handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

JJ
2010-11-30, 16:45
Jag funderar på ett tv-spel, maskerat som julklapp till sonen. Jag har ett gäng filmer på datorn, klarar både xbox och PS3 att spela dem problemfritt eller suger xbox i det syftet?
Min uppfattning är att PS3 är en bättre mediaspelare, men att det finns fler titlar för barn till xbox (han måste ju få låna den ibland).

Albatross
2010-11-30, 16:53
PS3 spelar det mesta, utom matroska/ogg/vorbis/theora/x264. Du kan sätta upp och transcoda det över DLNA från din dator om den pallar det, annars finns det verktyg för att muxa om till VOB t.ex...

Finns faktiskt en hel uppsättning barnspel till PS3 också, och beroende på hur gammal grabben är kanske det går bra med gamla PS1-spel för den delen :D

JJ
2010-11-30, 17:05
PS3 spelar det mesta, utom matroska/ogg/vorbis/theora/x264. Du kan sätta upp och transcoda det över DLNA från din dator om den pallar det, annars finns det verktyg för att muxa om till VOB t.ex...

Finns faktiskt en hel uppsättning barnspel till PS3 också, och beroende på hur gammal grabben är kanske det går bra med gamla PS1-spel för den delen :D

Han är bara 5 år. Har inte tänkt på att köra äldre spel, det är ju absolut en lösning.

Lasse Kongo
2010-11-30, 17:23
Dags att damma av BC2 igen då : )

http://loading.se/news.php?pub_id=13122

hertzman
2010-11-30, 17:31

Damma av? Jag har aldrig ställt undan det. Bästa MP-spelet ever!

kalajset
2010-11-30, 17:46

Så jäkla bra, datumen passar perfekt :thumbup: Då vet man vad man ska göra kring jul då. Lagom lek med Map Pack 7 tills den riktiga nyheten behagar dyka upp kring julledigheten.

Har ej prövat nya patchen, (inte kört något senaste månaden ÖHT), men om den dessutom lyckas ordna upp lagget, (eller vad det nu är), på riktigt, så lär man kunna köra spelet intensivt minst ett halvår till utan att tröttna.

Morrris
2010-11-30, 17:53
Jag är medveten om att det är en infekterad fråga för konsollspelare, men vilken konsoll ska man eg ha?

PS3
+ Bluray
+ Kraftfullare (?)
+ Gratis internetspelande (?)

- Högljudd (?)
- Priset
- Kontrollerna

Xbox 360
+ Priset
+ Kontrollerna
+ Utbudet (?)

- Kvalité (?)
- Betala för Live
- Sämre mediaspelarfunktioner

Bland bekanta är det nig ganska jämnt mellan Xbox och PS3. Har liten eller ingen nytta av Bluray.

Kan nån bekräfta de påståenden jag satt ett frågetecken bakom? Finns det någon möjlighet att chippa någon av konsollerna för att spela piratspel offline, samtidigt som kan spela online med köpta spel?

Tack på förhand.
(Skrivet i feberyra på iPhone...)

Robbelibob
2010-11-30, 18:42
xbox

+ indie spel!
+ slim är snygg
+ man kan få djur som kan älska till sin avatar:P

- få bra exclusives?
- för mycket basröster och stereotyper:P

ps3

+ trofeer roligare än bara poäng
+ home (om man har väääääldigt lite för sig)
+ många bra exclusives

- jobbig kontroll i längden (börjar älska xbox kontrollen mer och mer; även fast jag har alltid trivts med ps3 kontrollen)
- drygt att tanka demos, och inte trials på alla.

Skulle då välja ps3 om jag var tvungen, mer intressata spel. Fast jag älskar indie spel, så det skulle vara svårt val ändå.

Viktor_Balck
2010-11-30, 18:43
PS3 högljudd? Är väl snarare Xboxen som är det, kör man ett spel på xboxen utan att installera det på hårddsisken låter det som ett världskrig.

kalajset
2010-11-30, 18:49
Låt spelutbudet och trots allt vad kompisarna har, (även om det då i ditt fall var jämnt fördelat), fälla avgörandet tycker jag. Vad som egentligen är den bästa konsolen, (och därmed även den "kraftfullaste") rent tekniskt sett kan man diskutera i evigheter. Är i princip omöjligt att generalisera och göra en objektiv och rättvis bedömning, men tjaa, PS3:an har av tradition varit ansedd som den med något bättre prestanda överlag. Av detta har dock i princip inget märks av i verkligheten, då multiplattsformsspel oftast ser litet bättre ut på 360:n. Detta då tydligen beroende på att det ska vara litet svårare att programmera till PS3:an helt enkelt.

Är dåligt insatt gällande chippning/onlinespel till 360:in, men om jag förstått rätt så är det möjligt att chippa/spela online samtidigt, men risken att bli avstängd från onlinedelen är samtidigt väldigt stor. Snarare mer än tidsfråga än om man kommer göra det överhuvudtaget.

Något motsvarande chippning till PS3:an har inte funnits, då PS3:ans säkerhetssystem inte knäcktes förrän i somras om jag minns rätt. Genomslaget här verkar inte ha varit sådär jättestort, vet ej vad detta beror på. Inte alltför kontroversiellt att tro att de lär stänga av onlinedelen även för de "chippade" PS3:orna hursomhelst.

EDIT: De äldre, tjocka PS3:orna låter mycket riktigt en hel del. Slim ska tydligen vara mycket bättre på denna punkt generellt.

Robbelibob
2010-11-30, 18:52
PS3 har gratis internetspelande, om inte något nytt har hänt.

Min Xbox slim har jag inte haft nåt problem med iaf, om det är det du syftar på med kvalite. Fast den verkar frysa ibland när den ska få upp liistan på spel jag har:/

Robbelibob
2010-11-30, 18:55
Håller med Kalajset ang spelutbud.

kalajset
2010-11-30, 18:59
PS3 har gratis internetspelande, om inte något nytt har hänt.

Stämmer. Dock finns ju numera PSN+ sedan några månader tillbaks, och det är ett steg i helt fel riktning enligt mig. Kortfattat går det ut på att man skaffar en prenumeration på alltifrån tidigarelagda demos till rabatterade spel - men bara så länge man prenumererar på tjänsten. Skulle inte bli alltför förvånad om vi börjar få se någon form av betaltjänst för onlinespelande här heller så småningom.

Gällande spelutbud så är det egentligen bara att kolla på de exklusiva titlarna. Multiplattsformstitlarna är i princip likvärdiga på varje konsoll. Tycker LIVE verkar ha litet bättre småspel än PSS, men å andra sidan så har de bästa från LIVE, (?), nämligen Castle Crashers och framförallt det helt underbara Braid nu även kommit till PSS. När det gäller skivspel så tycker jag personligen PS3:an har mycket bättre titlar, men det är självklart helt och hållet en smaksak.

storPines
2010-11-30, 19:28
Jag skulle köra på 360:n. Skulle bli så satans arg om man som Ps3-ägare konstant blev snuvad på roliga tillägg/expansioner som kommer till 360n

Robbelibob
2010-11-30, 19:32
Jag skulle köra på 360:n. Skulle bli så satans arg om man som Ps3-ägare konstant blev snuvad på roliga tillägg/expansioner som kommer till 360n

Brukar inte allt komma till ps3 så småningom ändå?

Albatross
2010-11-30, 19:42
De flesta tillägg kommer även till PS3. DLC hör oavsett fan till. Jävla gnidna fasoner.

storPines
2010-11-30, 20:59
Brukar inte allt komma till ps3 så småningom ändå?

Nej inte allt, tycker det är ganska ofta man läster om 360-exklusiv dlc, visst ibland släpps det till ps3...15 månader senare.

Vad jag sist hörde är tilläget till Dead Rising 2 icke alls kommer släppas till ps3.

En annan sak som fick mig att backa från ett köp av en Ps3:a är att i vissa spel är grafiken sunkigare än på 360:n.

Men visst Ps3:an är fin...om man är en sån som gillar diarré i ögat. :D

Dipset_
2010-12-01, 12:23
Någon som har bra tips på headset till xbox360 ? Gärna trådlösa till ett vettigt pris. ska främst användas till mw2.

bizniz
2010-12-01, 13:29
Okej, har kommit in lite i Black Ops nu, vad kör ni med för setup? Börjat köra med detta:

AK47 + supressor
launcher, ibland dual makarov

frag
stun
claymore

Scavenger Pro
Sleight of Hand Pro
Ninja (har börjat med att kirra Pro)

Lasse Kongo
2010-12-02, 17:43
Need For Speed Hot Pursuit är sjukt bra, så satans snyggt, riktigt imponerad, allt känns bara tipptopp med spelet, har nog aldrig haft så roligt med ett bilspel online heller, racen/jakterna både offline och online är så kaotiska och filmiska och har en helt underbar känsla över sig.

Sjukt bra, ett spel man absolut inte FÅR missa enligt mig, det är fan något fel på den som inte tycker det här är bra/roligt!

Sa jag att spelet är sjuuuukt snyggt btw?

Morrris
2010-12-02, 17:51
Need For Speed Hot Pursuit är sjukt bra, så satans snyggt, riktigt imponerad, allt känns bara tipptopp med spelet, har nog aldrig haft så roligt med ett bilspel online heller, racen/jakterna både offline och online är så kaotiska och filmiska och har en helt underbar känsla över sig.

Sjukt bra, ett spel man absolut inte FÅR missa enligt mig, det är fan något fel på den som inte tycker det här är bra/roligt!

Jag har suttit och dregglat över youtubevids på spelet. Så jävla sugen är jag. Älskade det gamla hederliga Need for Speed Hot Pursuit 2.

Mr.Cosybear
2010-12-02, 17:52

Jävlar vad fel det är på mig då! :o

tycker denna video nedan summerar det fint :Virro crazy loco game

DLb3C_yXNBg

Lasse Kongo
2010-12-02, 17:53
Jag har suttit och dregglat över youtubevids på spelet. Så jävla sugen är jag. Älskade det gamla hederliga Need for Speed Hot Pursuit 2.

Köp för faeeeen :hbang:

Morrris
2010-12-02, 17:56
Han håller 300 km/h i en hyfsat skarp kurva. På vått underlag. Med hjälp av lustgas. Problem? :D

Lasse Kongo
2010-12-02, 17:59
Han håller 300 km/h i en hyfsat skarp kurva. På vått underlag. Med hjälp av lustgas. Problem? :D

Jakterna går då inte att återskapa i vids, så sjukt najs när man lägger ut spikmattor för poliserna :D

Ska se om jag kan logga in på EA och komma åt lite bilder jag tagit INGAME, så sjukt snygga =)

Morrris
2010-12-02, 18:01
Jakterna går då inte att återskapa i vids, så sjukt najs när man lägger ut spikmattor för poliserna :D

Ska se om jag kan logga in på EA och komma åt lite bilder jag tagit INGAME, så sjukt snygga =)

Jag saknar dock helikopterhjälpmedlet från det gamla HP. Den helikoptern lade inte ut några fjantiga spikmattor. Den släppte explosiva tunnor...

Lasse Kongo
2010-12-02, 18:18
Jag saknar dock helikopterhjälpmedlet från det gamla HP. Den helikoptern lade inte ut några fjantiga spikmattor. Den släppte explosiva tunnor...

hehe, har inte kommit så långt ännu, men heli kan man ju få, som går att uppgradera med, men explosiva tunnor vetifan =)

Lasse Kongo
2010-12-02, 18:18
Riktigt schyssta bilar i spelet med

wVddoPJpThs

Albatross
2010-12-02, 18:37
Körde en bana Dead Nation nyss, det var skojigt :D Förjävligt mörkt dock, lite allergisk mot att inte se nåt. Saknas voicechat i coop också, men det ska tydligen komma...

storPines
2010-12-02, 19:48
Någon här som äger Kinect?
Inte haft möjlighet att själv testa, är dock sugen på att köpa så barnen får skutta omkring lite i tv-rummet.

Bra? Kul? responsen av rörelser?

hertzman
2010-12-02, 21:06
Skulle spela nya banorna på BC2 på Xbox och så kommer man inte åt NÅGON av VIP-kartorna! Fler som har samma problem?!

Lasse Kongo
2010-12-03, 18:32
Själv är man inte helt frisk..... Men jag är ärlig att erkänna det! Köpte liret igen nyss haha, installerar nu, först och främst känns det som ett spel man BÖR ha som ps3fantast, sen bör jag ge spelet mer än en timma.. Vem vet det kanske växer, tex så gillade jag inte alls forza en gång i tiden vilket jag numer har som favoritbilspel, hehe ja jag säger då det xD

Gran Turismo 5 alltså haha

spann
2010-12-03, 18:37
funderar på å köpa assassins creed 2 å sen lösa 3an efter jag klarat de/ julklapp typ?

söker även något sjukt jävla brutalt spel som finns/ kommer att komma. ett plus om man kan lira online med. (PS3)

kalajset
2010-12-03, 18:41
Skulle spela nya banorna på BC2 på Xbox och så kommer man inte åt NÅGON av VIP-kartorna! Fler som har samma problem?!

:/ På PS3 fungerade det iaf fint i går.

Själv är man inte helt frisk..... Men jag är ärlig att erkänna det! Köpte liret igen nyss haha, installerar nu, först och främst känns det som ett spel man BÖR ha som ps3fantast, sen bör jag ge spelet mer än en timma.. Vem vet det kanske växer, tex så gillade jag inte alls forza en gång i tiden vilket jag numer har som favoritbilspel, hehe ja jag säger då det xD

;) Bra val! - Det har sina nackdelar, (t ex kan jag i princip fortfarande inte spela utan att först koppla bort internet...lyckat), men det har en rejäl dos charm, samt framförallt en otroligt lyckad fysikmotor. Så nära en riktig simulator man kan komma utan att det blir just en riktig simulator... IMO.

snej
2010-12-03, 20:28

Haha, för helvete Lasse, du är sjuk på riktigt!! :laugh:

Lasse Kongo
2010-12-03, 20:33
Haha, för helvete Lasse, du är sjuk på riktigt!! :laugh:

Hihi

spann
2010-12-03, 20:35
funderar på å köpa assassins creed 2 å sen lösa 3an efter jag klarat de/ julklapp typ?

söker även något sjukt jävla brutalt spel som finns/ kommer att komma. ett plus om man kan lira online med. (PS3)

sure! kör på de om du vill gubben<3

spann
2010-12-03, 20:36
sure! kör på de om du vill gubben<3

okej tack för svaret! får la rulla ner å köpa de imorgon å se va jag tycker!:)

inget tips på nått grymt brutalt spel? helst online med

spann
2010-12-03, 20:37
okej tack för svaret! får la rulla ner å köpa de imorgon å se va jag tycker!:)

inget tips på nått grymt brutalt spel? helst online med

nope.. sorry

Lasse Kongo
2010-12-04, 11:08
1bBbN1T9lLI

qdN4Edw7xV8

Åsberg
2010-12-04, 11:17
Tycker GT5 såg snyggare ut.

Lasse Kongo
2010-12-04, 11:17
:/ På PS3 fungerade det iaf fint i går.

;) Bra val! - Det har sina nackdelar, (t ex kan jag i princip fortfarande inte spela utan att först koppla bort internet...lyckat), men det har en rejäl dos charm, samt framförallt en otroligt lyckad fysikmotor. Så nära en riktig simulator man kan komma utan att det blir just en riktig simulator... IMO.

Ja jo jag börjar inse det, faktum är att Fallout 3 köpte jag och sålde 3ggr tror jag haha, störde mig på jävligt mycket perfektionist som man är, men som sagt idag håller jag Fallout 3 som ett av de bättre spel jag spelat.

Var likadant när demot på Forza2 släpptes en gång i tiden, tyckte det sög så hårt etc etc, idag håller jag Forza 2 och 3 som de bästa bilspelen.

Men iaf, GT5 är så jävla sprängfyllt med innehåll så det är ju värt att ha spelet bara för det, men körkänslan är grym som sagt, sen är spelet faktiskt jävligt snyggt, dock lite ojämt grafiskt, men det som slår en framförallt är ju hur "len" hela bilden känns, verkligen en fröjd för ögonen att titta på.

Tycker dock upplägget i GTlife är lite jobbigt, men det är mest för att man är van att få allt, något GT lyckas med är ju att få allt att kännas personligt, i Forza tex har man snabbt 100 grymma bilar och flera milijoner cash, i GT får man harva med skitbilar, byta olja, trimma dem, sköta dem, rejsa för att kunna få ihop till en bättre bil etc, sen blir man ju tvungen att köra massa jäva skitrace med tråkiga bilar sm Yaris, pickups etc som dock gör hela spelupplevelsen mer varierad, i alla andra bilspel ser man ju inte ens åt dessa gamla/tråkiga bilar, men i slutändan blir det alltså bara positivt.

Nåväl, inte hunnit spela så mycket ännu, lv8 tror jag, spela lite nu då!

Lasse Kongo
2010-12-04, 11:20
Tycker GT5 såg snyggare ut.

Det ÄR betydligt snyggare, Forza är snyggt med, men alldeles för varma/glada färger för att kännas realistiskt, båda spelen är snygga men GT ser nästan realistiskt ut, repriserna ser ut som man kollar på race på tvn.

I första videon kan man tex kolla in ratten på bilen så ser man skillnaden.

Forza har väl 400 bilar med interiör medans GT endast 200 (fler lär komma) men skillnaden är stor, dessutom har ju GT hela baksätet med i bilen med, bara en sån sak xD

clinteastwood
2010-12-04, 12:00
är det någon som laddat ner från media now? Laddade ner ett spel och fick det i ZIT-fil, vad fan är det. Har letat på internet hittar ingenting med det namnet. Går inte att extracta filerna heller, va fan!!!

Määng
2010-12-04, 14:09
Okej, har kommit in lite i Black Ops nu, vad kör ni med för setup? Börjat köra med detta:

AK47 + supressor
launcher, ibland dual makarov

frag
stun
claymore

Scavenger Pro
Sleight of Hand Pro
Ninja (har börjat med att kirra Pro)

Har börjar prestiga nu så jag har inte så mycket grejer, men när jag körde första vändan så körde jag mest med:

AK47+supressor
någon launcher minns inte vad den heter

semtex
stun
claymore

hardline pro
sleigh of hand eller steady aim
hacker

Lasse Kongo
2010-12-04, 16:13
http://www.svd.se/kulturnoje/spel/nyheter/en-fralsningsupplevelse_5763549.svd

Det fick även 5/5 i vår lokala tidning =)

Bästa recensionen hitills är dock; http://www.gametrailers.com/video/review-hd-gran-turismo/708090

Den tar upp det mesta, och den kom igår tror jag, de flesta andra recensioner kom för någon vecka sedan, och alla recensenter fick spelet sent, vilket helt klart gör gt:s mest trovärdig, de tar upp spelets brister och fördelar, dock inte så mycket om onlinebiten tror jag, men är man i valet och kvalet över att köpa spelet så kolla in ovan nämnda videorecension.

Albatross
2010-12-05, 10:56
Aaaaaaaah, vill ha voicechat i Dead Nation nuuuuuuuuuuuuuu, coop utan det är ingen större vits. Får kramp i höger pekfinger av att spela det dock :D

r3mpuh
2010-12-05, 11:25
Man kanske skulle ta och börja lira lite Legacy of Kain igen.
http://ps3hits.ru/wp-content/uploads/2010/05/Legacy_of_Kain_Defiance.jpg
http://www.desktoprating.com/wallpapers/games-wallpapers-pictures/legacy-of-kain-defiance-wallpaper.jpg

Wao
2010-12-05, 20:27
Är det bara för mig som bf2 är totalt sönderbuggat? Mina stats är som vanligt men så fort jag hoppar in i en server så är jag rank 1, har uppmärksammat det tidigare men då har det bara synts i scoreboarden och jag har haft alla mina vapen osv.

kalajset
2010-12-05, 21:27
Är det bara för mig som bf2 är totalt sönderbuggat? Mina stats är som vanligt men så fort jag hoppar in i en server så är jag rank 1, har uppmärksammat det tidigare men då har det bara synts i scoreboarden och jag har haft alla mina vapen osv.

Felet har funnits i olika varianter sedan betan, (mer eller mindre exakt ett år sedan). *whatever* Torde inte vara någon direkt fara på flaket dock, om ingen ny variant uppkommit borde allt vara som vanligt snart igen. Inga vapen etc försvinner, utan allt ska finnas kvar, "egentligen".

Har förresten kört alla nya banor i conquest nu. Riktigt bra allihop!. Minst lika bra som ursprungsbanorna, och de är inte direkt dåliga gällande bandesignen. Framförallt verkade Oasis väldigt lovande, ska bli kul att köra de i Rush med.

bizniz
2010-12-06, 13:12
52-1 på WMD Domination igårkväll, Famas + silencer hej. Finns i min file share om nån villl titta. Vi borde styra upp nå lir tycker jag.

snej
2010-12-06, 19:02
Black Ops Patch 1.04 details

* Resolved several issues with parties getting disbanded unexpectedly.
* Additional measures to prevent the “Transmission error” and other disconnects. This was most likely to occur with large parties where party members had mixed NAT types.
* Updated handling for UPnP-enabled routers to improve matchmaking conditions where users had strict or moderate NAT types. Also added in-game communications so that all players are aware of their NAT type in the Player Match party lobby.
* Addressed an issue with VOIP icons not appearing when USB headsets were plugged in prior to game launch.
* Prevention of exploit that allowed players to keep custom classes and killstreaks after prestige.
* Addressed an issue where Flak Jacket Pro would not always protect against ground fires left by Napalm Strikes.
* Prevention of users losing their killstreak reward when switching classes at the start of a new round in round-based game modes.
* Addressed an issue where the incorrect perks would appear when spectating another player under certain circumstances.
* Added round start explosive delay to China Lake grenade launcher to give it the same round start limitations as other explosives.
* Contracts will now reset when the player Prestiges.
* Prevention of Valkyrie rocket exploding upon release under rare conditions.
* Prevention of Gunship failing to give player full control under rare conditions.
* Prevention of an issue where a player will get teleported outside the map boundaries under very specific circumstances.
* Additional security measures to enhance detection and banning capabilities.
* Limit the ability to re-roll supply drops using Hardline Pro to Care Packages only, no other killstreak drops.
* Added a negative influencer to all spawn points to decrease the chances of spawning near an enemy. This will further improve spawning protection on top of previous updates.
* Additional sound mix tuning for Ninja Pro users – increased ranges and volume of enemy footsteps, and removed player footstep sounds on concrete material types.
* Increased headshot multipliers for sniper rifles. Sniper rifles with suppressors equipped will now always be ensured one-shot kill headshots.
* Subtle increase in sniper rifle accuracy when scoping in.
* Added a render delay to the red diamond player indicators that appear when controlling the Gunship, Valkyrie Rocket and Chopper Gunner. When a player first spawns, this will not appear for a period of time.
* Additional minor reductions in knife lunge.

http://playstationlifestyle.net/2010/12/05/treyarch-attacks-major-issues-in-black-ops-with-v1-04-patch/

Ingenting om fix ang. frysningen i mp gameplay. Är inte det fixat så ska jag fan göra mej av med spelet, är ospelbart när det fryser flera gånger per spelsession ffs..

Lasse Kongo
2010-12-06, 19:22
Klockrent med Bad Company 2 till iPhonen =)

Kampanj med 14 uppdrag+online.

8sc74qIQN2Q

Lasse Kongo
2010-12-06, 19:26
Btw, precis som jag misstänkte så tar sig GT5, ganska rejält dessutom, körkänslan har jag älskat sen början men störde mig på lite andra saker, men börjar gilla det mer och mer, galet med innehåll och bilspelshistoriens bästa repriser, fyfan va snyggt det är när man kollar på repriserna.

Spelet kommer räcka en livslängs känns det som, dessutom har ju PD lovat att patcha/sköta om spelet rejält+dlca regelbundet.

Lasse Kongo
2010-12-07, 23:05
Här har ni en skön tråd, från världens skönaste forum btw, 5331 online as we speak =)

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=413235

Finns en del riktigt sexiga bilder!

krellik
2010-12-07, 23:44
Så nu sitter jag på en PS3...

Dels för att jag behövde en spelare till gamla dammiga tjocktvn i sovrummet för softarstunderna i sängen (tjockisen har inte använts sen den åkte in i sovrummet när jag köpte min lcd..)
Dels för Gran turismo fick mig tillräckligt nyfiken...

Nu någon som kan berätta för min trötta hjärna hur man får igång att streama media från min NAS som också är rätt nyinköpt och som jag har dålig koll på.
Finns det ingen lätt lösning på detta så får jag krångla med detta på tordag efter det dygnspass jag jobbar från imorn morgon...

Känns gött men känns surt att "slösa" en så trevlig maskin på en gammal tjockis 32 tummare, får fungera tills vidare...

agazza
2010-12-08, 19:09
Bärbar speldator 13,3 tum

43% rabatt

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10504695

Benny01
2010-12-08, 19:22

43% rabatt

den e skit

Mr.Cosybear
2010-12-08, 19:28

43% rabatt

Vad du postar den "överallt" då :p Någon vidare speldator vetefan om det är, processorn är ju lite väl dålig bland annat.

Thompy
2010-12-08, 19:31
Btw, precis som jag misstänkte så tar sig GT5, ganska rejält dessutom, körkänslan har jag älskat sen början men störde mig på lite andra saker, men börjar gilla det mer och mer, galet med innehåll och bilspelshistoriens bästa repriser, fyfan va snyggt det är när man kollar på repriserna.

Spelet kommer räcka en livslängs känns det som, dessutom har ju PD lovat att patcha/sköta om spelet rejält+dlca regelbundet.

Håller med, tyckte det var lite småtrist i början men (är visserligen bara på lvl 15 än så länge) börjar gilla det mer och mer. Special events är riktigt roliga och "värda" att spela eftersom de ger så mycket XP och Cr. Spelar mer och mer och älskar körkänslan!!

Ska väl tilläggas att jag inte provat Online-delen ännu.

Silverschnitzel
2010-12-08, 20:43
Hur får jag lättast över mina sparade foton från GT5 till datorn?

kalajset
2010-12-08, 21:18
Hur får jag lättast över mina sparade foton från GT5 till datorn?

Lättast vet jag inte, (möjligt att det finns någon snabbfunktion inne i själva spelet jag ej känner till), men man kan ju iaf föra över bilder till XMB-menyn väldigt enkelt inne i själva spelet. Dessa hamnar då i en egen mapp ute i XMBn. Sedan är det bara att i/på mappen välja "triangel", och "copy". (Förutsatt att t ex ett USB-minne sitter i PS3:an då).

Silverschnitzel
2010-12-08, 21:34
Lättast vet jag inte, (möjligt att det finns någon snabbfunktion inne i själva spelet jag ej känner till), men man kan ju iaf föra över bilder till XMB-menyn väldigt enkelt inne i själva spelet. Dessa hamnar då i en egen mapp ute i XMBn. Sedan är det bara att i/på mappen välja "triangel", och "copy". (Förutsatt att t ex ett USB-minne sitter i PS3:an då).

Tack, svårare var det inte :) Härligt med Photo-läget i GT5, man kan få riktigt snygga bilder...som man sen kan ha som bakgrundsbild på datorn.

agazza
2010-12-09, 00:27
den e skit

Varför då? den kostar 3990kr. Mycket dator för pengarna för den som är ute efter liknande produkt

Vad du postar den "överallt" då :p Någon vidare speldator vetefan om det är, processorn är ju lite väl dålig bland annat.

För 4000 och 13 tum tyckte jag den var jävligt schysst.

Jag själv har köpt en ASUS UL30*rolleyes*

snej
2010-12-09, 07:19
Detta är en konsolltråd agazza..

Kwon
2010-12-09, 13:30
De bästa Bossarna någonsin
poYXjPoh5G4

agazza
2010-12-09, 15:29
Detta är en konsolltråd agazza..

Precis, massvis med nördar här :)

Lasse Kongo
2010-12-09, 18:08
Agazza; exakt, stolta nördar dessutom, bara GTFA om du inte vill behaga trådens ursprung.

Det finns en gud, kommer inte som en chock, men en av världens bästa spelserier får ännu en del weeeeeeeeeeeeee :hbang:

RTXgOYXMK8w

Lasse Kongo
2010-12-09, 18:14
LittleBigPlanet 2 kommer som sagt bli en av de hetaste 2011, lite shit från betan:

Little Big Wolfenstein

34S7h0k5oIY

Ett retro plattformsspel

MDK82Q699qc

Mirrors Edge

0gx-vEn9H-k

Flower lbpstyle!!!!!!!!!!!

QSF5q_5ee18

MS Röj

7lIOMYCXt_M

Asteroids

ki9-xSbVjyw

Lasse Kongo
2010-12-09, 18:39
Skrev på ett annat forum; tyvärr är det så enligt mig:

Handen på hjärtat; Gran Turismo 5 är tidernas största besvikelse, det är inte ett jättedåligt spel, men inte heller särskilt bra, ganska medelmåttigt, vilket absolut inte är godkänt med tanke på utvecklingstiden och pengarna som ligger bakom spelet.

Karriärsläget är oerhört fattigt och tråkigt, upplägget är riktigt dåligt gjort, man har aldrig kul liksom, när man väl kör har man roligt, men allt däremellan är bedrövligt gjort, karriärsläget kan bara beskrivas som ett stort misslyckande; rörigt och irriterande.

Spelet är inte fult men inte supersnyggt heller, det ser mer realistiskt ut än tex Forza 3 som ser lite mer overkligt ut med sina glada färger, dock är Forza Motorsport bättre på precis A L L T jämfört med GT5, och med råge dessutom.

GT5 innehåller över 1000 bilar, varav merparten är skit, det finns så mycket skitbilar och dessutom finns många bilar i extremt många och liknande modeller, helt meningslöst, standardbilarna är dessutom (de flesta) väldigt fula och tråkiga och köra då utvecklarna inte verkar ha brytt som om körkkänslan på samma sätt som premiumbilarna.

Menyerna, visst de ser rätt snygga ut, men det räcker oftast inte med att backa ur menyerna, utan man måste hela tiden aktivt stänga menyer etc, helt jävla otroligt att man kan lägga upp ett spel på detta sätt år 2010, ej godkänt.

Räkna med att lägga 80% av speltiden på att harva i menyer och 20% på banan.

Stylingen och tuningen är även den ett skämt, i Forza 3 kan du göra i stort sätt allt med dina bilar, dessutom ser man hela tiden hur och vad som förändras/förbättras på din bil, välj nya bromsar och du kan se hur mycket bättre din bil blir OM du köper dessa.

I GT5 blir man bara yr av att försöka tuna sina bilar, styla går knappt.

De har lagt till massa specialevents till spelet, varav tex Rallyn är ett skämt, körkänslan känns som att styra en trägren fram och tillbaka över vägen, körkänslan där existerar inte, likadant gokart, de kunde skippat allt sånt och lagt de på "huvudspelet"

Onlineläget har jag inte kört så mycket, men även det verkar vara ett rörigt scenario, leaderboards etc lyser med sin frånvaro, finns egenligen inget som gör att man vill raca online mer än att... tja raca och ha kul..

Ljudet är precis som grafiken inte heller särskilt bra, tamt på något sätt och många bilar låter likadant och inget händer direkt när man tunar dem, testa att byta slutrör/filter i tex Forza och njut av skillnaden =)

AI:n är... vänta, AI finns knappt i spelet, det krockas och bökas och petas i rumpan så det står härliga till, känns ungefär som att spela Burnout (lite överdrivet men men), så ska de ju absolut inte vara i en BILSIMULATOR!

Finns det då något som är bra med spelet? Ja, det har extremt snygga repriser, man vill verkligen inte trycka bort dem då de är sjukt snygga och väldigt välgjorda, körkänslan med premiumbilarna är väldigt bra, dock inte chasecam, känns återigen som man styr en pinne över vägen, bilen svänger skitlustigt när man har den vyn, men i cockpit blir det riktigt bra känsla.

Sen är det faktiskt inte så mycket mer, visst är premiumbilarna snygga, men Forza 3 har runt 450 bilar där alla har cockpitvy och ser inte särskilt sämre ut än GT5.

Märk väl att detta är en seriös recension och inget som helst trollande, jag kan säga att jag känner mig generös som sätter 2 stjärnor på spelet, det är en svag 2a.

Möjligt att det kommer ändras i framtiden, men jag tror helt enkelt inte det, jag har helt enkelt inte kul med GT5, då spelar det ingen roll hur många år och milijoner det har tagit att göra spelet.

Nej, köp inte, har du inte möjlighet att äga Forza Motorsport 2 eller 3 så skaffa då hellre SHIFT till PS3 som är ett grymt mycket bättre spel än GT5 på alla sätt och vis.

Ett Gott Nytt Jul

Silverschnitzel
2010-12-09, 19:00
Var du ett fan av de tidigare delarna i serien? Jag håller med om att spelet inte lever upp till den enorma hypen, men jag förväntade mig ett Gran Turismo och det fick jag. Tycker mycket av det folk klagar på är petitesser. Typ musiken och menyerna. Visst menyerna är inte helt smidiga men är de så förbannat jobbiga så man lider av det?

Jag håller med om att ljudet är lite snålt ibland, t.ex borde en muskelbil och en jappsare låta mer olika än de gör etc.

Standardbilarna hade kunnat slopats. Varför satsade de inte på, säg 100 fler premiumbilar istället för standardbilarna? Har man väl haft premium vill man inte ha standard. Så är det bara.

Men, GT har alltid för mig handlat om att köpa bilar, trimma, och vinna race. Snacka med polarna om bilinställningar, lopp, varvtider mm. Klara guld på alla race, låsa upp den där speciella bilen man bara kan få då. Ja där lyckas GT tycker jag.

frambogir
2010-12-10, 17:16
Ok, livsnödvändig fråga:
Har någon ett exemplar av Tales of Vesperia (Xbox 360) att sälja?

Ozma
2010-12-10, 18:11
Ok, livsnödvändig fråga:
Har någon ett exemplar av Tales of Vesperia (Xbox 360) att sälja?

Finns ett ex på tradera...

Glen
2010-12-10, 21:01
Läste för någon månad sen att PS3 skulle gå ner i pris en del i början av nästa år, någon som kan bekräfta eller dementera detta? Minns inte var jag läste det, kan ha varit Gamereactor

Pendelous
2010-12-10, 23:53
Men åh! :furious:

När jag äntligen hittat ett spel jag verkligen vill köpa, GT5, så visar det sig att det inte finns till Xbox 360! Varför gör det inte det för?

kalajset
2010-12-11, 00:15

När jag äntligen hittat ett spel jag verkligen vill köpa, GT5, så visar det sig att det inte finns till Xbox 360! Varför gör det inte det för?

Tja, det beror helt enkelt just på att GT-serien är, och har alltid varit, just PS-exklusiv. Precis som PS3 har GT5 och Killzone har Xbox Forza och Halo, exempelvis. Detta för att locka kunder till att välja just deras konsol.

Det var till stor del därför jag själv köpte PS2, för GT4as skull. PS3:an köptes i sin tur, (för tre år sedan), för GT5 :D (Inte bara ska dock sägas).

Pirko
2010-12-11, 00:17

För det är ett av Sonys flaggskepp. Om du vill ha ett bra bilspel till Xbox så kolla in Forza-serien.

Pendelous
2010-12-11, 00:17
Okej, jag har inte så bra koll på grejerna. Visste dock att Halo inte fanns till PS, trodde typ det var det enda undantaget. Men icke.

Hur är GT5 då? Överväger att byta konsol (har gjort det tidigare med).

Pendelous
2010-12-11, 00:20
För det är ett av Sonys flaggskepp. Om du vill ha ett bra bilspel till Xbox så kolla in Forza-serien.

Okej, jo. Eller byta konsol. Vet inte om det är värt det.

Lasse Kongo
2010-12-11, 21:07
Köpte Two Worlds 2 igår, inte spelat så mycket ännu, råder ingen tvekan om att det finns mycket att göra i spelet iaf, man kan göra egna magier, tusentals kombinationer, även leveln har väl i princip ingen tak, hört "tusentals" bara =)

oTQ5wb7ii5U

Kwon
2010-12-11, 21:17
Köpte Two Worlds 2 igår, inte spelat så mycket ännu, råder ingen tvekan om att det finns mycket att göra i spelet iaf, man kan göra egna magier, tusentals kombinationer, även leveln har väl i princip ingen tak, hört "tusentals" bara =)

oTQ5wb7ii5U

Tuff trailer!

Verkar bara lite bättre än Sacred 2 lol

Lasse Kongo
2010-12-11, 21:44
Tuff trailer!

Verkar bara lite bättre än Sacred 2 lol

Det är introt i spelet..

Ja det finns både mp och coop : ]

Lasse Kongo
2010-12-12, 14:59
Visst, tw2 har väl sina brister, men det har även Oblivion, Oblivion tex hade dem anställt 2 röstskådisar till, tw2 känns som att alla man möter har en egen röst, och man möter en del.

Kan tänka mig att skriva lite om spelet vartefter om intresse finns, jag har verkligen saknat ett spel av den här typen till ps3, Oblivion var ingen favorit.

Dock känns tw2 lite "hej hej socialt liv" haha, jag har kört ett par timmar till nu och det börjar bli svårt att lägga ifrån sig kontrollen, spelet är väldigt snyggt med, för att vara så stort, bra musik som fan med, har spelet på pc med och där blir det jääävligt snyggt, men föredrar lira på ps3 där det som sagt ser väldigt bra ut med.

Stort + för extremt korta laddningstider för ett så stort spel.

Vore skitkul om någon/några här på kolo hakade på, finns nämligen en helt egen kampanj för coop, upp till 8 pers tror jag, har bara sniffat lite på det och det känns lovande.

Finns väldigt väldigt väldigt väldigtx100 med grejor att köpa och använda till sina göbbar; här är en snygg armor jag vill ha:

ZAPIBwQqZWc

Bjuder på en tysk coopvideo haha

UgQEs9eEnMo

Lasse Kongo
2010-12-12, 15:48
Fan va underbar trailer, visar lite gameplay i slutet med, mina damen unt herren, Uncharted 3:

http://www.gametrailers.com/video/vga-10-uncharted-3/708329

Schysst realesedatum med, 11.1.11

Osten80
2010-12-12, 16:36
Fan va underbar trailer, visar lite gameplay i slutet med, mina damen unt herren, Uncharted 3:

Wohoo! :thumbup:

snej
2010-12-12, 17:38
Förhandsbokat Dead Space 2 nu då! 450pix på SimplyGames.com

Bara drygt 40 dagar ahhhhh UNDERBART! :hbang:

Wao
2010-12-12, 17:46

!!!!

Trodde inte alls att det skulle komma en trea.

Albatross
2010-12-12, 18:09
Hade varit flott med en dunderfet coop campaign i Uncharted 3. Lätt det roligaste i Uncharted 2 imo.

Kwon
2010-12-12, 18:33
Visst, tw2 har väl sina brister, men det har även Oblivion, Oblivion tex hade dem anställt 2 röstskådisar till, tw2 känns som att alla man möter har en egen röst, och man möter en del.

Kan tänka mig att skriva lite om spelet vartefter om intresse finns, jag har verkligen saknat ett spel av den här typen till ps3, Oblivion var ingen favorit.

Dock känns tw2 lite "hej hej socialt liv" haha, jag har kört ett par timmar till nu och det börjar bli svårt att lägga ifrån sig kontrollen, spelet är väldigt snyggt med, för att vara så stort, bra musik som fan med, har spelet på pc med och där blir det jääävligt snyggt, men föredrar lira på ps3 där det som sagt ser väldigt bra ut med.

Stort + för extremt korta laddningstider för ett så stort spel.

Vore skitkul om någon/några här på kolo hakade på, finns nämligen en helt egen kampanj för coop, upp till 8 pers tror jag, har bara sniffat lite på det och det känns lovande.

Finns väldigt väldigt väldigt väldigtx100 med grejor att köpa och använda till sina göbbar; här är en snygg armor jag vill ha:

ZAPIBwQqZWc

Kan man vara 8 pers i partyt alltså? Är det olika klasser?

och det viktigaste..

Kan man välja gubbe? :D

Lasse Kongo
2010-12-12, 20:36
Kan man vara 8 pers i partyt alltså? Är det olika klasser?

och det viktigaste..

Kan man välja gubbe? :D

Japp, 8 pers in tha party Oah oah!

I sp är man human, men man gör såklart sin egen göbbe, kan välja näsvinkel och exakt hur sne din örsnibb skall vara.

I mp finns det human, elf, orc etc, das standard in dise kind of spel.

I sp bygger du din egen göbbe eller build som det kallas, warrior, archer, mage, det finns så sjukt sjukt mycket att göra och uppgradera etc, jag har inte kört så jättemycket sånna häringa spel, men vet att spelet typ har inofficiellt rekord i antal spells etc, vi snackar tydligen milijoner kombinationer.

Själv kör jag warrior/archer nu, skippar magen helt, blir vid en eventuell omspelning.

Man kan uppgradera typ precis allt i spelet+forga med stones etc+det+det, ja ni förstår, känns jobbigt att försöka lära sig allt direkt.

Tydligen ryktas det om en ENORM patch som ska vara på g med mängder med content som ska fyllas på.

Spelet har som sagt sina brister, men sjukt skönt att spela med en härlig gameplay, hållbarhet typ 10 utan den ryktade pacthen.

Första TW blev väl sågat som fan, men här tycker jag fan att polackerna har gjort väldigt mycket rätt :thumbup:

r3mpuh
2010-12-12, 21:25
Hmm, hur står sig "two worlds 2" mot t.ex Dragon Age Origins?

kalajset
2010-12-12, 21:48
Bara drygt 40 dagar ahhhhh UNDERBART! :hbang:

...till LBP2 :D ...men visst har Dead Space 2 potential även det!.

Uncharted 3 har goda förutsättningar att lyckas med tanke på hur mycket bättre UC2 faktiskt var än ettan, men samtidigt är det nog lätt hänt att det blir en besvikelse. De kan inte ändra för mycket utan att förändra det roliga med spelet, men ändrar de istället i princip ingenting kommer det "bara" kännas som ett tillägg till tidigare UC istället. Nog inte helt lätt. Själv hoppas jag på att storyn får minst lika stor plats som i tvåan, samt att de utökar plattforms/pusselinslagen. Då kan det bli jäkligt bra.

Lasse Kongo
2010-12-12, 22:15
...till LBP2 :D ...men visst har Dead Space 2 potential även det!.

Uncharted 3 har goda förutsättningar att lyckas med tanke på hur mycket bättre UC2 faktiskt var än ettan, men samtidigt är det nog lätt hänt att det blir en besvikelse. De kan inte ändra för mycket utan att förändra det roliga med spelet, men ändrar de istället i princip ingenting kommer det "bara" kännas som ett tillägg till tidigare UC istället. Nog inte helt lätt. Själv hoppas jag på att storyn får minst lika stor plats som i tvåan, samt att de utökar plattforms/pusselinslagen. Då kan det bli jäkligt bra.

LBP2 kommer blir så bra, så bra...

Tvivlar inte på att Uncharted 3 kommer rocka heller, mer Uncharted i ny miljö räcker för att jag ska bli nöjd haha.

Lasse Kongo
2010-12-12, 22:18
Hmm, hur står sig "two worlds 2" mot t.ex Dragon Age Origins?

Inte en aning, jag gillade inte Dragon Age, men många gjorde ju det, TW2 känns som spelet jag alltid har saknat till Ps3.

Man kan segla segelbåt, bara en sån sak ;)

Har dock inte kommit så långt ännu, men när jag väl får tag i en båt bär det ut till havs.

Behövs ju ingen båt egentligen:

gyyVdHcqO10

Lasse Kongo
2010-12-12, 22:22
Relaxing after fight:

Ir0y79RFTr4

kalajset
2010-12-12, 22:22
LBP2 kommer blir så bra, så bra...

Tvivlar inte på att Uncharted 3 kommer rocka heller, mer Uncharted i ny miljö räcker för att jag ska bli nöjd haha.

2011 kommer bli ett riktigt bra spelår. :) - 2010 var litet av ett "mellanår" i eget tycke, men 2011...LBP2, KZ3, UC3, Rage, Dead Space 2, osv.

r3mpuh
2010-12-12, 22:38
F*n vad bra grafik det verkar vara på Two Worlds II!
Finns det något rpg spel som har bättre grafik(pc såklart) eller är detta "top of the line"?

snej
2010-12-13, 07:10
2011 kommer bli ett riktigt bra spelår. :) - 2010 var litet av ett "mellanår" i eget tycke, men 2011...LBP2, KZ3, UC3, Rage, Dead Space 2, osv.

+1 2011 kommer leverera!

Kwon
2010-12-13, 11:58
Relaxing after fight:

Ir0y79RFTr4

Första RPG-liret med vågor och riktigt levande vatten?

Kwon
2010-12-13, 12:00
Japp, 8 pers in tha party Oah oah!
I mp finns det human, elf, orc etc, das standard in dise kind of spel.

I sp bygger du din egen göbbe eller build som det kallas, warrior, archer, mage, det finns så sjukt sjukt mycket att göra och uppgradera etc, jag har inte kört så jättemycket sånna häringa spel, men vet att spelet typ har inofficiellt rekord i antal spells etc, vi snackar tydligen milijoner kombinationer.

Har du någon site som berättar lite mer utförligt om Klasserna eller Skill-kombinationerna / restriktionerna?

Lasse Kongo
2010-12-13, 12:16
Har du någon site som berättar lite mer utförligt om Klasserna eller Skill-kombinationerna / restriktionerna?

Inte på rak arm, men sök på two worlds 2 forum och ta första som kommer upp, kanske finns info där.

Kwon
2010-12-13, 13:39
From Random Forumers

The Add on for Sacred, and the Multiplayer itselfe is quite good. Its surprisingly fun, to hunt down every single Boss with a Bunch of Friends, even if it would be boring alone. Two Worlds 2 offers a decent Multiplayer as well, even though the Adventure Mode will suffer soon because of the Lack of Maps. But you can spent a lot Time in the other Modes, so if youre into Multiplayer, Two Worlds 2 definitely has the upper Hand. When it comes down to Gameplay, it realy depends on youre Style. In Sacred you have a Billion Items to farm, in Two Worlds 2 you have this Big-ass Alchemy and Spell System, so both Sides are satisfied. Thumbs up for both Games. Last Part, the Story. The Story in Sacred 2 is, well...not existent, since nobody cares about it anyways. Go here, get Quest, kill Monsters, get next Quest. Thats it, and thats enough if you consider the Gameplay. You dont want to listen some lame NPC, you want to slaughter the next Mob of Enemys. Two Worlds 2 might not have the best Story ever written, but far superior to the Sacred 2 Story.

In Conclusion :

Two Worlds 2 : 3 Points.

Sacred 2 : 1 Point. The Console Versions doesnt count.

Sacred 2 can`t compete with TW2 and really are quite different in many aspects.
However, the Witcher 2 may be a different story when it`s released..

well Two worlds 2 is more addictive for me...

Sacred 2 with its expansion was very good for me..... Lan offered countless of hours of fun for me and my niece and nephew ( especially at a very difficult time of their life) but honestly the two games are really totally different.....

Sacred 2 never crashed on me..... honestly i do not recall it crashing even once..... but mind you though i bought the version that included the original, the expansion and 5 keys... Graphics were a lot better than the orignal, a lot of quests fixed..... and the game was HUGE indeed....

But Sacred 2 relied mostly on the vastness of its open world with missions that were not necessarily relevant to the main plot...... so many that in fact you sometimes got lost...

MP on TW2 is a completely different story

Sacred 2 is a game that I have played for a huge amount of hours. Sacred 2 is a game that is very big and that has a pricve in the form of bugs.

It is the game with the worst way to patch a game. I had to delete one file to get it to patch.

After all the effort, it is the best hack and slash until Diablo 3 will be released. It gives a lot of fun, a lot of gametime to a player on a casual basis. No need to think or pay attention during dialogue.

In a way it is better as TW2. In a way it is worse. You cannot compare TW2 with that game. Compare it with Risen or Divinity 2 if you must.

Personally? Bored me to death. I've had incredibly high expectations for the title, having invested hundreds of hours in S1 and S1P/U. They basically genericized their own lore, story and world, making it instead of a vast and interesting place, a mundane and boring experience, with hordes of ever-respawning enemies. It's good for a 10 minute casual hacking away, but... I'm not eagerly trying to find way from U to regular S over-world (which was doable but looked SOOOO wrong!). I don't spend hours looking for Jason's Hockey Mask. I'm not enthralled by the experience to the point that I'm finding whole day passed while still thinking I've just sat down to play :P

snej
2010-12-14, 19:12
1.04 patchen till Black Ops släppt idag på PSN! Får man se om liret är spelbart nu då..

snej
2010-12-14, 19:50
Fanemej skandal. Matchmaking är MINST lika illa efter patchen, och 30 sek in i mitt första uppstartade spel så fryser hela skiten igen, får reboota. Läst runt på lite forum, mängder med folk som säger samma sak. Vad i hela helvete håller Treyarch på med, det här är en fullständig katastrof.

Lasse Kongo
2010-12-14, 22:30
Bästa jävla spelserien evah, Naughty Dogs är kungar, risig kvalla men gameplay iaf:

http://www.youtube.com/watch?v=YKrLYUpk8zU

krellik
2010-12-14, 22:42
Nu när man har PS3, var det inte något rpg på PS3an som var svårt som fan som det tjötades om friskt här inne för några månader sen?

Är det bra?

Vad är det för andra spel man inte ska missa på PS3an? Kommer ha 360n som primär spelmaskin och fokusera på de konsolexklusiva för PS3an tänkte jag...

petah
2010-12-14, 22:48
Nu när man har PS3, var det inte något rpg på PS3an som var svårt som fan som det tjötades om friskt här inne för några månader sen?

Är det bra?

Spelet du syftar på är nog Demon's Souls.

Du får inte veta någonting, om någonting. Förutom att du ska döda demoner.

Det står inte ens vad sakerna du plockar upp gör för något, det förklaras inte hur spells funkar, hur du lär dig dem, vart du kan hitta dem. Inget om hur olika items funkar, vad det finns för items, etc.

Ska du spela det, förbered dig på att lägga ned ditt liv i det, eller googla/youtuba VÄLDIGT mycket. Dör du på en "bana" är det bara att börja om, save existerar inte.

Hade det inte varit så sjukt hardcore hade jag gillat det, fighting-systemet är grymt, fienderna och världen likaså.

krellik
2010-12-14, 22:49
Spelet du syftar på är nog Demon's Souls.

Du får inte veta någonting, om någonting. Förutom att du ska döda demoner.

Det står inte ens vad sakerna du plockar upp gör för något, det förklaras inte hur spells funkar, hur du lär dig dem, vart du kan hitta dem. Inget om hur olika items funkar, vad det finns för items, etc.

Ska du spela det, förbered dig på att lägga ned ditt liv i det, eller googla/youtuba VÄLDIGT mycket. Dör du på en "bana" är det bara att börja om, save existerar inte.

Hade det inte varit så sjukt hardcore hade jag gillat det, fighting-systemet är grymt, fienderna och världen likaså.

Låter bad ass av bara helvete, får testa helt enkelt. Danke.

petah
2010-12-14, 22:56
Låter bad ass av bara helvete, får testa helt enkelt. Danke.

Lycka till. :) Skriv gärna vad du tyckte sen.

krellik
2010-12-14, 23:47
Lycka till. :) Skriv gärna vad du tyckte sen.

Will do, får nog bli efter jul när nya stålar ramlat in dock.

För tillfället har jag kommit igång med just cause 2 nu, haft det ligande ett tag och inte känt suget nu, fett jävlar spel som känns som jag kommer behöva spela lite mer innan jag riktigt får in känslan för.

Lasse Kongo
2010-12-15, 18:24
Satan va episkt Infinity Blade är, längesen jag hade denna känsla när jag spelade ett spel, allt känns så.... Fräscht, nytt, nästan sexigt : )

Btw, köpa dlc till forza 3 idag då, brukar kännas onödigt till bilspel då det finns så mkt bilar, men Volvo 240 turbo och Saab 99turbo ffs!!!!!

Lasse Kongo
2010-12-15, 20:40
Allvarligt, missa inte, ni hör ju vad han säger i slutet: cool contender of game of the year.

Jag är fan redan lv 10, mött kungen 2ggr :D

56XseC2DBB4

Kimball
2010-12-15, 21:11
Allvarligt, missa inte, ni hör ju vad han säger i slutet: cool contender of game of the year.

Jag är fan redan lv 10, mött kungen 2ggr :D

Haha jag so tyckte spelet verkar skit-tradigt de 20min jag lirade det :P

kalajset
2010-12-15, 21:17
Vad är det för andra spel man inte ska missa på PS3an? Kommer ha 360n som primär spelmaskin och fokusera på de konsolexklusiva för PS3an tänkte jag...

Enkla svaret är som vanligt när frågan ställs: I princip allt som sålt såpass bra att spelen ges ut som "Platinum" :) - De bästa titlarna är dock i eget tycke utan tvekan: LittleBigPlanet, (tvåan kommer nu i januari), Uncharted 2, samt Metal Gear Solid 4. Alla de är bland de absolut bästa spelen som någonsin gjorts.

snej
2010-12-15, 21:38

Är det bra?

Ett spel. Killzone 3, kommer i februari. Kommer utan tvekan bli årets spel till ps3 2011.

Sir Anselm
2010-12-16, 13:04
Jag fick ett meddelande över Live från Stolpskott16, som frågade om TWII var värt pengarna. Började med mycket möda skriva ett svar bara för att till slut trycka B istället för X vilket gjorde att allt jag skrivit försvann *gah!*

Så nu skriver jag lite intryck här istället. Har dock bara kommit c:a 3 timmar in i spelet, så det är bara de första intrycken.

Jag tycker spelt är snyggt, för att vara den här typen av spel är t.ex. vattnet väldigt lyckat. Designmässigt är det dock ganska trist, generic fantasy model A i princip. Verkar vara en hyffsat stor spelvärld utifrån min bedömning av kartan.

En sak som stör mig är att kontrollen är otroligt känslig, detta gör att vissa saker som man bara kan göra när man är helt stillastående kan kräva lite "fipplande". Det kan ju kanske vara min handkontroll som strular, men jag har inte upplevt samma sak i andra spel.

Gillar systemet med "crafting", istället för att ha 5 av samma svärd i inventory så kan man bryta ner dem i beståndsdelar, och använda dem till att uppgradera andra vapen. Level-systemet tycker jag inte jag kan säga så mycket om ännu, men eftersom man inte väljer någon klass i början så är man i princip fri att bygga sin gubbe precis som man vill. Man hittar titt som tätt "skillbooks" som låser upp nya färdigheter.

En annan sak som jag har problem med är att man ska kunna sätta saker som man har i inventory till X, Y eller B-knappen. Men jag har försökt att på olika sätt få in teleportation stone på en av dem utan att lyckas, vet inte varför.

Första timmen var jag lite tveksam, men just nu känns det ändå som att det kommer bli trevligt att spela igenom. TES5 är ju ändå långt borta ännu ;)

stolpskott
2010-12-16, 13:21
Jag fick ett meddelande över Live från Stolpskott16, som frågade om TWII var värt pengarna. Började med mycket möda skriva ett svar bara för att till slut trycka B istället för X vilket gjorde att allt jag skrivit försvann *gah!*

Så nu skriver jag lite intryck här istället. Har dock bara kommit c:a 3 timmar in i spelet, så det är bara de första intrycken.

Jag tycker spelt är snyggt, för att vara den här typen av spel är t.ex. vattnet väldigt lyckat. Designmässigt är det dock ganska trist, generic fantasy model A i princip. Verkar vara en hyffsat stor spelvärld utifrån min bedömning av kartan.

En sak som stör mig är att kontrollen är otroligt känslig, detta gör att vissa saker som man bara kan göra när man är helt stillastående kan kräva lite "fipplande". Det kan ju kanske vara min handkontroll som strular, men jag har inte upplevt samma sak i andra spel.

Gillar systemet med "crafting", istället för att ha 5 av samma svärd i inventory så kan man bryta ner dem i beståndsdelar, och använda dem till att uppgradera andra vapen. Level-systemet tycker jag inte jag kan säga så mycket om ännu, men eftersom man inte väljer någon klass i början så är man i princip fri att bygga sin gubbe precis som man vill. Man hittar titt som tätt "skillbooks" som låser upp nya färdigheter.

En annan sak som jag har problem med är att man ska kunna sätta saker som man har i inventory till X, Y eller B-knappen. Men jag har försökt att på olika sätt få in teleportation stone på en av dem utan att lyckas, vet inte varför.

Första timmen var jag lite tveksam, men just nu känns det ändå som att det kommer bli trevligt att spela igenom. TES5 är ju ändå långt borta ännu ;)

Tack för svar :)
Skriv gärna lite mer när du kommit in i spelet, Lasses små recensioner känns inte riktigt tillräckliga eftersom jag kommer köpa det till 360 om jag köper det alls. Han kör det på PC om jag förstått det rätt?

Baserat på vad du skriver känns det dock som att det är för mycket nackdelar med spelet för att jag ska köpa det... :Virro

Lasse Kongo
2010-12-16, 17:03
Tack för svar :)
Skriv gärna lite mer när du kommit in i spelet, Lasses små recensioner känns inte riktigt tillräckliga eftersom jag kommer köpa det till 360 om jag köper det alls. Han kör det på PC om jag förstått det rätt?

Baserat på vad du skriver känns det dock som att det är för mycket nackdelar med spelet för att jag ska köpa det... :Virro

Jag har kört ca 10h på ps3, har det på pc med, om du ska köpa det eller ej kan inte jag avgöra, vet inte om jag kommer spela det så mkt mer, lite orka orka över det hela..

stolpskott
2010-12-16, 22:08
Jag har kört ca 10h på ps3, har det på pc med, om du ska köpa det eller ej kan inte jag avgöra, vet inte om jag kommer spela det så mkt mer, lite orka orka över det hela..

Hmm, förstår, det är lite den känslan jag börjat få av spelet... Jag blev bara så sjukt jäkla taggad när du posta den där vattenvideon och prata om tusentals lvls :D

Hursomhelst: Finns två gratis arcade spel på XBL nu... Dorito Crash Course och Harms Way. Harms Way suger men har lite lätta achievements för de som gillar sånt, doritos crash course har jag och brorsan kört i två dagar nu, roliga, utmanande hinderbanor som man kör med sin avatar. Riktigt skoj, skönt som lite avslappning efter en skoldag. =)

Kimball
2010-12-16, 22:12
Spelglädjen med 3 polare i Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars är ju ENORM! Får man till ett snyggt mål eller räddning osv som syns i replayen blir det ett jäkla liv :D

kalajset
2010-12-16, 22:25
Spelglädjen med 3 polare i Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars är ju ENORM! Får man till ett snyggt mål eller räddning osv som syns i replayen blir det ett jäkla liv :D

Tack! - Äntligen någon/några som insett storheten i detta enormt underhållande lir :D - det är i praktiken helt bortglömt, men ett av de absolut bästa på hela PSN. Underhållningsmässigt med just några polare IRL, (eller online med för den delen), är det t om det allra bästa.

stolpskott
2010-12-16, 22:29
En fråga till er PS3 ägare, är Flow och Flower bra? Flower verkar gay men de skiter jag i :) Funnar nämligen på att köpa en PS3 och då kan det vara nice att ha koll på vilka spel man vill köpa (har redan noterat LBP och KZ och Uncharted så ta de lugnt!).

r3mpuh
2010-12-16, 22:32
Westwoods, Command & Conquer: Red Alert Retaliation, är ett mycket manligt playstation spel:
http://psxmedia.ign.com/media/previews/image/redar5_640w.jpg
http://www.romulation.net/files/screenshots/roms/PSX/24728/sfe60d3f5b8ac189216b723b913bb87ac.jpg

Lasse Kongo
2010-12-16, 22:33
En fråga till er PS3 ägare, är Flow och Flower bra? Flower verkar gay men de skiter jag i :) Funnar nämligen på att köpa en PS3 och då kan det vara nice att ha koll på vilka spel man vill köpa (har redan noterat LBP och KZ och Uncharted så ta de lugnt!).

Flower är helt fantastiskt, tycker alla bör prova det, en annorlunda och fantastisk upplevelse.

Lasse Kongo
2010-12-16, 22:38
Haha jag so tyckte spelet verkar skit-tradigt de 20min jag lirade det :P

Tråkigt, jag har spelat bra mycket nu, blir bara bättre och bättre, level 20 typ, precis dödat kungen för första gången, men då händer en cool grej och spelet börjar om :cool:

Tycker spelet är förbannat bra och snudd på det bästa bärbara jag spelat, kommer ju en update nästa vecka med mer vapen, fiender+att man ska kunna gå ner i grottor =)

Ännu mer kommer nästa år, multiplayer bla, sjukt grymt spel, och så snyggt...

Btw, kan passa på att rekka EA:s rea på appstore, jag köpte 3 spel jag älskar till Ps3an, Hot Pursuit, Bad Company 2 och EA MMA för 7:- st inte hunnit spela så mycket för de sparas till bra tillfällen, klart är dock att EA MMA var jävligt bra för att vara till luren, riktigt välgjort.

Lasse Kongo
2010-12-16, 22:44
Detta är ju min personliga smak, men jag tycker nästan att det är pinsamt hur pass mycket bättre Forza är än Gran Turismo, helt sjukt och jag skulle kunna fylla flera sidor om det, men orkar inte, Gran Turismo 5 känns pinsamt om man jämför med Forza, förstår verkligen inte vad de gjort alla år och med alla pengar.

Nog om det, längtar efter Forza 4 även om det känns som att 3an räcker för resten av livet.

Har för övrigt toktrimmat min volvo 242 och saab 99, har för mig min volvo gör 0-100 på 3,7 något, ganska bra för en -83 =)

davvvan
2010-12-17, 00:47
Är det någon som har införskaffat Kinect och i sådana fall: vad tycker ni om det?

Grotesk
2010-12-17, 01:00
Westwoods, Command & Conquer: Red Alert Retaliation, är ett mycket manligt playstation spel

Ledsen, Playstation blir aldrig manligt. :D

Är det något unikt iaf i Retaliation jämfört med originalet?

Sir Anselm
2010-12-17, 08:07
Detta är ju min personliga smak, men jag tycker nästan att det är pinsamt hur pass mycket bättre Forza är än Gran Turismo, helt sjukt och jag skulle kunna fylla flera sidor om det, men orkar inte, Gran Turismo 5 känns pinsamt om man jämför med Forza, förstår verkligen inte vad de gjort alla år och med alla pengar.

Nog om det, längtar efter Forza 4 även om det känns som att 3an räcker för resten av livet.

Har för övrigt toktrimmat min volvo 242 och saab 99, har för mig min volvo gör 0-100 på 3,7 något, ganska bra för en -83 =)

Vilket gör mig ännu mer otålig på att mitt FM3:Ultimate ska komma i brevlådan!! :D

Körde ett par timmar till i TWII igår, och tycker det blir bättre och bättre. Det är faktiskt riktigt snyggt, men för mig som är designfreak* så är det lite för generic som sagt.

*Tycker t.ex. att Gears of War är en mycket snyggare serie än Killzone, just pga designen. Killzone må vara tekniskt snyggare, men designmässigt ligger de efter enligt mig. Bioshock är ett annat exempel på grymt snygg design, Arkham Asylum ett tredje. Nåja, nog om detta.

MasterChief
2010-12-17, 08:50

Bra, sitter just nu och börjat köra Forza3 (ja, jag är konstant efter) och tycker det är grymt kul.

Är det någon som kör med ratt? Jag kör så jävla uselt med ratt, och trots en hel del övande så har jag återgått till handkontrollen. Kör betydligt fortare. Är jag bara trög, eller kör duktiga spelare med ratt?

Jag har Microsofts egna:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:EyMJoxcwQkNO8M:http://se-pic1.ciao.com/se/1842238.jpg&t=1

r3mpuh
2010-12-17, 10:35
Ledsen, Playstation blir aldrig manligt. :D

Är det något unikt iaf i Retaliation jämfört med originalet?Grafiken är identisk, ny skön kampanj där man avancerar upp genom rankerna, upp till General.
Lite nya fordon/vapen t.ex Tesla Tank(~45 sekunder in:)
6-DAoK20ViQ

Finns även "secret" uppdrag när man klarat av kampanjen som utspelar sig i England/norden. Man slåss mot MÖRDARMYROR!!!!*gah!*
E-PUC74dS6Y
hda_tCnh5pE

r3mpuh
2010-12-17, 13:26
Min Red Alert Retaliation skiva är trasig. :(

ryss
2010-12-17, 13:33
Är det någon som har införskaffat Kinect och i sådana fall: vad tycker ni om det?

Jag har haft kinect länge, inte spelat jättemycket men ett par gånger, playstation move kasta dig i väggen säger jag (vilket jag också har). Kinect är faktiskt riktigt bra och jag trodde inte alls det skulle reagera så jäkla bra på ens rörelser som de gör

ryss
2010-12-18, 17:46
Pappor, mammor, barn, vuxna, clowner - alla!

Finns det några coop-LIVE spel för xbox360?

Alltså så jag kan spela coop över internet med polare?

r3mpuh
2010-12-18, 19:00
Pappor, mammor, barn, vuxna, clowner - alla!

Finns det några coop-LIVE spel för xbox360?

Alltså så jag kan spela coop över internet med polare?
Black Ops går att spela 2 på samma PS3 via internet iaf.

ryss
2010-12-18, 19:56
Black Ops går att spela 2 på samma PS3 via internet iaf.

AAah det vet jag :) går på xbox också, men jag söker alltså campaign mode coop över internet. Spela igenom singleplayer fast coop över internet om du hajar :)

snej
2010-12-18, 20:41
AAah det vet jag :) går på xbox också, men jag söker alltså campaign mode coop över internet. Spela igenom singleplayer fast coop över internet om du hajar :)

MW2 har ju riktigt najs co-op kampanj missions, men det känner du säkert till. Annars har väl Uncharted co-op oxå? Och jag har även läst att kommande Killzone 3 ska få det.

ryss
2010-12-18, 20:46
MW2 har ju riktigt najs co-op kampanj missions, men det känner du säkert till. Annars har väl Uncharted co-op oxå? Och jag har även läst att kommande Killzone 3 ska få det.

Japp det visste jag, Uncharted tror jag också har co-op online men är smått osäker, inget en snabb googling inte fixar. Jag har faktiskt inte spelat något av killzone spelen, kanske blir dags om funktionen finns i 3;an ;)

tack för tipsen!

Pendelous
2010-12-18, 22:06
När man köper ett Xbox 360 så får man väl alltid, undantag den billigaste modellen har jag för mig, med sig sådana där HD-kablar som man kan koppla in för att få bättre bild.

Hur fungerar det Playstation 3? Får man med såna kablar? Finns det såna kablar till PS3? Ifall ja, är det värt att köpa dem (om de inte ingår)?

snej
2010-12-18, 22:20
När man köper ett Xbox 360 så får man väl alltid, undantag den billigaste modellen har jag för mig, med sig sådana där HD-kablar som man kan koppla in för att få bättre bild.

Hur fungerar det Playstation 3? Får man med såna kablar? Finns det såna kablar till PS3? Ifall ja, är det värt att köpa dem (om de inte ingår)?

HDMI till ps3 är standard.

Nordenator
2010-12-18, 22:20

HDMI? Min slimförpackning kom inte med någon HDMI-kabel, men det kostar en femtiolapp att införskaffa en. Att köpa dyra kablar då det rör sig om digital överföring är idioti.

Lasse Kongo
2010-12-19, 11:33
Så underbart..

mBNGpsNIecw

0zaoBUFZGNc

Lasse Kongo
2010-12-19, 11:36
Det här är ju fan absurt =)

d3PkRuqwxo4

bustz0rz
2010-12-19, 12:18
Hur går det för er som spelar GT5? Vilken level är ni på osv? :)

kalajset
2010-12-19, 12:41
LBP2 *cupid*

Hur går det för er som spelar GT5? Vilken level är ni på osv? :)

Level 19. Nu börjar det finnas mindre att göra, (om man inte heller vill spela om lopp/events d vs), för alla oss som kanske inte är intresserade av att pressa fram guld i var och varannat "special event" o sv. (Till saken hör också att jag ej kör B-spec). En av få saker som faktiskt var bättre i GT4 var just alla lopp. Då hade ju varenda bilmärke/modell egna race i princip, och även om det kanske inte alltid var så kul att åka runt i random 90-talare med 90 hästkrafter så var det iaf just något nytt varje gång s as.

Tycker även det är en mindre skandal att de tagit bort 400 meters drag stripen, samt testbanan för maxfart. Man skulle ju kunna tycka att en uppföljare borde ha fler möjligheter för att jämföra bilar med varandra, inte färre. I synnerhet när det ska handla om en s k simulator.

Till det positiva är fortfarande såklart körkänslan som är i en klass för sig. Brukar mest roa mig med att köpa i mitt tycke roliga bilar, trimma de max, och sedan köra några lopp så väl online som offline för skojs skull.

bustz0rz
2010-12-19, 13:17
Level 19. Nu börjar det finnas mindre att göra, (om man inte heller vill spela om lopp/events d vs), för alla oss som kanske inte är intresserade av att pressa fram guld i var och varannat "special event" o sv. (Till saken hör också att jag ej kör B-spec). En av få saker som faktiskt var bättre i GT4 var just alla lopp. Då hade ju varenda bilmärke/modell egna race i princip, och även om det kanske inte alltid var så kul att åka runt i random 90-talare med 90 hästkrafter så var det iaf just något nytt varje gång s as.

Tycker även det är en mindre skandal att de tagit bort 400 meters drag stripen, samt testbanan för maxfart. Man skulle ju kunna tycka att en uppföljare borde ha fler möjligheter för att jämföra bilar med varandra, inte färre. I synnerhet när det ska handla om en s k simulator.

Till det positiva är fortfarande såklart körkänslan som är i en klass för sig. Brukar mest roa mig med att köpa i mitt tycke roliga bilar, trimma de max, och sedan köra några lopp så väl online som offline för skojs skull.

Ja, jag håller med om att det börjar bli lite få saker att göra när man kommer upp i level. Är själv på level 22, en tävling till så är jag på 23. Har lite problem att hitta en bil att klara "Hitstoric Cup", på professionella serien, men alla andra är klara upp dit. Har klarat typ 4 tävlingar på extreme serien.

B-spec kör inte jag heller speciellt mycket, men borde nog börja göra det. Men det är så gubben är så jäkla dålig ibland; riktigt ojämn. Ibland vinner han hur lätt som helst, och ibland så kommer han bland botten. Tror jag är runt level 10 där.

kalajset
2010-12-19, 13:30
På julafton släpps det en rad "gratisbilar" till GT5 över PSN. En av dessa är Jaguar XJ13

http://www.joystiq.com/2010/12/16/gran-turismo-5-gets-three-free-premium-cars-for-christmas-in/

Har stora förhoppningar om denna själv just till historic cup :)

EDIT: I länken så står det att det bara handlar om Japan Store, men detta är så vitt jag vet ej bekräftat, (men ej heller dementerat). Att skaffa ett konto där för att kunna hämta hem dessa bilar ifall de nu inte kommer till europa känns ju inte direkt sådär jättedumt - men det bryter mot terms & conditions.

Brickhead
2010-12-19, 13:35
Little big planet är sånt sjukt härligt spel *cupid*

tenchi
2010-12-19, 17:01
Har ni nåt tips på ett "familjespel" till PS3? Då tänker jag mig lite i stil med t ex Wii Sports, nåt som man kan spela ihop som inte är allt för seriöst men som ändå får en att bli förbannad när man förlorar mot kompisen. :)

stolpskott
2010-12-19, 17:08
Har ni nåt tips på ett "familjespel" till PS3? Då tänker jag mig lite i stil med t ex Wii Sports, nåt som man kan spela ihop som inte är allt för seriöst men som ändå får en att bli förbannad när man förlorar mot kompisen. :)

Sports Champions om du har Move.

tenchi
2010-12-19, 17:23
Sports Champions om du har Move.

Nej jag har inte det. Kanske är nåt att införskaffa. Det är lite overkill att dra fram Battlefield och spela lite för skojs skull, jag borde kanske haft kvar mitt Wii.

Ingen som köpt nåt spel i Playstation store som kan rekommenderas? Det behöver inte va sport, bara det är enkelt att lära sig så man kan spontanspela lite med kompisar.

Osten80
2010-12-19, 17:28
Ingen som köpt nåt spel i Playstation store som kan rekommenderas? Det behöver inte va sport, bara det är enkelt att lära sig så man kan spontanspela lite med kompisar.

Zen Pinball.

kalajset
2010-12-19, 17:31

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Cars, hur kul som helst. Demo finns på PSS.

PixelJunk Monster/Eden/Shooter, (även om det sistnämda är grymt överskattat i eget tycke).

Bionic Commando: Rearmed - riktigt roligt 2-spelarläge.

Fat Princess - t om 4 spelare samtidigt på en och samma konsol.

Alla dessa finns på PSS.

Brickhead
2010-12-19, 17:58

Buzz - frågesport!

snej
2010-12-19, 18:23

Finns massa balla småspel. Planet Minigolf är ett schysst minigolflir, Pixeljunk Racers oxå grymt kul bilspel sett ovanifrån. Worms, icke att förglömma! Kolla runt, finns som sagt mycket kul :)

Nordenator
2010-12-19, 18:58
Wipeout HD är skönt.

Jarod
2010-12-19, 22:55
För er som spelar Infinity Blade på iPhone 4 kan jag rekommendera att först ladda hem "Inseption"-appen, starta den och sen spela IB med lurarna i öronen. Blir fan ännu mer suveränt spel då.. :D

Kwon
2010-12-19, 23:04
För er som spelar Infinity Blade på iPhone 4 kan jag rekommendera att först ladda hem "Inseption"-appen, starta den och sen spela IB med lurarna i öronen. Blir fan ännu mer suveränt spel då.. :D

Leonardo DiCapriciossa som vandrar in i bild lite då och då? :D

Jarod
2010-12-19, 23:06
Leonardo DiCapriciossa som vandrar in i bild lite då och då? :D

Som tur väl är, nej. :cool:

ceejay
2010-12-19, 23:10
jag garvade när jag läste Leonardo DiCapricciosa....

kalajset
2010-12-19, 23:59
q2EG5J05048

Sir Anselm
2010-12-20, 10:07
Ok, 10 timmar in i Two Worlds II är jag nog redo att delge lite ytterligare intryck.

Det är snyggt. Jag sade från början att det är väldigt generic, men det var kanske förhastat, faktum är att det är väldigt varierande miljöer. Senaste staden jag kom till är väldigt japansk, lite Jade Empire över den. Tidigare har det varit ökenstad, bergsstad, savann osv. Detaljerat och fina ljuseffekter.

En lustig sak är dock att ibland stämmer inte undertexterna alls med det som sägs. Dialogen anpassas inte heller efter vad jag redan gjort. T.ex. så hade jag i en stad hjälpt en kvinna med flera uppdrag, trots detta så var det som att jag inte hade en aning om vem det var när jag pratade med en annan NPC lite senare.

Det verkar vara rejält stort, så man bör vara beredd att lägga ner ett antal timmar för att utforska hela världen. Jag har som sagt spelat lite mer än 10 timmar och har bara upptäck en liten del.

Såvitt jag kan märka så finns det ingen levelling på fiender, däremot så har jag märkt att lås på kistor och dylikt helt plötsligt nästan alltid är på näst svåraste eller svåraste nivån efter att ha ökat i nivå i takt med att jag levlat upp. Innehållet i kistorna har också blivit bättre.

Sammantaget tycker jag att spelet är riktigt bra. Det finns som sagt lite "buggar", men de positiva sidorna överväger. Dock så är jag överlag löjligt förtjust i open world-spel, så jag blir lite färgad av det. Men man får passa sig, går du in i fel grotta dör du snabbt om du inte är stark nog att hantera de fiender som finns där.

Whistler
2010-12-20, 11:04
Det dröjde lite innan jag kom igång med Assassin's Creed - Brotherhood eftersom jag ville spela ut tvåan först. Har de senaste två veckorna lallat runt i Brotherhood och mest sett det som ett slags fristående expansion, det känns inte så mycket nytt och det var rätt trist att förlora alla prylar och börja om från noll utan vapen och rustningar etc.

Vad jag misstog mig! [varning för spoiler]
Nu har jag spelat ungefär 30% av mainstory och har precis låst upp så jag kan rekrytera befolkningen och träna upp dem till assassiner. Det är väl mest ett sidospår, men det ger en helt annan dimension att springa runt och klara småuppdrag när man helt plötsligt får meddelanden om att ens assassiner kommit tillbaka från uppdrag, kan levla dem lite och sen skicka ut dem på nya. Awesome! :D

Lasse Kongo
2010-12-21, 21:27
Snej min vän, 30 min Killzone 3 gameplay, är ju nästan så man måste skaffa move : )

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_killzone_320101210&tag=topslot;thumb;1

Osten80
2010-12-23, 12:50
Haha, Bc2 Vietnam har räddat julen.

pedersen1980
2010-12-23, 13:38
Köpte mitt första egna tv-spel igår. Hade ett Nintendo 8-bitars som pöjk. Undrar om det har hänt nåt med tekniken sen dess.

Sir Anselm
2010-12-23, 13:59
Köpte mitt första egna tv-spel igår. Hade ett Nintendo 8-bitars som pöjk. Undrar om det har hänt nåt med tekniken sen dess.

Inte mycket... :D

snej
2010-12-23, 14:55
Snej min vän, 30 min Killzone 3 gameplay, är ju nästan så man måste skaffa move : )

http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=now_playing_killzone_320101210&tag=topslot;thumb;1

Fan vad coooolt! Den måste jag ha :D Trodde inte move funkade till FPS spel, att dom är för snabba för rörelserna.

Lasse Kongo
2010-12-23, 16:43
BFBC2 Vietnam rockar, vilken jävla känsla de har lyckats förmedla, kungligt!

Sen testade jag Littlebigplanet2demot, man vill bara ha mer, det kommer bli helt fantastiskt, sitter med ett stort leende på läpparna när jag spelar det =)

Pendelous
2010-12-23, 16:47
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/69221-sony_hdmi-kabel_till_playstation_3

Är det en sådan sladd man ska satsa på eller om man vill ha optimal bild? Eller finns det billigare varianter (som är likvärdiga vad gäller bildkvalitet)?

Lasse Kongo
2010-12-23, 16:49
http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/69221-sony_hdmi-kabel_till_playstation_3

Är det en sådan sladd man ska satsa på eller om man vill ha optimal bild? Eller finns det billigare varianter (som är likvärdiga vad gäller bildkvalitet)?

Finns likvärdiga för runt 100lappen, kanske billigare.

Kurash
2010-12-24, 10:02
De har en hel del billiga spel på Gameplay just nu.
Julrea (http://shop.gameplay.co.uk/webstore/sale.asp?platform=ALL)

Kimball
2010-12-24, 10:21

Finns på ebay för 30:- annars, funkar alldeles utmärkt :)

Madame
2010-12-24, 10:24

vad blev det för ett då?

Kwon
2010-12-24, 10:26
Han köpte förmodligen ett begagnat Nintendo 8-bitars, för nostalgins skull.

bizniz
2010-12-24, 11:11

Det är bara över 10m du behöver oroa dig för högre kvalite på sladden :)

Dexterity
2010-12-24, 14:13
Såg i laptop-tråden att Medimarkt har 20 % off på hela sitt sortiment imorgon och i övermorgon. Tänkte då passa på att köpa en PS3 men är lite osäker på en del saker.

Går det att koppla sin externa hårddisk till konsolen och kolla film? Det blir lite väl dyrt och köpa HD-filmer som titt på tätt.

Hur står den sig mot Xbox 360?

Vilka spel ska man ha (förutom Fifa 11)?

God Jul allesammans!

snej
2010-12-25, 11:42
Såg i laptop-tråden att Medimarkt har 20 % off på hela sitt sortiment imorgon och i övermorgon. Tänkte då passa på att köpa en PS3 men är lite osäker på en del saker.

Går det att koppla sin externa hårddisk till konsolen och kolla film? Det blir lite väl dyrt och köpa HD-filmer som titt på tätt.

God Jul allesammans!

Du kan bara streama, alltså inte koppla in en USB sticka/HD och spela upp direkt från ps3an.

Albatross
2010-12-25, 13:01
Öh... PS3 kan spela upp direkt från externa enheter, dock inte format så som matroska eller ogg vorbis/theora

G_lund
2010-12-25, 14:04
De har släppt volvo 240 och saab 99 till forza2 nu :D

Jarod
2010-12-25, 14:41

God Jul allesammans!

Hörde från pålitliga källor att dom (som vanligt) höjt ordinariepriset innan rabatten. Inte oväntat dock.

Pompere
2010-12-25, 21:36
Synpunkter på Red Dead Redemption och Assasin Creed Brotherhood?

Fartman
2010-12-25, 22:26
Synpunkter på Red Dead Redemption och Assasin Creed Brotherhood?

Red Dead Redemption är sjukt kul, gillar du andra rockstar-spel så bör du gillar RDR. Typ western-gta :)

Pompere
2010-12-26, 19:46
Red Dead Redemption är sjukt kul, gillar du andra rockstar-spel så bör du gillar RDR. Typ western-gta :)

Ah, såg det. Blir nog ett köp.

snej
2010-12-26, 20:30
Öh... PS3 kan spela upp direkt från externa enheter, dock inte format så som matroska eller ogg vorbis/theora

Jaja de va så var.. Sällan nyttjad funktion :em:

spann
2010-12-26, 22:21
fixat tony hawk shred, man står på en plastbräda som är formad som en skateboard och kickar/snurrar runt framför tvn! :D grafiken är kass imo, fast kanske ja som inte ställt in något? annars kul.. fast vet inte om man får styra gubben själv, utan han kör lite redan automatiskt så mest hoppen och trixen man styr! men verkar som man kan låsa upp de efter man samlat på sig massa stjärnor så man styr mer själv! får la se! kul iaf;)

men fixa assassins creed 3, kanske 2an före? dunno,verkar fett iaf!

Nordenator
2010-12-27, 00:45
AC2 var riktigt skojsigt. Spelade igenom det för en stund sedan. Kvalitativ underhållning som varar förvånadsvärt länge för att vara ett SP-lir. Brotherhood väntar jag med en stund eftersom jag inte tänkt att spela online i alla fall.

RDR tyckte jag personligen var saftigt överskattat. Det var helt klart värt att spela igenom en vända, men då jag kört igenom det hade jag ingen som helst lust att fortsätta. Jag testade lite onlinespelande, men det tilltalade mig inte heller.

Mart|n
2010-12-27, 07:40
AC2 var riktigt skojsigt. Spelade igenom det för en stund sedan. Kvalitativ underhållning som varar förvånadsvärt länge för att vara ett SP-lir. Brotherhood väntar jag med en stund eftersom jag inte tänkt att spela online i alla fall.

RDR tyckte jag personligen var saftigt överskattat. Det var helt klart värt att spela igenom en vända, men då jag kört igenom det hade jag ingen som helst lust att fortsätta. Jag testade lite onlinespelande, men det tilltalade mig inte heller.

AC Brotherhood upplever jag som det bästa AC spelet hittills, jag höll nog på i 15-20 timmar i singleplayer.

Whistler
2010-12-27, 12:56
spann: Köp så du kan spela igenom alla tre på rad, storyn är ganska sammanhängande.

Mart|n: Håller med helt. Det blir bara bättre och bättre, jag har gjort 52% av single player och är helt överväldigad. Multiplayer-läget imponerade verkligen inte på mig. Har visserligen inte testat de olika lägena i någon större utsträckning, men det blev gammalt jävligt fort när det i princip bara var något slags digitaliserad "datten". Att det tar en halvtimme att hitta en session att joina kl 18 på kvällen gör ju inte saken bättre.

Lasse Kongo
2010-12-27, 13:13
För att vara lite besserwisser så finns ej Assassins Creed 3 ännu, räknas dock landa i butiker slutet av 2011.

Nåväl, jag gillar spelen med, klarat ettan en gång i tiden, körde aldrig klart tvåan, tyvärr!

Men har precis beställt både 2an och Brotherhood, vill så gärna köra Brotherhood men känner att jag vill klara 2an innan jag sätter tänderna i det =)

Pendelous
2010-12-27, 13:43
Angående HDMI-sladdar.

Varför är det så stor spridning på priserna om kvaliteten är i det närmsta likvärdig hos alla sladdar?

En till fråga:

Plasma och LCD, är det något av de alternativen bättre än det andra när det kommer till TV-spelspelande?

Nordenator
2010-12-27, 14:26
Angående HDMI-sladdar.

Varför är det så stor spridning på priserna om kvaliteten är i det närmsta likvärdig hos alla sladdar?

För att folk är beredda att tro på att det blir någon skillnad och betala för det, antar jag. Det är dock meningslöst i och med att det är digital överföring. Det finns en poäng i att ha vettiga kablar för analog överföring, men även där kan man diskutera var den egentliga flaskhalsen kommer finnas och hur stor praktisk skillnad det faktiskt blir.

ManuelFerrara
2010-12-27, 14:31
Nån som Spelar Call of Juarez till PS3?

Pendelous
2010-12-27, 17:35
Gran Turismo 5

När man ska trimma en bil så finns det ju flera olika "steg" att välja bland. Blir resultaten annorlunda om man köper alla steg, än om man går på det dyraste steget med en gång?

Sen undrar jag lite över vissa ord och förkortningar.

Displacement? (Förskjutning när jag slog upp det)
BHP? (Hästkrafter?)
Max Torque?
Drivetrain, FR, FF, MR?

kalajset
2010-12-28, 03:13
Gran Turismo 5

BHP? (Hästkrafter?)
Max Torque?
Drivetrain, FR, FF, MR?

Tagit direkt ur minnet med allt vad det innebär:

BHP - British Horse Power - en så kallad "hästkraft" finns i en miljard varianter, men skillnaderna varianterna emellan är mycket små. (T ex, har man 290 BHP i en viss bil kan det vara 295 i hästkrafter i någon annan sub-enhet).

Max Torque - "Maximalt vridmoment". Bör vara där motorn s as utvecklar som mest vridmoment.

Drivtrain, FR, FF, MR - "Motorns placering". FR=frontmoterad motor, bakhjulsdrift. FF=frontmoterad motor, framhjulsdrift. MR=mittmonterad motor, bakhjulsdrift. Dessutom bör en betckning finnas för bak/svansmotorer med bakhjulsdrift, (RUF t ex), men är möjligt att de går in under "MR".

Något helt annat: När BC2 Vietnam inte laggar järnet är det genialt. Såhär ska BF vara! - Fordon i all lära, men det kan bli för mycket. Framförallt för mycket flyg. Här finns istället välbalanserade, intensiva, och riktigt bra kartor - som dessutom som en liten bonus är riktigt snygga. Hil 137 är riktigt läcker.

Thompy
2010-12-28, 07:57
Gran Turismo 5

När man ska trimma en bil så finns det ju flera olika "steg" att välja bland. Blir resultaten annorlunda om man köper alla steg, än om man går på det dyraste steget med en gång?

BHP? (Hästkrafter?)
Max Torque?
Drivetrain, FR, FF, MR?

När det gäller att lätta bilen måste du ta alla steg, samma gäller typ stegtrimningen av bilen. Turbo däremot är det skillnad, t.ex lågtrycksturbo och fulltrycksturbo. Där behöver du bara köpa det högsta steget.

Displacement är cylindervolym om jag inte missminner mig.

Thompy
2010-12-28, 08:12
Apropå BHP, är inte det Brake horsepower? British horsepower finns ju också, men är något annat. Brake hp mäter man direkt vid utgående axel i motor, för att mäta utan växellåda, avgassystem och annat som kan "sacka".

Är inte menat som besserwisserinlägg. *cupid*

bizniz
2010-12-28, 10:27

Jag kör med en 32GB USBsticka, har för mig att PS3an bara läser FAT32 HDDs, men jag konventerar mina mkv med mkv2vob (http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob) :)

Angående HDMI-sladdar.

En till fråga:

Plasma och LCD, är det något av de alternativen bättre än det andra när det kommer till TV-spelspelande?

Under 10 meter behöver du inte bry dig om kvalite på HDMI sladdar, över 10 meter kan det behövas.

Plasma skulle jag föredra, den är bättre på att hantera rörlig bild medans LCD är bättre på att hantera stillbilder.

Whistler
2010-12-28, 10:39
(om Assassin's Creed: Brotherhood)

Det blir bara bättre och bättre, jag har gjort 52% av single player och är helt överväldigad.
Okej, jag tar nog tillbaka det där. Jag trodde det var 52% av main story, inte av alla småuppdrag och sånt också. Vid 56% fick jag helt plötsligt se eftertexterna. Då var storyn slut. Föga motiverande att bara springa runt och grinda de övriga 44% när storyn är över...

Nordenator
2010-12-28, 12:30
Annars kan man ju streama från burken också. Då slipper man bry sig om vilket format det rör sig om då man ändå avkodar allt med datorn. Detta är lite lätt problematiskt för mig eftersom jag inte fick till hårdvaruavkodningen, men för alla som inte kör en passivt kyld HTPC kan jag tänka mig att det går tipptopp :D

Jag kör på PS3 Media Server, men jag antar att det finns fler alternativ.

bizniz
2010-12-28, 12:37
Annars kan man ju streama från burken också. Då slipper man bry sig om vilket format det rör sig om då man ändå avkodar allt med datorn. Detta är lite lätt problematiskt för mig eftersom jag inte fick till hårdvaruavkodningen, men för alla som inte kör en passivt kyld HTPC kan jag tänka mig att det går tipptopp :D

Jag kör på PS3 Media Server, men jag antar att det finns fler alternativ.

TVersity finns också :)

storPines
2010-12-28, 13:08
Kinect- någon här som har inköpt? Kul? bra spel? testat träningsprogrammen?

Kwon
2010-12-28, 20:55
http://i55.tinypic.com/2lu86rr.jpg

kalajset
2010-12-28, 21:34
Apropå BHP, är inte det Brake horsepower? British horsepower finns ju också, men är något annat. Brake hp mäter man direkt vid utgående axel i motor, för att mäta utan växellåda, avgassystem och annat som kan "sacka".

Är inte menat som besserwisserinlägg. *cupid*

Så kan det säkert vara i detta fall :) - Tog som sagt bara infon ur minnet, och vill minnas att man i tidigare GT kunde ställa om enheter, däribland hästkrafterna, - om jag nu minns rätt i just detta fallet.

Kört lite demos idag:

Mass Effect 2: Rätt intetsägande, och inte särskilt snyggt. Halvdålig kontroll jämfört med åtminstone rena TPS. Gav ett ganska rörigt intryck överlag. Har inte spelat ettan, och inser att spelet naturligtvis "har djup", men demot gav som sagt inte det bästa intrycket av spelet. Är det så här även fullprodukten är blir det definitivt inget köp.

Dead Space 2: Som ettan, (vad är skillnaden?), d vs, välgjort men ganska tråkigt. Inte min smak helt enkelt.

Vanquish - Stor överraskning. Riktigt kul. Intensiv action, snyggt, och med ett mycket väl fungerande kontrollsystem. Kommer definitivt skaffas i framtiden. Härnäst är det dock Splatterhouse som gäller, och därefter LBP2.

JusupWillkosz
2010-12-31, 17:48
Marks årliga lista är sammanställd
Som vanligt lite annorlunda spel
http://www.youtube.com/watch?v=PFwu6eRJgOY

Sega och Sony är mest omtyckt!

Määng
2011-01-01, 12:58
Topp 5 spel jag väntar på:

1. LA Noire
2. Batman Arkham CIty
3. Uncharted 3
4. True Crime - Hong Kong
5. Fight Night Champion

Dexterity
2011-01-02, 18:47
Har nyligen inhandlat ps3 slim 320 GB, extra handkontroll, fifa 11 och red dead redemption. Har ni några tips på andra spel som man "måste" ha? Uncharted 2 verkar vara bra, någon som lirat det? Och är headset något nödvändigt om man vill lira online?

Tack :)

petah
2011-01-02, 21:24
Har nyligen inhandlat ps3 slim 320 GB, extra handkontroll, fifa 11 och red dead redemption. Har ni några tips på andra spel som man "måste" ha? Uncharted 2 verkar vara bra, någon som lirat det? Och är headset något nödvändigt om man vill lira online?

Uncharted 1 och 2 är väldigt bra, 1an är säkert väldigt billig också. Lirat ut båda.

Gillar du bilspel som bara är ös och inte direkt verkligt så har Motorstorm serien väldigt hög spelglädje, finns två kommer snart ett tredje. Lirat båda väldigt mycket och det tredje är ett garanterat köp.

Fallout 2, Fallout New Vegas och Oblivion rekommenderas enormt om du gillar såna spel, third person/fps rpg typ. Jag älskar såna spel och älskar verkligen dessa.

Jag har aldrig upplevt att jag behövt headset då jag aldrig lirar med polare online, de brukar sittar bredvid i soffan isf, lirar man med randoms behövs det knappast.

Nordenator
2011-01-02, 21:29
Jag tycker kontrollerna är helt värdelösa i Uncharted 1. Det känns helt sjukt stelt. Jag har bara spelat det i en timme eller två, men hittills är jag inte överimpad. Både ettan och tvåan ska spelas igenom, men vi får se om det kommer vara värt att ha köpt just ettan.

Dexterity
2011-01-02, 23:57
Uncharted 1 och 2 är väldigt bra, 1an är säkert väldigt billig också. Lirat ut båda.

Gillar du bilspel som bara är ös och inte direkt verkligt så har Motorstorm serien väldigt hög spelglädje, finns två kommer snart ett tredje. Lirat båda väldigt mycket och det tredje är ett garanterat köp.

Fallout 2, Fallout New Vegas och Oblivion rekommenderas enormt om du gillar såna spel, third person/fps rpg typ. Jag älskar såna spel och älskar verkligen dessa.

Jag har aldrig upplevt att jag behövt headset då jag aldrig lirar med polare online, de brukar sittar bredvid i soffan isf, lirar man med randoms behövs det knappast.

Uncharted verkar riktigt skoj, blir nog att köpa så fort jag får in lite mer pengar.

Bilspel gillar jag inte alls så det faller bort.

Fallout: New Vegas verkar intressant. Ganska likt Killzone 2 och Resistance 2, eller?

Okej, då skippar jag nog headsetet så länge, har ändå så inte råd :P

Tack för snabbt svar!

stolpskott
2011-01-03, 12:36
Uncharted verkar riktigt skoj, blir nog att köpa så fort jag får in lite mer pengar.

Bilspel gillar jag inte alls så det faller bort.

Fallout: New Vegas verkar intressant. Ganska likt Killzone 2 och Resistance 2, eller?

Okej, då skippar jag nog headsetet så länge, har ändå så inte råd :P

Tack för snabbt svar!

Killzone och resistance är dedikerade shooter-spel, New Vegas är däremot ett klassiskt RPG, fast det utspelar sig i framtiden och därför springer man ruint och pangar med gevär. Så nja, det är nog dumt att jämföra det med Killzone.

Kwon
2011-01-03, 13:03

Förbered dig för 2011
3tVG7bq7Bts
fpDgyoen35o
WWy3FeuD0IA

Fredhdastar
2011-01-03, 13:05
Klarade ut storyn i Fable 3 igår. Tyckte det var minst lika bra som Fable 2, om inte snäppet bättre. Det jag gillar mest av allt förutom den trevliga atmosfären är att Lionhead faktiskt lyckas göra samlande roligt - då man faktiskt får något för sitt eviga samlande av diverse föremål. Nu ska jag bara grinda mig igenom allt samlande så jag får 1000 G på det :)

Nordenator
2011-01-03, 13:29
Killzone och resistance är dedikerade shooter-spel, New Vegas är däremot ett klassiskt RPG, fast det utspelar sig i framtiden och därför springer man ruint och pangar med gevär. Så nja, det är nog dumt att jämföra det med Killzone.

Man spelar på tok för lite roll för att Fallout 3 och New Vegas ska vara ett klassiskt rollspel. Det spelar som ingen roll om man satsar på att bli en hyperintelligent hackare eller en yxmördare, i slutändan kan man springa runt med raketbössa, laservapen och varva det med en supersledge. Man kan ha intelligence motsvarande en medelsmart apa men fortfarande vara raketforskare på sidan om. Jag tycker inte att man kan klassa spelen som rollspel eftersom man uppenbart inte spelar någon specifik roll.

Men jag kan hålla med om att det inte heller är speciellt likt Killzone 2.

Pendelous
2011-01-03, 13:36
Gran Turismo 5

Vad heter enheterna rpm och kgfm på svenska?

bizniz
2011-01-03, 13:52
Gran Turismo 5

Vad heter enheterna rpm och kgfm på svenska?

rpm = varv per minut
kgfm = vridmoment (tror jag)

Osten80
2011-01-03, 13:54
bizniz: var det du som spelade Vietnam med mig en stund igår kväll?

bizniz
2011-01-03, 14:09
bizniz: var det du som spelade Vietnam med mig en stund igår kväll?

Ja :D

Osten80
2011-01-03, 14:12
Ja :D

Haha, var du med länge? Jag såg inte ditt nick förrän tio minuter före du lämnade. Du missade en helt galen phu bai-runda. :D

bizniz
2011-01-03, 14:29
Haha, var du med länge? Jag såg inte ditt nick förrän tio minuter före du lämnade. Du missade en helt galen phu bai-runda. :D

Jag körde bara 1-2 stycken tror jag, en då vi hade 150 vid vinst.

Lasse Kongo
2011-01-03, 18:17
Förbered dig för 2011
3tVG7bq7Bts
fpDgyoen35o
WWy3FeuD0IA

Man vet ju inte exakt vad som kommer 2011, men en liten lista har man ju redan nu, 2011 ska bli året när jag inte köper alla spel, så man hinner spela alla man köper :D

Helt givna köp om de alla kommer är iallafall LBP2, Killzone 3, Gears Of War 3, Forza Motorsport 4, InFamous 2, Uncharted 3, Batman Arkham City, Assassins Creed 3 är alla givna day1köp, tror inte jag har glömt någon...

Andra intressanta titlar under året är ju; BRINK, Rage, The Last Guardian, Metal Gear Solid Rising, Twisted Metal, TeS V med mera...

Sen tillkommer spel som man inte visste skulle släppas och säkerligen en drös psntitlar som är intressanta, så det känns som att plånboken får förbereda sig på att öppnas hyffsat frekvent även under 2011 haha.

Kwon
2011-01-03, 18:44
Brink och Rage är väl dom som verkar mest intressanta

RagnarÖhman
2011-01-03, 20:27
Black Ops på 360, T6 på PS3. just ask for gamertag :)

eiri
2011-01-03, 20:28
jag och brushan funderar på att staffa oss sån där rörelse sensor till xbox 360 (connect?), tänkte fråga om någon testat och vad ni tycker om den :)

forslund
2011-01-03, 21:33
Kinect.

Det är rätt roligt just för att man får arbeta med hela kroppen men fördröjningen gör åtminstone mig galen. Alla rörelser blir så långsamma. Som att spela med hög ms hela tiden.

Tycker Playstation Move är helt överlägset.

kalajset
2011-01-03, 21:58
Egen lista på "vill-ha-spel-för-2011":

1. LBP2 (kommer bli bäst)
2. Uncharted 3 (kan bli hur bra som helst)
3. Rage (årets mest intressanta spelsläpp från underbara ID Software)
4. Resistance 3 (med tanke på tvåan är förväntningarna höga)
5. LA Noire (kan bli bra riktigt bra, men tycker inte Rockstar har levererat den senaste tiden. Här har de dock verkligen chansen)

...samt 6. Killzone 3 (tjaa, måste väl ha detta om man äger en PS3 antar jag)

2010 var ett mellanår för PS3 i eget tycke. 2011 däremot...

moue
2011-01-03, 22:12
någon som är sugen att lira lite bf vietnam på xbox skrik till. gamertag: moue

Dexterity
2011-01-03, 22:31
Tack för länkarna Kwon. Agent och Uncharted 3 verkar onekligen intressanta. Har även hittat ytterligare ett intressant spel: I Am Alive, någon som hört talas om det? Ska tydligen släppas under andra kvartalet 2011.

Det verkar finnas många bra spel till ps3an. Hoppas att konsolen dyker upp på posten snart. Synd att man dock måste sitta och tentaplugga de närmaste dagarna :/

stolpskott
2011-01-04, 17:16
Tack för länkarna Kwon. Agent och Uncharted 3 verkar onekligen intressanta. Har även hittat ytterligare ett intressant spel: I Am Alive, någon som hört talas om det? Ska tydligen släppas under andra kvartalet 2011.

Det verkar finnas många bra spel till ps3an. Hoppas att konsolen dyker upp på posten snart. Synd att man dock måste sitta och tentaplugga de närmaste dagarna :/

Finns väldigt lite info om I am Alive. En eller två trailers, samt väldigt lite övrig information om själva spelet. Det är typ det här man fått reda på:

Du bor i Chicago, jobbar på kontor, har ett bra liv. Helt plötsligt drabbar en katastrof hela staden, kanske hela landet, och allt kringliggande civilisation ödeläggs. Sand har drivit in över staden och vatten och mat är de mest värdefulla ägodelar man kan ha, folk dödar för att få tag på något att dricka, som man ser i reklamen.

Det är ett överlevnadsspel, du kommer t.ex. inte stöta på några skjutvapen, om du gör det lär du inte få någon ammunition, utan använda det till skrämseltaktik. För att undvika att bli dödad av ett gäng kan du kasta en vattenflaska bland gängmedlemmarna och se dem slåss till döds för att få händerna på skiten. Dock behöver man förse sig själv med vatten och mat så man kan inte slösa hur mycket som helst.

That's 'bout it.

Albatross
2011-01-04, 17:41
Har väntat på I am alive sen det började viskas om det, men det är fan inte mer än ovan som är känt. Typ.

kalajset
2011-01-05, 01:48
Spelade nytillskottet Splatterhouse hela kvällen. Äkta spelglädje. Ifall man ens funderar på att skaffa det lär man knappast bli särskilt besviken - vad proffstyckarna än tycker.

Lasse Kongo
2011-01-06, 15:08
Jag har faktiskt sålt mitt New Vegas till Ps3, det är fan något jag inte riktigt gillar med det spelet, tycker inte alls att det är likabra som Fallout 3, tycker Fallout 3 är mycket mycket bättre och bättre stämning, verkar dock som jag är ensam och tycka det, eller vad man kan läsa så verkar många tycka New Vegas är bättre än Fallout 3, i mitt fall är det verkligen inte så.

Har New Vegas på datorn så kommer köra det där om suget kommer, det är bra mycket snyggare på Pc men framförallt SJUUUUUUHUUUUKT mycket kortare laddningstider, man hinner ju fan gå till gymmet och köra ett snabbpass varje gång man ska in/ut ur en byggnad när man lirar på Ps3an, det funkar inte, på Pcn är det mer ... klart!

Började lite smått på ett spel jag velat spela i flera år men det har aldrig blivit av, spelet heter XIII och finns till Gamecube och Ps2 och Pc tror jag, har bara kört någon timma men hitills är det helt underbart, jag älskar spel som har den här visuella stilen+att det verkar vara schysst handling, lägg där till en bra gameplay, riktigt coolt, ser fram emot att spela igenom spelet.

_yTNf3KYspE

Kwon
2011-01-07, 02:23
Nytt med Kinect

MikuMikiDance
bQREhd9iT38

Jessica Robot
Y-iKWe-U9bY

spann
2011-01-07, 02:43
det stolpskott skrev om I am Alive låter helt jävla brutalt grymt!! fyfan vilket måste!!!! vill..ha..nu*gah!*

spann
2011-01-07, 03:14
gör en edit från min förra kommentar. Kollat på 2 stycken I am Alive trailers.. och tycker grafiken ser ut som skit? fult på något sätt? jag som e efterbliven eller e de skit? :/

bizniz
2011-01-07, 09:17
Mitt Black Ops fryser vid loadingscreenen varje gång, nån annan med samma problem?

Sir Anselm
2011-01-07, 13:23
Började lite smått på ett spel jag velat spela i flera år men det har aldrig blivit av, spelet heter XIII och finns till Gamecube och Ps2 och Pc tror jag, har bara kört någon timma men hitills är det helt underbart, jag älskar spel som har den här visuella stilen+att det verkar vara schysst handling, lägg där till en bra gameplay, riktigt coolt, ser fram emot att spela igenom spelet.

Ah, XIII... Det var riktigt coolt. Hoppades länge på en uppföljare, men det lär nog aldrig bli av...

Lasse Kongo
2011-01-07, 17:27
Ah, XIII... Det var riktigt coolt. Hoppades länge på en uppföljare, men det lär nog aldrig bli av...

Nej det verkar så, många som vill ha en uppföljare, men alltså, spelet vore ju något av det ultimata att släppa som dlc på xbla och psn, spelet har ju även en multiplayer som faktiskt är helt ok och som verkligen skulle funka även idag.

Så en putsning av grafiken, dvs XIII HD, kanske någon ny map i mp, trofeer/achivements och en prislapp på 120-140:- och DING DING we have a winner.

Eller hur, helt fel vore det fan inte, spelet verkar älskas av alla som spelat det, men dessvärre sålde det inte så jättebra, vet att youbesoft släppte ett PoP och något mer stort spel samtidigt, vilket gjorde att XIII hamnade lite i skymundan.

Kanske får dra ett mail till youbesoft :D

Kört lite till i sp, underbart spel, grymt skön stämning.

bustz0rz
2011-01-07, 17:38
Någon som har tips på spel till Playstation Move? Har självklart redan det vanliga sportspelet.

Petoria
2011-01-07, 18:26
Finns väldigt lite info om I am Alive. En eller två trailers, samt väldigt lite övrig information om själva spelet. Det är typ det här man fått reda på:

Du bor i Chicago, jobbar på kontor, har ett bra liv. Helt plötsligt drabbar en katastrof hela staden, kanske hela landet, och allt kringliggande civilisation ödeläggs. Sand har drivit in över staden och vatten och mat är de mest värdefulla ägodelar man kan ha, folk dödar för att få tag på något att dricka, som man ser i reklamen.

Det är ett överlevnadsspel, du kommer t.ex. inte stöta på några skjutvapen, om du gör det lär du inte få någon ammunition, utan använda det till skrämseltaktik. För att undvika att bli dödad av ett gäng kan du kasta en vattenflaska bland gängmedlemmarna och se dem slåss till döds för att få händerna på skiten. Dock behöver man förse sig själv med vatten och mat så man kan inte slösa hur mycket som helst.

That's 'bout it.

Läste detta på en kommentar på youtube, vet någon om det finns någon sanning bakom det? :D

(THEORY: this game is assassins creed related) Im guessing Adam is probably either subject 16 and or is the long offspring of Adam and Eve. The achievement in ACB for completing all the truth things is in morse code. Translation of it says, "I Am Alive". Plus both games are made by ubisoft.

Lasse Kongo
2011-01-07, 19:46
Köpte Vanquish nyss, verkar vara en riktig actionrökare!

Blir att dra igång lite senare ikväll

kalajset
2011-01-07, 19:47
Köpte Vanquish nyss, verkar vara en riktig actionrökare!

Blir att dra igång lite senare ikväll

Demot var rent ut sagt skitkul i eget tycke. :) Kommer definitivt köpa det senare i vinter/vår.

Lasse Kongo
2011-01-07, 20:27
Demot var rent ut sagt skitkul i eget tycke. :) Kommer definitivt köpa det senare i vinter/vår.

Japp, sen så har typ alla polare som kört det mer eller mindre sagt att jag missar något fruktansvärt bra om jag inte lirar det, så ska bli sjukt sköj o prova, ska se färdigt lets dance sen ska det krigas xD

Nordenator
2011-01-08, 01:53
Klarade just ut God of War III. Det blev nog lite mer än halva spelet i en sittning. Jag älskar det. Bara sitta i ett mörklagt rum med volymen uppdragen och njuta massaker. Med det har jag tagit mig igenom hela serien. Trean tyckte jag var lite vassare än ettan som i sin tu var bättre än tvåan. Det är ju inte så konstigt att trean vinner lite i väg av effekter, men jag måste säga att det var riktigt jävla snyggt. Vissa miljöer är sjukt välgjorda. Det är fan underhållning rakt igenom hela serien. Good stuff.

ceejay
2011-01-08, 02:00
+1 nordenator. 3an är riktigt grym.

kalajset
2011-01-08, 02:15
GOW III står på den där evigt-långa-köper-nog-någon-gång-inköpslistan för egen del. Har GOW-collection hemma, (ettan och tvåan i HD Remake). Har dock bara kört ettan. Det var ett bra och kul spel, märks varför det blev en sådan hit. (Körde det aldrig själv när det var nytt, inte min genre då, och knappt nu heller iofs). Men på något sätt så blev det ändå ganska långtråkigt. Tvåan ligger fortfarande oöppnad. Demot på trean var dock riktigt grymt, så är nog mer sugen på just det än tvåan.

Sedan ska det sägas att hack'n'slash knappast är min favoritgenre. Spelat diverse demos, och merparten har jag inte gillat ÖHT. Dock skaffat nämda GOW-collection, Darksiders, samt Splatterhouse. Tycker nog Darksiders var det totalt sett bästa spelet, om inte annat tröttnade man inte på bakgrundsmiljöerna lika mycket där som i GOW I. Å andra sidan är ju ettan rätt gammalt nu, så trean lär väl bjuda på mer variation gällande det mesta i spelet antar jag. Splatterhouse är nog det spel med högst spelglädje i eget tycke, men det behöver finjusteras rent tekniskt sett.

Mart|n
2011-01-08, 07:45
God Of War III är riktigt jävla bra.

Jarod
2011-01-08, 21:43
LåL! :D
FxAtfvM_VDI

hahavaffan
2011-01-08, 22:04
Tjejen vill oooooooooooooooooooooooooootroligt gärna ha ett Nintendo Wii. Skeptic hahavaffan is skeptic. Finns det några roliga spel förutom om man gillar Guitar Hero och Mario Kart?

Kwon
2011-01-08, 22:09
Tjejen vill oooooooooooooooooooooooooootroligt gärna ha ett Nintendo Wii. Skeptic hahavaffan is skeptic. Finns det några roliga spel förutom om man gillar Guitar Hero och Mario Kart?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=158828