Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Scratch89
2025-04-16, 08:10
Jag tycker det är roligt och fascinerande att Nintendo ändå lyckas vara i princip världsledande fortfarande när det gäller TV-spel. De släpper samma content om och om igen för nya generationer och deras hårdvara ligger flera år efter konkurrenterna, men ändå säljer de hur mycket som helst.
Jag tror det beror på att de faktiskt satsar på att göra spel som är roliga att spela, till skillnad från allt annat som kommer ut, som mest bara blir det uttjatade open-world-sandbox-RPG-collectibles med generiska fetch quests, som bara känns som ett extrajobb där man inte ens får betalt.
Langster
2025-04-17, 12:11
Jag tycker det är roligt och fascinerande att Nintendo ändå lyckas vara i princip världsledande fortfarande när det gäller TV-spel. De släpper samma content om och om igen för nya generationer och deras hårdvara ligger flera år efter konkurrenterna, men ändå säljer de hur mycket som helst.
Jag tror det beror på att de faktiskt satsar på att göra spel som är roliga att spela, till skillnad från allt annat som kommer ut, som mest bara blir det uttjatade open-world-sandbox-RPG-collectibles med generiska fetch quests, som bara känns som ett extrajobb där man inte ens får betalt.
Deras egna spel håller en löjligt hög nivå i jämförelse med konkurrenternas motsvarighet. I princip på den nivån att andra stora aktörer inte ens försöker sig på plattformsspel.
Sätt en handkontroll i händerna på ett litet barn så kommer det att snabbt kunna spela t.ex Mario Odyssey pga att kontrollerna är tweakade till perfektion, men testa samma sak med nästan vilket liknande spel som helst från någon annan utvecklare och ungen kommer snabbt att tröttna på skiten eftersom det i princip är ospelbart och kontrollerna är helt ologiska. Det är bara vi som växte upp under dataspelens evolution som ens orkar spela det mesta av det rena skräp som släpps.
Förutom Nintendo så spelar barn inte olika spel nu, det är Roblox, Minecraft, Fortnight och thats it. Trippel A och årliga uppdateringar av spelserier kommer att försvinna. Det är helt irrelevant för den generation som växer upp nu. Med all rätt, 95% av de spel jag testat det senaste året är ren dynga, som man verkligen måste lura sig själv för att orka spela mer än 5 minuter. Så många skitspel med ”story” uppenbart skriven av en utvecklingsstörd femåring, med helt värdelösa cutscenes som hela tiden bryter upp själva spelandet vilket i sin tur ändå är slarvigt och förlamande tråkigt.
Det är faktiskt förunderligt att i en värld med soulsbourne-spelen, Nintendo och ett fåtal andra, så fortsätter man släppa så mycket skräp, som om man tittar på det objektivt kommer att vara bortglömt månaden efter att det släpps. Det är märkligt att man bränner 100-tals miljoner på utveckling och marknadsföring, när det är smärtsamt uppenbart att spelet inte håller måttet, och har inget nytt att komma med.
Enkel spelglädje är betydligt svårare tydligen än att bara göra bra grafik.
Fast tänk mario 64+link+RDR2 med mario cart
Langster
2025-04-17, 13:32
Enkel spelglädje är betydligt svårare tydligen än att bara göra bra grafik.
Fast tänk mario 64+link+RDR2 med mario cart
Mmmh, men väldigt många spel har noll fokus på spelkänslan. Man känner det omedelbart, man hoppar och från första hoppet känner man direkt att det finns noll fysik i rörelsen - figuren bara flyger upp, hovrar nästan nån sekund och sen accelererar man ner mot marken, säkert testat 10 spel senaste året där ett vanligt hopp fungerar så här - och jag stänger av omedelbart. Allt, från gång till att svinga ett svärd, känns off och det både ser och känns frikopplat från fysikens lagar. Minst 90% av spelen som släpps idag är skyldiga till detta. Helt jäkla obegripligt när det kom spel redan för 20-30 år sen som mer eller mindre nailade hur en figur ska röra sig för att det ska kännas tillfredställande att spela.
Men snäppet värre är alla ”story-drivna” spel som konstant bryter av för efterblivna cutscenes. Samma sak där, man börjar spela…. Långt ointressant intro, sen får man äntligen kontroll över spelet och 30 sekunder senare - cutscene och sen 2 minuter spel - cutscene. Jag stänger av. Helt ointressant, har flera gånger suttit och undrat, är det NÅGON som tycker att detta är bra? Eller värt ens tid? Half Life 2 och dark souls 1 nailade hur en story ska berättas i spel för 20/15 år sen men ändå, ÄNDÅ fortsätter man göra spel med cutscenes som är så fruktansvärt dåliga att man dör inombords.
Minns när jag spelade Gears 5 - vid det laget hade Gears sen länge tappat sin status och kändes rätt trött i spelmekaniken, men det är konstant uppdelat i spelsektion, cutscene, spelsektion, cutscene osv, och jag satt till slut och undrade, är cutscenes liksom belöningen för att jag orkar ta mig igenom en sektion monotont upprepande spelande? Men cutscenesen är ju ännu tråkigare än spelandet? Vad fan spelar jag detta för? Därefter känner jag samma om nästan alla nya spel jag testar. Spelar hellre om något Dark Souls istället.
Scratch89
2025-04-17, 18:41
Deras egna spel håller en löjligt hög nivå i jämförelse med konkurrenternas motsvarighet. I princip på den nivån att andra stora aktörer inte ens försöker sig på plattformsspel.
Sätt en handkontroll i händerna på ett litet barn så kommer det att snabbt kunna spela t.ex Mario Odyssey pga att kontrollerna är tweakade till perfektion, men testa samma sak med nästan vilket liknande spel som helst från någon annan utvecklare och ungen kommer snabbt att tröttna på skiten eftersom det i princip är ospelbart och kontrollerna är helt ologiska. Det är bara vi som växte upp under dataspelens evolution som ens orkar spela det mesta av det rena skräp som släpps.
Förutom Nintendo så spelar barn inte olika spel nu, det är Roblox, Minecraft, Fortnight och thats it. Trippel A och årliga uppdateringar av spelserier kommer att försvinna. Det är helt irrelevant för den generation som växer upp nu. Med all rätt, 95% av de spel jag testat det senaste året är ren dynga, som man verkligen måste lura sig själv för att orka spela mer än 5 minuter. Så många skitspel med ”story” uppenbart skriven av en utvecklingsstörd femåring, med helt värdelösa cutscenes som hela tiden bryter upp själva spelandet vilket i sin tur ändå är slarvigt och förlamande tråkigt.
Det är faktiskt förunderligt att i en värld med soulsbourne-spelen, Nintendo och ett fåtal andra, så fortsätter man släppa så mycket skräp, som om man tittar på det objektivt kommer att vara bortglömt månaden efter att det släpps. Det är märkligt att man bränner 100-tals miljoner på utveckling och marknadsföring, när det är smärtsamt uppenbart att spelet inte håller måttet, och har inget nytt att komma med.
Jag håller helt med. Jag skyller till viss del på att spel nu har blivit så big business, till skillnad från för bara 10-15 år sedan när det fortfarande var ganska nördigt och smalt att spela (eller kalla sig "gamer"). Nu är det överallt och spelen har budget som Hollywoodproduktioner. Då tänker jag att det, precis som i Hollywood, släpps själlös dynga som ska tilltala den stora massan som egentligen inte är så intresserade, utan bara vill ha förströelse. Vilket är fine, men problemet är om bra spel (och filmer) trycks undan.
PixelMiner
2025-04-17, 19:16
Förutom Nintendo så spelar barn inte olika spel nu, det är Roblox, Minecraft, Fortnight och thats it. Trippel A och årliga uppdateringar av spelserier kommer att försvinna. Det är helt irrelevant för den generation som växer upp nu.
Marknadsdatat håller med dig.
https://pbs.twimg.com/media/GhSRDnIXsAA53fM.jpg
Scratch89
2025-04-20, 21:38
Spelar igenom The Last Of Us Part 2 nu inför säsong 2 av serien. Det är lika långdraget och ointressant som jag kommer ihåg det från första vändan. Actionscenerna väger upp, men de är alldeles för tydligt telegraferade och det är endast ett par-tre stycken som varit riktigt nerviga. Storyn är... ointressant och man bryr sig inte så mycket om karaktärerna, särskilt under första halvan av spelet. Allt är såklart övertydligt berättat och försöker ge oss spelare de rätta svaren, istället för att låta oss fundera själva, som i första spelet. Jag förstår all kritik som det här spelet har fått.
WiltTheStilt2
2025-04-22, 11:37
Kommer beställa från Tyskland, löjligt dyrt och köpa den här.
Avbokade min förhandsbokning. Bergsala fular med sitt monopol.
Avbokade min förhandsbokning. Bergsala fular med sitt monopol.
Ja helt omotiverat att betala 1500-2000kr extra för ingenting
Hmm vad tror ni om Oblivion remastered?
Har spelat och klarat Daggerfall och Morrowind, och spelat Skyrim(annat kom ivägen så släppte det spelet). Aldrig spelat Oblivion.
ChuckTesta
2025-04-23, 21:43
Har spelat en del FF7 Rebirth nu, och kan meddela att ni hade fel. Om man vill ha en remake på FF7, så är det Rebirth man ska spela. Enligt ChatGPT sträcker sig Rebirth till Norther cave, så spelet är långt. Det är mycket nostalgi, mycket nytt. Städerna är stora, Kalm hade typ 8 hus i originalet, det är en hel stad i Rebirth. Det är olika stadsdelar med olika vibes, inte generiskt uppbyggt med copy paste av samma byggnader över hela staden som Far Cry till exempel. Det finns massor att göra i städerna, side quests, mini games, osv. Helt klart ett bra spel, inte alls som del 1 som var rätt så generiskt och enspårigt (vilket även originalet är i början i Midgar).
Lafayette
2025-04-23, 21:49
Hmm vad tror ni om Oblivion remastered?
Har spelat och klarat Daggerfall och Morrowind, och spelat Skyrim(annat kom ivägen så släppte det spelet). Aldrig spelat Oblivion.
Oblivion är bäst, och kör igenom skyrim också för bövelen och dess dlc:whipped:
Oblivion är bäst, och kör igenom skyrim också för bövelen och dess dlc:whipped:
Och det ser inget vidare ut. Blekt och mobilspels-vibes
Jag får lite mixade signaler chief. Go or no go!?!
Lafayette
2025-04-24, 08:18
Ah, originalet är värt en genomspelning, rullar fint i 60fps. Men remastered är säkert värt det också, för storyn och uppdragen. Testa och se vad du tycker
Djungelhunken
2025-05-03, 05:48
Ganska roligt att det skrivs om Oblivion remastern på den här sidan i den här tråden medan på första sidan nämns originalet som var aktuellt då! Var tog tiden vägen? Nåväl, velar fortfarande fram och tillbaka om det är värt att köpa eller inte, spelade faktiskt aldrig originalet mer än när jag testade det hos en kompis ett par gånger. Vill verkligen att det ska vara toppmodernt, inte bara grafiken utan stridssystemet också, annars är jag inte intresserad. Nån som har lirat som kan ge lite input?
Ganska roligt att det skrivs om Oblivion remastern på den här sidan i den här tråden medan på första sidan nämns originalet som var aktuellt då! Var tog tiden vägen? Nåväl, velar fortfarande fram och tillbaka om det är värt att köpa eller inte, spelade faktiskt aldrig originalet mer än när jag testade det hos en kompis ett par gånger. Vill verkligen att det ska vara toppmodernt, inte bara grafiken utan stridssystemet också, annars är jag inte intresserad. Nån som har lirat som kan ge lite input?Oblivion ingår i Microsoft PC Game Pass, 10 kr för 14 dagar(sedan 119 kr/mån löpande om du inte avbryter prenumerationen i tid). Samt så ingår Oblivion i Xbox Game Pass Ultimate för 185 kr/mån om du lirar på Xbox Series X/S(+PC).
För att sedan slippa ha en massa launchers installerade på dumburken bara för att kunna starta upp spel, som man givetvis redan har betalat för likt ovan^, så kan man även införskaffa valfri VPN, förslagsvis #1 svenska Mullvad VPN (https://mullvad.net/sv) för ~50 riksdaler & tanka dom ifrån t.ex. 1337x med https://www.qbittorrent.org/
intepurewhey
2025-05-03, 10:17
Behöver väl knappast VPN för att ladda ner torrents i Sverige, spel bör man dessutom ladda direkt från fitgirl eller liknande distr.
GOG Galaxy smidigt annars.
Behöver väl knappast VPN för att ladda ner torrents i Sverige, spel bör man dessutom ladda direkt från fitgirl eller liknande distr.
GOG Galaxy smidigt annars.Så segt att installera fitgirl repacks, men fitgirl uploads finns på 1337x med. Föredrar DODI repacks. xP
Glöm inte ha Ublock Origin installerat i webbläsaren, rent allmänt.
HOeZjr6zZYU
Angående Oblivion remaster.
Lasse Kongo
2025-05-10, 10:34
Switch 2 går att boka via Nintendo nu utan invite, en aktiv onlinesub behövs dock, man kan köpa 3mån för 80:- man kan också gå ihop 8 pers o dela på en sub om man är så snål.
Tyskland, Irland är väl vad som gäller.
Landar på cirka 5550:- inkl MKW fraktat och klart.
Frågor? Fråga på.
Lasse Kongo
2025-05-10, 10:45
I övrigt, sen jag köpte mitt Meta Quest 3 för 2mån sen, har jag knappt rört mina andra konsoler, har psvr2 med med Questen är något alldeles extra <3
WiltTheStilt2
2025-05-26, 13:13
I övrigt, sen jag köpte mitt Meta Quest 3 för 2mån sen, har jag knappt rört mina andra konsoler, har psvr2 med med Questen är något alldeles extra <3
Mitt favoritspel till Quest 3 är Eleven Table Tennis. Köpt ett pingisrack-adapter som gör det hela så mycket roligare att spela.
Måste nöta mer innan jag utmanar irlmänniskor.
WiltTheStilt2
2025-05-26, 13:15
Bland vanligare typer av tv-spel är just nu och några veckor tillbaka Fall Guys/Switch. Det är mitt favoritspel just nu oavsett konsoll.
WiltTheStilt2
2025-06-09, 11:23
Bump från sidan 2.
Jag älskar fortfarande Fall Guys till Switch.
Spelglödje: 10/10
Ska lira det hela hela sommaren i en solstol. (skön stol jag sitter i på sommaren = solstol.)
Nån här som spelar Switch 2?
Lasse Kongo
2025-06-09, 21:37
Bump från sidan 2.
Jag älskar fortfarande Fall Guys till Switch.
Spelglödje: 10/10
Ska lira det hela hela sommaren i en solstol. (skön stol jag sitter i på sommaren = solstol.)
Nån här som spelar Switch 2?
Får hem min imöra förhoppningsvis, beställt från Nintendo Irland, cirka 2lax billigare än i äckelsverige.
Mitt favoritspel till Quest 3 är Eleven Table Tennis. Köpt ett pingisrack-adapter som gör det hela så mycket roligare att spela.
Håller med om att Q3 är oerhört trevlig. Tyvärr sålde min polare sitt nyligen, så då försvann våra sköna coop-tillfällen. Var fantastiskt trevligt att köra Dungeons of Eternity och Pixel Dungeon tillsammans, snacka om spelglädje!
Eleven table tennis men också Racket Club har som sagt jäkligt engagerande fysik osv!
Tyvärr känns det som en väl dyr leksak för 5-6k som ligger oanvänd väldigt mycket sedan polaren sålde sitt.
WiltTheStilt2
2025-06-30, 11:38
Får hem min imöra förhoppningsvis, beställt från Nintendo Irland, cirka 2lax billigare än i äckelsverige.
Snurrar du folk med bananskal eller vad lirar du?
WiltTheStilt2
2025-06-30, 11:44
Eleven table tennis men också Racket Club har som sagt jäkligt engagerande fysik osv!
Tacksomfanförtipset.
Jagharbörjarskrivaihopsomenmotreaktionpåsärskrivan de. Detvarbaraenlitennotisfrånmigsjälvochminaförehavan den.
Scratch89
2025-06-30, 14:04
Ca 10 timmar in i Black Myth: Wukong. Ganska trevligt spel även fast jag tycker att vissa saker är lite plottriga och det är många skill trees och abilities som det känns som om man aldrig kommer använda.
WiltTheStilt2
2025-07-07, 11:23
I tv-spelsväg spelar jag fortfarande bara Fall Guys. Älskar't.
Min favoritkostym är Patrick Stjärna. Andraplatsen tar handsome Squidward. Tredje platsen knips av Björnen Baloo.
Stabilt gäng.
Lasse Kongo
2025-07-09, 22:30
Snurrar du folk med bananskal eller vad lirar du?
Ja precis, fick ju med Mario Kart World, mycket bra, sen köpte jag Tears Of The Kingdom nyligen med, har ju klarat BoTW och sofar känns ju ToTK bättre på allt, kör Switch2versionen såklart, mycket trevlig maskin den dära Switch 2.
Lasse Kongo
2025-07-09, 22:36
Ja det är verkligen sjukt bra, har rätt många spel till Q3, men ett par favoriter utöver table tennis är ju miracle pool, också i mixed reality, underbart, thrill of the fight, också mixed, så jävla jobbigt!
Hard Bullet, så sanlöst kul, sen är ju jag en sucker för rytm/musikspel så Beat Saber, Ragnarock, Trombone Champ, Smash Drums och inte minst Paradiddle, de två sistnämnda är digitalt knark.
Sen är det så bra på Quest att det är enkelt att modda och köra custom songs bla, älskar verkligen det, har ju tusentals låtar i bara Beat Saber, love it.
Fick med Batman när jag köpte men inte provat än, ska tydligen vara förbannat bra, sjukt häftig pryl som man kan göra oerhört mycket med, har ju Psvr2 också, som är kraftfullare rent grafiskt och har grymmare kontroller med haptic feedback o triggers, men Questen är ju standalone, går förvisso att köra PcVR och då blir det en jävla skillnad.
Men trots Oled i Psvr2 tar jag pannkakslinser före Oled varje dag i veckan.
Lasse Kongo
2025-07-09, 22:40
Årets spel... har nog sällan varit så lätt som 2025, kan redan nu säga att absolut inget kommer toppa Clair Obscur Expedition 33 för min del, vilket spel.
Att ett så litet team lyckats göra detta är snudd på kriminellt, och att man dessutom plockat in en random person från ett forum, som gjort musiken.... musik som är årtiondets? bästa spelmusik.
För min del är det inte bara årets spel, utan ett spel som letar sig in högt högt på min GOAT lista över spel, magiskt, lyfter hatten för det teamet.
Scratch89
2025-07-10, 08:22
Årets spel... har nog sällan varit så lätt som 2025, kan redan nu säga att absolut inget kommer toppa Clair Obscur Expedition 33 för min del, vilket spel.
Att ett så litet team lyckats göra detta är snudd på kriminellt, och att man dessutom plockat in en random person från ett forum, som gjort musiken.... musik som är årtiondets? bästa spelmusik.
För min del är det inte bara årets spel, utan ett spel som letar sig in högt högt på min GOAT lista över spel, magiskt, lyfter hatten för det teamet.
Skoj! Det står överst på min lista att spela efter att jag är klar med Wukong. Flera vänner som sagt att jag borde tycka om det.
Håller med.
Indiana Jones däremot. Hur kan det ha fått så höga betyg? Bland det tråkigaste jag spelat på senare år.
Lafayette
2025-07-10, 09:20
Indiana var ljuvligt som att spela dom gamla filmerna, saknar det spelet. Vill att dom gör tintin också
WiltTheStilt2
2025-07-14, 14:16
Indiana var ljuvligt som att spela dom gamla filmerna, saknar det spelet. Vill att dom gör tintin också
Skandal att vi inte har ett riktigt bra Tintinspel. Skandal!
Om jag inte missat nåt..
WiltTheStilt2
2025-07-14, 14:18
Ja det är verkligen sjukt bra, har rätt många spel till Q3, men ett par favoriter utöver table tennis är ju miracle pool, också i mixed reality, underbart, thrill of the fight, också mixed, så jävla jobbigt!
Hard Bullet, så sanlöst kul, sen är ju jag en sucker för rytm/musikspel så Beat Saber, Ragnarock, Trombone Champ, Smash Drums och inte minst Paradiddle, de två sistnämnda är digitalt knark.
Sen är det så bra på Quest att det är enkelt att modda och köra custom songs bla, älskar verkligen det, har ju tusentals låtar i bara Beat Saber, love it.
Fick med Batman när jag köpte men inte provat än, ska tydligen vara förbannat bra, sjukt häftig pryl som man kan göra oerhört mycket med, har ju Psvr2 också, som är kraftfullare rent grafiskt och har grymmare kontroller med haptic feedback o triggers, men Questen är ju standalone, går förvisso att köra PcVR och då blir det en jävla skillnad.
Men trots Oled i Psvr2 tar jag pannkakslinser före Oled varje dag i veckan.
Tack för tipsen! Har du provat något golfspel till Questen? Läste att det ska finnas något bra golfspel som man dessutom kan köpa "golfklubba" till för bättre inlevelse.
Walkabout Mini Golf gillar jag också.
WiltTheStilt2
2025-07-21, 10:45
Kom till finalrundan i Fall Guys (Switch) igår. Ska mjölka detta SOM FAN.
Hade på min Handsome Squidward-kostym.
WiltTheStilt2
2025-08-04, 11:10
Ingen som spelat tv-spel?
Laffe du har väl spelat tv-spel?
King Grub
2025-08-04, 11:32
Jag spelar om Tears of the Kingdom på Switch 2. Trevligt såklart.
WiltTheStilt2
2025-08-04, 12:55
King Grub kan man alltid lita på.
Grubben står när dom andra faller!
Kommentarer om Swish 2? Vad hissar du och vad dissar du?
Har du Steam Deck också, grubben?
PS: plz dont banna me för datorrelaterad fråga, it skulle göra mig very upprörd
Lasse Kongo
2025-08-06, 11:24
Jag har bara kört BoTW så ToTK var ett givet köp till S2, är väl bara 10h in i spelet men gillar verkligen.
Lafayette
2025-08-09, 23:22
Ingen som spelat tv-spel?
Laffe du har väl spelat tv-spel?
Battlefield 6-betan
Och Battlefield är tillbaka i högform
Kommer bli lika hooked som på Rainbow Sig Siege :(
WiltTheStilt2
2025-08-11, 11:21
Battlefield 6-betan
Och Battlefield är tillbaka i högform
Kommer bli lika hooked som på Rainbow Sig Siege :(
Spelade R6S över 1k timmar. Tog ungefär så lång tid tills jag började testa på Ranked.
Slutade strax efter det. Hade fått ut allt jag ville av casual-spellägen.
I Ranked var det så enormt svettigt att det blev för mkt helt enkelt. En gång var jag så jävla överspänd o laddad att i ett kritiskt läge sköt jag ihjäl min lagkompis istället för motståndaren. Lämnade WO pga skamsen och behövde lugna nerverna. Varenda rankedmatch var en jävla pärs då jag var överladdad och överspänd varenda gång.
Sålde mitt PS5 för att bryta mitt R6S-beroende då jag inte kunde sluta spela så länge jag hade min spelstation.
Angående BF6 håller du med de som kallar det CoD-likt?
Hoppas du haft en bra sommar, Laffe.
Edit: Var beroende av R6S på så sätt att jag fortsatte spela mkt fast jag egentligen inte ville. Det borde enligt forskning vara nåt slags beroende. Grub?
ChuckTesta
2025-08-13, 15:26
FF7 Rebirth är SJUKT bra. Det här är spelet man har väntat på om man ville ha en FF7 remake (kanske därför det heter Rebirth?). Första spelet var endast Midgar, om jag har uppfattat det rätt så är sista spelet Northern cave, Rebirth är alltså den stora "bulk" FF7 remake, och dom har gjort det väldigt bra. Spelet är stort, öppet, finns massor att göra. Städerna är stora och levande, vissa städer har stadsdelar med olika "vibes" i dom olika delarna.
Precis blivit klar i Gongaga och tagit mig till Cosmo canyon, i originalet finns det typ 5 hus och en reaktor, i Rebirth är Gongaga en stor stad, Cosmo canyon är gigantiskt.
Vissa saker hade man kunnat skippa och gjort lite mindre cringe, men i sin helhet är spelet absolut 10/10 i FF7 remake-skala och rätt mycket humor blandat med seriösa grejer. Man behöver inte ens spela första spelet, eftersom det finns någon "vad har hänt hittills?" när man börjar Rebirth. Om man är ett FF7-fan så måste man spela Rebirth.
WiltTheStilt2
2025-08-18, 13:06
Spelat 1 match Fall Guys sen sist. Det var veckans uppdatering om mitt tv-spelande. Till nästa vecka hoppas jag ha lirat min japanska utgåva av Donkey Kong 64 på mitt n64 som klarar japanska spel. Har grejjer till konsollen så jag får bilden på min pc-monitor o kan spela in när jag lirar.
Undra om nån släppt DK Rap på japanska. Vore fantastiskt.
WiltTheStilt2
2025-08-25, 11:29
Inte spelat tv-spel sen sist. Skärpning!
Grub, laffe, nån måste väl ha spelat nåt!
WiltTheStilt2
2025-09-01, 12:04
Jag har inte spelat tv-spel sen sist ännu.
Lafayette
2025-09-04, 19:12
Nu blir det Silksong!
Och en alldeles för stor mängd snacks. Och ingen nattsömn.
Nu blir det Silksong!
Och en alldeles för stor mängd snacks. Och ingen nattsömn.
Ge mig tio armhävningar för varje halvtimma du spelar. Go!:devil:
Lafayette
2025-09-04, 19:50
Spelar ingen roll hur mycket jag försöker med träning. Mår bara sämre och har mer ont med tiden. Så nu gejmar jag, är arbetslös och äter vad jag vill till döden tar mig.
WiltTheStilt2
2025-09-08, 09:43
Spelar ingen roll hur mycket jag försöker med träning. Mår bara sämre och har mer ont med tiden. Så nu gejmar jag, är arbetslös och äter vad jag vill till döden tar mig.
Jag gillar gejmningLaffe.
Själv inte spelat sen sist, tv-spel.
skyffelmördarn
2025-09-08, 19:24
Helt rätt, man ska göra vad man vill imorgon kan allt vara över.
Lafayette
2025-09-08, 20:53
Jag gillar gejmningLaffe.
Själv inte spelat sen sist, tv-spel.
Du måste ändra på detta. Eller gå och prata med någon!
WiltTheStilt2
2025-09-15, 10:10
Oj tror inte det men vem ska jag prata med exakt?
WiltTheStilt2
2025-09-15, 10:11
Du måste ändra på detta. Eller gå och prata med någon!
Oj svårt o tro det men om DU säger det så.
Vem ska jag prata med mer specifikt?
WiltTheStilt2
2025-09-15, 10:12
Jag har inte spelat tv-spel alls sen förra veckan.
Langster
2025-09-15, 14:29
Spelar Silksong. Det är bra.
Haft en liten Metroidvania-mani sen sommaren. Blasphemous 1 & 2, Holllowknight, och det där andra som ser ut exakt som Blasphemous… minns inte vad det heter :)
Hursomhelst, finns mycket av kvalitet i den genren!
Lasse Kongo
2025-09-19, 13:03
Silksong är riktigt bra, årets mest givna köp.
Annars har jag nyligen dragit igång Kingdom Come Deliverence till Switch2, absolut magiskt spel.
Lafayette
2025-09-21, 12:25
Silksong är riktigt bra, årets mest givna köp.
Annars har jag nyligen dragit igång Kingdom Come Deliverence till Switch2, absolut magiskt spel.
Jag är på mitt fjärde försök med Hollow Knight.. min lilla hjärna orkar inte med detta spel. Gångar överallt, höger vänster upp ner hela tiden :D men alla hyllar ju dessa spel så vill fortsätta föröka
Jag är på mitt fjärde försök med Hollow Knight.. min lilla hjärna orkar inte med detta spel. Gångar överallt, höger vänster upp ner hela tiden :D men alla hyllar ju dessa spel så vill fortsätta föröka
Kanske skall testa det. Kan väl inte vara jobbigare gångar hit och dit än Daggerfall utgår jag ifrån.
Lafayette
2025-09-21, 13:57
Kanske skall testa det. Kan väl inte vara jobbigare gångar hit och dit än Daggerfall utgår jag ifrån.
Intressant med tanke på hur linjära och enkla de senare elder scrolls är
ChuckTesta
2025-09-21, 14:39
Har också försökt några gånger .... Är det verkligen så bra?
WiltTheStilt2
2025-09-22, 11:36
Spelat inget alls rörande tv-spel sedan förra veckan. Möjligen en skandal. Eller?
Lafayette
2025-10-10, 09:46
Battlefield 6. Little Nightmares 3. Äntligen händer det grejer *flex*. Sen för det bli köppaus till Gothic Remake, gillade demot väldigt mycket
Lasse Kongo
2025-10-10, 15:02
Hämtade BF6 till PS5 för 599:-
Sooom man har längtat!
WiltTheStilt2
2025-10-27, 17:25
Skaffat ett japanskt Nintendo 64 med Donkey Kong 64, Bomberman med flera. Ska bli kul att spela
Fixat hela paketet med retrobitkontroll och elgato så kan kan spela in. Spelar på min pc-monitor & har det kopplat med omvandlare. Japanska n64 spel är bra mkt billigare än våran variant i Sweden. Tradera.
Langster
2025-10-28, 11:44
Ninja Gaiden 4, rätt bra, faktiskt.
Precis börjat spela Phantom Doctrine. Det är ganska likt xcom spelen. Roligt spel hittills, ganska svårt tycker jag, men jag lär väl mig.
WiltTheStilt2
2025-11-03, 11:28
Ska spela Fall Guys idag. Grymt spel.
Nintendo Switch.
Lasse Kongo
2025-11-03, 19:34
Extraction shooters är väl inte min grej... Men Arc Riders glider nog ändå upp som goty kandidat för min del, fyfan vilket jävla spel!
arc raiders nåt att testa mao?
arc raiders nåt att testa mao?
Helt klart! Spelet har ett stadigt järngrepp om mina bollar. Shit vad bra det är!
Scratch89
2025-11-04, 21:23
Själv spelar jag om Lies Of P för att spela dess DLC. Otroligt bra spel. Som en perfekt mix av det bästa av From Softs spel i en viktoriansk europeisk setting, väldigt lik Bloodborne.
Lafayette
2025-11-04, 23:37
Och perverst svårt. Har lite trauma från fighten med Brotherhood
Scratch89
2025-11-09, 10:36
Och perverst svårt. Har lite trauma från fighten med Brotherhood
Ah, man kan lösa det ganska bra om man kommer förberedd. Antingen massor av throwables (går ju att köpa obegränsat från säljaren i kapitel 5, precis vid en Stargazer), eller så kan man försöka lära sig att perfekt blocka storebrorsans slag så att hans vapen går sönder. Också värt att slå ner småsyskonen när de kommer, så man slipper att det blir en gank fest av det. Storebrorsan attackerar bara sällan och sporadiskt när någon av de andra är inne.
Man kan också använda ett acid-vapen då de är svaga mot det och livet tickar ner ganska drastiskt när de väl blir proccade.
Scratch89
2026-01-01, 17:50
Clair Obscur: Expedition 33 är ju väldigt skojigt än så länge!
ChuckTesta
2026-01-02, 04:04
Har folk spelat Detroit become human? Köpte det på steam-rean och det är ju riktigt bra hittills, spelat 6-7 timmar
Scratch89
2026-01-03, 11:29
Har folk spelat Detroit become human? Köpte det på steam-rean och det är ju riktigt bra hittills, spelat 6-7 timmar
Jag har spelat det! Det är kul i stunden men storyn är ju inget unikt och inte heller game play. Det är väldigt tydligt att David Cage försöker få oss att sympatisera med karaktärerna som är androider, så det blir lite pretentiöst. Dock väldigt kul att alla jag pratat med som spelat det fått olika slut.
Lafayette
2026-01-04, 14:07
Dishonored 1, ett av mina favoritspel, en omgång till. Non Lethal Run. Kräver många omstarter och koncentration. Ett av mina bättre tidsfördriv
WiltTheStilt2
2026-01-05, 12:14
Sålde mitt PS5 för jag var "beroende" av Rainbow Six Siege. Sedan dess har R6S mest blivit skit verkar det som. Kör Fall Guys till OG Switch idag. Barnsligt skojjigt. Spelglädjen är total för att återknyta till tv-spelstidningarna jag läste i min barndom. Power, power play, minns inte riktigt vad tidningen hette tyvärr. Play? Tobias Bjarneby var med i tidningen. Läste dessa runt 1998-1999.
Spelglädje är en variabel som borde skrivas om mer.
Tex Super Mario 64 har 10/10 i spelglädje.
WiltTheStilt2
2026-01-05, 12:25
Sålde mitt PS5 för jag var "beroende" av Rainbow Six Siege. Sedan dess har R6S mest blivit skit verkar det som. Kör Fall Guys till OG Switch idag. Barnsligt skojjigt. Spelglädjen är total för att återknyta till tv-spelstidningarna jag läste i min barndom. Power, power play, minns inte riktigt vad tidningen hette tyvärr. Play? Tobias Bjarneby var med i tidningen. Läste dessa runt 1998-1999.
Spelglädje:
Den omedelbara, kravlösa glädjen i att spela –
oberoende av prestation, progression eller resultat.
R6S - Ej hög spelglädje av spelet i sig, bara skoj till extremt skoj när jag spelade bra. Banjo-Kazooie (N64): roligt att spela även om det går dåligt ibland.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.