrkantigt. aja, kommer lira ut det iallafall :> har däremot stött på lite "game ending bugs" vilket, efter en snabb googling, jag är långt ifrån ensam om. verkar kunna lösa sig med att loada lite gamla saves.. det är fan inte OK.

Menar du Far Cry 3? 2an har sina moments men spelet är en soppa.

Nikodemus
2013-02-01, 10:47
Menar du Far Cry 3? 2an har sina moments men spelet är en soppa.

menar tvåan :) (trean tar jag när det blir 50% höhö)

du upplevde också att det var en soppa?
särskilda anledningar? jag missade hela releasen av det spelet... är det allmänt sett som en soppa?

Ronn
2013-02-01, 11:09
menar tvåan :) (trean tar jag när det blir 50% höhö)

du upplevde också att det var en soppa?
särskilda anledningar? jag missade hela releasen av det spelet... är det allmänt sett som en soppa?

Det är väldigt buggigt och dåligt designat, fantastisk spelvärld och så men väldigt mycket dåligt, malarian, respawn tiderna, dåligt AI och så vidare.

Mollestam
2013-02-01, 11:27
Journey.

JoqDYcCDOTg

Aah, just det ja! Tackar!

Lasse Kongo
2013-02-01, 12:32
Jag har inte känt någon riktig längtan efter spel på länge, men med Ascension känner jag äntligen den känslan igen, det kommer bli så jävla bra!

Så pepp så jag beställde Origins igår, har spelat alla utom Ghost Of Sparta som dessutom ska vara riktigt bra, blir klockrent att ladda upp med till festen, här är spelets första 30min, jag klickade dock igenom mig och så på ett halvöppet öga.

Jag tyckte dessutom spelets mp kändes lovande så mhmmm, längtar.

http://loading.se/news.php?pub_id=23393

Ronn
2013-02-01, 14:38
Jag har inte känt någon riktig längtan efter spel på länge, men med Ascension känner jag äntligen den känslan igen, det kommer bli så jävla bra!

Så pepp så jag beställde Origins igår, har spelat alla utom Ghost Of Sparta som dessutom ska vara riktigt bra, blir klockrent att ladda upp med till festen, här är spelets första 30min, jag klickade dock igenom mig och så på ett halvöppet öga.

Handen på hjärtat Lasse, det är väl inte så konstigt att du inte känner ett riktigt sug, du har ju nästan gjort det till ett jobb att klara så många spel som möjligt. :)

Man måste ha lite breaks och göra annat för att få det där suget!

Gober
2013-02-01, 15:50
Vad låg innanför dörren när man kom hem från träningen då? Just det! Ni no Kuni!

Dags för test snart.

Zoidy
2013-02-01, 15:57
Första day1 i år blir God Of War Ascension, kommer bli grymt.

God of war är riktiga skitspel dock :P Jag fattade inte vad alla gnällde om med överdrivna QTEs i spel förrän jag testade god of war. Mer monotont tråkigt spel får man verkligen leta efter.

Mart|n
2013-02-01, 16:05
God of war är riktiga skitspel dock :P Jag fattade inte vad alla gnällde om med överdrivna QTEs i spel förrän jag testade god of war. Mer monotont tråkigt spel får man verkligen leta efter.

Du har verkligen ingen känsla för kvalitet, precis som barnarbetare.*gah!*

Lasse Kongo
2013-02-01, 16:21
Handen på hjärtat Lasse, det är väl inte så konstigt att du inte känner ett riktigt sug, du har ju nästan gjort det till ett jobb att klara så många spel som möjligt. :)

Man måste ha lite breaks och göra annat för att få det där suget!

Handen på hjärtat Ronn, ibland är det lätt att tro man vet saker och ting.

Bara för att jag skriver en del här och är passionerad av spel innebär det inte att jag inte har ett liv, jag blev pappa för 1 1/2 sedan, har ett ansvarsfullt, krävande och givande heltidsarbete, är pappaledig atm (innebär väldigt lite ledigt konstigt nog)

Tränar, spelar hockey, umgås med familj/vänner etc etc etc etc, så jag är nog en av de som spelar minst kanske, men jag gillar att prata/skriva om spel och njuter verkligen när jag väl spelar.

Men det är alltid lätt att tro man är smart bakom ett tangentbord.

Lasse Kongo
2013-02-01, 16:22

Alla har vi olika smak, skillnaden med min mot din är att din smakar brunt kletigt....

Ronn
2013-02-01, 16:47
Handen på hjärtat Ronn, ibland är det lätt att tro man vet saker och ting.

Bara för att jag skriver en del här och är passionerad av spel innebär det inte att jag inte har ett liv, jag blev pappa för 1 1/2 sedan, har ett ansvarsfullt, krävande och givande heltidsarbete, är pappaledig atm (innebär väldigt lite ledigt konstigt nog)

Tränar, spelar hockey, umgås med familj/vänner etc etc etc etc, så jag är nog en av de som spelar minst kanske, men jag gillar att prata/skriva om spel och njuter verkligen när jag väl spelar.

Men det är alltid lätt att tro man är smart bakom ett tangentbord.

Alla har vi olika smak, skillnaden med min mot din är att din smakar brunt kletigt....

Haha och läser man mellan raderna får man intrycket av att du inte fått sova så bra på senaste. :)

Lasse Kongo
2013-02-01, 16:57
Haha och läser man mellan raderna får man intrycket av att du inte fått sova så bra på senaste. :)

Min dotter är 16mån, kan räkna på en hand de gånger hon "stört" min och min sambos nattsömn.

Vafan har du för problem? Jag lämnar den här tråden för gott snart känns det som, trött på profeter är jag trots oerhört god nattsömn.

Lasse Kongo
2013-02-01, 16:59
Nyheter Ang nästa Ps4

http://loading.se/news.php?pub_id=23406

Har inget större sug att fortsätta skriva här men den här nyheten vill jag dela med mig av.

aijou
2013-02-01, 17:04
Här var det livat. :)

En ny trailer till GoW: Ascension kanske kan lätta upp stämningen lite.

1aDhfTGkLTg

Lasse Kongo
2013-02-01, 17:06
Här var det livat. :)

En ny trailer till GoW: Ascension kanske kan lätta upp stämningen lite.

1aDhfTGkLTg

Nä, det kan den inte, men tack ändå, riktigt grym trailer och spelet kan inte komma snabbt nog!

Lasse Kongo
2013-02-02, 08:51
Testade demot på Ni No Kuni och det blir nog banne mig ett köp idag om det finns att få tag på, blev lite sugen på ett gammalt hederligt rollspel.

Ronn
2013-02-02, 08:53
Vad låg innanför dörren när man kom hem från träningen då? Just det! Ni no Kuni!

Dags för test snart.

Så vad tycks??

Själv är jag är helt såld, gillar alla aspekter av spelet och striderna är roliga som fan, gillar att dona om familjärerna, fixa utrustning till dom, mata dom så dom blir bättre, lite pokémon. :D

Testade demot på Ni No Kuni och det blir nog banne mig ett köp idag om det finns att få tag på, blev lite sugen på ett gammalt hederligt rollspel.

Om vi gräver ner stridsyxan och skakar hand så kommer vi nog till slut hålla med om att det är ett riktigt bra spel. ;)

Lasse Kongo
2013-02-02, 10:35
Alltså, mycket kan sägas om Warfighter, men Ramin Djawadi är ett geni, sitter och lyssnar framförallt på Deploy just nu på mina nyinköpta diamanter som brummar på rätt bra : )

Låten är verkligen så magisk, rysningar, hjärtklappning, jag vill ut och segla, slåss på de stora haven, slåss för mitt rike, döda, försvara, erövra GAAAAAAAAAH!

Lyssna får ni höra själva.

Lasse Kongo
2013-02-02, 10:38
Så vad tycks??

Själv är jag är helt såld, gillar alla aspekter av spelet och striderna är roliga som fan, gillar att dona om familjärerna, fixa utrustning till dom, mata dom så dom blir bättre, lite pokémon. :D

Om vi gräver ner stridsyxan och skakar hand så kommer vi nog till slut hålla med om att det är ett riktigt bra spel. ;)

Det är lugnt, blir bara jävligt sur när man tror sig veta saker och ting bakom en jävla skärm, jag kan säkert vara likadan ibland, man har fan ingen jävla aning om andra personer på nätet, bättre shutta upp isf.

Ang NNK vet ifan trots allt, kanske får bli DS3 nästa v istället, mer min typ av spel även om jag är en FFälskare av rang, men är inte detta lite väl barnsligt nästan?

Ronn
2013-02-02, 10:55
Det är lugnt, blir bara jävligt sur när man tror sig veta saker och ting bakom en jävla skärm, jag kan säkert vara likadan ibland, man har fan ingen jävla aning om andra personer på nätet, bättre shutta upp isf.

Ang NNK vet ifan trots allt, kanske får bli DS3 nästa v istället, mer min typ av spel även om jag är en FFälskare av rang, men är inte detta lite väl barnsligt nästan?

Jo det är väldigt barnsligt, inget Witcher eller Dragon Age direkt, man spelar en liten pojke, det är älvor och familjärer, glada gubbar, pratande katter och så vidare, fast det har den där Studio Ghibli charmen som alla deras filmer har som egentligen kan uppskattas av vem som helst bara man tillåter sig. Dock är själva gameplayet inte riktat direkt till barn skulle jag nog säga, iallafall inte med tanke på hur komplext spelet egentligen är, stundtals riktigt svårt trots att man utnyttjar styrkor och svagheter hos sig själv och fienderna (på normal svårighetsgrad iallafall).

Fast det är som med alla JRPGs man ska gilla springa runt och göra mycket sidequests, samla på sig grejjer, grinda levels, det lite långsammare tempo och så vidare, gillar man det så är det klart det bästa JRPGet på länge som kommit till vanliga konsoler, många nya roliga ideér, ett bra tempo och intressant historia. Jag skulle nog gruppera ihop det med typ Dragon Quest spelen eller möjligtvis Eternal Sonata för indikation på om man kommer gilla det eller inte.

Edit: En sak som är säkert, det är jäkligt skönt att det inte är ännu ett JRPG med ångestfylda tonårshjältar i skumma kläder!

Mart|n
2013-02-02, 11:33
Jag kommer dra igång med Ni No Kuni om några timmar. Det verkar vara helt fantastiskt.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Lasse Kongo
2013-02-02, 12:11
Provade demot lite mer och känner att jag gillar hur man slåss och det är avgörande för mig i den här typen av spel, kände bara; måste ha NU!

Ut på upptäcksfärd, slut på Mediamarkt och Elgiganten, drog till Gamestop och det är mot mina principer att köpa spel där för 699:- aldrig gjort... förren idag.

MM hade det i ons när jag var där för 549:- men då visste jag knappt om spelet, nu gick ju villhamätaren i topp och då fick det bli såhär, visst det finns digitalt för typ 560:- men jag vill ha mina spel på skiva+palla ladda hem 20gb, spela ikväll typ.

Bra pepp nu, ska bara hämta en hjärtstartare först "puh"

Ronn
2013-02-02, 12:20
Provade demot lite mer och känner att jag gillar hur man slåss och det är avgörande för mig i den här typen av spel, kände bara; måste ha NU!

Ut på upptäcksfärd, slut på Mediamarkt och Elgiganten, drog till Gamestop och det är mot mina principer att köpa spel där för 699:- aldrig gjort... förren idag.

MM hade det i ons när jag var där för 549:- men då visste jag knappt om spelet, nu gick ju villhamätaren i topp och då fick det bli såhär, visst det finns digitalt för typ 560:- men jag vill ha mina spel på skiva+palla ladda hem 20gb, spela ikväll typ.

Bra pepp nu, ska bara hämta en hjärtstartare först "puh"

Wow det var saftigt men du kommer säkert att gilla det!

Lasse Kongo
2013-02-02, 12:26
Wow det var saftigt men du kommer säkert att gilla det!

Ja hel emot mina principer, men vi får hoppas det är värt det : )

Ajsomfan
2013-02-02, 12:38

Kunde fan nte hålla mig och kikade på första 30 minuterna :(. Precis som di ha jag inte haft sånt spellängtan på länge, men jisses vad ugen jag blev nu på en GoW fix! Sjuuuuuukt fett!

Kan inte riktigt greppa hur grymt snyggt det lär bli på ps4 sen med santa monica bakom spakarna när det ser såhär äckligt bra ut på ps3.

Ajsomfan
2013-02-02, 12:48
Ang: ni no kuni. Aldrig spelat ett jrpg, men just den grafiska stilen i detta spel är för bra att missa kanske? Vem vet, kanske jag kommer gilla stridsmomenten trots allt, eller får man tillräckligt av utbyte av story osv, att det är värt att lira även fast man inte gillar striderna?
Är det även problemlösning och plattformshoppande?

Kan man köra coop?

Ang: The cave, nån som testat det till wii u? Verdict?

Ronn
2013-02-02, 13:08
Ang: ni no kuni. Aldrig spelat ett jrpg, men just den grafiska stilen i detta spel är för bra att missa kanske? Vem vet, kanske jag kommer gilla stridsmomenten trots allt, eller får man tillräckligt av utbyte av story osv, att det är värt att lira även fast man inte gillar striderna?
Är det även problemlösning och plattformshoppande?

Kan man köra coop?

Ang: The cave, nån som testat det till wii u? Verdict?

Nope det är ett singleplayer spel.

Man har ju quests, hemliga kistor, dolda bossar och sånt, så visst kan man säga att det är problemlösning, man springer omkring i en öppen spelvärld med hemliga lokationer, dungeons och så men det är inget direkt plattformshoppade i den bemärkelsen att det kräver fingerfärdighet, striderna kräver dock att man reagerar hyffsat snabbt på saker och anpassar sig efter situationer som uppstår, det går inte att halvsova sig igenom en svår fight och spamma en knapp.

Man måste gilla striderna för att det ska funka, det är en så stor del av ett JRPG, demot finns ju annars på PSN och det är typ bara stridssystemet fast utan tutorials tyvär, samt sjyssta video reviews på tuben.

Även om det är ett riktigt bra spel så är JRPGs väldigt nischade, det är ofta lite kärlek/hat förhållande på såna spel, längden och det lite långsammare tempot passar inte alla.

Lasse Kongo
2013-02-02, 13:48
http://m.kotaku.com/5980747/ni-no-kuni-the-kotaku-review

Zoidy
2013-02-02, 14:35
Du har verkligen ingen känsla för kvalitet, precis som barnarbetare.*gah!*

:laugh: I lost it när jag kom till barnarbetare :D

Skämt åsido tycker jag gameplay i god of war är fruktansvärt. Det är som sagt QTEs var femte sekund känns det som. Känns även som att det är väldigt lite variation i spelen. Nu har jag iofs inte spelat de första spelen heller, inte ens spelat ut ett helt spel, men storyn verkar inte vara mycket att hänga i julgranen heller. Det som spelet har going för sig är väl att det är ganska snyggt, och att det är väldigt grafiskt och våldsamt. Men that's it typ.

Hehe, visste nästan att någon skulle ta illa upp när jag uttryckte min åsikt om God of War.

Gober
2013-02-02, 14:44
Så vad tycks??

Själv är jag är helt såld, gillar alla aspekter av spelet och striderna är roliga som fan, gillar att dona om familjärerna, fixa utrustning till dom, mata dom så dom blir bättre, lite pokémon.

Hann bara spela tills jag gick genom portalen och dödade en liten fiende. Men introt var väldigt bra med äkta Ghibli feel.

Jobbar hela helgen så kan inte spela innan måndag :-(
Sambon ska spela det imorrn när jag jobbar sa hon...:-(

Lasse Kongo
2013-02-02, 16:52
Jag är ca 1h o 15min in, fika och våfflor som mellanlandning.

Mitt dyraste spel tror jag, men jag ångrar mig inte, sitter bara och myser, känslan är magisk, handlingen, musiken etc, sitter med smårysningar hela tiden.

Ofta är den här typen av spel jävligt vrickade, knepiga storys och så mycket japanskt muchomambo som man inte förstår sig på.

Tycker verkligen att NNK känns väldigt lyckat på så vis, man hänger med från början och blir bra och lagom informerad om saker unt ting i spelet, det kan vara sådant som får mig att lägga ner japanska rollspell, hur sjukt vrickat allt är och invecklat.

Här är ju allt bara supermysigt och man blir fan varm i hela kroppen när man spelar, musiken är ju sjukt bra och dat dere grafik!

Vill bara spela mer!

Ronn
2013-02-02, 17:17
Jag är ca 1h o 15min in, fika och våfflor som mellanlandning.

Mitt dyraste spel tror jag, men jag ångrar mig inte, sitter bara och myser, känslan är magisk, handlingen, musiken etc, sitter med smårysningar hela tiden.

Ofta är den här typen av spel jävligt vrickade, knepiga storys och så mycket japanskt muchomambo som man inte förstår sig på.

Tycker verkligen att NNK känns väldigt lyckat på så vis, man hänger med från början och blir bra och lagom informerad om saker unt ting i spelet, det kan vara sådant som får mig att lägga ner japanska rollspell, hur sjukt vrickat allt är och invecklat.

Här är ju allt bara supermysigt och man blir fan varm i hela kroppen när man spelar, musiken är ju sjukt bra och dat dere grafik!

Vill bara spela mer!

Eller hur! Det är som att njuta av ett gott vin och lite tilltug haha!

Har kommit till öknen och det är så jäkla mysigt där, älskar ökenomgivningar i spel.

Spelar du med engelska eller japanska röster? Kan varmt rekommendera engelska riktigt bra röstskådisar, speciellt Drippy är helt underbar!

Lasse Kongo
2013-02-02, 17:42
Jag kör alltid med engelska och ja, Drippy är fantastisk : )

Och ang humor, jag tycker det är klockrent att många saker är gjorda med glimten i ögat och det känns som de driver med vissa klassiska rpgsaker.

Typ, firespells shoots..... fire!

Ungefär dn typen, det gillar jag : )

Doctor Snuggles
2013-02-02, 17:55

Skämt åsido tycker jag gameplay i god of war är fruktansvärt. Det är som sagt QTEs var femte sekund känns det som. Känns även som att det är väldigt lite variation i spelen. Nu har jag iofs inte spelat de första spelen heller, inte ens spelat ut ett helt spel, men storyn verkar inte vara mycket att hänga i julgranen heller. Det som spelet har going för sig är väl att det är ganska snyggt, och att det är väldigt grafiskt och våldsamt. Men that's it typ.

Hehe, visste nästan att någon skulle ta illa upp när jag uttryckte min åsikt om God of War.

Det verkar däremot vara extremt snyggt. Jag blev faktiskt imponerad av videon. Känns nästan som man kollar på en film. Som en modern variant av Dragons Lair. :D

Mart|n
2013-02-02, 18:07

Hehe, man snackar inte skit om God of War i min närhet då jäklar! :d

QTE är det ofta, men man behöver inte inte gå på dom om man inte vill, iaf inte på vanliga fiender.

Pirko
2013-02-02, 18:07
Tjena grabbar.
Tänkte köpa ett skönt lir till konsol. Använder 99% ps3, men har även ett x-box som ligger i en låda.

Ville köpa Skyrim till ps3, men läste att det kan fucka ur och börja lagga olidligt efter ett tag? Tydligen något med savefiles, och det mockar sig - börjar lagga.

Is this shit for real? Bör man damma av x-boxet, och rigga upp den också, eller är detta något som folk trollar om/något som åtgärdats?

stolpskott
2013-02-02, 18:31
Tjena grabbar.
Tänkte köpa ett skönt lir till konsol. Använder 99% ps3, men har även ett x-box som ligger i en låda.

Ville köpa Skyrim till ps3, men läste att det kan fucka ur och börja lagga olidligt efter ett tag? Tydligen något med savefiles, och det mockar sig - börjar lagga.

Is this shit for real? Bör man damma av x-boxet, och rigga upp den också, eller är detta något som folk trollar om/något som åtgärdats?

Problemet är riktigt. Det är bättre nu än vid release men funkar fortfarande inte riktigt bra. Om man har båda är helt klart 360 att föredra för att undvika eventuella problem.

Zoidy
2013-02-02, 19:28
Det verkar däremot vara extremt snyggt. Jag blev faktiskt imponerad av videon. Känns nästan som man kollar på en film. Som en modern variant av Dragons Lair. :D

Absolut. Det håller jag verkligen med om :) Riktigt snygga spel!

Hehe, man snackar inte skit om God of War i min närhet då jäklar! :d

QTE är det ofta, men man behöver inte inte gå på dom om man inte vill, iaf inte på vanliga fiender.

Ah. Kan ha vart jag som var kass bara då mao ;) Haha. För jag hamnade i QTEs verkligen jämt. Ville nästan spy på det efter ett tag :D

Captainwide
2013-02-03, 08:47
Nytt maffiaspel.. klarat ut omerta nu också... :/

Ronn
2013-02-03, 09:32
Nytt maffiaspel.. klarat ut omerta nu också... :/

Har inte Omerta rätt högt replayvalue? Annars finns det ju inte sådär våldsamt många spel om mafiosos, du kanske får vidga dina vyer lite. :)

Lasse Kongo
2013-02-03, 11:16
Fick ju inte tag i något special edition men nu har jag iallafall Wizards Companion på paddan xD

Ronn
2013-02-03, 12:19
Alltså, när man lärt sig tame familiar, fan va svårt det är att välja vilka man vill köra med!!

Captainwide
2013-02-03, 15:46
Har inte Omerta rätt högt replayvalue? Annars finns det ju inte sådär våldsamt många spel om mafiosos, du kanske får vidga dina vyer lite. :)

Nja jag är inte mycket för att spela om spel faktiskt. :/
Men jag är ju "in the groove" nu ju.. *cry*

Ronn
2013-02-03, 15:50
Nja jag är inte mycket för att spela om spel faktiskt. :/
Men jag är ju "in the groove" nu ju.. *cry*

På temat brott och våld kolla in avstickarna Kane & Lynch 1 och 2 samt Max Payne 3, kanske kan vara något?

Captainwide
2013-02-03, 17:10
Hm intressant, har länge tänkt på MP 3 men måste man ha spelat de andra spelen för att förstå någonting?

Tack för din hjälp Ronn, din tv-spels guru! <3

Kål
2013-02-03, 17:13
Någon som har ett spel att rekommendera medan man väntar på GTA V? Helst något som liknar GTA. Lirat Assassins Creed och Red Dead Redemption och gillade de också.

Även något bra snowboard, tennis och bilspel.

Ronn
2013-02-03, 17:37
Någon som har ett spel att rekommendera medan man väntar på GTA V? Helst något som liknar GTA. Lirat Assassins Creed och Red Dead Redemption och gillade de också.

Även något bra snowboard, tennis och bilspel.

Vafan vi hade sånna rekommendationer i tv-spels tråden för bara någon dag sen. :)

inb4 "redan spelat"

Saints Row 3
Mercenaries 2
Just Cause 2
Crackdown 1 & 2
Infamous 1 & 2
Sleeping Dogs
Prototype 1 & 2

Ronn
2013-02-03, 18:27
Fick ju inte tag i något special edition men nu har jag iallafall Wizards Companion på paddan xD

Aa, det kommer verkligen komma till hjälp, många gånger jag känt att jag vill ha den side-by-side när jag pysslar med familjärerna eller craftingen (Precis låst upp crafting), inte lika smidigt att behöva hoppa in i den ingame och komma ihåg ingredienser och så, har tyvärr ingen padda eller smartphone så kan inte köra så. :(

Fick tag på prima guiden dock den är bra som fan, där kan man se familjärernas metamorphis träd och sådant gott.

Hm intressant, har länge tänkt på MP 3 men måste man ha spelat de andra spelen för att förstå någonting?

Tack för din hjälp Ronn, din tv-spels guru! <3

Nope MP3 är sin egen man så att säga, går bra att spela utan dom andra!

l8kEsDCPmbA

Lasse Kongo
2013-02-03, 19:29
Alltså Ni no Kuni, helvete.

Kört 7 1/2 timma, det är ju helt fantastisk, allt är bara sådär magiskt och underbart som man älskar, om man nu älskar magi, fantasy etc.

Jag skulle ärligt säga att detta spel passar alla och ingen med en ps3 bör missa detta, tycker inte alls man måste vara intresserad av jrpg för att spela detta, gillar man ett bra spel med bra handling som ser ut som en tecknad vacker film och låter som en dröm bör man ge det en chans.

Ronn: jag lärde mig precis tämja, känns lite gahgahgah, sen när han i brunnslocket säger att det finns plats för 400 var det dags för en paus.

Känns helt klart som en blivande klassiker och ett av ps3ans hetaste exklusiva spel.

Edit; går ju ofta inte att stå emot humorn i spelet, utan att spoila säger jag bara; Drippy, hat...

Haha, snacka om att krascha stämningen xD

Ronn
2013-02-03, 20:31
Haha jag älskar alla ordvitsar i spelet, varje mening är det något att skratta åt nätstan.

Tror jag fått till rätt bra laguppsättning på familjärerna nu, men det som är lite oklart är vad för bonus får en familjär som är av "rätt typ" för karaktären den är assignad till? t.ex. Mites för Oliver, dom "funkar" ju bättre ihop men vad innebär det egentligen, har inte hittat förklaring!

Edit, aha! hittade i prima guiden!

Each of your four human party members specializes in dealing with certain genuses, and your familiars will receive a 10 percent bonus to their abilities when they're being used by that particular human. (When moving a familiar from one character to another, look to the area above and to the right of that character's roster to see the icons showing which familiars he or she is most compatible with.)

While players should definitely take advantage of that bonus when they can, make sure each character has access to a good variety of familiars. For example, Oliver may be most compatible with aggressive fighters, but it's still to your advantage to make sure that he has access to an elemental trick performing familiar, even if there's no compatibility bonus.

Lasse Kongo
2013-02-04, 16:18
Ni no Kuni knep förstaplatsen i Storbritti, blir intressant och se hur det har gått i Sverige, är ju slut på många ställen man åas fick tex vårt mediamarkt in 3 ex... kanske 10ggr så många som frågade efter spelet bara på mm.

Visst finns det digitalt men där har ju det varit en del strul tyvärr...

Varenda CE är ju slut iaf, kostar ju ändå runt 900:- så det får anses bra, och apropå det så kom min sambo hem nu så snart; gibba gibba gibba :d

stolpskott
2013-02-04, 16:48
Är det bara jag som sitter och studsar i förväntan inför CD Projekt Reds avslöjande någon gång under morgondagen?

Juxta
2013-02-04, 16:49
Det är väl imorgon? Men absolut, jag är jäkligt pepp. Witcher 3 ska ju använda deras senaste motor också.

Kål
2013-02-04, 16:52
Vafan vi hade sånna rekommendationer i tv-spels tråden för bara någon dag sen. :)

inb4 "redan spelat"

Saints Row 3
Mercenaries 2
Just Cause 2
Crackdown 1 & 2
Infamous 1 & 2
Sleeping Dogs
Prototype 1 & 2

Tack för tipsen. Protoype fick jag låna av en kompis och det var jävligt skoj. Ska kolla in de andra också.

Hur ser folk på att det är tre huvudkaraktärer i GTA V? Jag är skeptisk men litar på att Rockstar fixar det, som alltid.

Juxta
2013-02-04, 16:55
För övrigt var Max Payne 3 ett av årets sämsta spel.

stolpskott
2013-02-04, 16:57
Det är väl imorgon? Men absolut, jag är jäkligt pepp. Witcher 3 ska ju använda deras senaste motor också.

Tack för den, skrev lite fel ;)

3FIviB90Ih8

Juxta
2013-02-04, 17:00
Haha, du gjorde mig lite glad i förtid där. Trodde jag tagit fel och blev lycklig över att få komma hem från jobbet och sitta och uppdatera alla spelsidor medans maten står på spisen. ;)

Juxta
2013-02-04, 17:09
För övrigt var ju LA Noire Gag reel jävligt kul. Dels för att man ser vilken cool teknik som faktiskt ligger bakom men också för att karaktärerna beter sig helt mongo. :D

Synd bara att förhörsresponsen är så jäkla slumpmässig.. Ska ge det ett till försök.

Doubt: You lying piece of fucking shit. You're a murderer!

....wuuut....

stolpskott
2013-02-04, 17:15
För övrigt var ju LA Noire Gag reel jävligt kul. Dels för att man ser vilken cool teknik som faktiskt ligger bakom men också för att karaktärerna beter sig helt mongo. :D

Synd bara att förhörsresponsen är så jäkla slumpmässig.. Ska ge det ett till försök.

Doubt: You lying piece of fucking shit. You're a murderer!

....wuuut....

Det tog ett tag innan jag listade ut det där, 'doubt' innebär att du inte tror på dom men inte har något konkret bevis. Om du har bevis som visar att de ljuger, nedtecknat i din lilla anteckningsbok, ska du välja 'lie'. Det är den enda skillnaden.

Juxta
2013-02-04, 17:26
Ja, jag tyckte bara att hans repliker var så slumpmässiga. Han kunde vara skitaggressiv trots att man inte alls ville det osv. Men, jag ska ge det ett nytt försök.

Ronn
2013-02-04, 19:04
Alltså Ni no Kuni, helvete.

Kört 7 1/2 timma, det är ju helt fantastisk, allt är bara sådär magiskt och underbart som man älskar, om man nu älskar magi, fantasy etc.

Jag skulle ärligt säga att detta spel passar alla och ingen med en ps3 bör missa detta, tycker inte alls man måste vara intresserad av jrpg för att spela detta, gillar man ett bra spel med bra handling som ser ut som en tecknad vacker film och låter som en dröm bör man ge det en chans.

Måste hålla med, det är nog ett av dom bästa RPG jag lirat, kommer alltid finnas någon som inte tycker om ett spel men detta spel kan nog charma dom flesta, om man är ny till JRPGs så är detta spelet det perfekta att börja med, fast då sätter man också ribban rätt så högt. :D

Om man ska vara helt objektiv och ska anmärka på något negativt så är det AI:t på sina lagkamrater, dom är lite för glada med att använda mana och får snabbt slut på mana och enda sättet att egentligen förhindra det är att säga åt dom att inte använda mana alls vilket inte är ett bra alternativ. Men det går ändå även om det stundtals är irriterande och jag har läst att det blir bättre senare i spelet när man har mer mana och oftare kan refresha hp/mp.

Lasse Kongo
2013-02-05, 08:25
Fint då, lira The Witcher 3 på Ps4 eller vad den nu kommer kallas, älskar The Witcher 2, måste bli en ny genomspelning snart.

http://loading.se/news.php?pub_id=23445

Captainwide
2013-02-05, 08:54
Är ni no kuni endast för ps3?! *cry* :(

Mart|n
2013-02-05, 08:57
Jävla Ni No Kuni, jag blev nerslagen av ett gäng busar, nämligen en spindel och ett vildsvin. De hade gaddat ihop sig mot mig...

Captainwide
2013-02-05, 09:59
där gick du allt bet! :d

Ronn
2013-02-05, 10:22
Jävla Ni No Kuni, jag blev nerslagen av ett gäng busar, nämligen en spindel och ett vildsvin. De hade gaddat ihop sig mot mig...

Hehe det kan vara rätt svårt faktiskt, speciellt bossarna blir en hel del svettiga fighter.

Mart|n
2013-02-05, 10:24
Hehe det kan vara rätt svårt faktiskt, speciellt bossarna blir en hel del svettiga fighter.

Jepp! Men jag gillar när det är en tydlig skillnad mellan nivåerna på fienderna och en själv. Så det blir till att grinda lite också.

Ronn
2013-02-05, 11:37
Är ni no kuni endast för ps3?! *cry* :(

Dags för PS3 inköp? :D

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDAgnWbZZ9_aqZNFoT4NrM0HTf-rsGbk7kI_RKCnyx1Gb_OZgv
http://bitchwantstea.files.wordpress.com/2010/01/console2.png

Lasse Kongo
2013-02-05, 12:34
Så jävla fint, lyckades knipa ett ex av Wizards Edition, så snart sitter man med dubbla spel lol

stolpskott
2013-02-05, 12:54
Så jävla fint, lyckades knipa ett ex av Wizards Edition, så snart sitter man med dubbla spel lol

Haha :D

Om du vill kan du få 450:- för din standard kopia om du postar över det :) Hade inte tänkt köpa det förrän i sommar men whatever.

Ronn
2013-02-05, 13:16

Haha herregud! Spelet är en hit hos dig med andra ord. :)

Har kommit till Hamelin, bästa staden i ett spel EVER och så mycket att köpa där men är fattig som en råtta.

Lasse Kongo
2013-02-05, 13:30
Haha herregud! Spelet är en hit hos dig med andra ord. :)

Har kommit till Hamelin, bästa staden i ett spel EVER och så mycket att köpa där men är fattig som en råtta.

Haha, ja men boken liksom, den måste man ju bara ha!

Sen får min dotter dockan, perfekt : )

Stolpskott; det är noterat, tror dock det redan är sålt för en större peng xD

Edit; okej, själv är jag i staden där baddräkt är ett krav lol

Captainwide
2013-02-06, 08:12
Dags för PS3 inköp? :D

Fan i mig bud på det..
Varför kan inte det finnas EN härlig underbar spelmaskin..? *gah!* *grr27*

Ronn
2013-02-06, 10:39
Oh my flipping heck, mun!

Pinball FX 2 (360) får tillskott av flera STAR WARS banor!! That's PROPER tidy!

cb8h2CbzLJo

The first pack of tables includes Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back, Boba Fett, and Star Wars: The Clone Wars. We will be unveiling detailed looks at each table in the coming weeks, so be sure to check the Zen Blog or www.starwarspinball.com for the latest updates.

Each table features a different iconic moment from the Star Wars universe, with interactive 3D characters, and unique gameplay. There will be a total of ten themed pinball tables in the Star Wars Pinball collection.

May the force be with you.

Star Wars Pinball will be available as DLC for the following platforms:

• Pinball FX2™ on Xbox LIVE® Arcade & Windows 8
• Zen Pinball 2™ on PlayStation®Network for PlayStation 3 & PlayStation Vita with Cross Buy entitlement! Purchase once and play on both systems!
• Zen Pinball 2 on the Mac®App Store
• Zen Pinball on the Apple®App Store
• Zen Pinball HD Google Play™

Zen Studios <3

Lasse Kongo
2013-02-06, 10:44
Oh my flipping heck, mun!

Pinball FX 2 (360) får tillskott av flera STAR WARS banor!! That's PROPER tidy!

cb8h2CbzLJo

Zen Studios <3

Tidy!

That's flipping nice mun!

Inget jag köpt men allt med Star Wars fångar mitt intresse.

Lasse Kongo
2013-02-06, 10:49
Det finns (zen pinball 2 ) till ps3 med, ska köpa skiten idag, jag gillar flipper och älskar star wars.

Nice, blir köp på paddan med.

Ronn
2013-02-06, 11:00
Det finns (zen pinball 2 ) till ps3 med, ska köpa skiten idag, jag gillar flipper och älskar star wars.

Nice, blir köp på paddan med.

Jag har alla deras tables på 360, dom är förbannat roliga att spela, dom är duktiga som fan på att designa tables, favoriterna är deep sea, pascha och epic quest. :)

Lasse Kongo
2013-02-06, 11:05
Jag har alla deras tables på 360, dom är förbannat roliga att spela, dom är duktiga som fan på att designa tables, favoriterna är deep sea, pascha och epic quest. :)

Tror jag köpte första Pinball Fx när det släpptes på xbox, var någon bana med bilar bla, men tror fan jag har något mer flipper, tror det kan vara 360 med, måste kolla upp det, vet att jag köpte ett bord som liknade pirates bla som är sjukt bra, har zen på paddan och zen 2 på ps3 men bara med bord som ingår, måste fan slå på maskinerna och se vad jag har.

Överväger nog att bara skaffa star wars på ps3, lite mer känsla än att lira på el paddo : j

Ado2000
2013-02-06, 11:26
Jag vill köpa Dead Space 3 men vågar inte eftersom jag är rädd jag kommer fastna i det å inte få saker å ting gjort *gah!*. Frustrationen är överväldigande. Dessutom så hände detta då jag köpte ettan. Får vänta tills efter tentorna.

Fonziie
2013-02-06, 13:10
dammade precis av mitt gamla PS1 och tänkte lira lite crash bandicoot, 90tals nostalgi på hög nivå. :D

MEN.. det låser sig varje gång jag ska börja lira.. :( vad kan det bero på?

Mart|n
2013-02-06, 13:20
Om skivan är repfri så kanske det kan ha blivit lite damm på linsen. Eller en väldans massa annat.

kolossal
2013-02-06, 13:23
Jag önskar att det kom ett nytt Star wars KOTOR-spel, men det verkar va kört på den fronten. Ser fram emot att spela det nya GTA dock. Annars spelar jag nästan aldrig längre.

Ronn
2013-02-06, 13:28
Jag önskar att det kom ett nytt Star wars KOTOR-spel, men det verkar va kört på den fronten. Ser fram emot att spela det nya GTA dock. Annars spelar jag nästan aldrig längre.

Att det är kört skulle jag inte säga, efter att Disney tog över Star Wars så är allt möjligt, ett bra exempel är flipperspelet ovan det skulle aldrig ha hänt utan Disney.

stolpskott
2013-02-06, 13:32
Så länge Disney inte licenserar ut KOTOR 3 till Bioware så skulle jag inte ha något emot en uppföljare.

Fonziie
2013-02-06, 13:41
Om skivan är repfri så kanske det kan ha blivit lite damm på linsen. Eller en väldans massa annat.

tvättade skivan och nu funkar det fint. :hbang:

Lasse Kongo
2013-02-06, 22:39
Då ska vi se, har Pinball Fx till 360 där jag köpt några bord, sen har jag Zen Pinball till Ps3 som jag köpt, där ingick 4 bord.

Drog hem Zen Pinball 2 och då kunde jag importera dessa 4 bord+4 marvelbord, så 8 bord, räcker gott, sen blir det såklart alla star wars både på ps3 och paddan när de släpps.

Lasse Kongo
2013-02-06, 22:45
Btw, jag har med kommit till Hamelin nu i Ni No Kuni, snacka om bländande grafik, man vill bara titt på omgivningarna...

Snacka om att det är en del riiiiiiktigt wierd shit som hänt hitills, fyfan va sjuka saker som händer, skrattar högt ibland, snart kört 16h och inte en e n d a sekund av dessa har varit tråkigt, man blir fan glad av att spela, och så fort man kommer ut på världskartan och musiken börjar får man stålpäls.

Mötte btw första riktigt utmaningen, en bossfight där jag dog första gången för att jag köttade lite väl, klarade den på andra dock.

Ronn, du förstår nog vilken det är om jag säger Jelly, var ju inte så svår men man fick stå lite på tå : )

Älskar verkligen spelet, helt klart ett av ps3ans vassaste exklusiva, hoppas på en uppföljare då, ska ju komma om det säljer bra i väst vilket det verkligen har gjort, tror svenska listan för v5 ska dyk upp imorgon.

Gober
2013-02-06, 22:47
Ni No Kuni blir bättre och bättre, tyvärr har jag inte hunnit lira så mycket. Har bara gjort entre i ökenvärlden. Längtar nu efter att få möjligheten att fånga in mina egna familiars.

Lasse Kongo
2013-02-06, 22:49
Amen fyfan vad glad jag blir!

Här är listan för mest sålda spel v5 i Sverige! Wooohooo

http://loading.se/news.php?pub_id=23484

Gober
2013-02-06, 22:53
Amen fyfan vad glad jag blir!

Här är listan för mest sålda spel v5 i Sverige! Wooohooo

http://loading.se/news.php?pub_id=23484

Det är kul att väldigt många av mina vänner på FB har lagt ut uppdateringar om spelet. Män och kvinnor i alla åldrar :-)

Ni No Kuni förenar oss alla! L O V E and P E A C E!

Lasse Kongo
2013-02-06, 23:00
Det är kul att väldigt många av mina vänner på FB har lagt ut uppdateringar om spelet. Män och kvinnor i alla åldrar :-)

Ni No Kuni förenar oss alla! L O V E and P E A C E!

Jasså, fränt : )

Ja det är nog spelets största charm, tror fan alla kan njuta av detta spel, läser på forum där flera skriver att de inte gillar jrpg men älskar detta, lite så är det för mig med, gillar inte alls dagens moderna jrpg, förutom detta såklart.

No wonder mun, it's flipping tidy en't it!

Ronn
2013-02-06, 23:00
Btw, jag har med kommit till Hamelin nu i Ni No Kuni, snacka om bländande grafik, man vill bara titt på omgivningarna...

Snacka om att det är en del riiiiiiktigt wierd shit som hänt hitills, fyfan va sjuka saker som händer, skrattar högt ibland, snart kört 16h och inte en e n d a sekund av dessa har varit tråkigt, man blir fan glad av att spela, och så fort man kommer ut på världskartan och musiken börjar får man stålpäls.

Mötte btw första riktigt utmaningen, en bossfight där jag dog första gången för att jag köttade lite väl, klarade den på andra dock.

Ronn, du förstår nog vilken det är om jag säger Jelly, var ju inte så svår men man fick stå lite på tå : )

Älskar verkligen spelet, helt klart ett av ps3ans vassaste exklusiva, hoppas på en uppföljare då, ska ju komma om det säljer bra i väst vilket det verkligen har gjort, tror svenska listan för v5 ska dyk upp imorgon.

Heheh vet vilken du menar, storyn där var ju förjävla rolig också!

Tycker alla bossfighterna har bjudit på motstånd, fast gick lite bättre efter man fått defense och attack ordrar samt specialiserat sina familjärer lite bättre.

Utility spellsen man får efter Hamelin är så jäkla najs, vill inte spoila så säger inte så mycket mer om det. :)

Håller på att göra färdigt alla side quests och bounty hunts innan jag drar vidare, craftat en hel del också samt fångat in och levlat ett par familjärer som jag ville ha.

Lasse Kongo
2013-02-06, 23:02
Heheh vet vilken du menar, storyn där var ju förjävla rolig också!

Tycker alla bossfighterna har bjudit på motstånd, fast gick lite bättre efter man fått defense och attack ordrar samt specialiserat sina familjärer lite bättre.

Utility spellsen man får efter Hamelin är så jäkla najs, vill inte spoila så säger inte så mycket mer om det. :)

Håller på att göra färdigt alla side quests och bounty hunts innan jag drar vidare, craftat en hel del också samt fångat in och levlat ett par familjärer som jag ville ha.

Haha ja den storyn fick mig att börja fundera på vad de hade sänkt för piller japanerna innan de skrev det manuset lol, så sjukt.

Ronn
2013-02-06, 23:06
Ett tips är att fånga/använda en kattfamiljär med Oliver, utveckla han till en Piratkatt med lapp på ögat, så jäkla boss piskar allt. :D

Lasse Kongo
2013-02-06, 23:08
Ett tips är att fånga/använda en kattfamiljär med Oliver, utveckla han till en Piratkatt med lapp på ögat, så jäkla boss piskar allt. :D

Haha längtar tills jag får boken, ska jag bara ligga och gotta mig och läsa om alla metamorpher och alchemy etc, sjukt najs : )

Jag kommer dock aldrig kunna släppa Mitey, min vapendragare No1!

Ronn
2013-02-06, 23:12
Haha längtar tills jag får boken, ska jag bara ligga och gotta mig och läsa om alla metamorpher och alchemy etc, sjukt najs : )

Jag kommer dock aldrig kunna släppa Mitey, min vapendragare No1!

Jora har kvar han också, utvecklat han till sista formen. :)

Han är dock lite jack of all trades inte bra på något inte dålig på något men bra när man är lite osäker på situationen samt för defend så klart!

Ronn
2013-02-07, 10:53
Wow, allt som allt så har dom planerat 10 stycken Star Wars tables (varav 3 släpps nu i Februari)!!

http://kotaku.com/5981893/star-wars-pinball-proposes-a-unique-trilogy-with-its-first-three-tables/gallery/1

Och jag hade fel ang. licensen, dom fick den tydligen innan Disneyköpet enligt artikeln.

Perfekt timing, kommer hinna bli färdig med Ni No Kuni när detta kommer ut, fan va jag kommer nöta! Om någon planerar spela detta på xboxen så får vi adda varandra och tävla om highscores. :D

Lasse Kongo
2013-02-07, 17:53
Wow, allt som allt så har dom planerat 10 stycken Star Wars tables (varav 3 släpps nu i Februari)!!

http://kotaku.com/5981893/star-wars-pinball-proposes-a-unique-trilogy-with-its-first-three-tables/gallery/1

Och jag hade fel ang. licensen, dom fick den tydligen innan Disneyköpet enligt artikeln.

Perfekt timing, kommer hinna bli färdig med Ni No Kuni när detta kommer ut, fan va jag kommer nöta! Om någon planerar spela detta på xboxen så får vi adda varandra och tävla om highscores. :D

Fick bli epic quest till paddan, riktigt bra, får nog räcka dock för jag kommer köpa alla 10 swbord till både paddan och ps3, så de får tillräckligt av mina pengar lol.

Ronn
2013-02-07, 18:16
Fick bli epic quest till paddan, riktigt bra, får nog räcka dock för jag kommer köpa alla 10 swbord till både paddan och ps3, så de får tillräckligt av mina pengar lol.

Har du kollat in alla banor som finns? Alla banor är riktigt bra, några av Marvel banorna är väl bara "ok" men alla deras original banor är fantastiska!

Ang. Ni No Kuni.. haha när man kommer till vinterön så är det många referenser till Sverige/Svenskar/Norden, haha riktigt roligt.

Captainwide
2013-02-07, 22:26
Härmed förklarar jag att allt prat om NI NO KUNI i tråden förbjuds tills jag fått/hittat/köpt/snott/förvärvat/vunnit/skapat ett ps3 och kan lira spelhelvetet på!.. >=(

Lasse Kongo
2013-02-07, 23:09
Haha, det blir tyvärr omöjligt : )

Hade precis en tuff strid i Hamelin, gick på första försöket men det mesta gick åt och det ta mig fan preeeeecis på håret att det gick...

Måste nämna musiken i Hamelin, helt jävla underbar, låter väldigt mycket Star Wars xD

Lasse Kongo
2013-02-07, 23:13
Mys

j9L-QzakeiM

Lasse Kongo
2013-02-07, 23:20
Sista posten innan läggdags, den här jävla låten alltså : )

ISbVq8Z9dQM

Captainwide
2013-02-08, 09:55
Meeeen.. Lasse fö fan. :(

Ronn
2013-02-08, 16:15

Obsidian vill göra mer Star Wars

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130208/obsidian-vill-gora-med-star-wars

http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/08/new-republic-obsidian-actively-pitching-more-star-wars/#more-141549

Obsidian Entertainment utvecklade som bekant den lovande men smått rumphuggna uppföljaren till Biowares Star Wars: Knights of the Old Republic, The Sith Lords, och enligt frontmannen Feargus Urquhart är de sugna på att göra mer Star Wars. I en intervju med Rock Paper Shotgun säger han till och med att deras idé är en av de bästa de någonsin tagit fram. Nu gäller det bara att få Disney att nappa.

– Vi pitchade en idé till Lucasarts som utspelade sig mellan del tre och fyra, säger Urquhart till RPS. Vi tycker att den tidsramen är superintressant. Det är republikens undergång, utrotningen av Jedi-orden, Obi-Wan försöker ta reda på om Luke är okej. Du har Sith, men du har också utrotningen av alla kraftanvändare förutom väldigt, väldigt få. Så det är en intressant tid för ett spel, och du vet, Chris Avellone kom på en riktigt cool story.

Tydligen svarade också Lucasarts väldigt gillande till idén men i och med att George Lucas sålde företaget till Disney har inte det första spadtaget tagits än.

Lasse Kongo
2013-02-08, 22:23
Är ju mest intresserad av star warsborden till pinball men kunde inte hålla mig, köpte thor, hulk, paranormal, excalibur idag med, till ipad då, tycker paddan är klockren att lira flipper på, så nu klarar jag mig tills de 3 första sw släpps, kommer dock skaffa de både till paddan o ps3.

Ronn
2013-02-08, 22:36
Är ju mest intresserad av star warsborden till pinball men kunde inte hålla mig, köpte thor, hulk, paranormal, excalibur idag med, till ipad då, tycker paddan är klockren att lira flipper på, så nu klarar jag mig tills de 3 första sw släpps, kommer dock skaffa de både till paddan o ps3.

Heheh visst är dom bra! Finns Deep Sea och Pascha på paddan? Dom är favoriter.

Lasse Kongo
2013-02-08, 22:58
Heheh visst är dom bra! Finns Deep Sea och Pascha på paddan? Dom är favoriter.

Nej de är nog xboxexklusiva, finns ej på ps3 heller, äh, jag köpte alla bord som finns till paddan nu haha, kostar ju inget, typ 150:- för 15 bord sammanlagt, en piss i havet om man räknar tiden man spelar, är ju så sjukt bra gjort, älskar alla marvelbord!

Lasse Kongo
2013-02-10, 09:33
Specialutgåvan på NNK går redan för uppåt 400dollah på ebay us and a, bara boken 200dollah liksom.

Får nog min Wizards Edt imorgon, funderar faktiskt bara på att låta den stå, ej ta av plasten : )

Har fan inte spelat något i helgen, bissi med massa annat, kört lite Pinball på paddan bara, men idag hoppas jag kunna fortsätta questa lite i underbara Ni No Kuni <3

Ronn
2013-02-10, 16:29
Specialutgåvan på NNK går redan för uppåt 400dollah på ebay us and a, bara boken 200dollah liksom.

Får nog min Wizards Edt imorgon, funderar faktiskt bara på att låta den stå, ej ta av plasten : )

Har fan inte spelat något i helgen, bissi med massa annat, kört lite Pinball på paddan bara, men idag hoppas jag kunna fortsätta questa lite i underbara Ni No Kuni <3

Tror jag är rätt nära slutet av storyn men har spelat en hel del flipper i dagarna för att värma upp inför Star Wars. :)

Pirko
2013-02-10, 22:44
Problemet är riktigt. Det är bättre nu än vid release men funkar fortfarande inte riktigt bra. Om man har båda är helt klart 360 att föredra för att undvika eventuella problem.

Tack!

Lasse Kongo
2013-02-12, 08:36
Nej men ser man på.....

Var inte detta ganska exakt vad Herr Gode Lasse Kongo pratade för inte så länge sedan just i denna tråd, det lipades från många håll och jag var väl nästan lite dum i huvudet enlig vissa...

Pachter är ju en erkänt duktig analytiker till skillnad mot mig, även fast jag sa det först ; ) tror jag ska byta bransch.

Nåväl, tjut då; http://www.gamereactor.se/nyheter/90671/%22Liten+skillnad+p%E5+PS3+och+PS4%22/?sid=36785f3d47907a71b1f35575a1e8ab01

Jag säger ju absolut inte "att det blir så"

Dock har jag påpekat att risken finns, hoppas såklart inte på det, utan att man blir blown away.

Rahf
2013-02-12, 09:08
Pachter har haft rejält fel förr, och om han inte sitter på insider-information så tror -- och hoppas -- jag att han gissat fel här. Påpekas bör dock att karln har intressanta argument.

Langster
2013-02-12, 09:54
Nej men ser man på.....

Var inte detta ganska exakt vad Herr Gode Lasse Kongo pratade för inte så länge sedan just i denna tråd, det lipades från många håll och jag var väl nästan lite dum i huvudet enlig vissa...

Pachter är ju en erkänt duktig analytiker till skillnad mot mig, även fast jag sa det först ; ) tror jag ska byta bransch.

Nåväl, tjut då; http://www.gamereactor.se/nyheter/90671/%22Liten+skillnad+p%E5+PS3+och+PS4%22/?sid=36785f3d47907a71b1f35575a1e8ab01

Jag säger ju absolut inte "att det blir så"

Dock har jag påpekat att risken finns, hoppas såklart inte på det, utan att man blir blown away.

Ju kraftfullare den nuvarande generationen är, desto mindre skillnad upplever man i början på den nya. Det blir för dyrt att göra otroliga uppgraderingar av hårdvaran och för komplicerat att göra spel som tar tillvara på sådan hårdvara. Kolla på de första spelen på 360, de var bara marginellt snyggare än de på gammel-xbox. Ett generationsskifte likt 16 till 32 bit kommer vi aldrig mer att få uppleva.

4 gånger mer kraftfull hårdvara låter ändå rätt mycket tycker jag. Men det beror ju självklart på hur man räknar. Vi får ju inte 4 gånger högre upplösning, 4 gånger bättre ai, 4 gånger fler polygoner osv. Snarare en fördubbling av dessa saker, vilket skulle förbättra spelen ENORMT bara där.
Det ryktas om att de nya konsolerna kommer att ha 8 gb i ram, endast den uppgraderingen anser jag skulle kunna innebära ovanstående förbättringar.

Ronn
2013-02-12, 17:50
Spenderat dagen med lite mer Pinball FX 2!

Mer specifikt banor jag inte kör så mycket förut från Avengers packet: Fear Itself, Infinity Gauntlet och World War Hulk, riktigt bra banor!

Fear Itself är jäkligt kul med looparna och dom många ruschkanorna, är man lite snabb hinner man rädda bollen med en tilt när den åker ner på sidorna. Lyckas man ta sig igenom svarta hålet så väntar ett kul Asteroids liknande minispel. Fantastisk musik och ljud. :D

zMagL-UwWvY

Infinity Gauntlet, riktigt roligt designad bana, fan va svårt det blir när han mindfuckar en och antingen vänder plats på flipprarna eller vänder hela banan upp och ner och knapparna blir tvärt om, förvirring de luxe.

ma9onTpSk6M

World War Hulk är överlag rätt rolig bana, väldesignad med ballt tema, gillar den post apokalyptiska stämningen, har bara lyckats komma till ett minigame som är arenan, vet inte vilka fler det finns, ska lira lite mer. :)

ZkLoaoybrAI

Har en 10 pers eller så på friendslist som också lirar, klättrar i rankningen men en snubbe är helt galen har hur mycket poäng som helst både superscore och per bana kommer nog aldrig slå han nånstans. :D

Fack nu bollar jag 3 spel samtidigt, detta, Dead Space 3 on slutet på Ni No Kuni, prioriteringar prioriteringar!

Lasse Kongo
2013-02-12, 18:45
Spenderat dagen med lite mer Pinball FX 2!

Mer specifikt banor jag inte kör så mycket förut från Avengers packet: Fear Itself, Infinity Gauntlet och World War Hulk, riktigt bra banor!

Fear Itself är jäkligt kul med looparna och dom många ruschkanorna, är man lite snabb hinner man rädda bollen med en tilt när den åker ner på sidorna. Lyckas man ta sig igenom svarta hålet så väntar ett kul Asteroids liknande minispel. Fantastisk musik och ljud. :D

zMagL-UwWvY

Infinity Gauntlet, riktigt roligt designad bana, fan va svårt det blir när han mindfuckar en och antingen vänder plats på flipprarna eller vänder hela banan upp och ner och knapparna blir tvärt om, förvirring de luxe.

ma9onTpSk6M

World War Hulk är överlag rätt rolig bana, väldesignad med ballt tema, gillar den post apokalyptiska stämningen, har bara lyckats komma till ett minigame som är arenan, vet inte vilka fler det finns, ska lira lite mer. :)

ZkLoaoybrAI

Har en 10 pers eller så på friendslist som också lirar, klättrar i rankningen men en snubbe är helt galen har hur mycket poäng som helst både superscore och per bana kommer nog aldrig slå han nånstans. :D

Fack nu bollar jag 3 spel samtidigt, detta, Dead Space 3 on slutet på Ni No Kuni, prioriteringar prioriteringar!

Jag tror faktiskt jag ska köpa alla bord till ps3 idag, orkar inte vänta på ngn sale om den ens kommer.

Räknar man alla bord till paddan och ps3 inkl swborden är det nästan 1000 spänn, lé lol, men det är fan värt det sjukt kul!

Ronn
2013-02-12, 18:47
*cupid*

http://i.imgur.com/9zTl4uM.jpg

Lasse Kongo
2013-02-12, 18:53
Fick lite post igår, GoW Collection 2 från VG+, ska försöka hinna värma upp med Ghost Of Sparta inför Ascension (lär jag inte hinna dock) då det är det enda GoW jag inte spelat.

Wizards Edt, mmmm boken är så sjukt fin, Drippy får min dotter, det är hennes Super Mario som syns på bilden btw xD

http://forumbilder.se/CDC12/4image.jpg (http://forumbilder.se/CDC12/4image)

Gober
2013-02-12, 19:10
Fan vad dålig jag är på Ni non Kuni. Är bara hos bossen i test of strength, omöjligt. Antar jag måste ut och levla upp, är bara lvl 13. *cry*

Ronn
2013-02-12, 19:16
Jag tror faktiskt jag ska köpa alla bord till ps3 idag, orkar inte vänta på ngn sale om den ens kommer.

Räknar man alla bord till paddan och ps3 inkl swborden är det nästan 1000 spänn, lé lol, men det är fan värt det sjukt kul!

Varför inte till 360? Missar ett par riktigt bra tables annars. :)

Lasse Kongo
2013-02-12, 19:22

Lirar bara exklusivt till 360, får väl bli de borden isåfall : )

Phil Heath
2013-02-12, 19:40
Någon som skaffat Aliens: Colonial Marines och kan berätta hur det är? Har fått rätt sunkiga betyg från de flesta håll iallafall :(

Ronn
2013-02-12, 19:42
Lirar bara exklusivt till 360, får väl bli de borden isåfall : )

Äsch kör allt på 360 så kan vi tävla high-scores. :D

Någon som skaffat Aliens: Colonial Marines och kan berätta hur det är? Har fått rätt sunkiga betyg från de flesta håll iallafall :(

Sett folk som spelat det på streams, såg inte så spännande ut, Jim's review på Desctructoid totalsågade det med rätt bra motivering.

http://www.destructoid.com/review-aliens-colonial-marines-244276.phtml

Jag kommer iaf undvika det.

Lasse Kongo
2013-02-12, 19:44
Äsch kör allt på 360 så kan vi tävla high-scores. :D

Sett folk som spelat det på streams, såg inte så spännande ut, Jim's review på Desctructoid totalsågade det med rätt bra motivering.

http://www.destructoid.com/review-aliens-colonial-marines-244276.phtml

Jag kommer iaf undvika det.

Hehe, eller så kör du på ps3, har gott om friends där med vars rekord ska piskas xD

Ronn
2013-02-12, 19:48
Hehe, eller så kör du på ps3, har gott om friends där med vars rekord ska piskas xD

Har redan alla tables på 360. :(

Ronn
2013-02-13, 01:14
Ni No Kuni..

Alltså haha 46 timmar in i spelet (!), tror det är över, tänker nu rullar sluttexterna, men nej episk vändning, spelet fortsätter. :Virro

Går säkert komma dit jag är på kortare tid har gjort typ alla sidogrejjer.

aijou
2013-02-13, 20:09
Tips om lite härliga price drops på PSN.

T.ex Dishonored för 219kr (197kr med PS plus) känns verkligen som hittat eftersom jag inte hunnit införskaffa det ännu.

Egentligen föredrar jag att äga spel på skiva. Men för det priset kan jag nog göra ett undantag.

EDIT: Då har jag även en ursäkt att vänta med Ni No Kuni tills det blivit lite billigare.

stolpskott
2013-02-14, 01:51
Mass Effect 3 atm, bojkottade det vid release men hade ett svagt ögonblick och köpte det. Asnice, även om jag vet att slutet kommer suga.

Ronn
2013-02-14, 02:11
Ny trailer med gameplay, HYPE!

rOajo2uBvbE

Rahf
2013-02-14, 08:46
Mass Effect 3 atm, bojkottade det vid release men hade ett svagt ögonblick och köpte det. Asnice, även om jag vet att slutet kommer suga.

Extended Cut är inte lika dåligt som vid release. Har du Leviathan så är det en bonus. From Ashes är dugligt också, men har inte samma story-påverkan.

Lasse Kongo
2013-02-14, 09:02
Ny trailer med gameplay, HYPE!

rOajo2uBvbE

Kommer bli sjukt najs, blir ju fattig tack vare dig, köpt alla bord nu haha, men det är sååå värt det, så sjukt bra, en grym audiovisuell upplevelse dessutom om man har bra ljud och bild, har faktiskt svårt att spela något annat just nu.

Började dock på Ghost Of Sparta igår, vill köra igenom det innan Ascension kommer, blir att varva det med Ni No Kuni som jag inte har det minsta emot att dra ut på, kört runt 20h tror jag, är nog på väg mot lite kallare breddgrader sas : )

aijou
2013-02-14, 10:17

Jag tyckte faktiskt inte att slutet sög och blev ganska irriterad på allt hat som utvecklarna utsattes för. Jag spelade visserligen extended cut, men ändå.

Grymt spel hur som helst.

kalajset
2013-02-14, 10:34
Körde igenom Leons kampanj i Resident Evil 6 i co-op tillsammans med polare online. Vilket nedköp ifrån femman. Knappt någonting har blivit bättre sedan sist, snarare tvärtom. Oändligt med dåligt tajmade cut scenes, sämre (och fler) QTE, försämrad kamera och kontroll, sämre grafik, sämre story, för att inte tala om det kraftigt försämrade menysystemet in game. Hade aldrig orkat köra igenom det själv med tanke på hur dåligt det är jämfört med föregångaren. (Det blir trots allt åtminstone OK i co-op).

Men, samtidigt...det är egentligen inget extraordinärt dåligt spel. Hade det t ex varit en PSN-release eller om man ej kört föregångaren är det antagligen t om riktigt roligt.

Lasse Kongo
2013-02-14, 16:26
Inte för att jag är Herr grafikkåt men santana va läckert det ser ut

scLKPbme5fU

Jag har kört 2h i Ghost Of Sparta och det känns nästan som en favorit, svårt att säga vilket som är bäst, ettan är speciellt på sitt sätt, tvåan var ju en haktappare på sin tid och trean alldeles underbar...

Slogs idag av att GoW nog kan tillhöra EN av mina största favoritspelserier.

Jag längtar så mycket efter Ascension att jag nästan måste gå byta kalsonger... :/

Lasse Kongo
2013-02-15, 12:22
Så underbar

http://i.minus.com/ibv4NFbgcRJypt.gif

Nikodemus
2013-02-15, 12:24
Så underbar

http://i.minus.com/ibv4NFbgcRJypt.gif

skön =)

sjukt bra film för övrigt

Lasse Kongo
2013-02-15, 12:25
Fyfän, nervositeten smyger sig på, 5 dagar kvar.

http://www.abload.de/img/output_4exxpvngu0z.gif

Lasse Kongo
2013-02-15, 20:26

Drog ner FX2 till 360 förut, kunde ju importera borden från ettan så sammalagt hade jag 8 bord i FX2, underbart att lira Buccaneer igen, är nog favoriten.

Såg att det finns ett paket med 4 tables som inte finns till ps3, blir nog att skaffa de, är väl dina favoriter bla tror jag.

Blivit nyförälskad i flipper.

Annars har jag köttat på ett par timmar till i Ghost Of Sparta, riiiiiiktigt riktigt bra är det, tanken är annars att försöka klämma in lite Ni No Kuni i en för övrigt ganska fullsmackad helg : )

Vad ska ni andra spela?

stolpskott
2013-02-15, 20:29
Drog ner FX2 till 360 förut, kunde ju importera borden från ettan så sammalagt hade jag 8 bord i FX2, underbart att lira Buccaneer igen, är nog favoriten.

Såg att det finns ett paket med 4 tables som inte finns till ps3, blir nog att skaffa de, är väl dina favoriter bla tror jag.

Blivit nyförälskad i flipper.

Annars har jag köttat på ett par timmar till i Ghost Of Sparta, riiiiiiktigt riktigt bra är det, tanken är annars att försöka klämma in lite Ni No Kuni i en för övrigt ganska fullsmackad helg : )

Vad ska ni andra spela?

ME3, kanske lite Ni No Kuni men jag tänkte vänta lite med det, typ tills efter tentan. Blir kanske en del Borderlands 2 också, har fortfarande inte klarat det.

Lasse Kongo
2013-02-15, 20:31
ME3, kanske lite Ni No Kuni men jag tänkte vänta lite med det, typ tills efter tentan. Blir kanske en del Borderlands 2 också, har fortfarande inte klarat det.

Samma här, runt lv 20 kanske+att jag har season pass haha, men det är inget spel jag känner någon stress med.

Blir väl bara GoW Ascension och The Last Of Us för min del denna vår så det känns bara bra att kunna spela ikapp en del : )

Har du käkat upp polkagrisen?

stolpskott
2013-02-15, 20:34
Har du käkat upp polkagrisen?

Den ramla ur kuvertet när jag öppnade det (var inte beredd på det) och hunden käkade upp den. Jag hann knappt se att det var en polkagris. Men tack ändå :)

Ronn
2013-02-15, 21:23
Vad ska ni andra spela?

Dead Space 3 nu i kväll tänkte jag, sen förmodligen försöka klara Ni No Kuni i helgen samt klämma in mer pinball. :)

Lasse Kongo
2013-02-15, 21:26
Dead Space 3 nu i kväll tänkte jag, sen förmodligen försöka klara Ni No Kuni i helgen samt klämma in mer pinball. :)

Lägg till mig då: themassmonster

Lirar ju sällan xbox men ska köpa pasha, deep under sea eller vafan den hette o några andra, lär ju inte komma till ps3 ändå.

Ronn
2013-02-15, 21:58
Lägg till mig då: themassmonster

Lirar ju sällan xbox men ska köpa pasha, deep under sea eller vafan den hette o några andra, lär ju inte komma till ps3 ändå.

Tror det är fyra tables som är 360 exklusiva? Agents och någon till, dom är alla rätt bra.

PS3an hade ju också ett gäng exklusiva men dom finns ju numera på 360.

Lasse Kongo
2013-02-16, 12:33
Klarade Ghost Of Sparta idag, är nog fan det bästa spelet i serien, ganska kort dock, ca 6h på normal men jag kommer köra igenom det igen på svårare, det är ju till psp från början så med tanke på det är ju speltiden rätt ok, finns en hel del annat lulllull när man klarat spelet, arena etc.

Samma sak och inget nytt egentligen, men o så bra, en sanslöst grym bossfight med, känns också som en av seriens bättre, kan verkligen rekommendera spelet om ni inte kört det men gillar GoW eller liknande spel.

Lasse Kongo
2013-02-16, 12:40
Tror det är fyra tables som är 360 exklusiva? Agents och någon till, dom är alla rätt bra.

PS3an hade ju också ett gäng exklusiva men dom finns ju numera på 360.

Nej det är nog fler, Ms Splosion Man, Pasha, Rome, Biolab och Deep Under Sea eller vad den heter, Ps3an har ju ett par exklusiva med men nu har jag tillgång till alla bord som finns lol.

Det var ganska bra bord, pasha etc, sen tycker jag xboxens kontroll är skön, mycket skönare triggers när man lirar pinball, men jag föredrar ändå zen pinball av flera anledningar.

Grafisk är det mycket snyggare imo, ser mer realistiskt ut, ser mer cartoonish ut på xboxen, sanslöst mycket bättre ljud på ps3 men det viktigaste av allt; tycker känslan är bättre i zp än fx, i fx låter det som kulan träffar en tom plastlåda när den träffar väggar etc, låter skitkonstigt och förstör känslan, svårt att förklara, men man märker det om man provar båda, hursom så är båda väldigt bra spel!

Terminatorgunde
2013-02-16, 16:59
Spelar i princip bara nintendo spel,helst SNES som enligt mig är den bästa konsolen någonsin =)

Men nu ska jag precis börja med majoras mask till n64,har aldrig spelat det tidigare tyvärr.
Spelar också resident evil 5 på ps3 ihop med en polare.

Wzup2u
2013-02-16, 18:45
Spelar i princip bara nintendo spel,helst SNES som enligt mig är den bästa konsolen någonsin =)

Men nu ska jag precis börja med majoras mask till n64,har aldrig spelat det tidigare tyvärr.
Spelar också resident evil 5 på ps3 ihop med en polare.

vad kul att höra en likvärdig jag spelar mycket snes hehe n64 majornas mask lirade jag hela vintern sjukkkt svååårttt säg till om du kör fast...
vad lirar du på snes då?
jag lirar mkt zombies ate my neigbors, mickey mouse, street fighter, mario såklart med mmkt mera

aijou
2013-02-16, 18:56
Började på Dishonored tidigare idag. Jag har inte kommit så långt ännu. Men jag gillar det hittills.

Känns ganska exakt som jag hade förväntat mig. En blandning av bioshock och thief.

15Februari
2013-02-16, 19:40
Har en fråga. Jag ska köpa en macbook PRO. Har inte bestämt vilken än. (Att det ska vara Mac är 100% lch inget att diskutera.) Jag kanske kommer bli intresserad av att börja spela diablo3 ngn gång och undrar då om en 13tum macbookpro (för 11.900 i Applestore) skulle klara av att spela Diablo 3?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Wzup2u
2013-02-17, 11:03
Har en fråga. Jag ska köpa en macbook PRO. Har inte bestämt vilken än. (Att det ska vara Mac är 100% lch inget att diskutera.) Jag kanske kommer bli intresserad av att börja spela diablo3 ngn gång och undrar då om en 13tum macbookpro (för 11.900 i Applestore) skulle klara av att spela Diablo 3?

jo det tror jag men som sagt en Pc med lite skills är både bättre speldata & billigare skulle hellre satsat på Pc om du mer ska lira osv.

Mac är mkt mer åt media, film, photoshop m.m

i7erna har blivit billiga sedan har du ju schyssta amd quadcore till schyssta priser med.

15Februari
2013-02-17, 11:20
jo det tror jag men som sagt en Pc med lite skills är både bättre speldata & billigare skulle hellre satsat på Pc om du mer ska lira osv.

Mac är mkt mer åt media, film, photoshop m.m

i7erna har blivit billiga sedan har du ju schyssta amd quadcore till schyssta priser med.

Menar du Intel core i7? Den jag tänkt nu är Intel core i5. Blir det en stor skillnad om jag ska köra spel?

Terminatorgunde
2013-02-17, 14:53
vad kul att höra en likvärdig jag spelar mycket snes hehe n64 majornas mask lirade jag hela vintern sjukkkt svååårttt säg till om du kör fast...
vad lirar du på snes då?
jag lirar mkt zombies ate my neigbors, mickey mouse, street fighter, mario såklart med mmkt mera

jag gillar super probotector,illusion of time,zelda,tyrtles in time osv,finns hur många bra spel som helst. Helt klart den bästa konsolen son någonsin har gjorts.

Japp jag ska säga till om jag fastnar :P

stolpskott
2013-02-17, 15:21
Menar du Intel core i7? Den jag tänkt nu är Intel core i5. Blir det en stor skillnad om jag ska köra spel?

Det beror på spelet. Du kan köra BF3 (vet inte om det finns till mac men whatever) på maxinställningar med 60fps med en i5, om du kör The Witcher 2 så kommer du inte upp över 40 frames med samma processor. i7 är att föredra om du har råd, den kommer ju stå sig längre i utvecklingen så att säga.

Grafikkortet i en macbook pro är däremot en helt annan historia (Intel HD 4000 har jag för mig). Det är ren skit om man ska spela, funkar bra till multimeda uppgifter dock vilket är det Mac är bra på.

Köp en PC för samma pengar i stället, du kan nog hitta någonting med en i7a och en riktigt schysst gpu för det priset.

Otur
2013-02-17, 15:27
Har nyligen köpt DmC: Devil May Cry.
Riktigt underhållande :)

kalajset
2013-02-17, 15:51
Klarade Dark Souls igår (första genomspelningen). Roligt som f'n fortfarande så blir antagligen en mindre satsning mot platinum i NG+ samtidigt som jag redan startat upp en till karaktär. *cupid*

Wzup2u
2013-02-17, 19:02
jag gillar super probotector,illusion of time,zelda,tyrtles in time osv,finns hur många bra spel som helst. Helt klart den bästa konsolen son någonsin har gjorts.

Japp jag ska säga till om jag fastnar :P

okok kan bara säga en sak det är ett av de tråkigaste... so u know,,,

Wzup2u
2013-02-17, 19:06
Det beror på spelet. Du kan köra BF3 (vet inte om det finns till mac men whatever) på maxinställningar med 60fps med en i5, om du kör The Witcher 2 så kommer du inte upp över 40 frames med samma processor. i7 är att föredra om du har råd, den kommer ju stå sig längre i utvecklingen så att säga.

Grafikkortet i en macbook pro är däremot en helt annan historia (Intel HD 4000 har jag för mig). Det är ren skit om man ska spela, funkar bra till multimeda uppgifter dock vilket är det Mac är bra på.

Köp en PC för samma pengar i stället, du kan nog hitta någonting med en i7a och en riktigt schysst gpu för det priset.

precis det är indekerat graffekort inbbyggt i moderkort rena skitennnnn..
su ska ha dedikerat min 2gb... alltså separat sedan jag bytte till i7 med dedikerad grafik har jag aldrig varit så nöjd kolla cdon de har grymmt bra priser även media markt kör bra kampanjer ibland.

Vandraren
2013-02-17, 19:16
Det beror på spelet. Du kan köra BF3 (vet inte om det finns till mac men whatever) på maxinställningar med 60fps med en i5

Har en i5 ivy bridge och ett gtx 660 2048 OC och kan köra BF3 på ultra med 40-65fps beroende på bana. Ligger stabilt på 70+ på high-settings.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lasse Kongo
2013-02-18, 15:52
http://www.gamereactor.se/nyheter/91671/Nya+konsoler+h%E4nger+inte+med+PC/?sid=36785f3d47907a71b1f35575a1e8ab01

Cevat lär ju veta det mesta om nästa gen eftersom de garanterat utvecklar spel till dem.

Nu innebär det ju inte att nextgen inte blir betydligt vassare grafiskt än nuvarande gen, men om inte nextgen ens kan närma sig tex Crysis 3 på toppdatorer idag så känns det ju inte som att spelen kommer bli så extremt mycket snyggare till nextgen, som jag påpekat flera ggr.

Visst, ge mig 1080p och 60fps säger en del och dregglar.. men är det verkligen värt att kissa ner sig bara för det, en ny generation gör något som dagens gen redan klarar, spel som är flera år gamla.

Nej jag är skeptisk, snyggare spel kommer sist på min lista över vad jag vill ha hos nextgen, har massa andra saker jag hoppas på och O M G snart är det dags, 2 dgr kvar iiiiiiiiiiii1234!

Lasse Kongo
2013-02-18, 16:03
http://24.media.tumblr.com/087e900b0523bfc4d3d960ca222f449c/tumblr_mhwjayN9p41s5o3aso2_400.gif

Lasse Kongo
2013-02-18, 16:13
Undra om det är en prototyp, fake eller om det faktiskt är detta vi får se den 20e

http://i.imgur.com/BVxRnFw.jpg

Lasse Kongo
2013-02-18, 16:16
Haha bästa, inget kommer slå den här : )

http://i.minus.com/i15GGiH1OQgUK.gif

Ronn
2013-02-18, 16:48
Undra om det är en prototyp, fake eller om det faktiskt är detta vi får se den 20e

http://i.imgur.com/BVxRnFw.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_jg72yUPsH1A/TUcMMWhxByI/AAAAAAAAASo/MpCpLlT3X2g/s1600/ps4uu7cg4.jpg

Phil Heath
2013-02-18, 21:09
Ja ska bli kul som fan att se den 20e. Fy fan vad man längtar!!!!

Ronn
2013-02-19, 00:44
HAhaha, Ni No Reggie

http://i.imgur.com/cm1h2tB.png

Argh måste klara spelet har pysslat med annat i helgen!

Dead Space 3 är grymt bra iaf kommit en bra bit.

stolpskott
2013-02-19, 01:02
Klar med ME3 nu. Jag fattar inte riktigt varför alla blev så besvikna på slutet. Okej, sättet man spelade trilogin på påverkade inte hur allting löste sig utan det var ett enda val i slutet, men rent storymässigt så tycker jag ändå att det höll. De tappade inte bollen på samma sätt som Assassin's Creed 3. Bra spel iaf.

Lasse Kongo
2013-02-19, 08:54
Aaaaahahaha imorgon smäller det

http://i.minus.com/i5cSAvKPyh5Sw.gif

Juxta
2013-02-19, 09:36
Windowlicker. Bra skit.

Själv är jag helt ointresserad av PS4 och XBOX Infinity, det enda som är intressant är att nu kanske äntligen spelen utvecklas lite mera.

Jo, jag längtar efter att se vad Steambox kommer erbjuda.

Lasse Kongo
2013-02-19, 11:34
Det ryktas om att Ps4 kommer kosta 300£ och då får man verkligen säga att jag hade helt åt helvete fel : ) desto roligare för plånboken om det nu stämmer.

Juxta
2013-02-19, 11:46
Det är väl för att de ska skippa Blu-rayen eller?

JamesD
2013-02-19, 11:48
Det ryktas om att Ps4 kommer kosta 300£ och då får man verkligen säga att jag hade helt åt helvete fel : ) desto roligare för plånboken om det nu stämmer.

Fast tråkigare eftersom hårdvaran då inte är lika bra som om den hade kostat 600£. Jag gillar inte att de drar ner på kraften för att spara in pengar, ärligt talat 2000-3000kr mer för en pryl man har i 5-6-7år rör mig inte i ryggen.

Lasse Kongo
2013-02-19, 12:08
Tunt värre och väldigt färsk, men vänta ni bara ; )

Har diverse intressenter så det kan nog utvecklas till något bra : )

http://ps4nordic.blogspot.se/

Lasse Kongo
2013-02-19, 12:38
Det är väl för att de ska skippa Blu-rayen eller?

Nej det tror jag inte, utan snarare att allt bakåtkomp kommer köras via molnet, GaiKai.

Juxta
2013-02-19, 12:44
Ah alright. Såg nåt rykte, kan ha varit på FZ, om att den skulle bli billigare pga att de skulle skippa BR. Vilket iförsig skulle vara konstigt då jag har läst verkar de rikta in sig på att göra PS4 till en mer mediastation nu än tidigare. Själv tycker jag det låter som en utmärkt idé.

Ronn
2013-02-19, 19:07
Hype!! Kan knappt bärga mig, vill ha nu!

_vZA2TcOi6c#!

Phil Heath
2013-02-19, 19:41
Aaaaahahaha imorgon smäller det

http://i.minus.com/i5cSAvKPyh5Sw.gif

Hahaha, love it:d

Nu är det nära*popcorn*

Lasse Kongo
2013-02-19, 23:01
Är/var tydligen någon stor fotbollsmatch på tv idag

http://i.imgur.com/n2CvxYr.png

Zoidy
2013-02-20, 00:15
Taggade eller?! :D

stolpskott
2013-02-20, 01:19
Taggade eller?! :D

Kan inte ens somna =/ Och jag har en föreläsning imorgon dessutom.

Vandraren
2013-02-20, 01:23
När, svensk tid?

stolpskott
2013-02-20, 01:57
När, svensk tid?

Om 22 timmar. Midnatt alltså.

pedersen1980
2013-02-20, 03:18
Klarade Dark Souls igår (första genomspelningen). Roligt som f'n fortfarande så blir antagligen en mindre satsning mot platinum i NG+ samtidigt som jag redan startat upp en till karaktär. *cupid*

Då vill jag önska dig ett stort lycka till. Håller på med desamma :-)
85% klar...

Lasse Kongo
2013-02-20, 08:14
Nya rykten inför kvällen

http://loading.se/news.php?pub_id=23754#comment

Någon som ska se det live ikväll, jag ska!

Scratch89
2013-02-20, 08:51
Någon som har spelat Resident Evil 6 än? Jag köpte det i helgen och tänkte spela lite idag.

aijou
2013-02-20, 08:52
Någon som har spelat Resident Evil 6 än? Jag köpte det i helgen och tänkte spela lite idag.

Bara demo. Tyckte att det verkade ganska mediokert. Men jag köper det kanske när det blir riktigt billigt om jag får tid över.

kalajset
2013-02-20, 10:51
Då vill jag önska dig ett stort lycka till. Håller på med desamma :-)
85% klar...

Kul! Detsamma! Vad kör du för builds? Har en dex-inriktad karaktär med soul level på ca 95 som "första gubbe". Kör oftast gold hemmed armour tillsammans med ett Balder Side Sword +15 och Eagle Shield +14. Min andra karaktär ligger på ca SL 35 just nu och är i motsats kraftigt inriktad mot strength.

Bara på 57% här så har en hel del kvar. Tror dock det går ganska "snabbt" att samla ihop det sista. Spelet i sig har hittills känts lättare i NG+ (åtminstone hittills), än det gjorde första genomspelningen och min andra karaktär har redan lyckats tagit sig mot Anor Londo efter cirka 10 timmars speltid med en del farmande etc. Då är jag verkligen ingen expert på spelet men kan ju uppskatta tiden det tog att komma dit första gången till det tredubbla åtminstone.

Någon som ska se det live ikväll, jag ska!

Hade varit roligt men ska upp tidigt så tror det blir för sent. Eller så blir det så alla fall. *popcorn* Har iaf fått fram att själva presskonferensen verkar starta 6PM EST vilket bör bli midnatt i Sverige.

https://us.playstation.com/meeting2013/

Har kört igenom Leons kampanj i co-op. Tyckte egentligen allt är kraftigt försämrat sedan femman (Framför allt menysystem, kontroll, story). Det är egentligen inget särskilt dåligt spel i sig men då man vet med sig vad tidigare spel inneburit är det ett klart steg i fel riktning. Fast visst är det värt att köra igenom om man gillar genren.

Lasse Kongo
2013-02-20, 11:33
Ja konfan börjar 00:00 svensk tid.

Lite nervöst nu.

Snälla låt den inte heta något annat än Playstation 4 och låt själva onlinespelandet vara gratis då jag tror det är mycket att vinna där, sen kan de gärna salta och bygga ut ps+

Das handkontrolle

http://i.imgur.com/6VeeyiK.jpg

gratefuldead
2013-02-20, 11:36
http://stickskills.com/omega/wp-content/uploads/2013/01/banana-pad-header.jpg

PS4?? :laugh:

Scratch89
2013-02-20, 11:38
Har kört igenom Leons kampanj i co-op. Tyckte egentligen allt är kraftigt försämrat sedan femman (Framför allt menysystem, kontroll, story). Det är egentligen inget särskilt dåligt spel i sig men då man vet med sig vad tidigare spel inneburit är det ett klart steg i fel riktning. Fast visst är det värt att köra igenom om man gillar genren.

Jag körde nån timma nu precis. Har inte direkt kommit nån vart, påbörjade Leons kampanj jag också och har träffat fadern och dottern som dör i hissen, och tagit mig ut från campus. Ska påbörja mitt irrande nere i kloakerna. Hittills:

- Otroligt svår kameravinkel. Karaktärens ryggtavla tar upp halva skärmen, och det är alldeles för inzoomat för att man ska få någon som helst överblick över rummet man är i. Jag tänker tillbaka på de gamla hederliga fasta kameravinklarna och blir nostalgisk...
- Svårt att sikta och skjuta. Visst, såhär har det sett ut ända sen RE4, men det känns ännu mer frustrerande nu. Även fast man sätter tre skott i huvudet så åker inte zombien ner, utan står där och vinglar. Ibland exploderar de spontant när man sparkar på dem. Verkar inte direkt finnas någon logik gällande hur de dör. Det jag har kommit fram till är att det är totalt onödigt att skjuta enstaka zombies i alla fall, bättre att springa fram och sparka ner dem. När de väl kommer i grupp och börjar omringa en är det svårt att få kontroll på situationen eftersom kameran, vapnet och svårigheten att sikta är bög.

Lasse Kongo
2013-02-20, 11:59
http://stickskills.com/omega/wp-content/uploads/2013/01/banana-pad-header.jpg

PS4?? :laugh:

Sjukt snigg haha, var ju dock innan ps3 släpptes sååå atteeeee

kalajset
2013-02-20, 12:02
Lasse: smutt kontroll! EDIT: Den svarta då :D

- Otroligt svår kameravinkel. Karaktärens ryggtavla tar upp halva skärmen, och det är alldeles för inzoomat för att man ska få någon som helst överblick över rummet man är i. Jag tänker tillbaka på de gamla hederliga fasta kameravinklarna och blir nostalgisk...

Man kan tack och lov ställa in kameran någorlunda i options. Tyvärr blir det fortfarande knappast direkt bra, men att slippa auto-centrering samt ställa ner kamera/siktehastigheten gjorde mycket tyckte vi i alla fall.

- Svårt att sikta och skjuta. Visst, såhär har det sett ut ända sen RE4, men det känns ännu mer frustrerande nu. Även fast man sätter tre skott i huvudet så åker inte zombien ner, utan står där och vinglar. Ibland exploderar de spontant när man sparkar på dem. Verkar inte direkt finnas någon logik gällande hur de dör.

Japp, så det spelet igenom tyvärr.

Det jag har kommit fram till är att det är totalt onödigt att skjuta enstaka zombies i alla fall, bättre att springa fram och sparka ner dem. När de väl kommer i grupp och börjar omringa en är det svårt att få kontroll på situationen eftersom kameran, vapnet och svårigheten att sikta är bög.

Yes, tyvärr ett vinnande koncept! Kommer de i grupp fungerar det ganska bra att R1-masha utan större tanke bakom att sikta överhuvudtaget. Det tråkiga med det är om nu en zombie skulle få grepp om en så ett av alla oändliga QTE utspelar sig och knappen man ska trycka på i fråga inte involverar just R1. (Lätt att misslyckas då).

Scratch89
2013-02-20, 12:13
En till sak jag stör mig på: För att ta en herb kan man bara inte gå in i inventory och äta, utan man måste markera, och lägga den i en kapsel, för att sen äta. God, måste man komplicera allt? Visst, det är skönt att ha sex stycken i bältet så att man kan mata när det väl behövs, men det ska vara en möjlighet, inte ett krav.

gratefuldead
2013-02-20, 12:59
Sjukt snigg haha, var ju dock innan ps3 släpptes sååå atteeeee

Jo, men man kan ju fortfarande drömma :D

Castor T
2013-02-20, 13:06
En till sak jag stör mig på: För att ta en herb kan man bara inte gå in i inventory och äta, utan man måste markera, och lägga den i en kapsel, för att sen äta. God, måste man komplicera allt? Visst, det är skönt att ha sex stycken i bältet så att man kan mata när det väl behövs, men det ska vara en möjlighet, inte ett krav.

Inte för att vara han som störde sig så pass att han blev tvungen att registrera sig men... RB+X så läggs alla dina herbs i kapseln på en gång, fungerar utmärkt t.o.m i combat.(Xbox 360) Vet inte vad du spelat på men lär vara samma princip på Ps3, jobbigt när det är svårt.

Ronn
2013-02-20, 13:15
http://cdn.medialib.computerandvideogames.com/article_misc/whitehawk.gif

http://25.media.tumblr.com/3201c755248f7143342e720a5eee91cb/tumblr_miet70cEme1s5o3aso1_1280.png

http://24.media.tumblr.com/6aa6b4d544945a810d26fcf62a9245fb/tumblr_mi3mi1hdWH1s5o3aso9_1280.jpg

Lasse Kongo
2013-02-20, 13:15
Herregud

http://i.minus.com/ibsAU5oNqKEHm0.gif

Lasse Kongo
2013-02-20, 13:18
Lasse ikväll

http://i912.photobucket.com/albums/ac322/dennyong/YukioMQ.gif

Lasse Kongo
2013-02-20, 13:20
Ja tack, hinner om jag tar en jet.

https://pbs.twimg.com/media/BDfTvrkCIAAv_Ol.jpg:large

Phil Heath
2013-02-20, 15:07
Haha, alla dessa gifar äger:D Var kommer de ifrån? Sony officiella?

Kan jag hänga med dig i planet Lasse???*hug*

Ronn
2013-02-20, 15:24
Haha, alla dessa gifar äger:D Var kommer de ifrån? Sony officiella?

Kan jag hänga med dig i planet Lasse???*hug*

4chan, reddit, neogaf etc

http://www.abload.de/img/21311ropze.gif

http://i149.photobucket.com/albums/s44/unoillnino/DroptheBomb_zpsc5fde9f2.jpg

d1anny2
2013-02-20, 15:40
Battlefield 3 såklart. Senaste expansion aftermath är rolig. Kör på ps3 då ja inte sitter på någon vass dator.

Ronn
2013-02-20, 17:41
Ryktet är att dom kommer visa upp lite next-gen spel på PS meet ikväll också, ett par störe spelbolag kommer medverka på scen.

http://i5.photobucket.com/albums/y180/nchoudhury/nib95KratosKaz.jpg

Lasse Kongo
2013-02-20, 18:41
Ngaaaaaaaaaaaaaagaaaaaaaahaaaaaaaaagaaaaaaaaaaaaaa h!

http://www.gamereactor.se/nyheter/92041/Battlefield+4+till+Playstation+4%3F/

Kommer sitta och skrika som en liten judisk skolflicka inatt!

Phil Heath
2013-02-20, 19:44
Playstation 4 Webhallen (http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/)

Wiieeee, Webhallen har lagt upp en PS4 meny och spel till den*drool**cupid*

Nikodemus
2013-02-20, 19:54
"Denna titel har inte officiellt utannonserats än, men tidiga indikationer visar på att den kommer till Playstation Orbis."

... står under god of war till ps4 på webhallens hemsida :)

vad gör webbhallen?

ORBIS?

orbis?

Nikodemus
2013-02-20, 19:55
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/135975-playstation_4_basenhet

Nikodemus
2013-02-20, 19:55
hoppas webhallen råkat gå ut för tidigt med den här nyheten och blir stämda av sony

Phil Heath
2013-02-20, 20:04
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/135975-playstation_4_basenhet

Den har legat uppe där länge nu;)

Nikodemus
2013-02-20, 20:47
ah oki =) undra om man ska förhandsboka bara för att...

Rahf
2013-02-20, 20:55
Hörde ett intressant argument för varför det inte kommer döpas Playstation 4. Tydligen är siffran 4 ett vidskepligt nummer i vissa asiatiska länder, rätt så likt 13 för oss i väst. Chansen finns alltså att man bryter trenden och döper nya konsolen till något annat.

Lasse Kongo
2013-02-20, 20:57
Fuuuuuuaaaaaaark

3h kvar, nu åker den 16åriga Lagavulin fram haha

http://m.youtube.com/#/watch?v=cIjSZpbFl-Y&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DcIjSZpbFl-Y&gl=SE

Rahf
2013-02-20, 20:58
Våga vägra IGN! Giant Bomb för alltid!

Ronn
2013-02-20, 21:15
Hörde ett intressant argument för varför det inte kommer döpas Playstation 4. Tydligen är siffran 4 ett vidskepligt nummer i vissa asiatiska länder, rätt så likt 13 för oss i väst. Chansen finns alltså att man bryter trenden och döper nya konsolen till något annat.

Tvivlar jag starkt på, finns hur många Japanska produkter som helst som är nr 4 sen förväntar sig alla en PS4 något annat vore galet av deras marketing. :)

Vilka siter kommer ni kolla genom? Den officiella sony sidan? Jag kommer nog ha en 2-3 olika öppna om det är problem och så, twitch och FZ skulle sända såg jag.

http://www.twitch.tv/playstation/new

http://25.media.tumblr.com/d9e02f97084382bd7ec2c75be7f8e682/tumblr_mhvg36gW5D1s5o3aso1_400.gif

http://25.media.tumblr.com/7115c453827093444c4d7f6557b678cf/tumblr_mi0wz9i3oa1s5o3aso1_500.jpg

Lasse Kongo
2013-02-20, 21:20
Tvivlar jag starkt på, finns hur många Japanska produkter som helst som är nr 4 sen förväntar sig alla en PS4 något annat vore galet av deras marketing. :)

Vilka siter kommer ni kolla genom? Den officiella sony sidan? Jag kommer nog ha en 2-3 olika öppna om det är problem och så, twitch och FZ skulle sända såg jag.

http://25.media.tumblr.com/d9e02f97084382bd7ec2c75be7f8e682/tumblr_mhvg36gW5D1s5o3aso1_400.gif

http://25.media.tumblr.com/7115c453827093444c4d7f6557b678cf/tumblr_mi0wz9i3oa1s5o3aso1_500.jpg

Jag har tvn, mobilen, paddan riggade, med alldeles för många sajter, så en meteor är väl vad som eventuellt kan stoppa mig haha

eriksvensson
2013-02-20, 21:21
Blir latt uppesittarkvall aven om jag redan vet vad som kommer visas.. :)

d1anny2
2013-02-20, 22:36

Samma funderingar kring nästa Samsung galaxy S*. Jobbat i Korea och där finns inte fjärde våningen. Hörde att det var fyra som på kinesiska även innebär död. Eller var det japanska...

Juxta
2013-02-20, 22:40
Det intressanta är ju speccsen, och eventuella features.

Tänk va kul det skulle vara om dom bara annonserade Vita 2 eller nåt. :D

Lasse Kongo
2013-02-20, 22:50
Haaa!!!

Neogaf är fucked up, ligger nere aaahahaha

Beyond

Fuark
2013-02-20, 22:51
Nån som har länk till livestreamen ikväll?

Gober
2013-02-20, 22:53
Ni är galna, jag återkommer imorrn och ser vad som hänt.

Ronn
2013-02-20, 22:58
Haaa!!!

Neogaf är fucked up, ligger nere aaahahaha

Beyond

Uppe för mig, laddar snabbt också. :)

Nån som har länk till livestreamen ikväll?

FZ kommer ha stream uppe när det är dags
http://www.destructoid.com/watch-today-s-playstation-conference-right-here-243703.phtml

Lasse Kongo
2013-02-20, 23:05
Uppe för mig, laddar snabbt också. :)

FZ kommer ha stream uppe när det är dags
http://www.destructoid.com/watch-today-s-playstation-conference-right-here-243703.phtml

Kolla psmeetingtråden så ser du vad som hände : )

Ronn
2013-02-20, 23:12
Kolla psmeetingtråden så ser du vad som hände : )

Uppe igen!

LOL, PS Meet bingo:

http://i.imgur.com/IoHLnF3.png

willis
2013-02-20, 23:20
Vad är oddsen för ett nytt "E3 2006"?
Riiiiiiiidge Racer! Giant enemy crab! Attack its weak point for massive damage! Riiiiiiidge Racer!

Lasse Kongo
2013-02-20, 23:32
Haha jag älskar verkligen Neogaf, troligen det härligaste communityt oavsett vad det gäller.

Någon skrev om hur introduktion skulle bli förut:

Wub Wub

Kaz; thank you Skrilex, Good Evening everybody.

Jag dog.

Lasse Kongo
2013-02-20, 23:34
*Fyller på Whiskeyn, hämtar lite loka, drar en piss, dra en sista hypesurf*

Sen smäller det.

Ronn
2013-02-20, 23:34
Kollar på Dan's Gaming just nu han är väldigt underhållande och interagerar med chatten:

http://www.twitch.tv/dansgaming/new