Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Nej, då jag har inte så mycket tid nu när jag har kuggat en tenta. Vill sprara min gratis månaden till sommarlovet så jag kan spela så mycket jag vill. :D
det kostar 60spänn i månaden med live, så snål kan du inte vara att du måste spara den. Börja spela nu!
det kostar 60spänn i månaden med live, så snål kan du inte vara att du måste spara den. Börja spela nu!
Trodde det var betydligt dyrare. :) Då är det bara skaffa HDD och börjar lira.
Lasse Kongo
2007-04-10, 10:43
Precis, 60:-/mån är inte direkt mycket pengar, och man har jäääävligt skoj för den pengen =)
Har provat Annex lite smått och jävlar vad kul det är, fullt ös medvetslös :hbang:
Tyckte faktiskt jag märkte direkt att det var mer krut i Lancern, det är riktigt nice!
Man får ju en månad gratis Live när man köper ett lir. Jag har fyra spel ju - betyder det att jag har 4 månader gratis live (med samma konto)? Eller måste jag göra ett nytt konto varje gång?
Man får ju en månad gratis Live när man köper ett lir. Jag har fyra spel ju - betyder det att jag har 4 månader gratis live (med samma konto)? Eller måste jag göra ett nytt konto varje gång?
Man måste väl skriva en creditkorts nummer och sånt? Jag antar det är bara använda ekort från swedbank och byta ifall du inte kan använda alla på en konto.
Lasse Kongo
2007-04-10, 12:34
De korten gäller 48h...
Fan vad snåla ni är, 199:- spänn på Game typ för 3 mån...
Lasse Kongo
2007-04-10, 12:35
Man måste väl skriva en creditkorts nummer och sånt? Jag antar det är bara använda ekort från swedbank och byta ifall du inte kan använda alla på en konto.
Man behöver inte skriva ngt kontonummer, kontonummer behöver man fylla i om man ska KÖPA live eller Microsoft Points via Marketplace, inte annars.
Lasse Kongo
2007-04-10, 12:37
När man köper en maskin (detta står i instrboken om man läser den...) så kan man skapa 3konton och få en mån gratis per konto, sen kan man givetvis skapa fler konton men då får man ingen gratismånad, tycker det är rätt generöst faktiskt.
Men det suger ju att skapa flera konton, man vill ju ha ett och samma pga gamerscore/friends etc sparas på det kontot man använder.
Ingen mening att skaffa det nu när jag inte har HDD att spara saker på. *gah!*
Lasse Kongo
2007-04-10, 12:54
Ingen mening att skaffa det nu när jag inte har HDD att spara saker på. *gah!*
Det är värt att köpa en hdd, jag lovar, och den är int på 10, 13 får man kvar, 7 försvinner ju för att man ska kunna spela gamla spel, det är lite synd, man borde kunna välja, men men det räcker gott och väl tycker jag.
Du behöver ingen hdd för att spela online, men det är ju en fördel att kunna ladda ner nya banor etc.
Lasse Kongo
2007-04-10, 12:55
Hehe, jag körde en runda på Tyro Station förut, först till 240 poäng, tog en halvtimma, bra kul.
Lite stressigt på den banan med då området man ska ta oftast ligger på rälsen *rolleyes*
fan nu har jag också fastnat för GH2. Jag gillade det inte alls första gången jag spelade men så idag efter jobbet så var jag i spelaffären och skulle byta in lite spel. Hade bestämt mig för ett och på väg till kassan så går jag förbi ett xbox med en gitarr, så jag testar en låt, och så en till och en till osv. Sen var det ju bara att köpa skiten. Satan vad kul det är, känns som att det kan hålla i evigheter det här spelet :)
Litecore
2007-04-10, 22:24
gaah, jag testade min favoritlåt "dead!" av My Chemical Romance på hard idag..
så sjukt svår om man jämför med medium, nästan knasigt stort hopp faktiskt,
men inte omöjlig bara mina fingrar kan hålla sig i styr på hammer-on/pull-offpartierna :D
TcAnders
2007-04-10, 22:26
Tacka vet jag Mx vs Atv Unleashed.. Tyvärr så kan jag inte spela det så ofta då min bror sitter där på tok för mycket..
Jonas117 är hans gamertag, kanske är bekant?.. :)
// Anders
Jag kommer nog skaffa Guitar Hero 2 först.
Annars finns det Frets of Fire som är en open source version av GH2 till PC. Finns bra många hundra låtar.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2884388136996023910
http://en.wikipedia.org/wiki/Frets_on_Fire
Sir Anselm
2007-04-11, 09:57
http://en.wikipedia.org/wiki/Frets_on_Fire
Till detta kan man även använda GH2-kontrollen från XBOX360, tacka gud för USB!
Lasse Kongo
2007-04-11, 12:13
Finns nya låtar ute att köpa, rätt så dyrt tycker jag, 500poäng för 3 låtar, finns sammanlagt 9låtar, men det är det helt klart värt :hbang:
Lasse Kongo
2007-04-11, 12:17
Boom Boom Rocket släpptes idag, bra coolt lite GHkänsla för er som inte har råd att köpa det, ungefär samma princip, man ska träffa rätt till musiken för att få till fyrverkerier =)
Lasse Kongo
2007-04-11, 12:18
GH II: Song Packs (3 of 'em)
Name: Guitar Hero Track Pack 1
Price: 500 Points
Availability: Not available in Asia
Dash Details: Bark at the Moon as made famous by Ozzy Osbourne, Hey You as made famous by The Exies, Ace of Spades as made famous by Motorhead, For all song credits please visit www.redoctane.com.
Name: Guitar Hero Track Pack 2
Dash Details: Killer Queen as made famous by Queen, Take it Off as made famous by The Donnas, Frankenstein as made famous by The Edgar Winter Group, For all song credits please visit www.redoctane.com.
Name: Guitar Hero Track Pack 3
Dash Details: Higher Ground as made famous by Red Hot Chili Peppers, Infected as made famous by Bad Religon, Stellar as made famous by Incubus, For all song credits please visit www.redoctane.com.
Arcade: Boom Boom Rocket
Name: Boom Boom Rocket
Price: 800 Points
Availability: Not available in Australia, Japan, Korea, New Zealand, Singapore or Taiwan
Dash Details: Single Player, Local Multiplayer 1-2, HD (High Definition). Buy the full version of Boom Boom Rocket and play the most compelling new game for Xbox Live Arcade. Get the hang of things in Practice mode, express your pyrotechnic creativity in Freestyle mode, or challenge a friend in Battle and Endurance multiplayer modes, with twice the number of fireworks! You can even upload music and watch a spectacular fireworks show set to your own soundtrack. Get the full version of the game now!
Lasse Kongo
2007-04-11, 12:28
GTAIV
Förhandstitt i Game Informer ger lite saftiga detaljer
Maj-numret av den amerikanska speltidningen Game Informer har en förhandstitt på tio sidor som rätar ut en del frågetecken som folk har efter trailern, och avslöjar lite info om spelet.
Spelets huvudperson heter Niko Bellic och är en öst-européisk invandrare som har kommit till Liberty City. Han övertalades att flytta dit av sin kusin Roman, som sa att han hade två vackra flickvänner och 15 sportbilar, men det visar sig att det inte är sant. Roman är den enda personen man känner i staden när man börjar spelet och har stora skulder. Roman är en vänlig person medans Niko är en väldigt hård karaktär.
Spelet är satt i nutid, närmare bestämt 2007, i Liberty City. Det är en mycket större version av Liberty City än den som fanns i GTA III. Staden och stadsdelarna är baserade på New York, Frihetsgudinnan eller "Statue of Liberty" heter i spelet "Statue of Happiness". Brooklyn är Broker i spelet, Manhattan heter Algonquin, Queens heter Dukes, Bronx är Bohan och New Jersey är Alderney.
Inga flygplan kommer att vara med i spelet på grund av att det bara är en stad, det kommer däremot finnas motorcyklar. Rockstar försöker lägga vikten på spelets realism. De har också konsulterat brottsexperter och före detta poliser, och de fick lära att det är mycket svårare att vara kriminell nu än det var på 80 eller 90-talet. Detta medför att polisen kommer att ha en stor närvaro i Liberty City.
Spelet kommer bara att laddas en gång i början, och efter det kommer det inte finnas några laddningstider. Inte ens när man går in och ut ur byggnader. GTA IV kommer att vara mer eller mindre identiskt på Xbox 360 och Playstation 3, med undantaget att Xbox 360 har exklusivt nerladdningsbart innehåll.
Slutligen så meddelar Dan Houser (en av skaparna av GTA-serien) att spelet kommer att ha multiplayer, men exakt vad det är sa han inte, bara att det inte är något MMO-liknande. Han berättade också att klivet från GTA III till GTA IV är ungefär lika stort som klivet mellan första GTA-spelet och det tredje.
Brooklyn
2007-04-11, 12:32
varför har dom bytt namn på mig i gtaIV *grr*
GTAIV
Förhandstitt i Game Informer ger lite saftiga detaljer
...
Saftigt :D Lite synd på flygplanen, men kommer kanske kännas mer realistiskt. Sen blir jag lite nyfiken på hur de ska "avsluta" kartan. Hoppas det inte är med vatten åt alla håll bara.
varför har dom bytt namn på mig i gtaIV *grr*
det har väl aldrig haft något annat namn?
Meeeeeen!
Skulle prova nya spelläget annex i Gears.
Fine, hittade en match och började lira. Sen så är jag så jävla dålig att jag slutar rundan med 0 kills och 4 poäng.
Då vill dom inte ha kvar mig och kastar ut mig.
Gaah, hur ska jag göra för att få spela med lika kassa jävlar som mig själv?
Lasse Kongo
2007-04-12, 23:00
Meeeeeen!
Skulle prova nya spelläget annex i Gears.
Fine, hittade en match och började lira. Sen så är jag så jävla dålig att jag slutar rundan med 0 kills och 4 poäng.
Då vill dom inte ha kvar mig och kastar ut mig.
Gaah, hur ska jag göra för att få spela med lika kassa jävlar som mig själv?
Jag är iofsig inte kass :cool:
Men lägg till mig så kan du få vara med och spela, jag har säkert 2-3 fulla lobbys varje kväll á 8spelare i varje som lirar Gow, bara svenskar och roliga killar/tjejer =)
Spelar Gow som fan nu, har börjat spela assassination rätt mkt nu, tycker det är riktigt bra spelläge, kräver mkt taktik och att man pratar med varandra.
Edit: Frazzeswe, dig har ja ju på listan, fan hojtar du inte till för eller joinar bara =)
Tack Kongo, blev inget mer spelande igår... Och i helgen åker jag bort, men jag hoppar in nästa gång det bjuds till match.
Köpte microsofts ratt idag och skulle prova pgr3 med den. Spelet startar först men skulle ha startat allt utan ratten inkopplad läste jag. Så gjorde det och då hänger sig xboxen direkt man startar den!!!!!!! Kan det bli värre??? Vad fan kan det vara för fel?
Vi är ju uppenbarligen några på kollo som lirar enhel del gow.
Vi borde kunna styra upp en kolo match. Vore ju skoj.
Min 360 tag är Snyggingen fler kompisar är alltid bra så adda på.
Lelle Pelle
2007-04-14, 12:44
Assassin's Creed. Ser otroligt snyggt ut.
cc-ClutaN_I
Edit: Visst har han tappet ett finger? Kolla när han precis hoppat på den sista killen, vänsterhanden...
Cerberus
2007-04-14, 12:58
Killzone; jag längtar...
8p4e8JWoHXY
Den sekvensen är erkänt förrenderad.
blekfet2
2007-04-14, 18:52
Kommer "Crysis" att komma till 360?
Kommer "Crysis" att komma till 360?
http://www.google.com/search?q=crysis+360&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official
Speaking at the Games Convention in Leipzig, Bernd Diemer, senior game designer of Crytek, explained that next-generation consoles don’t offer enough computational power to run Crysis, German publication Heise reported.
Although Crysis will support both current and the next version of DirectX, Crytek claims that only DirectX 10 allows the game to run as it was intended by the developers because the next-generation DirectX API, which will ship along with Windows Vista, allows more effects and more objects to be drawn on the screen with a smaller computational cost for the hardware.
Diemer explained that “next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power” to assure the quality of gameplay Crytek demand for Crysis.
Crytek reiterated at GC 06 that currently, Crysis in only in development for Windows. We haven’t lost hope that we’ll eventually see an Xbox 360 version of this first-person shooter.
blekfet2
2007-04-14, 22:47
http://www.google.com/search?q=crysis+360&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official
sweet.
Fått tillbaka min box nu :)
Lirat en del Dead Rising idag, hihi! ska köra lite GOW nu inatt!
Ni som kört Dead Rising, hur lägger ni upp det hela? Satsar ni först på att lösa 'case files' och sedan spelar om det och tar scoopen? Det verkar vara rätt svårt att hinna med allting!
Förresten, vilket är bästa bilspelet till 360? Jag älskar Burnout Revenge, men vad finns mer? Är det Gotham Racing som gäller?
Förresten, vilket är bästa bilspelet till 360? Jag älskar Burnout Revenge, men vad finns mer? Är det Gotham Racing som gäller?
NFS-liren duger ju. Orka EA men ändå. Forza 2 släpps ju i en inte allt för avlägsen framtid.
Langster
2007-04-16, 17:20
Ni som kört Dead Rising, hur lägger ni upp det hela? Satsar ni först på att lösa 'case files' och sedan spelar om det och tar scoopen? Det verkar vara rätt svårt att hinna med allting!
Alltså Dead Rising är lite knasigt, för man kan knappt räkna med att klara hela spelet första gången man spelar det. Eftersom man levlar upp och behåller de levlarna när man börjar om kan man de första gångerna gå runt och göra lite vad som helst, typ bara rädda så många som möjligt, lösa lite cases och ta många bra foton för att levla upp, sen när man vet var allt ligger osv och man har en bra level så är spelet rätt lätt, då räddar man de man hinner till och från casen typ.
Gotham är helt klart bäst hittills, mest för att det verkligen kräver lite skills och att onlinelägena är bra, dessutom är det många och oftast trevliga som är online, eller sis jag spelade det iaf! :D
Lasse Kongo
2007-04-16, 21:23
TDU lätt, det är som WOW fast med bilar, Gotham är sådär ingen höjdare tycker jag, prova TDU riktigt skön känsla i hela spelet.
Brooklyn
2007-04-16, 21:30
TDU lätt, det är som WOW fast med bilar, Gotham är sådär ingen höjdare tycker jag, prova TDU riktigt skön känsla i hela spelet.
+1
Guitar Hero 3 kommer i slutet av året, med trådlös gitarr. Står på aftonbladet.se. Så ta det med en nypa salt....
Tdu?
Test Drive Unlimited.
Är själv på jakt efter det spelet billigt.
Lasse Kongo
2007-04-17, 11:13
Jag har haft TDU länge men inte spelat det så mycket, har haft andra som kommit före, men nu har jag börjat spela det lite och det är sjukt bra, bara en sån sak som att märka ut en bilhandlare eller något på andra sidan ön och sedan åka dit, tar typ 30-40 min irltid, bara glida och kolla på omgivningarna, inte så många bilspel som erbjuder den känslan.
Lasse Kongo
2007-04-17, 11:16
Gillar den "stora" nyheten i Fable 2; man kommer ha en hund som följer en, som är ens karta, hjälper till i strider etc, hunden kommer vara helt självstyrd och agera efter hur spelaren spelar, hunden springer oftast före och tittar hela tiden bakåt så han ser att husse föjer efter :D
Man kan strunta i hunden om man vill men som Peter Molyneux säger; kommer du ge hunden tid kan jag lova att jag kommer leka med dina känslor :D
Wennerberg
2007-04-17, 20:02
När komemr Fable 2 släppas? Suttit och kollat på filmerna om det nu och det verkar onekligen bli revolutionerande!
Hur fan kan Lego Starwars kallas för barnspel? Jag har snart 30 speltimmar och har bara klarat 70%. Jag skulle aldig ha börjat med det här jävla spelet. Kommer ta minst en vecka till för att få 1000 gamerscore. Och det är ju fan att man ska vara så kåt på achievements också.*grr*
blekfet2
2007-04-18, 09:49
vilket är roligast/bäst mellan "Dead rising" eller "Hitman"?
Lasse Kongo
2007-04-18, 12:43
vilket är roligast/bäst mellan "Dead rising" eller "Hitman"?
Hitman TVEKLÖST!
blekfet2
2007-04-18, 16:25
Hitman TVEKLÖST!
aha, varför? :D
Är det bara jag som har problem med att få den optiska ljudkabeln att fästa i 360s videokabel? Den nyper liksom inte till och vill ramla ur :(
Litecore
2007-04-18, 18:30
vad har du för kabel ?
en optisk toslink från claes ohlson, den sätter sig fint i recievern.
Litecore
2007-04-18, 18:36
jadu, då vet jag inte.. skum belastning på kabeln i AVpackets toslink-UT från boxen kanske,
har du möjlighet att testa med en annan kabel, vilken som helst för att utesluta anslutningen ?
Lasse Kongo
2007-04-18, 20:20
aha, varför? :D
För att det är så jävla bra :D
Dead Rising är ingen njutning att spela, visst det är bra, men man är mest irriterad och stressad, jag tycker Hitman är ett av de bättre spelen som släppts, fan ska skaffa det igen bara för det :D
blekfet2
2007-04-19, 08:31
Dead Rising är ingen njutning att spela, visst det är bra, men man är mest irriterad och stressad, jag tycker Hitman är ett av de bättre spelen som släppts, fan ska skaffa det igen bara för det :D
hmm...
Lasse Kongo
2007-04-19, 21:32
http://www.engadget.com/2007/04/17/xbox-360-laptop-mk2/
Perfekt till semestern!
Slippa konka med sig allt, smidigt värre =)
Flexbert
2007-04-19, 21:36
Igår gick min box sönder, för första gången. Den köpte jag 2005-12-15, så jag trodde garantin var slut. Men tydligen är den två år nu =).
Hur som helst är jag lite osäker på ifall jag kommer få en låda att packa ner den i eller om jag ska fixa det själv? Har ju fått ett UPS nummer som jag ska ringa när den är redo för avhämtning.
Lasse Kongo
2007-04-19, 21:43
Igår gick min box sönder, för första gången. Den köpte jag 2005-12-15, så jag trodde garantin var slut. Men tydligen är den två år nu =).
Hur som helst är jag lite osäker på ifall jag kommer få en låda att packa ner den i eller om jag ska fixa det själv? Har ju fått ett UPS nummer som jag ska ringa när den är redo för avhämtning.
Om de inte ändrat så får du fixa en kartong själv, i början fick man faktiskt en kartong, vet inte hur det är nu.
Steffi vet väl, han skickade sin nyligen, ring och fråga supporten annars, om det inte står i något mail du fått?
Låda får du fixa själv. Sno in boxen i nån gammal handduk eller nåt som du inte längre behöver så är problemet löst.
TcAnders
2007-04-19, 21:51
Har ett litet problem, kvittot är borttappat till xboxen men nu börjar den krånga litegranna.. Eller rättare sagt så har den krånglat etag..
När började dom säljas i Sverige?
// Anders
Lasse Kongo
2007-04-19, 21:52
Har ett litet problem, kvittot är borttappat till xboxen men nu börjar den krånga litegranna.. Eller rättare sagt så har den krånglat etag..
När började dom säljas i Sverige?
// Anders
2/12-2005 tror jag, men det är ingen fara, du får en ny.
blekfet2
2007-04-19, 21:53
Det blev Dead Rising :D sjukt spel :D
Spelet är väl helt ok men inte 10/10 som enligt många spelsidor. AJa skit samma, skaffade bara detta spel för att fördriva tiden lite till 5/5 då spindelmannen 3 släpps.
Lasse Kongo
2007-04-19, 22:00
Det blev Dead Rising :D sjukt spel :D
Spelet är väl helt ok men inte 10/10 som enligt många spelsidor. AJa skit samma, skaffade bara detta spel för att fördriva tiden lite till 5/5 då spindelmannen 3 släpps.
Soft, själv ska jag nog köpa Gun imorgon, sen blire nog Tomb Raider Legend med, måste ha lite offline spel att varva med allt motorsågande om kvällarna *drool*
Kommer inte mkt nytt nu, men det närmaste man ska skaffa är; Brothers in Arms: Hell's Highway, Colin McRae: DIRT, Forza Motorsport 2, Mass Effect, Pirates of the Caribbean: At Worlds End, Spider-Man 3, The Darkness, Transformers: The Game.
Bör räcka för att underhålla mig efter badandet och grillandet i sommar, bra najs o sitta och spela på kvällen helt stekt av solen *drool*
Lasse Kongo
2007-04-19, 22:13
Sony kommer chocksänka Ps3an med cirkus 2000:- den var visst inte värd sin vikt i "guld" :)
Lelle Pelle
2007-04-19, 22:15
Åfan, det var som tusan! När då?
Lasse Kongo
2007-04-19, 22:17
Det står i en ny speltidning jag har, ska lägga mig och sova nu men kan skriva det imorgon om jag kommer ihåg.
Sony kommer chocksänka Ps3an med cirkus 2000:- den var visst inte värd sin vikt i "guld" :)
Fan va bra *cupid* Nu är det bara att vänta på att någon kommer på en bra modifiering till den så att man kan spela japanska spel och saken är biff *drool*
Flexbert
2007-04-19, 22:27
Om de inte ändrat så får du fixa en kartong själv, i början fick man faktiskt en kartong, vet inte hur det är nu.
Steffi vet väl, han skickade sin nyligen, ring och fråga supporten annars, om det inte står i något mail du fått?
Låda får du fixa själv. Sno in boxen i nån gammal handduk eller nåt som du inte längre behöver så är problemet löst.
Gött, ska gå och rota i kartong insamlingen och se ifall någon slängt någon passande låda.
Lasse Kongo
2007-04-20, 08:37
Idag är man ledig från jobbet, orkar inte hitta på något just nu, ska träna och lite annat skit senare, så vad gör man nu, jo! Man drar fram GH2, nu jävlar ska de ev grannarna som sover vakna :devil:
Lasse Kongo
2007-04-20, 08:42
M$ har uppdaterat bakåtkompatibellistan, men jag tänker inte ens skriva vilka spel det är, för det är bara skitspel, varför i helvete kan de inte göra så man kan spela lite bra gamla spel om de nu ändå håller på *gah!*
Jag vill kunna spela Riddick, DJ:FFNY etc *gah!*
Så Mr LK - ska jag köpa en box snart? :D
Lasse Kongo
2007-04-20, 08:48
Någon har tydligen fått köpa en Xbox Elite innan officellt releasedatum, säljs på Ebay, passa på vet ja :D
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=230118912673
För er som inte vet så är Xbox Elite en liten upphottad version av 360 med bla 120gb hdd, hdmi.
Den ska bli ca 550:- dyrare än det vanliga premiumpaketet, och att köpa hdd separat går loss på en 1600-1800:-
Skulle jag i dagsläget köpt en ny konsoll så är det inget snack om saken att man köpt en Elite, men det är inget jag kommer skaffa nu, den hdd jag har nu tar typ 10 år att fylla och jag har visserligen hdmi på tvn men får fruktansvärt grym bild med komponent.
Sen en sak till... vet egentligen inte om jag hade köpt en Elite om jag valt konsoll i dagsläget.. varför? Jo, kan låta larvigt, men jag är ganska intresserad av inredning och enligt mig är vitt det nya svarta, otroligt läckert med vita tekniska prylar jämfört med svarta, så det hade nog blivit ett premium även i dagsläget :smash: :hbang:
Lasse Kongo
2007-04-20, 08:54
Så Mr LK - ska jag köpa en box snart? :D
Amen ffs, minst 10 piskrapp är du uppe i nu!
Ja, det är dags nu att ta steget Jej-Se, väljer du dessutom en Elite gör du en jävla bra affär (jämfört med vad tex jag gjort) även om jag visserligen inte bryr mig, men för att glädja dig typ :smash:
Eller så väljer du ett premiumpaket för 3200:- vilket är oförskämt billigt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48116
Själv gav jag 2490:- för en Core och har sedan fixat; hdd (present), hdkablar (present), headset (fick gratis), memorycard (fick gratis), en extra trådlös handkontroll (fick gratis) laddare till handkontroll (fick gratis)
Har visserligen numera en premium men det är en lång historia haha (tack M$ för allt jag fått av er gratis)
Ja, så iaf, köp?
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:11
I höst redan tydligen.
Jag ska faktiskt erkänna att jag tycker Home verkar kunna bli väldigt kul och bra.
Tack, Lasse! Kom just trehundra ljusår närmare ett köp nu. :)
Vad är Elite? :em:
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:14
Tack, Lasse! Kom just trehundra ljusår närmare ett köp nu. :)
Vad är Elite? :em:
Amen ffs ja skrev ju det!
http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200703/21/20070321091207_MKF624/20070321091207_MKF624.dbp.asp
Clive Barker's Jericho Eternity verkar soft. Skön trailer.
Amen ffs ja skrev ju det!
http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200703/21/20070321091207_MKF624/20070321091207_MKF624.dbp.asp
Jak er n00b!!11
Hur viktigt tror du att onlinefunktionalitet är? Jag är inte så mkt för det egentligen, men många verkar ju bli besatta. Kanske onödigt med Premium då eller? Eller är halva grejen med Xboxen just Live?
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:23
Jak er n00b!!11
Hur viktigt tror du att onlinefunktionalitet är? Jag är inte så mkt för det egentligen, men många verkar ju bli besatta. Kanske onödigt med Premium då eller? Eller är halva grejen med Xboxen just Live?
Du kan spela online med det billiga paketet med, det är ju inget du behöver göra om du inte vill, men du kan ju utnyttja 3 gratismånader när du köper en box (ny) så det är ju bara prova och se vad du tycker isf.
Man får ofta med 48h trial när man köper nya spel, så köper du ett beggat paket kan du ju prova då med, annars kan du fan få en trial av mig :D
Men ja, Xbox Live är MER än 50% av upplevelsen, och för att förklara det ännu en gång, det enda du måste betala för är att SPELA online.
Har du inget live kan du ändå stoppa in nätverkskabeln i boxen och ha vänner, chatta med Lasse Kongo, kolla in Kongos gamerscore och dö, ladda hem demos, filmer, trailers etc etc, kostar inget.
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:25
Du bor i Linköping väl Jäj?
Då har jag en jättebra kontakt där haha, men det tar vi när du köpt en box :D
Edit: kika lite på stan så hittar du en mkt trevlig butik, men väldigt duktig/trevlig personal, de kan det mesta+lite till =)
Du kan spela online med det billiga paketet med, det är ju inget du behöver göra om du inte vill, men du kan ju utnyttja 3 gratismånader när du köper en box (ny) så det är ju bara prova och se vad du tycker isf.
Man får ofta med 48h trial när man köper nya spel, så köper du ett beggat paket kan du ju prova då med, annars kan du fan få en trial av mig :D
Men ja, Xbox Live är MER än 50% av upplevelsen, och för att förklara det ännu en gång, det enda du måste betala för är att SPELA online.
Har du inget live kan du ändå stoppa in nätverkskabeln i boxen och ha vänner, chatta med Lasse Kongo, kolla in Kongos gamerscore och dö, ladda hem demos, filmer, trailers etc etc, kostar inget.
Gah - nu är det nära! Stort tack för infon!
Kuggfrågan - hur roddigt är det att komma ut på nätet? Måste man dundra routrar och skit? Comhem ftw? :D
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:28
Gah - nu är det nära! Stort tack för infon!
Kuggfrågan - hur roddigt är det att komma ut på nätet? Måste man dundra routrar och skit? Comhem ftw? :D
Det har varit nära i... 2 år nu? :D
Inte en aning, jag stoppar bara in nätverkskabeln, orkar inte fixa så jag kan ha datorn och boxen samtidigt, så jag skiftar bara sladden haha, aldrig haft några problem.
Det ska bara vara att doppa kablen och sen köra.
Du bor i Linköping väl Jäj?
Då har jag en jättebra kontakt där haha, men det tar vi när du köpt en box :D
Edit: kika lite på stan så hittar du en mkt trevlig butik, men väldigt duktig/trevlig personal, de kan det mesta+lite till =)
Bor typ 20 meter från den. Och en på jobbet är typ ihop med nån lirare där också. Många från gamla Tradition som jobbar där, va?
:D
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:30
Bor typ 20 meter från den. Och en på jobbet är typ ihop med nån lirare där också. Många från gamla Tradition som jobbar där, va?
Vi tänker på samma va... ligger i hörnet vid det där torget?
Det har varit nära i... 2 år nu? :D
Inte en aning, jag stoppar bara in nätverkskabeln, orkar inte fixa så jag kan ha datorn och boxen samtidigt, så jag skiftar bara sladden haha, aldrig haft några problem.
Det ska bara vara att doppa kablen och sen köra.
Shaddap. Bara ett och halvt år. :D
Ownage! Där släppte nog sista spärren. ;)
Vi tänker på samma va... ligger i hörnet vid det där torget?
Ja - grymt nära ett torg iaf. Tror inte ens att det finns några andra spelbutiker mitt i centrum.
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:32
Ja - grymt nära ett torg iaf. Tror inte ens att det finns några andra spelbutiker mitt i centrum.
Hm, det jag menar är ingen spelbutik...
Rakt över gatan ligger Makkedishen.
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:33
Ser fram emot att ladda upp med lite bira och lire lite Gow med dig någon helg, jag är han med snajpergeväret, du är alla andra :D
http://www.youtube.com/watch?v=WOPL1EOMrfw
Förutsätter att du skaffar Gow isf :hbang:
Hm, det jag menar är ingen spelbutik...
Rakt över gatan ligger Makkedishen.
Ah - wtf, måste gå in där och glo lite.
Så Core eller Premium spelar ingen större roll asså? Sorry att jag är retard. :/
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:43
Ah - wtf, måste gå in där och glo lite.
Så Core eller Premium spelar ingen större roll asså? Sorry att jag är retard. :/
Permis från Karsudden?
Premium: hårddisk, headset, hdkablar trådlös handkontroll (silverlucka fräääääscht)
Core: inget av ovantstående, bara maskinen och en kontroll med sladd, du måste köpa till ett minneskort om du vill kunna spara spel på core, men du kommer i princip inte kunna ladda hem ngt, inte mkt iaf =)
Klart det spelar roll, men du kan ju köpa till alla tillbehör i efterhand om du känner att du vill ha dem ifall du väljer ett core från början.
Men annars spelar det ingen roll, du kan spela online med båda, tillbehör (och den fräscha silverluckan) som är skillnaden.
Jak elskar dig, Lasse, tack för att du står ut med mina frågor. Nu fattar till och med jag. Flashning ska jag inte ens fråga om för jag vet att du inte gillar det. :D
Fast då är man väl ändå rökt på Live antar jag.
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:49
Jak elskar dig, Lasse, tack för att du står ut med mina frågor. Nu fattar till och med jag. Flashning ska jag inte ens fråga om för jag vet att du inte gillar det. :D
Fast då är man väl ändå rökt på Live antar jag.
Omg, bra börjar få kramp i fingrarna :D
Nä, vi håller tråden ren från sånt, är nog inte svårt att finna info om det på andra sidor om man vill det.
Lasse Kongo
2007-04-20, 09:50
Sådär, lika tömd som Porrkungen Empes pung är för det mesta.
Jag sa till kärringarna på supporten att jag har fan inte tid att springa runt och leta kartonger. Så UPS-killarna hade med sig en, med bubbelplast och hela skiten. sweet.
Langster
2007-04-20, 10:34
En polares 360 gick nyss sönder och när han ringde så sa de att UPS killen kommer med en kartong till honom, så det kan ha ändrats igen.
Scratch89
2007-04-20, 11:23
Härligt med prissänkningen! (Jag har missat min egen tråd, wtf)
Vore fint att se hur de nya FF-, MSG- och RE-spelen kommer att se ut. Jag kommer att avvakta fram tills dess att de har släppts o fungerar ordentligt.
Scratch89
2007-04-20, 12:13
http://ps3.ign.com/articles/781/781934p1.html
Nedladdningsbara PS1 spel! Grymt! :hbang:
Nu kör vi våra listor på dom bästa 360-spelen hittills!
här är min:
Bästa
Burnout Revenge - Jäääävlar vad jag nött detta spel, så jävla kul att blåsa ett hopp i 300km/h!!
Gears Of War - Behöver ingen motivering
Splinter Cell-Double Agent - Var riktigt kul, med en spännande story och jäkligt nervösa moment när man smög omkring!
Dead Rising Lite dumt spelupplägg, eftersom man i stort sett inte kan klara det första gången man spelar, men att kötta zombies är kul, har snart klarat det!
Sämsta
Fight Night 3 - inte alls min typ av spel, föredrar snabbare fightingspel, ala Tekken.
Table Tennis Gav mig blåsor :(
http://www.mysmiley.net/imgs/smile/characters/character0114.gif
Lasse Kongo
2007-04-20, 13:40
Oj, får bli en snabblista för jag ska snart iväg.
Över allt annat på denna jord: Gears Of War, köpte spelet ENBART för singleplayer vilket är brutalt bra, men upptäckte dock hur ofattbart! kul det är att spela online, helt klart bästa onlinespelet jag NÅGONSIN spelat.
Andra grymma spel:
Call Of Duty 2
Table Tennis
Fight Night 3
Hitman Blood Money
Lego Star Wars
Rainbow Six Las Vegas
Test Drive Unlimited (kommer skriva mer om detta spel very soon)
Guitar Hero 2 :hbang:
NHL 07
Lost Planet
Smackdown Vs Raw 2007
Splinter Cell DA
King Kong (uberbra ffs)
Har säkert missat en del, får kolla det sen, måste lägga en raketskitning och dra iväg *gah!*
blekfet2
2007-04-20, 13:40
Bästa (inte i ordning)
GH2
crackdown
fight night 3
sämst
lost Planet (så jävla världelöst)
Call of duty 3 (kul, men för jävla linjärt, blev galen och stängde av efter ett tag)
Men spel jag tror kommer spöa skiten ur dessa titlar är "spindelmannen 3" och definitivt "GTA IV".
Langster
2007-04-20, 13:41
http://www.jeuxvideo.fr/article-colin-mcrae-dirt-6557-0-0.html
Kolla filmerna på Colin mcRae DIRT! Ser riktigt grymt ut tycker jag.
blekfet2
2007-04-20, 13:47
Dead rising är jävligt underhållande dock så börjar jag blir lite smått galen springa om på samma ställe 342342342423 gånger.
Senaste på kotaku var att de sade att de inte hade några planer på att sänka priset typ, men det är säkert bullshit för att inte sänka försäljningen.
Dead rising är jävligt underhållande dock så börjar jag blir lite smått galen springa om på samma ställe 342342342423 gånger.
Gör såhär att du skiter i case-uppdragen! sedan väljer du "continue anyways" när rutan kommer upp om att du aldrig får veta sanningen. Då tar du och kör Otis-uppdragen, hämtar folk, dödar psykopater mm. Sedan när du är uppe i level 20-30 så kör du om spelet och fokuserar på case-uppdragen, dom kommer vara bra mycket lättare, så du kommer kunna klara spelet ganska snabbt!
blekfet2
2007-04-20, 16:11
aha, men det är juh samtidigt spännande :D
aja ska skippa case och rädda folk mm då istället.
http://download.microsoft.com/download/e/d/9/ed9d61a1-3c85-4955-932a-6e260648a776/mugello_race_3.wmv
Lääängtar så jävla mycket tills det kommer :)
Klarade precis true ending på Dead Rising! :hbang:
blekfet2
2007-04-22, 16:09
Klarade precis true ending på Dead Rising! :hbang:
klarade själv nyss 72h :D
När det var typ 15h kvar av tiden så slutade jag få uppdrag, alltså rädda människor mm (och då hade jag typ bara räddat 10st)?
Hur säger man upp sitt Live-konto egentligen? Tog ungefär 25 sekunder att skriva på och dra från kreditkortet men inte fan går det säga upp skiten på ngt enkelt sätt, eller?
Hur säger man upp sitt Live-konto egentligen? Tog ungefär 25 sekunder att skriva på och dra från kreditkortet men inte fan går det säga upp skiten på ngt enkelt sätt, eller?
Som jag misstänkte alltså, enda sättet är att ringa in till deras support. Och det roliga är att man inte kan ringa med mobil. Får se hur det går imorgon.
När kommer DIRT ut? Stöder det MS ratten?
Ljudet är grymt realistiskt, man kan höra att det är rakskurna drev i växellådan, precis som på riktiga rallybilar. Fett!!
Lasse Kongo
2007-04-23, 08:33
När kommer DIRT ut? Stöder det MS ratten?
Ljudet är grymt realistiskt, man kan höra att det är rakskurna drev i växellådan, precis som på riktiga rallybilar. Fett!!
Yo, DIRT står som US release 19/6 och 22/6 Europa!
Håller med, det verkar grymt lovande!
Lasse Kongo
2007-04-23, 15:42
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=162430
Mig gör det inget, enda nackdelen är att det blir en skapligt jobbig höst/vinter, vi snackar a lot of bra spel då va *drool*
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=162430
Mig gör det inget, enda nackdelen är att det blir en skapligt jobbig höst/vinter, vi snackar a lot of bra spel då va *drool*
Föga förvånande. Men som sagt så spelar det inte så stor roll då sommaren kommer bli relativt tevespelsspelandelös. Det ska väl vara om man sätter sig en liten stund när man kommer hem på kvällen, innan man ska lägga sig för att gå upp och jobba dagen efter.
Lasse Kongo
2007-04-23, 15:50
Föga förvånande. Men som sagt så spelar det inte så stor roll då sommaren kommer bli relativt tevespelsspelandelös. Det ska väl vara om man sätter sig en liten stund när man kommer hem på kvällen, innan man ska lägga sig för att gå upp och jobba dagen efter.
Ja, men vanliga människor har oftast semester på sommaren :cool:
Nåja, det kommer en hel drös med spel som kommer förgylla mina ljumma sommarkvällar.
Det som snurrar för tillfället är som alltid Gow mp, TDU, Tomb Raider Legend och Guitar Hero 2, lite Gun med, mkt spel blir det, tur man tränar med tuppen hur skulle man annars ha tid att spela på kvällen :D
Saker jag skulle vilja ha vid nästa uppdatering
- Via Dashboarden ska man kunna se hur många gånger man spelat ett spel och hur lång sammanlagd speltid spelen har
- Se artisten också, och inte bara titeln på låten när man kör musik från datorn inne i ett spel
:)
Just det!
Sedan vill jag ha att man ska kunna lägga in sitt namn via mikrofonen i vissa spel. Istället för att bli kallad "Player one" i Virtua Tennis 3 så vill jag att en ljudfil där jag säger "Steffi" ska spelas upp! Vore inte så svårt att fixa tycker man :)
Nu har jag varvat Guitar Hero 2 på easy, medium och hard. Femstjärningt på alla låtar, inklusive bonuslåtarna. Expert blir bara koreanskt och hetsigt.
Det är dags att släppa det. Lämna det bakom mig. Farväl GH2, vi hade en rolig tid tillsammans.
Ska byta in det mot ngt annat. Har bara ett enda spel vid sidan om och det är NHL07 (Hade GoW). Vad är ett "måste ha" som jag kan byta in mot?
Funderat på...
Hitman
Viva Piñata
GRAW2
TDU
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:24
Nu har jag varvat Guitar Hero 2 på easy, medium och hard. Femstjärningt på alla låtar, inklusive bonuslåtarna. Expert blir bara koreanskt och hetsigt.
Det är dags att släppa det. Lämna det bakom mig. Farväl GH2, vi hade en rolig tid tillsammans.
Ska byta in det mot ngt annat. Har bara ett enda spel vid sidan om och det är NHL07 (Hade GoW). Vad är ett "måste ha" som jag kan byta in mot?
Funderat på...
Hitman
Viva Piñata
GRAW2
TDU
Yo, hur fan kan man byta bort GH2? *screwy* Du kommer vilja skaffa det igen sen ;)
Det beror lite på vad du är ute efter såklart i första hand om du bara ska köpa ett spel, bilspel, lönnmördare etc?
Alla spel du skriver är bra, det jag dock inte skulle satsa på är Graw2, inget mervärde i enligt mig, bra kort kampanj, lik den första, sömnpiller online.
Finns dock ett spel jag vill lyfta fram lite extra, TDU, jag har haft det ganska länge men inte börjat spelat det förren nu, det är riktigt bra :thumbup:
Yo, hur fan kan man byta bort GH2? *screwy* Du kommer vilja skaffa det igen sen ;)
Det beror lite på vad du är ute efter såklart i första hand om du bara ska köpa ett spel, bilspel, lönnmördare etc?
Alla spel du skriver är bra, det jag dock inte skulle satsa på är Graw2, inget mervärde i enligt mig, bra kort kampanj, lik den första, sömnpiller online.
Finns dock ett spel jag vill lyfta fram lite extra, TDU, jag har haft det ganska länge men inte börjat spelat det förren nu, det är riktigt bra :thumbup:
Jag har lessnat efter att ha kört igenom alla låtarna om och om igen, det blir lite upprepande *rolleyes*
GH2 är värt kring 800, så jag skulle kunna få tag i två begagnade spel. Är inte riktigt säker på vad jag vill ha för typ av spel, men någonting som håller i singleplayer är ett fett stort plus då jag är utan LIVE. Då faller alltså Graw2 bort...
Jag har hört mig att TDU skulle vara bra, men att utvecklarna hade sabbat det. Vad gör man, förutom att köra bil....fram och tillbaka...runtomkring..?
...eller kanske Rainbow Six: Vegas är något?
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:47
Kanske ska skriva lite mer om TDU, kortfattat så börjar spelet med att man flyger till en en ö i Hawaii; Oahu där livet går ut på 2 saker, racing och att tjäna pengar.
Pengar är något som verkligen går åt i spelet, i början av spelet finns det begränsat med bilar att skaffa, men allt eftersom man gör framsteg i spelet låser man upp allt smäckrare och vildare bilar, läs: Ferrari, Lamoborgini etc..
Man köper även fastigheter runt om på ön för man måste ju ha någonstans att ställa sina älsklingar i, och även någonstans att softa lite mellan rejsen =)
Spelet är väldigt fritt och man väljer hela tiden i vilket takt man vill spela och vilka uppdrag man vill göra, uppdragen varierar med allt från vanliga rejs till att leverera bilar, paket, köra folk till flygplatsen under tidspress etc.
Livedelen är helt intregerad med offlinedelen vilken betyder att man rör sig på samma vägar både off/online, möter man en livebil blinkar man bara med heljusen och vips så man man börja rejsa på en gång, det är ett riktigt riktigt coolt system som fungerar väldigt bra, just det får ju inte glömma att det finns mc:s i spelet med *drool*
Jag tror det tar 45min att åka från söder till norr på ön, så spelet är ganska stort, och det är en helt underbar känsla att bara glida omkring i spelet, åka längs stränderna och titta på vattnet, det är inte många bilspel som fått mig att göra det, faktum är att jag glider nog mer än vad jag rejsar, men men pengar är ett måste i spelet så det får bli lite mer rejsing i framtiden =)
Körkänslan är inte 100% i spelet, men helt ok, går att trixa med den i menyerna, ett måste är att spela så man har vyn inne i bilen *drool* körkänslan går mer mot realism än arkad, faktum är att man får köra lite som "på riktigt" man belönas av att ta det lite lugnare än att ösa på som en idiot.
Jag kan säga att det var en jävla känsla när jag bytte upp mig från min första bil, en Audi TT till en Lamborghini Spyder, så mycket mer power, men ack så farligt om man inte kan tämja hästarna ordentligt :P
Spelet är jävligt snyggt, dock ser det mesta sig likt ut överallt, väldigt bra ljud, sitter man så man ser inne i bil+har lite skapligt ljud hemma och gasar på blir det nästan en liten droppe i kalsongen...
Finns så jävla mycket att skriva om spelet, känns som jag inte fått med en bråkdel av vad jag vill säga om spelet, men det får räcka, men för att runda av det hela så kan jag säga att i TDU är det inte själva rejsingen och körkänslan i sig som gör spelet, utan det som gör spelet är känslan.
Svårt att förklara känslan, men känslan av frihet blandat med extrema hästkrafter underbara miljöer, en i princip oändligt livslängd gör TDU till det bästa bilspel jag någonsin spelat, det finns spel med mycket mycket bättre körkänsla men som saknar allt det övriga som TDU fullkomligen glänser av.
Skulle jag sätta betyg på spelet blir det nog:
Grafik: 8-9
Ljud: 9
Kontroll/spelbarhet: 7-8
Hållbarhet: 9-10
Slutbetyg: 9
Nej, nu ska jag sätta på lite kaffe och ta mig en lite tur på Oahu :cool:
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:49
...eller kanske Rainbow Six: Vegas är något?
Japp, ett av de allra bästa actionspelen efter Gow, R6LV fullkomligen äter upp Grawserien!
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:50
Jag har lessnat efter att ha kört igenom alla låtarna om och om igen, det blir lite upprepande *rolleyes*
GH2 är värt kring 800, så jag skulle kunna få tag i två begagnade spel. Är inte riktigt säker på vad jag vill ha för typ av spel, men någonting som håller i singleplayer är ett fett stort plus då jag är utan LIVE. Då faller alltså Graw2 bort...
Jag har hört mig att TDU skulle vara bra, men att utvecklarna hade sabbat det. Vad gör man, förutom att köra bil....fram och tillbaka...runtomkring..?
TDU kallas visserligen MMOR: massively multiplayer online racer, men offlinedelen räcker braaaa länge, men kör man med nätverkskablen i samtidigt så öppnas det en väldigt mysig liten fantasivärld :)
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:53
Glömde säga att man kan skapa/joina klubbar i TDU, med egna klubbhus etc, och sedan självklart rejsa för klubben, jag funderar på att starta en global klubb för oss byggare, med minikrav på bicepsomkrets etc haha (blir lite svårt att kolla)
Nej men någon klubb som iaf hörs vad man sysslar med på fritiden, dock kostar det en 160000$ eller liknade att starta en klubb *gah!*
Lasse Kongo
2007-04-24, 11:57
http://www.testdriveunlimited.com/
Man kan ta kort i spelet som i de flesta bilspel, jag har tagit helt sjukt vackra bilder med min Nissan på en sandstrand där jag kör ikapp en färja ute i vattnet och sladdar upp bilen så sanden sprutar, det ska gå att få tag i korten genom hemsidan tror jag, ska kolla hur man gör och lägga upp lite bilder här :D
Lasse Kongo
2007-04-24, 12:05
Screens:
http://img241.imageshack.us/img241/4280/1147299247eb5.jpg (http://imageshack.us)
http://img157.imageshack.us/img157/9026/1157163010vc0.jpg (http://imageshack.us)
Lasse Kongo
2007-04-24, 12:07
Screeeens
http://img152.imageshack.us/img152/5208/1157157998sd5.jpg (http://imageshack.us)
http://img99.imageshack.us/img99/7508/1154628587df6.jpg (http://imageshack.us)
Lasse Kongo
2007-04-24, 12:09
Inget läcker AR *drool* *drool* *drool*
http://img177.imageshack.us/img177/7141/1154112510lm7.jpg (http://imageshack.us)
http://img177.imageshack.us/img177/5025/1154110789dn8.jpg (http://imageshack.us)
Lasse Kongo
2007-04-24, 12:16
Fler låtar på g:
http://www.planetxbox360.com/index.php/articledetails/show/1752
Och till Kongos glädje blev det TDU som hamnade i min ficka idag. Ska genast peta in skivan och efter någon timme eller så ge ett utlåtande...
*popcorn*
Lasse Kongo
2007-04-25, 10:04
Och till Kongos glädje blev det TDU som hamnade i min ficka idag. Ska genast peta in skivan och efter någon timme eller så ge ett utlåtande...
*popcorn*
Kul!
Men som sagt så missar man en jättestor del av spelet utan att vara online, TDU är ett spel som ju mer man spelar desto mer vill man spela, det kan kännas lite segt i början, ska bli kul att höra vad du tycker.
Kul!
Men som sagt så missar man en jättestor del av spelet utan att vara online, TDU är ett spel som ju mer man spelar desto mer vill man spela, det kan kännas lite segt i början, ska bli kul att höra vad du tycker.Det var kul. I två timmar. Sen började jag tappa intresset. Jag körde alla race och skjutsade runt folk hit och dit. Utnyttjade mitt 48h Live Gold och körde några multiplayer race men det var fortfarande som att någonting fattades.
Visst, det var en jäkla känsla att fara tvärs över ön i en sprillans Mustang GT Cabriolet men någonstans på vägen så försvann det roliga. Måhända att det hade varit ännu mer "orgasmiskt" om jag inte hade spelat på den gamla TV:n utan på en HDTV.
Efter flera timmars spel under natten så kom jag fram till att det var ett spel som säkert skulle hålla länge, men frågan är om underhållningen lyckas hålla sig på samma nivå lika länge. Sure det finns 90 bilar och motorcyklar att kämpa efter, och en jäkla massa lägenheter och shit, men det håller inte.
Slutbetyg blir 6/10, och TDU byttes mot Viva Piñata och Hitman: Bloodmoney - vi får se om de håller måttet!
Lasse Kongo
2007-04-25, 17:16
Jag kände väl lite så när jag började spela med, spelade inte så mycket sen började jag lira på allvar efter ett par månader och nu är man fast, så jävla bra!
Gaah, mitt TDU skulle dimpa ner i lådan idag trodde jag... men icke...
Var ska man leta efter en schysst E-bil i TDU? Är det staden som gäller då eller ska man utforska ön lite efter någon avlägsen handlare? Jag har en F och en B bara :D
Fet nice med Burnout Revenge till xbox360, älskade det till xbox med nu med HD och HDtv så... :hbang:
Kongo! Vi får ta den där tennismatchen i dagarna!
http://xbox360.ign.com/articles/782/782954p1.html
Lite ny info om GTA4....man kan tydligen flyga trotsallt.
Lasse Kongo
2007-04-26, 12:44
Kongo! Vi får ta den där tennismatchen i dagarna!
Ja tack för matchen, det var kul :D
Lasse Kongo
2007-04-26, 13:33
Nytt dlc till Crackdown, verkar kunna innehålla en hel del :thumbup:
http://news.teamxbox.com/xbox/13334/Sneak-Peek-at-Crackdown-Downloadable-Content/
Lasse Kongo
2007-04-27, 08:24
Jag har börjat köra PGR3 lite mer och jag måste säga att det faktiskt är riktigt bra, unik och skön körkänsla :hbang:
Lasse Kongo
2007-04-27, 08:30
Haha, vafan jag har verkligen bestämt mig för att inte se ner på ps3an så får jag denna bilden idag, vafan tänker Sony med, det här är alltså deras svar på M$ live vision:
http://img147.imageshack.us/img147/4784/pseye296pxji4.jpg (http://imageshack.us)
Seriöst seriööööööst va ful, vafan?!?!?! Det kan inte vara allvar, första april idag? Grejen är att det är på allvar, men jag har svårt att tro det förren jag ser den i butikerna, hoppas det är bra zoom på den så att dem som köper den kan ha den lååååångt borta...
Lasse Kongo
2007-04-27, 08:32
Här är M$ variant som funnits på marknaden ett tag, jämfört med ps3ans är den ju en liten skönhet för fan!
http://img83.imageshack.us/img83/2218/simvision002mg7.jpg (http://imageshack.us)
Hahaha, PS3ans kamera ser verkligen ut att vara designad med arslet :D
blekfet2
2007-04-27, 14:17
är nu på 3 rundan i Dead Rising, ska fixa main-case nu.
Argh vilken roligt spel det är, så jävla dampigt :D
Har precis börjat med PGR3, och har lite blandade känslor. Grafiken tycker jag är lite playstation 2-aktig *spy*
Det som är bra är att det verkar vara en skön känsla i spelet, även om jag ännu inte kommit in i timingen ännu!
Gah, Forza 2 demot skulle väl komma i April? Hoppas det kommer snart :O
mangemani
2007-04-27, 16:43
two worlds....oblivion all over again fast gånger 2.
givet köp för mej.
se på trailern på gamtrailers.com om ni inte redan har sett den.
Förresten, om man säljer en konsol, så räcker det med att byta ut hårddisken för att dom nbya ägarna inte ska komma åt mitt konto va? Betalar xbox live med kontokort automatiskt, vill ju inte betala för den gamla konsollen med!
Fyfan vad gött!! Är ledig ikväll och har laddat upp med några iskalla bärs, blåbärspaj, avstängd mobil och en hel hög med spel!! Nu ska det njutas!!
Har suttit fastklistrat framför burnout 3. Hitties de första tre grejer med alla på perfect rating. :)
Fyfan vad gött!! Är ledig ikväll och har laddat upp med några iskalla bärs, blåbärspaj, avstängd mobil och en hel hög med spel!! Nu ska det njutas!!
naww ere så många som ringer? :D
Lasse Kongo
2007-04-27, 20:40
Haha, låter som en toppenkväll.
Lite *gah!* blir jag när du skriver att PGR3 ser ut som ett ps2spel, tänk på att spelet är 2 år gammalt med, jag kan inte hålla med om att det är fult, kör visserligen hd men det lär nog se bra ut ändå tycker jag.
Själv ska jag köra vidare lite på VT3 och så blir det nog lite PGR innan vi ser på film :hbang:
Haha, låter som en toppenkväll.
Lite *gah!* blir jag när du skriver att PGR3 ser ut som ett ps2spel, tänk på att spelet är 2 år gammalt med, jag kan inte hålla med om att det är fult, kör visserligen hd men det lär nog se bra ut ändå tycker jag.
Själv ska jag köra vidare lite på VT3 och så blir det nog lite PGR innan vi ser på film :hbang:Alltså skillnaden på standard tv och HDTV är enorm. Klart som korvspad att vissa spel ser PS2 ut på en vanlig tv...
Lasse Kongo
2007-04-27, 20:56
Alltså skillnaden på standard tv och HDTV är enorm. Klart som korvspad att vissa spel ser PS2 ut på en vanlig tv...
Hm, det kan nog stämma, jag hade bara 360 någon månad när den släpptes innan jag köpte ny tv och då undrade jag om det var samma spel jag spelade (cod2)
Men det jag menar är bara att typ pgr3 inte kan vara SÅ fult på en standardtv eller?
Hm, det kan nog stämma, jag hade bara 360 någon månad när den släpptes innan jag köpte ny tv och då undrade jag om det var samma spel jag spelade (cod2)
Men det jag menar är bara att typ pgr3 inte kan vara SÅ fult på en standardtv eller?HDTV är nästan ett krav om man ska ha next-gen konsol. Det är ju halva upplevelsen. Visst klarar man sig, men ändå...
PGR3 och spel i överlag ser inte så jäkla maffiga ut egentligen. Det enda jag häpnats över är GOW, Oblivion och Lost Planet men även dessa såg minst dubbelt så bra ut på min datorskärm i HD-upplösning. Fast då har jag ju inte spelat alla spelen heller...
Alltså skillnaden på standard tv och HDTV är enorm. Klart som korvspad att vissa spel ser PS2 ut på en vanlig tv...
Jag har en HDTV...
Lite *gah!* blir jag när du skriver att PGR3 ser ut som ett ps2spel, tänk på att spelet är 2 år gammalt med
Jo, menade att det är därför det inte är megasnyggt som dom nyare 360-spelen, det har något år på nacken. Man har blivit bortskämd! :D
Lasse Kongo
2007-04-27, 21:40
Jo, menade att det är därför det inte är megasnyggt som dom nyare 360-spelen, det har något år på nacken. Man har blivit bortskämd! :D
Ja verkligen, efter Gow så har man en ny syn på vad som är snyggt :D
Jag har en HDTV...Darn. Men, jag har ändå rätt... *whistle*
Lasse Kongo
2007-04-28, 14:30
Tror ni Spiderman 3 är något att ha?
Lasse Kongo
2007-04-28, 14:32
HDTV är nästan ett krav om man ska ha next-gen konsol. Det är ju halva upplevelsen. Visst klarar man sig, men ändå...
PGR3 och spel i överlag ser inte så jäkla maffiga ut egentligen. Det enda jag häpnats över är GOW, Oblivion och Lost Planet men även dessa såg minst dubbelt så bra ut på min datorskärm i HD-upplösning. Fast då har jag ju inte spelat alla spelen heller...
Har inte påstått att PGR3 ser maffigt ut :D
Tycker dock inte det är fult, sjukt kul är det med, klarade karriärläget igår på en lätt nivå, började om direkt på en svårare :D
blekfet2
2007-04-28, 14:46
2:an till xbox var sjukt kul så jag kommer absolut köpa 3an.
Grymt härlig känsla att hoppa från hösta byggnaden och bara falla ut i luften (2an)
mangemani
2007-04-28, 14:55
har du spelat 2:an så kommer du nog gilla denna.
har du inte gjort det,så kommer du nog att tycka det är lite krångligt att sätta sej in i det hela(kontrollerna osv).
Lasse Kongo
2007-04-28, 14:58
2:an till xbox var sjukt kul så jag kommer absolut köpa 3an.
Grymt härlig känsla att hoppa från hösta byggnaden och bara falla ut i luften (2an)
Har inte spelat de gamla, men då blir det nog att spela 3an ikväll!
blekfet2
2007-04-28, 17:03
Har inte spelat de gamla, men då blir det nog att spela 3an ikväll!
Men din feta röv! Du har spelet en vecka före det kommit ut i butik!!!
Jag ska slakta din låtsaskompis som äger en spelbutik eller vad det nu var *gah!* *gah!*
Jag ska slakta din låtsaskompis som äger en spelbutik eller vad det nu var *gah!* *gah!*
Hahaha :D
Har du på engelska mr K? jag kunde fått det av en insider, men det va inte på engelska :D
Lasse Kongo
2007-04-28, 17:21
Hihi, ät bajs.
Lasse Kongo
2007-04-28, 17:23
Finns en del att göra i spelet...
Police Sergeant 30 poäng Complete all Bank Robbery missions.
Police Officer 30 poäng Complete all Crime Spree missions.
Police Corporal 30 poäng Complete all Petty Theft missions.
Cold Blooded Super Master 30 poäng Complete all Connors missions.
Deputy 30 poäng Complete all DeWolfe missions.
Frequent Flyer 10 poäng Collect all Skyscraper tokens.
Splat Master 2007 20 poäng Splat into the ground 25 times.
Police Detective 30 poäng Complete 25 random city missions.
Police Chief 30 poäng Complete all combat tours.
Punk Rocker 10 poäng Collect all Apocalypse Gang tokens.
Sweet Tooth 10 poäng Collect all Arsenic Candy tokens.
Fire Breather 10 poäng Collect all Order of the Dragon Tail tokens.
Arachnophile 10 poäng Collect all Secret tokens.
Pied Piper 10 poäng Collect all Subway tokens.
Hitch Hiker 20 poäng Ride a car or truck for 5 miles.
Eddie Brock 40 poäng Defeat this nemesis.
Flint Marko 30 poäng Defeat this nemesis.
Harry Osborn 30 poäng Defeat this nemesis.
Wilson Fisk 30 poäng Defeat this nemesis.
Aleksei Sytsevich 30 poäng Defeat this nemesis.
Macdonald Gargan 40 poäng Rescue this adversary.
Sergei Kravinoff 30 poäng Defeat this nemesis.
Curtis Connors 30 poäng Defeat this nemesis.
Luke Carlyle 30 poäng Defeat this nemesis.
Gold Medal Winner 30 poäng Get Gold on all trick races.
Silver Finalist 20 poäng Get at least Silver on all trick races.
Bronze Finalist 20 poäng Get at least Bronze on all trick races.
Trick Novice 20 poäng Get at least Bronze on all easy trick races.
Mary Jane Thriller 20 poäng Complete all Mary Jane thrill rides.
Bomb Squad 20 poäng Get at least Bronze on all bomb tours.
Mega Tourist 10 poäng Take a photograph from a great height.
Master Tourist 20 poäng Take a 500-point photograph.
Shutterbug 20 poäng Complete all Daily Bugle photo missions.
Web Slinger 20 poäng Web up 25 enemies.
Fast Swinger 20 poäng Swing at 200 miles per hour.
Pole Swinger 10 poäng Swing on 50 poles.
Spider-Man 50 poäng Complete all missions.
Collateral Damage 10 poäng Destroy 25 objects.
A Dark Reward 20 poäng Secret Achievement
Web Swinger 20 poäng Swing a total of 10 miles.
Master Web Swinger 20 poäng Swing a total of 50 miles.
Mega Web Swinger 30 poäng Swing a total of 200 miles.
Intermediate Racer 20 poäng Get at least Bronze on all easy and medium trick races
Lasse Kongo
2007-04-28, 19:01
http://nexgenwars.com/
Lasse Kongo
2007-04-28, 20:18
Ser nice ut att bara svinga omkring
http://www.youtube.com/watch?v=soCL8-02Sx0
Bäst:
Oblivion
Guitar Hero 2
Sämst:
Perfect dark zero (utan konkurrens)
Bästa just nu, BURNOUT 3!!! Boost boost boost people! Älskar spelet för att det räcker inte att man ha bra känsla för bilspel, det krävs mycket is i magen också för att kunna få all boost som behövs för att få awesome. :hbang:
Sämsta är nog viva pinata, gillar helt enkelt sims liknande spel. :Virro
blekfet2
2007-04-29, 08:47
Hihi, ät bajs.
tyst gris! :D
blekfet2
2007-04-29, 08:48
Ser nice ut att bara svinga omkring
http://www.youtube.com/watch?v=soCL8-02Sx0
Det är det som är det roligaste i spelet typ.
blekfet2
2007-04-29, 09:04
humma. Jag funderar på att chippa mitt 360 men har noll koll på vad för chipp mm man ska använda sig av, sabbar online-funktioner mm typ?
Lasse, har du nå koll på detta?
Lasse Kongo
2007-04-29, 09:51
humma. Jag funderar på att chippa mitt 360 men har noll koll på vad för chipp mm man ska använda sig av, sabbar online-funktioner mm typ?
Nae tyvärr.
Brooklyn
2007-04-29, 11:26
Nae tyvärr.
*bs* :D
Lasse Kongo
2007-04-29, 11:51
http://www.youtube.com/watch?v=NzCqHQZRKus
Hoppas känslan är lika bra som det ser ut att vara!
Har inte hunnit spela än, ska sätta mig ner och prova det efter maten, aldrig spelet "serietidningsspel" men Spidde är ju klart hårdast så det blir väl rätt spel att börja med.
blekfet2
2007-04-29, 13:25
Nae tyvärr.
rackarns ;) :D
Lasse Kongo
2007-04-29, 13:48
First impressions av Spidde 3:
Kul, får en sån där skön känsla från början, bara svingat omkring lite och kört ett uppdrag men det här spelet kommer man nog lägga ett par timmar på!
First impressions av Spidde 3:
Kul, får en sån där skön känsla från början, bara svingat omkring lite och kört ett uppdrag men det här spelet kommer man nog lägga ett par timmar på!Du tror inte det kan bli lite repetativt att slå ner thugs på gatorna? Det var intrycket jag fick av filmen, men det säger inte direkt mycket om spelet.
blekfet2
2007-04-29, 14:48
Du tror inte det kan bli lite repetativt att slå ner thugs på gatorna? Det var intrycket jag fick av filmen, men det säger inte direkt mycket om spelet.
allt svingande överväger många brister, samt att gubben lär sig nya "moves" under spelets gång.
http://www.xbox-scene.com
http://www.psxcare.com
Kolla FAQ och forumen.
Lasse Kongo
2007-04-29, 18:29
allt svingande överväger många brister, samt att gubben lär sig nya "moves" under spelets gång.
Exakt, DET är något jag gillar, lite rpgaktigt att man lär sig nya saker, lärde mig nyss att skjuta ut 2 saggelinor så man har en i varje hand :hbang:
Sen vill jag runda av med att säga att flasha en box och göra egna backups av sina spel är helt lagligt, mer än så pratar ni inte om i tråden.
//Allan
blekfet2
2007-04-29, 18:34
sure babe
Lasse Kongo
2007-04-30, 14:34
Ser ganska snyggt ut i bossfighterna:
http://img407.imageshack.us/img407/1721/sm31id2.jpg (http://imageshack.us)
En grej jag gillar är de interaktiva momenten när man ska trycka på vissa knappar i rätt tillfälle, sånt är alltid kul.
Har väl lirat en 8h o klarat 30% kanske, mycket svingande blir det haha, spelet är dock jävligt svårt vid vissa ställen, så svårt så jag var nära att ringa mentalsjukhuset förut, satt och skrek och drog allt vad jag hade i spakarna när "mission failed" kom upp, trodde handkontrollen skulle lämna in...
Men glädjen när man klarade skiten, och så lär det fortsätta, inte lätt alls, men det är visserligen kul när det är lite svårt (men inte bra för psyket haha)
Lasse Kongo
2007-04-30, 14:44
Gud ge mig nu, det här kommer bli bra:
http://www.youtube.com/watch?v=lo_0BPzSKD4
Hahaha, jag känner igen det där slitet och skrikandet. Mitt lillfinger är helt mos för att ajg drar näven i mitt robusta ekbord varje gång jag misslyckas mer än tre gånger :D
Är det någon mer som kör PES6? Har precis börjat, verkar svårt att komma in i, men har desto mer att ge!
Lasse Kongo
2007-05-01, 11:44
Hahaha, jag känner igen det där slitet och skrikandet. Mitt lillfinger är helt mos för att ajg drar näven i mitt robusta ekbord varje gång jag misslyckas mer än tre gånger :D
Hehe, grejen är att jag brukar ge upp spel som är för svåra och där det känns som man inte har koll på saker och ting, kändes svårt i början att slåss med finess, blev mest "buttonmashing" men nu har man lärt sig att slåss rätt bra.
Men jag har gnetat på för jag tycker det är för jävla kul och bra spelet!
Är det någon mer som kör PES6? Har precis börjat, verkar svårt att komma in i, men har desto mer att ge!
jag lirar pes 6 hela tiden :), ställer upp i en liga på nätet också, www.pesligan.net där man kan anmäla sig snart.. tävlade även för att åka till london men åkte ut i semifinalen i Sverige ;/ polaren vann och åkte
jag lirar pes 6 hela tiden :), ställer upp i en liga på nätet också, www.pesligan.net där man kan anmäla sig snart.. tävlade även för att åka till london men åkte ut i semifinalen i Sverige ;/ polaren vann och åkte
fräckt! hur tar man bäst bollen från motståndaren, att stå still och trycka på A funkar ganska bra...
Lasse Kongo
2007-05-01, 11:50
fräckt! hur tar man bäst bollen från motståndaren, att stå still och trycka på A funkar ganska bra...
Sparka bort bollen istället för att stå på planen och trycka på en knapp?
Sparka bort bollen istället för att stå på planen och trycka på en knapp?
Skitsvårt ju! Dom dribblar förbi mig! *cry*
Men att hålla inne A när dom kommer i närheten funka hyfsat, får träna mer.
Lasse Kongo
2007-05-01, 11:54
Skitsvårt ju! Dom dribblar förbi mig! *cry*
Men att hålla inne A när dom kommer i närheten funka hyfsat, får träna mer.
Ja la ner Pes ganska fort för jag tyckte det var för svårt att komma in i som sagt, men det är säkert kul när man kommer in i det.
Tycker faktiskt senaste Uefa CL är det bästa fotbollsspel jag spelat, det kommer man in i direkt.
Ok, ska ge PES några timmar till och se, annars blir det UEFA CL!
PES är överlägset det bästa fotbollsspelet till alla konsoler, inget snack om saken alltså.. det är fan skam att säga att det finns bättre fotbollsspel :(, det är otroligt bra om man kommer in i det. solros: håll in A och B så går 2 spelare på också ;) men då är risken att du tappar markeringen med den andra backen men den e inte så stor..
vi kan köra på live senare om du vill ska bara städa klart
blekfet2
2007-05-01, 12:49
12h kvar av dead rising med alla cases avklarade, ska se hur jobbigt slutet blir bara :D
Menar du 72h mission eller? Dead rising är kul, jag ska nu bara försöka klara lite achievement. Typ döda 53000 zombiesar.
12h kvar av dead rising med alla cases avklarade, ska se hur jobbigt slutet blir bara :D
Du har en del kvar! hehehe
blekfet2
2007-05-01, 14:43
Du har en del kvar! hehehe
haha jo upptäckte det :D
aja bara jag hinner klara klart skiten före fredag då spindelmannen kommer trä sin trikå över mig.
solros: adda mig på live, min gt är srildo så kan vi köra lite när man ser att man e online osv ;)
visst! måste träna lite först bara! kan inte ta tag i det helt och fullt innan jag klarat Virtua tennis 3 dock :D
Nya banor till Gears.
http://spel.feber.se/feber/art/18385/nya_banor_till_gears_p_torsdag/
Uschligt att behöva betala... Men gratis efter 3:e september.
blekfet2
2007-05-02, 09:16
Hur kollar man vad för version på sin läsare man har? (öppna boxen enda alternativet eller)
blekfet2
2007-05-02, 09:56
När man bränner dual layer, är det bara +R man ánvänder sig utav?
Litecore
2007-05-02, 09:58
yes.
blekfet2
2007-05-02, 10:04
är det vanligt att brännare ska kunna brännda -r DL eller är det bara +R som gäller?
Litecore
2007-05-02, 10:18
klarar den +R-DL ska den med största sannolikhet klara minusformatet också..
säljer b.la. dvdbrännare på mitt jobb men jag har faktiskt inte tänkt på det :)
Lasse Kongo
2007-05-02, 11:09
Nya banor till Gears.
http://spel.feber.se/feber/art/18385/nya_banor_till_gears_p_torsdag/
Uschligt att behöva betala... Men gratis efter 3:e september.
AH!!!!!!!!!
800 poäng är typ gratis ju, fan så nice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lasse Kongo
2007-05-02, 11:14
GAH, snart kört 11h på Spiderman 3 och klarat 45% eller något, finns så mkt att göra på spelet, kul som fan, moste svinga.
är det vanligt att brännare ska kunna brännda -r DL eller är det bara +R som gäller?
Jag tror är bara +R DL som gäller vid backup. ;)
blekfet2
2007-05-02, 17:32
Jag tror är bara +R DL som gäller vid backup. ;)
Ahh nice.
Ska åka imorrn och flasha om mitt 360 och köpa en DL-brännare så jag kan göra backup på mitt material.
Pioneer och verbatim då. :)
Köpte mina skivor på sweburn senaste, överlägset billigast och snabbast leverans.
blekfet2
2007-05-02, 18:41
Pioneer och verbatim då. :)
Köpte mina skivor på sweburn senaste, överlägset billigast och snabbast leverans.
jäklar vad billiga dom var på skivor!
blekfet2
2007-05-02, 18:51
Blir att köpa en SAMSUNG DVD-brännare SH-S182D/RSMN http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/42706?opendocument&markID=11-40-15
Blir att köpa en SAMSUNG DVD-brännare SH-S182D/RSMN http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/42706?opendocument&markID=11-40-15
du är ju dum :D Skaffa en sådan som eliten har (Jag, Kongo, Solros)
Alltså, en Pioneer DVR 111 eller 112.
blekfet2
2007-05-02, 19:23
jag måste ha den direkt imorgon så jag orkar inte vänta några dagar om jag beställer den.
Kör med Tversity nu, sitter och lyssnar på P3 genom konsollen samtidigt som jag spelar! DET är tufft! :D
Lasse Kongo
2007-05-02, 21:09
Hehe eliten va.. eliten använder sig av Asus som är gjord för att göra backups av Xbox 360 ;)
Men edit: Köper man en Samsungbrännare ska man nog skippa att göra backups iaf =)
blekfet2
2007-05-02, 21:52
Hehe eliten va.. eliten använder sig av Asus som är gjord för att göra backups av Xbox 360 ;)
Men edit: Köper man en Samsungbrännare ska man nog skippa att göra backups iaf =)
jäjä, kommer nog funka lika bra som eran ;)
blekfet2
2007-05-02, 22:04
eller tycker ni jag ska ta denna http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000HyBH-hIz?ProductID=qcfD4QFHW24AAAEQ5jFD.HiB&CatalogCategoryID=AGDD4QFHrUkAAAEOIwBZtSyP
jag är 99.99% säker på att det är en samsung i 360n
Lasse Kongo
2007-05-02, 22:24
jäjä, kommer nog funka lika bra som eran ;)
Det är upp till dig om du vill slippa kasta massa skivor i onödan.
Man var tvungen att ändra booktype till DVDROM förut för att det ska fungera för backup. Pioneer 111 hade det som default så man behövde inte oroa sig för det. Nu de senare bios versioner kräver inte det längre. Då är det fler brännare som funkar. Skivor tycker jag fortfarande man ska använda verbatim. Köper de för 22kr st så det är inte så farlig. Visst finns det billigare, men då är risken också att det är svårare för maskinen att läsa skivan och lasern slits ut snabbare.
blekfet2
2007-05-03, 13:13
sweet funkar klockrent :D
men satan så dyrt det är med DL-skivor, hujja hujja
Litecore
2007-05-03, 13:17
sweet funkar klockrent :D
men satan så dyrt det är med DL-skivor, hujja hujja
men mycket billigare än 599 för en icke-backup, right? ;)
JusupWilkosz
2007-05-03, 13:19
Jusup drömde i natt att han hade införskaffat en Wiiii för att kunna spela Resident Evil till Gamecube.
blekfet2
2007-05-03, 13:30
men mycket billigare än 599 för en icke-backup, right? ;)
typ :D
aja ska lira spindelmannen nu :D
Börjar 360:n redan bli för klen?
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19349
blekfet2
2007-05-03, 18:48
Börjar 360:n redan bli för klen?
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19349
borde bli lag med HD till 360 :D
lite besviken på grafiken i spindelmannen, halvsunkig faktiskt samt att kameran (vinkeln) fungerar sämre än i 2:an.
Hahaha, gå och se på spiderman 3 på biograferna. Jämför sedan hur det ser ut när Eddie blir till Sandman i filmen mot hur det ser ut i spelet. Det känns som de har skyndat på för mycket med spelet imo.
Lasse Kongo
2007-05-04, 09:40
Har inte kommit så långt än, kört 13h snart klarat 53% haha, men nästa snubbe är Sandman såg jag på kartan.
Länge sen jag hade så kul med ett spel som jag har med SP3 :hbang:
Lasse Kongo
2007-05-04, 10:32
Sisådär, nu har jag bokmärkt just den här tråden, så jag hoppas den får vara kvar, kommer enbart att läsa den här i fortsättningen på kolo och inget annat.
Lirade nya kartorna till GoW igår med ett gäng kompisar, fan så bra det är, heeeelt sanslöst snygga och grymt roliga, grymma att köra Annex på, känns inte alls lika stressigt som de gamla kartorna.
Ne, nu är det dags för att åka iväg på lite semester ett par dagar och vila upp sig, kommer sakna dig min kära krysslåda :D
Vad snurrar just nu; Virtua Tennis 3 (bästa tennisspelet 4evah?) GoW (motivering yeh right ;) Spiderman 3 (svinga sig runt Manhattan är elektronisk frihet)
Treflig helg alla!
Flexbert
2007-05-04, 15:12
Fick tillbaks min 360 idag, eftersom den gamla var gjord 2005 antar jag att denna som är gjord 2006 är sprillans. Den ser så ut iallafall.
Lasse Kongo
2007-05-06, 22:59
Imorgon kommer den stora våruppdateringen, det går väldigt mycket rykten om att det kan komma och hända något med moddade boxar nu, så dem som har det får se vad som sker.
blekfet2
2007-05-07, 06:19
Imorgon kommer den stora våruppdateringen, det går väldigt mycket rykten om att det kan komma och hända något med moddade boxar nu, så dem som har det får se vad som sker.
jävligt för dom som just moddat sina boxar då *mini*
Är Spiderman 3 bra alltså tänkte köpa det om det är nått att ha?
blekfet2
2007-05-07, 07:41
Är Spiderman 3 bra alltså tänkte köpa det om det är nått att ha?
första timmarna var jag faktiskt besviken på spelet, men med tiden (timmarna) så har det faktiskt blivit bättre. Om du gillade 2an så kommer du nog både gilla samt känna igen mycket av 3an. Det är värt att köpa för 599:- om du köper det på game så du kan växla in det och få ut runt 350:- vid inbyte.
i betyg skulle jag ge det 6,5/10.
grafiken är ganska sunkig, men det berodde tydligen på att spelet är multi och ska släppas till alla konsoler typ.
Vad är den blåa mätaren i Spiderman? Den röda är liv, och den där kulan i mitten är väl kombomätaren, men den blåa?
Har den där våruppdateringen kommit nu ?, isåfall vad är det för skillnad ?
Lasse Kongo
2007-05-08, 17:01
Nej den har inte kommit än, vet inte allt vad den gör men bla kommer det väl att kunna gå och använda msn genom liven, en annan bra och rolig sak är att man kommer se VILKEN achievment man just låste upp direkt på skärmen, jag trycker ju oftast på liveknappen i mitten för att direkt kunna se vad det var men det slipper jag nu =)
Man kommer även lätt kunna skicka ett mess till en polare där det står vilken achievment man just låste upp och i vilket spel, kan vara lite ballt när man låst upp någon riktigt svår!
Sen lär det som vanligt vara hur mkt saker som helst som man inte märker direkt, lär ju redan finnas eller så kommer det en lista på allt vad den gör snart.
Här står en massa: http://www.xbox.com/en-US/community/news/2007/0408-im.htm
bluelight
2007-05-08, 17:09
Har den där våruppdateringen kommit nu ?, isåfall vad är det för skillnad ?
jag har inte märkt att det kommit någon vårupdate än, spelade senast igår.
Har precis låst upp black spiderman! Han är tuff, men att kalla det "a whole new experience and feel to the game" som utvecklarna sa skulle jag väl inte kalla det.
Kul spel som fan! Det enda jag stör mig på är ludret Mary-Jane!! "-I wanna go hiiigher". Sätt dig och rök lite av din namne då förhelvete rödtotsjävel!!
blekfet2
2007-05-08, 21:52
Kul spel som fan! Det enda jag stör mig på är ludret Mary-Jane!! "-I wanna go hiiigher". Sätt dig och rök lite av din namne då förhelvete rödtotsjävel!!
haha, samma här. Kan inte subban sätta sig i en fotölj och mysa med en morot eller något, I wanna go fast WIEEEE....slampa.
börjar faktiskt njuta av spelet nu efter ungefär 40% av det, klart bättre med tiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.