Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Jag tror att rollspel från Japan har halkat efter något enormt under det senaste decenniet. europeiska och f.f.a. amerikanska tillverkare har gjort enorma framsteg i både story och utförande.
Albatross
2012-07-30, 15:36
Tja, jag föredrar ju fortfarande FF VI framför t.ex Skyrim, så smaken är väl som baken... Tycker inte FF XIII(-2) känns så jRPG som det borde, vettefan vad det vill vara.
12:e oktober är en bit bort, men så jävla pepp på nytt Xcom!
Vandraren
2012-07-30, 17:30
Jrpg har inte varit bra sedan FF8.
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Attans, jag som tyckte Lost Odyssey och Blue Dragon var två riktigt bra klassiska JRPGs denna generation. ;)
Sen har vi ju Nier, Star Ocean, Last Remnants för att nämna några, liter mer åt actionhållet men ändå JRPGs på moderna konsoler och bra sådana!
Och så har vi en hel uppsjö fantastiska JRPGs av den klassiska skolan på både Nintendo DS och PSP, säkert många som inte spelar handburet och missar det enorma utbuted som finns där: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=9100968&postcount=3
Langster
2012-07-31, 20:13
Attans, jag som tyckte Lost Odyssey och Blue Dragon var två riktigt bra klassiska JRPGs denna generation. ;)
Sen har vi ju Nier, Star Ocean, Last Remnants för att nämna några, liter mer åt actionhållet men ändå JRPGs på moderna konsoler och bra sådana!
Och så har vi en hel uppsjö fantastiska JRPGs av den klassiska skolan på både Nintendo DS och PSP, säkert många som inte spelar handburet och missar det enorma utbuted som finns där: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=9100968&postcount=3
Gillar man klassiska jrpg så gillar man nog Lost Odyssey, jag blev positivt överraskad. Det är grymt underskattat. Jag tror det blev förbisett när alla väntade på FF 13... Och när man upptäckte vilket bottennapp det var så tröttnade alla på jrpg.
Läste precis en artikel om en snubbe som dött efter att ha spelat Diablo 3 fyrtio timmer i sträck vilket fick mig å undra vad är den längsta spel sessionen jag haft vilket jag kom fram till var 18 timmar då jag körde CS som intensivast och hade även en MMO period med Age of Conan på 20 timmar som mest
Vad är den längsta spel session nån av er har tagit er genom ?
Sen undrar jag också om någon av er brukar läsa recensioner till spela ni inte kan spela så som en Xbox 360 exclusive men du har inte en ?
Läste precis en artikel om en snubbe som dött efter att ha spelat Diablo 3 fyrtio timmer i sträck vilket fick mig å undra vad är den längsta spel sessionen jag haft vilket jag kom fram till var 18 timmar då jag körde CS som intensivast och hade även en MMO period med Age of Conan på 20 timmar som mest
Vet inte men rätt så långa sessioner i yngre dar, den snubben som dog dock han satt 40 timmar i sträck utan att röra sig från platsen, åt inget osv.. inte så smart, kan inte tänka mig att det är särskilt kul heller, efter x antal timmar sittandes på samma plats måste man vara rätt så trött och ofokuserad. Det här var dessutom på ett internetcafé, konstigt att inte personalen tog ansvar.
BelowAverage
2012-08-01, 13:32
Sen undrar jag också om någon av er brukar läsa recensioner till spela ni inte kan spela så som en Xbox 360 exclusive men du har inte en ?
Age of conan var gyllene tider på release :)
Tror aldrig jag kommit över "ynka" 7 timmar eller så utan mikropaus. Även om spelsessioner under lan och lathelger kan bli enorma.
Kommer mkt intressanta spel till ps3 som demons souls, drakspelet vid release som jag gärna hade lirat.
Fan va härligt, inte direkt spelrelaterat men känner att jag behöver dela med mig!
Kylningen på mitt Radeon 5870 v1 (kass original kylare) har alltid låtit väldigt högt när man spelar och nu på senare tid höll den på att säcka ihop typ överhettar och kraschade i nästan alla spel även på maxat varvtal, så beställde en Zhalman VF3000A dubbelkylare, kom idag tog ett tag att installera men satan, halverade temperaturen på kortet i idle och låter i princip ingenting i full drift, samma varvtal som idle bara lite varmare. Som att gå från att spela utomhus på en flygplats som att spela utan några störande ljud, aahhhh. :D
Funderade på att uppgradera kortet men 5870 är fortfarande grymt! Står sig bra mot dagens kort om man nu inte köper det allra värsta, får runt en 4300 i 3dmark, så en ny kylare va bättre och mycket billigare investering. :)
Direkt spelrelaterat: Förbokat Borderlands 2! Ser fram emot det som fan, kommer 28e augusti!
Till vilken plattform? Jag bokade till PC.
Till vilken plattform? Jag bokade till PC.
PC! 285 spänn på greenmangaming med en rabatkod, det var någon kampanj, man får ju steamkod so it's all good.
PC! 285 spänn på greenmangaming med en rabatkod, det var någon kampanj, man får ju steamkod so it's all good.
Aha! Är det inklusive Mechromancer?
Edit: Ser så ut. Är det en generell rabattkod eller engångs?
Aha! Är det inklusive Mechromancer?
Yeps! Alla prepurchase inkluderar den. :)
Yeps! Alla prepurchase inkluderar den. :)
Nu har jag också handlat, även letat upp vouchern... PLAYF-SURVY-VOUCH (giltig tills imorgon).
Nu har jag också handlat, även letat upp vouchern... PLAYF-SURVY-VOUCH (giltig tills imorgon).
Ah cool du hittade den! Jag kunde inte hitta den igen hehe
Gillar GNG dom är billiga även utan koder handlar nästan alltid där. :)
Ah cool du hittade den! Jag kunde inte hitta den igen hehe
Gillar GNG dom är billiga även utan koder handlar nästan alltid där. :)
Jag tackar för tipset! Hade först tänkt köpa Borderlands 2 Deluxe Hunter's Collector's Edition på webhallen för 995 + frakt... Så det blev nästan 800 kronor billigare nu. :)
Såg att jag blandade ihop datumen, 18 september kommer Borderlands 2, 28aug är ju GW2. :D
Anton Fräs
2012-08-01, 19:51
När jag spelade WoW som mest spelade jag 35-40h i sträck. Raid på kvällen, farms goldfarmers för poäng på morgonen och WSG team runs till nästa raid började.
Snacka om att man var en no lifer men jag hade riktigt roligt :)
tur att du lever då isf :D
jag kanske inte var lika hardcore som du men jag var rätt mkt no lifer jag med när jag körde Age of Conan som mest
Far Cry 3 co-op!!
UU16Y5g7BpU
Lasse Kongo
2012-08-14, 10:46
Känns som det blir en fin spelhöst/vinter.
Själv blir nästa köp NHL 13, längtat rejält efter det.
Andra spel jag ser fram emot är AC3, Blops2, Hitman, Borderlands 2, Warfighter, The Last Of Us (kommer väl inte iår dock?) All Stars Battle Royal.
Säkert glömt massor, vilka ska ni köpa?
Anton Fräs
2012-08-14, 10:48
Borderlands 2 och nya resident evil.
Nom nom nom
Borderlands 2, Torchlight 2, Far Cry 3, Sleeping Dogs, Darksiders 2. :Virro
Pew pew pew pew!
Lasse Kongo
2012-08-14, 11:06
Om man bryr sig, jag gör:
S0780E8mBpQ
MB3V1DLtSKQ
Fan, måste börja bli mer aktiv här!
Mackan58
2012-08-14, 22:27
Hej Kolo!
Kan någon rekommendera ett spel för två till Ps3? Jag och min bror har kört Army of Two (och dess uppföljare), vilka vi fann väldigt roliga. Jag vet att det finns möjlighet till 2 player på flertalet spel, jag är dock ute efter ett spel där man klarar "The Main Quest" tillsammans.
pls kolo halp, halp!
Hej Kolo!
Kan någon rekommendera ett spel för två till Ps3? Jag och min bror har kört Army of Two (och dess uppföljare), vilka vi fann väldigt roliga. Jag vet att det finns möjlighet till 2 player på flertalet spel, jag är dock ute efter ett spel där man klarar "The Main Quest" tillsammans.
pls kolo halp, halp!
Resident Evil 5
sen har jag för mig att även Modern Warfare serien kan man spela 2 på main quest och Resistance serien
Nordenator
2012-08-14, 23:26
Hej Kolo!
pls kolo halp, halp!
Portal 2 mathafuckah. GOTY 2011 lätt. Separat story för 2p, men fortfarande riktigt belönande.
Portal 2 mathafuckah. GOTY 2011 lätt. Separat story för 2p, men fortfarande riktigt belönande.
Kan inte plusetta mer. Sjukt bra spel för co-op.
Anton Fräs
2012-08-15, 07:30
Hej Kolo!
pls kolo halp, halp!
Borderlands är riktigt roligt, sedan finns det även gamla fina co op lir till ps2 som är bra fortfarande baldurs gate och sagan om ringen-spel.
Resident Evil 5
sen har jag för mig att även Modern Warfare serien kan man spela 2 på main quest och Resistance serien
RE 5 är fantastiskt, lagt ner massor med timmar på det i co-op. Nog bästa co-op liret all time för egen del.
Det måste inhandlas!
Holmeros
2012-08-15, 07:32
Det enda TV-spel jag spelar just nu är Mario Kart Double Dash på gamecube. Vilken jävla underhållning. Fyra pers och stenhårda fighter. Bästa Mario Kart ever, så jävla sköna minnen ^^
NHL 13 däremot. Demo släpps nästa vecka, måste testa. Jävligt taggad!
Little Big Planet Karting (heter det va) verkar också jävligt intressant. Kanske en "ersättare" för mario kart för vårt kompisgäng som ses ibland å spelar å dricker öl :)
BelowAverage
2012-08-16, 20:31
Känner nån igen?
http://farm9.staticflickr.com/8287/7738584814_0e16d58d83_h.jpg
*drool*
*drool* http://www.flickr.com/photos/83889674@N02/7738584814/in/set-72157630926518440
*drool*
*drool* Man blir sugen på att dra igång Fallout 3 igen
stolpskott
2012-08-16, 20:41
Med risk för att vara korkad,
Red Dead Redemption: Undead Nightmare?
Mackan58
2012-08-16, 21:27
Tack så mycket för tipsen! Ska bli väldigt kul att lira lite 2-player igen i en skön soffa =)!
Regards Uncle Mackan
Hmm-mms, Läste om Portal 2 på wiki, det verkar ju inte testo-igt alls? Why the hype? =)
Tack så mycket för tipsen! Ska bli väldigt kul att lira lite 2-player igen i en skön soffa =)!
Regards Uncle Mackan
Hmm-mms, Läste om Portal 2 på wiki, det verkar ju inte testo-igt alls? Why the hype? =)
Jag gav det en rejäl chans o lirade 3 timmar med en polare, förstår inte heller the hype
Portal 2 är knappast testosterondreglande miffon. Snarare charmigt, kul, och smart. Om du är typen som gillar att vråla könsord till andra spelare i Modern Warfare 3 är det förmodligen inte det bästa alternativet.
Uppvuxen med Nintendo 8 bitars ,) spelade efter det Playstation 1/2 men saknat konsol i 7 år minst :( blir ett ps3 vid löning ! ;) good days here we cum !
Anton Fräs
2012-08-17, 06:43
Börjar längta efter en ny generation konsoler nu. Haft mitt PS3 sedan release.
Lasse Kongo
2012-08-17, 08:48
Gör er själva en tjänst och skaffa Sound Shapes, jag har inte suttit med en sådant smile sedan jag spelade LBP.
Lite rec, dock till vitan men det är ju samma lir till ps3
http://www.gamerankings.com/vita/632650-sound-shapes/index.html
Phil Heath
2012-08-17, 09:12
Samma här. Hoppas PS4an dyker upp nästa år*popcorn*
Till alla Xbox-ägare vill jag upplysa om Dust: An Elysian Tail (http://www.giantbomb.com/quick-look-dust-an-elysian-tail/17-6434/) som är sista släppet för årets Summer of Arcade. Metroidvania med lite kul humor, väldigt intressant design, och vad som förefaller vara en massa utforskning.
Jag kan inte rekommendera spelet, eftersom jag inte kan lira det själv.
Känner nån igen?
http://farm9.staticflickr.com/8287/7738584814_0e16d58d83_h.jpg
*drool*
*drool* http://www.flickr.com/photos/83889674@N02/7738584814/in/set-72157630926518440
*drool*
*drool* Man blir sugen på att dra igång Fallout 3 igen
Red Dead Redemption
Har också haft min sen release men längtar inte än har fortfarande för många spela som jag vill spela på PS3an
Hehe det är från fallout 3, känner igen kyrkan men det står under också. :D
Alla spel som kör enbseries mod blir så brutalt snygga, Skyrim+enb+matso's visual immersion 3 presets = :bow:
http://static.skyrim.nexusmods.com/mods/images/15050-1-1334304354.jpg
http://static.skyrim.nexusmods.com/mods/images/15050-4-1334304386.jpg
http://static.skyrim.nexusmods.com/mods/images/15050-1-1334304775.jpg
MasterChief
2012-08-17, 15:05
New Super Mario Bros 2 på 3DS släpptes idag! Ser fram mot många roliga timmar. Ettan har jag spelat typ 1000 timmar :d
Brolands 2!
LUXqmJ1VdlQ
-7sltq0cM8U
vMxdwk8Ndq4
rrq2che5Io8
Inget nytt spel, dock ett sjukt roligt rpg ^^
storPines
2012-08-17, 20:47
testat Sleeping dog nu i cirka 2h...speltorkan är nu över! :)
rrq2che5Io8
Inget nytt spel, dock ett sjukt roligt rpg ^^
Ett av dom sämsta spelen jag spelat EVER, fattar än idag inte vafan det spelet handla om, dock så ska den ha tummen upp för innovativt stridssystem
stolpskott
2012-08-18, 17:45
Återgått till Borderlands GOTY edition. Klockrent, Borderlands 2 är nog det näst största släppet i höst för mig (AC3 kommer först)
BelowAverage
2012-08-18, 19:19
HoN GM and moderator tournament (http://www.hongmtournaments.com/)
Är en bit in i picking phase nu, njut! :d
Jag har, lite efter resten av världen, börjat lira Skyrim. Är typ lvl 20 nu. Grymt spel. Kul att det är sjukt mycket mindre buggigt än Falloutserien. Världen är verkligen ENORM. Lite ångest då jag börjat med lite för svåra questlines så min ganska låglevlade gubbe är lite för sämst för att komma vidare i questsen. Borde kanske hålla mig lite mer till main quests och ta sidogrejerna när de kommer istället för att vandra runt slumpmässigt i hela världen.
Jag har, lite efter resten av världen, börjat lira Skyrim. Är typ lvl 20 nu. Grymt spel. Kul att det är sjukt mycket mindre buggigt än Falloutserien. Världen är verkligen ENORM. Lite ångest då jag börjat med lite för svåra questlines så min ganska låglevlade gubbe är lite för sämst för att komma vidare i questsen. Borde kanske hålla mig lite mer till main quests och ta sidogrejerna när de kommer istället för att vandra runt slumpmässigt i hela världen.
Spelar du på PC? Ladda i så fall ner enbseries för skyrim och Matso's Visual Immersion III presets för enb, du kommer tappa hakan över grafiken. :D
Nordenator
2012-08-20, 14:50
Det är ju level scaling som stryk, så main questet är alltid lätt eller svårt beroende på hur man väljer att spela.
Z-cV4in0kh0
Jag gillar det jag ser! 2vs2 i rankade onlinematcher är också en trevlig överraskning bannemig! GOGO FIFA! :D
Skuggvargen
2012-08-20, 23:09
Läste ut Metro 2033 boken på lassa igår och är mer eller mindre tvungen att spela det då jag köpt spelet för 2 månader sen (är spelköparjunkie) Hoppas nu bara att spelet är bättre än boken!!!!
Det är ju level scaling som stryk, så main questet är alltid lätt eller svårt beroende på hur man väljer att spela.
Sorry förstår inte riktigt tvspelslingon :) Betyder det att du tycker questsen anpassas för dåligt efter level, eller att jag borde bita i sura äpplet eftersom det är meningen att det ska vara svårt?
Spelar du på PC? Ladda i så fall ner enbseries för skyrim och Matso's Visual Immersion III presets för enb, du kommer tappa hakan över grafiken. :D
Kör på PS3 är jag rädd, men tycker det ser helt OK ut ändå!
Berggren91
2012-08-21, 08:51
Någon som spelar/spelat Uncharted som kan förtälja om det är värt att investera i någon utav volymerna i spelserien och i såna fall vilken? cofffee
Någon som spelar/spelat Uncharted som kan förtälja om det är värt att investera i någon utav volymerna i spelserien och i såna fall vilken? cofffee
Samtliga! Riktigt bra spel. Jag tycker personligen att serien blivit bättre för varje spel som har släppts.
Darksiders 2 landade i brevlådan igår, spelat 14 tim än så länge. Vilken fantastisk uppryckning från 1an!
Lasse Kongo
2012-08-21, 10:39
Darksiders 2 landade i brevlådan igår, spelat 14 tim än så länge. Vilken fantastisk uppryckning från 1an!
Jag pallade inte spela klart ettan så jag lär aldrig kunna köra tvåan, pga att jag måste ju klarat ettan för att spela tvåan!
Funderar dock på Sleeping Dogs, fått riktigt bra recensioner, klarade dessutom Mass Effect 3 igår, så jävla bra sååååå jäääävla bra, trean är lätt bäst i hela serien och vilken spelserie, magiskt, fattigt slut bara, men men, kan inte få allt.
Halva semestern kvar så ett nytt spelköp får det nog bli med detta jävla muttväder!
Sorry förstår inte riktigt tvspelslingon :) Betyder det att du tycker questsen anpassas för dåligt efter level, eller att jag borde bita i sura äpplet eftersom det är meningen att det ska vara svårt?
det betyder att spelet anpassas efter beroende på vilken level du är, så det borde egentligen aldrig vara för svårt eftersom spelet anpassas efter din karaktär så det du kan göra är å köra lite andra quests å hoppas på att du hittar bättre grejer, vet inte om man kan köra med God Mode på ps3an dock
lite tråkigt att alla Elder Scrolls har level scaling för den känslan av övermäktighet som du kan få i andra spel kan utebli
Dom spelen är bland dom bästa på konsolen på alla plan, har bara 3an kvar jag måste köra igenom
Wilt the Stilt
2012-08-21, 14:26
Kör på PS3 är jag rädd, men tycker det ser helt OK ut ändå!
Spelade också på PS3. En av mina favoritspel! Men det är jefligt segt att det går så segt, om vi ens får, Dawnguard :( Skulle gärna plussa på mina 170+timmar med det.. lol!
Samtliga! Riktigt bra spel. Jag tycker personligen att serien blivit bättre för varje spel som har släppts.
Japp! 3:an är helt fantastisk.
Annars så gillar jag just nu Tiger Woods 13 :Virro :d
Lasse Kongo
2012-08-22, 11:59
Köpte KoA Reckoning på relle, klarade det idag : ) bra skit, extremt mycket speltimmar i det spelet!
Ca 2h in i Sleeping Dogs kan jag säga att det är väldigt lovande, me like.
Idag kommer gratis coop till Spec Ops som fö är ett av årets fetaste spel hitills.
Jag började också nyligen med Skyrim. Tycker ändå att det är ganska buggigt. (Dock inte lika buggigt som fallout 3 och NV). Hittills måste jag säga att jag gillar det betydligt bättre än oblivion. Det ser helt ok ut, men de har fortfarande väldigt mycket att lära om animation. (Även om den biten också är väldigt mycket bättre i skyrim jämfört med Fallout 3, New Vegas och oblivion.)
Jag gillar att det har hämtat ganska mycket inspiration från vikingar och kelter.
Alla tre är väldigt bra och välgjorda. Jag älskar att de har lyckats få ett sådant flow i mellan action och story. Det händer någonting hela tiden vilket gör det till en väldigt filmisk upplevelse (dock inte såpass filmiskt att det blir som en interaktiv film). Att det sedan är sjukt snyggt och tekniskt välgjort stärker bara upplevelsen ännu mer. Spring och köp allihop!
Mackan58
2012-08-22, 13:59
Tänkte köpa Borderlands och eventuellt Uncharted 3 (båda för att köra 2-player). Funderade på Lord of the Rings War in the North också då jag såg att man t.o.m kunde vara 3 och lira där.
I övrigt tänkte jag införskaffa Dawnguard till pc lite senare i höst =). Good times.
Tänkte köpa Borderlands och eventuellt Uncharted 3 (båda för att köra 2-player). Funderade på Lord of the Rings War in the North också då jag såg att man t.o.m kunde vara 3 och lira där.
I övrigt tänkte jag införskaffa Dawnguard till pc lite senare i höst =). Good times.
Just so ya know, Borderlands 2 kommer 18e nästa månad. :)
Går att köpa rätt billigt på greenmangaming (steam kod) dom har just nu 20% rabatt på allt om man använder en kod som finns på deras sida.
Lasse Kongo
2012-08-22, 15:14
Ändå lätt värt att köpa Borderlands Goty för en kaffepeng typ, Borderlands 2 ser/verkar mest vara precis samma sak igen bortsett från fler vapen/nya karaktärer, ser exakt ut och för sig som ettan, not a bad thing men då kan man likabra börja med ettan.
stolpskott
2012-08-22, 17:28
Det betyder att fienderna spelet kastar emot dig anpassas efter din lvl. Så ingen quest kan vara svår pga din låga level, det har helt och hållet att göra med din skicklighet.
F.ö. har skyrim fått kritik för att det är på tok för lätt, även på högsta svårighetsnivån. ;)
Nån som lirat CS:GO och vill ge en minirecension?
mangemani
2012-08-22, 21:25
var ett bra tag sen nu man lirade något i över huvud taget på konsoll eller något annat tv spel, men imorgon kommer min psp vita med 3 spel och då tror jag nog att jag lägger wow på hyllan ett tag och låter mig uppslukas utav psp vitans underbara värld.
ska bli sköjj:)
gratefuldead
2012-08-22, 21:45
Fick nyligen Skyrim till 360 av en vän. Jävlar vad kul det är. Spelade ett par timmar på datorn när det kom ut, men datorn klarade inte att leverera på särskilt höga inställningar.
BelowAverage
2012-08-22, 22:11
Ändå lätt värt att köpa Borderlands Goty för en kaffepeng typ, Borderlands 2 ser/verkar mest vara precis samma sak igen bortsett från fler vapen/nya karaktärer, ser exakt ut och för sig som ettan, not a bad thing men då kan man likabra börja med ettan.
LOTR war in the north är faktiskt rätt underhållande i co-op.
Det är inte fruktansvärt kvalitativt men man får slakta orcher i mängder.
Kan tipsa om att magikern och archern är starkast lategame (enligt mig), där den kraftige lille typen sackar efter.
Borderlands är fruktansvärt underhållande och har väldigt mycket innehåll om man gillar den typen av spel. Samma sak där, siktar du på lategame är siren nog det bästa och är väldigt mångsidig och stark spelet genom. Lättast att sola slutbossen med (och egentligen alla bossar). Följt av roland / mordecai och sist berserker som inte riktigt har samma ooomph lategame. Men rockets är kul, colossal nidhogg :hbang:
xeHRnwOB8-U
Launch trailer för Borderlands 2:
X5JHBdcNu6g
Här kan man spela det gratis!
http://www.wubwub.eu/demake.php
Lasse Kongo
2012-08-24, 13:59
Trots att jag redan har 100 spel för mycket och köpt 20spel för mycket sista veckorna kunde jag inte hålla mig, det glädjer mig enormt att detta spel fått så bra betyg etc, det officiella osspelet, det verkar riktigt riktigt bra och ska bli helt underbart kul att spela, man får en viss mättnad av shooters, rpg, racing etc efter ett tag, 40 grenar att tävla i weeee
Så jag slog te idakk.
http://www.fz.se/artiklar/recension/20120703/london-2012
stolpskott
2012-08-24, 15:42
25 spänn för Mirror's Edge var ju hutlöst. Så det köpte jag idag. Har redan klarat det och sedan sålt det men jaja. Det är ett kuligt spel som jag saknat ibland.
stolpskott
2012-08-26, 08:56
Återgått till Borderlands GOTY edition.
Fyfan vad jag är grym. Varför är det så jäkla lätt jämfört med sist jag körde?
0TUK9IOxtfQ&feature=plcp
yyg6PtOt_Po
oSUWgPGdy_4&feature=plcp
Är det någon som har koll på när de nya konsolerna kommer ut?( PS4 / Xbox 720, eller vad de nu kommer heta)
Funderar på att köpa mig ett PS3 / Xbox 360 nu när de är rätt billiga men känns rätt meningslöst att köpa en ny konsol nu om en ny version kommer ut om 6 månader eller liknande...
stolpskott
2012-08-26, 09:05
Är det någon som har koll på när de nya konsolerna kommer ut?( PS4 / Xbox 720, eller vad de nu kommer heta)
Funderar på att köpa mig ett PS3 / Xbox 360 nu när de är rätt billiga men känns rätt meningslöst att köpa en ny konsol nu om en ny version kommer ut om 6 månader eller liknande...
Ingen ny konsol har officiellt presenterats för allmänheten, så att det kommer ut något innan den sena hösten 2013 är inte möjligt. Förmodligen blir det ett år senare än så.
Jag skulle tro att vi får se en massa nytt gällande konsolerna under 2013, kanske så tidigt som sent 2012. Möjligt att vi rent av får en release under November/December 2013.
Så fort antingen Microsoft eller Sony väljer att prata om sin nya konsol kommer den andra parten att sätta igång sin marknadsföring. Senaste gången fick Microsoft ett helt år för sig själva, innan Wii och PS3 kom ut. Sony vill nog inte att det händer igen.
Jag skulle tro att vi får se en massa nytt gällande konsolerna under 2013, kanske så tidigt som sent 2012. Möjligt att vi rent av får en release under November/December 2013.
Så fort antingen Microsoft eller Sony väljer att prata om sin nya konsol kommer den andra parten att sätta igång sin marknadsföring. Senaste gången fick Microsoft ett helt år för sig själva, innan Wii och PS3 kom ut. Sony vill nog inte att det händer igen.
Jag gissar på att planen är att visa upp dom på nästa E3, men jag tror att någon hos MS eller Sony kommer läcka info innan det och tvinga dom att gå ut med uppgifter i förväg och då kommer konkurrenten bli tvingad till att göra samma sak. ;)
Sen gissar jag också på att MS och Sony båda vill se hur det går för Wii U launchen innan dom går ut med något officielt.
Hahah tillägnad dig Lasse!
http://2.media.dorkly.cvcdn.com/31/70/2e6d59a8f0486802cf7e0b328bb34348.jpg
Jag gissar på att planen är att visa upp dom på nästa E3, men jag tror att någon hos MS eller Sony kommer läcka info innan det och tvinga dom att gå ut med uppgifter i förväg och då kommer konkurrenten bli tvingad till att göra samma sak. ;)
Sen gissar jag också på att MS och Sony båda vill se hur det går för Wii U launchen innan dom går ut med något officielt.
Beror på när dom lanseras.
Playstation 3 visades först under E3, men inte Xbox 360.
Beror på när dom lanseras.
Playstation 3 visades först under E3, men inte Xbox 360.
Fast det är tajtare konkuransläge idag, Sony och MS ligger i luven på varandra och slåss om marknadsandelar på ett sätt dom inte gjort tidigare, båda vill ju lansera sin först för att få marknadsfördelar, men ingen av dom vill forcera fram en för tidig release.
Fast det är tajtare konkuransläge idag, Sony och MS ligger i luven på varandra och slåss om marknadsandelar på ett sätt dom inte gjort tidigare, båda vill ju lansera sin först för att få marknadsfördelar, men ingen av dom vill forcera fram en för tidig release.
Japp.
Sony vill väldigt gärna kontrollera den delen, med tanke på att Xbox 360 hade ett helt års försprång. Jag gissar på att vi ser Sony prata om sin konsol först, om dom har vett nog att lyssna på västvärlden.
Lasse Kongo
2012-08-26, 11:41
Hahah tillägnad dig Lasse!
http://2.media.dorkly.cvcdn.com/31/70/2e6d59a8f0486802cf7e0b328bb34348.jpg
Hehe, fattar dock inte : (
Hehe, fattar dock inte : (
Tänkte på alla spel du köpte, steam summer sale = lasse köper spel = valve bankrupt får back på spelen.
Lasse Kongo
2012-08-26, 12:07
Tänkte på alla spel du köpte, steam summer sale = lasse köper spel = valve bankrupt får back på spelen.
Haha du tänkte så, då förstår jag xD
Jag antar att de som är intresserade redan har sett detta, men här kommer i alla fall dagens nyhet.
Metal Gear Solid: Ground Zeroes shows off Fox Engine shine and possible open-world elements (http://www.gamespot.com/metal-gear-solid-ground-zeroes/previews/metal-gear-solid-ground-zeroes-shows-off-fox-engine-shine-and-possible-open-world-elements-6393924/?tag=Topslot;NewMetalGear;TheNextMetalGearSolid)
SNAAAKE! :bow: *cupid* *drool*
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2012/242/681794_20120830_640screen001.jpg
Och nu har det släppts en trailer från PAX med in-game fotage. :bow:
Fick jag bara välja att lov ett spel till innan jag dör så skulle det bli detta! Jag har inte varit så här exalterad på väldigt länge! :krampus
SV537LLrnlo
Det verkar nästan som att det utspelar sig efter Peace Walker. Jag känner att det är dags för ett nytt MGS-marathon. *cupid*
While this was only a taste of what is to come in the Metal Gear universe, Kojima did offer some interesting details during the demonstration. As mentioned, the game will be open world, and players will be able to pilot a helicopter to different parts of the world--perhaps to the different ground zero locations. Players can also summon their helicopter “at any time” by deploying a special signal flare. The helicopter will swoop in blasting “Flight of the Valkyries” (or whichever custom song you choose) and lay down suppressive fire for Snake.
Helicopters were mentioned a third time when Kojima noted that players can now hijack vehicles. As seen in the demo, Snake swiped a jeep and took it for a quick spin. Between stealing military vehicles and calling down death from above, it's unclear when Snake is going to find time to get any real sneaking done, but there’s still plenty we don’t know about this game.
One thing we do know is that Kojima did not want to brand Ground Zeroes as Metal Gear Solid 5. Instead, he referred to it as a “prologue” to MGS5.
Skrivet av: Maxwell McGee, Gamespot
Hämtat från: Gamespot: The Early Details of Metal Gear Solid Ground Zeroes (http://www.gamespot.com/features/the-early-details-of-metal-gear-solid-ground-zeroes-6394486/?tag=Topslot%3bMetalGearSolidGroundZeroes%3bTheEar lyDetailsOfMgs)
kalajset
2012-09-02, 08:42
Ang. nya konsoler är det hursomhelst trist att dagens känns så hopplöst omoderna. Kanske mer eller mindre oundvikligt i praktiken förvisso. Är alldeles för dåligt insatt i den ekonomiska biten kring både Sony och MS för att kunna ge bakgrunden någon djupare tanke, jag vill helt enkelt bara spela. På något som känns modernt helst. Det har inte min PS3 gjort på flera år. Kommer antagligen skaffa en någorlunda OK speldator igen framåt vintern, något jag aldrig mer trodde jag skulle göra men jag gör det delvis p ga detta.
Ska hursomhelst skaffa ett nytt PS3-spel idag efter sommartorkan med mycket halvmesyrer och försök till att spela igenom spel jag egentligen inte är intresserad av. Det blir antagligen Darksiders 2 eller Sleeping Dogs. Sleeping Dogs-demot imponerade stort, men är rädd för att jag tröttnar på Open World-konceptet före spelet är klart. Darksiders 2 är jag övertygad om är riktigt bra rent tekniskt sett. Jag gillade dessutom ettan skarpt så det är egentligen ett rätt givet köp. Vet bara inte riktigt om jag är sugen på det just nu.
Lasse Kongo
2012-09-02, 09:58
Ang. nya konsoler är det hursomhelst trist att dagens känns så hopplöst omoderna. Kanske mer eller mindre oundvikligt i praktiken förvisso. Är alldeles för dåligt insatt i den ekonomiska biten kring både Sony och MS för att kunna ge bakgrunden någon djupare tanke, jag vill helt enkelt bara spela. På något som känns modernt helst. Det har inte min PS3 gjort på flera år. Kommer antagligen skaffa en någorlunda OK speldator igen framåt vintern, något jag aldrig mer trodde jag skulle göra men jag gör det delvis p ga detta.
Ska hursomhelst skaffa ett nytt PS3-spel idag efter sommartorkan med mycket halvmesyrer och försök till att spela igenom spel jag egentligen inte är intresserad av. Det blir antagligen Darksiders 2 eller Sleeping Dogs. Sleeping Dogs-demot imponerade stort, men är rädd för att jag tröttnar på Open World-konceptet före spelet är klart. Darksiders 2 är jag övertygad om är riktigt bra rent tekniskt sett. Jag gillade dessutom ettan skarpt så det är egentligen ett rätt givet köp. Vet bara inte riktigt om jag är sugen på det just nu.
Sleeping dogs är iaf hur grymt som helst, kan verkligen rekommenderas.
grisbil3n
2012-09-02, 10:30
Vore roligt om själva spelmekanismen utvecklades i takt med grafiken också.
Och nu har det släppts en trailer från PAX med in-game fotage. :bow:
Fick jag bara välja att lov ett spel till innan jag dör så skulle det bli detta! Jag har inte varit så här exalterad på väldigt länge! :krampus
Det verkar nästan som att det utspelar sig efter Peace Walker. Jag känner att det är dags för ett nytt MGS-marathon. *cupid*
Läste om det häromdagen men daaamn vilket klipp, dat grafik!
Open world sandbox ryktas det om, ja tack!
Läste om det häromdagen men daaamn vilket klipp, dat grafik!
Ja, helt otroligt!
Open world sandbox ryktas det om, ja tack!
Det verkar till och med vara ett konfirmerat rykte. Hideo Kojima sade det ju, i stort sett, själv under presentationen. Det ska bli spännande att se hur de löser det. :)
Silverschnitzel
2012-09-02, 11:54
Extended.
http://www.ign.com/videos/2012/09/01/metal-gear-solid-ground-zeroes-extended-14-minute-demo?utm_source=youtube&utm_medium=referral&utm_campaign=Video%2BAnnotation
Lasse Kongo
2012-09-02, 16:22
Ja ni, the intern net har verkligen kokat sen trailern på nya Metal Gear kom ut, det ser verkligen helt förjävla sjukt ut, jag har ju dessutom påbörjat peace walker som dessutom verkar riktigt bra, måste ta tag i det och köra klart det nu iom att Ground Zeros utspelas efter PW, längtar.... pepp, hype? Faq jä!
The Walking Dead: Episode 3 släpptes för några dagar sen. Tydligen har serien fått enormt bra respons.
The Walking Dead: Episode 3 släpptes för några dagar sen. Tydligen har serien fått enormt bra respons.
Episod 1 var fantastiskt bra, har sparat 2an med flit så jag har flera episoder att spela, kanske dags att köra 2+3. :)
dags å ta sig igenom hela (1-4 + peace walker ) MGS serien IGEN
Jag beställer "HD-collection" idag. Jag har redan alla spelen, men jag vill inte spela Peace Walker på PSP. Jag gillade inte kontrollern och det känns lite som att spela spelet genom en pappkartong med ett litet titthål. ;)
Är det någon spelserie som jag vill kasta pengar på så är det MGS.
mangemani
2012-09-03, 15:35
mjo, att lira hd collection på psp går inte att jämföra med att spela det på stor tv, men ändå, vissa ställen så har man ju inte tillgång till tv eller sin ps2/ps3:a och då kan man ju lira det på pspn:).
då man redan har klarat ut spelen på hd collection ett antal ggr så dröjde det inte länge innan man klarade ut det på psp med, dock så är kontrollen ovant, menn med lite tjurighet så gick det.
nu sammlar man bara på sig dog tags så man kan få oändligt med ammo och osynlighet så man kan börja leka lite:)
kalajset
2012-09-03, 22:03
Sleeping dogs är iaf hur grymt som helst, kan verkligen rekommenderas.
Yes, det var ett riktigt kvalitetslir. Känns extremt välgjort gällande alltifrån hur karaktärerna rör sig till grafiken. Mycket nöjd med det. Enda egentliga anmärkningen hittills är att det verkar lite väl kort i story mode. Har endast kört spelet några timmar (och då vad det känns som mest lallat runt och inte gjort något vettigt överhuvudtaget), men ändå har jag redan klarat 20% av storyn.
Bästa i genren sedan San Andreas, slår definitivt GTA4 med hästlängder.
Låter som att man kanske skulle ge sleeping dogs en chans.
Skickat från 3:e galaxen via tapatalk2
kalajset
2012-09-04, 19:26
Låter som att man kanske skulle ge sleeping dogs en chans.
Skickat från 3:e galaxen via tapatalk2
Ja det tycker jag absolut om du är sugen. Tror det är väldigt svårt att bli besviken om man gillar genren. Dock inget revolutionerande spel i sig, det bör man nog ha klart för sig före inköp, utan det är istället de små sakerna som gör det så bra. Den viktigaste faktorn (spelglädjen) är dock skyhög allt som oftast.
Finns som sagt ett demo på PSS, vilket jag för en gångs skull tycker ger en rättvis bild av spelet. Är bara själva fordonsbiten man missar där. Iofs en stor del av spelet i fullversionen men tycker de har lyckats minst lika bra med denna del som spelet i övrigt.
stolpskott
2012-09-04, 19:42
Angående Sleeping Dogs finns det egentligen bara en sak jag har att klaga på efter att ha klarat spelet, och det är att spelglädjen i stort sett dör när man får slut på uppdrag. Ja, man kan spela om uppdrag, men det finns inget större omspelningsvärde i de enstaka uppdragen. Tyvärr.
Wilt the Stilt
2012-09-05, 12:00
Spelade också på PS3. En av mina favoritspel! Men det är jefligt segt att det går så segt, om vi ens får, Dawnguard :( Skulle gärna plussa på mina 170+timmar med det.. lol!
Verkar inte bli något Dawnguard till PS3!! http://www.gamereactor.se/nyheter/66871/Inget+Dawnguard+till+PS3-Skyrim%3F/ http://www.eurogamer.net/articles/2012-08-31-bethesda-struggling-with-dawnguard-on-ps3-this-is-not-a-problem-were-positive-we-can-solve
Dessutom så verkar det ta en jävla tid för CS:GO att släppas på Playstation EU Store..
://////
Verkar rätt kul o sitta med mus o tangentbord och spela CS:GO på TV:n. Hoppas min logitech-utrustning fungerar bara till PS3:an..
Ja det tycker jag absolut om du är sugen. Tror det är väldigt svårt att bli besviken om man gillar genren. Dock inget revolutionerande spel i sig, det bör man nog ha klart för sig före inköp, utan det är istället de små sakerna som gör det så bra. Den viktigaste faktorn (spelglädjen) är dock skyhög allt som oftast.
Finns som sagt ett demo på PSS, vilket jag för en gångs skull tycker ger en rättvis bild av spelet. Är bara själva fordonsbiten man missar där. Iofs en stor del av spelet i fullversionen men tycker de har lyckats minst lika bra med denna del som spelet i övrigt.
Ska dra ner demot när jag får tillbaka mitt internet. Jag är mitt uppe ti ett operatörsbyte.
Angående Sleeping Dogs finns det egentligen bara en sak jag har att klaga på efter att ha klarat spelet, och det är att spelglädjen i stort sett dör när man får slut på uppdrag. Ja, man kan spela om uppdrag, men det finns inget större omspelningsvärde i de enstaka uppdragen. Tyvärr.
Det är få spel som jag känner att jag har tid att spela om. Jag ligger redan efter på listan av spel som måste spelas som det är. :D
Verkar rätt kul o sitta med mus o tangentbord och spela CS:GO på TV:n. Hoppas min logitech-utrustning fungerar bara till PS3:an..
Om det är vanlig mus och tangentbord till dator du menar så kan jag nästan lova dig att du inte kan använda det när du spelar på PS3. :)
Wilt the Stilt
2012-09-05, 13:19
Om det är vanlig mus och tangentbord till dator du menar så kan jag nästan lova dig att du inte kan använda det när du spelar på PS3. :)
Aha? Läste att CS:GO på PS3 hade stöd för usb-mus och tangentbord.
Från Gamespots recension:
"No matter which modes you choose to play CS:GO in, however, you'd better be playing with a keyboard and mouse. On the PlayStation 3, playing with a controller is very difficult because CS:GO lacks the hand-holding auto-aim that console FPS players are generally used to, and because many PS3 players will likely be playing with a USB keyboard and mouse, which are both supported by CS:GO. 360 players aren't so lucky, unfortunately, as they're relegated to a controller. "
http://www.youtube.com/watch?v=o3jeT7aalDc
När jag söker runt på google verkar folk använda vanliga "dator-musar" iaf. Men det verkar krångla för många..
Aha? Läste att CS:GO på PS3 hade stöd för usb-mus och tangentbord.
Från Gamespots recension:
"No matter which modes you choose to play CS:GO in, however, you'd better be playing with a keyboard and mouse. On the PlayStation 3, playing with a controller is very difficult because CS:GO lacks the hand-holding auto-aim that console FPS players are generally used to, and because many PS3 players will likely be playing with a USB keyboard and mouse, which are both supported by CS:GO. 360 players aren't so lucky, unfortunately, as they're relegated to a controller. "
http://www.youtube.com/watch?v=o3jeT7aalDc
När jag söker runt på google verkar folk använda vanliga "dator-musar" iaf. Men det verkar krångla för många..
Där ser man. Jag bara antog att det var som alla andra spel till PS3. Men jag kanske hade fel då. :smash:
Wilt the Stilt
2012-09-05, 13:42
Verkar coolt iaf! O:-)
Albatross
2012-09-05, 20:28
Lara Croft and The Guardian of Light var ju lite småkul i co-op.
Gillar det här med massa gratis grejer om man har PSN+ alltså :D
Bara en dryg månad till XCOM nu !
gratefuldead
2012-09-05, 21:06
Nu är det dags att äta kycklingklubbor, dricka mjöd och hugga av folk huvuden i Skyrim för att vila CNS ett tag :)
Wilt the Stilt
2012-09-05, 21:17
Skyrim är definitionen av den överanvända termen "episkt". Men ibland är det synd att man inte är Xbox-fetichist. *popcorn**gah!*
Det är väldigt roligt. Inte svårt för fem öre men det här med att man har flera alternativ att hantera händelser (+valen måste göras fort) på och att framtida händelser i spelet påverkas av dina tidigare val gör ju att man likt förbannat kommer sitta och fundera väldigt mycket över hur man borde ha gjort.. Således har iaf jag 3 olika save där jag försöker välja olika :)
stolpskott
2012-09-07, 09:34
Epic Games startar ytterligare en studio, i Seattle. Känns som att de håller på att hinna före Bungie till det här med världsherravälde.
Epic Games startar ytterligare en studio, i Seattle. Känns som att de håller på att hinna före Bungie till det här med världsherravälde.
Nu gäller det att deras uppkommande originella titel håvar in storkovan, så är framtiden säkrad ett tag till.
kalajset
2012-09-07, 22:00
Machinarium har äntligen släppts till PS3! Har varit sugen på spelet i flera år så när det i veckan t om dök upp utan extra kostnad över PS+ var det en no-brainer. Kört för lite (endast några få "skärmar") för att kunna säga så mycket om det egentligen annat än att det föga förvånande verkar mycket likt Samorost 2. (Positivt).
Grafiskt är det i vilket fall som helst en riktigt fullpoängare, är helsåld på hela stilen:
uwZBdWRSBRs
Lasse Kongo
2012-09-07, 22:20
Machinarium har äntligen släppts till PS3! Har varit sugen på spelet i flera år så när det i veckan t om dök upp utan extra kostnad över PS+ var det en no-brainer. Kört för lite (endast några få "skärmar") för att kunna säga så mycket om det egentligen annat än att det föga förvånande verkar mycket likt Samorost 2. (Positivt).
Grafiskt är det i vilket fall som helst en riktigt fullpoängare, är helsåld på hela stilen:
uwZBdWRSBRs
Psn+ är fina grejor det, passa på ni som inte har det eller som vill förlänga ert nuvarande abb, 360:- för 12 är le nada, mitt går ut runt jul men jag ska passa på att förlänga, kommer vara pappaledig ett halvår och då smakar det extra fint med gratisspel, att hinna spela blir sedan en annan femma :d
Lasse Kongo
2012-09-07, 22:23
Betewe! Jag har varit le galet sugen på The Walking Dead, bara inte haft tid, blev dock ett köp nyss, laddar precis nu, valde ipad som plattform, får hoppas att man gjorde ett smart val, spelet känns ju liksom anpassat för en touchskärm, och sedan retina på det *dräggel*
"Dyrt" för ett ipadspel dock, 150 för alla episoder, eller så är man helt enkelt bara bortskämd med sjukt grymma spel för 7:-......
Betewe! Jag har varit le galet sugen på The Walking Dead, bara inte haft tid, blev dock ett köp nyss, laddar precis nu, valde ipad som plattform, får hoppas att man gjorde ett smart val, spelet känns ju liksom anpassat för en touchskärm, och sedan retina på det *dräggel*
"Dyrt" för ett ipadspel dock, 150 för alla episoder, eller så är man helt enkelt bara bortskämd med sjukt grymma spel för 7:-......
Grymt bortskämd, skulle jag vilja säga ;). 150:- för flera timmars underhållning är ett riktigt bra pris.
Lasse Kongo
2012-09-08, 11:06
Wow. The Walking Dead är ju bara helt grymt bra, och som jag misstänkte helt underbart att lira på paddan!
Grymt bortskämd, skulle jag vilja säga ;). 150:- för flera timmars underhållning är ett riktigt bra pris.
Glömde nämna att the Walking Dead är ett propert spel, med bra produktion och otroligt värde. Jämför med dem flesta andra iOS-spel, som i princip är rena tidsfördriv, i samma stil som att jonglera en pingisboll på ett racket.
På tal om TWD.. nån som har lirat några av Telltales andra spel? Jag har bara lirat deras Monkey Island (alltså femman) och tyckte det var helt okej.
Funderar lite på att ev fixa Sam N Max, har lirat igenom lucas arts gamla och det är ju svinroligt med mycket sjuk humor..
King Grub
2012-09-08, 18:40
The Last of Us ser bra trevligt ut.
WzLHYk11aVI
Lasse Kongo
2012-09-08, 18:50
The Last of Us ser bra trevligt ut.
WzLHYk11aVI
Verkligen, kanske det spelet jag ser fram mest emot.
Lasse Kongo
2012-09-09, 11:01
Tippar på att jag är i slutet på ep2 i TWD, fuuuuuaaaaark, så grymt spel!
På tal om TWD.. nån som har lirat några av Telltales andra spel? Jag har bara lirat deras Monkey Island (alltså femman) och tyckte det var helt okej.
Funderar lite på att ev fixa Sam N Max, har lirat igenom lucas arts gamla och det är ju svinroligt med mycket sjuk humor..
Skippa Jurassic Park. The Walking Dead kan nog betraktas som deras bäst ansedda verk under senare år.
kalajset
2012-09-09, 11:17
Psn+ är fina grejor det, passa på ni som inte har det eller som vill förlänga ert nuvarande abb, 360:- för 12 är le nada, mitt går ut runt jul men jag ska passa på att förlänga, kommer vara pappaledig ett halvår och då smakar det extra fint med gratisspel, att hinna spela blir sedan en annan femma :d
Ja, tyckte det var ganska dåligt förut men de har verkligen styrt upp det nu i sommar. Tidigare släpptes det ju mest äldre PSN-releaser och minis (samt förvisso vissa DLCs, alla DLCs till Fallout 3 var t ex mer än välkommet), men deras nya inriktning är ju guld värd.
Tyvärr har jag själv haft merparten av spel som släppts "gratis" över PSN+ det senaste men listan är riktigt fin. För de som inte vet har t ex LittleBigPlanet 2, Deus Ex: Human Evolution, Darksiders, Just Cause 2 och nu senast Read Dead Redemption kommit till PSN+ utan extra kostnad. Även om det rör sig om 1-3 år gamla spel är de ju fortfarande riktigt bra spel värda att spela. Tillkommer gör självklart fortfarande PSN-releaser och de spel som inte fås gratis kan oftast köpas med rabatt.
Mitt egna abonnemang går faktiskt ut nu i september så passar perfekt att förlänga.
Tagit tag i Battlefield: Bad Company 2 på ps3an, fixade en full-hd LED för några dar sen å FY FAN VA DET SER SNYGGT UT(hade en stor gammal tv innan alltså ingen plat tv :D), men kan bli lite grinig över att man missar så mkt eftersom striderna är rätt hektiska så sprängs grejer både till vänster å höger å så är det inte ofta man kan stanna till å beundra det snygga landskapet bara för att nån håller på å ska ta kål på dig soldater/helikoptrar/tanks
för övrigt så kör jag singe player på denna eftersom jag gillade karaktärerna i den första hagard och sweetwater e fan riktigt roliga :D
kalajset
2012-09-09, 13:13
Tagit tag i Battlefield: Bad Company 2 på ps3an, fixade en full-hd LED för några dar sen å FY FAN VA DET SER SNYGGT UT(hade en stor gammal tv innan alltså ingen plat tv :D)
:D
Riktigt bra spel helt klart. Gillade MPn i BC2 bättre än i BF3 faktiskt. (Roligare kartor!). SP är dock bättre i BF3 även om det är klart att BC2 kan upplevas som något "charmigare".
Sitter förövrigt med Machinarium själv och nu börjar det bli riktigt klurigt tycker jag. Även om man förstår vad som ska göras är det ingen självklarhet hur man ska göra det.
Verkar som om många gillar MGS här inne. Jag har alltid älskat Splinter cell fram tills conviction (som sög)
Är spelen lika varandra? Måste testas isf, vilket är bäst?
kör på 360 btw :)
Verkar som om många gillar MGS här inne. Jag har alltid älskat Splinter cell fram tills conviction (som sög)
Är spelen lika varandra? Måste testas isf, vilket är bäst?
kör på 360 btw :)
Det är många som anser att Splinter Cell och MGS tillhör samma genre, men jag håller inte riktigt med. Visst, båda är stealth action-spel. Men det är ungefär där likheterna slutar. Personligen så tycker jag att splinter cell har mer gemensamt med Thief-serien eller Hitman-serien, medan MGS känns väldigt mycket mer japanskt på något sätt. :D MGS är även väldigt mycket mer story-drivet och mer sci-fi/"manga-stil" eller vad man ska kalla det. Svårt att förklara.
Dock så behöver ju inte det betyda att man inte kan gilla båda. Jag tycker att splinter cell är riktigt bra spel, men om jag var tvunget att välja så skulle MGS vinna med hästlängder.
Det du bör veta är att MGS har en mycket tung och invecklad story, så om man inte spelar serien från början så kan det kanske bli lite svårt att hänga med på allt.
Det är många som anser att Splinter Cell och MGS tillhör samma genre, men jag håller inte riktigt med. Visst, båda är stealth action-spel. Men det är ungefär där likheterna slutar. Personligen så tycker jag att splinter cell har mer gemensamt med Thief-serien eller Hitman-serien, medan MGS känns väldigt mycket mer japanskt på något sätt. :D MGS är även väldigt mycket mer story-drivet och mer sci-fi/"manga-stil" eller vad man ska kalla det. Svårt att förklara.
Dock så behöver ju inte det betyda att man inte kan gilla båda. Jag tycker att splinter cell är riktigt bra spel, men om jag var tvunget att välja så skulle MGS vinna med hästlängder.
Det du bör veta är att MGS har en mycket tung och invecklad story, så om man inte spelar serien från början så kan det kanske bli lite svårt att hänga med på allt.
Invecklad story är ju bara nice :) menmen, nån nämnde en HD collection, finns den till 360? isf blir det ju att investera i en sån och testköra ;)
Invecklad story är ju bara nice :) menmen, nån nämnde en HD collection, finns den till 360? isf blir det ju att investera i en sån och testköra ;)
Det gör den! Köp den! :)
Tyvärr så är ju nog inte ettan till (PSX) inkluderad och jag vet inte om den finns att få tag i till Xbox 360.
Men man kan ju alltid läsa sig till handlingen om man tycker att det saknas något.
Lasse Kongo
2012-09-12, 21:58
Fyfan så jävla dyngfint, imorgon kommer nhl 13 som jag väntat på sen nhl 11 då jag hoppade 12, demot av 13 gav mersmak och alla recensioner gör mig lyrisk, hinner dock inte lira något imorgon men i helgen då jävlar.
Jag är dessutom hemkommen från veckans andra ispass, behöver jag säga att jag känner mig helt jävla misshandlad, känns som någon stått och rappat mig hela jävla natten med en stor gädda, hockey är förbannat jobbigt, men ack så kul xD
stolpskott
2012-09-12, 22:41
Har inte tid att spela, helt överrumplad av all läsning i plugget.
Känner att en ångest börjar infinna sig pga abstinensen. Får ta nån helg och kötta när jag har tid, speciellt när jag har Just Cause 2 som ligger och väntar.
Sir Anselm
2012-09-13, 07:07
Jag börjar bli jäkligt sugen på Dishonored!
Zze1wpwVl7c
Borderlands 2 snaaaaart! :D
s87VlgVhKcA
Lasse Kongo
2012-09-15, 17:01
Har aldrig gett mig på online i tidigare nhl, har alltid haft fullt upp med offline bap och season med diverse lag.
Har dock testat på eashl nu ett par matcher dropin och det är knark, knaaaaaark säger jag, fyfan va kul!
kalajset
2012-09-15, 17:39
Borderlands 2 snaaaaart! :D
:hbang:
Årets mest efterlängtade spelsläpp för egen del. Tror det kommer bli kanon. Recensioner säger ju långt ifrån allt men de som trillat in hittills är mycket lovande. Både Game Informer (98/100) och IGN (90/100) har gett spelet högre betyg än ettan. (Om än bara med några få poäng mer).
Vad är skillnaden mellan nhl13 och 13 nordic? Utöver 300kr, helt sjukt!
klarade Bad Company 2 igår, jävligt kul om än kort (men det var förväntat, klarades på två helger) spektakulärt är det minsta jag kan säga att det är, explosioner till höger och vänster folk som flyger i luften av dom osv, slutsekvenserna var jävligt grymma då du får gå igenom ett flygplan å plöja ner soldat med en auto shotgun, samma som Arnie å Terry Crews använder i Expendables 2 var riktigt jävla häftigt, längtar till BC 3
började på L.A Noire som också är jävligt kul, något långsamt spel inte lika hektiskt tempo som i andra spel jag brukar spela, här kan man faktiskt luta sig tillbaka å ta det lugnt å inte känna att pulsen börjar stiga (Dark Souls när man blev invaded eller när man slogs mot en boss), den är väldigt mkt som en film med många cutscenes men det är bara bra tycker jag, men där är även hektiska moment i den också som biljakter och shootouts,
om nån kan nåt bra chillout spel där det inte är så mkt stressfaktor som nåt pussel som ska lösas eller mysterium tar jag gärna emot förslag, börjar blir trött på att sitta i kanten av soffan hela tiden såfort nåt händer utan vill bara kunna luta mig tillbaka i några timmar å ta d lungt, förresten så platformerna jag söker till är PC eller PS3
:hbang:
Årets mest efterlängtade spelsläpp för egen del. Tror det kommer bli kanon. Recensioner säger ju långt ifrån allt men de som trillat in hittills är mycket lovande. Både Game Informer (98/100) och IGN (90/100) har gett spelet högre betyg än ettan. (Om än bara med några få poäng mer).
Misstänker att det finns några buggar i skriptningen. Ta dock min tanke med en nypa salt, det är väldigt generella rykten jag hört från recensenter som inte kunde nämna vilket spel som buggade.
Anton Fräs
2012-09-16, 10:07
Nästa helg = borderlands 24/7!
Mollestam
2012-09-19, 22:42
Upptäckte nyligen att Resident Evil 4 släppts i HD på PS-Store, ett givet köp.
Är inne på min andra genomspelning nu, och det är verkligen fruktansvärt bra, precis som jag mindes det.
Perfekt uppladdning inför Resident Evil 6 som snart släpps.
Det är ju inget "riktigt" Metal Gear. Men Jag tycker ändå att det ser ganska lockande ut. (Självklart inte i närheten så lockande som Ground Zeroes. Men jag ska försöka att inte jämföra dem hela tiden) :)
htSmSUaWtBE
kalajset
2012-09-21, 15:19
Apropå Metal Gear så har jag börjat lira igenom Metal Gear Solid (till PS1). Hade ju bara kört fyran förut så tänkte köra igenom de spel som finns att tillgå till PS3:an nu när spelserien är så i ropet. Är klart imponerad över hur välgjort och modernt ett trots allt 14 år gammalt spel kan kännas även om det självklart har sina brister jämfört med mer moderna produkter.
Misstänker att det finns några buggar i skriptningen. Ta dock min tanke med en nypa salt, det är väldigt generella rykten jag hört från recensenter som inte kunde nämna vilket spel som buggade.
Ska bli riktigt kul att prova själv hursomhelst och jag hoppas jag inte blir besviken på det tekniska. Ett av de största problemen med ettan (iaf på PS3) var ju hursomhelst en upplevd frame rate på -87 FPS sisådär - detta måste helt enkelt ha blivit bättre :D
Hade tänkt nörda största delen av helgen med några polare online som jag tänkt köra igenom hela spelet med, fick det på posten idag så snart dags nu.
Apropå Metal Gear så har jag börjat lira igenom Metal Gear Solid (till PS1). Hade ju bara kört fyran förut så tänkte köra igenom de spel som finns att tillgå till PS3:an nu när spelserien är så i ropet. Är klart imponerad över hur välgjort och modernt ett trots allt 14 år gammalt spel kan kännas även om det självklart har sina brister jämfört med mer moderna produkter.
Jag har också börjat lira ettan igen. Jag har visserligen spelat igenom det ett antal gånger tidigare. men det var många år sedan nu. Jag skaffade även HD-collection så att jag kan spela om 2:an och 3:an (som jag också har spelat flera gånger tidigare.) Jag ser fram emot att få spela Peace Walker på riktigt. Jag började med PSP-versionen, men jag tyckte att det var så osmidigt att spela på PSP så det rann ut i sanden.
Jaa, jag är skadad. :D
kalajset
2012-09-21, 16:06
Jag har också börjat lira ettan igen. Jag har visserligen spelat igenom det ett antal gånger tidigare. men det var många år sedan nu. Jag skaffade även HD-collection så att jag kan spela om 2:an och 3:an (som jag också har spelat flera gånger tidigare.) Jag ser fram emot att få spela Peace Walker på riktigt. Jag började med PSP-versionen, men jag tyckte att det var så osmidigt att spela på PSP så det rann ut i sanden.
Jaa, jag är skadad. :D
Kan förstå att det är lätt att fastna för serien. :) Ser verkligen fram emot tvåan och trean, om inte annat så för grafikens skull. Nu ser ju iofs ettan relativt bra ut med tanke på åldern men pixligheten (det är ett fint ord) hos spel från denna era är ju överlag fruktansvärd.
Något som jag däremot inte riktigt gillar är den typiskt japanska stilen/humorn etc. Förstår att många tycker det är charmigt men jag tycker mest det känns malplacerat.
Lasse Kongo
2012-09-21, 16:30
Kan förstå att det är lätt att fastna för serien. :) Ser verkligen fram emot tvåan och trean, om inte annat så för grafikens skull. Nu ser ju iofs ettan relativt bra ut med tanke på åldern men pixligheten (det är ett fint ord) hos spel från denna era är ju överlag fruktansvärd.
Något som jag däremot inte riktigt gillar är den typiskt japanska stilen/humorn etc. Förstår att många tycker det är charmigt men jag tycker mest det känns malplacerat.
Köpte du MGS på psn?
Kommer bli ett köp för egen del i framtiden, ska dra igenom Peace Walker och MGS2 först, har kört igenom 3 (klarat det tidigare såklart) men trevligt i hd, jag har ju som mål att dra igenom alla mgs i rätt tidsordning :)
Peace Walker är jag bara ett par timmar in i, verkar vääldigt lovande.
Klarade Sleeping Dogs igår, som nog får anses vara ett av de bästa om inte bästa spel av den är typen, gta etc, riiiiiiktgt bra och välgjort, kan vi få någon slags uppföljare?
Annars blir det nhl 13 när tillfälle ges, gick från 11 till 13 och måste säga att 13 är fantasiskt bra, svårt och realistisk, man vinner på att tänka hockey tycker jag, har ju börjat lira hockey igen själv så det är mycket hockey nu, byggde en teknikyta inne idag och ska fixa en skottramp ute i helgen, lol :d
Lasse Kongo
2012-09-21, 16:33
Edit: jag är ju ganska nördig och älskar Borderlands, men måste dock säga att tvåan intresserar nada i princip, kanske köps vid speltorka för någon hunka i framtiden, undrar vad som hänt med mig men så ligger det till :/
kalajset
2012-09-21, 16:40
Köpte du MGS på psn?
Ja, det finns på PSN till priset av en dagsranson lösgodis sisådär. (Men observera att det ej finns som HD-remake vad jag sett). Kommer införskaffa tvåan och trean i HD-remake över PSN så fort jag är klar med ettan, ganska bra pris på de med faktiskt. (Jag tror de kostade runt 150:- stycket för den intresserade).
Håller i övrigt helt med om Sleeping Dogs storhet. Tycker fortfarande GTA: San Andreas var/är det roligaste sandbox-spelet inom actiongenren men Sleeping Dogs är det bästa "moderna". Vare sig t ex GTA4 eller Read Dead Redemption är i närheten av lika underhållande.
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden men PS3 ska komma i nya versioner tydligen varav en enklare variant med 12 gb hårddisk, kommer rätt snart vad jag förstod. Någon som har koll exakt när och vad den kan komma att kosta?
/Glen
Anton Fräs
2012-09-21, 19:15
Nu väntar tre dygn med borderlands Co. Op!
kalajset
2012-09-21, 21:54
Första intrycken efter några få timmar Borderlands 2:
Spelet verkar vara precis det man (jag) hoppats på. M ao egentligen inget annat än en finslipning av ettan, helt enligt förhandssnacket. Inget revolutionerande ÖHT m ao. Knappt ens så att grafiken är märkbart bättre. Vad som däremot är bättre är just den upplevda FPS:n - känns inte alls lika hackigt längre. Menysystemet är även bättre överlag och skillsen mer intressanta/fler valmöjligheter.
Har ännu ej spelet så långt att jag märkt av vare sig någon bättre story eller några "bazillion more guns" men en sak är iaf säker - det har varit non stop action redan från första minuten av de två timmar jag kört med fullt co-op-party (fyra spelare). Och dessutom har det flytit på helt OK nätverksmässigt.
Ni som lirar Borderlands 2, vad spelar ni det på? Jag kör på PC iaf. Gillar det minst lika mycket som ettan!
Albatross
2012-09-23, 12:50
Double Dragon Neon är ball. Synd på avsaknaden av online bro-op dock.
Laddade hem walking dead episode 1 eller vad det hette (spelet som finns på psn store) och installerade det men jag hittar det ingenstans. Var tusan ligger det?
Edit; hade tydligen bara tagit hem en upgrade, måste ta hem demot också.
Anton Fräs
2012-09-23, 15:44
Jag spelar borderlands på ps3. Jag måste dock säga att jag tycker talents generellt är lite lama jämfört med 1an.
OMG Fifa 13 ploppade precis upp! Nu är jag glad att jag inte gjorde mig av med min gamla firmware 3.55-konsoll :D
Viktor_Balck
2012-09-25, 10:40
OMG Fifa 13 ploppade precis upp! Nu är jag glad att jag inte gjorde mig av med min gamla firmware 3.55-konsoll :D
sweet, har förbeställt det men leversansen sker väl tidigare på vissa sidor :)
Men är det inte tråkigt att vara tvungen att avstå onlinelirandet? Är det jag uppskattar mest, iaf i spel som fifa.
Min beställning av Fifa 13 packas just nu på CDON.
Viktor_Balck
2012-09-25, 14:40
Fick hem mitt idag, tidigare än väntat. Nu ska jag gamea :)
Lasse Kongo
2012-09-26, 18:54
Minns att jag för kanske ett par år sedan hävdade att jag läst eller att jag minsann visst trodde att första Mass Effect skulle komma till Ps3, blev hyffsat dissad av en del.
http://www.gamereactor.se/nyheter/70931/F%F6rsta+Mass+Effect+till+Playstation+3/?noad&sid=36785f3d47907a71b1f35575a1e8ab01
Haters gonna hate ätsätra.
Nån som lirar Borderlands 2 på PC/steam? Spelar gärna ihop isåfall. :)
Min profil om någon vill adda http://steamcommunity.com/profiles/76561197995302608/
Bara level 8 gunzerker än så länge dock! Precis börjat med questarna i Sanctuary.
stolpskott
2012-09-26, 19:09
Nån som lirar Borderlands 2 på PC/steam? Spelar gärna ihop isåfall. :)
Min profil om någon vill adda http://steamcommunity.com/profiles/76561197995302608/
Bara level 8 gunzerker än så länge dock! Precis börjat med questarna i Sanctuary.
Har lovat mig själv att vänta till Jul med Borderlands 2, tyvärr. Känner att ett köp inte skulle påverka mina studier positivt.
Men om du fortfarande spelar då är jag på!
Fick hem mitt Red dead redemption igår och avverkade 4h direkt och första intryck: Älskar det så in i, miljön får en att vilja se den goda den onda den fula. Kommer bli många många timmar av spelande med detta.
Jag är verkligen fast i Borderlands 2, det bästa sedan Expendables 2!
sweet, har förbeställt det men leversansen sker väl tidigare på vissa sidor :)
Men är det inte tråkigt att vara tvungen att avstå onlinelirandet? Är det jag uppskattar mest, iaf i spel som fifa.
Jo absolut, därför jag lirar två PS3or så jag kan köpa liret så småningom också ;)
Jag är verkligen fast i Borderlands 2, det bästa sedan Expendables 2!
Kom en bra bit igår men vi får väl lira lite idag istället. :)
Kul som fan! Gunzerker är ju helt galet med två pickor, pang pang!
Lasse Kongo
2012-09-27, 16:53
Köpte nya slim idag, 500 gb, fick med fifa på köpet som jag sålde så gav under 2400 för maskinen, packa upp sen och föra över från phatty, lär väl ta hela natten :/
kalajset
2012-09-30, 22:14
Införskaffade Tony Hawk's Pro Skater HD (PS3). Har fått sådär bra betyg men det är ju å andra sidan en ren nostalgiprodukt så körde man ej originalet när det begav sig så har man nog inte mycket att hämta sådär +10 år senare. Själv tycker jag det är smått underbart.
Borderlands 2 å sin sida fortsätter att imponera. Har svårt att se något spel vara mer underhållande år 2012 för egen del. Ren och skär spelglädje. Kör som sagt igenom spelet med några polare online och nu har vi nått level 20. Känns fortfarande som det finns hur mycket som helst kvar av spelet trots några heldagar under de gångna helgerna.
Detta har säkert diskuterats tidigare i tråden men PS3 ska komma i nya versioner tydligen varav en enklare variant med 12 gb hårddisk, kommer rätt snart vad jag förstod. Någon som har koll exakt när och vad den kan komma att kosta?
/Glen
1999 verkar vara svaret. Är det inte lite märkligt att den är dyrare än den äldre slim-varianten med 160 gb hårddisk? Nu är den nya tunnare då men ändå.
Krogbyggaren
2012-10-02, 09:58
Resident Evil 6 idag!!!!!!!!
http://media.tumblr.com/tumblr_m9repk4cDm1r1qdgb.png
Darkseid
2012-10-02, 10:14
lirar mest super nintendo, super mario :D
Resident Evil 6 idag!!!!!!!!
Så mycket spel, så lite tid...
Intressant att RE6 har fått så sjukt varierande betyg. 4,5/10 från gamespot och 8,8/10 från gametrailers t.ex.
Själv hade jag ju hellre sett att de gick tillbaka till sina rötter och gjorde ett spel som liknade ettan och tvåan istället för att försöka göra ett storslaget actionspel. Men jag antar att storslagna actionspel går bättre hem hos pöbeln och på så vis drar in mer pengar. cofffee
Hur som helst så tycker jag att det ser ut som att de har försökt lägga in tusen olika halvtaskiga spelelement istället för att fokusera på ett fåtal och göra dem riktigt bra.
Intressant att RE6 har fått så sjukt varierande betyg. 4,5/10 från gamespot och 8,8/10 från gametrailers t.ex.
Själv hade jag ju hellre sett att de gick tillbaka till sina rötter och gjorde ett spel som liknade ettan och tvåan istället för att försöka göra ett storslaget actionspel. Men jag antar att storslagna actionspel går bättre hem hos pöbeln och på så vis drar in mer pengar. cofffee
Hur som helst så tycker jag att det ser ut som att de har försökt lägga in tusen olika halvtaskiga spelelement istället för att fokusera på ett fåtal och göra dem riktigt bra.
Det är därför det har fått så varierande betyg, dom har försökt göra så mycket i ett spel, destructoid gav det 3/10 men motiverade det betyget rätt så bra i text också.
simmejävel
2012-10-02, 15:37
Jag ska sätta igång med RE6 ganska snart tänkte jag. Har annars precis plockat upp den gamla klassikern RE4 från PSN och tycker det är förjävla bra faktiskt. Precis som alla andra RE-spel jag kört hittils så lider det av sina värdelösa kontroller, men förhoppningsvis så orkar jag igenom det ändå.
Var något ställe där man var tvungen att försvara en stuga mot horder av anfallande galna cultists som var riktigt svårt. Många pratar om att Dark Souls skulle vara så jävla svårt, men det krävde fan ingenting i jämförelse med RE4.
Krogbyggaren
2012-10-02, 17:56
Jag ska sätta igång med RE6 ganska snart tänkte jag. Har annars precis plockat upp den gamla klassikern RE4 från PSN och tycker det är förjävla bra faktiskt. Precis som alla andra RE-spel jag kört hittils så lider det av sina värdelösa kontroller, men förhoppningsvis så orkar jag igenom det ändå.
Var något ställe där man var tvungen att försvara en stuga mot horder av anfallande galna cultists som var riktigt svårt. Många pratar om att Dark Souls skulle vara så jävla svårt, men det krävde fan ingenting i jämförelse med RE4.
Haha dat feel.. Har klarat ut RE4 X antal gånger.. På PRO är det förjävla svårt.
Lasse Kongo
2012-10-04, 18:37
Tänk OM Dishonored är likabra som det verkar vara såhär på förhand, damn isåfall....
Tänk OM Dishonored är likabra som det verkar vara såhär på förhand, damn isåfall....
Förhandsvisningar säger, "Faan.. Det här ska vara bra, ju. Varför är det dåligt?"
Lasse Kongo
2012-10-04, 19:31
Förhandsvisningar säger, "Faan.. Det här ska vara bra, ju. Varför är det dåligt?"
Vad snackar du om?
Finns flertalet svenska tidningar som har publicerat förhandstittar där de spelat spelet och det är riktigt stekhett, så jag undrar vad du syftar på?
stolpskott
2012-10-04, 19:33
Cliffy B lämnar Epic http://epicgames.com/community/2012/10/cliff-bleszinski-departs-epic/
Klarade precis ut Red Dead Redemption singelplayer storyn och även att spelet är 2 år gammalt så är det lätt mitt nya älsklingspel genom tiderna. Har kvar multiplayer men har inte så stora förhoppningar samt Undead Nightmare men har svårt med just skräckspel pga en otrevlig upplevelse med King Kong demot på Pc så byggar upp mod för att försöka mig på det.
zarnyhax
2012-10-04, 19:53
Älskar Tekken!! :D Eddy Gordo ftw!
Klarade precis ut Red Dead Redemption singelplayer storyn och även att spelet är 2 år gammalt så är det lätt mitt nya älsklingspel genom tiderna. Har kvar multiplayer men har inte så stora förhoppningar samt Undead Nightmare men har svårt med just skräckspel pga en otrevlig upplevelse med King Kong demot på Pc så byggar upp mod för att försöka mig på det.
RDR är grymt! Jag älskade singleplayerkampanjen.
Undead nightmare är inte läskigt (enligt min mening i alla fall). Så du behövernog inte oroa dig. :D Betydligt sämre än originalspelet men ändå helt ok.
RDR är grymt! Jag älskade singleplayerkampanjen.
Undead nightmare är inte läskigt (enligt min mening i alla fall). Så du behövernog inte oroa dig. :D Betydligt sämre än originalspelet men ändå helt ok.
Riktigt intressant slut och ser verkligen fram emot 2:an samt 2:an på Bully och för dom som inte spelat det så gör det, lite som filmen ondskan i spel format.
Hur är multiplayer? Om du spelat det vill säga.
Känns lite konstigt att påbörja Undead efter avslutet på original storyn men får ge det ett försök.
Hehe, undead nightmare är ju inte direkt läskigt i stil med renodlade skräckspel men det är fan rätt nervigt då man har känslan av att man aldrig riktigt får vara i fred från zombiesarna, man känner sig aldrig speciellt säker.
Jag tyckte dock att det var en riktigt rolig uppföljare :)
gratefuldead
2012-10-04, 20:12
Nån mer som är sugen på Halo 4? :)
Riktigt intressant slut och ser verkligen fram emot 2:an samt 2:an på Bully och för dom som inte spelat det så gör det, lite som filmen ondskan i spel format.
Hur är multiplayer? Om du spelat det vill säga.
Känns lite konstigt att påbörja Undead efter avslutet på original storyn men får ge det ett försök.
Jag har bara spelat väldigt lite MP så jag kan inte säga alltför mycket om det, men jag tyckte att det verkade ganska trevligt. Det är också "open world" fast man kan joina deathmatches osv. och det finns ett xp-system så man levlar och uppgraderar.
Hehe, undead nightmare är ju inte direkt läskigt i stil med renodlade skräckspel men det är fan rätt nervigt då man har känslan av att man aldrig riktigt får vara i fred från zombiesarna, man känner sig aldrig speciellt säker.
Jag tyckte dock att det var en riktigt rolig uppföljare :)
I originalet när man var ute i vildmarken så var man alltid på spänn ifall en puma eller en björn skulle komma springandes men med Undead så känns det som att allting som rör sig vill döda dig.
Jag är en så person att när det kommer till skräckspel så är det konstant på avtryckaren samt så rör man sig sakta sakta framåt och minsta rörelsen så knäpper man av sju magasin inom ett par sekunder.
Jag har bara spelat väldigt lite MP så jag kan inte säga alltför mycket om det, men jag tyckte att det verkade ganska trevligt. Det är också "open world" fast man kan joina deathmatches osv. och det finns ett xp-system så man levlar och uppgraderar.
Okej, aa låter lockade så det blir garanterat prova påt och se om det är något för mig men gillade verkligen singelplayer och hela spelet i sin helhet, riktigt grymt.
stolpskott
2012-10-04, 22:18
I originalet när man var ute i vildmarken så var man alltid på spänn ifall en puma eller en björn skulle komma springandes men med Undead så känns det som att allting som rör sig vill döda dig.
Jag är en så person att när det kommer till skräckspel så är det konstant på avtryckaren samt så rör man sig sakta sakta framåt och minsta rörelsen så knäpper man av sju magasin inom ett par sekunder.
Det är lite så, allt vill döda dig. Men det är inget skräckspel, mer ett shoot-em-up. Det enda som man kan relatera till skräckgenren är alla zombies.
Lamb_Of_God
2012-10-05, 23:05
Denna eviga väntan, 45 dagar and counting
TNgFiBSCFeY
Idag är det Retrogathering i Västerås.
Jag ska försöka få tag på ett SNES och lite gamla NES-spel.
Bubble Bobble for ze win!
http://retrogathering.se/
inAAItNuFaE
Lasse Kongo
2012-10-06, 09:55
Första halvtimman av Dishonored:
http://www.youtube.com/watch?v=JqgY8Ygwnrs
http://www.youtube.com/watch?v=dYEE4KeWQ6Y
30 min med en developah: http://www.youtube.com/watch?v=iIw_wQj3OvQ
Ca 12h om man springer igenom det så fort det går, ca 24 om man utforskar det mesta, det intressanta är dock att han säger att spelet blir ännu bättre andra, tredje gången man spelar igenom det, låter ju fint iallafall, spelets känns på förhand något helt brutalt bra, jag kan bara hoppas att det kommer vara så bra med!
I got ants in my pants wanna do a dance, gotta take a chance and mebbe find romance.
kalajset
2012-10-06, 09:59
Dishonored är ett givet day one för egen del. Undviker dock att se gameplay från det så gott det går då jag inte vill spoila något för mig själv. :D
Väldigt kul om det verkligen blir bättre och bättre för varje genomspelning.
Lasse Kongo
2012-10-06, 20:05
Kalaset: låter fint det!
Första recensionen: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=494582
9.5 vill nog dock invänta ett par till, men känns ju inte helt fel : )
stolpskott
2012-10-07, 01:27
Fyfan vad jag är grym. Varför är det så jäkla lätt jämfört med sist jag körde?
0TUK9IOxtfQ&feature=plcp
yyg6PtOt_Po
oSUWgPGdy_4&feature=plcp
Asenkelt ffs.
3Wx5WNZtQ6g&feature=BFa&list=PL8A77BD6D88865000
U1CCUV8JO5w&feature=BFa&list=PL8A77BD6D88865000
MxMzA0WmDvA&feature=BFa&list=PL8A77BD6D88865000
P_t01kdVCfA&feature=BFa&list=PL8A77BD6D88865000
Gamespots recension av Dishonored.
Dishonored Review - Gamespot (http://www.gamespot.com/dishonored/videos/video-review-dishonored-6397802/?tag=Topslot;DishonoredReview;DishonoredReview;Wat chIt) Varning för spoilers!
Det ser sjukt lovande ut. Verkligen ett spel i min smak. *drool*
simmejävel
2012-10-08, 09:11
Och som att inte Dishonored vore nog.
Är också gaaaalet sugen på Of Orcs and Men (http://www.youtube.com/watch?v=EgwpeQjQ7a8) som verkar bli riktigt tvärfett.
Och som att inte Dishonored vore nog.
Är också gaaaalet sugen på Of Orcs and Men (http://www.youtube.com/watch?v=EgwpeQjQ7a8) som verkar bli riktigt tvärfett.
Jag fattar inte hur jag har kunnat missa det. *gah!*
Det ser onekligen väldigt intressant ut.
Lite efter resten av världen (som vanligt) har jag nyss tagit mig igenom Fallout 3. Bra skit!
simmejävel
2012-10-08, 11:49
Jag fattar inte hur jag har kunnat missa det. *gah!*
Det ser onekligen väldigt intressant ut.
Inte jag heller. Jag hittade det faktiskt som ett resultat av din länk. Klickade vidare lite och kom till en liten genomgång av det och nu är det tydligen bara två dagar kvar! PEPP!
stolpskott
2012-10-08, 11:59
Plockar lugnt upp Dishonored på fredag :drool
Of orcs and men verkar också ascoolt, får kolla in lite recensioner på det. Väldigt under-the-radar på det.
stolpskott
2012-10-08, 12:31
Plockar lugnt upp Dishonored på fredag :drool
Of orcs and men verkar också ascoolt, får kolla in lite recensioner på det. Väldigt under-the-radar på det.
Fett misslyckande på *drool* smileyn.
Lasse Kongo
2012-10-08, 16:00
Lasse hypade ju Dishonored lite, känns som det blev en diss ett par inlägg bak, well, måste säga att hypen faktiskt verkar leva upp till förväntningarna :hbang:
hype:n inför dishonored är fruktansvärd! *gah!* ska köpa till PC och spela med Steam big picture och 360 kontroll på TVn!
kan tipsa om att köpa spelet på Green man gaming. Med 25% rabatt koden på PC downloads så kostar det ynka 298 SEK. Aktivera koden på Steam, klart! :)
simmejävel
2012-10-09, 14:11
hype:n inför dishonored är fruktansvärd! *gah!* ska köpa till PC och spela med Steam big picture och 360 kontroll på TVn!
kan tipsa om att köpa spelet på Green man gaming. Med 25% rabatt koden på PC downloads så kostar det ynka 298 SEK. Aktivera koden på Steam, klart! :)
Haha, samma här. Så jävla taggad. TANTRUM!!!!! *gah!*
Albatross
2012-10-09, 16:18
Förra veckans gratislir på PSN+, Hell Yeah! roade tämligen. Rekommenderas för den gillar "barnslig" humor och plattformsspel.
Mollestam
2012-10-09, 22:42
Tack för tipset!
Slängde med det nya Worms för typ 75 spänn också haha!
"Dishonored 10/10"
http://www.gamearena.com.au/xbox360/games/title/dishonored/reviews.php/dishonored
Det ser fasen ball ut. =P
stolpskott
2012-10-10, 01:31
Alltså, varför måste man vara så jävla envis med att släppa spel på olika datum i USA och Sverige för. Jag förstår verkligen inte.
Alltså, varför måste man vara så jävla envis med att släppa spel på olika datum i USA och Sverige för. Jag förstår verkligen inte.
Godkännande av licenser, godkännande av censur, godkännande av diverse statliga/privata instanser, osv. Det är inte bara att släppa spelet i vissa fall.
Tack för tipset!
Slängde med det nya Worms för typ 75 spänn också haha!
haha, skönt impulsköp :D
Wilt the Stilt
2012-10-10, 09:59
Ja. Jag var lite sugen på CS:GO. Nu har jag nästan börjat tappa lusten för det spelet.. :Virro
stolpskott
2012-10-10, 13:11
Godkännande av licenser, godkännande av censur, godkännande av diverse statliga/privata instanser, osv. Det är inte bara att släppa spelet i vissa fall.
Men det där är ju bara skitsnack, tyvärr.
Det ju fullt möjligt att släppa ett spel samtidigt trots allt sånt där? Man måste ju inte släppa spelet så fort det gått igenom hos alla nödvändiga instanser, faktum är att man aldrig gör det. Man börjar ju inte tillverka själva spelen som skeppas ut till butiker runt om förrän man vet att spelet får släppas, och det tar ju fan inte längre tid att skeppa ett spel till Sverige än till USA från Kina eller var spelen nu tillverkas. Att många butiker i Sverige sitter och trycker på sina spel i dagar innan det släpps här är väl ett ypperligt bevis på detta.
Jag har aldrig spelat något av de Assassin's Creed spelen som finns på marknaden just nu.
Är alla värd ett köp eller finns det nån jag kan strunta i? Om jag bara ska köpa en av dem just nu, vilken?
Jag har aldrig spelat något av de Assassin's Creed spelen som finns på marknaden just nu.
Är alla värd ett köp eller finns det nån jag kan strunta i? Om jag bara ska köpa en av dem just nu, vilken?
Jag tycker att alla är värda att spela och jag tror att du får ut mest av handlingen om du börjar med ettan, även om det inte är det bästa spelet i serien enligt mig. Om du däremot bara har tänkt att spela ett av dem så hade jag dock valt tvåan.
De kostar ju inte så mycket nu så jag ser inte direkt någon anledning att skippa något av dem.
simmejävel
2012-10-10, 13:36
Någon som har koll på vilka spel som är gratis i PSN+ just nu?
Lasse Kongo
2012-10-11, 16:40
Fick köpa mitt Dishonored idag, fint att vara stammis ibland xD
simmejävel
2012-10-11, 17:43
GAAAAAH! Avundsjukan!! Och hur fett är det? Väntar spänt på en mini-recension á la kolo.
Lasse Kongo
2012-10-11, 18:13
GAAAAAH! Avundsjukan!! Och hur fett är det? Väntar spänt på en mini-recension á la kolo.
Tar nog en 2-3h innan jag kan slå mig ner och lira, sitter i bilen på väg hem nu, fint att man är ledig imorgon : )
stolpskott
2012-10-11, 18:18
Motherfucker.
< fan så gutt!
personligen så har jag inget bankkort just nu och kan således inte köpa det, snacka om ruttet!!
Lasse Kongo
2012-10-11, 22:55
Minirecension efter ett par timmar; en blivande klassiker, omfg vad man inte vill sluta spela!
stolpskott
2012-10-12, 00:34
Minirecension efter ett par timmar; en blivande klassiker, omfg vad man inte vill sluta spela!
Jag har det stora nöjet att plusetta på den :)
simmejävel
2012-10-12, 13:37
Jag har det stora nöjet att plusetta på den :)
Okej, och iom att det handlar om Bethesda så ställer man ju sig såklart frågan: Hur står det sig i relation till Skyrim? Skyrim lovordades ju väldigt högt från alla möjliga håll men personligen så blev jag lite besviken.
Lasse Kongo
2012-10-12, 13:42
Okej, och iom att det handlar om Bethesda så ställer man ju sig såklart frågan: Hur står det sig i relation till Skyrim? Skyrim lovordades ju väldigt högt från alla möjliga håll men personligen så blev jag lite besviken.
Bethesda är utgivare, det är Arkane Studios som har gjort spelet, så radera allt vad Skyrim heter...
Edit; årets spel utan tvekan, ser inte att något spel 2012 toppar detta.
AC 3 lär vara grymt men det är samma sak som tidigare egentligen fast ny miljö, ny epok/huvudperson, ingen man jizzar över men lär ändå bli ett grymt spel.
simmejävel
2012-10-12, 13:44
Bethesda är utgivare, det är Arkane Studios som har gjort spelet, så radera allt vad Skyrim heter...
Göttmos! Game on! Kanske plockar upp det efter jobbet. Något flerspelarläge så man kan spela med er kolizzar? :)
Lasse Kongo
2012-10-12, 13:48
Göttmos! Game on! Kanske plockar upp det efter jobbet. Något flerspelarläge så man kan spela med er kolizzar? :)
Njeta, sp only.
Mollestam
2012-10-12, 23:31
Dishonored efter ett par timmar, njaa, glad att man beslutade att inte köpa det. Känns i mitt tycke stelt, och what's up med grafiken daterad 2008?
Alldeles för enkelt på högsta svårighetsgraden också.
Första spelet som utgivits av Bethesda Softworks på ett antal år som jag ej kommer köpa. Får fortsätta nöta HoN tills att Hitman: Absolution släpps.
Mollestam
2012-10-12, 23:38
Veckans bästa spel finns ändå redan i Worms: Revolution, så jäkla bra.
Riktigt klurig och skön sp, och ett välgenomtänkt, härligt mp-läge!
Nordenator
2012-10-13, 00:05
Kika på Scandinavian Edge imorrn. Troligtvis en av de största fightingspelsturneringarna so far i Sverige :D
Nu måste jag slagga så jag är fit for fight ^^
http://www.twitch.tv/negativeedgegbg
http://www.twitch.tv/fightingforsweden
stolpskott
2012-10-13, 01:56
Dishonored är för mig det näst bästa spelet 2012, med Journey på första plats. Atmosfäriskt, asläcker design, gripande story och riktigt soft gameplay. Arkane essade det här känns det som.
kalajset
2012-10-13, 02:15
Mycket Borderlands 2 nu. En level 24 siren som körs med några andra online, min huvudkaraktär. Sedan en level 12 commander i ett annat onlinespel. Slutligen en level 11 mechromancer (nya klassen) som jag kör offline. Intressant med anarchy-systemet till mechro även om det känns svårspelat såhär på förhållandevis låga levels.
Imorgon dock - Dishonoured!
simmejävel
2012-10-13, 15:02
Började spela Arkham City igår lite senare än alla andra (sisådär ett år). Jävlar vad bra det är! Lite enkel combat men riktigt mycket stämning. Redan en given favorit i spelsamlingen.
Dishonored är för mig det näst bästa spelet 2012, med Journey på första plats. Atmosfäriskt, asläcker design, gripande story och riktigt soft gameplay. Arkane essade det här känns det som.
+1
spelade rakt igenom det igår natt, 10 timmar session, riktigt svettig efteråt. Körde givetvis very hard direkt och stealthandet var verkligen top notch, otroligt bra var det!! Kör igenom en andra igång idag med inriktning på alla achievements
Började spela Arkham City igår lite senare än alla andra (sisådär ett år). Jävlar vad bra det är! Lite enkel combat men riktigt mycket stämning. Redan en given favorit i spelsamlingen.
Det är ett väldigt skönt spel, hoppas du kört arkham asylum innan, som i mitt tycke är snäppet bättre :)
angående combat så tycker jag du ska vrida på svårighetsratten ett snäpp åt höger, och testa igen :)
Halo 4 har tydligen läckt ut. Tråkigt för dem som jobbat på spelet i över 3 år.
Håller också på med det och det är riktigt grymt ja :)
kalajset
2012-10-13, 22:15
Kört några timmar Dishonored nu och är faktiskt lite kluven. (Hade iofs skyhöga förväntningar ska sägas). Kändes småsegt i början och är fortfarande inte helt överens med grafiken. (Även om det har en säregen stil tycker jag inte direkt det är snyggt - åtminstone inte på PS3). Vidare tycker jag ett antal småsaker skulle kunnat göras bättre. T ex hade jag gärna sett ett bättre system för aktiva/icke-aktiva quests, lagt till en karta/mini map, samt dessutom förbättrat kontrollerna en del. (Tycker t ex det är onödigt svårt att genomföra lyckade "blinks"). Hade dessutom gärna sett en större värld. (Svårt att inte jämföra med Elder Scrolls/Fallout-serierna här även om det inte är samma utvecklare).
Till det positiva hör att det efterhand byggts upp till ett riktigt intressant spel som t om ser ut att kunna överträffa det relativt likartade Deus Ex: Human Evolution vilket jag själv tyckte var ett av förra årets absolut bästa spel. Att använda skills/magi/etc är riktigt underhållande och att spelet faktiskt ger spelaren verklig valfrihet i hur uppdragen ska utföras är klart befriande efter många halvt-misslyckade försök hos konkurrenter. Och även om grafiken i sig inte är någon höjdare så är ju själva miljöerna underbara.
Kort och gott gillar jag det men är för tidigt att säga om det är "årets spel" för egen del. Än så länge håller jag Borderlands 2 högre, iaf sett till underhållningsvärdet.
stolpskott
2012-10-13, 22:33
+1
spelade rakt igenom det igår natt, 10 timmar session, riktigt svettig efteråt. Körde givetvis very hard direkt och stealthandet var verkligen top notch, otroligt bra var det!! Kör igenom en andra igång idag med inriktning på alla achievements.
Very hard is the way to go! Ser inte hur spelet skulle kunna vara roligt om man kan ta sex-sju svärdshugg och några pistolskott, måste vara väldigt tråkigt och enkelt på de lägre svårigheterna.
Halo 4 har tydligen läckt ut. Tråkigt för dem som jobbat på spelet i över 3 år.
Inte okej :(
Kört några timmar Dishonored nu och är faktiskt lite kluven. (Hade iofs skyhöga förväntningar ska sägas). Kändes småsegt i början och är fortfarande inte helt överens med grafiken. (Även om det har en säregen stil tycker jag inte direkt det är snyggt - åtminstone inte på PS3). Vidare tycker jag ett antal småsaker skulle kunnat göras bättre. T ex hade jag gärna sett ett bättre system för aktiva/icke-aktiva quests, lagt till en karta/mini map, samt dessutom förbättrat kontrollerna en del. (Tycker t ex det är onödigt svårt att genomföra lyckade "blinks"). Hade dessutom gärna sett en större värld. (Svårt att inte jämföra med Elder Scrolls/Fallout-serierna här även om det inte är samma utvecklare).
Till det positiva hör att det efterhand byggts upp till ett riktigt intressant spel som t om ser ut att kunna överträffa det relativt likartade Deus Ex: Human Evolution vilket jag själv tyckte var ett av förra årets absolut bästa spel. Att använda skills/magi/etc är riktigt underhållande och att spelet faktiskt ger spelaren verklig valfrihet i hur uppdragen ska utföras är klart befriande efter många halvt-misslyckade försök hos konkurrenter. Och även om grafiken i sig inte är någon höjdare så är ju själva miljöerna underbara.
Kort och gott gillar jag det men är för tidigt att säga om det är "årets spel" för egen del. Än så länge håller jag Borderlands 2 högre, iaf sett till underhållningsvärdet.
Hm. Många jag känner som spelar på konsol håller med dig om det där med svårigheten att få till bra "blinks" i vissa tillfällen. Av de som spelat på PC, inklusive mig, har jag inte uppfattat några klagomål om detta. Precision ftw?
Jag håller med om att grafiken är lite mjäh, särskilt för ett spel i Unreal 3. Det är nästan inte okej att texturerna matchar Bioshocks. Deras art assets är dock så jävla grymma att det inte går att klaga (imo). Spelet är... bedårande, på ett sätt som jag aldrig tidigare sett i ett spel. Grafiken är inte bra men det väger liksom inte särskilt tungt på något vis. Det känns inte viktigt.
Jag röstar också för en mini-map men problemen med active/inactive quests förstår jag inte. Vad är det som fattas?
Slutligen: Sandbox är överskattat. Jag tror inte det hade varit positivt för spelet att stort och öppet. Det enda jag önskar är att storyn håller lite längre tid än vad det verkar som, nio timmar in och det känns som att jag börjar närma mig! Vill inte att det ska ta slut!
Jag håller med om att grafiken är lite mjäh, särskilt för ett spel i Unreal 3. Det är nästan inte okej att texturerna matchar Bioshocks. Deras art assets är dock så jävla grymma att det inte går att klaga (imo). Spelet är... bedårande, på ett sätt som jag aldrig tidigare sett i ett spel. Grafiken är inte bra men det väger liksom inte särskilt tungt på något vis. Det känns inte viktigt.
Jag röstar också för en mini-map men problemen med active/inactive quests förstår jag inte. Vad är det som fattas?
Slutligen: Sandbox är överskattat. Jag tror inte det hade varit positivt för spelet att stort och öppet. Det enda jag önskar är att storyn håller lite längre tid än vad det verkar som, nio timmar in och det känns som att jag börjar närma mig! Vill inte att det ska ta slut!
Grafiskt sätt har det likheter med team fortress 2. Jag tycker det flyter på bra och ser ingen anledning till att ens ha bättre grafik, även om det kanske inte är 2012 material.
Det där med questen kan vara lite rörigt, men som Arkane studios vill få det till, så har man bättre koll andra och tredje gången man spelar igenom det. Vilket dom räknat med att man gör.
Du närmar dig troligtvis slutet är jag rädd, det är mycket uppenbart när det inträffar. Om du är en achievement-hund så finns det dock väldigt många timmar kvar att kräma ur, minst 1-2 genomspelningar till!
Edit: måste bara tillägga att efter man spelat igenom det en gång så saknar man spelet på nåt sätt, när man slutar. det har defenitivt satt sina spår, i mig iaf :) men så är jag svag för stealth-action.. mycket svag!
Slender.
Effektfullt efter man följt marble hornets releaserna från start med lite inlevelse
sent from phone
Slender.
Effektfullt efter man följt marble hornets releaserna från start med lite inlevelse
sent from phone
:laugh: ja det är ju... kul. vilket psykterror till spel!! att vända sig om i skräckspel är ofta det värsta du kan göra, och i slender är det som värst!
vad är bakgrunden till dom filmerna? förstår inte riktigt, vissa händer det inget på och i en så sket jag ner mig! har dock inte sett alla
stolpskott
2012-10-14, 04:31
Så var dishonored utspelat. En gång till kör vi. Palla sova.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.